Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Nitrometan
2008-08-28, 13:29
Brukar jämt se den serien. Har väl hjälpt mig en del.
Finns det några knep att använda mot hundar? (Jag vet att det är skumma frågor, men i väntan på KBT är det ju kul att slippa bli en 2:åring för att en hund är lös i närheten..)
Nja. Hunden märker om du är rädd. Då vill många hundar visa sig dominanta. Bästa tipset är att inte vara rädd. Men det är ju dödfött på nån som är hundrädd.
Undvik ögonkontakt, det upplevs som utmanande av hunden med ögonkontakt, om den då samtidigt uppfattar dig som rädd blir det "dubbla signaler" för hunden som kanske tycker att det är säkrast att skälla/skrämmas då den blir osäker på dina avsikter.
Andreas H
2008-08-29, 10:11
30 minuters videointervju med Rampage om hans "incident"
http://cbs2.com/video/?id=75772@kcbs.dayport.com
...har inte dragit igenom hela än, men det är bra skruvat! :smash:
30 minuters videointervju med Rampage om hans "incident"
http://cbs2.com/video/?id=75772@kcbs.dayport.com
...har inte dragit igenom hela än, men det är bra skruvat! :smash:
shit vad han flummar.. den halvtimmen skulle vem som helst kunna plöjja på 7 minuter. TOPS!
Kimbo Slice har fått en fight mot en bigshot
Andreas H
2008-08-30, 05:01
Kimbo Slice har fått en fight mot en bigshot
Mot Ken Shamrock ja....sist han var en bigshot var '96! :cool: ...men han är fortfarande en "legend" och tyvärr så blir matchen av därför att det är ännu ett trappsteg i ElitXC byggande av Kimbo!
Tyvärr ser jag inte Ken vinna över Kimbo, även om jag önskar han gjorde!
Andreas H
2008-08-30, 05:37
Fy fan...
...Lesner mot Randy på UFC 91 blev just lite mer sannolikt!
Saxat från bloodyelbow.com (http://www.bloodyelbow.com/2008/8/29/603880/randy-couture-update)
I've spoken with a lot of people about Randy Couture in the last day. Things are definitely happening.
First, I can say with 100% certainty that there are current negotiations for Randy Couture to return in November to main event, and that the current proposed opponent is Brock Lesnar. They can't get Fedor, too many issues to work out on short notice, and he has a US-only non compete with Affliction.
This will be a new contract, not a return to the old one. It will likely pay him more and give him more benefits, but it will lock him into the UFC for the long term. In exchange for signing it Zuffa would drop all breach of contract charges.
From there, things get hazy. Randy is now training full time as if he is expecting a fight soon, but he still hasn't signed anything as far as I know. As far as the details of the Lesnar fight, I don't know if it's title or non title.
Update: Dave Meltzer is now confirming the story:
A source close to Randy Couture has confirmed today that Couture is in negotiations with UFC for a new three-fight deal which would end the nearly nine month legal battle between the two sides.
If the deal is closed, and the source said they are hoping to conclude negotiations and announce the match sometime within the next week, Couture would face Brock Lesnar on 11/15, most likely in Portland, Oregon.
Couture was said to be hoping that if everything went well, the next two fights could involve Fedor, Nogueira, and/or Chuck Liddell. However, all previous hangups involving Emelianenko and UFC remain.
Denna match vore en total katastrof! Men jag förstår varför den blir av om den blir det, Dana blir nog våt i brallan bara han tänker på hur många PPV's den skulle sälja!
Tyvärr kan jag också se hur ***-Lesner vinner över Randy, vilket skulle göra Lesner hypen helt outhärdlig! *spy*
Fy fan...
...Lesner mot Randy på UFC 91 blev just lite mer sannolikt!
Denna match vore en total katastrof! Men jag förstår varför den blir av om den blir det, Dana blir nog våt i brallan bara han tänker på hur många PPV's den skulle sälja!
Tyvärr kan jag också se hur ***-Lesner vinner över Randy, vilket skulle göra Lesner hypen helt outhärdlig! *spy*
Håller helt med.
Jag har absolut inget mot Lesnar. Han imponerade stort senast och om jag ska vara ärlig så ser jag få som kan stoppa honom om han utvecklar sitt bufflande tillsammans med lite mer funktionell submissionteknik.
Killen är STARK
Jag gillar Lesnar grymt mycket ! Dock tycker jag inte han borde få slåss mot Randy än.. Han har en vinst och en förlust i UFC , för att möta Randy borde han iaf ha 5 vinster.
Jag har absolut inget mot Lesnar. Han imponerade stort senast och om jag ska vara ärlig så ser jag få som kan stoppa honom om han utvecklar sitt bufflande tillsammans med lite mer funktionell submissionteknik.
Killen är STARK
Så jävla impad blev man inte, visst han dominera han på mattan men han måste lära sig GnP, isfall blir han riktigt farlig, att bara ligga på sin motståndare funkar inte i längden. Efterlyser mycket mer aktivitet. Med de dasslocken till händer och styrkan kommer han KO vem som helst.
Så jävla impad blev man inte, visst han dominera han på mattan men han måste lära sig GnP, isfall blir han riktigt farlig, att bara ligga på sin motståndare funkar inte i längden. Efterlyser mycket mer aktivitet. Med de dasslocken till händer och styrkan kommer han KO vem som helst.
Ehm.. såg du herring efter figthen? Killen kunde fan inte öppna något av sina ögon och det såg ut som om han hade satt huvudet i ett getingbo. Sen knäna mot levern lär ju ha orsakat några dagars blodig urinering.
Han var nog jävligt nära att slänga in handuken mer än en gång under tortyrens gång.
Jag tyckte Lesnar skötte sig exemplariskt mot en av ufc:s mest meriterade tungviktare.
Jag blev faktiskt riktigt förvånad över hur lite Herring gjorde (kunde göra?) mot Lesnar. Herring är ju både lång, tung, stark och meriterad. Han är bra helt enkelt och kom precis från en bra vinst mot Kongo.
Lesnar är en beast, synd att jag GnP-fighters oftast inte blir mina favoriter. Förhoppningsvis vågar han göra mer och mer när han får acklimatisera sig till mma:n mer och mer.
Ehm.. såg du herring efter figthen? Killen kunde fan inte öppna något av sina ögon och det såg ut som om han hade satt huvudet i ett getingbo. Sen knäna mot levern lär ju ha orsakat några dagars blodig urinering.
Han var nog jävligt nära att slänga in handuken mer än en gång under tortyrens gång.
Jag tyckte Lesnar skötte sig exemplariskt mot en av ufc:s mest meriterade tungviktare.
Klart jag såg den, var bara första smällen där han for i golvet som var bra, resten av fighten var rent ut sagt tråkig. Hände inte ett jota.
Nitrometan
2008-09-02, 07:47
Klart jag såg den, var bara första smällen där han for i golvet som var bra, resten av fighten var rent ut sagt tråkig. Hände inte ett jota.
Lesnar ville inte bli varnad för slag mot bakhuvudet. Eftersom Herring tryckte ner huvudet i marken var det inte så mycket annat att göra. Synd. Fighten blev lite tråkig. Men Lesnar gjorde vad han kunde. Grymt rörlig för sin storlek.
Mitt intryck är också att Lesnar var bra överlägsen i den matchen. Själv jublar jag inte över det. Gillar när teknik och skicklighet vinner över storlek och styrka. Dessutom tyckte jag hans "ridning" var riktigt ful i slutet av matchen.
Det jag dock undrar över är vilken "gameplan" man kan spekulera i att Herring hade inför matchen? Vad kan man göra mot en motståndare som är såpass överlägsen i styrka och storlek? Får för mig att han hade förväntat sig att Lesnar snabbt skulle ta ner honom på mattan, och därför höll handskarna lågt när första smällen tog honom.
Har Herring kommenterar matchen efteråt? Finns det några länkar? Vad är era spekulationer?
TheSpider
2008-09-02, 09:13
Anderson "The Spider" Silva, utan tvekan BÄST! Kan inte vänta tills hans nästa match, oktober tror jag.
Så synd att de inte fightas oftare...
hangatyr
2008-09-02, 09:20
ang. herring så tycker jag ofta att det ser ut som han inte riktigt vet vad han ska hitta på. han känns mycket mindre rutinerad än vad han rimligtvis borde vara med ett 40tal matcher bakom sig. han brukar klara sig för att han är stor och stark, itne för att han är en mästerlig MMA-utövare och då kan det ju bli knepigt när man möter en snubbe som farbror brock.
ang. herring så tycker jag ofta att det ser ut som han inte riktigt vet vad han ska hitta på. han känns mycket mindre rutinerad än vad han rimligtvis borde vara med ett 40tal matcher bakom sig. han brukar klara sig för att han är stor och stark, itne för att han är en mästerlig MMA-utövare och då kan det ju bli knepigt när man möter en snubbe som farbror brock.
