handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 [69] 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

davvvan
2011-02-17, 18:53
lZqrG1bdGtg

Jarod
2011-02-17, 18:57
lZqrG1bdGtg

Fuck teh game, I wanna see the movie!! *drool*

Kwon
2011-02-17, 19:38
Undrar vad han grundar Diablo III @ 2011 på? Tomma förhoppningar som alla andra, eller har jag missat något?

grundar väl på "läckan"

http://fourplayercoop.com/wp-content/uploads/2010/12/blizzard-product-slate-leaked.jpg

panzerpig
2011-02-17, 19:40
lZqrG1bdGtg

Ser riktigt riktigt lovande ut av trailern och screenshots. Är spelet en tiondel så bra som trailern så kommer det bli episkt :)

Lasse Kongo
2011-02-17, 22:08
Ja Dead Islandtrailern är episk som fan, gillar bäst när den går åt "fel" håll dvs rätt håll alltså *gah!*

Btw, Diablo 3 "nästan" utannonserat till konsol, tydligen ryktats om det ett tag:

http://loading.se/news.php?pub_id=14120

Manta
2011-02-18, 01:31
Undrar vad han grundar Diablo III @ 2011 på? Tomma förhoppningar som alla andra, eller har jag missat något?

Med tanke på att Blizzard har gått ut med det här

http://au.pc.ign.com/articles/114/1148703p1.html

så lär det inte komma 2011. Vi lära nog aldrig see Blizzard bli klar med ett spel före de själva tror att det ska vara klart.

Robbelibob
2011-02-18, 17:51
Har börjat lira Infamous. Kul med alla powers men vanliga "skotten" tycker jag kändes väldigt mesiga, man vet ju knappt om dom dör. Uppdragen verkar upprepa sig mycket också? Fast jag älskar det än så länge:) Joe Danger var grymt kul också.

Någon som spelat Penumbra? Ska vara likt Amnesia, tom bättre enligt nån.

bizniz
2011-02-18, 17:52
Nått för dig lasse? Tänkte låna ettan av en kompis och se om det är nått att ha.

http://blog.us.playstation.com/2011/02/18/infamous-2-countdown-begins-release-date-pre-orders-hero-edition-announced/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=infamous_2_021811

http://farm6.static.flickr.com/5099/5455551625_5064de003d.jpg

Robbelibob
2011-02-18, 18:29
Jag tror Lasse bara köper spel han har sålt:P

Lasse Kongo
2011-02-18, 22:16
Nått för dig lasse? Tänkte låna ettan av en kompis och se om det är nått att ha.

http://blog.us.playstation.com/2011/02/18/infamous-2-countdown-begins-release-date-pre-orders-hero-edition-announced/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=infamous_2_021811

http://farm6.static.flickr.com/5099/5455551625_5064de003d.jpg

Yeah!

Inte omöjligt, jag avgudar ettan och har kvar min special edition av ettan som jag köpte på release. Infamous 2 är ett av de spel som jag ser fram mest emot iår.

Lasse Kongo
2011-02-19, 17:54
3 nya gameplayvids på Infamous 2

http://www.gametrailers.com/video/convoy-rescue-infamous-2/710784

http://www.gametrailers.com/video/trolley-gameplay-infamous-2/710782

http://www.gametrailers.com/video/compound-assault-infamous-2/710780

Lasse Kongo
2011-02-19, 18:10
Måste säga att Dead Space Extraction verkligen har tagit sig, det är riktigt kul nu och Move är som gjort för spelet.

Exklusiviteter hit och dit, oftast får man en menlös hatt eller liknande till sin gubbe i spelet, men här gjorde Sony ett fantastiskt bra drag enligt mig, DS Extraction på köpet när man köper Dead Space 2 var inte illa!

Lasse Kongo
2011-02-19, 18:21
Haha Kevin Butler, så skön:

kU0Z7akOmcU

Jag sitter säkert med en sån där jävla Sharpshooter inom ett par veckor, inte alls förvånad om det blir så xD

Testade ju lite att lira online med move+dualshock och det kändes ju att det kan bli riktigt grymt när man väl får in känslan, och ännu bättre säkert med en nav, och sedan med en Sharpshooter =)

Man lär väl får kramp av att sitta och toklira online med den bara haha

JusupWillkosz
2011-02-19, 18:22
Tactics Ogre: Let us kling with Jusup!

Robbelibob
2011-02-19, 19:11
Finns DS Extraction till ps3 nu? Är inte det för wii?

Lasse Kongo
2011-02-19, 19:18
Finns DS Extraction till ps3 nu? Är inte det för wii?

Eh..

Finns både att köpa på PSS eller denna som jag köpte:

http://img824.imageshack.us/img824/6814/deadspace2limitededitio.jpg (http://img824.imageshack.us/i/deadspace2limitededitio.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Lasse Kongo
2011-02-19, 20:02
Körde Killzone 3 demot igen förut, måste posta trailern som är i slutet av demot, väldigt episkt, Lasse gillar episkt!

e8Bfa2C3dgk

Robbelibob
2011-02-19, 22:54
Rätt intressant att läsa om framtidens gaming.

http://www.clickfire.com/gaming-in-the-future/

Nintendo kommer väl komma ut med nån konsol då man kan känna saker eller nåt. Gjorde rätt mycket för stämningen, när jag spelade Alan Wake med fläkten på tex:P Måste bli mer smak, lukt, känsel i spel:)

Robbelibob
2011-02-19, 23:08
DS Extraction verkar vara en bra ursäkt för att skaffa Move. Damn you, Lasse. Har inte råd.

Lasse Kongo
2011-02-20, 21:22
DS Extraction verkar vara en bra ursäkt för att skaffa Move. Damn you, Lasse. Har inte råd.

Klarade det idag, det var riktigt bra och det blir nog en till genomspelning med tiden!

Whistler
2011-02-20, 23:13
Rätt intressant att läsa om framtidens gaming.

http://www.clickfire.com/gaming-in-the-future/

Nintendo kommer väl komma ut med nån konsol då man kan känna saker eller nåt. Gjorde rätt mycket för stämningen, när jag spelade Alan Wake med fläkten på tex:P Måste bli mer smak, lukt, känsel i spel:)

Det där får mig att tänka på Leisure Suit Larry, när man hade det där lilla kortet med olika rutor att skrapa på. När motsvarande ruta blinkade i spelet skulle man skrapa på kortet så luktade det så som saken/rummet/personen i spelet gjorde. Det var kul till det kom upp en animering där Larry släppte sig och brun ruta började blinka. *rolleyes*

Robbelibob
2011-02-21, 03:11
Haha, det har jag missat helt. Vilket Larry var det?

pragmatist
2011-02-21, 08:27
Vad tycker ni om PS Move - tumme upp eller tumme ner? Något för barn (3-4 år)?

Adama
2011-02-21, 09:41
Vad tycker ni om PS Move - tumme upp eller tumme ner? Något för barn (3-4 år)?

Jag köpte det till mina grabbar (2,5-5,5 år) + Start The Party. "Tyvärr" har det visat sig att de tycker det är roligare att köra "coola bilar" i Blur eller swinga runt med grapplinghooken i LBP2 än att smasha bugs med ett tennisrack.

Move var en hit hos mina pensionerade föräldrar dock, det är nog de första spelet de någonsin "orkat" försöka spela i mer än 30 sekunder utan att ge upp.

Själv vetefan, har inte provat något spel än där det är roligt mer än för nyhetens behag.

Spinkot
2011-02-21, 18:48
Tactics Ogre: Let us kling with Jusup!

SNES-spelet? Det har man nött alldeles för många timmar.

Prankie
2011-02-21, 19:05
SNES-spelet? Det har man nött alldeles för många timmar.

En remake till PSP som var ursprungligen till psx. Spelet är awesome, har suttit fastklistrad ca 15 timmar nu.

Kwon
2011-02-22, 00:51
TEKKEN TAG 2!

My team Law + Lei
uccKt7DWekw

Kimball
2011-02-22, 00:55
TEKKEN TAG 2!

My team Law + Lei

http://www.lolgato.com/wp-content/uploads/2010/03/lolgato-no-rly.jpg

Otippat. :D

Kwon
2011-02-22, 00:56
Hahahah :D

Kwon
2011-02-22, 00:58
Can has upp till 3 gubbs på laget???

Law + Lei + Feng!

Skön tajming vid 0:37!
PlXVc0Xx6f0

JusupWillkosz
2011-02-22, 03:01
TEKKEN TAG 2!

My team Law + Lei
uccKt7DWekw

Laddningstider på 30...sekunder ...suck...

JusupWillkosz
2011-02-22, 03:03
Jusup undrar en sak beträffande Tacticts Ogre Let us cling together:
Det finns att ladda ner i amerikanska PSN och det står att det kräver 1.1 gig, men gäller detta för PSP? Eller kan man ladda ner och installera det på PS3?

Langster
2011-02-22, 08:51
Jusup undrar en sak beträffande Tacticts Ogre Let us cling together:
Det finns att ladda ner i amerikanska PSN och det står att det kräver 1.1 gig, men gäller detta för PSP? Eller kan man ladda ner och installera det på PS3?

Det brukar stå om det är kompatibelt med både PSP och PS3. PS1 spel är ju t.ex kompatibla med båda. Tactics Ogre tror jag är ett renodlad PSP spel och därmed inte kompatibelt med PS3.

Kwon
2011-02-22, 13:46
Angående Marvel VS Capcom 3

Här har vi ngn som verkligen har problem med att "välja gubbe" :D
MxXItZLZloo

kalajset
2011-02-22, 16:59
Kan varmt rekommendera Stacking till de som känner att de kan vara något för dom. :) Bra stämning och en minst sagt litet annorlunda approach när det gäller själva pusslandet. De flesta verkar gilla det, men visst, förstår samtidigt de som inte gör det. Tempot är inte direkt högt om man säger så.

Robbelibob
2011-02-22, 22:17
Infamous måste ju vara så otroligt överskattat. Jag gillar det än så länge, men jag brukar stå ut med det mesta. Skulle förstå om någon hatade det.

Känns som man skjuter med vattenpistol på långt håll, skjuter mitt på tusen gr och dom dör inte ändå. Fast jag har inte uppgraderat den än, blir väl bättre hoppas jag.

Fast det drygaste, nästan gamebreaking, är när man klättrar upp på hustak. Ska bara hoppa ner och ta hand om mobsen, fast gubben föredrar att ta tag och fastna i allt. Så fastnar man på nåt ställe och blir dödad >_< Fast det är ju kul när man klättrar och så.

Rätt enformiga sidouppdrag också.

Sen känns karma moments lite tråkigt utfört. Hade ju varit roligare om man fick lite mer frihet, än bara utnyttja annan elller ta hand om det själv. Tycker det kunde gott och väl räckt med att det ploppade upp "karma moment" och sen fick man tänka själv. Fast folk gillar väl inte att tänka i spel nuförtiden. Det var bättre förr etc. Det var tom bättre nyss, då jag hade en bröst drottning på besök.

Men men, det är rätt skönt spel ändå. Har väl inte kommit halvvägs än heller så. Stealth uppdragen var intressanta, inte van med att man måste vara så försiktig. Gillar att det inte är jättelätt också.

Måste balansera reklampelaren Lasse lite kände jag;)

JusupWillkosz
2011-02-23, 03:19
Det brukar stå om det är kompatibelt med både PSP och PS3. PS1 spel är ju t.ex kompatibla med båda. Tactics Ogre tror jag är ett renodlad PSP spel och därmed inte kompatibelt med PS3.

Men det går att ladda ner från Playstation Network!

Sir Anselm
2011-02-23, 07:52
Jaha, då är frågan om man ska skaffa KZ3 idag? Har bokat Bulletstorm som jag egentligen är mer sugen på, men det släpps väl iofs på fredag?

LasseK: Hur var KZ3 med Move? Skulle vara lite kul att testa det...

