Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
här jao http://www.persiiden.tk/
http://www.veetle.com/index.php/channel/view#4cfbe2c748895
Där har ni en annan.
Shysst grabbar :thumbup:
Alves är på hugget än så länge!
Här köper man matchbiljett på csports.se och så är det knas och NBA visas istället för UFC när man klickar på start... värt att stanna uppe för... not!
Här köper man matchbiljett på csports.se och så är det knas och NBA visas istället för UFC när man klickar på start... värt att stanna uppe för... not!
Jag köpte från fightplay via csport och jag får ingen stream alls varken i firefox eller IE.
Jag köpte från fightplay via csport och jag får ingen stream alls varken i firefox eller IE.
Det suger! Nu funkar iaf csports. :thumbup:
Skämt var bara förnamnet. det såg ganska lamt ut.
Nu blir det upset tror jag. josh känns laddad som fan och gsp lite darrig. kanske bara är ett spel av gsp
Usch vad jag hoppas på att GSP vinner nu! :D
Usch vad jag hoppas på att GSP vinner nu! :D
hehe, han har knappt publikstöd
GSP! GSP! GSP!
Är så jäkla taggad :D
jag är väldigt glad att det inte blev grinding i fem ronder
har inga problem med grinds bara det är dominated sådana, grinda och vinna på split decission suger dock.
har inga problem med grinds bara det är dominated sådana, grinda och vinna på split decission suger dock.
precis. är det grinding och snygg kontroll, dominanta som du skriver, så är det ok att se
skönt att han fick plåga honom i 5 ronder iaf :D
GSP visar varför han är bäst!
sanslöst bra. totalt överlägset, såg ut som en mismatch.
Får vi se GSP gå upp till middleweight och ta Silvas bälte nu :D ?
Så fruktansvärt överlägsen, fick Koscheck in ett enda bra slag ens?
nu ska han fan inte få möte kos igen iaf...
Så fruktansvärt överlägsen, fick Koscheck in ett enda bra slag ens?
1 uppercut bara vad jag kunde se iaf :D
1 uppercut bara vad jag kunde se iaf :D
och den va knappt bra
Bra match, men Bocek's triangel var min natts höjdpunkt.
panzerpig
2010-12-12, 10:40
Härligt att se Kos bli mosad i ansiktet efter allt skitsnack :)
petoria kan du söka igenom sherdog efter scorecards från maineventet. Vill se hur många jabbar GSP satte
fight of the night GSP vs KOS wtf? visst GSP gjorde en as bra match men KOS förtjänade inte det..
petoria kan du söka igenom sherdog efter scorecards från maineventet. Vill se hur många jabbar GSP satte
http://blog.fightmetric.com/2010/12/gsp-vs-koscheck-ii-fightmetric-report.html
Tyckte inte så många missade faktiskt
Gillar 2 sista ronderna :D GSP 44 slag - Koscheck 1
UFC 124 var det bästa eventet på länge! Prelimsen var riktigt grymma med. Fan vad nöjd man är med att GSP brutalspöade koscheck.
Hahha faan va skönt !!!
Tror faan inte GSP ville knocka ut Kosheck, tror han ville mosa sönder hans ansikte i 5 ronder.. Långt å smärtsamt :D
Så skönt att inte kosheck hade mycket att ge, men han klarade ju att stå imot många take downs samt att komma på fötterna snabbt. Det var väll typ det ända som han va bra på, sen att han har bra kondis är väll det som räddade han overall.
Pd
Nu tänkte jag vara lite kontroversiell och försöka argumentera att;
Koscheck kommer slå GSP
Utan något tvivel överhuvudtaget, GSP är en av sportens mest effektiva brottare. En stabil och drivande double leg i kombination med sinnessjuk atlecitism har varit receptet i flera av hans vinster och det ger honom möjligheten att diktera precis var hans strider tar plats. Till och med långt överlägsna strikers som Dan Hardy har blivit helt neutraliserade i de område av MMA där de är bäst, då de hela tiden tänker på nertagningen.
Detta attribut har gett GSP en vansinnig fördel och gjort honom till en av sportens mest överlägsna champions.
Men så har vi Josh Koscheck. En av MMA's mest dekorerade brottare någonsin. Wiki kan leverera det bättre än jag:
"As a senior at Waynesburg Central High School, Koscheck finished second in the 1997 Pennsylvania State Wrestling Championships.In 2001, he went 42-0 and was the NCAA Division I National Champion in the 174-pound weight class. Koscheck was also a four-time Division I All-American (4th, 2nd, 1st, and 3rd) and the 11th four-time Pennsylvania State Athletic Conference (PSAC) Champion. He was honored as the PSAC Wrestler of the Year three times and was twice named the Eastern Wrestling League Wrestler of the Year."
Och med den här talangen i bagaget gjorde Josh ett namn för sig själv i UFC...
Men så rullade 2006 in. Koscheck blev en del av American Kickboxing Academy och började stå upp med folk, med goda resultat dessutom. Inte snart därefter möttes de båda för första gången och som Koscheck själv uttryckte det:
"I think the first time me and Georges faced off, I think mentally I was all 'this guy is a karate guy.' I didn't believe he could possibly take me down. I didn't think that was an option. Throughout my camp my mental game was work on my stand-up, work on my stand-up, because this guy isn't going to be able to take me down."
Koscheck visade förvisso i fighten att han kan ta ner GSP också, men han var inte alls beredd på hur fighten skulle ta form, vilket också ledde till slutresultatet. Josh lärde sig dock inte sin läxa, utan fortsatte att stå upp med sina motståndare, återigen med goda resultat... tills Paulo Thiago beslutade sig för att leverera en av de vackraste och mest vältajmade uppercutsen i MMA-historia. Tätt följt av en vänsterkrok mot Koschecks redan knockade skalle och sakta föll hans handlingsförlamade kropp ner mot marken, släpandes på hans drömmar om ytterliggare ett försök på titeln.
Men förlusten gav Koscheck något tillbaka. Insikten att hans styrka är och alltid kommer vara hans brottning. Insikten att kickboxning för en elitbrottare som Josh inte ska vara mycket mer än ett sätt att sätta upp nertagningar och hålla motståndarna gissandes.
Det var inte vackert, men det var effektivt. Joshs vinst mot Paul Daley var en lay 'n pray-fest där, om hans förbannat fula frisyr inte avslöjat honom, Josh lika gärna hade kunnat vara sin lagkamrat Jon Fitch. Josh gjorde samma sak mot Daley som han gör nu. Han pratade vitt och brett om hur han skulle stå mot Daley, precis som han nu säger i intervjuer att han vill använda sin brottning för att neutralisera GSPs nertagningar och sen knocka honom stående.
Detta är, naturligtvis, skitsnack av sällan skådad rang och bara mind games. Jag kan sätta mitt ofödda (tja... till och med o-planterade!) barn på att Josh Koscheck knappt tränat någon stand up alls inför UFC 124. Han har tränat nertagningar, setups för nertagningar, nertagningsförsvar, scrambles och top control. Josh har äntligen lärt sig sin läxa och är helt ointresserad av att vinna med stil, säger han annorlunda ljuger han. Han inser att han är den enda MMA-brottaren i världen vid 170 som kan ta sig an GSPs brottning och löne-bumpen det skulle innebära att slå honom, på hemmaplan i Canada, gör det värt att spendera 25 minuter med att ligga skrev mot skrev med sin arch nemesis.
Därför kommer Kosheck vinna den 11 December.
:laugh:
panzerpig
2010-12-12, 19:16
Han hade ett rätt iaf!
"...Detta är, naturligtvis, skitsnack av sällan skådad rang och bara mind games. Jag kan sätta mitt ofödda (tja... till och med o-planterade!) barn på att Josh Koscheck knappt tränat någon stand up alls inför UFC 124. Han har tränat nertagningar, setups för nertagningar, nertagningsförsvar, scrambles och top control. Josh har äntligen lärt sig sin läxa och är helt ointresserad av att vinna med stil, säger han annorlunda ljuger han"
eternallord
2010-12-12, 20:14
:D Jag antar att de flesta förstod att jag faktiskt inte trodde att det var så fighten skulle gå, utan att om Koscheck skulle vinna var det sådär det skulle gå till. Han visade i första ronden att han hade kapaciteten att ner GSP, men han verkade tämligen ointresserad av att fullfölja någon sån gameplan.
Fighten spelade inte ut sig alls som jag trodde på riktigt dock, jag var inställd på att GSP skulle ta ner Koscheck och humpa honom i 25 minuter. Men det där var en jab-clinic av rang.
Förstår inte dom som uppskattade eventet om jag ska vara ärlig, det var utan reservering ett av de sämsta UFC-eventen jag sett i modern tid. Doomsday - Alves var, om man ser till vilka som var inblandade i fighten, ett skapligt tråkigt decision, McCorkle - Struve var som många redan nämnt ett helt absurt Co-Main event och den enda riktiga highlighten var Boceks triangel. Det är tråkigt att UFC kommer undan med ett sånt här skit-event bara för att dom har GSP i main eventet.
Lite tankar om 124.
Thiago Alves - John Howard: Thiago såg grymt bra ut. Dominerade totalt, John hade inget att sätta emot alls vilket var lite av en besvikelse. Hade förväntat mig ett riktigt krig.
Joe Stevenson - Mac Danzig: Finns inte så mycket att säga om denna. Tråkigt att Joe slocknade av något som såg ut att vara en klapp på kinden.
Jim Miller - James Oliveira: Ännu en gång, tråkigt med tidigt avslut. Skulle vilja se mer av James, sån otroligt spännande person att titta på. Hans offensiva guard är också något man sällan ser, väldigt kul.
Stefan Struve - Sean McCorkle: Vad hände med Sean? Tyckte att han såg ut att vara trött, satt där i guard och klappade på Stefans mage med hans öppna knytnävar. Kanske bara var lite passiv, vad vet jag.
George St Pierre - Josh Koschek: Precis som jag hade förväntat mig. GSP var alldeles för bra för Josh för några år sedan, och är det fortfarande. Sedan var det kul att se lite stand-up också, georges jabb var klockren, och han hade ett väldigt fint flyt med spark-kombinationerna. Synd att Josh inte kunde göra något, utan bara agerade slagdocka genom hela matchen i princip.
Sedan var det två saker jag kom att tänka på medan jag kollade på galan:
1: Ser det inte ut lite som att Georges har tecken på gyno? Tyckte allt det när han fick vaselinet insmort.
2: Fyfan vad jag skrattade när jag såg trailern om "mma fighters vs elite war fighters" - såg bara så sjukligt löjligt ut när Gonzaga och två soldater sprang mot varandra med pinnar i skogen. Såg verkligen ut som ett par random 12 åringar på youtube som lekte sagan om ringen.
Favorit i repris, Seanbaby beskriver Dan Hendersons knockout av Michael Bisping:
Going into UFC 100, Michael "The Count" Bisbing had managed to build up a full steam of douchebaggery with his pre-fight comments and dick behavior on The Ultimate Fighter reality show. The crowd was definitely not on his side.
Luckily, if this hurt Bisbing's feelings, Henderson hit him hard enough in the second round that he got to walk through a tunnel and talk to Jesus personally about it. Dan's right hand dropped him like a cartoon. He hit him so hard that even gravity got scared. Bisbing hung in mid-air for a moment while gravity screamed at inertia, "Did you see that shit!?" Then, after a high five, the two universal forces quit screwing around and yanked Bisbing's limp body into the floor.
Henderson wasn't done dominating Bisbing and gravity, though. After the man-shaped sack of bangers and mash landed, Dan flew into the air and came down on Bisbing's head with Fistos, the forbidden punch of legend. Henderson went fully horizontal with both feet in the air like some kind of maniac skydiver. If you were the greatest warrior that ever lived, came across a sleeping enemy and had six hours to plan one ultimate punch, this is the punch you would throw.
http://francisspecker.com/storage/post-images/Dan%20Henderson%20Michael%20Bisping%20115.jpg?__SQ UARESPACE_CACHEVERSION=1247564637477
Härligt text!
http://img443.imageshack.us/img443/9417/kosforever.jpg
Doctor Snuggles
2010-12-13, 01:35
Så går det när en smart, taktisk, talangfylld fighter börjar träna med en av världens bästa boxningscoacher: death by jabs.
Landade inte den andra kanadicken också en massa jabbar?
Koscheck skulle aldrig trashtalkat Jabba The St. Pierre.
Doctor Snuggles
2010-12-13, 02:23
Koscheck skulle aldrig trashtalkat Jabba The St. Pierre.
Hans öga pulserar hela vägen till banken.
Hans öga pulserar hela vägen till banken.
Var ganska allvarligt, cred till han för att han fortsatte 4 ronder med den skadan
http://sports.espn.go.com/extra/mma/news/story?id=5912299
Vad ska man säga.. Det verkar som att Koscheck fick kalla fötter innan matchen. Han såg ju livrädd ut.
Skönt när trashtalkarna får pisk!
GSP vs Silva - Give us!
Gick in på GSPs wikipedia och blev mött av typ 10 olika, "fighter of the year" från olika tidningar osv, sen gick jag in på Silvas och där fanns inte en enda. Vem är det egentligen som är p4p #1?
GSP vs Silva - Give us!
Skulle vara en sjuk match. Frågan är om UFC vill att en av deras superstjärnor ska förlora.
Doctor Snuggles
2010-12-13, 14:48
Skulle vara en sjuk match. Frågan är om UFC vill att en av deras superstjärnor ska förlora.
Kan de tjäna tillräckligt mycket pengar på det så.
Var ganska allvarligt, cred till han för att han fortsatte 4 ronder med den skadan
http://sports.espn.go.com/extra/mma/news/story?id=5912299
http://desmond.yfrog.com/Himg615/scaled.php?tn=0&server=615&filename=dekk.jpg&xsize=640&ysize=640
När man ser mma med flickvännen så får man så många nya syner på det hela, hon tyckte allvarligt att GSP-Koscheck var en ganska jämn match för att även om GSP var duktig på att ge stryk så var ju Koscheck jätteduktig på att ta stryk.
När man ser mma med flickvännen så får man så många nya syner på det hela, hon tyckte allvarligt att GSP-Koscheck var en ganska jämn match för att även om GSP var duktig på att ge stryk så var ju Koscheck jätteduktig på att ta stryk.
tja, en decission är aldrig helt ojämn, är man "överlägsen" men ändå inte lyckas knocka sin motståndare efter 25 minuters stående kamp..nja
två överlägsna:
Silva vs griffin
brock vs mir 2
Med resonemanget ovan bör ju chael sonne varit totalt överlägsen silva, men förlorade ändå, konstigt.
Hon har väl inte helt fel
Är man överlägsen på riktigt slår man ut eller submittar sin motståndare. Känns som man bara har ett taktiskt övertag om man satsar på decissionvinst.
Doctor Snuggles
2010-12-13, 17:02
tja, en decission är aldrig helt ojämn, är man "överlägsen" men ändå inte lyckas knocka sin motståndare efter 25 minuters stående kamp..nja
två överlägsna:
Silva vs griffin
brock vs mir 2
Med resonemanget ovan bör ju chael sonne varit totalt överlägsen silva, men förlorade ändå, konstigt.
Är man överlägsen på riktigt slår man ut eller submittar sin motståndare. Känns som man bara har ett taktiskt övertag om man satsar på decissionvinst.
