handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 [101] 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

Kimball
2014-11-17, 21:30
Fan, glömde att skriva det. PC.

370:- på ebay, för att ha ngt att jämföra med.

R Scarpa27
2014-11-17, 21:34
inköpt @ helgen

http://3yygnpths4h2fy4k52n9sqs1c23.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2011/01/Gran-Turismo.png

eternallord
2014-11-17, 21:37
Hämtade min gamla Playstation och Final Fantasy VII från morsans källare precis. Nu ska det bli lite klassiskt JRPG!

R Scarpa27
2014-11-17, 21:53
ps1 är kungligt...

vad har du mer för spel? =)...

King Grub
2014-11-17, 22:31
Var finns bästa dealen för Far Cry 4?

SKIDROW har det billigt, plus patchen, just nu.

Lasse Kongo
2014-11-17, 22:39
KG; Kolozzeum som är ganska hårt modererat ändå, inte för att jag bryr mig egentligen men dat dere dubbelmoral, eller?

King Grub
2014-11-17, 22:51
Det var inget olagligt med det där inlägget. Och jag har ingen moral.

http://i.imgur.com/jSPziJI.gif

Jarod
2014-11-17, 22:54
Har läst lite och det verkar vara få som får det att funka som det ska. Men ja, det är en bra deal annars. :D

eternallord
2014-11-17, 22:54
ps1 är kungligt...

vad har du mer för spel? =)...
Hemma har jag FFVIII och en massa andra goa klassiker. Var bara sugen på FFVII nu dock.

Edit: förresten, ingen som har ett PS1-minneskort liggandes någonstans som dom kan bjuda på? :D hittade inte mitt där hemma :/

King Grub
2014-11-17, 22:56
Har läst lite och det verkar vara få som får det att funka som det ska. Men ja, det är en bra deal annars. :D

Det fungerar utmärkt. Skaffa bara Far.Cry.4.v1.03.Update-SKIDROW också så. Den kom för fyra timmar sedan.

Jarod
2014-11-18, 22:57
Far Cry 4 för 379kr (kod) är bra pris på spelbutiken.se

https://www.spelbutiken.se/produkt/far-cry-4-code-via-email/AS84GF

R Scarpa27
2014-11-18, 23:03
Hemma har jag FFVIII och en massa andra goa klassiker. Var bara sugen på FFVII nu dock.

Edit: förresten, ingen som har ett PS1-minneskort liggandes någonstans som dom kan bjuda på? :D hittade inte mitt där hemma :/

gjorde mig av med 2 för ett tag sedan ska kika imorgon om jag har något mer extra... tror ej det det, men är dock ej 100 förrens jag kikat.

LadyG
2014-11-20, 10:02
Älskar Game on demand, GTA V och Dragon Age Inquisition laddade ner när jag köpte spelen. Så nu i natt förstörde jag nattsömnen genom att "bara testa lite" i DAI, och det kommer nog att ta tid innan jag släpper konsolen igen. Så mycket bättre än DA2. Vi behöver snart en XBox till, maken vill spela GTA V och jag DAI. I rättvisans namn delar vi jämlikt på konsoltiden, det finns ju trots allt ett och annat bra spel på PC också som kan roa medan konsolen är upptagen :D
Ser fram emot Far Cry 4 också förstås, men någon brådska har jag inte. Jag har alla spel jag hinner med och några till :)

LadyG
2014-11-21, 09:01
Level 7 mage i Dragon Age. Måste erkänna att det är vansinnigt roligt, det här kommer att ta tid att utforska och ta sig igenom. Mer Open World än tidigare, men inte lika mycket som Skyrim. Snabbare strider, men mer taktiskt kontroll. Är helt såld!

cero
2014-11-24, 03:27
Gick in på Metacritic för att kika på kommentarer till COD: Advanced W. Möttes av:

http://www.sydsvenskan.se/Images2/2013/6/2/sz3bc62b.jpg
https://meritwager.files.wordpress.com/2010/03/akre-newroz-med-facklor.jpg

Var den verkligen så illa?

eternallord
2014-11-24, 18:42
Finns det några bra dealer på 3DS/3DSXL? Är sugen på att inhandla en med Zelda: Link between worlds.

King Grub
2014-11-24, 18:48
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=465

Tyrant
2014-11-24, 21:02
Vart hittar man xbox live gold billigast? Tänkte mig ca 12 mån...

cero
2014-11-24, 21:06
Möjligtvis här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=961066

R Scarpa27
2014-11-24, 21:26
Finns det några bra dealer på 3DS/3DSXL? Är sugen på att inhandla en med Zelda: Link between worlds.

helt rätt att införskaffa iaf... love mah 3ds :D

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTpo3hht6eLWNciYXbnbzX9em9U6QHY5 zrSVLAEu685YsDbgpqKHJXIcA

Patriarch K
2014-11-24, 22:46
Bestämde mig för att för en gångs skulle klara Life Force och Probotector 1 & 2 till NES. Sagt och gjort, Probotector-spelen gick rätt lätt att klara faktiskt, men Life Force var desto svårare, men idag klarade jag äntligen Life Force tillsammans med en kompis. Fasen va gött det känns :)

Tyrant
2014-11-25, 00:10
Möjligtvis här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=961066
Jä... Nån som testat http://cheapestgamecards.se/XBOX, cdkey.se eller liknande?

Ado2000
2014-11-26, 22:04
Spelade just ut Far Cry 3, inte ofta jag blir påmind varför jag gamear men den finns spel som är så jävla bra att du inser hur jävligt grymt spel är som ett underhållningsmedium.

Finns så mycket jag ville skriva angående detta spelet men vet inte hur jag ska formulera mig mer än att bara säga att det är SÅ JÄVLA BRA!!!

När jag får tid över iaf så blir Blood Dragon nästa anhalt å ännu längre fram i tiden Dragon Age: Inquisition kanske tar å spelar om Origins för 3 eller 4e gången för dock.

Captainwide
2014-11-26, 22:21
Håller med dig ang FC3. Riktigt schysst spel. Likaså DAO (om man nu kommer förbi äckliga redcliffe med hjälmen).

Lasse Kongo
2014-11-27, 22:12
GTAO är lyyysnade och beroendeframkallande.

Inhandlade LBP3 igår med, har alla innan, även det till vitan som kanske är favorit, så trean var given : )

R Scarpa27
2014-11-27, 22:18
GTAO är lyyysnade och beroendeframkallande.

Inhandlade LBP3 igår med, har alla innan, även det till vitan som kanske är favorit, så trean var given : )

gta o = gta online=gta 5 ?

Lasse Kongo
2014-11-27, 22:20
gta o = gta online=gta 5 ?

I had a dog, and his name was Bingo.

R Scarpa27
2014-11-27, 22:35
I had a dog, and his name was Bingo.

oh fasiken.

hette han rimer eller berra i efternamn?

svar a..

http://www.realtid.se/ArticlePages/200705/08/20070508075941_Realtid050/Bingo_Rimer_Maja-Suslin_200.jpg

svar b..

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/559020/images/2011/bb_173108466.jpg

Lasse Kongo
2014-11-27, 22:56
oh fasiken.

hette han rimer eller berra i efternamn?

svar a..

http://www.realtid.se/ArticlePages/200705/08/20070508075941_Realtid050/Bingo_Rimer_Maja-Suslin_200.jpg

svar b..

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/559020/images/2011/bb_173108466.jpg

Vem döper sina hundar med efternamn?

cero
2014-11-28, 01:19
Någon som spelat Little Big Planet 2 (PS3) och kan skriva ett par ord om vad ni tyckte?

r1kkie
2014-11-28, 08:31
Bestämde mig för att för en gångs skulle klara Life Force och Probotector 1 & 2 till NES. Sagt och gjort, Probotector-spelen gick rätt lätt att klara faktiskt, men Life Force var desto svårare, men idag klarade jag äntligen Life Force tillsammans med en kompis. Fasen va gött det känns :)

Om det va på emulator räknas det inte. ;)

Lasse Kongo
2014-11-28, 14:14
Note to meself, vänta in black friday nästa år, bra rea men har ju redan köpt allt, slog dock till på tew som jag ändå hade tänkt köpa vartefter, drygt 200 på usstoren känns ju jävligt najs.

R0B
2014-11-28, 14:18

Life Force utan extraliv fusk och ej emulering? Stora hatten av i så fall, mindre hatt av annars :d

Själv försökte jag med robocop förra helgen, förbannade skitspel...*whatever*

eternallord
2014-11-28, 14:51
Ingen som trillat över några Black Friday-erbjudande? :) Får väl vänta till mellandagsrean annars.

Patriarch K
2014-11-28, 14:54
Om det va på emulator räknas det inte. ;)

Det var inte på emulator :) SCN-versionen av probotector. Dock går den ju lite långsammare än NTSC-versionen tror jag, men det spelar ingen roll. Tycker att det är riktigt lätt vid det här skedet så jag klarar det oavsett hastighet.
Dock har jag bara klarat det med 1 player. Försökte klara det på ett äkta nes med min kompis här om dagen på 2 player, men då blev det genast mycket svårare. Kom till banan med spikmattorna, men det blev så jäkla jobbigt med alla krokar från luften när man är 2 player för då måste man turas om och samarbeta och tappar helt fokus :) Men det hade ju gått om vi bara körde ett varv till. 1 player är jättelätt när man väl klarat det iaf :)

Life Force utan extraliv fusk och ej emulering? Stora hatten av i så fall, mindre hatt av annars :d

Tack tack. Ja det var på ett äkta NES helt utan fusk. Jag och min kompis och två NES-kontroller.
Jag har övat lite på egen hand och min kompis hade aldrig klarat eld-banan utan fusk, men jag lärde honom hur man skulle göra. Det är liksom bara att hålla sig i stort sett längst bak på hela banan och åka fram ibland när de där jätte-testiklarna kommer mot en. Sedan dodgar man alla eldbågar genom att åka slalom mellan dem och poff, så har man avverkat den banan.
Banan därpå är lite halvsvår dock, men bara man undviker alla vulkaner som sprutar ut sten så är det ingen biggie.
Det roliga var att vi vid den banan hade 0 liv kvar. Vi hade alltså bara det aktuella spelbara livet och vi skämtade lite om att "haha, om vi klarar hela spelet nu med ett liv så är vi jävligt grymma!". Det var ju ändå 3-4 banor kvar efter den.

Sagt och gjort, jag fick ett extraliv och kompisen dog. Han snodde ett av mina liv och vi fortsatte. Sedan fick han extraliv och jag fick extraliv och han fick ett till extraliv och ett till. Jag dog på sista momentet när all laser kommer från sidorna och allt går jättesnabbt och då hade han 2st liv kvar. Sista momentet där stängs ju lasern helt och hållet så då dog han ett av sina liv och jag passade på att sno hans sista liv där så åkte vi båda iväg från banan och klarade spelet med hakorna hängandes och vi stirrade på varandra och tyckte att det var awesome!

arthax
2014-11-28, 14:58
Ägde GTA 5 till 360´n. Sålde av konsol och alla spel och köpte mig en ps4´a. Är det värt att lägga ut en fem hundring och köpa GTA igen? First person ser riktigt kul ut och grafiklyftet är ett stort plus!

Fuark
2014-11-28, 15:30
Ägde GTA 5 till 360´n. Sålde av konsol och alla spel och köpte mig en ps4´a. Är det värt att lägga ut en fem hundring och köpa GTA igen? First person ser riktigt kul ut och grafiklyftet är ett stort plus!

Tveklöst ja, GTA är alltid aktuellt

R0B
2014-11-28, 15:51
Det var inte på emulator :) SCN-versionen av probotector. Dock går den ju lite långsammare än NTSC-versionen tror jag, men det spelar ingen roll. Tycker att det är riktigt lätt vid det här skedet så jag klarar det oavsett hastighet.
Dock har jag bara klarat det med 1 player. Försökte klara det på ett äkta nes med min kompis här om dagen på 2 player, men då blev det genast mycket svårare. Kom till banan med spikmattorna, men det blev så jäkla jobbigt med alla krokar från luften när man är 2 player för då måste man turas om och samarbeta och tappar helt fokus :) Men det hade ju gått om vi bara körde ett varv till. 1 player är jättelätt när man väl klarat det iaf :)

Tack tack. Ja det var på ett äkta NES helt utan fusk. Jag och min kompis och två NES-kontroller.
Jag har övat lite på egen hand och min kompis hade aldrig klarat eld-banan utan fusk, men jag lärde honom hur man skulle göra. Det är liksom bara att hålla sig i stort sett längst bak på hela banan och åka fram ibland när de där jätte-testiklarna kommer mot en. Sedan dodgar man alla eldbågar genom att åka slalom mellan dem och poff, så har man avverkat den banan.
Banan därpå är lite halvsvår dock, men bara man undviker alla vulkaner som sprutar ut sten så är det ingen biggie.
Det roliga var att vi vid den banan hade 0 liv kvar. Vi hade alltså bara det aktuella spelbara livet och vi skämtade lite om att "haha, om vi klarar hela spelet nu med ett liv så är vi jävligt grymma!". Det var ju ändå 3-4 banor kvar efter den.

