handdator

Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 [38] 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203

Kwon
2010-07-05, 23:24
Sexy kunde ej heller utnyttja situationen när han hade Leben rocked, pga att han gassat.

Jobbar han på sin cardio kommer det gå bättre i UFC för honom.

Jag kommer alltid vara en Sexyama-fan oavsett vinst eller förlust, så även med Wanderlei, Crocop, Feddan etc

Som du sa, Sexy hade teknikerna, men om man gassar spelar det ju ingen roll, då kan man ju inte utnyttja dom alls.

Ibland är det tråkigt att se fighters behöva hävda sig / ha ett stort ego etc, play smart istället.

Hade jag varit Sexy hade jag tagit ner Leben oftare och försökt subba ist för att blocka slag med hakan etc

Men ska man försöka slå någon fighter på sitt eget game så går det som det går, och hahah Sexy blev slagen på sitt game av Leben! :D

JuzupWilkosz
2010-07-05, 23:34
Gotta love Paul E!

swnM_VaXRbA

Där står de! Wrestlinggiganterna. Rygg mot rygg. Trapz mot trapz! Flint mot flint! GOLDBERG GOLDBERG!
Rocky var väl inne i Brocks omklädningsrum samtidigt?

EC----FUCKING W
PxJzsMavnUI

cero
2010-07-05, 23:43
Längtar efter Anderson Silvas nästa match. Hans standup är fan konst.

Kwon
2010-07-05, 23:52
Gotta love Paul E!

swnM_VaXRbA

Där står de! Wrestlinggiganterna. Rygg mot rygg. Trapz mot trapz! Flint mot flint! GOLDBERG GOLDBERG!
Rocky var väl inne i Brocks omklädningsrum samtidigt?

Jättefin och gullig video där Juzze!

JuzupWilkosz
2010-07-06, 00:02
"Hands down Brock Lesnar is the best MMA-heavyweight in the world"

http://i60.photobucket.com/albums/h20/BigB26/StoneColdSteveAustinGivingtheBird.jpg

AND THAT*S THE BOTTOM LINE CAUSE STONE COLD SAID SO!

Hemma Gymmaren
2010-07-06, 00:21
Längtar efter Anderson Silvas nästa match. Hans standup är fan konst.

Gillar att Chael Sonnen trashtalkar en del. Förhoppningsvis så tar Silva åt sig det och blir agressivare i buren.

David R
2010-07-06, 00:52
Gillar att Chael Sonnen trashtalkar en del. Förhoppningsvis så tar Silva åt sig det och blir agressivare i buren.

På tal om Chael Sonnen, här är en frågestund inför publik med honom där har går lös på Anderson Silva, Ed Soares och Noguiera bröderna. Om Anderson Silva blev sur för att Maia kommenterade att han skulle ta med sig en av hans armar hem efter fighten kommer Chael att göra honom rosenrasande! :D

http://www.mmafighting.com/2010/06/15/chael-sonnen-believes-he-saved-anderson-silvas-career/

Hank
2010-07-06, 00:57

Med tanke på hur ilsken han var på Maia efter hans "trashtalk", och med tanke på hur den prestationen såg ut, så är jag rädd att effekten blir den motsatta.*spy*

David R
2010-07-06, 01:03
Chael Sonnen igen, jag börjar förstå hur det kommer sig att han satsar på politik, killen är riktigt slängd i käften. "The fastest white man alive"?

Han övar inte på submissions. Varför? Han vill inte ligga på rygg med benen runt en vuxen man när han är på TV. "I'm a republican and we don't do that"! :D

http://www.youtube.com/watch?v=gG0v1ZVxItg&feature=related

cero
2010-07-06, 01:07
Ska bli kul att se vad han säger efter att han åkt på däng. :D

Doctor Snuggles
2010-07-06, 01:20
Hey, han håller på med catch wrestling, det är klart att Sonnen vinner. :D
Eller inte. (Verkar inte som han lärt sig så mycket, det är nog därför han inte gör submissions egentligen. ;))

cero
2010-07-06, 01:23

Med tanke på hur ilsken han var på Maia efter hans "trashtalk", och med tanke på hur den prestationen såg ut, så är jag rädd att effekten blir den motsatta.

Det där med att han var ilsken på att Maia hade förolämpat han tycker jag låter som rent skitsnack. Han tyckte att det var roligt att han var så otroligt överlägsen att han ville leka med honom, och han visste även att det skulle väcka en hel del starka reaktioner. Pre-hype känner ju alla till och det är nog sällan dom som slåss verkligen tar till sig det som sägs, på youtube är det alltid en jävla massa förolämpningar hit och dit men i ringen kramas dom alltid så det är ju tydligen mest showbusiness för att få pay-per-views.

För att snacka om något annat, är det något jag har missat helt, eller varför mötts inte Anderson och Shogun? Känns ju löjligt att världens bästa p4p ska möta Chael Sonnen istället?

Doctor Snuggles
2010-07-06, 01:36
Det där med att han var ilsken på att Maia hade förolämpat han tycker jag låter som rent skitsnack. Han tyckte att det var roligt att han var så otroligt överlägsen att han ville leka med honom, och han visste även att det skulle väcka en hel del starka reaktioner. Pre-hype känner ju alla till och det är nog sällan dom som slåss verkligen tar till sig det som sägs, på youtube är det alltid en jävla massa förolämpningar hit och dit men i ringen kramas dom alltid så det är ju tydligen mest showbusiness för att få pay-per-views.

För att snacka om något annat, är det något jag har missat helt, eller varför mötts inte Anderson och Shogun? Känns ju löjligt att världens bästa p4p ska möta Chael Sonnen istället?

Den matchen var väl bestämd innan Machida vs Shogun. Silva kanske inte vill slåss om den titeln heller för att han vill ge fritt spelrum åt Machidas eventuella återförsök på den? Dana är nog skraj över att Silva kommer göra ett "dåligt" framträdande igen och skickar en attackslagpåse på han i vilket fall.
Visst skulle Shogun antagligen ta fighten till Silva också, men "risken" är väl att Silva bara counterstrikar och dansar runt honom då Shogun är farlig up close.

David R
2010-07-06, 01:36
Ska bli kul att se vad han säger efter att han åkt på däng. :D

Det ska bli kul att se! Jag hejar på Anderson Silva hela vägen! :D

Killen är en riktig agitator, bra på att hetsa folk mot utomstående inför hemmapublik genom att säga att Anderson talar perfekt engelska inte gör det på grund av att han inte vill behöva prata med sina fans. *whatever*

Kwon
2010-07-06, 02:18
Brock hejjar dock på Cain Velasquez

Här när Brock var som bäst? :D
YDmdf46JZZ0

http://i30.tinypic.com/nzehvq.gifhttp://i30.tinypic.com/nzehvq.gifhttp://i30.tinypic.com/nzehvq.gifhttp://i30.tinypic.com/nzehvq.gif

kaer
2010-07-06, 08:46
HAha jag döööör!

Kwon
2010-07-06, 10:40
http://threadbombing.com/data/media/30/mma_fail.gif

Dav0d
2010-07-06, 10:51
http://threadbombing.com/data/media/30/mma_fail.gif

Det där är det bästa jag sätt på länge, fy fan va underbart. Vilket event var det ifrån?

Doctor Snuggles
2010-07-06, 11:31
Förresten, apropå vem Cain brottats med, så är Daniel Cormier hans träningspartner. Fattas några kilo till Brock (113 kg enligt wiki), men snubben är en fd Olympisk brottare.

Kwon
2010-07-06, 11:35
MUST SEE

Wanderlei firar födelsedagen efter UFC 116 i Studio 54! Vem hade kunnat tro det? :D
Han vill dessutom inte att Chuck slutar med fighting.

Jag fightas gärna med Leben säger han
http://www.rawvegas.tv/watch/wanderlei-says-chuck-shouldnt-retire-hardy-says-kos-cant-beat-gsp/e6afaa2dde2232a6c31409caa931b8

http://mmajunkie.com/dyn/images/other/rich-franklin-cast.jpg

http://i49.tinypic.com/2r5cbc4.gif

Hank
2010-07-06, 13:27
Intressant (;)) intervju med Mr Lights out

L4Spg2vn-XM&playnext_from=TL&videos=H0OeBo6Tnqw&feature=sub

Doctor Snuggles
2010-07-06, 13:52

Vad sa han? Jag förstod ingenting.

delta_mats
2010-07-06, 14:05
Hahaha! Han var ju rätt kaxig och sur av sig. Skulle tro att han blir nertagen och utslagen tämligen snabbt och enkelt av Couture.

Doctor Snuggles
2010-07-06, 14:11
Hahaha! Han var ju rätt kaxig och sur av sig. Skulle tro att han blir nertagen och utslagen tämligen snabbt och enkelt av Couture.

Pratar du grötvälska? ;)

Kwon
2010-07-06, 14:12
Älskar James Toneys intervjuer och vill verkligen ha en föreläsning med honom mitt på morgonen.

Självklart kan man lita på ett par "Numsayin'"s :)

JuzupWilkosz
2010-07-06, 14:15
James Toney: "rrrrrrrandy Couture"

Gabriel Gonzaga "Handy Couture"

Vem fan var det som sa Michael Crocop?

tosson85
2010-07-06, 14:17
Vad sa han? Jag förstod ingenting.

Han sa att det hadde fastnat en ostmacka i gommen, så han var lite små förbannad över det...

Kwon
2010-07-06, 14:17
Om man blir sur / irriterad av Ariel Little Mermaids intervjuer/frågor då är man verkligen lättretlig! :D

cero
2010-07-06, 15:36
Den matchen var väl bestämd innan Machida vs Shogun. Silva kanske inte vill slåss om den titeln heller för att han vill ge fritt spelrum åt Machidas eventuella återförsök på den? Dana är nog skraj över att Silva kommer göra ett "dåligt" framträdande igen och skickar en attackslagpåse på han i vilket fall.
Visst skulle Shogun antagligen ta fighten till Silva också, men "risken" är väl att Silva bara counterstrikar och dansar runt honom då Shogun är farlig up close.

Jo det har du rätt i. Men vad menar du att han är farlig up close?

EDIT: För skön var James Toney! I ain't know jiu-jutsu, I ain't know no wrestling, all I know is how to fight.

delta_mats
2010-07-06, 15:42

Tror han menar att Shogun är farlig på den distansen där de alltid har räckvidden att träffa sin motståndare, samt i clinch. Silva gillar ju att ha lite större distans och pricka motståndaren med kontringar eller finta lite och sedan trycka dit några tekniker.

Kabuto
2010-07-06, 15:58

Hahaha, vilken stjärna.

krellik
2010-07-06, 16:59
Vad är det som gör att fighters tar slut i en fight snabbare än på träning? Är det allt det extra adrenalinet som höjer pulsen och att mer blod pumpas till musklerna?

Jag tror också att det kan vara en fördel för Carwin att hitta en vikt där han inte måste skära vikt för att nå gränsen. Det verkar som många kan just lida konditionsmässigt då.
Apropå att ta ut sig helt, lite intressant för jag kollat på en massa om catch wrestling och hur det tydligen påstås vara grunden till allt som har med grappling att göra och där påstår Billy Robbinson (en av de få gamla utövarna som fortfarande lever) att cach as catch can brottare kunde slåss i timmar. Han nämner ngn olympisk brottningsmatch, som på den tiden var mer lik catch, som pågick i 10 (!) timmar. Vidare så sa han att en brottare på 170 lbs kunde vinna mot 280 lbs monster pga just teknik och kardio.

Det är flera faktorer som gör att matcher blir unika, dels adrenalin påslaget som både ger för och nackdelar, vilket är svårt att simulera i träning. Dels det faktum att tempot blir styrt annorlunda, på match ger man gärna de där % extra som man skulle ha hållt tillbaka på träning (även om man kanske försöker "ge allt"), styr motståndaren dessutom tempot lite så är chansen att man går in i väggen och hårt. Sparring och liknande är gjort för att simulera detta men det blir aldrig lika extra. Så efter en sån här förlust ska Shane dels anpassa sin träning, dels ha den här lilla mentala notisen med sig i bakhuvudet att han måste hålla tillbaka nån procent för att inte gå över den gräns han gick över i förra fighten.

Lyssna inte för mycket på gammla catch wrestlare. Alla som lever först och främst fortfarande höll på på den tiden då det redan hade blivit uppgjord show av det, en gång i tiden var det onekligen legitim submissionwrestling.

Grunden till allt vad grappling heter är skitsnack, jiujutsun har mycket gamla rötter, de engelska stilar som catchen är en blandning av är också gamla, kolla runt i Europa och man kan hitta 100tals andra stilar med mycket gamla rötter. Glima tex som ett lokalt exempel. Människor har alltid brottats, det är så vi mäter vår rang i stammen.

Sen det den gamla catchwrestlaren sa om att små killar kan besegra stora bestar och att matcherna kan pågå i timmar stämmer in på BJJ med, de kunde besegra stora killar (som inte kan bjj) och matcherna de gick i valetudo/utmanarmatcher/etc kunde pågå i timmar (även fast de ofta fick snabba subs).

Pdaddy
2010-07-06, 17:27
Älskar James Toneys intervjuer och vill verkligen ha en föreläsning med honom mitt på morgonen.