Beror förstås på hur man definierar överlägsen. Men faktum är att GSP är mer riskmedveten än ngt annat. Även om det bara är en 5% chans att Kos skulle knockat honom om han gått in "for the kill", så är det fortfarande en chans som han inte är villig att ta, uppenbarligen. Kollar man sedan på fightmetrics så får man en tydligare bild av hur dominant GSP var:
Särskilt rund 4 är lol, är en 20-1 ratio av signifikanta träffar inte överlägset? Eller i procent - GSP träffade Kos 20000% ggr mer än vice versa.;)
Doctor Snuggles
2010-12-13, 17:04
Ja, man får en syn av att din flickvän inte kan ett jota om mma/boxning/kampsporter. :D
två överlägsna:
Silva vs griffin
brock vs mir 2
Nä jag tycker inte att hon hade fel, Koscheck var jätteduktig på att ta stryk men att säga att matchen var jämn när det enda offensiva Koscheck gjorde var att skalla GSP:s näve är ju att ta i litegrann.
Angående Sonnen-Silva så var ju Sonnen helt överlägsen men förlorade trots det, inte jätte konstigt i MMA tycker jag.
Doctor Snuggles
2010-12-13, 17:09
Nä jag tycker inte att hon hade fel, Koscheck var jätteduktig på att ta stryk men att säga att matchen var jämn när det enda offensiva Koscheck gjorde var att skalla GSP:s näve är ju att ta i litegrann.
Angående Sonnen-Silva så var ju Sonnen helt överlägsen men förlorade trots det, inte jätte konstigt i MMA tycker jag.
Nej, Sonnen var inte överlägsen. Silva gick kontinuerligt efter en sub på marken, och stående så var det alldeles för kort tid för att bedöma ngt då Sonnen smart nog pressade och tog ner nästan direkt, och dessutom så fick Silva in några slag som skadade Sonnen och ett som nästan knockade honom.
Det är väldigt svårt att få in en "tursubmission" - antingen är Silva bra på subbar, eller/och så är Sonnen dålig på försvar, i endera fall så innebär det att han inte var överlägsen.
Hej vi heter Jense.
BJJ SM var skitdåligt arrangerat. Du missade inget.
delta_mats
2010-12-13, 17:26
Nej, Sonnen var inte överlägsen. Silva gick kontinuerligt efter en sub på marken, och stående så var det alldeles för kort tid för att bedöma ngt då Sonnen smart nog pressade och tog ner nästan direkt, och dessutom så fick Silva in några slag som skadade Sonnen och ett som nästan knockade honom.
Det är väldigt svårt att få in en "tursubmission" - antingen är Silva bra på subbar, eller/och så är Sonnen dålig på försvar, i endera fall så innebär det att han inte var överlägsen.
Jojo, men en fighter kan ju vara överlägsen sin motståndare tills han förlorar. Dvs åka på en sub eller bli knockad. Det är vägen dit som avgör om man är överlägsen eller ej. Sonnen ledde stort och hade vunnit klart om han inte blivit submittad.
WAR KOS!
Hoppas han "motorboatar" GSP's ass 2011!
Kan de tjäna tillräckligt mycket pengar på det så.
Själva matchen i sig skulle troligtvis dra enorma summor med pengar. Men sedan är frågan om UFC inte tjänar mer pengar i längden på att inte ha matchen. En del av hypen runt GSP och Silva är ju att de har grymma streaks och fortsätter att dominera allt motstånd.
Jag tycker nog att Sonnen var överlägsen. Han fick matchen dit han ville, hade top-position genom i princip alla fem ronder, fler takedowns, var aldrig riktigt hotad på marken, och plockade mycket mer poäng än Silva. Tyckte inte alls Silva var särskilt aktiv på marken. Något halvdant submissionförsök lite här och där kanske, inget som jag ansåg vara ett direkt hot mot Sonnen. Tills triangeln i sista ronden, då.
BJJ SM var skitdåligt arrangerat. Du missade inget.
Fan, det är så synd att inte arrangörerna kan göra saker bättre, känns som vissa sporter bara står stilla och stampar på samma gamla 90-tals nivå.
Doctor Snuggles
2010-12-13, 18:35
Jag tycker nog att Sonnen var överlägsen. Han fick matchen dit han ville, hade top-position genom i princip alla fem ronder, fler takedowns, var aldrig riktigt hotad på marken, och plockade mycket mer poäng än Silva. Tyckte inte alls Silva var särskilt aktiv på marken. Något halvdant submissionförsök lite här och där kanske, inget som jag ansåg vara ett direkt hot mot Sonnen. Tills triangeln i sista ronden, då.
Som sagt, vad jag förstår så går det inte riktigt att få till en tursubmission. Hur kan ngn anses vara överlägsen om han förlorar matchen pga antagligen motståndarens skicklighet, sin egen brist på sådan, eller en kombination av båda, oavsett om det sker i första ronden eller sista?
Vad man kan säga är att Sonnen poängmässigt dominerade fighten fram tills han förlorade. Det är inte samma sak som att vara överlägsen.
Beror förstås på hur man definierar överlägsen. Men faktum är att GSP är mer riskmedveten än ngt annat. Även om det bara är en 5% chans att Kos skulle knockat honom om han gått in "for the kill", så är det fortfarande en chans som han inte är villig att ta, uppenbarligen. Kollar man sedan på fightmetrics så får man en tydligare bild av hur dominant GSP var:
Särskilt rund 4 är lol, är en 20-1 ratio av signifikanta träffar inte överlägset? Eller i procent - GSP träffade Kos 20000% ggr mer än vice versa.;)
Så på tjugo slag i en rond lycka han inte slå ut sin motståndare. Det är jävligt smart sätt att fightas på, men sjukt tråkigt. Det känns bara som gsp är rädd för att få lite stryk själv. För hos en fighter borde väl en KO där man får ett par smällar väga tyngre än en decision där man bara machedar i hela fighten. Fegt, som vi också kan kalla smart. Jag gillar att fighters är smarta och tekniskt duktiga. men när match efter match går till decision, för att man är "smart och duktig" är bara BS.
Många av mästarna är rädda om sina bälten, det blir för tråkigt och återhållsamt
Gsp hade 4 decision av 17 matcher innan han blev champ.
De senaste 6 matcherna som mästare har han 4 decisionvinster.
Doctor Snuggles
2010-12-13, 18:40
Så på tjugo slag i en rond lycka han inte slå ut sin motståndare. Det är jävligt smart sätt att fightas på, men sjukt tråkigt. Det känns bara som gsp är rädd för att få lite stryk själv. För hos en fighter borde väl en KO där man får ett par smällar väga tyngre än en decision där man bara machedar i hela fighten. Fegt, som vi också kan kalla smart. Jag gillar att fighters är smarta och tekniskt duktiga. men när match efter match går till decision, för att man är "smart och duktig" är bara BS.
Många av mästarna är rädda om sina bälten, det blir för tråkigt och återhållsamt
Gsp hade 4 decision av 17 matcher innan han blev champ.
De senaste 6 matcherna som mästare har han 4 decisionvinster.
Tråkigt, måhända, men det är en helt annan femma.
Jag tyckte faktiskt det för en gångs skull var rätt underhållande, trots att det var rätt repetitivt. Om inte annat så var det, som Rogan sade, en uppvisning på hur effektiv jabben kan vara i mma.
Doctor Snuggles
2010-12-13, 18:42
Jojo, men en fighter kan ju vara överlägsen sin motståndare tills han förlorar. Dvs åka på en sub eller bli knockad. Det är vägen dit som avgör om man är överlägsen eller ej. Sonnen ledde stort och hade vunnit klart om han inte blivit submittad.
Som jag redan tidigare sagt när diskussionen var på tapeten så blir det en semantisk fråga. Enligt mig så rimmar det illa med hur överlägsen definieras om man ger det ett vilkor typ "han skulle knockat honom, om inte".
Är man överlägsen så blir man inte subbad, punkt. Eftersom han blev subbad så var han ej heller "överlägsen fram tills". Uppenbarligen så var han inte skicklig nog att undvika subben innan matchens slut. Not överlägsen.
Man måste se matchen i sin helhet - det är det enda som är relevant i sammanhanget.
hahavaffan
2010-12-13, 18:46
Så jävla gött att trash-Kosch fick så gött med spö. Sjukt av honom att orka fortsätta, många andra hade ju gett upp efter andra-tredje ronden.
Som sagt, vad jag förstår så går det inte riktigt att få till en tursubmission. Hur kan ngn anses vara överlägsen om han förlorar matchen pga antagligen motståndarens skicklighet, sin egen brist på sådan, eller en kombination av båda, oavsett om det sker i första ronden eller sista?
Vad man kan säga är att Sonnen poängmässigt dominerade fighten fram tills han förlorade. Det är inte samma sak som att vara överlägsen.
Man kan väl se det som ett snedsteg för Sonnens del, eftersom att Anderson inte hade kunnat hota med något submissionförsök på de första 4 ronderna. Och bara för att man förlorat en match, betyder det inte per automatik att man inte kan ha dominerat vissa delar av matchen. Eftersom att han vann stort på poäng fram tills den sista minuten, kan man då också säga att han dominerade - fram tills dess att han blev submittad.
Doctor Snuggles
2010-12-13, 19:05
Man kan väl se det som ett snedsteg för Sonnens del, eftersom att Anderson inte hade kunnat hota med något submissionförsök på de första 4 ronderna. Och bara för att man förlorat en match, betyder det inte per automatik att man inte kan ha dominerat vissa delar av matchen. Eftersom att han vann stort på poäng fram tills den sista minuten, kan man då också säga att han dominerade - fram tills dess att han blev submittad.
Dominerade, ja, överlägsen, nej. Sen så tror jag iof att Silva med avsikt väntade till sista ronden för att det skulle bli spännande, som kanske bekant redan. :D
Han verkade försöka misstänkt lite att smälla på en sub innan, och sen att han gick in i sin gi. I smell a brazilian jutsu rat!
Tråkigt, måhända, men det är en helt annan femma.
Jag tyckte faktiskt det för en gångs skull var rätt underhållande, trots att det var rätt repetitivt. Om inte annat så var det, som Rogan sade, en uppvisning på hur effektiv jabben kan vara i mma.
De kan ju också bero på att han får bättre motståndare !!!
Pd
Dominerade, ja, överlägsen, nej. Sen så tror jag iof att Silva med avsikt väntade till sista ronden för att det skulle bli spännande, som kanske bekant redan. :D
Han verkade försöka misstänkt lite att smälla på en sub innan, och sen att han gick in i sin gi. I smell a brazilian jutsu rat!
Noguiera-style! :D
eternallord
2010-12-13, 19:23
Finns väl inget som är så dominerande i en fight som att få någon att klappa. Personen i fråga ber ju i princip om att få sitt liv besparat, mer dominerad kan man nog inte bli.
Jo, det är sant. Väntade han till sista minuten med mening, så är han ett jävla geni alltså. :D
Vad tror ni om WEC 53 då? Jag tror verkligen det kan bli ett av de bästa om inte det bästa eventet detta året. Riktigt bra matcher! :thumbup:
Tycker bara det är skoj att Silva och GSP tar MMA som en idrott. Det går bara ut på att vinna.
Ska man slå dom får man bli bättre smartare etc etc. På det sättet utvecklas sporten och utövarna.
Tycker bara det är skoj att Silva och GSP tar MMA som en idrott. Det går bara ut på att vinna.
Ska man slå dom får man bli bättre smartare etc etc. På det sättet utvecklas sporten och utövarna.
+1
Sen tror jag inte en sekund på att A. Silva väntade med flit. Chael Sonnen visade receptet på att slå Anderson Silva. Det räckte inte hela vägen men visade klart och tydligt att det går att göra precis så.
GSP vs Silva är olönsamt för att det är EN superfight istället för TVÅ. Jag hoppas fortfarande på att det kommer att ske men då vill nog Dana ha en mediavänlig efterträdare på WW-tronen först, speciellt då GSPs camp vid flera tillfällen har sagt att om GSP går upp en viktklass så är det för att stanna där.
GSP skulle nita Silva. Sonnen style.
Jag är övertygad om att Silva inte har riktigt så dålig brottning som han visade upp i matchen mot Chael. Han kändes otroligt slarvig och allmänt ofokuserad. Men sen är Anderson min absoluta favorit, så.. :D
Såg nyss detta klippet. Leo Santos vinner mot GSP med flying armbar!
VCLoV40jDKM
Kung atlas
2010-12-13, 21:51
Så jävla gött att trash-Kosch fick så gött med spö. Sjukt av honom att orka fortsätta, många andra hade ju gett upp efter andra-tredje ronden.
+1 på den. Har aldrig gillat Kosch
delta_mats
2010-12-13, 22:35
Som jag redan tidigare sagt när diskussionen var på tapeten så blir det en semantisk fråga. Enligt mig så rimmar det illa med hur överlägsen definieras om man ger det ett vilkor typ "han skulle knockat honom, om inte".
Är man överlägsen så blir man inte subbad, punkt. Eftersom han blev subbad så var han ej heller "överlägsen fram tills". Uppenbarligen så var han inte skicklig nog att undvika subben innan matchens slut. Not överlägsen.
Man måste se matchen i sin helhet - det är det enda som är relevant i sammanhanget.
Nej jag anser att du har fel. Och det är pga att det handlar om fighting, där oväntade ting kan ske. Dvs du kan få kopiöst med stryk men med lite tur ändå vinna via knock eller submission, att man i slutändan lyckas vinna betyder inte att man plötsligt suddar ut det som skett i 4 1/2 rond innan. Men det är också det som är charmen med fighting.
Går ut på att vinna ja, men vad hade hänt om domarna dömt till koschecks fördel?
Rua blev ju buttfuckad i match 1 mot macheda, nam phan blev lika blåst på segern han, var det utmärkt strategi också? Alla vet att domarna kan dömma rent åt helvete ibland.
Jag håller med, som sagt, att GSP är jävligt smart i sitt sätt att slåss eftersom han vinner varje match han går. Men det är skittråkigt. Han sa på presskonferensen att han försökte slå ut Josh med vänsterkrokar och sparkar. Jag själv tyckte inte hans KO försök var särskilt helhjärtade, såg ut som han var rädd för att satsa.. och det var tråkigt för mig som fan att kolla på jämfört med en ko i fjärde.
Silva är rankad så högt för han har överlägsen striking och för han knockat sina motståndare eller iaf nött ner dom stående för att submitta, inte för det han gjorde mot Maia, och det är sådant fegspel jag snackar om som är såå tråkigt att kolla på
nmanradnävna
2010-12-13, 23:22
Nej jag anser att du har fel. Och det är pga att det handlar om fighting, där oväntade ting kan ske. Dvs du kan få kopiöst med stryk men med lite tur ändå vinna via knock eller submission, att man i slutändan lyckas vinna betyder inte att man plötsligt suddar ut det som skett i 4 1/2 rond innan. Men det är också det som är charmen med fighting.
Håller med. Förstår inte hur du tänker Snuggles. Kan ingen fighter vara överlägsen? Är det fightern som avslutar fightern som är den överlägsne oavsett hur fan de tidigare ronderna har sett ut?
Du ser en fight och de två första ronderna så blir den ene fightern totalt överkörd på alla sätt och vis. Då sitter inte du och tänker "han dominerar, han är överlägsen" Utan du tänker "jag undrar hur fighten avslutas för det är först då jag vet vem som dominerade de här ronderna" ?
Jag försöker bara förstå
Går ut på att vinna ja, men vad hade hänt om domarna dömt till koschecks fördel?
Då hade det varit ett felbeslut av domarna och visst det kan ske. Tråkigt eller inte så tycker jag inte man kan kräva mer av GSP än att försöka vinna. Han är rankad som en top-fighter för att han vinner matcher. Han kan inte riskera det för att underhålla.
Stefan J
2010-12-13, 23:43
Håller med. Förstår inte hur du tänker Snuggles. Kan ingen fighter vara överlägsen? Är det fightern som avslutar fightern som är den överlägsne oavsett hur fan de tidigare ronderna har sett ut?
