Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
haha I lol'd när silva gömde sig bakom big dan
Ashenshugar777
2010-04-10, 20:47
aahhahaha dana white river ut sitt hår (om han hade nått) .. jag kan se det :laugh:
Ashenshugar777
2010-04-10, 20:58
gX3sEGtG8mQ
Cl-beMYQ-K0
Doctor Snuggles
2010-04-10, 20:58
Wow, vilken skum match. Först så leker han Bruce/Ali så man inte vet var man ska ta vägen, och sen vad... blir han rädd att han kan råka på ett slag och det blir bara frustration. Jävligt synd, kunde bli en helt episk fight. Nu så blev det mest... meh.
Nu är jag orolig att Dana inte kommer tillåta GSP fighten av ren bitterfittighet.
ManuelIT
2010-04-10, 21:00
Ja, vad ska man säga? Skumt som fan var det iaf.
Halva fajten så hånar han Maia och verkar upprörd över att han är för passiv, sen spenderar han resten av fajten med att springa ifrån honom?
flopevent. och äcklig publik som buar åt Silva efter domslutet när hans första 3rundor va grymt roliga att se.
Doctor Snuggles
2010-04-10, 21:03
flopevent. och äcklig publik som buar åt Silva efter domslutet när hans första 3rundor va grymt roliga att se.
Men det är så det är, folk älskar en stjärna - men än "roligare" är det när han misslyckas. Nu så vann han ju iof, och det stort, men det var nog kontrasten som folk reagerade på. Jag själv vart i sjunde himlen först och sen vart jag mest bara frustrerad och irriterad.
Är det om en halvtimma man kommer kunna se galan live?
Ville inte kolla runt för mycket i tråden om galan redan varit
Ashenshugar777
2010-04-10, 22:59
Galan har redan varit, men dom kör den 00.30 i sverige för någon anledning :X
Galan har redan varit, men dom kör den 00.30 i sverige för någon anledning :X
Okej fan då läste jag lite för mycket här iaf.. satan
Brukar ogilla bu-rop skarpt i de flesta situationer, men jag tyckte nog Silva förtjänade dessa iaf.
Hade varit så episkt fail från Silvas sida om Maia hade fått in en lucky punch där på slutet :D
Ashenshugar777
2010-04-11, 00:13
Jo, jag tycker det är pinsamt nog att kolla när han ska styla så mycket. och sen backar han inte upp det. Då får man räkna med att bli utbuad.
Doctor Snuggles
2010-04-11, 00:25
Brukar ogilla bu-rop skarpt i de flesta situationer, men jag tyckte nog Silva förtjänade dessa iaf.
Hade varit så episkt fail från Silvas sida om Maia hade fått in en lucky punch där på slutet :D
Vet du vad jag tror hände; en sk "adrenaline dump". Han gjorde så mycket väsen och investerade så mycket energi i de första ronderna så att det helt tog slut. Du vet när man laddar upp så jävla mycket att man istället kör slut på sig själv. Det resulterade i att när sedan Maia fick in något slag så blev han farträdd och reverterade till sin grund som är att vara en undvikande counterstriker, med fokus på undvikande.
Vad är det för fel på Silva? Är han på riktigt dum i huvudet? Hur kan HAN skaka på huvudet efter matchen? Är det för att han är besviken över sin bedrövliga insats?
Tråkigare fight får man leta efter...
Hemma Gymmaren
2010-04-11, 02:44
Ehh, wierd. dock så blir det väl roligt att få se bj arbeta sig upp för stegen
Riktigt uselt sportmanship från silva,står o apar sig o spexar men levererar inte.han hade övertag men dom flesta hitsen kom via chepshotS här o där, inga direkta kombinationer eller uppföljningar. Ufc är en publiksport,o idag skötte han inte sitt jobb helt enkelt.
Tigerkotten
2010-04-11, 02:51
Frankie vann rättvist, Bj verkade ej kört sin cardio ordentligt. Såg på kroppen att han inte såg så tränad som han normalt annars gör i Lightweight.
Silva första 2 ronder = mycket bra
De tre andra ronderna ville man bara skulle ta slut fort.
Synd att gustavson förlorade :/ Han gjorde det dock rätt bra, men han borde dock försökt ställa sig upp mera tror jag. Men samtidigt om han hade fått Jones på ryggen, så hade det möjligt blivit knepigt för Jones.
Dana, gråtfärdig..
Q2wlP_Vj3W0
Igen
0qb5xo5LKhU
Försvar!
52_NM1zrqng
Blä vilka tråkiga titelmatcher det var :(
Degpekka
2010-04-11, 04:10
Finns det att se nånstans igen? jag orkade inte kolla klart innan... har aldrig gillat silvas stil och han sjönk om möjligt ännu lägre idag.
Doctor Snuggles
2010-04-11, 04:58
Det är lite synd när det gäller Silva. Matchen skulle kunnat bli episk om han hade följt upp showbåtandet med att faktiskt dominera till ett avslut. Men men, är man så bra så är det väl sannolikt att det är nåt annat fel på en. :D
Degpekka
2010-04-11, 05:15
Han får skriva in sig hos GSP och få en ordentlig lektion i ordning och uppförande.
clinteastwood
2010-04-11, 06:12
Dålig stil av silva, fy fan!
STOR BESVIKELSE!
BJ Penn vs Frankie
Ganska tråkig fight. Ni som säger att Frankie dominerade BJ Penn, så måste ni skoja? Kändes som att BJ skulle kunna avsluta matchen när som helst bara han skulle pressat på lite - såg ut som han väntade på något. Frankie's studsande jabbar gjorde ju knappast någon skada. Ganska synd att BJ inte tog för sig och försökte avsluta matchen. Han lär ju få tillbacks bältet strax endå!
Royce vs Matt
Stor respekt till dessa, men komigen nu. En streetfight med Kimbo Slice på youtube är mer underhållande.
Silva vs Maia
Silva's grejer var ganska roligt till en början, men blev ju bara tråkigare och tråkigare ju längre det gick. Skulle varit riktigt roligt om han avslutade matchen på slutet genom att knocka Maia, som han lätt skulle kunna göra om han ville. Att vänta ut matchen och springa runt som en anka i fem ronder känns ju lite onödigt. Säger som kommentatorerna, vad ville han åstadkomma genom att göra så?
Tycker synd om folk som köpte PPV, och kanske reste från andra länder för att se detta.
Tråkig event, och tycker BJ domslutet var fel, speciellt han som tyckte Frankie vann alla ronder wtf liksom.
Ashenshugar777
2010-04-11, 14:42
BJ Penn vs Frankie
Ganska tråkig fight. Ni som säger att Frankie dominerade BJ Penn, så måste ni skoja? Kändes som att BJ skulle kunna avsluta matchen när som helst bara han skulle pressat på lite - såg ut som han väntade på något. Frankie's studsande jabbar gjorde ju knappast någon skada. Ganska synd att BJ inte tog för sig och försökte avsluta matchen. Han lär ju få tillbacks bältet strax endå!
Jag förstår inte folk som resonerar sådär "Det såg ut som att han hade kunnat avsluta det när han ville".. Tror folk att Bj penn inte vill ha kvar sitt bälte? Inte vill fortsätta vara champion? Hade han kunnat göra någonting hade han gjort det..
Min teori - delvis pga hans knälinda - är att han var skadad men inte vill cancel:a så han slogs skadad och därför såg han så miserabel ut som han gjorde.
Efter att ha sett presskonferensen undrar jag om Silva lever i någon slags drömvärld. Vet han inte om hur det ser ut när han spelar apa? När han springer runt och till och med gömmer sig bakom dommaren. Håller inte alls med om att det hade hjälpt det minsta om han knockat Damien i slutet och nu var det ju nästan det motsatta som skedde.
Han borde titta på matchen i efterhand och lyssna noga på White...
Jag tyckte det såg ut som BJ träffade mer, fast jag satt inte direkt och räknade. Kanske trodde BJ samma sak, och därför inte ville ta risken att gå in och kriga.
Silva-matchen var ju en jäkla skam. Showboating är ghey och att flamsa istället för att slåss är rent pinsamt.
Synd på Gustafsson att Grodan Boll lyckades choka ut han, brottarjävel. Dags att dopa upp Alexander till 265lbs så vi får se en comeback with a vengeance.
Edit: hmpf kom just på att det var LHW. Nåja, vill se brottararslets ansikte i bitar hursomhelst.
eternallord
2010-04-11, 16:11
Alltså... jag måste försvara Silva lite. Eller kanske inte försvara, men lägga över ansvaret lite på White/UFC. Silva har tidigare visat att han behöver få en utmaning för att prestera. Första gången han försvarade på detta viset kunde det varit en "fluke", andra gången fattade White att han inte kan ge honom fler såna här pissfighter, men ändå kastar dom ut MAIA där, vad fan väntade folk sig egentligen?
Doctor Snuggles
2010-04-11, 16:25
Alltså... jag måste försvara Silva lite. Eller kanske inte försvara, men lägga över ansvaret lite på White/UFC. Silva har tidigare visat att han behöver få en utmaning för att prestera. Första gången han försvarade på detta viset kunde det varit en "fluke", andra gången fattade White att han inte kan ge honom fler såna här pissfighter, men ändå kastar dom ut MAIA där, vad fan väntade folk sig egentligen?
Ja, faktum är att det är allas "fel". Danas för att vara en tjockskallig trögtänkt jävel, Maias för att vara för försiktig och defensiv, och Silvas för att leka för mycket apa. Mest är det faktiskt Dana's fel; det är han som är promotor och bör fatta vilka fighter som funkar. Fighterernas ansvar är ju egentligen bara att försöka vinna - hur är deras eget val. Dana är den som försöker sälja in underhållningen till oss.
Sedan så verkar det som Silva har börjat/fortsatt med detta beteendet efter Dana inte tillät honom boxas.
Det var Silva själv som valde att agera som ett rövhål. Är moståndet så enkelt för man väl gå in och avsluta matchen.
hoppas Frankie blir av med bältet snart, tål verkligen inte hans fighting-stil, bra personlighet dock.
men asså hans studsande och amfetaminliknande beteende svider i ögonen.
Allt är redan sagt om Silva så orkar inte kommentera det.
Doctor Snuggles
2010-04-11, 16:45
Det var Silva själv som valde att agera som ett rövhål. Är moståndet så enkelt för man väl gå in och avsluta matchen.
