Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Jag började köra MAG i fredags, Raven-laget. Snart blir det Bad Company också. Vore fett med lite sällskap.
Patch idag känns osannolikt.
Originally Posted by chubigans:
Everyone READ THIS PLEASE.
Here's what's going on right now: something with the PS3's internal clock has borked in some pre-slim models. This is not a PSN issue; it has to do with your PS3's clock. This clock is NOT related to the OS clock. It seems to be a leap year bug. Setting your clock ahead will do nothing. All PS3s around the world were affected at the exact same time.
Does this affect me?
-If you have a Slim PS3, you're good to go. Continue playing it as normal.
-If you have a "fat" PS3, you may be affected. Some fat PS3s have worked ok, but it seems a good majority have been bugged.
What does this bug mean?
-If affected, your date and time has been set to a random past date. This prevents you from signing into PSN, playing any PSN games, or using any DLC. Your trophies will also not display correctly or be able to sync.
How do I fix it?
-You can't. Even if you don't sign into PSN, it won't help. This is a hardware issue.
So, what do I do?
-Wait 24 hours. Other products that have had similar bugs have corrected themselves after the "bugged" day. On Monday around 6pm central time, all PS3s will automatically correct themselves...maybe.
-If that doesn't work, we'll need a firmware update from Sony, which should be a pretty important priority for them right now.
Did I lose my data/themes/etc?
Your save data/games/dlc/themes are fine. They'll be fixed when the PS3 is fixed. Trophies are uncertain right now, but they'll be fine if you've synced them before the PS3 was bugged. Unsynced trophies are an unknown right now.
If I have a bugged PS3, can I still use it?
It's probably not a good idea, as I have no idea what will happen to the trophies you earn during the bugged time. Movies/media will work fine.
So there ya go, my handy FAQ.
Possible explanation:
Originally Posted by iammeiam:
The going theory is that the PS3 is storing some form of date in GMT, then modifying that to get whatever you see in the on-screen clock. That modification process seems to be fine--the system can take 2/28/2010, 9PM GMT, add four hours, and get 3/1/2010, 1AM random time zone.
What's apparently effed, as speculation goes, is when the internal GMT-tracking rolls over to 3/1. It's either not rolling, or rolling to 2/29, at which point a system tries to add/subtract from 2/29, which it can't do because the front-end calendar doesn't have a 2/29/2010, and shit explodes. Seemed to happen around 4PM PDT, which I think is 12AM GMT, so.
And the PS3 launched in 2006; it's hit 4 2/28s so far. 2007 and 2009 were odd-numbered years; 2008 was an even, and a leap year. 2010 is the first even non-leap-year the system's been around for. If some sort of base-level math is choking on itself, it may have ruled out the odd 2007 and 2009 successfully, but is convinced the even 2010 is a leap year (this part I'm less sure of, but is why leap year could theoretically come into play at some point.)
Jag var inte helt ute och cyklade med skottårsgrejen mao!
Vi får vänta till nästa helg me vår Koloit-festival helt enkelt! :)
Fortfarande inte något fixat på PS3 fronten. Börjar bli lite ledsen nu, skulle just börja en ny prestige juee..
Scratch89
2010-03-01, 19:27
Utveckla tack :)
Det var tal om att EU skulle förbjuda plasma-TV för att de drog så ohyggligt mycket ström. Jag vet inte hur det gick med beslutet, dock.
Blä, jävla skitklocka. Trodde inte vi skulle ha såna här klockproblem på tusen år till? y3k liksom.
Jag som lagt upp för lite heavy rain ikväll (andra spelningen) :cryout:.
sKedbladh
2010-03-01, 21:00
*grr*
Lasse Kongo
2010-03-01, 21:04
Räkna med att vänta tills midnatt, det löser sig kanske av sig självt då.
Sen är det inte hela världen fan, en dag, gör något annat kul, spela fia med knuff med tjejen :thumbup:
Räkna med att vänta tills midnatt, det löser sig kanske av sig självt då.
Sen är det inte hela världen fan, en dag, gör något annat kul, spela fia med knuff med tjejen :thumbup:
Om hon har huvudvärk då?
Lasse Kongo
2010-03-01, 21:10
Om hon har huvudvärk då?
Natta tjejen och spela hissa skinnet?
Natta tjejen och spela hissa skinnet?
Standard lösning A.1
Nu har jag inte en PS3a så det var bara hypotetiskt.
Lasse Kongo
2010-03-01, 21:14
standard lösning a.1
nu har jag inte en ps3a så det var bara hypotetiskt.
xD
kalajset
2010-03-01, 21:16
http://i46.tinypic.com/15qp8y9.gif
http://www.castle-vidcons.com/2010/03/01/comic-89-i-can-do-everything/
Lasse Kongo
2010-03-01, 21:39
Jag tror att xboxarna fick spelet undertow som kompensation när de hade strul med liven, inte för att jag måste ha något, men vi får se om Sony gör något.
Väldigt många som är sura, men man kan ju iaf vänta dessa 24h som de twittrat om innan man börjar gå bananas.
Jag tror att xboxarna fick spelet undertow som kompensation när de hade strul med liven, inte för att jag måste ha något, men vi får se om Sony gör något.
Väldigt många som är sura, men man kan ju iaf vänta dessa 24h som de twittrat om innan man börjar gå bananas.
Vänta nu är det något gratis jag har missat på live?
Fortfarande inte något fixat på PS3 fronten. Börjar bli lite ledsen nu, skulle just börja en ny prestige juee..
This is an Outrage! Nu när vi skulle samla Kolo-gänget i MW2!!!
sKedbladh
2010-03-02, 01:06
Ville bara upplysa alla oroliga ps3 ägare att det funkar nu. :thumbup:
Lasse Kongo
2010-03-02, 08:52
Sitter på ps3 så orkar ej lägga in bilden
http://gameinformer.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Blogs.Components.WeblogFiles/00.00.00.00.06/1512.4398703857_5F00_7c5e56632c_5F00_o.jpg
Tjoohoo! Idag blir det gaming för hela slanten! Tur man är sjuk fortfarande :)
Lasse Kongo
2010-03-02, 09:01
Internet kokade igår, sinnessjuk aktivitet och det var heeelt galet på neo, typ 8000 pers online samtidigt.
Det var lite episkt på ett sätt, spelvärlden var i gungning.
Så vad kan vi dra för slutsats; ps3an är jäääääääääävligt poppis!
MW2 ikväll grabbs!
Lasse Kongo
2010-03-02, 09:06
MxmrxKRrrms
Lasse Kongo
2010-03-02, 09:15
Internet är sjukt men roligt
hoENVnD3J8w
RagnarÖhman
2010-03-02, 09:17
Nästan så man ska köpa MW2 till PS3 bara för att få piska lite koloiter, ingen som kör cod4 o 5 så man får väl underkasta sig MW2 igen.....
Internet är sjukt men roligt
hoENVnD3J8w
lol vafaan :laugh:
Lasse Kongo
2010-03-02, 09:43
Funtar på om jag ska skaffa gears of war 2, kommer ju dock ej köra det online.. hm ska man skaffa bfbc2 istället, är ju inte superförtjust, men första var ju ganska ok online...
This is an Outrage! Nu när vi skulle samla Kolo-gänget i MW2!!!
MW2 ikväll grabbs!
Nästan så man ska köpa MW2 till PS3 bara för att få piska lite koloiter, ingen som kör cod4 o 5 så man får väl underkasta sig MW2 igen.....
Ni menar MAG?
Neeej! Modern Warefare 2 !!!!!
Erik_Hellström
2010-03-02, 09:58
Intresserad av att vara med på ett hörn MW2 om ni ska styra upp något... Lägger till "themassmonster" så får man se vad detta utvecklas till.
Är det private match som gäller, eller ett mastodontparty i vanliga onlinematcher?
martikainen
2010-03-02, 10:05
MW2 och Battlefield 2 bad company, är dom att rekommendera att köpa till ps3an? Kul att lira på konsoll?
Lasse Kongo
2010-03-02, 10:10
MW2 och Battlefield 2 bad company, är dom att rekommendera att köpa till ps3an? Kul att lira på konsoll?
jupp, 2 stabila lir
Någon som kör med XIM (http://www.ps3kungen.se/shop/product_info.php?cPath=69_70&products_id=311) adapter eller är det handkontroll hela vägen?
kalajset
2010-03-02, 11:16
Füsk :/ Jag personligen anser att alla konsolspel skall spelas just som konsolspel, online får man ju, om det nu fungerar som det ska, en otrolig fördel gentemot alla andra.
I övrigt: Jäkla skönt att det "bara" rörde sig om en smärre datumbugg trots allt.
I övrigt 2: Bad Company 2, två dagar kvar!. :thumbup:
Lasse Kongo
2010-03-02, 12:58
Nu styr ju jag, så självklart ska ja vara med o lira mw2 ikväll om vi ska köra, men jag ska dra till gymmet nu och plockar upp ett ex av BFBC2 på vägen, kan inte hålla mig då jag trots allt gillade betan sådär, verkar GRYMT xD
Nu styr ju jag, så självklart ska ja vara med o lira mw2 ikväll om vi ska köra, men jag ska dra till gymmet nu och plockar upp ett ex av BFBC2 på vägen, kan inte hålla mig då jag trots allt gillade betan sådär, verkar GRYMT xD
Det släpps på torsdag ^_^
Lasse Kongo
2010-03-02, 13:11
Det släpps på torsdag ^_^
yes box
Sir Anselm
2010-03-02, 13:16
Just nu i spelvärlden: Activision raidar Infinity Ward's kontor, två höga chefer sparkade, det talas om stämningar...
Kan inte länka från jobbdatorn, men på eurogamer.net finns info!
