Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Pansartax
2011-08-28, 20:46
http://i53.tinypic.com/11vlcox.gif
Hahah :laugh:
Pansartax
2011-08-28, 20:51
Det är ju mycket möjligt att Chael hade fått en snabbare returmatch om han hade skött sig efter matchen, hans leverne har ju inte varit helt klanderfritt.
Förövrigt förstår jag inte hur man kan fortsätta hata på Silva och verkligen leva i en bubbla där man inte anser att han är bra, har du inga jävla ögon?
Vi som är skeptiska ser ju matchen som mot Okami, alltså han blir ju fan inte ens utmanad? Han får ju inte ens ett slag på sig? Hur kan man då avgöra om han är bra eller inte. Okami framstår som om han är i ringen för första gången i sin karriär ungefär.
Samma mot Belfort, samma mot Griffin (Världens konstigaste KO?) och mot Demian Maia dansade han bara runt.
Lite som att säga att en hockeyspelare är världens bästa målskytt även fast han gjort alla sina mål i öppen kasse...
Han fick sig en rejäl fight mot Sonnen däremot fast då var han "skadad" så det var svårt att avgöra där också, förstår du då varför?
Doctor Snuggles
2011-08-28, 20:58
Du tänker fel, och jämförelsen med öppet mål är felaktig.
Det är snarare som att han gör mål, mot en bra målvakt, som om det vore öppet mål.
Att han får andra se ut som nybörjare är just vad som visar hur bra han är och hur stor skillnaden i klass är.
Tricklew
2011-08-28, 20:59
Du förstår inte att det ser enkelt ut eftersom han är så exceptionellt duktig?
Benedikt Magnusson får 350kg i mark att se ut som en fjädervikt, men jag kan berätta en hemlis för dig, det är en enorm vikt, oavsett hur enkelt han får det att se ut som.
Pansartax
2011-08-28, 21:23
Det är ju klart att han är duktig, men jag tycker bara inte att han blir ordentligt utmanad. Istället borde ju alla Silva fans tycka det vore skoj att få se en riktig match någon gång så man får se HUR pass duktig han är, jag är inget fan av Belfort men när Silva drog den där sparken på honom suckade jag bara, det kändes som om han lika gärna hade kunnat dansa runt lite istället eftersom det åtminstone är underhållande.
Silva själv verkar ju tycka samma sak eftersom han släpper garden med händerna, hur pass seriöst känns det på en skala från 1-10? Visst att det är hans taktik men det är ju helt klart ett sätt att säga att "Det här är bara larvigt", gifen på när han gör det mot Okami precis som mot Griffin bevisar ju det.
http://2.bp.blogspot.com/-E1kHONZsocU/TlmKUQZlFzI/AAAAAAAAEtc/2LjzEubibro/s1600/4.gif
Doctor Snuggles
2011-08-28, 21:30
Det är ju klart att han är duktig, men jag tycker bara inte att han blir ordentligt utmanad.
Det säger ganska mycket om kalibern på en fighter när de enda som kanske verkligen kan utmana honom är 2 dominanta mästare i viktklasserna över och under. Förhoppningsvis får vi se en superfight mot GSP medan Silva fortfarande är i sitt esse. Helst skulle jag vilja se honom mot Bones, men det verkar inte som det kommer ske då Dana vill att man ska "clean out the division" innan det blir tal om att mästare i två olika viktklasser möts.
Du har för övrigt lite lustig syn på fighting.
Suckade när han knockade Belfort med en frontspark? lolliboll
http://www.gifsoup.com/view/358927/dancing-a-silva-o.gif
http://img101.imageshack.us/img101/7858/11br8z9.gif
Pansartax
2011-08-28, 22:04
Du har för övrigt lite lustig syn på fighting.
Suckade när han knockade Belfort med en frontspark? lolliboll
Mja, det här är mera min typ av "fight"
clpI_Wu6EjY
Länkade den förut.
Slugfests :thumbup:
Doctor Snuggles
2011-08-28, 22:13
Du menar så här?
http://i40.tinypic.com/10scc9y.gif
Eller så här:
http://i28.tinypic.com/10qclms.gif
Pansartax
2011-08-28, 22:18
Clinch/Ground´n pound har jag inte lika mycket till övers, eller jo ground´n pound är fint men bara om det är Lesnar som smiskar på :D
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=qrwSYqRHIVc#t=389s
Doctor Snuggles
2011-08-28, 22:25
Silvas rekord:
25 av 31 vinster på avslut (vet inte om det är något rekord, men imponerande och en mer än Fedor).
Most all-time knockdowns in UFC history - 15
No. 2 - Chuck Liddell, 14
No. 1 in significant strike accuracy - 68.5%
No. 2 - Cheick Kongo, 61.3%
Longest all-time UFC win streak - 14
No. 2 - Georges St-Pierre, 9
Best all-time UFC win percentage - 1.000 (tie)
No. 2 - Cain Velasquez, 1.000
Most title fight victories - 10
No. 2 - Georges St-Pierre, 9
Most UFC title defenses - 9
No. 2 - St-Pierre, 6
Longest reign by days - 1,779
Doctor Snuggles
2011-08-28, 22:31
Clinch/Ground´n pound har jag inte lika mycket till övers, eller jo ground´n pound är fint men bara om det är Lesnar som smiskar på :D
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=qrwSYqRHIVc#t=389s
Du har helt enkelt en sofistikerad smak och bara gillar rock'em sock'em robots.
hqKasZO3XrI
Du måste älska Diego Sanchez.
Pansartax
2011-08-28, 22:58
Nja, men däremot är jag svag för JDS :) Det är ganska underhållande när han släpper lös.
Bernie Hopkins tellin ' it
SHwPBTDDp00
killenigrillen
2011-08-29, 09:20
CpA-4_RZsjI
Guile theme goes with everything! :)
nmanradnävna
2011-08-29, 10:21
Herb Dean hade gärna fått slöa lite med det där stoppet och låta Schaub käka iaf en fet jävel till.. för att betala mot vad han gjorde mot cro cop
Någon som vet var det var för flagga Nog höll upp efter matchen? Brasiliens men med någon annan symbol i mitten?
Jag måste slå ett slag för Palhares/miller-fighten. Helt sjuk. Se den om ni bara sett main card.
Jag måste slå ett slag för Palhares/miller-fighten. Helt sjuk. Se den om ni bara sett main card.
Hade de fortsatt i samma tempo som de hade under de två första ronderna även i den tredje så hade vi FOTN. Kanske även FOTY. Så kändes det i alla fall.
Paul Harris..Ja..Vad ska man säga. Han är verkligen byggd som en stubbe.
Ouff! Vår nästa svensk, Papy Abedi får det tufft i UFC-debuten.. vs Thiago Alves @ UFC 138.
Palhares för president, byggd som ett stenblock och lite speciell mentalt...
Hur fan hamnade Tiago på facebook prelimnsen?
Underbart att se Big Nog vinna.
Shogun med den hungern och i den formen är farlig för vem som helst.
Spindeln vinner sina matcher genom att krypa in i örat på motståndaren och lägga ägg. Bäst på mindgames i mma någonsin?
Bra gala!
Doctor Snuggles
2011-08-29, 15:12
Mindgames? Det hjälper nog att han kan göra typ precis vad han vill. Snarare det attributet som vinner matcher.
Grazzafukkinrazzi
2011-08-29, 15:18
Palhares för president, byggd som ett stenblock och lite speciell mentalt...
Hur fan hamnade Tiago på facebook prelimnsen?
Underbart att se Big Nog vinna.
Shogun med den hungern och i den formen är farlig för vem som helst.
Spindeln vinner sina matcher genom att krypa in i örat på motståndaren och lägga ägg. Bäst på mindgames i mma någonsin?
Bra gala!
Blivit dominerad de två senaste matcherna, sätts mot en halvtaskig motståndare och ett riktigt bra maincard på det så inser man att det är där matchen hör hemma.
Blivit dominerad de två senaste matcherna, sätts mot en halvtaskig motståndare och ett riktigt bra maincard på det så inser man att det är där matchen hör hemma.
Weird bara, det går snabbt utför i UFC.
Mindgames? Det hjälper nog att han kan göra typ precis vad han vill. Snarare det attributet som vinner matcher.
Jag håller inte med, tekniskt är han duktig men det är hans hjärna som vinner matcherna.
Grazzafukkinrazzi
2011-08-29, 15:49
Weird bara, det går snabbt utför i UFC.
Absolut, väldigt tråkigt kan man tycka i vissa lägen.
Jag håller inte med, tekniskt är han duktig men det är hans hjärna som vinner matcherna.
Jag är beredd att hålla med. Efter att Silva golvade Okami med en counter-jabb efter lite head movement med händerna nere så märktes det tydligt hur stor respekt, försiktighet och rädsla som direkt infann sig. Silva tog ned händerna helt och började taunta, Okami blev livrädd för att göra bort sig och vågade därför inte göra någonting.
Jag tror att den enda som skulle kunna vinna över honom är någon som fullständigt skiter i hans avvaktande "läsningar" och bara kör, från sekund 1. Skulle eventuellt Palhares kunna ha en chans så småning om eller skulle Chael kunna ta honom i en rematch?