Du ser en fight och de två första ronderna så blir den ene fightern totalt överkörd på alla sätt och vis. Då sitter inte du och tänker "han dominerar, han är överlägsen" Utan du tänker "jag undrar hur fighten avslutas för det är först då jag vet vem som dominerade de här ronderna" ?
Jag försöker bara förstå
Så en 10000-meterslöpare som leder överlägset fram till sista varvet men sedan kroknar är egentligen bättre än sin konkurrent som sprang förbi honom på upploppet? Jag förstår vad du menar, men den som vinner en match är alltid bättre än sin konkurrent. Den dagen i alla fall.
Hade varit så fint om GSP bytt stance efter två ronder och jabbat likadant på det andra ögat.
nmanradnävna
2010-12-13, 23:53
Så en 10000-meterslöpare som leder överlägset fram till sista varvet men sedan kroknar är egentligen bättre än sin konkurrent som sprang förbi honom på upploppet? Jag förstår vad du menar, men den som vinner en match är alltid bättre än sin konkurrent. Den dagen i alla fall.
Väldigt tydligt exempel men nu handlar det ändå om fighting. Och nu drar du in vem som är bättre än vem och där håller jag med fullständigt. Den som vinner fighten är givetvis alltid den bättre fighten, hur vinsten än arbetades fram.
Hade varit så fint om GSP bytt stance efter två ronder och jabbat likadant på det andra ögat.
Såg nyss detta klippet. Leo Santos vinner mot GSP med flying armbar!
Det är egentligen ingen flying armbar. Han hoppar in i en guard och drar ner honom och går snabbt över på armlåset. Men det är väldigt lite skillnad egentligen..
76bEAM5MjrQ
eternallord
2010-12-14, 00:19
Mycket P4P-tjafs nu efter GSPs fight. Jag ser det såhär:
1# P4P athlete: GSP
1# P4P martial artist: A. Silva
1# P4P fighter: Fedor Emelianenko
Det krävs väl någon sorts motivering också antar jag. Men som jag ser det, GSP är en poängfighter. Han är sportens yttersta produkt, som med välplanerade strateger och tränare och en kalkylerad gameplan hittar varje motståndares svaghet och utnyttjar denne mot honom för att riskera sig själv så lite skada som möjligt och säkra vinsten. Han är frustrerande bra på det han gör, men det blir bitvis intetsägande eftersom det ibland saknar djup. På så vis är Anderson Silva lite av en antagonist. Han verkar inte överdrivet intresserad av kändisskapet och hela UFC-maskineriet, men han är en martial artist utan dess like. Med detta menar jag att han tycks, till skillnad från många av sportens "atleter", vara väldigt genuint förälskad i mekaniken bakom man-to-man-combat. De många olika former och uttryck det tar sig, de tekniker som används, varför och hur. Han nöter inte tvunget uteslutande det som kommer ge honom lättast vinster i octagonen, utan tränar capoeira och andra abstrakta kampkonster och väver in dom i sitt spel vilket i mina ögon separerar honom på många sätt från GSP.
Sen har vi Fedor Emelianenko. Uppenbarligen inte det minsta intresserad av kändisskap och glamour och dessutom enligt eget utsago inte speciellt intresserad av sporten heller. Men jävlar vad han kan slåss. Jag tog mig friheten att räkna ut avslutnings-procenten alla tre fighters har vilket gav mig följande:
GSP: 57%
A. Silva: 65%
Fedor: 74%
Jag reserverar mig för slarvfel och det ska noteras att GSP troligtvis har haft tuffast motstånd kontinuerligt genom sin karriär, men siffrorna är ändå talande tycker jag. Fedor är inte en poäng-fighter, Fedor är inte intresserad av att hitta någon spirituell kontakt mellan sig själv och sina tekniker, Fedor går in för att avsluta sin motståndare, period. Om det sen råkar bli med en armbar, kimura, KO eller vad det nu kan vara så ju tidigare och smidigare desto bättre. Detta för mig definierar Fedor som världens P4P bästa fighter.
Pound for pound, så är det störst risk att du dör, om det är Fedor du hamnar i slagsmål med.
I SAW him and... DABOWL
BV4yGT_2-Rk
Doctor Snuggles
2010-12-14, 01:43
Undrar varför det heter "punchers chance" och inte "grapplers chance" då?
Doctor Snuggles
2010-12-14, 01:48
Jag försöker bara förstå
Dominera och vara överlägsen är inte samma sak, återigen.
Vinner man, och samtidigt dominerar inom alla områden som är relevant för matchen så är man överlägsen, inte svårare än så. Silva var överlägsen mot Forrest, t.ex. GSP var överlägsen mot Kos, men dominerade inte alla aspekter (hade problem att ta ner honom till en början t.ex.).
Sonnen dominerade till synes Silva på marken, tills han inte längre gjorde det, utan förlorade. Ergo, inte överlägsen. Silvas vinst var dock, uppenbarligen, inte överlägsen.
Doctor Snuggles
2010-12-14, 01:57
Jag är övertygad om att Silva inte har riktigt så dålig brottning som han visade upp i matchen mot Chael. Han kändes otroligt slarvig och allmänt ofokuserad. Men sen är Anderson min absoluta favorit, så.. :D
Jag har fått intrycket av att brassarna är lite nonchalanta mot wrestlers i allmänhet, och typ likt Fedor tycker att deras träning är den bästa. Även om det finns exempel på riktigt bra tdd-brassar, så är nog riktigt bra wrestlers lite deras akilleshäl. Därför blir det riktigt intressant att se hur bra JDS kommer klara sig mot Cain.
Feijau stuffade t.ex. King Mo rätt bra, men sen så är kanske inte Mo en Cain.
Mycket P4P-tjafs nu efter GSPs fight. Jag ser det såhär: Text...[/B]
Kul med lite ett lite längre argument :) Jag håller med dig i det du skriver. Det hade varit så jävla kul att få se Fedor härja runt lite i UFC. Helst skulle jag se han starta en bit från toppen och jobba sig genom några matcher innan han fick pröva sig på Cain.
delta_mats
2010-12-14, 08:06
Dominera och vara överlägsen är inte samma sak, återigen.
Vinner man, och samtidigt dominerar inom alla områden som är relevant för matchen så är man överlägsen, inte svårare än så. Silva var överlägsen mot Forrest, t.ex. GSP var överlägsen mot Kos, men dominerade inte alla aspekter (hade problem att ta ner honom till en början t.ex.).
Sonnen dominerade till synes Silva på marken, tills han inte längre gjorde det, utan förlorade. Ergo, inte överlägsen. Silvas vinst var dock, uppenbarligen, inte överlägsen.
Du anser att man måste vinna en match för att överhuvudtaget kunna varit överlägsen, medan jag menar att man kan vara överlägsen tills man möjligen blir knockad eller submittad. Respekterar din åsikt:).
I SAW him and... DABOWL
BV4yGT_2-Rk
WAR KOS!
Motorboat das ass for us in 2011!(eller 2012, 2013, 2014...etc)
Du är optimist iaf Kwon det ska ingen ta ifrån dig :D
Du är optimist iaf Kwon det ska ingen ta ifrån dig :D
:D :thumbup:
GSP slog två BJ penn.. SAMTIDIGT! Han måste vara p4p #1.
The UFC is in Brazil about to bring us some big news.
The press conference will stream at this link:
http://cdn.upx.net.br/listen/00249.wmx
nmanradnävna
2010-12-15, 17:03
The UFC is in Brazil about to bring us some big news.
The press conference will stream at this link:
http://cdn.upx.net.br/listen/00249.wmx
Vet du vilken tid det drar igång? *popcorn*
Om dom ordnar en gala i Brasilien kan dom fan få ihop det fetaste UFC kortet någonsin med alla grymma brassar
Vet du vilken tid det drar igång? *popcorn*
Om dom ordnar en gala i Brasilien kan dom fan få ihop det fetaste UFC kortet någonsin med alla grymma brassar
Ingen aning faktiskt, tror bara det är några minuter kvar
Ja det hade varit ett sjukt kort! :D
Skulle vara det grymmaste kortet.
Huvudmatch: Anderson mot Mauricio, BO-YAH!
Hur öppnar ni länken? Med vilket program?
Edit: Nvm, fick upp skiten med VLC.
Hur öppnar ni länken? Med vilket program?
Windows Media Player
"White promises it'll be a major event with some of the organization's top fighters, including a lineup that could be populated primarily by Brazilian-born fighters."
Annan länk: http://www.redetv.com.br/esportes/Noticia.aspx?16,2,203833,16,-UFC-anuncia-retorno-ao-Brasil-assista-ao-vivo
Hör ni något ljud just nu? Min är helt tyst. Massa highlights på någon tv.
Hör ni något ljud just nu? Min är helt tyst. Massa highlights på någon tv.
Denna funkade bättre för mig: http://www.redetv.com.br/esportes/Noticia.aspx?16,2,203833,16,-UFC-anuncia-retorno-ao-Brasil-assista-ao-vivo
nmanradnävna
2010-12-15, 17:32
Någon som sett vilka fighters som sitter där än? Har för kass kvalle :P
Neeej översätt inte skiten på brasilianska !!! Neeeeej
Tack för länken Petoria!
Så har dom dubbat Dana whites med portugisisk röst, förjävligt! :D
Anderson, Aldo och Shogun på en av sidorna iallafall.
Någon som sett vilka fighters som sitter där än? Har för kass kvalle :P
Neeej översätt inte skiten på brasilianska !!! Neeeeej
Är väl Aldo, Shogun och Anderson Silva, tror jag iaf :D
Gött, andra länken var på engelska. Tackar!
Någon på sherdog skrev att borgmästaren precis sa att de ville ha en octagon på copacabana beach :D
nmanradnävna
2010-12-15, 17:48
Borgmästaren verkar vara en riktig lustigkurre
Jävlar vad jag hade garvat om kimura helt plötsligt flikar in med "Alexander Gustafsson, what do you think of him?"
nmanradnävna
2010-12-15, 18:27
Nu har vi sett 15 olika staredowns med Silva vs Belfort också :thumbup:
Encounters with GSP
http://s6cn0w.bay.livefilestore.com/y1pv9Kab-k_bIamaW9YcvKRCOvBe-8IF5oTHT6kRZ0Rya1LWHi9kbhjzV6OX7hQqC4RlgKsM7X15pZc 7B1R49fDqGYFKjAteYG5/koscheck1.jpg
Now THIS is beautiful!
http://i51.tinypic.com/sxp1yg.gif
http://1.bp.blogspot.com/_zz3p63WSXZE/TQru0-HFiPI/AAAAAAAAA_E/6Dl9rt2uGuw/s1600/12.gif
http://2.bp.blogspot.com/_zz3p63WSXZE/TQruwEee7GI/AAAAAAAAA_A/yt8S_B_0GQU/s1600/000000000000.gif
http://www.just-whatever.com/wp-content/uploads/2007/11/dancing.gif
Nitrometan
2010-12-17, 08:31
http://www.just-whatever.com/wp-content/uploads/2007/11/dancing.gif
Hahaha. Nån som vågar köra den dansen på väg in i ringen?
:)
Showtime delivers! Ska bli riktigt kul att se vad han kan göra mot toppen i UFC's LW.
lät som en amerikansk highschool-tjej när sparken kom. "oh maj gawd"
http://i51.tinypic.com/sxp1yg.gif
rätt ok spark...
http://espn.go.com/video/clip?id=5928619
video till ninjasparken. wow.
Doctor Snuggles
2010-12-17, 18:02
Hidden dragon crouching showtime showstopper kick of flashy doom!
Jävlar. Såg ut som något direkt ur en jackiechan-film! :D
Doctor Snuggles
2010-12-17, 18:58
Känns dock som han kommer få problem med Edgars stil. Ingen bra stil matchup.
nmanradnävna
2010-12-17, 19:21
Känns dock som han kommer få problem med Edgars stil. Ingen bra stil matchup.
Tur han möter Gray då :P
Den sparken var nog det coolaste jag har sett, helt sjukt... :MrT:
Doctor Snuggles
2010-12-17, 21:39
Tur han möter Gray då :P
Har jag missförstått ngt nu? Kör han inte i lightweight? Och är inte Edgar UFC:s ligthweight mästare? Ska de inte slå samman bältena?
EDIT: Jaha, Edgar ska slåss mot Maynard. Du förvirrade mig med att säga förnamnet.
eternallord
2010-12-17, 22:13
Alltså... det är bitterljuvt att WEC försvinner. Jag har tjatat länge om att dessa grabbar ska få the recognition som dom förtjänar osv, men fan, VARTENDA WEC-event jag sett sen jag började kolla på det regelbundet har levererat.
Pettis - Henderson var bland det bästa jag någonsin sett och den där sparken på slutet, vad ska man säga... fick en tår av lycka i ögonvrån.
Hatten av för WEC, underhållningsmässigt världens bästa MMA-organisation någonsin.
Edit: för övrigt min röst för Fight of the Year....
nu så
LH7oRb5Knjc
d ro ol
nu så
LH7oRb5Knjc
d ro ol
Anderson Silva har fått en lättvikts copy-cat. Helt otroligt snyggt, vilket konstnär!
Fajerfajtern
2010-12-17, 23:12
Gammalt Hapkido-move att ta ett steg på väggen... Coolt att det funkade!
nu så
LH7oRb5Knjc
d ro ol
Bara jag som tror han får idén av ben när han ser försök/början av en pushaway superman punch?
Fy fan vad grym LW divisionen i UFC är nu *drool*
1. Frankie Edgar
2. Gray Maynard
3. Anthony Pettis
4. George Sotiropoulos
5. BJ Penn
6. Jim Miller
7. Kenny Florian
8. Clay Guida
9. Melvin Gulliard
10. Dennis Siver
11. Evan Dunham
12. Charles Oliveira
13. Sean Sherk
14. Takanori Gomi
15. Ben Henderson
16. Joe Lauzon
17. Kurt Pellegrino
18. Edson Barboza
19. Mark Bocek
20. Jonathan Brookins
Hittade listan i en tråd på sherdog, det fattas nog några namn men fy fan vad många bra fighters där är nu!
Doctor Snuggles
2010-12-18, 00:39
Alltså... det är bitterljuvt att WEC försvinner. Jag har tjatat länge om att dessa grabbar ska få the recognition som dom förtjänar osv, men fan, VARTENDA WEC-event jag sett sen jag började kolla på det regelbundet har levererat.
Pettis - Henderson var bland det bästa jag någonsin sett och den där sparken på slutet, vad ska man säga... fick en tår av lycka i ögonvrån.
Hatten av för WEC, underhållningsmässigt världens bästa MMA-organisation någonsin.
Edit: för övrigt min röst för Fight of the Year....
Tänk så här: Nu kommer alla UFC event vara åtminstone hyffsade, då det kommer vara några småkillar med varenda gång.
Tänk så här: Nu kommer alla UFC event vara åtminstone hyffsade, då det kommer vara några småkillar med varenda gång.
Hoppas de inte får "the jitters" nu bara.
Något jag tycker mig ha sett är något slags rädsla över att förlora i UFC. Man siktar mer på att inte förlora än att vinna. De i WEC har däremot alltid gått in för att vinna om de så kostar dom lite blod och blåmärken, så jag hoppas de behåller den inställningen.
clinteastwood
2010-12-18, 19:49
Nån som ska se!
e2UwO-4l8JM&feature=player_embedded#!
Vad är Technical submission och Technical decision?
ManuelFerrara
2010-12-19, 13:46
Fy fan vad grym LW divisionen i UFC är nu *drool*
1. Frankie Edgar
2. Gray Maynard
3. Anthony Pettis
4. George Sotiropoulos
5. BJ Penn
6. Jim Miller
7. Kenny Florian
8. Clay Guida
9. Melvin Gulliard
10. Dennis Siver
11. Evan Dunham
12. Charles Oliveira
13. Sean Sherk
14. Takanori Gomi
15. Ben Henderson
16. Joe Lauzon
17. Kurt Pellegrino
18. Edson Barboza
19. Mark Bocek
20. Jonathan Brookins
Hittade listan i en tråd på sherdog, det fattas nog några namn men fy fan vad många bra fighters där är nu!
