Visa fullständig version : Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
"Cleared to fight"
_vBhLPqxT0w&start=12
Agitator
2017-10-09, 23:24
Ja, man önskar att de kunda reglera bort problematiken.
svenbanan
2017-10-10, 06:13
Fy fan!
Om man vill börja testa lite kampsport, MMA kanske, får man då stryk på 183cm av längre snubbar säg 188-190cm?
Vad menar du?
Agitator
2017-10-10, 11:44
Vad menar du?
Det står vad han menar.
Som svar på frågan. Kanske, kanske inte.
delta_mats
2017-10-10, 13:12
Om man vill börja testa lite kampsport, MMA kanske, får man då stryk på 183cm av längre snubbar säg 188-190cm?
Generellt brukar längre personer ha en fördel med längre räckvidd. Kan även vara svårare att ta ner längre personer på marken. Men inget är hugget i sten såklart. Finns gott om "korta" duktiga fighters.
Det står vad han menar.
Som svar på frågan. Kanske, kanske inte.
Det är en så udda fråga, varför skulle man få stryk för att man är kortare än andra?
Smerk du behöver nog inte oroa dig för att få"stryk" av folk när du är total nybörjare, förhoppningsvis håller din framtida klubb borta nybörjarna från hård sparring.
Geko-roman wrestling :D
https://i.imgur.com/wD4llBW.gif
Generellt brukar längre personer ha en fördel med längre räckvidd. Kan även vara svårare att ta ner längre personer på marken. Men inget är hugget i sten såklart. Finns gott om "korta" duktiga fighters.
Imo brukar långa slanka personer ha svårare för nedtagningsförsvar och att ta sig upp på fötterna. Undantaget är väl Jon Jones, men annars brukar det vara bättre att vara typ medel för viktklassen.
delta_mats
2017-10-10, 21:05
Imo brukar långa slanka personer ha svårare för nedtagningsförsvar och att ta sig upp på fötterna. Undantaget är väl Jon Jones, men annars brukar det vara bättre att vara typ medel för viktklassen.
Nope det stämmer inte. En längre person kan göra mycket för att försvåra nedtagning mot en kortare motståndare. Det betyder ju dock inte att det på något sätt är omöjligt att ta ner en längre motståndare.
Nope det stämmer inte. En längre person kan göra mycket för att försvåra nedtagning mot en kortare motståndare. Det betyder ju dock inte att det på något sätt är omöjligt att ta ner en längre motståndare.
Det är lättare för en kortare person att skydda sina ben, så det beror helt på vad det är för typ av nedtagningar.
Dessutom brukar den kortare personen i en given viktklass ha mer styrka, det hjälper ju. Kortare lemmar kanske kan vara en fördel när man ska ta sig upp från mattan också, mindre spaghetti att veckla ut.
Tricklew
2017-10-10, 21:34
Vi ser de flesta kroppstyper i hög mma nivå, att fundera på att ge upp före man ens försökt för att man är endast 183 är nonsens. Är man rädd för att få stryk ska man se upp för de som varit där ett tag, inte de som är 190+.
delta_mats
2017-10-11, 10:56
Det är lättare för en kortare person att skydda sina ben, så det beror helt på vad det är för typ av nedtagningar.
Dessutom brukar den kortare personen i en given viktklass ha mer styrka, det hjälper ju. Kortare lemmar kanske kan vara en fördel när man ska ta sig upp från mattan också, mindre spaghetti att veckla ut.
Tvärtom, det är lättare för en lång person att skydda både ben och höft. Är man längre än sin motståndare kan man skapa avstånd mellan sina ben och framförallt sin höft som gör det svårt för en kortare person att ta sig in. En kortare person har också svårare att lyfta och göra själva nedtagningen än vad en längre person har, en lång person kan dels förflytta sin tyngdpunkt på ett bättre sätt, och spreta ut med ben för att göra en nedtagning svårare.
Med det sagt finns det såklart gott om duktiga brottare som slammar längre motståndare i marken för jämnan, inget är hugget i sten liksom.
Jag är lite tveksam till din teori om långa, generellt är man väl både långsammare och har längre avstånd att böja sig ner om man är längre och har högre tyngdpunkt. Just för att skydda mot nedtagning alltså.
delta_mats
2017-10-11, 12:09
Jag är lite tveksam till din teori om långa, generellt är man väl både långsammare och har längre avstånd att böja sig ner om man är längre och har högre tyngdpunkt. Just för att skydda mot nedtagning alltså.
Om du lutar dig framåt och skjuter bak höften är det jättesvårt att komma åt en nedtagning.
Edit: ett nacksving eller höftkast typ är också svårare på en lång person då den kan luta sig över den kortare personen som måste göra en betydligt längre rörelse innan den långa lättar från marken. En lång person behöver i princip bara räta ut kroppen lite för att den korta ska tappa fotfästet.
Så var är alla långa superbrottare med sjuka sprawls, scrambles och nedtagningar mot benen? Att för långa personer (relativt) får problem med brottningen är väl knappast något nytt?
Dom med absolut bäst TDD jag kan komma på just nu är DJ, Edgar, Aldo, Mendes, GSP, Penn osv. Alla medel eller kortare för deras respektive viktklass. Flera av ovannämda har elitbrottning offensivt också.
Summa summarum: MMA passar alla kroppstyper. Sedan tränar man och tävlar i viktklasser så det gör det hela ännu mer lämpligt för alla.
delta_mats
2017-10-11, 13:00
Så var är alla långa superbrottare med sjuka sprawls, scrambles och nedtagningar mot benen? Att för långa personer (relativt) får problem med brottningen är väl knappast något nytt?
Dom med absolut bäst TDD jag kan komma på just nu är DJ, Edgar, Aldo, Mendes, GSP, Penn osv. Alla medel eller kortare för deras respektive viktklass. Flera av ovannämda har elitbrottning offensivt också.
Summa summarum: MMA passar alla kroppstyper. Sedan tränar man och tävlar i viktklasser så det gör det hela ännu mer lämpligt för alla.
Om man enbart ser till brottning som sport tror jag inte det är någon överrepresentation åt något håll, de har en bra längd till sin viktklass. Om vi bortser från de lättaste viktklasserna där de är små rent allmänt hur ser det ut då med TDD, i MMA alltså?
delta_mats
2017-10-11, 13:11
Sen kan det ju vara så att brottare generellt är kortare än mma fighters eller mer utpräglade stående fighters. Det behöver i sin tur inte betyda att kortare är bättre på brottning utan att brottare än bättre än övriga på just brottning.
Spelar väl ingen roll om dom är små allmänt? Det är ju en sport med viktklasser, så det enda relevanta är om man är lång eller kort relativt till det. Conors träningspartner Paddy Holohan var närmare 1.80 cm och vägde in på 125 lbs.
delta_mats
2017-10-11, 13:56
Spelar väl ingen roll om dom är små allmänt? Det är ju en sport med viktklasser, så det enda relevanta är om man är lång eller kort relativt till det. Conors träningspartner Paddy Holohan var närmare 1.80 cm och vägde in på 125 lbs.
Men ska man jämföra brottning i MMA får man jämföra fighters som har liknande erfarenhet från brottning. Inte bara säga att han och han är kort och har bra brottning när det visar sig att de har brottning i bagaget. Då jämför man ju äpplen med päron.
Självklart kommer en all American brottare vara bättre på nedtagningar och nedtagningsförsvar än någon utan brottning. Trots detta ser man ofta duktiga brottare ha problem med nedtagningar mot längre och sämre brottare.
Bara 2 av 6 som jag nämnde har brottning som bakgrund. Och bara 1 av dom har betydande brottningsmeriter.
Trots detta ser man ofta duktiga brottare ha problem med nedtagningar mot längre och sämre brottare.
Exempel? Förutom Jones.
delta_mats
2017-10-11, 14:22
Bara 2 av 6 som jag nämnde har brottning som bakgrund. Och bara 1 av dom har betydande brottningsmeriter.
Exempel? Förutom Jones.
Det är en allmän iakttagelse. Man ser exempel på detta i flera viktklasser. Jag är inte så insatt att jag kan dra flera namn ur röven bara sådär.
Dina exempel stämmer väl dock inte helt och hållet heller?
Är Aldo kortare än snittet för viktklassen? Han har dessutom enbart defensiv brottning. Penn är BJJ och var duktig på marken. GSP tränade sjukt mycket brottning under hans MMA karriär, freak of nature dessutom. Både Edgar och Mendes har brottning i grunden.
Aldo är typ medel ja, definitivt inte lång för viktklassen. Han har haft motståndare som är både längre och kortare.
Sedan är det klart att man måste träna mycket MMA-brottning för att bli bra på just MMA-brottning. Det jag argumenterar emot är att långa personer skulle ha bättre förutsättningar för brottning i MMA.
Har svårt att se en riktig lång (relativt viktklassen igen) person som t ex Carlos Condit eller Neil Magny göra detta:
http://cdn2.cagepotato.com/wp-content/uploads/2011/11/gsp_koscheck_takedown_defense.gif
http://cdn3.sbnation.com/imported_assets/767978/ufc100gspalves6.gif
http://muaythaipros.com/wp-content/uploads/2014/05/aldo_more2.gif
https://strikingthoughtssite.files.wordpress.com/2016/03/aldo-takedown-defense.gif
delta_mats
2017-10-11, 14:53
Om vi plockar bort brottarna från ekvationen. Sen tittar på vilka som har bäst nedtagningar och nedtagningsförsvar för resp viktklass och hur långa de är jämfört med snittet till deras viktklass borde vi svart på vitt få svaret.
Jag orkar inte göra det men har inga problem att erkänna mig överbevisad ifall det visar sig att jag har fel.
Meltzer estimerar att UFC 216 (Ferguson/Lee, DJ/Borg) sålde 120K PPVs.
https://media.giphy.com/media/JlR1TxQqjVLna/giphy.gif
Agitator
2017-10-12, 11:16
Ja ingen är intresserad av tråkiga fighters eller DJ. 120k, är det bara pubar/spelartillhåll som köpt ppvs =)
Marknadsföringen kretsade främst kring Ferguson och Lee. Men den mängden drama förväntade jag mig att den åtminstonde skulle sälja betydligt mer än UFC 215 (100K enligt Meltzer).
Helt sjukt, DJ och Tony är alltid underhållande.
:D
http://i63.tinypic.com/wt60p4.png
Ledningen tog bort honom från UFC Sydney nu i november pga uttalandet nedan, dom vill tydligen göra fler tester för att se att allt är lugnt.
