Visa fullständig version : Tråden för "dumma" småfrågor man tänker på i vardagslivet men aldrig frågar
Vilket cigarettmärke är det som luktar så jädrans gott? Lukten liknar inte Marlboro, Prince eller liknande utan det luktar något annat, kan dock inte beskriva lukten.:(
Detta är en kuggfråga va?
champion
2010-06-11, 13:01
Vad betyder "®" ?
Exempel: Längst ner på denna sida står det "Powered by vBulletin® Version 3.8.1"
Vad betyder "©" ?
Exempel: Copyright ©2000 - 2010
Vad betyder "®" ?
Exempel: Längst ner på denna sida står det "Powered by vBulletin® Version 3.8.1"
Vad betyder "©" ?
Exempel: Copyright ©2000 - 2010
Symboler för
Registered Trademark (Registrerat varumärke)
http://en.wikipedia.org/wiki/Registered_trademark
respektive
Copyright
http://en.wikipedia.org/wiki/Copyright
Vidare är symbolen TM för varumärken som inte är registrerade.
http://en.wikipedia.org/wiki/Unregistered_trademark
tntballe
2010-06-11, 19:20
tntballe, vad föreställer din avatar? :D
Föreställer och föreställer, hans avatar är ett nästan slutet öga, associationerna är dina egna ;)!
Som mr Buck sa.
Pepparkakssmurfen
2010-06-11, 19:41
Varför heter det doghouse på en båt? (Jag vet vad doghouse är på en båt men inte varför det heter så).
För att det liknar en hundkoja?
Till bäst före och något år till.
Är bäst före-datumed avsett för en oöppnad burk? Om det är det, varför håller det då ett extra år?
Är bäst före-datumed avsett för en oöppnad burk? Om det är det, varför håller det då ett extra år?
Säkerhetsmarginal? ;)
Musselbank
2010-06-11, 22:09
Det är obligatoriskt med bäst-före, men många saker håller sjukt länge. Så man sätter ett bekvämt datum "en bra bit" in i framtiden.
Men ett år var kanske att ta i. *innocent*
Föreställer och föreställer, hans avatar är ett nästan slutet öga, associationerna är dina egna ;)!
Hahah! Fan har glott på den i alla möjliga vinklar utan att komma på vad f*n det är. >_>
Vad heter den manliga motsvarigheten till ballerina? Det har stört mig i år nu utan att jag orkat kolla upp det.
Vem är snubben i/på Mikaljs avatar? :S
Varför fastnar alltid flugor/getingar i fönstret? Varför är inte andra hållet lika lockande?
Vad heter den manliga motsvarigheten till ballerina? Det har stört mig i år nu utan att jag orkat kolla upp det.
Balle
Varför fastnar alltid flugor/getingar i fönstret? Varför är inte andra hållet lika lockande?
De vill ju komma ut men de är för dumma för att fatta att de inte kan komma igenom "omg det är genomskinligt why can i haz no leave?!!?!" typ
Varför blir jag olidligt seg om jag sovit 8+ timmar? Vanligtvis stiger jag upp och är relativt pigg och fräsch vid 6, för jag vaknar alltid då, men på helgerna brukar jag klara att somna om och få några timmar till. Så även idag, med det sedvanliga resultatet att jag känner mig som en säck mos.
Ska dock tilläggas att om jag inte får mina 8+ nätter på helgerna så klarar jag inte veckorna lika bra.
Scratch89
2010-06-13, 10:08
Vem är snubben i/på Mikaljs avatar? :S
Mikael Jansson.
Varför blir jag olidligt seg om jag sovit 8+ timmar? Vanligtvis stiger jag upp och är relativt pigg och fräsch vid 6, för jag vaknar alltid då, men på helgerna brukar jag klara att somna om och få några timmar till. Så även idag, med det sedvanliga resultatet att jag känner mig som en säck mos.
Ska dock tilläggas att om jag inte får mina 8+ nätter på helgerna så klarar jag inte veckorna lika bra.
Jag kan inte svara på vad det är som händer i kroppen, men det är ett typexempel på vad som händer när man får sova ut efter att ha ackumulerat en sömnbrist under veckan. Att du vaknar och är fasch vid 6 är, gissningsvis, för att du brukar gå upp då, trött eller ej, och har vant kroppen vid att då är det dags att gå upp.
//en säck mos från Tolkias konto
Kan det ha med sömncyklerna att göra kanske? Känner igen mig i vilket fall, brukar kunna vakna vid åtta på helgerna rätt pigg, konstatera att jag inte har så hemskt mycket att göra vid den tidpunkten och somna om bara för att vakna svintrött vid elva.
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mn#S.C3.B6mncykler
Precis sådär har jag nu också. Orkar inte ens gå ut med hunden, känner mig yr.
victor_n
2010-06-13, 11:13
Vad är meningen med livet?
Jag kan inte svara på vad det är som händer i kroppen, men det är ett typexempel på vad som händer när man får sova ut efter att ha ackumulerat en sömnbrist under veckan. Att du vaknar och är fasch vid 6 är, gissningsvis, för att du brukar gå upp då, trött eller ej, och har vant kroppen vid att då är det dags att gå upp.
//en säck mos från Tolkias konto
Ah, det kan alltså ha att göra med den ackumulerade sömnbristen, men det funkar väldigt bra så jag känner att jag kan fortsätta på detta vis. En nackdel är kanske att jag är i princip oförmögen att hålla igång länge på kvällen. När klockan slår 00:00 är det en fråga om minuter innan jag somnar på festen.
Kan det ha med sömncyklerna att göra kanske? Känner igen mig i vilket fall, brukar kunna vakna vid åtta på helgerna rätt pigg, konstatera att jag inte har så hemskt mycket att göra vid den tidpunkten och somna om bara för att vakna svintrött vid elva.
http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mn#S.C3.B6mncykler
Intressant läsning, dagens ord blir sömntryck. Inte så konstigt att man kan få problem med sömnrytmen, det verkar ganska avancerat det där och känsligt för störningar.
Det bestämmer du själv
Vad kallas folket i Ghana? Ghananer? Ghaneser? Ghanianer? Ghaniter?
Ghanians
Jens.Andersson
2010-06-13, 15:16
Ghanaianer.
Jens.Andersson
2010-06-13, 15:16
Ghanians
Ghanaians :)
Negrer... alt Afrikaner
Jens.Andersson
2010-06-13, 15:21
Negrer... alt Afrikaner
OJ vad oväntat! Och kul med!
Ghanaians :)
http://www.africaguide.com/country/ghana/culture.htm
Ghanians as i said :D Fast dom kanske stavade fel insåg jag just hirr hirr.
Jag menar på svenska.
Jag menar på svenska.
Ghananer :)
Jens.Andersson
2010-06-13, 15:29
Felstavat ja, Ghanaians är det, borde således bli Ghanaianer på svenska.
EDIT: Ghananer som du sa är rätt såg jag nu :)
Ghananer :)
Vet du eller gissar du?
Jens.Andersson
2010-06-13, 15:34
Vet du eller gissar du?
de facto
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Ghananer
även Ghananer på google ger många träffar från artiklar och annat.
Varför har McDonald bytt till raka sugrör? Priset ? Eller störa alla ?
Andy.da.wohoo
2010-06-13, 17:31
Priset antagligen.
Valvanto
2010-06-13, 17:46
Bananer?
Vad kallas folket som kommer från Elfenbenskusten? Elfenbenskustare? Elfenbenare? Elfenbenskustisar? Elfenbenskustianer?
Kutikula
2010-06-13, 17:47
Bananer?
Vad kallas folket som kommer från Elfenbenskusten? Elfenbenskustare? Elfenbenare? Elfenbenskustisar? Elfenbenskustianer?
Ivorianer.
Jag är ganska säker på att man säger Ghaneser och Ivorianer (Ivory coast).
Om en kille på två meter high fives en kille på 1,60... Blir det en low five då och på så sätt negativ handling?
Granatgiraffen
2010-06-13, 18:08
Om en kille på två meter high fives en kille på 1,60... Blir det en low five då och på så sätt negativ handling?
Befängd tanke att en 2 metare skulle vilja high fiva en dvärg.
Befängd tanke att en 2 metare skulle vilja high fiva en dvärg.
