Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Silva linka precis detta på instagram:
http://distilleryimage5.s3.amazonaws.com/546adfda703b11e3896e126b552b7add_8.jpg
"Roy Jones Jr is here with me, thank you to support #GoSpider "
Så länge det inte är Steven Seagull blir jag inte orolig.
No back!
Hackenschmidt
2013-12-29, 04:58
Nu jävlar börjar det på riktigt!
War Warmaster
Vandraren
2013-12-29, 05:00
Hoppas verkligen att The babyfaced warmaster tar det här.
Skickat från min Galaxy Nexus
ManuelIT
2013-12-29, 05:01
Go baby face!
Satan så taggad Barnett ser ut.
Hyperventilerar ju fan lite!
ManuelIT
2013-12-29, 05:03
LOL Barnett
helvete vad arg :D
Hackenschmidt
2013-12-29, 05:04
Browne ler stöddigt, men innerst inne vill han vara hemma hos mammsen
ManuelIT
2013-12-29, 05:06
Whoa... god damn
Hackenschmidt
2013-12-29, 05:06
men helvetes jävla
dom där armbågarna alltså
Vandraren
2013-12-29, 05:07
Wat
Doctor Snuggles
2013-12-29, 05:07
Så, DET är armbågar. Inte det fjomperi som Hendricks gjorde. ;)
Vandraren
2013-12-29, 05:08
Är nästa Ronda - Tate?
Hackenschmidt
2013-12-29, 05:09
förmodligen visar de någon prelim eftersom det gick så fort, men nästa livematch är Ronda - Tate ja
Hackenschmidt
2013-12-29, 05:15
Jag blev litet uppskakad av det där. Så många år man följt Barnett och att se honom bli mosad på det viset.
Det är nästan så att jag vill att Silva ska vinna nu, av ren medmänsklighet för alla fansen här i tråden. Jag vet hur dåligt man kan fara av att ens favoritfighter får spö (Fedor i mitt fall).
Ingen fara, Silva vinner. Ronda också.
Fyfan för Barnett :/
Hackenschmidt
2013-12-29, 05:17
Ingen fara, Silva vinner. Ronda också.
Fyfan för Barnett :/
Fine!
http://thetwist03.files.wordpress.com/2013/07/anderson-silva-knockout.jpg?w=595
Doctor Snuggles
2013-12-29, 05:18
Det är lugnt. Jag har redan förlikat mig med att Silva kommer förlora. Så får man bli positivt överraskad istället om det motsatta händer.
Men buuu för bilden.
Barnett har svårt för snabba fighters, och han är inte så ung heller.
Nej, han är inte så ung längre, det var sannolikt hans sista chans att nå titelmatch, trist.
Jag underskattade Browns styrka lite, Overeem fick honom att se dålig ut sist.
Doctor Snuggles
2013-12-29, 05:24
Fedor?
Hackenschmidt
2013-12-29, 05:26
Fedor vad?
Doctor Snuggles
2013-12-29, 05:28
Han syntes tydligen. Missade det.
Hackenschmidt
2013-12-29, 05:29
Aha. Han postade ":)" på facebook idag och sen alla rykten på det...
Jag hoppas det inte blir någon comeback. Mina kortisolnivåer har varit så mycket bättre sedan han gick i pension.
Doctor Snuggles
2013-12-29, 05:31
Haha, Ronda är skön
Hackenschmidt
2013-12-29, 05:32
Haha Rondas arga min på det söta ansiktet och låtvalet är så klockrent. Go
http://i.imgur.com/GWEY8YM.jpg
http://i.imgur.com/y2VqmtV.jpg
http://i.imgur.com/6ktOzA0.jpg
Förvånad fall detta varar längre än 1 minut.
Doctor Snuggles
2013-12-29, 05:40
Vi har en fight!
Hackenschmidt
2013-12-29, 05:41
makalösa krigare
Sluta med takedowns tate!!
Vandraren
2013-12-29, 05:45
Hade varit intressant att se en trött ronda i r3,4 och en Tate som slutade gå på neddragningar
Hackenschmidt
2013-12-29, 05:46
herregud
Hackenschmidt
2013-12-29, 05:49
Will of the warrior saknas direkt inte
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20100131102333/en.futurama/images/9/9c/Fnog-Futurama.png
Hackenschmidt
2013-12-29, 05:50
Där kom det, aja, imponerad av Tate hur som helst och lite sunkigt av Ronda att inte försonas efteråt
Kan ingen nita Ronda? Maken till självgodhet har sällan skådats!
Doctor Snuggles
2013-12-29, 05:51
Haha, the tears of the haters is precious.
Baaaaaaaah!!
Armbar, överraskning!
Dock imponerad av hennes standup. Bra gjort, nu...
Silva!!!!
Vandraren
2013-12-29, 05:51
Ronda verkar vara en ganska sunkig människa.
Ronda är fan en dålig promotor för womens division.
Nu börjar man ju hata henne. Ska bli gott att se när hon får smisk.
Hackenschmidt
2013-12-29, 05:56
Haha, the tears of the haters is precious.
Ganska :d
650 i puls. Och den höjs med varje minut. Faaa aaan!
Doctor Snuggles
2013-12-29, 05:58
Ronda verkar vara en ganska sunkig människa.
Hon verkar vara en rätt bra människa. Extremt lojal, väldigt omtänksam med sina vänner, och gör mycket gott (välgörenhet osv). Hon tar bara inget skit.
Hackenschmidt
2013-12-29, 06:02
Kort backstory om Tates skitsnack om Rondas familj? Jag har inte orkat kolla på TUF/Följt dramat. Men om Tate verkligen gått förbi personangrepp och kört på familjeangrepp så är det helt klart rätt av Ronda. Show och hype är en sak, såna angrepp en annan.
Som när Bisping spottade på Riveras hörna efter han knockat honom, jävligt vidrigt men Rivera och hans camp hade (?) sagt massa skit om Bispings familj och då kan man gott få en loska i nyllet.
Hackenschmidt
2013-12-29, 06:03
Känns ju helt surrealistiskt att Silva går in först...
Vandraren
2013-12-29, 06:03
Hon verkar vara en rätt bra människa. Extremt lojal, väldigt omtänksam med sina vänner, och gör mycket gott (välgörenhet osv). Hon tar bara inget skit.
Sant iofs.
Hackenschmidt
2013-12-29, 06:05
Känner Bailahs puls på 20 mils avstånd nu. GLHF Silva GLHF Weidman
Känner Bailahs puls på 20 mils avstånd nu. GLHF Silva GLHF Weidman
Haha, kan knappt skriva!
Doctor Snuggles
2013-12-29, 06:08
Kort backstory om Tates skitsnack om Rondas familj? Jag har inte orkat kolla på TUF/Följt dramat. Men om Tate verkligen gått förbi personangrepp och kört på familjeangrepp så är det helt klart rätt av Ronda. Show och hype är en sak, såna angrepp en annan.
Som när Bisping spottade på Riveras hörna efter han knockat honom, jävligt vidrigt men Rivera och hans camp hade (?) sagt massa skit om Bispings familj och då kan man gott få en loska i nyllet.
Hon överdriver det nog lite, men Mieshas camp gjorde en massa glirningar bakom ryggen på Rondas camp och försökte ställa till med trubbel. Det mesta visades enligt henne (och några andra från huset) inte under själva avsnitten. Typ.
Hackenschmidt
2013-12-29, 06:09
Och nu blev jag dödsnervös när Weidman gick in
Hon överdriver det nog lite, men Mieshas camp gjorde en massa glirningar bakom ryggen på Rondas camp och försökte ställa till med trubbel. Det mesta visades enligt henne (och några andra från huset) inte under själva avsnitten. Typ.
Ok tack
Doctor Snuggles
2013-12-29, 06:13
Jag är faktiskt förhållandevis lugn. Men pissnödig.
Doctor Snuggles
2013-12-29, 06:16
Yep, Anderson har inte en haka längre
Doctor Snuggles
2013-12-29, 06:20
Lamaze ;)
Doctor Snuggles
2013-12-29, 06:22
Lol wat? Det kunde inte slutat konstigare
Hackenschmidt
http://cdn.fansided.com/wp-content/blogs.dir/229/files/2013/07/7488022.jpg
Hackenschmidt
det var ju synd, för nu kommer snacket fortsätta
och synd om anderson och weidman också
UGH herregud det gick av rakt
FAAAAKKKKKK
Han skulle vinna..
Det där var helt galet.
Doctor Snuggles
2013-12-29, 06:23
Nu crashar sherdog
Vandraren
2013-12-29, 06:24
Usch usch usch.
