Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Grazzafukkinrazzi
2012-04-22, 18:57
Vad hände med Cain Velasquez? Riktigt kasst huvudkort.
EDIT: Jaha, han ska vara med. Frågan är om det ens finns någon vettig ersättare?
Werdum kommer in och kisselikissar på honom.
Hela kortet är ju grymt. Comeback av Dan Hardy. Sen Mayhem, Barboza och Diego Brandao. Mark Hunt som kommer tokknocka Struve (First death in MMA). Big Country mot Bigfoot blir kul, Cain mot whatever blir också nice.
Stackars Struve. Dom sätter bara upp honom mot power punchers :D
dluddeckens
2012-04-22, 19:49
Alltså, Mir kommer dö mot JDS.
När Mir blir dominerad stående av big Nog, så har han nog inte mycket att sätta emot JDS, som både slår hårdare, snabbare och mer precist än vad Noggen gör. Minns ni inte hur Shane lekte med Mir?
Möjligtvis att han skulle kunna lyckas med något på marken - men det är inte heller speciellt troligt.
Mirs haka älskar pengar :)
Tricklew
2012-04-22, 20:17
Hur hälsosam kan Hominick vs Yagin ha varit? Hominick var ute en gång, vakna upp av en smäll och fortsatte sedan absorbera smällar från och till hela matchen. Episk fight. Vill definitivt se Yagin igen.
Snygg KO av Mcdonald.
Schaubs reaktion på marken, han mådde inte bra där.
Det är svårt att inte spå en ljus framtid för Rory Mcdonald.
Jones såg osäker och frustrerad ut när han blev träffad, kanske upptäckte Rashad en ledtråd till Jones? Avancera framåt och pressa? Man får intrycket av att han använder sin räckvidd för att pressa motståndarna till stängslet, varpå han släpper lös lite vad han vill. Inte förvånande att Jones van, men trodde inte att det skulle gå till domarna.
Stephen Thompson var en besvikelse.
Jag förstår att det är svårt att acceptera att man har mobbare-tendenser. Det är lugnt.
jag har inge problem med jones, jag hejjade på honom.
jag har problem med din "analys", som du menar är den enda rationella.
Doctor Snuggles
2012-04-22, 20:27
Visst måste Thompson jobba på uthålligheten och grapplingen, men Brown hade en del tur. Han sade själv att han var knockad på fötterna kanske 2 gånger under matchen.
Doctor Snuggles
2012-04-22, 20:34
jag har inge problem med jones, jag hejjade på honom.
jag har problem med din "analys", som du menar är den enda rationella.
Det är mitt intryck. Att folk sedan döljer denna anledning medvetet eller omedvetet är en annan sak. Det är en sak, nämligen, att inte gilla någons personlighet, det är en helt annan när de flesta "haters" anledningar - och sättet som de konstant missförstår, överanalyserar, och felciterar honom på - är helt orimliga.
Gå in på sherdog och läs lite så får du se vad jag menar.
Men nog om detta. Ingen som tvingar dig att hålla med mig.
Alltså, Mir kommer dö mot JDS.
När Mir blir dominerad stående av big Nog, så har han nog inte mycket att sätta emot JDS, som både slår hårdare, snabbare och mer precist än vad Noggen gör. Minns ni inte hur Shane lekte med Mir?
Möjligtvis att han skulle kunna lyckas med något på marken - men det är inte heller speciellt troligt.
Oroa dig inte. Mir vinner.
War-Mir!!!
Är ganska tveksam på om Stephens karatestil är effektiv. I den sido-stancen är han vidöppen för hårda bensparkar, och han sprang gärna in i fickan med hakan rakt uppe i luften, utan att använda händerna som skydd.
Bones döljer sin dryghet bakom spelad ödmjukhet. Ska man vara kaxig ska man visa det, det har jag respekt för. Bones är en typisk kaxnisse som spelar ödmjuk och bara är allmänt jobbig.
Hendo plockar honom, eller ännu hellre Mauler (om han kan neutralisera brottningen). Jag vill bara se Jones få en rejäl porton ödmjukhetspaj. Hatar att UFC använder honom som poster boy i sina försök att få mainstream acceptans.
Dessutom verkar alla vara på bones bollar.... åhh han är så bra hit, så atletisk dit, bästa fightern blabla. Nä, det är han inte. Finns så många som åstadkommit mer än honom.
Varken Hendo eller Gustafsson har en chans. Han är alltså inte atletisk eller bästa fightern? Vem har åstadkommit mer? Vem mer har lekt runt med hela lhw divisionen? I ett tag nu har lhw bältet bytt ägare oftare än du byter kalsonger, sen kommer Jones in och kör över hela lhwtoppen, en efter en.
Jag ville se Rashad vinna och jag hoppas också nån plockar Jones så småningom men innan dess tänker jag fortsätta vara på hans bollar för han förtjänar inte mindre!
Vem har åstadkommit mer?
Finns ett par stycken om vi pratar om alla divisioner.
Finns ett par stycken om vi pratar om alla divisioner.
Jag syftade på lhw men tycker ändå inte det finns många som gör det Jones gör. Även om det finns folk i andra divisioner som är bättre "pound for pound" borde inte det innebära att man inte med all rätt kan hylla Jones.
Klart att Jones ska hyllas. Han är jävligt skicklig.
Känns som att det behövs lite nytt blod i lätt tungvikt. Finns det några lovande prospekt som är påväg uppåt?
Doctor Snuggles
2012-04-22, 22:54
Finns några hyfsade utanför UFC. Mousasi t.ex. Behöver visserligen förbättra sin tdd avsevärt, men enligt utsago så jobbar han på det.
Mo. Fejjajjjjauu.
Gracie om han förbättrar sin standup.
Doctor Snuggles
2012-04-22, 23:07
Denna snubbe verkar hyffsad. Läste ett rykte om att UFC velat signa honom två gånger, men båda gånger så tackade han nej. Ingen aning om varför.
zRnsUOCDe9g
EQjEUn-cQ84&feature
Doctor Snuggles
2012-04-22, 23:27
http://4.bp.blogspot.com/-tVSkDamVDw8/T5ORSjtEmXI/AAAAAAAAJi8/JyOeHDfwDJw/s1600/8.gif
http://3.bp.blogspot.com/-AitXnG5O7ko/T5ORQrFHn3I/AAAAAAAAJis/tir-HUKvGHo/s1600/6.gif
http://4.bp.blogspot.com/-tVSkDamVDw8/T5ORSjtEmXI/AAAAAAAAJi8/JyOeHDfwDJw/s1600/8.gif
Like a boss !!
:thumbup:
Pd
Doctor Snuggles
2012-04-23, 17:23
Happ. Overeem fick tydligen testosteron i sin ipren. Seriöst, trodde han verkligen att den ursäkten kommer fungera?
Man tycker han borde kommit på något bättre med tanke på hur lång tid han varit tyst :D
Doctor Snuggles
2012-04-23, 17:37
Ja. Hur sannolikt är det att en läkare gav testosteron till en enorm atlet och glömde att nämna det?
Nu är det intressant om han verkligen har lyckats hitta en läkare som verifierar det han säger.
Inte för att det spelar någon roll, det är Overeems ansvar oavsett.
Frågan är om han ändå kan få licens, eftersom detta skedde innan licensansökningen, och han kan bli testad nu och ha normala nivåer.
Jävla soppa.
panzerpig
2012-04-23, 18:04
Ja. Hur sannolikt är det att en läkare gav testosteron till en enorm atlet och glömde att nämna det?
Nu är det intressant om han verkligen har lyckats hitta en läkare som verifierar det han säger.
Inte för att det spelar någon roll, det är Overeems ansvar oavsett.
Frågan är om han ändå kan få licens, eftersom detta skedde innan licensansökningen, och han kan bli testad nu och ha normala nivåer.
Jävla soppa.
exakt, en tävlande och testad atlet går till en läkare och får medicin mot ett ont revben och frågar inte vad den innehåller? just det..
panzerpig
2012-04-23, 18:16
cain vs bigfoot bekräftat av dana.
nelson vs ? (ett rykte är travis browne men inte officiellt än, finns det andra alternativ?).
Dags för en Ipren-kur! :D
cain vs bigfoot bekräftat av dana.
nelson vs ? (ett rykte är travis browne men inte officiellt än, finns det andra alternativ?).
Kharitanov, om de tar in honom? Nybliven pappa need cash methinks..
Doctor Snuggles
2012-04-23, 18:29
Lol, Nelson har det inte lätt. Misstänker att han blir antingen cuttad eller tvingad ner till LHW om han förlorar.
panzerpig
2012-04-23, 18:35
Det känns lite som att Dana inte gillar nelson :) tror inte han va glad att nelson vann tuf, har matchat honom rätt hårt efter det.
