Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Nej nej, jag fatta poängen direkt med bilden.
Var ditt uttalande om Goat nummer 1 och Goat nummer 2 som var fel.
Doctor Snuggles
2013-05-01, 17:09
Men orka, poängen är att det är MÖJLIGEN get nr 1 och 2, och att det vore spännande om de möttes särskilt som enligt bilden det inte verkar som storleksskillnaden inte är så enorm som vissa vill få det till.
Fast du vill tydligen ta get-diskussionen igen, så:
GSP har kanske haft marginellt bättre motstånd under sin karriär, men han har också förlorat bältet en gång, och verkar vara rädd för att gå upp en viktklass. Silva är obesegrad i UFC och han lever i teh matrix. Jones är den yngsta och mest dominanta LHW champen någonsin, avslutat nästan alla sina motståndare, besegrar de flesta av sina motståndare där de är som starkast (och inte som svagast, som GSP ofta gör), har besegrat ett flertal legender, och han har sannolikt bara börjat.
...och enligt media-eliten:
POUND-FOR-POUND
1 Anderson Silva
2 Jon Jones
3 Georges St-Pierre
Pound for pund utrycket är löjligt för övrigt och är inte ens valid.
Doctor Snuggles
2013-05-01, 17:56
Vilken troll-duckning. Bra jobbat.
Doctor Snuggles
2013-05-01, 18:57
Ok, nu har jag kommit en bit på vägen med databasen. Kan kolla vinster och förluster än så länge, kan t.ex. kolla hur många som är obesegrade och har mer än X antal vinster.
Något ni är intresserade av att veta?
Doctor Snuggles
2013-05-01, 19:07
... här är t.ex. den sämsta fightern någonsin? :D
http://www.sherdog.com/fighter/Joe-Kavey-17859
Mackan58
2013-05-01, 19:11
pls dogtor snogglos maek bon jon and spoderman silva figt. pls!
Winners never quit and quitters never win :d
Hackenschmidt
2013-05-01, 19:14
0 - 20 och ingen via Dec, tungt.
Joe var envis i varje fall.
Doctor Snuggles
2013-05-01, 19:30
Finns 2 till faktiskt, en av dem tjej, som har 20 förluster (inklusive amatörfighter) och ingen vinst. :D
Hur tänker man då egentligen, förlorar typ 4 amatörfighter så ja, nu är det dags att bli proffs! ;)
Doctor Snuggles
2013-05-01, 19:32
Här har vi en annan hjälte. 1-34 :D
http://www.sherdog.com/fighter/Kenneth-Allen-13050
"Snart vänder det"
"Det var bara otur"
"Nästa gång!"
Här har vi en annan hjälte. 1-34 :D
http://www.sherdog.com/fighter/Kenneth-Allen-13050
Kanske skulle jobba lite på submission-försvaret :D Två förluster via klapp för slag. Vilken looser.
Doctor Snuggles
2013-05-01, 19:36
och några till:
http://www.sherdog.com/fighter/Michael-Suttles-Jr-12796
http://www.sherdog.com/fighter/Craig-Allen-53555 (Kenneths brorsa? :D)
http://www.sherdog.com/fighter/Shawn-Nolan-5080
Doctor Snuggles
2013-05-01, 20:04
Vilken skulle ni gissa är den vanligaste subben då?
EDIT: Förresten, technical submission är då någon blir subbad fast utan att klappa?
Vilken skulle ni gissa är den vanligaste subben då?
EDIT: Förresten, technical submission är då någon blir subbad fast utan att klappa?
1 Rear naked
2 vet inte
Doctor Snuggles
2013-05-01, 20:19
1 Rear naked
2 vet inte
Ding, ding, ding!
På ca 157 000 fighter, där ca 4000 subbar inte är listade efter typ, så ca:
rear naked: 18000
armbar: 13000
giljotin: 8000
triangle: 6000
arm-triangle: 2000
kimura: 1500
från slag: 4500
vidare:
tko (punches): 33000
ko: 10000 - verkar dock blandas med tko, så svårt att säga
Grazzafukkinrazzi
2013-05-01, 20:21
Yep
Trodde Giljotinen skulle vara vanligare. Speciellt i dom lägre divisionerna.
Doctor Snuggles
2013-05-01, 20:28
Trodde Giljotinen skulle vara vanligare. Speciellt i dom lägre divisionerna.
Missade den, skrev in den, ca 8000 st
(Fight finder är ganska rörig, finns typ örton sätt varje sub är inskriven. Finns en massa fel och begränsad info också, särskilt från små orgs.)
Missade den, skrev in den, ca 8000 st
Förvånansvärt många armbars. Kan inte säga att jag har sett så många. Kanske var det vanligare förr då JJ inte var lika vanligt.
Doctor Snuggles
2013-05-01, 20:33
Japp, http://fightnomics.com/blog/ufc-armbar-history/
Det blev ett drastiskt fall med åren. Beror nog också på att fighters slåss smartare idag, och armbar är ju hyffsat högrisk.
Doctor Snuggles
2013-05-01, 21:11
Får det vara lite lajv italiensk mma?
http://new.livestream.com/pinkmonkeytv/slam5firenze
Kan någon förklara det här med "technical decision"? Varför blev inte Bisping/Belcher NC?
Pound for pund utrycket är löjligt för övrigt och är inte ens valid.
Vad är det som är löjligt med att jämföra olika fighters i en sport med viktklasser?
Kan någon förklara det här med "technical decision"? Varför blev inte Bisping/Belcher NC?
Vad är det som är löjligt med att jämföra olika fighters i en sport med viktklasser?
Om matchen går till 3e ronden så går man till poängdomarna för att få en vinnare = Technical decision
Om matchen går till 3e ronden så går man till poängdomarna för att få en vinnare = Technical decision
Känns så jävla märkligt på något sätt. Leder du och petar någon i ögat så är vinsten din? Och själva petningen i sig var otroligt klumpig av Bisping. Såg ju ut som att han svingade iväg en vänsterkrok och glömde stänga handen.
Men samtidigt kan ju personen som ligger under låtsas att han inte längre kan fortsätta om h*n blir petad, och på så sätt undvika en ev förlust.
Har detta hänt i UFC förut? Tror det var 2 stycken denna galan, men bortse från det.
Nu är det inte det P4P avses, utan det är bara ett hype ord för att sälja mer till allmänheten.
För skojs skull.
Vilka är dina P4P Cero?
Doctor Snuggles
2013-05-02, 16:44
Jag gissar på
1. GSP
2. GSP
3. Sonnen
Känns så jävla märkligt på något sätt. Leder du och petar någon i ögat så är vinsten din? Och själva petningen i sig var otroligt klumpig av Bisping. Såg ju ut som att han svingade iväg en vänsterkrok och glömde stänga handen.
Men samtidigt kan ju personen som ligger under låtsas att han inte längre kan fortsätta om h*n blir petad, och på så sätt undvika en ev förlust.
Har detta hänt i UFC förut? Tror det var 2 stycken denna galan, men bortse från det.
Yupp! Märkligt men så är det. Tanken är/var väl att om man vunnit 2 ronder så finns tillräckligt med "underlag" för att avgöra vem som vinner. Ingen koll på om det hänt tidigare i UFC men har hänt utanför den organisationen det vet jag.
Nu är det inte det P4P avses, utan det är bara ett hype ord för att sälja mer till allmänheten.
Klart det är. I vilket sammanhang brukar "P4P" användas felaktigt för att hypa menar du?
1. GSP
2. GSP
3. Sonnen
Lol.
1: GSP
2: Anderson
3: Jones/Aldo
Inget kontroversiellt direkt. Om man inte primärt går efter meriter, utan istället "skills", så byter jag på Jones/Aldo och Anderson (detta kommer inte Snuggles tycka om :D).
Hur kan du tycka att GSP är nummer 1?
När du sedan förklarar varför du tycker han är nummer 1 ska jag gå igenom ett par detaljer samt nämna några P4P som nämnts av herrar med koll i branschen. Vilket borde göra det extra tydligt att det bara handlar om försäljning av fighter och inte är något att ta seriöst.
Han är mest dominant (Jones är dock hack i häl på denna punkt), mot bäst motstånd, och har bäst färdigheter. Anderson kan bli helt neutraliserad av en elitbrottare.
Han är mest dominant (Jones är dock hack i häl på denna punkt), mot bäst motstånd, och har bäst färdigheter. Anderson kan bli helt neutraliserad av en elitbrottare.
Hände en gång när han var skadad. Och han vann fortfarande. Ligga på någon och vinna på poäng x år i rad tycker jag inte går över silva / jbj / aldo.
Min lista;
1. Silva såklart
2. Aldo
3, jbj
eternallord
2013-05-03, 04:16
Jag har lite tålamod för MMA-fighters som tycks sakna intresse för att avsluta. Anderson har gått 16 fighter i UFC, vunnit alla och avslutat 14 (13 om vi räknar bort Cote), flera av dom väldigt spektakulärt och 3 av dom i viktklassen över sin egen. GSP å andra sidan är på en streak med 11 vinster, varav endast 3 stycken är avslut och inte någon utanför sin egen viktklass. Att spela det safe är inte dominant i mina ögon.
Silva
GSP
JBJ
Inser att jag mest går efter tycke och smak då dessa tre är överlägsna i sina klasser och att jämföra dom är svårt. Är väl egentligen inget direkt fan av jbj men han är fan så dominant.
Jag gissar att GSP skulle vinna på domarbeslut mot Silva och att jbj hade vunnit mot båda med armbågar.
Både Jones och Silva känns ju hetare för den titeln än GSP, den senare misstänker man ju ska förlorar var och varannan match. När var senaste gången man innan matchen, på riktigt, trodde att Silva skulle förlora? Ja tom under matchen så har man ju sällan varit speciellt orolig över någon av dom, det skulle vara fjärde ronden i första matchen Silva-Sonnen då.
1. Mark Hunt
2. Mark Hunt
3. Rachelle Leah
<3
Ja, nu hann ju annat folk börja peka ut det uppenbara angående GSP.
För övrigt borde Fedor räknas före nästan. Innan sin förlust har han dominerat i sjukt många år och mött tyngre killar så det heter duga flera gånger.
