Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Doctor Snuggles
2011-02-27, 05:13
Den tyska kalashikoven skjuter skarpt!
JusupWillkosz
2011-02-27, 05:25
War Siver! Han har gått framåt helt klart!
JAAAAAAAAAA!
SÅDÄR skall det se ut!
Siveresque Kickboxingmatch!
JusupWillkosz
2011-02-27, 05:28
Sotiropolous is the Frank Mir of the LW division.
Ridiculously good BJJ. Bad wrestling. Good boxing. A little bit chiny.
Agree or disagree?
Nu vill jag se Conquistador KNOCKA The Cunt också för en komplett afton!
JusupWillkosz
2011-02-27, 05:32
Whoooaah Jusup blir knockad......Whoooohooo.....Jusup kommer bli submittad......Wohooho........Jusup kan vinna!
KNOCK NU!
Kom igen, KNOCK KNOCK KNOCK
Pride-rules! Stomps and Knees to a downed opponent!
JusupWillkosz
2011-02-27, 05:50
Haha...go home loser!
JusupWillkosz
2011-02-27, 05:51
Talang slår slugger och det ser vi i Bisping mot Jorge!
Doctor Snuggles
2011-02-27, 05:53
Snarare fusk slår ofusk. Rivera var uppenbarligen uppmjukad efter det olagliga knät.
JusupWillkosz
2011-02-27, 05:55
Snarare fusk slår ofusk. Rivera var uppenbarligen uppmjukad efter det olagliga knät.
Tror inte det gjorde något större skillnad. Det syntes från början vem av de två som var bättre och hade energin. Bisping har swarmat många motståndare tidigare.
Tråkigt med det där olagliga knät.
Jorge hade nog tagit Cunt om inte detta inträffat, just a matter of time until the Cunt got caught!
Dock skillnad på Cardio mellan dom båda
Doctor Snuggles
2011-02-27, 05:57
Det är klart det gjorde skillnad. Rivera var ganska tydligt på halvfart efter. Visst hade han sämre cardio, men den blev knappast hjälpt av det där knät.
UFCs "Keys to Victory"-sekvens är riktigt rolig btw :D
Doctor Snuggles
2011-02-27, 06:10
Penn ser laddad ut. Kan han klara GSP-light?
Fan segar sig streamen för!! Argh, go Bj!!
Doctor Snuggles
2011-02-27, 06:13
Haha, BJ Hughsar Fitch!
Kass lagstream!! El panico greato!
Min stream dog.. Nån som har en? Snappa sig liite. Dör här ju! :p
Doctor Snuggles
2011-02-27, 06:18
Ah men, ska det bara vara cagehumping hela matchen nu igen?
Wand skulle inte ha tvekat :D
http://i45.tinypic.com/jubpsn.gifhttp://i45.tinypic.com/jubpsn.gif
Bah, nu blir jag lite sådär kinkig. Taggad för denna matchen helt länge och no go.. !
JusupWillkosz
2011-02-27, 06:20
BJ is getting Fitched..
We need more of this too...
http://chicagosmma.com/wp-content/uploads/2009/07/henderson-bisping-gif.gifhttp://chicagosmma.com/wp-content/uploads/2009/07/henderson-bisping-gif.gif
Jon "Fish" är ju sådär klängig och go som vanligt.
Kramgo är ordet! :D
Som en Rocka som ligger på en
Looks like yet another John Fitchian-Wrestlefuck!
Vilken stream kör ni alla på? Gief!
JusupWillkosz
2011-02-27, 06:28
Pinsamt! Det där var John Fitchs match!
Doctor Snuggles
2011-02-27, 06:30
Har aldrig fattat varför BJ inte har bättre offensiv guard BJJ, om han nu är begåvningen inom BJJ. Han borde i vilket fall börjat träna med Hughes mycket tidigare....
Haha... draw!
Doctor Snuggles
2011-02-27, 06:31
Pinsamt! Det där var John Fitchs match!
Inte pinsamt alls. De första rondena var nära där BJ gjorde mest offensivt. Cointoss.
Får bli rematch helt enkelt
ingen av dem förtjänar GSP. GSP har redan piskat penn 2 ggr och fitch hade inte en chans senast. GL HF!
Älskar vi Mark Hunts CASUAL Uppercut? :D
Casual Upper, no need for following up with ground n pound there,
https://lh6.googleusercontent.com/-8DmU2JhAVBI/TWnlJJc0kiI/AAAAAAAABiM/JADeP0ZdkkE/s1600/last.gif
BJs Wiki
http://oi54.tinypic.com/k3m4gk.jpg
Casual Upper, no need for following up with ground n pound there,
https://lh6.googleusercontent.com/-8DmU2JhAVBI/TWnlJJc0kiI/AAAAAAAABiM/JADeP0ZdkkE/s1600/last.gif
WAR HUNT!!! Bara att veva ner hela HW-divisionen och bli cementerad som den största comebacken genom världshistorien, samt inspirera tusentals fajters med journeman-records att det aldrig är för sent.
WAR ALEX med. Har inte sett matchen än men fan va kul att han vann.
nmanradnävna
2011-02-27, 13:59
Underhållande gala på mina ära
Fortsätter på knock-the-cunt-out tåget...
Doctor Snuggles
2011-02-27, 14:56
Haha, Ariel och meathead är sköna:
kp7Lh8w018w
panzerpig
2011-02-27, 15:45
Synd att inte Fitch fick segern (även om han är tråkig)
Sjukt att Nick Ring vann.. (wtf liksom)
Kul att Bisping vann, nu har UFC en riktig badboy som alla kommer älska se få spö.
Nice knock av Hunt, svårt att se honom vinns så många matcher dock, den fighten såg ut som två feta alkisar som slogs om en flaska vodka..
Doctor Snuggles
2011-02-27, 15:46
Some Ebersouling at 5:35
U8u9bOD8Ymc
Doctor Snuggles
2011-02-27, 16:29
Dåligt ärsel!
Varför har ingen skapat en spinoff på k-1 med 4 inch gloves, än?
UFC borde köpa k-1 och göra det. :D
Man skulle kunna använda handskar i den tjockleken fast i boxningsform, typ skinnhandskar (så det inte blir risk för ögonpet med fingrarna).
Helt seriöst så borde det kunna bli en kassako, då alla rednecks vill bara se stående fighter.
nmanradnävna
2011-02-27, 16:51
Dåligt ärsel!
Varför har ingen skapat en spinoff på k-1 med 4 inch gloves, än?
UFC borde köpa k-1 och göra det. :D
Man skulle kunna använda handskar i den tjockleken fast i boxningsform, typ skinnhandskar (så det inte blir risk för ögonpet med fingrarna).
Helt seriöst så borde det kunna bli en kassako, då alla rednecks vill bara se stående fighter.
I Joe Rogans podcast där Bas Rutten gästade så berättade faktiskt Bas Rutten att det var tal om en helt stående fight i Pride med MMA handskar
Bas Rutten vs Wanderlei Silva
Blev ju dock aldrig av tyvärr
Fyfan vad fint att både hunt och gustafsson vann, hoppas att hunt går på en atomic buttdrop comeback tour ända tills titeln nu! :D
Doctor Snuggles
2011-02-27, 17:09
Fyfan vad fint att både hunt och gustafsson vann, hoppas att hunt går på en atomic buttdrop comeback tour ända tills titeln nu! :D
Om han skulle träna pur tdd och defensiv juju i ett år kanske han skulle. Men jag tvivlar, tyvärr.
Hunt borde däremot gå till Strikeforce och slåss mot Sefo! Vore askul att se di gamla k-1 veteranerna mot varandra i en bur.
eternallord
2011-02-27, 17:22
Sjukt att Nick Ring vann.. (wtf liksom)
Vettefan alltså. Jag ser mycket väl hur man kunde ge första och andra ronden till Nick, han landade definitivt fler strikes och Fukuda gjorde bokstavligen INGET med sina takedowns, är de verkligen värda så mycket då?
Det verkar som att det var ett puckat beslut av Fitch att bli vegan. Jag bryr mig inte om han säger att hans cardio är "through the roof", har det varit ett problem innan liksom? Det kvittar om han inte övat på wrestling-defense under campet, han är NCAA Div I captain som fightas mot en naturlig LW, BJ Penn borde inte ha en chans i världen att ta ner honom. Men när han nu istället bara är 5kg tyngre istället för närmare 10-15kg som han hade varit förr så öppnade det i min mening upp för takedown-möjligheter. Är det någon i världen som tror att gårdagens Jon Fitch hade haft någon som helst chans mot GSP?
Doctor Snuggles
2011-02-27, 17:35
Fast det kanske visar på hur talangfull BJ är. Att han så sent i karriären kan förbättra sin offensiva brottning. Det är ju populärt att säga att BJ:s främsta problem har alltid varit BJ själv. Jag tror att om han skulle tränat 90% brottning i några månader innan GSP fighterna (och bara underhållstränat allt annat) med någon av samma kaliber, så skulle han kunnat vinna. Men det verkar som att den bästa formulan för en tdd-boxare verkar vara att de var brottare från början, a la Lidell. Även om BJ har utmärkt tdd, så är det mer juju tdd han har, d.v.s. "hoppa på ett ben singeleg tdd". :D
Nästan alla icke-brottare verkar ha svårt för dubelleggen och cagehumpingen.
Tror att Fitch har blivit vegan mer av "hälsoskäl" än något annat, det är iaf intrycket jag fått. Han har ju lättare att hålla vikten nu också.
Doctor Snuggles
2011-02-28, 00:10
WAR Alexander "it's really funny to train" Gustavsson. :D
Lio5cT83bMs
"Tystnaden som uppstår när Alexander Gustafsson stryper ut Te Huna" :-)
young_george
2011-02-28, 13:19
We need more of this too...
http://chicagosmma.com/wp-content/uploads/2009/07/henderson-bisping-gif.gif
Extremt osportsligt och fegt. Inget ärofyllt med det där.
