Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Grazzafukkinrazzi
2014-04-27, 18:22
Egentligen förtjänar inte Alex det ännu, men det kommer bli ett gigantiskt returmöte så det blir nog så i alla fall. Bra för oss.
Vem förtjänar det mer än honom då menar du?
Vem förtjänar det mer än honom då menar du?
Johnsons vinst mot Phil > Alex vinst mot Manuwa haha. Så på så sätt "förtjänar" han den mer.
Men visst är det brist på contenders.
lol, folk gråter t.o.m. om Jones arm-crank, att den var ful för Glover inte fick en chans att klappa.
Typ Mir-lock. Jäkla bra sätt att kontra djupa underhooks. Jag brukar också använda den, utan att "slå" in den förstås. I svenska grapplingligan till exempel så är det mot reglerna att utföra lås på det där viset för att undvika skador.
Inga regler i UFC mot det såvitt jag vet så det är ju ett smart kryphål, om än en smula fult spel.
Grazzafukkinrazzi
2014-04-27, 18:45
Johnsons vinst mot Phil > Alex vinst mot Manuwa haha. Så på så sätt "förtjänar" han den mer.
Men visst är det brist på contenders.
Haha, mjaaa. Du skrev dock det där före Phil vs. Rumble, så det argumentet kan jag inte godkänna ;)
Den enda jag skulle säga förtjänar det mer är i såna fall Cormier baserat på hans prestationer i HW.
Efter Jon Jones senaste två matcher så är jag inte alls övertygad om att han skulle lyckas speciellt bra mot Top 5 i HW. Medan Cormier kört över Mir, Nelson, Bigfoot & Barnett så tycker jag att han borde gjort sig förtjänt av ett titleshot, men jag tror att han tjänar på några fler matcher i LHW innan han tar den matchen så jag klagar inte. ;)
Doctor Snuggles
2014-04-27, 18:50
Typ Mir-lock. Jäkla bra sätt att kontra djupa underhooks. Jag brukar också använda den, utan att "slå" in den förstås. I svenska grapplingligan till exempel så är det mot reglerna att utföra lås på det där viset för att undvika skador.
Inga regler i UFC mot det såvitt jag vet så det är ju ett smart kryphål, om än en smula fult spel.
Knappast fulare än att ge någon hjärnskada.
Doctor Snuggles
2014-04-27, 18:57
Den såg rätt brutal ut dock.
http://gfycat.com/HappygoluckyUncomfortableAsiansmallclawedotter
Haha, mjaaa. Du skrev dock det där före Phil vs. Rumble, så det argumentet kan jag inte godkänna
Sa iofs inte att det finns en bättre kandidat, bara att han inte gjort sig förtjänt av det. En orelevant vinst räcker inte. Att dominera #4 är ju mycket mer imponerande.
Efter Jon Jones senaste två matcher så är jag inte alls övertygad om att han skulle lyckas speciellt bra mot Top 5 i HW. Medan Cormier kört över Mir, Nelson, Bigfoot & Barnett så tycker jag att han borde gjort sig förtjänt av ett titleshot, men jag tror att han tjänar på några fler matcher i LHW innan han tar den matchen så jag klagar inte.
Varför inte? Alex och Glover är bättre än alla tungviktare förutom Cain och möjligtvis JDS.
Det finns någon konstig mystik kring tungviktsdivisionen. Typ att man förvandlas till en superhjälte så fort man går över 230 lbs-strecket. Men samma princip verkar inte gälla i andra viktklasser där det finns fighters som vinnare över mycket tyngre motståndare tack vare bättre teknik.
Den såg rätt brutal ut dock.
http://gfycat.com/HappygoluckyUncomfortableAsiansmallclawedotter
Var det den som skadade Glovers axel?
Fick mig att tänka på detta:
http://i54.tinypic.com/n1e6hf.gif
Som sagt ingenting med tanke på att slag mot huvudet är en miljon gånger farligare. Kan t om erkänna att jag gått över till the dark side när det gäller sparkar mot knäskålen. :D
Grazzafukkinrazzi
2014-04-27, 19:14
Sa iofs inte att det finns en bättre kandidat, bara att han inte gjort sig förtjänt av det. En orelevant vinst räcker inte. Att dominera #4 är ju mycket mer imponerande.
När du själv säger att divisionen saknar contenders vore det väl onödigt att sätta dem få mot varandra, tycker du inte?
Manuwa är dock på inget sätt irrelevant. En obesegrad, lovande up-and-comer med hur mycket momentum bakom sig som helst.
Varför inte? Alex och Glover är bättre än alla tungviktare förutom Cain och möjligtvis JDS.
Det finns någon konstig mystik kring tungviktsdivisionen. Typ att man förvandlas till en superhjälte så fort man går över 230 lbs-strecket. Men samma princip verkar inte gälla i andra viktklasser där det finns fighters som vinnare över mycket tyngre motståndare tack vare bättre teknik.
Vilka motståndare vinner över tyngre motståndare på bättre teknik? När de möts så ligger de ju oftast på samma vikt eftersom viktklasserna skiljer sig från varandra med 10-15lbs. Medan steget till HW kan skilja 50lbs så är det klart att skillnaden blir större.
Efter Jones vann över Sonnen misstänkte jag att han skulle göra riktigt bra ifrån sig i HW, då han verkligen pissade på Sonnen där han är som bäst. Men nu är jag inte lika övertygad efter Alex- och Glover-matcherna.
Doctor Snuggles
2014-04-27, 19:19
Va? Han dominerade Glover och visade att han har en haka och att han kan slåss i fickan. Skulle han gå upp i HW så skulle han dessutom lägga på sig 5-10 kg ren muskelmassa. Gus har dessutom en lång reach även för HW.
Doctor Snuggles
2014-04-27, 19:21
Var det den som skadade Glovers axel?
Fick mig att tänka på detta:
http://i54.tinypic.com/n1e6hf.gif
Som sagt ingenting med tanke på att slag mot huvudet är en miljon gånger farligare. Kan t om erkänna att jag gått över till the dark side när det gäller sparkar mot knäskålen. :D
Ja.
Aoki gonna Aoki. Han bryter din arm och skrattar åt dig efteråt.
Vilka motståndare vinner över tyngre motståndare på bättre teknik? När de möts så ligger de ju oftast på samma vikt eftersom viktklasserna skiljer sig från varandra med 10-15lbs. Medan steget till HW kan skilja 50lbs så är det klart att skillnaden blir större.
Det finns inga bra tungviktare som väger så mycket i alla fall. De bästa väger 240 lbs, och Cain är inte ens i bra form på den vikten. Han kan lätt dieta ned till 220 och egentligen cutta till 205 om han känner för det.
Och Cormier kan egentligen tävla på 185 eller kanske t om 170 beroende på hur mycket vatten han kan tömma, men har istället valt att äta sig fet som en gris och tävla på 225 i tungviktsdivisionen.
EDIT: Glömde att han flyttat ned till 205 nu. Aja, poängen kvarstår.
De flesta tungviktarna har betydligt mer fett än Jones, så skillnaden blir ännu mindre om man bortser från det.
Efter Jones vann över Sonnen misstänkte jag att han skulle göra riktigt bra ifrån sig i HW, då han verkligen pissade på Sonnen där han är som bäst. Men nu är jag inte lika övertygad efter Alex och Glover-matchen.
Fast Sonnen är ju en MW?
DarcyGrahn
2014-04-27, 19:25
HAHAHAHA cero
Sådan lås och liknande som bones gjorde där har jag funderat en del på, men ger sig på orden väldigt explosivt. Vilket borde vara rätt så effektivt, det ser dock grymt ut och ger inte motståndare chansen att tappa innan något går av. Det är ju ändå simulering av riktig fight man eftersträvar och det finns redan på tok för mycket dumma begränsningar så jag tycker det är okej och jag är förvånad över att det inte används mer.
HAHAHAHA cero
Skrattar du med mig eller åt mig? ;)
Sådan lås och liknande som bones gjorde där har jag funderat en del på, men ger sig på orden väldigt explosivt. Vilket borde vara rätt så effektivt, det ser dock grymt ut och ger inte motståndare chansen att tappa innan något går av. Det är ju ändå simulering av riktig fight man eftersträvar och det finns redan på tok för mycket dumma begränsningar så jag tycker det är okej och jag är förvånad över att det inte används mer.
För svårt. Det funkar, men ingenting man kan planera direkt. Om man får chansen så kan man ju testa. I 99 fall av 100 lär det ju bara bli fail och trötta ut dig.
För svårt. Det funkar, men ingenting man kan planera direkt. Om man får chansen så kan man ju testa. I 99 fall av 100 lär det ju bara bli fail och trötta ut dig.
Jag menade inte att man skulle satsa på det, men i ett sånt där läge där det kommer så ser det iu rätt så effektivt ut..och folk börjar kasta bajs direkt.
Doctor Snuggles
2014-04-27, 19:55
Jones slog en massa rekord igen:
"Jones earned his 14th UFC light heavyweight victory, surpassing Chuck Liddell and Rashad Evans for the wins in modern 205-pound history.
Jones’ 11-fight UFC winning streak is the longest active streak in the light heavyweight division and the longest in the history of the weight class.
Jones’ 11-fight UFC winning streak is tied with Royce Gracie for the third longest all-time in company history behind Anderson Silva (16) and Georges St-Pierre (12).