Självklart kan man lita på ett par "Numsayin'"s :)

Boxningen har satt sina spår, han har den sköna förseningen i skallen :D

Pd

Doctor Snuggles
2010-07-06, 17:45
Det är flera faktorer som gör att matcher blir unika, dels adrenalin påslaget som både ger för och nackdelar, vilket är svårt att simulera i träning. Dels det faktum att tempot blir styrt annorlunda, på match ger man gärna de där % extra som man skulle ha hållt tillbaka på träning (även om man kanske försöker "ge allt"), styr motståndaren dessutom tempot lite så är chansen att man går in i väggen och hårt. Sparring och liknande är gjort för att simulera detta men det blir aldrig lika extra. Så efter en sån här förlust ska Shane dels anpassa sin träning, dels ha den här lilla mentala notisen med sig i bakhuvudet att han måste hålla tillbaka nån procent för att inte gå över den gräns han gick över i förra fighten.

Lyssna inte för mycket på gammla catch wrestlare. Alla som lever först och främst fortfarande höll på på den tiden då det redan hade blivit uppgjord show av det, en gång i tiden var det onekligen legitim submissionwrestling.

Grunden till allt vad grappling heter är skitsnack, jiujutsun har mycket gamla rötter, de engelska stilar som catchen är en blandning av är också gamla, kolla runt i Europa och man kan hitta 100tals andra stilar med mycket gamla rötter. Glima tex som ett lokalt exempel. Människor har alltid brottats, det är så vi mäter vår rang i stammen.

Sen det den gamla catchwrestlaren sa om att små killar kan besegra stora bestar och att matcherna kan pågå i timmar stämmer in på BJJ med, de kunde besegra stora killar (som inte kan bjj) och matcherna de gick i valetudo/utmanarmatcher/etc kunde pågå i timmar (även fast de ofta fick snabba subs).

Efter vad jag läst om catch så var det iaf ett utbyte mellan JJ, judo o dyl och dem i början av 1900 talet. Exakt vem som kom på vilka grepp är nog svårt att säga - antagligen kom olika stilar på det mesta själva. Dock så åkte tydligen många japaner till Wigan för att lära sig från catch wrestlers. Det är intressant, för tydligen handlar catch mycket om nervgrepp, vilket påminner mig lite om Aikido. Det är väl därför som det inte heller är så populärt i mma då smärtgrepp är svårare att få till pga adrenalinet (d.v.s. folk tål mer smärta i en fight). Det är dock säkert klart att gamla förespråkare för en viss stil tycker deras är bäst.
När det gäller stora killar, så handlade det om sådana som kunde catch, men helt enkelt var för stora för att orka med så länge.
Det som är specifikt intressant med catch är ju att det är no-gi från grunden. BJJ har ju tvingat att anpassa sig till no-gi, efter vad jag förstår?

Doctor Snuggles
2010-07-06, 17:47

EDIT: För skön var James Toney! I ain't know jiu-jutsu, I ain't know no wrestling, all I know is how to fight.

Up-close, ja typ i clinch och dylikt avstånd. Du såg väl hur han fixade machida? Jag tror inte Silva vill stå i fickan och byta slag med Shogun.

Doctor Snuggles
2010-07-06, 17:48
Om man blir sur / irriterad av Ariel Little Mermaids intervjuer/frågor då är man verkligen lättretlig! :D

Han är ju en poser. Gotta reprazent! I'm mf Toney!

krellik
2010-07-06, 18:01
Efter vad jag läst om catch så var det iaf ett utbyte mellan JJ, judo o dyl och dem i början av 1900 talet. Exakt vem som kom på vilka grepp är nog svårt att säga - antagligen kom olika stilar på det mesta själva. Dock så åkte tydligen många japaner till Wigan för att lära sig från catch wrestlers. Det är intressant, för tydligen handlar catch mycket om nervgrepp, vilket påminner mig lite om Aikido. Det är väl därför som det inte heller är så populärt i mma då smärtgrepp är svårare att få till pga adrenalinet (d.v.s. folk tål mer smärta i en fight). Det är dock säkert klart att gamla förespråkare för en viss stil tycker deras är bäst.
När det gäller stora killar, så handlade det om sådana som kunde catch, men helt enkelt var för stora för att orka med så länge.

Catch har rötterna i gamla brottarstilar från gruvdistrikten i England (varav många nu är döda), tex cornish wrestling.
Mkt tack vare sina lås så var det en stil man tidigt åkte runt med olika cirkusar där man gick utmanarstilar mot hårda bönder (vilka man behövde strypa ut, etc ibland).

I ett senare skede så kom det Japaner på besök till västerlandet, många av dessa var en del av jujiutsuns omvandling till judo, dessa ville senare testa sina matcher mot catchbrottarna. Dessa matcher är beryktade och det var ett visst utbyte av ideer mellan stilarna.
Men det är fel att säga att catch är grunden till jiujutsu och det är fel att säga att jiujutsu är grunden till catch, de har båda långa historier innan de möttes och korsbefruktades.
Ett exempel på en sån här Japan som hade sina rötter i jiujutsun och den tidiga judon är count Koma som sedan tävlade mot Catch brottare innan han hamnade i Brasilien och lärde ut judo/jiujutsu till Gracie familjen. Vilken inverkan den historiken sedan hade för den väg Gracies valde att vandra med tidiga utmanar matcher kan man fundera kring.

Hursom Catch är inte mycket "nerv" tekniker i den vanliga meningen, däremot är det fokus på en pressande stil där man konstant fokuserar på obehag för motståndaren. Att till viss del fokusera på lås framför position är en annan egenhet. Starka på benlås och nacklås.
Svensk mma har mycket catch i sin grund är värt att notera. Shootfighters som August Wallen och Omar Bouiche kommer från den tidiga shootfighting stilen med rötterna i catch. Ungefär lika legitimt som något annat när det gäller catch och "lineage".

Doctor Snuggles
2010-07-06, 18:10
Catch har rötterna i gamla brottarstilar från gruvdistrikten i England (varav många nu är döda), tex cornish wrestling.
Mkt tack vare sina lås så var det en stil man tidigt åkte runt med olika cirkusar där man gick utmanarstilar mot hårda bönder (vilka man behövde strypa ut, etc ibland).

I ett senare skede så kom det Japaner på besök till västerlandet, många av dessa var en del av jujiutsuns omvandling till judo, dessa ville senare testa sina matcher mot catchbrottarna. Dessa matcher är beryktade och det var ett visst utbyte av ideer mellan stilarna.
Men det är fel att säga att catch är grunden till jiujutsu och det är fel att säga att jiujutsu är grunden till catch, de har båda långa historier innan de möttes och korsbefruktades.
Ett exempel på en sån här Japan som hade sina rötter i jiujutsun och den tidiga judon är count Koma som sedan tävlade mot Catch brottare innan han hamnade i Brasilien och lärde ut judo/jiujutsu till Gracie familjen. Vilken inverkan den historiken sedan hade för den väg Gracies valde att vandra med tidiga utmanar matcher kan man fundera kring.

Hursom Catch är inte mycket "nerv" tekniker i den vanliga meningen, däremot är det fokus på en pressande stil där man konstant fokuserar på obehag för motståndaren. Att till viss del fokusera på lås framför position är en annan egenhet. Starka på benlås och nacklås.
Svensk mma har mycket catch i sin grund är värt att notera. Shootfighters som August Wallen och Omar Bouiche kommer från den tidiga shootfighting stilen med rötterna i catch. Ungefär lika legitimt som något annat när det gäller catch och "lineage".

Intressant, thx. Fan, man börjar bli lite sugen att träna lite på gamla dar.
Inte så sugen på att bli slagen i huvudet eller få kålblommor dock. ;)

krellik
2010-07-06, 18:19
Intressant, thx. Fan, man börjar bli lite sugen att träna lite på gamla dar.
Inte så sugen på att bli slagen i huvudet eller få kålblommor dock. ;)

:)

Do it. Grappling är teh shit och kålblommor går typ att undvika.

Letar om en skitintressant gammal artikel från runt tidigt 1900 tal, det är en liten japan som vissar "jiujutsu" och en stor Amerikanare som visar lite brottning (uppenbarligen med catch influenser eftersom han visar ledlås), den ena visar ett move och så har den andre en åsikt om det och så vidare.

Lite flummigt beskrivet men skitkul läsning, har det indexerat i min röriga hjärna, kan ha läst det på nätet eller haft filen på nån gammal dator...

Catch är jättelätt att bli imponerad av innan man börjar grappla just för att det är så submission fokuserat (och det är det man tycker är sexigast i början så är det bara), jag kan ärligt säga att jag tror BJJ är en bättre stil att börja i och sen lägga till element av catch som en krydda senare, detta förutsatt att man inte har en stark brottarbas redan.
En annan stil med exotisk historia och egen smak är sambo.

cero
2010-07-06, 18:35
Up-close, ja typ i clinch och dylikt avstånd. Du såg väl hur han fixade machida? Jag tror inte Silva vill stå i fickan och byta slag med Shogun.

Jo, det såg jag. Men jag fortsätter att "inbilla" mig att det var en lucky-shot, men det är en helt annan diskussion. :D

krellik
2010-07-06, 18:38
Såhär kunde det gå till i början av 1900 talet, från wikipedia:

"Hackenschmidt held the title and remained undefeated until he squared off against Frank Gotch on 3 April 1908 at Chicago's Dexter Park Pavilion. Hackenschmidt was favored to win, but he submitted to Gotch after two hours to an ankle lock submission;[3] It has been alleged that Gotch used illegal techniques in the match to defeat Hackenschmidt, which included oiling up his body, rubbing oil into Hack's eyes, scratching, gouging and hitting. At one time, Gotch also punched Hackenschmidt on the nose.[4]

In the Lou Albano's The Complete Idiot's Guide to Pro Wrestling, it mentions Hackenschmidt complaining that Frank Gotch had smothered himself in oil during their bouts, so that Hackenschmidt was unable to use the bearhug.
Program from Hackenschmidt v. Gotch, 4 September 1911.

Hackenschmidt met Gotch again on 4 September 1911 at the newly opened Comiskey Park in Chicago, which drew a crowd of nearly 30,000 spectators and a record gate of $87,000. The rematch is one of the most controversial and talked about matches in wrestling history, as Hackenschmidt injured his knee in a training session with Ad Santel weeks before the match, and it was later alleged that Gotch had paid off Santel to ensure that Hackenschmidt was not at 100% condition for the rematch.[3] The injury was so severe that Hackenschmidt nearly withdrew from the match, but agreed to go on with the match only after Gotch had fabricated the claim that he also had an injury (his neck), but was still willing to compete regardless.[4] Before the match, the two had allegedly agreed on Gotch winning the match, but under the condition that Gotch lost the first fall so that Hackenschmidt would look strong in defeat. Despite their agreement before the match, Gotch ended up double-crossing Hackenschmidt by quickly defeating him in two straight falls. Hackenschmidt retired shortly after, due to recurring injuries."

Fula, hårda gubbar. En del av vår moderna mma historia precis som boxningen och de asiatiska stilarna.
Notera att det är Hackensmidht som skapade original hacksquatten. Dvs inte maskinen utan:
http://www.scottandrewbird.com/sttbimages/posts/061127_ehrling_hacklift.jpg

cero
2010-07-06, 19:21
Han är ju en poser. Gotta reprazent! I'm mf Toney!

Är han säkert. Men jag kan säga att det funkar. Kommer iallfall sitta spikad framför TV'en för att se detta! :)

Doctor Snuggles
2010-07-06, 19:23
:)

Do it. Grappling är teh shit och kålblommor går typ att undvika.

Letar om en skitintressant gammal artikel från runt tidigt 1900 tal, det är en liten japan som vissar "jiujutsu" och en stor Amerikanare som visar lite brottning (uppenbarligen med catch influenser eftersom han visar ledlås), den ena visar ett move och så har den andre en åsikt om det och så vidare.

Lite flummigt beskrivet men skitkul läsning, har det indexerat i min röriga hjärna, kan ha läst det på nätet eller haft filen på nån gammal dator...

Catch är jättelätt att bli imponerad av innan man börjar grappla just för att det är så submission fokuserat (och det är det man tycker är sexigast i början så är det bara), jag kan ärligt säga att jag tror BJJ är en bättre stil att börja i och sen lägga till element av catch som en krydda senare, detta förutsatt att man inte har en stark brottarbas redan.
En annan stil med exotisk historia och egen smak är sambo.

Har du koll på några klubbar i stockholm då? Kanske ska testa framemot hösten.
Kan du reda ut det där med "pro wrestling" förresten? Är det inte fördanarn till WWE typ av wrestling? Fattar inte riktigt hur det hör ihop med catch wrestling. Försökt hitta några filmade matcher, men allt verkar just vara showbrottning med flashiga, lätt löjliga, moves och förbestämda resultat.

Doctor Snuggles
2010-07-06, 19:27
Är han säkert. Men jag kan säga att det funkar. Kommer iallfall sitta spikad framför TV'en för att se detta! :)

Säga vad man vill om Dana, han är en liten douche men haussa fighter och promota det kan han.

David R
2010-07-06, 20:19
Säga vad man vill om Dana, han är en liten douche men haussa fighter och promota det kan han.

