Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.
Det funkar med vanliga USB-headsets till PS3.
Lasse Kongo
2010-01-27, 19:45
En sak är säker... efter att ha lirat 360 en stund för att sedan gå över till ps3... det blir som i graven, fyfaaaaaaan vad boxen väsnas!
Ok när jag köpte första 05 eller när den kom, men nu :/
Ps3an hörs inte ens!
GAH!
Dags att fira att Tv-spelstråden erövrat över 800 sidor! hipp hipp hurra!
Three pigs
2010-01-27, 20:31
601 sidor nu med mina inställningar.
Sir Anselm
2010-01-27, 21:06
En sak är säker... efter att ha lirat 360 en stund för att sedan gå över till ps3... det blir som i graven, fyfaaaaaaan vad boxen väsnas!
Ok när jag köpte första 05 eller när den kom, men nu :/
Ps3an hörs inte ens!
GAH!
Oj, det är dött lopp mellan min XBOX och PS3:an, så länge jag installerar spelen på XBOX:en. DVD-läsaren väsnas mycket...
Scratch89
2010-01-27, 22:33
Nu har jag efter 70 timmar äntligen klarat av Final Fantasy XII. Det har tagit över en månad att klara av det, men nu var det dags. Det som drog ut på tiden var alla dessa eviga hunts som jag envisades med att köra, men som jag till slut tröttnade på. Jag klarade av 40 av 45, sen var det bara massor av stora monster med oändligt med HP. Naaaaw. Hade jag spelat igenom spelet utan dessa hunts hade jag varit klar för säkert 40 timmar sen.
MrBurner
2010-01-27, 23:59
Vad tyckte du om Final Fantasy XII då?
Scratch89
2010-01-28, 01:59
Jag tyckte att stridssystemet var en klar förbättring om man jämför med de äldre spelen. Det gick mycket snabbare och var mer dynamiskt utan att vara rörigt (jämför med Final Fantasy X2, som var värdelöst det lilla jag spelade).
Storyn däremot var inte alls engagerande. Det var alldeles för rörigt och för många personer och twister att hålla reda på. Jag tyckte det var jobbigt att många gick under dubbla identiteter beroende på vilken sida som tilltalade dem, och de verkade variera mellan att nämna städerna och länderna som slogs mot varandra.
Men ja, det var bra.
Anton Fräs
2010-01-28, 02:45
Kanske borde testa Final Fantasy XII? Jag har trots min minst sagt gedigna gamingkarriär missat den serien då den aldrig tilltalat mig så mycket.. Hmm får kolla mer på detta :)
Scratch89
2010-01-28, 10:31
Det tycker jag lätt att du ska göra. Har du ett Ps1 och ett ps2 kan du spela de (enligt mig) bästa i serien. Sexan är iofs rätt bra, men det är väl till Super Nintendo.
Lasse Kongo
2010-01-28, 11:00
Dags att sätta tänderna i ME2 nu!
Men faaaan, har inga sparfiler kvar alls, har väl spelat typ 200 spel på kexbox, får nog skaffa ME igen, vore fränt att importera en sparfil.. men spelet blir nog bra iaf:hbang:
Anton Fräs
2010-01-28, 11:43
Kollade lite filmer på Final Fantasy nu och nu kommer jag ihåg varför jag aldrig lirat det, ser inte lockande ut. Vette fan varför.. Åååh teh beslutsångest. Spel eller oxfilé det är frågan *rolleyes*
Scratch89
2010-01-28, 11:50
sEpQ8rmWwRA
MrBurner
2010-01-28, 11:51
Det tycker jag lätt att du ska göra. Har du ett Ps1 och ett ps2 kan du spela de (enligt mig) bästa i serien. Sexan är iofs rätt bra, men det är väl till Super Nintendo.
Finns även till PS1 om jag inte missminner mig.
Apropå Final Fantasy XII så har jag det liggandes, jag köpte det vid release men orkar bara inte med det då det känns just rörigt. Men jag kanske ska ta upp det igen, jag har inte riktigt råd med alla spel jag vill köpa nämligen.
För att gå till annat. No More Heroes 2 är ute och jag får mitt Mass Effect 2 Collector's Edition om en vecka! :hbang: Lär se över mina sparfiler i helgen och ev. spela igenom spelet igen för att få det som jag vill :)
Scratch89
2010-01-28, 12:07
Fördelen med Final Fantasy (särskilt XII) är att det är så pass linjärt så man behöver inte hänga med i storyn för att klara ut det. Spring vidare till nästa ställe, ge bossen whack, vidare till nästa ställe, whacka där, osv.
Nelson81
2010-01-28, 12:28
sådär scratchat hela morgonen till hög musik, grannarna är nog rätt trötta. helt ok lir dj hero.
LARS K: hur mycket lägger du egentligen på spel/månad i snitt? Va säger din flickvän om ditt spelberoende?
RagnarÖhman
2010-01-28, 12:38
Någon som spelar rb/gh på ps3? Spelar rätt mkt och är sugen på att köra med/mot någon, har även dj hero.
Lasse Kongo
2010-01-28, 12:48
sådär scratchat hela morgonen till hög musik, grannarna är nog rätt trötta. helt ok lir dj hero.
LARS K: hur mycket lägger du egentligen på spel/månad i snitt? Va säger din flickvän om ditt spelberoende?
Lägger inte så himla mycket ändå, får det mesta ganska billigt vilket iofsig gör att man skaffar mera spel då haha, men jag kommer inte skaffa så mycket spel i framtiden utan försöka köra de bra spelen ordentligt, man har ju inte all tid i världen.
Ja vad ska man säga +20cm gör väl sitt.... (omkrets alltså)
Sir Anselm
2010-01-28, 12:57
Dags att sätta tänderna i ME2 nu!
Men faaaan, har inga sparfiler kvar alls, har väl spelat typ 200 spel på kexbox, får nog skaffa ME igen, vore fränt att importera en sparfil.. men spelet blir nog bra iaf:hbang:
Har precis varit på stan och köpt! Tanken var att träna ben ikväll, men det kanske kan vänta? ha ha... Jag har två uppsättningar sparfiler upptäckte jag, men jag kan inte minnas att jag körde igenom det mer än en gång... :confused:
Lasse Kongo
2010-01-28, 13:01
Har precis varit på stan och köpt! Tanken var att träna ben ikväll, men det kanske kan vänta? ha ha... Jag har två uppsättningar sparfiler upptäckte jag, men jag kan inte minnas att jag körde igenom det mer än en gång... :confused:
Haha, även jag har ben ikväll, men jag tror jag stannar hemma och äter och spelar istället, man växer under vilan sägs det?
Jag har inte kört så länge men det verkar bra hitills, fått lite rysningar redan =)
Sen är ju tipset att inte spela tvåan utan att ha spelat första spelet till er alla, jag tror man tappar väldigt mycket i känsla annars.
Nelson81
2010-01-28, 13:41
Haha, även jag har ben ikväll, men jag tror jag stannar hemma och äter och spelar istället, man växer under vilan sägs det?Jag har inte kört så länge men det verkar bra hitills, fått lite rysningar redan =)
Sen är ju tipset att inte spela tvåan utan att ha spelat första spelet till er alla, jag tror man tappar väldigt mycket i känsla annars.
vafan jag har vilat i 4år nu och inte fan har jag växt ett skit, börjar tro att det är en myt
Lasse Kongo
2010-01-28, 18:10
vafan jag har tränat i 4år nu och inte fan har jag växt ett skit, börjar tro att jag är en myt
Mjaha...
Lasse Kongo
2010-01-29, 09:17
Som jag trodde: http://loading.se/news.php?pub_id=9752
Hade ju tänkt köpa det till 360 men nu kan jag köpa det till Ps3 då jag har Gta IV till Ps3.
Nu fattas ju bara att Mass Effect 2 kommer, ryktas ju om Q4 2010, Q1 2011, fast jag hade faktiskt ingen lust att vänta så länge =)
stolpskott
2010-01-29, 12:20
Någon som vet när Bethesdas nästa spel "Brink" kommer ut? Vet inte varför men jag är otroligt taggad på hela konceptet.
Nelson81
2010-01-29, 12:30
börjat lira resident evil 4 igen på wii, satan va bra spel. Ett måste om man har wii
RagnarÖhman
2010-01-29, 15:57
Någon som vill köra lite rock band eller guitar hero/band hero ikväll?
Wilt the Stilt
2010-01-29, 16:57
Som jag trodde: http://loading.se/news.php?pub_id=9752
Hade ju tänkt köpa det till 360 men nu kan jag köpa det till Ps3 då jag har Gta IV till Ps3.
Måste man ha Gta IV för att kunna köra expansionerna?
Jävla skit att jag sålde Gta IV isåfall! *mini
Lasse Kongo
2010-01-29, 17:10
Måste man ha Gta IV för att kunna köra expansionerna?
Jävla skit att jag sålde Gta IV isåfall! *mini
De kommer komma både för nedladdning och på skiva, så jag gissar att det blir som på 360; om du köper dem på skiva så behövs ej Gta IV utan det är som 2 egna spel.
Riktigt najs, slipper jag köpa dem till 360 : P
Viktor_Balck
2010-01-29, 17:25
De kommer komma både för nedladdning och på skiva, så jag gissar att det blir som på 360; om du köper dem på skiva så behövs ej Gta IV utan det är som 2 egna spel.
Nice för er med PS3, the ballad of gay tony är nog den bästa i serien tycker jag, nästan att den är roligare än originalspelet. Lost and Damned tilltalade inte mig så mycket däremot.
Wilt the Stilt
2010-01-29, 21:40
SWEET! 2 nya tv-spelshöjdpunkter att invänta.. :cool:
Köpte mig ett PS3 igår! Har dock en fundering om nån här kanske vet svaret. Bilden kopplar jag via HDMI, ljudet via RCA till förstärkaren. Det står klart och tydligt att ljudet omvandlas till 2.0 när man kör med RCA men jag får det ändå i 5.1 och eftersom jag kör med 2.0 system så faller ljudet bort ibland.
Why god dammit?!
nu fungerar det som det ska av någon anledning. man är ju en mästare på sånt här :)
Scratch89
2010-01-30, 12:33
Ljudet går med HDMI-sladden också...
Scratch89
2010-01-30, 12:34
Någon som vill köra lite rock band eller guitar hero/band hero ikväll?
Bah, både jag och Elin har haft ett Guitar Hero-sug i veckan. Synd att vi inte är hemma i helgen. :/
Ljudet går med HDMI-sladden också...
jag märkte det, det var dubbelt i tv och i förstärkaren ett tag, det blev inte bättre för det ;).
Hade gärna kört lite GuitarHero med dig Ragge, men jag har fastnat i Me2 just nu!
Scratch89
2010-01-30, 16:28
jag märkte det, det var dubbelt i tv och i förstärkaren ett tag, det blev inte bättre för det ;).
Nu vet jag inte hur du valde att koppla till slut, men det är betydligt smidigare att köra allt med HDMI. Nu vet jag inte vad du har för ljudsystem, men jag blev ordentligt hård i brallan när jag kopplade in mitt PS3 i ljudsystemet för första gången och drog igång Metal Gear Solid 4.
Nu vet jag inte hur du valde att koppla till slut, men det är betydligt smidigare att köra allt med HDMI. Nu vet jag inte vad du har för ljudsystem, men jag blev ordentligt hård i brallan när jag kopplade in mitt PS3 i ljudsystemet för första gången och drog igång Metal Gear Solid 4.
jag har bara en äldre 2kanals reciever än så länge så jag kör med rca kontakterna för ljudet och bilden via hdmi. det vart alldeles för klent och trist att köra ljudet i teven via hdmi.
RagnarÖhman
2010-01-30, 18:23
Skriv bara om ni vill spela, jag finns tillgänglig mestadelen av morgondagen!
