Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
jämförelsen haltar.. HMC är typ 3 meter lång och väger 150 kg, han rör sig som någon som är 3 meter lång och väger 150kg..
Brock är 120kg stark men rör sig som en lättviktare (nästan)
Plus att HMC tekniskt sett är helt värdelös. Jag menar, det finns gott om amatörer(kanske rentav nybörjare) som har betydligt bättre teknik.
Någon som vet när nästa match sänds på tv4 sport?
9 augusti 03.55 skulle jag tippa på
young_george
2009-07-29, 14:13
Oddsen på Fedor - Lesnar finns redan ute på ett par bettingsidor.
Bodog ger 1.44 på Fedor och 2.85 på Brock. Place your bets gentlemen
jämförelsen haltar.. HMC är typ 3 meter lång och väger 150 kg, han rör sig som någon som är 3 meter lång och väger 150kg..
Brock är 120kg stark men rör sig som en lättviktare (nästan)
Det är ju därför jag får magsår :(
Commando1980
2009-07-29, 14:44
fy fan vilken match det skulle bli mellan fedor och lesnar. jag hoppas dock att fedor inte tappat för mycket i kapacitet jmfrt med tidigare år.
Har hört att Randy har en match mot Fedor i sitt kontrakt. Kanske blir en warm-up för Fedor innan Lesnar. Bli bekväm i buren etc. Som om det skulle spela någon roll iofs. Men men.
En grym highlight reel med Fedor:
http://vimeo.com/4176500
http://www.cracked.com/blog/10-mixed-martial-arts-knockouts-that-displayed-rag-doll-physics/ :D
Har hört att Randy har en match mot Fedor i sitt kontrakt. Kanske blir en warm-up för Fedor innan Lesnar. Bli bekväm i buren etc. Som om det skulle spela någon roll iofs. Men men.
En grym highlight reel med Fedor:
http://vimeo.com/4176500
Skulle vara så sinnessjukt tråkigt att se Fedor mot den gamlingen som uppenbarligen skulle slutat för ett tag sen. Så sjukt ointressant, skulle hellre se förloraren av Cain vs Carwin gå mot Fedor först, om han nu tvunget måste ha en fight innan titelfight. Vinnaren av Cain-Carwin ska ju möta Lesnar.
vi får nog fokusera på eventuella motståndare utanför ufc.. tyvärr
Vilken kanal visar dem senaste UFC matcherna? eller finns det någon hemsida man kan titta på?
Jag brukar kolla på den här sidan när nästa event kommer upp. http://mmanytt.se/kommande-galor/ Sen brukar jag hämta hem det hos "piraten" dagen efter. Dom amerikanska kommentatorerna är så mycket mer kunninga än dom svenska nånsin kommer att bli.
http://www.fightplay.tv.nyud.net/wp-content/uploads/2009/07/FIGHTPLAY_pitbull.jpg
Thiago Alves och David Bielkheden
Skulle vara så sinnessjukt tråkigt att se Fedor mot den gamlingen som uppenbarligen skulle slutat för ett tag sen. Så sjukt ointressant, skulle hellre se förloraren av Cain vs Carwin gå mot Fedor först, om han nu tvunget måste ha en fight innan titelfight. Vinnaren av Cain-Carwin ska ju möta Lesnar.
Håller fullständigt med dig.
M-1 har förstått att någon form av hype behövs för att sälja.
Gillar ni det?
hES9rFMKcog
Har Matt Hamill kolat?
Låter hemskt men saknar källa.
Breaking news, UFC light-heavyweight fighter and Ultimate Fighter 3 contestant Matt 'The Hammer' Hamill has been killed in what is being described by sources as a tragic road accident.
An eye-witness reports he walked across the road, and the adriver of the automobile blasted his/her horn, but Hamill, who suffers from lack of hearing, was oblivious to the oncoming vehicle. As the fighter was crossing the road, when he was struck by a black coloured BMW, doing over 80 mph, in Cincinatti, Ohio, just before 1:50pm ET.
It's being reported that paramedics were quick to arrive on the scene, but Hamill was pronounced DOA at 2:02pm ET.
More news as it emerges.
http://forums.ufc.production.sparkart.net/showthread.php?t=5234
Har Matt Hamill kolat?
Låter hemskt men saknar källa.
http://forums.ufc.production.sparkart.net/showthread.php?t=5234
Citerar med glädje mig själv och meddelar att det va någon random idiot som har riktigt sjuk humor.
God natt!
verkar vara en ny fluga att skriva att folk dör, konstigt beteende..
Stream till Sengoku 9 - http://www.justin.tv/emmatv17/old
man är ganska mosig i huvudet efter 5 timmar sengoku
Var sengoku-galan något att hänga i julgranen då? Sitter i valet och kvalet om jag orkar kolla på galan...
den va helt ok faktiskt, ett par riktigt bra matcher
drakfelt
2009-08-02, 21:04
Var sengoku-galan något att hänga i julgranen då? Sitter i valet och kvalet om jag orkar kolla på galan...
var finns den att se?
edit: 5 poster upp... kass jag är
Pepparkakssmurfen
2009-08-02, 21:08
Fråga: Vad betyder numret efter UFC?
t.ex. UFC 79
ManuelIT
2009-08-02, 21:15
t.ex. UFC 79
Inget mer än upplagan av evenemanget. UFC 1 var första eventet, 2 var andra, osv. Nu är vi snart uppe i 101 tillställningar av UFC.
Pepparkakssmurfen
2009-08-02, 21:19
Aaah,nu fattar jag
bear.flowertwig
2009-08-03, 15:15
t.ex. UFC 79
Inget mer än upplagan av evenemanget. UFC 1 var första eventet, 2 var andra, osv. Nu är vi snart uppe i 101 tillställningar av UFC.
Aaah,nu fattar jag
wtf...? :D
Apropå skämt...
De flesta har väl redan sett den här men om inte :thumbup:
p5BKSlDw2Q4
t.ex. UFC 79
Haha tänkte också fråga samma sak.
Hur många evenemang är det per år då? samt hur blir van mästare? Är det när man slår den förre mästaren eller?
Hur många evenemang är det per år då? samt hur blir van mästare? Är det när man slår den förre mästaren eller?
15 st under 2009, + några fightnights (mindre event). Ja, oftast går man ett par matcher för att förtjäna att få möta han med bältet, vinner man över honom så får man bältet.
Ni som sett UFC 100. Vad tyckte ni? Jag är inget stort fan precis. Mer eller mindre nyligen börjat följa det men just show 100 verkade vara väldigt hypad och i efterhand var det blandade åsikter.
Jag tyckte det var riktigt bra i vilket fall.
I början var det inte så många tävlingar per år, allt eftersom mma och UFC blir mer populärt blir det fler och fler tävlingar varje år. Jag började följa UFC "live" så att säga runt ufc 40 och följt varje gala sen dess, då hade man några månader mellan varje gala att analysera och diskutera hur matcherna skulle gå. Att Pride körde matcher vid sidan som var lika bra gjorde abstinensen lite enklare att hantera men det var fortfarande dryyyg vänte tid mellan galorna. I jämförelse blir man nästan bombaderad med mma nuförtiden...
Ni som sett UFC 100. Vad tyckte ni? Jag är inget stort fan precis. Mer eller mindre nyligen börjat följa det men just show 100 verkade vara väldigt hypad och i efterhand var det blandade åsikter.
Jag tyckte det var riktigt bra i vilket fall.
Bra event, Brock visade att han är på riktigt för mig, skrämande läskig knock i Bisping Henderson matchen och hyffsad gala överlag.
