Logga in

Visa fullständig version : Vi som spelar tv-spel eller tänker börja göra det.

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122

Three pigs
2007-11-02, 12:39
Roligast just nu är enligt mig Halo 3, lätt. Många fler som spelar det än Gears dessutom.
Själv tycker jag att du skall köpa båda, riktigt bra spel båda två. Det är inte helt säkert att du kommer gilla Halo 3 mer än Gears om du nu köper det, eller tvärt om. Av deras singleplayerdel gillar jag Gears mer, medans jag föredrar multi-delen i Halo 3.
Men skall du bara ha 1 och det blir online så är det nog Halo som gäller.

lycka till.

Toel
2007-11-02, 12:46
Roligast just nu är enligt mig Halo 3, lätt. Många fler som spelar det än Gears dessutom.
Själv tycker jag att du skall köpa båda, riktigt bra spel båda två. Det är inte helt säkert att du kommer gilla Halo 3 mer än Gears om du nu köper det, eller tvärt om. Av deras singleplayerdel gillar jag Gears mer, medans jag föredrar multi-delen i Halo 3.
Men skall du bara ha 1 och det blir online så är det nog Halo som gäller.

lycka till.

Hur står sig en 2mbit uppkoppling när man smäller på Halo 3 online?

Three pigs
2007-11-02, 12:49
Beror helt på vilka du kör mot :D
Har själv 2,5mbit o det funkar utmärkt när jag kör mot folk som inte är allt för långt borta, tex. USA o sånt.
Men kör du mot folk i Europa är det nog helt lungt, det är det för mig iaf.

Toel
2007-11-02, 12:57
Beror helt på vilka du kör mot :D
Har själv 2,5mbit o det funkar utmärkt när jag kör mot folk som inte är allt för långt borta, tex. USA o sånt.
Men kör du mot folk i Europa är det nog helt lungt, det är det för mig iaf.

Låter utmärkt. Man tackar för den informationen. Känner mig riktigt taggad nu för lite G1bb4nd3 ikväll!

Lär återkomma när jag inte får igång Xbox-live och har roidat sönder manualen :D

Lasse Kongo
2007-11-02, 14:00
Bloggen, Lasse!!!111

Suck jag vet mannen... grejen är att jag gillar o skriva etc, men tappar suget så lätt när jag lägger ner tid på saker jag inte får betalt för :D

Får se hur ja ska göra, lär ju fortsätta skriva här i tråden, men börjar tappa intresset lite, inte för att spela dock, utan att sprida infon, blir för mkt ibland, och den tid man har över vill jag helst spendera framför plasman tillsammans med min lilla box :D

Lasse Kongo
2007-11-02, 14:04
Ingår kompisar i medlemskapet i guld-live :D

Idag blir det en Xbox 360. Satt uppe stora delar av natten igår och funderade på vilket spel jag skulle köpa till. Kom fram till att det står mellan Gears of Wars (269:-) och Halo 3 (399:-), mest pga av multiplayerläget på dessa spel. Jag var aldrig något stort fan av Halo 1, men Halo 3´s multiplayer verkar så extremt genomarbetet och välgjort att jag överväger köpa spelet endast pga av detta. Gears of Wars verkar inte ha lika utbrett multiplayerstöd, men samtidigt lite mer intressant singleplayerdelen.

Vilket ska man välja *gah!* Vilket av dessa två spel är roligaste online _JUST NU_?

Gears Of War är ganska exakt ett år gammalt snart, det har legat på plats 1 som det mest spelade spelet sedan det kom, och det ligger nu stadigt 2a bakom Halo3, det om något talar om hur populärt det spelet är, det är nog inte så speciellt många fler som BARA spelar Halo3, utan de flesta kör nog både och.

Ska man välja att spela GoW eller Halo3 online så finns det egentligen bara ett val, och det är inte Halo3.

Lasse Kongo
2007-11-02, 14:08
Ett spel som jag tror på; Prototype, verkar bli riktigt ballt.

http://img258.imageshack.us/img258/5999/1190991622ih0.jpg (http://imageshack.us)

Lasse Kongo
2007-11-02, 14:23
Prototype:

3-hWMKxNKok

Lasse Kongo
2007-11-02, 14:28
Kadisch, right in ya face Greg :D Asjivemänts till Mass Effect:

http://www.daking240.com/2007/10/31/mass-effect-achievements/

LadyG
2007-11-02, 14:30
Apropå att någon frågade om Live innan, imho är Live en av de största behållningarna med Xbox 360. Jag är mycket förtjust i Live Arcade, i synnerhet Pinball och Puzzle Quest, men också Carcassonne och Bejewelled 2, Zuma o Hexic. Perfekt att ha när man har en kort stund att tillgå och vill spela lite.

Har man gott om tid kan man slå sig ner med Oblivion, eller något annat favoritspel, och ladda hem extra material (kostar lite men det är det värt) m.m.

Jag använder dessutom min 360 för att spela musik - den kopplar upp sig själv mot MedieCenter-datorn och har tillgång till musikbiblioteket, alla bilder och annat multimediamaterial.

Toel
2007-11-02, 14:52
Ska man välja att spela GoW eller Halo3 online så finns det egentligen bara ett val, och det är inte Halo3.

Men jag som nästan lyckats bestämma mig för Halo 3 så kommer detta *gah!*

AngelLove
2007-11-02, 15:07
En hel del av tilläggen till Oblivion har faktiskt legat ute som gratis då och då. Visst är det som du säger inte en dyr peng totalt (mer än de stora expansions) men att kika inom Major Nelson en gång om dagen är väl värt de få sekunderna det tar att ögna igenom där det står "Free" :cool: (inte enbart för Oblivion då...)

Musik och film trodde jag ALLA körde via boxen men jag kan hålla med dig att det inte nämns tillräckligt ofta :/

Det där Puzzle Quest.. Vad är det, mao vad går det ut på ?

Lasse:
You ahve a problem... The Blog Is Sinking ^^

Lasse Kongo
2007-11-02, 15:15
En hel del av tilläggen till Oblivion har faktiskt legat ute som gratis då och då. Visst är det som du säger inte en dyr peng totalt (mer än de stora expansions) men att kika inom Major Nelson en gång om dagen är väl värt de få sekunderna det tar att ögna igenom där det står "Free" :cool: (inte enbart för Oblivion då...)

Musik och film trodde jag ALLA körde via boxen men jag kan hålla med dig att det inte nämns tillräckligt ofta :/

Det där Puzzle Quest.. Vad är det, mao vad går det ut på ?

Lasse:
You ahve a problem... The Blog Is Sinking ^^

Haha my problem is majornelson.com thats the shit liksom, vilken annan sida behöver man :D

Ska iväg o handla nu, grymt sugen på Narutoooooooooooooo

Lasse Kongo
2007-11-02, 15:20
Hittade en cool video =)

L8TaLIoESYg

Lasse Kongo
2007-11-02, 15:25
Lite nyheter i årets version som är ubergrym, dock är inte filmningarna med i videon, riktigt kul att filma men det slutar till 99,9 med gult kort :D

R9x6W7tYIm8

Lasse Kongo
2007-11-02, 15:28
HtvVCMDAlfA

För läckert alltså :D

Wennerberg
2007-11-02, 16:07
Usch för fotboll :(

Greg
2007-11-02, 16:10
Kadisch, right in ya face Greg :D Asjivemänts till Mass Effect:

http://www.daking240.com/2007/10/31/mass-effect-achievements/

Meh, sluta posta sådant. Jag vill ju inte veta det nu :(

Jag har slutat titta på klipp och läst artiklar om Mass Effect nu... Vill inte förstöra upplevelsen... Jag kommer sitta innestängd hela den helgen :D

simpan
2007-11-02, 16:10
Måste bara säga att jag gillar Dirt väldigt mycket! Känns faktiskt lite roligare att spela det är forza 2. Nackdelen med Forza är att det är alldeles för många tävlingar så det känns som en omöjlighet att hinna klara alla utan att lägga ner allt socialt liv...

Toel
2007-11-02, 21:15
Lär återkomma när jag inte får igång Xbox-live och har roidat sönder manualen :D

Så ja. Roidraget är ett faktum.

Helt plötsligt under registrering så bara lägger liven ner. När man ska fylla i ID lägger liven ner. När jag kör "testet" för och se om där är connection så funkar det bra på alla punkter. Men sedan nästa gång kan det vara någon punkt som failar. Testade Internet på datorn så fungerar det utan några avbrott. Vad kan felet bero på :( Har en router som jag kopplat två av mina datorer och det fungerar. Bara körde in nätverkssladden från Xboxen direkt in i routern och det fungerar som sagt en bit in i registeringen innan den lägger ner.

Sundsarn
2007-11-03, 00:46
Jag har kirrat xbox nu :D Blev dock inte den med en massa spel utan en helt utan :( Blir att lira Halo2 eller demos tills jag fått fatt i spel.

stargate
2007-11-03, 01:59
Så ja. Roidraget är ett faktum.

Helt plötsligt under registrering så bara lägger liven ner. När man ska fylla i ID lägger liven ner. När jag kör "testet" för och se om där är connection så funkar det bra på alla punkter. Men sedan nästa gång kan det vara någon punkt som failar. Testade Internet på datorn så fungerar det utan några avbrott. Vad kan felet bero på :( Har en router som jag kopplat två av mina datorer och det fungerar. Bara körde in nätverkssladden från Xboxen direkt in i routern och det fungerar som sagt en bit in i registeringen innan den lägger ner.

Prova att köra in kabeln direkt i adslmodemet om du nu har ett sådant.

Sen vill jag bara säga till alla att jag skämtade om att det inte hade skrivits något om Mass Effect i denna tråden, jag tycker bara det har skrivits om detta satans spel här på sistonde:)

Men förlåt om jag har gjort narr av 360-relaterat material, jag har en stor respekt för allt som har med 360 att göra, seriöst nu alltså.

He-man
2007-11-03, 14:06
De sätter ribban högt för 2008 då! :thumbup:

Toel
2007-11-03, 14:55
Prova att köra in kabeln direkt i adslmodemet om du nu har ett sådant.

Sen vill jag bara säga till alla att jag skämtade om att det inte hade skrivits något om Mass Effect i denna tråden, jag tycker bara det har skrivits om detta satans spel här på sistonde:)

Men förlåt om jag har gjort narr av 360-relaterat material, jag har en stor respekt för allt som har med 360 att göra, seriöst nu alltså.

Ja, det fungerar utmärkt om jag ta bort min router och kör direkt i adsl-modemet. Verkar som typ routern inte gillar Xbox 360 och vad den skickar. Läste på supporten att det kan vara brandväggen i routern som blockar eller vissa portar som inte är öppna som Xbox behöver. Hur man ändrar detta stod dock inte och jag har ingen aning själv :/ Vill ju kunna surfa samtidigt som man live:ar.

Vi får köra en kolozzeum turnering eller något på Halo 3 någon gång! Man var ju inne och dominerade lite igår på liven. Inte. Körde basics-träning och fick spö hela tiden :D

Toel
2007-11-03, 16:02
Ja, det fungerar utmärkt om jag ta bort min router och kör direkt i adsl-modemet. Verkar som typ routern inte gillar Xbox 360 och vad den skickar. Läste på supporten att det kan vara brandväggen i routern som blockar eller vissa portar som inte är öppna som Xbox behöver. Hur man ändrar detta stod dock inte och jag har ingen aning själv :/ Vill ju kunna surfa samtidigt som man live:ar.

Vi får köra en kolozzeum turnering eller något på Halo 3 någon gång! Man var ju inne och dominerade lite igår på liven. Inte. Körde basics-träning och fick spö hela tiden :D

Såja, fick ta på router tillverkaren nu. De hjälpte mig öppna upp portarna :)

Får någon ett ryck och vill spela Halo 3, säg till!

Lasse Kongo
2007-11-05, 11:14
Ny video på AC:

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/126263.html?playlist=featured

Den kan spoila lite för er om ni nu absolut inte vill veta ngt om den sk framtidstvisten..

AngelLove
2007-11-05, 15:40
http://www.gametrailers.com/player/23395.html

oj oj oj oj.. jag vet vad jag skall göra i helgen fast jag hatar dessa spelen...

Lasse Kongo
2007-11-05, 18:46
http://www.gametrailers.com/player/23395.html

oj oj oj oj.. jag vet vad jag skall göra i helgen fast jag hatar dessa spelen...

Mer piss o svett mao :laugh:

Typ 10 pers på listan som lirar det sen igår, det verkar leva upp till hypen+lite till :hbang:

Solros
2007-11-05, 19:11
Klarade Halflife2 igår. Slängde sedan på Episode 1 bara för att se vad som hände efter slutet.
Något som förvillar mig är "The G-man". Vem är han egentligen, och varför blev han... spoiler: omringad av vortigaunts i början av tvåan?
Vad är det sedan i väskan, är det Gordons själ som den ska symbolisera?

Förövrigt sticker jag till Thailand på torsdag och blir borta fyra veckor, så kommer inte kunna spela klart episod 1 och 2 på ett tag! :(

Lasse Kongo
2007-11-05, 19:50
Klarade Halflife2 igår. Slängde sedan på Episode 1 bara för att se vad som hände efter slutet.
Något som förvillar mig är "The G-man". Vem är han egentligen, och varför blev han... spoiler: omringad av vortigaunts i början av tvåan?
Vad är det sedan i väskan, är det Gordons själ som den ska symbolisera?

Förövrigt sticker jag till Thailand på torsdag och blir borta fyra veckor, så kommer inte kunna spela klart episod 1 och 2 på ett tag! :(

Stackare, ge mig dina biljetter så kan du vara hemma och spela? :D

stargate
2007-11-05, 19:51

Stackars dig:laugh:

Solros
2007-11-05, 19:54
Hehe :)

Lallle
2007-11-05, 19:59
Ny video på AC:

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/126263.html?playlist=featured

Den kan spoila lite för er om ni nu absolut inte vill veta ngt om den sk framtidstvisten..

