Visa fullständig version : Tråden för "dumma" småfrågor man tänker på i vardagslivet men aldrig frågar
Är det bara jag, eller smakar smaksatta Pepsi MAX likadant som vanligt Pepsi MAX? Jag har testat lime och citron…
Ganska tydlig skillnad på dem skulle jag säga. Är t.ex limearom i pepsi max lime, pepsi max citron innehåller t.o.m lite citronjuice. Tycker smakerna i båda fallen skiljer sig hyfsat mycket från vanlig pepsi max.
Är det bara jag, eller smakar smaksatta Pepsi MAX likadant som vanligt Pepsi MAX? Jag har testat lime och citron…
Också ett sätt att säga att man fått bestående men av covid...
Illustrerade mannen
2025-09-19, 07:36
En sak som jag gått och klurat på:
De flesta människor ogillar ju att höra ljudinspelningar av sin egen röst. Det skall ju tydligen handla om att man normalt sett inte hör sig själv på det sättet, eftersom ljudvågorna ifrån den egna rösten dämpas av de olika benen som finns inuti huvudet.
Men hur funkar det för enäggstvillingar? De borde ju vara vana vid att höra "sin" egen röst... Är det mindre jobbigt för dem att höra ljudinspelningar av sin egen röst?
Jag levde med ena halvan av ett enäggstvillingpar i tio år. Hon menade att hennes systers röst inte lät exakt lika som hennes egen. Men alla andra tyckte det. Hon tyckte inte om att höra sin röst inspelad - hon menade att den varken lät som hennes egen eller hennes systers.
Diomedea exulans
2025-09-19, 08:17
Också ett sätt att säga att man fått bestående men av covid...Fan, trodde jag hade klarat mig. :(
En sak som jag gått och klurat på:
De flesta människor ogillar ju att höra ljudinspelningar av sin egen röst. Det skall ju tydligen handla om att man normalt sett inte hör sig själv på det sättet, eftersom ljudvågorna ifrån den egna rösten dämpas av de olika benen som finns inuti huvudet.
Men hur funkar det för enäggstvillingar? De borde ju vara vana vid att höra "sin" egen röst... Är det mindre jobbigt för dem att höra ljudinspelningar av sin egen röst?
Min bror (ej tvilling) och jag har exakt likadana röster, men jag tycker ändå det är obehagligt att höra mig själv på inspelningar. Tycker jag låter nasal och pratar alldeles för fort.
Diomedea exulans
2025-09-20, 18:25
Har forumet blivit mycket snällare? Tycker det är mycket mindre mobbning nu än förr då jag hängde här.
skyffelmördarn
2025-09-20, 20:00
Har forumet blivit mycket snällare? Tycker det är mycket mindre mobbning nu än förr då jag hängde här.
Jag blev mobbad av SigmaPappa Langster för bara några dagar sen.
StarkaUlf
2025-09-21, 09:51
Är fil lika bra som yoghurt för magen? Eller är yoghurt the shit?
Om du inte tål laktos så lär yoghurt bli en del shit.
StarkaUlf
2025-09-21, 11:22
Om du inte tål laktos så lär yoghurt bli en del shit.
Laktosintolerans är för sopor
Lafayette
2025-09-21, 11:33
Man får bra filing efteråt
Folk börjar bli för gamla för att orka bråka, men ibland blir de griniga, typ i Israel/Palestinafrågan och lite annat. Men det kan ju även vara så att du blivit mer obrydd under pausen?
Folk börjar bli för gamla för att orka bråka, men ibland blir de griniga, typ i Israel/Palestinafrågan och lite annat. Men det kan ju även vara så att du blivit mer obrydd under pausen?
Ja, lite lustigt faktiskt att en evighetsfråga som inte egentligen berör oss skall få folks trosor helt vridna.
Är det vad som gör folk förbannade?*rolleyes*
Diomedea exulans
2025-09-23, 14:23
Men det kan ju även vara så att du blivit mer obrydd under pausen?
Det där låter farligt likt ”personlig utveckling”, vilket är något som jag aldrig ägnat mig åt. Men det kanske går att lära även en gammal hund att sitta.
skyffelmördarn
2025-09-23, 14:35
Det där låter farligt likt ”personlig utveckling”, vilket är något som jag aldrig ägnat mig åt. Men det kanske går att lära även en gammal hund att sitta.
