Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Irriterande att UFC har en deal med viaplay. Verkar som det inte går att köpa eventet i Sverige på ngt annat sätt.En månads Viaplay Sport kostar väl 199 spänn? Kan det ju vara värt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har streamat galor på fight pass genom hola på luren. Dock aldrig köpes galor så vet inte om det skiljer sig.
En månads Viaplay Sport kostar väl 199 spänn? Kan det ju vara värt.
Ingen bindnings-/uppsägningstid?
Doctor Snuggles
2016-07-05, 18:07
En månads Viaplay Sport kostar väl 199 spänn? Kan det ju vara värt.
Från vad jag förstått så suger viaplay vad gäller kvalitet och har svenska kommentatorer.
Från vad jag förstått så suger viaplay vad gäller kvalitet och har svenska kommentatorer.
Man kan välja engelska. Kvaliteten är som fight pass. 720
Doctor Snuggles
2016-07-05, 18:28
Man kan välja engelska. Kvaliteten är som fight pass. 720
K, ja det var länge sedan jag hörde ngt om det. Tar fortfarande emot att köpa viaplay av ngn anledning. ;)
Toni Radanov
2016-07-05, 18:43
är ingen bindnings lr uppsägningstid nej. Tycker det är jävligt bra tjänst utom faktum att 2.5/3mbit kvalitet är allt de erbjudit i tusen år nu på streamad sport.
är ingen bindnings lr uppsägningstid nej. Tycker det är jävligt bra tjänst utom faktum att 2.5/3mbit kvalitet är allt de erbjudit i tusen år nu på streamad sport.
Tackar, köpte en månad nu. Go go go snuggles. Var med och slå rekord! *popcorn*
E: Jag hoppas det är on-demand, annars får det bli att man laddar ned en torrent fast med gott samvete.
Aldo om att möta Mcgregor igen:
"No way," the Brazilian said when asked about the possibility of retiring without fighting McGregor again. "Only if he stops fighting. As long as he’s in the UFC, this fight will happen. That’s a fact. We will get the belt back and be champion again.
"We’ll move up. The UFC will do this fight. It doesn’t matter at which weight. I don’t care."
http://i.imgur.com/JQB7k.gif?noredirect
Bara jag som nästan svimmar av tanken? Mcgregor rånade oss på en av de bästa kamsportsmatcher någonsin.
E: Kände att jag behövde säga detta igen. :laugh: Ska lugna mig lite nu.
Doctor Snuggles
2016-07-05, 23:34
Jag förstår inte. Det var en av de bästa matcherna. :D
Tacka mig senare.
cC0LqW1kY04
Doctor Snuggles
2016-07-06, 16:51
You were saying?
https://pbs.twimg.com/media/CmqgrGrXEAAE29z.jpg:large
Visste inte om moderatorerna skulle kunna hantera den där rumpan. :booty:
2Lj2ONWR_Fg
eternallord
2016-07-07, 05:42
Jon Jones ute ur UFC 200 efter positivt drogtest:
http://www.bloodyelbow.com/2016/7/6/12115092/jon-jones-vs-daniel-cormier-ufc-200-fight-cancelled-usada-drug-test-failure-lesnar-hunt-main-event
Grazzafukkinrazzi
2016-07-07, 05:53
Fan va patetisk han är, det är helt fantastiskt!
Hee-hee.. kul. Kan dem inte bara tillåta skiten nån gång?(iofs det dem mer eller mindre redan gør) Så trøtt på skiten..
Ær det så att dem tillåter TRT under fight? Men inte om man har før høga værden? Hur som skandal att toppfighters åker ur 3 dagar føre historiens størsta MMA-event..
Han har uppenbarligen inte tänkt längre än näsan räcker...
eternallord
2016-07-07, 07:15
Hee-hee.. kul. Kan dem inte bara tillåta skiten nån gång?(iofs det dem mer eller mindre redan gør) Så trøtt på skiten..
Ær det så att dem tillåter TRT under fight? Men inte om man har før høga værden? Hur som skandal att toppfighters åker ur 3 dagar føre historiens størsta MMA-event..
TRT är inte tillåtet alls längre.
Fyfan asså. Jj är en fuckup tycker så jävla synd om dc.
Hoppas vi får veta vad han har tagit. Hoppas ilir får hoppa in istället!
TRT är som Eternallord sa inte alls tillåtet längre.
Det var väl att "tillåta" det(som i doping) de mer eller mindre gjorde när Belfort mötte Jones, som jag minns det? Belfort testade positivt, UFC visste om det men lät matchen fortgå ändå.
Hoppas vi får veta vad han har tagit. Hoppas ilir får hoppa in istället!
Koks känns inte direkt som en högoddsare.
Nej koks är det inte. Det är ju inte "olagligt" innan en fight.
Tricklew
2016-07-07, 09:10
Men vad är detta, han hade ju börjar styrketräna de senaste månaderna, och som vi alla vet så betyder styrketräning att man helt och hållet har skärpt till sig.
Spännande, undra vad detta betyder för hans karriär i långa loppet.
Nej koks är det inte. Det är ju inte "olagligt" innan en fight.
Jo, det är det. Kokain är med i WADA's lista över förbjudna substanser.
Inte out of competition dock.
Is this real life?
Vilken vidrig psykopat Jones är, helt sjukt. Fan vad synd det är om Cormier, han går miste om miljoner om ingen tar Jones plats på kort varsel.
Inte out of competition dock.
Ok, det har du rätt i. Då är det något annat han (också) tryckt i sig.
"Jon Jones will hold a press conference Thursday at 11:30 am ET inside the MGM Grand to address tonight's news that he is out of UFC 200."
http://i297.photobucket.com/albums/mm219/williamcoreycharles/animated_zpsg71ces9n.gif
eternallord
2016-07-07, 12:45
Hoppas dom kastar in Michael Bisping där. Han har 100% success rate för short notice title fights mot AKA-fighters :D
^Lol.
Mousasi vill tydligen hoppa in, bättre än inget?? Jag vill fortfarande se Cormier, och han förtjänar verkligen en match.
Doctor Snuggles
2016-07-07, 13:03
Men vad i helvete. UFC är nog jätteglada över att de anställde USADA nu. Och tar det verkligen en månad att få resultatet?
Men vad i helvete. UFC är nog jätteglada över att de anställde USADA nu. Och tar det verkligen en månad att få resultatet?
https://i.imgflip.com/1715vj.jpg
Doctor Snuggles
2016-07-07, 13:34
Ingen som kommer påstå att USADA bara är spel för galleriet nu iaf.
Japp, USADA menar business.
Dana ser helt förstörd ut. :/
hRgav4Ak8fA
Men det här är ändå lite varför man älskar MMA, oväntade saker händer i och utanför buren. :D
Doctor Snuggles
2016-07-07, 13:59
... men jag ville se Jon spöa DC.. :(
^Lol.
Mousasi vill tydligen hoppa in, bättre än inget?? Jag vill fortfarande se Cormier, och han förtjänar verkligen en match.
Han har ju redan match på underkortet.