Jag är fortfarande luttrad efter UFC 50 som var en av de sämsta galorna jag sett (och man tänkte att 50 jubileum borde ju vart lite bra iallafall, men nej) och det brukar vara de lite mer anonyma galorna på pappret som brukar ha bäst ös i slutändan.
nänänänänä nu ljuger du, du måste räkna med ufn om du ska säga tillställningar av ufc =D
nänänänänä nu ljuger du, du måste räkna med ufn om du ska säga tillställningar av ufc =D
Jag suddade det jag skrev om olika upplagor av UFC i en tidigare post eftersom när jag läste igenom det lät jag -lite väll mycket som vän av ordning-...
Men när vi snackar om numreringen av UFC 1-100 så är det deras pay per view galor, vid sidan av de som fått riktiga nummer så har vi åtminstone en .5 gala, vi har ufc japan och brazil och någon som hette ufc ultimate vill jag minnas... Så snackar vi "riktiga" pay per view UFC galor skulle jag gissa att vi kanske är uppe i 105 galor eller något liknande.
Sen vi sidan av det har vi The ultimate fighter finalerna som går på spike och som numreras med vilken säsong de hör till och så har vi fight night live galorna också på spike som jag har för mig också har ett eget nummer system..
Så hur många galor är vi uppe i, nån kan ju räkna på fightfinder men jag gissar över 130 iallafall?
Sen snackas det om att UFC snart landar på "national television" kanal alltså inte en betal kanal som spike (vilket vore stort som fan för sporten) och då gissar jag friskt att även dessa kommer numreras separat från övriga galor med ett eget namn...
Nu var jag tvungen att kolla bara för det, UFC har hålit i 138 olika event så min gissning med 130+ var inte så illa pissad.
När det gäller UFC pay per view galor som egentligen borde räknas in i nummer galorna så har vi; ultimate ultimate 95, ultimate ultimate 96, ultimate japan 1, ultimate brazil, ultimate japan 2, ultimate japan 3, ufc 37.5. Så egentligen borde UFC 100 hetat UFC 107...
Sen har vi 18 ufc fight night galor, där man även borde räkna in UFC fight for the troops galan (så tillsvida att det inte är ett återkomande event som de kommer köra regelbundet vilket skulle göra att det förtjänar ett eget nummersystem...)
Samt 9 TUF finaler på spike...
klart som korvspad;):P
Fedor har signat med Strikeforce! (http://din-mma.blogspot.com/2009/08/fedor-till-strikeforce.html)
och kolla in den här :)
http://www.youtube.com/watch?v=8fKgnTHh8XI
Fedor har signat med Strikeforce! (http://din-mma.blogspot.com/2009/08/fedor-till-strikeforce.html)
och kolla in den här :)
http://www.youtube.com/watch?v=8fKgnTHh8XI
Trist *cry*
UFC FEEDS, nån som har de Iphone appen ? Ja tog ner den nyss, 22 kr, streema alla UFC sedan 92'an, behöver bara ha en uppkoppling över 56 K..
Skall testa den mer, kollar ufc 100 nu, den är uppdelade i 15 minuters sektioner.
Pd
Trist *cry*
näst bästa alternativet efter ufc iaf.. finns ett par tre intressanta matcher
näst bästa alternativet efter ufc iaf.. finns ett par tre intressanta matcher
MM. Han har signat ett "milti-fight"-kontrakt med Strikeforce. Hoppas det rör sig om 2 fighter (högst osannolikt). En mot Alistair och en mot Rogers. Sen tycker jag han har gjort sitt med det sällskapet.
Han har sjunkit i mina ögon efter det som hänt mellan honom och UFC. UFC har erbjudit honom allt han kan tänka sig, tom hur många sambo-fights han vill parallellt med sitt UFC-kontrakt. Han är inte världens bästa fighter förrän han bevisar det.
Nitrometan
2009-08-03, 21:13
UFC har erbjudit honom allt han kan tänka sig, tom hur många sambo-fights han vill parallellt med sitt UFC-kontrakt.
Har de?
Jag trodde det var där skon klämde?
Hans ryska manager kanske vil ha mer pengar?
bear.flowertwig
2009-08-03, 21:16
Är på jakt efter en Johnny Cashlåt som nån klev in i buren till i senaste UFC eller den före. Nån som vet vilken jag menar? Har för mig att Rogan kommenterade den som en "total badass song" att komma in till.
Är på jakt efter en Johnny Cashlåt som nån klev in i buren till i senaste UFC eller den före. Nån som vet vilken jag menar? Har för mig att Rogan kommenterade den som en "total badass song" att komma in till.
Var väl han som tatuerat Cash på armen?
Edit: Alan Belcher var det, vad låten heter vet jag inte.
Edit2: Kolla om det är Bob Dylan Hurricane
"Gods gonna cut you down" är en cash-låt som ett flertal gått in till
Nitrometan
2009-08-03, 21:51
Om jag inte har helt fel så var det The Gourds med låten "Gin and Juice" (en Snoop-cover) som Alan Belcher gick in till.
wCAM3C3dpIA
Rodney Carrington har gjort en liknande version också.
Phish's version lät nästan lika också:
bakWKHj051I
Men jag kan ha blandat ihop låtarna/fighterna.
Har de?
Jag hade redan på känn att det här med sambon var en rätt kass bortförklaring angående varför inte Fedor signar med UFC.
Visade sig att jag hade rätt i det, det som verkligen klämer i skon och som gör att det just nu är omöjligt för UFC och Fedor att samsas om en deal är att M1 som promotar Fedor kräver att får co-promota galorna han fightas på (som de tex gjorde på affliction) och eftersom UFC har en absolut regel om att inte göra detta så är det inte möjligt att fixa en deal just nu.
Som Dana sa: "Vi erbjöd löjligt mycket pengar och hade ett kontrakt redo där han kunde fightas sambo varje vecka om han så ville".
Jag tycker inte man kan säga så mycket om UFCs betende i just detta fall, de har lagt ner en jävla massa jobb för att bygga upp UFC, de kan ju inte släppa in en en annan organisation bara för -1- fighters skull även om det är Fedor.
Sen så är ju Fedor inte en slav, han måste inte signa med UFC om han inte behagar detta, han är en vuxen man och är delägare i M1, men synd om oss fans är det allt.
han har iaf 3 fighter med Strikeforce nu och dessa 3 fighter borde också räknas som de 3 sista matcherna han har kontrakt på med m-1.. så om ett år kanske spekulationerna kan börja igen! :)
Vilken är eran favoritfighter då? För att minska all jobbig skrivning så kan vi ta i alla vikt klasser, själv lägger jag nog min röst på St-Pierre.
bear.flowertwig
2009-08-04, 09:28
"Gods gonna cut you down" är en cash-låt som ett flertal gått in till
Kan va den. Bra låt hur som helst.
wxh-FfElY0M
Finns en rätt bra artikel på sherdog där de jämför HW-motståndet mellan UFC och Strikforce. Vill inte länka men ta och läs den, den kommer med en god poäng.
Den enda anledningen för Fedor att signa med UFC är Brock. Annars är Strikeforce minst lika bra i HW enligt mig (och sherdog :)). Jag tror faktiskt Brett Rogers kan bli en rätt svår fight.
Vilken är eran favoritfighter då? För att minska all jobbig skrivning så kan vi ta i alla vikt klasser, själv lägger jag nog min röst på St-Pierre.
Favoritfighters från UFC, Art Jimmerson, Joe Son , Kimo (Fierce Fighting).
Utanför UFC, "The Hoe-Bag" Boshenek, Viacheslav Datsik (knockade Arlovski en gång)
Art Jimmerson
+1
Vilken lysande fighter och taktiker han var/är :hbang:
+1
Vilken lysande fighter och taktiker han var/är :hbang:
Art in action, tidig ufc
LCsyGduUvzE
Goldberg med mysig bakgrund
1egbm3xTAKw
Art in action, tidig ufc
LCsyGduUvzE
Precis den matchen jag tänkte på med taktiker.