P4P är bara löjligt uttryck, det slängs runt hela tiden inför fighter var och vart annat år med nya namn. Sjävklart finns det någon form av legitimitet i ordet, men det överanvänds och slängs fram hela tiden för att enbart sälja fighter, så det går inte riktigt att ta på allvar.
En P4P fighter borde ju vara den som väger minst av alla i relation samt vinner över folk från divisionen över och mer typ.
GSP har för övrigt i alla sina matcher nästan alltid haft ett övertag att själv alltid varit den större/tyngre fightern med muskelmassa osv. Och ändå kan han inte avsluta.
If I can’t get the title shot I’m looking for, then I have a different plan in mind,” Nelson said. “I’m really interested in the biggest fights imaginable, and I think I could really get into some of this ‘super fight’ talk. I’d like to set the table in 2014 with fights against Jon Jones and Anderson Silva. I’d even take a piece of Georges St-Pierre while I’m at it. People always are talking about this pound-for-pound business, and I’m down to see what that is about.
“Some sites have Benson Henderson ranked on that pound-for-pound list above Cain Velasquez. That’s crazy. Henderson couldn’t beat Cain. Maybe I’m the guy who can sort out all this pound-for-pound talk and settle a few of those arguments. I’ll chase Dominick Cruz around. Or throw me in there with two flyweights. Let’s see what happens.
/Roy Nelson
Roy bevisar väl återigen att han inte är den skarpaste kniven i lådan.
För er som gillar Sonnen (vem gör inte det?)
Han pratar lite om P4P i detta klipp. Rätt spot on ;)
cero du måste titta, jag djuplänkar till tiden i en vanlig länk
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jHAGXlIyprQ#t=155s
Och sedan lägger jag videon här också, ifall någon vill se hela från början, men i länken ovanför så börjar den strax innan P4P ranten kommer :)
2 min 30 sek ifall ni envisas med att inte öppna youtube länken.
jHAGXlIyprQ
Hahahaha, bästa intervjun och videon. Hur kan man inte älska Sonnen? Steroider och pengatvätt åt sidan.
Doctor Snuggles
2013-05-03, 14:07
Roy bevisar väl återigen att han inte är den skarpaste kniven i lådan.
Snarare du som just bevisade det om dig själv. ;)
Snarare du som just bevisade det om dig själv. ;)
Att påstå att Henderson inte borde vara med på p4p eftersom Cain kan slå honom känns ju inte helt genomtänkt.
P4p kan bara bevisas åt ett håll i oktagonen.
Doctor Snuggles
2013-05-03, 14:31
Att påstå att Henderson inte borde vara med på p4p eftersom Cain kan slå honom känns ju inte helt genomtänkt.
P4p kan bara bevisas åt ett håll i oktagonen.
Eh, lol, återigen. Förstår du verkligen inte att han driver, som han brukar göra?
Eh, lol, återigen. Förstår du verkligen inte att han driver, som han brukar göra?
Roy är i mina ögon så korkad.
Doctor Snuggles
2013-05-03, 14:35
Roy är i mina ögon så korkad.
Det är för att du uppenbarligen inte greppar torr humor.
Det är för att du uppenbarligen inte greppar torr humor.
Kanske eller för att min samlad bild över ett antal år nu fått den tron om honom.
Doctor Snuggles
2013-05-03, 14:50
Han är ju typ aldrig seriös. Som Barnett.
Kanske eller för att min samlad bild över ett antal år nu fått den tron om honom.
Kanske för att du i alla år trott att han faktiskt menar allvar med sina uttalanden. Vilket betyder att du under alla år inte utvecklat din detektor att känna igen sarkasm... Om det är fallet, då kan jag förstå att du finner han korkad.
If I can’t get the title shot I’m looking for, then I have a different plan in mind,” Nelson said. “I’m really interested in the biggest fights imaginable, and I think I could really get into some of this ‘super fight’ talk. I’d like to set the table in 2014 with fights against Jon Jones and Anderson Silva. I’d even take a piece of Georges St-Pierre while I’m at it. People always are talking about this pound-for-pound business, and I’m down to see what that is about.
“Some sites have Benson Henderson ranked on that pound-for-pound list above Cain Velasquez. That’s crazy. Henderson couldn’t beat Cain. Maybe I’m the guy who can sort out all this pound-for-pound talk and settle a few of those arguments. I’ll chase Dominick Cruz around. Or throw me in there with two flyweights. Let’s see what happens.
/Roy Nelson
Kung :D
Doctor Snuggles
2013-05-03, 17:11
Vad är mest dominant/skickligt, att avsluta, eller vinna via domslut?
Anderson har vunnit 80% av sina titelmatcher via avslut, ofta på ett spektakulärt sätt. Det motsatta gäller för GSP.
Hur mycket bättre motstånd GSP har haft kan man bara spekulera om, men med all sannolikhet är inte skillnaden så stor som folk gärna vill få det till (kolla t.ex. på Maia som dominerar i WW men som var medioker i MW).
Iaf inte tillräckligt stor för att negera vad Anderson gjort, och dessutom gjort i olika viktklasser.
Fedor är större på en lista.
Titta på tidsepoken och vilka han mötte och vilka viktklass de alla stod i, så är det rätt spektakulärt.
Någon som kör i örebro?! MMACENTER?
Skicka då PM! :)
Vad är mest dominant/skickligt, att avsluta, eller vinna via domslut?
Anderson har vunnit 80% av sina titelmatcher via avslut, ofta på ett spektakulärt sätt. Det motsatta gäller för GSP.
Hur mycket bättre motstånd GSP har haft kan man bara spekulera om, men med all sannolikhet är inte skillnaden så stor som folk gärna vill få det till (kolla t.ex. på Maia som dominerar i WW men som var medioker i MW).
Iaf inte tillräckligt stor för att negera vad Anderson gjort, och dessutom gjort i olika viktklasser.
Andersons stil lämpar sig mycket bättre för avslut än Georges. Hur ofta ser man någon konsekvent knocka folk med slag på marken från guard/halvguard i 25-minutersmatcher? Men det betyder ju inte att han är mindre skicklig. Mindre spektakulär/cool/awsome/episk/osv? Ja. Många av Georges kvalitéer är ju defensiva eller med fokus på kontroll.
Om Anderson hade haft Aldos brottning hade han varit den bästa någonsin.
För mig är det självklart att det alltid funnits mer kvalité i WW. Trigg, Sherk, Penn, Hughes, Alves, Condit osv. Sen återstår det att se hur Maia presterar mot fler toppfighters, trots imponerande vinster mot Fitch och Story.
Doctor Snuggles
2013-05-03, 23:49
Frågan är återigen inte om det finns mer kvalitet i WW, utan hur mycket mer kvalitet. Att bara säga att divisionen är bättre säger väldigt lite. Det kan vara en knivsegg eller grand canyon-skillnad. Har redan sagt vad jag tycker om var på skalan den skillnaden ligger.
Faktum kvarstår att en fight avgörs egentligen när endera parten blir avslutad eller ger upp, och det är det mest dominanta sättet att vinna på, per definition. Beslut är bara ett nödvändigt ont, i brist på detta, pga tidsbegränsning o dyl. T.o.m. GSP tycker det - han vill ju helst inte ha några ronder eller tidsbegränsning.
Alltså, den mest dominanta och skickliga personen på att slåss är den som avslutar oftast. Bl a så kräver det inte bara att man har en stil som lämpar sig till avslut, utan att man också riskerar mer (något som GSP vägrar att göra), d.v.s. det kräver mer skicklighet så man själv inte blir avslutad.
Vi såg vad som hände när Anderson slogs "säkert" mot Maia t.ex. Han var visserligen dominant, men krävde det verkligen mer skicklighet än vad han annars brukar göra?
Doctor Snuggles
2013-05-04, 00:05
Damn, förresten, verkar som man måste scrapa mmafightings databas också för att få en hyffsat komplett lista. Nåväl.
Enligt sherdogs iaf så vet ni vem som fortfarande har mest subvinster och var obesegrad?
Rickson. :D
Han slogs dock mot en hel del burkar.
Doctor Snuggles
2013-05-04, 00:10
Denna snubben har i särklass den bästa obesegrade rekorden förresten. Vilket också ser imponerande ut innan man börjar titta på hans motståndare.
http://www.sherdog.com/fighter/Julio-Cesar-Neves-85818
Denna snubben har i särklass den bästa obesegrade rekorden förresten. Vilket också ser imponerande ut innan man börjar titta på hans motståndare.
http://www.sherdog.com/fighter/Julio-Cesar-Neves-85818
Tydligen så är snubben bara 18 år, jävligt imponerande att ha gått så många matcher redan.
Doctor Snuggles
2013-05-04, 01:12
Ja, han har gått mer än en match i månaden på ca 1.5 år. Galet att göra det så ung dessutom. 6 st flying knees, och 14 knockar, bara två dec. :D
Alltså det är förstås imponerande oavsett vem man slåss mot, men det ser nästan lite boxnings-likt ut, att han bättrar på sitt record mot sopor.
EDIT: Verkar som en av hans fights
cCUfPb3X3pA
En till, en av de få som gick till dec, med en snubbe som faktiskt har några fighter och ett vinnande rec.
eZugaBm5N9Q
Kan inte säga att jag är så enormt imponerad, faktiskt.
HookersUnited
2013-05-04, 02:32
Om den har varit uppe förr tål den att upprepas.
w5zjL05yn3Q
eternallord
2013-05-04, 03:47
Kan inte säga att jag är så enormt imponerad, faktiskt.
Hur mycket hade du presterat när du fyllde 18? :Virro
Doctor Snuggles
2013-05-04, 03:54
Hur mycket hade du presterat när du fyllde 18? :Virro
Han är uppenbarligen en produktiv talang, men jag dömer efter vad jag såg.
Förstår inte riktigt hur relevant existensen eller icke-existensen av mina prestationer är.
eternallord
2013-05-04, 05:38
Han är uppenbarligen en produktiv talang, men jag dömer efter vad jag såg.
Förstår inte riktigt hur relevant existensen eller icke-existensen av mina prestationer är.