Lasse Kongo
2010-03-02, 13:22
Just nu i spelvärlden: Activision raidar Infinity Ward's kontor, två höga chefer sparkade, det talas om stämningar...
Jupp, läste det, kontraktbrott, vakter o skit ingrep tydligen :/
Nelson81
2010-03-02, 13:30
Heavy rain, jag har hört att man får välja gubbe.
.
ja det är ju enda anledningen till att jag är sugen på hjalle och hävvy rejn.
Vilken tid blir det MW2 partaj Lasse??
Lasse Kongo
2010-03-02, 15:32
Vilken tid blir det MW2 partaj Lasse??
Vad tycker ni?
Lasse Kongo
2010-03-02, 15:35
Dra mig i pungen vilken känsla det är i mp i BFBC2!!! Blev tagen med storm, känslan av krig är hyffsat påtaglig.
Vi får nog lägga till BFBC2 till våra spelkvällar, ser att man kan vara upp till 24pers private, tror man får xp, tror ej det fanns private i ettan.
Dra mig i pungen vilken känsla det är i mp i BFBC2!!! Blev tagen med storm, känslan av krig är hyffsat påtaglig.
Vi får nog lägga till BFBC2 till våra spelkvällar, ser att man kan vara upp till 24pers private, tror man får xp, tror ej det fanns private i ettan.
32 player på PC!
Lasse Kongo
2010-03-02, 16:10
32 player på PC!
I know, fast jag har aldrig och kommer aldrig spela på pc.
2 saker slår mig direkt, lättare att döda än i ettan, slipper tömma 2 mag, sen ännu mer action mer intensivt online, me like.
kalajset
2010-03-02, 16:30
Kul att du gillar BC2 Lasse :thumbup:
MW2 har jag inte, men BC2 spelar jag gärna på spelkvällar med kolofolk.
Vad hände????
Jag o Kalajset ägde lite i BC2-demot! Det roligaste med BC2 är nog att man kan spränga sönder hus där folk campar i! :D
http://www.eurogamer.net/articles/infinity-ward-studio-heads-sacked
Tack P-man!
Så Jason hade blivit en alkis efter framgångarna med Call of Duty-serien (festade för mkt) eller började han dricka efter han blev sackad?
Lasse K et al, vad hade ni bestämt för Kolo-matchen?
Hade ni bestämt MAG runt kl 22.36 eller hvad? :D
Elller var det Aliens VS Predator runt 23.01?
Eller alla samlas i Little Big Planet och hoppar på varandra kl 20.07?
Scratch89
2010-03-02, 17:46
Åååh, Little Big Planet. *cupid*
Jag visste inte att du hade det, Kwonnie Broskie!
Vilket velande det är! tid kvittar, bara det blir MW2..
Jag är med på ALLT! Oavsett tid, plats, när, hur.... så länge en får lira med snej, Scratch, RaggeRullkorv, Lasse K, Osten80, nicke sjöö, Herkiz, Jason Genova, kalajset, skedbladh, krellik, Kurre Kurash, martikainen, Pirko, Jason Genova, MagicMangusLarsen77, Taurus, Bizniz, Albatreusse, JakÄrSvag, ryss samt Jason Genova!
Lasse Kongo
2010-03-02, 17:58
Jag är med på ALLT! Oavsett tid, plats, när, hur.... så länge en får lira med snej, Scratch, RaggeRullkorv, Lasse K, Osten80, nicke sjöö, Herkiz, Jason Genova, kalajset, skedbladh, krellik, Kurre Kurash, martikainen, Pirko, Jason Genova, MagicMangusLarsen77, Taurus, Bizniz, Albatreusse, JakÄrSvag, ryss samt Jason Genova!
Haha.
BFBC2 är meeeeget bra!
Hur många blir vi då, är ju ingen mening att lira annars, jag, kwon, snej, sen då?
20:30 samling?
20:30 samling låter bra
Alla addar Lasse Kongo (se honom som spindeln i nätet för vår networking) sen startar Lasse K ett chatrum som vi karaokar i.
Kul hur Lasse dissade BC2 förut när jag försökte komma på och frågade vad som var dåligt med det (förutom ingen prone). BC2 är kul!
Nu låter det helt annat! :D
Alla som vill lira får skriva här då, så vi vet om vi blir ett gäng! 20.30 it is then
Vore schysst med en sticky där man kan se alla som skall vara med etc
Nu kommer allt försvinna i periferin runt sida 860+ :D
Lasse Kongo
2010-03-02, 18:10
20:30 samling låter bra
Alla addar Lasse Kongo (se honom som spindeln i nätet för vår networking) sen startar Lasse K ett chatrum som vi karaokar i.
Kul hur Lasse dissade BC2 förut när jag försökte komma på och frågade vad som var dåligt med det (förutom ingen prone). BC2 är kul!
Nu låter det helt annat! :D
betan o demot gav faktiskt inte utlösning, jag gillade ettan, detta känns bättre på alla punkter
Lasse Kongo
2010-03-02, 18:22
Vi måste sätta ett minimum, 6-8st bör vi ju vara MINST om det ska bli kul, ju fler ju bättre
Ja precis, nog större chans på helgerna för att våra Kolo-matcher skall ge frukt (så lite randoms som möjligt)
Fast vad många som var PÅ igår när det var knas me tjockps3! :)
Lasse Kongo
2010-03-02, 18:25
Ja precis, nog större chans på helgerna för att våra Kolo-matcher skall ge frukt (så lite randoms som möjligt)
Fast vad många som var PÅ igår när det var knas me tjockps3! :)
Vi ska ju ha 0 randoms, bara koloinister, alt kan man ju bjuda in egna friends så länge deär reko?
Känns som det inte blir av idag dock
Kolo only är ju Opti
men om det bara e du, jag o snej ere inte så många! :D
Vi kan ju kolla/sondera terrängen hur folk mår runt 20.00
Lasse Kongo
2010-03-02, 18:28
Kolo only är ju Opti
men om det bara e du, jag o snej ere inte så många! :D
Vi kan ju kolla/sondera terrängen hur folk mår runt 20.00
äsch vafan, i värst fall kör vi party! upp till 9 pers liksom, xp and shit, i'll be there 20:30
:hbang:
Fan va jag är sugen på att spääääälllaa.
Alla i tråden har väl addat Lasse Kongo över PSN? Så han kan bjuda in alla
Det e han som ska välja gubbar (för team)
Lasse Kongo
2010-03-02, 18:33
:hbang:
Fan va jag är sugen på att spääääälllaa.
Shit med den listan vore det fett, fullt hus!
Lasse Kongo
2010-03-02, 18:36
Alla i tråden har väl addat Lasse Kongo över PSN? Så han kan bjuda in alla
Det e han som ska välja gubbar (för team)
Ja, jag är gud, väljer map etc, ring Sverker vid klagomål.
Allt är tillåtet, noobtube osv, inget whinande, play for fun.
Ev glitchande/fuskande: fuck off dock
play for fun
PFF
Fan att ni är tvungna att köra över PSN... Blir ju ruggigt sugen på att vara med :)
hertzman
2010-03-02, 19:33
Är det någon som lirar på 360 och skaffar Bad Company 2 nu till helgen? Vi är ett gäng som lirar regelbundet och till helgen kommer vi isolera oss fullständigt från omvärlden. Blir nog två squads och det ser ut som det finns två eller tre platser lediga. Så vill någon hänga på är det bara att adda mig på Live, gamertag: hertzmann
Blir nog Bad Company 2 till PS3 ist för Xbox för min del Hertz :)
Jag är med på BC2, kan dock inte förrän nästa vecka. Möjligen en kort stund på torsdag om jag hinner hämta det.
Btw Webhallen i sthlm kommer ha ett event imorn. Den som fraggar mest Dice folk på ett liv vinner ett GTX 285 kort o massa tbord o möss o skit.
Tror de e på PC dock! Eventet börjar 22 o slutar 24 och då kan man även börja köpa spelet.
Bad Company 2 - Nattöppet
Den 4:e mars släpps det svenskutvecklade storspelet Bad Company 2.
Redan klockan 22:00 den 3:e mars slår vi dock upp dörrarna till vår butik på Sveavägen och bjuder på allehanda aktiviteter så som
Cosplay-tävling (något för mig o Krampus), signering samt chans att prova på spelet.
Spelet börjar säljas först 00:00.
De tio första köarna som har svidat upp i full militärutstyrsel (camo-byxor räcker inte) kommer att få köpa ett spelet för 1:-
(kan jag låna din paintball-utstyrsel Pdaddy?) :D samt få varsin mycket limiterad QPAD-musmatta med Bad Company 2-tema. Den bäst klädda kommer att vinna ett limited edition ex. av spelet samt ett gaming kit från Logitech (G35 headset, G19 tangentbord samt G9 mus). (Observera att vapen undanbedjes då Farbror Blå lätt kan misstolka det hela).
Spela mot DICE
DICE kommer att ha ett lag på plats som ni kommer att kunna utmana i en unik turnering. Målet är att ta så många frags av DICE-laget som möjligt innan man dör. Högst antal frags på ett liv vinner.
Laget utgörs av följande personer:
- Henrik Fegraeus – Animatör
- Niklas Fegraeus – Game Designer
- Alan Kertz – Senior Designer
- Gordon Van Dyke – Producent
1:a Pris - GTX 285 grafikkort. Logitech-kit (G35 headset, G19 tangentbord, G9 mus)
2:a Pris - Logitech-kit (G35 headset, G19 tangentbord, G9 mus)
3:e Pris - Logitech G19 tangentbord, Logitech G9 mus
4:e Pris - Logitech G35 headset
Patrick Bach (Senior Producer) och Björn Johnsson (Producer) från DICE kommer att finnas på plats för signering.
Eventet sponsras av: EA/DICE, EDGE, Logitech samt Samsung.