Morgondagen går nog bra, såvida jag inte e insnöad i ME2! :D
Köpte också en PS3 igår, tänkte mest spela Fifa10 och Tekken6. Vad mer behöver man?
Albatross
2010-01-31, 10:27
Köpte också en PS3 igår, tänkte mest spela Fifa10 och Tekken6. Vad mer behöver man?
Skumma igenom tråden så finner du nog ett 20-tal "must have" :D
Som jag brukar säga, allt som är platinum är ju bra... Samt Uncharted 2. Du måste spela Uncharted 2.
Nelson81
2010-01-31, 10:35
Morgondagen går nog bra, såvida jag inte e insnöad i ME2! :D
va tycker du hittils om me2?
år dät vurt pängajna?
En kompis som bor i kina frågade om han skulle köpa lite ps3-spel till mig nu, vissa titlar är tydligen sjukt billiga. De funkar väl i sverige också? Men hur är det med språket, är det bara massa konstiga tecken eller kan man köra på engelska?
Albatross
2010-01-31, 14:16
PS3-spel är regionsfria, men det kan ändå vara så att spelen bara är på Japanska t.ex. Sen är det så att patchar och annat från PS store bara funkar mot rätt region. Dvs... har du ett amerikanskt Uncharted så måste du in på amerikanske PS store för att fixa tillägg. Drygt värre.
Kurre!
Adda oss på PSN (mig, Ragge öhman, Scratch, Nicke BratSjöö etc) så kan du ge oss en utmaning på Tekk6! :D
va tycker du hittils om me2?
år dät vurt pängajna?
Helt klart! Önskar dock att liret var längre! :D
Kurre!
Adda oss på PSN (mig, Ragge öhman, Scratch, Nicke BratSjöö etc) så kan du ge oss en utmaning på Tekk6! :D
Absolut! Jag heter KurashFX på PSN. Tror jag behöver nån veckas träning innan jag vågar gå matcher dock, har inte lirat sen tekken 2.
Kör lite Ranked Matches online o testa! :D
Någon som spelar Darksiders, äre fatzo nice?
Fixat platinumtrophy idag :D (fallout 3). Var inte mycket omöjliga trophys som i många andra spel, därför är det en bra kandidat till ens första platinum. Dock så kräver det en del tid! Jag har använt mig flitigt av fallout wikipedia iofs, men som försvar säger jag att jag ändå spelat igenom det en gång förut utan att få en enda trophy :)
Scratch89
2010-01-31, 21:26
Vad innebär den trophyn?
stolpskott
2010-02-01, 10:15
Att man har fått alla trophies som finns på spelet. Själv tycker jag att Oblivion är lättare, så länge man har expansion pack. Det är bara att maxa alla guilds :D
Sir Anselm
2010-02-01, 11:01
Någon som spelar Darksiders, äre fatzo nice?
Jag tyckte det var riktigt bra! Rekommenderas!
Lasse Kongo
2010-02-01, 12:59
Haha, finns några varianter på den här, men jag måste säga att det var lite småkul med "i dont even own a hdtv" och "Bill Gates has won" haha
dGZfMhZQp5Q
Jag tyckte det var riktigt bra! Rekommenderas!
Sweet! Stämmer det som jag hört att det är en blandning mellan Zelda och God of War? :D
Langster
2010-02-01, 13:14
Haha, finns några varianter på den här, men jag måste säga att det var lite småkul med "i dont even own a hdtv" och "Bill Gates has won" haha
dGZfMhZQp5Q
Haha!
Undrar vad Hitler hade tyckt om TV-spel?
Han gillade ju amerikanska filmer. Slog sig på bröstet som King Kong när han trodde att ingen såg honom.
Albatross
2010-02-01, 21:25
Hmmm, God of War 2 är inte alls lika kul som det första. Alldeles för mycket pussel, och inte lika blodigt... får hoppas trean styr upp. Ska visst komma lite mer DLC till Uncharted 2, kan ju hoppas på fler coop banor :)
Att man har fått alla trophies som finns på spelet. Själv tycker jag att Oblivion är lättare, så länge man har expansion pack. Det är bara att maxa alla guilds :D
Oblivion med trophys? When did this happen? Det spelet är nog ändå bäst som flumspel. Typ starta fula slagsmål i städer med hjälp av lite spells och bugga sönder dörrar och slå på adoring fan o.s.v. AI:n är helt hilarious i det spelet! :thumbup:
Sir Anselm
2010-02-02, 08:20
Sweet! Stämmer det som jag hört att det är en blandning mellan Zelda och God of War? :D
Det vågar jag inte svara på, är ingen Zelda-expert :D
Men det är mycket fokus på pussel, bra pussel också tycker jag... Fightingsystemet är dock väldigt simpelt, en knapp för vapen A, en annan knapp för vapen B typ. Designen är grymt snygg tycker jag, något som ger mycket pluspoäng i min bok...
stolpskott
2010-02-02, 10:01
Oblivion med trophys? When did this happen? Det spelet är nog ändå bäst som flumspel. Typ starta fula slagsmål i städer med hjälp av lite spells och bugga sönder dörrar och slå på adoring fan o.s.v. AI:n är helt hilarious i det spelet! :thumbup:
Oblivion finns tvr bara med achievements på Xbox... kanske borde ha skrivit det...
Jagärsvag
2010-02-02, 10:18
Någon som spelar MAG?
Lasse Kongo
2010-02-02, 10:30
Någon som lirar Gears of war 2 online, hört att det laggar och inte alls funkar bra online, men jag är sugen på det, enda spelet som lockar online på xbox, fyfan vad timmar jag lagt på första spelet..
stolpskott
2010-02-02, 11:16
Någon som lirar Gears of war 2 online, hört att det laggar och inte alls funkar bra online, men jag är sugen på det, enda spelet som lockar online på xbox, fyfan vad timmar jag lagt på första spelet..
Det laggar visserligen ganska mycket, men det blir bättre om man installerar det på hårddisken. När du gjort det så laggar det inte mer än MW2. Om du ska spela det online, så förbered dig på ett halvt dussin skrikande sjuåringar varannan match.
Langster
2010-02-02, 11:54
Jag har inte upplevt något speciellt lagg i det spelet, det beror som alltid på vilken uppkoppling resten av spelarna har osv. När det väl börjar lagga kan det iofs gå helt åt helvete och avsluta matchen, men det hände inte mig ofta iaf. Däremot är det fullt av glitchar och exploits, folk fuskar/använder spelets brister till sin fördel. Sen ramlar man ihop och tappar kontrollen alldeles för länge av smoke-granaterna vilket är helt jävla fucked up. De har försökt göra spelet djupare men fuckade bara upp det som var roligt i ettan.
Matchmaking systemet är en riktig glädjedödare också, i ettan gick man in i en server och spelade tills man tröttnade, nu kastas man ut till en ny matchmaking efter varje match och den processen kan ta alldeles för lång tid ibland.
Ettan var simplare men roligare på alla sätt online. Endast Horde mode är kul i tvåan.
Nu ska de ju ha fixat en del buggar och andra saker som folk störde sig på men själv känner jag inte alls för att köra något mer online.
Gears 2 ser jag nu i efterhand som ett stort jävla misslyckande från Epics sida. Hoppas de gör några rejäla förändringar i trean, annars tror jag folk kommer att tappa intresset helt för den här serien.
Lasse Kongo
2010-02-02, 13:16
Jag har inte upplevt något speciellt lagg i det spelet, det beror som alltid på vilken uppkoppling resten av spelarna har osv. När det väl börjar lagga kan det iofs gå helt åt helvete och avsluta matchen, men det hände inte mig ofta iaf. Däremot är det fullt av glitchar och exploits, folk fuskar/använder spelets brister till sin fördel. Sen ramlar man ihop och tappar kontrollen alldeles för länge av smoke-granaterna vilket är helt jävla fucked up. De har försökt göra spelet djupare men fuckade bara upp det som var roligt i ettan.
Matchmaking systemet är en riktig glädjedödare också, i ettan gick man in i en server och spelade tills man tröttnade, nu kastas man ut till en ny matchmaking efter varje match och den processen kan ta alldeles för lång tid ibland.
Ettan var simplare men roligare på alla sätt online. Endast Horde mode är kul i tvåan.
Nu ska de ju ha fixat en del buggar och andra saker som folk störde sig på men själv känner jag inte alls för att köra något mer online.
Gears 2 ser jag nu i efterhand som ett stort jävla misslyckande från Epics sida. Hoppas de gör några rejäla förändringar i trean, annars tror jag folk kommer att tappa intresset helt för den här serien.
Ja det var väl ungefär sånt där jag hade hört om spelet, jag köpte ju det på releasen+en xbox, körde igenom kampanjen, sen testade jag bara lite horde och lite mp mot botar, sen sålde jag det ju =)
Jag var nära på att köpa det nyss men skiter nog i det, har inte tänkt betala för liven till 360 om det inte kommer något extremt bra onlinespel vilket jag tvekar på.
Men som sagt, ettan var grymt bra, jag spelade nästan enbart med samma kompisar hela tiden, vi var väl en 30pers, så det var alltid folk att spela med kvällar/helger, och precis som du säger så var annars bara att gå in i en random server och spela på tills man stängde av.
Fattar inte hur de kunde förstöra det isf, efter vad man kan läsa sig till verkar det inte alls vara så himla poppis online, iaf inte som första spelet var.
Scratch89
2010-02-02, 13:23
Online Gamer
Han är verkligen jättetråkig. Såg de där i helgen och jag skämdes, lite som när Petra Mede är med på TV.
Lasse Kongo
2010-02-02, 13:24
Fan, jag har förkortat min lista på måstehaspel rejält, mestadels för att man inte har så mycket tid men även för att jag saknar den tiden när jag verkligen vände ut och in på ett spel innan man köpte nästa :D
Spel jag kommer köpa direkt är bara Episoderna till Ps3, SSFIV till Ps3 och Read Dead Redemption till Ps3, tappat suget lite på Bioshock 2.. men köpes nog direkt ändå, mest pga att ettan är så bra, får se vad recensionerna säger.
Sen ska jag plocka upp ett ex av Mass Effect till 360 med, känner att jag vill spela igenom det igen och importera sparfilen till tvåan :D
Heavy Rain, God Of War 3 och Alan Wake känns som spel man kommer behöva skaffa med i framtiden.
Final Fantasy XIII känns fan lite meh... och det kommer från ett stort Finalfantasyfan :smash:
Scratch89
2010-02-02, 13:28
Sluta häda, LK. Det är klart att du ska hypa FFXIII. Jag kommer troligen att få det i födelsedagspresent (fyller år releasedate), så då kan vi hylla det till skyarna ihop.
Lasse Kongo
2010-02-02, 13:45
Sluta häda, LK. Det är klart att du ska hypa FFXIII. Jag kommer troligen att få det i födelsedagspresent (fyller år releasedate), så då kan vi hylla det till skyarna ihop.
haha, vill ju att det ska vara bra, känner mig lite tveksam dock..
Langster
2010-02-02, 13:51
Fattar inte hur de kunde förstöra det isf, efter vad man kan läsa sig till verkar det inte alls vara så himla poppis online, iaf inte som första spelet var.
När ettan kom fanns det ju inget Halo eller Modern Warfare, det var i princip bara Gears som var värt att spela online på 360, det gjorde nog sitt för dess populäritet då. Men ändå, det var jäkligt kul.
Det lustiga är ju att MP i ettan slängdes in på slutet, rätt oplanerat. I tvåan planerade de att fokusera på MP men missade helt varför folk tyckte om ettan.
Langster
2010-02-02, 13:53
haha, vill ju att det ska vara bra, känner mig lite tveksam dock..
Är det sant att FF13 inte kommer att ha några städer osv?
Jag läste att man köper utrustning i någon enkel meny mellan uppdrag och att hela spelet är totalt linjärt.