Nu var nog inte Silva helt 100% i Sonnen fighten, men tror mycket att han ändå är den som är närmast en lösning, slå och driv takedowns innan han hinner komma i sin rytm. Finns precis hur många faror som helst med den taktiken men tror i princip det är det enda som är fruktbart mot honom.
Lite som CroCop såg oövervinnerlig ut stående tills Fedor låste upp blueprintsen till hur man skulle besegra honom (tvinga honom bakåt genom press framåt). Anderson Silva är mer varierad och har större bredd än Crocop så tror att lösningen måste vara mer komplex.
Men finns det en hjärna stor som Fedors (eller Andersons) som klarar av att låsa upp Silva i mellanvikt? Sonnen är tjurskallig snarare än smart i sin fighting, tror inte han är den som gör det i rematchen.
Vet inte riktigt när det gäller Palhares. Han var riktigt trött i tredje ronden. Kommer bli väldigt jobbigt om han inte skulle lyckas få ned Silva på marken SNABBT i varje rond. Chael har bättre chanser.
Pansartax
2011-08-29, 20:08
Okamis porslinshaka och helt uteblivande brottning var den stora boven, sonnen käkade ju ett par stycken sånna smällar som sänkte Okami + armbågar ifrån marken och han verkade klara sig rätt bra.
Man måste totalt sakna respekt för Silva och ha ett enormt självförtroende för att ha en chans.
Det osade "Jag möter världens bästa fighter just nu" om Okami, när Sonnen tjurrusade luktade det mera "Jag möter en skojare".
Doctor Snuggles
2011-08-29, 20:13
Nu står hjärna och teknisk skicklighet inte direkt i motsatsförhållande. Han är innovativ och extremt graciös i allt han gör, och det är endast denna förmåga som möjliggör att han clownar folk. Resten är bara en bonus, även om det säkert inte stjälper. Han har ändå haft rätt många matcher innan han var så superkänd som han är nu där han dominerade motståndare, där de sannolikt inte var "rädda" för honom på samma sätt.
Doctor Snuggles
2011-08-29, 20:14
Okamis porslinshaka och helt uteblivande brottning var den stora boven, sonnen käkade ju ett par stycken sånna smällar som sänkte Okami + armbågar ifrån marken och han verkade klara sig rätt bra.
Man måste totalt sakna respekt för Silva och ha ett enormt självförtroende för att ha en chans.
Det osade "Jag möter världens bästa fighter just nu" om Okami, när Sonnen tjurrusade luktade det mera "Jag möter en skojare".
Intressant att Okami var känd för att ha en bra haka, och har ALDRIG blivit stoppad på det sättet av någon.
Skillnaden är att man ser inte Silvas slag komma, och de är jävligt pricksäkra, vilket är varför något så banalt som en jabb kan knocka folk.
nmanradnävna
2011-08-29, 20:17
Nigga, please. Såg du hur stört bra Okami hanterade en spark i huvudet? Till följd av ett stenhårt knä efter ronden var slut? Han bara gick till sin hörna som om allt var lugnt.
Antingen trollar du eller så är du bara fel ute med allt du säger, vad du än säger.
Pansartax: Inget illa menat, men du kommer gång på gång med påståenden som blir motbevisade snabbt. Läs på först.
Doctor Snuggles
2011-08-29, 20:32
Apropå: Någon som har ett bra tips, torrent et al, på att hitta alla Silvas matcher i bra kvalitet? Brukar inte spara mma, men skulle fan vilja ha alla hans fighter för att kolla på ibland.
Tricklew
2011-08-29, 20:39
Pansartax är en rätt så vanlig stereotyp av mma fans. Om Silva hade varit exakt lika dominant och duktig som nu, fast istället för att ständigt röra huvudet etc, helt enkelt hade tagit slagen i ansiktet och sedan vunnit, så hade han antagligen varit en av de bästa någonsin, enligt Pansartax.
Pansartax
2011-08-29, 20:52
Pansartax: Inget illa menat, men du kommer gång på gång med påståenden som blir motbevisade snabbt. Läs på först.
Jag ser saker på ett helt annat sätt än vad många här inne gör, och det köper jag. Blir väl kanske ingen rolig diskussion av det men, så är det.
Okami må ha haft en bra haka, men allt jag såg var en snubbe som fick skraltiga ben av en jabb, enligt mig har man inte bra haka då. Om Okami anses ha en bra haka, vad fan har Leben då? Eller Lidell?
Sen tycker jag det är åt helvete fel att säga att någon är "överlägset bäst" det finns inget sådant inom fighting, inom alla andra idrotter med siffror; ja.. men när det gäller fighting är alla bara en träff ifrån att vara borta. Eller som Goldie säger; "Just like that..."
Jag gillar en bra slugfest, en riktigt fight med andra ord, ett sjuhelvetes krig; Jag tror att om ni frågar Sonnen vad en riktig fight är så skulle vi förmodligen tycka lika.
Apropå: Någon som har ett bra tips, torrent et al, på att hitta alla Silvas matcher i bra kvalitet? Brukar inte spara mma, men skulle fan vilja ha alla hans fighter för att kolla på ibland.
Jag har alla, vet inte om ja fixade dom från mma-torrents el piratebay
Doctor Snuggles
2011-08-29, 20:57
Leben och Lidell hade järnkäkar.
Du förstår inte att det är skillnad mellan slag som man ser komma, mot slag man inte ser komma. Slag som hjärnan hinner registera kan tas emot mycket bättre då nackmuskler o dyl aktiveras, man kan rulla en aning med slaget osv.
Sen är det skillnad att bli träffad direkt på hakan mot att bli träffad lite vid sidan av den.
Det gäller att folk får in det där slaget för att man ska vara borta. När folk inte kommer i närheten majoriteten av gångerna, och samtidigt ser ut som klumpiga skolbarn i processen, ja då är motståndaren överlägset bäst.
Att det sedan finns en promilles chans att han kan bli knockad, förändrar inte det faktumet.
Det är ingen som säger att han är the terminator heller. Jag tror du övervärderar uttrycket "överlägset bäst".
Grazzafukkinrazzi
2011-08-29, 20:59
Jag ser saker på ett helt annat sätt än vad många här inne gör, och det köper jag. Blir väl kanske ingen rolig diskussion av det men, så är det.
Okami må ha haft en bra haka, men allt jag såg var en snubbe som fick skraltiga ben av en jabb, enligt mig har man inte bra haka då. Om Okami anses ha en bra haka, vad fan har Leben då? Eller Lidell?
Sen tycker jag det är åt helvete fel att säga att någon är "överlägset bäst" det finns inget sådant inom fighting, inom alla andra idrotter med siffror; ja.. men när det gäller fighting är alla bara en träff ifrån att vara borta. Eller som Goldie säger; "Just like that..."
Jag gillar en bra slugfest, en riktigt fight med andra ord, ett sjuhelvetes krig; Jag tror att om ni frågar Sonnen vad en riktig fight är så skulle vi förmodligen tycka lika.
Skulle du som champ ha en slugfest i varje match hade du varken haft en bra haka eller ett bälte kvar.
Pansartax
2011-08-29, 21:08
Så Silva har ett slag som ingen kan se komma? Låter ganska dödligt.
Säger inte att du har fel men det låter ganska crazy att man har ett slag som ingen kan läsa.
Doctor Snuggles
2011-08-29, 21:14
Så Silva har ett slag som ingen kan se komma? Låter ganska dödligt.
Säger inte att du har fel men det låter ganska crazy att man har ett slag som ingen kan läsa.
Det verkar som han får in dem när han har händerna nere iaf. Forrest och nu Okami. Kanske är folk ovana att läsa slag som inte kommer från en boxningsguard. Finns ju andra fighters som hade liknande stil som var väldigt effektiv, som t.ex. Roy Jones Jr i boxning. Konstiga vinklar, pricksäkert, och störigt,
Mackan58
2011-08-29, 21:20
Någon som tror att GSP har en chans i ett eventuellt möte med Anderson?
Doctor Snuggles
2011-08-29, 21:28
Någon som tror att GSP har en chans i ett eventuellt möte med Anderson?
Den bästa chansen av alla av hans motståndare hittills, ja.
GSP är snabb med sin jabb, och är en mästare på att switcha levels och blanda td med stående.
Får han ner honom på rygg upprepade gånger så kan han lnp:a sig till en vinst.
Frågan är om Silva inte kommer ha hunnit täppa till sitt eventuella defensiva brottningshål fram tills dess, med tanke på hans nya brottningscoach.
Var någon som frågade om honom förut, så vassego:
http://www.sherdog.net/forums/f2/anderson-silvas-new-wrestling-coach-1767263/
nmanradnävna
2011-08-29, 21:46
Ja det blir betydligt svårare att se slag komma när någon håller händerna lågt.
Tror inte gsp har mycket till chans. Börjar han jabba mot silva kommer nog silva bara skratta och knocka honom kvickt. Gsps fantastiska takedowns är ju oftast så pass bra för att han settar upp dom bra med punches. Igen han vill inte boxas mot silva.
Sen tänk att gsp är en gigantisk wrestler i hans viktklass. Sonnen är större mycket starkare och större. Inget är omöjligt men tror silva hade tagit det också.
