handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 [57] 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

Lasse Kongo
2010-04-13, 14:52
4player coop till Gears 3 då, naaaaaaajs

krellik
2010-04-13, 22:34
Något bajs med min kära 360... Bilden blir först grön, sen dör den... Trodde det var fel på min hdmi sladd först eftersom jag böjt spetsen på den, men nu har jag testat med hdmi sladden från bluerayen och komponent... Verkar som att min 360 håller på att dö:(

Någon som är bekant med problemet?

Nelson81
2010-04-14, 08:09
men skön k uk som fredrik sa, var på lvl 16 i bögerlands, satte på ps3an, ungen började lipa för hon ville se musses klubbhus så jag kickade ut henne. Skulle ladda in min save så kommer det fram en skylt där det står att min save är corrupt, WTF???? måste jag lira om allt

Kurash
2010-04-14, 08:28
men skön k uk som fredrik sa, var på lvl 16 i bögerlands, satte på ps3an, ungen började lipa för hon ville se musses klubbhus så jag kickade ut henne. Skulle ladda in min save så kommer det fram en skylt där det står att min save är corrupt, WTF???? måste jag lira om allt

Gött! Jag får nog mitt Borderlands denna veckan.

Lasse Kongo
2010-04-14, 09:08
Jag började med The lost and damned igår, riktigt hårt, riktigt skön stämning, varit galet mycket action hitills fast jag inte gjort så många uppdrag, fyyyfan vilka mästare Rockstar är på att berätta historier, känns så välgjort, som att se en grym film helt enkelt.

Karaktärerna i Mcgänget är ju väldigt stereotypa men helt klockrena, framförallt Billy ledaren, haha så skön!

Även Ballad of gay Tony ska ju vara riktigt bra, ser fram emot den med, tror de båda episoderna ska ta runt 10h st bara storyn, riktigt bra :hbang:

Osten80
2010-04-14, 09:10
Jag började med The lost and damned igår, riktigt hårt, riktigt skön stämning, varit galet mycket action hitills fast jag inte gjort så många uppdrag, fyyyfan vilka mästare Rockstar är på att berätta historier, känns så välgjort, som att se en grym film helt enkelt.

Karaktärerna i Mcgänget är ju väldigt stereotypa men helt klockrena, framförallt Billy ledaren, haha så skön!

Även Ballad of gay Tony ska ju vara riktigt bra, ser fram emot den med, tror de båda episoderna ska ta runt 10h st bara storyn, riktigt bra :hbang:

Hur fick du tag i spelet så tidigt? *Längtar till fredag*

Lasse Kongo
2010-04-14, 09:15
Hur fick du tag i spelet så tidigt? *Längtar till fredag*

Jag får alltid alla spel någon dryg vecka innan release, goda vänner helt enkelt i bra positioner.

Ja, det är värt att vänta, fan det är massa ny musik på alla kanaler med+kanalen Vice City, vilken jag tror är exklusiv vid köp på blueray.

Roxette har en dänga med på den stationen, klockrent att glida omkring på sin choppa och sprida disastha med sitt avsågande shotgun till She´s got the look haha

Finns ett annat trevligt nytt vapen i TLAD, granatkastare "FUUMP"

Lasse Kongo
2010-04-14, 09:20
Vice City FM, RamJam FM and Self-Actualization FM.

De där är exklusiva om man köper spelet på skiva, vet inte varför, men i det här fallet fanns det inget val, självklart ska man ha detta på blueray!

Nelson81
2010-04-14, 09:22
billy är chef haha

Lasse Kongo
2010-04-14, 09:23
billy är chef haha

Haha, ja fyfan va jag garvade när han säger till advokaten att han blandade i lite meskalin i rökat, sen världens asgarv haha :laugh:

Osten80
2010-04-14, 09:50
Jag får alltid alla spel någon dryg vecka innan release, goda vänner helt enkelt i bra positioner.

Ja, det är värt att vänta, fan det är massa ny musik på alla kanaler med+kanalen Vice City, vilken jag tror är exklusiv vid köp på blueray.

Roxette har en dänga med på den stationen, klockrent att glida omkring på sin choppa och sprida disastha med sitt avsågande shotgun till She´s got the look haha

Finns ett annat trevligt nytt vapen i TLAD, granatkastare "FUUMP"

Fan vad du fick mig att längta nu. Gta-serien har varit mig kär under många år, och skamligt många timmars spelande. Vice City-station låte awesome.
Låt det bli fredag, nu!

Lasse Kongo
2010-04-14, 10:09
Fan vad du fick mig att längta nu. Gta-serien har varit mig kär under många år, och skamligt många timmars spelande. Vice City-station låte awesome.
Låt det bli fredag, nu!

Men du Ostis, spelar du på ps3 eller pc eller what?

Osten80
2010-04-14, 10:15
Men du Ostis, spelar du på ps3 eller pc eller what?

Ps3.

Lasse Kongo
2010-04-14, 10:16
Ps3.

Jahaja trevligt, har jag dig på min psnlista?

Osten80
2010-04-14, 10:20
Jahaja trevligt, har jag dig på min psnlista?

Det har du icke, Factotum666 heter jag där. Jag postar det i psn-tråden också, men jag kan förvarna om att jag inte är någon headset-lirare. ;)

Lasse Kongo
2010-04-14, 10:22
Det har du icke, Factotum666 heter jag där. Jag postar det i psn-tråden också, men jag kan förvarna om att jag inte är någon headset-lirare. ;)

Det är faktiskt inte jag heller, kör helst utan, asjobbigt att sitta och höra på Nelsons snuskiga förslag, han fattar liksom inte att jag inte är tillgänglig =/

Osten80
2010-04-14, 10:25
Det är faktiskt inte jag heller, kör helst utan, asjobbigt att sitta och höra på Nelsons snuskiga förslag, han fattar liksom inte att jag inte är tillgänglig =/

Gött, det är skönt med folk som inte hela tiden bara är ute efter att få ligga. :/

Nelson81
2010-04-14, 10:26
Haha, ja fyfan va jag garvade när han säger till advokaten att han blandade i lite meskalin i rökat, sen världens asgarv haha :laugh:

hahahahahahahah ja så sjukt bra.

Osten80
2010-04-14, 10:36
Jag skulle i och för sig kunna göra ett undantag med headset, bara för att få höra Kwon (på franska) viska okristligheter i mitt lilla sköra pojköra.

Lasse Kongo
2010-04-14, 21:58
Online är riktigt bra i TLAD, framförallt coop, upp till 8 pers som leker mcgäng haha stekigt xD

stolpskott
2010-04-15, 10:17
Jag är sur på Mass Effect 2. Min spelfil laggade så att jag inte kunde göra vissa "lagkamrater" lojala på grund av att uppdragen cpade sig, och vissa som jag hade gjort lojala sket i sin oranga lilla cirkel, och sket i att kunna använda sin specialkraft. Det SUGER! Speciellt när jag försökte hjälpa 'The quarian', men uppdraget laggade och det gick inte att åka därifrån :(

Så 35 timmar i sjön, tog bort allt och började om.

Chris
2010-04-15, 12:00
Lasse, har du möjlighet att skaffa SSF4 innan release? :D Hur mycket ska du ha för en extra kopia? hehe

Langster
2010-04-15, 12:17
Jag är sur på Mass Effect 2. Min spelfil laggade så att jag inte kunde göra vissa "lagkamrater" lojala på grund av att uppdragen cpade sig, och vissa som jag hade gjort lojala sket i sin oranga lilla cirkel, och sket i att kunna använda sin specialkraft. Det SUGER! Speciellt när jag försökte hjälpa 'The quarian', men uppdraget laggade och det gick inte att åka därifrån :(

Så 35 timmar i sjön, tog bort allt och började om.

Buggade menar du? Lagg är när det inte flyter på som det ska pga uppkopplingshastigheter i online spel.

Sorry för lektionen. Jäkligt jobbigt för dig det där. ME2 funkade helt felfritt för mig. Men skit som det där kan hända i komplexa spel. Du har inte någon äldre sparfil att gå tillbaka till? Något liknande hände mig i ett annat spel en gång och då fick jag börja om från början också, helt stört, man tycker inte alls om spelet lika mycket efter en sådan sak. Det är en bra idé att spara lite olika filer genom spelet...

Lasse Kongo
2010-04-15, 13:06
Lasse, har du möjlighet att skaffa SSF4 innan release? :D Hur mycket ska du ha för en extra kopia? hehe

Haha, jo jag har det ngn vecka innan release, sen tyvärr hur mkt jag än vill får jag bara till mig själv.

Men, snart är det dags, satan va grymt det kommer bli.

Chris
2010-04-15, 13:19
Haha, jo jag har det ngn vecka innan release, sen tyvärr hur mkt jag än vill får jag bara till mig själv.

Men, snart är det dags, satan va grymt det kommer bli.

Okej, kan du ge mig min adress så jag kan komma och råna dig på spelet? Snälla? :em:

Ser fram emot att lira det som fan, vilka nya karaktärer tycker du verkar mest intressanta?

Lasse Kongo
2010-04-15, 14:12
Okej, kan du ge mig min adress så jag kan komma och råna dig på spelet? Snälla? :em:

Ser fram emot att lira det som fan, vilka nya karaktärer tycker du verkar mest intressanta?

Hehe, du har det ju snart med ju =)

Hm, jag tycker alla känns intressanta eftersom de är nya sen förra spelet, men Dee Jay har jag alltid gillat även om jag tycker han är lite småknepig att köra med, lite seg.

Juri känns som en karaktär jag kan tänka mig att satsa lite på, gillar när det går snabbt, rappa karaktärer framför snabba.

Hakan verkar sjukt rolig att spela med, sen vet jag inte om han är så bra, världens fulaste Ultra, kanske en av de fulaste attackerna någonsin i ett Street Figher haha.

Adon; rappare variant av Sagat?

Cody verkar frän med, vet dock inte vad han kör för stil, känns som han kör lite ren "gatuslagsmål" xD

Haha det där var ju nästan alla, själv då vilka ser du fram emot?

Langster
2010-04-15, 14:15
Dudley är ju coolast av de "nya".

Egentligen är det väl bara Hakan som är helt ny?

Nordenator
2010-04-15, 14:21
Ska bli kul med SSFIV :) Jag har spelat rätt mycket på PC-versionen av SFIV hos en polare, men nu kommer jag ju faktiskt kunna öva lite hemma. Får dask 9/10 av matcherna nu. Är det någon av er som kör med sticka och vilken har ni i så fall? Är lite sugen på att köpa en, men det kostar ju en liten slant.

Nelson81
2010-04-15, 14:56

haha tur att du inte är singel för du hade säkert dragit den där linen för brudarna i krogkön din spelgeek :D

Lasse Kongo
2010-04-15, 15:47
haha tur att du inte är singel för du hade säkert dragit den där linen för brudarna i krogkön din spelgeek :D

Läste fel, läste dragit den där linan lål

Nelson81
2010-04-15, 15:50
läste fel, läste dragit den där linan lål

:d

kalajset
2010-04-15, 17:12

Trist, tyvärr ett ganska vanligt problem i Bord to the lands som orsakas av att spelet antingen stängs av, eller fryser i en auto save. Det man kan försöka göra för att undvika att det händer igen, är att enbart stänga av spelet ute i huvudmenyn genom att förstå gå till "pausmenyn" och välja exit game, vänta de där 5 sekunderna man tror spelet fryser till före man kommer dit, och sedan stänga av det helt väl ute i huvudmenyn. Detta bör alltså göras varje gång man stänger av spelet.

stolpskott
2010-04-15, 18:50
Buggade menar du? Lagg är när det inte flyter på som det ska pga uppkopplingshastigheter i online spel.

Sorry för lektionen. Jäkligt jobbigt för dig det där. ME2 funkade helt felfritt för mig. Men skit som det där kan hända i komplexa spel. Du har inte någon äldre sparfil att gå tillbaka till? Något liknande hände mig i ett annat spel en gång och då fick jag börja om från början också, helt stört, man tycker inte alls om spelet lika mycket efter en sådan sak. Det är en bra idé att spara lite olika filer genom spelet...

Ja det var det jag menade :Virro
Jo men jag tänkte i min enfaldighet att man kanske ska spara på utrymmet på hårddisken genom att hålla sparfilernas antal på låg nivå. Nu har jag dock typ 13. Hela spelets dialoger går numera mest ut på att trycka på X, och resten av spelet lär ju kännas som totalt slöseri med tid fram tills att jag kommer lika långt igen. Suger verkligen stenhårt.

Chris
2010-04-16, 09:01
Hehe, du har det ju snart med ju =)

Hm, jag tycker alla känns intressanta eftersom de är nya sen förra spelet, men Dee Jay har jag alltid gillat även om jag tycker han är lite småknepig att köra med, lite seg.

Juri känns som en karaktär jag kan tänka mig att satsa lite på, gillar när det går snabbt, rappa karaktärer framför snabba.

Hakan verkar sjukt rolig att spela med, sen vet jag inte om han är så bra, världens fulaste Ultra, kanske en av de fulaste attackerna någonsin i ett Street Figher haha.

Adon; rappare variant av Sagat?

Cody verkar frän med, vet dock inte vad han kör för stil, känns som han kör lite ren "gatuslagsmål" xD

Haha det där var ju nästan alla, själv då vilka ser du fram emot?

Ja haha Hakan verkar riktig rolig att spela, ser mig dock inte bli speciellt bra med han. Tycker Ibuki verkar riktigt skön, är lite orolig dock att man måste kunna superjump cancels osv med henne, de karaktärerna brukar va ruskigt tekniska att spela med (typ c viper). Enligt alla previews verkar adon va en av de svagare nya karaktärerna, vilket är lite tråkigt för han verkade som en kul gubbe. Jag är i princip sugen på alla nya, men mest ibuki, makoto och juri och dudley och cody och.... :D

Jag lirar med en tournament edition sf4 fightstick, den är riktigt bra, mycket bättre än den billigare varianten.