Rahf
2011-02-23, 08:26
Killzone 3 verkar vara för de som tycker om ett riktigt snyggt FPS med en story som hållit ett tag nu. Jag vet inte hur den var i nr. 1 och 2, men det är trots allt en story. Bulletstorm verkar vara lite mer bara ösa på och döda så mycket som möjligt och så fantasirikt som möjligt.

Jag brukar alltid tycka att man ska lira igenom uppföljare ifall man lirat föregångarna. Utvecklare nuförtiden verkar nästan uteslutande göra bättre ifrån sig på efterföljande utgåvor, om inte åtminstone samma standard.

Lasse Kongo
2011-02-23, 09:17
Infamous måste ju vara så otroligt överskattat. Jag gillar det än så länge, men jag brukar stå ut med det mesta. Skulle förstå om någon hatade det.

Känns som man skjuter med vattenpistol på långt håll, skjuter mitt på tusen gr och dom dör inte ändå. Fast jag har inte uppgraderat den än, blir väl bättre hoppas jag.

Fast det drygaste, nästan gamebreaking, är när man klättrar upp på hustak. Ska bara hoppa ner och ta hand om mobsen, fast gubben föredrar att ta tag och fastna i allt. Så fastnar man på nåt ställe och blir dödad >_< Fast det är ju kul när man klättrar och så.

Rätt enformiga sidouppdrag också.

Sen känns karma moments lite tråkigt utfört. Hade ju varit roligare om man fick lite mer frihet, än bara utnyttja annan elller ta hand om det själv. Tycker det kunde gott och väl räckt med att det ploppade upp "karma moment" och sen fick man tänka själv. Fast folk gillar väl inte att tänka i spel nuförtiden. Det var bättre förr etc. Det var tom bättre nyss, då jag hade en bröst drottning på besök.

Men men, det är rätt skönt spel ändå. Har väl inte kommit halvvägs än heller så. Stealth uppdragen var intressanta, inte van med att man måste vara så försiktig. Gillar att det inte är jättelätt också.

Måste balansera reklampelaren Lasse lite kände jag;)

Jävla skitsnack, jag skriver alltid vad JAG tycker och är ingen jävla reklampelare, jag skriver vad jag tycker personligen och tvingar ingen att tycka som jag, ska jag skriva att jag inte gillar ett spel när jag gillar det?

Jävla mupp.

Lasse Kongo
2011-02-23, 09:27
Jaha, då är frågan om man ska skaffa KZ3 idag? Har bokat Bulletstorm som jag egentligen är mer sugen på, men det släpps väl iofs på fredag?

LasseK: Hur var KZ3 med Move? Skulle vara lite kul att testa det...

Väldigt kul faktiskt, och funkar riktigt bra, det är väl en av moves styrkor jämfört med kinect, att det funkar så bra med fps, du bör testa Killzone med move om du kan, finns ju demo att prova om du vill med.

Jag körde med motion+dualshock, är säkert ännu bättre med en navigator, får se om det blir en sådan och eller sharpshooter idag haha.

Men iallafall funkar det jättebra och ger en helt annan spelupplevelse, lite ovant i början men det känns fräscht när man väl får häng på det.

Ang bulletstorm tycker jag att det är snyggt som fan, köttigt och häftigt men tyvärr ett spel jag tror man tröttnar på rätt så fort, så det blir nog att dra igenom på PC, men du kan ju gärna dela med dig av lite intryck sen.

Kz3 är ju givet om man gillar de tidigare delarna, 3an lär vara bäst hitills, och man får en grym kampanj som dessutom kan liras Coop och en stabil multiplayer+move+3D, ett bra paket enligt mig : )

Framförallt move, jag lirade betan lite med move och det kan bli så att man enbart kommer lira med move online i kz3, det kändes så.

Adama
2011-02-23, 09:48
Kz3 är ju givet om man gillar de tidigare delarna, 3an lär vara bäst hitills, och man får en grym kampanj som dessutom kan liras Coop och en stabil multiplayer+move+3D, ett bra paket enligt mig : )

Är lite sugen på KZ3 men Gamespots Review (http://www.gamespot.com/ps3/action/killzone3/review.html?tag=topslot;subtitle;3) gav lite blandat intryck. Awful story och fpsproblem, är det någe sanning i detta? Dom gav det dock 8.5 till slut ändå.

(jag har inte spelat någon av de tidigare delarna och kommer inte göra det heller)

Sir Anselm
2011-02-23, 09:57
Väldigt kul faktiskt, och funkar riktigt bra, det är väl en av moves styrkor jämfört med kinect, att det funkar så bra med fps, du bör testa Killzone med move om du kan, finns ju demo att prova om du vill med.

Jag körde med motion+dualshock, är säkert ännu bättre med en navigator, får se om det blir en sådan och eller sharpshooter idag haha.

Men iallafall funkar det jättebra och ger en helt annan spelupplevelse, lite ovant i början men det känns fräscht när man väl får häng på det.

Ang bulletstorm tycker jag att det är snyggt som fan, köttigt och häftigt men tyvärr ett spel jag tror man tröttnar på rätt så fort, så det blir nog att dra igenom på PC, men du kan ju gärna dela med dig av lite intryck sen.

Framförallt move, jag lirade betan lite med move och det kan bli så att man enbart kommer lira med move online i kz3, det kändes så.

Det låter ju bra! Har 2 Move och en Navigator så det lär garanterat testas... Jag gillade 2:an, så jag lär nog gilla 3:an också.

Bulletstorm har ju fått riktigt bra mottagande överlag, mina farhågor om att "kill with skill" skulle bli segt i längden verkar inte uppfyllas...

Simon
2011-02-23, 10:54
Dragon Age II Demot släppt igår, håller på att installera nu.. kan knappt vänta tills full release :o

Kwon
2011-02-23, 10:57
Rogue skall tydligen vara riktigt fancy i DA2

Lasse Kongo
2011-02-23, 11:22
För dig Mistha Slem AnSir:

http://loading.se/blogg.php?user_id=12&blogg_id=22095

Adama
2011-02-23, 12:21
JWF0yZCmpNo

Efter att ha kollat igenom denna så blir det absolut beställning av KZ3 + en navigator idag!

Robbelibob
2011-02-23, 12:30
"Jävla skitsnack, jag skriver alltid vad JAG tycker och är ingen jävla reklampelare, jag skriver vad jag tycker personligen och tvingar ingen att tycka som jag, ska jag skriva att jag inte gillar ett spel när jag gillar det?

Jävla mupp."

Behåll småbyxorna på, har inte påstått att du inte skulle tycka så. Skulle gärna höra vad du har att säga om mina problem med Infamous. Working as intended?

Jävla tupp.

Lasse Kongo
2011-02-23, 12:35
Petter på GR skriver om Bulletstorm, ungefär så jag känner efter det ja provat med (pc)

Jonas recension publicerades igår. I den fanns även en andra åsikt av Daniel Steinholtz inkluderad. Vad mer kan behövas? Inget, såklart. Ändå känner jag att starkt behov att skriva av mig. Tycka till. Plita ned mina åsikter om Painkiller-teamets haussade Epic-titel. Så... here goes:

Att People Can Fly har en förkärlek för Duke Nukem, Painkiller och det manliga könsorganet råder det liksom inga tvivel för. Bulletstorm innehåller fler referenser till en normalstor penis än valfri porrfilm. I början är det roligt. Efter ett tag blir det bara tjatigt.

Men som actionspel är det underhållande. Pucko-macho som spel alltmer sällan är. Oborstat, oseriöst, överdrivet. Som Cliffy sade - en perfekt motpool till alla de gravallvarliga militärspelen såsom Call of Duty, Ghost Recon, Rainbow Six, Socom och Medal of Honor.

Skillshot-systemet påminner en del om Bizarre Creations The Club. Varje fiende innebär nya möjligheter att visa upp sin uppfinningsrikedom och till sin hjälp har man en stenhörd högerspark, en laserpiska och ett gäng rostiga puffror. De första två timmarna är det snudd på oförskämt roligt att piska sina fiender upp i luften, skjuta dem i skrevet (varpå huvudpersonen skriker "Soouuun of a Dick!") för att sedan sparka dem all världens väg.

Men efter ett par timmar börjar det bli lite tjatigt. Bandesignen känns begränsad, ibland korkad. Man går längs en rak linje genom hela spelet, även om banorna rent grafiskt erbjuder härlig variation. Fienderna är som tagna ur Serious Sam och gör inget annat än dödsrushar mot spelaren i absolut maxhastighet.

Det blir enformigt. Tjatigt. Jag tappar koncentrationen efter några timmar. Även fast People Can Fly försöker hålla mig fokuserad med ännu mer skämt om det manliga könsorganet. Missförstå mig rätt, det manliga könsorganet är ett bra sådant. Allsidigt, kraftfullt, ikoniskt. Ingenting jag tänker sitta här och bagatellisera.

Men Bulletstorm blir... för mycket. För finesslöst. ***-skämten känns efter ett tag mer riktade till en yngre publik än vad PEGI-åldersmärkningen tillåter. Det blir lite väl mycket "Stifler Goes Duke Nukem".

Samtidigt ska grafiken har beröm, trots aningen överdrivna laddningstider. Till PC (främst) är Bulletstorm bitvis helt sinnessjukt läckert. Designen är jag inte sådär överdrivet förtjust i men rent tekniskt är PC-versionen förbluffande snygg.

Även multiplayerkomponenten är värd ett par värmande meningar. Matcherna blir kaotiskt roliga. Bandesignen främjar speltempot perfekt och vapnen fungerar dugligt.

I slutändan är dock inte Bulletstorm riktigt det spel jag hade hoppats på. Lite för infantilt i sin humor och lite för enformigt rent spelmekaniskt. Painkiller (från samma utvecklare) var bättre.

Sir Anselm
2011-02-23, 13:02
För dig Mistha Slem AnSir:

http://loading.se/blogg.php?user_id=12&blogg_id=22095

Tack! Låter som sagt lovande! Får se om EG eller MM har något bra pris idag!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Nordenator
2011-02-23, 15:13
Om jag inte missat något kommer demot till Dragon Age 2 dyka upp om någon timme. Mellan fem och nio ikväll tror jag det var.

Kwon
2011-02-23, 15:19
Japp

Det skall vara mer som Hack n Slash på Konsoll, och mer Strategi på PC.

Petoria
2011-02-23, 15:22
http://dragonage.bioware.com/da2/demo/

Jag laddade ner det härifrån, får det dock inte att funka :D

Lasse Kongo
2011-02-23, 15:33
Tack! Låter som sagt lovande! Får se om EG eller MM har något bra pris idag!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Jag köpte på MM, 399:- plus att jag fick Unlock andLoad för att jag förbokat : ]

Lasse Kongo
2011-02-23, 15:37
Ny trailah på BF3

http://loading.se/news.php?pub_id=14211

Nordenator
2011-02-23, 16:00
http://dragonage.bioware.com/da2/demo/

Jag laddade ner det härifrån, får det dock inte att funka :D

Jo, PC-versionen har varit ute en stund. Det är konsolversionerna som ska komma ut senare i dag.

Nordenator
2011-02-23, 16:37
Jo, PC-versionen har varit ute en stund. Det är konsolversionerna som ska komma ut senare i dag.

Ute nu. ~1,8 GB stort.

Lasse Kongo
2011-02-23, 17:38
Boka in 20:e september i almenackan, då släpps nämligen Gears Of War 3!

stolpskott
2011-02-23, 21:18
Kopierat från Diablo 3:s officiella community:

Open Console Positions
11-15-2010"

We’re exploring a Diablo-related concept for consoles and are currently looking to fill a few senior console-related positions on the Diablo III team. As we’ve said in the past, with proper care the gameplay could suit the console platform, and we’re interested in seeing what talent out there might be interested in such a project. If you’re passionate about all things Diablo and have the requisite skill and experience, then head over to our jobs site to check out the positions and apply.