Vad spelar hans motivation för roll? Det är inte WWE detta, han är inte en skådis eller har något egentligt ansvar att göra matcherna bra (även om det sannolikt är bättre för hans underhållningsvärde och därigenom karriär).
Det är Dana som har det ansvaret; han har redan sett 2 matcher som hade liknande typ av motståndare och där Silva betedde sig på liknande sätt. Man behöver inte vara särskilt smart för att räkna ut att det finns en viss sannolikhet att denna match kommer te sig likadant.
Problemet är inte att matchen blev dålig, utan att han agerar extremt respektlöst och arrogant. Det är bara rövhål som förnedrar sina motståndare, oavsett hur överlägsen man är.
problemet var ju att alex hade inget krut i slagen, dom kanske är hårda som många säger men han är alldeles för seg, har alldeles för mycket boxing stance det går inte o ha mot en sån brottare.
men jag tycker han gjorde det väldigt bra annars, själva brottningen då
jag förlora min respekt för silva, grejjen är att han kunde ju inte avsluta han? han bara lekte som han kunde det
Hemma Gymmaren
2010-04-11, 16:57
Alex borde egentligen gå ner till 185, det skulle nog passa lite bättre, då han blir en stor middleweight.
Han blir ju bara en lång 185:a, inte stor.. Tror han måste stanna i LHW och försöka få lite mer kvalitetsmassa..
Tigerkotten
2010-04-11, 17:05
Alex borde egentligen gå ner till 185, det skulle nog passa lite bättre, då han blir en stor middleweight.
Eh, dålig idé. Han skulle tappa i styrka och ha svårt mot starka personer i den viktklassen. I LHW har han bra frame, och är lång även för den klassen. Men behöver lägga på sig mera muskler.
Ang Silva, visst jag anser också att D.Maia inte förtjänad en fight mot han heller. Hade hellre sett t.ex Nate.M mot han (även fast han förlorade sin senaste).
Men silva sa att han blivit förolämpad av Maia och gick in med attityden att "slå/märka" Maia. Men detta såg man ju inte mycket i rond 3-5. Hade gärna sätt att domaren gick in tidigare och sa till Silva att sluta springa omkring 24/7. Vart ju bättre när han snackade med han.
Han är ju redan längst tillsammans med Jon Jones i divisionen? Han är bara 22 år, tycker det är bättre att han köttar på med lite vikt som han försöker med. Han kan ju to m satsa på HW långsiktigt med hans frame även om han kanske inte väljer att göra det.
Doctor Snuggles
2010-04-11, 17:20
Problemet är inte att matchen blev dålig, utan att han agerar extremt respektlöst och arrogant. Det är bara rövhål som förnedrar sina motståndare, oavsett hur överlägsen man är.
Va? Du kanske bör gå o titta på teletubbies eller något. Jag tittar på MMA för att se bra matcher.
ManuelIT
2010-04-11, 17:42
Håller med. Det är en sak att köra det obligatoriska pre-fight trashtalket för att hypa upp events, alla gör det och alla är med på det, typ. Men att göra det så i ringen, OCH SEN INTE BACKA UPP DET, utan försöka undvika motståndaren i över 2 ronder? Pinsamt.
Håller med. Det är en sak att köra det obligatoriska pre-fight trashtalket för att hypa upp events, alla gör det och alla är med på det, typ. Men att göra det så i ringen, OCH SEN INTE BACKA UPP DET, utan försöka undvika motståndaren i över 2 ronder? Pinsamt.
Faktiskt, nu har jag inte ens sett galan än men känns inte spec. hett.
Kontrakten mellan organisationen och idrottsmännen kommer att se annorlunda ut framöver, tror jag!
Säger det igen. UFC ÄR en publik sport! vill silva ha svårare motstånd o white inte kan ordna det så kan han sluta tjäna stora pengar i ufc o gå till andra ligor där det kanske finns annat motstånd. Säg att han får lätt motstånd? då går man in, o avslutar snabbt som en champ man är.... punkt slut.... alla fighters säger det själva att dom är där för att prestera och underhålla publiken....okej dom är inga skådespelare, men man ska försöka, hur svårt/lätt motståndet är.
Killarna har ett ansvar och det är att underhålla + prestera..... annars kan dom köra lite backyard fighting där dom slipper sånt....
Jag förstår inte folk som resonerar sådär "Det såg ut som att han hade kunnat avsluta det när han ville".. Tror folk att Bj penn inte vill ha kvar sitt bälte? Inte vill fortsätta vara champion? Hade han kunnat göra någonting hade han gjort det..
Min teori - delvis pga hans knälinda - är att han var skadad men inte vill cancel:a så han slogs skadad och därför såg han så miserabel ut som han gjorde.
Jag tyckte att BJ Penn hade dominant boxning och träffade Frankie riktigt bra många gånger, men för någon anledning verkade han inte vilja pressa på och avsluta matchen. Utan han slog någon serie eller två, backade, och gjorde samma sak igen. De gångerna han gick fram så tyckte jag det såg ganska risigt ut för Frankie. Jag vet att den vanliga BJ Penn vi brukar se skulle total-dominera Frankie både stående, i clinchen, och på marken. Även om BJ såg värst ut i fejjan så gjorde ju Frankie aldrig något som var i närheten av att hota honom. Ganska tråkigt med sånna matcher, speciellt när det gäller titelmatcher.
Maias för att vara för försiktig och defensiv
Gissa varför det blev så. Möter man någon som befinner sig ljusår över än så blir det lätt så. Dags för Dana att fixa Anderson något riktigt motstånd! Blir ju lätt trams när han får möta folk han kan knocka med en arm bakom ryggen. (Inte för att det är någon ursäkt för att han förstörde hela huvudmatchen, menmen) Vi såg det mot Leites, Griffin, Maia.
Kontrakten mellan organisationen och idrottsmännen kommer att se annorlunda ut framöver, tror jag!
"You have to actually fight in the octagon?" - känns passande.
Dags för Dana att fixa Anderson något riktigt motstånd! Blir ju lätt trams när han får möta folk han kan knocka med en arm bakom ryggen. (Inte för att det är någon ursäkt för att han förstörde hela huvudmatchen, menmen) Vi såg det mot Leites, Griffin, Maia.
Jag tror Dana försöker men vem ska Dana knyta till ufc som är likvärdig Anderson silva? Banta ner fedor?
Jag tror Dana försöker men vem ska Dana knyta till ufc som är likvärdig Anderson silva? Banta ner fedor?
Mousasi!
Bra fråga, låt honom gå upp en viktklass?
Mousasi!
Han tävlar i lätt tungvikt, men väljer Anderson att gå upp i lhw har nog ufc en del fighters att sätta mot honom. Jag håller med, mousasi skulle ge Anderson en grym match i lhw.
Han tävlar i lätt tungvikt, men väljer Anderson att gå upp i lhw har nog ufc en del fighters att sätta mot honom. Jag håller med, mousasi skulle ge Anderson en grym match i lhw.
Fattar inte varför han inte skulle göra det? Ganska klart att MW inte har något som kan hota Silva.
Jag menar alltså främst vem som skulle kunna ta mellanviktsbältet från honom
Fattar inte varför han inte skulle göra det? Ganska klart att MW inte har något som kan hota Silva.
Jag håller med, och det har jag tyckt sen han piskade James Irvin. Vacanta bältet kanske? Något kommer garanterat hända i divisionen iaf.
Så är det ju, men han har fightats i MW för inte så länge sen och kan säkerligen gå ner dit lätt igen.
Så är det ju, men han har fightats i MW för inte så länge sen och kan säkerligen gå ner dit lätt igen.
Absolut kan han det. Känns lite långt borta att signa med ufc när han är strikeforces absoluta toppnamn efter Fedor. Kanske när, eller om, han vunnit över king mo nu den 17 april
Doctor Snuggles
2010-04-11, 18:53
Silva kanske vill bli fri från sitt kontrakt (han har väl bara en match kvar iof?) så han kan gå till strikeforce och slåss med Fedor och/eller få sin uppvisningsmatch mot Jones.
uppvisningsmatch mot Jones.
Uppvisnings match mot Jones?
Tigerkotten
2010-04-11, 18:55
Jag menar alltså främst vem som skulle kunna ta mellanviktsbältet från honom
Inte så att Dan Hendersson mot A.Silva var dålig. För mig att jag tyckte D.Hendersson vann rond 1, sen blev han träffad o rond 2 och gick ner och Silva fick in en submission.
Tror att en bra brottare kan ge A.Silva problem, GSP, Chael Sonnan(stavning), Nate (även fast han förlorade rätt klart första ggn)
GSP skulle helt klart va något!
Inte så att Dan Hendersson mot A.Silva var dålig. För mig att jag tyckte D.Hendersson vann rond 1, sen blev han träffad o rond 2 och gick ner och Silva fick in en submission.
Tror att en bra brottare kan ge A.Silva problem, GSP, Chael Sonnan(stavning), Nate (även fast han förlorade rätt klart första ggn)
Chael sonnen skulle va intressant, hyffsat stark och explosiv och kan tänka lite innan han agerar
Doctor Snuggles
2010-04-11, 19:07
Uppvisnings match mot Jones?
Let me NOT google that for you.
Tycker synd om Maia som fick möta en så osportslig och barnslig Silva. Ska det fortsätta såhär kanske det vore lika om det vore det sista man såg av Silva i UFC. Må så vara att han var dominant men han jobbade hårt för att sjunka i mina, och antagligen många andras, ögon. Pinsamt.
ManuelIT
2010-04-11, 19:26
Silva kanske vill bli fri från sitt kontrakt (han har väl bara en match kvar iof?) så han kan gå till strikeforce och slåss med Fedor och/eller få sin uppvisningsmatch mot Jones.
Inte en chans att UFC släpper Silva. He's just too good.
Verbatim
2010-04-11, 19:39
Tyckte inte galan var så dålig, första matcherna tyckte jag var väldigt underhållande. Titelmatcherna var inte mycket att hänga i granen dock.
Frankie vs BJ är ett tydligt tecken på hur godtyckligt domarbesluten är i mma, det behövs betydligt fler oavgjort, ingen lyckades ju göra någon skada på den andra, därmed oavgjort, ingen vinner. Något dom borde införa om det är för få poäng mellan fighterna, eller iaf hitta någon lösning. MMA lämpar sig inte bra som en bedömningsport.