Derbel McDillet
2016-07-07, 14:36
Alex, Rumble, Ilir? Hoppas de hittar nån bra ersättare. Jones är en sån jävla sopa... Varför måste det vara tidernas bäste fighter som inte kan låta bli knarket??! Kunde det inte vart Rampage eller Bader eller nån annan obetydlig..
Han har ju redan match på underkortet.
Jo det är klart, men just därför är han ju redo. Den matchen kan man ev offra. Alternativet är att kasta in någon 205-are som är oförberedd. Vet inte vad som är minst dåligt i detta fall. Bara Cormier får betalt är jag nöjd, huvudmatchen för mig är Edgar/Aldo. Tror jag kommer vara ganska mätt på MMA efter de här 3 dagarna.
Varför måste det vara tidernas bäste fighter som inte kan låta bli knarket??!
Kan ju t om vara en PED i detta fall.
Med största sannolikhet är det peds det rör sig om.
Derbel McDillet
2016-07-07, 14:47
Alex säger att han är redo att hoppa på flyget. Han är väl bästa ersättaren dom kan tänka sig
Doctor Snuggles
2016-07-07, 15:09
Med största sannolikhet är det peds det rör sig om.
Med 100% sannolikhet. Provet var taget "out of competition". De testar inte för knark då.
Inb4 kontaminerade vitamintillskott
Sjukt att de ska testa i juni, och få svar nu såhär precis innan. Jag blir lite fundersam om det ligger någon sanning i det som Novitzky anklagas för av diverse personer. Att vilja hålla på dessa nyheter för att få maximal uppmärksamhet.
Jon Jones presskonferans:
I2ja3YxN0UU
tldr: Inget intressant sades.
Mycket tråkigt att Bones åkte dit. Hade sett fram emot att han med lätthet skulle spöa DC.
Hur lång avstängning rör det sig om i det fall han inte kan presenta en mycket god förklaring bakom sitt provsvar? Två år?
Han är en fantastisk fighter men allt han hitintills gjort riskerar numera att ses med mycket kritiska ögon. Senast han mötte DC och hans användande av kokain upptäcktes, upptäcktes även att han hade onormala värden som kan tyda på användande av prestationshöjande medel. Dock var det inom riktmärkena men mot bakgrund av hans senaste provsvar så är det än mer misstänksamt.
http://mmajunkie.com/2015/01/anti-doping-expert-with-odd-testosterone-readings-cir-test-needed-on-jones-sample
UppviglarUno
2016-07-07, 19:12
^Minns att Victor Conte diskuterade det här och beskrev det som "Highly suspicious".
UFC 200 känns plötsligt ganska tråkigt för min del trots att jag vanligtvis hade suttit uppe och kollat på vilken annan gala som helst med en utav huvudkortsmatcherna som main event.
Glöm inte, får se om jag gillar conor eller inte.
https://youtu.be/ib05WP7JOmU
Stefanski
2016-07-07, 19:22
Glöm inte, får se om jag gillar conor eller inte.
https://youtu.be/ib05WP7JOmU
Fixad länk!! https://youtu.be/ib05WP7JOmU
Danke gick lite snabbt där !
Antiklimax med värdelösa mikrofoner.
Doctor Snuggles
2016-07-07, 20:39
Mycket tråkigt att Bones åkte dit. Hade sett fram emot att han med lätthet skulle spöa DC.
Hur lång avstängning rör det sig om i det fall han inte kan presenta en mycket god förklaring bakom sitt provsvar? Två år?
Han är en fantastisk fighter men allt han hitintills gjort riskerar numera att ses med mycket kritiska ögon. Senast han mötte DC och hans användande av kokain upptäcktes, upptäcktes även att han hade onormala värden som kan tyda på användande av prestationshöjande medel. Dock var det inom riktmärkena men mot bakgrund av hans senaste provsvar så är det än mer misstänksamt.
http://mmajunkie.com/2015/01/anti-doping-expert-with-odd-testosterone-readings-cir-test-needed-on-jones-sample
Det provet undergick dock CIR tester och kom tillbaka negativt. Och Cormiers värden var också "skumma". Vi vet dessutom inte än vad som hänt denna gången.
Anderson???
Mitt hjärta exploderar, det här är för mycket.
Sedan så testade Jones tydligen positivt för 2 substanser.
Ryktas om det ja. Dc kommer slänga runt silva som en handske..
John Morgan ✔ @MMAjunkieJohn
Per @danawhite via text, reports of Silva vs. Cormier “not true."
John Morgan ✔ @MMAjunkieJohn
Per @danawhite via text, reports of Silva vs. Cormier “not true."
@spiderandersonsilva ✔
It's time for the spider
:D
https://www.instagram.com/p/BHkySGLACQ9/?hl=en
:o
On the Cowherd show Dana said it would be like hitting the lottery if Jones' B sample passed because he was flagged for 2 seperate PEDS.
Chad Mendes flyger verkligen under radarn nu. :D
Wtf. Det blir dc mot spider. Fan älskar Silva men denna tror jag inte på alls. Och sen resultatet på maincard. Wow.
Vet inte om man kan embedda ifrån instagram.
https://www.instagram.com/p/BHlfwt_D-jN/
Tycker så jävla synd om om DC. Man har tränat skithårt och förberett sig och så fuckar den andra killen upp det helt och hållet.
Han får ju en betydligt lättare fight nu dock. Så lite glad kan han vara men ja. Jon är ett asshole.
Han får ju en betydligt lättare fight nu dock. Så lite glad kan han vara men ja. Jon är ett asshole.
Fast jag tror inte han ville ha en lättare fight. Hans enda förlust är mot jones så han ville nog ta igen den.
Men visst, han kommer väl få en slant.
Så sjukt trött på fighters som inte kan låta bli att ställa till det för sig.
Tror på riktigt Jon är rädd för DC. Riktigt tråkigt för alla fans men framförallt för DC.
Hur är det med biljetter? Får man tillbaka sina $ om man köpt tickets och sånt här händer?
svenbanan
2016-07-08, 14:52
Jones varkar ju vara en riktig fuckup som de måste hålla i handen och dadda med för att han ska klara att hålla sig i skinnet fram tills det är dags att fajtas. Vet man ifall det är PEDs eller partydroger ännu, eller håller de detta för sig själva?
Alex kan ju inte vara bästa alternativet? Hans senaste match var för skitlänge sedan (dvs ingen hype kring honom, alls) och då torskade han mot DC i en match som inte drog så mycket PPV. Jag tycker ju såklart det vore kul att se honom, men UFC måste ju kunna hitta ett vettigare alternativ. Tror det finns en brasse i samma viktklass som nyligen spöade Rashad Evans... Eller blandar jag ihop matcher och fajters nu?
Gillade Nates "Everybody is on steroids". :D Synd att den presskonferensen blev så kass pga mikrofonerna eller vad det nu var.
svenbanan
2016-07-08, 14:55
Oj, jag missade några sidor av tråden ser jag. Anderson Silva alltså? Mycket underlig matchup, men som spektakel är det säkert vettigt. DC hade väl en % av PPV också om jag förstod det rätt, så han är säkert nöjd...