Precis min tanke. Lär ju garantera rycka bort handen precis innan och säga "TOOO SLOOOWWWW BITTCHH!!!"
champion
2010-06-13, 19:48
varför slänger man bark bland buskarna?
Varför är fotbollsplaner randiga, eller rättare sagt, varför klipps de på det viset?
elvelind
2010-06-13, 20:01
Hur skulle dom annars klippas?
Hur skulle dom annars klippas?
En del planer är ju inte randiga.
elvelind
2010-06-13, 20:04
antaglien för att dom inte är nyklippta (och inte klippta med cylinderklippare).
All klippning lägger gräset ner, om man då klipper fram och tillbaka i streck, så bildas det linjer.
Den håller ogräs borta.
Musselbank
2010-06-13, 20:48
Annars bleve det ju väldigt otäckt. Således täcks marken i parken med barken.
Andy.da.wohoo
2010-06-13, 20:51
Annars bleve det ju väldigt otäckt. Således täcks marken i parken med barken.
:laugh:
Musselbank
2010-06-13, 20:55
Jojo, och sen vill jag veta: Vilken färg som låter som späda smultronhattar? Bara för att frågan kan formuleras behöver det inte (ens i teorin) finnas ett enda svar värt att höra.
Granatgiraffen
2010-06-14, 10:23
Varför är fotbollsplaner randiga, eller rättare sagt, varför klipps de på det viset?
En tanke med det är ju att det är enklare att bedöma offside om det är ränder över planen.
Grazzafukkinrazzi
2010-06-14, 11:38
Varför är Rihanna så sensationellt, enastående, fantastiskt ful? det är ju skrämmande.
Jens.Andersson
2010-06-14, 11:51
Varför är Rihanna så sensationellt, enastående, fantastiskt ful? det är ju skrämmande.
Stor panna, tur att hennes kropp kompenserar.
Ibland när jag är bajsnödig kan jag känna ganska kraftiga ilningar i hela kroppen, ända ut i armar och ben. Warum?
Ibland när jag är bajsnödig kan jag känna ganska kraftiga ilningar i hela kroppen, ända ut i armar och ben. Warum?
Bajsorgasm
Bajsorgasm
Sweet, kanske trycker bajset på prostatan?
kan man få ont i ryggen av å sova på skrynkliga lankan?
mjölk-dryck
2010-06-15, 17:49
knappast
Du kan sova dåligt faktiskt, kan vara stor skillnad på samma säng ifall den är bäddad riktigt och en där allt bara ligger. Men ont i ryggen tvivlar jag på, kanske då ifall du sover så dåligt att du lägger dig konstigt i sömnen.
Varför är det uppehåll i fotbollsallsvenskan? Finns det en enda spelare som är uttagen till sitt landslag?
Redan när jag skriver kommer jag på att man kanske planerade uppehållet redan innan vårt landslag hade missat chansen att komma med.
Varför är det uppehåll i fotbollsallsvenskan? Finns det en enda spelare som är uttagen till sitt landslag?
Redan när jag skriver kommer jag på att man kanske planerade uppehållet redan innan vårt landslag hade missat chansen att komma med.
Jo det finns allt ett par som är uttagna. Han den fule från gnaget är ju med. Sen är väl blåvitts målvakt uttagen oxå om jag inte minns fel.. Säkert någon mer.
Nä Kim blev petad i sista stund läste jag precis.
Heter det: "Allt har ett slut" eller "Allting har ett slut" ur grammatiskt korrekt synvinkel?
Nä Kim blev petad i sista stund läste jag precis.
Gott, då tycker jag man kan köra på. Det är lite tyst och öde utan matcher på Råsunda.
Gott, då tycker jag man kan köra på. Det är lite tyst och öde utan matcher på Råsunda.
Men det är garanterat som du var inne på att att uppehållet är spikat långt innan landslagen har tagit ut sina trupper..
Kommer Victoria ta Daniels efternamn?
Kommer Victoria ta Daniels efternamn?
Nej
Nitrometan
2010-06-16, 07:50
Men det är garanterat som du var inne på att att uppehållet är spikat långt innan landslagen har tagit ut sina trupper..
Ja. SvFF vill inte att matcherna ska konkurrera med VM-matcher på TV.
Heter det: "Allt har ett slut" eller "Allting har ett slut" ur grammatiskt korrekt synvinkel?
Det beror lite på vad du refererar till som har ett slut, men allting känns mer talspråkligt. Men båda kommer nog undan svenska akademiens tolkning.
shut teh face
2010-06-16, 08:28
Är det normalt att ha sex i sömnen
Nitrometan
2010-06-16, 08:29
Är det normalt att ha sex i sömnen
http://avigsidan.com/avigsidan/vpict/dont-talk-about-sleep-club.gif
Tydligen?
Edit: Jag fick bilden från Avigsidan, jag har inte avbrutit min bojkott av AB.
shut teh face
2010-06-16, 08:35
Skönt att jag inte är psykiskt sjuk. Sex i sömnen är förresten väldigt rekommenderat, jag lyckas leva mellan sömn och vaken medans, ha sex med Beyonce? Inga problem.
Fast sömnproblem har jag ej!
Vilka är dom vanligaste standardlösenorden till trådlösa nätverk?
Har skaffat en bärbar nyss, och mitt mobila bredband har inte kommit än... *cry*
Har skaffat en bärbar nyss, och mitt mobila bredband har inte kommit än... *cry*
Kan du inte bara koppla in nätverkssladden i den bärbara så länge?
Kan du inte bara koppla in nätverkssladden i den bärbara så länge?
Då blir den så.. obärbar :(
Var det inte någon undersökning som kom fram till att banan var det vanligaste lösenordet?
Kvalitén i en sådan kvällstidningsliknande undersökning går dock säkert att ifrågasätta...
Scratch89
2010-06-16, 12:22
Det kan finnas flera olika, men testa att använda user eller admin som användarnamn och samma sak som lösen. Jag hade blankt lösen som standard på min router, och admin som namn.
prOtotype
2010-06-16, 13:01
bajs123 är ett universallösenord
Jens.Andersson
2010-06-16, 13:03
http://www.routerpasswords.com/
Då blir den så.. obärbar :(
Så länge du inte tänkte jogga runt med den i lägenheten så får du väl leva med det så länge?;)
Det beror lite på vad du refererar till som har ett slut, men allting känns mer talspråkligt. Men båda kommer nog undan svenska akademiens tolkning.
Ja, nu blev det ju svårt att förklara sig. Men liksom allting här i livet, typ. Tänkte själv att "allting" känns mer som "allting-i-hela-världen-oavsett-vad."
Kom in på en dlink utan lösenord. Kom dock upp en varningsruta där det stod att vad jag gör här kan vara synligt för andra. Törs jag logga in på grejer utan att bli hackad?
Nitrometan
2010-06-16, 13:41
Kom in på en dlink utan lösenord. Kom dock upp en varningsruta där det stod att vad jag gör här kan vara synligt för andra. Törs jag logga in på grejer utan att bli hackad?
Har du mässingskulor?
http://img517.imageshack.us/img517/7512/5633779756eca8d6e16.jpg
Ja, nu blev det ju svårt att förklara sig. Men liksom allting här i livet, typ. Tänkte själv att "allting" känns mer som "allting-i-hela-världen-oavsett-vad."
Då blir "allting har ett slut" helt grammatiskt korrekt. Du kan komma undan med "allt har ett slut också". ;)
Då blir "allting har ett slut" helt grammatiskt korrekt. Du kan komma undan med "allt har ett slut också". ;)
Känner mig jävligt dum som funderar på det som en tatuering men inte ens vet hur det skrivs grammatiskt korrekt, även om "Allting har ett slut" kändes mest logiskt.
Känner mig jävligt dum som funderar på det som en tatuering men inte ens vet hur det skrivs grammatiskt korrekt, även om "Allting har ett slut" kändes mest logiskt.
Kör på det isf, jag är språkpolis i själ och hjärta och tycker det låter ok iaf. :angel: För övrigt så låter det som ett ödesmättat budskap att tatuera in.
Kör på det isf, jag är språkpolis i själ och hjärta och tycker det låter ok iaf. :angel: För övrigt så låter det som ett ödesmättat budskap att tatuera in.
Jag brukar också vara lite språkpolis, även om mitt ex inte tyckte om det och försökte ändra på mig lite diskret.
