Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Tigerkotten
2010-05-12, 12:00
Canal+ har köpt UFC rättigheterna i Sverige.
I ett pressmeddelande skriver Canal+ att man nu utökat sin tablå med bland annat rättigheterna för att livesända UFC, något som hittills endast TV4 Sport haft rätt att göra. Detta börjar gälla till hösten.
Med tanke på att jag alltid hoppat över Tv4 sändningarna pga svenska kommentatorer. Kan man ju hoppas att det blir Rogan+Goldberg, då skulle jag iaf fundera på Canal+ men inte en chans om det är Svenska igen.
Samma gäller för mig Titokotten :)
Detta börjar gälla till hösten.
Med tanke på att jag alltid hoppat över Tv4 sändningarna pga svenska kommentatorer. Kan man ju hoppas att det blir Rogan+Goldberg, då skulle jag iaf fundera på Canal+ men inte en chans om det är Svenska igen.
Precis! Ingen skada skedd :)
Måste man köpa canal+ för att se UFC nu snart då? För i helvette..
Måste man köpa canal+ för att se UFC nu snart då? För i helvette..
Internet byter nog inte kanal..
Internet byter nog inte kanal..
Vad menar du?
Vad menar du?
Nevermind :D
Känner mig lite efterbliven nu, något jag missat? :D
Han menar att man inte kollar på tv och laddar ner istället, på ze internets.
Doctor Snuggles
2010-05-12, 23:00
Oy! Dont spill da beans.
Ashenshugar777
2010-05-13, 01:58
Om det är något som är bevisat inom mma så är det att "mma matte" är totalt omöjligt att använda. Bara för att X fighter förlorar mot A fighter betyder inte ett piss angående att X möter C fighter.
Jag använde det inte som bevis, jag använde det för att illustrera en poäng.
Att säga "X slår y, y slår z, därför X > Z" är en logical fallacy så ja berätta för mig något jag inte vet.
delta_mats
2010-05-13, 07:57
Att säga "X slår y, y slår z, därför X > Z" är en logical fallacy så ja berätta för mig något jag inte vet.
Det är inget dragrace mellan bilar, där hade en sådan jämförelse fungerat. Nu är det flera olika personer och det finns så många olika variabler att ta hänsyn till.
Jo men du illustrerade din poäng med att använda mma matte. Hade du greppat detta så hade du inte använt mma matte. Mycket enkelt.
Detta börjar gälla till hösten.
Förlorar tv4 sport rättigheterna till UFC eller innebär det bara att Canal+ -också- har rätt att sända UFC?
Dåligt för sporten i sverige om tv 4 sport slutar sända, isånafall är det pissnyheter.
Förlorar tv4 sport rättigheterna till UFC eller innebär det bara att Canal+ -också- har rätt att sända UFC?
Dåligt för sporten i sverige om tv 4 sport slutar sända, isånafall är det pissnyheter.
Det är pissnyheter. Tv4 sport kommer på sin höjd visa lite gamla TUF avsnitt.
Det är pissnyheter. Tv4 sport kommer på sin höjd visa lite gamla TUF avsnitt.
*** och ***
Jag överlever förvisso utan genom datorn men alltid tyckt det vart mysigt sent på kvällarna och slå på fyran och kolla lite random mma när de kört, samt att det faktiskt varit lyx med live ufc som möjlighet till det billiga priset.
Främst har jag upplevt att tv4 sports sändningar varit en bra motor för sveriges trevliga mma galor och för sportens utveckling i Sverige så trisst ur den synvinkeln.
Bara att inse att det var för bra för att vara sant att det gick på tv4 sport.
Jo även om mma knappast är accepterad som idrott i sverige så har väl betalkanalerna snappat upp det ökade intresset och ser direkt dollarsedlar framför ögonen. Tråkigt.
Tigerkotten
2010-05-13, 12:14
Precis att få det gratis på tv4 sport var väldigt bra, och såklart bra för svensk mma när det vara mera tillgängligt på det sättet.
Men själv så såg jag inte de sändningarna pga att jag inte gillade kommentatorerna. Canal+ om de kör på Rogan+Goldberg så är det ett alternativ att man kommer följa via Canal+ istället för streams.
Precis att få det gratis på tv4 sport var väldigt bra, och såklart bra för svensk mma när det vara mera tillgängligt på det sättet.
Men själv så såg jag inte de sändningarna pga att jag inte gillade kommentatorerna. Canal+ om de kör på Rogan+Goldberg så är det ett alternativ att man kommer följa via Canal+ istället för streams.
Jo men grejen är att man som mmafan får betala en jävla massa pengar för något man bara tittar på en gång i månaden, om man nu inte är intresserad av all den andra sport som visas på canalplus. I och med att UFC har så ofrekventa evenemang i det sammanhanget tycker jag det är dåligt att man ska behöva betala extra för allt det andra. Hoppas de löser något slags ppv.
Samma sak med la liga, jävligt tråkigt.
"köpt" vetifan :D
Tv4-gruppen äger svenska canal+ liksom, de har bara flyttat det till canal+.
Men vem bryr sig? Man somnar av de svenska kommentatorerna ändå :p
eternallord
2010-05-13, 21:08
*** och ***
Jag överlever förvisso utan genom datorn men alltid tyckt det vart mysigt sent på kvällarna och slå på fyran och kolla lite random mma när de kört, samt att det faktiskt varit lyx med live ufc som möjlighet till det billiga priset.
Främst har jag upplevt att tv4 sports sändningar varit en bra motor för sveriges trevliga mma galor och för sportens utveckling i Sverige så trisst ur den synvinkeln.
Bara att inse att det var för bra för att vara sant att det gick på tv4 sport.
Men asså, skilj på äpple och päron nu. Att dom för över UFCs betalevent innebär inte nödvändigtvis att dom slutar visa svenska galor där. UFC är inte synonymt med MMA, det är bara en av många organisationer.
Holmgrinho
2010-05-13, 22:09
Ja. De kommer fortf visa svenska galorna, TUF och UFC-galorna i repris.
Men asså, skilj på äpple och päron nu. Att dom för över UFCs betalevent innebär inte nödvändigtvis att dom slutar visa svenska galor där. UFC är inte synonymt med MMA, det är bara en av många organisationer.
Vad yrar du om. Jag skrev att de visade -UFC- på tv4sport var en bra motor för sporten i Sverige. Det vill säga att genom att de visar eliten inom mma som håller hög klass och att de visar många galor väcker ett intresse för allmänheten vilket gör att våra svenska galor kan gå bra ekonomiskt, att klubbarna får många talangfulla atleter som vill börja träna, etc etc. Fråga på vilken mma klubb som helst hur mycket mer tillströmning av elever som kom efter att tv4sport började visa mma...
Det är ju kul om tv4 sport fortsätter visa svenska galor men fortfarande anser jag att det här är något negativt för svensk mma (vilket är en passion för mig). Med det menar jag inte att svensk mma kommer att gå under eller att det kommer få extrema följder, bara tråkigt.
Väl medveten om att det finns andra galor än UFC, vill inte dra "hardcore old school" fan kortet men följt alla pride sen de gått efter att jag upptäckte sporten 2002 nånstans, följt Wec några år nu, följt alla stora satsningar där de flesta har gått under/håller på att gå under (tex elitefc, affliction, WFA, IFL och nu dream, sengoku och strikeforce) samt hade en period där jag även fann nöje i att följa små obskyra organisationer i brassilien, östeuropa och japan, så inbiten är jag inte längre utan det är bara de stora som kan engagera mej längre. Därmed inte sagt att jag är ett bättre fan än någon annan men jag vet att det finns andra galor utanför UFC...;)
tntballe
2010-05-13, 23:18
Något övertänd?
pPpGyQQM7nA
Eller bara retard.
han borde inte få träna mma,vilket jävla svin
Komedi på hög nivå. Inte vassaste verktyget i lådan.
Något övertänd?
pPpGyQQM7nA
Eller bara retard.
vilken retard :/
vilken retard :/
Ni ser ju vad de står på hans byxa... Cage Rage
Skön rear-naked choke av dommaren där!
Doctor Snuggles
2010-05-14, 16:21
Ska vi samla på grejer? Byta grejer med varann?
Intressanta mma-klipp, that is.
v8jjG1CfqNo
Doctor Snuggles
2010-05-14, 16:24
Mest onödiga och hårdaste efterslaget?
OnkI3EcreHA
Tigerkotten
2010-05-14, 16:26
Dan Hendersson efter Bisping var hårt också. Men vissa fighters har väl svårt och sluta helt enkelt, i skillnad mot Shogun senaste mot Machida.
Doctor Snuggles
2010-05-14, 16:27
kbv7T1LMGyg
Bruuuuuce.