My body is f**ked but my mind is still here. I’ve still got my senses about me and I know what’s right and wrong, which is the main thing. Sometimes I don’t sleep well. You can hear me starting to stutter and slur my words. My memory is not that good anymore. I’ll forget something I did yesterday but I can remember the s**t I did years and years ago.
Om det här stämmer borde han gå i pension omedelbart.
farsan baloo
2017-10-16, 09:12
Om en lång person lutar sig framåt så dyker man inte hursomhelst, exakt samma gäller på en kort person om denna är framåtlutad med höften bak. Det gäller förstås att göra en bra "set-up" för att lyckas och då en en lång person att föredra att dyka på. Svingkast likaså.
Om du lutar dig framåt och skjuter bak höften är det jättesvårt att komma åt en nedtagning.
Edit: ett nacksving eller höftkast typ är också svårare på en lång person då den kan luta sig över den kortare personen som måste göra en betydligt längre rörelse innan den långa lättar från marken. En lång person behöver i princip bara räta ut kroppen lite för att den korta ska tappa fotfästet.
eternallord
2017-10-20, 18:47
Just for the record, UFC 217 är ett jävligt galet kort.
Just for the record, UFC 217 är ett jävligt galet kort.Kollade upp galan nu. Huvudkortet är riktigt smaskigt!
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Sjukt med 3 titelmatcher av den kalibern och sedan även Thomson/Masvidal. *drool*
An Iron Soul
2017-10-21, 21:59
Underbart att se Darren Till. :D
Till/Cowboy:
https://oddshot.tv/s/oOXX2i
Från 1 oavgjord match och 2 decisions mot okända fighters till detta, snacka om "rise to the occasion". 24 år gammal och 16-0-1.
Både Bellator och Ufc nu var bra. Synd på Cerrone men shit vad Till såg vass och stor ut!
Agitator
2017-10-22, 20:56
Denna var rätt rolig mashup.
https://www.instagram.com/p/Baj5rkTDY3o/
https://pbs.twimg.com/media/DMvnp7AXUAADiTQ.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DMvnp7AXUAADiTQ.jpg
Bara jag som reagerar på hur sjukt oprofessionellt Dana beter sig gång på gång? Hur får han inte sparken?
panzerpig
2017-10-23, 08:10
Bara jag som reagerar på hur sjukt oprofessionellt Dana beter sig gång på gång? Hur får han inte sparken?
Känns som han skulle kunna bli bra polare med Trump. Om han inte är det.
Säkert ledningen som sa åt honom att skriva det. ;)
Känns som han skulle kunna bli bra polare med Trump. Om han inte är det.
Han är det ^^
Störig gala. Avskyr Colby
Haha, han personifierar verkligen "Embrace the grind" dock. Jag var helt flåsig efter matchen.
Grazzafukkinrazzi
2017-10-29, 20:26
Woodley eller Till hade smakat finfint som nästa match. Tror inte han överlever första minuten mot någon av dem :)
Woodley eller Till hade smakat finfint som nästa match. Tror inte han överlever första minuten mot någon av dem :)
Till kanske ja, förtjänar fan inte titelchans. Masvidal el Thompson är före, rda Lawler före också. Tror en decent striker mördar Colby. Maia utstrikade honom nästan ju.
Taggad för Khabib barboza dock. Om nu mot alla odds Edson kan hålla det ståendes tror jag han har en bra chans. Efter mj fighten så syntes det att Khabib kan bli träffad.
Colby förtjänar definitivt inte en titelmatch. Lyckas han snacka sig till det igenom sitt generiska douchebag-jag är bättre än alla andra-snack så blir jag trött på riktigt. Det är så uppenbart genomskinligt att han lagt sig till med en viss attityd och langar uttalanden därefter som en strategi för att komma sig upp snabbt. Kan väl inte klandras allt för mycket då det bevisligen fungerat för så många innan honom, men jag tycker verkligen inte att han gör det bra. Han är varken intressant eller rolig, bara en trött kopia.
Jag hade högre tankar om honom innan Maiamatchen ärligt talat. Hans boxning och boxningsförsvar såg horribelt ut. Om man tar så mycket stryk av Maia, ja, då ligger man illa till mot någon med lite med pulver i nävarna. Woodley måste vara en mardrömsmatchup för honom tänker jag. Slår hårt och kan stävja Colbys brottning.
Khabib v Barboza ser jag verkligen fram emot. Lite tråkigt att någon ska bli tvungen att förlora bara, jag har hoppats att Barboza ska kunna pussla ihop en streak och bli lite "het" snart. Khabib har väl alla gått och väntat på ska äntligen få möta någon top 3. Khabib känns som att han inte har råd att förlora sin 0a på record. Iom. skador/weight issues/fasta osv. så tror jag att så fort han tappar den förhandlingspositionen som obesegrad så framstår han som väldigt mycket mer ointressant för väldigt många. Han är väl eventuellt väldigt populär i Ryssland/Dagestan fortfarande men det verkar ju inte gynna honom så mycket.
Colbys egna lagkamrater. :D
http://forums.sherdog.com/attachments/upload_2017-10-29_20-47-36-png.293751/
http://forums.sherdog.com/attachments/upload_2017-10-29_20-48-27-png.293753/
http://forums.sherdog.com/attachments/upload_2017-10-29_20-49-0-png.293755/
Hur tränar ni specifikt för MMA? Har inte börjat träna än men tänkte bygga upp en grund i gymmet först, dvs ännu bättre kondition samt träna upp nacke och traps rejält.
Hur tränar ni specifikt för MMA? Har inte börjat träna än men tänkte bygga upp en grund i gymmet först, dvs ännu bättre kondition samt träna upp nacke och traps rejält.
Bäst är nog att fokusera på styrka på gymmet och börja med MMA direkt så du får uthålligheten och tekniken därifrån. Hoppa in i en nybörjargrupp, då finns det ingen poäng med att ha en "grund" innan.
delta_mats
2017-10-30, 16:46
Som xan skriver. Bästa grunden får du av MMA:n
Går alltid att komplettera med styrka och kondition sedan. Din gymstyrka kommer ändå vara som bortblåst efter 2 min sparring :)
Som xan skriver. Bästa grunden får du av MMA:n
Går alltid att komplettera med styrka och kondition sedan. Din gymstyrka kommer ändå vara som bortblåst efter 2 min sparring :)
Menar mest att det kan vara bra för säkerheten med en stor och stark nacke? Förstår att styrkan på gymmet inte är lika viktigt som andra saker!
Så det ger inte jättemycket att t.ex. löpa för att få bra flås till kampsporten? Utan det är att utöva sporten och bli andfådd som gäller?
Tricklew
2017-10-31, 23:12
Vill man börja med mma ska man börja med mma, allt annat är bortförklaringar för sig själv. Vet inte hur många man människor man träffat som blivit intresserade av något och ska börja så fort de förberett sig i x antal månader/år först och sedan blir det aldrig av.
Menar mest att det kan vara bra för säkerheten med en stor och stark nacke? Förstår att styrkan på gymmet inte är lika viktigt som andra saker!
Så det ger inte jättemycket att t.ex. löpa för att få bra flås till kampsporten? Utan det är att utöva sporten och bli andfådd som gäller?
En stark nacke lär hjälpa ja, men att ta slag mot huvudet är aldrig bra.
Löpningen kommer hjälpa fotarbetet när du kickboxas, men grappling är ett väldigt annorlunda energisystem.
Men det finns fortfarande ingen poäng med att vänta. Du fördröjer ju bara din utveckling.
GSP svor för första gången i sitt liv:
wm3aO5547Gc
Agitator
2017-11-03, 00:53
Alltså, helt seriöst. Alla som försöker tvinga fram smacktalk känns patetiska.
Conor gjorde det till helt nya episka nivåer och gjorde det med passionen och menade allt han sa. Han brann för det han gjorde mot Aldo med mera.
När man ser andra försöka köra lite påtvingat smacktalk känns det bara patetiskt.
Conor, kom tillbaks, vi behöver dig!
delta_mats
2017-11-03, 08:33
Vilka chanser tror ni GSP har mot Bisping då?
Han har varit borta från tävlandet länge och kommer tillbaka i en tyngre viktklass än tidigare.
Jag tror att Bisping vinner ganska lätt.
Tror han kan ta sig upp om GSP tar ner honom.
Jag tycker att matchen känns väldigt svårtippad inför. Extra mycket iom. att GSP inte gått match på väldigt länge, och att hans senaste match mot Hendricks så såg han faktiskt inte oslagbar ut. Vilket är ovanligt.
Bisping är väldigt mycket större/tyngre, och bör kunna boxas nog bra för att inte bara bli jabbad hela kvällen medan han backar undan för nedtagningar iallafall. (Tänk typ Koscheck)
Någonting annat som oroar mig över GSPs chanser är att hans "mentor" (Midoux) gått ut i en fransk MMA Podcast som hålls av Patrick Cote och sagt att han avrått GSP ifrån denna match, han tycker inte att det ser bra ut osv.
Sägas ska att jag inte själv lyssnat på podden då jag ej kan franska, och detta är första gången (?) Midoux inte får stå i GSPs hörna. Så det kan vara ilska/svartsjuka/w/e som är grunden till hans utspel i media.
Bisping ser väl alla lite som en champ som bara väntar på att avsättas. Tydliga hål i hans game, och han slåss med mer eller mindre ett öga. Går han match mot Rockhold 10 gånger så är det nog inte många som sätter pengar på att han skulle vinna majoriteten av matcherna så att säga. Sen att försvara titeln mot en 45-åring Dan Henderson som skickar ett par H-bombs/rond och ingenting annat, ja. Det är väl inte världens mest imponerande försvar. Speciellt med tanke på hur svårt Bisping fick det att se ut.
Tricklew
2017-11-03, 13:16
Så hela TAM är på steroider?
Garbrant erkänner att TAM tar speciella supplements. (https://streamable.com/aa4n8)
GSP när han var som bäst hade utklassat Bisping (Bisping/Kennedy fast värre), men vem vet hur bra han är idag? Såg ut att ha tappat lite i slutet av sin karriär och sedan en 4-årspaus på det, omöjligt att förutse denna match. Men GSP känns inte som den typen av person som hade kommit tillbaka av ren desperation som många andra legender.
