Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
man kan köpa den för 2 dollar på ufcs hemsida
Nån som vet var man kan se Bielkhedens match? PMa en länk tack, vill inte spoila och glo i tråden :)
+ på den.
Spoiler Warning ..
Varför skall Bjelkis gå och loosa för, så typiskt.. Rear naked i första ronden.
Hepp hepp
Tråkig gala, tycker dock det va skoj att Shogun spöade chuck. Men hoppas Silva får möta GSP och för riktigt med stryk! :)
Doctor Snuggles
2009-04-19, 21:25
Glöm, GSP skulle bli knäckt som alla andra. GSP är bra men aldeles för förutsägbar.
Galan var sisådär, men jag blev grymt irriterad på den sugiga kanadensiska horpubliken som buade. Satt det bara en massa fyllbultar o bönder i publiken eller? Att sedan också bua under domslutet är bara enormt otacksamt och äckligt. Idioter.
Glöm, GSP skulle bli knäckt som alla andra. GSP är bra men aldeles för förutsägbar.
Galan var sisådär, men jag blev grymt irriterad på den sugiga kanadensiska horpubliken som buade. Satt det bara en massa fyllbultar o bönder i publiken eller? Att sedan också bua under domslutet är bara enormt otacksamt och äckligt. Idioter.
Nu sitter du alltså och kallar Gsp, en kille med 18 - 2 i matchstatistik som fullständigt dominerar en viktklass som är betydligt mer konkurrenskraftig än Silvas för förutsägbar? Gsp har minst lika stort register som Silva med skillnaden att han inte dansar runt som nån jävla hulahula muhammed ali wannabe.
Sen att bua ut den förmodligen tråkigaste titelmatchen i UFC;s historia tycker jag är berättigat. Jag hade fanimej buat jag med.
Bielkhedens match
http://www.zshare.net/video/58882729b94ccde0/
Det tråkigaste är alla som får chansen att möta/besegra Anderson Silva och verkligen göra en minnesvärd match som istället bara survivalistiskt tänker på att hålla matchen ut.
Hade jag fått chansen hade jag tagit många risker och chanser, vara så oberäknelig och galen som möjligt.
Blir man knockad så minns folk en iaf (åsså får man vara med på Anderson Silvas highlight! lol)
Leites insats ökade inte hans kurs precis.
Roligare blir det vid Silva VS GSP! GSP! GSP!
Ja det är ju liksom en titelmatch de går, vem vet om chansen nånsin kommer tillbaka (speciellt med en sån klen insats), in å mata för helvete! Ge han en skalle i clinchen å kör lite dirty boxing ;)
Och ingen är gladare än jag att shogun visade att han är tillbaka!!! :hbang: Tillbaka med facestomps och soccerkicks så är allt som det ska vara igen :D
Spoiler
Vad faan sysslade bielkheden med! Han har ju sett ut att vara i så sjukt bra jävla form och så kommer han in och lyfter inte ens ett finger i offensiven. Råttapan också. Vad tror ni, är han ute för gott nu eller?
Spoiler
Vad faan sysslade bielkheden med! Han har ju sett ut att vara i så sjukt bra jävla form och så kommer han in och lyfter inte ens ett finger i offensiven. Råttapan också. Vad tror ni, är han ute för gott nu eller?
1-2 record, ja jag tror han ryker. Känns som han är i fel viktklass iaf.
Tigerkotten
2009-04-20, 01:58
Det tråkigaste är alla som får chansen att möta/besegra Anderson Silva och verkligen göra en minnesvärd match som istället bara survivalistiskt tänker på att hålla matchen ut.
Hade jag fått chansen hade jag tagit många risker och chanser, vara så oberäknelig och galen som möjligt.
Blir man knockad så minns folk en iaf (åsså får man vara med på Anderson Silvas highlight! lol)
Leites insats ökade inte hans kurs precis.
Roligare blir det vid Silva VS GSP! GSP! GSP!
Precis, om man är på väg att förlora på decision etc. Varför inte försöka mera, och verkligen gå för avslut.
Såg någon interviuv som var upplagd på Davids hemsida, låter lite korkat när man säger att man inte bryr sig om motståndaren i huvud taget och att man inte studerar personen ifråga någonting !!..
I min mening är det jävlit dumdristigt, man vill väll ha så mkt som möjligt på sin motståndare.
Undrar om man kommer få se han något mer i UFC..
Pd
Fultjack
2009-04-20, 07:45
Tråkig gala.
Tråkigt att Iceman och David förlorade också. En hel månad till nästa event också. Bara hoppas The Dragon tar bältet av Rashad :thumbup:
hahavaffan
2009-04-20, 07:50
Nu sitter du alltså och kallar Gsp, en kille med 18 - 2 i matchstatistik som fullständigt dominerar en viktklass som är betydligt mer konkurrenskraftig än Silvas för förutsägbar? Gsp har minst lika stort register som Silva med skillnaden att han inte dansar runt som nån jävla hulahula muhammed ali wannabe.
Sen att bua ut den förmodligen tråkigaste titelmatchen i UFC;s historia tycker jag är berättigat. Jag hade fanimej buat jag med.+1!
Jag reagerade snarare över att publiken buade rätt lite. Hade galan hållts i USA hade det buats tio gånger mer, troligen. Matchen var ju helt sinnesjukt seg och tråkig. I första ronden rörde dom inte varandra på typ 2½ minut.
bear.flowertwig
2009-04-20, 12:02
Silva är en smart och effektiv fighter. Om Leites lägger sig ner på rygg så fort det hettar till kan inte gärna Silva lastas för det. Transatlantisk publik beter sig som vanligt som ett gäng red necks.
Här är länk till Davids match:
http://mmanytt.se/?p=3924
Ser att flera klagar på galan, jag tycker som vanligt att det alltid finns något att glädjas åt och är på det hela rätt nöjd.
Jag höll på lidell, men såhär efteråt så tycker jag det är rätt ok att det blev som det blev. Chucken har kanske gjort sitt, då är det bättre att ngn yngre och hungrigare kommer in.
Titelmatchen var ju ren skit. Visst kan man klaga på Silva, men trots allt så vann han, även om det inte var övertygande eller kul att se. Jag tyckte han hade tillfälle att helt ostraffat kunna mata serier mot Leites men det såg snarare ut som han avstod.
Leites förstår jag mig verkligen inte på, han har en titelfight, men allt han gör är att försöka komma oskadd ur den.
Förresten, hur tror ni att the polish experiments framtid ser ut?
Jag brukar hejja på Polish Experiment när han fightas.
Beror ju självklart på vem han möter.
Jag brukar hejja på Polish Experiment när han fightas.
Beror ju självklart på vem han möter.
Det var helt klart en bra fight han gjorde.
Jag måste också säga att galan i stort inte var så pjåkig. Titelmatchen sög men det var andra fighter som höll god klass. Personligen såg jag mer fram emot Ruas fight och den var ju jättebra. Hoppas han håller det här uppe nu och börjar dominera igen.
Doctor Snuggles
2009-04-20, 13:25
Sen att bua ut den förmodligen tråkigaste titelmatchen i UFC;s historia tycker jag är berättigat. Jag hade fanimej buat jag med.
Då är du en fyllbult till bonde du också. Det var inte silvas fel att matchen var tråkig, han kör sitt race som är väldigt underhållande förutsatt att motståndaren inte LÄGGER SIG NER hela tiden som taktik för att undvika.
Det är en sak att bua under matchen, en annan sak att göra det när matchen är slut. Jävla grisfasoner.