Vet att jag låter som en nuthugger, det är jag inte men motbevisa mig att silva inte är det närmsta invincible en man kan vara i mma utan att vara invincible. Om ni förstår, det är tidigt ;)
Marius Pudzianovi tränar med Alexander Emelianenko
Ser ut som han gått ner ännu mer i vikt och kör fruktdiet nu!
Planen är att han skall bli ett cardiomonster och sluta bli lila samt strandad
jb0Q4oXwXkU
Doctor Snuggles
2011-08-30, 12:45
Media workout? Vem ska slåss, Pudde eller Alex?
Det verkar gå långsamt framåt för Pudde, f.ö. Ser fortfarnde stel ut på benen, klumpigt fotarbete. Men bra för honom att han tränar med lite mer seriösa grabbar.
Doctor Snuggles
2011-08-30, 13:13
Ah, verkar som Alex skulle ha en fight på en polsk gala (mot någon som inte dök upp). Vidare ska tydligen Pudde träna med honom, och brorsan, i några veckor. Vilket gör att han aldrig kommer att slåss med någon från det campet -det är dealen man gör om man tränar med dem.
Någon som vet när Roy Jones Jr ska gå UFC match? :S
Någon som vet när Roy Jones Jr ska gå UFC match? :S
Aldrig?
aldrig?
not what i heard! någonting var det iallafall, MMA/UFC/STRIKEFORCE (<-- samma skit för mig)
Doctor Snuggles
2011-08-30, 14:46
not what i heard! någonting var det iallafall, MMA/UFC/STRIKEFORCE (<-- samma skit för mig)
Han tränar UFC?
Doctor Snuggles
2011-08-30, 15:25
Snuggles: Mmatracker.
Antingen så har jag inget konto, eller så sumpade jag mitt förra.
Doctor Snuggles
2011-08-31, 14:29
Anderson grinar sig lite:
cBrbNvXNDyY
Doctor Snuggles
2011-08-31, 14:47
Anderson lär ut sig lite:
18wA0uG0VI0
Doctor Snuggles
2011-08-31, 15:13
Anderson analyseras sig lite:
L32xHNMnJVc
Anderson analyseras sig lite:
L32xHNMnJVc
Vackert! Kan aldrig se mig trött på det avslutet:)
Det har väl förresten varit ganska tyst från TRT-Sonnen sen Okami gjorde en Griffin?
Doctor Snuggles
2011-08-31, 17:31
http://img835.imageshack.us/img835/940/roflboto50l.jpg
Doctor Snuggles
2011-09-01, 14:21
Anderson inspirerar sig lite:
AWQlbOkKCD0
Pansartax
2011-09-01, 14:28
Vackert! Kan aldrig se mig trött på det avslutet:)
Det har väl förresten varit ganska tyst från TRT-Sonnen sen Okami gjorde en Griffin?
Han skrev ganska direkt efter på twitter;
We call Andy "champ" like we call developmentally disabled animals "champ." Good boy, Andy, good boy!
Anderson förklaras lite:
Qx27t6lzIQ0
Har sett Snuggles som en orimlig fanboy men efter dom sista filmerna så ändrar jag mig lite.
Doctor Snuggles
2011-09-01, 17:16
Det är snarare orimligt, och förvånande, att folk kan se honom fightas och inte inse hans storhet. T.o.m. en unge som första gången ser mma skulle se att han var bäst på långa vägar... eller snarare, ungen skulle undra varför andra förutom honom inte gör kung-fu-films grejer i buren... folk gör ju det på film!
Doctor Snuggles
2011-09-01, 17:18
Anderson förklaras lite:
Qx27t6lzIQ0
Lite mer förklaring, ca 1 min in:
SHwPBTDDp00
Doctor Snuggles
2011-09-01, 17:26
Så tar vi det en gång till:
7RGfgNAew9o
Anderson Silva är riktigt riktigt jävla bra, han började blomma ut i Cage Rage och verkligen vissa klassen.
Kommer ihåg ett reportage någon fightertidning gjorde från chuteboxe runt att Anderson precis blivit Shooto stjärna, Wand var den stora hjälten, Pele var det inte längre, Murillo Ninja var på uppgång och man hade inte än hört om Shogun, så Anderson var lite av en parantes i gänget, men jag minns så väl att de skrev att efter ett långt hårt pass när de andra skulle gå och äta så valde Anderson att stanna kvar vid boxningsäcken och nöta kombinationer, på något sätt gör det Anderson riktigt jävla stor att han var inte den där supertalangen som direkt kom till toppen, han arbetade sig till den nivån han är på.
Doctor Snuggles
2011-09-01, 19:51
Hmm, tror ni några Fox-grabbar redan börjat lägga fingrarna i smeten?
Jävligt bra trailer :thumbup:
http://i53.tinypic.com/ir5j5h.gif
Holy fuck damn där var produktionsvärdena höjda lite...!
Grym trailer! Intressant att se vad som händer med UFC dom kommande åren.
Doctor Snuggles
2011-09-01, 21:50
http://i53.tinypic.com/ir5j5h.gif
Seagull, grashopper. Seagull.
Riktigt bra trailer, den bästa som gjorts inför en gala?
Några tankar kring målarens näste motståndare? Ariel Helwani föreslår Griffin.
Forrest Griffin: Alexander Gustafsson.
Griffin may not been keen on fighting a prospect like Gustafsson, but the only other option I can think of for him right now is Davis. Seems like Griffin may be stuck potentially being someone else's stepping stone.
http://www.nbcsports.msnbc.com/id/44328866
Problemet är väl att Alex fortfarande är för okänd för UFC-publiken, men jag tror det är en sådan typ av fight som många uppskattar, stående fight där de byter slag med varandra.
Doctor Snuggles
2011-09-01, 21:52
Stackars Griffin.
Stackars Griffin.
Yup. Sjukt härlig människa.
Seriöst vem fan bryr sig om Alexander är tillräckligt känd, han är striker, spännande och det finns många andra fighters som hamnat på main card efter betydligt mer tveksamma insatser.
Franklin, kanske Griffin, nånstans där måste han hamna efter senaste.
Grazzafukkinrazzi
2011-09-01, 22:45
Fan, jag som såg fram emot att få se Kid Yamamoto dominera lite. Är det fortfarande samma skada som 130 eller?
Don't be Scared homie
http://fc03.deviantart.net/fs71/f/2011/157/9/a/ufc_137_poster_teaser_by_nogueirian-d3hvalo.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/3598/ninjamr.jpg
Ninjaquotet av Diaz är helt underbart. Varifrån kommer det? Dom är verkligen riktigt skönt puckade, dom där bröderna.
Doctor Snuggles
2011-09-02, 17:54
@MikeChiappetta
Mike Chiappetta MMA
All indications seem to be that the UFC will announce a Cain Velasquez vs. Junior dos Santos championship fight for #UFConFOX debut.
Pansartax
2011-09-02, 17:59
Tjoho, war Cigano!!!
Doctor Snuggles
2011-09-02, 18:00
UFCONFOXSports UFCONFOX
You guys ready for the big announcement coming at 1 PM ET by @danawhite.?!?! #UFC
1 EDT = 19.00
Doctor Snuggles
2011-09-02, 18:06
Verkar vara officiellt, JDS vs Cain.
Verkar också bara bli en timme, d.v.s. bara den fighten. Alltså en timme på FOX, resten kommer bli någon annan stans.
Bara en match? Vi får hoppas på att den blir bra. Dock är chansen för det ganska stor med tanke på att det är JDS och Cain. Ståendes kommer det garanterat hända mycket, och Cain har femton syrgastuber gömda i shortsen, så vi kommer nog få se en hel del om det hamnar på marken också.
Men en titelmatch är 25 minuter? Är det intro och eftersnack i 35 minuter?
Tror dessutom verkligen inte den matchen kommer gå till decision, så vet inte vad dom tänkt visa resten av tiden.. kanske prelims?
Pansartax
2011-09-02, 18:44
Om goldie kommenterar lär vi få höra "vicious uppercuts" ett antal gånger i alla fall, var så säkra :D
Vore kul om någon blir knockad i första.
Doctor Snuggles
2011-09-02, 18:44
Som jag förstår det är tänket så här:
Många nya som kommer kolla så de vill ha tid att förklara grejer, snacka om UFC på FOX, introducera fighters, visa highlights, mellansnack osv. Så matchen kommer nog inte komma igång förrän det har gått säkert en 20 minuter.
Bara titelfighten på FOX eftersom tungviktstiteln är den som är den intressantaste, och de vill inte skrämma iväg nytt folk.
Om matchen är över snabbt, så blir det nog en annan match från tidigare som läggs där, eller något dyl.
nmanradnävna
2011-09-02, 19:15
Jag förstår inte riktigt.. kommer det vara en "gala" med bara en fight?
Kommer man kunna köpa biljetter till en gala som tar plats i en arena för att se en fight? Eller tillhör den här fighten nån annan gala bara att just den här fighten visas på fox? eller kommer dom trycka in ett gäng fighter till på fox?
