Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Shäjn Carwin Vs. Roy Nälson blir inte av :(
http://www.bloodyelbow.com/2010/10/26/1775261/shane-carwin-out-of-ufc-125-fight-with-roy-nelson
Den här sässongen av TUF måste vara den bästa på länge. Lättvikt ftw. Det finns 3-4 bra tungviktare och ett hav av kompetenta lättviktare.
Shäjn Carwin Vs. Roy Nälson blir inte av :(
http://www.bloodyelbow.com/2010/10/26/1775261/shane-carwin-out-of-ufc-125-fight-with-roy-nelson
Känns ju tyvärr ganska uppenbart att han är rädd för Nelson. Säkert blir hans rygg mirakulöst bättre så fort han kan få möta sämre motstånd.
Varför skulle han vara rädd för Nelson? Om du nu var seriös.
Varför skulle han vara rädd för Nelson? Om du nu var seriös.
Ok, jag skojjade, hade tänkt fortsätta på samma spår, men nu orkar jag inte riktigt.
Ifall jag hade gjort det så hade jag påpekat att han ju krossade Kimbo Slice som är en av "världens farligaste streetfighters"...
Hursomhelst, lite trist att matchen ställs in, det är lite spännande med Roy, känns som han redan kört mot alldeles för bra motstånd, men verkar kunna överraska.
Undra hur han skulle stå sig om han gick ner 2 viktklasser.
Förstår inte varför Roy Nelson blev matchad med Carwin från första början? Han såg bedrövlig ut mot JDS och det borde ju vara nog för att förstå att han inte är tillräckligt bra helt enkelt. Sedan är det ganska roligt att någon som tävlar på såpass hög nivå kan vara i så otroligt dålig form. Vill han ha mycket tryck bakom slagen, eller har det blivit för mycket mat på sistonde? Tycker absolut det skulle vara mycket mer intressant om han hoppa ned några viktklasser.
Ifall jag hade gjort det så hade jag påpekat att han ju krossade Kimbo Slice som är en av "världens farligaste streetfighters"...
:D
Vem tror ni ersätter Carwin nura? Brock Ledsen är ett namn som ploppar upp i diverse kommentatorfält, långsökt och orimligt med tanke på hur mycket multidimensionell råspö han fick, men visst vore det lite lite fräsigt?
Vem tror ni ersätter Carwin nura? Brock Ledsen är ett namn som ploppar upp i diverse kommentatorfält, långsökt och orimligt med tanke på hur mycket multidimensionell råspö han fick, men visst vore det lite lite fräsigt?
Stefan Struve som ska gå match i UFC 124 kanske kan matchas om? Han är väll snäppet under den bästa skaran HW men har många fighter och är relativt välkänd. Fick knocken av Nelson senast. Äh, lite dålig deal men känns inte som att HW är tillräckligt folkrik för att fylla hålet.
Stefan Struve som ska gå match i UFC 124 kanske kan matchas om? Han är väll snäppet under den bästa skaran HW men har många fighter och är relativt välkänd. Fick knocken av Nelson senast. Äh, lite dålig deal men känns inte som att HW är tillräckligt folkrik för att fylla hålet.
Hur kan någon som blev knockad av Nelson och JDS vara relevant? :D
Hur kan någon som blev knockad av Nelson vara relevant? :D
Nelson är bra?
Nelson är bra?
Ja. Bra nog? Se hur det gick i hans senaste match.
Kollade precis JDS wiki, "United States Cain Velasquez TBA TBA TBA For the UFC Heavyweight Championship" Om det nu säger något. :)
Ja. Bra nog? Se hur det gick i hans senaste match.
Att förlora stående mot JDS skulle jag inte direkt säga att det gör en dålig :D
Damn, Superior Challenge 6 som går av stapeln 29/10 i Stockholm har ju riktigt grymt fight card!
Sami Aziz vs Joachim Hansen
David Bielkheden vs Daniel Acacio
Tor Troeng vs Thales Leites
Reza "Mad Dog" vs Carlo Prater
m.m.
Ser fram emot mycket!
Kastade ett öga på fightmatrix och efter Nelsons förra match tyckte de Mike Russow, kanske fortfarande kan vara ett giltigt namn?
Tycker inte Nelson förtjänar ngt särskilt stort namn efter att ha 3 förluster på de senaste 5. Fast jag tycker ufc är lite knepiga i hur de behandlar honom.
Vad tror ni om Struwe? Om han bygger på sig mer muskler och lite mer erfarenhet, kan han bli ett framtidsnamn?
Han har ju visserligen gått rätt många matcher, men känns ändå lite som en fjunig rookie ;-)
Att förlora stående mot JDS skulle jag inte direkt säga att det gör en dålig :D
Han kunde inte ta ned honom, kunde inte göra någonting. Varför skulle han då lyckas bättre mot Cain?
Hur kan någon som blev knockad av Nelson och JDS vara relevant? :D
Nä var ingen ultimat gissning direkt =). Men hur mycket finns det att plocka av? Skitdivision.
Strikeforce FTW!
Han kunde inte ta ned honom, kunde inte göra någonting. Varför skulle han då lyckas bättre mot Cain?
MMAmath suger, behöver inte betyda något.
Struwe borde använda sin räckvidd mer som Semmy Schilt.
Struwe borde använda sin räckvidd mer som Semmy Schilt.
Eller så skiter UFC i Struve och signar Schilt!
Eller så skiter UFC i Struve och signar Schilt!
Han har redan varit signad, inte så länge bara :D
MMAmath suger, behöver inte betyda något.
I detta fallet tycker jag det gör det. Låt oss säga att någon person med inte alls särskilt bra record möter Fitch och Kos, och blir bokstavligt talat överkörd på alla plan av båda. Känns det då rimligt att denna person ska få möta GSP?
I detta fallet tycker jag det gör det. Låt oss säga att någon person med inte alls särskilt bra record möter Fitch och Kos, och blir bokstavligt talat överkörd på alla plan av båda. Känns det då rimligt att denna person ska få möta GSP?
Det jag menar är att vi inte är helt säkra på hur bra Cains striking är i jämförelse med JDS, och om det går till marken är Nelson jävligt farlig
Den lär ju vara sämre än Cains, men det är vad jag tror. Sedan är Cain en bra brottare så det låter som en riktigt urusel matchup för Nelson.
Om man kombinerade Nelsons och JDSs styrkor i en och samma fighter så hade den kunnat vinna mot Cain.
Som det är nu så ser jag Cain vara champ en längre period.
panzerpig
2010-10-26, 21:58
Cro Cop har sagt sagt att han är intresserad av att möta Nelson istf Carwin.
Vet inte vad jag tycker om det, Mirko har inte sett så rolig ut på sistone, kan bli en riktig tråkmatch, om den blir av.. ..skulle kunna bli riktigt bra också..
eternallord
2010-10-26, 22:00
Om fighten skulle bli av, så Nelson på knockout.
Börjar inte Pat Berry vara fräsh igen snart? Kom inte ihåg hur längesen det var han bröt massa ben..
eternallord
2010-10-26, 22:06
Börjar inte Pat Berry vara fräsh igen snart? Kom inte ihåg hur längesen det var han bröt massa ben..
Han är redo för länge sen, han tränade ju med Brock inför fighten mot Velasquez. Det är väl svårt att hitta en vettig matchup till honom bara.
Jo det visste jag ju när jag tänker efter, tänkte på Nelson men jag antar att han blir nertagen på någon sekund då.. Diggar Pat Barry, grymt skön kille :D
http://i56.tinypic.com/32ztmjo.gifhttp://i51.tinypic.com/2niuoom.gif
http://img22.mediafire.com/51cb2f0d1c63fbd6fe57f98be17708cc765228d360e953a385 808f8545d3143a4g.jpg
Haha underbara gif:ar, speciellt den understa :D
Cro Cop har sagt sagt att han är intresserad av att möta Nelson istf Carwin.
Vet inte vad jag tycker om det, Mirko har inte sett så rolig ut på sistone, kan bli en riktig tråkmatch, om den blir av.. ..skulle kunna bli riktigt bra också..
Tycker Cro Cop:s insats i UFC varit mycket blek. Tänk om han visat samma form som i PRIDE, då jävlar hade det blivit åka av:)
Nitrometan
2010-10-27, 11:42
Från juttub-tråden.