Det där är nog tveklöst den snyggaste spelproducenten i världen :)

Solros
2007-11-05, 20:04
Här finns lite kommentators-video om Halflife 2.
http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=132079

Det verkar bara finnas developers comments på Episode 1 och 2 i The Orange Box, inga kommentarer på Halflife 2 va?

Lasse Kongo
2007-11-05, 20:06
Ja, man skulle ju inte banga, hon verkar så där jävla genomhärlig o varm och mysig som man bara vill ställa på alla 4 och zippa stringen åt sidan *gah!*
*ehrm* :em:

AngelLove
2007-11-06, 09:03
Mer piss o svett mao :laugh:
Ja fy fan..

Inte fullt så farligt om jag spelar med andra som när jag sitter ensam.. Då är det verkligen hälsovådligt :laugh::laugh:

Lasse Kongo
2007-11-06, 12:24
Recension på Cod4 på Gametrailers:

http://www.gametrailers.com/player/27458.html

Jag personligen gillar Gt:s recensioner, tycker de tar upp det mesta man behöver veta, både bra och dåligt och är ofta ganska "hårda" i sina betyg.

Lasse Kongo
2007-11-06, 12:41
Gamereactors rec på Cod 4

http://www.gamereactor.se/recensioner/12149/Call+of+Duty+4%3A+Modern+Warfare/

Greg
2007-11-06, 12:47
Recension på Cod4 på Gametrailers:

http://www.gametrailers.com/player/27458.html

Jag personligen gillar Gt:s recensioner, tycker de tar upp det mesta man behöver veta, både bra och dåligt och är ofta ganska "hårda" i sina betyg.

Jag gillar gamespot.

www.gamespot.com

AHHHHHHHHHHHHHHHHHH! *gah!* *gah!*

Jag vill ha ME NU!!!!

Lasse Kongo
2007-11-06, 12:49
Jag gillar gamespot.

www.gamespot.com

AHHHHHHHHHHHHHHHHHH! *gah!* *gah!*

Jag vill ha ME NU!!!!

Dessvärre är Mass Effect försenat till mars/april 08 :(

Men det gör inte så mycket då det kommer sjukt många andra bra spel nu!

Greg
2007-11-06, 12:56

Bullshit. Det gick guld 22e Oktober, inget har sagts någonstans som jag har läst.

stargate
2007-11-06, 13:06

http://www.erenumerique.fr/images/jeux/20060310/E3_Babes_2.jpg
http://farm2.static.flickr.com/1197/1348289004_44354699e2.jpg
http://farm1.static.flickr.com/120/251663050_34d5ea91ce.jpg
http://www.allfunnypictures.com/images2/sexygirl.jpg

Lasse Kongo
2007-11-06, 13:09
Bullshit. Det gick guld 22e Oktober, inget har sagts någonstans som jag har läst.

Nu blev du allt lite nervös va ;)

http://img264.imageshack.us/img264/4839/thisthreadrocksoa8.jpg (http://imageshack.us)

Lasse Kongo
2007-11-06, 13:26
"höst"uppdateringen ser ut att komma i december, en av de stora grejorna är tydligen en grej för föräldrarna, att de ska kunna ställa in när och hur barnen ska kunna spela, på vissa tider osv.

NATZI!!!! nej men det är säkert en bra grej, själv skulle jag känna mig som en dålig förälder om jag inte kunde sätta den gränsen ändå, utan att knappa in en kod på tvspelet...

Prankie
2007-11-06, 14:15
"höst"uppdateringen ser ut att komma i december, en av de stora grejorna är tydligen en grej för föräldrarna, att de ska kunna ställa in när och hur barnen ska kunna spela, på vissa tider osv.

NATZI!!!! nej men det är säkert en bra grej, själv skulle jag känna mig som en dålig förälder om jag inte kunde sätta den gränsen ändå, utan att knappa in en kod på tvspelet...

Kommer säkert vara en guide hur man nolla koden direkt. :Virro Innan de ens släpper funktionen. :D

AngelLove
2007-11-06, 14:58
Det är faen alldeles för sent med december för focking FALL UPDATE !!

Ha ha.. Nazi.. Make me wanna think of DHA GEEEEERMANN CÅÅÅÅSTGARD !!!

Shakemynuts
2007-11-06, 15:33
Det jag hört om överhettningsproblemet med 360 verkar vara rätt så stort. Är det samma på Elite versionen eller är det förbättrat där? Sen så är det 120gb HDD, HDMI och vad mer för bättre med Elite? Hittar ingen hemsida som har en lista med alla nya grejer i Elite, finns säkert, men jag suger.

Förresten, är 360 bakåtkompatibel?

Langster
2007-11-06, 15:54
Det jag hört om överhettningsproblemet med 360 verkar vara rätt så stort. Är det samma på Elite versionen eller är det förbättrat där? Sen så är det 120gb HDD, HDMI och vad mer för bättre med Elite? Hittar ingen hemsida som har en lista med alla nya grejer i Elite, finns säkert, men jag suger.

Förresten, är 360 bakåtkompatibel?

Har skrivit det flera ggr i den här tråden. Det är bara färgen och storleken på hårddisken som skiljer Elite från övriga modeller nu, alla har HDMI nuförtiden (det följer dock med en HDMI kabel och en separat ljuddongel till Eliten). Större hårddisk kan du köpa separat om du vill ha det sen.
Eftersom det inte är några andra skillnader så har Eliten samma problem med överhettning. Men ungefär samtidigt som de implementerade HDMI i alla versioner så fixade MS vissa saker på moderkorten som gör maskinerna mindre känsliga för överhettning. Ett råd är alltså att köpa en NY maskin i en butik som verkar sälja många Xboxar, så får du antagligen en med HDMI och det säkrare moderkortet oavsett vilken modell du väljer.

360 är bakåtkompatibel med de flesta xbox-spelen, inte alla, men alla som man vill spela iaf.

Shakemynuts
2007-11-06, 16:07
Har skrivit det flera ggr i den här tråden. Det är bara färgen och storleken på hårddisken som skiljer Elite från övriga modeller nu, alla har HDMI nuförtiden (det följer dock med en HDMI kabel och en separat ljuddongel till Eliten). Större hårddisk kan du köpa separat om du vill ha det sen.
Eftersom det inte är några andra skillnader så har Eliten samma problem med överhettning. Men ungefär samtidigt som de implementerade HDMI i alla versioner så fixade MS vissa saker på moderkorten som gör maskinerna mindre känsliga för överhettning. Ett råd är alltså att köpa en NY maskin i en butik som verkar sälja många Xboxar, så får du antagligen en med HDMI och det säkrare moderkortet oavsett vilken modell du väljer.

360 är bakåtkompatibel med de flesta xbox-spelen, inte alla, men alla som man vill spela iaf.

Med tanke på att tråden har 240 sidor så orkade jag inte kolla igenom om det fanns alla de svar jag sökte efter.
Tack för hjälpen! :thumbup:

Om jag får tillbaka pengarna för Ps3an så köper jag en 360 om 1 månad.

Langster
2007-11-06, 16:10
Med tanke på att tråden har 240 sidor så orkade jag inte kolla igenom om det fanns alla de svar jag sökte efter.
Tack för hjälpen! :thumbup:

Om jag får tillbaka pengarna för Ps3an så köper jag en 360 om 1 månad.

Det låter smart! :thumbup:

AngelLove
2007-11-06, 16:15
Langster, vill inte käfta emot dig för du har vettiga åsikter men till de som kommer in i tråden och skriver om "hört talas om" innebär det oftast att man läst om det på nätet. Inget fel på nätet som en källa för att hitta saker men jag tvivlar så enormt på dessa uppgifter av största anledningen att de går inte att kontrollera. Det finns fanboys och trolls på alla sidor triangeln (Sony-M$-Nintendo) som inte gör annat än skriver dynga på web-sites för att få folk i valet och kvalet att välja just den modellen de älskar.

Ingen av mina konsoler har åkt på minsta lilla tendens till problem (har både Premium utan HDMI och Elite från lanseringsveckan i Sverige). De har stått på hela dagen många gånger och de fungerar felfritt. Har en tjejpolare i Gbg som hade X360an igång 19 dagar I STRÄCK utan minsta problem. De andra polarna här i den lilla byn har inte heller haft problem och visst, han i UK fick till sist RROD på sin häromveckan men det var en releasekonsole som inte skulle hålla alls men den höll för konstant gaming i nästan två år. Finns säkert väldigt många till med mig med samma erfarenhet.

Det finns problem det säger jag inte emot på (och du verkar tyvärr haft din beskärda del beklagligt nog) men många (inte du vilket framgått flera gånger innan i tråden) är så jävla dumma att de stänger in konsol och strömaggregat i ett skåp utan ventilation och tror att det skall hålla för flertalet timmars spel om dagen. Finns inte mkt elektronik som pallar det om vi skall vara ärliga.

Solros
2007-11-06, 16:23
Har en tjejpolare i Gbg som hade X360an igång 19 dagar I STRÄCK utan minsta problem.

Varför?

Langster
2007-11-06, 16:43
Langster, vill inte käfta emot dig för du har vettiga åsikter men till de som kommer in i tråden och skriver om "hört talas om" innebär det oftast att man läst om det på nätet. Inget fel på nätet som en källa för att hitta saker men jag tvivlar så enormt på dessa uppgifter av största anledningen att de går inte att kontrollera. Det finns fanboys och trolls på alla sidor triangeln (Sony-M$-Nintendo) som inte gör annat än skriver dynga på web-sites för att få folk i valet och kvalet att välja just den modellen de älskar.

Ingen av mina konsoler har åkt på minsta lilla tendens till problem (har både Premium utan HDMI och Elite från lanseringsveckan i Sverige). De har stått på hela dagen många gånger och de fungerar felfritt. Har en tjejpolare i Gbg som hade X360an igång 19 dagar I STRÄCK utan minsta problem. De andra polarna här i den lilla byn har inte heller haft problem och visst, han i UK fick till sist RROD på sin häromveckan men det var en releasekonsole som inte skulle hålla alls men den höll för konstant gaming i nästan två år. Finns säkert väldigt många till med mig med samma erfarenhet.

Det finns problem det säger jag inte emot på (och du verkar tyvärr haft din beskärda del beklagligt nog) men många (inte du vilket framgått flera gånger innan i tråden) är så jävla dumma att de stänger in konsol och strömaggregat i ett skåp utan ventilation och tror att det skall hålla för flertalet timmars spel om dagen. Finns inte mkt elektronik som pallar det om vi skall vara ärliga.
Jag tycker också att överhettningsproblemet är något uppblåst. Det kanske är lite väl utbrett, men lär minska nu med de åtgärder som tagits.
Oavsett så är det inte ett så stort problem att man borde avstå från att köpa en 360.

Greg
2007-11-06, 20:54
Nu blev du allt lite nervös va ;)

http://img264.imageshack.us/img264/4839/thisthreadrocksoa8.jpg (http://imageshack.us)

Ett litet tag, men du tog i för mycket. April 2008. Jag hänger på ME-forum varje dag :D

Mitt PS2 stod på i 5 dagar, helt innestängt. Men nu var ju den konsolen helt perfekt.

Med överhättning menar du circle of death va? Jag har fått det en gång, den ligger öppet precis som strömaggregatet. Min kompis har fått det 2 gånger, samma sak med honom.

Två av mina andra kompisar har sitt innestängt, inte hänt något på 6 månader.

Jag tycker också att överhettningsproblemet är något uppblåst. Det kanske är lite väl utbrett, men lär minska nu med de åtgärder som tagits.
Oavsett så är det inte ett så stort problem att man borde avstå från att köpa en 360.

Nepp, 360 är en väldigt fin konsol. Och förhoppningsvis har väl Microsoft ändrat så pass mycket att felet inte händer så ofta.

Shakemynuts
2007-11-06, 21:36
Någon som vet något om Metal Gear Solid 4? Jag har läst att det inte ska bli exklusivt till Ps3 samtidigt som jag läst att det ska vara det, från vad som egentligen är pålitliga källor.

Greg
2007-11-06, 21:40
Någon som vet något om Metal Gear Solid 4? Jag har läst att det inte ska bli exklusivt till Ps3 samtidigt som jag läst att det ska vara det, från vad som egentligen är pålitliga källor.

Exklusivt för PS3

Shakemynuts
2007-11-06, 21:44
Exklusivt för PS3

Skit. :(

Jag som var säker på en 360. Men faktiskt, bara på grund av MGS 4 skulle jag kunna köpa en Ps3 tror jag.

Men jag kommer antagligen inte göra det.

He-man
2007-11-06, 23:53
Skit. :(

Jag som var säker på en 360. Men faktiskt, bara på grund av MGS 4 skulle jag kunna köpa en Ps3 tror jag.

Men jag kommer antagligen inte göra det.

Vänta ett tag och se om det kommer några fler titlar du är intressearad av innan du köper.

Toel
2007-11-07, 12:52
Någon som är på att köra lite Halo 3 ikväll?

Ett förslag till ikväll, kan ändras om så önskas, någon som är på?

Map: Isolation
Game: Team Slayer/Slayer
Tid: 18/19/20 ?

Vi kan ju posta våra gamertags.

Finns det något intresse? Jag kan iofs spela hela dagen då jag är ledig idag :thumbup:

Lasse Kongo
2007-11-07, 13:01
GOW har fått ett uppsving igen på kvällarna har jag märkt, många har lagt ner Halo3 och börjat köra GOW igen, det är ett spel man aldrig kan ha tråkigt med, och snart kommer Cod4 och jag tippar på att det iaf kommer glida in på topp 3 direkt av de mest spelade spelen online, kanske tom peta GOW eller Halo3.

Japanska Famitsu har recenserat AC:

http://www.n4g.com/News-79779.aspx

He-man
2007-11-07, 13:34
Jag spelade nyligen igenom GOW, men jag tyckte inte det var så roligt faktiskt, jag har dock inte live, så jag lär väll ha missat en del av upplevelsen.