Låter ju inte ens som ett rpg i så fall.
Civilrätt
2010-02-02, 13:58
Assassin´s creed 2, jäklar vad mycket bättre det är än vad ettan presterade.
Lasse Kongo
2010-02-02, 14:00
Är det sant att FF13 inte kommer att ha några städer osv?
Jag läste att man köper utrustning i någon enkel meny mellan uppdrag och att hela spelet är totalt linjärt.
Låter ju inte ens som ett rpg i så fall.
Alla FF är ju linjära as hell, jag tror inte det finns städer på det sättet som i gamla FFspel, vilket är väldigt tråkigt.
Nja, jag är skeptisk som fan
Nelson81
2010-02-02, 14:01
yeah snylta tv-spel på staten nyss. lånade tekken 6 från statsbiblot. två veckor gratis, sen är det ju bara att låna om :P
så dagens tips, låna spel från biblot.
Mm, en tråd för mig :) jag är professionell gamer. Spelar call of duty 4 och har gjort det sen det kom ut. Spelat professionellt i 5 år, men i andra spel innan då såklart. Har spelat in 40k till laget (5 man) under hösten 2009. Inte mycket om man jämför med cs, men mycket i cod. Rankade trea i europa atm, och nästa event är cic7 nere i Holland om en månad där vi ska försöka nå en top 3 placering.
Här är rankingen som kom nyss (jag lirar i H2k):
http://www.tek-9.org/news/power_gaming_tops_european_top_10-2375.html
Så, då vet ni vad jag gör när jag inte tränar eller jobbar :>
Lasse Kongo
2010-02-02, 14:03
yeah snylta tv-spel på staten nyss. lånade tekken 6 från statsbiblot. två veckor gratis, sen är det ju bara att låna om :P
Vem äre som sitter o lirar Far Cry 2 nudå? xD
Träna o adda mig, Ragnar Öhman, Scratch, Nicke Sjöö o Kurash så tar vi en match!
Mm om ni vill se mig lira så kan ni kolla efter 5:40 i den här gamla highlight reelen
Up3jGIhZ9rQ
Nelson81
2010-02-02, 14:13
Vem äre som sitter o lirar Far Cry 2 nudå? xD
haha lånade det med, kände för att skjuta lite negrer...
RASISTSKÄMT JUST JOKADE!!!!!!1111
Nelson81
2010-02-02, 14:13
Träna o adda mig, Ragnar Öhman, Scratch, Nicke Sjöö o Kurash så tar vi en match!
pma mig alla deras ps3 namn så gör jag det =)
Lasse Kongo
2010-02-02, 14:22
haha lånade det med, kände för att skjuta lite negrer...
RASISTSKÄMT JUST JOKADE!!!!!!1111
Du skrev fel, håll inne shift längre nästa gång, 4 av dina ! blev 1.
Just for ya information fatty boy.
pma mig alla deras ps3 namn så gör jag det =)
Maila Lasse Kongo och be honom PM:a Jarod att han skall PM:a King Grub och vidarebefordra till Scratch om en lista från Kurash.
Lasse Kongo
2010-02-02, 14:28
Maila Lasse Kongo och be honom PM:a Jarod att han skall PM:a King Grub och vidarebefordra till Scratch om en lista från Kurash.
Jag har ingen mail, han får ringa isf.
Numse! Vilka headshots!
:> tack
Lasse Kongo
2010-02-02, 14:31
http://www.telehomo.se/
Scratch89
2010-02-02, 14:37
Jag heter ScratchGBG, Kwon heter Kwonryu.
KurashFX
Ragnar Öhman heter Silent Hulk (Den Tystlåtne Hulken) och Nicke Sjöö heter BratStekLeVasque
RagnarÖhman
2010-02-02, 14:44
Numse, kör du PC eller konsoll?
EDIT: PC visst, ser helt okej ut. Inbillar mig att motståndet är tio gånger tuffare på konsoll. Körde cod4 på pc när det släpptes och det var väldigt lätt, PS3/360 är sjukt motstånd och betydligt mer collateral damage än PC. 360 no scope över halva banan till exempel med m40a3.
Skippa PC och kom o spela på PS3 med mig :-D
Haha, nej :) vi kör promod, konsoll kan inte köra mods alls, vilket är den väsentliga skillnaden mellan de båda. Plus att vi kan, och måste, träffa en pixel ytterst på skärmen på en millisekund för att inte dö, och det är praktiskt omöjligt med en spak.
Dessutom är det en enorm skillnad att spela public och spela match.
Kolla den här printen t.ex. från public mw2 när jag testade det för ett tag sen:
http://www.digitalartist.biz/Tillfallig/mw2.jpg
Nelson81
2010-02-02, 15:57
kuwlt, låt mig träna i 2 dagar så ska jag kicka era sorgliga arslen :D
Langster
2010-02-02, 16:06
Haha, nej :) vi kör promod, konsoll kan inte köra mods alls, vilket är den väsentliga skillnaden mellan de båda. Plus att vi kan, och måste, träffa en pixel ytterst på skärmen på en millisekund för att inte dö, och det är praktiskt omöjligt med en spak.
Kolla den här printen t.ex. från public mw2 när jag testade det för ett tag sen:
Den här tråden heter: "Vi som spelar TV-SPEL eller tänker göra det."
Med andra ord, en tråd för ÄKTA gamers, inte mus-smekande töntar som du.
Fattar du dåligt eller? Antingen börjar du spela TV-spel, eller så börjar du tänka på att börja göra det nu, annars GTFO!!
:D
RagnarÖhman
2010-02-02, 16:13
Har själv spelat klan, dock inte mer. Ser intressant ut med den moden, ngt jag ska kolla upp.
MW2 är för mesar, riktiga män/kvinnor kör MW1:smash:*flex*
Den här tråden heter: "Vi som spelar TV-SPEL eller tänker göra det."
Med andra ord, en tråd för ÄKTA gamers, inte mus-smekande töntar som du.
Fattar du dåligt eller? Antingen börjar du spela TV-spel, eller så börjar du tänka på att börja göra det nu, annars GTFO!!
MEN SITT OCH PILLA PÅ DIN SPAK DÅ, GÖR DET! :em:
Har själv spelat klan, dock inte mer. Ser intressant ut med den moden, ngt jag ska kolla upp.
MW2 är för mesar, riktiga män/kvinnor kör MW1:smash:*flex*
Ja exakt, skulle bara lira lite mw2 för att visa vart skåpet ska stå ;D
stolpskott
2010-02-02, 21:06
Ja det var väl ungefär sånt där jag hade hört om spelet, jag köpte ju det på releasen+en xbox, körde igenom kampanjen, sen testade jag bara lite horde och lite mp mot botar, sen sålde jag det ju =)
Jag var nära på att köpa det nyss men skiter nog i det, har inte tänkt betala för liven till 360 om det inte kommer något extremt bra onlinespel vilket jag tvekar på.
Men som sagt, ettan var grymt bra, jag spelade nästan enbart med samma kompisar hela tiden, vi var väl en 30pers, så det var alltid folk att spela med kvällar/helger, och precis som du säger så var annars bara att gå in i en random server och spela på tills man stängde av.
BIOSHOCK 2?!?!??!?!?!?!?!??!?!?!?!?!? :MrT:
KurashFX
Ragnar Öhman heter Silent Hulk (Den Tystlåtne Hulken) och Nicke Sjöö heter BratStekLeVasque
Aha en liten lista, jag tänkte uppdatera mig nu så jag kan adda folk. Ingen verkar ju vilja ha mig som psn-kompis! *cry*
ScratchGBG
Kwonryu
Silent Hulk
BratStekLeVasque
Bananskurk, dvs jag själv!
Så kan andra adda också. vet ni några fler så citera mig och bygg på listan :thumbup:
ScratchGBG
Kwonryu
Silent Hulk
BratStekLeVasque
Bananskurk
wdingertz
Ganska säker på att Sjöö inte heter LeVasque på PSN dock :D
sKedbladh
2010-02-02, 22:45
Releasedatum: 2010-03-09 (35 dagar kvar)
Gissa spelet?
Lasse Kongo
2010-02-03, 09:23
Releasedatum: 2010-03-09 (35 dagar kvar)
Gissa spelet?
LasseMajas detektivbyrå 4, alternativt Final Fantasy XIII?
sKedbladh
2010-02-03, 14:43
LasseMajas detektivbyrå 4, alternativt Final Fantasy XIII?
:D Äntligen!
Den stora anledningen till att man skaffade ett PS3 från början!
Men jag ska försöka att inte ha för stora förhoppningar, risken finns ju att det kommer sewga*rolleyes*
Scratch89
2010-02-03, 17:34
Jag tror inte att det kommer att suga. Final Fantasy X2 var iofs inte direkt bra, men det var ju för att hela konceptet med fristående avsnitt i serien bröts.
sKedbladh
2010-02-03, 18:36
Jag hoppas det ska bli bra.
Har faktiskt inte gett mig på några av de senare ff spelen, förutom VII, vilket är vad jag tänker jämföra XIII med!
Scratch89
2010-02-03, 20:28
Om du jämför något spel med Final Fantasy VII så kommer du bli besviken, oavsett spel. ;)
MrBurner
2010-02-03, 20:46
Jag har hört att många som spelar Final Fantasy VII för första gången i sitt liv, nu, tycker att det är meh.
Jag har hört att många som spelar Final Fantasy VII för första gången i sitt liv, nu, tycker att det är meh.
Det är rätt fult numera och storyn passade rätt bra när man var i en viss ålder och inte van vid sådana spel. Lite som att läsa David Eddings som ung (om folk nu gjort det).
Scratch89
2010-02-03, 21:09
Jag skulle visa Elin Final Fantasy VII för ett halvår sedan eller så, och nej, det har inte åldrats särskilt väl. Musiken är fortfarande väldigt bra, men det är svårt att se vad man tyckte var så magiskt med det. Storyn är fortfarande bra; bättre än alla uppföljare i serien, i alla fall.
Jag skulle visa Elin Final Fantasy VII för ett halvår sedan eller så, och nej, det har inte åldrats särskilt väl. Musiken är fortfarande väldigt bra, men det är svårt att se vad man tyckte var så magiskt med det. Storyn är fortfarande bra; bättre än alla uppföljare i serien, i alla fall.
Yep, jag gillar det ju fortfarande. Spelade igenom det på ett lånat psp men tyvärr mindes jag allt för bra.
Scratch89
2010-02-03, 21:50
Sephiroth är fortfarande den bästa TV-spelsboven någonsin.
Sephiroth är fortfarande den bästa TV-spelsboven någonsin.
Näääää, Ganondorf!
http://www.supercheats.com/guides/files/guid/super-smash-bros-brawl-character-guide/ganon.jpg
Näääää, Ganondorf!
http://www.supercheats.com/guides/files/guid/super-smash-bros-brawl-character-guide/ganon.jpg
True dat!
http://bulk.destructoid.com/ul/65179-the-memory-card-22-link-vs-ganon/OoT%20-%20Ganondorf-550x.jpg
Som bilden säger
Nu känner jag mig smått tvungen att varva något av mina Zelda spel!
sKedbladh
2010-02-03, 22:56
Om du jämför något spel med Final Fantasy VII så kommer du bli besviken, oavsett spel. ;)
tru dat *grr*
MAG - upp till 128 spelare per team (got a ring in 'ere last night)
H_FEbTO8udg
Nelson81
2010-02-04, 08:35
vilket kaos.....va tycker ni om mag då? är det för rörigt?