Poänge var att de flesta vid 18 års ålder knappt börjat skrapa på ytan av vad kampsport (eller valfri annan aktivitet) innebär, medan han redan vunnit 24 raka professionella MMA-fighter. Det är väl ganska självklart att det trots hans talang inte kommer se lika skärpt ut som eliten i UFC som är 10 år äldre.
Doctor Snuggles
2013-05-04, 06:00
Som sagt, jag är imponerad av hans prestation (trots den låga nivån på motståndare, som dock efter omständigheterna inte är så märkligt), men mindre imponerad av vad jag såg.
15-åriga Rory hade spöat denna killen. :D
Frågan är återigen inte om det finns mer kvalitet i WW, utan hur mycket mer kvalitet. Att bara säga att divisionen är bättre säger väldigt lite. Det kan vara en knivsegg eller grand canyon-skillnad. Har redan sagt vad jag tycker om var på skalan den skillnaden ligger.
Ja, fast varför använder du Maia som någon slags måttstock? Han har bara haft två imponerande vinster. Det återstår att se hur han presterar mot fler toppfighters. Vet inte annars hur man ska kunna 'bevisa' att det finns mer kvalitet, det är ju en bedömning man gör själv.
Alltså, den mest dominanta och skickliga personen på att slåss är den som avslutar oftast. Bl a så kräver det inte bara att man har en stil som lämpar sig till avslut, utan att man också riskerar mer (något som GSP vägrar att göra), d.v.s. det kräver mer skicklighet så man själv inte blir avslutad.
Fast du kan ju inte bara titta på vem som avslutar mest. Det är väl inget skolgårdsslagsmål vi pratar om? Jag tittar främst på vem som är svårast att besegra i sporten, och inte bara mot de motståndare personen har haft utan även andra stylistiska match-ups.
Grejen är att Anderson, pga av sin stil, kan avsluta och samtidigt reservera energi för att orka med 25 minuter. Detsamma kan inte sägas om GSP. Att kunna avsluta med slag på marken kräver mycket mer energi. Och möter man någon som t ex Carlos med en bra defensiv guard (och dessutom en järnhaka) så blir det halvt omöjligt. Han öste på rejält på marken några gånger i den matchen, men det krävs mer än så.
Alla värderingar åt sidan, så inser jag att Georges brottning + toppkontroll + submissionförsvar kräver minst lika mycket skicklighet som Anderson stand-up, även om det uppenbarligen inte är några avslutande kvalitéer. Det är så jag ser på det.
Doctor Snuggles
2013-05-04, 13:58
En mma-fight är en simulering av ett slagsmål, och det mest dominanta och skickliga och egentliga sättet att vinna på är genom avslut. Anderson gör dessutom galna saker som tyder på att hans skicklighet ligger långt utöver bara att vinna. GSP gör däremot enbart exakt det han behöver, och trots det har han varit i fara. När han var lite mindre försiktig så förlorade han bältet. Anderson är lite mindre försiktig och dominerar och avslutar ändå.
Använde inte Maia som en måttstock, utan som ett exempel. Vilket är varför jag sade "t.ex." ;)
Fedors lista är mer imponerande.
P4P champ fo sure!
Att folk ens är intresserade längre.
http://i.imgur.com/lTl3oVn.jpg
Anderson gör dessutom galna saker som tyder på att hans skicklighet ligger långt utöver bara att vinna. GSP gör däremot enbart exakt det han behöver, och trots det har han varit i fara. När han var lite mindre försiktig så förlorade han bältet. Anderson är lite mindre försiktig och dominerar och avslutar ändå.
Nu jämför du ju Anderson styrka med något som inte är Georges styrka? När har den sistnämda varit i fara på marken?
När Anderson var lite mindre försiktig åkte han i backen efter 10-20 sekunder, blev passerad, mountad och neutraliserad i 5 minuter. Jämför det med att hamna i fara pga av ett enskilt slag som mot Carlos.
Någon som testat Alpha Brain förresten? Eternallord? ;)
Fedors lista är mer imponerande.
Det tycker jag inte. Vilka är hans bästa vinster enligt dig?
Att folk ens är intresserade längre.
Vad har jag missat? Inte alls insatt i boxning.
Doctor Snuggles
2013-05-05, 02:17
Nu jämför du ju Anderson styrka med något som inte är Georges styrka? När har den sistnämda varit i fara på marken?
När Anderson var lite mindre försiktig åkte han i backen efter 10-20 sekunder, blev passerad, mountad och neutraliserad i 5 minuter. Jämför det med att hamna i fara pga av ett enskilt slag som mot Carlos.
Nej, jag talar generellt. Anderson avslutade dessutom fighten. Vilket är det som räknas. Vem som vinner ronder blir då ganska irrelevant. Man kan dessutom se på det tvärtom. Anderson är så bra att han kan vinna med brutna revben och trots trots den enorma mentala pressen av att ha förlorat 4.5 ronder. Har det någonsin skett en dylik comeback i en titelfight?
Lol!
Jag tror vi båda inser att det inte finns något slut på GSP/Anderson-diskussionen. :D
Förutspår att vi kommer ha samma diskussion fast om Aldo/Jones om något år eller två..
Har det någonsin skett en dylik comeback i en titelfight?
Tror inte det, aldrig sett någon comeback som kan mäta sig med den och Kongo/Barry.
Lol!
Jag tror vi båda inser att det inte finns något slut på GSP/Anderson-diskussionen. :D
Förutspår att vi kommer ha samma diskussion fast om Aldo/Jones om något år eller två..
Tror inte det, aldrig sett någon comeback som kan mäta sig med den och Kongo/Barry.
Andersson mot Chael ;D hahaha det är fan comeback :P
Var den det syftades på. ;)
Och Kongo/Barry var ju ingen titelmatch, men comebacks öht.
Doctor Snuggles
2013-05-05, 13:33
Jag tar det som att du accepterar ditt nederlag, cero. :D
Doctor Snuggles
2013-05-05, 17:43
Vad skulle ni säga är det bästa programmatiska/objektiva sättet att mäta hur bra motstånd en fighter har mött? Är det att räkna ihop vinster och förluster för alla hans moståndare och deras motståndare osv? Och isf vid tiden de slogs, eller totalt? Någon annan idé?
Någon som testat Alpha Brain förresten?
Jag drog hem 3 burkar från x-breeejn. Kände väl av lite, men är väldigt osäker på om det var placebo eller inte. I varje fall var det för dyrt för att fortsätta med. Ej värt den minimala effekten enligt mig. :/
Doctor Snuggles
2013-05-05, 18:23
Jag drog hem 3 burkar från x-breeejn. Kände väl av lite, men är väldigt osäker på om det var placebo eller inte. I varje fall var det för dyrt för att fortsätta med. Ej värt den minimala effekten enligt mig. :/
Är någon intresserad av nootropics så borde de göra lite research på longecity.org. Mycket information där. Det brukar generellt sett vara dåliga mängder av olika ämnen i hopkok. Bättre isf är att pröva de ämnena separat och leka med doseringen (inom hälsosamma mängder) för att se om det blir någon effekt.
eternallord
2013-05-05, 19:00
Någon som testat Alpha Brain förresten? Eternallord? ;)
Nope, aldrig kommit runt till det. Tvivlar på att det är någon märkbar effekt
Hahaha, Tarec Saffiedines son har uppenbarligen sett matchen mot Marquardt. ;)
kLjku7u577Q
Doctor Snuggles
2013-05-06, 01:06
En talang, det ser man direkt. Bättre teknik på sparkarna än säkert 99% vuxna män. :)
Här SER man när Jones stortå bryts:
_hkwU-jJ6IY
Nasty.
Doctor Snuggles
2013-05-06, 14:03
Akira utmanar McGregor. Bra självförtroende har han iaf. :D
Tyvärr tror jag att Gregorian kommer göra köttfärs av Akira.
Grazzafukkinrazzi
2013-05-06, 14:37
Tyvärr tror jag att Gregorian kommer göra köttfärs av Akira.
Tyvärr?
En talang, det ser man direkt. Bättre teknik på sparkarna än säkert 99% vuxna män. :)
Lol, galet grym teknik för den åldern, helt tokigt :D Snacka om att hans farsa drillat honom en del.
panzerpig
2013-05-06, 17:21
Lol, galet grym teknik för den åldern, helt tokigt :D Snacka om att hans farsa drillat honom en del.
imponerande men lite otäckt. när den killen blir osams med någon på dagis handlar det inte om lite knuffar :)
imponerande men lite otäckt. när den killen blir osams med någon på dagis handlar det inte om lite knuffar :)
Tur att barn tål mycket :D Ne men sant, får hoppas att föräldrarna har vett nog att lära barnen förståelse och tålamod.
Tyvärr?
Har själv tränat på samma boxningsgym som Akira, så han är lite av min idol. :)
Äh, från en som känner Hamid. Han är inte sån IRL han spelade i TUF rätt hårt. Han är inte dum, folk kommer ihåg honom. Och vi har väl sett honom mer än de andra från samma season.
eternallord
2013-05-06, 22:25
Läskiga citat från Miguel Torres efter han blev knockad av McDonald:
Firas: "You're in the stadium, you just fought Michael McDonald."
Torres: "Yeah with him on top of me. What happened?"
Torres: "So I lost by knockout?"
Firas Zahabi: "Yeah he caught you with an uppercut."
Torres: “I’m I at 135 or 145?”
Firas: “Yeah you fought McDonald at 135, you both weighed in at 135 yesterday.”
Torres: "Really?"
Torres: "Was that Mark Hominick?"
Firas: "No that was Michael McDonald."
http://www.bloodyelbow.com/2013/5/6/4305814/ufc-video-miguel-torres-disoriented-2011-knockout-loss-michael-mcdonald-mma-news
Doctor Snuggles
2013-05-06, 22:40
Men det är fortfarande farligare att sparka på knät. ;)
Doctor Snuggles
2013-05-07, 16:52
Krampusgif
http://img.mixedmartialarts.com/method=get&s=ronda-rousey.gif
http://i.imgur.com/vmr4qw5.png
http://i.imgur.com/KbM79mA.png
Doctor Snuggles
2013-05-07, 23:04
lolwtf
Hahah, antar att du hittade det där på Sherdog. Inga dåliga traps på den snubben.
inte trapsen.... men de är impressive också :)
hakan/huvudet
Är det för sent att börja med MMA när man är 25? *cry*
Om du vill tävla är det en aning sent, ja. Annars blir man aldrig för gammal för MMA.
