Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Även kul att Charles Oliveira fick en ordentlig matchning för en gångs skull. Men +/- 0 eftersom att Silva blev matad..
Doctor Snuggles
2014-02-16, 18:33
Ja, jag ska nog sluta med att fastna uppe. Får inte ut så mycket av fighterna när jag är för trött, och skönare att kunna snabbspola om ngn fight är tråkig.
Doctor Snuggles
2014-02-16, 18:35
Det är inte UFC som anlitar domarna, utan statliga organ i respektive land. Just för att det du nämner inte ska hända.
Nja. Brasilien har inget officiellt statligt organ som jag förstår det, utan det är UFC som hämtar med sig domare. Det är visserligen random domare som AC:s i USA använder, men ändå.
eternallord
2014-02-16, 18:41
Skönt att höra :) Fattar inte att ni orkar sitta uppe om nätterna. Är ju hur gött som helst att kolla dagen efter.
+1 på den. Det enda negativa med dagen-efter-galor är risken för att man spoilar sig själv
Nja. Brasilien har inget officiellt statligt organ som jag förstår det, utan det är UFC som hämtar med sig domare. Det är visserligen random domare som AC:s i USA använder, men ändå.
Wtf, inte ens i Brasilien?
+1 på den. Det enda negativa med dagen-efter-galor är risken för att man spoilar sig själv
Brukar kisa med ögonen och täcka vissa delar av skärmen med handen för att inte se något på väg till mmatracker. :D
eternallord
2014-02-16, 19:08
Brukar kisa med ögonen och täcka vissa delar av skärmen med handen för att inte se något på väg till mmatracker. :D
Samma här :D men ibland vaknar man på morgonkvisten och drar upp sin telefon och surfar bort till sherdog.com i vanlig ordning utan att tänka sig för och möts av det här:
http://www.sherdog.com/news/news/Silva-After-Getting-Dominated-Subs-Sonnen-26175
True story, hände mig *cry* Sedan dess tar jag alltid bort mina MMA-bokmärken både i datorn och telefonen natten innan ett event.
Hahahaha, den är sur. Var med om något liknande. Skuttade in på Facebook och möttes av denna:
http://cdn2.cagepotato.com/wp-content/uploads/2012/05/LyotoMachida_Jones1.jpg
Kändes som ett hårt slag mot bröstet. :D
eternallord
2014-02-16, 19:28
En kille dog på en Taekwondo-tävling i Egypten idag, min främste träningspartner skulle upp på mattan direkt efter och såg hela grejen. Läskigt...
eternallord
2014-02-16, 19:39
Kollapsade tydligen på mattan, officiellt ska det ha varit av en hjärtattack. Måste väl ha varit medfött problem
Kollapsade tydligen på mattan, officiellt ska det ha varit av en hjärtattack. Måste väl ha varit medfött problem
Inte i samband med KO eller ett slag som skakade om rejält?
Doctor Snuggles
2014-02-16, 21:01
Samma här :D men ibland vaknar man på morgonkvisten och drar upp sin telefon och surfar bort till sherdog.com i vanlig ordning utan att tänka sig för och möts av det här:
http://www.sherdog.com/news/news/Silva-After-Getting-Dominated-Subs-Sonnen-26175
True story, hände mig *cry* Sedan dess tar jag alltid bort mina MMA-bokmärken både i datorn och telefonen natten innan ett event.
Haha, fy fan vad surt. Jag brukar bara dra ner från någon vanlig tracker där man inte har någon chans att bli spoilad. Fast visst har man råkat öppna en mma-sida av ren vana ngn gång.
Det absolut värsta är om man ska jobba på söndagen. Då blir det inget internet på hela dagen. Livrädd för att bli spoilad.
Mma-torrents är bäst. Stora galor ser jag live med polare. Men såna här ser jag prelims sen tankar på morgonen. Undviker sms och Facebook.
Doctor Snuggles
2014-02-16, 21:56
Tycker att det är lite fascinerande hur Machida verkar ha blivit någon slags mystisk figur som vinner fighter bara genom lite muskelryckningar, tvärtemot hur det var mot Shogun. Jag minns inte ens att folk gnällde om matchen mot Rampage, som det var mycket, mycket tydligare att Machida borde vunnit.
Visst, jag tyckte också det lutade åt att han vann mot Mousasi, men det verkar vara extremt många som antingen ger Machida alla ronder, eller 4-1. Vilket är lite märkligt, för det var en mycket närmre fight än så imo. Är det för att Mousasi när han undviker slag ser lite obekväm ut allmänt, eller/och för att han inte är en så känd fighter?
eternallord
2014-02-16, 22:34
För dom som är intresserade, här är en av mina matcher från Trelleborg Open förra helgen.
IFerqXF-n6w
Doctor Snuggles
2014-02-16, 22:39
Frank Dux skulle vara stolt. ;)
Hackenschmidt
2014-02-16, 22:40
Tycker att det är lite fascinerande hur Machida verkar ha blivit någon slags mystisk figur som vinner fighter bara genom lite muskelryckningar, tvärtemot hur det var mot Shogun. Jag minns inte ens att folk gnällde om matchen mot Rampage, som det var mycket, mycket tydligare att Machida borde vunnit.
Visst, jag tyckte också det lutade åt att han vann mot Mousasi, men det verkar vara extremt många som antingen ger Machida alla ronder, eller 4-1. Vilket är lite märkligt, för det var en mycket närmre fight än så imo. Är det för att Mousasi när han undviker slag ser lite obekväm ut allmänt, eller/och för att han inte är en så känd fighter?
Samt att publiken skriker som galningar varje gång Machida landar ett slag/spark och är knäpptysta när Mousasi gör det samma. Hade Rogan dessutom kommenterat på sitt hetsiga vis hade väl sherdog gett Machida 6 ronder.
Doctor Snuggles
2014-02-16, 22:44
Samt att publiken skriker som galningar varje gång Machida landar ett slag/spark och är knäpptysta när Mousasi gör det samma. Hade Rogan dessutom kommenterat på sitt hetsiga vis hade väl sherdog gett Machida 6 ronder.
Frillan var väl rätt pro-Machida också.
eternallord
2014-02-16, 22:48
Det stora problemet här är väl att Mousasi hade nästan ingen output alls. Jag blev frustrerad av att titta på honom för det kändes som att han hade kunnat ta hem flera ronder om han bara 1) slutat jaga och skurit av buren istället, och 2) fått igång sina sparkar mer, framförallt mot kroppen. Jag gav honom en rond och även om de andra inte var superdominanta så var det ganska tydligt att Machida landade mer och bättre.
Doctor Snuggles
2014-02-16, 23:54
Jag är inte alls så säker på att det var särskilt tydligt. Båda hade rätt låg output om man kollar på statistiken. Det gick rätt fort, och Mousasi skyddade sig bra för det mesta, medan Machida blev träffad när han backade/rörde sig. Det var typ 1-2 träffar som avgjorde de flesta ronderna, och det är lite väl små marginaler.
Machida vann absolut om man skulle räkna matchen som helhet, men det är ngt annat.
Mma-torrents är bäst. Stora galor ser jag live med polare. Men såna här ser jag prelims sen tankar på morgonen. Undviker sms och Facebook.
Ingen som råkar ha en invit dit? :)
Inte jag, lånar en polares :<
Kollar på ufc 100.. Vilka minnen!
Det stora problemet här är väl att Mousasi hade nästan ingen output alls. Jag blev frustrerad av att titta på honom för det kändes som att han hade kunnat ta hem flera ronder om han bara 1) slutat jaga och skurit av buren istället, och 2) fått igång sina sparkar mer, framförallt mot kroppen. Jag gav honom en rond och även om de andra inte var superdominanta så var det ganska tydligt att Machida landade mer och bättre.
Jag tycker absolut Machida vann fighten. Med det sagt så slog och träffade mousassi fler gånger.
http://blog.fightmetric.com/2014/02/machida-vs-mousasi-official-ufc.html
Fast stora torrent sidor som;
http://kickass.to/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
får ut evenemangen lika snabbt som mma-tracker etc. Kanske någon timmes skillnad, men morgon efter har dem det. MMa-tracker är till för dig som vill tanka många olika evenemang, instruktionsvideos eller allt som relaterar till kampsport. Onödigt att ha torrent sidan för bara UFC eftersom det är ganska höga ratio krav.
