Visa fullständig version : Tråden för "dumma" småfrågor man tänker på i vardagslivet men aldrig frågar
Lipservice
2013-06-05, 13:38
Min laptop bråkar med mig. När jag skriver ö blir det - och allt har kastats om. Har försökt byta inmatningsspråk och tangentbordslayout till svenska men inget händer. Vad ska jag göra?
Starta om datorn, funkat för mig de gånger tangentbordet har fått för sig att byta språk. Har du tur är det så enkelt.
Min laptop bråkar med mig. När jag skriver ö blir det - och allt har kastats om. Har försökt byta inmatningsspråk och tangentbordslayout till svenska men inget händer. Vad ska jag göra?
Stannar inmatningsspråket kvar på det språk du väljer då? Det kanske ju vara så att applikationen självmant väljer t.ex engelsk tangentbord så fort du byter till den. Har varit med om det själv.
Lättast är egentligen om du raderar alla installerade inmatningsspråk så endast svenska finns kvar.
Nu löste det sig. Hade kommit åt någon sorts inställning när jag höll i Fn och Num Lk. Tydligen så gick det inte att komma ifrån den engelska versionen då, så när jag tryckte in samma kommando igen så gick det att välja mellan svenska och engelska. Lite skumt men.
StarkaUlf
2013-06-05, 14:39
Nu löste det sig. Hade kommit åt någon sorts inställning när jag höll i Fn och Num Lk. Tydligen så gick det inte att komma ifrån den engelska versionen då, så när jag tryckte in samma kommando igen så gick det att välja mellan svenska och engelska. Lite skumt men.
http://nyheterna.net/var/ostran/storage/images/nyheterna/nyheter/oskarshamn/skum-i-fontaenen/bild/7442696-2-swe-SE/Bild_article_large.png
http://nyheterna.net/var/ostran/storage/images/nyheterna/nyheter/oskarshamn/skum-i-fontaenen/bild/7442696-2-swe-SE/Bild_article_large.png
Mer skumt än sådär. ;)
StarkaUlf
2013-06-05, 16:34
Mer skumt än sådär. ;)
Damn, that's all I got :)
Är det kontraproduktivt att ta alvedon om man vill få bort febern? Tänker så här att eftersom det sänker febern för tillfället så tar det längre tid för kroppen att handskas med problemet då febern är ett sätt att "döda" febern?
Sänks febern verkligen? Det tror jag inte. Min gissning är att det bara lindrar symptom, så man känner sig bättre.
Jag är svensk. Vad säger man om man kommer från Quatar? Quatarian?
Sänks febern verkligen? Det tror jag inte. Min gissning är att det bara lindrar symptom, så man känner sig bättre.
Jag är svensk. Vad säger man om man kommer från Quatar? Quatarian?
Jo, de sänker tempen.
Och jag gissar på att man bara säger att man är qatar.
Red Apple
2013-06-05, 16:58
Mer skumt än sådär. ;)
http://img.izismile.com/img/img2/20090806/sity_in_soap_suds_02.jpg
?
Feber är inget man vill förhindra, är ju kroppens egna sätt att döda skiten!
Det är först när febern börjar nå 40-41 grader som man kanske ska vara mer nogrann med övervakning av ens temp och fundera på att ta febernedsättande.
Febern är där av en orsak, för att få dig frisk.
är det dåligt för tänderna att äta 100 gram godis 4 gånger per vecka, om man sköter tandhälsan bra i övrigt? Bör man kanske byta ut godiset mot t.ex bröd eller något annat?
är det dåligt för tänderna att äta 100 gram godis 4 gånger per vecka, om man sköter tandhälsan bra i övrigt? Bör man kanske byta ut godiset mot t.ex bröd eller något annat?
Jag hade mycket hål mellan tänderna för några år sedan. Sen började jag tandtråda morgon och kväll samt skölja med Flux varje kväll. Då läkte hålen och kom aldrig tillbaka, trots att jag äter sötsaker rätt ofta. Så länge man inte småäter hela dagarna och ser till att skölja munnen.med lite vatten efter man ätit går det nog bra.
För mig gick det åt helsike. Ingen emalj kvar. Trist att se, dystert att tänka på.
Mitt tips är att du besöker tandläkare och ber dom avlägga lägesrapport. Är emaljen på fallrepet bör du tänka dig om. Är den inte så fråga vad du kan göra om du vill fortsätta med godis men ändå vara så snäll som möjligt mot tänderna.
buena suerte!
Tack för svaren båda två. Man kanske bör kolla upp dom och se hur dom ligger till.
Varför kliar det på kroppen när man är trött? Är det bara att man blir känsligare?
Kommer fotbollen hålla på länge till så att filmen uteblir?
Kan jag inte svara på, men varför inte äta en hel lastbil godis en gång per vecka istället? Lär vara mycket mer skonsamt mot tänderna, och jag tror du får samma njutning. 100g är ju bara en aptitsretare.
Vad är poängen med att ha helt fasansfullt dåliga skådespelare på reklamer för tvättmedel, diskmedel, dammsugare, tandkräm osv? För att det ska fastna?
För att man sparar pengar på att ta in amatörer.
För att regissören inte vet hur man hanterar skådisar.
För att projektet är allmänt taffligt ihopsvängt.
Lägg till en radda andra anledningar. Oftast handlar det om pengar och/eller tid.
För att man sparar pengar på att ta in amatörer.
För att regissören inte vet hur man hanterar skådisar.
Du tror inte att dessa företag har nog med pengar för att ta in ordentliga skådespelare och regissörer? Och det känns som att alla dessa reklamer har identiska upplägg.
Jo, men det första man tänker på är inte att det ska vara artistiskt perfekt. Ju mer man spar, desto mer får man själv. Sen är inte alla kapabla till kritiskt tänkande heller. Youtube-generationen är ett praktexempel på ett fåtal riktigt duktiga filmmakare bland ett hav av taffliga amatörer.
Captainwide
2013-06-09, 06:36
Hur blir en vissling till?
Chilla mamma
2013-06-09, 13:37
Äter våra kungligheter alltid ute? Eller får de mat hemkörd tro? Inte lagar de mat?
Äter våra kungligheter alltid ute? Eller får de mat hemkörd tro? Inte lagar de mat?
Gissar på kökspersonal
Andy.da.wohoo
2013-06-09, 14:01
På samma sätt som när man pratar. Du blåser ut luft som sätts i svängning med hjälp av sättet du format din mun. Dessa svängningar/ljudvågor har hög frekvens och låter därför som en vissling.
Hoppas det klarnade en aning.
Detective
2013-06-09, 20:43
Hur funkar det när man åker utomlands med snus? Måste man deklarera det eller hur går det till? :)
Hur funkar det när man åker utomlands med snus? Måste man deklarera det eller hur går det till? :)
Förmodligen ingen deklaration om det är egenkonsumtion.Det kan dock vara olagligt att ta in snus i landet. För säkerhets skull frågar du deras ambassad.
Vad är poängen med att ha helt fasansfullt dåliga skådespelare på reklamer för tvättmedel, diskmedel, dammsugare, tandkräm osv? För att det ska fastna?
Jag tror t.ex. Cillit Bang kommer undan med det för att deras produkter funkar.
Jag tror t.ex. Cillit Bang kommer undan med det för att deras produkter funkar.
Precis som grummes. Eller nej. De stinker inte parfym och klor på en gång.
Kan man föra över pengar från ett privatkonto till ett företagskonto bara sådär? Inte som en betalning för ett jobb.
Alla produkter man "måste" ha, så gäller bara att nöta in sitt varumärke. Så länge som man inte säljer sin produkt som ett livsstilsval(Cola, Red bull, Apple etc), så är det inte värt investeringen.
Minimjölk
2013-06-10, 11:28
Allting du äter sliter på tänderna, surt sockerrikt godis och kolhydrater i allmänhet sliter mer än snällare livsmedel så det är ju definitivt inte bra att för tänderna att äta godis.
Å andra sidan så är det ju av större vikt att rengöra tänderna ordentligt regelbundet. Tandborsta ordentligt 2ggr om dagen, tandtråd varje dag etc.
Då har du gett grunden bra förutsättningar för att undvika karies/tandsten.