Please note that this is not an announcement of a console title. We are first and foremost developing Diablo III for Windows and Mac PCs and don’t intend to allow any possibility of a console interpretation to delay or affect the release of the game."

Summa summarum: De jobbar på Diablo 3 till konsol, mest för att se hur det blir, och om det blir bra så portar de kanske det från PC till konsoler.

Sagzy
2011-02-23, 21:42
Ny BF3 Trailer.

EPIC

wi2tae2PmmU

TheFighter
2011-02-23, 22:50
Grabbar vad tror ni om La.Noire?*drool*

Lasse Kongo
2011-02-23, 23:52

Dag1köp för min del.

kalajset
2011-02-23, 23:56
Ja, LA Noire kan nog bli riktigt jäkla bra. Tekniken bakom är minst sagt intressant, och vem gillar inte LA Confidential??

Nu är det hög tid att hämta hem Dragon Age 2-demot från PSS.

Nordenator
2011-02-24, 00:37
Jag var inte speciellt imponerad av demot, men man kanske inte ska vänta sig för mycket av en halvtimme fragmenterad spelupplevelse. Jag har en förhandsbokning och inga planer på att ändra på det. Spelet kändes helt klart mer åt hack n' slash än ettan. Jag tror den stilen kommer göra sig bra med hankontrollen i soffan.

Stackars exjobb. Jag har redan undvikit exjobbet med timvis av Marvel, och snart kommer ytterligare en tidsslukare :D

Barba
2011-02-24, 02:03
Ny BF3 Trailer.

EPIC

wi2tae2PmmUSjukt snyggt! Blir nästa stora FPS-köp för min del. PC så klart! :hbang:

Bara jag som peppar på NFS Shift 2: Unleashed? Ser riktigt riktigt lovande ut tycker jag!

snej
2011-02-24, 07:14
Ny BF3 Trailer.

EPIC

wi2tae2PmmU

*drool*

Lasse Kongo
2011-02-24, 11:13
Sjukt snyggt! Blir nästa stora FPS-köp för min del. PC så klart! :hbang:

Bara jag som peppar på NFS Shift 2: Unleashed? Ser riktigt riktigt lovande ut tycker jag!

Nej, Shift Unleashed som det heter är day1 för
mig.

Lirar fortfarande Shift now and then.

Langster
2011-02-24, 11:33

Vette fan... Sitter och plågar mig igenom The Ballad of Gay Tony nu, Red Dead Redemption har jag knappt rört... Är det bara jag eller är inte GTA och Rockstars liknande spel jävligt TRÅKIGA?

Det jag ser fram emot i genren nu är Saints Row 3 som ska komma i slutet av året. Tvåan var otroligt mycket mer underhållande än GTA 4.

Kwon
2011-02-24, 11:36
SAINTS ROW 3!

Det liret jag ser fram emot mest av alla.

Jag körde SR2 stenhårt förr och tyckte det knäckte GTA4 med hästlängder.

Skaffade även alla tillägg till SR2.

Pirko
2011-02-24, 11:41
Någon som vet om det kommer komma gamla FF-spel till PS3?
Är sjukt sugen på att spela FF9, men orkar inte hitta mitt gamla PSone.

Vore kul!

Langster
2011-02-24, 11:50
Någon som vet om det kommer komma gamla FF-spel till PS3?
Är sjukt sugen på att spela FF9, men orkar inte hitta mitt gamla PSone.

Vore kul!

Är inte helt säker men jag tror att FF9 kan finnas att ladda ner på PSN.

Kwon
2011-02-24, 11:56
Saints Row 3 kommer äga!
http://www.gamereactor.se/media/72/saintsrow3_237230.jpg

TheFighter
2011-02-24, 12:02
Dag1köp för min del.

det blir det absolut! sjukt nice teknik dom använt för detta asså!:thumbup:

ser också fram emot Brink, Duke Nukem Forever, Batman Arkham City! :hbang:

TheFighter
2011-02-24, 12:11
Ja, LA Noire kan nog bli riktigt jäkla bra. Tekniken bakom är minst sagt intressant, och vem gillar inte LA Confidential??

Nu är det hög tid att hämta hem Dragon Age 2-demot från PSS.

jag testade Dragon Age demot till 360, tyckte det var sådär :/ är inte så mycket för rpg spel då så det kan bero på det hehe :D

Lasse Kongo
2011-02-24, 12:14
det blir det absolut! sjukt nice teknik dom använt för detta asså!:thumbup:

ser också fram emot Brink, Duke Nukem Forever, Batman Arkham City! :hbang:

Japp, Shift 2, brink, batman ac, la noire, Infamous 2, Gears 3, uncharted 3, skyrim, bf3, forza 4, fyfan vad mkt gott!

Lasse Kongo
2011-02-24, 12:22
Jag tycker också Dragon Age är överskattat, spelat på
Både pc och 360, va inget vidare så pallar nog inte ens testa demot på tvåan.

Saints Row 3 verkar ju ha tagit steget ut i finrummet efter det jag läst, får hoppas de behåller humorn, det ena behöver inte utesluta det andra, jag gillar både gta och sr, 2 helt olika spel men ändå såpass olika.

Gillar man inte gaytony gillar man nog inte gta alls då gaytony är det bästa av allt som kom från gtaIV, gaytony hade verkligen allt, önskar de hade gjort hela IV som gaytony och nicos äventyr som dlc istället : )

Kwon
2011-02-24, 12:28
Old-School Mortal Kwonbat-fans Rejoice in 2011!

They're baaaack....
Lx40J0N8xPY

dY0CvLKKztI

Tn9HMpCoSv8

Kwon
2011-02-24, 12:42
Kratos!
KsjY8d6r4P0

kalajset
2011-02-24, 12:43
Vette fan... Sitter och plågar mig igenom The Ballad of Gay Tony nu, Red Dead Redemption har jag knappt rört... Är det bara jag eller är inte GTA och Rockstars liknande spel jävligt TRÅKIGA?

Håller delvis med. Tycker grundidén är helt OK, och när de första GTA-spelen kom ut var de trots allt både nyskapande och underhållande. Det hela peakade dock med GTA: San Andreas, som fortfarande är ett av de bästa spelen jag spelat i eget tycke. GTA4 däremot var en gigantisk besvikelse, och antagligen det mest överskattade spelet i spelhistorien. Det var att klart kliv nedåt efter SA. Allt småkul man kunde ha i SA var bortplockat, och det enda som egentligen var bättre än i tidigare GTA-spel var själva storyn. Det räcker dock inte när spelglädjen är borta, och man har lika stor variation i uppdragen som man hade fem år tidigare. (M ao - knappt någon alls). Därtill var det rejält buggigt. Tröttande totalt efter ca halva spelet, och har inte spelat det sedan dess.

Read Dead Redemption har jag aldrig spelat själv, men sett hemma hos polare. Det ser snäppet roligare ut än GTA4, men verkar fortfarande otroligt långtråkigt.

LA Noire tror jag dock kan bli annorlunda. Tror storyn har större plats, samt det verkar mer seriöst och varierande än GTA-liren.

Langster
2011-02-24, 12:55
LA Noire tror jag dock kan bli annorlunda. Tror storyn har större plats, samt det verkar mer seriöst och varierande än GTA-liren.

Fast var det inte just att GTA skulle bli mer seriöst i 4:an som gjorde det så tråkigt?

Adama
2011-02-24, 12:56
Blä jag som köpte red dead redemption.. har väl haft igång det i 5 minuter. Det kändes rätt tråk på en gång så får väl se om det blir så mycket mer.

Mer kul är dock att Killzone3 + en navigator ligger och väntar på mig på posten nu! Dåligt med tid att testa ikväll dock :/

Pirko
2011-02-24, 13:52
Är inte helt säker men jag tror att FF9 kan finnas att ladda ner på PSN.

Laddar ner det nu!
Tack Langster :)

Lasse Kongo
2011-02-24, 14:33
Bara 90min kvar tills lite ingame från Skyrim : )

Lasse Kongo
2011-02-24, 14:36
Spännande:

http://loading.se/news.php?pub_id=14232

Albatross
2011-02-24, 16:45
Jag gillade Red Dead Redemption som fan, kul både singel och offline. GTA IV sög röv i mitt tycke. För de som står och jämför spelen tänker jag.

Inledningen i RDR är dryg, men det kommer igång rätt fort.

TheFighter
2011-02-24, 17:28
Japp, Shift 2, brink, batman ac, la noire, Infamous 2, Gears 3, uncharted 3, skyrim, bf3, forza 4, fyfan vad mkt gott!

jaa!!!*drool* blir ett grymt spel år!:thumbup:

kalajset
2011-02-24, 17:32
Fast var det inte just att GTA skulle bli mer seriöst i 4:an som gjorde det så tråkigt?

Jo, absolut. Dock tror jag det funkar mycket bättre i ett spel som LA Noire, som väl närmast kan jämföras som något liknande en blandning mellan Mafia-serien och Heavy Rain, än att försöka ändra för mycket i GTA-lirens, (mestadels tidigare), oseriösa framtoning. Det är ju trots allt inte riktigt samma typ av spel.

Dragon Age 2 var en rätt tråkig historia i eget tycke. (Baserat på demot då såklart). Men det är ju som vanligt en fråga om tycke och smak. Inget för mig hursomhelst.

TheFighter
2011-02-24, 17:33
Jag gillade Red Dead Redemption som fan, kul både singel och offline. GTA IV sög röv i mitt tycke. För de som står och jämför spelen tänker jag.

Inledningen i RDR är dryg, men det kommer igång rätt fort.

håller med dig, tyckte RDR är riktigt kul! köpte undead nightmare dlcn och det var också värt att spela :D

men du menar väl ändå "singel och online"? inte offline hehe :)

kalajset
2011-02-24, 17:40
jaa!!!*drool* blir ett grymt spel år!:thumbup:

Så är det :thumbup:

Vi har även RAGE, från Bethesda/ID Software. Med tanke på all hype har det en del att leva upp till. Ny trailer:

3G5b26w46I4

Lasse Kongo
2011-02-24, 18:07
Till Kwon:

http://www.gametrailers.com/video/felice-herrig-supremacy-mma/710888

http://www.gametrailers.com/video/michele-gutierrez-supremacy-mma/710887

TheFighter
2011-02-24, 18:34

Det jag ser fram emot i genren nu är Saints Row 3 som ska komma i slutet av året. Tvåan var otroligt mycket mer underhållande än GTA 4.

haha :D tycker ballad of gay tony var jäkligt kul, men har du kört lost and damned nåt då? Rockstar tycker jag är en av dom bästa game makers(eller vad man ska säga) som finns! så enligt mig är det nog dig det beror på om du inte tycker om Rockstar :D

har inte spelat nåt saints row ännu, men 3:an blir nog cool!:thumbup:

wally85
2011-02-25, 10:50
Köpte bulletstorm igår och testade lite både singel och mp med två kompisar.
Tyckte det var jävligt kul, mkt skratt i mp om man har något voice program..
Får väl se hur det håller i längden, men so far so good :)

Lasse Kongo
2011-02-25, 16:54
Här har ni en skön tråd ni kan bläddra igenom, finns mycket fina bilder och gifar, otroligt hur mycket det egenligen var i den senaste trailern på BF3.

Man förstår knappt hur stora och extremt duktiga DICE är, BF3 måste vara ett av de mest efterlängtade spelen WW.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=422560

kalajset
2011-02-25, 19:12
Här har ni en skön tråd ni kan bläddra igenom, finns mycket fina bilder och gifar, otroligt hur mycket det egenligen var i den senaste trailern på BF3.

Man förstår knappt hur stora och extremt duktiga DICE är, BF3 måste vara ett av de mest efterlängtade spelen WW.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=422560

Bra tips om tråd där :thumbup:

Många, (nåja), klagade över BC2, men själv tyckte jag BC2 var grymt bra. Spelar det ju fortfarande flera gånger i veckan allt som oftast, även om det går i perioder. Nu när den s as verkliga uppföljaren till BF3 äntligen snart släpps är förväntningarna faktiskt skyhöga.