Jones’ seven consecutive UFC light heavyweight title defenses are the most in divisional history. His title defense run is the third longest of any champion in company history behind Silva (10) and St-Pierre (nine).
Jones recorded his eighth victory in a UFC championship fight, the fifth most in company history behind St-Pierre (12), Silva (11), Matt Hughes (nine) and Randy Couture (nine).
Jones’ 138 significant strikes landed were the most ever in a UFC light heavyweight title fight. They were the also the fourth most ever in a UFC championship bout.
Jones has now landed 824 significant strikes in his UFC tenure, passing Forrest Griffin (796) for the most in light heavyweight history.
Jones has landed a total of 1,036 strikes overall in his UFC career, the third most in light heavyweight history behind Tito Ortiz (1,241) and Griffin (1,096).
Jones avoided all five of his opponent’s takedown attempts, boosting his overall takedown defense rate to 96.6 percent (28 of 29), the best defense percentage of any fighter in UFC history."
Lol, från twitter.
Jack Slack @JackSlackMMA
Look how much open hand face pushing Jones is doing. We NEED @JohnMcCarthyMMA for Jones fights. Other refs just don't do anything about it.
Props to Rogan. Call him out on this shit.
Classic Jones poking. I don't like that.
Take a fuckin point Dan. That's like the 5th time.
Dan is making a fucking mess of this fight.
Doctor Snuggles
2014-04-27, 20:01
http://i.imgur.com/urTVSdD.gif
:D
Spoilad av aftonbladet, känner mig som en nybörjare :/
+1
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Jones slog en massa rekord igen:
"Jones earned his 14th UFC light heavyweight victory, surpassing Chuck Liddell and Rashad Evans for the wins in modern 205-pound history.
Tito?
Tito?
"wins in modern 205-pound history"
Doctor Snuggles
2014-04-27, 21:04
Tito?
Vem är det? :cool:
"wins in modern 205-pound history"
Varför finns Chuck Liddell med då?
Stort lol på "modern history".
Grazzafukkinrazzi
2014-04-27, 22:00
Det finns inga bra tungviktare som väger så mycket i alla fall. De bästa väger 240 lbs, och Cain är inte ens i bra form på den vikten. Han kan lätt dieta ned till 220 och egentligen cutta till 205 om han känner för det.
Och Cormier kan egentligen tävla på 185 eller kanske t om 170 beroende på hur mycket vatten han kan tömma, men har istället valt att äta sig fet som en gris och tävla på 225 i tungviktsdivisionen.
EDIT: Glömde att han flyttat ned till 205 nu. Aja, poängen kvarstår.
De flesta tungviktarna har betydligt mer fett än Jones, så skillnaden blir ännu mindre om man bortser från det.
Fast Sonnen är ju en MW?
Sonnen och Jones vägde lika mycket och fettprocenten skiljde sig nog inte särskilt mycket. Jag var otroligt imponerad över hur lite Sonnen hade att sätta emot när det kom till Jones offensiva brottning, men efter Alex och Glover är jag inte lika imponerad längre, därför anser jag personligen att Jones inte skulle kunna kliva upp till HW och omedelbart slå toppskiktet där, då jag numera är av uppfattningen att skillnaden i styrka och vikt är så pass signifikant att det skulle sätta stopp för honom.
Skulle han däremot successivt få möta bättre motstånd i något slags linjärt samband med att han ökar sin egen muskelmassa och styrka samtidigt som han utvecklas som fighter, då tror jag absolut det. Men bara genom att "bestämma sig för att gå upp en viktklass" så inkasserar du inte automatiskt 10kg kvalitativ muskelmassa över en natt samtidigt som dina förmågor och egenskaper direkt anpassar sig efter din nya kroppsbyggnad.
Jones är f.ö. i en oerhört blyg form på 220lbs.
men efter Alex och Glover är jag inte lika imponerad längre, därför anser jag personligen att Jones inte skulle kunna kliva upp till HW och omedelbart slå toppskiktet där, då jag numera är av uppfattningen att skillnaden i styrka och vikt är så pass signifikant att det skulle sätta stopp för honom.
Glover lär vara lika stark, om inte starkare än Cain. Skulle gissa på att de väger ungefär lika mycket i samma form. Glover är dessutom ett par cm längre. Davis kanske t om väger nog mer än Cain i samma form. Skillnaden mellan dessa herrar är ytterst liten.
Vad är det för "signifikant skillnad i styrka och vikt" du pratar om? Och hur kommer det sig att ingen satte stopp för Cormier som är en fet 185'are?
Ser inte logiken i ditt resonemang.
Jones har riktiga spindelben, så han kan mycket väl vara en bättre atlet som tungviktare. Att vara brottare utan styrka i benen är knappast optimalt.
Skulle han gå upp i HW så skulle han dessutom lägga på sig 5-10 kg ren muskelmassa.
Ska Jones ta en paus på 2 år för att bulka? inte så lätt att bara beställa 10kg muskler utan att han ska bli tjock på samma gång.
Ska Jones ta en paus på 2 år för att bulka? inte så lätt att bara beställa 10kg muskler utan att han ska bli tjock på samma gång.
Doping min vän. ;)
Hans ben har nog fortfarande kvar "nybörjarökningarna" så att säga, lol.
Egentligen kan Jones bara lägga på sig lite fett och tävla i HW direkt. Han ÄR så bra. Vore dock inte optimalt.
För att jämföra lite:
http://www.graciemag.com/en/wp-content/uploads/2013/04/Glover-e-Pez%C3%A3o-1.jpg
Och Glover har mer massa.
Doctor Snuggles
2014-04-27, 23:03
Grejen är att han håller igen på dieten redan, och hans ämnesomsättning kommer bli långsammare med åren. Och kolla på hans brorsor. Det räcker med att han börjar äta som han vill, och han kommer gå upp i vikt naturligt, rätt snabbt. Det behöver inte ens vara ren muskelmassa. Han ligger "off season" på typ 230+, och är inte mycket fetare än Cain då. Skillnaden är mycket mindre än du tror. Skadar dessutom inte att vara snabb och lätt i HW.
Cormier var runt 220 mot Roy. Vilket är en vikt som LHW:s klipper vatten ifrån.
Det räcker med att han börjar äta som han vill, och han kommer gå upp i vikt naturligt, rätt snabbt.
Puberteten 2.0 eller? ;)
Doctor Snuggles
2014-04-27, 23:22
Snyggt försvar.
http://gfycat.com/PitifulHandyGallinule
Doctor Snuggles
2014-04-27, 23:26
Puberteten 2.0 eller? ;)
Anthony Johnson.
Vill se Rockhold/Jacare 2. Vinnaren får en titelmatch?
Doctor Snuggles
2014-04-27, 23:41
Lol, kollade precis på underground, och UFC har tydligen bett om (på skarpen) att forumet inte tillåter animerade giffar från 172.
År 2000 ringde, och vill ha tlllbaka sin Napster-stämning.
Agitator
2014-04-28, 01:03
Angående Jones kliva upp. Knappast ett problem att gå upp en viktklass i dessa sammanhang när man tjänar så mycket pengar. Han kommer ju bara behöva träna lite mer styrka i ett kort sammanhang så är han ju där direkt.
Titta på hollywoodskådisar som ska göra en filmroll, från ingenstans är man jake gyllenhaalbiff i prince of persia på väldigt kort tid. Samma sak sker här.
High1ander
2014-04-28, 02:08
Angående Jones kliva upp. Knappast ett problem att gå upp en viktklass i dessa sammanhang när man tjänar så mycket pengar. Han kommer ju bara behöva träna lite mer styrka i ett kort sammanhang så är han ju där direkt.
Titta på hollywoodskådisar som ska göra en filmroll, från ingenstans är man jake gyllenhaalbiff i prince of persia på väldigt kort tid. Samma sak sker här.
Lite skillnad då i filmer så testas dom aldrig för AAS eller liknande, och de behöver knappast kunna slåss i 25 minuter med sina muskler.
Det är som många säger viss skillnad att hoppa mellan viktklasser där skillnaden bara är 5-7kg och sedan gå upp till en där många väger 30-40 pounds mer.
Som det är nu så borde det ta Jones 2-4 år att ha "rätt" mängd muskler/kardio för heavyweight. Vilket isf. innebär att om han fightas först i början så kommer han vara långt ifrån sin optimala form, även om han även i början skulle kunna vara riktigt bra så är det hela riskabelt (iaf. för hans status att försöka vara GOAT).
Inte för att jag tycker att han borde gå upp till HW atm, men jag tror inte heller att det skulle vara några problem alls. Att ha lite extra fett är ingen big deal i HW, utan kan till och med argumenteras vara en fördel (vikt som inte behöver syresättas lika mycket som om det vore muskelmassa). ISF så borde han ta 1-2 matcher som inte är titelmatcher först så att han kommer in i den nya vikten och känner sig bekväm där innan han ställs mot Cain. Cain is beast.
Som High1ander sa: Hollywoodskådisar har inte samma prestationskrav ;). Sen jobbas det mycket med vinklar, smink, och kostymer i filmvärlden.
Jones borde väl ändå vandra omkring på minst 215. Det är 6 månader mellan tävlingar, om han inte begränsar sig så mkt under den tiden så kan han nog lätt väga 230 till nästa tävling utan att vara märkbart tjockare, han skulle även inte behöva cutta något så cardion skulle säkert inte försämras. 240 kan han nog väga utan större ansträning.