Förr i tiden och i de länder där man inte sköter sin tandhygien har man kassa tänder/tandkött oavsett sockerrikt godis eller ej så med andra ord, se till att gör rent och njut av ditt godis. :)
luftflöde. När du pratar/blåser gör ljud sätter du luftmolekyler i rörelse, när dessa til lföljd av detta kollidera mot varandra uppstår tryckvågor som vi upplever som ljud med våra känsliga öron.
Just vissling uppkommer till följd av att väldigt mycket luft pressas genom en liten öppning varvid ett högt tryck uppstår. Vilken frekvens som detta ljudtryck uppstår i beror på hålets omkrets/längden på tunneln samt vilket tryck du blåser med. Dvs formar du munnen annorlunda vid visslingen så påverkas frekvensinnehållet. Du kan även höja/sänka ljudtrycket genom att blåsa ut mer/mindre.
Desto mindre hål du kan skapa med dina läppar desto mindre luft behöver du blåsa för att skapa en vissling med en viss frekvens.
Vill du vissla med högt ljudtyck är det en fördel att busvissla och då skapa en form av en hornlösning vid munöppningen vilket höjer effektiviteten av din vissling jämfört med den konventieonella visslingen.
Hur funkar det när man åker utomlands med snus? Måste man deklarera det eller hur går det till?Det beror på land, kolla med deras ambassad eller någon immigration/tullsida på nätet för det aktuella landet. I vissa är det ju, som rahf säger, helt olagligt med snus.
MathiasF
2013-06-10, 11:35
Precis som grummes. Eller nej. De stinker inte parfym och klor på en gång.
Hur ska man annars veta att de fungerar? *rolleyes*
Kan man föra över pengar från ett privatkonto till ett företagskonto bara sådär? Inte som en betalning för ett jobb.
Vad är det för typ av företag?
Ska du föra in pengar i ditt eget företag?
Vad är det för typ av företag?
Ska du föra in pengar i ditt eget företag?
Enskild firma. Jag skulle behöva använda pengar för att göra inköp och jag har inte fått in någon inkomst än.
Ja säg det. Frun hade tro på den skiten, jag stod inte ut med lukten. Grönsåpa fungerar faktiskt på allt. Inklusive fönster om man skrapar efteråt. Luktar dessutom rätt behagligt.
Minimjölk
2013-06-10, 11:54
Jag har ett intresse av matlagning, precis som i alla intressen man utövar blir man bättre, man samlar kunskap och färdigheter.
Jag känner att när folk pratar om recept eller halvfabrikat så låter det som dagisnivå i mina öron.
Alltså, jag tror det beror helt upp till betraktaren vad som anses vara bra, då ribban höjs eller sänks beroende på den som bedömer.
+1
Folk överlag brukar ha väldigt lågt ställda förväntingar då de anser att man är duktig inom diverse områden bara för att man nyligen påbörjat sin resa inom en ny hobby. Frågar man däremot de som verkligen är insatta så har man en låååååååååååång resa framför sig innan man är duktig. Jämför med att lyfta skrot/springa. Frågar man vanliga människor som inte tärnar tycker de 60kg i bänkpress och milen under 55min är imponerande. Frågar man på Kolozzeum så är ju synen en annan.
Med tanke på att de flesta människor borde laga mat någon gång varje dag har de allra flesta svårt för att utmana sig själv aoch gå utanför sin comfort zone vilket ju såklart är ett av de första stegen om du vill bli duktig.
Om du konsekvent gör 5 måltider på samma sätt så kan du ju såklart bli väldigt duktig på just dessa men det är först när du kanske byter ut nötfärsen mot tex lammfärs och då efter lite experimenterande inser att du behöver krydda annorlunda för att framhäva visa smaker som du faktiskt tagit ett rejält steg (enligt mig).
En person som är bra på matlagning har koll på att hitta rätt balans i måltiden vad det gäller smak (salt, syrlighet, sötma, beska), innehåll (protein/kolhydrater/fett samt mineraler/vitaminer), estetik (snyggt upplagt och bra färgsammansättning). Sedan skall ju sakerna vara bra tillagade så att de har en korrekt konsistens och ytskikt. Givetvis skall man ju även inneha egenskapen att man kan laga mat utan recept och vid behov ersätter diverse ingredienser med andra och trots detta uppnår lyckade resultat.
Recpetet för att lyckas? :)
Laga mat frekvent och utmana dig själv i lagom stora steg, precis som med allting annat du vill lära dig.
Jag verkligen hatar när folk säger att de inte kan laga mat och allt de någonsin gjort är att misslyckas med att koka ägg, jag menar, hur mycket har de försökt innan de faktiskt insåg sin begränsing?
Hur långt ner ska man gå i en godkänd militärpress? Om man nu tävlar i de..
Hur långt ner ska man gå i en godkänd militärpress? Om man nu tävlar i de..
Kontakta försvaret.
kan getingar/bin skjuta iväg sina gaddar likt en projektil?
Enskild firma. Jag skulle behöva använda pengar för att göra inköp och jag har inte fått in någon inkomst än.
Så länge du köper på ditt eget kort oavsett vilket konto det är kopplat till är det ok. Du kan ju köpa från ditt privata konto utan problem och ändå regga det på företaget.
Så länge du köper på ditt eget kort oavsett vilket konto det är kopplat till är det ok. Du kan ju köpa från ditt privata konto utan problem och ändå regga det på företaget.
Okej, men det blir alltså inga konstigheter om jag för över pengar från mitt gamla personkonto i Nordea till mitt Privatkonto SEB och sedan till Företagskonto?
Okej, men det blir alltså inga konstigheter om jag för över pengar från mitt gamla personkonto i Nordea till mitt Privatkonto SEB och sedan till Företagskonto?
Rent ekonomiskt ses ingen skillnad mellan din ekonomi, och firman, då detta gäller just en enskild firma.
Bokföringsmässigt bokförs det som en insättning i företaget, och motbokas som en skuld till dig själv från företaget :)
Precis som de_dave säger, inga problem, kör på. Så länge du bara använder dina egna konton och ingen annans. Din ekonomi och företagets är densamma.
MathiasF
2013-06-10, 15:30
Du har fått svar ovan Skön, jag bara bekräftar.
Om man har gjort inköp på ett konto och sedan skaffat en annan bank, kan man dra av detta på deklarationen sen?
Antar jag får kolla med Skatteverket hur man gör.
StarkaUlf
2013-06-10, 16:39
Någon som kan rekommendera en hyfsat billig börs, gärna liten & smidig, där man inte förstör magnetremsan på alla sina kort? -.-
Ska gärna gå att hitta på nätet.
Om man har gjort inköp på ett konto och sedan skaffat en annan bank, kan man dra av detta på deklarationen sen?
Antar jag får kolla med Skatteverket hur man gör.
Vad snackar vi? Värdepapper eller företagande?
Vad snackar vi? Värdepapper eller företagande?
Företag, Enskild firma.
Gjort ett köp på gammalt konto som jag ej vill ha mina inkomster till.
knuckles
2013-06-10, 17:11
hur många dör per dag
Fredszky
2013-06-10, 17:48
hur många dör per dag
Tror det är väldigt svårt att veta, jag gissar 10^18 i det som vi i folkmun kallar universum.
Företag, Enskild firma.
Gjort ett köp på gammalt konto som jag ej vill ha mina inkomster till.
Ja.
För enkelhetens, och bokföringens, skull är det att föredra att hålla sina företagstransaktioner till sitt företagskort om man har ett sådant. Men skatteverket skiter fullständigt i vilka konto du använder. Bara du kan verifiera vad de olika transaktionerna är för något så.
en stor stark
2013-06-10, 17:52
hur många dör per dag
Jag googlade runt lite och fick fram att det var är 155.000 som dör varje dag, ungefär.
Vet inte hur bra det stämmer.
Ja.
För enkelhetens, och bokföringens, skull är det att föredra att hålla sina företagstransaktioner till sitt företagskort om man har ett sådant. Men skatteverket skiter fullständigt i vilka konto du använder. Bara du kan verifiera vad de olika transaktionerna är för något så.