Boxningshandske på en hand när man möter en grappler *gah!*
Dajollee
2009-08-04, 17:19
Finns en rätt bra artikel på sherdog där de jämför HW-motståndet mellan UFC och Strikforce. Vill inte länka men ta och läs den, den kommer med en god poäng.
Den enda anledningen för Fedor att signa med UFC är Brock. Annars är Strikeforce minst lika bra i HW enligt mig (och sherdog :)). Jag tror faktiskt Brett Rogers kan bli en rätt svår fight.
+1
sen fattar jag inte folk som säger att fedor har sjunkit i deras ögon för att han inte gick med ufc. va e det för skitsnack
CrazyJoeDavola
2009-08-04, 18:04
Lyoto Machida.
Har de?
Ja, det var där skon klämde. Inte nu längre. Nu ville de bli Co-promoters med UFC istället vilket är helt galet. Dana uttryckte sig som att han aldrig någonsin kommer få ett bättre erbjudande. Erbjudandet står dock fortfarande. Han kan ringa när som helst och tacka ja.
Dana bryter ner allt i konferensen över telefon som finns på ufc.com (i skrivande stund: 2a klippet från höger).
AmericanDragon
2009-08-04, 20:14
Fedor tackade nej till ett $30 Milljons kontrakt på 6 matcher så UFC vill verkligen ha honom. Men som sagt, dörrarna står fortfarande öppna.
Kan ni tänka er Fedor mot Brock? Bara den matchen i sig själv skulle dra över 1 miljon buys. Fucking galet alltså.
Påtal om schyssta main events.. SNART DAGS FÖR GINA "SNYGGASTE TJEJEN PÅ JORDEN" CARANO VS CYBORG!! :D :D :D :D
man undrar ju om nån av dom klarar vikten denna gången :O
Måste älska Dana när han uttrycker sig.
People give a shit about Tito Ortiz so he is back in the UFC
:D
Nice att de signade Vitor igen också.
Japp, ganska bra månad endå alltså.. håller mina tummar för cyborg.
Dajollee
2009-08-04, 21:05
men d va väl bara skvaller?
Fedor tackade nej till ett $30 Milljons kontrakt på 6 matcher så UFC vill verkligen ha honom. Men som sagt, dörrarna står fortfarande öppna.
Kan ni tänka er Fedor mot Brock? Bara den matchen i sig själv skulle dra över 1 miljon buys. Fucking galet alltså.
Påtal om schyssta main events.. SNART DAGS FÖR GINA "SNYGGASTE TJEJEN PÅ JORDEN" CARANO VS CYBORG!! :D :D :D :D
Nitrometan
2009-08-04, 21:30
man undrar ju om nån av dom klarar vikten denna gången :O
Cyborg brukar väl klara vikten?
Gina Carano har väl t.o.m. fått slåss över viktgränsen nån gång?
Tigerkotten
2009-08-04, 21:40
cyborg var mycket över gränsen sist mot japanskan. OM det nu var hennes senaste.
Nitrometan
2009-08-04, 22:00
cyborg var mycket över gränsen sist mot japanskan. OM det nu var hennes senaste.
Okaj.
Då har hon också tjockat på sig då.
Ush va surt att UFC 101 äger rum mellan 04:00 - 07:05. Nästan så att man får ta en liten powernap innan.
Ush va surt att UFC 101 äger rum mellan 04:00 - 07:05. Nästan så att man får ta en liten powernap innan.
Ja, för så sent/tidigt går dom ju aldrig annars eller?
Nitrometan
2009-08-05, 12:42
Så är det när de sänder livslevande från Amerkatt. Bara att gå att lägga sig och sätta klockan på 4. :thumbup:
Countdownen till UFC 101 ligger ute på ufc.com nu för den som vill se.
drakfelt
2009-08-06, 00:56
mjes, och bj verkar ha lagt om sin träning, från att springa med stenar på havsbottnen till lite good ol styrke- o löpträning.
den är även just nu på tv.
Någon som vet när dom ska börja/sända Contender Muay Thai säsong 2? Eller heter det Contender Asia? Enligt google så verkar Asia och Muay Thai vara samma.
Okaj.
Då har hon också tjockat på sig då.
hon missade med 7lbs senaste fighten
http://www.mmaweekly.com/absolutenm/templates/dailynews.asp?articleid=8556&zoneid=4
Någon som vet när dom ska börja/sända Contender Muay Thai säsong 2? Eller heter det Contender Asia? Enligt google så verkar Asia och Muay Thai vara samma.
Det är samma. Jag undrar också, Contender Asia var riktigt underhållande!
YPx-g5MQh8s&feature=channel_page
Pat är numer min absoluta favoritfighter
Haha, grymve! Heil Techno_viking!
AmericanDragon
2009-08-06, 19:35
Gina Carano har väl t.o.m. fått slåss över viktgränsen nån gång?
Ja det har hänt. Med böter som straff. Gina har haft problem att fixa vikten flertal gånger men med de där opererade melonerna hon har så blir det lite extra att bära.
Det är samma. Jag undrar också, Contender Asia var riktigt underhållande!
Ja absolut. Vad jag vet så har Marcus Öberg en plats i Contender Asia 2. Skulle vara kul och se hur bra han presterar på den nivån. Han gjorde iaf bra ifrån sig mot Dzhabar Askerov i K1 Scandinavia 2008.
Ja absolut. Vad jag vet så har Marcus Öberg en plats i Contender Asia 2. Skulle vara kul och se hur bra han presterar på den nivån. Han gjorde iaf bra ifrån sig mot Dzhabar Askerov i K1 Scandinavia 2008.
Grymt. Ser fram emot det.
http://contenderasia2.com/
När pat barry är main event så ska han gå ut som techno viking.
http://contenderasia2.com/
Grymt! Tack!
Nitrometan
2009-08-06, 21:41
Pat Barry! :bow:
Man bugar sig. :thumbup:
BJ submits kenflo 2nd round
Anderson tkos forrest 1st round
whoyougot?
BJ submits kenflo 2nd round
Anderson tkos forrest 1st round
whoyougot?
Ja tror Silva VS Forrest blir en upset, tror faan forrest vinner :) .. Eller ja hoppas de iallafall, gillar han starkt även om Silva är grymmt bra.
Pd
Ja tror Silva VS Forrest blir en upset, tror faan forrest vinner :) .. Eller ja hoppas de iallafall, gillar han starkt även om Silva är grymmt bra.
Pd
Jag hoppas nästan också på Forrest, men går han på som han brukar tror jag att det kan ta slut rätt snabbt dessvärre. Men det är dags att Silva får något bita i nu.
många som hoppas på Forrest , men Silva vinner säkerligen igen.
Pudzianovski ska gå sin första mma match i höst tydligen. Blir kul att se vad som händer
Kaboffastar
2009-08-07, 20:49
Hur tar man reda på om det sänds nån UFC 101 i grekland? :Virro
Förmodligen inte men vf
Håller på och kollar på gamla ultimate fighter säsonger då Matt Serra var med, någon mer än jag som tycker snubben är helskön? Lätt en av mina favorit fighter när det gäller personlighet
AmericanDragon
2009-08-08, 08:42
många som hoppas på Forrest , men Silva vinner säkerligen igen.
Självklart. Den som tror Forrest skulle kunna ta Silva är bara dum.
Håller på och kollar på gamla ultimate fighter säsonger då Matt Serra var med, någon mer än jag som tycker snubben är helskön? Lätt en av mina favorit fighter när det gäller personlighet
Håller med dig! :D Matt Serra är en sån person jag skulle vilja umgås med varje dag.. Så skön och självsäker!
Jag tycker det vore så jävla trivsamt och roligt om både Forrest och Kenny ken flo Florian står som segrare inatt.
Jag tycker det vore så jävla trivsamt och roligt om både Forrest och Kenny ken flo Florian står som segrare inatt.
