handdator

Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 [51] 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203

Doctor Snuggles
2010-11-09, 21:08
Stämmer detta?

Buentello vikten stämmer vad jag vet. Men frågan är om han cuttade något för den matchen. Har läst att folk tror han låg på 240 egentlig vikt. Även om det var "30 lbs of lean muscle", så återigen ökade Mir 20 lbs i bara muskler i princip på 6 månader. Så, det är inte särskilt osannolikt om man börjar styrketräna på "riktigt", äter bra, och har generna samt kroppen för det. Skulle han fortsatt öka samma mängd på ytterligare ett år (om han bytte till BB t.ex.) så skulle det vara mindre troligt.

EDIT: Dessutom är tiden fel. Det var inte 13 månader mellan Buentello fighten och K-1 Grand Prix. Buentello var 11/16/2007 och GP var 03/28/2009. Så drygt 16 månader isf (om han inte menade Dynamite som var 12/31/2008). Inte hittat vad han vägde på någondera dock.

Doctor Snuggles
2010-11-09, 21:23
Han vägde in på 109.9 mot Mirko 9/23/2008 dock.

Kwon
2010-11-09, 21:28
When Overimom was "skinny" :D

http://www.mmatko.com/chuck-liddell-post-alistair-overeem-fight-interview-with-jerry-millen-and-dana-white/

http://www.spike.com/video/chuck-liddell-vs/3323520

Petoria
2010-11-09, 21:35
Så grymma knän Overimom har, hamnade inte Fujita i koma efter detta Uberknee?

http://i48.tinypic.com/205cnk5.gif

delta_mats
2010-11-09, 21:42
Jaså? *rolleyes*

Om du anser att jag har fel så får du gärna utveckla.

cero
2010-11-09, 22:41
Snuggles: Jo, jag antar det.

Fan vad Chuck var illa ute innan det där slaget! Måste bara älska Overeems knän.

Klicken
2010-11-10, 06:24
Fallit för Dana W-hypen? Inte en chans att MMA skulle bli världens största sport. Däremot kommer den definitivt bli så pass stor att politiker och alla andra måste bli tvungna att sluta ignorera den.

Det kommer aldrig hända. Men det kommer säkert peta ner ett par idrotter.

Ofc, hur kan man inte falla för Dana W-hypen? Den kommer bli störst, bäst och vackrast. Punkt slut.

Nitrometan
2010-11-10, 13:32
Overimom i japansk TV.

http://chzgifs.files.wordpress.com/2010/11/alistairovereemonjapanesetvp1.gif

salmiak
2010-11-10, 14:54
Ofc, hur kan man inte falla för Dana W-hypen? Den kommer bli störst, bäst och vackrast. Punkt slut.

Det skulle nog kunna ha varit världen största sport, men den kom igång lite försent tror jag. Hade den vuxit i takt med samhället och inte dykt upp, som nu, hade den nog varit den sport med mest tittare i vilket fall.

Läste någon krönika om en kille som beskrev sport inte som att vinna i en särskild gren, utan som att "dominera" andra människor, typ visa vem som var starkast.
Han såg verkligen upp till Federer för hans tennis men drog exemplet om att de var kvar på en ö med begränsad mat och kvinnor så skulle han få äta först och para sig med den han ville, vilket gjorde mma till den renaste sortens form av "dominans" och därmed sporternas sport.

Det är ju inte helt i linje med dagens samhälle att hävda att sådana djuriska instinkter passar in, då barnen bör veta att sport har med kamratanda och förståelse att göra.

Doctor Snuggles
2010-11-10, 15:39
Sport har sannolikt sitt evolutionära ursprung i bland annat flockens hierarki-kamp. Men samtidigt så kämpar t.ex. djurungar mot varandra i lek, för att öva sina färdigheter och öka gruppsammanhållningen, så kamratskap är sannolikt också en del av det. Men allt i samhället är till viss del en avspegling av detta.
Varför har kända musiker och skådisar så lätt att få ligga, t.ex.?

HulkH
2010-11-10, 16:54
hmm, btw... har sätt på rätt många intervjuer, en bland annat med Chuck Liddel.
Där dom säger att sporten MMA är mindre farlig än tex boxning?
Vad tror ni om de?

Chuck Liddel anser att slagen mot huvudet som man får ta på boxning är grymt många fler än i en MMA match.

Gillar personligen både MMA och boxning, men tror MMA är mycket värre då man tänker på skaderisken. just då man får sitta på varandra och slå direkta slag mot huvudet och i vissa fall är motståndaren i princip försvarslös. När man är försvarslös så stoppar ju såklart domaren, men marginalen som domaren har på sig att stoppa är ju väldigt liten.

Doctor Snuggles
2010-11-10, 17:02
MMA är relativt ungt så det är svårt att svara på. Faktum är att en boxare får långt många mer slag, dock svagare, under sin karriär som dessutom brukar vara mycket längre och innefatta många mer matcher än inom mma (med några få undantag). Det verkar dock redan finnas exempel på punch-drunkeness inom mma (Forrest Griffin t.ex), och det verkar onekligen som om man bara har ett visst antal ggr på sig att bli knockad innan man får glaskäke (det kan också ha att göra med åldern). Inom mma kan man ju också ha en stil som gör att man utsätts för mindre slag mot huvudet, vilket är svårare inom boxning. Men många lätta slag vs få hårda? Vem vet. Vad faran är när det gäller TBI/MTBI, är om man utsätts för en hjärnskakning inom 6-12 månader efter första skadan - för då kan man få en permanent hjärnskada.

Grazzafukkinrazzi
2010-11-10, 17:05
Om du anser att jag har fel så får du gärna utveckla.

Eller så får du gärna utveckla det hela.

Ge gärna ett exempel på hur du tror att en professionell MMA-utövare's träningsrutin ser ut och redovisa det här, jämfört med något som du anser är så extraordinärt hårt.

Det hade jag tyckt varit intressant.

grondahl
2010-11-10, 17:09
Jag tror inte att MMA-utövare tränar hårdare än ex gymnaster eller brottare.

HulkH
2010-11-10, 17:17
MMA är relativt ungt så det är svårt att svara på. Faktum är att en boxare får långt många mer slag, dock svagare, under sin karriär som dessutom brukar vara mycket längre och innefatta många mer matcher än inom mma (med några få undantag). Det verkar dock redan finnas exempel på punch-drunkeness inom mma (Forrest Griffin t.ex), och det verkar onekligen som om man bara har ett visst antal ggr på sig att bli knockad innan man får glaskäke (det kan också ha att göra med åldern). Inom mma kan man ju också ha en stil som gör att man utsätts för mindre slag mot huvudet, vilket är svårare inom boxning. Men många lätta slag vs få hårda? Vem vet. Vad faran är när det gäller TBI/MTBI, är om man utsätts för en hjärnskakning inom 6-12 månader efter första skadan - för då kan man få en permanent hjärnskada.

aa, förstår vad du menar.
Tror dock att det är bättre att få X antal lite lättare slag, plus att det är lite skillnad på hur man tar slagen också. Tar du ALLA slagen stående i MMa, vilket man inte gör, så är det nog lättare. men just eftersom man kan bli så försvaslös på marken och få 1-3 slag till levelerade mot huvudet.

salmiak
2010-11-10, 17:18
hmm, btw... har sätt på rätt många intervjuer, en bland annat med Chuck Liddel.
Där dom säger att sporten MMA är mindre farlig än tex boxning?
Vad tror ni om de?

Chuck Liddel anser att slagen mot huvudet som man får ta på boxning är grymt många fler än i en MMA match.

Gillar personligen både MMA och boxning, men tror MMA är mycket värre då man tänker på skaderisken. just då man får sitta på varandra och slå direkta slag mot huvudet och i vissa fall är motståndaren i princip försvarslös. När man är försvarslös så stoppar ju såklart domaren, men marginalen som domaren har på sig att stoppa är ju väldigt liten.

Jävligt svårt att säga. Det enda som känns klart är att det finns en koppling mellan hjärnskada och smällar mot huvudet.
Finns koppling mellan ALS och att spela fotboll t.ex (Sen om det är för att man nickar mycket vette tusan..)
Det lite tråkiga är ju att etiologin för alzheimers och andra neurodegenerativa sjukdomar ej alls är klar. Blir ju sjukt mycket svårare att peka på "boxning" som orsak när man inte ens vet orsaken till att man "normalt" får den.

En teori de kör på lite nu är ju att man antar att vissa personer är mer betingade att få sjukdomen (brukar nästan alltid vara genetiska faktorer inblandade) samt att repetitiv inflammation snabbar på processen.