Man lär så länge man lever
Man kan ju utvecklas ofrivilligt, bli avtrubbad etc.
Min far hatar träning, men blir ändå starkare över sommaren. Pga trädgårdsarbete. Så det blir en styrkeutveckling trots att han inte ägnar sig åt att försöka bli starkare.
Diomedea exulans
2025-09-28, 12:21
Jag har haft rakad skalle i många år. Men nu funderar jag på att omfamna min inre farbror och låta håret växa ut i en normallång, tunnhårig frisyr med delvis kal hjässa. Är det en dålig idé?
skyffelmördarn
2025-09-28, 13:03
Jag har haft rakad skalle i många år. Men nu funderar jag på att omfamna min inre farbror och låta håret växa ut i en normallång, tunnhårig frisyr med delvis kal hjässa. Är det en dålig idé?
Beror väl på om du vill förbli singel eller inte
Diomedea exulans
2025-09-28, 13:34
Beror väl på om du vill förbli singel eller inte
Klart jag vill förbli singel.
Då beror det på om du gillar det du ser i spegeln.
skyffelmördarn
2025-09-28, 13:48
Vi och vår ensamhet in i döden.
Skämt åsido, kan man äga det så spelar det ju ingen roll!
Diomedea exulans
2025-09-28, 14:16
Då beror det på om du gillar det du ser i spegeln.
Jag kanske ogillar det, men man tittar ju bara i spegeln typ max en minut om dagen.
Jag ska försöka komma ihåg att logga in lite oftare...
Diomedea exulans
2025-10-03, 08:18
Har meteorologer dåligt självförtroende? Eftersom de så ofta har fel.
https://substackcdn.com/image/fetch/$s_!-ngT!,f_auto,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fsubstack-post-media.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2F6114c10 e-7fe2-4173-bcba-8a71aefc2eca_638x364.gif
Nä, de är medveten om osäkerheten i prognoserna. Och min känsla är att de är stolta över vad de levererar. För oaktat hur ofta de har fel så är det ingen som vill att de ska sluta med prognoser.
Diomedea exulans
2025-10-03, 10:46
https://substackcdn.com/image/fetch/$s_!-ngT!,f_auto,q_auto:good,fl_progressive:steep/https%3A%2F%2Fsubstack-post-media.s3.amazonaws.com%2Fpublic%2Fimages%2F6114c10 e-7fe2-4173-bcba-8a71aefc2eca_638x364.gif
Okej, never mind.
God hath spoken. By fiat it is deemed verily cringe.
https://imgs.search.brave.com/-Cugf_m96rvt4zRY_9_bPq-gzAhOhBuCJxVcnLoyVp0/rs:fit:860:0:0:0/g:ce/aHR0cHM6Ly9tZWRp/YS50ZW5vci5jb20v/ODlhNUVNOFEtN3NB/QUFBTS91ci1kYS1n/b2Qtb2Yta3Jpbmou/Z2lm.gif
Diomedea exulans
2025-10-03, 11:10
När man skrivit ett mail till en kundtjänst, och fått ett svar, ska man då maila och skriva tack? Blir de glada för att man tackar, eller sura för det extra mailet ger dem mer jobb?
Jag har jobbat inom kundtjänst, så borde veta detta, men minns inte riktigt. Har för mig att man blev sur för det extra mailet.
Fredszky
2025-10-03, 12:09
Ja, det borde gå. På min iPhone aktiverar jag internetdelning, sedan syns mobilens internet på laptopen, på listan över nätverk laptopen kan ansluta sig till. Man behöver slå in ett lösenord, som syns på mobilen.
Tack
När man skrivit ett mail till en kundtjänst, och fått ett svar, ska man då maila och skriva tack? Blir de glada för att man tackar, eller sura för det extra mailet ger dem mer jobb?
Jag har jobbat inom kundtjänst, så borde veta detta, men minns inte riktigt. Har för mig att man blev sur för det extra mailet.
Det ger bara mer jobb. Skriv något i stil med "Tack på förhand" i frågan så slipper du känn att du behöver svara av artighet.
Nattljus
2025-10-03, 12:59
det ger bara mer jobb. Skriv något i stil med "tack på förhand" i frågan så slipper du känn att du behöver svara av artighet.