Kurash
2010-04-16, 09:11
Trist, tyvärr ett ganska vanligt problem i Bord to the lands som orsakas av att spelet antingen stängs av, eller fryser i en auto save. Det man kan försöka göra för att undvika att det händer igen, är att enbart stänga av spelet ute i huvudmenyn genom att förstå gå till "pausmenyn" och välja exit game, vänta de där 5 sekunderna man tror spelet fryser till före man kommer dit, och sedan stänga av det helt väl ute i huvudmenyn. Detta bör alltså göras varje gång man stänger av spelet.

Nu blir jag lite nervös. Om man skulle råka hänga spelet någonstans, blir hela filen korrupt och man måste spela om då? Hur ska man veta var spelet brukar frysa om man inte råkat frysa det en gång först? Är det kört sen? Nu har jag bara spelat 10 minuter, men vill ju inte att de ska var bortkastade!!!11!!!!

kalajset
2010-04-16, 18:59
Bör inte vara någon direkt fara med fryst spel så länge det inte är just under en auto save det händer. Minns inte riktigt hur Borderlands fungerar längre, men det framgår väl ganska tydligt när spelet väl savar? (svengelska deluxe). Tyvärr bara att hoppas på det bästa när man väl kör, och det enda man kan påverka är som sagt egentligen bara när spelet skall stängas av. Har kört iaf 50 timmar+ i spelet, och alltid följt ovanstående procedur...bara att hoppas på att det håller, ta i trä, etc etc.

Osten80
2010-04-17, 11:12
Låt det bli fredag, nu!

Haha, så bra det är. Kört några timmar på TLAD, och detta är sjukt mycket bättre än IV:an, som var ett schysst lir, men som jag ändå blev lite besviken på.
Rockstar levererar igen, och det är nog får saker som är mer värda att lägga 365 spänn på. *cupid*

Lasse Kongo
2010-04-17, 11:46
Haha, så bra det är. Kört några timmar på TLAD, och detta är sjukt mycket bättre än IV:an, som var ett schysst lir, men som jag ändå blev lite besviken på.
Rockstar levererar igen, och det är nog får saker som är mer värda att lägga 365 spänn på. *cupid*

TLAD var skitbra, men vänta tills du dra igång Gay Tony, lätt bäst av dessa "tre" spel, underbar humor och roliga uppdrag xD

Osten80
2010-04-17, 11:48
TLAD var skitbra, men vänta tills du dra igång Gay Tony, lätt bäst av dessa "tre" spel, underbar humor och roliga uppdrag xD

Arrgh, måste spela sig lite snart tror jag.

Jay-Z
2010-04-17, 14:54
Kan man dundra ned GTA4 från PSN? Tänkte skaffa expansionerna, de verkar mkt roligare än GTA4 (som jag tröttnade på efter några timmar, spelade på xboxen)

Lasse Kongo
2010-04-17, 16:52
Kan man dundra ned GTA4 från PSN? Tänkte skaffa expansionerna, de verkar mkt roligare än GTA4 (som jag tröttnade på efter några timmar, spelade på xboxen)

Du måste ha originalet för att kunna lira dlc, köper du dem på skiva är de helt fristående.

Jay-Z
2010-04-17, 17:46
Du måste ha originalet för att kunna lira dlc, köper du dem på skiva är de helt fristående.

Yes så långt är jag med.

Jag tänkte mest om GTA4 (dvs originalet) även fanns att ladda ned, eller om man måste hustla iväg till butiken? :D

Lasse Kongo
2010-04-17, 18:16
Yes så långt är jag med.

Jag tänkte mest om GTA4 (dvs originalet) även fanns att ladda ned, eller om man måste hustla iväg till butiken? :D

Its to the shop som gäller dessvärre, move your ass xD

Lasse Kongo
2010-04-17, 18:18
Gay Tony är bland det bästa jag lirat inom gta, grafiken etc från IV+att nu kan man äntligen ha så där löjligt "gtakul" igen : ]

Och Yusuf Amir är bland den skönaste karaktären RS skapat haha

Osten80
2010-04-17, 18:36
Gay Tony är bland det bästa jag lirat inom gta, grafiken etc från IV+att nu kan man äntligen ha så där löjligt "gtakul" igen : ]

Nu har jag inte lirat Gay Tony ännu, utan bara TLAD, men det där med att ha "gtakul" igen stämmer bra. Jag tyckte att det nästan försvann i IV:an, det var därför jag blev besviken. Jag vet inte riktigt vad det är de har förändrat, men nu är det lite mer SA&VC-känsla och då blir det vansinnigt roligt igen.

Kurash
2010-04-17, 21:56
Fan va Borderlands är skoj!

Lasse Kongo
2010-04-18, 11:31
Fan va Borderlands är skoj!

Ja det är grymt kul, ett spel man kan spela hur länge som helst.

Jag har för mig att Borderlands online eller liknande blivit registrerat så det kommer väl komma något slags Borderlands mmo, dessutom lär ju en 2a komma för spelet har ju sålt riktigt bra.

Scratch89
2010-04-18, 11:59
Vilka spelar fortfarande Final Fantasy XIII?

Jag är på kapitel 11 och har sprungit omkring och gjort en massa missions. Är alldeles utanför Vanilles hemstad. Kul spel, men storyn är inte så jätteengagerande, kanske för att det är relativt invecklat med alla begrepp och namn på saker.

SteveMiller
2010-04-18, 13:06
Street Fighter 2 till super nintendo!
Bästa spelet som gjorts enligt mig =)

Three pigs
2010-04-18, 13:26
Nu har jag inte lirat Gay Tony ännu, utan bara TLAD, men det där med att ha "gtakul" igen stämmer bra. Jag tyckte att det nästan försvann i IV:an, det var därför jag blev besviken. Jag vet inte riktigt vad det är de har förändrat, men nu är det lite mer SA&VC-känsla och då blir det vansinnigt roligt igen.

Har inte spelat någon av expansionerna till GTA IV, men det ni beskriver om det låter onekligen mycket lockande :) Har saknat mycket av det där "gtakul". Blir nog ett köp när lönen kommer.

Chris
2010-04-18, 13:59

Jag är på kapitel 11 och har sprungit omkring och gjort en massa missions. Är alldeles utanför Vanilles hemstad. Kul spel, men storyn är inte så jätteengagerande, kanske för att det är relativt invecklat med alla begrepp och namn på saker.

Jag håller på att försöka ta platinum trophyn i det spelet, har 2 trofeer kvar att göra, samla alla items och få 5 stjärnor på alla challenges xD Kommer nog ta ett par timmar till...

Storyn kunde vart bättre, det håller jag med om, eller åtminstone sättet hur den berättas på. Inte förens man klarade spelet fattade jag helt vad allt gick ut på...

Albatross
2010-04-18, 15:42
Jag har spelat 2 timmar Bayonetta, och jag måste säga att det är ännu ett i raden av spel som bara gör mig förbannad. Skitdåligt för fan. OCD som man har så måste det tyvärr klaras ändå. Usch.

Jens.Andersson
2010-04-18, 17:15

Inte alls lika kul som föregående. Vilka tidigare i serien har du spelat?

Scratch89
2010-04-18, 17:20
Jag håller på att försöka ta platinum trophyn i det spelet, har 2 trofeer kvar att göra, samla alla items och få 5 stjärnor på alla challenges xD Kommer nog ta ett par timmar till...

Storyn kunde vart bättre, det håller jag med om, eller åtminstone sättet hur den berättas på. Inte förens man klarade spelet fattade jag helt vad allt gick ut på...
ALLA items? Hur vet man vilka man missat, och måste man ha kvar en av varje för att kunna få trophyn? Känns som om det är en hel del från början av spelet som man inte har kvar som kan vara svåra att få tag på. Om alla items också innebär att man ska ha en av varje vapen/acc-uppgradering så blir det rätt drygt. :D

Inte alls lika kul som föregående. Vilka tidigare i serien har du spelat?
Från 7an och uppåt, minus X2, som jag slutade spela efter ungefär en timma. Det är ju inte alls lika bra som VII och IX, men resten tycker jag att de kan jämföra sig med. Betydligt bättre än FFVIII, som endast lever på nostalgi.

stolpskott
2010-04-18, 17:47
Nu har jag klarat ut Mass Effect 2. Det var på tiden. Klockade in på 26 timmar, och om man plussar på antalet timmar jag kört tidigare innan spelet buggade så ligger jag väl på sammanlagt nästan 60 timmar. Nu har jag dock bara en achievement kvar: Klara spelet på Insanity.

Det lilla jag har kört på högsta svårighetsnivån ger inte en positiv bild av hur bra jag kommer klara det, men om man får 50/51 achievements under sin första playthrough så måste man ju i alla fall försöka :D

Jens.Andersson
2010-04-18, 18:39
ALLA items? Hur vet man vilka man missat, och måste man ha kvar en av varje för att kunna få trophyn? Känns som om det är en hel del från början av spelet som man inte har kvar som kan vara svåra att få tag på. Om alla items också innebär att man ska ha en av varje vapen/acc-uppgradering så blir det rätt drygt. :D

Från 7an och uppåt, minus X2, som jag slutade spela efter ungefär en timma. Det är ju inte alls lika bra som VII och IX, men resten tycker jag att de kan jämföra sig med. Betydligt bättre än FFVIII, som endast lever på nostalgi.

Ladda hem en emulator och pröva 6an sen när du är färdig med 13. Och X-2 var ung. samma för mig, spelade några timmar och insåg att det var ett tjejspel.

Scratch89
2010-04-18, 20:47
Ladda hem en emulator och pröva 6an sen när du är färdig med 13. Och X-2 var ung. samma för mig, spelade några timmar och insåg att det var ett tjejspel.

Yes. Jag vet att en kompis spelade igenom VI och tyckte att det var ett av de bättre (nummer två efter VII såklart). Fördelen är att det är Super Nintendo-grafik, så det har troligen hållit sig bättre grafiskt än VII.

Langster
2010-04-19, 06:48
Yes. Jag vet att en kompis spelade igenom VI och tyckte att det var ett av de bättre (nummer två efter VII såklart). Fördelen är att det är Super Nintendo-grafik, så det har troligen hållit sig bättre grafiskt än VII.

Jag tycker du ska testa IV först och sedan VI.
IV gillade jag bättre än VI, men grafiskt sett kanske man spyr av IV, det har verkligen stenåldersgrafik.

Scratch89
2010-04-19, 07:07
Jag tycker du ska testa IV först och sedan VI.
IV gillade jag bättre än VI, men grafiskt sett kanske man spyr av IV, det har verkligen stenåldersgrafik.

Det ser gulligt ut. Som någon slags hybrid mellan NES och SNES.

http://gbamedia.gamespy.com/gba/image/article/676/676753/final-fantasy-iv-advance-20051216033455889.jpg

Langster
2010-04-19, 07:23
Jag har kommit en bra bit in i Just Cause 2. Tycker det börjar bli lite jobbigt nu, så fort man går in i en militärbas eller har sönder något i en by kommer 100 soldater, 5 pansarbilar och 20 helikoptrar typ.
Det är när man inte är i ett uppdrag alltså, under uppdragen känns inte motståndet hårdare än vad det gjorde från början.
Känns nästan som att jag gör något fel, jag dör superlätt så fort det blir lite heat utanför uppdragen. Ändå så har jag uppgraderat hälsan och vapnen så gott det går. Jag svingar och hoppar som en galning, men det spelar inte någon roll när 5 helikoptrar spyr automateld mot mig.
När man dödar en colonel så står det att militärens moral sjunker. Påverkar detta hur svår militären är utanför uppdragen?

Tricce
2010-04-19, 07:33
Jag har kommit en bra bit in i Just Cause 2. Tycker det börjar bli lite jobbigt nu, så fort man går in i en militärbas eller har sönder något i en by kommer 100 soldater, 5 pansarbilar och 20 helikoptrar typ.
Det är när man inte är i ett uppdrag alltså, under uppdragen känns inte motståndet hårdare än vad det gjorde från början.
Känns nästan som att jag gör något fel, jag dör superlätt så fort det blir lite heat utanför uppdragen. Ändå så har jag uppgraderat hälsan och vapnen så gott det går. Jag svingar och hoppar som en galning, men det spelar inte någon roll när 5 helikoptrar spyr automateld mot mig.
När man dödar en colonel så står det att militärens moral sjunker. Påverkar detta hur svår militären är utanför uppdragen?

Hur mycket Chaos har du tjänat ihop?

Langster
2010-04-19, 08:05
Hur mycket Chaos har du tjänat ihop?

Kan inte kolla nu. Men jag har gjort alla 9 "gerillabaser" eller vad de kallas. Sättet jag spelar är så här: Jag kör uppdrag efter uppdrag, så fort jag är klar med ett så tar jag mig till nästa, när jag är på väg någonstans försöker jag alltid hundraprocenta alla ställen på vägen och jag har inte använt extraction en enda gång. Har kört så i typ 20 timmar så jag antar att Chaosen är rätt hög, Heat mätaren kan inte bli längre nu och den blev nog maxad för ca 8 timmar sen. Har inte gjort så många agency missions, eftersom jag vill dra ut på det hela.

Om man inte kan göra militären svagare på nåt sätt så känns det som att jag spelat på fel sätt, det blir ju bara svårare ju mer man förstör!

Tricce
2010-04-19, 08:15
Är det inte när man gör agencymission som ens reputation i området stärks då? Jag får alltid massa hjälp av mina "polare" du vet dom som säger "we will fight with you scorpio" eller något liknande :)

Langster
2010-04-19, 09:43
Är det inte när man gör agencymission som ens reputation i området stärks då? Jag får alltid massa hjälp av mina "polare" du vet dom som säger "we will fight with you scorpio" eller något liknande :)

Hmm, ja det har ju hänt, jag misstänker nog mer att det är när man har gjort "Stronghold takeover" som de olika faktionerna blir starkare. Det är ju då deras område utökas osv... Men jag får ytterst lite hjälp av dem trots att jag gjort alla de uppdragen.

Äh jag får köra lite agency missions och se vad som händer.
Som det är nu pallar jag fan inte att utforska längre eftersom det blir världskrig så fort jag har sönder en generator.