Sagt och gjort, jag fick ett extraliv och kompisen dog. Han snodde ett av mina liv och vi fortsatte. Sedan fick han extraliv och jag fick extraliv och han fick ett till extraliv och ett till. Jag dog på sista momentet när all laser kommer från sidorna och allt går jättesnabbt och då hade han 2st liv kvar. Sista momentet där stängs ju lasern helt och hållet så då dog han ett av sina liv och jag passade på att sno hans sista liv där så åkte vi båda iväg från banan och klarade spelet med hakorna hängandes och vi stirrade på varandra och tyckte att det var awesome!

:hbang::hbang:

Patriarch K
2014-11-28, 16:38
:hbang::hbang:

:Virro

Akerhage
2014-11-28, 19:15
Torchlight gratis och torchligt 2 för 5$
Länk till sidan (http://www.polygon.com/2014/11/26/7295677/torchlight-free)

Kimball
2014-11-28, 19:30

Inte klarat varken de 2 eller Ikari Warriors utan upp upp ner ner vänster höger vänster höger B A start ! *gah!*

Lasse Kongo
2014-11-28, 19:51
Inte klarat varken de 2 eller Ikari Warriors utan upp upp ner ner vänster höger vänster höger B A start ! *gah!*

Haha Konamikoden xD

Lasse Kongo
2014-11-28, 22:06
Imorgon är det ett år sedan jag skaffade ps4an, 1tb är snart full :/

Nordvargr
2014-11-28, 23:01
Jag är runt 6 timmar in i Dragon Age: Inquisition. Dragon Age: Origins är ett av mina favoritspel genom alla år. Jag missade Baldurs Gate-eran men DA:O fick mig att förstå varför D&D-spelen var så omtyckta. Jag gillade Dragon Age 2. Det är i nästan alla lägen ett sämre spelen än dess föregångare och det är det största problemet spelet har egentligen för det är inte ett dåligt spel. Jag spelar väldigt mycket RPG. Utanför den genren så letar det sig in en del strategi-spel och en del äventyr men RPG är vad jag spenderar pengar på och längtar efter. Som ett genuint fan är inte Dragon Age 2 ett dåligt spel, bara en besvikelse i jämförelse med sin föregångare. Precis som Mass Effect 3 är ett bra spel men som i jämförelse med sina föregångare, särskilt första spelet, tappar i jämförelse med berättelsen.

Mina tankar så här långt är att jag verkligen ogillar Skyrim-influenserna. Elder Scrolls: Skyrim var inte dåligt men jag är inte ett fan av spel som inte har ett tydligt narrativ. Det blir på tok för lätt att harva i side quests och tappa intresset. Jag tror jag spelade 4 timmar enbart med side quests och visst, det är mitt fel men spelet förklarade inte för mig vart jag skulle eller vad jag skulle göra. Jag vill inte bli styrd av ett spel men jag vill definitivt ha en tydlig berättelse att följa och jag vill göra ett medvetet val när jag styr från huvudstoryn in i sidospår, inte villa runt halvt i blindo.

Grafiken imponerar inte men gör mig inte besviken. Att spelet flyter i ~60 fps på min 4 år gamla burk kanske är bra på ett personligt plan men ärligt talat så borde man dragit Frostbite-motorn längre. Det här spelet är inte snyggare än The Witcher 2 och det är ett medvetet val. Fel, enligt mig, men jag förstår varför. Pengar. Röstskådespelet är blandat, både mycket bra och mycket dåligt i vissa fall. Det är något jag kan förlåta. Striderna har börjat växa, i början är det förfärligt men desto mer förmågor, desto roligare och lättare är det att sätta sig in i det. Jag tycker fortfarande det är kasst att man försöker följa en linje i storyn bara för att bli hindrad av att för starka motståndare (som nybörjare i spelet). Sjukt irriterande att köra en "quest-line" och sedan möta fiender som är flera nivåer högre än dig utan någon logisk förklaring. "Nitpicking" men det får man.

Huvudstoryn har jag inte kommit långt i men jag gillar det hittils. Den följer mytologin väl och det är viktigt för mig som gillar båda spelen. Att man valt att göra många av valen i första spelet "non-canon" utan att ursäkta sig är helt okej för mig. Jag tyckte alltid att idéen om ett spel i tre delar som ska försöka trycka in hundratals val och göra det bra var dålig och 3:an gör det okej. De stora valen väljer man först, sedan får man börja och acceptera att vissa val man gjorde tidigare helt enkelt inte gäller. Helt okej för mig men jag tror att många stör sig oerhört.

Jag gillar spelet hittils, det började dåligt men blir bättre allt eftersom och jag återkommer till det. Det är långt ifrån det första spelet som vägrade släppa mig från första stunden jag började spela det men vi får se vart det slutar.

Det finns mycket att klaga på i Dragon Age: Inquisition. I slutändan så tänker jag fortfarande spela klart det och förmodligen spela det flera gånger, precis som dess föregångare. Är man ett fan av Dragon Age-serien så tror jag man kommer gilla det här.

Det är tidigt att säga men jag tror att Bioware, kvalitet-droppet till trots, kommer ro spelet i land och jag ser fram emot det. Kan man begära så mycket mer? Har massvis med spel i min back-log men DA:I står högst.

Jackman
2014-11-28, 23:22
Har inte lirat GTA serien faktiskt, köpte nu till PS4 för alla säger att det är så jävla bra, antingen är det jag som är dum i huvet eller så är inte spelet så jävla bra som alla vill påstå, alla säger att det är så fritt att man kan göra vad man vill, min känsla är att jag är rätt låst till mina uppdrag, väldigt få butiker som går att råna etc. Just nu har jag inga uppdrag alls och har inte den blekaste om vad jag ska göra. Byter mellan gubbarna och åker omkring, får inga samtal. Missar jag något i det fantastiska med spelet, upplys mig gärna.

Nordenator
2014-11-28, 23:53
Har inte lirat GTA serien faktiskt, köpte nu till PS4 för alla säger att det är så jävla bra, antingen är det jag som är dum i huvet eller så är inte spelet så jävla bra som alla vill påstå, alla säger att det är så fritt att man kan göra vad man vill, min känsla är att jag är rätt låst till mina uppdrag, väldigt få butiker som går att råna etc. Just nu har jag inga uppdrag alls och har inte den blekaste om vad jag ska göra. Byter mellan gubbarna och åker omkring, får inga samtal. Missar jag något i det fantastiska med spelet, upplys mig gärna.

Storyn är najs, men i övrigt är det en stor sandlåda där man inte fått några spadar att leka med.

Lasse Kongo
2014-11-28, 23:56

Har du spelat en kvart typ?

Lasse Kongo
2014-11-28, 23:57
Storyn är najs, men i övrigt är det en stor sandlåda där man inte fått några spadar att leka med.

Storyn i onlinedelen är ganska meh, där o andra sidan får du fler spadar än du kan hantera.

Lasse Kongo
2014-11-28, 23:58

Storyn i onlinedelen är ganska meh, där o andra sidan får du fler spadar än du kan hantera.

Undrar också vad det är ni saknar i sp, som hade gjort det roligare för er? Menar inget illa utan det är roligt att höra vad ni hade velat ha i sandlådan för att ni skulle ha gillat spelet?

Jackman
2014-11-29, 00:52
Har du spelat en kvart typ?

5-6 timmar kanske

NICKXXXXXX
2014-11-29, 01:15
Har inte lirat spel sedan sommaren 2013 då jag sålde mitt PS3. Hämtade ut PS4 idag dock! Ser framemot att lira. Vet inte var jag ska börja dock... Har GTA V och Assassins Creed Black Flag. Tror jag börjar med storyn på Assassins Creed eftersom att GTA V lär vara bra lång.

Patriarch K
2014-11-29, 01:42

Ikari Warriors är ju helt omöjligt. Det går ju inte att komma någon vart. Men Probotector 1, 2 samt Life Force är ju svåra, men inte så svåra att de inte går att klara av. Har man gjort det en gång så är det ingen big deal längre nästa gång.
Tänkte ge mig på Ghost n Goblins nu också. Jag har kommit till bana 5 utan större svårigheter, men den är ta mig faen omöjlig!

mattilainen
2014-11-29, 02:45
Helt ärligt nu grabbar, NÅGON som klarat battle toads till NES? Jag kan inte klara av det och har aldrig gjort. Så sjukt långt och svårt.. Turtles 1 klarade jag faktiskt av för länge, länge sedan. Metroid till nes satt vi och ritade kartor till när vi var små och hade en karta som vi fick veckla ut över golvet haha där vi ritade in hemliga gångar när vi kom på dom. Sjuk karta det blev ändå! Dåtidens guide ;) Annars är luftens hjältar också ett riktigt svårt NES spel som jag klarat av en gång med en kompis. Jag tycker även idag att megaman 2-3 är RIKTIGT svåra och jag skulle aldrig klarat av de idag som jag gjorde förr.. Hade jag mer ork då?

Manta
2014-11-29, 03:59
Helt ärligt nu grabbar, NÅGON som klarat battle toads till NES? Jag kan inte klara av det och har aldrig gjort. Så sjukt långt och svårt.. Turtles 1 klarade jag faktiskt av för länge, länge sedan. Metroid till nes satt vi och ritade kartor till när vi var små och hade en karta som vi fick veckla ut över golvet haha där vi ritade in hemliga gångar när vi kom på dom. Sjuk karta det blev ändå! Dåtidens guide ;) Annars är luftens hjältar också ett riktigt svårt NES spel som jag klarat av en gång med en kompis. Jag tycker även idag att megaman 2-3 är RIKTIGT svåra och jag skulle aldrig klarat av de idag som jag gjorde förr.. [QUOTE=mattilainen;7203834]Hade jag mer ork då?

Nä, mindre att göra/spela. Jag tror du hade klarat det rätt bra ifall du bara satt dig ner och spelade några timmar i ett par dagar (spel som du har klarat dvs).

R0B
2014-11-29, 07:20
Precis, mindre distraktioner helt enkelt. Nuförtiden orkar jag inte spela mer än en timme. Även då med avbrott av barn/telefoner/förbannadesnartexfru osv.

Förövrigt suger det pung att Zelda raderade min karaktär igår, hade bara tre slott kvar...

koncept
2014-11-29, 10:16
Helt ärligt nu grabbar, NÅGON som klarat battle toads till NES? Jag kan inte klara av det och har aldrig gjort. Så sjukt långt och svårt..

Haha, en polare har det och vi brukade spela ihop och försöka ta oss igenom det några gånger per vecka förut. Om jag minns rätt så kom vi aldrig längre än typ till sjätte banan.

På tal om svåra spel, mario kart till NES är ganska överjävligt på den högsta svårighetsgraden. Jag var alltid tvungen att försöka skjuta ner AIn medan min polare fick satsa på att vinna racen. AIn i gamla racingspel har ju den där tendensen att kunna köra mycket snabbare i kurverna än vad som är möjligt när man själv kör.

På ett sätt så saknar jag lite att nya spel inte är så svåra. I exempelvis Zelda så dör man aldrig längre. De senaste riktigt svåra moderna spelen jag kan komma på som jag själv har lirat mycket är Metroid Prime 2 på svåraste (bossarna!) och F-zero GX, där jag blev tvungen att se japanska spelshower som diskuterade strategier och exakta tekniker för att klara banorna.

Kimball
2014-11-29, 16:45
Helt ärligt nu grabbar, NÅGON som klarat battle toads till NES? Jag kan inte klara av det och har aldrig gjort. Så sjukt långt och svårt.. Turtles 1 klarade jag faktiskt av för länge, länge sedan. Metroid till nes satt vi och ritade kartor till när vi var små och hade en karta som vi fick veckla ut över golvet haha där vi ritade in hemliga gångar när vi kom på dom. Sjuk karta det blev ändå! Dåtidens guide ;) Annars är luftens hjältar också ett riktigt svårt NES spel som jag klarat av en gång med en kompis. Jag tycker även idag att megaman 2-3 är RIKTIGT svåra och jag skulle aldrig klarat av de idag som jag gjorde förr.. Hade jag mer ork då?

