handdator

Visa fullständig version : Tråden för "dumma" småfrågor man tänker på i vardagslivet men aldrig frågar

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 [96] 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183

Olegh
2015-04-20, 16:17
Nådde man till sist konsensus om det nya namnet på bakverket tidigare känt som negerboll? Vad blev det för namn, i så fall? Jag har inte hört något om saken på länge *jorgen*

Chokladboll? Wtf Nattljus.

Rikard Jansson
2015-04-20, 16:30
'vad för låt spelades på city radio värmland igår 22.08? :D

XXXL
2015-04-20, 16:33
Nådde man till sist konsensus om det nya namnet på bakverket tidigare känt som negerboll? Vad blev det för namn, i så fall? Jag har inte hört något om saken på länge *jorgen*

Rullar du i pärlsocker eller kokos så heter den gambiaskalle med mjäll.

Seriöst vem säger negerboll?

Fredszky
2015-04-20, 17:01
Vad hände med det fotbollslag man spelade i som ung?

Jag gick ur i högstadiet, men vad hände sen med laget? Finns det en maxgräns vid säg 18 år för ungdomsklubbar då allt upphör, eller är det när laget tunnats ut för mycket som lagledaren kastar in handduken?

cero
2015-04-20, 17:57
Vad hände med det fotbollslag man spelade i som ung?

Jag gick ur i högstadiet, men vad hände sen med laget? Finns det en maxgräns vid säg 18 år för ungdomsklubbar då allt upphör, eller är det när laget tunnats ut för mycket som lagledaren kastar in handduken?

Hade ni inget A- och B-lag?

Thebe
2015-04-20, 18:26
Ja idag kom normeringstabellen till HP. Självklart verkar det bli en tajt historia såklart (som jävla vanligt då).

Går det att kontakta studievägledaren för programmet för att fråga hur många de tänker ta in i varje grupp +- några stycken?? Gissar att det inte går att kontakta dem för att höra hur de siar att nivån kommer landa på??

Legat på 1.4 i fem år i rad nu. Har 1.45 på provet nu, missflyt med tabell helvetet, en poäng i någon av grupperna och jag hoppar upp ett steg....

Sitter här med en stor ångetklump i min mage som bara växer, måste lugna den på något sätt....

Mvh

Fredszky
2015-04-20, 18:27
Tror inte det, men vet inte, jag engagerade mig inte nämnvärt. Men oavsett..?

Måste ju finnas någon här som vart en av dem som var kvar i fotbolls/ishockey/handbollslaget när det uttunnades och upphörde.. Om nu är så det går till!

StarkaUlf
2015-04-20, 18:31
Tror inte det, men vet inte, jag engagerade mig inte nämnvärt. Men oavsett..?

Måste ju finnas någon här som vart en av dem som var kvar i fotbolls/ishockey/handbollslaget när det uttunnades och upphörde.. Om nu är så det går till!

Man börjar spela i diverse a-lag. I det lag jag spelar i nu så är vi bara två kvar från tiden man gick i skolan. Resten har slutat, men det är mest för att dom var dåliga.

Det är kvar spelare från äldre åldersgrupper och så kommer det nya från dom yngre som fyller på. Här är vi ändå 6-7 lag inom en area på 4-5 mil, trots en liten stad, så det finns mycket att välja på.

Och sen har dom flesta lagen ett B-lag i en divison eller två divisioner längre ner i systemet och där finns det alltid plats.

cero
2015-04-20, 18:32
Alltså de flesta klubbar oavsett nivå har A-lag där ungdomarna får spela när de blir äldre. Om inte så brukar det bli ett av alla pojklag. Är intresset är för litet får man väl söka sig till andra föreningar.

G_lund
2015-04-21, 20:52
Varför känner så många ångest/oro i dagens samhälle?

Eller har det alltid varit så men att det är först nu folk pratar mer om det?

cero
2015-04-21, 20:58

Informations-/kommunikationssamhället har helt klart lett till högre prestationskrav. Nu räcker det inte längre att överträffa syskon och kusiner utan man tävlar mot hela världen.

Men det pratas också mer om det nu, för några generationer sedan var det många som inte ens trodde på psykisk ohälsa utan det var lathet och lösningen var "ta dej i kragen".

XXXL
2015-04-21, 20:58

Tror det har att göra med att vi nu har alla redskap för att vara "hyffsade" människor men fortfarande finns det folk som väljer att ställa till med oreda.

Vi har kommit en bit i vår resa som art och snart kan vi flyga till månen, men fortfarande står vi och trampar med samma problem som för flera tusen år sedan. Jag tror det gör folk oroliga, det gör mig orolig i alla fall.

Isanningensnamn
2015-04-22, 03:32
Blir jag solbränd om solen lyser genom lägenhetsfönstret mot en spegel och sen på mig?

J.V
2015-04-22, 05:06
Blir jag solbränd om solen lyser genom lägenhetsfönstret mot en spegel och sen på mig?Längesedan jag läste om det där så kan vara lite galet ute, men om jag minns rätt så släpper vanliga fönster genom strålning men mycket mindre än om solen skulle lysa rakt på. Så du kan bli brun/bränd, men det kommer ta tid.

TapaTalk.

Rahf
2015-04-22, 05:42

Både acceptans, medicinsk framgång, och missljuden från sociala nätverk. Utan internet märker du nog inget alls. Det har gått från att folk, "känner sig nere," till depression.

ARMSTARK
2015-04-22, 07:31

Ju bättre man får det desto mindre behövs för att man ska uppleva det som en stor katastrof. Jag tror att det har med stenåldersgenerna att göra, för inte så länge sen var man lycklig om man kunde äta sig mätt varje dag.

Jag lovar att man kände ångest och oro i bondesamhället också, misslyckas skörden så dör min familj, vad sägs om den? osv...

Och självklart att man fått en diagnos på olyckan man känner, man kan gå all in och det är verkligen synd om en.

G_lund
2015-04-22, 12:13
Både acceptans, medicinsk framgång, och missljuden från sociala nätverk. Utan internet märker du nog inget alls. Det har gått från att folk, "känner sig nere," till depression.

Vore intressant att skippa internet en månad eller två och se hur man känner sig.
Men nu har jag ingen stor oro eller ångest heller, mest en känsla av obehag och att vara på "helspänn" någon kväll i månaden eller så.

Den största oron ligger nog egentligen i att det ska bli värre, vilket gör att det känns värre just då. *facepalm*

Termy
2015-04-22, 12:18
Om jag har beställt en produkt från en sida och får ett mail där det står att det har blivit lite fel med beställningen och de vill att jag ringer för att uppge de 4 sista siffrorna i mitt VISA-kort, är det något man bör göra? Jag betalade alltså med kort och betalningen är iaf enligt bankkontot redan gjort.

Diomedea exulans
2015-04-22, 12:30

Det är olika från fall till fall och jag tror inte någon av oss kan ge något generellt svar.

Men jag tror man är ute på djupt vatten om man skyller på att man förr "tog sig i kragen" istället för att "gnälla", eller liknande. Det är att trivialisera folks lidande.

Även fast jag som sagt inte tror att någon av oss kan komma på svaret så har jag lite teorier till orsaker till att folk kanske lider mer generellt:

- Dagens stora valfrihet ger ångest. Förr var nog ens yrkesbana mer utstakad, man slapp känna krav att välja. Samma med sexpartner, vänner, med mera: Man tog mer vad som bjuds. Idag måste man välja klädstil, hårfärg, könshårsfrisyr, musiksmak... Även om valfriheten i grunden är en väldigt bra sak kan den orsaka stress.

- Relaterat till ovannämnda har nog många prestationsångest. Idag har alla möjlighet att bli rockstjärnor; vissa känner sig nog misslyckade av att bara jobba på Ica.

- Större osäkerhet inför framtiden. Folk blir sparkade lätt idag. Pensionärer kanske inte har så de klarar sig på ålderns höst.

- Människor har fjärmats från naturen. Det finns forskning som tyder på att se grönska och att höra naturljud ökar vår hälsa. Att hänga i "betongdjungeln" kan vara ohälsosamt.

- Folk sitter stilla mer. Stillasittande är dåligt för den mentala hälsan.

- Folk är ensamma mer. I bondesamhället hängde man väl med familjemedlemmar hela tiden. Man kanske inte har någon att prata med bekymmer om.

J.V
2015-04-22, 13:42
Du skojar och svamlar ofta Dio men nu var du herrejöstanes vettig. Pluspoäng.

Jag tyckte förr att folk slängde hit och dit med att de minsann hade ångest men det ändrades under de år jag var tillsammans med mitt ex. Hennes anledningar till ångest och depressionssvackor berodde till 99% på de anledningar du listar. När hon hade ett stabilt (dröm)jobb där hon fick röra på sig mer, vi var ute i naturen och hon började umgås med alla hennes barndomsvänner försvann det.

Sedan är det väl ibland så simpelt som att nu får vi höra om depression mer via Internet och sociala medier än förr i tiden.

TapaTalk.

Diomedea exulans
2015-04-22, 14:13
Tack!

En annan orsak kan vara att vi helt enkelt jobbar för mycket. Om man tittar ännu längre bak än bondesamhället, till jägar-och-samlarkulturer, så jobbar de mindre och leker mer. Vissa av dem iaf. Människopsyket är nog inte menat att jobba 40 timmar per vecka med ett jobb som man inte älskar. Jobbar man med något man älskar är det såklart en annan femma, då "leker" man ju hela dagarna.

agazza
2015-04-22, 14:50
Har rooz släkt stuga i höga kusten?