Omg. Faaan, sjukaste jag vart med om. I aint even mad.
Räknas fan inte.
Doctor Snuggles
2013-12-29, 06:25
Lol, så nu besvarades inga frågor alls
Stackars Weidman.
Han fick aldrig vinna över Silva. Sorgligt.
Hackenschmidt
2013-12-29, 06:26
Anderson har dålig haka nu och dåliga skenben, han vart ju nästan knockad direkt också
Undisputed champion? Whats all the fighting about then?
Hur som helst. 2 vinster över Silva. Han kommer aldrig få de 2 vinster räknade av mmavärlden.
Sorgligt för Weidman mest.
https://pbs.twimg.com/media/BcoQhs2CcAA6Mzi.jpg
Doctor Snuggles
2013-12-29, 06:27
Men blanda in gud igen.
Hackenschmidt
2013-12-29, 06:27
Räknas i min bok
en ren knock
en nästan knock + brutet ben
Champ och en jävligt trevlig sådan
ManuelIT
2013-12-29, 06:28
38 år utan TRT, that's the result :/
Fan asså, sista gången vi ser Silva. Roligt sorgligt att se den bästa ever gå ut sådär. Fan ledsen asså.
Doctor Snuggles
2013-12-29, 06:30
Anderson har dålig haka nu och dåliga skenben, han vart ju nästan knockad direkt också
Det är problemet med att sparka på vaderna. Lyfter någon benet och man träffar nära knät så är det kört. Man måste nog vara en thai boxare som sparkat på kokospalmer hela livet för att klara den smällen utan att skada sig. Jag har bara väntat på att detta ska hända igen. Men kunde inte hända vid ett sjukare tillfälle.
Hackenschmidt
2013-12-29, 06:30
http://i.imgur.com/cagitN8.png
Doctor Snuggles
2013-12-29, 06:31
Fan asså, sista gången vi ser Silva. Roligt sorgligt att se den bästa ever gå ut sådär. Fan ledsen asså.
Fast ändå inte. Han hade en spektakulär karriär, och den avslutades spektakulärt. ;)
Hackenschmidt
2013-12-29, 06:33
Det blir väl Weidman vs FrillVitor snart det kanske kan besvara något
ManuelIT
2013-12-29, 06:34
Tror detta event verkligen visade effekten av ålder. Barnett såg mkt slöare ut i relation till Browne, Chris Leben som i stort sett är känd som den som aldrig ger upp och bara köttar på kastar in handduken bara sådär och sen ofc Silva.
Synd! Men jag ser fram emot Vitor vs Chris :D
Han satsade rätt hårt på sparken också.
Silva sparkar ju alltid snabbt och hårt på insidan. Tråkigt.
Kunde inte bli sämre för Weidman. Mannen som inte lyckades vinna över Silva. Hade fluke två gånger.
Sedan försvinner han nog själv från tronen snabbt. Av folk Silva egentligen käkar till frukost.
Hackenschmidt
2013-12-29, 06:37
Han satsade rätt hårt på sparken också.
Silva sparkar ju alltid snabbt och hårt på insidan. Tråkigt.
Kunde inte bli sämre för Weidman. Mannen som inte lyckades vinna över Silva. Hade fluke två gånger.
Sedan försvinner han nog själv från tronen snabbt. Av folk Silva egentligen käkar till frukost.
Håller med, Silva körde bokstavligen över honom i rond 1 och Weidman var jävligt nära att bli avslutad där *whatever*
Ja det var lite av ett antiklimax, Dana lär ju inte vara allt för nöjd med det slutet.
Dock är det Weidman som leder matchen klart innan skadan...
Dessutom har han gjort mig smått förmögen efter dessa två matcher. :cool:
Doctor Snuggles
2013-12-29, 06:44
Håller med, Silva körde bokstavligen över honom i rond 1 och Weidman var jävligt nära att bli avslutad där *whatever*
Skulle Silva vara lite yngre och ha en bättre haka fortfarande så.
Även nu så är det svårt att säga vad som skulle ha skett om matchen fortsatt.
Detta avslut var ju en en på miljonen chans, typ.
Hackenschmidt
2013-12-29, 07:02
Skulle och skulle, om vi ska låtsas så tror jag att ifall man hade tagit nya odds i rondvilan så hade inte längre Weidman varit underdog.
Weidman var den bättre fightern i båda matcherna. Aldrig i trubbel, tog ner Silva i båda, knockade Silva i den första och nästintill i den andra. Det såg ut som Silva var knockad i minst en halv sekund men det tål väl att ses om igen.
Fram till benet gick av så tycker jag fighten fortfarande var 50/50 oavsett vad som hände i första ronden, Chael slog väl ner Silva typ 3gr i första fighten?
http://distilleryimage0.ak.instagram.com/d3e3f792704a11e3b3410efbf0157e9c_8.jpg
:(:(:(
Hackenschmidt
2013-12-29, 07:11
Fram till benet gick av så tycker jag fighten fortfarande var 50/50 oavsett vad som hände i första ronden, Chael slog väl ner Silva typ 3gr i första fighten?
Eh, hur kan en fight i början av rond 2 inte bedömas av vad som hände i rond 1 eller vad menar du?
Rond 1
Weidman: Fler sig. strikes, 1 takedown, 1 knockdown
Silva: Färre sig. strikes, 0 takedowns, 0 försvarade takedowns (?) 0 knockdowns
Jag menar att jag tyckte det var 50/50 i början av rond 2.
Doctor Snuggles
2013-12-29, 07:16
Eh, hur kan en fight i början av rond 2 inte bedömas av vad som hände i rond 1 eller vad menar du?
Rond 1
Weidman: Fler sig. strikes, 1 takedown, 1 knockdown
Silva: Färre sig. strikes, 0 takedowns, 0 försvarade takedowns (?) 0 knockdowns
Du vet väl själv att man aldrig vet hur det kommer sluta förrän det slutar. Särsklit i mma. Särskilt med Anderson.
Hackenschmidt
2013-12-29, 07:31
Även om matchen slutade på ett tråkigt vis så har Weidman två gånger visat att han kan neutralisera Anderson, ta ner honom, gnp'a honom, rocka honom och t.o.m knocka honom.
Det klart att vad som helst kan hända i MMA, det är inte min poäng över huvud taget. Även om alla nötter till MMAfans kommer gasta om tur så kan väl åtminstone vi välja att titta på det som faktiskt går att uttala sig om. Weidman slogs bättre fram till "incidenterna", båda gångerna. Om Silva hade dominerat Weidman i första ronden och sedan brytit benet hade det kanske varit annorlunda.
Hackenschmidt
2013-12-29, 07:33
Ariel Helwani @arielhelwani 29m
"Anderson is yelling at the top of his lungs on the stretcher backstage. I've never heard anything like that. A horrible sound."
Hoppas de fick i honom ordentligt med morfin och snabbt :(
Doctor Snuggles
2013-12-29, 08:04
Även om matchen slutade på ett tråkigt vis så har Weidman två gånger visat att han kan neutralisera Anderson, ta ner honom, gnp'a honom, rocka honom och t.o.m knocka honom.
Det klart att vad som helst kan hända i MMA, det är inte min poäng över huvud taget. Även om alla nötter till MMAfans kommer gasta om tur så kan väl åtminstone vi välja att titta på det som faktiskt går att uttala sig om. Weidman slogs bättre fram till "incidenterna", båda gångerna. Om Silva hade dominerat Weidman i första ronden och sedan brytit benet hade det kanske varit annorlunda.
Du missar poängen. I den första matchen så var inte Silva där mentalt, och i denna så var det en "freak accident" och fram tills dess så hade han sett bättre ut än i förra. Oavsett hur bra Weidman gjorde ifrån sig så lämnar det fortfarande frågor som hur det skulle sett ut om det fortsatt.
http://3.bp.blogspot.com/-cQCJ8YWhk94/Ur-34R6t9AI/AAAAAAAA_SI/AkP0FB8WFrQ/s1600/0000.gif
Undra vad Vitor tänker när han ser Anderson åka förbi där? Hans fru står med mobilen o filmar också.
Doctor Snuggles
2013-12-29, 08:44
Fuck you, leg, serves you right for knocking me out. Vitor a lion.
?
Gött att se weidman dominera även 2:a matchen!!
panzerpig
2013-12-29, 09:53
Viktigt att dricka mycket mjölk även som äldre?
Bra slut iaf, slapp se Silva knockad, har vi tur så kommer han tillbaka om ett år (eller helst lägger han av), möter nån annan fighter och dominerar.