Det jag stör mig mest på är att det inte går att få bort heat på annat sätt än att fly. Det går helt enkelt inte att döda alla fiender i ett område, det kommer bara fler och fler. Det går heller inte att stealtha in i baser och sabotera m.m. går något sönder så hittar de en direkt, det är t.o.m så att så fort man slänger en triggered explosive (utan att man detonerar den) så upptäcker de en om man är i en by eller bas....

Scratch89
2010-04-19, 12:09

Btw. Jag sprang vidare till Chapter 12 nu, men kan man komma tillbaka till Ch 11 sen? Det fanns ju en hel del teleport stones, man borde hitta någon sån på Cocoon också, va?

Förövrigt tror jag att jag valde fel vapen till Lightning. Hittade precis Lionheart, som verkar dra upp staggern på alla fiender till precis under gränsen...

Lasse Kongo
2010-04-19, 13:21
http://www.ps3bloggen.se/spel/en-oppen-spelvarld-med-anvandargenererat-innehall-pa-vag

Hm, undra vad detta är för påhitt:

"En öppen spelvärld med användargenererat innehåll är på gång.

Ungefär så enigmatiskt uttrycker sig brittiske chefredaktören för Official Playstation Magazine, Ben Wilson, i en poddsändning från förra veckan. Tydligen ska det, enligt honom, dyka upp ett nytt spel till PS3 som utspelar sig i en öppen värld och erbjuder användargenererat innehåll.

Tydligen endast till PS3. Och det ska komma i år!

Det finns ett annat spel vi känner till men inte kan prata om – jag dock skulle verkligen vilja - och det handlar om en öppen spelvärld som dyker upp senare i år.

och senare

Alla tittar förbryllat på mig – detta är verkligen sant, jag hittar inte på. Vad det handlar om är en öppen spelvärld där folk kommer att kunna skapa sina egna uppdrag och dela dem med andra.

Mig veterligen vore detta unikt för PS3. Till PC finns rollspel där man kan skapa egna uppdrag som folk åtminstone kunde ladda ner (redan spelare av Daggerfall från Bethesda sysslade med sånt). Men det är ju inte alls säkert att det handlar om ett rollspel bara för att det är en öppen värld med uppdrag. Han säger förvisso inte rakt ut att det skulle röra sig om en ny, ännu icke avslöjad titel – även om allt tyder på det. Vilket spel skulle det annars vara? Agent, möjligtvis?"

Lasse Kongo
2010-04-19, 13:28
Microsoft suger, så jävla girigt att behöva köpa den där jävla mottagaren för trådlöst, känner att jag nog kommer skaffa en vartefter ändå, plockar ner skiten på nedervåningen nu och kopplar in kabeln om jag vill ladda hem något.

Men iaf, routern står längst ner i sovrummet och ps3an står längst in i vardagsrummet på övervåningen, bara råbetong här typ, trots det får jag fan mellan 85-90% signalstyrka på ps3an, och en billig dlink har jag, så det känns riktigt bra.

Men en fråga, som ingen kanske kan svara på, men tror ni det kommer funka lika bra och ge lika bra mottagning på xboxen om jag skaffar en nätverksadapter? Bör ju göra det.

Civilrätt
2010-04-19, 13:31
Microsoft suger, så jävla girigt att behöva köpa den där jävla mottagaren för trådlöst, känner att jag nog kommer skaffa en vartefter ändå, plockar ner skiten på nedervåningen nu och kopplar in kabeln om jag vill ladda hem något.

Men iaf, routern står längst ner i sovrummet och ps3an står längst in i vardagsrummet på övervåningen, bara råbetong här typ, trots det får jag fan mellan 85-90% signalstyrka på ps3an, och en billig dlink har jag, så det känns riktigt bra.

Men en fråga, som ingen kanske kan svara på, men tror ni det kommer funka lika bra och ge lika bra mottagning på xboxen om jag skaffar en nätverksadapter? Bör ju göra det.

jag har adaptern till 360:n och testat på ganska långa avstånd, olika våningar och har alltid haft bra mottagning, har också en billig d-link router.

Lasse Kongo
2010-04-19, 13:33
jag har adaptern till 360:n och testat på ganska långa avstånd, olika våningar och har alltid haft bra mottagning, har också en billig d-link router.

Låter bra, jag tror att jag läst någonstans att ms släppt en nyare variant med någon ny standard, fast det kanske är den som säljs överallt nu?

Nelson81
2010-04-19, 13:37

har en gammal jävla router och ps3an har alltid funkat helt foocking felfritt, har 6 rum mellan med tjocka betongväggar. grymt bra

Civilrätt
2010-04-19, 13:37
Låter bra, jag tror att jag läst någonstans att ms släppt en nyare variant med någon ny standard, fast det kanske är den som säljs överallt nu?

humma, köpte min för några månader sedan så någon ny har jag nog inte.

Civilrätt
2010-04-19, 13:56
Episodes from Liberty City , är hela staden från förra gta iv tillgänglig mm?

Lasse Kongo
2010-04-19, 14:10
Episodes from Liberty City , är hela staden från förra gta iv tillgänglig mm?

Japp.

Langster
2010-04-19, 14:26

Det finns lite olika standarder inom wifi. 802.11b, 802.11g är de vanligaste, sen finns även 802.11n, detta är den "nya" standarden som stöds av den nya wireless adaptern. n är den snabbaste standard som finns för konsumentroutrar nu. Man behöver endast den nya adaptern om ens router stöder n... och man tycker att man behöver det. Det kan vara bra, om man nu har behovet och möjligheten, att använda olika standarder till olika apparater eftersom signalerna inte stör varandra lika mycket då.

Lasse Kongo
2010-04-19, 15:07
Någon förälder som undrar varför sonens xboxlivekonto bannades till år 9999...

http://img532.imageshack.us/img532/5156/xboxlivebannadesar20926.jpg (http://img532.imageshack.us/i/xboxlivebannadesar20926.jpg/)

Langster, vad heter du online, du kör väl ganska mycket Uno :em:

Lasse Kongo
2010-04-19, 15:07
Det finns lite olika standarder inom wifi. 802.11b, 802.11g är de vanligaste, sen finns även 802.11n, detta är den "nya" standarden som stöds av den nya wireless adaptern. n är den snabbaste standard som finns för konsumentroutrar nu. Man behöver endast den nya adaptern om ens router stöder n... och man tycker att man behöver det. Det kan vara bra, om man nu har behovet och möjligheten, att använda olika standarder till olika apparater eftersom signalerna inte stör varandra lika mycket då.

Ok, tack för svaret, då kvittar det ju mao, kan jag lika bra köpa den första eftersom den säkert hittas billigare.

Lasse Kongo
2010-04-19, 17:59
Om någon står inför valet och kvalet om ni ska skaffa The Ballad Of Gay Tony eller inte så kommer här en video som visar hur kul man kan ha när man inte gör uppdrag, alltså precis som jag tycker ett GTA skall vara:

OWdhdYuPd1I

Langster
2010-04-20, 06:45
Någon förälder som undrar varför sonens xboxlivekonto bannades till år 9999...

http://img532.imageshack.us/img532/5156/xboxlivebannadesar20926.jpg (http://img532.imageshack.us/i/xboxlivebannadesar20926.jpg/)

Langster, vad heter du online, du kör väl ganska mycket Uno :em:

När jag kör uno heter jag alltid i am Whiiiite v, vadårå?

Langster
2010-04-20, 06:47
Ok, tack för svaret, då kvittar det ju mao, kan jag lika bra köpa den första eftersom den säkert hittas billigare.

Jag vet inte om den nya har kommit till Sverige, om inte kan det ju kanske vara bra att vänta lite, den gamla borde ju sjunka i pris när den nya kommer. Så har det ju varit med hårddiskarna iaf.

Lasse Kongo
2010-04-20, 08:53
RDR kommer bli skojsigt.

2x5Z0J7SjHs

snej
2010-04-20, 08:56
Fortfarande inte fått mitt BF:BC2.. Säkert jävla Islands fel

Kurash
2010-04-20, 09:18
Har kollat runt på det billigaste sättet att få tag i RDR LE och det verkar vara att köpa Call of Juarez, Shaun White Snowboard, Need for speed undercover, planet 51 eller Fuel för 9.95 pund styck, sen byta 2 mot förhandsbokningserbjudandet på Gamestop. 2 spel+99kr. c:a 360 totalt.

Lasse Kongo
2010-04-20, 09:21
Har kollat runt på det billigaste sättet att få tag i RDR LE och det verkar vara att köpa Call of Juarez, Shaun White Snowboard, Need for speed undercover, planet 51 eller Fuel för 9.95 pund styck, sen byta 2 mot förhandsbokningserbjudandet på Gamestop. 2 spel+99kr. c:a 360 totalt.

Japp, eller som jag, jag har bokat det på Game, byter in just Call Of Juarez som jag redan har, får då betala 350 för spelet.

Om jag ändrar mig så kommer garanterat Mediamarkt tex sälja det för 499:- och dessa 140:- extra man får betala för att slippa beställa spel från england är iaf i min värld helt klart värt det =)

Lasse Kongo
2010-04-20, 12:30
Känns som jag spelar allt mindre nuförtiden, men fyfan vad PEPP jag är på SSFIV, snart snart har jag det i min hand, har längtat, kommer kanske fira det med att köpa en arkadsticka, dags att bli duktig på spelet xD

Lasse Kongo
2010-04-20, 12:35
http://www.ps3bloggen.se/spel/rockstar-inkluderar-svarighetsgrader-i-red-dead-redemption#more-23539

Rockstar introducerar svårighetsgrader till RDR, jag personligen tycker väl att svårighetsgraden alltid varit ganska bra lagd och följt äventyrens gång i GTAspelen, men tycker ändå att det är bra om man vill spela om spelet med ännu mer utmaning.

Nordenator
2010-04-20, 12:42
Känns som jag spelar allt mindre nuförtiden, men fyfan vad PEPP jag är på SSFIV, snart snart har jag det i min hand, har längtat, kommer kanske fira det med att köpa en arkadsticka, dags att bli duktig på spelet xD

Skriv gärna vilken sticka du köper och vad du tycker om den. Jag är också sugen på att köpa en, men jag kanske bygger en egen istället med lite hjälp från en polare. Sticka är faktiskt sjukt mycket bättre för execution. Något som är sjukt jobbigt med kontroll kan vara hur enkelt som helst med stickan.

Lasse Kongo
2010-04-20, 13:00
Skriv gärna vilken sticka du köper och vad du tycker om den. Jag är också sugen på att köpa en, men jag kanske bygger en egen istället med lite hjälp från en polare. Sticka är faktiskt sjukt mycket bättre för execution. Något som är sjukt jobbigt med kontroll kan vara hur enkelt som helst med stickan.

Jag var nära på att köpa en när SFIV kom, men jag spelar så många olika spel så det kändes liksom aldrig motiverat om man inte lägger ner ganska mycket tid på spelet, dessutom är hk till Ps3 rätt okej, men nu känns det som jag skulle vilja ha en, jag har också kollat på diverse ritningar/filmer på egna byggen, vore coolt att göra, men jag tippar på att jag kommer köpa en, återkommer med vilken det blev om det blir någon.

Chris
2010-04-20, 16:40
Jag var nära på att köpa en när SFIV kom, men jag spelar så många olika spel så det kändes liksom aldrig motiverat om man inte lägger ner ganska mycket tid på spelet, dessutom är hk till Ps3 rätt okej, men nu känns det som jag skulle vilja ha en, jag har också kollat på diverse ritningar/filmer på egna byggen, vore coolt att göra, men jag tippar på att jag kommer köpa en, återkommer med vilken det blev om det blir någon.

Stickan går ju att använda till andra spel också, du kan välja vilken del av handkontrollen som ska motsvara stickans "ball top joystick". Alltså om den ska vara som d-paden, vänster eller höger analogspak osv, så den går ju att använda om du kör psn-spel osm bara behöver en spak lr liknande (typ sidescrollers, sega-mega drive collections streets of rage osv)

Alltid något :) Man blir dock inte automatiskt bättre med en sticka, snarare sämre om man är van vid en handkontroll, men när man vänjer sig så är det helt klart en fördel att spela med (vissa combos t.ex är i princip omöjliga att göra med en handkontroll).

Lasse Kongo
2010-04-20, 17:35
Alan Wake känns tydligen lovande.. men det visste vi ju redan :cool:

http://www.gamereactor.se/blog/jonas+elfving/?sid=ca17d5926b473eaa338e0feb3f3ab915

Lasse Kongo
2010-04-21, 09:16
Amerikanska Psn ska uppdateras tisdagar och EU på onsdagar ifall ni inte visste det, vet inte om det börjar gälla from idag.

Tror vi får Lead & Gold idag eller imorgon då, jag kommer nog köpa det direkt bara för att jag är sugen på något nytt, tycker ni ska stödja det, svenskar som gjort det, en onlineskjutare i western, har fått bra betyg etc: http://www.gamereactor.se/recensioner/21811/Lead+and+Gold%3A+Gangs+of+the+Wild+West/

Dessutom kommer det fett dlc till Uncharted 2, Siege; coop, nya banor etc.
//Yours truly

Kurash
2010-04-21, 10:34
Japp, eller som jag, jag har bokat det på Game, byter in just Call Of Juarez som jag redan har, får då betala 350 för spelet.

Fick hem 2 spel, som jag kan byta in, för sammanlagt 231 spänn, 99kr på det så har vi RDR för 330kr jämt.

bizniz
2010-04-21, 14:33
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20100102123858/streetfighter/images/d/db/ImageDeeJayDance.gif

IntenZe
2010-04-21, 16:18
Har just spelat ut Splinter Cell: Conviction. Har inte spelat något splinter cell spel sen pandora nånting. Kan jag njuta av double agent efter att ha spelat conviction eller kommer jag att tycka att det suger tror ni?

Lasse Kongo
2010-04-22, 09:33
Från Gamereactor:

Den senaste systemuppdateringen till Playstation 3 heter inget mindre än version 3.30 och har nu släppts av Sony. Detaljerna om nya versionen hittar du på officiella Playstation-bloggen Bland annat blir det lättare att sortera sina troféer och konsolen förbereds för 3D-effekter till spel.

Lasse Kongo
2010-04-22, 09:34
Har just spelat ut Splinter Cell: Conviction. Har inte spelat något splinter cell spel sen pandora nånting. Kan jag njuta av double agent efter att ha spelat conviction eller kommer jag att tycka att det suger tror ni?