The Dancing Queen!
uwUD3a7DCN4
:laugh::laugh:
Doctor Snuggles
2010-10-27, 12:25
Sherdog visar att de fortfarande är ett zuffa-partiskt skämt. Brock är rankad nr 2. Seriöst? Har de käkat för mycket flugsvamp? Tittat på för många japanska Bob Sapp-reklamsnuttar?
Nitrometan
2010-10-27, 12:31
De kanske begagnar sig av illegala rökdroger?
http://img808.imageshack.us/img808/7195/bongsquad.jpg
Sherdog visar att de fortfarande är ett zuffa-partiskt skämt. Brock är rankad nr 2. Seriöst? Har de käkat för mycket flugsvamp? Tittat på för många japanska Bob Sapp-reklamsnuttar?
Haha allvarligt? :)
Jämför med när Fedor förlorade hur många placeringar för sin förlust?
Doctor Snuggles
2010-10-27, 13:12
Haha allvarligt? :)
Jämför med när Fedor förlorade hur många placeringar för sin förlust?
Ja, dessutom så såg han inte ut som en full hamnarbetare när han förlorade. Fascinerande hur man kan bli helt dominerad i princip i 2 matcher (nej, Silva blev helt apropå fortfarande inte dominerad då han faktiskt hade en guard och aktivt försvarade sig), och fortfarande vara rankad så högt, men när Fedor ser en antydan till maläten ut mot Rogers, och gör ett klantigt misstag mot Werdum, så är han nästan passé på direkten. Skulle Fedor förlora en gång till, säg mot Overeem härnäst, så skulle det inte förvåna mig om han sjönk till 8-10 eller åkte av listan. Förlorar Brock en gång till så kommer han säkert ligga top 5 fortfarande.
Nej, tacka vet jag isf elo rankings. Som jag sagt förut så borde ngn göra en mix mellan elo och prestanda/potential baserade (vettiga) rankingar, då skulle vi nog komma närmast sanningen. Nästan sugen på att göra en själv. Frågan är var man ska ta den sistnämnda datan ifrån, och vad/hur man ska exkludera ur elo (Mike Martelle är t.ex. rankad alldeles för högt, och visar på att elo kan vara helt missvisande då den bara ser till rådata om vinster och förluster oavsett organisation).
http://i56.tinypic.com/32ztmjo.gif
Brock längst fram, Sexyama till höger, Jimmy Åkesson on the mic, men vem är det till vänster?
eternallord
2010-10-27, 14:06
Känns ju tyvärr ganska uppenbart att han är rädd för Nelson. Säkert blir hans rygg mirakulöst bättre så fort han kan få möta sämre motstånd.
Hade det varit en genuint tuff matchup för honom, visst, men Carwin är en usel matchup för Nelson. Hans brottning är för bra för att Nelson skulle ta ner honom och stående kommer Carwin knocka honom.
Hade det varit en genuint tuff matchup för honom, visst, men Carwin är en usel matchup för Nelson. Hans brottning är för bra för att Nelson skulle ta ner honom och stående kommer Carwin knocka honom.
Nelsons chans är ju att ta sig till sista halvan av fighten, vilket han har visat sig kapabel till mot bättre motstånd, för att hoppas på en Carwin gas-out av rang. Inte ett helt omöjligt scenario...
Tvivlar dock starkt på att Carwin skulle fejka ryggskada pga att han skulle vara skraj, verkar inte vara Carwins stil alls och tror generellt att väldigt få fighters i toppskicktet skulle göra en sådan sak. Dessutom tror jag han har bra självförtroende när det kommer till den tekniska biten efter 10-8 ronden i sin förra fight.
...
Carwins skada kanske är en blessing in disguise om den läker bra, då det verkar som han får träna cardio under tiden. Ett marginellt muskeltapp i kombination med bättre uthållighet kanske tar honom ett snäpp uppåt, dock är ju aldrig skador skoj.
Brock längst fram, Sexyama till höger, Jimmy Åkesson on the mic, men vem är det till vänster?
shinya aoki :D
on the mic, tkr jag det ser ut som han som leder efterlyst :D
on the mic, tkr jag det ser ut som han som leder efterlyst :D
Brock Lessnar följd av Genki Sudo, Kwon och den som leder linedancen är alltså Hasse Aro?
Brock Lessnar följd av Genki Sudo, Kwon och den som leder linedancen är alltså Hasse Aro?
Är väl Aoki som dansar och har glasögon? :D
Doctor Snuggles
2010-10-27, 17:47
Apropå den löjliga sherdog rankningen; vi borde fan göra en kollo top 10 ranking, för skojs skull. Vi kan börja med HW. Alla som vill ger sitt top 10 förslag, och sedan så "räknar" vi fram ett medelvärde. Vad sägs?
Apropå den löjliga sherdog rankningen; vi borde fan göra en kollo top 10 ranking, för skojs skull. Vi kan börja med HW. Alla som vill ger sitt top 10 förslag, och sedan så "räknar" vi fram ett medelvärde. Vad sägs?
Bra idé! Kommer säkert missa en hel del, är lite trött just nu, men here goes! :D
Cain Velasquez
Fabricio Werdum
Fedor Emelianenko
Junior Dos Santos
Alistair Overeem
Brock Lesnar
Shane Carwin
Roy Nelson
Antonio Silva
Josh Barnett
Bra idé! Kommer säkert missa en hel del, är lite trött just nu, men here goes! :D
Cain Velasquez
Fabricio Werdum
Fedor Emelianenko
Junior Dos Santos
Alistair Overeem
Brock Lesnar
Shane Carwin
Roy Nelson
Antonio Silva
Josh Barnett
Kul, här kommer min:
Cain Velasquez
Fedor Emelianenko
Alistair Overeem
Fabricio Werdum
Junior Dos Santos
Brock Lesnar
Shane Carwin
Josh Barnett
Roy Nelson
Antonio Silva
Doctor Snuggles
2010-10-27, 18:41
Min är, med motiveringar:
Cain Velasquez
- Verkar vara svår att stoppa just nu. Finns kvar frågetecken, t.ex. hur han klarar sig mot JDS och hur han skulle klara Overeem eller Fedor (som vi nog tyvärr aldrig skulle få se), men tycker han förtjänar förstaplatsen i nuläget.
Fedor Emilianenko
- Meritlistan talar för sig själv, men förlusten mot Werdum och att det är svårt att avgöra hur mycket fight han har kvar i sig, gör att han inte toppar listan.
Overeem
- Mycket potential och "dagsform" i denna placering, då han inte slagits så mycket på senast. Sett fantastisk ut i K-1 på senast, och verkar bara bli bättre och bättre trots sina ansenliga antal fighter.
JDS
- Vilt kort. Svårplacerad för mig, då han inte gått så många fighter och har inte blivit testad mot en bra brottare, men visar mycket potential i sin boxning och tdd.
Shane Carwin
- Mycket tunga händer, trots problem med gasen. Borde ha vunnit mot Brock, trots sin brist på kondis, men gjorde en Fedor, d.v.s klantade sig/trodde för mycket på sin förmåga.
Werdum
- Svårt för honom, men han har onekligen vunnit mot en hel del bra, doh. Tycker han är lite ojämn dock, men han är inte Mir, tror han skulle ta Brock.
Josh Barnett
- Riktigt bra fighter, som dock lever lite på det förflutna. Blir intressant att se vad han kan göra nu i Strikeforce.
Brock Lesnar
- Har fortfarande potential, men måste lära sig lite mer trick och först och främst att inte vara så slagrädd. Ändå en ganska hög placering med tanke på hur lite han har slagits och ändå redan förlorat 2 matcher och sett för täskig ut sina senaste 2.
Antônio Rodrigo Nogueira
- Fortfarande en av de bästa, men verkar som han kanske tappat käken lite, och slagits för lite på senast.
Frank Mir
- Ja, det är svårt att placera på slutet, lite hugget som stucket.