Herregud nej, Battle Toads är ju rent omöjligt, kom förbi "hovrande motorcykelbanan" 2-3 ggr, men banorna därefter är ju inte lättare de när jag kollat speed runs. Inget jag hade gett mig på idag heller :D

På ett sätt så saknar jag lite att nya spel inte är så svåra. I exempelvis Zelda så dör man aldrig längre. De senaste riktigt svåra moderna spelen jag kan komma på som jag själv har lirat mycket är Metroid Prime 2 på svåraste (bossarna!) och F-zero GX, där jag blev tvungen att se japanska spelshower som diskuterade strategier och exakta tekniker för att klara banorna.

Minns att Ninja Gaiden till xbox var riiiiktigt överjäkligt, annars är många spel idag som du säger väldigt förlåtande, på gott och ont.

d1anny2
2014-11-29, 17:01
Gett mig på witcher 2. Trivsam speltid.

Patriarch K
2014-12-01, 15:13

En av mina vänner satt i 3-4 månader med det och spelade varje dag. Han började genom att Save n Load:a på emulator har jag för mig bara för att han skulle öva på banorna och lära sig precis allt. När han väl lärt sig alla banor och alla fiender och alla moment så började han öva på riktigt NES. UTAN warp-zoner såklart. Sagt och gjort, sedan klarade han skiten.
Det är nog inte många som gjort det :)

Turtles 1 är inte så svårt faktiskt. Jag klarade det faktiskt också för någon månad sedan. Eller jag kom till Shredder och dog, men orkade inte spela om sista banan igen så jag stängde av o kollade slutet på Youtube, haha (samma med Rygar förra veckan).

Luftens Hjältar är faktiskt inte svårt heller. Har också intalat mig att det är skitsvårt hela livet, men fan - det räckte med 4-5st försök och så var det spelet avverkat också. Klarade det för första gången i våras. Det är faktiskt skitlätt när du klarat det en gång. Du borde verkligen prova en gång till!

cero
2014-12-06, 04:17
Vad finns det för problemlösarspel till PS3/PC? Portal 1 och 2 givetvis, men vad mer?

Lasse Kongo
2014-12-06, 12:43
Precis, mindre distraktioner helt enkelt. Nuförtiden orkar jag inte spela mer än en timme. Även då med avbrott av barn/telefoner/förbannadesnartexfru osv.

Förövrigt suger det pung att Zelda raderade min karaktär igår, hade bara tre slott kvar...

Förbannadesnartexfru haha

r1kkie
2014-12-06, 17:31

Megaman 2 har jag inga problem med idag. Drog igenom det med en polare i somras. :)

r3mpuh
2014-12-06, 20:08
Köpa ny Sony Dual Shock 4 handkontroller(PS4) för 469 Kr eller köpa "Refurb"(från butik) för 399 Kr?

R Scarpa27
2014-12-06, 20:47

en av top 5 svåraste nes spelen ever...

turtles var helvetes svårt med... dock klarade jag det då jag bestämmde mig för det och plöjde timmar and i made it :D ....

min polare dock har klarat battle toads han var dock battle toads skadad och kunde hela spelet i sömnen och han körde start/pause för att klara igenom dock visste han exakt hur han skulle gå till väga... säkrare lirare på nes generellt får man leta efter... han måste föts med dosan i handen. :D

undra om man har battle toads.. ska kika sen.

Mart|n
2014-12-06, 21:44
FFVII till PS4 nästa år.

R Scarpa27
2014-12-06, 21:48
FFVII till PS4 nästa år.

ja åren går... dock har jag original VII till ps1, vad kommer skilja i remaken till4an? grafik enbart? eller rent ut sagt ren kopia ?

this is love :D

http://2.bp.blogspot.com/_1v_1_hhWp84/SwTiV9S8XxI/AAAAAAAACO0/cl_NGQc9rnY/s1600/remake_battle.PNG

eternallord
2014-12-06, 22:11
Spelar FFVII nu! :) 7 timmar in ungefär, lika bra som första gången

Lasse Kongo
2014-12-07, 17:59
Pvsz garden warfare är gratis under 48h på ps4, går väl ut ikväll så ladda ner vetja

Trapz
2014-12-07, 20:43
ja åren går... dock har jag original VII till ps1, vad kommer skilja i remaken till4an? grafik enbart? eller rent ut sagt ren kopia ?

this is love :D

http://2.bp.blogspot.com/_1v_1_hhWp84/SwTiV9S8XxI/AAAAAAAACO0/cl_NGQc9rnY/s1600/remake_battle.PNG

Har också kvar originalet till ps1, tillochmed 2 ex av nån anledning :P

Det är den versionen som släpptes till PC nyligen som ska släppas till ps4, lite högre upplösning bara, inte mycket att hurra för med andra ord men en smula finare är det väl.

R Scarpa27
2014-12-07, 21:05
Har också kvar originalet till ps1, tillochmed 2 ex av nån anledning :P

Det är den versionen som släpptes till PC nyligen som ska släppas till ps4, lite högre upplösning bara, inte mycket att hurra för med andra ord men en smula finare är det väl.

yes men allt med ff är välkommet :D

Trapz
2014-12-08, 09:19
yes men allt med ff är välkommet :D

Oh ja, även om jag föredrar de äldre spelen framför de nya.
Håller faktiskt på att spela om ff7 till pc just nu, men blir mest lite sporadiskt spelande när jag känner för det.

Fast nu börjar det ju närma sig jultider nu och då är det tradition att spela Zelda. Tror nog det kan bli en omspelning av Skyward sword den här vintern. Jag vet inte varför just zelda känns så mycket bättre att spela under vinterhalvåret, men tror det kan bero på att man har så bra minnen från den julaftonen man fick Ocarina of time i julklapp :D

Patriarch K
2014-12-08, 11:18
Jag klarade NÄSTAN Ghost n Goblins till NES igår. Kom till sista momentet på sista banan där det är 2st röda demoner. Vid 2st tillfällen kom jag dit och dödade en av dem men dog på den andra eftersom han rör sig lite farligare. Efter den demonen så är det ju sista bossen och den verkar ju aslätt om man kollar på YT. Jag hade EN träff kvar på sista röda demonen innan sista bossen, men då klantade jag mig. Fan också...
Men nu är jag så nära att ha klarat spelet så nästa försök fixar jag det utan problem. Det är rätt lätt faktiskt. De enda svåra momenten är den blå grottan på bana 3 samt mittenmomentet på bana 6 där det kommer en jäkla demon och flyger ner på dig samtidigt som en goblin kastar skit i huvudet på dig.

Lasse Kongo
2014-12-08, 13:47
Köpte The Evil Within för någon vecka sedan, drygt 200:- på uspsn, hade tänkt köpa det ngn gång så det var bara att slå till med tanke på priset.

Visste inte vad jag hade att förvänta mig, har sett mycket gameplay och det såg lockande ut, är ca 4h in och det är första ggn på länge jag har den där känslan att jag bara vill spela mer mer mer, blir lätt uttråkad märker jag nuförtiden, men detta lockar fram den där känslan i mig som jag fick förr i tiden när jag spelade...

Fast spelet är ganska fult, inte direkt 10/10 röstskådisar... Handlingen är så jävla knas, hela spelet är jävligt bisarrt och sjukt överlag, men jag har riktigt jävla kul med det.

Rekommenderar det verkligen om ni gillar kusliga japanska psychospel, som det känns hittills lär det vara ett topp3 spel för min del under 2014.

Lasse Kongo
2014-12-08, 13:49
Har inte tid för mer spel nu men har tänkt skaffa Unity framöver, köpte det via hongkongpsn igår, var mest ett test om det gick, landade på ca 370:- känns rätt okej med tanke på att det fan kostar det dubbla på eupsn typ :/

Lasse Kongo
2014-12-08, 15:02
Driveclub uppdateras med vädereffekter idag, ska tydligen vara omfg, ska prova ikväll.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/10835038_896826883683963_5396976924985369639_o.jpg

Edit; saxat från neogaf;

Ohmyfuckinggod.

This weather system... This is it. This is next gen right here. Everything has been put to shame. I think this is the first time I've literally had my jaw agape at a video game's visuals.

I'm honestly blown away. Bravo, Evo. Bravo.

r3mpuh
2014-12-08, 15:50
Hur stor batteriförlust tror ni jag har åstadkommit när jag kopplade i Dualshock 4 i PS3 för första laddningen & sedan stängde av konsolen ganska på engång, för att sedan upptäcka att PS3 inte laddar handkontroller när det är avstängt? Batteriångest.

Kimball
2014-12-08, 16:13
Hur stor batteriförlust tror ni jag har åstadkommit när jag kopplade i Dualshock 4 i PS3 för första laddningen & sedan stängde av konsolen ganska på engång, för att sedan upptäcka att PS3 inte laddar handkontroller när det är avstängt? Batteriångest.

Hur menar du att du skulle fått någon batteriförlust pga dedär?

Fuark
2014-12-08, 16:30
Tror han menar att om man inte laddar nya batterier till 100% första gången så går dom inte utnyttja till maximal effekt längre. Huruvida det stämmer har jag ingen aning om, men det verkar ju som att den inte laddades överhuvudtaget iom att du stängde av PS3:an och därmed så är det väl bara att ladda den i PS4:an istället?

Är övertygad om att du inte gått miste om något stort, om ens något. Kan inte ens rubricera det som ett problem

r3mpuh
2014-12-08, 16:44
Hur menar du att du skulle fått någon batteriförlust pga dedär?

Tror han menar att om man inte laddar nya batterier till 100% första gången så går dom inte utnyttja till maximal effekt längre. Huruvida det stämmer har jag ingen aning om, men det verkar ju som att den inte laddades överhuvudtaget iom att du stängde av PS3:an och därmed så är det väl bara att ladda den i PS4:an istället?

Är övertygad om att du inte gått miste om något stort, om ens något. Kan inte ens rubricera det som ett problemTack. :)
(http://www.bilddump.se/bilder/20141208164410-109.228.144.35.JPG)

Fuark
2014-12-08, 16:59
Ah :)

Nordenator
2014-12-08, 20:47

Är övertygad om att du inte gått miste om något stort, om ens något. Kan inte ens rubricera det som ett problem

De flesta uppladdningsbara saker har Li-ion-batterier i dagsläget, och de kräver inte full laddning. De mår till och med bättre av att laddas lagomt mycket, och inte köra tomt till fullt varje gång.

Lasse Kongo
2014-12-09, 17:42
The Order 1886 är inget som har verkat så intressant, sen såg jag denna nyss;

CMjLVRc17kM

Nu känns det lite hetare faktiskt...

Fuark
2014-12-09, 18:37
måttligt intresserad av 1886. Ser lite ut som Sonys svar på Gears of War, kan säkert bli gutt

R Scarpa27
2014-12-09, 19:52
Oh ja, även om jag föredrar de äldre spelen framför de nya.
Håller faktiskt på att spela om ff7 till pc just nu, men blir mest lite sporadiskt spelande när jag känner för det.

Fast nu börjar det ju närma sig jultider nu och då är det tradition att spela Zelda. Tror nog det kan bli en omspelning av Skyward sword den här vintern. Jag vet inte varför just zelda känns så mycket bättre att spela under vinterhalvåret, men tror det kan bero på att man har så bra minnen från den julaftonen man fick Ocarina of time i julklapp :D

du har klass på spel iaf =) me like!!!

sitter och smålirar The Legend of Zelda: Oracle of Seasons och Oracle of Ages på mitt game boy några minuter hit och dit just nu :)

dock är jag fast just nu och ska titta om jag kan hitta lite hints på nätet. :D

Lasse Kongo
2014-12-11, 22:14
Tänkte skriva lite ang Driveclub, troligen mitt game of the year, men jag måste slipsa så jag får skriva en annan dag, klistrar dock in denna; http://m.neogaf.com/showthread.php?t=950266

Lite tråkigt att det blev strul kring lanseringen, jag har älskat det sen release, och nu när de införde dynamiskt väder; utan tvekan det mest imponerande spel jag har fått uppleva, oavsett plattform, det är så snyggt, första stora upplevelsen av att jag faktiskt spelar på en ny generation.

eternallord
2014-12-11, 22:58
Jag har spelat en bra bit in i Twilight Princess men jag har inte fastnat för det riktigt. Borde kanske lägga ner det och börja med Skyward Sword istället.