Hoppas, hoppas bara de får till servrarna bättre till BF3 än de varit till BC2.

Lasse Kongo
2011-02-26, 00:34
Klarade Killzone 3 för bara en stund sedan :D

Gillade slutet, vill ju inte förstöra för någon, men ni som klarat eller kommer klara det, det som händer i slutet, kan bara vara en sak, är 100% på det, och om det är så, då är det fan Epic =)

Ni kommer förstå vad jag menar :hbang:

JusupWillkosz
2011-02-26, 02:28

Red Dead lär du gilla. Många underbara karaktärer som personifieras av härliga röster. Mycket svordomar och klassisk western i ett. Sen skadar det ju inte heller att man får Zelda Ocarina-vibbar när man är ute och rider med Jolly Jumper. När man gör en night raid mot ett bandit camp på natten ja då går det för JUSUP!

PANG! HE AINT ALL THERE IS HE!

JusupWillkosz
2011-02-26, 02:33
JUSUP sitter och lyssnar PÅ
ezRgqyYtyC4

Kimball
2011-02-26, 10:49
JUSUP sitter och lyssnar PÅ
ezRgqyYtyC4

Amagad Suikoden, minnen deluxe!

MYGAuDm6yF4

1.30 in i klippet, saddest moment någonsin i spel för min del.

Lasse Kongo
2011-02-26, 10:54
Om man tvivlar på Littlebigplanet 2 storhet

http://www.google.se/m/url?client=safari&ei=Uc1oTZCdOoaF8APL6ZyHAg&hl=sv&oe=UTF-8&q=http://www.youtube.com/watch?v%3DkVoCkNh6OlM&ved=0CBYQtwIwAA&usg=AFQjCNFpwYqR-x-sg-6iTl4HpPrtAWXGUA

Lasse Kongo
2011-02-26, 14:31
Kört någon timma i Bulletstorm och måste säga att jag hitills har fruktansvärt kul, riktigt hårt är spelet, jävligt välgjord och sjukt snyggt!!

Troligen ett spel man drar igenom i sp sen är det nog inte så mycket mer, varken mp eller arcadeläget känns särskilt upphetsande, men sp verkar var en jävla resa :hbang:

JusupWillkosz
2011-02-26, 14:32
Amagad Suikoden, minnen deluxe!

MYGAuDm6yF4

1.30 in i klippet, saddest moment någonsin i spel för min del.

Jusup håller helt klart med!
Här är dock en bubblare: 23.00 in i klippet

8MP3ZgZi-gc

Lasse Kongo
2011-02-27, 19:02
Sir Anselm; vad säger du om Bulletstorm då, har du hunnit lira något?

Jag är nog snart klar med act 4 och för min egen del är det (ja nu har ju inte 2011 kommit så långt iofsig) nog det roligaste jag har haft med ett spel hitills iår =)

Killzone 3 var grymt på alla sätt och vis och bättre än tvåan, men Bulletstorm har jag förbannat kul med, jag är dessutom helsåld på spelets visuella stil.

Kör på PC och det är förbaskat snyggt där med, men överlag en stor stor överraskning, demot kändes verkligen njae, men jag gillar det skarpt.

eternallord
2011-02-27, 19:06
Fantastisk sammanfattning av Castlevania-nostalgin. Både kompositionen och utförandet är exceptionellt. Jag slängde över ljudet på iphonen, så bra är det.

q5x2WU-ZPL4

Sir Anselm
2011-02-27, 20:37
Sir Anselm; vad säger du om Bulletstorm då, har du hunnit lira något?

Jag är nog snart klar med act 4 och för min egen del är det (ja nu har ju inte 2011 kommit så långt iofsig) nog det roligaste jag har haft med ett spel hitills iår =)

Killzone 3 var grymt på alla sätt och vis och bättre än tvåan, men Bulletstorm har jag förbannat kul med, jag är dessutom helsåld på spelets visuella stil.

Kör på PC och det är förbaskat snyggt där med, men överlag en stor stor överraskning, demot kändes verkligen njae, men jag gillar det skarpt.

Japp, har kört rätt mycket! Grymt kul, jäkligt snyggt och om man gillar humorn riktigt roligt. Hade dock önskat lite fler biffiga bossar. Har testat lite Anarchy också, kan nog vara riktigt kul om man är några polare som kör.

Har i princip bara startat upp KZ3 och testat med Move, funkar riktigt bra!

Lasse Kongo
2011-02-28, 11:09
Japp, har kört rätt mycket! Grymt kul, jäkligt snyggt och om man gillar humorn riktigt roligt. Hade dock önskat lite fler biffiga bossar. Har testat lite Anarchy också, kan nog vara riktigt kul om man är några polare som kör.

Har i princip bara startat upp KZ3 och testat med Move, funkar riktigt bra!

Kul att du gillart!

Ibland kommer de där spelen som slår knockout på en, för min del är Bulletstorm ett sådant spel, kan vara för att jag hade extremt låga förväntningar, men jag tycker precis allt stämmer i spelet, känns genomtänkt och att de tänkt på de flesta detaljer, det gillar jag, visst är dialog etc cheesy men det är ju meningen, där är ju isåfall ett av killzone 3 enda flaws, att just dialogen känns väldigt cheesy fast det är ju knappst tänkt att den ska kännas så....

Som ren singleplayerupplevelse har jag väldigt mycket roligare med BS än Kz3, men som helhet är ju Kz3 ett bättre spel då mp faktiskt är riktigt bra, den var bra i tvåan med men gav ofta upphov till frustration, något jag inte känner i 3an.

Men som sagt, suck my DICK-TITS!!!!

Lasse Kongo
2011-02-28, 17:59
Bulletstorm var så jävla bra så det blir att skaffa till Ps3an med vartefter :hbang:

stolpskott
2011-02-28, 21:38
Bulletstorm var så jävla bra så det blir att skaffa till Ps3an med vartefter :hbang:

Borde du inte skaffa det tills 360? Tänker att eftersom du är så kåt på Gears of War 3 så är epic edition med tillgång till gears 3 betan kanske lockande :naughty:

F.ö. har jag nu inhandlat en kopia av Alan Wake. Inte satt igång än men förhoppningsvis så är det riktigt bra, det har ju fått bra kritik och så, har även för mig att någon skrev jäkligt mycket bra om det i den här tråden.
Hursomhelst är det nice att ha ett nytt spel nu i veckan; ledig och för sjuk för att göra något annat än att sitta inne! :D

Sir Anselm
2011-02-28, 21:55
Borde du inte skaffa det tills 360? Tänker att eftersom du är så kåt på Gears of War 3 så är epic edition med tillgång till gears 3 betan kanske lockande :naughty:

Dessutom är det som vanligt snyggare och bättre på 360:n :D

Bulletstorm Face-off (http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-bulletstorm-face-off)

Lasse Kongo
2011-02-28, 21:56

F.ö. har jag nu inhandlat en kopia av Alan Wake. Inte satt igång än men förhoppningsvis så är det riktigt bra, det har ju fått bra kritik och så, har även för mig att någon skrev jäkligt mycket bra om det i den här tråden.
Hursomhelst är det nice att ha ett nytt spel nu i veckan; ledig och för sjuk för att göra något annat än att sitta inne! :D

En beta lockar inte tyvärr, väntar hellre på fullversionen och föredrar att lira på PS3.

AW är riktigt bra, måste dra igenom dlcn ngn dag!

Lasse Kongo
2011-02-28, 21:58
Dessutom är det som vanligt snyggare och bättre på 360:n :D

Bulletstorm Face-off (http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-bulletstorm-face-off)

Kört igenom det fullmaxxat på pcn, så då kvittar det nog om jag väljer 360versionen,'vilket iofsig aldrig skulle komma på tanken ; )

Kimball
2011-03-01, 00:12
Coop kampanjen @ Killzone 3 är riktigt trevlig så långt! Hann bara lira 2-3h med polare förut, men det hela bådar gott! :D

JusupWillkosz
2011-03-01, 00:44
Men Killzone går bara att spela co-op local va?

kalajset
2011-03-01, 01:39
Efter nästan exakt ett års BC2-spelande - level 50 :) Kommer dock självklart fortsätta köra på åtminstone fram till BF3-betan. (Och dit är det nog tyvärr ett tag).

RagnarÖhman
2011-03-01, 09:27
Grattis! Fan va hårt, jag gav upp tyvärr. Men det är ett riktigt bra spel !!!

Lasse Kongo
2011-03-01, 11:16
Vi snackar klockren humor i Bulletstorm:

http://img16.imageshack.us/img16/5571/xboxshit.jpg (http://img16.imageshack.us/i/xboxshit.jpg/)

Kimball
2011-03-01, 11:29
Men Killzone går bara att spela co-op local va?

Yup, tror det!

Undra om Fight Night Champion är nåt att ha föresten?

Adama
2011-03-01, 11:51
Jag provade lite KZ3-multiplayer för första gången igår kväll. Det gick inget vidare. Aldrig sett mapen och jag upplevde att alla såg likadana ut, ingen skillnad överhuvudtaget på teammates och motståndare. Ok att crosshairet blir rött om man har det över en fi, men om man inte har det så kunde jag stå precis brevid någon och tro att han var med mig.

Senast jag spelade fps var i Quake med ybertydliga skins. Kan man göra det tydligare på något sätt, eller vad ska man titta efter egentligen?

mjeuuu
2011-03-01, 11:57
Vi snackar klockren humor i Bulletstorm:

http://img16.imageshack.us/img16/5571/xboxshit.jpg (http://img16.imageshack.us/i/xboxshit.jpg/)

Jag fattar inte... :(

Langster
2011-03-01, 12:04

Dörren får red ring of death när den inte funkar, samma symboler som xboxen visar med sina led-lampor om den gått sönder.

bizniz
2011-03-01, 12:05

RROD

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_technical_problems

Kwon
2011-03-01, 12:31
Jag provade lite KZ3-multiplayer för första gången igår kväll. Det gick inget vidare. Aldrig sett mapen och jag upplevde att alla såg likadana ut, ingen skillnad överhuvudtaget på teammates och motståndare. Ok att crosshairet blir rött om man har det över en fi, men om man inte har det så kunde jag stå precis brevid någon och tro att han var med mig.

Senast jag spelade fps var i Quake med ybertydliga skins. Kan man göra det tydligare på något sätt, eller vad ska man titta efter egentligen?

Tror ena laget är mörkare och har röda ögon.

http://img19.imageshack.us/img19/2223/helghast.jpg

snej
2011-03-01, 12:38
Lite sent men beställde KZ3 idag, 479:- inkl frakt från Pc City. Bra pris iaf.

Tricce
2011-03-01, 12:47

Haha i know where you come from m8! :D

Tex

http://img210.imageshack.us/img210/4931/qilqgg7.jpg

Adama
2011-03-01, 13:09
Tror ena laget är mörkare och har röda ögon.

Får försöka spana efter ögonen då, kläderna sticker ju inte ut nått vidare :/

Adama
2011-03-01, 13:11
Haha i know where you come from m8! :D

Tex

http://img210.imageshack.us/img210/4931/qilqgg7.jpg

Sådär ska det se ut! brightskins för kz3 tack *drool* *cupid*

Lasse Kongo
2011-03-01, 22:30
Lite sent men beställde KZ3 idag, 479:- inkl frakt från Pc City. Bra pris iaf.

Underbart, har saknat dig : ) mp är fruktansvärt bra, kaoset från tvåan finns kvar, men allt är bättre och roligare, kommer snart en fet patch som kommer göra mycket för spelet, Guerilla är väldigt lyhörda och lyssnar till ALLT som kommer från das community, så borde alla spelutvecklare vara.