Det är som många säger viss skillnad att hoppa mellan viktklasser där skillnaden bara är 5-7kg och sedan gå upp till en där många väger 30-40 pounds mer.
Som sagt, de enda tungviktarna som kan mäta sig med Jones teknik och atletiska förmåga är Cain och JDS, och de väger 240.
High1ander
2014-04-28, 13:13
Som sagt, de enda tungviktarna som kan mäta sig med Jones teknik och atletiska förmåga är Cain och JDS, och de väger 240.
Ja, och de är 240 pound som de lever på, och har gjort nu några år. De är liksom inte Roy Nelsons som srpinger runt med massa fett heller, de är ganska så muskliga när de väger in och ser ut att ha ett BF under 10%, iaf JDS, Cain kanske är mer runt 12-14%.
Ren muskelstyrka så kommer Jones vara svagare iaf. första taget, så är det bara. I stående så är det kanske skitsamma vem som sitter på mest styrka, men kommer han ner på mattan så blir det genast svårare att flytta på någon som väger 240 istället för 205, samtidigt som han kommer vara svagare i armar/kroppen för att skydda sig mot diverse BJJ-grejer. Det jag tänker är att just nu så är det Cain som ska spöas, och han gillar att gå in i nära och trycka på med sin styrka, och han har även bra brottning, precis dom två sakerna som skulle vara jobbigt för en "svagare Jones". Däremot så vore kanske inte JDS ett så stort problem då han mest kör som en striker, och där borde muskelstyrka som sagt vara mindre viktigt.
Jones borde ju också kunna få en titelfight på direkten i princip med tanke på att Chael Sonnen fick en titelfight mot Jones, utan att ens ha kört i divisionen och utan att ha varit en champ. Vi alla vet också att just HW inte har så mycket att komma med nu under topp 2, så de flesta där borde nog Jones kunna vinna mot relativt snabbt efter han bestämmer sig för att köra där.
Grejen är inte att Jones inte skulle klara sig, men det är en onödig risk med tanke på vad han vill uppnå, som sagt, väntar han minst 1-2 år och fyller upp sig rätt så kommer han ha mycket bättre odds enligt mig.
Cain är närmre 20%. På 12% är man rippad.
men kommer han ner på mattan så blir det genast svårare att flytta på någon som väger 240 istället för 205
Finns ingen 205'are som väger 205 förutom typ Machida när han tävlade där. Bonnar, Davis, Glover, Rampage, Bader osv väger 225+ om inte mer. Skulle inte alls förvåna mig om Davis och Glover har mer fettfri massa än Cain, och de är dessutom längre.
JDS däremot är en "riktig" tungviktare. 240 lbs och 12-14% BF. Men som du säger är han en striker. Om Jones lägger på sig lite massa på hans tandpetare till ben så tror jag han kan göra exakt samma sak mot JDS, som han gjorde mot Glover.
Vad tror ni om Davis utveckling? Kändes som att han var på rätt väg i matchen mot Machida, men nu verkar det mest som att han har stagnerat totalt. Han kommer liksom ingenstans.
Dana klagade ju innan matchen på att han inte vill möta Jones, men det är ju ganska uppenbart att han behöver mer tid.
High1ander
2014-04-28, 15:45
Cain är närmre 20%. På 12% är man rippad.
Finns ingen 205'are som väger 205 förutom typ Machida när han tävlade där. Bonnar, Davis, Glover, Rampage, Bader osv väger 225+ om inte mer. Skulle inte alls förvåna mig om Davis och Glover har mer fettfri massa än Cain, och de är dessutom längre.
JDS däremot är en "riktig" tungviktare. 240 lbs och 12-14% BF. Men som du säger är han en striker. Om Jones lägger på sig lite massa på hans tandpetare till ben så tror jag han kan göra exakt samma sak mot JDS, som han gjorde mot Glover.
Ja, frågan är ju inte OM Jones kan köra i HW, utan NÄR, och min poäng är att han kommer inte nå sin peak på direkten (vilket antagligen krävs för att vinna mot just Cain) utan att det kommer nog ta honom nått år, så skulle han ha samma lyx som Chael att få utmana bältet på direkten i en högre klass så skulle det vara jävligt riskabelt, då mina odds på honom skulle isf. bara vara 20-40% mot om att han skulle få 2 år på sig, då skulle jag säga att det är mer 60-80% hans fördel (självfallet inga skador händer, etc.).
Jag är inge fan a Phil Davies, han känns som en svagare Jon Jones, Phil är duktig, men kommer nog inte bli bättre än topp 4 för han har inte samma kvalite som t.ex. Jones har att han kan neutralisera motståndares game plans.
Phil blev ju helt nedstängd senaste matchen och visa inga tecken (iaf. sådana som funka) på att ändra gameplanen och gå för vinst, han blev dominerad alla ronder.
eternallord
2014-04-28, 17:29
Tror ni Jones lärde sig axel-låset från Mir? ^^
http://cdn1.sbnation.com/imported_assets/195060/frankfuckinmirzn9_medium.gif
Älskar det låset. Sjukt få som är beredda att defenda mot det, trots att det är sån basic teknik
Ett bra tillägg är att lägga höger hand på vänster nacke, och vänster hand på sin egen biceps
Doctor Snuggles
2014-04-28, 18:18
Enligt honom själv ett vanligt brottningsmove, fast anses vara fult/är ottilåtet inom brottningen.
Doctor Snuggles
2014-04-28, 18:23
Alex på mmahour nu.
Mir ger å andra sidan gott om tid för tap.
Doctor Snuggles
2014-04-28, 18:26
Mir ger å andra sidan gott om tid för tap.
Han brukar också sakta ner sina slag så motståndaren får chans att ducka. :D
Det är därför det var ett tag sedan Mir var aktuell :)
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Haha tänkte också på den. Enligt Jones själv har han använt det i brottningen sedan han var liten (är det ens tillåtet? Lol).
EDIT: Pucktvåa.
Älskar det låset. Sjukt få som är beredda att defenda mot det, trots att det är sån basic teknik
Ett bra tillägg är att lägga höger hand på vänster nacke, och vänster hand på sin egen biceps
Dock i princip omöjligt att låsa in på någon som inte är en nybörjare. Har bara sett 1 eller 2 i MMA.
Doctor Snuggles
2014-04-28, 19:29
Repostar denna, för den var skitkul. Beep, bop, beep boo. Börjar garva varenda gång. :D
suALv2x-pNs
repostar denna, för den var skitkul. Beep, bop, beep boo. Börjar garva varenda gång. :d
sualv2x-pns
:d
Kan inte UFC göra sig av med ringtjejerna? Ganska efterbliven sak ärligt talat. Vem vill ha massa bimbos i bikini som promenerar runt med skyltar mitt under en jävla match?
Doctor Snuggles
2014-04-28, 20:17
Just bleed, bro. Beers and chicks, bro.
Manhoef vs Cyborg 2
HWjqArbm28w&showinfo=0&controls=0
Lol, Jones strör salt i såren:
http://instagram.com/p/nWrLoUsDIB/#
http://i.imgur.com/4h0ZaMc.gif
Hackenschmidt
2014-04-29, 10:45
lol, jones strör salt i såren:
http://instagram.com/p/nwrlousdib/#
8/8
spoonchest
2014-04-29, 11:48
Kan inte UFC göra sig av med ringtjejerna? Ganska efterbliven sak ärligt talat. Vem vill ha massa bimbos i bikini som promenerar runt med skyltar mitt under en jävla match?
Det ska komma ifrån back in the days för att hålla publiken distraherad och foglig mellan ronderna och inte börja puckla på varandra.
Tits.
DekeThornton
2014-04-29, 14:27
http://i.imgur.com/4h0ZaMc.gif
För bästa effekt, dra igång Benny Hill-temat i bakgrunden.
Jag tycker det är lite mysigt. Tuttar, grabbar som slåss. Det är typ det som underhåller mig.
Jag tycker det är lite mysigt. Tuttar, grabbar som slåss. Det är typ det som underhåller mig.
Youporn finns ju annars.
Youporn finns ju annars.
Har dom folk som slåss blodiga samtidigt som det visas lite tuttar där?
via Tapatalk/mobil
via Tapatalk/mobil
Ne då är det lite hårdare hemsidor du måste till... *slap*:whipped:
Tricklew
2014-04-29, 15:28
via Tapatalk/mobil
o_-bdpwemeo
?
Finns det något i regelverket där det står att man inte får pawa som Jones gör? Domare brukar varna för det ibland, men tar aldrig bort poäng.
Doctor Snuggles
2014-04-29, 18:08
Inte specifikt. Osportsligt beteende, kanske, men det har jag aldrig sett en domare ta bort en poäng för.
Egentligen borde motståndaren straffa honom för det. Sparka mot kroppen som är vidöppen, eller handtrap + stenhård haymaker mot ansiktet a lá Fedor.
Egentligen borde motståndaren straffa honom för det. Sparka mot kroppen som är vidöppen, eller handtrap + stenhård haymaker mot ansiktet a lá Fedor.
Flying armbar.
PS. tror det har tagits poäng för det tidigare, kommer bara inte ihåg när?!
Agitator
2014-04-29, 22:00
Fedor hade varit kul att se mot Jones :) Hade käkat upp killen som den ärta han är.