Christyle
2010-04-11, 19:58
Gött att Blow Job Penn förlorade bältet Skit gala Henzo Gracie muahaha
Alexander Gustavson gjorde trots allt en jävligt stabil match och gjorde ett misstag och fastnade, tråkigt men inte så dramatiskt. Killen har hur mycket talang som helst, att han redan nu har så pass bra takedown försvar som han har redan nu kan han bli -mycket- farlig om några år om han fortsätter utvecklas i samma takt. Jag är fortfarande mycket optimistisk om hans framtid.
Just nu är jag mest nyfiken på hur han tar sin första professionella förlust, ifall det knäcker hans självförtroende eller om han blir starkare av det.
Doctor Snuggles
2010-04-11, 20:37
Tyckte inte galan var så dålig, första matcherna tyckte jag var väldigt underhållande. Titelmatcherna var inte mycket att hänga i granen dock.
Frankie vs BJ är ett tydligt tecken på hur godtyckligt domarbesluten är i mma, det behövs betydligt fler oavgjort, ingen lyckades ju göra någon skada på den andra, därmed oavgjort, ingen vinner. Något dom borde införa om det är för få poäng mellan fighterna, eller iaf hitta någon lösning. MMA lämpar sig inte bra som en bedömningsport.
Det borde bara vara en lång rond tills någon avslutar, samtidigt som de gör oktagonen mindre och mindre ju längre tiden går. :D
Tycker att galan var SKIT. Hughes och Gracie sparrade lite lätt. BJ var så jävla seg så att det inte ens finns ord för hur dåligt han presterade i förhållande till hur han brukar vara. BJ var så seg att jag i princip hade kunnat flyga till matchen och avslutat den själv. Maia var så seg att det såg ut som att han snubblade när han försökte sig på takedowns. Silvas beteende var sjukt patetiskt. Hade räckt med att showa/teasa i 2 min och sedan avslutat det på valfritt sätt.
Tänk mardrömmen Lyoto vs Silva... *spy*....
Den ena står bara i karate stans och väntar på anfall medan den andra dansar omkring som en apa och gör grimaser i fem ronder...
Den ena står bara i karate stans och väntar på anfall medan den andra dansar omkring som en apa och gör grimaser i fem ronder...
haha aa, den "fighten" får nog Dana ta och glömma.
Doctor Snuggles
2010-04-11, 23:28
haha aa, den "fighten" får nog Dana ta och glömma.
Med tanke på att det återigen är hans polare som han uttryckligen sagt att han inte kommer slåss mot så känns dessa inlägg rätt onödiga.
http://i43.tinypic.com/mm5pus.gif
:D
Verbatim
2010-04-12, 01:07
Nu har jag fått ner en del gamla ufc.
Första galan, första fighten och åtta sekunder in får en sittande kille en roundhouse kick i fejjan (utan mouthpiece) och hans tand flyger till andra sidan rummet.
UFC har förändrats en del märker jag.
Konvex: 10 av 10 möjliga till den giffen.
Degpekka
2010-04-12, 01:38
Ja, det har ju förändrats en del till det positiva. :D Att man använder handskar, inte får slå mellan benen eller dra i håret tycker jag är ganska klokt. :D
Verbatim
2010-04-12, 11:57
Ja, det har ju förändrats en del till det positiva. :D Att man använder handskar, inte får slå mellan benen eller dra i håret tycker jag är ganska klokt. :D
Kommentatorerna är ju guld också, snacka om ett gäng randoms.
Totte3: Finns det viktklasser i bjj?
Totte2: Tror inte det!
Totte1: Det finns 4 viktklasser i Judo!
KvinnligTotte1: Nej men de skakar hand! Vad gulligt!
Totte2: Det finns inte viktklasser i BJJ!
Totte3: Jag har spelat fotboll och jag hade inte gått in i ringen!
Totte1: Grappling är som schack!
Ashenshugar777
2010-04-12, 12:10
Kommentatorerna är ju guld också, snacka om ett gäng randoms.
Totte3: Finns det viktklasser i bjj?
Totte2: Tror inte det!
Totte1: Det finns 4 viktklasser i Judo!
KvinnligTotte1: Nej men de skakar hand! Vad gulligt!
Totte2: Det finns inte viktklasser i BJJ!
Totte3: Jag har spelat fotboll och jag hade inte gått in i ringen!
Totte1: Grappling är som schack!
Vafan, dom har ju rätt :D
Kommentatorerna var ju episka på den tiden.
"...because pain hurts."
"Yeah, pain DOES hurt!"
Bill Wallace blooper i UFC 1 är rätt skön också.
Tråkig event, och tycker BJ domslutet var fel, speciellt han som tyckte Frankie vann alla ronder wtf liksom.
Detta var jävligt konstigt!
Christyle
2010-04-12, 17:44
Nu har jag fått ner en del gamla ufc.
Första galan, första fighten och åtta sekunder in får en sittande kille en roundhouse kick i fejjan (utan mouthpiece) och hans tand flyger till andra sidan rummet.
UFC har förändrats en del märker jag.
Konvex: 10 av 10 möjliga till den giffen.
den galan tittar jag på nu haha fan va sjukt sumo killen från Hawaii
Verbatim
2010-04-12, 18:41
Varför skriker announcern alla efternamn två gånger? Har han tvångstankar?
haha den där giffen gjorde fan min vecka
Varför skriker announcern alla efternamn två gånger? Har han tvångstankar?
Det är ju G-man, det är hans grej. Tror dom lessnade på han efter några galor däremot. Vill se en comeback snarast.
Christyle
2010-04-12, 19:45
när kom bruce buffer in i UFC?
Lite gott gott..
Q2wlP_Vj3W0
CqO1CaOXup0
För något år sedan ogillade jag Frank Mir men han växer ständigt i mina ögon. Bra resonemang i videon.
Jagärsvag
2010-04-12, 21:17
Svårt att vara kaxig när man åker på smörj.
Haha, snacka om att Dana va lack :D..
Hoppas Anderson Silva fick sig en välförtjänd woopass LOL, man bara så önskar att nån kan komma in å spöa på han rejält och få han totalt i schock :D
Pd
För något år sedan ogillade jag Frank Mir men han växer ständigt i mina ögon. Bra resonemang i videon.
+1
Kan bara hålla med. Får hoppas att Silva får möta bättre motstånd i nästa match . Om inte att han i såna fall vinner matchen dominant i andra ronden istället för att clowna i tre ronder till. Nån som har någon koll på Gustavson var han tränar osv. Länk?
Doctor Snuggles
2010-04-13, 10:53
Haha, snacka om att Dana va lack :D..
Hoppas Anderson Silva fick sig en välförtjänd woopass LOL, man bara så önskar att nån kan komma in å spöa på han rejält och få han totalt i schock :D
Pd
Good luck with that - finns ingen som ligger på den nivån, kanske om han gick upp i HW, men inte ens där antagligen - han är för snabb. Verklighetens Bruce Lee som sagt.
Bruce Lee var verklig! :p
CqO1CaOXup0
Kul att höra Mir reflektera över hur anpassad man är att utföra vissa saker, det stämmer mycket bra. Dock kommer inte hans ju-jiujitsu att fungera mot så starka och erfarna brottare som använder G 'n P och som dessutom själva tränar tillräckligt med ju-jiuitsu för att kunna försvara sig mot lås. Hans boxning är inte heller den på så pass hög nivå att han kan använda sig av den för att styra fighten. Att försöka matcha sin styrka med deras har han klokt nog lagt ner. Det han bör jobba på är att använda sig av sin ju-jiutsu mer aggressivt, sin kondition och sin stand-up med fokus på fotarbete. Han får finslipa det han redan kan och hoppas på det bästa.
Good luck with that - finns ingen som ligger på den nivån, kanske om han gick upp i HW, men inte ens där antagligen - han är för snabb. Verklighetens Bruce Lee som sagt.
Kan diskuteras. Hur tror du Silva vs Brock skulle sett ut?
Doctor Snuggles
2010-04-13, 17:39
Kan diskuteras. Hur tror du Silva vs Brock skulle sett ut?
Med tanke på att det är extremt svårt att få tag på honom så skulle det nog se ganska liknande ut, förutom stylandet, som denna gjorde. Folk glömmer också att Silva är grym på marken och har undkommit några riktigt svåra situationer och är riktigt bra på att submitta. Skulle han klara åderpålens massa över sig? Svårt att säga, skulle nog inte vara en promenad i parken iaf. Men det skulle vara intressant. Han måste nog gå upp till åtminstone LHW för att få något ordentligt motstånd, alternativt testa GSP så får vi se om han verkligen har de bästa takedownsen. Om nu Dana kommer sluta sura nån gång, d.v.s. :D
Med tanke på att det är extremt svårt att få tag på honom så skulle det nog se ganska liknande ut, förutom stylandet, som denna gjorde. Folk glömmer också att Silva är grym på marken och har undkommit några riktigt svåra situationer och är riktigt bra på att submitta. Skulle han klara åderpålens massa över sig? Svårt att säga. Men det skulle vara intressant iaf. Han måste nog gå upp till åtminstone LHW för att få något ordentligt motstånd, alternativt testa GSP så får vi se om han verkligen har de bästa takedownsen. Om nu Dana kommer sluta sura nån gång, d.v.s. :D
knappast, brock är ljusår starkare, och skulle de mötas som de väger nu skulle brock kasta runt honom som en trasdocka. det är för stor skillnad och storlek..
Nitrometan
2010-04-13, 17:43
Om nu Dana kommer sluta sura nån gång, d.v.s. :D
Historiskt sett har det väl visat sig att Dana surar i minst 18 månader?
Doctor Snuggles
2010-04-13, 17:47
knappast, brock är ljusår starkare, och skulle de mötas som de väger nu skulle brock kasta runt honom som en trasdocka. det är för stor skillnad och storlek..
Silva skulle förstås äta upp sig lite innan, frågan är hur mycket. För att kasta runt någon så måste man få tag på honom först. Brock är visserligen snabb för sin storlek, men han skulle nog ha svårt att få tag i Silva. Jag tror dock också att styrke/storlekskillnaden är lite väl stor - men det skulle iaf vara en utmaning för Silva så han tar fram sitt A-game istället för att dansa runt för att han kan.
Doctor Snuggles
2010-04-13, 17:48
If you say so, jag håller inte koll på hans menstruationscykel själv.
Nu känns det som att det är dags för åderbrock att få ordentligt med pisk och försvinna från UFC så att man slipper dom här diskussionerna.