Jag är nog mer efterbliven än vanligt men vad betyder ödesmättat? Det är iaf för mig mitt motto nu för tiden - det stämmer ju trots allt.
Jag brukar också vara lite språkpolis, även om mitt ex inte tyckte om det och försökte ändra på mig lite diskret.
Jag är nog mer efterbliven än vanligt men vad betyder ödesmättat? Det är iaf för mig mitt motto nu för tiden - det stämmer ju trots allt.
Ödesmättat = Domedagskänsla. Lite deppigt liksom. Men det är som du säger, det stämmer ju trots allt.
Kan alla hundar simma eller är det något de måste lära sig!?
Kan alla hundar simma eller är det något de måste lära sig!?
Har för mig att de flesta djur simmar på instinkt.
prOtotype
2010-06-16, 14:31
Har för mig att de flesta djur simmar på instinkt.
Har för mig att även många barn på instinkt försöker hundsimma
Ödesmättat = Domedagskänsla. Lite deppigt liksom. Men det är som du säger, det stämmer ju trots allt.
Jag anade det, tack. Jo, det uppfattas nog så. Men jag har fan blivit realist sedan mitt senaste förhållande.
prOtotype
2010-06-16, 14:45
Jag anade det, tack. Jo, det uppfattas nog så. Men jag har fan blivit realist sedan mitt senaste förhållande.
Även kallat pessimist av oss optimister ;)
Har för mig att även många barn på instinkt försöker hundsimma
Yup, jag hundsimmade väldigt länge, tills pappa kom på att det nog var bra att lära barnet simma ordentligt också.
Musselbank
2010-06-16, 17:52
Allt har ett slut, allting har en ände! eller ända kanske passar bättre. Beroende på var på kroppen tatueringen ska sitta.
Allt har ett slut, allting har en ände! eller ända kanske passar bättre. Beroende på var på kroppen tatueringen ska sitta.
Jag har inte bestämt mig riktigt. En tråkig klassiker vore ju på underarmen men jag är inte så beef.
Ödesmättad = ödesdiger, skickelsediger, betydelsefull (extremt), avgörande, kritisk. "Deppig" skulle jag inte säga, även om ordet nog oftast används i sammanhang där "ödet" i fråga är ett bistert sådant.
Angående "allt/allting har ett slut", så skulle jag säga att det verkar vara en poetisk fråga.
Ödesmättad = ödesdiger, skickelsediger, betydelsefull (extremt), avgörande, kritisk. "Deppig" skulle jag inte säga, även om ordet nog oftast används i sammanhang där "ödet" i fråga är ett bistert sådant.
Angående "allt/allting har ett slut", så skulle jag säga att det verkar vara en poetisk fråga.
Det var lite dem orden som ploppade upp i mitt huvud, tack för att du utvecklade.
Ja, jag blir osäker faktiskt.. lite dumt om man "stavar fel" på en sådan sak som en tatuering.
minimalist
2010-06-16, 19:59
Antag att två personer som båda dopar sig väldigt mycket får barn. Dopningen pågår under hela graviditeten, och även långt innan det. Påverkar detta barnets hormonproduktion? Och om det gör det, åt vilket håll?
Om en kronprinsessa gifter sig med en kronprins från ett annat land, hur i hela världen blir det då? Var bor dom och regerar dom? Särbos kanske?
Om en kronprinsessa gifter sig med en kronprins från ett annat land, hur i hela världen blir det då? Var bor dom och regerar dom? Särbos kanske?
Problemet är egentligen inte mycket större än när en person är kung för två länder, något som har hänt ofta genom historien. De skulle således göra precis som de vill, antagligen bo tillsammans i det ena landet och göra resor till det andra då och då.
Antag att två personer som båda dopar sig väldigt mycket får barn. Dopningen pågår under hela graviditeten, och även långt innan det. Påverkar detta barnets hormonproduktion? Och om det gör det, åt vilket håll?
Det var nog inte detta du tänkte på, men iaf, saxat från wiki-artikeln om aas:
"When taken during pregnancy, anabolic steroids can affect fetal development by causing the development of male features in the female fetus and female features in the male fetus"
I Oskarshamn finns det av båda sorterna.. men det är kanske för att den vanliga sorten inte tagit slut ännu(?)
Den raka är något tjockare och mycket bättre att dricka milkshake med!
beckman88
2010-06-17, 04:14
Varfor lat dom inte en av Gandalfs ornar flyga med ringen over mt doom och slappa ner den? Skulle ha sparat en javla massa tid och liv.
Nitrometan
2010-06-17, 07:27
Varfor lat dom inte en av Gandalfs ornar flyga med ringen over mt doom och slappa ner den? Skulle ha sparat en javla massa tid och liv.
Hur rolig skulle boken ha blivit då?
Scratch89
2010-06-17, 07:31
För Gandalf fick sin Summon Eagle-spell först efter att han levelat up till White Wizard. Då hade han ingen aning om vart Frodo och Sam var. Det var ju först när han såg vart Frodo befann sig (efter att de ploppat ner med ringen i lavan) som han kunde skicka dit fåglarna.
För Gandalf fick sin Summon Eagle-spell först efter att han levelat up till White Wizard. Då hade han ingen aning om vart Frodo och Sam var. Det var ju först när han såg vart Frodo befann sig (efter att de ploppat ner med ringen i lavan) som han kunde skicka dit fåglarna.
:laugh: levlat alltså? Men Scratch har en poäng, Gandalf blev räddad från tornet i Isengård av en örn dock, efter att ha viskat åt en fjäril, så det kanske fanns en koppling redan innan?
Raschmus
2010-06-17, 07:38
haha
Scratch89
2010-06-17, 07:41
:laugh: levlat alltså? Men Scratch har en poäng, Gandalf blev räddad från tornet i Isengård av en örn dock, efter att ha viskat åt en fjäril, så det kanske fanns en koppling redan innan?
Gandalf och fjärilen var med i samma guild, så han blev boostad av kompisens flying mount. No biggie. Däremot så hade han ingen egen än.
Gandalf och fjärilen var med i samma guild, så han blev boostad av kompisens flying mount. No biggie. Däremot så hade han ingen egen än.
*kan inte sluta skratta* WoW, denna episka källa till töntiga analogier.
Seriös fråga: Klockan ringer kl sex, man vet att för att få ett optimalt upplägg på dagen och slippa stressa borde man gå upp, äta frukost och sätta igång med sin dag. Trots detta snoozar man till halv åtta och sitter sen framför datorn till nio. Why?
Scratch89
2010-06-17, 07:50
Jag har aldrig spelat wow, faktiskt. :D
Jag har aldrig spelat wow, faktiskt. :D
Det har jag. :D
Scratch89
2010-06-17, 07:55
http://3.bp.blogspot.com/_IA5nokOFh84/SRS8qo3OCaI/AAAAAAAACdk/oHVf69yJ090/s400/simpsons_nelson_haha2.jpg
Förövrigt så kan man ju alltid lägga in länken till ett youtubeklipp som tar upp just det här vi pratat om. Lord of The Rings - How It Should Have Ended.
1yqVD0swvWU
shut teh face
2010-06-17, 10:26
Klart Gandalf hade möjlighet att skicka örnarna direkt, då han är gammal och bra kompis med Thorondor (örnarnas kung), han har ju faktiskt fått hjälp av dem mycket tidigare än då Sagan om Ringen utspelade sig.
Personligen så tror jag att Sauron beaktade denna tanke och det inte hade varit möjligt, de hade blivit slaktade utav nazgulernas drakar, dessutom är det omöjligt att veta vilken kraft Ringen skulle haft på örnarna, alla väsen blev attraherade av dess kraft, även om det är lite komiskt att föreställa sig en örn med ringen.
Det spelade ut sig som det gjorde, för att det skulle bli en bok. I den bästa av världar så hade Iluvatar tänkt tanken och ondskan skulle försvinna från midgård, och i en ännu mer effektiv värld skulle Gandalf ha trollat mer, men boken handlar om vägledning, förlust och styrkan hos individer andra än de med magisk kraft.
Nattljus
2010-06-17, 10:35
varför är grön paprika billigare än gul och röd?