4623
2015-04-22, 14:54

ja

rooz
2015-04-22, 15:17
Längre norrut, men jag lär ärva ett hus nära höga kusten om 5-10år;)

ja
Är det du SÄPO:MrT:

4623
2015-04-22, 15:30
längre norrut, men jag lär ärva ett hus nära höga kusten om 5-10år;)

är det du säpo:mrt:

fra

billmaier
2015-04-22, 16:51
Idag publicerades en lista över världens starkaste pass. Finland och Sverige ligger i topp med 174 länder var. Norge har endast 171 länder och Island ligger långt efter med sina 165 länder.

Skulle vara kul att veta vad detta beror på. Alltså vilka länder vi finnar kan resa till utan visum, men inte islänningar. Någon som sitter på mer info eller vet nån bra nätsida med listor osv?

z_bumbi
2015-04-23, 19:49
UD brukar ha listor på sådant.

Emmapemma
2015-04-24, 08:13
Går det att märka på något sätt rent fysiskt att man ökat in förbränning? (försökt googla ämnet på både engelska och svenska, får bara upp träffar om hur man gör för att öka förbränningen)

Rahf
2015-04-24, 08:25
Nja, då ska det till en massa räkning, uppskattning, och datainsamling.

z_bumbi
2015-04-24, 09:10
Går det att märka på något sätt rent fysiskt att man ökat in förbränning? (försökt googla ämnet på både engelska och svenska, får bara upp träffar om hur man gör för att öka förbränningen)

Att äta mer utan att gå upp i vikt är ett ganska givet tecken men ska du ha ut det i siffror så handlar det om att ha värden från innan och göra exakt samma mätningar igen. Mätningarna sker i ett välisolerat rum där kontroll av temperatur och syreomsättning mm sker.

ARMSTARK
2015-04-24, 09:38

Det enda jag skulle kunna tänka mig är om man ligger lågt i födointag så blir man nog lite tröttare vid ökad förbränning. Om jag förstår din mening med ordet förbränning rätt, typ träna hårt.

BlötSnö
2015-04-24, 09:38

På den här bilden har rooz slä(c)kt stuga vid höga kusten.
http://i61.tinypic.com/jpjtpy.jpg

På den här bilden har rooz tänt stuga vid höga kusten.
http://i60.tinypic.com/2u96bn7.jpg

Vad jag vill ha sagt är att jag har lite tråkigt just nu och du särskrev. :d

agazza
2015-04-24, 09:46
Längre norrut, men jag lär ärva ett hus nära höga kusten om 5-10år;)

Är det du SÄPO:MrT:

OkOk

J.V
2015-04-24, 10:38
På den här bilden har rooz slä(c)kt stuga vid höga kusten.
http://i61.tinypic.com/jpjtpy.jpg

På den här bilden har rooz tänt stuga vid höga kusten.
http://i60.tinypic.com/2u96bn7.jpg

Vad jag vill ha sagt är att jag har lite tråkigt just nu och du särskrev.Särskrev? Jag tolkade det som "har rooz's släkt stuga i Höga kusten"

Agazza red ut det här :D

Sheogorath
2015-04-24, 10:41
Jag tror faktiskt att ägandeform i svenska på z och s bara är apostrof, inte 's som i engelskan.

Svenska: rooz' stuga.
Engelska: rooz's cottage.

BlötSnö
2015-04-24, 11:23
Särskrev? Jag tolkade det som "har rooz's släkt stuga i Höga kusten"

Agazza red ut det här :D

Jag erkänner till 50% att jag har fel. Läste "släktstuga" i särskrift, men din tolkning känns rimlig.
Ytterligare ett "leka smartarsle och misslyckas" att lägga till på listan. :Virro
Nåja, det roar alltid någon.

Mart|n
2015-04-24, 11:43
Jag tror faktiskt att ägandeform i svenska på z och s bara är apostrof, inte 's som i engelskan.

Svenska: rooz' stuga.
Engelska: rooz's cottage.

Bara om man behöver vara extra tydlig, men man behöver inte använda apostrof på de ändelserna egentligen.

Ohjo
2015-04-24, 11:52
Varför blir tjejer överlag bättre bemöta än killar här på kolozzeum (nya medlemmar) ? Så fort en ny medlem(manlig) skriver lägger upp en bild är det inte alls så många som orkar lägga ner tid på att svara eller ge beröm eller något liknande. Men så fort en ny kvinnlig medlem lägger upp något kommer de folk som kan ha samma liknelse som flugor drar sig till en rutten frukt.

Är svaret så simpelt att dem tror att dem ska få till det?

Komplex fråga, kanske ska starta en tråd ang ämnet.

4623
2015-04-24, 11:58
Varför blir tjejer överlag bättre bemöta än killar här på kolozzeum (nya medlemmar) ? Så fort en ny medlem(manlig) skriver lägger upp en bild är det inte alls så många som orkar lägga ner tid på att svara eller ge beröm eller något liknande. Men så fort en ny kvinnlig medlem lägger upp något kommer de folk som kan ha samma liknelse som flugor drar sig till en rutten frukt.

Ja

Huungg
2015-04-24, 12:22

Hah, har också tänkt på det. Framförallt bland journalerna. Många killars journaler som inte har en enda besökare, medan tjejernas journaler har flera inlägg strax efter den startades.

kebne
2015-04-24, 12:26
Det är för att de är intressanta personer, har intressanta journaler och intressanta bilder såklart. Ren slump.

Spettet
2015-04-25, 18:52
Kan man köpa original version av star wars 4-6?

toomas
2015-04-25, 19:20
Hur gör jag för att få in signal till tv:n när det ser ut så här?

http://oi60.tinypic.com/hsnm8j.jpg

Bilden till vänster är patchboxen (tror jag att det heter) och är märkt med digital-tv längst till höger på boxen, med tillhörande kontakt. Resten av lägenheten har dock bara vanliga Ethernet-portar, som på den högra bilden.

Lägenheten är förövrigt helt nybyggd och ansluten till comhem.

Akagi
2015-04-25, 22:12
Hur gör jag för att få in signal till tv:n när det ser ut så här?

http://oi60.tinypic.com/hsnm8j.jpg

Bilden till vänster är patchboxen (tror jag att det heter) och är märkt med digital-tv längst till höger på boxen, med tillhörande kontakt. Resten av lägenheten har dock bara vanliga Ethernet-portar, som på den högra bilden.

Lägenheten är förövrigt helt nybyggd och ansluten till comhem.

Du ansluter "patchboxen" till en ethernet port vilket det ser ut som du har gjort eftersom wan lyser. Sen kopplar du från digital-tv porten till vanligtvis en boxer av något slag som du fått med.

toomas
2015-04-25, 23:08
Du ansluter "patchboxen" till en ethernet port vilket det ser ut som du har gjort eftersom wan lyser. Sen kopplar du från digital-tv porten till vanligtvis en boxer av något slag som du fått med.Den boxen jag fått med har dock ingen sådan kontakt utan bara HDMI och Ethernet-kontakt. Sen ska väl boxen kopplas ihop med TV:n på något sätt?

Diomedea exulans
2015-04-25, 23:17

Ja

Fast det förklarar ju bara varför de icke-homosexuella killarna och de icke-heterosexuella tjejerna är trevliga.

F Ultra
2015-04-26, 02:00
Den boxen jag fått med har dock ingen sådan kontakt utan bara HDMI och Ethernet-kontakt. Sen ska väl boxen kopplas ihop med TV:n på något sätt?

HDMI är det du använder för att koppla in boxen i din TV och ethernet-kontakten för att koppla in det i patchpanelen/uttaget.

toomas
2015-04-26, 12:10
HDMI är det du använder för att koppla in boxen i din TV och ethernet-kontakten för att koppla in det i patchpanelen/uttaget.Så TV-signalen behöver inte komma från den kontakten där det står "digital-tv" utan det går att dra den genom Ethernet-kontakterna? Jag har för mig att jag testade detta och att det inte fungerade, men jag får väl försöka igen sen när jag kommer hem :)

martin89ek
2015-04-26, 13:23
Hur tillagar man kycklingfilé utan att det blir en massa klegg?

Captainwide
2015-04-26, 19:42

Öppna påse, töm på vatten, ta upp varje file (går att göra med gaffel) , SKÖLJ AV, skär bort det vita och blodiga, lägg på plåt, släng in i ugn. Fertich.

martin89ek
2015-04-26, 19:50
Öppna påse, töm på vatten, ta upp varje file (går att göra med gaffel) , SKÖLJ AV, skär bort det vita och blodiga, lägg på plåt, släng in i ugn. Fertich.

Hmm vad jag kan minnas var dem helt clean senaste gången, men lik förbannat ligger dem där i gegga efter en stund :/
edit. sköljde inte av dem innan, kan det vara orsaken?

Captainwide
2015-04-26, 19:57
Hmm vad jag kan minnas var dem helt clean senaste gången, men lik förbannat ligger dem där i gegga efter en stund :/
edit. sköljde inte av dem innan, kan det vara orsaken?

Jag upplever att det brukar finnas en slemmig hinna på filéerna, ja. Dock kan det vara så att om du tinat upp dem så kan de ju fortfarande släppa vatten även om de verkar helt tinade.

martin89ek
2015-04-26, 20:03
Jag upplever att det brukar finnas en slemmig hinna på filéerna, ja. Dock kan det vara så att om du tinat upp dem så kan de ju fortfarande släppa vatten även om de verkar helt tinade.