Jag tyckte DA var riktigt bra, tror du kommer gilla det.

Hur var Conviction då, blir nog ett köp i framtiden, de verkar dock kapat mycket av smygandet eller?

Lasse Kongo
2010-04-22, 09:43
Chris, ta ett djupt andetag och sätt dig ner xD

http://www.gamereactor.se/nyheter/22072/Super+Street+Fighter+IV-trailer/?sid=ca17d5926b473eaa338e0feb3f3ab915

Lasse Kongo
2010-04-22, 10:04
Tänkte slå ett slag för Uncharted 2 och dess mp, jag har inte spelat det så mycket i mp eftersom man har haft fullt upp med andra spel.

Men jag körde ganska mycket igår kväll, framförallt coop kan man ha som referens för bra coop, väldigt välgjort, skriptat med mellansekvenser etc, känns som att spela singleplayer men 2 människor styr de andra 2 gubbarna, riktigt roliga och välgjorda uppdrag.

Sen finns ju även goldrush och en variant av Horde från Gears Of War.

Även den vanliga mp är galet skoj, jag tycker nog att Uncharted 2 är Ps3 bästa exklusiva onlinespel.

Över 50000 spelare varje dag, visst även om det inte går att jämföra med Halo 3 så är det ändå ganska bra siffra.

Hade inte spelat spelet på länge så fick tanka 3 updates igår+en fjärde som kom igår senare, och jävlar, det har hänt grejor, märks att de sköter om spelet och fixar och trixar och lägger till grejor.

Har inte köpt någon dlc men tänkte köpa det som finns, kommer ett nytt dlc idag; Siege, vad jag vet är det ett nytt coopuppdrag, 2 nya banor och 6 nya skins.

Kort och gott får man mycket kul så har ni inte skaffat Uncharted 2 till Ps3 så tycker jag ni ska göra det, och ni som har det kan väl haka på någon gång, vet inte om det gick i början men nu kan man iallafall starta egna privata games etc.

Spelet har onekligen något ganska unikt med, jag vet inte så många onlinespel där man onlinekrigar vertikalt på det sättet man gör i Uncharted 2 =)

yWyTKhYvatI

stolpskott
2010-04-22, 12:09
Är Katsumi: Stolen memory DLCn till ME2 värt pengarna tycker ni? De borde ha delat ut skiten gratis till alla med cerberus account :(

bizniz
2010-04-22, 12:11
Chris, ta ett djupt andetag och sätt dig ner xD

http://www.gamereactor.se/nyheter/22072/Super+Street+Fighter+IV-trailer/?sid=ca17d5926b473eaa338e0feb3f3ab915

Ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh, blir så sugen :hbang:

p3SNj9_LE9Y

SONIC BUUUUUM?

Lasse Kongo
2010-04-22, 13:15
Bizzebiz: lol @ Sonic Buuuum.

Idag kan nog de flesta hitta något av intresse på pss:

Special Offers

(Available until the 29th of April)

* Gravity Crash (was – £6.29/€7.99 now – £3.99/€4.99)
* Prince of Persia Classic (was – £7.99/€9.99 now – £3.99/€4.99)
* Thexder Neo (was – £7.99/€9.99 now – £3.99/€4.99)
* Tom Clancy’s H.A.W.X – US Eagles Pack (was – £3.99/€4.99 now – £2.39/€2.99)
* Shaun White’s Snowboarding – Hard Pack (was – £3.99/€4.99 now – £2.39/€2.99)
* James Cameron’s Avatar: The Game (PSP) (was – £23.99/€29.99 now – £15.99/€19.99)
* Crazy Taxi: Fare Wars (PSP) (was – £11.99/€14.99 now – £7.99/€9.99)
* SEGA Mega Drive Collection (PSP) (was – £11.99/€14.99 now – £7.99/€9.99)
* Astonishia Story (PSP) (was – £7.99/€9.99 now – £3.99/€4.99)
* Street Riders (PSP) (was – £15.99/€19.99 now – £7.99/€9.99)
* Dracula – Undead Awakening (mini) (was – £3.99/€4.99 now – £1.99/€2.49)

Permanent Price Reductions

* Echoes (mini) (was – £2.49/€2.99 now – £0.99/€1.19)
* Unbound Saga (PSP) (was – £11.99/€14.99 now – £3.99/€4.99)

Downloadable Games

* Lead and Gold – Gangs of the Wild West (£11.99/€14.99) Rating: PEGI 16

Availability: Not available in Australia, Belgium, Netherlands, New Zealand, Portugal and Russia

* After Burner Climax (£7.99/€9.99) Rating: PEGI 7

Availability: All locales

* Hamsterball Unleashed (£7.99/€9.99) Rating: PEGI 7

PSOne (emulated for PS3 and PSP)

* Disney’s Atlantis: The Lost Empire (£5.19/€6.49) Rating: PEGI 3

Availability: Not available in Belgium, Netherlands, Portugal and Russia
minis

* Monsters (Probably) Stole My Princess! (£3.49/€3.99) Rating: PEGI 12

* Bowling 3D (£3.99/€4.99) (Now playable on PS3) Rating: PEGI 7

Availability: Not available in Saudi Arabia, South Africa or UAE
Demos

* Lost Planet 2 Multiplayer Demo Rating: PEGI 16

Availability: Not available in Germany

* Greed Corp Demo Rating: PEGI 7

Add-On Game Content

* Uncharted 2: Among Thieves – Siege Expansion Pack (£4.79/€5.99) Rating: BBFC 15/PEGI 16

* Sonic And Sega All-Star Racing – Metal Sonic & Death Egg Zone (£4.79/€5.99) Rating: PEGI 7

* Buzz! – 00s Quiz (£3.99/€4.99) Rating: PEGI 3

* Magic Orbz – Jungle Pack (£2.39/€2.99) Rating: PEGI 3

* Rock Band

o American Music by Violent Femmes (£0.99/€1.49)
o Peek-a-boo by Siouxsie & the Banshees (£0.99/€1.49)
o Sun Hits the Sky by Supergrass (£0.99/€1.49)
o Coheed And Cambria Pack 01 (£2.49/€3.99)
o (contains the following tracks which are also sold separately)
o Guns of Summer (£0.99/€1.49)
o Here We Are Juggernaut (£0.99/€1.49)
o The Broken (£0.99/€1.49)

Rating: PEGI 12

Availability: Not available in Czech Republic, Greece, Luxembourg, Poland, Russia, Saudi Arabia, South Africa and United Arab Emirates

* Rock Band Network (User Generated Content)

o Australia by The Shins (£0.99/€1.49)
o Code Monkey by Jonathan Coulton (£0.99/€1.49)
o Drunken Lullabies (Live) by Flogging Molly (£0.99/€1.49)
o Even Rats – The Slip (£0.99/€1.49)
o For The Love Of God (Live) by Steve Vai (£0.99/€1.49)

Availability: Not available in Czech Republic, Greece, Luxembourg, Poland, Russia, Saudi Arabia, South Africa and United Arab Emirates

* Guitar Hero 5

o Pheonix Track Pack (£4.39/€5.49)
o 1901 (£1.59/€1.99)
o Everything is Everything (£1.59/€1.99)
o Liztomania (£1.59/€1.99)

(contains the following tracks which are also sold separately)

Availability: Not available in Russia, Saudi Arabia, South Africa and United Arab Emirates
FirstPlay

* Episode 003 (£0.99)

Availability: UK Only
Videos

* Army Of Two 40th Day DLC Launch Trailer

* Neir Launch Trailer

Dynamic Themes

* Beach Breeze (£1.59/€1.99)
* Desert Sunset (£1.59/€1.99)
* Mountain Escape (£1.59/€1.99)
* Space Odyssey (£1.59/€1.99)

Premium Themes

* World of Outlaws Sprint Cars (Australia release only AU$0.99)

Themes

* Patchwork Heroes Warship Theme (free)

PlayStation Store via PSP and Media Go
Special Offers (also available via the PS3 store)

(Available until the 29th of April)

* James Cameron’s Avatar – The Game (PSP) (was – £23.99/€29.99 now – £15.99/€19.99)
* Crazy Taxi: Fare Wars (PSP) (was – £11.99/€14.99 now – £7.99/€9.99)
* SEGA Mega Drive Collection (PSP) (was – £11.99/€14.99 now – £7.99/€9.99)
* Astonishia Story (PSP) (was – £7.99/€9.99 now – £3.99/€4.99)
* Street Riders (PSP) (was – £15.99/€19.99 now – £7.99/€9.99)
* Dracula – Undead Awakening (mini) (was – £3.99/€4.99 now – £1.99/€2.49)

Permanent Price Reductions (also available via the PS3 store)

* Echoes (mini) (was – £2.49/€2.99 now – £0.99/€1.19)
* Unbound Saga (PSP) (was – £11.99/€14.99 now – £3.99/€4.99)

Downloadable Games (also available via the PS3 store)

* UNO (£6.29/€7.99) Rating: PEGI 3

PSOne (emulated for PS3 and PSP) (also available via the PS3 store)

* Disney’s Atlantis: The Lost Empire (£5.19/€6.49) Rating: PEGI 3

Availability: Not available in Belgium, Netherlands, Portugal and Russia
minis (also available via the PS3 store)

* Monsters (Probably) Stole My Princess! (£3.49/€3.99) Rating: PEGI 12

Add-On Game Content (also available via the PS3 store)

* The Eye Of Judgment Legends – Saviour Pack (£1.19/€1.49) Rating: PEGI 12

Themes

* Patchwork Heroes Bigbang Theme
* Patchwork Heroes Friends Theme
* Patchwork Heroes Machine Theme

Wallpapers

* Patchwork Heroes Wallpapers B and C

Chris
2010-04-22, 13:29
Btw. Jag sprang vidare till Chapter 12 nu, men kan man komma tillbaka till Ch 11 sen? Det fanns ju en hel del teleport stones, man borde hitta någon sån på Cocoon också, va?

Förövrigt tror jag att jag valde fel vapen till Lightning. Hittade precis Lionheart, som verkar dra upp staggern på alla fiender till precis under gränsen...

Jarå man kan innan slutet av spelet välja att åka tillbaks till cocoon grässlätterna och det och sidequesta. Jag kör med första vapnet med alla gubbar, och uppgraderar det till högsta leveln.

Lasse Kongo
2010-04-22, 13:30
Bra att veta är att det är en uppdatering av Flash i senaste firmwaren som rullats ut nu, så att youtube etc ska fungerar finfint.

Chris
2010-04-22, 13:34
Ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh, blir så sugen :hbang:

p3SNj9_LE9Y

SONIC BUUUUUM?

Fan det tog ett par sekunder innan jag insåg det var ploj :D Men de har faktiskt minskat charge-tiden på guiles sonic boom så han kan skjuta LITE fortare, kanske inte sådär :D

IntenZe
2010-04-22, 14:57
Jag tyckte DA var riktigt bra, tror du kommer gilla det.

Hur var Conviction då, blir nog ett köp i framtiden, de verkar dock kapat mycket av smygandet eller?

Om jag jämför med pandora tomorrow så är det inte lika mycket stealth, nej. Men jag spelar de som ett stealth-spel typ startar om ifall jag blir upptäckt osv och då är de bra. Känns ut för enkelt ifall man använder allt man har till sitt förfogande.

Lasse Kongo
2010-04-22, 18:03
Fan va grejor det händer på Ps3an nu då, saxar in från gamereactor.se

"Sony meddelar idag att Vidzone, musikvideotjänsten på Playstation Network, idag lanseras med nya funktioner. I en pressrelease skriver man att nya Vidzone "kommer att erbjuda ett urval av över 100 gratis förprogrammerade musikkanaler, speciellt utvalda och skapade av VidZone som passar ditt humör och din musiksmak."

Man meddelar också att under sina första nio månader har fler än 380 miljoner musikvideos visats i den digitala jukeboxen"

Shit, vi kanske får crossgamechatt snart med :D

Vidzone är dock en riktigt najs app tycker jag.

Taurus
2010-04-22, 18:37
Fan va grejor det händer på Ps3an nu då, saxar in från gamereactor.se

"Sony meddelar idag att Vidzone, musikvideotjänsten på Playstation Network, idag lanseras med nya funktioner. I en pressrelease skriver man att nya Vidzone "kommer att erbjuda ett urval av över 100 gratis förprogrammerade musikkanaler, speciellt utvalda och skapade av VidZone som passar ditt humör och din musiksmak."

Man meddelar också att under sina första nio månader har fler än 380 miljoner musikvideos visats i den digitala jukeboxen"

Shit, vi kanske får crossgamechatt snart med :D

Vidzone är dock en riktigt najs app tycker jag.
Visste inte ens vad vidzone var när jag randombrowsade det på psn. Laddade hem med misstanken om att det ändå skulle kosta, och som det visade sig vara användbart!

Främst om man har förfest och inte är nå bra på festmusik. Dagens ungdom lyssnar väl bara på gaga *bs*

Lasse Kongo
2010-04-22, 18:40
Visste inte ens vad vidzone var när jag randombrowsade det på psn. Laddade hem med misstanken om att det ändå skulle kosta, och som det visade sig vara användbart!

Främst om man har förfest och inte är nå bra på festmusik. Dagens ungdom lyssnar väl bara på gaga *bs*

Najs, men erkänn, Gaga är ju fan rätt bra ju!

Oh-oh-oh-oh-oh
Oh-oh-oh-oh-oh-oh-oh

Caught in a bad romance

Ra Ra-ah-ah-ah
Roma Roma-ma

GaGa
Oh la-la
Want your bad romance

Taurus
2010-04-22, 18:44
Najs, men erkänn, Gaga är ju fan rätt bra ju!

Oh-oh-oh-oh-oh
Oh-oh-oh-oh-oh-oh-oh

Caught in a bad romance

Ra Ra-ah-ah-ah
Roma Roma-ma

GaGa
Oh la-la
Want your bad romance
Är väl ok, men lyssnar man på p3 7h om dagen, 5 dagar i veckan (fast ibland p4 :D) så hinner man bli ganska trött på all den där smörjan :Virro

Taurus
2010-04-22, 19:02
Fick just sms från en god vän vars ps3 kraschade när han uppdaterade idag. Så man kanske skulle ha gjort en backup nu. Dock har han första 60gigarn.