Scratch89
2010-06-17, 10:36
Klart Gandalf hade möjlighet att skicka örnarna direkt, då han är gammal och bra kompis med Thorondor (örnarnas kung), han har ju faktiskt fått hjälp av dem mycket tidigare än då Sagan om Ringen utspelade sig.
Personligen så tror jag att Sauron beaktade denna tanke och det inte hade varit möjligt, de hade blivit slaktade utav nazgulernas drakar, dessutom är det omöjligt att veta vilken kraft Ringen skulle haft på örnarna, alla väsen blev attraherade av dess kraft, även om det är lite komiskt att föreställa sig en örn med ringen.
Det spelade ut sig som det gjorde, för att det skulle bli en bok. I den bästa av världar så hade Iluvatar tänkt tanken och ondskan skulle försvinna från midgård, och i en ännu mer effektiv värld skulle Gandalf ha trollat mer, men boken handlar om vägledning, förlust och styrkan hos individer andra än de med magisk kraft.
Men för helvete Johan, du får gå tillbaka till att trolla. De här seriösa inläggen klär dig inte alls.
:D
shut teh face
2010-06-17, 10:37
Men för helvete Johan, du får gå tillbaka till att trolla. De här seriösa inläggen klär dig inte alls.
:D
Förlåt men jag är tolkien nörd >;P
shut teh face
2010-06-17, 10:38
varför är grön paprika billigare än gul och röd?
För den är mindre god; den har inte odlats lika länge.
Varför blir det 7 olika strålar åt 7 olika håll när man pissar ibland? Sjukt irriterande.
shut teh face
2010-06-17, 10:52
Varför blir det 7 olika strålar åt 7 olika håll när man pissar ibland? Sjukt irriterande.
7 strålar? Imponerande, jag har bara lyckats få två.
http://freshideasnutritainment.files.wordpress.com/2009/03/shocked-man2.jpg
7 strålar? Imponerande, jag har bara lyckats få två.
Helt seriöst, jag pissade fan på allt omkring mig förutom i toan där jag siktade.
Seriös fråga: Klockan ringer kl sex, man vet att för att få ett optimalt upplägg på dagen och slippa stressa borde man gå upp, äta frukost och sätta igång med sin dag. Trots detta snoozar man till halv åtta och sitter sen framför datorn till nio. Why?
För att det är skönt att ligga och dra sig. Mystery solved.
Jag har aldrig förstått mig på morgontrötthet. Förutom bakfylla eller möjligtvis hårt kroppsarbete dagen innan så är jag alltid pigg och ready to go så fort jag vaknat. Är dessutom van att vakna hyfsat tidigt (i morse var klockan halv 8 när jag vaknade, och då kändes det som att jag slösat bort minst en timme av dagen).
Om man handlar på nätet och anger ett kreditkortsnummer man skapat med sin -kortsapplikation, och av någon anledning skulle få tillbaka pengar för att till exempel en vara inte fanns i lager - kommer pengarna in på mitt konto utan att jag behöver vidta några åtgärder? Jag sätter alltid en månads giltighet så kortet kan ha slutat gälla vid tidpunkten för återförandet.
Om man handlar på nätet och anger ett kreditkortsnummer man skapat med sin -kortsapplikation, och av någon anledning skulle få tillbaka pengar för att till exempel en vara inte fanns i lager - kommer pengarna in på mitt konto utan att jag behöver vidta några åtgärder? Jag sätter alltid en månads giltighet så kortet kan ha slutat gälla vid tidpunkten för återförandet.
Vore det inte ganska korkat annars? :D
Vore det inte ganska korkat annars? :D
Du har aldrig stött på något som inte Är som det Borde?
Banken kanske inte ids(!) hålla alla temporära kreditkort i databasen med koppling till konto, utan tar bort det efter det att giltighetstiden gått ut. Trådens tema är ju dumma frågor, men frågor som ändå behöver ställas.
Scratch89
2010-06-17, 19:23
För mig har det tidigare gått direkt in på kontot igen, ja. Men nu för tiden så har fler och fler företag börjat med att inte dra pengar innan sakerna är plockade och ivägskickade, för att undvika sånt. När jag köpte min bas från Tyskland drogs pengarna i princip sekunden som jag signerade datorn som UPS-killen hade med sig.
Du har aldrig stött på något som inte Är som det Borde?
Banken kanske inte ids(!) hålla alla temporära kreditkort i databasen med koppling till konto, utan tar bort det efter det att giltighetstiden gått ut. Trådens tema är ju dumma frågor, men frågor som ändå behöver ställas.
Förlåt, jag hade min mens. Pengarna kommer tillbaka utan att du behöver vidta några åtgärder. Så har det iaf varit för mig.
För mig har det tidigare gått direkt in på kontot igen, ja. Men nu för tiden så har fler och fler företag börjat med att inte dra pengar innan sakerna är plockade och ivägskickade, för att undvika sånt. När jag köpte min bas från Tyskland drogs pengarna i princip sekunden som jag signerade datorn som UPS-killen hade med sig.
Gott. Jag har haft en internetshoppingorgie och jag kom på att undra.
Förlåt, jag hade min mens. Pengarna kommer tillbaka utan att du behöver vidta några åtgärder. Så har det iaf varit för mig.
Mens är ok.
elegantmachine
2010-06-18, 20:27
Tänkte höra med er veteraner...
Hur mycket muskelökning i vikt, rent generellt, är det möjligt att öka på en månad, respektive ett år?
Miniräzer
2010-06-18, 20:33
Hur mycket muskelökning i vikt, rent generellt, är det möjligt att öka på en månad, respektive ett år?
I början så går det att lägga på sig ganska bra, men när du har tränat ett tag och fått lite muckler så brukar man väl säga 2,5kg per år om du tränar och äter helt rätt. Det finns alltid genetiska freaks såklart... men... typ nått sånt...
Så om du tränar 5dagar i veckan så 10g per träningspass...
http://www.nyttgrepp.se/tillvaxt.html
(0.) Är det en affärs skyldighet att sälja varor till mig?
För att utveckla. Jag köpte ett par flaskor av vad som marknadsfördes på ICA som alkoholfri öl, varpå jag blev ombedd att visa legitimation i kassan. Jag ville inte ställa mig och härja där och då, både för att kassörskan följer det som kassan uppmanar henne att göra och för att det var kö, så jag visa mitt leg och så var det bra med det. Men nu uppstår några frågor.
1. Varför vill ICA se leg för alkoholfri dryck?
2. Om jag hade vägrat visa leg, hade ICA kunnat neka mig att köpa då trots att det inte finns någon alkohol i drycken?
3. Utveckling av fråga 2; kan ICA åka dit för diskriminering på samma sätt som en krog kan göra det efter att ha nekat inträde på grund av etnicitet? Detta har lite med min första fråga att göra. Det skulle inte förvåna mig om man såg på livsmedelsbutiker som något slags institution i samhället som inte är fria näringsidkare.
(0.) Är det en affärs skyldighet att sälja varor till mig?
För att utveckla. Jag köpte ett par flaskor av vad som marknadsfördes på ICA som alkoholfri öl, varpå jag blev ombedd att visa legitimation i kassan. Jag ville inte ställa mig och härja där och då, både för att kassörskan följer det som kassan uppmanar henne att göra och för att det var kö, så jag visa mitt leg och så var det bra med det. Men nu uppstår några frågor.
1. Varför vill ICA se leg för alkoholfri dryck?
2. Om jag hade vägrat visa leg, hade ICA kunnat neka mig att köpa då trots att det inte finns någon alkohol i drycken?
3. Utveckling av fråga 2; kan ICA åka dit för diskriminering på samma sätt som en krog kan göra det efter att ha nekat inträde på grund av etnicitet? Detta har lite med min första fråga att göra. Det skulle inte förvåna mig om man såg på livsmedelsbutiker som något slags institution i samhället som inte är fria näringsidkare.
På Willys i Borås försvarar man kassörskornas beteende.
– Vid minsta osäkerhet ska det frågas efter legitimation. Det gäller all öl och cider, säger Morgan Bolin, ställföreträdande butikschef.
Även alkoholfritt?
– Ja, vi har det som policy. Det blir lättare för kassörskorna.
Fotnot: Ölen Fredrik försökte köpa innhåller 0,5 % alkohol
Antar att samma kanske gäller ICA.
Hittade lite från ICA någonstans också.