Lol, Joneshatet har migrerat till kolo.
http://110.imagebam.com/download/tpokvgG_Z9moVbe-jTNG6g/32331/323303262/5ml.gif
Doctor Snuggles
2014-04-30, 08:02
Dark side: Embraced. :D
gSLL2HCMSXU
Agitator
2014-04-30, 10:54
Oj, snacka om att vara en stor barnunge.
Hackenschmidt
2014-04-30, 10:57
master ruseman
Undrar om hans instagram blev hackad igen
Doctor Snuggles
2014-04-30, 16:15
Undrar om hans instagram blev hackad igen
Lol, du kunde inte komma på något mer originellt?
Jones börjar bli lite mkt. Tekniker som är till för att skada folk (sparkarna som översträcker knän, axeldraget mot Teix) och medvetet fulspel med öppna fingrar, och en taskig attityd. Hoppas han får fett med stryk snart, igen :)
Doctor Snuggles
2014-04-30, 16:20
Jones börjar bli lite mkt. Tekniker som är till för att skada folk (sparkarna som översträcker knän, axeldraget mot Teix) och medvetet fulspel med öppna fingrar, och en taskig attityd. Hoppas han får fett med stryk snart, igen :)
Ja, alla dessa fula tekniker. Som att sparka folk i huvudet. Usch. Det är nästan som sporten är våldsam.
Jeffplsgo
2014-04-30, 16:22
Vad är det för skillnad mot en spark mot huvudet/Benet? Folk som skadar sig där också.
Puck2
Daniel L
2014-04-30, 16:22
Jones börjar bli lite mkt. Tekniker som är till för att skada folk...
Eh, va?
Varför tror ni han väljer Obliquespark istället för rundspark mot låret?
- För att skada sin motståndare permanent. Jag tycker inte det är schysst...
Doctor Snuggles
2014-04-30, 16:45
Varför tror ni han väljer Obliquespark istället för rundspark mot låret?
- För att skada sin motståndare permanent. Jag tycker inte det är schysst...
För att det är en annan spark som man använder i ett annat syfte än en benspark?
Du är dessutom uppenbarligen inte medveten om att en vanlig benspark har en större chans att paja knät på motståndaren.
För att inte tala om nedtagningar.
Jag hoppas du förstår att knocka någon skadar personen permanent också. En hel del hjärnceller som försvinner som aldrig kommer tillbaka. Sedan kan man dö av det.
För att det är en annan spark som man använder i ett annat syfte än en benspark?
Du är dessutom uppenbarligen inte medveten om att en vanlig benspark har en större chans att paja knät på motståndaren.
Jaså?
Då får du nog länka lite läsning åt mig :)
Doctor Snuggles
2014-04-30, 16:55
Jaså?
Då får du nog länka lite läsning åt mig :)
Orkar inte gräva fram videos, jag har sett ett par exempel.
Men hur skadar folk knät oftast? Är det genom att vrida knät eller sträcka det? Knät är som svagast i ett vridmoment. Du skulle däremot behöva en perfekt träff vid ett perfekt tillfälle för att paja knät med en "knäspark". Om det inte skedde i Vera vs Jardine, så...
Det är dock inte ens det som är poängen.
Vitsen med att slå någon i huvudet är att skada dem permanent.
Orkar inte gräva fram videos, jag har sett ett par exempel.
Men hur skadar folk knät oftast? Är det genom att vrida knät eller sträcka det? Knät är som svagast i ett vridmoment. Du skulle däremot behöva en perfekt träff vid ett perfekt tillfälle för att paja knät med en "knäspark". Om det inte skedde i Vera vs Jardine, så...
Det är dock inte ens det som är poängen.
Vitsen med att slå någon i huvudet är att skada dem permanent.
Väldigt sällan det blir någon speciell vridning av själva knäet (typ heelhook) vid en vanlig low kick. Raka sparkar däremot har som syfte att hyperextendera och därmed orsaka långvarig skada hos motståndaren. Finns en anledning till att det anses fult i t.ex. thailand.
Doctor Snuggles
2014-04-30, 17:15
Väldigt sällan det blir någon speciell vridning av själva knäet (typ heelhook) vid en vanlig low kick. Raka sparkar däremot har som syfte att hyperextendera och därmed orsaka långvarig skada hos motståndaren. Finns en anledning till att det anses fult i t.ex. thailand.
Jag sade inte att det skedde ofta. Och det är uppenbarligen inte bara vridningen det handlar om, utan kraften som överförts till ledbanden. Mycket svårare att få till det med en rak spark, verkar det som.
Och nej, sparkarna har som huvudsakligt syfte att hålla motståndaren på distans och störa hans attack.
Eventuell skada och att det gör ont är varför det funkar öht. På samma sätt som med vilken attack som helst. Även om risken var stor för att skada någons knä, så förstår jag inte varför det är fulare än att försöka ge någon hjärnskada och potentiellt döda dem.
Anledningen till varför han använder det är för att han kan göra den väldigt bra på ett väldigt säkert avstånd. Ska han sätta sig i större fara bara för att det inte är schysst, i en sport som handlar om att verkligen skada den andra för att själv överleva oskadd med alla medel möjliga inom utsatta ramar? Ja det handlar om att skada den andra, för annars kommer inte den andra ge upp. Har svårt att tro att någon som inte påstår detta, har någonsin blivit instängd i en bur med en annan man där en kommer ut som vinnare...
Hackenschmidt
2014-04-30, 17:48
http://s30.postimg.org/oh6sgtdtd/fedorlol.png
:laugh:
Lol, du kunde inte komma på något mer originellt?
Ungefär lika originellt som hans video :D
6uJctH7C5s
Can't see shit captain?
Ang Jones-klippet så har vi all rätt att gråta om att han petar i folks ansikten med fingrarna i varenda jäkla match. Det är verkligen "dirty". Inte för att han är den enda, men fortfarande. Det är inte så att han instinktivt sträcker ut händerna när han blir pressad som Davis gjorde mot Prado (och orsakade ett NC), utan han gör det medvetet bara för att missbruka sin räckvidd.
Aldo tweetade precis och skrev att Jones är bra, men att han kör med fult spel.
Borde ha gjort ett klipp om sparkarna mot knät istället. Fail mao.
Doctor Snuggles
2014-04-30, 18:27
Har du vänt kappan efter vinden, cero?
Darkside-jiujitsu, whoop. Where it's at.
Eller, trollar du...
Har du vänt kappan efter vinden, cero?
Darkside-jiujitsu, whoop. Where it's at.
Eller trollar du...
Jag gillar Jones men behöver inte slicka rent hans rumpa för det. Rätt ska vara rätt. Hans distanskontroll är ju fantastisk, så han kan ju lika gärna mäta avstånd med en stängd hand. Förhoppningsvis börjar Big John dömma hans matcher, så det blir lite ordning.
Tänk om Aldo hade använt buren som TDD varenda match, man hade ju börjat koka. Jones gör det inte alltid lätt för folk att tycka om honom. Sedan har han ju redan en personlighet som "rubs" fördomsfulla människor "the wrong way" sas.
Skulle dock vara underhållande om Jones omfamnade allt hat a lá Mayweather. :D
Doctor Snuggles
2014-04-30, 18:39
Fast hand i ansiktet är inte en förbjuden teknik. Så jag förstår inte riktigt vad Big John skulle kunna göra. Dessutom måste man skilja mellan vad som ser illa ut, och vad som faktiskt händer. Han har t.ex petat färre personer än Alex har (har jag för mig). Och säkerligen färre personer än "the Eyesman".
Att putta bort med handflatan som Anderson och Aldo brukar göra är ju okej, men är det verkligen tillåtet att mäta distans med fingertopparna?
Och om det nu är tillåtet, varför fick Jones en varning för det?
Sedan stämmer det ju att han inte petat så många, men avsikten räknas imo. Och vem vill kasta sig framåt mot sin motståndare när man vet att ett par jävla långa fingrar kommer flyga upp i ansiktet när man kommer i närheten..?
Doctor Snuggles
2014-04-30, 18:47
Domarna kan väl varna för vad de vill, mer eller mindre. Hört fighters bli varnade för en massa märkliga grejer. Det finns väl varningar och varningar, dessutom. Märk att ingen har någonsin sagt, "if you stretch your fingers out again, I'll take a point".
Alex fick också en varning i den matchen, förresten.
Tvivlar på att avsikten är att peta någon.
Även om det vore det, so what? Säg att någons avsikt är att döda sin motståndare i ringen. Får han inte slåss då?
Jag förstår personligen inte varför någon skulle vilja bli en professionell fighter öht, so there you go. ;)
http://img15.hostingpics.net/pics/860463JonesGl1.jpg
http://img15.hostingpics.net/pics/119608JonesGl2.jpg
http://i.imgur.com/7V2ArKq.gif
http://i.minus.com/iJfFSKaaOcOx9.gif
Domarna kan väl varna för vad de vill, mer eller mindre. Hört fighters bli varnade för en massa märkliga grejer. Det finns väl varningar och varningar, dessutom. Märk att ingen har någonsin sagt, "if you stretch your fingers out again, I'll take a point".
Alex fick också en varning i den matchen, förresten.
Tvivlar på att avsikten är att peta någon.
Även om det vore det, so what? Säg att någons avsikt är att döda sin motståndare i ringen. Får han inte slåss då?
