Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Ufc 99 är i tyskland, 13:e Juni, Brock är med i Ufc 100.
jag vet
Kul att Jense är tebaks förresten, vi har saknat dig!
Fan va stekig Dana är, glider runt i en svart Ferrari. Han går ju knappast back i sin karriär :D
Hörde jag Brock i UFC 100? Kan undra om han någonsin kommer bli knockad av någon.. Love the beast!
Fan va stekig Dana är, glider runt i en svart Ferrari. Han går ju knappast back i sin karriär :D
Hörde jag Brock i UFC 100? Kan undra om han någonsin kommer bli knockad av någon.. Love the beast!
möter han fedor så blir han :D men det kommer inte hända på ett tag, och ju längre det går desto svårare blir han att ta.
Kruxet med honom är inte hans bob sapp-hydda utan att han faktiskt kan brottas
Ja precis, det är ju det som är så sjukt. Stor som ett hus men rör sig relativt smidigt och snabbt! Outstanding :D
Nitrometan
2009-06-04, 09:44
Diego Gonzalez åker till USA och fightas. M1 Challenge ville ha honom till sitt "World Team".
I Juli är han bokad till engelska "Strike and Submit".
http://www.fightermag.se/news.asp?news_id=6394
"M-1 Challenge" är ett koncept som ställer lag av fighters från olika länder eller områden mot varandra. Fredagens gala toppas av östra USA vs. Finland men har även plats för matcher mellan Frankrike och England, samt "världslaget" mot Turkiet. Det är som representant för övriga världen som Gonzalez ska fightas. Hans motståndare blir en man vid namn Fatih Dogan (7-4-0).
Kul att en svensk fighter får slåss lite ute i världen.
Utan att bidra med skitsnack så läste jag precis en sak om en känd person i svensk kampsport som gjorde mej jävligt besviken.
Utan att bidra med skitsnack så läste jag precis en sak om en känd person i svensk kampsport som gjorde mej jävligt besviken.
Ska man säga A så får man säga B.
Nitrometan
2009-06-05, 07:29
Denna?
http://www.vk.se/Article.jsp?article=282399
Denna?
http://www.vk.se/Article.jsp?article=282399
Ja.
I detta läget bör man väll inte uttala sig om man som jag inte har koll på vad fan som har hänt, men finns det någon substans med detta så vet jag fan inte vad jag ska säga...
Ja.
I detta läget bör man väll inte uttala sig om man som jag inte har koll på vad fan som har hänt, men finns det någon substans med detta så vet jag fan inte vad jag ska säga...
Han är utesluten från sin klubb nu i alla fall.
Evans om förlusten mot Machida
VAvF7piv-vg
http://i42.tinypic.com/2uzuf48.jpg
Wanderlei om fighten mot Franklin
pCltcL2-oAw
Gina Carano Maxim Hot 100
Lq9xcB6Kp44
http://i44.tinypic.com/eki5pt.gif
Hon har lagt på sig lite ser det ut som.
schmecker
2009-06-07, 18:51
nån som sett strikeforcegalan nu i helgen?
nick diaz vs scott smith: grymt bra match
http://www.mma-core.com/videos/_Scott_Smith_vs_Nick_Diaz_Strikeforce?vid=10005219&tid=100
Hon har lagt på sig lite ser det ut som.
nu har väl gina carano väl alltid varit lite knubbig. förresten klart med gina carano mot cyborg santos i augusti.
http://www.fightlinker.com/gina-vs-cyborg-on-august-15th.mma
tror nog wanderlei ser lite trött ut men jag tror också han har hjärta och fighter nog i sig för att krossa rich
bear.flowertwig
2009-06-07, 19:27
Gina får spöa på mig vilken dag som helst. Hon är inte bara snygg utan verkar vara både vettig och sjukt mysig *cupid*
Wanderlei Silva! Jag älskar att se den mannen träna... Vilken dedikation och vilken krigare han är!
hahavaffan
2009-06-08, 09:16
Gina är het som fan och Wanderlei cool som fan. Hoppas dom vinner sina kommande matcher! Bortser man från matchen mot sopan Jardine så var det länge sen man såg honom spöa någon nu.
Nitrometan
2009-06-08, 13:04
Diego vann!
M1 rapporterar:
Welterweight (167.2 lbs./-76 kg.) - Diego Gonzales (World ) def. Faith Dogan (Turkey) via TKO (ground and pound) at 2:16 of round 1
Tigerkotten
2009-06-08, 22:37
WEC or Strikeforce var båda väldigt bra, rekommenderas.
Varje gång tycks det som jag har ljuma förväntningar på WEC, jag brukar helt enkelt inte vara så upphetsad för de galorna på förhand.
Och varje gång så är det små killar som krigar som berserkar, riktiga krig och med konsistent hög nivå på marken med mycket rörligt submission aggresivt game och med ett minimum av brottarsmet.
Helt enkelt jävligt bra klass och jag tror det är dags att jag börjar hetsa upp mej över dem på förhand med!
Strikeforce var helt okej med.
Samma sak för mig, man är inte lika uppspelt inför WEC-eventen..
Men de levererar alltid bra och underhållande matcher.
Alltid kul att se mindre fighters de är snabba, smidiga och uthålliga. Tror också att den mindre oktagonen hjälper till att höja tempot och intensiteten i matcherna.
Strikeforce var också helt ok!
Nitrometan
2009-06-09, 09:07
Arlovski... :(
Kan han inte lära sig och gardera hakan?
Flexipop
2009-06-09, 09:55
Tycker Wanderlei såg riktigt trött ut, snorkeln och isbadet till trots...
Tycker Wanderlei såg riktigt trött ut, snorkeln och isbadet till trots...
Håller med, såg inte alls så allert ut.. Tråkigt för jag gillar honom skarpt, tror dock att han har gjort sitt :cryout:
Han hade sin tid i Pride..
UFC 100 Introduction
Vq_XUHY9qKE
ManuelIT
2009-06-09, 17:22
var det verkligen en UFC 100 intro eller en Lidell highlight reel?
Fultjack
2009-06-09, 18:28
Samma sak för mig, man är inte lika uppspelt inför WEC-eventen..
Men de levererar alltid bra och underhållande matcher.
Alltid kul att se mindre fighters de är snabba, smidiga och uthålliga. Tror också att den mindre oktagonen hjälper till att höja tempot och intensiteten i matcherna.
Strikeforce var också helt ok!
+1 på den!
Brukar inte se framemot WEC särskillt mycket men när man väl ser fighterna, fyfan vilket tempo och oftast riktigt underhållande matcher :hbang:
Såg WEC 41 just. Riktigt bra event! Smiskar de senaste UFC eventen ganska hårt :thumbup:
Arlovski... :(
Kan han inte lära sig och gardera hakan?
Idd,,, och det roliga var att komenatorer nämde det innan matchen. att hakan är hans akilles häl :S,
Idd,,, och det roliga var att komenatorer nämde det innan matchen. att hakan är hans akilles häl :S,
Japp, hans glaskäke är välkänd. Karln har för fan blivit knockad av Datsik.
Japp, hans glaskäke är välkänd. Karln har för fan blivit knockad av Datsik.
Just det .... han borde tagit sig en funderare efter den matchen:smash:
Datsik xD....
Nitrometan
2009-06-11, 10:11
Usama Aziz åker till USA och slåss i Bellator (19 juni).
http://www.fightermag.se/news.asp?news_id=6403
Usama Aziz som nyligen fightades på Superior Challenge går match i amerikanska Bellator den 19 juni. Ursprungsmotståndaren Brad Picket fick lämna återbud. Ny motståndare är Fabio Mello, en brasse från American Top team med ett fight record på 5-6-0.
Mello har förluster mot Pride veteranen Takanori Gomi och Pride och Deep fightern Masakazu Imanari, så det är ingen duvunge precis.
Finns en liten intervju på länken också.