Emma på ICA:s presstjänst, säger:
"- Vi rekommenderar våra butiker att kolla legitimation då alkoholhalten överstiger 2,25 procent. Vi vet att en del handlare också kollar legitimation även då den inte gör det. Det är upp till handlarna, de bestämmer mycket själva."
Scratch89
2010-06-19, 07:08
De ber om leg när det gäller energidrycker också. Flickvännen försökte köpa en Franks och blev stoppad i kassan tills hon fipplade upp legitimation. Jävla löjliga regler.
Valvanto
2010-06-19, 11:22
De ber om leg när det gäller energidrycker också. Flickvännen försökte köpa en Franks och blev stoppad i kassan tills hon fipplade upp legitimation. Jävla löjliga regler.
Stämmer, en polare fick visa leg häromdan när han skulle köpa 4-pack Redbull.
Finns faktiskt rätt så många fjortisar här där jag bor som pimplar powerking på en helt sjuk nivå.
att dricka 12st per dag är nog inte nyttigt, och dom vet inte bättre. Men den regeln gäller vid 15 år häromkring. Du få skaffa en gilf istället.
Finns faktiskt rätt så många fjortisar här där jag bor som pimplar powerking på en helt sjuk nivå.
att dricka 12st per dag är nog inte nyttigt, och dom vet inte bättre. Men den regeln gäller vid 15 år häromkring. Du få skaffa en gilf istället.
Indeed. Många fjortisar som handlade här tidigare köpte aldrig energidrycker. Sen kom åldersgränsen på vissa ställen och det blev "förbjudet" och BAM. Flak av Monster och Powerking köptes av samma fjortisar.
Två slutsatser;
1. En del av fjortisarna köper det nu här istället för någon annanstans pga att vi inte har någon åldersgränd på det.
2. Nu när det är lite "förbjudet" så blir det lite som att dricka folköl.
Som sagt, de vet inte bättre.
Vad händer om man skulle mörda prinsessan ?
Har en kompis som står högvakt precis några meter från henne idag, jag snackade med mina kompisar om vad som skulle hända om han skulle dra iväg några skott.
Jag tror stenhårt på att lagen fortfarande gäller, maxstraffet är 18 år. Har jag fel ?
Ge mig gärna en källa
MasterChief
2010-06-19, 13:43
Vad händer om man skulle mörda prinsessan ?
Har en kompis som står högvakt precis några meter från henne idag, jag snackade med mina kompisar om vad som skulle hända om han skulle dra iväg några skott.
Jag tror stenhårt på att lagen fortfarande gäller, maxstraffet är 18 år. Har jag fel ?
Ge mig gärna en källa
Jo, vi har ingen speciell lag för kungamord vad jag vet. Däremot är risken överhängande att han bli skjuten på fläcken av livvakterna (vilket man sannerligen får hoppas).
Sen jag har flyttat till gbg så har jag märkt att det inte är någon som helst förvarning innan grön gubbe blir röd vid övergångsställena. Iaf inte visuell. Brukar inte alltid den gröna gubben blinka innan det blir rött? Har jag missat något?
Vid vilken ålder och hur lär man sina barn att torka sig själv i baken? Har man torka skit lektioner eller kommer det av sig själv?
Antar att samma kanske gäller ICA.
Hittade lite från ICA någonstans också.
Ja, att de gör det har jag konstaterat empiriskt, frågan är hur det ser ut med rätten att göra det på vilka varor som helst. Skulle de få kolla leg. på schweppes (typsiskt groggvirke), eller för att dra det hela till sin extrem; mineralvatten? Det är ju också en alkoholfri dryck.
Exemplet med energidrycker talar ju lite för att handlaren faktiskt har rätten att oavsett vad lagstiftningen säger om en produkt kontrollera köparens ålder. Mig veterligen finns det inget i lagen som reglerar vilka som får köpa koffeindrycker i likhet med den som omgärdar alkohol.
Andy.da.wohoo
2010-06-19, 17:13
Sen jag har flyttat till gbg så har jag märkt att det inte är någon som helst förvarning innan grön gubbe blir röd vid övergångsställena. Iaf inte visuell. Brukar inte alltid den gröna gubben blinka innan det blir rött? Har jag missat något?
Så är det inte på alla ställen i Halmstad iallafall. Det är bara ljudsignalen som låter lite annorlunda någon sekund innan det blir röd igen.
Hur uppkommer virussjukdomar så som typ HIV? Skedde det någon enstaka mutation som gjorde en ursprungsvarelse sjuk som sedan spred skiten vidare?
hejhopp79
2010-06-19, 18:45
Varför är bilister i en del städer fullständigt ignoranta för att stanna på övergångsställen när man ska över? Det är ju lag på det liksom.
Varför är bilister i en del städer fullständigt ignoranta för att stanna på övergångsställen när man ska över? Det är ju lag på det liksom.
Jävla fotgängare
stolpskott
2010-06-19, 19:27
Går det att spela bluerayformat på datorn som inte har någon blueray läsare? (Nerladdat)
Mr.Cosybear
2010-06-19, 19:37
Åk till Västerås vet jag, där stannar idioterna även där det inte är övergångsställen så fort någon ska över gatan...
Mr.Cosybear
2010-06-19, 19:41
Går det att spela bluerayformat på datorn som inte har någon blueray läsare? (Nerladdat)
Ja
Hur uppkommer virussjukdomar så som typ HIV? Skedde det någon enstaka mutation som gjorde en ursprungsvarelse sjuk som sedan spred skiten vidare?
The virus is believed to have evolved from the closely related Simian Immunodeficiency Viruses (SIVs), a group of non-virulent viruses found in at least 20 different species of sub-Saharan primates. The strain of SIV most closely related to HIV-1 appears to be SIVcpz, found in chimpanzees (Pan Troglodytes), and it is therefore thought that cross-species transmission of SIVs to become HIVs occurred via direct exposure of human to chimpanzee blood, most likely in the process of hunting and handling so-called “bush meat”.
Scratch89
2010-06-19, 19:54
Nej, det bara blir rött och slutar smattra. Däremot har bilarna en rätt så ordentlig fördröjning, 3-4 sekunder kanske, vilket gör att man ändå hinner över.
tntballe
2010-06-19, 20:36
Blir det verkligen mindre aktivering i en muskel om man fuskar upp vikten? Givetvis då med vikter man klarar samma antal reps och inget extremfuskande.
Som jag ser det så borde det bli lika eller mer aktivering med fusk. Det är fortfarande full aktivering i läget som fuskas förbi men mer i resterande rörelseomfång.
Alltid undrar om alla radiostationer har 1000000000x skivor, eller kanske nått spotify program (de flesta stationer spelar visserligen bara 5 låtar om och om igen men de andra), så hur går det till?
Andy.da.wohoo
2010-06-19, 20:40
Blir det verkligen mindre aktivering i en muskel om man fuskar upp vikten? Givetvis då med vikter man klarar samma antal reps och inget extremfuskande.
Som jag ser det så borde det bli lika eller mer aktivering med fusk. Det är fortfarande full aktivering i läget som fuskas förbi men mer i resterande rörelseomfång.
Aktiveringen kanske är densamma men kraften som behövs är mindre. Svajar du exempelvis upp vikten i stångcurl så får du ju extra momentkraft ifrån svajet och man "fuskar" upp vikten några reps till trots att muskeln inte orkar ge den kraft som behövts för en strikt repetition.
Förstår du hur jag menar?
tntballe
2010-06-19, 20:50
Aktiveringen kanske är densamma men kraften som behövs är mindre. Svajar du exempelvis upp vikten i stångcurl så får du ju extra momentkraft ifrån svajet och man "fuskar" upp vikten några reps till trots att muskeln inte orkar ge den kraft som behövts för en strikt repetition.
Förstår du hur jag menar?
Jo, men iom att du har mer vikt på stången så bör kraften som fortfarande behövs i det läget vara likvärdig med den strikta där vikten på stången är lägre.
Kebab-Arne
2010-06-20, 19:17
Ni som bloggar, det går ju att följa statistiken för exakt hur många som varit inne på bloggen. Och för vissa kan man se i vilka länder dessa har surfat ifrån. Går det även att se ifrån vilka städer? Teoretiskt går det ju om man spårar IP-nummer antar jag men är det någon information blogganvändare kan ta del av? Dvs går det att se att nån snubbe ifrån ex. Kiruna varit inne på min blogg?