Hendricks motståndare, aka sydamerikas superman:
https://s2.glbimg.com/3gUksTdJOJeCA-QhQT0qir9_rPc=/0x0:1000x699/1280x0/smart/filters:strip_icc()/i.s3.glbimg.com/v1/AUTH_bc8228b6673f488aa253bbcb03c80ec5/internal_photos/bs/2017/u/y/mccrIlRWOlcULf8LNR5w/ufc217-weigh-in-am-39.jpg
An Iron Soul
2017-11-04, 01:15
Min tipsrad
Bisping vs St-Pierre - Submission
Garbrandt vs Dillashaw - KO/TKO
Jedrzejczyk vs Namajunas - Decision
Thompson vs Masvidal KO/TKO
Övrigt:
Bisping vs St-Pierre är på förhand en jätte svår match att tippa. Den kommer bli intressant att kolla på.
Jag hoppas att Namajunas kan skrälla. Ungefär som Misha Tate gjorde mot Holly Holm. En chans och det kan räcka.
Garbrandt vs Dillashaw två kilar som är på toppen av deras karriärer och som gjort sig förtjänta att slåss om bältet. Jag hoppas att Dillashaw vinner på submission.
eternallord
2017-11-04, 13:36
Tror nog Bisping kan kräma ur ett decision mot St-Pierre. Han har bra takedown defense och har storleksövertaget i den här fighten, och överlag tror jag han är en mer kompetent striker.
svenbanan
2017-11-04, 15:03
Är det inatt eller imorgon natt?
Är det inatt eller imorgon natt?
Natten till söndag dvs inatt
Hoppas på Gsp bara för att jag ogillar bisping. Hela matchen är en skymf mot alla andra i 185.
Gillar varken Cody el tj men hoppas på tj dock tror jag han blir knockad tidigt.
Ser inte hur rose ska slå Joanna men hoppas på ett halleluja moment. Jorge masvidal vill jag ska vinna. Tycker han e skön tror dock att det kommer bli en extremt faktiskt fight där Stephen står på utsidan och outpointar Jorge.
Agitator
2017-11-05, 03:13
Ser fram emot Joanna efter denna fight!
Agitator
2017-11-05, 03:24
Helvete vad illa det ser ut för Hendricks.
ME GUSTA!
HAHAHA passande reklam mitt i glödhet slakt. WALKING DEAD reklam när Hendricks får smaka.
Gillar inte Hendricks heller. Men han har hjärta. Helvete minst en lhw vs en lw ffs
Agitator
2017-11-05, 03:33
Tur de testar för steroider i ufc. Nu är alla säkra *rolleyes*
Sitter med ett mixprogram och virtuell ljudenhet som jag mixar allt mitt ljud genom.
Kör upp compressorn en bit i programmet. Helvete vad mycket bättre galan blir. Alla slag och sparkar hörs tydligt och rätt "crispigt".
Hahaha intervjun innan han svarar. YEAH OF COURSE. Skön stil. Glad att han pratar engelska.
Masvidal fighten kan bli en helt sjukt bra fight eller en snoozer..
Agitator
2017-11-05, 03:46
Masvidal fighten kan bli en helt sjukt bra fight eller en snoozer..
Vill se snabbt avslut så jag får se Joanna fightas :devil:
Står inte ut.
Hon var så jvla taggad på att få mörda Namajunas vid invägningen och Namajunas står kolugnt stilla och reciterar bibelvers, ROFL!
Jag förutsätter att Joanna smiskar Namajunas ståendes rätt duktigt, men om Namajunas får ner Joanna. Hmmm. Spännande tider!
Hoppas innerligt på rose..
An Iron Soul
2017-11-05, 04:07
Thomson vann rättvis, cirkla var ordet.
dluddeckens
2017-11-05, 04:10
Vilken tid börjar GSP / BIS?
svenbanan
2017-11-05, 04:15
Jag tyckte Joanna hintade om att hon ville knocka Rose. Eftersom hon ju är lite ökänd för att bara grinda sönder sina motståndare så ska det bli intressant att se om hon har skaffat sig ett ko slag nu...
Boogiewoman :D
Jag håller nog också på Rose. :D
Agitator
2017-11-05, 04:29
Snap!
svenbanan
Jävlar vad snyggt! :D
PatekPhillipe
Easy work.
An Iron Soul
Bling bling i'll fuck you up o.s.v
Dålig match up helt enkelt för Joanna dock hade jag trott på submission
svenbanan
2017-11-05, 04:49
Tror TJ tar det ikväll.
An Iron Soul
2017-11-05, 05:01
Yes!! Tj
Agitator
2017-11-05, 05:04
Bara jag som tycker att han borde fått en chans att komma upp. Varför stoppa det när han fortfarande håller på att resa sig upp och kämpar emot även fast han äter en del slag.
Låt han knockas så länge han själv aktivt försöker resa sig upp. Var ju ändå momentum i codys försök att komma upp.
svenbanan
2017-11-05, 05:22
Nu får vi se om GSP har gjort comeback bara för pengarna eller om han faktiskt har nåt kvar att visa...
Agitator
2017-11-05, 05:24
Nu får vi se om GSP har gjort comeback bara för pengarna eller om han faktiskt har nåt kvar att visa...
Han fightas mot en större kille i en annan viktklass.
Han lockades nog tillbaks av pengar samt det gått tillräckligt lång tid att hans image inte förstörs av en förlust nu.
Han är redan MMAglorifierad.
Han tjänar mer pengar nu än vad han hade gjort om han fightats hela tiden fram tills nu typ. 4 år layoff och hypen när han är tillbaka och högre ppv cut troligen. Kommer ge bra pengar för han.
Tyvär kommer vi få se en gameplan deluxe nu troligen.
Önskar vi får en show och en nyfödd GSP som första fightsen!
Agitator
2017-11-05, 05:31
GSP ser slö ut. Borde varit mer Cardio i campet.
Känns som jag tittar på en bodybuilder med hyfsad cardio.
Men vad hände i första rond? Inte mycket som var taxerande direkt, mer än mentalt lösa pusslet.
Men GSP går runt och flämtar lite väl mycket för en rond. Visserligen mycket energi i en del slagväxlingar. Så förståligt ändå.
Agitator
2017-11-05, 05:37
Glöden är inte där riktigt känns det som.
Men han verkar ha problem med sin kroppsvikt och orka hålla flåset.
Agitator
2017-11-05, 05:42
yesssss!!!!!!
An Iron Soul
2017-11-05, 05:43
Nu ska du sova bisping..
Agitator
2017-11-05, 05:43
05:42:37 YEEEESSSSS
05:42:39 KOOOOM IGEN
05:42:43 GSP RUSH PPPPPEEEEE
05:42:47 GOOO GOOOO OGOOOOOo
05:42:48 GOOOOPO=PP=?P
05:42:53 MUTTTHEHRHRHEREHRER FUCKKKCKERKEKRERKERER
05:42:56 GOOOOOOOOOOP
05:42:57 ^LYESSS
05:43:00 ^FUCKING BAAACKKKK
05:43:03 YEYEYEESSSWSWwsSsS
I en annan värld av kommunikcation, min live chatt!
Agitator
2017-11-05, 05:44
Hade jag kunnat skrika hemma samtidigt hade jag gjort det. Men sambon hade blivit sur och ruffat upp mig värre än vad Bisping gjorde mot GSP.
svenbanan
2017-11-05, 05:45
Vad fan hände?!?!? :D
Agitator
2017-11-05, 05:49
Most consecutive UFC title defenses.
Han gav ju bort sin titel. Är han med i matchen igen ifall han fortsätter vinna?
svenbanan
2017-11-05, 05:55
Most consecutive UFC title defenses.
Han gav ju bort sin titel. Är han med i matchen igen ifall han fortsätter vinna?
Fan vet. Dessutom i en annan viktklass...
svenbanan
2017-11-05, 06:00
Men ifall han ska vinna nån mer match måste han ordna till flåset. Jag tror det är smartare att gå tillbaka ner en viktklass.
An Iron Soul
2017-11-05, 08:36
T.J. Dillashaw räddades av klockan, han var riktigt illa ute. Så lite kan det skilja mellan förlust och vinst.
Jag minns inte exakt vad som sas i TJ hörna inför rond 2 men det måste ha varit av stor betydelse.
På förhand hade jag Cody Garbrandt som vinnare på TKO/KO.
Skönt ändå att T.J lyckades vinna som jag själv ville men aldrig vågade hoppas på.
Nu är jag galet pepp på T.J Dillashaw vs Demetrious Johnson. (om den nu blir av) :D
delta_mats
2017-11-05, 11:56
Gsp såg rätt stackad ut med den massan. Iof har han ofta sett ut så. Men kul att han såg såpass bra ut efter så lång frånvaro. Jag tror mycket av den flåsighet vi såg berodde på adrenalin och press.
Är tanken nu att droppa vikt och försöka ta ett till bälte kanske?
Skön gala med flera upsets! Skitglad över att storkäften Cody blev KO'd, tråkigt att JJ också blev det.
Bara jag som tycker att 185 är ännu mer av ett skämt nu? Bisping kan vara den sämsta champen någonsin och hans efterföljare blev en kille som inte haft en fight på 4 år men får titelfight och vinner tack vare en "tursmäll", ungefär som Bispings på Rockhold.
Sparade de tre titelfighterna tills morgonen.
Herregud vilken gala. Satt själv I badkaret och kollade på mobilen då tjejerna i huset hade åkt iväg.
Skrek högt. I tre fighter. Vilken jävla gala. Blev så jävla glad vid varje avslut. Enda som stör mig lite är att jag involverade ryssen i min parlay. Annars hade jag vart 30k rikare på 50kr.
Men ja, nästa galan jag sett på länge.
Hade halvis när jj knockades. Gotta love thug rose!
jag tror att bisping vinner ganska lätt.
:d
"For a big guy Corey Anderson moves so well, and it's bothering OSP. So much footwork. Never plodding forward, always switching, always moving his feet, changing angle-.. OHHHHH"
https://webmshare.com/Jn9zm
delta_mats
2017-11-05, 16:09
Skön gala med flera upsets! Skitglad över att storkäften Cody blev KO'd, tråkigt att JJ också blev det.
Bara jag som tycker att 185 är ännu mer av ett skämt nu? Bisping kan vara den sämsta champen någonsin och hans efterföljare blev en kille som inte haft en fight på 4 år men får titelfight och vinner tack vare en "tursmäll", ungefär som Bispings på Rockhold.
GSP är ju ingen noob dock det får man ju komma ihåg. Bisping borde ha fått igång sin boxning bättre för det är det enda han har, men det fick han inte. Skönt att storkäften fick stryk i alla fall för han är riktigt störig.
Vänta va, tursmäll? Vilken match pratar du om? Du kan omöjligen mena GSP som golvade Bisping 2 gånger och sedan avslutade med submission.