Lasse Kongo
2007-11-07, 14:18
The hype is on:

GSbBuLTtCh8

Lasse Kongo
2007-11-07, 14:21
yb6Zf5KvO7Y

nafsNUi_U5w

t3P0pQiI810

Lasse Kongo
2007-11-07, 14:22
pB4Z_utLLc8

Uyup-NT6sz8

stargate
2007-11-07, 17:38
Jag spelade nyligen igenom GOW, men jag tyckte inte det var så roligt faktiskt, jag har dock inte live, så jag lär väll ha missat en del av upplevelsen.

För mig var det helt tvärtom, jag tyckte det var askul att köra campaign med en polare men att köra på nätet var ingen hit tycker jag

Three pigs
2007-11-07, 18:06
För mig var det helt tvärtom, jag tyckte det var askul att köra campaign med en polare men att köra på nätet var ingen hit tycker jag
+1.
Eller ja, det var väl rätt okej att köra på live..

Helvete vad jag längtar efter assassins creed nu.

Greg
2007-11-07, 18:08
*gah!* *gah!* *gah!*

16 dagar kvar :(

Robban
2007-11-07, 18:22
Lego Star wars. Något att ha? Kan man spela co-op offline?

Lasse Kongo
2007-11-07, 22:55
Lego Star wars. Något att ha? Kan man spela co-op offline?

Jafan, det är verkligen ett underbart spel, gillar man dessutom SW är det ännu bättre, var länge sedan jag spelade det men är 99% säker på att det var coop offline.

Lasse Kongo
2007-11-07, 23:10
Gameinformer har recenserat AC:

http://www.gameinformer.com/Games/Review/200712/R07.1106.0938.00452.htm

weeee

Lasse Kongo
2007-11-07, 23:54
Btw så är nog helgen räddad, mitt Cod4 skickades idag :hbang:

AngelLove
2007-11-08, 09:06
Btw så är nog helgen räddad, mitt Cod4 skickades idag :hbang:
Japp... jag har garanterat ex jag med ^^

En sak som är synd med Mass Effect är att man inte kan lira tillsammans.. Tänk att kunna ränna runt tre polare med olika specifika förmågor. Nu får man göra det själv å pissa på sig under tiden. Fock that !!

(var ju inte så bra reklam med reboot ha ha ha)

AngelLove
2007-11-08, 09:41
Köpte förresten Top Spin 2 och Eternal Sonata igår. Kan bara hoppas sistnämnda är så bra som det sägs för det lär ta ett tag innan jag hinner ge mig på det *gah!*

TP2 var helt sjukt.. Gick inte att starta utan den klaga bara på Hz-settings och bad mig ändra. Eftersom jag kör via HDMI fanns det inget ställe att välja detta på. Då fick man hämta gamla component-kabeln, plugga in den, ställa om flärpen till vanlig tv, ändra i valet på Console Settings-Display-PAL settings. Sedan stänga av boxen, i med HDMI igen, boota upp å kolla 1080p. Sedan fungerade spelet. Tack google för lösningen ^^

Greg
2007-11-08, 09:41
Japp... jag har garanterat ex jag med ^^

En sak som är synd med Mass Effect är att man inte kan lira tillsammans.. Tänk att kunna ränna runt tre polare med olika specifika förmågor. Nu får man göra det själv å pissa på sig under tiden. Fock that !!

(var ju inte så bra reklam med reboot ha ha ha)

Jag kommer tvinga polare att sitta runt mig medan jag går runt i det här mästerverket.

AngelLove
2007-11-08, 11:03
Jag kommer tvinga polare att sitta runt mig medan jag går runt i det här mästerverket.
Jag tycker ärligt att de har gjort en fet miss där att INTE lägga till co-op som ett val på samma sätt som i RB6-GoW-Halo 3. De spelen är enorma framgångar enbart på single player-varianten men möjligheten att teama ihop sig med polare och tillsammans ta sig igenom.. det är det som gör de spelen till något mer än alla andra.

Kan ta ett annat exempel, Phantasy Star Universe eller för pc Guild Wars. Jag fullkomligt rådiggar att vara en lite rangedattack eller supporter a healer. Mkt därför som jag hatar FPS eftersom jag inte riktigt gillar/klarar av infernot inne i värsta striden. Det är möjligt att ME ändå kan till viss del ge mig detta då AI styr ex närstridsgubben men hur ofta har det varit en bra lösning ??

Att ha polare i samma rum är inte samma sak som att sitta i samma rum och tillsammans klara något och sedan high-fajva i glädjefnatt *slap*

Greg
2007-11-08, 11:10
Jag tycker ärligt att de har gjort en fet miss där att INTE lägga till co-op som ett val på samma sätt som i RB6-GoW-Halo 3. De spelen är enorma framgångar enbart på single player-varianten men möjligheten att teama ihop sig med polare och tillsammans ta sig igenom.. det är det som gör de spelen till något mer än alla andra.

Kan ta ett annat exempel, Phantasy Star Universe eller för pc Guild Wars. Jag fullkomligt rådiggar att vara en lite rangedattack eller supporter a healer. Mkt därför som jag hatar FPS eftersom jag inte riktigt gillar/klarar av infernot inne i värsta striden. Det är möjligt att ME ändå kan till viss del ge mig detta då AI styr ex närstridsgubben men hur ofta har det varit en bra lösning ??

Att ha polare i samma rum är inte samma sak som att sitta i samma rum och tillsammans klara något och sedan high-fajva i glädjefnatt *slap*

Jag förstår precis vad du menar. Skulle varit roligt och sett ME utvecklas till ett onlinespel, utöver singleplayer. Ett onlinespel likt WoW, EVE-online etc.

Det skulle verkligen varit något att dreggla över. Dock så är jag en stor fan av singleplayer-spel. Eftersom ME ska vara en riktig spelupplevelse så försvinner mycket av detta om man sitter med polare. Man kan komma in i storyn på ett väldigt högt plan om man spelar helt solo. Det är bara du, kontrollen och spelet. FInns ingen som vill göra annat, utan det är enbart du som styr vad som händer.

Lasse Kongo
2007-11-08, 11:11
Vissa spel ska helt enkelt inte ha coop, Mass Effect är ett sådant spel.

Greg
2007-11-08, 11:23
Vissa spel ska helt enkelt inte ha coop, Mass Effect är ett sådant spel.

Co-op är mer för linjära spel. Ni ska från punkt A till punkt B, skjuta ner X antal fiender och trycka på Y-tal knappar.

Det blir svårt med co-op i ett sådant här spel är jag rädd för. Eftersom du ska få en helt egen identitet med din karaktär samt dina medarbetare, så blir det svårt att ha en kompis som spelar.

Detta är inte heller ett spel som man klarar av på ett par dagar.

Lasse Kongo
2007-11-08, 11:25
Exakt, jag är glad som fan att det inte är coop i spelet, hade garanterat inte blivit samma spel som det jag nu längtar efter.

Tur att fler förstår det till skillnad från diverse kustbevakare :laugh:

AngelLove
2007-11-08, 12:01
Men för faen pågar och kustbevakningshyndor...
Det hade ju gett ett helt annat djup för spelet om man fick göra olika val. Men då jag gillade KOTOR så lär jag säkert gilla detta med förhoppningsvis.

Lasse Kongo
2007-11-08, 13:04
Nu kom posten med bla Cod4 yeeeeeeeeeeeees:hbang:

Shakemynuts
2007-11-08, 14:05
Nu har jag en till fråga. *innocent*
Hur fungerar hårddisken? Måste man ha en just Xbox 20gb eller 120gb HDD eller kan man koppla in en extern i USB porten för att spela upp musik, se på film etc?
För HDDn är väldigt dyr och om man kan använda sig av en extern så kan man spara ganska mycket pengar.

För jag har kollat runt lite och en Elite med 120gb kostar 4200, Premium med 20gb kostar 3300 och en Arcade med 256mb.

Prankie
2007-11-08, 14:43
Nu har jag en till fråga. *innocent*
Hur fungerar hårddisken? Måste man ha en just Xbox 20gb eller 120gb HDD eller kan man koppla in en extern i USB porten för att spela upp musik, se på film etc?
För HDDn är väldigt dyr och om man kan använda sig av en extern så kan man spara ganska mycket pengar.

För jag har kollat runt lite och en Elite med 120gb kostar 4200, Premium med 20gb kostar 3300 och en Arcade med 256mb.

Osäker att xbox360 kan spela upp filmer än. Men musik och diverse saker som inte är kopplad till spel som sparningar och demo kan sparas på en extern hårddisk kopplad med usb. Finns guider på nätet hur man gör det.

Langster
2007-11-08, 15:46
Osäker att xbox360 kan spela upp filmer än. Men musik och diverse saker som inte är kopplad till spel som sparningar och demo kan sparas på en extern hårddisk kopplad med usb. Finns guider på nätet hur man gör det.

Jo man kan koppla in en extern hårddisk och kolla på film från den, så länge det är format som xboxen stöder. Annars har du rätt. Lyssna på musik och kolla på bilder kan man också göra.

MEN, det går inte att spara ner något alls som man tankat ner på själva xboxen på något tredjeparts lagringsmedium. För att kunna ladda ned demos, expansions, arcadespel, filmer från marketplace osv MÅSTE man ha en xbox hårddisk, finns inget sätt att komma runt det.

AngelLove
2007-11-10, 10:51
Ååh fy faen va jag pissar på mig - men kul är det :)

Och inget co-op på Campaign på COD4 heller, måste fasen se till att läsa på spelen innan jag handlar istället för vad jag tror hihi

Lasse Kongo
2007-11-10, 13:53
Ja fyfan Angel, riktigt jävla roligt online är det, länge sedan jag hade så jävla roligt online!

Btw så var jag hemma hos en kompis och spelade Assassins creed i torsdags, och även Kane & Lynch, han jobbar med inköp av tvspel den rackarn.

Tyvärr =) var AC till ps3an, jag ville egentligen inte spela det men var tvungen att testa lite, och vad ska man säga, längtan till fre är enorm...

Robban
2007-11-10, 17:18
Ja fyfan Angel, riktigt jävla roligt online är det, länge sedan jag hade så jävla roligt online!

Btw så var jag hemma hos en kompis och spelade Assassins creed i torsdags, och även Kane & Lynch, han jobbar med inköp av tvspel den rackarn.

Tyvärr =) var AC till ps3an, jag ville egentligen inte spela det men var tvungen att testa lite, och vad ska man säga, längtan till fre är enorm...

Hur var K&L då? Hoppas det ska ersätta co-op i Gow...

Lasse Kongo
2007-11-10, 17:22
Hur var K&L då? Hoppas det ska ersätta co-op i Gow...

Provade faktiskt inte det, men jag tror det kommer bli rätt bra, inget game of the year men säkerligen bra.

Gillar du coop så bör du ju skaffa Army Of Two som är gjort enbart för coop.

Lasse Kongo
2007-11-10, 17:37
http://www.gametrailers.com/player/27725.html

GAH!

edit: är fan så man får rysningar...

Greg
2007-11-11, 00:54
http://www.gametrailers.com/player/27725.html

GAH!

edit: är fan så man får rysningar...

*GNNNNNNNNNNNNNN*

Prankie
2007-11-11, 03:49
Ja, Assasins Creed finns nu allafall. Läst enstaka review där de säger mission kan vara lite enformiga. Slår det Hitman så är jag njöd. :)

Wennerberg
2007-11-11, 12:27
ASSASINS CREED!!!!! Idag my friends, SKALL DE LIRAS

mystic[-_-]
2007-11-11, 12:32
ASSASINS CREED!!!!! Idag my friends, SKALL DE LIRAS

förväntar mig en avhandling om spelet sen :cool:

sonicc
2007-11-11, 19:28
CoD4 är nog bland dom roligaste/bästa spelen som jag någonsin lirat.
Sniperuppdraget..... *cupid*

Det är säkert 10-15år sen sist jag känt att det ska bli kul och varva spelet igen. Online läget äger totalt oxå!

Ett givet köp.

Lelle Pelle
2007-11-11, 19:31
CoD4 är nog bland dom roligaste/bästa spelen som jag någonsin lirat.
Sniperuppdraget..... *cupid*

Det är säkert 10-15år sen sist jag känt att det ska bli kul och varva spelet igen. Online läget äger totalt oxå!

Ett givet köp.
Är det några problem med onlineläget för dig som kör på 360? Jag kör på PS3, och det är en massa strul med servrarna, än så längre fungerar det inte bra, ibland när det vill och då är det väldigt kul!

sonicc
2007-11-11, 19:38
Är det några problem med onlineläget för dig som kör på 360? Jag kör på PS3, och det är en massa strul med servrarna, än så längre fungerar det inte bra, ibland när det vill och då är det väldigt kul!

Nope. Har funkat klanderfritt hittills :)

blekfet2
2007-11-11, 21:50
Oj oj oj, COD 4 är sjukt snyggt, oj oj oj :D

ska testa Ac imorrn för att se om det blir lika bra som ovan.

Toel
2007-11-11, 21:52
Drog hem demot till Puzzle Quest: Challenge Of The Warlords igår. Demot var mycket underhållande, dock rädd att det blir tjatigt i längden. Någon som har spelat fullversion och som vill bjuda på lite intryck? Sedan kostade det rätt många MS points också...Värt alla pengar?

Prankie
2007-11-11, 21:56
Drog hem demot till Puzzle Quest: Challenge Of The Warlords igår. Demot var mycket underhållande, dock rädd att det blir tjatigt i längden. Någon som har spelat fullversion och som vill bjuda på lite intryck? Sedan kostade det rätt många MS points också...Värt alla pengar?

Är level 25 nu, har inte spelat nånting sen dess. För lätt när man väl kommer på en strategi. Mycket beroende framkallande men inte i längden. Inte så mycket action heller då man har oändlig med tid att tänka ut nästa move.

