Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
Var det Andreas som ropade push kick?
En sån grej ska bara inte hända på toppnivå :(
Fast coacher och tränare ropar ju instruktioner till sina fighters hela tiden?
Sparven från Minsk
2015-01-25, 18:47
Fast coacher och tränare ropar ju instruktioner till sina fighters hela tiden?
Kanske inte bör göra det på eng när han möter en eng motståndare.
Hackenschmidt
2015-01-25, 18:53
Ja detta var ju inte så kul.
Kan bli tufft, 1 av 30 000 :D
Piece of cake. :D
Vi satt 10-15m från varandra, en gång makade du dig förbi mig när du letade efter din plats så våra knän kan ha rört vid varandra...no homo..no creep (?)
Doctor Snuggles
2015-01-25, 18:58
Kanske inte bör göra det på eng när han möter en eng motståndare.
Hans svengelska straffade sig till slut.
panzerpig
2015-01-25, 19:13
Men vadå, coacher ropar ju alltid råd till sina fighters. Då är det ju minst lika klantigt av Alex att skicka iväg en push kick sekunden efter att coachen ropat det? Eller hur brukar man lösa det när två engelska fighters möts? Ropa på rövarspråk?
Tricklew
2015-01-25, 19:16
Men vadå, coacher ropar ju alltid råd till sina fighters. Då är det ju minst lika klantigt av Alex att skicka iväg en push kick sekunden efter att coachen ropat det? Eller hur brukar man lösa det när två engelska fighters möts? Ropa på rövarspråk?
Det är inte helt ovanligt att de har lite "kodspråk", en simpel 1-2 kan betyda något helt annat än den klassiska betydelsen.
Lyssna på Team Alpha Male, vissa av deras matcher är rövarspråk deluxe.
Får jag fråga varför Andreas är en pajas?
Tapatalk
Jag har ju ingen inblick hur han är egentligen. Men från intervjuer och där jag sett honom så känns det inte som han är så speciellt duktig. Och gillar inte honom som person (trots att jag inte känner honom :d)
Tycker Alex borde byta camp. Tror det hade varit bra för hans utveckling.
Det är inte helt ovanligt att de har lite "kodspråk", en simpel 1-2 kan betyda något helt annat än den klassiska betydelsen.
Lyssna på Team Alpha Male, vissa av deras matcher är rövarspråk deluxe.
Rätt enkelt i det här fallet att prata svenska istället.
eternallord
2015-01-25, 22:14
Piece of cake. :D
Vi satt 10-15m från varandra, en gång makade du dig förbi mig när du letade efter din plats så våra knän kan ha rört vid varandra...no homo..no creep (?)
Dålig stil att inte hälsa!
Evankhell
2015-01-25, 22:17
BJ Penn har mumsat på sistone.
http://i58.tinypic.com/11gszs6.jpg
Det kan ju inte vara en slump att Bäckström och Gustafsson gjorde samma misstag. Så ny tränare och ett nytt camp vore på sin plats.
Doctor Snuggles
2015-01-25, 22:21
BJ Penn har mumsat på sistone.
http://i58.tinypic.com/11gszs6.jpg
Förvandlas till en buddha-staty i rasande fart.
Evankhell
2015-01-25, 22:26
Förvandlas till en buddha-staty i rasande fart.
Jag kan se framför mig Bruce Buffer presentera honom BJ "The Moonface" PEEEEEENNNN!!!!
Doctor Snuggles
2015-01-25, 22:26
UFC gör ett bra jobb med sina promo:s för Silva vs Diaz. Senaste:
http://mmajunkie.com/2015/01/video-ufc-183s-slick-new-rat-in-a-cage-promo-with-headliner-nick-diaz
Måste man byta mail hela tiden? Alltså när man gör en ny efter man sagt upp den?
Tapatalk
Ingen aning, körde en månad för ett tag sedan och nu inför Jones-fighten en månad på flickvännens (någon vecka kvar på det) namn/email. :)
En skallning?
http://fat.gfycat.com/PaltrySereneAfricancivet.gif
En skallning?
Tyckte också det såg ut som det men från andra sidan så ser man att högern träffar riktigt hårt.
Doctor Snuggles
2015-01-25, 23:39
Höger träffar, men studsar också av. Sedan så faceplantar Alex med sidan av ansiktet
in i Rumbles skalle. Omöjligt att säga hur mycket skada som skallen gjorde.
Doctor Snuggles
2015-01-25, 23:41
Förresten, apropå svenska termer för olika manövrar - vad kallas en front/push kick på svenska? Finns det ngt icke-svengelskt namn?
eternallord
2015-01-25, 23:45
Förresten, apropå svenska termer för olika manövrar - vad kallas en front/push kick på svenska? Finns det ngt icke-svengelskt namn?
Framåtspark och puttspark används båda två, beroende på vilken teknik man syftar på.
Tryckspark?
Tapatalk
Doctor Snuggles
2015-01-25, 23:46
lol på puttspark
Höger träffar, men studsar också av. Sedan så faceplantar Alex med sidan av ansiktet
in i Rumbles skalle. Omöjligt att säga hur mycket skada som skallen gjorde.
Jo iofs så ser man ju huvudet studsa bakåt när högern kommer ifrån sidan. Hoppar innerligt att han reser sig ifrån detta, känns helt tomt inombords fortfarande.
eternallord
2015-01-25, 23:54
Ja, låter som en barnlek. Lite puttsparkspjätt.
Orutinerat av Alex, han borde ha vetat att Johnson är som farligast efter ögonpetande.
http://middleeasy.com/images/stories/Author_Jason/2012/12/aj.gif
Jävla idiot till coach, snubben borde bli sparkad och aldrig mer få ett jobb inom inom kampsport. Skriker "Front push kick" till Alex som givetvis lyssnar på sin coach och Johnson har ju också öron, pinsamt. Känns helt tomt inombords och satt kvar i arenan ett tag efteråt, tycker så jäkla synd om Alex. Ingen rättvis fight för fem öre.
Lol. Att en tränare skriker ut en teknik (vilket f ö händer konstant men du valde ut just denna med facit i hand) betyder givetvis inte att man ska använda den sekunden ljudet når örat. Det är en påminnelse att man bör implementera tekniken vid lämpligt läge.
Lol. Att en tränare skriker ut en teknik (vilket f ö händer konstant men du valde ut just denna med facit i hand) betyder givetvis inte att man ska använda den sekunden ljudet når örat. Det är en påminnelse att man bör implementera tekniken vid lämpligt läge.
All the same, han borde skrikit det på svenska eller använt kodord. Johnson visste att det skulle komma. Jag hade också kunnat knocka min motståndare om jag visste att vad han skulle göra.
Jag kollade på tv4's dokumentär innan galan. Herregud vilket skräp, bland det sämsta jag sett inom kategorin.
Den sa ju i princip ingenting om nånting. För att inte tala om vilka helt värdelösa klipp det var med.
Den lyckades ju verkligen med att framställa Alex mor och alla i hans närhet som gränsande mot förståndshandikappade däremot.
ARMSTARK
2015-01-26, 11:05
All the same, han borde skrikit det på svenska eller använt kodord. Johnson visste att det skulle komma. Jag hade också kunnat knocka min motståndare om jag visste att vad han skulle göra.
Men å andra sidan visste ju Alex vad Johnson skulle göra eftersom han förstår engelskan som hans coach talar. Dålig bortförklaring.
eternallord
2015-01-26, 11:26
Men å andra sidan visste ju Alex vad Johnson skulle göra eftersom han förstår engelskan som hans coach talar. Dålig bortförklaring.
Det förutsätter ju att han skriker ut kommadona i klartext och inte använder kodord. Jag har ingen egentlig åsikt om huruvida det är vettigt att använda kodord.
Givetvis är det en smart maskeringstaktik, men samtidigt kan det vara farligt att införa 4-5 nya hittepå-uttryck varje fight, som inte är konsekvent alls med de uttryck man fått höra senaste 10-15 åren man tränat. Att fightas är mycket att gå på autopilot och bara reagera med vad man har blivit drillad att göra. Att då höra någon i sin hörna ropa "Helikopter-blöja" och "Ananas-attack" kan stjälpa mer än det hjälper.
