Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
An Iron Soul
2017-08-26, 14:30
vFnFKu9QqoA
Haha. Helt rätt. Det är bara att skratta åt hela den här cirkusen. :)
Behöll min skepsis länge men nu börjar en allt tagga till lite. Sätter klockan på fem.
eternallord
2017-08-26, 17:01
När ska main eventet börja?
När ska main eventet börja?
03.00 tror jag
Det ENDA som talar för Conor är om Floyd skulle förlora med flit för att ordna en rematch så att de kan dela på ~$500M till. Frågan är bara om han är villig att göra det och förstöra sitt record. Ingen kommer komma ihåg en 49-1 på samma sätt
Eventet börjar 05:00 svensk tid.
svenbanan
2017-08-26, 18:32
Det ENDA som talar för Conor är om Floyd skulle förlora med flit för att ordna en rematch så att de kan dela på ~$500M till. Frågan är bara om han är villig att göra det och förstöra sitt record. Ingen kommer komma ihåg en 49-1 på samma sätt
Möjligheten till läggmatch ser jag som orimlig.
Jag tror Conors möjlighet ligger i att knocka Floyd hyfsat tidigt. Vilket jag inte tror är möjligt om inte Floyd tappat massor i reflexer och snabbhet och åldrats mycket de senaste åren, eller får nåt slags hjärnsläpp och själv jagar Conor och blottar sig via nåt konstigt misstag. Men hur detta skulle kunna ske har jag svårt att föreställa mig.
Ju längre matchen går ju mer tror jag Conor kommer mattas och Floyds rutin blir ännu viktigare. Att Conor skulle kunna vinna på poäng tycker jag verkar vara ett verkligen orealistiskt scenario.
Så 97,9% chans att Floyd vinner på poäng, 1% chans att Floyd vinner på ko, 1% chans att Conor vinner på ko, 0,1% chans att Conor vinner på poäng.
svenbanan
2017-08-26, 18:33
Är det huvudmatchen som börjar då eller är det matcher innan?
Enligt tablån på Viaplay börjar galan 03:00 svensk tid, och det är som sagt 3 matcher innan Mayweather/McGregor.
Jag tror Conors möjlighet ligger i att knocka Floyd hyfsat tidigt. Vilket jag inte tror är möjligt om inte Floyd tappat massor i reflexer och snabbhet och åldrats mycket de senaste åren, eller får nåt slags hjärnsläpp och själv jagar Conor och blottar sig via nåt konstigt misstag. Men hur detta skulle kunna ske har jag svårt att föreställa mig.
Ju längre matchen går ju mer tror jag Conor kommer mattas och Floyds rutin blir ännu viktigare. Att Conor skulle kunna vinna på poäng tycker jag verkar vara ett verkligen orealistiskt scenario.
Så 97,9% chans att Floyd vinner på poäng, 1% chans att Floyd vinner på ko, 1% chans att Conor vinner på ko, 0,1% chans att Conor vinner på poäng.
Du tycker det är orimligt att någon skulle lägga sig för 200M DOLLAR på kontot? Det finns folk som har ihjäl varandra för en tjuga.
Jättesannolikt att någon som redan har en episk karriär och går i god för $300M skulle lägga sig och riskera allt inkl frihet för mer pengar..
Enligt tablån på Viaplay börjar galan 03:00 svensk tid, och det är som sagt 3 matcher innan Mayweather/McGregor.
Ok, det var märkligt...
http://www.telegraph.co.uk/boxing/2017/08/26/mayweather-vs-mcgregor-time-does-fight-start-tonight-will-win/
Sverige ligger 9 timmar före Las Vegas, och PPV-huvudkortet ska tydligen börja 09:00 ET så det borde ju bli kl 06:00 svensk tid?
Meh, jag ser på matchen när jag vaknar imorgon så det är skitsamma för mig. :D
svenbanan
2017-08-26, 19:36
Hmm. Enligt tablån för TV3 så börjar det nåt program nu som heter "Inför Mayweather McGregor" det ska hålla på till 06:00
Vad är detta för konstigheter?
PsykopatVegan
2017-08-26, 19:50
Meeen vad faaan. Klockan 6 vad in i helvete. Då sover man ju.. Skandal!
Och se den efteråt med spänningen i behåll lär ju inte finnas på kartan, vet inte ens var man hittar gratis stream, ska man då googla imorgon lär man se resultatet innan man ens hinner öppna en endaste liten stream.
Skandal
Conor kan ha fördel av udda still, timing och vinklar vilket kan öppna för chansen att knocka Mayweather. Sen är förstås frågan hur rostig och gammal och Mayweather är medan Conor är i sin prime.
Jag tror ju dock på en övertygande poängseger för Floyd Mayweather. Vore annars kul om Conor vinner på KO.
Sverige ligger 9 timmar före Las Vegas, och PPV-huvudkortet ska tydligen börja 09:00 ET så det borde ju bli kl 06:00 svensk tid?
Meh, jag ser på matchen när jag vaknar imorgon så det är skitsamma för mig. :D
ET är Eastern Time alltså New York, som ligger 6 timmar bakom oss, medan Las Vegas ligger i Pacific Time alltså 9 timmar bakom.
Main eventet börjar alltså kl 03:00, men Conor's match är inte först på agendan, så deras fight lär väl kanske bli vid 5-6 tiden.
Jättesannolikt att någon som redan har en episk karriär och går i god för $300M skulle lägga sig och riskera allt inkl frihet för mer pengar..
Alla hans pengar är knutna, han är skyldig IRS ex antal miljoner som han inte kan betala så han bad om lite tid tills fighten ägt rum.
Om du är Conor och jag är Floyd, jag väljer att låtsas se lite rostig ut och ta en fet vänster och åka ner i backen. Vem FAN ska kunna bevisa att jag förlorade med flit? JAG är den enda som vet att jag kommer låta mig själv bli knockad och få det att se ut som att Conor fick in en vänster á la Aldo. Floyd kan två saker den ena är boxning den andra är pengar.
PS, riskera allt? Vad pratar du om? Hans record blir 49-1, sure. Men hade du inte tagit en förlust för $200M (minst) på kontot? Pfft.
Kallsone
2017-08-26, 20:21
Här står ca 04:30 www.aftonbladet.se/sportbladet/a/OMy6V/guide-infor-supergalan
Här står ca 06:00 http://www.expressen.se/sport/boxning/mcgregor-mot-mayweather-sa-ser-du-matchen-i-sverige/
Börjar jobba 08. Vågar man köpa matchen och hinna se den hemma? :/
Alla hans pengar är knutna, han är skyldig IRS ex antal miljoner som han inte kan betala så han bad om lite tid tills fighten ägt rum.
Om du är Conor och jag är Floyd, jag väljer att låtsas se lite rostig ut och ta en fet vänster och åka ner i backen. Vem FAN ska kunna bevisa att jag förlorade med flit? JAG är den enda som vet att jag kommer låta mig själv bli knockad och få det att se ut som att Conor fick in en vänster á la Aldo. Floyd kan två saker den ena är boxning den andra är pengar.
PS, riskera allt? Vad pratar du om? Hans record blir 49-1, sure. Men hade du inte tagit en förlust för $200M (minst) på kontot? Pfft.
Om jag redan varit så rik och hade dedikerat 35 år av mitt liv till att enbart bli bäst inom 1 område så hade jag inte förstört allt för mer pengar, nej.
Mayweather ses som en av tidernas bästa boxare. Om han förlorar mot någon som inte ens haft 1 enda professionell boxningsmatch kommer folk, befogat eller inte, se hela hans karriär som ett skämt i all oändlighet. Detta är väl rätt uppenbart?
svenbanan
2017-08-26, 21:04
Ifall Conor vinner denna matchen så lär ju hans andel bli minst lika stor som Mayweathers vid en rematch. Nu har han väl typ en tredjedel tror jag.
Om Floyd ser rostig ut lär väl alla härleda detta till hans ålder. Ska han slåss igen om ett år är han ett år äldre. Vem ska tro på att han blivit bättre till dess isåfall? Så det är inte alls säkert att en returmatch genererar ens i närheten av denna hype. Den här matchen är ju ett specialfall. Första gången nånsin och allt sådant. Det kommer inte en returmatch vara.
Ifall han nu inte pratat med Conor om att han skulle lägga sig, utan själv har kommit på denna "smarta" idé finns det ju inga som helst garantier för att Conor kommer vara intresserad av en returmatch. Då står han där med 49-1 istället för 50-0 och skägget i brevlådan. Och har han snackat med Conor finns ju såklart risken att åka dit...
Dessutom har jag svårt att tänka mig att det inte finns någon typ av vinstbonus inbakad i hur pengarna delas upp i denna fajt. Så ifall han lägger sig borde han få mindre pengar för denna matchen.
Ifall han har tänkt sig att lägga sig lär han ju inte betta jättemycket på sig själv som vinnare (som han tydligen brukar). Istället kanske han (via bulvaner) bettar på Conor. Då finns risken att han åker dit. Ifall han lägger sig och inte bettar på Conor så kommer han inte heller kunna få den extravinsten som en lyckad betting på sig själv som vinnare hade gett ifall han inte lagt sig.
Kort sagt tror jag det är en förlustaffär att lägga sig i denna matchen.