Du har dessutom helt missat vad Silvas storhet ligger i. Att han dansar är mer för att han kan, och försöker göra matchen lite roligare. Hans styrka är att han är jävligt smart och är lätt bäst (förutom fedor) att läsa motståndaren. Jag upplever GSP som förutsägbar, just pga att han INTE har ett så stort register och att han är inte för svår att läsa. Han är bra, men silva skulle nog hitta hans svaghet rätt snabbt.
Det skulle nog bli en bra match iaf, för GSP är iaf inte någon kruka.
Jaaaha. Fattig blev jag på Bielkheden.. Jävla skitmatch också. :(
Skönt att Shogun vann på ett bra sätt!
Seg titelmatch, men Silva gjorde bäst spark vid 1:55 kvar i rond 4. Undra vad den heter. Backside chip kick? :D
hahavaffan
2009-04-20, 16:56
Trist som fan med Bielkhedens match! Eklund är ju inget att hurra över heller... för fan Sverige.
Doctor Snuggles
2009-04-20, 18:09
Jaaaha. Fattig blev jag på Bielkheden.. Jävla skitmatch också. :(
Skönt att Shogun vann på ett bra sätt!
Seg titelmatch, men Silva gjorde bäst spark vid 1:55 kvar i rond 4. Undra vad den heter. Backside chip kick? :D
Haha, han var ju så skön som började slå(!) honom i benet också.
Såg nåt försök till hammerfist stående dessutom, o lite annat roligt jox.
MMA ska vara tävling om vem som är bäst på konsten att slåss när allt är tillåtet, regler är väll bara ett nödvändigt ont.
I så fall så är väll anpassning till regler, "point scoring" och utnyttjande av förbud(som att ligga i en position och skydda sig med baksidan av huvudet typ..ja ni fattar) tar det bort från att vara just konsten att slåss.
Sånt gör det som boxning till en onaturlig form av slagsmål.
Med detta som argument tycker jag att Andersons sätt var dålig stil, som jag förstod det ville han låta tillräckligt mycket av ronden gå innan han exponerade sig bara för att ronden skulle kunna ta slut innan han skulle hinna bli submittad vid en ev takedown. Sånt tycker inte jag kan ses som samma sak som en gameplan utan at vilja vinna matcher med något annat än just konsten att slåss.
Helt klart var ju att Thales var en värre, men det ena ursäktar inte det andra.
Det är väll omöjligt att göra ett regelsystem(innefattande mall för hur domare skall bedöma), alltså: som regelsystem för konsten att slåss kommer reglerna alltid vara "trasiga". Därmed är det faktiskt rimligt att förvänta sig mer, om nu fightern vill vara mästare på kampkonst och inte mästare på ett trasigt regelsystem.
Sen är det oartigt att bua, det finns aldrig något ursäkt eller anledning att bete sig oartigt och o uppfostrat.
De borde kanske inför gula kort som i Pride, där man förlorar en viss procent av sin "purse" (lön) vid varning för passivitet.
finns det någon sida som streamar matcherna eftersom youtube raderar allt.
finns det någon sida som streamar matcherna eftersom youtube raderar allt.
mma-core
Trist som fan med Bielkhedens match! Eklund är ju inget att hurra över heller... för fan Sverige.
Ja, Bielkheden såg inte ut att ha gnistan. Kan han vara för hårt deffad tro?
Det gick ju bra för Kruth på hans MMA debut. Förhoppningsvis ser vi honom i buren framöver.
Ja, Bielkheden såg inte ut att ha gnistan. Kan han vara för hårt deffad tro?
Det gick ju bra för Kruth på hans MMA debut. Förhoppningsvis ser vi honom i buren framöver.
Finns det film på Kruth, han har ja sett fram imot länge att göra debut i MMA.. De är en fiiin gosse HEHE.
Pd
Finns det film på Kruth, han har ja sett fram imot länge att göra debut i MMA.. De är en fiiin gosse HEHE.
Pd
Vet ej. Ska leta.
http://2.bp.blogspot.com/_FjSEFYv19xU/SerLIvBf1WI/AAAAAAAAAa0/2sv8PLD7Ggw/s1600/kruth-liutika.jpg
Följer Dana's Videoblog slaviskt. För er som missat:
1Iwrmj8Htlc
FGxFg2G1gkU
Från Eventet:
Part I
GIhUz1T9L7s
Part II
pFe8y__2Qs8
hahavaffan
2009-04-21, 07:03
Jag hörde att Kruth utmanat Fedor :laugh:
Det ryktas om vaselinfusk i Silvas match på diverse MMA-forum..
Kolla själva:
http://cdn0.sbnation.com/imported_assets/141506/vdzn2w_medium.gif
hangatyr
2009-04-21, 07:12
jag pratade med en av Jörgens MMA-tränare: Kruth körde fullkomligt över sin motståndare.
Nitrometan
2009-04-21, 07:15
jag pratade med en av Jörgens MMA-tränare: Kruth körde fullkomligt över sin motståndare.
Från Fighter magazine:
http://www.fightermag.se/news.asp?news_id=6311
Förväntningarna har varit höga på Jörgen Kruths satsning på MMA, men debuten har låtit vänta på sig. Med låg profil och knappt utan någon publicitet skedde den i helgen på WFC 8 "World free fight challenge" i slovenska staden Ljubljana.
Kruth mötte litauern Arturas Liutika som gick sin femte proffsmatch (1-4-0). Matchen blev en dominant uppvisning av svensken, som tidigt sökte clinch och drev upp Liutika mot repen. Därefter hamnade de två på marken. Kruth etablerade topposition och matade ground'n'pound tills domaren bröt innan rondklockan ljöd.
Kaboffastar
2009-04-21, 08:42
han hade ett grymt record, Kruths motståndare.. 1-4-0
Nitrometan
2009-04-21, 08:54
han hade ett grymt record, Kruths motståndare.. 1-4-0
Undrar om de börjar med vinsterna eller förlusterna?
Kaboffastar
2009-04-21, 09:13
1 vinst 4 förluster forstod jag det som i alla fall när jag googlade lite. Om du nu var seriös =)
Nitrometan
2009-04-21, 09:30
1 vinst 4 förluster forstod jag det som i alla fall när jag googlade lite. Om du nu var seriös =)
Jag var seriös.
Ibland skriver de vinst-förlust-oavgjort och ibland vinst-oavgjort-förlust. Men den första varianten är vanligast.
Jacksatan
2009-04-21, 09:55
Jörgen Kruth är faktiskt ganska hygglig på backen också, han har ett mkt bättre groundgame än jag trodde(vet några som tränat med honom).
Kaboffastar
2009-04-21, 10:17
Jörgen Kruth är faktiskt ganska hygglig på backen också, han har ett mkt bättre groundgame än jag trodde(vet några som tränat med honom).
Mjo Ian Roberto brukar jämt tjata om hans skills på marken, att han utvecklats grymt fort.
Hoppas det kommer gå bra för honom och att saker och ting rullar på snabbt.
hangatyr
2009-04-21, 19:57
jadå. rullade med honom ikväll. han fick sitt blå bälte nu ikväll.
Pudzianovski
2009-04-21, 20:03
Finns det något klipp på Kruths match någonstans?
Har också hört det. Med tanke på hans stående meriter så vore det konstigt om han inte fick till en deal med UFC. Sämre meriterade fighters har ju äntrat oktagonen.
jadå. rullade med honom ikväll. han fick sitt blå bälte nu ikväll.
Smiskade ni honom med bältena? :D
Smiskade ni honom med bältena? :D
Hehehe.. Det vill jag också veta :D
hangatyr
2009-04-21, 21:14
Hehehe.. Det vill jag också veta :D
vi körde SW, så det blev en hel del handflats-smisk istället. har fortfarande ont i händerna, haha!
vi körde SW, så det blev en hel del handflats-smisk istället. har fortfarande ont i händerna, haha!