På vissa klubbar finns det vuxengrupper, om du inte vill träna med småglin som spöar dig. :D
Degpekka
2013-05-08, 01:00
Absolut inte! Kört nån kampsport innan? Där jag körde var det många äldre som kom både som helt gröna men också från andra kampsporter.
Är platt och tråkig journalistik lika vanligt i andra sporter, som det är i MMA?
Doctor Snuggles
2013-05-08, 01:11
Kan gissa på att kvaliten på journalistik är nog överlag lite högre för sporter som har massans intresse. Sedanså ligger den nog snäppet under "seriös" journalistik. Det finns några hyffsade engelska inom mma iaf. Ben Fowlkes t.ex.
Mma-nytt är ju däremot under all kritik. Svenska journalister är visserligen i allmänhet usla.
Absolut inte! Kört nån kampsport innan? Där jag körde var det många äldre som kom både som helt gröna men också från andra kampsporter.
Men jag menade att kunna bli en profil i UFC.
Doctor Snuggles
2013-05-08, 01:28
Har du aldrig tränat något innan, och är inte en gudabenådad talang, så blir det nog lite svårt. De är öht ganska få som kommer in i UFC. Det finns tiotusentals fighters, men bara ca 400 i UFC. Men det är väl ett lite väl ambitiöst mål att bära eller brista på. Börja träna och se hur du gillar det och ta det därifrån,
Har du aldrig tränat något innan, och är inte en gudabenådad talang, så blir det nog lite svårt. De är öht ganska få som kommer in i UFC. Det finns tiotusentals fighters, men bara ca 400 i UFC. Men det är väl ett lite väl ambitiöst mål att bära eller brista på. Börja träna och se hur du gillar det och ta det därifrån,
Är det bara runt 10 000 fighters så borde man ha en bra chans, man får ju sålla ut folk som inte har samma viktklass också.
Och nej jag har ingen träning sedan tidigare för att bli UFC-fighter eller så, men när jag väl blir förbannad och ger mig fan på nåt så kan jag inte förlora. Sen handlar mycket om att kunna hantera stress tycker jag, många vältränade fighters kissar ju i brallan när det väl vankas fullsatt arena och miljoner i potten.
eternallord
2013-05-08, 02:53
men när jag väl blir förbannad och ger mig fan på nåt så kan jag inte förlora.
:laugh:
Är det bara runt 10 000 fighters så borde man ha en bra chans, man får ju sålla ut folk som inte har samma viktklass också.
Och nej jag har ingen träning sedan tidigare för att bli UFC-fighter eller så, men när jag väl blir förbannad och ger mig fan på nåt så kan jag inte förlora. Sen handlar mycket om att kunna hantera stress tycker jag, många vältränade fighters kissar ju i brallan när det väl vankas fullsatt arena och miljoner i potten.
Ok.. Det finns kanske vissa som inte börjat träna mma innan 25 som har en chans i UFC. Dessa har dock oftast 15 år erfarenhet av t.ex. brottning. Har du ingen kampsportserfarenhet sen innan kan det dock bli extremt svårt men lär ju finnas folk som kan lyckas även med det om man har talangen och generna för det.
Du däremot har ingen chans i världen att komma med i ufc. Du kommer börja träna nånstans och du kommer få stryk av typ alla, sen kanske du blir förbannad och kör ditt "vinnarmode" och då får du ännu mer stryk :)
Med din inställning är det väl där nånstans som du tröttnar, går hem och aldrig kommer tillbaka till träningen.
delta_mats
2013-05-08, 09:38
Klart Romeo kan bli en framtida champ! Men det gäller att börja i rätt ände, sätt dig i respekt det första du gör på träningen. Hårt mot hårt osv.
Doctor Snuggles
2013-05-08, 11:27
Alltså, trollar du?
Sparven från Minsk
2013-05-08, 12:39
Att bli en UFC profil? Ja nästan 100 % omöjligt. Att bli duktig på regional eller nationell nivå, klart möjligt.
Alltså, trollar du?
Hoppas det, för annars har jag sett en "all time low" intelligenskvot idag.
Varför börjar du inte träna, Snuggles? Det ska jag göra. Så får vi se om jag vinner även på det praktiska. :D
Och även andra i tråden?
Doctor Snuggles
2013-05-08, 19:17
Vill, men tror jag redan nämnt att jag har dålig rygg, samt har ingen lust att ta smällar. Blir lite begränsad i vad jag kan träna då. Om ryggen blir bättre så kanske jag börjar grapplas så småningom.
Vad är det för ryggproblem du har?
Doctor Snuggles
2013-05-08, 19:21
Inte säker, men tror det är diskbuktning (ja, jag borde gå till doktorn). Det har krasat i marklyften några gånger, och sedan dess får jag rygskott några gånger per år typ och får ishias-känningar titt som tätt.
Nu så har det visserligen blivit bättre sedan jag försökte göra lite varsam dekompression sist jag skotta rygg, så jag har hopp iaf.
Aj då, låter inte kul. Att gå till doktorn känns nog ganska smart :D
Doctor Snuggles
2013-05-08, 19:24
Jo, jag känner bara inte av det dagligen (förutom ischiasen då, men den är rätt mild när den kommer), så det blir lätt att man skjuter på det. Tills det smäller igen, då tänker man förstås att man borde gått. :D
Gå till doktorn nu för i helvete.
Smällar tror jag inte är något problem. Nybörjare i MMA sparrar nog inte ståendes öht.
Vad tror ni om Ricardo Lamas chanser mot Aldo?
Doctor Snuggles
2013-05-08, 20:35
Gå till doktorn nu för i helvete.
Smällar tror jag inte är något problem. Nybörjare i MMA sparrar nog inte ståendes öht.
Mer om jag skulle börja med boxning eller dyl som ryggen skulle palla bättre. Sparras så småningom är ju halva grejen. Men rädd om knoppen.
Sparven från Minsk
2013-05-08, 20:43
Jo, jag känner bara inte av det dagligen (förutom ischiasen då, men den är rätt mild när den kommer), så det blir lätt att man skjuter på det. Tills det smäller igen, då tänker man förstås att man borde gått. :D
Gå till doktorn med dig asap! *gah!*
Sen stärk ryggen, stärk bålen, träna smart så och börja grappla försiktigt. Allt går om man vill, och dra det med din rygg för de på klubben så de vet om det.
HookersUnited
2013-05-08, 20:46
På tal om träning och glada amatörer.
Jag provade på kickboxning och hade glömt tandskyddet hemma så när vi skulle sparras förklarade jag situationen.
-Inga slag mot huvudet, ok?
-Det är lugnt, jag siktar inte på tänderna.
Doctor Snuggles
2013-05-08, 20:49
lol
Doctor Snuggles
2013-05-08, 20:59
Lite intressant statistik kanske?
En fighter med fler fights än sin motståndare vinner ca 62% av gångerna.
En fighter med fler vinster, ca 67%.
En fighter med fler förluster, ca 51%
Doctor Snuggles
2013-05-08, 21:05
Förresten, UFC:s nya handskar:
BX9dHnpg3cI
:D
Hahahah, två IRL-garv på raken.
Tror detta varit uppe i tråden förut, men hur mycket behövs enskilda fingrar i grappling/brottning no-gi? Försöker föreställa mig hur bra/dåligt det hade gått att använda kängruhandskarna ovan.
Hade liknande problem med ryggen som du haft/har Snuggles. Och min rygg har aldrig varit bättre än när jag tränade Thaiboxning.
Man stärkte alla små muskler runt om och coren. Sen är jag överrörlig också dock.
Har problem med Ischias ibland, men oftast om jag sitter länge, tex bio en film sådär. Men core träning hjälpte mig nog mest.
Doctor Snuggles
2013-05-08, 21:27
Nog om min rygg, vem tänker på barnen?!
http://fightland.vice.com/blog/the-kids-are-coming
;)
Tror detta varit uppe i tråden förut, men hur mycket behövs enskilda fingrar i grappling/brottning no-gi? Försöker föreställa mig hur bra/dåligt det hade gått att använda kängruhandskarna ovan.
Behövs inte direkt enskilda fingrar, många som tejpar ihop sina fingrar för att förhindra skador inom BJJ.
Vi får starta en underground fightclub aka KINGS Of KOLO
Så får vi se vem som är bäst :) Var ju illegala fightnights förut i stockholm. Någon som har koll på det området nuför tiden?
Vi får starta en underground fightclub aka KINGS Of KOLO
Ja det vore tammef-n på tiden det. Finns alltför många som förtjänar en omgång nu...*gah!*
Hoppas det, för annars har jag sett en "all time low" intelligenskvot idag.
Du däremot har ingen chans i världen att komma med i ufc. Du kommer börja träna nånstans och du kommer få stryk av typ alla, sen kanske du blir förbannad och kör ditt "vinnarmode" och då får du ännu mer stryk :)
Med din inställning är det väl där nånstans som du tröttnar, går hem och aldrig kommer tillbaka till träningen.
http://i.imgur.com/CKit1.jpg
Var ju illegala fightnights förut i stockholm. Någon som har koll på det området nuför tiden?
Om Romeo trotts hård träning mot förmodan inte skulle komma in i UFC kanske det här är ett alternativ.
Ja det vore tammef-n på tiden det. Finns alltför många som förtjänar en omgång nu...*gah!*
Hahahaha , poor guy :D
För du har den erfarenheten menar du, med 20.000 pers som buar ut dig och om du vinner så är det 80.000$ i prispengar?
Don't quit your dayjob.
Vissa förtjänar en omgång, men du kan ju uppenbarligen inte utdela den :)
Tricklew
2013-05-09, 11:47
Vissa förtjänar en omgång, men du kan ju uppenbarligen inte utdela den :)
Passa dig, när han dampar loss (som hans typer brukar uttrycka det) så kan inget stoppa han.
Passa dig, när han dampar loss (som hans typer brukar uttrycka det) så kan inget stoppa han.