Okej, härligt. Tack.
knuckles
2013-06-10, 18:45
Om jag skulle göra sex change till kvinna skulle jag kunna känna sexuellt
Hur prenumererar jag på en tråd? Sitter på mobilen om det gör nån skillnad..
Vad menas med "nom´sayin"
Vad menas med "nom´sayin"
"Know what I'm saying?"
hahavaffan
2013-06-11, 18:34
Om jag skulle göra sex change till kvinna skulle jag kunna känna sexuelltVarför skriver du som en spam-bot?
knuckles
2013-06-11, 19:01
Varför skriver du som en spam-bot?
Förstår inte? är min fråga legit?
Varför skriver du som en spam-bot?
Varför litar du på In Flames?
En pryl i köket har blitt kaputski, och jag undrar vart man köper VVSprylar normalt? Jag kan inget om rör och VVS så det här är lite jobbigt måste jag säga. Jag behöver någon sorts plugg eller stopp att sätta i: http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8872730296350.jpg
tntballe
2013-06-11, 21:32
En pryl i köket har blitt kaputski, och jag undrar vart man köper VVSprylar normalt? Jag kan inget om rör och VVS så det här är lite jobbigt måste jag säga. Jag behöver någon sorts plugg eller stopp att sätta i: http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8872730296350.jpg
Lokal rörfirma eller byggmax, Bauhaus, k-rauta, etc.
Postat via en mobil enhet
Borde man lejja någon för att fixa det? Det ser ganska lätt ut, men med min tur exploderar väl något i ett hav av vatten
Borde man lejja någon för att fixa det? Det ser ganska lätt ut, men med min tur exploderar väl något i ett hav av vatten
Leta reda på huvudkranen först. Grannarna blir kanske lite sura när det slutar rinna i deras kranar, men du slipper förvandla din lägenhet till Atlantis om du råkar ha tummen mitt i handen...
Var säljer man begagnade saker som man inte använder längre?
Har nyligen rensat ut och bestämt mig för att göra av med böcker, kurslitteratur, digitalkamera, videograbber (Terratec G3), oöppnade TV-boxar på DVD, etc. Digitalkamera och videograbber har en del värde och går därför att lägga upp på Tradera/Blocket även om det kostar en del att skicka. Men böcker och DVD-boxar? En sådan annons på Blocket kostar 10-20 kr och därefter tillkommer fraktkostnader.
Gå till en järnhandel eller liknande och fråga dem vad du behöver och be dem förklara hur du ska göra. De brukar vara hjälpsamma.
StarkaUlf
2013-06-12, 11:49
Finns det någon liten lampa/ljus/belysning som knappt avger någon värme alls?
Gärna så liten som möjligt. Funderade på typ något sådant här: http://www.belysningsdesign.se/lagenergilampa-gx53-9w
Finns det någon liten lampa/ljus/belysning som knappt avger någon värme alls?
Gärna så liten som möjligt. Funderade på typ något sådant här: http://www.belysningsdesign.se/lagenergilampa-gx53-9wDioder?
Alltså LED-belysning.
Om det gäller sockerhuset så krävs det ganska lite ljus och då borde ett antal dioder som jobbar med låg effekt vara perfekt. Se bara till att de inte sitter i kontakt med sockret.
Ljusdioder blir alltså fortfarande varma och är det högre effekt så kan det bli riktigt varmt.
Gjorde misstaget att inte väga pastan innan jag började koka den. Efteråt vägde pastan ungefär 300g, hur mycket kan pastan ha vägt i okokt tillstånd?
Andy.da.wohoo
2013-06-12, 19:06
Koka upp 10g okokt pasta och väg, så får du själv svar på frågan!
Koka upp 10g okokt pasta och väg, så får du själv svar på frågan!
En sådan precis våg har jag tyvärr inte, kan du göra det åt mig?*hug*
Jockefoten
2013-06-12, 19:18
Gjorde misstaget att inte väga pastan innan jag började koka den. Efteråt vägde pastan ungefär 300g, hur mycket kan pastan ha vägt i okokt tillstånd?
Räkna antalet spagetti/makaroner och jämför sen med samma antal okokta spagetti/makaroner.
knuckles
2013-06-12, 19:18
"Vårt kokosvatten hjälper kroppen att återhämta sig på ett naturligt sätt." Vad fan innebär det?
Räkna antalet spagetti/makaroner och jämför sen med samma antal okokta spagetti/makaroner.
försent, maten ligger redan i min mage. Nu drar jag en gissning men kan det inte vara hälften, dvs 150g pasta i okokt tillstånd?
"Vårt kokosvatten hjälper kroppen att återhämta sig på ett naturligt sätt." Vad fan innebär det?
Falsk marknadsföring.
Hur är det egentligen i Budapest nu med översvämningar?
Tänkte åka dit efter midsommar men det känns ju rätt ovärt om kollektivtrafiken krånglar pga översvämningar tex.
Varför kliar sår om man inte får/bör klia?
Varför kliar sår om man inte får/bör klia?
Har för mig att det är någon slags signalfunktion för att få dit blodplättar/-kroppar.
Det kan kanske även vara så att nervtrådar är skadade och skickar signaler då de läker ihop?
Någon mer påläst får rätta mig om jag har fel :)
Suck, VVS var ju inte bara direkt. Nu har jag vart på Järnia, byggmax och en lokal köksbutik, samtliga ger besked om att de inte har propp/plugg/stopp med mmgänga som jag behöver, bara tumgägnga. Im teh screwd :(
försent, maten ligger redan i min mage. Nu drar jag en gissning men kan det inte vara hälften, dvs 150g pasta i okokt tillstånd?
Ganska exact 110g. (Har kollat med livsmedelsverket) Sätt gärna in en slant till välgörande ändamål. (Vad du tycker svaret var värt)
Om man söker till ett jobb, kollar dom på belastningsregistret? Eller hur fungerar det? Aldrig riktigt fattat det
Om man söker till ett jobb, kollar dom på belastningsregistret? Eller hur fungerar det? Aldrig riktigt fattat det
Det är inte många arbetsgivare som får göra utdrag. Det är du själv som måste göra det.
Hur många som faktiskt begär utdrag vet jag inte. Jag känner ingen som råkat ut för det.
Söker du säkerhetsklassade jobb på tex myndighet, flygplats eller försvarsmakten så kollar gör de själva registerutdrag ur både belastningsregister och socialas register.
Söker du andra jobb där arbetsgivaren vill veta, men inte får kolla själv kommer de be dig själv göra ett registerutdrag hos polisen och lämna kuvertet oöppnat till de.
Suck, VVS var ju inte bara direkt. Nu har jag vart på Järnia, byggmax och en lokal köksbutik, samtliga ger besked om att de inte har propp/plugg/stopp med mmgänga som jag behöver, bara tumgägnga. Im teh screwd :(
Det finns antagligen någon riktigt butik i närheten.
Kolla utanför efter:
*Skåpbilar
*Pickuper
*Caddys med skåp eller "motsvarande" franskt skräp.
*Använda men ej genomskitiga arbetskläder
*Moraknivar
*Skyddskor som är innötta men ej slut.
Ser du många i randiga skjortor är du antagligen vid en brädgård och bör åka till nästa ställe.
Varför blir jag väldigt mycket känsligare för ljud när jag har varit uppe i 24h+? Det räcker med att katten springer ner för trappan och jag får nästan en hjärtattack. Kan även bli känsligare för ljus.
Varför blir jag väldigt mycket känsligare för ljud när jag har varit uppe i 24h+? Det räcker med att katten springer ner för trappan och jag får nästan en hjärtattack. Kan även bli känsligare för ljus.
Franska nerver. Även lägre smärttröskel, stresstålighet skulle jag tro.
Brist på sömn uppenbarligen.
Hur är det egentligen i Budapest nu med översvämningar?
Tänkte åka dit efter midsommar men det känns ju rätt ovärt om kollektivtrafiken krånglar pga översvämningar tex.
BUMP, har en weekend resa bokade dit nästa vecka, kanske inte var så smart :smash:
Det är inte många arbetsgivare som får göra utdrag. Det är du själv som måste göra det.
Hur många som faktiskt begär utdrag vet jag inte. Jag känner ingen som råkat ut för det.