Även om jag inte alls gillar Bisping så håller jag med. Känns som återstående Team Quest är jävligt fula typer när de tävlar.
Kanske så de blir uppfostrade i brottningen i de delarna. "Big, cornfed and mean" liksom och att vinna är allt som räknas...
Jävligt nöjd med Alexander i den fighten, hur lugnt och metodiskt han jobbade när han nästan fick sin arm pinnad var det största styrkebeskedet för mej. Det andra var att han gör allt utan att tveka och är ändå kall.
Grazzafukkinrazzi
2011-02-28, 15:19
Det sitter i ryggmärgen att fullfölja när man får chansen, hur ska han kunna veta på 1 millisekund om han knockat honom helt medvetslös eller inte? Det gäller att ta vara på de chanserna man får och inte tveka. Inte direkt så att man ställer sig och kollar hur motståndaren mår efter varje slag man får in.
Det sitter i ryggmärgen att fullfölja när man får chansen, hur ska han kunna veta på 1 millisekund om han knockat honom helt medvetslös eller inte? Det gäller att ta vara på de chanserna man får och inte tveka. Inte direkt så att man ställer sig och kollar hur motståndaren mår efter varje slag man får in.
+1
inget fel med att fortsätta till att domaren säger till (i de flesta fallen)
Jag skulle kunna slå vad om att Hendo visste precis vad han gjorde där...
Ser man att motståndaren ligger och rycker i spasmer är det inte snyggt att slänga hela sin kroppsvikt in i slaget.
Tror ni seriöst att vi kommer få ha kvar mma pl den här nivån om mycket sånt här händer?
Jag skulle kunna slå vad om att Hendo visste precis vad han gjorde där...
Jaja, det erkände han rätt omgående i en intervju. Han motiverade det typ med att bisping förtjänade det. Vilket han gjorde =)
Kolla lite längre upp på Mark Hunt ;)
Många som inte väntar på domaren, utan slutar innan. Typ Shogun vs Machida. Gegard M vs kommer inte ihåg CroCop vs kommer inte ihåg, Nate M. har jag för mig hejdade sista slaget mot någon som jag inte minns. Vissa av de ovanstående hävdar ju att man även kan väcka en kille som är ko:ad om han får en smäll till. Om det stämmer vet jag inte dock :D
Jaja, det erkände han rätt omgående i en intervju. Han motiverade det typ med att bisping förtjänade det. Vilket han gjorde =)
Har också för mig att han erkänt att han medvetet gjorde det. *screwy*
Konstigt att sånt är acceptabelt så fort det är ett amerikanskt badass som gör något osportsligt... suck
Har också för mig att han erkänt att han medvetet gjorde det. *screwy*
Konstigt att sånt är acceptabelt så fort det är ett amerikanskt badass som gör något osportsligt... suck
Ja, folk såg nog mellan ögonen eftersom alla log lite när det hände och tänkte för sig själva "fan vad rätt".
Ingen gillar "the cunt" Bisping.
nmanradnävna
2011-02-28, 16:27
Kolla lite längre upp på Mark Hunt ;)
Många som inte väntar på domaren, utan slutar innan. Typ Shogun vs Machida. Gegard M vs kommer inte ihåg CroCop vs kommer inte ihåg, Nate M. har jag för mig hejdade sista slaget mot någon som jag inte minns. Vissa av de ovanstående hävdar ju att man även kan väcka en kille som är ko:ad om han får en smäll till. Om det stämmer vet jag inte dock :D
Kör in ett urdrag ur " Got fight? " här :) En polare till Forrest som snackar om en händelse i hans liv....
"I remember one time not long ago he was asked to referee a cage fight in Macon, Georgia. Even though he was quite drunk at the time, he happily agreed.
As it turned out, the fight was between a sixty year-old man named Skip and a twenty-one-year-old kid. So Forrest climbed into the ring and started the action.
A few seconds later, the twenty-one-year-old kid knocks the old man down, mounts him, and starts beating the living shit out of him with punches and elbows. Any referee in his right mind would have immediately stopped the action, but that's not what Forrest did.
Squatting down, he began shouting, "Skip, its up to you. It's up to you, Skip" Well, Skip didn't hear what Forrest was saying because he was unconscious at that point. The kid just kept dropping savage punches to Skip's face, and Forrest kept shouting "It's up to you, Skip. It's up to you." Eventually, Skip woke up in the middle of the beating and tapped.
It was the most horrific refereeing job I had ever seen, but that was pretty much run-of-the-mill for Forrest.
Är det rätt att reglerna lämnar så stort utrymme mellan vad som är varning, poängavdrag och dq när det gäller knän mot "downed opponents"?
Doctor Snuggles
2011-02-28, 17:24
Jag tycker den här brutala hammerfisten var för mycket.
http://www.shrani.si/f/2U/Lr/1Quon1yN/hammer-rus.gif
http://a.fsdn.com/con/icons/tr/trollicons@sf.net/problem.png
eternallord
2011-02-28, 17:27
Snuggles: Reglerna tillåter garanterat inte snuff-filmer, lägg av med sånt där!
Doctor Snuggles
2011-02-28, 17:37
Snuggles: Reglerna tillåter garanterat inte snuff-filmer, lägg av med sånt där!
Jaha, var det han försökte göra - ta ut prillan ur munnen på Duffee?
Kör in ett urdrag ur " Got fight? " här :) En polare till Forrest som snackar om en händelse i hans liv....
"I remember one time not long ago he was asked to referee a cage fight in Macon, Georgia. Even though he was quite drunk at the time, he happily agreed.
As it turned out, the fight was between a sixty year-old man named Skip and a twenty-one-year-old kid. So Forrest climbed into the ring and started the action.
A few seconds later, the twenty-one-year-old kid knocks the old man down, mounts him, and starts beating the living shit out of him with punches and elbows. Any referee in his right mind would have immediately stopped the action, but that's not what Forrest did.
Squatting down, he began shouting, "Skip, its up to you. It's up to you, Skip" Well, Skip didn't hear what Forrest was saying because he was unconscious at that point. The kid just kept dropping savage punches to Skip's face, and Forrest kept shouting "It's up to you, Skip. It's up to you." Eventually, Skip woke up in the middle of the beating and tapped.
It was the most horrific refereeing job I had ever seen, but that was pretty much run-of-the-mill for Forrest.
Skip Hall är tuffaste gubben någonsin. Jag vill vara som Skip när jag är 60...;)
http://a3.l3-images.myspacecdn.com/images01/70/ddedea29cd351688c2131d298f3ac172/l.jpg
Doctor Snuggles
2011-02-28, 19:29
Skip Hall är tuffaste gubben någonsin. Jag vill vara som Skip när jag är 60...;)
Du menar bli gnp:ad i en ring med en full domare? Ja, det verkar jättekul.
Du menar bli gnp:ad i en ring med en full domare? Ja, det verkar jättekul.
Lätt.
young_george
2011-02-28, 20:38
Precis som flera skriver så visste han exakt vad han gjorde. Att man inte skulle märka när ens motståndare helt handfallet mot marken får anses som ett mycket otroligt scenario.
Det finns alla anledningar att fördöma det beteendet, allt från att man riskerar att få 3 faderslösa barn till att sporten i sig riskerar att förbjudas.
Mycket ärofullt och ett måste för alla som möter "The Cunt".
Vi ser fram emot En tradition med detta.
Grazzafukkinrazzi
2011-02-28, 20:57
Hahahaha, måste hålla med dig där!
Lite Chris Tucherer-highlights
http://chicagosmma.com/wp-content/uploads/2009/08/gonzaga-tuscherer-ko.gif
http://i27.tinypic.com/2z65fzd.jpg
Nu förvånar du mig Kwon.
Har hela tiden fått för mig att du är den snälla sympatiska personen som vill alla väl...
Nu förvånar du mig Kwon.
Har hela tiden fått för mig att du är den snälla sympatiska personen som vill alla väl...
Alla utom The Cunt. :)
Haha, Tucherer måste vara UFCs största can.
"Kevin Jackson" runt 01:40
VvxpslPfYHQ
Yes! :D
Michael Bisping is almost certain to face disciplinary action from the UFC following the heated scenes that took place immediately after his second-round win over Jorge Rivera at UFC 127 on Saturday night.
What should have been a moment of triumph for Bisping turned ugly as he castigated a prone Rivera, shouted at the TKO’d man’s corner team and then spat in the direction of one of them. Fans - never slow to jump on Bisping anyway - were in uproar and it seems the UFC has taken note.
“He is in trouble!” UFC president Dana White texted to Fighters Only today when we asked for clarification of the situation. Previous reports had suggested Bisping will face a fine or suspension, though these did not cite a source.
And from Chael Sonnen
"To: Joe Silva, Matchmaker Extraordinaire, Ultimate Fighting Championship
Re: Spitsbing & his tainted victory
Joe:
If you get a chance to talk with him, please mention to your idiot-in-residence Michael Spitsbing it’ll be a little tougher to knee ME in the head when I’m charging at him like a runaway train and mincing him through the fence like a boiled potato, should we ever have the pleasure of each other’s company for a few (VERY few) moments in the Octagon.
Oh; and I’d suggest to him being a little careful about spitting on any of MY cornermen, since any one of them can beat him up as badly as I can. Thanks ever so much.
Hope all is well.
-Chael Sonnen"
Sonnen e för jävla skön..
Jag vill se Bisping få fler henderson knock outs :D
Pd
nmanradnävna
2011-03-01, 12:16
Yes! :D
Vad det nu blir för skitstraff återstår ju att se.
Hade hellre sett honom straffats genom att bli matchad mot Vitor Belfort eller Anderson Silva.
