Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Klickarn Berglund (http://video.mmator.com/2010/08/silva-vs-sonnen.html)
ååååh tack Kwonnie!*popcorn*
hahavaffan
2010-08-12, 16:45
snela hjelp meiSöka sig lite på Googleski. (http://mmafightvideosonline.blogspot.com/2010/08/anderson-silva-vs-chael-sonnen-fight.html)
WOW, totaldominerad och ändå få till en triangel 2 min kvar i sista ronden....Iof hejade jag på Silva. Vart kan man få höra kommentarer efter matchen? tog ju precis slut när de skulle prata ju :(
http://i38.tinypic.com/ftppab.gif
Peppad inför 118 nu:
Gerald Harris vs. Joe Vedepo
Randy Couture vs. James Toney
Kenny Florian vs. Gray Maynard
Andre Winner vs. Nik Lentz
Nick Osipczak vs. Greg Soto
Dan Miller vs. John Salter
Mike Pierce vs. Amilcar Alves
Nate Diaz vs. Marcus Davis
Frankie Edgar vs. B.J. Penn
Demian Maia vs. Mario Miranda
Gabe Ruediger vs. Joe Lauzon
Många bra matcher. War Lauzon och Maynard!
Oj, hade missat att Gustafsson skall gå match i 120 mot Cyrille Diabate. Gustafsson will be knocked out!
Preppad inför 118 nu:
Randy Couture vs. James Toney
Kenny Florian vs. Gray Maynard
Nate Diaz vs. Marcus Davis
Frankie Edgar vs. B.J. Penn
Demian Maia vs. Mario Miranda
Gabe Ruediger vs. Joe Lauzon
Jepp
Randy vinner ja.
That´s funny!
http://screensnapr.com/u/l5dxr6.png
eternallord
2010-08-12, 21:24
Nej det råder en konsensus bland mma-community att UFC har de bästa i sin organisation. Detta baseras på ranking, som i sin tur går efter vilka som matchas mot vilka. Här är det ganska tydligt att UFC har i runda procent 95 % av världseliten. Detta manifesteras gång på gång genom att fighters matchas mot andra elitfighters. Något som de andra organisationerna inte är kapabla att genomföra, då de inte har de bästa i sitt stall.
Det är ingen som pratar om att Dream eller Strikeforce skulle vara irrelevanta. Dock talar det mesta för det om vi ser till den senaste tidens rabalder i dessa organisationer. Dreams kolossala ekonomiska problem ( som nu tydligen ska vara löst??) och Strikeforce patetiska oförmåga att skapa balans kring matchningen av bälten.
De bästa? Nej, men de har däremot "fler" av de bästa än andra organisationer.
Inte i din mening kanske, men titta på ett kort som Strikeforce: Nashville exempelvis, tre stycken championship-matcher där samtliga 6 fighters är topp 10 inom respektive viktklass, 4 av dem topp 5 till och med. Att säga att Strikeforce inte är kapabla till att sätta de bästa mot de bästa är löjligt.
Som sagt, jag håller helt med om att UFC är både störst och bäst, med god marginal dessutom. Argumentet bottnade bara i att Snuggles pratade om att boxningen var "löjlig" som hade flera topp-tier-organisationer och jag poängterade bara att MMA lider av precis samma problem, om än inte lika utbrett.
That´s funny!
Sanningen är ibland rolig!
VonKaiser
2010-08-12, 22:59
De bästa? Nej, men de har däremot "fler" av de bästa än andra organisationer.
Inte i din mening kanske, men titta på ett kort som Strikeforce: Nashville exempelvis, tre stycken championship-matcher där samtliga 6 fighters är topp 10 inom respektive viktklass, 4 av dem topp 5 till och med. Att säga att Strikeforce inte är kapabla till att sätta de bästa mot de bästa är löjligt.
Som sagt, jag håller helt med om att UFC är både störst och bäst, med god marginal dessutom. Argumentet bottnade bara i att Snuggles pratade om att boxningen var "löjlig" som hade flera topp-tier-organisationer och jag poängterade bara att MMA lider av precis samma problem, om än inte lika utbrett.
Om du syftar på de senaste galan som kommer nu så ser jag inga världsfighters där.
Men boxningen är ju löjlig. Ett världsmästarbälte har ingen status längre. Även om det är många organisationer inom mma så finns det en dominant och att inneha ett bälte i UFC innebär mer prestige än någonsin.
eternallord
2010-08-12, 23:36
Om du syftar på de senaste galan som kommer nu så ser jag inga världsfighters där.
Men boxningen är ju löjlig. Ett världsmästarbälte har ingen status längre. Även om det är många organisationer inom mma så finns det en dominant och att inneha ett bälte i UFC innebär mer prestige än någonsin.
Nej, jag skrev ju Strikeforce: Nashville, som gick tidigare i år. Nästa gala är en challengers-gala som går inatt, inte så konstigt att det inte är några världsfighters :smash:
Kollar på Bellator nu, tycker Hector Lombard borde vara med i UFC, han dominerar ju
http://en.wikipedia.org/wiki/Hector_Lombard
VonKaiser
2010-08-13, 02:18
Kollar på Bellator nu, tycker Hector Lombard borde vara med i UFC, han dominerar ju
http://en.wikipedia.org/wiki/Hector_Lombard
Länk?
Länk?
http://www.channelsurfing.net/
finns länk till stream där
Jävlar, det va inte ett dåligt record! Dessutom väldigt många avslutningar i rond 1.
Edit: Kolla lite highlights på youtube folket, riktigt fina grejer!
GSP kör "Pyramid-träning" inför Koscheck
P6bwyExwUmA
http://img9.imageshack.us/img9/9715/2w3ugybjpg.gif
delta_mats
2010-08-13, 17:50
Jävlar, det va inte ett dåligt record! Dessutom väldigt många avslutningar i rond 1.
Edit: Kolla lite highlights på youtube folket, riktigt fina grejer!
Verkar vara en riktigt stark och explosiv kille. Med ett sånt record borde han ju få prova vingarna i UFC kan man tycka.
i5nsUFeVsjE
http://www.sherdog.com/news/rankings/Sherdogcoms-Pound-for-Pound-Top-10-26292
Fedor ute ur top-10? :confused:
Doctor Snuggles
2010-08-13, 19:15
Det är ngt fel i hjärnan på den kollektiva sherdoggen.
Det är ju löjligt.
Doctor Snuggles
2010-08-13, 19:18
Det är tydligen bara den sista matchen som räknas. Fast varför är då BJ Penn fortfarande med på listan? Skulle Anderson vara det också om han förlorade? Förlorar man utanför UFC så är man tydligen sämst direkt.
Han möter väl för lite bra motstånd för att hålla sig kvar i pound-for-pound rankingen antar jag..
Verkar vara en riktigt stark och explosiv kille. Med ett sånt record borde han ju få prova vingarna i UFC kan man tycka.
Man skulle kunna tycka det. Han slåss dock i två föreningar och är har bälte inom en. Inget dana någonsin skulle tillåta. Tror han tjänar mer pengar just nu när han är mainevent i CFC och contender i Bellator än vad han skulle göra som en medioker middleweight i UFC också.
Doctor Snuggles
2010-08-13, 20:00
Han möter väl för lite bra motstånd för att hålla sig kvar i pound-for-pound rankingen antar jag..
Han var väl etta innan matchen med Werdum. Något är seriöst fel med deras ranking om någon kan tappa så många platser på en match. Men intet nytt under solen.
Doctor Snuggles
2010-08-13, 20:02
Man skulle kunna tycka det. Han slåss dock i två föreningar och är har bälte inom en. Inget dana någonsin skulle tillåta. Tror han tjänar mer pengar just nu när han är mainevent i CFC och contender i Bellator än vad han skulle göra som en medioker middleweight i UFC också.
Vadå tillåta? Skulle han köpas av UFC så skulle ju han få ge upp sitt bälte, inget mer med det.
Det är tydligen bara den sista matchen som räknas. Fast varför är då BJ Penn fortfarande med på listan? Skulle Anderson vara det också om han förlorade? Förlorar man utanför UFC så är man tydligen sämst direkt.
You're only as good as your last bout!
Visst förtjänar Fedor att vara på listan. Han är för mig 5 efter Silva, GSP, Aldo och Penn. Alla gör misstag och jag tror både Fedor och BJ kommer repa sig men känns ändå som något dog när fedor förlora. Folks argument har varit att han va obesegrad och så kontrade folk med att han bara körde i skit-strikeforce. Och nu förlora han i skit-strikeforce då är det såklart han tappar mer rank än om det vore en jämn bout om UFC bältet mot brock.
Så jag ser på det.
Vadå tillåta? Skulle han köpas av UFC så skulle ju han få ge upp sitt bälte, inget mer med det.
Därför jag inte tror han kmr bli något i UFC. kolla payrollen på typ Thales Leites och jämför den med vad den här snubben tjänar så har du svaret. Han är titleinnehavare och konstant mainevent i CFC och om allt går hans väg snart titleinnehavare i bellator också. Det ger mer klirr i kassan och ibland är det vad som är mer intressant för vissa.
Visst förtjänar Fedor att vara på listan. Han är för mig 5 efter Silva, GSP, Aldo och Penn. Alla gör misstag och jag tror både Fedor och BJ kommer repa sig men känns ändå som något dog när fedor förlora. Folks argument har varit att han va obesegrad och så kontrade folk med att han bara körde i skit-strikeforce. Och nu förlora han i skit-strikeforce då är det såklart han tappar mer rank än om det vore en jämn bout om UFC bältet mot brock.
Så jag ser på det.
Tycker det är lite konstigt att Fedor blir borttagen direkt medans BJ och Lyoto får vara kvar om de nu bara går på senaste matchen
Doctor Snuggles
2010-08-13, 21:05
Så jag ser på det.