Skulle vilja placera in Roy Nelson, men han har gjort för lite bra på senast.
delta_mats
2010-10-27, 18:44
Fedor Emelianenko
Cain Velasquez
Alistair Overeem
Fabricio Werdum
Junior Dos Santos
Shane Carwin
Brock Lesnar
Frank Mir
Josh Barnett
Roy Nelson
Cain
Fedor
Brock
Alistair
JDS
Werdum
Carwin
resten är en bit ifrån
Fedor Emelianenko
Cain Velasquez
Alistair Overeem
Fabricio Werdum
Junior Dos Santos
Shane Carwin
Brock Lesnar
Frank Mir
Josh Barnett
Roy Nelson
Var hamnar din gamle favorit Pudzianovski Mats? :D
Top 3 är riktigt svår, men jag tror skulle nog sätta Overeem som knapp favorit mot Cain då jag tror det räcker med en bra träff med MMA-handskar sedan är det nog slut med motståndaren, något jag inte riktigt ser Cain göra. Cain kan absolut ta ned honom, men hans BJJ är otestad. Visst Overeem har inte helt bevisat sig mot toppmotstånd, men tror som sagt han är favorit med rätt knapp marginal. Fedor tror jag är en riktigt jobbigt motståndare för Cain också, men jag förmår mig inte sätta han före i dagsläget.
Overeem
Cain
Fedor
JDS
Carwin
Verdum
Lesnar
Mir
Nog
Barnett/Nelson (hugget som stucket)
delta_mats
2010-10-27, 19:33
Var hamnar din gamle favorit Pudzianovski Mats? :D
Han behöver fler matcher för att platsa på en ranking.
Doctor Snuggles
2010-10-27, 19:43
Cain
Fedor
Brock
Alistair
JDS
Werdum
Carwin
resten är en bit ifrån
Som jag räknar så måste du skriva hela listan för att det ska kunna räknas.
Doctor Snuggles
2010-10-27, 19:55
Ok, gjorde en preliminär sammanställning där jag säkerligen matematiskt vämjeligt gav varje fighter poäng efter placering, d.v.s ettan fick 10, tvåan 9 osv. och räknade ihop.
=
Cain
Fedor
Overeem
Werdum
JDS
Carwin
Brock
Barnett
Mir
Nelson
panzerpig
2010-10-27, 19:58
Fedor
Cain
Overeem
JDS
Carwin
Verdum
Lesnar
Nelson
Mir
Nog
Måste erkänna att jag är osäker på ordningen i topp 5. sen kommer de fem i botten, också svåra att rangordna, måste erkänna att Nelson mycket väl kan vinna mot Lesnar. Carwin mot tex JDS men kanske inte mot Fedor, osv
Overeem
Fedor
Cain
Werdum
Junior
Barnett
Antonio Silva
Carwin
Lesnar
Mir
Att rangordna olika personer från olika organisationer känns väldigt svårt. Hur kommer Overeem på första plats? Potencial?
Overeem
Cain
Fedor
JDS
Carwin
Verdum
Lesnar
Mir
Nog
Barnett/Nelson (hugget som stucket)
Den plus ettar jag nästan..
Overeem
Cain
Fedor
JDS
Carwin
Werdum
Lesnar
Mir
Barnett
Nog
Tigerkotten
2010-10-28, 01:01
Sport Science - Cain Velasquez (UFC 121 Lesnar vs Velasquez).wmv
Ang Cain och hans "power", minns inte alla som varit med där dock.
2230 lbs, hårdare än någon annan de mätt(inkl boxare)
Z1L3sBSTYSE
Houson Alexander t.ex 1000lbs som kraft.
James Toney 1300lbs.
Randy Couture 1002
Overeem
Cain
Fedor
Brock
Carwin
JDS
Werdum
Barnett
Mir
Nelson
Kanske lite knas att sätta ubereem på toppen när han inte har blivit testat. Det man har sett av honom har dock varit imponerande och jag tror han kan slå resten på listan. Skulle Fedor komma till UFC så är jag rädd att jag skulle få se en till gammal hjälte som får stryk. Cain är ju tveklöst herre på täppan för tillfället och även om Brock har sett blek ut i sina sista framträdanden så tror jag att han kan slå dom som han har under sig. Kunde man fått in Overeem och Fedor i ufc så hade det smakat.
Att rangordna olika personer från olika organisationer känns väldigt svårt. Hur kommer Overeem på första plats? Potencial?
Jag går i princip bara på vem jag sätter som oddsfavorit i dagsläget. Jag skulle nog sätta Overeem som favorit mot alla. Då går jag givetvis inte efter närliggande resultat, utan främst uppskattat potential i dagsläget. Jäkligt svårt att uppskatta dock. Cain har imo en edge i uthållighet, snabbhet och brottning. Overeem i det stående (främst "one punch knock out power") vilket jag ser som väldigt viktigt i HW, även muskler, längd/räckvidd och submissions (jävligaste giljotinen i businessen)...
Dock absolut väldigt hypotetiskt, han har verkligen inte mött de bästa, men egentligen de två bästa som Cain har mött är Lesnar och Nog, några som jag verkligen ser Overeem spöa relativt enkelt.
Doctor Snuggles
2010-10-28, 10:39
Sport Science - Cain Velasquez (UFC 121 Lesnar vs Velasquez).wmv
Ang Cain och hans "power", minns inte alla som varit med där dock.
2230 lbs, hårdare än någon annan de mätt(inkl boxare)
Z1L3sBSTYSE
Houson Alexander t.ex 1000lbs som kraft.
James Toney 1300lbs.
Randy Couture 1002
Länkade den förut. Problemet är att testerna såg olika ut, de slog på olika saker, och man vet inte om de mätte PSI eller inte osv.
Den enda liknande jag såg var den på Rampage där han slog 1800.
Doctor Snuggles
2010-10-28, 10:58
Det är en balans mellan potential, senaste framträdanden, rekord, relevans osv.
Doctor Snuggles
2010-10-28, 11:28
Ok, uppdatering på listan sammanställt från 9 st:
1. Cain
2. Fedor
3. Overeem
4. JDS
5. Werdum
6. Carwin
7. Brock
8. Barnett
9. Mir
10. Nelson
Rosenthal hur många varningar ska du ge ut innan det är point deduction? Dom två takedownsen hade ändrat hela matchen. Sen att mark stevens fick wildcard va lite lol,
brb best wrestler in the house
brb gettin choked out in 20seconds
Quite the size difference.. :D
http://video.ufc.tv//121/UFC121_PressConference/01_UFC121_Presser.jpg
http://mmaweekly.com/wp-content/uploads/2010/10/Cain-Velasquez-and-Brock-Lesnar-at-UFC-121.jpeg
Doctor Snuggles
2010-10-28, 15:24
Grabbs, the listor. Kwonne? Nitro? Kramp? Babidi, hela listan?
Här kommer min lista.
1. Cain
2. Fedor
3. Overeem
4. Werdum
5. JDS
6. Carwin
7. Brock
8. Barnett
9. Mir
10. Nelson
Brock kanske skulle börja träna striking med denna apa? :D Bra reflexer och snabbhet!
nlXuJ5bLCeo
Inget slår karate chimp ändå! :D
El4M5tk-N1A
Grabbs, the listor. Kwonne? Nitro? Kramp? Babidi, hela listan?
Nelson är inte med på min lista, däremot har jag Fedor, Cain och Ubereem på den. :)
Cain
Fedor
Alistair
Brock
JDS
Werdum
Carwin
<huge leap>
Roy Nelson
Frank Mir
Big Nog
Typ samma lista, near identical, som Tonto Bababodi Bronx P har. Lite flytt här och där men samma i topp 3
zCIWWLnJSN4
Sweeeeeeeeeeeet *drool*
Doctor Snuggles
2010-10-28, 18:46
Nelson är inte med på min lista, däremot har jag Fedor, Cain och Ubereem på den. :)
This post is worthless without a list. :)
zCIWWLnJSN4
Sweeeeeeeeeeeet *drool*
Fan vad nice, då slipper vi förhoppningsvis kort i stil med kommande 122 i framtiden. :)
Ang top 10 så:
1. Cain
2. Fedor
3. Alistair
4. JDS
5. Werdum
6. Barnett
7. Brock
8. Carwin
9. Bigfoot
10. Nog
Tror jag... var svårare att sätta ihop än jag trodde...