För dom som är intresserade, här är en av mina matcher från Trelleborg Open förra helgen.
IFerqXF-n6w
Haha fy fan vad kass position att filma ur. Kunde inte personen ha ställt sig på läktaren? :D
"After the fight, I don't remember anything. I remember being in the showers and I didn't have a clue what was going on," Bisping stated. "I was saying to my manager at the time, 'I can't be knocked out cause I'm not fighting for another two months, what the hell are you talking about?' and then these people come and go 'Michael we need to take you to the hospital'. I'm like I'm not going to the hospital and then I'd say again, 'what's going on', I'd just keep repeating myself."
Bisping efter matchen mot Hendo. Fy fan vad skrämmande.
Doctor Snuggles
2014-02-17, 19:51
Bisping efter matchen mot Hendo. Fy fan vad skrämmande.
Tyckte alltid det var rätt svinigt av Hendo att lägga det där extraslaget, särskilt då han erkänt det var med flit.
Tyckte alltid det var rätt svinigt av Hendo att lägga det där extraslaget, särskilt då han erkänt det var med flit.
Svinigt möjligtvis, men jag tycker det var OK med tanke på att domaren inte hade brytit ännu. Sänker man någon i en match så är det nog svårt att snabbt kunna avgöra om man ska fortsätta eller om det räcker, speciellt med tanke på att vissa som till synes är helt medvetslösa kan vakna upp i ett ryck och fortsätta.
Doctor Snuggles
2014-02-17, 20:04
Svinigt möjligtvis, men jag tycker det var OK med tanke på att domaren inte hade brytit ännu. Sänker man någon i en match så är det nog svårt att snabbt kunna avgöra om man ska fortsätta eller om det räcker, speciellt med tanke på att vissa som till synes är helt medvetslösa kan vakna upp i ett ryck och fortsätta.
Att det var inom reglerna är självklart, men grejen är att han specifikt sade att han medvetet gav Bisping ett extra slag bara för att han käftade så mycket innan matchen.
Folk gnäller på att Ronda inte är sportsmannamässig då hon inte skakar en hand, men få gnällde över något som faktiskt kan ha allvarliga konsekvenser.
Ser dock inte vad som är osportsmannamässigt (lol, om det ens är ett ord) med att fortsätta tills domaren bryter. Nu sa han ju iofs att det var "for good measure" efteråt, men handlingen i sig ser jag inget fel med. Att inte skaka hand är ju något personligt, även om det är en rymdfis i jämförelse.
Vad som är riktigt vidrigt är att slå någon efteråt, t ex Wanderlei/Rampage. Rampage borde sitta bakom galler för det imo. Samma sak med Daley m fl. Hur kan dessa personer komma undan med misshandel på TV egentligen? Bara för att det är i samband med en kontaktsport?
Ser dock inte vad som är osportsmannamässigt (lol, om det ens är ett ord) med att fortsätta tills domaren bryter.
Helt ok att hålla strypningen tills domaren bryter även om du är helt säker på att din motståndare är totalt medvetslös och du vet att domaren inte ser och antagligen inte kommer att se det på ett bra tag till?
Det var lixom inget snack om att Bisping var knockad där och kanske kommer komma tillbaka.
Doctor Snuggles
2014-02-17, 20:24
Klart det är fult om han ser att någon är knockad. Det har ju hänt flera gånger förut att fighters inte lägger det där sista slaget. Brian Stann och Machida, t.ex.
Det finns väl en "grace period" när domarn bryter, som är lite på känn. Det var inte överdrivet länge i den matchen, men det var på gränsen. Lite skillnad om man gör det i stundens hetta, och om man gör det kalkylerat och medvetet. Men Rampage är inte en hyvvens kille han heller, nej.
Osportsligt eller ok vid 3:35?
na0Gucw1qK0
Doctor Snuggles
2014-02-17, 20:45
Inte var det särskilt sportsligt, nej. Men domarn var också rätt sen till middagen.
Doctor Snuggles
2014-02-17, 20:50
Apropå sura Fedor:
XU4pQGpi3QE
Man bråkar inte med familjen. :D
(Även om översättningen säkert är fel. )
Helt ok att hålla strypningen tills domaren bryter även om du är helt säker på att din motståndare är totalt medvetslös och du vet att domaren inte ser och antagligen inte kommer att se det på ett bra tag till?
Det var lixom inget snack om att Bisping var knockad där och kanske kommer komma tillbaka.
Givetvis. Då är det domarens fel, och inte du som är osportslig. Märker man att personen tappar medvetandet och domaren står och tänker på annat så är det bara att ropa ut, vilket många brukar göra.
Inget snack för dig som satt hemma i TV-soffan med inget att förlora nej, men jag tror inte alltid det är så lätt för en fighter med adrenalin som rinner ur öronen att avgöra vem som kommer återhämta sig och inte. Det händer att folk tar stenhårda slag, stupar mot mattan men sedan börjar röra på sig igen. Just i detta fallet så såg det ju ut som att Henderson såg att Bisping inte skulle återhämtat sig, men att kalla det "osportsligt" i en sport som MMA är ganska komiskt.
Osportsligt eller ok vid 3:35?
Helt ok.
Vi får inte glömma att detta är en brutal sport. Reglerna är att domaren bryter matchen. Mao är det inte atleterna ansvaret ligger på.
Tycker du Weidman var "osportslig" som slog Munoz 10 gånger efter att han slutade röra sig?
Hackenschmidt
2014-02-17, 21:11
Tycker du Weidman var "osportslig" som slog Munoz 10 gånger trots att han knappt rörde på sig?
Fluke. Weidman hade inte tränat på de slagen så det ligger ju inte på honom?
Humorn ligger på rätt ställe, men nej Hacken... nej.
2/10
Doctor Snuggles
2014-02-17, 22:30
Cummins ligger på +900 typ, så det kan vara värt att lägga en slant på honom, om så bara för lolsen om han skulle gå o dra en Rocky. :D
Doctor Snuggles
2014-02-17, 22:32
Tycker du Weidman var "osportslig" som slog Munoz 10 gånger efter att han slutade röra sig?
Det kändes lite överdrivet, ja, men där rörde sig Munoz för de flesta av slagen. Inte riktigt samma sak.
http://cdn.fansided.com/gif/hat.gif
:D
http://cdn.fansided.com/gif/hat.gif
http://mrwgifs.com/wp-content/uploads/2013/04/UFC-MMA-Fighter-Has-His-Hat-Stolen.gif
Givetvis. Då är det domarens fel, och inte du som är osportslig. Märker man att personen tappar medvetandet och domaren står och tänker på annat så är det bara att ropa ut, vilket många brukar göra.
Inget snack för dig som satt hemma i TV-soffan med inget att förlora nej, men jag tror inte alltid det är så lätt för en fighter med adrenalin som rinner ur öronen att avgöra vem som kommer återhämta sig och inte. Det händer att folk tar stenhårda slag, stupar mot mattan men sedan börjar röra på sig igen. Just i detta fallet så såg det ju ut som att Henderson såg att Bisping inte skulle återhämtat sig, men att kalla det "osportsligt" i en sport som MMA är ganska komiskt.
Helt ok.
Vi får inte glömma att detta är en brutal sport. Reglerna är att domaren bryter matchen. Mao är det inte atleterna ansvaret ligger på.
Klart att det är ok enligt reglerna, det säger jag inte emot. Men bara för att det är ok enligt reglerna måste man inte utnyttja det. Rätt tydligt här att CroCop ser att denna matchen är över, och sen drar han ett slag till bara för att. Han kunde ju sparkat honom i huvudet också, så hade det verkligen varit säkert ;) Inte speciellt sportsligt enligt mig. Sen är det möjligt att motståndaren är ett jäkla svin och förtjänade det.
Har inte Weidman vs Munoz så färskt i minnet så måste titta om den.
:d
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/1011232_673236689395759_1743621018_n.jpg
Har alla världens kändisar get-togethers en gång i veckan eller vad är grejen? Aldo träffar Pacman, Ibrahimovic, NBA-stjärnor, osv varje dag.
Doctor Snuggles
2014-02-18, 16:14
Pyjamasparty.
