Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Lasse Kongo
2013-06-12, 16:41
Sådärja, Ps4 bokad och betalt en liten handpenning, känns så jävla bra :d
Microsoft verkar gräva sig djupare i ett hål. Kinect är en stor bov i det här dramat.
Sådärja, Ps4 bokad och betalt en liten handpenning, känns så jävla bra :d
Hur mycket gav du?
Såg att den gick att boka för 3700 igår men nu gick priset upp. :(
Jag avvaktar och väntar på Steamboxen
http://mygaming.co.za/news/wp-content/uploads/2011/12/Gabe-Newell-minigun.jpg
Min konspirationsteori (som jag fullkomligt älskar) är att att Valve släpper Steamboxen samtidigt som HL3, L4D3, Portal 3 och Team Fortress 3 enbart för Steam och PC. Ett schyst paketpris på boxen med spelen. Alla spelen i ett paket, liknande Orange Box, det skulle faktiskt inte ens förvåna mig så mycket.
Vad tror ni?
Lasse Kongo
2013-06-12, 16:55
Hur mycket gav du?
Såg att den gick att boka för 3700 igår men nu gick priset upp. :(
Betalade bara en liten handpenning, priset är ju inte spikat någonstans än, men jag räknar med att den landar på 4000, men priset för Xbox One är ju spikat till 4495:- nu så egentligen borde Ps4 hamna på 3500:-, men det är väl att hoppas på för mycket.
Min konspirationsteori (som jag fullkomligt älskar) är att att Valve släpper Steamboxen samtidigt som HL3, L4D3, Portal 3 och Team Fortress 3 enbart för Steam och PC. Ett schyst paketpris på boxen med spelen. Alla spelen i ett paket, liknande Orange Box, det skulle faktiskt inte ens förvåna mig så mycket.
Vad tror ni?
no idea, sir, har en PC som är kopplad till TV:n så har redan steambox :)
Betalade bara en liten handpenning, priset är ju inte spikat någonstans än, men jag räknar med att den landar på 4000, men priset för Xbox One är ju spikat till 4495:- nu så egentligen borde Ps4 hamna på 3500:-, men det är väl att hoppas på för mycket.
Ah ok så dom justerar det åt dig, jo jag väntar nog lite, PS4 BORDE ju bli billigare än xbox one i sverige och priset borde ju sättas denna vecka
Det luktar lite prissänktning av vita just nu också om man läser runt om i världen så har folk köpt vita rätt billigt bundlat med minneskort, ryktet är att det kommer en ny 4G model med hdmi ut efter att man hittat lite sony patent och att dom nu bland annat breddar marknaden för den, så fort det är lite klarhet i det blir det en vita beställning för mig
http://i.imgur.com/dfChJKh.png
Doctor Snuggles
2013-06-12, 17:16
Tydligen är EA:s ignite engine spektakulär.
JxE5MaKuCEc
(Även om jag inte tycker allt ser så bra ut, så är onekligen "nästa steg" taget.)
Alphan av deras UFC-spel har fått en fantastisk recension här:
http://middleeasy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=11120:we-were-shown-ea-ufc-behind-closed-doors-at-e3-and-this-is-everything-we-can-tell-you&catid=34:organizations
Blir nog till att köpa en PS4 så småningom då.
Iofs :D måste skaffa mig en längre hdmi-kabel så jag slipper flytta laptopen varje gång. Nån som vet vart man hittar en billig? 3-meters torde räcka
Samt, vad är det för skillnad på en HDMI-kabel med 1080i och 1080p? Är det något man måste veta?
Iofs :D måste skaffa mig en längre hdmi-kabel så jag slipper flytta laptopen varje gång. Nån som vet vart man hittar en billig? 3-meters torde räcka
Samt, vad är det för skillnad på en HDMI-kabel med 1080i och 1080p? Är det något man måste veta?
Kjell, Classe, billigaste du kan hitta, det är digitalt så det är ingen skillnad i kvalitet, samma med 1080i och 1080p ingen skillnad det är digitala signaler gå inte på några löjliga försäljningsknep!
Jag har 5m kabel mellan dator och tv köpt på kjelle, Logitech bluetooth tangentbord och mus.
http://global3.memecdn.com/rmx-no-dogs-allowed_fb_1424255.jpg
Kjell, Classe, billigaste du kan hitta, det är digitalt så det är ingen skillnad i kvalitet, samma med 1080i och 1080p ingen skillnad det är digitala signaler gå inte på några löjliga försäljningsknep!
Jag har 5m kabel mellan dator och tv köpt på kjelle, Logitech bluetooth tangentbord och mus.
Alright tack, ska kolla pricerunner. Kör också på trådlöst tangentbord, men har en med en musplatta då den främst används för film och stream :)
Martin: Wat
Det står "HDMI-Kabel 1080i" / "HDMI-Kabel 1080p" hit och dit.
Alright tack, ska kolla pricerunner. Kör också på trådlöst tangentbord, men har en med en musplatta då den främst används för film och stream :)
Martin: Wat
Det står "HDMI-Kabel 1080i" / "HDMI-Kabel 1080p" hit och dit.
Alltså det är HDMI 1.3 du ska ha, men det är typ standard, kan inte tänka mig att någon säljer 1.0-1.2.
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/hdmi/hdmi-kablar/hdmi-kabel-svart-5-m-p98123
I och för sig kolla utgången på din laptop så det inte är något mini-uttag men det antar jag att du har koll på. :)
Watch Dogs Multiplayer, hur funkar det?
mk6UTbTn3EI
haha, ja så lost är jag inte :)
denna blev det http://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/hdmi-kabel-high-speed-ethernet-19-pin-ha-ha-3d-returljud.html
5m
Phil Heath
2013-06-12, 17:51
Tom Clancy's The Division ser riktigt fett ut!
kalajset
2013-06-12, 17:55
För övrigt om någon fortfarande spelar Dark Arisen på PS3 kan ni gärna skicka över en frostwyrm scute till min pawn i utbyte mot nåt annat ;)
Det där är nog inget för mig låglevelgubbe, men kan iaf trösta med att jag haft din pawn med mig senaste timmarna i BBI. *flex*
Hur funkar förresten sådant där? Polaren klagade över att han inte fått med något av det jag gav (equipment) till hans nykläckta pawn.
I övrigt så har jag inte hängt med sådär extremt bra i E3 hittills, men en sak vet jag iaf: Det blir definitivt inget Xbox :D
Det där är nog inget för mig låglevelgubbe, men kan iaf trösta med att jag haft din pawn med mig senaste timmarna i BBI. *flex*
Hur funkar förresten sådant där? Polaren klagade över att han inte fått med något av det jag gav (equipment) till hans nykläckta pawn.
I övrigt så har jag inte hängt med sådär extremt bra i E3 hittills, men en sak vet jag iaf: Det blir definitivt inget Xbox :D
Har han vilat hos ett inn? Den uppdaterar bara pawnen från online interaktioner om man vilar i ett inn.
Mirror's Edge 2 is open-world, says EA exec
http://www.computerandvideogames.com/413684/mirrors-edge-2-is-open-world-says-ea-exec/
Aw yiss, minimalt, det gillar jag, vill inte ha något bulkigt headset bara för att snacka med polarna.
https://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/945588_10151720403781803_151201669_n.jpg
Nordenator
2013-06-12, 18:41
http://www.computerandvideogames.com/413684/mirrors-edge-2-is-open-world-says-ea-exec/
Do want *drool*
Albatross
2013-06-12, 19:07
Fick äntligen det jävla droppet (fight med 2 frostwyverns, stunlockar med spells och slänger pawns ner för stup... jävla as) så det är lugnt :D
Har skaplig gear på både main och pawn nu, dags att farma daimon second form och Death!
Har din polare också dark arisen? Tror att om man giftar från Dark Arisen till "standard" får man typ sten istället... Som Ronn skrev måste man naturligtvis vila vid ett Inn eller liknande för att få grejerna :)
Aftonbladets recensent hade testat PS4, och sa att grafiken var skit i spelen. Även i nya Killzone. Känns ju inte så lockande att skaffa :/
Aftonbladets recensent hade testat PS4, och sa att grafiken var skit i spelen. Även i nya Killzone. Känns ju inte så lockande att skaffa :/
Åh nej!! :(
Lasse Kongo
2013-06-12, 19:33
Jaha? Vad sker?
Lasse Kongo
2013-06-12, 19:38
Ms vårdar sina kunder, eller?
http://www.eurogamer.se/articles/2013-06-12-microsoft-de-som-inte-har-internet-kan-anvanda-xbox-360
http://www.eurogamer.se/articles/2013-06-12-microsoft-de-som-inte-har-internet-kan-anvanda-xbox-360
Varför skulle man välja 360 istället för PS4 liksom, brainfart!
Sir Anselm
2013-06-12, 20:14
Det ska mycket till för att jag ska köpa en XBOX One känns det som. Jag har haft båda konsolerna nu men i princip bara spelat på 360:n, men nu känns det fan som att MS håller på och seglar åt helt fel håll... Nu ser dessutom PS4-kontrollen ut att vara betydligt skönare än de tidigare, så det får nog bli PS4 för mig!
Det ska mycket till för att jag ska köpa en XBOX One känns det som. Jag har haft båda konsolerna nu men i princip bara spelat på 360:n, men nu känns det fan som att MS håller på och seglar åt helt fel håll... Nu ser dessutom PS4-kontrollen ut att vara betydligt skönare än de tidigare, så det får nog bli PS4 för mig!
Är också mer sugen på en ps4 nu, trots att jag haft xbox sedan första kom ut.
Har också spelat Forza sedan det kom, och helt ärligt så skulle jag nästan kunna köpa xbox endast för forza, men det känns ändå jävligt dumt. Fan att dom ska sabba allting:smash:
Föredrar du xbox, köp xbox. Har du internet? Då blir det inget problem. Köper och säljer du mycket begagnat? Måste du göra det?
Det är en del begränsningar, men du får fundera ut logiskt om det verkligen kommer att påverka dig betydelsefullt. Onlinedelen kostar på båda som sagt.
frambogir
2013-06-12, 20:35
Angående begagnade spel:
http://kotaku.com/third-party-publishers-will-have-final-say-on-used-game-512643240
Är det troligt att utgivare kommer att införa egna sätt att styra över användandet av begagnade spel även på PS4an, trots att maskinen i sig är öppen för begagnade spel?
Vad tror ni? Är Xbone:s begagnatspärr ett mindre problem än det verkar?
Mjaa. Utvecklarna har alltid haft valet att införa eget DRM-skydd. Tänk EA och Battlefield. Skillnaden är att MS har ett skydd för ALLA spel, och PS4 som vanligt, att utvecklaren bestämmer. Sen möjligtvis att Sony pratat ihop sig med vissa utvecklare om att de hjälper dom med DRM skydd, fast gått ut officiellt med att det inte finns något i konsolen (vilket det inte gör). Lite som att behålla kakan och samtidigt äta den
Sir Anselm
2013-06-12, 20:40
Föredrar du xbox, köp xbox. Har du internet? Då blir det inget problem. Köper och säljer du mycket begagnat? Måste du göra det?
Det är en del begränsningar, men du får fundera ut logiskt om det verkligen kommer att påverka dig betydelsefullt. Onlinedelen kostar på båda som sagt.
Fast jag vill nog ändå tänka lite längre än så... Om vi konsumenter bara gapar och låter företagen skyffla in skit i våra munnar, vad blir då nästa steg? Även om det inte skulle påverka mig nämnvärt är det steg i en riktning som jag inte gillar...
Angående begagnade spel:
http://kotaku.com/third-party-publishers-will-have-final-say-on-used-game-512643240
Är det troligt att utgivare kommer att införa egna sätt att styra över användandet av begagnade spel även på PS4an, trots att maskinen i sig är öppen för begagnade spel?
Vad tror ni? Är Xbone:s begagnatspärr ett mindre problem än det verkar?
Nej, vissa utgivare kanske fortsätter med online passes för multiplayer men också det är en döende trend, annars finns det ingen integrerad infrastruktur i systemet på plats för att stoppa begagnade singleplayer spel vilket är det som är den stora skillnaden, utgivarna skulle behöva egnen infrastruktur för det, både kostsamt att driva och krångligt för kunderna.
Alla utgivare är också vid det här laget rätt medvetna om vilken backlash och badwill det är att hålla på med sånt här trams.
Dom faktorerna kombinerat är ju varför dom stora drakana hellre ville att konsoltillverkarna implementerade systemen istället. Men allt som allt så håller nog dom stora utgivarna på att vända i frågan också med tanke på vilka reaktionerna har varit från kundbasen. Jag kan tänka mig att det är många utvecklare som gett kritik internt också och hotat med att gå till andra utgivare.
Dessutom räknar dom nog också kallt med att sälja mer och mer digitalt och då är det helt plötsligt en ickefråga.
OBS! Det här är mina spekulationer och jag kommer inte hänvisa till några källor, deal with it. :cool:
Edit: DESSUTOM att läsa in någon dubbelmening i vad Sony säger är bara korkat, dom KAN inte säga något annat än det dom sagt, alternativet skulle vara att "förbjuda" utgivarna att ha egna DRM och det är knappast rimligt.
Fast jag vill nog ändå tänka lite längre än så... Om vi konsumenter bara gapar och låter företagen skyffla in skit i våra munnar, vad blir då nästa steg? Även om det inte skulle påverka mig nämnvärt är det steg i en riktning som jag inte gillar...