R Scarpa27
2014-12-11, 23:02
Jag har spelat en bra bit in i Twilight Princess men jag har inte fastnat för det riktigt. Borde kanske lägga ner det och börja med Skyward Sword istället.

låter mkt vettigare... annars är ju de äldre zelda bäst. :D med skyward sword är bra!

sen har du ju a link beetwen worlds -

eternallord
2014-12-11, 23:19
Ja men jag har ingen 3DS än, den dröjer 2 veckor till :) Spelar iofs FFVII så det räcker väl just nu. Snart kommer ju Majoras Mask-remaken också

Trapz
2014-12-12, 00:03

Hur långt har du kommit?

Jag tycker själv att twilight princess var ett bättre spel än skyward sword, mer öppet och större ytor, lite mörkare stämning. Samt så spelar jag gamecube versionen och inte till wii där man måste sitta och vifta hela tiden. Den biten är bra mycket bättre i skyward sword, men då är det också optimerat för wii vilket twilight princess från börjar inte var.

Tycker helt klart du borde spela klart det, men skyward sword är verkligen ett mästerverk det med så du har mycket kul att se fram emot åtminstone :)

eternallord
2014-12-12, 00:12
Har kommit till sandtemplet typ. Spelet är väl okej men jag får inte samma känsla som jag fick av OoT och till viss del även Wind waker. Jag är ingen fan av wii-kontrollerna heller, det slutar bara med att man viftar på måfå tills fienderna har dött.

Vad tror ni om Zelda till Wii U? Jag blev inte så jäkla imponerad av trailerna ändå, samma gamla ännu en gång. Då känns Link between worlds mer intressant isåfall. Önskar att dom vågat göra något galet som Majoras mask igen.

Kotten
2014-12-12, 20:37
Kör GTA 5 på ps4, klarat 50% av spelet, gjorde nyss det andra stora rånet man får som mission, man tömmer ett valv och dödar massa poliser efteråt och sen en stund efter dyker man ner under vattnet och svetsar upp nå galler och flyr, kommer inte ihåg exakt. Problemet är att jag har inga mer mainmissions, spelat med alla gubbar och åkt omkring, ringt folk, åkt hem till mig själv och till dom andra gubbarna jag spelar med men ingenting. Jag fattar fan ingenting vad jag måste göra. Funderar på att köra om senaste mission och se om det blir någon skillnad. Någon som har nå förslag på vad jag kan göra.

R Scarpa27
2014-12-12, 21:23
Ja men jag har ingen 3DS än, den dröjer 2 veckor till :) Spelar iofs FFVII så det räcker väl just nu. Snart kommer ju Majoras Mask-remaken också

jasså julklapps önskning? :)

bra önskning isf 3ds är min skatt likaså alla gameboys...

u gonna love ur 3ds and get married. :D

Trapz
2014-12-12, 21:25
Har kommit till sandtemplet typ. Spelet är väl okej men jag får inte samma känsla som jag fick av OoT och till viss del även Wind waker. Jag är ingen fan av wii-kontrollerna heller, det slutar bara med att man viftar på måfå tills fienderna har dött.

Vad tror ni om Zelda till Wii U? Jag blev inte så jäkla imponerad av trailerna ändå, samma gamla ännu en gång. Då känns Link between worlds mer intressant isåfall. Önskar att dom vågat göra något galet som Majoras mask igen.

Kör vidare, blir bara bättre. Och bossen i det templet var riktig bra om jag minns rätt. Sista timmarna i det spelet plus slutstriden var det absolut bästa.

Om du kan få tag på gamecube versionen alternativt har ett chippat wii så rekommenderar jag att testa det istället, kanske lite trist att spela om alltihop bara.

Av första trailern till zelda wii u så fick jag inte direkt någon pepp, men av den som visade upp lite mer här för någon vecka sedan med miyamoto såg faktiskt riktigt sjyst ut, lite väl mycket tomma ytor var det enda jag kan komma på som var ett minus, men förhoppningsvis så blir det väl ändring på det eftersom det ändå är ett tag kvar i utvecklingen.

Och angående A link between worlds, om du spelat A link to the past till SNES så kommer du med all säkerhet älska det nya. Det är verkligen ett genuint helt underbart zelda spel som tar en tillbaks till barndomen. Plus riktigt kluriga tempel och sköna föremål, även bra utnyttjande av 3d-effekten.

R Scarpa27
2014-12-12, 21:30
hur många zelda äger du trapz och till vilka konsoller? =)
och vilka konsoller äger du? =)

Kotten
2014-12-12, 23:31
Kör GTA 5 på ps4, klarat 50% av spelet, gjorde nyss det andra stora rånet man får som mission, man tömmer ett valv och dödar massa poliser efteråt och sen en stund efter dyker man ner under vattnet och svetsar upp nå galler och flyr, kommer inte ihåg exakt. Problemet är att jag har inga mer mainmissions, spelat med alla gubbar och åkt omkring, ringt folk, åkt hem till mig själv och till dom andra gubbarna jag spelar med men ingenting. Jag fattar fan ingenting vad jag måste göra. Funderar på att köra om senaste mission och se om det blir någon skillnad. Någon som har nå förslag på vad jag kan göra.

Va tydligen någon känd bugg, Kunde inte ta mig in till Trevors ställe vid den där strippklubben unicorn något, läste att man skulle ställa sig på taket ovanför T på kartan och sen byta gubbe och byta tillbaka igen direkt, då kunde jag helt plötsligt gå in genom dörren som var stängd innan.

Lasse Kongo
2014-12-14, 19:51
Driveclub 199 på Webhallen bara idag, passa på.

Det är nog årets bästa spel för min del.

Ado2000
2014-12-14, 19:58
Driveclub 199 på Webhallen bara idag, passa på.

Det är nog årets bästa spel för min del.

trots alla buggarna det kom ut med ? förresten har dem fixat det än ?

Lasse Kongo
2014-12-14, 20:41
trots alla buggarna det kom ut med ? förresten har dem fixat det än ?

Vad snackar du om? Spelet har inte haft problem med buggar, utan problemen rörde servrarna som inte pallade trycket och ja, det verkar fungera hela tiden som det ska nu.

Trapz
2014-12-14, 23:03
hur många zelda äger du trapz och till vilka konsoller? =)
och vilka konsoller äger du? =)

Tyvärr mindre än vad jag önskar, har varit ung och dum och sålt av endel :(

Just nu äger jag en NES, Gamecube, Nintendo Wii, Playstation 2, Playstation 3, Xbox, Xbox 360.

Har sålt av Ps1, Nintendo 64, Gameboy Advance, SNES. Vilket jag ångrar djupt idag för hade endel riktiga pärlor främst till snes och ps1. Som tur var finns ju emulator och roms till datorn, men fortfarande inte riktigt samma grej såklart :)

Zelda spel jag har nu är:
Legend of zelda till NES'en
Wind waker till gamecube
Twilight princess till gamecube & wii
Zelda ocarina of time + masterquest till gamecube
Zelda Collectors edition till gamecube ( innehåller Legend of Zelda,
Zelda II, Ocarina of Time, Majora's Mask.)
Zelda Skyward sword till wii.

Har ägt A link to the past, Ocarina of time, Majoras mask samt A link to the past till gameboy advance.

Vad sitter du inne på själv? :) Verkar ju ha ett ganska stor spelintresse vad jag förstått :d

Andy.da.wohoo
2014-12-14, 23:26
Rörande Zeldaspel kan jag varmt rekommendera A link between worlds till 3DS. Oerhört roligt!

Trapz
2014-12-14, 23:33
Rörande Zeldaspel kan jag varmt rekommendera A link between worlds till 3DS. Oerhört roligt!

Absolut, skrev det på förra sidan men värt att skrivas igen. Utan tvekan ett av de bästa spelen i serien

koncept
2014-12-14, 23:46

Fast det var väl ändå en ganska stor förändring i den mening att det nu ska vara en helt öppen värld. Tidigare så har ju världarna varit stängda av olika passager och liknande så det känns som enskilda fält, passager eller städer som inte riktigt hänger ihop med varandra. Med en öppen värld så ändras nog känslan lite. Jag fick iaf ett positivt intryck när man såg hur han red genom skogen med glesa träd och ut på fältet.

Hörde även i gameplay-trailern att Majoras Mask skulle få en remake till 3DS. Blev riktigt positivt överraskad. Tycker det spelet är underskattat.

eternallord
2014-12-14, 23:57
Fast det var väl ändå en ganska stor förändring i den mening att det nu ska vara en helt öppen värld. Tidigare så har ju världarna varit stängda av olika passager och liknande så det känns som enskilda fält, passager eller städer som inte riktigt hänger ihop med varandra. Med en öppen värld så ändras nog känslan lite. Jag fick iaf ett positivt intryck när man såg hur han red genom skogen med glesa träd och ut på fältet.

Hörde även i gameplay-trailern att Majoras Mask skulle få en remake till 3DS. Blev riktigt positivt överraskad. Tycker det spelet är underskattat.

Hur fritt och öppet det än utlovas så brukar det sällan vara det när man väl spelar. Nu när jag tänker tillbaka på det så är nog OoT fortfarande det spelet i serien som var mest öppet (på platt mark åtminstone, Wind Waker är ju onekligen mest öppet annars). Man kunde utforska och leta överallt även om det dröjde innan man kom in i varje grotta. Twilight Princess känns, även om ytorna är större, mycket mer linjärt och avklippt. Det är alltid någon sten eller något i vägen som gör att man pekas i en viss riktning hela tiden. Och Skyward Sword ska väl vara ännu mer linjärt, har dock inte spelat det ännu själv.

koncept
2014-12-15, 00:35
Hur fritt och öppet det än utlovas så brukar det sällan vara det när man väl spelar. Nu när jag tänker tillbaka på det så är nog OoT fortfarande det spelet i serien som var mest öppet (på platt mark åtminstone, Wind Waker är ju onekligen mest öppet annars). Man kunde utforska och leta överallt även om det dröjde innan man kom in i varje grotta. Twilight Princess känns, även om ytorna är större, mycket mer linjärt och avklippt. Det är alltid någon sten eller något i vägen som gör att man pekas i en viss riktning hela tiden. Och Skyward Sword ska väl vara ännu mer linjärt, har dock inte spelat det ännu själv.

Det är sant att de tidigare spelen till N64 var mer öppna.
De senaste Zelda jag spelade var just Twilight och Skyward så det är möjligt att jag är färgad av hur linjära de är i sin bandesign.

Om jag minns rätt så har vissa kritiker jämfört världen i det nya Zelda med hur Skyrim är konstruerat och om det skulle vara fallet så blir det nog ett köp för mig.

Lasse Kongo
2014-12-17, 18:39
Jag är nära på att trilla dit på ett Wii u, någon som har? Bu, bä?

Är mest sugen på mario wörld, men det finns flera trevliga spel. Man kan få ett basic för 1900 eller så kör man ett premium med New super mario för 2800.

Men som sagt, några wiiuägare här? Är dock rädd att det snart kommer stå och samla damm då det inte direkt sprutar ut spel...

R Scarpa27
2014-12-17, 22:39
Jag är nära på att trilla dit på ett Wii u, någon som har? Bu, bä?

Är mest sugen på mario wörld, men det finns flera trevliga spel. Man kan få ett basic för 1900 eller så kör man ett premium med New super mario för 2800.

Men som sagt, några wiiuägare här? Är dock rädd att det snart kommer stå och samla damm då det inte direkt sprutar ut spel...

men hej hallå :) köpte mitt nintendo wii u förra helgen...
måste säga jag är nöjd...

allt beror på vad man är ute efter... och dosorna är sköna...

ska köpa snes edition framöver på dosorna :D
och kommande spel till wii u 2015 verkar lovande också.

http://sickr.files.wordpress.com/2012/10/wii_u_pro_controller_snes.jpg?w=660

Patriarch K
2014-12-18, 00:14
Får jag skryta lite med att jag precis klarade Ghost n' Goblins?
Här är videobevis: I3txJbUo5vE

R Scarpa27
2014-12-18, 08:34
Får jag skryta lite med att jag precis klarade Ghost n' Goblins?
Här är videobevis: I3txJbUo5vE

ärligt...

stort grattis! bra jobbat...svårt spel som attan.

Lasse Kongo
2014-12-18, 09:26
Funderar på ett Basic bara, 1900 nu, och ett Super Mario Wörld till, skulle nog vilja ha vitt, känns som man borde klara sig med basic, lär inte ladda hem så mycket+att man kan ansluta en extern hd ju.