JusupWillkosz
2011-03-01, 22:32
Yup, tror det!

Undra om Fight Night Champion är nåt att ha föresten?

Då är inte Killzone något att ha.

kalajset
2011-03-02, 00:51
Grattis! Fan va hårt, jag gav upp tyvärr. Men det är ett riktigt bra spel !!!

Tack! - tja, är ju mest en fråga om tid egentligen. Är inte direkt världens bästa spelare själv även om man troligtvis lärt sig något efter alla timmar i olika BF-spel. Ca 450 timmar tog det hursomhelst, det känns stabilt :) (Man levlar väldigt segt på slutet kan jag även meddela de sugna).

Guerilla är väldigt lyhörda och lyssnar till ALLT som kommer från das community, så borde alla spelutvecklare vara.

Ja, otroligt seriös och bra utvecklare de goda holländarna.

Lasse Kongo
2011-03-02, 09:35
Sucker Punch berättade igår att man hade något att avslöja som man jobbat på i 2 år, och det visade sig vara något väldigt fränt, sånt här gillar jag, kolla på klippet så förstår ni!

http://loading.se/news.php?pub_id=14336

Lasse Kongo
2011-03-02, 09:47
V04FDWj2TNE

Lasse Kongo
2011-03-02, 09:52
Aftonbladet i alla ära, men man myser och ryser lite extra när man läser detta, en av EA:s största satsningar någonsin liksom, och det är svenskt : )

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8644999.ab

Lasse Kongo
2011-03-02, 10:06
http://www.youtube.com/watch?v=BkZp2c_vzNY&annotation_id=annotation_916999&feature=iv

Ser bra ut xD

MasterChief
2011-03-02, 10:45
Aftonbladet i alla ära, men man myser och ryser lite extra när man läser detta, en av EA:s största satsningar någonsin liksom, och det är svenskt : )

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8644999.ab

Här finns mer:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8645417.ab

petah
2011-03-02, 10:52
Speltips på ps3 på spel som inte diskuteras så mycket.

Motorstorm 3, givet köp om du gillar fullt ös rally med polarna på splitskärm.

Top Spin 4, givet köp om du gillar tennis.

Kommer om ca 2 veckor.

Sir Anselm
2011-03-02, 12:45
http://www.youtube.com/watch?v=BkZp2c_vzNY&annotation_id=annotation_916999&feature=iv

Ser bra ut xD

Det där såg GRYMT ut! :hbang:

Kimball
2011-03-02, 17:58

Ser bra ut xD

Ser ju SJUKT bra ut! Som dag och natt vs. Black Ops!

tigerofsweden
2011-03-03, 08:04
Killzone 3 är fan awesome :hbang:

stolpskott
2011-03-03, 11:26
Måste säga att Cliff Bleszinski (mannen bakom Gears of War serien) inte verkar helt frisk...

http://twitter.com/therealcliffyb/status/40259266686369792

Lasse Kongo
2011-03-03, 12:04
Måste säga att Cliff Bleszinski (mannen bakom Gears of War serien) inte verkar helt frisk...

http://twitter.com/therealcliffyb/status/40259266686369792

Haha, han kanske bara är ärlig : ]

Cliffy B är utan tvekan en av branchens duktigaste, charmigaste och skönaste snubbar, hoppas att jag får träffa han någon gång : )

sandberg93
2011-03-03, 14:37
counter strike comeback, ja tack! :)

tigerofsweden
2011-03-04, 07:48
Hur är Batman Arkham Asylum ? Finns ju på platinum nu såg jag så kanske läge att slå till?!

Albatross
2011-03-04, 08:15
Hur är Batman Arkham Asylum ? Finns ju på platinum nu såg jag så kanske läge att slå till?!

Det är ett väldigt bra spel, köp!

Chris
2011-03-04, 09:18
Det är ett väldigt bra spel, köp!

Håller helt med, grymt bra är det!

Lasse Kongo
2011-03-04, 09:22
Instämmer Batman AA (anonym alkolist)? är ett riktigt riktigt bra spel.

MasterChief
2011-03-04, 09:55
Recensenten gnäller på att 3D-läget i Killzone ger sämre bild än vanliga (utan att veta att man måste ha en 3D-tv för att åtnjuta 3D). :D

http://gameplayer.se/game_info.php?game_id=9442&section=1#main

Einar
2011-03-04, 10:43
Vilken konsoll ska man satsa på? Ps3 eller 360? Jag har i princip bara spelat pc -spel tidigare men jag gillar action som Call of duty och liknande.

Mrholmiz
2011-03-04, 11:03
Kör på den som flest av dina vänner har, online blir så mycket roligare med massa polare som man kan tävla mot och lira med.

Kör sj Xbox och den stora nackdelen som jag tycker det är att det kostar att spela live.
Fördelar, alla vänner lirar det samt kontrollen e grymt skön, Gears of war, forza.

Ps3 massvis med fördelar verkar det som, gratis online läge, blueray med 3d stöd dock kan man köra 3d spel på xbox också, tyst , Gran turismo, killzone.

Einar
2011-03-04, 11:28
Då blir det nog Ps3 för mig, jag har några vänner som har den. Tack för input.

Lasse Kongo
2011-03-04, 14:58
Då blir det nog Ps3 för mig, jag har några vänner som har den. Tack för input.

You have done a wise choise my son, we will bring you into the brotherhood and together WEEE WIIIIILL STAND UNITED, for all that is´s WORTH, for MANKIND for FREEDOM!

What you do in LIFE echoes in ETERNITY!

If we JOIN, we can WIN, if we win we'll have what none of us ever had before: A console of our OWN!

Your heart is FREE. Have the courage to follow it and we WILL win this EPIC battle!

THIS IS PS3!!!!!!!!!!!

Ähum, bra val, tror du blir nöjd! Vi är massor här i tråden som lirar så bara slänga ut ditt nick sen om du vill lira online.

Lasse Kongo
2011-03-04, 15:02
Finns ju gott om fightingfantaster här i tråden ledda av the almighty Kwonne The Thunder of Massdestruction!

Vad tror ni om detta då; http://gdc.gamespot.com/video/6302249/

Nya Mortal Kombat, får se en hel del i klippet, själv är jag sådär lagom intresserad av fightingspel, gillar mmaspel och Street Fighter, men visserligen lirade man ju 3 första MKspelen, lirade så fingrarna blödde och skrek FATALITY hela dagarna, och det här spelet ska ju tydligen vara en rak väg tillbaka till de första spelen, ser snyggt ut med, mja mja, lite småsugen blir man.

Exklusivt demo för psn+ nästa vecka, släpps för alla på psn veckan därpå.

Lasse Kongo
2011-03-04, 15:06
Vem minns inte noob saibot liksom

Haha at this:

UMf40daefsI

Lasse Kongo
2011-03-04, 15:17
Eller vem kommer inte ihåg detta:

fTyIKnRQdx0

Var ju så sjukt svårt att få till fatalitys i första spelet med, man hade 0.2 sekunder på sig att slå en knappkombo på 15 knappar typ *gah!*

Kwon
2011-03-04, 15:23
Finns ju gott om fightingfantaster här i tråden ledda av the almighty Kwonne The Thunder of Massdestruction!

Vad tror ni om detta då; http://gdc.gamespot.com/video/6302249/

Nya Mortal Kombat, får se en hel del i klippet, själv är jag sådär lagom intresserad av fightingspel, gillar mmaspel och Street Fighter, men visserligen lirade man ju 3 första MKspelen, lirade så fingrarna blödde och skrek FATALITY hela dagarna, och det här spelet ska ju tydligen vara en rak väg tillbaka till de första spelen, ser snyggt ut med, mja mja, lite småsugen blir man.

Exklusivt demo för psn+ nästa vecka, släpps för alla på psn veckan därpå.

Om Nordenator (Mr Cheap Zoneplay) kommer köra så kommer jag maina Noob Saibot
FJJGbFrfWAY

Nordenator
2011-03-04, 15:23
Jag känner mig rätt tveksam till MK. Det känns rent generellt som om MK är halvarslade fightingspel med betoningen på blod och våld istället. Missförstå mig inte, jag har inte någonting emot blod och våld, men jag ser gärna att spelet i sig är spelbart också.

Lasse Kongo
2011-03-04, 15:32
Själv hoppas jag på detta, får de till spelet så det blir bra rent gameplaymässigt blir det ett köp garanterat, känns på förhand sådär rått, brutalt och mysigt som jag vill ha det

qPQ9Dl77FAg

Lasse Kongo
2011-03-04, 15:43
Haha jag dör, om ni ska spela splitscreen i helgen och inte vill att den andra ska fuska haha då får ni lite tips, det komiska är att det lär vara fo real :P

http://www.makeuseof.com/tech-fun/how-to-stop-cheating-when-playing-multiplayer-with-your-roommate/

Kimball
2011-03-04, 17:42
Haha jag dör, om ni ska spela splitscreen i helgen och inte vill att den andra ska fuska haha då får ni lite tips, det komiska är att det lär vara fo real :P

http://www.makeuseof.com/tech-fun/how-to-stop-cheating-when-playing-multiplayer-with-your-roommate/

Hade varit najs när det är kaos @ Nuke Town i Black Ops ibland...

Fartman
2011-03-04, 18:58
Så, alla ni game masters, nu ska ni få tipsa mig om lite spel!
Det är så att jag har ju bara haft min xbox360 sen i höstas så jag har ju typ missat en massa bra spel så ni kan ju gärna få berätta för mig vilka av de lite äldre liren som jag borde införskaffa.
Dom spel som jag har är typ RDR (+ undead nightmare), mafia II (+joes och jimmys) och UFC 2010 vidare har jag spelat igenom GTA4 och Black Ops.
Rent generellt gillar jag lir i stil med rockstars där man kan lefa runt och ta god tid på sig med att spela igenom spelet, men jag skulle även gärna se nått lir där det är bra co-op (på gamla xboxen fanns ju tex The Warriors som jag älskade).
Ett par spel som jag funderar på att köpa är tex GTA4 complete edition (så jag får lira igenom båda expansionerna!) samt Batman AA.. I övrigt har jag funderat lite kring assasins creed men sen tar det stopp så nu kan ni väl bomba på med lite tips till en konsoll-n00b :)
OBS, jag är inte speciellt intresserad av multiplayer då jag både är för snål för live samt inte tål att bli uppägd av en massa kids :D

RagnarÖhman
2011-03-04, 22:48
Ingen som vill spela T6?...känner mig dumpad :(

JusupWillkosz
2011-03-04, 23:10
Jusup letar fortfarande efter nån som vill klara R5:Lost nightmares.

kelk
2011-03-04, 23:13
BF3 ser sexigt ut.

Adama
2011-03-04, 23:38
vOs-wyQszR8

ceejay
2011-03-04, 23:51
asså herregud!

Kwon
2011-03-05, 00:02
vOs-wyQszR8

Hahahaha slutet!

Ninjor...
3hDTSW1cEqI

Nordenator
2011-03-05, 00:07
Omgwtfbbq? Visst har jag blivit lite av en fightingspelsg33k det senaste året, men i jämförelse "tekkenvideon" ligger jag nog i lä.

LinusM
2011-03-05, 00:50
uA378g_gD1I

*fap fap*

Adama
2011-03-05, 10:37
Hahahaha slutet!

Hehe synd de klippte, ville ju se vad bruden gjorde :)

uA378g_gD1I

*fap fap*

Undrar just vilken framtidsdator som de spelar det där på ;)

RagnarÖhman
2011-03-05, 14:59
Omgwtfbbq? Visst har jag blivit lite av en fightingspelsg33k det senaste året, men i jämförelse "tekkenvideon" ligger jag nog i lä.

Spelar du T6 ? :hbang:

Nordenator
2011-03-05, 16:08
Spelar du T6 ? :hbang:

Nopez. BB:CS, SSFIV och MvC3 har jag.