Då köper du PS4
(som ändå tagit ett litet men stabilt steg i fel riktning)
Mjaa. Utvecklarna har alltid haft valet att införa eget DRM-skydd. Tänk EA och Battlefield. Skillnaden är att MS har ett skydd för ALLA spel, och PS4 som vanligt, att utvecklaren bestämmer. Sen möjligtvis att Sony pratat ihop sig med vissa utvecklare om att de hjälper dom med DRM skydd, fast gått ut officiellt med att det inte finns något i konsolen (vilket det inte gör). Lite som att behålla kakan och samtidigt äta den
Stämmer inte riktigt. Sony har sagt att inga utvecklare kommer tillåtas använda online passes till PS4 spel.
edit: Såg nu att många verkar missat detta så här är källan: http://www.giantbomb.com/podcasts/sony-s-scott-rohde-answers-your-burning-ps4-questi/1600-504/
Stämmer inte riktigt. Sony har sagt att inga utvecklare kommer tillåtas använda online passes till PS4 spel.
De har också sagt att de enbart släpper en konsol och att utvecklarna får hantera det på sitt eget sätt (inom en realistisk ram såklart). De är dvs alltid "oskyldiga" för eventuella spärrar
Bumbaclot
2013-06-12, 20:55
Ja för Aftonbladet (och alla dess recensenter) har alltid varit en bra & trovärdig källa. *jorgen*
frambogir
2013-06-12, 20:58
Jag kommer att vänta en stund med att köpa något nytt, har en lång lista med spel till 360n som jag vill spela först. Då kan jag nog också gör en bättre bedömning av vilken maskin som passar mig bäst. Wii U är given redan pga X, men utöver det är det oklart vilken jag väljer.
De har också sagt att de enbart släpper en konsol och att utvecklarna får hantera det på sitt eget sätt (inom en realistisk ram såklart). De är dvs alltid "oskyldiga" för eventuella spärrar
Det verkar vara lite motstridig info faktiskt för även i intervjun jag länkade till kan man tolka det antingen som att det inte tillåts eller som att det är upp till utvecklarna. Hur som helst har väl EA tagit bort online passes helt pga kritik så jag har svårt att tro att det blir något att bry sig om.
edit: Uttag ur intervjun: Third parties will have options available to them as they did last generation... am I following that correctly, like so publishers can still kind of engage in online passes, things of that nature?
Not 100% true 'cause online passes we did announce that's going away.
So that's for first party and third party... you won't be supporting that on the platform?
Yeah, that's right and that's because with PS+ being required to play online games it doesn't make sense to have an online pass in conjunction with that. That's why that has gone away.
Sedan snackas det allmänt om hur Sony inte kommer försöka införa någon form av DRM överlag och att de hoppas sätta en standard genom att inte göra det. Detta leder till kommentaren om tredjepartsutvecklare:
At the end of the day, if they wanna find a way to do it they can, but I don't believe it's going to happen.
Jag kommer att vänta en stund med att köpa något nytt, har en lång lista med spel till 360n som jag vill spela först. Då kan jag nog också gör en bättre bedömning av vilken maskin som passar mig bäst. Wii U är given redan pga X, men utöver det är det oklart vilken jag väljer.
Jag har en enorm backlog till samtliga konsoler, PC, osv.. men det har alltid varit en viss charm med det nya, det är lite som folk som bara måste ha senaste iphone, så är jag fast med spel och konsoler, att spela ut alla spel jag köper är typ sekundärt. :)
Det är väl den där känslan av att det är nytt, fräscht och spännande.
Med det sagt så kommer nästa generation hur som helst innebära ett enormt kliv upp i kvalitet med tanke på hur länge vi varit fast på denna generation, även för PC går ju kvalitén upp på alla multi-platform spel.
Sen känner jag spontant att Sony gör allting rätt just nu, framförallt vita och cross-play känns så jäkla rätt och då vill jag va med och visa stöd för det, ungefär som att man supporterar en spelserie man gillar genom att förboka och så. Risken är väl att man håller på att bli lite av ett fanboy vilket var helt otippat för några månader sen.
Naivt men samtidigt en viss charm, har man råd så..
Jag har en enorm backlog till samtliga konsoler, PC, osv.. men det har alltid varit en viss charm med det nya, det är lite som folk som bara måste ha senaste iphone, så är jag fast med spel och konsoler, att spela ut alla spel jag köper är typ sekundärt. :)
Det är väl den där känslan av att det är nytt, fräscht och spännande.
Med det sagt så kommer nästa generation hur som helst innebära ett enormt kliv upp i kvalitet med tanke på hur länge vi varit fast på denna generation, även för PC går ju kvalitén upp på alla multi-platform spel.
Sen känner jag spontant att Sony gör allting rätt just nu, framförallt vita och cross-play känns så jäkla rätt och då vill jag va med och visa stöd för det, ungefär som att man supporterar en spelserie man gillar genom att förboka och så. Risken är väl att man håller på att bli lite av ett fanboy vilket var helt otippat för några månader sen.
Naivt men samtidigt en viss charm, har man råd så..
Instämmer till 100%. Känslan när man packade upp xbox 360 och satt och dreglade över tekniken man visste fanns där innanför skalet var oslagbar. Minns att jag redan då drömde om hur fantastisk nästa generation skulle kunna bli och nu har det sannerligen gått allt för länge. Kommer bli kung att packa upp PS4 i november!
frambogir
2013-06-12, 21:06
Ja visst lutar det åt Sony även för mig, främst pga pris och att jag inte har ett dugg till övers för kinect. Fast det sa jag även om nuvarande generationen, att det var Sony som gällde, ändå har jag inte förrän nu varit sugen på PS3 tack vare två stycken spel, så vi får se. :)
Men spelmässigt tycker jag verkligen inte att PS4 ser bättre ut, det är dött lopp för mig.
Ja för Aftonbladet (och alla dess recensenter) har alltid varit en bra & trovärdig källa. *jorgen*
Ingen aning, men det är klart mer intressant att höra vad någon tycker som faktiskt spelat på maskinen, än massa teknikdravel hit och dit. Det enda som är intressant för mig är hur det faktiskt ser ut när man spelar.
PS4 and Vita Remote Play detailed at E3 Roundtable
http://www.destructoid.com/ps4-and-vita-remote-play-detailed-at-e3-roundtable-256157.phtml
Although Remote Play from the PlayStation Vita to the PS4 has been confirmed, Sony opened up a bit more today at E3. To clarify the situation, Sony has informed us that Remote Play is basically required for PS4 development. This is due to the fact that it's taken care of system-side, and the single biggest issue on why there aren't many PS3 games that utilize it is because it was optional. In order to take advantage of the feature, the game has to set aside some memory or CPU related cost -- and memory is the most precious resource.
When it comes to the PS4, features are very easy to drop -- "it just happens" Sony says. Sony is asking to make sure every game plays well on the Vita, and they provide default mapping system-side, but it's always better for the developer themselves to make the decision.
Sony explains why you'll have to pay for online with PS4
http://www.destructoid.com/sony-explains-why-you-ll-have-to-pay-for-online-with-ps4-256158.phtml
Pretty much the only thing people didn't like about Sony's E3 conference was that tiny little part where they announced that you'd have to pay a subscription fee (PS+) to play games online with the PS4. It was kind of a bombshell for some, but for others, it made sense given the value of PlayStation Plus.
After being asked what went into the decision to charge for online gameplay, Sony explained that online features and services are going to be a "big pillar" of the PS4 experience. They go on to note, "we've already talked about the share button, sharing features, second screens...if we continue to invest into online infrastructures, that costs money. If we continue free service for online multiplayer, from a business standpoint, there's pressure to recover costs. That's when we decided 'let's ask the people who are most active in playing online to share some of the cost so we can invest more.'"
Sony ends with, "$399 is the price point we always wanted to hit. We carefully looked at the potential of the technology we put in the PlayStation 4. We believe that when PS4 comes out it will be the most powerful system inside."
I saw all of this coming, and I'm not really surprised. Sony can't afford to offer 10 more years of free online play with all of the cloud based services they're offering now. Still, as I said earlier PlayStation Plus is a tremendous value, and I'm willing to make that sacrifice to pay for online if Sony can provide a truly solid experience -- if.
Det återstår att se hur bra det blir då...
Sjukt drygt. Som det ser ut nu kommer jag använda min xbox 360 istället för en Xbox one, och sen komplettera med en PS4 när man hunnit igenom alla 360-lir som jag har kvar..
Jag kommer att vänta en stund med att köpa något nytt, har en lång lista med spel till 360n som jag vill spela först. Då kan jag nog också gör en bättre bedömning av vilken maskin som passar mig bäst. Wii U är given redan pga Donkey Kong Country: Tropical Freeze, men utöver det är det oklart vilken jag väljer.
FTFY ;) Kommer ha extremt svårt själv att stå emot WiiU nu när det finns Donkey Kong till det. Få Nintendospel som slår ett riktigt bra Donkey Kong Country 2D side scroller faktiskt.
Lasse Kongo
2013-06-12, 21:37
Tro mig, jag skulle kunna köpa en xbone enbart för Forza 5, det är bästa bilspelsserien som finns, äger allt och femman ser helt sanslöst grymt ut, men någon gång i livet får man ta ställning, det kan vara olika saker, nu är ett sådant tillfälle där man får ta ställning tycker jag.
Jag sa precis så när jag bokade idag, jag är inte ensam, inte heller ensam med att boka, en var inne igår och bokade 2st tydligen, jag påpekade att att det är väl onödigt och nördigt att boka en spelkonsol egentligen men inte alls tydligen, utan vill man vara säker på en maskin på release bör man boka.
Ronn, du är inte ensam om en fet backlog : ) min växte idag då Dead Space 3 och Crysis 3 låg i brevlådan, cdon sålde bla dem för 129:- st i helgen, svårt att inte handla då : )
Lasse Kongo
2013-06-12, 21:42
Ah ok så dom justerar det åt dig, jo jag väntar nog lite, PS4 BORDE ju bli billigare än xbox one i sverige och priset borde ju sättas denna vecka
Det luktar lite prissänktning av vita just nu också om man läser runt om i världen så har folk köpt vita rätt billigt bundlat med minneskort, ryktet är att det kommer en ny 4G model med hdmi ut efter att man hittat lite sony patent och att dom nu bland annat breddar marknaden för den, så fort det är lite klarhet i det blir det en vita beställning för mig
Fan va najs, både 4G och hdmi är inget jag behöver, däremot leva utan Vitan skulle inte gå, det är en helt otrolig pryl och jag spelar bara mer och mer på den, Vitaspelhyllan växer här hemma nu : )
Även om det var snålt med snack om den på E3 så 85 titlar innan årets slut är inte så illa, sen alltså, remoteplay på ps4an, alla spel till Ps4 ska ju stödja detta, krav tydligen enligt Sony.
Fatta, gibba BF4, Cod, Nhl, Killzone, Metal Gear Solid 5 etc på skithuset eller i sängen eller på balkongen omg omg omg omg xD
Edit; köp ; )
http://abload.de/img/zquxf.gif
http://i.imgur.com/R1ShtCu.jpg
Phil Heath
2013-06-13, 05:32
Hahaha, så jävla bra gif bilder asså :D
Som jag redan var inne på igår så var skadan från DRM experimenten större än vinsterna vilket EA nu bekräftar:
Online Pass is “not coming back, it’s dead,” says EA labels president
EA labels president Frank Gibeau has said the firm nixing Online Pass had nothing to do with Xbox One’s digital rights management system. Speaking with Joystiq at E3, Gibeau said the Online Pass program has been “deep-sixed” and is “at the bottom of the Mariana Trench.”
“We’re not crafting a strategy to bring [Online Pass] back, you will not input codes to unlock your game, it’s not going to happen,” he said, even referring to the Online Pass program at one point as “flat out dumb.”
“The amount of money that we made, it didn’t replace the amount of frustration we put on our customers and it didn’t offset the reputation damage it caused the company,” he continued. “So we said ‘it’s not worth it,’ and so the idea was, look, ‘don’t do stuff like that anymore.’”
Gibeau said the opportunity to “to wipe the slate clean” came about under current interim CEO Larry Probst.
He went on to use FIFA Ultimate Team as an example of continuing to make money off “legitimate” customers who purchase DLC.
“Look, they own it, they bought the disc and it’s theirs. They have a legitimate right for not doing anything illegal,” he said. “If we want to be progressive about it, we will make online services available to them that if they want to buy they can, but they don’t have to. At least that way we participate in some monetization. The reputational damage [Online Pass] was causing us was in excess of the dollars we were making.
“At the end of the day, we’re not going to replace [Online Pass]. It’s not coming back. It’s dead.”
http://www.vg247.com/2013/06/13/online-pass-is-not-coming-back-its-dead-says-ea-labels-president/
Lasse Kongo
2013-06-13, 15:54
Gamestop bröt datumet för Tlou idag, så jag låg på Mediamarkt och det har studsat runt en del så jag hämtar mitt strax, vill ni ha tlou idag så är det bara att köpa och tacka mig ; )
När skulle det släppts? Sexhundra Pix? Tror jag väntar ett halvår. Tar tombraider så länge.
Tänkte köpa Dragon's Dogma, det ser jävligt kul ut.
Vad var det för snack om en uppföljare? Tror det var du som sa nåt Ronn, att ett spel eventuellt var DD2 ? Visades det på E3?
Tänkte köpa Dragon's Dogma, det ser jävligt kul ut.
Vad var det för snack om en uppföljare? Tror det var du som sa nåt Ronn, att ett spel eventuellt var DD2 ? Visades det på E3?
Deep Down för PS4, Capcom som gör det och namnet är väldigt likt så mycket spekulationer att det kan vara uppföljare eller samma franchise.
Glöm inte att det är Dark Arisen du ska köpa om du köper Dragon's Dogma, det inkluderar en förbättrad version av originalet.
Nordenator
2013-06-13, 18:57
Jag hämtar min Ellie Edition i morgon. Tyvärr har jag inte tid att lira. Ska se Mark Knopfler sen jobba sex dagar i rad också. :(
Alla som har ett legacy konto från Final Fantasy 14 får logga in och spela i sista beta fasen av 2.0 imorgon! *drool*
Där försvinner hela min helg, kommer sitta med detta hela helgen. :Virro
Deep Down för PS4, Capcom som gör det och namnet är väldigt likt så mycket spekulationer att det kan vara uppföljare eller samma franchise.