Ok tack :) ser till att skölja nästa gång.

whuddafuks
2015-04-26, 20:59
Är konditionsträning lik styrketräning i att man får ut mer om man ligger på kaliroöverskott? Om man ligger på underskott, kan konditionen ändå bättras och bra i så fall?

shut teh face
2015-04-27, 06:59
Varför får man så snuskiga fisar dagen efter man druckit öl, även om man druckit bara 2-3 stycken?

Mina fisar luktar död katt som man gjort kebabgryta av, sen hällt i döda hästar och låtit ruttna i sju veckor och sen kryddat med chili

Mental
2015-04-27, 07:11
Ok tack :) ser till att skölja nästa gång.

De som har 20% vatten insprutat är mycket mer benägna att släppa vätska än de som ligger kring 10%

mela
2015-04-27, 07:35
Stämmer det att alla kycklingar i Sverige slaktas på samma sätt, oavsett om det är halal eller inte?

Mental
2015-04-27, 08:01
Stämmer det att alla kycklingar i Sverige slaktas på samma sätt, oavsett om det är halal eller inte?

Ja, bedövning (antingen el eller koldioxid) sedan avblodning genom att halspulsårdrorna öppnas.

http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/djurskydd/slaktochannanavlivning/religiosslakt.4.37cbf7b711fa9dda7a18000220.html

AeternusRex
2015-04-27, 08:23
Varför får man så snuskiga fisar dagen efter man druckit öl, även om man druckit bara 2-3 stycken?

Mina fisar luktar död katt som man gjort kebabgryta av, sen hällt i döda hästar och låtit ruttna i sju veckor och sen kryddat med chili

Öl har svårnedbrutna sockerarter och svårbedbrutna vegetabiliska komponenter som ofta inte tacklas fullt av tarmen och mycket bryts inte ned helt eller korrekt. Mängden svavel är högre och andra restprodukter därav lukten. All extrem/ensidig konsumtion leder till något form av detta. Dunkar du stora mängder kött luktar det med helvete dock annorlunda. Likaså veganer/vegetarianer som gärna luktar speciellt rent generellt är ett bra exempel På vad ensidig kost periodvis eller alltid kan göra med oss när tarmfloran inte hinner/kan ordna upp vad vi skickar i oss.

Mental
2015-04-27, 08:25
Öl har svårnedbrutna sockerarter och svårbedbrutna vegetabiliska komponenter som ofta inte tacklas fullt av tarmen och mycket bryts inte ned helt eller korrekt. Mängden svavel är högre och andra restprodukter därav lukten. All extrem/ensidig konsumtion leder till något form av detta. Dunkar du stora mängder kött luktar det med helvete dock annorlunda. Likaså veganer/vegetarianer som gärna luktar speciellt rent generellt är ett bra exempel På vad ensidig kost periodvis eller alltid kan göra med oss när tarmfloran inte hinner/kan ordna upp vad vi skickar i oss.

Yes, när man konditionerat sig på öl så upphör ölfisandet, till den dag man överdoserar så klart :P

FoolsGold
2015-04-27, 08:40
När man styrketränar tar ju kroppen upp mer energi och näring (?) ur den föda man äter men finns det något estimat på hur mycket mer? Jag förstår att detta blir en extremt individuell och situationsanpassad sak att ta reda på men undrar ändå?

AeternusRex
2015-04-27, 09:02
När man styrketränar tar ju kroppen upp mer energi och näring (?) ur den föda man äter men finns det något estimat på hur mycket mer? Jag förstår att detta blir en extremt individuell och situationsanpassad sak att ta reda på men undrar ändå?

Kroppen tar upp allt den kan alltid sedan vad det används till avgör träningen. Används det inte blir det bilringar av det. En fungerande tarm har en felmarginal på endast ett par procent i övrigt är den fullt kapabel att tex ta upp tio tusentals kalorier en siffra jag läst var 30 000-50 000. Vilket är mer än den fetaste person nånsin kan stoppa i sig rent fysiskt.

FoolsGold
2015-04-27, 09:57
Kroppen tar upp allt den kan alltid sedan vad det används till avgör träningen. Används det inte blir det bilringar av det. En fungerande tarm har en felmarginal på endast ett par procent i övrigt är den fullt kapabel att tex ta upp tio tusentals kalorier en siffra jag läst var 30 000-50 000. Vilket är mer än den fetaste person nånsin kan stoppa i sig rent fysiskt.

Ok men är det inte så att kroppen "kan"/vill ta upp mer vid stimulering i form av styrketräning, alltså att kroppens energi och näringsbehov ökar?

Är det verkligen så att man tar upp lika mycket efter stillasittande som efter fysisk aktivitet?

kebne
2015-04-27, 10:00
Ok men är det inte så att kroppen "kan"/vill ta upp mer vid stimulering i form av styrketräning, alltså att kroppens energi och näringsbehov ökar?

Är det verkligen så att man tar upp lika mycket efter stillasittande som efter fysisk aktivitet?
Behoven ökar eftersom du ökat förbrukningen men du tar upp allt oavsett.

Tisu
2015-04-27, 12:38

Köper färsk. Stor skillnad i smak och konsistens.

shut teh face
2015-04-27, 13:55
Ok, tack för svaret.

Yes, när man konditionerat sig på öl så upphör ölfisandet, till den dag man överdoserar så klart :P
Du borde ju gå runt o surmöka hela dagarna, den öl du dricker ..
Och du var väl dietist? Dina klienter måste ju undra om du verkligen förstår det är med sund kost. :D

FoolsGold
2015-04-27, 14:52
Behoven ökar eftersom du ökat förbrukningen men du tar upp allt oavsett.

Hm..jag får väl böja mig. :) Nu är det ju bara jag men jag upplever att om jag utför ett styrkepass som involverar stora muskelgrupper som t.ex. ben eller rygg och sedan intar ett skrovmål så blir det mindre restprodukter (läs avföring) dagen efter än om samma skrovmål intas på en vilodag.

4623
2015-04-27, 19:48
Varför finns det inte pant på saftflaskor?

Magnus N
2015-04-27, 19:51
Varför finns det inte pant på saftflaskor?

VARFÖR HAR NI INTE PANT PÅ SAFTFLASKORNA?

Företaget Returpack, som håller i återanvändning av flaskor, accepterar inte flaskor som innehållit koncentrat, eftersom koncentrat har en mycket stark smak som går in i plasten. Det går inte att diska flaskorna helt rena från smaken. Retursystemet som finns i dag fungerar alltså bara för flaskor till drickfärdiga drycker.

Våra flaskor är i stället gjorda för återvinning. Flaskorna består av PET-plast och är betydligt tunnare än flaskor som går till återanvändning. Flaskan ska läggas i insamlingsbehållaren för hårdplast för att återvinnas till råvara för tillverkning av andra produkter. Flaskan kan även brännas för energiutvinning i sopförbränningsanläggningar och underlättar då förbränningen av det övriga avfallet. Plasten ger som förbränningsrest endast koldioxid och vatten.

Finns säkert fler anledningar

4623
2015-04-27, 19:54
Där ser man, tack.

martin89ek
2015-04-27, 19:59
Vad menas med "HEPA ingen värme" meddelande som står på torktumlaren i gemensamt tvättrum? Den stannar helt slumpvis långt innan tvätten är torr, får bryt.

ARMSTARK
2015-04-28, 11:26
Hur använder man knappen för YT-taggar ?
Testat men får det inte att fungera.

4623
2015-04-28, 11:28
https://www.youtube.com/watch?v=wygy721nzRc

[.YT]wygy721nzRc[/YT]

F Ultra
2015-04-28, 22:42
Så TV-signalen behöver inte komma från den kontakten där det står "digital-tv" utan det går att dra den genom Ethernet-kontakterna? Jag har för mig att jag testade detta och att det inte fungerade, men jag får väl försöka igen sen när jag kommer hem :)

Är inte digital-tv kontakten bara en vanlig tp-45, dvs samma typ av kontakt som ethernet?

MackeJuve
2015-04-28, 23:00
En EXTREMT dum fråga som jag tror mig veta svaret på: Podcasts och play-program som släpps 00:00, sitter någon och lägger ut dem eller är det automatiserat?

MackeJuve
2015-04-28, 23:03
Kom att tänka på den frågan igen då jag sitter och väntar på nya Svett och Etikett. Hade för mig att det brukar komma så fort klockan slår över 00:00 men måste minnas fel för inget har dykt upp :(

J.V
2015-04-29, 02:50
06:00 har jag för mig att Kalle har sagt/skrivit på Instagram.

StarkaUlf
2015-04-30, 13:40
Är det bara att ignorera sånt här? *jorgen* Kommer upp hela tiden idag.

http://i.imgur.com/0811EvB.jpg

d1anny2
2015-04-30, 15:17
Är det bara att ignorera sånt här? *jorgen* Kommer upp hela tiden idag.

http://i.imgur.com/0811EvB.jpg
Ignorera, och lev med att en polack och två rumäner installerat varsin keylogger på din dator 😊

d1anny2
2015-04-30, 15:20
Köper färsk. Stor skillnad i smak och konsistens.
Gör som många kockar: Fixa stekyta, koka sedan sakta färdigt.

toomas
2015-04-30, 15:59
Är inte digital-tv kontakten bara en vanlig tp-45, dvs samma typ av kontakt som ethernet?Nä det är en koaxial-kontakt eller vad det nu heter. Men jag ringde kundtjänst som sa att jag skulle använda kontakterna där det står "bredbands-tv" på istället, som är vanliga internet-kontakter.
Jag kopplade in den till tv-boxen men signalen verkar inte gå fram som den gör till internet då ingen lampa lyser på patchboxen, vilket den gör för internet. Dom gjorde en felanmälan men jag vet inte riktigt vad felet kan vara?