Lallle
2007-11-11, 22:07
Har assassin's creed kommit i sverige?

Jackie Dee
2007-11-11, 22:32
Nu har allt lugnat sig och det är dags att testa vad assassins creed går för.

Prankie
2007-11-11, 23:13
Har assassin's creed kommit i sverige?

YES, klarade första banan just. Det är ganska mycket Prince of Persia känslan över det hela just nu. Men då har jag inte riktig kommit till den "stora fria" än. Stängde av maskinen och läste 2 timmar i boken istället. Vill inte kugga tentan över ett spel. :D

Jackie Dee
2007-11-11, 23:59
Lirat 2 timmar assassins creed nu och det verkar lovande, mycket knappar att hålla reda på som i alla spel idag. Men snyggt är det.

Prankie
2007-11-12, 09:17
Lirat 2 timmar assassins creed nu och det verkar lovande, mycket knappar att hålla reda på som i alla spel idag. Men snyggt är det.

W0w, då har du inte spelat Ninja Gaiden Black. :D
Tycker spelet är addeles för lätt, och det döda känslan att ha massor identiska information samling. Själva fighting är också ganska seg, jag menar Eternal Sonata har svårare fighting ffs. :D Älskar det öppna landskapet dock, innan man kommer till ett stad.

AngelLove
2007-11-12, 09:58
Är där någon som vet om det vart enorma problem med Lajjven i helgen ?? Aldrig haft så svårt att vara uppkopplad som från lördagskväll till igårkväll :/ :/

Kan inte hitta någon info dock om det.

Kommer aldrig hinna med allt.. Eternal Sonata ligger i plast ännu i hyllan hemma, AC kommer, CoD4 var faen mkt roligare än jag trodde (thx to the Voodoo ^^), ME kommer och jag vill hinna med Bioshock och blue Dragon (är lvl43 typ)... GHAAAAAAA !!!!

Noodles
2007-11-12, 12:15
Nu har jag haft NHL08 i en dryg månad och kontrollerna börjar sitta. Jag måste säga att det här är det bästa hockeyspelet jag provat hittills. Jag har hängt med sedan NHL94 och även gjort ett par utflykter till den konkurrerande 2K-serien. Det här årets upplaga av NHL tog ett bra tag innan jag lärde mig, men nu när jag kommit in i det är djupet oändligt. Jag har mest spelat online och det fungerar riktigt bra. Det tråkiga är däremot när man leder en match och personen får för sig att avbryta. Om jag själv ligger under stort brukar jag se det som ett tillfälle att försöka komma igen eller testa lite mer chansartat spel.

Förutom kontrollerna är det bästa AI:n som gör att mina backar äntligen håller sig på rätt sida om linjen och jag slipper ständiga offsides i power play.

Shakemynuts
2007-11-12, 12:19
Jag går också över till den mörka sidan och köper en 360. :em:

He-man
2007-11-12, 12:52
Jag hoppas att sony får fram en ny och bättre design på dualshock 3. Jag tyckte att dualshock 2 var bra ända tills jag köpte 360, deras handkontroll känns mer ergonomisk och är lättare att styra med analogspakarna tack vare dess plasering på kontrollen.

Jag går också över till den mörka sidan och köper en 360. :em:

Men du har väll en ps3 också? :)

Shakemynuts
2007-11-12, 13:00
Nej, i tråden om Tradera skrev jag om att jag blev lurad. Men jag fick tillbaka pengarna och då satt jag och kikade runt och nu har det gått 4 veckor och jag kommer antagligen köpa en 360 eftersom jag inte anser att det är tillräckligt stora skillnader på 360 och ps3 för att det ska vara sån stor prisskillnad.

Blu-ray suger ju fett, visst är det knivskarp bild som det utlovas, men jag tyckte den bara var irriterande bländande.

Baan
2007-11-12, 13:11
Nej, i tråden om Tradera skrev jag om att jag blev lurad. Men jag fick tillbaka pengarna och då satt jag och kikade runt och nu har det gått 4 veckor och jag kommer antagligen köpa en 360 eftersom jag inte anser att det är tillräckligt stora skillnader på 360 och ps3 för att det ska vara sån stor prisskillnad.

Blu-ray suger ju fett, visst är det knivskarp bild som det utlovas, men jag tyckte den bara var irriterande bländande.

Snackas väl t.o.m. om bättre bild på 360 än PS3, tror många PS3-fanboys ursäktar sig med att utvecklarna inte riktigt utnyttjar hårdvaran till 100 %, vilket förmodligen stämmer men då får man skylla på Sony att dom inte gjort det tillräcklgit användbart eller vad man ska säga.

Bluray är ju grymt med grym TV osv, men det är nog få människor som har en riktigt grym TV plus har råd med att köpa massa dyr film. Om några år så.

Shakemynuts
2007-11-12, 13:16
Snackas väl t.o.m. om bättre bild på 360 än PS3, tror många PS3-fanboys ursäktar sig med att utvecklarna inte riktigt utnyttjar hårdvaran till 100 %, vilket förmodligen stämmer men då får man skylla på Sony att dom inte gjort det tillräcklgit användbart eller vad man ska säga.

Bluray är ju grymt med grym TV osv, men det är nog få människor som har en riktigt grym TV plus har råd med att köpa massa dyr film. Om några år så.

Jag tyckte som sagt att Bluray inte var något annat än grymt störande. Absolut inget jag skulle kunna tänka mig att lägga pengar på och ja, det känns som många bortförklaringar är att det Kan bli bättre bild på ps3, men det är oftast ingen märkbar skillnad om man kollar jämförelsebilder, utom att de ändrat vissa grejer med flit, t ex vissa detaljer och sånt i bakgrunden. T ex har 360 sämre detaljer på långt håll, men det förklaras oftast med att det inte ska vara lika mycket distraherande saker från där man spelar. Imo är det inte viktigt att se ramen på ett fönster på 50m avstånd när man skjuter gubbar på löpande band 5m framför sig.

Men ja, om några år så. Men det är om några år och nu är det 2007 och jag ska ha en 360. :D

Lasse Kongo
2007-11-12, 15:38
Nix, AC är inte släppt i Sverige, släpptes däremot på nätet i söndags och Mass Effect släpptes på nätet idag, så alla kriminella kan spela spelen, men det är som sagt inte släppt ännu.

Tors, eller ev fredag nu.

Greg
2007-11-12, 15:41
Nix, AC är inte släppt i Sverige, släpptes däremot på nätet i söndags och Mass Effect släpptes på nätet idag, så alla kriminella kan spela spelen, men det är som sagt inte släppt ännu.

Tors, eller ev fredag nu.

Jag är en pirat, men vissa spel/filmer ska man bara köpa.

Jag vill ju ha min limited/special edition Mass Effect :D

Lasse Kongo
2007-11-12, 15:44
Lite lesbisk hångel i Mass Effect:

http://kotaku.com/gaming/nsfw/mass-effect-lesbian-love-scene-32/

wtf

Greg
2007-11-12, 15:48
Lite lesbisk hångel i Mass Effect:

http://kotaku.com/gaming/nsfw/mass-effect-lesbian-love-scene-32/

wtf

Bra skit :thumbup: . Spelet ser bara bättre och bättre ut

Lasse Kongo
2007-11-12, 22:57
Greg, här är till dig, klistrar in från ett annat forum:

4 brunstiga killar samlades idag för att premiärspela denna högt efterlängtade titel. 360 med HDMI, dyrt surround system och en 720p projje på 90" bara för att garantera en värdig upplevelse som vi förväntade oss detta spel skulle erbjuda.

4 timmar senare och bara efter att ha bara slickat på ytan är man helt utan ord. När Peter Jackson snackade om att göra interaktiva filmer måste han redan ha fått spelat en build av Mass Effect före alla andra för det är sån sjuk filmkänsla över det hela.

Atmosfären håller så sjuk hög klass att det inte finns. Röstsystemet, dialogen, handlingen, djupet, det är sjukt! Detaljerna på hur olika raser uppträder, världen man lever i, historien bakom allt och ens roll i denna värld är imponerande välgjord för att bara sträcka sig så kort in i spelet.

Någon får fan ta och öppna sin plånbok här och se till att göra en film av spelet, skulle lätt bli det bästa sen Star Wars med rätt folk bakom.

Negativa då? Kan bara komma på 3, varav 1 är maskinens fel, saker:

1. Frameraten är inte stabil. Små dips här och var på öppna ytor och då har vi inte äns sett några större strider. Dock inget mega lagg.
2. Läppsynken är inte 100%. Men det är kanske att begära för mycket att ha för gjorda synkningar på alla 1000-tals? dialoger.
3. Eftersom det är mycket snack till låg och fin bakgrundmusik så känns den höga ljudnivån på Xbox 360 extra mycket i detta spel. Svårt att skruva upp för att täck då den nivån sen skulle väcka döda så fort man kör iväg 1 skott.

Gänget ska samlas nu kl 23 igen för att köra hela natten. Ett av de få spel man bara kan sitta vid sidan och njuta av handlingen! Ingen som går till jobb eller föreläsning imorgon inte!

Här med förklarar jag BioWare gudar och om EA förstör för dem så vill jag se nackskott på folk.

Lasse Kongo
2007-11-12, 22:59
Den 23/11 kan mycket väl bli den bästa 360dagen för min del sedan 17/11-06 *drool*

Prankie
2007-11-12, 23:03
Ledig imorgon så ikväll blir det MASS EFFECT! :D Synd att min HD tv är bara 40tum, 56tum full HD vore inte dum.

Lasse Kongo
2007-11-12, 23:06
Själv ska jag gå igenom hela AC innan jag börjar med Mass Effect :hbang:

blekfet2
2007-11-12, 23:10
Själv ska jag gå igenom hela AC innan jag börjar med Mass Effect :hbang:

jo samma här, ska först spela igenom COD4, sedan Ac och sedan börja med mass för att roa mig med det fram till att GTA4 släpps.

Lasse Kongo
2007-11-12, 23:10
Nu är ju det här min tråd =)

Och jag tycker det är så fruktansvärt skamligt att piratkopiera, speciellt spel, med tanke på hur många år och slit som ligger bakom spelen, och jag skäms att jag själv gjort det.

Hädanefter om någon pratar om spel innan de släpps i Sverige, någon dag är väl ok eftersom man oftast kan få dem någon dag innan, jag fick Cod4 tex på posten en dag innan, men om det rör sig om så här lång tid när det är så uppenbart, då får man lägga upp en bild på spelomslaget och en tidning som visar dagens datum, annars blir det ett pm till modsen direkt.

Och det är ingen som helst mening med att diskutera vad jag skriver, utan så är det, piratkopiering etc får ni ta på andra forum, inte i den här tråden, så ventilera era eventuella nerladdade spel på andra forum eller diskutera spelen när de släppts.

//Låt stå som det stod i skolan.

Lasse Kongo
2007-11-12, 23:14
Förhoppningsvis får jag AC på torsdag, då datumet verkar ha ändrats från 16:e till 15:e.

Lasse Kongo
2007-11-12, 23:19
Innan någon är så jävla dum och frågar varför man inte får prata om spelen innan de släppts doooh :smash: så menar jag såklart när man skriver att man har spelen, spelar dem osv långt innan de ens släppts.

Stör mig som fan och står för det, skäms på er.

Tolkia
2007-11-12, 23:23
Vill man starta en diskussion om piratkopieringens vara eller inte vara går det bra att göra det i en ny tråd. Verstanden?

Jackie Dee
2007-11-12, 23:25
Ska inte tjafsa, förstår vad du menar.
Du kanske tjänar mycket bättre än mig. Om jag får välja på att få ett spel gratis eller betala 600:- så är valet enkelt.
Lämnar detta ämne nu.

Greg
2007-11-12, 23:26
Sluta spamma Lasse.

10 dagar tills Mass Effect.

Lasse Kongo
2007-11-12, 23:28
Bra det Jackie, jag tycker inte att du är en hemsk människa ;)

Grejen är att det är många som går och väntar på många spel, ungefär som när man var liten på julafton, och då är det ganska irriterande att läsa om spelen, ungefär 10sek efter att det spelen klistras på abgx så är folk igång och skriver på forumen: OMG I GOT THE GAME TODAY WOOOO :smash: det är störande.

Men vi lämnar det nu, och ror vidare :)

Greg
2007-11-12, 23:29
Greg, här är till dig, klistrar in från ett annat forum:

4 brunstiga killar samlades idag för att premiärspela denna högt efterlängtade titel. 360 med HDMI, dyrt surround system och en 720p projje på 90" bara för att garantera en värdig upplevelse som vi förväntade oss detta spel skulle erbjuda.

4 timmar senare och bara efter att ha bara slickat på ytan är man helt utan ord. När Peter Jackson snackade om att göra interaktiva filmer måste han redan ha fått spelat en build av Mass Effect före alla andra för det är sån sjuk filmkänsla över det hela.

Atmosfären håller så sjuk hög klass att det inte finns. Röstsystemet, dialogen, handlingen, djupet, det är sjukt! Detaljerna på hur olika raser uppträder, världen man lever i, historien bakom allt och ens roll i denna värld är imponerande välgjord för att bara sträcka sig så kort in i spelet.

Någon får fan ta och öppna sin plånbok här och se till att göra en film av spelet, skulle lätt bli det bästa sen Star Wars med rätt folk bakom.

Negativa då? Kan bara komma på 3, varav 1 är maskinens fel, saker:

1. Frameraten är inte stabil. Små dips här och var på öppna ytor och då har vi inte äns sett några större strider. Dock inget mega lagg.
2. Läppsynken är inte 100%. Men det är kanske att begära för mycket att ha för gjorda synkningar på alla 1000-tals? dialoger.
3. Eftersom det är mycket snack till låg och fin bakgrundmusik så känns den höga ljudnivån på Xbox 360 extra mycket i detta spel. Svårt att skruva upp för att täck då den nivån sen skulle väcka döda så fort man kör iväg 1 skott.