Glöm inte att det är Dark Arisen du ska köpa om du köper Dragon's Dogma, det inkluderar en förbättrad version av originalet.
Har dom uppdaterat spelet då eller vad är skillnaden? :)
Ah deep down var det ja
Har dom uppdaterat spelet då eller vad är skillnaden? :)
Ah deep down var det ja
Dom har förbättrat och justerat en mängd grejjer, man tänker nog inte så mycket på det om man inte spelat originalet, googla om du vill veta, annars så går det ändå inte köpa dark arisen fristående om man har originalet redan plus att det kostar typ 250:- för att inte nämna att det är svårare att få tag i originalet vid det här laget. :)
Dom har förbättrat och justerat en mängd grejjer, man tänker nog inte så mycket på det om man inte spelat originalet, googla om du vill veta, annars så går det ändå inte köpa dark arisen fristående om man har originalet redan plus att det kostar typ 250:- för att inte nämna att det är svårare att få tag i originalet vid det här laget. :)
alright, köper det dirr. Har dom minskat på mängden pawnsen skriker/pratar? :D har läst att det är irriterande i stort sett alla recensioner
alright, köper det dirr. Har dom minskat på mängden pawnsen skriker/pratar? :D har läst att det är irriterande i stort sett alla recensioner
Har inte spelat originalet men aldrig upplevt det som störande i DA, så vet inte om dom justerat det, på videos jag sett från originalet verkar dom spamma sitt snack ofta dock, typ goblin!! goblin master!! goblin!! så är dom inte i DA. :D
Nordenator
2013-06-13, 20:24
Så - det var AC:Revelations det. Jag jobbar lite på gamla titlar nu :D ICO och SotC blir nästa offer ^^
Lasse Kongo
2013-06-13, 21:23
Ca 2h av kampanjen i tlou blev det ikväll, och jag säger; nada ; )
Men iaf, blev lite multiplayer med, den känns både nyskapande och fräsch och såklart sjukt kul, ser fram emot att grotta ner mig lite mer då det var en del att sätta sig in i.
Och kampanjen då, alltså..... *munkavel på*
Men alltså... seriöst :(
Nej fyfan, jag loggar ur härifrån, måste sova, måste hämta nya mentala krafter för i singleplayer så... Godnatt alla ;)
Ca 2h av kampanjen i tlou blev det ikväll, och jag säger; nada ; )
Men iaf, blev lite multiplayer med, den känns både nyskapande och fräsch och såklart sjukt kul, ser fram emot att grotta ner mig lite mer då det var en del att sätta sig in i.
Och kampanjen då, alltså..... *munkavel på*
Men alltså... seriöst :(
Nej fyfan, jag loggar ur härifrån, måste sova, måste hämta nya mentala krafter för i singleplayer så... Godnatt alla ;)
Ska vi från detta extrapolera att det är jävligt bra eller? :D
Maddox summerar årets E3;
4sLpG6_36Cc
Sådär ps4 förbokad 3888:- spelbutiken. :D
Köpte Dark Arisen igår, fan att det var torsdagskväll, kommer inte få det förrän nästa vecka -.-
Scratch89
2013-06-14, 17:12
The Last Of Us verkar så jävla läckert och häftigt och precis vad jag har väntat på. Måste köpa mig ett ex imorgon på Webhallen. Gnnnnnn.
kalajset
2013-06-14, 19:18
Har han vilat hos ett inn? Den uppdaterar bara pawnen från online interaktioner om man vilar i ett inn.
Har din polare också dark arisen? Tror att om man giftar från Dark Arisen till "standard" får man typ sten istället... Som Ronn skrev måste man naturligtvis vila vid ett Inn eller liknande för att få grejerna :)
TY, ska höra med han om han vilat vid ett Inn.
Köpte Dark Arisen igår, fan att det var torsdagskväll, kommer inte få det förrän nästa vecka -.-
Grattis till ett bra köp!
Skoj:
Conan O'Brien recenserar Skyrim.
gYY1GHzauCo
http://i.imgur.com/fnBmIrv.png
Lasse Kongo
2013-06-14, 22:44
SJ-To7WJyWs
http://abload.de/img/thumbs_hornoxe.com_pibtp60.jpg
kalajset
2013-06-15, 11:11
TLOU verkar faktiskt motsvara hypen. (Ca 1.5 timmar in). Mycket bättre än såhär blir det nog inte i genren. Fortsätter det såhär är det garanterat årets spelsläpp utan konkurrens.
Bästa spelintroduktion/tutorial någonsin dessutom
TLOU verkar faktiskt motsvara hypen. (Ca 1.5 timmar in). Mycket bättre än såhär blir det nog inte i genren. Fortsätter det såhär är det garanterat årets spelsläpp utan konkurrens.
Nu har jag inte spelat det ännu och det är säkert riktigt bra men exakt samma sak sas om Bioshock Infinite när det precis var släppt, jag tror att det är lite den där "ny"-känslan och när man senare blickar tillbaka på året så kanske man får ett annat perspektiv.
Personligen brukar jag kolla på hur många timmar jag lagt ner på ett spel för att avgöra vad jag tyckte var bäst! Korta intensiva spel med stark story i all ära men spel som man spontant spelar många timmar är ju mycket mer bang for the buck!
Just nu är det nog Dragon's Dogma i toppen för mig, eller Borderlands 2 om jag får räkna det till 2013. :)
förresten, i Dogma. Jag kommer inte ha Live, så kommer mina pawns automatiskt suga då?
Och väljer man en egen pawn, kan jag ha typ en Archer?
förresten, i Dogma. Jag kommer inte ha Live, så kommer mina pawns automatiskt suga då?
Och väljer man en egen pawn, kan jag ha typ en Archer?
Du har en egen pawn som du kan styra vad hen ska vara för vocation och styra gear, skills och typ av AI, sen om du spelar offline så hyr du två AI pawns där kan du ju välja vad dom ska vara för vocations, dom kommer såklart vara lite sämre än "riktiga" pawns eftersom dom inte är gjorda av en spelare som styrt det jag skrev ovan.
Men du ska nog kunna klara det ändå, det är spelaren som är avgörande även om bra pawns kan vara en fördel.
Alright tack.
Vilken "vocation" är mäktigast? :) så jag vet det. Ska jag satsa på att ha en grym healer, eller en galen pilbågssnubbe?
Alright tack.
Vilken "vocation" är mäktigast? :) så jag vet det. Ska jag satsa på att ha en grym healer, eller en galen pilbågssnubbe?
Det är en smaksak, jag föredrar att ha min pawn som damage dealer (sorceress) i och med att jag kan styra om rätt fett gear till henne så hyr jag en healer från andra spelare, däremot är det inte kul att ha en healer med kasst AI (healers bör vara medicants) då är risken att dom håller på med en massa andra saker istället för att heala där det behövs.
Lasse Kongo
2013-06-15, 11:48
Jag är 3 1/2h in, och jag kan redan nu säga att det är en av de bästa upplevelserna jag har haft med ett tvspel någonsin, faktiskt otroligt hur de kan få det såhär bra...
Testa mp sen med, verkligen nytänk, spännande och sjukt kul, drog faktiskt ett seasonpass, 2mpdlc och ett sp tror jag och lite skit direkt till sp.
Lasse Kongo
2013-06-15, 11:53
Nu har jag inte spelat det ännu och det är säkert riktigt bra men exakt samma sak sas om Bioshock Infinite när det precis var släppt, jag tror att det är lite den där "ny"-känslan och när man senare blickar tillbaka på året så kanske man får ett annat perspektiv.
Personligen brukar jag kolla på hur många timmar jag lagt ner på ett spel för att avgöra vad jag tyckte var bäst! Korta intensiva spel med stark story i all ära men spel som man spontant spelar många timmar är ju mycket mer bang for the buck!
Just nu är det nog Dragon's Dogma i toppen för mig, eller Borderlands 2 om jag får räkna det till 2013. :)
TLoU går inte att jämföra med infinite, ärligt talat och helt utan fanboyism, de spelar i 2 helt olika ligor, infinite levde inte upp till hypen alls, TLoU överträffar sin hype, och en tankenöt till dig och alla andra, vad vet ni egentligen om TLoU?
Hur mycket har ND läckt, egentligen inte ett skit, ni lär bli överraskade om man på ett milt sätt ska uttala sig, går inte att säga mer utan att spoila, men som sagt, nd har varit grymma på att hålla i stort sett allt för sig själva, och det märks när man spelar...
Btw, 13-18h verkar vara spannet på sp, rätt ok, sen finns ng+ med som sagt och sedan mp som typ kan beskrivas som ett mindre lagbaserat DayZ xD
Red Apple
2013-06-15, 12:19
TLoU går inte att jämföra med infinite, ärligt talat och helt utan fanboyism, de spelar i 2 helt olika ligor, infinite levde inte upp till hypen alls, TLoU överträffar sin hype, och en tankenöt till dig och alla andra, vad vet ni egentligen om TLoU?
Hur mycket har ND läckt, egentligen inte ett skit, ni lär bli överraskade om man på ett milt sätt ska uttala sig, går inte att säga mer utan att spoila, men som sagt, nd har varit grymma på att hålla i stort sett allt för sig själva, och det märks när man spelar...
Btw, 13-18h verkar vara spannet på sp, rätt ok, sen finns ng+ med som sagt och sedan mp som typ kan beskrivas som ett mindre lagbaserat DayZ xD
Alltså, det är väl upp till var och en vilket spel som är bäst? Testat lite TLoU och jag tycker att Infinite (hittills) helt klart var bättre. Att säga att de är i 2 helt olika ligor känns, med all respekt, inte särskilt rättvist.
Att de däremot är som äpplen och päron och man kan föredra päron framför äpplen eller vice versa köper jag.
Edit: Du kanske menade att du endast pratade om hur du upplevde skillnaden, men det känns som att du kommer med absoluta "sanningar" i ditt inlägg.
Lasse Kongo
2013-06-15, 12:26
Alltså, det är väl upp till var och en vilket spel som är bäst? Testat lite TLoU och jag tycker att Infinite (hittills) helt klart var bättre. Att säga att de är i 2 helt olika ligor känns, med all respekt, inte särskilt rättvist.
Att de däremot är som äpplen och päron och man kan föredra päron framför äpplen eller vice versa köper jag.
Edit: Du kanske menade att du endast pratade om hur du upplevde skillnaden, men det känns som att du kommer med absoluta "sanningar" i ditt inlägg.
Min absoluta sanning är det ja, ingen annans, det kan det aldrig bli, men det trodde jag man förstod, eller brukar du kunna ta dig in i andras hjärnor?
Viktor_Balck
2013-06-15, 12:28
Angående ps4, någon som vet hur mkt ljud fläkt osv kommer låta? Tycker ps3an surrar lite väl mkt även om den är tystare än Xboxen.
Angående ps4, någon som vet hur mkt ljud fläkt osv kommer låta? Tycker ps3an surrar lite väl mkt även om den är tystare än Xboxen.
Tillräckligt för att kunna släppa minst en tystare och mindre modell vid ett senare skede
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Viktor_Balck
2013-06-15, 12:33
God damnit, borde väl inte vara så svårt att få den att vara tyst tycker man, en hyfsat ny PC låter ju knappt något. Men man förstår ju samtidigt att det kanske inte är prio 1 för en spelkonsol.
God damnit, borde väl inte vara så svårt att få den att vara tyst tycker man, en hyfsat ny PC låter ju knappt något. Men man förstår ju samtidigt att det kanske inte är prio 1 för en spelkonsol.
Nja, dom kan garanterat släppa en riktigt tyst direkt, men de tjänar mer på ett svängrum för ett senare modellsläpp :) sen så använder de givetvis så billigt material de kan också. Beautiful money!
Red Apple
2013-06-15, 12:39
Min absoluta sanning är det ja, ingen annans, det kan det aldrig bli, men det trodde jag man förstod, eller brukar du kunna ta dig in i andras hjärnor?
Okej, tyckte det såg ut som att du "rättade" Ronns åsikter, men då missförstod jag bara, ber om ursäkt :)
kalajset
2013-06-15, 13:48
Jovisst påverkar nyhetens behag! Trots detta törs jag ärligt talat säga att såhär starkt har inget annat spel jag någonsin spelat startat.
Själv tycker jag inte riktigt det går att jämföra denna typ av spel med mer öppna sådana. Därför blir också antalet speltimmar inte riktigt rättvisande i min bok. Nämnda BL2 och Dark Arisen har jag lagt ner iaf 50-60 timmar i per styck, men de skulle jag inte säga är lika bra som TLOU (hittills!) och framför allt hade de inte alls samma starka öppning. Bästa spelet för mig förra året var Journey, trots endast några få timmar i längd.
Utan att spoila något så visar spelet verkligen upp de bästa elementen från en linjär spelupplevelse.
Jag är 3 1/2h in, och jag kan redan nu säga att det är en av de bästa upplevelserna jag har haft med ett tvspel någonsin, faktiskt otroligt hur de kan få det såhär bra...
Testa mp sen med, verkligen nytänk, spännande och sjukt kul, drog faktiskt ett seasonpass, 2mpdlc och ett sp tror jag och lite skit direkt till sp.
Låter lovande, ska köra en ny session nu. Förväntningarna är höga *popcorn*
En hyfsad PC låter ju en hel del när man spelar och fläktarna spinnar upp, ju mindre ström GPU:n drar, ju mindre temp ju tystare kan man få den och där har det ju hänt en del på senare tid.
Lasse Kongo
2013-06-15, 14:00
Du måste prova online med, önskar att jag hade väntat tills sp var klart, såhär ligger det till; mp är briljant, strålande, känns stundtals som man spelar ett singleplayeräventyr, exakt hur bra den är vill jag nog vänta med att säga, har ju bara kört ett par timmar, men det lutar mot en av de bättre om inte bästa onlinepelen om man bortser från tdmspel som cod, bf etc.