Patriarch K
2014-12-18, 11:43
ärligt...

stort grattis! bra jobbat...svårt spel som attan.

Tack! Dock är det faktiskt inte så svårt när det väl kommer till kritan. Det är egentligen bara två moment i hela spelet som är svåra. Det är den blå sektionen på bana 3 vilken kan vara rätt dryg ibland. Sedan är det bana 6 efter man dödat draken. Då gäller det att ha dödat draken felfritt utan att ha blivit skadad för det krävs nästan fullt liv när man möter 2st satan där uppe.

Resten i spelet är rätt lätt faktiskt och nu skulle jag nog kunna dra igenom spelet 10 gånger på raken. Sista bossen var ju dödslätt.

Lasse Kongo
2014-12-18, 16:23
Allt hemma är svart, tv, tvbänk, ps3, ps4, högtalare, förstärkare osv osv, var tvungen att ha den vita, köper en extern hd om det behövs, håller på att installera nu, blev en wii och mario wööörld xD

Edit; det är ju mest för dotterns skull då... ��

Jackman
2014-12-18, 17:01
Kör nya dragon age till ps4, inte spelat dom tidigare versionerna. Nyss kommit till Hinterlands så bara börjat, men jävlar vad rörigt jag tycker det är med striderna, vips så har man 4 gubbar med massa abilities man inte har en aning om, men det ger sig väl med tiden antar jag. Just nu känns det jävligt svårt

Fuark
2014-12-18, 17:14
Mario Kart 8 och Donkey Kong: Tropical Freeze är givna köp nu när du har Wii U

Lasse Kongo
2014-12-18, 18:45
Ja de blir det+smash, Zelda, lite fler smbspel, starfox längtar jag sjukt mycket till, blir att köpa lite mer restriktivt till wiiu än som jag gör till ps4 haha, (köper allt)

Kan inte säga att jag tröttnat på att spela, men något saknades, och jag tror det är det som Nintendo levererar, det är ändå något speciellt med deras spel, fast man typ snart är pensionär så blir man som ett litet barn igen när man sitter där.

Wiiu passar mig mer än Wii, hade wii en gång i tiden men den sålde jag, det är med att vifta är inte min grej.

Men satan va stor gamepaden är, som ett mindre hangarfartyg.

Robbmeister
2014-12-19, 18:56
UDd3pTE8UsQ
Intressant. Tråkigt bara att det är 15 månader för sent.
Kanske skaffar det till PC när det släpps.

R Scarpa27
2014-12-19, 19:31
Tack! Dock är det faktiskt inte så svårt när det väl kommer till kritan. Det är egentligen bara två moment i hela spelet som är svåra. Det är den blå sektionen på bana 3 vilken kan vara rätt dryg ibland. Sedan är det bana 6 efter man dödat draken. Då gäller det att ha dödat draken felfritt utan att ha blivit skadad för det krävs nästan fullt liv när man möter 2st satan där uppe.

Resten i spelet är rätt lätt faktiskt och nu skulle jag nog kunna dra igenom spelet 10 gånger på raken. Sista bossen var ju dödslätt.

blir nog att plocka fram det och lira tror jag har det... :)

Lasse Kongo
2014-12-19, 19:32
Ser fram emot kvällen, Super Smash inhandlat till Wii U.

R Scarpa27
2014-12-19, 19:33
Ja de blir det+smash, Zelda, lite fler smbspel, starfox längtar jag sjukt mycket till, blir att köpa lite mer restriktivt till wiiu än som jag gör till ps4 haha, (köper allt)

Kan inte säga att jag tröttnat på att spela, men något saknades, och jag tror det är det som Nintendo levererar, det är ändå något speciellt med deras spel, fast man typ snart är pensionär så blir man som ett litet barn igen när man sitter där.

Wiiu passar mig mer än Wii, hade wii en gång i tiden men den sålde jag, det är med att vifta är inte min grej.

Men satan va stor gamepaden är, som ett mindre hangarfartyg.

man behöver inte vifta med wii =)
med mitt wii kopplade jag in gamecube dosor :D awsum...

kommer ju ett nytt zelda spel @ wii u nästa år...

första spelet jag ska köpa 2015 =)

r1kkie
2014-12-19, 19:47
UDd3pTE8UsQ
Intressant. Tråkigt bara att det är 15 månader för sent.
Kanske skaffar det till PC när det släpps.

Ja det är så sjukt sorgligt. Skulle väll vara med på relesen tom.
Nej rockstar, under all kretik.

Red Apple
2014-12-19, 19:54
Tycker det är bättre att de håller på det tills de vet att det funkar. Visst, de hade hållit sitt löfte om de släppt det vid release, men då hade folk varit ännu argare för att det inte hade funkat ordentligt förrän nu.

Bra av Rockstar, det enda som går att kritisera är framförhållning med information kring hur länge det skulle dröja o.s.v.

eternallord
2014-12-20, 14:26
Införskaffat Smash bros Melee nu för att lira med polarna, inte spelat det "på riktigt" tidigare så kan ingenting direkt, men blev inspirerad av en dokumentär jag såg för någon vecka sedan. Har börjat få grepp om att hålla mig på banan med dubbelhopp och upp+B-tekniker, men har inte hittat något flyt riktigt i att dela ut skada. Blir mest button-mashing av A- och B-knappen. Några tips för att lära sig grundtekniker/combos? Tycker det mest är avancerade tekniker på youtube, wavedashing osv.

Patriarch K
2014-12-20, 14:27
blir nog att plocka fram det och lira tror jag har det... :)

Tycker jag verkligen att du ska göra. Jag är helt frälst :)

Lasse Kongo
2014-12-20, 14:31
Det blir New super mario, donkey kong tf, mario kart 8 och kanske windwaker för min del, känner jag mig rätt är de inköpta om några dagar.

Smash är så underbart kul, tar ett tag att komma in i dock.

JamesD
2014-12-20, 14:59
Kör nya dragon age till ps4, inte spelat dom tidigare versionerna. Nyss kommit till Hinterlands så bara börjat, men jävlar vad rörigt jag tycker det är med striderna, vips så har man 4 gubbar med massa abilities man inte har en aning om, men det ger sig väl med tiden antar jag. Just nu känns det jävligt svårt

Tar ett tag att komma in i. Tog nog 10-15 timmar innan jag tyckte det var riktigt kul att spela.

Jackman
2014-12-20, 15:50
Tar ett tag att komma in i. Tog nog 10-15 timmar innan jag tyckte det var riktigt kul att spela.

Jag tycker det är skitsvårt, vissa mobs jag dödar är inga problem, sen vips så 1 slår dom mig nästan, antingen gör jag något helt jävla galet för att jag inte har spelat föregångarna, eller så är spelet sjuk svårt ?. Är bara i Hinterlands, har inte kunnat spela på 2 dagar

Kimball
2014-12-20, 16:57
Införskaffat Smash bros Melee nu för att lira med polarna, inte spelat det "på riktigt" tidigare så kan ingenting direkt, men blev inspirerad av en dokumentär jag såg för någon vecka sedan. Har börjat få grepp om att hålla mig på banan med dubbelhopp och upp+B-tekniker, men har inte hittat något flyt riktigt i att dela ut skada. Blir mest button-mashing av A- och B-knappen. Några tips för att lära sig grundtekniker/combos? Tycker det mest är avancerade tekniker på youtube, wavedashing osv.

Hoppas onlinedelen är snabbare på att finna matcher än det var på Wii-versionen, tog i snitt 10 min varje gång att få igång en match. Spelet är förjävla kul couch coop dock!
Överlag har du ju olika attacker på höger, vänster, upp ner + b/a-knappen, de brukar även oftast ha en svag och en starkare variant beroende på om man håller inne knapparna olika länge, om jag minns rätt, de hårdare slagen är ju de som används som "finishers" då spelarna har xxx% skadenivå. De flesta chars har något sätt att slå upp folk i luften så man kan hoppa efter och "juggla" dem osv, kan vara bra att lära sig :)

Det blir New super mario, donkey kong tf, mario kart 8 och kanske windwaker för min del, känner jag mig rätt är de inköpta om några dagar.

Smash är så underbart kul, tar ett tag att komma in i dock.

Lirat igenom NSMB och Luigiversionen, kul att se skillnaden på de två spelen i svårighetsgrad, dock dåligt replay-value i mina ögon :/
MK8 och Smash bros måste vara de bästa couch coop liren genom tiderna! SB kräver ju dock precis som du säger mer av spelarna än MK. SB är ju verkligen ett helsicke innan man blir bra på att hålla koll på sin egen karaktär :D

Lasse Kongo
2014-12-20, 17:54
Hoppas onlinedelen är snabbare på att finna matcher än det var på Wii-versionen, tog i snitt 10 min varje gång att få igång en match. Spelet är förjävla kul couch coop dock!
Överlag har du ju olika attacker på höger, vänster, upp ner + b/a-knappen, de brukar även oftast ha en svag och en starkare variant beroende på om man håller inne knapparna olika länge, om jag minns rätt, de hårdare slagen är ju de som används som "finishers" då spelarna har xxx% skadenivå. De flesta chars har något sätt att slå upp folk i luften så man kan hoppa efter och "juggla" dem osv, kan vara bra att lära sig :)

Lirat igenom NSMB och Luigiversionen, kul att se skillnaden på de två spelen i svårighetsgrad, dock dåligt replay-value i mina ögon :/
MK8 och Smash bros måste vara de bästa couch coop liren genom tiderna! SB kräver ju dock precis som du säger mer av spelarna än MK. SB är ju verkligen ett helsicke innan man blir bra på att hålla koll på sin egen karaktär :D

Ja jävlar va det händer saker på skärmen, och mitt i allt kaos ska man hålla koll på sin egen gubbe...

Blir nog MK8 lagom till julledigheten, bra familjejulspel xD

R Scarpa27
2014-12-20, 19:30
Ja jävlar va det händer saker på skärmen, och mitt i allt kaos ska man hålla koll på sin egen gubbe...

mario kart har man ju lirat mycket till alla nintendokonsoller det gjorts till det är ju ett rent måste att äga...

men tycker fan hur man än vrider och vänder på det är det bästa till N64 :D

cero
2014-12-20, 20:54
Dark Souls 2. Snacka om oförlåtande spel. :D

Bendermannen
2014-12-21, 07:17
Vi funderar på att skaffa en konsoll främst för barnens skull och Wii U ligger nära till hands med tanke på att det känns mer familjeinriktat. Men sen är det så att barnen är väldigt förtjusta i typen av spel som Just Dance och då undrar jag vilken konsoll som lämpar sig bäst till den typ av spel där man står framför tv:n och "gör saker".

Så vitt jag hittills har snappat upp så verkar Xbox One med sin förbättrade Kinect lägga bäst till. Hur står sig Wii U:t i förhållande här?

Lasse Kongo
2014-12-21, 13:48
Jag var och bytte mitt basic mot ett premium idag, paketet med mario/luigi, mk8 är beställt.

#köpaärkul

Ado2000
2014-12-21, 14:07
Dark Souls 2. Snacka om oförlåtande spel. :D

Heheh å då är det ändå det lättaste av de tre souls spelen :D

eternallord
2014-12-21, 14:54

Syftar alltså på Melee till GC här, så inget onlinespelande för mig, hehe. Tänkte eventuellt inhandla Smash till 3DS sen också, vi får se.

Lasse Kongo
2014-12-21, 21:57
Demons souls, dark souls 1,2

Fuark
2014-12-21, 22:13
Vi funderar på att skaffa en konsoll främst för barnens skull och Wii U ligger nära till hands med tanke på att det känns mer familjeinriktat. Men sen är det så att barnen är väldigt förtjusta i typen av spel som Just Dance och då undrar jag vilken konsoll som lämpar sig bäst till den typ av spel där man står framför tv:n och "gör saker".

Så vitt jag hittills har snappat upp så verkar Xbox One med sin förbättrade Kinect lägga bäst till. Hur står sig Wii U:t i förhållande här?

Är inte alls insatt i såna spel men tror verkligen kinecten kan leverera på den fronten! Sen finns det ju inga hinder för dig att spela något mäktigt när barnen har gått och lagt sig heller

r1kkie
2014-12-21, 22:15
Tycker det är bättre att de håller på det tills de vet att det funkar. Visst, de hade hållit sitt löfte om de släppt det vid release, men då hade folk varit ännu argare för att det inte hade funkat ordentligt förrän nu.