MrBurner
2010-02-04, 10:47
http://www.giantbomb.com/3d-dot-game-heroes-natural-sword-enhancement/17-1968/
Vill ha det spelet snarast.
sKedbladh
2010-02-04, 11:54
MAG - upp till 128 spelare per team (got a ring in 'ere last night)
H_FEbTO8udg
Det där fick mig att tänka på knatte-hockey.
en stor klump av spelare som bara jagar pucken!
mangemani
2010-02-04, 13:46
såg en glädjande nyhet på steam idag,alien vs predator.
laddade hem och skulle ivrigt testa,men till min stora besvikelse så var det ett multiplayer demo där servrarna tycks vara lite ur balans.
försöker joina(searching for games) men inget händer.
har inte servrarna startats ännu eller vad är det som är felet?
Lasse Kongo
2010-02-04, 14:07
Ja, jag är nörd jag vet, men det här är fan mina guldklimpar, har VIII med men det är inte direkt bästa delen, jag gillar IX som fan, men självklart är VII bäst tätt följt av VI som var den första delen jag kom i kontakt med.
Alla dessa funkar ju hur bra som helst att spela på Ps3an med, lirade sjuan för ett tag sedan, har som sagt inte åldrats med värdighet grafiskt.
Dock griper sexan tag om mig precis lika mycket som när jag spelade det första gången på snes där runt 94-95, sicka minnen alltså *suck*
http://img202.imageshack.us/img202/2452/kongas.jpg (http://img202.imageshack.us/i/kongas.jpg/)
mangemani
2010-02-04, 14:56
vart kan man köpa billiga ps1 spel?
MrBurner
2010-02-04, 15:21
Ebay skulle jag vända mig till.
mangemani
2010-02-04, 17:03
aha,men det finns ingen butik eller så som säljer?
Idag var jag och hämtade Dante´s Inferno, får se om det är nåt att ha. Fick det på köpet när jag köpte PS3an. Ska ladda med lite baconlindad och ugnsbakad lax innan jag spelar ;)
Idag var jag och hämtade Dante´s Inferno, får se om det är nåt att ha. Fick det på köpet när jag köpte PS3an. Ska ladda med lite baconlindad och ugnsbakad lax innan jag spelar ;)
Glöm inte bort att adda mig, Ragnar Öhman, Scratch, Kurash, NickeSjöö et al över PSN
Glöm inte bort att adda mig, Ragnar Öhman, Scratch, Kurash, NickeSjöö et al över PSN
Will do!
Lasse Kongo
2010-02-04, 18:47
Vaska mig bara, gör det!! :(
och LASSE KONGO!!!!!! GLÖM EJ! Obs! :d
kalajset
2010-02-05, 00:04
Bad Company 2-demot lovar mycket gott inför fullreleasen. Men jävlar vad dåligt det gick, spelat alldeles för mycket borderlands, (vilket jag förövrigt klarade första genomspelningen av i veckan, yay!), så även om reflexerna satt där hyffsat, så gjorde inte kontrollen det, om man säger så...fy fan.
Men som sagt, spelet som sådant kommer bli väldigt bra. Spelade en ny snöbana, och den skiljde sig från gamla vanliga hamnbanan från betan en hel del faktiskt. Mycket svårare att anfalla, (vilket iofs mestadels är positivt), då man hela tiden får arbeta sig uppåt. Lägg dessutom till ett trevligt snölandskap, med tät vegetation, och det verkar som vi har ytterligare har en "instant classic".
Scratch89
2010-02-05, 00:15
Ja, jag är nörd jag vet, men det här är fan mina guldklimpar, har VIII med men det är inte direkt bästa delen, jag gillar IX som fan, men självklart är VII bäst tätt följt av VI som var den första delen jag kom i kontakt med.
Alla dessa funkar ju hur bra som helst att spela på Ps3an med, lirade sjuan för ett tag sedan, har som sagt inte åldrats med värdighet grafiskt.
Dock griper sexan tag om mig precis lika mycket som när jag spelade det första gången på snes där runt 94-95, sicka minnen alltså *suck*
W00t? Final Fantasy VI till PS1? Det måste vara en omkodad version, för det är ju till SNES. Jag har inte spelat det faktiskt, men det verkar vara ett av de bästa.
vart kan man köpa billiga ps1 spel?
Spelbutiken.se sålde en hel del förut, men de verkar ha tagit bort det nu. Du kan ju alltid maila dem och fråga.
Nelson81
2010-02-05, 07:46
Spelbutiken.se sålde en hel del förut, men de verkar ha tagit bort det nu. Du kan ju alltid maila dem och fråga.
mejla när det finns telefon? är du någon sorts hetro eller?
klarade ut resident evil 4 igen igår. fyfan så bra spel. Bara jag som diggar det stenhårt?
Jagärsvag
2010-02-05, 07:55
klarade ut resident evil 4 igen igår. fyfan så bra spel. Bara jag som diggar det stenhårt?
Någon spenderar lite för mycket tid framför dumburken!!!
Var det du som funderade på att köpa mag tidigare i tråden, blev det något av det?
Jagärsvag
2010-02-05, 09:03
Final fantasy 8 finns i affären på psn.
Lasse Kongo
2010-02-05, 09:17
RE4 är bästa i syrien.
Jag började på shadow complex igår, riktigt bra faktiskt.
Lasse Kongo
2010-02-05, 09:18
W00t? Final Fantasy VI till PS1? Det måste vara en omkodad version, för det är ju till SNES. Jag har inte spelat det faktiskt, men det verkar vara ett av de bästa.
Det måste du spela isf, ja detta är ju portat till ps1, med tillagda mellansekvenser : ]
MrBurner
2010-02-05, 09:36
RE4 är bästa i syrien.
Har spelat första och andra spelet i serien. Missar jag story om jag skippar trean?
Nelson81
2010-02-05, 10:09
Någon spenderar lite för mycket tid framför dumburken!!!
Var det du som funderade på att köpa mag tidigare i tråden, blev det något av det?
nä ingen mag än.
Scratch89
2010-02-05, 12:11
Det måste du spela isf, ja detta är ju portat till ps1, med tillagda mellansekvenser : ]
Awesome! Jag känner ingen som har det dock, så jag ska se var jag kan hitta det. Är det lika långt som de senare spelen, eller ligger det på runt 20 timmar? Det känns som om det borde vara kortare iom att det är så gammalt.
RE4 är bästa i syrien.
Har spelat första och andra spelet i serien. Missar jag story om jag skippar trean?
Det är ju egentligen två spel mellan tvåan och fyran; Resident Evil: Nemesis och Resident Evil: Code Veronica. Båda är riktigt bra, men Nemesis > Code Veronica. Jäääklar vad jag har nötat trean i mina dagar. Klarade ut det med endast handgun på hard på tiden 1:40. :D
Rent storymässigt så hänger inte 4an och 5an ihop med de andra, tycker jag. Det är väl inte ens Umbrella som är bovarna i de senare spelen? Se dem som fristående uppföljare.
Lasse Kongo
2010-02-05, 13:29
Jag är ganska pepp på Heavy Rain nu, läste recensionen av senaste Gamereactor igår, känns som jag börjar bli mer pepp på det än Bioshock 2, men lite lite tur så har jag strax demot till Heavy Rain, ska bli kul att spela alltså, onekligen ett spel det pratats om mycket på förhand, kommer det verkligen leva upp till förväntningarna, ja det verkar nästan så.
Lasse Kongo
2010-02-05, 17:47
Jag har vridit och vänt på heavy raindemot, testat saker hit och dit, det är inte ett spel som kommer tilltala alla men UUUUJ vad bra det kommer bli!
MAG e nog skoj (finns många inriktningar man kan köra, Engineer, Medic etc) men det finns ett demo att ta ner över PSN på ett lir jag sett fram emot ända sedan Predator 1-filmen med Arnie, Aliens VS Predator.
Har inte testat demot ännu.
Lasse Kongo
2010-02-05, 18:14
MAG e nog skoj (finns många inriktningar man kan köra, Engineer, Medic etc) men det finns ett demo att ta ner över PSN på ett lir jag sett fram emot ända sedan Predator 1-filmen med Arnie, Aliens VS Predator.
Har inte testat demot ännu.
Det demot kan du vaska sas...
Men hur faaaaaaan visste du att detta spel skulle vaskas redan i Arnies film?
Jag och polarna (som hade filmen Aliens som favoritfilm 1986) tänkte efter att ha sett Predator, fasiken vad coolt om man hade Predator med i Aliens universum! (Predator kom typ ett år efter Aliens, så Aliens-suget hade inte släppt, det blev nog närmare starkare efter att ha sett Predator).
Vi gillade bägge koncepten och tänkte, vafan Predator är ju en rymdvarelse också, han måste ju stött på Aliens i sina resor ngn gång.
De borde kombinera bägge i ngn film i framtiden tänkte vi, och lo and behold, måååånga år senare dyker en film upp som kombinerar dessa, och även ett TV-spel.
När det första TV-spelet Aliens VS Predator kom 1993 var det ju inte alls så som vi ville ha det.
Jag vill ha ett Headset till mitt PS3. Har kollat: på http://www.turtlebeach.com/products/efp21/home.aspx
Skulle hellre ha ett trådlöst. Kan man köpa ett vanligt trådlöst headset med USB/bluetooth som är till data, eller måste det vara specifikt till ps3?
Xbox verkar ha ett mycket bredare sortiment..
Jag vill ha ett Headset till mitt PS3. Har kollat: på http://www.turtlebeach.com/products/efp21/home.aspx
Skulle hellre ha ett trådlöst. Kan man köpa ett vanligt trådlöst headset med USB/bluetooth som är till data, eller måste det vara specifikt till ps3?
http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?board.id=ps3&thread.id=898874
Det här var den absolut första träffen när jag sökte efter "headset ps3" på google.
Räcker inte utbudet?
Scratch89
2010-02-07, 19:56
Alla USB/Blåtand-headset funkar till PS3.
Alla USB/Blåtand-headset funkar till PS3.
Funkar även mikrofonerna då också?
Jagärsvag
2010-02-07, 20:51
Funkar även mikrofonerna då också?
Jag köpte en usb-mikrofon, tror att i princip alla ska fungera.
Men man kan inte höja volymen så mycket som jag skulle vilja så man måste slicka på den för att höras.
sKedbladh
2010-02-07, 20:56
ska du sitta och skrika med dom andra illvillingarna på mw2? :hbang:
ska du sitta och skrika med dom andra illvillingarna på mw2? :hbang:
Att skrika på dem där 12-åriga små skitungarna är lockande, men vill bara ha ett bra headset så man kan höra folk vart dem kommer ifrån osv. Sen så kan man lika gärna köpa med mic också, ifall man någonsin skulle använda det.
Jagärsvag
2010-02-07, 21:00
Att skrika på dem där 12-åriga små skitungarna är lockande, men vill bara ha ett bra headset så man kan höra folk vart dem kommer ifrån osv. Sen så kan man lika gärna köpa med mic också, ifall man någonsin skulle använda det.
Men köper du ett headset så kommer inte ljudet ifrån lurarna. Du hör dina kompanjoner i lurarna tror jag, och tvspelsljudet kommer ifrån tvn.
http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?board.id=ps3&thread.id=898874
Det här var den absolut första träffen när jag sökte efter "headset ps3" på google.
Räcker inte utbudet?
Jo utbudet är stort och ser bra ut på papper, men om man kollar så är det 90% bluetooth headsets som man använder till mobilen. Jag är alltså inte ute efter just det, utan ett riktigt headset så man hör vart fienden skjuter osv.
Men köper du ett headset så kommer inte ljudet ifrån lurarna. Du hör dina kompanjoner i lurarna tror jag, och tvspelsljudet kommer ifrån tvn.
Ja så är det om man köper ett "headset" som fungerar som en mobil-headset. Men jag vill ha ett riktigt headset, sånt du skulle använda dig av när du spelar fps-spel till data.
Tycker det finns huuuuur många mikrofon headsets som helst, men inte många dugliga game-headsets. De flesta är till x-box.