Kanske är nåt sånt här som händer
http://www.craigaddyman.com/wp-content/uploads/2012/04/288772-super_saiyan_2_veigto.jpg
Doctor Snuggles
2013-05-09, 11:56
Haha, dont mess with mma-tråden?
Haha, dont mess with mma-tråden?
Vi diskuterar förmågan och fördelarna inom mma med att få damp.
http://images5.fanpop.com/image/photos/29800000/It-s-over-9000-its-over-9000-29849302-496-370.jpg
Doctor Snuggles
2013-05-09, 23:15
Apropå pokes, lite intressant:
http://www.mmaowl.com/2013/05/solving-ufcs-eye-poke-problem/
Det finns alltså enbart en 3-4% chans att det händer i varje fight. Pungsparkar har dubbelt så stor chans. Luke Thomas föreslog att man helt enkelt ska behandla dem som pungsparkar och ge fighters 5 minuter att återhämta sig, och låta en läkare kolla i värsta fall.
Doctor Snuggles
2013-05-09, 23:32
Också intressant från Garcia, första exemplet på backlash för Bellator jag sett:
""The good offers have come from World Series of Fighting," Garcia revealed. "I believe Bellator made an offer, and I haven't asked to hear it yet because my intentions are to come back to the UFC. I feel if I go to Bellator, I'll never come back. That's one of things where I'm not sure that I'm ready to hear an offer from them."
Garcia's hesitance to sign with Bellator is the direct result of the promotion's current legal battle with former lightweight champion Eddie Alvarez, who saw a potentially lucrative payday at UFC 159 slip through his fingers while Viacom lawyers drag the case to the court system.
However, that isn't Garcia's only reason.
"I've also read some stories about a champion there that was promised so much money and was forced to fight for less," Garcia said, referring to the situation of former Bellator bantamweight champion Zach Makovsky.
"At the moment those are the stories that I'm hearing, and you can't fight for a company like that. You just can't do it. They'll hold you back. If it's true, they'll hold you back. But if it's not true, if I find out different, then I'll openly talk to them and see what they can offer."
Apropå pokes, lite intressant:
http://www.mmaowl.com/2013/05/solving-ufcs-eye-poke-problem/
Det finns alltså enbart en 3-4% chans att det händer i varje fight. Pungsparkar har dubbelt så stor chans. Luke Thomas föreslog att man helt enkelt ska behandla dem som pungsparkar och ge fighters 5 minuter att återhämta sig, och låta en läkare kolla i värsta fall.
Får man inte 5 minuter nu?
Ang fingrar och grappling: hur är det med friktionen som hud ger? Blir det mer halt om man täcker fingrarna? Eller finns det något material som ger bättre friktion (inte sandpapper kanske)?
Doctor Snuggles
2013-05-10, 12:51
Nope, inte i alla stater iaf. A
Doctor Snuggles
2013-05-10, 17:57
http://i41.tinypic.com/4lhthh.jpg
Doctor Snuggles
2013-05-10, 18:18
Japp. Intressant är just skillnaden mellan unga och äldre. Sannolikt om det fortsätter på det viset så kommer boxning bli mindre och mindre, iom att huvuddelen av fansen kommer att dö. ;)
Det blir intressant att se vad som händer framöver. Dom har helt klart en bra produkt att sälja.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
panzerpig
2013-05-10, 20:45
Carwin går i pension (inte så förvånande), och det verkar svajigt om Hunt vs JDS blir av?
http://www.mmajunkie.com/news/2013/05/mark-hunt-reveals-visa-issues-ahead-of-ufc-160-remains-confident-fight-still-on
Nån som hört mer om Hunt? Vore sjukt tråkigt om det ställdes in!
Lol, kul att de som gjort listan skriver hur många asiater, svarta och latinos som kollar på sporten, men inte vita.
Lol, kul att de som gjort listan skriver hur många asiater, svarta och latinos som kollar på sporten, men inte vita.
"Graduated college"
Doctor Snuggles
2013-05-10, 22:18
What are "minorities" för 100 points, Alex?
"Graduated college"
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Doctor Snuggles
2013-05-11, 00:22
Tror ni att UFC i slutändan kommer lyckas att bli multinationella och ha samma närvaro/procentuellt antal fans som de har i USA i andra länder?
Hur stora kan de bli? Hur många events kommer olika länder slutligen ha i snitt? De vill ju t.ex. göra olika nationella TUFs, och eventuellt "feeder events" där lokal talang får slåss om att få komma in i UFC, och dyl.
Jag tycker att det är lite farligt, såg varenda gala förut och satt uppe med polarna osv. Numera är det en varje vecka och jag har inte alls samma entusiasm. Ser stora galor men skiter i rätt många också.
Tror man kommer tappa lite av underground-känslan..
"Graduated college"
Hahaha, det där fick mig att brista ut i skratt.
Jag tycker att det är lite farligt, såg varenda gala förut och satt uppe med polarna osv. Numera är det en varje vecka och jag har inte alls samma entusiasm. Ser stora galor men skiter i rätt många också.
Tror man kommer tappa lite av underground-känslan..
Varför?
MMA har aldrig varit så bra som nu. Och hur är en "underground-känsla" positivt på något sätt? Mer mainstreampublicitet = mer pengar i sporten, fler utövare, mer talang, bättre tränare, bättre allt. Klart att det inte kommer vara lika tufft att vara MMA-fan, men vem bryr sig egentligen?
Doctor Snuggles
2013-05-11, 04:41
Här är någonting för dig, Cero:
yjrqKk2FpZ8
Varför?
MMA har aldrig varit så bra som nu. Och hur är en "underground-känsla" positivt på något sätt? Mer mainstreampublicitet = mer pengar i sporten, fler utövare, mer talang, bättre tränare, bättre allt. Klart att det inte kommer vara lika tufft att vara MMA-fan, men vem bryr sig egentligen?
+1
Något som jag hade önskat var dock att dom körde UFC-galorna som riktigt riktigt bra galor och sen kunde UFC on fox och UFC bla bla vara lite sämre galor som hardcore Lei kunde kolla på. Det finns väl 8 viktklasser. Säg att får försvara bältet 2 ggr per år. Då har man 16 bra galor som man kan fylla med contenders och up and coming fighters. Jag hade gärna sett att man minskade ner det till 12 UFC-galor om året med riktigt bra kort.
Doctor Snuggles
2013-05-11, 16:23
Judo!
plrSaiKE8M4
Inte alls iscensatt va? :D
Doctor Snuggles
2013-05-11, 17:55
Det tar Crocop som en förolämpning.
Doctor Snuggles
2013-05-11, 19:56
Corners. :D
http://withleather.uproxx.com/2013/05/jerry-rips-angry-mma-corners-audio-video
+1
Något som jag hade önskat var dock att dom körde UFC-galorna som riktigt riktigt bra galor och sen kunde UFC on fox och UFC bla bla vara lite sämre galor som hardcore Lei kunde kolla på. Det finns väl 8 viktklasser. Säg att får försvara bältet 2 ggr per år. Då har man 16 bra galor som man kan fylla med contenders och up and coming fighters. Jag hade gärna sett att man minskade ner det till 12 UFC-galor om året med riktigt bra kort.
Det är ju det du föreslår jag menade, när man kunde följa ALLA UFC-galor utan så mycket effort var det lätt att vara hardcore och följa alla fighters, nu börjar det bli så många och så ojämn kvalité, men självklart mycket större bredd och bättre elit.
Om nu UFC "blir" MMA i princip och de kör galor internationellt på riktigt kommer det bli alldeles för många smågalor, bättre att hålla "UFC" rent med eliten, UFC on Fox-idén gillar jag, det är kul med bredd och det behövs ingångsgalor men det är också kul att ha en högre serie med bara elit där man kan ha full koll.
Doctor Snuggles
2013-05-11, 20:45
Det är ju det du föreslår jag menade, när man kunde följa ALLA UFC-galor utan så mycket effort var det lätt att vara hardcore och följa alla fighters, nu börjar det bli så många och så ojämn kvalité, men självklart mycket större bredd och bättre elit.
Om nu UFC "blir" MMA i princip och de kör galor internationellt på riktigt kommer det bli alldeles för många smågalor, bättre att hålla "UFC" rent med eliten, UFC on Fox-idén gillar jag, det är kul med bredd och det behövs ingångsgalor men det är också kul att ha en högre serie med bara elit där man kan ha full koll.
Man behöver ju inte kolla på allt heller. Kvalitén tycker jag överlag har ökat markant dessutom, iaf på fighters.
UFC:s end game är ju att köra allt gratis på tv, och ju mer content det blir ju mer kommer de antagligen splitta upp den i flera nivåer som du säger. På toppen kommer huvudgalorna på FOX att finnas som kommer ersätta nuvarande PPV:s, och på botten lokala evenemang som kanske bara går på lokal tv och som har UFC:s branding men lokala arrangörer står för grovjobbet. Plus några få större galor i varje land. Eller ngt åt det hållet.
Skulle inte förvåna mig t.ex. om de skulle köpa upp mindre promotions i olika länder för att slippa bygga upp infrastruktur från grunden, och sedan bara rebranda dem, med hjälp av några få nyckelpersoner från först USA sedan lokalt anställda.
Doctor Snuggles
2013-05-12, 19:09
Gjorde ett litet test på vad olika nationer har för resultat mot varandra. Överlag är det hyffsat jämnt.
Bäst är Ryssland som vinner ca 61% av gångerna mot andra länder.
Följt av Sverige (lite skralt med data här dock), som vinner 60% av gångerna.
Brasilien 58%.
USA 45%
Nederländerna 41%
Här är någonting för dig, Cero:
Skön snubbe, men varför något för mig?
Judo!
Fy fan vad usla skådespelare.
Doctor Snuggles
2013-05-13, 00:25
Din övertygelse om att mma-fighters inte skulle ha en chans inom boxning.
Minns inte att jag har diskuterat det särskilt mycket, men det stämmer i alla fall. :D
zl-EMHZa-XM
Hahahahaha, "I'm black Dana".
"No baby no"
"Thasit"
Übereem vs Browne 31 Aug! Äntligen får vi se Alistar igen! Nu får han fan i mig se till att vinna!