Sarco
2015-04-30, 18:11
Vad menas med "HEPA ingen värme" meddelande som står på torktumlaren i gemensamt tvättrum? Den stannar helt slumpvis långt innan tvätten är torr, får bryt.

Gissningsvis att något HEPA-filter är fullt och behöver bytas/rensas?

StarkaUlf
2015-04-30, 19:26
Ignorera, och lev med att en polack och två rumäner installerat varsin keylogger på din dator 😊

Menar du att det finns risk för något sådant om man ignorerar det? :D (ser ej figuren du har gjort i slutet).

Det är försvunnet nu iallafall.

Diomedea exulans
2015-05-01, 22:58
Är det här en bra idé till en roman? En godhjärtad miljardär vill rädda massa utrotningshotade djurarter, men han vill inte fucka med existerande naturplatser, så han gör en artificiell, jättestor flytande ö, och så planterar han dit massor växter och djur i flera decennier. Vad han inte tänker på är att öns enorma skuggiga undersida lockar upp sig monster från havsdjupen, som tidigare enbart levt på sådana djup att människor aldrig upptäckt dem. Undervattensmonstrena frodas, förökar sig, och tvingas snart sprida sig till öns utkanter, där de börjar äta människor.

Red Apple
2015-05-01, 23:05
Det där gick väldigt snabbt från tråkigt till episkt till astråkigt

Olegh
2015-05-01, 23:08
En begynnande kärlekshistoria under första akten så. Monster plus action är bra, men det måste givetvis knytas ihop med några intressanta mänskliga nyckelkaraktärer.

The Swedish Oak
2015-05-02, 14:50
En person vill köpa en vara av mig, han betalar in en summa på mitt konto i förskott, jag skickar varan osedd.

Finns det något risk att pengarna på mitt bankkonto kan dras tillbaka eller att jag blir återbetalningskyldig?

Dvs om köparen är ute efter o blåsa mig på summan genom att säga att varan aldrig kom fram eller var skadad?

Lönar det sig och använda Paypal i denna sitsen, ger det mig som säljare någon fördel?

kebne
2015-05-02, 15:37
Ja pengar kan dras tillbaka och nej PayPal är sämre som säljare.

eternallord
2015-05-02, 15:48
Ja pengar kan dras tillbaka och nej PayPal är sämre som säljare.
Hur kan pengarna dras tillbaka? Är man inte helt utelämnad om man har betalat in pengar på en annans konto sådär?

J.V
2015-05-02, 15:51
För att pengarna ska dras tillbaka måste väl både polis och bank vara inblandade?

ceejay
2015-05-02, 15:53
Tror du måste ha en riktigt bra anledning till att banken skall föra tillbaks pengar. Är insättningen skälig så görs väl inget?

Har läst om något liknande förut.

kebne
2015-05-02, 16:04
Är det inom Sverige så är det nog safe (kan ju vara stulna konton iofs) men är det utländsk köpare så är det definitivt inte safe.

The Swedish Oak
2015-05-02, 19:02
Är det inom Sverige så är det nog safe (kan ju vara stulna konton iofs) men är det utländsk köpare så är det definitivt inte safe.

Är en person tillfälligt bosatt i Sverige (7 mån) men vill ha varan skickad "hem" dvs utomlands. Så om det är ett svensk bankkonto eller inte vet ja inte.

Finns det något sätt att göra en sån här affär idiotsäker, dvs någon tjänst eller sätt jag kan få mina pengar utan att behöva oroa mig för vad köparen hittar på för skit?

Eller ska man bara skippa göra affärer med personer utomlands?

kebne
2015-05-02, 19:05
Är en person tillfälligt bosatt i Sverige (7 mån) men vill ha varan skickad "hem" dvs utomlands. Så om det är ett svensk bankkonto eller inte vet ja inte.
Är det stora summor? Kommer pengarna från banker utomlands så finns det olika sätt för att få pengarna att synas på ditt konto för att sedan dras tillbaka.

waspen123
2015-05-02, 19:12
Ute efter en ny våg, för mig själv då. Budget på ett par hundra, några tips? :)

The Swedish Oak
2015-05-02, 19:40
Är det stora summor? Kommer pengarna från banker utomlands så finns det olika sätt för att få pengarna att synas på ditt konto för att sedan dras tillbaka.

10.000kr, från svenskt konto( säger han ). Vet inte, men ser man det på en insättning?

Nordenator
2015-05-02, 19:54
Det är väl en vanlig företeelse med utländska köpare och stulna konton och liknande? Prylen skickas, pengarna försvinner. Eller missminner jag mig? Jag har då för mig att det är typ Annons 101 av saker att undvika. Jag lägger däremot aldrig ut annonser eller köper saker som annonseras så jag har dålig koll på andrahandsmarknaden.

Nordenator
2015-05-02, 19:58
Var tvungen att googla lite. Det var via paypal och checkar folk blev blåsta verkar det som.

Mer googlande visar att det går att göra med andra betalningsformer där pengarna måste återbetalas eftersom det saknas täckning, och säljaren luras skicka en viss del av beloppet. Därefter blir säljaren återbetalningsskyldig på fulla beloppet.

Kimball
2015-05-03, 00:25
En person vill köpa en vara av mig, han betalar in en summa på mitt konto i förskott, jag skickar varan osedd.

Finns det något risk att pengarna på mitt bankkonto kan dras tillbaka eller att jag blir återbetalningskyldig?

Dvs om köparen är ute efter o blåsa mig på summan genom att säga att varan aldrig kom fram eller var skadad?

Lönar det sig och använda Paypal i denna sitsen, ger det mig som säljare någon fördel?

En vanlig banköverföring som du i lugn och ro kan verifiera 1-2 dygn innan du skickar varan borde göra det safe för dig? Risken finns väl att kontot och pengarna där är stulna, men det borde inte drabba säljaren? Dock rätt saftig summa i en sådan typ av affär :/

hnric
2015-05-03, 09:00

Finns det något sätt att göra en sån här affär idiotsäker, dvs någon tjänst eller sätt jag kan få mina pengar utan att behöva oroa mig för vad köparen hittar på för skit?

Eller ska man bara skippa göra affärer med personer utomlands?

Verkar det vara för bra för att vara sant är det förmodligen det. Kärnan i de flesta scams är att man låter sig luras för att det verkar vara så bra... ie. dom köper varan osedd, till ett (för) bra pris, inget krångel med att hämta/lämna osv.

The Swedish Oak
2015-05-03, 09:13
Verkar det vara för bra för att vara sant är det förmodligen det. Kärnan i de flesta scams är att man låter sig luras för att det verkar vara så bra... ie. dom köper varan osedd, till ett (för) bra pris, inget krångel med att hämta/lämna osv.

Priset är vad jag begär, personen i fråga har kontakt med ett utländskt fraktbolag som kommer o hämtar varan när jag har pengarna på mitt konto.

Försöker vara så försiktigt jag kan, men sammtidigt har jag pratat med snubben i telefon två gånger och hans telefonnummer och adress i Sthlm stämmer. Även hans jobb och LinkedIn profil verkar seriös.

new
2015-05-03, 11:04
Brukar man tömma innan man går på en deff? Jag tänker att om man ska ner 10'kg varav 5 av dom är vatten, blir det ju snabbt lite fucked up..? Eller

dauit
2015-05-03, 11:28
Priset är vad jag begär, personen i fråga har kontakt med ett utländskt fraktbolag som kommer o hämtar varan när jag har pengarna på mitt konto.

Försöker vara så försiktigt jag kan, men sammtidigt har jag pratat med snubben i telefon två gånger och hans telefonnummer och adress i Sthlm stämmer. Även hans jobb och LinkedIn profil verkar seriös.

Du verkar ha gjort den nödvändiga kollen. Eftersom ni använder er av banköverföring skulle det snarare vara köparen som borde vara orolig över att bli scammad.

Se till att ha dokumenterar allting, alla mailkonversationer, sms, visa annonsen, banknummer, LinkedIn, jobb osv. ifall han mot förmodan drar tillbaka betalning(det går genom att kontakta banken, men det är inte så enkelt som att säga att jag gjorde fel överföring, banken ringer mottagarens bank och kollar av läget) och lämna över det till polisen senare

Köpte själv en klocka för runt 18k via tyskland, man var bra jäkla nervös under dom dagarna som man väntade på klockan.

J.V
2015-05-03, 13:05
Brukar man tömma innan man går på en deff? Jag tänker att om man ska ner 10'kg varav 5 av dom är vatten, blir det ju snabbt lite fucked up..? EllerVad är det som ska bli "fucked up"? Man tömmer inte före.