Silva har ju tydligen i tidigare intervjuer snackat om att han vill möta Bisping och slåss i England, för att han tyckte om att slåss i England blabla
Tror dock det mer beror på att Anderson är en av de som också tröttnat på Bisping och vill tysta ner honom ordentligt :)
panzerpig
2011-03-01, 16:55
mkX_98xt_cc
lite snygga knockar från Mark Hunt :)
Alla som ställer sig upp efter en spark i skallen från CroCop är tuffa pojkar :)
Nitrometan
2011-03-01, 17:24
In Soviet russia the fight fights you...*gah!* Varför blev han stoppad vid gränsen?
Tydligen var han terrorist från de kaukasiska republikerna och skulle straffas för bomben på flygplatsen i Moskva.
Hur kommer det sig att Jon Jones är favorit mot shogun? Kommer satsa pengar på Shougn iaf.
http://mmanytt.se/ufc/ufc-till-sverige-i-november/
Nyligen fick MMAnytt veta via källor nära UFC att deras gala skulle hållas i Sverige den femte november i år och att Stockholm troligen inte är blir staden som får hålla galan. Efter att ha undersökt saken fann jag att både arenor och i Malmö och Stockholm är av intresse för UFC. Kimuragänget har nu också bekräftat detta med Marshall Zelaznik att det troligen blir den femte november och att UFC håller flera datum och arenor öppna. Det är så de normalt jobbar. Nästa vecka kommer Marshall sätta sig ner och titta närmare på den här saken. Det är sedan längesen känt att Sverige är en bra marknad och August Wallén bekräftade detta i min intervju med honom där han berättade att Sverige är trea i Europa när det kommer till att åka på deras galor. Bara engelsmän och tyskar åker på fler galor.
Jag har vid flera tillfällen fått chansen att prata med UFC om vilka svenska fighters som kan komma att bli intressanta. Jag har inte fått några exakta svar även om ryktet talar om tre svenska fighters på galan beroende givetvis på vad som sker nu närmast. Det finns minst en fighter som helt och hållet har en avgörande match på kommande Superior Challenge och det kan mycket väl vara så för flera. Ännu är ryktena om vilka fighters som är nära onödigt att gå ut med.
Hoppas på Malmö! :D
Doctor Snuggles
2011-03-01, 21:12
Hur kommer det sig att Jon Jones är favorit mot shogun? Kommer satsa pengar på Shougn iaf.
Bones verkar ganska oslagbar. En wrestlingversion av Anderson, som bara fortsätter utvecklas. Plus att Shogun återigen haft knäoperation, och man vet inte hans form (han har tidigare förlorat matcher när han återvänt efter ha varit skadad). Jones är däremot redan i matchform sedan sin förra match. Generellt sett så har också BJJ/thai-fighters oftast haft problem med bra brottare, och Jones är kanske top 3 mma-brottare.
http://mmanytt.se/ufc/ufc-vill-skriva-kontrakt-med-jon-olav-einemo/
Fan va gött, hoppas han blir aktuell på fightcard i Sverige.
Bones verkar ganska oslagbar. En wrestlingversion av Anderson, som bara fortsätter utvecklas. Plus att Shogun återigen haft knäoperation, och man vet inte hans form (han har tidigare förlorat matcher när han återvänt efter ha varit skadad). Jones är däremot redan i matchform sedan sin förra match. Generellt sett så har också BJJ/thai-fighters oftast haft problem med bra brottare, och Jones är kanske top 3 mma-brottare.
Kommer bli en mkt spännande match detta, en rejäl nagelbitare!
Sweet! Jag diggar verkligen Eiemo hårt! Hoppas han har hållit igång fint på sistone. :)
Kommer bli en mkt spännande match detta, en rejäl nagelbitare!
Haha blir förvirrad av din avatar nu :D
Doctor Snuggles
2011-03-01, 21:44
Va?
Namn? Vem? Efternamn :D
Va?
:thumbup:
Tog faktiskt ett tag att fixa den så att jag kunde ha den som avatar :em:
Doctor Snuggles
2011-03-01, 21:46
http://mmanytt.se/ufc/ufc-vill-skriva-kontrakt-med-jon-olav-einemo/
Fan va gött, hoppas han blir aktuell på fightcard i Sverige.
Jävlar, den enda som besegrat Roger Gracie?
_88FLv_X1wI
War Shogun!
Edit, failad länk;
http://www.youtube.com/watch?v=FX8deealksY
Doctor Snuggles
2011-03-01, 21:49
:thumbup:
Tog faktiskt ett tag att fixa den så att jag kunde ha den som avatar :em:
Ajajaj, bäst att ringa Henrik Pontén. :D
Kul! Einemo var länge sen man såg, hörde han haft mycket skador/sjukdom så det blev ett långt uppehåll.
Renzo som skriker som vanligt :D
panzerpig
2011-03-01, 23:19
Crocop vs Schaub snart också.. Som vanligt kommer jag vara nervös, må lite dåligt och sen bli arg för att gamla Crocop inte Dök upp denna gång heller...
...eller?... ;)
Det tråkiga är ju att CC säger att "he's back" igen.. :D
Men jag kommer ALLTID vara på Crocops LHK-Wagon, ända tills han pensionerar sig
WAR CROCOP!
80T8BJ7iKXA
I BELIEVE!
Jävlar, den enda som besegrat Roger Gracie?
Enda i adcc, annars har han fått stryk av andra.
Nitrometan
2011-03-02, 08:15
Det tråkiga är ju att CC säger att "he's back" igen.. :D
Men jag kommer ALLTID vara på Crocops LHK-Wagon, ända tills han pensionerar sig
I want to believe!
Hoppas att CC tar med sin AK47 och startar lite krig.
nmanradnävna
2011-03-02, 09:49
Senaste matcherna för CC har det varit exakt den "I want to believe" känslan men denna matchen... Jag tror fan han kommer mosa Schaub.
Teorin:Schaub träffar och börjar då svinga för fulla muggar och öppnar upp sig för att äta läder.
Doctor Snuggles
2011-03-02, 11:28
För dem som inte orkade kolla på hela matchen jag postade förut:
mMnU2xJMR5A
Doctor Snuggles
2011-03-02, 16:19
Pudzilla is back!
Förnyat sitt kontrakt och skall slåss på KSW 16, och det påstås att de har signat en högrankad motståndare redan. Inte tillkännagivet vem, än.
Pudde har f.ö. hållt sig borta från tv på senast (vilket är ovanligt tydligen :D), byggt både en ring och en bur hemma på gårn, och flugit in folk från utomlands att träna med. Spännande. :)
Crocop vs Schaub snart också.. Som vanligt kommer jag vara nervös, må lite dåligt och sen bli arg för att gamla Crocop inte Dök upp denna gång heller...
...eller?... ;)
Svårt att sluta tro på Crocop, en LHK KO hade gjort mig glad i flera veckor framåt :D
Doctor Snuggles
2011-03-02, 17:23
Progression of the Pudz.
Strongman. ca 135kg
http://lh6.ggpht.com/_UUBYkSkbXGs/SxpIT1wstHI/AAAAAAAAADA/cVAj6rmK2v4/DSC_3322.JPG?imgmax=800
Buttering the bean, ca 116 kg
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/25335/pudzian_duze_newspix_wrzesien_2010.jpeg
February 2011, ca 125kg
http://www.fakt.pl/m/Repozytorium.Obiekt.aspx/-580/-500/faktonline/634318366380206392.JPG
Har han lyckas lägga tillbaka en del massa men behållt muskeluthålligheten och cardion, det är frågan.
Man hoppas lite på honom iaf.. Han är seriös med vad han gör.
Dajollee
2011-03-02, 19:08
Svårt att sluta tro på Crocop, en LHK KO hade gjort mig glad i flera veckor framåt :D
jag tyckte han var roligast att kolla på i k-1 i slutet av 90talet
grymma kombinationer
Doctor Snuggles
2011-03-02, 20:22
http://assets0.ordienetworks.com/images/user_photos/1184238/octo_fullsize.jpg?60a4c272
JusupWillkosz
2011-03-03, 18:30
yes yes YES YEEEEEEEEEEEEEES YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!
WAR FUCKING DIEGO!
Kampmann tar detta!
Han skulle vunnit mot Shields också om han inte klantat till sin "gameplan"
Vad är meningen med att Pudz ska bli fighter om han ändå krymper ner till normal fighter storlek? Förlorar allt syfte då. Det var ju liksom inte för hans bländande tekniker man ville se han i fighting.
Progression of the Pudz.
Strongman. ca 135kg
http://lh6.ggpht.com/_UUBYkSkbXGs/SxpIT1wstHI/AAAAAAAAADA/cVAj6rmK2v4/DSC_3322.JPG?imgmax=800
Buttering the bean, ca 116 kg
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/25335/pudzian_duze_newspix_wrzesien_2010.jpeg
February 2011, ca 125kg
http://www.fakt.pl/m/Repozytorium.Obiekt.aspx/-580/-500/faktonline/634318366380206392.JPG
Har han lyckas lägga tillbaka en del massa men behållt muskeluthålligheten och cardion, det är frågan.
Vad är meningen med att Pudz ska bli fighter om han ändå krymper ner till normal fighter storlek? Förlorar allt syfte då. Det var ju liksom inte för hans bländande tekniker man ville se han i fighting.
Doctor Snuggles
2011-03-03, 21:45
Poängen är att han kanske kommer ha en chans att bli något då, eller åtminstone inte dö i ringen av syrebrist eller något. Såg du vilken färg han blev i Salivja-fighten? Lila.
Funkar inte att ha ca 130 kg helt anaerobisk muskelmassa att släpa runt på, särskilt om man dessutom är runt 185 cm lång.
Han är rätt stor som han är ändå - knappast "normal fighter storlek", och han är nog fortfarande starkast i mma.
Vad du vill och vad han vill är nog dessutom två skilda saker. Du vill ha en freakshow, han vill bli en topprankad fighter.
Nu när du nämner de, hur lång är han?
Kollat på strongman tävlingar, dock visar väldigt olika. På wikipedia står de att han är 186.