Jag förstår personligen inte varför någon skulle vilja bli en professionell fighter öht, so there you go. ;)
Att döda någon på en millisekund går inte, och domarna finns ju där för att förhindra det.
Ska man vara en logiknisse så kan man ju säga att hjärnskada är värre än att bli steril och blind, så vi borde rimligtvis tillåta pungsparkar och ögongrävande. :D
Can't see shit captain?
D6uJctH7C5s
Så då?
Doctor Snuggles
2014-04-30, 20:04
Att döda någon på en millisekund går inte, och domarna finns ju där för att förhindra det.
Ska man vara en logiknisse så kan man ju säga att hjärnskada är värre än att bli steril och blind, så vi borde rimligtvis tillåta pungsparkar och ögongrävande. :D
Klart det går, även om chansen är liten. Ett slag kan räcka.
Nja, att göra någon blind på båda ögonen kan nog anses vara rätt allvarligt.
Poängen är att domarn är där för att stoppa det som reglerna förbjuder, oavsett om någon avser att bryta reglerna eller ej.
Poängen är att domarn är där för att stoppa det som reglerna förbjuder, oavsett om någon avser att bryta reglerna eller ej.
Det går inte att stoppa ett ögonpetande, så därför behövs det förebyggande regler. Och man hotar ju som sagt motståndaren att begå ett regelbrott som kan skada personen allvarligt och permanent i värsta fall. Att försöka stå med någon som inte kan hålla sina handskar stängda måste ju vara otroligt frustrerande. Dessutom är det svårt att se om personen petar med mening eller inte, till skillnad från att t ex sparka någon som ligger ned, så det blir väldigt svårt att ta bort poäng direkt.
Det är ju givetvis helt omöjligt att förbjuda folk att sträcka ut armarna med fingrarna, men man kan åtminstonde varna och sedan plocka bort poäng när folk mäter distans på det sättet och håller på och petar i motståndarens ansikte flera gånger.
Cain börjar närma sig 25% BF?
Dags att flytta ned till 205 kanske. ;)
http://photos-a.ak.instagram.com/hphotos-ak-frc/10251397_312700868879728_1915838910_n.jpg
http://deportes.starmedia.com/imagenes/2014/04/cain-velasquez-fabricio-werdum-300x189.jpg
Seriöst Snuggles, titta på detta:
http://i.minus.com/iJfFSKaaOcOx9.gif
-.-
Dirty dirty.
DarcyGrahn
2014-05-01, 11:56
Cain börjar närma sig 25% BF?
Dags att flytta ned till 205 kanske. ;)
Han duckar LHW och bara möter enkelt motstånd i HW.
Han duckar LHW och bara möter enkelt motstånd i HW.
Finns lite sanning i det faktist. :D
Agitator
2014-05-01, 14:59
TUF s19e03.
I'm a christian first, I'm a fighter, uuh. But im a christian first. I put on christian MMA camps.
Vafan, töntar som inte fattar vad det handlar om. Nej du är inte kristen, inte det minsta.
Tröttsamt med sådana hjärntvättade idioter.
High1ander
2014-05-01, 18:09
TUF s19e03.
I'm a christian first, I'm a fighter, uuh. But im a christian first. I put on christian MMA camps.
Vafan, töntar som inte fattar vad det handlar om. Nej du är inte kristen, inte det minsta.
Tröttsamt med sådana hjärntvättade idioter.
Jupp, skönt med att de andra inte "köpte hans skit". Som "preacher" så var han inte ens bra, snacka osammanhängande, etc...
En streamer som bor hos mamma och pappa blir stämd på 200 miljoner av UFC. :D
http://mmajunkie.com/2014/05/ufc-sues-new-york-man-for-more-than-32-million-for-alleged-piracy
Agitator
2014-05-02, 11:39
Tröttsamt, ingen av de som tittat på streamen skulle aldrig betala för sig ändå.
UFC är idioter här.
Tröttsamt, ingen av de som tittat på streamen skulle aldrig betala för sig ändå.
UFC är idioter här.
Finns nog en hel del som gör bägge. Men alla stora mediaindustrier har misslyckats totalt med denna strategi, så lycka till Dana...
Doctor Snuggles
2014-05-02, 17:49
Men tänk om Paul Harris petade istället. ;)
http://instagram.com/p/ndWj2YIcOf/
Vem?
http://www.dn.se/sport/kampsportstjarna-fast-for-dopningsbrott/
Hackenschmidt
2014-05-02, 19:28
http://www.mrringside.se/2014/05/02/mma-stjarnan-haktad-grovt-dopingbrott/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=mma-stjarnan-haktad-grovt-dopingbrott
http://i59.tinypic.com/j08h0y.png
.....
http://i54.tinypic.com/sztkll.jpg
Grazzafukkinrazzi
2014-05-02, 21:22
Alltså deras jävla statistik, varenda fight så är någon fighter antingen bäst i divisionen eller i hela UFC på någonting, spelar ingen roll om det är prelims eller titelmatch.
Rikard Jansson
2014-05-02, 21:24
Wtf, det där är väl bara rakt av en lögn? Hur kan de göra så :O
eternallord
2014-05-02, 21:27
Skillnaden är nog att GSP inte släppte upp folk efter han satte dom i backen. Minuter i topp-kontroll är en bättre måttstock för wrestling-dominans än takedowns landade.
The most completed takedowns of any fighter in UFC history with 75.
;)
https://pbs.twimg.com/media/BmQBkqFIQAENs3L.jpg
(Tito Ortiz)
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRAYkbr4uF5KWWMV8LKQEUQ4W3ZQQJ_h wPoEGn9RSvhLBpLDgih0Q
DarcyGrahn
2014-05-02, 22:14
http://fanfest.eveonline.com/en/stream/free
Gunnar Nelson håller på att möta 10 st olika personer (otränade) efter varandra i grappling just nu. Tror det är 7 st han redan vunnit över nu.
eternallord
2014-05-02, 22:17
Well, det går ju (orättvist så) att göra ett argument för det eftersom LHW hette Middleweight back in the day.
http://s3.amazonaws.com/br-cdn/temp_images/2014/05/04/d9bbf8cad195363b2ec397e1956d345e.gif?1399169531
Från Glory 16.
eternallord
2014-05-04, 07:28
Poetiskt!
Fan vad snygg setup på sparken. Var Glory 16 bra i övrigt?
Oh no he didn't!
http://img.tapatalk.com/d/14/05/04/gyzave9y.jpg
Pat Barry åkte på en grov uppercut.
http://cdn.fansided.com/gif/Pat_Barry_vs._Zack_Mwekassa_2.gif
http://img.tapatalk.com/d/14/05/04/gyzave9y.jpg
I want!!!!!!!!!!!
Doctor Snuggles
2014-05-04, 14:43
Mayweather hade tur tydligen. Många säger han borde förlorat matchen.
Mayweather hade tur tydligen. Många säger han borde förlorat matchen.
Nu kollar jag inte allt för ofta på boxning men utan det jag såg så kunde det gått either way. Dock var det kul att se Floyd jobba på riktigt, sen var han rätt whiny och tvingade ju sin motståndare att byta handskar.
Så det var inget rån, tror bara folk inte är vana vid att Floyd får kämpa som han fick här.
Doctor Snuggles
2014-05-04, 16:04
Ja, om en match kan dömas vilket som, då har man tur om man vinner.
Matchen visar också att han skulle sannolikt förlorat mot Manny, när de båda var i sin prime. Även om han kanske egentligen är en bättre boxare mot fler stilar.
Fast nästan alla tycker ju att Mayweather vann denna matchen även om det var jämnt.
Nu kollar jag inte allt för ofta på boxning men utan det jag såg så kunde det gått either way. Dock var det kul att se Floyd jobba på riktigt, sen var han rätt whiny och tvingade ju sin motståndare att byta handskar.
Så det var inget rån, tror bara folk inte är vana vid att Floyd får kämpa som han fick här.
Lite som boxningens Hendricks/GSP? ;)
Ja, om en match kan dömas vilket som, då har man tur om man vinner.
Matchen visar också att han skulle sannolikt förlorat mot Manny, när de båda var i sin prime. Även om han kanske egentligen är en bättre boxare mot fler stilar.
Hur visar matchen det? Har Marcos och Manny samma stil eller vaddå?
Precis tankat ned matchen, ska ta en titt.
Doctor Snuggles
2014-05-04, 17:34
Inte samma, men liknande. En aggressiv, teknisk, snabb brawler (nåja) som inte är rädd att ta några slag på vägen in.
Men det är inget nytt; många anser att Floyd har undvikit Manny länge just pga det är en dålig match up för honom. Även om Manny vart lika bajsnödig vad gäller att komma överens om pengarna, om jag förstått det rätt.
Doctor Snuggles
2014-05-04, 17:43
Fast nästan alla tycker ju att Mayweather vann denna matchen även om det var jämnt.
Säger ju å andra sidan inte särskilt mycket. De flesta tyckte Manny vann den första matchen mot Bradley. Floyd fick också en domare mot sig för inte så länge sedan, i en match han dominerade. Nära matcher är lite av ett lotteri. Poängen är att det såg inte ut som en -2000 match (som oddsen var vid ett visst tillfälle).