Lasse Kongo
2010-03-02, 19:56
Jag kan lova att vi lägger till BC2 till ev spelkvällar, det haglar wtf och omgmoment i spelet, har lirat 2h online nu och börjar smått komma in i det, mycket är sig likt från ettan men överlag känns som de har plåstrat om det som behövdes och lagt till en massa gött.
Jag spelat ettan på 360 och ps3 tror jag, minns att det var en hel del strul med lagg osv, har inte märkt något hitills, verkar fungera väldigt bra.
MW2 då Kurre?
Nä, inte just nu. Precis köpt MAG, nu kommer BC2 och nästa vecka FF13.
Måste tillägga att jag är RIKTIGT dålig med handkontrollen, men man lär sig väl. Har fått DoTA-pisk av Scratch, TP88 och shutheface så många gånger så jag är van.
Ken Fist of the North Star (min gamla favorit Manga/Anime) kommer till PS3! :D
OHQ3-2J1OxE
Trailer te Liret
7k1HLMKBV-w
Måste tillägga att jag är RIKTIGT dålig med handkontrollen, men man lär sig väl. Har fått DoTA-pisk av Scratch, TP88 och shutheface så många gånger så jag är van.
Du har MW2 men vill nöta MAG nu eller? :)
Erik_Hellström
2010-03-02, 20:08
Någon möjlighet till att det blir MW2 imorgon kväll också? Hade planerat att joina, men tror inte det finns mycket tid ikväll för min del...
Lasse: La till dig på psn, "Ancient_acid", om du ser mig komma online vore det skoj med en invite =)
Ja vafan igår skulle ju alla spela. Hmm det ser inte ut att bli något idag mao.
Eller kör vi ändå? Hehe jag hade tydligen missat att läsa 2 senaste sidorna.. Faan man hänger ine med i denna tråden!
20:30 på PSN, TheMassMonster koordinerar.
Om ingen (av våra nya PS3-users) addat TheMassMonster blir det svårt :)
Be there or be Square.
Om vi e för några på PSN 20.30-21.00 får vi ta en helg ist
Hade vi haft en sticky hade det varit enklare att organisera som sagt. Sidorna går snabbt fram här.
Kul att Erik_Hellström addade MassmOnster också, välkommen till gänget, en ny PSN-player
20:30 på PSN, TheMassMonster koordinerar.
Om ingen (av våra nya PS3-users) addat TheMassMonster blir det svårt :)
Be there or be Square.
Om vi e för några på PSN 20.30-21.00 får vi ta en helg ist
Hade vi haft en sticky hade det varit enklare att organisera som sagt. Sidorna går snabbt fram här.
Kul att Erik_Hellström addade MassmOnster också, välkommen till gänget, en ny PSN-player
Vem känner staffen bäst då :naughty:
Jagärsvag
2010-03-02, 20:22
Vilket spel talas det om nu? Kan inte någon starta en tråd där vi röstar om ett spel och sen får alla ta och köpa det, sluta vara snåla nu grabbar
Lasse Kongo
2010-03-02, 20:23
Vi verkar vara 3 st, så vi skiter i det och styr upp en helg eller?
Jag är ändå mest sugen på o lira BFBC2 nu : ]
Jagärsvag
2010-03-02, 20:23
Vilket lag kör du?
Lasse Kongo
2010-03-02, 20:25
Jag skulle gärna styra en sticky alt få möjlighet att redigera i en tråd, känns dock som det inte skulle bli så
Lasse Kongo
2010-03-02, 20:27
Någon möjlighet till att det blir MW2 imorgon kväll också? Hade planerat att joina, men tror inte det finns mycket tid ikväll för min del...
Lasse: La till dig på psn, "Ancient_acid", om du ser mig komma online vore det skoj med en invite =)
Självklart!
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144604
Kanske hjälper något iaf!
Lasse Kongo
2010-03-02, 20:33
Vi får komma på ngt bra sätt att organisera detta för intresse verkar finnas.
Jag loggar ur iaf, ska panga lite.
edit: snej gött!
Glider in om 10 mins! Har fått lite delay!
EDIT; Jaha för lite folk idag! VI testar imörrn då! :)
Helgen blir bra annars!
Jagärsvag
2010-03-02, 20:34
Vilket spel? Jag förstår ingenting.
Albatross
2010-03-02, 20:52
Nice, konsollen hårdlåste (inte första gången direkt) när jag körde Heavy Rain. Var bra nära slutet kan väl sägas. Startade upp den igen, och då var tydligen hela datat för Heavy Rain korrupt. Välkommen till prologen.
Dags att spela ett annat spel nu tror jag.
Jagärsvag
2010-03-02, 21:11
Bad company 2 verkar ju riktigt trevligt.
Är det många som ska handla detta?
Scratch89
2010-03-02, 22:13
Heavy Rain-spoiler:
Hahahaha, satan vad pulsen gick upp under fighten med den störda doktorn i hans källare. Det var en strid jag absolut inte ville förlora! :D
Hur mycket kan jag ha kvar nu ungefär? Det känns som om det närmar sig slutet nu.
stolpskott
2010-03-02, 22:38
Införskaffade ett exemplar av Borderlands i lördags, och jag måste säga att det är ett sinnessjukt bra spel. Tyckte att det var fantastiskt hur de hade kombinerat FPS och RPG. Har sovit typ 12 timmar på tre, snart fyra dygn. Tycker det säger ganska mycket.
Förresten undrar jag om någon här på kolo har den achievement som man får av att splea med någon från gearbox, eller någon som har fått achievementen. Om någon xbox spelare och liveanvändare har det, pma gärna din gamertag så att du kan dela med dig lite! :D
Bioshock 2 inhandlades även av en kompis i lördags, och det spelades ut igår. Det har tidigare skrivits i tråden om att man inte känner sig som en big daddy, men där kan jag inte hålla med. Visserligen är rörligheten och snabbheten lik den hos Jack från första spelet, men man är trots allt en Alpha version, och hur snabbt har inte big daddys alltid kunnat röra sig i t.ex. en fight? Om man tittar på stridssystemet så förstår jag att det kan sänka eller höja känslan av att vara en big daddy, men det beror helt på hur man väljer att använda det.
Jag kan hålla med om att spelet snarare kändes som ett add-on till ettan, med snyggare grafik och nya vapen+tonics, men isf var det ett jävla bra add-on.
Vart köper man billiga spejl? Man kanske skulle packa ihop sitt gamecube och se ifall man kan få något vettigt hos GAME?
Efter härjande på ett annat forum om vilken tv jag skulle köpa börjar det närma sig beställningtajm, great :hbang:
Vad ska man ha för PSN namn?
Scratch89
2010-03-03, 01:24
Vad ska man ha för PSN namn?
Hackstait? 2snarthårdakillar? GotPotential?
Scratch89
2010-03-03, 01:25
Jävla liv, som har massa måsten. Jag vill veta vem det är som är mördaren, NU.
kalajset
2010-03-03, 01:50
Förresten undrar jag om någon här på kolo har den achievement som man får av att splea med någon från gearbox, eller någon som har fått achievementen.
Jag har den, men tyvärr, fel konsol. ;)
Håller dock med om att det är ett sjukt bra spel, har spelat det regelbundet sedan jag skaffade det för två månader sedan. Har tagit "platinum", (100% av alla regulära trophies/achivements), samt snart spelat ut "huvudspelet" två gånger. Har även spelat klart tillägget The Zombie Island Of Dr. Ned, samt en del på de båda andra tilläggen.
Jag rekommenderar faktiskt alla tilläggen sedan när du känner för det. Zombie är iofs klart roligast, men det beror mest på den välgjorda miljön och atmosfären, något kort dock. Moxxis är å andra sidan sjukt tidskrävande, med sina oändliga arenamatcher, (det är det enda man gör i princip), men rätt kul även det, iaf om man spelar online med andra. T-junction har jag spelat minst på, och hittills känns det mest som huvudspelet, med sina ödemarker, (dock vägbelagda sådana), men med twisten av att vara sjukt mycket svårare.
Hackstait? 2snarthårdakillar? GotPotential?
Det är svårt att hitta på tycker jag, hur är det med terms och sånt för just namn, får man döpa sig till.. låt oss säga brunöga.
Vad använder ni för headset föresten?
Jagärsvag
2010-03-03, 02:17
Det är svårt att hitta på tycker jag, hur är det med terms och sånt för just namn, får man döpa sig till.. låt oss säga brunöga.
JasonKwonova är ett bra namn.
Jag har inget headset utan en mikrofon man ställer på bordet, jättedålig och man måste i princip ha den i munnen för att höras så köp ett headset. Det finns billiga blåtandsvarianter, sony ska ha något eget "officiellt".
Tänk på att du inte får tvspelsljudet i lurarna med ett headset kopplat till ps3an, utan du hör dina kamrater istället.
Erik_Hellström
2010-03-03, 07:13
Jag har inget headset utan en mikrofon man ställer på bordet, jättedålig och man måste i princip ha den i munnen för att höras så köp ett headset. Det finns billiga blåtandsvarianter, sony ska ha något eget "officiellt".
Tänk på att du inte får tvspelsljudet i lurarna med ett headset kopplat till ps3an, utan du hör dina kamrater istället.
Kan rekommendera detta headset:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=85896&ref=Pricerunner&AID=10587512&PID=2178507&SID=PR_SITEse%2CREFERERwww.google.se
http://images3.souq.com/uploaded/0909/a9fcb1d8e95bd4e425e70cb9e19149da_53129289761252682 411.jpg
Gränssnittet består av 2st 3,5mm-kontakter. Medföljer ett USB-ljudkort, och om man ansluter mikrofonkontakten till USB-ljudkortet sedan in i USB-porten till PS3an, samtidigt som man ansluter ljudkontakten direkt till sin receiver/förstärkare/tv så får man ut både spelljud (i 7.1 format självklart) inklusive rösterna från andra personer med headset.