Samtidigt är det ju så att vi fick höra det rakt från Anthony: han visste exakt vad som skulle komma, reagerade på det och det var precis den attacken som skakade Alex.
Å det tredje är det ju rimligt att säga att Alex kastade den tekniken ganska slarvigt och utan setup, vilket man inte kan klandra coachen för just i det ögonblicket. Att ropa ut kommando på en teknik sådär betyder ju inte nödvändigtvis att man ska göra tekniken exakt i det ögonblicket och absolut inte utan setup sådär.
Nu tänkte jag motsäga min egen analys ovan och säga att jag tror inte det är hälsosamt att vi gräver för djupt i det här överhuvudtaget. Alex förlorade mot en bättre fighter igår helt enkelt. Om det beror på Alex träning, Rumbles skalle, otur eller att Rumble helt enkelt borde varit favoriten från första början låter jag vara osagt. Alex är både talangfull och ödmjuk och jag är övertygad om att han kommer lära sig av det här. Vi kan nog alla vara överens om att striking defense är en svaghet han behöver jobba på, men det är han nog medveten om själv också. Det han behöver mer än något annat är att vi bevisar att vi inte är "medvinds-supporters" som snackar skit på hans Facebook-sida när det går dåligt utan att vi står bakom honom både i vått och torrt.
Agitator
2015-01-26, 13:06
Hey guys, firstly thank you for your support, before, during and after my fight. It was unbelievable, a memory for life. I love you all.
A loss is not the end of the world, there are so many other problems in the world that needs more attention and discussions than my loss.
I lost to a better opponent on that giving day, that's it, no excuses what so ever.
Rumble Johnson is not only a fantastic fighter, but a great sportman and athlete that I respect a lot for his personality and for the person he is.
So what's next?
A short vacation and then back to training and becoming a better fighter. My goal is still the same, it was just a small bump on the road.
Han hyllar Rumble, de är ju samma skrot och korn så inget konstigt.
Doctor Snuggles
2015-01-26, 13:35
Jag kollade på tv4's dokumentär innan galan. Herregud vilket skräp, bland det sämsta jag sett inom kategorin.
Den sa ju i princip ingenting om nånting. För att inte tala om vilka helt värdelösa klipp det var med.
Den lyckades ju verkligen med att framställa Alex mor och alla i hans närhet som gränsande mot förståndshandikappade däremot.
haha :D
Doctor Snuggles
2015-01-26, 13:55
Han ropade dessutom under stoppet, och båda fighters tittade på honom. ;)
Men oavsett det, så gjorde Alex flera misstag efteråt, och åt en hel del slag han inte behövde äta pga sina ovanor. Ska man gnälla på coachen för ngt, så är det först och främst det senare.
*jorgen*
Så om någon skriker "legkick" under en match med Aldo, "jabb" under en match med GSP, eller varför inte "armbar" när Ronda tävlar så blir dessa 3 vapen automatiskt neutraliserade? Motståndaren vet ju nu vad som ska komma och kan enkelt knocka motståndaren.
Alex förlorade, acceptera det.
Var det några bra matcher på prelims förresten? Hörde att bl a en ryss som blivit utnämd "Sambo fighter of the year" skulle tävla.
Att skylla på coachen, för att han coachar är att ta bort ansvaret från fightern.
Som sagt, kolla ringside på valfri boxningsmatch eller liknande med 2 engelska tränare, de coachar högljutt hela matcherna.
Tricklew
2015-01-26, 15:19
Var det några bra matcher på prelims förresten? Hörde att bl a en ryss som blivit utnämd "Sambo fighter of the year" skulle tävla.
Gott om avslut var det åtminstone, så tar inte lång stund att kolla igenom.
eternallord
2015-01-26, 15:19
Makwan Amirkhani vs Andy Ogle var både short and sweet och Joe Rogans horribla intervju efteråt var nästan lika våldsam.
Ryssen var en total besvikelse.
Vad var hans namn nu igen? Var rätt många ryssar på prelims har jag för mig men om du syftar på Sambokillen.
Tungviktaren, andra fighten i första prelims.
Glömt namnet men såg imponerande ut på papper, men nej.
eternallord
2015-01-26, 19:36
Vad var hans namn nu igen? Var rätt många ryssar på prelims har jag för mig men om du syftar på Sambokillen.
Ja, Sultan Aliev var sambokillen väl? Han blev tokknockad av Kenny Robertsson (en av de mest oatletiska fysikerna jag någonsin sett under MW) i första ronden.
Tyckte att Taisumov imponerade på underkortet. Kul underkort i varje fall.
Hackenschmidt
2015-01-26, 20:04
Ja, Sultan Aliev var sambokillen väl? Han blev tokknockad av Kenny Robertsson (en av de mest oatletiska fysikerna jag någonsin sett under MW) i första ronden.
Men greken då? Jag kunde se hans fläsk dallra utan att kolla på monitorn och det var lightweight!
Ursäkta att jag inte hälsade när jag såg dig, men det kändes redan creepy nog att jag kände igen dig
eternallord
2015-01-26, 20:35
Du det kan ha varit han jag tänkte på faktiskt, kanske blandade ihop dom.
Doctor Snuggles
2015-01-26, 21:42
Greken var verkligen lol. Såg ut som en päronformad datornörd som aldrig satt foten i ett gym.
shadowfire
2015-01-26, 21:47
haha! Jag ramlade över ett klipp på min halvidol "the rock" och såg att han varit med i någon slags wrestlinggrejs? Å vad är det med wrestling, de rör knappt varandra, går ju inte ens o klassa som MMA?
haha! Jag ramlade över ett klipp på min halvidol "the rock" och såg att han varit med i någon slags wrestlinggrejs? Å vad är det med wrestling, de rör knappt varandra, går ju inte ens o klassa som MMA?
Han blev ju en kändis via wrestling..
Tapatalk
haha! Jag ramlade över ett klipp på min halvidol "the rock" och såg att han varit med i någon slags wrestlinggrejs? å vad är det med wrestling, de rör knappt varandra, går ju inte ens o klassa som mma?
:d
shadowfire
2015-01-26, 21:52
Trodde Dwayne blev kändis från filmer osv. Han var störtcool tills jag såg ett gapigt wrestlingsklipp där han står och brölar i 5 minuter för att sedan slå i luften på någon som ska föreställa sig utbuad ryss.
Trodde Dwayne blev kändis från filmer
På ren skådespelartalang? :D
Doctor Snuggles
2015-01-26, 22:24
Trodde Dwayne blev kändis från filmer osv. Han var störtcool tills jag såg ett gapigt wrestlingsklipp där han står och brölar i 5 minuter för att sedan slå i luften på någon som ska föreställa sig utbuad ryss.
Inte i USA. Han var en av de största WWE-namnen. Likt Bork Laser.
Grazzafukkinrazzi
2015-01-26, 22:26
Å vad är det med wrestling, de rör knappt varandra, går ju inte ens o klassa som MMA?
http://i297.photobucket.com/albums/mm219/williamcoreycharles/cormier-laugh_zpsdfb68b5f.gif
delta_mats
2015-01-26, 22:31
Kom med i matchen nu shadowfire! Man kan ju tro att du är 65 år gammal :)
Han ropade dessutom under stoppet, och båda fighters tittade på honom. ;)
Men oavsett det, så gjorde Alex flera misstag efteråt, och åt en hel del slag han inte behövde äta pga sina ovanor. Ska man gnälla på coachen för ngt, så är det först och främst det senare.
Vad är det för ovanor du tänker på?
Vad skulle du låta Alexander träna på om du fick coacha honom?
Tricklew
2015-01-26, 23:20
The people´s champ är en av de största prowrestlarna i Amerika.
Här gör han sin signatur, people´s elbow.
m7q8YO5rijs
Prowrestling är bara en slags fysisk teater, så ja, skådespeleri.
Latissimus Dorsi
2015-01-27, 00:15
Haha :) det är värre än du tror. Bara att ramla en halvmeter ur sängen på mattan gör ont, en gång.
Makwan Amirkhani vs Andy Ogle var både short and sweet och Joe Rogans horribla intervju efteråt var nästan lika våldsam.