5 är en stretch det med, men det skulle iaf vara lite mer verklighetstroget. Det är statistiskt sett en vedervärdig verklighetsfrånvänd matte att lägga så stor vikt vid den sista matchen. Inget i den naturliga världen fungerar på så sätt - en match säger väldigt lite, det kan lika gärna vara en slump att man förlorar eller whatever. Skulle t.ex. Fedor förlorat mot Werdum om han inte hade för stor tro på sin förmåga att klara av hans BJJ? Knappast - han behövde bara hålla lite distans på marken, och helst hålla det stående. Ska man kolla så mycket på hur man ser ut i matchen så måste man kolla på alla aspekter, och han blev knappast dominerad - han klantade sig, ett litet misstag som han i de flesta andra matcher lyckats vända till sin fördel ändå. Jag skulle sätta honom som 2:a eller 3:a nu. Skulle han förlora mot Overeem så skulle han kanske falla till 5. Skulle han förlora en till mot en bra motståndare, så kanske närmre 10 eller åka av listan, men han skulle alltså behöva förlora 3-4 matcher på raken, alternativ bli helt dominerad av en lågrankad, för att åka ur helt.
Jag tror den största anledningen till att han åkt av är psykologisk. Det är roligt att höja någon till skyarna, men när idolen faller, så faller han hårt.
En mer rättvis ranking vore om man använde någon form av ELO ranking blandad med en analys av "potential"/hur man sett ut i sina senaste matcher.
Bara denna rena ELO ser bättre ut iaf i top 3 t.ex.
http://www.mma-elo.com/ranks.php?r=1
eternallord
2010-08-13, 21:43
Senast igår mailade jag Sherdogs "Doggy bag" för att kommentera just detta med att Fedor inte var med på förra (och nu som vi ser inte heller senaste) p4p-rankingen. För övrigt var det länge sen Fedor var etta, ham har tidigare varit trea bakom Anderson Silva och GSP vilket kändes rimligt i min mening. Såhär skrev jag till Sherdog iaf:
"Hello Sherdog!
I have a question regarding your pound-for-pound rankings. For years now, Fedor Emelianenko has been one of the top ranked pound for pound fighters in the world, not attaining a single legitimate loss in over thirty bouts. In his latest appearence, he succumbed to a sloppy mistake and lost for the first time in his career to the now-second-ranked-HW Fabricio Werdum. When reviewing your pound-for-pound rankings i was baffled that Emelianenko was immedietly thrown out of the ranks with that loss alone, why is this? Two more of the top pound-for-pound fighters, BJ Penn at number five and Machida at number nine, are both coming off losses as well. BJ Penn on one hand has SEVERAL more losses on his record and in most peoples eyes, Machida didn't just lose his last fight in devestating fashion, he also lost the fight before that. So howcome they're more eligable for pound-for-pound status than Emelianenko?
Best Regards, Jonas"
Doctor Snuggles
2010-08-13, 22:42
Det märkliga är hur mycket Werdum hoppade up, OM nu Sherdog följer någon slags logik om att Fedors p4p ranking var för hög till att börja med (vilket är den enda logiska anledningen till varför han helt sladdade av listan). Är inte Fedor så bra egentligen, så varför hoppar Werdum upp typ 8+ placeringar eller hur mycket det nu var?
Finns helt enkelt ingen logik bakom det. Det kan inte å ena sidan ses som en otrolig bedrift att vinna över någon om denne samtidigt inte anses vara bra. Ska man hoppa så högt på en lista kan det bara vara om man slår den bäste.
Förtar ju all form av legimitet i den listan, grymt jobbat att förlöjliga sig själva.
eternallord
2010-08-13, 23:32
Finns helt enkelt ingen logik bakom det. Det kan inte å ena sidan ses som en otrolig bedrift att vinna över någon om denne samtidigt inte anses vara bra. Ska man hoppa så högt på en lista kan det bara vara om man slår den bäste.
Förtar ju all form av legimitet i den listan, grymt jobbat att förlöjliga sig själva.
Fast det gjorde han ju så att säga, Fedor var ju högst.
Mycket bottnar ju i att HW-divisionen suger jämfört med sina småbröder om man ser till tekniska aspekter. Att en så inkomplett fighter som Brock Lesnar ses som världens bästa HW är ju löjligt, men så är det i 265-divisionen.
Fast det gjorde han ju så att säga, Fedor var ju högst.
Mycket bottnar ju i att HW-divisionen suger jämfört med sina småbröder om man ser till tekniska aspekter. Att en så inkomplett fighter som Brock Lesnar ses som världens bästa HW är ju löjligt, men så är det i 265-divisionen.
Jo men precis som Snuggles sa, är man korrekt rankad som etta faller man inte ur listan för en förlust, speciellt inte en förlust som denna. Alltså säger de emot sig själva iom uppflyttningen av Werdum.
eternallord
2010-08-13, 23:59
Jo men precis som Snuggles sa, är man korrekt rankad som etta faller man inte ur listan för en förlust, speciellt inte en förlust som denna. Alltså säger de emot sig själva iom uppflyttningen av Werdum.
För att förtydliga, vissa verkar ha missförstått, Fedor föll INTE ur HW-rankingen, där ligger han fortfarande trea med endast Brock och Werdum framför sig. Han föll ut P4P-rankingen, där ingen annan HW finns för övrigt.
Doctor Snuggles
2010-08-14, 00:42
För att förtydliga, vissa verkar ha missförstått, Fedor föll INTE ur HW-rankingen, där ligger han fortfarande trea med endast Brock och Werdum framför sig. Han föll ut P4P-rankingen, där ingen annan HW finns för övrigt.
Ja, men det är fortfarande en jävla bit att klättra om man är på 10:e+ plats HW till nr 2, även om man "bara" har vunnit med HW 1:an.
eternallord
2010-08-14, 00:49
Ja, men det är fortfarande en jävla bit att klättra om man är på 10:e+ plats HW till nr 2, även om man "bara" har vunnit med HW 1:an.
Vill minnas att han låg på nionde plats vid deras möte men ja, det kan väl kvitta egentligen.
Det man får tänka på är att det är allmänt tajt där uppe. Antalet placeringar han hoppade är mycket, ja. Men om man ser till individerna han hoppade förbi är det inte lika konstigt. Shane Carwin har förlorat mot Brock, Frank Mir har förlorat mot Carwin, Nogueira har förlorat mot både Mir och Velasquez och slutligen Overeem, Dos Santos och Velasquez har inga riktigt tunga vinster på sitt record. Helt ologiskt är det egentligen inte då att en kille som gått 3 - 0 i sina senaste möten och precis slagit den tidigare ettan dundrar upp i statistiken.
Doctor Snuggles
2010-08-14, 01:30
Vill minnas att han låg på nionde plats vid deras möte men ja, det kan väl kvitta egentligen.
Det man får tänka på är att det är allmänt tajt där uppe. Antalet placeringar han hoppade är mycket, ja. Men om man ser till individerna han hoppade förbi är det inte lika konstigt. Shane Carwin har förlorat mot Brock, Frank Mir har förlorat mot Carwin, Nogueira har förlorat mot både Mir och Velasquez och slutligen Overeem, Dos Santos och Velasquez har inga riktigt tunga vinster på sitt record. Helt ologiskt är det egentligen inte då att en kille som gått 3 - 0 i sina senaste möten och precis slagit den tidigare ettan dundrar upp i statistiken.
Möjligen. Men om det nu är så tajt så känns rankningen inte särskilt robust i första taget. Jag tror dock det huvudsakliga problemet är det lite prekära sättet att just "räkna" på. Lägger man överdrivet stor vikt vid de senaste framträdena, så blir det på just det viset att folk kommer kunna hoppa en hel del d.v.s överlag kommer vara väldigt tumultartat i rankingen. Skulle man ha ett mer balanserat system, så skulle folk röra på sig lite långsammare, särskilt de som har en bättre statistisk bas för sin ranking.
Randys son Ryan Couture vann tydligen sin första Pro MMA-fight!
Grattis Ryan och Da Coutures!
http://xtremecouture.files.wordpress.com/2008/11/dacoutures.jpg
Här är matchen. Såg jävligt bra ut.
sRf3k-8eeHQ
Såg vass ut Couture junior. Rörlig och orädd, det gillas. Vet någon vad han vägde in på?
Doctor Snuggles
2010-08-14, 14:52
Ngn som sett en match med den mest underskattade mma-fightern någonsin?
http://www.sherdog.com/fighter/Kenneth-Allen-13050
Record 1 - 28 - 0 (Win - Loss - Draw)
Wins 1 Submissions ( 100 %)
Losses 4 (T)KOs ( 14.29 %)
21 Submissions ( 75 %)
2 Decisions ( 7.14 %)
1 Other ( 3.57 %)
Han behöver bara jobba lite på submission-försvar.
Haha, det där måste vara fake! :D
Fajerfajtern
2010-08-14, 15:10
Haha, stackars han som förlorat mot honom!
Någon som sett en match med killen som har det skönaste smeknamnet någonsin?
Joseph "The Hoe-Bag" Bochenek
http://www.sherdog.com/fighter/Joseph-Bochenek-832
Record 0 - 10 - 0 (Win - Loss - Draw)
Han har seriösa problem med Michael Smith. :D
Förstår om han la av sen...
Potatiskillen
2010-08-14, 15:36
Någon här som kommer att fara till Karlstad om två veckor för att se Vision Fighting Championship?
nmanradnävna
2010-08-14, 15:52
Kollade om UFC 111 för någon dag sedan.
Mike Goldberg om vad Shane Carwin's träningspartners sagt: He has cardio, cardio and more cardio. And if this fight does go deep there will be no problem for Shane Carwin.
Joe Rogan: Yeah, that is a good point!
Nu var rond 1 vs Brock rätt extrem men ändå hehe
hahavaffan
2010-08-14, 16:01
Någon som sett en match med killen som har det skönaste smeknamnet någonsin?