Den korta killen på första videon ser ju helt sjukt stark ut. Kastar ju runt han andra som en trasdocka.
Dan Anderson's efterslag måste ju vara värre?
Doctor Snuggles
2010-05-14, 16:29
Sj8nmn3eT5I
Underanvänt vapen.
eternallord
2010-05-14, 16:30
Den korta killen på första videon ser ju helt sjukt stark ut. Kastar ju runt han andra som en trasdocka.
Nej, men Dan Hendersons ;)
Doctor Snuggles
2010-05-14, 16:30
De säger tydligt i klippet att han är en f.d. gymnast.
Wow på Hector Lombards senaste match, 6 sekunder k.o, skulle vara roligt att se han i ufc.
Doctor Snuggles
2010-05-14, 16:35
SPEKTAKULARRRR!
SiETcFxbLrg
Doctor Snuggles
2010-05-14, 16:39
Sambodans är för vuxna.
sax9XTACHRE
Doctor Snuggles
2010-05-14, 16:42
Nicke nicke liten.
l6oiADjOdFg
Nej, men Dan Hendersons ;)
Grov miss där. :Virro
delta_mats
2010-05-14, 19:27
Capoeirakillen dyngknockade verkligen sin motståndare, som för övrigt såg ut som en riktig noob.
Nicke nicke liten.
l6oiADjOdFg
By the power of Odin, good shit!
Capoeirakillen dyngknockade verkligen sin motståndare, som för övrigt såg ut som en riktig noob.
riktigt kul att se lite andra tekniker, än de man vanligtvis ser inom MMA:
Haha, Galet. Hade velat se nån testa köra Capoeira i UFC.
.. Oh wait, det har Silva redan gjort, lite iaf ;)
eternallord
2010-05-14, 21:47
Haha, Galet. Hade velat se nån testa köra Capoeira i UFC.
.. Oh wait, det har Silva redan gjort, lite iaf ;)
Bara Capoeira är ett recept för livshotande skador i ringen. Men när någon kan väva in det i en redan solid grund för att skapa en mer svårförutsägbar fighter som silva är det såklart kanon.
En erfaren fighter hade såklart tagit Capoeira-snubben till mattan omedelbart.
Doctor Snuggles
2010-05-14, 21:59
Apropå olika tekniker så är här en intressant artikel om "verklig" aikido:
http://rik-ellis.blogspot.com/2010/02/aikido-in-mma-i-have-studied-with-my.html
Apropå olika tekniker så är här en intressant artikel om "verklig" aikido:
http://rik-ellis.blogspot.com/2010/02/aikido-in-mma-i-have-studied-with-my.html
Aikido är väll en relativt modern form som bygger på gammal japansk jiujutsu och samurajkrigskonst, i praktiken en modern historia som judo och bjj. Judo har ju också slag och spark som en del av sin repetoar men det är ingen levande del av arten utan bara något man vidhåller kulturelt (i katas). Ser ungefär likadant på aikido, men det är en märklig stil för den är ju knappast opti för självförsvar, inga grymma kast, ingen grym markteknik, bortsett från bra vristlås så är frågan vad man ska ha det till mer än japansk historielektion?
Fast Roy Dean håller inte med mig...;)
CyiIvrPW4BY
Aikido är väll en relativt modern form som bygger på gammal japansk jiujutsu och samurajkrigskonst, i praktiken en modern historia som judo och bjj. Judo har ju också slag och spark som en del av sin repetoar men det är ingen levande del av arten utan bara något man vidhåller kulturelt (i katas). Ser ungefär likadant på aikido, men det är en märklig stil för den är ju knappast opti för självförsvar, inga grymma kast, ingen grym markteknik, bortsett från bra vristlås så är frågan vad man ska ha det till mer än japansk historielektion?
Fast Roy Dean håller inte med mig...;)
CyiIvrPW4BY
Men det var väl ju jutsu i klippet du länkade till nu?
Ni såg hur mycket vikt Brett tappat??
http://i41.tinypic.com/aoly8k.jpg
Men det var väl ju jutsu i klippet du länkade till nu?
Nä han kallar allt det han kör i det för "ju jutsu", han är svartbältare i japansk jujutsu, bjj, och aikido då, samt brunbälte i judo och visar upp tekniker av allt i det klippet. Främsta förespråkaren jag kan komma på i de "moderna" kampsporterna som aktivt försöker blanda in aikido.
Ni såg hur mycket vikt Brett tappat??
http://i41.tinypic.com/aoly8k.jpg
Ser ut som en helt annan snubbe!
eternallord
2010-05-15, 05:07
Übereem ser ut att ha tappat också. No roids in the states perhaps? XD
Mycket möjligt att de istället har kondition som aldrig förr.
Kan bli en riktigt bra fight!
Sambodans är för vuxna.
sax9XTACHRE
Det där gör ont bara jag tittar på det. Fy fan!
Någon som vet någon stream som sänder prel + main?
Doctor Snuggles
2010-05-15, 19:55
Vad är det ikväll? Strikeforce?
EDIT: Aldrigsinne.
Doctor Snuggles
2010-05-15, 20:18
que?
http://img.stern.de/_content/53/54/535450/Einstein12_375.jpg
Ashenshugar777
2010-05-16, 01:21
Stream?
Stream?
http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=76643&part=sports
Ingen visar Strikeforce än... Det står 03 som matchstart men tror det är 04 för oss (sommartiden som fuckar kanske?)
sop://broker.sopcast.com:3912/24267
Ashenshugar777
2010-05-16, 04:17
Cmon glassjaw, dont crack :D
Der Kaiser
2010-05-16, 04:37
http://atdhe.net/19022/watch-strikeforce-heavy-artillery
Denna funkar fint för mig som inte orkar pilla med sopcast
Ashenshugar777
2010-05-16, 04:40
Arlovski har gått över till lchf, därför han inte såg ut som han brukar :D
Der Kaiser
2010-05-16, 04:43
Ok nu ger min stream mig problem. Vilken brukar du, Ashenshugar777?
Nm: kör sopcast nu
Ashenshugar777
2010-05-16, 04:48
http://www.tenchistv.com/
Sunkigt ställe, men man behöver inte installera toolbaren, bara klicka på länkarna nedanför :x
Der Kaiser
2010-05-16, 04:56
sjukt
gg no re
Tigerkotten
2010-05-16, 05:02
mos, får hoppas fedor får möta han nu bara. Löjligt att det e werdum nästa för han.
Utklassning! Ja det vore spännande med Fedor mot Overeem!
brett rogers är borta,hans hype är historia!
nmanradnävna
2010-05-16, 12:49
Arlovski såg ut som ett monster förr, nu såg han mer ut som en undernärd iranier :D (något överdrivet ja)
Sjukt hur Übereem bara ragdollade Rogers. :D
Tigerkotten
2010-05-16, 13:06
mjo det där var rätt sjukt :)
Doctor Snuggles
2010-05-16, 13:34
Nja, tycker det är rätt obvious. Mathchen såg ut exakt som jag trodde den skulle se ut. Obereem är bara mycket starkare, är för bra i sin thaistil standup och använde Bretts obalans.
Brett är explosiv och kan slå hårt, men that's it.
Blev imponerad av Feijauuöåååä's prov på boxningskills. En riktigt snygg precisions träff där han väntade/fintade ut rätt läge. Det betalar sig att ha Andersson som coach. ;)
Nu vill jag antingen se Ubereem i UFC mot Åderbrock eller (helst) mot Fjödor.
Blev imponerad av Feijauuöåååä's prov på boxningskills. En riktigt snygg precisions träff där han väntade/fintade ut rätt läge. Det betalar sig att ha Andersson som coach. ;)
Haffajell Fejjchauåå! Han hade voima i nävarna.
Matcher man bara måste vara sjukt taggad över.
Overeem vs Brock/Fedor
Anderson S vs GSP/Shogun
Roger hade ju inte dåligt självförtroende iallafall. "If he stands in the pocket and trades with me, he'll get knocked out. Believe me." typ. Undrar vad han tänkte när han blev slängd som en handske.
Det var kul att se hur Ubereem ragdollade Rogers som är riktigt tung.
Ett bra bevis på att "hästkött" ger bra styrka! ;)
ManuelIT
2010-05-16, 17:56
Helvete. Blir nervös bara jag tänker på Overeem vs Fedor
DAMN DAMN DAMN DAMN!
Kwonage! Välkommen tillbaka!
Tigerkotten
2010-05-16, 18:42
Du är tebax, vad tyckte du om Shogun vs Machida? :>
i came.
Du är tebax, vad tyckte du om Shogun vs Machida? :>
Chockerande och Överraskande! Rond 1! Hade jag INTE förväntat mig alls.
