Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Är hon så mycket snyggare?
Svar: Ja
*cupid*
http://mysportsgeeks.com/videos/Pics/gina_carano.jpg
http://i473.photobucket.com/albums/rr94/DemandMMA/Strikeforce%20Press%20Conference/StrikeforceCaranovsCyborgPressCo-1.jpg
Ja, Gina Carano är nog faktiskt just så mycket snyggare. Fast sen är det förstås larvigt att premiera den som är snyggast i en sånhär sport. En annan sak om det varit en skönhetstävling. Nu var ju damerna där för att slå varandra på käften.
Nitrometan
2009-08-24, 14:14
Ja, Gina Carano är nog faktiskt just så mycket snyggare. Fast sen är det förstås larvigt att premiera den som är snyggast i en sånhär sport. En annan sak om det varit en skönhetstävling. Nu var ju damerna där för att slå varandra på käften.
Och Carano fick duktigt med stryk.
Det handlar väl om vem som drar mest publik till eventet. Antar att de sitter och bestämmer/förhandlar om lönerna innan.
Gegard Mousasi –- $2,000 (ingen vinstbonus)
Besegrade Renato Sobral –- $75,000
Mousasi fick inte så mycket pengar. ;)
han fick säkert så han klarar sig, bara inte från strikeforce.
skulle tippa på att han fick m-1 rubel istället :D
Nitrometan
2009-08-24, 14:18
han fick säkert så han klarar sig, bara inte från strikeforce.
skulle tippa på att han fick m-1 rubel istället :D
Så kan det vara... :D
Och Carano fick duktigt med stryk.
Det handlar väl om vem som drar mest publik till eventet. Antar att de sitter och bestämmer/förhandlar om lönerna innan.
Ja, och det talar tyvär inte så väl för dam-MMA.
Nitrometan
2009-08-24, 14:24
Ja, och det talar tyvär inte så väl för dam-MMA.
Vadå?
Att de snygga får stryk?
Vinner alltid de snyggaste männen?
den som drar in mest tjänar mest, snygga eller fula.. inte nåt unikt för damer
Nitrometan
2009-08-24, 14:32
den som drar in mest tjänar mest, snygga eller fula.. inte nåt unikt för damer
Precis.
Brock fick ju rätt bra betalt för sin första match. Och han fick mer än Mir i den matchen han fick stryk.
Vadå?
Att de snygga får stryk?
Vinner alltid de snyggaste männen?
Precis, det är ytterst dåligt att de snygga tjejerna får stryk. Om inte de snygga vinner finns det ju ingen anledning att kolla på det.
Utseendet är såklart mindre viktigt för män. Där är det istället kompetensen som räknas, ett område där kvinnorna inte kan mäta sig - precis som männen inte kan mäta sig i utseendet.
Precis, det är ytterst dåligt att de snygga tjejerna får stryk. Om inte de snygga vinner finns det ju ingen anledning att kolla på det.
Utseendet är såklart mindre viktigt för män. Där är det istället kompetensen som räknas, ett område där kvinnorna inte kan mäta sig - precis som männen inte kan mäta sig i utseendet.
1800-talet ringde, dom vill ha sin kvinnosyn tillbaka
sen kan du gå och ställa dig i hörnet
Jag tycker du ska framföra det till dem som promotat Carano som omslagsflickan för kvinnors mma. Det är trots allt hennes utseende som gjort att publiken velat se mer av henne, och därför hon fått en massa lätta matcher.
Jag tycker du ska framföra det till dem som promotat Carano som omslagsflickan för kvinnors mma. Det är trots allt hennes utseende som gjort att publiken velat se mer av henne, och därför hon fått en massa lätta matcher.
det har väldigt lite med din kvinnosyn att göra kan jag känna
Jag kan känna att det är läge att fundera lite över hur seriöst mitt inlägg var och kanske leka med tanken att jag menade något annat än jag faktiskt skrev.
ja spela ut ironikortet, its a classic
Nu är du bara kinkig för att jag fintade bort dig.
Doctor Snuggles
2009-08-24, 16:35
Verkligheten ringde, och bad om skygglapparna tillbaka.
Tror du sen alla kvinnor tittar på man-sport enbart pga sitt genuina intresse?
Tyvärr inte endast 1800-talet, utan även 2000-talet.
Finns ett hörn för dig också om du ej kan se verkligheten.
Verkligheten ringde, och bad om skygglapparna tillbaka.
Tror du sen alla kvinnor tittar på man-sport enbart pga sitt genuina intresse?
irrelevant, jag reagerade på vad han skrev och vad som framstod som hans åsikt
Tyvärr inte endast 1800-talet, utan även 2000-talet.
Finns ett hörn för dig också om du ej kan se verkligheten.
och det rättfärdigar korkade uttalanden?
Det är ju iofs sant, finns ingen kvinna i världen som kan mäta sig med de bästa männen inom mma. Och Carano har ju åkt på ett bananskal pga sitt utseende.
Vad är det du inte förstår?
Doctor Snuggles
2009-08-24, 22:29
Det är nog ungefär lika relevant som din kommentar.
och det rättfärdigar korkade uttalanden?
Så du menar alltså att det inte var vad han sa, utan sättet han formulerade sig på, som du fann korkat och upprörde dig?
jag tycker det va en risig sak att säga
och tolkade det mer som en allmän syn än som en syn på mma, eventuellt läste jag in det mer som hans åsikt än vad det kanske var. Åsikten är väl knappast unik vilket är sorgligt.
Utöver det tycker jag nog Carano är ganska kvalificerad som fighter, att hon är snygg verkar ju också ligga i henne i fatet därför att det uppenbarligen betyder att folk inte kan ta henne på allvar. Men det är klart det säljer att hon är snygg, och det utnyttjats flitigt av elitexc och strikeforce.
Tydligen är man dum i huvudet om man kollar dam-mma i annat än runksyfte, jag tycker att matcherna oftast är jävligt underhållande även om det tekniskt är ett par klasser under herrarna.
Verbatim
2009-08-24, 23:12
Hur länge har Fedor varit det namnet som Fedor är idag, när gick det upp för folk hur bra han faktiskt är?
Sitter och tittar igenom hans matcher genom karriären, och även om dom tidiga knappast håller dagens nivå (inte bara i bildkvalité ;)), så är det uppenbart rätt fort att denna killen knappast är dålig.
Hur länge har Fedor varit det namnet som Fedor är idag, när gick det upp för folk hur bra han faktiskt är?
Sitter och tittar igenom hans matcher genom karriären, och även om dom tidiga knappast håller dagens nivå (inte bara i bildkvalité ;)), så är det uppenbart rätt fort att denna killen knappast är dålig.
Efter han spöat Nogueira i början av 2003 skulle jag säga att han tog titeln som världens bästa fighter, och hållit titeln sedan dess.
Det är nog ungefär lika relevant som din kommentar.
ok, då svarar jag på din fråga, nej jag tror det finns kvinnor som tittar på män som idrottar för att dom tycker att männen är snygga.
Jag förstår dock inte vad det har med saken att göra? jag reagerade på det Yes skrev, jag inser nu att jag förmodligen läste in mer i det, men jag tyckte att det framstod som plumpt och nedvärderande. Jag tycker inte att nånting är rättfärdigat bara för att verkligheten nu skulle se ut på ett visst sätt, 1800tal eller 2000tal.
men vi kanske kan fortsätta i pm om ni vill innan tråden spårar mer?
Nitrometan
2009-08-28, 08:38
Pudzi har skrivit på för att fightas i polska KSW.
http://fightermag.se/news.asp?news_id=6673
Han har sysslat med Kyukushin, boxning, kickboxning tidigare.
Kan nog bli spännande.
...
Brock mot Pudzi så småningom?
Nitrometan
2009-08-28, 08:44
Fedor möter Brett Rogers...
MMAjunkie.com rapporterar i dag att Strikeforce tillkännagivit vem Fedor Emilianenko kommer att möta i sin debut för organisationen. Det blir relativt okände men obesegrade Brett Rogers (10-0) som i sin senaste match besegrade Andrei Arlovski på TKO i rond ett. Tid och plats för matchen har ännu inte släppts.
http://fightermag.se/images/nyheter/news_6672.gif
Verbatim
2009-08-28, 12:12
Kan bli spännande, kul med ett litet wildcard istället för ännu en avdankad gamling som vägrar lämna i tid.