Lite Hype inför UFC 99
eLmxRMSDrYI
edit:
Cain får det svårt
Mirko tar livet av Al-Turk
Rich tar Wanderlei
Marcus Davis vinner över Dan Hardy
Lite Hype inför UFC 99
eLmxRMSDrYI
edit:
Cain får det svårt
Mirko tar livet av Al-Turk
Rich tar Wanderlei
Marcus Davis vinner över Dan Hardy
Precis så ser mitt spelschema oxå ut. Inte en chans att Cain får ner Kongo.. det skulle vara på något flaxslag (som iofs har fungerat förr).
Mirko ftw!*flex*
Davis vinner, Wanderlei vinner, Cain vinner och Crocop vinner.
Tror jag, tror inte Kongo lyckas hantera Cains explosiva sadism
Dana White UFC 99 Video Blog - 6/11/09 Part 1
gPuHLqlg7zE
Dana White UFC 99 Video Blog - 6/11/09 Part 2
1nXtXuyCmnQ
hans videoblogg slår det mesta på youtube.
Det är underhållande som fan.
Snart smäller det gott folk. Kl 21.00 på TV4 Sport.
Kommer det en Tsunami från Tyskland så är det Cain som missade huvudet på Kongo, in the Mount :)
Tyckte det va feldömt jag, kändes som marcus hade aggression och oktagonkontroll på sin sida.
juste det är ju tyskland vafan galan är just nu.
hardy vann precis över davis. har saunders swick matchen gått än eller? kl är 20 i och galan började prick hur många matcher har jag missat?
Kom du in i slutet av Hardy Davies tror jag inte du har missat något, själv kom jag in tio minuter sent när den matchen precis drog igång och jag tror inte de han köra nåt inan det...;)
Okej än så länge, hoppas det höjer tempot ett snäpp nu.
Pudzianovski
2009-06-13, 21:19
Vem är det som kommenterar med Roberto?
cro snop, haha. Släpp på någon med lite mera speed i kroppen så är han körd.
Vem är det som kommenterar med Roberto?
omar bouiche
hahavaffan
2009-06-13, 21:50
Synd på ögonpetet, annars hade det nog blivit en snygg vinst för Crocop.
LÄNGTAR så JÄVLA till UFC 100!
asså de där med att peta nån i ögat, visst det kan hända vem som helst...men jävla tråkigt sätt att vinna på...nu tycker jag dock cro cop va den bättre =)
Haha
Cain Velasquez Imponerar enormt mot Kongo! :D
Haha
Cain Velasquez Imponerar enormt mot Kongo! :D
for sure, aktiv hela tiden trots att han är plufsigare än kongo =)
Helt galen Cardio och Styrka. Detta är tungvikten ffs, vilket tempo nonstop
ManuelIT
2009-06-13, 22:10
Så jävla coolt att se någon så lång, så stor och så otroligt bra fysik som Kongo bli så dominerad
Imponerande att se sådan styrka, balans och kondition med nonstop tempo av en så lönnig och o-imponerande fysik som Cain Velasquez! :)
Imponerande att se sådan styrka, balans och kondition med nonstop tempo av en så lönnig och o-imponerande fysik som Cain Velasquez! :)
låter som att du är lite tänd på cain sonny boy ;)
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kongo dumskalle varför försökte han få guillotinen efter sina två första slag som fick elasquez att snubbla omkring. istället för att hålla allt stående och slå ut honom.
Det jag syftar på är i början av första, svenska kommentatorn såg det som takedown men det va kongo som ville ner för att submissionen vilken visade sig vara ett misstag som gjorde att han tappa hela matchen
Kom igen nu Wanderlei! Visa vars Kundvagnen skall vältas!
Fan vad gött att se att Cain är det hopp som jag hoppades att han skulle vara.
Från och med nu ska hans karriär bli snuskigt intressant att följa, jävla best.
Hjärnan säger Rich, hjärtat säger Wand.
Kom igen låt mitt hjärta vinna nu...
*popcorn**popcorn**popcorn*
Nu blixtrar det till *popcorn*
hahah har aldrig suttit och fnittrat åt ett main event, ser roligt ut när båda två staplar omkring helt snurriga
Haha BÅDA kollade på klockan samtidigt
Riktigt roligt Kodak-moment
Tyckte väl det va lite orättvist att rich vann.
Men wanderlei kom igång som gamla tider mot slutet. hoppas det håller i sig
Lite besviken på UFC 99 iaf de matcher som sänts.
Trodde på lite andra avslut i vissa matcher.
ManuelIT
2009-06-13, 22:50
Meh... Wandy har inte varit sig lik sen han joina UFC. Jag är inte imponerad.
ManuelIT
2009-06-13, 22:51
Fast galan i sig var väldigt underhållande. Bästa eventet på ett tag nu.
Tyckte väl det va lite orättvist att rich vann.
Men wanderlei kom igång som gamla tider mot slutet. hoppas det håller i sig
Håller inte riktigt med där, tyckte det var ganska klart att Rich vann även om han var illa ute några gånger.
Meh... Wandy har inte varit sig lik sen han joina UFC. Jag är inte imponerad.
+1
Han är så jäkla puch-drunk. Säger det med sorg i hjärtat men jag tror han har gjort sitt som fighter.. Hoppas att det inte är så, UFC har ju pratat om stora planer för wanderlei, ha säljer ju fortfarande många PPV. Och det verkar ju vara det som UFC värderar högst..
Tyckte iofs att wanderlei va bättre i denna matchen än tidigare i UFC, tyckte även wand pressa franklin,
Lite störande att Wandy står så tungt. Han tar ju stora risker när han blir tvungen att backa så pass mycket hela tiden.
Christyle
2009-06-13, 23:46
Fan trodde verkligen att Wanderlei skulle vinna Obrigado
você é uma lenda e minha inspiração
Nitrometan
2009-06-14, 08:05
Velasquez var imponerande. Höll bra tempo hela tiden och dominerade i positionerna. Som en brottare. Tyckte att det saknades lite submission-skillz.
Tänk om Kongo hade kunnat hålla det stående...
Christyle
2009-06-14, 09:42
Cain Velasquez var helt imponerande oj oj oj
ManuelIT
2009-06-14, 10:17
http://img375.imageshack.us/img375/6210/5fhdlg.gif
Velasquez var imponerande. Höll bra tempo hela tiden och dominerade i positionerna. Som en brottare. Tyckte att det saknades lite submission-skillz.
Tänk om Kongo hade kunnat hålla det stående...
Leker man med kongo sådär så är man riktigt jävla grym. :)
COLOGNE, Germany – Mirko “Cro Cop” Filipovic’s return to the Ultimate Fighting Championship was a short one.
Not long after stopping Mostapha Al-Turk in the first round of UFC 99 on Saturday at Lanxess Arena in his first fight in the UFC since back-to-back losses in 2007, Filipovic informed UFC president Dana White that he had signed a three-fight contract with the Japan-based DREAM.
White had signed Filipovic less than a month ago to a one-fight deal, the first time in more than nine years that he’d done that. He had worked out terms on two additional fights, but said he’d only put pen to paper for Saturday’s bout.
He brought Filipovic back because he knew the Croat is still very popular and Filipovic insisted he wanted to make a run for the title.
That proved not to be the truth. After turning down much tougher opposition, including Cain Velasquez, who defeated Cheick Kongo later on the card, he wound up with the lightly regarded Al-Turk.
But instead of getting a shot at big names like Randy Couture or Antonio Rodrigo Nogueira and fighting his way into title contention, Filipovic opted to bolt for Japan.
“Isn’t that a dirty [expletive] thing to do?” White asked rhetorically after being queried about Filipovic’s deal with DREAM. “He [expletived] me. The first time in the history of the company I do one over the phone. He promised me a three-fight deal and he [expletived] me.”
Filipovic looked unsteady and hardly impressive in defeating Al-Turk, who is winless in the UFC. He never landed one of his vaunted kicks and the fight ended not from a punch but when he poked Al-Turk in the eye with his finger.
Referee Dan Miragliotta didn’t see the poke, so it was regarded as a clean blow and Filipovic won by stoppage.