Söker du säkerhetsklassade jobb på tex myndighet, flygplats eller försvarsmakten så kollar gör de själva registerutdrag ur både belastningsregister och socialas register.
Söker du andra jobb där arbetsgivaren vill veta, men inte får kolla själv kommer de be dig själv göra ett registerutdrag hos polisen och lämna kuvertet oöppnat till de.
Tack för svaren! :)
Det finns antagligen någon riktigt butik i närheten.
Kolla utanför efter:
*Skåpbilar
*Pickuper
*Caddys med skåp eller "motsvarande" franskt skräp.
*Använda men ej genomskitiga arbetskläder
*Moraknivar
*Skyddskor som är innötta men ej slut.
Ser du många i randiga skjortor är du antagligen vid en brädgård och bör åka till nästa ställe.
Nu har jag även vart på Classe O, och 2 rör&VVSfirmor som alla bara skakar på huvudet och säger att de inte kan hjälpa...
Det tycks inte gå att uppbringa en plugg om 12mm, bara tumgängade rörsaker :(
Fredszky
2013-06-13, 20:05
Har youtube tagit bort "play all videos"-funktionen?
Alltså att den spelar upp alla videos en användare har lagt upp, efter varandra.
MathiasF
2013-06-13, 20:06
Nu har jag även vart på Classe O, och 2 rör&VVSfirmor som alla bara skakar på huvudet och säger att de inte kan hjälpa...
Är du säker på att det är 12mm då och inte 15/32" (11.9063mm) eller 1/2" (12,7mm)?
Sheogorath
2013-06-13, 20:07
Det kan tydligen bli stopp/fullt i frysars avfrosningssystem. Hur åtgärdar man det?
tntballe
2013-06-13, 20:32
Går det att kapa och sätta dit något med vanligare dimensioner.
Går det att kapa och sätta dit något med vanligare dimensioner.
Säkert, men det är inget jag klarar av, då måste jag ta in hantverkare och det blir dyyyrt.
Det kan tydligen bli stopp/fullt i frysars avfrosningssystem. Hur åtgärdar man det?
På mitt skåp så tömmer man helt enkelt en behållare som är åtkomlig från baksidan.
Vad är det för något som suttit där tidigare? Dels för att det ger en ledtråd till var du hittar en plugg och dels går det kanske att kapa den anslutningen och plugga den.
tntballe
2013-06-14, 07:54
Säkert, men det är inget jag klarar av, då måste jag ta in hantverkare och det blir dyyyrt.
Är inte så svårt, någon du känner lär säkert kunna det.
Jag förstår mig inte på det här med programmering. Alla snackar om vilka genier Gates och Zuckerbarg bl.a. är och hur dom klarade svåra programmeringskurser tidigt etc. Jag fattar inte ett skit av detta, i mina ögon (jag kan som sagt nada om ämnet) är det som lego med bokstäver, du skriver en sak och något händer. Vad är det jag missar, vad är det Zuck och Gates lisatade ut som ingen annan kunde? Jag menar, någon måste ju kommit på språket (heter det så?), så det känns som att den som skapat det borde veta hur det funkar?
Ju mer jag skriver desto mer inser jag att det fattas något, kan någon förklara som om jag vore fem pls
Jag förstår mig inte på det här med programmering. Alla snackar om vilka genier Gates och Zuckerbarg bl.a. är och hur dom klarade svåra programmeringskurser tidigt etc. Jag fattar inte ett skit av detta, i mina ögon (jag kan som sagt nada om ämnet) är det som lego med bokstäver, du skriver en sak och något händer. Vad är det jag missar, vad är det Zuck och Gates lisatade ut som ingen annan kunde? Jag menar, någon måste ju kommit på språket (heter det så?), så det känns som att den som skapat det borde veta hur det funkar?
Ju mer jag skriver desto mer inser jag att det fattas något, kan någon förklara som om jag vore fem pls
Jag tror folk snarare syftar på deras visioner och förmågan att genomföra dessa.
Angående programmeringen så kan man programmera på olika sätt, även inom samma språk, och självklart blir det då mindre bra eller bättre ä genomsnittet.
Ok, en beskrivning för en femåring som bygger vidare på din lego-jämförelse :)
Det är skillnad på att bygga det här (med hjälp av en ritning från lego):
http://www.pointdeal.se/149469/lego-city-fire-helicopter-lego-60010-toys.jpg
och att själv knåpa ihop det här:
http://cf.broadsheet.ie/wp-content/uploads/2013/01/LEGO-Elvis.jpg
Sedan, som Juxta skriver, så handlar det väl i Zuckerberg & Gates fall mer om att de haft bra ideer och varit på rätt plats vid rätt tid, än att de var några genier på programmering.
Att programmera kan förvisso vara något av en utmaning i sig, men personligen tycker jag det är betydligt svårare att komma på vad det man programmerar ska göra, än hur man ska programmera det.
Titta t.ex på iphone appar, det är betydligt svårare att hitta på en app som folk är villiga att betala för, än att sedan skriva koden för den appen.
Vad är det för något som suttit där tidigare? Dels för att det ger en ledtråd till var du hittar en plugg och dels går det kanske att kapa den anslutningen och plugga den.
http://cdn.blocket.com/static/2/images/46/4682709976.jpg
En sådan här. En inbyggd kolsyremaskin som började släppa igenom vatten. Vill inte ha en ny utan vill plugga anslutningen. Den är inkopplad med millimetergänga, ej rörgänga/tumgänga tyvärr.
MathiasF
2013-06-14, 19:47
http://cdn.blocket.com/static/2/images/46/4682709976.jpg
En sådan här. En inbyggd kolsyremaskin som började släppa igenom vatten. Vill inte ha en ny utan vill plugga anslutningen. Den är inkopplad med millimetergänga, ej rörgänga/tumgänga tyvärr.
Så det är utloppet från blandaren du vill plugga?
Den kan du ju enkelt ta med dig till någon mekanisk verkstad så kan de gänga en lämplig plugg åt dig på 5 minuter.
Hex-bar lr trap-bar. Står trap för trapezius lr fälla?
MathiasF
2013-06-14, 20:32
Skulle gissa på fälla då du är fångad i den som i en björnfälla.
http://www.bodybuilding.com/exercises/exerciseImages/sequences/921/Female/l/921_2.jpg
Min Samsung Galaxy SII låser inte skärmen av sig själv längre när jag inte rört skärmen, varför? Måste alltså stänga den manuellt.
Du har inte den USB ansluten eller så? :)
Om du går på inställningar/visning vad har du för tid på viloläge där?
Nix ingen sladd i den.
Inställningar->Display->Skärmtimeout "Efter 15 sekunder aktivitet"
Samt Inställningar->Låsskärm->Lås automatiskt är inställd på: "Skärmen kommer att låsas om 5 sekunder efter att skärmen stängs av automatiskt"
Dum fråga, men testat starta om den? Kan vara någon app som hängt sig och håller den "aktiv"
Kan man mixa havregryn, mjölk och vassle till en helt slät dryck? Inga småbitar alls
Varför bildar fiskar omättade fetter (som lax och makrill) medan landlevande djur bildar mättade fetter?
Latissimus Dorsi
2013-06-15, 15:18
Varför används inte 50kgs vikter längre i styrkelyft?
StarkaUlf
2013-06-15, 15:26
Kan man mixa havregryn, mjölk och vassle till en helt slät dryck? Inga småbitar alls
Om du har värsta superduper mixern :)
Om du har värsta superduper mixern :)
jag har en rätt så galen mixer faktiskt :) funderat på att testa, men vet inte när
Varför bildar fiskar omättade fetter (som lax och makrill) medan landlevande djur bildar mättade fetter?
Jag har för mig att det, åtminstone delvis, har att göra med var/hur de lever. Vatten är ju oftast ganska kallt, och en fisk med mest mättande fetter skulle vara stel som ett smörpaket. (Sedan tror jag inte att det är så att fiskar ENDAST bildar mättade fetter, men mina kunskaper på det området är rätt rostiga.)
Ja, det funkar.
Ska du skapa en superbebis? :D
Ska du skapa en superbebis? :D
AZD-R6xVk3w
:naughty:
Såja, då var man snart rörgubbe själv då.
