Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Doctor Snuggles
2013-10-04, 14:00
lol
Hackenschmidt
2013-10-04, 16:22
Men så fruktansvärt äckliga de är.
Doctor Snuggles
2013-10-04, 20:51
Bellator? Kongo och Lavar ska slåss. ;)
Hackenschmidt
2013-10-04, 21:21
Inte live, Kongo och Lavar är inte värda en förstörd dygnsrytm.
Doctor Snuggles
2013-10-05, 00:03
Prelimsen börjar nu om ngn är sugen:
http://www.spike.com/shows/bellator-mma/live
Prelimsen börjar nu om ngn är sugen:
http://www.spike.com/shows/bellator-mma/live
LoL vad trötta dem är!!!!!! galet, hur kan man ens vara så dåligt konditionerad :D
Doctor Snuggles
2013-10-05, 00:16
Haha. Man vet att det är ont om bra tungviktare när alla tungviktare är feta LHW:s och inte har ngn kondis.
Hackenschmidt
2013-10-05, 01:07
Ser ut som UFC anno 1997
Hackenschmidt
2013-10-05, 01:08
Haha, KO 4.59.99
Nej. Det är få sporter utanför bb som det är optimalt med ensiffrigt bf.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Vad menar du nu?
Och sedan finns det ju ett mellanting, säger inte att alla atleter borde gå igenom helvetet för att ta sig till 4% bf.
Jeffplsgo
2013-10-05, 01:48
Stream?
Doctor Snuggles
2013-10-05, 01:50
wiziwig.tv
Doctor Snuggles
2013-10-05, 03:53
http://i.minus.com/iJtuRgWw6Fdq5.gif
Farligt att jabba utan att mena det. Även för UFC fighters. ;)
Dags att börja träna MMA snart. Hur ofta brukar det vara boxningssparring? Ganska nojjig över att ta slag mot huvudet öht. Och jag kommer antagligen inte sluta träna när jag väl börjat, så ett hårt slag då och då kan ju göra sitt på 10-15 år. Sen får man nästan räkna med en och annan idiot som tar i lite för mycket och inte förstår poängen med teknik.
Farligt att jabba utan att mena det. Även för UFC fighters.
Haha, synd att Koscheck inte kunde göra detta mot GSP en enda gång. :D
Dags att börja träna MMA snart. Hur ofta brukar det vara boxningssparring? Ganska nojjig över att ta slag mot huvudet öht. Och jag kommer antagligen inte sluta träna när jag väl börjat, så ett hårt slag då och då kan ju göra sitt på 10-15 år. Sen får man nästan räkna med en och annan idiot som tar i lite för mycket och inte förstår poängen med teknik.
Det varierar ju från klubb till klubb hur mycket stående träning man kör. I nybörjarklasserna brukar man sällan köra "hård" stående sparring med slag mot huvudet osv utan börja med det först efter man har övat mycket på huvudrörelser, block m.m.
Idioter som kör för hårt, musklar etc kommer det alltid att finnas och därför är det nästan bättre, även som nybörjare, att gå t.ex. vartannat pass med bland- eller mellangrupper där folk oftast har lärt sig hur man ska bete sig och dessutom är måna om att lära en sparring/träningspartner som ännu inte ligger på samma nivå hur man gör vissa submissions, escapes, inte musklar, sätta kombinationer och hålla rätt tempo i träningen baserat på vem man tränar med.
Doctor Snuggles
2013-10-05, 14:27
Haha, synd att Koscheck inte kunde göra detta mot GSP en enda gång. :D
GSP menar allvar med sina jabbar.
Doctor Snuggles
2013-10-05, 15:11
Skulle jag börja sparra någonsin (vilket jag antagligen aldrig kommer börja göra, är för rädd om huvudet, och har haft tillräckligt många hjärnskakningar redan), så skulle jag se till att få i mig tillskott som kan hjälpa/förebygga mot hjärnskador:
T.ex kreatin, omega 3, antioxidanter/fytonutrienter (en bra multivitamin), bcaa, d-vitamin, magnesium, zinc, BCAA
http://www.nap.edu/openbook.php?record_id=13121&page=1
Doctor Snuggles
2013-10-05, 15:27
Så, någon som ska kolla på Klitscko-Povetkin ikväll?
http://cdn1.sbnation.com/imported_assets/1840995/300vova-mormeck9_medium.gif
;)
Börja med BJJ eller något liknande om du inte vill ta slag mot huvudet?
Man brukar inte gå fullt ut, speciellt med slag lägre delen av huvudet och hårda krokar t ex. Men visst, i längden kan det göra sitt, det har slocknat framför ögonen för mig ett antal ggr på sparring men jag har aldrig åkt i golvet. Det är i ofs bra för man lär sig att skydda sig men nån grapplning kanske är bättre. Fast även där använder man huvudet, i all fall jag, mycket, mot golvet och tar spjärn, eller vad det heter och man kan mosa öronen med tiden. Boxning och judo för min del.
Doctor Snuggles
2013-10-05, 21:44
Nå, det var mer av en mma-fight än en boxningsmatch. Klitschko skulle nog kunna bli en bra mma-fighter. ;)
Han har ju kört kickboxning innan också.
Inte världens mest spännande match direkt :D
Doctor Snuggles
2013-10-05, 21:50
Sämst domare också.
Billy Pumpisch
2013-10-06, 13:35
Vafan såg ju ut som en greco brottningsmatch stundtals.. Hur kan man få hålla på sådär utan att bli varnad? (Kollade bara 5 första ronderna)
eternallord
2013-10-06, 13:39
Ja, vill man ha svar på varför ingen verkar intresserad av tungviktsboxning längre så behöver man inte leta särskilt mycket :)
Doctor Snuggles
2013-10-06, 14:23
Ja, vill man ha svar på varför ingen verkar intresserad av tungviktsboxning längre så behöver man inte leta särskilt mycket :)
Fick iof rätt bra garantilön för någon som folk inte är intresserade av. 21 mille dolares.
http://www.liveleak.com/view?i=6b6_1381158455
Den knocken asså, haha.
Hahaha vad i helvete..?
Alltid undrat varför många vaknar upp ur medvetslöshet i ett konstigt ryck, som på videon där fast kanske inte riktigt lika extremt. Från att se halvt död ut, till att flyga upp på fötterna haha.
Såg ni lättnaden på Palhares ansikte när han klarade invägningen? :D
Skulle inte förvåna mig om snubben väger 210 lbs när han tävlar. Bara vaderna ser ut att väga 30 KG styck.
Roligt att han går ner i viktklass direkt efter han åkt dit för höga värden :P
P4P största fötter.
http://extra.globo.com/profile/bl_combateextra/10288824-5fc-d57/w448h673-PROP/toquinho-magrelo.jpg
Doctor Snuggles
2013-10-09, 16:29
Hans huvud isf. Ser ut som en dvärg nästan.