Oja, Brett är lätt en av de svåraste HW för fedor i världen enligt mig.
* Heavyweight bout: Randy Couture vs. Antônio Rodrigo Nogueira(tror på en riktig skitmatch)
* Light Heavyweight bout: Keith Jardine vs. Thiago Silva(fight+KO of the night)
* Middleweight bout: Chris Leben vs. Jake Rosholt (no clue rly)
* Middleweight bout: Nate Marquardt vs. Demian Maia(sub of the night)
* Light Heavyweight bout: Brandon Vera vs. Krzysztof Soszynski
WHO U GOT?
Hur gör man för att hitta dessa gamla matcher? Vilken sida bör man gå till och leta?
Tigerkotten
2009-08-28, 14:03
* Heavyweight bout: Randy Couture vs. Antônio Rodrigo Nogueira(tror på en riktig skitmatch)
* Light Heavyweight bout: Keith Jardine vs. Thiago Silva(fight+KO of the night)
* Middleweight bout: Chris Leben vs. Jake Rosholt (no clue rly)
* Middleweight bout: Nate Marquardt vs. Demian Maia(sub of the night)
* Light Heavyweight bout: Brandon Vera vs. Krzysztof Soszynski
WHO U GOT?
Couture
Silva
Leben
Nate Marquardt
Vera
Couture
Silva
Leben
Nate Marquardt
Vera
Nästan rätt, korrekt rad är:
Couture
Silva
Rosholt
Nate Marquardt
Vera
;)
Couture
Silva
Rosholt
Nate Marquardt
Soszynski
Har inte stenkoll på Brandon Vera men diggar Soszynski stenhårt sen han var med på the ultimate fighter. Couture och Noguirera känns väl inte så värst upphetsande
Här är den rätta
Couture
Silva
Rosholt
Demian Maia
Vera
Couture
Silva
Rosholt
Demian Maia
Vera
Tror såhär också. Dock väldigt öppna fighter faktiskt!
Couture vs. Nogueira
Jardine vs. Silva
Leben vs. Rosholt
Marquardt vs. Maia
Vera vs. Soszynski
väldigt svårtippat, ingen match känns självklar!
Couture vs. Nogueira
Jardine vs. Silva
Leben vs. Rosholt
Marquardt vs. Maia
Vera vs. Soszynski
Fultjack
2009-08-29, 08:29
Ser mest framemot Nate mot Maia! Kan bli riktigt intressant match :)
AA absolut. Hoppas på en riktigt schysst Sub för Maia. Dock osäkert om han lyckas överkomma fysmonstret i Nate.
Nitrometan
2009-08-29, 10:16
Det blir en mest spännande matchen. Väntar... *drool*
den blir nog intressant, två olika stilar möter varandra. Det som är så coolt med MMA. En vill rumble och en vill kramas så hårt att ben går av. Sen tror jag dean of mean och thiago kommer smälla ordentligt. Skulle inte förvåna mig om matchen är över på 3-4minuter.
Nitrometan
2009-08-29, 13:53
Dana verkar lite sur på Fedor...
Åsså gillar han inte Showtime...
Åsså vill UFC ha kontrakt med en stor TV-kanal i USA...
http://www.mmaweekly.com/absolutenm/templates/dailynews.asp?articleid=9466&zoneid=2
http://i28.tinypic.com/x2nodw.jpg
"(Signing Fedor Emelianenko) will put (Strikeforce) out of business. These guys have no money and they have no distribution. Four (expletive) people watch Showtime. Their last fight they put on, do you know how many people watched that fight? 245,000 people watched that fight."
“I’m not anti-Strikeforce; I don’t dislike those guys,” he said. “I dislike Showtime. I don’t like their attitude. They think they’re better than they really are. They’ve been second rate at boxing, second rate at programming. Now they think they’re great at mixed martial arts, and my fight is with them, not with Strikeforce.”
“They got their ass kicked always by HBO at boxing, yet they tried to stay in it,” he said. “They got their ass kicked with HBO in programming, and they’re still around. Their going to get their ass kicked in mixed martial arts too. Just not by HBO.”
White said plans to add a third UFC event in November – headlined by UFC lightweight champ defending against Diego Sanchez ¬– are afoot. The event isn’t intended for the usual pay-per-view or Spike TV outlets, however, leading to the belief that there is a new TV partner on the horizon.
ManuelIT
2009-08-30, 02:41
Sååååå dååå... vilka sitter uppe? :)
Är trött som satan. Blir iaf ingen träning imorgon mellan 10-12 ^^. Hoppas på lite bra matcher nu!
hahavaffan
2009-08-30, 03:00
Är det ikv alltså? fuck, är full, tämnkte sova nu.
Det börjar nu! Ta en till bira framför tvn vettja! :)
Tigerkotten
2009-08-30, 03:20
då kör vi!
ManuelIT
2009-08-30, 03:23
Couture > Nog
Silva > Jardine
resten vet jag inget om.
Hoppas på:
Couture vs. Nogueira
Jardine vs. Silva
Leben vs. Rosholt
Marquardt vs. Maia
Vera vs. Soszynski
ManuelIT
2009-08-30, 05:27
Underhållande fight, no doubt. Men visst såg dom slitna ut. Tvivlar på att någon av dem har en chans mot Lesnar som är både mkt större och explosivare.
den blir nog intressant, två olika stilar möter varandra. Det som är så coolt med MMA. En vill rumble och en vill kramas så hårt att ben går av. Sen tror jag dean of mean och thiago kommer smälla ordentligt. Skulle inte förvåna mig om matchen är över på 3-4minuter.
skulle skrivit 2-4 minuter :( nästan rätt
Somnade efter matchen som var efter Leben vs. Rosholt :(
Riktigt riktigt bra gala imo. Nog vs Randy är ju redan en klassiker.
Känns ju ändå spontant som så att Nog har den bästa chansen att plocka Brock av HWs i UFC vid denna tidpunkt.
Riktigt bra match mellan Couture och Nog.
Inte konstigt att han inte blivit submittad med den viljan och förmågan att komma ur han visade upp. Men jag förstår mig inte alls på hans boxningstil? Han gick i princip in i Nogs slag, det märktes ju redan i första ronden att han inte kunde gå med huvudet nedböjt åt sidan så där. Tycker han borde kunna ändra taktik om han märker att det inte fungerar... Men stark vilja och bra fighters är dem helt klart...
Riktigt riktigt bra gala imo. Nog vs Randy är ju redan en klassiker.
Känns ju ändå spontant som så att Nog har den bästa chansen att plocka Brock av HWs i UFC vid denna tidpunkt.
Du är ju något på spåren, om folk tycker att Cain är värd ett försök så är Nog mer förtjänt iaf. Tycker att en sista match mot Lensar vore rätt, visst Nog kanske får stryk av Lesnar, men då vill iaf jag se det hända.
Du är ju något på spåren, om folk tycker att Cain är värd ett försök så är Nog mer förtjänt iaf. Tycker att en sista match mot Lensar vore rätt, visst Nog kanske får stryk av Lesnar, men då vill iaf jag se det hända.
Shane Carwin vill vi se :D
En mycket underhållande gala, inte många matcher som gick till domslut:)
Någon som såg Diego Sanchez vinna igår? En av dom bästa matcherna jag sett.
Jag gillade Maia VS Nate the Great-Matchen.
En lång o rafflande match som var en riktig nagelbitare!
Någon som såg Diego Sanchez vinna igår? En av dom bästa matcherna jag sett.
Var det en repris av TUF 9 finalen du såg?
Hade gärna sett liiite längre fighter, grymt imponerande dock av Silva och Marquardt.
Main event var ju lite slött, tycker att båda två ska lägga handskarna på hyllan. Och dom börjar snacka om titelfight, lol?
Var väldigt tråkigt att Nate vann så fort. Ja när Nog börja prata om att möta brock så tänkte jag att vi kommer få vårat första dödsfall i UFC :P Tror han skulle bli väldigt sönderslagen..
Var väldigt tråkigt att Nate vann så fort. Ja när Nog börja prata om att möta brock så tänkte jag att vi kommer få vårat första dödsfall i UFC :P Tror han skulle bli väldigt sönderslagen..
Helt klart, finns väl ingen normal människa som tror att Nog skulle ha en chans.