Många är det som försökt hitta på något nytt, annorlunda online, men få (ingen?) lyckas, men this, hatten av ND, hade jag inte en aning om xD
King Grub
2013-06-15, 14:01
En hyfsad PC låter ju en hel del när man spelar och fläktarna spinnar upp
Inte dagens tredjepartskylare. Min EVGA ACX-kylare är totalt knäpptyst även efter två timmar med 99% GPU usage.
Phil Heath
2013-06-15, 14:03
Du måste prova online med, önskar att jag hade väntat tills sp var klart, såhär ligger det till; mp är briljant, strålande, känns stundtals som man spelar ett singleplayeräventyr, exakt hur bra den är vill jag nog vänta med att säga, har ju bara kört ett par timmar, men det lutar mot en av de bättre om inte bästa onlinepelen om man bortser från tdmspel som cod, bf etc.
Många är det som försökt hitta på något nytt, annorlunda online, men få (ingen?) lyckas, men this, hatten av ND, hade jag inte en aning om xD
Sweet! Då har man något att se fram emot efter man klarat single player delen.
Köpte Last of Us på PSN, håller på att tanka ner, hade tänkt att vänta egentligen, nu får det fan vara så där fantastiskt bra som du säger Lasse annars blir det fan hadouken. :D
Lasse Kongo
2013-06-15, 16:18
Köpte Last of Us på PSN, håller på att tanka ner, hade tänkt att vänta egentligen, nu får det fan vara så där fantastiskt bra som du säger Lasse annars blir det fan hadouken. :D
Absolut, jag tar't! Jag är redo för stryk! (om så blir fallet;) )
Absolut, jag tar't! Jag är redo för stryk! (om så blir fallet;) )
Ska bara slita mig från Final Fantasy XIV först... så jävla bra..
Nja, dom kan garanterat släppa en riktigt tyst direkt, men de tjänar mer på ett svängrum för ett senare modellsläpp :) sen så använder de givetvis så billigt material de kan också. Beautiful money!
Här kom konspirationsteorierna in ja. Det kan inte vara så att kostnader har något med saken att göra tror du? Tystare fläkt = dyrare? Kan det vara så enkelt?
Här kom konspirationsteorierna in ja. Det kan inte vara så att kostnader har något med saken att göra tror du? Tystare fläkt = dyrare? Kan det vara så enkelt?
Ingen konspirationsteori, blott simpel ekonomi. Vad tjänar man mest på? 1 konsolmodell, eller att släppa en och sen en förbättrad version? Tänk lite. Nämnde även att de försöker använda så billigt material som möjligt, vilket också är logiskt.
Dessutom finns definitivt teknologin för att göra komponenter idag som är high-end om 10 år, men man tjänar mer på att följa en stabil kurva med små förbättringar i taget. Kortfattat: Mjölkning.
Scratch89
2013-06-15, 20:38
Ska bara slita mig från Final Fantasy XIV först... så jävla bra..
Jaså, är det bra? Jag spelade nummer tretton i serien och det var ok (mest för att det var snyggt och väldigt lätt att fördriva tiden med det), men jag spelade inte många timmar av 13-2. Vet inte varför, men storyn är totalt värdelös och väldigt oengagerande.
Jaså, är det bra? Jag spelade nummer tretton i serien och det var ok (mest för att det var snyggt och väldigt lätt att fördriva tiden med det), men jag spelade inte många timmar av 13-2. Vet inte varför, men storyn är totalt värdelös och väldigt oengagerande.
14 har typ inget med 13 att göra, det är ett mmorpg. :)
Scratch89
2013-06-15, 21:00
14 har typ inget med 13 att göra, det är ett mmorpg. :)
Ja jo. Men äpplet faller inte långt från trädet.
Ja jo. Men äpplet faller inte långt från trädet.
Jorå, helt annat team, annan producent, ingenting är lika i princip, bara vissa element man känner igen som namn på spells, kristaller, chocobos.
Det var samma med 11, båda två är dom största avstickarna eftersom dom är online, 11:an var fantastiskt bra, spelade det till och från sen 2004 och slutade typ förra året..
0ARb2_hNy2o
Ingen konspirationsteori, blott simpel ekonomi. Vad tjänar man mest på? 1 konsolmodell, eller att släppa en och sen en förbättrad version? Tänk lite. Nämnde även att de försöker använda så billigt material som möjligt, vilket också är logiskt.
Dessutom finns definitivt teknologin för att göra komponenter idag som är high-end om 10 år, men man tjänar mer på att följa en stabil kurva med små förbättringar i taget. Kortfattat: Mjölkning.
Du ser det på ett väldigt konstigt sätt. Det är som att säga att Volvo mjölkar sina kunder för att de inte gör high-end bilar som kostar 6 miljoner kr. De gör inte konsoler som kostar 15k för att ingen hade köpt dem. Vill du ha komponenter som är high-end om 10 år så finns det redan en marknad för det. Datorer. Det hade vart fullständigt vansinnigt av både Sony och Microsoft om de hade släppt konsoler som var mycket dyrare än det de släpper konsolerna för nu. Du har uppfattningen att företag är the devil verkar det som. Riktigt så polariserat är det inte. Väldigt trist inställning du har.
Du ser det på ett väldigt konstigt sätt. Det är som att säga att Volvo mjölkar sina kunder för att de inte gör high-end bilar som kostar 6 miljoner kr. De gör inte konsoler som kostar 15k för att ingen hade köpt dem. Vill du ha komponenter som är high-end om 10 år så finns det redan en marknad för det. Datorer. Det hade vart fullständigt vansinnigt av både Sony och Microsoft om de hade släppt konsoler som var mycket dyrare än det de släpper konsolerna för nu. Du har uppfattningen att företag är the devil verkar det som. Riktigt så polariserat är det inte. Väldigt trist inställning du har.
Du är inte den skarpaste kniven i lådan.
Det handlar om pengar, det är ett företag, djävulen eller inte, jag hade gjort likadant.
Så sjukt men kan inte ens kolla det klippet Ronn. När man klickar allt inklusive 1-5 så
Blir jag galen. Sen tyckte jag det sisådär ut.
Älskar dock Ff som du vet, men det ser inte ut som något jag kommer testa.
Red Apple
2013-06-16, 02:34
Det handlar om pengar, det är ett företag, djävulen eller inte, jag hade gjort likadant.
Jag tror ni båda har rätt... :)
Så sjukt men kan inte ens kolla det klippet Ronn. När man klickar allt inklusive 1-5 så
Blir jag galen. Sen tyckte jag det sisådär ut.
Älskar dock Ff som du vet, men det ser inte ut som något jag kommer testa.
Hehe det var lite min inställning tidigare, trött på MMOs och lämnat Final Fantasy XI bakom mig, men som sagt finns en risk att jag blir fast igen, beror lite på vad dom kommer ha för endgame och hur många gamla polare från 11:an som kommer lira.
Vad menar du med klickar allt inklusive 1-5?
Lasse Kongo
2013-06-16, 11:00
Snart en mille visningar!
Snart en mille visningar!
Körde lite Last of Us igår blir lite mer i eftermiddag, introt var riktigt välgjort.
Jag gillar smygaspekten, föredrar att smyga omkring obemärkt snarare än att bara panga.
Just nu känns det dock lite väl mycket som att man går i korridorer men jag antar att det öppnar upp mer senare, har inte kommit så långt ännu.
Har precis fått "paketet" som jag ska smuggla så att säga.
Visst sker det mjölkning till viss grad, men det är ju självklart att företagen inte kan trycka in high-end komponenter då det hade mångdubblat priset och inget kotte hade köpt skiten. Visst mjölkas det, men då inom ramarna för vad konkurrensen levererar, och hur mycket en köpare kan tänkas att betala. Skulle inte tro att man gör sin konsol onödigt högljudd, för att kunna sälja en tystare variant senare, med flit. Elller?
Visst sker det mjölkning till viss grad, men det är ju självklart att företagen inte kan trycka in high-end komponenter då det hade mångdubblat priset och inget kotte hade köpt skiten. Visst mjölkas det, men då inom ramarna för vad konkurrensen levererar, och hur mycket en köpare kan tänkas att betala. Skulle inte tro att man gör sin konsol onödigt högljudd, för att kunna sälja en tystare variant senare, med flit. Elller?
Jo. Det är precis det man gör. Det handlar inte om extremt högljudd, utan att ge sig själv svängrum för att kunna släppa en lite bättre variant senare och tjäna ännu mer. Många produkter är inte skapade för att hålla, planerad förtvining.
Om du hade läst tidigare så nämnde jag att de givetvis försöker använda så billigt material som möjligt samtidigt. En femåring förstår det, sluta upprepa självklara saker.
Jo. Det är precis det man gör. Det handlar inte om extremt högljudd, utan att ge sig själv svängrum för att kunna släppa en lite bättre variant senare och tjäna ännu mer. Många produkter är inte skapade för att hålla, planerad förtvining.
Om du hade läst tidigare så nämnde jag att de givetvis försöker använda så billigt material som möjligt samtidigt. En femåring förstår det, sluta upprepa självklara saker.
Tro mig, det gör han/hon inte *kissass*.
Klart företagen inte lägger in toppkomponenter i en massproducerad vara. Man siktar på att maximera kort- och långsiktig vinst.
En skall dock tillägga att Xbox verkar haverera i mkt större grad än ps3. Är de inte blue ring of death den kallas? Xbox dödsskri.
Lasse Kongo
2013-06-16, 21:12
Nej red ring : )
Iallafall, jag har klarat 49% av TLoU såg jag, och det kommer mycket väl kunna bli ett av de absolut bästa/finaste och mest välgjorda spel jag spelat, för mig sätter TLoU punkt för denna generation och bättre än såhär blev det inte denna gen, så är det med den saken.
Och som sagt fuack vad skön mp är,
Att företag behöver gå runt ekonomiskt innebär absolut inte att de "mjölkar" sina kunder. Ren och skär bullshit. Din attityd är väldigt trist som sagt.
EDIT: Skulle vilja förklara att det finns fler synvinklar till det här som det verkar som att du inte tänkt på själv. Det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Om PS4 är mycket tystare än Xbox One kommer det leda till dålig publicitet. Att det finns konkurrenter gör liksom att du inte medvetet kan göra en skräpprodukt och ändå förvänta dig att du ska sälja mängder av den. Du måste vara minst on par med din konkurrent, helst en hel del bättre. Båda konsolerna hade blivit sågade längs med fotknölarna om det visade sig att den ena var mycket högljuddare än den andra.
Källa på det här tack. Du kan inte slänga ur dig precis vad som helst bara för att du tror att det är så det funkar. Hade vart väldigt intressant faktiskt om du har en källa som visar att de medvetet gjort vare sig Xbox One eller PS4 mer högljudd bara för att de kan.
kalajset
2013-06-16, 21:44
Iallafall, jag har klarat 49% av TLoU såg jag, och det kommer mycket väl kunna bli ett av de absolut bästa/finaste och mest välgjorda spel jag spelat, för mig sätter TLoU punkt för denna generation och bättre än såhär blev det inte denna gen, så är det med den saken.
Ja, det blir nog praktiskt taget omöjligt att toppa detta till nuvarande generation. Spelet verkar vara så nära perfektion man kan komma inom genren. Endast 26% spelat här då jag gärna drar ut på det någon vecka eller två till.
Apropå något helt annat så såg jag gameplay från Battlefield 4 idag för första gången. (Från E3, MP i Shanghai). Såg helt otroligt bra ut. Håller spelet upp till vad videon visade kommer det bli bästa BF någonsin, utan tvekan. Riktigt bra bandesign med så öppna spelmöjligheter så det nästan var löjligt, ett (vad det verkade som) riktigt stort steg framåt i "destruction", rök och ljuseffekter som hämtade från vilken hollywoodrulle som helst, samt framför allt; 64 spelare -på en Xbox One! Då kommer m a o även PS4 ha det vilket ska bli SÅ skönt. Enda jag riktigt saknar från PC-tiden när jag kör BF3 på PS3:an nuförtiden är just spelarantalet.
Phil Heath
2013-06-16, 22:29
Klarat 81% av The Last Of Us nu och jag kan bara säga att det blir bättre och bättre hela tiden. Gillade inte miljöerna i de första 30% men sen jävlar i det... En av de bästa spel jag någonsin spelat. Måste fan bli GOTY!
Trist att man inte har PS3, undra om man kan hyra ett, alternativt låna av någon. The Last Of Us verkar riktigt fett
Trist att man inte har PS3, undra om man kan hyra ett, alternativt låna av någon. The Last Of Us verkar riktigt fett
Köp? Billigt nuförtiden :)
Köp? Billigt nuförtiden :)
Det skulle man kunna göra, och gå loss på lite PS3 exkkusiva :)
Uncharted, The Last Of Us och Siren: Blood Curse
Fick Dragon's Dogma nu. Ser ingen anledning att vänta. I'm going in *popcorn*
frambogir
2013-06-17, 14:20
I lol'd.
http://m3.idg.se/2.1022/1.512899/microsoft-i-blasvader--korde-xbox-one-spel-pa-pc-under-e3
I lol'd.
http://m3.idg.se/2.1022/1.512899/microsoft-i-blasvader--korde-xbox-one-spel-pa-pc-under-e3
Hehe. MS verkar ha lite "oflyt" i nästa generation konsolkrig. :D
Langster
2013-06-17, 14:51
Hehe. MS verkar ha lite "oflyt" i nästa generation konsolkrig. :D
Skulle gissa på att 90% av spelen som var till next gen konsolerna spelades på PC. Det är liksom inget nytt eller häpnadsväckande.
Langster
2013-06-17, 15:11
Angående DRM.
Nu ska jag först säga att DRM frågan inte är något jag bryr mig om alls egentligen. Jag köper mina spel, lånar och lånar ut i rätt liten utsträckning och säljer nästan aldrig mina spel.