Kärlek män emellan! :D
Detta är gammalt (Juni, 2006). Men fan va sné man blir..
-uKxxRsfpQs
Kaboffastar
2009-04-24, 19:05
lol klipp de där.. haha.. vilken jävla gubbe :D
bear.flowertwig
2009-04-24, 20:59
Är ju tyvärr ofta så med de som betraktar fighting utifrån. De lägger moraliska aspekter när det inte finns där och resonerar utifrån känslor.
"Three more fighters have been released by the UFC as lightweight David Bielkheden, welterweight Ryo Chonan, and middleweight David Loiseau have been cut by the promotion following losses in April at UFC 97."
:/
"Three more fighters have been released by the UFC as lightweight David Bielkheden, welterweight Ryo Chonan, and middleweight David Loiseau have been cut by the promotion following losses in April at UFC 97."
:/
Var ju väntat iofs. Frågan är vad sverige kan leverera nu som håller UFC klass.
Ska förmodligen se Jörgen Kruth den 22a Maj i Baltiska Hallen här i Malmö. Kan kanske bli något. Hört mycket gott!
Från det ena till det andra..
Har ni sett klippet på UFC.com när Koscheck åker lite Thunderbird? haha sjukt ball!
Eftersom ingen nämnt denna uppvisning som blev tillgänglig i måndags hittils så postar jag den så att ingen missar.
H5zYdes2UCs
De ser ut att ha kul :D. Är det Jimmy Smith (Fight Quest) som har ena kommentator-micen?
Kaboffastar
2009-05-07, 00:32
Heja Lyoto nu förhelvete!
Feta matcher på gång den 23'e
Lite tidigt kanske men är taggad som fan redan. Heja Matt Serra och The polish experiment
mattilainen
2009-05-07, 01:03
hatar när folk ska argumentera mot något de själva inte har en aning om hur det fungerar..
Älskade filmen szo! shit vad snygga nedtagningar
shit vad snygga nedtagningar
Om man tycker det är kul att se Fedor kastar folk(gör väll alla?) bör man se:
SnaTx1V79h8
Nitrometan
2009-05-11, 13:12
Ska förmodligen se Jörgen Kruth den 22a Maj i Baltiska Hallen här i Malmö. Kan kanske bli något. Hört mycket gott!
Spännande!
Hörde att även "the old man" Totto Karlsson skulle gå en K1-match därnere.
Han har så många SM-guld i kickboxning att de knappt går att räkna. Nu ska han testa K1.
han ska möta Nils Widlund och kommer nog få det hett om öronen :)
Nitrometan
2009-05-11, 21:17
han ska möta Nils Widlund och kommer nog få det hett om öronen :)
Totto?
Nils har väl aldrig spöat honom innan?
Men visst blir det säkert en spännande match.
Ha, coolt. Visste jag inte.
Detta är gammalt (Juni, 2006). Men fan va sné man blir..
-uKxxRsfpQsIdioti som vanligt. Ali drabbades av Parkinson, vilket inte är en rolig sjukdom. Respektlöst.
Currenthill
2009-05-12, 06:00
Idioti som vanligt. Ali drabbades av Parkinson, vilket inte är en rolig sjukdom. Respektlöst.
Min gissning är att det är detta de syftar på med Parkinson:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dementia_pugilistica
Nitrometan
2009-05-12, 07:45
Inte MMA men boxning. Han slåss iaf. Naim Terbunja vann Golden Gloves!
http://www.fightermag.se/news.asp?news_id=6353
Naim Terbunja vann den slutliga finalen av Golden gloves nationella turnering. Det är första gången på 79 år som en svensk boxare lyckas med den bedriften.
Golden gloves är kanske mest känd för sin deltävling i New York, men turneringen som har hållits sedan 1928, har numera växt till en nationell tävling för USA. Efter att ha vunnit delfinalen i New York, gick Naim Terbunja vidare till att vinna hela tävlingen för sin viktklass. Senast en svensk stod högst på pallen av Golden gloves, var när Karl Ågren vann weltervikten 1930.
För att kunna träna för turneringen och ha närhet till matcherna, har Terbunja bott i USA sedan 2 januari. Redan 10 mars gick han den första matchen som skulle leda fram till den sista finalen nu i helgen. Sveriges olympiska kommittén har finansierat den svenska boxarens vistelse.
Med segern har Terbunja fått ett flertal proffserbjudanden. Men den svenske boxaren har fortfarande ett mål som amatör framför sig.
- Får jag ett miljonbud så blir det svårt att tacka nej. Men jag siktar i första hand på OS i London, säger Terbunja till Svenska Dagbladet.
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2870485.svd
Joe Louis, Cassius Clay och… Naim Terbunja. Den svenske boxaren finns nu på en klassisk lista. –Får jag ett miljonanbud är det svårt att tacka nej, skrattar Naim sedan han vunnit klassiska Golden Gloves.
När Naim Terbunja natten till söndagen besegrade USA-ettan Luis Arias skrev han in sig på boxningssportens riktigt klassiska lista: den över boxarna som vunnit Golden Gloves.
–Golden Gloves har ju alltid funnits och det gör turneringen väldigt speciell. Amerikanerna uppskattar boxningen och boxarna, så det här var stort, säger Naim Terbunja.
Naim, som representerade New York Metro i GG-finalen i Salt Lake City, var trött efter femte matchen på fem dagar, men lyckades ändå sätta hård press på USA-ettan Luis Arias, Wisconsin.
– Han var skakad i tredje ronden, men jag orkade inte avgöra.
Riktigt kul!
Grattis.
Hoppas han lyckas framöver också.
Totto?
Nils har väl aldrig spöat honom innan?
Men visst blir det säkert en spännande match.
nej nej men nils är riktigt bra, var bara det jag menade!
Nitrometan
2009-05-12, 15:31
nej nej men nils är riktigt bra, var bara det jag menade!
Får han en match i K1 är han säkert bra.
Tror det blir en bra match.
Om jag fattade rätt så sa Totto att de hade mötts fyra gånger och Nils hade inte vunnit nån av dem. ;)
Får han en match i K1 är han säkert bra.
Tror det blir en bra match.
Om jag fattade rätt så sa Totto att de hade mötts fyra gånger och Nils hade inte vunnit nån av dem. ;)
känner jag inte till faktiskt, hur som gör k1-reglerna detta till en annan grej där jag tror nils kan vara vassare!
blir nog en kul match som sagt, synd att man inte kan vara på plats då övriga kortet också ser bra ut
Min gissning är att det är detta de syftar på med Parkinson:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dementia_pugilisticaAha okej, den kopplingen var okänd för mig.
Nu må detta vara MMA-tråden, men spana in K1-MAX final 16 imorgon på Eurosport. Kan nog bli riktigt intressant (nu gick det förvisso 2008, men kul att titta på). Tre timmar härlig fighting.
Nitrometan
2009-05-12, 21:07
känner jag inte till faktiskt, hur som gör k1-reglerna detta till en annan grej där jag tror nils kan vara vassare!
Mycket möjligt. Har nån av dem fightats med K1-regler innan?
Som sagt, det blir spännande. Hoppas på en bra och underhållande match.
Mycket möjligt. Har nån av dem fightats med K1-regler innan?
Som sagt, det blir spännande. Hoppas på en bra och underhållande match.
nils gick en k1-match i uppsala nu i april som han vann på 30sekunder eller nåt liknande, inget vidare motstånd den gången dock..