Maldonaldo vs beltran, lol, hade glömt att den fighten var på kortet. De tvenne slagpåsarna möts äntligen. ;)
Kom att tänka på denna gif, får mig att skratta varje gång. :D
http://i55.tinypic.com/29b27ix.gif
Mr. Paul Hulk Harris.
De tvenne slagpåsarna möts äntligen.
Haha detta ser man fram emot!
Vad är logiken bakom Maia/Shields egentligen? Som gjort för en riktigt ful match.
Doctor Snuggles
2013-10-09, 17:36
Samma som logiken bakom Fitch-Maia? Most boring grappler leaves town.
eternallord
2013-10-09, 23:32
Ok, nu ska jag gå och se UFC i Manchester, men jag behöver lite vägledning med vilken biljett jag ska köpa. Det finns följande alternativ:
Lower tier: 83 / 110 / 137 / 190 / 243 pund
Upper tier: 83 / 110 pund
http://media.ticketmaster.co.uk/tm/en-gb/tmimages/venue/maps/uk5/14411s_a.gif
Ni som har varit på ett event, är det bättre att sitta upper tier (upphöjt, lättare att se skärmen) eller lower tier (närmre buren)? Samt vilken prisklass bör man lägga sig i, hur dåliga är de billigaste biljetterna?
Doctor Snuggles
2013-10-10, 00:51
Paul Harris gör en Paul Harris igen.
Haha så jävla roligt när Palhares håller subben 10sek extra efter dom tappat.
Meh, le spoilz!
Ska in å kolla nu
Hackenschmidt
2013-10-10, 01:33
Ok, nu ska jag gå och se UFC i Manchester, men jag behöver lite vägledning med vilken biljett jag ska köpa. Det finns följande alternativ:
Lower tier: 83 / 110 / 137 / 190 / 243 pund
Upper tier: 83 / 110 pund
http://media.ticketmaster.co.uk/tm/en-gb/tmimages/venue/maps/uk5/14411s_a.gif
Ni som har varit på ett event, är det bättre att sitta upper tier (upphöjt, lättare att se skärmen) eller lower tier (närmre buren)? Samt vilken prisklass bör man lägga sig i, hur dåliga är de billigaste biljetterna?
Nu vet jag inte hur överförbart det är från globen till den där arenan men mina $0.02 iaf.
Jag satt ganska långt ner på motsvarande 122 och såg ok. Kollade på buren när de stod upp men fick kolla på monitorer när det var grappling för att se vad som hände. En av mina lektorer satt på de allra sämsta platserna i globen (De som kostade typ 400kr, kanske långt upp på 222 eller liknande) och han såg inte ett skit, kollade hela tiden på monitorn. Hade jag varit du hade jag tagit en så dyr biljett jag känner att jag har råd med. Jag tror att närmre buren = bättre så gott som alltid. Det är nog lätt att se monitorn även om man är ganska nära buren och då kommer man ju även närmre monitorn, sen är det ju roligare att kolla på dem på "riktigt".
Hoppas Thiago tar detta nu.
Nu vet jag inte hur överförbart det är från globen till den där arenan men mina $0.02 iaf.
Jag satt ganska långt ner på motsvarande 122 och såg ok. Kollade på buren när de stod upp men fick kolla på monitorer när det var grappling för att se vad som hände. En av mina lektorer satt på de allra sämsta platserna i globen (De som kostade typ 400kr, kanske långt upp på 222 eller liknande) och han såg inte ett skit, kollade hela tiden på monitorn. Hade jag varit du hade jag tagit en så dyr biljett jag känner att jag har råd med. Jag tror att närmre buren = bättre så gott som alltid. Det är nog lätt att se monitorn även om man är ganska nära buren och då kommer man ju även närmre monitorn, sen är det ju roligare att kolla på dem på "riktigt".
Satt personligen kort bakom pressfolket på 103 i globen och kollade ärligt talat mer på skärmen än in i buren. Det som de flest jag känner håller med om är att man kollar mest på skärmen och är där mer för stämningen än för att man ser så bra in i buren.
Satte mina sista 25kr på Dongen! Winning!
Doctor Snuggles
2013-10-10, 02:26
Haha wat. Russow hammerfist of doom returns
Silva har en alldeles för vild stil
Hackenschmidt
2013-10-10, 02:27
Ganska oväntat, men lär lätt bli fotn + kotn, kul för dongen att få känna hur det känns att knocka någon ;)
Hackenschmidt
2013-10-10, 03:20
Split decision som gick till icke-brassen, antar att jag redan har somnat och drömmer.
Hahaha Silva/DHK var det roligaste jag sett på länge. Definitionen av klyschan "Make it an ugly fight"? :D
Silva måste göra sig av med en hel del massa och börja tävla mer enligt textboken. Haha han såg ut att vara minst en viktklass större än Fitch och DHK. Har man inte GSP:s kondition så tar gastanken slut förr eller senare om man är så tung.
Paul Harris går miste om SOTN och kommer få ett till straff pga osportligt beteende.
UFC president Dana White told MMAFighting.com Wednesday night that Palhares will receive an additional punishment for his actions, but he wouldn't comment on any specifics.
Här är gifen:
http://4.bp.blogspot.com/-_sMDJDQeCx4/UlXrqgpjyxI/AAAAAAAAw5s/c6YMhP9LH_w/s1600/2.gif
För någon med retard-strength som Harris tar det bara några få sekunder innan ligament och hela köret börjar slitas sönder tyvärr. Och regeln är väl att man inte behöver släppa innan domaren bryter, så oavsett vad man gör är chansen ganska hög att man åker hem utan ett knä.
Joe Silvas reaktion. :D
http://i.minus.com/i0x6PKO3kaSC7.gif
Haha fyfan vad glad jag blev av Dongens k.o. :D
Var verkligen inte väntat, trodde nästan han var körd när han blev så trött i andra.
Förstår inte riktigt hur det Palhares gjorde var värre än DHKs hammerfist efter Silva var knockad.
Doctor Snuggles
2013-10-10, 13:52
För en mptsvarande situation vore om domarn stoppat fighten redan, och DHK slog Silva efter stoppet. Grejen är dessutom att det inte är första gången Palle gör ngt sådant. Varken i mma eller i juju. Det var inte lika illa som förut, men någonstans måste hammarn ner.
För en mptsvarande situation vore om domarn stoppat fighten redan, och DHK slog Silva efter stoppet. Grejen är dessutom att det inte är första gången Palle gör ngt sådant. Varken i mma eller i juju. Det var inte lika illa som förut, men någonstans måste hammarn ner.
+1 oavsett hur mycket jag gillar att se snubben köra är det där bara elakt. Det DHK gör är att förhindra att den andra kan fortsätta slå honom, det Palle gör är att bara vrida extra för att han antingen är sadistisk eller skapa en bild av sig själv som skrämmer framtida motståndare.