Det blir nog tyvärr en otränad Toney som blir nedtagen, smått poundad och submittad i tredje minuten i rond ett av Couture. Helst vill jag se Toney få stryk á la Bisping, det vill säga i sitt eget gejm.

krellik
2010-07-06, 20:20
Har du koll på några klubbar i stockholm då? Kanske ska testa framemot hösten.
Kan du reda ut det där med "pro wrestling" förresten? Är det inte fördanarn till WWE typ av wrestling? Fattar inte riktigt hur det hör ihop med catch wrestling. Försökt hitta några filmade matcher, men allt verkar just vara showbrottning med flashiga, lätt löjliga, moves och förbestämda resultat.

Slutet av 1800 talet och början på 1900 talet var profesionell brottning större än boxning, de profesionella brottarna kunde catch och det de gjorde kan ses som en proffs cirkuit av submission wrestling, det är det närmaste vi typ kommer en modern jämförelse.
Eftersom det var stora pengar inblandat så kom det tidigt en kultur att det var ok att göra upp utgången av matcherna detta ledde tillslut att alla matcher blev uppgjorda, detta hade delvis att göra med att se till att matcherna skulle se underhållande ut. Ge denna utveckling 100 år och vi har dagens WWE typ.

En del av brottarna i gränslandet mellan uppgjord brottning och legitim submission brottning (dvs catch) kunde de riktiga greppen, åkte till Japan och tog prowrestling och catchwrestling dit. Där blev det också fjant underhållning men samtidigt bibehöll de en kärna av riktig fight i sin "puresou" (proffsbrottning). De körda hårdare, höll tillbaka slagen mindre, kunde ibland fightas på riktigt (med uppgjorda slut) och ur detta kom konceptet, shoot, när de i undantagsfall gick en riktig wrestling match utan uppgjorda slut.

Ur detta föddes shootfigthingen, dvs proffsbrottning på riktigt, catch arvet var i centrum även fast man tog in massa andra stilar i mixen (thai, sambo, etc), först föddes Shooto på mitten av 80 talet vilket gör det till den äldsta professionella mma organisation i världen (utan kopplingar till Gracies eller UFC!, UFC "föddes" 93), Pancrase kom lite senare.

Även ur detta Puresou kom en av våra största mma hjältar nämligen Sakuraba som var proffsbrottare.

Öhm har jag rört till det eller klargjort?;)

Gotch vs Hackensmidth 1908
http://www.intermatwrestle.com/articles/imgs/articles/gotchhackenschmidt1908.jpg

Satoru Sayama tidig shooto
http://img.youtube.com/vi/VA0OYPWL7QI/0.jpg

Sakuraba, coolast i världen runt 2000
http://houstonconcepts.com/mike/multimedia/mixedmartialarts/professionalmma/Sakuraba-royce.jpg

Josh, är den catch utövare med högst profil idag:
http://ko.susumug.com/pride/061231/susumu24.jpg

krellik
2010-07-06, 20:22
Jo just det klubbbar i stockholm, finns väl hur mycket som helst bra klubbar i stockholm.

Tippset är alltid testa runt, Hilti, fightercentre och pancrase gym från toppen av huvudet har bra grappling, lär finnas jävlar massa mer. Testa och se var du trivs bäst.

SAV
2010-07-06, 20:23
Låter ju helt sjukt intressant. Låter lite mytbaserat typ men det kanske finns källor. Vill läsa mer.

krellik
2010-07-06, 20:27
Låter ju helt sjukt intressant. Låter lite mytbaserat typ men det kanske finns källor. Vill läsa mer.

Vilket tänker du på skulle vara myt? Jag menar inte att det inte är sant utan mer vad du reagerar på?

Doctor Snuggles
2010-07-06, 20:37
Slutet av 1800 talet och början på 1900 talet var profesionell brottning större än boxning, de profesionella brottarna kunde catch och det de gjorde kan ses som en proffs cirkuit av submission wrestling, det är det närmaste vi typ kommer en modern jämförelse.
Eftersom det var stora pengar inblandat så kom det tidigt en kultur att det var ok att göra upp utgången av matcherna detta ledde tillslut att alla matcher blev uppgjorda, detta hade delvis att göra med att se till att matcherna skulle se underhållande ut. Ge denna utveckling 100 år och vi har dagens WWE typ.

En del av brottarna i gränslandet mellan uppgjord brottning och legitim submission brottning (dvs catch) kunde de riktiga greppen, åkte till Japan och tog prowrestling och catchwrestling dit. Där blev det också fjant underhållning men samtidigt bibehöll de en kärna av riktig fight i sin "puresou" (proffsbrottning). De körda hårdare, höll tillbaka slagen mindre, kunde ibland fightas på riktigt (med uppgjorda slut) och ur detta kom konceptet, shoot, när de i undantagsfall gick en riktig wrestling match utan uppgjorda slut.

Ur detta föddes shootfigthingen, dvs proffsbrottning på riktigt, catch arvet var i centrum även fast man tog in massa andra stilar i mixen (thai, sambo, etc), först föddes Shooto på mitten av 80 talet vilket gör det till den äldsta professionella mma organisation i världen (utan kopplingar till Gracies eller UFC!, UFC "föddes" 93), Pancrase kom lite senare.

Även ur detta Puresou kom en av våra största mma hjältar nämligen Sakuraba som var proffsbrottare.

http://www.intermatwrestle.com/articles/imgs/articles/gotchhackenschmidt1908.jpg

http://houstonconcepts.com/mike/multimedia/mixedmartialarts/professionalmma/Sakuraba-royce.jpg

Du är ju ett veritabelt kampsportsbibliotek! Jo, det vart mycket tydligare, thx.

delta_mats
2010-07-06, 20:59
Det blir nog tyvärr en otränad Toney som blir nedtagen, smått poundad och submittad i tredje minuten i rond ett av Couture. Helst vill jag se Toney få stryk á la Bisping, det vill säga i sitt eget gejm.

Jag skulle också tycka det vore kul om Couture boxades mot Toney, men enbart för att det vore kul att se vilken klassskillnad det är dem emellan. Randy skulle självklart inte ha en chans om han enbart använde sin boxning.

krellik
2010-07-06, 21:02
Jag skulle också tycka det vore kul om Couture boxades mot Toney, men enbart för att det vore kul att se vilken klassskillnad det är dem emellan. Randy skulle självklart inte ha en chans om han enbart använde sin boxning.

Håller med till 90% fast när hotet om nedtagning finns så kan saker och ting ändras ibland. Tror det delvis beror på matchbilden hur det skulle spela ut.

Doctor Snuggles
2010-07-06, 21:29
Frågan är hur stöddig Toney egentligen är och hur mycket mma han tycker han behöver lära sig. Han tycker det säkert räcker med lite nedtagningsförsvar och sen så är det biff. Är han tillräckligt ödmjuk så kanske han iaf hinner lära sig såpass mycket så att han får en aning mer än en "punchers chance". Fast jag tvivlar - även om King Mo hävdar att han blev nakenstrypt av honom. :D

Jag tror dock han skulle få problem även i standupen med lite bättre strikers än Randy. Toney har ju en klassisk bob & weave stil, med en massa gungning på rätt stela ben. Exakt det som inte fungerar i mma då han riskerar en spark i huvudet, ett knä eller en nedtagning. Visst har han mycket mer skills än så och är tydligen väldigt flexibel, men frågan är om han kan träna bort många av de innötta boxningsmovsen som inte funkar i mma.

cero
2010-07-06, 21:30

Är nog lite bara mer av en "freak show" som Dana sa själv enligt Hawani, helt klart en match som kommer sälja massvis med pay-per-views. Boxningslegend som går in och möter mmalegenden. Dock är det ganska självklart att Toney kommer få storstryk av Randy. Något annat kan jag inte tänka mig. Det enda som skulle kunna resultera i vinst för boxaren skulle vara om han på något sätt skulle få in en luckyshot och skaka om Randy rejält, för att sedan kunna vinna på KO. Annars blir det la så att Randy hoppar in i clinchen och då är det i princip slut för Toney i vilket fall som helst. Nere på marken lär han vara sämre än Kimbo Slice. Gissar på avslut av Randy i första ronden.

Frågan är hur stöddig Toney egentligen är och hur mycket mma han tycker han behöver lära sig. Han tycker det säkert räcker med lite nedtagningsförsvar och sen så är det biff. Är han tillräckligt ödmjuk så kanske han iaf hinner lära sig såpass mycket så att han får en aning mer än en "punchers chance". Fast jag tvivlar.

Om lite nedtagningsförsvar räcker för att försvara sig mot Couture är väldigt tveksamt. Han är ju ingen nybörjare inom mma precis. Hur som helst kommer han kunna få ner Toney på marken om han har lust med det, även om Toney på något sätt skulle kunna försvara sig mot en nedtagning kommer den förr eller senare endå.

Doctor Snuggles
2010-07-06, 21:49
Om lite nedtagningsförsvar räcker för att försvara sig mot Couture är väldigt tveksamt. Han är ju ingen nybörjare inom mma precis. Hur som helst kommer han kunna få ner Toney på marken om han har lust med det, även om Toney på något sätt skulle kunna försvara sig mot en nedtagning kommer den förr eller senare endå.

Som sagt, jag sa en aning mer chans. Om Couture inte kommer få ner honom lätt så kommer han antagligen clincha upp mot buren och trötta ut hans axlar a la gsp vs penn. Men sannolikt så kommer inte det behövas. Det räcker dock med ett slag för t.o.m. en avdankad boxare som vi såg mot Tim Sylvia, så jag skulle ge Toney kanske 10% chans. Men man vet aldrig, han kanske är ett fenomen som lär sig i ljushastighet och kommer ge Randy ett ordentligt motstånd. Men återigen, jag tvivlar.

cero
2010-07-06, 21:58
Japp, men det ska bli kul att se. Undrar om hans kaxiga attityd är kvar efter att han har blivit total-krossad. :D

Doctor Snuggles
2010-07-07, 00:53
Japp, men det ska bli kul att se. Undrar om hans kaxiga attityd är kvar efter att han har blivit total-krossad. :D

I vilket fall så skrattar han hela vägen till banken. ;)
Jag kan bara tänka mig vilken deal han fick, det kommer dra ordentligt med ppv:s.

David R
2010-07-07, 09:28
Frågan är hur stöddig Toney egentligen är och hur mycket mma han tycker han behöver lära sig. Han tycker det säkert räcker med lite nedtagningsförsvar och sen så är det biff. Är han tillräckligt ödmjuk så kanske han iaf hinner lära sig såpass mycket så att han får en aning mer än en "punchers chance". Fast jag tvivlar - även om King Mo hävdar att han blev nakenstrypt av honom. :D

Jag tror dock han skulle få problem även i standupen med lite bättre strikers än Randy. Toney har ju en klassisk bob & weave stil, med en massa gungning på rätt stela ben. Exakt det som inte fungerar i mma då han riskerar en spark i huvudet, ett knä eller en nedtagning. Visst har han mycket mer skills än så och är tydligen väldigt flexibel, men frågan är om han kan träna bort många av de innötta boxningsmovsen som inte funkar i mma.

Hans boxningsstil är väldigt fin och teknisk, men som du säger det kommer inte att funka att vika kroppen till midjehöjd för att undvika ett slag utan att röra på fötterna, han kommer att bli nedsprungen. I MMA-n är det en väldigt rigid boxning med raka höfter och upprätt kropp som dominerar, den enda som bobar och weavar är Anderson Silva, vilket säger mycket.

JuzupWilkosz
2010-07-07, 11:28
Eftersnack UFC 116 med ROGAN!
http://www.mmaresolutions.com/joe-rogan-breaks-down-ufc-116-carwin-might-be-better-off-if-he-was-250-video

Doctor Snuggles
2010-07-07, 12:23
Hans boxningsstil är väldigt fin och teknisk, men som du säger det kommer inte att funka att vika kroppen till midjehöjd för att undvika ett slag utan att röra på fötterna, han kommer att bli nedsprungen. I MMA-n är det en väldigt rigid boxning med raka höfter och upprätt kropp som dominerar, den enda som bobar och weavar är Anderson Silva, vilket säger mycket.

Silva bobbar dock inte på stela ben vändandes sidan åt motståndaren. Men visst, I hear ya.

cero
2010-07-07, 18:21
MMA Big Show: ALL OR NOTHING
Live from Belterra Casino Resort & Spa in Indiana.
If you can't make the event, watch it live on DirecTV's Channel 354
Broadcast starts at 8pm EST!

Professional
Mojo Horne vs. Lucas Lopes
TJ Ball vs. Danny Surface
Chris Bennett vs. Brad Smith
Scott Cornwell vs. James Baumgardner
Prince McLean vs Chase Minor

Amateurs
Brendon Hampton vs Josh Curry
Tyler Riley vs Shannon Casey
Trevor Riley vs Chris Anness
Joe Pegg vs Marcus Lewis (Title Fight)
Dave Coghlan vs Eric Grifford
Jordan Seals vs Jimmie Allen
Nikolas Hoobler-Scherff vs Korey Comptan
TJ Wash vs Dallas Rice
BJ Wulff vs Justin Bruster
Shannon Powell vs Phil Colston
Denver Myers vs John Risley
Kirk Miller vs Dom Steele (Title Fight)
William Kimrey vs Ryan Holubek
Michael Ormes vs David Smallwood (Title Fight)
Vic Sims vs Colt Helton

http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs275.snc3/23313_134595473229301_1517_n.jpg

Någon mma-gala jag fick en inbjudan på facebook till - något värt att kolla upp en stream till? Både proffs och amatör matcher.

olwe
2010-07-07, 18:57
Jag såg att Kruth ska fightas mot Bob Sapp den 27:e november på hovet. Varför har jag inte hört massvis om detta förens nu?!