Andy.da.wohoo
2010-06-20, 19:28
Jo, men iom att du har mer vikt på stången så bör kraften som fortfarande behövs i det läget vara likvärdig med den strikta där vikten på stången är lägre.
Jo, men så är det. Hade du helt enkelt sänkt vikten lite så hade du ju orkat göra domdär strikta repetitionerna, istället för att svinga upp dem.
Alltid undrar om alla radiostationer har 1000000000x skivor, eller kanske nått spotify program (de flesta stationer spelar visserligen bara 5 låtar om och om igen men de andra), så hur går det till?
Så vitt jag vet har de en databas med all musik i. Antingen lokalt, eller via ett extranet med ett musikförlag. Musiken köps från förlagen hursomhelst.
Andy.da.wohoo
2010-06-21, 10:25
Hur lång tid tar ett ägarbyte på en bil? Bilen står som avställd och kan inte ställa på den förräns den står på pappa och försäkringen börjar gälla.
Om brevet om ägarbyte skickades i fredags, blir den då registrerad på min far idag?
Hur lång tid tar ett ägarbyte på en bil? Bilen står som avställd och kan inte ställa på den förräns den står på pappa och försäkringen börjar gälla.
Om brevet om ägarbyte skickades i fredags, blir den då registrerad på min far idag?
Det kan vara så att det tar nån dag till med pappershanteringen.
Andy.da.wohoo
2010-06-21, 10:31
Det kan vara så att det tar nån dag till med pappershanteringen.
*gah!*
Läste nu att fram tills ägarbytet registrerats så är den gamla ägaren fortfarande ansvarig för fordonet, vågar jag sticka ut och köra med bilen ändå? :D
*gah!*
Läste nu att fram tills ägarbytet registrerats så är den gamla ägaren fortfarande ansvarig för fordonet, vågar jag sticka ut och köra med bilen ändå? :D
Vänta tills du vet om du klarat uppkörningen? ;) Tror det är värre om du är ute och åker med den innan den blir påställd, förutsatt att ägarbytet är anmält. Det är ju två separata grejor.
ARMSTARK
2010-06-21, 10:56
Iom att du gungar upp vikten så blir kraften INTE likvärdig med ett strikt lyft, istället för att lyfta vikten med biceps så gungar du upp vikten med ryggen.
tntballe
2010-06-21, 12:12
Iom att du gungar upp vikten så blir kraften INTE likvärdig med ett strikt lyft, istället för att lyfta vikten med biceps så gungar du upp vikten med ryggen.
Biceps slutar ju inte arbeta bara för att ryggen hjälper till och den extra vikten som är på kräver mer kraft att få upp. Bör då inte en lätt sving bara göra så att biceps använder likvärdig kraft med den strikta i början och ryggen ger det extra som behövs,och i slutet så behövs mer kraft från biceps? Sista pga av att effekten från svingandet är bort. Och bara för att klargöra, dom strikta ska vara så explosivt man klarar strikt.
Hur kan Jenna Jameson vara världens största porrskådis? Har aldrig sett nåt med henne. Antar att hon gör såna där filmer typ "Private" där det mest "extrema" är doggystyle.
ARMSTARK
2010-06-21, 12:39
Biceps slutar ju inte arbeta bara för att ryggen hjälper till och den extra vikten som är på kräver mer kraft att få upp. Bör då inte en lätt sving bara göra så att biceps använder likvärdig kraft med den strikta i början och ryggen ger det extra som behövs,och i slutet så behövs mer kraft från biceps? Sista pga av att effekten från svingandet är bort. Och bara för att klargöra, dom strikta ska vara så explosivt man klarar strikt.
Men det försvinner kanske 30% av rörelsen i starten och lika mycket i slutet när man möter vikten, dessutom är det just att få vikten att röra sig från stillastående som kräver energi.
Hur kan Jenna Jameson vara världens största porrskådis? Har aldrig sett nåt med henne. Antar att hon gör såna där filmer typ "Private" där det mest "extrema" är doggystyle.
Du verkar ha missat 90-talet min vän.
Nitrometan
2010-06-21, 12:41
Hur menar du störst?
Väger mest?
Spelat in flest filmer?
Tjänar mest?
Får mest betalt per film?
Flest priser på AVN-awards?
Förekommer i flest Svensson-DVD-samlingar?
Du verkar ha missat 90-talet min vän.
Haha ja det mest av det iaf ;)
Hur menar du störst?
Väger mest?
Spelat in flest filmer?
Tjänar mest?
Får mest betalt per film?
Flest priser på AVN-awards?
Förekommer i flest Svensson-DVD-samlingar?
Det här är kolo, väger mest såklart.
(Såg henne på Oprah nyss, där hon billades som det.)
Nitrometan
2010-06-21, 13:07
Det här är kolo, väger mest såklart.
Ah. Men då finns det säkert olika "fetischstjärnor" som är större.
Jävla färsking! :banned
Tänk på vad du säger pojk :)
Berguven
2010-06-21, 14:43
Du har helt rätt i ditt resonemang. Jag förstår själv inte hur man kan få det till att en muskel utvecklar mindre kraft bara för att en annan hjälper till, förutsatt att man tar i maximalt med förstnämnda muskel.
Jävla färsking! :banned
Tänk på vad du säger pojk :)
pm:a bevis på det motsatta då. Jag hävdar alltså att hon inte gjort typ ggg eller vad sägs om dvda :D
Någon som har koll på det här med vilka dagar som är "storhelg" nu runt midsommar?
prOtotype
2010-06-21, 14:53
Någon som har koll på det här med vilka dagar som är "storhelg" nu runt midsommar?
Fredag är röd dag om det är det du tänker på
Tjejen ska jobba på fredag, jag jobbar på lördag, jag funderar på vem av oss som får "storhelgs OB" som det heter hos oss?
Jag kommer dubbelkolla senare när vi skriver löneraporter, mest lite nyfiken...
Nattljus
2010-06-21, 14:55
inte fredagen, men däremot lördagen är röd dag.
prOtotype
2010-06-21, 14:59
inte fredagen, men däremot lördagen är röd dag.
Du har rätt. Fredagen är en allmän helgdag. Misstog mig för att jag kollade upp det här i förra veckan och hittade då att man var ledig på den dagen. Tankevurpa gjorde att det blev röd dag i minnet.
Scratch89
2010-06-21, 15:16
pm:a bevis på det motsatta då. Jag hävdar alltså att hon inte gjort typ ggg eller vad sägs om dvda :D
Jenna tar den inte ens i tvåan på film.
Hon var ju stor på 90-talet, innan porren blev så överexploaterad med amatörfilmning och Bang Bros. Jag själv tycker att porren är bättre nu när det är lite mer "normala" tjejer och inte bara blonda silikonporrisar, för det tycker jag är rätt läskigt och avtändande.
Hur kan Jenna Jameson vara världens största porrskådis? Har aldrig sett nåt med henne.
Du har rätt! Hon medverkar inte i sådan Scheisse-porr, från djupaste källaren i Tyskland, som du tycker om.
Jenna är legendarisk. Och hör sen!
Jenna tar den inte ens i tvåan på film.
Hon var ju stor på 90-talet, innan porren blev så överexploaterad med amatörfilmning och Bang Bros. Jag själv tycker att porren är bättre nu när det är lite mer "normala" tjejer och inte bara blonda silikonporrisar, för det tycker jag är rätt läskigt och avtändande.
Ett lågmält +1 där.
Du har rätt! Hon medverkar inte i sådan Scheisse-porr, från djupaste källaren i Tyskland, som du tycker om.
My point exactly.
Jenna är legendarisk. Och hör sen!
Legendarisk måhända, men sevärd, nej.
My point exactly.
Vart är världen på väg egentligen? Man efterlyser ju förgäves mer bra GGG undt annat kvalités material. *cry*
prOtotype
2010-06-21, 17:02
Vad fan är GGG?
Wikipedia säger
German Goo Girls (GGG) är ett tyskt bolag som ägs av porrproducenten John Thompson och som producerar erotisk film som har som profil att innehålla stora bukkaken där en stor grupp av män ejakulerar över en eller flera kvinnor, oftast i munnen och ansiktet. Kvinnorna är anställda av bolaget och männen är amatörer som ställer upp gratis. Studion ligger i München.