Men som jag sa tidigare, om det var någon som skulle kunna besegra Machida så var det Shogun.
Shogun VS Machida 3 blir intressant!
Shogun VS Machida 3 blir intressant!
Som fan!
eternallord
2010-05-16, 20:31
Vad finns det egentligen som motiverar Shogun VS Machida 3? En majoritet anser att Shogun skulle haft beslutet i första matchen i andra vinner han övertygande på knockout i första ronden. Det kommer dröja något år iaf, om Shogun fortfarande har bältet, innan Machida får en chans till.
Vad finns det egentligen som motiverar Shogun VS Machida 3? En majoritet anser att Shogun skulle haft beslutet i första matchen i andra vinner han övertygande på knockout i första ronden. Det kommer dröja något år iaf, om Shogun fortfarande har bältet, innan Machida får en chans till.
Första mötet var ju verkligen en jämn match, andra tyckte jag nästan kändes lite som en lucky-shot, men vad vet jag. Skulle iallafall va roligt att se en till match där man får se ett par ronder. Skulle ju vara förjävligt för Machidas del om Silva kommer in och slår Shogun. :D
Tigerkotten
2010-05-16, 21:02
Machida lär behöva vinna 2-3 fighter tills han får en chans igen.
Kan inte annat än hålla med. Känner mig inte helt sugen på att se en rubbermatch. Ser hellre några nya utmanare till titeln istället och Machida får väl helt enkelt jobba sig upp igen.
Först ska vinnaren mellan Evans/Rampage möta Shogun, sedan skulle jag inte bli förvånad om Shogun även får möta någon av de andra LHW som vinner nästa gång, kan bli lite vem som känns det som:
Liddell/Franklin?
Couture?
Jon Jones?
Ragdolling Rogers
http://i44.tinypic.com/35hpdv6.gif
nmanradnävna
2010-05-16, 23:44
Äntligen kommer dom efterlängtade bilderna från Kwon i den här tråden :D
Ös på nu för fan!! Ös bara ös!!
Doctor Snuggles
2010-05-16, 23:45
Bret "ragdoll" Rogers.
ManuelIT
2010-05-17, 00:13
...och var det inte Rogers som kasta runt Fedor?
Iofs så vägde han nog en hel del mer då. Men ändå.
Overeem är fan ett jävla monster. Kommer nog bli Fedors svåraste fajt på lääänge
tänk fedor med hästköttsmuskler. Han skulle slita ubereem i 2delar
Tyvärr skulle det inte gå att ha fighter då, för stor dödsrisk...
Vad Don Frye anser om Fedor och ryssar i allmänt
fNfnVtMeI84
Vad Don Frye anser om Wanderlei
qg1tJeis_0o
Nitrometan
2010-05-17, 11:47
Don Frye är skön... Han har rätt om ryssarna. :D
Tigerkotten
2010-05-17, 12:00
Fedor lever mycket på sin snabbhet och smidighet dock.
Nitrometan
2010-05-17, 12:10
Fedor lever mycket på sin snabbhet och smidighet dock.
Det ena motsäger inte det andra.
Det ena motsäger inte det andra.
Enligt brassarna förlorar de mot Fedor för att han är mullig.
Har för mig att stor nog sa något i stil med att en sån tjockis blir så -hal- att säkra subs på för några år sen. Lolz.
Precis sett klart strikeforce, argumenterade innan galan här om att Ubereem vart farligare än vad hans rankingplats skvallrade om. Han har fysiken att vara inne med de stora monstren i UFC, han har striking skills och subkunskap som gör honom till ett realistiskt hot mot Fedor.
Jag kommer ihåg en intervju med hans tränare i någon tidning runt när han gjorde Pride debut en gång i tiden, tränaren var tydlig med att de skulle bygga upp honom långsamt, bygga upp hans skills och hans fysik långsamt och noggrant. Tycker det är tydligt att det är nu flera år senare den investeringen verkligen blommar ut, tror han kommer ha en prime i mma de närmaste 5 åren där han kommer vara svår att stoppa. Bara hoppas att han hamnar i UFC tillslut, då kan han bli hur stor legend som helst.
Pudzianovski
2010-05-17, 13:43
Vad Don Frye anser om Fedor och ryssar i allmänt
:D :thumbup:
Vad Don Frye anser om Wanderlei
qg1tJeis_0o
Shit jag blir riktigt rörd!*cry*
Verkar som att matchen kan bli av...
http://mmanytt.se/mma/m-1-global-accepterar-overeems-utmaning/#comments
Jag blir nervös bara jag tänker på det.
Blir det av så tror jag Reem tar det, det är hans tid nu!:)
Bara vi slipper en massa anabola anklagelser som försurar allting, vill inte Fedor slåss med bestar längre så kan han fightas i sin riktiga viktklass..
Bara vi slipper en massa anabola anklagelser som försurar allting, vill inte Fedor slåss med bestar längre så kan han fightas i sin riktiga viktklass..
Sen kan man stolt säga "I was into dö Reem before he got mainstream".
Ha! bäst idag, den snor jag!;)
Det är väl precis vad som krävs för att stopppa Fedor.
En grym talang pumpad med ubertomat och med en hel del erfarenhet.
Ja det kan bli en riktigt tuff fight. Som sagt tror Fedor faktiskt kan förlora särskilt med den form Overeem visar upp. Men hejjar ändå på Fedor och hoppas matchen kan bli av redan i höst!
Haha lol, den riktiga viktklassen = den rena klassen?...
Men allvarligt det där var ju bara dumt, så om man inte vill möta dopade bestar ska man inte hålla till i tungvikten?
Förövrigt kommer det nog aldrig försvinna med några anklagelser mot Herr Ubereem...
Men allvarligt det där var ju bara dumt, så om man inte vill möta dopade bestar ska man inte hålla till i tungvikten?
Förövrigt kommer det nog aldrig försvinna med några anklagelser mot Herr Ubereem...
Jag är ganska övertygad om att han menade att Fedor skulle kunna droppa i vikt, kanske ner till 205 eller rent utav 185 med tanke på hans figur/ram.
Det talas mycket om det på andra forum vad jag vet.
Jag är ganska övertygad om att han menade att Fedor skulle kunna droppa i vikt, kanske ner till 205 eller rent utav 185 med tanke på hans figur/ram.
Det talas mycket om det på andra forum vad jag vet.
Det förstår jag mycket väl, men hans argument var löjligt. Bara för att man tävlar i tungvikten behöver man inte acceptera doping, även om det säkerligen sker i stor utsträckning.
Bara för att man tävlar i tungvikten behöver man inte acceptera doping, även om det säkerligen sker i stor utsträckning.
Tycker du att man som fighter/team bör lägga fram misstankar om andra fighters diet? Får inte ihop resonemanget riktigt.
Om man säger så här, Fedor är min favorit fighter just för att han är en naturlig mellanviktare som har övervunnit alla utmaningar framför honom med sin järnvilja och sina järn nävar. Tidigare har Fedor inte varit för fin för att fightas i Pride som var ökända för att låta doping glida igenom, han har inte haft något problem med att möta varken doping dömda Tim Sylvia eller Josh Barnet. Han undviker själv att gå till UFC som är den organisation som faktiskt skött biten med doping som de ska i många år, men när det nu kommer kanske den första riktigt farliga utmanaren sen Mirko i högform och Fedors namn inte är så starkt som det har varit, då ska det helt plötsligt börja gnällas om doping. Det är inte det att jag tycker att någon fighter ska behöva möta dopade fighters utan snarare att det finns brist på konsekvens här. Sen är inte Overeem tillskillnad från Barnet eller Sylvia dömd för doping och ärligt talat tycker jag att man får respektera detta och att det är dålig stil att sitta och kasta anklagelser kring sig. Nu vart det ju visserligen inte Fedor själv som gjort detta om jag förstår saken rätt.
Doctor Snuggles
2010-05-17, 18:00
I was into theReem before he was mainstReem.
Fixed.
Nitrometan
2010-05-17, 18:01
Vad är den riktiga viktklassen? Är det när man tränar hårt och går ner i vikt och inte får äta för att man då inte hamnar i rätt viktklass?
Ska man hålla samma vikt som när man börjar träna?
Vad är den riktiga viktklassen? Är det när man tränar hårt och går ner i vikt och inte får äta för att man då inte hamnar i rätt viktklass?
Ska man hålla samma vikt som när man börjar träna?
Där man kan fightas utan att gnälla över roidade bestar är den rätta viktklassen...;)
Gör mer för Fedors namn att gå ner till mellanvikt och tex ge Anderson Silva spö än att hålla på och banga på matcher för att man misstänker att en fighter har tryckt.