Doctor Snuggles
2013-05-14, 14:45
Intressant artikel. Visar som jag trodde att TRT i mma inte är så mycket fusk som folk gillar att tro. Faktum är de officiella siffrorna på vem som använder t.o.m verkar låga sett till allt fighters utsätter sina kroppar för som (iaf temporärt) kan sänka deras testosteronproduktion. T.ex att Overeem testade väldigt lågt dagen efter Bigfoot fighten är inte så konstigt. Den psykiska effekten av en förnedrande förlust, samt en tung knockout, ger sannolikt en ordentlig sänkning i testosteronet på vem som helst.
http://www.bloodyelbow.com/2013/5/13/4326732/testosterone-replacement-therapy-facts
Snuggles: Intressant att ingen av de som är på TRT har tagit upp de anledningar du brukar nämna. Vill väl kanske skydda sporten.
Och det här med att vissa testar "lågt" ibland, och "högt" ibland: Det finns väl en naturlig fluktuation av testoseronet?
Läser artikeln sen.
Corners. :D
http://withleather.uproxx.com/2013/05/jerry-rips-angry-mma-corners-audio-video
Kvalitativa råd av Titos hörna när han håller på att bli knockad..
"Where you at, Tito?! Where you at?"
http://www.mmafighting.com/2013/5/14/4332230/healy-has-costly-positive-test-for-marijuana
Smart kille, NC mot Miller
Doctor Snuggles
2013-05-15, 12:07
Snuggles: Intressant att ingen av de som är på TRT har tagit upp de anledningar du brukar nämna. Vill väl kanske skydda sporten.
Och det här med att vissa testar "lågt" ibland, och "högt" ibland: Det finns väl en naturlig fluktuation av testoseronet?
Läser artikeln sen.
De som är på TRT är väl inga forskare direkt. De får rådet av läkarn och säger ok, typ. Du har kanske inte märkt att de flesta människor i världen inte tar sig tiden att researcha saker ordentligt. ;)
Ja, som med alla hormoner så fluktuerar nivåerna. Du kan t.e.x påverka testosteronet signifikant bara genom ditt kroppspråk, trot eller ej.
http://www.ted.com/talks/amy_cuddy_your_body_language_shapes_who_you_are.ht ml
Fan Reza fick inget visum och är nu borta från Chiesa-fighten. Tråkigt värre, jobbigt att göra karriär i UFC utan att kunna fightas i staterna....
Doctor Snuggles
2013-05-15, 18:22
Fan Reza fick inget visum och är nu borta från Chiesa-fighten. Tråkigt värre, jobbigt att göra karriär i UFC utan att kunna fightas i staterna....
Är det för att han hade problem med lagen en gång i tiden? Satt han i fängelse, eller hur var det? Har för mig att han var misstänkt i helikopterrånet.
Är det för att han hade problem med lagen en gång i tiden? Satt han i fängelse, eller hur var det? Har för mig att han var misstänkt i helikopterrånet.
Ryktet säger att han har domar emot sig för lite "smågrejer", men att han var misstänkt i helikopteraffären kan knappast ha hjälpt hans case. Vet faktiskt inte om han suttit i fängelse.
Om infot stämmer kring Hunts visumnekelser så verkar det öht svårt att få arbetsvisum i USA, iaf just nu när det är lite känsligt läge efter Boston-incidenten.
Jäkligt trist är det!
Har för mig att han var misstänkt i helikopterrånet.
Källa?
Ang marijuana: vet dessa killar inte hur lång tid det stannar i kroppen? Så jävla komiskt.
Doctor Snuggles
2013-05-15, 20:41
Källa är tv. Googla så hittar du.
De tror väl att MJ går ut ur kroppen på dem snabbare än vad den faktiskt gör, och/eller det har funkat förut.
De tror väl att MJ går ut ur kroppen på dem snabbare än vad den faktiskt gör, och/eller det har funkat förut.
Förstår fortfarande inte hur man kan vara så korkad. Är man osäker får man väl ha lite marginal. Kan ju iofs vara så att de inte bryr sig om ett "NC" eftersom att det ändå är en vinst.
JBU6QvGMZys
Börjar vid 1:40
Doctor Snuggles
2013-05-15, 21:30
Förstår fortfarande inte hur man kan vara så korkad. Är man osäker får man väl ha lite marginal. Kan ju iofs vara så att de inte bryr sig om ett "NC" eftersom att det ändå är en vinst.
NC är inte en vinst.
Healy sumpade dessutom 135 tusen dolares i bonuspengar, så nog tror jag det svider.
Mm Healy lär ju ha duktigt med ångest nu, blev sjukt dyrt gräs för honom.
Lol @ Caraway som fick ena bonusen istället "I hate weed. I cannot stand it. I've never tried it."
Doctor Snuggles
2013-05-15, 23:37
Lol @ Caraway som fick ena bonusen istället "I hate weed. I cannot stand it. I've never tried it."
The lady doth protests too much? ;)
Doctor Snuggles
2013-05-17, 06:42
http://uppix.net/6/1/6/cd46e42491d3e0b9cf82eae91ae74.jpg
Doctor Snuggles
2013-05-17, 19:42
Så Povetkin vann precis och kommer antagligen att slåss mot Klitschko den yngre härnäst.
Många säger att han är den första som har en hyffsad chans.
Han har en massa amatörtittlar t.ex. olympiskt guld och hans amatör-rekord är 125-7, och 26-0 som proffs.
Doctor Snuggles
2013-05-17, 23:10
Den andra huvudmatchen var just bleed med lite mma inslag. :D
http://www.dailymotion.com/video/xzzct2_2013-05-17-denis-lebedev-vs-guillermo-jones_sport#.UZaqnisn28t
Sjuk fight.
NC är inte en vinst.
Healy sumpade dessutom 135 tusen dolares i bonuspengar, så nog tror jag det svider.
Det är ju en principiell vinst med tanke på att marijuana inte lär förbättra din prestation. Men visst, uteblivna bonuspengar svider nog ordentligt.
Doctor Snuggles
2013-05-18, 16:05
Principiell.... eh, va?
Silencer
2013-05-18, 16:17
Varför diskas man för gräs? Helt ologiskt.
Doctor Snuggles
2013-05-18, 16:19
Därför att AC:s tror att Reagan fortfarande är president och att folk får roid rage av cannabis.
Apropå det, titta på vad UFC har förlorat och vad Bellator vinner:
http://4.bp.blogspot.com/_zz3p63WSXZE/TQRPZR8bidI/AAAAAAAAA3A/7BPn2ahqqEI/s1600/7.gif
Lite roligt att Björn har sagt att Bellator inte ska signa "UFC rejects" och sedan går och signar Matushyenko och Riddle och enligt utsago försökte signa Garcia (fast Rebney säger att det var någon som låtsades att vara från Bellator :D).
Principiell.... eh, va?
Du fattar vad jag menar.......
Doctor Snuggles
2013-05-18, 17:10
Nej, det var just det jag inte gjorde.
Nej, det var just det jag inte gjorde.
Han menar att Pat kan känna att han vann ändå, om än inte officiellt.
Regeln kanske är där som skydd. För att ingen ska tävla hög och riskera mer skada.
Mysigt.
http://bit.ly/15WrQDa
Tur att Hominick fick sin i pannan.
Någon som vet vilken match? Kan vara thaiboxning.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTDuuH8qZMdRk7v7nN5MJjYS6kb8QG0B HaqaBVI4XvoFDKSAPjx1w
http://www.youtube.com/watch?v=gG0Ogs-XCAk
Live
Doctor Snuggles
2013-05-18, 21:48
oj , redan?
Yes är väl lite annorlunda tidzon än vanligt i guess.
Galen första fight iaf. :D
Doctor Snuggles
2013-05-18, 21:57
Brasilianska publiken alltså. Detta är ingen fotbollsmatch, lite respekt för motståndarn tack.
Doctor Snuggles
2013-05-18, 22:05
Martins boxningsdefensiv var urusel. Undrar hur länge till hans haka kommer att leva.
JoggarnDean
2013-05-18, 22:56
Sjukt imponerad av Lineker!
Doctor Snuggles
2013-05-18, 23:32
Haha, Maldonaldo asså.
http://1.bp.blogspot.com/-_GxIQnr92Q0/Ttb-0EWLGpI/AAAAAAAAGZE/5Rk7ZQVI1Xo/s1600/2.gif
Doctor Snuggles
2013-05-19, 02:17
Den brasilianska publiken är fan värre än just bleed amerikaner.
"You will die!"-chants är standard för brassarna, men gud nåde amerikanerna om de hejar på sina landsmän. :D
Doctor Snuggles
2013-05-19, 03:24
Det finns en viss gradskillnad, t.ex. hur de buar icke-brassar. Plus att de är lika eller t.o.m. mer kvicka att bua "tråkighet".
Var det den snabbaste armtriangeln någonsin, förresten? Slockade på 2-3 sekunder.
Doctor Snuggles
2013-05-19, 03:50
Oh, snap. Överraskad.
Är det över? Finns det någon stream?
EDIT: Kollade sherdog lite fort och såg att huvudmatchen var över. Får ta hem galan och kolla en annan dag...
Doctor Snuggles
2013-05-19, 04:01
Över
UppviglarUno
2013-05-19, 05:15
Fan också. 1000 kr fattigare...
Kan man få till en bättre hälträff?
Doctor Snuggles
2013-05-19, 06:02
Fan också. 1000 kr fattigare...
Kan man få till en bättre hälträff?
Ja. Se Uriah Hall och Barboza.
Fyhelvete vilken nice spark av Belfort, kul! Som Snuggles var inne på så var det dock riktigt pinsamt att de t o m buar när de ska intervjua Rockholt efter matchen..
eternallord
2013-05-19, 09:23
Nästan en månads väntan och så får vi det här skitkortet. Kan vara ett av de sämsta main carden någonsin. Snygg KO från Vitor, men det är svårt att inte ha blandade känslor inför hans fantastiska förbättring sen han hoppade på TRT.
Doctor Snuggles
2013-05-19, 13:50
Nästan en månads väntan och så får vi det här skitkortet. Kan vara ett av de sämsta main carden någonsin. Snygg KO från Vitor, men det är svårt att inte ha blandade känslor inför hans fantastiska förbättring sen han hoppade på TRT.
Vilken förbättring? Menar du att TRT har gett honom sparkar?