Tyckte iofs att det såg ut som att Palhares släppte trycket när domaren stoppade, verkade mest som att han höll kvar greppet. Om han hade släppt för tidigt (phantom taps har hänt ofta) så hade han kunnat förlora matchen.
Känns mest som att folk överreagerar pga hans tidigare uppförande.
Väldigt förståeligt att folk reagerar pga hans tidigare uppförande dock. Palhares är en riktig karriärsdödare. Och detta startade inte i UFC, utan redan i sin femte match höll han kvar en RNC i många sekunder på en medvetslös motståndare trots att domaren stod och slog på honom nästan. Man kan tycka att han borde ha lärt sig något under alla dessa år.
Å andra sidan var det Rampage gjorde mot Wanderlei nog värre än alla av Palhares tabbar sammanlagt.. för att få lite perspektiv på det.
Men det är väldigt lite snack om domaren här. Varför var han så långt borta? Domare som står för nära blockerar iofs synen för många som är där och tittar, så de kanske tar lite distans med mening.
Tyckte iofs att det såg ut som att Palhares släppte trycket när domaren stoppade, verkade mest som att han höll kvar greppet. Om han hade släppt för tidigt (phantom taps har hänt ofta) så hade han kunnat förlora matchen.
Känns mest som att folk överreagerar pga hans tidigare uppförande.
Kolla igen, det är riktigt tydligt och uselt det han gör. Han håller inte bara kvar, han tar i och rycker en sista gång fastän han ser att domarn är där. Han borde bli kickad.. Han är på tok för farlig. Han gör det nog inte heller för att vara elak, han är nog bara riktigt korkad.
Kolla adcc mot Dave Avellan t.ex med tillhörande interview med Avellan. Tror Palhares utöver sin retardstyrka besitter ett retardsinne och inte förstår bättre.
Hoppas han får nåt kännbart straff.
Doctor Snuggles
2013-10-10, 17:29
Retardstyrka kommer tyvärr tilsammans med retard.
Att inte få 50 papp i bonus svider nog en del till att börja med. Fast jag har för mig att han sa att han skulle ge bonuspengarna till läkare utan gränser, så han kanske är för mycket Lenny för att det ska svida. Jag menar det är ju inga kattungar eller ngt.
http://www.ultraimg.com/images/I9lO.gif
Tryckte till rejält efter domarens superman.
Är det värt att titta på Maia/Shields förresten? Somnade nästan efter en halv rond och gjorde något annat istället.
Doctor Snuggles
2013-10-10, 17:38
Domarn är iof lite att skylla också, då han borde slängt sig på foten istället för i Pauls skrev.
Är det värt att titta på Maia/Shields förresten? Somnade nästan efter en halv rond och gjorde något annat istället.
Jag snabbspolade igenom galan och tyckte inte att det var några direkt speciella matcher. Maia/Shields var mycket mattkamp om man gillar sånt.
Stay classy Reza.
http://s15.postimg.org/jl7e0c7jt/BWOl_FUf_Ig_AAEra_R_png_large.png
Grazzafukkinrazzi
2013-10-10, 23:00
Haha LOL @ Reza.
LOOOOOOOOOL @ Stun Gun, äntligen plockade han fram Stun Gun, kunde inte komma mer lägligt! Låg på golvet och garvade av lycka och förvåning, fy fan vad sickening!
Hackenschmidt
2013-10-10, 23:26
Palle är ute ur UFC
TYfe07LVDW4
Djup suck på Reza...
Doctor Snuggles
2013-10-10, 23:28
Tänkte precis posta det. Din hardkårnörd. ;)
Palle är ute ur UFC
TYfe07LVDW4
Tänkte precis säga det :P Yep, released och bannad från att slåss i UFC nånsin igen. Och tur är väl det.
Hackenschmidt
2013-10-10, 23:38
Försvann Rezas twitter nu eller gör jag fel?
Är det inte https://twitter.com/RezaMaddog ?
2889 followers, 6 tweets men får bara upp en retweet.
Jag är inte down with the hipster kids så jag vet inte riktigt hur twitter fungerar.
Doctor Snuggles
2013-10-10, 23:38
Inte bannad.
Inte bannad.
Inte? https://twitter.com/JeremySchaap/status/388403602022088704
Hackenschmidt
2013-10-10, 23:46
"Released" är väl det senaste, men Dana kan ju hålla grudges...å andra sidan THE WARMASTER. Å tredje sidan en roidad benknäckare som är 1-2 i sina senaste 3, jag tror inte han kommer tillbaka.
Doctor Snuggles
2013-10-10, 23:47
Inte? https://twitter.com/JeremySchaap/status/388403602022088704
Shaap's initial report stated that Palhares had been "banned" from the UFC. Promotion officials have subsequently confirmed to MMAFighting.com that Palhares is "released."
http://www.mmafighting.com/2013/10/10/4825310/dana-white-rousimar-palhares-banned-from-the-ufc
Doctor Snuggles
2013-10-10, 23:50
Apropå något annat; verkar som UFC håller på att skapa en legitim filial i europa, med ett antal fight night events som kommer gå här regelbundet varenda år. Kanske kommer bli en regional "UFC-under-liga" ändå.
Hackenschmidt
2013-10-10, 23:53
Apropå något annat; kollar ni på TUF? Jag har inte sett något avsnitt än ur den här säsongen än men jag laddar ner EP06 nu. Är deltagarna bra?
Hackenschmidt
2013-10-10, 23:55
Meisha Tates ansikte är väldigt störigt.
Hackenschmidt
2013-10-10, 23:57
Apropå något annat; verkar som UFC håller på att skapa en legitim filial i europa, med ett antal fight night events som kommer gå här regelbundet varenda år. Kanske kommer bli en regional "UFC-under-liga" ändå.
Det låter inte fel, länk?
Doctor Snuggles
2013-10-11, 01:43
Kolla på bloodyelbows dagliga videos.
Apropå något annat; kollar ni på TUF? Jag har inte sett något avsnitt än ur den här säsongen än men jag laddar ner EP06 nu. Är deltagarna bra?
Ganska dålig kvalité på matcherna än så länge (vad gäller teknik, avslut kommer du få se), spec damernas, men det är helt klart underhållning om man tycker om TUF-produktionen.
LOOOOOOOOOL @ Stun Gun, äntligen plockade han fram Stun Gun, kunde inte komma mer lägligt! Låg på golvet och garvade av lycka och förvåning, fy fan vad sickening!
Hahaha var en upplevelse minst sagt. :D
Ganska dålig kvalité på matcherna än så länge (vad gäller teknik, avslut kommer du få se), spec damernas, men det är helt klart underhållning om man tycker om TUF-produktionen.
Hahaha var en upplevelse minst sagt. :D
Hur kan du ens säga så... Sjukt bra kvalité, i damernas matcher. De är verkligen krigare, männen i UFC ser ut som mesar bredvid dem.
Nu har jag inte sett TUF på flera säsonger men följer den här och kan notera att TUF-produktionen skiljer sig en hel del från när jag såg det senast. Lesnar var nog den jag följde och sen sett lite ifrån Smashes.