EDIT: Då har jag inte ens berört det där med att han "spolar ner" sin legacy i toaletten.
beckman88
2017-08-26, 21:16
Gjorde jag fel när jag bettade 5.000kr på att boxarna inte kommer omfamna varandra efter matchen?
StarkaUlf
2017-08-26, 21:17
Undrar om det går att hitta någon kanal som visar matchen på dreamboxen *jorgen*
Agitator
2017-08-26, 21:18
De fightas nog inte förrens 06. Precis som vanliga ufc galor. Deras main event fighters börjar ju fightas runt 06 svensk tid oftast.
http://www.telegraph.co.uk/boxing/2017/08/26/mayweather-vs-mcgregor-time-does-fight-start-tonight-will-win/
http://i.imgur.com/Rns7Mr4.png
Gjorde jag fel när jag bettade 5.000kr på att boxarna inte kommer omfamna varandra efter matchen?
https://media.giphy.com/media/3oKGzygXQJo49PoKVG/giphy.gif
Varför inte ta en vinn istället för lite pengar?
Låter Conor ge han en vänster som får ner han i marken, reser sig och vinner på poäng. Conor får ännu mer skjuts i karriären för att han " nästan" knockade världens bästa boxare, han får dessutom grymt bra betalt.
Mr Money får förbannat bra betalt för att släppa till en vänster och "nästan" förlora.
Tror aldrig han skulle gå med på att ta en förlust, där lär hans stolthet sätta stopp oavsett mängd pengar som är inblandat, speciellt eftersom han inte behöver göra det, det är Mayweather som sätter reglerna inte Conor.
Om det på något sätt är uppgjort så tror jag på den här versionen, aldrig att Mayweather hade lagt sig i en uppgjord match.
Agitator
2017-08-26, 21:34
Conor brukade fylla på från 145 -> 168 så det är inget ovanligt för honom. Tror dock att hans gastank kommer ta slut fortare med tanke på kalibern av motståndare och allt han inte är så van vid.
Fast han har ju gått 12 ronder med 2 time world boxing champ.
Och ruffat upp han en del. Med lite tur har Conor tränat rätt detta camp och mycket fokus på att inte gasa, hålla undan och försöka få tillfällen att få in in vänster.
beckman88
2017-08-26, 21:41
https://media.giphy.com/media/3oKGzygXQJo49PoKVG/giphy.gif
nå?
fast han har ju gått 12 ronder med 2 time world boxing champ.
:d
Agitator
2017-08-26, 21:53
The Irish Crowd in Vegas For Today's Big Fight is Insane.
http://i.imgur.com/Ik1cFLd.gif
Jon Jones KYSSTE Cormier på huvudet efter deras match och jag vill gärna påstå att deras "beef" betydligt mer verklig (säger man så?) än denna föreställning som vi bjuds på av McFloyd. När dom slagit sönder varandra i 1-12 ronder har de båda ENORMA belopp på sina konton och jag hade hellre satsat 5000kr på att du suger av varandra på hotellet efteråt än att de inte ger varandra en kram.
With that being said... vad fick du för odds?
beckman88
2017-08-26, 22:32
jon jones kysste cormier på huvudet efter deras match och jag vill gärna påstå att deras "beef" betydligt mer verklig (säger man så?) än denna föreställning som vi bjuds på av mcfloyd. När dom slagit sönder varandra i 1-12 ronder har de båda enorma belopp på sina konton och jag hade hellre satsat 5000kr på att du suger av varandra på hotellet efteråt än att de inte ger varandra en kram.
With that being said... Vad fick du för odds?
3.0
spoonchest
2017-08-26, 22:35
Såg invägningen och storleksskillnaden har inte riktigt slagit mig förrän jag jämförde Conors utmärglade 153lbs mot mayweathers lite fylligare 149lbs. Fasiken det kommer ju skilja 5-7kg i ringen.
Agitator
2017-08-26, 22:40
Såg invägningen och storleksskillnaden har inte riktigt slagit mig förrän jag jämförde Conors utmärglade 153lbs mot mayweathers lite fylligare 149lbs. Fasiken det kommer ju skilja 5-7kg i ringen.
Floyd hade skor på sig vid invägning har jag för mig, Conor stod barfota.
http://i.imgur.com/LQR1o6T.jpg
Mayweather har aldrig vägt in särskilt mycket. Canelo var betydligt större än Floyd när de slogs också.
Agitator
2017-08-26, 23:13
Näe, nu kör vi lite videos fram tills de fightas.
NX0_3xrdStE
MaxTheMarketer
2017-08-26, 23:37
Tjo!
Har aldrig fattat grejen med UFC, sånna här PPV-matcher å liknande. Å hela upplägget innan påminner mig om South Park-avsnittet där massa hillbillies kmr och kolla mer på dramat än själva matchen. Äré egentligen så i detta fall? Vad äré som gör detta så "hyped"? Nån som ska krossa Floyds nolla eller?
An Iron Soul
2017-08-27, 00:06
Mina tips
Badou jack via domslut.
Davis gervonta via ko/tko i rond 1-3
Floyd Mayweather ko/tko eller att Conor Mcgregor blir diskad.
Övrigt:
Conor Mcgregor har en chans i rond 1-2.
Hur som helst så har han ingenting att förlora, det är bara att gasa på.
Tänja på gränserna slåss halvfult. Var inte rädd för att bli varnad av domaren eller någonting sånt.
Hade varit jävligt kul/tragiskt om matchen blev oavgjord. Haha. Inte för att jag tror att det kommer att hända men iallafall.
När det är såna här astronomiska summor det rör sig om så går det inte att utesluta någonting. :D
Någon som har en aning om vad konsekvenserna blir ifall Conor skulle få ett ryck och dra en spark rakt i Floyds ansikte?
PsykopatVegan
2017-08-27, 00:21
Någon som har en aning om vad konsekvenserna blir ifall Conor skulle få ett ryck och dra en spark rakt i Floyds ansikte?
Det har diskuterats på Flashback, tydligen får han inte ett öre av prispotten om han gör på detta hemska sättet.
Varföör gör han på detta sättet?
Tricklew
2017-08-27, 01:50
Tjo!
Har aldrig fattat grejen med UFC, sånna här PPV-matcher å liknande. Å hela upplägget innan påminner mig om South Park-avsnittet där massa hillbillies kmr och kolla mer på dramat än själva matchen. Äré egentligen så i detta fall? Vad äré som gör detta så "hyped"? Nån som ska krossa Floyds nolla eller?
Ungefär så, denna matchen betyder ingenting förutom att de båda blir rika, South Parks avsnitt om wrestling passar väldigt väl.
Det har dock inte mycket med mma att göra, det är en annan femma än denna nonsens matchen.
Detective
2017-08-27, 01:59
Fast han har ju gått 12 ronder med 2 time world boxing champ.
Och ruffat upp han en del. Med lite tur har Conor tränat rätt detta camp och mycket fokus på att inte gasa, hålla undan och försöka få tillfällen att få in in vänster.
Väldigt många som plockar upp detta i någon form av matchliknande jämförelse.
Faktum är ju faktiskt att detta var sparring, där PM ska jobba för Connors bästa. Med en stil anpassad efter Floyd.
I mitt tycke inget man ska lägga alltför mycket vikt vid.
Ett litet kipp på ett fåtal sekunder säger heller inte jättemycket om hur de här 12 ronderna såg ut tempomässigt.
Några timmar kvar innan alla får facit i hand.
Tricklew
2017-08-27, 02:23
Någon som har en stream man kan se PPV'n i?
PsykopatVegan
2017-08-27, 02:34
Tror jag går och lägger mig och får min sköna drömsömn om jag nu kan somna fast att jag bara kan tänka på Chanel Renee.
Matchen/dansen/fajten börjar klockan 6 enligt preliminära uppgifter men vi vet ju hur sådant fungerar. Vid tennis kan det bli några timmar efter uppsatt tid beroende på hur många frottehanddukar springpojkarna behöver svabba på spelarnas pannor.
Lutar åt att det blir kolla Aftonbladet imorgon där lär det stå, känns som att det blir omöjligt kolla matchen efteråt utan att ha fått resultatet upptryckt i ansiktet.
Kommer det bli en Trump 2.0? Kommer ihåg när jag gick och lade mig vid valet och sedan vaknade och Trump hade vänt hela skutan och vann.
Den som lever får se
#getbig
svenbanan
2017-08-27, 03:16
Nu är det Badoooooo!!!
Det visas på TV3 helt gratis.
Jag är nästan mer pepp på denna matchen.
Känns som han borde ha en rätt bra chans.
Agitator
2017-08-27, 03:22
Det roliga med boxning är att man får poäng när man blockar.
svenbanan
2017-08-27, 03:24
Det roliga med boxning är att man får poäng när man blockar.
Får man? Det var som fan. Ifall man glider undan då?
svenbanan
2017-08-27, 03:25
Jag trodde mästaren hade svarta shorts...
Hur kan det komma sig att svensken har det när det ju är Cleverly som är regerande?
Agitator
2017-08-27, 03:25
Lite kaxigt att visa när Conor kommer in till byggnade under pågående fight.
Alla jublar för de ser Conor.
http://i.imgur.com/37lofr1.jpg
Intervjun nyss med Floyd. Lol. Snacka om att ljuga.
Is all about the money, försök inte :)
svenbanan
2017-08-27, 03:32
Tror fan inte Cleverly står matchen ut!
svenbanan
2017-08-27, 03:36
Woop woop. Utskåpning! :D
Agitator
2017-08-27, 03:36
Nice av Badou.