Han har bara förlorat 2 av 11 matcher sedan sin MW debut, och det var mot Silva och Jones.
Går ju bättre för honom nu än vad det gjorde som HW/LHW, och chansen är att han tryckte ordentligt mycket mer då än nu.
eternallord
2013-05-19, 15:21
Vilken förbättring? Menar du att TRT har gett honom sparkar?
Han har bara förlorat 2 av 11 matcher sedan sin MW debut, och det var mot Silva och Jones.
Går ju bättre för honom nu än vad det gjorde som HW/LHW, och chansen är att han tryckte ordentligt mycket mer då än nu.
Öh, allt? Mycket mer välrundad, uppenbarligen i mycket bättre form, om möjligt ännu mer explosiv. Han tränar uppenbarligen hårt, men givetvis kan man träna hårdare på testosteron än utan, det är en av de huvudsakliga orsakerna att man gör det.
Han hade inte en frame som var anpassad för varken HW eller LHW. De flesta kan nog vara överens om att den Vitor vi ser idag är markant bättre än den som vi såg i MW innan han hoppade på TRT, oavsett om han även då vann eller inte. Blir ju hyfsat ironiskt när han säger i post-fight-intervjun "I feel stronger than ever". Jovars...
Doctor Snuggles
2013-05-19, 15:34
Köper det inte riktigt. TRT har inte gett honom bättre färdigheter.
Han återhämtar sig inte lika snabbt som om han var i 20-års åldern, oavsett TRT. Många andra hormoner kan bli obalanserade pga exogent testosteron. Hans leder och "connective tissue" är fortfarande en 36-årings. Dessutom är han hårdare testad nu än andra fighters som egentligen inte behöver oroa sig för slumptester, och som kan roida ganska fritt, så länge som de ligger under 6:1-nivåer dagen innan fighter eller när de nu blir testade.
Kan finnas en massa anledningar till varför han har blivit "bättre" (vilket jag fortfarande inte riktigt köper - bara för att man gör något i ett par fights så betyder det inte att man inte hade färdigheterna innan), så sorry, men det är lite för mycket n=1 på argumentet.
Visst, frågan är om fighters som har testat positivt ska få använda TRT, men faktum är att det procentuella antalet fighters som använder TRT i UFC är lägre än genomsnittet bland gemene man (även om man bara räknar livsnödvändigt bruk). Och då borde det vara högre med tanke på att folk vanligtvis inte blir slagna i huvudet nästan dagligen och inte skär absurda mängder vattenvikt flera gånger per år.
eternallord
2013-05-19, 15:48
Det får stå för dig då. Jag tycker han klart och tydligt är snabbare, starkare, mer explosiv och även om hans återhämtning är sämre än när han var 20 så är den mil bättre än vad den hade varit om han inte hade varit på TRT. Lägg därtill 17 års erfarenhet så är det ganska självklart att vi har en bättre version av Vitor nu än tidigare. Att han tränar mer vetenskapligt och hårdare nu än tidigare är allmänt känt. Men en bidragande anledning till att han kan träna så hårt är TRT. Om man tittar på Vitors fysiska förändring från när han förlorade mot Silva till idag så är det helt extraordinärt. Det ser i mina ögon inte ut som en person som får testosteron för att kompensera för sina brister, det ser ut som en person som får testosteron i doser markant högre än vad han hade haft naturligt.
Det, tror jag, beror på att en stor andel av fighters i UFC går på olagliga preparat utan exemptions. Detta är givetvis inget som går att bevisa dock.
Doctor Snuggles
2013-05-19, 17:10
Ja, hans återhämtning är bättre, men poängen är att den ligger inom normala nivåer. Det är det vad TRT är till för, att återställa testosteronet till normala nivåer. Klart att han har sämre återhämtning om hans testosteron är lågt.
Om han nu sedan har högre nivåer nu än vad som är normalt, ja det är inte en TRT fråga, utan en testnings/regel-fråga.
Tycker han ser sämre ut nu än vad han gjorde mot Silva. Börjar se mer gubbig ut, även om han är mer rippad. Vad gäller explosiviteten märker jag inte mycket skillnad, men jag stirrar mig inte blind på hans muskler heller. Man kan dessutom börja träna hårdare oavsett TRT. Han kanske inte tränade lika hårt innan, även om han kunde? Hans psyke har kanske blivit starkare? Som sagt, lite väl mycket n=1.
Förresten, om nu så många går på olagliga preparat, varför ser man inte fler "förändringar"? Återigen, de som går på TRT blir hårdare testade än resten, så rimligtvis borde dylika förbättringar synas oftare. Jag förstår inte alls varför fighters ens säger att de vill ha TRT isf. Är mycket enklare att ta testosteron ändå och t.o.m. ligga högre än tillåtet större delen av året.
eternallord
2013-05-19, 17:27
Normala nivåer för vem då? En 36-årig man som har fightats professionellt i 17 år? Kanske inte. Erfarenheten borde kanske ha sitt pris också. Sub 6:1 betyder för övrigt inte på långa vägar att det är vad Vitor "naturligt" hade legat på. Faktum är att det finns en god chans att det är mellan 3-6 gånger högre än vad han borde ligga på (med tanke på att ration är 1:1 för vanliga människor och cirka 2:1 för atleter).
Lite vansinnigt för mig hur man kommer till slutsatsen att en fighter som blir tokknockad i första ronden utan något nämnvärd offensiv ser bättre ut än när han tokknockar någon annan i första ronden själv istället. Men visst, kör hårt...
För övrigt, Vitor är klart no 1-contender nu, men kommer UFC ge honom en chans på titeln? Vore katastrof för organisationen om han vinner.
För övrigt, Vitor är klart no 1-contender nu, men kommer UFC ge honom en chans på titeln? Vore katastrof för organisationen om han vinner.
Om Anderson förlorar så blir ju supermatcherna betydligt mindre intressanta men Anderson kommer ju tillslut försvinna eller förlora. Hur menar du med katastrof? För att inte supermatcher blir av då eller?
Doctor Snuggles
2013-05-19, 18:17
Nej, så är det inte nödvändigtvis. Du borde läst artikeln jag länkade förut.
Faktum är att kollar man bara ration så kan han fortfarande bekvämt ligga inom testosteron-intervallet för en fighter, pga att epitestosteronet också sjunker vid problem med produktionen. Och för tredje gången, även om det skulle vara så, vad hindrar ALLA ANDRA från att ta det obemärkt och dessutom ligga mycket högre än tillåtet större delen av året? Även om de skulle ligga inom nivåerna hela tiden, så skulle de inte märkas eftersom de bara testar ration, så det blir effektivt exakt samma sak. Förutom att de slipper alla pikar från fans och media.
Dessutom, vad är normalt för en 36-åring? Är det normalt att ha gjort X antal knä/hand/whatever-operationer? Varför ska man inte tillåta att man försöker fixa ett pajat endokrint system, men man tillåter reparationer av allt annat i kroppen? Om något så är ju hjärnan det mest värdefulla man har. Det är lite som psykiska sjukdomar ofta inte anses vara riktiga sjukdomar. Dubbelmoral imo.
Det är ganska mycket mer vansinnigt att titta på enstaka matcher som inte går längre än några minuter, och dra några absoluta slutsatser därur. Offensiven var dessutom ganska nämnvärd mot Anderson, han fick t.o.m. ner honom på marken en stund. Bara att Anderson lever i Matrix. Skulle han gjort samma på Rockhold hade det nog sett lite annorlunda ut.
eternallord
2013-05-19, 18:24
Om Anderson förlorar så blir ju supermatcherna betydligt mindre intressanta men Anderson kommer ju tillslut försvinna eller förlora. Hur menar du med katastrof? För att inte supermatcher blir av då eller?
Vad i helvete ska man ta sig till med en champion som inte kan få licens i flera amerikanska stater, däribland Nevada? Bloody Elbow:
"What makes Belfort's TRT exemption particularly offensive is that he has been caught using steroids in the past; in fact he is still black listed in many parts of the United States for not fully serving his suspension for that positive test. Now Belfort is suffering from low testosterone, a side effect of heavy steroid use, and he is being given a medical way around the consequences of his own bad behavior. At the very least any fighter with a past positive test for steroids should not be allowed TRT use...
...And even if the stars align and Belfort becomes UFC Champion, is having a TRT champion who is black listed in most major U.S. states good for the UFC?"
För att inte tala om vilken respons det hade hade kunnat bli om en fighter som blir tokknockad i sitt första försök, börjar ta steroider och kommer tillbaka för att vinna mot P4P-ettan. Hur många kan ställa sig bakom en sådan champion?
eternallord
2013-05-19, 18:39
Nej, så är det inte nödvändigtvis. Du borde läst artikeln jag länkade förut.
Faktum är att kollar man bara ration så kan han fortfarande bekvämt ligga inom testosteron-intervallet för en fighter, pga att epitestosteronet också sjunker vid problem med produktionen. Och för tredje gången, även om det skulle vara så, vad hindrar ALLA ANDRA från att ta det obemärkt och dessutom ligga mycket högre än tillåtet större delen av året? Även om de skulle ligga inom nivåerna hela tiden, så skulle de inte märkas eftersom de bara testar ration, så det blir effektivt exakt samma sak. Förutom att de slipper alla pikar från fans och media. Ingenting, utöver random drug testing. Jag har aldrig påstått att man inte borde testa mer, det borde man.
Dessutom, vad är normalt för en 36-åring? Är det normalt att ha gjort X antal knä/hand/whatever-operationer? Varför ska man inte tillåta att man försöker fixa ett pajat endokrint system, men man tillåter reparationer av allt annat i kroppen? Om något så är ju hjärnan det mest värdefulla man har. Det är lite som psykiska sjukdomar ofta inte anses vara riktiga sjukdomar. Dubbelmoral imo. Om du inte ser någon skillnad mellan en operation på en knäskada och att tillåta TRT för en person som skadat sitt system då han tidigare försökte fuska så vet jag inte ens vad det är vi diskuterar.
Det är ganska mycket mer vansinnigt att titta på enstaka matcher som inte går längre än några minuter, och dra några absoluta slutsatser därur. Öhh...