Doctor Snuggles
2010-05-17, 18:06
Samma gamla visa med dopinggnäll/insinuationer om Remmen. Är det så svårt att greppa att vissa kan ha en naturlig fallenhet för att bygga muskler? Att gå upp 30 lbs på 3 år är inte så jävla svårt, om det enda man gör är tränar och äter - särskilt om man har ok gener och börjar styrketräna ordentligt och inte behöver banta. Dessutom blir fighters testade i K-1 - ja, i japan också. Samt han och Brett blev testade innan sista matchen (vet inte om resultaten kommit än dock).
Fram tills han eventuellt pissar positivt, STFU.
Rampage snackar om ev. match mot Shogun efter Rashad.
_YUXD7SW3Ts
Tigerkotten
2010-05-17, 19:11
fyfan vilken jobbig intervju, you know what i am say´in?
fyfan vilken jobbig intervju, you know what i am say´in?
Numsayin'? :D
http://img35.imageshack.us/img35/7530/fedorc.jpg
här gjorde en bild för att förhöja fedor satt ett tag me den, men det är fedor värd
här gjorde en bild för att förhöja fedor satt ett tag me den, men det är fedor värd
...................oooookidoki... ...
UpsideDown-Fedor och Mini-Fedor var ju riktiga höjdare gällande Photoshop-skills! :D
Ingen Josh Koscheck-Fedor?
Funkar det att Photoshoppa Fedor i CS5 eller kommer content-aware att knocka en?
Funkar det att Photoshoppa Fedor i CS5 eller kommer content-aware att knocka en?
Haha är lite som Muhammed, shoppar du Fedor kommer Red Devil + M-1 Global att knacka på din dörr. :)
http://www.gifbin.com/bin/052010/1274086915_wrestling-drop-on-head.gif
Det var Daley's HÖGRA knä som träffade, inte det vänstra!
http://www.bjpenn.com/profiles/blogs/koscheck-not-faking-it-at-ufc
Doctor Snuggles
2010-05-17, 20:49
Det var Daley's HÖGRA knä som träffade, inte det vänstra!
http://www.bjpenn.com/profiles/blogs/koscheck-not-faking-it-at-ufc
Aj, en till spik i kistan för Daley, och Kos blir ett pinnhål mindre kvinnlighygienprodukt.
Varför hör jag alltid orden Koscheck och Douschebag i samma mening från alla? ;)
Jag själv är Team Koscheck 4 Life då jag finner honom mycket roande.
Inte hans fightingstil men hans persona.
Doctor Snuggles
2010-05-17, 20:53
Varför hör jag alltid orden Koscheck och Douschebag i samma mening från alla? ;)
Jag sade inte att jag tycker det (han är iof lite dryg, men jag bryr mig inte så mycket om fighters personligheter), det var bara i ett allmänt perspektiv.
Däremot så förstår jag inte varför folk tycker Mitrione är det - han om någon är ju skön på ett happypsychosätt. Man måste ju fan älska en snubbe som är så glad inför en fight att han ler hela tiden.
Jag gillar Mitrione också, inte hans fightingstil, men hans persona.
Doctor Snuggles
2010-05-17, 21:00
Jag gillar Mitrione också, inte hans fightingstil, men hans persona.
Men han är väl inte så oäven. Såg bra ut mot Kimbo, försökte en massa intressanta grepp o dyl...
Kos är isf ett sömnpiller i jämförelse då han mer gillar LnP.
Inte från mig broshan :D
De roliga är ju att allt som syntes just när det hände inte visade högerknät, så alla trodde det va en äkta filmning av vår lilla favvis :)
Goooo Koscheck
Pd
Mayhem säger hej
http://cdn0.sbnation.com/imported_assets/437207/4540749597_f832134698_o_medium.gif
hahavaffan
2010-05-17, 22:16
Mayhem är så skön :D Finns så många balla intervjuer som han dels håller och dels deltar i.
tja, va gör alla nu på kvälskvisten
Men han är väl inte så oäven. Såg bra ut mot Kimbo, försökte en massa intressanta grepp o dyl...
Kos är isf ett sömnpiller i jämförelse då han mer gillar LnP.
Alltså jag blev verkligen överraskad av Mitrione. Trodde att han skulle vara en endimensionell fighter som bara laddade vilda rallarsvingar á la Mitrione vs Big Baby. Fick uppfattningen i TUF att hans hjärna tog skada av att försöka tänka längre än vad han ska äta till middag - och mitt i allt försöker han sig på trianglar som i princip sitter. Hyfsat skrälligt.
Angående Fedor vs Overeem: Det finns få människor på denna planet som är så jävla fräna som Fedor. Kommer in på dryga 100 kilo tjock och dräper folk på tjugotalet kilo tyngre och helt uttryckslöst. Men... jag tror att det tar stopp mot Übereem. Brett Rogers kunde kontrollera Fedor ganska bra i deras match och Overeem formligen sket på Rogers. Som någon tidigare skrev så är det ju svårt att applicera MMA-matte i verkligheten(X spöar Y, Y spöar Z = X > Z) och särskilt när man räknar med ett fenomen som Fedor men jag tror att vår gode ryss vinst-streak når ett abrupt avslut när nu M-1 får för sig att ge med sig.
justmy2centslol.
Alltså jag blev verkligen överraskad av Mitrione. Trodde att han skulle vara en endimensionell fighter som bara laddade vilda rallarsvingar á la Mitrione vs Big Baby. Fick uppfattningen i TUF att hans hjärna tog skada av att försöka tänka längre än vad han ska äta till middag - och mitt i allt försöker han sig på trianglar som i princip sitter. Hyfsat skrälligt.
Angående Fedor vs Overeem: Det finns få människor på denna planet som är så jävla fräna som Fedor. Kommer in på dryga 100 kilo tjock och dräper folk på tjugotalet kilo tyngre och helt uttryckslöst. Men... jag tror att det tar stopp mot Übereem. Brett Rogers kunde kontrollera Fedor ganska bra i deras match och Overeem formligen sket på Rogers. Som någon tidigare skrev så är det ju svårt att applicera MMA-matte i verkligheten(X spöar Y, Y spöar Z = X > Z) och särskilt när man räknar med ett fenomen som Fedor men jag tror att vår gode ryss vinst-streak når ett abrupt avslut när nu M-1 får för sig att ge med sig.
justmy2centslol.
Känns också så tycker jag. Overeem total-döda ju Brett och om man då baserar det på sin chansning om vem som vinner den matchen ser det ju inte särskilt ljust ut för Fedor. Blev förvånad att Fedor och dom verkar acceptera matchen då jag har fått för mig att M1 försöker skydda sin investering till varje pris. Skulle ju inte sett särskilt bra ut för organisationen när deras 32-0 (ja, tekniskt sett) legend får sin första förlust mot Overeem som ser ut att vara i SJUK form just nu.
Fan vad roligt det skulle vara om Overeem skrev på för UFC och krossade Brock Lesnar. Denna matchen skulle vara årets.
Fedor är min favorit och innan senaste årens sega gröt kring honom (det började väl egentligen först med schablet kring matchen mot Randy) så vart det ju aldrig det här snacket om honom att han duckade folk. Han blev mästare i tungvikt i Pride på en tid när det var tydligt att Pride hade bäst tungviktare.
Å andra sidan tycker jag objektivt att Fedor har sett pressad ut i de flesta matcher mot stora köttberg han gått, han blev nästan knockad av Fujita av alla människor, han har hamnat under både Coleman, Choi och Rogers, Randleman slängde runt honom som en trasdocka. Vad Fedor har gjort bra är att när han blivit pressad stående som av Fujita eller Arlovski så har han alltid haft förmågan att avgöra när det behövts med de där järn nävarna han har. När han hamnat underst har han haft förmågan att spinna in slicka armbars främst och avsluta.
Stående har vi frågan om inte Overeem är tekniskt stabil nog för att kunna köra över Fedor, jag kan dock också mycket väll se att Overeem skulle bli över ivrig och lämna en lucka och bli sänkt av Fedor. Främst på marken tror jag att Overeem är för slick på marken för att fastna i Fedors armbar. Om jag skulle tro något mer än något annat är det att Overeem faktiskt skulle pounda ut Fedor på marken från topp position.
Det man dock måste ge Fedor är att han är en -mästare- att finna en vägg att vinna. När Mirko såg ut som ett monster i mma så var det Fedor som kom på att man skulle pressa honom bakåt och inte ge utrymme för vänsterdojan (ett recept som flera sedan har använt).