På något sätt känns det som att de "få" gånger man blir knockad ej spelar lika stor roll som antal repetitiva slag. Overall i kroppen brukar det sällan handla om tröskelvärden, snarare ackumulerad mängd.

PS: Ang "vilka som tränar hårdast". De är nog skillnad mellan individer ska vi se, sen handlar nog svaret om vem som är mest skadefri..

delta_mats
2010-11-10, 18:30
Eller så får du gärna utveckla det hela.

Ge gärna ett exempel på hur du tror att en professionell MMA-utövare's träningsrutin ser ut och redovisa det här, jämfört med något som du anser är så extraordinärt hårt.

Det hade jag tyckt varit intressant.

Brottare, roddare, skidåkare, gymnaster, cyklister. MMA utövare tränar inte på något annat vis än vad en amatör gör, möjligen bättre strukturerat, periodiserat och högre frekvens. En MMA utövare tränar dessutom mycket teknikdrillar som inte är speciellt fysiskt krävande. Jag behöver inte gissa hur proffs inom MMA tränar för det är knappast någon hemlighet. Nu vill jag att du förklarar varför en MMA utövare i princip måste använda sig av doping för att kunna träna på högsta nivån. För bevisligen kan utövare inom skidåkning, rodd, cykling eller brottning träna utan att dopa sig och höra till världseliten inom idrotter med betydligt hårdare konkurrens än som finns inom UFC tex.

Kabuto
2010-11-10, 18:44
Ni får inte glömma standing 8 count i boxning. Tror den regeln kan vara farlig för utövaren ofta.

DarcyGrahn
2010-11-10, 19:04
Brottare, roddare, skidåkare, gymnaster, cyklister. MMA utövare tränar inte på något annat vis än vad en amatör gör, möjligen bättre strukturerat, periodiserat och högre frekvens. En MMA utövare tränar dessutom mycket teknikdrillar som inte är speciellt fysiskt krävande. Jag behöver inte gissa hur proffs inom MMA tränar för det är knappast någon hemlighet. Nu vill jag att du förklarar varför en MMA utövare i princip måste använda sig av doping för att kunna träna på högsta nivån. För bevisligen kan utövare inom skidåkning, rodd, cykling eller brottning träna utan att dopa sig och höra till världseliten inom idrotter med betydligt hårdare konkurrens än som finns inom UFC tex.

Inte på annat vis? Som du säger själv så är bättre strukturerat, periodiserat och högre frekvens en ganska stor skillnad. Ett proffs har mycket mer tid att lägga på träning och tränar också mycket mer än en amatör.

Så en "amatörbrottare" och "proffsbrottare" har alltså större skillnad på träningsupplägg än en amatör gentemot ett proffs inom mma?

Edit: Med proffsbrottare menar jag inte wwe och liknande

salmiak
2010-11-10, 19:49

Nu säger inte jag att man behöver dopning men.. Återhämtning. Att få stryk gör att kroppen tar skada, för att snabba på läkeprocessen kan man ta preparat för att kunna fortsätta träna på. Vad som sen är "hård" träning är subjektivt. En del njuter av att plåga sig i spåren mil efter mil och en del gillar att slå och sparka på varandra, båda är jäkligt påfrestande för kroppen på olika sätt.

babidi
2010-11-10, 20:08
Finns inget ett isbad inte kan fixa.

Hemi
2010-11-10, 21:01
Ni får inte glömma standing 8 count i boxning. Tror den regeln kan vara farlig för utövaren ofta.

Det är också sent i matcherna när man är så slut att man inte orkar parera och ducka längre som skadorna uppstår för det mesta. Man såg många otäcka avslut i boxning förr då de gått alla ronderna för att bli helt utslagna i sista eller näst sista ronden. Speciellt i viktiga matcher då domaren låter boxarna hålla på genom dimman. Det var väl orsaken till att man skar ned ronderna från 15 till 12 och lägre. Fast nu pratar jag om stenåldern, kollar inte ens på boxning längre.

David R
2010-11-10, 22:23

Jag är ledsen men jag förstår inte ditt resonemang. På vilket sätt tränar man hårdare i dessa idrotter? Alla idrotter har teknikträning, träning med mer betoning på fysik samt ren fysträning. Grek-romersk brottning har mer betoning på styrka och skidåkare på uthållighet. I MMA måste man ha en blandning av dessa egenskaper vilket är svårt. I min erfarenhet tränar man mycket hårt i MMA men träningen är mer varierad då teknikutbudet är mycket större.

j2b
2010-11-10, 22:34
just slagen på marken tror jag ser värre ut än vad dom är, klart svårare att generera kraft där

delta_mats
2010-11-10, 22:45
Jag är ledsen men jag förstår inte ditt resonemang. På vilket sätt tränar man hårdare i dessa idrotter? Alla idrotter har teknikträning, träning med mer betoning på fysik samt ren fysträning. Grek-romersk brottning har mer betoning på styrka och skidåkare på uthållighet. I MMA måste man ha en blandning av dessa egenskaper vilket är svårt. I min erfarenhet tränar man mycket hårt i MMA men träningen är mer varierad då teknikutbudet är mycket större.

Du tränar fortfarande inte så hårt att doping är ett måste. Ska det vara svårt att förstå? MMA utövare fystränar inte i närheten så hårt som inom ett flertal andra idrotter. Det är inget konstigt eller fel i det, utan det behövs helt enkelt mindre fysträning för att bli duktig. Ska du bli världsbäst i skidåkning eller cykling måste du träna fruktansvärt hårt, under många år det kommer man inte ifrån. Jag köper inte resonemanget att i princip alla toppnamn i MMA är dopade för att dom måste pga deras hårda träning. Man kan bevisligen bedriva oerhört tuff träning och tävlan i världsklass inom olympiska grenar utan att vara dopad.

HulkH
2010-11-10, 23:18
just slagen på marken tror jag ser värre ut än vad dom är, klart svårare att generera kraft där

svårare att skydda sig också. Och jag tror man kan generera rätt stor kraft även på marken.
Kanske inteom du jämnför med en person som står upp och får slå allt vad han kan, men det e ju inte så ofta man får inte ett riktigt kraftslag.

kaer
2010-11-11, 09:53
svårare att skydda sig också. Och jag tror man kan generera rätt stor kraft även på marken.
Kanske inteom du jämnför med en person som står upp och får slå allt vad han kan, men det e ju inte så ofta man får inte ett riktigt kraftslag.

Om man ligger med huvudet mot golvet, eller har väldigt kort avstånd mellan huvud och golv så åker inte huvudet lika långt tillbaka som när man inte har stöd. Borde väl kunna jämföras med nackstöd i bilar?
Och den största skadan för hjärna inträffar när hjärnan slår i bakre skallbenet (eller vad det nu heter).

Ganska rörig förklaring känner jag...

För övrigt så tror jag att man lider mindre risk för hjärnskador i mma än i boxning.

Silencer
2010-11-11, 11:51
Det ryktas att Shogun och Rashad äntligen ska få mötas i mars i Abu Dhabi. Hoppas hans knä inte förstör hans karriär ännu en gång. Bättre fighter finns inte.

delta_mats
2010-11-11, 15:20
Om man ligger med huvudet mot golvet, eller har väldigt kort avstånd mellan huvud och golv så åker inte huvudet lika långt tillbaka som när man inte har stöd. Borde väl kunna jämföras med nackstöd i bilar?
Och den största skadan för hjärna inträffar när hjärnan slår i bakre skallbenet (eller vad det nu heter).

Ganska rörig förklaring känner jag...

För övrigt så tror jag att man lider mindre risk för hjärnskador i mma än i boxning.

Det är väl just när huvudet tar tvärstopp mot något som hjärnan skadas. Tex om man ligger med huvudet 5-10 cm från marken och får en fetsmäll så skallen smackar i golvet. I boxning så har man bara två ställen att slå på, huvudet och kropp. Slag mot huvud utgör väl 80% av slagen också (taget från luften). MMA är ju mer komplex där du kan anfalla fler ställen på kroppen på fler sätt därför blir nog inte våldet lika koncentrerat till skallen som i boxning.