Än så länge är allt felfritt.
Hade aldrig pallat svenska kommentatorer.
http://i.imgur.com/fBB2nR4.png
Agitator
2017-08-27, 03:43
Undrar hur mycket Jack fick för den här fighten. När han vann bältet förra gången fick han 200k usd.
Undrar hur mycket Jack fick för den här fighten. När han vann bältet förra gången fick han 200k usd.
Snacka dom inte om 750k usd?
Sjuk match av Badou. Helt överlägsen.
Agitator
2017-08-27, 03:59
http://i.imgur.com/jOL4dMk.jpg
Fan är det en till match innan mayweather - McGregor?
svenbanan
2017-08-27, 04:03
tror det
svenbanan
2017-08-27, 04:04
får se om jag orkar vara vaken
Agitator
2017-08-27, 04:08
McGregor is comming.
Vad trodde ni? Matchen kommer inte gå förrens runt 06.00.
Agitator
2017-08-27, 04:10
Jag fattar att det är extremt mycket pengar i boxning. Men ser så sjukt löjligt ut med dessa shorts som är mer klänning än shorts.
Vill de gömma sina kycklingben eller vad :) Ne ne, J/K det är för att ha reklam på dem. Men ser så fult ut.
StarkaUlf
2017-08-27, 04:11
Satan vad Badou dominerade.
Jag tycker att det är fascinerande att det kan vara så stor skillnad mellan boxarna när det ändå handlar om bältet. Det var verkligen inget snack om saken.
McGregor is comming.
Vad trodde ni? Matchen kommer inte gå förrens runt 06.00.
Trodde ingenting. Tänkte inte se matchen. Men såg Badou och sen hitta jag en stream som visar Maywheater - McGregor så lika bra att se den med :D
Agitator
2017-08-27, 04:23
Håller Davis på med Drunken Kung Fu?
Agitator
2017-08-27, 05:03
Fin nationalsång!
http://i.imgur.com/EQGP6RS.jpg
http://i.imgur.com/Btr3Owk.jpg
vs
http://i.imgur.com/1tHUUWN.png
http://i.imgur.com/BpyB4uf.jpg
Agitator
2017-08-27, 05:09
Conor ser oförskämt avslappnad ut.
lol på Floyd. Behöver han extra IRS money, råna seven eleven?
http://i.imgur.com/8LUPWFQ.png
http://i.imgur.com/9iHDdGg.png
Lite väl gammal dommare kan jag tycka. Hinner han undan när allt brakar loss :)
Helvete vad domarn pikar McGregor/UFC :laugh:
Agitator
2017-08-27, 05:18
Ser lovande ut för en fight, oavsett vinnare, med tanke på att Floyd går framåt.
Agitator
2017-08-27, 05:22
Ska man vara nöjd med den där dommaren?
Conor ser helt slut ut efter 2 ronder
svenbanan
2017-08-27, 05:25
Vad är det för fel på domaren menar ni?
Agitator
2017-08-27, 05:26
Vad är det för fel på domaren menar ni?
Inget. Han följer regelverket. Men denna point fighting är inte vad folk vill se. Dvs, dommaren borde låta fighters fighta utan att lägga sig i vid minsta lilla.
Agitator
2017-08-27, 05:28
Floyd kommer igång nu.
svenbanan
2017-08-27, 05:28
Conor blir knockad i femte...
svenbanan
2017-08-27, 05:29
Inget. Han följer regelverket. Men denna point fighting är inte vad folk vill se. Dvs, dommaren borde låta fighters fighta utan att lägga sig i vid minsta lilla.
Det har säkert tryckts extra på att inte tillåta en massa "fuffens" med tanke på att Conor ju inte är van vid boxning...
Agitator
2017-08-27, 05:30
Fyra ronder har gått och Floyd kan inte ens dominera en kille med 0-0 i boxning.
Floyd konserverar energin mycket bättre än Conor Dock. Conor slösar för mycket med all volym. Är en del tryck i många av hans jabbar.
Du menar att han ska låta Conor hålla i Floyd med ena armen runt hans midja och mata slag med den andra? Eller att han ska låta Conor hammerfista Floyds bakhuvud?
Känns som att Floyd är Tony Stark i fighten mot Captain Amerika, han analyserar Conors stil och launchar en counter attack när han listat ut den :d
beckman88
2017-08-27, 05:32
Är det bara jag som tycker det är konstigt att det är "mma-fighting" som scorar ronderna? Känns lite vinklat :P
Agitator
2017-08-27, 05:33
Floyd går verkligen in för att sätta upp något och knocka Conor. Respekt. Trodde helt ärligt Floyd skulle köra 12 ronder poäng.
Men det ser lovande ut från rond 1.
Hahaha slutet på rond 5. Knuffen. för att sedan bli knuffad av dommaren.
Lol.
Alltså, jag är chockad. Conor verkar tränat för att "hålla" i 12 ronder. Trodde han skulle varit mycket hårdare i sin press och sedan bara försökt överleva.
Vad är poängen, visa att du kan förlora efter 12 ronder och bli boxningens nya mästare utan att vinna?
Är det bara jag som tycker det är konstigt att det är "mma-fighting" som scorar ronderna? Känns lite vinklat :P
Vad menar du? Det väl är vanliga boxningsregler?
Floyd går verkligen in för att sätta upp något och knocka Conor. Respekt. Trodde helt ärligt Floyd skulle köra 12 ronder poäng.
Men det ser lovande ut från rond 1.
Han slåss alltid såhär, bara att de flesta oftast kan skydda sig betydligt bättre än Conor (så här tidigt i matchen) så det blir långtråkigt om man inte gillar defensiv boxning.
EDIT: OK han brukar inte avancera så här mycket :d
Agitator
2017-08-27, 05:36
Vilken fegis Floyd är. Vänder sig om och duckar medans han får slag. Väntar på att dommaren ska avbryta. Lol.
Agitator
2017-08-27, 05:38
Conor har redan vunnit.
Han har inte blivit överkörd ännu. Han har landat mycket mer än Floyd hittills.
Även om Conor gasar nu och blir knockad eller lyckas stå på ett ben och överleva 12 ronder. Så är det Conor alla kommer prata om. Inte om att Floyd lyckades.
Agitator
2017-08-27, 05:40
Jag vill se en rematch om 1 år.
Agitator
2017-08-27, 05:41
Byrd är som en hönsmamma. Nej nej nej. Konstant.
svenbanan
2017-08-27, 05:42
Conor ser bättre ut än jag trodde. Men han har svårt att få till nåt som faktiskt kan hota Floyd.
Agitator
2017-08-27, 05:42
Conor ser bättre ut än jag trodde. Men han har svårt att få till nåt som faktiskt kan hota Floyd.
Floyd har ju en hönsmamma som konstant bevakar han :)
Agitator
2017-08-27, 05:43
Pinsamt av Floyd i rond 8 i början.
svenbanan
2017-08-27, 05:45
Floyd har ju en hönsmamma som konstant bevakar han :)
Vad snackar du om?
Läser Aftonbladets rapportering som säger att Mayweather bör ha en rätt stor ledning nu. Håller du med?
Agitator
2017-08-27, 05:47
Vad snackar du om?
Bara tycker dommaren är för nitisk på allt. Man har sett massvis med boxningsmatcher där boxare lutar på varandra längre, håller i varndra. Boxar i dirty clinch.
Helt plötsligt är det glasägg som bevakas i buren.
Conor har redan vunnit.
Han har inte blivit överkörd ännu. Han har landat mycket mer än Floyd hittills.
Även om Conor gasar nu och blir knockad eller lyckas stå på ett ben och överleva 12 ronder. Så är det Conor alla kommer prata om. Inte om att Floyd lyckades.
Vadå Conor har redan vunnit? För att han inte blev knockad i första ronderna? Lägg ner. Sist Floyd knockade någon var 2011 och han har aldrig varit känd som en KO-maskin utan snarare en defensive mastermind.
Conor vann 1&2a, sen var det slut i tanken. Big fucking whoop för en kille som har ett 20lb advantage mot en boxare som passerat 40.
Agitator
2017-08-27, 05:49
Floyd börjar bli sur bom bom bom
svenbanan
2017-08-27, 05:49
Läser Aftonbladets rapportering som säger att Mayweather bör ha en rätt stor ledning nu. Håller du med?
Jag tycker Floyd dominerar helt. Men hur poängräkningen ser ut har jag ingen koll på.
Agitator
2017-08-27, 05:50
Rondmässigt så leder han ja.
Agitator
2017-08-27, 05:52
What dommarskandal!
Agitator
2017-08-27, 05:52
Snuva Floyd på en riktig KO. Kunde han väl gott fått!
Agitator
2017-08-27, 05:53
Rematch please
beckman88
2017-08-27, 05:55
Frågan är dock! KRAMAS DEM EFTER FIGHTEN!?
kan inte se på stream då jag jobbar!
svenbanan
Rematch please
Nej tack.
Agitator
Conor gjorde ett riktigt bra jobb faktiskt.
Trodde han skulle vara lite mer explosiv första 4-5 ronderna dock.
Kul att se att Floyd vågade gå framåt som aggressor för en gångs skull.
Snuva Floyd på en riktig KO. Kunde han väl gott fått!