Vore inte så roligt om playstationet gör en xbox ;)

Tigerkotten
2010-04-23, 00:51
Kör Assasins Creed 2 på PCn, va snyggt det är! 1an var ju snygg, och 2 är ännu bättre. yum yum

Lasse Kongo
2010-04-23, 08:16
Hehe matcherna börjar ju skönt iaf, med en klassisk mexikansk standoff lol haha

YRQ05tb7jIY

Jag hoppas kontrollerna är bättre än GTA IV online, gta är sjukt kul online men kontrollen gör mig fan galen.

HMB
2010-04-23, 08:32
Bara jag som passade på att köpa "The Deus Ex Collection" på steam för futtiga 5 euro nu mitt i veckan? Dom körde ju tydligen nån mid week deal :)

Albatross
2010-04-23, 11:35
Är väl ingen konsol som man kör Steam på vad jag vet?

Lasse Kongo
2010-04-24, 09:54
Pjotr is back:

http://www.uni-kassel.de/hrz/db4/extern/trickfilm/spiele/

klicka bara på de blå höghusen längst ner för att få en spelupplevelse som du kommer minnas för livet!

sewerin
2010-04-24, 16:26
Hehe matcherna börjar ju skönt iaf, med en klassisk mexikansk standoff lol haha

YRQ05tb7jIY

Jag hoppas kontrollerna är bättre än GTA IV online, gta är sjukt kul online men kontrollen gör mig fan galen.

Såg rätt schysst ut. Kanske har missat något, men vilka konsoler ska det komma till?

Taurus
2010-04-25, 08:43
Pjotr is back:

http://www.uni-kassel.de/hrz/db4/extern/trickfilm/spiele/

klicka bara på de blå höghusen längst ner för att få en spelupplevelse som du kommer minnas för livet!

the fuck did I just play?

stolpskott
2010-04-26, 09:14
Såg rätt schysst ut. Kanske har missat något, men vilka konsoler ska det komma till?

360 och ps3 tror jag.

Lasse Kongo
2010-04-26, 10:59
Tyvärr verkar det som att SSFIV är försenat till 7/5 och det pga vulkanhelvetet!

Fan, jag som är så spelsugen, frågan är om man skulle plocka upp senaste splinter cell kanske..

Lasse Kongo
2010-04-26, 11:36
Nästan otäckt vilka skills jag har..

http://img99.imageshack.us/img99/1087/ssf4d.jpg (http://img99.imageshack.us/i/ssf4d.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Osten80
2010-04-26, 11:38
Haha, bra serie Kongo. Hur mycket lirar du egentligen? Det känns som att det inte finns tid för mycket annat i ditt liv.

Lasse Kongo
2010-04-26, 11:40
Haha, bra serie Kongo. Hur mycket lirar du egentligen? Det känns som att det inte finns tid för mycket annat i ditt liv.

Sista tiden kanske jag har snittat en timma eller två på kvällen =)

Osten80
2010-04-26, 11:49
Sista tiden kanske jag har snittat en timma eller två på kvällen =)

Aha, det var ju inte alls mycket.

Lasse Kongo
2010-04-26, 11:59
Aha, det var ju inte alls mycket.

Det går i perioder, just nu är det mycket annat som sker i livet, har tappat suget liiiite liiite också kanske, jag gillar nog mer att skriva om spel än att spela haha.

Scratch89
2010-04-26, 13:44
Du verkar ha värsta Skalman-disciplinen på ditt spelande; du har loggat in runt 21, och ut vid 23, nästan varje kväll i ett par veckor nu. :)

Osten80
2010-04-26, 14:06
Du verkar ha värsta Skalman-disciplinen på ditt spelande; du har loggat in runt 21, och ut vid 23, nästan varje kväll i ett par veckor nu. :)

Han loggade in nyss. :)

Lasse Kongo
2010-04-26, 14:07

haha är ofta "klar" med allt vid 21 och lägger mig senast 23 : ]

ibland har man mer tid att lira, som nu : ] funtar på att köpa lead and gold..

Nelson81
2010-04-26, 15:54

http://img99.imageshack.us/img99/1087/ssf4d.jpg (http://img99.imageshack.us/i/ssf4d.jpg/)

haha vet en som tatuerat in den där bilden samt texten fuuuuuuuuu

bizniz
2010-04-26, 16:09
haha är ofta "klar" med allt vid 21 och lägger mig senast 23 : ]

ibland har man mer tid att lira, som nu : ] funtar på att köpa lead and gold..

Jag är på lead & gold, verkar mysigt. måste bara skaffa ekort, har lackat ur på mitt visa ett antal gånger när jag har försökt handla på senaste. Måste tydligen enligt swedbank skaffa ekort för att handla säkert på internet.

Lasse Kongo
2010-04-26, 16:22
Jag är på lead & gold, verkar mysigt. måste bara skaffa ekort, har lackat ur på mitt visa ett antal gånger när jag har försökt handla på senaste. Måste tydligen enligt swedbank skaffa ekort för att handla säkert på internet.

Ja eller bara verifiera genom internetbanken!

Fan låter kanon, kul med broskis att lira med :]

Ska köpa mitt straxi!

Chris
2010-04-26, 16:47

vafan... ?!? är det uppskjutet? varför då?

IntenZe
2010-04-26, 17:24
Är heavy rain bra? Funderar på att byta in xboxet bara för att kunna spela god of war III och heavy rain.. men då missar jag ju alan wake.. aarrggh.

Nelson81
2010-04-26, 17:34
haha såg nu att det utspelar sig i boden, törs man gissa att den fula fuuuu killen är rn viss herrkuklöz

JuzupWilkosz
2010-04-26, 17:36
Juzup har The Thing till PS2 på g! Kan bli en härlig upplevelse om allt går rätt till och spelet "vinns".
http://www.gamespot.com/ps2/action/thing/index.html

Albatross
2010-04-26, 17:52
Är heavy rain bra? Funderar på att byta in xboxet bara för att kunna spela god of war III och heavy rain.. men då missar jag ju alan wake.. aarrggh.

Lätt ett av de bästa "spelen" jag spelat. Det är dock ett interaktivt drama ;)

Beställt 3D Dot Game Heroes från Zavvi, 258:- inkl frakt, det gillar vi. Bara att vänta ett par veckor tills det dimper ner i lådan!

Lasse Kongo
2010-04-26, 17:59
haha såg nu att det utspelar sig i boden, törs man gissa att den fula fuuuu killen är rn viss herrkuklöz

Nja det var väl mest för att ja gillar den där gamla feta saken från boden, var tvungen att dramatisera upp första bildrutan haha

Nordenator
2010-04-26, 18:31
Då var Dragon Age sänkt på nästan 48 timmar. Jag gjorde större delen av allt sidomaterial, men det var vissa quests jag hoppade där på slutet. Jag tycker inte riktigt att det var nog mycket "rewards" i att göra sidospåren och utforskandet. Att utforska varenda litet hörn av en bana för att få tre till deep mushrooms känns lite sådär. Men i överlag ett bra spel, men jag hade gärna sett att slutet var lite mer genomarbetat. Slutspurten kändes som det absolut kortaste momentet i spelet, vilket det säkert var också. Någon timma extra gameplay efter landsmeet hade inte skadat.

Tänkte däremot "det kan jag göra senare" om DLC-materialet, så jag har ju det jag tankade ogjort. Kanske får köra en till vända någon gång.

Prankie
2010-04-26, 18:34
Monster Hunter Tri är grymt beroendeframkallande. :)

snej
2010-04-26, 19:02
3 veckor senare, till slut fått BF:BC2 haha, måste ha fastnat i flygstoppet..

Börjar få ihop en fin samling lir till ps3an nu iaf, 12st tror jag att jag har nu..

IntenZe
2010-04-26, 19:54
1. Går det att beställa spel från USA till ett europeiskt ps3? Det är väl regionsfritt va?

2. Räcker 80GB för ett vanligt användande dvs typ 10 spel på hårddisk +grejer från psn?

kalajset
2010-04-26, 20:19
Beställt 3D Dot Game Heroes från Zavvi, 258:- inkl frakt, det gillar vi. Bara att vänta ett par veckor tills det dimper ner i lådan!

Tack för tipset!, riktigt bra pris, fick bli ovannämda, samt Darksiders. Gör inget om leveranstiden på Darksiders dröjer litet den med, då jag fortfarande har fullt upp med BC2. (Försöker ta alla insignias, vilket alla insatta förstår är ett idiotjobb, särskilt när man inte har teh skills enough).

kalajset
2010-04-26, 20:24
IntenZe: ang. din andra fråga - nja, har 60G själv, och i princip fullt på hårddisken, och då har jag "bara" PSN-spel, (iofs ganska många, ca 30 stycken), men inga övriga spel inlagda på hårddisken förutom det som verkligen måste sparas där. Har möjligtvis någon film och några låtar också, men inget värt att nämna storleksmässigt egentligen iofs.

Kort och gott - jag hade definitivt köpt större om möjligt. 120G minimum om man vill kunna använda den "utan" begränsningar några år, och planerar att spela mycket. Men helst högre ändå m ao.

snej
2010-04-26, 21:00
1. Går det att beställa spel från USA till ett europeiskt ps3? Det är väl regionsfritt va?

Japp, bara att köra.

Scratch89
2010-04-26, 21:34
Är heavy rain bra?

Otroligt bra. Det bästa jag spelat, skulle jag tro. Fast som sagt, det är mer en interaktiv film än ett spel. Ingen jag pratat med har fått samma slut som jag heller.

Nordenator
2010-04-26, 22:38
Jag har visserligen bara spelat demot, men personligen kändes gränssnittet inte alls speciellt bra i Heavy Rain. Skakar du inte kontrollen rätt nu får du göra om skakandet av kontrollen. Ahapp...

Kanske bara jag som tycker så, men om man ska försöka göra det så filmlikt som möjligt kanske inte PS3:ans kontroll är speciellt bra som verktyg för att uppnå målet. Det känns inte naturligt på något vis att sitta och fippla med analoga för att försöka pilla fram en inhalator. Hade man haft nunchucks eller liknande hade det varit en annan femma, men att göra ett kvartsvarv på analoga ger inte mig så mycket i väg av inlevelse i alla fall.

Scratch89
2010-04-27, 05:29
Demot är rätt tråkigt, då man får göra överdrivet mycket såna onödiga saker. Det som kontrollen gör riktigt bra är de slagsmål, biljakter osv som finns. Till skillnad från alla andra spel med QTE så dör man inte direkt om man missar en knapp, utan du kanske hamnar på ett ställe där du aldrig hamnat om du fått alla rätt direkt, t.ex.

Ett bra exempel är slagsmålet hos horan i demot. Såg ett klipp på någon som blev nedslagen på golvet, men då kunde fighten fortsätta där nere, och karaktären rullade under bordet osv, för att sedan ställa sig upp och fortsätta i en helt annan del av rummet.

Sånt gör spelet så jäkla coolt.

IntenZe
2010-04-27, 07:02
Jag får en ps3 80gb, heavy rain, little big planet och handkontroll för 3050 kronor. Konsolen och spelen är begagnade.
Ingen garanti kvar på konsolen.

Är de ett bra pris?

Scratch89
2010-04-27, 07:30
Jag får en ps3 80gb, heavy rain, little big planet och handkontroll för 3050 kronor. Konsolen och spelen är begagnade.

Är de ett bra pris?

Ja för fasen!

snej
2010-04-27, 07:35

Är de ett bra pris?

Tycker jag inte. Du får en slim på 250gb med dualshock kontroll för 3000:- nu. Att betala detsamma för begagnade grejer utan garanti bara för 2 spel hade iaf inte jag gjort. Är den ett par år och hårt körd så kan ju vad som helst hända..

Scratch89
2010-04-27, 07:44
Tycker jag inte. Du får en slim på 250gb med dualshock kontroll för 3000:- nu. Att betala detsamma för begagnade grejer utan garanti bara för 2 spel hade iaf inte jag gjort. Är den ett par år och hårt körd så kan ju vad som helst hända..

Kostar de bara 3000 nya nu? Heck, jag köpte min 80 GB för nästan 5000 för bara 1,5 år sedan.

Isf kanske det inte är en så bra deal. :)

IntenZe
2010-04-27, 08:07
Har sett ett par slim med 120gb hårddisk för 3000 men ingen 250gb?
Ifall jag köper samma grejer på webhallen så går det lös för 3800. Men dom där 800 är viktiga nu, måste köpa ny kyl och grejer till huset också.

Vetti fan hur jag ska göra alltså. Är ju alltid trevligt med nya grejer.

Silverschnitzel
2010-04-27, 08:15
Tror jag såg nått reklamblad från Expert, en Ps3 för 2499 kr. Vet inte hur stor HDn va men kolla hemsidan annars

Alter ego
2010-04-27, 08:20
Tror jag såg nått reklamblad från Expert, en Ps3 för 2499 kr. Vet inte hur stor HDn va men kolla hemsidan annars

Låter galet. Är inte det tusenlappen under Nordisk Films utsatta pris?

Durante
2010-04-27, 08:28
Cdon säljer 250gb för 2999 om man köper ett av dom utvalt spel... bla BF:BC2 :)

Lasse Kongo
2010-04-27, 09:14

Är de ett bra pris?

Alltså jag vet inte var du bor eller så, men jag skulle lätt kunnat köpa det här själv: http://www.blocket.se/varmland/Ps3_med_6_spel_27122704.htm?ca=14&w=3

http://www.blocket.se/vasterbotten/PS3_Slim_120gb___spel_27116998.htm?ca=14&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Playstation_3_Slim_med_spel_27108735.htm?ca=14&w=3

Eller varför inte köpa en sån http://www.blocket.se/ystad/Playstation_3_40GB_27096786.htm?ca=14&w=3

Jag har själv 40gbmodellen som jag satt i en 250gb i, jag vet ju inte om du måste ha slim, själv tycker jag dock om den gamla modellen mer.