Doctor Snuggles
2010-05-18, 16:09
Som sagt är det svårt att göra mma-matte. Brett kanske var lite psykad sen sin första knockförlust mot fedor och var försiktigare. Frågan är om fedors allround skills, särskilt på marken, räcker. Visst är han vass på att klara sig ur prekära situationer och överhuvudtaget att alltid ha ett svar på allting, men han har haft tur ett flertalet gånger också. Han skulle likväl kunnat ha en 3-4 förluster redan. Det tar inte bort något från hans färdigheter, men tur i mma är inte att förglömma - vem som helst kan åka på en knock eller submission oavsett hur dominanta de är. Vad Fedor dock inte prövat på riktigt, är top 10 stora effektiva wrestlers och atletiska k-1 monster med ett bra groundgame, så det är svårt att avgöra. Så länge de som slåss mot honom inte blir psykade pga att han är fedor så kommer han nog få svårt mot dylika.
ManuelIT
2010-05-18, 16:32
Skillnaden mellan de andra köttbergen som Fedor mött är att Overeem är den bästa tekniskt stående fajtern. Killen har ju fan slagit K1-legender.
Jag är lite "out of the loop" men kommer Overeem och Fedor fightas någon gång eller är det problem med olika organisationer osv. som vanligt?
Pudzianovski
2010-05-18, 16:41
Kollar jag på Overeems MMA-record så är det ju faktiskt en del förluster, mot Liddell, Nougeira x 2, Rua, Arona m.fl.
Fast han verkar skärpt till sig sista tiden. Ätit mycket havregrynsgröt och tränat hårt kanske?
Jag är lite "out of the loop" men kommer Overeem och Fedor fightas någon gång eller är det problem med olika organisationer osv. som vanligt?
Om jag förstår saken rätt så har M1 Fedors team hittills strulat, men påstår nu att de kommer att ta matchen.
Finns ingen anledning till att den matchen inte skulle hända och tar Fedor inte den så bör han sjunka på rankinglistorna och hans rykte kommer att ta värre stryk än om han blir knockad, tror M1 förstår det med.
Kollar jag på Overeems MMA-record så är det ju faktiskt en del förluster, mot Liddell, Nougeira x 2, Rua, Arona m.fl.
Fast han verkar skärpt till sig sista tiden. Ätit mycket havregrynsgröt och tränat hårt kanske?
http://i265.photobucket.com/albums/ii224/9ho1oha1/mma/Overeem-Timeline.jpg
Tror han nått sin prime nu, han har alltid varit duktig men efter att han blommade ut i K1 senaste rundan nu så tror jag att tiden har kommit för honom i MMA, lite som när Mirko hade sitt race där ett tag.
Pudzianovski
2010-05-18, 16:47
Vad Fedor dock inte prövat på riktigt, är top 10 stora effektiva wrestlers och atletiska k-1 monster med ett bra groundgame, så det är svårt att avgöra.
Det stämmer säkert men har det inte alltid varit ett slags ifrågasättande på det sättet? inför de senaste 5-8 matcherna som jag sett med honom så har det ivrigt påpekats att han har inte mött en med bra nävar, han har inte mött en med bra ground game, han har inte mött en bra UFC-mästare etc.
http://i50.tinypic.com/2hygry8.jpg
Jämför storleken på dem i den här bilden, det är när Fedor vart tungviktmästare i Pride och Overeem fortfarande gick i lätt tungvikt i samma organisation.
Pudzianovski
2010-05-18, 16:48
http://i265.photobucket.com/albums/ii224/9ho1oha1/mma/Overeem-Timeline.jpg
Tror han nått sin prime nu, han har alltid varit duktig men efter att han blommade ut i K1 senaste rundan nu så tror jag att tiden har kommit för honom i MMA, lite som när Mirko hade sitt race där ett tag.
:D Hur ser viktkurvan ut? 65kg till 165kg? ;)
:D Hur ser viktkurvan ut? 65kg till 165kg? ;)
Från lätt tungvikt till tungvikt. Kolla den andra bilden jag postade efter lite och fundera hur fan de kunde få ner honom under lätta tungvikts gränsen....?;)
Uber lekte ju med Rogers i den matchen.
Brett hade inget alls att sätta mot Uber.
På avstånd så dominerade Uber med sparkar på Brett och när de kom närmare så kastade Reems Brett Lätt som en Plätt och dominerade marken helt utan någon som helst risk.
Sanslös match egentligen. Trodde iaf att Brett kunde sätta mot någonting iaf, men icke.
Brett hade inget på marken. Och var inget hot mot Uber på avstånd heller.
Ragdolla en så tung lirare som Brett Rogers, helt galet stark vad han blivit.
http://i44.tinypic.com/35hpdv6.gif
Här är en gammal match med en ung Overeem mot Bobby Hoffman...(lite skillnad)
-qV4JJF14iM
En ung Fedor mot Bobby Hoffman
jY2OT2O5Nco
Doctor Snuggles
2010-05-18, 17:14
Det stämmer säkert men har det inte alltid varit ett slags ifrågasättande på det sättet? inför de senaste 5-8 matcherna som jag sett med honom så har det ivrigt påpekats att han har inte mött en med bra nävar, han har inte mött en med bra ground game, han har inte mött en bra UFC-mästare etc.
Han har mött många bra, flera legender, och snacket om att han inte möter ngn bra på senaste är lite överdrivet. Tror Arlovski var rankad 2:a i världen när han mötte honom t.ex. Däremot så är det ngt nytt som har hänt inom HW i UFC där den domineras av stora, starka, skickliga, brottare. Han har inte mött ngn sådan tidigare. De brottare han har mött var väl närmre LHW som han själv egentligen också är. Det är ganska tydligt att han hade vissa småproblem redan med Bretts styrka, och då har Brett inte ens något groundgame att tala om.
Däremot så är det ngt nytt som har hänt inom HW i UFC där den domineras av stora, starka, skickliga, brottare.
Nytt?;)
http://1.bp.blogspot.com/_zh-iTADe57o/SZxn_Fsqc0I/AAAAAAAAAuU/ImSNfPvixcc/s320/dansevern_12270.jpg
http://beat.bodoglife.com/wp-content/uploads/mark_coleman.jpg
http://www.mma-news.ch/mark_kerr.jpg
Alla stora monster på sin tid, sure Brock kanske är en gnutta större men dessa var ungefär lika fysiskt överlägsna på sin tid. Det är ett generationsskifte dock.
Nytt?;)
Alla stora monster på sin tid, sure Brock kanske är en gnutta större men dessa var ungefär lika fysiskt överlägsna på sin tid. Det är ett generationsskifte dock.
Faktiskt, att det skulle vara något nytt är lite av en överdrift.
Doctor Snuggles
2010-05-18, 17:42
Nytt?;)
http://1.bp.blogspot.com/_zh-iTADe57o/SZxn_Fsqc0I/AAAAAAAAAuU/ImSNfPvixcc/s320/dansevern_12270.jpg
http://beat.bodoglife.com/wp-content/uploads/mark_coleman.jpg
http://www.mma-news.ch/mark_kerr.jpg
Ja, det är nytt att HW:n domineras av stora (Randy är närmre LHW), starka, OCH skickliga (d.v.s. som kan hantera alla aspekter av mma på ett sätt som de inte kunde förut - sporten utvecklas du vet). Jag kan ha fel, då jag inte har stenkoll på gamla mma , men har det funnits en tid då en motsvarighet till Brock, Carwin, JDS, Cain samtidigt fanns i HW:n?
I vilket fall så ser jag inte så många sådana typer, om någon alls, på samma nivå när de gäller de tre aspekterna i Fedors meritlista. Det som är relevant är dessutom hur situationen ser ut Nu.
Det känns som att de stora pojkarna förut lättare åkte på armbars o dyl, t.ex. Nivån av försvar mot grappling har ju ökat markant överlag, även hos från början icke-grapplers.
Ja, det är nytt att HW:n domineras av stora (Randy är närmre LHW), starka, OCH skickliga (d.v.s. som kan hantera alla aspekter av mma på ett sätt som de inte kunde förut - sporten utvecklas du vet). Jag kan ha fel, då jag inte har stenkoll på gamla mma , men har det funnits en tid då en motsvarighet till Brock, Carwin, JDS, Cain samtidigt fanns i HW:n?
I vilket fall så ser jag inte så många sådana typer, om någon alls, på samma nivå när de gäller de tre aspekterna i Fedors meritlista. Det som är relevant är dessutom hur situationen ser ut Nu.
Om man betänker nivån mma var på vid den tidpunkten då tex Kerr var ett monster så var de mer än tillräckligt vällrustade när de var på sin prime (som Brock är nu), även den goda Brocken kommer att göra kassa matcher i framtiden.