F*CK! Fan vad jag såg fram emot det och han stoppade det :(
Nu är frågan hur mycket de får, chansar på att Floyd får runt 250-300M och Conor 50-100. Dollar givetvis.
svenbanan
2017-08-27, 05:56
Japp.
Agitator
2017-08-27, 05:56
Nej tack.
Varför inte?
Conor klarade sig riktigt bra. Skulle helt klart vara intressant med en rematch när Conor fått nöta boxning i ett år.
Lite stats.
http://i.imgur.com/1FB4AjC.jpg
Agitator
2017-08-27, 05:59
Undrar vem som förlorade mest på det oddset, om att de kramas efter matchen :)
http://i.imgur.com/MjyZXkC.jpg
svenbanan
2017-08-27, 06:00
Varför inte?
Conor klarade sig riktigt bra. Skulle helt klart vara intressant med en rematch när Conor fått nöta boxning i ett år.
Lite stats.
Vill hellre se Conor i UFC.
I boxning får han såklart större chans om ett år, för att Floyd är ännu äldre.
Men i realiteten har han ingen chans.
Ska han boxas igen får han ge sig i kast med vem det nu är som har bältet.
Agitator
2017-08-27, 06:03
Conor hade velat ronden gå ut, få bli knockad, återhämta sig och försöka fortsätta.
Förstår han. Dommaren var för beskyddande, åt båda hållen.
Agitator
2017-08-27, 06:05
Dat feeling när Conor får mer tvtid och ger ett bättre tal än Floyd.
Lättaste paychecken ever för Conor.
Conor the humble.
Conor bless boxing!
Såg ingen kram men jag har tabbat över till Kolo hälften av tiden så jag kan ha missat det. Såg bara det som han med gul profilbild postade.
WHITEFOLKS
2017-08-27, 06:06
McGregor försöker ju bara sälja ett returmöte ffs, han vet att han var väck :)
Agitator
2017-08-27, 06:07
De kramades innan min bild. De var båda extremt respektfulla och sa bara positiva saker om varandra.
Grym sportmanship.
Agitator
2017-08-27, 06:08
McGregor försöker ju bara sälja ett returmöte ffs, han vet att han var väck :)
Jag hoppas på ett returmöte.
Ja, för stunden så var han väck. Men varför fick han inte bli knockad och få 10 sekunder på sig? 2 ronder kvar.
Han ville det själv. Floyd hade även velat få en riktig KO.
WHITEFOLKS
2017-08-27, 06:14
Jag hoppas på ett returmöte.
Ja, för stunden så var han väck. Men varför fick han inte bli knockad och få 10 sekunder på sig? 2 ronder kvar.
Han ville det själv. Floyd hade även velat få en riktig KO.
Nej han ville inte det själv. Han vet själv att det var ett bra stopp och han är glad att han stoppade där. Däremot är det där ett bättre sätt att sälja ett returmöte på.
Jag vill inte se en returmatch, vill conor hålla på med boxning (vilket han säkert kan bli bra i) så tycker jag han ska möta boxare som inte är pensionerade.
Conor gjorde en bra match men jäklar vad snabbt han tömde tanken. Synd dock att domaren bröt så tidigt.
Fyfan vad tråkig match efter all väntan. Nu blev jag även påmind om varför boxning är så tråkigt att kolla på :D
Kollade en klippt version av fighten precis och det var väl som man kunde väntat sig när man kikade på oddsen på denna fight. Inte så underhållande men hursomhelst helt OK effort från Mcgregor.
Gick exakt som jag trodde. Dock hade jag förväntat mig att Floyd skulle gå mer defensivt som han brukar och då hade Conor inte sett så bra ut i början.
Men tyckte man såg att Floyd var 40 och lite obekväm med den offensiva stancen. Men part of the gameplan så..
delta_mats
2017-08-27, 09:54
Conor i sin prime blev skolad av en avdankad boxare, precis så som jag trodde. De första två, tre ronderna var dock spännande medan Conor fortfarande hade a punchers chance. Därefter sakta nedbrytning, lite synd att han inte fick gå ner i golvet men det var bara en tidsfråga så ändå ett bra stopp. Boxning är ett annat schackbräde än mma helt enkelt.
Lasse Kongo
2017-08-27, 10:19
Jag gillade verkligen Aldo en gång i tiden, men alltså, snacka om att han inte kan komma över den där 13sek knockouten...
Såg hans inlägg på twitter, det löd; :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
All respekt för Conor, matchen var väldigt underhållande och han landade typ 30 fler slag än vad Manny gjorde liksom.
FoolsGold
2017-08-27, 10:24
:d
http://i.imgur.com/Xu1ltyg.jpg
delta_mats
2017-08-27, 10:29
Jag gillade verkligen Aldo en gång i tiden, men alltså, snacka om att han inte kan komma över den där 13sek knockouten...
Såg hans inlägg på twitter, det löd; :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
All respekt för Conor, matchen var väldigt underhållande och han landade typ 30 fler slag än vad Manny gjorde liksom.
Hur kommer det sig att Aldo och Conor inte gått rematch egentligen?
Derbel McDillet
2017-08-27, 10:50
Aldo är ointressant och Conor är intressant = Conor bestämmer själv vem han vill möta och han vill tydligen inte möta Aldo för då hade det hänt.
Lasse Kongo
2017-08-27, 10:52
Aldo känns inte så intressant nej, men jag unnar han en rematch även om jag tror han förlorar den med, vill hellre se en Diaz/McG 3, där Diaz vinner såklart.
High1ander
2017-08-27, 11:20
Blev som jag trodde, Connor gjorde bra ifrån sig första ronderna (innan Floyd testat in in sig), men tappar mot slutet då hans cardio bara är för dålig (eller hans strategi). Han borde tagit det lugnare i rond 4-7 när han märker att han inte kan "knocka" Floyd, han slösar alldeles för mycket energi. Jag trodde han skulle tränat cardio mer då det just varit hans svaghet i UFC, där just rond 4-5 är han trött när han väl kommit dit, typ Diaz-fighten, och i boxning så är det trots allt 36 min istället för 25...
Hursom, kul att han inte blev dominerad från start och "bara" blev utspelad taktiskt sett.
Lär väl bli tråkiga Diaz/McG 3 som händer.
Khabib vs Ferguson händer aldrig heller, och ingen av dom kommer få slåss mot McGregor, båda två av dom fighterna tycker jag är intressantare än en tredje diaz mcgregor fight.
Hade gärna sett en rematch mot Max Holloway också, men det lär väl aldrig hända.
Det roliga är att Ferguson fighten mot Kevin Lee är interim championship, vilket känns så meningslöst med interim belt som får sitta och vänta medan Nate ska slåss mot Conor..
Hur mycket pengar fick var och en?
Stefanski
2017-08-27, 13:22
Aldo tackade nej senast de fråga honom. Finns andra fighter som generar waay more cash.
Blev som jag trodde, Connor gjorde bra ifrån sig första ronderna (innan Floyd testat in in sig), men tappar mot slutet då hans cardio bara är för dålig (eller hans strategi). Han borde tagit det lugnare i rond 4-7 när han märker att han inte kan "knocka" Floyd, han slösar alldeles för mycket energi. Jag trodde han skulle tränat cardio mer då det just varit hans svaghet i UFC, där just rond 4-5 är han trött när han väl kommit dit, typ Diaz-fighten, och i boxning så är det trots allt 36 min istället för 25...
Hursom, kul att han inte blev dominerad från start och "bara" blev utspelad taktiskt sett.
Conor kommer aldrig bli en kardiomaskin. Han har lagt enorma pengar på sina camps, konditionscoacher och allt men han begränsas sannolikt av sina gener vid det här laget. Att vara explosiv och slå hårt har sina nackdelar också.
Ber till gud att Conor försvarar bältet nu istället för att möta Diaz ännu en gång.
PsykopatVegan
2017-08-27, 14:07
Gääääsp
delta_mats
2017-08-27, 15:34
Aldo tackade nej senast de fråga honom. Finns andra fighter som generar waay more cash.
Okej. Fast det var ju knappt en match egentligen tycker jag. Aldo var en dominant champ och förtjänade ju ett returmöte. Men han kanske blev för psykad, både innan och efter matchen för att vilja mer.
PsykopatVegan
2017-08-27, 15:53
Det som retar mig är att detta då hypats i en månad. Jaha ja, ÄNNU ett bevis på att leva i nuet är absolut crucial.
För lets face it vi förväntade oss alla regnbågar ur rövhål och total bliss och så fick vi detta. INTE så olikt julafton.
Omfamna NUET or die trying
delta_mats
2017-08-27, 15:56
Var väl ändå ingen som trodde att matchen skulle se annorlunda ut? Ifall man är lite insatt kunde man räknat ut detta liksom.
Det som retar mig är att detta då hypats i en månad. Jaha ja, ÄNNU ett bevis på att leva i nuet är absolut crucial.
För lets face it vi förväntade oss alla regnbågar ur rövhål och total bliss och så fick vi detta. INTE så olikt julafton.
Omfamna NUET or die trying
"Vi" i detta fall är de som blivit lurade att tro att Connor ska ha någon sorts chans och att detta är mer än bara ett spektakel och ett sätt för båda två fighters att gå sin absolut mest lukrativa match.