För att inte tala om Donald Cerrone..
panzerpig
2010-12-19, 14:03
Snackas om att Overeem ska möta Bobby Lashley i Dream.
Känns inte som en klockren matchup..
Försöker Overeem bli champ i alla organisationer utom UFC med minsta möjliga motstånd? :)
Doctor Snuggles
2010-12-19, 15:03
Försöker Overeem bli champ i alla organisationer utom UFC med minsta möjliga motstånd? :)
? Bobby Lashley är knappast så värst dåligt motstånd. Han förlorade en match pga dålig cardio/uttorkning, och hans brottning kan vara en utmaning.
Overeem vill bli champ i Dream dock, och slåss mot Laschley är väl det närmsta han kommer till att slåss mot Brock utanför UFC. :D
Fedor - Bigfoot Silva till Strikeforce 30?
http://mmaweekly.com/fedor-emelianenko-vs-antonio-silva-in-the-works-for-jan-29-strikeforce-card
panzerpig
2010-12-19, 19:49
Tycker det varit mer rimligt med Overeem vs Fedor/Werdum än Lashley. Lashley är inte dålig men han har gått rätt få matcher och förlorade senast. Ska han få en titleshot då?
njae..
Nån som ska se!
e2UwO-4l8JM&feature=player_embedded#!
Bernard Hopkins: "We got a looong, loong night..." :cool::D
Tycker det varit mer rimligt med Overeem vs Fedor/Werdum än Lashley. Lashley är inte dålig men han har gått rätt få matcher och förlorade senast. Ska han få en titleshot då?
njae..
Fedor förlorade iofs sin senaste match också, så Fedor vs Bigfoot och Overeem vs Werdum känns mest rimligt
Vad är Technical submission och Technical decision?
Är väl då domaren bryter. Om du ger upp eller sover av en eller annan andledning så är det vanligt submission / knockout.
Rätta mig om jag har fel.
ManuelIT
2010-12-19, 22:04
Har följt Overeem stenhårt ett tag nu, allt ifrån hans twitter, intervjuer, hans dokumentär etc. Det intrycket jag fått är att han knappast är rädd för något motstånd och fajtas gärna så mycket som möjligt mot vem som helst.
Har följt Overeem stenhårt ett tag nu, allt ifrån hans twitter, intervjuer, hans dokumentär etc. Det intrycket jag fått är att han knappast är rädd för något motstånd och fajtas gärna så mycket som möjligt mot vem som helst.
Och det är väl inte så att han på något sätt styr helt över vilka val som kommer hans väg. Mycket som påverkar det där då det handlar om pengar och publik. Från båda håll såklart. Att sätta sin bäste gubbe mot någon som Overeem kanske sitter långt inne då det finns en risk att han förlorar, samtidigt som jag tror Overeem gärna går upp mot den andras sidan bäste man då det faktiskt finns en chans till vinst.
Att ta den enkla vägen till toppen tror jag inte många fighters vill då de likaväl som omvärlden har koll på vilka det är mer status att besegra. Men visst, ingen vill förlora...
Doctor Snuggles
2010-12-19, 22:41
njae..
Rimligt? Det är två olika organisationer. Vem han slåss med inom Dream har inget att göra med vem han slåss med inom Strikeforce.
F.ö. vore Fedor mot Silva inte helt ointressant. Ej heller mot Barnett. Förstås mot Overeem, men det får vi se om det sker. Vore också kul att se Overeem krossa Werdum.
Håller annars med om ngn skribent på sherdog om att Fedor verkar vara semi-retired, likt Couture och Hughes, d.v.s. han slåss inte så ofta och bara tar fighter när det passar honom, om alls.
panzerpig
2010-12-19, 22:51
Nej, menade inte att vara hård mot Overeem, det är väl styrelsen i organisationerna som sitter och "fegar".
Nu tycker jag att Overeem-Lashley är en loose-loose för Overeem: vinner han kommer folk gnälla på att han vann titeln mot en dålig motståndare (som jag gjorde ;)), vinner Lashley, vilket jag inte tror, om han inte kan få in en lyckoträff, så tappar Overeem mer anseende än om han förlorat mot en bättre fighter.
Sen verkar faktiskt Overeem inte vara rädd för att gå många matcher och vill slåss mot vem som helst. MEN varför inte låta honom slåss om DREAM-titeln mot en värdigare motståndare (Werdum/Fedor)?
panzerpig
2010-12-19, 22:54
Rimligt? Det är två olika organisationer. Vem han slåss med inom Dream har inget att göra med vem han slåss med inom Strikeforce.
F.ö. vore Fedor mot Silva inte helt ointressant. Ej heller mot Barnett. Förstås mot Overeem, men det får vi se om det sker. Vore också kul att se Overeem krossa Werdum.
Håller annars med om ngn skribent på sherdog om att Fedor verkar vara semi-retired, likt Couture och Hughes, d.v.s. han slåss inte så ofta och bara tar fighter när det passar honom, om alls.
Har inte stenkoll på Strikeforce och DREAM men har dom inte ett samarbete?
Lashley är alltså också med i DREAM, samma med Overeem?
Lashley slogs ju senast i SF?
Overeem är heavy weight champ i SF.
Då borde de ju kunna mötas där om titeln. Lite förvirrande. Samma fighters är med i samma organisationer?
ManuelIT
2010-12-19, 23:19
Nej, menade inte att vara hård mot Overeem, det är väl styrelsen i organisationerna som sitter och "fegar".
Nu tycker jag att Overeem-Lashley är en loose-loose för Overeem: vinner han kommer folk gnälla på att han vann titeln mot en dålig motståndare (som jag gjorde ;)), vinner Lashley, vilket jag inte tror, om han inte kan få in en lyckoträff, så tappar Overeem mer anseende än om han förlorat mot en bättre fighter.
Sen verkar faktiskt Overeem inte vara rädd för att gå många matcher och vill slåss mot vem som helst. MEN varför inte låta honom slåss om DREAM-titeln mot en värdigare motståndare (Werdum/Fedor)?
Japp, jag håller med. Det är snarare organisationerna som av diverse anledningar (risk, publicitet, pengar etc.) sätter käppar för de riktigt stora fajterna. Overeem har ju utmanat Fedor i stort sett ända sen han signa med SF. Men M1 Global som står bakom Fedor verkar ju ha fegat en del.
Förhoppningsvis så får vi väl se dom matcherna i framtiden.
Doctor Snuggles
2010-12-20, 00:59
Har inte stenkoll på Strikeforce och DREAM men har dom inte ett samarbete?
Lashley är alltså också med i DREAM, samma med Overeem?
Lashley slogs ju senast i SF?
Overeem är heavy weight champ i SF.
Då borde de ju kunna mötas där om titeln. Lite förvirrande. Samma fighters är med i samma organisationer?
De skulle ingå samarbete som inkluderade utbyte av fighters. Vet inte om de gjorde det, eller isf exakt vad det innebär.
Men i vilket fall: SF har inte enbart exlusiva kontrakt. Lashleys kontrakt löpte f.ö. ändå ut med senaste fighten. Vet inte om han förnyat det än.
Förvirrande måhända, men det är inte olympiska spelen vi snackar om - det finns inte bara en liga.
Bara för att någon är en contender i en organisation, innebär det inte att han automagiskt är det i en annan. Overeem fightas i olika organisationer eftersom det innebär fler fighter. Om du inte har märkt det innan så gör Strikeforce inte så många event per år.
EDIT: Det kanske blir som i boxning, att man har "unification-bouts" så att man kan slåss om Dream och Strikeforce bältet samtidigt?
http://tatame.com/2010/12/19/Strikeforce-planning-heavyweight-tournament-for-2011
Wow verkar som SF hw turnering kommer hända trots allt. :D
En hel del hw talang med dära.
Doctor Snuggles
2010-12-20, 14:07
http://tatame.com/2010/12/19/Strikeforce-planning-heavyweight-tournament-for-2011
Wow verkar som SF hw turnering kommer hända trots allt. :D
En hel del hw talang med dära.
schweet
Apropå utbyte mellan dream och SF så stämmer det att de har ett utbyte av fighters. Detta är jäkligt smart då det gör att det blir lättare att konkurrera med UFC.
Jag tror dock att det kan bli sjukt komplicerat när det gäller kontrakt av olika slag och mellan olika organisationer. Tänk bara på hur många länders lagar som är med i leken och hur många olika stadgar som skrivs in i olika kontrakt et c. Om det inte finns en väldigt plastisk inställning och vilja att samarbeta så blir det snabbt problem. Se på Roy Nelsons problem eller Fedor och M1. Måste vara ett helvete att vara match-maker ibland.
Jag antar att det finns någon typ av internationella kontrakts-regler, men det finns nog många tillfällen där lagar får en hierarkisk ordning (med medföljande problematik). Dessutom så lär ju vissa länder och organisationer från dessa länder helt enkelt skita i att följa reglerna.
vill se ufc köpa upp sf eller vice versa. hade varit roligt att se de bästa möta varandra.
vill se ufc köpa upp sf eller vice versa. hade varit roligt att se de bästa möta varandra.
håller med, annars kunde dom fixa något så dom bästa från både SF och UFC får möta varandra.
håller med, annars kunde dom fixa något så dom bästa från både SF och UFC får möta varandra.
Ja någon slags turnering eller liknande lite som champios leauge i fotboll. Tror samtliga hade tjänat stora pengar på det
Ja någon slags turnering eller liknande lite som champios leauge i fotboll. Tror samtliga hade tjänat stora pengar på det
Möjligtvis, men jag tror att UFC skulle riskera att förlora mer än de skulle tjäna på det. Om deras prioritet låg i att underhålla fansen så skulle det ju vara en annan femma.. :)
Och SF skulle nog inte ha råd att köpa upp en tjugondel av UFC.
Om det blir så, så blir det ju mkt roligare att kolla. =)
Möjligtvis, men jag tror att UFC skulle riskera att förlora mer än de skulle tjäna på det. Om deras prioritet låg i att underhålla fansen så skulle det ju vara en annan femma.. :)
Och SF skulle nog inte ha råd att köpa upp en tjugondel av UFC.
Det jag skrev var mer en önskan, inte en lösning.
Tror inte ufc hade förlorat på det, speciellt om ufc fighters vinner i alla klasser, för enligt dana är ufc överlägset bäst :)
måste uttrycka lite ilska över alla som kallar SFs senaste kort för bästa event 2010. Dana kan också sätta in Cain mot Chris Tucherer, Shogun mot Tito Ortiz, Silva mot vem som helst. Visst blir det roliga knockouts men det är ju sport och inte underhållning.
bottomline:
UFC = sport (eller iaf försök till sport, självklart är det lite biased)
SF = underhållning.
måste uttrycka lite ilska över alla som kallar SFs senaste kort för bästa event 2010. Dana kan också sätta in Cain mot Chris Tucherer, Shogun mot Tito Ortiz, Silva mot vem som helst. Visst blir det roliga knockouts men det är ju sport och inte underhållning.
bottomline:
SF = underhållning.
Helt rätt! Det var bland annat det som gjorde Pride underhållande i många avseenden.
ManuelFerrara
2010-12-20, 16:35
bottomline:
SF = underhållning.
Jag håller med dig. Jag själv blev väldigt avtänd av det kortet. Att man fortfarande sätter upp denna typen av matchningar är förvånande.
Det var bara ett gäng "mismatches" och detta kort var långt ifrån det bästa i år.
Tycker Dana White säger det perfekt vid 8.30 och framåt:
http://www.youtube.com/watch?v=P2iHSKxOX3w
Även om matcherna i efterhand såg ut som missmatches så var det bara bigfoot(och han förlorade ju nästan) och paul daley som var stora favoriter.
http://www.bestfightodds.com/events/335.png
Och tycker inte det är så stor skillnad från när ufc tex matade bader med keith jardine eller matyshenko till jon jones.
ManuelFerrara
2010-12-20, 17:50
Stirra dig inte blind på odds. De säger inte så mycket.
Gällande Jon Jones är det ingen som vet hur bra han är/kommer bli. UFC har matchat honom långsamt och i matchen mot The Janitor som är stabil och inte alls är känd för att vara en slagpåse, blev många överraskade över hur bra Bones var.
Jardine har blivit golvad mot de flesta, men har samtidigt en hel del skalper.
Doctor Snuggles
2010-12-20, 18:10
Gällande Jon Jones är det ingen som vet hur bra han är/kommer bli. UFC har matchat honom långsamt och i matchen mot The Janitor som är stabil och inte alls är känd för att vara en slagpåse, blev många överraskade över hur bra Bones var.
Jardine har blivit golvad mot de flesta, men har samtidigt en hel del skalper.
Odds säger ungefär lika mycket som en samling random åsikter på nätet. Det är ingen som vet exakt hur fighter kommer att se ut, och det är inte som de blandade kompletta amatörer med proffs. Dessutom är det på ont och gott bra för sporten om den är spektakulär, för det drar in nya fans och håller nyblivna intresserade och i fallet SF får dem att växa. När man har så stor arsenal och utbud som UFC kan man sedan göra det mer "seriöst".
Faktum är däremot att Dana snackar ur ärslet, därför att samtidigt som han gnäller på SF så har han oftare börjat cutta fighters som är tråkiga.
Så länge man inte inför någon slags unification-strategi så att alla kan slåss mot alla, och man skaffar ett legitimt rankingssystem, så kommer sporten alltid att främst vara underhållning.
eternallord
2010-12-20, 18:15
bestbetufc:
"This fight is expected to be a complete blowout. Jon Jones is the massive favorite in the bout. At a few of our favorite sports wagering facilities, such as Sportsbook.com, BetUS.Com and BoDog.Com – Jones is listed as a -600 favorite. The underdog, Vladimir Matyushenko is listed at +400 at those locations. The Jon Jones Vs Vladimir Matyushenko Odds definitely favor the American fighter, but in the world of Ultimate Fighting, you just never know!"
Det är komplett skitsnack att Jones-Matyushenko skulle varit en ens i närheten rimlig matchning. Jag vet inte någon som gav Matyushenko en ärlig chans i fighten, både vad oddsmakare beträffar och fans på forum. Alla tycktes ju vara förbannade över Jones inte fick mer rimligt motstånd. Det var utan tvekan en MIL större missmatch än något på SF-kortet.
http://mmaweekly.com/mma-top-10-rankings-dominick-cruz-solid-at-no-1
mmaweeklys nya rankinglista. det är något jag inte förstår med denna. För andra gången i rad har de inte med BJ Penn alls. Varför då? Han är väll inte anklagad för roider eller liknande? För det finns ju ingen rankinglista i hela världen som inte kan ha med honom i top 10 både i LW och MW. Okey, han har inte vunnit i LW under 2010, men att inte ranka honom?
I mina ögon är han nr 2 i LW och borde nog även hamna i top 10 i WW.
I första stycket skrev jag MW där jag så klart menade WW.
mmaweeklys nya rankinglista. det är något jag inte förstår med denna. För andra gången i rad har de inte med BJ Penn alls. Varför då? Han är väll inte anklagad för roider eller liknande? För det finns ju ingen rankinglista i hela världen som inte kan ha med honom i top 10 både i LW och MW. Okey, han har inte vunnit i LW under 2010, men att inte ranka honom?
konstigt, han är ju helt klart bland dom bäst i LW
odds säger ungefär lika mycket som en samling random åsikter på nätet. Det är ingen som vet exakt hur fighter kommer att se ut, och det är inte som de blandade kompletta amatörer med proffs. Dessutom är det på ont och gott bra för sporten om den är spektakulär, för det drar in nya fans och håller nyblivna intresserade och i fallet sf får dem att växa. När man har så stor arsenal och utbud som ufc kan man sedan göra det mer "seriöst".