Sen skulle inte jag alls vara rädd för att köpa begagnat, har aldrig köpt någon ps3a begagnad dock men ett par xbox 360 dock, och höll de så håller en begagnad Ps3 =)

Mycket svammel nu, men sen har jag nog sett på mediamarkt nya slimmen bundlat med spel för 2990:- och det är ju inte tokigt det heller.

Nipkiss
2010-04-27, 09:26
Har för mig att någon tipsade om en engelsk sida som hade riktigt fina priser, men hittar det inte. någon som vet? tipsa gärna om andra sidor också

Kurash
2010-04-27, 09:35
Har för mig att någon tipsade om en engelsk sida som hade riktigt fina priser, men hittar det inte. någon som vet? tipsa gärna om andra sidor också

Gameplay.co.uk
zavvi.com
Gamestation.co.uk

Jag handlar mest från Gameplay.

Silverschnitzel
2010-04-27, 10:25
Låter galet. Är inte det tusenlappen under Nordisk Films utsatta pris?

Det va Experts invigning av butik i kungens kurva såg jag nu. reklambladet finns på hemsidan. 120 GB ps3 slim 2499 kr

snej
2010-04-27, 11:10
Sökning på prisjakt gav 3190:- för 250gb modellen. Men har sett den för 3000:-, men kan ha varit en drive. Hur som helst hade ju inte jag gett det samma för en gammal modell utan garanti bara för 2 spel, det är galet. Konsoller slits, precis som datorer. Överhettning, igensatta fläktar osv..

Alter ego
2010-04-27, 12:36
Det va Experts invigning av butik i kungens kurva såg jag nu. reklambladet finns på hemsidan. 120 GB ps3 slim 2499 kr

Bra pris! Men har man otur så finns den inte. Det har ju hänt förr. Minns att OnOff här i stan annonserade ut en vara på deras invigning som inte ens den första kunden kunde få tag på. Det är dåligt på riktigt.

Lasse Kongo
2010-04-27, 13:32
Har spelat LnG ganska mycket och måste säga att det är riktigt kul, det är framförallt annorlunda och inte lika generiskt som tex MW2.

Roligast är att spela Powder Keg och Deputy är favortiklassen =)

wally85
2010-04-27, 13:51
Har spelat LnG ganska mycket och måste säga att det är riktigt kul, det är framförallt annorlunda och inte lika generiskt som tex MW2.

Roligast är att spela Powder Keg och Deputy är favortiklassen =)

Jasså du tog o köpte d du? :)
Jag tycker d krånglar som själve faaan.. skulle lira med några kompisar, mitt ps3 hängde sig helt två gånger, d andras två respektive en gång :confused:
Sen e d ju alltid en nackdel när folk hostar att det rätt ofta blir rage quit när dom suger o så åker alla ut :furious:
Men klart, när d funkar bra så va d rätt sköjj, känns dock som att d behöver en patch eller två..

Lasse Kongo
2010-04-27, 15:27
Dessa är så sjuka haha

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/1632-Just-Cause-2

Lasse Kongo
2010-04-27, 19:03
Bra match förut Bananskurken =)

Jag gillar spelet mer och mer faktiskt, och det bli ju roligare när folk vet vad man ska göra.

Inte för att jag alltid gör rätt, men att folk inte orkar läsa 2 meningar där det står vad man ska göra, allt är inte deathmatch liksom, jag körde Robbery med 4 yra höns och fick försöka fixa allt själv, spränga kassaskåpet och bära guldet, inte lätt =)

Känns dock som ganska många lirar nu, och då är bara spelet släppt i EU, kan tycka att priset kanske är en aning högt BF 1943 kostade ju 120 och det är ju skapligt mycket bättre, troligen kommer Fatshark släppa en hel del dlc, nya kartor etc, skulle inte förvåna mig om det också blir dyrt, giriga svenskar haha.

Men men, ett riktigt lättsamt och skojigt spel är det, Lead n Gold.

Chris
2010-04-28, 15:13
Ikväll blir det ssf4-marathon med 3 polare på 90" duk och surroundljud. Ojojoj, kan det bli bättre!! :D

Lasse Kongo
2010-04-28, 15:18
Ikväll blir det ssf4-marathon med 3 polare på 90" duk och surroundljud. Ojojoj, kan det bli bättre!! :D

Haha najs, webhallen eller =)

Chris
2010-04-28, 15:24
Haha najs, webhallen eller =)

Aa eller det är brorsan som fick det, jag har beställt från spelbutiken, men får låna hans tills jag får mitt. Har du lirat det ännu?

Nordenator
2010-04-28, 15:32
Mitt verkar komma tidigast 5:e från cdon :x

Chris
2010-04-28, 15:36
Mitt verkar komma tidigast 5:e från cdon :x

Jag beställde från spelbutiken, de skickade mitt idag, hoppas man får det innan fredag. Verkar som de inte har samma leverantör som webhallen (som för övrigt har sjunkit i mina ögon enormt som en riktig ****butik) De har ju tydligen spelet på lager eftersom brorsan fick hämta ut sitt, men de säljer det egentligen inte förens den 5e, whats up with that?

Nordenator
2010-04-28, 15:43
Jag beställde från spelbutiken, de skickade mitt idag, hoppas man får det innan fredag. Verkar som de inte har samma leverantör som webhallen (som för övrigt har sjunkit i mina ögon enormt som en riktig ****butik) De har ju tydligen spelet på lager eftersom brorsan fick hämta ut sitt, men de säljer det egentligen inte förens den 5e, whats up with that?

Märkligt. Nåja. Jag har fortfarande God of War I/II och BioShock kvar att nöta ut innan jag får SSFIV :)

Lasse Kongo
2010-04-28, 18:43
Aa eller det är brorsan som fick det, jag har beställt från spelbutiken, men får låna hans tills jag får mitt. Har du lirat det ännu?

Haha nej, jag som brukar kaxa att jag har spelen tidigt, det sket sig lite pga denna försening, och nu vet jag inte riktigt när "min kontakt" har den, kanske imorgon, kanske på onsdag.

Så jag lade en beställning förut på game.se de hade ändrat från boka till köp/finns i lager, så har man tur kanske man har det till helgen.

Tror dock att det officiella datumet är 5/5 nu, har en polare som är chef på game, och de har 5/5 som release.

Jävla soppa, men jag har oxå andra trevliga spel att lira, men gött för dig Chris, kan inte bli mycket bättre än så, bara lira loss nu :hbang:

Edit: det ska tydligen skickas så jag har det på fredag, hoppas hoppas xD

Sir Anselm
2010-04-29, 07:15
Jaha, nu har jag till slut spelat klart Heavy Rain. Slutet blev väl inte direkt som jag tänkt mig, frågan är om jag orkar spela om?

Scratch89
2010-04-29, 07:22
Jaha, nu har jag till slut spelat klart Heavy Rain. Slutet blev väl inte direkt som jag tänkt mig, frågan är om jag orkar spela om?

Skriv i vitt hur ditt slut blev.

Mitt blev:
Jag räddade pojken, Ethan, Madison och Norman överlevde (även Scott, men han ramlade ner från taket där i slutet). Ethan räddade sin son medan Norman slogs mot Scott uppe på taket. Madison motade bort poliserna utanför, för att sedan springa in till Ethan.

Madison och Ethan blev ihop och flyttar tillsammans med Shaun till en ny lägenhet. Norman blev galen; efter att ha varit på någon talk show som värsta kändisen, sitter han på sitt kontor och ser små stridsvagnar som kommer emot honom på sitt skrivbord. Lauren står vid Scotts grav, spottar på den och är arg på honom för att han lurade henne.

Hollywood-ending, uppenbarligen.

stolpskott
2010-04-29, 09:53
NU har jag bokat wet, ska hämta upp det från webhallen imorgon :D Det var på tiden, jag har suktat lite smått efter det sen det kom ut (20 september förra året om jag minns rätt?). Har lägenheten och därmed surroundsystemet för mig själv i helgen så det blir nice :)

Edit: En grej med gears of war 2 stör mig, för att köra på map packs online så MÅSTE man köpa alla. De suger ju pandapalle ffs.

Lasse Kongo
2010-04-29, 10:22
Va säger ni, är Splinter Cell C värt 499:-?

stolpskott
2010-04-29, 10:29
Va säger ni, är Splinter Cell C värt 499:-?

Jo fan. Riktigt bra är det, har hört att vissa achievements ska vara krångliga dock.

Lasse Kongo
2010-04-29, 10:53
Jo fan. Riktigt bra är det, har hört att vissa achievements ska vara krångliga dock.

Jag gillar demot, achievements/trophys intresserar ändå inte mig

Lasse Kongo
2010-04-29, 13:12
Köper ju knappt några spel till xboxen, men nya Splinter Cell ska jag ha, tänkte köpa det idag men får ju troligen SSFIV imorgon, så jag sparar den godbiten+att det lär sjunka i pris med tiden, ska dock bli grymt kul att få äventyra med Fisher igen.

Alan Wake tror jag tyvärr inte blir riktigt sådär bra som jag hade hoppats på efter vad jag kunnat läsa mig till genom diverse journalistbloggar etc, men det lär nog bli värt att dra igenom.

Lasse Kongo
2010-04-29, 13:13
Dagens EU psnupdate:

Special Offers

(Available until the 12th of May)

* LittleBigPlanet – Street Fighter Costume (Chun-Li) (was – £1.59/€1.99 now – £0.79/€0.99)
* LittleBigPlanet – Street Fighter Costume (Guile) (was – £1.59/€1.99 now – £0.79/€0.99)
* LittleBigPlanet – Street Fighter Costume (Ryu) (was – £1.59/€1.99 now – £0.79/€0.99)
* LittleBigPlanet – Street Fighter Costume (Zangief) (was – £1.59/€1.99 now – £0.79/€0.99)
* Tom Clancy’s H.A.W.X – European Assault Pack (was – £3.99/€4.99 now – £2.39/€2.99)
* Assassin’s Creed Bloodlines (PSP) (was – £23.99/€29.99 now – £15.99/€19.99)
* Gottlieb Pinball Classics (PSP) (was – £8.69/€10.99 now – £4.79/€5.99)
* Guilty Gear (PSone) (was – £3.99/€4.99 now – £3.19/€3.99)
* Petz My Puppy Family (PSP) (was – £23.99/€29.99 now – £11.99/€14.99)
* Petz My Baby Hamster (PSP) (was – £23.99/€29.99 now – £11.99/€14.99)
* Vempire (mini) (was – £1.74/€1.99 now – £1.24/€1.49)

Permanent Price Reductions

* WWE SmackDown vs. RAW 2009 – Roster Update 2 (was £3.19/€3.99 now – £1.59/€1.99)

Downloadable Games (PS3)

* Puzzle Chronicles (£6.29/€7.99) Rating: PEGI 12

Downloadable Games (PSP)

* 2010 FIFA World Cup South Africa (£29.99/€39.99) (released Friday the 30th April) Rating: PEGI 3

* Gensan (£23.99/€29.99) Rating: PEGI 7

Minis (PS3 and PSP)

* Championship Manager 2010 Express (£3.99/€4.99) Rating: PEGI 3

Availability: Not available in Belgium, Czech Republic, Germany, Greece, Luxembourg, Netherlands, Poland, Russian Federation, Saudi Arabia, South Africa, Switzerland and United Arab Emirates
Demos (PS3)

* Wakeboarding HD Rating: PEGI 7

Demos (PSP)

* Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Heroes 3 Rating: PEGI 12

Add-On Game Content (PS3)

* Dante’s Inferno – Trials of St. Lucia (£7.99/€9.99) Rating: PEGI 18

Availability: Not available in Russia

* Mega Man 10

o Endless Attack Mode (£2.39/€2.99)
o Special Stage 2 (£1.19/€1.49)
o Special Stage 3 (£1.19/€1.49)

Rating: PEGI 7

* Just Cause 2 – Black Market Aerial Pack (£1.59/€1.99) Rating: PEGI 18

* Super Street Fighter IV – Super Challengers Pack 1 (£3.19/€3.99) Rating: PEGI 12

* MAG – Fast Attack Gear Pack (free) Rating: PEGI 18

* Rock Band

o Again by Flyleaf (£0.99/€1.49)
o Thunderbirds Are Go by Busted (£0.99/€1.49)
o Tomorrow by Silverchair (£0.99/€1.49)

Availability: Not available in Czech Republic, Greece, Luxembourg, Poland, Russia, Saudi Arabia, South Africa and UAE

* Guitar Hero 5

o Black Sabbath Track Pack (£4.39/€5.49) (contains the following tracks which are also sold separately)
o After Forever (£1.59/€1.99)
o Into The Void (£1.59/€1.99) Sweetleaf (£1.59/€1.99)

Availability: Not available in Russia, Saudi Arabia, South Africa and United Arab Emirates

* Karaoke Revolution

o (I’ve Had) The Time Of My Life (£0.79/€0.99)
o Fame (£0.79/€0.99)

Add-On Game Content (PSP)

* Buzz! Quiz World – National Geographic Kids Quiz (£3.19/€3.99) Rating: PEGI 12

Availability: Not available in Czech Republic, Greece and Russian Federation

* LittleBigPlanet

o The Wilderness Theme Level Kit (£2.39/€2.99)
o The Wilderness Theme Costume Kit (free)

Rating: PEGI 7

FirstPlay (PS3)

* Episode 004 (£0.99)

Availability: UK Only
Dynamic Themes (PS3)

* Mega Man 10 Dynamic Customised Theme 3 (£1.59/€1.99)
* White Knight Chronicles Travellers Dynamic Theme (£1.59/€1.99)
* Wakeboarding HD Dynamic Theme (free)

Premium Themes (PS3)

* The Nightmare Before Christmas Theme (£1.19/€1.49)

Videos (PS3)

* Lego Harry Potter Years 1-4 Behind the Scenes 1 Trailer
* Hustle Kings 9-Ball Clearance Competition Trailer

IntenZe
2010-04-29, 14:18
Har längtat hela dagen efter att få koppla i mitt ps3 som kom idag. Sen nu när jag öppnade lådan så har det inte följt med någon handkontroll. Dom skulle skicka den idag men den kommer nog inte förrän på måndag. Gud så sjukt jävla less man blir alltså.