De som faktiskt följer fighting i allmänhet och boxning i synnerhet förväntade sig ingenting annat. Floyd bar Connor i ett par ronder, försökte inte ens att slå några egna slag, lät Connor slå sig trött samtidigt som han får se bra ut för att sedan gå in och avsluta i senare ronder. Precis som väntat. De flesta boxningskännare jag hörde utlåtanden av inför trodde på TKO någonstans mellan 6-10 ronden, somliga trodde på UD vinst för Floyd och då knappast pga. att han inte skulle kunna avsluta utan snarare bara för att han skulle bära Connor matchen igenom.
Okej. Fast det var ju knappt en match egentligen tycker jag. Aldo var en dominant champ och förtjänade ju ett returmöte. Men han kanske blev för psykad, både innan och efter matchen för att vilja mer.
Aldo tackade alltså nej till returmötet på kort varsel. Klart man vill förbereda sig ordentligt om man precis blivit knockad på 14 sekunder. Conor valde andra motståndare istället pga pengarna.
Nu efter att Aldo blev knockad av Holloway finns det inte så mycket intresse i matchen längre.
delta_mats
2017-08-28, 09:54
Varför inte?
Lite stats.
Men hade Conor gått in med MMA-stance hade han nog vunnit, tror du inte?
Var väl där han hade sin chans, inte att försöka bli en boxare? *popcorn*:em:
Conor glömde revolutionera boxningen och gjorde sånt här istället:
https://media.giphy.com/media/xT9IgHABYrKvfD8h2M/giphy.gif
Det kändes som att Conor gick in för att överleva 12 ronder, inte för att vinna. Kondisen tog ju slut i rond 4 *gah!*
Det kändes som att Conor gick in för att överleva 12 ronder, inte för att vinna. Kondisen tog ju slut i rond 4 *gah!*
Tvärt om? Han var för aggressiv tidigt i matchen, det var därför han vann några ronder och sedan blev trött. Om han bara hade varit där för att överleva 12 ronder hade han dragit ned tempot rejält och förlorat på decision istället.
Tvärt om? Han var för aggressiv tidigt i matchen, det var därför han vann några ronder och sedan blev trött. Om han bara hade varit där för att överleva 12 ronder hade han dragit ned tempot rejält och förlorat på decision istället.
Han vann bara första ronden.
Hans minimala chans för vinst var ju att gå totalt bananer i början och slå ut Floyed innan slutet på rond tre typ.
Så aggressiv minns jag inte att han var att det såg ut som att han försökte det. Får kanske se om matchen. Minns det som att han var helt för avvaktande och kondisen tog slut i fjärde, och att Floyed hade total kontroll typ 99% av tiden.
1 domare gav dock Conor dom 3 första ronderna.
Han var så aggressiv han kunde tidigt i matchen. Hade han gått "total bananer" han han antingen blivit kontrad hårt och knockad tidigt eller fått astmaattack efter halva matchen.
Lite synd att det inte var en standing 8-count for denna match, just bleed!
eternallord
2017-08-28, 16:38
Nja jag håller inte med. Tycker inte Conor var överdrivet aggressiv i början, tyckte han försökte pacea sig själv och hålla ett rimligt tempo. Fick känslan av att han inte la särskilt mycket bakom slagen utan mer satsade på att poängfightas. Att han blev trött tror jag är en kombination av att han fick mycket stryk (Mayweather landade massor av power punches, både mot huvud och mot kropp), han är inte lika van vid ren boxning (testa att köra judo med en jiujitsu-kille eller tvärtom, de kommer bli trötta betydligt snabbare än normalt), och hans kondis är helt enkelt inte så bra. Han har gasat i båda sina fighter mot Diaz, det verkar helt enkelt inte vara hans styrka.
Conor glömde revolutionera boxningen och gjorde sånt här istället:
[.IMG]https://media.giphy.com/media/xT9IgHABYrKvfD8h2M/giphy.gif[/IMG]
Hans boxning var rätt smart i fråga om att spela på hans styrkor. Det var klart annorlunda mot vad Floyd var van vid samtidigt som det funkade bra för att få ett övertag i räckvidd. Det hjälpte honom även att klara slagväxlingarna innan han blev trött.
An Iron Soul
2017-08-28, 18:57
Jag hade velat se Conor McGregor vs Khabib Nurmagomedov.
Det hade varit kul att se Conor gå en match för titelförsvar. Som vilken annan fighter i världen tidigare har behövt göra.
Som t.e.x Georges St. Pierre, Jon Jones och José Aldo.
Men han bestämmer själv vem han ska möta och är UFC:s guldkalv. Då får man göra lite hur man känner, gå matcher för pengar och freakshow/underhållning. Inte ranking.
Nja jag håller inte med. Tycker inte Conor var överdrivet aggressiv i början, tyckte han försökte pacea sig själv och hålla ett rimligt tempo. Fick känslan av att han inte la särskilt mycket bakom slagen utan mer satsade på att poängfightas. Att han blev trött tror jag är en kombination av att han fick mycket stryk (Mayweather landade massor av power punches, både mot huvud och mot kropp), han är inte lika van vid ren boxning (testa att köra judo med en jiujitsu-kille eller tvärtom, de kommer bli trötta betydligt snabbare än normalt), och hans kondis är helt enkelt inte så bra. Han har gasat i båda sina fighter mot Diaz, det verkar helt enkelt inte vara hans styrka.
https://pbs.twimg.com/media/DINl1EwUMAAOwrF.jpg
Slösade väldigt mycket energi på missar som du ser.
PsykopatVegan
2017-08-28, 21:09
Bara nu Conor inte får fixa ideer och ska börja kräva rematch. Med resultatet i hand känns hans uppträdande på alla pressträffar jävligt cringe så här i efterhand.
Inte för att jag inte stödjer Conor mer än den svarte, men de är båda två ganska suboptimala människor gällande moral så har inga vanföreställningar om att en vinst av Conor skulle betytt något för världen...
svenbanan
2017-08-28, 21:12
Bara nu Conor inte får fixa ideer och ska börja kräva rematch. Med resultatet i hand känns hans uppträdande på alla pressträffar jävligt cringe så här i efterhand.
Inte för att jag inte stödjer Conor mer än den svarte, men de är båda två ganska suboptimala människor gällande moral så har inga vanföreställningar om att en vinst av Conor skulle betytt något för världen...
Vad har han sagt i efterhand? Jag har typ inte kollat nåt efteråt? Säger han att han borde fått boxas vidare och att han hade koll på läget eller nåt liknande dravel?
En returmatch vore meningslös. Ska han fortsätta kräva ruturmatch efter returmatch till dess Floyd är så gammal att han behöver rollator?
PsykopatVegan
2017-08-28, 21:34
Vad har han sagt i efterhand? Jag har typ inte kollat nåt efteråt? Säger han att han borde fått boxas vidare och att han hade koll på läget eller nåt liknande dravel?
En returmatch vore meningslös. Ska han fortsätta kräva ruturmatch efter returmatch till dess Floyd är så gammal att han behöver rollator?
Han kände att han missade vinsten.
delta_mats
2017-08-28, 22:08
Conor kände att han inte var uträknad när domaren stoppade matchen. Han sa att han ser ut så när han blir trött men att han hade velat att matchen skulle fortsatt så han kunde vilat upp sig i rondvilan. Eller åtminstone blivit nedslagen av Floyd. Vilket jag kan hålla med om. Stoppet var i mina ögon något tidigt. En rematch är totalt ointressant.
PsykopatVegan
2017-08-28, 22:23
Enda som har någon substans är att kräva en MMA-fight vilket jag inte förstår varför det ens skulle behövts. Kanske om Floyd börjar säga att han är en stor MMA-fajter.
Nu bör vi ju märka att det var Conor som började kaxa, sedan ska vi inte underskatta det faktumet att de pengarna som var involverade väl skulle fått vem som helst att säga vad som helst. Var väl logiskt att Conor gav en liten show innan för de pengarna han fick
svenbanan
2017-08-28, 22:34
Conor kände att han inte var uträknad när domaren stoppade matchen. Han sa att han ser ut så när han blir trött men att han hade velat att matchen skulle fortsatt så han kunde vilat upp sig i rondvilan. Eller åtminstone blivit nedslagen av Floyd. Vilket jag kan hålla med om. Stoppet var i mina ögon något tidigt. En rematch är totalt ointressant.
Okej. Då är jag med.
Allt det där låter ju rätt rimligt.
Men Conor skulle ju som sagt troligen åkt i backen förr eller senare ändå, men det var kanske aningen tidigt brutet.
En rematch känns inte det minsta lockande.
Och en rematch i MMA med Conor vs Floyd är ju enbart skrattretande. Men den tanken tror jag inte de inblandade ens tänkt på allvar. Så förhoppningsvis slipper vi det.
WHITEFOLKS
2017-08-28, 22:47
Det var för mycket kvar av ronden, mcgregor hade aldrig kommit till någon rondvila.
Agitator
2017-08-28, 23:35
Men hade Conor gått in med MMA-stance hade han nog vunnit, tror du inte?
Var väl där han hade sin chans, inte att försöka bli en boxare? *popcorn*:em:
Han gick ju in med lite mma moves. Han var inte inne och boxades renodlat. Hammerfists och fotarbetet med mera.
Jag tycker det var synd att han gick in för en viss gameplan att överleva och hitta öppningar.
Han borde aldrig ens försökt överleva längre än rond 4-5 i mina ögon. Så jag personligen tyckte Conor svek oss mma fans lite.