La till "vad gäller teknik". Riktiga talanger verkar det inte finnas många av där, men gillar man flottig pizza så är det perfekt.
Nu har jag inte sett TUF på flera säsonger men följer den här och kan notera att TUF-produktionen skiljer sig en hel del från när jag såg det senast.
Produktionen är lite finslipad, men i stort sett likadan. Upplägget osv är fortfarande samma.
Vad fan är grejen med Shields striking egentligen? Den brukar endå vara hyffsat effektiv trots att det ser ut som att han inte spenderat en enda timma på att träna boxningsteknik. Till och med jag ser med koordinerad ut när jag står och slår i vardagsrummet.
Hackenschmidt
2013-10-11, 11:22
Precis det jag inte gör. :D
Matchen var dock riktigt bra i detta avsnitt som jag såg (Ep06). Men innan matchen hann de prova högklackade skor, tjabba med varandra och hoppa i sängarna, så blir att spola till matchen i framtiden.
Nu sålde du matchen till mig. EP6 here we go.
Precis det jag inte gör. :D
Matchen var dock riktigt bra i detta avsnitt som jag såg (Ep06). Men innan matchen hann de prova högklackade skor, tjabba med varandra och hoppa i sängarna, så blir att spola till matchen i framtiden.
Tack för tipset. Bra fight :thumbup:
Doctor Snuggles
2013-10-11, 13:42
Tekniken är faktiskt ungefär som jag väntade mig hos damerna i snitt. Rakoczy har t.ex riktigt bra boxning, och hyffsat subförsvar, även om hon blir nedtagen lite väl lätt. Vet inte riktigt vad man förväntar sig annars, jag menar även männen har ju en bit kvar att gå för att det ska överlag bli tekniskt vackert överallt. Case and point, Maia vs Shields. ;)
http://img13.imageshack.us/img13/8416/37lg.gif
:d
Tekniken är faktiskt ungefär som jag väntade mig hos damerna i snitt. Rakoczy har t.ex riktigt bra boxning, och hyffsat subförsvar, även om hon blir nedtagen lite väl lätt. Vet inte riktigt vad man förväntar sig annars, jag menar även männen har ju en bit kvar att gå för att det ska överlag bli tekniskt vackert överallt. Case and point, Maia vs Shields. ;)
Man kan inte använda Maia Vs Shields till något. Skräpmatch :D
Jag tycker att tjejerna imponerade. Såg bättre ut än vad Mitrione gjorde under sin sässong. Har sett många usla fighters genom åren i TUF
@alanbelcherufc: I'd love to rematch toquino in @MetamorisPro and teach him a lesson. @RalekGracie @RenerGracie rt to make it happen
Dålig idé, men han har onekligen kulor i alla fall. Att någon vill möta Paul efter detta är ganska otroligt.
Deras förra fight var ju rätt sjuk, där han nästan bjöd in Paul Harris till att grappla. Var rätt imponerad faktiskt
Här är klippet jag pratade om förut. Palhares femte match. Sadistisk eller efterbliven?
wk3K-_rv6Fs
2:00
Doctor Snuggles
2013-10-11, 18:50
Här är klippet jag pratade om förut. Palhares femte match. Sadistisk eller efterbliven?
wk3K-_rv6Fs
2:00
Även om jag lutar åt att han är en Lennie, så spelar det egentligen mindre roll. Oavsett anledning så är det oacceptabelt.
Givetvis, men jag är lite nyfiken på denna snubben.
Är det ens möjligt att ha hjärnkapacitet att kunna lära sig en rad avancerade tekniker, men inte förstå något så enkelt som att avsluta matchen när domaren säger stopp och drar i din arm osv? Annars kan det ju vara att han blir mentalt frånvarande när adrenalinet börjar pumpa, eller något sådant.
Doctor Snuggles
2013-10-11, 19:13
Finns ett otal exempel på t.ex. autistiska genier. De kan inte sköta vardagliga sysslor som hygien och knyta skorna, men minns allt de läst etc.
Kan mycket väl vara så att hans perceptionsförmåga blir extremt snäv vid adrenalinpåslag eller ngt. Han kanske blir förvirrad lätt och har lärt sig att kompensera genom att glömma allt annat än vad han fokuserar på. Han har ju trott att han vunnit i förtid också, t.ex.
eternallord
2013-10-11, 19:35
Ett par riktigt vackra reversals från Shields, men annars inget intressant. Jag gav fighten till Maia, rond 1, 4, 5, men det var tight.
Något om hur det gick med Pierces knä?
Enligt Murilo Bustamante var en av de största anledningarna till att Palhares bytte camp (Från BTT till Team Nogueira) att han konstant skadade sina sparringpartners. Den förstnämda anlitade t om en psykolog för att lösa problemet.
http://www.fightersonlymag.com/content/news/19968-btt-coach-qwe-got-palhares-a-psychiatrist-it-didnt-workq
Hector Lombard har väl ett liknande rykte. Mindervärdeskomplex? Ta droger, lägg på dig 30 KG muskelmassa och börja spöa skiten ur folk i ditt gym.. win?
Doctor Snuggles
2013-10-13, 01:51
Skum leglock.
http://www.youtube.com/watch?v=I7cgxvWCGDs&hd=1
Jeffplsgo
2013-10-13, 02:08
Skum leglock.
Wow *popcorn* coolt
Skum leglock.
Nej, det där är snarare extremt basic. Knälås från halvguard, en av de äldre låsen som går att hitta :)
Den näsan..
http://img.tapatalk.com/d/13/10/13/qy4ubu9e.jpg
Bailah: Ouch, vilken match är det?
Bailah: Ouch, vilken match är det?
"Muay Thai and Karate based bantamweight title contender Nkazimulo “Zuluboy” Zulu fought Craig Ninow at EFC Africa 24 in Johannesburg, South Africa on Thursday, 10 October 2013. "
Doctor Snuggles
2013-10-13, 13:11
Nej, det där är snarare extremt basic. Knälås från halvguard, en av de äldre låsen som går att hitta :)
Skumt för att det är första gången jag har sett det.
Det där greppet fungerar nog nästan aldrig mot en bra grappler, så det är inte så konstigt.
Doctor Snuggles
2013-10-13, 23:34
Roohares
Hahahahahahaha, stabil RNC.
Doctor Snuggles
2013-10-14, 15:17
Roosimar Palhares. Så ja, den var bättre. ;)
Stefan J
2013-10-14, 15:20
Q2IKLtaVVlI
Haha, det var som fan!
Roosimar Palhares. Så ja, den var bättre. ;)
Roosimar Kanghares? ;)
eternallord
2013-10-14, 19:52
Vettigt sammanfattat av Sonnen :)
"These guys are fist fighting in a steel cage for a paycheck and the applause of a drunken audience. Don't pretend to be something you're not.