Bra av Rockstar, det enda som går att kritisera är framförhållning med information kring hur länge det skulle dröja o.s.v.

Jag håller helt med att man ska vänta tills det är klart. Men 15 månder?! Hade dem inte ens börjat med spelläget när de släppte resten av spelet?
Detta borde man ju vetat om 6 månader innan relese av spelet... :(

cero
2014-12-21, 22:35
Demons souls, dark souls 1,2

Insåg det. Tack ändå. :D

Kimball
2014-12-21, 23:50

mario kart har man ju lirat mycket till alla nintendokonsoller det gjorts till det är ju ett rent måste att äga...

men tycker fan hur man än vrider och vänder på det är det bästa till N64 :D

Absolut, N64-varianten är ju definitivt den tightaste varianten av dem. Nästan dags å köra igång en liten Koloomgång MK8 så småningom?!

eternallord
2014-12-23, 23:00
Ingen som trillat över några Black Friday-erbjudande? :) Får väl vänta till mellandagsrean annars.

Bumpar denna. Om någon trillar över någon bra mellandagserbjudande nu så hojta till! :)

Rahf
2014-12-24, 00:06
Mycket Mario Kart 64-nostalgi här ;). Jag låter vara osagt vilket spel som är bäst, men som ungdom lirades Super Mario Kart och Mario Kart 64.

Puryeah
2014-12-25, 19:01
Köpte Xbox One idag, startade upp det och fixade uppdateringar och sånt i början, lirade en match på Fifa, allt var frid och fröjd. Nu när jag skulle starta det igen ville den inte ansluta till Live. Provade om och om igen, internet fungerar på dator, telefon, paddor och allt annat...

Den sa även att den var ansluten när jag testade nätverket flera gånger om, men ville ändå inte logga in på Live?

Och sen mot slutet sa den att det inte gick att ansluta till internet. Hjälp uppskattas för jag får damp på sånt här.

R Scarpa27
2014-12-25, 19:29
tror xbox har strul även deras hemsida m.m är nere... så vänta och se framåt lite...
tror problemet hänger på xbox...

såg nyheten nu...

25 December: Problems at Xbox Live
Xbox Live is having issues since 10:47 AM EST.

Puryeah
2014-12-25, 19:33
tror xbox har strul även deras hemsida m.m är nere... så vänta och se framåt lite...

såg nyheten nu...

Yes gick in och testade nätverket igen och då kom det fram att Live-tjänsten strular. Skönt att det inte var nåt med mitt nätverk då i alla fall.

R Scarpa27
2014-12-25, 19:38
Yes gick in och testade nätverket igen och då kom det fram att Live-tjänsten strular. Skönt att det inte var nåt med mitt nätverk då i alla fall.

hell yea =)
sitter själv och planerar framtida inköp på kommande spel @ nintendo wii u :D kommer grymmt bra spel :D

Puryeah
2014-12-25, 20:12
hell yea =)
sitter själv och planerar framtida inköp på kommande spel @ nintendo wii u :D kommer grymmt bra spel :D

Trevligt :) själv inget fan av Wii alls.

För min del ska det först och främst inhandlas Forza 5 (anledningen till att jag köpte Xbox One i princip), sen blir det BF4 och Far Cry 4. Får se i vilken ordning. Vill även ha NHL 15.

Jarod
2014-12-25, 20:51

såg nyheten nu...

http://gizmodo.com/hackers-are-attacking-psn-and-xbox-because-christmas-sp-1675132139?utm_campaign=socialflow_gizmodo_faceboo k&utm_source=gizmodo_facebook&utm_medium=socialflow

Hackers Are Attacking PSN and Xbox Because Christmas Spirit Is Dead

R Scarpa27
2014-12-25, 20:54
jau så det var tom hackers...
inte lite de gjort på senaste :P

Red Apple
2014-12-25, 20:59
De har väl gått ut med det här i förtid? Och att planen var att sänka nätverken permanent.

R Scarpa27
2014-12-25, 21:12
framtiden kommer bli hackig.

hackats i alla tider...

http://fumaga.com/i/goths-vandals-huns-geeks-hack-hack-hack-comic.jpg

Puryeah
2014-12-25, 23:19
Helt fantastisk tajming av mig känner jag att köpa ett Xbox One några timmar innan Live hackas.

Lasse Kongo
2014-12-28, 10:29
Föll för frestelsen och köpte en Amiibo igår, fick bli Kirby eftersom det är min favorit i Smash, någon mer som ramlat dit?

Thornblom
2014-12-28, 10:45
Jag förstår inte vad jag ska med amibos till... SSB är sinnesjukt bra förresten. Kvaliteten på Nintendos förstapartsspel är så sinnesjukt hög. Slutar aldrig att förvånas.

Funderar på att försöka klara ut Super Star Wars till SNES, har försökt några gånger men alltid lagt av vid andra bossen :D

R Scarpa27
2014-12-28, 10:55
Jag förstår inte vad jag ska med amibos till... SSB är sinnesjukt bra förresten. Kvaliteten på Nintendos förstapartsspel är så sinnesjukt hög. Slutar aldrig att förvånas.

Funderar på att försöka klara ut Super Star Wars till SNES, har försökt några gånger men alltid lagt av vid andra bossen :D

dat game is awsum :) fyfan vad kul det är...
Bästa star wars selet ever made....

Bendermannen
2014-12-28, 11:00
Är inte alls insatt i såna spel men tror verkligen kinecten kan leverera på den fronten! Sen finns det ju inga hinder för dig att spela något mäktigt när barnen har gått och lagt sig heller

Tack! Det landade ändå på ett Wii med tanke på spelutbudet. Barnen har inte hunnit prova Just Dance ännu, men jag hoppas att kontrollen inte kommer vara ivägen för mycket. :)

gohei
2014-12-28, 11:06
Skaffade New Super Mario Bros till Wii häromdagen (jag är sen I know) men tusan va svårt spelet är när man är flera på skärmen samtidigt. Som det är nu så stjälper det mer än vad det hjälper.

R Scarpa27
2014-12-28, 11:28
Skaffade New Super Mario Bros till Wii häromdagen (jag är sen I know) men tusan va svårt spelet är när man är flera på skärmen samtidigt. Som det är nu så stjälper det mer än vad det hjälper.

Det blir sämmre spel med fler players helt rätt. =)
men gäller att lira med rätt spelare också :)

men alone spelar man alltid bäst thats it :D

Kimball
2014-12-28, 11:56

Mjo som sagt, det första man bör försöka lära sig är att hålla koll på sin egen char, sen tar man det därifrån. När man väl vant sig vid det kan man börja försöka dra combos å grejer :D Alla är vi barn i början! Är galet sugen på SSB till WiiU, frågan om jag finner det någonstans en söndag till vettigt pris, hrm...

Lasse Kongo
2014-12-28, 12:11
Amiibos är väl som mycket annat här i livet, onödigt fast kul, tv-spel i sig är väl rätt onödigt...

Verkar vara en del som kör ssb här, jag har precis skaffat min wiiu så jag har inte lagt till ngn, men det vore awsome om vi kan dra ihop ett gäng här och köra?

gohei
2014-12-28, 16:17
Det blir sämmre spel med fler players helt rätt. =)
men gäller att lira med rätt spelare också :)

men alone spelar man alltid bäst thats it :D

Mjo som sagt, det första man bör försöka lära sig är att hålla koll på sin egen char, sen tar man det därifrån. När man väl vant sig vid det kan man börja försöka dra combos å grejer :D Alla är vi barn i början! Är galet sugen på SSB till WiiU, frågan om jag finner det någonstans en söndag till vettigt pris, hrm...

Japp det stämmer. Lite småsvårt spel så där ändå tycker jag.

r1kkie
2014-12-28, 16:36
Ni glömmer väll inte bort att planera för detta?

https://gamesdonequick.com/

Kimball
2014-12-28, 17:45
Amiibos är väl som mycket annat här i livet, onödigt fast kul, tv-spel i sig är väl rätt onödigt...

Verkar vara en del som kör ssb här, jag har precis skaffat min wiiu så jag har inte lagt till ngn, men det vore awsome om vi kan dra ihop ett gäng här och köra?

Jag blir så jävla irriterad, tog mig i kragen och åkte och köpte spelet. När jag kommer hem inser jag av ngn outgrundlig anledning har städat bort strömadaptern till min Wii U konsoll. Så nu sitter jag här med spel utan fungerande konsol. Duktigt enerverande...

Japp det stämmer. Lite småsvårt spel så där ändå tycker jag.

Absolut. Jag gillar dock att man inte behöver lära sig saker utantill som i tex Street Fighter osv dock ^^

r1kkie
2014-12-28, 17:49
Är det bara jag som stör mig på att varenda jävla nytt skjutarspel har med hitdetection?
Jag stör mig som fan på de... Varför liksom? Man ser väll själv om man träffar eller inte?

Det va bättre förr. :)

Nordenator
2014-12-28, 18:01
Jag blir så jävla irriterad, tog mig i kragen och åkte och köpte spelet. När jag kommer hem inser jag av ngn outgrundlig anledning har städat bort strömadaptern till min Wii U konsoll. Så nu sitter jag här med spel utan fungerande konsol. Duktigt enerverande...

Absolut. Jag gillar dock att man inte behöver lära sig saker utantill som i tex Street Fighter osv dock ^^

Läste fel, jag förstår fullt ut. Trodde du menade att du inte gillade att man inte behövde lära sig massor med saker! :D

Det gillar du säkert bara till du kommer in en bit i SF om du inte har tänkt att spela seriöst, för det blir rätt fort rätt svårt, och den som lägger ned tid på det blir totalt överlägsen ^^

Jag har testat spela mot den här snubben in person. Det gick.. sådär...
MRw7m8etLTI

Kimball
2014-12-28, 19:23
Läste fel, jag förstår fullt ut. Trodde du menade att du inte gillade att man inte behövde lära sig massor med saker! :D

Det gillar du säkert bara till du kommer in en bit i SF om du inte har tänkt att spela seriöst, för det blir rätt fort rätt svårt, och den som lägger ned tid på det blir totalt överlägsen ^^

Jag har testat spela mot den här snubben in person. Det gick.. sådär...
MRw7m8etLTI

Mjo, Street Fighter-serien är ju ett helsicke som nybörjare. Där är ju tex Tekken osv "roligare" då det är lättare för folk att komma in i, det går liksom button-masha. SSB upplevs ju också säkert som mycket button-mashing i början :)

R Scarpa27
2014-12-28, 19:54
street fighter tävling har man ju varit med i... kom 2a, riktigt duktig... men han som vann var extrem bra, helvete... :D

Toobe
2014-12-28, 20:01
tänkte bara varna ni som har ps3 /4
jag har blivit hackad som 13 000 andra.
Suger ganska hårt också att sonys support inte verkar gå att nå :(

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2888339/Hackers-release-cache-13-000-passwords-credit-cards-Playstation-Xbox-Amazon-users.html

Fuark
2014-12-28, 21:06

Riktigt kul, jag lär nog kika

cero
2014-12-31, 16:58
Hur lång tid tror ni det dröjer innan PS4 har ett riktigt episkt bibliotek av spel? Verkar knappt finns något kul just nu.

Fuark
2014-12-31, 17:27
Hur lång tid tror ni det dröjer innan PS4 har ett riktigt episkt bibliotek av spel? Verkar knappt finns något kul just nu.
Episkt? Minst två-tre år

Kommer ut en del schysta titlar under 2015, Uncharted 4 tillexempel, men det tar några år innan det finns så mycket

cero
2014-12-31, 23:38
Har Xbox One roligare saker kanske?

Fuark
2015-01-01, 02:37
Har Xbox One roligare saker kanske?
Ser likadant ut där. Valet faller nästan alltid på vilken konsol som har bäst exklusiva spel, eller vilken dina kompisar har om du spelar multiplayer.

Kolla upp lite nuvarande titlar eller kommande och jämför. PS4 är för mig starkast iom Naughty Dog.

Mängden spel är densamma i stort sett.

Red Apple
2015-01-03, 02:25
Uncharted 2 var mestadels asfet matiné, men lite för ofta kändes det lite töntigt. Ska spela 3an snarast!
God of War var asfett rakt igenom, enda stället där det kändes gammalt alls var under plattformandet i Hades. Har svårt att se hur uppföljarna ska lyfta konceptet ytterligare, så jag tänker inte fortsätta på serien även om jag är ett helhjärtat, om än nyfrälst, fan av det första.

Fuark
2015-01-03, 13:39
Vänta lite här nu. Har inte DU spelat Uncharted?!