Han borde fightats i clinch och trängt in Floyd mot repen och gått loss alla ronder tills det inte går längre.
Knocka eller bli knockad. Fanns ingen anledning att boxas mot världens bästa defensiva boxare och överleva för prestigens skull.
Stor besvikelse helt enkelt över att han inte gick in för att vinna redan i rond 2-3.
Första ronden kunde de båda känt på varandra lite. Men sedan borde han släppt loss för att själv bli knockad ifall det inte gav resultat.
Även när han aldrig riktigt fick något genomslag av sin gameplay så borde han själv slutat vara offensiv. Hell, han kunde ställt sig och tagit det lugnt och tittat på Floyd i 3 minuter tills Floyd går till attack och vilat upp sig eller kört counter själv.
Näe. Lite besviken över upplägget som vi såg utspelas. Förstår inte alls hur campet och han tänkte.
Fast han fick betalt och fick 3-4 rundor av världens bästa i den viktklassen.
Alltid något.
Agitator
2017-08-29, 01:38
Haha, var lite rolig.
https://www.instagram.com/p/BYWhwhsB0mq/
svenbanan
2017-08-29, 04:47
Den hade kanske varit rolig inför matchen. Men efter matchen, när det var glasklart att Conor inte hade en chans att spöa Floyd kändes den mest pinsam eftersom domaren inte gav Floyd några fördelar.
Agitator
2017-08-29, 07:19
http://i.imgur.com/BMfnZPS.gif
http://i.imgur.com/9c4CPW5.gif
Bra Twitterrant om Mayweather–McGregor. (https://twitter.com/TomCraze/status/901883326650339328)
”Sounds strange to say, but Mayweather was one of the very kindest style match-ups imaginable for McGregor. Look at how a man who was a good 20lb lighter than Conor was made to look like a concussive puncher. Now imagine the damage that guys like Canelo or either Charlo, or Hurd, or Williams (Julian or Liam), or Golovkin would've done. McGregor's vaunted power simply did not translate.
Floyd was never known as a guy with anything more than average power. Last night he marched forward w/ scant regard to what was coming back.
And that's the difference. If Mayweather's walking you down, there's a fundamental problem somewhere. Last night, McGregor, as a debutant acquitted himself well. But it wasn't a showing to spark debate about who Conor should box now. We're clearer about who he shouldn't.”
Agitator
2017-08-29, 23:33
http://i.imgur.com/sNb0sc0.png
Agitator
2017-08-30, 05:10
91liSjahuNw
Agitator
2017-08-30, 05:40
6,5 miljoner PPV buys.
Fin siffra.
fFFdSwwN5_Q
Agitator
2017-08-30, 05:58
Om de hade gått 12 ronder och varje rond hade sett ut som rond 2.
Det hade varit boxning :)
http://i.imgur.com/V7rUYJa.png
http://i.imgur.com/V7rUYJa.png
PatekPhillipe
2017-08-30, 08:05
91liSjahuNw
Har du inte sett den där förens nu? *facepalm*
6,5 miljoner PPV buys.
Fin siffra.
Man får nog dra bort 1 miljon för alla återbetalningar. :D
Agitator
2017-09-01, 01:43
eMfn9ETOy_Y
dat accuracy
https://gifyu.com/images/conor2.gif
Agitator
2017-09-03, 20:09
https://i.imgur.com/O0Wd3Fi.gif
Såg att hela mcgregor vs floyd matchen fanns för övrigt på youtube i full hd. Har funnits där i 4-5 dagar nu utan att plockats ner. Skumt.
1h långt klipp liksom.
Ray Borg pulls out due to illness (https://www.mmafighting.com/2017/9/8/16272540/demetrious-johnson-vs-ray-borg-ufc-215-main-event-canceled)
“It wasn't weight related” Borg’s nutritionist said.
https://media.giphy.com/media/3oKIP52qWi2ckvMT0Q/giphy.gif
An Iron Soul
2017-09-08, 18:20
"Amanda Nunes will never main event again" - Dana White 7/18/17 :D
Känns som hittepåskit för att White inte vill att Johnson ska ta rekordet.
https://media1.giphy.com/media/SxpX5m1rJXjMY/giphy.gif
Agitator
2017-09-09, 07:25
pVr-MSp3Ty0
Skönt när han kom till några kändisar haha.
svenbanan
2017-09-09, 10:13
Nog för att Dana är en vessla, men det låter inte troligt att det där skulle stämma.
Nog för att Dana är en vessla, men det låter inte troligt att det där skulle stämma.
+1
Däremot tycker jag att det är konstigt att de inte lyckas göra mer sensation av mighty mouse. Han är både spektakulär och vältalig, borde kunna gå hem hur lätt som helst, trots låg vikt.
+1
Däremot tycker jag att det är konstigt att de inte lyckas göra mer sensation av mighty mouse. Han är både spektakulär och vältalig, borde kunna gå hem hur lätt som helst, trots låg vikt.
För liten, tråkig personlighet, minimal kraft i slag och sparkar, brist på bra rivaler osv. Kommer nog inte hända.
svenbanan
2017-09-09, 10:48
Det är kanske mer troligt att hela beefen mellan Mighty Mouse och Dana White är uppblåst till nåt större än den egentligen är för att få lite mer intresse kring MM... :D
Var lugn, vi får svar snart. Har Dana inga problem med att bara skjuta upp matchen så hade jag fel. Om han däremot börjar bete sig som ett rövhål och hota DJ med både det ena och det andra och försöker trycka ner TJ i halsen på honom / dra Borg helt ur bilden så var detta enbart BS.
An Iron Soul
2017-09-09, 19:07
Jag led med Valentina senast när Nunes drog sig ur. Jag är övertygad att Valentina hade besegrat Nunes.
Joanna Jedrzejczyk var aldrig tänkt att ersätta Nunes plats. Det var bara ett sätt för UFC att rädda deras ryckte och bilda en hype runt en annan fighter/framtida matchning.
Väldigt fult gjort men det är så värden fungerar. Speciellt när det finns ekonomiska intressen med i bilden.
Mitt tips
Amanda Nunes vs Valentina Shevchenko - DC
Övrigt:
Titelmatchen innebär 5 ronder. Det kommer att gynna Valentina.
Senast dom fightades så gick matchen till DC efter 3 ronder.
Jag tror att Nunes kommer bli trött och inte orka. Jag håller t.o.m ett varningens finger för en K.O vinst för valentina. Nunes är ingen cardio maskin och har blivit K.O förut.
Valentina behöver behålla kyla och slåss taktiskt. Var beredd på att ta några smällar i dom tidiga ronderna. Sedan är det full gas som gäller.
svenbanan
2017-09-09, 19:54
Var lugn, vi får svar snart. Har Dana inga problem med att bara skjuta upp matchen så hade jag fel. Om han däremot börjar bete sig som ett rövhål och hota DJ med både det ena och det andra och försöker trycka ner TJ i halsen på honom / dra Borg helt ur bilden så var detta enbart BS.
Vad skulle hindra Dana från att bete sig som ett rövhål mot DJ även om matchen blivit inställd av exakt den anledning som angetts? Jag ser det som troligt att han kommer bete sig pissigt mot musen.
svenbanan
2017-09-09, 19:58
Är det i natt eller imorgon natt UFC 215 går av stapeln? Jag lyckas aldrig förstå mig på ufc.com...
Main card startar 04:00?
Är det i natt eller imorgon natt UFC 215 går av stapeln? Jag lyckas aldrig förstå mig på ufc.com...
Main card startar 04:00?
I natt
Detective
2017-09-09, 22:29
Rätt intressant gala.
Särskilt bland prelimns finns det en del guldkorn kan jag tycka.
Sen är det givetvis alltid en höjdpunkt när det finns svenska inslag på en gala
An Iron Soul
2017-09-10, 04:13
Viktig DC vinst för Latifi mot nykomlingen Pedro. En match som han på förhand bara ska vinna men man vet aldrig.
An Iron Soul
2017-09-10, 04:55
Jag är mäkta imponerad jag är över Dos Anjos. Wow! Välkommen till nya viktklassen. ;)
An Iron Soul
2017-09-10, 05:49
Jämna ronder och matchen går till domslut.
Då ges vinsten till Amanda bara för att hon är en champion. Som det alltid gör.
Cris Cyborg vs Holly Holm kan vara räddningen för den kvinnliga MMA:n i UFC. Annars ser det mörkt ut skulle jag vilja säga.
Visst dom har joanna jedrzejczyk som vinner överlägset på poäng. Hon kommer fortsätta med sina domslutsvinster p.g.a bristen av konkurrens.
Hon har ingen riktig power i sina slag. Folk äter hennes jabbar i 5 ronder utan att bli stunned.
Jättefin snygg tjej som är tekniskt skolad men det är inte vad folk vill se. Folk vill se avslut.
Jämna ronder och matchen går till domslut.
Då ges vinsten till Amanda bara för att hon är en champion. Som det alltid gör.
Cris Cyborg vs Holly Holm kan vara räddningen för den kvinnliga MMA:n i UFC. Annars ser det mörkt ut skulle jag vilja säga.
Visst dom har joanna jedrzejczyk som vinner överlägset på poäng. Hon kommer fortsätta med sina domslutsvinster p.g.a bristen av konkurrens.
Hon har ingen riktig power i sina slag. Folk äter hennes jabbar i 5 ronder utan att bli stunned.