Ah ser ut som att det kommer vara fler fighter, annat vore ju konstigt
nmanradnävna
2011-09-02, 19:21
http://en.wikipedia.org/wiki/UFC_on_Fox_1
Poirer vs Garza verkar ju vara så gott som klar, kommer ju lätt fylla upp med några feta fighter till
Frågan är då om de sänder "prelimsen" på FX, som jag fattar det kommer FX ta spikes plats så tycker det låter logiskt, alternativt att allt hamnar på facebook (vilket känns lite dumt i samanhanget...)
Doctor Snuggles
2011-09-02, 20:14
Frågan är då om de sänder "prelimsen" på FX, som jag fattar det kommer FX ta spikes plats så tycker det låter logiskt, alternativt att allt hamnar på facebook (vilket känns lite dumt i samanhanget...)
Antagligen blir det något sådant. De har inte listat ut det än, enligt Dana.
nmanradnävna
2011-09-02, 22:11
Lyssnar på telefon..major..statementet nu via mmanytt.. Ska tydligen komma upp promos från FOX med jds vs cain imorgon som fox grabbarna jobbat på sen dom fick reda på fighten (2 dagar sen om ja kmr ihåg rätt)
What kind o language you speakin Homie???
Swedish-English LÖL
11FIaxaGbgc
Doctor Snuggles
2011-09-02, 22:20
Lyssnar på telefon..major..statementet nu via mmanytt.. Ska tydligen komma upp promos från FOX med jds vs cain imorgon som fox grabbarna jobbat på sen dom fick reda på fighten (2 dagar sen om ja kmr ihåg rätt)
Haha, fan va nördiga vi är - ser fram emot promos till en fight.
Fox-grabbarna är RIKTIGT duktiga dock
Promo-Pros!
Mackan58
2011-09-02, 22:23
Rampage är riktigt rolig :). Intervjuaren var skön också.
nmanradnävna
2011-09-02, 22:27
Haha, fan va nördiga vi är - ser fram emot promos till en fight.
Hehe, UFC ON FOX promon var ju så satans fet :D
A True Fan looks forward to even a promo, nothing wrong with that
Doctor Snuggles
2011-09-02, 22:32
Bara lustigt när man kontrasterar det mot tillfällen man försöker prata om mma med folk som inte känner till sig eller bryr sig om det. ;)
Sist så snackade jag med någon som trodde en massa, om inte de flesta, fighter var works.
Bara lustigt när man kontrasterar det mot tillfällen man försöker prata om mma med folk som inte känner till sig eller bryr sig om det. ;)
Sist så snackade jag med någon som trodde en massa, om inte de flesta, fighter var works.
Jobbade något pass med nån random snubbe, vi snackade massa och så började han snacka om shootfighting och att det var helt galet med knivar och vapen och grejor.
Jag försökte flika in att det inte riktigt var så shootfighting fungerade, han blir sur att jag dissar hans episka kunskaper typ och började tjaffsa.
Artig och snäll som man är så började jag dra bakgrunden med japansk wrestling, "shoots", shooto och pancrase. Han blev ytterligare lite sur och gick in och ställde sig i ett hörn och muttrade.
Tror han misstog det där med "Shoot"-fighting.
Han trodde säkert att de sköt med eldvapen mot varandra istället för shooting for a singleleg. :D
Tror han misstog det där med "Shoot"-fighting.
Han trodde säkert att de sköt med eldvapen mot varandra istället för shooting for a singleleg. :D
Men var fan kom knivar ifrån? Kanske var light/amatörversionen?;)
Nu lär det ju absolut förekomma knivfighter för pengar i de läskigaste områdena i världen och begrepp är lätt att röra ihop om man inte är så insatt, mest hans roidande som var lite kul.
Brazilians love Chael Sonnen! :D
http://i964.photobucket.com/albums/ae121/davoliochristian/sonnen.jpg
http://i53.tinypic.com/mmec1k.jpg
eternallord
2011-09-03, 10:50
Går Jones-Rampage-promon att tanka någonstans? Kina och Youtube går inte ihop.
Funkar inte Tuben alls Lorden?
http://www.mma-core.com/videos/_UFC_135_Jones_vs_Rampage_Promo?vid=10021475&tid=101
eternallord
2011-09-03, 11:17
Kwon: Nope, facebook, youtube, twitter etc är blockade av regeringen. Kör proxy via universitetet i Sverige för facebook och så, men det är helt omöjligt att ladda ett filmklipp via en sån proxy, det hade tagit någon vecka! :D
Ok, skall försöka hitta annat åt dig
Dailymotion blockad också?
eternallord
2011-09-03, 11:27
Nice! Jupp tyvärr. MMA-tracker har inte lagt upp den heller...
Funkar denna site Lordis?
http://www.filesonic.se/file/1485831554/UFC.135.Rampage.vs.Jones.Pre.Fight.PC.WebRiP.x264-Towelie.mp4
eternallord
2011-09-03, 12:23
Nej den funkade fasen inte den heller :( Att dom orkar... nåja, jag kan ju få ner eventsen, hade inte det gått hade jag nog fått flytta härifrån igen :D
Vad gör du i kina? Finns det bra mma/bjj/sw där ifall man inte är elitutövare?
Doctor Snuggles
2011-09-03, 13:35
Vad är det för fråga? Han tränar wushu, förstås.
Är det bara jag som inte alls känner till Dustin Porier och Pablo Garza som är med på UFC on Fox 1?
Hur kommer det sig att de har valt den matchen?
nmanradnävna
2011-09-03, 17:54
Är det bara jag som inte alls känner till Dustin Porier och Pablo Garza som är med på UFC on Fox 1?
Hur kommer det sig att de har valt den matchen?
Två snubbar som alltid leverar.
Garza's senaste fight
http://imgboot.com/images/gspshields/pablogarzaflyingtrianglechokesyvesjabouinufc129.gi f
Doctor Snuggles
2011-09-03, 17:55
Har promon dykt upp än?
Inte dåligt! Sökte runt lite och hittade denna också:
http://i160.photobucket.com/albums/t169/Inspectorchao/KOs/GarzaKOsPaixo.gif
Snyggt brutet av domaren också.
En annan sak jag har tänkt på: När någon ligger på marken och har en motståndare i sin guard, är det ganska vanligt att man gör armbågar som går i en rak linje nedåt. Räknas inte det som 12-6? Eller är det endast från topposition?
eternallord
2011-09-04, 06:35
Vad gör du i kina? Finns det bra mma/bjj/sw där ifall man inte är elitutövare?
Pluggar civ.ing->inriktning Kina. Jag är i en "liten" kinesisk stad (3 milj+) och här finns en renodlad MMA-klubb, det finns dock en drös BJJ/taekwondo/muay thai/Kung fu-klubbar. Har inte börjat träna kampsport här än själv, kör bara gym just nu, men snart så!
Vilken stad är det Lorden?
Och kör de med europeiska toaletter där? :D
När jag var där under 90-talet så var det mest Horse Stance-toaletter :D
eternallord
2011-09-04, 07:37
Hangzhou, jäkligt fräsch stad enligt kinesiska standards. Här är västerländska toaletter överallt, men i Beijing var det en massa kinesisk-knäböj-toaletter. Fuck that, då står jag hellre och pissar och väntar med nummer två tills man kommer hem!
Hangzhou, jäkligt fräsch stad enligt kinesiska standards. Här är västerländska toaletter överallt, men i Beijing var det en massa kinesisk-knäböj-toaletter. Fuck that, då står jag hellre och pissar och väntar med nummer två tills man kommer hem!
Det bästa med toaletterna i de mindre städerna närmare landsbygden är ju de toaletter för fler personer, helt utan bås/väggar, med 8 st hål i golvet.
Man står i horsestance och kan hälsa på grannen som krämar bredvid.
Hygienen var inte den bästa heller, då de lagt en vattenslang på golvet för att skölja, men med massa körvar runt om.
LOL
Quite an experience the first time
Det bästa med toaletterna i de mindre städerna närmare landsbygden är ju de toaletter för fler personer, helt utan bås/väggar, med 8 st hål i golvet.
Man står i horsestance och kan hälsa på grannen som krämar bredvid.
Hygienen var inte den bästa heller, då de lagt en vattenslang på golvet för att skölja, men med massa körvar runt om.
LOL
Quite an experience the first time
Det var nog det äckligaste jag hört på flera dagar...
-Att i ett stinkande utrymme, sittandes på huk, bajsa i grupp på ett stenhårt golv så att det splashar dyngstänk på anklarna... Nej, fy fan.
Avsaknad av privacy var ju en sak man fick komma över först och främst :)
Att de inte ens kunde sätta upp små träväggar/bås mellan varje hål förstod jag mig aldrig på.
Detta var i http://en.wikipedia.org/wiki/Zhengzhou
eternallord
2011-09-04, 09:59
Haha, har inte stött på det där än lyckligtvis! Jag håller mig till storstan tills vidare :D
Om vi ska binda lite till topic så får vi hålla tummarna att det går fortsatt bra för Zhāng Tĭequán, om UFC lyckas expandera till ett land som Kina vore det helt enormt, men det är omöjligt utan en framgångsrik kines. Med tanke på vad Yao Ming gjorde för basket, tänk vad en kinesisk MMA-superstar hade kunnat göra för MMA i Kina.