+1
Diomedea exulans
2025-10-03, 19:53
Lever alla amerikanska youtubers i samma stad? De är ju med i varandras videor hela tiden... Känns lite konstigt att de skulle åka över halva kontinenten för att vara med i en Youtubevideo?
Skorpio76
2025-10-05, 11:51
Alla får säkerligen små konstiga men ändå innovativa frågor och iaktagelser som man funderar på ett tag men sedan glömmer bort. Den här trådens syfte är att vara en samlingsplats för sådana frågor och iaktagelser. Man behöver inte tvunget få svar på alla frågor utan själva värdet i tråden ligger i att se andras funderingar och iaktagelser. Jag börjar:
Varför är det alltid en brittisk programledare i amerikanska talangshower nu för tiden? Det kan inte vara en tillfällighet utan måste finnas en tanke bakom.
Ja, det finns en sak som jag har funderat ganska länge på. När man tecknar eller avbildar en kung ritar man honom med krona på huvudet och en mantel i rött blankt siden med vitt mjukt foder. Vår svenska kung går inte klädd så och varför inte det? Det kanske låter som en konstig frpga, men jag blev faktiskt ganska paff när jag fick se honom för första gången. Dessutom undrar jag varifrån som den bilen kommer.
Fredszky
2025-10-05, 12:05
Dessutom undrar jag varifrån som den bilen kommer.
Kul att du frågar om kungens bil!
Här kommer svaret:
1. Representativa bilar (Hovstallets Park)
För officiella uppdrag, statsbesök och transporter använder Hovstallet en bilpark som främst består av moderna, miljöklassade fordon:
Moderna bilar: Hovstallets fordonspark består idag främst av olika modeller från Volvo, Volkswagen och Audi. Dessa är i regel nyinköpta miljöklassade bilar, med ett ökande antal laddhybrider, och används vid ceremoniella tillfällen och dagliga transporter. Dessa bilmärken har alltså sitt ursprung i Sverige (Volvo) och Tyskland (Volkswagen och Audi).
Klassiker för ceremoni: Hovstallet äger också äldre, mer formella bilar som används vid speciella tillfällen:
Daimler DE27 Limousine (1950): Den äldsta bilen i Hovstallets park, tillverkad i Storbritannien (Daimler Motor Company).
Cadillac Fleetwood Seventy-Five Limousine (1969): Används vid bland annat hemtransport av ambassadörer. Den är tillverkad i USA.
2. Kungens Personliga Bilsamling
Kung Carl XVI Gustaf är en stor bilentusiast och äger en värdefull privat bilsamling som spänner över flera länder och epoker. Dessa bilar används sällan för officiella uppdrag, utan mer för nöjeskörning.
Tysklands ursprung:
BMW M8 Competition (2020): En kraftfull sportbil som rapporteras vara kungens "bruksbil" när han kör själv. (Tyskland)
Porsche 911 T Targa (1973): En klassisk sportbil. (Tyskland)
Italiens ursprung:
Ferrari 599 GTB (2007): En V12-sportbil. (Italien)
De Tomaso Pantera (1971): En klassisk sportbil. (Italien)
USA:s ursprung (Muskelbilar):
AC Cobra (1966): Den mest värdefulla bilen i kungens samling. (USA/Storbritannien)
Ford Mustang (1965) och Mustang Shelby (1966): Amerikanska muskelbilar. (USA)
Pontiac Tempest GTO Convertible (1966): (USA)
Sveriges ursprung (Klassiker):
Volvo PV 60 (1946): Den äldsta svenska bilen i kungens privata samling. (Sverige)
(Hans första bil var en Volvo P1800 från 1966.)
Kungen kör alltså en blandning av moderna svenska (Volvo) och tyska (Audi/VW) bilar i tjänsten, men har en privat passion för kraftfulla bilar, främst från Tyskland och USA.
Diomedea exulans
2025-10-05, 13:09
Människokroppen har 37,2 biljoner celler.
En kromosom väger 5,3 biljondels gram.
En person med Downs syndrom har en extra kromosom i varje cell.
Betyder det att en person med Downs är 197,2 gram tyngre än en person utan Downs?
Skorpio76
2025-10-05, 13:13
Kul att du frågar om kungens bil!