And don't bring up God. As a devout Catholic I'm tremendously offended when somebody acts as though God is playing a hand in a fistfight on Saturday night. Newsflash people: God has better things to do."
Doctor Snuggles
2013-10-14, 21:55
Min imaginära vän i skyarna älskar mma. Du kan inte bevisa motsatsen.
Det där greppet fungerar nog nästan aldrig mot en bra grappler, så det är inte så konstigt.
Precis, det där ska man inte få in mot någon som kört grappling ett tag.
Tror Royce Gracie vann så nån gång på den gamla goda tiden. Har själv fått klappa ut i träningsjudo på nåt liknande lås, vet inte exakt hur det ser ut men vet hur det känns. Rätt kul och lärorikt att bli utlåst och strypt på 20 olika sätt under 1 minut när man möter nån som är överlägsen. Finns en massa tjuvknep man inte ser på youtube också.
Lol, Conor klantar sig på twitter och tvingas be om ursäkt.
https://twitter.com/intent/retweet?tweet_id=389763301628207105&original_referer=http%3A%2F%2Fbleacherreport.com%2 Farticles%2F1810830-conor-mcgregor-wants-threesome-with-ronda-rousey-miesha-tate&tw_i=389763301628207105&tw_p=tweetembed
(Dr Dre låt)
Lång intervju med Alex på svenska:
3ARgKuUQCP4
Inte tittat på hela ännu, men i början snackas det om Jonesmatchen (duh).
Sitter och kollar på säsong 6 av The Ultimate Fighter. Fan vilken ångest jag får av Serras coaching. Det består ju bara av: "C'mon bro!" "Don't let anyone mess with you." "Die by the sword bro!".
Jag vet att jag är sen och efter.
Sitter och kollar på säsong 6 av The Ultimate Fighter. Fan vilken ångest jag får av Serras coaching. Det består ju bara av: "C'mon bro!" "Don't let anyone mess with you." "Die by the sword bro!".
Jag vet att jag är sen och efter.
Haha, Serra. Definitionen av en "bro".
Titos "up up up up up up up up up up up up up" är ganska svårslagen.
Vilken säsong är det? :)
Jag plöjer igenom de flesta säsonger nu. Har kollat säsong 12 då jag diggar GSp, och började nu på säsong 6 och tänkte ta mig framåt därifrån. Någon säsong att rekommendera?
Säsong 5 är bäst imo
Tycker jag med, kör på den!
eternallord
2013-10-15, 22:09
Dra åt helvete, fick mardrömmar av den. Oändligt irriterande och okonstruktivt.
Ärligt talat blir jag ofta irriterad över hur dåliga corner-tipsen är i MMA mellan ronder. Det är ofta luddigt och/eller bara konstateringar av vad som händer: "He's just trying to hold you down" eller dylika puckade kommentarer. Självklart är det individuellt vad fighters svarar på, men generellt är de mest givande rådande _extremt_ tydliga och självklara, och väldigt få. Idealet är att säga 2 korta och koncisa grejer man vill att fightern ska göra och gärna med en liten motivering. Exempel (vår fighter har här framgång med sina lowkicks men blir kontrad samt nertagen för ofta):
Dåligt:
"Watch out for the right hand, how you feelin' in there?, you're looking good, you might've won that round but step up the pace a little, watch the takedowns, how you feelin'? He just wants to hold you down, that's all he wants, all day long you know? He doesn't want to fight, he just wants to hold you down. You ready, how you feelin'? Okay, let's go, show us what you've been training for, let's do it. etc etc"
Bra:
"When you kick, he counters with the right hook, so I want you to set your kick up with a 1, 2 to make him back up first. 1, 2 and then kick.
He can only land takedowns against the cage, so as soon as he backs you up, circle to your right.
Circle right when you're close to the cage, 1, 2, then kick when you're in the middle. (upprepa 2-3 gånger exakt sådär innan rondvilan är över så det etsas fast i skallen)"
Dra åt helvete, fick mardrömmar av den. Oändligt irriterande och okonstruktivt.
Ärligt talat blir jag ofta irriterad över hur dåliga corner-tipsen är i MMA mellan ronder. Det är ofta luddigt och/eller bara konstateringar av vad som händer: "He's just trying to hold you down" eller dylika puckade kommentarer. Självklart är det individuellt vad fighters svarar på, men generellt är de mest givande rådande _extremt_ tydliga och självklara, och väldigt få. Idealet är att säga 2 korta och koncisa grejer man vill att fightern ska göra och gärna med en liten motivering. Exempel (vår fighter har här framgång med sina lowkicks men blir kontrad samt nertagen för ofta):
Dåligt:
"Watch out for the right hand, how you feelin' in there?, you're looking good, you might've won that round but step up the pace a little, watch the takedowns, how you feelin'? He just wants to hold you down, that's all he wants, all day long you know? He doesn't want to fight, he just wants to hold you down. You ready, how you feelin'? Okay, let's go, show us what you've been training for, let's do it. etc etc"
Bra:
"When you kick, he counters with the right hook, so I want you to set your kick up with a 1, 2 to make him back up first. 1, 2 and then kick.
He can only land takedowns against the cage, so as soon as he backs you up, circle to your right.
Circle right when you're close to the cage, 1, 2, then kick when you're in the middle. (upprepa 2-3 gånger exakt sådär innan rondvilan är över så det etsas fast i skallen)"
Han var sjukt jobbig med sitt eviga tjatande om att andas också.
Tycker det är bra som vissa gör Att fightern får upprepa instruktionerna så att det är helt klart att de gått fram.
Jag tyckte att Diego Sanchez var skrämmande i sin sässong. Har för mig att hela huset var rädd för honom.
Doctor Snuggles
2013-10-16, 03:19
Han var sjukt jobbig med sitt eviga tjatande om att andas också.
Tycker det är bra som vissa gör Att fightern får upprepa instruktionerna så att det är helt klart att de gått fram.
You are breeeeathin!
Alright, säsong 5 får bli nästa då. :) Tack för det.
Serras peppande utanför ringen var ju lika värdelöst. Bara massa mumbojumbo. Känns inte som han kan läsa en person överhuvudtaget. Speciellt med hans polare Joey som fick stryk av Danzig första matchen.
Oljeblixten
2013-10-16, 14:04
Bra match i senaste TUF, min favorit vann dessutom! woho
Jag tyckte att Diego Sanchez var skrämmande i sin sässong. Har för mig att hela huset var rädd för honom.
Skrämmande håller jag med om men tror inte alla var rädda direkt. Dialogen mellan honom och Bonnar när Diego tagit alla sparrisknoppar till sin powershake är för jävla bra och Bonnar känns inte direkt skärrad.
oQie6x6-FNw
En av tjusningarna med TUF för mig är just att se när folk som är vana vid att få som de vill bara genom att hota/vara kaxiga sätts i ett hus där ingen bryr sig om ett slagsmål för 5 öre.