Faktum är däremot att dana snackar ur ärslet, därför att samtidigt som han gnäller på sf så har han oftare börjat cutta fighters som är tråkiga.
Så länge man inte inför någon slags unification-strategi så att alla kan slåss mot alla, och man skaffar ett legitimt rankingssystem, så kommer sporten alltid att främst vara underhållning.
+8
Är inte helt insatt, kollar mest för skojs skull men har ändå fått bättre koll på lite namn och så. Av det jag läst/sett, platsar t.ex. Lesnar såpass högt upp i listan?
Är inte helt insatt, kollar mest för skojs skull men har ändå fått bättre koll på lite namn och så. Av det jag läst/sett, platsar t.ex. Lesnar såpass högt upp i listan?
Personligen skulle jag sätta JDS och Overeem över Brock. Tror även Carwin skulle nita honom nu (när han fick stryk senast så kändes det som att det mest var för att han var för oerfaren och ivrig) men det går ju inte riktigt att motivera i en ranking.
Ingen Vitor på MW listan.
ha
ha
ha
"Fighters must also have competed within the past 12 months in order to be eligible for Top 10 consideration unless they have a bout scheduled within a reasonable time frame."
Februari är väl within reasonable time frame?
ManuelFerrara
2010-12-21, 12:49
Odds säger ungefär lika mycket som en samling random åsikter på nätet. Det är ingen som vet exakt hur fighter kommer att se ut, och det är inte som de blandade kompletta amatörer med proffs. Dessutom är det på ont och gott bra för sporten om den är spektakulär, för det drar in nya fans och håller nyblivna intresserade och i fallet SF får dem att växa. När man har så stor arsenal och utbud som UFC kan man sedan göra det mer "seriöst".
Faktum är däremot att Dana snackar ur ärslet, därför att samtidigt som han gnäller på SF så har han oftare börjat cutta fighters som är tråkiga.
Jo det går att se hur en fighter ser ut, särskilt en som är på nedgång. Matt Lindland hade ingenting att göra upp i buren.
Men kom igen din tomte. Det råder total konsensus vilken organisation som är den största och har bäst fighters. Det är inget snack om att UFC är den ledande organisationen. Ett rankingsystem bygger på vad fighters presterat och det är ett faktum att många fighters i Strikeforce inte håller måttet i UFC.
Man behöver inte mismatches för att dra fans och det vet både du och jag.
Dana må snacka skit emellanåt då det är hans jobb, men i detta klipp slog han verkligen huvudet på spiken.
delta_mats
2010-12-21, 13:09
Jo det går att se hur en fighter ser ut, särskilt en som är på nedgång. Matt Lindland hade ingenting att göra upp i buren.
Men kom igen din tomte. Det råder total konsensus vilken organisation som är den största och har bäst fighters. Det är inget snack om att UFC är den ledande organisationen. Ett rankingsystem bygger på vad fighters presterat och det är ett faktum att många fighters i Strikeforce inte håller måttet i UFC.
Dana må snacka skit emellanåt då det är hans jobb, men i detta klipp slog han verkligen huvudet på spiken.
Dana snackar väl rätt mycket bajs alltid. Påstod han inte att Overeem inte platsade i topp 10 hw? Om nu UFC sitter på de bästa killarna så skulle det innebära att de också kunde rada upp 10 tungviktare som skulle vinna över Overeem, det har jag svårt att tro. Jag tror att Overeem skulle kunna rensa upp skapligt i UFC:s hw.
Ingen Vitor på MW listan.
ha
ha
ha
"Fighters must also have competed within the past 12 months in order to be eligible for Top 10 consideration unless they have a bout scheduled within a reasonable time frame."
Februari är väl within reasonable time frame?
+1
Rätt efterbliven lista. Men fortfarande en av de mer lästa och citerade listorna, vilket gör det än värre.
Dana snackar väl rätt mycket bajs alltid. Påstod han inte att Overeem inte platsade i topp 10 hw? Om nu UFC sitter på de bästa killarna så skulle det innebära att de också kunde rada upp 10 tungviktare som skulle vinna över Overeem, det har jag svårt att tro. Jag tror att Overeem skulle kunna rensa upp skapligt i UFC:s hw.
Jag tror Overeem är den bästa HW i världen. Bas håller med =)
Doctor Snuggles
2010-12-21, 13:41
Personligen skulle jag sätta JDS och Overeem över Brock. Tror även Carwin skulle nita honom nu (när han fick stryk senast så kändes det som att det mest var för att han var för oerfaren och ivrig) men det går ju inte riktigt att motivera i en ranking.
Varför inte? Alla som rankade Brock som etta för inte så länge sedan, gjorde det baserat på "potential".
ManuelFerrara
2010-12-21, 13:42
När mötte Overeem en toppfighter senast?
Brett Rogers var top 10, kommer inte ihåg exakt vilken bara
Senast han mötte en top-10 var 05/15/2010 mot Brett Rogers, som han behandlade som en flicka. Att man sen väljer att ignorera att han vann K1-GP för en pisskvart sedan bara för att det inte är MMA är sjukt mongo. Overeem är också en fighter som blivit riktigt riktigt bra först de senast 2-3 åren p.g.a. sin storleksutbyggnad. Klarsynta personer med någon inblick i MMA borde inte missa Overeems storhet.
Edit: Menar inte att hacka på dig på något vis.
Doctor Snuggles
2010-12-21, 13:55
Tänker du efter innan du skriver?
UFC har haft många fighters som gjort matcher på "nedgång", och inte bara en match. Dessutom gör de en massa matchningar med dollartecken i ögonen. Alla Brock-matcher? Toney? Silva vs Leben?
Visst, Lindland ser inte så vass ut längre, men alla andra fights var det inget egentligt fel på.
Sedan, för att kunna mäta vad ngn presterar så måste man ha något sätt att mäta prestationen på. Har man inget rimligt rankningssystem till att börja med så kan man inte mäta hur någon presterar. Cirkulär logik 101.
Det finns inget vettigt rankningssystem ens inom UFC. Det är Dana och whoever som väljer vem som slåss mot vem, vem som är contender osv. Dana säger själv rätt ofta att han vill ge fansen matcher som fansen vill se. Ja, det låter onekligen som ren och skär sport.
Overeem är bra men jag tror inte han vinner över Cain.
Tror inte Overeem hade slagit brock heller, eller några av de andra bra brottarna i hw som ufc har. Det går inte att ens jämnfora rogers med cain t.ex.
Men vi kan tycka hur mycket vi vill, får vi aldrig se matcherna så vet vi inte. Men jag tror nog att overeem tillsist kommer signa med ufc, iaf tre matcher varav en är titelmatch.
Fedortåget har gått, han är inte i sin prime känns det som.
Jag tror inte heller att det hade varit mismatches mellan overeem och cain/brock osv, men jag tror inte han vunnit varje gång så som han piskade rogers.
av tio matcher tror jag cain hade vunnit nio
Overeem har skillset för top 3 i HW. MEN! Han prioriterar inte det. Skulle han pusha strikeforce för Werdum eller Fedor så skulle han kunna placera sig. Men så länge han Kå-ettar och gör annat så har han sämre rank än vad han förtjänar.
@posten ovan
Overeem har inte en syl i vädret mot Cain. Overeem har tendens att cover up så fort han blir träffad, någon som Cain är grym på att utnyttja. Cain by TKO rond 1 om det någonsin skulle hända.
Overeem har skillset för top 3 i HW. MEN! Han prioriterar inte det. Skulle han pusha strikeforce för Werdum eller Fedor så skulle han kunna placera sig. Men så länge han Kå-ettar och gör annat så har han sämre rank än vad han förtjänar.
@posten ovan
Overeem har inte en syl i vädret mot Cain. Overeem har tendens att cover up så fort han blir träffad, någon som Cain är grym på att utnyttja. Cain by TKO rond 1 om det någonsin skulle hända.
jag hade bettat på precis samma sätt, tveklöst. om overeem hade skyddat sig så ligger en takedown väldigt nära för cain som knappast vill stå och trada för länge med overeem, och väl nere kan det bara gå en väg.
Doctor Snuggles
2010-12-21, 14:13
@posten ovan
Vad jag förstår så är det M-1 som har duckat, iaf enligt Overeem själv. De erbjöd till sist en fight när de visste (?) att han skulle slåss i K-1 och inte kunde ta fighten.
Overeem har rätt bra tdd och juju, så det är inte så självklart hur en match mot Cain skulle gå. Cain skulle t.ex. kunna äta ett knä vid ett takedown försök. Men det vore onekligen intressant. Vi får se hur/om han klarar av JDS så kan man spekulera vidare sen.
Vad jag förstår så är det M-1 som har duckat, iaf enligt Overeem själv. De erbjöd till sist en fight när de visste (?) att han skulle slåss i K-1 och inte kunde ta fighten.
Overeem har rätt bra tdd och juju, så det är inte så självklart hur en match mot Cain skulle gå. Cain skulle t.ex. kunna äta ett knä vid ett takedown försök. Men det vore onekligen intressant. Vi får se hur/om han klarar av JDS så kan man spekulera vidare sen.
Men om det besvärar overeem att han rankas så dåligt kan han alltid skriva på för UFC så kan han få rank plats nummer ett eftra 2-3 matcher. no offence Bas Rutten men kollar man vilka Overeem mött i MMA så är det inte så mycket att ha.
"rätt bra tdd" Brock är divison one all american wrestler, han togs ner utan större bekymmer. Overeem är dutch och spenderade sina första 5-10(?) träningsår som kickboxare, han stuffar ingenting.
Doctor Snuggles
2010-12-21, 14:25
Men om det besvärar overeem att han rankas så dåligt kan han alltid skriva på för UFC så kan han få rank plats nummer ett eftra 2-3 matcher. no offence Bas Rutten men kollar man vilka Overeem mött i MMA så är det inte så mycket att ha.
"rätt bra tdd" Brock är divison one all american wrestler, han togs ner utan större bekymmer. Overeem är dutch och spenderade sina första 5-10(?) träningsår som kickboxare, han stuffar ingenting.
Visst, vi vet inte riktigt hur Overeem skulle klara sig mot en bra brottare, även om han som sagt har rätt ok juju.
Men Cain är inte Brock. Skulle Brock bli träffad av nuvarande Overeem så skulle det vara fosterställning direkt.
Många säger att Overeem inte kan ta ett slag o dyl, men det är egentligen bara baserat på att han har gassat i en del matcher och backat. Han har å andra sidan tagit många bra slag, t.ex. från Vitor. Dessutom så hjälper nog hans nuvarande nackmuskler och vikt en del. Spong träffade ju honom rätt bra.
Nej, Overeem tränade inte K-1 sina första 5-10 år. Han hade 2-3 matcher på 6 år eller ngt sådant, och under tiden hade han typ 30 mma-matcher. Fail. :D
Visst, vi vet inte riktigt hur Overeem skulle klara sig mot en bra brottare, även om han som sagt har rätt ok juju.
Men Cain är inte Brock. Skulle Brock bli träffad av nuvarande Overeem så skulle det vara fosterställning direkt.
Många säger att Overeem inte kan ta ett slag o dyl, men det är egentligen bara baserat på att han har gassat i en del matcher och backat. Han har å andra sidan tagit många bra slag, t.ex. från Vitor. Dessutom så hjälper nog hans nuvarande nackmuskler och vikt en del. Spong träffade ju honom rätt bra.
Nej, Overeem tränade inte K-1 sina första 5-10 år. Han hade 2-3 matcher på 6 år eller ngt sådant, och under tiden hade han typ 30 mma-matcher. Fail. :D
Fattar inte vad du menar med Cain är inte brock.
Spong fick Overeem att cover up precis som du sa. Hade Sakis arm varit hel tror jag han hade knockat Overeem också. Han gjorde ju 4slags kombinationer med bara en hand som fick overeem att backa, va lite lols.
Trodde han va fostrad kickboxare för det är vad holland brukar fostra.
eternallord
2010-12-21, 14:58
Att han borde vara top 10 LW är nog svårt att argumentera mot, men top 10 WW?
Sen han återvände till UFC 2006 har han gått 4 matcher, varav han förlorat 3 och hans vinst var mot Matt Hughes som knappast var i närheten av top 10.
Doctor Snuggles
2010-12-21, 15:07
Fattar inte vad du menar med Cain är inte brock.
Spong fick Overeem att cover up precis som du sa. Hade Sakis arm varit hel tror jag han hade knockat Overeem också. Han gjorde ju 4slags kombinationer med bara en hand som fick overeem att backa, va lite lols.
Trodde han va fostrad kickboxare för det är vad holland brukar fostra.
Va? K-1 är inte mma. De stora handskarna gör att det är en effektiv taktik att skydda sig på det sättet, och han vann ändå GP hur diskutabel den vinsten ändå var. Ja, Saki verkade grym. Hade han varit hel skulle det varit en intressant fight. Men Overeem har slagit mindre, mer tekniska fighters förut, Badr t.ex.
Cain är typ elva ligor bättre än Brock, är vad jag menar. Han är inte rädd för slag, har bättre brottning, bra mycket bättre standup och tdd. Cain skulle vara svår för Overeem. Brock - inte särskilt.
Vart säger jag att Brock skulle vara svår för Overeem? Overeem skulle köra över Brock.
Fan Tonto snart är det jul. Time to Reclaim avatartext!
Doctor Snuggles
2010-12-21, 15:27
Vart säger jag att Brock skulle vara svår för Overeem? Overeem skulle köra över Brock.
My bad, läste fel.
Fan Tonto snart är det jul. Time to Reclaim avatartext!
Haha, cain är ju champ nu. Kanske det är Bones Jones tur att vara min avatartext. Kan dock bli svårt för honom att nå titlefight inom 2011 dock.
My bad, läste fel.
It's all good homie!
ManuelFerrara
2010-12-21, 16:45
Tänker du efter innan du skriver?
UFC har haft många fighters som gjort matcher på "nedgång", och inte bara en match. Dessutom gör de en massa matchningar med dollartecken i ögonen. Alla Brock-matcher? Toney? Silva vs Leben?
Visst, Lindland ser inte så vass ut längre, men alla andra fights var det inget egentligt fel på.
Sedan, för att kunna mäta vad ngn presterar så måste man ha något sätt att mäta prestationen på. Har man inget rimligt rankningssystem till att börja med så kan man inte mäta hur någon presterar. Cirkulär logik 101.
Det finns inget vettigt rankningssystem ens inom UFC. Det är Dana och whoever som väljer vem som slåss mot vem, vem som är contender osv. Dana säger själv rätt ofta att han vill ge fansen matcher som fansen vill se. Ja, det låter onekligen som ren och skär sport.
Frågan är om du tänker när du skriver?
Men nu får du ta och ge dig. Förstår inte vad du vill mena med Silva mot Leben. Silva var relativt okänd och Leben var en up and comer. Det var ingen som visste hur bra Silva var på den tiden. Att han skulle utvecklas till världens bästa fighter hade få kunna förutspå.
Vad är det med Brock-matcherna?
Alla andra matcher? Strikeforce skickar in en av världens bästa fighters inom weltervikten mot en medelmåtta i Scott Smith. Det var en sanslös "mismatch".
Dessutom låter de Dan Hendersson ställas mot en fighter som de flesta vet har en mycket tveksam guard på marken. Det var som gjort för knock även i den matchen. Att kommentatorerna innan matcherna väljer att lyfta fram endast en fighter späder på resonemanget som jag för.
Toney var en freakmatch och är inte relevant i denna diskussion.