Silva skulle förstås äta upp sig lite innan, frågan är hur mycket. För att kasta runt någon så måste man få tag på honom först. Brock är visserligen snabb för sin storlek, men han skulle nog ha svårt att få tag i Silva. Jag tror dock också att styrke/storlekskillnaden är lite väl stor - men det skulle iaf vara en utmaning för Silva så han tar fram sitt A-game istället för att dansa runt för att han kan.
Jag håller med.
Men om vi tar någon annan hw som inte är lika extremt stark, typ dos santos
Nu känns det som att det är dags för åderbrock att få ordentligt med pisk och försvinna från UFC så att man slipper dom här diskussionerna.
Kommer nog dröja eftersom han är bättre än vad de fleska verkar uppfatta, bevisligen
Kommer nog dröja eftersom han är bättre än vad de fleska verkar uppfatta, bevisligen
Nåja får hoppas att han blir frisk och tar sig upp i ringen snart så att det kan backas upp i varje fall.
Nåja får hoppas att han blir frisk och tar sig upp i ringen snart så att det kan backas upp i varje fall.
tycker han har backat upp allt han sagt än sålänge. tillskillnad från ex frank mir som skulle bryta ben och mörda folk i oktagonen.
Doctor Snuggles
2010-04-13, 18:02
Jag håller med.
Men om vi tar någon annan hw som inte är lika extremt stark, typ dos santos
Fortfarande extremt svårt att svara på, eftersom det har väl aldrig hänt att ngn gått upp från mellanvikt till tungvikt. Den enda som jag hört om var han thaiboxarässet pruk luuk tuk smuk fuk eller vad han heter i k-1. Han vägde väl inte mycket mer än 70 något när han slogs, och vann, mot nån slö gorilla på 110+.
Jag vart å andra sidan förvånad med vilken lätthet Silva knockade i LHW så...
Fortfarande extremt svårt att svara på, eftersom det har väl aldrig hänt att ngn gått upp från mellanvikt till tungvikt. Den enda som jag hört om var han thaiboxarässet pruk luuk tuk smuk fuk eller vad han heter i k-1. Han vägde väl inte mycket mer än 70 något när han slogs, och vann, mot nån slö gorilla på 110+.
Jag vart å andra sidan förvånad med vilken lätthet Silva knockade i LHW så...
jo, men jag tycker inte forrest eller james irvin tillhör gräddan av lhw.
Vill se silva mot tank abbot
Doctor Snuggles
2010-04-13, 18:16
jo, men jag tycker inte forrest eller james irvin tillhör gräddan av lhw.
Vill se silva mot tank abbot
Haha, ja de vore ett spektakel värt en massa yen.
Jag var sur när jag sett matchen. Nu är jag mer som, "nöt impressed with his perförmance"...
Haha, ja de vore ett spektakel värt en massa yen.
Rampage vs silva
Machida vs silva
David tua vs silva
shogun vs silva
Jeff monson vs silva
På samma gala.
Jense vs Krampus
Snacka om freak show.
Jense vs Krampus
Snacka om freak show.
som silva vs tank abbot ungifär
Tank bänkar 272kg!
Doctor Snuggles
2010-04-13, 18:35
Jag var sur när jag sett matchen. Nu är jag mer som, "nöt impressed with his perförmance"...
Ja, man var nog mest upprörd pga att det blev ett sådant antiklimax. När han hade showat så jävla mycket så förväntade jag mig en episk avslutning i bästa ställa skåpet stil.
som silva vs tank abbot ungifär
Tank bänkar 272kg!
Jag vill inte va Tank. Han ser ut som den där korta killen som var fackombud på ditt jobb..
Ja, man var nog mest upprörd pga att det blev ett sådant antiklimax. När han hade showat så jävla mycket så förväntade jag mig en episk avslutning i bästa ställa skåpet stil.
Jag tror ärligt talat att han blev trött.
Gladius MMA i Göteborg är Alexander Gustafsson hemmaklubb.
http://www.gladiusmma.com/
+1
Kan bara hålla med. Får hoppas att Silva får möta bättre motstånd i nästa match . Om inte att han i såna fall vinner matchen dominant i andra ronden istället för att clowna i tre ronder till. Nån som har någon koll på Gustavson var han tränar osv. Länk?
Gladius MMA i Göteborg är Alexander Gustafsson hemmaklubb.
Spanx
Jag vill inte va Tank. Han ser ut som den där korta killen som var fackombud på ditt jobb..
Haha, skillnaden är väl ungifär 200kg i bänken. men annars har du rätt, de är väldigt lika. Vem är krampus lik är frågan. Emmanuel Yarborough? Nate Diaz?
Doctor Snuggles
2010-04-13, 19:43
Jag tror ärligt talat att han blev trött.
Ja, typ dumpat allt adrenalin och vart loj.
Håller med. Även om Silva är sjukt teknisk och well-rounded så känns det som att Brock skulle kasta ner honom på marken utan vidare bekymmer, kontrollera honom där och bara fortsätta ground-n-pound tills matchen är slut. Frank Mir är ju också bra på marken, men han hade inte en chans! För övrigt så är det ju en jävla skillnad på tex Griffin som är LHW och Brock när det gäller styrka och storlek.
Nitrometan
2010-04-14, 09:26
Jahapp.
http://i39.tinypic.com/16aazye.jpg
Anderson Silva sa tydligen elaka saker till Demian Maia under matchen.
http://www.mixedmartialarts.com/mma.cfm?go=blogs.Detail&blog=23210
Silva also yelled “Cade o jiu jitsu?” to Maia, which literally would translate to “Where is your jiu jitsu?”
HAHA tyckte detta var ganska roligt faktist!
Doctor Snuggles
2010-04-14, 16:20
Jag förstår inte riktigt vad Silva tyckte maia sa som var så respektlöst.. Att han skulle ta en arm eller ett ben? Trodde Silva att han menade allvar och ville amputera Silva? Är det upprörande för en brasse för att många därnere är fattiga och har amputerade extremiteter? De kanske säljs på svarta marknaden? Silva kanske har en släkting utan armar?
Jagärsvag
2010-04-14, 16:20
Vilken skit.
Hoppas han åker på däng snart, vill inte se den långa mannen förstöra fler matcher.
eternallord
2010-04-14, 16:26
Det sorgliga är ju att Dana fattade för en stund och drog upp Silva i LHW och slängde in Griffin som han vet skulle fortsätta ånga på framåt. Men varför ge upp den strategin och slänga ner honom i middleweight igen mot en på förhand given förlorare som Maia? Bortom mitt förstånd. Skit i bältet, ge Anderson riktiga utmaningar. Vill han ha Frank Mir? Släng in honom mot Mir!
Doctor Snuggles
2010-04-14, 16:34
Vilken skit.
Hoppas han åker på däng snart, vill inte se den långa mannen förstöra fler matcher.
Förstör? Du förstår att detta inte är WWF, va? Han är en fighter, och det står honom fritt att slåss hur han vill. Titta dessutom på hur Maias ansikte såg ut efter matchen. Visst förväntade man sig mer, men det är ändå en sport man kollar på, inte teater. Skyll istället på Dana som inte ger honom ordentligt motstånd, om du nu vill se bättre matcher.
Dana har också nu fått en hel del kritik för sitt agerande som jämfördes med en wrestlingpromotors. Jag kan faktiskt hålla med om att han agerade ej särskilt professionellt när han i princip spydde galla över sin egen gala.
Jagärsvag
2010-04-14, 16:40
Förstör? Du förstår att detta inte är WWF, va? Han är en fighter, och det står honom fritt att slåss hur han vill. Titta dessutom på hur Maias ansikte såg ut efter matchen. Visst förväntade man sig mer, men det är ändå en sport man kollar på, inte teater. Skyll istället på Dana som inte ger honom ordentligt motstånd, om du nu vill se bättre matcher.
Dana har också nu fått en hel del kritik för sitt agerande som jämfördes med en wrestlingpromotors. Jag kan faktiskt hålla med om att han agerade ej särskilt professionellt när han i princip spydde galla över sin egen gala.
Har jag påstått att det är WWF eller?
Jag tycker han är tråkig och förstör matchen, hans senaste matcher har varit katastrofalt tråkiga.
Han slåss ju knappt något.
Jag tycker självklart att det ska vara tillåtet att reta sin motståndare och leva rövare i ringen men inte springa iväg, gömma sig bakom domaren och sedan efter fighten inte stå för vad man gjort utan att lova publiken en bättre fight nästa gång. Hur många gånger ska vi höra det?
Jag förstår inte riktigt vad Silva tyckte maia sa som var så respektlöst.. Att han skulle ta en arm eller ett ben? Trodde Silva att han menade allvar och ville amputera Silva? Är det upprörande för en brasse för att många därnere är fattiga och har amputerade extremiteter? De kanske säljs på svarta marknaden? Silva kanske har en släkting utan armar?
Lät som något in-övat tal han hade skapat för att komma med någon någorlunda okej ursäkt.
Breadboy
2010-04-14, 16:54
+ 1
Dana är minst lika weird/dum som Silva. Silva är dessutom bara en fighter och förväntas inte vara särskilt intelligent. Jag tycker att han är grym ändå eftersom han är bra på det han gör när han vill till skillnad från ... ja.
Doctor Snuggles
2010-04-14, 17:06
Har jag påstått att det är WWF eller?
Jag tycker han är tråkig och förstör matchen, hans senaste matcher har varit katastrofalt tråkiga.
Han slåss ju knappt något.
Jag tycker självklart att det ska vara tillåtet att reta sin motståndare och leva rövare i ringen men inte springa iväg, gömma sig bakom domaren och sedan efter fighten inte stå för vad man gjort utan att lova publiken en bättre fight nästa gång. Hur många gånger ska vi höra det?
Men varför skulle han gå in och byta slag eller kramas på marken om han känner att det skulle innebära en risk? Han vinner ju som han gör, även om det kan vara tråkigt att se. Det är fortfarande en sport, även om det finns ett underhållningsmoment. Personligen så tycker jag det är för mycket boxningspromotion över det hela, där organisationen bestämmer vem som skall fightas. Då är K-1 bättre där man kör turneringar.
Senaste matcher förresten - matchen mot Griffin var tråkig?
Han är en fighter, och det står honom fritt att slåss hur han vill.
Tycker inte det är riktigt så enkelt.
Snarare att; det står honom fritt att slåss hur han vill så länge han gör sitt bästa för att vinna.