För den stora massan tror jag inte heller att DRM spelar någon större roll, det är mest folk som piratkopierar som bryr sig om den biten, resten är nog rätt omedvetna om vad som sker i bakom kulisserna. Spelen kommer ju att gå att sälja och byta in i affärer, precis som vanligt. Dessutom kan man "ge bort" Xbox One spel, och med en litet utbyte av pengar så betyder det att man kan sälja spelet privat.
Men, enligt Edge så är Sonys inställning till DRM på E3 ett PR stunt. (http://www.edge-online.com/news/e3-2013-drm-free-ps4-is-a-pr-play-expect-similar-policies-across-both-consoles-say-sources/)
Microsoft har ställt till det rejält för sig genom att vara väldigt oklara med deras inställning till DRM. De har fått det att verka som att spelen kommer vara väldigt bundna till ens egen konsol och till en själv som person.
I verkligheten tycker jag att deras policy är väldigt generös. Vem som helst kan förstås spela spelet på din konsol. Men du kan även dela spelet digitalt med 10 familjemedlemmar till deras konsoler, de behöver alltså inte låna din skiva för att spela spelet. Du kan även låna ut spelet DIGITALT till folk på din Vänner-lista. Enda grejen är förstås att du inte kan spela spelet när de spelar det.
Men som sagt, den stora massan kommer nog inte bry sig ett skit om detta. Det är priset som är avgörande.
Lasse Kongo
2013-06-17, 15:30
Skulle gissa på att 90% av spelen som var till next gen konsolerna spelades på PC. Det är liksom inget nytt eller häpnadsväckande.
Om man säger att alla spel ska köras på utvecklingversioner av xbone och sedan körs de på pc känns det lite fishy.
Men visst kan man iallafall försöka vända negativt till positivt ; )
För mig är dock Xbone lika hett som en påse luft.
Langster
2013-06-17, 15:33
Om man säger att alla spel ska köras på utvecklingversioner av xbone och sedan körs de på pc känns det lite fishy.
Men visst kan man iallafall försöka vända negativt till positivt ; )
För mig är dock Xbone lika hett som en påse luft.
Om man säger att spelen körs på dev-kits så säger man att de körs på PC. Man behöver inte vända på någonting.
Lasse Kongo
2013-06-17, 15:37
Om man säger att spelen körs på dev-kits så säger man att de körs på PC. Man behöver inte vända på någonting.
Utvecklingsversioner av xbox one sas det, men det kanske är pc?
Nej det är dumt då skit förblir skit.
Langster pls.
Jag vill äga mina spel inte bara rättigheten att få spela dom så länge jag har en uppkoppling och Microsoft har sina servrar kvar samt tillåter mig att spela dom. Har ingenting med piratkopiering att göra.
Samtidigt säger Microsoft att syftet med det här är något flum om att vi går mot en digital era med digitala tjänster utan att kunna motivera vad vinningen med en sån här modell är för kunden, alla förklaringar pekas mot "molnet" och "molntjänster" utan någon konkret information om vad det egentligen innebär.
Och klart som fan att Sony tar tillfället i akt och använder detta som marknadsföring för sig själva, vore idioti att inte göra det, så vad menar man att det bara skulle vara ett PR stunt? Att dom ljuger och att det kommer krävas online only på PS4? Edge pls.
Microsoft kommer känna konsekvenserna av sina val genom rätt många tappade kunder tror jag, inte bara på grund av online-only men allting sammantaget som prestanda och pris, många bäckar små. Till och med skvallertidningar ger dom negativ press just nu så medvetenheten hos allmänheten är relativt stor för vad den brukar vara vid nya konsoler.
Hade Microsoft varit den enda aktören hade dom kanske kunnat komma undan bättrer men nu ser folk bättre alternativ i framförallt Sony men även Nintendo får ett uppsving, någr kanske till och med går över helt från konsol till PC.
Langster
2013-06-17, 16:00
Langster pls.
Jag vill äga mina spel inte bara rättigheten att få spela dom så länge jag har en uppkoppling och Microsoft har sina servrar kvar samt tillåter mig att spela dom. Har ingenting med piratkopiering att göra.
Jag säger bara att just detta spelar ingen roll för mig. Precis som det inte spelat någon roll nuvarande generation.
När jag var yngre var jag nog mer orolig för om jag skulle kunna spela mina spel i framtiden, vad händer om mitt japanska Dreamcast går sönder eller kommer jag kunna spela mina PC spel på nästa version av Windows osv... Men sen spelar jag ju för fan inte spelen efter 5 år ändå. Det är otroligt sällan jag spelar om spel alls nuförtiden.
Att den är Online only kan vara rätt intressant, vi får se hur det utvecklar sig.
Det som stör mig på Xbox One är det högre priset för lägre specs och att den inte är bakåtkompatibel, jag spelar sällan om spel som sagt, men Arcade-biblioteket vore nice att ha tillgång till.
Jag kommer antagligen inte att skaffa någon ny konsol i år i vilket fall.
Jag spelar då och då om äldre spel, ofta på PC i dom fall det finns emulatorer, men oavsett om jag ofta spelar gamla spel eller inte så gillar jag att jag har möjligheten att göra det om jag vill, precis som möjligheten som allt det nya erbjuder så gillar jag möjligheten att kunna återuppleva det gamla, tanken är lockande även om man inte alltid lever ut den.
Det är ungefär samma drivkraft som får mig att köpa nya konsoler, jag vet att jag kommer spela sporadiskt på dom, men det är tanken på möjligheterna en ny konsol ger mig som är lockande.
Langster
2013-06-17, 18:13
Jag spelar då och då om äldre spel, ofta på PC i dom fall det finns emulatorer, men oavsett om jag ofta spelar gamla spel eller inte så gillar jag att jag har möjligheten att göra det om jag vill, precis som möjligheten som allt det nya erbjuder så gillar jag möjligheten att kunna återuppleva det gamla, tanken är lockande även om man inte alltid lever ut den.
Det är ungefär samma drivkraft som får mig att köpa nya konsoler, jag vet att jag kommer spela sporadiskt på dom, men det är tanken på möjligheterna en ny konsol ger mig som är lockande.
Precis, tanken att något skulle vara omöjligt att uppleva igen var jobbig. Men på senaste tiden, med emulatorer, virtual console, HD remakes och andra tjänster har detta visat sig vara ett icke-problem, jag tvivlar på att det kommer att bli svårare att återuppleva spelen i framtiden - snarare tvärtom.
Ser det som ett större problem att moderna spel blir mindre och mindre värda att spela igenom mer än en gång.
+1. Jävligt avundsjuk!
Du kan även låna ut spelet DIGITALT till folk på din Vänner-lista. Enda grejen är förstås att du inte kan spela spelet när de spelar det.
Grymt!
Att man måste vara online en gång per dygn, oh noes!! Vem har internet hemma liksom??? *cry*
Grymt!
Att man måste vara online en gång per dygn, oh noes!! Vem har internet hemma liksom??? *cry*
Jag har lite samma inställning. Visst det är väl typ onödigt av Microsoft att göra det jobbigt med begagnade spel och online only osv, men för mig personligen spelar det väldigt liten roll. Jag kommer inte direkt lida något av det om jag skaffar ett xbox. Med det sagt så tycker jag PS4 känns mer lockande iaf. Även om det inte är just pga online only och allt det där.
Grymt!
Ca 30 miljoner xbox 360 ägare om man ska tro på statistiken över hur många 360 som sålts och hur många som använder live. :)
Många amerikanska militärer bland annat som spelar som tidsfördriv i afghanistan och andra hellholes. Folk som bor ute i nowhere, internet är inte lika utbrett i resten av världen som i sverige. Folk som tar med sig konsolen ut på landstället där det inte finns uppkoppling osv.
Men så klart funkar väl bra för dig personligen tills Microsofts tjänst dyker av någon anledning eller din internetleverantör har problem och du svär så att det flyger saliv över hela vardagsrummet på din tv för att du inte kan spela.
Jaha då har man beställt ett PS Vita. :D
:thumbup: nöjd?
Hann bara spela nån timme Dogma innan jag blev inkallad på jobb. Håller på och samlar blommor till nån gumma i första staden :p
Min pawn Sara Sprinkles är sjukt grym
:thumbup: nöjd?
Hann bara spela nån timme Dogma innan jag blev inkallad på jobb. Håller på och samlar blommor till nån gumma i första staden :p
Min pawn Sara Sprinkles är sjukt grym
Tror jag kommer bli det, många vita exklusiva titlar på gång och sen PS4 crossplay = våt i brallan. :D
Funderar på att beställa Soul Sacrifice också.
Lasse Kongo
2013-06-17, 21:18
Gryyyyyymt mannen, underbar maskin, tror Uncharted fortfarande är free med +, dont miss!
Btw, The Last of Us, är det på riktigt eller drömmer jag, varenda jävla sekund av spelet är typ perfektion : )
Phil Heath
2013-06-17, 22:01
Gryyyyyymt mannen, underbar maskin, tror Uncharted fortfarande är free med +, dont miss!
Btw, The Last of Us, är det på riktigt eller drömmer jag, varenda jävla sekund av spelet är typ perfektion : )
Då är vi 2 som drömmer. Galet bra spel! Helt fantastiskt. Är på 97%*popcorn*
+1. Jävligt avundsjuk!
Ja fyfan, att man ska behöva köpa sig ett PS3 såhär i slutet av den här generationen bara för ett spel.. men det kommer väl säkert en prissänkning till hösten då det passar att plocka upp det. Nu under sommarn så har jag ändå så dåligt med tillfällen att gamea så lika bra att vänta..
Har ju självklart dragit ner alla vita spel varje månad man varit PS+ subscriber så har en hel drös med spel som ligger nerladdade där. :D
Det jag funderar på att kompletera med är Soul Sacrifice!
Ni som funderar på en PS3 "bara" för The Last of Us glöm inte att den har följande exklusiva som ni bör spana in!
Uncharted serien
Heavy Rain
Infamous 1 & 2
God of War serien
Ratchet and Clank serien
Siren: Blood Curse
Metal Gear Solid 4
Demon's Souls
Jak and Daxter HD collection
Ico + Shadow of the Collossus HD collection
Dom där är fantastiskt bra, finns säkert fler som jag inte kommer på just nu. :)
Ni som funderar på en PS3 "bara" för The Last of Us glöm inte att den har följande exklusiva som ni bör spana in!
Uncharted serien
Heavy Rain
Infamous 1 & 2
God of War serien
Ratchet and Clank serien
Siren: Blood Curse
Metal Gear Solid 4
Demon's Souls
Jak and Daxter HD collection
Ico + Shadow of the Collossus HD collection
Dom där är fantastiskt bra, finns säkert fler som jag inte kommer på just nu. :)
Tror bestämt det finns en Splinter Cell HD Trilogy box oxå. Little Big Planet och Killzone. Men jag har spelat nästan allt med en polare, han drog nyligen till Malmö -.-. Den enda PS3 innehavaren i omkretsen :)
får se om jag inte köper ett begagnat
Xbox one endast tre gånger så kraftfull som 360?
http://gimmegimmegames.com/2013/06/microsoft-xbox-one-is-three-times-as-powerful-as-xbox-360/
Värre än vad ens jag trodde isf.. (men förmodligen en felsägning?)
Kan ni bara sluta snacks om hur fantastiskt tlou är?! Bokade spelet för över ett år sen och sen får jag åka iväg på jobb samma vecka som det kommer ut! :banghead: Nåja imorgon åker jag hem.
Lasse Kongo
2013-06-18, 09:18
Kan ni bara sluta snacks om hur fantastiskt tlou är?! Bokade spelet för över ett år sen och sen får jag åka iväg på jobb samma vecka som det kommer ut! :banghead: Nåja imorgon åker jag hem.
Då har du något väldigt trevligt att se fram emot!
Langster
2013-06-18, 09:42
http://gimmegimmegames.com/2013/06/microsoft-xbox-one-is-three-times-as-powerful-as-xbox-360/
Ta nu inte detta som en xbox fanboi-kommentar. För det är det inte.
Men att säga att konsolen är 3 gånger eller 30 gånger mer kraftfull är intetsägande.
Vad är det som multipliceras? Om vi skulle säga att allt blev 3 ggr bättre så skulle upplösningen gå från (max) 1080p till 3240p. Surroundkanalerna skulle gå från 5.1 till 15.3. Färgpaletten skulle gå från 16,7 miljoner till 50,1 miljoner. Osv osv, detta skulle förstås kräva en hårdvara som är 100 ggr mer kraftfull än Xbox One. Samtidigt så är 3 gånger så många polygoner samtidigt på skärmen eller 3 gånger så mycket antialiasing inte alls en så stor grej för att uppnå det så skulle man knappt behöva hårdvara som är dubbelt så stark som 360.
Om vi säger att grafiken, bild- och ljudkvaliten upplevs som 3 gånger bättre när man sitter och spelar, då är ändå 3 gånger jävligt mycket.
Skulle man tejpa ihop 3 st 360 konsoler och på något sätt få dem att jobba tillsammans så skulle de inte bli lika starka som en Xbox one, men man skulle kunna göra ANDRA saker som en One inte skulle kunna göra. T.ex spela ett spel på 3 skärmar (som man faktiskt kan med Forza om man har 3 st 360). Men att få exakt samma prestanda på 3 skärmar skulle ingen anse vara 3 gånger så kraftfullt som en 360.
Men att säga att konsolen är 3 gånger eller 30 gånger mer kraftfull är intetsägande.
Vad är det som multipliceras? Om vi skulle säga att allt blev 3 ggr bättre så skulle upplösningen gå från (max) 1080p till 3240p. Surroundkanalerna skulle gå från 5.1 till 15.3. Färgpaletten skulle gå från 16,7 miljoner till 50,1 miljoner. Osv osv, detta skulle förstås kräva en hårdvara som är 100 ggr mer kraftfull än Xbox One. Samtidigt så är 3 gånger så många polygoner samtidigt på skärmen eller 3 gånger så mycket antialiasing inte alls en så stor grej för att uppnå det så skulle man knappt behöva hårdvara som är dubbelt så stark som 360.