Det finns inget rankingsystem, men jag tror de flesta i UFC och utanför har koll på vilka som är "in the mix", "contenders" och "up and comers". Genom att prestera bra och vinna matcher blir du given som utmanare, det finns inget att diskutera om det.
Och fansen vill nästan alltid se vettiga matchningar .
Men nu får du ta och ge dig. Förstår inte vad du vill mena med Silva mot Leben. Silva var relativt okänd och Leben var en up and comer. Det var ingen som visste hur bra Silva var på den tiden. Att han skulle utvecklas till världens bästa fighter hade få kunna förutspå.
Alla andra matcher? Strikeforce skickar in en av världens bästa fighters inom weltervikten mot en medelmåtta i Scott Smith. Det var en sanslös "mismatch".
Dessutom låter de Dan Hendersson ställas mot en fighter som de flesta vet har en mycket tveksam guard på marken. Det var som gjort för knock även i den matchen. Att kommentatorerna innan matcherna väljer att lyfta fram endast en fighter späder på resonemanget som jag för.
Det finns inget rankingsystem, men jag tror de flesta i UFC och utanför har koll på vilka som är "in the mix", "contenders" och "up and comers". Genom att prestera bra och vinna matcher blir du given som utmanare, det finns inget att diskutera om det.
Silva var väl inte direkt okänd för de som sätter hop matcher? 15-4 i record innan ufc. förlusterna kom i form av två subbar av galna ninjor, en decission (första matchen) och en dq. 9 av vinsterna va på slag innan ufc. De visste precis vad han kunde.
http://www.mma-core.com/videos/_Anderson_Silva_vs_Carlos_Newton_PRIDE_25_Body_Blo w?vid=10000857
Leben funkade som en gatekeeper bara
ManuelFerrara
2010-12-21, 17:02
Han var okänd. Var få som visste vem han var.
Han var okänd. Var få som visste vem han var.
Att inte du visste innebär inte att ufcs matchmakers inte visste.
Att han borde vara top 10 LW är nog svårt att argumentera mot, men top 10 WW?
Sen han återvände till UFC 2006 har han gått 4 matcher, varav han förlorat 3 och hans vinst var mot Matt Hughes som knappast var i närheten av top 10.
Nä det är helt klart svårare att säga att han är top-10 i WW. det jag menar är att han ibland går upp i WW vilket gör att man kan ranka honom där, och skulle han börja köra där mer frekvent så tror jag han skulle visa sig vara top-10. Att man förlorar mot GSP några gånger betyder ju ingenting. Men spekulativt som sagt.
nmanradnävna
2010-12-21, 17:20
DoctorSnuggles: +1 på allt du skrivit de senaste sidorna
Doctor Snuggles
2010-12-21, 17:40
Uppenbarligen så känner du inte till din mma särskilt väl.
Silva var då han kom in i UFC redan känd som en extremt talangfull fighter. Han hade då försvarat sitt Cage Rage bälte 3 ggr redan, varav den sista gången mot Fryklund på ett spektakulärt sätt. (Han är den ENDA fightern som har knockat någon med en armbåge på det sättet.) Leben var en brawlande gatekeeper och extremt dåligt (eller bra för Silva) matchad motståndare, och det visste ALLA som hade sett Silvas senaste matcher.
Han fick slåss om bältet sin ANDRA fight i UFC, enbart baserat på hur bra han var. Till skillnad från Brock, som var en superstjärna från WWE och drog in enorma pengar till UFC och därför matchades som han gjorde och fick slåss om bältet då han var 1-1 i UFC. DÄR snackar vi någon som ingen egentligen visste vad han kan.
Toney är mycket relevant eftersom det var modern av alla mismatchningar likt de i början av UFC, med skillnaden att man idag vet vad som fungerar i ringen.
Ja, Babalu är extremt tveksam. Han har bara vunnit mot Sonnen och Shogun, och redan slagits mot Henderson innan där han visserligen förlorade, men det gick till decision. Det var dessutom Babalu som ville ha en rematch.
Scott Smith är en jävla medelmåtta, ja. Bara medelmåttor som vinner mot Cung Lee. Eller går hela vägen till decision mot Cote.
Poängen är att det var inte särskilt stora missmatchnigar, och inga större än UFC isf har gjort. Zuffa-troll, please.:Virro
ManuelFerrara
2010-12-21, 19:01
Uppenbarligen så känner du inte till din mma särskilt väl.
Silva var då han kom in i UFC redan känd som en extremt talangfull fighter. Han hade då försvarat sitt Cage Rage bälte 3 ggr redan, varav den sista gången mot Fryklund på ett spektakulärt sätt. (Han är den ENDA fightern som har knockat någon med en armbåge på det sättet.) Leben var en brawlande gatekeeper och extremt dåligt (eller bra för Silva) matchad motståndare, och det visste ALLA som hade sett Silvas senaste matcher.
Han fick slåss om bältet sin ANDRA fight i UFC, enbart baserat på hur bra han var. Till skillnad från Brock, som var en superstjärna från WWE och drog in enorma pengar till UFC och därför matchades som han gjorde och fick slåss om bältet då han var 1-1 i UFC. DÄR snackar vi någon som ingen egentligen visste vad han kan.
Toney är mycket relevant eftersom det var modern av alla mismatchningar likt de i början av UFC, med skillnaden att man idag vet vad som fungerar i ringen.
Ja, Babalu är extremt tveksam. Han har bara vunnit mot Sonnen och Shogun, och redan slagits mot Henderson innan där han visserligen förlorade, men det gick till decision. Det var dessutom Babalu som ville ha en rematch.
Scott Smith är en jävla medelmåtta, ja. Bara medelmåttor som vinner mot Cung Lee. Eller går hela vägen till decision mot Cote.
Poängen är att det var inte särskilt stora missmatchnigar, och inga större än UFC isf har gjort. Zuffa-troll, please.:Virro
Silva var talangfull men han var långt ifrån att ha nått sin potential.
DU kan inte vara allvarlig med det du skrev just nu. I såna fall har du stora problem att hänga med i mma idag. Leben var precis som då en brawler. Ingen hade väntat sig att matchen skulle vara så ensidig som den var.
Silva fick slåss om bältet pga vad han presterade den matchen och även det faktum att UFC hade ytterst tunn mellanviktsdivision på den tiden. Samtidigt hade man bokat en gäng med fighters inför The Ultimate fighter Comeback.
Fel! Brock fick titelmatchen eftersom det inte fanns några andra alternativ. Randy Couture var den rättmätige mästaren, men hade hamnat i kontraktsbråk. UFC skapade då ett inofficiellt bälte som Big Nog hade vunnit. Big Nog och Frank Mir skulle mötas efter The Ultimate fighter i December.
Samtidigt under hösten löste sig tvisten mellan Randy och UFC. Det fanns ingen annan given contender än Brock, som någon månad innan hade utklassat Heath Hearring!
Toneymatchen är fortfarande inte relevant då den var en one of kind match. En sk "freakmatch" vars enda syfte är att skapa mystik.
Babalu har inte vunnit mot toppmotstånd på flera år. Han har agerat journeyman de senaste åren. Och mot någorlunda relevant motstånd har han åkt på ordentligt med stryk. Babalu ville ha en rematch. Det är många fighters som ville möta bättre fighters. Det är också upp till promoters att överhuvudtaget bedöma om vissa fighters är värda en sån match. Babalu var definitivt inte värd det.
Scott Smith platsade inte i UFC och har gång på gång åkt på råtorsk mot motståndare som bara är halvdana. I första matchen mot Cung Lee fick Scott Smith så mycket stryk att matchen var nära att stoppas flera gånger om. Cung Lee är för övrigt inte heller någon toppfighter.
Poängen är att det var grova mismatches i senaste Strikeforcegalan och om du inte kan se det är du antingen borttappad eller ignorant.
Doctor Snuggles
2010-12-21, 20:07
I smell some Zuffa brewin'!
Fantastisk argumentation där runt omkring Leben - är din poäng att han är en brawler och därför inte en mismatch? Vad babblar du om?
Silva var väldigt hypad när han slogs mot Leben, och han fick slåss tidigt om titeln pga sina meriter. Att han inte nått sin fulla potential har inget med saken att göra, för med det man redan visste var det en match som GJORD för fyrverkerier, vilket var exakt vad Dana ville. Antingen skulle Leben med sin bärsärkastil få in en knock, eller så skulle Silva plocka sönder honom. Vad man inte kanske förväntade sig var exakt hur mycket Leben skulle bli utklassad, men enligt dina mått på en mismatch så var det en sådan.
Lyssna bara på vad Rogan säger under matchen: "That was what I was talking about, Silva is a different kind of striker." Ja, man trodde verkligen Leben skulle vara bra matchat motstånd.
Visst kom Brock fram när det var tanigt i HW, men det ändrar inte på faktum att han var en potentiell kassako och slängdes snabbt fram i ledet pga det. Varför tror du Dana såg skitnödig ut efter Cain hade vunnit? Han var uppenbarligen inte särskilt nöjd, eftersom Brock var en utmärkt bad guy och drog folk.
Att Brock verkade ha potential pga sin atletisism, och blev listad som etta osv visar bara hur lite man kan veta om man bara kollar på hur någon verkar vara, och inte på faktiska meriter.
Om Babalu var värd det eller inte enligt dig, har inget med saken att göra, vi snackar mismatches pga färdigheter nu.
Nej, Toney var en freakmatch för att tjäna pengar, genom att bl a dra in mer boxningsfans, punkt slut.
Varför tror du Corkle fick co-main event en match efter underkortet mot en ganska urtvättat Hunt? För att han är bra på att snacka skit, och drar folk. Ergo, cash money.
Scott Smith är säkerligen en gatekeeper, även om jag inte anser att han är lika dålig som du gör (inte för jag är särskilt intresserad av honom) men att bara klaga på att Strikeforce använder gatekeepers är bara löjligt - återigen har UFC gjort det hur många ggr som helst.
eternallord
2010-12-21, 21:21
Vi har en mismatch av episka proportioner på gång i UFC snart, headlinern Lil Nog vs Tito Ortiz. Lil Nog förlorade precis en promotional "up-and-comer"-bout mot Bader och Ortiz, som kommer vara nästan 5 år från sin senaste vinst, kommer bli så hårt våldtagen i alla hål.
Denna fighten tar hand om två flugor i en smäll:
1) Slänger tillbaks Lil Nog "in the mix"
2) Legitimerar Ortizs "cut" och gör det ännu svårare för en annan organisation att plocka upp honom efter han får sina walking papers.
ManuelFerrara
2010-12-21, 21:38
Finns ingen mismatch att prata om i det fallet. Båda två är sedan länge på dekis.
eternallord
2010-12-21, 21:49
Finns ingen mismatch att prata om i det fallet. Båda två är sedan länge på dekis.
Ja givetvis, Nogueira som var på en 7-fight win streak inför Bader-fighten (som jag och många andra anser att han vann, dock anser jag också att han förlorade fighten mot Brilz så det går väl jämt upp) mot Ortiz som har gått 5 fighter och lika många år utan vinst, det är ju inte alls en mismatch... ahem.
ManuelFerrara
2010-12-21, 22:02
I smell some Zuffa brewin'!
Fantastisk argumentation där runt omkring Leben - är din poäng att han är en brawler och därför inte en mismatch? Vad babblar du om?
Silva var väldigt hypad när han slogs mot Leben, och han fick slåss tidigt om titeln pga sina meriter. Att han inte nått sin fulla potential har inget med saken att göra, för med det man redan visste var det en match som GJORD för fyrverkerier, vilket var exakt vad Dana ville. Antingen skulle Leben med sin bärsärkastil få in en knock, eller så skulle Silva plocka sönder honom. Vad man inte kanske förväntade sig var exakt hur mycket Leben skulle bli utklassad, men enligt dina mått på en mismatch så var det en sådan.
Lyssna bara på vad Rogan säger under matchen: "That was what I was talking about, Silva is a different kind of striker." Ja, man trodde verkligen Leben skulle vara bra matchat motstånd.
Visst kom Brock fram när det var tanigt i HW, men det ändrar inte på faktum att han var en potentiell kassako och slängdes snabbt fram i ledet pga det. Varför tror du Dana såg skitnödig ut efter Cain hade vunnit? Han var uppenbarligen inte särskilt nöjd, eftersom Brock var en utmärkt bad guy och drog folk.
Att Brock verkade ha potential pga sin atletisism, och blev listad som etta osv visar bara hur lite man kan veta om man bara kollar på hur någon verkar vara, och inte på faktiska meriter.
Om Babalu var värd det eller inte enligt dig, har inget med saken att göra, vi snackar mismatches pga färdigheter nu.
Nej, Toney var en freakmatch för att tjäna pengar, genom att bl a dra in mer boxningsfans, punkt slut.
Varför tror du Corkle fick co-main event en match efter underkortet mot en ganska urtvättat Hunt? För att han är bra på att snacka skit, och drar folk. Ergo, cash money.
Scott Smith är säkerligen en gatekeeper, även om jag inte anser att han är lika dålig som du gör (inte för jag är särskilt intresserad av honom) men att bara klaga på att Strikeforce använder gatekeepers är bara löjligt - återigen har UFC gjort det hur många ggr som helst.
And I smell some Zuffa hate.
Har du problem med läsförmågan? Som jag skriver på ett svar från dig är att Leben var en up and comer och för att tyda så att du förstår så innebär det att han hade mycket vind i seglet i form av flera vinster. Silva var hypad av det riktigt inbitna, men faktum är att han var en relativt okänd fighter innan karriären tog fart i UFC. Är du medveten om att när du beskriver dessa fighter så gör du det i nutid, vi pratar om dåtid. Att sedan båda Silva och Leben har utvecklats åt detta håll som du visar på är en annan femma.
Absolut inte, då ingen av det två var bland världens bästa fighters.
Du verkar ha svårt att förstå vad mismatch innebär? En mismatch är när det på förhand mer eller mindre är avgjort vem som kommer vinna. Strikeforce senaste gala bestod av flera sådana matchningar med tex Lindland-Lawler och Daley-Smith. Jag tänker inte gå in i detalj gällande dessa matcher, eftersom då känner jag mig som en papegoja som upprepar saker.
Jag förstår inte vad Brock har med denna diskussion att göra? Du styr ifrån ämnet. Ditt personliga agg mot Brock kan du behålla för dig själv.
Exakt och jag har inte hävdat något annat. Däremot är inte Toney relevant i denna diskussion. Det är och förblir en one of a kind-match.
Nej det är inte enligt mig. Det råder stor enighet om att Babalu har sina bästa år bakom sig. Han lever precis som Tito på gamla meriter.
Nu styr du utanför ämnet. Vi kan snacka profits i alla oändlighet, men diskussionen kretsar kring mismatches.
Scott Smith som gatekeeper? Vet du ens vad det ordet innebär?
Scott Smith är inte ens en midcarder. Jag har inte ens nämnt ordet gatekeeper, det var du som tog upp det!
ManuelFerrara
2010-12-21, 22:05
Ja givetvis, Nogueira som var på en 7-fight win streak inför Bader-fighten (som jag och många andra anser att han vann, dock anser jag också att han förlorade fighten mot Brilz så det går väl jämt upp) mot Ortiz som har gått 5 fighter och lika många år utan vinst, det är ju inte alls en mismatch... ahem.
Det där är en personlig åsikt. Jag tycker Bader vann klart och i matchen mot Brilz så hade Nog som du säger ytterst tur med domslutet. Vinst eller förlust, han har inte imponerat i sina två senaste matcher. Han har sett ute lite som sin broder, långsam och seg.
Blandar ihop de två bröderna?
Doctor Snuggles
2010-12-21, 22:22
And I smell some Zuffa hate.