David R
2010-11-11, 17:22
Du tränar fortfarande inte så hårt att doping är ett måste. Ska det vara svårt att förstå? MMA utövare fystränar inte i närheten så hårt som inom ett flertal andra idrotter. Det är inget konstigt eller fel i det, utan det behövs helt enkelt mindre fysträning för att bli duktig. Ska du bli världsbäst i skidåkning eller cykling måste du träna fruktansvärt hårt, under många år det kommer man inte ifrån. Jag köper inte resonemanget att i princip alla toppnamn i MMA är dopade för att dom måste pga deras hårda träning. Man kan bevisligen bedriva oerhört tuff träning och tävlan i världsklass inom olympiska grenar utan att vara dopad.

Doping är inte ett måste i någon idrott utan man tar det för att få fördelar. Idrottare kan cykla och åka skidor utan att dopa sig det tar bara mycket längre tid att komma i mål, precis som MMA utövare kan slåss utan doping. Saken är den att de blir starkare, snabbare och kan hålla en mycket högre intensitet i ronderna med doping. Same shit different name.

salmiak
2010-11-12, 02:55
Tänkte bara säga att jag verkligen gillar Brookins i årets TUF. Kasta runt en gammal judokille som Sako är inte illa pinkat. Sen att han är lätt en av de skönaste profilerna de någonsin haft gör inte saken sämre.
Brookins tar hem finalen mot Johnson i år. Heja heja!

Condemned
2010-11-12, 05:56
tänkte bara säga att jag verkligen gillar brookins i årets tuf. Kasta runt en gammal judokille som sako är inte illa pinkat. Sen att han är lätt en av de skönaste profilerna de någonsin haft gör inte saken sämre.
Brookins tar hem finalen mot johnson i år. Heja heja!

+1

Nitrometan
2010-11-12, 13:52
En liten dokumentär om matchen Engberg vs Laursen på Rumble of the Kings 2010.

ff9OmQGJiSQ

:thumbup:

delta_mats
2010-11-12, 14:04
Overeem har inte heller åkt fast, känns det rimligt att vi antar att han är ren? Steroidbruket inom mma har sällan med storleken att göra för övrigt utan beror nog snarare på återhämtningsförmåga och dylika saker. Att bibehålla den träningsregim som mänga fighters utsätter sig själva för dag ut och dag in utan att bidra med något komplement är snudd på omöjligt. Många av de fighters som har åkt fast är absolut inte biffiga killar.

Doping är inte ett måste i någon idrott utan man tar det för att få fördelar. Idrottare kan cykla och åka skidor utan att dopa sig det tar bara mycket längre tid att komma i mål, precis som MMA utövare kan slåss utan doping. Saken är den att de blir starkare, snabbare och kan hålla en mycket högre intensitet i ronderna med doping. Same shit different name.

Det begriper väl jag också. Jag kommenterade inlägget ovanför ursprungligen. Här syftas det på att många fighters tränar så hårt att doping nästan är ett måste. Det jag då invände mig mot är att det finns idrottare inom andra idrotter där dopingtester sker både oannonserat mellan tävlingar och vid tävlingar. Dessa idrottare bedriver minst lika hård träning om inte hårdare än vad en MMA kille gör utan att preppa. Sen finns det ju dom som klarar dopingtester ändå men med stor sannolikhet finns det mängder med personer som är helt rena. Tro vad ni vill men en fighter i tex UFC behöver inte besitta någon enorm fys för att slåss i toppen. Inte på långa vägar om man jämför med några av de idrotter jag nämnt tidigare i alla fall.

David R
2010-11-12, 20:17
Det begriper väl jag också. Jag kommenterade inlägget ovanför ursprungligen. Här syftas det på att många fighters tränar så hårt att doping nästan är ett måste. Det jag då invände mig mot är att det finns idrottare inom andra idrotter där dopingtester sker både oannonserat mellan tävlingar och vid tävlingar. Dessa idrottare bedriver minst lika hård träning om inte hårdare än vad en MMA kille gör utan att preppa. Sen finns det ju dom som klarar dopingtester ändå men med stor sannolikhet finns det mängder med personer som är helt rena. Tro vad ni vill men en fighter i tex UFC behöver inte besitta någon enorm fys för att slåss i toppen. Inte på långa vägar om man jämför med några av de idrotter jag nämnt tidigare i alla fall.

Jag kan inte svara för hur alla inom MMA tränar. Dock kan jag säga att då jag tränade och tävlade aktivt så var det mycket hård träning. Allt man gjorde gjorde man med maximal kraft, inget fesande. Att kunna gå 3x5 minuter i fullt tempo kräver en mycket stor fysisk kapacitet. Jag har aldrig varit så vältränad (vette sjutton om jag blir det igen...) Sen har ju alla olika fightingstil; vissa gillar att glida runt och kontra, andra gillar att brawla och den tredje går på nedtagningar. Den sista typen av fightingstil kräver definitivt att du är tränad på toppnivå. Men som all träning på den nivån måste den vara specifik. En roddare eller cyklist hade inte klarat MMA fighting i högt tempo lika bra som en MMA kille och vise versa. Jag tycker bara att du drar för generella och därmed felaktiga slutsatser.

young_george
2010-11-12, 20:37
Tycker dom fångade Jocke väldigt bra i dokumentären. Han är en bra kille

nmanradnävna
2010-11-12, 20:47
WEC 52 - Top Notch!

eiri
2010-11-12, 22:57
vilken tid blir ufc 122 imorgon ? 9?

nmanradnävna
2010-11-12, 23:09
vilken tid blir ufc 122 imorgon ? 9?

21:00 it is!

eiri
2010-11-13, 16:04
21:00 it is!

tackar!

Doctor Snuggles
2010-11-13, 16:22

Du glömmer en viktig sak. Skador är mycket vanligare inom mma, och steroider påskyndar återhämtning/läkning en hel del. För en fighter kan det innebära chansen att få gå ett par matcher fler per år, d.v.s. mer pengar i fickan. Att man kan utöva elitidrott på toppnivå utan doping är väl inte heller frågan, utan om hur många som gör eller inte gör det. Man får heller inte glömma att vissa har bättre gener/förutsättningar, och sannolikt är det dem som inte har det och vill jämna ut spelplanen lite grann som dopar sig.

cero
2010-11-13, 17:14
Vem har de bästa one-legged takedowns i mma? Tycker detta är ganska ovanligt. GSP och Cain är två jag kan komma på.

Kwon
2010-11-13, 18:31
Brock said "no no no no no nomnoms"
62gN2e0260Q

nmanradnävna
2010-11-13, 19:01
Det går inte att se prelimsen som håller på nu eller?

David R
2010-11-13, 19:49
En svensk(?) kille på presskonferensen i Oberhausen knäcker Joe Rogan. Kolla runt minut 27. "I black out before I tap-out -biatch!" :D :thumbup:

http://www.spox.com/de/sport/mehrsport/ufc/1011/Artikel/videoplayer-kaempfe-interviews-ultimate-fighting.html

spoon
2010-11-13, 19:58
WEC 52 - Top Notch!

+1

Tack som fan för påminnelsen så att man slapp att bli spoilad :)

Doctor Snuggles
2010-11-13, 20:13
En svensk(?) kille på presskonferensen i Oberhausen knäcker Joe Rogan. Kolla runt minut 27. "I black out before I tap-out -biatch!" :D :thumbup:

http://www.spox.com/de/sport/mehrsport/ufc/1011/Artikel/videoplayer-kaempfe-interviews-ultimate-fighting.html

Ge mig tillbaka min minut.

nmanradnävna
2010-11-13, 20:19
Ge mig tillbaka min minut.

Han menar Q&A som finns på samma sida, runt 27 minuter. Dock inget vettigt att se. Trevligt att höra vad han tycker om Alexander Gustavsson precis före men det har du säkert redan sett om du kollat på den korta versionen

Tigerkotten
2010-11-13, 20:59
nuuuuuuuuuuuuuu kör vi

eiri
2010-11-13, 21:03
skitsamma fixa sig

David R
2010-11-13, 21:08
Nån som har en bra livestream på gång?

nmanradnävna
2010-11-13, 21:12
http://premier-games.net/ kollar jag

LETS GO

eiri
2010-11-13, 21:12
http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=95196&part=sports

nmanradnävna
2010-11-13, 21:18
Fuck, hade hoppats att Nick skulle åka på storstryk. Hoppas på andra :D

David R
2010-11-13, 21:18
@nmanradnävna och eiri

Tack! Let's get it on!!!:devil:

nmanradnävna
2010-11-13, 21:33
Va! Haha trodde Nick hade det, grymt! :D

David R
2010-11-13, 21:35
Konstigt, Nick backade bakåt. Nåt slag måste ha tagit bra så att han tappade musten.

eiri
2010-11-13, 21:38
Polish priiiiiiiiiide

David R
2010-11-13, 21:40
Kroaterna har en kvalitativ kickboxningstradition att bygga på ända sedan Branko Cikatic. Dem får ut riktigt duktigt folk.