Jagärsvag
2010-02-07, 21:08
Ja så är det om man köper ett "headset" som fungerar som en mobil-headset. Men jag vill ha ett riktigt headset, sånt du skulle använda dig av när du spelar fps-spel till data.
Tycker det finns huuuuur många mikrofon headsets som helst, men inte många dugliga game-headsets. De flesta är till x-box.
Ok, jag vet inte vilket headset du menar - men vanliga usb-headset klarar inte av det du vill vågar jag påstå, efter att ha googlat lite.
sKedbladh
2010-02-07, 21:22
Det funkar utmärkt att skrika på dom utan headset/mic också, jag mår alltid lite bättre efter jag svurit högt över patrasket som nubtubar mig hela tiden!
Aliens VS Predator
RWLoQSt0q7w
Ny på ps3, ska till USA om några dagar. Vilka spel måste man ha till ps3? Har bara MW2...
Gillar du fighting bug?
Tekken6, StreetF 4
Gillar du Singleplayer bug?
Fallout3, Uncharted 2, Pjotr etc
Gillar du skjuta på andra samt skjuta i teamwork bug?
Bad Company 2, Aliens vs Pred, Killzone 2, Borderlands etc
Gillar du musikspel bug?
Singstar, Ghero, Rockband, DJ Hero etc
kalajset
2010-02-07, 23:47
Gillar du skjuta på andra samt skjuta i teamwork bug?
Bad Company 2, Aliens vs Pred, Killzone 2, Borderlands etc
Bra där Kwon!. :thumbup: - Kommer du skaffa fullprodukten?, och/eller Aliens?
(rekommenderar förövrigt de flesta spel på den listan även jag, särskilt Uncharted 2 & Borderlands. Kan även tillägga Metal Gear Solid 4, Resident Evil 5, Resistance 2, samt Little Big Planet).
kalajset
2010-02-07, 23:58
Haha, hade du glömt bort detta? ;) Ja! :D
E ju så många Koloiter över PSN (med helt olika namn) så man glömmer alt blandar ihop vem som är vem! ... ;)
kalajset
2010-02-08, 00:08
:D Det är faktiskt sant, dig är det dock lätt att känna igen över PSN med, ett sådant namn går icke att ta miste på!.
Apropå något helt annat - Har plöjt ner vad som känns som ett oändligt antal timmar i Borderlands nu de senaste veckorna, (snart, snart, level 50), och ännu har jag inte tröttnat för 50 öre, trots relativt nära slutet på den andra genomspelningen, (inklusive sidouppdrag). Betyder inte det kvalitet, så säg. *cupid* - Var bara Uncharted 2 som var bättre förra året tycker jag, Killzone 2 får se sig besegrat, inte i rent tekniska faktorer, men i allt annat.
Det kommer ju en FET Borderlands dlc med lvl-raise och grejjer.
Ännu en Borderlands-expansion
"Secret Armory of General Knoxx"
Publicerad 2010-01-29
Nya fiender i nya miljöer där man har nya uppdrag att utföra. Allt komplett med ett höjt leveltak så man nu kan nå nivå 50. Ungefär så beskrivs nästa Borderlands-expansion som kommer att heta Secret Armory of General Knoxx.
http://www.gamereactor.se/media/19/borderlands_201960.jpg
kalajset
2010-02-08, 00:28
Det är ett måste!. :thumbup:
stolpskott
2010-02-08, 10:05
Sugen på att köpa Final Fantasy XIII, men har jag har bara spelat några få av spelen hos en kompis, men aldrig riktigt hängt med i sploten. Någon som skulle kunna dra hela händelseföloppet lite snabbt så man vet vad som händer?
Sugen på att köpa Final Fantasy XIII, men har jag har bara spelat några få av spelen hos en kompis, men aldrig riktigt hängt med i sploten. Någon som skulle kunna dra hela händelseföloppet lite snabbt så man vet vad som händer?
De är orelaterade tillvarann, men byggs upp på ungefär samma sätt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy#Plot_and_themes
http://www.gametrailers.com/video/part-xiii-final-fantasy/27455
stolpskott
2010-02-08, 10:21
Tack :D
sKedbladh
2010-02-08, 11:20
Kan säga också att det är en stor skillnad på att se när någon spelar det ibland, och att spela själv, helt från början!
Brukar vara riktigt bra stories i FF spelen, som man lätt fastnar för!
Heavy Rain kommer bli fedt
8cSFIOZEVTE
Lasse Kongo
2010-02-08, 12:01
Heavy Rain kommer bli fedt
8cSFIOZEVTE
Verkligen, jag har spelat de 2 kapitlen i demot kanske 6ggr var, underbart : ]
Lasse Kongo
2010-02-08, 12:04
Suck, kollade klippet, ännu en idiot som blev tappad i golvet som liten..
Columbia
2010-02-08, 13:12
När släpps Heavy Rain egentligen?
Står onsdag på Level7, men all annan info pekar på 24 februari. Antar att det är demot som kommer på onsdag.
Lasse Kongo
2010-02-08, 13:56
När släpps Heavy Rain egentligen?
Står onsdag på Level7, men all annan info pekar på 24 februari. Antar att det är demot som kommer på onsdag.
Demo torsdag, spel 24e
Lasse Kongo
2010-02-08, 17:38
Jag hoppar faktiskt Bioshock 2 tom, spelar det i framtiden förmodligen, vill vara så där äckligt sugen på ett nytt spel när det är dags den 24:e, ser fram emot tungt regn enormt mycket.
Spelade igenom dragon age på nightmare, spelade först igenom spelet som en god snubbe men blev frustrerad av slutbossen så började om, startade upp en elak snubbe och tyckte det var riktigt svårt så googlade runt lite om hur mekaniken bakom spelet funkade, slutade och startade upp en tredje gubbe som också var ond och köttade genom det på nightmare, den rundan var enklast av de 3... Dödade drakarna och han unbound snubben... Mkt trevligt spel och hårt beroendeframkallande. Först var jag besviken på magi systemet eftersom jag hade nostalgiska känslor för hur magin funkade i baldurs gate 2 (så vackra spells!) men dragons ages magi system smög upp på mig och nu sista genomspelningen så var det striderna och magi systemet som var den stora behållningen, hoppas till uppföljaren att de arbetar vidare på hur allt kombineras med varandra och gör det djupare.
Spelar mass effect 1 nu, köpte det billigt för något år sen, började spela men det var inte riktigt för mig just då, så här efter dragon age är jag på perfekt humör för det så jag uppskattar det bra mycket mer nu, spelar på hardcore. Storyn är underbar, striderna är okej (biotics är coolt, resten sådär) och leveling systemet känns lite vekt, man levelar upp hela tiden men det är ingen jättehäftig känsla att göra det. Även looten är lite vek inte så mycket skillnad på de olika prylarna. Mycket optimistisk för mass effect 2 dock!
Scratch89
2010-02-08, 19:37
Vad är skillnaderna mellan svårighetsnivåerna i Dragon Age? Är fienderna smartare, slår de hårdare osv?
Kommer Heavy Rain endast till PS3?
Någon som har testat Bad Company 2 demot och kan göra en minirecension?
Fick just tag på FF12, tänkte spela lite innan FF13. Har lite svårt med kläddesign, har Vaan en sportbh på sig eller?!
http://mtvgames.typepad.com/mtv_video_games_blog/images/vaan_psd_jpgcopyscreenshot_large.jpg
kalajset
2010-02-08, 20:38
Kommer Heavy Rain endast till PS3?
Någon som har testat Bad Company 2 demot och kan göra en minirecension?
1. Yes!.
2. Det är, enligt mitt tycke, det bästa BF-spelet hittills, har spelat alla utom just Bad Company 1, och även köpt alla i serien utom då BC1, samt 2142:an, vilket mest var ett skämt. (Har även nu senast kört iaf 30 timmar+ i betan av BC 2, under december när det var betatestning).
Sammanfattningsvis är det m ao grymt bra. Det finns faktiskt inte mycket att klaga på överhuvudtaget. Grafiken kan vara lite kantig stundtals, men rent spelmässigt sett är det en klar vinnare. Fysikmotorn/spelkänslan är fenomenal enligt mitt tycke, (självklart en smaksak), den kontroll man känner när man just börjar vänja sig vid allting är väldigt, väldigt bra, bättre än t ex Killzone 2.
Ljudmässigt är det, som vanligt när det gäller moderna BF-spel, även här på topp, klart i framkant ljudmässigt sett. (Finns det överhuvudtaget något spel med bättre ljud ute?).
Det bästa av alltihop är ändå bandesignen, otroligt bra helt enkelt. Har spelat två kartor, en "hamnkarta" i betan, och en "snökarta" i demot. Hamnkartan är snäppet roligare, men så har jag också kört den säkert 10ggr mer, och kan det m ao mycket bättre. Kartorna känns precis lagom för full server/strax under, det blir precis lagom mycket kaos då utan att det ska kännas helt hopplöst att göra något vettigt överhuvudtaget. De bjuder även på stor variation, även om varje karta självklart har ett "grundtema". Vidare är de så gott som perfekt balanserade, ingen/inget klass eller fordon känns mer överlägsen än de andra, utan här finns det verkligen alltid något man kan göra för att motverka motståndarnas planer och spelsätt - kan vara bästa kartorna någonsin i BF-serien, vilket säger en hel del.
Kort och gott - jag är helsåld på konceptet, bästa shootern jag spelat på PS3:an, och med rätt teamwork är det något av det absolut bästa man kan spela överhuvudtaget, ja - jag tycker verkligen det är såhär bra, fast det krävs nog att man spelar det ett tag först, kan vara lite svårt att komma in i, iaf om man är ovan vid genren.
Scratch89
2010-02-08, 21:39
Fick just tag på FF12, tänkte spela lite innan FF13. Har lite svårt med kläddesign, har Vaan en sportbh på sig eller?!
Heh, Vaan är nog den med knepigast klädstil av huvudpersonerna i FF-serien. De andra har så klart varit udda (typ Tidus med sina olika långa byxben), men på något sätt coola. Vaan ser ut att komma direkt från Blue Oyster Bar i Polisskolan.
Tur att Ashe och Penelo väger upp:
http://www.ashelia.com/Ashe_aka_Ashelia_Princess.jpg
http://www.pinkraygun.com/wp-content/uploads/img_1.jpg
Vad är skillnaderna mellan svårighetsnivåerna i Dragon Age? Är fienderna smartare, slår de hårdare osv?
Slår hårdare, har mer hälsa, stora skillnaden är att på normal på konsol så gör man ingen skada på sin grupp med sina egna area effect potions och spells medan på nightmare gör man lika mycket skada på sina egna gubbar som på fienden, kräver lite mer planering inför varje strid...
Tyckte främst att man kände av svårighetsskillnaden precis i början, så fort man får med Morigan så blev det betydligt enklare...
Scratch89
2010-02-08, 21:42
Okej! Jag spelar på Normal på PC nu, och då gör mina AOE-spells skada på mig med. Jag tycker att det generellt är svårt att placera dem ordentligt om man inte har en magiker som main char som man detaljstyr.
Träffar sleep och liknande ens egna också?
Albatross
2010-02-08, 22:17
Spelat nån timme Assassins Creed 2, det är ju otroligt mycket bättre än ettan, det måste jag säga. Sen att jag svär konstant över att idioten hoppar ut för ett stup istället för att... ja... inte göra det, det får man ta :D
Mr.Cosybear
2010-02-08, 22:49
1. Yes!.
2. Det är, enligt mitt tycke, det bästa BF-spelet hittills, har spelat alla utom just Bad Company 1, och även köpt alla i serien utom då BC1, samt 2142:an, vilket mest var ett skämt. (Har även nu senast kört iaf 30 timmar+ i betan av BC 2, under december när det var betatestning).