Om vi säger att grafiken, bild- och ljudkvaliten upplevs som 3 gånger bättre när man sitter och spelar, då är ändå 3 gånger jävligt mycket.
Skulle man tejpa ihop 3 st 360 konsoler och på något sätt få dem att jobba tillsammans så skulle de inte bli lika starka som en Xbox one, men man skulle kunna göra ANDRA saker som en One inte skulle kunna göra. T.ex spela ett spel på 3 skärmar (som man faktiskt kan med Forza om man har 3 st 360). Men att få exakt samma prestanda på 3 skärmar skulle ingen anse vara 3 gånger så kraftfullt som en 360.
Eller så är det bara CPU, RAM och GPU som är 3ggr mer kraftfull. Svårare än så är det inte. Man behöver inte blanda in upplösning osv.
Langster
2013-06-18, 10:29
Eller så är det bara CPU, RAM och GPU som är 3ggr mer kraftfull. Svårare än så är det inte. Man behöver inte blanda in upplösning osv.
Fast det blir fortfarande lite missvisande att säga så. För 3 ggr bättre CPU, RAM och GPU gör inte spelen 3 gånger så snygga. Inte upplevelsen av dem iaf.
Hårdvaran i One är mer än 3 gånger så kraftfull som den i 360, det betyder ju inte automatiskt att spelen blir 3 ggr så snygga.
Fast det blir fortfarande lite missvisande att säga så. För 3 ggr bättre CPU, RAM och GPU gör inte spelen 3 gånger så snygga. Inte upplevelsen av dem iaf.
Hårdvaran i One är mer än 3 gånger så kraftfull som den i 360, det betyder ju inte automatiskt att spelen blir 3 ggr så snygga.
Det gör spelen snyggare(eftersom utvecklarna har mer resurser att använda sig av), men det är väl ingen som sagt att det gör spelen 3ggr snyggare. Bara att hårdvaran är 3ggr kraftfullare. Uppgraderar jag min dator till att dubbelt så bra grafikkort så blir ju inte mina spel per automatik snyggare, dock får man mindre lagg osv.
Vadrigar
2013-06-18, 11:30
Hör inte till topic och som juxta säger kan man inte göra så eftersom det handlar om hur kraftfull hårdvaran är, men du kan inte bara multiplicera upplösningar sådär.
1080p är 2 073 600 pixlar medan 3240p skulle bli 18 662 400 pixlar, 9 gånger så mycket dvs.
Langster
2013-06-18, 14:54
Hör inte till topic och som juxta säger kan man inte göra så eftersom det handlar om hur kraftfull hårdvaran är, men du kan inte bara multiplicera upplösningar sådär.
1080p är 2 073 600 pixlar medan 3240p skulle bli 18 662 400 pixlar, 9 gånger så mycket dvs.
Precis, vad är det man multiplicerar? 9 gånger så många pixlar, men bara 3 gånger så många horisontella linjer. Att säga att något är dubbelt, eller 3 gånger så bra är missvisande.
De nya konsolerna har 16 gånger mer RAM, men är för den sakens skull knappast 16 gånger bättre på alla punkter.
Att säga att de nya konsolerna är 3 gånger kraftfullare än förra generationen kan låta lite, men beroende på hur man ser på saken så kan det även vara väldigt mycket.
Precis, vad är det man multiplicerar? 9 gånger så många pixlar, men bara 3 gånger så många horisontella linjer. Att säga att något är dubbelt, eller 3 gånger så bra är missvisande.
De nya konsolerna har 16 gånger mer RAM, men är för den sakens skull knappast 16 gånger bättre på alla punkter.
Att säga att de nya konsolerna är 3 gånger kraftfullare än förra generationen kan låta lite, men beroende på hur man ser på saken så kan det även vara väldigt mycket.
Håller med om att det är omöjligt att dra några praktiska slutsatser vad det innebär i praktiken om något är ett antal gånger mer kraftfullt med hänvisning till beräkningskraft, dock är det ett etablerat sätt att jämföra saker på trots att det är väldigt klumpigt, förmodligen för att vi inte har något bättre. På PC sidan har vi ju benchmarks men det kan vi ju bara drömma om för konsoler. :)
Jag har redan sett ett par lösa uttalanden från utvecklare, eller påstådda utvecklare om att den visuella kvalitén på spel kommer upplevas annorlunda på xbone och PS4 på grund av prestandaskillnaden emellan dom. Om det är sant menar dom förmodligen FPS, screen tearing och sådant.
http://i.imgur.com/w9MDrcC.png
Blir GALEN. Spelat DD typ 3 timmar och letar fortfarande efter ett inn.. är i första staden. Har dödat en hydra o fixat pawns men hittar inget jävla inn, finns inget på kartan, ingen att fråga, ingenting. fyfan
Blir GALEN. Spelat DD typ 3 timmar och letar fortfarande efter ett inn.. är i första staden. Har dödat en hydra o fixat pawns men hittar inget jävla inn, finns inget på kartan, ingen att fråga, ingenting. fyfan
I första byn har du innet precis bredvid shoppen/brunnen, du kan inte göra så mycket där förutom att vila och accessa storage.
I gran soren har du innet precis vid stora torget vid affärerna.
Men för fan. Ta inte upp Euclidion... Sämre (och mer störig) scam får man fan leta efter.
Öh? På vilket sätt är det en scam?
He said on Twitter overnight:
It was a mistake, 8x is the right number. I just messed up the line
Står längst ned i artikeln
Phil Heath
2013-06-18, 19:52
Så då var The Last Of Us klarat. Sjukligt bra! Vill ha en 2:a typ Nuuuuuuuuuu!!!
I första byn har du innet precis bredvid shoppen/brunnen, du kan inte göra så mycket där förutom att vila och accessa storage.
I gran soren har du innet precis vid stora torget vid affärerna.
Alright, tack :)
Behövde natt nämligen. Men hittade det.
Kul som fan är det faktiskt, men längtar tills jag blir lite mäktigare o slipper nybörjarquesten som att plocka blommor och böcker.
Gjorde min pawn grymt het, skämmer bort henne totalt. Hon fick en sprillans ny stav för 12k
Doctor Snuggles
2013-06-18, 20:00
Öh? På vilket sätt är det en scam?
Jag undrar också. Tror Zoidys nattmössa är på.
Red Apple
2013-06-18, 20:02
Gjorde min pawn grymt het, skämmer bort henne totalt. Hon fick en sprillans ny stav för 12k
That's how you play :D
Gjorde min pawn grymt het, skämmer bort henne totalt. Hon fick en sprillans ny stav för 12k.
Appearance är ju en av 3 saker som andra spelare kan sätta betyg på för din pawn, så helt rätt att vara lite ytlig :)
Känner själv att jag fokuserat mer på min pawn är min egen karaktär, både när det gäller utseende & bra gear, just för att det känns relevant att göra den intressant för andra spelare så att man får riftcrystals osv.
kalajset
2013-06-18, 20:32
Kul som fan är det faktiskt, men längtar tills jag blir lite mäktigare o slipper nybörjarquesten som att plocka blommor och böcker.
Kul att du gillar det redan nu! Själv tog det åtminstone ett tiotal timmar innan jag började gilla det ordentligt. Men sedan fastnade jag totalt för det också. Detta var i samband med att spelet började visa upp vad det kunde på ett annat sätt än tidigare. Bra och varierande miljöer, episka bossfigther (kamerafunktionen är guld!), samt en ökad förståelse för det djup som faktiskt finns där om man letar lite efter det.
Ja fyfan, att man ska behöva köpa sig ett PS3 såhär i slutet av den här generationen bara för ett spel.. men det kommer väl säkert en prissänkning till hösten då det passar att plocka upp det. Nu under sommarn så har jag ändå så dåligt med tillfällen att gamea så lika bra att vänta..
Fuck that. Då blir det ju dyrt ju :D Tänker försöka låna ett PS3:a av en kompis istället. Är ju rätt många som har PS3 så någons borde man kunna låna en vecka eller så. Hade känts sugigt att behöva köpa en konsol såhär sent in i en cykel för bara ett spels skull!
That's how you play : D
Det vet du :p
Appearance är ju en av 3 saker som andra spelare kan sätta betyg på för din pawn, så helt rätt att vara lite ytlig : )
Känner själv att jag fokuserat mer på min pawn är min egen karaktär, både när det gäller utseende & bra gear, just för att det känns relevant att göra den intressant för andra spelare så att man får riftcrystals osv.
Kör offline bara, tyvärr :/ men jag sköter om henne väl ändå :D
Kul att du gillar det redan nu! Själv tog det åtminstone ett tiotal timmar innan jag började gilla det ordentligt. Men sedan fastnade jag totalt för det också. Detta var i samband med att spelet började visa upp vad det kunde på ett annat sätt än tidigare. Bra och varierande miljöer, episka bossfigther (kamerafunktionen är guld!), samt en ökad förståelse för det djup som faktiskt finns där om man letar lite efter det.
Gillar stora fighter, som en random Cyclops nyss som tog mig typ 20min. Spelet är jävligt kul men också tyvärr lite drygt då jag inte fattar vad jag ska göra. Springer bara runt tills jag kommer till något övermäktigt och dör. Vart fan ska jag vara liksom? Kloaken och bitterblack isle är ju CP svårt! Ska jag questa? Vart? Vadfan är main questen? Vem är jag?
Är det bara jag som har rätt dålig intuition för vad sånt här faktiskt säger? "Åhhh, bara dubbelt så bra, fan vad kasst.", "Faaan, bara sex ggr bättre, förväntade mig mer...". Speciellt med tanke på hur galet otekniska många är på internet så är det rätt förvånande att så många har en intuition för vad det här motsvarar i grafik/fysik osv
Det är nästintill garanterat hur många flops man kan få ut ur konsolen som menas. Men jag förstår inte för mitt liv hur det kan vara så många som har nån form av känsla för vad det innebär att man (tre)dubblar mängden flops man kan få ut ur konsolen. Jag har en rätt teknisk utbildning och för mig säger det rätt lite ärligt talat.
kalajset
2013-06-18, 22:09
Gillar stora fighter, som en random Cyclops nyss som tog mig typ 20min. Spelet är jävligt kul men också tyvärr lite drygt då jag inte fattar vad jag ska göra. Springer bara runt tills jag kommer till något övermäktigt och dör. Vart fan ska jag vara liksom? Kloaken och bitterblack isle är ju CP svårt! Ska jag questa? Vart? Vadfan är main questen? Vem är jag?
Det där är lite av själva problemet (och/eller charmen) med DD. Spelet förklarar verkligen inte mycket för spelaren, utan mycket förväntas man helt enkelt lista ut själv. Upplägget kan m a o vara väldigt drygt inte minst i början.
Kortfattat kan man iaf säga att spelet inte har något levelsystem för quests, vilket gör det hela till något av ett "trail and error". (Hela spelet blir dock märkbart lättare efter level 35-40 någonstans då man vid det laget bör vara såpass bra rent statsmässigt att man kan ta sig fram på det flesta ställena dugligt). BBI är så vitt jag vet det svåraste stället i spelet. (Behövde sticka därifrån relativt tidigt med min level 60 char, och då har jag ändå klarat ut det ordinarie spelet). Vet inte riktigt vad du menar med kloaken, men antar du menar brunnen i byn och den är egentligen inte mycket att orda om. Här kommer du tillbringa något quest eller två när du är redo för det, men antagligen behöver du köra några timmar till innan.
Det du istället bör göra är att transportera hydrans huvud till Gran Soren snarast. Gran Soren fungerar som ett nav i spelet. Här hittar du en rad lämpliga side quests både på fyra (väl?) olika notice boards samt från NPCs.
Kanske fel tråd och/eller icke tillåtet inlägg, isf ber jag om ursäkt.
Har tänkt köpa en begagnad Playstation 3, tjockismodellen. Firmware 3.50, inköpt i USA. Kommer denna gå att chippa/flasha samt spela spel inköpta i Sverige spel på?
Tacksam för svar.
Albatross
2013-06-19, 18:33
Hmmm, farmat Daimon och Death nån gång nu i Dark Arisen... tror det får räcka för en stund. Synd att man bara vill ha mer av spelet! Man kan ju hoppas att Deep Down till PS4 är Dragon's Dogma 2 :D
Funderar på vad man ska gå på härnäst... TLoU ser ju fiffigt ut men det finns säkerligen annat att bli klar med först.
Hmmm, farmat Daimon och Death nån gång nu i Dark Arisen... tror det får räcka för en stund. Synd att man bara vill ha mer av spelet! Man kan ju hoppas att Deep Down till PS4 är Dragon's Dogma 2 :D
Funderar på vad man ska gå på härnäst... TLoU ser ju fiffigt ut men det finns säkerligen annat att bli klar med först.
Nope, Capcom har bekräftat nu att Deep Down inte har med Dragon's Dogma att göra: http://www.destructoid.com/deep-down-a-ways-away-not-related-to-dragon-s-dogma-256556.phtml
Däremot har dom sagt att det kommer en uppföljare förr eller senare, förmodligen på PS4 då!
Vad gäller The Last of Us, har kommit en bit, det är ett riktigt bra spel, fantastiska karaktärer, miljöer, intressant gameplay, men jag har ännu inte känt att det är en 10:a som alla hypar det till. Rekommenderar givetvis att man spelar det men jag har också stört mig på ett par större gameplay aspekter:
Flera gånger har man blivit överrumplad av skriptade events där t.ex. en horde kommer springandes från ställen som är helt ologiska, som exempelvis ett högt hinder man precis tagit sig förbi med hjälpmedel eller från en vägg/buske, känslan av att det är skriptat är väldigt uppenbart och störande.