Inte MMA men boxning. Han slåss iaf. Naim Terbunja vann Golden Gloves!
http://www.fightermag.se/news.asp?news_id=6353
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2870485.svd
Riktigt kul!
Grattis.
Hoppas han lyckas framöver också.
Trist att det inte uppmärksammats mer i media. Grym bedrift!
Alltid lika skön att lyssna på!
fq2CV2OLtGc
Om ni gillar svensk MMA
Kolla på Tv4 Sport 00:55.
ZONE FC CAPO DYNAMITE
Om ni gillar svensk MMA
Kolla på Tv4 Sport 00:55.
ZONE FC CAPO DYNAMITE
Gjutet! Tack för att du sa till:)
Jag hade tenta dagen efter att det gick på tv första gången så kunde bara snegla med ett öga på det då... Uppfattade det dock som att det var en ovanligt vällproducerad svensk mma gala så sett fram mot att få se det med full uppmärksamhet.
Vad tror ni om Eddy Bengtssons framtidsutsikter inom MMA?
Vad tror ni om Eddy Bengtssons framtidsutsikter inom MMA?
Goda, om han inte stressas fram, han behöver åtminstone 10 matcher mot varierande typer av motståndare innan han är redo för UFC. Helst fler.
Lillstrumpa
2009-05-17, 12:34
Eddy Bengtsson borde åka över och träna med Fedor & Co. :)
Eddy Bengtsson borde åka över och träna med Fedor & Co. :)
Fedors camp har inte fått fram någon mer än Fedor som är i närhetens av hans klass. Personligen tycker jag att när det är dags så ska han till ett av campsen i USA som har erfarenhet av att fokusera in duktiga brottare till att bli duktiga mma champs. Jackson mma i New mexico hade varit ett bra alternativ men jag misstänker att det blir det andra bra alternativet nämligen extreme coutore som dessutom gladius verkar ha ett samarbete med och det var ju dit kampman gick (som också kom ditt genom samma "huvudgym"...)
Men först plöja igenom några bättre Europeiska fighters, gärna några strikers.
Nitrometan
2009-05-19, 12:11
Reklamspot för Dream 9 "Super Hulk".
eXQh9xiwK2E
:)
Japanerna kan.
Christyle
2009-05-19, 12:42
Jag ska börja i MMA nu till hösten jag är en renodlad Muay Thai Fighter & det ska bli kul att mixa Thaiboxningen till min egen mma stil Ground & Pound höll man på med när man hamnade i slagsmål som ung 13åring haha det d e inget nytt men jag tror att jag får arbeta mycket mer med brottar delen eftersom mina sparkar slag knä armbåge e redan soppas efektiva
Visst, men t.ex. guard och avstånd är annorlunda i MMA än i muay thai/kickboxning. Du har klar fördel med en sån grund, men jag tror att du måste nog lära om några fundamentala grunder.
Christyle
2009-05-19, 12:58
Visst, men t.ex. guard och avstånd är annorlunda i MMA än i muay thai/kickboxning. Du har klar fördel med en sån grund, men jag tror att du måste nog lära om några fundamentala grunder.
Jo det stämmer det kommer nog bli hårt men det ska nog gå bra förresten tränar du mma sj eller?
Näpp. Tränar thaiboxning.
Christyle
2009-05-19, 13:39
Näpp. Tränar thaiboxning.
Aha vilken sammanträffande hehe har du vart i Thailand nåt??
Nu har Danas Video-Blog börjat inför UFC 98.
18/5
H_I7lX5nVY0
19/5
Ps2ah6s9Izg
Christyle
2009-05-21, 10:16
Idag ska jag köpa det nya UFC spelet på PS3 hehe Rampage Jackson here we go whooooooooohhhh!!!
Kaboffastar
2009-05-21, 22:20
Imorgon ska ju Jörgen Kruth sparka Mindaugas Myle på låret åsse. ska bli jävligt fett.
Rumble Of The Kings Live 21:00 på TV4 Sport.
Tack Kaboffa! Det ska jag helt klart försöka komma ihåg att se !
hahavaffan
2009-05-22, 08:55
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article5201609.ab
...
Det hade jag velat se, hahaha! :)
Missa inte Rashad Evans VS Machida!
Missa inte Rashad Evans VS Machida!
Nevah!
Machida sänker honom med en helt vanlig jakusucki i bröstet!
rockafellah
2009-05-22, 14:07
När?
Imorn, blir nice, svårt att tippa denna galan. Hoppas dock på Machida och Serra.
Fast får Rashad in en ren träff så äre kört. Och blir segt om Hughes lägger sig på Serra i tre ronder, isf vinner Hughes.
När?
Galan börjar väl 04 på lördag natt som vanligt på sportexpressen.
Bara att ladda kaffebryggarn!
Nitrometan
2009-05-22, 15:12
Imorgon ska ju Jörgen Kruth sparka Mindaugas Myle på låret åsse. ska bli jävligt fett.
Rumble Of The Kings Live 21:00 på TV4 Sport.
Japp. Ikväll då.
21:00
En av de första matcherna blir ju Totto mot Nisse.
Hoppas på en bra gala.
vet ni någonstans jag kan streama skiten så jag slipper paolo roberto?
ManuelIT
2009-05-22, 15:49
galen card. Rashad, Machida, Hughes, Serra, Sherk
Kaboffastar
2009-05-22, 16:03
Intervju på MMAbloggen.se med Jörgen Kruth inför galan ikväll.
Fultjack
2009-05-22, 16:11
Gillar både Machida och Evans så det blir en jobbig match att titta på :)
Kan inte bestämma mig vem av Serra och Hughes jag gillar mest heller.
Helt klart intressant event iaf :) Kan det bara bli söndag nu så man får se skiten :hbang:
LOL, Abbe var snäll mot dansken, han visste ju att hans vänsterben va elfucko men ändå så sket han i att sparka på det :D..
Ville inte avsluta det på en sådan TKO, men det blev det ju till slut när dansken pajja sitt vänstra knä.. Stackarn kommer inte kunna gå alls nu..
Pd
Kaboffastar
2009-05-22, 20:55
LOL, Abbe var snäll mot dansken, han visste ju att hans vänsterben va elfucko men ändå så sket han i att sparka på det :D..
Ville inte avsluta det på en sådan TKO, men det blev det ju till slut när dansken pajja sitt vänstra knä.. Stackarn kommer inte kunna gå alls nu..
Pd
Sjuuukt CP att fortsätta efter den benmassagen från Abbe ahaha.
Feta matcher hittills.
Jörgens motstånd lär ju satsa på takedown jävligt snabbt om han ska ha en chans åsse.
Ett riktigt krafttest för Kruth
Kaboffastar
2009-05-22, 21:16
Hahaha var triangeln oväntad efter att man sett intervjun med honom @ mmabloggen?
najs
Sista Thaimatchen där med Martin va grym, riktigt fint med tekniker och bra combos..
Pd
Sista Thaimatchen där med Martin va grym, riktigt fint med tekniker och bra combos..
Pd
aa verkligen..
ananrs synd att ilir och Kruth inte har fått gå förbi första ronden än vad jag har sett.
missade första timmen men som jag fattade visades inte nisse mot totto?
ska inte spoila resultatet här dock
Tror Serra vinner på triangel :p Samt att Machida nöter ned Evans.
Jag hoppas att Serra och Machida vinner!
Jag hoppas att Serra och Evans vinner.
War fruktansvärt rolig smurf och pimpstyle delux.
Bu tjurskalliga bondrängar och piss snaskande karate byxor.