This post is worthless without a list. :)
Koji Kitao
Giant Silva
Paul "The PolarBear" Varelans
Telia Tuli
Struve
Daniel "The Bull" Bobish
Scott "The Pitbull" Ferrozzo
Emmanuel Yarborough
Akebono
Butterbean
Mariuz Pudzianovski
Koji Kitao
Giant Silva
Paul "The PolarBear" Varelans
Telia Tuli
Struve
Daniel "The Bull" Bobish
Scott "The Pitbull" Ferrozzo
Emmanuel Yarborough
Akebono
Butterbean
Mariuz Pudzianovski
Jävligt kontroversiellt att år 2010 ha en top 11 HW-lista utan David Abbott!!! OMG OMG!!
Annars tyckte jag den stämde helt ok, alternativt ha med Magnus Samuelsson på ren potential
Annars tyckte jag den stämde helt ok, alternativt ha med Magnus Samuelsson på ren potential
+1
Tycker Eddy Bengtsson ska vara med också. Otroligt stryktålig, omöjlig att rubba.
+1
Tycker Eddy Bengtsson ska vara med också. Otroligt stryktålig, omöjlig att rubba.
Beaver "Beaver" Beaver
Bara för namnet annars, http://www.sherdog.com/fighter/Beaver-Beaver-19679
Ej att förglömma!
Joseph "THE HOE-BAG" Bochenek
http://www.sherdog.com/fighter/Joseph-Bochenek-832
Och hur kan man göra en HW lista utan the super hluk champion himself med?
http://img185.imageshack.us/img185/7193/minowaepic.gif
http://www.mmafight.com/wp-content/uploads/2010/01/Minowaman-Super-Hulk-belt.jpg
http://i689.photobucket.com/albums/vv252/Amac29/35b77sj-2.gif
pedersen1980
2010-10-29, 14:39
Hysteriskt!!!
+1
Den här tråden gillar du dock Tonto!:D
http://www.sherdog.net/forums/f2/brown-pride-fail-lol-1410157/
When Cain was fighting Brock at 121 the other weekend there was a bunch of meat head dudes watching it at the pub who were cheering cain on.....
"Come on Bronx Pride" they were all yelling haha, one guy even had on his NY yankees cap and was pointing at it after the fight goin "yeaaaahh they breed em tough in the Bronx, dont fuck with tha bronx etc etc etc"
Dudes were straight up honkeys as well haha.
Superior Challenge ikväll 22:45 @ TV4-Sport!
Riktigt grymt fightcard som sagt. :hbang:
Damn, Superior Challenge 6 som går av stapeln 29/10 i Stockholm har ju riktigt grymt fight card!
Sami Aziz vs Joachim Hansen
Tor Troeng vs Thales Leites
Reza "Mad Dog" vs Carlo Prater
m.m.
Ser fram emot mycket!
Superior Challenge ikväll 22:45 @ TV4-Sport!
Riktigt grymt fightcard som sagt. :hbang:
Det uppmärksammades i DN idag också, kul. :)
nmanradnävna
2010-10-29, 17:14
Coolt med Thales Leites på kortet.
Såg ni invägningarna? LOL
Var kunde/kan man se dem?
nmanradnävna
2010-10-29, 17:42
http://www.kimura.se/
Haha man fick inte direkt nån profesionell feeling där :D
Den här tråden gillar du dock Tonto!:D
http://www.sherdog.net/forums/f2/brown-pride-fail-lol-1410157/
Mina bros!
isterbuk
2010-10-29, 21:50
Superior Challenge på Tv4 Sport nu.
andreasson
2010-10-29, 22:00
Hur många svenskar går matcher?
Hur många svenskar går matcher?
Många :) Här är cardet:
Joachim Hansen vs Sami Aziz
Carlo Prater vs Raza ”Maddog” Madadi
Thales Leites vs Tor Troéng
Nathan Schouteren vs Papy Abedi
Assan Njie vs Sean Salmon
Alan Love vs Magnus Cedenblad
Graham Turner vs Hamid Corassani
Linton Vassell vs Matti Mäkelä
Maiju Kujala vs Hanna Sillén
David Aranda vs Navid Yousefi
Andreas Ståhl vs Niclas Danielsson
Danny Mitchell vs Nicholas Musoke
Simon Sköld vs Nicklas Bäckström
Read more: http://mmanytt.se/#ixzz13mg2cMFg
andreasson
2010-10-29, 22:10
Ni som är lite mer insatta i det här än mig, vilka är utropstecknen bland svenskarna?
Hamid för att det är en gammal polare! :P
Martin Löwgren kunde skymtas i Abedis ringhörna.
Martin Löwgren kunde skymtas i Abedis ringhörna.
Axon-style!
Vad hände med Thales Leites vs Tor Troéng?!
Ja varför sändes inte den, sen saknar jag även Hamids match.
Aa skumt att inte ta med en som gått titelmatch i UFC i sändningen, kanske var en rätt kass fight, eller bara ont om tv-spots?
Jag var där för att se Jocke Hansen.... Vad hände??
Ironbabe
2010-10-30, 12:14
Jag var där. Mycket testo på ett och samma ställe!
Roligt att se tjejer fightas även om de mest stod och kramades mot stängslet
nmanradnävna
2010-10-30, 15:13
Någon som vet var det går att se matcherna? (SC6)
Trodde Kimura eller MMANYTT skulle ha dom men blev bara spoilad 8 gånger istället
Finns några på youtube
Navid Yousefi vs David.Aranda
http://www.youtube.com/watch?v=lpnWm7Ow4Zs
Papy Abedi vs Nathan Schouteren
http://www.youtube.com/watch?v=stR7p8E4EiY
Assan Njie vs Sean Salmon
http://www.youtube.com/watch?v=tK9sL3pEeDw
Joachim Hansen vs Sami Aziz
http://www.youtube.com/watch?v=489HhNEo6W8
Vad hände med Thales Leites VS Tor Troeng?
Hemma Gymmaren
2010-10-30, 21:39
http://chzgifs.files.wordpress.com/2010/10/askmetomove.gif
Hehe
nmanradnävna
2010-10-30, 21:40
Vad fan är felet på MMACORE senaste dagarna
Hela Hansen vs Aziz
http://www.youtube.com/watch?v=XtU0id6o-_A
Bielkheden vs Acacio
http://www.mmavideos.pl/video/daniel-acacio-vs-david-bielkheden-superior-challenge-6
Thales Leites matchen finns ju verkligen inte att se någonstans.
Thales Leites matchen finns ju verkligen inte att se någonstans.
Did it even happen? :D
Did it even happen? :D
Haha, kan man undra. Kollade wikipedia och blev spoilad, doh. :D
Förresten, hur bra är folket i Superiour Challange om man jämför med UFC tex? Med tanke på att Thales Leites har gått titelmatcher med Anderson silva för inte så länge sedan. Kan vara svårt att jämföra.
Någon som vet var Andreas Ståhls match finns att se?
Ryktas att den här lirarn ska tillbaks till UFC och veva lite. Behöver de en till gatekeeper i HW sedan Gonzaga fick kicken månntro?
jobWWs9JeMo
Ryktas att den här lirarn ska tillbaks till UFC och veva lite. Behöver de en till gatekeeper i HW sedan Gonzaga fick kicken månntro?
jobWWs9JeMo
Snubben är ju massiv och duktig, finns ingen orsak till varför han inte skulle ha en plats i UFC förutom att Dana hellre suger av en get än att se honom vinna titeln och dra ner tittarsiffrorna till minimum. Han är tråkig att titta på och helt okarismatisk.
delta_mats
2010-11-01, 19:09
Det roliga är att Tim Sylvia förmodligen skulle vinna över Brock Lesnar.
nmanradnävna
2010-11-01, 19:13
0RHbuHBu83E
Dana White för några månader sedan om Tim Sylvia :)
06:18 in i klippet
det roliga är att tim sylvia förmodligen skulle vinna över brock lesnar.
+1
http://ka.rg.free.fr/Sherdog/Brock%20gtfo%205.gif
delta_mats
2010-11-02, 17:28
Rogan puttar iväg en slagen Lesnar? Såg asroligt ut, speciellt när han börjar fnittra.:)
Rogan anser att Brock har fått tillräckligt med tid i the limelight nu :D
"Orale! We got a new Champ now ESE!"
The actual event (det var kul dock med Lesnars slagna ansikte ;):
qi9k_1aAdqs
delta_mats
2010-11-02, 18:06
Första var roligare dock.