+1
Det känns som att de flesta redan glömt bort hur Mir behandlade Lesnar.. Visst han blev också överkörd i början av ronden men han visste hur han skulle hantera Lesnar på marken.. Men visst det var en helt annan Lesnar i buren denna match.. Tror han kan bli farlig om han lär sig lite fler tekniker..
Okey, ni som har lite koll på detta. Om man vill se de senaste matcherna vart/när ska man kolla då?
Brukar kolla på tv4sport men känns som det bara är gamla repriser på allting.
Okey, ni som har lite koll på detta. Om man vill se de senaste matcherna vart/när ska man kolla då?
Brukar kolla på tv4sport men känns som det bara är gamla repriser på allting.
Nya UFC events brukar sänds live på TV4Sport typ vid 4 tiden på natten. Kolla på UFC.com samt denna tråd så får du reda på när de sänds.. Jag brukar aldrig palla att sitta uppe så jag väntar till dagen efter och "lånar" hem dem.
Men det finns ju mer än UFC, du har ju tex. WEC, EliteXC, IFL mm mm.
Nya UFC events brukar sänds live på TV4Sport typ vid 4 tiden på natten. Kolla på UFC.com samt denna tråd så får du reda på när de sänds.. Jag brukar aldrig palla att sitta uppe så jag väntar till dagen efter och "lånar" hem dem.
Men det finns ju mer än UFC, du har ju tex. WEC, EliteXC, IFL mm mm.
Okej, får väl hålla utkik då :)
Lesnar blev ju varnad för att han råkade slå Herring i bakhuvudet med sina stora labbar, så efter det var han lite mer försiktig att slå på Herring med sina dasslock. :D
Man såg hur han tvekade flera gånger men struntade i att slå.
Med en sådan tyngd och brottning som Fabbro Brock har så är ju benlås bästa melodin mot honom. :)
Skall bli kul att se honom mot Kongo!
Blir Takedown snabbt.
Skall bli kul att se honom mot Kongo!
Blir Takedown snabbt.
Kommer han gå mot Kongo då? Ryktet säger väl att han ska få en chans mot Randy Cotour?
Jädra trist isåfall. Randy är ju en storstjärna och Lesnar har ju inte många matcher bakom sig. Han borde tvingas gå igenom lite "vanligt" motstånd innan han får chansen att mäta sig mot de stora namnen.
(Sen tror jag Randy Cotour får svårt mot Lesnar, och det vore en sorg ifall han åkte på stryk :( )
Okej, får väl hålla utkik då :)
Galorna brukar också sändas dagen efter (?) på kvällen och sen på kvällen helgen efter de har gått, utöver att de sänds live 04:00 då. Brukar väl gå ungefär 1 gala i månaden.
Vad tror ni om helgen då?
Lidell vs Evans - Jag hoppas och tror på en riktigt grisig uppgörelse här, helst med Chucki som vinnare.
Franklin vs Hamill - Vill gärna se Franklin demolera Hamill här och återta lite av sin forna heder. Han är och förblir en av favoriterna för mig!
Parisyan vs Yoshida - Japaner leverar alltid, kan säkert bli underhållande.
http://www.youtube.com/watch?v=rtonAaUunmI där kan ni lära känna Parisyan lite ;)
Henderson vs Palhares - Tuff brasilanare mot en annan favvo. Hoppas på Henderson.
Sen har vi även vårt hopp från norden Kampmann som ska bli mycket intressant att se. Jag tror han sparkar ner Marquadt.
Tunga förutsägelser från mig där :Virro Jag förväntar mig iaf en riktigt bra gala för det är jävligt många duktiga fighters även om det inte är några stora affischnamn med.
Galorna brukar också sändas dagen efter (?) på kvällen och sen på kvällen helgen efter de har gått, utöver att de sänds live 04:00 då.
Jo det stämmer. Är det fortfarande bröderna Roberto som kommenterar UFC på tv4sport? Tycker bättre om Joe Rogan :)
Kommer han gå mot Kongo då? Ryktet säger väl att han ska få en chans mot Randy Cotour?
Jädra trist isåfall. Randy är ju en storstjärna och Lesnar har ju inte många matcher bakom sig. Han borde tvingas gå igenom lite "vanligt" motstånd innan han får chansen att mäta sig mot de stora namnen.
(Sen tror jag Randy Cotour får svårt mot Lesnar, och det vore en sorg ifall han åkte på stryk :( )
Troligare med Randy, men hade varit enormt roande me Brock Vs Kongo! :)
hangatyr
2008-09-02, 12:59
inte minst för att båda har så skojiga efternamn! :D
:cryout:
Bara jag som tycker det verkar som man promotar Lesnar lite väl hårt? Att ge honom en match mot Cotour redan nu, utan att samla mer matcher. Kan tänka mig att han är en riktig guldgosse i ögonen på varje marknadsförare hos UFC. Som en livs levande Actionforce-gubbe. Uppfyller liksom föreställningarna om "Fightern" som finns hos varje nintendo:fierade 18 till 25-åring. Som tagen ur Tekken eller Street-fighter 2, typ...
Tycker det är tråkigt. Varför inte promota själva sporten i sig? Varför göra den mer och mer främmande i allmänhetens ögon? Men men, money makes the world go around...
Är rädd att Cotour åker på stryk, som sagt...*cry*
inte minst för att båda har så skojiga efternamn! :D
Hahaha! :D
Kräket
Självklart vore det underbart om det vore så, men Dana ser nu massor med dollartecken när han tittar på Brock (CAN YOU SEE ME NOW?!?!) och vilken potential han har! (CASHCOW!).
Man måste smida medans järnet e varmt och Brock har massor med fans så han är ett "surefire way" ty "he puts butts in seats" vilket e klirr i kassan!
Kräket
Självklart vore det underbart om det vore så, men Dana ser nu massor med dollartecken när han tittar på Brock (CAN YOU SEE ME NOW?!?!) och vilken potential han har! (CASHCOW!).
Man måste smida medans järnet e varmt och Brock har massor med fans så han är ett "surefire way" ty "he puts butts in seats" vilket e klirr i kassan!
Sorgligt men sant! Tråkigt att de bara vill tjäna en massa pengar. Känns som att själva sporten kommer i andra hand :(
Tycker bara det blir mer och mer uppenbart att det är pengarna som styr fightcarden..
Jag menar tänk nu om Lesnar vs Randy blir av.. Tycker inte att Lesnar har gjort sig förtjänt av en fight med en legend redan.. Han ska få fighta sig upp som alla andra!
Visst det är en publiksport, men det känns som att teknik kommer i andra hand och show i första..
Jag vill se Big Nog vs Lesnar nu!!
"It's official: Randy Couture returning to UFC, fights Brock Lesnar at UFC 91
by MMAjunkie.com Staff on Sep 02, 2008 at 4:17 pm ET
After a very public split with the organization back in October, reigning UFC heavyweight champion Randy Couture has agreed to return to the UFC, and he'll meet Brock Lesnar in a UFC 91 championship bout with Brock Lesnar.
UFC President Dana White today confirmed the news in a media conference call.
White also confirmed that UFC 91 will take place Nov. 15 at the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas -- not at the Rose Garden Arena in Portland, Ore., as first expected.
As part of Couture's return to competition, White confirmed that their ongoing legal battle has been resolved.
"I think some comprises were made on both sides," Couture said.
"All I give a [expletive] about is that he's back and fighting," White said.
White also confirmed that the winner of an upcoming fight between interim heavyweight champion Antonio Rodrigo Nogueira and Frank Mir will meet the Couture vs. Lesnar winner sometime in 2009 to unify the titles."
Skönt för Couture att han inte är i någon rättslig knipa längre, men det är nog den enda glada nyheten.
Hur fan kan Lesnar få en titleshot redan efter 1-1 i UFC? (Jo, jag förstår.. $$)
Att Couture är tillbaks i UFC borde onekligen också innebära att han inte kommer att möta Fedor på ännu ett bra tag. :(
"Mir's submission victory was overturned when it was discovered that Mir tested positive for a ground game better than Lesnar's."
hahahahahaha!
från sherdogforumet angående varför Lesnar får chansen före Mir (och Nog).
Andreas H
2008-09-03, 02:08
Så jävla tråkigt!
...kule att se Randy igen, men mot Lesnar!?
"It's official: Randy Couture returning to UFC, fights Brock Lesnar at UFC 91
by MMAjunkie.com Staff on Sep 02, 2008 at 4:17 pm ET
After a very public split with the organization back in October, reigning UFC heavyweight champion Randy Couture has agreed to return to the UFC, and he'll meet Brock Lesnar in a UFC 91 championship bout with Brock Lesnar.
UFC President Dana White today confirmed the news in a media conference call.
White also confirmed that UFC 91 will take place Nov. 15 at the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas -- not at the Rose Garden Arena in Portland, Ore., as first expected.
As part of Couture's return to competition, White confirmed that their ongoing legal battle has been resolved.
"I think some comprises were made on both sides," Couture said.
"All I give a [expletive] about is that he's back and fighting," White said.