Doctor Snuggles
2014-05-04, 17:58
gBK23Vjv4mM
Doctor Snuggles
2014-05-04, 20:12
tZEazb8h0U8
Stort lol på att Floyd hade med sig Justin Bieber och en rappandes Lil' Wayne under walk-outs. Vilken promoter han är.
Hade velat se Golden Boy/Mayweather promotions börja marknadsföra MMA-fighters. Var lite snack om att de övervägde detta för ett tag sedan. Finns så mycket potential vad gäller just marknadsföring som ingen tar vara på.
Doctor Snuggles
2014-05-04, 21:01
Fast vad exakt skulle de kunna göra? De är promotors, inte agenter. Agenter finns det redan hur många som helst som vet vad de håller på med.
Skulle Mayweather et al skapa en ny promotion? Han skulle knappast kunna pusha runt UFC i vilket fall.
Fast vad exakt skulle de kunna göra? De är promotors, inte agenter. Agenter finns det redan hur många som helst som vet vad de håller på med.
Skulle Mayweather et al skapa en ny promotion? Han skulle knappast kunna pusha runt UFC i vilket fall.
Jobba tillsammans med UFC eller andra organisationer möjligtvis. Även sköta management och annat som själva organisationerna inte gör.
Mayweather har jag inte hört något om, men det var en del snack om att Golden Boy övervägde att börja marknadsföra MMA. Vet inte om det blir av dock.
Dana lär ha starka åsikter om det oavsett. :D
Doctor Snuggles
2014-05-04, 21:29
Jobba tillsammans med UFC eller andra organisationer möjligtvis. Även sköta management och annat som själva organisationerna inte gör.
Mayweather har jag inte hört något om, men det var en del snack om att Golden Boy övervägde att börja marknadsföra MMA. Vet inte om det blir av dock.
Dana lär ha starka åsikter om det oavsett. :D
Tvärtom. Har inte hört något om Golden Boy, men hört att Mayweather funderade på att skaffa några mma-fighters i sitt stall. Tror han gav upp idén då han fattade att det bara går att tjäna pengar i UFC, och det är inte i närheten av samma pengar som man kan tjäna som en topp-boxare (särskilt som det inte går att styra karriären genom att välja lämpliga matchups). Adrian Broner, som är en Mayweather fighter har jag för mig, har ju t.ex. en garantilön på 1.5 miljoner, typ.
(särskilt som det inte går att styra karriären genom att välja lämpliga matchups)
Jo, det hade ju varit intressant att se hur den modellen hade fungerat i MMA. :D
Det är det som gör UFC så otroligt uppfriskande, alla världens bästa (eller ah, nästan) fighters under samma tak. Att följa boxning måste ju bara vara frustrerande.
Doctor Snuggles
2014-05-04, 22:54
Nja, så illa är det väl inte på toppen. Supermatcher sker ju inte riktigt i UFC heller. Jag menar på vägen till toppen. MMA matchas jämnare på vägen dit, oftast. Även om brassar verkar ha börjat följa boxningsmodellen.
Doctor Snuggles
2014-05-04, 23:30
Cool ny serie om glömda kampsporter, både beväpnat och obeväpnat. Först ut, långsvärd.
http://www.bloodyelbow.com/2014/5/4/5669908/lost-arts-the-european-longsword-part-i
Intressant, för det ser helt annorlunda ut än vad man skulle förvänta sig från filmer (vilket iof inte är konstigt).
Ser mer ut som kendo.
Yosef Ali Mohammad vann via kimura efter en minut i första ronden nu på senaste Superior Challenge. Tror faktiskt han hade klarat sig bra i UFC om 1-2 år.
Aldo v Mendez ufc 176, känns lite meh.. Men jag tar all Aldo jag kan få!
Yosef Ali Mohammad vann via kimura efter en minut i första ronden nu på senaste Superior Challenge. Tror faktiskt han hade klarat sig bra i UFC om 1-2 år.
Han såg bra ut, även om motståndaren hade tagit matchen med typ 2 dagars notis. Kul att galans mest rippade fighter gick i tungvikten.
Han såg bra ut, även om motståndaren hade tagit matchen med typ 2 dagars notis. Kul att galans mest rippade fighter gick i tungvikten.
Mm hade varit kul att se honom mot lite bättre motstånd. Han hade en jämn match andra gången han slogs mot Victor Pesta som nu är i UFC.
Aldo v Mendez ufc 176, känns lite meh.. Men jag tar all Aldo jag kan få!
??????????????
Vadå meh. Denna har FOTY-potential. Mendes är nog en av de bästa fighters i MMA som inte har en titel, och har knockat folk till höger och vänster sedan han förlorade mot Aldo.
Och Mendes är ingen som knappar in survival-mode så fort han får smaka på en benspark som många av Aldos motståndare, utan han VILL verkligen ha titeln. Aldo kan glömma att coasta denna gången.
Grazzafukkinrazzi
2014-05-05, 15:16
Yep. Jag tror starkt på Mendes i denna match. Kan inte komma på många som utvecklats så som han gjort på sistone.
Doctor Snuggles
2014-05-05, 15:34
Knäsparkar är farliga.
8bD4u8Hrzns
Äsch. Ingenting om man jämför med detta.. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=x46wcSpE-AU
Doctor Snuggles
2014-05-05, 15:51
Lol, den videon är det första man ser när man googlar rumpeont.
Lite Mendes på beställning:
http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/760481324.gif
http://24.media.tumblr.com/9e818c5dec5ce2c373715a8e2f3096cd/tumblr_mf2rak2uPn1qaa8d1o1_500.gif
http://31.media.tumblr.com/tumblr_m6ulm1TkW61qfrkf9o1_500.gif
http://3.bp.blogspot.com/-BVIddezopa0/UiK1n2vTbKI/AAAAAAAAAH8/PGcrI-qrBcY/s400/men5.gif
Bästa atleten i MMA efter Aldo imo.
Doctor Snuggles
2014-05-05, 15:53
Förresten, ser fram emot Irland eventet. Conor och Gunnar. :)
Doctor Snuggles
2014-05-05, 18:06
Conor ska vara på MMA hour tillsammans med Cole. :D
Michael Johnson vill ha Josh Thompson:
Michael Johnson @FollowTheMenace 14m
Hey @THEREALPUNK u wanting to fight in San Jose? @ufc Ill fly that way and we can scrap I'm not retired like @nickdiaz209 or @NateDiaz209
Grym idé.
Johnson kan verkligen nå långt om han fortsätter som han gör. Trodde verkligen inte att han skulle få Melvin att se ut som en amatör. Och innan det en finfin KO mot Tibau och ett enhälligt dombeslut mot Lauzon. Behövs dock mycket jobb på brottningen och JJ:n.
Conor ska vara på MMA hour tillsammans med Cole. :D
I studion?
Doctor Snuggles
2014-05-05, 18:58
Nä. På nu iaf.
Doctor Snuggles
2014-05-06, 21:21
Gunnar grapplar en massa EVE-utvecklare och annat löst folk. Bara för att, varför inte?
pLifyl4cGJU
Hae werdum någon chans mot Cain?
Agitator
2014-05-06, 21:56
http://www.ufc.com/tuf/news/TUF-19-Episode-Four-Preview
Doctor Snuggles
2014-05-06, 23:11
lol, Maldonaldo vs Miocic.
Conor är i full-GOAT mode på MMA Hour. Gå och lyssna nu:
http://www.mmafighting.com/
"I'M GONNA MAKE YOU SAY MY NAME YE"
Lol.
Hae werdum någon chans mot Cain?
Sannolikt inte, om Cain presterar som vanligt. Han är bättre ståendes och har mycket bättre brottning. Werdum har dessutom ingen KO-kraft i slagen, så jag har verkligen svårt att se hur han kan hota Cain.
Jag vet inte ens om det finns något framtida prospekt som är bra nog för att slå Cain. Han är i en klass för sig och har redan sina tuffaste utmaningar bakom sig. Viktklassen känns ganska död nu.
Doctor Snuggles
2014-05-07, 12:15
Särskilt som Cain blir skadad så fort en svag bris blåser på honom.
Jo det var väl så jag tänkte. Tyckte werdum gjorde något uttalande om att hans jujitsu skulle dominera.
Werdums JJ är världsklass och definitivt bättre än Cains, men det är sällan tillräckligt. Tror Cain kommer stoppa det flesta nedtagningar, och om han nu skulle bli nedtagen någon gång så kommer hans defensiv och scrambling vara tillräckligt bra för att jobba sig upp snabbt igen. Från ryggen kommer inte Werdum kunna göra något heller, då closed guard suger i MMA.
Krävs en brottare eller striker på elitnivå för att slå Cain, Werdum är varken eller. Han är mer av en jack-of-all-trades och hans enda spets är JJ på mattan vilket inte räcker.
eternallord
2014-05-07, 13:06
Jag tror Werdum har hyfsat bra chans (relativt sett, Cain är ju fortfarande storfavorit). Hans striking är tillräckligt bra för att potentiellt skada Cain och han är ju inte vidare rädd för att hamna på ryggen vilket gör honom mer benägen att öppna upp sin striking stående.
Jag tror Werdum har hyfsat bra chans (relativt sett, Cain är ju fortfarande storfavorit). Hans striking är tillräckligt bra för att potentiellt skada Cain och han är ju inte vidare rädd för att hamna på ryggen vilket gör honom mer benägen att öppna upp sin striking stående.