Gänget ska samlas nu kl 23 igen för att köra hela natten. Ett av de få spel man bara kan sitta vid sidan och njuta av handlingen! Ingen som går till jobb eller föreläsning imorgon inte!

Här med förklarar jag BioWare gudar och om EA förstör för dem så vill jag se nackskott på folk.

Oj.. Missade totalt detta inlägget.

Det är som jag förutspådde då. Lite kass läppsynkning, grymt spel etc. :D

Prankie
2007-11-12, 23:29
Är där någon som vet om det vart enorma problem med Lajjven i helgen ?? Aldrig haft så svårt att vara uppkopplad som från lördagskväll till igårkväll :/ :/

Kan inte hitta någon info dock om det.

Kommer aldrig hinna med allt.. Eternal Sonata ligger i plast ännu i hyllan hemma, AC kommer, CoD4 var faen mkt roligare än jag trodde (thx to the Voodoo ^^), ME kommer och jag vill hinna med Bioshock och blue Dragon (är lvl43 typ)... GHAAAAAAA !!!!

Inte less på Blue Dragon? Tog mig inte ens förbi den första skivan. Är det fortfarande mycket bajs monster på andra skivan? Squish squish.

Lasse Kongo
2007-11-12, 23:31
Sluta spamma Lasse.

10 dagar tills Mass Effect.

*mini*

Ja, fyfan, jag får Mass Effect och GH3 samma dag då det släpps i present, frågade sambon nyss om jag kan få LE istället och det skulle jag ju självklart få, gah.

Den 23:e blir speciell, vi får skriva flitigt om spelet här då, någon som vet om spelupplevelsen kommer bli unik för alla som spelar det eller är det hyffsat linjärt?

Deras spel brukar väl kunna ge ett rätt unik upplevelse, bara hoppas...

Lasse Kongo
2007-11-12, 23:33
Angel: Jag pratade med några av killarna i GRÖV (välkommen btw) :D och de sade att liven tydligen rasade i lördags helt och hållet, vet inte om det stämmer men det är väl isf första gången det händer, lär ha varit något helt sjukt tryck på liven nu i helgen med tanke på Cod4/Halo3/GH3 etc.

Greg
2007-11-12, 23:33
*mini*

Ja, fyfan, jag får Mass Effect och GH3 samma dag då det släpps i present, frågade sambon nyss om jag kan få LE istället och det skulle jag ju självklart få, gah.

Den 23:e blir speciell, vi får skriva flitigt om spelet här då, någon som vet om spelupplevelsen kommer bli unik för alla som spelar det eller är det hyffsat linjärt?

Deras spel brukar väl kunna ge ett rätt unik upplevelse, bara hoppas...

Mass Effect ska ge en väldigt unik upplevelse för alla. Dels så ändras storyn beroende på hur du svarar/hanterar olika situationer. Sen kan du åka runt och explora olika planeter och solsystem. Så ja, kommer bli väldigt olika för alla :D

Lasse Kongo
2007-11-12, 23:56
Mass Effect LE

http://blog.wired.com/games/2007/11/unwrapped-mass-.html

Brukar inte va så intresserad av sånt, har bara GOW i LE men Mass Effect är ju ett måste att ha LE!

Greg
2007-11-13, 00:03
Mass Effect LE

http://blog.wired.com/games/2007/11/unwrapped-mass-.html

Brukar inte va så intresserad av sånt, har bara GOW i LE men Mass Effect är ju ett måste att ha LE!

Självklart.

Själv har jag: Bioshock, Halo 3 (Legendary), Halo 2, i LE.

Tror jag har ett par andra, men kommer inte på.

He-man
2007-11-13, 01:15
Jag är inte intresserad av piratkopierade spel. Men är inte 360'n ganska säker mot chippning och piratkopiering?

blekfet2
2007-11-13, 08:11
Nu är ju det här min tråd =)

Och jag tycker det är så fruktansvärt skamligt att piratkopiera, speciellt spel, med tanke på hur många år och slit som ligger bakom spelen, och jag skäms att jag själv gjort det.

Hädanefter om någon pratar om spel innan de släpps i Sverige, någon dag är väl ok eftersom man oftast kan få dem någon dag innan, jag fick Cod4 tex på posten en dag innan, men om det rör sig om så här lång tid när det är så uppenbart, då får man lägga upp en bild på spelomslaget och en tidning som visar dagens datum, annars blir det ett pm till modsen direkt.

Och det är ingen som helst mening med att diskutera vad jag skriver, utan så är det, piratkopiering etc får ni ta på andra forum, inte i den här tråden, så ventilera era eventuella nerladdade spel på andra forum eller diskutera spelen när de släppts.

//Låt stå som det stod i skolan.

men...men, Lasse... :laugh:

AngelLove
2007-11-13, 10:37
Man skall inte skämmas över sina misstag - man skall lära sig av dem...

För fem år sedan hade jag sagt emot dig direkt men håller med dig till 100% nu.
Glädjen man har när man ääääntligen den dagen kan inhandla spelet man längtat efter, komma hem, starta det och bara *ååååååh fyyy faaaaaaan*.. Focking priceless. Dessutom, när spelen numer oftast ligger på 399-549Kr (eller vissa som man ger 249Kr för) så är det faen inte så farligt.

AngelLove
2007-11-13, 10:44
Missade ju läsa inläggen innan jag skrev...

Prankie:
Kommer inte ihåg om jag var på mitten av andra eller början på tredje men kan inte säga att jag tröttnade på det. Har bara inte blivit att jag spelat det :em: för att jag haft så mkt annat att spela (Cod2, Halo 3, Cod4). Ångrar lite att jag köpte Eternal Sonata för det kommer få ligga ett bra tag haha med tanke på AC och ME *gah!* Där är bajsmonster lite överallt *squish squish* och det slutar med att man får sin stink-status *bha* Kommer dock bli jävligt kul att köra Ultra Hard Mod för ärligt talat var det lite för LÄTT innan.

Lasse:
Tackar... Det är ju sjukt mycket roligare på det sättet än någonsin tidigare. Nu kan man ju t o m känna att man VILL mp:a ha ha. Ja, det måste vara första driftstörningen på LIVE ever. De har ju haft planerade downtimes för updates och.. vad heter det på svenska.. underhåll va ??? men lördagen och söndagen var hemska..

AngelLove
2007-11-13, 12:16
Xbox Live genomgår underhåll idag.. Ingen Fall Update dock om man skall tro Major Nelson (och med tanke på problemen de haft under helgen så är det väl någon form av kapacitetsökning kanske ??)..

http://www.majornelson.com/archive/2007/11/12/xbox-live-maintenance-11-13.aspx

blekfet2
2007-11-13, 12:23
En liten sak jag faktiskt börjat sakna är att kunna lira online med 360n, börjar komma spel nu som faktiskt säkert är roligare online än singel, aja min box är ännu inte bannad så man kanske ska chansa.

Shakemynuts
2007-11-13, 13:20
Har alla 360 Premium HDMI? Det verkar så, men det står inte överallt, klart och tydligt HDMI, men det finns typ Xbox 360 Premium HDMI. Jag vet inte vad jag ska titta efter. Ta denna t ex:

Webhallen (http://www.webhallen.com/prod.php?id=46042&ref=Pricerunner)

Langster
2007-11-13, 13:25
Vet inte om det är sant än, men iom fall-updaten ska man kunna ladda ner gamla xbox-spel, det är ju rätt trevligt! Video Marketplace ska bli tillgängligt i europa samtidigt också, undrar vad man faktiskt kommer att kunna ladda ner här i Sverige...

Langster
2007-11-13, 13:26
Har alla 360 Premium HDMI? Det verkar så, men det står inte överallt, klart och tydligt HDMI, men det finns typ Xbox 360 Premium HDMI. Jag vet inte vad jag ska titta efter. Ta denna t ex:

Webhallen (http://www.webhallen.com/prod.php?id=46042&ref=Pricerunner)

Alla nya har det så beställer du från Webhallen borde de ha så stor omsättning att det är en med HDMI du får.

AngelLove
2007-11-13, 14:14
Vet inte om det är sant än, men iom fall-updaten ska man kunna ladda ner gamla xbox-spel, det är ju rätt trevligt! Video Marketplace ska bli tillgängligt i europa samtidigt också, undrar vad man faktiskt kommer att kunna ladda ner här i Sverige...
Med tanke på hur MS har skött hanteringen av licenser på XBLA så är iaf JAG extremt negativt inställd till allt vad MS kommer med i Downloadable Content..
Om de styr upp det så att man kan förflytta det till andra konsoler så kommer jag givetvis att börja handla saker igen. Annars är det bara 'free' som dl:as.

XBLVM kommer vara en schysst funktion, men återigen så är det helt upp till att de släpper samma saker här som i USA. Iaf senast vid bio-release. Skall de hålla på med samma trams som normalt att allt kommer minst 1½år efter USA så kan de fetglömma att jag använder den tjänsten. Annars kan jag tänka mig att detta är något som man verkligen kan komma att utnyttja istället för ev hyrning av film och om priset är lika lågt som i staterna.

Langster
2007-11-13, 14:42
Med tanke på hur MS har skött hanteringen av licenser på XBLA så är iaf JAG extremt negativt inställd till allt vad MS kommer med i Downloadable Content..
Om de styr upp det så att man kan förflytta det till andra konsoler så kommer jag givetvis att börja handla saker igen. Annars är det bara 'free' som dl:as.

XBLVM kommer vara en schysst funktion, men återigen så är det helt upp till att de släpper samma saker här som i USA. Iaf senast vid bio-release. Skall de hålla på med samma trams som normalt att allt kommer minst 1½år efter USA så kan de fetglömma att jag använder den tjänsten. Annars kan jag tänka mig att detta är något som man verkligen kan komma att utnyttja istället för ev hyrning av film och om priset är lika lågt som i staterna.
Nuförtiden kommer ju faktiskt film ganska snabbt till Sverige, jag antar att om vi kommer att kunna hyra filmer så bör det gå samtidigt som de kommer i hyrvideobutikerna. Problemet i Sverige och (övriga europa antar jag) är att för att få hyra ut en film måste man inte bara ha ett avtal med filmbolaget utan också distributören för filmen i landet och det återstår att se hur många av dem som är pigga på att hyra ut filmerna på det sättet.

I USA kan man ju även ladda ner TV-serier. Undrar hur det funkar i Sverige, måste de ha ett avtal med typ TV4 för att kunna erbjuda t.ex Heroes? Jag gissar på att TV-bolagen inte är så jätteintresserade av att bli av med exklusiviteten för program de betalat rätt stora licenspengar för och missa reklamintäkter osv...

Sen kan man fråga sig hur intresserade MS är av att erbjuda t.ex svenska filmer och serier. I så fall måste de nog ha en svensk "redaktion" för vad som ska släppas på XBLVM och det känns som ett rätt stort maskineri att dra igång för en så begränsad marknad som Sverige är.

LadyG
2007-11-13, 14:43

Men det är ju uppstyrt redan..?

Om du kör recover gamer tag eller vad det nu heter så får du ju ditt konto, dina köpta Arcade-spel osv, det enda du inte får är dina sparade spel. Ditt Livekonto ligger ju centralt sparat och där står det ju att du betalat.

...eller är det något annat än just köpta spel du menar nu? Eller är det X360 Live du menar öht för på gamla Xbox Live fungerar det inte så bra..?

Langster
2007-11-13, 14:47
Angående hur MS sköter DRM för deras premium downloads... Jag stör mig ju inte så värst på det, men det kan bli bättre.
Jag ser det dock som en positiv sak att äldre spel av alla slag blir tillgängliga på det här sättet. En fysisk skiva har trots allt en begränsad livslängd och tar upp plats. När man har köpt ett spel på XBLM så äger man det för alltid och om MS inte plötsligt försvinner så kommer man att kunna ladda ner dessa saker på nästa Xbox-plattform eller om 10-20 år igen... Förhoppningsvis ;)

stargate
2007-11-13, 15:08
När släpps GTA 4 och kan man köra split-screen på det däringa nya krigsspelet? GCD4 eller vad det nu hette.

EDIT: Call of duty hette det. COD4

blekfet2
2007-11-13, 15:13
När släpps GTA 4 och kan man köra split-screen på det däringa nya krigsspelet? GCD4 eller vad det nu hette.

EDIT: Call of duty hette det. COD4

början nästa år.

Langster
2007-11-13, 15:13

GTA4 ska enligt utgivarna släppas andra kvartalet 2008. Jag gissar på tidigast tredje kvartalet 2008, antagligen fjärde kvartalet.

AngelLove
2007-11-13, 15:16
..
Intressanta tankar kring XBLVM....

..
Det är verkligen INTE uppstyrt. Jag önskar att det vore det och det tror jag enorma mängder andra med mig också gör. Alla saker som du köper för MS Points på Xbox Live är knutet till den konsolen det laddas ner till.

Ifall du måste få en ny X360 så kan du genom Recover Gamer Tag och åternedladdning via Download History under Account Management få sakerna att fungera OM du är ansluten till Live ich kan validera att den gamer tag verkligen handlat det.

MS själva säger i Xbox.com-forumet att det finns ett tillvägagångssätt hos dem för alla de som får RROD att återfå sitt DLC (DownLoaded Content) genom att de gör någon form av systemändring. Detta fungerar sällan om man skall tro på alla de som skriver i tråden och som inte fått tillbaks något.

Det enda sättet att få FULL FUNKTIONALITET (som det var när du köpte första gången) är att ÅTERKÖPA eller vänta på att just det blir 'Free'
Det kallar inte jag för att ha styrt upp saker och ting.

Till viss del är nästa del även för dig Langster. Allt du laddar ner från Live är aldrig förknippat till dig. DU äger mao INTE spelet utan konsolen som det laddas ner till äger det. Mao - dagen MS lägger ned Xbox, den dagen försvinner rubbet av det du betalat.