Jag har lite svårt för Kenny Florian, han gillar verkligen att vinna pga domaren bryter för cuts. Dom flesta föredrar ju att vinna på knockout eller submission... :confused:
sattersta
2009-08-08, 11:09
Ja det har hänt. Med böter som straff. Gina har haft problem att fixa vikten flertal gånger men med de där opererade melonerna hon har så blir det lite extra att bära.
http://themmaspace.com/WordPress/wp-content/uploads/2009/02/Gina%20Carano%20Maxim%20Pic%203.jpg
Ser ut som hon opererat in en sten i bröstet.
hahavaffan
2009-08-08, 11:28
Jag tycker det vore så jävla trivsamt och roligt om både Forrest och Kenny ken flo Florian står som segrare inatt.+1. Penn är så jävla dryg och Silva är så jävla tråkig.
+1. Penn är så jävla dryg och Silva är så jävla tråkig.
Silva kommer INTE göra en tråkig match i natt. Han sänker forrest när han känner att det är läge.
Penn är jävligt dryg ja. Tyvärr vinner han också.
Då kör vi en liten tävling
BJ Penn Vs. Kenny Florian, T/KO, rond 2
Anderson Silva Vs. Forrest Griffin T/KO, rond 3
Amir Sadollah Vs. Johny Hendricks, dec
Kendall Grove Vs. Ricardo Almeida, sub, rond 2
Josh Neer Vs. Kurt Pellegrino, dec
BJ Penn Vs. Kenny Florian, Sub, rond 3
Anderson Silva Vs. Forrest Griffin T/KO, rond 2
Amir Sadollah Vs. Johny Hendricks, T/KO, rond 3
Kendall Grove Vs. Ricardo Almeida, dec
Josh Neer Vs. Kurt Pellegrino, Sub, rond 2
Penn vinner, men det e ok i min bok, då jag inte gillar Kenny Kenneth Ken Flo "I Finish fights!" Flourtantian.
BJ Penn Vs. Kenny Florian, T/KO, rond 3
Amir Sadollah Vs. Johny Hendricks, T/KO, rond 1
Kendall Grove Vs. Ricardo Almeida, sub, rond 1
hahavaffan
2009-08-08, 13:09
BJ Penn Vs. Kenny Florian, Sub, rond 3
Josh Neer Vs. Kurt Pellegrino, Sub, rond 2Så vill jag.
Josh Neer Vs. Kurt Pellegrino, decSå tror jag.
Jag går mot trenden och tror på några skrällsegrar inatt
Forrest
Ken Flo
Hendricks
Almeida
Sen ser jag en ganska intressant match mellan Thales Leites vs Sakara som jag hoppas att de visar. Där vill jag gärna se Sakara som segrare.
yepyep
Så tror jag också. Hoppas på att Forrest vinner dock.
TV4 Sport visar inte matcherna live eller?
TV4 Sport visar inte matcherna live eller?
Jo det gör dem
Verbatim
2009-08-08, 14:26
Vad har folk emot Silvia? Tycker att han är en väldigt underhållande, enormt duktig och taktiskt fighter, det är kul att se någon så skicklig som han faktiskt är. När Silvia är hatad och MrNugårjagochladdarhögernvidmidjani8minuter-Chuck Liddel är populär funderar man på vad det är för slödder som ser Ufc.
Vad har folk emot Silvia? Tycker att han är en väldigt underhållande, enormt duktig och taktiskt fighter, det är kul att se någon så skicklig som han faktiskt är. När Silvia är hatad och MrNugårjagochladdarhögernvidmidjani8minuter-Chuck Liddel är populär funderar man på vad det är för slödder som ser Ufc.
*Silva
Jo det gör dem
Kommenterar Paolo? Honom och hans bror, alltså.
tja, jag är väl ett av slöddrerna isf, tycker att chuck har rätt underhållande fighter och man kan väl inte direkt påstå att han är dålig då han vunnit endel minst sagt
och silva..ja vad ska man säga, duktig och så jävla tråkig att se..fyfan hoppas verkligen att forrest vinner och ska jag vara ärlig så tror jag att det finns en chans, det är som alla andra matcher han gått och folk trott att han ska förlora och sen har han visat hur duktig han faktiskt är..
Vad har folk emot Silvia?
Silvia Sommerlath? Inget.
hahavaffan
2009-08-08, 15:34
Vad har folk emot Silvia? Drottning Silvia? Vad har hon med MMA att göra?
Kanske skall ersätta Arianny C.
verkar som Mariusz Pudzianowski ska börja med mma. Ska bli intressant att se hur ett sånt styrke monster klarar sig.
http://www.efnsports.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1807&Itemid=64
Kommenterar Paolo? Honom och hans bror, alltså.
På TVinfo.se står det att dem är kommentatorer, men man får hoppas att det blir Omar och Ian istället. Nog för Paolo är rätt underhållande :cool:
Doctor Snuggles
2009-08-08, 20:11
Jag kunde inte skrivit det bättre själv. Förutom stavat rätt på Silva. ;)
Verbatim
2009-08-08, 20:32
Oj, Silva förstås.
Inget fel på Silvia Sommerlath heller dock, in the old days.
Sitter utan 4-sport i kväll, finns det någon site som streamar Griffin vs Silva?
Då var det igång.. Någon som sitter och ser?
Verbatim
2009-08-09, 03:06
Självklart sitter man, denna kvällen har potential.
ManuelIT
2009-08-09, 04:55
Vad ska man säga om Silva? Sjukaste jag sett på länge. Lekte ut honom totalt. Pound for pound the best there ever is, eller vad säger ni?
Verbatim
2009-08-09, 04:57
Underbar match, som att se sjätteklassarna spöa förstaklassarna i grundskolan, Forrest kan inte känna sig stor just nu.
Lekfull, kreativ, och rent sjuhelv*tes duktig teknisk, helt underbar.
Tigerkotten
2009-08-09, 04:57
silva e så sjukt bra, 0 respekt för Forrest standup. Kan inte vara kul att heta Forrest Griffin nu.
Vinsten var visserligen väntad, Forrest passar Silva väldigt bra, men vilken förnedring :Virro Dock tycker jag det är synd att han håller på att larva sig som han gör.
Vad tror ni på för kommande motståndare? Lyoto skulle ju vara en intressant motståndare men frågan är ju om Silva kan tänka sig att ligga kvar i lätt tungvikt.
Tigerkotten
2009-08-09, 05:10
Tvivlar pa att Silva kommer mota Machida, da de tranar med varandra. Tycker han ska mota Nate the great marquet samt Dan Hendersson i 185 igen.
Jag skulle vilja se att Cain Velasquez går ner en viktklass och dominerar Silva som han dominerade Kongo.
Breadboy
2009-08-09, 13:30
Silva var helt fantastisk. BJ Penn var helt fantastisk. En underbar gala helt enkelt. Jag ångrar verkligen inte att jag stannade uppe för att se den.
Silva var helt fantastisk. BJ Penn var helt fantastisk. En underbar gala helt enkelt. Jag ångrar verkligen inte att jag stannade uppe för att se den.
+1 Dock stannade jag inte uppe, brukar kolla på morgonen när jag vaknat.
Fan, tror aldrig det varit så lätt att kora världens bästa fighters, möjligtvis att Machinda kanske behöver nån match till för att bevisa det, men han är trots allt obesegrad.
+205 Fedor
-205 Machida
-185 Silva
-170 GSP
-155 BJ Penn
+205 Fedor
-205 Machida
-185 Silva
-170 GSP
-155 BJ Penn
Simons lista håller många med om.
+205 Fedor - ryss
-205 Machida - br
-185 Silva - br
-170 GSP - kanada
-155 BJ Penn - hawaii
Danas nästa arbete måste ju vara att fixa en ny mästare från the us. Brock är inte speciellt omtyckt och BJ är inte speciellt amerikansk. Vad tror ni?