Filipovic was fighting five months to the day after knee surgery, one of several injuries he said kept him from performing at his best in his first stint in the UFC. Before the fight, he called his 1-2 UFC record “the black spot” on his career.
While speaking with reporters on a prefight conference call, Filipovic enthused about his return and said he was gunning for a title shot. All the while, he apparently knew he was in it for a one-fight deal.
He texted White on White’s cellular phone and told him he wanted to return. White said Filipovic declined numerous opponents.
Apparently, Filipovic, who is from Croatia, wanted to fight in Germany and use the UFC bout as a tuneup. He did and is now Dream bound, but he’ll almost certainly never fight in the UFC again.
“He didn’t keep his word,” White said, who said he’d had a two-hour talk with Filipovic on the day Filipovic texted and asked to be able to return. “He talked about honor and all this other [expletive] and he [expletived] me.
“He fed me this bull [expletive] about wanting to take a run for the title, and what I think he did was, he went out and did this. He turned down every other [expletive] fighter I offered him, because I needed him to fight Cain. He didn’t just poke Al-Turk; he poked me, too.”
As is his custom, Filipovic skipped the postfight news conference and could not be reached to comment on the DREAM deal.
Jisses..
källa: http://sports.yahoo.com/mma/news;_ylt=Ap01b4FOudhCsrg7u7185ME5nYcB?slug=ki-ufcnotes061409&prov=yhoo&type=lgns
Har länge gillat CroCop som fan. Därför hatar jag att säga att han har gjort sitt. Ända sedan pride föll har han egentligen bara varit en skugga av sitt forna jag. Ser man honom i buren så ser man inte det bettet i blicken han en gång haft. Han såg dessutom nästan gammal ut igår. Han verkar onekligen dra sig för att möta fighters i hans egna element.
Kan knappt se en fight till med honom när man vet vad han en gång var för fighter.
Jag är nästan säker på att DREAM kommer handplocka precis det perfekta motståndet för honom så han kan göda sig själv lite innan han lägger vantarna på hyllan. Japanerna älskar honom så vinner han där borta så fyller de arenorna och säljer gott om PPV's.
Dana skulle slängt in honom till vargarna..
http://img375.imageshack.us/img375/6210/5fhdlg.gif
Jag är nästan säker på att DREAM kommer handplocka precis det perfekta motståndet för honom så han kan göda sig själv lite innan han lägger vantarna på hyllan. Japanerna älskar honom så vinner han där borta så fyller de arenorna och säljer gott om PPV's.
Det lutar åt det hållet känns det som.
Jag tycker det blir komiskt som fan när White gnäller om att Mirko rövknullade honom för pengar när White har rövknullat oändligt många fighters på grund av ekonomiska orsaker. Och då menar jag inte när fighters har förlorat massa fighter och tappar sitt kontrakt utan helt andra saker.
Och for the record så gillar jag White och tycker han är en kämpe för sporten och en kul kille, men han har inte mycket vatten på fötterna när han gnäller på Mirkos beteende i det här fallet.
Är det nu så att Mirko inser att hans topp karriär är slut så är det ju toppen att han spelar ut de organisationer som finns mot varandra för att få så mycket pengar som möjligt att gå i pension för.
Christyle
2009-06-14, 13:32
nån som vet vart i Tyskland galan ägde rum?
Köln
http://lmgtfy.com/?q=var+gick+ufc+99 :D
Den enda matchen som var något att se förstörde min flickvän genom att säga att är man svart, heter Kongo och är byggd som han är så måste man linda ballen ett varv runt benet.
Va?
Så jävla tråkigt det är med Wanderlei och Crocop :(
Missa inte http://100.ufc.com!
En del kul saker.
Ställer frågan här, då jag inte riktigt vet var jag ska ställa den annars:
Ska börja på min kära boxning nu igen, och är rädd för att min gadd över hela högerarmen ska förstöras (min första, därav oron). Vet att den inte kommer förstöras, men den känns nästan helt läkt, borde jag avvakta en månad till?
Ställer frågan här, då jag inte riktigt vet var jag ska ställa den annars:
Ska börja på min kära boxning nu igen, och är rädd för att min gadd över hela högerarmen ska förstöras (min första, därav oron). Vet att den inte kommer förstöras, men den känns nästan helt läkt, borde jag avvakta en månad till?
När gjordes den? Är det en sleeve eller?
http://img268.imageshack.us/img268/9819/bild002vzl.jpg
Så ser den ut. Och den gjordes för en månad sen!
bear.flowertwig
2009-06-14, 21:42
Kul att nån retade upp Davies för hans fåneri med några gamla urvattnade irländska rötter. Tröttsamt amerikanskt.
Cro Cop såg verkligen gammal och trött ut. Inget klipp alls. Synd på poken, hade varit intressant att se lite mer av dem båda.
Wanderlei och Franklin är ju föredettingar båda två så förväntningarna var verkligen inte höga. Trots allt en hyfsad match men main event status känns det ju inte som.
Ser fram emot att få se Mir bryta av random kroppsdel på jätten i kommande gala...
Kaboffastar
2009-06-14, 21:47
Finns det någon färsk post-fight bild på kongo? Får för mig att han kan se lite småsliten ut =)
Kongos highlight från matchen
http://i44.tinypic.com/wtbluf.gif
Jisses..
källa: http://sports.yahoo.com/mma/news;_ylt=Ap01b4FOudhCsrg7u7185ME5nYcB?slug=ki-ufcnotes061409&prov=yhoo&type=lgns
Crocop didn't sign with Dream!
This is the translation of the whole article:
Mirko: Nisam potpisao ni za Dream ni za UFC - Jutarnji.hr
(http://www.jutarnji.hr/sport/borilacki_sportovi/clanak/art-2009,6,14,,166592.jl)
ZAGREB - The same Saturday night in which Mirko Filipović for only three minutes TKOed Britain Mostapha Al Turk, President of American Organization UFC Dana White without any argument accused the Croatian master of the ultimate fighting for the fraud and hypocrisy.
Ten days ago Dana White and Cro Cop have a phone made arrangements for the duel on the UFC 99 tournament in Cologne Lanxess Arena, leaving open the possibility that cooperation prolongs for the two further tournaments. However, the head of the UFC on Saturday felt fooled because he thought that the Croatian gladiator signed a new contract with the Japanese Dream.
- “Mirko talks about honor and pride, and didn't hold his word. Told me that he wants to win the UFC's title, and then he went to the Dream. Tonight I also got eye pocked, not only Al Turk” - White told reporters in the Cologne.
Before we accuse Crocop for hypocrisy, let us see what lays below Dana's White empty phrase of honor. UFC leader is angry because Mirko, just as the best ultimate fighter in the world, Fedor Emilianenko, did not agree to perform only twice in the next 12 months.
However, it is not true that Cro Cop signed with Dream. We have learned that Mirko Crocop still did not sign neither with Dream nor with UFC, and that he is ready to discuss any offer. Moreover, Mirko expected after the victory in Cologne immediate talks with Dana White about the new contract and is surprised by the accusations of UFC's president.
"I don’t know why White listened to the rumors instead of talking to me. I hoped that we will talk about a continuing of our collaboration, because the only obstacle was the long period between two fights that has been offered to me. I don’t want to sit at home so long and waiting that someone calls me for a figh. However, I am grateful to Dana White for an opportunity to fight in Cologne and despite his harsh words, I don’t see the reason that we don’t prolong the contract – explained Mirko after returning from Germany.
White gave Crocop the opportunity to fight in Cologne to use his charisma of the most popular European fighter and suggested two more bouts, under the condition that he doesn’t fight for other promotions. Because Dream offered him also three-fights contract, but in the next 6 months, why shouldn’t Mirko take some time to consider what is better to him?
The end of this story can be expected in the next few days. With regards to Dana White’s blackout in Cologne, it seems that Mirko is in this moment closer to the Japanese ring then to American octagon.
http://i40.tinypic.com/166epti.jpg
Crocop didn't sign with Dream!...
afan.