David R
2010-11-13, 21:49
Coachen: Sparka honom i huvudet! Hårdare! Hårdare! Gorane! GORANE!!! :D

Doctor Snuggles
2010-11-13, 21:55
Han menar Q&A som finns på samma sida, runt 27 minuter. Dock inget vettigt att se. Trevligt att höra vad han tycker om Alexander Gustavsson precis före men det har du säkert redan sett om du kollat på den korta versionen

Återigen; ge mig tillbaka min minut.

nmanradnävna
2010-11-13, 22:05
Återigen; ge mig tillbaka min minut.

höhöhöhöhöhöhöhöhöhöh

eiri
2010-11-13, 22:07
mohaha juggen sög :D

eiri
2010-11-13, 22:10
shit en till polack gogo!

nmanradnävna
2010-11-13, 22:12
Polack? Vem menar du nu :)

Jaha Sobotta var polack, trodde han var född i Tyskland :P

eiri
2010-11-13, 22:14
peter born in poland

David R
2010-11-13, 22:48
Premier-games hackar nåt så otroligt, nån som har nåt smidigare?

nmanradnävna
2010-11-13, 22:50
Jahapp, lägger äckliga bögstreamen av exakt när fighten ska starta och hittar ingen annan som funkar

wefweofinwbfiownbqDOINWEFD9043NRF0 93NFG09314NF31PO4NMFÖWELF3EWF3WEQF

nmanradnävna
2010-11-13, 22:53
Hittar en och när man börjar kolla igne så är fighten över.....

Om någon har en bra stream får ni gärna länka

Kör f.ö på http://www.sportsnmore.tv/ atm och verkar fungera okej iaf för er som inte hittat nåt än. Veetletv behövs men går väldigt fort att installera

Varför kör dom massa Nate vs Yushin grejer nu? Vad har hänt med Rivera vs italienaren?

Nodan
2010-11-13, 23:01
Jag kollar här: http://mmafightvideosonline.blogspot.com/2010/11/ufc-122-stream.html

David R
2010-11-13, 23:32
Så, då var det över. Hade laddat hela dagen inför galan men den blev ett stort anti-klimax då streamen gick ner :( Hur som haver så var resultatet bra då Okami kommer att ge Anderson problem och Nate redan har haft sin chans.

nmanradnävna
2010-11-13, 23:51
Jag fattar ingenting, vad missade jag?

Vart tog Rivera vs Italienaren vägen?

http://mmajunkie.com/news/21393/illness-forces-alessio-sakara-to-withdraw-from-ufc-123-bout-with-jorge-rivera.mma

Jaha det var därför han såg för jävligt ut på invägningen kanske

Kwon
2010-11-14, 18:14
Grattis Al Bundy som lirade sitt backslick och fick svart bälte i BJJ!
k3yjN1KrqfM

Steven Seagal med sin gamla episka kombination backslick och pollisar.
Här snackar vi finlir.
YziUvBqX-zI

http://i37.tinypic.com/15mil2q.jpg

Doctor Snuggles
2010-11-14, 18:28
Var det någon som nämnde Steven Seagal?
WEkfnrUI5Z8

eternallord
2010-11-14, 18:45
Jävlar vilket skitevent. Dennis Siver skötte sig väl och jag gillade hur Vladimir fightades, men jag tycker synd om alla som fick betala för detta event.

Maineventet var kanske värst, kändes inte som någon vann, hur en av dessa nissar ska kunna promotas som contendermaterial efter det där framträdandet är för mig en gåta.

Doctor Snuggles
2010-11-14, 19:14
Någon måste vara contender. Men det är kanske som Rogan sade; att om fighters vet att vinnaren får nästa titelchans så är risken att de safear.

delta_mats
2010-11-14, 19:30
Du glömmer en viktig sak. Skador är mycket vanligare inom mma, och steroider påskyndar återhämtning/läkning en hel del. För en fighter kan det innebära chansen att få gå ett par matcher fler per år, d.v.s. mer pengar i fickan. Att man kan utöva elitidrott på toppnivå utan doping är väl inte heller frågan, utan om hur många som gör eller inte gör det. Man får heller inte glömma att vissa har bättre gener/förutsättningar, och sannolikt är det dem som inte har det och vill jämna ut spelplanen lite grann som dopar sig.

Så är det absolut. Men det var inte det jag hakade upp mig på. Utan just påståendet att träningen var på sån hård nivå att doping krävdes. Nog om detta nu.

Doctor Snuggles
2010-11-14, 19:36
Lite mer Karlos Vem? Ola!
7xHvMFJjr-s

Kwon
2010-11-14, 19:40
Lite mer Karlos Vem? Ola!
7xHvMFJjr-s

Flintskallige motståndarens bil runt 01:30? :D

Gillar Vemodigs theme-song som kör i klippet, rejäl trummaskin :D

MAXX
2010-11-14, 19:44
Så är det absolut. Men det var inte det jag hakade upp mig på. Utan just påståendet att träningen var på sån hård nivå att doping krävdes. Nog om detta nu.

MMA är en av de fysiskt tuffaste sporterna du kan hålla på med. Vill du vara bland de bästa får du träna extremt hårt. AAS är vanligt i MMA. Klart dom inte ligger på extremdoser som bodybuilders men dom använder för att kunna träna oftare.

Doctor Snuggles
2010-11-14, 19:54
Flintskallige motståndarens bil runt 01:30? :D

Gillar Vemodigs theme-song som kör i klippet, rejäl trummaskin :D

Jag tänkte faktiskt på dig när jag hörde musiken. Som tagen ur en redig b-film. :D

Nu blir det Seagal som lär ut lite moves till Kimmels säkerhetsvakter:
8M3IMvcLc0Y

Bailah
2010-11-14, 20:03
Vemolas match var ju lätt den bästa på galan. Han såg riktigt bra ut, ragdollade honom som det var inget. Ska bli kul att följa!

spoon
2010-11-14, 20:13
Tycker det var en kanongala. Kollade dock inte main-eventet då jag misstänkte att det skulle bli trist. Missade jag något?

Benlåset av Rocha var ju brutalt och att se min favorit Soszynski vinna igen är alltid skoj. Siver såg vass ut och Karlos Vemola visade upp en imponerande styrka.

Massor av avslut och bra fighting i mina ögon. Kul att galan gick i Tyskland också då dom oftast sätter lite fler europer på kortet då. Jag hoppas att sporten blir större i Tyskland och Holland för där tror jag det finns många potentiellt duktiga fighters.

eternallord
2010-11-14, 20:16
Kul att galan gick i Tyskland också då dom oftast sätter lite fler europer på kortet då. Jag hoppas att sporten blir större i Tyskland och Holland för där tror jag det finns många potentiellt duktiga fighters.Just detta som är problemet i min mening, tråkigt tycker jag att UFC kommer undan med att sända skräpevents för att det inte är i USA, senast i England var det likadant.

De hade aldrig kommit undan med kort som 122 eller 120 i USA.

spoon
2010-11-14, 20:20
Jag tycker det var bra kvalitet på dom europeiska deltagarna. Vilka är det som inte håller måttet?

Det är ju också ett bra sätt att sprida sporten.

eternallord
2010-11-14, 20:31
Jag tycker det var bra kvalitet på dom europeiska deltagarna. Vilka är det som inte håller måttet?

Det är ju också ett bra sätt att sprida sporten.
Tja, minst hälften? Tre fighters på maincardet igår, Osipczak, Reljic och Sobotta kom in på back-to-back losing streaks och har verkligen inte på ett UFC main card att göra.
Anser du för övrigt själv att Okami - Nate och Bisping - Akiyama är relevanta main events?

Det handlar tyvärr inte bara om att producera bra fights, vill man göra det borde man bara sända fights från hungriga killar som ligger på prelimsen. Det handlar även om att fighterna som går på main cardet ska bestå av större namn och ha titelimplikationer (inte direkta, men åtminstone indirekta, det behövs contenders, inte washups som slåss för att hanka sig kvar i organisationen). På dessa två kort tillsammans var det endast Okami-Nate som hade det.

Kwon
2010-11-14, 20:46
Steven Seagull tränar Machida inför uppkommande fight

NaDGBFB4ZOA

Kwon
2010-11-14, 20:55
Underbar intervju med Nate Diaz
HuQnRP53xNQ&NR

och med bror
6KfM0e-ZpvA

Kwon
2010-11-15, 10:33
4olzw2puYhs

Lacenicienta
2010-11-15, 10:36
4olzw2puYhs

Skulle behöva en sån i dag.....