Kul med ett högprofilerat namn för Kruth att banka på! Även om det kanske inte är det mest seriösa motstånd i världen så får det ju i alla fall lite publicitet.

http://www.k-1.se/index.php?option=com_content&task=view&id=94&Itemid=40

cero
2010-07-07, 19:08
Man ska inte underskatta Sapp. Vi såg ju vad som hände mot Ernesto Hoost. :D

thatice
2010-07-07, 19:21
Såg just fighten med Leben/Akiyama och undrar hur vad som gäller i regelverket när Leben hänger upp och ned med bara huvudet i backen i ett armbarförsök om Akiyama då hade fått satsa allt på ett kort och soccerkicka honom i huvudet?

nmanradnävna
2010-07-07, 21:18
Varför har Cheick Kongo ett så imponerande dåligt ground game? Överst på min julklappslista i år står brottning och bjj till Herr Kongo.

Allvarligt talat så är han sjuk stående!

eternallord
2010-07-07, 23:22
Här har ni en Gif ni kan använda om ni någonsin stöter på någon som argumenterar att kampsport bara är barbariskt och vägrar inse att det är en teknisk sport som kan vara mycket vacker att betrakta. Jag hade kunnat stirra på denna hela dagen lång.

http://img25.imageshack.us/img25/2796/anderson.gif

cero
2010-07-08, 00:36
Såg just fighten med Leben/Akiyama och undrar hur vad som gäller i regelverket när Leben hänger upp och ned med bara huvudet i backen i ett armbarförsök om Akiyama då hade fått satsa allt på ett kort och soccerkicka honom i huvudet?

Bra fråga! :D

cero
2010-07-08, 00:42
Den funkade inte för mig (gif'en alltså). Om det är samma för någon annan så kopiera detta in i adressfältet.

bit.ly/dhn5vv

eternallord
2010-07-08, 00:51
Den funkade inte för mig (gif'en alltså). Om det är samma för någon annan så kopiera detta in i adressfältet.

bit.ly/dhn5vv

försvann för mig nu med, ska se om jag hittar en annan källa.

cero
2010-07-08, 00:52
Hur som helst, det där klippet är priceless.

eternallord
2010-07-08, 02:22
Det är samma som denna, men den andra var från en bättre vinkel. Nåja:

http://i25.tinypic.com/2dkenap.gif

Kwon
2010-07-08, 02:47
Snart kanske vi får se Batista VS Brock? ;)

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs141.snc4/36428_469527674545_421130034545_6406861_2224508_n. jpg

http://www.threadbombing.com/data/media/2/1180399609171.gifhttp://www.threadbombing.com/data/media/2/1180399609171.gifhttp://www.threadbombing.com/data/media/2/1180399609171.gif

Kwon
2010-07-08, 06:55
BEST OPENING EVER! (ger mig fortfarande Goosebumps när jag tittar/lyssnar)

02:38 och framåt!!!!!
Suknb05tlI0

Kwon
2010-07-08, 07:08
2006 var mkt vacker också
_T-07W-ys7E

Kwon
2010-07-08, 07:44
The Rock and The Brock
http://img718.imageshack.us/img718/6267/therockd.jpg
http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c54102/x2_1d45cf4

JuzupWilkosz
2010-07-08, 11:57
Snart kanske vi får se Batista VS Brock? ;)

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs141.snc4/36428_469527674545_421130034545_6406861_2224508_n. jpg

http://www.threadbombing.com/data/media/2/1180399609171.gifhttp://www.threadbombing.com/data/media/2/1180399609171.gifhttp://www.threadbombing.com/data/media/2/1180399609171.gif

Kul att veta hur mycket Batista har dragit ner på steroiderna sen WWE? Hans testonivåer borde vara som en gammal kärring.

JuzupWilkosz
2010-07-08, 11:59
The Rock and The Brock
http://img718.imageshack.us/img718/6267/therockd.jpg

Fan Goldberg ser grövre ut igen!

Ska vi göra en gissningslek?

The Rock 191 runt 110
Stone Cold 185 cunt 105
Goldberg 191 cm runt 115?

Kwon
2010-07-08, 12:01
Forrest har skrivit en ny bok
http://www.harpercollins.com/harperimages/isbn/large/6/9780061998256.jpg

Book Description

Do you really need to buy this book? You gotta ask yourself one question: Are you going to be ready when the sh*t goes down? Here is a quick checklist:

1. Have you dug up your wife's rose garden and built a fallout shelter, equipped with a prison where you can lock up annoying family members?
2. Have you mapped out an escape route to your safe zone?
3. Is there a vehicle of death sitting in your garage?
4. Have you filled your go bag with all the needed instruments, including waterproof matches, postapocalyptic goggles, and at least one sexual party favor?
5. Have you learned how to milk various types of animals, including a giraffe?

As you can see, you need this book more than you even know. Without it, you're roadkill. Lucky for you, Forrest Griffin is the perfect apocalyptic chaperon. When he was in the womb, his mother had visions that the world would soon crumble, and Forrest would be the messiah of all mankind. He learned of these "visions" at the age of ten, and although they led him to believe that his mom had just been watching Mad Max and eating bad Mexican food, nevertheless he began his postapocalyptic training—a part of which involved his becoming a proud member of the Webelos, which is just one step below Boy Scout. And you know what the Boy Scout motto is. (Well, I hope you do, because Forrest doesn't have a clue). Another part involved hoarding ketchup packets, which he sucked down in the darkness of his room while listening to Nine Inch Nails. Hey, don't judge . . . hoarders are survivors. Just look at squirrels, they have been around longer than sharks.

If you want to survive the end of the world, and then avoid ending up in a government holding pen suffering from a bunch of diseases and listening to crying babies, you've got some skills to master. But don't worry—Forrest has you covered. From spotting the signs of the global downfall, to alienating your loved ones now so they don't come looking for you after, to hot-wiring a car to starting a religion in your own image, he provides you with all the hot knowledge you need to survive the downfall of civilization. Simply put, this is the most important book about the apocalypse that you will ever read by a UFC fighter from Georgia.

JuzupWilkosz
2010-07-08, 12:08
Juzup är imponerad!

Kwon
2010-07-08, 12:22
The Rock VS The Brock
WTbJi8znRNQ

Doctor Snuggles
2010-07-08, 12:27
Forrest har skrivit en ny bok
http://www.harpercollins.com/harperimages/isbn/large/6/9780061998256.jpg

Sherdog copier!
But funny cuz it's true!

More sherdog copy:
http://www.bloodyelbow.com/2010/7/6/1554598/josh-thomson-says-brock-lesnar-has

"Cain is wrestling every day with this years NCAA Div 1 national champ from MO. who is about 280lbs and let me tell you that Cain coming off a knee surgery 4wks ago is getting takedowns just fine as well as not losing any. Cain is a better wrestler/striker/MMA fighter than Brock but like you said, Brock is bigger with a huge punch. That is the only chance I give Brock though is a punchers chance cuz I don’t see him holding Cain down "IF" he can get the takedown."

"Bobby Lashley couldn’t and cant take Cain down and he's leaps and bounds a better wrestler than Brock as well as just as big so don’t count Cain out in the wrestling just yet."

Vet inte om Bobby är bättre än Brock, men om Cain tränar med den nuvarande NCAA div 1 mästarn och inte har några problem med att ta ner honom eller komma upp, så ser det mörkt ut för Bröcklingen.

Doctor Snuggles
2010-07-08, 12:30
The Rock VS The Brock
WTbJi8znRNQ

Detta är beviset på att USA består huvudsakligen av 13-åringar.

Kwon
2010-07-08, 12:32
Brock Staredowns the NWO (På den tiden han åt Hästkött)
IkPalkO5OD4
KNbNwWaPQ9U
ow0pLFp86ZQ

Doctor Snuggles
2010-07-08, 12:40
Förresten, hur ser ni fighterna i toppen på HW framöver/hypotetiskt?

Så här ser jag det:
Cain vs Brock
JDs vs Nelson
Cain vs JDS
Brock vs Nelson
Brock vs JDS
Cain vs Nelson
Cain vs Carwin
JDS vs Carwin
Nelson vs Carwin

Som synes har jag inte så mycket förtroende för Brock. ;)
Om Brock skulle få upp sin standup ordentligt och träna bort slagräddheten så skulle han dock bli mäktig.
Det vore roligt om Nelson och Brock fick mötas, och Nelson dominerade Brock dock (jag tror han har en chans att vinna). Bara för att det skulle sätta Dana på sin plats. ;) Undrar hur mycket Brock skulle droppa på alla rankingar om han förlorade först mot Cain, sen mot Nelson.

Big Country är en liten underdogfavorit för mig f.ö.. Grappling i nivå med Mir (t.o.m. bättre då han vann en grapplingtävling mot honom), duglig standup och ser ut som en lastbilschafför som gillar sina chips.

Kwon
2010-07-08, 12:47
Ja det skulle verkligen kännas skönt att se Danas ansiktsuttryck efter Nelson dominerar Brock och ber Dana köpa ett gäng cheeseburgare till hans lockerroom efter hans vinst.

Men först och främst vill jag se Cain Velasquez vinna.

Sparven från Minsk
2010-07-08, 12:59
BEST OPENING EVER! (ger mig fortfarande Goosebumps när jag tittar/lyssnar)

02:38 och framåt!!!!!
Suknb05tlI0

Riktigt mäktigt. Saknar Pride som bara den. Älskar den kvinnliga speakern som ropar upp fighters, cool röst haha. :thumbup:

cero
2010-07-08, 14:58
Hur är det med folk som använt steorider ett tag, och sedan slutat, och börjat i UFC tex där dom har drogtester? Känns ju lite roligt om man skulle kunna använda det i tio år för att sedan sluta i två år och börja i UFC?

Kwon
2010-07-08, 15:00
http://i42.tinypic.com/aa7l1h.gif
http://i40.tinypic.com/2iic2oi.jpg
http://i44.tinypic.com/nz0e3n.jpg

cero
2010-07-08, 15:05
Klockrena bilder!

koffein_beroende
2010-07-08, 15:06
Hur är det med folk som använt steorider ett tag, och sedan slutat, och börjat i UFC tex där dom har drogtester? Känns ju lite roligt om man skulle kunna använda det i tio år för att sedan sluta i två år och börja i UFC?

Jag tror nog dem flesta använder steroider inom UFC eller iallafall har använt.

Doctor Snuggles
2010-07-08, 15:07

Eftersom typ ingen gör muskelbiopsier för att testa efter tecken på AAS-användning så är scenariot fullt möjligt. Frågan är dock om det ger särskilt mycket. Du måste ändå ha en viss andel långsamma muskelfibrer för att orka, och frågan är hur mycket styrka man bibehåller efter några år när man är clean.

cero
2010-07-08, 15:24
Jag tror nog dem flesta använder steroider inom UFC eller iallafall har använt.

Varför tror du det?

Eftersom typ ingen gör muskelbiopsier för att testa efter tecken på AAS-användning så är scenariot fullt möjligt. Frågan är dock om det ger särskilt mycket. Du måste ändå ha en viss andel långsamma muskelfibrer för att orka, och frågan är hur mycket styrka man bibehåller efter några år när man är clean.

Visst, men har man både tränat kondition och styrka stenhårt, och samtidigt använt AAS så lär det ju ge dig en fördel. Speciellt om man är HW och har 10 KG mer muskler än dom andra.

delta_mats
2010-07-08, 15:35

Steroidanvändning ger livslånga fördelar.

Doctor Snuggles
2010-07-08, 15:36
Steroidanvändning ger livslånga fördelar.

För muskelbyggning säkerligen. Men för styrka och uthållighet?

cero
2010-07-08, 15:42
Vet inte om Bobby är bättre än Brock, men om Cain tränar med den nuvarande NCAA div 1 mästarn och inte har några problem med att ta ner honom eller komma upp, så ser det mörkt ut för Bröcklingen.

Frågan är hur mycket sanning det ligger i det tränaren säger.

För muskelbyggning säkerligen. Men för styrka och uthållighet?

Är det inte ganska självklart att det gynnar styrkan också? Och inte endast volymen på musklerna? Dock vet jag inte hur det är när det kommer till uthållighet.

delta_mats
2010-07-08, 15:48

Är det inte ganska självklart att det gynnar styrkan också? Och inte endast volymen på musklerna? Dock vet jag inte hur det är när det kommer till uthållighet.

Kan ju vara ett knep att så ett frö av osäkerhet hos Brock. Men stämmer det så kommer matchen bli extremt intressant, för det innebär att Cain i princip helt eliminerar Brocks enda chans till att vinna.