Sheogorath
2015-05-03, 13:41
Brukar man tömma innan man går på en deff? Jag tänker att om man ska ner 10'kg varav 5 av dom är vatten, blir det ju snabbt lite fucked up..? Eller

Man får börja räkna när man deffat två veckor tycker jag. På sätt och vis blir ju ingången i en deff en slags tömning. Efter 1-2 veckor har man tappat extra tarminnehåll och vatten bundet av all salt man fått i sig av halvfabrikat etc, som man vanligen utesluter eller minskar på kraftigt under deff.

smalis
2015-05-03, 14:16
Hej, behöver lite tvätthjälp!

Jag köpte en collegetröja med en bröstficka i mocka häromdagen och efter tvätt (30 grader ut och in) så har mockan färgat av sig lite på bomullstyget runt om fickan.

Någon som har bra tips på hur man kan få bort det?

Tacksam för hjälp!

new
2015-05-03, 14:28
Man får börja räkna när man deffat två veckor tycker jag. På sätt och vis blir ju ingången i en deff en slags tömning. Efter 1-2 veckor har man tappat extra tarminnehåll och vatten bundet av all salt man fått i sig av halvfabrikat etc, som man vanligen utesluter eller minskar på kraftigt under deff.

Tack för lite klarhet i det hela! *hug*

new
2015-05-03, 18:46
Ursäkta för dubbelpost.

Hur i helvete gör alla för att ta en bild på sin latspread? Tidsfördröjning och välplacerad kamera eller? Känns skumt att fråga morsan liksom

Kaalle
2015-05-03, 19:52
Ursäkta för dubbelpost.

Hur i helvete gör alla för att ta en bild på sin latspread? Tidsfördröjning och välplacerad kamera eller? Känns skumt att fråga morsan liksom

Fråga pappa

toomas
2015-05-04, 11:30
Hur säkert är det att ha valfritt citat, utdrag ur bok, mening osv som lösenord? Tex: alongtimeagoinagalaxyfarfaraway. Är det enkelt att knäcka ett sådant lösenord?

hahavaffan
2015-05-04, 11:51
Hur säkert är det att ha valfritt citat, utdrag ur bok, mening osv som lösenord? Tex: alongtimeagoinagalaxyfarfaraway. Är det enkelt att knäcka ett sådant lösenord?Helt random bokstäver vore ju såklart bättre, men det får nog anses som väldigt starkt ändå. Släng in ett specialtecken någonstans och en siffra också, om du vill vara extra anal.

LoveMachine
2015-05-04, 11:58
Hur säkert är det att ha valfritt citat, utdrag ur bok, mening osv som lösenord? Tex: alongtimeagoinagalaxyfarfaraway. Är det enkelt att knäcka ett sådant lösenord?

Det är ju inte optimalt men bättre än random kort lösenord. Testa en passphrase generator, plocka några kombinationer som flyter bra och släng in några siffror som avdelare. Det är oftast väldigt enkelt att komma ihåg och väldigt svårt att knäcka.

ARMSTARK
2015-05-04, 11:58
Helt random bokstäver vore ju såklart bättre, men det får nog anses som väldigt starkt ändå. Släng in ett specialtecken någonstans och en siffra också, om du vill vara extra anal.

Jag tror att i vilken ordning bokstäverna är spelar mindre roll. Beroende såklart på om det är flickvännen eller Nasas superdator som försöker knäcka koden. ;)

Nordenator
2015-05-04, 11:59
Helt random bokstäver vore ju såklart bättre, men det får nog anses som väldigt starkt ändå. Släng in ett specialtecken någonstans och en siffra också, om du vill vara extra anal.

Slumpmässiga tecken är egentligen inte så bra som lösenord. Man kan göra ett bra mycket längre lösenord som är lätt att komma ihåg istället om man använder ord. Genom att bara byta ut något i det blir det totalt omöjligt att gissa sig fram till i alla fall.

D3nvitasvartatorrbollskaptenen! kommer man ihåg, medan ¤"A=()"Shh2¤%k är både lättare och knäcka och svårare att komma ihåg.

Det enda skulle väl vara om någon tjuvkikar på vad man skriver, men då får man skylla sig själv. Jag har själv fyra stycken totalt slumpade lösenord i olika säkerhetsgrader. Jag ångrar nu att jag inte gjorde det enklare för mig, och jag ser inte fram emot att byta ut allt framöver ^^

hnric
2015-05-04, 12:07

Rätt långt, så förmodligen ganska säkert på rätt många sidor som inte handlar om Star Wars eller dylikt. Vill någon knäcka en specifik sida så använder dom rimligtvis en ordbok designad för den.

hahavaffan
2015-05-04, 13:23
Jag tror att i vilken ordning bokstäverna är spelar mindre roll. Beroende såklart på om det är flickvännen eller Nasas superdator som försöker knäcka koden. ;)Tänkte mer på att någon tjuvkikar eller om det nu skulle ha varit en kortare fras, så kan den enklare bruteforcas eftersom alla orden och kanske t.o.m. frasen finns i ordlistor. Men absolut, i detta fall spelar det nog ingen roll :d

toomas
2015-05-04, 16:31
Okej jag får hitta på nån bra fras med lite siffror, versaler osv som är enkelt att komma ihåg, så blir det säkrare :)

4623
2015-05-04, 16:34
Ett annat tips är att ta samma mening, sen tar du ut en bokstav ur varje ord. Komplettera med versaler, siffror och specialtecken.

toomas
2015-05-04, 16:44
Ett annat tips är att ta samma mening, sen tar du ut en bokstav ur varje ord. Komplettera med versaler, siffror och specialtecken.Jo det får bli något sådant. Fast en annan mening kanske ;)

Tomten
2015-05-04, 22:00
Jobbar med teknisk support och har vid ett flertal tillfällen pratat med folk med utländskt ursprung som envisas med att börja varje mening med "min vän" jag har en fråga.... "min vän" men nu är det på det här sättet.... "min vän" jag förstår inte... osv...

I vilken kultur/land är det vanligt att använda det här uttrycket när man pratar med främlingar? Varför finner jag det så provocerande? Har extremt svårt för de här individerna som påstår sig vara "min vän" samtidigt som klagar på det ena och det andra eller ska ha hjälp med det här och det där. :D

F Ultra
2015-05-04, 22:17

Beror naturligtvis på vem som försöker knäcka det men det är inga som helst problem att knäcka sådana lösenord på nolltid. Det finns en väldigt begränsat antal engelska ord så det tar inte så lång tid för en dator att kombinera ord från ordlistor och prova dem (Combined Dictionary Attack). Än värre är det om man tar rena citat som ditt exempel, det finns troligen redan inlagt bland de första försöken i en ren Dictionary Attack.

Nuförtiden när det finns smarta webbläsare som t.ex Firefox som kan minnas lösenord åt dig så finns det ingen som helst anledning att skapa egna lösenord som man kan komma ihåg då webbläsaren fixar det åt dig. Själv lagrar jag alla mina lösenord i just Firefox men även i KeePassX (som jag synkar via Google Drive och på så sätt har tillgång till dem även i mobilen) och där har jag även pinkoder till kort osv.

Då autogenererar man lösenord av typen: b91Wwgnmt2xruCinxGwHKXl87m1lIKSvTuAGIC67 . Det går inte att knäcka på annat sätt än att testa samtliga 2,135987036×10⁹⁶ kombinationerna och det är ogenomförbart både nu och i framtiden.

agazza
2015-05-04, 22:49
https://imgs.xkcd.com/comics/password_strength.png

z_bumbi
2015-05-05, 06:47
Ett annat tips är att ta samma mening, sen tar du ut en bokstav ur varje ord. Komplettera med versaler, siffror och specialtecken.

Andra varianter:
Växla mellan två eller flera olika språk
Kombinera två eller flera olika meningar med helt olika inriktning

alongtimeagoinagalaxyfarfaraway

en long tid go i a galaxy smurfen rides i shadow (Sen stoppar man in siffror och specialtecken)

jenni
2015-05-05, 19:33
Är det vanligt att man, låt oss säga sitter uppe sent och pluggar/läser/jobbar och är trött, att det efter ett tag går över till att man blit extremt pigg och man istället inte kan somna sen?

Drfg
2015-05-05, 19:38
Är det vanligt att man, låt oss säga sitter uppe sent och pluggar/läser/jobbar och är trött, att det efter ett tag går över till att man blit extremt pigg och man istället inte kan somna sen?

Ja, iaf för mig :)

Wipflash
2015-05-05, 19:40
Händer mig ofta

missL
2015-05-05, 19:43
Är det fler som stör sig på när folk säger squats ist för knäböj?? ...

nisse1976
2015-05-05, 19:46
Angående lösenord är denna lite rolig att sitta och lattja med: https://www.grc.com/haystack.htm

F Ultra
2015-05-05, 20:29
Angående lösenord är denna lite rolig att sitta och lattja med: https://www.grc.com/haystack.htm

Betänk bara att den enbart räknar ut entropin på lösenordet och inte hur pass säkert det är för andra former av attacker än en ren brute force.

nisse1976
2015-05-05, 20:35
Sant

jenni
2015-05-06, 19:26
Iphonen har plötsligt börjat skicka sms med mail som avsändaren ist för telnr :( varför ? Hur ändrar man det? Hjälp...

Thebe
2015-05-06, 19:42
Iphonen har plötsligt börjat skicka sms med mail som avsändaren ist för telnr :( varför ? Hur ändrar man det? Hjälp...

Tror det är: Inställningar ---> Meddelanden ---> Skicka och ta emot.

Sedan kan du ställa in under "börja nya konversationer från".