Deceiver85
2013-12-29, 10:47
Jag är i chocktillstånd! Chris Weidman dominerade rond 1, och så sparkar Silva av sig benet. Nasty :D
http://24.media.tumblr.com/tumblr_m6g05fJyZL1rziwwco1_250.gif
P.S Travis Browne, vilket monster!
P.P.S Ronda Rousey, uh, vilket psykbryt.
Äh, Anderson har väl aldrig vart särskilt bra ändå..
Oj Oj Oj.... Väldigt tråkigt avslut med en legend och så jävla nasty skada.
Weidman dominerade verkligen första och sedan sitter blocken perfekt, han är ett riktigt odjur, välförtjänad champ i mina ögon, verkligen!
Alltså LOL på Tates gameplan mot Ronda??
Börjar med ett rätt okontrollerat brawl i nära position, sedan slappa sparkar i nära position så hon blir nedtagen, sedan försöker hon själv gå på nedtagningar gång på gång mot någon som är överlägsen i de lägena + är helt nasty med armbars...
Allt detta när hon faktiskt träffade rätt bra med den lilla boxningen vi fick se. Jag det fattar inte...
Hackenschmidt
2013-12-29, 12:15
Du missar poängen. I den första matchen så var inte Silva där mentalt, och i denna så var det en "freak accident" och fram tills dess så hade han sett bättre ut än i förra. Oavsett hur bra Weidman gjorde ifrån sig så lämnar det fortfarande frågor som hur det skulle sett ut om det fortsatt.
Aha, så poängen är att "Besvarar inga frågor" == "Lämnar fortarande frågor", gotcha
Börjar med ett rätt okontrollerat brawl i nära position, sedan slappa sparkar i nära position så hon blir nedtagen, sedan försöker hon själv gå på nedtagningar gång på gång mot någon som är överlägsen i de lägena + är helt nasty med armbars...
Allt detta när hon faktiskt träffade rätt bra med den lilla boxningen vi fick se. Jag det fattar inte...
Ja riktigt smart. :D
Visst var det en freak accident i sista fighten men seriöst grymt bra block, med timing och reaktionsförmåga. Hur många har vi sett som lyckats blocka Andersons fullkraftssparkar sådär? Speciellt imponerande när det var ett viktigt vapen för Anderson den andra ronden i första fighten. Skadan kom efter en riktigt bra teknik av Weidman, och inte något totalt random iaf.
Hackenschmidt
2013-12-29, 12:39
http://www.ufc.com/news/ufc-168-statement-anderson-silva
Verkar som rehab blir 3-6 månader :thumbup:
Hackenschmidt
2013-12-29, 12:48
http://www.ufc.com/media/168-post-presser
Ganska bra post-presser tycker jag, kul att se Uriah så glad och avslappnad, kanske släpper för honom nu?
Hackenschmidt
2013-12-29, 13:50
Anderson Silva
@SpiderAnderson
Brasil sinto muito não queria ter desapontado vocês dei o meu melhor eu juro
Brasil Im sorry i let you down i gave my best I swear
eternallord
2013-12-29, 14:01
Komplett sinessjukt avslut, puh...! Men Weidman vann enkelt första ronden så man kan inte ta något från honom.
Scary stuff.
Tyvärr kanske det innebär att matchen mot RJJ blir av, om det nu verkligen finns seriöst intresse från alla parter. Borde vara betydligt enklare att gå en boxningsmatch efter den skadan än en MMA-match, gissar jag. 3-6 månaders rehab var ju inte så farligt.
Jag är bara en noob i detta ämne så ni får ta analysen för vad den är.
Men visst såg Silva lite spänd ut, inte alls de vanliga mjuka rörelserna som gör att motståndarna inte vågar attackera honom? Men samtidigt så hann det inte gå allt för länge i matchen för att Silva skulle hinna mjukna upp lite.
Men vad var oddset på att Silva(fortvarande inte 100%) och GSP lämnar UFC samma år?
Doctor Snuggles
2013-12-29, 15:10
Aha, så poängen är att "Besvarar inga frågor" == "Lämnar fortarande frågor", gotcha
Ja, du svarade ju som om du hade missat den så jag parafraserade bara.
Ja, och hennes team verkade inte ens få henne på andra tankar :smash:
Fan vad jag gillar rousey alltså. Och matchen var fan riktigt najs, dam MMA hör fan hemma i ufc.
Man kan ju inte låta bli att tycka synd om weidman som aldrig får visa hur duktig han är. Tveksam på om Silva kommer komma tillbaka.
Doctor Snuggles
2013-12-29, 15:45
Ja, och hennes team verkade inte ens få henne på andra tankar :smash:
Jag gillade hur hennes pojkvän sa typ "Ronda is already breaking" efter första ronden. :D
Doctor Snuggles
2013-12-29, 15:47
Fan vad jag gillar rousey alltså. Och matchen var fan riktigt najs, dam MMA hör fan hemma i ufc.
Man kan ju inte låta bli att tycka synd om weidman som aldrig får visa hur duktig han är. Tveksam på om Silva kommer komma tillbaka.
Det var ju hyffsat duktigt att checka den legkicken iof (och en innan?), även om resultatet var osannolikt. Känns som det är rätt få fighters som öht gör det.
Kanske kommer lära fighters att vara försiktiga med att försöka sparka på vader, särskilt utan en set up.
Doctor Snuggles
2013-12-29, 16:16
Rousey har nog tjänat hyffsat med pengar i år. TUF, 2 filmer, och nu drygt en milljon kronor i bonuspengar, plus att hon antagligen får en ppv procent.
Kul att hennes nästa fight är om blott 2 månader. Sara McMann är en intressant motståndare.
Det var ju hyffsat duktigt att checka den legkicken iof (och en innan?), även om resultatet var osannolikt. Känns som det är rätt få fighters som öht gör det.
Kanske kommer lära fighters att vara försiktiga med att försöka sparka på vader, särskilt utan en set up.
Absolut men det kommer alltid ifrågasättas vad som inte hänt Om Silva inte spelade pajas i första och Om inte benet gått sönder.
Varför van inte Jim Miller "submission of the night"? Det var ju en riktigt snygg armbar från ett svårt läge.
Även om det harpåtalats tidigare i tråden så var Mieshas gameplan med upprepade nedtagningsförsök rent idiotisk. Hon vade en chans så länge hon höll matchen stående.
varför van inte jim miller "submission of the night"? Det var ju en riktigt snygg armbar från ett svårt läge.
även om det harpåtalats tidigare i tråden så var mieshas gameplan med upprepade nedtagningsförsök rent idiotisk. Hon vade en chans så länge hon höll matchen stående.
+1
http://2.bp.blogspot.com/-FtKIa6FqtRQ/Ur-yL-OSObI/AAAAAAAA_RY/SBlKbhLtBPQ/s1600/4.gif
nån annan som ser vem som sitter rakt bakom vitor?
såg det dock int live.
Grym gala! Weidman får väl fortsätta att bevisa sin storhet genom att vinna fler matcher. Silva, Jones och GSP har ju inte blivit kända som grymma fighters för att dom har vunnit en eller två matcher. Det är ju att dom har dominerat över tid som har gett dom sin status. Ska bli spännande att se fler matcher med Weidman.
Sorry about the loss Baliah. Suger när ens idoler falnar. Hade själv hoppet uppe för Fedor och Cro-cop men "they never come back"
Nej, vem var det som satt bakom Vitor? Någon random med glajjor? :O
Även om det harpåtalats tidigare i tråden så var Mieshas gameplan med upprepade nedtagningsförsök rent idiotisk. Hon vade en chans så länge hon höll matchen stående.Som jag har förstått det var hennes gameplan att hålla Rousey på distans så länge som möjligt. Det visade sig dock inte vara möjligt särskilt länge. Rousey är ju ganska bra även stående, och Mieshas jabb är ingen pålkran direkt.
Det var inte Mieshas gameplan som fallerade, det är bara så att hon faktiskt är sämre på allt.
Utom att vara snygg och cool.
eternallord
2013-12-30, 11:00
Som jag har förstått det var hennes gameplan att hålla Rousey på distans så länge som möjligt. Det visade sig dock inte vara möjligt särskilt länge. Rousey är ju ganska bra även stående, och Mieshas jabb är ingen pålkran direkt.
Det var inte Mieshas gameplan som fallerade, det är bara så att hon faktiskt är sämre på allt.