Enligt Oliveira var Ogle greased. Brassarna har t om ursäkter för vinster. :D
So charles says he thought i was greased. Greased? Ya won the fight you f**king turd. Just coz you couldnt finish me in the first or second doesnt mean i waa greased. Serious lack of professionalism there.
http://www.bloodyelbow.com/2014/2/17/5418956/andy-ogle-fires-back-at-charles-oliveira-over-greasing-allegations
Tycker den är lite svårare att bedöma eftersom Munoz ligger med ansiktet neråt och armen lite halvt täckande, så inte lika lätt för Weidman att se att han är ute.
Så tycker inte det var osportsligt av Weidman.
One source close to Melendez’s camp told me Bellator’s offer is six-fight deal starting at $300k a fight (I’m assuming $150k/$150k) and a $150k signing bonus, along with the entertainment perks described in recent articles.
Inte illa om det stämmer. UFC har möjlighet att matcha.
http://vendettafighter.com/news/bellator-ceo-bjorn-rebney-reveals-he-could-attempt-to-sign-more-ufc-fighters/#more-48316
Tycker den är lite svårare att bedöma eftersom Munoz ligger med ansiktet neråt och armen lite halvt täckande, så inte lika lätt för Weidman att se att han är ute.
Så tycker inte det var osportsligt av Weidman.
Det är reglerna du inte tycker om. Skyll på dem istället för atleterna som gör sitt bästa för att vinna.
Det är reglerna du inte tycker om. Skyll på dem istället för atleterna som gör sitt bästa för att vinna.
Har inget emot reglerna i det avseendet.
Ny intervju med GSP och Michael Landsberg (Off The Record):
Del 1: http://www.tsn.ca/videohub/?collection=72&show=293635
Del 2: http://www.tsn.ca/videohub/?collection=72&show=293633
Doctor Snuggles
2014-02-19, 20:06
Ouch. Nate Quarry målar inte en vacker bild av UFC.
http://www.bloodyelbow.com/2014/2/19/5425172/nate-quarry-discusses-ufc-contracts-pay-sponsors-uniforms-fighter-associations
Apropå det, jag brukar ta Dana med en klackspark, men hans senaste kommentarer om sponsorer är riktigt slemmig och får honom att låta som Marie Antoinette.
"“It's not as big as everybody makes it out to be,” said White, when asked about the possibility of uniforms that would put the company more in line with other professional sports leagues, in regards to presentation. “[The guys worried about big sponsorship dollars], those are the guys that are making tons of money anyway, and they make big money on sponsorship.
“The lower level guys? They're not making a bunch from sponsorship. We just saw the thing go down with Mac Danzig. He said, ‘I'm done. I don't want to deal with this anymore.'”
Är detta vad han kallar "fix this thing with sponsors"? Ja, de små killarna behöver inte eller vill inte tjäna några extra tusen dollar, de tjänar ju ändå så lite. Använd en enstaka fighter som inte kunde få bra deals med sponsorer eftersom sponserer måste betala 50.000 dollar i avgift till UFC, eller inte ville ha sponsorer av personliga anledningar som exempel. Helt logiskt. Låt dem äta tårta.
Doctor Snuggles
2014-02-20, 15:14
Uberonda:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=duuxfVHZz8I#t=531
duuxfVHZz8I
Snuggles: Jag fattar inte logiken. Ska okända fighters få uniform + en liten extra peng från UFC eller vaddå?
Doctor Snuggles
2014-02-20, 15:34
Snuggles: Jag fattar inte logiken. Ska okända fighters få uniform + en liten extra peng från UFC eller vaddå?
Inte säker. Jag trodde inte ens att de skulle få pengar från början, men det verkar konstigt fascistiskt annars. UFC kommer ha en deal med ngt stort klädföretag, så jag antar att de kommer betala ngn slags grundlön för fighters att ha på sig deras kläder. Jag har hört att Jones får typ 100 000 för att ha på sig UFC kläder.
Doctor Snuggles
2014-02-20, 16:47
Verkar som vi får se Ronda vs Cyborg after all:
http://i.imgur.com/hhcJLWt.png
duuxfVHZz8I
Fan alltså, jag är mer intresserad av att se Ronda än de flesta män. Fyrverkerier varje gång hon går in i buren. *popcorn*
Wolf tickets till salu. :D
http://cdn.fansided.com/gif/DC_VS_PAT.gif
Doctor Snuggles
2014-02-20, 23:04
Han ska också vara med i expendables? Having acting chops like that.
Cummins är en skön karaktär förresten. Skulle vara underhållande om han mot all förmodan lyckas vinna mot Cormier.
eternallord
2014-02-20, 23:06
Jag vet inte vad det är, men det är något jag inte gillar med Cormier.
Doctor Snuggles
2014-02-20, 23:08
Han har ett lite slemmigt leende. Lite som Gary Shandling.
Fan alltså, jag är mer intresserad av att se Ronda än de flesta män. Fyrverkerier varje gång hon går in i buren. *popcorn*
Jag håller helt klart med. Men hon verkar ha en rejäl utmaning framför sig, nedtagningarna kommer inte funka och hennes ground control kommer inte vara överlägsen. Jag tror dock hennes grappling kommer leda till seger.
Doctor Snuggles
2014-02-20, 23:22
Jag håller helt klart med. Men hon verkar ha en rejäl utmaning framför sig, nedtagningarna kommer inte funka och hennes ground control kommer inte vara överlägsen. Jag tror dock hennes grappling kommer leda till seger.
Jag tror helt ärligt att Sara inte kommer kunna göra så mycket och att Ronda kommer se skarpare ut än någonsin. Tror hon var rostig mot Miesha, och hade lite för mycket grejer på fatet.
Kom igen nu, hur kan man inte gilla Cormier? Killen är en vandrande teddybjörn.
Jag tror helt ärligt att Sara inte kommer kunna göra så mycket och att Ronda kommer se skarpare ut än någonsin. Tror hon var rostig mot Miesha, och hade lite för mycket grejer på fatet.
Meisha slogs dock inte särskilt smart. Hon föll in i Rondas balls-to-the-walls tempo i första ronden där båda slösade gigantiska mängder energi och dök in i clinchen slarvigt hela tiden vilket gjorde att Ronda enkelt kunde få reversals.
Tror inte en rutinerad brottare som Sara kommer göra dessa misstag, så vi kommer nog få se en väldigt annorlunda match.
Doctor Snuggles
2014-02-20, 23:34
Kom igen nu, hur kan man inte gilla Cormier? Killen är en vandrande teddybjörn.
Meisha slogs dock inte särskilt smart. Hon föll in i Rondas balls-to-the-walls tempo i första ronden där båda slösade gigantiska mängder energi och dök in i clinchen slarvigt hela tiden vilket gjorde att Ronda enkelt kunde få reversals.
Tror inte en rutinerad brottare som Sara kommer göra dessa misstag, så vi kommer nog få se en väldigt annorlunda match.
Förutom de slarviga försöken till takedowns som Ronda reversade lätt, så tror jag inte fighten kommer bli särskilt annorlunda, om inte Ronda själv väljer att köra i lite makligare tempo.
One small step for man, one giant leap for man kind. :D
(Anderson)
http://instagram.com/p/kqwZ2OiMrj/
Doctor Snuggles
2014-02-21, 16:37
http://oi40.tinypic.com/14ie928.jpg
Doctor Snuggles
2014-02-21, 17:55
Intressant artikel om Rondas judo karriär, och varför hon är så bra. TLDR kika på sista stycket.
http://www.bloodyelbow.com/2014/2/21/5433290/ufc-170-the-judo-career-of-ronda-rousey
spoonchest
2014-02-21, 18:26
http://oi40.tinypic.com/14ie928.jpg
Hejåhå!
Inta dåligt jobbat me promotion av Cormier-Cummins, är mer taggad för detta än om det vart Rashad. Tror dock det blir en utklassning utan dess like. Cormier via gnp i första.
Ronda vinner så ska lägga lite pengar på henne för att då kanske det vänder. Hade älskat att se henne åka på stryk, men tills cyborg kommer så ser det mörkt ut på den fronten.
Tror även Dc kommer dominera Cumpojken, men hade varit förjävla roligt om han hade förlorat :p
Doctor Snuggles
2014-02-21, 22:38
Här Krampus, tror du kommer gilla musiken. :D
Bra proddad highlight för övrigt.
lDo_ma0jBvs
Det skulle vara oändligt underhållande om hon skulle knocka McMann förresten. Inte för att jag tror det är en särskilt stor chans, men mer med tanke på alla som har hatat på hennes standup och på hennes coach.