Ligga lågt ett par dagar och se vad som händer :)
edit: var fick du översättningen ifrån?
Nitrometan
2009-06-15, 14:04
Ray Mercer spöade Tim Sylvia på Adrenaline III, Bragging Rights i Birmingham, 13 juni.
Den stora duellen mellan MMA och Boxning, mellan före detta UFC tungviktsmästare Tim Sylvia och 1988 års olympiske mästare i Boxning Ray Mercer chockade MMA-världen. Tim Sylvia hann få iväg en låg spark innan han sänktes av en overhand. Mercer följde upp med två slag till och saken var biff.
Få trodde att Ray Mercer skulle ha en chans, efter att i sin första MMA-match blivit utstrypt av Kimbo Slice.
Finns en ganska dålig video här: http://www.youtube.com/watch?v=bqK6yJaE4mY
Det är lite kräm i den näven faktiskt.. Nu är väl iofs inte Tim Sylvia den vassaste kniven i låda men högernäven ser ut att sitta där den ska :)
Sätt Lesnar framför honom så blir det köttfärs av Mercer :)
Det är lite kräm i den näven faktiskt.. Nu är väl iofs inte Tim Sylvia den vassaste kniven i låda men högernäven ser ut att sitta där den ska :)
Sätt Lesnar framför honom så blir det köttfärs av Mercer :)
Ställ en kundvagn framför Allan och du har dylikt resultat.
Nitrometan
2009-06-16, 07:16
Det är lite kräm i den näven faktiskt.. Nu är väl iofs inte Tim Sylvia den vassaste kniven i låda men högernäven ser ut att sitta där den ska...
Men Tim har väl visat att han klarar ett par smällar innan?
Sen klev Mercer fram och pangade på.
I övrigt håller jag med Kwon... ;)
Doctor Snuggles
2009-06-16, 12:16
Och superbabyn tim bevisar igen att han är den mest överskattade "mästaren" hittils.
Ok, nu är namnen släppta inför TUF 10 (URL (http://mmamania.com/2009/06/16/ultimate-fighter-tuf-10-cast-revealed-for-spike-tv-ufc-show/#more-13393))
Kan inte bekräfta att alla bilderna stämmer överens med personerna eftersom jag inte vet hur alla ser ut, men det skulle mycket väl kunna se ut så här:
Kimbo Slice
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2008/11/kimbo.jpg
Roy Nelson
http://cache.daylife.com/imageserve/048rgZD0BeeSE/610x.jpg
Wes Sims
http://www.fcfighter.com/PICTURES/UFC47/sims.jpg
Marcus Jones
http://fiveouncesofpain.com/wp-content/uploads/2007/10/marcusjones.jpg
Matt Mitrione
http://media.scout.com/media/image/26/264123.jpg
Wes Shivers
http://1.bp.blogspot.com/_V34u3S21bu8/SLWmkQmw_9I/AAAAAAAABEI/XOG1KkCBh3A/s400/shivers1.jpg
Jim York
http://rising.net.au/welcome/images/003.jpg
Justin Wren
http://www.warmma.com/Fighter_Pics/WrenWarShirt.jpg
Mike Wessel
http://www.mmaddicts.com/dann/ufc92/mike-wessel.jpg
Scott Junk
http://maximumfighting.com/articles/2007/Apr/images/scottjunk.jpg
Zak Jensen
N/A
Darrill Schoonover
http://www.fightersforge.com/ff/Darrill_Schoonover/IMAG001.JPG
Brendan Schaub
http://www.fiveknuckles.com/assets/images/fighters/brendan-schaub.jpg
Jon Madsen
http://www.thehitsquad.com/images/fighters/jonmadsen1.jpg
Tom Blackledge
http://www.cdn.sherdog.com/fightfinder/Pictures/Tom_Blackledge2.JPG
Abe Wagner
http://victoryfighter.net/images/uploader/profile_images/Abe.jpg
Kan bli en riktigt sjuk säsong, folks!
hahavaffan
2009-06-16, 22:41
Det kan nog bli en jävligt ball säsong indeed!
Nitrometan
2009-06-17, 06:29
Ja. TUF 10 - tjockissäsongen!
Kommer nog att bli kul i huset.
Undra vem som blir Kimbos buttyboy inne på hans rum ... Får de välja rumskompis? :P
Kimbo blir Roy Nelsons buttyboy;)
Nitrometan
2009-06-17, 11:25
Vilka ska coacha dem?
Jag har säkert missat det bara. :confused:
Nitrometan
2009-06-17, 11:27
UFC 102.
Fight card:
Randy Couture Vs. Antonio Rodrigo Nogueira
Keith Jardine Vs. Thiago Silva
Chris Leben Vs. Jake Rosholt
Nate Marquardt Vs. Demian Maia
Matt Hamill Vs. Brandon Vera
Wilson Gouveia Vs. James Irvin
Junior Dos Santos Vs. Justin McCully
Nick Catone Vs. Mark Munoz
Lite nyheter.
Nitrometan
2009-06-17, 11:30
UFC 102
http://www.fightermag.se/news.asp?news_id=6438
UFC drar till Portland, Oregon för första gången någonsin och det några riktigt tunga hjältar som står för main event. Den tidigare UFC-mästare Randy "The Natural" Couture möter Antonio Rodrigo "Minotauro" Nogueira på UFC 102: Couture vs Nogueira lördagen den 29 augusti 2009.
Dana White:
"Vi är extremt glada över att arrangera i Portland," säger UFC presidenten Dana White. "När du får MMA-legender som fightas med hjärtat och har velat möta varandra i flera år, plus det faktum att Randy har sina rötter i Oregon, något säger mig att inte bara stämningen i publiken kommer att vara elektrisk, men det kommer också att bli en kväll där kämparna kommer att göra allt för att befästa sin legendstatus."
hahavaffan
2009-06-17, 11:52
Vilka ska coacha dem?
Jag har säkert missat det bara. :confused:Rampage och Evans hörde jag. Vet dock inte hur de ska kunna fightas om en titel när Machida förstörde Evans i matchen om den.
Rampage och Evans hörde jag. Vet dock inte hur de ska kunna fightas om en titel när Machida förstörde Evans i matchen om den.
Enkelt... ...De fightas... ...utan tittel..
Finns ingen lag som säger att tränarna måste fightas om en titel, faktorer angående hur man gör sig på tv, hype runt en väntande fight, hur deras personligheter kan tänkas matcha upp och såvidare är naturligtvis saker som spelar in i hur coacher för showen väljs ut.
Är det bara jag som ser någon form av affro amerikansk fejd som de har planerat in? Kimbo = ubber ghetto, Rampage = ghetto light, Rashad = pimphand
hmmm
ManuelIT
2009-06-17, 15:08
Time for some black on black crime!
Wes Sims och Kimbo i samma hus, det kommer nog att bli en väldigt intressant säsong. Jag sätter en hundring på Roy Nelson som vinnare av säsongen.
hahavaffan
2009-06-17, 15:25
Enkelt... ...De fightas... ...utan tittel..Jo, självklart. Men lite av grejen är hypen kring vem som ska vinna av tränarna och ta hem titeln. Det ger lite mer spänning. Men jag förstår Rampage, han möter nog hellre Evans än Machida.
Tycker det är gött att dom två coachar TUF10, älskar rampage :D
hahavaffan
2009-06-17, 15:55
Tycker det är gött att dom två coachar TUF10, älskar rampage :DJupp, som fan. Rampage är lätt ballast i hela UFC.
Fultjack
2009-06-17, 16:49
UFC 102.
Fight card:
Randy Couture Vs. Antonio Rodrigo Nogueira
Keith Jardine Vs. Thiago Silva
Chris Leben Vs. Jake Rosholt
Nate Marquardt Vs. Demian Maia
Matt Hamill Vs. Brandon Vera
Wilson Gouveia Vs. James Irvin
Junior Dos Santos Vs. Justin McCully
Nick Catone Vs. Mark Munoz
Lite nyheter.