Nedräkning
http://www.mma-core.com/videos/_UFC_98_Countdown_Part_1_of_2?vid=10005019&tid=107
Invägning
http://www.mma-core.com/videos/_UFC_98_Weigh_Ins?vid=10005040&tid=104
Vblogg
http://www.mma-core.com/videos/_Dana_White_UFC_98_Video_Blog_5_20_5_21?vid=100050 39&tid=104
ManuelIT
2009-05-23, 17:28
Vilka jag tror/hoppas på vinner:
Rashad Evansvs. Lyoto Machida
Matt Hughes vs. Matt Serra
Sean Sherk vs. Frank Edgar
era bets?!
Kaboffastar
2009-05-23, 18:33
Rashad Evansvs. Lyoto Machida
Rashad Evans vs. Lyoto Machida
Tror att rashad får in en klockren träff, matt hughes kommer lägga sig på serra och vinna UD.
Hoppas dock att det går såhär
Behöver en bra livestream, PM:a!
Tigerkotten
2009-05-23, 20:39
startar om flera timmar.. :)
Lyoto Machida
Precis tvärt emot mig. Jag hoppas sten hårt på Rashad. Sen vore de äckligt skönt om ån kunde få tyst på Serra aka Mr cool.
Edgar har vart en favorit sen hans fight Mot Tyson så får hoppas på honom också.
ManuelIT
2009-05-23, 21:14
Precis tvärt emot mig. Jag hoppas sten hårt på Rashad. Sen vore de äckligt skönt om ån kunde få tyst på Serra aka Mr cool.
Edgar har vart en favorit sen hans fight Mot Tyson så får hoppas på honom också.
Serra är en rolig snubbe med självdistans, vilket är precis tvärtemot Hughes.
serra är en rolig snubbe med självdistans, vilket är precis tvärtemot hughes.
+1.
Ja tyvärr har det visat sig den senaste tiden att Hughes inte är den jag trodde att han va för ett par år sedan. Men att Serra är en rolig snubbe? Han känns jävligt självupptagen han med.
Sen är och kommer alltid Hughes va en av de stora i UFC och de räcker att Serra har spöat GSP som också kommer bli en av dem.
fattar inte att folk kan heja på muscle sherk - en dopad dåre :)
fattar inte att folk kan heja på muscle sherk - en dopad dåre :)
Dopad eller ej, grym är han.
Och btw, hur många tror du inte är dopade i ufc :P Haha.
Kanske är sant att en del är dopade, men jag vet inte direkt varför det var mer än i någon annan sport?
Dopning tas imo inte seriöst nog inom mma, om man ska uttrycka sig lite överdrivet vilket är allt jag orkar så;
Inom typ löpning springer man lite snabbare än motståndaren för att man fuskar, här spöar man upp nån för att man fuskat.
hmms, tar tillbaka mitt uttalande om sherk, det var dumt att göra detta till en dopingdiskussion.
Jag ogillar musclesherk i vilket fall, tycker han är en enkelspårig och tråkig fighter.
Hoppas och tror på årets bästa gala hittils (de tidigare har varit av ganska dålig kvalle if you ask me).
Det visas på tv4 sport va? Om 20 min?
ManuelIT
2009-05-24, 03:03
Såååja! Vilka har orkat hålla sig vakna? :D
Orkat? Dygnsrytmen är vänd hos mig så hur pigg som helst :)
Kruth :o
Jag visste inte att han skulle kommentera, är det en engångsgrej?
ManuelIT
2009-05-24, 03:42
Alltså vad är det med Sherk? Hela hans grej är väl brottningen. När han dominerade som mest så var det alltid genom brottningen, det är ju liksom hans övertag med tanke på att han är den mest muskulösa och kompakta i den viktklassen. Vad är det med hans besatthet att stå och slänga nävar ända sedan BJ fajten?
Tror i det kan vara hans sätt att försöka få tillbaka någon form utav populäritet, eftersom majoriteten föredrar standup fighter?
ManuelIT
2009-05-24, 04:32
haaahaah, Matt Serra måste ha kulor av sten som vågar gå in med Rocky soundtracket.
Vilken lirare :laugh: :laugh:
OMG! Vilken start! Trodde hughes skulle kontrollera det..rutinerat som de säger iaf!
ManuelIT
2009-05-24, 04:59
Usch, fyfan vad trist. Ville se Serra vinna.
Fittig domare som lät dem maska på marken halva fajten, trist.
ManuelIT
2009-05-24, 05:02
Serra hade gråten i halsen
ja, de la ner typ 3 min i andra ronden utan att något hände..tror mer de va ilska än att han var ledsen, men han hade sin chans, han utnyttja inte den och får skylla sig själv.
ManuelIT
2009-05-24, 05:13
Är det bara jag eller ser Machida lite halvt utvecklingsstörd ut? Ser ut som killen aldrig är närvarande, helt utzoonad, även under intervjuer. Så säger han helt jävla cp random saker. "My body is like a sword, and my mind is the blade... withouth it i'm.... NOTHING". Så har han linkin parks bleed it out som entrance låt, haahaah.
Sån pajas.
ManuelIT
2009-05-24, 05:30
Fyfan, vilket monster dock.
Det var inte mycket Rashad gjorde den fajten. Han fick nog inte in ett slag, försökte han ens få in ett?
ManuelIT
2009-05-24, 05:37
Haaha, garva gott åt hans tal.
IF YOU HAVE DREAM.... YOU CAN DO IT! KARATE IS BACK! THE DRAGON IS BACK!...... come to my after party..... THANKS TO MY DAD!
Tigerkotten
2009-05-24, 05:55
machida e galet bra
Kaboffastar
2009-05-24, 06:01
galet bra
shit vad bra sista match.
i övrigt sög galan.
Jag hatar att kruth kommenterade också, aldrig hört en tråkigare kommentator.
men va
jag gillar inte machida :(
Flexipop
2009-05-24, 12:15
Håller med om tråkigheten på Kruth. Han lät som en Frank Andersson på morfin.
Galan hade helt klart sina stunder men större delen av den förstördes av en totalt värdelös Ian Roberto som spenderade hela jävla sändningen med att konstatera det uppenbara. Med en vingpartner som Jörgen Kruth som på sin höjd säger 3 ord per minut är det en riktigt misslyckad kombination.
Kruth :o
Jag visste inte att han skulle kommentera, är det en engångsgrej?
Hoppas det, Roberto är roligare att lyssna på :D
Pd
Bara jag som tycker Serra borde fått vinsten?
ManuelIT
2009-05-24, 14:09
Bara jag som tycker Serra borde fått vinsten?
Minst draw, i min mening.
ManuelIT
2009-05-24, 14:18
http://i43.tinypic.com/x0tuuu.jpg
Tigerkotten
2009-05-24, 14:18
Hughes tog enkelt hem andra ronden, och han gjorde nog för få rond 3. Förstår inte hur folk kan ge matchen till Serra. Möjligen att sista kunde varit 9-9 men det sker sällan.
Tycker inte han gjorde nog för att få sista ronden.
Tigerkotten
2009-05-24, 14:28
Tycker inte han gjorde nog för att få sista ronden.
O vad gjorde serra?
ManuelIT
2009-05-24, 14:44
Första ronden var Serras, andra Hughes.
Tredje tycker man Serra borde få lite poäng för en snygg take down o lite ground and pound, detta står mot Hughes som inte lyckades göra något mer än att hålla Serra på marken.
Men om något var knas så var det väl domaren som inte tog det till stående, speciellt under andra ronden, när det var rätt tydligt att Hughes i princip inte kunde göra något än att just hålla Serra på ryggen.
quilling
2009-05-24, 15:02
Bara jag som tyckte det var oerhört skönt att slippa Robertos "ojojojojojoj!" hela tiden? Även om Krut knappast är den mest energiske kommentatorn så tycker jag ändå han är rätt soft att lyssna på... när han väl pratar då.