Snyggt! Nästan lite romantiskt. Fick dock aids i öronen. Ronda har snygga tänder och snygg judo.
Det skulle vara oändligt underhållande om hon skulle knocka McMann förresten. Inte för att jag tror det är en särskilt stor chans, men mer med tanke på alla som har hatat på hennes standup och på hennes coach.
Skulle slängt mig in på Sherdog för att se allas reaktioner om det hände. :D
Cyborg påväg ner till 135 :D
Hur komiskt vore det inte om Cyborg knockade Ronda brutalt och sedan testade positivt efter matchen? Lol. Hade betalat dyra pengar för att höra Danas reaktion till det.
G24M6XC4VzU
na3DuF2ufgw
EDIT: Herre jesus vad de behöver byta ut Rogan på weigh-ins. Hans höga announcerröst låter som en stucken gris.
.
Hackenschmidt
2014-02-22, 14:50
Hur komiskt vore det inte om Cyborg knockade Ronda brutalt och sedan testade positivt efter matchen? Lol. Hade betalat dyra pengar för att höra Danas reaktion till det.
Haha, Danas känslo- och promotion-rollercoaster som detta hade medfört :D
Cyborg är grymmast. Ronda är bra. Cyborg kommer spöa Ronda. Cyborg suger och fuskar. Ronda är grymmast och bäst av alla i UFC. Cyborg var aldrig bra och fuskare (Här är vi nu?). Cyborg knockade Ronda för Cyborg är en maskin och bäst i världen. Ronda var aldrig särskilt bra. Jaså Cyborg dopade sig, hon var alltid sämst. Ronda är bäst i världen o.s.v ad infinitum
http://www.mmafighting.com/2014/2/22/5436148/focus-daniel-cormiers-weight-cut#ooid=Jma2Zzazp3vtbTWflXXUsDFynENnvOon
Dc's cut. Verkade gå väldigt lätt.
Han är mindre än 170 lbs-Woodley. :D
Fetare också, Dc i 155 snart! Boom!
Doctor Snuggles
2014-02-22, 19:07
Dra ner volymen.
YtbdFKUjvBc
Varför gör alla Cromiers weight cut till en sån jävla stor deal? Han har inte ens lågt kroppsfett, om han är rädd för att cutta för mycket vatten kanske han skulle dietat lite mer istället.
Doctor Snuggles
2014-02-22, 19:30
Varför gör alla Cromiers weight cut till en sån jävla stor deal? Han har inte ens lågt kroppsfett, om han är rädd för att cutta för mycket vatten kanske han skulle dietat lite mer istället.
Det gjorde han. Men det var fortfarande ett frågetecken om hur mycket han skulle dieta, och om han skulle klara klippa hur mycket vatten det än var. Det är mma, görs stories om mycket mindre intressanta grejer.
Haha, undrar jag också. Ett elitidrottande fetto - nu i bättre form. :D
Såg precis grudge match, riktigt rolig faktiskt. Bäst var att man fick se Sly knocka Sonnen :D
"Did he say WRASSELIN'?"
bygrgpfZ1XY
http://img.tapatalk.com/d/14/02/23/yrema9y7.jpg
Doctor Snuggles
2014-02-22, 21:29
Hög nivå på humorn ser jag.
Doctor Snuggles
2014-02-22, 21:30
Detta är däremot.. lol?
http://uwm.tv/
Haha, Danas känslo- och promotion-rollercoaster som detta hade medfört :D
Cyborg är grymmast. Ronda är bra. Cyborg kommer spöa Ronda. Cyborg suger och fuskar. Ronda är grymmast och bäst av alla i UFC. Cyborg var aldrig bra och fuskare (Här är vi nu?). Cyborg knockade Ronda för Cyborg är en maskin och bäst i världen. Ronda var aldrig särskilt bra. Jaså Cyborg dopade sig, hon var alltid sämst. Ronda är bäst i världen o.s.v ad infinitum
Du hade rätt. ;)
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/1932483_10151957968888388_696171197_n.jpg
Tydligen är detta från idag.
Doctor Snuggles
2014-02-23, 00:13
Så hon håller med om att hon ser ut som Wanderlei mao? Eftersom hon inte verkar ha tagit illa upp, menar jag. ;)
Tja, Cyborg har ju inte den bästa engelskan.... :D
Hackenschmidt
2014-02-23, 00:29
Hon dwarfar ju Dana. Hoppas verkligen Ronda vinner ikväll så vi får uppleva den oundvikliga shitstormen och kappvändningen efter Ronda vs Cyborg oavsett vem som vinner.
Hackenschmidt
2014-02-23, 00:39
Bilden är gammal btw
http://www.cagepotato.com/quote-of-the-day-dana-white-says-womens-mma-is-absolutely-going-to-happen-in-the-ufc/
Doctor Snuggles
2014-02-23, 01:01
Det börja
Hackenschmidt
2014-02-23, 01:04
No..no.. loggar av adjö
Doctor Snuggles
2014-02-23, 01:05
Stream Snuggles?
fightpass
ufc.tv
Doctor Snuggles
2014-02-23, 01:15
denna funkar tydligen utan fightpass eller proxy
http://de.ufc.com/media/prelims
Hackenschmidt
2014-02-23, 01:31
Fan också, kollar kanske en match ändå
Satte dollares på alla underdogs!
Komigen Oliveira!
Doctor Snuggles
2014-02-23, 01:39
Snygg handtrap.
Doctor Snuggles
2014-02-23, 02:46
Bra fight nu
Fyfan va feta ray och Matt är!
Hoppas alltid att deras fightern förlorar :p
Doctor Snuggles
2014-02-23, 03:46
Ray ser ut som han har en fat suit på sig.
Fan, så sitter man uppe igen...
Inte bra för mina bets sofar.. Äh!
Doctor Snuggles
2014-02-23, 04:23
Snygg handtrap, igen!
Maia, pat C och Sarah nu ffs!
Doctor Snuggles
2014-02-23, 05:25
Sluta heja mot Ronda annars så slutar jag gilla dig. ;)
Ingen av oss kommer sluta :D
Fan, gick väl exakt som jag trodde :p
http://static2.fjcdn.com/comments/indeed+_5f555e8666c8efbe3c3b8428318a76ce.jpg
Brodor!
Om inte Rousey förlorar nu så måste jag sluta slänga iväg pengar på underdogs hela tiden, roligt men inte ekonomiskt :p
tntballe
2014-02-23, 05:51
Hur tror ni att det går nu?
Gissar på att det tar slut i rond 2, Sarah slarvar och förlorar, men det blir inte genom armbar.
Tror ronda tar det r 1-2. Men oj vad jag hoppas på Sarah!
noooo, kul de inte blev armbar iaf
tntballe
2014-02-23, 05:58
oj
Doctor Snuggles
2014-02-23, 05:58
Lol, lite för tidigt, men jag förutspådde det! :D
Oj vad mycket rumpeont det kommer vara på sherdog nu
tråkigt, sarah hade ju bättre boxning såg de ut som :S
Hahaha buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhh :((((((((((((((( snubben i publiken äger hahahahahaa
Doctor Snuggles
2014-02-23, 06:00
Haha, sherdog gick ner
BOOOOOOOOOOOOoooooooOoooOooo oooOo!!!!
Doctor Snuggles
2014-02-23, 06:01
tråkigt, sarah hade ju bättre boxning såg de ut som :S
Nja, det var ju en brawl
Trodde iofs att Ronda skulle vinna. Men jävlar vad inkonsekvent Herb Dean är.
Och lol åt folk som betalar för dessa kort. Ska UFC börja jaga folk som streamar har dom inte mycket folk som kollar kvar.
Doctor Snuggles
2014-02-23, 06:09
Trodde iofs att Ronda skulle vinna. Men jävlar vad inkonsekvent Herb Dean är.
Svårt att säga hur det ser ut från hans vinkel. Om ngn ramlar som en säck potatis och inte försvarar sig så... Tycker iof själv att man borde få lite mer tid på sig att återhämta sig från body shots.
Ronda borde dock sluta brawla så mycket. Inte hennes starkaste sida, och inte en bra ide mot Cyborg.