Nate Marquardt mot Demian Maia!! Woho!
Synd jag gillar dom båda, kommer gråta oavsett vem som vinner och förlorar :( Hoppas nog på en Maia vinst dock
Jo, självklart. Men lite av grejen är hypen kring vem som ska vinna av tränarna och ta hem titeln. Det ger lite mer spänning. Men jag förstår Rampage, han möter nog hellre Evans än Machida.
men det har inte alltid varit en titelmatch på spel för coacherna, TUF 9 har heller ingen titel match :D
hahavaffan
2009-06-17, 19:03
men det har inte alltid varit en titelmatch på spel för coacherna, TUF 9 har heller ingen titel match :DNä jag kom på det strax efter jag skrivit inlägget, och plus att min polare sa att det skulle vara en titelmatch coacherna emellan i TUF 10 så vart jag lite förvirrad =)
Dana White UFC 99 Video Blog - Part 1 6/13/09
ORGSr_IXpfk
Dana White UFC 99 Video Blog - Part 2 6/13/09
cSwqyUNKFLc
Nä jag kom på det strax efter jag skrivit inlägget, och plus att min polare sa att det skulle vara en titelmatch coacherna emellan i TUF 10 så vart jag lite förvirrad =)
:thumbup:
hahavaffan
2009-06-17, 23:29
Nån som vet vars fashiken TUF S09E12 blir av? Gärna i 720p. Blir lite galen här.
Nån som vet vars fashiken TUF S09E12 blir av? Gärna i 720p. Blir lite galen här.
Ligger nog uppe mellan 07 och 11 idag. :)
hahavaffan
2009-06-17, 23:37
Ligger nog uppe mellan 07 och 11 idag. :)Hade hoppats på redan nu typ, men då får det bli frukost och TUF imorrn :hbang:
ligger nog uppe mellan 07 och 11 idag. :)
+1
Hade hoppats på redan nu typ, men då får det bli frukost och TUF imorrn :hbang:
Haha, frukost och TUF är obligatoriskt på torsdagarna!
rockbell
2009-06-18, 11:25
Vilka är dom bästa Tv-programmen om MMA tycker ni?
Finns det några svenska?
jag så precis senaste avsnittet av TUF 9,
finns på bestmmatorrents.com
jag så precis senaste avsnittet av TUF 9,
finns på bestmmatorrents.com
Tack, men fyhelvete vilken seg sida, orkar inte registrera mig.
Tack, men fyhelvete vilken seg sida, orkar inte registrera mig.
jo den e lite seg ibland, men den levererar hela tiden :P
hahavaffan
2009-06-18, 12:18
Tack, men fyhelvete vilken seg sida, orkar inte registrera mig.TL har ett fint 720p nu :naughty:
TL har ett fint 720p nu :naughty:
Sweet :D Brukar annars finnas uppe mkt tidigare.
hahavaffan
2009-06-18, 12:35
Jupp, ibland har man kunnat tanka det på onsdagskvällen ju.
mma-tracker.net tycker jag är bra..
Vem i preefight var det som fick ett feting jack i pannan i ufc99 ?
Länk, youtube ?
rockbell
2009-06-18, 13:09
TUF räknas som det bästa alltså? Tack.
ManuelIT
2009-06-18, 13:51
Vem i preefight var det som fick ett feting jack i pannan i ufc99 ?
Länk, youtube ?
Stefan Struve
Stefan Struve
Klicka för lagom blodig fight (http://www.mma-core.com/videos/_Stefan_Struve_vs_Denis_Stojnic_UFC_99_The_Comebac ?vid=10005319&tid=100)
ManuelIT
2009-06-18, 14:57
Klicka för lagom blodig fight (http://www.mma-core.com/videos/_Stefan_Struve_vs_Denis_Stojnic_UFC_99_The_Comebac ?vid=10005319&tid=100)
Haaha, fyfan vad brutalt. Konstigt att fajten inte blev stoppad dock.
Joe Rogan har så sköna kommentarer
"Oh man, he's bleeding like a stuck pig!"
"This is NOT what we need here in Germany..."
"This is like hot oil wrestling but with blood"
rockbell
2009-06-18, 17:19
Är dessa fighters
http://www.fightscoops.com/UFC/UFC_Undisputed_Fighters_Released.shtml
Med i TUF? Eller ska man se på något program för att se dom?
Alla dom där är ju med i organisationen UFC, eller nästan alla iaf..
killenigrillen
2009-06-18, 17:35
*snipp* tycker jag är bra..
Tror inte de på den sighten är så sugen på att man postar deras adress här...
hahavaffan
2009-06-18, 17:38
Joe Rogan har så sköna kommentarer
"Oh man, he's bleeding like a stuck pig!"
"This is NOT what we need here in Germany..."
"This is like hot oil wrestling but with blood""He throws that hammerfist like a real hammer. Like he's a carpenter there." :D
tntballe
2009-06-18, 17:57
Ray Mercer spöade Tim Sylvia på Adrenaline III, Bragging Rights i Birmingham, 13 juni.
Finns en ganska dålig video här: http://www.youtube.com/watch?v=bqK6yJaE4mY
Annan vinkel.
dXeIzVIpN2M
rockbell
2009-06-18, 18:17
Det är ju inga kända namn i det där TUF.
Vad heter programmet där alla dom stora slåss?
Det är ju inga kända namn i det där TUF.
Vad heter programmet där alla dom stora slåss?
UFC, går på tv4 sport live bland annat eller så går det att ladda ner.
I TUF tävlar man om att få en plats i UFC så därför är de flesta inte kända.
rockbell
2009-06-18, 18:24
UFC, går på tv4 sport live bland annat eller så går det att ladda ner.
I TUF tävlar man om att få en plats i UFC så därför är de flesta inte kända.
Aha, på så sätt. Tack för svar!
UFC fungerar så här att man fightas på så kallade "galor" där varje ufc gala har haft ett nummer, nästa gala är nummer 100 tex. Så vill du se de som är kända just nu så är det kanske främst de senaste 20 galorna eller så som du ska ladda ner.
Äldre galor kan vara mycket intressanta men laddar du ner de första 30 galorna ungefär så ser sporten helt anorlunda ut vilket kan vara förvirande innan man förstår sporten, nu finns det tex mycket regler, det är en riktig sport, alla tränar allt och är duktiga atleter, i början var det mer spektakel, stilar fightades mot stilar och det fanns nästan inga regler.
rockbell
2009-06-18, 19:16
UFC fungerar så här att man fightas på så kallade "galor" där varje ufc gala har haft ett nummer, nästa gala är nummer 100 tex. Så vill du se de som är kända just nu så är det kanske främst de senaste 20 galorna eller så som du ska ladda ner.
Äldre galor kan vara mycket intressanta men laddar du ner de första 30 galorna ungefär så ser sporten helt anorlunda ut vilket kan vara förvirande innan man förstår sporten, nu finns det tex mycket regler, det är en riktig sport, alla tränar allt och är duktiga atleter, i början var det mer spektakel, stilar fightades mot stilar och det fanns nästan inga regler.
Ah, jättebra kortfattning. Nu förstår jag lite mer. Tackar!
Ah, jättebra kortfattning. Nu förstår jag lite mer. Tackar!
Har du knappt sett någonting tidigare så har du mycket gott framför dig. Kolla gärna på "Countdown" inför varje gala också så får du "lära känna" de som ska fightas. Du bildar dig en uppfattning och förstår vad som ligger bakom matchen så att säga. Du får ofta se vad de som ska ställa upp har presterat sedan innan etc.
Have phun! :)
Fyfan vad underbart :D
Fyfan vad underbart :D
Struve är grym som fan! Fina stygn han hade i pannan, som man fick se i Dana's Videoblog. Ska bli kul att se honom på sändningstid nästa gång (ett antagande).
Va det bara jag som la märke till att hans motståndare blev lite äcklad av allt blod?