Red Apple
2015-01-03, 13:47
Spelat ettan för massa år sen. Resten? Ptja, never got around to it.

Red Apple
2015-01-04, 00:55
Drakes Deception avklarat. Tveklöst det bästa i serien. Var besviken på ökenvandringen, den hade kunnat bli lite mörkare, och övergången till normalt gameplay från nämnda vandring kändes superkonstig och off, sabbade stämningen en hel del.
Men det är också nästan det enda jag har att klaga på, så, jävligt bra spel. 8,7/10 (ettan och tvåan 7/10).

cero
2015-01-04, 01:18
Uncharted 2 var mestadels asfet matiné, men lite för ofta kändes det lite töntigt.

Så är det med alla tv-spelsstories nästan.

Red Apple
2015-01-04, 03:06
Så är det med alla tv-spelsstories nästan.

Haha, ja, jag är bekant med det faktumet. Uncharted 2 lyckades ändå utmärka sig jämfört med andra spel.

gohei
2015-01-04, 18:20

Tack för påminnelsen, glömmer alltid bort detta. Kikar just nu men schemat är tyvärr offline för tillfället.

filmjölk
2015-01-04, 20:22
Nån mer som väntar på Dead Island2 till xbox1? Vad tror ni om dying light?

Fuark
2015-01-04, 21:00

Smaksak, jag kommer inte spela det. Gillade varken Dead Island eller Dead Island 2

JamesD
2015-01-04, 21:12

Blir förmodligen inget köp.

Nästa års nummer ett för mig är definitivt Arkham Knight. Synd bara att de tänker släppa skiten i början av juni, har aldrig fattat det där med spelsläpp på sommaren. Visst, jag spelar dem ändå, men det är ju klart trevligare att spela på vintern.

eternallord
2015-01-04, 22:39
Vilka är era favorittitlar till 3DS? Har Smash Bros, Zelda och Kirbys Triple Deluxe än så länge. Är sugen på Starfox 64-remaken, ingen som vill bli av med det? :)

King Grub
2015-01-04, 22:46
Vilka är era favorittitlar till 3DS?

Zelda, både Ocarina of Time och Link Between Worlds, och Super Mario 3D Land.

Dom gamla Mario och Zelda-spelen som man kan köpa för 40-50 kronor är också roliga.

Manta
2015-01-04, 22:54
VC till 3DS är en guldgruva.

Fire Emblem och Bravely Default om du gillar JRPG.

Och Shovel Knight. Shovel Knight är ett måste.

eternallord
2015-01-04, 22:58
Bravely Default är jag lite sugen på! Men tänkte spela klart FFVII innan jag tar mig an ett nytt JRPG.

CalleP
2015-01-05, 02:03
Bravely Default är jag lite sugen på! Men tänkte spela klart FFVII innan jag tar mig an ett nytt JRPG.

Underbart spel, testa VII och IX(!) sedan. Är det någon här som har testat FFX och har någon åsikt hur spelet är jämfört med låt oss säga de spelen jag nämnde? : )

Mart|n
2015-01-05, 07:53
Bravely Default är riktigt bra.

Skickat från min Nexus 6

R Scarpa27
2015-01-05, 21:45
mestadels bara väntar jag på The Legend of Zelda HD till Wii U............
tiden går sakta ibland :)

TheOne1994
2015-01-05, 21:46
börjat spela COD 4 igen ...

Ano1891
2015-01-05, 21:54
mestadels bara väntar jag på The Legend of Zelda HD till Wii U............
tiden går sakta ibland :)

Samma här, plöjer igenom ocarina of time for the moment..

R Scarpa27
2015-01-05, 22:04
Samma här, plöjer igenom ocarina of time for the moment..

nice, det klarade jag på N64 första ggn... har kvar det såklart...
har nog bannemej spelat alla zelda utgåvor vad jag kan komma på nu iaf :D

a link to the past @ snes är nog bäst tkr jag allt :D

Ano1891
2015-01-05, 22:11
nice, det klarade jag på N64 första ggn... har kvar det såklart...
har nog bannemej spelat alla zelda utgåvor vad jag kan komma på nu iaf :D

a link to the past @ snes är nog bäst tkr jag allt :D

A link to the past är favoriten! Ocarina of time lirar jag på mitt gamla n64, oerhört bra spel det med.

koncept
2015-01-05, 22:19
börjat spela COD 4 igen ...

Spelade det regelbundet från release fram till ca. 3 år sedan.
Överlägset bästa känslan i något FPS jag spelat på konsol.

Ano1891
2015-01-05, 22:21
Spelade det regelbundet från release fram till ca. 3 år sedan.
Överlägset bästa känslan i något FPS jag spelat på konsol.

Kan du eller någon annan kunnig förklara hur i helv... man kan spela FPS spel på konsol? Är så jävla kass på kontrollen

R Scarpa27
2015-01-05, 22:23
A link to the past är favoriten! Ocarina of time lirar jag på mitt gamla n64, oerhört bra spel det med.

mm får nog plocka fram och spela ocarnia igen någon dag. :)

zelda wind waker tkr jag dock är en av de sämsta...speciellt till gamecube..där förstautgåvan kom.

Ano1891
2015-01-05, 22:28
mm får nog plocka fram och spela ocarnia igen någon dag. :)

zelda wind waker tkr jag dock är en av de sämsta...speciellt till gamecube..där förstautgåvan kom.

Jag vet inte men jag har bara spelat HD versionen på Wii-U, kanske är grafiken i sig som charmar mig men storymässigt är jag inte speciellt impad, men ändå ett värdigt spel av Zelda namnet!

gohei
2015-01-05, 22:33
Nu har jag inte spelat alla Zelda men jag tycker Link's Awakening är det bästa. Det har nån speciell charm över det.

Red Apple
2015-01-05, 22:34
Windwaker är helt klart ett grymt spel. Väldigt mysigt och före sin tid med några modiga risktagningar för att vara en etablerad franchise.

R Scarpa27
2015-01-05, 22:42
Windwaker är helt klart ett grymt spel. Väldigt mysigt och före sin tid med några modiga risktagningar för att vara en etablerad franchise.

hmmm jag var så hlvts missnöjd med grafiken när det kom till gamecube, helt anskrämlig inte bara dålig utan väldigt lustig grafik :D usch :D

Red Apple
2015-01-05, 22:50
Äsch, jag tyckte det var rätt häftigt att de vågade sig på en alternativ estetik. Mycket roligare att titta på än grådaskiga Ocarina of Time och Majoras Mask. Där kan man snacka fula spel. Bra, men fula.

Fuark
2015-01-05, 22:50
Dat feel när man inte har spelat något Zelda någonsin förutom på gameboy pocket någon halvtimme

Red Apple
2015-01-05, 22:52
Du har spelat så mycket annat bra, så du kompenserar gott och väl för det.

Ano1891
2015-01-05, 22:54
Dat feel när man inte har spelat något Zelda någonsin förutom på gameboy pocket någon halvtimme

Det är ju bara.. Helt... Sjyyykt

Fuark
2015-01-05, 22:57
Du har spelat så mycket annat bra, så du kompenserar gott och väl för det.

Haha, jo, det du säger är sant

Det är ju bara.. Helt... Sjyyykt

Har aldrig känt något sug efter det

R Scarpa27
2015-01-05, 23:00

nu tycker jag du ska skämmas... http://www.adiumxtras.com/images/thumbs/link_faces_2_6603_2931_thumb.png http://www.adiumxtras.com/images/thumbs/link_faces_2_6603_2931_thumb.png http://www.adiumxtras.com/images/thumbs/link_faces_2_6603_2931_thumb.png

Fuark
2015-01-05, 23:08
nu tycker jag du ska skämmas... http://www.adiumxtras.com/images/thumbs/link_faces_2_6603_2931_thumb.png http://www.adiumxtras.com/images/thumbs/link_faces_2_6603_2931_thumb.png http://www.adiumxtras.com/images/thumbs/link_faces_2_6603_2931_thumb.png

Borde göra det, speciellt när jag spelat så pass mycket Super Nintendo, N64, Gameboy Pocket, Gameboy Advance och Gamecube ;)

R Scarpa27
2015-01-05, 23:13
Borde göra det, speciellt när jag spelat så pass mycket Super Nintendo, N64, Gameboy Pocket, Gameboy Advance och Gamecube ;)

mm då har du säkerligen inte missat goldeneye 007 på n64... haha riktigt populärt var det och riktigt kul.

Fuark
2015-01-05, 23:20
mm då har du säkerligen inte missat goldeneye 007 på n64... haha riktigt populärt var det och riktigt kul.

Jodå, är övertygad om att jag spelat det men inte alls mycket. Turok däremot! där snackar vi

Crippa90
2015-01-05, 23:22
Har fått låna Assassins Creed: Unity till PS4 men fastande inte direkt för det. Blir det bättre efter ett tag? Känns som att det börjar bli samma sak som tidigare spelen.

Är det någon här som har testat FFX och har någon åsikt hur spelet är jämfört med låt oss säga de spelen jag nämnde? : )

Det är ett helt fantastiskt spel. Kan vara det spel som har bästa storyn någonsin. :)

Fuark
2015-01-05, 23:29
Har fått låna Assassins Creed: Unity till PS4 men fastande inte direkt för det. Blir det bättre efter ett tag? Känns som att det börjar bli samma sak som tidigare spelen.

Har inte spelat det personligen men kan ändå med 90% säkerhet säga att det kommer vara i stort sett likadant som tidigare spel baserat på kompisars åsikter och recensioner.

cero
2015-01-06, 01:59
Assassin's Creed Unity: Brotherhood of Glitches

r1kkie
2015-01-12, 12:24
TÄnkt dela med mig av några av de höjdpunkter i mitt tycke från Awesome Games done quick 2015 som slutade för någon dag sen.

Ninja Gaiden 1-3
Race 2 lag med 3 i varje varav en svensk Dxtr. Riktigt nice run med iaf 3 av de bästa runnarna i spelen, jämnt hela vägen in i slutet.
5OU8JxOLVfI

Mega man, även här är det race (any%) mellan 3 personer varav 2st svenskar, Dxtr och Coolkid. Riktigt underhållande och jämnt.
Z3dtVpOtBv0

Zelda Ocarina of Time:
Här har vi Runnerguy2489 som kör igenom alla child dungens med ögonbindel. Används många olika tekniker och glitchar.
mxucgGsKYfY

Super Mario Bros 3:
Alla har väll i princip lirat mario 3 om man är född på 80 början på 90 talet. Här är det no warp zone run, på slutet bjuds det även på en ordentlig glitchrun med stående ovationer som resultat. :)
8GRK-f3KntU

Några av mina favoriter från detta event.
Bifogar en länk till alla runs:
https://www.youtube.com/user/Belkofag/videos

Vill ni se vilka spel som spelades går det att gå in på schemat från eventet och kika.
https://gamesdonequick.com/schedule

Nu är det bara vänta till Summer games done quick kommer. :D

eternallord
2015-01-12, 12:28
Schysst r1kkie, tack!

"A link between worlds" är nog det vassaste Zelda-spelet sedan OoT, gameplayet känns förvånansvärt fräscht och presentationen är utsökt. Svinbra!

Fuark
2015-01-12, 18:06
Du glömde den absolut häftigaste!

fYOUkwsUdhc

R Scarpa27
2015-01-12, 19:53
r1kkie, förlåt om jag frågar men hur går det till? är det en träff på nätet eller irl?
och hur anmäler man sig? och vilka spel kommer till sommaren? har ingen aning om något därav dumma frågot... berätta gärna, verkar riktigt bra och går till ett bra endamål.

fan de här spelen är ju något man kan :D kul som attan att kika på videorna.

gohei
2015-01-12, 21:19
r1kkie, förlåt om jag frågar men hur går det till? är det en träff på nätet eller irl?
och hur anmäler man sig? och vilka spel kommer till sommaren? har ingen aning om något därav dumma frågot... berätta gärna, verkar riktigt bra och går till ett bra endamål.

De som spelar samt "publiken" samlas på ett o samma ställe och kör, sedan streamas hela skiten live på Twitch.
Jag antar att man får anmäla sitt intresse (har egentligen ingen aning :Virro ) till att visa upp nåt spel, och troligtvis bör man väl kunna bevisa att man faktiskt är tillräckligt duktig på det.
Games Done Quick körs väl oftast ifrån USA men det finns oxå ett till liknande event som brukar hållas i Sverige och då är det ESA (European speedster assembly) som hostar.