Joseph "The Hoe-Bag" Bochenek
http://www.sherdog.com/fighter/Joseph-Bochenek-832
Record 0 - 10 - 0 (Win - Loss - Draw)
Han har seriösa problem med Michael Smith. :D
Förstår om han la av sen...Hahahaha roflar fan irl här borta.
Helt otroligt att någon som har förlorat 28 eller 10 gånger i rad fortsätter!
Ho-Bag slutade ju efter 10 förluster. (förmodligen)
Blev lite fel där. Aja, hur som helst lär ju inte självförtroendet ha varit på topp när de gick en till match med 9 och 27 förluster i bagaget. :(
10:e matchen kanske var droppen som fick bägaren för Ho-Bag, så kanske bytte bransch till Bankir sen istället.
Hej! Varsågod och sitt, det är jag som är "Ho Bag" :D
Doctor Snuggles
2010-08-14, 17:09
Helt otroligt att någon som har förlorat 28 eller 10 gånger i rad fortsätter!
Dessutom mot rätt dåliga motståndare, många utav dom som själva har negativa records och oftast hade en förlust precis innan matchen. Antagligen så tog man in Kenneth för att ge dem en vinst, d.v.s "padded matches". Han slutade nog inte eftersom han fortfarande fick matcher pga den anledningen och kunde tjäna lite grann iaf. Eller så är han en av dem som älskar det han gör, men inser inte hur dålig han är. Lite idol-audition över det hela. ;)
Dessutom mot rätt dåliga motståndare, många utav dom som själva har negativa records och oftast hade en förlust precis innan matchen. Antagligen så tog man in Kenneth för att ge dem en vinst, d.v.s "padded matches". Han slutade nog inte eftersom han fortfarande fick matcher pga den anledningen och kunde tjäna lite grann iaf. Eller så är han en av dem som älskar det han gör, men inser inte hur dålig han är. Lite idol-audition över det hela. ;)
Han har säkert många bra ursäkter varje gång han förlorat :D
Hursom så vill vi se Kenneth och Ho-Bags matcher nu!
Fixa!
Hursom så vill vi se Kenneth och Ho-Bags matcher nu!
Fixa!
Det bästa vore väl en match mellan dom?
http://i658.photobucket.com/albums/uu308/kyungusol/Rampage-1.gif
Rampage bygger en dörr
Magiskt men vackert! Vad han kan den gode Rampen! :)
http://img.fannation.com/upload/si_blog_post_images/junie-browning2.jpg
+
http://j.imagehost.org/0334/bigjohn.jpg
=
http://news.fightmagazine.com/wp-content/uploads/chris-tuchscherer__0082.jpg
Epic :D
Big Johns long lost (and blonde!) younger brother= Chris Tuchsherer! :D
Magiskt men vackert! Vad han kan den gode Rampen! :)
Quinton "The Carpenter" Jackson kanske han borde kallas istället ;)
CrazyJoeDavola
2010-08-14, 18:07
Kan ju inte ha två snickare i ufc, octagonen är inte stor nog..
Kan ju inte ha två snickare i ufc, octagonen är inte stor nog..
De får väl helt enkelt ha en superfight mellan Jackson och Guida om vem som får ha titeln "the carpenter" :D
In med Guida, Page och Arga Snickar'n! :D
Carwin Named in Federal Steroids Case
http://www.cagepotato.com/carwin-named-federal-steroids-case-newspaper-report-says
kan inte stämma, fråga doktorn snuggle. Dom är genetiska freaks...
Doctor Snuggles
2010-08-14, 20:37
kan inte stämma, fråga doktorn snuggle. Dom är genetiska freaks...
Håll i hatten, jag har aldrig sagt ngt om Carwin - som för övrigt ser mer ut som en snubbe som byggt upp sig utan att ha fantastiska gener för det (vilket också förklarar varför hans kardio verkar inte vara den bästa). Sedan så framkommer inte hur hans namn kom upp riktigt, finns det bevis?
I fallet Carwin så verkar hans personlighet vara stick i stäv med att bruka AAS, men allt är möjligt.
Inte för att det spelar ngn roll egentligen.
eternallord
2010-08-14, 21:37
Håll i hatten, jag har aldrig sagt ngt om Carwin - som för övrigt ser mer ut som en snubbe som byggt upp sig utan att ha fantastiska gener för det (vilket också förklarar varför hans kardio verkar inte vara den bästa). Sedan så framkommer inte hur hans namn kom upp riktigt, finns det bevis?
I fallet Carwin så verkar hans personlighet vara stick i stäv med att bruka AAS, men allt är möjligt.
Inte för att det spelar ngn roll egentligen.
Det tåls att tänkas på att härvan gäller fall mellan 2004-2006, en bra bit innan UFC-karriären vill säga. Carwin var både större och hårdare back in the days, cirkulerade strax under 300 pounds.
Han har definitivt blivit mindre och/eller mjukare under sin tid i UFC. Tittar vi på hans MMA-debut 2005 mot Carlton Jones vägde han in på 285 och var mer deffad än i någon av sina UFC-framträdande.
Om jag skulle gissa finns det definitivt möjligheter att Carwin preppade, men har svårt att tänka mig att han aktivt sysslat med det senaste åren.
pedersen1980
2010-08-15, 08:24
Såg vass ut Couture junior. Rörlig och orädd, det gillas. Vet någon vad han vägde in på?
Lightweight 155,5 pound
Tydligen cuttat en del
Det sägs att Shane Carwin använde lite.
http://a323.yahoofs.com/ymg/ept_sports_mma_experts__22/ept_sports_mma_experts-250127778-1281819562.jpg?ymqeJnDDVaC9Aq5p
Här är matchen. Såg jävligt bra ut.
[.yt]sRf3k-8eeHQ[/yt]
Schnyyygt! :thumbup:
En sjuhelsikes MMA-Entré! Vem toppar en Tank? :D (Komma ut till hård metall + tank är ju originellt!)
QhSw9TgqkBM
Grymt. Liknande grejer vill jag se i UFC! Fast då får dom nog skaffa en aning bredare entré. :D
http://i34.tinypic.com/aysyte.gif
http://i34.tinypic.com/szjqq0.gif
http://i38.tinypic.com/zwxnoy.gif
http://i35.tinypic.com/i22ftl.gif
JDS hade faktiskt ganska imponerande TDD mot roy, ser han nog som det största hotet mot Brock just nu, speciellt om han fortsätter bättra sig som han gjort
Tigerkotten
2010-08-15, 18:54
Petoria, Cain Velasquez då? Har inte Cain t.om bättre brottningsmeriter än Brock?
Tror faktiskt Cain tar hem det mot Brock, funderar t.om på att satsa pengar vilket jag aldrig gör normalt. Då oddset borde vara fint på Cain med.
eternallord
2010-08-15, 18:57
Har inte Cain t.om bättre brottningsmeriter än Brock?
Nej, inte i närheten.
eternallord
2010-08-15, 19:00
JDS hade faktiskt ganska imponerande TDD mot roy
Men vad betyder detta i praktiken egentligen? Hur bra brottare är Roy på en skala? Sätt honom mot Brock eller Cain så får vi se prov på hur bra TDD han har.
Självklart glömmer Petoria Cain Velasquez. Jag tror att han kommer klara sig bra mot Brocks brottning..
Tigerkotten
2010-08-15, 19:01
Spanade lite info.
Cain V
Collegiate wrestling
* Two-time All-American Div 1 NCAA Wrestler[30]
* 2002 NJCAA Collegiate Wrestling Heavyweight Championship while in Iowa Central Community College[31]
* Placed 5th place in the 2005 NCAA Division I Collegiate Championship at Heavyweight while in Arizona State University[32]
* Placed 4th place in the 2006 NCAA Division I Collegiate Championship at Heavyweight while in Arizona State University[33]
* 2005 Pac-10 Conference Wrestler of the Year[34]
Brock
Brock Lesnar was born in Webster, South Dakota. He attended Webster High School in Webster, where he had a wrestling record of 33-0-0 in his senior year.[19] Lesnar admits he graduated last of 54 students in his class.[20] Lesnar later attended the University of Minnesota on a full wrestling scholarship for his junior and senior years of college; his roommate was fellow professional wrestler Shelton Benjamin who also served as Lesnar's assistant coach.[21] Lesnar won the 2000 NCAA wrestling championship as a heavyweight after placing second in 1999.
Prior to joining the Minnesota Golden Gophers, Lesnar also wrestled at Bismarck State College in Bismarck, North Dakota.[1] Lesnar finished his amateur career as a two-time NJCAA All-American, 1998 NJCAA Heavyweight Champion, two-time NCAA All-American, two-time Big Ten Conference Champion, and the 2000 NCAA heavyweight champion with a record of 106–5 overall in four years of college.[22]
Tror iaf Brock kommer ha svåra problem mot Cain, men Brock är så jäkla explosiv. Så om han får ner en, så är den mer eller mindre körd.
nmanradnävna
2010-08-15, 19:12
Med tanke på att JDS gjorde allt för att klubba ned Roy Nelson i tre ronder så känns han lite längre bort från ett bälte än vad jag faktiskt trodde han var. Men han är ung och kommer inneha bältet någon gång :)
JDS träningspartner (enl rogan) sa att JDS har ett sjukt TDD och när man väl tar ner honom så flyger han upp "like a spring" eller något i den stilen. Men man har hört så sjukt mycket skit komma från joe rogans käft under alla år så man kan inte ta allt på för stort allvar.
Nu sa han visserligen kanske bara precis vad denne mans träningspartner hade sagt men jag vidhåller vid att joe rogan är en skitsnackare, om än en bra sådan (för att inte vilseleda, jag gillar joe rogan)
Doctor Snuggles
2010-08-15, 20:03
Nej, inte i närheten.