Han har inte mycket till kraft i slagen, och om Werdum nu skulle sno någon rond på poäng ståendes så kan Cain ta ned honom istället och GNP'a försiktigt.
eternallord
2014-05-07, 13:22
Jag tror Werdum packar mer kraft än du ger honom cred för, han gav både Roy och Travis bra med stryk och TKOade Russow, Cain är knappast känd sin haka.
Håller nog med Eternallord. Dessutom så har Werdum bra kraft i sparkarna och har lite bättre reach iom hans längd. Med det sagt så är ju givetvis Cain favorit till att vinna, inget snack.
Tricklew
2014-05-07, 14:56
Varför har jag inte hört något om detta?
JZvCgSmV9JA
;)
Han gav dem mycket stryk ja, men han är inte särskilt explosiv för det. I tungviktsdivisionen så räcker iofs med ett välplacerat slag, men det känns inte sannolikt. Bortser man från Cains först möte mot JDS där han blev knockad (precis som Werdum) så visade han på en väldigt bra haka i andra och tredje mötet.
Cain kan vinna matchen på väldigt många olika sätt. Sprawl/brawl, i clinchen som mot JDS, eller på marken (från topposition). Ingen chans att Werdum har ett svar till allt detta.
Till något helt annat:
Chad Mendes blev lite sur efter att Conor kallade honom en "Midget Phil Baroni/Little bodybuilder" på MMA Hour och svarade med (han kom på programmet direkt efter):
"He should take his stupid hair cut and his goofy suit and fight somone that matters."
"I'd destroy Conor. I'd kick his ass and knock him out in the first round, guaranteed."
"The guy's a clown, he's not even on my level."
Lol. Pappa Chael är nöjd. Kittlar lite i min WWE-nerv.
Skämt åsido är jag otroligt taggad inför denna match.
Doctor Snuggles
2014-05-07, 16:30
Javier Bardem kommer få besök av she-Wanderlei i sin hörna. :D
Vafan?! Är det jag som är helt mupp och missat att tuf s19e04 och s19e05 lagts ut eller är det tv4 som släppt dessa i förväg?
Doctor Snuggles
2014-05-07, 18:49
Vafan?! Är det jag som är helt mupp och missat att tuf s19e04 och s19e05 lagts ut eller är det tv4 som släppt dessa i förväg?
lol, tydligen
Doctor Snuggles
2014-05-07, 19:51
Rätt jobbigt med 10 minuter långa reklampauser dock.
Japp, sen vill man ju lite spara så man har något att se nästa vecka. Men nu sitter jag här ändå...
Agitator
2014-05-07, 20:04
Ser inte tuf s19e04.
Skumt.
Agitator
2014-05-07, 20:49
Ser inte tuf s19e04.
Skumt.
Utöver tv4 dvs. På deras officiella sida finns det ju ingen info om att det sänts alls.
Utöver tv4 dvs. På deras officiella sida finns det ju ingen info om att det sänts alls.
Nej det ska ju gå ikväll.
Det kom fram att snubben som blir stämd av Zuffa på 200 miljoner är arbetslös och sjuk. Vad händer om han börjar tjäna pengar i framtiden någon gång? Hur fungerar detta?
dluddeckens
2014-05-08, 09:42
http://www.bjpenn.com.3sj1.spdl.us/wp-content/uploads/2014/05/Master-MAchida.jpg
Nya bilder från det kommande spelet:
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/1560498_10203681441781201_4320002016453662514_n.jp g
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1.0-9/10305069_10203681441821202_2035651737446194326_n.j pg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/1508991_10203681441741200_8676490105225661494_n.jp g
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/10329264_10203681442421217_1787221182486478322_n.j pg
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t1.0-9/10178051_10203681441901204_571870265685978018_n.jp g
Gillar den första, men de andra var ganska fula. Kommer nog se bättre ut när man spelar och inte zoomar in på alla ansikten.
Agitator
2014-05-08, 12:26
Matchen var inge vidare. Rätt tråkigt avsnitt.
Haha tuf episode 6, sjukt beslut!
http://www.mmafinder.co.uk/wp-content/uploads/2014/04/26377-thumb.gif
Fin double ändå
Hackenschmidt
2014-05-08, 19:42
Fin double ändå
Försmak på matchen...
Hur äkta upplever ni deras bråk? 0-100. Jag kollar inte på TUF.
Tricklew
2014-05-08, 20:55
Den nya TUF om bältet för damernas 115 kommer vara den första TUF jag ser sedan Roy Nelson la magen på folk hela vägen in i mål. Har försökt se sedan dess, men det är helt enkelt för ointressant.
DekeThornton
2014-05-08, 22:01
Den nya TUF om bältet för damernas 115 kommer vara den första TUF jag ser sedan Roy Nelson la magen på folk hela vägen in i mål. Har försökt se sedan dess, men det är helt enkelt för ointressant.
Jag hoppas att det blir relativt lite fokus på drama och mer på matcherna den säsongen. Det finns ett rejält gäng riktigt jävla underhållande fighters i den gruppen.
Jag håller på Teica Torres som segrare, men Calderwood och Namajunas är också ruskigt underhållande.
Doctor Snuggles
2014-05-08, 22:32
Det kommer att bli mer fokus på drama, antagligen. Producenterna tänker säkert att det är tjejer, så det måste bli mer tjafs.
Doctor Snuggles
2014-05-08, 23:20
Best commercial ever.
xqqj6xi5_JI
Agitator
2014-05-09, 01:26
Satan vilken låg nivå.
Kunde varit tyson i den reklamen under 90-talet.
DekeThornton
2014-05-09, 08:01
Satan vilken låg nivå.
Kunde varit tyson i den reklamen under 90-talet.
Publicerad 1 april.
Men rolig ändå, även om den inte är på riktigt.:)
Doctor Snuggles
2014-05-09, 14:14
Publicerad 1 april.
Men rolig ändå, även om den inte är på riktigt.:)
Den är på riktigt. Läste att den hade gått på lokaltv ngnstans i USA eller ngt.
Kennedy på JRE. Varning för mycket 'murica-snack i början.
F2MoOM1ctiE
Doctor Snuggles
2014-05-09, 14:47
Vet inte vad det är med Kennedy. Han verkar sjysst och så, men fan vad han är irriterande ändå. Och det är inte ens hela Murica grejen.
Nu vet du hur alla Joneshatare känner. ;)
Doctor Snuggles
2014-05-09, 15:25
Inte riktigt. Joneshatare har flera olika mer eller mindre irrationella rationaliseringar för sitt hat. Sedan så skapar jag inte femhundraelva trådar som dissekerar minsta lilla grej som han gör.
Joneshatare har flera olika mer eller mindre irrationella rationaliseringar för sitt hat.
Precis, det är ju det som är grejen. Jones "rubs" folk "the wrong way" (lol på den svengelskan) vilket gör att folk försöker rationalisera hatet genom att ta upp små skitsaker som att han tjallade på några gatuungar för 15 år sedan t ex. Det här med personligheter är lite knepigt faktist. Vissas går helt enkelt inte hem hos folk. Andra som Rampage och McGOAT har hur mycket svängrum som helst utan att någon bryr sig.
Doctor Snuggles
2014-05-09, 15:47
Precis, det är ju det som är grejen. Jones "rubs" folk "the wrong way" (lol på den svengelskan) vilket gör att folk försöker rationalisera hatet genom att ta upp små skitsaker som att han tjallade på några gatuungar för 15 år sedan t ex. Det här med personligheter är lite knepigt faktist. Vissas går helt enkelt inte hem hos folk. Andra som Rampage och McGOAT har hur mycket svängrum som helst utan att någon bryr sig.
Och jag gör inte det, vilket var min poäng. ;)
Med det sagt, Kennedy har tydligen barn med samma kvinna som Lidell.
Här är skönheten:
http://www.bjpenn.com/wp-content/uploads/2014/04/Screen-Shot-2014-04-20-at-1.44.58-PM.png
(nu känner jag mig lite smutsig)
(nu känner jag mig lite smutsig)
Du har ett hjärta av sten.
Vad är det som gör Kennedy så irriterande då? 1 min på dig att svara, annars är du en hatare.
Doctor Snuggles
2014-05-09, 15:57
Men det är ju det som är poängen. Stör mig på hans personlighet, fast jag kan inte exakt sätta fingret på det. Försöker inte hitta på någon legitim anledning.
Sedan är han en tråkig fighter, vilket kanske påverkar.
Jag tror att jag är tvärtom mot Jones-hatare i det avseendet, nu när jag tänker efter. Gillar jag någons fightingstil, så gillar jag dem mer som person också per automatik. ;)
Doctor Snuggles
2014-05-09, 16:03
Jones verkar iaf inte vara en särskilt stor stjärna (än). UFC 172 gjorde bara 350k buys. Mindre än Rondas senaste, den med barristan.
Inte ännu, men det kommer. Silva t ex drog ju inte heller stora siffror innan matcherna mot Sonnen. Inom 1 eller 2 år tror jag han är där. Om inte så är det kört för UFC, lol. Jones har verkligen allt som krävs för att vara ett stort varumärke. Inte den mest explosiva personligheten förvisso, men han är gigantisk, svart (atletisk), spännande, engelsktalande, extremt dominant osv.
Cain har också potentialen, men han spenderar ju som sagt mer tid på sjukhuset än i buren, och har en totalt färglös mediapersonlighet.