Haha Joe Rogan hade säkert pengar på Ogle. Killen var ju så jävla borta att han tog tag i domarens ben och fällde honom.
http://giant.gfycat.com/GlisteningThatIndianglassfish.gif
^ Ingen ursäkt, ser inte ut som att det var med meningen men fan. Vad är det för slarvig spark? :S
Jag vill såå gärna se en re-match. Dock inte på hemmaplan, pressen på Alex måste nog ha varit helt sinnessjuk. Blir väl förmodligen Cormier sen Rumble/Bones (förloraren).
När får man se Bones/Rumble tror ni? Vill gärna se Jones försvarar sig mot UFCs svar på Mike Tyson.
Doctor Snuggles
2015-01-27, 00:45
Vad är det för ovanor du tänker på?
Vad skulle du låta Alexander träna på om du fick coacha honom?
Jag är inte en coach, och hur exakt man jobbar bort det låter jag vara ogissat för tillfället, men han är dålig på att försvara överhänder från kortare motståndare. Sedan så har han en tendens att bli träffad när han attackerar med kombinationer, återigen särskilt mot korta motståndare. Det är ett problem som många långlemmade har, och även om han förbättrat sitt outside game med mycket cirklande och jabbande (antagligen främst för att undvika brottare), så verkar han fortfarande "stand and bang" en del på insidan och förlita sig på sin haka. Det funkar däremot bra mot längre motståndare, som brukar vara mer ovana/dåliga på att slåss på insidan, och där har han haft sina bästa fighter, t.ex. mot Jones.
Reubusch skrev precis en artikel om det:
http://www.bloodyelbow.com/2015/1/23/7877861/gustafsson-johnson-jones-ufc-fox-14-fighting-long-tall-mma-technique-analysis-striking-gif-2
Hans instinkter att stå och ducka med ryggen mot buren, istället för att försöka clincha/ta ner Rumble var inte optimala heller. Verkar inte som han har några stående armbågar heller. Funkar rätt bra om man har långa armar mot kortare motståndare.
Doctor Snuggles
2015-01-27, 03:44
Artikelförfattarn går in lite djupare på reddit:
http://www.reddit.com/r/MMA/comments/2tq6f1/the_striking_of_anthony_rumble_johnson_technique/
För övrigt tycker jag det var en riktigt dålig gala.
Den där jävla greken vars hela uppenbarelse och prestation var som ett monument över greklands ekonomi.
Jag är inte en coach, och hur exakt man jobbar bort det låter jag vara ogissat för tillfället, men han är dålig på att försvara överhänder från kortare motståndare. Sedan så har han en tendens att bli träffad när han attackerar med kombinationer, återigen särskilt mot korta motståndare. Det är ett problem som många långlemmade har, och även om han förbättrat sitt outside game med mycket cirklande och jabbande (antagligen främst för att undvika brottare), så verkar han fortfarande "stand and bang" en del på insidan och förlita sig på sin haka. Det funkar däremot bra mot längre motståndare, som brukar vara mer ovana/dåliga på att slåss på insidan, och där har han haft sina bästa fighter, t.ex. mot Jones.
Reubusch skrev precis en artikel om det:
http://www.bloodyelbow.com/2015/1/23/7877861/gustafsson-johnson-jones-ufc-fox-14-fighting-long-tall-mma-technique-analysis-striking-gif-2
Hans instinkter att stå och ducka med ryggen mot buren, istället för att försöka clincha/ta ner Rumble var inte optimala heller. Verkar inte som han har några stående armbågar heller. Funkar rätt bra om man har långa armar mot kortare motståndare.
Intressant!
Ska läsa texterna, tack.
För övrigt tycker jag det var en riktigt dålig gala.
Den där jävla greken vars hela uppenbarelse och prestation var som ett monument över greklands ekonomi.
Snubben som gick in RIKTIGT långsamt och sedan förlora efter ett fåtal sekunder var ju värst.
Doctor Snuggles
2015-01-27, 15:12
Mer tekniksnack om matchen:
http://www.bloodyelbow.com/2015/1/27/7893989/inside-the-guard-with-t-p-grant-ufc-on-fox-14
Doctor Snuggles
2015-01-27, 16:48
3eFpU3pSvpk
Vad tror ni om galan i helgen då? Några skrällar?
Tapatalk
Vad tror ni om galan i helgen då? Några skrällar?
Tapatalk
Bara Diaz vinner så får resten te sig hur den vill! :)
Doctor Snuggles
2015-01-28, 15:56
Gammal, men lite intressant.
6SWvVFJCkUI
Hur kommer det sig att det finns så få fristilsföreningar i Sverige? Märkligt att grekisk-romersk tilltalar fler.
Och LOL på Edmonds röst bakom kameran. GOAT coach. Ser verkligen fram emot att se Ronda utvecklas ståendes.
Ingen som tittat embedded? Fan vad jag skratta när det kom till Diaz del av avsnittet :D
Ingen som tittat embedded? Fan vad jag skratta när det kom till Diaz del av avsnittet :D
:laugh:
Klassiker.
"Diaz to B20 please."
Anderson IRL google-translate portugisiska > engelska:
So i talked to Dana, he say, "So you ready for back?" I say yeah, I'm exciting for back, for back for fight my fans because i talked my wife, my home, my kids, they say, "Dad, please, no back." And i say, "I need to back because this part my life, fight part my life." And, my wife, my kids, they, "OK, dad, you happy, go back."
Blev djupt förvånad när Anderson Silva Jr pratade perfekt amerikanska, mind blown.
Haha jag och kompisen bredvid mig också.
Perhaps unsurprisingly, Nick Diaz was a no-show at open workouts today.
Kung diaz asså..
Alltså om han inte dyker upp till matchen.....
#fighterpay
http://gifsforum.com/images_new/gif/other/grand/a5246132d8fb65cacf57390075e1e734.gif
Doctor Snuggles
2015-01-28, 22:55
#närhonblirlitespännandeinnanförochutanförburensåk anskepengarnablirlitebättre
spoonchest
2015-01-28, 23:39
De räddade upp det på slutet med enbart denna:
"Jag ska bli bonde. Ta hand om spannnmål, och sköta om djuren, åka fyrhjuling och skrika."
Doctor Snuggles
2015-01-29, 14:42
http://severemma.com/2015/01/john-kavanagh-on-vegas-date-and-jose-aldo-his-time-is-up/
Evankhell
2015-01-30, 08:04
http://www.expressen.se/sport/mma/kritiken-mot-mauler-festen-ar-forjavligt/
http://mamamiia.com/wp-content/uploads/2014/08/Facepalm1-e1408172498247.jpg
Diaz intervjuer är Fan jobbigare att lyssna på än Silvas engelska.. WoW vad han ramblar.
Sverige har varit en stor fristilsnation men förbundet ansåg att Sverige som land var för litet att satsa inom bägge diciplinerna. Således lade man allt krut i grek-brottning, läger, ekonomiskt stöd, uttagningar till tävlingar etc på grek-romersk stil. Av naturliga skäl så minskade antalet utövare i fristil.
Hur kommer det sig att det finns så få fristilsföreningar i Sverige? Märkligt att grekisk-romersk tilltalar fler.
Och LOL på Edmonds röst bakom kameran. GOAT coach. Ser verkligen fram emot att se Ronda utvecklas ståendes.
Sverige har varit en stor fristilsnation men förbundet ansåg att Sverige som land var för litet att satsa inom bägge diciplinerna. Således lade man allt krut i grek-brottning, läger, ekonomiskt stöd, uttagningar till tävlingar etc på grek-romersk stil. Av naturliga skäl så minskade antalet utövare i fristil.
Evankhell
2015-01-30, 13:14
Jag letar efter ett klipp med Ronda Rousey där hennes judokasst analyseras, men jag lyckas inte hitta klippet. I klippet pausas det där Ronda gör sin move och text dyker upp (har jag för mig att det var). Någon som vet vilket klipp jag menar?