Fast man kan inte säga att ens gameplan är en sak, göra motsatsen, och sen säga att gameplanen inte fungerade. Om du kollar på matchen så är Miesha (som vanligt) extremt vild i slagväxlingarna och trillar ofta rakt in i clinchen efter sina kombinationer. Detta är inte att försöka hålla distansen. Hade hon försökt göra det så hade hon arbetet mycket mer på sin jab, och efter kombinationer så hade hon cirklat åt sidan istället för att gå med huvudet först rakt in i clinchen. Miesha ska ha cred för att hon är tuff och presterade bättre än väntat i de situationer hon fann sig själv i, men hon hade haft en mycket större chans att vinna den här fighten om hon hade följt en mer disciplinerad gameplan i sin striking.
Doctor Snuggles
2013-12-30, 14:49
Absolut men det kommer alltid ifrågasättas vad som inte hänt Om Silva inte spelade pajas i första och Om inte benet gått sönder.
Japp. Men det kanske är bra. Hans mystik överlever lite. ;)
Doctor Snuggles
2013-12-30, 15:11
http://i.imgur.com/JAaCimol.jpg
Efter att ha fått lite distans till det hela.
Anser fortfarande att Weidman inte vunnit över Silva. Ni vet vad jag menar.
Troligen försvinner Weidman snabbt från tronen och glöms bort omgående. Någon legend lär det knappast bli. Han kommer bli mest känd för att checkat silvas ben till ett brott.
Första matchen var en en fluke, andra matchen kändes också som en större fluke.
Silva är ändå Silva, han har alltid vunnit i slutändan. Bara titta på Sonnen matcherna, Silva kan överleva brawls.
Det såg lovande ut med en Silva som inte larvade sig och riktigt bra tryck i sparkarna innan benet bröts. Händerna uppe och var taggad. Weidman vann inte i mina ögon.
Som man säger i poker, runner runner för vinst. Precis det han fick i sina 2 matcher.
Hoppas Silva kommer tillbaka och tar bältet :) Kan hända.
Herr Oberst
2013-12-30, 15:29
Weidman vann inte i mina ögon.
http://www.thedebutanteball.com/wp-content/uploads/2012/03/667.jpg
Lite som en religiös ultrataliban. Ingenting som biter :)
2 matcher och båda slutade med smärta för Silva. Man kan inte besegras tydligare än så.
Om någon sparkar av sitt eget ben på dig är du det tuffare materialet. Mer besegrad kan man inte bli.
eternallord
2013-12-30, 15:39
Äh, ingen av fighterna var en fluke. Silva förlorade rond 1 i båda, blev tokknockad i den första fighten och fick betala dyrt för att han upprepade gånger kastade legkicks utan setup i den andra fighten. Weidman gjorde utmärkt ifrån sig och jag hoppas att han krossar Vitor.
Verkligen konstigt..
Att inte skaka hand var dåligt. Även om jag tyckte att hon förde sig ok i intervjun efteråt. Tate vill tacka för matchen och Ronda säger ju att hon respekterar Tate för fightern hon är, så det blir lite motsägande.
eternallord
2013-12-30, 16:07
För mycket awesome i en bild
Doctor Snuggles
2013-12-30, 16:19
Äh, ingen av fighterna var en fluke. Silva förlorade rond 1 i båda, blev tokknockad i den första fighten och fick betala dyrt för att han upprepade gånger kastade legkicks utan setup i den andra fighten. Weidman gjorde utmärkt ifrån sig och jag hoppas att han krossar Vitor.
Jo, båda resultaten var en fluke eftersom det var låg sannolikhet på dem, på sina olika sätt. Det är definitionen av en fluke.
Doctor Snuggles
2013-12-30, 16:22
Verkligen konstigt..
Att inte skaka hand var dåligt. Även om jag tyckte att hon förde sig ok i intervjun efteråt. Tate vill tacka för matchen och Ronda säger ju att hon respekterar Tate för fightern hon är, så det blir lite motsägande.
Hon har sin egen militärt strikta ideologi om hur man behandlar människor. Påminner mig om vissa söderkisar jag kännt. ;)
Jag tycker det är awesome, en riktigt skön överemotionell bad ass som inte bryr sig om sitt rykte, och som krossar alla.
eternallord
2013-12-30, 16:31
Jo, båda resultaten var en fluke eftersom det var låg sannolikhet på dem, på sina olika sätt. Det är definitionen av en fluke.
Definition: A lucky or improbable occurrence, with the implication that the occurrence could not be repeated.
Att KOn inte skulle upprepas faller direkt, eftersom Weidman nästan gjorde om det i första ronden. Även checken faller av samma anledning eftersom han checkade med lika stor precision mer än en gång.
Doctor Snuggles
2013-12-30, 17:00
Definition: A lucky or improbable occurrence, with the implication that the occurrence could not be repeated.
Att KOn inte skulle upprepas faller direkt, eftersom Weidman nästan gjorde om det i första ronden. Även checken faller av samma anledning eftersom han checkade med lika stor precision mer än en gång.
Nej, det är inte KO:n i sig själv som är en fluke, utan först och främst hur den skedde. Seriöst, det måste du väl inse själv, eller trollar du nu? Ingen hade förväntat sig att Silva skulle spela apa till den löjliga grad, han har aldrig gjort sådana tekniska misstag tidigare, aldrig blivit knockad förut, samt det såg också ut som det inte var ett tränat move utan Weidman bara slängde ut Brock-karate-hammerfisten pga han var obalanserad. Hela detta scenario är väldigt otypiskt.
Dessutom, att han nästan blev knockad igen säger inte så mycket om första gången. Det är ganska vanligt att en fighter som blir tungt knockad i slutet av sin karriär inte har mycket till haka efter det.
Väldigt tragiskt. Kommer han tillbaka (vilket jag inte tror) så kommer det ju definitivt inte bli för titlen och han kommer inte vara densamma. Tyckte även i denna fighten att han var väldigt annorlunda. Han var inte fluid som han brukar, han körde relativt aggresivt (Inte bara counterstrikar) sen om den här "knocken" där han nästan var ute i första ronden som alla snackar om. Jag tyckte inte den var så farlig. Han blev slagen på örat, han var väl ute i en halv sekund / sekund. Sen drog han guard och hade det rätt bra där. Tog inte massa med skada, rullade med slagen och körde även rätt offensivt från guard.
Andra ronden såg han bättre ut, började hitta lite mer reach och rytm. Sen smällde det ju. Väldigt tråkigt.
Ja, jag är Silvas antagligen största fanboy men jag är inte ignorant. Första fighten där förlorade han. Pga pajaseri, helt klart. Tar inget ifrån Weidman, han är duktigt. Men jag tycker inte att han "förtjänar" att vara den som dethronar Silva.
Andra fighten, ja det var en freak accident. MEN Weidman blockade bra/fint som ledde till skadan. Så än en gång, jag tar inget ifrån Weidman han är den nya champen. Dock tror jag han inte kommer vara en ny legend. Jacare, Vitor, Machida är där och de är fan farliga.
Jag personligen ville att Silva skulle vinna denna fighten och sen retira. Mycket farliga contenders nu.
Första förlusten för mig var jobbigare känslomässigt. För det var bara så dumt. Denna gången var det mer "faaan.. Nu kommer vi aldrig få njuta av hans fenomenala fighter i ringen igen"
Väldigt tragiskt att den absolut bästa och mest underhållande fightern i ufc's histora karriär slutade så. Han var värdig att gå ut på topp.
Nu får ju min andra plats favorit flytta upp (preliminärt) till första plats och va där för mig!
War Aldo.
Många som snackar om att Machida kommer vara en farlig match för Weidman, har folk glömt att han först ska möta Mousasi? :P Räknar folk helt ut han eller?
Tricklew
2013-12-30, 18:31
Får se om han kommer förbi Belfort, är väll han som står först i kön?
Weidman gjorde bra ifrån sig, och oavsett hur det gick till så besegrade han Silva två gånger, med det sagt så tror jag inte att han kommer stå på tron länge och vara en lång mästare.
CrazyJoeDavola
2013-12-30, 18:54
Silva hade tur som klarade sig från att bli KO i första ronden vara ju på håret, skulle han komma tillbaka så kan jag tänka mig att det sitter ganska mycket i skallen när han ska spara någon igen, speciellt om det skulle vara mot Weidman, inte så att man glömmer bort den smärtan när benet går av.
Många som snackar om att Machida kommer vara en farlig match för Weidman, har folk glömt att han först ska möta Mousasi? :P Räknar folk helt ut han eller?
ha va flummigt.
igår, då jag såg galan (168) så snackade vi lite om Mousasi,
och om hur konstigt det var att han fick matchen mot Gustafsson,
som då int blev av, men att man sen int hört ett jotta om kisen efter det.