Det var ju inte så att hon låg med ansiktet ner i mattan, sen fick hon 2 taps av Ronda innan fighten blev stoppad sen ser man också på resprisen att hon redan står på ett ben igen innan hon ser att fighten blev stoppad. Men jämför det med Herb i Cain / Santos eller fighten som var tidigare ikväll.
Doctor Snuggles
2014-02-23, 06:29
Sara har en haka dock, blev träffad av en hård armbåge.
Doctor Snuggles
2014-02-23, 08:22
Fucking lol. Slår nästan just bleed killen.
nvvHcIKZdxo
Herregud. Blir man golvad av kroppsslag så tycker jag man ska få lite mer tid på sig. Dessa anti-klimax gör mig fan galen.
Rory: "The animal is back. I'm ready to kick some ass."
http://i2.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/210/519/tumblr_lvhuuq55N71qhoyau.jpg
Fucking lol. Slår nästan just bleed killen.
:laugh: :laugh:
Underbart!
"Daddy"........ ugh.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1506740_10151958535223388_506270153_n.png
Herregud. Blir man golvad av kroppsslag så tycker jag man ska få lite mer tid på sig. Dessa anti-klimax gör mig fan galen.
+1 *gah!*
Ville dessutom se en till armbar. :d
Roligaste på denna gala var att få se Cormier glänsa i debuten, även om det var mot ett blåbär så ska det bli riktigt intressant att följa hans framfart!
Alltså vad har hänt med Herb Dean? Har alltid tyckt att han stoppat fighter klockrent, men nu vet jag inte riktigt vad han håller på med =/
Hackenschmidt
2014-02-23, 13:12
Känns som att Uriah-stoppagen gick till hans huvud och då tänker jag framförallt på Pyle - Waldburger, tycker inte Ronda-Mcmann var ett så dåligt stopp
Jag har inte sett Ronda-McMann ännu men förstår att det blev knock. Blev det något brottande emellan dem och vem dominerade isf?
Jag har inte sett Ronda-McMann ännu men förstår att det blev knock. Blev det något brottande emellan dem och vem dominerade isf?
Här har du i princip hela fighten
http://cdn.fansided.com/gif/Ronda_Rousey_vs._Sara_McMann_1.gif
:/ hon försvarar inte sig, men lite tidigt stopp..
http://cdn.fansided.com/gif/Ronda_Rousey_vs._Sara_McMann_1.gif[/Img]
Blev ännu mer besviken när jag såg det ur denna vinkeln. Två bebisslag och sen är Sara påväg upp igen.. *gah!*
Ronda kommer få stora problem mot Cyborg om den matchen blir av. Hennes defensiva boxning ser ut att vara näst intill obefintlig. Vandrar i raka linjer med hakan i luften och bara äter rena slag.
Doctor Snuggles
2014-02-23, 16:22
Blev ännu mer besviken när jag såg det ur denna vinkeln. Två bebisslag och sen är Sara påväg upp igen.. *gah!*
Ronda kommer få stora problem mot Cyborg om den matchen blir av. Hennes defensiva boxning ser ut att vara näst intill obefintlig. Vandrar i raka linjer med hakan i luften och bara äter rena slag.
Nja, stämmer inte riktigt. Hon blev träffad när Sara var ur position mest, och gör saker som t.ex. "the hanger" för att få till clinchen.
Cyborg är dessutom inte en olympisk brottare, och blev mountad av Gina. Även om hon har förbättrat sin grappling sedan dess så kan du nog lita på att hon får tugga matta rätt snabbt.
Däremot så ser Ronda fortfarande rätt klumpig ut ståendes.
eternallord
2014-02-23, 16:36
När Herb är på väg in så ser det inte ut som att McMann kommer att erbjuda något mer. Man kan inte lägga sig platt med en hand på mattan och den andra på magen, då får man skylla sig själv.
Doctor Snuggles
2014-02-23, 17:00
Fan vad fans har blivit gnällspikar på sistone förresten. Har nog aldrig sett så många klagomål på ett helt hyffsat kort.
eternallord
2014-02-23, 17:14
Stephen Thompson kastade och landade både en front leg axe kick och en hook kick, Daniel Cormier bjöd på sitt bästa framträdande hittills i UFC (mot totalt övermatchat motstånd förvisso, men det jag gillade var att han hade en helt annan killer instinct än vad han visade mot Mir och Nelson) och huvudfighten levererade. Om bara Demian hade slagit Rory så hade kortet varit komplett för mig :)
Doctor Snuggles
2014-02-23, 17:20
Alltså jag tyckte the Durkin gjorde bra ifrån sig fram tills han blev avslutad. Lite för grön i strikingen bara, men kan nog göra ett och annat i viktklassen. Behövs nytt blod i vilket fall.
Nja, stämmer inte riktigt. Hon blev träffad när Sara var ur position mest, och gör saker som t.ex. "the hanger" för att få till clinchen.
Cyborg är dessutom inte en olympisk brottare, och blev mountad av Gina. Även om hon har förbättrat sin grappling sedan dess så kan du nog lita på att hon får tugga matta rätt snabbt.
Däremot så ser Ronda fortfarande rätt klumpig ut ståendes.
This is the internet, your argument is invalid.
Skämt åsido, hon är vårdslös ståendes, rör knappt på huvudet och är verkligen vidöppen för slag. Nu är ju Sara iofs ingen superstriker heller och tappade balansen en del när hon slog.
Samma tendenser mot Meisha. Hon springer in i fickan och äter rena slag, men bjuder själv på bättre offensiv och söker clinch mycket. Mot Cyborg som är överlägsen tekniskt ståendes, har kraften att skada folk med enskilda slag och inte bara går att kasta runt i clinchen lär det bli väldigt intressant. Hon har ju dock flyttat ned en viktklass nu, och eventuellt sluta bada i steroider, så det återstå att se hur mycket av den där kraften som finns kvar.
Om bara Demian hade slagit Rory så hade kortet varit komplett för mig
Kom igen nu, hur kan man inte älska Rory?! Killen är kärlek.
Förstår att dom som betalar för PPVn är lite sura eftersom senaste fight night var både bättre kort och fighter.
Doctor Snuggles
2014-02-23, 17:38
Nja, hon är fortfarande uppenbarligen ovan, ser ofta klumpig ut och är lite väl ivrig i början av en fight, men värdelös är knappast en rättvis beskrivning. Sara kom in väldigt aggressivt vilket uppenbarligen förvånade henne, plus att det är lätt att äta några slag på väg in till clinchen.
Hon har förmågan till huvudrörelse iaf, kolla på Carmouche fighten där hon duckar ett slag.
Cyborgs kraft/teknik är en aning överdriven förresten, då hon avslutar oftast via brawling tko:s och inte rena ko:s, och det mot mindre flickor. Dessutom så brukar hon ramla in i clinchen när hon slåss. Ronda kan nog ta ett eller två slag om det behövs och få till clinchen i vilket fall .
Hon har huvudrörelse, kolla på Carmouche fighten där hon duckar ett slag.
Just det, nu kommer jag ihåg. :D
Värdelös har jag dock inte skrivit, vårdslös. Hon kommer givetvis förbättras, ta det inte som att jag hatar, men vad händer om hon inte lyckas ta ned Cyborg under en rond t ex?
En annan liten sak:
Dan Hardy kommer börja kommentera (colour) på Fight Pass: http://www.ufc.com/news/dan-hardy-joins-fight-pass
Doctor Snuggles
2014-02-23, 17:46
Oj, läste fel. Men kolla på Cyborgs senaste fight, mot Coenen som Miesha slog. Finns inte en suck att hon klarar hålla distansen eller skadar Rousey innan hon blir slängd, särskilt i en viktklass lägre.
Tycker Herb får ge sig. Det var en smäll i solarplexus och hon tappade luften en sekund. Händer ju var och vartannat sparringpass ffs...
Doctor Snuggles
2014-02-23, 18:09
Tycker Herb får ge sig. Det var en smäll i solarplexus och hon tappade luften en sekund. Händer ju var och vartannat sparringpass ffs...
Såg ut som levern (men de där slagen efteråt :D).
http://usatthebiglead.files.wordpress.com/2014/02/ronda-rousey-beat-sara-mcmann-b.gif
Inte bara Herb som tar sådana beslut dessutom:
http://cdn3.sbnation.com/imported_assets/1771079/pettisko.gif
Även om jag också tycker man borde få någon sekund till på sig.
eternallord
2014-02-23, 18:11
Du har aldrig blivit träffad rent i levern, eller hur? :)
Såg ut som levern.