Ashenshugar777
2010-07-08, 16:41
Ogillar cain starkt så hoppas brock äger sönder han bra. Brown pride.. Om brock skulle skaffa White pride tatueringen skulle det vara nazism.. Brown pride är stolthet över sitt land som är helt acceptabelt.. *rolleyes*

cero
2010-07-08, 17:04
Ogillar cain starkt så hoppas brock äger sönder han bra. Brown pride.. Om brock skulle skaffa White pride tatueringen skulle det vara nazism.. Brown pride är stolthet över sitt land som är helt acceptabelt.. *rolleyes*

Det står ju Bronx Pride!!!1111!! *grr27**grr27*

Doctor Snuggles
2010-07-08, 17:10

Jag vet inte om det går att säga något definitivt om det - personligen är jag inte tillräckligt insatt. Men efter vad jag förstår så är det inte ovanligt att styrkelyftare i toppskiktet tappar kanske 20% styrka när de blir rena (iaf om man ska tro vissa utsagor om ryska lyftare).
Styrka är inte blott beroende på tvärsnittsyta hos muskeln.
Men i vilket fall, har man 10 kg mer rena muskler (och då sannolikt av den snabba fibertypen eftersom dessa har mest volympotential) så innebär det också att man kommer få en större syreskuld. Kolla vad som hände med Pudde. Jag tror det viktigaste är att man har en väl avvägd mängd muskler optimerad för ens kroppsbyggnad.

cero
2010-07-08, 17:17
Pudde kanske inte hade jobbat med konditionen särskilt mycket, men jag förstår vad du menar.

Doctor Snuggles
2010-07-08, 17:18

Lägg av. Blir seriöst förvånad varenda gång jag hör detta idiotiska argument. "White pride" är rasisitiskt eftersom det är kopplat till rasistiska organisationer och åsikter om den "vita rasens" överhöghet. Brown pride handlar om en minoritets försök att stärka sin självidentitet genom att bl a anspela på majoritetlägrets rasism. Inte på att "bruna" är mer värda. Även om vissa kan tycka det så spelar det i ett samhällsmässigtperspektiv inte någon roll då vita människor är i majoritet och i makt. Det är som du skulle säga white pride i Kina. Det kan vara rasistiskt menat, men det blir bara löjligt i sammanhanget där och inte något som någon skulle reagera på. Förutom att spöa dig kanske.

cero
2010-07-08, 17:21
Riktigt bra sagt.

David R
2010-07-08, 17:33
Det står ju Bronx Pride!!!1111!! *grr27**grr27*

Det står Brown Pride. Här är ett klipp från Inside MMA där han förklarar det. Jag tycker förklaringen är ganska luddig. Hade det stått Mexican Pride, visst, men Brown Pride har helt andra anspelningar precis som White Pride termen. Hade en fighter fått fightas i UFC med en mastig White Pride tatuering? Knappast. Money talks i det här läget och det finns X antal miljoner i USA som har Latinsk/mexikanskt ursprung och som med hjälp av Cain bli en del av UFC-s kassako.

Jag gillar Noguiera och hade svårt för att se en sådan legend sluta på det viset som han gjorde i fighten med Cain så jag känner att någon form av bestraffning är passande. Med tanke på det så finns det ingen bättre bestraffning än en 120 kg Brock! :D

cero
2010-07-08, 17:41
Jo, jag vet att det står Brown Pride igentligen. :D

Doctor Snuggles
2010-07-08, 17:45
Det står Brown Pride. Här är ett klipp från Inside MMA där han förklarar det. Jag tycker förklaringen är ganska luddig. Hade det stått Mexican Pride, visst, men Brown Pride har helt andra anspelningar precis som White Pride termen. Hade en fighter fått fightas i UFC med en mastig White Pride tatuering? Knappast. Money talks i det här läget och det finns X antal miljoner i USA som har Latinsk/mexikanskt ursprung och som med hjälp av Cain bli en del av UFC-s kassako.

Återigen denna dumhet.
Läs: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4467578&postcount=9351

David R
2010-07-08, 17:45
Jo, jag vet att det står Brown Pride igentligen. :D

Doh!

delta_mats
2010-07-08, 18:08
Bara för att man byter ut white mot brown betyder det ju inte att innebörden av ordet är detsamma. Men det har redan avklarats.

Till något betydligt mer intressant. Jag funderar starkt på att börja träna BJJ efter sommaren då klubbarna börjar ha nybörjarintag. Vad kan jag förvänta mig? Finns det tävlingar för nybörjare?

David R
2010-07-08, 18:16
Återigen denna dumhet.
Läs: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4467578&postcount=9351

Kunde jag inte fått ett originellt svar? Illa, illa... *grr27*

Tror du jag har fel i mitt påstående? Jag tror inte det.

Vad vill man då ha sagt med en sån tatuering? Jag köper inte hans luddiga förklaring. Termer som White, Black, Brown, Asian pride har en politisk innebörd och används för att man vill markera att man tillhör en viss raslig grupp som man anser skall ha mer makt. Att USA är ett delat land där raser är skiljelinjer och att det ständigt pågår politiska konflikter i och med detta är inget nytt man jag tycker att den sportsliga arenan ska vara fri från sådant.

Att rasistiska uppfattningar inte spelar någon roll på grund av att de kommer från en minoritetsgrupp håller jag inte heller med om. Lever man i ett område som domineras av en grupp där sådana åsikter är de gällande så kommer man att drabbas av det i sin vardag oberoende hur övriga samhället ser ut.

cero
2010-07-08, 18:20
Till något betydligt mer intressant. Jag funderar starkt på att börja träna BJJ efter sommaren då klubbarna börjar ha nybörjarintag. Vad kan jag förvänta mig? Finns det tävlingar för nybörjare?

Visst finns det nybörjartävlingar! Har kollat runt lite på mma klubbar eftersom att jag är intresserad av att börja, och på hemsidorna skriver dom flesta att grappling tävlingar är lämpliga för nybörjare, för att sedan kunna tävla lite "hårdare" former när man har tränat ett tag. Har även kompisar som har tävlat som nybörjare.

olwe
2010-07-08, 18:47
Bara för att man byter ut white mot brown betyder det ju inte att innebörden av ordet är detsamma. Men det har redan avklarats.

Absolut! Anslut dig till en klubb som angagerar sig mycket i att tävla så kommer nog tränaren (om du gör dig lite sedd iaf) börja truga på att du ska tävla. Det finns ju ganska många SW-tävlingar o.dyl så du behöver inte enbart rikta dig mot BJJ-tävlingar.

cero
2010-07-08, 19:01
Några hints på när en ev. rematch mellan Werdum och Fedor kan vara?

Petoria
2010-07-08, 19:07
Lj8wQFKy7Rs

Fedor skämtar till det lite!

Jp7ret-V5U4

Fedor leker lite judo

CFdOTm81kSs

olwe
2010-07-08, 19:40
Några hints på när en ev. rematch mellan Werdum och Fedor kan vara?

Det är inte ens säkert att det blir av. Strikeforce vill hellre få till en titelfight mellan fedor och Overeem medan M1 vill ha en rematch mot Werdum. Fedor har ju som bekant bara en fight kvar på kontraktet med strikeforce och det är som vanligt ingen enkel sak att reda upp politiken när M1 är med i leken.

Det finns någon klausul i kontraktet som gör att fedor inte kan lämna strikeforce om han står som champ vilket gör att m1 har en loose/loose ifall de tvingas fightas mot overeem (förlora och fedor tappar ännu mer ranking, vinna och få en sämre förhandlingsposition då de inte kan lämna strikeforce). Strikeforce har dock ännu mer att förlora på att sätta honom i en rematch mot Werdum eftersom Fedor då kan skriva kontrakt med exempelvis UFC efter den fighten.

Läs på bloodyelbow. Där står det mer om saken.

olwe
2010-07-08, 19:44
Cero: nu ser jag att jag missade en liten del i din post =). Jag tror inte de har släppt några hints på eventuella datum.

cero
2010-07-08, 19:47
Vill strikeforce ha en titlefight mellan fedor och overeem när fedor förlorade mot werdum? Makes no sence.

dared
2010-07-08, 20:14
Förnuftigare än när Rogers fick den iaf :D

Doctor Snuggles
2010-07-08, 20:22
Vill strikeforce ha en titlefight mellan fedor och overeem när fedor förlorade mot werdum? Makes no sence.

Du menar ifall bälten betydde något inom mma?

Tigerkotten
2010-07-08, 20:23
Borde vara Overeem vs Werdum. Sen får Fedor möta antingen förloraren eller vinnaren. Då han antingen får en chans att ta revansch på Werdum, eller möta Overeem för första gången.

F.ö var jag 1 av 10 personer som vann en tävling på mmanytt :D

cero
2010-07-08, 20:51
Du menar ifall bälten betydde något inom mma?

Nej men det känns ju ganska logiskt att Werdum får en title-shot eftersom att han vann mot Fedor, eller?

Doctor Snuggles
2010-07-08, 21:05
Nej men det känns ju ganska logiskt att Werdum får en title-shot eftersom att han vann mot Fedor, eller?

Du menar som om man vanligtvis följer en ranking och logisk ordning för titelshots? Som t.ex. när Brock fick det efter 2 matcher i UFC, och 3 totalt, varav en var en förlust?
Som sagt, bälten är värda en hel del.

cero
2010-07-08, 21:20
Du menar som om man vanligtvis följer en ranking och logisk ordning för titelshots? Som t.ex. när Brock fick det efter 2 matcher i UFC, och 3 totalt, varav en var en förlust?
Som sagt, bälten är värda en hel del.

Iförsig, men hade Brock blivit knockad av Heath Herring kanske inte ett försök på titeln skulle varit aktuellt längre, eller? Så som jag har förstått det brukar det vara så att om det finns typ 2-3 personer som är potenciella tagare av bältet, och alla de mötts på något sätt, så brukar det ju vara den som vinner som sedan möter "mästaren" - eller har jag fått det helt om bakfoten nu?

Doctor Snuggles
2010-07-08, 21:29
Iförsig, men hade Brock blivit knockad av Heath Herring kanske inte ett försök på titeln skulle varit aktuellt längre, eller? Så som jag har förstått det brukar det vara så att om det finns typ 2-3 personer som är potenciella tagare av bältet, och alla de mötts på något sätt, så brukar det ju vara den som vinner som sedan möter "mästaren" - eller har jag fått det helt om bakfoten nu?

Eventuell "logik" som används är högst informell och ger alltid vika för kommersiella intressen, särskilt hos mindre organisationer som behöver pengarna. Strikeforce kommer sannolikt att göra det som de tror de kan tjäna mest pengar på - "vad fansen vill se". Det vore dessutom en annan sak om Fedor hade fler fighter kvar på sitt kontrakt.

eternallord
2010-07-08, 22:01
Meningen var naturligtvis att Fedor skulle vinna mot Werdum för att kunna fightas om bältet men nu är det klabb. Kommerciellt sett så fungerar det alldeles utmärkt att sätta Fedor mot Overeem då det är en match folk vill se, men om Strikeforce vill skapa någon sorts legitimitet borde de sätta Werdum mot Fedor II i höst och om Fedor vinner där, Fedor mot Overeem runt nyårsskiftet.

"Fördelen" för Fedor verkar vara att Werdum inte tycks särskilt intresserad av Overeem-fighten och hellre tycks vara intresserad av en rematch.

Tigerkotten
2010-07-08, 22:16
Varför ska Overeem behöva vänta på att Fedor får en revansch match?
Varför ska Werdum behöva möta Fedor en gång till innan han får chans på bältet?

Om Strikeforce ska visa någon s.k legitimitet så borde det vara Werdum vs Overeem som nästa fight.

delta_mats
2010-07-08, 22:43
Visst finns det nybörjartävlingar! Har kollat runt lite på mma klubbar eftersom att jag är intresserad av att börja, och på hemsidorna skriver dom flesta att grappling tävlingar är lämpliga för nybörjare, för att sedan kunna tävla lite "hårdare" former när man har tränat ett tag. Har även kompisar som har tävlat som nybörjare.

Har erfarenhet från stående fighting då jag tränat boxning ett antal år förut, men det är väl runt 5 år sedan jag slutade. Ouch, tiden går fort. Men det är just grappling och sånt jag är intresserad av då det är nya kapitel för mig.

Absolut! Anslut dig till en klubb som angagerar sig mycket i att tävla så kommer nog tränaren (om du gör dig lite sedd iaf) börja truga på att du ska tävla. Det finns ju ganska många SW-tävlingar o.dyl så du behöver inte enbart rikta dig mot BJJ-tävlingar.

Absolut det ska jag göra, finns två BJJ klubbar här i Umeå. Får besöka de båda och se vilken man fastnar mest för.

cero
2010-07-08, 23:58
Jo, visst. Det komersiella spelar alltid sin roll. Men frågan är vad man tjänar mest på, att se Fedor få revanch för sin första förlust i karriären, eller låta honom möta Overeem? Jag tycker helt klart att han ska få revanch först! Skulle han förlora igen ser det ju inte särskilt ljust ut..

Ashenshugar777
2010-07-09, 00:04
Lägg av. Blir seriöst förvånad varenda gång jag hör detta idiotiska argument. "White pride" är rasisitiskt eftersom det är kopplat till rasistiska organisationer och åsikter om den "vita rasens" överhöghet. Brown pride handlar om en minoritets försök att stärka sin självidentitet genom att bl a anspela på majoritetlägrets rasism. Inte på att "bruna" är mer värda. Även om vissa kan tycka det så spelar det i ett samhällsmässigtperspektiv inte någon roll då vita människor är i majoritet och i makt. Det är som du skulle säga white pride i Kina. Det kan vara rasistiskt menat, men det blir bara löjligt i sammanhanget där och inte något som någon skulle reagera på. Förutom att spöa dig kanske.