Har sätt alla längder från 179-186 tror ja.
Doctor Snuggles
2011-03-03, 21:56
Kollat på strongman tävlingar, dock visar väldigt olika. På wikipedia står de att han är 186.
Har också läst lite olika. Skulle tippa på att sanningen ligger någonstans i övre delen. 183-185. Han har själv sagt 185 på någon chatt någonstans.
eternallord
2011-03-03, 21:57
Haha, kolla Dan Henderson's wiki.
"Michael Bisping, KO (Falcon punch)"
Versus kortet blir nog kul, fattar inte varför palhares inte är med på maincardet dock.
Jag har träffat honom och jag upplevde honom som något längre än mig själv bara. Att han kunde var någon och 180cm.
han har varit polsk mästare i boxning samt har brunt bälte i karate om du inte visste det.
JusupWillkosz
2011-03-04, 00:26
War prelims on facebook!
Doctor Snuggles
2011-03-04, 00:28
Börjar det vanlig tid eller?
Har också läst lite olika. Skulle tippa på att sanningen ligger någonstans i övre delen. 183-185. Han har själv sagt 185 på någon chatt någonstans.
Yes, tror jag med.. eller iaf mellan 180-185, tror inte han ligger så mycket över.
Han ser ju rätt kort (liten) ut när man ser han bredvid andra strongmen.
Doctor Snuggles
2011-03-04, 01:17
http://4.bp.blogspot.com/_SiD8FLURufE/SxIVdb2-HnI/AAAAAAAAA9E/56pofgnNvHs/s1600/mariusz-pudzianowski-derek-poundstone-Zydrunas-Savickas-wsm-2009.jpg
Derek Poundstone är enligt wiki 185 cm och Zydrunas 191. Frågan är om deras längder stämmer (det ser ut att skilja 2-3 cm mellan Poundstone och Savickas).
http://www.sporty-walki.org/content/2009/12/10/212204/MariuszPudzianowski_vs_MarcinNajman_33.jpg
Najman sägs vara 183.
Ingen som sitter uppe idag? :D
jo.. vilket jävla domslut.. tragiska dommare
DarcyGrahn
2011-03-04, 09:33
jo.. vilket jävla domslut.. tragiska dommare
Ja vad håller dom på med? Tycker det är någon skandal i domsluten varje gala..
panzerpig
2011-03-04, 10:51
Synd om Kampmann. Man såg på Diegos ansikte vem som vann :)
Har jag fattat det rätt med att TD ger poäng men TDD ger inga? Eller räknas inte poäng på det sättet. (Har dålig koll på hur domarna dömer.)
nya TUF casten:
Z1QuhWNnntU
eternallord
2011-03-04, 11:03
Synd om Kampmann. Man såg på Diegos ansikte vem som vann :)
Har jag fattat det rätt med att TD ger poäng men TDD ger inga? Eller räknas inte poäng på det sättet. (Har dålig koll på hur domarna dömer.)
Det bedöms inte på det sättet, det står bara att man ska "bedöma grappling", det får tolkas hur det vill.
Sämsta domslutet jag sett på länge. Kampmann var överlägsen i sista ronden.
panzerpig
2011-03-04, 11:25
Det bedöms inte på det sättet, det står bara att man ska "bedöma grappling", det får tolkas hur det vill.
Sämsta domslutet jag sett på länge. Kampmann var överlägsen i sista ronden.
ok.
Och första ronden också enligt mig.
eternallord
2011-03-04, 11:27
Ja att han var överlägsen i första såg jag som självklart :D
Många verkar tycka att Kampmann vann den andra men jag vet inte om jag håller med om det. Han landade fler slag, men Diego taggade honom ordentligt vid ett par växlingar vid buren. I tredje ronden var antal slag landade nästan jämnt, men Kampmanns var mycket renare och landade ordentligt vilket syntes på Diegos ansikte, den där raka högern vid slutet öppnade hela Diegos ansikte.
Om man tittar när de precis börjar torka av diegos ansikte efter tredje så sprutar det fan blod igenom handduken. Shit vad messed up han blev i plytet. Inte första gången han blir det heller. Killen måste ha ett ansikte som är typ 50% ärr vid det här laget.
Bra gala! Alla matcher var rätt underhållande tycker jag.
JusupWillkosz
2011-03-04, 14:52
Det är därför Jusup diggar Diego, han har ett hjärta som få.
Jag tycker Diego vann den andra ronden och tog den tredje ronden. Tyvärr vek Kampmann ner sig ännu en gång och man kan ifrågasätta hans hjärta.
Håller med Jusup i ovannämnda kommentar!
Pat Barry och Ryan Bader "Det sa bara klick"
http://www.combatlifestyle.com/pics/albums/030211ufcafter/m_1016.jpg
Fighters Only spoke to Chael Sonnen today to confirm that his suspension is now expired. The recent middleweight title contender confirmed that it is, and that he is now able to compete in mixed martial arts under any athletic commission.
The conversation also touched on this past weekend’s fight between Michael Bisping and Jorge Rivera, and of course the post-fight aftermath which left Bisping facing disciplinary measures at the hands of the UFC.
“I did see Michael Bisping's fight, and I was very disappointed in his behaviour. Spitting on Jorge Riviera's cornermen brought disgrace to himself, to the sport, and to all fighters, me included. That's why, first and foremost, Michael Bisping owes ME an apology,” Sonnen said.
“As someone with much more experience than him, at a much higher level of competition, I am his superior and his behavior warrants an apology to me. Now you might say that's a bit of abstract reasoning... but there's another reason he better apologize to me first, and it has to do with his own self-interest.
“I happen to know, from one of my very highly-placed sources at the UFC, that Michael Bisping's ‘goodwill account’ is seriously overdrawn with the company. He's on very thin ice wearing really sharp skates, if you know what I mean. So, there are only TWO possible outcomes for him: He can fight ME, or he can get released.
“He needs to fight me to keep his job. But...and this is a big but...I don't HAVE to fight Michael Bisping to keep MY job. If I decide not to fight him, they'll set me up with some other contender I can ridicule, then pound into fine powder. But Bisping's got me, or he's GONE. I hold the "whip hand" in this deal; so if he wants to feed his family without going on the ‘dole’ (UK slang for welfare -ed.), he better apologize.
“Once he agrees to do that, I'll decide what form his apology should take. I may want a singing apology. I may want him to choreograph and perform a little "apology dance". I may make him kiss my ring like I'm the Pope, or kneel before me like I'm the King and he's being knighted. I'm not sure what I'll decide on...but he does owe me an apology.”
One can only hope! :D
eternallord
2011-03-04, 15:19
Varför ska Pat Barry alltid göra mag-posen? Seriöst, jag gillar grabben, men jag får intrycket av att han hade kunnat ta träningen och dieten ett par hundra procent hårdare, vilket han även själv har erkänt tidigare.
Det är ju något fel med domarna helt enkelt, det är lite konstigt att icke amerikanarna alltid får domsluten emot sig, detta var ju bara helt fuckat. Kampmann dominerade matchen förutom en del av 2a rundan. Att en jävla liten takedown ska göra så stor skillnad är ju så brutalt löjligt, dessutom kom grabben upp direkt.
Känns som de inte ge några pts för TDD, och han stoppade 14 takedowns på raken. Ska bli kul o se hur fightmetric scorade denna matchen.
Kollade fight metric nu och Kampmann vann matchen enligt dem, förhelvete....
Det är ju något fel med domarna helt enkelt, det är lite konstigt att icke amerikanarna alltid får domsluten emot sig, detta var ju bara helt fuckat. Kampmann dominerade matchen förutom en del av 2a rundan. Att en jävla liten takedown ska göra så stor skillnad är ju så brutalt löjligt, dessutom kom grabben upp direkt.
Känns som de inte ge några pts för TDD, och han stoppade 14 takedowns på raken. Ska bli kul o se hur fightmetric scorade denna matchen.
Compustrike said Kampmann outlanded Sanchez in every round. The total was 97-45. Sanchez was also 1-of-15 on takedown attempts. Most of the Mexican-American's punches landed were power shots at 39 of the 45.
FightMetric had Kampmann outlanding Sanchez, but by a closer margin of 79-51. In round-by-round strikes, Kampmann won 2-of-3 rounds. The first was 33-10, second was 27-22 and third was a tie at 19-19. In that final round, Sanchez was 19-of-88 and Kampmann was 19-of-68.
Compustrike said Kampmann outlanded Sanchez in every round. The total was 97-45. Sanchez was also 1-of-15 on takedown attempts. Most of the Mexican-American's punches landed were power shots at 39 of the 45.
FightMetric had Kampmann outlanding Sanchez, but by a closer margin of 79-51. In round-by-round strikes, Kampmann won 2-of-3 rounds. The first was 33-10, second was 27-22 and third was a tie at 19-19. In that final round, Sanchez was 19-of-88 and Kampmann was 19-of-68.
Det säger ju allt, hur fan kan man förlora då? hoppas Dana White ser att kampmann vann.
eternallord
2011-03-04, 15:38
Det säger ju allt, hur fan kan man förlora då? hoppas Dana White ser att kampmann vann.
Danas Twitter: "Diego won that fight for sure! Wow!!!"
Danas Twitter: "Diego won that fight for sure! Wow!!!"
Vilken lirare..
eternallord
2011-03-04, 15:52
Ta en titt på de preliminära fighterna om ni vill se ett bevis på att domarsystemet är helt åt helvete:
"* Bantamweight bout: Japan Takeya Mizugaki vs. United States Reuben Duran
Mizugaki defeated Duran via split decision (30-27, 27-30, 29-28)."
Hur FAN kan en domare ge ALLA ronder till Mizugaki och den andre ge ALLA ronder till Duran? Herregud
Ta en titt på de preliminära fighterna om ni vill se ett bevis på att domarsystemet är helt åt helvete:
"* Bantamweight bout: Japan Takeya Mizugaki vs. United States Reuben Duran
Mizugaki defeated Duran via split decision (30-27, 27-30, 29-28)."