Doctor Snuggles
2009-08-09, 16:26
Nå, ska ni som undervärderar Silva fatta grejen nu?
Fan det mest otroliga jag sett. Någonsin. Oavsett kampsport eller boxning. Fullkomlig utklassning.
+1 Dock stannade jag inte uppe, brukar kolla på morgonen när jag vaknat.
Fan, tror aldrig det varit så lätt att kora världens bästa fighters, möjligtvis att Machinda kanske behöver nån match till för att bevisa det, men han är trots allt obesegrad.
+205 Fedor
-205 Machida
-185 Silva
-170 GSP
-155 BJ Penn
Håller helt med på listan. Det mest intressanta nu är när dessa herrar byter klasser. Exempelvis är ju Silva vs GSP en sjukt cool match-up. Visserligen den enda av dessa (GSP) ATM som kan byta upp och kanske vinna.
Galan i övrigt tyckte jag var lite småtråkig. För lite avslut.
Fan det mest otroliga jag sett. Någonsin. Oavsett kampsport eller boxning. Fullkomlig utklassning.
+1 cool dominans helt enkelt.
Brock är inte speciellt omtyckt...Varför är han inte omtyckt?
Såg UFC100 där han blev totalt utbuad. Han har ju gjort en kometkarriär och har en brutal stil - varför är han så illa omtyckt?
Varför är han inte omtyckt?
Såg UFC100 där han blev totalt utbuad. Han har ju gjort en kometkarriär och har en brutal stil - varför är han så illa omtyckt?
Titelfight efter två matcher, han är en hype för att tjäna så mkt pengar som möjligt åt UFC.
Håller helt med på listan. Det mest intressanta nu är när dessa herrar byter klasser. Exempelvis är ju Silva vs GSP en sjukt cool match-up. Visserligen den enda av dessa (GSP) ATM som kan byta upp och kanske vinna.
Galan i övrigt tyckte jag var lite småtråkig. För lite avslut.
Hade vart en fet matchup ja, helt klart. Men tror inte att den kommer att hända, GSP har för mkt att gå upp och tror Silva trivs ganska bra i LHW. Finns mkt fighters för honom att köra över i den klassen.
Silva vs Machida hade vart sinnes.
Doctor Snuggles
2009-08-09, 17:10
verkar som Mariusz Pudzianowski ska börja med mma. Ska bli intressant att se hur ett sånt styrke monster klarar sig.
http://www.efnsports.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1807&Itemid=64
Han har ju pysslat med både boxning och karate förut, plus att han är riktigt explosiv och uthållig, förutom grymt stark, så skulle bli onekligen intressant.
Showboater, kassako, vinner mest på sin groteska massa.
Hade vart en fet matchup ja, helt klart. Men tror inte att den kommer att hända, GSP har för mkt att gå upp och tror Silva trivs ganska bra i LHW. Finns mkt fighters för honom att köra över i den klassen.
Silva vs Machida hade vart sinnes.
Frågan kom upp på presskonferensen efter matchen, Dana sa att han skull fixa matchen om Silva ville men han avöjde.
GSP tror jag inte heller på men det skulle vara kul att se.
Tigerkotten
2009-08-09, 17:39
Titelfight efter två matcher, han är en hype för att tjäna så mkt pengar som möjligt åt UFC.
hype och hype. Första matchen förlorade han mot Mir, vann andra övertygande mot Herring(som inte är dålig). Sen mötte han Couture för bältet.
Jag hoppas och tror att Fedor skulle vinna mot Lesnar, men helt säker är jag absolut inte. Sen var inte Fedor direkt övertygande i sin senaste match mot Arlowski heller.
http://i31.tinypic.com/b7z7uu.jpg
http://i29.tinypic.com/fms9s0.jpg
http://i25.tinypic.com/2wme246.jpg
För att han beter sig exakt som det vidrigt otrevliga svinet han ser ut att vara. + Det som skrevs tidigare.
Japp, han är sjuk Silva.
Tyvärr kanske han slutar snart:
http://sherdog.com/videos/videointerview/Silva-My-Time-is-Already-Over-1795
Showboater, kassako, vinner mest på sin groteska massa.Hur han vinner spelar väl ingen roll - mannen är ju byggd för att köra över folk.
För att han beter sig exakt som det vidrigt otrevliga svinet han ser ut att vara. + Det som skrevs tidigare.Det är väl bara image?
Titelfight efter två matcher, han är en hype för att tjäna så mkt pengar som möjligt åt UFC.Varför fick han titelfight så snabbt? Måste man inte börja "från botten" så att säga?
Det var btw den andra UFC galan jag såg så det ursäkta väl alla frågor.
Showboater, kassako, vinner mest på sin groteska massa.
Nånting mer är det då, varken bob sapp eller den där asiaten på 4m är ju några mästare. Brock är ju sinnessjukt snabb för sin storlek.
Verbatim
2009-08-09, 20:10
Han fick titel fighten snabbt eftersom han redan var en kändis, han fick den inte på sina kampsports meriter, utan på kändisskap, det irriterar många.
Sedan är det inte så kul att se någon 140kgs bjässe ligga över folk 20kilo lättare.
Dessutom är han ett svin, om det bara är en image så är han fortfarande ett svin, detta är inte wrestling, och sådant löjligt beteende befläckar bara sporten.
Vad tros om en match mellan silva och fedor, det är något jag velat se, säg en catch weight på 215 silva är ju nästan 1,90 lång så med lite tid på sig skulle han kunna ta sig i närheten och fedor har ju något kilo att ta av så att ta sig ner dit borde inte heller vålla bekymmer, det är en match jag lätt hade betalat nån hundring för.
Undra om den matchen skulle bli fantastisk eller bara pannkaka?
Verbatim
2009-08-09, 20:25
Att spekulera om den matchen är ungefär som att spekulera huruvida Batman skulle besegra Fantomen. ;)
Doctor Snuggles
2009-08-09, 20:39
Japp, han är sjuk Silva.
Tyvärr kanske han slutar snart:
http://sherdog.com/videos/videointerview/Silva-My-Time-is-Already-Over-1795
Hm. Fast han sade att han skulle sluta i juni och nu är det augusti...
Har han gjort alla sex matcher nu, eller gjorde han dem i juni redan (slogs han ens i juni)?
Kanske får han en sweet deal av Dana och fortsätter, han borde nog ha några år kvar med tanke på hur överlägsen han är just nu.
AmericanDragon
2009-08-09, 20:52
Anderson Silva säger jag bara. Har följt honom ända sen 2003 men det han gjorde igår var nog fan det sjukaste jag någonsin sett honom göra förut.
Silva borde verkligen lägga handskarna på hyllan nu om han vill uppnå ultimat legend status inom MMA. Det vore ju så jäkla tråkigt, men ändå så perfekt på något sätt :)
Han har väl 3 eller 4 matcher kvar på kontraktet innan han får sluta?
:D:D:D:D
267i7rKeECA
Doctor Snuggles
2009-08-09, 21:07
Han har väl 3 eller 4 matcher kvar på kontraktet innan han får sluta?
:D:D:D:D
267i7rKeECA
Har för mig att han var skadad innan den fighten, men ändå tog den. Visst, hans eget ansvar men ändå.
tror inte att det är så många som undervärderat silva, är väl mer att han är tråkig att se som fighter, matchen igår kan inte ha varit rolig för forrest, totalt förnedrad men ändå dåligt att han sprang iväg, hör ju till spelet att man stannar kvar..jaja han skämdes väl.
tror inte att det är så många som undervärderat silva, är väl mer att han är tråkig att se som fighter, matchen igår kan inte ha varit rolig för forrest, totalt förnedrad men ändå dåligt att han sprang iväg, hör ju till spelet att man stannar kvar..jaja han skämdes väl.