Det råder delade meningar om det. Sägs att Cain brottades när det var mycket högre nivå på brottarna än då Brock gjorde det, och ofta mot större än han själv till skillnad från Brock som oftast mötte mindre killar.
Oavsett om det stämmer så är den viktigaste faktorn är hur väl anpassad brottning man har till mma, t.ex. kan man inte vara rädd för att ta slag och kunna timea nedtagningar med slag osv. Cain har visat sig konsekvent väldigt bra på detta, plus att han har en ordentlig standup. Jag tror Brock har mött sin match, om han inte förbättrar sin standup och flinch-reflex betydligt.
Jag ser fighten så här:
Cain kommer välja sina slag stående och punktera. Brock kommer ha seriösa problem stående. Kanske blir ngn nedtagning från Brock men Cain kommer komma på fötterna snabbt och han kommer blocka de flesta nedtagningarna. Han kommer nog inte få ner Brock så många ggr, men får han väl ner honom kommer nog Brock få svårt att komma upp. Cain vinner på domslut mot en uttröttad Brock.
Tycker den intressantaste matchen vore mellan JDS och Cain, för där vet jag verkligen inte hur det slutar. Cain kan ha lite glashaka, men frågan är om JDS tdd räcker.
Tigerkotten
2010-08-15, 21:24
Väldigt svårt för någon att komma upp om Brock ligger där. Han kör rätt safe när han väl får ner någon, fokuserar bara på hålla position och slå smällar här och där.
Hemma Gymmaren
2010-08-15, 21:43
Jag ser fighten så här:
Cain kommer välja sina slag stående och punktera. Brock kommer ha seriösa problem stående. Kanske blir ngn nedtagning från Brock men Cain kommer komma på fötterna snabbt och han kommer blocka de flesta nedtagningarna. Han kommer nog inte få ner Brock så många ggr, men får han väl ner honom kommer nog Brock få svårt att komma upp. Cain vinner på domslut mot en uttröttad Brock.
Ser det själv som att Brock kommer gå ála Couture på Cain, och stå o kramas eftersom han är rädd för slagen och för att han är större.
Petoria, Cain Velasquez då? Har inte Cain t.om bättre brottningsmeriter än Brock?
Tror faktiskt Cain tar hem det mot Brock, funderar t.om på att satsa pengar vilket jag aldrig gör normalt. Då oddset borde vara fint på Cain med.
+1
Har ej kollat upp oddset för den fighten men är det mer än 2 på cain så ser jag det som ett bra bet. Efter Brocks förra fight skulle jag aldrig säga att han är världens bästa HW. Cain kan vara det.
Däremot tror jag nästan att Ubereem skulle spöa dem alla.
nmanradnävna
2010-08-15, 23:41
Del1
KHMzg7tmdMA
Del2
bxMBSH-DbKU
Hade fasiken missat den här intervjun, kanske någon annan också!
Mike Straka, Mike Straka and Mike Straka.
Mike Straka, Mike Straka, Chael Sonnen and Mike Straka.
Detta klippet säger det mesta!
Ldn2O1dJSSE
eternallord
2010-08-16, 13:16
Det råder delade meningar om det. Sägs att Cain brottades när det var mycket högre nivå på brottarna än då Brock gjorde det, och ofta mot större än han själv till skillnad från Brock som oftast mötte mindre killar.
Vadådå? Att Cain är en bättre pound for pound-brottare har ju ingen som helst betydelse, de fightas ju i den viktklassen de fightas.
Verbatim
2010-08-16, 13:51
Ruskigt vad cool Dana White var förr, den killen föddes badboy.
cW1qW07MucU
Detta klippet säger det mesta!
Ldn2O1dJSSE
Fan vad påverkad jag blir av den videon.. Mäktigt.. Och sant.
http://img249.imageshack.us/img249/3163/nelsonp.jpg
http://www.round5mma.com/blog/wp-content/uploads/2010/08/UCS4_Group_Shot.jpg
http://www.round5mma.com/blog/wp-content/uploads/2010/08/UCS4_Group_Shot.jpg
Ska bli kul att se Silva vs Sonnen 2, någon som kanske har en gissning på när detta kan ske?
Och till ett annat ämne, har det varit något snack om en ev övergång för Overeem till UFC?
Ska bli kul att se Silva vs Sonnen 2, någon som kanske har en gissning på när detta kan ske?
Dröjer nog. Silva är ute till våren 2011 och då ska han möta Vitor. Eventuellt så blir det Sonnen vs Vitor däremellan men skulle inte tro det. Sonnen har åkt ner några steg och får nog vinna någon/några match(er) innan han får en ny chans.
Och till ett annat ämne, har det varit något snack om en ev övergång för Overeem till UFC?
Snack? Ja. Kommer det ske? Väldigt osannolikt. Overeem vill väl köra K1 också och det går ju inte White med på.
Och då ska han möta Vitor. Eventuellt så blir det Sonnen vs Vitor däremellan men skulle inte tro det. Sonnen har åkt ner några steg och får nog vinna någon/några match(er) innan han får en ny chans.
Källa?
"ute" till våren 2011? Vad menar du? Sedan så lär ju Sonnen få en rematch efter den prestationen..
"ute" till våren 2011? Vad menar du? Sedan så lär ju Sonnen få en rematch efter den prestationen..
Han är skadad.
Inget är bestämt vem Silva ska möta, enda som är säkert är att han är ute till våren 2011. Han hade ju skadade revben, som han sa.
Aj, tar det så lång tid för revben att läka?
Aj, tar det så lång tid för revben att läka?
Ett par månader. Kan ta väldigt lång tid. För vissa blir det nästan aldrig riktigt bra om man inte kan hålla sig borta från aktiviteter en längre tid.
Revben brukar gå ganska snabbt, 6v brukar man väl säga. Dock beror det lite på skadan. Jag skadade brosket som håller revbenen på plats, har fortfarande ont, och det var snart ett år sedan. :(
Källa?
Nej, det är för tidigt för att boka matcher. Det är bara hur skvallret låter och Vitor har länge varit länge varit #1 contender men det har skitit sig hela tiden så han är en het kandidat. Möjligt dock att han måste gå en match innan då han vart borta från match så pass länge nu. Att Sonnen skulle få en rematch direkt är helt orimligt.
Att han är ute är dock bekräftat http://www.fightersonlymagazine.co.uk/news/viewarticle.php?id=5043
Enligt vem är det orimligt?
Finns bara en match som gäller nu: Brock vs. Cain. Allt annat kan räknas som småtugget som finns på serveringsfaten och som aldrig mättar utan snarare gör en mer hungrig att få sätta tänderna i huvudrätten.
Svårtippad match detta, allt hänger på om Brock lyckas ta ner och kontrollera samt skada Cain i rond 1 och 2 efter det kommer Cains kondition att börja få större betydelse och risken är att Brock då blir till en slagpåse. Hur mycket styrka har Brock förlorat i och med sin sjukdom? Det syntes att han hade slimmat ner i fighten mot Shane och Shane lyckades stoppa hans nedtagning utan större problem, dock är Shane storleken större än Cain. Jag tippar ändå på att Brocks styrka och brottningsövertag kommer att leda till att han slår ut Cain i rond 2.
Ska bli kul som fan att se!
guess who's back, back again
Enligt vem är det orimligt?
Vem? Mig + en jädra massa folk på forum, sen tror jag tom White uttalat sig om det men det låter jag vara osagt. För att Silva vann den matchen, det är inte en tveksam match som Penn-Edgar eller Machida-Shogun.
Sonnen ska ju rensa 205an nu istället :)
Tur att Burger King-dieten inte är den dyraste för Roy Nelson!
http://www.mmaweekly.com/absolutenm/templates/dailynews.asp?articleid=12336&zoneid=2
Tim Sylvia... Kommer UFC att signa honom igen, vad tror ni? Hans fightingstil är lika mekanisk och tråkig som förr men han vinner övertygande. Frågan är dock om Dana vill ha en tungviktsmästare i form av Tim Sylvia då han skulle kunna ta titeln igen. Vem vill betala för att se hans fighter?
http://www.mma-core.com/videos/_Paul_Buentello_vs_Tim_Sylvia_War_On_The_Mainland? vid=10012027&tid=100
Sonnen ska ju rensa 205an nu istället :)
Hade velat se Sonnen mot Jon Jones!
Tror Sonnen hade blivit raped, Jon kommer fan gå långt i den viktklassen!
Potatiskillen
2010-08-17, 12:54
Kolla i denna snurrspark från en rysk gala.
76JMb-mF8OQ
Adamantium
2010-08-17, 14:10
fyfan vad jag vill se toney fighten, blir årets fight för mej eller årets besvikelse
Mysig intervju med en kille som varit ganska omtalad på senaste. Presenterad av vår allas egen sjöjungfru!
s07FvE30qxQ
LOnCNxUqcXQ
Skön intervju av Lilla Sjöjungfrun! :)
Ed Soares har ju blivit världens mest kända tolk nuförtiden (nästan ingen tänker på honom som manager)
Gillar inte Ed Soares, känns som en scumbag.. Nånting är fel..
Ed Soares har ju blivit världens mest kända tolk nuförtiden (nästan ingen tänker på honom som manager)
Haha, så sant. :D
Gillar inte Ed Soares, känns som en scumbag.. Nånting är fel..
Jag har aldrig riktigt förstått var folk får den uppfattningen ifrån. Vad är det som får dig att tycka att han är en scumbag?
Jag har aldrig riktigt förstått var folk får den uppfattningen ifrån. Vad är det som får dig att tycka att han är en scumbag?
Kan det vara kläderna och den svartvita färgen? Skämt åsido. Vad är det han har blivit anklagad för, förutom översättningen?
Varför gillar ni inte Soares??
Verkar han inte genuin?
Känns falsk och konstig... Något står inte riktigt rätt till..
Känns falsk och konstig... Något står inte riktigt rätt till..