Nackdelen Sony gjort med PS3an är att inte tillåta primärljudet att matas ut via USB, men går man denna lilla omväg får man det bästa av två världar;
Perfekt spelljud som annars bara kan upplevas på dator
Prat som går till andra spelare utan några risker för missljud.
Att sitta med en bluetooth-öronsnäcka och sedan mata ut spelljudet via högtalare tycker jag förstör lite av spelupplevelsen (även om man har ett dugligt hemmabiosystem). Headsets gör så mycket för upplevelsen.
Scratch89
2010-03-03, 08:34
Bra tips där, Erik! Jag blev lite besviken när jag köpte mitt headset och man bara fick rösterna i det. Jag köpte mig ett headset från Sony.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=93283
RagnarÖhman
2010-03-03, 09:02
Ska man köpa MW2 tycker ni? Jag tror Kwon inte vågar spela mot mig för han anar hur pro jag är efter fjortonvinsterirad på tekken 6:Virro
Scratch89
2010-03-03, 09:03
Ragnar, vi pratar inte om den där gången.
Vart köper man billiga spejl?
Kolla Simplygames.com (http://www.Simplygames.com) samt Zavvi.com (http://www.Zavvi.com)
Engelska siter, punden är väldigt låg så är billigt! Beställde Heavy Rain och Bioshock 2 för runt 330SEK/st.
Kan säga att punden är nere på rekordlåga 10.70, har den någonsin legat så lågt? Brukar ju typ alltid ligga på ~13
Nelson81
2010-03-03, 11:07
för er som inte vet hur snygg kwon är :D
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1744079&postcount=47
så jävla skön bild :D vara bara tvungen att posta den
Kan rekommendera detta headset:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=85896&ref=Pricerunner&AID=10587512&PID=2178507&SID=PR_SITEse%2CREFERERwww.google.se
http://images3.souq.com/uploaded/0909/a9fcb1d8e95bd4e425e70cb9e19149da_53129289761252682 411.jpg
Gränssnittet består av 2st 3,5mm-kontakter. Medföljer ett USB-ljudkort, och om man ansluter mikrofonkontakten till USB-ljudkortet sedan in i USB-porten till PS3an, samtidigt som man ansluter ljudkontakten direkt till sin receiver/förstärkare/tv så får man ut både spelljud (i 7.1 format självklart) inklusive rösterna från andra personer med headset.
Nackdelen Sony gjort med PS3an är att inte tillåta primärljudet att matas ut via USB, men går man denna lilla omväg får man det bästa av två världar;
Perfekt spelljud som annars bara kan upplevas på dator
Prat som går till andra spelare utan några risker för missljud.
Att sitta med en bluetooth-öronsnäcka och sedan mata ut spelljudet via högtalare tycker jag förstör lite av spelupplevelsen (även om man har ett dugligt hemmabiosystem). Headsets gör så mycket för upplevelsen.
Precis så jag vill ha det, speciellt i spel som MW2, BC2 osv, generella first person shooter spel. Andra spel som t.ex GTA, God of War spelar jag hellre med tvljudet, vet inte varför ;)
Kolla Simplygames.com (http://www.Simplygames.com) samt Zavvi.com (http://www.Zavvi.com)
Engelska siter, punden är väldigt låg så är billigt! Beställde Heavy Rain och Bioshock 2 för runt 330SEK/st.
Hur är det med frakt och sånt från utlandet? Behöver man tulla och sånt skit?
Kan säga att punden är nere på rekordlåga 10.70, har den någonsin legat så lågt? Brukar ju typ alltid ligga på ~13
Det låter kanon! Kanske beställer ett par spel då :hbang:
Precis så jag vill ha det, speciellt i spel som MW2, BC2 osv, generella first person shooter spel. Andra spel som t.ex GTA, God of War spelar jag hellre med tvljudet, vet inte varför ;)
Hur är det med frakt och sånt från utlandet? Behöver man tulla och sånt skit?
Det låter kanon! Kanske beställer ett par spel då :hbang:
Nope, inte från England! (Jag har beställt ett par gånger från USA med och klarat mej från tull, men polaren har åkt på det en gång)
Vid närmare eftertanke så vet jag inte till 100% om det faktiskt är tullfritt från England, men jag har aldrig, och känner ingen som någonsin har betalat tull på grejer köpta därifrån.
Lasse Kongo
2010-03-03, 11:38
Körde lite sp i BC2 igår, alltså det var bra ljud i ettan, men heeerreeegud sicket ljud, jag spelar sällan med surre på nuförtiden, kör antingen bara via tvn eller stereo via frontarna, är ju skapligt klös ändå i mina frontar (audio pro)
Men igår drog jag på hela surren inkl subben, och herregudars skymning, det är droppe i kalsongen gång på gång.
I 2an nu så har de dessutom en extra inställning för ljud kallad för "war tapes" helt enkelt en fetare och mer upptrissad ljudupplevlese, ju bättre grejor där hemma desto fetare såklart.
Jag som är ljudbög är så imponerad, skulle vilja påstå att inga är i närheten det som svenskarna presterat ljudmässigt.
Nope, inte från England! (Jag har beställt ett par gånger från USA med och klarat mej från tull, men polaren har åkt på det en gång)
Vid närmare eftertanke så vet jag inte till 100% om det faktiskt är tullfritt från England, men jag har aldrig, och känner ingen som någonsin har betalat tull på grejer köpta därifrån.
Okej, hoppas det är som du säger, alltså tullfritt ;)
Vad kostar frakten på ett ungefär då? Eller är det "Free Delivery" till Schweden också?
Lasse Kongo
2010-03-03, 11:40
Okej, hoppas det är som du säger, alltså tullfritt ;)
Vad kostar frakten på ett ungefär då? Eller är det "Free Delivery" till Schweden också?
Tror det är tullfritt från uk överlag, kostar väl runt pundet från zavvi om jag inte har fel i frakt, ganska billigt mao.
Om du vill ha spelen snabbt ska du välja något annat än zavvi, vill du ha det billigaste ska du helt klart välja zavvi.
Simplygames är fraktfritt, och lika billigt som Zavvi. Iaf de spel jag kollat upp. Zavvi är som kongo säger nån pund i frakt endast, men tar säkert 10-14 dagar innan du får spelet. Polare beställde från Simplygames i torsdags, fick spelen i måndags.
Jag har inte fått mina än dock, men Heavy Rain fanns ej i lager när jag la ordern.
Lasse Kongo
2010-03-03, 11:46
Enda anledning till att jag inte vill handla från zavvi osv är att man inte kan ta bort sitt jävla kreditkort, utan det ligger kvar liksom, det var ju en stor skandal för något år sedan, var thehut eller något som blev hackat typ.
Och jag har som är relativt rik vill inte låta kortinfon ligga kvar, tycker det är ritktigt dåligt att man inte kan ta bort det efter varje affär.
Orka e-kort och sånt skit, men men, spelen börjar droppa i pris fortare och fortare här i Sverige med, day1köpen minskar mer och mer för min del, ska till mycket för det alt bra intbytesdeals.
Borde man förhandsboka med kanske? Känns ju bra ifall det bara är ett pund i frakt, ifall spelen skickas mellan varandras release. Man sparar ju hur som helst.
Tror jag kommer sitta såhär när jag börjar spela:
http://img199.imageshack.us/img199/5523/jiggity.gif
Lasse Kongo
2010-03-03, 11:49
Borde man förhandsboka med kanske? Känns ju bra ifall det bara är ett pund i frakt, ifall spelen skickas mellan varandras release. Man sparar ju hur som helst.
Tror jag kommer sitta såhär när jag börjar spela:
http://img199.imageshack.us/img199/5523/jiggity.gif
haha
Lasse det går att radera sitt kreditkort från Zavvi. Har gjort det själv.. Det stod under credit info på mitt konto, bara de 4 sista sifforna var synliga dock, men jag tog bort kortet helt.
Lasse Kongo
2010-03-03, 11:56
Lasse det går att radera sitt kreditkort från Zavvi. Har gjort det själv.. Det stod under credit info på mitt konto, bara de 4 sista sifforna var synliga dock, men jag tog bort kortet helt.
Hm, tror du har fel där, det ligger kvar, de 4 sista syns alltid när man lagt in ett kort, om jag tex loggar in på ditt konto så kommer jag kunna handla med ditt kort som ligger där tror jag.
Anton Fräs
2010-03-03, 12:00
Därför du borde ha ett konto för spelinköp med pengar för en årlig spelkonsumtion :D
Lasse Kongo
2010-03-03, 12:05
Här är jag när jag lirar onlineshooters
http://img195.imageshack.us/img195/2515/5efn8w.gif (http://img195.imageshack.us/i/5efn8w.gif/)
Avslutade kvällen igår med 94 kills och 97 deaths på bc2 igår, inte så bra men bra för att vara mig haha
Därför du borde ha ett konto för spelinköp med pengar för en årlig spelkonsumtion :D
+1, årlig spelbuffert!
inte så aktuellt va, men ändå:
http://img94.imageshack.us/img94/4817/1267610912673.jpg
Lasse Kongo
2010-03-03, 12:10
Sony köper Media Molecule, smart gjort, talangfullt folk som jobbar där.
http://loading.se/news.php?pub_id=10112
Silverschnitzel
2010-03-03, 12:10
Heavy Rain va grymt....fick ett rätt deprimerande slut dock :S
Hm, tror du har fel där, det ligger kvar, de 4 sista syns alltid när man lagt in ett kort, om jag tex loggar in på ditt konto så kommer jag kunna handla med ditt kort som ligger där tror jag.