Han har blivit missuppfattad som en tråkig fighter efter dom senaste matcherna, men det har vart mot mediokert motstånd och är inte hans fel. Det är ett rent nöje att se honom slåss mot en motståndare som inte lägger sig ner/springer iväg.
+205 Fedor
-205 Machida
-185 Silva
-170 GSP
-155 BJ Penn
Den listan kan jag skriva under direkt. Silva var ju helt gyrm och Bj penn var bra med. Annars tycker jag det var en lite tråkig gala. För bra försvar i dom tidigare matcherna.
Fick han inte käken ur led eller något liknande ?
inte bästa galan direkt men huvudmatcherna räddade lite, silva är sjuk men vad gjorde forrest egentligen, hade hoppast att han skulle försöka brottas lite iaf, nu blev det mest en perfekt uppvisning för hur man inte skall slåss mot silva
inte bästa galan direkt men huvudmatcherna räddade lite, silva är sjuk men vad gjorde forrest egentligen, hade hoppast att han skulle försöka brottas lite iaf, nu blev det mest en perfekt uppvisning för hur man inte skall slåss mot silva
Håller med. Det va nog det sämsta gamet jag sett mot silva. Vill se damien maia mot silva, kan bli intresant
Sjukt bra Silva är när han släpper lös lite! En av dom roligaste matcherna på länge tycker jag :).
Hur han vinner spelar väl ingen roll - mannen är ju byggd för att köra över folk.
Det är väl bara image?
Varför fick han titelfight så snabbt? Måste man inte börja "från botten" så att säga?
Det var btw den andra UFC galan jag såg så det ursäkta väl alla frågor.
Nej, det spelar egentligen ingen roll. Men det är anledningen till att han inte är omtyckt (iallafall min åsikt), han är tråkig helt enkelt.
Nånting mer är det då, varken bob sapp eller den där asiaten på 4m är ju några mästare. Brock är ju sinnessjukt snabb för sin storlek.
Jag har svårt att jämföra Brock med Hong-man och Sapp, den första är mest lång och den andra orkar knappt en rond :P
Men visst är Brock bättre än båda dem, och det var lite fel av mig att antyda att massan skulle vara såpass avgörande.
Ja, det känns jävligt underligt att Forrest sluggade så mycket istället för att söka clinch och takedown. Synd att det gick så snabbt som det gjorde, givetvis mycket imponerande gjort av Silva.
Och anledning att han lämnade buren så snabbt ska vara det akuta behovet av läkarvård. Hans käke var ur led och han förlorade hörseln på ena örat...
http://www.examiner.com/x-14354-NY-MMA-Examiner~y2009m8d9-UFC-101-update-Forrest-Griffins-injuries
Doctor Snuggles
2009-08-09, 23:45
Ja, det känns jävligt underligt att Forrest sluggade så mycket istället för att söka clinch och takedown. Synd att det gick så snabbt som det gjorde, givetvis mycket imponerande gjort av Silva.
Och anledning att han lämnade buren så snabbt ska vara det akuta behovet av läkarvård. Hans käke var ur led och han förlorade hörseln på ena örat...
http://www.examiner.com/x-14354-NY-MMA-Examiner~y2009m8d9-UFC-101-update-Forrest-Griffins-injuries
Och ändå så såg det ut som att silva inte tog i så särskilt mycket. Men han verkar slå jävligt hårt trots att det ser ut som lätta bitchslaps, t.o.m. Dan Henderson säger att han gör det.
Forrest har gjort sådär förut när han torskat matcher så... skadorna ska heller inte ha varit så allvarliga som det först angavs i länken.
hoikka poika
2009-08-10, 01:04
"... complete disdain for the striking ability of forrest ..."
"... he just slaped him ... "
"that's a walking away right jab, not even a really hard one ..."
"this is one of the most embarrasing knock-outs we ever seen"
"... rediculous ... "
Ja, vad ska man säga ... Jag trodde att det skulle vara en rätt tight match men det verkar som att Silva hade en bra kväll och Forrest en dålig. Silva klättrade några steg i min ranking; vilket jag inte trodde var möjligt då han redan låg på top 1.
YxDetcHQzxU&fmt=22
GSP betalade killen i publiken för att smitta BJ Penn med HIV, Herpes och Svininfluensan. ;)
hahavaffan
2009-08-10, 21:14
Då har även jag sett UFC 101. Väntade på en 720p-relle men ack nej. Ganska medelmåttig gala... enda roliga var Silvas uppvisnig. Fan vad grym han är. Aldrig gillat honom, men nu tvingas man ju tycka om honom :D
Då har även jag sett UFC 101. Väntade på en 720p-relle men ack nej. Ganska medelmåttig gala... enda roliga var Silvas uppvisnig. Fan vad grym han är. Aldrig gillat honom, men nu tvingas man ju tycka om honom :D
Dök ju upp en 720 på TL för nåra timmar sen, så surt när man väntar och det finns en redo när man precis kollat klart! :D
Fyfan vilken speed det är i WEC förresten, det där trodde jag inte om Torres :/
hahavaffan
2009-08-10, 21:19
Dök ju upp en 720 på TL för nåra timmar sen, så surt när man väntar och det finns en redo när man precis kollat klart! :D
Fyfan vilken speed det är i WEC förresten, det där trodde jag inte om Torres :/Haha men fuuuuuuck. Satte igång den 18:00 typ, till maten. Så lades den upp 18:20 :D Jeje, det var inte så mycket blod att det krävde 720p ändå ;)
Fyfan vilken speed det är i WEC förresten, det där trodde jag inte om Torres :/
Ja det var många underhållande fighter i WEC 42, gillar att det alltid är tempo och att alla har bra kondis. Action i alla ronder liksom...
Älskar den farten som det är i WEC! Det man kan sakna i lättvikts-boxning är knockout-möjligheterna men med dom tunna handskarna så finns det ju med i deras game :) Groundgamet till många wec-fighters är ju också riktigt coolt!
drakfelt
2009-08-11, 11:20
besviken på griffin..
jaja nu blir det 1 timmes thai och sedan 1 timmes mma ikväll
drakfelt
2009-08-11, 12:01
sry för dubbelpost..
Finns det någon sida som guidar till olika fightingevents, där man själv kan regionspecificera, ex sverige, norden, danmark?
Hade gärna sett en k1, mma eller thaimatch live men vet inte alls var jag ska leta?
tacksam för hjälp
Doctor Snuggles
2009-08-11, 13:23
Verkar som fedor inte kommer överrens med UFC ändå. Dana vägrar acceptera en co-promotion deal med M-1 Global och trodde att slänga pengar på Fjodor skulle räcka, men Fjodde och hans manager bryr sig tydligen inte så mycket om pengarna utan vill kunna ha möjlighet att fortsätta utveckla honom och sporten på sina egna termer. Sen så var pengarna tydligen inte så jävla bra som Dana vill få det till, F. sade att skulle de kommit med samma deal för 2 år sedan så kanske det blivit aktuellt.
Det e vãl inte så att Fedor svälter utan UFC.
hahavaffan
2009-08-11, 16:25
U0OuPMYGfnY
HAHA
U0OuPMYGfnY
HAHA
Kan ju inte annat än att hålla med :D
HAHA
Haha fyfan vad bra film xD BTW, någon som vet när UFC 101 sänds i repris?
ManuelIT
2009-08-13, 01:43
http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs156.snc1/5811_129072759032_630249032_2420084_1422889_n.jpg
GSP med sina.. eeeeh... polare
Finn ett fel.
Vad fasen gör Pirahna i kanada? :S
http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs156.snc1/5811_129072759032_630249032_2420084_1422889_n.jpg
Finn ett fel.
Rosa vägg i bakrunden... FAIL !!