Dat Der Lords of the Ring
They better bring Overeem to Isengard soon! :D (UFC)
They better bring Overeem to Isengard soon! :D (UFC)
They're taking the Reem to Isengard! They're taking the Reem to Isengard! Dududuu dudududuuuu
3MQ_ue43EWM
Jorge Rivera bjuder på lite skönsång. :D
0RHbuHBu83E
Dana White för några månader sedan om Tim Sylvia :)
06:18 in i klippet
Dana White är ju slut.
Något nytt om Chael Sonnen och hans roidande? Har han sagt något om det själv?
Säg en bra MMA film utan asiater.
En MMA-film? Road-house..
Där existerar inget sånt. Det som gjorts med mma som huvudtema är ren skit.
Roligare på riktigt, t.ex ufc
Jag tänkte något i stil med Never back down, som ja förövrigt inte sett förrutom lite klipp....
Det roliga är att Tim Sylvia förmodligen skulle vinna över Brock Lesnar.
Sylvia är på samma nivå som ben rothwell.. Brock-bashandet får väl ha en gräns
Jag tänkte något i stil med Never back down, som ja förövrigt inte sett förrutom lite klipp....
Roadhouse.
Sjukt fräsiga sparkar. I jeans.
Roadhouse.
Sjukt fräsiga sparkar. I jeans.
Never surrender, heter en skithög till film.
en film om en kille som är världens bästa på slagsmål. Han övervinner motgångar, ligger med massa tjejer, och vinner filmen.
Oavsett vilka krav man har på en film så finns där inga bra mma-filmer.
en film om en kille som är världens bästa på slagsmål. Han övervinner motgångar, ligger med massa tjejer, och vinner filmen.
Det låter precis som mitt liv. Wtf?
Åter till MMA.
Doctor Snuggles
2010-11-03, 19:18
Sylvia är på samma nivå som ben rothwell.. Brock-bashandet får väl ha en gräns
Måste nog hålla med där. Salivja är en vandrande fura med rätt halvtaskig wrestling.
Men det skulle nog inte vara en helt lätt fight för Brock.
Måste nog hålla med där. Salivja är en vandrande fura med rätt halvtaskig wrestling.
Men det skulle nog inte vara en helt lätt fight för Brock.
absolut ingen lätt fight. men brock hade fått ner honom på marken snabbt, tveklöst. väl nere hade brock lätt kontrollerat honom. Det är min åsikt iaf. får se om det blir brock vs mir 3 eller brock vs roy. eller kanske brock vs tim :D
Det verkar som om att vinnaren mellan Pedro och Timmeh ska få en till chans i UFC:
http://www.middleeasy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=3255:the-winner-of-pedro-rizzo-vs-tim-sylvia-will-get-a-ufc-contract&catid=36:fighters
Får Timmeh in en bra träff så är det nog bra kört för Pedro.
nmanradnävna
2010-11-03, 21:32
Har Christan Morecraft blivit cötted? Han verkar inte dyka upp på nåt kort än iaf, vill se honom igen iaf
http://www.sherdog.com/fighter/Fat-Guy-12246
Haha :D
http://www.sherdog.com/fighter/Fat-Guy-12246
Haha :D
wtf?:D
Nunzio VS Fat Guy
http://www.cdn.sherdog.com/thumbnail_crop/600/_images/pictures/10/10133.jpg
'Jycken' har varit och kvalat för nästa säsong av TuF
http://mmanytt.se/
http://mmanytt.se/category/bloggar/magnus-jycken-cedenblad-blogg/
ingen som vill diskutera kanske det bästa TUF avsnittet genom tiderna?
http://ka.rg.free.fr/Sherdog/U%20MAD%204.gif
Tigerkotten
2010-11-05, 15:02
GSP Äger upp Kos 24/7, lurade KOS i början med lappen med hans fighters. Och nu tror KOS att Gsp t.om har anställt den där svarta killen bara för att irritera kos(vilken jag tvivlar på att gsp har).
Kos är ju allmänt störd och den senaste tiden verkar han tro på konspirationer med. Gsp kommer pounda skiten ur honom.
Doctor Snuggles
2010-11-05, 15:42
the reem episode 9 är ute
http://www.thereem.com/
Overimom är elak mot sina sparringpartners som vanligt. :D
Lite svenskt blir det också.
Såg ni förresten tuf 12 edit-magic? Kos är tydligen inte riktigt så mycket av en douche som spike vill framställa det som.
Kolla lite längre ner på mma-nytt.se
the reem episode 9 är ute
http://www.thereem.com/
Overimom är elak mot sina sparringpartners som vanligt. :D
Lite svenskt blir det också.
Haha även om det säkert gör mycket bra för andra proffsfighters att sparras mot en sån kompetent striker som Overeem, så lär ju inte vara kul... fyfan ;)
Sänker killen med ett leverslag och sedan står över honom för att markera vem som är king of the hill, heh :)
Vilket monster...
Milk Money Association?
4eH8Rh2taNg
Sparra med Overeem utan något på huvudet, aj aj alltså.
Kos är ju allmänt störd och den senaste tiden verkar han tro på konspirationer med. Gsp kommer pounda skiten ur honom.
Jag tycker om Kos lika lite som du men kolla det här: http://prommanow.com/index.php/2010/11/04/josh-koscheck-might-not-be-who-you-think-he-is/
Tigerkotten
2010-11-05, 17:57
Jag tycker om Kos lika lite som du men kolla det här: http://prommanow.com/index.php/2010/11/04/josh-koscheck-might-not-be-who-you-think-he-is/
sett den, visst starkt och be om ursäkt. Men hur mycket har Kos inte hoppat på GSPs fighters? Fast det är väl också de som också ger tebax/börjar.
Men som nu så var det ju den där nissen som sa saker till Brad Tate (eller vad den nissen heter). Han svarade tebax, tror istället att det var knä snacket som gjorde kos arg. Då kos enligt många fakeade att han fick ett knä i huvudet en ggn.
Jo, jag såg det senare faktiskt. Och det hjälper honom ju, såklart. Men jag tycker faktiskt inte det ändrar min uppfattning allt för mycket. Jag gillar inte personer som är tykna, retas och försöker vara rolig på andras bekostnad. Jag hoppas på en 4-5 rundor där kos får stryk rakt genom men inte blir KO eller subbad. Mmm.. blod ;)
KOS wins first round via Homoplata! (Motorboatin' dat ass)
Jag förstår dock kaxiga mma-fighters. Såklart man snackar skit om man kan backa upp det.
Först och främst så är det Tv, det är väl klart som fan alla spelar apa där om de får chansen :)
För att citera Magnus "jycken" Cedenblads blogg ang TUF.. (som för övrigt är på TUF-tryout kanske man bör tillägga.. :) )
: "Vi fick först en genomgång där han förklarade att ”I dont give a fuck how many people u have fucked up I only care about doing good tv so I want characters, I cant do good tv with 16 boring motherfuckers”."
Jag tror dock verkligen inte att Kos är den softaste killen i världen, men hans badboy-attityd är definitivt pålagd för att tjäna ett syfte.
Doctor Snuggles
2010-11-05, 19:53
Han kanske inte är den skarpaste kniven i tvättmaskinen, men han passar wrestling-fansen som gått över till mma som huvudet i dumhatten. Som "heel" så skapar han intresse, och drar mer pengar till Dana. Gissa om det visar sig i hans checkar så småningom eller inte?
Fick mig iaf ett gott skratt i den scenen (avsnitt 7) då KOS säger om GSP's medic "I don't know what he is doing here, he is a male nurse, aaand I don't know what he is doing here"! haha :D
Kosh Josheck är BÄST!
Ägande TUF-säsong!
Jag förstår dock kaxiga mma-fighters. Såklart man snackar skit om man kan backa upp det.
Är väl inte en självklarhet. Nåja, det är nog mer en personlighetsgrej misstänker jag. Jag menar, vissa är lika tykna som kos och kan inte backa upp det.
Jag tror dock verkligen inte att Kos är den softaste killen i världen, men hans badboy-attityd är definitivt pålagd för att tjäna ett syfte.
Det finns säkert något i det i vissa situationer. Såklart vi inte kan eller vet allt om snubben utifrån vad vi sett på tvn. Vem vet..