Passade på att ta en lite lätt bakislördag till att riva allt under diskbänken. Bort med anslutningar till avlopp, diskmaskin och blandare. Sedan bort med en sak i taget tills jag kom till rörgäng med tum i stället för milimeter. Satte en plugg och tejpade med någon sorts gängtejp. Testar koppla på vattnet och det droppar lite. Tar i och drar åt och det ser faktiskt tätt ut. Återbygger allt annat under diskbänken och peppar peppar än droppar det inget. Jag har kanske löst problemet själv :D
Trapetsoid baserat på formen.
Varför används inte 50kgs vikter längre i styrkelyft?
För klumpiga att hantera och med smala järnvikter behövs de inte heller då det inte går att få på mer vikt på stången med 2x50 än 4x25
Sökes lite råd/hjälp.
Jag ska nämligen resa utomlands om 8 dagar. Har en ganska stor summa på mitt kort. Jag vill därför öppna ett tillfälligt sparkonto att slänga över största delen på, medans jag är och reser. Känns dumt att ta med allt på kortet.
När jag kommer tillbaka så hade jag tänkt öppna ett annat konto med betydligt bättre ränta, men detta ska som sagt bara vara tillfälligt i 2 veckor.
Bör jag välja "Förmånskonto";
Ett konto för dig som är ansluten till vårt Kundprogram: Premium, Förmånskund, PLUS-kund eller Check-in 18-28 år. Kontot erbjuds även till barn och ungdomar 0-17 år och kunder i Private Banking.
Förmånskontot passar bra när du vill spara till en buffert för oförutsedda utgifter eller till ett bestämt mål - exempelvis semesterresa, nya möbler eller kontantinsats till bostad eller sommarstuga. Lämpligt även för ungdomar som vill starta ett eget sparande.
Fördelar:
Ett tryggt val med förmånlig ränta för dig som vill spara på riskfritt bankkonto.
Fria uttag fr o m 15 november 2010.
Enkelt att spara på kontot. Lägg upp en regelbunden överföring från ditt lönekonto (minst 100 kr/mån) eller gör en engångsinsättning (minst 500 kr) när du öppnar kontot.
Via Internetbanken har du full kontroll på kontot och kan se alla transaktioner och villkor. Du kan även påbörja, ändra belopp eller göra uppehåll i sparandet.
Eller "Kapitalkonto";
Ett konto som passar bra när du vill spara till en buffert för oförutsedda utgifter eller spara på kortare sikt, exempelvis till en ny dator eller en resa.
Dina fördelar med Kapitalkonto:
Ett tryggt val för dig som vill spara på ett riskfritt bankkonto.
Fria uttag.
Enkelt att månadsspara. Lägg upp en regelbunden överföring från ditt lönekonto (minst 100 kr/mån).
Via Internetbanken har du full kontroll på kontot och kan se alla transaktioner och villkor. Du kan även påbörja, ändra belopp eller göra uppehåll i sparandet.
Jag fastnade först för Kapitalkonto, men vilket tror ni är vettigast?
Är det Nordea? Det spelar ingen större roll vilket du väljer. Räntan är bättre på förmånskontot men det är en piss i Nilen om det bara handlar om två veckor. Ta vilket som och skaffa ett räntekonto när du kommer hem.
Är det Nordea? Det spelar ingen större roll vilket du väljer. Räntan är bättre på förmånskontot men det är en piss i Nilen om det bara handlar om två veckor. Ta vilket som och skaffa ett räntekonto när du kommer hem.
Nordea stämmer bra, dumt att inte nämna det av mig.
Okej, lite samma spår som jag var inne på då. Tack för hjälpen!
Nordea stämmer bra, dumt att inte nämna det av mig.
Okej, lite samma spår som jag var inne på då. Tack för hjälpen!
Om jag var du skulle jag öppna ett investeringssparkonto hos avanza eller nordnet och sedan köpa korträntefonder. Varför? Avkastar lite bättre än vanliga sparkonton plus att du slipper 30% skatt, istället betalar du en schablonskatt. Gör jag såhär själv? Svar ja.
Om jag var du skulle jag öppna ett investeringssparkonto hos avanza eller nordnet och sedan köpa korträntefonder. Varför? Avkastar lite bättre än vanliga sparkonton plus att du slipper 30% skatt, istället betalar du en schablonskatt. Gör jag såhär själv? Svar ja.
Tar ett tag att lösa det. I alla fall hos Avanza då du måste skicka in underskrivna blanketter med snigelpost. Om inget ändrats de senaste åren.
Tar ett tag att lösa det. I alla fall hos Avanza då du måste skicka in underskrivna blanketter med snigelpost. Om inget ändrats de senaste åren.
Sant, bra poäng
Skulle gissa på fälla då du är fångad i den som i en björnfälla.
[IMG]http://www.bodybuilding.com/exercises/exerciseImages/sequences/921/Female/l/921_2.jpg
Ok. Det trodde jag också men har nu blivit upplyst att det är en traps bar för trapsen. Och tack för bilden. I would totally tap dat.
MathiasF
2013-06-17, 13:32
Såja, då var man snart rörgubbe själv då.
Passade på att ta en lite lätt bakislördag till att riva allt under diskbänken. Bort med anslutningar till avlopp, diskmaskin och blandare. Sedan bort med en sak i taget tills jag kom till rörgäng med tum i stället för milimeter. Satte en plugg och tejpade med någon sorts gängtejp. Testar koppla på vattnet och det droppar lite. Tar i och drar åt och det ser faktiskt tätt ut. Återbygger allt annat under diskbänken och peppar peppar än droppar det inget. Jag har kanske löst problemet själv :D
Du satte gängtejpen på gängan innan du skruvade dit pluggen va? :d
(man vet aldrig)
Du satte gängtejpen på gängan innan du skruvade dit pluggen va? :d
(man vet aldrig)
Jupp. Underskattade dock hur hårt man måste dra. Eller så skulle jag kanske lagt två varv tejp? vad vet jag. Men det ser tort ut i alla fall. Fy fan villket jävla bök och elände. Vill inte ha med det där att göra igen :) Tur man har ett mer akademiskt yrke :P
MathiasF
2013-06-17, 13:41
Jupp. Underskattade dock hur hårt man måste dra. Eller så skulle jag kanske lagt två varv tejp? vad vet jag. Men det ser tort ut i alla fall. Fy fan villket jävla bök och elände. Vill inte ha med det där att göra igen :) Tur man har ett mer akademiskt yrke :P
Det lägger sig inte rätt om du har för mycket, då pressar du undan det när du skruvar dit pluggen. Bara du överlappade kanterna så blir det säkert bra, du märker om golvet börjar resa sig. ;)
StarkaUlf
2013-06-17, 14:27
Det står ju på t.ex Chokladmjölkspaketen att öppnad förpackning förvaras i högst +8c i 3-4 dagar.
Blir den verkligen dålig om man låter den stå 6-7 dagar?
Det står ju på t.ex Chokladmjölkspaketen att öppnad förpackning förvaras i högst +8c i 3-4 dagar.
Blir den verkligen dålig om man låter den stå 6-7 dagar?
Bäst före är inte det samma som dålig efter. Hur många dar den klarar öppnad beror på ålder, temperatur, hur åfta den åker ut och in ur kylen och hur ofta du är och öppnar kylen så det blir varmt där inne.
Den kan bli dålig efter 3-4 dar, men oftast håller den längre. Men jag kan lova dig att om de skriver att den håller 7-8 kommer en del bli sura när den är dålig efter 5-6 dar osv.
StarkaUlf
2013-06-17, 14:36
Bäst före är inte det samma som dålig efter. Hur många dar den klarar öppnad beror på ålder, temperatur, hur åfta den åker ut och in ur kylen och hur ofta du är och öppnar kylen så det blir varmt där inne.
Den kan bli dålig efter 3-4 dar, men oftast håller den längre. Men jag kan lova dig att om de skriver att den håller 7-8 kommer en del bli sura när den är dålig efter 5-6 dar osv.
I see :) tack för svaret. Får köra på lite lukta/smaka-känsla helt enkelt.
StarkaUlf
2013-06-17, 14:43
Jak stava åfta fel!
Det är lunkt! Förstår presis vad du mänar!
knuckles
2013-06-17, 16:57
Kan blickar döda?