'Cro Cop' to battle 'Mighty Mo'
Less than a week after apparently snubbing the UFC for Japanese mixed martial arts promoter Dream, Mirko "Cro Cop" Filipovic has agreed to fight Siala "Mighty Mo" Siliga on July 20 in Saitama, Japan, a source familiar with negotiations for Dream 10 told SI.com Wednesday.
Aided by an inadvertent poke to the eye, Filipovic, 34, defeated Mostapha Al-Turk (6-5) midway through the first round of their UFC 99 fight in Cologne, Germany, last Saturday. Afterward, the popular Croatian striker, best known for capturing Pride's 2006 open-weight grand prix tournament and going the distance against Fedor Emelianenko, reportedly informed UFC president Dana White that he planned on signing a three-fight deal to compete in Dream.
Filipovic's appearance against Al-Turk came as a result of a verbal arrangement between the fighter and White for three fights, the UFC promoter told Yahoo! Sports. Queried Sunday about White publicly blasting him for allegedly reneging on their deal, the southpaw denied anything was set for him to leave UFC for Dream.
It was reported Tuesday that Filipovic (25-6-2) had finalized a deal for three fights with Real Entertainment, a production company populated by former Pride executives hired by FEG to produce Dream events.
A bout between Filipovic and the 38-year-old "Mighty Mo" -- 3-1 in MMA action and 14-9 as a kickboxer -- was originally rumored for Dream 1. Siliga, a heavy-fisted heavyweight of American Samoan descent, won his first three MMA bouts before succumbing to a triangle choke against Semmy Schilt last New Year's Eve.
The heavyweight fight joins a crowded field of bouts for the mid- summer event. In addition to the conclusion of Dream's welterweight tournament (the semifinals and finals are scheduled to take place on the same night), a lightweight attraction between Shinya Aoki and Vitor "Shaolin" Ribeiro as well as a middleweight clash featuring Paulo Filho and Melvin Manhoef highlight the card.
http://sportsillustrated.cnn.com/2009/mma/06/18/cro.cop/index.html
Strypsex! ;)
vlYH-u3owE8&fmt=22
BVhEbTIExrk&fmt=22
bear.flowertwig
2009-06-20, 13:57
Strypsex! ;)
Hahahaa :thumbup:
bear.flowertwig
2009-06-20, 14:13
Den blev ju stoppad :D
2 st på hugget inför ikväll/i natt i alla fall.
H6YmZVms63E
Den matchen vet man inte kommer vara tråkig.
tv4 sport verkar ju inte sända TUF finale :/ Någon som har länk till stream?
ManuelIT
2009-06-20, 21:59
haahaah, Sanchez ser ju fan helt jävla galen ut på weight-in'en
bear.flowertwig
2009-06-20, 22:26
Sanchez är en sån jävla pajas så hälften vore nog... Tror inte det går att göra sig mer löjlig ens om man försöker.
Tigerkotten
2009-06-21, 01:45
någon vaken? 15m kvar
Tigerkotten
2009-06-21, 02:48
http://emmatv.sytes.net:9100/listen.pls
lite sent kanske :p
Blir att införskaffa sig imorgon istället och glutta på :) Tack ändå, gn & sw
ManuelIT
2009-06-21, 05:03
Diego vs Clay var galet. Fyfan. Missa ej!
Diegos stående var sjukt imponerande. Clay's chin är gjord av stål. Han borde blivit knocked the fuck out 8ggr känns det som.
Dags att natta nu!
Blev först lite ledsen eftersom jag gillar Clay mer men asso.
Men det kanske var den bästa outcomen ändå, med en så bra match selar det inte så stor roll att han förlorade och nog visste man att Diego ju förmodligen skulle vinna även om man inte ville det.
Tack vare att det blev som det blev får man sedan se Diego få riktig stryk av BJ istället för en decision förlust här och Guida får ändå credd.
Tigerkotten
2009-06-21, 13:25
Grymt event
Vad i hellskotta hade Joe Daddy bakom vänsterörat ?? :MrT:
Antingen världens största blomkol eller världens fulaste bluetoth handsfree :D
Pd
ManuelIT
2009-06-21, 19:04
tandskyddet
Betydligt bättre gala än den senaste i tyskland!
tandskyddet
Haha, då kan ja andas ut :D
Så här såg Mustapha Al-Turk ut efter CroCop-matchen tydligen
http://i39.tinypic.com/qpfpyf.jpg
Och här har vi ett snapshot från TUF-final-main eventet
http://i44.tinypic.com/r724g2.jpg
Bra event btw. UFC börjar bli blodigt igen. Dana har kanske börjat dela ut $/liter blod?
Diego's arbågar från guard var de mest brutala jag sett på länge..
Fy fasen vilken match, jag trodde det var kört för Clay flera gånger, helst efter headkicken. Otorligt att han kunde ta den, den tog ju klockrent..
Mycket bra event, kul med total UK-seger btw.
hepp, detta inlägget blev inte som jag hade tänkt mig :(
får bli såhär ist. http://www.rawvegas.tv/watch/joe-rogan-hosts-ufc-tuf-after-party-at-tao-nightclub/dbde40d20477de83ef216be0b5195d
Ultimate Chaos
TiU6LaASrvg
hahavaffan
2009-06-23, 19:30
Sjukt ball event fakiskt! Alla matcher gick som jag önskade :D
Ultimate Chaos var riktigt bra faktiskt, Bobby Lashley har ganska sjuk fysik :P
Nitrometan
2009-07-01, 09:54
Martin Kampmann mot Mike Swick på UFC 103 (19 september).
http://www.fightermag.se/news.asp?news_id=6507
Hoppas på Martin!
Martin Kampmann mot Mike Swick på UFC 103 (19 september).
http://www.fightermag.se/news.asp?news_id=6507
Hoppas på Martin!
Swick plockar det dock rätt enkelt tror jag.
Tigerkotten
2009-07-01, 12:54
Swick är överskattad.
Swick är överskattad.
Och Kampmann är så mycket bättre?
Kul!
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_3141581.svd
Jag tror på Kampmann mot Swick. Tuffa match för båda men jag tror Kampmann är bättre på marken. Får han top position kan han göra skada. Swicks händer är farliga, men Kampmann är den tekniskt bättre fightern.
Nitrometan
2009-07-01, 17:19
Kul!
Här också: http://fightermag.se/news.asp?news_id=6511
Nitrometan
2009-07-03, 13:05
Svartlistade klädsponsorer hos UFC.
http://fightermag.se/news.asp?news_id=6521
Hayabusa Fight Wear är den senaste av fight klädmärken som blivit svartlistade av UFC. Fighters som är sponsrade av Hayabusa är bland annat Patrick Cote och Denis Kang, detta skriver MMAPayout.com.
Lista på företag som inte får synas i den 8-kantiga buren i UFC längre:
Dethrone
One More Round
Rolling Stone
Full Tilt Poker
Ultimate Bet
Party Poker
Anledningen till svartlistningen verkar vara att företagen undlåtit att betala en avgift till UFC för att få tillåtelse att synas i detta sammanhang. Det talas om summor på 100 000 USD per företag.
Klart att UFC vill att de ska betala...
Fler än en spelsida som är svartlistad verkar det som :rolleyes:.
http://www.fightersonlymagazine.co.uk/news/viewarticle.php?id=2700&offset=0
Förutsatt att det inte är något mer krångel till detta är jag otroligt glad.
http://www.fightersonlymagazine.co.uk/news/viewarticle.php?id=2700&offset=0
Förutsatt att det inte är något mer krångel till detta är jag otroligt glad.
Har personligen lite svårt att förstå hypen kring Crocop. Han verkar ha sett sina bästa dagar...
Vinsten över Mustapha var knappast övertygande. Ett finger i ögat och sedan fortsatte han slå...Snudd på osportsligt...
Har personligen lite svårt att förstå hypen kring Crocop. Han verkar ha sett sina bästa dagar...
Vinsten över Mustapha var knappast övertygande. Ett finger i ögat och sedan fortsatte han slå...Snudd på osportsligt...
Knappast medvetet, han skulle ha mosat mustapha ändå.