Wtf. Det blir dc mot spider. Fan älskar Silva men denna tror jag inte på alls. Och sen resultatet på maincard. Wow.
Haha efter alla upsets så saknas det bara att Silva vinner via brutal flash-KO. :naughty:
Haha efter alla upsets så saknas det bara att Silva vinner via brutal flash-KO. :naughty:
Den tanken slog mig med. Hoppas att DC brottar ned Silva direkt och avgör matchen i första ronden. Silva hade sin prime nu håller jag på Cormier. Eller ja, till Gus får chansen då.
gq0PXpMmef0
2pTWu_XBNyM
FWLi3arqIJg
6Z6sSijyBaE
KVndLB0VXK4
Silva klarade varken Weidmans slag i clinchen eller Bispings krokar, så Cormier kan nog t om avsluta ståendes. Om inte det får vi nog se Silva flygandes a lá Hendo.
Inga comments angående Dos Anjos vs Alvarez?
Inga comments angående Dos Anjos vs Alvarez?
Stoppet var perfekt i min mening. Hade hoppats på att matchen skulle vara lite längre, såg fram emot ett riktigt krig. Samtidigt var det kul att se någon offra hela sin gastank för att avsluta tidigt. Vad tycker du själv?
UppviglarUno
2016-07-08, 16:53
Första utav tre galor avverkade och även underkortet överraskade.
Alvarez kände doften av blod och gick tillbaka till sitt gamla jag. Balls to the walls med ett härligt flying knee var förvånansvärt underhållande.
Känner att det är en riktigt rolig tid för mma fans just nu då det inte finns någon dominant mästare förutom MM(Cruz är diskuterbar). Tycker att det skapar en härlig känsla då iallafall jag hela tiden sitter på tå och när inte någon mästare uppfattas sitta säkert som under tiden Jones, Silva, Gsp mm höll bälten.
Stefanski
2016-07-08, 16:58
Vad menas med headline? Är det att det är sista matchen, att den är PPV etc?
Vad menas med headline? Är det att det är sista matchen, att den är PPV etc?
PPV är ju hela huvudkortet/main card. Men annars ja.
Tycker att det skapar en härlig känsla då iallafall jag hela tiden sitter på tå och när inte någon mästare uppfattas sitta säkert som under tiden Jones, Silva, Gsp mm höll bälten.
Varje gång någon åker dit på split-second-decisions (RDA, Werdum osv) får jag alltid så mycket mer uppskattning för titelhållarna som lyckades vara på topp under en så lång tid. Helt otroligt i en sport med så många brutala variabler. *flex*
Haha hur kan man inte älska Sage Northcutt? :D
WkmcDixd0_U
Killen är ett gosedjur. Hoppas han vinner via blodig KO så alla hatare får äta grus.
Hendricks missade vikt. Igen.
Shaheen Al-Shatti @shaunalshatti
Johny Hendricks is 171.25 with four minutes to go. He was trembling.
Shaheen Al-Shatti @shaunalshatti 3m3 minutes ago
Johny Hendricks misses weight by .25 pounds. He has been fined 20% of his purse.
Så lite vikt..
Han skulle ha skippat den där quarter poundern med ost.
USADA: Testing of Jon Jones' 'B' sample confirms initial findings
Tror han har en släng av autism. Tyckte mig kunna se tecken på det redan första gången jag såg honom.
20% av pengarna bort på 0.25 lbs? Hee-hee.. rætt åt'n. Borde dock inføras restriktioner på viktnedgång som man redan børjat med i Asien(One FC). Inte en dag før sent..
http://i.imgur.com/15yI1yN.png
Æven om Silva ær en legend och Top 5 GOAT ær det inte direkt någon storseger før DC om han vinner inatt. Førlorar han dæremot.. shit.
Synd på mainevent. Hejjade på C. Jävligt suspekta domare dock. Tyckte det var en självklar 48/47.
Helvete vilken kondition och hjärta på Joanna. Även Claudia krigade in i det sista.
Borde dock inføras restriktioner på viktnedgång som man redan børjat med i Asien(One FC)
Hur funkar det där?
UppviglarUno
2016-07-09, 15:33
The complete details of their new policy can be seen below:
1. Athletes must submit their current walking weight and daily training weight regularly. Athletes will input and track their daily weight online via a dedicated web portal. Athletes may input data weekly but must include daily weights.
2. Athletes will be assigned to their weight class based on collated data and random weight checks. Athletes are not allowed to drop a weight class when less than 8 weeks out from an event.
3. During fight week, weights are checked daily. Urine specific gravity will also be checked the day after arrival and 3 hours prior to the event. Athletes must be within their weight class and pass specific gravity hydration tests all week and up to 3 hours before the event. If an athlete falls outside the weight, or fails a test, they are disqualified from the event. Doctors may request additional testing at their discretion.
4. Catch weight bouts are allowed. However, the athlete with the higher weight will not be heavier than 105% of the lighter opponent’s weight.
5. ONE will conduct random weight checks on athletes at our discretion.
6. Athletes may petition to change weight classes outside of the 8-week competition zone and must be within their new desired weight at that time. In addition, athletes must pass a specific gravity urine test when their weight is within the limits of the newly petitioned weight class. ONE doctors can request additional testing to determine the amount of weight drop allowed over a specific time.
7. The usage of IVs for the purpose of rehydration will not be allowed.
Overage and limits of weight reduction:
· 3 weeks to event day: Athlete must be within contracted weight class
· 4 weeks: 1.5% bodyweight over max
· 5 weeks: 3%
· 6 weeks: 4.5%
· 7 weeks: 6%
· 8 weeks: +6% max over.
(ONE Chief Doctor may approve up to +/- 0.5% maximum error in any weekly weight check)
http://www.bloodyelbow.com/2015/12/23/10658048/following-death-of-fighter-one-fc-unveils-new-weigh-in-program-to
Helvete vilken kondition och hjärta på Joanna. Även Claudia krigade in i det sista.
Bra fight!
Trodde att det var kört för Joana när jag såg dom första två ronderna. Men sen glänste hon med sin kondition. Snyggt när hon går in och slår 2-3 slag och ut innan Claudia hinner slå tillbaka. Måste vara sjukt frustrerande att få stryk och inte hinna slå tillbaka.
Doctor Snuggles
2016-07-09, 18:55
Tror han har en släng av autism. Tyckte mig kunna se tecken på det redan första gången jag såg honom.
Märklig kommentar.
Vem ska sitta uppe i natt? Jag kollar imorgon med pizza och cola till frukost.
Tapatalk
Vem ska sitta uppe i natt? Jag kollar imorgon med pizza och cola till frukost.
Tapatalk
Samma här!
Samma här!
Japp. *popcorn*
Colors being added to UFC 200 Reebok gear (http://www.mmafighting.com/2016/7/9/12114502/ufc-200-fighters-react-to-color-being-added-to-reebok-fight-shorts)
Prisa gud!
An Iron Soul
2016-07-09, 20:30
http://oi65.tinypic.com/29pvukz.jpg
https://www.facebook.com/PancraseGymSweden/?fref=ts
Ni som ska kolla inatt, är det Viaplay som gäller då eller finns det något annat (lagligt) sätt?