Doctor Snuggles
2015-01-30, 15:10
Ja. Leta efter Ronda på denna kanalen. Finns faktiskt ett flertal.
https://www.youtube.com/channel/UCxfojO_vFixa73v2M7OP-Lw
Doctor Snuggles
2015-01-30, 15:13
Intressant.
Evankhell
2015-01-30, 19:40
Ja. Leta efter Ronda på denna kanalen. Finns faktiskt ett flertal.
https://www.youtube.com/channel/UCxfojO_vFixa73v2M7OP-Lw
Ok, tack. Ska se om jag hittar det jag letar efter..
Varför hamnade valet på just grekisk-romersk då? Tror fristil hade lockat fler utövare.
Doctor Snuggles
2015-01-30, 21:13
Karelin.
Tricklew
2015-01-30, 22:41
X-7BxaS5dWI
Diaz intervjuer är Fan jobbigare att lyssna på än Silvas engelska.. WoW vad han ramblar.
Jag hoppas inte du syftar på den ovanstående inlägget.
Det där är en parodi, myes.
Chris Weidman-Vitor Belfort off, Ronda Rousey-Cat Zingano is UFC 184 headliner
Rykten säger att Weidman blev skadad i träning.
Bah!
Hackenschmidt
2015-01-31, 00:52
Rykten om att även Vitor är skadad
Nyheten från mmajunkie (bara Chris confirmed) : http://mmajunkie.com/2015/01/chris-weidman-vitor-belfort-off-ronda-rousey-cat-zingano-takes-ufc-184-headlining-role
Ganska svagt kort nu...Ellenberger vs Koscheck som co-main, båda på 0-3 i sina senaste 3
Tricklew
2015-01-31, 01:12
Koscheck mot Ellenburger känns ju helt ointressant, ska bli kul att se Holly Holm dock.
Wow, kevin fetolum missade vikt med TIO pounds.
Doctor Snuggles
2015-01-31, 01:33
Man kan bara skratta.
Doctor Snuggles
2015-01-31, 01:35
Det där är en parodi, myes.
Vilket förklarar varför det faktiskt går att förstå honom. ;)
Och så missade Lineker som vanligt också. Så jävla dåligt alltså.
ZZZzzZzz när samma personer blir skadade om och om igen
Evankhell
2015-01-31, 09:21
Man kan mer eller mindre förstå att man missar med nån pound.. men 9 pounds?? There's some fuckery afoot.
Missar man med så mycket så är ju något uppenbart fel. Infektion eller liknande som gör att man inte kan gå ner.
Evankhell
2015-01-31, 09:32
heh
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/10670220_896573777049226_3791547698069195073_n.jpg ?oh=85b468dc2038790ee1bfb2b0d27d1c0a&oe=555F40C4&__gda__=1433212658_52ddd457ff30f1e5910f94b6a6ba81b 3
Chris Weidman-Vitor Belfort off, Ronda Rousey-Cat Zingano is UFC 184 headliner
Rykten säger att Weidman blev skadad i träning.
Bah!
Men din mamma.
Hmmm blev förvånad av oddsen 2.8 för att Miesha Tate ska vinna och 1.45 för Sara McMann
High1ander
2015-01-31, 17:04
Kevin är ju lite av en tjockis som väntar på att blomma ut i full fetma.
Doctor Snuggles
2015-01-31, 17:04
Hmmm blev förvånad av oddsen 2.8 för att Miesha Tate ska vinna och 1.45 för Sara McMann
Varför? McMann är en bättre brottare, och Mieshas nedtagningsförsvar har inte alltid varit det bästa.
Doctor Snuggles
2015-01-31, 17:05
Vilken galen fight egentligen, Silva vs Diaz. Måste nog säga att jag aldrig förväntade mig att se den. Diaz såg rätt stor ut förresten, nästan lika stor som Silva.
eternallord
2015-01-31, 17:11
Dom har gjort prelimsen helt galet bra på detta kortet, är en hel del fighter som man tycker borde vara på main cardet. Jag förstår tanken med att man vill ha starka prelims för att det är bra för FS1-tittarsiffrorna, men damn...
Miesha Tate vs. Sara McMann
Ed Herman vs. Derek Brunson
Ian McCall vs. John Lineker
Rafael Natal vs. Tom Watson
Betänk då att huvudkortets co-main är Woodley vs Gastelum.
Första gången på länge jag kommer att titta på hela kortet.
heh
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/10670220_896573777049226_3791547698069195073_n.jpg ?oh=85b468dc2038790ee1bfb2b0d27d1c0a&oe=555F40C4&__gda__=1433212658_52ddd457ff30f1e5910f94b6a6ba81b 3
http://www.mmafightgirls.com/wp-content/uploads/2010/01/wec-46.jpg
*cry**cry**cry*
Doctor Snuggles
2015-01-31, 17:30
Äsch, mindre moon-face bara. Är fortfarande råhet. Förutom kroppen; rumpan försvann.
Varför? McMann är en bättre brottare, och Mieshas nedtagningsförsvar har inte alltid varit det bästa.
Tycker mig inte se McManns storhet när det gäller MMA brottning i hennes senaste fighter. Hon är helt klart en superb brottare, men striking wise då? Tate har förvisso förlorat några de senaste åren men hon är ändå en riktigt bra mma brottare med ett benhårt pannben. Växlar hon väl mellan striking, där jag ger henne en fördel, och hot om takedowns skulle jag inte bli förvånad om hon vinner.
TLDR: Jag tror inte Tate vinner men jag tror inte hon är så pass mkt underdog som oddsen säger.
Äsch, mindre moon-face bara. Är fortfarande råhet.
http://www.5thround.com/wp-content/uploads/2011/07/UFCBrittneyPalmer.jpg
Hade inte ens tackat ja till den nya versionen på servering, och det menar jag bokstavligen.
Doctor Snuggles
2015-01-31, 17:36
McMann är solid i sin striking, även om väldigt basic. Hon vinner oftast matcher genom att ligga på sina motståndare dock, och förutom Ronda så är det ingen som inte har åkt i backen än.
Doctor Snuggles
2015-01-31, 17:37
Hade inte ens tackat ja till den nya versionen på servering, och det menar jag bokstavligen.
https://theideagirl.files.wordpress.com/2012/01/2-of-10-would-not-bang-6.jpg
Doctor Snuggles
2015-01-31, 17:42
http://i.imgur.com/ZTMED0w.jpg
Doctor Snuggles
2015-01-31, 17:56
Apropå nördig kritik av kvinnlig fägring, lol på Randy's date:
http://www.bloodyelbow.com/2015/1/31/7956311/ufc-mma-awards-red-carpet-cormier-reflects-on-heartbreaking-loss-jon-jones-mma-news
*bs*
Mår illa bara av att titta på henne. Hon ser ut som en android nu för tiden. *spy*
Men vissa tänder väl på sånt, to each his own.
Doctor Snuggles
2015-01-31, 18:04
Eh, överdriva mycket? På dig låter det som hon är en real-housewife-plastig ödla.
Hennes utseende har förändrats sedan hon gick ner i vikt, och hon är kanske inte lika charmig längre, och det är lite blond bimbo varning, men hon ser fortfarande naturlig ut (förutom sillisarna då).
Jag är med på vad du menar, Cero, hon har blivit väldigt plastig senaste året. Det till trots, hon ser fortfarande sjukt bra ut och verkar vara relativt intressant som person om man får tro farbror Joe.
hon ser fortfarande naturlig ut.
http://gifsoup.com/view2/1191763/laughing-puppets-o.gif
Doctor Snuggles
2015-01-31, 18:24
http://www.golfwrx.com/forums/uploads/monthly_10_2008/post-47638-1224795000-1.jpg
Är vi tillräckligt off-topic nu?
Doctor Snuggles
2015-01-31, 18:29
UFC is dying!
(eller ppv, egentligen)
http://www.bloodyelbow.com/2015/1/31/7952683/why-ufc-ppv-model-is-doomed-2014-ppv-buys-mma-stats
Intressant slutsats:
"The UFC taking this approach shows they are committed to growing the sport, rather than making as much profit as possible in the short term. That’s a good thing for us fans of the sport for the most part. We’ll end up with more MMA, and more free MMA. The halcyon days of 8 stacked Pay-Per-Views a year are likely behind us though. Our MMA is going to be more diluted now, more spread out. For the hardcore fan, that might make the sport a little less watchable, a little less enjoyable than before, but in the broader picture it’s the right move to ensure the growth and survival of the UFC, and the sport."