(mystisk musik i bakrunden) du du du.....
Det kan dock upplevas som rätt oseriöst att han ska ha så mycket åsikter om vilka motståndare Silva ska möta eller inte ska möta.
Det kan dock upplevas som rätt oseriöst att han ska ha så mycket åsikter om vilka motståndare Silva ska möta eller inte ska möta.
Hur menar du?
Hur menar du?
Det är väl ganska uppenbart vad jag menar?
Ex. hela historien om att Sonnen inte var värdiga att möta Silva och först borde besegra Maia innan han "förtjänade" en match.
Vilket inte var första gången heller. I min mening ligger det lite utanför både hans arbete och kompetens att offentligt kritisera UFC:s matchmaking.
Alla har väl rätt till sin åsikt. Ser inte riktigt problemet med att han säger vad han tycker offentligt?
Alla har väl rätt till sin åsikt. Ser inte riktigt problemet med att han säger vad han tycker offentligt?
Givetvis har alla rätt till sin åsikt, har inte skrivit något annat heller.
Men då UFC och Silva (och därmed Soares) mer eller mindre har ett arbetsgivare-arbetstagare förhållande tycker jag det finns lite mer aspekter att beakta än att "alla har rätt till sin åsikt".
Men som jag skrev ovan det är min personliga åsikt angående Soares, ingen sanning.
Sedan kan det ju också vara roligt för oss tittare att få höra lite vad managers, tränare och andra tycker om saker och ting. Skulle inte tro att Dana eller UFC lägger allt för stor vikt på det.
Ed Soares ger mig dåliga vibbar också. En del människor har det där lilla extra som gör att jag inte trivs med att höra dom prata. Han har det.
James "Pay me- dont delay me" Toney trashtalkar.
http://www.youtube.com/watch?v=lDDAZ1fg0LU&feature=player_embedded
Hoppas han är i bättre form när matchen börjar och att han inte bara motionerar munnen.
James "Lights Out" Toney ger mig BRA VIBBAR!
lDDAZ1fg0LU
Hoppas verkligen Toney knockar Randy, hade vart kul att se
JA! Sebbe!
JA!!!! KNOCK i första eller Toneyplata! Kvittar vilket!
Must.. Join... Team... Toney...
What's Stoppin' Ya Broham? :D
nmanradnävna
2010-08-18, 13:30
Det roligaste hade helt klart vara att se en KO från James sida men å andra sidan... Om James vinner så kommer man bli ännu mer trött på tjötet om Boxing vs MMA.
Floyd Mayweather jr : I told u so!!!!!!!
Har för övrigt alltid tyckt Dana trots allt verkat rätt okej men igår natt satt jag och kollade igenom en hel del intervjuer med Dana och vilket rikspucko han är. Han säger idiotiska saker och hans grej verkar vara att överrösta alla andra och ständigt avbryta folk.
På den tiden när Chuck kunde snacka normalt utan att sluddra och Dana hade hår Dana ser ut som Chucks lilla assistent där! :D
Och på den tiden Overeem inte hade börjat äta hästkött
g_o6cfRaG8g
Hemma Gymmaren
2010-08-18, 14:50
http://mmanytt.se/blandat/canal-tar-nu-over-sandningarna-av-ufc-fran-tv4-sport/
Vidrigt värre. Menas att man inte kan lyssna på Ian roberto och tired all the time low talking dude. Damn! DEt här är bull, först o främst för att nu laddar man inte ner längre o second of all, jag vill inte betala för att ha cANAL +. Damn man!
Okej visst tv4sport sänder galan men med en veckas fördröjning, men då menas det att jag inte kan besöka denna tråd, samt att jag måste unsubscriba till areil halwani. BULL!
jag är förvånad över hur du varit på internet sen april 2009 och fortfarande inte vet att allt du vill ha finns dagen efter det kommit på tv någonstans i världen.
jag är förvånad över hur du varit på internet sen april 2009 och fortfarande inte vet att allt du vill ha finns dagen efter det kommit på tv någonstans i världen.
Haha. Problem solved! :D
Fan störigt. Gillar ju mina sena UFC nätter me boysen :|
Ja detta är riktigt synd, ingen mer uppesittarkväll med Swedens finest Kolo-broskies!
Jag älskar att man kan ladda ner, nackdelen är ju att man inte får se Toneyplatan live!
Lite onödig MMA-information får er som inte har sett det. bl.a:
- Fedor Emelianenko har en tam sköldpadda.
http://mmanytt.se/blandat/onodig-mma-information/
Tycker inte om att se det dan efter. Så lätt att man råkar se något resultat på facebook el av nån polare :(
Tycker inte om att se det dan efter. Så lätt att man råkar se något resultat på facebook el av nån polare :(
Det gäller att stänga ut sig från omvärlden under de 24 timmarna för att undvika att bli spoilad!
Live är alltid roligast, speciellt då man kan se/höra reaktionerna från Tonto/Sebbe/Bailah/snuggles här etc
Haha mina reaktioner när det är Silva matcher är inte bra.. haha!
Live är alltid roligast, speciellt då man kan se/höra reaktionerna från Tonto/Sebbe/Bailah/snuggles här etc
Pez såg till att jag aldrig mer kommer gå under det aliaset :(
förlorade även min fina avatartext :( så den fick bli signatur på detta konto istället
Varför det Tointeux?
Sa du ngt fult till någon?
Det gäller att stänga ut sig från omvärlden under de 24 timmarna för att undvika att bli spoilad!
Bor man i Sverige får man helt enkelt vara lite mer fanatisk än andra fans, bygger bara karaktär! Hade dock tur som fan att jag skaffade Canal+ ett par veckor innan de annonserade att de skulle börja sända UFC.
Varför det Tointeux?
Sa du ngt fult till någon?
hade 4/5 i varningsskala sen något år tillbaka. Sen när folk gör egna trådar för ett vanligt youtube klipp + att det är repost med några veckor så kan jag inte hålla tillbaka min ilska :D får skylla mig själv antar jag :P
Adamantium
2010-08-18, 16:40
lDDAZ1fg0LU
5hfYJsQAhl0
jag däremot säger GO TONEY! i love that fat nigger!
Tigerkotten
2010-08-18, 16:40
http://mmanytt.se/blandat/canal-tar-nu-over-sandningarna-av-ufc-fran-tv4-sport/
Vidrigt värre. Menas att man inte kan lyssna på Ian roberto och tired all the time low talking dude. Damn! DEt här är bull, först o främst för att nu laddar man inte ner längre o second of all, jag vill inte betala för att ha cANAL +. Damn man!
Okej visst tv4sport sänder galan men med en veckas fördröjning, men då menas det att jag inte kan besöka denna tråd, samt att jag måste unsubscriba till areil halwani. BULL!
Varför inte bara se på stream istället? Såg på tv4sport en ggn sen sket jag i och se det mera, tycker de är så extremt dåliga. Hoppas att Canal+ visar orginal sändningarna.
Varför inte bara se på stream istället? Såg på tv4sport en ggn sen sket jag i och se det mera, tycker de är så extremt dåliga. Hoppas att Canal+ visar orginal sändningarna.
klickade du ens på länken? då hade ditt inlägg halverats...
Tigerkotten
2010-08-18, 16:42
ah naaaaaaaaajs!
Jag har haft kontakt med PR-ansvariga hos Canal+ som berättade att de kommer att sända galorna med engelska kommentatorer, otextat också då förstås. Fast den största nyheten är ändå att för första gången kommer UFC Fight Night sändas live i Sverige.
Read more: http://mmanytt.se/blandat/canal-tar-nu-over-sandningarna-av-ufc-fran-tv4-sport/#ixzz0wyMlRmI0
Eller pay-per-view om det är en riktigt fet gala. Kan vara lite komplikationer däremot. Anslutningen till streamen bröts totalt den sista minuten av GSP-Hardy t.ex, har däremot inte hänt fler gånger så kan ju ha varit en fluke.
hade 4/5 i varningsskala sen något år tillbaka. Sen när folk gör egna trådar för ett vanligt youtube klipp + att det är repost med några veckor så kan jag inte hålla tillbaka min ilska :D får skylla mig själv antar jag :P
Men Äsch, att roida över sådant är ju low character, bättre tålamodströskel än så har du ju!
Varför ser det ut som att Nick Diaz klappar hans motståndare när han slåss? Ser ju verkligen ut som att han har noll kraft bakom slagen, men dom verkar ju skada motståndarna endå. Någon som har tänkt på detta också?
Hans slag sitter bra James.
Han har bra teknik, arbetar med vinklar och har långa armar.
Adamantium
2010-08-18, 16:51
Varför ser det ut som att Nick Diaz klappar hans motståndare när han slåss? Ser ju verkligen ut som att han har noll kraft bakom slagen, men dom verkar ju skada motståndarna endå. Någon som har tänkt på detta också?
han besitter ingen explosiv styrka skulle jag säga men han träffar rätt och slår mkt med fortfarande lite tyngd bakom slagen
Men Äsch, att roida över sådant är ju low character, bättre tålamodströskel än så har du ju!
vet. men vad ska man göra :D
Be cool Bro...
Like James Toney.... ;)
Jävlar, kollade precis på en prelim match från 117. Dustin hazelett mot Rick story @ 170. Story var explosiv som fan och bara körde över sitt motstånd som ett ånglok! Rekommenderas. Sedan såg jag också Phil davis mot Rodney wallace. Davis ser sjukt stark ut. Överlägsen brottning, bra sparkar, bra gnp. Försökte sig också på en hel del submissions på marken. Kolla detta nu för er som inte sett det! Inga topnotch fighters kanske, men fortfarande kul.
http://web2.twitpic.com/img/147699207-344a5fff7888e1cc33d994258912cb41.4c6c1fa0-full.jpg
Jacksatan
2010-08-18, 19:53
Jävlar, kollade precis på en prelim match från 117. Dustin hazelett mot Rick story @ 170. Story var explosiv som fan och bara körde över sitt motstånd som ett ånglok! Rekommenderas. Sedan såg jag också Phil davis mot Rodney wallace. Davis ser sjukt stark ut. Överlägsen brottning, bra sparkar, bra gnp. Försökte sig också på en hel del submissions på marken. Kolla detta nu för er som inte sett det! Inga topnotch fighters kanske, men fortfarande kul.