Börjar bli lite orolig för Brendan Shaub. Möter inte särskilt bra motstånd, och har redan blivit slagen medvetslös tre gånger i första ronden på 11 matcher. Han kan inte fortsätta såhär om han vill ha en lång karriär.
Doctor Snuggles
2012-04-23, 19:55
Börjar bli lite orolig för Brendan Shaub. Möter inte särskilt bra motstånd, och har redan blivit slagen medvetslös tre gånger i första ronden på 11 matcher. Han kan inte fortsätta såhär om han vill ha en lång karriär.
Han har nog blivit knockad ett antal gånger redan under sin NFL karriär. Det kan förklara hakan, och varför det inte är världens bästa ide att gå över till mma för ex-fotbolls spelare.
Den andra snubben från tuf, Marcus Jones, verkade ha lite samma problem.
Hoppas att Mitrione har bättre hållbarhet.
Doctor Snuggles
2012-04-23, 20:11
Bra intervju med Frye. Faktiskt. ;)
http://middleeasy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=7823:%20don-frye-tells-us-hendo-has-no-chance-against-bones-jones-goes-off-on-chael-sonnen-and-gives-us-life-advice&catid=34rganizations
Han har nog blivit knockad ett antal gånger redan under sin NFL karriär. Det kan förklara hakan, och varför det inte är världens bästa ide att gå över till mma för ex-fotbolls spelare.
Från det man sett av Mitrione än så länge har han ju en galen haka.
Mitrione har stelopererad haka samt penile.
Doctor Snuggles
2012-04-23, 23:41
Don't bogart the can, man.
Vem ska Jones möta efter Hendo? Finns typ ingen förutom Alex, som borde ha åtminstone en fight till innan.
Bader är annars den enda i top 10 som vunnit 2 matcher på raken senast.
Ser glest ut.
Gör en Silva, gå upp och knocka en HW eller 2, doppa tårna lite.
Doctor Snuggles
2012-04-24, 00:51
Gör en Silva, gå upp och knocka en HW eller 2, doppa tårna lite.
Verkar inte som Dana är så såld på den idén än.
Nä men det vore bra för honom, han skulle behöva bli pushad i en match av någon som kan mäta sig fysiskt med honom.
Doctor Snuggles
2012-04-24, 01:10
Vem är lagom?
Nån i tjockismaffian vore kul som första hw match, hunto, nelson, rothwell, han borde vinna men tillräckligt med krut i de kurviga för att göra matchen intressant.
panzerpig
2012-04-24, 11:29
Roy Nelson vs. Gabriel Gonzaga och
Shane Del Rosario vs. Stipe Miocic
för ufc 146, blir ett spännande card även utan Overeem!
Skönt för Roy att få vinna lite igen.
Nä men det vore bra för honom, han skulle behöva bli pushad i en match av någon som kan mäta sig fysiskt med honom.
Vem kan inte möta sig fysiskt med Jones menar du? Rashad är säkert lika stark, om inte starkare. Sen är tungviktarna mycket sämre rent tekniskt, så det enda problemet jag ser mot dem flesta är knockout-slaget.
Vem kan inte möta sig fysiskt med Jones menar du? Rashad är säkert lika stark, om inte starkare. Sen är tungviktarna mycket sämre rent tekniskt, så det enda problemet jag ser mot dem flesta är knockout-slaget.
Jag pratar naturligtvis inte om gym styrka utan om det faktum att Jon Jones har slängt runt samtliga han mött i lhw som de var fjädrar ungefär, jag tror inte Bones känt sig allvarligt pressad fysiskt i de senaste matcherna han gått och jag tror inte det är bra för hans utveckling i längden.
Jag pratar naturligtvis inte om gym styrka utan om det faktum att Jon Jones har slängt runt samtliga han mött i lhw som de var fjädrar ungefär, jag tror inte Bones känt sig allvarligt pressad fysiskt i de senaste matcherna han gått och jag tror inte det är bra för hans utveckling i längden.
Det har väl snarare att göra med överlägsen teknik. Kommer väl vara svårare att kasta runt tungviktare med tanke på att den divisionen har en viktgräns på 265 lbs. Går han upp en viktklass kommer han inte bli lika utmanad tekniskt, och DET lär väl vara ännu sämre för utvecklingen?
Det har väl snarare att göra med överlägsen teknik. Kommer väl vara svårare att kasta runt tungviktare med tanke på att den divisionen har en viktgräns på 265 lbs. Går han upp en viktklass kommer han inte bli lika utmanad tekniskt, och DET lär väl vara ännu sämre för utvecklingen?
Talang heter det, Jones är en hypertalang av typen "medfött öga för spelet + fruktade fysiska förutsättningar".
Hade han haft ett led mer utmanare i lhw som kunde utmana honom med det du kallar för -teknik- så hade situationen varit annorlunda, nu har han inte det, det naturliga steget är att pressa honom på andra sätt.
Känns som att hans fysiska förutsättningar är en aning överskattade. Han är ju atletisk, och har långa armar. Sen är han en brottare i grunden med obefintliga ben. Vad är det som är så exceptionellt med honom egentligen?
Tittar man på hans senaste matcher vet jag inte riktigt om han har "kastat" runt någon? Förutom Shogun men han är inte känd för sitt nedtagningsförsvar (Coleman) och blev helt överrumplad av Jones brottning.
Doctor Snuggles
2012-04-24, 16:49
I senaste träningsklippen så såg det ut som han swingcurlade ca 35 kgs hantlar, så helt gymklen är han inte heller.
Tediiieee
2012-04-24, 16:57
i senaste träningsklippen så såg det ut som han swingcurlade ca 35 kgs hantlar, så helt gymklen är han inte heller.
linka curlzen föfan!
I senaste träningsklippen så såg det ut som han swingcurlade ca 35 kgs hantlar, så helt gymklen är han inte heller.
Första gången jag reagerat på att han börjar se biffig ut i förra matchen.
Jag säger inte att jag har rätt Cero;), men det är min åsikt att han är största talangen som vi haft i mma hittils, åtminstone över ww, och det pga en kombination av flera olika aspekter.
Min åsikt är att han är i en nyckelpositon just nu som kommer att definiera hans arv om 20-50år om hur vi ser på honom. Förmodligen kommer han ändå behöva gå upp i tungvikt för att få det motstånd som pressar honom. Först då vi får se vad han är gjord av. Har han den mentala tuffhet som Anderson hade när han fick stryk x antal minuter mot Sonnen för att vända i sista sekunden? Det vet vi inte än och ska han bli riktigt riktigt riktigt stor stjärna som sträcker sig utanför lilla mma världens damm då behöver han motstånd av nästan samma kaliber och han behöver bestå det eldprovet.
Ali minns vi inte idag för att han var en gigantiskt lång tungviktare med talang, vi minns honom för att han gick matcher i den mest spännande tiden som funnits i tungviktsboxning med många sjukt bra namn, namn som var större och starkare och som tvingade honom att gå utanför de vanliga gränserna en atlet har.
Tricklew
2012-04-24, 17:04
Produktplaceringen i senaste Brazil var ännu bättre, nu har de fått linjer också. :D
eternallord
2012-04-24, 17:07
Produktplaceringen i senaste Brazil var ännu bättre, nu har de fått linjer också. :D
det var så pinsamt att jag bara spolade rakt fram till fighten. TUF Brazil är aptråkigt tyvärr, men men
Självklart är han en av MMAs absolut största talanger. Oftast snackas det väldigt mycket om hans fysiska förutsättningar hit och dit, och om man läser runt på lite forum så kan man få för sig att det är den främsta anledningen till att han lyckats så bra. Det håller jag inte alls med om. T.ex. Melvin har ett mycket större fysiskt/atletiskt övertag över sitt motstånd, men han förlorar endå.
Tungviktsdivisionen är alltid helt sjukt glorifierad pga hur stora alla är, men jag tror absolut inte att det är en större utmaning. Divisionen är riktigt svag, och om man bortser från ett par personer så finns det knappt några imponerande talanger öht. Många av dem klarar inte ens av att tävla i 3 ronder med bra tempo.
Joe Jones vs Junidor Dos Santos t ex hade ju inte direkt varit eazy win.
Grazzafukkinrazzi
2012-04-24, 17:25
Har han den mentala tuffhet som Anderson hade när han fick stryk x antal minuter mot Sonnen för att vända i sista sekunden? Det vet vi inte än och ska han bli riktigt riktigt riktigt stor stjärna som sträcker sig utanför lilla mma världens damm då behöver han motstånd av nästan samma kaliber och han behöver bestå det eldprovet.