Arianny har ju gått mer downhill än Brittney imo.
Detective
2015-01-31, 20:38
Är det någon som sitter inne med säkra tips till kvällens gala?
oHFkLlpodBQ
Ingen orsak grabbar.
Doctor Snuggles
2015-01-31, 22:16
Är det någon som sitter inne med säkra tips till kvällens gala?
Det är mma, inget är säkert. Med det sagt så är det rätt säkert att Silva vinner.
"This thing about playing soccer and having hard leg kicks is misconstrued, you get hard kicks because you practise kicking."
Nu kan ni hålla käft om det, Goldberg och Rogan. Geten har talat.
Daniiiel
2015-01-31, 23:03
Det är mma, inget är säkert. Med det sagt så är det rätt säkert att Silva vinner.
No way jose! Silva kommer få torskfrossa så fort han kommer in da oktagon. Han kommer få flashbacks från sin skadedag och kommer vara ofokuserad och rädd! Medans Diaz har tränat mot de bästa och har mer styrka i 185 så kommer silva få 100 slag per rond att absorbera i sin 39 år gamla kropp.
4,7 odds på diaz går jag in på för här kommer det ges kosing!
eternallord
2015-01-31, 23:07
Jag älskar Nick, men jag ser inte hur han vinner den här fighten. Mest av allt hoppas jag bara på att det blir en grym fight efter senaste anti-klimaxet.
Daniiiel
2015-01-31, 23:16
Jag älskar Nick, men jag ser inte hur han vinner den här fighten. Mest av allt hoppas jag bara på att det blir en grym fight efter senaste anti-klimaxet.
Alla når sin gräns. Silva är redan gammal kommer från en sjuhelvetes skada. Händer för alla! Ernesto förlorade mot Bob zapp! BOB ZAPP!! Fedor? Mike tyson? Han kommer inte vara densamma och efter ikväll kommer han lägga handskarna på hyllan.
eternallord
2015-01-31, 23:41
Det är inte säkert att det krav "densamma" för att han ska vinna ens. Nick Diaz är egentligen en bra matchup för Silva. Han hotar inte med någon brottning och han har väldigt plattfotad striking. Han är dessutom en WW och märkbart mindre så han lär inte löpa risken av att bli fast vid buren och pucklad på heller. Jag säger inte att Diaz inte har en chans, allt kan hända i MMA, men det finns ju en anledning till att oddsen ser ut som dom gör.
Dessutom är han en volymboxare med mediokert defensiv och har ingen större kraft i slagen, om han inte kan träffa mycket i rad och få en ackumulerad effekt. Som klippt och skuret för Anderson.
Daniiiel
2015-02-01, 00:07
I detta fallet så känns det inte som att man kan säga att 70% silva skulle ta diaz ändå för mycket hjärnspöken i silvas huvud tror jag.Tvärtemot tror jag detta är en svår matchup för spider. En renodlad striker som är lika bra på mattan med stenhård haka och störd stil som bara går framåt. Ingen KO power i slagen men det är bättre för att silva läser sånt för bra ändå. Diaz neverending 4-5-6 kombos där han hintar och trixar kommer inte gå att backa sig ifrån. The grind will be 2 much!! Nu är Diaz lugn och chill men sen när han vinner kommer han köra stockton slap på weidman!! Masterplan från Dana som behöver ha in en person som diaz i klassen!!
Stålarna ska in och ölen ska ner!! TAGGA
GIm0veQ-W0M
Hahaha, Anderson måste vara bland de roligaste personligheterna i MMA.
Hård sparring @ 5:00
Tydligen hade Kelvin fått influensasymptom och börjat spy samt bli disorienterad varpå tränaren tog honom till akuten där han blev återhydrerad och gick upp till 180 lbs från 174.
Måhända har han för lite muskelmassa för att klara av att torka ut sig så mycket som han gör. Jämför med Woodley och den enorma skillnaden i kroppskomposition på ungefär samma längd.
http://www.mmafighting.com/2015/1/31/7955765/coach-kelvin-gastelum-was-hospitalized-friday-isnt-100-percent
inb4 han behöver Dolce-diet.
Dana var inte ett dugg förlåtande:
"Lineker will never fight at flyweight again. He will have to move up to bantamweight," White said. "Same thing with Kelvin Gastelum. This was the last time he will fight at welterweight. He has weight issues, had to go to the hospital and was cleared by the doctors to come to the weigh-ins. He came here 10 pounds over. He will have to move up to middleweight."
An Iron Soul
2015-02-01, 00:53
Tydligen hade Kelvin fått influensasymptom och börjat spy samt bli disorienterad varpå tränaren tog honom till akuten där han blev återhydrerad och gick upp till 180 lbs från 174.
Måhända har han för lite muskelmassa för att klara av att torka ut sig så mycket som han gör. Jämför med Woodley och den enorma skillnaden i kroppskomposition på ungefär samma längd.
http://www.mmafighting.com/2015/1/31/7955765/coach-kelvin-gastelum-was-hospitalized-friday-isnt-100-percent
inb4 han behöver Dolce-diet.
Dana var inte ett dugg förlåtande:
Tycker att Ako Rahim sammanfattade det ganska bra i sin senaste videoblogg a.n.g tömning. :)
http://youtu.be/NoOiHNLncp0?t=11m40s
Doctor Snuggles
2015-02-01, 00:56
Lite nytt blod i tråden ser jag.
eternallord
2015-02-01, 01:00
Diego Brandao and Jimy Hettes cancelled.
Det har eventet kan väl bara sammanfattas som en clusterfuck.
Tycker att Ako Rahim sammanfattade det ganska bra i sin senaste videoblogg a.n.g tömning. :)
http://youtu.be/NoOiHNLncp0?t=11m40s
Jo han har ju rätt. Finns ingen fördel att ha över typ 12-14% kroppsfett skulle jag säga. Det är dödvikt och gör inget. Därför var de pinsamt när de var så mycket snack om Cormier viktnedgång. "om han skulle klara av det utan att dö"
Doctor Snuggles
2015-02-01, 02:03
Vad gäller Cormier så handlade det mer om att han inte borde klippa så mycket vattenvikt. Skulle han inte älska pop-eyes så skulle han nog kunna dieta ner till MW, och bara vara kanske 10 lbs över innan vattenklippet.
Det förstår jag också. Men de var löjligt av alla reporters osv och fråga hur han mår osv. Han hade väl typ 4-5 månader på sig att banta av sig lite fett när han låg på typ 25-30% kroppsfett.
När folk är feta och bara försöker klippa massa vatten är endast för dom är lata. När folk försöker argumentera att man skulle ha bättre haka eller bättre kondis för du är fet stämmer inte.
Finns dock folk med gener som lagrar in extremt mycket fett på ett givet energiintag, och då måste man ligga lågt året runt för att kunna bibehålla formen vilket kan försämra prestation på träning. Alla är inte gjorda för att vara rippade. Titta bara på Cain off-season, väger typ 260+. Inte fan kan 2x olympiska brottaren Cormier vara lat..? Varför skulle han gå igenom smärtsamma vikttömningar om han bara kan "dieta lite"?
Doctor Snuggles
2015-02-01, 03:02
Det handlar nog mer om det psykologiska behovet att äta. Inte alla har samma aptit.
Nej det har inget med gener att göra på den kroppsfett nivån. Och älskar man att träna är det lätt och roligt när man äter obegränsat. Om Cain går upp till 260+ off-season gör han det genom att äta en jävla massa "skit".
Det handlar nog mer om det psykologiska behovet att äta. Inte alla har samma aptit.
Det också, men inte kan man neka att människor med samma vikt/längd får olika kroppskompositioner på X kalorier? Vissa (t ex jag) kan vräka i mig tårta toppat med vaniljkräm 7 dagar i veckan och fortfarande ligga på 14% medan andra är smalfeta trots att de knappt äter öht. Att då dra ned ytterligare för att hamna på samma % som någon med en vinstlott i genlotteriet kan ha en del oönskade effekter.