Nope jag raderade det helt. Först så såg jag kortnumret ligga där, fast bara de 4 sista var synliga då. Sen fanns det 2 val, redigera och delete. Jag tog bort det helt (för ca 30min sen så minnet är färskt:))
Btw är det någon som har strul med MW2 att hela skiten hänger sej (reboot krävs) precis efter en match när slutplaceringarna visas? Hänt mej 2 ggr nu på kort tid, aldrig förr.
Langster
2010-03-03, 13:27
Snart är det dags...
http://www.youtube.com/watch?v=udhQ9KkoQ3I
Lasse Kongo
2010-03-03, 13:43
Blir o kränga Mass Effect 1+2 och lägga pengarna på ngt bra ps3spel.
Besviken på ME2 och känner inte att jag kommer spela om det.
Agremont
2010-03-03, 14:07
Själv tyckte jag ME2 var jättebra. Dom hade verkligen jobbat på ettans svagheter enligt min åsikt.
Langster
2010-03-03, 14:12
Jag spelade aldrig ettan, testade det i typ 15 minuter och orkade inte fortsätta.
Jag gav tvåan en chans ändå och fastnade totalt, tycker det är ett av de bästa spel jag spelat. Ångrar att jag inte lirade ettan innan, men skulle gärna göra det nu. Fast jag är inte helt säker, känner också att jag inte har någon större lust att spela tvåan en gång till sen faktiskt - vilket jag borde om jag kör ettan. Storyn och ens karaktär blev ju lite vad man gjorde den till och jag blev nöjd så.
Vad är du besviken på i tvåan och vad var bättre med ettan?
Snart är det dags...
http://www.youtube.com/watch?v=udhQ9KkoQ3I
Det verkar riktigt galet må jag säga :)
God of War 3? höhö
Nelson81
2010-03-03, 14:18
börjat spela droger ålder en andra omgång, känns nästan som ett nytt spel. brukar inte gilla sånna här spel med det här vat fan lika episkt som lars ådriga balle
börjat spela droger ålder en andra omgång, känns nästan som ett nytt spel. brukar inte gilla sånna här spel med det här vat fan lika episkt som lars ådriga balle
Kör du Rog eller Mag nu?
Körde lite sp i BC2 igår, alltså det var bra ljud i ettan, men heeerreeegud sicket ljud, jag spelar sällan med surre på nuförtiden, kör antingen bara via tvn eller stereo via frontarna, är ju skapligt klös ändå i mina frontar (audio pro)
Men igår drog jag på hela surren inkl subben, och herregudars skymning, det är droppe i kalsongen gång på gång.
I 2an nu så har de dessutom en extra inställning för ljud kallad för "war tapes" helt enkelt en fetare och mer upptrissad ljudupplevlese, ju bättre grejor där hemma desto fetare såklart.
Jag som är ljudbög är så imponerad, skulle vilja påstå att inga är i närheten det som svenskarna presterat ljudmässigt.
Bra impact / tryck när man spränger sönder en vägg och efter en granat också!
Haha Herkiz, det var en gammal bild! :D
Nu ska jag till en polare och testa MW2 på xbox, måste ju börja öva lite, hähähä :thumbup:
Btw är det någon som har strul med MW2 att hela skiten hänger sej (reboot krävs) precis efter en match när slutplaceringarna visas? Hänt mej 2 ggr nu på kort tid, aldrig förr.
BUMP. Faan irriterande, statsen räknas inte när detta händer dessutom *grr*
Fick nyss BFBC2 i brevlådan!
stolpskott
2010-03-03, 19:50
Jag har den, men tyvärr, fel konsol. ;)
Håller dock med om att det är ett sjukt bra spel, har spelat det regelbundet sedan jag skaffade det för två månader sedan. Har tagit "platinum", (100% av alla regulära trophies/achivements), samt snart spelat ut "huvudspelet" två gånger. Har även spelat klart tillägget The Zombie Island Of Dr. Ned, samt en del på de båda andra tilläggen.
Jag rekommenderar faktiskt alla tilläggen sedan när du känner för det. Zombie är iofs klart roligast, men det beror mest på den välgjorda miljön och atmosfären, något kort dock. Moxxis är å andra sidan sjukt tidskrävande, med sina oändliga arenamatcher, (det är det enda man gör i princip), men rätt kul även det, iaf om man spelar online med andra. T-junction har jag spelat minst på, och hittills känns det mest som huvudspelet, med sina ödemarker, (dock vägbelagda sådana), men med twisten av att vara sjukt mycket svårare.
Fuck. Men tack ändå. Någon 360 geek som har den?
Jag har funderat på att lägga pengar på add-on's, men jag spenderar hellre min budget på hela spel än på tillägg. Det enda spel jag faktiskt skulle kunna tänka mig att köpa add-on's till är Assassins creed 2. Någon som vet ifall de är bra förresten?
Lasse Kongo
2010-03-03, 20:11
Härligt att du gillade det så mycket, ger ju skaplig valuta för pengarna då mao.
Jobbigt med det där du messade om, sådan far, sådan dotter? :D
Kom hem från Ikea precis, helt slut, varva ner sen med lite BATELIOFILDAMONTE BADASMADDAFAKKACOMPANI2! :hbang:
Lasse Kongo
2010-03-03, 20:11
God of War 3? höhö
hehe med all säkerhet :hbang:
Härligt att du gillade det så mycket, ger ju skaplig valuta för pengarna då mao.
Jobbigt med det där du messade om, sådan far, sådan dotter? :D
Kom hem från Ikea precis, helt slut, varva ner sen med lite BATELIOFILDAMONTE BADASMADDAFAKKACOMPANI2! :hbang:
Kul att du gillar det så mkt, jag försökte verkligen få dig att gilla det när jag o Kalaj körde demot. :)
http://i41.tinypic.com/n4yvx3.gif
Lasse Kongo
2010-03-03, 20:29
Kul att du gillar det så mkt, jag försökte verkligen få dig att gilla det när jag o Kalaj körde demot. :)
Jo, jag fick ju betan typ 2mån innan demot kom eller något, var annan bana i, men jag var inte så förtjust i varken betan eller demot, men ett sug dök ändå upp, dels för att jag gillade sp i ettan och vill fortsätta Sweetwaters och Haggards äventyr i tvåan, som hitills är mycket bra.
Sen gillade jag mp i ettan, även om det aldrig roade mig lika mycket som MW, men som sagt så känns mycket förbättrat i tvåan.
Sen måste man bara älska omslaget tills spelet, ni förstår vad jag menar när ni ser det, episkt värre.
http://img696.imageshack.us/img696/2048/15i2cs4.gif (http://img696.imageshack.us/i/15i2cs4.gif/)
Scratch89
2010-03-04, 00:09
Nu klarade jag ut Heavy Rain. Vilket underbart spel! Helt klart det bästa och mest originella spel jag någonsin spelat. Underbart!
Jag lyckades knipa åt mig 41% av trophys nu på min första genomspelning. Funderar på att kolla upp vad de andra är, och sedan spela igenom för att få allihopa.
För att inte spoila så mycket, så fick jag ett ofantligt lyckligt slut.
Var det mkt nudity? action-scener?
Kunde man ngnsin välja gubbe valfritt?
Scratch89
2010-03-04, 00:19
Två nudity-scener. I liked it!
Jag hörde nånting om att man kunde fixa analsex. Jag fick aldrig tillfälle, det blev bara vanlig PK-sex. :(
Kan meddela att jag röjde ganska hårt för att vara första gången att lira MW2 på konsoll, hara bara spelat första banan på dator i SP.
Spelade mot massa lvl 60 snubbar så fick lite däng i början av banorna, men fan va jag blir sugen på att spela mera :hbang:
Fick 5-killstreak TVÅ gånger! Statsen var väl OK, 11-11, 10-10 osv.
Testade även Bad Company ett, var inte lika skoj som MW2, tyckte det var mycket svårare.
Nelson81
2010-03-04, 08:34
Kör du Rog eller Mag nu?
jag kör (d)rug dvärg nu
ang heavy rain, har ännu inte förstått en sak, kan man byta gubbe när man vill eller?
Nelson81
2010-03-04, 08:36
Jo, jag fick ju betan typ 2mån innan demot kom eller något, var annan bana i, men jag var inte så förtjust i varken betan eller demot, men ett sug dök ändå upp, dels för att jag gillade sp i ettan och vill fortsätta Sweetwaters och Haggards äventyr i tvåan, som hitills är mycket bra.
Sen gillade jag mp i ettan, även om det aldrig roade mig lika mycket som MW, men som sagt så känns mycket förbättrat i tvåan.
Sen måste man bara älska omslaget tills spelet, ni förstår vad jag menar när ni ser det, episkt värre.
http://img696.imageshack.us/img696/2048/15i2cs4.gif (http://img696.imageshack.us/i/15i2cs4.gif/)
yeah fått höra av alla att det är grymt, blir nog att skaffa de med
Mitt första inlägg på Kolo blir om tvspel :hbang:
Även jag har lirat igenom Heavy Rain fick väl ett gulligt slut skulle jag säga.
Nu väntar jag in God of War 3 och senare Castelvania till 360n.
Måtte God of War 3 hålla för hypen, demot var grymt iaf! Ladda o lira ni som kan :)
Jag har redan förbokat God of War 3 för ca 410-420 inklusive frakt från http://www.simplygames.co.uk
Lasse Kongo
2010-03-04, 10:45
Activision stäms av Jason West och Vince Zampella:
http://loading.se/news.php?pub_id=10124
härligt, hoppas det går vägen för dem
Scratch89
2010-03-04, 11:52
Någon som har bra tips på vad man kan spela innan Final Fantasy XIII kommer nästa vecka?
Någon som har bra tips på vad man kan spela innan Final Fantasy XIII kommer nästa vecka?
Kommer det nästa veckan redan? Känns lite overkligt.. Den långa väntan sedan FF X är snart över.
sKedbladh
2010-03-04, 12:11
9e mars!