Tricce
2010-04-29, 14:20
Har längtat hela dagen efter att få koppla i mitt ps3 som kom idag. Sen nu när jag öppnade lådan så har det inte följt med någon handkontroll. Dom skulle skicka den idag men den kommer nog inte förrän på måndag. Gud så sjukt jävla less man blir alltså.

Du kommer kanske ändå vilja ha 2st så du kan lira med en vän så stick iväg och köp en extra direkt så klarar du abstinensen till på måndag också :)

IntenZe
2010-04-29, 14:30
Du kommer kanske ändå vilja ha 2st så du kan lira med en vän så stick iväg och köp en extra direkt så klarar du abstinensen till på måndag också :)

Dom är så dyra. =) Men jag fick låna en kontroll av en kompis imorgon så det löste sig ju lite grann iaf.

Scratch89
2010-04-29, 14:35
Det finns ju knappt några spel man spela två på ändå, förutom typ Tekken och Little Big Planet. Sportspel möjligen, men vem spelar sånt? :D

Nordenator
2010-04-29, 14:40
SSFIV och öl med två kontroller (eller stickor) kommer ju vara obligatorisk majunderhållning.

kalajset
2010-04-29, 16:56
Finns ganska gott om bra PSN-spel för två spelare med, PixelJunk Monsters, Superstardust HD, Bionic Commando: Rearmed, (vilket är svinkul två spelare, som en mycket roligare version av Soldat ungefär), etc etc.

Lasse Kongo
2010-04-29, 17:15
Det bidde faktiskt ett ex av splinter cell, gillar den serien och den här typen av spel, ska bli kewl att spela!

Osten80
2010-04-29, 19:50
Borderlands är rätt skoj som 2player splitscreen.

bizniz
2010-04-29, 20:40
Lasse, fasen vilken rolig bana vi lirade idag, pangpang :Virro

yeeeeeeeeeehaaaaaaaaa

Lasse Kongo
2010-04-29, 21:49
Lasse, fasen vilken rolig bana vi lirade idag, pangpang :Virro

yeeeeeeeeeehaaaaaaaaa

haha japp yeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaa

Lasse Kongo
2010-04-29, 21:51
Splinter Cell Conviction är hårt, riktigt bra!

Sir Anselm
2010-04-30, 05:56
Skriv i vitt hur ditt slut blev.

Mitt slut:
Lauren dog först, drunknade i bilen. Sen dog Madison i lägenhetsbranden, FBI-killen blev ihjälslagen av Scott. Ethan räddade iallafall ungen, men Scott kommer undan. Ethan och ungen flyttar in i en ny lägenhet och verkar lyckliga, men Ethan står i en slutscen och gråter vid Madisons grav.

stolpskott
2010-04-30, 08:48
Borderlands är rätt skoj som 2player splitscreen.

Stör inte du dig på att man måste flytta på menyerna hela tiden? System link är mycket roligare för då får man både hela bilden och gemenskapen som saknas när man spelar online.

Osten80
2010-04-30, 09:01
Stör inte du dig på att man måste flytta på menyerna hela tiden? System link är mycket roligare för då får man både hela bilden och gemenskapen som saknas när man spelar online.

Jo, det är faktiskt väldigt drygt, men själva spelandet är roligt.

Scratch89
2010-04-30, 09:07
Mitt slut:

Oh, hårt. ;)
Jag hörde om en som fick det här slutet:
Madison blev ihjälsågad av den onda läkaren nere i källaren. Ethan blev tagen av poliset på motellet (antagligen för att Madison inte kunde varna honom) och tog livet av sig i fängelset. Lauren drunknade. Norman blev nedslagen av den stora snubben vid skroten och islängd syrabadet. Scott gick fri.

Inte så lyckligt. :D

Lasse Kongo
2010-04-30, 09:59
Jag kommer nog köpa black marketpacken vartefter, alt vänta tills det kommer bundlat, det är ju inte direkt dyrt och tillför ju lite nytt till spelet, de nya fordonen klarar jag mig utan dock.

Schysst gjort i slutet av videon, icebreaker är bra ful med haha

AIbLhIQ2k_w

Lasse Kongo
2010-04-30, 10:04
Till er som lirar M.A.G dubbla poäng i helgen:

"Of course, this bonus also extends to Veterans who already have an XP bonus of their own (go percentile stacking!), so if you've been around for awhile the rewards are even higher! Just be sure to complete every game you play, as the bonus is not applied until the end of a match - quit early, and the bonus will not activate."

Silverschnitzel
2010-04-30, 15:11
Vet nån om South Africa 2010 kommer som download till Ps3 med??

snej
2010-04-30, 16:42
Jag hörde om en som fick det här slutet

Det slutet fick jag med första gången hehe. Gick åt helvete kan man säga :)

snej
2010-04-30, 16:46
Schysst gjort i slutet av videon,

Går det att göra så?? Måste prova :D

Lasse Kongo
2010-04-30, 18:58
Laddat ner demot till Ufc 2010, ska provas ikväll efter valborgsfirandet.

Snäjj: japp, fast då måste du köpa nästa dlc som kommer.

stolpskott
2010-04-30, 22:15
Wet var faktiskt en besvikelse. Det går att spela, och priset (180kr) var inte så farligt så jag ångrar inte köpet. Men det lever inte upp till mina förväntningar, den sköna stämningen betalar tyvärr inte priset för relativt dålig grafik och monoton gameplay. Synd.

kalajset
2010-04-30, 22:32
Väldigt få personer som gillar WET något större, jag är iofs helt klart en av dem. (Som jag tidigare nämt ett X antal ggr). Själv tycker jag knappast "gameplayet" är mer monotont än hos i stort sett vilken stortitel som helst, men tja, that's life. :)

Några verkliga bottennapp är däremot nya Sam & Max, (skandaldåligt), samt det minst sagt skrattretande usla försöket till spel Lost Planet 2 faktiskt var, allt detta baserat på demoversionerna, såklart. Skate 3 var däremot, återigen, baserat på demot, rätt skoj, iaf på svåraste svårighetsgraden där det åtminstone börjar bli litet utmaning.

Lasse Kongo
2010-05-01, 12:07
Haha det är nästan pinsamt, gjorde nyss en licensöverföring på xboxlive, så jag kan spela gamla köpta spel offline tex.

Jag har ägt 14 st xbox 360konsoller, de har ju säkert gått sönder 3-4ggr så det blir ju liksom 6-8st, men ändå haha

Kimball
2010-05-01, 12:13
Haha det är nästan pinsamt, gjorde nyss en licensöverföring på xboxlive, så jag kan spela gamla köpta spel offline tex.

Jag har ägt 14 st xbox 360konsoller, de har ju säkert gått sönder 3-4ggr så det blir ju liksom 6-8st, men ändå haha

Maximal otur? Eller går krysslådorna sönder jäkligt lätt?

snej
2010-05-01, 12:27

waaatafaakk?

bizniz
2010-05-01, 13:39
Någon annan som inte kan handla över PSN idag? Vill ha Street Fighter II HD Turbo! *grr*

krellik
2010-05-01, 14:14

Wut?

Jag tycker det känns märkligt att vara inne på min andra 360.. Aldrig haft en konsol innan som jag köppt samma av....

Drog också ner UFC demot, snabb koll så verkar det vara en del coola nya trick, känns fortfarande fruktat stelt stående. Fast kan nog bli bra.

kalajset
2010-05-01, 14:34
Någon annan som inte kan handla över PSN idag? Vill ha Street Fighter II HD Turbo! *grr*

Ej prövat, men det kan vara "det där nya" man måste aktivera vid internetköp via kontokort. Ifall du inte medvetet aktiverat någon sådan funktion lär det till 99% vara detta. Vet inte så mycket om det, men det lär gå att fixa via internet.

(Denna funktion är alltså inte PSN-relaterad)

Lasse Kongo
2010-05-01, 16:33
waaatafaakk?

Jag har köpt och sålt 2-3 st enbart i syfte att tjäna kosing också.

14reggade serienr på min gt var det dock ha ha.

Haft/har enbart 1st Ps3 dock i typ 2 1/2 år : ]

Lasse Kongo
2010-05-01, 16:34
Bizze, du måste verifiera ditt visa om du ej gjort det, går ENDAST via internetbanken :/

bizniz
2010-05-01, 17:30
Ej prövat, men det kan vara "det där nya" man måste aktivera vid internetköp via kontokort. Ifall du inte medvetet aktiverat någon sådan funktion lär det till 99% vara detta. Vet inte så mycket om det, men det lär gå att fixa via internet.

(Denna funktion är alltså inte PSN-relaterad)

Jag har skaffat ett "e-kort", sen pratade hon på banken om "security code" också, kan det vara det? Jag köpte ju Lead and Gold med e-kortet precis efter jag hade aktiverat det.

Bizze, du måste verifiera ditt visa om du ej gjort det, går ENDAST via internetbanken :/

Menar du e-kort?

Nordenator
2010-05-01, 18:00
Jag har skaffat ett "e-kort", sen pratade hon på banken om "security code" också, kan det vara det? Jag köpte ju Lead and Gold med e-kortet precis efter jag hade aktiverat det.

Menar du e-kort?

E-kort som tjänsten på Swedbank t.ex. där man generarar ett tillfälligt kortnummer med en köpgräns och en tidsbegränsning? Så fungerade den tjänsten åtminstone tidigare med Swedbank. Man skapade ett nummer som bara höll i till exempel en månad. Om det är en sådan tjänst du använt är det ju inte så konstigt om det inte längre går att dra pengar.

Nordenator
2010-05-01, 18:09
..och det är inte detsamma som Verified by Visa. Det är en gratistjänst som ska vara någon form av standard för Visa/MasterCard för att förbättra säkerheten. Jag antar att det är krav på vissa banker att man registrerat kortet med den tjänsten för att kunna göra onlinebetalningar på vissa ställen. Alla butiker är säkert inte heller anslutna, för dialogen poppar inte alltid upp.

Har jag inte direkt stenkoll på det, men det finns garanterat mer information på din banks hemsida.

http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,173665,00.html

ryss
2010-05-01, 18:26
Laddat ner demot till Ufc 2010, ska provas ikväll efter valborgsfirandet.

Snäjj: japp, fast då måste du köpa nästa dlc som kommer.

where da fak did u find the ufc 2010 demo? Jag startade ps3;an och gick in på playstatoin store bara för att ladda ner det men hittade inte de?

krellik
2010-05-01, 19:34
where da fak did u find the ufc 2010 demo? Jag startade ps3;an och gick in på playstatoin store bara för att ladda ner det men hittade inte de?

Man kunde registrera sej på UFC fightnight community igår iallafall så fick man en kod (till x360) man kunde använda för att ladda ner det, fanns till ps3 med...

Men hörde något rykte om att de temporärt stängt registreringarna för att trycket blev för stort... Men gå in och kolla.

Nordenator
2010-05-02, 00:25
Jag har påbörjat ett litet projekt ikväll :D

En vägg står helt tom här i min lilla studentlägenhet. Då jag bara kommer bo här ett år till är jag inte speciellt sugen på att investera i någon form av konst som senare inte passar i nästa boende. Jag är inte heller någon större posterfantast, så jag tänkte göra något lite annorlunda.

Jag tänkte hänga upp 4-6 tavlor med olika karaktärer från SFIV. Jag påbörjade lekandet med Akuma ikväll. Istället för att bara frilägga en bild så har jag tänkt att måla om alla kanter så det passar in i listen bättre. Värt att nämna är att jag inte direkt är någon konstnär, så det kommer nog ta sin lilla stund att färdigställa 3-5 till.

Färger, fonter och text är bara inkastat för att få lite mer av en helhetsbild. Det kommer ändras. Jag tror det blir utskrifter på 30x40 cm om resultatet blir nog bra. Annars blir det ingenting alls av det.

Jo, jag har för mycket fritid :D

http://img401.imageshack.us/img401/839/akumapre.jpg

stolpskott
2010-05-02, 00:30
Väldigt få personer som gillar WET något större, jag är iofs helt klart en av dem. (Som jag tidigare nämt ett X antal ggr). Själv tycker jag knappast "gameplayet" är mer monotont än hos i stort sett vilken stortitel som helst, men tja, that's life. :)

Några verkliga bottennapp är däremot nya Sam & Max, (skandaldåligt), samt det minst sagt skrattretande usla försöket till spel Lost Planet 2 faktiskt var, allt detta baserat på demoversionerna, såklart. Skate 3 var däremot, återigen, baserat på demot, rätt skoj, iaf på svåraste svårighetsgraden där det åtminstone börjar bli litet utmaning.

Orsaken till att jag upplever det som monotont är att "charmen" med spelet är akrobatiken, som är väldigt begränsad. Känns som att bruden borde ha sönderk**llade ben efter att floor slides jag har gjort nu. Men det är väl individuellt.

Jag tyckte Lost Planet 2 var sjukt bra baserat på demot, vad var det du inte gillade med det?

kalajset
2010-05-02, 01:44
Det finns iofs absolut en poäng i att WET kunde varit litet mer varierande i de "moves" man kan göra, (eller snarare bristen på), det kan jag hålla med om. Ifall det kommer en uppföljare, (knappast troligt iofs), kan man hoppas på bättring.

Ang. Lost Planet 2 - Miljöerna är bra och lyckade, men spelmässigt tycker jag det är klart undermåligt. Enligt mig riktigt dålig styrning/känsla, och det gäller allt ifrån sirapen man tycks ha fastnat i vid minsta rörelse, till känslan i vapnen. Men som sagt, smaken är ju delad. :)

Anton Fräs
2010-05-02, 02:33
Behöver något verkligt engagerande single player lir, gärna RPG, till ps3.

Idéer? Behöver spela bort en vecka av mitt liv nämligen :P

Rahf
2010-05-02, 07:44
Behöver något verkligt engagerande single player lir, gärna RPG, till ps3.

Idéer? Behöver spela bort en vecka av mitt liv nämligen :P

Dragon Age, Final Fantasy XIII, Mass Effect 1&2.

Klappat och klart.

Lasse Kongo
2010-05-02, 10:05
Ufc 2010 känns mer som 2009 v1.5

Jag hoppas att EA MMA kan komma att överraska istället, tror inte det kommer kännas lika stelt som Ufc.