Jättefin snygg tjej som är tekniskt skolad men det är inte vad folk vill se. Folk vill se avslut.
Så jävla BS, den skiten måste verkligen bort. När vann en challenger senast mot en champ på domslut utan att totalt dominera en match från start till slut?
Så jävla BS, den skiten måste verkligen bort. När vann en challenger senast mot en champ på domslut utan att totalt dominera en match från start till slut?
https://gifyu.com/images/choke348.gif
"Look at her nose, it's rose." *cry*
Folk vill se avslut.
Ja, då är det väl fantastiskt att Nunes vann denna match istället för Shevchenko som bara avslutat 1 av 5 matcher i UFC. Vad är det som ser "mörkt" ut?
Tricklew
2017-09-10, 19:04
Matchen var väldigt jämn, detta är knappast rätt match att skrika rån, eller annat nonsens om, när van en utmanare ett domarbeslut sist utan att dominera? Någon som minns Dillashaw vs Cruz? Extremt jämn match och utmanaren vann.
Shevchenko gick in med fel plan, Nunes kanske har dåligt cardio men hon tröttnar inte av att stå still.
Grazzafukkinrazzi
2017-09-10, 19:46
Viktig DC vinst för Latifi mot nykomlingen Pedro. En match som han på förhand bara ska vinna men man vet aldrig.
Detta var Pedros tredje UFC-match. "Bara ska vinna" ? Pedro var bettingfavorit så ett sådant påstående är helt befängt.
Jag är mäkta imponerad jag är över Dos Anjos. Wow! Välkommen till nya viktklassen. ;)
Detta var Dos Anjos andra match i WW.
No offence, kul att du intresserad men dina summeringar och prediktioner av matcher och galor är inte bara helt off, de är oftast fullständigt inkorrekta faktamässigt.
Vet inte om jag har något emot att titelhållaren premieras i matcher som är extremt jämna, men när det gäller just denna matchen tycker jag nog Valentina tog 3 ronder. Svår balansgång det där, man vill inte att titeln ska byta händer hela tiden genom split decisions heller.
Tyckte main eventet var såpass jämnt att jag inte ser ett problem med Nunes som vinnare. Rolig gala dock, gillade att se RDA såpass bra. Trodde han skulle få stora problem med reachen.
Cejudo såg fantastisk ut också, sjukt att han bara har 13 MMA-matcher totalt (inga amatör) än så länge. Dat gold medalist mentality: https://streamable.com/m9j5p
Och lite svensk brutalstyrka:
http://c-6rtwjumjzx7877x24lnkdzx2ehtr.g00.sherdog.com/g00/3_c-6ktwzrx78.x78mjwitl.htr_/c-6RTWJUMJZX77x24myyux78x3ax2fx2flnkdz.htrx2fnrfljx7 8x2fymwtb8.lnkx3fn65h.rfwp.nrflj.yduj_$/$/$
Tyckte main eventet var såpass jämnt att jag inte ser ett problem med Nunes som vinnare. Rolig gala dock, gillade att se RDA såpass bra. Trodde han skulle få stora problem med reachen.
Frågan är om han inte är för lång för viktklassen. Till och med RDA sade att han var förvånad över hur svag Magny kändes nere på mattan. :D
death by gnp
https://thumbs.gfycat.com/LongPossibleGrayreefshark-size_restricted.gif
death by gnp
https://thumbs.gfycat.com/LongPossibleGrayreefshark-size_restricted.gif
Det var ju det sjukaste, efter den ronden trodde jag det var helt kört.
En av Monsterburkarna träffade tydligen någons axel, så Conor blir nu stämd på 750.000 kr.
Det förtjänar han, 30 cm åt sidan och personen hade vaknat upp med hjärnskakning på sjukhus. Det gäller iofs alla idioter som började kasta saker tvärs över publiken.
https://uproxx.files.wordpress.com/2016/08/animation-3-1.gif?w=650
https://www.mmafighting.com/2017/9/10/16285412/conor-mcgregor-being-sued-for-ufc-202-press-conference-bottle-throwing-incident
Agitator
2017-09-11, 15:40
Vad hade en oprovocerade knogmacka gett tro?
Vad är logiken i att matcher där ena personen åker fast för doping ändras till NC, och inte DQ-vinst för motståndaren?
Det minsta man kan göra för Cormier efter att ha blivit slagen medvetslös av en fuskare är att ge honom en vinst. Egentligen borde allt Jones tjänade den matchen gå till Cormier också.
panzerpig
2017-09-14, 10:45
Vad är logiken i att matcher där ena personen åker fast för doping ändras till NC, och inte DQ-vinst för motståndaren?
Det minsta man kan göra för Cormier efter att ha blivit slagen medvetslös av en fuskare är att ge honom en vinst. Egentligen borde allt Jones tjänade den matchen gå till Cormier också.
Håller med om att det är märkligt. NC innebär väl att matchen typ inte ägt rum (vilket inte stämmer, den står på deras profilsidor på UFC.com).
DQ är tex slag under bältet, bett osv).
Har det hänt att någon vunnit ett bälte via DQ?
Dude the truth is I would never do steroids, I put that on my children and I put that on my Heavenly Father
Han borde bara komma ut och anamma det helt, Sonnen lyckades faktist reparera en liten del av sin image genom att göra det.
svenbanan
2017-09-15, 00:41
Han borde bara komma ut och anamma det helt, Sonnen lyckades faktist reparera en liten del av sin image genom att göra det.
Har man fått reda på vad det egentligen var för substans, och hur mycket etc som han åkte dit för? Det jag egentligen undrar är ifall det finns nån som helst möjlighet att det skulle kunna bli nåt liknande Johaugsoppan av det, eller är det en uppenbart mer potent "salva" han smörjt sig med?
Ifall det är finns en möjlighet till att det kan bli en Johaug, så gör han ju kanske rätt i att agera som han gör. Finns det svart på vitt att han fått i sig en stor dos nandrolon (eller vad fan folk tar nuförtiden) så blir det ju bara pinsamt. Och ännu mer pinsamt blir det över tid. Jag menar vem fan skulle ens köpa en begagnad bil av Lance Armstrong nuförtiden?
Han borde göra/gjort mkt grejor, Nu verkar det ju mer dock som han är en full blodad psykopat.
Har man fått reda på vad det egentligen var för substans, och hur mycket etc som han åkte dit för? Det jag egentligen undrar är ifall det finns nån som helst möjlighet att det skulle kunna bli nåt liknande Johaugsoppan av det, eller är det en uppenbart mer potent "salva" han smörjt sig med?
Ifall det är finns en möjlighet till att det kan bli en Johaug, så gör han ju kanske rätt i att agera som han gör. Finns det svart på vitt att han fått i sig en stor dos nandrolon (eller vad fan folk tar nuförtiden) så blir det ju bara pinsamt. Och ännu mer pinsamt blir det över tid. Jag menar vem fan skulle ens köpa en begagnad bil av Lance Armstrong nuförtiden?
Svårare denna gång. Johaug åkte ju dit för clostebol som hittas i receptbelagda grejer. Jon Jones åkte dit för en substans som, mig veterligen, är otroligt vanlig dopingsubstans i östtaterna, och särskilt i t.ex. tyngdlyftning.
Både A- och B-proverna testade positivt för CDMT/Turinabol. Det användes som sagt flitigt under Stasi. Den är dock både levertoxisk i höga doser och metaboliterna stannar kvar i kroppen i upp till 250 dagar så "Varför skulle jag ta just X?"-argumentet är det enda Jones har som försvar nu. Till och med Jeff Novitzky som styr USADA var förvirrad över varför någon skulle använda just det preparatet, men Jones är en allmänt impulsiv och korkad person så han kanske bara var dåligt informerad helt enkelt.
Agitator
2017-09-15, 13:52
Både A- och B-proverna testade positivt för CDMT/Turinabol. Det användes som sagt flitigt under Stasi. Den är dock både levertoxisk i höga doser och metaboliterna stannar kvar i kroppen i upp till 250 dagar så "Varför skulle jag ta just X?"-argumentet är det enda Jones har som försvar nu. Till och med Jeff Novitzky som styr USADA var förvirrad över varför någon skulle använda just det preparatet, men Jones är en allmänt impulsiv och korkad person så han kanske bara var dåligt informerad helt enkelt.
Han lär ju knappast tagit beslut själv om vad som är vettigt.
Utan har säkert fått lyssna på sin brorsa som är i NFL.
Knappast så Jones sitter och gör någon egen undersökning om vad som är vettigt. Killen har ju bevisat gång på gång att han saknar hästar i stallet.
svenbanan
2017-09-15, 18:49
Så Jon Jones har åkt dit för doping med en sällsynt lättupptäckt steroid och (i princip) det enda han har i försvarsväg är nåt i stil med "Varför skulle jag dopat mig med en så lättupptäckt drog när det finns så mycket bättre grejer att välja på?"
Det lär han ju inte komma långt med. Det är ju fan så irriterande att människan ska fatta så jävla mycket dåliga beslut när han är så begåvad att han rimligen skulle dominera ändå. Sjukt less på honom.
Lol, bitterheten har tagit över helt.
http://i66.tinypic.com/2lueuk0.png
Fantastiska titelmatcher.
Lol, bitterheten har tagit över helt.
http://i66.tinypic.com/2lueuk0.png
Fantastiska titelmatcher.