Lasse Kongo
2007-11-13, 16:52
1200 poäng ska xbox1spelen kosta tydligen, hoppas det är achievements till spelen, det bör det vara, då blir det ju lite extra roligt, en rolig nyhet helt klart!

Lasse Kongo
2007-11-13, 16:56
Gametrailers rec på AC:

http://www.gametrailers.com/player/27616.html

LadyG
2007-11-13, 17:11
Det är verkligen INTE uppstyrt. Jag önskar att det vore det och det tror jag enorma mängder andra med mig också gör. Alla saker som du köper för MS Points på Xbox Live är knutet till den konsolen det laddas ner till.

Lustigt att inget försvann när jag fick red ring of death på min förra XBox 360 då.

Ännu lustigare att jag aldrig behövde återköpa ett jota.

Däremot när min gamla XBox rasade förlorade jag en del grejer, gamla Live fungerade inte alls lika bra som X360 Live gör. Då var det precis så som du säger att grejerna hörde till konsolen. Men med nya Live är det knutet till kontot, inte konsolen.

Lasse Kongo
2007-11-13, 17:50
Det är knutet till användaren, gamertagen, inte boxen i sig.

AngelLove
2007-11-13, 18:47
Lustigt att inget försvann när jag fick red ring of death på min förra XBox 360 då.

Däremot när min gamla XBox rasade förlorade jag en del grejer, gamla Live fungerade inte alls lika bra som X360 Live gör. Då var det precis så som du säger att grejerna hörde till konsolen. Men med nya Live är det knutet till kontot, inte konsolen.
Tråden handlar om X360 så jag utgår så klart från den konsolen. Var aldrig ansluten på Xbox 1 så där vet jag inte ett jota om hur det fungerade.

Du kan fortfarande använda innehållet ja, men bara om du är ansluten till Xbox Live. Prova att disconnecta och använda något nedladdat innehåll - det går inte. Jag vet inte hur många timmar jag suttit med Supporten och bönat, bett, förklarat för dem - de säger bara "tough luck - köp nytt".

Som jag skrev så har MS sagt att de skall ha ett nytt program som gör att just det du skrev sker. Av tråden på officiella forumet xbox-com så fungerar det enbart i enstaka fall så då kan jag bara gratulera dig.

Lasse:
MS har t o m gått ut i statement med att innehållet är reggat mot konsolen och inte gamer tag. Skall se om jag hittar det på xbox.com. Eller rättare sagt, du behöver serienummer på konsol och gamer tag. Men den som "äger" sakerna är konsolen (står i EULAN på sakerna du köper...)

AngelLove
2007-11-13, 18:56
Från xbox.com:
Please keep in mind that licenses for downloaded content like Xbox LIVE Arcade games and TV shows from Video Marketplace are tied to your console not your hard drive. The hard drive transfer kit will move all data from your 20GB hard drive to your Xbox 360 Elite System's 120 GB hard drive, but due to data security provisions it cannot move the licenses associated with some content. This means that while all of your Xbox LIVE Arcade games and Xbox LIVE Marketplace TV shows will transfer, you will have to be connected to Xbox LIVE (to verify your identity) in order to access that content. This process is permanent—do not transfer your data if you wish to access it while offline.

http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/console/datamigration.htm

Skall se om jag hittar EULA-statement med och fler ställen som typ Major Nelson som jag vet har haft just detta uppe.

AngelLove
2007-11-13, 19:04
Hittade EULA:n på Xbox.com (End User License Agreement) och punkt 11.3 säger så här:
11.3 Retained Rights Content
Upon payment of the required fees, we shall grant you a personal, non-exclusive, non-transferable limited right and license, subject to the terms of this contract, to view and privately display in your residence, for non-commercial purposes, solely on an Xbox 360 console, any Retained Rights Content you obtain via the Service only for and during your authorized use of the Service. Once a license to an item of Retained Rights Content is obtained, a copy of such Retained Rights Content will be saved to your Xbox 360 console. You shall not be permitted to copy or move the Retained Rights Content from its originally stored location. Although you are not permitted to copy or move the Retained Rights Content from its originally stored location, you will be permitted to download any previously obtained Retained Rights Content from the Service to another Xbox 360 console (a "Roaming Xbox 360 console"), for no additional cost, by logging into the Service, confirming your valid license for the Retained Rights Content, and following any further instructions we may provide for downloading to a Roaming Xbox 360 console. You shall only be permitted to download and playback such Retained Rights Content for as long as you are logged into the Service via such Roaming Xbox 360 console. You may not copy or move the Retained Rights Content from any Roaming Xbox 360 Console to which it has been downloaded.

Mao - det du laddar ner är knutet till den konsolen det laddas ner till och ingen annan maskin för att ha full funktionalitet online/offline. Du kan däremot med en roaming profile använda ditt köpta content ONLINE från en annan konsol.

Så nej, jag anser inte att de löst situationen. Om du LadyG fått en lösning ändå så är jag glad för dig - för mig finns det bara att köpa om allt om jag vill kunna spela det offline om inte MS ger oss en lösning där man kan förändra serienummersreggningen som är det som är felet. Hade det bara vart Gamer Tag som gällt hade det inte funnits några problem.

Nu skall jag döda lite folk i CoD4 :D

Toel
2007-11-13, 19:18
Har alla 360 Premium HDMI? Det verkar så, men det står inte överallt, klart och tydligt HDMI, men det finns typ Xbox 360 Premium HDMI. Jag vet inte vad jag ska titta efter.

Om du är ute efter HDMI så kolla på kartongen, står HDMI på baksidan om det är en Xbox 360 med HDMI. Tyvärr verkar personalen i många butiker som säljer Xbox 360, spec. på de stora elektronikkedjorna, helt lost när det gäller detta.

Om du vill ha den allra senaste versionen av Xbox 360 med den "nya" CPU:n (65nm) bör du också kolla på batchnumret på kartongen. Det sitter en vit klisterlapp på sidan där det står tillverkningsdatum. Läs denna tråd för mer information: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=170125&st=120.

Prankie
2007-11-13, 21:31

Du kanske fick tillbaka hemma konsol? De bara lagade felet?

LadyG
2007-11-13, 22:14
Om du LadyG fått en lösning ändå så är jag glad för dig - för mig finns det bara att köpa om allt om jag vill kunna spela det offline om inte MS ger oss en lösning där man kan förändra serienummersreggningen som är det som är felet. Hade det bara vart Gamer Tag som gällt hade det inte funnits några problem.

Nu skall jag döda lite folk i CoD4 :D

Surt, men säger de att det är så och inget att göra åt så är det ju helt klart något de borde fixat i samma ögonblick som de införde det nya systemet för att hantera microtransaktioner.

Låter som en klart godkänd hobby f ö :D

Du kanske fick tillbaka hemma konsol? De bara lagade felet?

Så kan det ju förståss vara, fast det gick ju så fort att jag trodde de bytte ut den. Nåja, det fungerar och det är jag tacksam för.

Lasse Kongo
2007-11-14, 09:38
Nu djävlar har MS fått på sig de generösa byxorna, lyssna på detta:

Xbox Live fyller 5 år imorgon, det firas med bland annat:

500 mspoints till dem som skaffade Xbox Live 2002, ett gratis arkadspel, där är jag dock lite osäker om det finns att laddas hem under 48h, eller om det är gratis att spela fullversionen under 48h, tippar på det sista, men ändå.

Massa andra trevliga downloads och jippon kommer ske under 2 dagar, sen är jag 99% säker på att det är gratis live för alla under 2 dagar, ska forska lite mer i det kanske, detta var vad jag snappade upp lite fort bara.

Anyways, kul som fan, och imorgon ska man leka lönnmördare!

You just have to love Xbox 360 *cupid*

AngelLove
2007-11-14, 09:41
Tror det är Xtival '07 Lasse menar:

http://www.xbox.com/en-gb/xtival07/

Lasse Kongo
2007-11-14, 09:43
bump!

:d

Lasse Kongo
2007-11-14, 10:45
Btw så viskade en liten fågel i mitt öra att Xbox 360 sålde mer än Ps3 förra veckan i Japan, det är fan att krossa :D

Und das libens radar!

Greg
2007-11-14, 10:45
PS3 ser ut att få ett uppsving nästa år.

GTA 4, Metal Gear Solid, Devil May Cry etc etc...

Lasse Kongo
2007-11-14, 10:49
Ja GTA4 verkar onekligen intressant.

De andra 2 spelen blir ju bara mer och mer sågade, senaste jag läste om DMC4 var igår, och det var att det är inte 2001 längre :D

Första Metal Gear till Ps var ubergrymt, sen har det gått utför, och som sagt så skriver de inga vidare trevliga saker om nya Metal Gear tyvärr, fast det hade jag på känn första gången jag läste om spelet.

Spela hellre första som sagt till Ps, ett av de bästa spelen någonsin!

AngelLove
2007-11-14, 11:00
Läste lite på Jonas blog på Gamereactor i bloggen gällandes priser på spel och fann följande helt lilla underbara textsnutt:
Många lär fortsätta att klaga på spelpriserna. Men ett biobesök kostar en hundring och varar två timmar. Ofta kompletterat med snask för en 50-lapp. Enligt den kalkylen är fyra biobesök ett enda spel. Och hur är det med en DVD som lätt kan kosta 200? Två timmars underhållning återigen, möjligen fyra om man ser filmen två gånger. Spel är alltså inte så dyrt sett per timmes underhållning.

för att läsa hela bloggen (som faktiskt var läsvärd): http://www.gamereactor.se/blog/jonas/#76799

Greg
2007-11-14, 11:02
Ja GTA4 verkar onekligen intressant.

De andra 2 spelen blir ju bara mer och mer sågade, senaste jag läste om DMC4 var igår, och det var att det är inte 2001 längre :D

Första Metal Gear till Ps var ubergrymt, sen har det gått utför, och som sagt så skriver de inga vidare trevliga saker om nya Metal Gear tyvärr, fast det hade jag på känn första gången jag läste om spelet.

Spela hellre första som sagt till Ps, ett av de bästa spelen någonsin!

Utför? Metal Gear Solid 3, Snake Eater, är kanske det bästa i serien. Och top-3 över de bästa spelen på PS2.

Toel
2007-11-14, 11:51
Tror det är Xtival '07 Lasse menar:

Det är två olika evenemang som sker. På torsdag fyller Xbox Live 5år. Detta firas med följande:

"Xbox Live fyller 5 år på torsdag. Firas med ett gratis XBLA-spel till alla, och 500 Points till gamla veteraner. Den 15:e november så fyller Xbox Live fem år. Det firas med att Microsoft bjuder alla på Carcassonne, gratis i 48 timmar. Dessutom så belönas de veteraner som skaffade Xbox Live i 2002 med 500 Points." (Xboxer.se)

Sedan mellan den 23:e - 26:e november så är det Xbox Live Xtival '07. Där det kommer vara Xbox Live Gold för Silver medlemmar i 72 timmar, tävlingar, event och exklusiva nerladdningar.

Edit: Såg nu att du hade en fin länk till Xtival '07 :D

Wennerberg
2007-11-14, 12:40
Läs trådskaparens post ovan.
//Tolkia

Solros
2007-11-14, 13:21
Har i Thailand sa ar Guitar Hero pa arkadspel ratt stort.
Stortskont att battla mot varandra pa en arkadmaskin som blastar ut musiken, och hora allas imponerade andetag :D

Toel
2007-11-15, 21:32
Nå, laddade ni ner Carcassonne nu när det var gratis?

Vad tyckte ni om det? Jag har precis fått ner spelet, har inte hunnit testa så mycket.

Lasse Kongo
2007-11-15, 23:01
Jag har dragit ner det men knappast hunnit spela, lirat säkerligen runt 10h på Assassins Creed idag, och gjort 2 av 9 tror jag det är lönnmord.

Herregud vilket spel *drool*

Ryska_raketen
2007-11-15, 23:07
Wiiie, får mitt chippade i morgon. Assassins creed och masseffect ligger och väntar på mig. NP

Lasse Kongo
2007-11-15, 23:10
Kul, du är nog den enda som får ett chippat 360 med, 99,9% flashar, men det kanske du inte tänkte på ;)

Jackie Dee
2007-11-15, 23:44
Lirat 2 timmar Mass effect nu, och fyfan vilket spel. Lever helt klart upp till hypen. Tur att det är helg snart. Längesedan man fått gåshud av ett spel, ljudeffekter och stämningen i spelet är grymt.

Three pigs
2007-11-15, 23:56
Jag har dragit ner det men knappast hunnit spela, lirat säkerligen runt 10h på Assassins Creed idag, och gjort 2 av 9 tror jag det är lönnmord.

det är så jävla coolt!
har dock bara hunnit lira nån timme, men fan. helgen är ju här snart, då jävlar! :D

Three pigs
2007-11-15, 23:57
Lirat 2 timmar Mass effect nu, och fyfan vilket spel. Lever helt klart upp till hypen. Tur att det är helg snart. Längesedan man fått gåshud av ett spel, ljudeffekter och stämningen i spelet är grymt.
sluta.

jag tror jag får stånd.

AngelLove
2007-11-16, 00:14
Skall det vara så svårt att läsa, förstå och respektera trådskaparens vilja ?

23e November är inte idag.......

Tigerkotten
2007-11-16, 00:22
Kul, du är nog den enda som får ett chippat 360 med, 99,9% flashar, men det kanske du inte tänkte på ;)

flashar huh?

Fan smått sugen på skaffa xbox med, men har ingen hdready tv & vill nog ha det först isåfall.

AngelLove
2007-11-16, 09:13
flashar huh?

Fan smått sugen på skaffa xbox med, men har ingen hdready tv & vill nog ha det först isåfall.
En av mina sista polare som skaffade X360 körde först på en 31" 100Hz CRT-tv (tror den var 31" iaf) och det såg betydligt bättre ut än jag hade föreställt mig.

Tycker mao inte att tv:n skall vara det som hindrar dig från ett köp och underbara spelstunder.