För att bevisa sig vara av bättre kaliber än Silva måste han klara Chonan-testet.
Paul Harris kommer preppa upp sig till LHW och dra en Ryo Chonan på honom. Suger tag i benet innan Bones ens hunnit blinka. Så fort han känner att Palle vidrör hans ben slänger han sig bakåt för att så fort som möjligt kunna tapa samtidigt som han drar en verbal-tap och kissar en skvätt i sina shorts.
KRIG PAUL HARRIS!
Doctor Snuggles
2012-04-24, 17:54
linka curlzen föfan!
http://www.youtube.com/watch?v=8rfEpgok9hs&feature=player_embedded
ca 9 min in
Doctor Snuggles
2012-04-24, 17:56
För att bevisa sig vara av bättre kaliber än Silva måste han klara Chonan-testet.
Paul Harris kommer preppa upp sig till LHW och dra en Ryo Chonan på honom. Suger tag i benet innan Bones ens hunnit blinka. Så fort han känner att Palle vidrör hans ben slänger han sig bakåt för att så fort som möjligt kunna tapa samtidigt som han drar en verbal-tap och kissar en skvätt i sina shorts.
KRIG PAUL HARRIS!
Good luck wit dat.
Doctor Snuggles
2012-04-24, 18:01
Självklart är han en av MMAs absolut största talanger. Oftast snackas det väldigt mycket om hans fysiska förutsättningar hit och dit, och om man läser runt på lite forum så kan man få för sig att det är den främsta anledningen till att han lyckats så bra. Det håller jag inte alls med om. T.ex. Melvin har ett mycket större fysiskt/atletiskt övertag över sitt motstånd, men han förlorar endå.
Tungviktsdivisionen är alltid helt sjukt glorifierad pga hur stora alla är, men jag tror absolut inte att det är en större utmaning. Divisionen är riktigt svag, och om man bortser från ett par personer så finns det knappt några imponerande talanger öht. Många av dem klarar inte ens av att tävla i 3 ronder med bra tempo.
Nu får du väl ändå vara rättvis och påpeka att den blivit betydligt bättre.
Undrar hur det hade sett ut om Fedor slogs mot Brock. Det var ju innan vi visste hur Brock reagerar på hårda slag. Antagligen så hade han åkt på ett par hårda haymakers och turtlat, och Fedor hade varit den största någonsin.
Werdum och Bigfoot hade väl antagligen varit på väg ut (om de inte redan var det, minns inte), så han kunde ha regerat HW:n ett tag till och sedan gått i pension.
Staredown för UFC 148 Chael VS Silva 2!
M_miaoujma8 BxuX2q9GGjg
Doctor Snuggles
2012-04-24, 18:55
Overeems hearing är NU!
http://www.sherdog.net/forums/avatars/mmawisdom-299511.gif?dateline=1335284296
Doctor Snuggles
2012-04-24, 19:35
:laugh: Alisteroid Testostereem.
Doctor Snuggles
2012-04-24, 20:11
Mycket märkligt. Doktorn erkänner att han gav Overeem testosteron, och berättade vad innehållet var (d.v.s. tradenames), men berättade inte specifikt att ett av ämnena var just testosteron.
Ämnet kallas tydligen aquatest. :D
Tediiieee
2012-04-24, 20:22
Shogun vs gus, machida vs evans ? Eller vad tror ni det blir?
War hendo
http://i248.photobucket.com/albums/gg176/daveshaps/Fedor-Emelianenko-vs-Dan-Henderson-.gif?t=1312107592
panzerpig
2012-04-24, 20:41
Shogun vs gus, machida vs evans ? Eller vad tror ni det blir?
War hendo
http://i248.photobucket.com/albums/gg176/daveshaps/Fedor-Emelianenko-vs-Dan-Henderson-.gif?t=1312107592
Hm..
Jones vs Henderson är klart.
Evans, Machida, Shogun, Gustafsson, Phil Davis och Ryan Bader borde väl alla vara "in the mix".
Ryktades om Machida -Shogun 3, men vet inte hur (intres)sant det är.
Läste också att Bader -Gustafsson vore logiskt för att se om målaren klarar av en duktig brottare.
Frågan är hur intresserade Shogun, Evans och Machida är på att få möta Bones igen :)
panzerpig
2012-04-24, 21:11
Overeem avstängd i nio månader.
http://www.mmamania.com/2012/4/24/2971122/alistair-overeem-hearing-nsac-live-updates-testosterone-ufc-146-fight-license-mma#storyjump
"Keith Kizer: When Overeem found out about the random test he drove away (från presskonferansen)"
:laugh: :laugh:
Doctor Snuggles
2012-04-25, 00:11
Hm..
Jones vs Henderson är klart.
Evans, Machida, Shogun, Gustafsson, Phil Davis och Ryan Bader borde väl alla vara "in the mix".
Ryktades om Machida -Shogun 3, men vet inte hur (intres)sant det är.
Läste också att Bader -Gustafsson vore logiskt för att se om målaren klarar av en duktig brottare.
Frågan är hur intresserade Shogun, Evans och Machida är på att få möta Bones igen :)
Vadå klarar av en duktig brottare? Han klarade av Davis tills han gjorde misstaget att försöka ta ner honom, och det var innan han började träna på alliance med Davis. Hamill kom inte ens i närheten av en takedown.
Hector Lombard påväg till UFC!
Kaboffastar
2012-04-25, 13:37
Hector Lombard påväg till UFC!
Klar för UFC.
eternallord
2012-04-25, 13:50
Så taggad :D
http://cdn3.sbnation.com/entry_photo_images/3821850/tumblr_m30e5avK9w1qad21co1_1280_large.jpg
Herrejävlar vad man har längtat. Hejar som fan på Chael men tror inte han kommer ha en chans den här gången :/
Inte så intresserad av Cruz Faber men hejar på Faber iaf.
Grazzafukkinrazzi
2012-04-25, 14:05
WAR HÖGRA SIDAN!
Sen faen så nice med Lombard! Hoppas han få en lätt förstamatch :D
Så lack att Ufc fick flytta det till Las Vegas..
Anar ugglor i mossen
Sen wow vad chael snackade skit, igen. Extra kaxig nu när han slipper slåss i Brasilien.
Hatar Sonnen!
ManuelIT
2012-04-25, 14:16
det är ju skitlångt kvar, buuuhuu ;(
Charleston
2012-04-25, 15:01
Vadå klarar av en duktig brottare? Han klarade av Davis tills han gjorde misstaget att försöka ta ner honom, och det var innan han började träna på alliance med Davis. Hamill kom inte ens i närheten av en takedown.
Verkar som om de flesta verkar missa detta med Alex, att han faktiskt inte blev nedtagen av Davis. Davis har ju t o m i intervjuer efteråt (innan han mötte Rashad) sagt att hans klart tuffaste motståndare var Alexander, men att han insåg detta främst efteråt när de började träna ihop efteråt.
Doctor Snuggles
2012-04-25, 15:59
Verkar som om de flesta verkar missa detta med Alex, att han faktiskt inte blev nedtagen av Davis. Davis har ju t o m i intervjuer efteråt (innan han mötte Rashad) sagt att hans klart tuffaste motståndare var Alexander, men att han insåg detta främst efteråt när de började träna ihop efteråt.
Japp, han har en 88% tdd i ufc. Bara blivit reversad av Davis, och neddragen av Tehuna.
panzerpig
2012-04-25, 16:36
Tror det var nån av skribenterna på mmamania, hittar det inte nu. Har läst liknande lite här och där. jbj vill också se gustafsson mot en brottare:
" Alexander Gustafsson is close to a title shot. I think if he wins two more fights against like, Lyoto or Evans, I'd like to see him with another wrestler. I don't think it is appropriate to be comparing us. The only thing we have similar is that we are both tall. Were different fighters, I kick fast, I'm good in the clinch and accurate and he has great boxing."
Tror det var nån av skribenterna på mmamania, hittar det inte nu. Har läst liknande lite här och där. jbj vill också se gustafsson mot en brottare:
" Alexander Gustafsson is close to a title shot. I think if he wins two more fights against like, Lyoto or Evans, I'd like to see him with another wrestler. I don't think it is appropriate to be comparing us. The only thing we have similar is that we are both tall. Were different fighters, I kick fast, I'm good in the clinch and accurate and he has great boxing."
Enligt mig: Jones vs Gustafsson kommer inte hända när gustafsson är "redo" för det utan när Jones inte har någon vettigare att slåss mot. Detta händer efter han har fightats mot Hendo (då har han plockat alla som är rankade högre än Gustafsson förutom Bader, som jag själv tror kommer möta gustaffson nästa fight samt Forest Griffin, men det ser jag ingen större vinning i från någons sida). Gustafsson hinner med en fight under tiden. Han skulle säkert behöva 2-3 fighter innan Jones men det är som sagt inte för hans skull de kommer matcha den fighten.