Agnostiker
2011-03-05, 16:56
Någon som spelar Age of Empires 3? :D

Taurus
2011-03-05, 17:36
Blev att köpa lite spel idag. Eller.. det tänkte jag ju göra för en vecka sedan men PSN vill inte ta mina jävla pengar genom kreditkort.. Fick åka in till lokala spelhaket och köpa en 400kr PSN-blabla.

Köpte på mig en super mario-keps, ser lejd ut som fan
En grön toad-mössa, nästan lika lejt.
Dead Rising 2

och på PSN köpte jag Feeding Frenzy 2, Tetris, Worms 2: Armageddon, Bomberman Ultra (har haft det skralt med enkla förfestspel där man kan köra ett par stycken personer på samma gång). Så nu är alla på kolozzeum välkomna hem till mig, ta med er en dualshock 3 var så bjuder jag på kask :thumbup:

Doctor Snuggles
2011-03-05, 17:39
uA378g_gD1I

*fap fap*

Holy Jeebus!

RagnarÖhman
2011-03-05, 18:34
Nopez. BB:CS, SSFIV och MvC3 har jag.

T6 är det enda riktiga fightingspelet du needar :)

Einar
2011-03-06, 13:01
Sådär, då har man beställt ett ps3 slim och uncharted 2. Förhoppningsvis anländer det innan nästa helg då sambon ska iväg :D. Nu till frågan, jag funderar på att skaffa en riktigt bra multiplayer shooter. Black ops, eller killzone 3? Någon som spelar något av dem på ps3 och kan ge ett utlåtande?

Kimball
2011-03-06, 13:07
T6 är det enda riktiga fightingspelet du needar :)

Lyssna på Ragnar, han vet vad han pratar om! :D

stolpskott
2011-03-07, 11:00
Haha, han kanske bara är ärlig : ]

Cliffy B är utan tvekan en av branchens duktigaste, charmigaste och skönaste snubbar, hoppas att jag får träffa han någon gång : )

Även om han är ärlig är det väl inte direkt ett friskt beteende :D
Men jag håller med, Cliffy B är grym.

På tal om honom; Till alla i tråden som är sugna på Gears 3 betan (Alla som äger en Xbox förutom Lasse K?), så här får man tillgång till betan utan att behöva köpa bulletstorm: Förhandsboka spelet. Betan kickar igång den 25e april för förhandsbokare och den 18e för Bulletstorm spelare. Betan upphör den 15e maj.

Jay-Z
2011-03-07, 11:21
Jag tycker nya Fight Night verkar grymt!

Lasse Kongo
2011-03-07, 15:15
Idag kom sambons Zumba Fitness, och jag har provat lite, jävlar va dum jag kände mig, så sanslöst svårt, efter 10 minuter var jag genomsvett (fo real)

Vippade lite på persiennerna för man vill ju inte att någon ska se vad man håller på med, INTE lätt alltså haha

Kimball
2011-03-07, 18:24
Jag tycker nya Fight Night verkar grymt!

Jag får panik dock, det är alldeles för slow-paced och jag känner mig så jäkla instängd, men då har jag väl eg. aldrig gillat den typen av fightingspel, så min åsikt väger ju inte speciellt tungt. ^^

Nordenator
2011-03-08, 18:19
I morgon kan det hända att Dragon Age 2 landar i brevlådan. Skickades i dag, så det kommer nog med ganska stor sannolikhet i morgon och annars troligtvis på releasedagen.

Suttit och låst ut lite items i dag. Man har säkert bytt ut dem en kvart in i spelet, men jag var lite uttråkad :)

petah
2011-03-08, 20:26
I morgon kan det hända att Dragon Age 2 landar i brevlådan. Skickades i dag, så det kommer nog med ganska stor sannolikhet i morgon och annars troligtvis på releasedagen.

Suttit och låst ut lite items i dag. Man har säkert bytt ut dem en kvart in i spelet, men jag var lite uttråkad :)

Väntar på mitt förbokade DA2 också. :) Håller tummarna på imorgon men troligen release.

Einar
2011-03-08, 20:30
Nu har mitt ps3 äntligen anlänt! En liten besvikelse var dock att usb-sladden till den medföljande handkontrollen bara var en och en halv meter lång. Lite snålt tilltaget tycker jag.

Sen en fråga till, kan man inte ändra om så att signalen till tvn via hdmi blir i 720p. Jag har inte full-HD utan tvn kör bäst i 720p även om den kan köra 1080i och självklart tar emot 1080p signal.

Kimball
2011-03-08, 20:51
LASSE?!?!?!?!

Vafaen hände i slutet på Killzone 3?! Finns det alternativa slut?! Du sa väl att slutet var najs typ? :(

Edit: Lite drygt 4h speltid @ coop kampanjen alltså, + ev. tid för omspelning av vissa sekvenser på vissa banor. Aja..

Edit2: Dedär 4h är ju inkl all omspelningstid osv om jag inte missförstår nåt? Undra om vi missat något, men det kan vi bannemig inte ha gjort.

RagnarÖhman
2011-03-08, 21:34
Kimball ska vi spela t6 ngn dag? :)))

Lasse Kongo
2011-03-08, 21:36
LASSE?!?!?!?!

Vafaen hände i slutet på Killzone 3?! Finns det alternativa slut?! Du sa väl att slutet var najs typ? :(

Edit: Lite drygt 4h speltid @ coop kampanjen alltså, + ev. tid för omspelning av vissa sekvenser på vissa banor. Aja..

Edit2: Dedär 4h är ju inkl all omspelningstid osv om jag inte missförstår nåt? Undra om vi missat något, men det kan vi bannemig inte ha gjort.

Haha, Lasse for the rescue!

Jag kollade aldrig speltiden själv, tyckte den kändes rätt lagom, idag är ju 5-6h ganska standard för den här typen av spel, det kostar ju sen läggs ju mycket tid på onlinedelen, men jag hade iaf sjukt kul med sp och det är ju huvudsaken.

Nej men vet ifan om jag sagt att slutet var najs? Iallafall slutar spelet lite tvärt, men det troliga är väl att:

Spoila; markera för att läsa:

Alltså, de säger ju welcome home på slutet, det troliga är väl att det är Visari som överlevt, eller som det diskuteras lite på nätet har jag sett att man ser ju att hans dotter typ rycker bort hennes hand där i introt i början, typ som att hon ser eller känner på sig att det är en dubbelgångare eller något. Men även min teori är väl att det är Visari som återvänder, han är ju lite "the real boss" liksom, vetifan, men uppgjort för en 4a är det ju alla gånger.

End of spoila.

bustz0rz
2011-03-08, 22:08
Sen en fråga till, kan man inte ändra om så att signalen till tvn via hdmi blir i 720p. Jag har inte full-HD utan tvn kör bäst i 720p även om den kan köra 1080i och självklart tar emot 1080p signal.

Självklart kan du göra det. Du gör det genom bildinställningarna. Nu har jag inte tillgång till mitt PS3 just för tillfället, så kan inte guida dig exakt. Men gå bara till inställningarna näst längst till vänster(har jag för mig) och leta upp bildinställningarna där :)

Kimball
2011-03-09, 00:55
Kimball ska vi spela t6 ngn dag? :)))

Det hade varit en tanke, men att meka ihop PSN-biten med custom firmware verkar lite för mycket jobb för att jag ska orka det just nu :/

Haha, Lasse for the rescue!

Jag kollade aldrig speltiden själv, tyckte den kändes rätt lagom, idag är ju 5-6h ganska standard för den här typen av spel, det kostar ju sen läggs ju mycket tid på onlinedelen, men jag hade iaf sjukt kul med sp och det är ju huvudsaken.

Nej men vet ifan om jag sagt att slutet var najs? Iallafall slutar spelet lite tvärt, men det troliga är väl att:

Spoila; markera för att läsa:

End of spoila.

Aaah, så kan det ju absolut ligga till ja, har inte lirat något Killzone-spel innan, lite dumt. Men absolut, det hade varit rätt nice! Har faktiskt ingen koll alls på standard speltiden på såna här spel i dagsläget, men med tanke på att det förmodligen är onlinedelen som i slutänden väger tyngst är det ju förståeligt som sagt.

Nåväl, coopen var najs, om än alldeles för lätt på svårighetsgrad 2/4 även för halv-novisa konsoll-FPS:are och suget efter att köra om den är ju inte så stort tyvärr :) Synd att slutet kändes lite väl... avhugget / simpelt som sagt, men vad gör man.

Einar
2011-03-09, 10:07
Självklart kan du göra det. Du gör det genom bildinställningarna. Nu har jag inte tillgång till mitt PS3 just för tillfället, så kan inte guida dig exakt. Men gå bara till inställningarna näst längst till vänster(har jag för mig) och leta upp bildinställningarna där :)

Hittade dem, tack!

Lasse Kongo
2011-03-09, 12:09
Måste säga att Mortal Kombat blir mer och mer intressant, ser riktigt kul ut när man kikar på lite vids. Det kommer demo till ps+ idag, lite sugen på att ta det bara för demot : )

Nordenator
2011-03-09, 15:59
Dragon Age 2 var riktigt roligt. Jag tycker det är mycket bättre flyt i stridssystemet än hybriden mellan konsolanpassat och typiskt D&D-spel som var i ettan. Det ser bra ut och verkar flyta bättre än ettan. Hittills skulle det få runt 8-9 pinnar.

Väntar på mitt förbokade DA2 också. :) Håller tummarna på imorgon men troligen release.

Hade du också tur?

petah
2011-03-09, 16:05
Dragon Age 2 var riktigt roligt. Jag tycker det är mycket bättre flyt i stridssystemet än hybriden mellan konsolanpassat och typiskt D&D-spel som var i ettan. Det ser bra ut och verkar flyta bättre än ettan. Hittills skulle det få runt 8-9 pinnar.

Hade du också tur?

Jag är på jobbet men fick förhöjda förväntningar nu! :) :Virro :hbang:

Einar
2011-03-09, 16:26
Jag hörde att crysis 2 skulle vara dåligt portad till ps3. Finns det någon här som har Ps3 och som förhandsbokat? Klippen på youtube var ju rätt häftiga så det känns surt om det blir kass till ps3.

Kurash
2011-03-09, 16:29
Jag hörde att crysis 2 skulle vara dåligt portad till ps3. Finns det någon här som har Ps3 och som förhandsbokat? Klippen på youtube var ju rätt häftiga så det känns surt om det blir kass till ps3.

Skaffa dig Battlefield BC2.

petah
2011-03-09, 16:33
Jag är på jobbet men fick förhöjda förväntningar nu! :) :Virro :hbang:

Jag fick det inte idag. :(

Nordenator
2011-03-09, 17:30
Jag fick det inte idag. :(

Aww :(

bizniz
2011-03-09, 17:58
Måste säga att Mortal Kombat blir mer och mer intressant, ser riktigt kul ut när man kikar på lite vids. Det kommer demo till ps+ idag, lite sugen på att ta det bara för demot : )

Testade det lite smått, har aldrig varit nått fan av Mortal Kombat serien. Men det var snygg grafik, får lira lite mer någon dag.

Lasse Kongo
2011-03-09, 20:07
Riktigt najs, nästan dags för PSN+ nu

http://blog.eu.playstation.com/2011/03/09/online-storage-available-to-playstation-plus-members-from-tomorrow/

Kimball
2011-03-09, 20:15
Riktigt najs, nästan dags för PSN+ nu

http://blog.eu.playstation.com/2011/03/09/online-storage-available-to-playstation-plus-members-from-tomorrow/

Smidigt indeed!

kalajset
2011-03-09, 21:18
Nu har de gjort det igen: PSN nere för underhåll mellan kl 16.05 och 03.00. Känns som det borde gå att ordna på någon bättre tid än denna. I synnerhet när PSS brukar bli uppdaterad onsdagskvällar...:D

lurk
2011-03-09, 21:24
Nu har de gjort det igen: PSN nere för underhåll mellan kl 16.05 och 03.00. Känns som det borde gå att ordna på någon bättre tid än denna. I synnerhet när PSS brukar bli uppdaterad onsdagskvällar...:D

Fan vad irreterande. Dessa upptaderingar borde verkligen kunna lösas smidigare.
.....
Motorstorm 3 demot ska förövrigt finnas för nerladdning nu.