White also confirmed that the winner of an upcoming fight between interim heavyweight champion Antonio Rodrigo Nogueira and Frank Mir will meet the Couture vs. Lesnar winner sometime in 2009 to unify the titles."
GREAT! Thanks bro!
Jag vill av hela mitt hjärta att Randy ska dominera Lesnar men efter att ha läst ett citat av Brock:
"Who gives a shit about Fedor Emelianenko?" Lesnar started "I'm sick and tired of sitting on the phone listening about Fedor. Who f***ing gives a shit?".
Så vill en liten del av mig att Brock ska vinna och få möta Fedor så Fedor kan förgöra honom och avsluta förnedringen genom att dra av det klassiska Fedor leendet. :)
WAR MMA!
Jag vill av hela mitt hjärta att Randy ska dominera Lesnar men efter att ha läst ett citat av Brock:
"Who gives a shit about Fedor Emelianenko?" Lesnar started "I'm sick and tired of sitting on the phone listening about Fedor. Who f***ing gives a shit?".
Så vill en liten del av mig att Brock ska vinna och få möta Fedor så Fedor kan förgöra honom och avsluta förnedringen genom att dra av det klassiska Fedor leendet. :)
WAR MMA!
Lite svårt då de är i olika org.
Synd på couture vs fedor matchen :(
UFC förhandlar ju med Fedor så omöjligt är det inte.
Se spekuleras det också i att Fedor vs randy kommer ske om Randy vinner mot Lesnar så jag tror säker Dana vill köra Fedor vs Lesnar om Brock skulle lyckas vinna.
WAR MMA!
Storleks problem only, and that only...... Randy är ffs Light heavyweight vanligt vis-.-.-d.-d.-d.- så kommer mr.brocklester som måste deffa för 265 :S tjockis! :D:D men nej Randy vinner, han måste bara vinna som du säger :D
Måste hålla med de flesta att det är en kass match-up. Dels för att Brock inte gjort de antal matcher han borde gjort innan title-shot, men samtidigt också för att både Brock och Randy klappar lika hårt på olika sätt hos mig. Randy har varit med sen början och byggt upp sporten och än idag utvecklas han och dominerar/dominerade. Brock är väl vad jag skulle vilja kalla den nya generationen i Heavyweight-klassen. En j*vla massa användbar massa, stekjärn till labbar, grym bakgrund och nappar upp MMA-tekniken i god takt!
Ska bli kul men samtidigt sorgligt att höra vad Randy har och säga efter matchen.
Inatt smäller det pojkar! :D
Mainevent: Liddell vs. Evans
Jag hoppas innerligen att Liddell smörjer upp Evans ordentligt så han sitter som en kassler mot gallernätet!
Sen är Franklin vs. Hamill oxå en riktigt bra match. Bästa polare är dom och har tränat mycket tillsammans. Snackar mycket om det i countdown. Kommer bli en bra match tror jag :)
UFC88, kl.04 inatt på TV4sport :)
Blir att vakna imorn och tanka den, att lida igenom 2timmar av Paolo robertos röst är inget jag någonsin kommer orka.
Blir att vakna imorn och tanka den, att lida igenom 2timmar av Paolo robertos röst är inget jag någonsin kommer orka.
Hehe
Haha jodå! Då vaknar man iallafall ;) Klockan är ställd på 03.55, inte vika sig nu! :banned
jag tycker joe rogan målar en så mycket bättre bild, fan blinda skulle kunna lyssna på honom och förstå vad som händer medans paolo mest skriker till så fort något händer.
Ahh kommer bli en najs gala, trots att Parisyan blev utdragen.
Lidell vinner självklart och skickar "sugar" tillbaka till verkligheten.
UFC 89 kör ju våra båda svenska UFC fighters i london. Någon som vet några krogar som brukar sända i Stockholm?
jag tycker joe rogan målar en så mycket bättre bild, fan blinda skulle kunna lyssna på honom och förstå vad som händer medans paolo mest skriker till så fort något händer.
Haha håller med dig till 100%
Vad fan spelar de för roll om man är blind eller inte när man lyssnar på någon...
Jag tycker Paolo är en skön jävel som gör ett utmärkt jobb.
Bra beskrivning på joe.
Paolo påminner om Goldberg... Ian däremot ger ett bra intryck.
Vet inte riktigt hur jag gör inatt...får se.
Vad fan spelar de för roll om man är blind eller inte när man lyssnar på någon...
Jag tycker Paolo är en skön jävel som gör ett utmärkt jobb.
Ja Paolo är bra när han kommenterar boxning, då kan han bidra med mer än bara VILKEN SCUDMISSIL!
När går reprisen på kvällsen match, ifall man somnar :)
Edit: såg nu :) 07/09
När går reprisen på kvällsen match, ifall man somnar :)
Söndag kl 21? Brukar va så iaf men har ingen tv guide.
Söndag kl 21? Brukar va så iaf men har ingen tv guide.
Så ere.
War Evans! :D
Men mest av allt WAAAAR KAMPMANN!
War Evans! :D
Men mest av allt WAAAAR KAMPMANN!
Sista framträdandet i ufc av kampmann?
Menar du när han gjorde sitt senaste eller om det som sker ikväll kommer bli hans sista?
?? Vet du något som inte jag vet?
Jag kanske blandar ihop vem kampmann är nu (druckit hostmedicin) svensken eller är han dansk? Om det är dansken tar jag tillbaka vad jag sa.
Haha ok då är jag med på banan igen :) Han gjorde bra ifrån sig senast!!!
NU BÖRJAR DET!!!!
Klopfer vakna! :D
Hahaha koreanen kan extraknäcka som ryggsäck :D
Hahaha koreanen kan extraknäcka som ryggsäck :D
HAHA :D Imponerande prestation av Matt Brown dock att klara sig ur den choken :D lite synd för att han inte vann
HAHA :D Imponerande prestation av Matt Brown dock att klara sig ur den choken :D lite synd för att han inte vann
Nja tyckte domslutet va svårt. Väldigt jämn match. Trodde det var klart där när han fick in den.
Shit...vad hände där...helt ägd.
Eas - sry mannen men din landsman åkte på dunder däng :D
Kul å bli mobbad direkt haha
SATAN EVANS, vilken jävla knock.
En dubbel knock hade varit rolig snacka mainevent som man skulle komma ihåg.
SATAN EVANS, vilken jävla knock.
En dubbel knock hade varit rolig snacka mainevent som man skulle komma ihåg.
Det var rätt nära dubbel när du säger det :D
Först GSP och nu Rashad med Titty Twister!
http://i33.tinypic.com/zmb3gm.jpg
Yes, jag visste det! Jag visste att Rashad skulle vinna stående! Jag vann 1000 kr på det också!
Rashad är bra och inte tråkig, förstå det nu!
Brutal knock! Det hade varit intressant att se hur Lidells uppercut hade påverkat Evans om den träffat.. Såg ut att ligga bra med krut bakom den tyckte jag..
Bra gala iaf.
Galan var helt ok. Gillade första matchen med Brown vs Koreanen. Gillade Koreanens stil och jag hoppas han jobbar på sina brister. Tyckte Kim vann första och sista rond, medan Brown var bättre om man skulle döma matchen som en helhet. (Iom den totala dominansen i rond 2 av Brown)
Imponerad av Franklin, gillar hans stil. Bara blivit slagen av Machida och A. Silva är inte så pjåkigt direkt :) Han vann ju rätt lätt nu mot Hamill, som inte hade en speciellt bra taktik, milt sagt.
(Ser man då hur A.Silva totalt krossade Franklin back to back blir man ju bara sjukt imponerad av Silva)
Henderson är grym. Bra gameplan av Hendo,även om den givetvis gjorde att matchen blev lite tråkigare än vad den skulle kunna blivit.
Synd att Kampmann blev knockad, sånt som händer. Imponerad att han faktiskt ändå tog Nate´s slag efter head-kicken bra. Verkar inte vara den lättaste att knocka. Sen jävlar var Nate är grov (och stark antar jag) för den vikten.
Imponerande krok av Evans.
Såg reprisen nyss, galen jävla knockout :D
Såg reprisen nyss, galen jävla knockout :D
*Phew* hade du somnat igen hade du fått en likadan ;)
Galet bra kraft i det slaget!
Fy fan alltså, vilket vridmoment i den armen och axeln Evans har.
Passande av Roberto att precis ha sagt "man vill ju knappast stå toe to toe med The Iceman" .. det gick tydligen ganska bra det oxå, tyvärr! Hoppades på Liddell!
Korenan Kim måste ju förresten jobba på zoo eller nåt i vanliga fall ;)
*Phew* hade du somnat igen hade du fått en likadan ;)
Galet bra kraft i det slaget!
Fast jag satt och hoppades på att liddell skulle avgöra matchen. Men snubben får nästan skylla sig själv när han har en sådan gard :D
Bra matcher. Synd på Toquinho dock, cool stil med dödligt markspel, de gillar vi!
R Franklin var inget o snacka om, safe as allways
Slutligen så har Chuck har gjort sitt nu..