Inte bara Herb som gör sådana domslut dessutom:
http://cdn3.sbnation.com/imported_assets/1771079/pettisko.gif
Även om jag också tycker man borde få någon sekund till på sig.
Mm såg ut som det träffade i levern, men smärtan kommer inte så fort då, och hon hade inte ställt sig upp så snabbt efteråt om det var i levern
Risig position helt klart, men hade hon lyckats återhämta sig några sekunder så hade hon varit tillbaka, och tycker hon borde fått chansen
Doctor Snuggles
2014-02-23, 18:13
Det räcker med att bli träffad tillräckligt hårt i solarplexus för att vara ute ur spel i flera minuter t.o.m. Har hänt mig flera gånger. Förjävligt.
Doctor Snuggles
2014-02-23, 18:14
Mm såg ut som det träffade i levern, men smärtan kommer inte så fort då, och hon hade inte ställt sig upp så snabbt efteråt om det var i levern
Risig position helt klart, men hade hon lyckats återhämta sig några sekunder så hade hon varit tillbaka, och tycker hon borde fått chansen
Smärtan kom lite efter, exakt som mot Cerrone. Folk återhämtar sig olika fort, och det beror väl på hur hårt slaget är också. Har sett flera andra exempel på folk som får ont i levern, men klarar sig och fortsätter slåss. Däremot så gjorde Sara nästan en faceplant vid tidpunkten då Herb gick in. Jag kan förstå att han trodde det var slut.
Jo, och det suger nåt överjävligt, men detta var ingen clean leversmäll, du ser ju hur fort hon återhämtar sig
Jag har blivit knockad av leverspark, därför vet jag skillnaden :)
eternallord
2014-02-23, 18:36
Jo, och det suger nåt överjävligt, men detta var ingen clean leversmäll, du ser ju hur fort hon återhämtar sig
Jag har blivit knockad av leverspark, därför vet jag skillnaden :)
Att ställa sig upp efter att domaren kommit in och brutit är inte samma sak som att "återhämta sig"
Doctor Snuggles
2014-02-23, 18:39
Att ställa sig upp efter att domaren kommit in och brutit är inte samma sak som att "återhämta sig"
Jag tror iof inte hon var medveten om att det var stoppat när hon började resa sig upp.
eternallord
2014-02-23, 18:47
Jag tror iof inte hon var medveten om att det var stoppat när hon började resa sig upp.
Hon var fortfarande på knä när hon vände sig mot Herb Dean och insåg att det var över.
Doctor Snuggles
2014-02-23, 18:59
Hon var fortfarande på knä när hon vände sig mot Herb Dean och insåg att det var över.
På ett knä. Hon hade precis börjat resa på sig. I vilket fall så verkar det som ett konstigt argument, eftersom man återhämtar sig inte magiskt bara för att fighten blir stoppad. Hon höll uppenbarligen på att återhämta sig oavsett.
En sak som dock jag undrar är varför man inte fortsätter att knäa istället för att börja slå.
När slagen var så lösa så tycker jag nog hon kunde fått någon sekund till på sig. Men faceplantar man på det sättet och har ena handen på magen och andra i mattan så tycker jag inte man kan klaga för mycket på Herb.
Doctor Snuggles
2014-02-23, 20:14
http://i.imgur.com/nGnqYzh.gif?1
Jo, för en fighter är det.
Nåväl, agree to disagree...
Aj!
Det missade jag helt :o
En sak som dock jag undrar är varför man inte fortsätter att knäa istället för att börja slå.
Tar längre tid. En fet fotbollsspark a lá Rockhold/Phillippou hade varit opti!
Jag har blivit knockad av leverspark, därför vet jag skillnaden
Beskriv känslan. :D
Förresten, vad tyckte ni om Rorys prestation? Bättre eller sämre än väntat?
Doctor Snuggles
2014-02-23, 21:59
Mittemellan.
Mittemellan.
Utveckla dr.
Hackenschmidt
2014-02-23, 23:01
Meget bra tyckte jag. Han åt ju en del under rond1 men TDD och output i rond 2-3 var ju superb.
Rory presterade stabilt tycker jag…Dock så var han lika försiktig även när motståndaren var rejält vobblad, vilket gör honom lite tråkig att kolla på. Märks att han tränar med GSP :p Båda är rejält duktiga och atletiska, men ingen aggression att tala om
Tror han hade kunnat knocka i första ronden, men han verkar inte vilja typ?
Rory är lite läskig. Som en Canadian Psycho fast lite fjolligare. Jag gillar grabben!
Jo han imponerade rejält. Demian är galet grym och stark, framför allt i den viktklassen. Att kunna överleva rond 1 så bra som han gjorde medan han tröttade ut Demian var starkt jobbat. Kanske börjar Demian bli lite väl för gammal för att ha den där brottningsstilen i MMA. Framför allt eftersom han inte har något annat att komma med.
Doctor Snuggles
2014-02-24, 00:03
Aggressivare men inte tillräckligt aggressiv. Han var på väg att förlora den tredje ronden, och antagligen fighten, pga det.
Doctor Snuggles
2014-02-24, 00:08
Fascinerande kakafoni McMann valt att för evigt ärra kroppen med. Needs more birds.
http://img.mixedmartialarts.com/method=get&s=sara-mcmann-02-22-2014-10-25-23-615.jpg
High1ander
2014-02-24, 00:10
Tycker stoppet på Ronda var helt OK, Sara visar att hon blivit skadad då hon tar sin vänstra hand mot skadan/magen istället för att skydda sig eller försöka ta sig upp. När Herb väl valt att gå in och bryta det är då hon börjar resa sig... Visst, det går väldigt snabbt, och efter någon sekund så bestämmer hon sig för att ta sig upp, men då har Herb redan bestämt sig att hon inte försvarar sig. Men så går det när man visar att man tagit skada...
Däremot så var hans sena stoppage tidigare under kvällen lite konstigt, har dock inte kollat från andra vinklar och så, men kändes som den kunde stoppats 5-10 sek tidigare.
Tycker Rory verkar som när han är på exakt samma nivå som den han slår, om han skadar någon som med Maia så blir han själv seg, man undrar liksom hur han kan lyckas träffa/skada någon när de är 100% i början av matchen och sen när de är på 50% hastighet så kan han inte träffa eller finisha, trots att han själv då är på kanske 85-90%... Är ju en sak att man blir sämre ju längre matchen går som Wanderlei och Leben, sådana som äter massa slag då de själva levererar, men när man är som Rory som knappt tar skada och blir så seg...
Förresten, jag tyckte det flashade förbi att ronda var #9 p4p vilket låter helt absurt. I damligan så måste hon ju vara högre och bland herrarna så låter det bara sjukt orimligt, killar i toppen i samma viktklass borde kunna piska henne...eller sätter jag för liten tro till damerna?
Doctor Snuggles
2014-02-24, 01:16
Förresten, jag tyckte det flashade förbi att ronda var #9 p4p vilket låter helt absurt. I damligan så måste hon ju vara högre och bland herrarna så låter det bara sjukt orimligt, killar i toppen i samma viktklass borde kunna piska henne...eller sätter jag för liten tro till damerna?
p4p är väl menat att bortse från viktklass (och i detta fall kön) och bara se till färdigheter. Det är en rätt löjlig lista i vilket fall. Särskilt om man listar mer än bara top 3.
p4p är väl menat att bortse från viktklass (och i detta fall kön) och bara se till färdigheter. Det är en rätt löjlig lista i vilket fall. Särskilt om man listar mer än bara top 3.
Är det bara till färdigheter och inte hur komplett man är som fighter? Oavsett, jag tror grabbar i samma viktklass skulle spöa henne, och därför borde hon inte ens vara med på listan då hon då inte är bäst p4p.
Och ja, listan är fånig och det borde inte visas under sändningar. Men om det nu gör det så borde det finnas någon tanke bakom den iaf.
Doctor Snuggles
2014-02-24, 01:35
Är det bara till färdigheter och inte hur komplett man är som fighter? Oavsett, jag tror grabbar i samma viktklass skulle spöa henne, och därför borde hon inte ens vara med på listan då hon då inte är bäst p4p.