Både Rick Story och Davis skulle jag nog säga är topnotch fighters redan. De har bara inte mött nog känt motstånd ännu.
Hazelett såg ut att ha en riktig dålig dag. Annars ska någon av hans subförsök ge utdelning. Creds till Story som bjöd på bra action!
Både Rick Story och Davis skulle jag nog säga är topnotch fighters redan. De har bara inte mött nog känt motstånd ännu.
Svårt att säga. Att dom visar teknisk överlägsenhet och allmän awsomeness mot dessa motståndare betyder ju inte per automatik att det kommer vara likadant mot motstånd av den högre graden. Men visst, potentialen att gå långt finns där. Speciellt hos Phil Davis, enligt mig. Kommer bli riktigt intressant på 205 när både han och Jones är påväg upp.
Hazelett såg ut att ha en riktig dålig dag. Annars ska någon av hans subförsök ge utdelning. Creds till Story som bjöd på bra action!
Sedan såg han allmänt svag ut. Riktigt illa ute på fötterna varje gång, nedtagen väldigt lätt (antar att han ville ha ner det på marken), och blev totalkontrollerad på marken. Man såg att Hazelett's jiu-jutsu var riktigt farlig, men han fick ju inte till det riktigt.
nmanradnävna
2010-08-18, 22:37
Jag börjar tröttna på att alltid ha problem med att se enskilda UFC fighter. För några år sedan fanns dom lättillgängliga att se, vilken fight som helst på massa olika sidor. Nu är det i stort sätt omöjligt. MMA-CORE tas ju allting bort nästan direkt så det man får kolla där är åtminstone från senaste galan. Men från 117 så finns fan inte ens vissa fighter med ljud denna gång, sjukt frustrerande. Ska man behöva tanka hem massa gamla galor för att få se enstaka matcher..suck..
Seen this? http://mmanytt.se/mma/idrottsskadecentrum-presenterar-en-artikelserie-har-pa-mmanytt/
:)
Vilka ska titta WEC i natt då!?
Edit: Glöm inte läsa roliga kommentarer på MMANYTT sen också
http://www.fighthymn.net/ lägger upp hur många enskilda fighter som helst. Rekommenderas starkt
nmanradnävna
2010-08-19, 00:12
http://www.fighthymn.net/ lägger upp hur många enskilda fighter som helst. Rekommenderas starkt
Luv u! :thumbup:
Det gäller att se matcherna på mmacore snabbt som fan innan UFC drar in rättigheterna. :D
både rick story och davis skulle jag nog säga är topnotch fighters redan. De har bara inte mött nog känt motstånd ännu.
+1!
Kan för övrigt också rekommendera www.atdhe.net om ingen gjort det. Har de senaste två galorna kunnat se dem live, risken finns dock med streamingsajter som dessa att det inte alltid fungerar. Dock värt att testa om inget annat tycks fungera! ;)
lDDAZ1fg0LU
Du blev drygt en timma försenad med att post den länken, Kwon. :whipped:
Kan för övrigt också rekommendera www.atdhe.net om ingen gjort det. Har de senaste två galorna kunnat se dem live, risken finns dock med streamingsajter som dessa att det inte alltid fungerar. Dock värt att testa om inget annat tycks fungera! ;)
Väldigt bra sida!
nmanradnävna
2010-08-19, 20:18
Så vad tyckte ni om WEC 50 då?
QTIaTaXUFus
Bra video där Kwonie, han hade gjort många bra andra också :)
Doctor Snuggles
2010-08-20, 02:20
Arlovski fick smaka på sin första Fedor. Viacheslav "drunken Fedor" Datsik, that is .
Wpw5Bqcv-aY
Vilken streetfighter karaktär är han?
LvaNG91gegA
Martin Löwgrens försök gick inte hem hos läsarna på MMAnytt :)
Först:
http://mmanytt.se/mma/idrottsskadecentrum-presenterar-en-artikelserie-har-pa-mmanytt/
Sen:
http://mmanytt.se/mmanyttse/martin-lowgrens-gastartikelserie-kommer-inte-publiceras-pa-mmanytt/
BRA JOBBAT!!!!!
Seriöst, hur kan han fortsätta ljuga och lura alla?
(Bra med vakna läsare och en ansvarig som tog tag i detta)
hahavaffan
2010-08-20, 08:42
V1R50LpFh_M
Jävligt ball video/ljudsnutt. :laugh:
Doctor Snuggles
2010-08-20, 12:42
V1R50LpFh_M
Jävligt ball video/ljudsnutt. :laugh:
Haha:D
Griffin är bara för skön alltså! :D
Doctor Snuggles
2010-08-20, 13:41
Här snackar vi manlig "armbrytning"!
9aRO8Tkfqpo
Vad sägs om romersk rugby:
qEav3AHO8uI
Sjukt kul att drunken fedor knockade Arlovski!
Grazzafukkinrazzi
2010-08-20, 18:07
Sjukt kul att drunken fedor knockade Arlovski!
Måste ha varit han som orsakade Arlovski's permanenta glashaka
Tigerkotten
2010-08-20, 18:42
Martin Löwgrens försök gick inte hem hos läsarna på MMAnytt :)
Först:
http://mmanytt.se/mma/idrottsskadecentrum-presenterar-en-artikelserie-har-pa-mmanytt/
Sen:
http://mmanytt.se/mmanyttse/martin-lowgrens-gastartikelserie-kommer-inte-publiceras-pa-mmanytt/
Jag är Blejs och en av de som whinade högst.. :)
ang Arlowski så tog han flertal cleana smällar i hans senaste match.
Vitor Belfort mot Anderson Silva, hur tror ni denna match skulle sett ut?
Doctor Snuggles
2010-08-20, 18:49
Har dålig koll på Belfort (fortfarande inte sett en hel match med honom), men tycker han från de highlights jag sett ser lite stel ut i standupen a la Wandy och verkar vara en rätt enkel måltavla för en counterstriker som Silva. Men ska kolla på hans senaste matcher och återkomma.
EDIT: Ok, från den senaste matchen mot Franklin så ser han bra ut, fortfarande lite stel men explosiv och hårdslående. Han skulle nog ge Silva en match, även om Silva är snäppet snabbare och bättre på vinklar, men risken är att det blir en tråkig match då han verkade rätt avvaktande iaf mot Franklin. Vi har sett hur Silva gör mot avvaktande fighters. ;)
Har dålig koll på Belfort (fortfarande inte sett en hel match med honom), men tycker han från de highlights jag sett ser lite stel ut i standupen a la Wandy och verkar vara en rätt enkel måltavla för en counterstriker som Silva. Men ska kolla på hans senaste matcher och återkomma.
Gör det. Kollade nyss på hans match mot Rich Franklin. Där såg han riktigt vass ut och kontrade den första riktiga serien som ledde till TKO. Men sedan så kan ju inte Richs standup mäta sig med Andersons riktigt, med tanke på deras tidigare möte. Det jag reagerade på är att Vitor belfort är en standup fighter, vilket enligt mig gör det till en ganska vågad matchning mot Silva. I sånna fall borde ju Sonnen få en till chans kan man tycka med tanke på att hans stil passar mycket bättre.
Doctor Snuggles
2010-08-20, 19:03
Gör det. Kollade nyss på hans match mot Rich Franklin. Där såg han riktigt vass ut och kontrade den första riktiga serien som ledde till TKO. Men sedan så kan ju inte Richs standup mäta sig med Andersons riktigt, med tanke på deras tidigare möte. Det jag reagerade på är att Vitor belfort är en standup fighter, vilket enligt mig gör det till en ganska vågad matchning mot Silva. I sånna fall borde ju Sonnen få en till chans kan man tycka med tanke på att hans stil passar mycket bättre.
Han såg ut att vara lite för förutsägbar i sin standup. Om man är snabb, explosiv och pricksäker så funkar det ju rätt bra mot de flesta, men står man relativt rakt med huvudet orörligt a ala chute är är det farligt mot Silva som kan knocka folk med en jabb i reträtten. ;)
Verkar som Silva främst har problem med just brottare och deras överhandsslag då han förväntar sig takedowns, annars så verkar folk inte ha så mycket att säga. Jon Jones, o vad heter den andra liknande snubben, vore intressant däremot. En atletisk brottare som dessutom har en bra, knepig, standup vore grymt intressant mot Silva.
nmanradnävna
2010-08-20, 21:52
Han såg ut att vara lite för förutsägbar i sin standup. Om man är snabb, explosiv och pricksäker så funkar det ju rätt bra mot de flesta, men står man relativt rakt med huvudet orörligt a ala chute är är det farligt mot Silva som kan knocka folk med en jabb i reträtten. ;)
Verkar som Silva främst har problem med just brottare och deras överhandsslag då han förväntar sig takedowns, annars så verkar folk inte ha så mycket att säga. Jon Jones, o vad heter den andra liknande snubben, vore intressant däremot. En atletisk brottare som dessutom har en bra, knepig, standup vore grymt intressant mot Silva.
Phil Davis du tänker på!
Jones hade varit riktigt kul att se
Nä till rematch säger jag. Tycker man ska åka ner ett par pinnhål och sedan ta ett par matcher innan man får ett nytt försök.
Nä till rematch säger jag. Tycker man ska åka ner ett par pinnhål och sedan ta ett par matcher innan man får ett nytt försök.