Ni som ska kolla inatt, är det Viaplay som gäller då eller finns det något annat (lagligt) sätt?
Vi diskuterade det förut i tråden och det verkar inte som att det finns något annat lagligt sätt nej. Viaplay hade ingen bidnings-/uppsägningstid så det är rätt nice.
Doctor Snuggles
2016-07-09, 21:31
Hur seriös kan man säga att en sport och/eller en organisation är, om reglerna för sporten är antingen fellänkade eller ouppdaterade sedan 4 år tillbaka? Tröttsamt att ha diskussioner med människor som hela tiden länkar till, och envisas om att, de regler som UFC har på sin sida är de korrekta.
svenbanan
2016-07-09, 21:52
Vi diskuterade det förut i tråden och det verkar inte som att det finns något annat lagligt sätt nej. Viaplay hade ingen bidnings-/uppsägningstid så det är rätt nice.
Det är väl lagligt att kolla på strömmad video, även om det är på copyrightat material.
Det som är olagligt är väl att sända ut den typen av material.
Tanka hem filmer via piratebay innebär ju att man samtidigt delar med sig av det materialet man tankat till andra användare, vilket kan göra detta olagligt. Men man delar ju inte med sig på nåt sätt då man bara kikar på strömmat.
Så har jag fattat det hela i alla fall.
Jag har inte viaplay, men kommer kolla (i alla fall lite på Brock) på nån fulström.
Jag trodde prelims var inkluderat i Viaplay? Tydligen inte. Då finns det ju inget sätt att se dem förutom torrents då. På tal om "seriös sport" osv. ;)
UppviglarUno
2016-07-10, 01:23
^Fight pass.
Fyfan hur överlever Sage den ronden?!
EDIT: Hoppas Sage vinner den. Fan vad tråkig tredje rond tack vare den andra åsnan som bara tryckte upp Sage mot stängslet hela ronden
^Fight pass
Fail på mig. :D
UppviglarUno
2016-07-10, 02:38
Hur kan någon så erfaren som Hendricks ha så sinnessjukt dålig "octagon awarness". Han snubblar på burväggen om och om igen dessutom är han så omedveten om vart burväggen är att han ständigt måste dra handen bakom sig för att försäkra sig om dess avstånd.
Skrämmande uselt.
Fyfan vad Aldo är bra. Skulle velat se lite mer aggression men bra game plan.
UppviglarUno
2016-07-10, 04:21
https://pbs.twimg.com/media/Cm-MWTpVYAABph0.jpg
Komigen nu Silva. Emot alla odds och vinn!!
Ändå nöjd med resultatet. Var rädd att Silva skulle dö.
Jävla Tate. Förstörde min 8-ling (35 odds, 100-lapp) :(
Ny champ varje gång i den divisionen, Ronda måste komma tillbaka :D
Fyfan vad Aldo är bra. Skulle velat se lite mer aggression men bra game plan.
Hoppas han öppnar upp med hårda bensparkar mot Conor. Kommer han troligtvis göra med tanke på hur löjligt bra hans TDD är. *drool*
Doctor Snuggles
2016-07-10, 14:15
Han såg dock inte så bra ut när han backade/circlade med händerna nere. Inte en bra ide att göra mot Conor, särskilt när han blev träffad en hel del av ngn med typ en fot mindre reach.
Han blev även träffad med fötterna parallella och huvudet bakåtlutat en hel del, det hade straffat sig mot någon med mer kraft än Edgar. Finns helt klart dåliga tendenser, men Conor har fler. ;)
Tror han gjorde det pga att han mötte Edgar. Han lär ju inte göra det mot conor med tanke på conors reach. Men ja han släpper handen lite. Men att han var så fräsh i femte ronden gjorde mig väldigt glad.
Tycker ni man ska få poäng för att försvara nedtagningar? Om ja - även för att undvika slag? Det är ju en del av "octagon control", men samtidigt finns även "aggression" med som kriteria. Hur balanserar man dessa?
Doctor Snuggles
2016-07-10, 18:25
Tycker ni man ska få poäng för att försvara nedtagningar? Om ja - även för att undvika slag? Det är ju en del av "octagon control", men samtidigt finns även "aggression" med som kriteria. Hur balanserar man dessa?
"Defense is it's own reward." Vilket är logiskt. Skulle man ge poäng för försvar så skulle man göra det lättare för folk att "play the game", i.e. göra fights tråkiga. Så nej. Och reglerna håller med, sedan några år tebaks. Tyvärr är det en av de sakerna många nyare fans missat, pga abcboxings och UFC:s amatörmässighet vad gäller hålla hemsidor uppdaterade med de senaste reglerna. Som jag gnällde om någon sida bak.
Doctor Snuggles
2016-07-10, 18:33
http://i.imgur.com/sT5xmD0.jpg
Dummaste jag hørt, typ.
Aldos TDD: https://giant.gfycat.com/DefinitiveOddAnhinga.webm
En annan orelaterad kul grej är att Aldo ska ge allt han tjänade igår till Pederneiras. Baws.
Dummaste jag hørt, typ.
Det betyder mycket när det kommer från dig. :thefinger
Doctor Snuggles
2016-07-10, 20:31
Verkligen? Då tvivlar jag på att han fick ppv-poäng, eller så menade han sina show money. För annars så rör det sig nog om miljoner.
Haha nä, ingen chans att han ger bort allt om han nu fick PPV-poäng. Han kanske bara fick $400K vilket är rätt sorgligt. Tror inte han får poäng i vanliga fall heller eftersom att hans PPVs inte säljer över 300K eller var det nu är för gräns.
Cerrone: "What about the worst fight?"
CM Punk: "The worst fight?"
Cerrone: "Your boy, DC. Terrible!"
CM Punk: "What?"
Cerrone: "Terrible. How are you going to give up weight and then fight like a f*g, man?"
*applause breaks out in the audience*
CM Punk: "Wait a second. You and everybody else who clapped for that were the same people who were cheering when Brock would take Hunt down, and do the exact same thing DC did to Anderson."
Cerrone: "That's different. That was Brock."
CM Punk: "It's the same thing!"
Cerrone: "Yeah but Anderson is giving up 30 pounds, flies in, two days notice, fights [Cormier], you're -- f*cking stand and fight, motherf*cker!"
CM Punk: "Hey, I get it! Everybody's disappointed. They want to see Anderson Silva do some ninja shit. But if I'm standing across from him, I don't want to see him do ninja shit. I'm gonna take his ass down."
UFC has since removed the video from fight pass.
The fight that the fans want. *rolleyes*
jbByTyUmnUw
Inte för att det finns så mycket att välja på..
E: Lol på Cerrone.
Tycker det är så sjukt alltså. Varför får han det? Romero? nr 1 contender? Jacare? va fan Ufc..
Tricklew
2016-07-10, 22:43
Rätt så tröttsamt med dessa ointressanta matcher som inte leder någonvart, kan vi få se de bästa i en division möta varandra?
DJs senaste motståndare har nästan perfekta resultat varenda en, bortsett från förlusterna mot DJ, vad säger det? Att de aldrig har mött varandra.