Men visst kan det vara en enorm mental stress att inte få äta efter aptit, vilket kanske t om överväger fördelen att ha så många kvalitéskilon som möjligt i den viktklassen man tävlar i.
Hoppas dock vi får se Cormier i MW, helvete vilket djur han hade varit där.
Tricklew
2015-02-01, 03:12
Förstår inte hur Lineker kunde ha så bra odds på sig, trots sina ständiga problem med vikten så levererar han.
Det också, men inte kan man neka att människor med samma vikt/längd får olika kroppskompositioner på X kalorier? Vissa (t ex jag) kan vräka i mig tårta toppat med vaniljkräm 7 dagar i veckan och fortfarande ligga på 14% medan andra är smalfeta trots att de knappt äter öht. Att då dra ned ytterligare för att hamna på samma % som någon med en vinstlott i genlotteriet kan ha en del oönskade effekter.
Nej det stämmer inte.
Sen handlar det ju inte om hur Cormier äter jämfört med typ Jones. Handlar ju om att anpassa kosten efter hur fet du är och hur mycket du tränar.
Nej det stämmer inte.
Att människor ser olika ut på samma intag? Det stämmer helt klart. På vissa så ökar värmeproduktion mycket på överskott vilket gör att man kan äta mer utan att gå upp i vikt, för andra är det tvärt om. När man väl går upp så får vissa mer massa och andra mer fett.
Att människor ser olika ut på samma intag? Det stämmer helt klart. På vissa så ökar värmeproduktion mycket på överskott vilket gör att man kan äta mer utan att gå upp i vikt, för andra är det tvärt om. När man väl går upp så får vissa mer massa och andra mer fett.
Du kan inte bara gå efter intag. Du måste ha två personer som har identiskt med muskelmassa och rör sig exakt lika mycket också. Folk som säger att dom äter hur mycket som helst men kan inte gå upp i vikt äter för lite eller så har dom någon sjukdom. Samma sak med folk som inte går ner i vikt.
Sen förstår jag inte varför folk ska jämföras när det handlar om att gå ner i vikt? Om någon har 20-25% kroppsfett och missar vikten gör dom det endast för dom ätit "skit" och är lata.
Även om personerna har identiskt med massa och aktivitet så finns det ett antal mekanismer som gör det olika lätt/svårt för olika människor att lagra fettvikt. När det handlar om folk som är extremt feta så är det ofta absurda mängder dålig mat men även ovanligt kassa gener för att hålla vikten nere.
Cain har varit knubbig i hela hans liv säger han själv, är det för att han käkat mycket pizza? Inte nödvändigtvis.
Cain har varit knubbig i hela hans liv säger han själv, är det för att han käkat mycket pizza? Inte nödvändigtvis.
Han är tjock för han äter mer än han gör av med. Sen om det är pizza eller bark kvittar.
Om jag någonsin träffar Cormier ska jag fråga honom: "Varför är du så jävla fet?"
Återkommer med svar.
Tricklew
2015-02-01, 03:48
Istället för att diskutera era menskoppar så kan ni leta upp en vettig stream.
Någon som sitter på en?
Doctor Snuggles
2015-02-01, 03:52
http://mickspur.moonfruit.com/wwe/4588079806
Doctor Snuggles
2015-02-01, 04:01
Äsch, den blev bannad.
Tricklew
2015-02-01, 04:12
Sitter på deras AceStream nu, funkar bra.
http://i.imgur.com/4JFok5Q.png
Haha fyfan va skön Jon är ibland. #hacked.
150 kr på diaz lets gooo!
zzzz stänga av ljudet när dom buar så jävla mkt. Sjukt störande.
"Gastelum reportedly weighed in at 209.5 lbs around 5 PM fight night" -Kevin Iole
Halvfet och försöker klippa 30-40lbs på fight week? Måste ha taskig genetik.
Tricklew
2015-02-01, 06:11
Det här kan vara något av det bästa jag sett.
Tricklew
2015-02-01, 06:17
Händerna och röven svettas.
Påminde lite om Maia fighten?
Hjärnspöken deluxe och en passiv motståndare. Boooooo!
Fyfan när Anderson börja gråta.*cry**cry**cry**cry*
Tricklew
2015-02-01, 06:40
Tyckte de slogs på riktigt väl de första rundorna, lite långsammare i fjärde och femte, men knappast någon brist på aktion i den fighten.
Doctor Snuggles
2015-02-01, 06:58
Tyckte de slogs på riktigt väl de första rundorna, lite långsammare i fjärde och femte, men knappast någon brist på aktion i den fighten.
Va, det var väl mer action mot slutet när Anderson blev lite lösare och Diaz började gå framåt lite.
Men men, det är inte samma Anderson längre. Reflexerna är inte riktigt där. Diaz verkar inte riktigt vilja slåss längre heller.
http://www.stream2watch.me/live-tv/us/fox-sports-live-stream
Post fight show från Fox Sports.
Lasse Kongo
2015-02-01, 11:39
Det är ju varken DC eller Evans som Gustavsson ska möta, vem blir det då tror ni? Bader? Mousasi?
Daniiiel
2015-02-01, 11:53
Diaz was robbed!!!!
Nej det var rättvist domslut men det var inte det aggressionen som vi är vana att se nick ha.
Det är väl alltid så diaz tyvärr ser ut. Går mot folk, kan inte skära av, blir irriterad och försöker taunta folk till att attackera och om de inte gör de så blir han grinig.
Jag älskar diaz men Silva är my first my last my everything. Och taunta guden av taunts funkar inte.
Sen att nick går all retard i post intervjuen gör inte det bättre.
Ska se fighten ikväll igen var så nervös å skit igår så jag kan se på riktigt hur allt gick till. Men skulle gärna se Silva sluta nu. Han är goat och har inget att bevisa.
Hackenschmidt
2015-02-01, 12:23
http://photos-d.ak.instagram.com/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/10948863_1559916144256051_1764527033_n.jpg
Daniiiel
2015-02-01, 15:56
Ja förstår diaz silva gjorde ju som weidman mot honom och bara sprang i cirklar och silva blev förbannad och taunta..lite pinsamt att se honom göra så mot någon som nick men han är ju slut. Han fick sin vinst och förhoppningsvis sitt ego lite reparerat och en fet paycheck men nu är det dags att lägga av.
Doctor Snuggles
2015-02-01, 16:40
The McGregor shows continues:
http://www.mmafighting.com/2015/2/1/7958871/conor-mcgregor-ufc-183-scrum
Doctor Snuggles
2015-02-01, 16:53
Men om fighten: Lite bitterljuvt. Tyvärr var det som jag trodde, det är inte samma Anderson längre. Var en blandning av nya och gamla Pride Anderson men han verkade slagrädd och hans reflexer var inte riktigt där längre. Skönt för honom att han övervann sina demoner iaf.
Och vad Diaz höll på med vet jag inte riktigt, även om det var stundom underhållande. :D
Tydligen var hans arm skadad dock, hade ont, och kunde inte använda den de 2 sista veckorna i campet eller ngt.
YftLehzUgdg&x-yt-cl=85114404&x-yt-ts=1422579428
Doctor Snuggles
2015-02-01, 19:03
http://www.bjjee.com/featured/female-bjj-player-janni-larsson-enters-men-division-german-open-takes-2nd-place/
"A administration mistake in the registration of a German Ne Waza competition ( IJJF Jiu Jitsu Ne waza) meant that female Brazilian jiu-jitsu player Janni Larsson (Sweden) ended up in the men’s class!
But the Swede was successful against the guys – and won three of four matches.
“One of the male competitors that I beat did not go up and get his medal afterwards.” says Larsson
eternallord
2015-02-01, 19:39
Jag gillade fighten, den var ju väldigt underhållande och eftersom jag gillar båda fighters så var det skönt att se att ingen blev skadad.
Hela kortet var bra (förutom Woodley - Gastelum), tom prelimsen levererade.