Kwon
2010-11-15, 10:38
Bad day Lace?

Lacenicienta
2010-11-15, 10:39
Bad day Lace?

Bad week

Tricce
2010-11-15, 10:40
Skumt han följer upp sin krok. Snygga sparkar dock :)

tobbo
2010-11-15, 11:13
yt

No match for Rogan , börjar runt 7min, finns en bunt Taekwondo 101 bland Eddies filmer

kGXv-viF7q4

eternallord
2010-11-15, 11:14
Skumt han följer upp sin krok. Snygga sparkar dock :)

Taekwondo :) sparkarna då, inte hooksen, det var bara skumt...

Tricce
2010-11-15, 11:28
Taekwondo :) sparkarna då, inte hooksen, det var bara skumt...

Yes snygga bandae dollyo chagis ;) har du kört tkd?

eternallord
2010-11-15, 11:52
Yes snygga bandae dollyo chagis ;) har du kört tkd?^^

Kom nyss hem med första pris från Taekwondo-turneringen Lomma Cup, herrar -74. Fyra matcher fick jag gå, förbannat roligt att ta hem segern i den i särklass tuffaste viktklassen.

http://img175.imageshack.us/img175/6672/bdb1.jpg

tobbo: vad fasen är det egentligen som pågår i sekvensen innan joe rogan visar sina sparkar?

Tricce
2010-11-15, 11:57
eternallord ah ok det hade jag missat totalt, grattis i efterskott då :D
Lomma cup har jag kört en gång och det slutade inte bra, fick möta en dåre som gick in och börja vifta och veva som en väderkvarn så mitt knä gick ur led *gah!*

Körde med JSK på Sveav 130.

eternallord
2010-11-15, 12:01
Hehe, tack tack!

Usch, var det i samband med det du slutade eller varför la du TKDn på hyllan?

Själv börjar jag bli mer och mer sugen på att komplettera min TKD med BJJ, men det är duktigt svårt att hitta tiden till det när man redan har svårt att balansera en civilingenjörsutbildning, tävlingsnivåträning i taekwondon, flickvän, bandet, gymmet osv.

Tricce
2010-11-15, 12:23
Hehe, tack tack!

Usch, var det i samband med det du slutade eller varför la du TKDn på hyllan?

Själv börjar jag bli mer och mer sugen på att komplettera min TKD med BJJ, men det är duktigt svårt att hitta tiden till det när man redan har svårt att balansera en civilingenjörsutbildning, tävlingsnivåträning i taekwondon, flickvän, bandet, gymmet osv.

Ah nä det läkte men det vart jobbigt att åka in från förorten till stan för och träna så jag började med goshindo istället som finns här. Skit kul det med blandning av judo, thaibox, bjj, boxning well ptja allt :) mma mao.

Jo det ser ut som det skulle bli knepigt att trycka in BJJ bland dina sysslor där ja!

babidi
2010-11-15, 12:40
http://www.sherdog.net/forums/f2/curse-ufc-poster-1429135/#post45894019

fany.

"It started, as all great stories do, with a BJ."

Nitrometan
2010-11-15, 13:02
http://www.sherdog.net/forums/f2/curse-ufc-poster-1429135/#post45894019

fany.
Veri fany.

Good BJ.

Men GSP kommer inte att förlora. Inte ens mot en plansch. ;)

Kwon
2010-11-15, 18:23
Amir Sadollah-Dance
WuJNrWodMk0

Erskan
2010-11-15, 18:46
Amir Sadollah-Dance
WuJNrWodMk0

Herr Amir är något av en favorit. Varit sedan han vann TUF genom att sätta dit CB Dollaway (som jag verkligen inte gillar) två gånger på raken.

Jag undrar om GSP är impressed by his performance?

cero
2010-11-15, 22:52
Överlag så tyckte jag det var en ganska medelmåttlig gala. Amir ser väldigt lovande ut. Vemolas match måste ha varit galans höjdpunkt - aldrig sett någon bli ragdollad så grovt förut. Väldigt synd att Winner blev knockad, hans stand-up var inte att leka med alltså!

Kwon
2010-11-16, 10:24
What the hell? :D

Is this MMA or something completely different? :D
http://i54.tinypic.com/2vsjgwl.gif

http://i54.tinypic.com/2vsjgwl.gif

Kwon
2010-11-16, 12:09
Mer från när Steven lärde Machida korrekt sparkteknik

http://ka.rg.free.fr/Sherdog/Requests/Seagal1.gif

spoon
2010-11-16, 12:23
Kan man inte stoppa in Steven i ringen? Hade varit skoj att se t.ex Overeem ge han GNP i 15 min.

Petoria
2010-11-16, 12:56
http://i1196.photobucket.com/albums/aa420/bluphysted/wandBaseJump-1.gif

babidi
2010-11-16, 15:58
cVZg5U44SG4

cant fuckin wait!

Kwon
2010-11-16, 16:04
cVZg5U44SG4

cant fuckin wait!

Bra musik också!

Kwon
2010-11-16, 16:06
The Typical MMA-fan? ;)

XSJe2x2Yhl8

nmanradnävna
2010-11-16, 17:14
Hoppas JDS har slipat på sin cardio ordentligt. Kan bli nice :D

Kwon
2010-11-16, 19:05
Pacman tycker boxning är roligt, men killen nere te vänster tycker det är tråkigt och håller på att somna.
http://img801.imageshack.us/img801/9650/pacquiaomargarito101113.png

GLC
2010-11-16, 19:07
Velasquez vs JDS blir sjukt nice! Nästan svårt att veta vem man ska hålla på.

Vemola tyckte jag såg värdelös ut. Han kommer att förlora så fort han möter någon med vettig teknik. Bara styrka och noll kontroll. LOL

Petoria
2010-11-16, 19:11
Haha den bilden är så bra, skillnaden mellan Pacman och Margaritos ansiktsuttryck :D

cero
2010-11-16, 19:57
Velasquez vs JDS blir sjukt nice! Nästan svårt att veta vem man ska hålla på.

Vemola tyckte jag såg värdelös ut. Han kommer att förlora så fort han möter någon med vettig teknik. Bara styrka och noll kontroll. LOL

Du måste ju endå hålla med om att hans nedtagningar var sjuka! :D

Sedan är det inte första gången vi ser folk med bra brottning som klarar sig på enbart det....

Kwon
2010-11-16, 19:58
Vemola var ju brutal och enormt underhållande att titta på!

Bra takedowns och när han fightades som HW var han riktigt stor!

All Power

cero
2010-11-16, 20:00
Har vi sett något liknande förut? Super one-legged ultra slam, typ.

Kwon
2010-11-16, 20:04
Det som är bäst med Karlos Vemodig är ju att han gör det som K-Flo säger "I finish fights!"

djvH9vPFDhA

D angelo
2010-11-16, 20:19
Det som är bäst med Karlos Vemodig är ju att han gör det som K-Flo säger "I finish fights!"

djvH9vPFDhA

Är han vindögd?. Bra gjort isof

Kwon
2010-11-16, 20:20
Tror han har Amblyopia, det som kallas "Lazy Eye".

D angelo
2010-11-16, 20:23
Ok
Lazy eye "check"

David R
2010-11-16, 20:33
zHSWP6WPotI&feature=player_embedded

Dana om Overeem. Killen kan snacka och han har faktiskt en poäng när det gäller Overeems karriär inom MMA den sista tiden.

nmanradnävna
2010-11-16, 20:57
Overeem själv vill nog inget annat än slåss för övrigt. Han har haft det jävligt frustrerande med sina matcher, nästan som att folk duckar för honom.. Han hade för inte så längesen(?) en match han skulle gå i Dream och han visste inte ens vem han skulle möta 2-3 veckor före och sedan blev matchen inte av heller..

Vet dock inte vilka Overeem har mött senaste åren..det enda jag har på minnet är pinsamt nog bara Rogers men han har nog inte mött någon från "top10" som Dana säger och då går det ju faktiskt inte att dra några större slutsatser av det

davve
2010-11-16, 21:03
Rogers var väl top 10 när de möttes.

De andra han mött ligger väl dock en bra bit längre ner.