Nog skulle Nog troligtvis förlora mot Brock men att säga att han inte har någon chans är ju lustigt. Hur många gånger har inte snubben vunnit mot de bästa, ofta fått rätt mycket stryk för att ändå kunna subba dem i sena ronderna. Mir-fighten drar jag inte allt för stora växlar av. Man blir absolut inte washed up efter 1 riktigt dålig fight.
Han är 34 år och frisk samt har absolut top notch BJJ som vi alla vet är Brocks Akilles häl. Dessutom en jävel på att överleva in på sena ronderna, vad vet vi egentligen om Brocks kondition vid 4/5:e ronden? Är han lika snabb och explosiv med den hyddan då?
Tror dock Brock kan hålla bältet rätt länge, det kryllar ju direkt inte av heta kandidater i UFC.
Main event tyckte jag annars var en riktigt bra fight. Imo redan en klassiker.
Nog skulle Nog troligtvis förlora mot Brock men att säga att han inte har någon chans är ju lustigt. Hur många gånger har inte snubben vunnit mot de bästa, ofta fått rätt mycket stryk för att ändå kunna subba dem i sena ronderna. Mir-fighten drar jag inte allt för stora växlar av. Man blir absolut inte washed up efter 1 riktigt dålig fight.
Han är 34 år och frisk samt har absolut top notch BJJ som vi alla vet är Brocks Akilles häl. Dessutom en jävel på att överleva in på sena ronderna, vad vet vi egentligen om Brocks kondition vid 4/5:e ronden? Är han lika snabb och explosiv med den hyddan då?
Tror dock Brock kan hålla bältet rätt länge, det kryllar ju direkt inte av heta kandidater i UFC.
+1 på allt.
På tal om att hålla bältet länge så är det nog något vi kommer få se just nu i alla viktklasser. Se bara på vilka som håller bältena just nu:
Brock
Lyoto mashida
Andersson silva
gsp
bj penn
helt sjuk lineup av titelhållare.
ManuelIT
2009-08-30, 20:15
Yeah, bra lista, no doubt. Fast finns definitivt ett par seriösa hot mot Lyoto som väntar... LHW måste nog vara den mest spännande viktklassen förtillfället.
Tigerkotten
2009-08-31, 02:22
Jag tror det är svårt att inse hur hårt faktiskt Brock slår vid hans ground n pound. Därför tror jag på tko om han möter nog :/
Instämmer att LHW är den enda riktigt intressanta divisionen är, Lyoto behöver rensa en del där först.
Vart såg ni matchen?
Jag satte vad jag trodde var 102 på inspelning på tv4sport,men när jag kollar i efterhand så var det 91.
Somnade in på soffan lagom tills galan började, såklart. Men det blev ju lite lagom söndagsunderhållning istället.
Bra gala, bättre än jag trodde den skulle bli. Besviken på min favorit Demian Maia, trodde inte han kunde förlora :-(
Skönt att Couture förlorade, känns som han är för gammal och gjort sitt.
Tigerkotten
2009-08-31, 14:58
Vart såg ni matchen?
Jag satte vad jag trodde var 102 på inspelning på tv4sport,men när jag kollar i efterhand så var det 91.
streams på nätet live.
Nitrometan
2009-08-31, 16:56
Vart såg ni matchen?
Natten mellan lördag och söndag på TV4 Sport. Började 4.
själv föredrar jag alltid att slita hem den via nån torrentsajt och se den dan efter så slipper man reklamavbrott samt bröderna roberto+möjligheten att spola ointressanta matcher och annat lullull. Ingen fan av att se på tv 0400 på morgonen heller. Fast man får ju se till att hålla sig borta från trådar och liknande spoilerställen tills man sett galan :P
själv föredrar jag alltid att slita hem den via nån torrentsajt och se den dan efter så slipper man reklamavbrott samt bröderna roberto+möjligheten att spola ointressanta matcher och annat lullull. Ingen fan av att se på tv 0400 på morgonen heller. Fast man får ju se till att hålla sig borta från trådar och liknande spoilerställen tills man sett galan :P
Medhåll. Stora plus nu dock.. Paolo är inte längre kommentator och de har inga reklampauser.
Nitrometan
2009-08-31, 17:43
På tal om att hålla bältet länge så är det nog något vi kommer få se just nu i alla viktklasser. Se bara på vilka som håller bältena just nu:
Brock
Lyoto mashida
Andersson silva
gsp
bj penn
helt sjuk lineup av titelhållare.
Tyder detta på att marknaden fungerar?
Folk vill ha bra fighting och får de mästare de förtjänar?
Alternativt - UFC betalar bäst och får de mästare de förtjänar?
Vem ska få nästa titlefighten i LHW då?
Vinnaren i Rashad vs Rampage fighten?
Thiago Silva? Lyoto tog ju totalt sönder honom i deras bout. Dock hade Thiago en väldigt dålig dag, en Thiago på en bra dag tror jag har en stor chans mot The Dragon.
102an var mycket bra! randy vs nog kanske årets match so far
Vem ska få nästa titlefighten i LHW då?
Vinnaren i Rashad vs Rampage fighten?
Thiago Silva? Lyoto tog ju totalt sönder honom i deras bout. Dock hade Thiago en väldigt dålig dag, en Thiago på en bra dag tror jag har en stor chans mot The Dragon.
Om Rampage vinner över Rashad måste han vara bra mycket mer nära titelfight än vad Rashad skulle vara. Rimligtvis måste Rashad ta några fighter efter att han blev så sjukt jävla utklassad. Samma gäller för Thiago...
Om Rampage vinner över Rashad måste han vara bra mycket mer nära titelfight än vad Rashad skulle vara. Rimligtvis måste Rashad ta några fighter efter att han blev så sjukt jävla utklassad. Samma gäller för Thiago...
Enligt mig skulle Rampage åka på stryk av både Rashad och Thiago. Men som du säger så har de både åkt på stryk av Lyoto i antingen sin senaste match eller matchen innan det.
btw
Vad för hemsidor kan man spela på UFC? Fotboll känns ut tjatat och hästar vet jag inget om även om jag bor 150meter från solvalla så drar jag mig aldrig dit. Tänkte testa MMA
I HW hade jag ju hellre sett Gonzaga, Cain Velasquez eller Kongo möta Brock än Nogueira iaf. i LHW vetefan asså, känns rätt tomt i dom tyngre viktklasserna överlag.
+1 bara att kolla på vilka nog mött och vunnit över, tror många hänger upp sig på mir matchen, man såg ju redan i början av den matchen att han inte såg ut som han brukar, såg slö och inte alls taggad,
hahavaffan
2009-09-01, 18:33
Sjukt nice video
jVC6nm0bLxY
HookersUnited
2009-09-01, 19:45
Sjukt nice video
jVC6nm0bLxY
Mycket bra!
bj snackar florian och sanchez
http://www.youtube.com/watch?v=N_A2IeXwh08
Sjukt nice video
Luden grabb i slutet!
Har en fråga, hur ska man undvika att fastna i en guillotine när man går för en doubleleg takedown? Här är ju ett exempel - http://www.youtube.com/watch?v=soLA2jKIGG8 - fast den verkar ju lite krånglig och blir nog svår att göra om killen som har dig i en guillotine lägger sig ner på rygg.
hangatyr
2009-09-03, 11:51
Har en fråga, hur ska man undvika att fastna i en guillotine när man går för en doubleleg takedown? Här är ju ett exempel - http://www.youtube.com/watch?v=soLA2jKIGG8 - fast den verkar ju lite krånglig och blir nog svår att göra om killen som har dig i en guillotine lägger sig ner på rygg.
genom att göra den korrekt: titta i taket istället för nedåt och lägg motståndaren åt sidan istället för rakt bakåt.
genom att göra den korrekt: titta i taket istället för nedåt och lägg motståndaren åt sidan istället för rakt bakåt.
Grejen är ju att om man greppar runt hans ben, då kan han ju liksom luta sig över mot din rygg så ens huvud kommer vid hans mage, då blir det ju ganska lätt att bara lägga sina armar runt ens nacke.
Om du tittar på 0:20-0:23 i denna - http://www.youtube.com/watch?v=JfnsvnNMqsQ - när han har greppat runt hans ben och hans huvud sticker ut på sidan. Där ser det ju ut som att han har risk att fassna i guillotinen.
hangatyr
2009-09-03, 12:19
Grejen är ju att om man greppar runt hans ben, då kan han ju liksom luta sig över mot din rygg så ens huvud kommer vid hans mage, då blir det ju ganska lätt att bara lägga sina armar runt ens nacke.