Precis, man glömmer att al-turk såg helt missmatchad ut mot honom innan poken, men visst det var ju absolut inte hur man ville det skulle bli.
Varför man har sådan förväntan på honom? Ja han har ju varit den näst bästa Hwn i världen, men har plågats av skador och kass motivation, motivationen verkar vara på plats och nu ska han vara skadefri.
bear.flowertwig
2009-07-04, 10:32
Kom igen, Crocop har ju inte sett övertygande ut på något vis senaste matcherna. Gammal och trött. Det är ju som med Wanderlei Silva. Jämfört med Pride så ser de ju för f*n ut som helt andra och mycket sämre fighters! Glöden och drivet verkar inte finnas där på samma sätt längre.
Absolut, jag pratar enbart om sedan man hörde av honom lite innan al-turk fighten.
Det är 2009 jag menar att han verkar ha glöden och nu sedan al-turk som han ska vara skadefri.
Något direkt värde på japan vinsterna sätter man väll inte direkt annat än att det kanske gjort honom mer taggad.
Men visst om han nu kommer tillbaka till ufc och får stryk så blir det ju bevisat att jag och många hade fel, men jag tror iaf på hans ursäkter :) och tror även på honom.
Om CC märkt av eyepoken hade han nog slutat slå Falstaff El Turk så brutalt.
Tigerkotten
2009-07-04, 15:34
Tycker Crocop såg rätt bra ut i senaste fighten faktiskt, hoppas man får se mera av honom mot vettigt motstånd också.
Oväntat många som håller på med brottning. Tror brottning nog kan få ett uppsving när det visat sig hur många som är bra mma-fighters som har brottarbakgrund.
Har precis sett ufc100 countdown, jävlar vad sugen jag blev. Funderar om jag ska vara uppe och se live, är ju ändå semester sen =)
snatch914
2009-07-09, 21:44
phhihhiihhii, pirrar i nävarna allra redan! Och UFC 100 är inte förrens om 29 timmar och 15 minuter :S!!!!!
Så nice fighter att det är helt sick! :D
Någon som bettat?
Mina bets:
Coleman - Bonnar
Miller - Danzig
Bisping - Henderson
Jones - O'Brien
Mir - Lesnar
GSP - Alves
Belcher - Akiyama
Den enda motiveringen som krävs egentligen är mitt bet på Alves. Oddsen är riktigt bra på honom i relation till hur stor chans han har att vinna.
Main event är verkligen inte solklart heller. Men om Lesnar som heavyweight champ fått den tekniska träning han behöver under så pass lång tid så + det han har med sig i bagaget sedan tidigare så blir han betydligt farligare denna gången. Hans storlek, styrka och wrestling är nog ofattbar för oss dödliga.
Nitrometan
2009-07-09, 22:25
GSP - Alves
Du bettar mot GSP? :confused:
Känns inte så konstigt? Allt kan hända i mma.
UFC 100 kommer bli helt sick!
Jag vet att det är hål i huvudet egentligen. I min motivering står det varför.
hahavaffan
2009-07-09, 22:29
Känns inte så konstigt? Allt kan hända i mma.
UFC 100 kommer bli helt sick!Alves är fan farlig... jag hoppas på GSP men tror nog lite på Alves. FYFAN så fett det kommer bli. Live för hela slanten!
Nitrometan
2009-07-09, 22:31
Jag vet att det är hål i huvudet egentligen. I min motivering står det varför.
Ah. Teh odds.
Dåså.
Lär bli spännande. Men GSP brukar komma väl förberedd.
GSP är kungen och helt klart min favorit, men räknar inte ut alves, han är grym stående.
Hoppas på att Hendo täpper till käften på bisping. Och att Mir får Lesnar i ett leglock :D
Jävlar va det kommer smälla!
Jag ska INTE se det live. Ian & Co är det sämsta tänkbara. Ska starta datorn på Söndag och fixa eventet, som för övrigt kommer sändas i HD, och ladda upp rejält och njuta i 3 timmar. Det blir en helt annan upplevelse med Goldie och Joe!
edit: "ladda upp rejält" menar jag med diverse nödvändigheter medans man tittar :)
Jävlar va det kommer smälla!
Jag ska INTE se det live. Ian & Co är det sämsta tänkbara. Ska starta datorn på Söndag och fixa eventet, som för övrigt kommer sändas i HD, och ladda upp rejält och njuta i 3 timmar. Det blir en helt annan upplevelse med Goldie och Joe!
+ 1, väl värt att leva som en eremit utan internet tills nästa dag :D rogan vet ju iaf vad han snackar om så det bidrar stort.
+ 1, väl värt att leva som en eremit utan internet tills nästa dag :D rogan vet ju iaf vad han snackar om så det bidrar stort.
Eller hur :)
Jepp, Roberto bröderna fuckar stämningen när dom säger saker som är helt åt helvete, så sitter man och stör sig på dom hela kvällen. Och man slipper ju reklamen dagen efter.
"Å jÄvlar vilken dojja!!"
"vilken jÄvla smÄll!"
"han har honom i sÅnt dÄr lock!"
hahavaffan
2009-07-09, 22:53
Fan nu pajade ni min uppladdning när ni fick mig att tänka på dom två idioterna. VARFÖR struntar dom inte i att ha svenska kommentatorer och låter Rogan och Goldberg vara kvar? :(
Fan nu pajade ni min uppladdning när ni fick mig att tänka på dom två idioterna. VARFÖR struntar dom inte i att ha svenska kommentatorer och låter Rogan och Goldberg vara kvar? :(
Det är för alla MMA-noobs och dom som inte kan engelska. Vad är det för jävla land vi lever i ? :(
tntballe
2009-07-09, 22:56
http://www.tommyjensen.se/pappablogg/wp-content/roberto.bmp
Sånt har jag svårt att inte tänka på.
Skitsamma, det finns lösningar till det också. Tänkte posta lite tub-klipp som är relaterat till ämnet som sista post för ikväll.
Dana White UFC 100 Video Blog - Part 1 (sämsta blog-delen någonsin)
BmSzIVg23KA
Dana White UFC 100 Video Blog - July 7 & 8
TyGlFOjzHMA
UFC 100: We're Just Getting Started
4gP-C_D1sNA
God natt folks!
tntballe
2009-07-09, 23:08
UFC 100: We're Just Getting Started
Får en att minnas tillbaka.
Jäklar så hårt det var i början. Sån enorm skillnad på dom som möttes. Minns att min ufc ?(någon av dom tidiga) på VHS gick runt till alla man kände för att sen försvinna.
Flexipop
2009-07-10, 00:01
Satte en slant på Alves mot GSP. Torskar säkert som vanligt men ett odds på 3,60 var oemotståndligt.
Jag ser verkligen inget sätt Alves kan vinna. Gsp kommer ground and pounda hans arsle till kina. Tyvärr grabbar, det är pengar i sjön :)
I övrigt tror jag att alla favoriter står pall, även om jag hoppas på lite skrällar.
Kaboffastar
2009-07-10, 00:27
paolo är väl iväg å spelar in nåt jävla robinson eller nåt ändå? Har ju inte vart med de senaste eventen.
för övrigt
Mir
Alves
Bisping
Bonnar
Jag hoppas på Mir, GSP, Bisping, Bonnar.
Hoppas? Då hoppas jag på Mir, GSP, Henderson, Coleman.
Vad jag tror har jag inte hunnit utvärdera ännu. Det är (i mitt tycke) lite knepiga matcher.
Mir, GSP, Hendo och Bonnar.
Bettar dock raka motsatsen, förutom Bonnar då.
Är inte så jätte insatt men ska försöka kolla på UFC 100.
Men hoppas på Mir, GSP och Bisping.
Tror och hoppas på GSP!
Ska bli jäkligt kul att se Lesnar-Mir också. Hoppas på Mir och ser honom som favorit men är inte alls så säker på att han tar det.
Sen vill jag att Hendo tar det. Tror han gör det också även om den är svår.