Conor Mcgregor i någon ointressant 170 match, den skiten kostade oss precis en väldigt spännande Edgar vs Conor match.
Bisping mot pensionärshemmet.
Brock Lol Lesnar.
Sage lol Northcut
Mycket nonsens just nu, tur att det fortfarande finns ett par intressanta matcher att se mellan all skit.
Will Brooks såg bra ut i sin första UFC match, ska bli spännande att se hans fortsättning.
Joanna Champ överlevde 2.5 hårda rundor före hon vände på det, väldigt kul att se.
Report: UFC sold for $4 billion, annoucement expected Monday.
Källa: http://www.mmafighting.com/2016/7/11/12146610/report-ufc-sold-for-4-billion-annoucement-expected-monday
http://markhunt.tv/the-ufc-has-officially-been-sold/
http://entimports.com/2016/07/ufc-president-dana-white-reacts-to-ufc-sale-going-public-1/
Tycker det är så sjukt alltså. Varför får han det? Romero? nr 1 contender? Jacare? va fan Ufc..
Dana claims Jacare didn't get title shot because he's hurt, Jacare responds that he's healthy (http://forums.sherdog.com/threads/dana-claims-jacare-didnt-get-title-shot-because-hes-hurt-jacare-responds-that-hes-healthy.3288961/)
http://116.imagebam.com/download/8E3taUW3rI1GFDpmlwvT2g/48773/487723497/GIF.gif
Wow, Hendricks är riktigt besviken på sig själv:
http://www.ufc.com/media/UFC-200-johny-hendricks-Backstage-Interview
Derbel McDillet
2016-07-11, 15:36
Wow, Hendricks är riktigt besviken på sig själv:
http://www.ufc.com/media/UFC-200-johny-hendricks-Backstage-Interview
Det borde han väl va :/ Så synd med Hendricks. Han såg så jävla bra ut ett tag. Sen äger han GSP. Det lovade så mycket men sen dess har det bara gått neråt.
Verkar som att han, Pettis, Barao m fl helt tappat gnistan. Tråkigt att se.
Någon som vet när vi får reda på vad Mendes och Jones testade positivt för?
Usada > hendricks barao Pettis mfl..
Men varför glömmer alla romero? Åkte på smutsigt tillskott. Har en vinst över jacare och är nr 1 contender?
Jones åkte för två estrogen-blockers enligt chael på näst senaste JRE.
VWrZZA_wk_0
Fail att inte nämna källan. Tror han bara tog det från Rashad som sade samma sak ett par dagar sedan. The plot thickens!
Doctor Snuggles
2016-07-12, 23:14
Orkar verkligen inte med Chael längre.
Smolka/Nyugen, Furgerson/Vanatta och Lineker/Mcdonald var helt galna, titta om ni inte gjort det redan. *popcorn*
Dødade UFC 200 denna tråden?
MMA-världen är mättad för tillfället.
UFC Fight Night 91 does worst numbers of year (http://www.mmafighting.com/2016/7/14/12195494/ufc-fight-night-91-does-worst-numbers-of-year)
Ferguson-Vanatta var årets förstarond, möjligen årets match.
Brock Lesnar flagged by USADA for potential anti-doping violation.
https://cdn.meme.am/instances/500x/67448579.jpg
Tricklew
2016-07-16, 14:36
Ja, om Brock åkte dit så visar det verkligen att alla kan åka fast, hade aldrig kunnat föreställa mig han var dopad.
Slartibartfast
2016-07-16, 15:03
Orkar verkligen inte med Chael längre.
Han och Rogan sitter och bro-spekulerar om steroidbruk och vet inte ens att rätta benämningen på bitchtits är gynecomastia. "Jag är expert på ämnet"-Chel. Jo, tjena.
PureWhey
2016-07-16, 15:08
Han och Rogan sitter och bro-spekulerar om steroidbruk och vet inte ens att rätta benämningen på bitchtits är gynecomastia. "Jag är expert på ämnet"-Chel. Jo, tjena.
Haha, det var kul att höra som vanligt.
Agitator
2016-07-16, 20:34
Verkar som att han, Pettis, Barao m fl helt tappat gnistan. Tråkigt att se.
Någon som vet när vi får reda på vad Mendes och Jones testade positivt för?
gnistan = test?
Agitator
2016-07-17, 13:03
http://i.imgur.com/s00Zyye.gif
demoraliserad /psykiskt ægd, inte knockad... fin prestation av MVP dock!
Doctor Snuggles
2016-07-17, 15:30
http://i.imgur.com/xVWr6uz.gif
Aj.
Tricklew
2016-07-17, 15:40
demoraliserad /psykiskt ægd, inte knockad... fin prestation av MVP dock!
Riktigt så ligger det inte till, sista vi hörde om Santos är att han ligger på sjukhuset med collapsed skull fracture, inget att leka med. Ingen uppdatering om hur hans operation har gått än dock.
http://i.imgur.com/GfAWe9b.jpg
Haha ja, læste det.. kanske var lite hårdare æn vad det såg ut som først :P
edit: riktigt desperat høger alltså.. tveksamt om han inte hade lagt sig ner æven utan att den tog så bra. Antagligen smått demoraliserande att æta ett flygande knæ som kommer med den farten
Tricklew
2016-07-17, 18:24
Du kan inte ha sett Santos slåss tidigare? Han har varit i väldigt många krig förut, tror inte han skulle backat undan, det vore isf första gången. Det var rätt uppenbart när man såg fighten att något gick allvarligt fel, det var ingen vanlig reaktion.
Hursom så verkar det som att operationen blev inställd, rädda att hans hjärna ska svullna upp mer.
http://i.imgur.com/h1ycXF4.jpg
https://www.instagram.com/p/BH-FKJkBj5o/
Riktigt nära att någon dog i Bellator igår, många nära dödsfall i bellator de senaste månaderna, hade inte sett bra ut med någon som dör medan folk runtom firar.
Doctor Snuggles
2016-07-17, 18:35
Ja, det där ser riktigt illa ut. Vilka andra fights var nära dödsfall?
Dada 3000 dog väl en snabbis där när han körde mot Kimbo?
Du kan inte ha sett Santos slåss tidigare? Han har varit i väldigt många krig förut, tror inte han skulle backat undan, det vore isf första gången. Det var rätt uppenbart när man såg fighten att något gick allvarligt fel, det var ingen vanlig reaktion.
Finns en førsta gång før allt ;) Du ser ju sjælv på hans ingång och utførande av slaget att han redan ær totalt desperat. Att møta någon som hoppar runt som en ninja sådær kan vara sjukt demoraliserande, framførallt før en fighter som Santos. Taktiskt sett borde han pressat och inte backat, men han blev antagligen redan nær ninjan Mcleprikan ægde en pressande Aldo lite osugen på den strategin..
Doctor Snuggles
2016-07-17, 20:18
Dada 3000 dog väl en snabbis där när han körde mot Kimbo?
Fights. Inte spektakel. ;)
Tragikomiskt att Kimbo istället gick och kola vippen.