Dagen med stort D.
Gillar du inte skjutaskjutaspel? Ett jävla prat om BC2 ;)
Funderar starkt på att beställa mitt ps3 idag, tyvärr kommer inte tvn in på lager förens 16e denna månad. Hur lång leveranstid var det från simplygames ungefär sa ni?
Beställde precis AvP bara för det kostade 250 spänn. Är det något att ha?
9e mars!
Dagen med stort D.
Dagen innan Dagen med stort D! (10e = Min födelsedag)!
Scratch89
2010-03-04, 12:21
Kommer det nästa veckan redan? Känns lite overkligt.. Den långa väntan sedan FF X är snart över.
Gillade du inte Final Fantasy XII? Jag tyckte att det var rätt kul, förutom att jag tröttnade starkt på alla hunts när jag hade typ 5 kvar.
Gillar du inte skjutaskjutaspel?
Nopp.
Dagen innan Dagen med stort D! (10e = Min födelsedag)!
Jag fyller år den 9e, på releasedate! :hbang:
Hur är Final Fantasy nuförtiden? Har bara lirat igenom 7:an och stora delar av 5 och 6 för länge sen. Har det bara gått utför sen 8:an?
XIII t ex. verkar så jädra cheesy om man dömer efter trailers och sånt. Kanske mest pga. de amerikanska röstskådespelarna iofs. No offense :D
Lasse Kongo
2010-03-04, 13:08
Hur är Final Fantasy nuförtiden? Har bara lirat igenom 7:an och stora delar av 5 och 6 för länge sen. Har det bara gått utför sen 8:an?
XIII t ex. verkar så jädra cheesy om man dömer efter trailers och sånt. Kanske mest pga. de amerikanska röstskådespelarna iofs. No offense :D
Jo, lite så är det, jag gillade IX väldigt mycket men sedan tappade jag suget, jag älskar verkligen Final Fantasy och håller ju VI och VII som de bättre spel jag spelat genom åren.
Men nuförtiden känns det dött, finns inte mycket som intresserar med FFXIII, känns nästan lite pinsamt när man kollar trailers, och precis som du säger, väldigt cheesy.
Men hoppas det blir riktigt jävla bra, då kommer det nog plockas upp i någon reaback framöver.
Lasse Kongo
2010-03-04, 13:14
BC2 är najs, riktigt kul med Rush, finns en skön bana där man i princip måste försvara en liten hamn mot inkommande båtar etc, även helikoptrar och där krävs det ju lite skills jämfört med tex MW2, här måste man verkligen sikta med sitt rpg tex, skön känsla när man väl får ner en choppa.
Finns ett spelläge som heter squad deathmatch, din squad (4pers) mot 3 andra squads, blir som vanlig td kan man säga fast man bara är 4 i laget verkar vara lite mindre ytor att lira på med så man kan få en hel del kills, skönt att varva conquest med tex, ganska perfekt att lira med folk här på kolo, ikväll kanske, kalaset, kwön?
See you on the battlefield tonight.
Scratch89
2010-03-04, 13:21
Man kan väl välja att ha på japanskt tal och engelska undertexter? I alla fall, de flesta Final Fantasy är ju rätt så cheesy, och väldigt enkla att förutse slutet på. Förutom FF VII då, som är det mest legendariska och kick ass av dem alla.
Lasse Kongo
2010-03-04, 13:41
Djust Kåse 2demo idag, ska bli kul att prova, ettan hade sin tjusning.
Här är vad som dyker upp på psn idag:
http://blog.eu.playstation.com/2010/03/04/%e2%80%98heads-up%e2%80%99-playstation-store-update-4th-march-2010/
Man kan väl välja att ha på japanskt tal och engelska undertexter? I alla fall, de flesta Final Fantasy är ju rätt så cheesy, och väldigt enkla att förutse slutet på. Förutom FF VII då, som är det mest legendariska och kick ass av dem alla.
Är det så är det ju klart bättre imo.
Japp, VII var fett. Tur att det var det jag spelade igenom då, av mänden som finns. :) Iofs ett ganska medvetet val.
Action Fighter
2010-03-04, 14:05
Lirar Mass effect 2 nu, riktigt kul måste jag säga. Är ungefär halvägs in i spelet. Gillar dock inte att man inte kan ta av och på hjälmen under uppdrag.
Lasse: Vet du om demot kommer ut på live också?
Langster
2010-03-04, 14:12
Jag tyckte nog bättre om JRPG när de var 2D grafik och text som gällde. Då blev det mer som att läsa en bok eller nåt, man kunde själv bestämma hur karaktärernas röster var, i vilken takt de snackade och hur de i övrigt betedde sig. Att de hade jättestora huvuden och såg konstiga ut kunde man bortförklara med att de bara var en grafisk presentation av karaktären.
Tänk om japanska RPG makare kunde använda all den kreativitet och talang de faktiskt har och ta in någon som faktiskt kan skriva ett vettigt, vuxet manus någon gång. Lost Odessey är ett bra exempel på hur det skulle ha kunnat vara, världen är jätteintressant och fin, men storyn som utspelar sig där och karaktärerna är bara töntiga. MEN, de hade tagit en en riktig författare som skrev de minnen som den odödliga och glömske huvudpersonen får tillbaka genom spelet och de är bra mycket mer intressanta och engagerande än storyn som utspelar sig i nutid.
Scratch89
2010-03-04, 14:23
Jag tyckte nog bättre om JRPG när de var 2D grafik och text som gällde. Då blev det mer som att läsa en bok eller nåt, man kunde själv bestämma hur karaktärernas röster var, i vilken takt de snackade och hur de i övrigt betedde sig. Att de hade jättestora huvuden och såg konstiga ut kunde man bortförklara med att de bara var en grafisk presentation av karaktären.
Tänk om japanska RPG makare kunde använda all den kreativitet och talang de faktiskt har och ta in någon som faktiskt kan skriva ett vettigt, vuxet manus någon gång. Lost Odessey är ett bra exempel på hur det skulle ha kunnat vara, världen är jätteintressant och fin, men storyn som utspelar sig där och karaktärerna är bara töntiga. MEN, de hade tagit en en riktig författare som skrev de minnen som den odödliga och glömske huvudpersonen får tillbaka genom spelet och de är bra mycket mer intressanta och engagerande än storyn som utspelar sig i nutid.
True dat. Jag tycker att Valkyria Chronicles är ett steg i rätt riktning, även fast det inte riktigt är ett regelrätt RPG.
Även Final Fantasy XII hade inslag av seriositet, då man avrättade "goda" människor, och fick utsättas för andra moralkakor. Synd bara att allt annat ska vara så gulligt hela tiden.
True dat. Jag tycker att Valkyria Chronicles är ett steg i rätt riktning, även fast det inte riktigt är ett regelrätt RPG.
Även Final Fantasy XII hade inslag av seriositet, då man avrättade "goda" människor, och fick utsättas för andra moralkakor. Synd bara att allt annat ska vara så gulligt hela tiden.
Valkyria Chronicles!? på riktigt? Jag la ner d spelet efter typ hälften för jag pallade verkligen inte storyn, kräk på kräk på kräk..
Men smaken e väl som den är ;)
RagnarÖhman
2010-03-04, 14:59
BF:BC2 damp ner i brevlådan. Rätt skoj. Tror jag behåller det.
Lasse Kongo
2010-03-04, 15:03
Lirar Mass effect 2 nu, riktigt kul måste jag säga. Är ungefär halvägs in i spelet. Gillar dock inte att man inte kan ta av och på hjälmen under uppdrag.
Lasse: Vet du om demot kommer ut på live också?
y0 man, det finns ute på live redan tror jag
Var på god väg att beställa ett ps3 slim för ett par dagar sedan tills jag såg en tråd om att det finns åtminstone ett par olika fläktsystem som används i apparaten. Det ena ska tydligen ge en klart tystare maskin än föregångaren (vill minnas att jag såg runt 50 resp. 57dB i något test) medans det andra systemet ger en ps3 slim som är mer högljudd än den gamla ps3an.
Tråden var dock ett halvår gammal eller något sådant vill jag minnas, finns samma problematik fortfarande? (Iofs kan ju gamla maskiner ligga kvar hos ÅF även om det är tillfixat från tillverkaren) Hur vanligt är det att man får en tyst/högljudd slim? Ska man köpa den gamla versionen istället?
Jelp.
Scratch89
2010-03-04, 15:44
Var på god väg att beställa ett ps3 slim för ett par dagar sedan tills jag såg en tråd om att det finns åtminstone ett par olika fläktsystem som används i apparaten. Det ena ska tydligen ge en klart tystare maskin än föregångaren (vill minnas att jag såg runt 50 resp. 57dB i något test) medans det andra systemet ger en ps3 slim som är mer högljudd än den gamla ps3an.
Tråden var dock ett halvår gammal eller något sådant vill jag minnas, finns samma problematik fortfarande? (Iofs kan ju gamla maskiner ligga kvar hos ÅF även om det är tillfixat från tillverkaren) Hur vanligt är det att man får en tyst/högljudd slim? Ska man köpa den gamla versionen istället?
Jelp.
Jag har den senaste tjockmodellen, och den låter ingenting alls. Om man spelar något tungt och jobbigt spel låter den lite litegrann, men som nu när jag bara har igång den för att spela musik eller liknande, så hör man den inte alls. 50 dB låter lite väl högt faktiskt, på vilket avstånd har de mätt då? En halvmeter i ett rum som ekar?
BF:BC2 damp ner i brevlådan. Rätt skoj. Tror jag behåller det.
Jag vill minnas att både Ragge och Lasse klagade på BC2 när jag o Kalajset lovordade det! :D
Vad hände? :D
Man skulle kunna säga att JRPG behöver genomgå samma utvecklingsfas som övriga dator- och tv-spel har gjort. Alltså att gå från smått pinsamma storys osv. Till att vara skrivet av kompetent folk.