Har du problem med läsförmågan? Som jag skriver på ett svar från dig är att Leben var en up and comer och för att tyda så att du förstår så innebär det att han hade mycket vind i seglet i form av flera vinster. Silva var hypad av det riktigt inbitna, men faktum är att han var en relativt okänd fighter innan karriären tog fart i UFC. Är du medveten om att när du beskriver dessa fighter så gör du det i nutid, vi pratar om dåtid. Att sedan båda Silva och Leben har utvecklats åt detta håll som du visar på är en annan femma.
Absolut inte, då ingen av det två var bland världens bästa fighters.
Du verkar ha svårt att förstå vad mismatch innebär? En mismatch är när det på förhand mer eller mindre är avgjort vem som kommer vinna. Strikeforce senaste gala bestod av flera sådana matchningar med tex Lindland-Lawler och Daley-Smith. Jag tänker inte gå in i detalj gällande dessa matcher, eftersom då känner jag mig som en papegoja som upprepar saker.
Jag förstår inte vad Brock har med denna diskussion att göra? Du styr ifrån ämnet. Ditt personliga agg mot Brock kan du behålla för dig själv.
Exakt och jag har inte hävdat något annat. Däremot är inte Toney relevant i denna diskussion. Det är och förblir en one of a kind-match.
Nej det är inte enligt mig. Det råder stor enighet om att Babalu har sina bästa år bakom sig. Han lever precis som Tito på gamla meriter.
Nu styr du utanför ämnet. Vi kan snacka profits i alla oändlighet, men diskussionen kretsar kring mismatches.
Scott Smith som gatekeeper? Vet du ens vad det ordet innebär?
Scott Smith är inte ens en midcarder. Jag har inte ens nämnt ordet gatekeeper, det var du som tog upp det!
Lär dig föra ett logiskt och vettigt resonemang så ska du se att jag hänger med. Silva VAR känd som en fantastisk striker redan vid Leben matchen, är det så svårt att få in i skallen? Att han var okänd för folk i USA har inget med saken att göra. Överhuvudtaget. Vad frågan var, eftersom du inte verkar förstå det, var om det var en mismatch eller inte baserat på deras då kända färdigheter, och tror du seriöst att Dana/UFC inte hade ngn koll på hur sjukt duktig han var när de kontrakterade honom? Tror du verkligen deras kunskap om honom var på samma nivå som average redneck UFC-fan? Leben var den absolut bästa matchningen för Silva, och jag tvivlar seriöst på att UFC trodde ngn annan än Silva skulle stå som segrare.
Ja, och alltså har UFC gjort en massa mismatchningar. Brock snackar jag om därför att det handlar om pengar när man gör matchningar, varför man ibland ger lätta fights åt vissa fighters. Man bygger upp vissa fighters eftersom de har en potential att gå till toppen och om de då har en bra record med många spektakulära avslut så är det lättare att sälja in dem. Seriöst, det är inte så svårt. Du verkar f.ö. inte fatta att jag inte bara snackar om kortet var mismatchat eller inte, utan att Dana's gnäll på det är löjligt då UFC isf gör exakt samma sak själva.
Henderson är knappast på toppen av sin karriär heller. I vilket fall så var det knappast säkert vem som skulle gå segrande ur matchen, även om jag också skulle ge Henderson en fördel.
Gatekeeper betyder mer eller mindre "an experienced 3rd rate fighter that they use to test whether a fighter the organization just acquire is up to task to play with the 'big boys'". Vill du ha det till ngt annat så får du nog ge en referens.
Alla matcher kan inte vara perfekt matchade heller, så jag förstår inte riktigt problemet. Du får det att låta som de matchade totala amatörer med proffs, vilket är ungefär vad Dana "tycker", som återigen bara är ett löjligt försök att diskreditera SF.
Doctor Snuggles
2010-12-21, 22:30
Det där är en personlig åsikt. Jag tycker Bader vann klart och i matchen mot Brilz så hade Nog som du säger ytterst tur med domslutet. Vinst eller förlust, han har inte imponerat i sina två senaste matcher. Han har sett ute lite som sin broder, långsam och seg.
Eh, sade du inte precis att mismatch betyder "när det på förhand mer eller mindre är avgjort vem som kommer vinna". Så du menar helt seriöst att du/folk tror att Tito har en bra chans att vinna?
Nuförtiden kan man varken räkna med Tito eller Crocop när det gäller "säkerhet" att vinna :D
ManuelFerrara
2010-12-21, 23:57
Lär dig föra ett logiskt och vettigt resonemang så ska du se att jag hänger med. Silva VAR känd som en fantastisk striker redan vid Leben matchen, är det så svårt att få in i skallen? Att han var okänd för folk i USA har inget med saken att göra. Överhuvudtaget. Vad frågan var, eftersom du inte verkar förstå det, var om det var en mismatch eller inte baserat på deras då kända färdigheter, och tror du seriöst att Dana/UFC inte hade ngn koll på hur sjukt duktig han var när de kontrakterade honom? Tror du verkligen deras kunskap om honom var på samma nivå som average redneck UFC-fan? Leben var den absolut bästa matchningen för Silva, och jag tvivlar seriöst på att UFC trodde ngn annan än Silva skulle stå som segrare.
Ja, och alltså har UFC gjort en massa mismatchningar. Brock snackar jag om därför att det handlar om pengar när man gör matchningar, varför man ibland ger lätta fights åt vissa fighters. Man bygger upp vissa fighters eftersom de har en potential att gå till toppen och om de då har en bra record med många spektakulära avslut så är det lättare att sälja in dem. Seriöst, det är inte så svårt. Du verkar f.ö. inte fatta att jag inte bara snackar om kortet var mismatchat eller inte, utan att Dana's gnäll på det är löjligt då UFC isf gör exakt samma sak själva.
Henderson är knappast på toppen av sin karriär heller. I vilket fall så var det knappast säkert vem som skulle gå segrande ur matchen, även om jag också skulle ge Henderson en fördel.
Gatekeeper betyder mer eller mindre "an experienced 3rd rate fighter that they use to test whether a fighter the organization just acquire is up to task to play with the 'big boys'". Vill du ha det till ngt annat så får du nog ge en referens.
Alla matcher kan inte vara perfekt matchade heller, så jag förstår inte riktigt problemet. Du får det att låta som de matchade totala amatörer med proffs, vilket är ungefär vad Dana "tycker", som återigen bara är ett löjligt försök att diskreditera SF.
Det har ingen som helst betydelse eftersom detta var för flera år sen och ingen av dessa två fighters var etablerade i världstoppen. Därför finns det inget som heter mismatches i detta sammanhang. Men ditt resonemang kan man ju säga att i stort sätt alla Cains motståndare varit mismatches då det inte haft skuggan av en chans. Visste vi det på förhand? Nej det visste vi inte. Vad kan vi dra för slutsats? Att man aldrig kan veta hur bra vissa fighters kommer bli. Både Silva och Leben hade en positiv uppgång under denna period. Varken Matt Lindland eller Scott Smith har det. Båda två är mil ifrån världstoppen.
Ja men vad har pengar och Brock att göra med mismatches? Förklara vad i diskussionen är relavant i förhållande till Strikeforce.
Men fortfarande, vad i detta har att göra med Strikeforce redan etablerade namn. Det finns ingen som skulle byggas upp här. Utan det handlade bara om att få fram knockar.
Nej det är han inte. Men han är fortfarande bland de tio bästa i världen och har en grym högerslägga och tung ground and pound.
Att beskriva Scott Smith som gatekeeper är ju bara löjligt. Kom igen nu, du kan mycket bättre än så här.
Det var precis vad som gjordes. Både Scott Smith och Matt Lindland är långt ifrån världstoppen.
ManuelFerrara
2010-12-21, 23:58
Eh, sade du inte precis att mismatch betyder "när det på förhand mer eller mindre är avgjort vem som kommer vinna". Så du menar helt seriöst att du/folk tror att Tito har en bra chans att vinna?
Har du grava tolkningsproblem?
Doctor Snuggles
2010-12-22, 00:17
Suck. Utmattande troll är utmattande. Du har sagt emot dig själv och varit så inkonsekvent och fört helt orimliga argument att det inte ens är underhållande eller vettigt att fortsätta svara på längre.
ManuelFerrara
2010-12-22, 00:26
Du blandar ju ihop saker gång på gång och går ifrån ämnet. Klart som fan det blir jobbigt att föra en vettig diskussion.
Jag vidhåller att Strikeforce senaste gala var en orgie av mismatches. Är man så desperat att få till stånd underhållande matcher så får man väl börja leasa in K-1 fighters.
GSP on top! Rätt eller fel?
http://www.sherdog.com/news/rankings/Sherdogcoms-Pound-for-Pound-Top-10-28930
Tillstånd för Internationell Pro MMA
Svenska MMA Förbundet har erhållit tillstånd för Internationell Professionell MMA. Det innebär bland annat armbågar, upkicks, footstomps och 60 sekunders rondvila. I förlängningen innebär detta att internationella galor kan genomföras i Sverige.
http://www.smmaf.se/news.asp?NewsID=4064
:hbang:
Doctor Snuggles
2010-12-22, 16:04
:hbang:
Schweet. UFC gala inom 2 år har Dana lovat. :D
EDIT: Dock tycker jag i allmänhet att man borde ta bort footstomps mot fötterna i UFC eller mma i allmänhet. Helt meningslös teknik; gör ingen egentlig skillnad i en fight, kan onödigt skada en fighter så han får längre återhämtningstid eller värre, ser ganska löjligt catfightaktigt ut och används ändå knappt någonsin av ngn längre.
schweet. Ufc gala inom 2 år har dana lovat. :d
edit: Dock tycker jag i allmänhet att man borde ta bort footstomps mot fötterna i ufc eller mma i allmänhet. Helt meningslös teknik; gör ingen egentlig skillnad i en fight, kan onödigt skada en fighter så han får längre återhämtningstid eller värre, ser ganska löjligt catfightaktigt ut och används ändå knappt någonsin av ngn längre.
+1.
Doctor Snuggles
2010-12-22, 16:18
GSP on top! Rätt eller fel?
http://www.sherdog.com/news/rankings/Sherdogcoms-Pound-for-Pound-Top-10-28930
Det är klart. Gsp slog en brottare stående. Silva med skadat revben mötte däremot en mycket bra brottare på testo och slog honom på marken. *rolleyes*
Man kan rimligtvis motivera att GSP är p4p-bäst, men inte baserat på vad som hänt på senast.
Det är klart. Gsp slog en brottare stående. Silva med skadat revben mötte däremot en mycket bra brottare på testo och slog honom på marken. *rolleyes*
Man kan rimligtvis motivera att GSP är p4p-bäst, men inte baserat på vad som hänt på senast.
GSP har vunnit sina senaste 30 ronder, Silva blev dominerad 4.5 ronder i sin senaste match *rolleyes*
eternallord
2010-12-22, 16:40
GSP har vunnit sina senaste 30 ronder, Silva blev dominerad 4.5 ronder i sin senaste match *rolleyes*
Jag citerar mig själv:
Mycket P4P-tjafs nu efter GSPs fight. Jag ser det såhär:
1# P4P athlete: GSP
1# P4P martial artist: A. Silva
1# P4P fighter: Fedor Emelianenko
Det krävs väl någon sorts motivering också antar jag. Men som jag ser det, GSP är en poängfighter. Han är sportens yttersta produkt, som med välplanerade strateger och tränare och en kalkylerad gameplan hittar varje motståndares svaghet och utnyttjar denne mot honom för att riskera sig själv så lite skada som möjligt och säkra vinsten. Han är frustrerande bra på det han gör, men det blir bitvis intetsägande eftersom det ibland saknar djup och han verkar inte väldigt benägen att avsluta sina motståndare. På så vis är Anderson Silva lite av en antagonist. Han verkar inte överdrivet intresserad av kändisskapet och hela UFC-maskineriet, men han är en martial artist utan dess like. Med detta menar jag att han tycks, till skillnad från många av sportens "atleter", vara väldigt genuint förälskad i mekaniken bakom man-to-man-combat. De många olika former och uttryck det tar sig, de tekniker som används, varför och hur. Han nöter inte tvunget uteslutande det som kommer ge honom lättast vinster i octagonen, utan tränar capoeira och andra abstrakta kampkonster och väver in dom i sitt spel vilket i mina ögon separerar honom på många sätt från GSP.
Sen har vi Fedor Emelianenko. Uppenbarligen inte det minsta intresserad av kändisskap och glamour och dessutom enligt eget utsago inte speciellt intresserad av sporten heller. Men jävlar vad han kan slåss. Jag tog mig friheten att räkna ut avslutnings-procenten alla tre fighters har vilket gav mig följande:
GSP: 57%
A. Silva: 65%
Fedor: 74%
Jag reserverar mig för slarvfel och det ska noteras att GSP troligtvis har haft tuffast motstånd kontinuerligt genom sin karriär, men siffrorna är ändå talande tycker jag. Fedor är inte en poäng-fighter, Fedor är inte intresserad av att hitta någon spirituell kontakt mellan sig själv och sina tekniker, Fedor går in för att avsluta sin motståndare, period. Om det sen råkar bli med en armbar, kimura, KO eller vad det nu kan vara så ju tidigare och smidigare desto bättre. Detta för mig definierar Fedor som världens P4P bästa fighter.
Pound for pound, så är det störst risk att du dör, om det är Fedor du hamnar i slagsmål med.
Doctor Snuggles
2010-12-22, 16:44
Trist att man inte räknar ronder utan vinster då. Dessutom så skedde inte förändringen då, vilket jag också skulle kunna förstått (även om jag inte hållit med om den), utan den skedde nu efter vinsten mot Kos.
Sättet på vilka Silva har vunnit på, den enorma talang han besitter, gör honom till p4p-bäst.
Skillnaden mellan GSP och Silva är att GSP har förvaltat den mindre talang han har till max, medan Silva har mycket mer talang, men nästan slösar med den.
Kolla vad världens bästa boxningstränare sade om Silva - att han inte verkade särskilt bra när han sparrade, men sen när han såg honom slåss så förstod han att Silva är den typen av fighter som går 30% på sparringar, och 100% (när inte hans sinne spökar med honom) på match.
Jag citerar mig själv:
Håller nog med om det mesta, men har svårt att se någon annan än GSP som P4P #1 just nu, han dominerar alla och är bättre än alla han mött på, ja nästan allt
eternallord
2010-12-22, 16:47
Schweet. UFC gala inom 2 år har Dana lovat. :D
EDIT: Dock tycker jag i allmänhet att man borde ta bort footstomps mot fötterna i UFC eller mma i allmänhet. Helt meningslös teknik; gör ingen egentlig skillnad i en fight, kan onödigt skada en fighter så han får längre återhämtningstid eller värre, ser ganska löjligt catfightaktigt ut och används ändå knappt någonsin av ngn längre.
Hur vet du att det inte gör någon skillnad? Det kan göra förbannat ont och kan få folk att resa foten vilket öppnar för sweeps och dylikt.
MMA bör ha så få regler som möjligt, tröga och godtyckliga regler som 12-to-6-elbows och footstomps (om det var mot reglerna) försvårar bara domarens arbete och många saker blir definitionsfrågor.
Let 'em fight...
Grazzafukkinrazzi
2010-12-22, 16:47
Jag citerar mig själv:
Grymt bra skrivet! håller med om allting tror jag.
Styrkan och explosiviteten som Fedor "mörkar" bakom sin form är helt ofattbar.
eternallord
2010-12-22, 17:03
Håller nog med om det mesta, men har svårt att se någon annan än GSP som P4P #1 just nu, han dominerar alla och är bättre än alla han mött på, ja nästan allt
Det beror ju på vad man menar är bäst. Bäst på vadå? MMA? Vad är egentligen MMA?