R Scarpa27
2015-05-06, 20:00

Det tyder på att du ska byta till android eller windows. :D

Diomedea exulans
2015-05-06, 20:34
Är Konrad Lorenz någonting att ha, eller är hans böcker förlegade?

MasterChief
2015-05-06, 20:56

Är det inte iMessage som är igång? Den gör så för att minska kostnaderna om du skickar sms till en annan enhet (iphone, ipad) som har ett apple-konto då den använder sig av teh internet istället för telesystemet.

jenni
2015-05-06, 21:04
Tror det är: Inställningar ---> Meddelanden ---> Skicka och ta emot.

Sedan kan du ställa in under "börja nya konversationer från".
Det är telnr som är markerat där :(
Det tyder på att du ska byta till android eller windows. :D
Nähä du

Är det inte iMessage som är igång? Den gör så för att minska kostnaderna om du skickar sms till en annan enhet (iphone, ipad) som har ett apple-konto då den använder sig av teh internet istället för telesystemet.
Jaa, du har rätt, ser det nu. Tack tack tack :)

J.V
2015-05-07, 04:12
Du kan få till och från telefonnumret via iMessage också om man har allt korrekt inställt.

TapaTalk.

timoat
2015-05-07, 08:56
Tycker ni det är ok att ha ett litet provisoriskt kök (2 plattor, en micro och ett litet kylskåp) och toalett i samma rum, om man håller det kliniskt rent därinne och kan skärma av toan med ett draperi från köksdelen? Rummet är 1.9x1.6m stort. Förväntar mig inte många besökare, men ändå!

4623
2015-05-07, 09:02
Haha what?

Spettet
2015-05-07, 09:05
Skita och laga mat samtidigt vore ju opti.

Diomedea exulans
2015-05-07, 09:08
Tycker ni det är ok att ha ett litet provisoriskt kök (2 plattor, en micro och ett litet kylskåp) och toalett i samma rum, om man håller det kliniskt rent därinne och kan skärma av toan med ett draperi från köksdelen? Rummet är 1.9x1.6m stort. Förväntar mig inte många besökare, men ändå!

Ja.

J.V
2015-05-07, 09:15
Hur provisoriskt?

Holmeros
2015-05-07, 09:22
Episkt att kunna ladda på med mat och dryck vid en lång skitsittning

J.V
2015-05-07, 09:25
Episkt att kunna ladda på med mat och dryck vid en lång skitsittningBara man har ett eluttag i närheten till laptopen så behöver man aldrig flytta på sig.

Snubben
2015-05-07, 09:29

Haha what?

+jättemycket.

Mental
2015-05-07, 10:02

Relativt vanligt i mer trångbodda länder, en hel del sådana ställen kring amsterdam t.ex. Med både dusch tvättmaskin och diskmaskin på rad i samma rum som spis och micro.

4623
2015-05-07, 10:05
Relativt vanligt i mer trångbodda länder, en hel del sådana ställen kring amsterdam t.ex. Med både dusch tvättmaskin och diskmaskin på rad i samma rum som spis och micro.

Och toalett?

ARMSTARK
2015-05-07, 10:38
Haha, jag har en polare som hade byggt om ett köksskåp till duschrum, ett sånt där långt skåp som går från golv till tak. Om man typ tappade tvålen var det bara stänga av vattnet, öppna dörren, stiga ut i köket för att kunna plocka upp den. Snacka klaustro. :laugh:

Mental
2015-05-07, 10:39
Och toalett?

Mindre vanligt, oftast var det en delad hytt mellan flera lägenheter, men som fenomen i enpersonersbostäder förekommer det.

http://www.news.com.au/finance/real-estate/the-modern-apartment-in-burton-st-darlinghurst-where-the-kitchen-comes-with-a-toilet/story-fndbatbk-1226804282643

Vanligare där studenter bor så klart. men oftast avskärmat på något sätt.

Diomedea exulans
2015-05-07, 10:45
Bara man har ett eluttag i närheten till laptopen så behöver man aldrig flytta på sig.

Montera dit en benspark-och-lårcurlsmaskin och lägg några hantlar bredvid toastolen så behöver man aldrig ens gå till gymmet.

Huungg
2015-05-07, 11:12
Varför klär handelsstudenterna sig som gamla gubbar?

rooz
2015-05-07, 11:16
Varför klär handelsstudenterna sig som gamla gubbar?

Utan oljerock så får du inte vara med.

timoat
2015-05-07, 11:58
Haha, att dömma utifrån reaktionerna så är det alltså lite...tabu. Det är till min målarstudio. Jag vill gärna att köket är avskilt från studiodelen där jag jobbar, och toaletten har ett perfekt litet utrymme på ca 100x70 cm, där man skulle få plats med en liten kyl/frys samt ha två kokplattor och en bänksiva. Det är även enda stället det finns ett handfat. Själva studiodelen är 6x3.6 meter. Kommer laga mat därinne max en eller 2 gånger per dag, och det är bara till mig. Nån enstaka besökare/kund lär jag ha men då kan man liksom skärma av. OM man får besök kan man ju enkelt flytta ut köket därute så det ser lite snyggare ut. Det finns heller ingen fläkt men däremot ett bra fönster på toan.

Chrbo
2015-05-07, 14:34
Haha, att dömma utifrån reaktionerna så är det alltså lite...tabu. Det är till min målarstudio. Jag vill gärna att köket är avskilt från studiodelen där jag jobbar, och toaletten har ett perfekt litet utrymme på ca 100x70 cm, där man skulle få plats med en liten kyl/frys samt ha två kokplattor och en bänksiva. Det är även enda stället det finns ett handfat. Själva studiodelen är 6x3.6 meter. Kommer laga mat därinne max en eller 2 gånger per dag, och det är bara till mig. Nån enstaka besökare/kund lär jag ha men då kan man liksom skärma av. OM man får besök kan man ju enkelt flytta ut köket därute så det ser lite snyggare ut. Det finns heller ingen fläkt men däremot ett bra fönster på toan.

Tabu vet jag inte, snarare ohygieniskt. Jag hade inte haft något emot att använda toaletten men jag hade inte velat vara den som äter den mat som lagas i samma utrymme. Om det bara är du som ska stoppa i dig maten ser jag inget problem om det är okej med upplägget.

Red Apple
2015-05-07, 16:52
Är makaroner ett italienskt påfund? Tänker att det är pasta men det känns fruktansvärt oitalienskt.

Captainwide
2015-05-07, 18:05
Skulle behöva lite hjälp.

Vill i framtiden lära ut engelska utomlands. För detta rekommenderas certifikat från exempelvis TEFL. Frågan är då om man förbättrar sina chanser, ju fler certifikat man lyckas ta.

Skulle mina chanser att få jobb som engelsklärare utomlands öka om jag innehar både CAE-cert och TEFL-cert istället för något utav dem?

Nordenator
2015-05-07, 20:43
Haha.. Kan bara tänka mig scenariot där någon blir bajsnödig samtidigt som man ska fixa middag ^^

delta_mats
2015-05-07, 21:02
Varför känns det som huden brinner om man duschar efter man strukit på liniment?

mini
2015-05-07, 21:05
Var köper man vax till ett marmorbord?

Dreas
2015-05-07, 21:19
Varför känns det som huden brinner om man duschar efter man strukit på liniment?Tror att det blir en reaktion med fukten som tillförs.

Olegh
2015-05-07, 21:29
Var köper man vax till ett marmorbord?

Här kanske: http://www.byggfabriken.com/sortiment/farg-och-ytbehandling/olja-sapa-och-lut/info/produkter/415-201-oljevax-fernissa/

Red Apple
2015-05-07, 22:01
Är makaroner ett italienskt påfund? Tänker att det är pasta men det känns fruktansvärt oitalienskt.

Om någon nånsin googlar den här frågan och surfar in i den här tråden på jakt efter svar så är svaret ja. Makaroner har sitt ursprung i Italien.

Diomedea exulans
2015-05-07, 23:20
Varför blir jag svagare för varje pass?

Diomedea exulans
2015-05-08, 00:26
Om "jaaaaag" blir utloggad från Kolozzeum och måste logga in igen, kommer hon ihåg hur många "a" hon har i namnet då?

martin89ek
2015-05-08, 07:59
Varför blir jag svagare för varje pass?

Otillräcklig återhämtning mellan passen? Muskelmyteri?

Om "jaaaaag" blir utloggad från Kolozzeum och måste logga in igen, kommer hon ihåg hur många "a" hon har i namnet då?

Om hon kan räkna till 5, associerar mängden "a" till antalet fingrar på en hand eller har ett macro borde det vara lugnt ^^

Vad är det vanligaste svenska ordet när man pratar om striations i muskler? Strimmor blir ju den direkta översättningen men det har jag nog aldrig hört, räfflor har jag sett använts men det låter ju som man pratar om chips :P

StarkaUlf
2015-05-08, 08:02
O

Vad är det vanligaste svenska ordet när man pratar om striations i muskler? Strimmor blir ju den direkta översättningen men det har jag nog aldrig hört, räfflor har jag sett använts men det låter ju som man pratar om chips :P

Räfflor/konturer är det enda jag hört, oftast räfflor :)

BlötSnö
2015-05-08, 09:26
striations Strimmor räfflor chips :P
Jag läser vad jag vill läsa. Här har du den bästa sorten av räfflade chips enligt mitt tycke:

http://i59.tinypic.com/al573q.jpg

Lallle
2015-05-09, 14:17
Varför rapporteras det om Let's dance nu? Vann inte precis Ingemar Stenmark? Kör dom ny säsong direkt?