Ah fyfan. Alla mina bets satt fel. Mest synd på Kampmann. Och att jag kommer tvingas stå ut med en till highlightreel av jobbiga Rashad (hans förra spark var så jävla ful).
Aja nu är det UFC 89 snart och våra svenska hopp mot Frankrike *drool*
Är det någon som ska åka över och titta?
Hade hoppats på Kampmann, Ace Franklin och Liddell... Rashad gillar jag inte för fem öre med tanke på hur han betedde sig i Tuf-huset. Trodde faktiskt att Chuck skulle vara rejält förberedd, men inte.... Kampmann belv ju fullständigt mosad.... Ser fram emot nästa gala och glömmer den här...
Ska bli riktigt najjs den 15nov (oktober) med Randy Couture som kommer in och styr upp lite. Har dåligt koll på vem Lesner är, som han ska möta. Måste läsa på lite.
Hade gärna sett Couture smörja upp nån "badboy", typ Quinton Rampage Jacksson. Men men, det här blir nog bra :)
Nitrometan
2008-09-08, 07:48
Först GSP och nu Rashad med Titty Twister!
What's with the titty? :)
Han gjorde en ännu bättre vid introduktionen... *popcorn*
CrazyJoeDavola
2008-09-08, 09:20
Hur i hela friden kan nate och kampmann väga lika mycket (för de gjorde väl det?) Nate ser ju minst 15kg tyngre ut. 15kg muskler tyngre. Fanns ju ingen chans i världen att kampmann skulle överleva 1a ronden.
Nitrometan
2008-09-08, 09:26
Hur i hela friden kan nate och kampmann väga lika mycket (för de gjorde väl det?) Nate ser ju minst 15kg tyngre ut. 15kg muskler tyngre. Fanns ju ingen chans i världen att kampmann skulle överleva 1a ronden.
Jag gissar att Nate körde hårt på att tappa vätska innan invägningen och sen bli återställd till fighten.
Nån som vet hur lång tid det är mellan invägning och fight i UFC?
Jag gissar att Nate körde hårt på att tappa vätska innan invägningen och sen bli återställd till fighten.
Nån som vet hur lång tid det är mellan invägning och fight i UFC?
Efter lite letande pekar det mesta mot att invägningen till UFC 88 var den 5 sep. iaf.
Men jag tycker att det verkar va lite väl långt innan..
Faan han twistade tuttarna flera ggr :D
Stackars ice man, han va riktigt gone där..
Pd
Nitrometan
2008-09-08, 09:47
typ 24h
Efter lite letande pekar det mesta mot att invägningen till UFC 88 var den 5 sep. iaf.
Men jag tycker att det verkar va lite väl långt innan..
På 24 timmar är inte 10 kg det minsta konstigt för den som kan tappa vätska. Går att få tillbaka utan dropp också. Även om dropp gör att det går snabbare/lättare.
Intressant. Det rör ju sig om en del pengar för de som fightas, så jag kan förstå att de vill väga så mycket de kan i sin fight.
Vid invägningen var det inte 15 kilo-skillnad.
Det är de som går upp en hel del come fight-night.
Här är fina bilder på Slampage Jackson
http://www.combatlifestyle.com/pics/albums/070608gvr/1086.jpg
http://www.combatlifestyle.com/pics/albums/070608gvr/1092.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/kk157/x-steeler-x/fightingsolveseverything.jpg
"UFC 88 Breakthrough Weigh Ins
Date: Sept.05, 2008"
Så står det på den skivan jag köpte *host* med invägningen.
Hur gick det med Rampage och hans smitning från polisen förresten?
Grymma matcher, orkade dock bara vara vaken till efter Hendersons match.
Jag gillade Hendos match.
Superb Takedown av Palhares också. (Bra höjd)
Nitrometan
2008-09-08, 16:59
Superb Takedown av Palhares också. (Bra höjd)
Palhares stil öht var bra. Rolig att se. Hoppas han får fler matcher.
Ja, skönt med Capoeira-spark åsse! :)
Palhares är grym.
Fultjack
2008-09-08, 17:08
Trist att Iceman förlorade. Känns som att hans tid är över i UFC.
Rätt bra event även om resultaten inte blev som jag hade hoppats på :)
Hur gick det med Rampage och hans smitning från polisen förresten?
Grymma matcher, orkade dock bara vara vaken till efter Hendersons match.
Han inväntar väl rättegång. Nya är väl att han nekar?
http://cdn.ratemybody.com/extraPics/s/si/SimpleMe_3291417.jpg
Han inväntar väl rättegång. Nya är väl att han nekar?
Nekar till att infinna sig i rättegången, eller nekar han till att han är skyldig i huvudtaget? haha, han blev ju smått tagen på bar gärning, när han glider runt i en bil med sin nuna på. :D
Nitrometan
2008-09-08, 17:37
Nekar till att infinna sig i rättegången, eller nekar han till att han är skyldig i huvudtaget? haha, han blev ju smått tagen på bar gärning, när han glider runt i en bil med sin nuna på. :D
Det var inte han. Han blånekar. Han var inte där. Det var inte hans bil. Har du några bevis? :D
Det var inte han. Han blånekar. Han var inte där. Det var inte hans bil. Har du några bevis? :D
Har han en ond tvillingbror måntro, minns för mitt öga sett en bild där han blir gripen av polisen vid sin bil.
Fast å andra sidan, omständigheterna kanske var så otroliga att han har en stalker BIG TIME, som körde efter honom som en dåre just den dagen. Rampage höll på att försöka fly från honom varvid, bilar kraschades när stalkern tog upp jakten. Allt för Rampage. Sen lite synd att stalkern valt att ha rampage nuna på bilen och att Rampage råkade fångas in när han försökte fly från sin stalker. Han är fan oskyldig. :D
http://img145.imageshack.us/img145/4324/chucknpageyk1.jpg
http://i210.photobucket.com/albums/bb157/zolagerminal/1-61.jpg
http://img504.imageshack.us/img504/4576/forrestcopux3.jpg
http://i70.photobucket.com/albums/i100/tonymacalpine/rampage.jpg
Jacksatan
2008-09-08, 18:33
Yes, jag visste det! Jag visste att Rashad skulle vinna stående! Jag vann 1000 kr på det också!
Rashad är bra och inte tråkig, förstå det nu!
vadå skämtar du eller? han är stört tråkig. inte sett en rolig match med honom. sen att han lyckas få in en o annan dunderknock är en annan sak. han är en jävligt tråkig fighter. period.
Holmgrinho
2008-09-08, 18:53
Någon som vet när matchen mellan Randy och Brock går? Eller har den varit redan? Har lite dålig koll på UFC nu, men en sådan match vill jag absolut inte missa.
Går den live på svensk tv eller?
http://img145.imageshack.us/img145/4324/chucknpageyk1.jpg
http://i210.photobucket.com/albums/bb157/zolagerminal/1-61.jpg
http://img504.imageshack.us/img504/4576/forrestcopux3.jpg
http://i70.photobucket.com/albums/i100/tonymacalpine/rampage.jpg
:laugh:
Någon som vet när matchen mellan Randy och Brock går? Eller har den varit redan? Har lite dålig koll på UFC nu, men en sådan match vill jag absolut inte missa.
Går den live på svensk tv eller?
Denna fight snackades det om några sidor bak i denna tråd..
Tricklev
2008-09-08, 19:07
Vad har Rampage gjort, för oss ovetande?
Vad har Rampage gjort, för oss ovetande?
inget märkvärdigt, han trodde bara att han va gud. :D
En intressant kommentar på mmabloggen.se angående resultatet på Lidell - Evans och det faktum att Lidell förlorat 3 av 4 matcher, är frågan om kunskaperna inom boxning ökat såpass att det inte längre går att flänga med armarna ála Lidell? D.v.s. hans sätt att inte skydda hakan.
Kanske någon mer kunnig kan lämna sin analys?
Lidells stil är så "o-orthodox" (som det kallas) så att även ren boxning kommer inte kunna ge dig ett pålitligt försvar mot det. Hans slag är väldigt oväntade och kommer från alla vinklar och håll (framförallt hans höga höger och hans krokiga uppercut). Så nja, visst hjälper boxning men Lidell är långt ifrån finished.
Tricklev
2008-09-08, 19:22
A woman involved in one of the hits and run crashes with Quinton Jackson has miscarried her baby. Her name is Holly Griggs and she's 38 years old. As of yet she hasn't officially filed any action against Jackson.[33]
Zomg, barnamördare!
Kul å se en fighter med 25 % längre armar än Liddell. :)
[IMG]http://img145.imageshack.us/img145/4324/chucknpageyk1.jpg
[IMG]http://i210.photobucket.com/albums/bb157/zolagerminal/1-61.jpg
[IMG]http://img504.imageshack.us/img504/4576/forrestcopux3.jpg
[IMG]http://i70.photobucket.com/albums/i100/tonymacalpine/rampage.jpg
:laugh:
Zomg, barnamördare!