Så nej jag ser inga direkta stora skillnader, de är först och främst gigantiska stora fysmonster till monster brottare hela bunten, Kerr vart mer vällrundad än Severn och Brock är mer vällrundad än Kerr och när det kommer ett nytt brottarmonster om 10 år så kommer han vara mer vällrundad än Brock och vara i fas med där sporten är då.;)
En sak jag undrar, varför slåss Fedor inte i LHW igentligen? Som verkar vara hans naturliga vikt.
och hans rykte kommer att ta värre stryk än om han blir knockad
Det tror jag inte. Han är fortfarande obesegrad och det är en jävla glory runt det, speciellt när han har gått över 30 matcher. Att bli total-knockad av Overeem skulle nog ta jävligt hårt i hans rykte. Han ses ju som en riktig legend just nu - inte för att det skulle försvinna med en förlust, men du fattar nog poängen.
Den mest prestigefyllda vikten/bältet/titeln är tungvikt.
Även om Fedor / Crocop et al i sin prime hade kunnat gå ner te lättare viktklass och fightats hade de inte velat.
En sak jag undrar, varför slåss Fedor inte i LHW igentligen? Som verkar vara hans naturliga vikt.
Tog man och rippade ner honom lite så vore nog 185lbs eller mellanvikt hans "naturliga" viktklass, jag tror att Anderson Silva tex har en större "frame" än Fedor har.
Men det korta svaret är att han slåss i tungvikt för att han -kan-!:)
Det är den mest prestigefyllda viktklassen i fightsporter och han har varit i en egen klass i den...
Tog man och rippade ner honom lite så vore nog 185lbs eller mellanvikt hans "naturliga" viktklass, jag tror att Anderson Silva tex har en större "frame" än Fedor har.
Men det korta svaret är att han slåss i tungvikt för att han -kan-!:)
Det är den mest prestigefyllda viktklassen i fightsporter och han har varit i en egen klass i den...
Jo men om man tänker på allt han har åstadkommit som tjock tungviktare, undra då hur det skulle gå som en fit mellanviktare?
Jo men om man tänker på allt han har åstadkommit som tjock tungviktare, undra då hur det skulle gå som en fit mellanviktare?
Jo men han kan ju fortfarande inte få mer ära genom att möta lättare motståndare. Att kunna möta så pass mycket starkare motståndare är enormt, även om han skulle gå in som Tyson i mellanvikt och knocka alla under de första 30 sekunderna skulle det inte göra hans namn större...
Dock som det varit senare tiden med en massa massa strul skulle det dock vara bättre för honom att tex gå en match mot Anderson Silva än att som det verkar komma med undanflykter, oavsett alla stora grejer han gjort i sin karriär är det endå det folk kommer komma ihåg tyvärr.
För att ta som exempel på hur stort det är vad Fedor har gjort så kan vi ta BJ Penn, han anses vara en av de största talangerna sporten har sett och han var helt besatt av att gå upp i viktklasser och bevisa att han är en legend och det gick inte så bra i längden, GSP maskineriet satte stop för honom (även fast han knep bältet i weltervikt), Randy har hållt bältet i både lätt tungvikt och tungvikt men han har också fått riktigt rejält med pisk några gånger, ingen annan har varit i närheten.
eternallord
2010-05-18, 22:18
Naturliga vikt?! Det hade snarare varit en rådeffad vikt, det är 30 pounds han hade behövt cutta för bövelen. Fedors naturliga vikt är ju såklart precis där han ligger, folk som tror att Fedor är fet är vansinniga.
Det här är inte en fet person, det är en ytterst vältränad person med ett hälsosamt fettlager runt magen. Såklart Fedor hade KUNNAT ta sig till LHW, men nu är han istället en av de snabbaste och smidigaste tungviktarna. Och hans record talar för att det är positivt.
http://i.cdn.turner.com/sivault/multimedia/photo_gallery/0911/strikeforce.fedor.rogers/images/08_FEDOR(rt)_vs_ROGERS.jpg
http://www.cdn.sherdog.com/thumbnail_crop/600/_images/pictures/20091108114510_IMG_9587.JPG
http://i50.tinypic.com/2hygry8.jpg
Kolla den här bilden, de lyckas klämma in Overeem på lätt tungvikt när den här bilden togs, Fedor ser ut som ett litet barn i jämförelse.
Han är 183cm när Anderson Silva är 188cm...
Visst han är bitig men han har lätt några kg att tappa i fett och sen kan han cutta ytterligare ett antal i bastun.
30lbs låter tyngre än 14kg...;) Vissa fighters cuttar ju för fan nästan 10kg..
En ung Fedor mot Bobby Hoffman
jY2OT2O5Nco
Eh... Vad handlade det där om?
eternallord
2010-05-18, 22:33
Turneringsformat, skadad axel från förra matchen.
eternallord
2010-05-18, 22:34
Vissa fighters cuttar ju för fan nästan 10kg..
Och ser ut som skit i ringen dagen efter.
Och ser ut som skit i ringen dagen efter.
Inte de som kan konsten nej. De som misslyckas och gör dåliga cuts ser skit ut, de som kan konsten får enorma styrkeövertag. Så metodisk som Fedor är skulle han naturligtvis bemästra konsten och göra det på ett oerhört vetenskapligt sätt, dock så ser jag väldigt lite anledning för honom att göra det eftersom han fortfarande kickar ass i tungvikt.
Doctor Snuggles
2010-05-18, 22:37
Turneringsformat, skadad axel från förra matchen.
Det är nog Fjödors mest imponerande merit, att besitta Pride's HW och turnerings HW bälten samtidigt. Turneringar i MMA är fan ett galet påfund.
EDIT: Hmm... eller jag kanske missförstod det. Vann Fedor HW bältet med sin Grand Prix turneringsvinst? Och sen förlorade det aldrig?
Antar att du förväntade dig en häftig och fartfylld match och blev riktigt besviken? :D
Det här var något av det bästa du har skrivit.
Naturliga vikt?! Det hade snarare varit en rådeffad vikt, det är 30 pounds han hade behövt cutta för bövelen. Fedors naturliga vikt är ju såklart precis där han ligger, folk som tror att Fedor är fet är vansinniga.
Det här är inte en fet person, det är en ytterst vältränad person med ett hälsosamt fettlager runt magen. Såklart Fedor hade KUNNAT ta sig till LHW, men nu är han istället en av de snabbaste och smidigaste tungviktarna. Och hans record talar för att det är positivt.
Å grattis till konståkningspokalen än en gång! :D
eternallord
2010-05-18, 22:43
Inte de som kan konsten nej. De som misslyckas och gör dåliga cuts ser skit ut, de som kan konsten får enorma styrkeövertag. Så metodisk som Fedor är skulle han naturligtvis bemästra konsten och göra det på ett oerhört vetenskapligt sätt, dock så ser jag väldigt lite anledning för honom att göra det eftersom han fortfarande kickar ass i tungvikt.
Man kan vara exceptionellt duktig på konsten som du säger, men att påstå att weight cuts på 10kg inför en fight inte är "a game of give and take" är bara fånigt.
eternallord
2010-05-18, 22:45
Det är nog Fjödors mest imponerande merit, att besitta Pride's HW och turnerings HW bälten samtidigt. Turneringar i MMA är fan ett galet påfund.
EDIT: Hmm... eller jag kanske missförstod det. Vann Fedor HW bältet med sin Grand Prix turneringsvinst? Och sen förlorade det aldrig?
Nej, Fedor vann bältet som vanligt. Men när han efter en NC mot Nog matchen innan skulle möta honom i turneringsfinalen tog Pride beslutet att fighten skulle gälla båda turneringsvinsten och det vanliga tungviktsbältet.
Edit: haha, tack Krampus. Konståkning är lite av en passion.
Antar att du förväntade dig en häftig och fartfylld match och blev riktigt besviken? :D
Mest förvånad.
Jag har sett för lite Fedor känner jag. Om du vill lägga in en match i tråden som du anser är hans bästa fighting, så skulle jag uppskatta det muchos nachos!
Man kan vara exceptionellt duktig på konsten som du säger, men att påstå att weight cuts på 10kg inför en fight inte är "a game of give and take" är bara fånigt.
Jo men det finns fortfarnade de som gör det framgångsrikt och som ser bra ut i ringen, naturligtvis gör de det inte om de inte ansåg att de fick ett övertag från det, jag har själv cuttat så jag vet vilken bedrövlig process det är;)
varför skulle han vilja göra det när han dominerar tungvikten. han vill väll vara best of the best.
eternallord
2010-05-18, 22:53
Jo men det finns fortfarnade de som gör det framgångsrikt och som ser bra ut i ringen, naturligtvis gör de det inte om de inte ansåg att de fick ett övertag från det, jag har själv cuttat så jag vet vilken bedrövlig process det är;)Jo, men min poäng är att det är inte i alla läge för alla personer en fördel att cutta. Fedor har uppenbarligen visat att hans recept för framgång är att hålla sig på 235 och vara en blixtsnabb explosiv tungviktare istället för en uttorkad segare LHW.