Gått bra för The Wolf hittills.
Bara att hålla tummarna!
http://prommanow.com/wp-content/uploads/2010/09/Zhang1-e1285605333917.jpg
http://video.ufc.tv/generated_images_sorted/Fighter/Tiequan-Zhang/Tiequan-Zhang_87879_right30.png
Sen blir jag lite avundsjuk på detta.
Här kunde de iaf SITTA ner ist för att köra Horse-stance! Fasiken vicken värk jag hade!
Det bästa är ju som sagt att man kan snacka med grannen samtidigt som man krämar
http://www.jonathanfun.com/wp-content/uploads/2009/03/20071010119200281322880800.jpg
http://awesomebitch.files.wordpress.com/2011/05/chinese-toilet-2.jpg
The public toilets in China are regarded as among the world's worst.
They are often dirty, smelly and disgusting and many non-Chinese find them "unusable." Some are out in open and people have to squat in full view of everyone; others have pigs eating the shit underneath them. Chinese writers complained about dirty toilets as far back as the 11th century B.C. and a popular saying these days is "finding a toilet is as hard as going to heaven."
Beijing especially is infamous for its disgusting public toilets. About a fifth of the complaints received the Beijing Consumer's Association are related to Beijing's public toilets. The ones in the hutongs have traditionally been used by entire neighborhoods and communities and stink to high heaven. Beijing have offered large sums of money for better public toilet designs. Some hotels have signs in bathrooms that read: "Guest may not perform urination in sink basin."
Shanghai, a city with 13 million people, has only 1,104 public toilets and Beijing, with 10 million people, has 6,800. In 1993, 70 percent of the population of Beijing used public toilets, today about 20 percent use them.
Most of the waste from urban toilets ends up in tanks that are emptied by vans or men with wheelbarrows and ultimately sent to the countryside to be used as night soil.
När jag var där så donerade jag pengar till en polare som skulle öppna ett gym/klubb och gav han pengar så han kunde bygga riktiga toaletter.
pedersen1980
2011-09-04, 10:08
Målaren nominerad till International Fighter of the Year av World MMA Awards 2011.
Coolt. Dock tävlar han mot Överreem och D. Siver.
Haha, fy fan vilka toaletter.
Vilken erfarenhet Kwon!
Haha, fy fan vilka toaletter.
Vilken erfarenhet Kwon!
Det var EternalLord som fick mig att minnas allt igen, allt det som jag försökt glömma! (förträngt)
Han var ju självklart tvungen att ta upp knäböjs-toaletterna... :D
Vilka klassas som "international fighter" - många kommer ju från olika länder?
pedersen1980
2011-09-04, 11:40
Inte USA-iska va?
Inte USA-iska va?
Alla brassar då?
Doctor Snuggles
2011-09-04, 16:22
Al Bundy snackar sig lite:
tSSt5OQ4zHc
Pluggar civ.ing->inriktning Kina. Jag är i en "liten" kinesisk stad (3 milj+) och här finns en renodlad MMA-klubb, det finns dock en drös BJJ/taekwondo/muay thai/Kung fu-klubbar. Har inte börjat träna kampsport här än själv, kör bara gym just nu, men snart så!
Jävligt ballt:)
När du kommer hem igen så är du kombinerad kungfu mästare och ninja warrior.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/316091_224699417580044_177884095594910_544123_5715 449_n.jpg
Doctor Snuggles
2011-09-04, 18:55
http://28.media.tumblr.com/tumblr_lpyip1X0tS1qeh7eeo1_400.gif
Hahahah. :laugh:
Bra comeback av Antionio där efter att Sonnen sagt att alla Silvas "sucks".
Chael Sonnen svarar på Antonio Silvas kommentar
Chael Jitsu
http://i1224.photobucket.com/albums/ee361/Foqwon/Chael-Jitsu.jpg
grondahl
2011-09-05, 09:11
Matcherna från ONE FC
http://www.fightofthenight.com/news/watch-one-fc-full-fight-videos/
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/316091_224699417580044_177884095594910_544123_5715 449_n.jpg
Och Chael svarar:
@bigfootsilva I want to tell you a joke so funny it will make your head grow. It goes like this..Oh wait, I see you have already heard it.
Och Chael svarar:
@bigfootsilva I want to tell you a joke so funny it will make your head grow. It goes like this..Oh wait, I see you have already heard it.
Lol. Inte ens roligt.
Chael har tappat den senaste tiden.
http://i1224.photobucket.com/albums/ee361/Foqwon/Chael-Jitsu.jpg
ManuelIT
2011-09-05, 10:37
Lol. Inte ens roligt.
Chael har tappat den senaste tiden.
LOL, vadå inte roligt? Sjukt jävla roligt ju :laugh: :laugh:
http://oi53.tinypic.com/ff964l.jpg
Doctor Snuggles
2011-09-05, 11:27
Du menar så pinsamt dåligt att det blir roligt? ok.
Pansartax
2011-09-05, 11:41
Hans huvud är faktiskt ganska stort....
:D
En tråd tillägnad hans hufvud ;)
http://www.sherdog.net/forums/f61/antonio-silvas-head-1115940/
http://www.mmabay.co.uk/wp-content/uploads/2010/11/antonio_silva_3.jpg
http://www.uproxx.com/wp-content/uploads/2010/05/Bigfoot-EasterIsland.jpg
Pansartax
2011-09-05, 11:55
Haha
http://img26.imageshack.us/img26/2235/45671987415933125650.jpg
Okej, nu blev Sonnens skämt genast lite roligare.
Doctor Snuggles
2011-09-05, 11:59
Ja, skämta om någons fysiska attribut är verkligen roligt.
"Titta, han är lång." HAHAHAHAHAHAHAHA
http://mmanytt.se/ufc/exklusivt-alistair-overeem-skriver-ett-exklusivt-kontrakt-med-ufc/
Jag fattar inte bodybuilding vs. bjj-bilden. What´s the point?
Skulle gissa på steroiderna :)
Nja... Chael är bara pinsam dessvärre.
Extremt, extremt pinsam.
http://mmanytt.se/ufc/exklusivt-alistair-overeem-skriver-ett-exklusivt-kontrakt-med-ufc/
Kuligt värre!
Vem tror ni han får möta då? Jag tror inte han väntar till Brock (även om han är tillbaka i träning så vill han väll inte slåss förän i början på nästa år). Snarare lutar jag åt att han får Mir i november eller december. Men om hans första match blir tillräckligt sen så kan han ju få Carwin, Cain eller JDS.
Jag bettar Frank Mir i november och titel-fight mot Cain i mars.
Haha
http://img26.imageshack.us/img26/2235/45671987415933125650.jpg
Okej, nu blev Sonnens skämt genast lite roligare.
Nej. Det blev faktiskt inte roligare.
Att Coleman är ren antar jag...?
Klart han aldrig har preppat, det är den där goa barbecue såsen han har på sin kyckling som gör honom biffig.
One FC med sina kombinerade pride och UFC regler i bur har det ju varit lite hype om.
Här är matcherna då, sitter och glor på de när jag äter, får se hur det känns men lite mer liberala regler är trevligt...
http://mmanytt.se/mma/one-fc-1-avklarad/
Doctor Snuggles
2011-09-05, 13:22
Ah, väntat med Reem. Skulle göra ett tillkännagivande på facebook var det sagt tidigare. Kommer några fler över från SF så kommer tungviktsdivisionen att börja se riktigt bra ut.
http://img856.imageshack.us/img856/2008/chaeltri.jpg
delta_mats
2011-09-05, 15:02
Kwon var ju med där, har ej sett hur det gick för honom ännu.
Doctor Snuggles
2011-09-05, 15:07
One FC med sina kombinerade pride och UFC regler i bur har det ju varit lite hype om.
Här är matcherna då, sitter och glor på de när jag äter, får se hur det känns men lite mer liberala regler är trevligt...
http://mmanytt.se/mma/one-fc-1-avklarad/
Vart det några sockerkicks o dyl då?
grondahl
2011-09-05, 15:13
One var sådär. Det gäller ju att ha intressanta fighters med.
One var sådär. Det gäller ju att ha intressanta fighters med.
Phil Baroni Bro! :D
Häpp.
http://i52.tinypic.com/11tr50i.png
Ouch.
MMAnytt, känns inte som de är på topp just nu.
Doctor Snuggles
2011-09-05, 16:08
Trist. Hoppas de lyckas göra en deal ändå. Undrar vad för "news" han skulle säga då.
Ross thinkin' bout 145
http://oi55.tinypic.com/199is9.jpg
http://i51.tinypic.com/qplcb8.jpghttp://cdn1.sbnation.com/fan_shot_images/102355/34ypglu_jpg.gif
Pansartax
2011-09-06, 20:38
UFC: Ultimate Fighting Championship
Big guys, big fights - five rounds of Brock vs. Reem set for Dec 30 at MGM Grand!
för 9 minuter sedan
Saxat från UFC facebook.
Big boys gonna slug it out :)
Yay! Übereem kommer att ta hem det.