Bra att vi båda tycker varandra har idiotiska argument då! :bumbi

cero
2010-07-09, 00:09
Äh, är väl inte rocket science precis att White och Brown pride har olika "meningar" - förutom att det är två olika färger liksom.

Kwon
2010-07-09, 00:12
Hade vita varit en minoritet och allting hade varit omvänt, hade ju White Pride haft en annan mening än det har idag och således även Bronx Pride.

Cain är bara stolt över sitt ursprung.
Inte att "The Bronx Race" shalt conquer all eller är värd mer än andra.

Tror man någonting annat är man riktigt ignorant.

Konvex
2010-07-09, 00:16
Wow verkar som Mark Hunt är påväg till ufc, didnt see that one coming kan jag säga. Hoppas nu att han blir mer motiverad att träna igen! War atomic butt drop!

http://www.mmafighting.com/2010/07/08/k-1-legend-mark-hunt-will-meet-newcomer-sean-mccorkle-at-ufc-119/

Kwon
2010-07-09, 00:17
Ja! De borde ha en SuperHeavyWeight-klass där Mark Hunt blir Champ! :D

Gotta love Mark "The Atomic Buttdrop" Hunt!

JockeKillen
2010-07-09, 01:37
Anderson vs Maia :laugh:

http://mmagifs.net/uploads/posts/2010-04/1271537304_andersonmaia.gif

JuzupWilkosz
2010-07-09, 01:43
http://i77.photobucket.com/albums/j70/dabler88/bloodsport%20gifs/bloodsport_karate-game.gif

krellik
2010-07-09, 08:58
Men det är just grappling och sånt jag är intresserad av då det är nya kapitel för mig.

Det du kan vänta dig är att ha jävligt kul, väldigt soft träningsform. Göra massa drillar, bli mossad och total dominerad av små veka killar som ändå lyckas göra dig till en kringla och ja just det, ha jävligt kul.

Ska själv försöka köra igång med lite grappling igen nästa vecka:)

Kwon
2010-07-09, 09:09
The Rock VS NWO
WLJF4XyWxNA

The Brock VS NWO
IkPalkO5OD4

delta_mats
2010-07-09, 09:30
För mycket wrestling och för lite mma nu Kwon!

Kwon
2010-07-09, 09:41
Jag blev så rörd över klippet där alla Brocks gamla wrestling-polare var där och grattade Brock efter Shane-fighten, och blev nostalgisk.

delta_mats
2010-07-09, 09:42
Jag gillar såna här klipp där två kampsporter möter varandra. Ungefär som tidiga mma tävlingar.

rNxaNAm_fWQ

krellik
2010-07-09, 09:56
Crazy fucking Ruskies...

Pdaddy
2010-07-09, 10:24
Karate FAIL :D

krellik
2010-07-09, 10:37
Karate Win;)

s7qLjRNh7EE

delta_mats
2010-07-09, 10:50
Nice dyngknock vid 2:50 min. :Virro

Kwon
2010-07-09, 10:55
Andy Hug var en av mina favoriter förr.

krellik
2010-07-09, 10:57
Nice dyngknock vid 2:50 min. :Virro

Indeed, den påminner på något sätt kan jag tycka om knocken 20 sek in här:

7VS_owlvq8g

Tigerkotten
2010-07-09, 10:59
http://i77.photobucket.com/albums/j70/dabler88/bloodsport%20gifs/bloodsport_karate-game.gif

aaaa det där spelet minns jag :D

spoon
2010-07-09, 10:59
Nice klipp Delta. Känns som att Karatekillarna inte var vana vid att slå eller få slag i ansiktet.

krellik
2010-07-09, 11:01
Nice klipp Delta. Känns som att Karatekillarna inte var vana vid att slå eller få slag i ansiktet.

Huvudet på spiken naturligtvis. Även kyokushin utövare som är hårda som sten behöver krossträna med boxning för K1, MMA, etc...

Andy Hug ovan hade uppbenbarligen krosstränat med boxning och det är intressant att se potentialen i en del av teknikerna. Han knockade tex folk med yxsparkar, bara en sån sak.

Bailah
2010-07-09, 11:02
Åh det Igor klippet har jag letat efter, hade det på min dator för x antal år sen. Han var ju kung!

spoon
2010-07-09, 11:10
Åh det Igor klippet har jag letat efter, hade det på min dator för x antal år sen. Han var ju kung!

Utifrån det klippet ser han ju riktigt rå ut. Inte så mycket en renodlad mma-fighter utan bara en kille som tar en fight var som helst. Häftigt. Fram med fler tuffa fighters nu ni som har koll :)

Tigerkotten
2010-07-09, 11:14
Mark Hunt klar för UFC, debuterar på UFC 119.
http://mmanytt.se/ufc/mark-hunt-skriver-kontrakt-med-ufc-debuterar-pa-ufc-119/
http://www.jokerjitsu.com/images/crocop_hunt.gif

krellik
2010-07-09, 11:15
Annan oldschool highlight... Ung arg Wand, på topp under valetudo/pride regler. Bra rå skit.
Jag har säkert sett den här highlighten 500+ gånger, kommer ihåg att jag såg den när jag precis började bli nyfiken på sporten. Shiiiiit tänkte man vad är det här?!:)!

FsfHL3n6nzk

spoon
2010-07-09, 11:27
Haha den skulle man visa på SVT och se vilka reaktioner man fick. Fotbollssparkarna är kanske lite väl men knän i liggande position fick dom gärna plocka in i UFC

mikaelj
2010-07-09, 11:32
Hej Kolo.

Pratas det enbart MMA här eller även andra stilar, som kyokushin, TWD och SJJ?

JuzupWilkosz
2010-07-09, 11:37
The Rock VS NWO
WLJF4XyWxNA

The Brock VS NWO
IkPalkO5OD4

WCW var ju så mycket bättre!

Kwon
Micke J

MMA är ju Mixed Martial Arts, klart du får snacka Traditionella Kampkonster, då det är de traditionella som bygger upp MMA.

MMA utan Muay Thai, Boxning, Brottning, Karate, Kickboxning, Sambo, Jiu Jitsu, Judo och först och främst Kalaripayat hade ju inte varit så kul.

krellik
Haha den skulle man visa på SVT och se vilka reaktioner man fick. Fotbollssparkarna är kanske lite väl men knän i liggande position fick dom gärna plocka in i UFC

Många som vill ha in liggande knän mot huvudet, speciellt från sprawl position.

Skulle fylla fördelen att slarviga skjut skulle bestraffas hårdare, vilket skulle kunna leda till mer dynamisk fighting. Här hade Pride en liten fördel, knän på marken leder till mer dynamisk fighting i mina ögon där det belönas att avancera position medan armbågar på marken leder till mer statisk fighting där det belönar att vara i guard och "gnugga" upp cuts.

Dock är det athletic commisions i UFC som bestämmer vad som är tillåtet och inte tillåtet i UFC...

krellik
2010-07-09, 11:39
Hej Kolo.

Pratas det enbart MMA här eller även andra stilar, som kyokushin, TWD och SJJ?

Det här blir lite av en kampsports samlingstråd även fast fokusen ligger mot MMA. Bara å tjöta på, kanske inte finns så många här dock som har koll på de stilar som du räknade upp.

TWD? Menar du TKD?

spoon
2010-07-09, 11:45
Många som vill ha in liggande knän mot huvudet, speciellt från sprawl position

Jepp det hade ju helt klart varit nice att kunna dra ett knä om en giljotin inte fungerar t.ex. Ett bra sätt att få trötta brottare att börja röra på sig.

Kwon
2010-07-09, 11:52
Även en stil såsom Capoeira har tillämpats i MMA
l6oiADjOdFg

Kwon
2010-07-09, 11:58
Tae Kwon Do VS Muay Thai
KDJlpLnbE00

Kwon
2010-07-09, 12:03
TKD VS MT
RFL61NujPSs

mikaelj
2010-07-09, 13:16
Det här blir lite av en kampsports samlingstråd även fast fokusen ligger mot MMA. Bara å tjöta på, kanske inte finns så många här dock som har koll på de stilar som du räknade upp.

Jag gillar SJJ.

XFy0GXz4B04

Vore roligt att hitta likasinnade här på Kolo.

TWD? Menar du TKD?

Ja, TKD.

Kwon
2010-07-09, 13:21
American giant Bob Sapp gained some extra weight over his already huge body mass due to "Konan" movie shooting.

Bob is now on 193cm/182kg and will fight against Austrian Sascha Weinpolter and not versus Marko Tomasović as said before.

This match will take place in Split (Croatia), Spaladium Arena, on March 27 under MMA rules.
7uz6laQgLQI

Kross
2010-07-09, 14:31
Annan oldschool highlight... Ung arg Wand, på topp under valetudo/pride regler. Bra rå skit.
Jag har säkert sett den här highlighten 500+ gånger, kommer ihåg att jag såg den när jag precis började bli nyfiken på sporten. Shiiiiit tänkte man vad är det här?!:)!

Haha finns nog inget som får ofrälsta att ifrågasätta det mänskliga släktet lika mycket som en Wanderlei highlight. "Looks like one ape is administering the death penalty to another." Lite kul att han såg ut att vara närmare 30 redan när han var 20, den gode Wanderlei.

Kwon
2010-07-09, 14:37
Wanderlarius
http://cdn.cagepotato.com/www/sites/default/files/wanderlei_silva_facial_surgery.jpg
http://www.mma-news.ch/wanderlei_silva_car2.jpg

Kross
2010-07-09, 14:50
Yxkastanjen från Bombay. Vem kommer han möta härnäst? Blir det Lebens skalle han kommer försöka öppna upp?

Konvex
2010-07-09, 14:59
Han är skadad och kommer inte kunna slåss igen föränn Dec-Januari nån gång så det är nog inte planerat än.

Kwon
2010-07-09, 14:59
Sexyama kommer möta Bisping (UFC 120) tydligen, så en Wanderlei VS Leben blir det nog när Wandy är färdiglagad om några 7 månader.

cero
2010-07-09, 17:16
Bob is now on 193cm/182kg and will fight against Austrian Sascha Weinpolter and not versus Marko Tomasović as said before.

Jävlar, väger han 182kg? Är ju för fan 60kg mer en Brock Lesnar på en längdskillnad på typ 3cm?!

Kwon
2010-07-09, 17:19
Jävlar, väger han 182kg? Är ju för fan 60kg mer en Brock Lesnar på en längdskillnad på typ 3cm?!

Bob Sapp är inte bra för det :)

Hong Man Choi är större än Brock också men inte bra heller :D

Hong och Brock
http://prommanow.com/wp-content/uploads/2008/12/hong-man-choi-brock-lesnar.jpg

Apropå ha liten tjej?
http://www.golpedirecto.cl/images/stories/ufc91/choihongmin.jpg

cero
2010-07-09, 17:23
Enligt wikipedia väger hong man choi 144.9 kg. Att Bob väger 40kg mer än detta är ju fan helt sjukt! Måste ju vara rejält större än Brock? Visst är dom inte bra för det, men endå. :)

JuzupWilkosz
2010-07-09, 17:25
Sapp ligger väl runt 145. Det var väl den vikten han hade mot Lashley?

Kross
2010-07-09, 18:10
Maaaahk Hantto mot Mevvin Mannyhüff. Vad hände med järnskallen?

Cf9U0quIrB8

AronP
2010-07-09, 18:26
Undra vilka handskar Hong drar?

Petoria
2010-07-09, 20:13
Undra vilka handskar Hong drar?

Samma som Brock väl?

Kross
2010-07-09, 23:16
Samma som Brock väl?

Troligen inte

http://www.cdn.sherdog.com/_images/pictures/42/42128.jpg

G_lund
2010-07-09, 23:17
TUF-final på tv4sport nu?
eller är det en apgammal repris??

spoon
2010-07-09, 23:19
TUF-final på tv4sport nu?
eller är det en apgammal repris??

Vilka är det som fightas? Har inte fyran.

Edit... Finalen i sista TUF gick för ett par veckor sedan

G_lund
2010-07-09, 23:21
Vilka är det som fightas? Har inte fyran.

Edit... Finalen i sista TUF gick för ett par veckor sedan

Chris Lebens
Var det inte han som lipade i första säsongen av TUF för att de andra mobbade honom?:confused:

Edit: han möter Aaron Simpson

spoon
2010-07-09, 23:23
Nja inte första eller? Men han lipade som en tok när han åkte ut iaf.

Tonto
2010-07-09, 23:24
oi bru!

Det är senaste TUF finalen. Leben knockar simpsson. Bara skit matcher hela kortet.

spoon
2010-07-09, 23:25
Haha Chris Leben finns inte på Wiki än. Ingen som orkat skriva om honom :D

G_lund
2010-07-09, 23:28
oi bru!

Det är senaste TUF finalen. Leben knockar simpsson. Bara skit matcher hela kortet.

Tack så jävla mycket hörru.. *gah!*

Tonto
2010-07-09, 23:55
Tack så jävla mycket hörru.. *gah!*

Oi bru jag kommer hämta mina fully sick boys så får dom lära dig läsa trådtiteln!