Om du tittar på 0:20-0:23 i denna - http://www.youtube.com/watch?v=JfnsvnNMqsQ - när han har greppat runt hans ben och hans huvud sticker ut på sidan. Där ser det ju ut som att han har risk att fassna i guillotinen.
nej. om du kliver in med fart, tittar uppåt så blir det mycket svårt att koppla en guillotine. men kommer helt enkelt inte åt när huvudet är uppåtriktat. om man dessutom lägger honom åt sidan, så att man hamnar i side när man landar, så är det i praktiken omöjligt att dra ut ngn med en guillotine, även om motståndaren kopplat den.
Jo, men om han nu har kopplat den ordentligt (alltså riktigt tight) kan det ju vara ganska svårt att lägga han på sidan och hamna i side.
hangatyr
2009-09-03, 12:33
Jo, men om han nu har kopplat den ordentligt (alltså riktigt tight) kan det ju vara ganska svårt att lägga han på sidan och hamna i side.
suck
som sagt. om man tittar uppåt när man gör den så är det väldigt svårt att koppla en guillotine riktigt tight. vanligtvis gör man nedtagningarna då motståndaren INTE är beredd....
men visst: det är aldrig helt riskfritt att göra ngt på en person som inte är med på noterna, oavsett teknik.
Pontus H
2009-09-03, 14:49
lånar tråden lite.. :)
tänkte testa mma för första gången i mitt liv.. bor i örebro, finns det någon bra mma klubb här? är det bara att droppa in vid ett träningstillfälle eller hur funkar det? :o
Enligt mig skulle Rampage åka på stryk av både Rashad och Thiago. Men som du säger så har de både åkt på stryk av Lyoto i antingen sin senaste match eller matchen innan det.
btw
Vad för hemsidor kan man spela på UFC? Fotboll känns ut tjatat och hästar vet jag inget om även om jag bor 150meter från solvalla så drar jag mig aldrig dit. Tänkte testa MMA
jag brukar spela på unibet, men dom flesta svenska spelbolagen erbjuder mmaspel, skillnaden i odds brukar vara marginell..
young_george
2009-09-03, 15:34
www.bestfightodds.com Där kan du jämföra
Pinnaclesports brukar generellt ha bäst, dock fett drygt med alla inscanningar man måste göra hela jävla tiden. (arg för att min scanner har pajjat och jag inte får ut cashen atm :) ) Verkar som man måste skicka in alla doc både vid ut och inbetalningar.
hangatyr
2009-09-03, 16:56
lånar tråden lite.. :)
tänkte testa mma för första gången i mitt liv.. bor i örebro, finns det någon bra mma klubb här? är det bara att droppa in vid ett träningstillfälle eller hur funkar det? :o
http://www.fullcontactfighter.nu/index.php
de verkar tillhöra yamasaki, vilket borde borga för kvalitet. mejla och fråga hur mang år till väga.
Är stort huvud och stor näsa ett problem om man vill träna mma?
Nitrometan
2009-09-03, 21:32
Är stort huvud och stor näsa ett problem om man vill träna mma?
Nej. Titta på Tito Ortiz och Rampage Jackson.
Ser ut som Bobbleheds bägge två.
+1, att man klistrar huvudet tight mot kroppen gör det också svårare att få in giljotinen, och gör man en bra double så använder man huvudet lite som hävstång och då blir det tight. Inte så lätt att få in en arm då.
Sen handlar det om driv i dubblen också, skjuter du in och stannar upp vid benen klart du blir giljotinad då, men har du driv i det och timar det bra så är det mindre risk.
Lite off topic men var enda jävla mma kille som ger ut en mma instruktions video lär ut "blast" dubblen där man går in och skallar solarplexus typ samtidigt som man drar undan benen och så säger de att den är så bra för mma eftersom man inte fastnar i giljotiner. Men sen i mma matcher ser man alldrig double legs av den typen, inte ens av de som lär ut dem på sina band...
Tack för tipsen, hangatyr & krellik.
Nitrometan
2009-09-04, 08:10
Lite off topic men var enda jävla mma kille som ger ut en mma instruktions video lär ut "blast" dubblen där man går in och skallar solarplexus typ samtidigt som man drar undan benen och så säger de att den är så bra för mma eftersom man inte fastnar i giljotiner. Men sen i mma matcher ser man alldrig double legs av den typen, inte ens av de som lär ut dem på sina band...
Tror timingen är för svår att få till i en match.
Dyker du lite för långsamt eller vid fel tillfälle så får du hälsa på ett knä. ;)
Jacksatan
2009-09-04, 09:25
Dyker du lite för långsamt eller vid fel tillfälle så får du hälsa på ett knä. ;)
Det handlar ju om att komma väldigt tight också. Försöker man sätta skallen i solar plexus på en som har bra sprawl kommer du ju vara chanslös på att lyckas med en nedtagning just för att du inte är så tight mot hans kropp.
Jep till dej och Jacksatan... Jag tror det handlar om att det är en teknik som nog funkar bra att leka med på "70% sparring" på träning att leka med och att de som köper mma instruktions videos till största del vill ha de för att prestera bättre på sina träningspass i sparring och inte för att de satsar på mma på hög nivå. Så de förstår väll helt enkelt sin marknad...;)
Någon som har några erfarenheter av Perrys Gym i Uppsala?
Någon som har några erfarenheter av Perrys Gym i Uppsala?
Ja, tyckte det var sådär. Vill du bli bra på thaiboxning skulle jag rekommendera Uppsala Muay Thai istället. Lite som SATS vs en skitig styrkelyftarklubb, beror på vad du är ute efter.
Mina erfarenheter är iofs några år gamla.
http://media1.break.com/dnet/media/2009/9/76%20Oof%20Going%20Down.jpg
heeeheee
random mma-stuff
http://allelbows.com/see/ko_gif_001.gif
http://i26.tinypic.com/w148le.jpg
http://mmachronic.com/blog1/wp-content/uploads/2008/05/2512270372_85db8e2198_o.gif
http://i32.tinypic.com/vz8w40.jpg
http://i29.tinypic.com/bdtqic.jpg
http://i166.photobucket.com/albums/u111/bulldogs_5/MachidaStrikingHoger.gif
http://i27.tinypic.com/29cktx0.jpg
http://i25.tinypic.com/deqyd5.jpg
RAPE
http://www.cr3static.com/data/gif/ugonegetraped.gif
LOL @ Overeem :D Hon såg jävligt besvärad ut xD
Om 10 dagar börjar TUF 10! tagga till
Om 10 dagar börjar TUF 10! tagga till
Uh ja jävlar. Ska bli riktigt kul!
Alexander Gustavsson till ufc! heja Sverige !
Uh ja jävlar. Ska bli riktigt kul!
Tror det va inför UFC 98 eller nåt som Dana bloggade efter hade varit och spelat in TUF 10 och han sa att det som dom nyss spelat in va det bästa han recordat inräknat dom 100ufc galorna och dom föregående 9upplagor av TUF samt flertalet UFC all access program. snacka cliffhanger, jag hooka direkt och är fast. måste veta vad han prata om
Nice som fan, han valde inte den lättaste viktklassen direkt men hoppas verkligen han klarar sig bra. :D
Fint record hittils http://www.sherdog.com/fighter/Alexander-Gustafsson-26162
Tror det va inför UFC 98 eller nåt som Dana bloggade efter hade varit och spelat in TUF 10 och han sa att det som dom nyss spelat in va det bästa han recordat inräknat dom 100ufc galorna och dom föregående 9upplagor av TUF samt flertalet UFC all access program. snacka cliffhanger, jag hooka direkt och är fast. måste veta vad han prata om
hoppas kimbo åker ut i hans första match :hbang:
Hoppas att vi får se the mauler i 105:an, vore riktigt kul! 22 är fan jävligt ungt
Ja, jag känner igen det du refererar till. Ska som sagt bli riktigt kul. Tror där är någon dold förmåga bland de okända.
På tal om förmåga hos någon okänd. Todd Duffee.. vad har ni att säga om honom? Hans fysik påminner mig om en slimmad Brock. Vad vägde han in på? 260lbs? Jag tror han blir RIKTIGT vass i framtiden.