Vad fan är GGG?
Googla. Annonsi högst upp antagligen.
Står på jobbet, kan inte med tanke på i vilka sammanhang ni nämner det i :D
Proto: Tack!
prOtotype
2010-06-21, 17:21
Står på jobbet, kan inte med tanke på i vilka sammanhang ni nämner det i :D
Proto: Tack!
Jag var tvungen att googla DVDA också. Double Vaginal Double Anal. En fiktiv sexställning
Ehm, hur gör man för att slippa skriva in sin epost-adress varje gång man ska logga in på tex Facebook?
Ehm, hur gör man för att slippa skriva in sin epost-adress varje gång man ska logga in på tex Facebook?
Du lägger ner Facebook, för gott. :D
kryssa i "kom ihåg" eller automatiskt inloggning eller vad nu alternativet är :P
Valvanto
2010-06-21, 19:07
Någon som läst Jenna Jameson's bok? Användes flitigt i lumpen när man satt i centralen och glodde på övervakningskameror. Saaaatan va fin hon var som ~16-åring! *cupid*
Du har helt rätt i ditt resonemang. Jag förstår själv inte hur man kan få det till att en muskel utvecklar mindre kraft bara för att en annan hjälper till, förutsatt att man tar i maximalt med förstnämnda muskel.
Fast man skulle ju kunna tänka sig att i det ögonblick som vikten blir för tung att lyfta med exempelvis biceps, så kopplar man in axeln och svingar så mycket med den att slutresultatet blir att bicepsmuskeln jobbar mindre än vad vore fallet om man kört på en lägra vikt. Med reservation för att jag inte vet så mycket om detta, utan bara spekulerar.
hjälpsamma svar gott folk :D
Wikipedia säger
German Goo Girls (GGG) är ett tyskt bolag som ägs av porrproducenten John Thompson och som producerar erotisk film som har som profil att innehålla stora bukkaken där en stor grupp av män ejakulerar över en eller flera kvinnor, oftast i munnen och ansiktet. Kvinnorna är anställda av bolaget och männen är amatörer som ställer upp gratis. Studion ligger i München.
Nu när ni ändå är inne på snusk...
Är "professionell" pornografi laglig? Ser inte hur det skulle skilja sig från prostitution förutom att man har en kamera.
Är "professionell" pornografi laglig? Ser inte hur det skulle skilja sig från prostitution förutom att man har en kamera.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pornographic_film#Legal_status
prOtotype
2010-06-22, 12:48
Jag är verkligen inte säker, men jag har för mig att man i många länder måste ha någon form av licens eller produktionsbolag eller liknande.
Det är väl inte helt ovanligt att en del porrskådisar hyr ut sig själva för "privatfilmning" som istortsett är prostitution
Nitrometan
2010-06-22, 13:10
Jag var tvungen att googla DVDA också. Double Vaginal Double Anal. En fiktiv sexställning
Nämndes första gången i filmen "Orgazmo" (1997) - http://www.imdb.com/title/tt0124819/
Klart sevärd.
Joe Young was a simple young man trying to spread the word of the Book of Mormon when he picked the wrong house to preach at! The owner, a porn director named Maxxx Orbison, tells his henchmen to kill the guy at the door who interrupted their scene, but Joe fights off the guards with great skill, which impresses Maxxx so much that he offers Joe the lead role in the movie he's making at the moment: Orgazmo, which is about a sex superhero who fights crime with his Orgazmorator and ChodaBoy, his sidekick. Joe, against his beliefs, takes the job so that he can pay for the wedding he plans for he and his fiancee, who he doesn't tell about his risque new acting job. However, when the movie becomes an amazing hit just about everywhere and he finds out that Ben (ChodaBoy) has created a real Orgazmorator, Joe is in some serious hot water!
Wikipedia säger
:hbang:
Nitrometan
2010-06-22, 13:13
Verbatim tog upp en viktig och gnagande fråga i en annan tråd:
Brukar titta på Asiatisk porr när självkänslan är låg, det gör under för humöret. Jag har dock lite svårt för deras stön, hur kommer det sig att hela världen låter likadant när den stönar, förutom japaner och tyskar?
Precis så.
Varför?
Verbatim tog upp en viktig och gnagande fråga i en annan tråd:
Precis så.
Varför?
Japaner vill att deras kvinnor ska lida, gråta och vara skräckslagna när de har sex.
Har förmodligen något med små penisar som är svåra att känna, tentakelporr och deras sköna speciella kultur att göra.
Nitrometan
2010-06-22, 13:17
Japaner vill att deras kvinnor ska lida, gråta och vara skräckslagna när de har sex.
:(
Kan det vara så?
:(
Kan det vara så?
Klart det kan. Hai! Sträng japansk röst.
Jag är din shogun kvinna, nu lider du för mig.
Undergiven kvinna nickar förskräckt.
...
Hur gammal är King grub?
Födelsedag
11 augusti 1973 (36)
Om ett lag gör mål på stopptid i första halvlek i fotboll, vilken minut kommer målet anges vara gjort på?
Andra halvlek startar ju på minut 46.
Om ett lag gör mål på stopptid i första halvlek i fotboll, vilken minut kommer målet anges vara gjort på?
Andra halvlek startar ju på minut 46.
En match är 90 minuter. Första halvlek börjar på minut 0 och slutar minut 45. Om andra halvlek börjar minut 46 och går till minut 90, hur lång är matchen? Inte 90 minuter.
Scratch89
2010-06-23, 00:07
En match är 90 minuter. Första halvlek börjar på minut 0 och slutar minut 45. Om andra halvlek börjar minut 46 och går till minut 90, hur lång är matchen? Inte 90 minuter.
Matchen börjar under första minuten...
Matchen börjar under första minuten...
När matchen börjar, vad står det? Inte 01:00, utan minut 00:00, minut 0. När börjar vår tideräkning? År 0.
När matchen börjar, vad står det? Inte 01:00, utan minut 00:00, minut 0. När börjar vår tideräkning? År 0.
Ja, och det står 45:00 när andra halvlek börjar.
ARMSTARK
2010-06-23, 07:33
Det där är lite märkligt, en människa fyller 1 år när det har gått 1 år men årtalen räknas exempelvis som år 2010 när det har gått 2009 år. *jorgen*
Nitrometan
2010-06-23, 07:42
Det där är lite märkligt, en människa fyller 1 år när det har gått 1 år men årtalen räknas exempelvis som år 2010 när det har gått 2009 år. *jorgen*
Räknas inte år 0 menar du?
prOtotype
2010-06-23, 07:53
Hur vet du det?
LAL åt vad *jorgen* smileyn heter
Kutikula
2010-06-23, 10:53
År 0 finns inte. Innan 1 e.Kr. kom 1 f.Kr.
Visste faktiskt inte om det där. Tack, nu slipper man bli idiotförklarad vid nån framtida diskussion! :)
Hur vet du det?
LAL åt vad *jorgen* smileyn heter
hahahah
När man köper tågbiljetter på SJ får man välja att betala extra om de ska vara "ombokningsbara", väljer man inte detta kan biljetten varken ombokas eller återbetalas.
Gäller inte distansavtalslagen hos SJ som på alla andra företag?
Musselbank
2010-06-23, 13:40
Första minuten löper förstås från 00:00.
Scratch89
2010-06-23, 13:51
När man köper tågbiljetter på SJ får man välja att betala extra om de ska vara "ombokningsbara", väljer man inte detta kan biljetten varken ombokas eller återbetalas.
Gäller inte distansavtalslagen hos SJ som på alla andra företag?
Nope. SJ är staten, vilket innebär att de kan använda vilka maffiametoder som helst, för de är ofelbara.
Ja, och det står 45:00 när andra halvlek börjar.
Första minuten löper förstås från 00:00.
Förstår inte era svar, det var ju det där jag skrev.
Givetvis finns år 0 i vår tideräkning.
ARMSTARK
2010-06-23, 14:51
Givetvis finns år 0 i vår tideräkning.
Näe, tydligen ska det vara så att det inte finns.
Ser nu att jag hade fel. Inte bra att faila internet battlez...
http://en.wikipedia.org/wiki/0_(year)
Varför luktar sopor nästan alltid likadant? Kan kanske omformuleras till; vad är det i sopor som luktar?