Doctor Snuggles
2010-04-14, 18:22
Tycker inte det är riktigt så enkelt.
Snarare att; det står honom fritt att slåss hur han vill så länge han gör sitt bästa för att vinna.
Nej, det står honom fritt att slåss precis hur han vill så länge det inte finns klausuler mot något slags förfarande i ringen. Primärt handlar det endast om att vinna, inte om man gör det med sitt "bästa" eller inte. Sekundärt handlar det om att vinna med underhållningsvärde. Det skulle dock inte förvåna mig om Dana inför sina egna klausuler som bötar fighters för "osportsmannamässigt beteende" i ringen.
Nej, det står honom fritt att slåss precis hur han vill så länge det inte finns klausuler mot något slags förfarande i ringen. Primärt handlar det endast om att vinna, inte om man gör det med sitt "bästa" eller inte. Sekundärt handlar det om att vinna med underhållningsvärde. Det skulle dock inte förvåna mig om Dana inför sina egna klausuler som bötar fighters för "osportsmannamässigt beteende" i ringen.
Rent juridiskt kanske det är så enkelt - det vet jag inte.
Vad du väljer att kalla primärt och sekundärt är din personliga åsikt och lika lite en sanning som det jag skrev.
Dessutom känns det som att ifall en fighter inte är "tvungen" att göra sitt bästa skulle det kunna inbjuda till en hel del "oseriösa beteenden", i bästa fall i nivå med Silva och i värsta fall läggmatcher.
Jagärsvag
2010-04-14, 19:32
Men varför skulle han gå in och byta slag eller kramas på marken om han känner att det skulle innebära en risk? Han vinner ju som han gör, även om det kan vara tråkigt att se. Det är fortfarande en sport, även om det finns ett underhållningsmoment. Personligen så tycker jag det är för mycket boxningspromotion över det hela, där organisationen bestämmer vem som skall fightas. Då är K-1 bättre där man kör turneringar.
Senaste matcher förresten - matchen mot Griffin var tråkig?
Men lilla vännen vad är det du inte förstår?
Jag tycker han är tråkig att se på när han springer iväg och gömmer sig bakom och domaren och sedan skriker fula saker under matchen.
Jag skriver ju t.om att jag inte tycker att det ska vara otillåtet att spela allan i ringen men jag tycker matchen kan bli tråkig, som vi såg sist. Och då ser jag hellre att han åker på däng.
Jag håller med dig att varför ska han gå in i närkamp när han vinner men det ändrar inte min åsikt om att matchen kan bli tråkig.
Silva for king.
Orkar inte skriva en lång uppsats varför, men hans beteende har med Dana å Silvas motsåndare å göra. Han får skräp hela tiden, ge han en riktig challenge. Han har själv sagt att han kan tillåmed ge upp bältet för å gå upp osv. Men no!
Hade klart velat se ett avslut i matchen men aja.. Återkommet med bättre svar när jag inte är semi full. Tjo !
Orkar inte skriva en lång uppsats varför, men hans beteende har med Dana å Silvas motsåndare å göra. Han får skräp hela tiden, ge han en riktig challenge. Han har själv sagt att han kan tillåmed ge upp bältet för å gå upp osv. Men no!
Hade klart velat se ett avslut i matchen men aja.. Återkommet med bättre svar när jag inte är semi full. Tjo !
Fast den förklaringen är väldigt väldigt tunn alltså. ;)
Ut och drick bärs med dej nu. :)
Doctor Snuggles
2010-04-14, 21:13
Men lilla vännen vad är det du inte förstår?
Jag tycker han är tråkig att se på när han springer iväg och gömmer sig bakom och domaren och sedan skriker fula saker under matchen.
Jag skriver ju t.om att jag inte tycker att det ska vara otillåtet att spela allan i ringen men jag tycker matchen kan bli tråkig, som vi såg sist. Och då ser jag hellre att han åker på däng.
Jag håller med dig att varför ska han gå in i närkamp när han vinner men det ändrar inte min åsikt om att matchen kan bli tråkig.
Vaknat på fel sida av hanteln?
Även om det är en sport som är till för att vinnas, så måste du komma ihåg att folk betalar ganska stora summor igentligen för att se detta (PPV). Underhållningsvärdet blir alltså ganska viktigt. Och visst, ingen kan klaga över någon som utför en taktisk fight där prio kanske inte är underhållning, och vinner - men du måste ju se skillnaden på detta och springa runt som en idiot i fem ronder.
Ge Silva riktigt motstånd = problem solved. Vad förväntade sig Dana när han lät honom möta Maia?
Verbatim
2010-04-15, 14:28
Gamla ufc är ju helt underbara, hur kommer det sig att varenda latinsk kille har 200-0 i Bare knuckle fights och ändå sänks hälften av dom på det första slaget som träffar dom?
Vågar jag ana att UFC inte var helt kritiska emot de påstådda bedrifterna ibörjan.
Doctor Snuggles
2010-04-15, 14:36
Även om det är en sport som är till för att vinnas, så måste du komma ihåg att folk betalar ganska stora summor igentligen för att se detta (PPV). Underhållningsvärdet blir alltså ganska viktigt. Och visst, ingen kan klaga över någon som utför en taktisk fight där prio kanske inte är underhållning, och vinner - men du måste ju se skillnaden på detta och springa runt som en idiot i fem ronder.
Ge Silva riktigt motstånd = problem solved. Vad förväntade sig Dana när han lät honom möta Maia?
Jo, jag vet, men det är väl den risken man tar när folk verkligen slåss på riktigt. Det är också därför det blir lätt problematiskt när man inte har något ordentligt rankingssystem alternativt turneringar där man istället matchar och haussar upp fighter som publiken vill se. Lever då fighten inte upp till folks förväntningar så blir det lätt en backlash istället - folk vill bli underhållna a la WWE.
Det verkar onekligen som Silva måste bli pressad för att göra sitt bästa, som sagt.
Nästa fight för A. Silva verkar bli Chael Sonnen i alla fall..
Gamla ufc är ju helt underbara, hur kommer det sig att varenda latinsk kille har 200-0 i Bare knuckle fights och ändå sänks hälften av dom på det första slaget som träffar dom?
Vågar jag ana att UFC inte var helt kritiska emot de påstådda bedrifterna ibörjan.
De hittade på mycket själva... Tank som väll visserligen är en av de som faktiskt har en jävla massa streetfight knockar (rövhål med järnävar som han är) fick namnet "tank" från UFC gänget taget från nu fightas vi filmen med Clintan (han fightades mot nån tjock elaking som hette Tank) och att han utövade stilen "pitfighting" hämtade de från ett tv spel... För att ta ett exempel som jag har i huvudet...;)
Nitrometan
2010-04-16, 09:04
"The Zone FC" ikväll kl. 21:30 på TV4 Sport.
http://www.fightermag.se/images/nyheter/news_7538_maxi.gif
Matcher:
MATCH 1 (-84 kg)
Dennis Rau (Tyskland) – Tommy Blom
MATCH 2 (-77 kg)
Sean Farrell (Spanien) - Christoffer Svensson
MATCH 3 (-84 kg)
Andrei Kaeshov (Lettland) - Victor Cheng
MATCH 4 (-77 kg)
Joao Neves (Portugal) - Besam Yousef
MATCH 5 (-66 kg)
Fernando Vieira (Brasilien) - Martin Svensson
MATCH 6 (-69 kg)
Ali Ameziane - Christopher Wassberg
MATCH 7 (-70 kg)
Sebastian Cepeda - Peter Engdahl
Alistair har slutat kura..
Jag bara skojja
http://i41.tinypic.com/2v0bau1.jpghttp://i42.tinypic.com/vpug3q.jpg
ManuelIT
2010-04-16, 10:22
vilket monster
Han äter sjukt mycket biff. Då bygger man muskler.
woow, såg precis första avsnittet av TUF 11, hehe de gav verkligen allt i utagningen ;)
Shit vilken mosad näsa en snubbe fick !!!
Pd
Tigerkotten
2010-04-16, 11:12
mjo näsan var nog den värsta man sett.
fan va gott förstaavsnitt!
Doctor Snuggles
2010-04-16, 18:44
sAyQSBm7n64
Haha, han ser alltid så skönt ointresserad ut.
Intressant att han alltså har lagt av med strongman helt för tillfället.
Alistair har slutat kura..
Jag kan av egen erfarenhet säga att han är sjukt stark men samtidigt mycket följsam. Han är mer en prickskytt än en kulspruteskytt i sin fightingstil. Om inte annat så har han effektivt tagit död på myten att man blir långsam och stel av styrketräning*flex*. Man borde presentera honom för den gamla skolans boxningstränare, de hade inte trott sina ögon :D. Det ska bli kul att se hur det går för honom mot toppmotstånd.
Jag bara skojja
http://i41.tinypic.com/2v0bau1.jpghttp://i42.tinypic.com/vpug3q.jpg[/QUOTE]
Doctor Snuggles
2010-04-16, 19:01
Sluta trolla om någon roidar eller inte, snaaaark.
Nu till mer intressant:
MdkQDVstIAQ
Sluta trolla om någon roidar eller inte, snaaaark.
Nu till mer intressant:
MdkQDVstIAQ
Go Pudzianowski!
nmanradnävna
2010-04-16, 20:16
Finns det någon trevlig sida med massvis med mma klipp (vill se mest ufc och pride), typ om youtube - fast inte youtube.. så jävla rörigt på youtube och mycket skit och om jag omedvetet klickar in mig på ett enda ufc undisputed klipp till så går något sönder här. Försökte se om det skulle vara någon skillnad på video.google även om det är same shit, brukar ju vara lite skillnad trots allt men nja
Några tips??
jag vill se massvis med gnp hammerfists och gamla hederliga raining down punches / bombs :D
Christyle
2010-04-16, 20:49
Skön vinst med Tommy Blom
Strikeforce light heavyweight champion Gegard Mousasi has signed a four-fight minimum, two-year contract renewal, the promotion’s CEO Scott Coker confirmed on Friday.
The 24-year-old Armenian-Dutch fighter expressed his intention to re-sign with Strikeforce on Sirius satellite radio’s “The Fight Show” on Thursday. Mousasi, who left M-1 Global’s management last February, has declined to identify his new representation at this time.
Mousasi defends his title against undefeated Muhammed “King Mo” Lawal at Strikeforce “Nashville” at the Bridgestone Arena in Nashville, Tenn. The bout, and two others, will air live on CBS starting at 9:00 p.m. EST.