Hur FAN kan en domare ge ALLA ronder till Mizugaki och den andre ge ALLA ronder till Duran? Herregud
Hahahaha jadu ibland undrar man om domarna pillar på konkelbären eller ser på matchen. Lustiga domslut off and on.
De ska väl bygga upp Dego som "Dream" nu när han lämnat Nightmare-eran, så då kan han ju inte förlora.
Det måste ju bli build-up inför Diego Sandwich nästa match etc.
JusupWillkosz
2011-03-04, 16:58
Det handlar inte om vem som träffar mest, i sånna fall så skulle Michael Bisping ta hem varje match. Diego pressar på något oerhört i andra och tredje ronden och är den som klart tar hem både octagon controll och agression. Jusup tycker att Kampmann gör det klassiska misstaget och slappnar av, blir träffad och därefter tröttnar.
Grazzafukkinrazzi
2011-03-04, 17:00
Det handlar inte om vem som träffar mest, i sånna fall så skulle Michael Bisping ta hem varje match. Diego pressar på något oerhört i andra och tredje ronden och är den som klart tar hem både octagon controll och agression. Jusup tycker att Kampmann gör det klassiska misstaget och slappnar av, blir träffad och därefter tröttnar.
Bisping skuggboxas bara i luften framför motståndaren.
Varför ska Pat Barry alltid göra mag-posen? Seriöst, jag gillar grabben, men jag får intrycket av att han hade kunnat ta träningen och dieten ett par hundra procent hårdare, vilket han även själv har erkänt tidigare.
Vad menar du? Att han ger intrycket av att inte träna seriöst för att han har lite humor? Dieten? Tycker du han ska gå ned i vikt?
Ang Kampmann matchen.. kaoz!
JusupWillkosz
2011-03-04, 17:09
Bisping skuggboxas bara i luften framför motståndaren.
Visserligen är det så, men när Kampmann backar upp mot octagonen och står och slår raka slag och samtidigt blir träffad flera gånger om så ser det inte bra ut i domarnas ögon.
Nja.
http://www.sherdog.net/forums/f2/actual-judging-criteria-lets-end-debate-1571001/
Kampmann vann ju utan tvekan...
"Amazing night of fights. Sanchez has heart for days but Kampmann won that fight 30-27. Thank u UFC fighters, Zuffa & Versus!!" - Kenny Florian
"Wow, Kampmann just got robbed on live tv, I must be dreaming cause that just didn't happen." - Miguel Torres
eternallord
2011-03-04, 17:58
Nja.
http://www.sherdog.net/forums/f2/actual-judging-criteria-lets-end-debate-1571001/
Intressant, jag läste igenom reglerna för något år sedan, men det måste varit en bantad version, här står saker mycket mer specifikt. Exempelvis hittade jag:
"7. A clean reversal is equal to a clean takedown in effective grappling"
Menar dom här reversal som i en sweep eller bara reversal som i att man får upp fighten på fötterna igen?
Jag har ingen aning. Skulle gissa på sweep på marken. Nedtagningar tycker jag inte ska löna sig om man förlorar top-positionen utan att ha kunnat göra någon skada, eller åtminstonde försökt få en dominant position. Men att komma upp snabbt från marken efter att ha blivit nedtagen borde ju också vara med i mixen när det gäller effektiv grappling. Kampmann borde ha haft ett enormt övertag när det gäller det i förra matchen. Först förhindrade han massvis med nedtagningar, sen lyckades han snabbt komma upp på fötterna när han till slut blev nedtagen.
Det var väl inte det värsta skit-decision man har skådat, men faaaaaaaa.. Man blir helt matt. :(
eternallord
2011-03-04, 18:34
Vad menar du? Att han ger intrycket av att inte träna seriöst för att han har lite humor? Dieten? Tycker du han ska gå ned i vikt?
Ang Kampmann matchen.. kaoz!
Humor är alltid bra! Men han har erkänt själv att han tidvis inte skött sin träning och framförallt i sin diet särskilt bra. Han såg märkbart mjukare ut runt magen i senaste fighten och ja, han skulle nog må bra av att tappa lite vikt. Och lugna sig med festandet lite :D
Step 1:
http://www.combatlifestyle.com/pics/albums/070210tapouttao/1041.jpg
Step 2:
http://www.combatlifestyle.com/pics/albums/070210tapouttao/1092.jpg
Har man brytit handen måste man just utnyttja läget. :D
Nej, men han kan nog ta träningen lite mer seriöst. Men vad det har att göra med gravid-magebilder vet jag inte.
eternallord
2011-03-04, 18:48
Har man brytit handen måste man just utnyttja läget. :D
Nej, men han kan nog ta träningen lite mer seriöst. Men vad det har att göra med gravid-magebilder vet jag inte.
Jag betvivlar bara promille-nivån när den kommer fram. Dock så verkar det som att han varit lite seriösare sen Beltran-fight, bland annat ställt upp i grappling-tävling.
Jag betvivlar bara promille-nivån när den kommer fram. Dock så verkar det som att han varit lite seriösare sen Beltran-fight, bland annat ställt upp i grappling-tävling.
Är inte helt säker på detta, men ställde han inte upp i grapplingtävlingar innan den matchen också?
eternallord
2011-03-04, 19:10
Är inte helt säker på detta, men ställde han inte upp i grapplingtävlingar innan den matchen också?
Det är mycket möjligt!
Här tar han sig lite kreativt ur en guillotine, haha:
http://ezpicshare.com/images/barry2.gif
Det är mycket möjligt!
Har inte någon direkt källa på det, har för mig att jag läste på sherdog att han ofta deltog i lokala grappling-tävlingar bara :D
Men tydligen så har han mest sparrats med lättare fighters innan (Pettis bl.a) och nu efter sin träning med Brock har han insett att han även behöver tyngre sparringpartners
Här tar han sig lite kreativt ur en guillotine, haha:
http://ezpicshare.com/images/barry2.gif
Hahah måste prova det någon gång :D
Doctor Snuggles
2011-03-04, 19:45
Diegos ansikte. Winner!
http://www.combatlifestyle.com/pics/albums/070210tapouttao/1092.jpg[/IMG]
Äh, Living the Dream ffs! :D
eternallord
2011-03-04, 19:46
Diego var i "good spirits" backstage efteråt, men hans ansikte är en jäkla röra. Lorenzo var tvungen att säga sitt namn för att Diego skulle veta vem det var när han kom in för att gratulera efteråt.
Doctor Snuggles
2011-03-04, 19:54
Bästa inlägget på sherdog på lång tid:
"BJJ and impact on making love (NSFW)
Hello my friends,
Since my last unfortunate saga involving a particularly unkempt gentleman, my training has been going well, I am training very hard at the moment, and doing a lot of wrestling with our resident wrestling coach to improve my overall game, and I am hoping to compete in a no –gi tournament in the upcoming month.
I started this thread to gain some advice and perhaps to hear other people’s stories regarding BJJ affecting their lovemaking skills, as I have been having consistent familiarity in the bedroom with BJJ related characteristics.
My story begins about two weeks ago, I had not been able to train for a couple of days due to a wrist injury and I was not allowed to train until it had fully recovered, so I was at an agitated disposition. During work I would often jump up on one of the support bars in our garage, and do sets of chin ups and rowing chin ups until my arms were numb, coupled with swimming for 30 minutes of my hour lunch break at the local swimming centre, alas this only fuelled the fire that I felt had consumed me. When I came home from work I found myself prowling the house like a caged lion, stopping only sometimes to casually shadow box myself in one the wall mirrors that are affixed to my home walls. I would sometimes go for a long run or have a frenzied sprinting session to try and get rid of this irritated attitude that had adorned my conscious mind and spread through my body like a demanding disease, but this only briefly fatigued my physical body and did nothing to stop the aggressive embryo that was growing within the womb that was my industrious mind.
My girlfriend was away on a training course for these few days, and I had not slept with her for the duration of this tense period due to her absence, and I could feel that I needed a substitute for training, something to appease the testosterone that was saturating my body similarly to how it would affect a sex-pest in an orgy sauna. I had masturbated frequently at home (and also sometimes at work) to try and lessen this feeling, however it only lessened the invading agitated sensation for twenty minutes or so until my stockpile replenished.
My girlfriend came home 3 days before I was due to start training again, and I greeted her with a tender embrace, which soon turned into an animalistic clinch with my hands grasping tender parts of her body as if they had been invaded by some sort of grip lust, once my stiff love sausage chafed against her then covered lady garden (it was shaved but the simile lady garden will suffice regardless).
I took her there and then, and made lascivious yet affectionate love to her and the agitated animalistic emotion that had remained embryonic in my mind and body for the past few days had finally taken form, and of course this is when things started to go wrong.
I was behind my girlfriend, bestowing an unyielding paddling with my loins upon her, when all of a sudden I stepped one sweaty leg over hers, followed by the other and untwined them with hers. At this point I fell forwards onto her and secured an under over grip, and realised that I had taken and secured her back. I was still attached so I proceeded to paddle and make it seem intentional, whilst the disturbing truth remained that it was entirely training impetus which had taken over my body.
After this position my girlfriend was prone and spread eagled on the floor and invited me in between her legs to continue making love in a sensual fashion. However after 4 shovels I found myself throwing her legs over my shoulder and explosively performing the double under guard pass, and I threw her legs aside with the speed that one would throw a baseball in a professional baseball match. Her legs bounced off the floor and she looked at me with a confused sense of disregard once I had secured side control and began slightly driving my shoulder into her jaw to prevent her escape.
I suddenly realised what I had done and proceeded to kind of joke about it whilst kissing her, hoping that she would not prevent me from further sensuous plunging. After this I lay on the floor and she assumed the missionary position on top of me and began to work. I found this position very agreeable, although there was an annoyance in the back of my mind regarding her knee positioning. Her knees were rather tight in to my body, and she was not basing on the floor to prevent the turn over.