Är hans Testo-käke till hans fördel eller nackdel i sporten måntro?
han vägde in på 251 vill jag minnas.. onekligen en best, blir intressant att se honom mot kvalificerat motstånd!
Meet the heavyweights: http://www.bloodyelbow.com/2009/9/7/1019542/the-ultimate-fighter-10-meet-the
Helvete vad sugen jag blir på nästa säsong!
Shit.. denna säsongen kommer att flippa ur tooootalt! :D WOW!
Hyyyyyyyyyyypppppppeeeeeeeeeeee ge mig tuf10
hahavaffan
2009-09-08, 10:59
ÅÅHÅHÅHÅSÅHSÅDHÅ jag längtar till TUF 10!!! Rampage är så jävla rolig, och KOLLA på dom som ska vara med. Fan vad ball det kommer bli.
Haha, dom vet fan hur man får fansen att längta.
Känner mig sjukt hypad, trailern gör verkligen att jag inte kan vänta att få spendera min fritid med att se en realityshow..
Är du större chans att rampage och rashad börjar slåss på TUF än när det var tito vs shamrock eller penn vs pulver?
sElBGiNByMI
Jag som tänkte betta på mma för första gången på ufc103 så kommer värsta skev galan, jag har ingen som helst hum om nåt. Tror Swick tar kampmann dock, den av dom som vinner får en titelmatch mot GSP vilket kommer sluta i GSP vinst no matter what.
sElBGiNByMI
Jag som tänkte betta på mma för första gången på ufc103 så kommer värsta skev galan, jag har ingen som helst hum om nåt. Tror Swick tar kampmann dock, den av dom som vinner får en titelmatch mot GSP vilket kommer sluta i GSP vinst no matter what.
swick ska väl inte vara med?
http://www.ufc.com/index.cfm?fa=eventDetail.fightCard&eid=2277
ace kommer att kicka vitors ass!
mike swift kommer att spöa på kampmann ganska ordentligt
håller verkligen tummarna på frank trigg, gillar inte han nåt vidare men avskyr verkligen den där koscheck
och stackars den där Hermes Franca :whipped: vad stryk han kommer att få
tror på efrain, duktig i serien iaf..
Nitrometan
2009-09-08, 12:32
Är du större chans att rampage och rashad börjar slåss på TUF än när det var tito vs shamrock eller penn vs pulver?
Vem kommer Kimbo att slåss med först?
Å då menar jag inte i buren...
Jacksatan
2009-09-08, 13:08
Mike Swick har fått en huvudskada och kommer inte delta. 'Semtex' kommer ta hans plats.
TUF 10 kommer ju bli grymt! hatar iofs Kimbo Slice hoppas han blir utskickad direkt
http://cdn.cagepotato.com/www/sites/default/files/Brock_Lesnar_Tim_Sylvia.jpg
ManuelIT
2009-09-08, 14:52
Visste inte att Timmy var så jävla stor. Han får ju Lesnar att se ut som en plutt.
hangatyr
2009-09-08, 15:11
Visste inte att Timmy var så jävla stor. Han får ju Lesnar att se ut som en plutt.
för att inte tala om killarna i bakgrunden! de är ännu ju bara hälften så stora som lesnar!
Doctor Snuggles
2009-09-08, 15:16
Det är kanske därför han rör sig som en skottskadad älg på hal is.
hahavaffan
2009-09-08, 15:20
Visste inte att Timmy var så jävla stor. Han får ju Lesnar att se ut som en plutt.+111, fyfan. Står brock på knä eller? Skiljer ju knappt 1dm IRL.
swick är som sagt skadad
http://www.mmaweekly.com/absolutenm/templates/dailynews.asp?articleid=9513&zoneid=13
ingen dålig ersättare om än lite mindre känd för den stora massan
http://i29.tinypic.com/1z3ukp2.jpg
Kyra Gracie
http://www.eatnplay.com.my/wp-content/uploads/kyra-gracie.jpg
http://www.matratz.com/wp-content/uploads/2009/01/f9aec_kyra3.jpg
http://mixedmartialartvideos.com/wp-content/gallery/kyragracie/kyra-gracie.jpg
http://mixedmartialartvideos.com/wp-content/gallery/kyragracie/kyra-gracie2.jpg
http://img141.imageshack.us/img141/3690/kyragracie1ia1.jpg
http://www.grappling-core.com/images/fans/full/10000027.jpg
_slipknot1_
2009-09-08, 22:37
http://i29.tinypic.com/1z3ukp2.jpg
Kyra Gracie
http://www.eatnplay.com.my/wp-content/uploads/kyra-gracie.jpg
http://www.matratz.com/wp-content/uploads/2009/01/f9aec_kyra3.jpg
http://mixedmartialartvideos.com/wp-content/gallery/kyragracie/kyra-gracie.jpg
http://mixedmartialartvideos.com/wp-content/gallery/kyragracie/kyra-gracie2.jpg
Thiago Silva är ju en sån man gärna möter i en mörk gränd...
Thiago Silva är ju en sån man gärna möter i en mörk gränd...
Han har nog mött en och annan i några mörka grändar (?) i sin ungdom.
Vill ni se en sneak peak till TUF10 så kolla denna :)
I'm excited!
http://www.spike.com/video/meet-heavyweights/3234203
ahl- Har du koppat "mina" bilder från joeroganforumet? :)
Tog Thiago Silva-giffen därifrån.
Om det var "din" så lämnar jag tillbaka den strax :)
_slipknot1_
2009-09-08, 23:21
I'm excited!
Såg den förut. I'm excited 2!
young_george
2009-09-08, 23:36
Fan va grymt. Har inte följt TUF förut, men detta ser ut att bli ett skönt gäng. Inga spetor så långt ögat når
young_george
2009-09-08, 23:51
En sak till dock.
Dana White skulle fan sätta in sin morsa i en rullstol och låta Tank Abbot slå henne till en pöl om han trodde att det skulle ge 2 extra tittare.
Hur tror ni det kommer att gå för Kimbo i TUF? Jag tycker det skulle vara kul om han lyckas gå långt, mest bara för all skit Dana har snackat om han.
Hur tror ni det kommer att gå för Kimbo i TUF? Jag tycker det skulle vara kul om han lyckas gå långt, mest bara för all skit Dana har snackat om han.
Tror att han klarar sig en bit in i tävlingen, ungf hälften, på tur-knockouts. Sen blir han mos.
Nitrometan
2009-09-09, 07:27
Kyra Gracie
:) I senaste Fighter var det ett kåseri av en snubbe som hade rullat med Kyra. Han visste inte vem det var och försökte bara muskla sig igenom för att inte få stryk av en tjej. Hon blev förbannad. Och sen fick han veta vem det var. :)
Han kommer att vara störig i huset. Han kommer att klara sig i fighterna tills han stöter på nån som är duktig.
Nitrometan
2009-09-09, 08:02
Toni Valtonen fightas i M1 för Team Finland. Nu har folk uppmärksammat hans nazi-tatueringar. En stor röd flagga med svastika på armen/axeln och "White Pride" över ryggen.
I Inside MMA: http://www.youtube.com/watch?v=a1OogI9po0k
Och en bild på sherdog:
http://www.sherdog.com/pictures/gallery/fighter/f_8402/77747/
Kan han inte bara göra nån "cover-up" på dem?
Om han nu ångrar dem?
Toni Valtonen fightas i M1 för Team Finland. Nu har folk uppmärksammat hans nazi-tatueringar. En stor röd flagga med svastika på armen/axeln och "White Pride" över ryggen.
I Inside MMA: http://www.youtube.com/watch?v=a1OogI9po0k
Och en bild på sherdog:
http://www.sherdog.com/pictures/gallery/fighter/f_8402/77747/
Kan han inte bara göra nån "cover-up" på dem?
Om han nu ångrar dem?
SPRITPENNA innan matchen !!!
Pd
I'm excited!
Oj Oj Oj ! Har följt alla TUF och de senare spec den senaste har varit dåliga men den här ser ut att bli hur bra som helst!!! *flex*:hbang:*flex*:hbang:
I senaste Fighter var det ett kåseri av en snubbe som hade rullat med Kyra. Han visste inte vem det var och försökte bara muskla sig igenom för att inte få stryk av en tjej. Hon blev förbannad. Och sen fick han veta vem det var.
afan :)
Lustigt..