Pansartax
2011-09-06, 20:56
Känns som att man går emot strömmen lite som hoppas på Lesnar, fast är ju ALLTID skoj med ett nytt ansikte. Det är något visst med Lesnar dock, vet inte om det är hans inställning till hela livsstilen eller för att han sa att han skulle hem och ligga med sin fru efter att han vann den där matchen mot Mir.
Ubereem kommer vinna. Glasklart. Tror det är en riktigt dålig match-up för Brock. Ubereems kontringsslag kommer träffa när Brock visar öppningar, vilket han kommer göra. Han är en riktig kraft-kontrare den där Ubereem. Tror och hoppas på (T)KO i 1:a.
Fem ronder dock. Det kan motsäga det jag skrev nyss ifall de sparar på glödet pga det. Fast jag tror inte det. Ubereem delar ut 15 slag på hela matchen och vinner på KO. Det är min prediktion.
Ubereem kommer vinna. Glasklart. Tror det är en riktigt dålig match-up för Brock. Ubereems kontringsslag kommer träffa när Brock visar öppningar, vilket han kommer göra. Han är en riktig kraft-kontrare den där Ubereem. Tror och hoppas på (T)KO i 1:a.
Fem ronder dock. Det kan motsäga det jag skrev nyss ifall de sparar på glödet pga det. Fast jag tror inte det. Ubereem delar ut 15 slag på hela matchen och vinner på KO. Det är min prediktion.
Det är nog inte orealistiskt. Kanske ko rond 2 om de känner lite på varandra i 1:a.
Dock hoppas jag lite inombords på en tjur-rusning från Brock.
Doctor Snuggles
2011-09-06, 22:46
Yes, perfekt match-up. Ser digert ut för Brock. Han har ingen styrkefördel, och jag tror inte han kan ta ner honom särskilt lätt då Overimom brukar vara smart stående och inte lämnar så många öppningar.
Doctor Snuggles
2011-09-06, 23:03
Lorenzo Llamas är större än Uberimom!
http://www.sportsriff.com/2011/09/alistair-overeem-signs-ufc-contract.html
(Beat you to it, Kwon).
Mackan58
2011-09-06, 23:20
Grym matchup. Heja Lesnar!
Doctor Snuggles
2011-09-06, 23:29
Grym matchup. Heja Lesnar!
Yes, WAR Brockdudious!
http://www.abload.de/img/cain-lesnar2fzrq.gif
EDIT: Fan, fel gif.
Doctor Snuggles
2011-09-06, 23:42
Barnett lika ripped som Overeem här.
DnC3Pr6ygH0
Då hade mmanytt rätt då alltså... Jaja han kanske insåg att det var dumt att säga något innan UFC fick släppa nyheten.
Kul kul kul!
Lorenzo a big motherfucker*!
Degpekka
2011-09-06, 23:49
Jävlar va fet Barnett var, en riktig nattamacka!
Hoppas det blir lite brottning i reem vs chock, tycker inte overeem har vatt så rolig när han defendar mot brottning(även om man förstår honom). Och om Brock bara vågar va så explosiv som han kan va så kan det säkert bli lite ground n pound och subförsök.
Doctor Snuggles
2011-09-06, 23:52
Jävlar va fet Barnett var, en riktig nattamacka!
Hoppas det blir lite brottning i reem vs chock, tycker inte overeem har vatt så rolig när han defendar mot brottning(även om man förstår honom). Och om Brock bara vågar va så explosiv som han kan va så kan det säkert bli lite ground n pound och subförsök.
Va? Ska han låta Brock ta ner honom, eller vad menar du? Klart han kommer försvara nedtagningen, och kanske t.o.m. clinchslänga brock, men han kommer knappast försöka brottas med honom.
Haha, jag har sett att Josh Barnett har börjat kalla sig för "The Warmaster!". LOL
Han förklarar sig i mitten av den här intervjun:
http://www.mmamania.com/2011/9/6/2408012/open-door-policy-josh-barnett-doesnt-equate-strikeforce-wins-with-ufc
Hamnar Overeem på marken med en fräsch Brock över sig i en tight sidemount i fem minuter så är det dåliga nyheter för Overeem, Overeem är inte helt utan sub skills så chans att klappa ut Brock eller åtminstone ta sig till fötter finns det.
Får inte Brock ner Overeem så har jag svårt att se att han kan ha mycket att hämta stående. Dock är Brock explosiv och Overeem har dålig haka (även om han har tight defensiv numera) så "punchers chance" finns absolut.
Riktigt riktigt riktigt bra match. Vinner Overeem dominant så sätter det upp en riktigt jävla bra fight mot vinnaren av Dos Santos vs Cain. Vill minnas att jag satt och hoppades att just detta skulle hända när Overeem fortfarande var med i GP.
Degpekka
2011-09-07, 01:18
Va? Ska han låta Brock ta ner honom, eller vad menar du? Klart han kommer försvara nedtagningen, och kanske t.o.m. clinchslänga brock, men han kommer knappast försöka brottas med honom.
Nej nej nej för fan! :)
Jag hoppas att brock plockar ner reem! Så att vi får se lite brottning, och inte en match som ser ut som reem vs werdum. Jag förstår såklart att reem vill hålla matchen stående men jag hoppas brock kan plocka ner honom så att det blir lite riktig mma! :)
Doctor Snuggles
2011-09-07, 01:40
Världens bästa haka har kanske inte Remmen, men att den är dålig är att ta i.
Doctor Snuggles
2011-09-07, 01:42
Nej nej nej för fan! :)
Jag hoppas att brock plockar ner reem! Så att vi får se lite brottning, och inte en match som ser ut som reem vs werdum. Jag förstår såklart att reem vill hålla matchen stående men jag hoppas brock kan plocka ner honom så att det blir lite riktig mma! :)
Hur fan ska matchen bli som mot Werdum menar du? Att Overeem inte kommer vilja gå in i Brocks guard, och Brock kommer pulla guard hela tiden?
Inte så stor chans, kanske.
Världens bästa haka har kanske inte Remmen, men att den är dålig är att ta i.
Men att påstå att den är bra, dvs över medel är också att ta i. Men han har bra teknik och är medveten om sin svaghet och håller guarden högt, det gör mycket. Jag tror inte ÅderBrock knockar honom, men man ska inte tro att det är så osanolikt som ett blixtnedslag heller.
Doctor Snuggles
2011-09-07, 01:47
Men att påstå att den är bra, dvs över medel är också att ta i. Men han har bra teknik och är medveten om sin svaghet och håller guarden högt, det gör mycket. Jag tror inte ÅderBrock knockar honom, men man ska inte tro att det är så osanolikt som ett blixtnedslag heller.
Iof inte så konstigt att bli knockad av Chuck, Kharnitov och Rua. De slår liksom inte svagt.
Hans haka är nog relativt genomsnittlig. Möjligt den har blivit lite bättre i HW med lite extra nacke.
Tycker hans guard är lite problematisk i mma dock, verkar som han vant sig vid K-1 guarden och slag kan därför komma igenom om han inte är försiktig. Det såg nästan bättre ut i LHW när han körde mer på reflexer och hoppade undan slagen. Får hoppas att nu när han bara kommer köra mma, justerar den lite.
Iof inte så konstigt att bli knockad av Chuck, Kharnitov och Rua. De slår liksom inte svagt.
Hans haka är nog relativt genomsnittlig. Möjligt den har blivit lite bättre i HW med lite extra nacke.
Tycker hans guard är lite problematisk i mma dock, verkar som han vant sig vid K-1 guarden och slag kan därför komma igenom om han inte är försiktig. Det såg nästan bättre ut i LHW när han körde mer på reflexer och hoppade undan slagen. Får hoppas att nu när han bara kommer köra mma, justerar den lite.
Han håller händerna högt som fan numera, är ungefär så bra det kan bli, någon dansande graciös lättviktare blir han aldrig, utan han får förlita sig på att vara ett elakt monster. Hans sista tid i lätt tungvikt såg inte bra ut alls, allt är bättre nu i V.2
Jag säger inte att det är någon skam att bli knockad av såna bestar, bara att hakan verkligen inte är någon styrka, min guttfeeling är att det han fått i större nacke äts upp av det faktum att blir man knockad flera gånger så blir man lättare att knocka för varje gång. Men vem vet.
Doctor Snuggles
2011-09-07, 01:57
Jo, han har ju åkt på en del stryk, inte bara då han blivit knockad heller.
Problemet med guarden som jag ser det är att slag han komma igenom pga att handskarna är små. Det räcker inte riktigt att ducka lite, sätta händerna framför ansiktet och hoppas på det bästa. Känns som han ofta gör det när han backar. Det är ju därför man ser fighters som rampage och silva ibland parerar med nästan hela armen. Men vad vet jag, det är bara så jag upplevt det. Finns ju andra som verkar lyckas bra med att skydda sig så, t.ex. Ebersole.
Apropå hans monstrositet, så kommer han antagligen vara tunnare nu. Han gillar tydligen att vara lite lättare för mma, men däremot gillade han vara tyngre för K-1.
pedersen1980
2011-09-07, 01:59
Jag vill oxå se Reem på rygg ett par gånger. Kan inte minnas att jag sett honom där på bra länge. Kanske kortare stunder men ett par minuter vore ball.
Jo, han har ju åkt på en del stryk, inte bara då han blivit knockad heller.