Daniiiel
2016-07-17, 21:36
Cruz vill ha MC eller Aldo i 145 titelmatch. Svårt att se honom ha en chans mot någon av dem dock.
awesomooo
2016-07-17, 21:58
Ta bort
Cruz vill ha MC eller Aldo i 145 titelmatch. Svårt att se honom ha en chans mot någon av dem dock.
Alla 3 är strikers och det skiljer bara 1 viktklass, jag ger honom goda chanser mot bägge. Cruz är nog en av de mest underskattade fighters någonsin trots att han försvarat sin titel 6 gånger totalt.
Daniiiel
2016-07-19, 18:04
Alla 3 är strikers och det skiljer bara 1 viktklass, jag ger honom goda chanser mot bägge. Cruz är nog en av de mest underskattade fighters någonsin trots att han försvarat sin titel 6 gånger totalt.
Sant han är riktigt grym har bara svårt att se honom vinna mot dem. Aldo kommer bryta benen på honom men Conor kanske han kan vinna mot med överlägsen brottning. Hoppas något av det blir av för det vore riktigt kul att se.
Om ni vill ha något riktigt frustrerande att titta på. :D
yjAUT2npMJ8
Personligen föredrar jag textboksteknik, men detta har sin charm det också.
Alla sätt för att vinna är bra. Det är en så svår sport så att klara av att vara obesegrad över tid kräver tyvärr att man ordnar upp sin defensiv. Jag beundrade GSP för att klarade att hålla bältet så länge. Kanske inte så mycket för hans fighting-stil. Tror att Cruz också kommer försvara sitt bälte i ett par år. Cruz är otroligt snabb och säkert motiverad efter alla sina problem.
Ännu ett av Brocks test var positiva för samma substans, denna gången in-competition. Så förhoppningsvis blir det en NC.
http://www.ufc.com/news/UFC-Statement-on-Brock-Lesnar-071916
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/b0/34/37/b03437c2e59317982627eda703517d9c.gif
Doctor Snuggles
2016-07-20, 01:41
Ännu ett av Brocks test var positiva för samma substans, denna gången in-competition. Så förhoppningsvis blir det en NC.
http://www.ufc.com/news/UFC-Statement-on-Brock-Lesnar-071916
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/b0/34/37/b03437c2e59317982627eda703517d9c.gif
Som jag förstår det så delar USADA testresultatet med relevant kommission, i detta fallet NSAC. T.ex. så skulle Jones gå inför NSAC häromveckan. Så det behöver inte vara in-competition för att matchen ska vändas till förlust eller NC, om det är det du menar.
Vad ær sanningen bakom påståendet att Brock inte blev testad føre match såsom regelverket sæger? Var Hunt vs Lesnar ett såpass sent tillskott till 200 att det inte blev något alls? Minns inte alls.. Jones-DC var ju liksom av lite mer intresse
eternallord
2016-07-20, 06:08
Det stämmer. Om en fighter går i pension och sen återgår till tävling så måste denne egentligen vänta minst 4 månader (tror jag det är) under vilken USADA har möjlighet att testa dom. Detta för att undvika att fighters går i pension på låtsas, cyklar lite PEDs och sen återvänder efter kuren är över.
För Brock skippade de dock denna regeln och behandlade honom istället som en nysignad atlet.
Daniiiel
2016-07-20, 08:34
Brock kan bara förlora en del av sina garanterade och vinst pengar väl? Den stora summan i form av ppv % borde väl vara skyddad?
Mendes nu avstängd i 2 år pga GHRP-6.
http://ufc.usada.org/chad-mendes-receives-sanction/
Riktigt synd.
Brock kan bara förlora en del av sina garanterade och vinst pengar väl? Den stora summan i form av ppv % borde väl vara skyddad?
Antagligen ja.
delta_mats
2016-07-21, 09:53
En Brock utan peds lär ju vara ett riktigt sömnpiller. Synd att Hunt var så slö och avvaktande, tror han hade kunnat avsluta rätt snabbt om han faktiskt låtit nävarna gå lite.
Cain såg riktigt krispig ut. Ser inget hot mot honom som divisionen ser ut nu.
Doctor Snuggles
2016-07-22, 01:07
Regeländringar ska röstas på inom kort:
http://www.mmafighting.com/2016/7/21/12245582/abc-to-vote-on-revised-mma-judging-criteria-including-change-in-10-8
eternallord
2016-07-22, 08:14
Gillar inte riktigt definitionen av damage:
"Damage -€” A judge shall assess if a fighter damages their opponent significantly in the round, even though they may not have dominated the action. Damage includes visible evidence such as swellings and lacerations. Damage shall also be assessed when a fighter's actions, using striking and/or grappling, lead to a diminishing of their opponents' energy, confidence, abilities and spirit. All of these come as a direct result of damage. When a fighter is damaged with strikes, by lack of control and/or ability, this can create defining moments in the round and shall be assessed with great value."
Det betyder i praktiken att en dalig domare kan tolka reglerna sa att om fighter A blir träffad pa hakan och droppad sa spelar det ända mindre roll än om fighter B blir träffad pa ögonbrynet och börjat blöda lite. Om de ska vara sa klara med hur de definierar damage sa borde hjärntrauma definitivt markeras som en dominerande damage-faktor ocksa.
Jag gillar inte heller att jag inte hittar nagon klar indikator pa att "near-submissions" ska belönas. I min mening bör fighters belönas för att de försöker avsluta fighter och kommer nära att göra det.
Agitator
2016-07-22, 13:09
"Damage -€” A judge shall assess if a fighter damages their opponent significantly in the round, even though they may not have dominated the action. Damage includes visible evidence such as swellings and lacerations. Damage shall also be assessed when a fighter's actions, using striking and/or grappling, lead to a diminishing of their opponents' energy, confidence, abilities and spirit. All of these come as a direct result of damage. When a fighter is damaged with strikes, by lack of control and/or ability, this can create defining moments in the round and shall be assessed with great value."
Det betyder i praktiken att en dalig domare kan tolka reglerna sa att om fighter A blir träffad pa hakan och droppad sa spelar det ända mindre roll än om fighter B blir träffad pa ögonbrynet och börjat blöda lite. Om de ska vara sa klara med hur de definierar damage sa borde hjärntrauma definitivt markeras som en dominerande damage-faktor ocksa.
Jag gillar inte heller att jag inte hittar nagon klar indikator pa att "near-submissions" ska belönas. I min mening bör fighters belönas för att de försöker avsluta fighter och kommer nära att göra det.
Faller väl under att personen dominerar den andra.
Doctor Snuggles
2016-07-22, 13:42
En dålig domare kan vara dålig oavsett, och det sägs inte att synlig skada premieras utan bara nämns som exempel. Tvivlar på att någon skulle vara så dålig att de skulle tycka blod var värre än att nästan bli knockad. Men visst kan fortfarande reglerna vara tydligare. T.ex när 10-8 skall ges.
Near-submissions är nämnda under effective grappling och dominance (det senare används för att bedöma om en rond är 10-8 eller ej):
"Effective Grappling is assessed by the successful executions and an impactful/damaging result coming from: takedown(s), submission attempt(s), achieving an advantageous position(s) and reversal(s)."