MasterChief
2015-05-09, 15:07
Varför rapporteras det om Let's dance nu? Vann inte precis Ingemar Stenmark? Kör dom ny säsong direkt?

10 års jubileum med gamla finaldeltagare.

Lallle
2015-05-09, 17:26
10 års jubileum med gamla finaldeltagare.

Härligt.

Sheogorath
2015-05-09, 18:14

Anna Book hörde av sig till TV4 och påpekade att det var mer än 12 timmar sedan hon såg sig själv i TV-rutan. Det var bara att raspa ihop något.

r3mpuh
2015-05-10, 12:25
Är det "bäst" att inta mörk choklad vid frukost, lunch, middag eller kvällsmat?

lördagsgrogg
2015-05-10, 13:38

Är du kvinna så tror jag det är bäst att säkra och äta konstant mot humörsvängningar. Som man finner jag att bacon och ägg fungerar bättre.

Sheogorath
2015-05-10, 14:31
är du kvinna så tror jag det är bäst att säkra och äta konstant mot humörsvängningar. Som man finner jag att bacon och ägg fungerar bättre.

:d

martin89ek
2015-05-10, 17:26
Räfflor/konturer är det enda jag hört, oftast räfflor :)

Jag läser vad jag vill läsa. Här har du den bästa sorten av räfflade chips enligt mitt tycke:

:d Siktar på OLW-formen 2016 då.

jenni
2015-05-10, 17:53

Riktigt mörk choklad kan vara uppiggande så det beror väl på om man nu vill inta det framåt kvällen och läggdags

Cooks
2015-05-10, 18:56
Är det omöjligt att få ett hyreskontrakt om man har en betalningsanmärkning?

Alt.

Om jag söker med min flickvän, är det lättare om bara hon söker eller båda?

Har en bruttoinkomst på 35k/mån men har som sagt en BA, hon ligger på ca 20k.

J.V
2015-05-11, 00:13
Om det är möjligt är helt upp till hyresvärden. De gånger jag har skrivit hyreskontrakt har de dock bara krävt ett aktuellt anställningsintyg, någon kreditprövning har inte gjorts.

Mental
2015-05-11, 09:10
Är det omöjligt att få ett hyreskontrakt om man har en betalningsanmärkning?

Alt.

Om jag söker med min flickvän, är det lättare om bara hon söker eller båda?

Har en bruttoinkomst på 35k/mån men har som sagt en BA, hon ligger på ca 20k.

Är du tillsvidareanställd?
Jag tror ingen värd i dag skulle neka en tillsvidareanställd med bra inkomst att hyra baserat på en BA, om det inte rör just en hyra eller är väldigt färsk.

mela
2015-05-11, 09:13
Ja, bedövning (antingen el eller koldioxid) sedan avblodning genom att halspulsårdrorna öppnas.

http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/djurskydd/slaktochannanavlivning/religiosslakt.4.37cbf7b711fa9dda7a18000220.html

Tack!

Oxe
2015-05-11, 17:56
Idag skall det ju choklad/negerbollensdag, fråga är det verkligen lämpligt att benämna det som chokladbollar med tanke på gamla EU-direktiven som inte tillät att blockchokladen hade choklad i namnet pga bristande mängden kakao ??

Mörk choklad består i grunden av kakaomassa (kakaopulver och kakaosmör) och socker. Utöver dessa ingredienser kan man ofta hitta vanilj och lecitin (stabiliseringsmedel) i chokladen. Europeiska regler kräver att produkten innehåller minst 35 % kakaomassa, socker och kakaosmör.

Mjölkchoklad
Mjölkchoklad består, förutom kakaomassa och socker, även av mjölkpulver. Europeiska regler har satt ett minimum på 25 % kakaotorrsubstans (även kallat kakaopulver) i mjölkchoklad.

Blockchoklad & block
Det som förr i Sverige gick under benämningen blockchoklad anses enligt ett EU-direktiv inte längre berättigat till namnet choklad på grund av att den inte uppnår den chokladhalt som direktivet föreskriver. Istället för att öka chokladhalten till föreskriven nivå, har man i Sverige behållit det gamla receptet och strukit choklad ur namnet så att den nuförtiden heter block. Det finns numera även blockchoklad av varierande kvalitet som uppfyller EU:s regler för att få kallas choklad. Blockchokladen är i regel gjord för att smältas eller användas i matlagning. I block har man istället för kakaosmör vegetabiliskt fett, vilket är ytterligare en anledning att det inte får kallas choklad.

Borde man inte då börja kalla choklad/negerbollen bara för boll ifall man vill vara korrekt, eller innehåller bollarna tillräckligt med kakao för att få bära upp namnet choklad ? Kanske rätt namn borde vara brunboll med vitkraffs på ?

Olegh
2015-05-11, 18:00
"Boll med chokladkaraktär"

:D

BlötSnö
2015-05-11, 18:10
"Boll med chokladkaraktär"

:D

All hail Eldorado.

Nattljus
2015-05-11, 20:31
När och hur slutar det grekiska dramat? Jag har sett domedagsrubriker om Grekland i flera år nu *screwy*

Red Apple
2015-05-11, 20:36
Just nu verkar det inte ta slut förrän Tyskland skriver av lånen. Gissar på 3-4 år till av rubriker.

Nattljus
2015-05-11, 20:42
Jösses *jorgen*

Huungg
2015-05-12, 22:25
Kan man bli dålig i magen av tunga knäböj eller är det bara ett sammanträffande att det händer efter knäböjspassen för mig?

Bärsärk
2015-05-12, 22:49
Kan man bli dålig i magen av tunga knäböj eller är det bara ett sammanträffande att det händer efter knäböjspassen för mig?

Äter du tätt inpå passet?

G_lund
2015-05-12, 22:55

Jag minns att jag blev det ibland förr när jag körde marklyft.

Huungg
2015-05-12, 23:00
Äter du tätt inpå passet?

Äter lunch 4-5 timmar innan. Ungefär 1-2 timmar innan äter jag något lätt bara, som idag en skål med kalaspuffar och mjölk, så TROR inte det är maten som gör det.

z_bumbi
2015-05-13, 06:53

Ja, tung belastning av bålen a k a buktryck kan ge magproblem hos en del.

Ajemän
2015-05-14, 19:49
Vad betyder @9?
"5x105kg@9"

agazza
2015-05-14, 19:51
Hur tungt lyften är, tio är vad man absolut klarar av att köra.

en 11 skulle bli en fail

Ajemän
2015-05-14, 19:52

en 11 skulle bli en fail

Aha, cool. Tack.

MikaelB
2015-05-14, 20:07

en 11 skulle bli en fail

Nja..

@9 När du vet att en repetion till går @8 Två st osv.
@9.5 När du tror att en till KANSKE hade gått.
@10 En till hade absolut inte gått, men det betyder inte att det är maxtungt heller.

ceejay
2015-05-14, 20:22
Nja..

@9 När du vet att en repetion till går @8 Två st osv.
@9.5 När du tror att en till KANSKE hade gått.
@10 En till hade absolut inte gått, men det betyder inte att det är maxtungt heller.

Du kan inte komma inte och rätta något som är helt subjektivt.

MikaelB
2015-05-14, 20:39

Jo, det var så rpe-skalan översattes till styrketräning.

Nordenator
2015-05-14, 20:48
Att sätta fasta värden på en relativ skala känns inte speciellt rimligt. Jag tror närmare bestämt att herrn är ute och cyklar på djupt vatten.

MikaelB
2015-05-14, 21:05
Att sätta fasta värden på en relativ skala känns inte speciellt rimligt. Jag tror närmare bestämt att herrn är ute och cyklar på djupt vatten.

Kolla från 6 minuter.
MUh3woF42PQ

Nordenator
2015-05-14, 22:54
Jag tror att du missar min poäng. En ökning på två reps ned från en 10:a till en 8:a är inte samma sak i väg av uppfattad utmattning om du gör ett set om 10 som ett set om 5. Om du inte längre mäter utmattning utan antal potentiella extra reps kanske du ska utgå ifrån någonting som mäter reps och inte utmattning.

J.V
2015-05-15, 00:51
Var är hurril när man behöver honom

anvihl
2015-05-15, 00:56

Han har rätt @10 ska inte vara ett grislyft som är ditt absoluta max, ett sådant lyft ska bara ske på tävling, det ska vara ditt "teknisk sunda max" om man kan kalla det så.

Thebe
2015-05-16, 16:44
Har två vinflaskor som har varit i kylen i 8-9 månader nu. De är oöppnade. Är det lugnt att dricka dem?

Vet nog svaret på fråga men har en bekant som drack av en öppnad vinflaska som stått i kylen nån månad, blev inte så trevligt för henne under kvällen/morgondagen.

4623
2015-05-16, 17:15
Smakar/luktar den inte konstigt är det bara att köra.

martin89ek
2015-05-16, 17:52
Varför blir Bamse superstark av Honung medans Nalle Puh blir dum och fet?

Jockefoten
2015-05-16, 17:54
Varför blir Bamse superstark av Honung medans Nalle Puh blir dum och fet?

För att Mormor spetsar honungen med Metandrostenolon.

4623
2015-05-16, 19:27
För att farmor spetsar honungen med Metandrostenolon.

Fixed

martin89ek
2015-05-16, 19:57
För att Farmor spetsar honungen med Metandrostenolon.