Mousasi won the Strikeforce light heavyweight title last August with a speedy one-minute technical knockout against Renato Sobral. Mousasi earned a second-round TKO over Cameroon judoka Rameau Thierry Sokoudjou in a non-title bout last November, which was also broadcasted live on CBS. He is undefeated in 15 fights.
Finns det någon trevlig sida med massvis med mma klipp (vill se mest ufc och pride), typ om youtube - fast inte youtube.. så jävla rörigt på youtube och mycket skit och om jag omedvetet klickar in mig på ett enda ufc undisputed klipp till så går något sönder här. Försökte se om det skulle vara någon skillnad på video.google även om det är same shit, brukar ju vara lite skillnad trots allt men nja
Några tips??
jag vill se massvis med gnp hammerfists och gamla hederliga raining down punches / bombs :D
mma-core har en hel del massa som streamas ifrån diverse olika mer eller mindre sajter, typ rutube. Dailymotion har de flesta av fedors fighter, samtliga tidiga iaf. UFC 1 och uppåt finns väl som torrent också?
mma-core är väldigt bra, där kan man se allt och du slipper massa skit.
BJ Penn vs Frank Edgard 2, när kan detta bli tror ni? :D
UFC 118, 28 Augusti (Wikipedia) Om det nu blir så återstår ju att se :P
Tigerkotten
2010-04-17, 14:59
tror Penn tar hem det denna gång på avslut, man såg att Penn ej var riktigt iform senast.
tror Penn tar hem det denna gång på avslut, man såg att Penn ej var riktigt iform senast.
Är jag helt säker på. Frankie får se till att njuta av tiden som champ medans han fortfarande har bältet. :D
Doctor Snuggles
2010-04-17, 15:03
Tyf_vrEiaAg
Alla Silva gnällare borde kolla på denna.
En del klockrena argument där. Men att jämföra en MMA match med en fotbollsmatch där hemmalaget kanske inte kämpar så mycket som det "ska" är lite konstigt.
Jag den enda som tycker UFC dommare har en tendens att komma med vissa beslut som är helt ologiska ibland?
Doctor Snuggles
2010-04-17, 18:14
En del klockrena argument där. Men att jämföra en MMA match med en fotbollsmatch där hemmalaget kanske inte kämpar så mycket som det "ska" är lite konstigt.
Utveckla.
Utveckla.
Han tog upp ett exempel där han sa att ingen skulle kräva pengar tillbaks om dom gick på en match där laget dom hejade på inte "kämpade tillräckligt nog för att vinna" - och sedan jämförde han detta med Anderson Silva. Att försöka men inte riktigt kanske ha just den "glöden" för att prestera på topp är ju en helt annan sak än att springa runt, vift händer och skrika svordommar på portugisiska och sedan komma med någon billig ursäkt till det. Men aja, jag hakar inte upp mig för mycket på det och tyckte faktist det var lite småroligt att kolla på hur Silva försökte förödmjuka Maia, men jag kan verkligen förstå folk som rest över halva världen eller köpt dyra PPV för att se detta.
http://pici.se/pictures/thTIabxtO.jpg
Tänkte lägga upp en bakgrunds bild som brosan gjorde. Killen på bilden är Dan the outlaw Hardy, lite kass upplösning, men tyckte den blev riktigt bra
Doctor Snuggles
2010-04-17, 20:14
Han tog upp ett exempel där han sa att ingen skulle kräva pengar tillbaks om dom gick på en match där laget dom hejade på inte "kämpade tillräckligt nog för att vinna" - och sedan jämförde han detta med Anderson Silva. Att försöka men inte riktigt kanske ha just den "glöden" för att prestera på topp är ju en helt annan sak än att springa runt, vift händer och skrika svordommar på portugisiska och sedan komma med någon billig ursäkt till det. Men aja, jag hakar inte upp mig för mycket på det och tyckte faktist det var lite småroligt att kolla på hur Silva försökte förödmjuka Maia, men jag kan verkligen förstå folk som rest över halva världen eller köpt dyra PPV för att se detta.
Hur är det annorlunda? Det är tillåtet i sporten att spexa. Vill man inte ha sådant så får man väl införa regler mot det. Sedan är ju faktum att han faktiskt vann, stort, vilket är en stor skillnad mot en mupp som springer omkring och spexar utan att vinna. Vinner ens lag så är folk i allmänhet överlyckliga, oavsett hur lelösa spelarna såg ut, eller oavsett om de skrek glåpord till motståndarna hela matchen eller whatever.
Skillnaden mellan UFC och merparten andra idrotter är att de är en uttalat vinstdrivande företag.
Om de anser att en fighter är "bad for business" så är det bara att plocka bort honom, förhoppningsvis sätts Silva i karantän tills han lärt sig uppföra sig som man bör.
Doctor Snuggles
2010-04-17, 21:12
UFC är inte en idrott. Fotbollsklubbar är också vinstdrivande företag om du inte märkt det, t.ex. Där handlar det om rent utav löjliga summor dessutom.
Äh, jag tycker han får showa hur mycket han vill. Om något så är det grymt imponerande att han ens kommer undan med det (i ringen, d.v.s). Det var som Rogan sa; sånt han gör ser man bara i filmer. Vad jag inte gillar är att han är för mycket av en counterstriker som leder till att det kan bli tråkigt om motståndaren är för defensiv. Jag tror dock att hans showande ledde till att han blev trött och därför loj, vilket är den enda anledningen till varför jag skulle vilja se att han höll igen lite på den fronten.
Tycker denna blog-post från sherdog säger det rätt bra;
1. The Best Fighter in the World will not engage a one-point-five-dimensional jiu-jitsu stylist on the feet but will instead express anger and frustration at the grappler not making it easier to assault him with fists and knees. This will remain true even when the jiu-jitsu stylist has one eye swollen shut and the desert air is so oppressive that managing a clinch or latching a submission would be nearly impossible.
2. The Best Fighter in the World has such contempt for his opponent, the spectators, and his employers that he will spend time seizing and convulsing as though he were being exorcised of an evil spirit. His fans will call this “showmanship.” Objective viewers will call it “annoying.”
3. The Best Fighter in the World will commit the most disturbing infraction in the rules -- written or not -- in combat sports next to an outright fix: he will not fight to the best of his ability and attempt to win the fight at all times. Instead, he will coerce the crowd into chanting the name of a fighter sitting ringside who may or may not be his next opponent.
Doctor Snuggles
2010-04-17, 21:56
Tycker denna blog-post från sherdog säger det rätt bra;
Han säger också
"This is audience-killing stuff, the kind of thing that sours attitudes and prompts apologies from the host of suburban pay-per-view fight parties. "
Återigen; WWE? Visst finns det ett showelement till sporten (om inte så ser Dana till att det blir så), men det är fortfarande frågan om att vinna, rent och slätt. Blogginlägget är lite som allt gnäll man har hört innan - hur VÅGAR Silva inte underhålla oss som vi vill bli underhållna? Vem tror han att han är att slåss som han själv vill? Visst, det var lite överdrivet med show från hans sida, men märk att publiken var med på noterna de 2 första ronderna - hur mycket han än spelade pajas. Vad det handlar om är att han "coastade" de 3 sista. Japp, trist, jag vart riktigt besviken, men faktum är att han vann. Återigen så skulle ingen supporter av något annat lag eller sport bli sur över att laget eller spelaren "coastade" - de skulle bli överlyckliga över vinsten.
Han säger också
"This is audience-killing stuff, the kind of thing that sours attitudes and prompts apologies from the host of suburban pay-per-view fight parties. "
Återigen; WWE? Visst finns det ett showelement till sporten (om inte så ser Dana till att det blir så), men det är fortfarande frågan om att vinna, rent och slätt. Blogginlägget är lite som allt gnäll man har hört innan - hur VÅGAR Silva inte underhålla oss som vi vill bli underhållna? Vem tror han att han är att slåss som han själv vill? Visst, det var lite överdrivet med show från hans sida, men märk att publiken var med på noterna de 2 första ronderna - hur mycket han än spelade pajas. Vad det handlar om är att han "coastade" de 3 sista. Japp, trist, jag vart riktigt besviken, men faktum är att han vann. Återigen så skulle ingen supporter av något annat lag eller sport bli sur över att laget eller spelaren "coastade" - de skulle bli överlyckliga över vinsten.
Jo, jag håller med om att det handlar om att vinna och inte underhållning.
Där jag inte håller med dej är att jag tycker Silva borde gjort sitt bästa för att vinna matchen. Att han sen kan vinna matchen ändå, på 50%(eller dyl.) kapacitet tycker jag inte rättfärdigar det hela i slutänden.
Tigerkotten
2010-04-17, 22:17
sagzy var stilig, men som du säger de 2 stora bilder ser inte bra ut dock pga kvalitén.
Doctor Snuggles
2010-04-17, 22:21
Jo, jag håller med om att det handlar om att vinna och inte underhållning.
Där jag inte håller med dej är att jag tycker Silva borde gjort sitt bästa för att vinna matchen. Att han sen kan vinna matchen ändå, på 50%(eller dyl.) kapacitet tycker jag inte rättfärdigar det hela i slutänden.
Problemet är att det är helt omöjligt att bedöma vad någons "bästa" är, även om man skulle ha en sådan regel. Han kanske vart helt slut efter sitt pajasande? Han kanske inte ville riskera förlust och kalkylerade att det bästa sättet att vinna på är att softa läget. Rent tekniskt sett så gjorde han isf sitt "bästa", efter sin egen bedömning.
Problemet är att det är helt omöjligt att bedöma vad någons "bästa" är, även om man skulle ha en sådan regel. Han kanske vart helt slut efter sitt pajasande? Han kanske inte ville riskera förlust och kalkylerade att det bästa sättet att vinna på är att softa läget. Rent tekniskt sett så gjorde han isf sitt "bästa", efter sin egen bedömning.
Jo, det är svårt men vet inte om jag tycker det är omöjligt, har dock inget förslag på hur dylik regel ska utformas. Mer en förhoppning om att det ska åtgärdas kanske.;)
Angående det sista där, att om han nu var så trött - så visst då gjorde han rätt i de sista ronderna.