Måste säga att Splinter Cell Conviction är grymt bra, bland det bättre som kommit från Ubisoft, lite mer variation i spelet hade inte skadat kanske men i övrigt, sjukt bra.

Gillar dock de gamla splinercell mer, har Chaos Theory nerladdat på xboxen sen tidigare, ska spela om det, det är ett av de bättre spel jag spelat någonsin med en otrolig känsla när man smyger.

Conviction är ju mer inriktat mot action, men Ubi ska ha cred för att de vågar förnya en lång och kär spelserie.

Anton Fräs
2010-05-02, 10:06
Dragon Age, Final Fantasy XIII, Mass Effect 1&2.

Klappat och klart.

Dragon Age och ME 1 o 2.

Check, check and check my good sir! :)

Scratch89
2010-05-02, 10:23
Varför gillar du inte Final Fantasy, din fjant?

King Grub
2010-05-02, 10:24
Därför att han har god smak, din tvålkopp?

Lasse Kongo
2010-05-02, 10:26
Dragon Age och ME 1 o 2.

Check, check and check my good sir! :)

Ska du spela ME 1 och 2 får du skaffa en x360 eller köra på Pc.

Dragon Age var ett riktigt bottennapp, men ME 1+2 är väl värda att spela igenom om du har möjlighet =)

Fallout 3 är grymt med om du inte lirat det.

Edit: såg att du ville ha spspel, Borderlands kan vara värt att spana in med om du vill spela bort en vecka av ditt liv, inga större problem med det spelet =)

Just Cause 2, räkna med en 100h för att få 100%, om det ens räcker :P

Scratch89
2010-05-02, 10:32
Därför att han har god smak, din tvålkopp?

Pffff. :D

Vi diskuterade det här sist vi sågs, och jag ska fortsätta pressa honom på det idag.

Anton Fräs
2010-05-02, 10:39
Borderlands har redan spenderats mer än 200h i (gissningsvis.)
Fallout 3 har jag. Just Cause 2! Det verkar ju hur jäkla fräckt som helst!

Scratch89
2010-05-02, 10:41
Om du vill kan jag ta med mig något till träningen som du kan få låna. De här passar väl in hyfsat på din beskrivning:

Metal Gear Solid 4
Overlord
Assassin's Creed
Little Big Planet
The Elder Scrolls 4: Oblivion
Resident Evil 5

Lasse Kongo
2010-05-02, 10:44
Borderlands har redan spenderats mer än 200h i (gissningsvis.)
Fallout 3 har jag. Just Cause 2! Det verkar ju hur jäkla fräckt som helst!

Ja JC2 bör du spana in om du känner så, visst blir det säkert lite repetitivt efter 50-60h men det är ett fruktansvärt kul spel med en enorm och otroligt läcker spelvärld, störst spelet någonsin sett till yta har jag för mig att jag har läst.

Anton Fräs
2010-05-02, 10:44
Om du vill kan jag ta med mig något till träningen som du kan få låna. De här passar väl in hyfsat på din beskrivning:

Metal Gear Solid 4
Overlord
Assassin's Creed
Little Big Planet
The Elder Scrolls 4: Oblivion
Resident Evil 5

Shit vad schysst! :) Overlord får du väldigt gärna ta med dig :)

Kimball
2010-05-02, 11:43
Ja JC2 bör du spana in om du känner så, visst blir det säkert lite repetitivt efter 50-60h men det är ett fruktansvärt kul spel med en enorm och otroligt läcker spelvärld, störst spelet någonsin sett till yta har jag för mig att jag har läst.

Låter ungefär som Prototype? Skitös i början med otrolig upplevelse innan man inser hur repetivt det är? :) Kanske ska ge det några hjärndöda timmar också då.

Albatross
2010-05-02, 12:43
Äntligen klar med Bayonetta... kan nog inte beskriva hur dåligt jag tyckte det var. WET var GOTY i jämförelse, och det i sig får mig att vilja skära upp handlederna. Dags att försöka köra igenom Heavy Rain och se om det kan låta bli att döda saven den här gången. Inte länge tills 3D Dot Game Heroes dyker upp åtminstone, hurra!

bizniz
2010-05-02, 12:55
Låter ungefär som Prototype? Skitös i början med otrolig upplevelse innan man inser hur repetivt det är? :) Kanske ska ge det några hjärndöda timmar också då.

Men prototype är tråkigt efter 5 minuter. JC2 ger en mer bekväm spelupplevelse (tycker jag som har spelat demon) med storleken, friheten och för att inte glömma grafikmässigt så är landskapen ögongodis varje gång jag spelar det.

Kimball
2010-05-02, 13:07
Men prototype är tråkigt efter 5 minuter. JC2 ger en mer bekväm spelupplevelse (tycker jag som har spelat demon) med storleken, friheten och för att inte glömma grafikmässigt så är landskapen ögongodis varje gång jag spelar det.

Fast Prototype var första spelet som ingav riktigt frihetskänsla imho, helt annorlunda mot tex GTA eftersom man kunde springa överallt osv. Får ta och ge JC2 ett försök dock. :D

Lasse Kongo
2010-05-02, 13:14
Prototype och JC2 är väldigt annorlunda sett till spelupplevelsen, även om jag faktiskt gillade PT så länge storyn varade så är JC2 ett mycket bättre och roligare spel.

Definitivt ett spel man bör prova om man gillar den här typen av spel.

krellik
2010-05-02, 13:18
Ska du spela ME 1 och 2 får du skaffa en x360 eller köra på Pc.

Dragon Age var ett riktigt bottennapp, men ME 1+2 är väl värda att spela igenom om du har möjlighet =)

Fallout 3 är grymt med om du inte lirat det.

Edit: såg att du ville ha spspel, Borderlands kan vara värt att spana in med om du vill spela bort en vecka av ditt liv, inga större problem med det spelet =)

Just Cause 2, räkna med en 100h för att få 100%, om det ens räcker :P

Dragon age är bäst av de spelen du räknar upp där, enda jag inte spelat är ME2 men tvivlar att jag kommer uppskatta det lika mycket som jag gjorde med dragon age. Bästa spelet jag lirat på många år.

Lasse Kongo
2010-05-02, 13:20
Ni som lirar SSFIV på Ps3, glöm inte att installera spelet, Capcom har ju lagt in det som en option, vilket jag tycker det borde vara på alla spel, valfritt.

I SSFIV gör det dock skillnad, märks ganska bra på laddningstider etc.

Jag måste fan ta tag i det här och träna med någon gubbe, gillar Fei Long gör jag, men fyfan, kontrollen glider ur näven på mig om jag försöker lira online, blir så jävla svettig, det är så sjukt!!! intensivt.

Och så får man ju typ bara pisk jämt *gah!*

950 sidor :thumbup:

Chris
2010-05-02, 19:12
Ni som lirar SSFIV på Ps3, glöm inte att installera spelet, Capcom har ju lagt in det som en option, vilket jag tycker det borde vara på alla spel, valfritt.

I SSFIV gör det dock skillnad, märks ganska bra på laddningstider etc.

Jag måste fan ta tag i det här och träna med någon gubbe, gillar Fei Long gör jag, men fyfan, kontrollen glider ur näven på mig om jag försöker lira online, blir så jävla svettig, det är så sjukt!!! intensivt.

Och så får man ju typ bara pisk jämt *gah!*

950 sidor :thumbup:

Fei Long är tyvärr en av de sämre karaktärerna... hans ultra är riktigt riktigt kass. Självklart kan man vinna ändå, en dålig karaktär kan va riktigt farlig om den som spelar han är grym. :)

Fan jag hade 9 wins och 1 rond i endless battle sen åkte jag ut, ville ha 10 i rad trophyn :D

Lasse Kongo
2010-05-02, 19:15
Fei Long är tyvärr en av de sämre karaktärerna... hans ultra är riktigt riktigt kass. Självklart kan man vinna ändå, en dålig karaktär kan va riktigt farlig om den som spelar han är grym. :)

Fan jag hade 9 wins och 1 rond i endless battle sen åkte jag ut, ville ha 10 i rad trophyn :D

Vilka räknas som bra nybörjargubbar?

DJ gillar jag med xD

Chris
2010-05-02, 19:23
Vilka räknas som bra nybörjargubbar?

DJ gillar jag med xD

Vet inte just nybörjargubbar, men Ryu är ju en klassiker. Balrog tycker jag är jävligt bra, och enkel att spela med. Lär dig hans normals osv, hans jab är riktigt bra, eller crouching HP för anti-air. Tycker chargegubbar rent allmänt är lättare att spela, då deras combos inte kräver lika mycket knapptryckningar (bara timing).

krellik
2010-05-02, 21:55
Måste man ha en sån där spak för de dära street fighter spelen eller kan man vara med i gemet med vanliga 360 dosan?

Snobbe
2010-05-02, 21:57
"spak" eller stick som de kallas är bäst men 360 dosan funkar också.

krellik
2010-05-02, 22:11
"spak" eller stick som de kallas är bäst men 360 dosan funkar också.

Aight digitala eller analoga?

Blir alltid kluven på 360n, mest spelat tekken och soulcalibur med de digitala styrkryssen på tidigare konsoler men på 360n är man van att använda den analoga till det mesta...

Faktiskt missat streetfighter spelen helt, spelade inte direkt beatem up när street fighter 2an kom och blev frälst av soul blade och tekken 3, men nya street fighter spelen har ju fått så mycket hype så blir lite sugen att testa nu när man kan få det billigt, hoppas jag inte blir besviken...

stolpskott
2010-05-03, 09:22
Faaaan vilken otur jag har med mina spel just nu. Körde igenom wet under helgen, låg på sista banan, för att sedan ta "recover gamertag" på en annan hårddisk. Utan att tänka på att jag inte varit ansluten till Live under de senaste dagarna. Bye bye achievements, heellluu bana 1 :(

Nordenator
2010-05-03, 09:29
Aight digitala eller analoga?

Blir alltid kluven på 360n, mest spelat tekken och soulcalibur med de digitala styrkryssen på tidigare konsoler men på 360n är man van att använda den analoga till det mesta...

Faktiskt missat streetfighter spelen helt, spelade inte direkt beatem up när street fighter 2an kom och blev frälst av soul blade och tekken 3, men nya street fighter spelen har ju fått så mycket hype så blir lite sugen att testa nu när man kan få det billigt, hoppas jag inte blir besviken...

Jag har aldrig testat xbox-kontrollen själv, men min polare påpekade vid något tillfälle i alla fall att styrkorset är riktigt dåligt och analoga därav var att föredra. Jag tycker att analoga är snäppet vassare för dualshocken. Jag har inte vant mig vid att spela med det eftersom jag började spela med en kontroll som saknade analoga, men jag upplever i alla fall att det är mycket lättare att göra många rörelser. Däremot tar det en stund innan man blir lika säker på vinklarna.

Lutar mot att jag köper en tournament edition av SFIV-stickan. Den fasas ut lite billigare nu i och med att det har kommit en SSFIV-sticka. SFIV-varianten har Sanwa-prylar, vilket jag antar att även SSFIV-varianten har. Den billigare FightStick:en har dock fått rätt mycket kritik.

Chris
2010-05-03, 10:10
Tog platinum trophy i FF13 igår, woho! :D Fyfan va jobbigt det var..

Chris
2010-05-03, 10:11
Jag har aldrig testat xbox-kontrollen själv, men min polare påpekade vid något tillfälle i alla fall att styrkorset är riktigt dåligt och analoga därav var att föredra. Jag tycker att analoga är snäppet vassare för dualshocken. Jag har inte vant mig vid att spela med det eftersom jag började spela med en kontroll som saknade analoga, men jag upplever i alla fall att det är mycket lättare att göra många rörelser. Däremot tar det en stund innan man blir lika säker på vinklarna.

Lutar mot att jag köper en tournament edition av SFIV-stickan. Den fasas ut lite billigare nu i och med att det har kommit en SSFIV-sticka. SFIV-varianten har Sanwa-prylar, vilket jag antar att även SSFIV-varianten har. Den billigare FightStick:en har dock fått rätt mycket kritik.

Det finns ju fightpads också, aldrig provat men har hört de ska vara bra. http://cache.gawker.com/assets/images/kotaku/2009/01/fightpad.jpg

Scratch89
2010-05-03, 10:14
Tog platinum trophy i FF13 igår, woho! :D Fyfan va jobbigt det var..

Hur många timmars total speltid? Började du om på en ny omgång för att få level 10 på ditt Crystarium?

Det känns som att få fem stjärnor på alla missions är det som tar längst tid.

Chris
2010-05-03, 10:21
Hur många timmars total speltid? Började du om på en ny omgång för att få level 10 på ditt Crystarium?

Det känns som att få fem stjärnor på alla missions är det som tar längst tid.

Nej du får ju spela vidare när du klarat spelet på samma save, ingen ide att spela om. Det som tar längst tid är att skaffa alla items och uppgraderingar.. ojojoj, hade en lista på typ 6 sidor med skit jag satt och prickade av. :D Lite över 100 timmar tror jag i total speltid.

Scratch89
2010-05-03, 10:23
Whoa. Jobbigt. Jag kom på förra veckan att jag inte skulle orka, så jag tänker springa iväg och spöa sista bossen nu, och så kanske jag skaffar alla trophies sen.

Kan man få alla items i slutet? Det känns som om det finns en del items i början som man missar, samma sak med att man ska scanna 100 fiender med libra. Det finns ju inte 100 varianter av fiender i slutet, direkt.

Chris
2010-05-03, 10:30
Whoa. Jobbigt. Jag kom på förra veckan att jag inte skulle orka, så jag tänker springa iväg och spöa sista bossen nu, och så kanske jag skaffar alla trophies sen.

Kan man få alla items i slutet? Det känns som om det finns en del items i början som man missar, samma sak med att man ska scanna 100 fiender med libra. Det finns ju inte 100 varianter av fiender i slutet, direkt.

Jo det finns absolut mer än 100. Har du inte sålt en massa accesories så är det antagligen lugnt med items, men det finns ett par som du inte kan få tillbaks om du säljer dem.