Doctor Snuggles
2010-07-10, 00:00
Ok, jag har officiellt fått respekt för Sonnen. Inte som en fighter, men som en kåserist. :D

http://www.mmamania.com/2010/6/23/1532806/must-see-chael-sonnen-mocks-self

Kryss
2010-07-10, 00:17
Haha Chris Leben finns inte på Wiki än. Ingen som orkat skriva om honom :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Leben ?

Doctor Snuggles
2010-07-10, 01:35

För att fortsätta samtalet, har du läst denna (rätt långrandiga) text om inbördeskriget inom catch idag? Ska plöja igenom den själv och är nyfiken på din åsikt.
http://unscientificwrestling.blogspot.com/2010/02/jake-shannon-and-kris-iatskevich-catch.html

Kwon
2010-07-10, 04:31
Oi bru jag kommer hämta mina fully sick boys så får dom lära dig läsa trådtiteln!

Oi Bru you slept wit my cousin eyh!!

Tonto
2010-07-10, 10:11
Oi Bru you slept wit my cousin eyh!!

I didnt for shit, eyh!

Doctor Snuggles
2010-07-10, 13:20
Hört bra grejer om Dream 15, inte hittat den på internetgiganten än dock.

Ny intervju med Lashley. Intressant.
bTzxA6pJULA

krellik
2010-07-10, 13:26
För att fortsätta samtalet, har du läst denna (rätt långrandiga) text om inbördeskriget inom catch idag? Ska plöja igenom den själv och är nyfiken på din åsikt.
http://unscientificwrestling.blogspot.com/2010/02/jake-shannon-and-kris-iatskevich-catch.html

Ja, mest för att det är ett sånt jävla clusterfuck och det roar mig.

Inget värt att engagera sig i, börjar man snacka "linneage" och catch har man en jävla röra att reda upp. Jag kan säga att jag såg Cecchines instruktionsvideos tidigt och det finns en hel del goofy grejjor på dem men en hel del användbart också. Medan han Shannon typen mest verkar betala brottare för att publicera material på hans sida. Snubben har oroväckande smal nacke och man ska nog aldrig lita på en brottare med smal nacke.

Nog om det, som jag sa innan, vill man se "linneage" när det gäller catch kan man sitta och internet bråka i evigheter. Vill man få en smak av catch i aktion kolla på Sakuraba när han var på sin topp och mötte motstånd i sin egen vikt, kolla på en peak Frank Shamrock, kolla på Josh Barnets bättre grapplingmatcher, kolla gamla Pancrase fights från tidigt 90 tal, man får lite en smak av det här aggresiva, submission glada catch arvet. Och närmare än så kommer man inte.

Doctor Snuggles
2010-07-10, 13:41
SAPP tränarr.
6vYsf3XTNaI

Doctor Snuggles
2010-07-10, 13:48
Ja, mest för att det är ett sånt jävla clusterfuck och det roar mig.

Inget värt att engagera sig i, börjar man snacka "linneage" och catch har man en jävla röra att reda upp. Jag kan säga att jag såg Cecchines instruktionsvideos tidigt och det finns en hel del goofy grejjor på dem men en hel del användbart också. Medan han Shannon typen mest verkar betala brottare för att publicera material på hans sida. Snubben har oroväckande smal nacke och man ska nog aldrig lita på en brottare med smal nacke.

Nog om det, som jag sa innan, vill man se "linneage" när det gäller catch kan man sitta och internet bråka i evigheter. Vill man få en smak av catch i aktion kolla på Sakuraba när han var på sin topp och mötte motstånd i sin egen vikt, kolla på en peak Frank Shamrock, kolla på Josh Barnets bättre grapplingmatcher, kolla gamla Pancrase fights från tidigt 90 tal, man får lite en smak av det här aggresiva, submission glada catch arvet. Och närmare än så kommer man inte.

Heh, det var exakt samma grej som jag tänkte. :D
Men har kollat igenom lite Cecchine videos och det ser väldigt legitimt ut, väldigt pedagogiskt och väl genomtänkt. Svårt för mig att bedöma vad som faktiskt skulle fungera i en fight, men han verkar vara en bra tränare i vilket fall.
Personligen så skiter jag i lineage, det är lite i samma läger som mytbildning kring olika kampsporters senseis, trots att ingen av dem varit i en riktig fight någonsin (och fightas dem så ser det ändå ut som en amatörmässig mma-match) - vad som är intressant är det som funkar. Det är dock kul med lite esoteriska tekniker och jag gillar approachen med att tänka "high percentage holds" och position framför submission.

Ja, en tidig Shamrock och pancrase kunde vara rätt brutalt. Men hur många hooks använde de sig av i matcher? Har du något exempel på en hook som avslutar en match. Undrar om "snap not tap" varianten verkligen fungerar i en fight.
EDIT:
Lite intressant fight där Rutten kommenterar sig själv, och "avslutar" med ett grepp som han lärt sig natten innan?
ezmLGIpUB9A

Kwon
2010-07-10, 13:56
SAPP tränarr.
6vYsf3XTNaI

Hur kan man inte älska Bobbu Sappu? :)

Doctor Snuggles
2010-07-10, 14:31
Men har kollat igenom lite Cecchine videos och det ser väldigt legitimt ut, väldigt pedagogiskt och väl genomtänkt. Svårt för mig att bedöma vad som faktiskt skulle fungera i en fight, men han verkar vara en bra tränare i vilket fall.
Personligen så skiter jag i lineage, det är lite i samma läger som mytbildning kring olika kampsporters senseis, trots att ingen av dem varit i en riktig fight någonsin (och fightas dem så ser det ändå ut som en amatörmässig mma-match) - vad som är intressant är det som funkar. Det är dock kul med lite esoteriska tekniker och jag gillar approachen med att tänka "high percentage holds" och position framför submission.

Ja, en tidig Shamrock och pancrase kunde vara rätt brutalt. Men hur många hooks använde de sig av i matcher? Har du något exempel på en hook som avslutar en match. Undrar om "snap not tap" varianten verkligen fungerar i en fight.
EDIT:
Lite intressant fight där Rutten kommenterar sig själv, och "avslutar" med ett grepp som han lärt sig natten innan?
ezmLGIpUB9A

Lite intressant att Josh Barnett tränar Megumi Fujii som kanske är pfp den bästa kvinnliga fightern och en grapplingspecialist. Hennes favoritgrepp är ju en toehold och hon har brutit ankeln på en motståndare en gång.

Kwon
2010-07-10, 15:16
Leben har skoj
http://i50.tinypic.com/2qtwzet.jpg

Michael Crocop VS Theodore "A Million Ankles"
http://i160.photobucket.com/albums/t169/Inspectorchao/Cro%20Cop/3crocopcounter.gif

Kwon
2010-07-10, 15:44
BROCK PRIDE VS BRONX PRIDE i UFC 121!!!!

Äntligen får Cain möta Brock!

http://www.mmafighting.com/2010/07/09/brock-lesnar-vs-cain-velasquez-signed-for-ufc-121/

Kwon
2010-07-10, 16:46
-jJLTmpym2A

spoon
2010-07-10, 17:25
http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Leben ?

Eggd

Hemma Gymmaren
2010-07-10, 17:40
GO Vladdy boy!!

cero
2010-07-10, 19:53
Dom nämner att Cain skulle vara den bästa boxaren i tungvikts divisionen, hur ställer dom sig till at kongo nästan knockade honom tre gånger, och Shane som också ser väldigt bra ut? Dessutom har han ju inte mött alla än.

Rahf
2010-07-11, 04:06
Såg just Nog vs. Velasquez.

Herrejävlar vad teknisk Cain var. Grymma kombinationer och riktig kraft i slag och sparkar. Frågan är hur han kommer stå sig om Brock kör på Bob Sapp-stilen och brottar ner honom.

Kwon
2010-07-11, 09:00
The Most Marketable Fighter in the UFC right now
http://www.mmafight.com/wp-content/uploads/2010/04/Roy-Nelson-Belly-Rub.gif

olwe
2010-07-11, 09:56
Såg just Nog vs. Velasquez.

Herrejävlar vad teknisk Cain var. Grymma kombinationer och riktig kraft i slag och sparkar. Frågan är hur han kommer stå sig om Brock kör på Bob Sapp-stilen och brottar ner honom.

Cain är ju inte direkt oäven på brottarfronten han heller.

krellik
2010-07-11, 10:11

EDIT:
ezmLGIpUB9A

Först och främst position framför submission är typisk BJJ, Catch skiljer sig lite att i vissa lägen ha "submission framför position" som ledord, vilket leder till en aggressiv stil.

En "hook" är helt enkelt ett lås, ledlås eller strypning, det finns många exempel på såna som avslutats brutalt i just den här stilen av grappling i pancrase eftersom de gick på så mycket benlås. Mycket knän som trasades sönder av heelhooks och dylikt. Naturligtvis många som svimmar av av strypningar med.
Både BJJ, sambo, judo och catch killar (mm) drar i regel in lås försiktigt och ger motståndaren chans att klappa. Men finns många Gracies som brytit armen på motståndare med lås, jag vet att Cecchine hypar det där lite, eller kolla på Aoki som BJJ/judo kille också alltid dragit lås aggresivt och brytit många leder. Det där har egentligen inte med stilen att göra, ett lås är ett lås oavset om man kallar det "hook" eller lås eller sub. Men vissa atleter har bad intentions, vissa strikers har det och vissa grapplers har det, jag tror personligen att det där kommer bli normen att gå mer aggresivt på låsförsök i framtiden.

Kwon
2010-07-11, 10:17
Glöm ej Paul Harris (Palhares) heelhooks! :)

Där snackar vi Bad Intentions!

krellik
2010-07-11, 10:32
ezmLGIpUB9A

För mig låter det också galet att man lär sig ett lås kvällen innan och så kan man applicera det på tävling dagen efter, men talanger är såna...

Vi hade en kille som kom in på mma klubben, liten lättviktare men man märkte direkt att han var en ruggig talang, en sån där man börjar visa grunderna för och sen en vecka senare så får man fan se upp...;)

Hursomhelst inte länge efter att han hade börjat träna så skulle han snabbt gå SW match och kvällen innan tävlingen såg han när Aoki drog ut Hansen med en gogoplata, uppenbarligen hade han inte chans att testa den tekniken på träning innan tävlingen men han tyckte den såg ball ut. När han skulle tävla dagen efter såg det ut såhär:

p5hEF3yDQTk

Kwon
2010-07-11, 10:41
Krelle som filmar?

krellik
2010-07-11, 10:41
Krelle som filmar?

Nä jag hade precis tagit mig till Götet när det där gick för att "satsa", blåste ut knät snabbt därefter och varit i limbo sen dess.;)
Laddade bara upp det.

cero
2010-07-11, 10:55
Jävlar va snyggt!

HulkH
2010-07-11, 11:03
Bas rutten tillbaka till ufc! :)

olwe
2010-07-11, 12:37
krellik: Kul att se lokala fighters! Jag tycker andra kan slänga upp filmer på sig själva och på personer från lokala klubbar etc. kul att se fighters som inte är i den absoluta toppen med!

Kwon
2010-07-11, 12:42
Roliga kommentarer om frugan
mt62aMhuE5w

Läs även den andra kommentaren på youtube-sidan. (odd!)

Pudzianovski
2010-07-11, 12:52
Roliga kommentarer om frugan

Läs även den andra kommentaren på youtube-sidan. (odd!)

:D*cupid*

Kwon
2010-07-11, 13:05
s5iTWCwlZyM

cero
2010-07-11, 13:39
krellik: Kul att se lokala fighters! Jag tycker andra kan slänga upp filmer på sig själva och på personer från lokala klubbar etc. Kul att se fighters som inte är i den absoluta toppen med!

+1

Doctor Snuggles
2010-07-11, 15:35
Först och främst position framför submission är typisk BJJ, Catch skiljer sig lite att i vissa lägen ha "submission framför position" som ledord, vilket leder till en aggressiv stil.

En "hook" är helt enkelt ett lås, ledlås eller strypning, det finns många exempel på såna som avslutats brutalt i just den här stilen av grappling i pancrase eftersom de gick på så mycket benlås. Mycket knän som trasades sönder av heelhooks och dylikt. Naturligtvis många som svimmar av av strypningar med.
Både BJJ, sambo, judo och catch killar (mm) drar i regel in lås försiktigt och ger motståndaren chans att klappa. Men finns många Gracies som brytit armen på motståndare med lås, jag vet att Cecchine hypar det där lite, eller kolla på Aoki som BJJ/judo kille också alltid dragit lås aggresivt och brytit många leder. Det där har egentligen inte med stilen att göra, ett lås är ett lås oavset om man kallar det "hook" eller lås eller sub. Men vissa atleter har bad intentions, vissa strikers har det och vissa grapplers har det, jag tror personligen att det där kommer bli normen att gå mer aggresivt på låsförsök i framtiden.

Hmm, många submission matcher i BJJ som jag sett är ofta att ngn lägger sig i guarden självmant. Det anses ju vara en svag position i brottning, och också i catch. Visst, om man tycker att man är bättre än motståndaren och är bättre från sin rygg så är det kanske en annan sak.

Jag förstod det som "hooks" är benbrytslås , d.v.s. man sätter en underarm eller smalben i en position där man lätt bryter av det och om man gör rörelsen i full hastighet så bryts benet innan man hunnit tappa. Kollade på en till video och kan gjorde dock mer ett ledlås som han också kallade hook ("key lock"). Att "hooka" var dock återigen enligt honom att göra en submission där man inte kan/hinner klappa.