EDIT: 1 golvning och 1 supermanslag som vobblade honom rejält.
Agitator
2017-11-05, 17:40
Bisping är ju inte direkt "dålig".
Han har varit med länge och haft många krig.
GSP är 178 cm Bisping är 185 cm.
Helt ärligt talat så trodde jag att Bisping skulle ha det cardiomässigt när det väl går hela vägen. GSP la nog lite för mycket krut i första ronden på en del slag. Flåsade ju på redan i halva första ronden med stora andetag osv. Han behöver nog droppa ytterligare 5-7 kg och jobba hårt på flåset för att komma tillbaka till energizer bunny mode.
Bisping senaste fights.
https://i.imgur.com/onzC9hC.png
:d
Ja, får äta upp den förhandstippningen nu :D
Efter första ronden såg det ut som Bisping skulle vinna resten på bättre kondition, men fina sparkar av GSP och sen vänstern då så klart.
Många roliga matcher :)
eternallord
2017-11-05, 20:04
Ja dra åt helvete vilken bra gala.
GSP sa att han blev förvånad över hur hårt Bisping slog.
En knogmacka från Whittaker lär ju ha mer tryck.
Eller gå ner en viktklass och möt Woodley.
svenbanan
2017-11-05, 20:34
GSP sa att han blev förvånad över hur hårt Bisping slog.
En knogmacka från Whittaker lär ju ha mer tryck.
Eller gå ner en viktklass och möt Woodley.
Ja, fyfan. Han sitter verkligen i en trång sits. :D
Men jag tror att han mycket väl kan gå ner några kilo och ändå vara gångbar i mellanvikt. Då borde han kunna ha lite bättre ork också. Det kanske kunde vara nåt inför en match mot Whittaker.
Egentligen borde han ju gå ner ännu mer och slåss i weltervikt. Men Woodley känns ju som att han skulle sopa mattan med GSP.
Egentligen borde han ju gå ner ännu mer och slåss i weltervikt. Men Woodley känns ju som att han skulle sopa mattan med GSP.
Rory slog ju honom, så varför skulle inte GSP kunna göra det?
Agitator
2017-11-05, 21:29
Ja, fyfan. Han sitter verkligen i en trång sits. :D
Men jag tror att han mycket väl kan gå ner några kilo och ändå vara gångbar i mellanvikt. Då borde han kunna ha lite bättre ork också. Det kanske kunde vara nåt inför en match mot Whittaker.
Nja, hans fightingstil mot GSP blir nog liknande mot Maia. Det finns en stor risk att Woodleys stil blir upplåst av GSP stil.
Så sopa mattan tror jag inte, däremot så blir det nog en välplanerad fight från GSP som hans sista fights varit. När folk börja bua ut han. För det var så tråkigt :)
Hur bra är Whittaker från ryggen? Minns inte när han var där senast. Hur som helst är han sjukt svår att ta ned som vi såg mot Romero.
eternallord
2017-11-05, 22:03
Om nu GSP verkligen vill fortsätta fightas så borde han hoppa på bantningståget och hoppa ner, inte till welterweight, utan lightweight. Han hintade om det tidigare i sin karriär och har sagt flera gånger att han hade klarat det. Han är den enda i UFCs historia som jag kan föreställa mig rimligen skulle ha en chans på ett tredje bälte, och det vore den största prestationen man hade kunnat föreställa sig.
Om nu GSP verkligen vill fortsätta fightas så borde han hoppa på bantningståget och hoppa ner, inte till welterweight, utan lightweight. Han hintade om det tidigare i sin karriär och har sagt flera gånger att han hade klarat det. Han är den enda i UFCs historia som jag kan föreställa mig rimligen skulle ha en chans på ett tredje bälte, och det vore den största prestationen man hade kunnat föreställa sig.
Det där sade han nog främst för att han inte ville möta Anderson. GSP vägde 185 under tävling när han var som bäst, så han kommer behöva banta bort en hel del muskelmassa för att nå lättvikt.
eternallord
2017-11-05, 22:31
Detta har varit på tapeten så nyligen som förra året: https://www.google.de/amp/s/www.mmafighting.com/platform/amp/2016/6/26/12025798/georges-st-pierre-says-he-could-easily-fight-at-lightweight-in-ufc
Att han skulle behova få ner i vikt råder det inget tvivel om, men jag tror inte det hade varit särskilt svårt för honom.
Vänta va, tursmäll? Vilken match pratar du om? Du kan omöjligen mena GSP som golvade Bisping 2 gånger och sedan avslutade med submission.
EDIT: 1 golvning och 1 supermanslag som vobblade honom rejält.
Timingen och allt annat runtomkring när det hände. Han har slut på soppa, blöder från pannan och näsan, kan knappt se något och Bisping är på g att ta över hela skiten och avsluta honom förmodligen i nästa rond. Boom fet smäll och Bispings ben blir till spaghetti, det är väl lite av charmen med sporten. Tråkigt, nu får man inte se Romero äta Bisping till frukost
Agitator
2017-11-05, 23:03
Timingen och allt annat runtomkring när det hände. Han har slut på soppa, blöder från pannan och näsan, kan knappt se något och Bisping är på g att ta över hela skiten och avsluta honom förmodligen i nästa rond. Boom fet smäll och Bispings ben blir till spaghetti, det är väl lite av charmen med sporten. Tråkigt, nu får man inte se Romero äta Bisping till frukost
Jag hoppas GSP tar timeout och deffar ner sig till 155 för en titelfight, för att sedan gå upp till 170 igen och slåss om sitt gamla bälte.
155 för gsp är nog inga problem alls att nå på invägningsdagen. Bara krävs en del dicplin för det, vilket killen har.
https://i.imgur.com/QsrS1La.gif
217 sålde över 1M enligt Dana.
GSP-hatare på suicide watch just nu. :laugh:
NY har nu infört instant replay, men:
"Under NYSAC policy now, the in-ring referee is permitted to view the sequence that ended a fight to determine the correct outcome. Such a review only can occur in the time between the fight being stopped and the final decision being announced. The in-ring referee may consult with the alternate referee, but authorization to make the final call rests solely with the in-ring referee.
No fight can resume after the instant replay review."
Wtf?
eternallord
2017-11-06, 16:46
NY har nu infört instant replay, men:
"Under NYSAC policy now, the in-ring referee is permitted to view the sequence that ended a fight to determine the correct outcome. Such a review only can occur in the time between the fight being stopped and the final decision being announced. The in-ring referee may consult with the alternate referee, but authorization to make the final call rests solely with the in-ring referee.
No fight can resume after the instant replay review."
Wtf?
Vad är problemet menar du? Instant replays skall rimligen bara användas om en fight avbrutits pga en TKO till exempel, men det var oklart om TKOn skedde till följd av en foul eller inte. I det fallet ska man givetvis inte starta fighten igen, oavsett om det var en foul eller inte. Jag tror knappast de har för avsikt att använda instant replay för att bedömma varenda nut-shot osv.
svenbanan
2017-11-06, 17:58
Rory slog ju honom, så varför skulle inte GSP kunna göra det?
Jag tycker Woodley ser vassare ut helt enkelt.
I mina ögon var GSP bra i första ronden, sedan började Bisping ta över och GSP såg ut att ha spelat ut sina bästa kort och såg rätt sliten ut då Bisping fastnade på hans vänsterkrok. Det kanske var oundvikligt att Bisping skulle åka på den knocken, men känslan är att Bisping skulle ha tagit de sista ronderna ifall han inte blivit knockad.
Min känsla är helt enkelt att om GSP inte kunde dominera mer mot Bisping så lär han få det ännu jobbigare mot Woodley som jag skulle säga är mer explosiv och bättre brottare än Bisping.
Men jag kanske har fel. Jag skulle definitivt inte ha nåt emot om GSP är lika dominant som han var en gång i tiden.
Dessutom känner jag att jag kanske delvis blandar ihop Woodley med Romero... Jag kan ha inbillat mig att Woodley har en massa brottarskills som han kanske inte besitter?
Agitator
2017-11-06, 18:03
Jag tycker Woodley ser vassare ut helt enkelt.
I mina ögon var GSP bra i första ronden, sedan började Bisping ta över och GSP såg ut att ha spelat ut sina bästa kort och såg rätt sliten ut då Bisping fastnade på hans vänsterkrok. Det kanske var oundvikligt att Bisping skulle åka på den knocken, men känslan är att Bisping skulle ha tagit de sista ronderna ifall han inte blivit knockad.
Min känsla är helt enkelt att om GSP inte kunde dominera mer mot Bisping så lär han få det ännu jobbigare mot Woodley som jag skulle säga är mer explosiv och bättre brottare än Bisping.
Men jag kanske har fel. Jag skulle definitivt inte ha nåt emot om GSP är lika dominant som han var en gång i tiden.
Dessutom känner jag att jag kanske delvis blandar ihop Woodley med Romero... Jag kan ha inbillat mig att Woodley har en massa brottarskills som han kanske inte besitter?
Woodley gjorde ett sjukt bra jobb att inte hamna på mattan med Maia. Frågan är om det räcker mot en Determined GSP som fixat cardion lite mer.
Agitator
2017-11-06, 18:06
Här ser vi hur GSP vs Woodley kommer gå i 5 ronder.
1FkUJmC6sNc&start=45
svenbanan
2017-11-06, 18:06
Kan nån förklara för mig hur det funkar med jävla "interim champion"?
Jag har inbillat mig att nån kan bli "interim champion" ifall den riktigt mästaren byter viktklass, går i pension eller är långtidsskadad eller så. Dvs någon får bältet utan att behöva gå en titelmatch mot mästaren.
Men hur kan Tony Ferguson vara "interim champion" samtidigt som Conor är "champion"? Obegripligt! *gah!*
217 sålde över 1M enligt Dana.
GSP-hatare på suicide watch just nu. :laugh:
Knappast hans förtjänst? TJ mot Cody var det som lockade mig iaf.
svenbanan
2017-11-06, 18:10
Woodley gjorde ett sjukt bra jobb att inte hamna på mattan med Maia. Frågan är om det räcker mot en Determined GSP som fixat cardion lite mer.
Om GSP fixar flåset så kan han bli hur farlig som helst...
High1ander
2017-11-06, 19:13
Jag har inbillat mig att nån kan bli "interim champion" ifall den riktigt mästaren byter viktklass, går i pension eller är långtidsskadad eller så. Dvs någon får bältet utan att behöva gå en titelmatch mot mästaren.