Doctor Snuggles
2014-05-09, 16:16
Jones mot Gus borde iaf göra upp mot 600-700, om inte mer beroende på resten av kortet.
Agitator
2014-05-09, 16:20
Jones är en nobody. Saknar allt som forna stjärnor glänste med samt dagens.
Chael peoples champ btw! Såg just Brazilavsnitten. Chael är verkligen under wands hud :)
Jones är en nobody. Saknar allt som forna stjärnor glänste med samt dagens.
Och vad skulle det vara....?
Doctor Snuggles
2014-05-09, 16:57
Och vad skulle det vara....?
Han har inte petat lika många ögon som the Eyesman, t.ex. :D
Hahaha något sådant ja.
Rogan och Kennedy snackar lite om 12-6-armbågar på JRE. Hur kommer det sig att dessa fortfarande inte är tillåtna? Skrattar varje gång jag hör John Mccartneys historia om mötet där de förbjöd armbågarna eftersom att någon hade sett karatesnubbar förstöra tegelstenar med sådana på ESPN. :D Omprövas aldrig sådana här regler, eller hur funkar det? Vissa säger att risken att ögon skadas är större när armbågarna kommer uppifrån, men jag vet inte riktigt.
Doctor Snuggles
2014-05-09, 17:55
Fast den historien är inte riktigt hela sanningen. Som jag förstått det så var den största anledningen var att de ville förbjuda armbågar i bakhuvudet när man har bakkontroll, och armbågar mot ryggraden.
Vilket visserligen är kaka på kaka då slag mot dessa områden redan är förbjudna.
Dessutom så, Rogans ironiserande till trots, är 12-6 armbågar som man hoppar in i väldigt kraftfulla. Hela ens kroppstyngd ligger bakom. Fast sannolikheten att man får till en sådan är förstås försvinnande liten, och isf så skulle man kunna förbjuda bara sådana.
Hahaha något sådant ja.
Rogan och Kennedy snackar lite om 12-6-armbågar på JRE. Hur kommer det sig att dessa fortfarande inte är tillåtna? Skrattar varje gång jag hör John Mccartneys historia om mötet där de förbjöd armbågarna eftersom att någon hade sett karatesnubbar förstöra tegelstenar med sådana på ESPN. :D Omprövas aldrig sådana här regler, eller hur funkar det? Vissa säger att risken att ögon skadas är större när armbågarna kommer uppifrån, men jag vet inte riktigt.
Är dom otillåtna i alla lägen eller bara liggandes?
Fast den historien är inte riktigt hela sanningen.
Glädjedödare.
Är dom otillåtna i alla lägen eller bara liggandes?
Alla lägen tror jag, men om man blir upptryckt mot buren och kör armbågarna som Travis Brown brukar göra så verkar det vara OK. Inte helt säker dock.
Dessutom så, Rogans ironiserande till trots, är 12-6 armbågar som man hoppar in i väldigt kraftfulla.
Hoppar in i (?)
Doctor Snuggles
2014-05-09, 18:04
Ja, du hoppar upp och landar med armbågen först, med hela kroppstyngden bakom.
Travis Brown gör lagliga sådana eftersom de är i en annan vinkel. Det är enbart armbågar som kommer från taket till golvet, därav 12-6.
Doctor Snuggles
2014-05-09, 18:09
Apropå detta, kolla senaste TUF. Vilken fuck up. :D
Ser ut att vara nästan 12-6 i alla fall?
http://24.media.tumblr.com/f3020d6297bc63d425fbfa41a296d973/tumblr_n31vpa5mP11six5o1o2_250.gif
Han skiftar ju lite på underarmen, men själva armbågen går ju ganska rakt nedåt?
Doctor Snuggles
2014-05-09, 18:14
Nej. Armbågen går snett nedåt. Är det verkligen svårt att se?
Doctor Snuggles
2014-05-09, 18:18
http://www.bloodyelbow.com/2014/1/16/5317576/ufc-fight-night-35-big-john-mccarthy-explanation-of-12-6-elbows-calls-yoel-romeros-win
Agitator
2014-05-09, 19:47
Tuf brazil , borra vs lyoto. Snacka om att borra gasa. Stor nöjd.
Grazzafukkinrazzi
2014-05-09, 20:26
Immortal - Pigeon wing. Kan nog bli en fruktansvärt bra match!
Vem vinner?
Doctor Snuggles
2014-05-09, 23:22
Serious staredown iaf.
http://www.gfycat.com/UnfoldedThoseAnophelesmosquito
Lasse Kongo
2014-05-10, 09:11
Känns som den är värd att posta här med, reklamvids med Chuck Lidell : )
http://bytbil.com/nyheter/sv2zvkyg
Serious staredown iaf.
http://www.gfycat.com/UnfoldedThoseAnophelesmosquito
Fyyyyyyrverkerier!!
Agitator
2014-05-10, 16:28
Apropå detta, kolla senaste TUF. Vilken fuck up. :D
Vilken?
Agitator
2014-05-10, 16:32
Chucks reklamfilmer var ju GULD! Riktigt bra gjorda och rätt framtoning.
8Q9aHLe1N5w
HQAsvKE2E5A
Alvarez drar sig ur matchen mot Chandler pga hjärnskakning under träning.
-.-
Stackars Bellator. Var inte detta andra gången de försöker ha ett första PPV-event? :D
Doctor Snuggles
2014-05-10, 19:24
Japp. :D
Men props till Eddie för att dra sig ur av den anledningen. Känns som alldeles för många fighters skulle hålla tyst om det och slåss ändå.
http://wp.clicrbs.com.br/valetudo/files/2014/04/vai-cavalo.jpg
Werdum lanserar sin egna öl
Doctor Snuggles
2014-05-10, 23:43
börjar bra
Fyfan vad han såg dålig ut redan från start..
Men snygg knock hursom
Doctor Snuggles
2014-05-10, 23:59
jä de ä dä
Doctor Snuggles
2014-05-11, 00:06
Rak vänster. Enkelt och snyggt.
Agitator
2014-05-11, 00:25
Vilket tråkigt event det verkar bli. Mest för att man inte känner till en enda kille i princip, förutom maincardet, som även det känns lite mjäkigt.
Vilka här lägger bets på mmatracker och får upload gb som vinst eller förlust =)
Doctor Snuggles
2014-05-11, 02:02
Joe Rogan ska tydligen köra en live podcast samtidigt som eventet.
Kan bli lite intressant att lyssna på hur han "kommenterar" fighter när han inte jobbar.
Doctor Snuggles
2014-05-11, 02:50
lite pömsig
http://giant.gfycat.com/ColorfulFirsthandAvians.gif
spoonchest
2014-05-11, 08:24
Fin double ändå
I flip-flops, dessutom.
Hackenschmidt
2014-05-11, 12:46
Vad fan hände med Silva. Efter halva rond 1 såg det ut som han var i slutet av rond 5, medan han var den som delat ut stryk. Tog chokeförsöken så mycket energi eller har han bara sämst cardio? Fight-IQn och striking defense är inte så hög men det visste vi redan :D
Såg nyss Joe Rogans podcast tillsammans med galan. Rekommenderas :)
eternallord
2014-05-11, 13:17
Vad fan hände med Silva. Efter halva rond 1 såg det ut som han var i slutet av rond 5, medan han var den som delat ut stryk. Tog chokeförsöken så mycket energi eller har han bara sämst cardio? Fight-IQn och striking defense är inte så hög men det visste vi redan :D
Silva har enastående lågt fight IQ och defense som du säger, cardion är heller inte på topp. Det är lite obehagligt att se honom vara så ung men ta så mycket stryk hela tiden.
Ett av dom roligaste eventen på länge iaf, grymt bra.
Grym match mellan Silva och Brown även om det stundtals såg mer ut som en gatumisshandel än en fight. Hur dömer man första ronden...
Soas avslut hör inte till dom vanligaste.
Erick Silva har nog bland de sämsta gastankarna i UFC. Herregud, han såg inte ens ut att ha kraft till att knocka en kattunge efter första ronden. Samma sak mot DHK. Ta det lugnt med vikterna och spring lite istället. Och stort lol på Florians "Greatest fight in UFC history!". Hjärta har han i alla fall så det räcker...
Soas avslut hör inte till dom vanligaste.
Så kan det gå när man blundar och vänder bort ansiktet. Då krävs det bara ett litet knack på hakan för att hjärnan ska stängas av.
Doctor Snuggles
2014-05-11, 15:16
Nja, Silva's cardio såg ok ut mot Brennerman och Fitch, om jag minns rätt. Jag tror han har lätt för att få en adrenalin dump bara. Mycket stryk fick han i vilket fall, bars ut på bår.
Bra gala.
Nja, Silva's cardio såg ok ut mot Brennerman och Fitch, om jag minns rätt. Jag tror han har lätt för att få en adrenalin dump bara.
Men bra gala.
Brenneman blev avslutad i första, och mot Fitch låg han död på marken hela tredje ronden nästan. Resten av hans UFC-matcher har också varit tidiga avslut. Han "musklar" på tok för mycket i sina tekniker och missbrukar explosiviteten. Sedan ingår ju ekonomi och att ha kontroll på adrenalinet i begreppet "kondition". Dock ska han ha ordentligt med creds för att alltid vilja avsluta.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.