Prankie
2007-11-16, 09:42
Blviit vann vid spela på 56tum fullHD. 40tum tv känns redan pissig. Vill inte ens titta på en crt igen.

Noodles
2007-11-16, 10:05

Assasin's creed är ett av de spel jag sett fram emot mest. Det har generellt sett fått bra betyg. Däremot säger en del att det blir för repetitivt med uppdragen. Vad tycker du efter att ha spelat ett tag? För min del tror jag att miljöerna och upplägget i sig gör att det sällan blir tråkigt.

Prankie
2007-11-16, 10:09
Ska man göra allt innan man gör själva lönnmördande blir det väl ganska mycket repetition. Letar efter alla torn, rädda alla innocent som ser mer eller mindre alltid lika ut.

Cerberus
2007-11-16, 11:01
AC e för lätt, iof har ja inte spelat så många tmimar, men free runningen och mördandet borde krävs mer skills än att trycka på en knapp(att hoppa på tak o klättra kräver inte ens det), hade varit roligare med fler sätt att mörda folk på än knivhugga dom osv. Typ strypa dom, köra in kniven eller svärdet i valfritt organ(hade varit ballt om det zoomade in o de gick i slowmotion och första persons-vy så man kan välja var kniven lr svärdet ska placeras) osv, ja Hitman gillar jag :D

Greg
2007-11-16, 11:05
AC e för lätt, iof har ja inte spelat så många tmimar, men free runningen och mördandet borde krävs mer skills än att trycka på en knapp(att hoppa på tak o klättra kräver inte ens det), hade varit roligare med fler sätt att mörda folk på än knivhugga dom osv. Typ strypa dom, köra in kniven eller svärdet i valfritt organ(hade varit ballt om det zoomade in o de gick i slowmotion och första persons-vy så man kan välja var kniven lr svärdet ska placeras) osv, ja Hitman gillar jag :D

Hmmm, vad synd, jag trodde det skulle vara betydligt svårare att manövrera lönnmördaren. Men jag kommer nog ändå att inhandla spelet, det verkar ju ganska fräckt.

Jag älskar Hitman. Det störigaste inslaget i spelserien är när man ska strypa någon med sin tråd, man kommer smygandes, man är nästan där, sen så börjar de gå någon annanstans. Det är då man tar fram den ljudlösa pistolen och avfyrar ett väl riktat skott.

Cerberus
2007-11-16, 11:16
Hmmm, vad synd, jag trodde det skulle vara betydligt svårare att manövrera lönnmördaren. Men jag kommer nog ändå att inhandla spelet, det verkar ju ganska fräckt.

Jag älskar Hitman. Det störigaste inslaget i spelserien är när man ska strypa någon med sin tråd, man kommer smygandes, man är nästan där, sen så börjar de gå någon annanstans. Det är då man tar fram den ljudlösa pistolen och avfyrar ett väl riktat skott.

mm, lite tråkigt att kontrollen e så n00big. Men ja förstår varför de gjort det så enkelt..

ah i Hitman hade ja i den situationen nog dragit fram dubbelpistolerna o satt ett par magasin i mannen :D

Three pigs
2007-11-16, 11:25
jag älskar mitt xbox 360. (K) på dig.

Men det är nåt som är lite knasigt. Ibland så typ stannar min läsare, eller man kan typ höra att den saktar ner, o typ stannar. Då får jag upp en ruta där det står typ "Disc is unreadable, clean with a soft cloth" eller nåt i den stilen.. =\
Nån mer som har fått det problemet? O det är inte själva dvd-skivan som är problemet.

Greg
2007-11-16, 11:38
mm, lite tråkigt att kontrollen e så n00big. Men ja förstår varför de gjort det så enkelt..

ah i Hitman hade ja i den situationen nog dragit fram dubbelpistolerna o satt ett par magasin i mannen :D

Ah, i Hitman ska man göra allt så tyst som möjligt. Tills man har spelat i cirka 2-3 timmar, dött ett par gånger. Då är det bara till att fläska på.

Ett nytt Hitman är annonserat. Ska släppas till PC, Xbox och PS3.

Greg
2007-11-16, 11:39
jag älskar mitt xbox 360. (K) på dig.

Men det är nåt som är lite knasigt. Ibland så typ stannar min läsare, eller man kan typ höra att den saktar ner, o typ stannar. Då får jag upp en ruta där det står typ "Disc is unreadable, clean with a soft cloth" eller nåt i den stilen.. =\
Nån mer som har fått det problemet? O det är inte själva dvd-skivan som är problemet.

Händer ibland. Håll feta fringrar borta från discen, och rengör dem med en, som det står "soft cloth".

Greg
2007-11-16, 23:08
Nu har jag införskaffat Assasin's Creed.

Rätt coolt, men ingen wow-känsla. Ibland känns kontrollerna lite "awkward", men utöver det ett rätt coolt spel. Bara fått ett par timmars spelande, så kan inte uttala mig mer huruvida det är ett kanonspel eller inte.

Hittills har det varit helt OK, men som sagt, ingen wow-känsla.

Kanske så längtar jag för mycket på Mass Effect? :D

petah
2007-11-16, 23:15
Beställde ps3 (40gig), extra handkontroll, hdskitkabel, assassins creed och motorstorm i torsdags.

Kan knappt hålla mig. *drool*

Uncharted och gta4 är planerade inköp när de kommer.

Lasse Kongo
2007-11-17, 00:00
Assasin's creed är ett av de spel jag sett fram emot mest. Det har generellt sett fått bra betyg. Däremot säger en del att det blir för repetitivt med uppdragen. Vad tycker du efter att ha spelat ett tag? För min del tror jag att miljöerna och upplägget i sig gör att det sällan blir tråkigt.

Jag har säkerligen spelat över 15h och bara gjort 3/9 mord, och det är inte det minsta tråkigt =)

Det där med att spelet är repetitivt tycker jag är överskattat, kolla Cod4 tex, vad gör man i spelet, ENBART skjuta fiender liksom, trots det ett sjukt grymt spel.

AC är ett en keeper helt klart, älskar kontrollen, miljöerna, fighterna, grafiken, ljudet, tvisten well everything =)

Bästa jag spelat på bra länge!

Greg
2007-11-17, 00:08
Jag har säkerligen spelat över 15h och bara gjort 3/9 mord, och det är inte det minsta tråkigt =)

Det där med att spelet är repetitivt tycker jag är överskattat, kolla Cod4 tex, vad gör man i spelet, ENBART skjuta fiender liksom, trots det ett sjukt grymt spel.

AC är ett en keeper helt klart, älskar kontrollen, miljöerna, fighterna, grafiken, ljudet, tvisten well everything =)

Bästa jag spelat på bra länge!

Meh... Inhandlade AC idag, fast att jag inte skulle köpa några spel innan ME. Men men... Det är helt OK. Jag föredrar Bioshock, som har en bättre och mer inlevelsefull story.

Helt OK spel, ingen wow-upplevelse.

Lasse Kongo
2007-11-17, 00:09
För mig är nog AC mest WOW hitills iår :)

Lasse Kongo
2007-11-17, 00:11
Skall det vara så svårt att läsa, förstå och respektera trådskaparens vilja ?

23e November är inte idag.......

Folk fattar tydligen inte så bra!

Lasse Kongo
2007-11-17, 00:30
Nästa fredag blir det Mass Effect och Through the Fire and the Flames på expert :smash:

xIzVey9_5Kw

Greg
2007-11-17, 00:36
Nästa fredag blir det Mass Effect och Through the Fire and the Flames på expert :smash:

xIzVey9_5Kw

Det blir inget GH3 förrän till julen.. Vill helt snöa in mig på ME resten av året... Har hört att gameplay:en på GH3 är ett steg tillbaka sen GH2. Jag kan inte uttala mig eftersom jag inte spelat det. Men en del videos, tillexempel Before I Forget, som man kan se på tuben, så ser det ibland bara konstigt ut.

Lasse Kongo
2007-11-17, 00:41
Jag har spelat GH3 en hel del och det äger stenhårt, i vissa låtar kan det i vissa solon vara lite skum känsla, svårt att förklara, men det är inget som märks i det stora hela, för i det stora hela är det ett nytt giutar hero med onlinespel/coop och grym låtlista+trådlös gitarr vem kan säga nej till det :hbang:

Jag har ju lite trevliga kontakter vilket gör att jag ofta får privata visningar på spel, känner 2 olika inköpsansvariga på 2 olika företag, dock skulle jag vilja ha deras förmåner, gratis spel och få spelen så fort det bara går *gah!*

Greg
2007-11-17, 01:19
Någon som vet när man får tillbaka sina throwing knives? För tillfället gjort ett lönnmord.

Prankie
2007-11-17, 01:42
Någon som vet när man får tillbaka sina throwing knives? För tillfället gjort ett lönnmord.

Spoiler warning

Efter den tredje.

Spoiler warning

Lelle Pelle
2007-11-17, 12:09
Beställde ps3 (40gig), extra handkontroll, hdskitkabel, assassins creed och motorstorm i torsdags.

Kan knappt hålla mig. *drool*

Uncharted och gta4 är planerade inköp när de kommer.
Köp dig även Ratchet & Clank: Tools of Destruction, otroligt bra underhållning!:)

petah
2007-11-17, 12:11
Köp dig även Ratchet & Clank: Tools of Destruction, otroligt bra underhållning!:)

nja jag har testat förra ratchet & clank till ps2 och lirat demon till ps3 och jag tror inte det är något för mig.

Jesper
2007-11-17, 13:24
inskaffade ac, cod4 och ratchet i torsdas. Har bara hunnit testspela lite men alla spelen verkar bra men tycker cod4 nog var vassast, därefter ratchet och sist ac.

Greg
2007-11-17, 22:52
Ok.. AC.. Börjar bli gråhårig.

Efter att ha fixat 3e blocket så är jag just nu på 4e blocket.

Jag hamnade först i Jerusalem, automatiskt. Snackade med byrån.. Ingenting.. Han sa något.. Ingenting syns på kartan. Ok.. Drar till Damaskus, pratar med byrån där... Finns ingenting.. Inga ikoner eller något på kartan.

Vad fan ska jag göra?

Lasse Kongo
2007-11-18, 15:38
Seriöst Greg, du driver med oss?

Eller läser/lyssnar du inte på vad som sägs på spelet? :Virro

Greg
2007-11-18, 16:23
Seriöst Greg, du driver med oss?

Eller läser/lyssnar du inte på vad som sägs på spelet? :Virro

Nope.. Jag gick runt, gick in i rika delen, gick runt, gick upp i ett torn ,fast att det inte fanns någon ikon, gjorde sådan där synchronizing-skit. Ingenting... Råkade dö.. Sen så hängde sig spelet, vit skärm. Startade om, sen fanns där ikoner.

Helt mysko.

Greg
2007-11-18, 17:13
Effects of Mass

This is the big one. This is the one you monkeys have been emailing me about, and asking me on XBL and the forums about. This is Sparta. Wait, I mean this is Mass Effect.

I've got about 15 hours in the game so far, and though I'm a loooong ways from even completing it a first time, I do feel I've played enough of the game to formulate opinions on it. This may take many a paragraph.

We'll start with character creation. It's pretty powerful, and while I'm not sure you could create look-alikes of "anyone" you wanted, I think most people will have no trouble creating a version of Commander Shepherd that suits them.

I spent a good twenty-to-thirty minutes in character creation, between deciding what class and backgrounds to take (soldier, orphaned in an attack on his colony, willing to do whatever is necessary to get the job done), and creating the actual look of my guy. Hairstyles are pretty much all short for both male and female (this is the military, folks), and there are a nice selection of scars to add character to your... character. I wish more MMOs offered scars as an option. The scars on the males are a lot more garish than the females. You can't really create a disfigured chick. I went with a nice long chin-to-ear scar on my guy.

The only facet of the character creation that bothered me was the eye selection. Most of the eyes were just either too wide (like walking around in a constant state of surprise), too droopy (like walking around in a constant state of being Rocky Balboa), or too exotic. If you want to create an Asian Commander Shepherd, you're all set. But they don't really work for anything else.

I'll warn you that once you get into the game, you don't really get too much of an extensive tutorial. You get the basic button functions, but I found there was a lot of stuff left to be figured out, especially with combat. It's not terrible if you've played KOTOR, but people who haven't might be a bit lost in the inventory/squad management screens. Maybe not though.

That said, there is a lot of KOTOR familiarity in this game, while still being fresh. KOTOR players will definitely feel right at home though.

The graphics in Mass Effect are outstanding, particularly the environments. I'm constantly amazed by the new planets I travel to. There is a slight obnoxious graphical tendency that so far as proved to be my biggest gripe with the game, and that's the texture pop-in. I recall it happened occasionally with Gears of War as well, but I find it to be far more frequent in Mass Effect. Essentially when you load a new area, or a new cutscene, sometimes the game gets going before the textures have finished. So for 3-5 seconds you're looking at blurry, vague models, and suddenly the gorgeous textures load and everything looks pretty again. It clearly doesn't hamper gameplay, but it is a bit distracting.

Another minor annoyance are the constant pauses when the game loads a new area, or auto-saves your game. Though this one really doesn't detract from the game, and I can't fault the game for saving and loading (it is software, after all), you will notice it.

Moving back to some of the good stuff, I find combat to be really enjoyable, however there is a bit of a learning curve. It's all real-time, so that's a big change from KOTOR. It will take a little while to really wrap your head around the in-combat controls, and using the radial menus (which pause the game) to issue commands to your squad mates. Overall I think the combat works well. Just don't get discouraged if it frustrates you right off the bat.

As far as your squad, they're a mixed bag, I guess. More often then not they immediately grab all of the good cover spots in a firefight, and you're left standing there like an idiot. They are useful in combat about as often as they get themselves killed like idiots. I took an ability called Unity (might be for Soldiers only), which revives my squad in-combat, which is useful because, well, they're dead a lot.