Nordenator
2011-03-09, 21:36
Ähhh.. det är bara ett problem för quitters. De som spelat hela dagen har fortfarande tillgång till PSN :D

kalajset
2011-03-09, 21:44
Fan vad irreterande. Dessa upptaderingar borde verkligen kunna lösas smidigare.

Ja, verkligen. Tydligen har det något med övriga regioner att göra, men själv är jag rätt säker på att användarna själva kan tänka sig de flesta övriga lösningar just för att få lite bättre underhållstider. (Iaf inte söndag idag, deras vanliga dag för planerat underhåll. Får vara glad för det lilla antar jag).

Ähhh.. det är bara ett problem för quitters. De som spelat hela dagen har fortfarande tillgång till PSN :D

...ännu en bra anledning till att egentligen aldrig stänga av sin PS3 m ao :thumbup:

Själv blir det Dragon Age i den första tappningen resterande del av kvällen. Tur man inte behöver vara inloggad för det. Det är verkligen inte min favoritgenre, men tack vare all hype kring tvåan köpte jag...ettan. (Riktigt bra pris på Ultimate Edition nuförtiden). Kan bara säga som så att spelet växer hela tiden. Börjar förstå varför ettan blev så framgångsrikt. Kört runt 13 timmar och känns bara som jag skrapat på ytan av spelet, vill bara ha mer.

lurk
2011-03-09, 21:45
Djävla benpass som fick mig att quitta!! *gah!*

Nordenator
2011-03-09, 21:47
Ja, verkligen. Tydligen har det något med övriga regioner att göra, men själv är jag rätt säker på att användarna själva kan tänka sig de flesta övriga lösningar just för att få lite bättre underhållstider. (Iaf inte söndag idag, deras vanliga dag för planerat underhåll. Får vara glad för det lilla antar jag).

...ännu en bra anledning till att egentligen aldrig stänga av sin PS3 m ao :thumbup:

Själv blir det Dragon Age i den första tappningen resterande del av kvällen. Tur man inte behöver vara inloggad för det. Det är verkligen inte min favoritgenre, men tack vare all hype kring tvåan köpte jag...ettan. (Riktigt bra pris på Ultimate Edition nuförtiden). Kan bara säga som så att spelet växer hela tiden. Börjar förstå varför ettan blev så framgångsrikt. Kört runt 13 timmar och känns bara som jag skrapat på ytan av spelet, vill bara ha mer.

Najs. Jag tycker tvåan är avsevärt mycket bättre konsolanpassat. Visst var ettan bra, men jag tycker tvåan hittills har varit bättre. Jag börjar nog närma mig nio timmar play time nu och jag fick det efter tolvtiden någon gång i dag :D

Lasse Kongo
2011-03-09, 21:54
PSN är uppe för mig nu iaf.

lurk
2011-03-09, 22:48
Samma här. :)

Lasse Kongo
2011-03-10, 14:44
För ett par veckor sedan visste jag knappt vad Mortal Kombat 9 (som det är) var, knappt sett något, men efter att ha läst om det och framförallt kollat mycket vids så känns det som ett garanterat day1köp för min del, spelade och älskade de 3 första spelen, och nya MK är ju helt klart en slags förklädd version av de gamla spelen, det ser man på klippen.

Ser grymt snyggt ut, har faktiskt inte testat demot, kommer ju för alla till PSN nästa vecka så då blir det nog att prova, hursom, jag ser fan fram emot att cykelsparka er sen, spelet känns mycket lovande för min del!

Dessutom, storymode, vanliga laddermode, online såklart, coop online, 4player tagteam är lite sånt jag snappat upp när jag läst om det.

Tagteam: http://www.youtube.com/watch?v=oJlru3PoEEE&tracker=False

PS3 får ju Kratos exklusivt med, fyfan jag gillar de flesta gubbarna i MK, tycker dessutom det är kul för alla skiljer sig väldigt mycket åt varandra, blir svårt vem man ska satsa på, men hjärtat bankar ju lite extra för Johnny Cage xD

Lasse Kongo
2011-03-10, 14:48
Haha jag älskart, riktigt riktigt riktigt jävla brutalt, undrar vad Aftonblaskan ska skriva om detta =)

http://www.youtube.com/watch?v=HJfbfVfhako&tracker=False

Lasse Kongo
2011-03-10, 22:04
Killzone 3 är riktigt najs online, lirat en hel del nu, väntar på patchen som kommer snart som kommer, den innehåller:

CHANGES & NEW FUNCTIONALITY

Network – Lag fixes and fixes for network errors 10002, 8001 and 8013
Gameplay – Players now have more stamina by default. Sprint length is increased but the recharge timer has been adjusted to compensate
Gameplay – Mortally wounded players no longer have collision. Alive players should now be able to traverse the levels without getting stuck on mortally wounded players
Gameplay – Medic’s revive cool-down reduced from 25 to 10 seconds
Gameplay – Increased range from where friendly players can be revived – player can be revived from 20 meters now
Gameplay – Guerrilla Warfare games now last 15 minutes and it takes 100 kills instead of 50 to win
Performance – Improvements to party creation server load
Menu – Show envelope icon to indicate that player has received message
Menu – Rewards panel in post game screen now auto-scrolls
Menu – Botzone is now paused when player goes to start menu
Menu – Single click squad invite
Menu – Enhanced idle detection code in menu, the player isn’t spawned if he’s still pressing buttons
Security – Several security, anti hack and cheat fixes

BUG FIXES

Stability – Fix for an occasional crash bug when in the Credits screen and transitioning straight into Multiplayer via a Invite
Stability – Fix for potential hang when players migrate between maps
Gameplay – Player can retain crouched collision after deploying jetpack
Gameplay – The Assassination Executioner medals only count Deadly Assassin kills, not Executioner kills
Gameplay – Cloak kills with weapons that break cloak now count towards medal for Cloak levels 1 and 2.
Gameplay – Global – Medic’s Triage droids now disappear when player quits out of game
Gameplay – Cloak/Disguise cannot be removed manually by accident anymore
Gameplay – Fix for rumble in Exo being over-powered and out of sync
Gameplay – Fix for Silent Footsteps remaining active after choosing other skill and removed from the personal stats menu
Exploit – Akmir Snowdrift – Player can reach the boat by using an ammo box to exit the intended boundaries
Functionality – Disc eject now handled more gracefully
Trophies – DLC 1 ‘Little Big Weapons’ Trophy does now counts rocket launcher and StA2
Clan functionality – Fix for player quitting and re-joining a tournament, they may re-enter a tournament alone.
Menu – Find game – Operations – Mode description – Spelling issue fixed
Menu – Friends: Fix for Clan tags being displayed for a max of nine players despite the number of player that are in the clan
Menu – Fix for incorrect message given when attempting to join a Clan Game that an online friend is taking place in
Menu – Spawn-screen – Fix for when the extra Primary Weapon skill is equipped, the weapon description goes out of sync
Menu – Accolades do now show subsequently
Menu – When receiving a squad invite from a player in another match, there is now a warning that the player will leave his current game.
Menu – Scramble detailed range and in-game range now match properly
Menu – The Spot and Mark description in the unlock menu is now correct
Menu – Fix for when the player presses the SQUARE button when a player that is in their game is highlighted in the squad lobby menu they receive the message ‘You cannot join a play that is not in a game.’
Menu – Turn off animations for the squad list to avoid it becoming unreadable every time a rebuild occurs when voice chat is activated
Menu – Fix for when trying to join a friend without the required DLC pack, the message will tell the player they are part of a squad.
Menu – Fix for the message informing the player they are attempting to join a DLC game without the required DLC content installed reading better
Menu – Increased Accuracy & Faster Reload Ribbons now update in the personal statistics screen.

Custum games kommer väl med förhoppningsvis!

Sen hoppas jag att dlcn kommer snart, har köpt all dlc till alla Cod day1 men hoppar fan dlcn till Black Ops, samma jävla skit som vanligt så därför känns det så skönt att lira Kz3, känns lite som att lira Battlefield fast i framtiden/rymden xD

Einar
2011-03-10, 22:04
Har precis suttit en timme med uncharted 2. Första upplevelsen med ps3, and i'm hooked! :D. Det passar fint att sambon är bortrest i helgen så kan man passa på att nörda rejält. Killzone 3 bli nog nästa spel jag köper.

Lasse Kongo
2011-03-10, 22:08
Har precis suttit en timme med uncharted 2. Första upplevelsen med ps3, and i'm hooked! :D. Det passar fint att sambon är bortrest i helgen så kan man passa på att nörda rejält. Killzone 3 bli nog nästa spel jag köper.

Sämre spel att börja sin Ps3karriär med finns ju helt klart =)

Men du har inte kört första Uncharted? Om inte så är det helt klart värt att lira med, sjukt bra!

Hojta om du skaffar Killzone 3, Kwon o jag hade ju en Kolozzeumklan på Kz2, känns som att den bör återuppstå snart :D

Einar
2011-03-10, 22:36
Självklart! Det vore kul med en kolo-klan.

Scratch89
2011-03-10, 22:39
Fick hem Dragon Age 2 idag, dock på PC. Vad säger ni som spelat det? Bra, dåligt? Vad är skillnaden mellan konsolerna? Ettan var tydligen ett no no att ha till konsol, verkar det här funka bättre alltså? Dumt, för jag har pungat ut en femhundring för att ha det till PC.

Nordenator
2011-03-10, 22:44
Fick hem Dragon Age 2 idag, dock på PC. Vad säger ni som spelat det? Bra, dåligt? Vad är skillnaden mellan konsolerna? Ettan var tydligen ett no no att ha till konsol, verkar det här funka bättre alltså? Dumt, för jag har pungat ut en femhundring för att ha det till PC.

Funkar ypperligt till konsol. Fightingsystemet är mycket bättre anpassat till konsol i tvåan. Det flyter på riktigt fint.

petah
2011-03-11, 11:03

Jag lirar det självklart på dator.

Fighterna är fetare och har ett annat flyt än ettan. Men quest-mässigt är det t.o.m. simplare, vilket inte är bra. Vinkeln gillar jag inte till 100, vill ha längre ifrån.

Men jag är nog beredd att säga att betyget ligger på 7/10 efter ca 5-6 timmar played för min del. Jag kommer garanterat lira igenom det minst en gång. Ettan var för mig 9/10, hade det vare mer likt Baldurs Gate hade det fått 10/10.

bustz0rz
2011-03-11, 11:54
Någon som köpt PS3-kontroll från dealextreme? Är kvalitén bra? Eller är det helt skit?

mulliy
2011-03-11, 14:40
Nyss spelat klar kampanjen på killzone 3, mitt första spel på ps3. Men har haft 360 sen det kom och jag måste säga att jag tycker det var bättre än halo och gow.

Anabolismus
2011-03-11, 15:03

Jag är faktiskt lite besviken. Visste är fighterna som många redan påpekat väldigt bra, men själva storyn är så linjär och tråkig att man nästa somnar. I princip alla uppdrag är

1. Ta uppdrag.
2. Följ efter pilen till uppdrag
3. Döda denna personen
4. Hämta Reward

Sen är monologerna så oerhört töntigt gjorda så att man nästan skrattar... En riktig besvikelse från min sida.

lurk
2011-03-11, 15:49
Suttit med BFBC2 senaste kvällarna. Aldrig tidigare rört ett spel ur denna serie. Djävligt lurigt ibörjan men börjar nu efter dryga 8 speltimmar komma in i skiten. 4x siktet hjälper en hel del. :)

Har två vänner som även dom inte rört battlefield tidigare. Men dom båda ska ut och svira ikväll så söker därför spelkamrater. Tycker det är värdelöst att lira ensam nuförtiden.
Kan likväl spela BLack Ops om nån vill det. Ska iväg lite ikväll men kommer nog lira hela natten sedan.