Doctor Snuggles
2015-02-01, 19:49
Vi är nog lite skadade då vi tycker ett ordentligt blödande ansikte inte räknas som skada. :D
eternallord
2015-02-01, 19:53
You know what I mean :D
Doctor Snuggles
2015-02-01, 21:12
DRAW ME LIKE ONE OF YOUR FRENCH GIRLS HOMIE
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/02/01/253C611F00000578-2934942-image-a-24_1422772069847.jpg
Grazzafukkinrazzi
2015-02-01, 21:32
"I think I won all 5 rounds" :D
"New Colorado main event is Brandon Thatch vs. Benson Henderson"
Oh lawd.... Benson visar Cowboy den egentliga innebörden av "fight anyone, anytime, anywhere".
Doctor Snuggles
2015-02-01, 21:35
"I think I won all 5 rounds" :D
"New Colorado main event is Brandon Thatch vs. Benson Henderson"
Oh lawd.... Benson visar Cowboy den egentliga innebörden av "fight anyone, anytime, anywhere".
Om det inte var för att Cowboy på allvar sade att han skulle hoppa in mot Woodley.
Grazzafukkinrazzi
2015-02-01, 22:52
Om det inte var för att Cowboy på allvar sade att han skulle hoppa in mot Woodley.
Sade och sade.
Han sade efter FN 59 att han skulle ta time off och att Colorado var off.
Han sitter sedan och ropar efter matcher mot Woodley och Silva, lol. Så jag vet inte vad man kan lägga för vikt i vad han säger.
Doctor Snuggles
2015-02-01, 23:36
Sade och sade.
Han sade efter FN 59 att han skulle ta time off och att Colorado var off.
Han sitter sedan och ropar efter matcher mot Woodley och Silva, lol. Så jag vet inte vad man kan lägga för vikt i vad han säger.
Eh, va? Snarare att man inte kan lägga så stor vikt vid honom säga att han ska vila. Med tanke på hur många matcher han tar så förstår inte riktigt logiken i att inte lita på hans ord i övrigt.
Grazzafukkinrazzi
2015-02-02, 00:13
Eh, va? Snarare att man inte kan lägga så stor vikt vid honom säga att han ska vila. Med tanke på hur många matcher han tar så förstår inte riktigt logiken i att inte lita på hans ord i övrigt.
Att kliva in mot Thatch på 2 veckors notis > alla moves Cowboy hittills gjort.
Benson outcowboyade Cowboy, hantera det.
Doctor Snuggles
2015-02-02, 00:20
lol
Bra gala, även om Tyrone - Gastellum var ett sömnpiller. Mein såg riktigt bra ut mot Alvez och var framförallt rolig att se på innan det tog slut! Honom ser jag fram emot att se igen.
Tyrone Woodley har jag alltid tyckt illa om och här bekräftade han vad jag tycker ännu en gång. Så tråkig så det är helt sjukt.
Iaquinta vs Lauzon var ruskigt underhållande. Det blir f*an aldrig en dålig fight när Lauzon är inblandad. Det är inte för inte som han har flest post fight bonuses i UFC!
När det kommer till Tate - McMann så är det alltid kul att säga "vad var det jag sa?", men i MMA så är det ju så mkt lotto som spelar in men... Vad var det jag sa? :D
Hade nog sett fram mer mot en vinst för McMann dock med tanke på att hennes striking såg riktigt bra ut, rent kraftmässigt om inte annat. Det hade gett en underhållande rematch mot Ronda medan en Tate - Rousey III inte är särskilt exciting med tanke på hur deras senaste bout gick.
Silva - Diaz did not disappoint! Until the last two rounds at least :P Jäklar vad taggad man var!
Tyckte det var ganska tråkig main ändå. Kändes inte som någon kunde bli knockad typ.
Agitator
2015-02-02, 13:17
Tyckte helt klart att man såg Silvas gamla jag skina igenom här och där. Små glimtar av det. Ibland såg man hur han snabbt växlade upp och var på väg att kunna explodera. Men valde en säker taktik att ta hem segern via kontroll av buren och inte råka göra något dumt.
Jag tror han kan komma tillbaka till sitt gamla jag om han vill. Frågan är om han vill. För det syntes att hans gamla jag fanns där titt som tätt.
Nu är återkomsten avklarad och han fick känna på buren igen utan massa löjligt clownande. Riktigt bra flygande knän, skön kontroll när han håller i Nick och slår honom i ren dominans.
Tyckte det var en bra fight, dock så är det ju så som Rogan påpekade att Silva bygger mycket av sin stil på motförsvar. Men tittar man på hans gamla matcher, innan ufc och i början av UFC. Holy shit vilket monster.
Tyckte vi såg glimtar av det titt som tätt som sagt. Gillade armbågen, tänk om den landat. Helt galet isf :)
Derbel McDillet
2015-02-02, 13:21
Ugh, hatar den här perioden av att vara ett UFCfan. Alla matcher jag såg fram emot har gått och man får vänta till sommarn för nästa. Inte tillräckligt hardcore för att bry mig tillräckligt om annat än titelmatcher, Alex, Gunni eller Goat.
Agitator
2015-02-02, 13:27
Hade velat se den armbågen sitta!
Armbåge
http://taijineigong.com/images/anderson-silva-elbow-ko.gif
Agitator
2015-02-02, 15:09
https://usatmmajunkie.files.wordpress.com/2015/02/anderson-silva-nick-diaz-ufc-183-2.jpg
Agitator
2015-02-02, 15:27
https://pbs.twimg.com/media/B806mqTCQAAvq4K.jpg
https://twitter.com/SpiderAnderson/status/562169967722758146
Agitator
2015-02-02, 21:27
Skapade lite gifs från matchen..
Mycket sånt här i matchen.
http://i.imgur.com/yhLb2VZ.gif
http://imgur.com/gallery/Areae
Agitator
2015-02-02, 21:36
http://i2.photobucket.com/albums/y3/genkidama20/diaz_damn_zpsdti3mood.gif
http://i.imgur.com/nhO8CKo.gif
Agitator
2015-02-02, 21:41
Hur jvla liten är Arnold egentligen?
Connor är ju 175 cm och 65 kg eller liknande.
http://c3.thejournal.ie/media/2013/10/conor-mcgregor-arnold-schwarzenegger-752x501.jpg
Connor är ju 175 cm och 65 kg eller liknande.
http://c3.thejournal.ie/media/2013/10/conor-mcgregor-arnold-schwarzenegger-752x501.jpg
Greger har XS på sina kläder. Arne måste ha M?! *screwy*
Dolce: "If Kelvin does it right, he could be a very dominant Lightweight."
lal.
Doctor Snuggles
2015-02-03, 01:48
http://www.arnoldheight.com
Hackenschmidt
2015-02-03, 10:49
Nick fick $500k för matchen (http://www.sherdog.com/news/news/UFC-183-Salaries-Anderson-Silva-36800K-Nick-Diaz-36500K-Top-Payroll-81195)
En ny civic och betala lite skatt då kanske
http://cdn2.cagepotato.com/wp-content/uploads/2012/02/diaz_fingers.gif
Grazzafukkinrazzi
2015-02-03, 17:23
M0CfNA12aFw
Idioten som kom på idén att kasta fram bubblor på skärmen med twittercitat från diverse kändisar mitt under match borde bli stenad och avrättad publikt.
Visa inlägg
Conor har alltid 10-lifts på sig. :D
Dolce: "If Kelvin does it right, he could be a very dominant Lightweight."
lal.
Phd i Broscience.
Doctor Snuggles
2015-02-03, 21:59
Detta är rätt... disturbing.
M0CfNA12aFw
Grazzafukkinrazzi
2015-02-03, 22:07
Detta är rätt... disturbing.
Enormt stötande att du inte orkar läsa igenom de tre senaste inläggen i tråden!
Bahahahahahahahahahahaha, bästa klippet någonsin.
Agitator
2015-02-03, 22:42
Har han filmat g4p fantasier för någon privat eller vad?
Har han skaffat sig en feeder? :)
Första ronden (Woodley):
http://i.imgur.com/38OjEIA.png
Anderson Silva tests positive for anabolic steroid metabolites in Jan. 9 drug test.
Oh no :(
Diaz over limit for marijuana from post-fight test
hahahha de också.