Här kommer svaret:
1. Representativa bilar (Hovstallets Park)
För officiella uppdrag, statsbesök och transporter använder Hovstallet en bilpark som främst består av moderna, miljöklassade fordon:
Moderna bilar: Hovstallets fordonspark består idag främst av olika modeller från Volvo, Volkswagen och Audi. Dessa är i regel nyinköpta miljöklassade bilar, med ett ökande antal laddhybrider, och används vid ceremoniella tillfällen och dagliga transporter. Dessa bilmärken har alltså sitt ursprung i Sverige (Volvo) och Tyskland (Volkswagen och Audi).
Klassiker för ceremoni: Hovstallet äger också äldre, mer formella bilar som används vid speciella tillfällen:
Daimler DE27 Limousine (1950): Den äldsta bilen i Hovstallets park, tillverkad i Storbritannien (Daimler Motor Company).
Cadillac Fleetwood Seventy-Five Limousine (1969): Används vid bland annat hemtransport av ambassadörer. Den är tillverkad i USA.
2. Kungens Personliga Bilsamling
Kung Carl XVI Gustaf är en stor bilentusiast och äger en värdefull privat bilsamling som spänner över flera länder och epoker. Dessa bilar används sällan för officiella uppdrag, utan mer för nöjeskörning.
Tysklands ursprung:
BMW M8 Competition (2020): En kraftfull sportbil som rapporteras vara kungens "bruksbil" när han kör själv. (Tyskland)
Porsche 911 T Targa (1973): En klassisk sportbil. (Tyskland)
Italiens ursprung:
Ferrari 599 GTB (2007): En V12-sportbil. (Italien)
De Tomaso Pantera (1971): En klassisk sportbil. (Italien)
USA:s ursprung (Muskelbilar):
AC Cobra (1966): Den mest värdefulla bilen i kungens samling. (USA/Storbritannien)
Ford Mustang (1965) och Mustang Shelby (1966): Amerikanska muskelbilar. (USA)
Pontiac Tempest GTO Convertible (1966): (USA)
Sveriges ursprung (Klassiker):
Volvo PV 60 (1946): Den äldsta svenska bilen i kungens privata samling. (Sverige)
(Hans första bil var en Volvo P1800 från 1966.)
Kungen kör alltså en blandning av moderna svenska (Volvo) och tyska (Audi/VW) bilar i tjänsten, men har en privat passion för kraftfulla bilar, främst från Tyskland och USA.Ursäkta min felstavning. Det ska stå: Dessutom undrar jag varifrån som den bilden kommer.
Diomedea exulans
2025-10-05, 13:18
Ja, det finns en sak som jag har funderat ganska länge på. När man tecknar eller avbildar en kung ritar man honom med krona på huvudet och en mantel i rött blankt siden med vitt mjukt foder. Vår svenska kung går inte klädd så och varför inte det? Det kanske låter som en konstig frpga, men jag blev faktiskt ganska paff när jag fick se honom för första gången. Dessutom undrar jag varifrån som den bilen kommer.
Jag hade några år i barndomen då jag på riktigt var lite sur över att kungen bara såg ut som en vanlig farbror. Var var det långa, vita skägget, hermelinmanteln och kronan? Har han ens en tron?
Skorpio76
2025-10-05, 13:35
Jag hade några år i barndomen då jag på riktigt var lite sur över att kungen bara såg ut som en vanlig farbror. Var var det långa, vita skägget, hermelinmanteln och kronan? Har han ens en tron? Precis, det kan man verkligen fråga sig. Då är vi två.
Skorpio76
2025-10-08, 15:07
Ja, det finns en sak som jag har funderat ganska länge på. När man tecknar eller avbildar en kung ritar man honom med en krona på huvudet och en mantel i rött blankt siden med vitt, mjukt foder. Vår svenska kung går inte klädd så och varför inte det? Det kanske låter som en konstig fråga, men jag blev faktiskt ganska paff när jag fick se honom för första gången. Dessutom undrar jag varifrån som den bilden kommer.
Vad är det för skillnad på grön och gul såpa?
Magnus N
2025-10-21, 11:19
Vad är det för skillnad på grön och gul såpa?
Tror inte det är någon skillnad idag mer än färgen. Kanske var annorlunda förr.
Är det vanligt att folk bryr sig om vad det är för färg på såpan?