Doctor Snuggles
2013-10-16, 16:17
En av tjusningarna med TUF för mig är just att se när folk som är vana vid att få som de vill bara genom att hota/vara kaxiga sätts i ett hus där ingen bryr sig om ett slagsmål för 5 öre.
Bully beatdown låter som ett program för dig. ;)
Lite till så ska jag släppa detta. ;)
XosJ86nQbTo
http://www.svtplay.se/video/1531723/del-1-av-8
Använder man alltid dessa handskar i Sverige? Om jag såg rätt användes de i en match i dokumentären.
http://damagecontrolmma.com/wp-content/uploads/2010/03/MMA-Gloves.jpg
Doctor Snuggles
2013-10-16, 23:33
Mousasis knäoperation var inte helt lyckad.
http://cdn.ebaumsworld.com/mediaFiles/picture/1888718/83598314.jpg
Mousasis knäoperation var inte helt lyckad.
:laugh:
Well played.
Säg inte det. Lär inte vara skönt att bli sparkad av den där.
Haha vilket jävla krig i TUF, underbart.
Av tränarna verkar det vara Meisha som har övertaget.
Varför säger dom alltid TKO och inte KO när det är en riktig knockout?
eternallord
2013-10-18, 09:58
Varför säger dom alltid TKO och inte KO när det är en riktig knockout?
Det gör dom väl inte? KO kallas för KO's. Ibland är det ju inte kristallklart dock, en headkick flashknock kan ju följas upp av att personen är rocked och försöker få tillbaka guarden men är för skadad för att intelligent skydda sig och domaren bryter. Är det en KO eller TKO? Det är ju i praktiken den stora attacken som avslutade matchen, men personen är ju inte medvetslös eller något. Barao - Wineland tex...
Det gör dom väl inte? KO kallas för KO's. Ibland är det ju inte kristallklart dock, en headkick flashknock kan ju följas upp av att personen är rocked och försöker få tillbaka guarden men är för skadad för att intelligent skydda sig och domaren bryter. Är det en KO eller TKO? Det är ju i praktiken den stora attacken som avslutade matchen, men personen är ju inte medvetslös eller något. Barao - Wineland tex...
Alright, då är det kanske bara jag som sett TKO nämnas för mycket, men det stämmer det du säger, att personen inte är helt borta utan bara inte skyddar sig tillräckligt.
För mig har ju TKO alltid kommit från boxningens nedslagen 3ggr = TKO.
eternallord
2013-10-18, 10:14
Jo precis. Samtidigt håller jag med om att man definitivt borde kalla KO's för KO's om det är en väldefinierad attack som gjort all skada och de uppföljande slagen bara är en "formalitet", personen är ju oskadliggjord redan även om dom är vid medvetandet, för att inte tala om bodyshots. En välplacerad spinning back kick i magen kan hålla en person på marken längre än vad ett slag på hakan gör ibland.
Jag kan tycka att Pettis TKO mot Cerrone nästan borde vara en KO. "Slagen" efter när Cerrone krälat ihop på marken hade ju ingen effekt och det var inte därför domaren avbröt. Domaren avbröt för att sparken tog så illa att Cerrone var helt oförmögen att försvara sig.
Inte världens viktigaste fråga kanske, men intressant ändå.
http://gifsoup.com/view6/4491223/kugjhfgjh-o.gif
Jo precis. Samtidigt håller jag med om att man definitivt borde kalla KO's för KO's om det är en väldefinierad attack som gjort all skada och de uppföljande slagen bara är en "formalitet", personen är ju oskadliggjord redan även om dom är vid medvetandet, för att inte tala om bodyshots. En välplacerad spinning back kick i magen kan hålla en person på marken längre än vad ett slag på hakan gör ibland.
Jag kan tycka att Pettis TKO mot Cerrone nästan borde vara en KO. "Slagen" efter när Cerrone krälat ihop på marken hade ju ingen effekt och det var inte därför domaren avbröt. Domaren avbröt för att sparken tog så illa att Cerrone var helt oförmögen att försvara sig.
Inte världens viktigaste fråga kanske, men intressant ändå.
http://gifsoup.com/view6/4491223/kugjhfgjh-o.gif
Absolut, det där skulle jag sätta som en KO. Frågan är om man måste vara medvetslös för att det ska vara en KO?
K.O. = (uppenbart) icke stridsduglig dvs avsvimmad, nere pga leverspark osv.
T.K.O. = Icke stridsduglig enl domarens bedömning dvs ligger under utan att intelligent försvara sig, täcker upp och svarar inte på slag osv.
Väldigt resonlig specificering.
Den här ska bli intressant att se: The Ultimate Fighter: Team Penn vs. Team Edgar
Jag gillar Edgar, han skulle passa som en invandrad irländare eller nåt i en film.
eternallord
2013-10-18, 12:18
K.O. = (uppenbart) icke stridsduglig dvs avsvimmad, nere pga leverspark osv.
T.K.O. = Icke stridsduglig enl domarens bedömning dvs ligger under utan att intelligent försvara sig, täcker upp och svarar inte på slag osv.
Fast vad är då skillnaden på de här två? :)
(jag håller med i definitionen, jag menar bara att det i många fall är en bedömningsfråga)
Doctor Snuggles
2013-10-18, 18:35
Verkar som JDS har övat på sin stiff arm defense mot Cains höger. Fler kombinationer och inte backa upp mot buren så kanske det blir biff. Men jag tvivlar.
Doctor Snuggles
2013-10-19, 01:20
Bellator nu.
Annars, titta på Spindelns tränings videos gratis:
http://spidersilva.com/
Finns det någon bra stream till Bellatores?
Doctor Snuggles
2013-10-19, 03:20
Nä.
http://www.feed2all.eu/type/boxing-wwe-ufc.html
Hittade en ok på kiwi.
Snygg sub, hoppades på att war machine skulle förlora :D
Doctor Snuggles
2013-10-19, 03:28
Hejade själv på krigsmaskinen. Säkert bara för att så många hatar honom. ;)
Haha, kollat hans Twitter? Lagom underhållande :p
Doctor Snuggles
2013-10-19, 03:35
Comain event casten brukar skämta om hans och poeten Baronis tweets. Småkul, ja.
Hector Lombard såg fan inte frisk ut under weighins.
http://img.tapatalk.com/d/13/10/19/avyga6u8.jpg
Doctor Snuggles
2013-10-19, 03:45
Haha, damn
Fast vad är då skillnaden på de här två? :)
(jag håller med i definitionen, jag menar bara att det i många fall är en bedömningsfråga)
Ena kan du fysiskt fortsätta och ena kan du inte (kroppen är inte förmögen att göra det så att säga). Är du utslagen så kan inte kroppen (och du för den delen) inte fortsätta. Är du på alla 4 och tar upprepade slag mot ansiktet utan att röra dig eller svara på något sätt så skulle du rent fysiskt kunna fortsätta men psyket är det som stoppar. Däri ligger skillnaden ungefär.
eternallord
2013-10-19, 09:32
Ena kan du fysiskt fortsätta och ena kan du inte (kroppen är inte förmögen att göra det så att säga). Är du utslagen så kan inte kroppen (och du för den delen) inte fortsätta. Är du på alla 4 och tar upprepade slag mot ansiktet utan att röra dig eller svara på något sätt så skulle du rent fysiskt kunna fortsätta men psyket är det som stoppar. Däri ligger skillnaden ungefär.