Kwon
Jobbig att vara MMA-fighter ibland :D
wgOZExhAb_8

Petoria
Jag har för mig att Brett Rogers var 5 eller 7 när han mötte Overimom

nmanradnävna
2010-11-16, 21:14
Det är möjligt, jag har ingen aning. (sen kan man diskutera hur berättigat det var)

Nu ragdollade han visserligen Rogers rätt hårt men att göra det med 1 från top10 säger inte så mycket heller

delta_mats
2010-11-16, 21:22
Å andra sida säger inte rankingen så mycket egentligen. För visst kan vi alla vara överens om att Overeem skulle krossa Lesnar?

Doctor Snuggles
2010-11-16, 21:36
Overeem själv vill nog inget annat än slåss för övrigt. Han har haft det jävligt frustrerande med sina matcher, nästan som att folk duckar för honom.. Han hade för inte så längesen(?) en match han skulle gå i Dream och han visste inte ens vem han skulle möta 2-3 veckor före och sedan blev matchen inte av heller..

Vet dock inte vilka Overeem har mött senaste åren..det enda jag har på minnet är pinsamt nog bara Rogers men han har nog inte mött någon från "top10" som Dana säger och då går det ju faktiskt inte att dra några större slutsatser av det

Å andra sidan; vad tyckte Dana om Brock? Vem hade Brock slagits mot egentligen? Dana är en promotor i första hand, punkt slut.
Visst är Overimoms status baserat mycket på potential i nuläget, men snubben har ändå gått 30+ matcher, är favorit att vinna årets k-1 GP, och har vunnit ett grapplingmästerskap.
Skulle dana lyckas locka över Överremmen skulle det bli ett helt annat gung i kajutan.

olwe
2010-11-16, 21:40
Asso det är ju tramsigt att inte ta i beräkningen att Overeem gjort väldigt bra ifrån sig i K1 och helt uppenbart omvandlat sig själv till en mördande farlig fighter. Missar man det har man stirrat sig blind på statistiken.

Finns det 10 fighters som skulle vinna mot Overeem i MMA? ICKE! Nuf said.

nmanradnävna
2010-11-16, 21:42
Å andra sidan; vad tyckte Dana om Brock? Vem hade Brock slagits mot egentligen? Dana är en promotor i första hand, punkt slut.
Visst är Overimoms status baserat mycket på potential i nuläget, men snubben har ändå gått 30+ matcher, är favorit att vinna årets k-1 GP, och har vunnit ett grapplingmästerskap.
Skulle dana lyckas locka över Överremmen skulle det bli ett helt annat gung i kajutan.

Sant sant

Kwon
2010-11-16, 21:43
Dana är som vanligt.

Hade Dana haft Overimöm i sitt stall hade han tutat att han var den bästa fightern i världen etc osv, ingen kan mäta sig med hans "athleticism" etc

Det är när de lämnar UFC eller när de inte skriver på kontrakt med UFC som dom plötsligt är nobodies som inte är "värda" eller "intressanta" för UFC:

Visst har Dana varit entusiastisk att ha med Overimöm i UFC tidigare, men då det tydligen inte gick vägen (då Överimam vill slåss lite överallt) så låter det på detta sätt.
Look at the size of fuckin Alistair Overeem, He's fuckin HUGE!!!
cgUQ8X9ynsA

_TdfYnwgkIo

EfDPwKp_J-w

iHyjFcxGqfg

23V5nqe6i1k

GLC
2010-11-16, 22:11
Overeem är en beast. Jag säger inget om steroider hit eller dit, orka. Däremot är det här en rolig bild:

http://www.yorkblog.com/mma/Overeem-Timeline.jpg

eiri
2010-11-16, 22:27
checka senaste i form med anna anka :D

spoon
2010-11-16, 22:31
Satt och kollade på denna matchen när den gick på eurosport i helgen. Han är jäkligt biffig och det hade varit riktigt skoj att se dom kraftslagen i tunna handskar mot säg Frank Mir s haka.

Motståndet är kanske inte det tuffaste men kolla hur snyggt han plockar ner guarden med vänstern och sänker han med högern vid 3:10

FxB2N_xZNMg

Kwon
2010-11-16, 22:32

http://www.tv3.se/story/kampsportare-goeder-sina-bilringar

nmanradnävna
2010-11-16, 22:32
När vi ändå på Overimom spåret.

Nyligen telefongästade han Ariel Helwani. Pratar om när han tror han kommer återkomma till Strikeforce, Lesnar vs Velasquez m.m
(återkomstfrågan får inga roliga svar tyvärr)

http://www.mmafighting.com/2010/11/15/the-mma-hour-with-alistair-overeem-shaolin-ribeiro-stephen-q/

mik
2010-11-16, 22:58
Lite OT, men det finns säkert en hel del i tråden som har koll. Varför har inte matchen mellan Mayweather och Pacquiao blivit av än. Det är ju den fight alla vill se. Hur går snacket?

babidi
2010-11-16, 23:13
Lite OT, men det finns säkert en hel del i tråden som har koll. Varför har inte matchen mellan Mayweather och Pacquiao blivit av än. Det är ju den fight alla vill se. Hur går snacket?

floyd vill att pissprovet inför matchen ska vara random. pacman vill bara ha det precis innan fighten. Om det är en bra ursäkt eller inte tänker jag inte uttala mig om men när man ser vad pacman gör med folk så förstår jag om floyd är lite skraj :D

cero
2010-11-16, 23:23
Inte särskilt insatt i boxning, men vem tror ni vinner utav de två? :)

Kwon
2010-11-16, 23:25
Pacman

Kwon
2010-11-16, 23:29
HOPPSAN! Vilken utveckling
AVD5Zw4vHPI

Kwon
2010-11-17, 00:02
Twitters from Wandy
http://i51.tinypic.com/et61og.png
http://i54.tinypic.com/2hs105w.png

Doctor Snuggles
2010-11-17, 01:07
Satt och kollade på denna matchen när den gick på eurosport i helgen. Han är jäkligt biffig och det hade varit riktigt skoj att se dom kraftslagen i tunna handskar mot säg Frank Mir s haka.

Motståndet är kanske inte det tuffaste men kolla hur snyggt han plockar ner guarden med vänstern och sänker han med högern vid 3:10

FxB2N_xZNMg

Snubben han slogs med utklassade i sin kvalificeringsrunda med samtliga matchvinster inom en minut, så helt oäven var han nog inte.

Nitrometan
2010-11-17, 10:12
Babalu var med. Behövde Anna coacha honom?

Petoria
2010-11-17, 15:39
Fyll gärna i här så ser vi vem som får mest poäng :D

http://img837.imageshack.us/img837/2756/ufc123gameboard.png

Min:

http://i56.tinypic.com/20k5feu.png

eiri
2010-11-17, 23:51
ufc 123 börjar kl 10 på lördag?

Kwon
2010-11-18, 00:32
Fyll gärna i här så ser vi vem som får mest poäng :D

http://img837.imageshack.us/img837/2756/ufc123gameboard.png

Gillar Mike Lullos längd och vikt.

Tror Barboza kommer få det svårt med en så lång och lätt motståndare som kan ringla sig runt honom som "Ålen" Berglund.

panzerpig
2010-11-18, 07:51
Overeem om Danas uttalande:
http://www.mmashare.info/mma-discussion-f1/overeem-responds-to-dana-white-s-ranking-statement-t32037.html

Kabuto
2010-11-18, 08:03
ufc 123 börjar kl 10 på lördag?

Gör det? Var har du läst det?

eiri
2010-11-18, 09:55
Gör det? Var har du läst det?

10pm ET står det på deras sida, suger på sånt här därför jag frågar, men verkar som de börjar 3 på natten om man ska adda +5h?

Pdaddy
2010-11-18, 16:13
Overeem om Danas uttalande:
http://www.mmashare.info/mma-discussion-f1/overeem-responds-to-dana-white-s-ranking-statement-t32037.html

Gillar Overeem, han har brains så att säga.
Mkt bra på att uttrycka sig i media samt allmänt i interviuver etc. Inte en mediahora med uppblåst ego, han kommer gå långt ;)

Hoppas han någongång kommer fightas i UFC !!!

Pd

Petoria
2010-11-18, 18:12
Jahapp, där ser man! Undrar varför han inte förklarat sig tidigare då bara?