Nu är jag för lat för o länka men några av mina favoriter från denna omgången var Jedi Knight, Yoshi's Island och A Link to the Past.

R Scarpa27
2015-01-12, 21:39
De som spelar samt "publiken" samlas på ett o samma ställe och kör, sedan streamas hela skiten live på Twitch.
Jag antar att man får anmäla sitt intresse (har egentligen ingen aning :Virro ) till att visa upp nåt spel, och troligtvis bör man väl kunna bevisa att man faktiskt är tillräckligt duktig på det.
Games Done Quick körs väl oftast ifrån USA men det finns oxå ett till liknande event som brukar hållas i Sverige och då är det ESA (European speedster assembly) som hostar.

Nu är jag för lat för o länka men några av mina favoriter från denna omgången var Jedi Knight, Yoshi's Island och A Link to the Past.

okey...
kommer det street fight duell, åker jag jaevlar till Guiles land Usa...
förresten är ju brorsan med i street fighter.. hes name is blanca.

obs bilden har inget med brorsan att göra, det är bara ruy som kastar macka på vattnet...

http://media.eventhubs.com/images/2014/07/27_hadouken.jpg

brorsan äter pizza

http://epn.tv/wp-content/uploads/2014/05/Blanka.jpg

r1kkie
2015-01-12, 21:49
Du glömde den absolut häftigaste!

Aldrig varit någon fantast av Half Life men såg när coolkid körde och HL förra året.

Som tidigare skribent påpekat är det live och sänds över twitch, de spelar 24/7 så det finnas alltid något spel som spelas oavsett var man befiner sig på jorden. Finnas alltid nån eller några personer som sitter i soffan som agerar lite komentator vad spelaren gör för saker, glitchar osv om inte spelaren själv förklarar.
Antar att man får anmäla sig inför sommaren vilket spel osv man vill runna sen släpps väll någon form av schema när det närmar sig.

Riktigt kul när man får se sina barndomsspel man hade sånna problem med och så krossar dom spelen så otroligt. :)

Om man gillar Mike Tysons Punch Out så körde Sinister1 det med ögonbindel förra året. Se och njut. :)

Nio3vqaAO9Y

R Scarpa27
2015-01-12, 22:05
Aldrig varit någon fantast av Half Life men såg när coolkid körde och HL förra året.

Som tidigare skribent påpekat är det live och sänds över twitch, de spelar 24/7 så det finnas alltid något spel som spelas oavsett var man befiner sig på jorden. Finnas alltid nån eller några personer som sitter i soffan som agerar lite komentator vad spelaren gör för saker, glitchar osv om inte spelaren själv förklarar.
Antar att man får anmäla sig inför sommaren vilket spel osv man vill runna sen släpps väll någon form av schema när det närmar sig.

Riktigt kul när man får se sina barndomsspel man hade sånna problem med och så krossar dom spelen så otroligt. :)

Om man gillar Mike Tysons Punch Out så körde Sinister1 det med ögonbindel förra året. Se och njut. :)

Nio3vqaAO9Y

härligt...
själv spelade jag mkt wrestling i world wrestling kunde man ju även gymma :D

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTyhOAWv_xMq857_riyki6NUbD6Rj2Eu kNONLzzXfBp5s3Hnxld

http://www.gamesdbase.com/Media/SYSTEM/Nintendo_NES/Snap/big/Tecmo_World_Wrestling_-_1990_-_Tecmo,_Ltd..jpg

Fuark
2015-01-14, 01:51
Knäböjer i omklädningsrummet, det sparar dyrbar träningstid som annars hade gått förlorad från att gå in till själva gymmet

#effektivisera_ditt_liv

Bjorneman
2015-01-14, 01:56
Spelade ut Infamous: Second son i dag. Ganska roligt, men lite enformigt. Jag köpte det dock begagnat.

Red Apple
2015-01-19, 17:00
Bitit tag i Dragons Dogma igen, och nu har jag faktiskt lyckats kära ner mig i spelet, något jag inte lyckades med när det kom ut. Ska precis till Bluemoon Tower och avsluta min biz med gripen, helt magisk del av spelet!

Oxe
2015-01-19, 17:02
Jag har fått ett PS4 och har precis börjat spela COD AW, jag är ju helt värdelös men kommit på att jag hade varit lite mindre helt värdelös med en bättre skärm...

Är förpassad in till sovrummet och en liten 40"are, så jag har kommit på att jag borde byta ut den till iaf en 55" så mina usla skills bara är så usla som dom behöver vara

Nån som har tips på bra, prisvärda apparater på 55" (hellre lite billigare än att den har nåt extra lulllull man inte behöver) funderat själv på nåt åt detta håller https://www.dustinhome.se/product/5010785446/55pus7809#specifications eller bara med fullhd

Fuark
2015-01-19, 17:19
Jag har fått ett PS4 och har precis börjat spela COD AW, jag är ju helt värdelös men kommit på att jag hade varit lite mindre helt värdelös med en bättre skärm...

Är förpassad in till sovrummet och en liten 40"are, så jag har kommit på att jag borde byta ut den till iaf en 55" så mina usla skills bara är så usla som dom behöver vara

Nån som har tips på bra, prisvärda apparater på 55" (hellre lite billigare än att den har nåt extra lulllull man inte behöver) funderat själv på nåt åt detta håller https://www.dustinhome.se/product/5010785446/55pus7809#specifications eller bara med fullhd

Har ingen jättekoll direkt men här är en ny artikel från Gamereactor där dom tipsar, endast 3 dagar gammal

http://www.gamereactor.se/artiklar/216424/B%E4sta+TV%3An+f%F6r+dig/?sid=9d97485d1c88a1f3b4b18518475ebeee

hahavaffan
2015-01-19, 19:08
Nån som har en Xbox One? Vilka spel måste man ha, förutom Forza?

Fuark
2015-01-19, 19:21
Nån som har en Xbox One? Vilka spel måste man ha, förutom Forza?

Har inte ett Xbox One men Halo: The Masterchief Collection, Alien: Isolation, Far Cry 4 och GTA V hade jag skaffat förutsatt att du inte spelar på någonting annat och är intresserad av genrerna.

FIFA är väl standard också om du gillar det

R Scarpa27
2015-01-19, 19:36
de här fifa hysterin har jag aldrig förstått mig på :) så boring...

Gta V är ju ett självklart val till alla konsoller of course :)

hahavaffan
2015-01-19, 19:36
Tack för tipsen! GTA V, yes! Fifa möjligtvis för den sociala biten, annars intresserar det mig inte. Och Far Cry etc. ska spelas på PC ;)

Oxe
2015-01-19, 19:41
Har ingen jättekoll direkt men här är en ny artikel från Gamereactor där dom tipsar, endast 3 dagar gammal

http://www.gamereactor.se/artiklar/216424/B%E4sta+TV%3An+f%F6r+dig/?sid=9d97485d1c88a1f3b4b18518475ebeee

tackar, hittade dock inget om hur philips står sig, tycker ju att amblighten är trevlig för ögonen när man sitter och lökar

R Scarpa27
2015-01-19, 19:45
Tack för tipsen! GTA V, yes! Fifa möjligtvis för den sociala biten, annars intresserar det mig inte. Och Far Cry etc. ska spelas på PC ;)

sociala biten i sportspel välj isf fight night eller nhl.

shok
2015-01-19, 19:57
sociala biten i sportspel välj isf fight night eller nhl.
Varför då? Garanterat fler som lirar fifa :)..

Tapatalk

R Scarpa27
2015-01-19, 20:26
Varför då? Garanterat fler som lirar fifa :)..

Tapatalk

skrev mitt tycke :D
alla gillar vi ju olika såklart :)

fight night är dock riktigt kul :D

r1kkie
2015-01-19, 20:42
Vad tycker folket om Evolve, tycker det känns rätt nice faktiskt!

R Scarpa27
2015-01-19, 20:47
Vad tycker folket om Evolve, tycker det känns rätt nice faktiskt!

det är väl iaf inte släppt?

cero
2015-01-19, 20:48
Varför lade inte Naughty Dog mer tid på Last of Us multiplayer? Ett survival-mode där man kör med ett par polare mot vågor av zombies likt Uncharteds vore guldvärt. Nu finns det ju bara deathmatch och "find lockbox" vilket snabbt blir tråkigt, dessutom är det väldigt fattigt på kartor.

Lasse Kongo
2015-01-19, 22:54
Klarade AC Unity häromdagen, är nog det bästa i serien för min del.

Sen köpte jag Super Mario Galaxy 2 förra veckan, kostar en hundring första veckan, fick wiimoten och nunchucken idag, jävlar i helvete va bra det är, 200% ren spelglädje, 22e kommer DK Returns också en hunka första veckan, givet köp, även metroid prime trilogy kommer men det tror jag det blir pass på.

Det är något speciellt med Nintendo alltså.

eternallord
2015-01-19, 23:37
Ska nog fixa Super mario galaxy 2 till Wii'n, det verkar läskigt roligt.

cero
2015-01-20, 00:46
Vad fan är det med alla nintendo/mario/zelda/gamecube-hipsters i tråden? :D

eternallord
2015-01-20, 00:56
Gillar man inte Zelda och Mario så är man för fan helt körd i huvudet.

Manta
2015-01-20, 01:31
Jag gillade Mario och Zelda när det var coolt och slutade aldrig, är jag fortfarande hipster?

r1kkie
2015-01-20, 08:17
det är väl iaf inte släppt?

Nej men de körde öppen beta på xbox one 15-19.
Krävs riktigt bra teamwork om man möter någon som kan spela monstret. Älskar den typen av spel när man spelar med polarana.

Kurash
2015-01-20, 08:29
Krävs riktigt bra teamwork om man möter någon som kan spela monstret. Älskar den typen av spel när man spelar med polarana.

Försökte köra Tech-testen i helgen, men det är ganska svårt att komma in. Är man dessutom 2 som spelar tillsammans så är det helt omöjligt. Vi testade säkert 30 ggr, men antingen blev lobbyn full för den ena eller så tappade båda connection.

När man väl kom in och fick spela så märkte man ganska fort att kontrollerna och spelkänslan är horribel. Spelet är fruktansvärt enformigt. Spelade 7 matcher varav 3 som monster, sen tröttnade jag.
Det är möjligt att de andra spellägena tillför en del, men det blir inget köp för mig.

R Scarpa27
2015-01-20, 08:38

hell yea!

R Scarpa27
2015-01-20, 08:39
Ska nog fixa Super mario galaxy 2 till Wii'n, det verkar läskigt roligt.

läskigt är väl att ta i, men det är bra!

r1kkie
2015-01-20, 08:53
Försökte köra Tech-testen i helgen, men det är ganska svårt att komma in. Är man dessutom 2 som spelar tillsammans så är det helt omöjligt. Vi testade säkert 30 ggr, men antingen blev lobbyn full för den ena eller så tappade båda connection.

När man väl kom in och fick spela så märkte man ganska fort att kontrollerna och spelkänslan är horribel. Spelet är fruktansvärt enformigt. Spelade 7 matcher varav 3 som monster, sen tröttnade jag.
Det är möjligt att de andra spellägena tillför en del, men det blir inget köp för mig.

Alla multiplayer spel är enformiga. Det enda som varierar är banan. :)

pragmatist
2015-01-20, 09:09

Kolla in Sony Bravia 55w805BBN. Den lär ha bäst responstid för spel och är en riktigt bra tv dessutom.

Sonys 2015-modeller kommer iofs i februari, så det är kanske smartare att vänta.

Kurash
2015-01-20, 14:40
Alla multiplayer spel är enformiga. Det enda som varierar är banan. :)

Jo, det är ju sant. Evolve blir säkert bättre när man kan det och dom öppnar fler spellägen.

r1kkie
2015-01-20, 17:09

Jag själv spelar bättre på mindre skärmar. Kör på 24" monitor nu. Att köra på en 55" skulle inte fungera alls när vi pratar FPS spel som går snabbt osv. Men men...

Lasse Kongo
2015-01-20, 19:29
Jag kör på 65" går hur bra som helst oavsett hur snabbt det går xD

Jag kör ju digitalt only vilket jag älskar, men vill ändå se enkelt vad jag har för spel+att det ser trevligt ut i hyllan, så jag tog tag i saken, detta är väl dock 2/3 av alla, inte klar än : )

http://forumbilder.se/EA45I/image.jpg (http://forumbilder.se/EA45I/image)

Red Apple
2015-01-22, 15:49
Dragon's Dogma avklarat. Såååå dålig story men ändå ett jävligt fett spel!