The voice acting in Mass Effect is, for the most part, really really good. There's even an alien race called the Elcor that speak in monotonous tones, and thus have to preface every statement with the type of sentence it's supposed to be, similar to the robot in KOTOR (HK-whatever his name is). It's pretty amusing.

Aside from the main mission, there is no shortage of things to do in Mass Effect. Right from the early game you'll be coming across side quests and task that people need done. Exploring uncharted worlds is a fun little past time if you're into that sort of thing. Not only does nearly every world you visit have its own very unique look (and there are a lot of worlds you can land on), but there are all sorts of stuff to find there. When you touch down in the Mako (that ATV thing you've seen in the videos), your map will show you the location of 2-3 points of interest, usually a mineral deposit you can survey, or some debris you can check out. However there are other things on the planets that will only show up on your map if you drive around and get near them it seems.

Driving the Mako is like a little game unto itself. This thing can scale near-vertical surfaces, and it also uses thrusters to sort of "jump" so it's become a little hobby of mine when climbing mountains to reach the apex and then burn the thrusters, throwing the Mako all the way down to the bottom. It doesn't take damage from falling, so it's just good clean fun.

As with KOTOR, and as you've been told you would, you get to make a lot of choices in this game. Now obviously I won't know the extent to which some of these early choices are effecting the game until I'm on my second play-through and making different choices, but there are some situations where the effects of your decisions are immediately apparent. I decided to play through as a Renegade (Dark Side, for you KOTOR familiars) the first time through, and a Paragon (Light Side) the second time through. So I'm making all of the cruel and bastardly decisions, as hard as some of them may be. Sometimes I find myself surprised at what they let you decide to do. On more than one occasion when making these choices I've though to myself "Nah, I'll just say this, the game wouldn't let me actually be that much of an asshol-- oh shit, I did just execute that hostage."

You could probably rush through the main mission in twenty-hours or so, but I think you would be doing yourself a disservice if you didn't experience all this game had to offer, at least once. Even all of the lore scattered throughout the game is interesting and ties together. Actually a good portion of the codex (your collection of information about planets, species, etc) entries are voiced-over, and I could be wrong but the guy doing the voice over sounds remarkably like the voice over guy from Crackdown (someone said it was Frank Welker, original voice of Megatron, but I can't find him credited for it officially).

I could go on about how great Mass Effect is. It's very clear that Bioware put a lot of love and hard work into the game. It does present with some minor technical flaws, but the game is so massive in both scope and story that these little imperfections can't do a think to detract from enjoying the game, for me at least. If you've been anxiously awaiting this game as I was, I definitely think your excitement is justified.

http://www.ctrlaltdel-online.com/index.php

På fredag... Fredag, fredag, fredag...

Lasse Kongo
2007-11-19, 09:00
Inte långt kvar nu alltså!

Nästan så man kissar på sig :D

Lasse Kongo
2007-11-19, 09:04
Lite exempel på olika ansikten som folk gjort på deras karaktärer:

http://screenshots.teamxbox.com/screen/68048/Mass-Effect/

Lasse Kongo
2007-11-19, 09:51
5h 9m 6s kvar tills gametrailers recension :D , även Gamereactor kommer slänga upp sin rec på Mass Effect idag, embargot går väl ut idag så det lär nog dyka upp fler under dagen, ska bli riktigt intressant och läsa.

Greg
2007-11-19, 10:30
Lite exempel på olika ansikten som folk gjort på deras karaktärer:

http://screenshots.teamxbox.com/screen/68048/Mass-Effect/

Najs.

5h 9m 6s kvar tills gametrailers recension :D , även Gamereactor kommer slänga upp sin rec på Mass Effect idag, embargot går väl ut idag så det lär nog dyka upp fler under dagen, ska bli riktigt intressant och läsa.

Yup... Ska bli härligt att få läsa recensioner.

Om ME är ens hälften så bra som man förutspår... Då är detta förmodligen ett av de bästa spelen som någonsin har gjorts.

Förövrigt tycker jag att AC är nästan lika överhypat som Fable.

EDIT:
Jobbar Peter Molyneux på Ubisoft? :D

Lasse Kongo
2007-11-19, 12:37
Najs.

Yup... Ska bli härligt att få läsa recensioner.

Om ME är ens hälften så bra som man förutspår... Då är detta förmodligen ett av de bästa spelen som någonsin har gjorts.

Förövrigt tycker jag att AC är nästan lika överhypat som Fable.

EDIT:
Jobbar Peter Molyneux på Ubisoft? :D

Nix han jobbar på Lionhead Studios som bla utvecklar Fable 2 för tillfället.

stargate
2007-11-19, 12:52

jag kommer nog inte köpa Mass Effect.

Är det verkligen så hypat som ni säger? Känns som att dom enda som hypar spelet är Lasse Kongo och Greg, ni är ju helt besatta ffs:)

Det är säkerligen ett bra spel men jag har varken tid eller ork att sätta mig in i ett sådant spel.
Gta 4 kommer jag dock köpa, nutid regerar!

Lallle
2007-11-19, 13:07
Mass Effect har jag galet höga förhoppningar. Blir GAME @ 10.00 på fredag.

Lasse Kongo
2007-11-19, 13:18
Bara jag och Greg som hypar Mass Effect? Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen *cry* :laugh: :Virro

Det är väl jag och Greg+95% av alla andra som äger en 360 :D

He-man
2007-11-19, 13:23

Inte jag :Virro

Äh det känns så omfattande att jag inte orkar sätta mig in i ett sånt spel, sen bidrar det väll att jag inte är något sci-fi fan direkt. :em:

Greg
2007-11-19, 14:07
Nix han jobbar på Lionhead Studios som bla utvecklar Fable 2 för tillfället.

Men lollers, var ett skämt. Han om någon är erkänd för att hypa skiten ur sina spel. Likadant som AC. Helt OK spel, men förväntade mig mer med all hype som varit runt i medier.

jag kommer nog inte köpa Mass Effect.

Är det verkligen så hypat som ni säger? Känns som att dom enda som hypar spelet är Lasse Kongo och Greg, ni är ju helt besatta ffs

Det är säkerligen ett bra spel men jag har varken tid eller ork att sätta mig in i ett sådant spel.
Gta 4 kommer jag dock köpa, nutid regerar!

Nej.. ME är inte direkt jätehypat. De som känner till spel, och kallar sig riktiga gamers, vet vad Bioware går för. Därför väntar vi olidligt på detta.

Medan alla fanboys har skrikit säg hesa om AC, så väntar vi i det stilla på ME.

Till och med när jag var inne på Game och förhandsbokade spelet och sa till dem att jag ville förhandsboka den största spelupplevelsen i år, tittade de på mig och frågade "Assassin's Creed eller Guitar Hero 3?"

Mass Effect har jag galet höga förhoppningar. Blir GAME @ 10.00 på fredag.

Najs... Tror dock inte att de kommer ha nattöppet.

I Helsingborg är det enbart 6 personer som förhandsbokat, och jag är den enda förhandsbokat Limited Edition. Dock vet de inte om de ens kommer få in den.

WTF?

Bara jag och Greg som hypar Mass Effect? Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen *cry* :laugh: :Virro

Vaddå, jag hypar väl inte ME? :D

Prankie
2007-11-19, 14:10
Det är inte HYPAD, ME äger både AC och Guitar Hero 3.

Lasse Kongo
2007-11-19, 14:12
Jesus!

Äger liksom, det är 3 HELT olika spel, de kan inte äga varandra, dock kan man ju tycka att ett av dem är bra mycket roligare, men det är liksom inte direkt spel ur samma genre :smash:

Edit: Inget mer snack om att ni spelat spel som inte är släppta; direkt ban.

*host* Prankie.

Prankie
2007-11-19, 14:14
Okej... mest valuta för pengarna då.

Jag har inte sagt nånting. Än. Väntar ivrigt på fredag. ;)

Lasse Kongo
2007-11-19, 15:15
Nehe, om man skulle frysa ner sig och vakna på fredag då *gah!*

9.6 på GT som jag som vanligt håller bland de främsta när det gäller recensioner *gah!*

http://www.gametrailers.com/player/27704.html

*gah!*

Greg
2007-11-19, 15:25
Nehe, om man skulle frysa ner sig och vakna på fredag då *gah!*

9.6 på GT som jag som vanligt håller bland de främsta när det gäller recensioner *gah!*

http://www.gametrailers.com/player/27704.html

*gah!*

Så, är det bra? Hur förhåller sig betyget till Gears of War, AC, KotOR och andra stora titlar?

Lasse Kongo
2007-11-19, 15:27
Hehe det är väl skitsamma egentligen...

Spelet får ju runt 9.5/10 överallt verkar det som, du borde inse att det är ganska bra :D

Greg
2007-11-19, 15:29
Hehe det är väl skitsamma egentligen...

Spelet får ju runt 9.5/10 överallt verkar det som, du borde inse att det är ganska bra :D

Ah, var bara nyfiken.

Jao, jag har insett att spelet är rätt hyfsat :D

Lasse Kongo
2007-11-19, 15:30
Ah, var bara nyfiken.

Jao, jag har insett att spelet är rätt hyfsat :D

Vi blir nog nöjda, känner jag Bioware rätt (vilka jag inte känner alls) haha så är det ett spel man spelar om med glädje många gånger :)

Greg
2007-11-19, 15:32
Vi blir nog nöjda, känner jag Bioware rätt (vilka jag inte känner alls) haha så är det ett spel man spelar om med glädje många gånger :)

Sant.

Hur ska du börja? Ska du luta dig mer åt det goda eller onda hållet? Eller ska du vara lite mittemellan?

Lasse Kongo
2007-11-19, 15:33
Sant.

Hur ska du börja? Ska du luta dig mer åt det goda eller onda hållet? Eller ska du vara lite mittemellan?

Följer hjärtat :D

Robban
2007-11-19, 15:33
Ign: 9,4

Lasse Kongo
2007-11-19, 15:53
Yes teamxbox: 9.6

Lite senare ikväll kommer även Gamereactors rec upp på sajten.

Lasse Kongo
2007-11-19, 15:56
Btw, ingen som har en 48h trialkod att skänka =)

Liven tog nämligen slut häromdagen och jag får ett nytt livekort i slutet av veckan, men är lite sugen på att köra lite Cod ikväll, kan ju finns någon som har live typ ett år framöver och inte behöver sin kod, pma gärna isåfall =)

Three pigs
2007-11-19, 16:35
kan du inte bara skapa ett nytt livekonto o få 1 månad guld? =O

Lasse Kongo
2007-11-19, 18:01
Hehe, jag har haft samma GT sen boxen kom så det är inte så intressant ;)

Lasse Kongo
2007-11-19, 18:03
Gamereactor gav Mass Effect 10/10 :hbang:

Granatgiraffen
2007-11-19, 18:17
Gamereactor gav Mass Effect 10/10 :hbang:

Undra hur dom tänkte då. Nog för att det verkar vara bra men det verkar också lida av världssunkig AI och framerate-problem. Men vafan vet jag!? Får testa det iallafall.

Lallle
2007-11-19, 18:46
ÅhÅhÅhhÅhÅhÅhÅhÅ Massse Fecetet!

stargate
2007-11-19, 18:51
Taget från Aftonbladet:

Det kommande Sci-Fi spelet "Mass Effect" som planerades släppas nu på fred kommer återkallas pga tekniska fel på samtliga tryckta skivor.
Spelet som har kallats årets stora händelse inom spelvärlden kommer troligtvis inte finnas i hyllorna innan Jul.

Bioware`s VD säger "Vi gör allt i våran makt för att åtgärda denna "händelse".

Synd Lasse och Greg, lider verkligen med er:(

blekfet2
2007-11-19, 19:11
Taget från Aftonbladet:

Det kommande Sci-Fi spelet "Mass Effect" som planerades släppas nu på fred kommer återkallas pga tekniska fel på samtliga tryckta skivor.
Spelet som har kallats årets stora händelse inom spelvärlden kommer troligtvis inte finnas i hyllorna innan Jul.

humma, vad kan det vara för fel då...`?

Jesper
2007-11-19, 20:22
Taget från Aftonbladet:

nice try:)

Greg
2007-11-19, 20:33
Taget från Aftonbladet:

Skitsnack.

Inte läst en piss om detta. Jag läser ME-forumet dagligen.

Lasse Kongo
2007-11-19, 20:38
Stargate är förmodligen bara lite avis och gillar skadeglädje, jag tycker han borde doppas i tjära och rullas i fjädrar, eller vad säger ni?

stargate
2007-11-19, 20:45
:D Förlåt

Lasse Kongo
2007-11-19, 20:46
Du är förlåten, de flesta av oss är nog tillräckligt insatta/nördiga för att hålla koll på sånt :cool:

Greg
2007-11-19, 20:49
Du är förlåten, de flesta av oss är nog tillräckligt insatta/nördiga för att hålla koll på sånt :cool:

Vilket är mest sorgligt? :D

Jag ska iallafall försöka vara så ond och hemsk som möjligt bara går. Kommer vara roligt.

Lasse Kongo
2007-11-21, 12:36
Inte långt kvar nu Greg *gah!*

Greg
2007-11-21, 13:02
Inte långt kvar nu Greg *gah!*

2 dagar :D

Sorligt så är man i skolan på fredag, så kan inte köpa spelet förrän typ 3-4 tiden.. Sen ska jag på symfoniorkester-konsert 19.30... Men har hela natten :D

Jag kommer att skriva ner mina tankar om spelet på lördagen...

Lasse Kongo
2007-11-21, 13:03
Jag är ledig tors-sön så det känns naaaaaaaaaaajs *drool*

Greg
2007-11-21, 13:36
Jag är ledig tors-sön så det känns naaaaaaaaaaajs *drool*

http://i.amigo.lv/muvi/preview/images/muvi-6bbba97ee3.jpg

Tigerkotten
2007-11-21, 13:56
http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/masseffect/review.html?sid=6183119&tag=topslot;title;1&om_act=convert&om_clk=topslot

8.5 av gamespot till Mass Effect