After numerous palpitations from this position the concern within my mind of her sloppy positioning festered like an open staph addled skin infection, and then the animalistic intensity of instinct began to take over and I found myself bridging up onto my shoulders and driving her over onto her back. She hit the ground with the sound of her flesh thwacking against the floorboards, and she looked bewildered and tried to remain composed and libidinous even though she had experienced a top notch and tightly performed reversal from the mount position (it was technically the missionary position because we were making love and not training BJJ, but I am using the term ‘mount’ for the purpose of highlighting the reversal).
I proceeded to cultivate her from this position; however BJJ training instincts were plaguing my mind. Every time I looked at her midsection, her hands were in the wrong place, her legs were not tight, I could just push hard down on her knees and get the pass easily, or perhaps drop back for an ankle lock or turn for a heel hook, because she had not closed her guard properly.
I tried to focus my mind on making tender yet forceful love to my girlfriend, but the only thing I could think of was BJJ, guard passes, gaining posture, avoiding the triangle, remaining tight in this position. With every stab I had flashbacks of training in BJJ, rolling with my training partners, and drilling with my instructor.
This highly disturbed me, as I did not want to be thinking or considering BJJ so intently whilst giving my girlfriend an adequate thumping, the thought of rolling with other sweaty gi laden men was causing my stiff nerve for the situation to dissipate. Despite my efforts to resist the urge to pass her loose guard, I pushed her knee down to the floor and drove my opposite knee through the gap I had created. I attained side control, made sure it was tight, and then transitioned to mount, where I worked my knees up high immediately, and then entered her mouth.
After a minute of furious hammering, I managed to climax, I yelled with a triumphant cry and then a short but sincere whimper after the event, I rolled off her and just lay on the floor, in disbelief at what had just happened. I discussed it with my girlfriend and she has assured me that this will go away once I start training again, but I am not so sure. For the next few days we made love I could not finish because all I could think about was gi chokes and gripping her sleeve so she could not under hook my leg when she was wearing her bathrobe, or I was generally just noticing every single aspect of BJJ that had been programmed into my mind like it was a reflex.
I am due to start training again tomorrow, should I ask my instructor for advice regarding this? Or should I see how training helps it, and if it does indeed cure this BJJ lovemaking invasion that has captured the innermost workings of my mind. More importantly has anyone else experienced this or am I some singular anomaly?
Thanks in advance my friends. "
:D
LOL snacka om miljöskadad.
eternallord
2011-03-04, 20:01
Haha, what the hell.
Haha man får hoppas att det inte är på riktigt :laugh:
Haha man får hoppas att det inte är på riktigt :laugh:
Ja, eller tvärtom.
Tänder till och tänker på sexuella positioner ist när han rullar med skäggige Enok Pentti 45 år på BJJ-klubben.
Doctor Snuggles
2011-03-04, 20:29
Ja, eller tvärtom.
Tänder till och tänker på sexuella positioner ist när han rullar med skäggige Enok Pentti 45 år på BJJ-klubben.
Tvivlar. Knula är lätt. BJJ är svårt. :D
Doctor Snuggles
2011-03-04, 23:28
Märkte ni förresten att Bowles vann igen mot samma motståndare, på samma sätt, på samma tid, i samma rond? Har Bowles sålt sin själ till djävulen? Help us, Jeebus!
Palhares är på g igen. Bra.
https://lh3.googleusercontent.com/-hZJNgjl4db8/TXFWiVAIsSI/AAAAAAAAAHc/xYeDRFJzTLk/s1600/DiegoLost.png
panzerpig
2011-03-05, 11:09
Den där bilden får mig att fundera på varför inte domaren bad läkaren kika på hans ansikte?
Säger inte att matchen borde brytit men en titt borde dom kanske tagit?
Fedor såg inte sådär mosad ut när han blev stoppad, tex...
eternallord
2011-03-05, 11:14
Det var typ 60 sekunder kvar när han tog emot den smällen.
Vart kan man se Palhares match?
Doctor Snuggles
2011-03-05, 14:23
Vart kan man se Palhares match?
Tydligen så sändes inte den, så det blir svårt. Kanske efter att/om den kommer upp på ufc.com så småningom.
Doctor Snuggles
2011-03-05, 15:05
Haha, det verkar som Pudde ska möta Thompson ändå. Ja, verkligen en kvalitetsmotståndare. :D
http://middleeasy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=3999:mariusz-pudzianowski-vs-james-thompson-will-go-down-at-ksw&catid=34:organizations
Tydligen så sändes inte den, så det blir svårt. Kanske efter att/om den kommer upp på ufc.com så småningom.
Hm. Varför sändes inte den egentligen?
Hm. Varför sändes inte den egentligen?
låg på prlimsen, av någon jävla anledning
Doctor Snuggles
2011-03-05, 18:23
En (ny) kvinnlig svenskättling på mma-scenen?
izJM42us6T0
F.ö. ansedd som den bästa kvinnliga welterviktsboxaren just nu, och av många (?) som den bästa pfp kvinnliga boxaren öht.
Är också kickboxare, heh, uppenbarligen.
Potential? DAMN! 8 basst..
oQnsQSRVZno
Doctor Snuggles
2011-03-05, 18:37
Potential att bli en douchebag, ja.
Håller med sherdog om den biten iaf. ;)
Grym grabb, man kan se på frisyren att han har en framtid inom MMA :D
Grazzafukkinrazzi
2011-03-05, 20:44
Haha, det verkar som Pudde ska möta Thompson ändå. Ja, verkligen en kvalitetsmotståndare. :D
http://middleeasy.com/index.php?option=com_content&view=article&id=3999:mariusz-pudzianowski-vs-james-thompson-will-go-down-at-ksw&catid=34:organizations
Haha kung! han är dock underhållande att se på! :D
oQnsQSRVZno
Jävlar. Grymt imponerande!
På tal om unga talanger, var uppe lite snack om två väldigt unga killar (runt 10 år?) som hade blivit tränade lite av Randy Couture osv. Någon som vet?
låg på prlimsen, av någon jävla anledning
Kan det ha något att göra med hans två senaste matcher? Mot Nate slutade han slåss och började anklaga honom för att ha grease'at - och blev sedan knockad, och mot killen innan vägrade han släppa när han fick in en heel-hook.
Grazzafukkinrazzi
2011-03-05, 21:17
Jävlar. Grymt imponerande!
På tal om unga talanger, var uppe lite snack om två väldigt unga killar (runt 10 år?) som hade blivit tränade lite av Randy Couture osv. Någon som vet?
Var väl uppe i tråden förut, tror de var yngre ändå. De såg ruggigt små ut! sök i tråden så hittar du säkert
eternallord
2011-03-05, 21:18
Har för mig de är kids från Tapout.
Jo, kanske kan ha varit runt 7-8? Lite osäker.
Försökt söka, hittar inget. Kan nog ha något att göra med att jag är värdelös på att söka.
Doctor Snuggles
2011-03-05, 23:35
Gammal poll från delhund:
View Poll Results: Do you think Anderson Silva will "toy with" Forrest Griffin?
Yes 74 19.84%
No 203 54.42%
Potentially 85 22.79%
Other 11 2.95%
Är ni taggade på SF och Bellator som går inatt då?
Tror Henderson - Feijao blir riktigt ball känns som båda har god chans att vinna den. =D
Hoppas Melvin får sig en k.o också, fast Kenedy lär väl subba han hehe. :(
eternallord
2011-03-06, 02:04
Tycker det är konstigt hur lite reklam osv som gjorts för Henderson - Feijao. Jag ser fram emot eventet iaf.
Jo, kanske kan ha varit runt 7-8? Lite osäker.
Försökt söka, hittar inget. Kan nog ha något att göra med att jag är värdelös på att söka.
Google? (http://lmgtfy.com/?q=tapout+kids)
http://www.youtube.com/watch?v=Bpr9lPqcMDM den där e så sjukt nice :D
panzerpig
2011-03-06, 09:43
Nice knock av Henderson, han fortsätter äga trots att han är 40 bast! :)
Nice knock av Henderson, han fortsätter äga trots att han är 40 bast! :)
henderson är en av de bättre fighters just nu tycker jag, eller har varit en längre tid. 40 och lyckas ta bältet i världens näst(?) största mmaorganisation.
nmanradnävna
2011-03-06, 11:14
Hans högerhand är fortfarande lika brutal :o
eternallord
2011-03-06, 12:11
Ännu ett kanon-event från Strikeforce! Jag måste säga att jag anser att produktionen som tidigare har varit ett mindre problem med slarvig kamera-hantering och dylikt har blivit mycket bättre, samt kommentatorerna är riktigt stabila. Joe Rogan är bäst i branschen men jag börjar bli mer och mer trött på att höra Goldberg - som egentligen kan mycket mer om sporten än han ger intryck av - kasta ur sig en massa fåniga småkommentarer som bara är ivägen.
Co-main-fighten var otroligt bra, tjejen är alltid i toppform och det var imponerande att se Coenen komma tillbaka sådär. Och vad ska man säga, the H-bomb delivers again!
Jag stödjer alltid Henderson
TEAM HENDO for LIFE
WAR H-BOMB
JusupWillkosz
2011-03-06, 13:56
henderson är en av de bättre fighters just nu tycker jag, eller har varit en längre tid. 40 och lyckas ta bältet i världens näst(?) största mmaorganisation.
Nu ska vi lugna ner oss. Hendo mötte ingen toppfighter igår.
JusupWillkosz
2011-03-06, 13:58
Ännu ett kanon-event från Strikeforce! Jag måste säga att jag anser att produktionen som tidigare har varit ett mindre problem med slarvig kamera-hantering och dylikt har blivit mycket bättre, samt kommentatorerna är riktigt stabila. Joe Rogan är bäst i branschen men jag börjar bli mer och mer trött på att höra Goldberg - som egentligen kan mycket mer om sporten än han ger intryck av - kasta ur sig en massa fåniga småkommentarer som bara är ivägen.