Doctor Snuggles
2012-04-25, 16:51
Finns dock inte så många brottare att välja på. Davis rematch är nog mindre sannolikt. Hendo är upptagen. Rashad? Bader?
Annars så vore Machida intressant.
Kollade nyss på fighten mellan Vitor Belfort och Anthony Johnson på UFC 142.
Hur kommer det sig att domaren får dem att ställa sig upp så många gånger när Johnson har övertaget på marken? Är det för att dem mest är stilla och det inte händer mycket? Jag tyckte det blev orättvist för Johnson som då inte fick lika mycket chans att förbättra sin position och eventuellt vinna. Har aldrig tidigare sett en domare göra så.
Doctor Snuggles
2012-04-25, 17:05
Det händer ibland, skedde typ 2 gånger senaste galan. En gång när personen överst höll på att slå. Mycket märkligt.
eternallord
2012-04-25, 17:12
Kollade nyss på fighten mellan Vitor Belfort och Anthony Johnson på UFC 142.
Hur kommer det sig att domaren får dem att ställa sig upp så många gånger när Johnson har övertaget på marken? Är det för att dem mest är stilla och det inte händer mycket? Jag tyckte det blev orättvist för Johnson som då inte fick lika mycket chans att förbättra sin position och eventuellt vinna. Har aldrig tidigare sett en domare göra så.
Poängen med standup-regeln är att ställa fighters upp vid brist på action eller försök till positionsavancemang, men jag håller helt med om att domaren skötte sig uselt i den fighten, tror tillochmed jag kommenterade det när galan gick.
Edit: Jodå:
Kanonbra event överlag.
Standupsen i Rumbles fight var skit, alldeles för stressade. Aldo borde fått en point deduction omedelbart, det var ett solklart regelbrott som uppenbart påverkade fighten.
http://desmond.imageshack.us/Himg252/scaled.php?server=252&filename=theroadrunnerbyksbansal.png&res=landing
http://i50.tinypic.com/24px82b.jpg
http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/19321524.jpghttp://i237.photobucket.com/albums/ff284/prmaguiar/overremnothing.jpg
Hightlights with Subtitles!
vVu1IG2xJR0
Tediiieee
2012-04-26, 20:15
kwon du är en riktig forum hjälte! Levererar i väldigt många trådar, GJ brah.
Palhares win heel hook 1st round? :D
Team Paul Harris 4 Life Bro!
panzerpig
2012-04-26, 20:32
Enligt mig: Jones vs Gustafsson kommer inte hända när gustafsson är "redo" för det utan när Jones inte har någon vettigare att slåss mot. Detta händer efter han har fightats mot Hendo (då har han plockat alla som är rankade högre än Gustafsson förutom Bader, som jag själv tror kommer möta gustaffson nästa fight samt Forest Griffin, men det ser jag ingen större vinning i från någons sida). Gustafsson hinner med en fight under tiden. Han skulle säkert behöva 2-3 fighter innan Jones men det är som sagt inte för hans skull de kommer matcha den fighten.
Det låter rimligt. Och Jones har redan besegrat Bader (överlägset) så det känns inte så spännande.
Gustafsson vs Machida sen möter han Jones om Jones besegrar Hendo låter rimligt.
Phil Davis vs Bader? för att se vem som är näst på tur?
Sonnen levererar alltid. Skulle vara kul att se Anderson snacka lite skit om Sonnens triangelförsvar osv. :D
Tediiieee
2012-04-26, 21:04
1:30 och framåt, nice stoppage eller? :P
yA8d8_lJwwE
Hur Dana fick Wanderson Silver att gå med på att fightas mot Chael Sonnen i Las Vegas ist för i Brasilien.
- Dana took 1 hour and 15 mins to convince Anderson when they met at the press conference in Brazil, and that was the reason it started 1 hour later than it was scheduled.
- First Anderson didnt want to agree. He was frustrated and insisted in fighting in Brazil, saying that Sonnen had been disrespectful with him, his family and to all Brazilians. "He deserves to learn his lesson here, i owe this to my people".
-So Dana reminded him that this fight would happen around the the independence day, that it had a lot of potential in sales and guaranteed Anderson a large portion of the PPV sales.
-After a lot of discussion Anderson said "OK Dana, what do you want from me?", and he replied "I want you to go to Las Vegas and put on a great fight". And Anderson finally accepted "If thats how it has to be, then fine. Ill kick his ass anywhere. This guy deserves a lesson."
-Dana was very excited and said Anderson is their project for being the UFC ambassador in Brazil. As he is the GOAT. "People talk about Jon Jones, but to me, you are the best by far".
-Anderson now blames Eike Baptista(richest man in Brazil) company for not having set up the event efficiently. He thinks they didnt know how big the UFC really is.
-Andersons managers are a bit on the fence about the venue change, but in their opinion it may be good after all, because the PPV should probably beat records or get really close to it. And also, by not clashing heads with the UFC, Anderson can keep the good relation they have.
-Two weeks ago, Joinha, one of Andersons managers had a meeting with the Fertita brothers. He heard from them, that they are interested in investing in gyms in Brazil with the UFC/Anderson brand/name side by side. The UFC recognizes him as the GOAT and wants to use his image even after he is retired.
-"Anderson knows that this kind of partnership would set him for life. There is no reason to make a big deal about it, so we are taking the fight in Vegas. We wont collide frontally with the UFC, we collide sideways, after all, Anderson is their employee"
http://i42.tinypic.com/21us0.gif
Riktigt bra intervjuer med Shad, GSP; McDonald, Torres etc
1:31 "Whats up with the hairdo?"
oq-7IJqoyaU
Kwon är en riktig Sherdoglurker ser jag. :D
Intervjun var grym!
Michael Macdonald verkar så sjukt skön, haha! :D
Tricklew
2012-04-26, 21:31
yA8d8_lJwwE
Herrdjävlar vad den domaren borde få sparken.
Doctor Snuggles
2012-04-26, 21:58
Vilken idiot. Det borde gå att anmäla domare.
Jao, såg den fighten. Jävla idiot domare.
Tricklew
2012-04-26, 22:03
Ja, att helt försvarslös ta emot slag och knän i 30 sekunder är inte bara livsfarligt, det kan även ha en direkt inverkan på resten av hans karriär och allmänna välmående. Riktigt förbannad blir man.
Ni som sitter på amerikanska mma-forum. Tycker dom likadant om stopp av matcher eller är det mer "just bleed" mentalitet där?
Riktigt bra intervjuer med Shad, GSP; McDonald, Torres etc
1:31 "Whats up with the hairdo?"
Haha, moar plix!
Ni som sitter på amerikanska mma-forum. Tycker dom likadant om stopp av matcher eller är det mer "just bleed" mentalitet där?
Var en del kontrovers efter Bellator 60 även på amerikanska forum.
Känns som en bra haka kan vara sämmre för ens hälsa i vissa lägen, dom flesta skulle nog varit helt knockade typ 30 slag/knän tidigare än Warren och därmed inte tagit lika mkt stryk.
Doctor Snuggles
2012-04-26, 22:15
Han var knockad på fötterna, fast bara i sekunder åt gången. Mot slutet var hans armar helt stela, t.ex.
Men det kanske bara är detaljer.
Cung Le VS Dan Henderson
QiVl_H2TLHQ
Fy fan vad dåligt av domaren. Hur tänkte han egentligen?
Najman som mötte Pudzianovski skall nu möta Kolos egna favorit, bryggaren Robert Burneika!
V428qflM_Vgn2sw8IICkSU
Fan, försöker hitta Andersons nya bok på engelska till salu. Hittar nichts, hittar ni så lägg gärna upp en länk. Hört om ett par fucked up grejer han skrivit om. Tex om hur nära han var att skjuta Cordiero sen att det finns någon bild på honom när han håller sin döda dötter.. Låter sjukt. Måste. Läsa. Nu!
Doctor Snuggles
2012-04-27, 13:44
Najman som mötte Pudzianovski skall nu möta Kolos egna favorit, bryggaren Robert Burneika!
V428qflM_Vgn2sw8IICkSU
Lawlibawler. En misslyckad pudzilla-attack.
vLulA53ycAM&feature
In med Coleman, Rühl och diverse andra avdankade byggers i diverse suspekta freakshowmatcher ffs :D COLEMAN VS SAPP U HERD IT HERE FURST
Vad har denne Burneika för kampsportsbakgrund månntro? Vill minnas att du kwonne postade film på när han utövade Sparkamelon-do, riktigt imponerande.