MathiasF
2013-06-17, 19:20
Kan blickar döda?
Inte just blicken, men vissa djur är väldigt sköra och kan dö av chock av ett rovdjurs blick.
Ska boka flygresa.
Reser lätt och ska bara ha med mig handbagage.
Under kolumnen "Hur många bagage ska du checka in", vad skriver jag där?
1 eller 0?
0, handbagage checkar du inte in.
Har tappat rösten/är fruktansvärt hes för tillfället och rösten låter lite som när man kommer in i målbrottet. Jobbar som säljare och pratar så gott som oavbrutet under dagarna. Finns det någon risk att min röst skadas permanent om jag pratar på under dagen? (jobbar 7.5 timmar)
Är jag dum i huvudet om jag åker iväg och jobbar?
Har tappat rösten/är fruktansvärt hes för tillfället och rösten låter lite som när man kommer in i målbrottet. Jobbar som säljare och pratar så gott som oavbrutet under dagarna. Finns det någon risk att min röst skadas permanent om jag pratar på under dagen? (jobbar 7.5 timmar)
Är jag dum i huvudet om jag åker iväg och jobbar?
Ja och ja.
Finns det en koppling mellan klumpighet och stress?
Finns det en koppling mellan klumpighet och stress?
Kanske inte för alla. Jag vet att vissa blir effektivare och fungerar bättre under stress, men för min egen del har det en tendens att gå åt h-e förr eller senare.
Kanske inte för alla. Jag vet att vissa blir effektivare och fungerar bättre under stress, men för min egen del har det en tendens att gå åt h-e förr eller senare.
Tänkte mest typ i vardagen. Att man inte för 5 öre nånsin känt sig stressad typ men kanske är man stressad av någon konstig anledning. Typ som när man ska hälla upp kaffe i en kopp å liknande. Typ bara klumpig och ibland för man inte orkar/kan vara noga. Som om man inte bryr sig.
Stress som i att jag försöker göra saker snabbare gör mig så klart klumpigare.
gustafffsson
2013-06-19, 12:30
hur får dom fram på paketen att tex en viss vara innehåller 150kcal per 100g? :S
hur får dom fram på paketen att tex en viss vara innehåller 150kcal per 100g? :S
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tryckteknik
MathiasF
2013-06-19, 12:35
http://www.slate.com/articles/news_and_politics/explainer/2004/04/how_do_they_measure_calories.html
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tryckteknik
*rolleyes*
Söker en stång att hänga krokar och handdukar i. Har en perfekt vägg för en stång som man kan skruva fast mellan två väggar. Tänk chinsstång för hemmabruk. Duschdraperistång med sådan funktionalitet tror jag ej klarar så många kg. Finns det något mitt i mellan chinsstång och Duschdraperistång?
Vill inte skruva i väggarna i badrummet.
Jag använde en såndär fjäderbelastad dushdrapperistång i min förra walk in closet, den klarade då en sisådär 20 skjortor med tillhörande galgar utan att falla ned.
Jag använde en såndär fjäderbelastad dushdrapperistång i min förra walk in closet, den klarade då en sisådär 20 skjortor med tillhörande galgar utan att falla ned.
Vart hittar jag detta? :D
*rolleyes*
Han fråga hur de fick fram det på paketen, inte sant?
tntballe
2013-06-20, 08:30
Vart hittar jag detta? :D
Är det inte så dom flesta fungerar, som säkert även finnes i vanliga matbutiker, men annars i någon bygghandel.
Här är annars en som dom påstår ska klara 20kg.
http://www.kungsfarg.se/draperistang/draperistang.htm
Är det inte så dom flesta fungerar, som säkert även finnes i vanliga matbutiker, men annars i någon bygghandel.
Här är annars en som dom påstår ska klara 20kg.
http://www.kungsfarg.se/draperistang/draperistang.htm
Det kan mycket väl vara så.
Min stång måste vara sub 70cm.
Men det är bra tips! Får titta lite. Och mottager gärna fler länkar.
Exakt 70 kanske? Kostar en 20:a och en tripp till Rusta så det kan det ju vara värt att prova även om det inte fungerar http://rusta.se/duschstang-rak-70-120-p95301350.aspx
tntballe
2013-06-20, 08:52
Det kan mycket väl vara så.
Min stång måste vara sub 70cm.
Men det är bra tips! Får titta lite. Och mottager gärna fler länkar.
Bauhaus har såna som är 70-115, möjligt att dom kan kapas. Jag tror att så korta klarar ganska mycket vikt.
Exakt 70 kanske? Kostar en 20:a och en tripp till Rusta så det kan det ju vara värt att prova även om det inte fungerar http://rusta.se/duschstang-rak-70-120-p95301350.aspxJag vet inte, mätte inte när jag kom på tanken igårkväll. Finns en risk att den är lite längre. Men som balle säger kan man kanske kapa dessa.
Bauhaus har såna som är 70-115, möjligt att dom kan kapas. Jag tror att så korta klarar ganska mycket vikt.Det låter bra. Jag får göra en vända förbi Rusta först och se ifall det är något att ha :)
Tack grabbar!
vitargomannen
2013-06-20, 10:51
Var inne och tänkte prova på eBay, och se hur det funkar. Tydligen råkade jag köpa en vara utan att veta om det. Tänkte inte mer på det. Nu har jag fått ett mail från dem om att jag skall betala. Vad händer om jag skiter i detta? Kan jag bli stämd eller liknande?
Varan ligger alltså under "my Ebay". Vad hade ni gjort? Iofs är det ingen stor kostnad, med iaf.
Var inne och tänkte prova på eBay, och se hur det funkar. Tydligen råkade jag köpa en vara utan att veta om det. Tänkte inte mer på det. Nu har jag fått ett mail från dem om att jag skall betala. Vad händer om jag skiter i detta? Kan jag bli stämd eller liknande?
Varan ligger alltså under "my Ebay". Vad hade ni gjort? Iofs är det ingen stor kostnad, med iaf.
Vill du verkligen inte ha den? Skulle skrivit till vederbörande och berättat hur det ligger till. Fråga om du kan dra dig ur. Kanske människan vill ha kompensation för auktionen som faktiskt kostar. Gissar att de är någon procent eller två av summan.
Det som händer är väl att din användare får negativ feedback.
Någon här som varit i slovenien?
Bra eller anus?
Bra eller anus?
Ja före kriget :D Så tror mina uppgifter är ganska inaktuella hehe.
tefached
2013-06-20, 17:13
Jag tittar mycket på stand-up comedy och humor serier, jag har under en tid tänkt på att i 99% av alla komiker som är roligast är män. Givetvis är det fler män som har huvudroll i serier och fler män som gör stand-up, samt att jag kanske kan relatera till män bättre. Dock är min fråga tycker ni män/kvinnor att något speciellt kön tenderar att vara roligare?
I framförallt stand-up tycker jag det finns otroligt få roliga kvinnliga komiker.
Vad händer om man inte hämtar ut sitt barn på dagis?
Dagiset ringer föräldrarna, eller föräldrarnas jobb... annars får föräldrarnas föräldrar komma och hämta ungen eller nån annan kontaktperson som man angivit.
Om absolut ingen svarar gissar jag på att polisen hämtar ungen och tar över hela sökningen.
Bra eller anus?
Bra! Underbart fin natur och mycket friluftsliv. Party osv ingen aning.
Latissimus Dorsi
2013-06-20, 18:02
Vad bör man tänka på när man använder färglinser?
Vad bör man tänka på när man använder färglinser?
Man ser inte klok ut!
Latissimus Dorsi
2013-06-20, 22:59
Man ser inte klok ut!
http://i39.tinypic.com/2rrmkja.jpg
Gör jag visst, fyfan en halvtimmes tårar blev de till slut innan jag fick in skiten :D
Men seriöst, vad bör man tänka på?
knuckles
2013-06-21, 01:05
Det är många utomhuskatter kring gården och huset däribland vår egen samtidigt som rävar stryker runt och äter talg, smådjur m.m. Är rävar en fara för katter? Rödrävar.
Det är många utomhuskatter kring gården och huset däribland vår egen samtidigt som rävar stryker runt och äter talg, smådjur m.m. Är rävar en fara för katter? Rödrävar.