"Dominance in the grappling phase can be seen by fighters taking dominant positions in the fight and utilizing those positions to attempt fight ending submissions or attacks."
Anderson var en klar vinnare över Bisping mao. :D
Agitator
2016-07-24, 02:43
Vem tittar på Holm nu?
I do.
Agitator
2016-07-24, 02:53
Rond ett extremt mycket känna på varandra.
Agitator
2016-07-24, 03:20
Hahaha
Stör mig lite på holly. Även om hon ligger under så går hon aldrig all out. Irriterande men en bra taktisk match.
Synd på giblert. Men det gick väl som jag trodde.
Även synd på felice / curran. Hoppades på Curran. Hon e fine!
Mendes nu avstängd i 2 år pga GHRP-6.
http://ufc.usada.org/chad-mendes-receives-sanction/
"According to a source close to Chad Mendes, the UFC featherweight’s positive drug test was triggered by a skin cream."
Lol.
Inb4 vatten blir bannat. :D
Varför kan USADA inte vänta med att publicera resultat tills dess att allt är klart?
http://www.mmafighting.com/2016/7/27/12299464/usada-finds-islam-makhachev-not-at-fault-for-meldonium-anti-doping
Han har redan blivit stämplad som fuskare nu.
UppviglarUno
2016-07-28, 20:35
^Det är ju därav de notifierar om "potential anti-doping violation".
Hade du hellre sett att t ex Islam togs bort från fox kortet och att ingen förklaring gavs?
För Usada går ju i dagsläget inte ens ut med vilken substans det handlar om utan underrättar endast om att A testet har visat spår utav någon typ utav doping.
http://i.imgur.com/SLcT6Lt.jpg
Gillar denna nya Mark Hunt.
Ser fram emot Lawler vs Woodley ikväll.
Förövrigt den kanske mest familjära stämningen någonsin i en embedded series *hug* .
bild
Gillar denna nya Mark Hunt.
Jag tror det är gamla vanliga Mark Hunt faktiskt, han verkar väldigt korkad. Har haft han något år på facebook så jag ser mycket av det han skriver, oftast förstår jag knappt vad han menar. :d
Daniiiel
2016-07-30, 21:36
När startar lawler woodley?
Agitator
2016-07-31, 00:09
Nu ser vi.
Agitator
2016-07-31, 00:15
Det avslutet. Najs.
Någon bra stream? Hittar ej.
E: Hittade. :D
Agitator
2016-07-31, 02:53
någon bra stream? Hittar ej.
E: Hittade. :d
hd?
Agitator
2016-07-31, 05:21
Booom!
eternallord
2016-07-31, 17:02
Idealscenariot nu vore om dom gör Woodley - Wonderboy och Diaz - Lawler på samma kort *drool*
Idealscenariot nu vore om dom gör Woodley - Wonderboy och Diaz - Lawler på samma kort *drool*
Yes!
Jag teckna viaplay fighting nyss o skulle titta på gårdagens ufc nu ikväll. På Androidtelefon o dator funkar det men på mitt ps3 finns det ingen mma att se, skumt. Går jag in på sport, mma så är sidan tom på mitt ps3. Går jag samma väg med telefonen så finns galan att se igen.npn som har liknande erfarenheter?
Georges St-Pierre interested in fight against Tyron Woodley (http://www.mmafighting.com/2016/8/1/12340730/georges-st-pierre-interested-in-fight-against-tyron-woodley)
Snälla detta och Lawler/Diaz på samma kort. *drool*
eternallord
2016-08-02, 12:50
Georges St-Pierre interested in fight against Tyron Woodley (http://www.mmafighting.com/2016/8/1/12340730/georges-st-pierre-interested-in-fight-against-tyron-woodley)
Snälla detta och Lawler/Diaz på samma kort. *drool*
Jag föredrar att GSP haller sig borta och Wonderboy far sin chans.
Ja, tycker alla första champs börjar välja. Om ni inte ens har defendat bältet en enda gång så tycker jag ni ska ta de som står på tur.
Sen är det självklart. Woodley försöker få så mycket pengar som möjligt
Agitator
2016-08-02, 13:24
Skulle aldrig vilja se en match mot någon i samma division om bältet igen när någon precis fått bältet ifall det finns en mer intressant fight och den kan ske.
Sedan får man ju se det ur ett rent monetärt perspektiv. Ifall man vet att det kan vara lite 50/50 om någon behåller bältet så ser man ju hellre att nästa fight blir en match som genererar inkomst.
Hade man haft känslan att den nya champen kan defenda bältet ett flertal gånger så hade man ju byggt upp något inför en kommande stor fight mot GSP t.ex. och sålt mer.
It's all about the money och vilka fighter folket vill se i slutändan.
Min kompis Martin vann sin fjärde raka seger. Denna gång i Kina.
http://www.kimura.se/martin-akhtar-kammar-hem-fjarde-raka-segern/
Sett en del kommentarer angående sparkar på liggande motståndare. Det är "art of war" och "fotbollssparkar" och stämplingar är tillåtna vilket man kan tycka vad man vill om.
Doctor Snuggles
2016-08-02, 23:30
Nya reglerna blev inröstade. Inkluderar förändringar för fouls vad gäller utsträckta fingrar (aka the Jon Jones) och vad är en grounded opponent. New Jersey röstade emot, kommer inte införa de förändringar som potentiellt kan leda till ökad skada för fighters.
Då har Lina från Malmö fått match med Cyborg. UFC har haft ögonen på Lina länge så det var väl dags. Första svenska kvinnan i UFC, mäktigt.
PsVb9c4fpdI
Vad är grejen med en dåliga kvalitén? Ser ut som 15 fps eller nåt.
Lance Uppercut
2016-08-06, 17:45
då har lina från malmö fått match med cyborg. Ufc har haft ögonen på lina länge så det var väl dags. Första svenska kvinnan i ufc, mäktigt.
rip.
UppviglarUno
2016-08-07, 01:28
Dags för Teymur nu :-)
rip.
Har du koll på Lina eller du bara skriver så för att?
Derbel McDillet
2016-08-07, 10:01
Är väl nåt folk häver ur sig när nån ska möta ett roidmonster. Själv har jag typ noll koll på Lina men hoppas såklart hon har en grym chans.
Lasse Kongo
2016-08-07, 10:33
Fin vinst av David inatt, tycker han är riktigt grym, ska bli kul att se hur långt han kan gå, han utmanar ju tydligen Supersage nu, kan bli en spännande match.
Annars var nog Tyburas avslut galans höjdpunkt =)
Är väl nåt folk häver ur sig när nån ska möta ett roidmonster. Själv har jag typ noll koll på Lina men hoppas såklart hon har en grym chans.
Finns en del klipp, matcherna brukar avslutas med Linas vassa armbågar.
Agitator
2016-08-07, 13:37
Fin vinst av David inatt, tycker han är riktigt grym, ska bli kul att se hur långt han kan gå, han utmanar ju tydligen Supersage nu, kan bli en spännande match.