Men hur kan Tony Ferguson vara "interim champion" samtidigt som Conor är "champion"? Obegripligt! *gah!*
Du säger det själv, byter viktklass, han körde ju senast boxning... han har t.ex. haft bältet nu i ca 11 månader utan att slåss i den viktklassen. Om han ger upp bältet genom att t.ex. ta en till boxningmatch, eller slåss i en annan viktklass så är det ju bra om andra får bältet (man kanske inte hinner ordna en bra fight annars för dom som förtjänar en titelfight)...
eternallord
2017-11-06, 19:32
Interim champion betyder i korta drag att den nuvarande mästaren inte har möjlighet att försvara sitt bälte mot nr1-contendern under en lång tid, men man är inte beredd att ta bältet ifrån honom/henne. Då skapar man ett interim-bälte så att divisionen kan fortskrida, och när den "riktiga" mästaren är tillbaka kan man unifiera bältena i en champion-mot-champion-fight, alternativ om mästaren är borta för länge (som Dominick Cruz tex) kan interim-mästaren bli promotad till undisputed champion.
Interim-bälte beror oftast på skador, men på senare tid har dom blivit lite... "billigare". Exempelvis kan det bero på att mästaren inte riktigt känner för att försvara bältet snart för att denne har bättre saker för sig (såsom Conor McGregor), eller att man försöker rädda ett kort som annars inte har någon dragkraft (såsom Holloway).
Vad är problemet menar du? Instant replays skall rimligen bara användas om en fight avbrutits pga en TKO till exempel, men det var oklart om TKOn skedde till följd av en foul eller inte. I det fallet ska man givetvis inte starta fighten igen, oavsett om det var en foul eller inte. Jag tror knappast de har för avsikt att använda instant replay för att bedömma varenda nut-shot osv.
Om personen blir grovt knockad kan man ju givetvis inte fortsätta, men i situationer som t ex Rumble/Burns borde man snabbt kunna titta på instant replay och sedan fortsätta matchen efter en paus.
Knappast hans förtjänst? TJ mot Cody var det som lockade mig iaf.
GSP var huvudattraktionen. Klart TJ/Cody drog en del också med tanke på TUF, men innan det var det knappt någon utanför MMA-bubblan som kände till dom. Speciellt Cody som bara haft 12 matcher totalt och 1 riktigt stor match i sin karriär.
eternallord
2017-11-06, 20:18
Om personen blir grovt knockad kan man ju givetvis inte fortsätta, men i situationer som t ex Rumble/Burns borde man snabbt kunna titta på instant replay och sedan fortsätta matchen efter en paus.
Nej? Rumble kunde ju inte fortsätta, det är anledningen till att han förlorade fighten. Dvs ja, de borde använt instant replay, men inte för att kunna starta fighten igen, utan för att ge Rumble DQ-segern istället för TKO-förlusten.
Nej? Rumble kunde ju inte fortsätta, det är anledningen till att han förlorade fighten. Dvs ja, de borde använt instant replay, men inte för att kunna starta fighten igen, utan för att ge Rumble DQ-segern istället för TKO-förlusten.
Först stoppade väl domaren för att dom trodde att han var knockad av slag? Därav TKO-förlust? Hade han haft 5 minuter på sig så kanske det hade kunnat gå att fortsätta efter man tog reda på att det var fingrar i ögat.
Tricklew
2017-11-06, 20:56
Först stoppade väl domaren för att dom trodde att han var knockad av slag? Därav TKO-förlust? Hade han haft 5 minuter på sig så kanske det hade kunnat gå att fortsätta efter man tog reda på att det var fingrar i ögat.
Det var väll den 19 eye-poke i den matchen dock? Vid det laget känns det oviktigt om Rumble kan fortsätta eller ej, börjar bli dags att faktiskt följa reglerna.
Var väldigt tillfredsställande att se Walt Harris få en DQ förlust i helgen, regler borde inte vara rekommendationer att följa om man känner för det.
Agitator
2017-11-06, 21:23
Jag tror inte det TJ/Cody drog mycket.
Det som gjorde kortet mest intressant var GSP och Joanna.
Agitator
2017-11-06, 22:11
peuzI48FdR8
svenbanan
2017-11-07, 07:06
Du säger det själv, byter viktklass, han körde ju senast boxning... han har t.ex. haft bältet nu i ca 11 månader utan att slåss i den viktklassen. Om han ger upp bältet genom att t.ex. ta en till boxningmatch, eller slåss i en annan viktklass så är det ju bra om andra får bältet (man kanske inte hinner ordna en bra fight annars för dom som förtjänar en titelfight)...
Interim champion betyder i korta drag att den nuvarande mästaren inte har möjlighet att försvara sitt bälte mot nr1-contendern under en lång tid, men man är inte beredd att ta bältet ifrån honom/henne. Då skapar man ett interim-bälte så att divisionen kan fortskrida, och när den "riktiga" mästaren är tillbaka kan man unifiera bältena i en champion-mot-champion-fight, alternativ om mästaren är borta för länge (som Dominick Cruz tex) kan interim-mästaren bli promotad till undisputed champion.
Interim-bälte beror oftast på skador, men på senare tid har dom blivit lite... "billigare". Exempelvis kan det bero på att mästaren inte riktigt känner för att försvara bältet snart för att denne har bättre saker för sig (såsom Conor McGregor), eller att man försöker rädda ett kort som annars inte har någon dragkraft (såsom Holloway).
Då tror jag att jag är med i matchen. :thumbup:
Lämnar den här bara. :D
LhUJNM1-eR0&start=82
svenbanan
2017-11-08, 11:17
Roligaste var då han sade detta:
"George is a great wrestler, but you know what the best takedown in this game is? A left hook."
Det slog ju in i alla fall. Fast kanske inte som Bisping tänkt sig på förhand... :)
Darren till mot Thompson I England. Kan bli riktigt bra.
Lämnar den här bara. :D
LhUJNM1-eR0&start=82
Försökte han göra narr av GSP genom att säga att han är fattig och inte har råd med en ny kostym?
https://image.prntscr.com/image/bW2XD5kqTCqgQiKuyo_HFQ.png
https://image.prntscr.com/image/V6BrNAQeTKi49v61tBFyeA.png
Darren till mot Thompson I England. Kan bli riktigt bra.
Dana som varit för snabb igen? :D
https://www.mmafighting.com/2017/11/8/16623336/stephen-thompsons-coach-no-interest-in-fighting-darren-till-at-this-time
Edgar och Dominick (bruten arm) skadade för deras respektive matcher 218/219, injury bug strikes again.
Edgar och Dominick (bruten arm) skadade för deras respektive matcher 218/219, injury bug strikes again.
Mm så jävla kaos.
Hoppas att aldo får matchen och på något mirakulöst sätt slår max och vinner bältet igen.
Försökte han göra narr av GSP genom att säga att han är fattig och inte har råd med en ny kostym?
Nej, han försökte göra narr av honom för att han inte hade köpt en ny kostym.
You got money, you can afford it osv.
Dvs kallade honom snål :D
eternallord
2017-11-09, 11:39
Nästa veckas kort har bland annat Matt Brown, Diego Sanchez, Nate Marquardt, Andrei Arlovski och Clay Guida pa main cardet. Vilket artionde var det nu igen? :D
Fq3hkuhWl1I
Nästa veckas kort har bland annat Matt Brown, Diego Sanchez, Nate Marquardt, Andrei Arlovski och Clay Guida pa main cardet. Vilket artionde var det nu igen? :D
Feel old yet? :laugh:
Florian ger en liten inblick i vad det är som gör GSP så framgångsrik:
"I'll never forget the first time Georges St. Pierre called me. It was right around 2009. It was after we had already trained with each other for 10 days. I missed his call and his voicemail with his unmistakable accent was the following: "Hi Kenny, this is Georges. Georges St. Pierre. GSP. From the UFC. I am in New York so let's train!" He wasn't saying it in a funny or cocky way; he was saying it just in case I had forgotten who he was. I still laugh about that voicemail.
Growing up a karateka in St. Isidore, Quebec, Canada, Georges was always a true professional in and out of the cage. In the UFC, just one slight mistake can be the difference between winning and losing and GSP was able to keep an amazing consistency in what is most likely the UFC's most difficult division. Georges was the new breed back when he started competing in the UFC and he remained a step ahead of the competition to the very end. In combat, if you are not evolving and improving, you are getting worse. Not only did GSP keep up with the times, he really led the pack with his unique and brutal training regiment. Whether it was his training with the Olympic wrestling team, his sports psychology training, his gymnastics or unique strength and conditioning program, GSP was probably doing it before you.
He has fears, problems and insecurities just like everyone else. He ignores them and just works at it, fanatically. He doesn't pick things up like jiu-jitsu or wrestling and just dominates on day one. GSP truly isn't this freak athlete that everyone turns him out to be. He is however, a freak with his work ethic. Having him as a former training partner I have had a chance to really see what he is about over the years. The volume of training that GSP can withstand is mind-boggling. What got me to improve and fight at a high level was my work ethic and Georges always outdid me and everyone else in training. GSP's work ethic was at a higher level than any athlete I've ever seen, period. If you asked me to describe GSP in one word, it would be 'MORE'. He always did more.
GSP was also smart enough to surround himself with a world class coaching staff and the best sparring partners he could find. From coaches like Firas Zahabi, Greg Jackson, John Danaher, Gia Sissaouri, or Freddie Roach, Georges always had great eyes watching him and helping him through the complex maze of mixed martial arts combat. He sparred with excellent pro boxers, elite muay-thai champions and world class BJJers and wrestlers. If he couldn't fly them in, he would go and train with them. If George went on vacation after a fight, it really wasn't a vacation because he would always bring a coach or training partner so he could train on his 'time off'.
After his last fight with Thiago Alves, he told me that his main goal throughout his fight career was to be able to give back to his parents. After one of his fights, he had planned a trip to Brazil. Just before his trip, he paid off his parent's house, cars and any other payment that they owed. Knowing his dad would be strongly opposed; he never told them and took off to Brazil for a week. He said his mother called him crying. His father was on another phone and asked him why he did that? Georges said he laughed and told them "he did it for them." Georges didn't tell me that to show off. He told me that because he said he had accomplished everything he had ever wanted to do in his life at that time. He was the champion in the welterweight division and his parents were taken care of financially. So after that point, GSP was just competing to compete. I knew his retirement was only a matter of time."
http://mmajunkie.com/2017/11/congressman-questions-ufc-executive-ali-expansion-act-hearing
:o
http://mmajunkie.com/2017/11/congressman-questions-ufc-executive-ali-expansion-act-hearing
Jääklar, han höll verkligen inte tillbaka! Fair point though, GSP har ingenting där att göra när det är så många som kämpat sig upp i rankingen för att få en chans att möta the champ
Agitator
2017-11-10, 11:31
Trams.
usch.