Härligt också att Machida vann!! :D Han kan nog behålla bältet länge nu.
Visste att Hughes skulle lägga sig på honom bara, det är det som är rätt trist med wrestlers. I mina ögon står Serra som vinnare.
Sen var det nice att Machida dominerade Rashad, finns det någon som kan mäta sig med Machida?
Tror det stämmer rätt gött som Joe Rogan sa, "Welcome to the Machida era."
Hughes tog enkelt hem andra ronden, och han gjorde nog för få rond 3. Förstår inte hur folk kan ge matchen till Serra. Möjligen att sista kunde varit 9-9 men det sker sällan.
jag håller med. Hughes vann två ronder. Hughes gjorde inte så mycket men va gjorde Serra? Vetskapen om att de va en skalle som sänket Hughes i första ronden gör att jag tycker det är ännu mer rättsvist.
Machida är grym men jag kommer aldrig gilla honom.
Stående gjorde dom lika lite ungefär i tredje ronden.
Hughes hade en takedown, och sen höll han honom nere utan att göra någon skada alls. Fick försvara sig mot submissions större delen av tiden.
Serra hade en takedown vilken han fick övertag med och gjorde lite ground and pound med. hughes var i mer risk att bli submittad än vad serra var att bli stoppad i mina ögon.
Skallningen var lika mycket Hughes fel som Serras enligt mig.
Som hoppats, Machida, Soszynski och Hughes som vinnare :) Inget annat än solklart att hughes tog det, även om det var lite väl mycket "ligga på", fast att de skulle ställt dom upp håller jag absolut inte med om.
Sean Sherk måste väl vara den mest ointressanta fightern? Satt med polaren och bara snacka för vi blev så uttråkade.
Tror det stämmer rätt gött som Joe Rogan sa, "Welcome to the Machida era."
Mmm men såg du sucken/blicken han gjorde precis innan han sa det? Han är inte ett fan av machida, märktes att han höll på evans.
Machida klädde av evans hur lätt som helst, finns inte mycket mer där än vilda haymakers.
Halvbra gala.
Nån som vet vars man kan se matcherna streamade? Alltså utan att ladda hem ex torrents
http://www.mma-core.com/videos/Videos.aspx?tid=0
Fultjack
2009-05-24, 19:05
Machida! Woohoo!! :hbang:
Fan vad härligt att Lyoto vann! *drool*
Såg just där på mma-core sidan en mma match mellan en tjej och en kille skulle ni som tränar mma ställa upp på en sådan match eller finns det i bakhuvudet att man inte slår tjejer?
Hon har ju ändå klivit in i ringen av egen fri vilja men skulle nog ha svårt med framförallt ground and pound på en tjej kanske känts bättre om hon gick i en tyngre viktklass än en själv typ 8-10kg tyngre.
Såg just där på mma-core sidan en mma match mellan en tjej och en kille skulle ni som tränar mma ställa upp på en sådan match eller finns det i bakhuvudet att man inte slår tjejer?
Hon har ju ändå klivit in i ringen av egen fri vilja men skulle nog ha svårt med framförallt ground and pound på en tjej kanske känts bättre om hon gick i en tyngre viktklass än en själv typ 8-10kg tyngre.
Jag kör bara stående fight själv, men har stora problem med att fightas mot tjejer. Klarar inte av att förmå mig själv att slå och/eller sparka dem, kroppen låser sig.
My boi representttttttttttttttt
Bara jag som tyckte det var oerhört skönt att slippa Robertos "ojojojojojoj!" hela tiden?
Nej, du är inte ensam. Det är för jäkla skönt att slippa det. Han missbrukar det ordet något extremt. Men ibland är det bra att han säger det. Till exempel; När man somnar till någon tråkig match eller runda så vaknar man alltid upp till en bättre 5-10 minuter senare utav hans "OJ OJ OJ OJ OJ OJ!" som överröstar allt annat med hästlängder. Man missar inte när det händer något med andra ord.
Kaboffastar
2009-05-24, 22:32
Hur kan man inte uppskatta Paolos vrål, som till exempel i Matt Hamills senaste match.
VÄRSTA PJÄXAN!!!1!!! VÄRSTA ENTER THE DRAGON!!!
hahahah visst är det kul när paolo får spel men i långa loppet: joe > paolo
Men alltså, varför kombinerar man inte Kruth med Paolo istället?
Ian + Kruth blev rena sömnpillret.
Fast helst ser jag att båda bröderna Roberto fortsätter :)
Helst ser jag att dom skippar dom helt, så att det går att titta på överhuvudtaget.
Nitrometan
2009-05-25, 07:09
Nisse spöade Totto. Grattis!
Kanske ingen höjdarmatch, men båda är ju nya i K1.
Dagen efter gick Totto och vann sitt 18:e SM-guld i kickboxning.
Machida! :hbang:
Roger Petterson som kommenterar på Viasat Sport är en skitbra kommentator. Lite info om fighters och ett bra flyt i kommenteringen. Blir det för långtråkigt så poängterar han ofta ut svagheter/styrkor/taktik eller allt mellan himmel och jord på de fighters som går match.
Eurosports kommentatorer är lite som Paolo, blir alldeles till sig så fort det händer grejer.
Är det någon som vet varför publiken buade åt domaren Yves Lavigne inför de matcherna han dömde?
Är det någon som vet varför publiken buade åt domaren Yves Lavigne inför de matcherna han dömde?
Tror att var pga en tabbe på en match på underkortet, den var alltså tidigare på kvällen och sändes inte..
Vet inte i detalj vad det var för tabbe.
Edit: Kolla länk:
http://mmanytt.se/
Frågan är om det där var en tabbe..
Tyckte att man tydligt på repriserna ser att Nover blir knockad så att han lägger sig platt på mage. Man ser ju att han "stängs av" en lite stund iaf. Men sen verkar han ju återhämta sig fort. Tycker nog att Yves gjorde rätt trots allt..
Frågan är om det där var en tabbe..
Tyckte att man tydligt på repriserna ser att Nover blir knockad så att han lägger sig platt på mage. Man ser ju att han "stängs av" en lite stund iaf. Men sen verkar han ju återhämta sig fort. Tycker nog att Yves gjorde rätt trots allt..
Det som gör det så tabbigt i mina ögon är att han tänker "shit, jag skulle inte ha brutit" och backar för att låta dem fortsätta, om än bara för ett ögonblick, innan han inser att han inte kan göra så och verkligen viftar av fighten.
Har letat runt lite och det kan bero på matchen från ufc 96 mellan Matt Brown och Pete Sell när han stoppade matchen för sent.
http://www.mmafight.com/2009/03/ufc-ref-yves-lavigne-on-matt-brown-vs-pete-sell-i-screwed-up-at-ufc-96/
Har letat runt lite och det kan bero på matchen från ufc 96 mellan Matt Brown och Pete Sell när han stoppade matchen för sent.
http://www.mmafight.com/2009/03/ufc-ref-yves-lavigne-on-matt-brown-vs-pete-sell-i-screwed-up-at-ufc-96/
Det var i en preliminär match nu i UFC 98 mellan Phillipe Nover och Kyle Bradley där han gjorde ett tveksamt ingripande och eventuellt stoppade matchen för tidigt.
Det var i en preliminär match nu i UFC 98 mellan Phillipe Nover och Kyle Bradley där han gjorde ett tveksamt ingripande och eventuellt stoppade matchen för tidigt.