"Tycker han ser sämre ut nu än vad han gjorde mot Silva."
Offensiven var dessutom ganska nämnvärd mot Anderson, han fick t.o.m. ner honom på marken en stund. Bara att Anderson lever i Matrix. Skulle han gjort samma på Rockhold hade det nog sett lite annorlunda ut.Du menar att han tog ett par steg framåt när en huvudspark från Anderson fastnade runt nacken varpå Anderson studsade tillbaks upp och knäade honom i huvudet? Ja, enastående offensiv där.
Nu ska jag sova och bugar ur den här diskussionen. Det mest rationella i min bok vore att inte tillåta TRT överhuvudtaget i dagsläget. Men det är bara min åsikt.
Doctor Snuggles
2013-05-19, 18:49
Om du inte ser någon skillnad mellan en operation på en knäskada och att tillåta TRT för en person som skadat sitt system då han tidigare försökte fuska så vet jag inte ens vad det är vi diskuterar.
Jag talar generellt. Du vet dessutom knappast tillräckligt om AAS och hjärntrauma osv för att med säkerhet kunna säga vad som skadat hans system. Då menar jag inte att det är ok att få TRT efter att ha åkt fast för AAS (visserligen 7 år sedan) , jag säger bara att det inte är så glasklart som du vill få det till.
Öhh...
"Tycker han ser sämre ut nu än vad han gjorde mot Silva."
Ja, baserat på lika mycket information som du har så tycker jag det. Jag påstår dock inte att jag kan dra några absoluta slutsatser från det, såsom att han ser ut på ett eller annat sätt pga TRT.
Du menar att han tog ett par steg framåt när en huvudspark från Anderson fastnade runt nacken varpå Anderson studsade tillbaks upp och knäade honom i huvudet? Ja, enastående offensiv där.
Nu ska jag sova och bugar ur den här diskussionen. Det mest rationella i min bok vore att inte tillåta TRT överhuvudtaget i dagsläget. Men det är bara min åsikt.
Du måste ha lyckats glömma matchen trots att den inte var så lång. Han gjorde säkerligen inget bättre mot varken Belfort eller Bisping. Bara att de blev överraskade av hans sparkar, som jag tvivlar Anderson hade blivit. Blackzilians har många bra kickboxare så det är inte konstigt att han förbättrat sig inom det området.
T.ex. http://1.bp.blogspot.com/_9lFnD6GVl4I/TVA1Rc1RajI/AAAAAAAAADg/tjgBN3bnfFg/s1600/Silva+belfort+2.gif
Din åsikt är fel och inkongruent. ;)
Doctor Snuggles
2013-05-19, 19:02
Denna också
http://cdn0.sbnation.com/imported_assets/1607953/takedown3_medium_medium.gif
Händer lite mer där än bara en spart som fastnade på huvudet och ett knä. Att just Anderson kan undvika de flesta av hans attacker betyder inte att de är dåliga. Det är väl rätt uppenbart?
Stefan J
2013-05-19, 19:38
Sapp vs Overeem
U6L55TrknBo
Skönt att se att det finns nånting som Bob faktiskt kan vinna i, jag trodde att han skulle förlora här med. :)
Doctor Snuggles
2013-05-19, 19:41
Sapp vs Overeem
U6L55TrknBo
Skönt att se att det finns nånting som Bob faktiskt kan vinna i, jag trodde faktiskt att han skulle förlora här med. :)
Det visar bara på att det är stor skillnad mellan bara råstyrka och fighting.
Lila och strandad.
Stefan J
2013-05-19, 19:46
Det visar bara på att det är stor skillnad mellan bara råstyrka och fighting.
Lila och strandad.
Tror ärligt talat (trots Sapps rykte) inte att styrkeskillnaden är så särskilt stor jämfört med andra tungviktare i MMA, inte nu i alla fall. När Bob började i MMA vägde han runt 170kg och var riktigt muskulös. Nu väger han runt 145 men ser ändå betydligt fetare ut än på den tiden.
Sedan var det här rätt jämnt, hade Overeem använt hela kroppen som Bob hade han kanske till och med vunnit.
Inte desto mindre, skönt för Sapp att inte vara sämst i allt. :)
Doctor Snuggles
2013-05-19, 20:10
Fast grejen med Sapp är att han viker sig för pengar numer. Vid minsta motstånd så lägger han sig, och sedan kan han ta en match till om någon vecka. Han tog t.ex. 2 matcher inom loppet av 4 dagar i 2011. Tydligen så får han runt 30-40 000 per match. Han gick 9 mma och kickboxnings-matcher 2012 så det blir hyffsade pengar.
Han var ju aldrig särskilt bra, men han försökte iaf och vann en del i början.
Stefan J
2013-05-19, 21:01
Fast grejen med Sapp är att han viker sig för pengar numer. Vid minsta motstånd så lägger han sig, och sedan kan han ta en match till om någon vecka. Han tog t.ex. 2 matcher inom loppet av 4 dagar i 2011. Tydligen så får han runt 30-40 000 per match. Han gick 9 mma och kickboxnings-matcher 2012 så det blir hyffsade pengar.
Han var ju aldrig särskilt bra, men han försökte iaf och vann en del i början.
Ja det är tydligt. Han har aldrig varit en duktig fighter men kunde iaf bjuda upp till lite kamp förr i världen.
Jag förstår mig inte alls på honom. Han borde fått så mycket pengar i den vevan när han besegrade Hoost och var med i japansk reklam och TV-shower överallt att han blivit rik. Hade han lagt av då hade folk kommit ihåg honom som monstret som lyckades muskla ner några bra fighters och folk hade kanske istället tänkt hur hade det blivit om han gått in för att träna MMA? Att gå från det till att bli utskrattad och utbuad och vara MMAs clown för lite pengar till, jag förstår det inte riktigt. Men för vissa är väl pengar allt.
Doctor Snuggles
2013-05-19, 21:17
Alltså, han var ju lite av ett spektakel hela tiden. Hela poängen med honom var ju att japaner älskar freak-fights.
Han tjänade ju säkert mest pengar på all konstig reklam han gjorde och alla gameshows osv i Japan. Tvivlar på att han blev rik, men i vilket fall så har säkert de stora pengarna slutat trilla in och han gör vad han kan så länge som det går. Bättre jobb än de flesta andra antar jag. Inte alla som ser någon stolthet i att vara en vinnande fighter, och folk blir fortfarande underhållna av fejkade matcher - kolla bara på wrestling t.ex. ;)
Doctor Snuggles
2013-05-20, 00:55
Yes! Hunt fick visat. Hoppas det bara är tillräckligt med tid så han inte kommer vara jetlaggad.
Ja det är tydligt. Han har aldrig varit en duktig fighter men kunde iaf bjuda upp till lite kamp förr i världen.
Jag förstår mig inte alls på honom. Han borde fått så mycket pengar i den vevan när han besegrade Hoost och var med i japansk reklam och TV-shower överallt att han blivit rik. Hade han lagt av då hade folk kommit ihåg honom som monstret som lyckades muskla ner några bra fighters och folk hade kanske istället tänkt hur hade det blivit om han gått in för att träna MMA? Att gå från det till att bli utskrattad och utbuad och vara MMAs clown för lite pengar till, jag förstår det inte riktigt. Men för vissa är väl pengar allt.
Svårt för oss Svenssons att förstå. Ännu värre var ju Tyson. Tjänade extremt mycket mer än Sapp och lyckades ändå bli skuldsatt.
Stefan J
2013-05-20, 01:10
Svårt för oss Svenssons att förstå. Ännu värre var ju Tyson. Tjänade extremt mycket mer än Sapp och lyckades ändå bli skuldsatt.
Fast är Sapp skuldsatt? Det jag undrade var varför man utsätter sig för att bli till allmänt åtlöje om man redan har pengar. Har han det knapert kan jag iofs förstå det, nöden har ingen lag.
delta_mats
2013-05-20, 09:51
Fast är Sapp skuldsatt? Det jag undrade var varför man utsätter sig för att bli till allmänt åtlöje om man redan har pengar. Har han det knapert kan jag iofs förstå det, nöden har ingen lag.
Sapp bryr sig nog inte om han blir till åtlöje, tror inte han har den stoltheten som en "riktig" fighter har. Han är en affärsman, så länge han kan chasha in lättförtjänta pengar lär han fortsätta.
dluddeckens
2013-05-20, 11:41
Fan vad Vitor imponerar.
Tycker han känns som given no2 i divisionen, tror även han hade vunnit mot merparten i LHW.
Vitor mot Sonnen hade varit kul :)
Fan vad Vitor imponerar.
Tycker han känns som given no2 i divisionen, tror även han hade vunnit mot merparten i LHW.
Vitor mot Sonnen hade varit kul :)
Sonnen har inte mycket kvar att ge. Hade inte varit så kul att se honom få storstryk av Vitor. En ny Vitor - Silva däremot hade jag gärna sett.
Gillar vilket monster Vitor har blivit, det visar bara ännu mer vilket fruktansvärt monster Jones är.
Jag tycker han klart och tydligt är snabbare, starkare, mer explosiv och även om hans återhämtning är sämre än när han var 20 så är den mil bättre än vad den hade varit om han inte hade varit på TRT.
Svårt att tillskriva vinsterna doping med tanke på att det var två blixtsnabba avslut med minimalt med aktivitet innan. Var ju inga omänskliga prestationer rent atletiskt av Vitor direkt. Hade Luke återhämtat sig där hade Vitor blivit en vandrande slagpåse som mot Jones, garanterat.
Men min gissning är att han badar i dopning.
det visar bara ännu mer vilket fruktansvärt monster Jones är.
Håller med. Helt plötsligt blev Jones vinst ännu mer imponerande.
Sonnen har inte mycket kvar att ge. Hade inte varit så kul att se honom få storstryk av Vitor.
Va? Han har inte förlorat mot någon annan än Jones och Anderson sedan 2009. Vitor såg väldigt svag ut på marken mot Jones, bortsett från ett bra submissionförsök, så detta kan nog bli intressant.
Doctor Snuggles
2013-05-20, 19:33
Chael börjar visserligen se ganska gammal ut i fejjan. Inte för att det nödvändigtvis betyder någonting, men kroppen brukar inte vara långt efter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.