Han kanske inte är den skarpaste kniven i tvättmaskinen, men han passar wrestling-fansen som gått över till mma som huvudet i dumhatten. Som "heel" så skapar han intresse, och drar mer pengar till Dana. Gissa om det visar sig i hans checkar så småningom eller inte?
Jo såklart. Dana har nog inget att ge massor med stålar till en vrålapa. Bara det drar mycket folk till ppv så.
eternallord
2010-11-05, 23:37
This just in, ny MMA-artikel från Seanbaby.
Inte hans bästa arbete, men fortfarande roligt. Denna gången behandlar den "A book of insults" för Josh Koscheck. Utdrag:
"#403: The only difference between a Josh Koscheck fight and gay sex is that gay sex sometimes finishes" ZING!
"#1,001: You're a great wrestler, Josh. And I mean that in the same way i might tell AIDS that it's a great weight loss plan" Classic!
Enjoy:
http://www.cracked.com/blog/a-book-insults-just-ufc/
Kosh Joscheck > All!
Motorboat their asses Kos!
Skulle vara rätt kul ändå om KOS skulle ta bältet från George Sankt Pär :D
Nej verkligen inte *grr*
Angående videon där han berättar om varför han reagerade som han gjorde så snackar han ju mer skit om de i GSPs lag
Kos via overhand right round 2.
GSP via rage
http://i10.photobucket.com/albums/a145/Shiftybob11/GIFs/GSP2_1.gif
http://i1108.photobucket.com/albums/h411/GetJerms/Forums/MSR-1.png
Vem tror ni vinner mellan Shogun och Rashad då? Själv tror jag Shogun på KO/TKO
Haha, fan vad seriöst ni verkar ta det. Ganska uppenbart att det mesta är spel för kamerorna? :D
Haha, fan vad seriöst ni verkar ta det. Ganska uppenbart att det mesta är spel för kamerorna? :D
Tycker det är ganska seriöst att en professionell MMA-fighter tar stryptag på en sjuksköterska bara för att han inte klarar av att folk snackar skit tillbaka mot honom. Minskar inte direkt stereotypen av MMA-fighters som aggressiva personer som bara vill slåss.
Visst, kanske överreagerar lite men blir trött på Koschecks mobbar-personlighet
*Håller tummarna för Jycken och Jonathan i TUF uttagningen.*
Båda är mkt duktiga med svenska mått mätt, hoppas det räcker. Tyvärr är det nog bara en viktklass som Dana väljer.
Det är ju en dokusåpa med manus.
*Håller tummarna för Jycken och Jonathan i TUF uttagningen.*
Båda är mkt duktiga med svenska mått mätt, hoppas det räcker. Tyvärr är det nog bara en viktklass som Dana väljer.
Absolut. Skulle vara otroligt roligt om dom fick en chans!
Det är ju en dokusåpa med manus.
Absolut. Skulle vara otroligt roligt om dom fick en chans!
Det är sant men det är också en bild utåt av mma-utövare. Dom kampsportare som jag har träffat i norden är oftast ödmjuka isrottsmän.
Vore otroligt skoj att få in et par svenskar i den serien, då kanske till och med den svenska pressen kunde tänka sig att skriva ett par rader som inte är negativa.
Om inte Kos vinner över GSP känns det som ingen annan ens har en chans. Ändå måste vi lida oss igenom sömnpiller som gsp vs shields och gsp vs fitch innan vi kan få se FIYAHWORKS GSP VS SPIDAH SILVA!
Det är sant men det är också en bild utåt av mma-utövare. Dom kampsportare som jag har träffat i norden är oftast ödmjuka isrottsmän.
Kan nog tänka mig att Josh är ganska ödmjuk i verkligheten också. Många som kollar på mma är nog lite av "badboy" typen, och då lockar man givetvis mycket tittare om det är lite bråk och liknande i serien. Jag som är en ödmjuk mjukis i verkligheten tycker också det är väldigt roligt att se lite tension och bråk i programmet. Skulle alla ligga och kramas hela dagarna skulle det inte alls vara lika roligt. Drama är ju själva byggstenen i dokusåpor, och då är såklart bråk givet.
Precis som när en match hypas - folk som ska mötas är redo att döda varandra, men efter matchen kramas dom och snackar om hur mycket dom respekterar varandra. Behöver ju inte nödvändigtvis alltid vara så, men ofta. Nu blev det jävla mycket text här. :D
FIYAHWORKS GSP VS SPIDAH SILVA!
Make it happen! Ju längre tid det tar, desto mer fördel för GSP. Tror jag, då.
En fråga; jag ska på Rumble of the Kings den 27:e. Någon som vet vart man kan spela på matcherna?
Skulle alla ligga och kramas hela dagarna skulle det inte alls vara lika roligt. Drama är ju själva byggstenen i dokusåpor, och då är såklart bråk givet.
Jag hade gärna sett bara träning+match och skippat såpa-delen. Det blir dock inte bra tv för den breda massan då.
Jag hade gärna sett bara träning+match och skippat såpa-delen. Det blir dock inte bra tv för den breda massan då.
Precis. :thumbup:
nmanradnävna
2010-11-06, 21:25
Make it happen! Ju längre tid det tar, desto mer fördel för GSP. Tror jag, då.
Tror det med. Och det grämer mig nåt så fruktansvärt!!
http://ka.rg.free.fr/Sherdog/U%20MAD%204.gif
Wandeco vill ha tillbaka Shogun och Anderson
9_oqMuF8S84
Haha fan va bra bild :D
http://i141.photobucket.com/albums/r55/gamble4real/Graciesonaplanecopy2.jpg
Doctor Snuggles
2010-11-07, 15:34
Inte riktigt mma, men gillar man sumo är ett nostalgi-tips är att kolla på matcher med Chiyonofuji "the wolf" Mitsugu, en av de mest dominanta och samtidigt lättaste (120kg) sumo mästarna som funnits. Minns en match där han lyfte ut Akebono (eller ngn av motsvarande kroppshydda) ut ur ringen - grymt stark var han.
cceHLwhTv90
Inte riktigt mma, men gillar man sumo är ett nostalgi-tips är att kolla på matcher med Chiyonofuji "the wolf" Mitsugu, en av de mest dominanta och samtidigt lättaste (120kg) sumo mästarna som funnits. Minns en match där han lyfte ut Akebono (eller ngn av motsvarande kroppshydda) ut ur ringen - grymt stark var han.
Sumo är klart coolt.
Doctor Snuggles
2010-11-07, 15:48
cceHLwhTv90
Konishiki var det han lyfte ut. Konishiki vägde som mest 273 kg. :D
Inte kunnat hitta videon, tror att det är matchen från 1984 om ngn är intresserad.
Han hade dock svårt för honom oftast, av förklarliga skäl.
cceHLwhTv90
Jag följde sumo religiöst när det gick på Eurosport en gång i tiden, nu ser man det aldrig mer på gratis TV. Takanohana var den siste Yokozunan jag följde, nu vet jag inte vem som är aktuell. Han var snabb, teknisk och stark, Akebono var bara gigantisk och inte rolig att titta på. De bästa med det hela var de inledande ritualerna innan matcherna och alla "stare-downs". :cool:
Sumobrottning äger.
http://asset.soup.io/asset/0915/8980_da5d.gif
En sak jag tänkt på. Hur kan GSP ragdolla en brottare som Josh, när han själv kommer från en karatebakgrund?
En sak jag tänkt på. Hur kan GSP ragdolla en brottare som Josh, när han själv kommer från en karatebakgrund?
Finns talanger inom alla sporter, GSP lär sig snabbt och är extremt atletisk
Hemma Gymmaren
2010-11-07, 18:15
Vart ser jag Tuf ? utan att behöva ladda ner.
Condemned
2010-11-07, 18:44
Kollat igenom dom senaste TUF-avsnitten nu och det är klart att Kos gör mycket för att det är en dokusåpa, men ändå, vafan. Han beter sig som en jävla idiot mest hela tiden. Är han sån i verkliga livet så tycker jag synd om honom.
Vad tror ni om Overeems kondition som tungviktare? Har inte kollat så mycket på hans K-1 matcher, och när det gäller mma har vi en bunt med avslut i första ronden a lá Carwin.
Vad tror ni om Overeems kondition som tungviktare?