Sen börjar det bli lite jävla tjatigt med deras ibland duktigt extrema karaktärer. Är inte personen androgyn så är den istället riktigt råbarkad. Gäller det kvinnor så är dem cyniska eller överdrivet tuffa.
Sen börjar det bli lite jävla tjatigt med deras ibland duktigt extrema karaktärer. Är inte personen androgyn så är den istället riktigt råbarkad. Gäller det kvinnor så är dem cyniska eller överdrivet tuffa.
Detta gäller väl för kolo-folket också. :)
Jag har den senaste tjockmodellen, och den låter ingenting alls. Om man spelar något tungt och jobbigt spel låter den lite litegrann, men som nu när jag bara har igång den för att spela musik eller liknande, så hör man den inte alls. 50 dB låter lite väl högt faktiskt, på vilket avstånd har de mätt då? En halvmeter i ett rum som ekar?
57dB gällde den gamla, minns inte vilket avstånd det var mätt på. Men skillnaden var iaf 7dB mot den tysta varianten av slim vilket är en avsevärd skillnad. Den gamla tyckte jag lät en del tyvärr.
RagnarÖhman
2010-03-04, 18:22
Rank 4 på BF:BD2. Riktigt skoj o spela med ngn som har headset!
Rank 4 på BF:BD2. Riktigt skoj o spela med ngn som har headset!
haha du ser, det var inte så dåligt/tråkigt ändå! :D
RagnarÖhman
2010-03-04, 18:44
När blir det BF:BC2 kväll då ?=)
RaggeÖ RaggeÖ RaggeÖ rockar som få! :)
Kolos egen Rullkorv och Powerlifter, Strongman, Tynglyftare, Halvkroppsbyggare etc
Var det inte så jag kallade dig! :D
Vad sägs om BC2 te helgen?
Glöm ente bort å adda fruktjoos (kalajset här på Kolo), han e grymt duktig på BC2, (körde med honom i Demot)
Jagärsvag
2010-03-04, 18:47
Är gubben skitdålig i början på BC2? Så man väljer nya vapen och liknande vid högre rank.
Kan man byta gubbe?
Scratch89
2010-03-04, 18:52
Någon som är sugen på lite Tekken eller så, nu?
Scratch89
2010-03-04, 19:04
Jag är klädsamt knubbig, men annars stämmer det väl... :D
Jag har inte spelat på aslänge dock.
RagnarÖhman
2010-03-04, 19:04
Haha jag är på. Kommer!
Lasse Kongo
2010-03-04, 19:06
Shatter får en update, coop mm, grymt för det är ett spel jag älskar!
Haha tror Ragge blev lite lissen när han såg Rullkorven flyga! :D
Snart tillbaka, krubbar
Vad är max leveln i BFBC2 multiplayer?
Vad är max leveln i BFBC2 multiplayer?
50 tror ja. Och ja man är rätt dålig i början främst föra tt dem första upgradesen ger dig just basic stuff. tex medics får medkit o defribs i början av sina upgrades o sen är det mest vapen o lite bättre medpacks typ.
Albatross
2010-03-04, 21:29
Jag gillar Ratchet & Clank: A crack in time. Det är precis lagomt att slöspela :D
Skön barnvänlig humor också. Passar mig utmärkt efter Heavy Rain och dess buggar. Fan.
Är gubben skitdålig i början på BC2? Så man väljer nya vapen och liknande vid högre rank.
Kan man byta gubbe?
Du låser upp nya vapen när du går upp i rank med en av de fyra klasserna. Vissa sorter av gear kan du använda mellan klasserna, medan andra är bundna just för den klassen.
Jagärsvag
2010-03-04, 22:21
Du låser upp nya vapen när du går upp i rank med en av de fyra klasserna. Vissa sorter av gear kan du använda mellan klasserna, medan andra är bundna just för den klassen.
Ok! Tack.
wildchild666
2010-03-04, 22:37
Sitter och spelar Mass Effec 2 ! Gud vad det slukar ens tid... känns som spelet är oändligt långt
RagnarÖhman
2010-03-04, 22:48
Lirade lite med Lasse precis, gick rätt bra vi vann en rush bana. Jag backade upp honom som medic, tror han var engineer!
Medic paxad i kolo squaden iaf, kan kanske behöva en till om det vore så att jag dör ^^
Kan tänka mig Medic eller Engineer i Bc2-teamet.
Jag körde Engineer i Demot och det gick bra.
Recon e inte riktigt min grej men dom har snygga dräkter! :) (Kan man välja gubbe...?)
Scratch89
2010-03-04, 23:08
Jag gillar Ratchet & Clank: A crack in time. Det är precis lagomt att slöspela :D
Jag har varit sugen på det enda sedan jag spelade Tools Of Destruction och Quest For Booty, men det är fortfarande löjligt dyrt. Kostar över 600 kr på Webhallen.
Kan tänka mig Medic eller Engineer i Bc2-teamet.
Jag körde Engineer i Demot och det gick bra.
Recon e inte riktigt min grej men dom har snygga dräkter! :) (Kan man välja gubbe...?)
Jag brukar oftast gilla att spela supportklasser, nu har jag ju inte spelat det och kan inte säga för mycket.
Blir dock helt till mig när dom visar BC2 reklamen på tv.
Jag brukar oftast gilla att spela supportklasser, nu har jag ju inte spelat det och kan inte säga för mycket.
Blir dock helt till mig när dom visar BC2 reklamen på tv.
Här e lite från Betan / Demot när Kalajset körde på mig
http://www.e-imagesite.com/Files2/battlefield104679545.gif
Här kommer hämnden
http://www.e-imagesite.com/Files2/battlefield053568169.gif
kalajset
2010-03-05, 00:26
Kwon: Well, what can I say, störst går först? :naughty:
Och angående att jag skulle var bra på BFBC2, tjaa, så länge man kan banorna hyffsat så, men så har jag spelat de allra flesta BF-spel sedan 1942:an kom ut 2002. Du däremot, är en naturbegåvning. :thumbup:
Spelade hursom någon timme tidigare idag, och det är grymt. Banorna är otroligt välgjorda, (och i allra högsta grad varierande), och det finns, ack så flummigt uttryckt: "en nerv och närvaro utan motstycke" i spelet. Att sitta och vänta på flaggombyte medans allting exploderar kring en är ren *cupid*
Jag kör BTW oftast assault, eller engineer. Gillar egentligen engineer bäst, och nu när de tydligen sänkt kraven för att låsa upp de olika uppgraderingarna/vapnen kanske huvudsatsningen kommer ligga där.
Tycker också det vore kul att spela ett gäng koloiter i helgen, ju fler desto bättre.
Hoppas vi är 10+ Koloiter te helgen då
kalajset
2010-03-05, 00:31
Helst 50+ såklart, men en eller två squads bör väl gå att fylla iaf? får nog bli en fråga för PSN Gamers-tråden.
Har du köpt spelet än kwonne?
Hmm verkar grymt BC2. Ska nog allt köpa det så småningom oxå :)
Folk säger att Just Cause var ett skämt, svårtstyrt och jävligt, har någon testat demon?
Lasse Kongo
2010-03-05, 10:49
Ja det var en bra match igår med Ragge, skönt att ha en som återupplivar bakom en sas.
Jag brukar alltid vara assault, men gillar inte första vapnet man har där, så testade engineer och så har det rullat på, har både red dod och 4xopti där.
Jag växlar mellan alla klasser, men assault lr engineer blir main.
Lasse Kongo
2010-03-05, 11:00
Sonys svar på iphone; PSPhone?
Finns inget direkt bekräftat men de verkar kunna vara sant enligt div sajter
http://www.gamereactor.se/nyheter/21390/Playstation-telefon+blir+verklighet%3F/
Langster
2010-03-05, 11:06
Folk säger att Just Cause var ett skämt, svårtstyrt och jävligt, har någon testat demon?
Jag tyckte det var riktigt snyggt för att vara ett "öppen värld"-spel. Har aldrig sett en sådan detaljnivå i genren som Just Cause 2 har. När man flyger upp så högt det går med en helikopter t.ex (och det var jävligt högt) så ser man fortfarande landet skarpt och tydligt under sig, med alla hus osv.
Bilar och människor poppar inte bara fram plötsligt när man vänder sig om som de gör i GTA, Saints Row och Crackdown t.ex.
Bra ljud också, skönt tryck i explosionerna och skotten.
Tekniskt verkar det vara ett mästerverk faktiskt.
Men så värst kul vet jag inte om det verkar.
Det är väl ett sådant spel som blir så kul som man gör det. Typ som Crackdown, men Crackdown tilltalar mig mer eftersom man har superkrafter och inte måste hoppa mellan fordon osv för att komma igång. I Just Cause känns det som att spelet kan bli rätt långsamt ibland om man inte har rätt fordon, vapen och omgivning nära till hands. Då står man där helt öppet eller springer omkring och skjuter med en liten pistol som knappt gör någon skada på de 20 poliser som plötsligt bestämt sig för att döda en. I Crackdown kan man ju bara ta en lastbil, hoppa upp 20 meter i luften, kasta ner den mot en klunga människor och skicka ett par raketer efter den!
Kontrollen kändes lite fladdrig och ogenomtänkt i JC2 faktiskt, speciellt då man ska använda änterhaken. Men det är kanske en vanesak som kan tränas upp. Ologiskt system för att plocka upp och välja vapen också.
Lasse Kongo
2010-03-05, 11:17
LOL nördigt men jag tycker det är häftigt att det är såpass mkt folk.
Så jävla kul, Kwon står ju där i kön i början, han med mustaschen, även kalaset skymtas i kön utklädd till snajpa!