Humbucker
2009-08-13, 10:01
Jag vill ha hela denna!!
http://www.youtube.com/watch?v=u7IQDGPID9Y
Strikeforce på lördag..
Vad tror ni om Carano vs Cyborg(och de övriga förstås)?
Finn ett fel.
Pirre ser ut att va i bra form där!
Edit: För sen
Edit: För sen
Gör inget, det var ändå inte Pirre. Är nästan säker.
Strikeforce på lördag..
Vad tror ni om Carano vs Cyborg(och de övriga förstås)?
Jag hoppas Cyborg ger Gina ordentligt med stryk men jag är inte övertygad om att det blir så.
alla klarade vikten iaf!
http://din-mma.blogspot.com/2009/08/strikeforce-alla-klarar-vikten.html
alla klarade vikten iaf!
http://din-mma.blogspot.com/2009/08/strikeforce-alla-klarar-vikten.html
Tackar för detta!
Kul att du är tillbaka från semestern :)
Verbatim
2009-08-15, 12:11
När drar Strikeforce igång, finns det stream?
När drar Strikeforce igång, finns det stream?
7.30 pm i amerikat... Så det blir sent i natt.
ganska peppad på denna galan trots allt, lite surt med tanke på hur den kunde sett ut om inte så många matcher blivit inställda/ändrade
7.30 pm i amerikat... Så det blir sent i natt.
Ingen kanal som visar strikeforce? vet att Viasat sport visat affliction förut.
Doctor Snuggles
2009-08-15, 21:38
Så Fedor signade med Strikeforce tydligen. Vilken fjantig soppa det vart. Dana gnäller över att han inte kan göra en copromotion deal för att de inte är i ryssland och det går bara inte att komma o få del av kakan i USA pga legala uppgörelser osv bla bla, och sen går Strikeforce och ger Fedor exakt den dealen?
Fedor säger dessutom att pengarna inte alls var så bra som Dana påstår, utan att det var en ok deal om han hade kommit med den för ett par år sedan vid deras förra förhandligar, men inte idag. Fedor är ju delägare i M-1 global dessutom, så han borde väl ha koll på var och hur han kan tjäna mest pengar iaf.
Verkar som varken Dana eller Fedor egentligen vill att han ska vara med o leka i UFC-sandlådan.
Fedor "behöver" inte UFC , men kan de komma till terms med kontraktet så fightas han nog gärna där, men Dana vet ju vad som gäller vid det här laget , om han verkligen vill ha Fedor.
Ist för att tjafsa i flera år , gör som Strikeforce.
Doctor Snuggles
2009-08-15, 22:48
Fedor "behöver" inte UFC , men kan de komma till terms med kontraktet så fightas han nog gärna där, men Dana vet ju vad som gäller vid det här laget , om han verkligen vill ha Fedor.
Ist för att tjafsa i flera år , gör som Strikeforce.
Ja, jag fattar inte varför Dana inte vill ge honom copromotion om han nu verkligen försöker göra "allt". Han var ju villig att ge honom mest betalt.
Nu är tydligen Dana dessutom pissig på Strikeforce och kommer antagligen börja göra som med affliciton, d.v.s. köra samma datum på events för att locka bort tittare.
Dana beter sig lite som en spoiled child som är van att få allt han vill ha.
Under avtalstider kallar han Fedor one of the best in the world, youve heard it here people, we are close to getting Fedor, och nu när SF fick Fedor kallar Dana honom för en nobody.
Doctor Snuggles
2009-08-15, 23:30
Ja, Dana är lite av en nazistbäbis, när han inte lyckas med sin världsdominansagenda så får han ett utbrott.
Fedors svar på Danas attacker i början av förra året:
"Numerous times have I read mister White's statements on Internet concerning myself. In my opinion, allowing yourself to say those things is not a sign of a gentleman or a grown man at all! If he candidly wants to prove himself right then let my fight with Randy happen or let me face the reigning UFC champion Antonio Rodrigo Nogueira. In the future I wouldn't want to hear those statements in my address ever again and I won't tolerate that.
My last fight in Japan proved that I'm ready to fight anybody with any height advantage, skillset or experience. I have fought and still wish to fight the best athletes. The Randy fight is my goal number one right now, he's a great fighter and this is a very unfortunate situation when too strict and one-sided UFC contracts don't let this fight happen.
The whole world is eager to see me fight your champions, people don't want to listen to your press-conferences. I'm signed with M-1 Global and this promotion is ready to organize such fights under our banner or in co-promoted events."
Såg nu idag det efterlängtade UFC 101, och kan bara säga "Wow" till Silva. Griffin blev ju totalt uber ägd.
Finns det bra livestream?! som e gratis
Mycket bra och högst relevant fråga, jag undrar detsamma : >
googla på mma och ett annat ord fõr dumburk.
googla på justincredible men tag bort credible o ersätt med dumburk.
lol, carano vs santos gick ju som väntat. Totalägd.
Jao var inte direkt några upsets denna gala allt gick som väntat.
hyfsad gala ändå! lite kort med bara fyra matcher bara..
hade trott på åtminstone nån skräll
drakfelt
2009-08-16, 15:45
kort och kanske väldigt förutsägbar gala. men jävligt bra matcher tyckte jag. inga utdragna bouts utan bra tryck och hög intensitet. strikeforce överraskar mig
Chuck Liddell prepares to go “Dancing With The Stars"
http://www.ufc.com/index.cfm?fa=news.detail&gid=21955
lil nog är på gång till UFC, inte dumt!
Synd de inte hade en tredje Nog som hade ãggformat hufvud.
Fjollgymarn
2009-08-18, 22:38
idolen Chuck Liddell med sina kunskaper om många kampsporter som har gjort han till mästaren han kan värkligen kombinera alla sporter med mma:)
Skall bli kul att se Iceman föra sig i en Slowfox.
hehe just sloooowfox passar honom nog.. quickstep å andra sidan ;)
Nitrometan
2009-08-19, 09:13
hehe just sloooowfox passar honom nog.. quickstep å andra sidan ;)
Dissar du hans fotarbete? ;)
Magnus S hade ju lyftet som sin signature move i låtom-oss-dansa-programmet, undrar vad Chucken ska ha för signature move?
undrar vad Chucken ska ha för signature move?
Ja, vi vet ju alla men... jag vet inte hur den ska inkorpereras i en vals....
http://www.ufcmedia.com/wp-content/uploads/Image/2008/september/chuck-liddell.png
Nitrometan
2009-08-19, 12:21
http://www.ufcmedia.com/wp-content/uploads/Image/2008/september/chuck-liddell.png
Jodå. Den kan inleda eller avsluta alla hans danser. :thumbup:
tntballe
2009-08-19, 14:51
På bilden syns ju vad som är på gång.
http://thefoolishgalatian.files.wordpress.com/2007/04/limbo1.jpg
Dissar du hans fotarbete? ;)
Magnus S hade ju lyftet som sin signature move i låtom-oss-dansa-programmet, undrar vad Chucken ska ha för signature move?
overhand right mot partner/domare!
edit: för sen! fasiken vad folk är fyndiga på kolo!
Run Forrest, run!
http://i106.photobucket.com/albums/m258/Wotan1105/runforrest.gif
He better run from the Anderson Silva-wagon!
Vem kan besegra A Silva detta alt nästa år?
Kommer han retire innan?
He better run from the Anderson Silva-wagon!
Vem kan besegra A Silva detta alt nästa år?
Kommer han retire innan?
jag hade gärna sett honom mot mousasi, helst i 185lbs!
annars tror jag machida skulle ha en bra chans, överlag finns tuffare matcher i 205lbs, är väl henderson i 185 som på sin bästa dag har en hyfsad chans..