Och en tabbe han gjort innan, stoppade, startade och stoppade sedan fighten igen. Brutit för tidigt flera matcher, sen fick han klagomål och stoppade nästa match för sent, vilket var Brown vs Sell.
Ut med idioten tycker jag, innan han låter någon bli skadad rejält.
Rätt lustigt att serra vs hughes blev fight of the night förresten ;)
VE4XrEN9f98
typ 10sek in, folk garvar när han säger det
CroCop tillbaka i UFC btw. Me like!
Har ett gäng potentiella galor framför oss folks!
Man märker att det är många duktiga fighters nu. Kunde inte tro för ett år sedan att Sherk skulle göra öppningsmatchen på huvudkortet i förrgår.
Trubbel med tyska myndigheter inför UFC 99 också. Tråkigt men fortfarande genomförbart hoppas jag. Vem ska dit?
Doctor Snuggles
2009-05-25, 15:28
Damn vad machida är grym. Nu delar han favoritplatsen med A Silva i min bok.
Dana White UFC 98 Video Blog - 5/23 Part 1
yvOwhSWe0ms
Dana White UFC 98 Video Blog - 5/23 Part 2
yTE2B_TUM5o
Dana White UFC 98 Video Blog - 5/23 Part 3
PRQ05yN9azc
Dana White UFC 98 Video Blog - 5/23 Part 4
sbUfXe6mm9Y
Helt sinnesjukt vilket jävla tryck där är. Det återges inte direkt när man ser det på pay-per-view.
Köln någon?
Midget-fighting. Ganska sjuk fight.
i38X8GA0wAY
http://cdn.afflictionentertainment.com/images/trilogy.jpg
Åsikter ?
Drago_00
2009-05-30, 02:42
GSP styrketränar:
jPDVEWWP4KU
Ganska bra av en fighter i 78kgs klassen att göra en 3a(ej till failure) på 110 pounds hantlar i hantelpressen. :hbang:
mattilainen
2009-05-30, 06:39
riktigt starkt gjort och verkar vara ett gött pass :) Borde testat, synd att mitt gym inte har liknande tillbehör bara :(
Stark är han. Vad kan vikten ligga på tro, 81kg ungefär?
Stark är han. Vad kan vikten ligga på tro, 81kg ungefär?
Har för mig att jag läst i någon intervju att han brukar ligga på 185 (nästan 84 kg) pounds mellan matcherna.
Har för mig att jag läst i någon intervju att han brukar ligga på 185 (nästan 84 kg) pounds mellan matcherna.
Bielkheden går ju runt @ 85 kg :D
Doctor Snuggles
2009-05-30, 14:19
GSP styrketränar:
jPDVEWWP4KU
Ganska bra av en fighter i 78kgs klassen att göra en 3a(ej till failure) på 110 pounds hantlar i hantelpressen. :hbang:
Nja. Vid 72 kg plufsig har jag legat runt 40ish (kg alltså, han lyfter runt 50kg) i hantelpress, som hobbytränande med mediokra anlag.
Jacksatan
2009-05-30, 15:47
Nej, på matchen väger han det. Han väger nog upp mot 195 pounds mellan matcherna skulle jag tro.
Nej, på matchen väger han det. Han väger nog upp mot 195 pounds mellan matcherna skulle jag tro.
Han är väl welterweight? Du snackar om lätt tungvikt.
Han är väl welterweight? Du snackar om lätt tungvikt.
Invägning och match är ju helt olika saker.. thiago alves väger väl helt sanslöst mycket under sina matcher.
Invägning och match är ju helt olika saker.. thiago alves väger väl helt sanslöst mycket under sina matcher.
Visst, men det känns nästan osannolikt att han ska pendla upp emot 7-10kg mellan invägning och tävlingsdag. Fem kilo känns mer rimligt om du frågar mig, det är rätt drygt att deffa och vätska ner så mycket.
Fultjack
2009-05-30, 17:33
Verkar som att Machida ska möta Shogun Rua i UFC104.
Knepigt val av motståndare då Rua knappast har imponerat. Machida kommer leka med honom :)
Pudzianovski
2009-05-30, 17:44
GSP styrketränar:
Starkt! Trodde jag inte om honom. Snygga reps också.
http://www.mmanews.com/ufc/Transcript-Of-Exclusive-Georges-St.-Pierre-Interview.html
"What weight do you walk around at? -I walk around at 185."
Något år sedan men tycker det ser ut som att han håller samma storlek nu som då.
http://www.mmanews.com/ufc/Transcript-Of-Exclusive-Georges-St.-Pierre-Interview.html
"What weight do you walk around at? -I walk around at 185."
Något år sedan men tycker det ser ut som att han håller samma storlek nu som då.
Det blir som sagt för jobbigt att deffa ner sig för mycket. Man blir bland annat segare och trögare.
Ny intressant sida att hålla koll på för oss MMA-intresserade;
http://nyheter24.se/sport/kampsport/
Kul att se att mer och mer uppmärksamhet riktas mot sporten!
bear.flowertwig
2009-05-31, 17:19
Åsikter ?
Babyface Barnett kommer ju inte ha skuggan av en chans. Fedor kommer vara än mer överlägsen än senast.
ManuelIT
2009-05-31, 17:33
Babyface Barnett kommer ju inte ha skuggan av en chans. Fedor kommer vara än mer överlägsen än senast.
Nu ska vi inte överdriva. Visst är ju Fedor den överlägsna favoriten, men det är klart som fan Barnett kommer ha en bra chans. Han har en bra record med flera vinster över fajters som på sin tid var på toppen av toppen.
Det kommer bli sjukligt spännande.
http://cdn1.sbnation.com/imported_assets/163489/20090530-00000019-spnavi-fight-view-000.jpg
Akiyamas träning inför UFC
8jqCoAZHdLk
Det tror inte jag. Barnett kan överraska faktiskt.
http://www.cr3static.com/data/gif/bpdanasmoke.gif
Nitrometan
2009-06-02, 06:59
Han har säkert fått spliffen av Joe Rogan där i bakgrunden. :thumbup:
Nitrometan
2009-06-02, 09:28
Kimbo Slice i TUF 10. Sherdog rapporterar.
http://www.sherdog.com/news/news/tuf-takes-slice-17739
“Kimbo Slice” will be among the 16 heavyweight fighters to join the 10th season of “The Ultimate Fighter,” which starts shooting this week in Las Vegas.
Kimbo Slice i TUF 10. Sherdog rapporterar.
http://www.sherdog.com/news/news/tuf-takes-slice-17739
Oj! Det är som upplagt för bråk i huset :smash:. Inga uttagningar i början alltså?
Oj! Det är som upplagt för bråk i huset :smash:. Inga uttagningar i början alltså?
Lite mer info här:
http://mmajunkie.com/news/15060/kimbo-slice-scores-the-ultimate-fighter-10-slot.mma
Nitrometan
2009-06-02, 09:49
Bråk kanske det blir.
Inga uttagningar.
Lite mer info här:
http://mmajunkie.com/news/15060/kimbo-slice-scores-the-ultimate-fighter-10-slot.mma
Tackar!
The UFC president has repeatedly insisted he would not allow Slice to compete in the UFC unless he won his way onto the show by competing on "The Ultimate Fighter."
Slice has called White's bluff and will appear on Season 10 of the highly rated Spike TV series, White has confirmed. Fighters live in the same house and train together, and then fight during the show in a bid to earn a UFC contract.
White worked hard to keep Slice's appearance on the show a secret, hoping to have unveiled him Tuesday. Season 10, which is being called "The Ultimate Fighter: Heavyweights," was originally slated to feature a cast of eight heavyweights and eight middleweights, but the UFC quietly informed the middleweights who tried out that it was going with an all-heavyweight show.