Resten vågar jag mig inte på att tippa... det viktigaste är att GSP vinner, torskar han blir jag ledsen :(
Kommer bli kul event! Jag hoppades på Mir i första, då jag håller kampsport/teknik före styrka/storlek/monster om man får generalisera. Till denna match kommer jag dock heja på Lesnar tror jag, Mir verkar vara sån douche bag.
Kommer nog betta en slant på Alves för 3,6 också om jag hinner verifiera mitt konto. GSP är klart favorit till vinst, men 3,6 är högt då Alves är solklar contender och att han faktiskt är bland de större/farligaste GSP mött. Hoppas på några stående krig och att Alves kan neutralierara GSPs GNP så gått det går.
Detta är dock mest för bettet, annars håller jag på GSP. Vore iofs kul med lite omkastning i viktklassen.
Kanske också slänger in ett litet sidebet på Danzig mot Miller. Får se.
Blir förvånad när så många tror på Henderson bara för han har stampat några noobs i ansiktet och vunnit pride bälten. Bisping har en förlust mot rashad ewans split decision. Folk förstår inte av vilken kaliber han är.
Mir vs Lesnar och GSP vs Alves kan go either way.
Tror inte alls att det är dumt att lägga en slant på alves han är då ett betydligt bättre motstånd än dom senaste fighterna GSP haft.
Nitrometan
2009-07-10, 11:33
http://www.tommyjensen.se/pappablogg/wp-content/roberto.bmp
Paolo!
paolo är väl iväg å spelar in nåt jävla robinson eller nåt ändå? Har ju inte vart med de senaste eventen.
Han ska tydligen vara programledare för nästa säsong av Robinson.
Det kanske blir lite fighting som tävlingar?
"Vill du ha en immunitetsstatyett? Då får du slåss med dina lagkamrater om den!" :D
Tigerkotten
2009-07-10, 12:03
Tror inte alls att det är dumt att lägga en slant på alves han är då ett betydligt bättre motstånd än dom senaste fighterna GSP haft.
Fitch vann ju annars mot Alves, minns inte hur matchen var alls dock
Tigerkotten
2009-07-10, 12:22
http://mixedmartialartvideos.com/jon-fitch-vs-thiago-alves-video-ultimate-fight-night-5/ han blev dominerad där iaf
http://mixedmartialartvideos.com/jon-fitch-vs-thiago-alves-video-ultimate-fight-night-5/ han blev dominerad där iaf
Man hinner nog utvecklas en hel del under 3 år.
Finns det någon fighter som är äldre än Mark Coleman? 1964-12-20 är han född.
ManuelIT
2009-07-10, 13:33
Speciellt med tanke på hur ung han är med. Han är väl typ 25 bast?
Hursomhelst hoppas jag fortfarande på GSP
Dels det och sedan tror jag Fitch passar GSP bättre än vad Alves gör, hur som helst tror jag att en slant på Alves kan vara bra men jag hade nog inte bettat hele lönen mot GSP.
snatch914
2009-07-10, 16:23
Finns det någon fighter som är äldre än Mark Coleman? 1964-12-20 är han född.
Randy Couture är ju född den 22:a juni 1963. Men han fightas ju inte mer.
Blir förvånad när så många tror på Henderson bara för han har stampat några noobs i ansiktet och vunnit pride bälten. Bisping har en förlust mot rashad ewans split decision. Folk förstår inte av vilken kaliber han är.
quotar mig själv för jag kom längst ner på sidan och det inte än gett några reaktioner som verkligen måste betyda att ni alla missat min kommentar annars är jag säker på att folk skulle komma med svar.
Randy Couture är ju född den 22:a juni 1963. Men han fightas ju inte mer.
UFC 102
http://www.mmabloggen.se/ufc/ufc-102-officiellt/
quotar mig själv för jag kom längst ner på sidan och det inte än gett några reaktioner som verkligen måste betyda att ni alla missat min kommentar annars är jag säker på att folk skulle komma med svar.
Det kanske är så pass enkelt att folk håller med dig? ;) Tänkte faktiskt skriva ett svar tidigare men struntade i det. Vad har jag hört från andra intresserade så verkar det som att folk underskattar Bisping. Jag både tror och hoppas på Bisping i kommande match. Ska bli kul att se hur det går.
Jag håller med att Bisping är en favorit i mina ögon att vinna matchen men jag hoppas verkligen att Henderson tar det för att jag inte alls gillar Bisping, tycker han pratar för mycket skit och beter sig illa av det jag har sett.
snatch914
2009-07-10, 17:10
Attans da, trodde att han la av efter Lesnar matchen? Men Couture vs. Nog är nog mer utav en PR-match....
ang Bisping vs. Hendo så tror jag inte Bisping kommer prestera så mycket, någon känsla jag har?...
Men Mir vs Lesnar och Alvez vs GSP har jag jävligt svårt att sätta fingret på... Så det ser jag jävligt fram emot o se :D
Ang Bisping kan jag ju bara hålla med denna video;
http://www.youtube.com/watch?v=FKx6_K5MgxE&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Emmabloggen%2Ese%2Fufc%2Fmo rgonens%2Dvideosammanstallning%2D32%2F&feature=player_embedded
Han har inte slagit någon i Hendersons kaliber.
Det kanske är så pass enkelt att folk håller med dig? ;) Tänkte faktiskt skriva ett svar tidigare men struntade i det. Vad har jag hört från andra intresserade så verkar det som att folk underskattar Bisping. Jag både tror och hoppas på Bisping i kommande match. Ska bli kul att se hur det går.
Jag håller inte med. Förstår inte hur så pass många här tror att bisping ska vinna, som jag ser det har han inte en endaste fördel över hendersson utom mer precision på slagen och kanske bättre cardio, ända sättet jag ser att han kan vinna är om han lyckas med att slå sen springa iväg som han brukar göra.
Lyckas han göra det i 3 rundor utan att ta ett hårt slag från henderson och lyckas undvika hans nedtagningar så kanske han kan få sig ett decision, men jag tycker det låter ganska så osannolikt.
Tror ni har fel, Henderson kommer äta upp Bisping.
Sedan att Bisping bara förlorat mot Evans är ju en sanning, en annan sanning är ju att han förlora mot Hamill också eligt alla utom domarna och eventuellt nån särskole-elev.
Ang Bisping kan jag ju bara hålla med denna video;
http://www.youtube.com/watch?v=FKx6_K5MgxE&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Emmabloggen%2Ese%2Fufc%2Fmo rgonens%2Dvideosammanstallning%2D32%2F&feature=player_embedded
Han har inte slagit någon i Hendersons kaliber.
Haha klockren video. :D
Du måste nog missat många Pride matcher :smash:, Henderson har mött mkt bättre motstånd än Bisping, långt ifrån några noobs, om Henderson fortfarande har motivationen att träna hårt så kommer han att vinna över Bisping, risk finns dock att den 39-årige veteranen inte har samma kondis som förut.
Nitrometan
2009-07-10, 17:38
En liten svensk tjej kom trea på All Japan Grand Championship!!
http://fightermag.se/images/nyheter/news_6552.jpg
http://fightermag.se/news.asp?news_id=6552
Rebecca Drage, 13 år, från Wiklund Dojo i Gävle kom på 3:e plats i All Japan Grand Championship i Osaka, Japan.
Tävlingen anordnas av Kyokushin Union och gick lördagen den 27 juni. Det är den största juniortävling och de japanska deltagarna har kvalificerats sig genom regionala deltävlingar och deltagarna från övriga länder genom att vinna olika mästerskap.
Reglerna är vanliga Kyokushin knockdown regler men juniorerna har handskar och benskydd. Raka sparkar mot huvud och knä mot huvud är tillåtet vilket det inte brukar vara för juniorer i Europa.
I Rebeccas klass var det 18 tjejer födda 95/96 varav tretton japanskor, två från Sydafrika, en från Danmark, samt en från Kanada. Rebecca var den enda icke japan som tog sig vidare från första omgången.
Koolt!! :bow:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.