Jag tycker man ska kolla på prestationen och sedan bedömma om en rematch är aktuell. Har man dominerat en match under 5 ronder och sedan klantar sig den sista sekunden tycker jag absolut att man förtjänar ett till försök. Skulle han då torska igen är det självklart att han droppar ner några placeringar.
Till en annan grej. Kollade precis på några BJ Penn highlights och såg att han gjorde något riktigt skumt grepp under en match. Hade ett ben runt armen och typ hängde där och försökte göra något, kan man submitta någon på detta sättet? Och om svaret är ja, vad heter det?
http://www.youtube.com/watch?v=Ki8TtAnZDqY&feature=related
Spola fram till 0:50.
misslyckat gogo/omaplata försök?
misslyckat gogo/omaplata försök?
Gogoplata på armen? Känns ju inte som någon höjdare att försöka sig på att avsluta en omaplata därifrån heller.
Doctor Snuggles
2010-08-20, 23:29
Jag misstänker att det kommer bli en interrim-match (fast kanske inte en "riktig" sådan med bälte och allt) mellan Sonnen och Vitor eftersom Vitor har fått vänta så länge redan. Sonnen kan ju definitivt sägas vara numero uno contender nu, med vitor som 2:a.
Jag misstänker att det kommer bli en interrim-match (fast kanske inte en "riktig" sådan med bälte och allt) mellan Sonnen och Vitor eftersom Vitor har fått vänta så länge redan. Sonnen kan ju definitivt sägas vara numero uno contender nu, med vitor som 2:a.
Skulle funka. Sedan så var det ett år sedan Vitor slogs senast så det skulle vara perfekt med en match innan titelmatchen.
Tigerkotten
2010-08-20, 23:35
ehhhh varför ens ta upp interrim snacket, om det inte är bälte? Förstår inte riktigt meningen.
Vitor kan få problem mot brottare, så Nate Marquate kan ta Vitor också. Sen som sagt Cael alltid med, Vitor fick inte ett litet "tur slag" på Rich i deras möte. Träffade baksidan av skallen och då tappar fighters balansen osv.
UFC 114 repris på tv4 sport nu om en kvart (klockan 1.00).
nmanradnävna
2010-08-21, 01:14
Ska bli jäkligt kul med Strikeforce i natt och sen är det inte långt kvar till den 28onde!
Doctor Snuggles
2010-08-21, 01:19
ehhhh varför ens ta upp interrim snacket, om det inte är bälte? Förstår inte riktigt meningen.
Vitor kan få problem mot brottare, så Nate Marquate kan ta Vitor också. Sen som sagt Cael alltid med, Vitor fick inte ett litet "tur slag" på Rich i deras möte. Träffade baksidan av skallen och då tappar fighters balansen osv.
Varför prata överhuvudtaget? Alla bokstäver har ju redan använts.
nmanradnävna
2010-08-21, 02:14
KJ Noons är löjligt lik Christian Bale från American Psycho med sin nya frisyr
Jag är Blejs och en av de som whinade högst.. :)
ang Arlowski så tog han flertal cleana smällar i hans senaste match.
Gött! Jo jag har whinat en hel del också!
Skönt att de lyssnade på oss läsare iaf.
Känns som att Löwgren har lätt för att snacka in sig på div sidor..
Bra att fler och fler får reda på sanningen.
Camp Toney vill meddela Kolozzeum att han har blivit riktigt bra på Takedown-defence nu (tränar med många meriterade brottare), hans BJJ har förbättrats drastiskt och hans cardio är off the charts!
Vitor är talangmässigt i topp 3 pound for pound. Hans ruggiga snabbhet är inte att leka med. Han har dock haft en väldigt ojämn nivå, troligtvis en mental faktor, när han formtoppar är han ostoppbar och vid andra tillfällen fightas han som om han hellre vill vara hemma och titta på TV. Han är en av mina favoriter och jag hoppas att han lyckas ta sig till toppen och hålla sig kvar där. I en match mot Anderson kanske vi skulle få se Anderson göra takedowns och aktivt jobba från topposition, det skulle vara grymt intressant att se dem fightas. Andersons långa armar, grymma precision och timing mot Vitors snabbhet och slagstyrka. *popcorn*
Jag hejjar alltid på Vitor, oavsett vem han möter.
Vitors Theme - VITTORIO ..... Belfoooooort
X_eXr98CVwQ
"Mayhem" Miller även känd i "Bully beatdown" på MTV och för att han fick kompanistryk när han gick ringen och avbröt Jake Shields segerintervju på Strikeforce efter fighten mot Dan Henderson. Här fortsätter han sin kamp mot Nick Diaz, som stod för huvuddelen av kompanistryket, över internet och nu med hjälp av videospel. *rolleyes*
Notera att ingen verkar styra Nick Diaz i spelet :D
http://www.youtube.com/watch?v=QXWzmPlrm30&feature=player_embedded
Med tanke på att Nick Diaz är viktklassen under "Mayhem" så är det bara för honom att börja banta ner sig, jag tror Strikeforce mer än gärna ordnar fighten i så fall.
Mayhem vill ha Diaz efter incidenten
QXWzmPlrm30
Diaz svarar med ett double FU!(argumentet på slutet, i fight more than you per year!
bNyRpzwVeGs
Är inte den nedre videon svar till intervjun? Riktigt skön endå, "What do you do, fight like twice a year, motherfucker?!"
Vitor är talangmässigt i topp 3 pound for pound. Hans ruggiga snabbhet är inte att leka med. Han har dock haft en väldigt ojämn nivå, troligtvis en mental faktor, när han formtoppar är han ostoppbar och vid andra tillfällen fightas han som om han hellre vill vara hemma och titta på TV. Han är en av mina favoriter och jag hoppas att han lyckas ta sig till toppen och hålla sig kvar där. I en match mot Anderson kanske vi skulle få se Anderson göra takedowns och aktivt jobba från topposition, det skulle vara grymt intressant att se dem fightas. Andersons långa armar, grymma precision och timing mot Vitors snabbhet och slagstyrka.
Tror du Anderson skulle vilja ta ner matchen på mattan? Han är ju väldigt självsäker med sin standup och den klassas ju enligt många som mmas bästa just nu.
Camp Toney vill meddela Kolozzeum att han har blivit riktigt bra på Takedown-defence nu (tränar med många meriterade brottare), hans BJJ har förbättrats drastiskt och hans cardio är off the charts!
Go toney!
nmanradnävna
2010-08-21, 17:44
Faaan, det var inte Strikeforce i natt alltså? Hade ju sett fram emot det som bara faaaaaaaaaaaaaaaaan
Men då är det inatt antar jag? (vågar inte googla något med risk för spoilers)
Faaan, det var inte Strikeforce i natt alltså? Hade ju sett fram emot det som bara faaaaaaaaaaaaaaaaan
Men då är det inatt antar jag? (vågar inte googla något med risk för spoilers)
Antagligen i natt. Inga resultat uppe på wikipedia än och det står lördag 21.
EDIT: Vart kan man se vilken tid det börjar?
Tigerkotten
2010-08-21, 18:49
* StrikeForce - Houston
Sunday, August 22nd @ 2:00am
Stockholm * sön 04:00
nmanradnävna
2010-08-21, 19:49
nzXw9DKOwZU
Många vettiga åsikter från Ben måste jag säga
Schysst Match!
Fj7JA8LCsm8
eternallord
2010-08-22, 02:08
Ännu ett högkvalitativt event från WE-da-bomb-C.
WEC är kärlek. Skäms nästan för att jag missat den senaste galan.
Tim Kennedy(strikeforce) är förresten stört lik psykopaten i No country for old men. What has been seen... cannot be unseen.
Är inte den nedre videon svar till intervjun? Riktigt skön endå, "What do you do, fight like twice a year, motherfucker?!"
Tror du Anderson skulle vilja ta ner matchen på mattan? Han är ju väldigt självsäker med sin standup och den klassas ju enligt många som mmas bästa just nu.
Go toney!
Anderson har det bästa och mest kompletta standup i MMA, helt klart, men boxningsmässigt så är Vitor snabbare och när han formtoppar så brukar det sluta som när han mötte Lindland eller Franklin. Som han själv sa efter fighten mot Lindland: "You can't beat speed". Anderson tar inte onödiga risker i områden där hans motståndare är experter trots att han själv är riktigt bra där se exempelvis fighten mot Maia och hur långt han gick för att undvika markfight.
Adamantium
2010-08-22, 12:21
Fan va skönt att Tim Kennedy förlorade, han va så jävla uppkäftig och skrikig, snackar så mycket skit
vare bara jag som störde mej på att han höll på att skrika till publiken, ILOVE YOU,I LOVE OUR TROOPS, I LOVE TEXAS
KJnoon va killen som imponerade mest tycker jag! bra gala i övrigt
Fan va skönt att Tim Kennedy förlorade, han va så jävla uppkäftig och skrikig, snackar så mycket skit
vare bara jag som störde mej på att han höll på att skrika till publiken, ILOVE YOU,I LOVE OUR TROOPS, I LOVE TEXAS
KJnoon va killen som imponerade mest tycker jag! bra gala i övrigt
Vad snackar du om? Han har ju varit hur hövlig som helst.
Var det något som var imponerande var det hur låg fight-IQ någon kan ha(Gurgel) samt Feijaos TDD.
Doctor Snuggles
2010-08-22, 17:49
Strikeforce var bra, kul att se de dominanta brottarna förlora, bådar gott för sporten. (Nåja, Bobby förlorade väl mest mot sig själv, så det kanske inte riktigt räknas.)
King Mo försöker vara lite för mycket som Jonesey Bonesey, men är inte tillräckligt snabb eller teknisk i sin standup för det såg det ut som - lite för stor tro på sin egen förmåga. Bra TDD och skrammel av Fejjauuuwe, men skulle Jones försökt sig på mer takedowns från när F hade thaiclinch istället för att försöka överhandsslå sig ut kunde matchen sett ut annorlunda.