Oj Oj Oj ! Har följt alla TUF och de senare spec den senaste har varit dåliga men den här ser ut att bli hur bra som helst!!!
Ja, den här säsongen har potential.
Jag tror starkt på Marcus Jones. Fixar han sin första fight så tror jag han går hela vägen. Den längden och storlek som han ligger inne med blir svårt att hantera. Men, vi kan aldrig förutse hur det slutar i denna sagolika sport kallad MMA :)
Preview till 103an
sElBGiNByMI
För övrigt, kommer bli en syn att se de löjliga mängder mat som kommer behövas i TUF 10 huset.
För övrigt, kommer bli en syn att se de löjliga mängder mat som kommer behövas i TUF 10 huset.
och då är det bara till roy nelson ;)
Det verkar bli Lil Nog mot Luiz Cane på UFC105, kan bli kul!
eller ufc106! verkar lite förvirrat överlag bland rapporterna
åååååååå HYYYYYYYYYYYYYYYYYPPPPPPPPPPPPEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
42TdF337bwA
Om någon vet vad låten heter, let me know!
Om någon vet vad låten heter, let me know!
Kolla http://www.youtube.com/watch?v=ytslhwIvo2w => mer information
shane vs brock ufc 106 :p
GO CARWIN!
Kaboffastar
2009-09-12, 16:21
shane vs brock ufc 106 :p
GO CARWIN!
Där får han det nog svårt, Brock. Förhoppningsvis.
Verbatim
2009-09-12, 17:56
Haha, känns som att UFC har lämnat hela idéen med att göra det till en respektfull sport med atleter, att dömma av hur dom verkar lansera senaste TUF.
Haha, känns som att UFC har lämnat hela idéen med att göra det till en respektfull sport med atleter, att dömma av hur dom verkar lansera senaste TUF.
UFC (zuffa) vill bara tjäna pengar.
Enligt Wikipedia ska Alexander Gustafsson möta Jared Hamman på UFC 105, vet inte riktigt om det stämmer men är det så ska det bli kul och se hur han klarar sig i UFC.
Mark Coleman mot Tito Ortiz UFC 106, Ska bli kul och se Tito igen.
En hel del bra galor nu i slutet på året*drool*
Tigerkotten
2009-09-12, 21:47
Enligt Wikipedia ska Alexander Gustafsson möta Jared Hamman på UFC 105, vet inte riktigt om det stämmer men är det så ska det bli kul och se hur han klarar sig i UFC.
En hel del bra galor nu i slutet på året*drool*
står på hans blogg t.om så det stämmer
står på hans blogg t.om så det stämmer
Nice, såg honom på the zone fc i lisebergshallen, riktigt vass för att vara svensk!
Nice tunes iaf.
U030eKQp2Lc
O fy fan vad onödigt, jag känner inte alls att de har något att ge längre. Bara ett sätt att försöka dra in lite pengar på gamla stora namn som faktiskt passerat sitt bästföredatum.
Däremot så verkar 106:an bli ett bra card i övrigt.
O fy fan vad onödigt, jag känner inte alls att de har något att ge längre. Bara ett sätt att försöka dra in lite pengar på gamla stora namn som faktiskt passerat sitt bästföredatum.
Fast vad vet man om Tito nu för tiden? Coleman är ball och Ortiz är jag nyfiken på. Ska bli kul!
Tycker nog inte Tito behöver vara helt slut.
Men ja Coleman borde väl lagt handskarna på hyllan för ett tag enligt mig.
Han var ju iofs nära att ta shogun för ett tag sedan. Fast det säger väl mer om formen på shogun.
De matcherna Coleman gör hädanefter kommer göra mer ont än nytta för honom. Självklart beroende på hur hans ekonomi ser ut.
Tycker redan han är slö i skallen.
Tycker nog inte Tito behöver vara helt slut.
Men ja Coleman borde väl lagt handskarna på hyllan för ett tag enligt mig.
Han var ju iofs nära att ta shogun för ett tag sedan. Fast det säger väl mer om formen på shogun.
Ja, iofs kan jag nog hålla med om att Tito kan ha något att ge. Men den här matchupen känns så riktigt tråkig.
Colemans match mot shogun var inget annat än pinsam, för båda två.
Jag kan faktiskt inte förstå vad coleman har att göra i ufc nu. Är det tack för lång och trogen tjänst som han får matcher/cash nu?
Lite gott gott.
Tror Marcus Jones tar hem TUF 10
X65lXqdbLIE
Evan Tanner Tribute
UBgap6c5H0A
Lite om och med Wanderlei
KuTrV1P3jdg
Ja, iofs kan jag nog hålla med om att Tito kan ha något att ge. Men den här matchupen känns så riktigt tråkig.
Colemans match mot shogun var inget annat än pinsam, för båda två.
Jag kan faktiskt inte förstå vad coleman har att göra i ufc nu. Är det tack för lång och trogen tjänst som han får matcher/cash nu?
Jag håller med dig. Han vinner fortfarande sina matcher iaf. Han slog Stephan Bonner också.. Men som jag sa tidigare så är han redan riktigt slö i skallen.
Men som jag sa tidigare så är han redan riktigt slö i skallen.
Absolut, han har dock aldrig varit speciellt skarp tror jag ej.
...
Tito tror jag absolut kan spöa endel i hyffsad topp av LHW om han satsar hårt och tyggen pallar det.
Kålmannen vettefan dock, han klarar nog max grinda ut 29-28 matcher mot mediokra UFC-205or.
Jag tror Tito är en av de bästa LHW fortfarande om hans rygg är ok.
Han är en idioot, han snackar så otroligt mycket skit, men vad spelar det för roll. Hans jobb är att slåss och det gör han fortfarande bra.
Jag tror Tito är en av de bästa LHW fortfarande om hans rygg är ok.
Han är en idioot, han snackar så otroligt mycket skit, men vad spelar det för roll. Hans jobb är att slåss och det gör han fortfarande bra.
Vi får se helt enkelt :)
Om han ska möta Lyoto Machida så är det fler faktorer än ryggen som spelar in..
Jag hoppas verkligen CroCop får in känslan för buren och tryggheten i UFC så han kan börja prestera igen. Vore kul om han kommer tillbaka och blir fruktad på samma sätt som tidigare.
Ska bli riktigt kul och se hur Belforts game ser ut också. Han får säkerligen blodad tand om det går bra för honom på Lördag.
Bara jag som helt missat Fight Night som går imorgon natt?
Hyffsat kort!
http://i27.tinypic.com/dwdhxg.jpg
http://i28.tinypic.com/2mfm0jr.jpg
http://i31.tinypic.com/2h4e03o.jpg
Tänkte på två saker, ett , vad många "Assassins" det finns inom fighting, och två , ponera att Melvin "The Young Assassin" fightas när han är 45 år.
De som vinner: (skumt att nästan alla står till vänster)
Diaz
Maynard
Condit
Quarry
Cantwell
Wilson
Dollaway
Nover
Stephens
Larson
Jensen
Smeknamnen under bilden är humor på hög nivå :D
Whats that all about anyway, som man säger på brittiska.
Någon som vet hur mycket "1 stone" väger?
Det är alltså den enhet som används i UK för deras vikt.
1 stone = 6.35029318 kilograms
Nitrometan
2009-09-16, 12:48
1 stone = 6.35029318 kilograms
Jo. Sen säger de ju stenar och pund, "10 stone 4 pounds" t.ex.
Tur att det finns konverterare on teh interweb.
Jo. Sen säger de ju stenar och pund, "10 stone 4 pounds" t.ex.
Tur att det finns konverterare on teh interweb.
För att inte snacka om det där jävla "inch/foot" systemet.
Amerikanska pounds kan jag konvertera i huvudet, men så mycket fighting fan jag är har jag aldrig lyckats klura ut hur fan inches och foot fungerar.
För att inte snacka om det där jävla "inch/foot" systemet.
Amerikanska pounds kan jag konvertera i huvudet, men så mycket fighting fan jag är har jag aldrig lyckats klura ut hur fan inches och foot fungerar.