Co-main-fighten var otroligt bra, tjejen är alltid i toppform och det var imponerande att se Coenen komma tillbaka sådär. Och vad ska man säga, the H-bomb delivers again!
Nu överdriver du tycker Jusup. Detta var en okej event, inte mycket mer än så.
Mauro är hemsk och går inte att jämföra med Goldie.
Doctor Snuggles
2011-03-06, 14:27
Nu ska vi lugna ner oss. Hendo mötte ingen toppfighter igår.
Äh, lägg av, Feijau har varit imponerande särskilt med vinsten mot Lawal som har bl a vunnit över Mousasi. I princip alla från/som tränar med Blackhouse är toppfighters. Lite Zuffatrolleri över ditt inlägg.
T.o.m. på sherdog är han listad top 10 vilket Hendo inte är (fast det förändras nog nu).
eternallord
2011-03-06, 14:41
Vinnaren av Mousasi-Kyle som är next-in-line för LHW-bältet?
Doctor Snuggles
2011-03-06, 14:48
Vinnaren av Mousasi-Kyle som är next-in-line för LHW-bältet?
Antar det. Vem finns det annars kvar? Roger Gracie?
eternallord
2011-03-06, 14:53
Chad Griggs borde kunna klara 205 lätt och han har ju haft ett stabilt år i tungvikten. Ett par vinster där så borde han kunna närma sig också tycker jag.
JusupWillkosz
2011-03-06, 14:58
Äh, lägg av, Feijau har varit imponerande särskilt med vinsten mot Lawal som har bl a vunnit över Mousasi. I princip alla från/som tränar med Blackhouse är toppfighters. Lite Zuffatrolleri över ditt inlägg.
T.o.m. på sherdog är han listad top 10 vilket Hendo inte är (fast det förändras nog nu).
Varken King Mo eller Moussasi tillhör eliten i viktklassen. Dessa två är bara överhypade för att de har bra fight record utanför UFC.
Nej det är klar skillnad på botten och toppen, det gäller även ett camp som Blackhouse. Hade Fejao varit toppen så hade han varit i UFC vid det här laget. Det är en ytterst långsam och stationär fighter som inte räcker till mot bättre fighters.
JusupWillkosz
2011-03-06, 14:59
Sherdog tenderar alltid att ge fighters utanför UFC som inte mött nått motstånd betydligt högre ranking än vad de förtjänar.
eternallord
2011-03-06, 15:07
Sherdog tenderar alltid att ge fighters utanför UFC som inte mött nått motstånd betydligt högre ranking än vad de förtjänar.
Vilka menar du skulle ligga över? Matt Hamill? :smash: Sherdog hade lika gärna kunnat ges etiketten Zuffa-nuthuggers. Är det någon som på allvar tror att Brock Lesnar är den näst bäste tungviktaren i världen?
JusupWillkosz
2011-03-06, 15:12
Vilka menar du skulle ligga över? Matt Hamill? :smash: Sherdog hade lika gärna kunnat ges etiketten Zuffa-nuthuggers. Är det någon som på allvar tror att Brock Lesnar är den näst bäste tungviktaren i världen?
UFC har säkerligen ett 15-tal fighters i lätta tungvikten som skulle kunna vinna över Fejao. Kom igen nu, han blev knockad av en journeyman i Mike Kyle.
Brock Lesnar är rankad efter vad han presterat och jag ser definitivt inget fel i den ranking han har nu. Vem ska rankas högre än honom?
eternallord
2011-03-06, 15:23
UFC har säkerligen ett 15-tal fighters i lätta tungvikten som skulle kunna vinna över Fejao. Kom igen nu, han blev knockad av en journeyman i Mike Kyle.
Brock Lesnar är rankad efter vad han presterat och jag ser definitivt inget fel i den ranking han har nu. Vem ska rankas högre än honom?
Mike Kyle är mer solid än du ger honom cred för. Han är 9-2 i sina senaste 11 fighter och förlusterna är mot Fabricio Werdum och Antonio Silva, båda topp 10 HWs. Silva knockade han dessutom ner och vann nästan mot.
Vad har han presterat menar du? 1-1 mot Frank Mir, en vinst mot en LHW och en pinsam vinst mot Carwin.
panzerpig
2011-03-06, 15:30
Henderson har ett väldigt imponerande facit.
Få fighters kan visa upp ett liknande.
En sak jag tänkte på, är det reglerna/direktiven i Strikeforce som gör att domarna oftare tar upp matchen till stående oftare än i UFC? Eller är det bara de enskilda domarna som dömmer så?
Kanske bara är jag som tycker det...
från Wikipedia: "Cavalcante lost his title to MMA legend Dan Henderson, on March 5, 2011. It was revealed after the fight that Rafael had lost control of his bowels during his unconsciousness"
kul... not..
panzerpig
2011-03-06, 15:34
Henderson är rankad 7:a som middleweight:
7. Dan Henderson (26-8)
Henderson can barely be considered a middleweight at this point. Following his Dec. 4 crushing of Renato “Babalu” Sobral, “Hendo” will challenge Rafael Cavalcante for the Strikeforce light heavyweight belt on March 5 in Columbus, Ohio.
eternallord
2011-03-06, 15:35
Henderson har ett väldigt imponerande facit.
Få fighters kan visa upp ett liknande.
En sak jag tänkte på, är det reglerna/direktiven i Strikeforce som gör att domarna oftare tar upp matchen till stående oftare än i UFC? Eller är det bara de enskilda domarna som dömmer så?
Kanske bara är jag som tycker det...
från Wikipedia: "Cavalcante lost his title to MMA legend Dan Henderson, on March 5, 2011. It was revealed after the fight that Rafael had lost control of his bowels during his unconsciousness"
kul... not..
Just idag är nog missvisande eftersom flera fighters var (ibland medvetet, som i Hendos fall) extremt inaktiva i guarden. Men ett problem med Strikeforce är att de inte tillåter armbågar på marken. Detta har fördelarna att man har mindre cuts och blod och mindre fights slutar på det viset, men det är också svårt att hålla sig aktiv på marken och att verkligen kunna utnyttja dominanta positioner som side control och mount. Ett perfekt exempel är Shields-Hendo där Shields antagligen hade kunnat avsluta Hendo om han hade fått använda armbågar. Han hade mount extremt länge utan att kunna göra så mycket med det.
eternallord
2011-03-06, 15:37
Henderson är rankad 7:a som middleweight:
Han menar i LHW. Och det är rimligt, Hendersons senaste vinst i LHW bortsett från de två i Strikeforce var Rich Franklin 2009. Efter nattens framträdande skulle jag nog klämma in honom på åttonde plats.
Doctor Snuggles
2011-03-06, 15:37
Nu har du precis diskvalificerad dig helt ur diskussionen. Sherdog är extremt zuffa-vänligt, vilket är allmänt känt, och det finns misstankar om att det är pga press från UFC (något om att Sherdog vart bannade från alla UFC-events etc, minns inte riktigt).
EDIT: Går man på Brock Lesnar som exempel, så är han rankad ENBART pga "potential" och marknadsvärde. Bältet betyder inte mycket eftersom det inte finns någon ranking eller "jobba-upp-sig system" som backar upp det, utan är bara ett mer eller mindre godtyckligt pris. Tittar man på ELO-rankningar, som helt förbiser "hur man ser ut" och är bara baserade på samma matte som rankar t.ex. tennisspelare, så är Brock inte ens rankad topp 20 - inte ens om man tittar på three-year-mod (bara tittar på de senaste 3 åren) eller "strength of schedule" (hur svårt motstånd han slagits mot).
Nu har du precis diskvalificerad dig helt ur diskussionen. Sherdog är extremt zuffa-vänligt
Stort +1
Nu har du precis diskvalificerad dig helt ur diskussionen. Sherdog är extremt zuffa-vänligt, vilket är allmänt känt, och det finns misstankar om att det är pga press från UFC (något om att Sherdog vart bannade från alla UFC-events etc, minns inte riktigt).
EDIT: Går man på Brock Lesnar som exempel, så är han rankad ENBART pga "potential" och marknadsvärde. Bältet betyder inte mycket eftersom det inte finns någon ranking eller "jobba-upp-sig system" som backar upp det, utan är bara ett mer eller mindre godtyckligt pris. Tittar man på ELO-rankningar, som helt förbiser "hur man ser ut" och är bara baserade på samma matte som rankar t.ex. tennisspelare, så är Brock inte ens rankad topp 20 - inte ens om man tittar på three-year-mod (bara tittar på de senaste 3 åren) eller "strength of schedule" (hur svårt motstånd han slagits mot).
Att du orkar :)
Jusup är allt som oftast ett troll i denna tråden.
Doctor Snuggles
2011-03-06, 15:56
Att du orkar :)
Jusup är allt som oftast ett troll i denna tråden.
Ja, du har nog rätt i det. Jag lägger ner. ;)
Tackar för google-hjälpen..
Fin demo:
KJxV5EUF1GI
JusupWillkosz
2011-03-06, 20:18
Det där är en myt som är uppdiktad av bittra sherdogmedlemmar som sitter i contenderforumet.
Men vilka tycker du ska rankas högre än Brock?
eternallord
2011-03-06, 20:19
Haha, episka observations från Bloody Elbows i samband med eventet:
"- Best entrance music: Jason Riley walking out to Conan the Barbarian soundtrack
- Fan comment of the evening: "Release the Kraken!"
- Fan comment of the evening #2: "Diaz! I got some weed!"
- Ironic moment of the evening: When Arnold Schwarzenegger explained why mixed martial arts is so appealing he mentioned that the fighters, "talk really well". The great state of C-A-L-E-E-F-O-R-N-E-E-A agrees.