Doctor Snuggles
2012-04-27, 16:24
Han är från Litauen. Det är en kampsport i sig.
Vad har denne Burneika för kampsportsbakgrund månntro? Vill minnas att du kwonne postade film på när han utövade Sparkamelon-do, riktigt imponerande.
Han har riktigt sugiga sparkar :D
Detta blir en freakshow utan like!
Doctor Snuggles
2012-04-27, 19:05
Pudde vs Sapp känns som en seriös match i jämförelse.
Pudde vs Sapp känns som en seriös match i jämförelse.
Oj! Det här får man inte missa :D
Vad i helvete?
Jag satt med käften öppen under hela den slagserien. Man ser ju klart och tydligt att det är över efter de första kanske fem sekunderna då han står mer armarna utsträckta och bara tar emot slag. Helt sjukt.
Allvarligt, får inte domaren sparken för det här?
Mark Hunt tackar fansen som ville se honom fightas för titeln mot JDS efter att Alisteroid Overroid åkte.
1QsQ_Ke7ulMhttp://i53.tinypic.com/ogf4f9.gif
Seriöst, han står ju för fan i mer än femton sekunder och skyddar sig inte ens?! Och domaren låter det fortsätta? *gah!*
Wallberg nu på TV4 Sport.
Doctor Snuggles
2012-04-27, 21:55
http://pl-sport.tv/stream-3.htm
Freakshow as we speak.
http://pl-sport.tv/stream-3.htm
Freakshow as we speak.
Vilka muppar.
young_george
2012-04-27, 22:05
Hur hände denna matchen? Ser ut som en go gatufight på steroider
Doctor Snuggles
2012-04-27, 22:10
Haha! Kan vara den sämsta fight jag sett.
Skulle en riktig fighter, t.ex Cyborg, slagits hade det varit lila och strandad. :D
panzerpig
2012-04-27, 22:19
såg ut som två jättebebisar som aldrig fightats försökte slåss..
möjligen två personer i sumodräkter.
Tediiieee
2012-04-28, 13:42
Ronda Rousey i senaste tuf avsnittet HNNNNNGGGGGG dat ass.
Ronda Rousey i senaste tuf avsnittet HNNNNNGGGGGG dat ass.
Face palm på awkwardnessen när hon kom till huset. wtf? :)
scout_scatter
2012-04-28, 14:18
kwon du är en riktig forum hjälte! Levererar i väldigt många trådar, GJ brah.
+1111 :thumbup:
Tediiieee
2012-04-28, 14:28
Face palm på awkwardnessen när hon kom till huset. wtf? :)
Ja verkligen, ganska pinsamt och se :D
eternallord
2012-04-28, 18:57
Alltså, hur kunde en domare ge Sam Sicilia rond 1? Helt bortom mitt förstånd. Att två gav Saunders rond 2 är också högst diskutabelt, men hur i satan vinner man en rond där man blir droppad av en huvudspark och i övrigt mest förlorar clincharbetet?
Om ni missade årets MMA-händelse
Byggare (Burneika) VS MMA-"fighter" (Najman som mötte Pudzi) aka Purple Beaches
1uMKrdfgOKctg-la-NmbZo
DarcyGrahn
2012-04-28, 19:22
Alltså, hur kunde en domare ge Sam Sicilia rond 1? Helt bortom mitt förstånd. Att två gav Saunders rond 2 är också högst diskutabelt, men hur i satan vinner man en rond där man blir droppad av en huvudspark och i övrigt mest förlorar clincharbetet?
Jag skulle helst sett det blivit oavgjort och fått en tredjerond. Första till Saunders och andra ronden till Sam. Men behöver domarna ha gett Saunders rond två? Jag tror snarare att dom satte rond 2 oavgjort och gav första till Saunders och på så vis vann han med ett poäng. Ingen domare borde ju kunnat ha gett Sam första ronden som du säger tycker man. Eller har du sett scorecardsen?
panzerpig
2012-04-28, 20:45
Burneika finns även i HD! för er som vill se skills riktigt tydligt!
IK6gVO7Oar8
Hah Tack för HD så man kan se legendaren och worlds best (p4p) mixed martial byggist Burneika!
All denna polska rap i början (a la Puzi entré) är ju så underbar ;)
Najman måste tjäna en hel del på att få stryk av byggare
Ska tydligen finnas en verbal överenskommelse mellan Edgar och Benson om en till match. Börjar bli riktigt drygt med returmöten, men detta lär bli en bra match oavsett.
Aldo/Koch ska tydligen också vara på gång.
eternallord
2012-04-28, 21:23
Jag skulle helst sett det blivit oavgjort och fått en tredjerond. Första till Saunders och andra ronden till Sam. Men behöver domarna ha gett Saunders rond två? Jag tror snarare att dom satte rond 2 oavgjort och gav första till Saunders och på så vis vann han med ett poäng. Ingen domare borde ju kunnat ha gett Sam första ronden som du säger tycker man. Eller har du sett scorecardsen?
Det hade gett ett unanimous decision, men officiellt så var det ett split decision, vilket betyder att någon gav vinsten helt till Sam.
Scorecardsen kom ut på Bloodyelbow, det var två domare som gett Saunders vinsten med 20 - 18 och en som gett Sam vinsten med 20 - 18. Båda är helt fel i min mening, borde varit 19 - 19 eller på sin höjd Saunders vinner med 20 - 19 (andra ronden oavgjort), men hur i hela friden någon domare kunde ge Sam båda ronderna är sinnessjukt.
DarcyGrahn
2012-04-28, 21:28
Det hade gett ett unanimous decision, men officiellt så var det ett split decision, vilket betyder att någon gav vinsten helt till Sam.
Scorecardsen kom ut på Bloodyelbow, det var två domare som gett Saunders vinsten med 20 - 18 och en som gett Sam vinsten med 20 - 18. Båda är helt fel i min mening, borde varit 19 - 19 eller på sin höjd Saunders vinner med 20 - 19 (andra ronden oavgjort), men hur i hela friden någon domare kunde ge Sam båda ronderna är sinnessjukt.
Jag tänkte istället att han gav Sam andra ronden och på något vis hade första ronden oavgjord istället. Vilket leder till att Sam skulle ha vunnit enligt en domare.
Men jag håller med dig! Att ge första ronden till Sam är ju så sjukt så det finns inte!
Burneika finns även i HD! för er som vill se skills riktigt tydligt!
IK6gVO7Oar8
HAHAHAHAHHAHA :laugh: :laugh: :laugh:
Bästa på länge, läänka mer :D
Henderson glider in med en episk H-Bomb runt 8:18 i denna intervju
REPulpa0eQQ
Brings back good memories
3piGO9b2Xqc
Doctor Snuggles
2012-04-29, 13:45
http://wac.6DE3.edgecastcdn.net/806DE3/static/mmanews/wp-content/uploads/2012/04/joey.jpg
Guess who.
Doctor Snuggles
2012-04-29, 13:56
Bra tråd om Fedor och hans (brist på) träning:
http://www.sherdog.net/forums/f61/request-expert-analysis-fedors-ground-game-2078155/
@kwon
JOEY MUTHAFUCKING BELTRAN?!?!?! Shiiiieeet, ser ju ut som han droppat till MW? Kul att se hursom.
Doctor Snuggles
2012-04-29, 14:33
@kwon
JOEY MUTHAFUCKING BELTRAN?!?!?! Shiiiieeet, ser ju ut som han droppat till MW? Kul att se hursom.
Vadå kwon? Jag är sårad.
Har någon sett något av Koch? Är han tillräckligt bra för att vara ett hot mot Aldo?
Har någon sett något av Koch? Är han tillräckligt bra för att vara ett hot mot Aldo?
Han såg bra ut mot Brookins i alla fall. Hot mot Aldo? Herregud nej.
Han är ju dock framtiden med sig så på sikt så kan han säkert utmana på riktigt.
yooii: Synd. Men det ska bli kul att se oavsett.
Matcher som kommer framöver:
Thiago Silva/Shogun
Stann/Lombard
Mackan58
2012-04-29, 22:29
Sicilia vs Saunders var grym! Skulle gärna sett en extra rond.
Doctor Snuggles
2012-04-29, 22:36
Misstänker att Stan kan få det svårt mot Lombard, om han inte förbättrar upp tdd:n ordentligt.
Blir intressant, båda har galna hakor och svingar läder. Lutar åt Lombard via ud.
killenigrillen
2012-04-30, 06:54
Thiago Silva/Shogun
Detta är för mig jävligt underligt, Silva är inte ens top 15 numera efter Gustafssonmatchen. Hur kan han huxflux få möta Shogun som är rankad 4?!