Sammanfattningsvis är det m ao grymt bra. Det finns faktiskt inte mycket att klaga på överhuvudtaget. Grafiken kan vara lite kantig stundtals, men rent spelmässigt sett är det en klar vinnare. Fysikmotorn/spelkänslan är fenomenal enligt mitt tycke, (självklart en smaksak), den kontroll man känner när man just börjar vänja sig vid allting är väldigt, väldigt bra, bättre än t ex Killzone 2.
Ljudmässigt är det, som vanligt när det gäller moderna BF-spel, även här på topp, klart i framkant ljudmässigt sett. (Finns det överhuvudtaget något spel med bättre ljud ute?).
Det bästa av alltihop är ändå bandesignen, otroligt bra helt enkelt. Har spelat två kartor, en "hamnkarta" i betan, och en "snökarta" i demot. Hamnkartan är snäppet roligare, men så har jag också kört den säkert 10ggr mer, och kan det m ao mycket bättre. Kartorna känns precis lagom för full server/strax under, det blir precis lagom mycket kaos då utan att det ska kännas helt hopplöst att göra något vettigt överhuvudtaget. De bjuder även på stor variation, även om varje karta självklart har ett "grundtema". Vidare är de så gott som perfekt balanserade, ingen/inget klass eller fordon känns mer överlägsen än de andra, utan här finns det verkligen alltid något man kan göra för att motverka motståndarnas planer och spelsätt - kan vara bästa kartorna någonsin i BF-serien, vilket säger en hel del.
Kort och gott - jag är helsåld på konceptet, bästa shootern jag spelat på PS3:an, och med rätt teamwork är det något av det absolut bästa man kan spela överhuvudtaget, ja - jag tycker verkligen det är såhär bra, fast det krävs nog att man spelar det ett tag först, kan vara lite svårt att komma in i, iaf om man är ovan vid genren.
+1 på det! Var lite tveksam i början, men när man suttit och nött det ett tag så är det förbaskat kul! Får en härlig oldschool BF-känsla.
Grafikmässigt tycker jag dock att det är lite för mycket av det jag kallar HD-glare, dvs att allt ska glänsa så förbannat jävla mycket som om det vore glas under en strålkastare, men man vänjer sig vid detta efter en stund då det inte är ett ovanligt sätt att "boosta" grafiken nuförtiden....
Okej! Jag spelar på Normal på PC nu, och då gör mina AOE-spells skada på mig med. Jag tycker att det generellt är svårt att placera dem ordentligt om man inte har en magiker som main char som man detaljstyr.
Träffar sleep och liknande ens egna också?
Nix sleep träffar inte ens egna, inte heller waking nightmare tex... Det står på varje spell ifall det finns risk för friendly fire... Sleep är en lysande spell förövrigt, tricket är att se till att ens andra gubbar fokuserar på en snubbe så att de inte väcker massa i onödan. Låt dem sova lite medans man hinner plocka den tuffaste av dem, sen nightmare på en av dem som typ dör och så slutligen waking nightmare innan de hinner vakna. Fun stuff...
En annan sak som hjälper på nightmare är storm of the century, först spell might, sen bomba fienden med blizzard (innan de sett dig), blizzard slår ner dem och gör det trögt för dem att ta sig ut, direkt slänger du tempest också och så får man en jävlar storm som typ dödar allt förutom de tuffaste bossarna... Good stuff
Columbia
2010-02-08, 23:30
Spelat nån timme Assassins Creed 2, det är ju otroligt mycket bättre än ettan, det måste jag säga. Sen att jag svär konstant över att idioten hoppar ut för ett stup istället för att... ja... inte göra det, det får man ta :D
Bortsett från den aningen banala huvudstoryn så är just dessa idiotiska hopp bland det enda jag stör mig på när det gäller det spelet. Otrolig känsla och spelglädje i övrigt.
stolpskott
2010-02-09, 08:48
Spela med italienska och engelska subs, annars dör spelet efter halva storyn.
Du ändrar till engelska subs genom att ändra konsolens/datorns inställningar från svenska till engelska.
Scratch89
2010-02-09, 08:58
Nix sleep träffar inte ens egna, inte heller waking nightmare tex... Det står på varje spell ifall det finns risk för friendly fire... Sleep är en lysande spell förövrigt, tricket är att se till att ens andra gubbar fokuserar på en snubbe så att de inte väcker massa i onödan. Låt dem sova lite medans man hinner plocka den tuffaste av dem, sen nightmare på en av dem som typ dör och så slutligen waking nightmare innan de hinner vakna. Fun stuff...
En annan sak som hjälper på nightmare är storm of the century, först spell might, sen bomba fienden med blizzard (innan de sett dig), blizzard slår ner dem och gör det trögt för dem att ta sig ut, direkt slänger du tempest också och så får man en jävlar storm som typ dödar allt förutom de tuffaste bossarna... Good stuff
Sleep+Horror+Waking Nightmare har jag kört en hel del. Det är kul när allting slår in perfekt, och de bara står där och skakar en stund, för att sedan börja slå ihjäl sig själva eller sina kompisar. :devil:
Civilrätt
2010-02-09, 09:25
+1
Riktigt kul är det, riktigt bra spel mao
Svedberg
2010-02-09, 09:59
Släpp freerun knappen så gör han inte idiotiska hopp och ni kan fortfarande klättra etc.
Ska vara med i min första FIFA10-turnering, behöver SNABBA tips på hur man gör mål.
http://ligan.webs.com/
Aliens VS Predator Close combat-tips
http://www.gametrailers.com/video/close-combat-aliens-vs/61657
Tyvärr Kurre, vet inget om FIFA10, annars hade jag hjälpt te. Vilken knapp sparkar man med? :D
Tyvärr Kurre, vet inget om FIFA10, annars hade jag hjälpt te. Vilken knapp sparkar man med? :D
Jag brukar hamra som en galning på ringen så fort jag kommer över halva plan.
Ska vara med i min första FIFA10-turnering, behöver SNABBA tips på hur man gör mål.
http://ligan.webs.com/
Har lirat lite, men är ytterst amatör och äger själv inte spelet.
Men 2 snabbtryck på "skottknappen" ger ett lågt skott på mål (bra mkt bättre än att skjuta över den hela tiden som en annan gjorde i början).
Hålla inne "trickknappen" (L2 på PS3) samtidigt som du skjuter har jag för mig innebär skott med bredsida = med kontrollerat / går att skruva lite längre ifrån mål.
L2 + trekant gör lobb-genomskärare vilket kan vara grymt effektivt ist. för vanlig markgående.
Det jag kommer på sådär huxflux, men då är det sorts game jag lirat på amatörnivå också mot andra som lirat lika få gånger, så ta mig inte på mina ord :D
Jag funderar på om man ska införskaffa sig en jtaggad 360 krysslåda så man kan lira från hddn? Men det vore egentligen bara för FIFA isåfall, just nu kommer jag inte på många andra kul 4player coop/vs lir på konsollen? Ägt en låda innan, men sålde pga att jag egentligen sällade lirade på den och onlinebiten lockar mig inte med betalning osv. Ze beslutsangst. Skinnjacka eller krysslåda? :Virro
Lasse Kongo
2010-02-09, 18:34
En liten spelupdate då.
Mass Effect 2 är grymt, kör det dock inte så jättemycket då jag mestadels lirar GTA IV, vill köra klart det innan episoderna kommer, snart kört 19h och nästan bara huvudstoryn, tar tillbaka allt dåligt jag sagt om det spelet, fyfan så bra det är, blir att ta tag i ME2 på allvar när jag klarat GTA IV
Forza 3, va ska man säga, inget bilspel som kommer i närheten, jag hade ju sen innan FM2 som bästa bilspelet jag någonsin spelat, och även om det inte är sådär extremt mycket nytt och förbättrat till 3an är det ändå mer av allt som gjorde 2an så bra, grymt.
Trials HD, sjukt kul, tycker dock att det är synd att de inte gjort delningen av egna banor bättre, bara kunna ladda ner av friends suger ju, fan tänk om det hade funnits en topplista med de högst rankade banorna, svåraste etc, spelet hade ju haft oändlig livlängd då, skumt.
Shadow Complex, kört ett par timmar och det känns som nästan som ett fullprisspel :hbang: kommer köra det rätt mycket har jag en känsla av.
Någon som vet btw om Psychonauts fungerar med hdmi, eller fungerar gör det men bilden blir så liten? Måste jag sätta i komponentkablarna eller går det fixa med hdmi, har sökt men finner inga bra svar? Tänkte att någon annan kanske har spelet till 360 och kan hjälpa mig, får väl hämta komponentkablarna i värsta fall men jobbigt!
En snabb fråga. Om jag vid någon tidpunkt skulle byta in min nuvarande xbox 360 mot en nyare elite går det att "hämta" sin profil med gamerpoints och ladda ner spelen man köpt igen? Eller någon annan lösning?
Behöver uppgradera hårddisken förr eller senare hursomhelst och verkar som att byta in sin nuvarande pro mot en elite är en bra mycket bättre deal. Dessutom kommer allt i den framtida hemmabio setupen vara svart och man har haft tur såhär långt då x lådan har funkat perfekt för mig nu i 2 år utan några problem, hade varit nice med en ny xbox som man hade garanti på...
Lasse Kongo
2010-02-09, 20:04
En snabb fråga. Om jag vid någon tidpunkt skulle byta in min nuvarande xbox 360 mot en nyare elite går det att "hämta" sin profil med gamerpoints och ladda ner spelen man köpt igen? Eller någon annan lösning?
Behöver uppgradera hårddisken förr eller senare hursomhelst och verkar som att byta in sin nuvarande pro mot en elite är en bra mycket bättre deal. Dessutom kommer allt i den framtida hemmabio setupen vara svart och man har haft tur såhär långt då x lådan har funkat perfekt för mig nu i 2 år utan några problem, hade varit nice med en ny xbox som man hade garanti på...
Det går väl att ta "recovery gamertag" och självklart kan du då ladda ner allt du köpt etc.
Själv har jag löst det så smidigt att jag har mina profiler på ett minneskort, jag köpte mitt första 360 -05 den modellen hette core och det var väl typ ett 64mb minneskort man fick med, det har jag kvar än idag, så alltid när jag skaffat nya maskiner har jag bara satt in minneskortet och kopierat över profilen =)
stolpskott
2010-02-09, 20:08
Din profil kan du ladda ner från live med hjälp av funktionen "Recover your gamertag" som finns på alla x-boxar. För att ha kvar spelen du laddat ner kan du beställa en överföringskabel gratis från xbox hemsida. Om du gör detta behöver du givetvis inte använda den tidigare nämnda funktionen, då din profil också överförs med hjälp av den här kabeln. Det du gör är att du överför ALL information från den ursprungliga hårddisken till den nya, och all information förutom den grundläggande som behövs för att xboxen ska fungera försvinner från den ursprungliga xboxen. Det går endast att överföra information en gång per hårddisk, dvs du kan inte flytta tillbaks allt om du ångrar dig.
Din profil kan du ladda ner från live med hjälp av funktionen "Recover your gamertag" som finns på alla x-boxar. För att ha kvar spelen du laddat ner kan du beställa en överföringskabel gratis från xbox hemsida. Om du gör detta behöver du givetvis inte använda den tidigare nämnda funktionen, då din profil också överförs med hjälp av den här kabeln. Det du gör är att du överför ALL information från den ursprungliga hårddisken till den nya, och all information förutom den grundläggande som behövs för att xboxen ska fungera försvinner från den ursprungliga xboxen. Det går endast att överföra information en gång per hårddisk, dvs du kan inte flytta tillbaks allt om du ångrar dig.
Tack till dig och Lasse Kongo. Jag var medveten om att det gick att lösa att flytta över från hårddisken direkt till en annan hårddisk (har funderat på att uppgradera min pro innan) men vart osäker på ifall det gick att lösa ifall jag bytte in lådan, då har jag ju redan lämnat ifrån mig lådan innan jag har den nya att använda... Men skönt att det går att lösa!:) Frågan är bara ifall man behöver ha rensat sin xbox innan man lämnar ifrån sig den för att det ska fungera?