Om man uteslutande ska analysera W's så är det ju tyvärr fighters som Jon Fitch som hamnar högt på listan. Men när man egentligen ska definiera vem som är bäst på MMA anser jag inte att det är en god indikator att titta på decisionspecialister. Jon Fitch är inte bäst på att vinna en fight med MMA-regler. Han är bäst på att över tre ronder kontrollera var fighten tar plats och på så vis få domarbesluten. Men vad betyder det egentligen? Om man är helt oförmågan (rentav ointresserad) av att avsluta sina motståndare, så innebär det ju bara en sak. Att om det inte fanns några tidsbegränsningar hade fighters som Jon Fitch förr eller senare alltid förlorat. Chael Sonnen är egentligen praktexemplet. Han är 5-3 i sina senaste 8 matcher, där alla vinster är grindiga decisions där han ofta ser mer sliten ut efteråt än sin motståndare och där alla förluster är submissions från botten. Vad pekar detta egentligen på? Jo, att dom flesta med hyfsat BJJ kan submitta sonnen förr eller senare i en fight. Men lyckligtvis för Sonnen så är de flesta av hans fighter bara 15 minuter långa och det var just dilemmat att Silva-fighten var hela 25 minuter lång som blev hans fall där.
Det finns inget fel med att gå ut och fightas och efter tre ronder plocka hem ett välförtjänt beslut om man gjort sitt yttersta för att avsluta. Men att gå ut och medvetet "undvika" fighten och medvetet plocka decisions genom att bara vara världens bästa MMA-brottare... nä, det ger jag inte mycket för.
Doctor Snuggles
2010-12-22, 17:04
Hur vet du att det inte gör någon skillnad? Det kan göra förbannat ont och kan få folk att resa foten vilket öppnar för sweeps och dylikt.
MMA bör ha så få regler som möjligt, tröga och godtyckliga regler som 12-to-6-elbows och footstomps (om det var mot reglerna) försvårar bara domarens arbete och många saker blir definitionsfrågor.
Let 'em fight...
Vad jag förstår så gör adrenalinet att man inte märker smärtan särskilt mycket. På samma sätt som smärtlås inte fungerar lika bra i match som på träning.
Håller inte med riktigt, visst är armbågsregeln onödig (även om den eventuellt skulle kunna skydda lite mot en armbåge i ögat), men saker som inte påverkar en match betydligt och bara potentiellt kan förlänga en fighters återhämtning vilket i förlängningen gör att det blir färre fighter, eller att vissa matchups man vill se inte sker, är onödigt att tillåta.
Plus att fighters som använder footstomps ser ut som tjejer.
eternallord
2010-12-22, 17:14
Vad jag förstår så gör adrenalinet att man inte märker smärtan särskilt mycket. På samma sätt som smärtlås inte fungerar lika bra i match som på träning.
Håller inte med riktigt, visst är armbågsregeln onödig (även om den eventuellt skulle kunna skydda lite mot en armbåge i ögat), men saker som inte påverkar en match betydligt och bara potentiellt kan förlänga en fighters återhämtning vilket i förlängningen gör att det blir färre fighter, eller att vissa matchups man vill se inte sker, är onödigt att tillåta.
Plus att fighters som använder footstomps ser ut som tjejer.
Hur många fall av förlängd medical suspension på grund av footstomps känner du till?
"Problemet" du syftar på är bara fiktivt, hade det varit ett reellt problem hade diskussionen kanske haft lite mening. Dirty boxing är en del av MMA, det är bara att acceptera, många av världens bästa fighters specialiserar sig på att trycka upp motståndaren mot buren och trötta ut dom och göra dom möra med korta slag, armbågar, knän mot låren, korta legkicks och footstomps, vilket gör det lättare att avsluta fighten sen.
Om en footstomp öppnar för en nertagning som ledde till en submission, är det verkligen rimligt att ta bort det från fighters arsenal?
Det beror ju på vad man menar är bäst. Bäst på vadå? MMA? Vad är egentligen MMA?
Om man uteslutande ska analysera W's så är det ju tyvärr fighters som Jon Fitch som hamnar högt på listan. Men när man egentligen ska definiera vem som är bäst på MMA anser jag inte att det är en god indikator att titta på decisionspecialister. Jon Fitch är inte bäst på att vinna en fight med MMA-regler. Han är bäst på att över tre ronder kontrollera var fighten tar plats och på så vis få domarbesluten. Men vad betyder det egentligen? Om man är helt oförmågan (rentav ointresserad) av att avsluta sina motståndare, så innebär det ju bara en sak. Att om det inte fanns några tidsbegränsningar hade fighters som Jon Fitch förr eller senare alltid förlorat. Chael Sonnen är egentligen praktexemplet. Han är 5-3 i sina senaste 8 matcher, där alla vinster är grindiga decisions där han ofta ser mer sliten ut efteråt än sin motståndare och där alla förluster är submissions från botten. Vad pekar detta egentligen på? Jo, att dom flesta med hyfsat BJJ kan submitta sonnen förr eller senare i en fight. Men lyckligtvis för Sonnen så är de flesta av hans fighter bara 15 minuter långa och det var just dilemmat att Silva-fighten var hela 25 minuter lång som blev hans fall där.
Det finns inget fel med att gå ut och fightas och efter tre ronder plocka hem ett välförtjänt beslut om man gjort sitt yttersta för att avsluta. Men att gå ut och medvetet "undvika" fighten och medvetet plocka decisions genom att bara vara världens bästa MMA-brottare... nä, det ger jag inte mycket för.
Han är bäst på att vinna i sporten MMA, men jag förstår vad du menar
Doctor Snuggles
2010-12-22, 17:37
Hur många fall av förlängd medical suspension på grund av footstomps känner du till?
"Problemet" du syftar på är bara fiktivt, hade det varit ett reellt problem hade diskussionen kanske haft lite mening. Dirty boxing är en del av MMA, det är bara att acceptera, många av världens bästa fighters specialiserar sig på att trycka upp motståndaren mot buren och trötta ut dom och göra dom möra med korta slag, armbågar, knän mot låren, korta legkicks och footstomps, vilket gör det lättare att avsluta fighten sen.
Om en footstomp öppnar för en nertagning som ledde till en submission, är det verkligen rimligt att ta bort det från fighters arsenal?
Den här bilden är också fiktiv.
http://www.mmatko.com/wp-content/uploads/2007/08/foot-stomp.jpg
Footstomps är en teknik 4 åriga flickor bemästrar. Känns väldigt amatörmässigt och tidig UFC, och jag har läst om iaf icke-proffs som slutat slåss pga de brutit de små benen i foten för ofta.
Varför tror du fighters i princip har slutat använda dem då, om de nu är så effektiva?
Enligt Jason Bent från MMAtorch:
"There is zero technique to a foot stomp. Now there is also zero technique to a hammer fist, but the difference is that strikes to the head and body are legal while small joint manipulation is not, and in my opinion a foot stomp is very much a small joint manipulation technique. This is because there are so many small and fragile bones in the feet and it really is as dirty of a tactic as it would be to bend an opponent’s finger backwards in a scramble.
Foot stomps are much the same in that it can cause injuries which drastically affect a fighter’s quickness and mobility. At this stage of the game it has not been proven if anyone has suffered severe injuries from foot stomps but I can guarantee that a fighter who has suffered multiple breaks to the bones in his foot will never be the same. It means road work is no longer something he can do without difficulty, and it could also mean that he will be more susceptible to foot injuries in the future which means foot stomps could suddenly take a great back and forth battle and change it into an ugly one since one fighter can no longer move about as he normally would.
No one has shown me that foot stomps take any ability and not once have I seen anyone utilize this "technique" to put an opponent in harm’s way or actually win the fight. Personally I feel foot stomps are as much of a technique as an uppercut to the ballbag would be, and last time I checked, strikes to the groin were illegal."
Doctor Snuggles
2010-12-22, 17:47
En läkare uttalar sig om footstomps:
""I think this is a brutal technique." I think you're being far too kind to refer to a foot stomp as a "technique." I refer to it as a desperate measure employed by a desperate fighter. If your go-to move is to stomp on an athlete's foot while in a clinch, I have some advice for you: practice more. Dirty boxing, Muay Thai, judo throws and sweeps are "techniques." Stomping on a foot is a muffled cry for help. Please, please someone recognize my deficiencies and teach me honorable legitimate techniques.
A foot and ankle surgeon once told me that people never think about their feet until they don't work correctly. Let someone stomp your foot and break it, and watch how miserable your next few months (if not more) become. Every step hurts. The foot is an architectural masterpiece. Destroy its integrity and get ready for a potential lifetime of pain.
Ask people with simple foot disorders such as flat feet or plantar fasciits (not to mention a tarsal or metatarsal bone fracture) how happy they are. Ask them how many miles can they run for their cardio or how training is going. And if you were the troll who stomped their foot and caused an injury, I pray that he or she (politically correct) pokes you in the eye and knees you in the groin.
I consider a foot stomp nothing more than a nuisance foul -- like fish hooking, but with potentially far greater consequences. Foot stomps have no place in MMA. "
Det enda tråkiga med GSP är att han inte går in i buren med instinkt att skada.. Han går in för att vinna, och det gör honom lite tråkig att kolla på
Som i senaste matchen. Han dominerade, men tog det varsamt för att säkra vinsten, istället för att satsa på knock
http://mmanytt.se/dream/alistair-overeem-moter-todd-duffee-pa-dynamite-2010/
om det är sant, moha. Då får vi se hur bra allistair är mot en mellangubbe i ufc iaf
http://mmanytt.se/dream/alistair-overeem-moter-todd-duffee-pa-dynamite-2010/
om det är sant, moha. Då får vi se hur bra allistair är mot en mellangubbe i ufc iaf
Tror Overimom kommer knocka han vääldigt snabbt, men jo, blir väl intressant att se ändå :D Resten av kortet ser bra ut också tycker jag
http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamite!!_2010
Tror Overimom kommer knocka han vääldigt snabbt, men jo, blir väl intressant att se ändå :D Resten av kortet ser bra ut också tycker jag
http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamite!!_2010
Väldigt trevligt kort. Jag är intresserad av hur bra le banner har blivit sen sin senaste (2006) mmamatch.
Jérôme Le Banner vs. Satoshi Ishii
Stående är han hyffsad :D
Väldigt trevligt kort. Jag är intresserad av hur bra le banner har blivit sen sin senaste (2006) mmamatch.
Jérôme Le Banner vs. Satoshi Ishii
Stående är han hyffsad :D
Mm, har iofs inte sett någon av Satoshis matcher men om man kollar på hans prestationer och bälten inom Judo och BJJ tror jag Le Banner kommer ha svårt med hans grappling
Satoshi Ishii is a Beast!
Mark my words, Går det till marken är det över. LeBanners chans är knock snabbt,
Det var tydligen Satoshi som hade skadat Anderson Silvas revben under träning innan Silvas match mot Chael Sonnen.
uYYiwt_4eLM
Brock Lesnar som Pokemon?
http://i1224.photobucket.com/albums/ee361/ChrisCuthbert/blesnar.png
Satoshi Ishii is a Beast!
Mark my words, Går det till marken är det över. LeBanners chans är knock snabbt,
Det var tydligen Satoshi som hade skadat Anderson Silvas revben under träning innan Silvas match mot Chael Sonnen.
uYYiwt_4eLM
Har alltid tyckt Judokas är intressanta, ska bli kul att se hur långt han kan nå om han nu är seriös med sin satsning på MMA! Han är ju fortfarande väldigt ung
le banner vinner inte, det där är en ung Fujita fast med extremt bra kast och markspel.
Le banner måste ha utvecklas ett sanslöst bra tdd för att ha en chans, för jag tror ishii kan ta både en och två smällar påväg in i ett dyk..
eternallord
2010-12-23, 12:24
A foot and ankle surgeon once told me that people never think about their feet until they don't work correctly. Let someone stomp your foot and break it, and watch how miserable your next few months (if not more) become. Every step hurts. The foot is an architectural masterpiece. Destroy its integrity and get ready for a potential lifetime of pain.
Ask people with simple foot disorders such as flat feet or plantar fasciits (not to mention a tarsal or metatarsal bone fracture) how happy they are. Ask them how many miles can they run for their cardio or how training is going. And if you were the troll who stomped their foot and caused an injury, I pray that he or she (politically correct) pokes you in the eye and knees you in the groin.Många, många, många fighters har brutit sin fot, men det absolut vanligaste sättet är genom att man själv sparkar och sparken blockeras av en knä eller en armbåge.
Den här bilden är också fiktiv.
http://www.mmatko.com/wp-content/uploads/2007/08/foot-stomp.jpgMen vänta, vad är poängen egentligen, att folk skadar sig i kampsport?
Personligen tror jag att leg kicks är den i särklass "värsta" attacken att ta emot i MMA. Landar de på låret är det sin sak, men många landar på knäet och att skada de olika komponenterna som bygger upp knäet är exceptionellt jobbigt och kan sidelina fighters mycket längre än en fotskada.
Varför tror du fighters i princip har slutat använda dem då, om de nu är så effektiva?Koscheck använde det mot GSP senast för att sätta upp sitt takedown i första ronden.
Enligt Jason Bent från MMAtorch:
"There is zero technique to a foot stomp. Now there is also zero technique to a hammer fist, but the difference is that strikes to the head and body are legal while small joint manipulation is not, and in my opinion a foot stomp is very much a small joint manipulation technique. This is because there are so many small and fragile bones in the feet and it really is as dirty of a tactic as it would be to bend an opponent’s finger backwards in a scramble.Det här är ett argument jag kan köpa dock, men då handlar det ju inte om att införa ett nytt regelverk utan att förändra synen på small joint manipulation-regeln. Med den motiveringen känns det rimligare, åtminstone än att "folk skadar sig av tekniken".
Doctor Snuggles
2010-12-23, 14:01
Många, många, många fighters har brutit sin fot, men det absolut vanligaste sättet är genom att man själv sparkar och sparken blockeras av en knä eller en armbåge.
Personligen tror jag att leg kicks är den i särklass "värsta" attacken att ta emot i MMA. Landar de på låret är det sin sak, men många landar på knäet och att skada de olika komponenterna som bygger upp knäet är exceptionellt jobbigt och kan sidelina fighters mycket längre än en fotskada.
Då är det förstås en annan sak eftersom det är en del av en attack som potentiellt kan vinna fighten åt en. Visa mig en match där en footstomp hade ngt med matchutgången att göra.
Koscheck använde det mot GSP senast för att sätta upp sitt takedown i första ronden.
Du förstår vad "i princip" innebär, va? Ja, Leben har också använt det en hel del, men det säger mer om fightern än att vara en representation för sporten i sin helhet. Hur ofta används tekniken procentuellt sätt, om vi säger så? På samma sätt som frontsparkar mot folks knän inte heller används särskilt ofta, även om de rimligtvis är mycket mer effektiva än en footstomp - det anses att vara en ful teknik.
eternallord
2010-12-23, 14:51
Du förstår vad "i princip" innebär, va? Ja, Leben har också använt det en hel del, men det säger mer om fightern än att vara en representation för sporten i sin helhet. Hur ofta används tekniken procentuellt sätt, om vi säger så? På samma sätt som frontsparkar mot folks knän inte heller används särskilt ofta, även om de rimligtvis är mycket mer effektiva än en footstomp - det anses att vara en ful teknik.
Vad är skillnaden mellan att vinna en fight genom att paja någons knä med en vanlig leg kick och en front leg kick?
Pajja någons knä med en vanlig legkick = Macho
Pajja någons knä genom att sparka framåt rakt mot knät = Gay
Bra att styr upp Kwon. :laugh:
Doctor Snuggles
2010-12-23, 15:39
Vad är skillnaden mellan att vinna en fight genom att paja någons knä med en vanlig leg kick och en front leg kick?
Vad är skillnaden mellan att råka träffa på pungen och göra det med flit?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.