Och ja, listan är fånig och det borde inte visas under sändningar. Men om det nu gör det så borde det finnas någon tanke bakom den iaf.
Nej, nu missuppfattar du. Det går inte att jämföra kön direkt, eftersom det är en skillnad i styrka, explosivitet osv. Man förutsätter istället att "om hon skulle vara man och ha samma egenskaper".
Nej, nu missuppfattar du. Det går inte att jämföra kön direkt, eftersom det är en skillnad i styrka, explosivitet osv. Man förutsätter istället att "om hon skulle vara man och ha samma egenskaper".
Jaså är det så dom vill räkna. Då blir det ju bara ännu mer obskyrt. Om dom nu inte kommer på en faktor mellan manliga och kvinnliga pounds :) Nej bort med det från offentliga sammanhang.
Goda nyheter:
UFC har matchat det Bellator erbjöd för Gilbert Melendez, och han kommer nu coacha TUF 20 mot Anthony Pettis.
Men vad hände med Aldo..? Aja, jag vill i alla fall se ett returmöte mot Mendes.
Jaså är det så dom vill räkna. Då blir det ju bara ännu mer obskyrt. Om dom nu inte kommer på en faktor mellan manliga och kvinnliga pounds Nej bort med det från offentliga sammanhang.
Att blanda män och kvinnor är knepigt, men en top 5 P4P lista är vettigt tycker jag. Efter det blir det väldigt godtyckligt.
Bah!
Pettis Aldo var ju THE fight to make. Enda superfighten som var möjlig.
Fuck mendes han har nada för Aldo!
Grym gala :) Hockey-frillor, massor av avslut och nästan en ny "just bleed kille"
Jag är riktigt imponerad av Stephen "Wonderboy" Thompson. Väldigt duktig striker. Kan han sprawla lika bra som Rory så kan han bli riktigt bra. Så skönt att se hans tålamod. Han vet att när han väl träffar så kommer han göra skada. Så han slåss tekniskt och bra och till slut så faller den andra killen ned.
Hittade bara en gammal film. Har ni någon bättre på Stephen?
QqJ0nIV34fM
Doctor Snuggles
2014-02-24, 20:44
Jag tror faktiskt MVP har mer potential.
5NV3vELNuO0
Var är Michael Page? Inte tävlat på ett år nu nästan.
Tycker att MVP påminner lite om Silva. Clownar sig för att få motståndaren ur balans och sen slår han till :) Var fightas han och är han på väg mot UFC?
Doctor Snuggles
2014-02-24, 21:17
Han har varit skadad, men väntar på en motståndare nu. Signad till Bellator, icke-exklusivt (har slagits i SFL under tiden).
Ja, han är som en blanding av Silva och Machida.
http://distilleryimage7.ak.instagram.com/2946b84c9e2611e39cba12cd8050d0e7_8.jpg
(Och nej, det är inget T... ;))
Meh!
Skulle precis lägga upp den!
Så jävla fult!
Rellos_87
2014-02-25, 16:59
Vem? Vitor?
Meh!
Skulle precis lägga upp den!
Så jävla fult!
Vitor reaktion på detta:
http://cdn.fansided.com/wp-content/blogs.dir/229/files/2013/12/Vitor.gif
Mest explosiva personligheten i MMA. :D
Det e lugnt, jag kan frontkicka!
Doctor Snuggles
2014-02-25, 19:17
Kommer bli 2-0 till amerikanska Jesus.
Doctor Snuggles
2014-02-25, 21:35
Åh, jag fattade inte att Pettis o Melendez ska vara coacher för tjejerna. Då blev det genast mer intressant.
http://mmajunkie.com/2014/02/ex-ufc-champ-anderson-silva-hitting-pads-just-eight-weeks-after-broken-leg/
Oh gosh. Jävla gud!
Doctor Snuggles
2014-02-26, 15:01
http://cdn2.sbnation.com/assets/4055845/spinning_elbow.gif
Hackenschmidt
2014-02-26, 15:22
http://distilleryimage7.ak.instagram.com/2946b84c9e2611e39cba12cd8050d0e7_8.jpg
(Och nej, det är inget T... ;))
T...?
T-time to leave?
http://andreacalle.files.wordpress.com/2012/11/chris-weidman.jpg?w=501&h=269
Doctor Snuggles
2014-02-26, 16:56
zCEQI0ytavs
zCEQI0ytavs
Haha the fucks, det här blir bra! :D
zCEQI0ytavs
Puertorican slapp boxing champion. :laugh:
Doctor Snuggles
2014-02-26, 18:36
Ny avatar för Krampus:
http://memecrunch.com/meme/2FXQ9/ronda-troll/image.png
Vad i h-..
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1959435_10151964791333388_1881314704_n.png
Doctor Snuggles
2014-02-27, 00:04
Han vill ha Melendez money.
Vad i h-..
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1959435_10151964791333388_1881314704_n.png
Låter konstigt att göra en sån sak på Twitter?
Fast diaz är inte direkt kända för att göra logiska saker heller :)
eternallord
2014-02-27, 10:22
Well, om det nu stämmer att han fick en fet sign-bonus och inte får särskilt mycket för varje fight så är det väl rimligt :D
Vackert.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1/1800368_10151965336723388_1187102766_n.jpg
Doctor Snuggles
2014-02-27, 12:43
lol
Ny avatar för Krampus:
http://memecrunch.com/meme/2FXQ9/ronda-troll/image.png
:thumbup:
GSP njuter av att vara ledig.
http://cdn2.cagepotato.com/wp-content/uploads/2014/02/gsp-chest-uncensored.jpg
Varsågod för en extra stor bild. :D
zCEQI0ytavs
Hahaha, måste ses.
Nevada förbjuder TRT helt från och med nu.
Och....
Bellator har designat en ny handske:
http://a4d69b0be31a71a4ce13-693158ff2c1c99d0e4a41d57d491843d.r93.cf1.rackcdn.c om/wp-content/uploads/2014/02/Bellator-Everlast-Powerlock-Gloves.jpg
Böjd för att undvika ögonpetande, och extra mycket fyllning framför benen i handen där skador är vanligast.
eternallord
2014-02-27, 21:39
Two good news at once! :) ska bli intressant att se hur det går för Belfort nu...
Doctor Snuggles
2014-02-27, 21:54
Meh, inte ens olympiska kommitén eller whatever förbjuder det, bara att det är mycket svårare att få. Och standarden för ngn som klipper vikt och får hjärnskakningar som ett leverne borde vara lite annorlunda.
Man sveper det bara under mattan, och så länge de inte gör slumpmässiga tester på alla fighters, så är det bara fönsterprydnad.
Känns mer politiskt än ngt annat.
eternallord
2014-02-27, 21:57
Alla eller ingen, i min mening.
Doctor Snuggles
2014-02-27, 22:04
Alla eller ingen, i min mening.
Mao så borde folk som har dålig syn inte heller få fixa den? Eller någon som har pajade knän får inte operera sig? Eller ngn som har en medfödd sjukdom som behöver mediciner för att han ska leva väl? Eller göra den där "blood spinning" saken som ger dig en 20 årings leder igen?
Nej, det är inte riktigt så enkelt.
Men whatever, det är hyffsat godtyckligt oavsett.
Man kan ju fråga sig om personer utan fungerande endokrint system ska få tävla i en sport som går ut på att slå sönder varandras skallar? Speciellt om det är själva anledningen till att hormonerna krashat från första början.
panzerpig
2014-02-27, 22:55
Man kan ju fråga sig om personer utan fungerande endokrint system ska få tävla i en sport som går ut på att slå sönder varandras skallar? Speciellt om det är själva anledningen till att hormonerna krashat från första början.
Exakt
Doctor Snuggles
2014-02-27, 23:18
Ja, men det är en annan sak. Sporten är ju inte direkt hälsosam hur man än vrider och vänder på det. Bas är ju ett bra exempel på ngn som trasade sönder kroppen mer än knoppen. Eller cracked skull/back Tito.
Poängen är att vill man ta risken, och det inte är någon omedelbar risk för din hälsa, så borde man få det oavsett vad man reparerar för att kunna fortsätta.