Fast missfall kan man ju få även utan att vara med om något sådant. Så frågan är om det är resultatet av det som hände eller inte?
Eftersom hon ännu inte gjort nån anmälan kan man nog gissa att det inte hade samband kanske. Vore hemskt annars. ush :(
Senast jag hörde så, kunde de inte binda Rampage till hennes missfall.
http://mmamania.com/category/quinton-rampage-jackson/
http://www.mmafighting.com/news/2008/08/28/quinton-rampage-jackson-pleads-not-guilty
http://www.cagetoday.com/ufc-news-quinton-rampage-jackson-charged-with-two-felonies/
Jackson, who is currently free on $25,000 bail, has been scheduled with a pretrial date of Oct. 9. If convicted, Jackson faces up to 3 years in prison.
88.an var en riktigt tråkig gala om man lägger ihop det.
87 däremot var riktigt underhållande, Florian, St pierre osv. Det är hög klass det.
hahavaffan
2008-09-08, 19:48
88.an var en riktigt tråkig gala om man lägger ihop det.
87 däremot var riktigt underhållande, Florian, St pierre osv. Det är hög klass det.Japp, kunde inte hållt med mer. GSP är så jävla rolig att se!
Lidells stil är så "o-orthodox" (som det kallas) så att även ren boxning kommer inte kunna ge dig ett pålitligt försvar mot det. Hans slag är väldigt oväntade och kommer från alla vinklar och håll (framförallt hans höga höger och hans krokiga uppercut). Så nja, visst hjälper boxning men Lidell är långt ifrån finished.
Jo det är sant som du skriver. Fast frågan handlar väl inte om Lidells slagkraft och pricksäkerhet, utan mer om hans försvar.
Är det måhända så att nivån höjts såpass att om hakan lämnas så oskyddad som Lidell gör, så knockas man...?
Ska bli riktigt najjs den 15nov (oktober) med Randy Couture som kommer in och styr upp lite. Har dåligt koll på vem Lesner är, som han ska möta. Måste läsa på lite.
Hade gärna sett Couture smörja upp nån "badboy", typ Quinton Rampage Jacksson. Men men, det här blir nog bra :)
Tyvärr blir det inte så denna gången.. Men håller med dig annars. Alltid kul att se Randy vinna!
Jo det är sant som du skriver. Fast frågan handlar väl inte om Lidells slagkraft och pricksäkerhet, utan mer om hans försvar.
Är det måhända så att nivån höjts såpass att om hakan lämnas så oskyddad som Lidell gör, så knockas man...?
Mja, tyckte faktiskt han hade sämre gard än vanligt den här gången, och det fick han sota för. Ingen glashaka dock, var nog den fetaste overhooken jag har sett i sån tung viktklass.
Att Rashad fick in en av alla sina svingar (han försökte ju få in jättemycket slag som missade) och lyckades är väl inget märkvärdigt. jag tycker fortfarande hans boxning har riktigt dålig precision. Han är fortfarande lika tråkig som vanligt som någon annan skrev.
http://mmamania.com/2008/09/08/evan-tanner-dies-in-the-desert-seriously/
Verkar som Evan Tanner är död R.I.P
Han gick ut i öknen.
Nitrometan
2008-09-09, 10:39
Ingen glashaka dock, var nog den fetaste overhooken jag har sett i sån tung viktklass.
Mighty Mo brukar ha ännu väre "overhooks" (eller vad man nu vill kalla dem).
Han väger väl en del också.
Tanner? Död? :confused: R.I.P. *cry* Synd.
http://mmamania.com/2008/09/08/evan-tanner-dies-in-the-desert-seriously/
Verkar som Evan Tanner är död R.I.P
Han gick ut i öknen.
Fan vad synd =(
rip
Enormt synd.
Vila i Frid Evan! Han var en färgstark personlighet.
Mycket tråkigt, hade inte han börjat få lite struktur på sit liv igen?
Han har väl haft en del alkoholproblem tidigare väl om jag inte blandar ihop honom med någon..
Nitrometan
2008-09-09, 12:39
Mycket tråkigt, hade inte han börjat få lite struktur på sit liv igen?
Han har väl haft en del alkoholproblem tidigare väl om jag inte blandar ihop honom med någon..
Jo, och jo. Så var det.
Verkade som om han var på rätt väg. Men tydligen var han bara på väg ut i öknen.
September 8th, 2008
http://www.evantanner.net/
Tricklev
2008-09-09, 19:11
Varför är Liddel så populär? Allt jag ser är en tunnformad kille som har kopierat sin guard ifrån Rocky filmerna, inte är det kul att se han stå och ladda upp högern heller. ;)
Jag själv ogillar båd Iceman Liddells stil och fysik, men det är många som gillar honom.
Han är enormt populär i USA och även här i Svedala (tyvärr)
Jag hoppades enormt på Wanderlei när han mötte Chuck. (att Chuck skulle bli axmurdered)
Vet inte varför, men jag gillar Lidell. :D
Varför är Liddel så populär? Allt jag ser är en tunnformad kille som har kopierat sin guard ifrån Rocky filmerna, inte är det kul att se han stå och ladda upp högern heller. ;)
+1
Jag själv ogillar båd Iceman Liddells stil och fysik, men det är många som gillar honom.
Han är enormt populär i USA och även här i Svedala (tyvärr)
Jag hoppades enormt på Wanderlei när han mötte Chuck. (att Chuck skulle bli axmurdered)
Precis så tycker jag också! Tycker samma sak om Tim Sylvia, han är ju också väldigt populär i USA, förstår inte riktigt varför.. Inte av det jag sett iaf.
Håller med angående Chuck.
Jag vill att Shogun ska komma tillbaka frisk och grym! Någon som vet något? Vore kul om iaf 2-3 pers utmärkte sig lite mer i LH-divisionen.
Tricklev
2008-09-09, 20:32
UFC rockar, ett gäng vuxna, halvt avklädda män som ligger och brottas med kondom reklam på deras stjärtar.
Någon som varit inne på condomdepot än?
UFC rockar, ett gäng vuxna, halvt avklädda män som ligger och brottas med kondom reklam på deras stjärtar.
Någon som varit inne på condomdepot än?
haha undisputed world champion of safe sex
+1
Precis så tycker jag också! Tycker samma sak om Tim Sylvia, han är ju också väldigt populär i USA, förstår inte riktigt varför.. Inte av det jag sett iaf.
Tim Sylvia är väl allt annat än populär i USA. (Och överallt för den delen...)
Hmm kanske stämmer..Har bara för mig att det alltid varit sån hype runt honom.. Aja jag gillar inte varken hans fysik eller stil heller.
hehe tänkte samma, han blir ju alltid utbuad stackarn..
Jag förstår bara itne va de spelar för roll om ni gillar deras fysik? :D Hur många gillar Bj Penns eller Miguel Torres fysik? Det spelar ingen roll de skulle göra lidandet kort för vilket köttberg som helst här inne :D
hehe tänkte samma, han blir ju alltid utbuad stackarn..
Jag förstår bara itne va de spelar för roll om ni gillar deras fysik? :D Hur många gillar Bj Penns eller Miguel Torres fysik? Det spelar ingen roll de skulle göra lidandet kort för vilket köttberg som helst här inne :D
Jag tänker först och främst på en viss odeffad livsfarlig Ryss *rolleyes*
jaha är de det odeffade teamat vi kör
va sägs om Kwon vs Roy Nelson? ;)
jaha är de det odeffade teamat vi kör
va sägs om Kwon vs Roy Nelson? ;)
Ja, eller Rothwell :D
Chuck lidell börjar spekulera kring att dra sig tillbaka;
http://sherdog.com/news/articles/liddell-addresses-retirement-talk-14324
Kanske lika bra.
Mescreant
2008-09-10, 00:36
Underbar knockout.
Förstår inte heller varför Lidell är populär. Vidrigt ful och störande är vad han är.
Ja, eller Rothwell :D
Chuck lidell börjar spekulera kring att dra sig tillbaka;
http://sherdog.com/news/articles/liddell-addresses-retirement-talk-14324
Kanske lika bra.
Vore väldigt trist om han nu gjorde det då han är väldigt intressant att se på, just pga slagstyrkan och hans o-orthodoxa stil. Hoppas Liddell kommer tillbaka efter denna förlust better than ever, sen hoppas jag även på att shogun och wandy får till det igen :D
Vore väldigt trist om han nu gjorde det då han är väldigt intressant att se på, just pga slagstyrkan och hans o-orthodoxa stil. Hoppas Liddell kommer tillbaka efter denna förlust better than ever, sen hoppas jag även på att shogun och wandy får till det igen :D
Mmm. Ryktas ju om Shogun vs Rampage i ufc... *drool*
Mmm. Ryktas ju om Shogun vs Rampage i ufc... *drool*
Hoppas det blir av :D och såklart att shogun dominerar annars vore det väldigt trist :Virro
Det ryktas om Wandy vs Rampage 3 också
TheSpider
2008-09-10, 12:41
Någon mer än jag som verkligen vill se Anderson Silva i Light Heavyweight väldigt snart? Alltså, han vinner bara inte utan DOMINIRAR just nu och jag kan inte se en enda fighter som skulle kunna ta ifrån honom titeln i mellanvikt idag. Han har inte förlorat en enda match sedan 2006 (ogiltig spark mot Yushin Okami i january 2006 och blev därmed diskad), annars har han vunnit allt och ingen av hans matcher har gått längre än 2 ronder.