Har sett ganska bra ut hitintills faktiskt, men kommer bli intressant att se när han möter bättre motstånd
Har sett ganska bra ut hitintills faktiskt, men kommer bli intressant att se när han möter bättre motstånd
Vilka matcher syftar du på då?
Vilka matcher syftar du på då?
Ja dem flesta har ju varit över ganska snabbt, men har nog inte sett han gassa i någon fight än :D
eternallord
2010-11-08, 21:14
Duktiga tränar, extremt atletisk och en himla massa steroider :)
Tigerkotten
2010-11-08, 21:31
Ja för att få GSPs muskelmassa när man tränat i 15år + går absolut inte gå att få utan roids. :smash:
DarcyGrahn
2010-11-08, 21:36
Ja för att få GSPs muskelmassa när man tränat i 15år + går absolut inte gå att få utan roids. :smash:
Man kan ta steroider utan att vara inriktad på att öka sin muskelmassa. Till exempel för att kunna köra mera träningspass, bli starkare, snabbare osv....
nmanradnävna
2010-11-08, 21:51
Man kan ta steroider utan att vara inriktad på att öka sin muskelmassa. Till exempel för att kunna köra mera träningspass, bli starkare, snabbare osv....
Men det är bara om man använder det för att bygga stora muskler som man blir aggressiv och slår sönder bilar!
DN har lyckats producera en bra artikel om MMA, främst svensk sådan. Den kändes faktiskt skriven av en neutral journalist som inte låtit artikeln bli färgad av sina egna åsikter. Läsvärd!
Blod, svett och underhållning (http://www.dn.se/livsstil/intervjuer/blod-svett-och-underhallning-1.1203718)
Helt klart läsvärd. Jag trodde antalet utövare faktiskt var fler men det kommer nog att växa ytterligare.
Helt klart läsvärd. Jag trodde antalet utövare faktiskt var fler men det kommer nog att växa ytterligare.
Det kommer inte bara växa i Sverige, det kommer även bli världens största sport.
eternallord
2010-11-09, 08:32
Det kommer inte bara växa i Sverige, det kommer även bli världens största sport.
Fallit för Dana W-hypen? Inte en chans att MMA skulle bli världens största sport. Däremot kommer den definitivt bli så pass stor att politiker och alla andra måste bli tvungna att sluta ignorera den.
Det kommer aldrig hända. Men det kommer säkert peta ner ett par idrotter.
Nitrometan
2010-11-09, 09:19
Har GSP åkt fast i nåt test? Vad har du annars för grunder att anklaga honom?
eternallord
2010-11-09, 09:34
Har GSP åkt fast i nåt test? Vad har du annars för grunder att anklaga honom?
Det var egentligen mest sagt med glimten i ögat, men jag tror man lurar sig själv om man inte inser att det är en majoritet av eliten som brukar
PEDs.
Nitrometan
2010-11-09, 09:57
Mycket möjligt, men tills folk har åkt fast kan man ju inte sitta och anklaga dem.
Jag menar att uppnå GSP:s fysik eller prestation är ju inte omöjligt utan droger.
Det kommer aldrig hända. Men det kommer säkert peta ner ett par idrotter.
Amatörboxning, brottning och judo mm har enligt mitt tycke åtminståne på elit nivå blivit rätt tråkiga, dock inte att utöva dem på lägre nivå. Det har blivit nåt slags ultimata vinnar-tekniken över dem, samt boxningen gjorts lite säkrare så man inte ser dess fulla span av tekniker de inehåller. Där har väl MMA fortfarande en fördel även om jag tycker matcherna går lite väl snabbt numera. Man skall ladda länge för en match sen *pang, pang, pang* slut.
eternallord
2010-11-09, 12:38
Mycket möjligt, men tills folk har åkt fast kan man ju inte sitta och anklaga dem.
Jag menar att uppnå GSP:s fysik eller prestation är ju inte omöjligt utan droger.
Overeem har inte heller åkt fast, känns det rimligt att vi antar att han är ren? Steroidbruket inom mma har sällan med storleken att göra för övrigt utan beror nog snarare på återhämtningsförmåga och dylika saker. Att bibehålla den träningsregim som mänga fighters utsätter sig själva för dag ut och dag in utan att bidra med något komplement är snudd på omöjligt. Många av de fighters som har åkt fast är absolut inte biffiga killar.
Nitrometan
2010-11-09, 13:28
Overeem har inte heller åkt fast, känns det rimligt att vi antar att han är ren?
Ser man till hans utveckling de senaste åren så känns det inte som en rimlig slutsats att han skulle vara ren. Men tills det finns positiva tester så vet vi ju inte.
Steroidbruket inom mma har sällan med storleken att göra för övrigt utan beror nog snarare på återhämtningsförmåga och dylika saker. Att bibehålla den träningsregim som mänga fighters utsätter sig själva för dag ut och dag in utan att bidra med något komplement är snudd på omöjligt. Många av de fighters som har åkt fast är absolut inte biffiga killar.
Givetvis är det så. Men man ska ändå akta sig för att kasta ur sig anklagelser hursomhelst. Man kan tåla bra mycket träning.
delta_mats
2010-11-09, 13:35
Overeem har inte heller åkt fast, känns det rimligt att vi antar att han är ren? Steroidbruket inom mma har sällan med storleken att göra för övrigt utan beror nog snarare på återhämtningsförmåga och dylika saker. Att bibehålla den träningsregim som mänga fighters utsätter sig själva för dag ut och dag in utan att bidra med något komplement är snudd på omöjligt. Många av de fighters som har åkt fast är absolut inte biffiga killar.
MMA utövare tränar inte så extraordinärt hårt eller mycket om man jämför med många andra idrotter. Finns många idrotter där det tränas väldigt mycket och väldigt hårt där dopingtester är standard både vid tävlingar och oanonnserade tester på utövare.
Amatörboxning, brottning och judo mm har enligt mitt tycke åtminståne på elit nivå blivit rätt tråkiga, dock inte att utöva dem på lägre nivå. Det har blivit nåt slags ultimata vinnar-tekniken över dem, samt boxningen gjorts lite säkrare så man inte ser dess fulla span av tekniker de inehåller. Där har väl MMA fortfarande en fördel även om jag tycker matcherna går lite väl snabbt numera. Man skall ladda länge för en match sen *pang, pang, pang* slut.
Jag tänkte mer i allmänna termer, eller kategorier kanske är rätt ordval. Du fokuserar mycket på kampsporter. Jag tänkte mer på idrott och sport generellt. Jag kan tänka mig att mma har mer deltagare/utövare/registrerade medlemmar/utövare än vissa mer "kända" sporter. Frågan är väl om mma kommer ta sig upp på en top-10 lista sett till antalet utövare. Finns säkert någon internetkälla över de tio största sporterna sett till utövare, någon som vet? Fotboll håller nog en ganska given och ointaglig förstaplats.
Doctor Snuggles
2010-11-09, 16:35
Ser man till hans utveckling de senaste åren så känns det inte som en rimlig slutsats att han skulle vara ren. Men tills det finns positiva tester så vet vi ju inte.
Hur tänker du nu? Han har väl ökat relativt långsamt i vikt och muskler iom hans övergång till HW? Särskilt med tanke på att han enligt utsago inte ens tränade styrketräning innan och var tvungen att cutta ordentligt för att kunna rymma sig i LHW.
MMA utövare tränar inte så extraordinärt hårt eller mycket om man jämför med många andra idrotter. Finns många idrotter där det tränas väldigt mycket och väldigt hårt där dopingtester är standard både vid tävlingar och oanonnserade tester på utövare.
Detta tänkte jag också på.
..Särskilt med tanke på att han enligt utsago inte ens tränade styrketräning innan..
Klassiker. :D
Ja dem flesta har ju varit över ganska snabbt, men har nog inte sett han gassa i någon fight än
Haha, var väl det jag tänkte. Vi får se hur det går mot lite bättre motstånd. Hoppas absolut inte att det blir något i stil med Carwins förlust mot Brock. Men att ha bra kondition på 115 stenhårda (?) kilon kan ju inte vara särskilt lätt.
pPBR3sM-cU4
Wtf :D Pro Muay Thai istället för Pro Wrestling?