Ja det händer att räven tar katter.
Köp sån där ögonspray som återfuktar ögonen och ha inte i dem för länge?
hanushans
2013-06-21, 11:57
Barnet får följa med nån fröken hem (been that child :cryout: )
hanushans
2013-06-21, 15:17
Tänk på att köra en stil liknande denna
http://www.spex.de/files/2013/06/die-antwoord-cookie-thumper.jpg
Du kommer vänja dig vid att peta in dem, träna lite bara. Du märker hur länge det känns okej att ha dem i.
Förutom det som redan skrivits; ha rena händer när du pillar med dem; snåla inte och använd dem längre än vad tillverkaren angivit.
Hur använder man nya hashtag-funktionen på fb?
Är det bara att skriva tex #Kolo eller?
Edit: Efter lite efterforskande visade det sig vara så enkelt :)
Jag får snart ett utbrott här hemma. Försöker använda min Samsung Galaxy S2 som modem men min laptop vägrar hitta enheten! Någon som vet hur man får ordning på det/haft liknande problem?
Jag får snart ett utbrott här hemma. Försöker använda min Samsung Galaxy S2 som modem men min laptop vägrar hitta enheten! Någon som vet hur man får ordning på det/haft liknande problem?
Hur försöker du koppla ihop enheterna, usb eller bluetooth? Isf, testa att istället köra med telefonen som wifi-hotspot.
Hur försöker du koppla ihop enheterna, usb eller bluetooth? Isf, testa att istället köra med telefonen som wifi-hotspot.
Provat det med men det vill inte fungera. Kanske är någon uppdatering som behövs?
Provat det med men det vill inte fungera. Kanske är någon uppdatering som behövs?
Kan det bero på datorn. Fått någon annan enhet att kunna Surfa via telefon?
Skiljer näringen från pulvermos på något sätt mot en vanlig potatis? Vitaminerna och allt det.
knuckles
2013-06-22, 23:43
VAD heter musiken i tv6s trailer för filmen the fighter??
Skiljer näringen från pulvermos på något sätt mot en vanlig potatis? Vitaminerna och allt det.
Har mycket svårt att tänka mig att pulvermos skulle vara lika näringsrikt som nykokt potatis (med skal på), men någon expert får gärna svara mer detaljerat i frågan.
Jag gillar vissa av de filter som finns på instagram, men jag har själv inte något instagramkonto.
Kan jag via den appen redigera foton och sen lägga ut dem på fb istället?
Eller finns det någon annan bra app? Har testat camera+ men är inte helt nöjd.
Jag gillar vissa av de filter som finns på instagram, men jag har själv inte något instagramkonto.
Kan jag via den appen redigera foton och sen lägga ut dem på fb istället?
Eller finns det någon annan bra app? Har testat camera+ men är inte helt nöjd.
Du kan posta bilder på Instagram och samtidigt lägga ut instagrambilden på fb.
Den absolut bästa appen för att redigera bilder är Snapseed. Gratis och gjord av Google/Nik Software. Har man iPad så blir den ännu bättre.
Du kan posta bilder på Instagram och samtidigt lägga ut instagrambilden på fb.
Den absolut bästa appen för att redigera bilder är Snapseed. Gratis och gjord av Google/Nik Software. Har man iPad så blir den ännu bättre.
Tack för tipset bro! :thumbup:
Finns det något ord på engelska för "deffa"?
Inge Enveten
2013-06-23, 17:30
Finns det något ord på engelska för "deffa"?
cut (cutting)
Vad är en lämplig (fast) månadslön för ett relativt okvalificerat yrke, men ändå med någorlunda ansvar (tänkt er i stil med assistent/receptionist)?
Baronpanda
2013-06-23, 17:55
Vad är en lämplig (fast) månadslön för ett relativt okvalificerat yrke, men ändå med någorlunda ansvar (tänkt er i stil med assistent/receptionist)?
17-20k
whuddafuks
2013-06-23, 22:02
Orkar inte göra en tråd om detta: Hur länge räcker en "GRRRIP Enhancer, lotion, bottle" (flytande magnesium)? Det står inte alls hur mycket den innehåller, och jag tror inte jag får länka sidan som säljer den så hoppas någon vet vilken jag snackar om :Virro
Orkar inte göra en tråd om detta: Hur länge räcker en "GRRRIP Enhancer, lotion, bottle" (flytande magnesium)? Det står inte alls hur mycket den innehåller, och jag tror inte jag får länka sidan som säljer den så hoppas någon vet vilken jag snackar om :Virro
räcker ganska länge, små mängder ger god effekt.
Varför kan inte bara en del människor inse att de borde träna för att må bra? Det är nått jag har undrat länge...
Angående Spotify och mobildata:
Om jag har spellistor i Spotify som jag har tillgängliga offline, och har slagit av mobildata/3G på iphonen, drar jag då något på min mängd surfdata när jag lyssnar? Känns som nej.
Om jag har spellistor i Spotify som jag har tillgängliga offline, och har slagit av mobildata/3G på iphonen, drar jag då något på min mängd surfdata när jag lyssnar? Känns som nej.
Hur tänker du då? Om du inte är uppkopplad så använder du inte heller någon mobildata.
Ha på mobildata/wifi
Ladda ned din spotify lista till mobilen
Slå på offline-läge - Ingen data dras så länge du streamar den lsitan, oavsett om mobildata är på efter.
Ha på mobildata/wifi
Ladda ned din spotify lista till mobilen
Slå på offline-läge - Ingen data dras så länge du streamar den lsitan, oavsett om mobildata är på efter.
Så om Offline Mode på Spotify är aktiverat är det bara att spela loss mao? Skitbra.
Dum fråga men känns bara tryggt att kolla här :).
StarkaUlf
2013-06-25, 13:07
Vad kan man göra i en bil i ~10 timmar? Ingen att leka med heller..
Vad kan man göra i en bil i ~10 timmar? Ingen att leka med heller..
Roliga podcasts (typ Filip och Fredrik), ljudböcker, äter godis.
Fredszky
2013-06-25, 16:16
Varför gnuggar man händerna mot varandra med ett smil när man exempelvis smider en ondskefull plan, eller göttar sig åt något. Typ "Nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta på att pengarna ska rulla in! *gnugg gnugg*"
Undrar var gesten kommer ifrån. Värmer man upp händerna som en förberedelse?
Jag gör ju bara såhär när jag skämtar. Men man ser ju det i serietidningar, sketcher, osv.
http://0-media-cdn.foolz.us/ffuuka/board/tg/image/1362/00/1362003614277.gif
knuckles
2013-06-25, 18:03
Varför ska det alltid stå "bilden visar ett serveringsförslag" på alla produkter även fast de knappt gjort något med den? Typ lagt till en kvist.
Fredszky
2013-06-25, 18:06
Så att inte någon ska stämma dom för att dom inte fick en kvist med i köpet, som bilden visade.
knuckles
2013-06-25, 18:09
Riktigt gay.
Så om Offline Mode på Spotify är aktiverat är det bara att spela loss mao? Skitbra.
Dum fråga men känns bara tryggt att kolla här :).
Dessutom kan du fortfarande lyssna på listan efter att dina prenumeration är avslutad, förutsatt att du har den ständigt i offline-läge.
Varför har jag inte fått löning än?
Jag arbetade lite extra på en förskola. Får man lön senare ifall man arbetar hos kommunen?
Kommun och landsting betalar ofta ut lön den 27e. I alla fall i Skåne.
Varför har jag inte fått löning än?
Jag arbetade lite extra på en förskola. Får man lön senare ifall man arbetar hos kommunen?
En månad efterskott brukar vara standard om man inte är fast anställd/månadslön.
Ja, precis. Att det är efterskott är jag medveten om. Det var förra månaden jag jobbade. Dock har jag inte löning idag, den 25e.
Kanske får man pengarna den 27e som 4623 där på förra sidan sa.
Varför är det fördröjning mellan ljusaste/mörkaste tiden på året och varmaste/kallaste tiden på året? Ljusast i juni, varmast i juli, usw.