Större namn, större fighter i lätt tungvikt och jag tror verkligen han behöver tuffare motstånd. Är helt övertygad om att det inte skulle dröja länge tills han tog titeln i lätt tungvikt också. Forrest Griffin var ju lite kaxig i intervjun där det nämdes att silva kanske går upp en viktklass. Han skulle ju bli totalt slaktad.
Det finns ingen som Anderson Silva idag, han är en annan typ av fighter helt enkelt. Vill se mycket mer av honom!
Chuck "Iceman" Liddell calling out TheSpider
http://www.fightline.com/news/2008/99/chuck_the_iceman_liddell_343995.shtml
Någon mer än jag som verkligen vill se Anderson Silva i Light Heavyweight väldigt snart? Alltså, han vinner bara inte utan DOMINIRAR just nu och jag kan inte se en enda fighter som skulle kunna ta ifrån honom titeln i mellanvikt idag. Han har inte förlorat en enda match sedan 2006 (ogiltig spark mot Yushin Okami i january 2006 och blev därmed diskad), annars har han vunnit allt och ingen av hans matcher har gått längre än 2 ronder.
Större namn, större fighter i lätt tungvikt och jag tror verkligen han behöver tuffare motstånd. Är helt övertygad om att det inte skulle dröja länge tills han tog titeln i lätt tungvikt också. Forrest Griffin var ju lite kaxig i intervjun där det nämdes att silva kanske går upp en viktklass. Han skulle ju bli totalt slaktad.
Det finns ingen som Anderson Silva idag, han är en annan typ av fighter helt enkelt. Vill se mycket mer av honom!
Han har ju kört i Lhw. Men det är sant, han har inga värdiga motståndare i mwdivisionen nu. Surt för Franklin ifall Anderson tänker satsa på lhw titeln också nu när han bytt viktklass han med :D
Vad porrigt att få se A. Silva totalt trampa ner Chuck.
Jo de hade varit kul att se Chuck med den guarden mot spindelns höga knä. Smacka bonk!
Han har ju kört i Lhw. Men det är sant, han har inga värdiga motståndare i mwdivisionen nu. Surt för Franklin ifall Anderson tänker satsa på lhw titeln också nu när han bytt viktklass han med :D
Enligt mig är Henderson en väldigt värdig motståndare, och tror mycket väl att han iaf skulle kunna gå 5rundor mot han.
Enligt mig är Henderson en väldigt värdig motståndare, och tror mycket väl att han iaf skulle kunna gå 5rundor mot han.
Håller med.
När de möttes i Januari så vann Anderson lätt. Och Hendersons senaste match mot Palhares imponerade inte mycket. Visst är han en bra fighter, men inte Andersons liga.
Henderson is ALWAYS a threat, no matter who he fights.
Never count out Hendo.
Anderson knows that fighting Hendo was taking a bigger risk than let's say Franklin.
När de möttes i Januari så vann Anderson lätt. Och Hendersons senaste match mot Palhares imponerade inte mycket. Visst är han en bra fighter, men inte Andersons liga.
Hendo vann väl första ronden iaf.
Jag tyckte hans senaste prestation var imponerande, kanske inte chockerande men ändå imponerande, han följde sin gameplan väldigt bra och han vann ju rätt så stort ändå. Palhares är helt klart top contender så, skulle väldigt gärna vela se palhares mot silva då jag tror att om palhares får ner silva mycket väl skulle kunna subba han, och efter matchen mot hendo vet vi alla vad hans haka går för :D
haha.. såg precis world series of poker. Vem satt där om inte Lidell. Han har lite svårt att sitta still.
Episode 16 för er som vill se. Finns säkert på tuben också btw.
edit: Glömde nämna att Forrest Griffin va där också.
Var det World Series of Poker : UFC Edition? :D
Är det någon som kan redogöra för hur det nu ligger till med titeln bland tungviktarna?
Cotour hade väl bältet, men hamnade i dispyt med UFC, och interrim-bältet gick till ????. Har Cotour nu återfått bältet? Och detta står på spel i och med Lesnar - Cotour framöver?
Hjälp mig reda lite i detta plz...
Var det World Series of Poker : UFC Edition? :D
Jag har aldrig tidigare sett någon MMA-fighter delta. Kul att se. Det va tydligen dagen efter matchen mellan forrest och rampage. Ansiktet han hade med sig såg värkande ut må jag säga. Tro det eller ej, men Lidell gjorde hyffsat ifrån sig :)
Är det någon som kan redogöra för hur det nu ligger till med titeln bland tungviktarna?
Cotour hade väl bältet, men hamnade i dispyt med UFC, och interrim-bältet gick till ????. Har Cotour nu återfått bältet? Och detta står på spel i och med Lesnar - Cotour framöver?
Hjälp mig reda lite i detta plz...
Cotour har bältet, Noguiera interim-bältet. Cotour vs. Lesnar, sen vinnaren mot vinnaren i Noguiera vs. Mir.
Cotour har bältet, Noguiera interim-bältet. Cotour vs. Lesnar, sen vinnaren mot vinnaren i Noguiera vs. Mir.
Jag tror fan det blir Lesnar mot Nog *popcorn* Kommer bli intressanta fighter.
Jag tror fan det blir Lesnar mot Nog *popcorn* Kommer bli intressanta fighter.
Kommer bli riktigt feta matcher! Lesnar ser fan äckligt stark ut. Jag har aldrig förstått Coutures storhet riktigt, men jag hatar Lesnar så jag hoppas ändå på the Natural. Och Nog (som jag stavade fel på såg jag nu).
Kommer bli riktigt feta matcher! Lesnar ser fan äckligt stark ut. Jag har aldrig förstått Coutures storhet riktigt, men jag hatar Lesnar så jag hoppas ändå på the Natural. Och Nog (som jag stavade fel på såg jag nu).
Jag hoppas på Couture också, jag vill ju se en dunder-hypad Fedor vs Couture!!!
Coutures styrka tycker jag ligger främst i brottningen och hur han lyckas kontrollera motståndarna i bland annat clinchen uppmot buren. Här får han väldigt svårt tror jag.
Hans andra styrkor är iofs hans enorma erfarenhet och hans känsla för att driva en taktisk fight. De styrkorna är utmärkta mot Lesnar, men räcker det mot den storleken och brottarskillen Lesnar har?J ag är tveksam. Styrkan och reachen kan bli svår att lägga upp en taktik emot. Väldigt svårt fight att tippa eftersom Lesnar är så pass färsk.
Kommer bli intressant.
Rellos_87
2008-09-10, 23:21
RIP Evan Tanner :(
http://www.fightermag.se/news.asp?news_id=5842
RIP Evan Tanner :(
http://www.fightermag.se/news.asp?news_id=5842
http://www.youtube.com/watch?v=8vo8DMJXq5s&
Evan Tanner - Final Message
qBwjaPyqxYc
0Y0LadiZdOA
Ojojoj va det kommer spekuleras efter de där.. Jag hade många teorier under klippens gång.
RIP Evan!
fyfan vilka bra klipp !!!
ActionFigures
http://img98.imageshack.us/img98/9651/joepg3.jpg
http://img381.imageshack.us/img381/1292/danajd6.jpg
http://img352.imageshack.us/img352/1046/cecilhs3.jpg
http://img293.imageshack.us/img293/8184/starnesgf1.jpg
HAHAHAHA "comes with nothing" :D
"non-action figure"
hahaha
:laugh: :laugh: Fyfan riktigt bra! :thumbup:
Chuck Liddells balls hahhaa
hahavaffan
2008-09-15, 10:48
Hahahaha fyfan vad balla!
Andreas H
2008-09-18, 05:55
UFC Fight Night - Diaz vs Neer
Har bara sett Alan Belcher mot Ed Herman än...
Herman får några nertagningar samt mount de sista 20 sekunderna i tredje, det räckte dock inte, Belcher tog den stående biten och vann ett split decision!
Åh notera loggan på hans högra axel! :cool:
http://www.mmaithailand.se/dump/belcher-victory.jpg
Han tränade här (Tiger Muay Thai (http://www.tigermuaythai.com)) inför matchen...
Anderson Silva är så sjukt bra! Såg några gamla fighter med honom daamn!
Skitgala, hatar Clay "tråkmåns" Guida.