Det beror på vart ni köper såpan, köp riktig såpa skall ni se vad lätt det blir att göra rent ugnar och plåtar osv.
Det beror på vart ni köper såpan, köp riktig såpa skall ni se vad lätt det blir att göra rent ugnar och plåtar osv.
Beror skillanden mellan grön och gul såpa på var jag köper den eller bryr sig folk om färgen på såpan beroende på var jag köper den?
Fredszky
2025-10-21, 16:45
Bör man diska en gjutgärnspanna med grön eller gul såpa?
Blanda grön och gul så blir alla lika glada.
Beror skillanden mellan grön och gul såpa på var jag köper den eller bryr sig folk om färgen på såpan beroende på var jag köper den?
Billig såpa så är det bara färgämnen som skiljer sig emellan, dyrare såpor kommer från olika trädsorter
det borde du fråga i i gjutjärnstråden :D
Jag häller i vatten, värmer upp det, diskar utan, sen smörjer jag in pannan med olivolja igen.
Blanda grön och gul så blir alla lika glada.
Helt rätt
Lafayette
2025-11-02, 14:06
Dog stevia-hypen? Finns Coca Cola Life fortfarande? :o
Billig såpa så är det bara färgämnen som skiljer sig emellan, dyrare såpor kommer från olika trädsorter
Då är ju frågan vad som skiljer åt mellan såpan från olika trädsorter, samt vilken av dessa sorter, om någon, som gul/grön såpa är tänkt att efterlikna.
Då är ju frågan vad som skiljer åt mellan såpan från olika trädsorter, samt vilken av dessa sorter, om någon, som gul/grön såpa är tänkt att efterlikna.
Den verkliga fråga är ifall såpa = träfett? Kanske till och med träsmör?
Den verkliga fråga är ifall såpa = träfett? Kanske till och med träsmör?
Trött på din gamla vanliga tallsåpa?
Nu introducerar vi vårt finaste ek-smör, vällagrad för en rengöring av yppersta klass!
:angel:
Tror inte det är någon skillnad idag mer än färgen. Kanske var annorlunda förr.
Tydligen var det så att den gröna var gjord på hampafrön långt tillbaka.
Nu är både gul och grön såpa tallolja och den gröna är grönfärgad.
Det känns som vi börjar närma oss svaret.
Är såpa från tall eller hampa bättre lämpat för att rengöra specifica material eller för att tvätta bort en viss typ av smuts?
Är någon sort bättre generellt och hur skiljer sig framställningskostnaden mellan dem?
Såg ett inlägg på facebook där en kvinna fick skit för att hon köpte nötfärs som inte var från Sverige eftersom allt annat än svenskt kött är rent skräp. Hur tänker folk från the usual suspects som Irland, Tyskland och Danmark?
Får de skit för att de köper inhemskt? Tänker danskarna att svensk fläskfilé är överlägsen deras egna? Äter Irländarna sin egna nötfärs eller trånar de efter färs med svensk kvalitetsstämpel?
Kvalitet och kvalitet. Vi använder väldigt lite antibiotika i djurhållningen jämfört med andra länder. Det äg en markör för bättre djurhållning om inget annat.
Ska man föda upp djur för mat vill man att de ska ha det så lite dålig som möjligt.
Jo, det förstår jag ju. Men frågan handlar ju inte om den faktiska djurhållningen, utan hur invånarna i de länderna ser på saken.
Dog stevia-hypen? Finns Coca Cola Life fortfarande? :o
Bra fråga, kollade ett par sajter och verkar ha utgått från deras sortiment, den enda som fortfarande har kvar på sidan som jag hittade var den här. Ouppdaterat utbud? Scamadviser säger att bord13 är grön.
https://bord13.se/p/hel-lada-coca-cola-life-24-x-500ml-57-rabatt/
StarkaUlf
2025-11-12, 16:09
Kan man redigera PDF-filer gratis nånstans? Vill inte köpa Adobe ..
Kan man redigera PDF-filer gratis nånstans? Vill inte köpa Adobe ..
Det finns ju program på
https://imgs.search.brave.com/u6PGJo22GOITWv9QfUmWgNbGENYJ_N99H3o59udewFA/rs:fit:860:0:0:0/g:ce/aHR0cHM6Ly93d3cu/cGlyYXRlcHJveHkt/YmF5LmNvbS9pbWFn/ZXMvdXBsb2FkL2Fy/dGljbGVzL3BpYXRl/YmF5L3BpcmF0ZWJh/eS5qcGc
StarkaUlf
2026-02-06, 10:28
Varför gör man inte vanliga skor med samma grepp på is som curlingskor?