Han kanske hade slappat med cardion, vem vet? :D
Doctor Snuggles
2010-04-17, 22:36
Om något så bör man isf införa en regel om för mycket pajaseri, typ förbud mot osportsmannamässigt beteende. Fast grejen är att det är typ bara Silva eller ngn dylikt överlägsen fighter som skulle kunna komma undan med sådant. Vem som helst annars skulle ju åka på en takedown eller bli knockad. ;)
Om något så bör man isf införa en regel om för mycket pajaseri, typ förbud mot osportsmannamässigt beteende. Fast grejen är att det är typ bara Silva eller ngn dylikt överlägsen fighter som skulle kunna komma undan med sådant. Vem som helst annars skulle ju åka på en takedown eller bli knockad. ;)
Kanske behöver lite regler för den enda Anderson Silva!
Riktigt bra gala inatt! Vilka ska vara uppe och titta?
Riktigt bra gala inatt! Vilka ska vara uppe och titta?
vilken gala? när börjar den ?
Strikeforce: Nashville , börjar 04:00.. Blir att skaffa hem det imorgon istället :)
JuzupWilkosz
2010-04-18, 02:54
Ett riktigt sömnpiller!
Juzup ser ännu en överskattad fighter falla. Mousassi har långt kvar till eliten.
Tigerkotten
2010-04-18, 03:24
blir så less på Mario Yamasaki som ställer fighten upp så fort, inse AOKI är ground nisse. Ge han lite tid ffs.
Tigerkotten
2010-04-18, 04:37
trodde aldrig shields skulle dominera som han gjorde i slutet. Synd att han ej gör så mycket skada när han har topp position, men sjukt vilken kontroll han har.
Aoki blev ägd, Mousasi vart jag inte imponerad alls av.
Omfg vilken jävla brawl det blev där, vet ej hur hettade till. Mayham gjorde väl inget vad jag såg förutom att snacka, sen hoppade väl Diaz bröderna säkert in(såg ej) men de har ju sitt tempramente. Sparkar på liggande var det där också :/
Tigerkotten
2010-04-18, 04:46
Ja var inte direkt bra att det blev som det blev, på live tv :/ Men men sådant som händer. Vad jag såg på reprisen kom mayhem lite väl på. Sen kom melendez där och Mayhem ser ut att knuffa han, vara på Jake Shields knuffar Mayhem in i bannern där. Sen hettade det till, jävligt fegt att de var typ 5st på han varav en sparkad när han ligger ner...
Tigerkotten
2010-04-18, 05:03
CjLjUdcZTSA
Jag kan inte fatta varför de inte visade Elinas match, det kanske inte var världens bästa match (såg den live i lisebergshallen), men det hade varit riktigt roligt om tjejmma också hade fått lite tv-tid.
"The Zone FC" ikväll kl. 21:30 på TV4 Sport.
http://www.fightermag.se/images/nyheter/news_7538_maxi.gif
Matcher:
mayhem är en jävla tomte, han har ju seriöst något problem med sig själv.
För att inte tala om diazbröderna
Christyle
2010-04-18, 11:04
Jag kan inte fatta varför de inte visade Elinas match, det kanske inte var världens bästa match (såg den live i lisebergshallen), men det hade varit riktigt roligt om tjejmma också hade fått lite tv-tid.
Håller med till 100% Jag snackade med Elina o frågade varför inte hennes match sändes hon sa att Tiden på TV kanske inte skulle räcka
hahavaffan
2010-04-18, 11:06
Men lol vilket kaos. Där skulle Big John varit och styrt upp :D
På tal om zone, såg en bit av en match men grillade och drack öl medans så jag nappade inte riktigt på namnen. En rätt tatuerad kille med Alexander Gustafsson i hörnan vann sin match på tko i rond 2 eller 3. Vem var mannen?
Christyle
2010-04-18, 11:28
På tal om zone, såg en bit av en match men grillade och drack öl medans så jag nappade inte riktigt på namnen. En rätt tatuerad kille med Alexander Gustafsson i hörnan vann sin match på tko i rond 2 eller 3. Vem var mannen?
Ahh Tommy Blom från min klubb sjuk i krav maga
Tigerkotten
2010-04-18, 12:32
WpS-XN0kLFE mera
Om man ser på reprisen på det som händer (dvs ej när de har zoomat ut och man missat början) så kan man skylla lite på Shields som trots allt startar allt när han knuffar iväg Mayhem. Sen att mayhem går "tebax" efter knuffning är en annan sak.
Fult att Nick Diaz att slå på ryggraden och Nate Diaz som sparkar när han ligger ner.
Ja Diaz bröderna är ett par jävla nötter alltså. Det borde bli rättsliga påföljder av det där.
För övrigt var galan, som hade stor potential, kort och gott ett sömnpiller.
Jagärsvag
2010-04-18, 12:56
Haha vilka husvagnsmänniskor. Dessa herrar kan ju knappast få komma tillbaka?
Mayhem gjorde väl förövrigt inget fel, eller?
Ahh Tommy Blom från min klubb sjuk i krav maga
Jasså det var faktiskt lite annorlunda bakgrund, kul med fler Svenskar =)
Tränar du på gladius? Du får säga åt Alexander Gustafsson att uppdatera bloggen lite oftare =)
JuzupWilkosz
2010-04-18, 13:03
En riktig skitgala!
Dana White skrattar nog enda väg till banken!
Han kommer kunna signa Jake Shields och det finns många potentiella matcher för denna framöver i UFC.
Det är också bekräftat att Moussasi och och Shinya Aoki är överskattade vilket ger UFC:s lättviktsdivision ytterligare legitimitet.
Christyle
2010-04-18, 13:06
Jasså det var faktiskt lite annorlunda bakgrund, kul med fler Svenskar =)
Tränar du på gladius? Du får säga åt Alexander Gustafsson att uppdatera bloggen lite oftare =)
Har inte träffat Alex sen han åkte till Abu Dhabi men han har väl allt updaterat på den där Kimura.se eller va den heter
Tigerkotten
2010-04-18, 13:08
Haha vilka husvagnsmänniskor. Dessa herrar kan ju knappast få komma tillbaka?
Mayhem gjorde väl förövrigt inget fel, eller?
inte så mycket iaf, visst visade han inte respekt och kunde varit mera "classy" mot Shields. Väntat vid sidan och inte vara så nära direkt.
Jagärsvag
2010-04-18, 13:24
KaN1cr8Fmas
Otroligt att jag har kunnat missa senaste UFC Fight Night. Hyfsad gala ändå men Roy Nelson motbevisade mig när jag trodde att han inte kunde bli mer obnoxious. Vill för övrigt se mer av Ross Pearson snarast. Rätt snubbe vann TUF 9 åtminstone.
En riktig skitgala!
Dana White skrattar nog enda väg till banken!
Han kommer kunna signa Jake Shields och det finns många potentiella matcher för denna framöver i UFC.
Det är också bekräftat att Moussasi och och Shinya Aoki är överskattade vilket ger UFC:s lättviktsdivision ytterligare legitimitet.
Fast senaste UFC var nästan sämre.... :/
JuzupWilkosz
2010-04-18, 16:19
Nejdu, UFC 112 hade faktiskt flera okej matcher. Det här var misslyckat.
Jacksatan
2010-04-18, 17:41
Paul Kelly mot Matt Veach var sjukt underhållande och bra match. Visserligen prelim men som sagt - grym.
Det är fan på tiden att vi får en gala som lever upp till förväntningarna (gillar inte WWE). :D
Fick svar av Jesper Gunnarsson på ett annat forum.
"TV-sändningen är kortare än vad galatiden är så att alla matcher kan inte visas. Elinas match var en av de matcher som inte kom med i sändningen. En bidragande orsak är nog att den gick till domslut.
Produktionsbolaget släppte ej visade matcher på webb TV ett tag efter förra galan. Därmed finns det hopp om att man kan se Elinas match där tids nog."
Håller med till 100% Jag snackade med Elina o frågade varför inte hennes match sändes hon sa att Tiden på TV kanske inte skulle räcka
Segt med så mycket decisions, trodde Mousasi skulle göra bättre ifrån sig.
Däremot gjorde Shields en riktigt bra match, starkt att komma tillbaka så efter första ronden.
Otroligt att jag har kunnat missa senaste UFC Fight Night. Hyfsad gala ändå men Roy Nelson motbevisade mig när jag trodde att han inte kunde bli mer obnoxious. Vill för övrigt se mer av Ross Pearson snarast. Rätt snubbe vann TUF 9 åtminstone.
Kan bara hålla med. TUF 9 hade med många bra fighters. Känner alltid lite mer för europeiska fighters av nån anledning.
Fight night - the zone - strikeforce - ufc 112
Senast sedda galorna ordnade efter underhållningsvärde...
Strikeforce var inte det mest episka jag sett men det var åtminstone relevant sportsligt sett, satte perspektiv på mousasi, skönt att rövhålet Aoki fick pisk och såg kass ut i några ronder och shields fick trots allt imponera. Kan inte heller gnälla över aggressiva arbetssegrar som de King Mo och Melendes utförde.
UFC 112 var långt sämre.
eternallord
2010-04-19, 00:53
Jag tyckte det var en bra gala (SF). Besviken på Mousasi men Shields-Henderson var ju kanon. Den hade varit mycket bättre om den var 3 ronder lång, då rond 2, 3, 4, 5 i princip var likadana, men men, ändå kanoncoolt att se Shields nerknockad på det viset och komma tillbaka och dominera matchen.
Såg precis The Zone FC 6, var ett bra event! Kul att det var fullsatt i lokalen och att de hade skaffat en stor bur.
Chuck! Ringside under pågående fight.
http://i43.tinypic.com/ndaf4h.gif
Wierd moment.
http://i42.tinypic.com/15f6v0o.jpg
http://i40.tinypic.com/rm7a0p.jpg
Joey Diaz om lite av allt.
t0tvcVpzmM8
Grym amatörhype-video på årets största fight, i många avseenden. Det kommer smälla nått fruktansvärt!
scSulJW1NQA
nmanradnävna
2010-04-19, 20:14
Grym amatörhype-video på årets största fight, i många avseenden. Det kommer smälla nått fruktansvärt!
Tack för den. Rös ordentligt med en jävla massa gåshud när jag såg det där
Tigerkotten
2010-04-19, 20:16
Första gången man längtat såhär mycket till en tungvikt match på länge :)
Är det bestämt något datum när dom ska mötas?