Mest förvånad.
Jag har sett för lite Fedor känner jag. Om du vill lägga in en match i tråden som du anser är hans bästa fighting, så skulle jag uppskatta det muchos nachos!
HLs är roligare:
lVVrNOQtlzY
Det som gör Fedor så bra är att han är så vansinnigt mångsidig. Att spöa Prime-Crocop stående, eller Prime-Nog (x2) på marken är bara omatchat helt enkelt.
Pudzianovski
2010-05-18, 22:54
Kan ingen posta roliga bilder eller filmer som var tidigare i tråden. Jag har tråkigt. :em:
:D:thumbup:
Pudzianovski
2010-05-18, 22:55
Att spöa Prime-Crocop stående
Kommer inte ihåg matchen så väl men det kunde väl ha gått hur som helst...var det inte så?
lVVrNOQtlzY
Mkt bra Highlight där med höjdpunkterna.
En annan
UBAAlENmPcI
0TZYgwDdhJc
på fredag smäller det Pudzian vs Sylvia! POLSAT 02:15 streamat från USA!
Pudzianovski
2010-05-18, 23:01
på fredag smäller det Pudzian vs Sylvia! hoppas den kommer sändas på polska tvn dom brukar streama från USA ibland.
Det blir grymma grejer det! Vad tror ni händer? *flex*
Muuchos graacias ämigos! :)
Fedor e ju fan ett djur i ringen, grymt smidig och stark. Sen teknisk gudomlig^^
Sen kämpar han också som ett djur :)
sylvia borde ju vinna pga sin erfarenhet osv.. men hoppas så jevla HÅRT på pudde såklart :)
Pudzianovski
2010-05-18, 23:09
sylvia borde ju vinna pga sin erfarenhet osv.. men hoppas så jevla HÅRT på pudde såklart :)
Känns som jag inte bryr mig om vem som vinner...men det blir förhoppningsvis en kul match :thumbup:
Jo, men min poäng är att det är inte i alla läge för alla personer en fördel att cutta. Fedor har uppenbarligen visat att hans recept för framgång är att hålla sig på 235 och vara en blixtsnabb explosiv tungviktare istället för en uttorkad segare LHW.
Nåväll;) Det Fedor har bevisat är att han kan vara effektiv i tungvikten, vi har ingen aning hur han skulle fightas efter att ha cuttat. För lätt tungvikt behöver han trycka ur sig en medelstor bajskorv och ta det lite lätt med vodkan och frugans ryska husmanskost några dagar...:P;)
Men visst till viss del håller jag med dig och gillar själv inte cut hysterin, att inte se det som en enormt stor fördel att kunna konsten ser jag dock som lite naivt, speciellt med tanke på att det är ett helt dygn de har på sig att fylla på vätskan igen.
Hade varit kul att se en sammanställning för hur mycket de olika fighterna som cuttar drar i sin cut och vilken vikt de går upp till på matchdag.
Naturliga vikt var nog fel ord där, men du förstår vad jag menar.
Boxing is dangerous
wdFP-R_LYSM
Pudzianovski
2010-05-19, 00:14
1noQmhXla5s
Doctor Snuggles
2010-05-19, 00:15
Boxing is dangerous
wdFP-R_LYSM
Not as dangerous as mma:
XpqS5bj1quA
Så jävla roliga klipp!
Är några stycken som lyckats knocka sig själva med sina egna takedowns, måste ju suga att förlora en proffsmatch på det sättet..
Doctor Snuggles
2010-05-19, 00:21
Haha, vad ska man kalla den attacken, zombie-grab? Funkar inte så bra dock.
GaZmy8kRPBg
eternallord
2010-05-19, 00:22
Så jävla roliga klipp!
Är några stycken som lyckats knocka sig själva med sina egna takedowns, måste ju suga att förlora en proffsmatch på det sättet..
Haha ja fyfan. Det har hänt minst en gång i UFC vet jag, tror det var en misslyckad suplex, men kan inte komma på vilka det var som fightades nu på rak arm.
Såna knockar är fan jobbiga att se alltså, jag klarar se benbrott men när någon typ ligger och skriker som en utvecklingstörd eller får spasmer efter en knock då känns det lite jobbigt;)
Haha ja fyfan. Det har hänt minst en gång i UFC vet jag, tror det var en misslyckad suplex, men kan inte komma på vilka det var som fightades nu på rak arm.
Hmmm Matt Lindland knockade sig själv i en match med en takedown och Mark Kerr gjorde det samma i en match när han skulle göra comeback. Suplexen är jag osäker på vilken det var.
Om3sZo9KIxI
Här har ni ett krig för att muntra upp om någon är vaken...
om3szo9kixi
här har ni ett krig för att muntra upp om någon är vaken...
Det där måste varit den bästa matchen jag sett! JÄVLAR. Såg riktigt roligt ut när den vita killen vaknade upp och började köra lite gnp på han andra.
Doctor Snuggles
2010-05-19, 15:05
Det där måste varit den bästa matchen jag sett! JÄVLAR. Såg riktigt roligt ut när den vita killen vaknade upp och började köra lite gnp på han andra.
Varför? För att de helt gasade och mestadels bara brawlade? Visst, jag tycker också sådana matcher är underhållande på ett white trash-sätt, men bästa matchen du har sett?
Kan ingen posta roliga bilder eller filmer som var tidigare i tråden. Jag har tråkigt. :em:
:D:thumbup:
http://www.freeufc.info/images/funny/FedorMotivational.jpg
Varför? För att de helt gasade och mestadels bara brawlade? Visst, jag tycker också sådana matcher är underhållande på ett white trash-sätt, men bästa matchen du har sett?
Episkt köttigt krig, ibland vill man gå till fin restaurang men ofta är det fan så mycket goare med en flottig pizza!;)
Lets not be haters Snuggles, sprid glädjen denna härliga dag och länka till några av de bästa fighter du sett istället:)
Doctor Snuggles
2010-05-19, 15:32
Episkt köttigt krig, ibland vill man gå till fin restaurang men ofta är det fan så mycket goare med en flottig pizza!;)
Lets not be haters Snuggles, sprid glädjen denna härliga dag och länka till några av de bästa fighter du sett istället:)
Ok då, bara för att det är sol ute, så låt gå. ;)
Jag blev faktiskt överraskad att det vart en knock mot slutet ändå, ingen verkade ha ngn kraft kvar alls.
Precis som Krellik sa, ibland sitter en flottig pizza riktigt fint. Känner du till en bättre så varsågod. :D
http://mmavideolinks.to/fighter-videos/177/1806-joachim-hansen-vs-caol-uno.html
Här har vi en annan personlig favorit, tyvärr verkar den inte ligga på youtube längre så kan inte bädda in men man kan se fighten i spelaren överst på sidan.
Caol Uno mot Hansen i K1 heroes för några år sen, teknisk grappling, jävla tempo och kanske det bästa slutet i en fight någonsin. Eftersom jag är ett stort Hansen fan satt jag som på nålar hela fighten. Tyvärr är det nästan omöjligt att hitta rond två för den var bortklippt på tv sändningen tyvärr, så man får bara se rond 1 och rond 3 här, rond 2 gick dock i samma tempo ska man veta...
Doctor Snuggles
2010-05-19, 15:54
http://mmavideolinks.to/fighter-videos/177/1806-joachim-hansen-vs-caol-uno.html
Här har vi en annan personlig favorit, tyvärr verkar den inte ligga på youtube längre så kan inte bädda in men man kan se fighten i spelaren överst på sidan.
Caol Uno mot Hansen i K1 heroes för några år sen, teknisk grappling, jävla tempo och kanske det bästa slutet i en fight någonsin. Eftersom jag är ett stort Hansen fan satt jag som på nålar hela fighten. Tyvärr är det nästan omöjligt att hitta rond två för den var bortklippt på tv sändningen tyvärr, så man får bara se rond 1 och rond 3 här, rond 2 gick dock i samma tempo ska man veta...
Man kan inte se något alls, rättare sagt. Videorna är borttagna.
http://www.fiveknuckles.com/assets/images/fighters/Evangelista-Santos.jpg
http://adccbarcelona.files.wordpress.com/2009/08/criscyborg3.jpg
Herr och fru Cyborg. Undrar om de får söta barn?
Man kan inte se något alls, rättare sagt. Videorna är borttagna.
Översta spelaren mannen.
Doctor Snuggles
2010-05-19, 16:06
Översta spelaren mannen.