Det ante mig att det rörde sig om en potent drogcocktail maskerad som honung :/ Fast sen är dem ju tighta med Skalman också, Bamsevärldens motsvarighet till Heisenberg/Walter White.

J.V
2015-05-17, 02:13
Jag tror det handlar om deras grundförutsättningar och att honungen sedan framhäver deras personlighetsdrag.

Bamse t.ex. nämns ju som stark, klok och snäll. Han har förmodligen varit sådan hela sitt liv och honungen gör honom bara starkare, klokare och snällare. Nalle Puh däremot är känd som "björnen med väldigt liten hjärna" och uttalar sin favoritföda för HÅNING. Finns inget som kan rädda honom.

anvihl
2015-05-17, 03:01
Jag tror det handlar om deras grundförutsättningar och att honungen sedan framhäver deras personlighetsdrag.

Bamse t.ex. nämns ju som stark, klok och snäll. Han har förmodligen varit sådan hela sitt liv och honungen gör honom bara starkare, klokare och snällare. Nalle Puh däremot är känd som "björnen med väldigt liten hjärna" och uttalar sin favoritföda för HÅNING. Finns inget som kan rädda honom.

Nej? Bamse är ju dopingpropaganda det vet ju alla, Nalle Puh är för att visa hur det går när man inte dopar sig ;).

StarkaUlf
2015-05-17, 12:17
Tror ni att det går att dricka ett dessertvin som man har haft ståendes i snart 2 år? Köpte det på en vingård i Rom sommaren 2013. 13%. Färgen på vinet ser likadant ut än. Oöppnad såklart.

Är det smaka och känna som gäller?

Vunnis
2015-05-17, 12:35
Tror ni att det går att dricka ett dessertvin som man har haft ståendes i snart 2 år? Köpte det på en vingård i Rom sommaren 2013. 13%. Färgen på vinet ser likadant ut än. Oöppnad såklart.

Är det smaka och känna som gäller?

Vet man inte hur illa det smakade från början - och det ändå är framåt slutet av kvällen det ska drickas, så kan det ju omöjligt ha blivit dåligt?
(läs: så har man väl hur som helst ingen aning?) :>

Nattljus
2015-05-17, 13:02
Vet man inte hur illa det smakade från början - och det ändå är framåt slutet av kvällen det ska drickas, så kan det ju omöjligt ha blivit dåligt?
(läs: så har man väl hur som helst ingen aning?) :>
Vet man inget om vin ska man vara tyst när vin diskuteras *hug*

MangeByggarn
2015-05-17, 13:08
Varför ser man ut som Guds verk framför spegeln, men utstrålar asymmetri på bilder?

emmz
2015-05-17, 14:10
Heter det ett rädd rådjur eller en rädd rådjur?*gah!*

Nattljus
2015-05-17, 14:13
Ett skrämt rådjur.

Sheogorath
2015-05-17, 14:23

Ett ofel rådjur.

Bärsärk
2015-05-17, 17:16

Va fan? :confused:

http://spraktidningen.se/artiklar/2007/08/ett-ratt-lejon

Ozziking
2015-05-17, 18:05

..Så "Ett rätt rådjur" ?? :confused:

ceejay
2015-05-17, 18:07
en eller ett rädd barn?

Nordenator
2015-05-17, 19:52
Läs artikeln. Den var intressant. Det känns märkligt att erkänna det. Två misslyckade försök att lära sig lingvistik verkar åtminstone ha smittat av sig en aning.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

G_lund
2015-05-17, 23:24
Om jag bygger en liten maskin som jag vill sälja till företag och privatpersoner, hur svårt är det att få den godkänd för svenska/nordiska marknaden?

Produkten kommer använda sig av el, men bara 12v och själva strömkällan (batteriet eller omvandlare från vägguttag) kommer kunden få köpa på egen hand.

delta_mats
2015-05-18, 08:46
Om jag bygger en liten maskin som jag vill sälja till företag och privatpersoner, hur svårt är det att få den godkänd för svenska/nordiska marknaden?

Produkten kommer använda sig av el, men bara 12v och själva strömkällan (batteriet eller omvandlare från vägguttag) kommer kunden få köpa på egen hand.

Du måste ju även sälja 12V strömsladd till maskinen. Annars blir det fiasko.

Mental
2015-05-18, 09:34
Läs artikeln. Den var intressant. Det känns märkligt att erkänna det. Två misslyckade försök att lära sig lingvistik verkar åtminstone ha smittat av sig en aning.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2712068-sprakfragan-en-saregen-bojning-av-egen

Den här är bra med.

Mental
2015-05-18, 09:36

CE märkning borde vara obligatoriskt tror jag

http://www.elsakerhetsverket.se/andra-aktorer/aterforsaljare/CE-market/

Finns även länkar till mer material.

Bärsärk
2015-05-18, 13:05
Blir man fortfarande kallad till folktandvården när man är 26 eller får man ringa och boka tid själv?

G_lund
2015-05-18, 16:00
Du måste ju även sälja 12V strömsladd till maskinen. Annars blir det fiasko.

Sladd: ja
Strömkälla: nej
Tänkte att den skulle drivas med ett bilbatteri eller något liknande. :)

G_lund
2015-05-18, 16:02
CE märkning borde vara obligatoriskt tror jag

http://www.elsakerhetsverket.se/andra-aktorer/aterforsaljare/CE-market/

Finns även länkar till mer material.

Tack! :)

Olegh
2015-05-18, 16:02
Vad finns det för data som stödjer påståendet att det råder bostadsbrist?

emmz
2015-05-18, 18:56

Frågor som håller mig vaken om natten cofffee

whuddafuks
2015-05-18, 22:10
När det står på innehållsförteckningen att något innehåller t.ex. 12 g kolhydrater, varav 10 g är sockerarter. Är resten stärkelse då?

Dreas
2015-05-19, 06:20
Blir man fortfarande kallad till folktandvården när man är 26 eller får man ringa och boka tid själv?Du måste boka.

thenut
2015-05-19, 07:42
Du måste boka.

<- 38 år, blir fortfarande kallad...

Iofs har jag la haft så mycket problem med tänderna att de ser det som lätta pengar kanske :)

Bärsärk
2015-05-19, 08:43
Du måste boka.

Jag har för mig att jag har blivit kallad tidigare, men tänkte om det var något speciellt efter en viss ålder.

ARMSTARK
2015-05-19, 08:50
Vad finns det för data som stödjer påståendet att det råder bostadsbrist?

Det gör det inte, vi ordnar lätt bostad till 100 000 extra personer om året. *rolleyes*

Dreas
2015-05-19, 11:30
<- 38 år, blir fortfarande kallad...

Iofs har jag la haft så mycket problem med tänderna att de ser det som lätta pengar kanske :)Man kan be dom om att bli kallad årligen. Eller så är du lite unik pga. många tandproblem. Iofs har jag gått på tre olika ställen inom Folktandvården.

Jag har för mig att jag har blivit kallad tidigare, men tänkte om det var något speciellt efter en viss ålder.Ja, efter 20 eller om det är 21 så får du betala själv och då slutade iaf mina automatiska kallningar komma. Men rekommenderar frisktandvård för den som inte har totalt kassa tänder.

Ado2000
2015-05-19, 18:36
Vad är skillnaden mellan moderatorer med blå namn å rött namn ?

Ohjo
2015-05-19, 18:38
Vad är skillnaden mellan moderatorer med blå namn å rött namn ?
Tror att blå=admin Röd=moderator

Tapatalk

4623
2015-05-19, 18:42
Såssar och moderater

ViktorC
2015-05-19, 22:12
Har Grub gått från moderator till admin? Eller har han alltid varit blå? Vad är skillnaden på mod/admin? :smash:

whuddafuks
2015-05-19, 22:23
Har Grub gått från moderator till admin? Eller har han alltid varit blå? Vad är skillnaden på mod/admin? :smash:

Admin = adminstratör? Så lite mer behörigheter än en mod kanske

*Flash*
2015-05-19, 22:34
Är jag den enda som brukar blanda ihop PureWhey och Puryeah?:d:em:

Ajemän
2015-05-19, 22:47
Är jag den enda som brukar blanda ihop PureWhey och Puryeah?:d:em:

Nja, den ena är dryg, den andra trevlig :p

*Flash*
2015-05-19, 22:48
Nja, den ena är dryg, den andra trevlig :p
Båda är snygga och unga tror jag?*screwy*
Visste inte att ena var dryg och andra trevlig..vem är vad?:d

Ajemän
2015-05-19, 22:49
Båda är snygga och unga tror jag?*screwy*
Visste inte att ena var dryg och andra trevlig..vem är vad?:d

Gör en poll vettja :D

kebne
2015-05-19, 22:51
Båda är säkert trevliga mot flash :)

*Flash*
2015-05-19, 22:53
Båda är säkert trevliga mot flash :)
Till och med du är ju trevlig mot mig nu så, ingenting är omöjligt.:)

PureWhey
2015-05-19, 23:29
Jag skulle väl aldrig framstå som dryg...

Tack Flash. :D

*Flash*
2015-05-19, 23:33
Jag skulle väl aldrig framstå som dryg...

Tack Flash. :D
Varsågod :d
Så du menar att Puryeah är den som är dryg? Eller?:MrT:

PureWhey
2015-05-19, 23:33
Varsågod :d

Så du menar att Puryeah är den som är dryg? Eller?:MrT:

Nej, jag tar på mig det. :D