Annars var nog Tyburas avslut galans höjdpunkt =)
Vettefan om de matar de två mot varandra redan.
Det känns dumt, bättre att de bygger upp båda, och ger sage chans att bli champen, sedan därifrån bygger man upp en möjlighet för triologi typ mellan dem.
Det skulle sälja bra om det går vägen.
Derbel McDillet
2016-08-07, 17:11
Finns en del klipp, matcherna brukar avslutas med Linas vassa armbågar.
Anade nåt sånt med tanke på epitetet "Elbow princess"
Yair Rodriguez vs Alex Caceres var enligt mig en underhållande match. Alltid kul med lite stilistisk variation ibland.
Sen är det väl inte många som är favoriter mot Cyborg direkt.
Tricklew
2016-08-07, 17:37
Tråkigaste UFC på länge, inte mer än en handfull intressanta fighters, och en väldigt lång gala utan många spännande avslut.
Såg fram emot maineventet som fan. Gillar båda och det var en underhållande fight. Sen knocken pimpjapsen la var grym.
Yair Rodriguez vs Alex Caceres var enligt mig en underhållande match. Alltid kul med lite stilistisk variation ibland.
Sen är det väl inte många som är favoriter mot Cyborg direkt.
Var nästan för mycket snurrande tekniker för min del, blev nästan löjligt att titta på. :D Hade velat se fler nedtagningsförsök av Caceres, Yair var vidöppen för det stora delar av matchen.
Agitator
2016-08-10, 22:06
Awwww yeah!
http://www.bloodyelbow.com/2016/8/10/12423368/georges-st-pierre-interview-ufc-return-usada-process-testing-mcgregor-bisping-fight-mma
https://cdn1.vox-cdn.com/thumbor/1i4v3_Y8KZ3FV-vc2KfJkUleV-o=/0x0:4160x2773/709x473/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/50338273/IMG_20160809_104005.0.0.jpg
FrontRowBrian @FrontRowBrian
▶️RUMOR◀️ There's interest from UFC in doing @ChaelSonnen vs. @nickdiaz209 at 185 pounds. Possibly Madison Sq Garden
11:39 PM - 10 Aug 2016
FrontRowBrian @FrontRowBrian
▶️RUMOR◀️ There's interest from UFC in doing @ChaelSonnen vs. @nickdiaz209 at 185 pounds. Possibly Madison Sq Garden
11:39 PM - 10 Aug 2016
Haha vad i helv-..
Doctor Snuggles
2016-08-12, 16:14
Jag litar på frontrowdouche och Fail Sonnen ungefär så långt som jag kan slänga dem.
Lance Uppercut
2016-08-12, 22:47
Cyborg är en bättre striker, bättre brottare och har bättre BJJ. Hon är dessutom rätt mycket större (Lina hör hemma i 135) så det lär bli mycket svårt för Lina att uträtta någonting i clinchen. Cyborg kan lägga hela sin kropp bakom sina slag, inklusive ben, höfter etc något som man knappt ser på någon annan kvinnlig MMA-fighter. Detta är inte bra för Lina då hon har icke-existerande fotarbete. Hon ser också som bäst ut när hon får vara den som pressar framåt, vilket givetvis inte kommer vara fallet när hon möter Cyborg.
Allt tyder på att hon kommer bli begravd tyvärr :/
Stefanski
2016-08-14, 14:17
Vilken tid är conor diaz pressen? :)
Vilken tid är conor diaz pressen? :)
Nu om 3 timmar. *drool*
http://www.mmafighting.com/2016/8/17/12508400/ufc-202-press-conference-video
Stefanski
2016-08-17, 17:53
Nu om 3 timmar. *drool*
http://www.mmafighting.com/2016/8/17/12508400/ufc-202-press-conference-video
Tack!!
Lyssnade på senaste avsnittet av MMA hour där John Kavanagh bland annat var med och gästade podcasten. Verkar som de har lyckats skala bort en del av "brosciencen" som tidigare varit en del av Conors träning. Tror det kan generera goda resultat inför returen, även om man ser Ido Portal studsa runt i bakgrunden till och från.
Haha vilken jävla presser!
Stefanski
2016-08-17, 21:36
HAHAHAH vad hände? Varför stack bara diaz därifrån och vilka var det som började kasta vattenflaskorna?
poppen11
2016-08-17, 21:38
Det där kändes.........fejk.
Stefanski
2016-08-17, 21:42
Så du tror bröderna diaz är ett par fejkare? :)
Doctor Snuggles
2016-08-17, 22:01
Det där kändes...... som Diaz och Conor.
Annars så är det nog inte en fantastiskt bra ide att slänga fulla vattenflaskor bland folk, om man nu ska fejka ngt.
eternallord
2016-08-17, 22:19
Haha, jag älskar Nate, enough said.
Doctor Snuggles
2016-08-17, 22:29
Haha, jag älskar Nate, enough said.
Det var tydligen Nick som uppviglade, och bl a sade till Nate att dra när Conor kom upp på scenen.
wilhelmblomgren
2016-08-17, 22:42
Haha! Sättet som Diaz-bröderna följde efter Nate... Värsta OG´s, right from the hood.
Agitator
2016-08-17, 23:12
Stay classy Diaz. Bra för triologin paychecken dock.
Lyssnade på senaste avsnittet av MMA hour där John Kavanagh bland annat var med och gästade podcasten. Verkar som de har lyckats skala bort en del av "brosciencen" som tidigare varit en del av Conors träning. Tror det kan generera goda resultat inför returen, även om man ser Ido Portal studsa runt i bakgrunden till och från.
Hehe...Ido har nog hjälpt conor ganska mycket. Conors stora grej är ju hans förmåga att hantera kroppen och röra sig - förutom när han gick upp i vikt då. Då blev han average...
wilhelmblomgren
2016-08-17, 23:58
En allmän fråga:
Vart streamar ni direktsändningar?
svenbanan
2016-08-18, 02:30
Hahaha! Gotta lööööv it!
När är matchen?
Kastade han aluminiumburkar också!? Någon kunde ha blivit skadad på riktigt. Åt helvete med Conor, och Nate för den delen. Hoppas på en dubbel-KO nu eller att båda åker på en trasig ACL.
Vart streamar ni direktsändningar?
Streams är skit. Ladda ned dagen efter istället.
Wtb gif på crackhead conor när han letar efter något att kasta. Sjukt rolig, påminner lite om när chapelle körde sin crackhead dude.
Sonnens nyfödda dotter dog. Fyfan..
Agitator
2016-08-18, 23:34
2TqRaIKIvzg
Conor blir conored? Han är stingslig, osäker och beter sig irrationellt. Hur fan ska detta gå. Sen varför ser han alltid ut som ett crackhead? Hyper som fan, måste ju gå på enorma mängder koffein.
Frågan är om det är tjack eller koks och när han kommer åka dit på det.
Frågan är om det är tjack eller koks och när han kommer åka dit på det.
Anspänning, aggression och adrenalin är inte dopingklassat
Inte heller Overeems hästkött...
Stefanski
2016-08-19, 12:04
Är det invägning idag? Isf vilken tid?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.