Nån som har koll vad nästa match blir för Gustafsson?
Tediiieee
2012-04-30, 07:42
Detta är för mig jävligt underligt, Silva är inte ens top 15 numera efter Gustafssonmatchen. Hur kan han huxflux få möta Shogun som är rankad 4?!
Yeah wtf?! Trodde Rampage skulle möta shogun.
Men antagligen blir det väll bader för gus, och machida kommer nog möta evans.
eternallord
2012-04-30, 08:14
Konstig fight. Ointressant också. Hade mycket hellre sett honom mot Rampage
Doctor Snuggles
2012-04-30, 10:45
Rampage ska operera knät.
Såg ni alla intervjuer med Cormiellenko och Warbaby, förresten?
"Pressern" innan var ju fascinerande och gemytligast hittills.
Konstig fight. Ointressant också. Hade mycket hellre sett honom mot Rampage
Om han dansar runt Silva, vad tror du han skulle göra mot Rampage?
Alex är inte dum. Han skulle hålla sig på avstånd å jabba cirklar runt Rampage till ett UD. Tråkig "fight".
Alex är inte dum. Han skulle hålla sig på avstånd å jabba cirklar runt Rampage till ett UD. Tråkig "fight".
Jag uppfattade det som att Rampage borde möta Shogun.
Doctor Snuggles
2012-04-30, 13:50
Jag uppfattade det som att Rampage borde möta Shogun.
Jag också. Theishs prediction machine is malfunctioning. ;)
Doctor Snuggles
2012-04-30, 14:01
Kan man se invicta fc någonstans förresten? Deras hemsida verkar inte funka.
Kaboffastar
2012-04-30, 14:54
Dags för Eddy Bengtson igen. Mot någon rysk brottare (Vasiliy Kachan - 1-1)
Någon som är intresserad?
Doctor Snuggles
2012-04-30, 14:59
Lol Liz Carmouce ser ut som Uriajah Faber.
Tyckte du att silva vs alex-fighten var tråkig?
Ryktas om att Bader ska möta Machida på UFC on Fox 4.
Gustafsson vs Lil' Nog då?
Lite info om vad som hänt en fd UFC-champ
http://www.pwinsider.com/article/68064/-big-backstage-blowup-at-extreme-rules-ppv.html?p=1
Brock flipped out backstage. He was breaking things and destroying a locker room and going off on WWE officials.
Lesnar won't be on TV for a while now.
Bronk Linsner VS Triple Bypass
http://i.imgur.com/obLfA.gif
10 mins in for Brönk VS Triple Bonk :D
S1q-pHlk_eI
Tediiieee
2012-05-01, 08:52
"Lyoto Machida nu blivit inbokad mot Ryan Bader på UFC on Fox 4 den 4 augusti."
Dafuq
eternallord
2012-05-01, 09:26
Vad pratar du om? Vi diskuterar Shogun - Silva, inte Gustafsson
Brock rädd för Allstars Overroid
http://6.imagebam.com/download/iIEhK9QpgNwKCICWHZGVnw/18776/187756082/ib1jQrEYl8s8aa.gif
panzerpig
2012-05-01, 09:47
"Lyoto Machida nu blivit inbokad mot Ryan Bader på UFC on Fox 4 den 4 augusti."
Dafuq
kan planen vara att gus möter vinnaren av jones-henderson och förloraren möter evans?
eller evans-gus?
kan planen vara att gus möter vinnaren av jones-henderson och förloraren möter evans?
eller evans-gus?
Personligen tycker jag att det låter långsökt att låta Alex stå över och ge han en titelchans direkt. Men vad vet vi..
Sätter mina få pengar på Noggen ja.
Kaboffastar
2012-05-01, 12:37
En bonusvlog av Dana inför UFC on fox 3. Rolig kille den där Dana :)
PNK3wXnwUfo
Doctor Snuggles
2012-05-01, 15:42
Bader mot Machida. Men vem ska Alex möta nu då? Finns det någon kvar i toppen som inte har en fight eller är skadad? Lil nog? Verkar som ett steg åt sidan.
Evans?
Det är ju bara Bader Lil Nog "lediga" nu. Resten är ju antingen uppbokade eller skadade. Eftersom han slog Silva istället för Nog känns det inte rätt att ge honom den matchen på nytt. Antagligen blir det Bader? Fast å andra sidan ville de ju ge honom top 5 enbart. Kan nog bli Evans? Personligen trodde jag faktiskt att det skulle bli Machida :s
Doctor Snuggles
2012-05-01, 15:51
Eh, jag sade Bader mot Machida. I första meningen. :D
eternallord
2012-05-01, 15:54
Jag gillar Evans, tror Gustafsson har helt ok chanser i den fighten och han är given no1 contender om han vinner.
panzerpig
2012-05-01, 16:11
någon som vet hur länge rampage blir borta? gus-rampage kanske kan bli nått?
UFC kanske inte vill "slösa" bort en titelmatch. Vem ska få titelmatchen om Alexander förlorar en match?
Shogun får väl en rematch om han vinner mot Silva annars
Shogun får väl en rematch om han vinner mot Silva annars
Vet inte ens om det är möjligt att marknadsföra en till match mellan dem två med tanke på hur den första såg ut. Ser hellre en re-match med Machida.
"I was injured, had staph infections, bad knees, was in a coma days before the fight. But this time it will be different."
Doctor Snuggles
2012-05-01, 17:50
Snarare: "next time, I no take flying knee".
Tror inte Shogun kan hantera Jones brottning oavsett. Titta på matchen mot Coleman t.ex. Men självklart måste han övertyga oss om att matchen kommer se annorlunda ut.
Edit: Var han verkligen i en koma dagarna innan matchen?
Skyller på att smörjmedlet till min skämtdetektor är slut.
Nu när jag ser Jones vandra igenom hela 205-divisionen med några års MMA-träning så börjar jag fundera över om divisionen är svag, eller om Jones helt enkelt är så bra. Det senare alternativet är ju att föredra för att inte ta några creds från honom.
Doctor Snuggles
2012-05-01, 18:43
Skyller på att smörjmedlet till min skämtdetektor är slut.
Nu när jag ser Jones vandra igenom hela 205-divisionen med några års MMA-träning så börjar jag fundera över om divisionen är svag, eller om Jones helt enkelt är så bra. Det senare alternativet är ju att föredra för att inte ta några creds från honom.
Svag i jämförelse med vad? Något slags teoretiskt absolut max? Andra divisioner, något som aldrig kommer gå att vederlägga?
Divisionen är svag i jämförelse till honom. Det är allt man kan säga utan att spekulera.
eternallord
2012-05-01, 20:14
TUF Brazil blir bara sämre och sämre. Svintråkiga karaktärer, de mest pinsamma och övertydliga produktplaceringarna man kan tänka sig och sega fighter.
Fedor ej imponerad av byggare och muskelberg
mYuUTGJ8BGw
Doctor Snuggles
2012-05-02, 16:18
Frågan om pröjs verkar komma upp lite titt som tätt i mma-media. Vad tycker ni? Borde man publicera hur mycket fighters tjänar totalt, d.v.s. inklusive ppv-bonus, lockerroom bonus, etc.?
Dana verkar inte tycka det, men jag undrar om det verkligen är smart. Skulle inte sporten bli mer intressant för talanger, och det bli ett större tillflöde av dessa, om det var allmän kännedom att t.ex. GSP tjänar 4-5 miljoner dollar per fight?
Köpte nyss biljetter till UFC 148, fy fan va grymt det ska bli! :D
Frågan om pröjs verkar komma upp lite titt som tätt i mma-media. Vad tycker ni? Borde man publicera hur mycket fighters tjänar totalt, d.v.s. inklusive ppv-bonus, lockerroom bonus, etc.?
Dana verkar inte tycka det, men jag undrar om det verkligen är smart. Skulle inte sporten bli mer intressant för talanger, och det bli ett större tillflöde av dessa, om det var allmän kännedom att t.ex. GSP tjänar 4-5 miljoner dollar per fight?
Jag vet inte jag. Vet inte folk som har intresse för fighting vart pengarna finns? Men jag ser inga nackdelar med att gå ut med hur mycket dom tjänar.
Aldrig hört ett bra argument om varför man inte ska publicera vad atleterna tjänar. Dana brukar prata om "nobody wants people to know what they earn" osv, men jag ser inte logiken riktigt. Det är väl nästan ett MÅSTE att gå ut med lönerna för att attrahera talanger som du säger. Vem vill dedikera sitt liv till MMA om man tjänar 20.000 i en titelmatch? Men detta måste ju Dana och co veta om, så jag måste ha missat något.