Förstår inte hur man kan kalla det en fluke. Silva sparkade, Weidman checkade sparken.
Finns en anledning till att thaiboxare väldigt sällan kör med full kraft på bensparkar.
Förstår inte hur man kan kalla det en fluke. Silva sparkade, Weidman checkade sparken.
Finns en anledning till att thaiboxare väldigt sällan kör med full kraft på bensparkar.
spela roll.
silva vann, och kommer alltid vinna.
weidman är en fjant.
nanananananananananananderson SILVA, SILVA!
spela roll.
silva vann, och kommer alltid vinna.
weidman är en fjant.
Väl talat broder!
*hug* *kissass* *hug*
DarcyGrahn
2013-12-30, 19:52
Skulle Weidman vinna 5 gånger irad så skulle Silva-fansen fortfarande leva i förnekelse.
http://bleacherreport.com/articles/1904314-ufc-168-how-chris-weidman-buried-the-legend
Skulle Weidman vinna 5 gånger irad så skulle Silva-fansen fortfarande leva i förnekelse.
http://bleacherreport.com/articles/1904314-ufc-168-how-chris-weidman-buried-the-legend
ingen förnekelse.
grejjen är ju bara den att folk är såna silvahaterz.
tokälskar USA för att de har mcdonalds och linkin park.
Doctor Snuggles
2013-12-30, 20:51
Jag förstår inte hur man kan tycka att vinna på lotto är tur. Man spelade på lotto, man vann.
Visa mig dessa många svaga bensparkar, förresten. Jag har nästan bara sett rätt i princip full kraft i både thai och k-1.
Det är bara en jävligt ovanlig händelse, vilket är vad en fluke innebär.
Oavsett skicklighet av Weidman, och oskicklighet av Silva ( för många lågsparkar utan att sätta upp dem först, och för få checks i mma).
Grejen är ju att man kan skada benet om en spark blir checkad men oftast fortfarande fightas vidare och kanske vinna matchen. Aldo skada väl sitt ben senast men kunde köra vidare ändå. Att benet går av så där är en fluke, annars är det ju lite som att någon får en hjärnblödning av en jabb och folk säger att det var en MEGA DEATH SUPER SENSEI SEAGAL JABB.
High1ander
2013-12-30, 21:02
Så jävla synd för både Silva och Weidman. Visst, Wiedman kom ut bra i första, jag var fan rädd när några slag såg ut att sänka Silva, men blev glad när han fortsatte fightas, och även på rygg testade att slå och armbåga.
Sen i andra efter första sparken så tyckte jag (brukar ofta tycka det) just var äckligt med så låga legkicks för det känns som just de kan man blocka, och då råka bryta på.
Annars måste jag säga att Mischa och Rondas match var en av de bästa jag sett, väldigt imponerad av Rondas dominans, vilket jag kommer till senare, men även hur väl Mischa försvara sig. Håller också med om att cornern på Mischa var ju lagom blåst...
Ronda var så sjukt imponerad att ALLA gånger båda var ner på väg mot marken, så kunde hon vrida antingen långsamt, eller explosivt snurra så hon hamna överst.
Verkligen en "Ok, du puttar på mig, ok, jag står emot, fuck it, jag kommer ramla nu, men jag kommer fan se till att vrida kroppen så du hamnar underst, det är straffet för att du tar ner mig på marken".
Annars när jag sett damer slåss så tycker jag tekniken först och främst varit sämre än männens, men jag tror inte jag sett någon kille vara lika dominant, mot någon top tier, på TKD, eller man kanske ska kalla det Counter Take Down...
Jag förstår inte hur man kan tycka att vinna på lotto är tur. Man spelade på lotto, man vann.
Visa mig dessa många svaga bensparkar, förresten. Jag har nästan bara sett rätt i princip full kraft i både thai och k-1.
Det är bara en jävligt ovanlig händelse, vilket är vad en fluke innebär.
Fluke innebär att det var en oturshändelse eller tur. Att Weidman blockade var inget av dessa.
Sparkar man med full kraft och någon blockar med sitt knä så skadas man, även om det inte alltid blir så allvarligt.
Är bara att kolla på valfri thaiboxningsmatch då. Kraftfulla bensparkar kör man som del av en kombination eller när motståndaren går framåt och har tyngden på sitt främre ben så att det blir svårt att checka.
Grejen är ju att man kan skada benet om en spark blir checkad men oftast fortfarande fightas vidare och kanske vinna matchen. Aldo skada väl sitt ben senast men kunde köra vidare ändå. Att benet går av så där är en fluke, annars är det ju lite som att någon får en hjärnblödning av en jabb och folk säger att det var en MEGA DEATH SUPER SENSEI SEAGAL JABB.
Ja det är väl ungefär samma sak som att man inte blir knockad av alla slag? Skillnaden här är bara att det är mycket oftare som någon blir slagen i huvudet än att man sparkar med full kraft på någons knä.
Doctor Snuggles
2013-12-30, 21:12
Fluke innebär att det var en oturshändelse eller tur. Att Weidman blockade var inget av dessa.
Sparkar man med full kraft och någon blockar med sitt knä så skadas man, även om det inte alltid blir så allvarligt.
Är bara att kolla på valfri thaiboxningsmatch då. Kraftfulla bensparkar kör man som del av en kombination eller när motståndaren går framåt och har tyngden på sitt främre ben så att det blir svårt att checka.
Inte riktigt. Fluke är (mer generellt) en osannolik händelse.
Att bryta benet på en block ÄR en osannolik händelse, och därför också otur för honom.
Du sade först att thaiboxare inte kör full kraft på bensparkar ofta. Det du sade nu är inte ekvivalent.
Doctor Snuggles
2013-12-30, 21:33
Ja det är väl ungefär samma sak som att man inte blir knockad av alla slag? Skillnaden här är bara att det är mycket oftare som någon blir slagen i huvudet än att man sparkar med full kraft på någons knä.
Nej, jämförelsen vore isf att bli träffad direkt på knappen utan att se slaget komma. De flesta slag är inte sådana, för det kräver att en hel del faktorer klaffar. På samma sätt som att träffa på ett sådant sätt vid en benspark inte är särskilt vanligt.
Äh, efter att Silva nästan blev slagen medvetslös av ett slag i thaiclinchen var mystiken borta.
Han har dock haft en fantastisk karriär, och dessa förluster gör varken från eller till imo. Mycket fina stunder har man fått uppleva tack vare denna herren.
Är officiellt på Weidmans orkestervagn. Helvete vilken fighter. Ser ut om att han haft 30+ matcher när han tävlar. Matcherna mot Machida och Souza kan nog bli väldigt svåra dock.
http://2.bp.blogspot.com/-FtKIa6FqtRQ/Ur-yL-OSObI/AAAAAAAA_RY/SBlKbhLtBPQ/s1600/4.gif.
Min morfar som jag såg matchen tillsammans med började gapskratta när han såg detta. :D
Men man kan inte annat än älska Vitors nyfunna motivation. Han är verkligen "in the zone" nu.
Doctor Snuggles
2013-12-30, 21:59
Apropå något annat, intressant utläggning om hur fight metric räknar slag:
PkcoCQ5g7Fg
Doctor Snuggles
2013-12-30, 22:03
Äh, efter att Silva nästan blev slagen medvetslös av ett slag i thaiclinchen var mystiken borta.
Han har dock haft en fantastisk karriär, och dessa förluster gör varken från eller till imo. Mycket fina stunder har man fått uppleva tack vare denna herren.
Är officiellt på Weidmans orkestervagn. Helvete vilken fighter. Ser ut om att han haft 30+ matcher när han tävlar. Matcherna mot Machida och Souza kan nog bli väldigt svåra dock.
Min morfar som jag såg matchen tillsammans med började gapskratta när han såg detta. :D
Men man kan inte annat än älska Vitors nyfunna motivation. Han är verkligen "in the zone" nu.
Läste precis att hans tränare sade att han inte kommer lägga ner. Vilket jag är lite kluven inför. Som du säger, hans haka är inte riktigt där längre.
Men det finns väl några roliga matcher kvar. Mot Bisping, t.ex. ;)
Kanske svårt att säga nej till 600 000 dolares garantilön dessutom.
Försöker förresten gilla Weidman, men finner det svårt. Även om jag oftast inte bryr mig om personligheter, så stör jag mig på att han känns störig, men jag kan vara påverkad av alla hans idiotiska "fans" (som i själva verket är mer Silva haters). MW är dock mycket intressant nu, ja.