Eh, det ser jag nu ja. Det var nog kaer jag skulle riktat mitt svar till. Jag ber om ursäkt.
prOtotype
2010-06-24, 08:06
Varför luktar sopor nästan alltid likadant? Kan kanske omformuleras till; vad är det i sopor som luktar?
Jag upplever att sopor luktar väldigt olika. Jag tror att dina sopor alltid luktar liknande för att du konsumerar liknande produkter. Sen är det väl något med föruttnelse osv som gör att det blir en viss frän typ av doft jämnt.
supercharge
2010-06-24, 08:07
1. Är människan världens mest uthålliga djur och de enda som kan svettas? Och följer i så fall nummer ett pga nummer två?
2. Om en person är relativt fet, lägger sig på kaloribalans och tränar som en galning, kommer han fortsätta vara fet för all framtid då, eller kommer saker och ting balanseras om på nåt sätt förr eller senare.
3. Vilken är den potentiellt farligaste produkten man kan köpa i en vanlig mataffär. Ponera att du är helt galen, får köpa en produkt och ska skada någon annan så mycket som möjligt.
prOtotype
2010-06-24, 08:12
1. Är människan världens mest uthålliga djur och de enda som kan svettas? Och följer i så fall nummer ett pga nummer två?
Nej, bland annat hästar kan svettas och jag tror inte att vi är uthålligast. Du behöver även förtydliga vad vi ska använda för definitionen av uthållighet. Jag tror garanterat att vi är det djur som är uthålligast i sängen och det djur som är uthålligast när det gäller att fortsätta använda korkade beteenden. Men pratar du om att tex fysiskt slita oavbrutet så ligger vi nog inte ens på top10
3. Vilken är den potentiellt farligaste produkten man kan köpa i en vanlig mataffär. Ponera att du är helt galen, får köpa en produkt och ska skada någon annan så mycket som möjligt.
En vass kökskniv?
ARMSTARK
2010-06-24, 08:15
2. Om en person är relativt fet, lägger sig på kaloribalans och tränar som en galning, kommer han fortsätta vara fet för all framtid då, eller kommer saker och ting balanseras om på nåt sätt förr eller senare.
Iom att han blir starkare och får större muskler förbränner han mer energi i sina träningspass och i viss mån i inaktivt tillstånd. För att ligga på kaloribalans skulle han då behöva öka sitt kaloriintag, men gjorde han det skulle han förbli fet.
ARMSTARK
2010-06-24, 08:18
Om du skulle sträcka det till en produkt man kan köpa i vilken affär som helst skulle jag säga BIL! Jag ser såna galningar varje dag!
prOtotype
2010-06-24, 08:19
om du skulle sträcka det till en produkt man kan köpa i vilken affär som helst skulle jag säga bil! Jag ser såna galningar varje dag!
dÅÅÅ fÅÅÅÅr duuuuu: Gaffeltruck!
Jag upplever att sopor luktar väldigt olika. Jag tror att dina sopor alltid luktar liknande för att du konsumerar liknande produkter. Sen är det väl något med föruttnelse osv som gör att det blir en viss frän typ av doft jämnt.
Mina sopor luktar kaffesump och äggskal. Endast. Och skiljer sig således antagligen lite från mängden.
Jag syftade på lukten som man allmänt(!?) kallar för soplukt. Jag kände den i trappuppgången på jobbet och det är samma som kommer från sopbilar.
Varför lyssnar inte alla på The Hellacopters?
ARMSTARK
2010-06-24, 09:32
Varför smågasar motorcyckelförare så mycket när de kör sakta? Brum brum brrrrrrr brum brrr brum brum brum. Det borde väl bara vara att hålla jämn gas och puttra lite. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrr.
ARMSTARK
2010-06-24, 09:32
Varför lyssnar inte alla på The Hellacopters?
För att de suger!
För att de suger!
Bättre än Ultima Thule iaf.... *screwy**grr27*:confused::furious::banned
Nitrometan
2010-06-24, 09:36
För att de suger!
De som inte lyssnar?
ARMSTARK
2010-06-24, 09:36
Bättre än Ultima Thule iaf....
Sorry bro, men de är verkligen inte bra. ;) Ja de är mycket bättre än Ultima Thule, DE SUGER VERKLIGEN!
De som inte lyssnar?
Hahaha :D
Sorry bro, men de är verkligen inte bra. ;) Ja de är mycket bättre än Ultima Thule, DE SUGER VERKLIGEN!
Äh, jag är uppväxt med helikoptrarna så enligt mig borde alla gilla minst en låt iaf :)
Bättre än Ultima Thule iaf....
vadrå:MrT:
Jaaaag eeee blåååååååååååå, hatar alla med mörkare hårfärg än gråååååååååååå
ÅÅÅÅÅHHH moder svea skall åter regera för jag e
GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUL ooo BLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ hatar alla med en hårfärg mörare än grå
Se där, helt genialiskt*slap*
Jag är ganska säker på att man är överens om att männsikan är uthålligast av däggdjuren. Har hört att det endast är slädhundar som skulle kunna slå oss, men det beror tydligen på omständigheterna. Hittade ett citat: "Tydligen är människan evolutionistisk byggd att förflytta sig över stora sträckor till fots i låg fart. För inget annat däggdjur har en sådan utvecklad svettningsförmåga, och på löpning över 2 timmar vid 20 grader eller mer kan inte ens hundrasen Husky ta en elitlöpare vilket gör människan till världens uthålligaste däggdjur."
Sen tror jag inte vi har någon större chans mot t.ex Silvertärnor och andra flyttfåglar som flyger över halva jorden, men då är "måttet" uthållighet kanske lite svårt att definiera.
För att de suger!
Bättre än Ultima Thule iaf.... *screwy**grr27*:confused::furious::banned
+1 på båda
Nitrometan
2010-06-24, 11:30
"Tydligen är människan evolutionistisk byggd att förflytta sig över stora sträckor till fots i låg fart. För inget annat däggdjur har en sådan utvecklad svettningsförmåga, och på löpning över 2 timmar vid 20 grader eller mer kan inte ens hundrasen Husky ta en elitlöpare vilket gör människan till världens uthålligaste däggdjur."
Kan det bero på att Huskyn är anpassad för ett arktiskt klimat?
Varför inte låta människan springa i arktisk temperatur istället?
Eller välja en hund (eller annat djur) som kan springa vid samma temperatur som en människa och sen se vem som kan springa längst/snabbast/whatever.
supercharge
2010-06-24, 15:44
Iom att han blir starkare och får större muskler förbränner han mer energi i sina träningspass och i viss mån i inaktivt tillstånd. För att ligga på kaloribalans skulle han då behöva öka sitt kaloriintag, men gjorde han det skulle han förbli fet.
Han skulle alltså sluta med något slags strongman-utseende?
Jag är ganska säker på att man är överens om att männsikan är uthålligast av däggdjuren. Har hört att det endast är slädhundar som skulle kunna slå oss, men det beror tydligen på omständigheterna. Hittade ett citat: "Tydligen är människan evolutionistisk byggd att förflytta sig över stora sträckor till fots i låg fart. För inget annat däggdjur har en sådan utvecklad svettningsförmåga, och på löpning över 2 timmar vid 20 grader eller mer kan inte ens hundrasen Husky ta en elitlöpare vilket gör människan till världens uthålligaste däggdjur."
Sen tror jag inte vi har någon större chans mot t.ex Silvertärnor och andra flyttfåglar som flyger över halva jorden, men då är "måttet" uthållighet kanske lite svårt att definiera.
Jag hade för mig det svagt i bakhuvudet också. De flesta andra djur rasar väll ihop förr eller senare. Angående huskyn så är det ju lite intressant att människan faktiskt kan anpassa sig till att springa i samma miljö men inte tvärtom, beror väl mer på intelligens iofs, men ändå.
Vi får väl hålla oss till däggdjur iaf :)
En vass kökskniv?
haha ja det är ju enklast iofs. Jag tänkte väl mer bland hushållsprodukter typiska för en mataffär. Inte knivar, korkskruvar och dylikt :)
Hyenor ska ha en helt tokig uthållighet har jag fått för mig.
Nån mer som hört detta?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.