Kan tipsa om att TUF 8 har börjat. Första avsnittet gick den 17:e
Jag tyckte galan var riktigt bra! Dessutom har jag riktig respekt för Guida och gillar honom som fan. Tycker han kan vara kul att se på (Även om hans fightstil egentligen är ganska tråkig)
Riktigt imponerad av hur slick Diaz, samt hans personlighet :D "Ey man, this motherfucker... I mean this dude can fight man"
Stockton baby
Jag tyckte galan var riktigt bra! Dessutom har jag riktig respekt för Guida och gillar honom som fan. Tycker han kan vara kul att se på (Även om hans fightstil egentligen är ganska tråkig)
Riktigt imponerad av hur slick Diaz, samt hans personlighet :D "Ey man, this motherfucker... I mean this dude can fight man"
Stockton baby
Diaz är ju skitgrym. Hans jiujiutsu är sjuk, hoppas man får se honom mot någon över mellanskiktet i lw nu :)
Black Star Abyss
2008-09-21, 00:50
http://img293.imageshack.us/img293/8184/starnesgf1.jpg
:laugh: :laugh: :laugh:
Cro Cop - All Class! (Denna intervju är efter hans fight mot Nogueira)
n3l2ZQv87UY
Verkligen!
Jag visste inte att Nogueira hade vart med om allt det där.
Tråkmåns? Utveckla
Hur kan en fighter som hela tiden kör på i 110 vara tråkig?
Tråkmåns? Utveckla
Hur kan en fighter som hela tiden kör på i 110 vara tråkig?
Bra tempo såklart (han är ju lightweight) men dålig på att ens försöka avsluta. Lever på sin brottning i princip, som så många andra i UFC.
Själv tycker jag att han är en av de roligaste att se i UFC. Han lever på sin brottning på samma sätt som Silva lever på sin Thai. Så klart man använder det som man är bäst på.
Ja, precis som Tim Sylvia lever på sina spinning back-kicks.
Jag gillar som sagt att titta på Guida men jag gillar egentligen fighters som hela tiden kan avgöra fighter med sub eller knock. Nu säger jag inte att Guida inte kan det, men han grindar ju mest ned motståndarna. Med det sagt tycker jag fortfarande han är underhållande, men jag förstår faktiskt vad jaadå kommer ifrån.
EDIT: Sedan föredrar jag nästan alltid sub+standup före brottare+GNP om man generaliserar
Själv tycker jag att han är en av de roligaste att se i UFC. Han lever på sin brottning på samma sätt som Silva lever på sin Thai. Så klart man använder det som man är bäst på.
Ja, det är självklart. Men som jag skrev så tycker jag personligen att brottare inte är mest underhållande att titta på, och föredrar i alla lägen folk som kan avgöra fighter på alla möjliga sätt.
Så klart, tyvärr är det typ bara Fedor, GSP och Silva som kan göra det.
Så klart, tyvärr är det typ bara Fedor, GSP och Silva som kan göra det.
Mm. Iallafall i rampljuset just nu :(
Var ska folk se UFC 89? Kommer tv4sport sända prelimsen med svenskarna? Mailade dem förut men inget svar.
Jag ser aldrig tv4 sport, jag mår dåligt av att höra Paolo kommentera MMA. I början kundej ag leva med det men jag klarar inte av det längre.
Nä, ser aldrig annars men nu är det fan på bra sändningstid med båda våra svenskar.
Ja nu när jag tänker lite längre än vad jag brukar göra vid 00:00 så kommer jag nog också se det på tv4 sport.
Om jag överlever det? Vem vet men jag ska kriga för det!
psirus psyke och "jag tror jag kan MMA bättre än paolo" vs Paolos "Han är så hård" "kolla vad hård han är" Han är så hård! "oj oj oj" "oj oj oj"
WAAAR psirus
Blir nog tv4sport för smidighetens skull. Är det någon/några riktigt bra matcher kanske jag ser det på ENG dagen efter.
Rätt kass gala egentligen nu när Machida och Silva inte blir av... Vad tycker ni om Machida som fighter?
Nitrometan
2008-09-22, 06:57
Ja, precis som Tim Sylvia lever på sina spinning back-kicks.
:thumbup:
Mycket bra observation!
Rätt kass gala egentligen nu när Machida och Silva inte blir av... Vad tycker ni om Machida som fighter?
Ja det är ett riktigt svart card. Leban vs Bisping som main event liksom?
:thumbup:
Mycket bra observation!
Kolla in när det är 10 sekunder kvar av första ronden. :)
http://www.mma-core.com/videos/_Tim_Sylvia_vs_Andrei_Arlovski_III_UFC_61_Bitter_R ivals?vid=10000842&tid=100
http://i37.tinypic.com/2vi1fo2.jpg
HookersUnited
2008-09-22, 08:57
"from russia with glove" :D
Ja det är ett riktigt svart card. Leban vs Bisping som main event liksom?
Svagt ska de vara så klart
hihi lolzor
Haha...nica Kwon ;)
Undrar hur de går för Randy när de e dags.
Dajollee
2008-09-22, 17:09
http://www.index.hr/sport/clanak/ekskluzivni-video-index-na-posljednjem-treningu-cro-copa-uoci-borbe-protiv-nizozemskog-razaraca/402974.aspx
hoppas för gudskull att crocop vinner imorn!!!
känns lovande iaf
Dajollee
2008-09-22, 17:13
http://www.sherdog.com/news/articles/cro-cop-offers-to-fight-overeem-kharitonov-at-dream-6-14489
ehhe
Nitrometan
2008-09-22, 17:16
http://www.sherdog.com/news/articles/cro-cop-offers-to-fight-overeem-kharitonov-at-dream-6-14489
ehhe
Hahaha!
“Well I've just heard that Mighty Mo is not going to fight since he is injured,” said a serious Filipovic. “We are all professional fighters. I'm ready to jump in, in his place. If Dream agrees, I'm ready to fight two fights tomorrow. It doesn't mean that I underestimate Alistair, I would like to fight him first –- the fourth fight against him and the eleventh fight against Sergei. Sergei definitely trained hard for this and I'm sure he doesn't want to go home without a fight.”
Mirko är skön...
Dajollee
2008-09-22, 19:31
ja fan 11 börjar matchen imorn peppad som fan
Jag ser aldrig tv4 sport, jag mår dåligt av att höra Paolo kommentera MMA. I början kundej ag leva med det men jag klarar inte av det längre.
Ja, fyfan. Skulle se Jackson - Griffin eventet på 4sport av någon anledning men när man hör Paulo säga "Vääääääääääälkomna till *paus* *paus* *paus* UFC 86. Vi ska ta en kort paus men vi är strax tillbaka" och så ser man mimiken på Mike Goldberg när han börjar dra igång med Joe Rogan. Där va det omöjligt att fortsätta.. stängde tvn och hade ett fint event att vakna till :)
För övrigt är det ett tråkigt card som kommer den 18e. Hoppas Leben krossar Bisping och allt vad han står för.
Tur är väl att man har Dream imorrn att gotta sig till :)
tntballe
2008-09-23, 00:04
Hade missat det här tidigare, vad är det som händer ca 30 sekunder in i videon?
QgHoEcQiULI&NR=1
Hehe you got me Tnt!
Doctor Snuggles
2008-09-23, 00:08
QgHoEcQiULI&NR=1
Kukrollen börjar bli rätt irriterande numer.
Anderson silva säger att han planerar att pensionera sig från sporten nästa år.
http://www.intheguard.tv/portal/?channel=2§ion=1&action=1&id=288
Kan inte vara så kul att vara odödlig...:(
Crocops sista träning inför Alistair.
45oKDDGKptY
Anderson silva säger att han planerar att pensionera sig från sporten nästa år.
http://www.intheguard.tv/portal/?channel=2§ion=1&action=1&id=288
Kan inte vara så kul att vara odödlig...:(
Riktigt trist om det stämmer. Silva är lätt en av de vars fightstil jag gillar mest. Han kanske ändrar sig beroende hur 205 går.
Andreas H
2008-09-23, 16:21
Cro Cop vs. Overeem blev ju ett antiklimax...
No-contest pga att Overeem inte kunde låta bli att knäa Cro-Cop på ballen! *spy*
Ser dock inte att Crop Cop hade kunnat vunnit om det inte inträffat, han vart rätt så arbetad!
Är det någon som vet om Zuffa eller UFC är börsnoterat?
FUCK
Det som hände Crocop i matchen mot Alistair.
"During a lengthy recovery time, Filipovic's corner alerted Kenny Rice and Bas Rutten, who were calling the action for HDNet, that Filipovic's right testicle had been knocked up and inside his body."
Riktigt trist ang. CC.. Han verkade inte ha så många svar på Overeems attacker. Undra hur CC kommer att de på detta... Overeem mot Fedor hade vart rätt kul faktiskt.
Annars var galan rätt tråkig (iaf om man tänker på vilken potential den hade). Såg fram emot den som fan.....
Jävligt synd att jacare förlora: < men sjuk armbar på Benkei =D och om CroCop, visst han hade det rätt svårt mot Alistaaaiir men han gjorde ju inte speciellt mycket mer än viftade på marken och clinchade direkt när han fick chansen och jag tror mycket väl att CroCop hade kunnat vända även om Alistair såg ut som lesnar mot herring :D
Ken Shamrock VS Kimbo
Vad tror folket?