- Awkward moment of the evening: The crowd's reaction when Coenen and Carmouche were in north-south position. *sigh*"
Drunk chick reaching out to hear a "YES!" :D
http://cdn1.sbnation.com/fan_shot_images/181738/25q7i4h.gif
Sadly, no YES was heard
Doctor Snuggles
2011-03-06, 20:57
Det där är en myt som är uppdiktad av bittra sherdogmedlemmar som sitter i contenderforumet.
Men vilka tycker du ska rankas högre än Brock?
Ok, jag ger dig the benefit of the doubt att du inte trollar:
På pur potential kan jag se Brock som top 10, men inte på sitt record, eller hur han sett ut i matcherna.
Åtminstone dessa ligger över i min ranking:
Cain
JDS
Overeem
Silva
Fedor
Werdum
Många som ligger över Brock
Fedor
Werdum
Cain
Overeem
Wedor
Ferdum
Federeem
Ovor
Fain
Cedor
Werdeem
Många som ligger över Brock
Fedor
Werdum
Cain
Overeem
Wedor
Ferdum
Federeem
Ovor
Fain
Cedor
Werdeem
Skulle nog slänga in Fedro Slice där i blandningen också
brock suger och har alltid gjort, anledningen till att han fick bältet i första hand var för att de fattades tungviktare.. och fortfarande gör..
Hoppas Chael kommer tillbaks snart, vill se en re-match mot Anderson! Det enda han blir kritiserad för är ju att han har visat sig vara svag mot brottare. Skulle han kunna vinna denna matchen skulle det vara awsome!
Vad tycker ni?
Doctor Snuggles
2011-03-06, 21:09
Även om Chael fortfarande är en av de värsta matchupsen för Silva, så är den enda anledningen till att jag skulle vilja se en rematch, är att få se Silva på 100% mot honom. Men risken är ändå att vi får se en massa tråkig rabbitpunching grapplefestering som är Chaels signum. Så nej, det är ingen match jag är särskilt intresserad av. Isf är Okami mycket mer intressant.
Även om Chael fortfarande är en av de värsta matchupsen för Silva, så är den enda anledningen till att jag skulle vilja se en rematch, är att få se Silva på 100% mot honom. Men Chael är tråkig att se på. Han är som en trist version av Cain, som inte kan avsluta.
Precis. Chael är ingen höjdare att titta på, men det skulle vara sjukt kul att se Anderson försöka spöa skiten ur han under en fem-rondare! Lite för mycket slarv från Andersons sida förra matchen tycker jag. Och mycket trash-talk från Chael innan matchen såklart. ;)
Doctor Snuggles
2011-03-06, 21:14
Precis. Chael är ingen höjdare att titta på, men det skulle vara sjukt kul att se Anderson försöka spöa skiten ur han under en fem-rondare! Lite för mycket slarv från Andersons sida förra matchen tycker jag. Och mycket trash-talk från Chael innan matchen såklart. ;)
Sluta citera mig innan jag har editerat klart. :D
Vet inte hur många matcher Anderson har kvar så hade hellre sett han möta; Okami, GSP, Shogun och sen Chael igen
Haha!
Skulle vara awsome med dom matcherna.
Vad tror du om Shogun? Vem har bäst striking?
Jag vill se Anderson VS GSP, Bisping, Jon Jones, Fedor, Steven Seagal, Overeem, Machida, Shogun, ett Lejon samt Bamse
Nu är hon känd
http://diegostalker.ytmnd.com/
Doctor Snuggles
2011-03-06, 21:31
Jaaa, Anderson mot Jones vore grymt! Jag tror faktiskt Jones skulle kunna ta det. Jones borde f.ö. åka till Blackhouse och träna med Anderson. Han är nog den fightern som mest skulle kunna dra nytta av den träningen, för han besitter förmågan att kunna vara samma typ av fighter och kanske t.o.m. bättre. Tänk en fighter med Andersons standup och Jones brottning. Där snackar vi framtida GOAT. Skulle ens någon kunna slå honom?
eternallord
2011-03-06, 21:34
Jag ser inte Jones - Anderson som att "Jones kanske kan ta det", jag tro definitivt att han hade vunnit. Jones är en såpass stark brottare och har ett så stabilt topp game att han hade tagit hem det.
Doctor Snuggles
2011-03-06, 21:39
Jag ser inte Jones - Anderson som att "Jones kanske kan ta det", jag tro definitivt att han hade vunnit. Jones är en såpass stark brottare och har ett så stabilt topp game att han hade tagit hem det.
Nja, Jones har aldrig mött någon med ens i närheten av samma standup som Silva. Har han ens mött någon med bra juju?
Silva har visat bra TDD förut också, tror inte att Chael-fighten är det enda man ska gå på.
Vi får se hur Jones ser ut mot Shogun, helt enkelt.
Men visst borde egentligen Silva enbart träna på sin brottning och tdd resten av sin karriär.
Crocop framför Virage Café
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v241/245/11/1172618468/n1172618468_34599_3054.jpg
Tycker absolut Blackhouse ska ta in Jones eller någon annan brottare. Men jag tror inte Jones kommer få så bra stand-up som Anderson. Känns lite väl långsökt. Hans standup just nu är ju inte alls särskilt bra.
eternallord
2011-03-06, 21:51
Nja, Jones har aldrig mött någon med ens i närheten av samma standup som Silva. Har han ens mött någon med bra juju?
Silva har visat bra TDD förut också, tror inte att Chael-fighten är det enda man ska gå på.
Vi får se hur Jones ser ut mot Shogun, helt enkelt.
Men visst borde egentligen Silva enbart träna på sin brottning och tdd resten av sin karriär.
Det är nog ingen som inte har mött Anderson som har mött någon med i närheten av samma standup :D Han är i en klass för sig. Men visst har Jones mött stabila strikers, Brandon Vera exempelvis. Men han gör samma sak med strikers som han gör med brottare, tar ner dom.
Det är en jäkla skillnad på Chael och Jones. Jones är ett 6ft4-monster med den längsta reachen i hela UFC och cirka 10-15kg tyngre. Det är nog ganska safe att anta att Jones hade kunnat ta ner Anderson hyfsat lätt.
Väl där tror jag han hade haft ett mycket tyngre topp-game än någon som Anderson har mött innan. Andersons fördel på marken brukar vara att han är så jäkla lång, hans kroppstriangel ger många problem och benen smyger in lite varstans. Den fördelen hade han inte haft mot Jones som själv är halvdecimetern längre och har otroliga 2 decimeter längre reach.
Doctor Snuggles
2011-03-06, 22:07
Det är nog ingen som inte har mött Anderson som har mött någon med i närheten av samma standup :D Han är i en klass för sig. Men visst har Jones mött stabila strikers, Brandon Vera exempelvis. Men han gör samma sak med strikers som han gör med brottare, tar ner dom.
Det är en jäkla skillnad på Chael och Jones. Jones är ett 6ft4-monster med den längsta reachen i hela UFC och cirka 10-15kg tyngre. Det är nog ganska safe att anta att Jones hade kunnat ta ner Anderson hyfsat lätt.
Väl där tror jag han hade haft ett mycket tyngre topp-game än någon som Anderson har mött innan. Andersons fördel på marken brukar vara att han är så jäkla lång, hans kroppstriangel ger många problem och benen smyger in lite varstans. Den fördelen hade han inte haft mot Jones som själv är halvdecimetern längre och har otroliga 2 decimeter längre reach.
Fast samtidigt så är ju hans toppkontroll delvis baserad på att han just har reach. När han möter någon där han inte har den fördelen så...
Men visst tror jag Jones skulle bli problematisk för Silva. Trots att han inte har den bästa standupen än så är han okonventionell och kan vara svår att få in timingen på, särskilt om man kommer sätta upp sina takedowns med strikes.
Men det är väl en fråga vi aldrig kommer få svar på. Silva är i slutet av sin karriär och Jones är bara i början.
Jag hoppas dock verkligen för bådas skull att de kommer få tillfälle att träna tillsammans inom en snar framtid. Kanske efter Jones slår Shogun, så. ;)
eternallord
2011-03-07, 07:42
Pat Barry in a street fight, HAHA:
http://cdn1.sbnation.com/fan_shot_images/182140/2uz8da9.jpg
Pat Barry in a street fight, HAHA:
http://img.mobypicture.com/b0281c5d2feb7770d29fa45eda1dee70_view.jpg
http://cdn1.sbnation.com/fan_shot_images/182140/2uz8da9.jpg
Du missade ju första bilden, gör det mycket roligare ;)
fxY99_s9FW0
Paul Harris is a beast!
Mer Barry!
http://img.mobypicture.com/a31351f7a0636e4fb6a4dc0d941ac8af_view.jpg
http://img.mobypicture.com/5104bcfa993331b29061ecc0e6a4a82b_view.jpg
Så awesome han har ju vibram five fingers skor! :D Inte märkt det tidigare.
Trodde EternalLord var trött på Barrys magpose? :D
Det är bara att acceptera, it's here to stay! :D
Jävlar vad snygg armbar! Övergången var ju sjukt smidig. Såg ut att göra ganska ont när han vred och vände på armen dock.
Någon som såg Paul Harris senaste match förresten??
Babyface och Bigfoots munhuggeri fortsätter...
Josh Barnett recently made a comment regarding Antonio Silva's size and sensitivity that went along the lines of "So Bigfoot Silva thinks I'm arrogant because I'm not trying to be his best friend? Didn't know giantism made people sensitive as well", and now, via the UG, Silva has responded to Barnett:
"Acromegaly does make me more sensitive, more sensitive to pricks! Your poking fun at my condition only confirms my opinion of you!
Someone needs to shut that big mouth of yours, and that will be me! Ill also close both eyes for you while I am at it!
That is, if you do make it through your next fights, if not, to the end of the line for you! All you are trying to do is promote yourself talking, since you never fight!"
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.