Langster
2010-02-10, 09:15
Någon som vet btw om Psychonauts fungerar med hdmi, eller fungerar gör det men bilden blir så liten? Måste jag sätta i komponentkablarna eller går det fixa med hdmi, har sökt men finner inga bra svar? Tänkte att någon annan kanske har spelet till 360 och kan hjälpa mig, får väl hämta komponentkablarna i värsta fall men jobbigt!
Det kan finnas något undantag, men jag har inte varit med om att något gammalt xbox spel inte funkar som man förväntar sig med HDMI. De spel som inte stöder widescreen får dock borders på sidorna som sig bör... Det är inte det som du tycker gör att bilden är liten?
Original xbox spel ska renderas i 720p och kan uppskalas till 1080p om det är det man har ställt in i dashboarden.
Nu när jag tänker efter vet jag iofs inte om jag faktiskt provat just Psychonauts med HDMI, så det kan vara så att det är något problem med just det. En enkel lösning vore dock att ställa in xboxen på 480p och låta TV:n skala upp bilden istället - det BORDE funka. Du kan även testa med 720p i så fall.
Vilka inställningar har du ställt in i dashboarden?
Om du inte får det att funka måste jag nog fan ladda ner Psychonauts igen och kolla hur det funkar!
Hur har det gått med uppkopplingsproblemen du hade förresten?
Langster
2010-02-10, 09:30
Tack till dig och Lasse Kongo. Jag var medveten om att det gick att lösa att flytta över från hårddisken direkt till en annan hårddisk (har funderat på att uppgradera min pro innan) men vart osäker på ifall det gick att lösa ifall jag bytte in lådan, då har jag ju redan lämnat ifrån mig lådan innan jag har den nya att använda... Men skönt att det går att lösa!:) Frågan är bara ifall man behöver ha rensat sin xbox innan man lämnar ifrån sig den för att det ska fungera?
Man bör alltid rensa sin xbox innan man säljer den!
Annars kan du ju ha kreditkortsnummer, adressuppgifter och allt möjligt i den!
Dessutom kan du få problem med spellicenser till t.ex arcadespel, då de är kopplade både till din gamertag och konsolen de laddades ned till.
Säljer du den till en butik eller liknande så kan man nog utgå från att de rensar maskinen innan den säljer den vidare, men man ska inte vara alltför säker på det med tanke på att folk ibland får andra personers bilder på minneskort osv när de köper till synes nya kameror etc.
Hur som helst så är det inte vara några problem med att ta tillbaka din gamertag även om du inte rensar innan.
Lasse Kongo
2010-02-10, 10:19
Det kan finnas något undantag, men jag har inte varit med om att något gammalt xbox spel inte funkar som man förväntar sig med HDMI. De spel som inte stöder widescreen får dock borders på sidorna som sig bör... Det är inte det som du tycker gör att bilden är liten?
Original xbox spel ska renderas i 720p och kan uppskalas till 1080p om det är det man har ställt in i dashboarden.
Nu när jag tänker efter vet jag iofs inte om jag faktiskt provat just Psychonauts med HDMI, så det kan vara så att det är något problem med just det. En enkel lösning vore dock att ställa in xboxen på 480p och låta TV:n skala upp bilden istället - det BORDE funka. Du kan även testa med 720p i så fall.
Vilka inställningar har du ställt in i dashboarden?
Om du inte får det att funka måste jag nog fan ladda ner Psychonauts igen och kolla hur det funkar!
Hur har det gått med uppkopplingsproblemen du hade förresten?
Precis, det blir svarta kanter på sidorna, vilket irriterar, testat att ändra till 480p och då blev det helknas, när jag lirade via komponent förr ändrade jag alltid till 480p för att få helbild.
Kolla gärna om du får ordning på det :]
Ang uppkopplingen funkar det, men man får vänta länge efter att jag slår på routern första ggn innan jag kan slå på boxen, räcker med att vänta en sekund på ps3.
Langster
2010-02-10, 10:38
Är det förresten någon mer än jag som skaffat Bioshock 2?
Har inte spelat så jättelångt, men det verkar OK... Men det känns EXAKT som Bioshock 1. Känslan jag får är att det här skulle egentligen kunna vara en expansion till första spelet istället för en uppföljare.
Grafiken ser exakt ut som den gjorde i ettan, inte ett dugg bättre som man kanske kunde ha förväntat sig. Det har ju ändå gått 2,5 år sen ettan släpptes. Det är t.o.m. så att grafiken känns lite mindre välputsad än den gjorde i ettan, vissa texturer är av rätt låg kvalitet och fiendernas och andra karaktärers ansikten verkar faktiskt vara av sämre kvalitet än tidigare, trots att de redan då var rätt mediokra. Synd, eftersom ettan i princip var grafiskt fulländat inom de ramar av hårdvara och grafikmotor som fanns då. Grafiken imponerar inte alls nu.
Att man är en Big Daddy märker man inte mycket av faktiskt, rörelseschemat och hastigheten man rör sig i är exakt den samma som i förra spelet, det är endast vapnen som skiljer sig. Plasmids och tonics är hittills även de exakt likadana som förra gången.
Man får egentligen ingen känsla alls av att det gått 10 år sedan förra spelet, med tanke på hur dåligt skick staden var i redan då borde stället ha kollapsat helt och hållet vid det här laget, men det enda som hänt verkar vara att det börjat växa havstulpaner och koraller inomhus - trots att de platser där de växer inte är vattenfyllda! Staden är dessutom precis lika full av människor (eller vad man ska kalla dem) som tidigare, eller rättare sagt, de verkar ha förökat sig t.o.m. vilket känns rätt märkligt med tanke på att de ska överleva under extremt våldsamma förhållanden samtidigt som de genomgår extrema mutationer i en stad som kollapsar utan något som helst underhåll.
Just detta är väl det som är det största felet på spelet tycker jag, jag hade gärna sett en större förändring av staden och invånarna, som borde vara ännu mer monster/zombies vid det här laget.
Sen stör jag mig på att de återkommande karaktärernas porträttbilder när de pratar med en via radion eller när man lyssnar på ljudbanden är ändrade och vissa ser inte alls ut som de gjorde i ettan.
Men ettan var ju så pass bra att bara mer av samma vara räcker långt, för mig iaf.
Langster
2010-02-10, 10:47
Precis, det blir svarta kanter på sidorna, vilket irriterar, testat att ändra till 480p och då blev det helknas, när jag lirade via komponent förr ändrade jag alltid till 480p för att få helbild.
Kolla gärna om du får ordning på det :]
Ang uppkopplingen funkar det, men man får vänta länge efter att jag slår på routern första ggn innan jag kan slå på boxen, räcker med att vänta en sekund på ps3.
Men de svarta kanterna SKA vara där, om spelet inte stöder widescreen. Om du låter bilden täcka skärmen blir den utsträckt istället. Men så kan man ju ha det om man gillar det iofs.
Välj 480p och välj INTE widescreen så bör bilden täcka skärmen. Suddigare och utsträckt blir det, men om du föredrar det så...
Anledningen till att du måste välja 480p är att övriga upplösningar endast är för widescreen, då läggs de svarta kanterna till för att ge rätt proportioner.
Iofs, så borde du ha funktioner i själva TV:n som sträcker ut bilden i efterhand, detta kan du testa i 1080p så får du iaf en lite skarpare bild.
Anledningen till att du får vänta längre med 360 än med PS3 är antagligen att din router har olika lägen för kabel uppkoplingen och den trådlösa. Och att det tar olika lång tid för dessa att komma igång, eller att en trådlös uppkoppling kontrolleras "lösare" av mottagaren vilket gör att du i själva verket kanske får vänta lika länge innan uppkopplingen verkligen sker men att den inte "failar" när den inte uppnår uppkoppling på en gång utan försöker ett antal gånger innan den ger upp.
Köp en trådlös adapter till 360 och se om det funkar bättre! ;)
Allvarligt talat så har jag en sån och de funkar bra, synd att de kostar så jävla mycket bara! Skönt att slippa en sladd extra dock.
Lasse Kongo
2010-02-10, 10:48
Har inte spelat så jättelångt, men det verkar OK... Men det känns EXAKT som Bioshock 1. Känslan jag får är att det här skulle egentligen kunna vara en expansion till första spelet istället för en uppföljare.
Grafiken ser exakt ut som den gjorde i ettan, inte ett dugg bättre som man kanske kunde ha förväntat sig. Det har ju ändå gått 2,5 år sen ettan släpptes. Det är t.o.m. så att grafiken känns lite mindre välputsad än den gjorde i ettan, vissa texturer är av rätt låg kvalitet och fiendernas och andra karaktärers ansikten verkar faktiskt vara av sämre kvalitet än tidigare, trots att de redan då var rätt mediokra. Synd, eftersom ettan i princip var grafiskt fulländat inom de ramar av hårdvara och grafikmotor som fanns då. Grafiken imponerar inte alls nu.
Att man är en Big Daddy märker man inte mycket av faktiskt, rörelseschemat och hastigheten man rör sig i är exakt den samma som i förra spelet, det är endast vapnen som skiljer sig. Plasmids och tonics är hittills även de exakt likadana som förra gången.
Man får egentligen ingen känsla alls av att det gått 10 år sedan förra spelet, med tanke på hur dåligt skick staden var i redan då borde stället ha kollapsat helt och hållet vid det här laget, men det enda som hänt verkar vara att det börjat växa havstulpaner och koraller inomhus - trots att de platser där de växer inte är vattenfyllda! Staden är dessutom precis lika full av människor (eller vad man ska kalla dem) som tidigare, eller rättare sagt, de verkar ha förökat sig t.o.m. vilket känns rätt märkligt med tanke på att de ska överleva under extremt våldsamma förhållanden samtidigt som de genomgår extrema mutationer i en stad som kollapsar utan något som helst underhåll.
Just detta är väl det som är det största felet på spelet tycker jag, jag hade gärna sett en större förändring av staden och invånarna, som borde vara ännu mer monster/zombies vid det här laget.
Sen stör jag mig på att de återkommande karaktärernas porträttbilder när de pratar med en via radion eller när man lyssnar på ljudbanden är ändrade och vissa ser inte alls ut som de gjorde i ettan.
Men ettan var ju så pass bra att bara mer av samma vara räcker långt, för mig iaf.
Jag har varit riktigt hypad men det har försvunnit, väntar tills det finns i reabacken då det finns bättre kommande spel att lägga krut på.
Känns också lite meh att vara en BiG Daddy.
Lasse Kongo
2010-02-10, 10:54
Men de svarta kanterna SKA vara där, om spelet inte stöder widescreen. Om du låter bilden täcka skärmen blir den utsträckt istället. Men så kan man ju ha det om man gillar det iofs.
Välj 480p och välj INTE widescreen så bör bilden täcka skärmen. Suddigare och utsträckt blir det, men om du föredrar det så...
Anledningen till att du måste välja 480p är att övriga upplösningar endast är för widescreen, då läggs de svarta kanterna till för att ge rätt proportioner.
Iofs, så borde du ha funktioner i själva TV:n som sträcker ut bilden i efterhand, detta kan du testa i 1080p så får du iaf en lite skarpare bild.
Anledningen till att du får vänta längre med 360 än med PS3 är antagligen att din router har olika lägen för kabel uppkoplingen och den trådlösa. Och att det tar olika lång tid för dessa att komma igång, eller att en trådlös uppkoppling kontrolleras "lösare" av mottagaren vilket gör att du i själva verket kanske får vänta lika länge innan uppkopplingen verkligen sker men att den inte "failar" när den inte uppnår uppkoppling på en gång utan försöker ett antal gånger innan den ger upp.