Jag gillar inte heller Weidman. Hade knappt hört talas om honom innan han påtalades inför Silva fighten.
Han är för mycket mcdonalds och kepsen på sne för min smak. Han försvinner dock snabbt.
Hahaha, fy på er. Hur kan man inte tycka om någon som Weidman? En riktig mjukis med klass så det räcker åt halva MMA-världen. Är det flaggan som provocerar eller? ;)
Kan vi få se TRT-Silva 2015?
Doctor Snuggles
2013-12-30, 22:30
Hahaha, fy på er. Hur kan man inte tycka om någon som Weidman? En riktig mjukis med klass så det räcker åt halva MMA-världen. Är det flaggan som provocerar eller? ;)
Någonting överlägset i hans sätt att svara på vissa frågor, och vissa av hans slutsatser om Silva ("han slåss alltid så där", t.ex). Men som sagt, säkert mycket projicering pga hans "fans".
Flaggan och jesus-tjafset stör mig inte så mycket.
DarcyGrahn
2013-12-30, 23:07
Någonting överlägset i hans sätt att svara på vissa frågor, och vissa av hans slutsatser om Silva ("han slåss alltid så där", t.ex). Men som sagt, säkert mycket projicering pga hans "fans".
Flaggan och jesus-tjafset stör mig inte så mycket.
Tror mer det är på grund av hans överlägsna prestationer mot Silva.
Doctor Snuggles
2013-12-30, 23:11
Tror mer det är på grund av hans överlägsna prestationer mot Silva.
Jag tror du är småsint och inte särskilt observant.
Han blev torrjuckad i nästan 5 ronder mot sonnen och all mystik var borta, han tog sig tillbaka och spädde nästan på mystiken ännu mer då.
Jag har ingen tvekan alls om att om saker inte gått som dom gått så hade Silva kunnat komma tillbaka och vinna.
Bortsett från det kristna så har jag inte direkt någon åsikt om weidman, jag har inte heller något speciellt tycke för Silva. Efter alla hans ups and downs så är han en rolig fighter men ingen jag känner direkt med. Inte som Gsp.
Nu sa ju iofs Weidman att Silva är den bästa någonsin trots förlusterna, direkt efter matchen. Sen tycker jag han alltid verkar vara snabb på att ge motståndarna beröm (Phil Davis t ex om ni såg hans första framträdande på MMA hour). Allmänt gosig gubbe.
Jag har ingen tvekan alls om att om saker inte gått som dom gått så hade Silva kunnat komma tillbaka och vinna.
Om han inte hade nästan blivit knockad, dominerad på marken och sedan brutit benet i två delar hade han kunnat komma tillbaka och vinna. :D
Doctor Snuggles
2013-12-30, 23:31
Här får ni, Fedor-älskare, Bob Sapp dominerar Fedor:
d5GggFWcE98
:D
Vart nästan lite orolig att Fedor skulle bryta underarmen. Inte bra teknik.
Doctor Snuggles
2013-12-30, 23:36
Om han inte hade nästan blivit knockad, dominerad på marken och sedan brutit benet i två delar hade han kunnat komma tillbaka och vinna. :D
Bandwagon-jumper. Buu.
Doctor Snuggles
2013-12-30, 23:56
Men nu lägger vi allt groll åt sidan och uppskattar den fantastiska sport som vi har tur att få uppleva och se utvecklas under vår livstid, och det fantastiska året som var:
ELWV98nsPBA
Doctor Snuggles
2013-12-31, 00:00
En analys av Rondas judo i matchen:
http://artofgrappling.com/2013/12/29/ufc-168-rousey-tate-judo-throw-highlights-gifs/
Doctor Snuggles
2013-12-31, 00:52
Fast helt klen är Fedor inte heller:
0vh_i_4LIQg
;)
d5GggFWcE98
Hahaha, ändå rätt sjukt att det var en så jämn match! Sapp måste ha ca 40 kg på Fedor, men Fedor har den eviga GOAT-viljan! ;)
Jag skulle vilja sett de i en mma match istället ;)
Jag skulle vilja sett de i en mma match istället ;)
Sapp via GNP från mount.
;)
http://i.imgur.com/s1Ybtbi.png
http://i.imgur.com/6QN5T7D.png
Ingen chans att han tävlar igen efter ett år uppehåll. Men självklart vill han börja träna igen. Man ska iofs aldrig säga aldrig när det gäller Silva..
Doctor Snuggles
2013-12-31, 02:45
Så Silva kommer få ett Wolverine smalben nu? :D
Spindelmannen med Wolverine krafter låter farligt.
Mamma Rousey om matchen. http://drannmaria.blogspot.se/2013/12/thoughts-on-ronda-at-ufc-168.html?m=1
Så Silva kommer få ett Wolverine smalben nu? :D
Spindelmannen med Wolverine krafter låter farligt.
Legkicks from hell!
Vad tror ni kommer hända 2014 om ni får gissa lite. Vem/vilka tror ni kan tappa bältet, vem kommer enligt er få en breakthrough? Intressant och höra vad ni tror, ni som är mer insatta.
Sparven från Minsk
2013-12-31, 13:24
Måste beklaga mig lite. Tycker det är synd och skamligt att folk buade åt Rousey efter segern. Känns trist att folk ska hålla på så oavsett.
Sen var det en bra match, hon dominerade då i mina ögon alla ronder igenom. Sjukt snygga kast! :)
Trist med Silvas ben, men även i denna matchen tycker då jag att Chris hade kontroll och styrde lite som han ville.
Vad tror ni kommer hända 2014 om ni får gissa lite. Vem/vilka tror ni kan tappa bältet, vem kommer enligt er få en breakthrough? Intressant och höra vad ni tror, ni som är mer insatta.
machida tar bälte från wiener
Hackenschmidt
2013-12-31, 14:30
d5GggFWcE98
Jag vill hävda att det inte går att säga något om vem som är den bättre armbrytaren utifrån den matchen. Om Fedor hade varit lika fokuserad och taggad som Sapp hade det förmodligen sett annorlunda ut. Man ser också tydligt att Sapp får en liten turlig start direkt när domaren släpper, en fluke. Ifall matchen hade startats om direkt och Fedor fått 100 steroidinjektioner, blivit 10 år yngre, gått upp 35kg och en intergalatisk rymdarmada hade landat rakt på Sapp och mosat honom, vem vet då vad som hade hänt?
Nej förlåt jag ska sluta, inte heller mot dig personligen Doktor Snuggles utan mot alla trådar på sherdog :D
Doctor Snuggles
2013-12-31, 15:22
Höhö ;)
Finally, people need to realize how much of a unicorn getting your leg checked really is. I have literally watched ten's of thousands of fights. I watch every kickboxing, Muay Thai, and most high level MMA fights I can get my hands on. I can count on my hands how many times someone has broken there leg due to a leg check. As scary as it sounds, I can actually think of more guys who have died in fights than who have broken shins. It is really rare that it happens. It happening to an all time great doesn't mean that it will be an epidemic assurance that everyone needs to prepare for. It is not the flu and everyone is in need of flu shots now. Peter Aerts once injured his leg in a K-1 World Grand Prix bout against Francois Botha. After the fight the kickboxing world didn't reevaluate how they do things. They saw it for what it was, a fluke accident that can even happen to an all time great. There have been hundreds of K-1 fights before and after that, I can think of less than five in which someone got injured. It really is an anomaly that it happened and it should be treated as such. Don't feel like you have to change anything because of the unfortunate situation to Silva. Your coaching won't keep it from happening and it won't cause it to happen, it just happens.
Steven Wright is a fighter, writer, podcaster and most notably a striking coach, working with Team Takeover. You might recognize him from Johny Hendricks' corner.
Hela artikeln:
http://liverkick.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2786:shin-breaking-will-never-be-an-epidemic&catid=43:interviews&Itemid=76
Doctor Snuggles
2013-12-31, 16:08
Som sagt. Fluke.
Sapp via GNP från mount.
;)
Fedor via GNP från Sapps mount ;)
Jag håller med om att Weidman vinsten var lite av en fluke... Det händer verkligen inte ofta.
Även om Weidman gjorde den bättre matchen fram till dess så var "avslutet" en fluke.
Med det sagt: Weidman är riktigt duktig!
Doctor Snuggles
2014-01-01, 17:21
http://1.bp.blogspot.com/-V8LhhdmFTh4/UsEcWnWSrmI/AAAAAAAACO0/n75OyS_aBag/s1600/1229_SPO_LDN-L-UFC-ROUSEY-TATE-HG4.jpeg
dluddeckens
2014-01-01, 23:37
Machida vs Weidman hade smakat!