Varför är han så bitter? :S Ser ju ett som ett gäng riktigt bra matcher!
Tror många är hatar på GSP vs Bisping. Håller med.
Tror många är hatar på GSP vs Bisping. Håller med.
Helt klart orättvist mot Whittaker, men matchen i sig är väldigt bra.
Bisping har dodgat yoel så länge nu. Sån jävla otur att han får slåss för interim mot whittaker och förlorar..
PatekPhillipe
2017-09-16, 12:21
Helt klart orättvist mot Whittaker, men matchen i sig är väldigt bra.
Whittaker är skadad. Du tror väl knappast att dom orkar sitta och vänta på att han ska bli hel?
Whittaker är skadad. Du tror väl knappast att dom orkar sitta och vänta på att han ska bli hel?
Efter en sökning kommer han troligtvis rehabilitera tills 2018 och sade själv att han inte bryr sig om Bisping möter någon annan under tiden. Så.. vad är det alla klagar på?
PatekPhillipe
2017-09-16, 12:39
Efter en sökning kommer han troligtvis rehabilitera tills 2018 och sade själv att han inte bryr sig om Bisping möter någon annan under tiden. Så.. vad är det alla klagar på?
Det var ju du som skrev att det var orättvist mot whittaker?
Det var ju du som skrev att det var orättvist mot whittaker?
Ja, men nu när du skriver att han är skadad förstår jag inte längre varför någon är emot GSP/Bisping?
GSP har chans att cementera sig som den bästa genom tiderna, blir spännande.
svenbanan
2017-09-16, 17:46
Spelar det verkligen nån roll för GSPs eftermäle hur det går i den här matchen? Han är väl redan bäst nånsin?
Spelar det verkligen nån roll för GSPs eftermäle hur det går i den här matchen? Han är väl redan bäst nånsin?
DJ har 1 mer titelförsvar, och är bara 31 år gammal. Så GSP måste verkligen vinna denna match och kanske t om försvara beroende på hur länge DJ fortsätter, om han nu bryr sig om att bli ihågkommen som geten.
Derbel McDillet
2017-09-16, 19:04
DJ har 1 mer titelförsvar, och är bara 31 år gammal. Så GSP måste verkligen vinna denna match och kanske t om försvara beroende på hur länge DJ fortsätter, om han nu bryr sig om att bli ihågkommen som geten.
DJ är gryn men liten. Så små personer blir bara ihågkomna som minigoats. Han hotar ingens positiion.
eternallord
2017-09-16, 19:59
Fedor, Anderson, GSP och DJ är the goats i min mening, utan någon direkt inbördes ranking. Jones borde nog vara där i mixen också, men med två missade dopingtester är det lite svårt...
Fedor, Anderson, GSP och DJ är the goats i min mening, utan någon direkt inbördes ranking. Jones borde nog vara där i mixen också, men med två missade dopingtester är det lite svårt...
Anderson åkte för 2 preparat, så varför är han med men inte Jones?
High1ander
2017-09-16, 20:12
Troligtvis då han åkte dit efter han blivit av med titeln. Han har nog preppat innan men har inte åkt dit när han var goat-peak...
Jag håller med listan också.
Mike Perry är en galen jävel:
https://streamable.com/m75he
Underhållande gala! Fartfyllda, om än inte så namntunga fighter.
Tricklew
2017-09-17, 20:37
Anderssons glansdagar var främst under perioden då det var fritt fram med dopning, jag har inga illusioner om att han var ren, men jag tror inte det såg annorlunda ut för hans motståndare heller.
Därmed inte sagt att alla är rena idag, självklart inte.
Anderssons glansdagar var främst under perioden då det var fritt fram med dopning
Detsamma gäller GSP, DJ, Aldo osv. Det får ju bara dom att framstå som ännu bättre om dom nu var rena och dominerade alla fuskare. Man kan ju aldrig veta vilka som använde doping och inte, men för att vara rättvis får man gå efter positiva test.
Tricklew
2017-09-18, 00:49
Detsamma gäller GSP, DJ, Aldo osv. Det får ju bara dom att framstå som ännu bättre om dom nu var rena och dominerade alla fuskare. Man kan ju aldrig veta vilka som använde doping och inte, men för att vara rättvis får man gå efter positiva test.
När upphörde DJs glansdagar?
Agitator
2017-09-18, 02:01
Hur många gånger minns ni att detta skedde?
https://i.imgur.com/CEWbHnl.png
Agitator
2017-09-18, 02:39
Hahahaha Guld Jerry. GULD!
https://www.instagram.com/p/BZJtTR4BwFb/
Agitator
2017-09-18, 04:53
Grym intervju.
R2teGs2K51A
När upphörde DJs glansdagar?
Hans glansdagar har varit både före och efter USADA.
= bättre än Anderson
Tricklew
2017-09-23, 15:26
Var detta den mest ointressanta UFC på flera år? Fanns inte många höjdpunkter.
Jag börjar vänja mig vid dessa urvattnade UFCgalor, men det är fortfarande tråkigt.
OSP vs. Okami som main event, när Okami blixt-signats av UFC för just denna gala efter att ha cuttats några år tidigare efter endast 1 förlust och en innan dess bra winstreak. OSP har visat sig att vara en gatekeeper som bäst och inte ha något större hopp om framtida stordåd. Dessutom ingen jättepopulär fighter heller.
Andrade mot Gadelha som co-main event. Nog för att jag personligen är ganska ointresserad av WMMA, men oavsett det så är det ju onekligen ett sjukt tunnt kort.
Det enda av intresse för mig på detta kort var att se Gokhan Saki debutera i UFC. Men konstigt att han inte får debutera på ett europeiskt kort ändå..
Bellator verkar vara lovande. Riktigt fet fight precis.
Goiti Yamauchi vs Adam Piccolotti.
Nu är jag förvisso en smula onykter och seg, men... DJ? Vem?
Fedor är den jag håller högst på listan. Risken är förvisso att det är lite av ett Tyson-fenomen, där han kunnat dominera genom att inte möta de allra bästa. I vilket fall var det så jävla vackert att se honom och han var verkligen allround som fighter.
Agitator
2017-09-24, 03:16
53X0w8HN1EU
Aaron Picos sjuka KO: https://streamable.com/sc5o8
Kanske är #1 prospect i MMA trots allt?
Nu är jag förvisso en smula onykter och seg, men... DJ? Vem?
Fedor är den jag håller högst på listan. Risken är förvisso att det är lite av ett Tyson-fenomen, där han kunnat dominera genom att inte möta de allra bästa. I vilket fall var det så jävla vackert att se honom och han var verkligen allround som fighter.
Demetrious Johnson
Fedor slogs i PRIDE ja, men det var den bästa tungviktsdivisionen som fanns på den tiden.
Var detta den mest ointressanta UFC på flera år? Fanns inte många höjdpunkter.
Tyckte verkligen inte det var något fel på dem galan, lite ointressanta namn men det var skönt att inte var massa segdragna beslut :)
Haha wtf?
https://pbs.twimg.com/media/DKoDrZMU8AA03T_.jpg
An Iron Soul
2017-09-28, 20:32
https://www.instagram.com/p/BZkYFy6FPxM/?taken-by=criscyborg
https://www.instagram.com/p/BZltFDpFq2e/?taken-by=dominickcruz
Agitator
2017-10-02, 03:12
Så här ser Walls of jericho ut.
https://i.imgur.com/cvA12oX.gif
Specimen of human movement.
5VJcJ_7XyAg
Agitator
2017-10-04, 03:31
ZQfU5rkAW8M
PPV-star in the making.
ByAfyso2Yt4
Agitator
2017-10-08, 05:05
Helt galet bra av DJ. Kommer komma slowmos på hans snygga avslutning.
Grym transition!
Agitator
2017-10-08, 05:33
Tony vs lee. Bra första rond, andra ronden är intressant också.
Tredje börjar nu.
Agitator
2017-10-08, 05:38
Galet bra match. Spännade minst sagt!
Om man vill börja testa lite kampsport, MMA kanske, får man då stryk på 183cm av längre snubbar säg 188-190cm?
Fyfan vad Dj är grym. Hands down p4p. Det avslutet alltså..
Tony är en stor favorit också, var lite nervös i början men ja dwt gick ju bra.
Bland det sjukaste jag sett i kampsportsväg:
https://media.giphy.com/media/l378bCsN1ZUhNJaAo/giphy.gif
Hoppas DJ får möta någon som kan utmana honom snart, det här är slöseri av hans prime. Vi hade kunnat se honom mot TJ..
Om man vill börja testa lite kampsport, MMA kanske, får man då stryk på 183cm av längre snubbar säg 188-190cm?
173cm vs 191cm
http://c-6rtwjumjzx7877x24lnkdzx2ehtr.g00.sherdog.com/g00/3_c-6ktwzrx78.x78mjwitl.htr_/c-6RTWJUMJZX77x24myyux78x3ax2fx2flnkdz.htrx2fnrfljx7 8x2fymwtb8.lnkx3fn65h.rfwp.nrflj.yduj_$/$/$
Grazzafukkinrazzi
2017-10-08, 13:00
178cm vs 191cm
:)
Inte en millimeter över 175 imo.
http://www.kimura.se/wp-content/uploads/2016/01/Alexander-Gustafsson-och-Ilir-Latifi-i-London-1.jpg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.