Just nu finns det ju många i MMA som tjänade ännu mindre innan. Brottare, grapplers, kickboxare osv som hade arbeten vid sidan om.
Doctor Snuggles
2012-05-02, 20:53
Jag tror det mer handlar om att Dana et al vill ha kontrollen och inte stå till "svars" för vad de betalar folk. Argumentet att en massa "kusiner" dyker fram ur buskarna för att låna pengar om man publicerar är lite svagt. Inte så svårt att luska ut vad de tjänar på ett hum, och Dana skryter själv om att UFC har skapat en massa miljonärer.
Jo, det är väl rätt många ex-brottare t.ex. som gått in i mma, och som egentligen är den enda aveny de har om de vill fortsätta karriären.
En bra sak är väl som nämndes i cormier/barnett snackisen att mma har gett skolbrottningen en ordentlig skjuts.
Har en hypotes om att det är bra för sporten om det kommer in fler duktiga brottare, då tdd:n överlag kommer bli bättre, och vi får se färre ensidiga brottningsmatcher.
Blir intressant hur det kommer gå för Jordan Burroughs, när han väl stiger in i oktagonen (olympisk guldmedaljör). Fast det kommer dröja, han vill tävla i brottning fram tills 2017. ;)
Här står det lite mer om det vi diskuterar: http://www.sherdog.net/forums/f2/mmafighting-com-next-great-heavyweight-probably-football-pads-right-now-2081375/
Om alla fullständiga löner publiceras kommer även dessa jämföras med hur mycket Lorenzo och co stoppar i sina egna fickor. Får vi reda på att 10 % av företagets totala inkomst går till atleterna kommer det bli ett jävla liv. Detta skulle nog också uppmuntra atleterna (ja, jag hatar ordet fighter) att skapa fackförbund osv.
Ang TDD så tycker jag det har blivit mycket bättre på sistonde. Strikers börjar inse hur viktigt det är med defensiv brottning. Undrar t.ex. hur mycket bättre Anderson skulle vara om han skippade all offensiv jiu-jutsu (speciellt från ryggen som han uppenbarligen jobbat en hel del på) och istället la betoningen på defensiv brottning. Allt eftersom att fler talanger kommer in i MMA och nivån höjs tror jag det blir ännu viktigare att specialisera sig.
Vad är det för kvinna som skriker under alla Jon Jones matcher? *gah!* Hans morsa?
Här står det lite mer om det vi diskuterar: http://www.sherdog.net/forums/f2/mmafighting-com-next-great-heavyweight-probably-football-pads-right-now-2081375/
Om alla fullständiga löner publiceras kommer även dessa jämföras med hur mycket Lorenzo och co stoppar i sina egna fickor. Får vi reda på att 10 % av företagets totala inkomst går till atleterna kommer det bli ett jävla liv. Detta skulle nog också uppmuntra atleterna (ja, jag hatar ordet fighter) att skapa fackförbund osv.
Ang TDD så tycker jag det har blivit mycket bättre på sistonde. Strikers börjar inse hur viktigt det är med defensiv brottning. Undrar t.ex. hur mycket bättre Anderson skulle vara om han skippade all offensiv jiu-jutsu (speciellt från ryggen som han uppenbarligen jobbat en hel del på) och istället la betoningen på defensiv brottning. Allt eftersom att fler talanger kommer in i MMA och nivån höjs tror jag det blir ännu viktigare att specialisera sig.
Det stämmer bra.
http://fightclub.tunesoul.com/files/2010/08/Finish.png
:D
Tänkte på en sak när det gäller den triangeln. Är det armlåset han klappar ur för? Ser inte ut som att Anderson drar i den särskilt mycket, och han håller i den med en arm när Chael klappar ur. Men samtidigt så håller triangeln på att öppnas. Ser ut som att han är halvvägs ute nästan.
http://www.fightertrends.com/wp-content/uploads/2010/08/anderson-silva-triangle-submit-chael-sonnen.gif
Tänkte på en sak när det gäller den triangeln. Är det armlåset han klappar ur för? Ser inte ut som att Anderson drar i den särskilt mycket, och han håller i den med en arm när Chael klappar ur. Men samtidigt så håller triangeln på att öppnas. Ser ut som att han är halvvägs ute nästan.
http://www.fightertrends.com/wp-content/uploads/2010/08/anderson-silva-triangle-submit-chael-sonnen.gif
Om jag inte minns fel så har jag för mig att efter matchen så sa han att det var triangeln som fick honom att klappa. Har inte hört honom säga något om ett armlås. Jag kan ha fel så klart, men jag har ett vagt minne angående det...
Petoria: Fy fan vad roligt. Werdum som går fram till killen vid cykeln med läsk, 15 'Head and shoulders'-flaskor i duschen med etiketterna mot skärmen och Vitors diskreta klocktittande brevid någon skylt. :laugh:
Helt okej hus och flygplan för någon som tjänar $ 100.000 per match. :D
Xv_BRPIlyN0
eternallord
2012-05-03, 16:20
Om jag inte minns fel så har jag för mig att efter matchen så sa han att det var triangeln som fick honom att klappa. Har inte hört honom säga något om ett armlås. Jag kan ha fel så klart, men jag har ett vagt minne angående det...
Detta kan givetvis vara en efterkonstruktion från Chaels sida men jag vill minnas att han förklarade tjafset omedelbart efter tappen med att han somnade av från triangeln för en sekund och visste inte vad som hände när han vaknade till, så det lär ha varit triangeln.
Detta kan givetvis vara en efterkonstruktion från Chaels sida men jag vill minnas att han förklarade tjafset omedelbart efter tappen med att han somnade av från triangeln för en sekund och visste inte vad som hände när han vaknade till, så det lär ha varit triangeln.
Det stämmer nog som du säger. Jag brukar inte lägga Chaels ord på minnet :D
Varför är de små herrarna generellt sett mycket mer tekniska? Att de är mer atletiska är förståeligt med tanke på storleken, men ren teknik?
eternallord
2012-05-03, 23:43
Varför är de små herrarna generellt sett mycket mer tekniska? Att de är mer atletiska är förståeligt med tanke på storleken, men ren teknik?
*det är lättare att med högre precision förflytta mindre massa
*snabbare, medför att antalet utförda repetitioner under samma tidsintervall är högre för en mindre person, dvs högre träningseffektivitet
*högre uthållighet, vilket också resulterar i högre träningseffektivitet
*spekulativt, men jag misstänker att skaderisken generellt är mycket lägre för de små grabbarna vilket också borde resultera i högre träningseffektivitet
Sedan får du också komma ihåg att i de tyngre klasserna, främst tungvikt så är det en prestation i sig att vara såpass stor :)
Andy Hug
http://i38.tinypic.com/6ia1s0.jpg
Utöver det som Eternal skriver så misstänker jag att fler killar är små. Större bredd ger bättre topp.
Sen kan man inte vinna på kraft på samma sätt i dom lättare klasserna. Istället får man vara mer teknisk eller atletisk än sina motståndare.
Doctor Snuggles
2012-05-04, 16:38
Lite klassisk k-1:
j0qDMMFR8_s
Det ni tar upp låter väldigt logiskt. Joe Rogan sa också, under en match, att det är väldigt vanligt att lätta och tyngre personer tränar tillsammans, vilket gör att tekniken blir ännu mer viktiga om man inte har vikten på sin sida.
https://twitter.com/#!/ToquinhoMMA/status/198238885304737792/photo/1 Hulk smash!
Frågan är om man någonsin kan vara glad över att Palhares vunnit en match och samtidigt ha ett gott samvete i behåll? Killen är ju ute efter att förstöra karriärer. Då pratar jag inte bara om UFC, utan det finns t.ex. en match där han håller i en RNC säkert 5 sekunder efter att motståndaren tappat medvetandet OCH domaren försökt bryta. Patetiskt.
Vad snackar du om? Förstöra karriärer? Han verka vara en schysst snubbe och han har lärt sig ifrån Bustamante att hålla kvar lite extra länge på submissions för att vara säker på vinsten. Efter det som hände i Bustamantes match mot Lindland. Det är jävligt mycket adrenalin inblandat i matcher så inte konstigt att han håller kvar lite extra, tvivlar starkt på att han vill skada någon.
Han har ju tagit till sig kritiken också och i matchen mot Dan Miller slutade han till och med innan domaren bröt.
Skuggvargen
2012-05-04, 19:15
Det ni tar upp låter väldigt logiskt. Joe Rogan sa också, under en match, att det är väldigt vanligt att lätta och tyngre personer tränar tillsammans, vilket gör att tekniken blir ännu mer viktiga om man inte har vikten på sin sida.