Imponerad av herr Mittpådagarna, riktigt bra mma Boxning, riktigt snygga klassiska weave/bob-hook kombos, den första som avslutade ronden var läcker.
Mellanviktstitelfighten var väl egentligen ok, men av ngn anledning kände jag mig helt ointresserad och spolade hela tiden.
Doctor Snuggles
2010-08-22, 18:07
Förresten så är Puddes nästa fight den 16 september på KSW 14. Mot ingen större än Butterbean. :D
Lite freakshowvarning igen tyvärr, men P säger att han fokuserat de sista månaderna i princip helt på uthållighet och väger i nuläget 118 kg (till skillnad från hans startvikt på 138 kg innan förra matchen).
Intressant nog så berättar han också hur mycket styrka han tappat, ca 30% - maxar i marken på typ 300 kg nu. Han tränar på gym fortfarande 3 ggr i veckan, men kör 20-30 reps istället.
Litar inte på att hans standup kommer vara särskilt mycket förbättrad, men han visade lite potential i brottningen. Inte hittat info om vem han tränar med specifikt, mer än att det är erfarna inom gemet på tävlingsnivå, vilket inte säger särskilt mycket.
Anderson har det bästa och mest kompletta standup i MMA, helt klart, men boxningsmässigt så är Vitor snabbare och när han formtoppar så brukar det sluta som när han mötte Lindland eller Franklin. Som han själv sa efter fighten mot Lindland: "You can't beat speed". Anderson tar inte onödiga risker i områden där hans motståndare är experter trots att han själv är riktigt bra där se exempelvis fighten mot Maia och hur långt han gick för att undvika markfight.
Frågan är, varför skulle han vilja gå ner på marken mot Maia när han är en standup-fighter? Maia hade usla nedtagningsförsök och kunde inte få ner Silva på något sätt. "hur långt han gick för att undvika markfight"? - stannade uppe på fötterna när maia slängde sig på marken och öppnade sin guard? Sedan så är ju Maias jiujutsu överlägsen om man jämför med Silvas, även fast båda har svarta bälten. Inte riktigt samma sak.
Men visst, en riskfri strategi kunde ju ha varit att ta ned det på marken.
Går alltså inte att ha en hyfsad cardio om man väger 138 kg?
Doctor Snuggles
2010-08-22, 18:17
Går alltså inte att ha en hyfsad cardio om man väger 138 kg?
Inte om man är under 1.90 lång och huvuddelen av dessa kilon är snabba muskelfibrer, och man behöver banta ner sig 10+ kg till matchvikt. Kolla på Lashley som är en van brottare och ligger närmre runt 110 kg och också tog slut.
nmanradnävna
2010-08-22, 18:57
Kul att brandmannen vann, helt klart! Lashley visade inte mycket hjärta i den fighten.
Doctor Snuggles
2010-08-22, 19:25
Kul att brandmannen vann, helt klart! Lashley visade inte mycket hjärta i den fighten.
Hjärta? Nej, hans hjärta pallade inte med, om det är det du menar.
Bra TDD och skrammel av Fejjauuuwe, men skulle Jones försökt sig på mer takedowns från när F hade thaiclinch istället för att försöka överhandsslå sig ut kunde matchen sett ut annorlunda.
Jones VS Feijau? :D
Doctor Snuggles
2010-08-22, 19:32
Jones VS Feijau? :D
Jag är uppenbarligen inte färgblind. :D
http://nyheter24.se/bloggar/kampsportsbloggar/mmabloggen/448598-fusk
Lolwut? Lite halvfult gjort.
http://nyheter24.se/bloggar/kampsportsbloggar/mmabloggen/448598-fusk
Lolwut? Lite halvfult gjort.
Syrgas hjälper inte. Överföringen av syret till blodet sker normalt (inge kol/emfysem) på en tredjedel av alveol-kapillär kontakytan. Det avgörande är istället bl.a hb-värde, viskositet, muskelceller
Överdriven halt av syre i blodet ger inget förutom risk för fria radikaler, uppspeedad åldringsprocess på huden och jaa placebo då kanske.
Syrgas hjälper inte. Överföringen av syret till blodet sker normalt (inge kol/emfysem) på en tredjedel av alveol-kapillär kontakytan. Det avgörande är istället bl.a hb-värde, viskositet, muskelceller
Överdriven halt av syre i blodet ger inget förutom risk för fria radikaler, uppspeedad åldringsprocess på huden och jaa placebo då kanske.
OK,men det är fortfarande inte tillåtet!
OK,men det är fortfarande inte tillåtet!
Haha nej det är sant :P
Jag är lätt för att ta bort skiten helt - syrgas är hyfsat giftigt och bör inte användas av amatörer.
Haha nej det är sant :P
Jag är lätt för att ta bort skiten helt - syrgas är hyfsat giftigt och bör inte användas av amatörer.
Hehe, står i artikeln på MMAnytt att samma preparat använts av fridykare som efter användning dubblat sin tid. Så lite effekt har det nog..
http://mmanytt.se/strikeforce/ska-texas-tillatas-att-halla-ett-till-mma-event/
Chuck "Iceman" Liddell VS Ryan "The Foran-Man" Foran
ATtUwB1030A
Hehe, står i artikeln på MMAnytt att samma preparat använts av fridykare som efter användning dubblat sin tid. Så lite effekt har det nog..
http://mmanytt.se/strikeforce/ska-texas-tillatas-att-halla-ett-till-mma-event/
Nee det står att det är gjort för fridykare som VILL fördubbla sin tid.
Syre är jättebra om det är bundet till hb - vilket det är i 99% av fallen när det transporteras i blodet. Det som inte är bundet är giftigt.
Hb-värde kan höjas med höghöjdsträning och epo som var populärt för några år sen.
Respirationsfysiologin var svår tycker jag och jag är inte rätt man att förklara den.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fick's_laws_of_diffusion
http://en.wikipedia.org/wiki/Dalton's_law
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen–haemoglobin_dissociation_curve
http://en.wikipedia.org/wiki/Alveolar_gas_equation
http://en.wikipedia.org/wiki/Hemoglobin
Det är säkert en himla massa mer som man måste läsa för att förstå allt.
En essäfråga vi hade på en läkartenta handlade just om syrgas på burk och dess effekt på prestation. Jag fick 4/6 så jag vågar inte kopiera in mitt svar för ajg vet inte vad jag hade fel på :P
Nee det står att det är gjort för fridykare som VILL fördubbla sin tid.
Syre är jättebra om det är bundet till hb - vilket det är i 99% av fallen när det transporteras i blodet. Det som inte är bundet är giftigt.
Hb-värde kan höjas med höghöjdsträning och epo som var populärt för några år sen.
Respirationsfysiologin var svår tycker jag och jag är inte rätt man att förklara den.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fick's_laws_of_diffusion
http://en.wikipedia.org/wiki/Dalton's_law
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen–haemoglobin_dissociation_curve
http://en.wikipedia.org/wiki/Alveolar_gas_equation
http://en.wikipedia.org/wiki/Hemoglobin
Det är säkert en himla massa mer som man måste läsa för att förstå allt.
En essäfråga vi hade på en läkartenta handlade just om syrgas på burk och dess effekt på prestation. Jag fick 4/6 så jag vågar inte kopiera in mitt svar för ajg vet inte vad jag hade fel på :P
Oj, ja du vet säkert vad du pratar om:)
Undrar varför det inte är tillåtet då?
Frågan är, varför skulle han vilja gå ner på marken mot Maia när han är en standup-fighter? Maia hade usla nedtagningsförsök och kunde inte få ner Silva på något sätt. "hur långt han gick för att undvika markfight"? - stannade uppe på fötterna när maia slängde sig på marken och öppnade sin guard? Sedan så är ju Maias jiujutsu överlägsen om man jämför med Silvas, även fast båda har svarta bälten. Inte riktigt samma sak.
Men visst, en riskfri strategi kunde ju ha varit att ta ned det på marken.
Jag tror du har missuppfattat mig. Jag menade att Anderson undvek att fightas med Maia på marken även om Anderson själv har ett ruggigt bra markgame på grund av att Anderson undviker att fightas där hans motståndare glänser. Därför kanske vi får se Anderson försöka ta ner Vitor för att undvika dennes snabba händer. På marken har Anderson ett klart övertag. Den matchen vill jag se så mycket att det gör ont i mig *popcorn*
Kollades nyss på senaste strikeforce gala. Så jävla synd att Mo klanta sig och åkte på ett knä! Visste inte riktigt hur det låg till i poäng, men tyckte han hade ganska bra grepp om matchen. Fick nedtagningar titt som tätt och vann även på fötterna.
The Man, The Myth, The Legend!
http://www.goossentutor.com/images/athelets/gallery/toney/toney_7.jpg
http://www.goossentutor.com/images/athelets/gallery/toney/toney_2.jpghttp://www.goossentutor.com/images/athelets/gallery/toney/toney_1.jpg
http://www.goossentutor.com/images/athelets/gallery/toney/toney_5.jpg
James Toney got style!
http://www.mmaspark.com/wp-content/uploads/2010/07/JamesToney.jpg
Randy Couture walks around in public dressed like this
http://www.findmmagym.com/wp-content/uploads/2009/09/couture1.jpg
"latimespugmire UFC will stage Anderson Silva-Chael Sonnen rematch on New Year's Eve or Super Bowl card, depending on Silva's hurt ribs. #UFC, #MMA"
om detta nu blir så tycker jag det är helt fel, varför ska sonnen få en chans till? Menar, ingen som har tappat i en championship match har fått insta rematch.
Fast sen står det ju självklart inte om sonnen ska möta nån före och OM han då vinner får möta Silva.
Tror dock nästa fight kommer se jävligt annorlunda.
Va tycker ni MMA bro's?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.