Nån som läst en update om Weidmans knä?
panzerpig
2014-01-02, 01:13
Nån som läst en update om Weidmans knä?
Han fick ingen medical suspension så det bör väl vara ok?
Doctor Snuggles
2014-01-02, 01:15
Han fick ingen medical suspension så det bör väl vara ok?
Han hade tydligen flytande benfragment sedan innan och ville få dem bortopererade.
panzerpig
2014-01-02, 01:19
Han hade tydligen flytande benfragment sedan innan och ville få dem bortopererade.
ach so, hittade inget om det på mina vanliga mmanyhetssidor. blir han borta ett tag pga detta?
Doctor Snuggles
2014-01-02, 01:22
ach so, hittade inget om det på mina vanliga mmanyhetssidor. blir han borta ett tag pga detta?
Det var det som var frågan.
panzerpig
2014-01-02, 01:27
Nån månad enligt denna artikel:http://msn.foxsports.com/ufc/story/chris-weidman-to-address-knee-injury-before-fighting-vitor-belfort-122913
Lär inte bli en match innan juni-juli kanske?
"I want to say thank you to all my fans and friends to support me at this moment,I wish a great and happy 2014 to all "
https://pbs.twimg.com/media/Bc7-M_6CQAA1bxn.jpg
MboBKexhjTU
Sjuka legkicks han får om han kommer tillbaka med sitt terminator ben.
Doctor Snuggles
2014-01-03, 20:18
Ingen som listat ut ett sätt att testa fight pass?
Oljeblixten
2014-01-03, 20:25
Måste beklaga mig lite. Tycker det är synd och skamligt att folk buade åt Rousey efter segern. Känns trist att folk ska hålla på så oavsett.
Sen var det en bra match, hon dominerade då i mina ögon alla ronder igenom. Sjukt snygga kast! :)
Trist med Silvas ben, men även i denna matchen tycker då jag att Chris hade kontroll och styrde lite som han ville.
Jag tycker att den amerikanska publiken brukar vara rätt trist överhuvudtaget. Går någon in och gör en helt otrolig match samt dominerar totalt buar man inte oavsett om man gillar fightern eller inte. De har fortfarande gjort något ganska otroligt så det känns töntigt att bua.
Doctor Snuggles
2014-01-04, 15:35
Tips: Det går att testa fight pass. Du behöver bara registrera dig (och logga in) via en amerikansk VPN. Sedan kan man stänga av den när man är inloggad för att få bättre hastighet.
Älskar att han försökte hävda att de var tillåtna armbågar så länge :D
Lim borde tränat SUPER MEGA KICK CHECKS OF DEATH, Då borde han största sannolikhet kunnat vinna med att bryta Saffiedines ben.
Inte sett eventet, väntar på att tanka det i fullHD. Borde väl vara ute nu?
Sista matchen pågår just nu så lär dröja en stund.
Aaah just det, fucked up tider -.-
Doctor Snuggles
2014-01-04, 17:06
Lim borde tränat SUPER MEGA KICK CHECKS OF DEATH, Då borde han största sannolikhet kunnat vinna med att bryta Saffiedines ben.
Ja. Verkar inte som så mycket har förändrats än. Fighters är fortfarande lika dåliga på att checka, och att sparka utan set ups (även om Saffran har haft några).
Riktigt bra Main Event. Gillar Lim även fast han fortfarande har en del att lära sig.
Tarec imponerade som vanligt.
Doctor Snuggles
2014-01-04, 18:48
vad tittar ni på?
Ingenting, nu. ;)
Doctor Snuggles
2014-01-04, 18:49
Inte sett eventet, väntar på att tanka det i fullHD. Borde väl vara ute nu?
Du behöver inte tanka det eller vänta. Du kan se det direkt i fight pass, tror jag.
Hmm läste något om att de inte visade replays dock. Ska kolla upp det när damen lagt sig, tack!
Doctor Snuggles
2014-01-04, 19:10
Hmm, fight pass verkar ha slutat funka för mig nu. Buu.
Doctor Snuggles
2014-01-04, 19:17
Eller vänta, nu funkar det igen.. wierd.
Doctor Snuggles
2014-01-04, 22:06
Fantastiskt välgjord highlight, oavsett om man gillar Ronda eller inte.
HjaadcFBp5s
Lite väl stissig men annars bra.
eternallord
2014-01-05, 20:56
Tarec imponerade som vanligt.
Gjorde han? Jag tycker det var ett väldigt svagt framträdande från honom. Under sin tid i Dream, Strikeforce, och nu UFC har han 1 avslut på 11 fighter och då är det knappast några world-beaters han har mött. Det är inte okej att kollapsa en fighter med legkicks redan i 2-3 ronden och ändå låta honom överleva fighten ut (och dessutom låta honom komma tillbaka och själv nästan bli knockad i slutsekunderna).
Gjorde han? Jag tycker det var ett väldigt svagt framträdande från honom. Under sin tid i Dream, Strikeforce, och nu UFC har han 1 avslut på 11 fighter och då är det knappast några world-beaters han har mött. Det är inte okej att kollapsa en fighter med legkicks redan i 2-3 ronden och ändå låta honom överleva fighten ut (och dessutom låta honom komma tillbaka och själv nästan bli knockad i slutsekunderna).
Med eller utan avslut så var det imponerande (minus slutsekunderna då). Du får tänka på att killen är 27 år gammal och att detta var hans tredje match mot någon som inte är på amatörnivå. Och 25 minuter är inte alls roligt för någon med så lite erfarenhet.
Sen borde matchen nästan ha stoppats i någon rond där. Borde finnas en gräns för hur många gånger man kan ramla ned på marken som en säck potatis pga bensparkar och få fortsätta tävla.
Alltså, Percival. Han är fan nästan värre än Winslow... Skit domare.
Doctor Snuggles
2014-01-06, 03:26
Med eller utan avslut så var det imponerande (minus slutsekunderna då). Du får tänka på att killen är 27 år gammal och att detta var hans tredje match mot någon som inte är på amatörnivå. Och 25 minuter är inte alls roligt för någon med så lite erfarenhet.
Sen borde matchen nästan ha stoppats i någon rond där. Borde finnas en gräns för hur många gånger man kan ramla ned på marken som en säck potatis pga bensparkar och få fortsätta tävla.
Jag tror gränsen är då någon inte kan resa på sig igen på anvisning av domarn.
Lite löjligt om så är fallet. Blir man svept om och om igen så är det ingen anledning att stoppa en match, men asiaten hoppade nästan ned på marken självmant av smärta flera gånger under en och samma rond.
Tror jag sett en match med Barboza (?) som stoppades direkt efter att personen hade ramlat för typ femte gången efter att fått sitt ben söndersparkat.
Doctor Snuggles
2014-01-06, 19:17
Intressant. WSOF vill göra ett co-promotion event med Bellator. Typ deras mästare mot Bellators.
Dominick skadad igen fast i skrevet, Barao får den riktiga titeln och möter Urijah Faber istället.
Fan vad Cruz måste vara helt fördärvad mentalt nu.
Hackenschmidt
2014-01-07, 00:28
Dominick skadad igen fast i skrevet, Barao får den riktiga titeln och möter Urijah Faber istället.
Men satan vad tråkigt. :(
Weidman har börjat bli lite mer outspoken, gillar't.
"I don't think TRT belongs in the sport, where it's a combat sport. How old is Vitor, 36?" Weidman asked later. "And now you're allowed to have a 17 year- old's testosterone?"
"It's more a cloud for him," Weidman said. "He's the one who got caught cheating once. Now he's taking TRT and I don't think it's right. I did hear from other TRT users, not to mention names, but I've heard TRT is a good way to cover up other things. I don't know much about the business that these guys are in, but, that doesn't seem cool to me, for a guy who's not taking anything."
Bränn doparna på bål. :D
Ray Longo (Weidmans tränare) fyller på:
"I know Chris is beating the guy but why give him an advantage?" Longo said. "Why does he deserve that? All he did was abuse his body with steroids so that now he needs the exemption. It's bulls---."
En Vitorvinst via brutal KO kommer generera astronomiska mängder rumpont misstänker jag.
Jag tycker att han riktigt bra teknik och gör allting riktigt snyggt.
Men ja det är samma sak som alltid: avslut är inte hans starka sida, men förutom bristen på avslut så tyckte jag att det såg riktigt bra ut :).
Jobbar han på den biten kommer han bli riktigt bra.