Det är en frimarknad ingen är tvingad att fightas i UFC. Ingen är tvingad att signa ett kontrakt med dom.
Börjar bli tröttsamt med fighters som gnäller att det är synd om dem samtidigt som dom tar noll ansvar själva.
Derbel McDillet
2017-11-10, 19:22
Jääklar, han höll verkligen inte tillbaka! Fair point though, GSP har ingenting där att göra när det är så många som kämpat sig upp i rankingen för att få en chans att möta the champ
När dom som kämpat i rankingen har byggt samma namn som GSP så får dom nog också lite fördelar. Det är inga konstigheter. Slutar man som dominant champ (även om jag tyckte Big Rigg vann) tycker jag inte hoppet är jättestort till att få en titelmatch när man gör comeback.
När dom som kämpat i rankingen har byggt samma namn som GSP så får dom nog också lite fördelar. Det är inga konstigheter. Slutar man som dominant champ (även om jag tyckte Big Rigg vann) tycker jag inte hoppet är jättestort till att få en titelmatch när man gör comeback.
Titelmatch i en helt annan viktklass. Du tycker att det är rättvist att GSP ska få komma tillbaka efter FYRA år och bara tränga sig före i kön för att han var bra förut? Han hade ju inte ens haft en chans emot de som låg rankade 1-5. De enda fördelarna han bör få (IMO) är isåfall ekonomiska där han får mer betalt än vad en vanlig orankad snubbe får och ev en liten PPV%
Anderson Silva flagged by USADA (http://www.ufc.com/news/UFC-Statement-on-Anderson-Silva-11-10-2017)
http://i.imgur.com/n6mZstZ.gif
Conor slår Bellator comissioner i ansiktet, och puttar sedan referee Goddard.
Video 1 (http://forums.sherdog.com/threads/conor-returns-to-slap-a-second-official.3655757/)
Video 2 (http://forums.sherdog.com/threads/mcgregor-attacking-goddard.3655689/)
Dags att låsa in honom nu, killen har ju tappat det totalt.
Derbel McDillet
2017-11-10, 23:38
Titelmatch i en helt annan viktklass. Du tycker att det är rättvist att GSP ska få komma tillbaka efter FYRA år och bara tränga sig före i kön för att han var bra förut? Han hade ju inte ens haft en chans emot de som låg rankade 1-5. De enda fördelarna han bör få (IMO) är isåfall ekonomiska där han får mer betalt än vad en vanlig orankad snubbe får och ev en liten PPV%
Rättvist sa jag inte men vem har sagt att UFC måste vara rättvisa? GSP är en stjärna och stjärnor får ofta fördelar. Jag tycker det är kul att GSP gjorde comeback och jag är glad att han vann.
Grazzafukkinrazzi
2017-11-11, 00:01
Video 1 (http://forums.sherdog.com/threads/conor-returns-to-slap-a-second-official.3655757/)
https://media.giphy.com/media/rKpn7N1qRlZRe/giphy.gif
svenbanan
2017-11-11, 01:12
Jag har inte läst på om detta för fem öre. Kollade bara på klippen, och tyckte det såg fejkat ut. Dvs att det var en planerad PR kupp.
Jag säger inte att jag vet att det var fejkat. Men jag tyckte det såg så ut...
Jag har inte läst på om detta för fem öre. Kollade bara på klippen, och tyckte det såg fejkat ut. Dvs att det var en planerad PR kupp.
Klart det är fejkat. Conor är en businessman, inte en idiot.
Ignatius72
2017-11-11, 07:45
Vad talar för att han inte är en idiot? Det är väl inte hans businessskills som tagit honom dit han är?
Vad talar för att han inte är en idiot? Det är väl inte hans businessskills som tagit honom dit han är?Haha, så jävla löjligt att han börjat yra om "equity" etc. Säkert Floyd som han bestämt sig för att plagiera. Som i sin tur är rätt löjlig.
Anderson Silva flagged by USADA (http://www.ufc.com/news/UFC-Statement-on-Anderson-Silva-11-10-2017)
http://i.imgur.com/n6mZstZ.gif
Så jävla sorgligt.. Min hjälte. Gone for ever >.<
Så ni tror att Conor ringde en slumpmässig anställd i komissionen helgen innan och kom överens om att han skulle slå honom i ansiktet framför alla för att bli mer populär? Sedan drog han iväg ett SMS till Goddard och bad honom vara med på det också, så att det framstår som mer trovärdigt.
Att han kastade fyllda aluminiumburkar in i en publik och nästan träffade en vakt i huvudet, vilket han nu blir stämd för, var säkert också en genialisk utarbetad plan.
Så ni tror att Conor ringde en slumpmässig anställd i komissionen helgen innan och kom överens om att han skulle slå honom i ansiktet framför alla för att bli mer populär? Sedan drog han iväg ett SMS till Goddard och bad honom vara med på det också, så att det framstår som mer trovärdigt.
Att han kastade fyllda aluminiumburkar in i en publik och nästan träffade en vakt i huvudet, vilket han nu blir stämd för, var säkert också en genialisk utarbetad plan.
Det finns hur mycket bevis som helst på det han gjorde och ett femsiffrigt antal ögonvittnen, varför är han inte gripen? Uppgjort.
Det finns hur mycket bevis som helst på det han gjorde och ett femsiffrigt antal ögonvittnen, varför är han inte gripen? Uppgjort.
I alla tider har det blivit bråk i samband med idrottsgalor utan straff. Man ser väl mellan fingrarna eftersom att det är en del av spektaklet.
I alla tider har det blivit bråk i samband med idrottsgalor utan straff. Man ser väl mellan fingrarna eftersom att det är en del av spektaklet.
Det är inte en del av spektaklet att Bellator's ägare helt oprovocerat får en höger under en av sina galor av en konkurrents bästa fighter som sitter i publiken och stormar oktagonen efter en fight, nä.
Det är "normalt" att Werdum får spel efter en match och sparkar sin motståndares coach på benen efter att denne skriker åt honom och sånt kan jag förstå att man ser mellan fingrarna på.
Vad betyder mest.
Pengar el regler? Slipper conor något rätt grovt straff så är det fan skandal.
Innan sparkade ufc fighters för dumma skämt på twitter. Men drar man in så mycket pengar så ändrar vi hela skiten för honom.
Sorgligt.
Tricklew
2017-11-11, 19:15
Självklart kommer UFC inte göra något kännbart, det var inte som om han satte sina händer på en domare under sin egna match, detta var något han gjorde på fritiden.
Kommer ni ihåg när han fick böta 250k eller något liknande för att ha kastat burkar? Folk tyckte det var för mycket, inte ens reportrar och annat folk vill se han få ett ordentligt straff.
svenbanan
2017-11-11, 19:44
Hur har du det med läsförståelsen? Jag skrev ju att jag inte var ett dugg insatt eller påläst (vilket betyder att jag inte har nån aning om vad som eventuellt skulle krävas för att "fejka" detta). Jag skrev också att det där inte såg helt naturligt ut men att jag inte var säker (vilket betyder att det mycket väl kan vara på riktigt men det ser lite tillgjort ut). Jag trodde det var glasklart skrivet, men tydligen inte...
Oh shit son, Aldo vs Max 2.
Fan, ser tyvärr inte Aldo vinna. Men man kan hoppas och önska. Tror dock hans chin är helt borta :(
Oh shit son, Aldo vs Max 2.
Fan, ser tyvärr inte Aldo vinna. Men man kan hoppas och önska. Tror dock hans chin är helt borta :(
Om han inte använder mer bensparkar nu kommer jag bli galen.
Om han inte använder mer bensparkar nu kommer jag bli galen.
Amen. Det som fick mig att älska honom sen jag såg honom i wec.
Conor måste vara helt fullproppad med kokain? Rycker som en stressad kanin och kan knappt andas för att han är så upphetsad.
nC8pRbU7SpI
Júnior Albini (Arlovskis motståndare) måste ha den märkligaste fysiken jag sett i mitt liv. Såg ut som att en lång prepubertal pojke hade fastnat i en sumobrottares kropp.
Fet gala. Main eventet var insane!
PatekPhillipe
2017-11-12, 14:57
Conor måste vara helt fullproppad med kokain? Rycker som en stressad kanin och kan knappt andas för att han är så upphetsad.
nC8pRbU7SpI
Jag tycker inte att han ser ett dugg påverkad ut. Han är ju lugn.
Och nån slags jätteblöja till byxa 😂
Júnior Albini (Arlovskis motståndare) måste ha den märkligaste fysiken jag sett i mitt liv. Såg ut som att en lång prepubertal pojke hade fastnat i en sumobrottares kropp.
Agitator
2017-11-12, 22:27
vErO0hYIz88
Sheogorath
2017-11-13, 13:52
Ser ut som någon som varit rejält överviktig och nu har en massa löshud som är mer eller mindre är fyllt med fläsk.
Tricklew
2017-11-13, 14:01
Vet inte varför han rullar upp sina shorts så de ser ut som en lös blöja dock, men antar att han inte är ute efter att bli en sex symbol.
Shqypnia
2017-11-13, 14:08
MMA är så jävla tråkigt.
Over and out.
Sheogorath
2017-11-13, 15:45
Vet inte varför han rullar upp sina shorts så de ser ut som en lös blöja dock, men antar att han inte är ute efter att bli en sex symbol.
Han kan väl knappast vara så chill att han tycker det är skoj att hans alias är "Baby" och därför skojar till det med en blöja? I så fall är han min nya idol. :D
MMA är så jävla tråkigt.
Over and out.
Vi startar en tråd om crack!
Det sägs att Conor faktist var bokad för en match mot Ferguson nu i december men att den blev avbokad pga det som hände.
https://www.mmamania.com/2017/11/13/16645562/conor-mcgregors-next-fight-ufc-219-scratched-following-unacceptable-behavior-bellator-187
Vilket geni. Nu behöver han aldrig någonsin försvara sitt bälte!
Werdum kastar en boomerang på Colby efter kommentarerna om Brasilien.
https://media.giphy.com/media/l2QEduBnyLzyXoSC4/giphy.gif
Bra huvudrörelse
Ser jag fel eller ska Bisping gå en till match redan i helgen? Wtf?
Du ser rätt och jag säger samma sak, hur fasen är det möjligt?