Jukka Sejlite
2013-06-26, 05:15
Appen "Viber" (ringa/smsa/skicka bilder&video) är ju helt gratis,har ej heller någon reklam. Den som har tillgång till all info som finns om användarna ser ju även allas telefonböcker samt all datatrafik som skickas mellan användarna.
Guldläge om någon vill registrera folk.
Hur kan appen vara helt gratis,hur tjänar de pengar?
Vem/vilka ligger bakom appen egentligen?
27de kommer du nog få lön om du har jobbat kommunalt, ja.
går det snabbare att ladda telefonen om jag stänger av den? tänker att den drar mindre juice då och borde teoretiskt sett laddas snabbare, eller?
går det snabbare att ladda telefonen om jag stänger av den? tänker att den drar mindre juice då och borde teoretiskt sett laddas snabbare, eller?
Jo, men minnimalt, om man inte jobbar med telefonen när den laddas så är den väl laddad på 1-2 timmar, och hur många % laddar den ur på 1-2 timmar i standby? 5%?
Man kanske sparar 5-10 min av laddningstid på att stänga av telefonen när man laddar.
Jo, men minnimalt, om man inte jobbar med telefonen när den laddas så är den väl laddad på 1-2 timmar, och hur många % laddar den ur på 1-2 timmar i standby? 5%?
Man kanske sparar 5-10 min av laddningstid på att stänga av telefonen när man laddar.
alright, det är ändå värt det i hastiga situationer :) allt för den där extra minuten Trance i lurarna
knuckles
2013-06-26, 09:52
Eftersom skratt förlänger livet, förkortas det av gråt?
Eftersom skratt förlänger livet, förkortas det av gråt?
Jag tror att du först får leda i bevis att skratt förlänger livet.
Själv tror jag att återhållna känslor kan ge en problem i livet, som kanske gör det kortare. Så gråt om du är ledsen.
Varför är det fördröjning mellan ljusaste/mörkaste tiden på året och varmaste/kallaste tiden på året? Ljusast i juni, varmast i juli, usw.
Jag skulle gissa på att det är för att det tar ett tag för solen att värma upp hav- och landmassor som annars ligger och kyler ner luften, och då samma princip men tvärt om på vintern.
Eftersom skratt förlänger livet, förkortas det av gråt?Gråtet i sig är nog ingen som helst fara, snarare tvärtom skulle jag tro, däremot att vara ledsen eller deprimerad är inte bra för hälsan. Det senare tror jag förkortar livet generellt sett.
Ett gott psyke brukar ofta förknippas med god fysisk hälsa.
Jag har sett studier som visat att personer som lever som par lever längre, ensamma dör tidigare i snitt. Det har troligtvis bara med negativ stress och allt mentalt att göra. Min uppfattning är att; sitta ensam och deppa = vänta på döden. :cool: Men med det sagt tror jag inte alls man inte kan må toppen av att leva ensamt! Det kräver nog bara ett starkare psyke.
So keep your head up and smile!
Se min signatur för vidare information. :D
Scratch89
2013-06-27, 16:10
Ponera att man skrivit kontrakt på en ny lägenhet och har två månaders uppsägningstid på sin gamla. Vad händer om man vägrar betala hyran på den gamla? Om de kastar ut en har man ju ändå den nya lägenheten att flytta in i. Prick i registret? Smäll på fingrarna?
Ponera att man skrivit kontrakt på en ny lägenhet och har två månaders uppsägningstid på sin gamla. Vad händer om man vägrar betala hyran på den gamla? Om de kastar ut en har man ju ändå den nya lägenheten att flytta in i. Prick i registret? Smäll på fingrarna?
Betalningsanmärkning, kronofogden.
Samma sak som händer om du inte betalar annat du har förbundit dig att betala, otippat nog. NB att det i regel slutar med att man måste betala ännu mer än vad man ville "glömma" att man skulle betala, så det är en förlustaffär på alla fronter.
Scratch89
2013-06-27, 16:21
Ok, då vet jag. Inte för att jag hade tänkt att göra det, men det var bara intressant att ponera lite. :D
Hur kan folk ha internet/wifi/3G på ett flygplan flera KM upp i luften?
WHITEFOLKS
2013-06-27, 20:53
Hur kan folk ha internet/wifi/3G på ett flygplan flera KM upp i luften?
Satellit.
Satellit.
Trodde det bara var GPS :em:
PS; Du är överallt!
Lipservice
2013-06-27, 21:01
Trodde det bara var GPS :em:
PS; Du är överallt!
Såklart han är ju vit :cool:
Varför envisas så många fotbollsspelare med att suga på tummen när man gjort mål?
knuckles
2013-06-27, 23:34
Varför luktar svett lök/rutten lök?
Nattljus
2013-06-27, 23:45
Varför luktar svett lök/rutten lök?
För att annars skulle det vara ologiskt att kalla svettmärkena på T-shirten för lökringar cofffee
Finns det några billiga(re) fik eller aktuella erbjudanden på fika i sthlm just nu eller ska man bara placera sig på första bästa och betala för mycket som vanligt?
Finns det några billiga(re) fik eller aktuella erbjudanden på fika i sthlm just nu eller ska man bara placera sig på första bästa och betala för mycket som vanligt?
Kollat Let's Deal och GroupOn?
Kollat Let's Deal och GroupOn?
Nä, aldrig hört talas om men tack för tipset, ska kolla vad det är.
Har en radioapp till min telefon. Vilken ljudkvalité är bäst, 40/aac eller 90/mp3?
Det är allt som står, 40/aac eller 90/mp3.
skickat från mobil
Har en radioapp till min telefon. Vilken ljudkvalité är bäst, 40/aac eller 90/mp3?
Det är allt som står, 40/aac eller 90/mp3.
skickat från mobil
Hur svårt är det att provlyssna? :) Eller låter det bättre om någon säger att det ena är bättre än det andra?
Hur svårt är det att provlyssna? :) Eller låter det bättre om någon säger att det ena är bättre än det andra?
Haha, hör ju ingen skillnad. Det är viktigt att det är bäst, vill inte missa fina detaljer
skickat från mobil
Scratch89
2013-07-02, 11:47
Förr kunde man på Facebook gå in och välja vad som skulle synas publikt, och man kunde välja nästan alla saker och huruvida vad som skulle synas. Man kunde också gå in som i ett läge där man som "icke-vän" såg hur man visades publikt. Nån som vet om man fortfarande kan göra så? Hittar det inte men är visserligen på telefonen nu.
Förr kunde man på Facebook gå in och välja vad som skulle synas publikt, och man kunde välja nästan alla saker och huruvida vad som skulle synas. Man kunde också gå in som i ett läge där man som "icke-vän" såg hur man visades publikt. Nån som vet om man fortfarande kan göra så? Hittar det inte men är visserligen på telefonen nu.Telefonen begränsar en rätt bra, ska finnas kvar mig veterligen.
Haha, hör ju ingen skillnad. Det är viktigt att det är bäst, vill inte missa fina detaljer
skickat från mobil
Men om du inte hör de fina detaljerna så gör det ju inget? :D
Men om du inte hör de fina detaljerna så gör det ju inget? :D
Vet, men man vill ju ha det bästa "på papper" :P
skickat från mobil
Mackan58
2013-07-03, 13:59
Jag har spräckt skärmen på min Samsung Galaxy s2. Wat to do Kolo?
Jag har spräckt skärmen på min Samsung Galaxy s2. Wat to do Kolo?
Dat dere S4!
Andy.da.wohoo
2013-07-03, 14:32
Varför får jag olika sökresultat på samma sökord på youtubes hemsida respektive youtubes app till android? Är inloggad som samma användare både på datorn och mobilen.
Irriterande när man inte hittar det man letar efter.
Jag har alltid haft ett problem och ge ett svar till personer som tackar en för ett jobb man har blivit tillfrågad att göra hos denne.
Antingen brukar jag svara "det var så lite" eller "nöjet var på min sida"
Vad är bäst lämpat?
Jag har alltid haft ett problem och ge ett svar till personer som tackar en för ett jobb man har blivit tillfrågad att göra hos denne.
Antingen brukar jag svara "det var så lite" eller "nöjet var på min sida"
Vad är bäst lämpat?
Jag får det dagligen också, säger oftast "tack" tillbaks bara.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.