Doctor Snuggles
2010-11-09, 17:57
Klassiker. :D
Ironi? Med tanke på att t.ex. Frank Mir inte heller tränar styrketräning ordentligt (han började inför Carwin fighten), så är det väl inte särskilt märkligt? Vissa är stora av naturen nästan oavsett vilken träning de utsätter sig själva för. Ju äldre man blir, ju svårare blir det att hålla vikten nere också också.
Haha, var väl det jag tänkte. Vi får se hur det går mot lite bättre motstånd. Hoppas absolut inte att det blir något i stil med Carwins förlust mot Brock. Men att ha bra kondition på 115 stenhårda (?) kilon kan ju inte vara särskilt lätt.
Muskler drar förstås en massa syre. Men ligger man på en vikt naturligt sett, trots intensiv kardioträning osv, så torde ens kondition vara rätt bra vid den vikten. Hans gastank påstås ju ha lidit pga att han var tvungen att skära så mycket i vikten förut. Det beror nog också på hur avslappnad och smart man är i fighten. Att gå adrenalindumpa slut sig som Carwin är nog inte den bästa taktiken, t.ex.
video
Helt klart mer underhållande iallafall! :D
Ironi? Med tanke på att t.ex. Frank Mir inte heller tränar styrketräning ordentligt (han började inför Carwin fighten), så är det väl inte särskilt märkligt? Vissa är stora av naturen nästan oavsett vilken träning de utsätter sig själva för. Ju äldre man blir, ju svårare blir det att hålla vikten nere också också.
Det var faktist Frank Mir jag tänkte på! Känns som en ganska bra förklaring till att ha gjort enorma ökningar. Men varför skulle Mir inte ha styrketränat innan? Meh. :D
Muskler drar förstås en massa syre. Men ligger man på en vikt naturligt sett, trots intensiv kardioträning osv, så torde ens kondition vara rätt bra vid den vikten. Hans gastank påstås ju ha lidit pga att han var tvungen att skära så mycket i vikten förut. Det beror nog också på hur avslappnad och smart man är i fighten. Att gå adrenalindumpa slut sig som Carwin är nog inte den bästa taktiken, t.ex.
Du menar att han skulle ha bra kondition eftersom han slipper cutta? Han har ju fortfarande en hel del muskler. Sedan har han lagt på sig väldigt mycket massa på relativt kort tid, och då kan man ju fråga sig hur mycket fokus det var på konditionen.
Doctor Snuggles
2010-11-09, 18:20
Det var faktist Frank Mir jag tänkte på! Känns som en ganska bra förklaring till att ha gjort enorma ökningar. Men varför skulle Mir inte ha styrketränat innan? Meh. :D
Mir har nog tränat styrketräningsliknande innan, men antagligen mer uthållighetsinriktat för mma, typ mycket kroppsviktsövningar o dyl. Själva mma-träningen är ju en hel del stimulans för tillväxt, äter man ordentligt och har generna på det så är det ju inte så svårt att bli stor.
Du menar att han skulle ha bra kondition eftersom han slipper cutta? Han har ju fortfarande en hel del muskler. Sedan har han lagt på sig väldigt mycket massa på relativt kort tid, och då kan man ju fråga sig hur mycket fokus det var på konditionen.
Enligt vad jag läst så kan man tappa väldigt mycket kondis av att cutta.
Vad var Overeems gåomringvikt vid LHV? 230 lbs?
Isf har han gått upp ca 25 lbs på 3 år. D.v.s. ca 10 kg, eller 3-4 kg per år.
Ät:
Dkg5Sx-o1m8
Hm, det har du rätt i. Men är han inte hårdare nu än han var då på 230?
Doctor Snuggles
2010-11-09, 18:29
Hm, det har du rätt i. Men är han inte hårdare nu än han var då på 230?
Han låg på 205 vid match. Vet inte om han är hårdare, svårt att säg. Mer muskler kan ju ha kickat upp ämnesomsättningen lite.
Även om vi dubblar och kortar ner tiden, säg 40 lbs på 2 år (han kanske ligger några kg över sin matchvikt normalt), så gick t.ex. just Mir upp 20 lbs på 6 månader. Varför är det ingen som roidanklagar honom?
Kom ihåg att Overeem också är 1.95 och har 207 cm reach. Han såg rentutav spinkig ut vid LHW. Det är mycket kropp att kunna placera ut muskler på.
Har varit en hel del snack om honom också. Skillnaden är nog att Overeem är snäppet hårdare, och att han har slagits i Japan ett tag, där det inte är lika "strikt" vad det gäller doping som det är i UFC - där Frank i princip alltid har slagits. Sen har ju Overeem ett "moonface" och lite sådana småsaker. Hurvida strikt det igentligen är med dopingstester i UFC låter jag vara osagt. Personligen har jag inga problem med att se dopade atleter. Bättre och mer underhållande matcher för oss.
Doctor Snuggles
2010-11-09, 18:46
Äh, det där är lite överdrivet med hur hans huvud har förändrats. Har jämfört tidigare med efter, och det är minimala skillnader. Inget som inte kan förklaras med viktökning och t.ex. som att han var hårdare förut runt ansiktet (han var antagligen hårdare överlag, även om det inte såg ut så).
Jag bryr mig för övrigt inte om roidbruk särskilt mycket heller. Poängen är bara att jag inte tycker att misstankarna om hans eventuella sådana är legitima.
Apropå hans kondis, så tränade han tydligen inte kondis specifikt förut heller:
VIUcNghhjz4
Självklart kan man få det utan att dopa sig, men det ju något man har uppmärksammat pga viktökningen som verkar ha bestått av i princip bara muskler. Ungefär som gyno på "naturliga" bodybuildingtävlingar. :D
Doctor Snuggles
2010-11-09, 19:14
Självklart kan man få det utan att dopa sig, men det ju något man har uppmärksammat pga viktökningen som verkar ha bestått av i princip bara muskler. Ungefär som gyno på "naturliga" bodybuildingtävlingar. :D
Som sagt, jag tycker inte eventuella misstankar är motiverade baserat på OVerimoms kroppstyp, längd, och tid det tog. De är snarare motiverade av att den genomsnittlige personen besitter, ja, genomsnittliga gener. Lesnar var också ett monster vid 15-16 års ålder t.ex. , och jag har själv i mitt liv träffat genetiskt begåvade personer som knappt rör en skivstång och ändå är osedvanligt starka och/eller stora och som jag kan vara rimligt säker på inte har tagit AAS (t.ex. en kille som vid 14-15 års ålder var större och starkare än de flesta vuxna jag sett, utan att ens ha sportat något). Visst, det är fullt möjligt och inte helt osannolikt att båda har tagit aas i någon period av sitt idrottsliv, men folk verkar vilja få det att framstå som något helt självklart och att man är naiv om man man tror något annat.
Kollade runt lite på youtube och hittade den här kommentaren;
He weighed in at 224 against Buentello. Then he weighed in at 254 exactly 13 months later for the k-1 grand prix. That's 30 pounds of lean muscle in basically a year. That's impossible without steroids. Especially for a fully matured man.
Stämmer detta?
Josh ain't no stranger to PEDs :D
http://postfiles10.naver.net/20100623_153/michaelmyers_1277218952983EOVpL_jpg/%EC%A1%B0%EC%89%AC_%EB%B0%94%EB%84%B7_michaelmyers .jpg?type=w2
Prime Wanderlei
http://postfiles9.naver.net/20100419_216/michaelmyers_1271612164815JDodk_jpg/%EB%B0%98%EB%8B%AC%EB%A0%88%EC%9D%B4_%EC%8B%A4%EB% B0%94_michaelmyers.jpg?type=w2
http://postfiles6.naver.net/20091226_21/michaelmyers_1261757363963bjuqX_jpg/%EC%B2%99_%EB%A6%AC%EB%8D%B8_michaelmyers.jpg?type =w2
Ingen av länkarna funkade.. :D
Märkte det, skitsamma.
Kör en Enter i addressraden cero
http://img178.imageshack.us/img178/7629/randypierre.gif
GSP är en ganska stor WW ändå
Lite Popeye över Randy där :D
Jaså? *rolleyes*
http://img593.imageshack.us/img593/4729/gspkoscheckcopy.jpg
:D
http://img178.imageshack.us/img178/7629/randypierre.gif
GSP är en ganska stor WW ändå
Den här bilden passar nog bra att tugga svamp till och ha på psykedelisk musik. :Virro
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.