Du ser rätt och jag säger samma sak, hur fasen är det möjligt?
Har knappt sett någon reklam om det heller, det enda jag sett var i mitt FB-flöde att man får 12 ggr pengarna hos någon bettingsida ifall han vinner. Från champ till att ta fighter på 2v notis á la Cerrone, wtf?
An Iron Soul
2017-11-25, 17:57
UFC borde inte låtit Michael Bisping gå matchen mot Kelvin Gastelum överhuvudtaget.
Dom skulle gett honom tid att vila och ge honom en match av betydelse i London. Låtit Bisping avsluta sin karriär på ett snyggt sett mot Vitor Belfort.
Hur som helst så tjänar det ingenting till att diskutera när Bisping förlorade på en KO.
Även om UFC är en underhållningssport för tv tycker jag att det är riktigt svagt gjort.
z9NPhbojRS8
UFC borde inte låtit Michael Bisping gå matchen mot Kelvin Gastelum överhuvudtaget.
Dom skulle gett honom tid att vila och ge honom en match av betydelse i London. Låtit Bisping avsluta sin karriär på ett snyggt sett mot Vitor Belfort.
Hur som helst så tjänar det ingenting till att diskutera när Bisping förlorade på en KO.
Även om UFC är en underhållningssport för tv tycker jag att det är riktigt svagt gjort.
z9NPhbojRS8
Han kan omöjligen ha återhämtat sig tillräckligt. Hoppas pengarna är tillräckliga för honom.
svenbanan
2017-11-25, 19:51
Han blev ju dock inte knockad mot GSP, så han behöver ju inte den typen av lång återhämtning.
Jag vet inte om man behöver nån särskild återhämtning efter att ha blivit utsrypt. Men annars borde han ju rent kroppsligt ha kunnat återhämtat sig tillräckligt på tre veckor för att det inte ska vara nån extra hälsofara.
Däremot så bör han ju rimligen ha lagt upp sin träning på så sätt att han var i toppform mot GSP. Nu tre veckor senare lär han förmodligen inte ha känt sig så jävla bra vare sig i flåset eller snabbheten.
Har han sagt att han ska lägga av nu eller?
Jävligt trist avslutning på karriären isåfall. Men det är kanske dags, så han inte åker på trista effekter på ålderns höst...
Han blev ju dock inte knockad mot GSP, så han behöver ju inte den typen av lång återhämtning.
Inte så att han gick in och blev utstrypt utan att ta slag mot huvudet.
Kul event. Mindre kul att Bisping blev knockad igen, synd om hans ungar. Får hoppas inte han får allt för stora problem i framtiden med hjärnskador. Hans avskedsfight i UFC London får bli en lättare variant hoppas jag, kanske mot någon annan old timer.
svenbanan
2017-11-26, 03:44
Inte så att han gick in och blev utstrypt utan att ta slag mot huvudet.
Nähä. Det tror jag inte att jag påstått heller...
Det här bevisar IMO att Bisping aldrig borde varit champ to begin with, en höger rakt i hakan på en arrogant Rockhold och sen dodgar han varenda "riktiga" fighter för att sedan få stryk av en kille som inte gått en match på 4 år och dessutom byter viktklass och följer upp det med att bli KOad av #9 i divisionen. Tråkigt att han åker ut på det sättet. Hade hellre sett honom förlora mot Weidman/Rockhold.
@Krampus Han har nog över $10M på banken så han och hans familj klarar sig nog utan problem.
Jag vet inte om man behöver nån särskild återhämtning efter att ha blivit utsrypt. Men annars borde han ju rent kroppsligt ha kunnat återhämtat sig tillräckligt på tre veckor för att det inte ska vara nån extra hälsofara.
Däremot så bör han ju rimligen ha lagt upp sin träning på så sätt att han var i toppform mot GSP. Nu tre veckor senare lär han förmodligen inte ha känt sig så jävla bra vare sig i flåset eller snabbheten.
Har han sagt att han ska lägga av nu eller?
Jävligt trist avslutning på karriären isåfall. Men det är kanske dags, så han inte åker på trista effekter på ålderns höst...
Han förlorade inte på knockout, men han blev ordentligt skakad mer än en gång om jag minns rätt. Det räcker för att man inte bör gå match snabbt efter.
Vobblad 1 gång, och sedan golvad och bombaderad med GNP. Det motsvarar nog en lättare TKO när det gäller skada på hjärnan.
Man får tänka på att huvudet inte är gjort för att ta smällar alls, så minst lilla sak kan kräva lång återhämtning. Jag fick en smäll mot axeln och sidan av huvudet när jag blev nedtagen en gång, och trots att jag inte blev yr alls så hade jag symptom i 3 veckor. Och återhämtningen är rimligtvis längre än tiden som symptomen sitter i.
Extremt korkat beslut av Bisping. Han fick PPV-points på en gala som ska ha sålt 800K+ och trots det hoppar han in i en till match mot Gastelum på kort varsel? *jorgen*
svenbanan
2017-11-26, 18:52
Jag minns väl förmodligen fel som vanligt, och jag orkar inte kolla youtube...
Men i min minnesbild det så åkte Bisping på två smällar som wobblade honom. Då GSP hade honom nere i G&P så minns jag inte att Bisping fick nästan nån ända smäll på snoken. Det var ju snarare GSP som fick käka armbågar underifrån.
Min poäng är lite att Bisping inte var värre skakad än att han mycket väl hade kunnat vinna den matchen ifall han på nåt sätt slingrat sig ur strypningen, då hade man kanske inte tyckt det var lika farligt att fajtas igen så snart.
Jag håller ändå med om att det i alla fall förmodligen var på gränsen med avseende på hjärnskakningar, och definitivt var han i en usel sits mot Gastelum rent träningsmässigt. Så inget tyder ju på att han faktiskt trodde att han skulle vinna mot Gastelum, utan han ville bara casha in lite snabbt.
Jag är bara inte helt övertygad om att han garanterat hade en skakad hjärna inför denna matchen, och var utsatt för kraftigt förhöjd risk. Jag är å andra sidan inte övertygad om motsatsen heller... ;)
Har han förresten uttalat sig efter matchen om just detta, eller om pensionering?
Jag minns väl förmodligen fel som vanligt, och jag orkar inte kolla youtube...
Ungefär 40 signifikanta slag mot huvudet tog han.
Så att han fick gå den matchen är helt :smash:
Agitator
2017-11-28, 23:15
Lol, Conor har en BOT På 900k usd hos irländska gangsters nu efter han klappit till någon högt uppsatt.
Bwhahahaha. Jobbigt läge.
Lol, Conor har en BOT På 900k usd hos irländska gangsters nu efter han klappit till någon högt uppsatt.
Bwhahahaha. Jobbigt läge.
Källa? Läste bara att han hamnat i bråk.
RIP Conor
Agitator
2017-11-29, 01:53
http://forums.sherdog.com/threads/did-conor-beat-up-a-wise-guy-mob-ties.3666405/
LAS VEGAS – UFC President Dana White doesn’t believe reports out of Ireland that lightweight champion Conor McGregor allegedly punched a mob associate during a bar brawl.
But if McGregor did, White today told reporters, things can be worked out.
“Can’t be a good thing for Conor,” White said during a media luncheon Tuesday at UFC headquarters. “But I’m sure it can be worked out, too. Jake LaMotta’s brother beat the (expletive) out of a wise guy, too, and they figured it out.”
McGregor (21-3 MMA, 9-1 UFC) has made headlines nonstop in recent weeks and not for reasons pertaining to the octagon. Multiple reports claimed a famous Irish sports star – one specifically naming McGregor – got into a row Sunday night in a Dublin pub and punched a man in his 50s with alleged ties to organized crime.
According to the Irish Independent, the incident began when the sports star attempted to assault a young man, and the man in his 50s was punched when he stepped in to intervene. The sports star was ushered out of the club and sped away.
The report claims the older man is close to convicted drug dealer Graham ‘The Wig’ Whelan, a member of the Kinahan cartel, which has been linked to an ongoing gang war in Dublin.
White is no stranger to organized crime. He claims he moved to Las Vegas after being threatened by associates of notorious mobster Whitey Bulger. But White is skeptical things are as bad as they sound with McGregor.
“I don’t think it’s true, because if it were true, it would be big,” White said. “Conor can walk down the street, and it’s big news now. If this was true, I would just have to believe it would be off-the-charts crazy.”
White clarified that he has yet to hear from McGregor’s people for an official update on the situation. Right now, White is still trying to figure out a new contract for the UFC’s biggest star.
“If it’s true, we’ll end up finding out,” White said. “I can’t chase all these things around. If they’re true, we’ll get it figured it out, and we’ll go from there.”
The reports come mere weeks after McGregor entered the cage at Bellator 187 and assaulted veteran MMA referee Marc Goddard and a Bellator employee. McGregor later apologized for the incident.
A prior apology was in line after McGregor was caught on camera using a homophobic slur backstage at last month’s UFC Fight Night 118.
Agitator
2017-11-29, 02:00
fO-V2yAwaCM
Agitator
2017-11-29, 02:21
Cw1QPfDx938
High1ander
2017-11-29, 02:40
Cw1QPfDx938
Varför bara 14 sek långt klipp? Did he get tired?
Senaste galan, någon som såg Alex "Bruce Leeroy" Caceres mot Wang Guan, hur fan dömde domarna? En domare gav Alex matchen (han förlora split-decision), trots att han i princip var knockad i första ronden och blev saved by the bell, sen fortsatte det med att han slogs ner i mattan om och om igen resten av matchen... Visst, jag räknar inte slagen, men kändes verkligen sjukt att han skulle fått mer "significant strikes" än Wang Guan...
Agitator
2017-11-29, 02:46
14 sek klipp. Gjorde väl för ont.
Jag ser framför mig hur man kan råka sparka för hårt över fel placering på däcket och få sitt ben knäckt.
Det där kändes mer som publicitet stunt. Vem som helst som tränat lite kan sparka på det där däcket och göra en insats för att få det att se bra ut där och då.
Inte för att nedvärdera Tony i klippet. Men jag tar det för media stunt.
High1ander
2017-11-29, 03:51
14 sek klipp. Gjorde väl för ont.
Jag ser framför mig hur man kan råka sparka för hårt över fel placering på däcket och få sitt ben knäckt.
Det där kändes mer som publicitet stunt. Vem som helst som tränat lite kan sparka på det där däcket och göra en insats för att få det att se bra ut där och då.
Inte för att nedvärdera Tony i klippet. Men jag tar det för media stunt.
Ok, min humor funka inte visst. Did he get "tired"...