Doctor Snuggles
2010-04-19, 21:55
Lesnar kommer nog få det svårt. Carwin kan brottas, är ungefär lika stark, och kan boxas på det. Tror dock att Cain är snäppet vassare än båda.
eternallord
2010-04-19, 22:11
Lesnar kommer nog få det svårt. Carwin kan brottas, är ungefär lika stark, och kan boxas på det. Tror dock att Cain är snäppet vassare än båda.
Vettefan. Tekniskt bättre är Cain utan tvekan, men om hans slag inte kunde sänka Kongo på en kvart, kommer de inte rå på Carwins käke. Cain har för övrigt visat tendenser i tex matchen mot Kongo att kunna bli golvad hyfsat lätt av en välplacerad rak höger och betänk då att Carwin troligtvis slår hårdare än någon annan i UFC. Cain hade dessutom inte kunnat använda den sortens wrestling-strategier mot Carwin som han gjorde för att dominera Rothwell och Kongo och hade därför antagligen fått stå ganska mycket och där hade han oundvikligen blivit klippt förr eller senare.
Jag tror stenhårt på att Carwin vinner mot Lesnar och hoppas att Cain sen får chansen, för det hade oavsett varit en grymt intressant matchup. Kanske får Cain och Dos Santos göra upp om nr 1 contender först.
Huuu... kommer bli en jobbig väntan tills den matchen. Shane Carwin alltså, vafan har dom hittat den sista neandertalaren och bara skickat in han att göra mos av alla i HW? Kommer verkligen bli en clash of the titans när dom öppnar hans apbur framför Lesnar.
Doctor Snuggles
2010-04-19, 22:31
Vettefan. Tekniskt bättre är Cain utan tvekan, men om hans slag inte kunde sänka Kongo på en kvart, kommer de inte rå på Carwins käke. Cain har för övrigt visat tendenser i tex matchen mot Kongo att kunna bli golvad hyfsat lätt av en välplacerad rak höger och betänk då att Carwin troligtvis slår hårdare än någon annan i UFC. Cain hade dessutom inte kunnat använda den sortens wrestling-strategier mot Carwin som han gjorde för att dominera Rothwell och Kongo och hade därför antagligen fått stå ganska mycket och där hade han oundvikligen blivit klippt förr eller senare.
Jag tror stenhårt på att Carwin vinner mot Lesnar och hoppas att Cain sen får chansen, för det hade oavsett varit en grymt intressant matchup. Kanske får Cain och Dos Santos göra upp om nr 1 contender först.
Det är förstås svårt att avgöra. Cain har väl inte mött någon riktigt bra brottare än? Han verkar bara vara jävligt enveten och kan kontrollera markspelet bra - antagligen vinner han på poäng. Risken är förstås att han åker på en knock innan. I vilket fall så finns det lite intressanta matchups i HW nu iaf, vilket är på tiden.
Tigerkotten
2010-04-19, 22:48
Jao sen har vi Dos Santos också med i mixen.
Detta kommer bli jävligt kul att se. Tror på Lesnar (vs Carwin). Cain ser väldigt bra ut men jag tvekar på om han skulle ha en chans mot dessa två.
Det ska bli riktigt kul att se, tror och hoppas på Carwin.
Jag tror på carwin.
Cain mot Dos Santos om titlefight. Om Dana ska dra ut på det en massa kan Cain gärna få misshandla Mir en hel match innan han mosar Dos Santos.
Tigerkotten
2010-04-20, 22:02
Cain kommer inte gå en match till tror jag, utan få chans på vinnaren av Carwin / Lesnar. Men Dos Santos behöver nog gå 1-2 till för att sen få sin chans också.
haha brock lesnar är bland de sjukaste i idrott värld man kan komma. kolla när han wrestlades.. hoppar jämfota lika högt som en 80 kilos snubbe fast han då vägde 130+++
http://www.youtube.com/watch?v=iSnU6YcvKiw
kolla när han kastar upp killen i luften...
Larsa_wee
2010-04-20, 22:37
Tror att han skulle bli rätt smiskad av Fedor... He´s the man *flex*
Vet inte ifall den blivit postad tidigare men...
c1JJ-Za55qs
Herrejävlar, såg ut som en plastdocka!
Har du sett klippen med Radih Ferguson, som inte är showbrottning?
Har du sett klippen med Radih Ferguson, som inte är showbrottning?
Riktigt sjukt också!
Nu har jag inte så stor koll på UFC som vissa här inne så ha överseende om jag säger nånting dumt.
Har sett Machida i några matcher och han har dominerat totalt, borde inte han kunna möta kaxiga Silva? Eller fightas de i olika viktklasser.
Nu har jag inte så stor koll på UFC som vissa här inne så ha överseende om jag säger nånting dumt.
Har sett Machida i några matcher och han har dominerat totalt, borde inte han kunna möta kaxiga Silva? Eller fightas de i olika viktklasser.
Rent teoretiskt skulle han kunna göra det då Silva tidigare härjat i LHW(Middleweight just nu) men tydligen är han och Machida bästisar eller nåt i den stilen och vägrar möta varandra.
Tigerkotten
2010-04-21, 18:28
Du har då missat Machidas senaste match mot Shogun. Där fick Machida hem fighten på domslut, men de flesta anser Shogun vann på poäng.
Machida och A.Silva tränar tillsammans och kommer ej möta varandra har de sagt.
Jag verkar ha missat en helsikes match efter att ha sett youtube klippet ovan. De var ju typiskt att de tränar med varandra och inte vill mötas. Men om shogun borde ha vunnit så borde han kunna ge Silva en match. Är de nå diskussion att de kan mötas eller inväntar alla först matchen mellan machida-shogun?
eternallord
2010-04-21, 20:50
Jag verkar ha missat en helsikes match efter att ha sett youtube klippet ovan.
Äh, något speciellt var den inte i mina ögon, 25 minuter sparring typ och ett orättvist domslut.
Tigerkotten
2010-04-21, 20:53
Jag verkar ha missat en helsikes match efter att ha sett youtube klippet ovan. De var ju typiskt att de tränar med varandra och inte vill mötas. Men om shogun borde ha vunnit så borde han kunna ge Silva en match. Är de nå diskussion att de kan mötas eller inväntar alla först matchen mellan machida-shogun?
Machida ska möta Shogun igen, vet ej hur det blir för A.Silva sen. Han pratade om att han ville gå ner till 170 och möta GSP.
Tror Silva skulle krossat både Machida och Shogun. Vad säger ni?
eternallord
2010-04-21, 21:32
Machida mot Silva hade kunnat bli hysteriskt tråkigt. Båda är counter strikers av rang.
Ashenshugar777
2010-04-21, 21:33
Äh, något speciellt var den inte i mina ögon, 25 minuter sparring typ och ett orättvist domslut.
Blasphemy.
Om Shogun skulle kunna visa upp lite gamla pride-takter så. :hbang:
Krossat känns lite överdrivet. Tror absolut inte att han hade dominerat i klass med vad han gör just nu i Middleweight, om ens alls.
eternallord
2010-04-21, 22:23
Krossat känns lite överdrivet. Tror absolut inte att han hade dominerat i klass med vad han gör just nu i Middleweight, om ens alls.
Det är dock beundransvärt hur han hanterade Irvin och framförallt Griffin när han gick upp, det var klass-skillnad, och inte lite heller.
Mmmm, risken är att v2 av fighten blir identisk.
Hoppas dock att Machida tar hem det, han är en "bättre champion". Lite roligare med en karatekillen i topp, samt att hans game är lite mer brett.
Sedan är han precis som någon annan skrev, en counterstriker - och de är tråkiga att titta på om de möter en annan counterstriker.
Mmmm, risken är att v2 av fighten blir identisk.
Hoppas dock att Machida tar hem det, han är en "bättre champion". Lite roligare med en karatekillen i topp, samt att hans game är lite mer brett.
Sedan är han precis som någon annan skrev, en counterstriker - och de är tråkiga att titta på om de möter en annan counterstriker.
Machida är nog den tråkigaste ufc mästaren på länge, att vara en counterstriker är en sak men den här killlen springer ju ifrån sin motståndare till sista ronden då ingen orkar att jaga han
han har dåliga slag vilket nog beror på han idiotiska stance,shogun spöade skiten ur han o endå ansåg han att han själv var den värdiga vinnaren
ne jag är varken fan av machida eller silva
i silvas sista fight dominerade han knappast, han fick det att se ut som han dominerade fighten men i själva verket kunde han inte avsluta matchen, så det slutade med att han clownade runt resten av fighten. jag menar folk tyckte han dominerade fighten för han gick fram o fick in sina lowkicks? ja det gjorde shogun också men då var det alldeles för lite för att vinna men när silva gör det så "dominerar" han sina motståndare
Ashenshugar777
2010-04-21, 23:05
Ska bli skönt att se Shogun göra sin livs match och sen få ta på sig bältet som varit hans sen förra gången dom möttes! :hbang:
Det är dock beundransvärt hur han hanterade Irvin och framförallt Griffin när han gick upp, det var klass-skillnad, och inte lite heller.
Ja helt klart imponerande men både Griffin, och framförallt Irvin, är ljusår ifrån Machida och Shogun. Men som sagt lär man väl inte se Machida vs Silva hända inom en snar framtid så man kan givetvis bara spekulera, låter i min mening som en grymt tråkig match hursomhelst. Ultra-counterstriker mot ultra-counterstriker låter nog bara lockande i Silva-hype-fanboys öron.
Doctor Snuggles
2010-04-21, 23:28
Det roligaste är att Dana fortfarande fattat noll. Han ville tydligen, och trodde han kunde få till det, att Machida och Silva skulle slåss. Den matchen kommer bli fantastiskt rolig. 5 ronders vals på 2 meters avstånd.
Doctor Snuggles
2010-04-21, 23:32
i silvas sista fight dominerade han knappast, han fick det att se ut som han dominerade fighten men i själva verket kunde han inte avsluta matchen, så det slutade med att han clownade runt resten av fighten. jag menar folk tyckte han dominerade fighten för han gick fram o fick in sina lowkicks? ja det gjorde shogun också men då var det alldeles för lite för att vinna men när silva gör det så "dominerar" han sina motståndare
Eh, såg du hur Maias ansikte såg ut efter matchen? Hur gjorde han det; blåste han hårt på honom eller?
Han avslutade antagligen inte matchen (och inside mma bl a håller med mig) pga att han körde slut på sig själv emotionellt de första ronderna och gjorde av med allt adrenalin typ. Sen fick han ngn lätt smäll av Maia i 4:e och körde på det säkra.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.