Men hur i hela friden kan man veta om någon är fysiskt eller psykiskt begränsad?
Doctor Snuggles
2013-10-19, 23:44
Börjar bra.
Lite humor ifall Larsen vänder det här.
Börjar bra ja, gött. Funderar på att köpa galan faktiskt, kvaliteten är alltid bajs på main card.
Doctor Snuggles
2013-10-19, 23:52
Touchy Fili är en best.
Heh, lagom drop han hade gjort.
178 till 145 på typ 2-3 veckor.
Larsen fick smaka.
http://i.imgur.com/CqqmpJw.jpg
http://i.imgur.com/DO9EWhb.jpg
http://i.imgur.com/hCMR9u5.jpg
Doctor Snuggles
2013-10-19, 23:56
Bästa nick namet någonsin, förresten? :D
Haha jo det är bra. Tänkte inte på det faktiskt ;p
Satte 30kr på Big Roy! Men gissar på att han kommer stå ala henderson och vifta samma slag 142826 ggr.
Doctor Snuggles
2013-10-20, 00:04
http://i.minus.com/ihJmkU9eXLPLv.gif
Besviket. Började ju lovande.
Doctor Snuggles
2013-10-20, 00:35
Wow.
Vafan, besviken här också.
Snyggt, men går för snabbt. Mer krig!
http://i.imgur.com/p5ahTYb.jpg
Jeffplsgo
2013-10-20, 00:42
MIssade fuuuuuuuuuu :(
Asså.. Den trailern för silva å weidman ger mig ångest.
Jeffplsgo
2013-10-20, 00:49
Asså.. Den trailern för silva å weidman ger mig ångest.
U scared?! :)
Kvittar vem silva möter så är jag nervös.
Han hade kunnat slåss mot min 13 åriga lillasyster och ja.. Fortfarande nervös :p
Doctor Snuggles
2013-10-20, 00:58
TJ bars ut på bår tydligen. Verkade illa ett tag, men nu så är det bättre. Fick nog ett slag för mycket, vet inte riktigt vad domarn höll på med.
Helvete vilka prelims! Horiguchi, Fili och Amagov såg ju beasty ut.
Doctor Snuggles
2013-10-20, 01:03
En snygg spark och ett knä i fettan. ;)
http://www.mmajunkie.com/news/2013/10/xfc-26-video-highlights-luis-santos-slick-head-kick-painful-female-groin-shot
Doctor Snuggles
2013-10-20, 01:26
KJ är för boxningskär.
EDIT: och så träffade han bra bara för det ;)
Doctor Snuggles
2013-10-20, 01:29
Jävlar vilken haka KJ ändå har
Gillar KJ vet inte riktigt varför... han ser ganska loj ut när han fightas men jag gillart endå :X
Ärligt talat, vad har hänt med george? Snubben var riktigt nära en titelshot en gång i tiden.
KJ kommer inte ta sig till top 10 i LW heller.. Hans boxning imponerar inte direkt
Tror Kaufman tar detta också. Hon e fan bra!
Tror Kaufman tar detta också. Hon e fan bra!
tror faktiskt Kaufman förlorar, men man vet aldrig..
inte sett en tråkig WMMA fight än sålänge
Inte så het som hon brukar, men hon tar det ändå! :]
Doctor Snuggles
2013-10-20, 02:01
tror faktiskt Kaufman förlorar, men man vet aldrig..
inte sett en tråkig WMMA fight än sålänge
Denna var lite meh.
Denna var lite meh.
Den var helt okej, bättre än KJ vs George :)
Fy satan vad rippad han är i 170 nu, god damn!
Frågan är hur hans cardio är, han såg fucked ut på weighins..
Han behövde inte sin cardio speciellt länge iaf, kul!
Jeffplsgo
2013-10-20, 02:14
Booom dat dere tryck
Doctor Snuggles
2013-10-20, 02:16
Den var helt okej, bättre än KJ vs George :)
Än första ronden, kanske.
Damn, det är Lombarden man vill se.
Än första ronden, kanske.
Damn, det är Lombarden man vill se.
Precis som du säger, det är just DEN lombarden man vill se!
riktigt bra KO, sålänge inte han blir wrestlefuckad till döden tror jag han har en chans i 170 divisionen.
Doctor Snuggles
2013-10-20, 02:29
Nog cardion som är frågan isf. Borde vara tillräckligt stor för att inte bli grindad så lätt. Han har ju bra judobrottning.
Nog cardion som är frågan isf. Borde vara tillräckligt stor för att inte bli grindad så lätt. Han har ju bra judobrottning.
Nu har han chansen att jobba på cardion till nästa matchup, skulle gissa att han får möta shields, kampmann eller alves nästa match. Hoppas på en standup fighter, även om lombard är en judofighter i bottnen så är det standupen som han är hans bread and butter.
Hoppas Boetsch får in en sån riktig haymaker!
Doctor Snuggles
2013-10-20, 02:44
CB ser bra ut
Aldrig gillat CB, men boetsch... kmr raldrig bli en top 3 fighter.
någon som har länk till Main med BRA kvalitet? föruton nutjob etc
Älskar ze mouse!
Ingen med bra kvalitet, kör coolsports.. Den e bajs men orkar inte leka mer!
Älskar ze mouse!
Ingen med bra kvalitet, kör coolsports.. Den e bajs men orkar inte leka mer!
Då är wizwig bättre!
Jeffplsgo
2013-10-20, 03:29
http://popstreams.eu/extra5.html Den bästa jag hittat iaf
Wow!!
*ligger i soffan med laptopen kopplad till soundbaren. Orkar inte gå fram till den, måste väll ladda ner något till wizi också?
Älskar när det är mycket hw fights, då blir det inte så jävla sent :p
det var en jävla KO det där!
Älskar när det är mycket hw fights, då blir det inte så jävla sent :p
haha säg inte så... det är en ganska lång gala so far....
Hoppas och tror på Melendez
Hahah, asså.. Diego. Han ser alltid ut som köttfärs i fejset. Redan efter första ronden :p
Jeffplsgo
2013-10-20, 03:58
Köttfärs, haha ...
Jeffplsgo
2013-10-20, 03:59
http://4.bp.blogspot.com/-GxReI0mMcw0/UmMwiEvNhgI/AAAAAAAA0Gg/1vZum2mUfQk/s1600/2.gif
Jeffplsgo
2013-10-20, 04:04
Krig
Jeffplsgo
2013-10-20, 04:13
Vilket jävla cut
btw, har Doctor Snuggles gått och lagt sig?? :D
Thats how melendez rolls.. men FOTY? näää! jones vs Gus var FOTY!!!