Funkar inte för mig.
EDIT: Ah, ok nu, tog ett jääävla tag att ladda.
New York Bad-Ass Baroni tränar nu MT i Thailand för en comeback!
ftgl5wp05Ys
Doctor Snuggles
2010-05-19, 17:21
Bra uthållighet.
delta_mats
2010-05-19, 18:21
Tycker det såg rätt dåligt ut för att vara en såpass "duktig" fighter. Många detaljer han kunde förbättra.
Ni kommer få se Baronis nya MT-skills i UFC 118 då han möter den fruktade fightern TBA! :)
Minns ett event då TBA var tvungen att fightas 6 gånger på raken mot olika fighters i olika viktklasser! ;)
Doctor Snuggles
2010-05-19, 18:47
Världens mest ineffektiva/onödiga spark? :D
Men vig är hon...
mmHRhgq6UGM
Man kan knocka med judo också.
ai_tXq7ebK8
Lite mer kvinnliga knockar (kanske länkat den förut):
Q9v2qvcOy1I
Världens mest ineffektiva/onödiga spark? :D
Men vig är hon...
mmHRhgq6UGM
Sådär såg aldrig mina Scorpion-Kicks ut på 80-90-talet.
Jag tränade alltid Scorpion kick som Jackie gjorde här i detta klipp
1:40, 1:43
FWkk4jpEedQ
Inför kommande Rampage VS Rashad höll Dana ett conference-call med olika journalister.
Självklart dissar Page och Shad varandra men det kan bli ganska speciellt över telefon. lol
Part 1 Da Beef
loy7SrfnPak
Part 2 Da Lasse K
KFak7AJQq1Q
Doctor Snuggles
2010-05-19, 19:19
BKN-3pxIeVU
Gummitarzan.
BKN-3pxIeVU
Gummitarzan.
Wicked! :D
Det skapade ganska heta känslor när Brock Lesnar vann, mer än jag kunde tro
N68vThrjm48
5:45, tydligen försökte hon svinga mot Ray Sefo! :D
TV_IWwAg0tg
Doctor Snuggles
2010-05-19, 21:05
Äh, det intressanta var ju Sefo i MMA! Det vill jag se...
Pudzianovski
2010-05-19, 21:14
Sefo är en hård jävel! Verkar trevlig också! Lite som jag föreställer mig Kwon :D:thumbup:
Helt sjukt att ingen tappade!
Mkt vacker gammal Pride-fight.
En klassiker! Den enda gången vi såg denna underbara azerbadjan fightas i Pride!
zQqNcgweQXA
Måste ses
"Dirty" Bob Schrijber VS Daijiro Matsui (underbara kommentarer från Bas)
Wanderlei Silva VS Carl Malenko
Branco Cicatik VS Maurice Smith (http://v.youku.com/v_show/id_XMTE3NDY1NzI0.html) <-- Clickage
Mkt vacker gammal Pride-fight.
En klassiker! Den enda gången vi såg denna underbara azerbadjan fightas i Pride!
Varför avslutade han matchen?
TKO (Retirement)
http://www.sherdog.com/fighter/Aliev-Makhmud-12250
TKO (Retirement)
http://www.sherdog.com/fighter/Aliev-Makhmud-12250
Retirement, vad menas med det? Ville han inte fortsätta för att han hade ont, eller?
delta_mats
2010-05-19, 22:02
Retirement, vad menas med det? Ville han inte fortsätta för att han hade ont, eller?
Slutsatserna man kan dra från matchen är väl att han dels kanske fortfarande hade ont i bollarna, dels började bli trött, dels skraj för att få spö. Han såg ju tämligen oerfaren ut.
Slutsatserna man kan dra från matchen är väl att han dels kanske fortfarande hade ont i bollarna, dels började bli trött, dels skraj för att få spö. Han såg ju tämligen oerfaren ut.
Tyckte ju att det såg ut som att han höll på att vinna. :D
nmanradnävna
2010-05-19, 23:04
Måste ses
"Dirty" Bob Schrijber VS Daijiro Matsui (underbara kommentarer från Bas)
Wanderlei Silva VS Carl Malenko
Branco Cicatik VS Maurice Smith (http://v.youku.com/v_show/id_XMTE3NDY1NzI0.html) <-- Clickage
Förstår inte alls varför yxspark mot bakhuvudet på liggande kämpe ej är tillåtet :confused:
Men, satan vad han kunde ta stryk!!
Nitrometan
2010-05-20, 13:48
Tito leker i ett isbad.
52FyAZja5QQ
Tigerkotten
2010-05-20, 13:49
Senaste Strikeforce på 3 minuter
7aKB_k3xmYo
Big Country VS Struve av Olle 3 minuter (år)
http://i836.photobucket.com/albums/zz284/SumoNinja55/untitled1-2.jpg
Hur Country tränade inför Struve
http://a323.yahoofs.com/ymg/ept_sports_mma_experts__18/ept_sports_mma_experts-111005155-1270111290.jpg?ym6Af6CD_EH25ODn
Har varit mkt snack om Carwin och Brock på den senaste tiden.
Vem är starkast, vem har störst händer etc..
http://img249.imageshack.us/img249/8379/brockcarwin2.jpg
Från mer rättvis vinkel
http://i49.tinypic.com/wag7lk.jpg
http://img29.imageshack.us/img29/5046/610xcy.jpg
Man måste bara älska Kwons bilder asså.
Sitter och ser veckans TUF nu, måste säga att jag hade lite svårt för de raka sparkarna/stamparna mot knäna (gjorde ont att se i mitt taskiga knä), skönt att han fick pisk. Tycker nog det är lite av en oskriven regel att man inte gör så...
nmanradnävna
2010-05-20, 21:41
Sitter och ser veckans TUF nu, måste säga att jag hade lite svårt för de raka sparkarna/stamparna mot knäna (gjorde ont att se i mitt taskiga knä), skönt att han fick pisk. Tycker nog det är lite av en oskriven regel att man inte gör så...
Appråpå grejer som man tycker borde varit oskrivna regler kring :D
z4iZ-NEz-mg
Senare infördes regel!
Appråpå grejer som man tycker borde varit oskrivna regler kring :D
z4iZ-NEz-mg
Senare infördes regel!
Hehe exakt!
eternallord
2010-05-20, 22:56
Det tror jag det är också, detsamma gäller exempelvis att försöka slå mot armbågen på en utsträckt arm (i syfte att bryta den), tror den här typen av attacker går under regeln "Engaging in an unsportsmanlike conduct that causes an injury to an opponent", men det är naturligtvis en svår regel att driva igenom och det känns otydligt när den gäller.
Jag vet även att tex Anderson Silva gärna attackerar knäskålen på detta vis och han har aldrig blivit tillsagd såvitt jag vet.
Det tror jag det är också, detsamma gäller exempelvis att försöka slå mot armbågen på en utsträckt arm (i syfte att bryta den), tror den här typen av attacker går under regeln "Engaging in an unsportsmanlike conduct that causes an injury to an opponent", men det är naturligtvis en svår regel att driva igenom och det känns otydligt när den gäller.
Jag vet även att tex Anderson Silva gärna attackerar knäskålen på detta vis och han har aldrig blivit tillsagd såvitt jag vet.
Möjligt att det var så, trodde att den regeln du citerar handlade om tydligare saker.
Sen kan man förstås argumentera att det inte är värre än att försöka slå in någons pannben eller vrida in en heelhook snabbt men jag gillar det inte iallafall...
eternallord
2010-05-20, 23:08
Möjligt att det var så, trodde att den regeln du citerar handlade om tydligare saker.
Sen kan man förstås argumentera att det inte är värre än att försöka slå in någons pannben eller vrida in en heelhook snabbt men jag gillar det inte iallafall...
Vissa domare tillåter exempelvis inte heelstomps mot tårna heller av samma anledning, men även här är regelverket luddigt och godtyckligt.
fan va du levererar kwon!
vissst är det silvia vs pudiwdasdoski? imorn va?
Vissa domare tillåter exempelvis inte heelstomps mot tårna heller av samma anledning, men även här är regelverket luddigt och godtyckligt.
Jag gillar inte för mycket onödiga regler, men möjligtvis skulle det vara fördelaktigt med tydligare regelverk om vad som anses vara osportsligt beteende eller inte. Rycka in submissions snabbt är en annan sak man kan undra om det är tillåtet i alla lägen eller inte, jag är kluven i frågan själv, tycker att det är trevligt om motståndaren får en chans att klappa ut men å andra sidan så är det full kräm som gäller när man talar striking delen och då med våld mot hjärnan...
...svårt sånt här...
Doctor Snuggles
2010-05-20, 23:12
ygiLUrJJjnM
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.