Problemet med guarden som jag ser det är att slag han komma igenom pga att handskarna är små. Det räcker inte riktigt att ducka lite, sätta händerna framför ansiktet och hoppas på det bästa. Känns som han ofta gör det när han backar. Det är ju därför man ser fighters som rampage och silva ibland parerar med nästan hela armen. Men vad vet jag, det är bara så jag upplevt det. Finns ju andra som verkar lyckas bra med att skydda sig så, t.ex. Ebersole.
Apropå hans monstrositet, så kommer han antagligen vara tunnare nu. Han gillar tydligen att vara lite lättare för mma, men däremot gillade han vara tyngre för K-1.
Crazy monkey försvar är nice, men ärligt talat lite knepigt att få till i verkligheten om man samtidigt ska vara offensiv.
Tunnare får man nog sätta inom citattecken. Att vara lite mindre är nog iofs ingen dum ide mot Brock så länge det är inom rimlighetens gränser.
Är nyfiken på hur han ser ut i eventuell clinch med Brock, hittills har han set stabil ut, men det har bara varit musklande, är han stark nog att muskla en överlägsen brottare i clinchen?
Doctor Snuggles
2011-09-07, 02:10
Strategin att täcka upp och vänta ut 4-5 slag är inte nödvändigtvis den bästa inom mma, är allt jag säger. Den är mycket mer effektiv i k-1 då handskarna verkligen täcker helt. Matchen mot Edwards är ett bra exempel.
Ja, och frågan är om han kommer lägga några clinchknän, och om Brock kommer gilla dem. Brock har inte slagits mot någon med bra thai och dugliga clinchsweeps heller, så det blir intressant. Frågan är också om han kommer vara helt återhämtad, och hur han påverkas av att ha ett antal dm kortare tarmar.
Thai knän är alltid sexigt. Försöker minnas om Reem är bra på dem men det står stilla i huvudet på mig...
Doctor Snuggles
2011-09-07, 02:20
Oh, teh serious.
Han brukar väl inte hålla thaiclinch alltid när han gör dem, men nog knäar han en del. ;)
dWMv06iQEJY
Hah, mindes inte att han gjorde en Silva frontspark mot Bonjasky.
eternallord
2011-09-07, 08:16
För mig känns det som att UFC använder Brocks sista stjärnglans för att skapa en ny stjärna, och omedelbar titel-contender av Overeem. De inser att Overeem har all potential att vara HW-divisionens nya ansikte med sin brutala fysik och sitt skillset, men att han är väldigt okänd i USA. De utnyttjar därmed Brocks storhet i USA för att "lansera" Overeem inför den amerikanska publiken. Det känns otroligt osannolikt att Brock skulle ha någon chans i denna fighten.
Brock drar ju alltid en crowd, perfekt att köra Ubereem VS Brock för klirr i kassan.
De måste ju använda Brock och smida medans hans hälsa är ok och han inte behöver göra ännu en operation.
Brock VS Reem drar en mängd folk och blir slutsålt fort.
nmanradnävna
2011-09-07, 09:37
För mig känns det som att UFC använder Brocks sista stjärnglans för att skapa en ny stjärna, och omedelbar titel-contender av Overeem. De inser att Overeem har all potential att vara HW-divisionens nya ansikte med sin brutala fysik och sitt skillset, men att han är väldigt okänd i USA. De utnyttjar därmed Brocks storhet i USA för att "lansera" Overeem inför den amerikanska publiken. Det känns otroligt osannolikt att Brock skulle ha någon chans i denna fighten.
Håller med. Hade egentligen tyckt det varit kul om Brock skulle fått en chans att komma tillbaka mot sämre motstånd. Fan han har rätt stora kulor ändå att komma tillbaka från sjukdomen och operationen till att gå en match mot reemen. Känns lite som att när Brock åker på rejäla mängder *** i den här fighten så blir det till att lägga handskarna på hyllan
Barnett lika ripped som Overeem här.
Han är ett bra päron.
Doctor Snuggles
2011-09-07, 12:40
Ja, det var smart av Dana att först släppa titelfighten gratis, med 2 st "nice guys" som är helt okända för huvudströmmen, och sen göra ett ppv-kort med 2 seriefigurer varav en är relativt känd. Fox blir nog en utmärkt plattform för att sälja fighter från.
barnett lika ripped som overeem här.
lol!
Degpekka
2011-09-07, 13:37
Hur fan ska matchen bli som mot Werdum menar du? Att Overeem inte kommer vilja gå in i Brocks guard, och Brock kommer pulla guard hela tiden?
Inte så stor chans, kanske.
Men ge dig.*grr27* Jag menar att jag inte vill ha en match som enbart blir Overeem stående mot någon som bara vill vara på marken, och det tror jag verkligen att du fattade egentligen. MMA är roligast när det är allround.
Haha dat new shoop thread :D
http://www.sherdog.net/forums/f2/met-cheick-kongo-yesterday-1803695/
Overimom Vs Brock Linsner
http://img231.imageshack.us/img231/4272/incrediblereem.jpghttp://img263.imageshack.us/img263/1234/rhinolesnar.jpg
Overimom Vs Brock Linsner
http://img231.imageshack.us/img231/4272/incrediblereem.jpghttp://img263.imageshack.us/img263/1234/rhinolesnar.jpg
Faktiskt inte så olikt.
Det känns otroligt osannolikt att Brock skulle ha någon chans i denna fighten.
Overeem har fortfarande mycket att bevisa. Han har vunnit mycket på sistonde, men inget anmärkningsvärt (om vi pratar om ev titelmatcher osv i UFC) förutom Werdum och möjligtvis Rogers. Att säga att det är "otroligt osannolikt" att Brock skulle ha NÅGON chans i denna matchen tycker jag är överdrivet.
Fortfarande ett stort frågetecken på Overeems TD och kondition.
Hur som helst tror jag Overeem vinner. Hans kickboxning kommer nog bli för mycket för Brock. Som vi såg mot Carwin krävs det inte mycket mer än ett slag innan Brock är nere på marken i panik. Även om han lyckas få ned Overeem på marken tror jag inte han lyckas hålla ned honom där.
Pansartax
2011-09-07, 16:46
Lesnar fick ju bältet (Och kunde försvara den) av en anledning, bara min syn på det hela.
Sååå värdelös är han enligt mig med andra ord inte.
Doctor Snuggles
2011-09-07, 16:55
Lesnar fick ju bältet (Och kunde försvara den) av en anledning, bara min syn på det hela.
Sååå värdelös är han enligt mig med andra ord inte.
"Fick" är nyckelordet. Ett bälte säger egentligen inte så mycket som du verkar tro, särskilt om man inte behöver jobba upp sig åtminstone en 6-7 fighter igenom rankingen för att vinna det. Men det är ingen som säger att Lesnar är värdelös, och han skulle sannolikt slå iaf den undre halvan av alla HW:s, men det återstår att se (om han nu hinner innan kroppen helt tar slut).
Overeem har fortfarande mycket att bevisa. Han har vunnit mycket på sistonde, men inget anmärkningsvärt (om vi pratar om ev titelmatcher osv i UFC) förutom Werdum och möjligtvis Rogers. Att säga att det är "otroligt osannolikt" att Brock skulle ha NÅGON chans i denna matchen tycker jag är överdrivet.
Fortfarande ett stort frågetecken på Overeems TD och kondition.
Hur som helst tror jag Overeem vinner. Hans kickboxning kommer nog bli för mycket för Brock. Som vi såg mot Carwin krävs det inte mycket mer än ett slag innan Brock är nere på marken i panik. Även om han lyckas få ned Overeem på marken tror jag inte han lyckas hålla ned honom där.
Overeem har inget särskilt att bevisa, isf är det Brock som har det då han bara gått en handfull matcher fortfarande. Om däremot Overeem är top 3 i världen återstår att se. Lesnar har förstås en brottarchans att vinna, men hans cardio är också ett frågetecken, särskilt efter Cainfighten och den nya operationen.
Wow. Diaz är ute, Condit inne. Wtf!
Tricklew
2011-09-07, 21:26
Wow. Diaz är ute, Condit inne. Wtf!
*grr*
Da... ...................fuck?!?!?!
Nu läste jag precis att han varit med i en flygolycka, jävla mindfuck detta alltså :Virro
säkert BS men allt detta är väldigt förvirrande
Grazzafukkinrazzi
2011-09-07, 21:33
NOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!
Dock har Condit gått och blivit snuskigt jävla bra, så han är verkligen värd det men tråkigt som satan hur som!
Tricklew
2011-09-07, 21:35
Nu läste jag precis att han varit med i en flygolycka, jävla mindfuck detta alltså :Virro
Höll på o skita på mig när du skrev så, så länkar in lite info så ingen mer har en olycka.
Från Bloodyelbow:
Crazy news coming out of the Mandalay Bay in Las Vegas, Nevada. Nick Diaz is out of the UFC 137 main event against Georges St. Pierre. Carlos Condit is in.
The video stream for the press conference is choppy, but the word from those at the press conference, including Bloody Elbow's own Chris Barton, is that Diaz missed today's press conference. Diaz also missed yesterday's press conference in Toronto, Canada. UFC President Dana White said Diaz missed three separate flights, though I'm not sure if all of those were to Canada or if they included his trip to Vegas.