Kevin “The Fire” Burns: Shamrock will take him down and get a leglock -- probably a heelhook or kneebar. Kimbo’s cardio is also questionable while Shamrock always comes in shape. Experience wins the fight in my opinion. Kimbo does have a puncher’s chance with the punching power he brings to the fight.
Duke Roufus: (If) Kimbo keeps it standing he will prevail. Kimbo is on the way up; Ken is in a rough spot of his career. Do or die for Ken.
Eddy Millis: Tough one. I have trained with both. They are two good guys. I think Ken knows what he has to do to get back to his old school [style]. I’m going with Ken by footlock in round one.
Pete Sell: Shamrock by ground-and-pound or submission.
Brodie Farber: I would love to see Shamrock win but I don’t see Ken holding up to Kimbo’s power. First round KO or TKO for Kimbo Slice.
Guy Mezger: Obviously Ken is my friend and I’m going with him. I think he has seen Kimbo’s devastating power and he’s older. He can’t take the shots to his head as much anymore. I think he’ll go back to his roots. He’s a wrestler and if his body has healed up the way he says it has, then he’ll be able to wrestle him. Kimbo’s weakness is wrestling. I’m sure he’s made some adjustments to it. He’s only been doing it for a few months and it’s hard to make those sorts of adjustments in a few months compared to somebody who has done it for years and years and years. My prediction is that Ken will be smart enough to wrestle him, take him down, ground-and-pound him and maybe submit him. If he stands up with Kimbo I think Ken’s in trouble, but Ken will be smart because Kimbo is a ferocious fighter and a good athlete. But Kimbo’s a tad inexperienced and Ken will use his experience and win. I’m really gunning for Ken in this one because I really want to see him win.
Kit Cope: It is well within Ken’s ability to beat Kimbo. However, we’ve seen Ken’s abilities ignored in his last few fights, as well as Ken turning off the lights from a phantom punch. I say Kimbo wins by desire alone in this -- round one -- and again beats an opponent more experienced than himself.
Jorge Santiago: Kimbo in round two.
Zac George: Kimbo (via) first round TKO followed by an AARP lawsuit.
Alan Belcher: Kimbo is on his way in and Shamrock is on his way out. Kimbo will put the heat on Shamrock and make him quit in the first.
Nate Marquardt : I would say they are evenly matched skill-wise.(lol) I believe Kimbo may have more desire to win at this point. Kimbo in round one or two.
Renato Verissimo: Shamrock.
Charlie Valencia: I think it is a joke. Shamrock is getting a payday and Kimbo is getting an easy win. <--- Det jag tror! :D
Mike Dolce: As much as I’d like to see Ken go out on top, I just don’t see how he can overcome Kimbo’s size and strength advantages at this point in his legendary career. Sure, Ken is still a dangerous veteran but Kimbo is too young and too aggressive, which I think will lead to a first round TKO. Now, if Ken can avoid Kimbo’s power early on and get the fight to the ground late in the second or third, then we might just see lightning strike. But if I were putting money down, I’m picking Kimbo.
Rich Clementi: Kimbo by Shamrock giving up early. I think it would be a great UFC prelim fight.
Mike Whitehead: Shamrock by submission.
Luigi Fioravanti: Kimbo, TKO first round.
Cole Miller: Kimbo by knockout, round one. Shamrock should retire after his last performance.
Cub Swanson: Kimbo because he has to win and Ken hasn’t won in a long time.
David Loiseau: Pretty simple -- Kimbo if he keeps it standing and Shamrock if he brings it to the ground. (My pick is) Kimbo.
Eric Pele: Kimbo by brute ghetto force! (lol)
Chael Sonnen: No reason to think Ken won’t throw this fight the same way he did the last one. Kimbo, round one.
Erik Paulson: Ken Shamrock needs to get the fight to the ground right away. He can’t mess around or play around and let him slug or take any punches. He’s gotta actually go after him right away and punch, shoot and try to take him down and try to finish him on the ground. There’s no reason to get into a slugging match with Kimbo because Kimbo hits hard. Kimbo’s strengths are his hands and his ability to scrap. I don’t think Ken can slug it out with him because he’s had shoulder surgery and the older you get the less you want to get punched in the face. As far as me, I’d say Ken as long as he punches, shoots and takes him down.
Ken Shamrock VS Kimbo
När och var säger jag bara - första MMA-fighten jag direkt har sett fram emot.
När och var säger jag bara - första MMA-fighten jag direkt har sett fram emot.
Det e imorrn, EliteXC.
http://mmanytt.se/?p=704
http://mmanytt.se/wp-content/uploads/2008/08/ken-shamrock.jpg
Vad Shammy anser själv om fighten
IP0Lh2-i8ks
Vad Frank Shamrock tycker
q4W-WOt6fsU
Det e imorrn, EliteXC.
Vanliga mitt i natten svensk tid eller? Kommer de sända på svensk tv senare i helgen månntro
Hoppas på en match i stil med de bästa i gamla Pride där de for över ringen. Kan bli rena julafton men det förutsätter att Shamrock rör sig ordentligt. Bara för honom att ge allt eller bli golvad av en betongvägg av nävar. Vad tror du själv om utgången på matchen Kwon? 3 minuter lång match eventuellt :-/
Charlie Valencia: I think it is a joke. Shamrock is getting a payday and Kimbo is getting an easy win. <--- Det jag tror! :D
Åsse några av de fighters som skall slåss på StrikeForce - Payback, 3:e Oktober! :)
Bland andra Phil Baroni, Frank Trigg, Pete Spratt etc
http://www.punchdrunkgamer.com/images/stories/sd17.jpg
http://www.punchdrunkgamer.com/images/stories/sd21.jpg
http://www.punchdrunkgamer.com/images/stories/sd22.jpg
Whthfkk!? Finns det dam-mma? Har du ngt klipp Kwonster?
Whthfkk!? Finns det dam-mma? Har du ngt klipp Kwonster?
Såklart det finns. Dock försöker jag undvika dam-mma då de slår varandra svullna i fejjan, men ja.
Du vet väl att den Amerikanska Gladiatorn "CRUSH" är Gina Carano som är MMA-fighter från början? :) (Hon spelar även en karaktär i nyaste Red Alert-liret)
http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00408/Gina_Carano_04_280x_408090a.jpg
http://i277.photobucket.com/albums/kk53/grandmasterayo/funny.gif
http://farm3.static.flickr.com/2281/1870054266_03d8b418d7.jpg
Vilka female fighters vill du se Krampis?
Mysiga :)
Vilka female fighters vill du se Krampis?
De som är bra. :)
Debi Purcell
http://img352.imageshack.us/img352/829/debizf7.jpg
Melanie LaCroix utan och med make-up :D
http://www.rumbleworld.tv/images/fighters/melanielacroix.jpg
http://assets.proelite.com/media/photos/8/6/0/3/8/86038/86038_zmsgrmidep_vlarge.jpg
Sarah Ponce
http://i289.photobucket.com/albums/ll228/NotEvenDead/whiteundies.jpg
http://i289.photobucket.com/albums/ll228/NotEvenDead/ponce.jpg
http://i116.photobucket.com/albums/o28/talldarkdiscreet/6bnx7jb.gif
http://i26.tinypic.com/5vdif4.gif
Leiticia Pestova
http://img234.imageshack.us/img234/6338/leticiabk7.jpg
http://img224.imageshack.us/img224/8469/leticiafightvc7.jpg
This one is for you Krampus
http://i226.photobucket.com/albums/dd218/RyannVonDoom/shayna.gif
Lägg in en bra dam-match. :)
This one is for you Krampus
http://i226.photobucket.com/albums/dd218/RyannVonDoom/shayna.gif
;)
Carina Damm (innan roids) VS Miku Matsumoto
NN1Ss0A5_Lk
Tara LaRosa VS Jennifer Howe
299PGZEgnIs
Tricklev
2008-10-03, 17:05
http://i277.photobucket.com/albums/kk53/grandmasterayo/funny.gif
Wow
Vilka förbund slåss kvinnorna i Kwow, eventen finns att köpa på din vanliga torrentbutik antar jag? Måste ju se mig några matcher.
Detta är Meisha Tate te de som undrar
http://i277.photobucket.com/albums/kk53/grandmasterayo/funny.gifhttp://i277.photobucket.com/albums/kk53/grandmasterayo/funny.gif
Hon har fightats i HOOKnShoot - Bodogfight och i Strikeforce 10.
Black Star Abyss
2008-10-03, 17:08
http://i26.tinypic.com/5vdif4.gif
Vad heter denna gudomliga skönhet?!
Jag gissar på Michelle
Miesha Tate VS Elaina Maxwell (Strikeforce 10)
http://blog.ronin5.com/strikeforce-10-video-elaina-maxwell-vs-miesha-tate-video-clip/
Michelle Waterson aka The Karate Hottie
ePNTbIi6O2g
PJ-9q01d9_Y
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.