Report: Sonnen Has Been Undergoing Hormone Replacement Therapy For at Least the Past Year and Assumed CSAC Knew

http://www.cagepotato.com/report-sonnen-has-been-undergoing-hormone-replacement-therapy-least-past-year-and-assumed-csac-knew

cero
2010-11-18, 22:57
Vad är Hormon Replacement Therapy? Och varför skulle han ha använt det?

panzerpig
2010-11-18, 23:16
har ingen koll men enligt vad mina polare google och wikipedia säger så har han:
a) planerat att byta kön
b) hamnat i klimakteriet
c) låga testonivåer
d) dopat sig

eternallord
2010-11-18, 23:34
I USA är det relativt sätt enkelt att gå till en läkare och att få ett uttalande att man har "onormalt låga" testo(eller andra saker)-nivåer och på så sätt få lagliga steroider utskrivet på recept. Inte helt oväntat missbrukas det ofta.

cero
2010-11-19, 16:46
I USA är det relativt sätt enkelt att gå till en läkare och att få ett uttalande att man har "onormalt låga" testo(eller andra saker)-nivåer och på så sätt få lagliga steroider utskrivet på recept. Inte helt oväntat missbrukas det ofta.

Borde inte läkaren som skriver ut det, undersöka att man faktist har onormalt låga testo-halter i sånna fall? Låter jävligt skumt, speciellt att han kom med detta nu efter över en månad. :D

nmanradnävna
2010-11-19, 17:03
Vet ni någon stabil och bra betsida där man kan spela på UFC, gärna andra galor som strikeforce också men av störst intresse är UFC. Under och överkort helst.

Reggade mig på pinnacle nu och dom verkar ha all of the above. Förstår fan inte hur man spelar ens.. Så undrar om ni har någon annan favorit?

Doctor Snuggles
2010-11-19, 17:24
Borde inte läkaren som skriver ut det, undersöka att man faktist har onormalt låga testo-halter i sånna fall? Låter jävligt skumt, speciellt att han kom med detta nu efter över en månad. :D

Han kom inte med det, ngn reporter grävde fram det. Läste du ens artikeln?

cero
2010-11-19, 18:02
Kan säga att jag inte gjorde det helt, nej. Skummade bara igenom den lite snabbt. Silly me. :D

Kwon
2010-11-19, 21:41
eAR2w2SMZ1M

nmanradnävna
2010-11-19, 22:00
Någon som ska kolla Strikeforce i natt? När börjar det?
Och igen, någon som vet en bra bettingsida för MMA?

Färssen
2010-11-19, 23:26
O1E18MqkSZ8
:D

Petoria
2010-11-19, 23:55
Någon som ska kolla Strikeforce i natt? När börjar det?
Och igen, någon som vet en bra bettingsida för MMA?

Tror det börjar 4 men är inte helt säker

Kwon
2010-11-19, 23:57
Staredowns
http://3.bp.blogspot.com/_zz3p63WSXZE/TOb4_de0RBI/AAAAAAAAAWo/OZOTPq7PL_8/s1600/10.gif

http://1.bp.blogspot.com/_zz3p63WSXZE/TOb4zbvylUI/AAAAAAAAAWk/drb-yIhjhe4/s1600/11.gif

http://2.bp.blogspot.com/_zz3p63WSXZE/TOb5WSN77eI/AAAAAAAAAWw/o9-bHwQXFjg/s1600/8.gif

Petoria
2010-11-19, 23:58
Haha det kändes som att Dana försökte en massa drama när det egentligen inte hände något speciellt :D

(mellan Machida och Rampage)

Kwon
2010-11-20, 00:02
Självklart, he is always promoting :D

Petoria
2010-11-20, 00:05
Haha jo, Machida såg lite förvånad ut när han gick mellan helt plötsligt bara :D

cero
2010-11-20, 00:17
Haha, det var precis det jag tänkte när jag såg klippet. Typiskt Dana och UFC. :D

Kwon
2010-11-20, 00:18
The Reem
http://i41.tinypic.com/rk7hoi.gif
http://chzgifs.files.wordpress.com/2010/11/alistairovereemonjapanesetvp1.gif

Petoria
2010-11-20, 00:19
Den knägifen är så jävla sjuk, han hade nog dödat dem flesta människor med ett sånt knä :Virro

cero
2010-11-20, 00:40
Man får nog räkna med att han "hjälpte till" lite. :D

Petoria
2010-11-20, 00:52
Man får nog räkna med att han "hjälpte till" lite. :D

Jag tror dock inte Fujita hjälpte till lite när han hamnade i koma några timmar efter att ha blivit knockad av ett überknee :Virro

Chaan
2010-11-20, 00:57
Jag tycker det är konstigt att ansiktena håller för knän, i dom sporter det ingår. Förr eller senare håller det väl inte längre, och då blir det totalförbud kanske. (Näsan räknas inte till ansikte i det här fallet)

cero
2010-11-20, 01:01
@ Pet: True dat. :D

@ Chaan: Håller med, borde inte hela jävla skallen gå sönder av att få 5 knän i ansikten? Om det nu var det du menade.

Chaan
2010-11-20, 01:07
@ Chaan: Håller med, borde inte hela jävla skallen gå sönder av att få 5 knän i ansikten? Om det nu var det du menade.

Grejen är att jag har studerat anatomi. Skallen håller för rätt mycket. Jämför med ett ägg, det håller rätt bra så länge man applicerar tryck över en större yta. Ett knä, som är den benyta som man kan lägga mest kraft bakom i kampsport, är inte särskilt spetsigt, och armbågar blir inte fullt så mycket tryck i.

Ansiktet är en rätt fin struktur, bland de minst hållbara skelettdelarna i hela kroppen.

Petoria
2010-11-20, 01:10
Jo man kan ju förstå varför knän mot huvudet på marken inte är tillåtet med amerikanska regler

cero
2010-11-20, 01:28
Jo man kan ju förstå varför knän mot huvudet på marken inte är tillåtet med amerikanska regler

Absolut, satt nästan och grät hemma i tvsoffan när jag såg Randleman ligga på marken och knäa huvudet av sina motståndar från sprawl-position under PRIDE.

Chaan
2010-11-20, 02:10
Absolut, satt nästan och grät hemma i tvsoffan när jag såg Randleman ligga på marken och knäa huvudet av sina motståndar från sprawl-position under PRIDE.

Då skulle du sett hoppknäna, om man kan kalla det så, mot huvud, liggande.

Blodtörsten har ju varit väldigt stor från den generation som fick videofilmerna censurerade. Problemet är väl inte direkt reglerna som varit (?) utan problemet som jag sett det har varit att domarna fram till alldeles nyligt (vi snackar fram till kanske 2008) var väldigt sega med att gå in och bryta (i allmänhet inom MMA, och kanske till och med K1 ibland). Och detta just för att publiken vill se blod helt enkelt. Håll till godo.

8d6XcLYPf14

cero
2010-11-20, 02:16
Jo, dom har jag också sett. Killen måste ju bara ha fått allvarliga skador efter det där.

eiri
2010-11-20, 02:26
har prelims startat?

nmanradnävna
2010-11-20, 02:32
Ingen aning... tankar skiten imorgon..entering sleep mode.. bzz

Chaan
2010-11-20, 02:33
Huden i ansiktet läker ju rätt bra. Grejen skulle vara hjärnskadorna i så fall. Det har väl hänt ett par gånger att läkarundersökningar missat tidigare skador och några dött, någon thailändare minns jag, och någon mer. Eller om dom som du säger fick allvarliga men. Sporter där sparkar ingår är ju generellt mer skonsamt än boxning, eftersom det sällan går till hundratals slag mot huvudet. Är den ena mycket bättre blir det knock, och det existerar inga 10 eller 13 ronder som i boxning ibland. Men man kan ju fundera. Jag tror ingen kommer acceptera knän i kampsport längre när det kommer någon som knäar sönder benstrukturerna i ansiktet på motståndarna (undantaget näsan, som fungerar ändå).

babidi
2010-11-20, 02:48
har prelims startat?

galan är imorgonkväll så nej, dom börjar om sisådar 24h

eiri
2010-11-20, 02:52
:(

Petoria
2010-11-20, 11:31
Phil Davis har så sjuka lats :Virro

http://mmajunkie.com/dyn/images/fighters/phil-davis-7.jpg

Bailah
2010-11-20, 11:44
Han ser fan ut som Star Scream Haha!

Bailah
2010-11-20, 11:45
http://www.transformers2.net/wp-content/uploads/2009/04/starscream2.jpg

salmiak
2010-11-20, 13:00
Phil Davis har så sjuka lats :Virro

http://mmajunkie.com/dyn/images/fighters/phil-davis-7.jpg

Det är grymt mycket superhjälte över hans utseende och nickname!

Fajerfajtern
2010-11-20, 17:32
Någon annan än jag som tänkt på George Sotiropolous fysik? Ser helt sjukt ut... Tycker synd om honom, men slåss kan han.. Tror dock långben tar det.