Det är ju fot och tum, en fot är ungefär 30cm och en tum är ungefär 2,5cm så det är ju inte jätte knepigt bara lite onödigt
Det är ju fot och tum, en fot är ungefär 30cm och en tum är ungefär 2,5cm så det är ju inte jätte knepigt bara lite onödigt
Jag har aldrig påstått att jag är smart;):P
TUF 10 ep. 01 nedladdat lagom till frukost :)
Ser ut att kunna bli en jääävligt intressant säsong :)
TUF 10 ep. 01 nedladdat lagom till frukost :)
Ser ut att kunna bli en jääävligt intressant säsong :)
Faaaan vad nice. Nu vet jag vad jag ska göra efter jobbet :D
Jag blev lite besviken på hur dåliga alla ser ut att vara. Mitt hopp Marcus Jones såg inte alls up to par ut. Sen såg man hur gärna Rampage ville välja Kimbo men fick väl antagligen inte göra det av Dana för om Kimo tappar sin första match så slutar säkert miljoner människor kolla på serien. Helt ok för att vara första avsnittet, jag tror det artar sig allt eftersom.
Jag blev lite besviken på hur dåliga alla ser ut att vara. Mitt hopp Marcus Jones såg inte alls up to par ut. Sen såg man hur gärna Rampage ville välja Kimbo men fick väl antagligen inte göra det av Dana för om Kimo tappar sin första match så slutar säkert miljoner människor kolla på serien. Helt ok för att vara första avsnittet, jag tror det artar sig allt eftersom.
Första matchen var nästan löjlig på något vis. Total dominans av ena sidan. Ser rätt brutalt ut när läkaren ska sy ihop killen också.
Sen ska man nog inte bli så till sig för att folk tar det lugnt på träning och sparring. Börjar man veva som en blådåre så åker folk till sjukan titt som tätt.
Första matchen var nästan löjlig på något vis. Total dominans av ena sidan. Ser rätt brutalt ut när läkaren ska sy ihop killen också.
Sen ska man nog inte bli så till sig för att folk tar det lugnt på träning och sparring. Börjar man veva som en blådåre så åker folk till sjukan titt som tätt.
Verkar som bästföre datumet har gått ut på de flesta. Sen vet jag inte va skämten Wes & Wes gör på tv...
Första matchen var så tråkig att jag slutade titta.
Risken med heavyweightsäsonger är väl just att det blir folk som är för stora för sitt eget bästa. Med osmidighet och dålig kondis som resultat.
Antevisu
2009-09-17, 12:40
Första matchen var så tråkig att jag slutade titta.
Risken med heavyweightsäsonger är väl just att det blir folk som är för stora för sitt eget bästa. Med osmidighet och dålig kondis som resultat.
Riktigt dålig match-up av Rampage imo då den förlorande killen verkligen hade lika med noll i båda takedown defence samt jujitsu. Hoppas nästa match blir bättre.
hahavaffan
2009-09-17, 12:59
Fy helvete vilket hål i skallen Rampage kille fick!
Säsongen kommer blir så sjukt ball tror jag. Alla dom småsnuttarna man fick se i slutet... mmmmmmmmmmm.
mattilainen
2009-09-17, 13:08
Tyckte att Rampage var lite för greedy och tog alla de "stora starka" killarna. Sen att han valde den matchen var riktigt dåligt som han sa i slutet.. Sen var det ruskigt dåligt av Rampage att sitta och skrika "You need to do something" och det var det enda, visst var det första matchen och så men.
ska bara klaga lite till på Rampage, han går ifrån när hans kille blir nedtagen igen i slutet av matchen. Visst kan han väl vara arg att han gör samma misstag om och om igen men om man är coach för ett lag ska man fan sitta kvar även om killen inte gör som han vill. Dåligt att gå ifrån sådär.
Gillade heller inte när killen från Evans team touching gloves och gick direkt på en nedtagning, visst är det tillåtet och Rampages kille borde tänka på att alltid vara beredd men såg lite fult ut.
Gillar säsången ganska mycket och ska bli skoj att se Kimbo köra och se hur träningarna går för honom. Han är en stor jävel som garanterat kommer få möta en som har brottar bakgrund eller jujutsu bakrgrund om Evans får välja. Ska bli kul.
Oj jävlar vad mycket whine det blev på Rampage nu men jag gillar honom starkt men skulle hellre velat vara på Evans team.
hahavaffan
2009-09-17, 13:12
Rampage är jävligt ball och cool, men som du säger är han nog inte världens bästa coach.
mattilainen
2009-09-17, 13:16
Exakt så tycker jag. Rampage och Evans ska bli skoj att se när de blir lite mer känslor mellan dom när någon vunnit lite mer matcher och jävlas med den andra. Tror garanterat dessa två kommer hamna i ett slagsmål någon gång under serien :)
Var det nästa vecka det var när Rampage stog och skrek "Come on, hit me" till någon ur hans eller Evans lag?
Antevisu
2009-09-17, 14:05
Rampage är jävligt ball och cool, men som du säger är han nog inte världens bästa coach.
Rampage är garanterat en bättre tränare en coach ;)
Någon som sett UFC Fight Night: Diaz vs. Guillard?
Såg nyss, riktigt underhållande fights rätt igenom hela galan. :)
Tyckte att Rampage var lite för greedy och tog alla de "stora starka" killarna. Sen att han valde den matchen var riktigt dåligt som han sa i slutet.. Sen var det ruskigt dåligt av Rampage att sitta och skrika "You need to do something" och det var det enda, visst var det första matchen och så men.
ska bara klaga lite till på Rampage, han går ifrån när hans kille blir nedtagen igen i slutet av matchen. Visst kan han väl vara arg att han gör samma misstag om och om igen men om man är coach för ett lag ska man fan sitta kvar även om killen inte gör som han vill. Dåligt att gå ifrån sådär.
Gillade heller inte när killen från Evans team touching gloves och gick direkt på en nedtagning, visst är det tillåtet och Rampages kille borde tänka på att alltid vara beredd men såg lite fult ut.
Gillar säsången ganska mycket och ska bli skoj att se Kimbo köra och se hur träningarna går för honom. Han är en stor jävel som garanterat kommer få möta en som har brottar bakgrund eller jujutsu bakrgrund om Evans får välja. Ska bli kul.
Oj jävlar vad mycket whine det blev på Rampage nu men jag gillar honom starkt men skulle hellre velat vara på Evans team.
Rampage har killar i sitt coach-lag som sa åt Abe vad han skulle göra;
"You need to sweep!"
"Push his hips away!"
Kom även ihåg att de här killarna ska föreställa dugliga MMA-fighters som inte tagit sig till UFC ännu, de ska ha en hum om vad som bör göras i vilken given situation. Denna situation är en av de viktigaste att träna på skulle jag tro. Sen ska man inte förvänta sig något tålamod från coachen i slutet av en förlorande rond. Inte när man går på exakt samma sak minst fyra gånger direkt efter varandra, och speciellt inte efter att man varit tafatt under hela matchen. De hann ställa sig upp, höra domaren säga "fight" och sen var det platt på rygg igen.
Kanske inte proffsigt av Rampage, men jag hade nog inte gjort annorlunda om jag stod där.
Kan hålla med om att Evans verkar vara lite mer pedagogisk och slug än Rampage. Däremot är Quinton förbannat underhållande :D.
Utan att läsa spoilers så måste jag skriva att jag fnissar lite när Goldie säger "Nate quary is rocked...
fniss [nate the rock quary]
hahavaffan
2009-09-17, 16:37
Rampage är garanterat en bättre tränare en coach ;)Que?
mattilainen
2009-09-17, 16:37
Rampage har killar i sitt coach-lag som sa åt Abe vad han skulle göra;
"You need to sweep!"
"Push his hips away!"
Kom även ihåg att de här killarna ska föreställa dugliga MMA-fighters som inte tagit sig till UFC ännu, de ska ha en hum om vad som bör göras i vilken given situation. Denna situation är en av de viktigaste att träna på skulle jag tro. Sen ska man inte förvänta sig något tålamod från coachen i slutet av en förlorande rond. Inte när man går på exakt samma sak minst fyra gånger direkt efter varandra, och speciellt inte efter att man varit tafatt under hela matchen. De hann ställa sig upp, höra domaren säga "fight" och sen var det platt på rygg igen.
Kanske inte proffsigt av Rampage, men jag hade nog inte gjort annorlunda om jag stod där.