And unlike in recent seasons, where the competitors had to win a fight to earn their way into the house, there will be no such arrangement this time. All 16 fighters – Spike and the UFC are keeping names of the others a closely guarded secret – will automatically move into the house.
Though White goes to great lengths to insist that nothing on the show is scripted, it's virtually guaranteed that Slice won't fight early in the competition. Having him around and alive in the competition is going to keep ratings elevated.
Kan bli spännande. :thumbup:
Nitrometan
2009-06-02, 11:46
Cro-Cop på UFC 99 i Tyskland.
http://uk.ufc.com/index.cfm?fa=news.detail&gid=20176
After weeks of speculation, the news is finally official – international superstar Mirko Cro Cop is returning to the UFC. One of the most feared strikers in MMA history, the 34-year old resident of Zagreb, Croatia will be taking on England’s Mostapha Al-Turk in main card action on June 13th’s UFC 99 card at the Lanxess Arena in Cologne, Germany.
Kul att se vad han hittar på.
Cro-Cop på UFC 99 i Tyskland.
http://uk.ufc.com/index.cfm?fa=news.detail&gid=20176
Kul att se vad han hittar på.
Hoppas han smetar upp engelsmannen i brygga.. ska bli riktigt nice och se honom igen:thumbup:
Nu vill vi se CC tebaks i fornstor form.
Nitrometan
2009-06-02, 16:09
Nu vill vi se CC tebaks i fornstor form.
Japp. Som en unstoppable stritfajtur-maskin!
Sen vill man se Fedor mot den kroatiske polisen...
Ja det ska bli riktigt roligt att se om crocop lyckas med comebacken, hoppas verkligen på det. :)
http://www.mmanews.com/ufc/Cro-Cop:-The-Rankings-Are-About-To-Change-Very-Fast.html
Han låter rätt så taggad i denhär intervjun iaf.
"Maybe I'll not succeed at my comeback, but I'll die trying"
Hans primetime är över, så tråkigt när fighters tror att dom kan komma tillbaka i sin forna form.
Haha, Kimbo blir skojj att se i huset *wooohooo*
Pd
Kaboffastar
2009-06-02, 22:51
När spelades Tuf:9 in egentligen? dålig koll jag känner att jag har när jag ser "Mask" sitta i publiken å skrika...
När spelades Tuf:9 in egentligen? dålig koll jag känner att jag har när jag ser "Mask" sitta i publiken å skrika...
Enligt wikipedia så sändes (vad dom nu menar med sändes) TUF:9 den 1 april 2009 - juni 2009. Charles "Mask" Lewis Jr. dog den 11 mars 2009.
Det började filmas i Januari.
Skön KO =)
Vet inte om man kan embedda klippet, så nu får klicka istället.
http://espn.go.com/video/clip?id=4161457
Nitrometan
2009-06-03, 11:43
Skön KO =)
Vet inte om man kan embedda klippet, så nu får klicka istället.
http://espn.go.com/video/clip?id=4161457
Spinning backfist. Lurigt slag med bra kraft och fart.
Ok. Jag börjar nästan gråta av detta.
Ser ni vem som apar sig i bakgrunden?
Nc2N2TiKI3o
Ok. Jag börjar nästan gråta av detta.
Ser ni vem som apar sig i bakgrunden?
Det ser ut som Hultman den hårde som står till höger i början av klippet.
The Hills-fånen? :O
Ja.
Vad håller han på med? Jag dog lite när jag såg det.
Edit: någon som känner till fightern btw?
Nitrometan
2009-06-03, 15:16
Edit: någon som känner till fightern btw?
Kevin Casey?
2-1-0 record enligt Sherdog.
http://www.sherdog.com/fighter/kevin-casey-24121
Win Jimmy Mills Submission (Rear Naked Choke) 10/25/2008
Win Andrew Flores Decision (Unanimous) 7/27/2008
Loss Ikuhisa Minowa TKO (Punches) 9/17/2007
"All my life is no surrender" - jomenvisst.
Om ni inte pallar se båda eller hela så lyssna vad Dana har att säga i slutet av 6/1/09-klippet åtminstone.
6/1/09
fHGSihL_dv0
6/2/09
F8ZL2LwAFbs
Hans primetime är över, så tråkigt när fighters tror att dom kan komma tillbaka i sin forna form.
är beredd att hålla med. tror inte crocop har samma gnista som han hade i pride. ser mest ledsen och undergiven ut nu. men man vet aldrig.
Vad tror ni om wanderlei silva vs Rich franklin?
är beredd att hålla med. tror inte crocop har samma gnista som han hade i pride. ser mest ledsen och undergiven ut nu. men man vet aldrig.
Jag tror och hoppas på Rich, men det kan bli en tuff fight.
Vafan, Jense är på forumet igen? :)
Jag tror och hoppas på Wanderlei, tycker inte att Rich är särskilt kul..
Också två gubbar som sett sina bästa dagar. Börjar bli lite mycket sånt överlag i UFC tycker jag, att hålla kvar dom gamla "championsen".
Hoppas på Wanderlei men tror att Richie tar hem det.
wanderlei ser inte lika brutal ut längre, ingen terrierblick precis. man får inse att han blivit jänkare och torka tårarna över att att wanderlei silva numer är en glad fjant som lallar omkring. tusen spänn på om wanderlei går in i ringen och ser jävligt arg ut så vinner han , smilar han och ger high fives till publiken åker han på högerkrok.
Synd på min, en gång i tiden, absoluta favoritfighter.
Jag hoppas Brock Lesnar inte rusar på frank mir, utan systematiskt bryter ner honom som en brottare ska göra. För att sen slå hånflinet av ansiktet på frank mir. fast det är inte förens i juli, någon som ska ner till Tyskland och titta?
wanderlei ser inte lika brutal ut längre, ingen terrierblick precis. man får inse att han blivit jänkare och torka tårarna över att att wanderlei silva numer är en glad fjant som lallar omkring. tusen spänn på om wanderlei går in i ringen och ser jävligt arg ut så vinner han , smilar han och ger high fives till publiken åker han på högerkrok.
Synd på min, en gång i tiden, absoluta favoritfighter.
Jag hoppas Brock Lesnar inte rusar på frank mir, utan systematiskt bryter ner honom som en brottare ska göra. För att sen slå hånflinet av ansiktet på frank mir. fast det är inte förens i juli, någon som ska ner till Tyskland och titta?
Jag hämtar upp dig Jens. Så tar vi Nulle och Robin på vägen, sen drar vi?
Kan tänka mig att oddsens sätts rätt högt på Barnett mot Fedor, med all rätta.
Tror och hoppas på Wanderlei också, tyvärr är det ju inte alls samma fighter som i Pride. Skulle vara kul att se honom med en lite mer teknisk och varierande stand-up och med riktig aggressivitet. Rich har ju ingen karisma alls imo.
Ufc 99 är i tyskland, 13:e Juni, Brock är med i Ufc 100.
hangatyr
2009-06-03, 19:28
Jag har efter ett par års uppehålle börjat kolla mkt på japansk shooto och annan japansk mma (deep etc) igen. det är såååå mycket roligare än trötta GnP-UFC.
rekommenderas varmt.
Jag kollade på Shooto / Deep och även Pancrase långt innan UFC blev så poppis som det blivit nu hos gemene man! :)
Allt har sin plats.
Hoppas på Wanderlei men han är inte lika kul att titta på som förr.
Hoppas på CC men han har blivit lite gammal, sleten och med för mkt skador. Många ben-operationer etc och hans legs är inte lika big som förr.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.