Agitator
2017-11-29, 05:59
Ok, min humor funka inte visst. Did he get "tired"...
Du skulle lagt till en smiley.
För min första tanke var precis det du skrev när jag såg klippet.
Agitator
2017-11-30, 03:22
https://i0.wp.com/southlandpost.com/wp-content/uploads/2017/11/afs.jpg?resize=576%2C1024
https://i2.wp.com/southlandpost.com/wp-content/uploads/2017/11/5z2vszd.jpg?zoom=0.8999999761581421&resize=713%2C1265
https://i0.wp.com/southlandpost.com/wp-content/uploads/2017/11/93nTezV.jpg?w=755
https://i2.wp.com/southlandpost.com/wp-content/uploads/2017/11/OiQF2Cg.jpg?resize=576%2C1024
https://i1.wp.com/southlandpost.com/wp-content/uploads/2017/11/9lubZVO.jpg?w=960
Inte lätt att motstå alla frestelser. :D
Agitator
2017-11-30, 04:21
Tänker på Bill Burrs episka rant om golddiggers och berömda män.
Våran Elin nämns t.ex. :)
rdvSwStGErs
Hur kan rika människor vara så korkade att dom gifter sig med någon som inte är förmögen, utan äktenskapsförord? :laugh:
https://cdn.vectorstock.com/i/thumb-large/26/33/mouse-trap-vector-1242633.jpg
Sorri för OT, tittar på klippet ovan.
Agitator
2017-12-01, 06:51
Dump of Martial Arts moments
26 gif's är det i denna länk. Nästan alla bra!
https://imgur.com/gallery/IZTVj
https://i.imgur.com/3KWOV30.gif
Både aldo och halloway såg För jävliga ut på invägningen.
Dock såg aldo betydligt värre ut. Fan :/
Agitator
2017-12-01, 18:08
Conor gjorde detta uttalande när han körde iväg i sin lyxbil angående kartellen.
https://i.imgur.com/GHZiBjp.png
Både aldo och halloway såg För jävliga ut på invägningen.
Dock såg aldo betydligt värre ut. Fan :/
Värre än normalt? Tror inte det är möjligt..
Bailah skojade inte.....
rFk0lX7WmXk&start=231
Cejudo ser också ut som att han precis levt på gatan och snortat kokain dagligen i 2 år.
Bailah skojade inte.....
Cejudo ser också ut som att han precis levt på gatan och snortat kokain dagligen i 2 år.
Bara lite extrem vätskebrist efter några dagars hårdbantning och svettning.
Var väl inte så illa. Båda kunde stå och gå själv ;)
Att de inte ordnat något ordentligt istället för att klydda med handdukar är ju däremot helt otroligt. Hur svårt är det lixom.
Var väl inte så illa. Båda kunde stå och gå själv ;)
Att de inte ordnat något ordentligt istället för att klydda med handdukar är ju däremot helt otroligt. Hur svårt är det lixom.
Dom använde någon svart slags "tub" av tyg en gång så man inte kan se in från något håll, men då finns risken istället att folk håller på att greppa den och fuskar.
Vi får nog vänja oss vid spinkiga rumpor och dehydrerade penisar..
Oj oj oj, vilken start på main cardet. Haha
Oj oj oj, vilken start på main cardet. Haha
Visste inte ens att det var 1 till gala denna helg, DÅ vet man att det är kass marknadsföring.. :D
An Iron Soul
2017-12-02, 22:04
Jag har absolut ingenting emot Holloway men jag vill allra helst se Jose Aldo vinna. Däremot tror jag att han blir avslutat. :/
Francis Ngannou ser ut att vara en hur skön kille som helst. Iofs bara baserat på embedded. Han har goda möjligheter.
Overdeem som blivit avslutad många gånger och inte kan dopa sig.. USADA o.s.v.
På tal om USADA, timestamped:
Unk-DXuSrEw&start=46
HUUUUUUGE. Det är svårt att inte se Francis dö av andnöd i eventuell framtida 5-rondare mot någon som Stipe.
Vilken jävla fight!!! Wow
svenbanan
2017-12-03, 03:53
Ouch! Sex armbågar fick han käka efter att han försökte klappa ut. Tråkigt att inte domaren såg att han i princip var medvetslös efter den första armbågen...
EDIT: Han verkar ju inte ha farit alltför illa.
Frågenarkomanen
2017-12-03, 04:14
MMA växte ju något fasansfullt stark för ett gäng år sedan. Går det lika snabbt uppåt, eller har det mer planat av?
(Boxning med MMA-kille räknas ej)
svenbanan
2017-12-03, 05:08
Jisses! Fy fan vilken match! :D
An Iron Soul
2017-12-03, 05:09
När jag ser Alvarez så har jag svårt att glömma bort hur dominerad han blev när han mötte conor mcgregor.
Idag såg han däremot hur avslappnad ut som helst. Trots bensparkarna så vinner Eddie på TKO
Daniiiel
2017-12-03, 05:10
Vilken jävla match!!!
svenbanan
2017-12-03, 05:52
Nu kommer någon snart somna. Frågan är bara vem det blir... :D
svenbanan
2017-12-03, 05:56
Wooooooow vilken smällkaramell!!!!!
svenbanan
2017-12-03, 06:29
Aldo ser bättre ut än jag väntade mig. Men Max ser jävligt skarp ut........
An Iron Soul
2017-12-03, 06:34
Bra stop av Herb dean. Jag tycker t.o.m det var lite sent.
svenbanan
2017-12-03, 06:36
Holloway hade visst ett par växlar kvar att lägga i när Aldo började tröttna. Vem ska kunna spöa honom? Inte Aldo i alla fall, och knappast Edgar heller...
Grym gala!
Yancy vs olievera var ju old school just bleed.
Att overweem skulle sova var rätt givet faktiskt. Francis är ett monster.
Cejudo Pettis gick exakt som jag trodde tyvärr.
Trodde Justin skulle vinna där efter legkicksen men icke. Grym fight dock.
Sen Aldo.. Min favorit. Trodde inte han skulle vinna nu men hoppades. Max har en brutal haka och är skönt avslappnad hela tiden. Tror inte någon i 145 tar honom, dock sa ja det om aldo också.
Jävla Holloway, hans kondition tar ju aldrig slut.
https://i.imgur.com/RrZTE3e.gif
Inte ens en bonus för denna atombomb..
https://i.imgur.com/RrZTE3e.gif
Inte ens en bonus för denna atombomb..
Helvete! Nästan lika brutalt som Romeros KO på Weidman.
Är detta slutet för Aldo? :(
Agitator
2017-12-04, 17:44
När man såg Aldo, Eddie och Max fightas så inser man hur jvla bra Conor är som plockade sönder dem alla utan problem.
High1ander
2017-12-04, 18:20
Känns iaf. som att oavsett vem som vinner av Stipe och Ngannou så kommer den vara en "värdig champ". Hittills så har båda egentligen bara slagit no-names eller tidigare bra HW's på väg ut, t.ex. glas-haka-Reemer, eller past-his-prime-JDS. Werdum klarar ju inte bra ståendes fighters... Han tog ju också HW från en Cain som knappt slåss nått nu... Hursom, hela divisionen är fylld med föredettingar så kul nu när det äntligen är två "fräsha" snubbar som ska cementera divisionen. Känns också som det nu blir en "riktig" värdemätare vad för bomber Ngannou packar i sin händer då Stipe inte har fått en TKO/KO sen 2012... Tillskillnad från Reemer som somnar varannan match.
BTW, någon som såg Teymur-matchen, dåligt av Herb Dean när han gav varning för flykt. Teymur var ju ändå den vid det laget som landat mest strikes...
Hur bra är Francis brottning och grappling? Skulle vara tråkigt om han är en sköldpadda på ryggen, men det hade inte förvånat mig med tanke på hur kort tid han tränat kampsport.
Sen är konditionen ett stort frågetecken.
Om något är för bra för att vara sant....
BTW, någon som såg Teymur-matchen, dåligt av Herb Dean när han gav varning för flykt. Teymur var ju ändå den vid det laget som landat mest strikes...
Ja, det var riktigt märkligt domslut.
Inte Herbs bästa dag med tanke på det helt felaktiga stoppet i en tidigare match.
Tricklew
2017-12-04, 19:54
Herb var dålig hela kvällen, men detta var ju klart det värsta. Du ska inte kunna stå med händerna vid knäna och säga "cmon!" och räknas som aktiv, Herb blev spelad.
När man såg Aldo, Eddie och Max fightas så inser man hur jvla bra Conor är som plockade sönder dem alla utan problem.
Var iofs typ fyra år sedan Max och Conor möttes. Så den matchen går nog inte att dra för stora växlar på.
Var iofs typ fyra år sedan Max och Conor möttes. Så den matchen går nog inte att dra för stora växlar på.
Tror att Conor skulle vinna första ronderna, men Holloway har MYCKET bättre kondition och skulle helt klart kunna bryta ned Conor senare i matchen. Om Conor skulle hamna i en position där han behöver vända rygg och jogga iväg flera gånger som mot Diaz för att få tillbaka flåset kommer Holloway skära av buren och knäcka honom.
Holloway har nästan tagit sig förbi Conor vad gäller meriter. 12 vinster (!) i rad sedan deras första möte och har bara 1 mindre vinst i titelmatcher.
svenbanan
2017-12-04, 23:21
Jag skulle väldigt gärna se Conor mot Holloway i en returmatch. Borde kunna bli riktigt hypad också med tanke på hur bra Holloway sett ut den senaste tiden...
Jag skulle väldigt gärna se Conor mot Holloway i en returmatch. Borde kunna bli riktigt hypad också med tanke på hur bra Holloway sett ut den senaste tiden...
Tveksamt om han pallar den vikten igen, han såg ju helt förstörd ut inför sina sista matcher i den divisionen.
svenbanan
2017-12-05, 08:51
Tveksamt om han pallar den vikten igen, han såg ju helt förstörd ut inför sina sista matcher i den divisionen.
Nej, helt klart. Jag tror inte heller det kommer ske. Men det är en match jag gärna skulle se om den faktiskt blir av.
Holloway är väl rätt lång och gänglig, han kanske kan lägga på sig några kilo och gå upp en viktklass också?
Holloway är väl rätt lång och gänglig, han kanske kan lägga på sig några kilo och gå upp en viktklass också?
Holloway tänker sig att gå upp till mellanvikt till slut. (http://mmajunkie.com/2017/12/champ-max-holloway-sees-four-title-future-but-wants-featherweight-goat-status-first)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.