I det här fallet handlar det nog mer om komissioners bristande förmåga vad gäller bedömandet vad legitima anledningar att få TRT är. De gör det enkelt för sig, och som sagt är det säkerligen en fråga om "public approval". Förvånar mig inte iom den senaste artikeln i mainstream media om TRT i mma.
eternallord
2014-02-27, 23:55
Mao så borde folk som har dålig syn inte heller få fixa den? Eller någon som har pajade knän får inte operera sig? Eller ngn som har en medfödd sjukdom som behöver mediciner för att han ska leva väl? Eller göra den där "blood spinning" saken som ger dig en 20 årings leder igen?
Nej, det är inte riktigt så enkelt.
Men whatever, det är hyffsat godtyckligt oavsett.
Alla sakerna du radar upp där är tillåtna enligt kommissionen, dvs alla har rätt att göra det. Detsamma borde gälla testosteron, alla eller ingen. Det hade varit skillnad om kommisionen sa att "endast folk med 4,25 eller sämre syn får göra laserkirugi, resten av er får leva med vad ni har". Alla godtyckliga regeldragningar är dåliga och detta har definitivt varit en sådan.
Doctor Snuggles
2014-02-27, 23:56
Alla sakerna du radar upp där är tillåtna enligt kommissionen, dvs alla har rätt att göra det. Detsamma borde gälla testosteron, alla eller ingen. Det hade varit skillnad om kommisionen sa att "endast folk med 4,25 eller sämre syn får göra laserkirugi, resten av er får leva med vad ni har". Alla godtyckliga regeldragningar är dåliga och detta har definitivt varit en sådan.
Förstår inte riktigt din poäng. Du skulle inte operera dina knän om du inte behövde det. Det hjälper inget.
På samma sätt så handlar TRT bara att få upp nivåerna till normala igen. Inget godtyckligt där.
Skillnaden är förstås att du kan ta mer än så, och få bättre resultat.
Finns inga superknäimplantat än, men om de kommer finnas i framtiden, så kommer man antagligen inte få göra dem heller.
Lol, oväntat att Bisping tog tillfället i akt:
"So TRT is now officially banned in Nevada. U could argue I only have one loss on my record. After I beat Kennedy I want my shot at the title"
Andra reaktioner: http://www.mmafighting.com/2014/2/27/5454596/pro-fighters-react-to-trt-ban-in-nevada
Vitor out, Machida in mot Weidman pga ny reglering kring trt.
Förstår inte riktigt din poäng. Du skulle inte operera dina knän om du inte behövde det. Det hjälper inget.
På samma sätt så handlar TRT bara att få upp nivåerna till normala igen. Inget godtyckligt där.
Finns inga superknäimplantat än, men om de kommer finnas i framtiden, så kommer man antagligen inte få göra dem heller.
Om man ligger i den låga delen av det naturliga spektrat men fortfarande för högt för trt, ska man då få ta det ändå för att få upp det till det övre delen (eller över som vissa hamnar).
Tråkigt att Vitor är ute.
Weidman tar det här gissar jag. Inte riktigt lika lätt som han tog Silva men nog tar han det.
Hackenschmidt
2014-02-28, 10:42
Spännande, fast jag såg fram emot att se Vitor bli krossad. :(
Machida är säkrare för mitt blodtryck i alla fall för jag blir inte jättebesviken ifall han vinner :)
Lance Uppercut
2014-02-28, 10:48
Wow. Weidman kommer springa rakt igenom Machida :O
Spännande, fast jag såg fram emot att se Vitor bli krossad. :(
Machida är säkrare för mitt blodtryck i alla fall för jag blir inte jättebesviken ifall han vinner :)
Verkligen. Hade inte stått ut om Vitor tog bältet.
QJD6aJXQo0M
Oooooooooh...
Jeffplsgo
2014-02-28, 12:44
Sickening Silva!
Vitor out, Machida in mot Weidman pga ny reglering kring trt.
Men LOL.
Han säger att han kommer att fortsätta tävla utan TRT i och med att många andra organ antagligen kommer följa Nevada, så varför behöver han en pause nu?
Machida tror jag är en svårare motståndare än Vitor. Extremt bra TDD elusive tror och hoppas Lyoto tar det, faktiskt.
eternallord
2014-02-28, 13:30
Poängen är att det är inte svart på vitt vad som är "normalt" testosteron och vad som är "onormalt lågt". Precis som AronP påpekar finns det ett brett spektra som innefattar "normal" produktion. Första länken efter en googling gav en indikator på ( http://www.healthline.com/health/low-testosterone/testosterone-levels-by-age ) Avg. Adult Male 270-1,070. Det är mer komplicerat än så eftersom man behandlar "testosteron" i sig och "fritt testosteron" med mera, men vad som ses som normalt kan ändå vara en variation på nästan en faktor 4. Dvs råkar du hamna under "normalt" kan du plötsligt tillåtas ta dig upp till nivåer som är långt över många av dina motspelare, trots att det ses som "normalt". Om vi nu godtyckligt sätter gränsen för normalt testosteron på 270-1070 (ng/dL), är det då rimligt att någon som har 260 får höja sig till 600, men någon som har 280 inte får göra något alls?
Helt klart en svårare fight än Vitor. Machida är bättre ståendes (fast mindre kraft givetvis), har kondition för 5 ronder, bättre TDD och bättre scrambling från marken. T om Jones hade svårt för att hålla ned honom i mer än några sekunder. Sedan är Machidas stil klurigare och det finns mindre hål att utnyttja.
Doctor Snuggles
2014-02-28, 13:59
Poängen är att det är inte svart på vitt vad som är "normalt" testosteron och vad som är "onormalt lågt". Precis som AronP påpekar finns det ett brett spektra som innefattar "normal" produktion. Första länken efter en googling gav en indikator på ( http://www.healthline.com/health/low-testosterone/testosterone-levels-by-age ) Avg. Adult Male 270-1,070. Det är mer komplicerat än så eftersom man behandlar "testosteron" i sig och "fritt testosteron" med mera, men vad som ses som normalt kan ändå vara en variation på nästan en faktor 4. Dvs råkar du hamna under "normalt" kan du plötsligt tillåtas ta dig upp till nivåer som är långt över många av dina motspelare, trots att det ses som "normalt". Om vi nu godtyckligt sätter gränsen för normalt testosteron på 270-1070 (ng/dL), är det då rimligt att någon som har 260 får höja sig till 600, men någon som har 280 inte får göra något alls?
Det finns problem med hur man bedömer hur mycket man får ha, t.ex, så kanske man bara skulle få höja till ngt medelvärde, men det är inte godtyckligt.
Doctor Snuggles
2014-02-28, 14:04
Men LOL.
Han säger att han kommer att fortsätta tävla utan TRT i och med att många andra organ antagligen kommer följa Nevada, så varför behöver han en pause nu?
Det tar ett tag att gå av det och för att kroppen ska börja producera testosteron själv igen, om någonsin. Man ska tydligen inte sluta abrupt. Jag skulle tippa på att han försöker sig på sk naturliga testoboosters så småningom. Finns lite som man tydligen kan göra, även om det inte är i närheten lika effektivt som syntetiskt testosteron.
Kommer ufc 8e mars visas på TV?
Nån som bettat på Alex? :)
Kommer ufc 8e mars visas på TV?
Nån som bettat på Alex? :)
Kan väl inte vara några bra odds på Alex? På papper bör han ju vinna detta.
QJD6aJXQo0M
Oooooooooh...
Acting level: porn
Smärtsamt att titta på.
Acting level: porn
Smärtsamt att titta på.
:laugh:
Doctor Snuggles
2014-02-28, 17:13
I don't like you. I don't like you. I don't like you. I don't like you. I don't like you. I don't like you. I don't like you. I don't like you. I don't like you. I don't like you. I don't like you. I don't like you. I don't like you. I don't like you. I don't like you. I don't like you.
Doctor Snuggles
2014-02-28, 17:16
Nu är jag inte så förtjust i Bigfoot, men det är väl surast för honom som kanske är den enda som har ett legitimt skäl att ta testosteron.
Sen är det intressant att se om resten kommer gå i pension.
Nu är jag inte så förtjust i Bigfoot, men det är väl surast för honom som kanske är den enda som har ett legitimt skäl att ta testosteron.
Sen är det intressant att se om resten kommer gå i pension.
Är TRT ens en legitim behandlingsmetod för akromegali?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.