Lesnar vs Carwin på g till ufc 106 enligt rykten
http://din-mma.blogspot.com/2009/08/brock-lesnar-vs-shane-carwin-pa-ufc106.html
eller här om ni tycker jag spammar min blogg för mycket
http://fiveouncesofpain.com/2009/08/20/report-brock-lesnar-vs-shane-carwin-at-ufc-106/
http://www.mmamadness.com/2009/08/shane-carwin-gets-title-shot-verses-brock-lesnar-at-ufc-106/
Frank Mir: $80,000 (includes $40,000 win bonus) def. Brock Lesnar: $250,000 (UFC 81)
Brock Lesnar: $450,000 (includes $200,000 win bonus) def. Randy Couture: $250,000 (UFC 91)
Brock Lesnar: $400,000 (no win bonus) def. Frank Mir: $45,000 (UFC 100)
debut: Georges St-Pierre: $8,000 ($4,000 to fight; $4,000 to win)
debut: Anderson Silva: $36,000
debut: Lyoto Machida: $36,000
nu: Lyoto Machida: $140,000 (includes $70,000 win bonus) def. Rashad Evans: $200,000
varför anställer Dana inte bara en tjur som Mir får submitta istället; samma stil, mycket billigare.
jag hade gärna sett honom mot mousasi, helst i 185lbs!
Precis vad jag tänkte skriva. :D Kan inte tänka mig en match jag hellre skulle vilja se.
Att se Fedor utklassa Lesnar skulle iofs vara mer njutbart, men inte alls en lika bra match så klart.
På bilden syns ju vad som är på gång.
http://thefoolishgalatian.files.wordpress.com/2007/04/limbo1.jpg
:laugh:
Doctor Snuggles
2009-08-20, 13:22
Frank Mir: $80,000 (includes $40,000 win bonus) def. Brock Lesnar: $250,000 (UFC 81)
Brock Lesnar: $450,000 (includes $200,000 win bonus) def. Randy Couture: $250,000 (UFC 91)
Brock Lesnar: $400,000 (no win bonus) def. Frank Mir: $45,000 (UFC 100)
debut: Georges St-Pierre: $8,000 ($4,000 to fight; $4,000 to win)
debut: Anderson Silva: $36,000
debut: Lyoto Machida: $36,000
nu: Lyoto Machida: $140,000 (includes $70,000 win bonus) def. Rashad Evans: $200,000
varför anställer Dana inte bara en tjur som Mir får submitta istället; samma stil, mycket billigare.
Va? Fick Mir mindre andra gången han slogs mot Brock?
Va? Fick Mir mindre andra gången han slogs mot Brock?
nej $5000 mer. Första matchen vann han dock och fick $40,000 i vinst bonus.
Doctor Snuggles
2009-08-20, 14:45
nej $5000 mer. Första matchen vann han dock och fick $40,000 i vinst bonus.
Ja, ok, läste inte så noga tydligen. Hur funkar kontrakten, förhandlar de om prispengen för varenda fight, eller får de en förutbestämd summa (som kanske går upp beroende på hur mycket de vinner o dyl).
Undrar också hur mycket fedor blev erbjuden av UFC och hur mycket han kommer att tjäna på copromotion med strikeforce nu.
verkar vara hyfsat klart nu carwin vs lesnar och cain vs rothwell
Det lär smälla högt mellan Carwin och åderBrock. Definivt en intressantare utmaning för Lesnar nu när han möter någon i sin egen storlek.
Nitrometan
2009-08-22, 08:45
Hmmm, hörde snack om att UFC 103 (19 sep) ska sändas gratis på Spike TV. Kanske vill locka fler tittare?
Ett par skojsiga bilder på Gabriel Gonzaga (kolla tandskyddet)...
http://i30.tinypic.com/2cie93m.jpg
http://i25.tinypic.com/bhes01.jpg
Hmmm, hörde snack om att UFC 103 (19 sep) ska sändas gratis på Spike TV. Kanske vill locka fler tittare?]
jag tror att det bara var förmatcherna som skulle visas gratis, ett sätt att kontra boxningen samma dag
Nitrometan
2009-08-22, 13:40
jag tror att det bara var förmatcherna som skulle visas gratis, ett sätt att kontra boxningen samma dag
Japp. Så verkar det vara.
http://mmajunkie.com/news/15933/spike-tv-officially-announces-plans-to-air-one-hour-of-ufc-103-franklin-vs-belfort-prelims.mma
However, while the original report called for a two-hour broadcast, today's official announcement calls for just a 60-minute lead-in.
Här är mycket MMA i snacket.
Joe Rogan och Dana är med. Totalt 10 delar.
Part 1
puDedPMGw-w
Är det någon som förstår mig när jag säger att Randy har "gammel-mans-rörelser"?
Inte bra inför Antonio fighten..
FqsVfy8Qguk
Är det någon som förstår mig när jag säger att Randy har "gammel-mans-rörelser"?
FqsVfy8Qguk
Kan det vara för att han är en gammal man, iaf inom mma? Han har gjort sitt, samma med big nog.
Kan det vara för att han är en gammal man, iaf inom mma? Han har gjort sitt, samma med big nog.
Det säger du inte?
Men när rörelserna får en touch av ålderdom, det är då det har gått för långt.
Han gjorde inte direkt bort sig mot Brock och det är inte första gången det sagts att han är för gammal.
Ja jag håller med dig. Samma med Coleman.
Men Randy gör det bra ändå tycker jag. Tycker han har haft gubbe rörelser ett tag nu.
Mitt favvo Brock klipp :D
http://www.youtube.com/watch?v=6aMnDpXa7h8
Brock är ute å jagar med båge, what else :)
Doctor Snuggles
2009-08-23, 21:12
Det säger du inte?
Men när rörelserna får en touch av ålderdom, det är då det har gått för långt.
Han har väl alltid varit lite "stel" i sina rörelser.
eternallord
2009-08-23, 21:42
Är det någon som orkar engagera sig i den fighten? Föredettingarnas kamp känns det som. Antonio såg helt tappad ut mot Mir och det känns inte som att Couture skulle ha utvecklats något direkt det här året sen han förlorade titeln, han börjar bli ordentligt till åren.
Number 1 contender nu är väl ändå Shane Carwin så det känns sådär halvspännande att se dessa två gå in i ringen.
Randy vs Nog är ingen match jag suktar efter
Randy vs Nog är ingen match jag suktar efter
är det rematchen du snackar om eller?
Vi kommer ju alla ihåg första gången dom gick head to head:
6_07Okm-esQ
Nitrometan
2009-08-24, 13:55
California state athletic commisson rapporterar om utbetalningarna till de som slogs på Strikeforce.
Från Fighter: http://fightermag.se/news.asp?news_id=6642
Cristiane Santos –- $25,000 (inklusive $5,000 vinstbonus)
Besegrade Gina Carano –- $125,000
Gegard Mousasi –- $2,000 (ingen vinstbonus)
Besegrade Renato Sobral –- $75,000
Gilbert Melendez –- $50,000 (ingen vinstbonus)
Besegrade Mitsuhiro Ishida –- $30,000
Fabricio Werdum –- $50,000 (inklusive $25,000 vinstbonus)
Besegrade Mike Kyle –- $14,000
Jay Hieron –- $55,000 ($30,000 vinstbonus)
Besegrade Jesse Taylor –- $12,000
Scott Lighty –- $4,000 (ingen vinstbonus)
Besegrade Mike Cook –- $2,500
Justin Wilcox –- $5,000 (inklusive $2,500 vinstbonus)
Besegrade David Douglas -- $5,500
James Terry –- $6,000 (inklusive $3,000 vinstbonus)
Besegrade Zak Bucia –- $2,000
Alexander Trevino –- $3,500 (inklusive $1,500 vinstbonus)
Isaiah Hill -- $2,000
Så Carano fick 100000 dollar mer än Santos. Är hon så mycket snyggare?
Visst, i USA drog säkert hennes namn mest folk till galan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.