Samma med flera smygarpartier som innehåller skriptade events, självklart får man förvänta sig överraskningsmoment men genomförande känns ibland lite sådär.
Det är tur att monstrerna ignorerar NPC kumpanerna som trots att du smyger som en ninja springer omkring, klampar högt och nästan går fram och kramar monstrerna.. detta förstör inlevelsen något enormt. Man smyger sakta runt 3-4 klickers bara för att se Ellie lubba runt som om hon precis druckit 2 liter cola och måste göra av med lite energi.
Tycker också att det är skitsvårt att bedöma när fiender kan se en eller inte, ibland funkar det skitbra att gömma sig bakom ett hörn eller i mörkret men ibland mindre bra.. speciellt soldater är notoriska på att hitta dig utrustade både med röntgensyn och telepati som meddelar alla kompisar exakt var du är med GPS precision.
CrazyJoeDavola
2013-06-19, 19:22
Stör mig på att inverted view inte fungerar som det ska i the last of us. När man tar fram vapnet blir det omvänt igen..
Angående mina förra The Last of Us klagomål (klicka inte om ni inte spelat):
Haha EXAKT såhär är det:
http://art.penny-arcade.com/photos/i-GLQjhhF/0/950x10000/i-GLQjhhF-950x10000.jpg
Nu tjurar jag lite, blev just av med både Marcus och Maya i State of Decay. Skit också. Livet blev genast mer komplicerat för resten av basen, nu måste jag klara mig utan min bäste scavanger och min enda prickskytt...*suck*
http://www.sweclockers.com/nyhet/17202-microsoft-kovander-om-xbox-one-drm
Ville bara säga att jag älskar mig själv för att jag köpte en PS3:a för några månader sen! Har sen i söndags (läs 9:e Juni) lyckats lira igenom Uncharted, Uncharted 2 och precis klarat Uncharted 3 och jag är heeeelt lyrisk. Visst gjorde Naughty Dog bra spel back in the days men detta är fan världsklass!
Som tur lyckades jag få tag på The Last of Us som jag ska börja lira imon. Lite tråkigt att jag lirat klart 3 riktigt bra spel på så kort tid. Snart blir det väl speltorka igen...
http://www.sweclockers.com/nyhet/17202-microsoft-kovander-om-xbox-one-drm
lololol
frambogir
2013-06-20, 05:42
Shitstorm mot MS för att de infört DRM-spärrar, lika stor shitstorm nu när de borttagna DRM-spärrarna sannolikt innebär att man inte längre kan komma åt sina vänners spelbibliotek eller dela spel inom familjen.
Intressant. MS hade kanske något på gång trots allt?
Shitstorm mot MS för att de infört DRM-spärrar, lika stor shitstorm nu när de borttagna DRM-spärrarna sannolikt innebär att man inte längre kan komma åt sina vänners spelbibliotek eller dela spel inom familjen.
Intressant. MS hade kanske något på gång trots allt?
Det är väl inte konstigt, dom som hade bestämt sig för att köpa xbox one trots online-only har ju rätt att bli besvikna om Microsoft samtidigt som dom tar bort online-only tar bort utlovade funktioner, vilket i sig är konstigt eftersom dom tekniska förutsättningarna fortfarande finns kvar bara att dom erbjuder ytterligare ett alternativ.
frambogir
2013-06-20, 05:53
Personligen blir jag hellre av med Kinectkravet än någon av de andra dumheterna.
http://i.imgur.com/5CYP7yj.png
Nikodemus
2013-06-20, 06:10
intressant att de lyssnade och agerade, the power of memes will change the world!
Förbannat. Jag som var så nöjd över det lätta valet den här gången och nu kanske man ännu en gång måste köpa båda..
Lasse Kongo
2013-06-20, 14:25
Hehe, modern tids största pudel?
Ändrar det mig att skaffa en xbone, eh nej, ms ska aldrig få en spelrelaterad krona mera av mig, grämer mig att jag köpte 12 mån live nyligen men men.
Finns ju inget som säger att de vips börjar styra och ställa senare, tror de borde varit konsekventa istället, känns som folk skrattar MER än innan nu.
Och ja; The Last of Us är ett av tidernas bästa spel.
Hehe, modern tids största pudel?
Ändrar det mig att skaffa en xbone, eh nej, ms ska aldrig få en spelrelaterad krona mera av mig, grämer mig att jag köpte 12 mån live nyligen men men.
Finns ju inget som säger att de vips börjar styra och ställa senare, tror de borde varit konsekventa istället, känns som folk skrattar MER än innan nu.
Jag tror att du har fel. Jag tror definitivt att de vinner köpare på att ändra sig i det här fallet.
Jag läste någonstans (som jag inte minns var det var nu, så det kanske inte ligger någon vikt i det jag skriver) att försäljningen av förhandsbokningar (på amazon tror jag) hade ökat drastiskt sedan de ändrade sig.
Men för min del lutar det fortfarande starkt åt PS4.
Lasse! Vita frågor, fick min idag.
Vilket upplever du som snabbast, att installera spelen via PS3 som man redan laddat ner där eller via WiFi? Båda känns rätt långsamma. :(
Går det inte ladda USB:n mot PS3:an? Måste den laddas genom nätadaptern?
Inte hunnit spela på den ännu men riktigt kvalitetsbygge, najs skärm och fan va lite den väger!
intressant att de lyssnade och agerade, the power of memes will change the world!
Klart man lyssnar när responsen varit nästan överväldigande negativ. Det tråkiga nu vore om Microsoft kom undan oskadda från sin hela pudel.
Hah, köpte Retro City Rampage till Vita:n, fan va kul spel! Som ett hopkok av alla möjliga gamla spel med en stor dos GTA, charmigt som fan! Speciellt i bärbart format!
För er som inte är tillräckligt lyckligt lottade att äga en Vita så finns det även till PS3, 360 och PC på steam. :)
Uq5POTEGzvc
kalajset
2013-06-20, 19:01
Hah, köpte Retro City Rampage till Vita:n, fan va kul spel! Som ett hopkok av alla möjliga gamla spel med en stor dos GTA, charmigt som fan! Speciellt i bärbart format!
Körde demot till PS3:an, rätt roligt! Kan dock tänka mig det gör sig ännu bättre i bärbart format. Blir definitivt en Vita i framtiden.
BTW kan vi se fram emot ännu en riktigt bra update till PSN+ (Juli). Battlefield 3, Payday: The Heist, samt Saints Row 3 till PS3.
Battlefield 3 har jag ju redan men ska bli skönt att slippa skivan. Payday: The Heist skulle möjligtvis fungera som kortvarigt co-op. Saints Row 3 har jag varit småsugen på sedan det kom ut.
Xbox One vann i slutändan enligt min åsikt. Men har ändå fått lite sug på PS4:an, vi får se hur det blir lite senare.
Ska fortsätta på Dogma nu. Questa runt lite
Xbox One vann i slutändan enligt min åsikt. Men har ändå fått lite sug på PS4:an, vi får se hur det blir lite senare.
Ska fortsätta på Dogma nu. Questa runt lite
Grattis, vad vann dom för något? *popcorn*
En dumstrut.
Det låter ganska mycket som hatande för hatandets skull nu. Det känns ju verkligen inte välkomnande att diskutera konsolgaming här direkt.
Jag kommer troligtvis skaffa XBox One så snart jag kan, jag har redan en Lumia 920 och windows 8 så det känns naturligt. Dessutom kommer den förhoppningsvis fylla en rad funktioner jag tänkt på men inte lyckats lösa, sladdhärvor och kabeldragning över hela bostaden är inte min grej. Hur mycket av det utlovades som implementeras i Sverige får vi väl se, det lär jag märka.
Har en Wii U som står och dammar ihop i ett hörn, så någon ps4 blir det inte. Jag behöver verkligen inte en dammsamlare till, det är ändå bara XBoxen jag spelar på och jag räknar inte med att det kommer att förändras något nämnvärt.
ah, inte värt att dra upp diskussionen igen asså :D
Hat och hat, det är snarare starkt missnöje på grund av negativa förändringar i något som man är passionerad och känner starkt för.
Angående funktionen Microsoft hade planerat att man skulle få "dela" spelen med varandra så framgår det nu att man bara hade kunnat dela ut spel med en tidsbegränsning mellan 15-60 minuter där syftet mer var som att dema spel, informationen fanns ute tidigare bara att dom var otroligt otydliga med den:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=598291
When your family member accesses any of your games, they’re placed into a special demo mode. This demo mode in most cases would be the full game with a 15-45 minute timer and in some cases an hour...When the time limit was up they would automatically be prompted to the Marketplace so that they may order it if liked the game... The difference between the family sharing and the typical store demo is that your progress is saved as if it was the full game, and the data that was installed for that shared game doesn’t need to be erased when they purchase the full game!
What's funny is that they DID hint at this. In an obfuscated way. We just never noticed.
Remember when the DRM was first revealed? The easiest complaint was "What if I wanted to take it to my friend's house?"
Remember the response?
http://gamerant.com/xbox-one-interne...n-requirement/
http://metro.co.uk/2013/06/07/no-fee...uired-3832010/
http://www.ign.com/articles/2013/06/...-always-online
We just glossed over that because we figured, during the PEAK of the "24 hour check" freakout, that 1 hour offline for visiting a friend was just more shit on the cake.
Nope. That was the max amount of time a friend could play a copy. Period
It was in front of our face the whole time.
Gillar miljöbytet i AC4!
4s2fL6htZew
Det låter ganska mycket som hatande för hatandets skull nu. Det känns ju verkligen inte välkomnande att diskutera konsolgaming här direkt.
Jag kommer troligtvis skaffa XBox One så snart jag kan, jag har redan en Lumia 920 och windows 8 så det känns naturligt. Dessutom kommer den förhoppningsvis fylla en rad funktioner jag tänkt på men inte lyckats lösa, sladdhärvor och kabeldragning över hela bostaden är inte min grej. Hur mycket av det utlovades som implementeras i Sverige får vi väl se, det lär jag märka.
Har en Wii U som står och dammar ihop i ett hörn, så någon ps4 blir det inte. Jag behöver verkligen inte en dammsamlare till, det är ändå bara XBoxen jag spelar på och jag räknar inte med att det kommer att förändras något nämnvärt.
Gillar att du, till skillnad från de övriga 100 miljoner människorna som spelar (verkar det nästan som), har en lite balanserad syn på det hela. Tror absolut inte att xbox one blir ett dåligt val. Är lite hugget som stucket. Tror båda kommer bli riktigt bra. Det enda som egentligen spelar in till väldigt stor grad är väl vems exklusiva spel man gillar bäst.
Dogma börjar bli jävligt kul. Precis varit i en halvgömd vattenfallsgrotta o hittat 5st Al??? Slates, men vet ej vad jag ska göra med dom. Är level 20 just nu
När får jag möta fler stora monster? Är rätt dåligt med det tycker jag. Bara "GOBLINS!" "WOLVES HUNT IN PACKS" "THESE ONES HATE FIRE AND ICE BOTH" :D
Dogma börjar bli jävligt kul. Precis varit i en halvgömd vattenfallsgrotta o hittat 5st Al??? Slates, men vet ej vad jag ska göra med dom. Är level 20 just nu
När får jag möta fler stora monster? Är rätt dåligt med det tycker jag. Bara "GOBLINS!" "WOLVES HUNT IN PACKS" "THESE ONES HATE FIRE AND ICE BOTH" :D
På nätterna kommer alla lurkers ut från under stenarna. :D
Ju längre du tar dig ivärlden ju mer olika typer stöter du på sen finns det en punkt i storyn då i princip hela världen förändras och allt blir farligare.
Men visst är det härlig stämning när man kommit in i det?
Vilka vocations gillar du? Jag fastnade mycket för Assassin men nu på senare Mystic Knight, knappt spelat casters.
På nätterna kommer alla lurkers ut från under stenarna. :D
Ju längre du tar dig ivärlden ju mer olika typer stöter du på sen finns det en punkt i storyn då i princip hela världen förändras och allt blir farligare.
Men visst är det härlig stämning när man kommit in i det?
Vilka vocations gillar du? Jag fastnade mycket för Assassin men nu på senare Mystic Knight, knappt spelat casters.
Asså. Spelar bara den där rogue vocationen. Tilltalar mig bäst med knivar och båge. Kan man välja specialitet i sin vocation eller? :p
Pawns har jag 1 ranged mage, min main. 1 strider (just det så heter den) och 1 fighter.
Ah tycker det är skitkul :p lär få över 300h played i min takt :D
Fler tips! Finns det nåt travelsystem? Förstår inte riktigt hur det fungerar
Asså. Spelar bara den där rogue vocationen. Tilltalar mig bäst med knivar och båge. Kan man välja specialitet i sin vocation eller? :p
Pawns har jag 1 ranged mage, min main. 1 strider (just det så heter den) och 1 fighter.
Ah tycker det är skitkul :p lär få över 300h played i min takt :D
Fler tips! Finns det nåt travelsystem? Förstår inte riktigt hur det fungerar
Oavsett favoritvocation så ska man köra dom andra för att låsa upp passiva saker för den du gillar, strength boost och så vidare! Gillar du Strider kommer du älska Assassin, jag spelade också dom mycket i början.
Travelsystem kommer senare med teleport stenar som tar dig till hubbarna och sen portcrystals som man kan placera ute i världen och också dom teleporta till, du kommer få det så småningom bara du följer huvudstoryn.
Oavsett favoritvocation så ska man köra dom andra för att låsa upp passiva saker för den du gillar, strength boost och så vidare! Gillar du Strider kommer du älska Assassin, jag spelade också dom mycket i början.
Travelsystem kommer senare med teleport stenar som tar dig till hubbarna och sen portcrystals som man kan placera ute i världen och också dom teleporta till, du kommer få det så småningom bara du följer huvudstoryn.
Hur blir jag assassin ? Fick ju bara välja på dom tre.