Petoria
2010-11-20, 18:13
cRISm6s9aCA

Bailah
2010-11-20, 18:16
Någon annan än jag som tänkt på George Sotiropolous fysik? Ser helt sjukt ut... Tycker synd om honom, men slåss kan han.. Tror dock långben tar det.

Hans fysik är äcklig, brösten hänger och neeej fyfan. Riktigt vidrig fysik. Men brutal är han !

eternallord
2010-11-20, 20:28
Zuffa tar sig vatten (eller mer specifikt, ETT JÄVLA HAV) över huvudet och anklagar Google för att vara ansvariga för spridning av copyrightskyddat material eftersom man i deras sökningar kan hitta sidor som har upphosvrättsskyddat material.

http://www.fightline.com/fl/news/2010/1119/533961/

young_george
2010-11-20, 20:45
Hahahahahahaha är ju allt man kan säga. Vilka jävla puckon

Deras email ligger nog i redan i spamfoldern på googles advokatavdelning.

David R
2010-11-21, 02:11
Jag håller på att somna men jag vill inte missa detta. Bästa cardet på länge och main event-et är i absoluta toppklassen.

Kwon
2010-11-21, 02:12
Håller på att somna men skall försöka se detta live

Petoria
2010-11-21, 02:12
Jag håller på att somna men jag vill inte missa detta. Bästa cardet på länge och main event-et är i absoluta toppklassen.

Börjar det 3 eller 4? :)

Mago
2010-11-21, 02:23
Stream då eller? Det verkar inte gå på TV4-sport?

David R
2010-11-21, 02:26
Börjar kl 3, kolla via premier-games.net. Försnacket har börjat.

Petoria
2010-11-21, 02:32
Ska försöka orka stanna uppe och kolla då tror jag :D

Kwon
2010-11-21, 02:35
http://img132.imageshack.us/img132/1659/1078copy.jpg

Petoria
2010-11-21, 02:49
Börjar kl 3, kolla via premier-games.net. Försnacket har börjat.

Tror det börjar 4 :(

Tigerkotten
2010-11-21, 02:53
prelims börjar sändas 03

eiri
2010-11-21, 03:05
fan va Bruce Buffer liknar sin bror :D

Petoria
2010-11-21, 03:06
Munoz TKO i 2a!

Petoria
2010-11-21, 03:26
Munoz TKO i 2a!

Nehepp, var nära några gånger iaf :D

Tigerkotten
2010-11-21, 03:59
in på mmanytt.se chatten o snacka petoria om du e ensam ;D

eiri
2010-11-21, 04:03
när ska de byta ut den här emo låten de alltid kör med ? :P

Matsa
2010-11-21, 04:16
Om de alltid kör med den är det nog en indikering på att de inte tänker byta ut den. *jorgen*

hertzman
2010-11-21, 04:21
Om de alltid kör med den är det nog en indikering på att de inte tänker byta ut den. *jorgen*

Laggar websändningen på premier-games mycket för någon annan? Någon som vet en bättre källa eller sitter på en sändning de kan streama via VLC? PM i så fall, vore awesome.

Bailah
2010-11-21, 04:30
Sitter och kollar galan hos en polare som precis köpt en projektor.
104 tum av UFC. Kärlek!
Visste att greken skulle vinna!

olwe
2010-11-21, 04:31
Laggar websändningen på premier-games mycket för någon annan? Någon som vet en bättre källa eller sitter på en sändning de kan streama via VLC? PM i så fall, vore awesome.

A laggar rätt hårt för mig med. Det är inte värt att kolla när det laggar. Om någon hittar bättre stream får han/hon gärna länka.

hertzman
2010-11-21, 04:32
A laggar rätt hårt för mig med. Det är inte värt att kolla när det laggar. Om någon hittar bättre stream får han/hon gärna länka.

Yes. Om någon kan rädda kvällen så länka eller PM:a.

eiri
2010-11-21, 04:39
ser på en stream som inte laggar men det är genom TVUplayer

hertzman
2010-11-21, 04:44
Kvällen är räddad:

http://www.atdhe.net/28891/watch-ufc-123-rampage-vs-machid

Behöver installera en Plugin som funkar i Firefox. Läst runt och själva pluginen verkar helt virusfri. Avira klagar inte heller på den. Själva sändningen verkar stabil, bra bild men halvdåligt ljud.

Tigerkotten
2010-11-21, 04:52
http://www.veetle.com/index.php/channel/view#4ce7da50ed25a

e fin fin

eiri
2010-11-21, 04:55
a den ser ja på nu grymt bra kvalle

hertzman
2010-11-21, 04:59

e fin fin

Räddade mig. Min stream la ner.

eiri
2010-11-21, 05:18
Hhahahah sån jevla flyt

eiri
2010-11-21, 05:45
Shiiit

Petoria
2010-11-21, 05:46
Hoooly fuck

_slipknot1_
2010-11-21, 05:46
Bj Penn såg lite laddad ut,..BAM KNOCK OUT

Bailah
2010-11-21, 05:47
HAHAHAHA Downs syndrome hughes got served!!!

WOOOOOW Bj Penn <3

Tigerkotten
2010-11-21, 05:54
http://sportzone.do.am/channel/ch1.html

hertzman
2010-11-21, 05:55

e fin fin

Vafan! La ner nu, precis innan huvudmatchen!!!!! *cry*

Matsa
2010-11-21, 06:05
Tigerkotten to the rescue! :hbang:

Tigerkotten
2010-11-21, 06:06
ohhh PRIDE låten..

eiri
2010-11-21, 06:07
http://vip---tv.yolasite.com/ helt okey oxå

_slipknot1_
2010-11-21, 06:11
karateeeee

Chaan
2010-11-21, 06:18
karateeeee

Njaej inte direkt. Men i det här fallet skulle det förmodligen varit roligare :|

Petoria
2010-11-21, 06:29
Njaej inte direkt. Men i det här fallet skulle det förmodligen varit roligare :|

Sjukt bra fight ju...

Matsa
2010-11-21, 06:29
Bra sista rond

Chaan
2010-11-21, 06:31
Ja matchen tog sig :)

_slipknot1_
2010-11-21, 06:32
wow what.....ffs domare?!*gah!*

Petoria
Hur fan kunde Rampage vinna?!

eiri
tycker de borde blivit en draw...

Petoria
2010-11-21, 06:34
tycker de borde blivit en draw...

t.om Rampage trodde att Machida vann ju

tbl
2010-11-21, 06:35
Domarna får sluta supa sig fulla innan de sätter sig!

Matsa
2010-11-21, 06:36

Hahaha ja, det var komiskt. Ser jätteförvånad ut följt av "he wooped my ass!". :D

Gonatt Kolo

_slipknot1_
2010-11-21, 06:37

Han erkände sig ju till och med besegrad...
Aja, lite småtrist match hade hoppats på mkt mer särskilt från Lyoto.

Tigerkotten
2010-11-21, 06:41
Var inget fel på domslutet.
Rond 1 / Rond 2 var jämna.
Rond 1, Rampage var mera aggresiv. Machida hade några legkicks inget mera vad jag minns
Rond 2 fick Rampage en takedown
Rond 3 klar Machida

Hade jag dömt hade jag gett Rampage vinsten i Rond 1 och Rond 2, Machida i Rond 3.

Bailah
2010-11-21, 06:50
Var inget fel på domslutet.
Rond 1 / Rond 2 var jämna.
Rond 1, Rampage var mera aggresiv. Machida hade några legkicks inget mera vad jag minns
Rond 2 fick Rampage en takedown
Rond 3 klar Machida

Hade jag dömt hade jag gett Rampage vinsten i Rond 1 och Rond 2, Machida i Rond 3.

Jag hade dömt exakt likadant!

panzerpig
2010-11-21, 12:26
var inget fel på domslutet.
Rond 1 / rond 2 var jämna.
Rond 1, rampage var mera aggresiv. Machida hade några legkicks inget mera vad jag minns
rond 2 fick rampage en takedown
rond 3 klar machida

hade jag dömt hade jag gett rampage vinsten i rond 1 och rond 2, machida i rond 3.

+1

Petoria
2010-11-21, 12:43
http://blog.fightmetric.com/2010/11/rampage-vs-machida-fightmetric-report.html

Kwon
2010-11-21, 12:51
Hughes Penn var en mkt vacker fight.

Petoria
2010-11-21, 12:54
Hughes Penn var en mkt vacker fight.

Left my jaw hanging! :D

Petoria