F-eh8x5pwWc
Så jävla kul, Kwon står ju där i kön i början, han med mustaschen, även kalaset skymtas i kön utklädd till snajpa!
F-eh8x5pwWc
Ynk nyupplagd eller funkar den inte längre?
Katastrofal
2010-03-05, 11:49
Blivit lagom sugen helt plötsligt på att åka och köpa Bad Company 2! Något att ha?
Erik_Hellström
2010-03-05, 12:06
Blivit lagom sugen helt plötsligt på att åka och köpa Bad Company 2! Något att ha?
Håller med...
Fastnade aldrig för första BC, kan det ändå vara värt att ge BC2 en chans?
Verkar som många uppskattar spelet här åtminstone, kanske bäst att vara mainstream och pallra sig iväg till ett impulsköp.
Lasse Kongo
2010-03-05, 12:17
http://www.youtube.com/watch?v=F-eh8x5PwWc&feature=player_embedded
Jagärsvag
2010-03-05, 12:22
hahah!!
kalajset
2010-03-05, 12:53
Snacka om sausage feast!.
Få skulle nog hävda att Bad Company 2 inte är ett mycket välgjort spel, men det är inte riktigt som alla andra FPS, (krasst sett är det ju egentligen inget "rent" FPS heller). Har man kört tidigare BF-spel vet man vad man kan vänta sig, det är i grund och botten precis som vanligt, fast ändå är allt bättre. Stora skillnaden mot vanliga FPS är att i BF fungerar det inte alls att endast ha två-tre bra spelare i ett lag, och resten rena nybörjare, mot ett mer "jämt fördelat" lag. Samarbetet, men även alla avstånd i spelet gör det i princip omöjligt att leka enmanshjälte någon längre stund.
Det spelet kan förlora en del på är att onlinedelen verkligen kan visa sig från sin sämsta sida stundtals, helt beroende på tur med servern. Inte helt ovanligt att hamna i väldigt ojämna lag, och/eller på en server med endast 10 personer som springer omkring på en fullstor karta. (OK, det sistnämda mest på nätterna såklart). Detta resulterar i ett väldigt trist spel för stunden, ljusår ifrån upplevelsen man får på en full server med jämna lag.
Albatross
2010-03-05, 13:17
Jag har varit sugen på det enda sedan jag spelade Tools Of Destruction och Quest For Booty, men det är fortfarande löjligt dyrt. Kostar över 600 kr på Webhallen.
Jag köpte på simply-games för typ 300. http://www.simplygames.com/info/17984/Ratchet-and-Clank-A-Crack-In-Time-PS3
Fan snabbare leverans från England än från Webhallen med, sunkbutik :p
Lasse Kongo
2010-03-05, 15:19
GRs recension på FF13, M Sundberg är den enda skribenten på GR som jag respekterar så mao känns recensionen pålitlig
http://www.gamereactor.se/recensioner/21393/Final+Fantasy+XIII/
RagnarÖhman
2010-03-05, 15:33
11500 pts på en match i bad company 2...Snacka om effektiv :)
F-eh8x5pwWc
Borttagen :(
chaffisen
2010-03-05, 17:43
Verkar som att ff13 har rätt så mycket sämre grafik på xbox-en ändå. Om någon undrar vilken konsol ni ska köpa det till.
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/9/9/4/0/4/1/BadCG_001.jpg.jpg
Verkar som att ff13 har rätt så mycket sämre grafik på xbox-en ändå. Om någon undrar vilken konsol ni ska köpa det till.
HDMI sladd lär det ju vara på ps3;an där, svårt att tro att det är så stor grafikskillnad
Nelson81
2010-03-05, 17:54
Borttagen :(
synd att du inte hann se, man fick välja gubbe =/
Undra va folk som gick förbi ska ha tänkt när dom ser en massa militärklädda män i en lång kö :D
RagnarÖhman
2010-03-05, 17:55
Är HDMI på xbox 360 med.
synd att du inte hann se, man fick välja gubbe =/
Undra va folk som gick förbi ska ha tänkt när dom ser en massa militärklädda män i en lång kö :D
Haha ja, speciellt Milfen som passerade som tänkte "så många militärklädda män... hmm undrar om man får välja gubbe!" :D
Är HDMI på xbox 360 med.
Det vet väl jag också men jag menade på just bilden, xboxen där kanske inte kör med HDMI sladd. Det kan ju inte vara så dålig grafik till xboxen? ser ut som en screenshot från en film med cam-kvalle.. alldeles pixligt och äckligt ;s tycker det känns lite otroligt..
Kanske är sjuhelsikes FPS på XBoxen istället i det liret! :)
chaffisen
2010-03-05, 18:17
Det vet väl jag också men jag menade på just bilden, xboxen där kanske inte kör med HDMI sladd. Det kan ju inte vara så dålig grafik till xboxen? ser ut som en screenshot från en film med cam-kvalle.. alldeles pixligt och äckligt ;s tycker det känns lite otroligt..
Det är 576p på xboxen, 720p gameplay och 1080p cutscenes på ps3an. Tror det där SSet är ur en cutscene. Det är högre fps på xbox-en.
Lasse Kongo
2010-03-05, 18:19
Det är ju bekräftat att xb har betydligt sämre grafik, dessutom är spelet på fler skivor till xb..
Okej my bad! är inte så insatt i hur mkt bättre ps3;an är än xboxet :) helt från ingenstans...ingen som spelat soul calibur 4? det är ju förjävla roligt fighting spel! :D
Jag har Soul Calib 4.
Du har addat mig över PSN va ryss?
PSN: Kwonryu
PS. Du kan välja gubbe i SC4...
Jag har Soul Calib 4.
Du har addat mig över PSN va ryss?
PSN: Kwonryu
PS. Du kan välja gubbe i SC4...
I have not! will do as soon as i get to DA CHOPPPAAAH so to speak.. men jag har såklart SC4 på xboxet + det har varit utlånat i ett halvår, jag ska bara ta mig i kragen och sätta mig i piiiiileen och åka och hämta det, be brorsan ta det till jobbet och byta in det till ett SC4 till ps3;an så kan vi kööööra :) (dvs inte än på några dagar :()
Vad har du te PS3:an då Ryss?
Vad har du te PS3:an då Ryss?
Dante's Inferno
MW2 (typ det enda jag spelar)
Skate 2
Borderlands
Uncharted 2
Dead Space
Killzone 2
Fear 2
buzz och såna skitspel som inte är intressant
understruken är på de spelen jag aldrig ens spelat...men jag spelar dom gärna! måste ju prova! :d men t.ex. på borderlands har ju brorsan levlat upp någon gubbe (vet inte hur mycket) så det finns ju lite grunder iaf ;P
Köpte Avatar till grabben idag men det är jag som setat och lirat det nu, ganska underhållande ändå.
kwonne du kan lägga till bad company 2 i listan också, brorsan kom hem med det nu ;)
UJ stabilt
Blir ju Koloit-session denna helg i BC2
Blir vi 10+ koloiter så
11500 pts på en match i bad company 2...Snacka om effektiv :)
Antar att du menar "combat score" lr va denu heter inte själva vad du fick under fighten med vapen osv. Tycker systemet är bra men combat scoren man får efter spelet är klart visar uj inte alls hur bra man gjort under matchens gång. Guld stjärna tex som ger 5000 poäng är ju bara för du dödat tex 75pers med ett vapen.
Three pigs
2010-03-05, 20:53
(FF13 bild)
Det där måste ju för fan vara ett skämt?
mangemani
2010-03-05, 20:58
nån som vet varför inte just cause 2 demot som jag nyss drog hem genom steam inte funkar?
står "has stopped working" så fort jag trycker igång det.
vet att det ej går att spela på xp,men jag har vista och det ska det funka med,dx10 har jag med,så jag fattar inte varför det ej funkar.
nån som vet?
Albatross
2010-03-05, 21:46
ryss, pressa igenom Uncharted 2! Det är riktigt bra online. Kan tänka mig att köra en del, måste bara få tillbaks skivan av min zigenare till polare.
RagnarÖhman
2010-03-05, 23:00
Antar att du menar "combat score" lr va denu heter inte själva vad du fick under fighten med vapen osv. Tycker systemet är bra men combat scoren man får efter spelet är klart visar uj inte alls hur bra man gjort under matchens gång. Guld stjärna tex som ger 5000 poäng är ju bara för du dödat tex 75pers med ett vapen.
Ingame var det bara 4500pts.
Fick 13000 tidigare idag, dock fick jag 6500pts ingame. Dvs utan alla pins och badges.
Sen angående hur bra man är, räcker väl med att toppa leaderboards för båda lagen :) Plus sin PSN lista ^^
6500 hur lång tid tog den kartan då?:o
Den som är bäst på BC2 är den som ligger högst på KG's lista.
Vill Ganryu ha rematch imorrn eller vågar han inte? ;)
Katastrofal
2010-03-05, 23:10
Åkte och köpte Battlefield Bad Company 2. 3 saker jag tycker mindre bra om.
1. Lite väl mörkt, men antar att det går att fixa.
2. Fattar ingenting, springer runt som ett jävla fån och letar efter en fyrhjuling. Men lär mig väl tillslut. Någon annan som tycker sniper vapnerna är lite väl svaga?
3. "Failed to connect to ea online" Hm, ja det var väl inte det jag ville se efter 45 minuters spelande.
Edit: Tjurade lite för jag inte kommer in, snipers är inte svaga.
Du köpte det till PS3 hoppas jag så du kan joina Koloit-matchen? :)
Katastrofal
2010-03-05, 23:34
Självklart! Men jag det går inte logga in på Ea Online. :cryout:
Well, du får testa imörrn då
Sov sött Katastrofen
Självklart! Men jag det går inte logga in på Ea Online. :cryout:
Jo, bara att försöka igen. ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.