Idd, det där tog mig ett tag att inse, lärde mig aldrig att slappna av i början och låta tekniken göra jobbet utan "björnade" gärna just för att inte förlora ett vanligt "rull" :cool: Sen en vacker dag fick jag priviliget att köra med en dam på 60kg som är helt jävla briljant, jag hade fan inte en suck..
Vilken värdelös ursäkt.
1.55
Adrenalin?
wk3K-_rv6Fs
Sen händer detta alldeles för ofta för att vara ett misstag.
Vadå värdelös ursäkt? Har du någon aning om hur mycket en adrenalinkick kan påverka en när man har en submission? Dessutom så var det 3 sekunder, inte 5.
Vem har sagt att det var ett misstag, han försäkrar sig bara om att han verkligen vunnit innan han släpper. Han har som sagt lärt sig detta ifrån sin coach eftersom Matt Lindland körde en liten "ghost" tap i matchen mot honom.
Bn2n0ea2F_s
Bra dokumentär om Palhares, svårt att inte tycka om honom
Grazzafukkinrazzi
2012-05-04, 20:13
Haha, en Akira-tap heter du nu för tiden va? ;)
WAR Palhares LHW Champ 2013 - R.I.P. Jon Jones
Doctor Snuggles
2012-05-04, 20:15
Konsensus verkar vara att Paul Harris är lite lätt retarderad. :D
Missat den här? Varit uppe i tråden innan... Palhares verkar som sagt skum..
x5-HiB7L2DU
Missat den här? Varit uppe i tråden innan... Palhares verkar som sagt skum..
x5-HiB7L2DU
Mest en massa gnällande i den videon, lär er acceptera en förlust
Ja. Alla han har skadat är bara gnällande losers..
Ja. Alla han har skadat är bara gnällande losers..
Nej men det är jävligt låg stil av dem att sitta och snacka skit om honom efteråt.
Förstår inte vad han gjorde för fel heller under matchen, Avellan skrek till så han slutade dra i heel hooken. Sen börjar Avellan fortsätta röra på sig och då börjar Palhares dra igen (ser inte ens ut som att han drar så mycket, mest rullar med). Domaren borde signalerat tydligare att dem skulle börja om.
Doctor Snuggles
2012-05-04, 20:43
Nej men det är jävligt låg stil av dem att sitta och snacka skit om honom efteråt.
Förstår inte vad han gjorde för fel heller under matchen, Avellan skrek till så han slutade dra i heel hooken. Sen börjar Avellan fortsätta röra på sig och då börjar Palhares dra igen (ser inte ens ut som att han drar så mycket, mest rullar med). Domaren borde signalerat tydligare att dem skulle börja om.
Visst var det mycket domarns fel, men Paul Harris verkar onekligen lite som en klumpig halvdum jätte som skulle kunna råka kväva en kattunge när han försöker kela med den, för att han inte förstår hur stark han är.
Visst var det mycket domarns fel, men Paul Harris verkar onekligen lite som en klumpig halvdum jätte som skulle kunna kväva kattungar när han klappar dem för att han inte förstår hur stark han är.
Helt klart, men folk verkar överdriva väldigt mycket om vad han gör dessutom. Han verkar vara snäll och trevlig men han gör allt för att vinna vilket kan leda till skador ibland.
Med Pål Harris är ju grejen att han gör fel åt andra hållet med. Huvudet står lite still på mig nu och jag kommer inte ihåg vem det var han fightades emot (dan miller?)för ett litet tag sedan när han tog ut segern i förskott och började hurra som fan över att han vunnit trots att domaren inte alls hade brutit. Resulterade i att den andra lyckades återhämta sig och fortsätta fighten.
Jag tror han är ganska efterbliven och helt enkelt är lite förvirrad/lätt missförstår vad som händer när/om en annan ger upp och vad han ska göra då. Han är nog supersnäll. Jag tror inte alls han är en kille som vill göra illa andra, han förstår bara inte när man ska sluta. Lite tragiskt... och väldigt kul.
Med Pål Harris är ju grejen att han gör fel åt andra hållet med. Huvudet står lite still på mig nu och jag kommer inte ihåg vem det var han fightades emot (dan miller?)för ett litet tag sedan när han tog ut segern i förskott och började hurra som fan över att han vunnit trots att domaren inte alls hade brutit. Resulterade i att den andra lyckades återhämta sig och fortsätta fighten.
Jag tror han är ganska efterbliven och helt enkelt är lite förvirrad/lätt missförstår vad som händer när/om en annan ger upp och vad han ska göra då. Han är nog supersnäll. Jag tror inte alls han är en kille som vill göra illa andra, han förstår bara inte när man ska sluta. Lite tragiskt... och väldigt kul.
Typ så ja :D
Det var mot Dan Miller han stoppade för tidigt, delvis för att han fått så mycket kritik för att han hållt kvar i lås för länge tidigare
Doctor Snuggles
2012-05-04, 20:59
Han har nog problem med att förstå subtila nyansskillnader, helt enkelt.
Pull hard as you can = win match.
Don't pull hard as you can = lose match.
... är nog så långt hans match-iq sträcker sig. ;)
Har hört från folk som kan portugisiska att man nästan inte kan förstå vad han säger när han pratar. Att han har någon sjukt lantlig dialekt :D
wHPa_tqrwMc
Invägningarna börjar nu
Ska bli kul att se hur Vemola ser ut i MW
Doctor Snuggles
2012-05-04, 21:06
Vem?Ola! i mellanvikten? Le crazy.
Edit: fan vad han krympt då
Undrar hur mycket styrka han behåller.
Känns som han går ner en viktklass varje gång han förlorar en match. GSP får se upp snart!
Han hade ju tappat en del massa, men jävligt rippad!
panzerpig
2012-05-04, 21:23
Vad tror ni då?
Pat Barry vs. Lavar Johnson (Lavar)
Rousimar Palhares vs. Alan Belcher (Belcher)
Josh Koscheck vs. Johny Hendricks (Hendricks)
Nate Diaz vs. Jim Miller (Miller)
Doctor Snuggles
2012-05-04, 21:25
Tror tvärtom på alla, förutom Hendricks. Fast det kanske är för att jag hoppas på Hendricks.
Tediiieee
2012-05-04, 21:28
Bra lats på paul
Han har nog problem med att förstå subtila nyansskillnader, helt enkelt.
Pull hard as you can = win match.
Don't pull hard as you can = lose match.
... är nog så långt hans match-iq sträcker sig. ;)
Lol
Han verkade jävligt taggad på weigh ins iaf. Lätt läskigaste snubben i UFC :D
Vad tror ni då?
Pat Barry vs. Lavar Johnson (Lavar)
Rousimar Palhares vs. Alan Belcher (Belcher)
Josh Koscheck vs. Johny Hendricks (Hendricks)
Nate Diaz vs. Jim Miller (Miller)
Jag tror rakt av tvärt om.
eternallord
2012-05-04, 21:47
Jag tror rakt av tvärt om.
Instämmer
Doctor Snuggles
2012-05-04, 23:17
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/4070357_700b.jpg
Doctor Snuggles
2012-05-04, 23:26
http://i.imgur.com/eAea3.gif
Tror miller kan vara en dålig matchup för nate, men hoppas verkligen på diaz. Om miller kör mer fight än taktiskt så tror jag dock på nate då han i mitt tycke har bättre jitz och stående, hursom är miller starkare och bättre brottning. Beror lite på matchbilden, kanske har nate rent av en fördel i att det är framför millers hemmaplan om man ser till potentiell matchbild? Att det är 5 ronder ser jag också som en fördel.
Överlag jämna match-ups på huvudkortet, paul harris ser jag som störst favorit
The King of Heelhooks + The Queen of Armbars
http://portaldovaletudo.uol.com.br/br/media/k2/items/cache/08fdee26dc54c68dc985651dbe4d24b3_XL.jpg
Doctor Snuggles
2012-05-05, 17:08
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/529699_328085080590555_292020554197008_812339_1088 252056_n.jpg
Hade någon för något år sedan sagt att Pudden Pudzianovski skulle ha tränat med Mark Hunt alt vistats i samma rum som honom hade jag trott att personen skämtade! :D
5:27
bR1NNSw1KDo
Doctor Snuggles
2012-05-05, 18:04
Alltså, bryter de inte händerna? Verkar bara ha tunna wraps på dem.
Det brasilianska Panico-gänget skämtar lite med Chael Sonnen och ger honom en chockpenna, vilket får Chael att bli sur och bryta sönder pennan! :D
5:10
fwrfXMDg4A8
Doctor Snuggles
2012-05-05, 18:25
Pudde visar upp sin språkbegåvning:
xfLRf1WlrsE
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.