Doctor Snuggles
2010-07-11, 15:40
Nä jag hade precis tagit mig till Götet när det där gick för att "satsa", blåste ut knät snabbt därefter och varit i limbo sen dess.;)
Laddade bara upp det.

Trist med knät. Hur pajade du det?

Konvex
2010-07-11, 15:43
Vad galen skillnad det är mellan manhoefs striking och grappling alltså haha.

Kwon
2010-07-11, 15:45
Vad galen skillnad det är mellan manhoefs striking och grappling alltså haha.

Natt och Dag :)

Manohef är som en strandad val vid markkamp.

krellik
2010-07-11, 16:07
Hmm, många submission matcher i BJJ som jag sett är ofta att ngn lägger sig i guarden självmant. Det anses ju vara en svag position i brottning, och också i catch. Visst, om man tycker att man är bättre än motståndaren och är bättre från sin rygg så är det kanske en annan sak.

Jag förstod det som "hooks" är benbrytslås , d.v.s. man sätter en underarm eller smalben i en position där man lätt bryter av det och om man gör rörelsen i full hastighet så bryts benet innan man hunnit tappa. Kollade på en till video och kan gjorde dock mer ett ledlås som han också kallade hook ("key lock"). Att "hooka" var dock återigen enligt honom att göra en submission där man inte kan/hinner klappa.

BJJ experter är ofta inga stjärnor på nedtagningar, logiken bakom att dra guard är att få så mycket tid som möjligt att arbeta på sitt "game".

Gamla catch brottare kallades "hookers", dvs brottare som gick på lås. Även på den tiden ville man kunna få chansen att ge upp. Sen är brottning till sin natur en explosiv sport så det är inte så konstigt ifall de gick hårt på låsen i många lägen. Men nej det finns ingen grund skillnad här, man kan dra hooks/subs/lås snabbt och bryta något eller man kan vara lite hygglig och ge motståndaren chans att ge upp. Notera även att catch brottare har nacklås som specialitet, de kallar även dessa för hooks och naturligtvis får motståndaren en chans att ge upp... Alternativen är ju seriös otäck skada.

Lite kuriosa om keylockens vanligare namn dvs Americana är ett namn den fick det av Rolls Gracie på 70talet då han krosstränade med en amerikansk fristilsbrottare, han var så dominant med americanan att Rolls började kalla låset för americana. Jag kommer inte på namnet på honom men han var bland annat Dan Hendersons coach som ung brottare.

krellik
2010-07-11, 16:11
Trist med knät. Hur pajade du det?

Stående boxning med nedtagnings sparring, vi cirkulerade runt några på mattan i Götet och killen bakom mig fick hjärnsläpp och drev sin motståndare in i ryggen på mig med ett shoot, det blev så att alla 3 våras vikt hamnade på mitt högerknä som valde att ploppa ut och lägga sig på sidan istället.

Ambulans killarna som kom senare var kalla och rätade bara ut benet och tryckte knäskålen på plats. Jag har inte behövt göra någon operation eller så och det är helt ok nu men första 1.5 året efter så blev det inte så mycket atletiskt mer än lite lätt rehab.

Sån slump skit som händer.

Doctor Snuggles
2010-07-11, 16:12
s5iTWCwlZyM

Bas Rutten sparkar på docka. Går inte att hitta på tuben längre.
http://bcmoney-mobiletv.com/view/1350/Fight%20Science%20MMA%20-%20Bas%20Rutten%20Kicks%20a%20Crash%20Test%20Dummy/

Tjejer slår hårt (nej, det är inte särskilt vetenskapligt då det inte är samma sorts slag de mäter).
4eplLem4jPs

Ballar av stål. Bokstavligen.
a86cQobU-n4

Doctor Snuggles
2010-07-11, 16:23
Lucia Rijker är rätt impoerande f.ö. 17-0 (14 KO) i boxning och 37-0 kickboxning. Hennes enda förlust är i en match med en man. Verkar som hon kunde vart lite ovan vid hur hårt män slår, då hon var lite oförsiktig med guarden.
2etSJASc8-Q

Kwon
2010-07-11, 16:34
Hon var en tuffing redan som ung

cero
2010-07-11, 17:56
Props till henne för att hon vågar möta en man!

cero
2010-07-11, 18:08
Glöm ej Paul Harris (Palhares) heelhooks! :)

Där snackar vi Bad Intentions!

Video?

Kwon
2010-07-11, 18:14
Rousimar Palhares aka Paul Harris

http://i40.tinypic.com/b7jf2w.gif
http://mmaratings.net/images/gifs/RousimarPalharesHeelHooksTomaszDrwalUFC111.gif
http://mmaratings.net/images/gifs/Palhares-subs-Drwal.gif
http://mmagifs.net/uploads/posts/2010-03/1269870051_palhares.gif

Konvex
2010-07-11, 18:40
Nån som vet vars man kan ladda ner eller se matcherna från Impact FC 1?

bb X
2010-07-11, 18:52
Hörde att Batista (Skådis, Wrestlare) ska börja med MMA, någon som vill bekräfta detta? Hörde dessutom att han var för tung för UFC :D

Konvex
2010-07-11, 18:57
Hörde att Batista (Skådis, Wrestlare) ska börja med MMA, någon som vill bekräfta detta? Hörde dessutom att han var för tung för UFC :D

Jao stämmer, undrar dock hur det kommer gå för han 41 år gammal och ingen riktig kampsportsbakgrund hehe.
http://www.sherdog.com/news/news/Batistas-a-Natural-Athlete-Says-Gracie-25522

bb X
2010-07-12, 00:43
Jao stämmer, undrar dock hur det kommer gå för han 41 år gammal och ingen riktig kampsportsbakgrund hehe.
http://www.sherdog.com/news/news/Batistas-a-Natural-Athlete-Says-Gracie-25522

Han har tydligen kört wrestling i high school. =P Men får han tävla? Ja menar, han är ju inte "ren", förstår du? :P

eternallord
2010-07-12, 00:53
Han har tydligen kört wrestling i high school. =P Men får han tävla? Ja menar, han är ju inte "ren", förstår du? :P

Lika ren som Lesnar.

Doctor Snuggles
2010-07-12, 00:55
Dream 15 var rätt bra. Brutalt avslut.

bb X
2010-07-12, 01:00
Lika ren som Lesnar.

Menar du att han är dopar eller att dom inte gör några dopingkontroller? :D

Doctor Snuggles
2010-07-12, 01:03

"Athletic commision" gör dopingtester i USA. UFC och strikeforce-fighters blir testade.

eternallord
2010-07-12, 01:11

Att Lesnar aktivt dopat sig under stora delar av sitt liv råder det nog inget tvivel om. Huruvida han gör det just för tillfället är inte säkert, men det är inte alls omöjligt.

bb X
2010-07-12, 01:13
"Athletic commision" gör dopingtester i USA. UFC och strikeforce-fighters blir testade.

Äsch, dålig jämföring anyway.

Lesnar har högt BF och väger dessutom mindre?
http://obsessedwithsports.files.wordpress.com/2008/09/brock-lesnar.jpg
http://mimg.ugo.com/200901/15241/dave-batista.jpg

Kolla ådrorna fifan!

Doctor Snuggles
2010-07-12, 01:14
Att Lesnar aktivt dopat sig under stora delar av sitt liv råder det nog inget tvivel om. Huruvida han gör det just för tillfället är inte säkert, men det är inte alls omöjligt.

Jo det råder det mycket tvivel om. Har du några som helst bevis? Snubben var fan gigantisk redan vid 16 års ålder, och han skulle knappast kunnat komma undan med doping och samtidigt vara NCAA div 1 mästare.
Faktum är att vissa har bättre gener helt enkelt. Vi snackar inte om en BB här heller, eller en styrkeatlet där maxstyrka och maximal storlek är allt som gäller. Faktum är att i sporter som kräver en hel del kondition, kan AAS vara kontraproduktivt.

Att alla alltid ska ropa steroidvarg hela tiden. Tröttsamt.

eternallord
2010-07-12, 01:38
Faktum är att i sporter som kräver en hel del kondition, kan AAS vara kontraproduktivt.

Ge dig, MMA-fighters åker fast för steroider hela tiden. Ken Shamrock, Tim Sylvia, Josh Barnett, Stephan Bonnar, Vitor Belfort, Phil Baroni, Sean Sherk, Hermes Franca, Antonio Silva, Chris Leben, Kirill Sidelnikov är några exempel på rak arm. Det är knappast fighters som är några monster storleksmässigt, steroider har fördelar inom de flesta område i idrottsutövande. Du får gärna tro att detta är fysiken hos en ren individ som turnerar med sitt utövande och uppträder regelbundet, men jag är övertygad om att det inte är det.

http://pwtorch.com/artman2/uploads/1/lesnar.jpg

Doctor Snuggles
2010-07-12, 01:53
Ge dig, MMA-fighters åker fast för steroider hela tiden. Ken Shamrock, Tim Sylvia, Josh Barnett, Stephan Bonnar, Vitor Belfort, Phil Baroni, Sean Sherk, Hermes Franca, Antonio Silva, Chris Leben, Kirill Sidelnikov är några exempel på rak arm. Det är knappast fighters som är några monster storleksmässigt, steroider har fördelar inom de flesta område i idrottsutövande. Du får gärna tro att detta är fysiken hos en ren individ som turnerar med sitt utövande och uppträder regelbundet, men jag är övertygad om att det inte är det.

http://pwtorch.com/artman2/uploads/1/lesnar.jpg

Logik fail. Bara för att några utövare som är mindre har använt steroider betyder inte öht att utövare som är större gör det. AAS försämrar konditionen för de flesta, vilket är väl känt. Ja det finns andra uppenbara fördelar, men poängen är att bara för att fighters verkar ha använt det förut så betyder det inte att alla gör det eller alla storväxta gör det. Det roliga är att ju mindre man själv är (och genetiskt sett har svårt att bygga muskler, eller är för lat, whatever) ju mer verkar man tro att andra dopar sig.
I vilket fall spelar det inte så stor roll egentligen, då AAS inte är någon "magic bullet" för mma. Mer effektivt vore då snarare bloddoping eller något annat som uthållighetsatleter dopar sig med.
AAS är främst effektivt för återhämtning av skador inom mma, ja där finns det väldigt stora fördelar. Men det har inget att göra med om någon är stor eller inte, och bara för att det finns fördelar betyder det inte att alla gör det. Och gör man det och kommer undan med det, ja, då är man den bättre och smartare fightern. Plain and simple. Fusk är bara fusk om man blir påkommen, och fram tills dess så måste man förutsätta att alla har rent mjöl i påsen annars så blir det ett ohållbart scenario baserat på hörsägen och rykten.

eternallord
2010-07-12, 02:12
Och gör man det och kommer undan med det, ja, då är man den bättre och smartare fightern. Plain and simple. *slap*

Nej, gör man det och kommer undan med det är man duktig på att fuska, plain and simple.

Doctor Snuggles
2010-07-12, 05:24
*slap*

Nej, gör man det och kommer undan med det är man duktig på att fuska, plain and simple.

Poängen var att i praktiken så kommer du isf inte märka det, och i din värld så förblir personen i fråga en duktig ren fighter. Det var inte ett filosofiskt spörsmål om vad "fuskare" eller "fighter" på ett ontologiskt plan syftar till.

Nitrometan
2010-07-12, 08:17
Lite kuriosa om keylockens vanligare namn dvs Americana är ett namn den fick det av Rolls Gracie på 70talet då han krosstränade med en amerikansk fristilsbrottare, han var så dominant med americanan att Rolls började kalla låset för americana. Jag kommer inte på namnet på honom men han var bland annat Dan Hendersons coach som ung brottare.
Karl Gotch kanske?

Lucia Rijker är rätt impoerande f.ö. 17-0 (14 KO) i boxning och 37-0 kickboxning. Hennes enda förlust är i en match med en man.
Ah. Lucia Rijker. En tjej som fajtades som (och tränade med) de tuffa holländska thai-boxarna. De tjejer hon mötte blev överkörda. Teh memories...

Lesnar mot Velasquez i UFC 121 (23:e oktober). Weee. :hbang:

krellik
2010-07-12, 10:32
Karl Gotch kanske?

Fristilsbrottare, inte catch utövare.

Kom på vem det var, Bob Anderson: http://www.budovideos.com/shop/customer/product.php?productid=27422

Erik__
2010-07-12, 10:40
Nån som vet vars man kan ladda ner eller se matcherna från Impact FC 1?

Sändningen kommer gå att köpa vid deras andra gala av någon anledning, alltså matcherna som redan varit kommer sändas i efterhand. Innan dess blir det nog svårt att hitta matcherna.

Nitrometan
2010-07-12, 12:40
Fristilsbrottare, inte catch utövare.

Kom på vem det var, Bob Anderson: http://www.budovideos.com/shop/customer/product.php?productid=27422
Min miss där.

Aha. Gamle Bob.

Kwon
2010-07-13, 06:53
Silv Andersen i en brasiliansk TV-Show
QXmrkpAkFP0

Kwon
2010-07-13, 07:11
Här glider Maian in
sA2jv71N2gw

Kwon
2010-07-13, 07:55