Kan hålla med om att Evans verkar vara lite mer pedagogisk och slug än Rampage. Däremot är Quinton förbannat underhållande :D.
Jag förstår exakt vad du menar och håller med. Rampage ska bli roligt att se hur det blir i kommande matcher, kommer ihåg förra säsongen, aldrig hört så mycket skrik innan :D
Blir nog helt annorlunda att sitta bakom skärmen och se och vara där och pusha på i ett förlorat läge. Tror ändå att han gick därifrån gav Evans lag en liten fördel, han visar att han kan bli nedtryckt och arg. Det förlorar man på i längden.
Jag förstår exakt vad du menar och håller med. Rampage ska bli roligt att se hur det blir i kommande matcher, kommer ihåg förra säsongen, aldrig hört så mycket skrik innan :D
Blir nog helt annorlunda att sitta bakom skärmen och se och vara där och pusha på i ett förlorat läge. Tror ändå att han gick därifrån gav Evans lag en liten fördel, han visar att han kan bli nedtryckt och arg. Det förlorar man på i längden.
Tacka för att han visade svaghet när han gick därifrån. Kan dock tänka mig att han är en mästare på att vrida om kniven ifall hans lag vinner stort någon match.
Evans kommer vinna både programmet och matchen mot Jackson.
Störde mig oxå på Madsens nedtagning efter touch gloves.
Evans kommer vinna både programmet och matchen mot Jackson.
Störde mig oxå på Madsens nedtagning efter touch gloves.
Han markerade ju tydligt innan matchen att han inte tänkte toucha, fair game.
Hålla på och fjanta med att toucha hanskar är ett ofog i matcher, reservera det för på sin höjd vid matchens start och efter en oavsiktlig foul, resten kan sparas till efter matchen.
Tigerkotten
2009-09-18, 18:15
Ultimate fight night var jäkligt bra, flera galna fighter.
Han markerade ju tydligt innan matchen att han inte tänkte toucha, fair game.
Hålla på och fjanta med att toucha hanskar är ett ofog i matcher, reservera det för på sin höjd vid matchens start och efter en oavsiktlig foul, resten kan sparas till efter matchen.
Har du ens sett matchen?
Han säger innan rond 1 att han inte vill toucha men sträcker ut handen å touchar ändå.
I rond två är det ju på hans initiativ, Wagner går in med sänkta händer men ser att Madsen sträcker ut handen så Wagner touchar. I samma sekund går Mads på takedown.
Regelrätt visst men inte speciellt schysst.
Har du ens sett matchen?
Han säger innan rond 1 att han inte vill toucha men sträcker ut handen å touchar ändå.
I rond två är det ju på hans initiativ, Wagner går in med sänkta händer men ser att Madsen sträcker ut handen så Wagner touchar. I samma sekund går Mads på takedown.
Håller med, jag hoppas att snubben får ett knä i huvudet nästa gång han försöker douche:a sig.
Är lite trött på endimetionella brottare i TUF. Å andra sidan gör det ju inget att Wagner åkte ut, han hade inget där att hämta.
vars kan man se fight night nånstans? hittar bara livestreaming och det är det ju lite sent för nu=)
Har du ens sett matchen?
Möjligt att du har rätt, hade en sambo som pratade i örat på mig när ronden började, noterade bara att han tydligt visade innan att han inte tänkte toucha. Är det så det var är det naturligtvis dålig stil.
Inflik!!
http://www.motifake.com/image/demotivational-poster/0907/rear-naked-choke-hot-girls-mma-demotivational-poster-1248193372.jpg
Tjejer är lite läskiga när man visar dem rear nakeds, de är vana att kunna ta i max mot killar och har sett några tjejer som strypt ut några killar medvetslösa när de bara "lekt"...
Belfort hade tydligen en -extremt- tuff vikt cut, hoppas inte det ska påverka fighten imorgon, han har sett jävligt skarp och samlad ut ett tag nu, ser fram mot den fighten och vill gärna se att han presterar till sin potential i en UFC bur!
Verbatim
2009-09-19, 00:22
Håller med, jag hoppas att snubben får ett knä i huvudet nästa gång han försöker douche:a sig.
Är lite trött på endimetionella brottare i TUF. Å andra sidan gör det ju inget att Wagner åkte ut, han hade inget där att hämta.
Mja, å andra sidan ser det ut som han dyker så fort dom kommer nära, verkar som om han knappt han uppfatta handen.
Kommer bli en riktigt bra fight :)
http://i38.tinypic.com/2898nls.jpg
Nitrometan
2009-09-19, 14:30
...
Dana är arg på Rampage.
Dana pities the fool?
(Rampage ska spela Mr T i en film om A-Team)
Så vilka tänker se UFC live i natt då?
ALLA!!! huaaaa!!! FIGHT!!!
gryyymt taggad inför kvällen!
CroCop förlorar nog tyvärr.
Tror att Vitor skräller mot Richie boy!
gryyymt taggad inför kvällen!
CroCop förlorar nog tyvärr.
Tror att Vitor skräller mot Richie boy!
Hoppas inte Vitor fick kämpa för mycket med vikten bara för att klara invägningen. Känns så jävla svårt att förutsäga prestationer angående Vitor men just nu tror jag att han kommer att vara het ett tag så jag tror med att han knockar Rich.
Jag!
War Belfort!
War Crocop!(även om jag tror att han förlorar :()
War Belfort, War Dos Santos och mest av allt WAR fucking Kampman!
Over 9000!
Over 9000!
Jag har ingen aning om vad du säger men det låter åtminstone positivt och bra.
clinteastwood
2009-09-19, 23:23
Höll nästa på att glömma, bara att hålla sig vaken nu då!!
drakfelt
2009-09-20, 01:11
blir nog en helt ok gala ikväll.
håller mig vaken
Klart man håller sig vaken!
WAR BELFORT! (Is the "Old" Vitor back?)
WAR CROCOP! (Is the "Old" Crocop back?)
eternallord
2009-09-20, 01:32
När börjar den och vart kan man se den?
Jag vägrar acceptera något annat dödsfall som följd av left high kick.
Hejja kalla kroat!
ere ufc 103 inatt? har fan ingen koll men de står "kampsport ufc 103" på tv.nu. då brukar de vara gala-. ere ufc 103 nu ikväll eller? xD vill inte sitta uppe till 4 i onödan
Right Leg Hospital
Left Leg Cemetary
pl0x
ere ufc 103 inatt? har fan ingen koll men de står "kampsport ufc 103" på tv.nu. då brukar de vara gala-. ere ufc 103 nu ikväll eller? xD vill inte sitta uppe till 4 i onödan
Ja Grakka
Vi är ej uppe i onödan, vi väntar på Belforts comeback.
Ja Grakka
Vi är ej uppe i onödan, vi väntar på Belforts comeback.
Härligt! härligt! :)
Jag ska INTE se det live.
Upplevelsen är inte total med två svenska, sunkiga kommentatorer som sitter och halvsover kl 4 på morgonen i ett litet rum med vars ett headset på. Att höra Rogan och Goldy som sitter ringside kommentera plus all den fakta man får när de gör sin entré till buren samt trycket från publiken gör galorna tusen gånger bättre.
Fast i ärlighetens namn så kan man inte hålla sig emellertid :)
Jag ska INTE se det live.
Upplevelsen är inte total med två svenska, sunkiga kommentatorer som sitter och halvsover kl 4 på morgonen i ett litet rum med vars ett headset på. Att höra Rogan och Goldy som sitter ringside kommentera plus all den fakta man får när de gör sin entré till buren samt trycket från publiken gör galorna tusen gånger bättre.
Fast i ärlighetens namn så kan man inte hålla sig emellertid :)
Haha! Ruskigt bra sagt. Stämmer helt :)
Degpekka
2009-09-20, 02:19
Jag tror icke någon av bröderna kommer halvsova idag! Tror Paolo kommer skrika sin röst åt helvete när belfort börjar veva som bara han kan!
Ska bli riktigt kul idag! :)
Orka hålla sig när det snart börjar.
Hade sett det nu även om Kalle Anka o Långben hade kommenterat!
Kaboffastar
2009-09-20, 03:37
kan folk fatta att PAOLO INTE KOMMENTERAR OCH HAR INTE GJORT DET DE SENASTE 4 EVENTEN.
Så nu vet ni.
Har inte Paulo ovanligt djup röst ikväll?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.