Köp en trådlös adapter till 360 och se om det funkar bättre! ;)
Allvarligt talat så har jag en sån och de funkar bra, synd att de kostar så jävla mycket bara! Skönt att slippa en sladd extra dock.
Flyttar till en etagelgh snart, då måste jag fixa trådlösa adaptern för fiberuttaget är på nedervån och 360 ska vara på övervån : P
Ang Psychonauts, jag föredrar jag helskärm :]
Lasse Kongo
2010-02-10, 19:24
Nu finns både Gamereactors nätrecension ute, även ps3bloggens, lär väl även fyllas på här http://www.gamerankings.com/ps3/933123-heavy-rain/articles.html
Jag har ju lirat demot ganska mycket så jag vet att det kommer bli ett väldigt bra spel, väntar bara tills xboxfanboysen kommer och sågar spelet ;)
Spelet kommer bli lite speciellt, men jag vill gärna stödja folk som försöker med annat än fps liksom, sen är jag svag för spel med bra story etc.
Det lär inte bli någon revolution, men ett jävligt bra och gripande spel, längtar som fan!
Heavy Rain snackar jag om såklart.
Lasse Kongo
2010-02-10, 19:26
Ett skönt citat från 1up:
"Heavy Rain may not appeal to every twitch-shooter fan out there, but if you believe games can evolve beyond Pac-Man and Mario then I suggest supporting the amazing work Quantic Dream has done"
Vatusan! Är inte spelet realistiskt? :D
Jag fastnade verkligen för ettan, får se hur det blir med B2 när jag är klar med Mass Effect 2.
kalajset
2010-02-10, 20:14
Intressanta kommentarer ang. Bioshock 2 Langster, jag var aldrig särskilt sugen på det iofs, (måste varit en av få som tyckte ettan var OK, men inte så mycket mer), men nu kan jag med gott samvete sluta bry mig helt om uppföljaren m ao, då det inte verkar som jag missar något överhuvudtaget.
Synd iofs, då jag tycker själva miljöerna och atmosfären i sig är något av det häftigaste man kan tänka sig i FPS-väg.
Blir nog Bad Company 2 : Kalejs-edition istället för Bioshock!
Spelade klart mass effect 1 tidigare ikväll, det var tydligen på veteran jag spelat, hardkorv låste man tydligen upp när man klarat spelet en gång. Eftersom jag spelat igenom som en god och präktig scout paragon så startade jag direkt upp en elaking tilll renegade på hardkorv.
Måste säga att mass effect 1 inte alls var samma upplevelse som dragon age som totalt våldförde sig på mig under en längre tid, mass effect är ett väldigt väldigt trevligt spel dock. Hoppas att mass effect 2 landar närmare dragon age i upplevelse...
dragon age origins har spelats ca 46h nu och jag tycker fortfarande det är kul. ;)
efter det blir det mass effect 2!
stolpskott
2010-02-11, 21:44
Det där med att de tio åren inte har märkts av så mycket har ju att göra med tjejen som tagit över efter Andrew Ryan. När du har kommit längre in i storyn kommer allt att uppenbaras för dig.
MrBurner
2010-02-11, 22:46
Heavy Rain-demo på PSN. Blir till att testa i morgon. Nu - sömn.
Langster
2010-02-12, 08:28
Vatusan! Är inte spelet realistiskt? :D
Jag fastnade verkligen för ettan, får se hur det blir med B2 när jag är klar med Mass Effect 2.
Det där med att de tio åren inte har märkts av så mycket har ju att göra med tjejen som tagit över efter Andrew Ryan. När du har kommit längre in i storyn kommer allt att uppenbaras för dig.
Men hallå?
En TJEJ sköter om det tekniska undret som är Rapture?
Nu blev ju hela konceptet ännu svårare att svälja!
:laugh:
Nu är allting förklarat eller hvad Lange? :D
Bra reklam för Fallout 3?
Matthew Perry lirade så mkt så han fick gå till doktorn pga handskada. ;)
yAbRzjRRLds
Lasse Kongo
2010-02-12, 10:54
Yeh, aftonbladet kan om de vill: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/recensioner/spel/article6589154.ab
Columbia
2010-02-12, 11:06
Oblivion + Bioshock för 199 kr på CDON. Slog till på samma erbjudande hos Webhallen, fast för 219 kr.
Två av de mest kritikerrosade spelen på 360 för det priset, då måste man slå till oavsett om man känner sig litet skeptisk till båda spelen. :hbang:
BF: Bad company 2 demot på 360-lådan. Förvånansvärt roligt, har inte fastnat för något BF tidigare men satt tyvärr uppe halva natten och lirade MP-demot. Blev en seg dag på jobbet >.<
Albatross
2010-02-12, 14:53
Demot på Heavy Rain gjorde ju inte att man blev mindre pepp direkt. Fy fan så nice det ska bli :D
Heavy Rain verkar enormt fedt
Nelson81
2010-02-12, 22:20
justfan laddade ju ner (hjalle och) heavy rejn. måste testa så fort sambon somnat (ser på en kass beck film)
HerksonMandela81
Du såg Heavy rain-sekvensen jag postade va? (slagsmålet mellan Lasse K och KJI)
Men hallå?
En TJEJ sköter om det tekniska undret som är Rapture?
Nu blev ju hela konceptet ännu svårare att svälja!
:laugh:
Jaha, då lämnar jag tillbaka spelet imorgon. En kvinna som ska sköta en teknisk anläggning!?
Jagärsvag
2010-02-12, 23:55
justfan laddade ju ner (hjalle och) heavy rejn. måste testa så fort sambon somnat (ser på en kass beck film)
Är det sambon som bär på bollarna också?
Jag laddar ner heavy rain nu, hoppas det är kul!!!
RagnarÖhman
2010-02-13, 00:03
Rock Band/Guitar Hero någon?
PSN: sileNthulk
Satan i gatan! Ge mig Heavy Rain! *gah!*
Nelson81
2010-02-13, 09:51
Är det sambon som bär på bollarna också?
!!!
näfan han har sina egna
Jagärsvag
2010-02-13, 10:18
Hårt regn var kul men kunde man inte få sexa till det när man ändå la pengarna på bordet?
Hoppas det blir fixat till release.
näfan han har sina egna
Nelson81
2010-02-13, 11:49
fan så tråkigt bf2 demot är. känns som att man mest springer.
Va nere och bokade Battlefield och Final Fantasy nu, bytte in 4 gamla spel så det blev bara 200 spänn totalt. Köpte dessutom de andra spelen begagnat för en spottstyver. Nu har jag tjänat!
Lasse Kongo
2010-02-13, 13:41
fan så tråkigt bf2 demot är. känns som att man mest springer.
OK, jag tror man skjuter med R1 annars.
Nelson81
2010-02-13, 13:50
ok, jag tror man skjuter med r1 annars.
ring nÅgon som bryr sig din jÄvla megamupp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!helvetes jÄvla skit
Sir Anselm
2010-02-13, 18:44
Blev riktigt sugen på Heavy Rain efter att ha kört lite av demot! *cupid*
Lasse Kongo
2010-02-13, 19:31
ring nÅgon som bryr sig din jÄvla megamupp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!helvetes jÄvla skit
Jag tror man laddar om med fyrkant?
Lasse Kongo
2010-02-13, 19:32
Blev riktigt sugen på Heavy Rain efter att ha kört lite av demot! *cupid*
Kul kul, jag tror det kommer bli en schysst och annorlunda upplevelse.
Nej nej skjuter gör du med mouse1 och reload är default på R.
Nelson81
2010-02-13, 23:39
verkar rätt ballt, ett måste. riktigt skön stämning. Fan så grym grafiken var när det laddade och man såg deras trynen i närbild.
seriöst, fan så trist bf2 demot är, bara jag som tycker så (och lars)
Va? Bad Company 2 äger ju.
Du måste ha fått riktigt usla teams, Herrkuloz
RagnarÖhman
2010-02-14, 09:13
BC2 är nog det sämsta FPS som jag har spelat efter quake wars.
VAR ÄR BATTLEFIELD 2 TILL KONSOLL?!?!?!?!??!
P.S Rock Band/Guitar Hero någon?
Sir Anselm
2010-02-14, 09:17
Är BC2 lika kul online som BC1 så kommer det gå många timmar för mig. Jag gillar de stora banorna, så jävla mycket bättre än MW2:s små klaustro-banor...
BC2 är nog det sämsta FPS som jag har spelat efter quake wars.
VAR ÄR BATTLEFIELD 2 TILL KONSOLL?!?!?!?!??!
P.S Rock Band/Guitar Hero någon?
Kan köra lite med dig om du säger att BC2 är det bästa FPS du spelat och inte sätter dig vid datorn! :D
Vad exakt är det du inte gillar med BC2?
Det har ju det mesta.
Säg tex att du och några från ditt team (säg 4 pers) sitter och skyddar en disarm i ett hus. Det går bra så länge det kommer fotfolk (vi har alla ingångar skyddade), men så kommer lede fi med en pansarvagn och blåser hål på VÄGGEN till huset! :D
Hur ofta ser man det?
Det enda jag saknar i BC2 är Prone-position. Att man inte kan lägga sig på maggen och skjuta/kravla.
kalajset
2010-02-14, 09:50
Det enda jag saknar i BC2 är Prone-position. Att man inte kan lägga sig på maggen och skjuta/kravla.
Detta var något de tog bort från BF-serien för ett tag sedan, fanns tidigare. Har även varit uppe önskemål, (såklart), från oss vanliga användare att det kommer tillbaks, men till BC2 är det iaf sagt ett bestämt nej. Varför kan man däremot fundera på, kanske inbjöd för mycket till camping? (Vilket jag inte ser som något särskilt märkligt själv, viss camping måste förekomma i Battlefieldspelen om laget ska vinna, och det finns alltid motvapen att ta till).
Det jag gillar med Battlefieldserien är annars att man "vinner som ett lag", på den tiden jag spelade mycket COD t ex var det mycket mer fokus på sina enskilda stats, både från mig själv och 90% av alla andra som spelade spelet, uppskattningsvis.
Jag tycker BC2 är det mest kompletta FPS spel jag någonsin spelat faktiskt, och ändå har jag inte kört slutprodukten. Men visst, det är inget renodlat FPS, skillnaderna finns, och är självklart påtagliga. Smaksak.
EDIT: Bra beskrivning av spelet annars, det är ju faktiskt så det är, och just det som är en stor del av charmen. :D - Det är klyschigt, men det mesta kan faktiskt inträffa under en match.
Jag tycker både Mag och BC2 är bra och har sina kvalitéer.
BC2 har ju feta fordon som kan spränga sönder campade byggnader etc
MAG har ju storskaligt teamwork , prone etc
Bägge spelen har bra Objektiv-lir som både kräver offensiv och defensiv beroende på, men det kräver teamwork och kommunikation oavsett.
BC2 har ju lite mer OOMPH på effekterna (tex granatexplosionerna är perfekta och känns riktigt tunga, så även alla tunga pansarvagnar etc)
Det enda jag saknar i BC2 är customization på looks, då jag vill ha mustasch när jag springer omkring. (Jag vet inte ens hur man ser ut i BC2 men förmodligen med camo-mask)
I MAG kunde jag iaf ha den episka mustaschen!
Det jag inte förstår är hur både Herk och Ragge kan ogilla BC2.
Scratch89
2010-02-14, 11:11
Ragnar: Efter tentan imorgon är jag och Elin på med lite Guitar Hero!
Albatross
2010-02-14, 12:02
Aaaaaaah, varför gjorde de inte Assassins Creed 1 lika bra som tvåan. Jag kan förlora mig i 3 timmar bara att hoppa runt och nita vakter :D
I tvåan dvs. Alltså, spelet. Inte vakterna i tvåan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.