Magnus N
2026-02-06, 11:34
Varför gör man inte vanliga skor med samma grepp på is som curlingskor?
Verkar finnas rätt många olika curlingskor när man söker. Så Verkar inte som något ovanligt.
Har flera tusen eböcker sparade, kan man använda en AI tjänst för att sortera på något sätt?
Fredszky
2026-02-22, 12:09
Tittade på hockeyn, Finland - Slovakien igår.
Varför har man inte en redig 400 kilos fetto som målvakt?
Lyft in killen på isen med en lyftkran eller något, han täcker hela målet utan att röra en fena. Han kan vara där och äta snickers tills matchen är slut.
Tittade på hockeyn, Finland - Slovakien igår.
Varför har man inte en redig 400 kilos fetto som målvakt?
Lyft in killen på isen med en lyftkran eller något, han täcker hela målet utan att röra en fena. Han kan vara där och äta snickers tills matchen är slut.
För att inte ens en 400kg täcker upp 22326 cm2
Bower med sina 600+ kg kanske, liggandes på sida i målet
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f3/Jon_Brower_Minnoch.jpg
Men det finns regler som begränsar hur stora skydden får vara, så han kommer vara mycket exponerad för slagskott och jag tror inte benen är "breda" nog. Så det kommer finnas luckor.
Men om du kan hitta någon som är både stor nog, och beredd att ta enorma mängder smärta från skotten, så kanske du har något där...
Fredszky
2026-03-04, 14:08
Ibland ser man klipp från övervakningsvideor på rånare, bråkstakar, överfall osv som ger sig in i slagsmål när dom bär löst åtsittande baggyjeans och liknande som åker av några sekunder efter slagsmålets initiering.
Varför förbereder man sig så dåligt om man vet att man ska begå en brottshandling med höga straff?
intepurewhey
2026-03-04, 17:18
Ibland ser man klipp från övervakningsvideor på rånare, bråkstakar, överfall osv som ger sig in i slagsmål när dom bär löst åtsittande baggyjeans och liknande som åker av några sekunder efter slagsmålets initiering.
Varför förbereder man sig så dåligt om man vet att man ska begå en brottshandling med höga straff?
För det kräver konsekvenstänk.
StarkaUlf
2026-04-04, 20:20
Varför har så många bilar i reklamer på TV ett registreringsnummer som börjar på MLB?
Sett minst tre senaste dagarna.
Varför har så många bilar i reklamer på TV ett registreringsnummer som börjar på MLB?
Sett minst tre senaste dagarna.
Registreringsnummer som börjar med MLB är reserverade av Transportstyrelsen och används inte på riktiga bilar i trafik. Dessa skyltar används uteslutande för reklamfilm, fotografering, filminspelningar eller utställningar för att undvika att privata registreringsnummer visas i kommersiella sammanhang.
Det var en svår googling :MrT:
StarkaUlf
2026-04-13, 13:11
Registreringsnummer som börjar med MLB är reserverade av Transportstyrelsen och används inte på riktiga bilar i trafik. Dessa skyltar används uteslutande för reklamfilm, fotografering, filminspelningar eller utställningar för att undvika att privata registreringsnummer visas i kommersiella sammanhang.
Det var en svår googling :MrT:
Ah. Se där. Tack :)
Fredszky
2026-05-20, 17:33
Är det någon mer än jag som äcklas av alla AI-genererade texter från personer på facebook som vill försöka verka intelligenta?
Kan vara Leila 50 år som jobbar som frisörska, publicerar ett A4-inlägg om något politiskt "tänkvärt" som har alla AI-flaggor man kan tänka sig.
Typ:
Det handlar inte om politisk korrekthet — det handlar om människovärde, demokrati och rätten att få leva med respekt och trygghet.
Historien visar vad som händer när människor börjar delas upp i “vi och dom”. Därför får vi aldrig bli tysta inför hat, rasism eller förakt mot andra människor. Att stå upp för allas lika värde är inte naivt — det är nödvändigt för att bygga ett samhälle där frihet och mänsklighet gäller alla, inte bara vissa. Jag vet var jag står.