White also said that Condit returned his call within fifteen minutes. He also mentioned that Condit cried when he found out the news.
Cesar Gracie black belt Jason Manly is now claiming on Twitter that Diaz was involved in a plane crash. "@EllenbergerMMA @kcbanditmma his plane crashed bro have some respect! He's safe and back training though.."
Condit was originally scheduled to fight B.J. Penn at UFC 137. The UFC has not found a replacement for Penn.
White mentioned that tickets for the event went on sale today. He said that those who purchased tickets expecting to watch Georges St. Pierre fight Nick Diaz will be given the opportunity to refund the purchase.
Condit is reportedly on a plane to Las Vegas.
Doctor Snuggles
2011-09-07, 22:39
Han sitter säkert i ngt hotelrum någonstans med neddragna persienner, nedrökt och nojjig som fan. ;)
Nej, men trist att snubben har såpass mycket social ångest att han fick spel.
Han sitter säkert i ngt hotelrum någonstans med neddragna persienner, nedrökt och nojjig som fan. ;)
Nej, men trist att snubben har såpass mycket social ångest att han fick spel.
Lite så var min första tanke med.
GSP is not impressed.
på lördag smäller det! klitschko vs adamek live sänt på TV10!
Doctor Snuggles
2011-09-08, 01:06
Adamek tar ner klitchko och gnp:ar ut honom.
Degpekka
2011-09-08, 01:20
http://i1099.photobucket.com/albums/g381/Google-Images/Internet%20Memes/LOL-Face-Meme.png
Sitter och glor på UFCs presskonferens. Diaz vilket jävla nötjobb, talangfull som få men fuck vilket headcase!
Doctor Snuggles
2011-09-08, 02:03
Han lever väl i sin egna värld där han tror han kan göra lite hur han vill.
Tyvärr för honom själv så är han väl med nöd och näppe normal nog så han blir tvungen att ta ansvar för det. Tror dock inte Dana behövt byta motståndare (även om det är förståeligt), för Nick hade med största sannolikhet dykt upp för själva fighten. Jag känner typen av människa
Jävligt trist iaf, även om man typ visste hur fighten skulle sett ut, så skulle det vart intressant, och kul med möjligheten till att Diaz vore champ. :D
Jag tänker på Dickie Englund i filmen the fighter, jag kan se framför mig att Nick sitter och röker crack i nått ghettohus med några skanks och snackar om att vara bäst i världen.
Doctor Snuggles
2011-09-08, 02:47
Det är inte långt ifrån. Fast mer lite allmänt flummig bara och "don't give a fuck":
a4EbRnFn0Tg
eternallord
2011-09-08, 02:48
Jag tycker folk är lite väl harsha. Det är extremt väl dokumenterat att Diaz har en asocial personlighet och fullkomligt hatar media och att ställa upp på intervjuer och dylikt. Att han skulle "ducka" GSP eller dylikt är det nog ingen som ärligt tror på, han har bara försökt komma undan all promotion. Personligen tycker jag det är onödigt av UFC att dra honom ur eventet, jag tror de hade kunnat tjäna på att vinkla Diaz som en "badboy" och antagonist mot goodguy-GSP när han inte dyker upp på presskonferenser osv.
Diaz har flera gånger uppvisat tendenser till bokstavsdiagnoser och jag tror det är svårt att relatera till hur uppriktigt han hatar att handskas med folk. Otroligt synd detta, jag gillar verkligen Diaz fightstil och tror han hade kunnat vara ett reellt hot.
Doctor Snuggles
2011-09-08, 02:50
http://i54.tinypic.com/vzfu5z.png
Doctor Snuggles
2011-09-08, 02:54
Jag tycker folk är lite väl harsha. Det är extremt väl dokumenterat att Diaz har en asocial personlighet och fullkomligt hatar media och att ställa upp på intervjuer och dylikt. Att han skulle "ducka" GSP eller dylikt är det nog ingen som ärligt tror på, han har bara försökt komma undan all promotion. Personligen tycker jag det är onödigt av UFC att dra honom ur eventet, jag tror de hade kunnat tjäna på att vinkla Diaz som en "badboy" och antagonist mot goodguy-GSP när han inte dyker upp på presskonferenser osv.
Diaz har flera gånger uppvisat tendenser till bokstavsdiagnoser och jag tror det är svårt att relatera till hur uppriktigt han hatar att handskas med folk. Otroligt synd detta, jag gillar verkligen Diaz fightstil och tror han hade kunnat vara ett reellt hot.
Men samtidigt så är det en del av dealen, och han gick med på den. En av anledningarna till att han skulle kunna bli bra betald (äntligen, enligt honom själv då) är för att UFC vet hur man promotar. Svårt att promota om någon inte dyker upp.
eternallord
2011-09-08, 02:56
Men samtidigt så är det en del av dealen, och han gick med på den. En av anledningarna till att han skulle kunna bli bra betald (äntligen, enligt honom själv då) är för att UFC vet hur man promotar. Svårt att promota om någon inte dyker upp.
Jag håller med om att en deal är en deal, jag bara menar att UFC hade kunnat använda det också för att promota fighten på ett, för dom, ovanligt sätt.
Doctor Snuggles
2011-09-08, 03:05
Jag håller med om att en deal är en deal, jag bara menar att UFC hade kunnat använda det också för att promota fighten på ett, för dom, ovanligt sätt.
Även om: Det är väl lite svårt som chefen för en stor organisation, som dessutom är på väg att lanseras mainstream, att lita på en snubbe som missar 3 plan och sen gömmer sig för hela omvärlden.
Diaz is out from the fight VS GSP
a4EbRnFn0Tg
http://i56.tinypic.com/29cub81.jpg
Dana: I'll never trust Dick Niaz again
HuRMkNOFqLQ
Skön reklam för The Gun Store! ;)
Tigerkotten
2011-09-08, 09:37
Hade Nick bara sagt att han inte kan komma på press konferensen att det är för jobbigt för honom, så hade allt varit annorlunda. För som sagt om GSP ska ta tid från träning att gå dit, så borde samma gälla Nick. Men nu fick han ändå flera flygbiljetter som han bara valde att skita i.
Det går inte att bara smita från en presskonferens och gömma sig i någon jävla hydda om man ska få en fucking titelchans.
Om ni på fullaste allvar menar att han fortfarande skulle få en titelchans efter detta är ni galna. Det här är proffsfighting i världsklass, inte ett jobb på samhall.
Doctor Snuggles
2011-09-08, 14:05
Diaz har kommit undan med liknande förut, vilket är varför han tror han bara kan skita i det, gå under jorden ett tag, och sedan bara dyka upp på fighten. Uppenbarligen så har han "issues". Tyvärr innebär det att vi nog aldrig kommer få se honom i UFC mer.
Om inte något mirakel sker, och Dana inte hittar en ersättning åt BJ, så det blir Diaz vs BJ. Det är nästan en roligare fight, faktiskt.
Pansartax
2011-09-08, 14:15
Bas rutten verkade inte gilla det heller;
Nobody likes doing interviews and press conf, always complained about not getting enough $$, now he lost the big chance, getting cut from UFC
Gilla · · för 16 timmar sedan via HootSuite
Wow, I really have to put this out of my head, what a chance he blew, this is insane, can't believe this, it upsets me very much
Gilla · · för 16 timmar sedan via HootSuite
Ganska oproffsigt faktiskt, det ingår ju i jobbet, ett jobb som i övrigt är ganska så slappt. Inte direkt vad UFC behöver nu med FOX och allting, oseriösa idrottare.
Doctor Snuggles
2011-09-08, 14:30
Förresten, har Condit flest vinster på avslut i mma, proportionellt sett?
Han har 26 av 27 vinster på avslut. Smått otroligt.
Det är också intressant att Jackson inte kommer hjälpa någondera fighter då de båda är i hans camp. Vad kommer det innebära för GSP:s strategi?
Doctor Snuggles
2011-09-08, 14:44
Well played.
Frågan är om det inte är i Condits favör. Han är ju alltid farlig, som man såg mot Rory.
GSP är råatlet ut i fingerspetsarna, Condit är jävligt farlig, bra match hur man än ser det.
Diaz fightstil och tror han hade kunnat vara ett reellt hot.
Enligt mig är GSP värsta möjliga match-up för Diaz, och jag tycker inte han har förtjänat en titelmatch.
Diaz mot BJ har potential att bli en sjuk match. Condit mot GSP kan nog också bli riktigt bra.
Diaz: "It's like... WHATEVER!"
You know... Whatever.. You know
34DgA-N8P2A
IX6nHMGAXFI
osas4gTnUcw
P-xaluE3pK0
Was ready for anything you know, it's whatever
LMS_K81S0dE
"People like dat get slapped..."
11L1zBav9aA
http://i73.photobucket.com/albums/i211/thegreatnookie/HipsterNick1.jpg
http://i1018.photobucket.com/albums/af310/Vidz_2010/RunningScared.jpg
http://i.imgur.com/C4ny5.jpg
http://i52.tinypic.com/eko4k.jpg
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.