Vilket är mainstoryn? Hur vet jag vilka quest det är?
Hur blir jag assassin ? Fick ju bara välja på dom tre.
Vilket är mainstoryn? Hur vet jag vilka quest det är?
Tror du måste bli högre rank i någon av dom 3 för att låsa upp advance vocations.
Mainstoryn måste man hålla koll på själv vilken det är, oftast brukar dom vara lite mer grandiosa i beskrivningen och uppdraget.
Gillar att du, till skillnad från de övriga 100 miljoner människorna som spelar (verkar det nästan som), har en lite balanserad syn på det hela. Tror absolut inte att xbox one blir ett dåligt val. Är lite hugget som stucket. Tror båda kommer bli riktigt bra. Det enda som egentligen spelar in till väldigt stor grad är väl vems exklusiva spel man gillar bäst.
Det är väldigt mycket som "påstås av anonyma källor inom Microsoft" som inte stämmer, som det där med 1 timmes-utlåningen t ex.Aaron Greenberg (https://twitter.com/aarongreenberg/status/348125219019436033)(en äkta officiell Microsoftanställd som inte är an hemlig anonym källa) twittrade om det, och det är BS att det skulle ha varit någon begränsning. I vanlig ordning är det lättare att bara hata på än kolla källorna lite.
Jag hyser gott hopp om att de ska lösa det ändå, det antyds att de jobbar på saken ändå. Jag ger inte upp Family Sharing än :)
Och visst är det väl så att båda lär bli rätt okej i slutänden, det hänger väl mest på vilket ekosystem man är inne i antar jag. Jag valde Xbox en gång i tiden, då blev en Xbox 360 naturlig och nu XBox One. Hade jag valt en PS då det begav sig hade jag kanske valt PS4 nu, gissar jag.
:laugh::laugh:
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/942025_211598162323635_1441343859_n.jpg
Lasse Kongo
2013-06-22, 18:59
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/942025_211598162323635_1441343859_n.jpg
lol
såg att du skrev en fråga tidigare, svarar när jag är back in biz, är i skärgården ett par dagar så det är myckey dimma for the most : )
Vitan är såklart med, lirat lite Peace Walker idag, tamigfaen ett av de bäste portabla spelen alltså!
Skål!
Ser kul ut :D
Poppade precis mitt drakcherry. Devilfire Cove, påväg mot Shadow Fort. Såg något som lyste rött inne i skogen. En galen drake med 7st healthbars. Tog ungefär 30 minuter att döda, skitkul och lite svettigt
Fuark: Lvl 31 Magick Archer
Sara Sprinkles: Lvl 31 Sorcerer
Vi styr Gransys :D
Albatross
2013-06-23, 09:18
Poppade precis mitt drakcherry. Devilfire Cove, påväg mot Shadow Fort. Såg något som lyste rött inne i skogen. En galen drake med 7st healthbars. Tog ungefär 30 minuter att döda, skitkul och lite svettigt
Fuark: Lvl 31 Magick Archer
Sara Sprinkles: Lvl 31 Sorcerer
Vi styr Gransys :D
Kul med fler som blir förälskade i Dragon's Dogma, bådar gott för en uppföljare :D
DD is the shit. :D
Haha alltså Retro City Rampage, vilket underbart litet spel! Bäst humor!
Nu kör jag på Vita och spelet är perfekt för handburet men rekommenderar alla att testa detta underbara lilla spel, finns på XBLA, PSN (Cross buy PS3 och vita för samma pris) och Steam för en hundring.
Vad jag har läst så har spelet sålt riktigt bra på PSN och blivit något av en framgångssaga där, hoppas VBLANK lägger slantarna på att göra fler spel, talang har dom!!
http://farm5.static.flickr.com/4011/4665375742_c2dc59d34d.jpg
http://cache.kotaku.com/assets/images/9/2010/08/rookie.jpg
http://i.neoseeker.com/n/9/retrocityrampage.jpg
Nikodemus
2013-06-23, 09:31
Kul med fler som blir förälskade i Dragon's Dogma, bådar gott för en uppföljare :D
jag ska unwrappa mitt och börja spela på måndag,första dagen på semesterveckan : )))
jag ska unwrappa mitt och börja spela på måndag,första dagen på semesterveckan : )))
Du har så mycket kul framför dig, tur att du har semester :)
Albatross
2013-06-23, 10:33
Hoppas vädret suger så du får spela mer då ;)
JHilding
2013-06-23, 17:57
Hett tips - Far Cry 3 och Assassins Creed 3 för 99kr st på cdon! Har beställt båda och kommer förmodligen sitta isolerad några dagar.:hbang:
Klarade precis Dogma.... trodde jag, vadfan! Dödade draken.. men, ja utan att spoila, hur fan levlar jag vidare? Blir ju ägd av allt nu :) Googlade o bör vara level 120-140, jag är 43. Så lång tid är jag inte villig att bara grinda, inga quests?
Albatross
2013-06-23, 19:27
Klarade precis Dogma.... trodde jag, vadfan! Dödade draken.. men, ja utan att spoila, hur fan levlar jag vidare? Blir ju ägd av allt nu :) Googlade o bör vara level 120-140, jag är 43. Så lång tid är jag inte villig att bara grinda, inga quests?
Det lär finnas notice board quests du kan göra, annars är det väl att samla loot i Everfall som gör att du levlar vidare.
Eh har du utforskat? Hela spelvärlden är ju annorlunda post-drake! Och nu har du Everfall, dra till Gran Soren och kolla runt lite.. *screwy* :D
Kan börja BBI runt 65-70 om du har hyffsad gear.
Alright, ska glida runt och explore:a lite. Tyckte även Everfall med "tentaklar-ögat" har grymt mycket HP.
Sjukt roligt är det iallafall :D en hel del brister i spelet, men bara att springa på en Chimaera och klättra upp och slå av svansen överväger det mesta, fan vad grymt det är att klättra och jaga vitala organ och kroppsdelar
Storyn är inte över än heller så att säga, men det är bättre med att vänta med den annars kommer du till en punkt utan återvändo och enda sättet att komma tillbaka på är new game+
Det är när du ska öppna en portal, spelet kommer varna dig också.
Hah Gamestop vilket skämt altså, tänkte att jag glider in där och kollar om dom har några sjyssta begagnade titlar nu när man har en Vita, dåligt sortiment och samma eller högre pris än nyspel typ. *screwy*
Hah Gamestop vilket skämt altså, tänkte att jag glider in där och kollar om dom har några sjyssta begagnade titlar nu när man har en Vita, dåligt sortiment och samma eller högre pris än nyspel typ. *screwy*
Kolla Tradera :) finns mycket där, troligtvis även till Vita
Tänkte börja spela Mass Effect 2. Har collectors edition till 360 men aldrig spelat mer än 5 minuter. Dags att prova
Tar ett break från Dogma
Lasse Kongo
2013-06-24, 17:45
Ja köp inte Vitaspelen där, tyvärr är spelen till Vitan dyra överlag, men jag har som fuck skriver köpt en del på tradera+nyttjat lite erbjudanden online, prispressat mediamarkt och lite import, så det går : )
Snart kommer ninja gaiden sigma plus och unit 13 till psn+
Lite trevligt till ps3 med
Entering PS Plus in July:
3rd July: Battlefield 3
3rd July: Payday: The Heist
3rd July: Saints Row the Third
3rd July: Ninja Gaiden Sigma Plus
3rd July: Unit 13
Då har man äntligen klarat The Last of Us, vilket resa!
Brutalt, vackert, skrämmande, mänskligt.
Storyn var nog ett av dom bättre jag upplevt spelmässigt men jag skulle kunna se den göra sig både som bok och film, premissen och hur den berättas är riktigt bra, en klar tiopoängare där.
Spelmekaniskt så har spelet många styrkor och intressanta aspekter, dock så tycker jag att det dels var lite för oslipat på vissa håll och dels för många skriptade händelser som antingen var frustrerande eller bröt inlevelsen. Väldigt linjärt men det fungerande i sammanhanget av berättelsen, smygmomenten när det var lite öppnare är när jag gillade spelandet som allra mest, allt som allt skulle jag nog ge denna aspekt en stark nia.
Årets spel vet jag inte, men definitivt en av årets starkaste upplevelser.
Lasse Kongo
2013-06-24, 22:23
Jag är ca 80% in i the last of us, vill verkligen inte att det ska ta slut, jag saknar ord, på riktigt, jag lägger fanboyismen åt sidan och tycker det är synd att missa detta spel, tlou är spelet man skaffar en ps3 för om man inte äger en, det är så bra så bra så trots att jag inte klarat spelet ännu tror jag att det är det absolut bästa spel jag spelat sedan jag köpte mitt nes 1986.
Vet inte riktigt vad man ska säga, det känns som man skäms för många spel man spelat innan detta : )
Inget kan toppa denna nuvarande gen, jag är så redo för ny konsol.
Sen ser jag oerhört mycket fram emot det sista 20% i spelet, suger verkligen varenda sekund, letar överallt och kan stå och titta på omgivningarna hur länge som helst, outstanding.
Lasse Kongo
2013-06-24, 22:29
Måste bara tillägga som så många andra säger med, det är liksom ingen diskussion om vilket spel som är goty 2013, utan diskussionen är snarare var man placerar tlou över tidernas spel : )
Jag joinar kören, antar att jag är i slutet av spelet och fasar att det ska ta slut.
Inlevelsen när man kryper omkring i något mörkt område med skrämmande fiender och ont om ammo är värre än vilken skräckfilm som helst.
Jag gillar dom scriptade händelserna, dom driver spelet framåt och bidrar till känslan av att man man spelar spelet samtidigt som man njuter av en fantastisk story.
Jag har tidigare sagt att jag gillat linjära spel och därför är tlou perfekt för mig.
Det enda jag kan störa mig på är att kontrollen känns en aning seg, sluggish. Och att man placerat ficklampan på r3 (går säkert att ändra men hade spelat så länge innan jag började störa mig) då jag ibland i stressade situationer drar igång ficklampan och avslöjar min position.
Lasse Kongo
2013-06-25, 11:20
Jag joinar kören, antar att jag är i slutet av spelet och fasar att det ska ta slut.
Inlevelsen när man kryper omkring i något mörkt område med skrämmande fiender och ont om ammo är värre än vilken skräckfilm som helst.
Jag gillar dom scriptade händelserna, dom driver spelet framåt och bidrar till känslan av att man man spelar spelet samtidigt som man njuter av en fantastisk story.
Jag har tidigare sagt att jag gillat linjära spel och därför är tlou perfekt för mig.
Det enda jag kan störa mig på är att kontrollen känns en aning seg, sluggish. Och att man placerat ficklampan på r3 (går säkert att ändra men hade spelat så länge innan jag började störa mig) då jag ibland i stressade situationer drar igång ficklampan och avslöjar min position.
Eller hur, de sekvenserna när man smyger omkring i mörkret bland sporer bla är fan helt sjukt bra gjort, man typ; just fan om man skulle andas lite : )
Wilt the Stilt
2013-06-25, 16:39
Haha lol. Har spelat bf3 kanske 10 timmar max. Nu fick jag mail om att få testa "bf4 alpha trial", i mailet kallar dom mig något i stil med "dedicated battlefield player".
Googlade lite och tycker nästan synd om dom man läser om som är reggade på bf-forum och inte har fått någon invite, trots hundratals spelade timmar..
http://img.tapatalk.com/d/13/06/26/synupedy.jpg
En onlinematch och 2 lager damm senare..
lol'd
I slutet var det verkligen, 1 min lir nu typ. Fan!
Fick också den, men det har inte kommit något spel i listan på origin. Läser man forumet så är det någon miss av DICE och de som skulle fått alphan fick den den 17e och de som fått nu kommer inte få någon.
Screw BF4, ny beta weekend för Final Fantasy 14 i helgen, snart öppen beta och launch i Augusti!
Planerat in en veckas semester tills launchen, funderar på att utöka den till två. :D :D :D
kalajset
2013-06-25, 19:14
Screw BF4
:krampus
Lasse Kongo
2013-06-25, 21:49
The last of us avklarat, känns tomt och dränerat på både känslor och energi just nu, helt otroligt att vi fick ett spel som detta denna generation.
Betyg känns onödigt, utan tvekan ett av de bästa spel jag spelat i hela mitt liv.
Nyss klarat huvudstoryn i The Elder Scrolls V: Skyrim.
Jag förstår verkligen inte hur man lyckas skapa något sånt här. Det är helt ofattbart vad världen är fylld med saker att göra. Hela. Jävla. Tiden. Klockan har tickat in på runt 120 timmar nu och stora delar av kontinenten är fortfarande blanka.
En rak motsvarighet till The Last of Us och dylika spel. Det är en omöjlighet att fullständigt polera en sån här upplevelse, men jag konsumerar ändå allt innehåll med glädje.
Legendary Edition -- med all DLC inkluderad -- finns tillgänglig för runt $30 nuförtiden .
Fan nu måste jag ju verkligen köpa TLoU.......
Wilt the Stilt
2013-06-26, 09:59
Aftonbladets recensent gav TLoU 2/5.
Wtf :D
Aftonbladets recensent gav TLoU 2/5.
Wtf :D
Läste du varför också?
Efter allt tjat blev jag tvungen att köpa Dragon´s Dogma också. 179 spänn på gamestop.
Känns ganska gammalt på nåt sätt? Ingen vidare grafik och skumma typsnitt och menyer. Är spelet bra så kvittar givetvis detta.
Wilt the Stilt
2013-06-26, 12:02
Läste du varför också?
Citerar: "Det här är ett spel som bygger på ett monotont spelkoncept, som redan för åratal sedan var uttjatat". Kryddat med lite sedvanlig politisk korrekthet, från Aftonbladets spelrecensenter. Plus att Naughty Dog inte klarar av att vara "svåra".
Är det bara jag eller är TLoU så intensivt att ni oxå måste pausa emellanåt? :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.