Leila
Tänkvärt Leila! Ditt godhetssignalerande mähä.
Och ibland i kommentarsfälten kommer det väldigt rättstavade långa argument från till synes bönder som skriver som krattor på annat håll.
Jag vill inte läsa ett A4 av något generiskt blaha som någon person har promptat fram.
Då tycker jag det är mycket roligare att läsa kreativa stavningar som jag samlat på mig sen några månader tillbaka under mina resor på facebook.
Jag tycker det är fröktan svärt hur värden har blivit
För banade miljö böga kör me brensle funka i minst i 100 år till
Varför ställer du då
En helt o relevant fråga ?
Vill på stå att vi är en klubb
varför är Sverige så komplicerat krongligt.
äggsalterad
Du är vacker ska du veta pungt slut.
Har vucksna varn, lever nu ensam i en liten bostad i krylbo
Snacka om att ha höga krav vilken tur att huvudet är fylld med en fungerande gärna.
prova byt vänskapskrätts
den 25 blir vår son 7 månader alla säger hon 39 du 56 chäms men jag jävligt stolt far och vi bryr oss inte om vad andra tycker
Där har vi lite mer charm.
Pungt slut
StarkaUlf
2026-05-20, 18:18
Någon som kan tipsa om ett smidigt litet gångband att ha hemma när det är dåligt väder?
Tänker ett sånt utan handtag, bara en platta man går på. Upp till 6 km/h iaf.
Fredszky
2026-05-22, 15:30
En gång när jag hämtade en pizza i en pizzeria precis innan stängning så frågade dom mig om jag ville ha en extrapizza som ingen hämtat ut. Jag accepterade.
Har någon funderat på att beställa sent i förhoppning att få bonuspizzor? Kanske satt det i system. Kanske händer ofta att de gör beställningar som inte hämtas ut. Kanske mer sällan nuförtiden i och för sig, då man ofta betalar genom hemsidan innan hämtning. Min bonuspizza var på tiden man ringde och beställde.
Hur bytter man batteri på en sån här IKEA skruvdragare https://i.imgur.com/IzJzwGb.png ?
Magnus N
2026-05-24, 18:29
Hur bytter man batteri på en sån här IKEA skruvdragare https://i.imgur.com/IzJzwGb.png ?
Är det inte ett skruvhål i ryggen?
Är det inte ett skruvhål i ryggen?
Såhär ser det ut i ryggen:
https://i.imgur.com/yC0ScUl.jpeg
https://i.imgur.com/sbU5ouz.jpeg
Den där har väl inbyggt batteri? (kan inte bytas). Dvs inget att ta ut.
intepurewhey
2026-05-26, 09:38
En gång när jag hämtade en pizza i en pizzeria precis innan stängning så frågade dom mig om jag ville ha en extrapizza som ingen hämtat ut. Jag accepterade.
Har någon funderat på att beställa sent i förhoppning att få bonuspizzor? Kanske satt det i system. Kanske händer ofta att de gör beställningar som inte hämtas ut. Kanske mer sällan nuförtiden i och för sig, då man ofta betalar genom hemsidan innan hämtning. Min bonuspizza var på tiden man ringde och beställde.
Är väl typ ett gammalt Bert-avsnitt eller någon liknande serie som har ett avsnitt om det...
Lafayette
2026-05-26, 09:58
https://m.youtube.com/watch?v=BNo_UhmMhM0&pp=ygUPTGlsbCBlcmlrIHBpenph&ra=m
Inte pizza, men att hänga i baren och vara trevlig och på god fot med bartendern brukar leda till att en del "felhällda" öl kommer gratis. Både felbong och dubbelbong förekommer ju.
Den där har väl inbyggt batteri? (kan inte bytas). Dvs inget att ta ut.
Tror också det. Ska försöka se om det finns någon ny jag kan köpa som man kan ladda istället eller byta batteri. För sån skruvdragare är riktigt nice.
intepurewhey
2026-05-28, 09:41
Tror också det. Ska försöka se om det finns någon ny jag kan köpa som man kan ladda istället eller byta batteri. För sån skruvdragare är riktigt nice.
Finns inga nya liknande att köpa. Du har den sista i världen och inga fler produceras.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.