Psn: moontrain

Doctor Snuggles
2011-03-11, 16:24
Jag är faktiskt lite besviken. Visste är fighterna som många redan påpekat väldigt bra, men själva storyn är så linjär och tråkig att man nästa somnar. I princip alla uppdrag är

1. Ta uppdrag.
3. Döda denna personen
4. Hämta Reward

Sen är monologerna så oerhört töntigt gjorda så att man nästan skrattar... En riktig besvikelse från min sida.

Ah, då kanske jag kommer orka med denna. :D
Var för mycket jävla snack och karaktärsutveckling i den förra.

petah
2011-03-11, 16:44

Haha, du var då inte en gammal Baldurs gate lirare iaf. :)

Kwon
2011-03-11, 17:06

Japp, för många valmöjligheter, för många klasser, för många alternativ och för många spells/skills samt för många gubbar!

Man blev helt galen på allt och kunde inte bestämma sig.

Tacka vet jag Mario bros där man kunde välja gubbe!

Nordenator
2011-03-12, 02:38
Dragon Age 2 är köttat. Det tog 41 timmar att klara ut, och jag har haft det i 62 timmar. Aldrig tidigare har jag nördat så här hårt :D

Kwon
2011-03-12, 04:39
Dragon Age 2 är köttat. Det tog 41 timmar att klara ut, och jag har haft det i 62 timmar. Aldrig tidigare har jag nördat så här hårt :D

Klarat liret redan på 41 timmar?

Gawd Damn Broskie! :D

Scratch89
2011-03-12, 10:16

1. Ta uppdrag.
3. Döda denna personen
4. Hämta Reward

Hmmm, det återstår att se. Jag tycker att dialogerna var riktigt bra i Origins.

Nordenator
2011-03-12, 10:22
Klarat liret redan på 41 timmar?

Gawd Damn Broskie! :D

Alltså time played då. 62 timmar han förflyta och 41 av dem var i spelet :)

kalajset
2011-03-12, 10:52

Klart imponerande! ...blir lite avis att man själv inte ens skulle orka kötta på hälften så mycket under den tiden :/

Ligger på ca 16 timmars speltid i ettan nu. Gillar det som sagt skarpt, men känns fortfarande inte som man får något gjort ÖHT egentligen. Dialogerna/storyn är över förväntan, gillar karaktärerna med, men all jäääkla info i codexet hit och dit blir lätt för mycket. Är ju ett heldagsprojekt bara det.

Anabolismus
2011-03-12, 11:07

Herregud... Get a life? :D

Hmmm, det återstår att se. Jag tycker att dialogerna var riktigt bra i Origins.

Det tycker jag med, därför det var så förvånande hur pinsamt dåliga dem är i 2:an.

Scratch89
2011-03-12, 12:13
Klart imponerande! ...blir lite avis att man själv inte ens skulle orka kötta på hälften så mycket under den tiden :/

Ligger på ca 16 timmars speltid i ettan nu. Gillar det som sagt skarpt, men känns fortfarande inte som man får något gjort ÖHT egentligen. Dialogerna/storyn är över förväntan, gillar karaktärerna med, men all jäääkla info i codexet hit och dit blir lätt för mycket. Är ju ett heldagsprojekt bara det.

Du behöver absolut inte läsa codex mer än det questrelaterade. Det är väääldigt mycket lore (eller ja, inte jämfört med Oblivion, men mer än vad jag orkar läsa), och det mesta är faktiskt rätt ointressant.

Doctor Snuggles
2011-03-12, 12:20
Haha, du var då inte en gammal Baldurs gate lirare iaf. :)

Jo, jag har vaga minnen av att jag körde Baldurs gate, Bards Tale, Dungeon Keeper, Ultima osv när det begav sig. Jag har till synes spelat flertalet CRPG:s tidigare, men det känns bara inte lika intressant längre. På samma sätt som jag tycker det är synd att LOTR-filmerna inte kom ut när jag var tonåring, för då skulle jag verkligen kunnat uppskatta dem när idag det mer var ... meh. Man blir blasé med åldern, tyvärr. ;)

Fast jag tycker fortfarande det vore roligt med en gamebook mmo. :D

Nordenator
2011-03-12, 15:12

Jag började med att läsa allt, men det blev jobbigt så jag la ned. Gjorde samma sak i ettan. Man har fått med sin nog mycket lore från ettan för att komma undan med att inte bry sig om den i tvåan :)

Herregud... Get a life? :D

Meh.. sjukt överskattat.

Lasse Kongo
2011-03-13, 11:17
Den officiella Playstationappen: http://itunes.apple.com/se/app/den-officiella-playstation/id410896080?mt=8

Finns även till android, riktigt trevlig app!

Lasse Kongo
2011-03-13, 22:20
Känns som det kan bli Epic Winning som Charlie Sheen hade sagt

http://www.youtube.com/watch?v=Isbwwe76hlI

Kwon
2011-03-13, 22:30
Känns som det kan bli Epic Winning som Charlie Sheen hade sagt

http://www.youtube.com/watch?v=Isbwwe76hlI

Bra! Då kör vi lite så småningom!

Så skall du få se på "Winning" :D

Bästa med MK är ju trots allt att man välja gubbe!

Blir Scorpion, Subzero eller Noob för mig!

RassK
2011-03-13, 23:34
Började spela Amnesia idag. Än så länge rätt så skrämmande.

Kimball
2011-03-13, 23:38
Började spela Amnesia idag. Än så länge rätt så skrämmande.

datorspel dock, no? ;)

Lasse Kongo
2011-03-14, 10:30
Bra! Då kör vi lite så småningom!

Så skall du få se på "Winning" :D

Bästa med MK är ju trots allt att man välja gubbe!

Blir Scorpion, Subzero eller Noob för mig!

Hehe absolut, men du är ju fan aldrig onlineish längre?

RassK
2011-03-14, 14:20
Hehe absolut, men du är ju fan aldrig onlineish längre?

Japp. Oj, läste titeln noggrannare :(
Äh, det finns säkert till nån konsol! :D

Kimball
2011-03-16, 01:56
Top Spin 4 till PS3 är definitivt ett av de bästa tennislir jag testat! Virtua tennis är väl okej, men mycket mer arkadinriktat, TS kräver bra tajming och allmänt lite mer skicklighet. Kan nog vara riktigt kul med move om de implementerat det väl!

JusupWillkosz
2011-03-16, 02:17
Oj oj.....det måste införskaffas......kanske Jusup kan ha lika kul som med Fifa 10!

Lasse Kongo
2011-03-16, 13:13
Snart klockat 15h effektiv speltid i Killzone 3 online, måste säga att det är roligare och bättre än jag kunnat drömma om, visst gillade jag 2an online, men detta är mästerligt, väntar ivrigt på dlc som bör komma inom kort, jag har faktiskt köpt all CODdcl day1 förr, men hoppar det till Blops, det är ju liksom bara samma sak hela tiden, så mina slantar går hellre till Guerillas underbara 3a.

Testade Mortal Kombatdemot, kunde inte hålla mig, det kommer bli såsåså bra, längtar som fan tills det släpps, gameplayet är fantastiskt och passar mig perfekt, sen finns det nog inget fightingspel som har så coolt karaktärsgalleri som just MK, kommer bli fedt :hbang:

Lasse Kongo
2011-03-16, 13:17
Testade Crysis 2 mp med, kändes verkligen sådär, mycket snack om det grafiska när det gäller det spelet, och även om Ps3 ska vara den sämsta versionen så är det tydligen minimala skillnader mellan Ps3 vs 360, såklart är PC vassat, men när man just har spelat spel som tex Killzone 3 är det fan svårt att se det ubergrymma grafiska i spel sm Crysis 2, visst det är jävligt snyggt men inte så snyggt som många säger, icke.

Kimball
2011-03-16, 13:23
Snart klockat 15h effektiv speltid i Killzone 3 online, måste säga att det är roligare och bättre än jag kunnat drömma om, visst gillade jag 2an online, men detta är mästerligt, väntar ivrigt på dlc som bör komma inom kort, jag har faktiskt köpt all CODdcl day1 förr, men hoppar det till Blops, det är ju liksom bara samma sak hela tiden, så mina slantar går hellre till Guerillas underbara 3a.

Testade Mortal Kombatdemot, kunde inte hålla mig, det kommer bli såsåså bra, längtar som fan tills det släpps, gameplayet är fantastiskt och passar mig perfekt, sen finns det nog inget fightingspel som har så coolt karaktärsgalleri som just MK, kommer bli fedt :hbang:

Nä DLCn till blops verkar ju sjukt ovärt och kartorna halvdant gjorda tydligen, trist.

Bara jag som minns MK-serien som den värsta button-mashingen av alla fightingspel någonsin? Kommer ihåg att man fick till något av en "super-attack" (back när man var ~12?) genom att trycka på alla knappar och styrkorset till MK3 till Sega Megadrive. Hade alltid tokigt ömma tummar efter en tvådagars hyrning av det.
Så fungerade det ju säkert inte egentligen, men hur är det? Någon kombination mellan Tekken och SF?

stolpskott
2011-03-16, 13:25
Asså, i de äldre spelen så var ju daz fatalitys helt sjukt svåra att få in, tror jag lyckades få in två tre stycken under min korta MK karriär. Så det är nog dessa du tänker på...

Kimball
2011-03-16, 13:30
Asså, i de äldre spelen så var ju daz fatalitys helt sjukt svåra att få in, tror jag lyckades få in två tre stycken under min korta MK karriär. Så det är nog dessa du tänker på...

Haha jo, de också. Men det jag tänker på (som förvisso kan ha varit många tillfälligheter) är som sagt att man kunde button-masha innan matchen startat med bla Liu Kang och därmed få till en flygande spark som, om den inte blockades, tog ut ~50% av motståndarens HP. Det var många år sedan jag lirade det, dock.

Lasse Kongo
2011-03-16, 13:30

Haha visst var det så, men jag har kört demot en hel del idag, och det är inga som helst problem att sätta fatalitys, visst krävs det att man är snabb, men inte som i de gamla spelen, var ju nästintill omöjligt haha

Lasse Kongo
2011-03-16, 13:31
Haha jo, de också. Men det jag tänker på (som förvisso kan ha varit många tillfälligheter) är som sagt att man kunde button-masha innan matchen startat med bla Liu Kang och därmed få till en flygande spark som, om den inte blockades, tog ut ~50% av motståndarens HP. Det var många år sedan jag lirade det, dock.

Kontrollerna var något svåra och speciella i de gamla spelen ja, var ju mer blodet och våldet och grafiken som gjorde spelet så poppis, och alla sköna karaktärer =)

Lasse Kongo
2011-03-16, 13:54
Nytt från BF3, blir nog en av mina sista klipp att posta i tråden, ett av mina sista inlägg, tänker pensionera mig, lär väl skriva då och då men inte som förr, mitt liv går in i ett annat skede, Stolpskott får ta över =)

fRWWjtkMij0

Kwon
2011-03-16, 13:59
Nytt från BF3, blir nog en av mina sista klipp att posta i tråden, ett av mina sista inlägg, tänker pensionera mig
fRWWjtkMij0

Lite skillnad på dataspelen idag och de lir man själv körde som ung

xbR32VPuiCU

snej
2011-03-16, 19:41
Nytt från BF3, blir nog en av mina sista klipp att posta i tråden, ett av mina sista inlägg, tänker pensionera mig, lär väl skriva då och då men inte som förr, mitt liv går in i ett annat skede, Stolpskott får ta över =)

[yt]fRWWjtkMij0yt]

Kids på gång Lasse? :D