Tror Brodor vinner, men vill Roy. För då vinner jag lite cash
Samma här, tror cain men vill så gärna att JDS vinner!
Dessa två fighter med Cain kan inte vara bra för JDS i längden :(
Hackenschmidt
2013-10-20, 11:58
Vilken otrolig gala!
delta_mats
2013-10-20, 15:22
Någon mer än jag som tror att Cormier skulle vinna över Cain i ett möte?
Vi lär väl inte få se den fighten, utan chansen är väl stor att han istället går ner till 205 och rockar.
Vi lär väl inte få se den fighten, utan chansen är väl stor att han istället går ner till 205 och rockar.
Nja, klart han har en bra chans men tror ändå Cain är den bättre. DC kommer dock bli uppäten av Jones om/ när tiden kommer
Shit, man undrar ju hur Cigano ser ut i fejset idag...
delta_mats
2013-10-20, 16:56
Nja, klart han har en bra chans men tror ändå Cain är den bättre. DC kommer dock bli uppäten av Jones om/ när tiden kommer
DC är en bättre brottare, och slår snabbare och hårdare än Cain. Cain har en chans på sin kondition, ingenting annat.
Jon Jones - Danilel Cormier kan faktiskt bli en riktigt intressant match. Jones har aldrig mött en så duktig brottare förut, chansen att Jones får ligga på rygg är överhängande. Jones chans till vinst är enbart på distans enligt mig.
Doctor Snuggles
2013-10-20, 17:28
Nope. Från det lilla man sett av deras sparring sessioner, så är Cain lite bättre.
Fantastisk gala för övrigt.
Doctor Snuggles
2013-10-20, 17:29
Vilket jävla cut
btw, har Doctor Snuggles gått och lagt sig?? :D
Ja, orkade inte för en gångs skull. :D
delta_mats
2013-10-20, 17:35
Nope. Från det lilla man sett av deras sparring sessioner, så är Cain lite bättre.
Fantastisk gala för övrigt.
Du har inga klipp att dela med dig av?
DC är en bättre brottare, och slår snabbare och hårdare än Cain. Cain har en chans på sin kondition, ingenting annat.
Jon Jones - Danilel Cormier kan faktiskt bli en riktigt intressant match. Jones har aldrig mött en så duktig brottare förut, chansen att Jones får ligga på rygg är överhängande. Jones chans till vinst är enbart på distans enligt mig.
Med tanke på hur Cormier såg ut mot Nelson är chansen överhängande att det är han som får ligga på rygg istället. Man får också tänka på att Cormier knappt mött några bra motståndare ännu.
Cormier kanske borde gå ned till 185. Skulle inte ens förvåna mig om han lyckas komma ned i 170. Han är som en riktigt fet GSP. Lite större kanske.
Cain har en chans på sin kondition, ingenting annat.
Haha, det håller jag verkligen inte med om. Enligt mig är Cain lite bättre på allt.
Doctor Snuggles
2013-10-20, 17:59
Du har inga klipp att dela med dig av?
Kolla igenom alla promo grejer inför denna, vad de nu heter.
Doctor Snuggles
2013-10-20, 18:03
Förresten så blir jag lite trött på tjötet om att Diego vs Melendez var den bästa fighten någonsin. Pfft, visst den var kul och även lite teknisk från Melendez sida, men ganska ensidig och en massa brawling. Tycker det är lustigt att även folk som följt mma under lång tid kan tycka att sloppy bar-brawls är det bästa som finns i fight-väg.
Doctor Snuggles
2013-10-20, 18:07
Lite ironiskt att Dana gnäller på Klinchkos när Cain slåss på typ exakt samma sätt, förresten. ;)
delta_mats
2013-10-20, 18:09
Med tanke på hur Cormier såg ut mot Nelson är chansen överhängande att det är han som får ligga på rygg istället. Man får också tänka på att Cormier knappt mött några bra motståndare ännu.
Cormier kanske borde gå ned till 185. Skulle inte ens förvåna mig om han lyckas komma ned i 170. Han är som en riktigt fet GSP. Lite större kanske.
Haha, det håller jag verkligen inte med om. Enligt mig är Cain lite bättre på allt.
Hur tycker du Cormier såg ut mot Nelson?
Cain är grym på att sätta konstant press på motståndarna tills dom tröttnar, han slår "löst" och har en tveksam haka.
Doctor Snuggles
2013-10-20, 18:12
Han kan slå hårt också. Fråga JDS. Två gånger.
Fighten borde ha stoppats i 3:e förresten. Han var ute på fötterna i princip.
Cain är grym på att sätta konstant press på motståndarna tills dom tröttnar, han slår "löst" och har en tveksam haka.
Hur har Cain en tveksam haka? För att han föll ihop en gång efter en hook i tinningen av JDS?
Doctor Snuggles
2013-10-20, 18:23
Hur har Cain en tveksam haka? För att han föll ihop en gång efter en hook i tinningen av JDS?
Han har blivit skakad förut, och blev lite skakad i denna fight också. Alltså den är inte dålig, men han skulle nog inte klara att ta lika mycket stryk som JDS t.ex.
delta_mats
2013-10-20, 18:57
Han kan slå hårt också. Fråga JDS. Två gånger.
Fighten borde ha stoppats i 3:e förresten. Han var ute på fötterna i princip.
Han slår nog inte löst, men är ju inte den mest explosiva killen, men så lever han på att vara ett konditionsfreak istället så det är ju egentligen inget problem för honom. Det kanske kan bli avgörande mot någon som är lika duktig eller bättre i brottning.
Ja, han har blivit skakad några gånger.
Hur tycker du Cormier såg ut mot Nelson?
Borde helt klart ha sett bättre ut mot någon som Nelson.
Tror Cormier kommer få det mycket svårare i LHW. Mycket mer skickliga och atletiska motståndaren i den divisionen. Jämför Nelson, Mir, Silva med Machida, Jones, Glover, Rashad osv.
Ang Cains haka så är det inga tveksamheter där. Den är bra, men inte granit som typ Diegos.
Doctor Snuggles
2013-10-20, 19:31
Borde helt klart ha sett bättre ut mot någon som Nelson.
Tror Cormier kommer få det mycket svårare i LHW. Mycket mer skickliga och atletiska motståndaren i den divisionen.
Ang Cains haka så är det inga tveksamheter där. Den är bra, men inte granit som typ Diegos.
Nja. LHW har sett rätt torftigt ut på senast. Efter top 3 verkar det gå raskt nedåt. Ungefär som i HW. I LHW slår folk dessutom inte lika hårt, och inte lika tunga att flytta runt, så det jämnar nog ut sig.
Gustafsson mot Dc spekuleras det nu om.. Kan bli tufft :o
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.