Nejnejnejnej... jag ger upp den här sporten snart :(
Inte förvånad men man tycker jag att någon som har så mycket erfarenhet och resurser borde kunna undvika att åka dit.
eternallord
2015-02-04, 08:21
Inte förvånad men man tycker jag att någon som har så mycket erfarenhet och resurser borde kunna undvika att åka dit.
I Diaz fall ja, speciellt eftersom dom har höjt tröskeln avsevärt. I Silvas fall så var det dock ett out-of-competition-test. Det sjuka är att det ska bara ta några minuter att få resultat på ett sådant test, testet gjordes den 9 januari så allting pekar på att kommissionen medvetet har mörkat resultatet till efter eventet för att det inte skulle ställas in.
Vad händer med Anderson Silvas "legacy" nu? GOAT no more?
Agitator
2015-02-04, 08:26
Vad händer med Anderson Silvas "legacy" nu? GOAT no more?
I mina ögon, inget.
Du har aldrig funderat över varför vissa av killarna ser ut som kroppsbyggare på under 10 procent kroppsfett i buren?
Är ju alldeles för många inom MMA som absolut inte kan räknas som ren.
Vad tänker du om Mark Colemans legendariska status?
Ska bli intressant att se vad som kommer fram senare om testerna.
Jag gissar att antalet dopade inom högsta nivån av MMA är procentuellt likvärdigt med andra elitidrotter. Förmodligen inte högsta siffran, men säkert en hel del.
eternallord
2015-02-04, 08:39
Titta så defensiv man kan bli, haha. Jag har upprepade gånger sagt att jag tror att andelen som använder/har använt någon form av PED är runt eller över 50% i MMA. Men vad vi spekulerar i har ganska litet värde med tanke på att Silva är den enda av de tre getterna som har testat positivt (inte bara för en utan två substanser dessutom). Det är klart att det lägger en skugga över hans tidigare prestationer.
Hackenschmidt
2015-02-04, 09:51
No contest nu då kanske?
Detta var första gången Silva testas utanför tävling om jag förstått det rätt, givetvis fläckar det hans legacy en del.
Nu finns det bara en GOAT!
http://i.imgur.com/syUVl1q.jpg
.. och en prins!
http://www.pride-sports.de/wp-content/uploads/2014/02/Mark-Kerr-300x252.jpg
:D
Hackenschmidt
2015-02-04, 10:41
Det roliga med denna tråkiga händelse är att alla stora trådar på sherdog just nu går ut på att skriva skit om Fedor och GSP :D
Det roliga med denna tråkiga händelse är att alla stora trådar på sherdog just nu går ut på att skriva skit om Fedor och GSP :D
Otippat! :D
Hackenschmidt
2015-02-04, 11:40
http://110.imagebam.com/download/hUoZwhfbf7s4XkcCABPMzA/38706/387051190/drugwars.png
eternallord
2015-02-04, 12:07
Nja, vi får väl ge GSP också. Dom kan få dela på förstaplatsen.
Evankhell
2015-02-04, 12:18
I did nazi that coming.. Ok, man är inte direkt förvånad över Diaz.. men Silva? Han som sa att man borde bli bannad for life om man använder.. Undrar vad han säger nu.
Sparven från Minsk
2015-02-04, 13:24
http://i.imgur.com/syUVl1q.jpg
YEAH! :hbang:
Vad tror ni om GSP's eventuella återvändo? Tror ni han lagt vantarna på hyllan för gott eller får vi se honom i ringen igen? Tror ni det finns någon chans/risk att han återvänder till middleweight istället för welter (med tanke på hur stor han sett ut på bilder osv)?
Derbel McDillet
2015-02-04, 13:41
Vad tror ni om GSP's eventuella återvändo? Tror ni han lagt vantarna på hyllan för gott eller får vi se honom i ringen igen? Tror ni det finns någon chans/risk att han återvänder till middleweight istället för welter (med tanke på hur stor han sett ut på bilder osv)?
Tror inte för en sekund att han skulle byta viktklass om han kom tillbaka. Han är ju "bara" 33 så man kan ju alltid hoppas att han återvänder och tar titeln igen via avslut och sen pensionerar sig för gott.
Hypotetiskt, tror ni Dana hade gett Fedor en titelmatch i UFC om han bad om det? På tal om comebacks.
Doctor Snuggles
2015-02-04, 14:11
Titta så defensiv man kan bli, haha. Jag har upprepade gånger sagt att jag tror att andelen som använder/har använt någon form av PED är runt eller över 50% i MMA. Men vad vi spekulerar i har ganska litet värde med tanke på att Silva är den enda av de tre getterna som har testat positivt (inte bara för en utan två substanser dessutom). Det är klart att det lägger en skugga över hans tidigare prestationer.
Hur lägger det en skugga om du tror majoriteten använder?
Agitator
2015-02-04, 15:22
http://i.imgur.com/rKBZeXR.jpg
Agitator
2015-02-04, 15:24
Fedor brukade troligen också. Att tro annat är lite löjligt.
Agitator
2015-02-04, 15:26
So people accuse GSP of roiding for years and he does nothing about it?
Then in his last MMA fight, he decides to start caring about the integrity of the sport, does random testing, then LOSES the fight according to pretty much every MMA website?
Also this pic along with a ton of other HGH gut pictures:
http://i.imgur.com/DKOz8kb.jpg
"everyone does steroids except me"
Skönt inlägg på sherdog.
"Anderson told me he’s disappointed, upset because he didn’t use steroids," Dr. Tannure told Band News radio. "He will ask for the confirmation test because he believes the only explanation is a contamination or a mistake from the lab. He told me: ‘I have an impeccable career history and I wouldn’t want to tarnish my image.’"
"It’s too soon to judge," he continued. "He has the right to a confirmation test and two other results. The Nevada Athletic Commission hasn’t talked yet, and the press is already judging him. The process isn’t over yet. If the whole process was already over, he would have already been suspended."
eternallord
2015-02-04, 16:09
Hur lägger det en skugga om du tror majoriteten använder?
För att till skillnad från Fedor och GSP så har vi det svart på vitt att han testat positivt, vad jag "tror" är det nog ingen som bryr sig om.
De hittade inget EPO där inne? 5 ronder utan att svettas. :D
Silva testade positivt för både drostanolone OCH androstane. Contamination eh?
Doctor Snuggles
2015-02-04, 17:54
För att till skillnad från Fedor och GSP så har vi det svart på vitt att han testat positivt, vad jag "tror" är det nog ingen som bryr sig om.
Nu menade jag vad det gör för skillnad för dig, inte för andra.
De hittade inget EPO där inne? 5 ronder utan att svettas. :D
skulle int heller svettas om jag slogs mot nån som låg ner.
Trots djup besvikelse kanske vi borde se det från den ljusa sidan: Att en superstjärna som Anderson åker fast kommer skrämma bort många dopare. Nästa steg är slumpmässiga tester året om och inte bara när en match är på gång.
En rolig sak är att Bigfoot och Anderson har samma "doktor". :D
Pros react (http://www.mmafighting.com/2015/2/3/7974903/pros-react-to-failed-drug-tests-by-anderson-silva-nick-diaz)
http://i.imgur.com/4MZ4eZf.png
Cardio-Reem verkar ha samma grej som Arnold. Blir mindre o mindre lol.
delta_mats
2015-02-04, 20:11
Overeem och Jones ska väl vara lika långa?
Typ allas längder är en aning överdrivna, förutom de allra längsta.
http://cdn2.cagepotato.com/wp-content/uploads/2014/08/jon-jones-alistair-overeem.jpg
Grazzafukkinrazzi
2015-02-04, 21:50
"First of all he’s fighting a 5’ 10" unbelievable wrestler – that’s who he is facing in Daniel Cormier. (But) he’s training with 6’ 10" no-wrestling, all-standup kickboxer Alistair Overeem." - Dana White
:D
okt 2014
“When the guys test [positive] for the steroids, [they should have] no more fights,” Silva said. “When you use the steroids, you use them for a long time. When you use the steroids for a long time, you have a problem. It’s a drug, and it’s not good for the sport.”
Ska bli kul att höra Andersons kommentarer.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.