Hackenschmidt
2014-01-07, 00:54
Inte gå så hårt på Vitor, det syns ju att han lider av klinefelters syndrom.
Den nya vågen MMA-fighters som jag pratat om:
http://i293.photobucket.com/albums/mm60/WatchinMMA/bolos.gif
Doctor Snuggles
2014-01-07, 00:57
lol, men vad fan
Fotarbete är farligt för skrevet.
Hur många titelchanser är det nu för Faber förresten? 5? Måste vara rekord.
Mitt i puberteten stackarn. :(
http://cdn.bleacherreport.net/images_root/slides/photos/000/311/246/2vitor-belfort_display_image.gif?1280073490
Hackenschmidt
2014-01-07, 01:02
Mitt i puberteten stackarn. :(
http://cdn.bleacherreport.net/images_root/slides/photos/000/311/246/2vitor-belfort_display_image.gif?1280073490
Kan inte varit lätt för honom att se ut så vid 19 års ålder, killen borde fått läkarhjälp långt tidigare. :(
Doctor Snuggles
2014-01-07, 01:25
Sluta ironisera nu killar, bara för att det finns en hyffsad chans att det är pga steroider, så kan han ha ett legitimt skäl också. Vissa får lågt testosteron oavsett vad de gjort eller inte gjort innan. Vissas hjärnor är mindre resistenta mot slag o dyl. Konstigare saker har hänt.
Dessutom är den egentliga frågan; även om det är från tidigare steroidbruk, ska han straffas för det nu? Jag tycker att man antingen stängs av för livet, eller att när man avtjänat straffet faktiskt har avtjänat straffet, istället för några luddiga halvmesyrer som påverkar folk som legitimt skulle behöva terapin negativt istället.
Sluta ironisera nu killar, bara för att det finns en hyffsad chans att det är pga steroider, så kan han ha ett legitimt skäl också. Vissa får lågt testosteron oavsett vad de gjort eller inte gjort innan. Vissas hjärnor är mindre resistenta mot slag o dyl. Konstigare saker har hänt.
Dessutom är den egentliga frågan; även om det är från tidigare steroidbruk, ska han straffas för det nu? Jag tycker att man antingen stängs av för livet, eller att när man avtjänat straffet faktiskt har avtjänat straffet, istället för några luddiga halvmesyrer som påverkar folk som legitimt skulle behöva terapin negativt istället.
Puss.
Doctor Snuggles
2014-01-07, 02:26
Puss.
Äsch, va fan, nappa! :d
White: Renan Barao becomes bantamweight champion and will fight Urijah Faber at UFC 169
Dominick Cruz is out of UFC 169 with groin tear, per Dana White. Cruz vacates title. Urijah Faber now steps in to rematch Renan Barao.
En sida försent men annars "bra" nyheter. Gillar inte att Cruz vart borta i ~2år och fortfarande fick behålla bältet. Sen att han skadade sig igen är ju jävligt tråkigt. Värre otur får man leta efter.
Det första året såg det nog ut som att han skulle kunna komma tillbaka, men sedan krashade knäet igen och fick opereras ännu en gång om jag minns rätt. Förhoppningvis är det ingen seriös skada denna gången, han kanske har det värsta bakom honom trots allt. Ang bältet så är det ju bara teknikaliteter egentligen, Barao har ju försvarat två gånger nu.
Det första året såg det nog ut som att han skulle kunna komma tillbaka, men sedan krashade knäet igen och fick opereras ännu en gång om jag minns rätt. Förhoppningvis är det ingen seriös skada denna gången, han kanske har det värsta bakom honom trots allt. Ang bältet så är det ju bara teknikaliteter egentligen, Barao har ju försvarat två gånger nu.
Han förstörde först det ena knät, sen det andra.
Doctor Snuggles
2014-01-07, 14:26
Han förstörde först det ena knät, sen det andra.
Nej, det var gsp.
Sen kan man ju få ordentlig muskelmassa trots brist på testosteron. Har en bekant som har bra brist på test men som är jävligt bitig.
Sen kan man ju få ordentlig muskelmassa trots brist på testosteron. Har en bekant som har bra brist på test men som är jävligt bitig.
Så låg på testosteron att han behöver medicineras? ;)
"Brist" lär det knappast vara.
Doctor Snuggles
2014-01-07, 21:51
Så låg på testosteron att han behöver medicineras? ;)
"Brist" lär det knappast vara.
Bevisa det. BEVISA DET.
Apropå något kanske i närheten:
Ronda mot McMann. Vem vinner? Har McMann en chans?
Bevisa det. BEVISA DET.
Apropå något kanske i närheten:
Ronda mot McMann. Vem vinner? Har McMann en chans?
Tycker ufc kunde gett Mcmann en eller två matcher till innan titleshot, inte säker på att hon är redo.
Rent styllistic så känns det imo som hon har den bästa chansen mot ronda... så tror hon har en chans.
Men alltså när man kollar odds så är ronda så pass stor favorit att jag blir osäker, med tanke på pengarna på spel så borde odds generellt sett vara nära sanningen. Fast kan ju vara så att bookers förutser att folk kommer betta mycket på ronda, inte så insatt i hur det funkar.
Doctor Snuggles
2014-01-07, 22:25
Tycker ufc kunde gett Mcmann en eller två matcher till innan titleshot, inte säker på att hon är redo.
Rent styllistic så känns det imo som hon har den bästa chansen mot ronda... så tror hon har en chans.
Men alltså när man kollar odds så är ronda så pass stor favorit att jag blir osäker, med tanke på pengarna på spel så borde odds generellt sett vara nära sanningen. Fast kan ju vara så att bookers förutser att folk kommer betta mycket på ronda, inte så insatt i hur det funkar.
Grejen är ju att Ronda blir ju bättre för varje match också, särskilt hennes stående har en hel del rum kvar för förbättring, så frågan är om det verkligen hade hjälpt att vänta.
Bookmakers sätter oddsen först så att det motiverar betting (vilket gör att jag misstänker oddsen oftast är bäst att spela på direkt när de sätts, dock inte grävt i det djupare), och sedan justerar allt eftersom folk bettar. Det slutliga oddset brukar ligga rätt nära sanningen. Men tydligen finns det undantag, t.ex. i titelmatcher, där man ibland hypar upp motståndet såpass mycket att folk ger dem en bättre chans än de verkligen har (stämmer dock inte alltid, t.ex. fick Alex en mycket sämre implicit chans än han uppenbarligen hade).
Jag tror inte Ronda är så farlig från ryggen om man är taktisk med sin toppkontroll och GNP (trots att hon såg bra ut mot Meisha), så Mcmann kan mycket väl vara en fara om hon kan ta ned Ronda och försvara hennes nedtagningar. Men jag har inte tittat på henne tillräckligt mycket för att vara säker. Har för mig att hon förlorat en grapplingmatch mot Shayna Bayzler? Hennes sista match var dock otroligt imponerande.
Fyller på lite:
En riktigt bra brottare kan nog vara Rondas kryptonit. Att stå och vrida på höfterna och försöka få in kast på en bra clinchbrottare lär vara ganska ineffektivt, och TD-reversals som hon använde sig av väldigt mycket mot Meisha är svårt att förlita sig på. Ståendes är hon ganska medioker egentligen, men kan nog vinna mot en hel del kvinnor även där.
Lättare sagt än gjort dock. ;)
Fyller på lite:
En riktigt bra brottare kan nog vara Rondas kryptonit. Att stå och vrida på höfterna och försöka få in kast på en bra clinchbrottare lär vara ganska ineffektivt, och TD-reversals som hon använde sig av väldigt mycket mot Meisha är svårt att förlita sig på. Ståendes är hon ganska medioker egentligen, men kan nog vinna mot en hel del kvinnor även där.
Ja, hon möter kvinnor och är obesegrad hur medioker till trots.
Doctor Snuggles
2014-01-07, 23:29
Fyller på lite:
Ronda har en mycket bredare arsenal än bara höftkast, det torde stå rätt uppenbart vid det här laget. Hennes striking behöver fortfarande jobb, men hon har utvecklats, och McMann har inte den mest bländande boxningen heller.
Lär hon sig att lugna ner tempot i första dessutom, så kommer det nog bli jävligt svårt att få ner henne.
McManns senaste var mot en striker som inte är känd för sin grappling, så svårt att använda den fighten som en barometer. Ronda äger däremot upp Bayzler i grappling, så... (även om hon numer tränar med Ronda vilket antagligen kommer hjälpa henne enormt).
Hur medioker till trots (?)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.