Visa fullständig version : Tråden för "dumma" småfrågor man tänker på i vardagslivet men aldrig frågar
hahavaffan
2012-12-06, 07:57
Ja.
Om du inte har rätt storlekRätt storlek på vad? Kewken? Alla mina jeans går alltid sönder i skrevet, oavsett märke, modell, pris och storlek. Går nog fel!
Rätt storlek på vad? Kewken? Alla mina jeans går alltid sönder i skrevet, oavsett märke, modell, pris och storlek. Går nog fel!
+1 sjukt irriterande...
Precis fått hem en iphone 5. Tänkte jag skulle testa siri. Tryckte på "hemknappen" men inget händer, får bara upp röststyrning? Har ingen nätverkskontakt just nu då jag inte fått över mitt gamla nr osv. Funkar inte skiten utan nätverkskontakt eller är det jag som missat nåt man ska göra på itunes?
Dubbelklickar du på hemknappen då?
hahavaffan
2012-12-06, 11:18
Precis fått hem en iphone 5. Tänkte jag skulle testa siri. Tryckte på "hemknappen" men inget händer, får bara upp röststyrning? Har ingen nätverkskontakt just nu då jag inte fått över mitt gamla nr osv. Funkar inte skiten utan nätverkskontakt eller är det jag som missat nåt man ska göra på itunes?Eftersom att Siri baserar sina svar på information, och inte vilda gissningar, så krävs såklart nätverksuppkoppling av något slag (Edge/3G går lika bra som Wifi). Du måste även aktivera Siri i inställningarna/Installationsguiden... har du gjort det? Om jag sätter min i flygplansläge (ingen nätverksuppkoppling alls) så står det tydligt att internetuppkoppling krävs.
Dubbelklickar du på hemknappen då?Man ska hålla den inne, inte dubbelklicka.
maxmalkom
2012-12-06, 11:42
Funderar på hur mycket vikt kan man lassa på eller av (OL-stång) på ena sidan innan den "tippar över"? Utgår från normalbredd i böjjrack eller bänkpressen.
Lätt att testa nästa gång, iofs...
*jorgen*
MathiasF
2012-12-06, 11:47
Funderar på hur mycket vikt kan man lassa på eller av (OL-stång) på ena sidan innan den "tippar över"? Utgår från normalbredd i böjjrack eller bänkpressen.
Lätt att testa nästa gång, iofs...
*jorgen*
Jag har redan behandlat det i denna tråden.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=5824347&highlight=st%E5ng#post5824347
Man ska hålla den inne, inte dubbelklicka.
Det stämmer, mitt fel. Använder aldrig Siri då jag sällan ser nyttan med funktionen. Skulle man kunna starta låtar, hoppa över låtar, lägga till i anteckningar, eller till och med ringa upp folk kanske jag skulle använda det. Iallafall från hörlurarna. T.ex hålla inne hörlursknappen och säga att Siri ska ringa upp min flickvän.
Nu känns det mest som en plojgrej.
"What's the weather like in Stockholm" går ju snabbare att kolla upp genom väderappen.
MathiasF
2012-12-06, 11:52
Det stämmer, mitt fel. Använder aldrig Siri då jag sällan ser nyttan med funktionen. Skulle man kunna starta låtar, hoppa över låtar, lägga till i anteckningar, eller till och med ringa upp folk kanske jag skulle använda det. Iallafall från hörlurarna. T.ex hålla inne hörlursknappen och säga att Siri ska ringa upp min flickvän.
Nu känns det mest som en plojgrej.
"What's the weather like in Stockholm" går ju snabbare att kolla upp genom väderappen.
Men grattis stolpskott, det är ju precis vad man kan *facepalm*
Hur då? Isåfall har det blivit till sen dom uppgraderade Siri för inget sådant fanns när jag gav det en chans. Jag undersökte detta rätt bra vid tillfället, sen brydde jag mig inte. Du läste att jag även ville att det skulle gå att göra från hörlurarna? För vem fan startar Siri för att byta låt på telefonens skärm när man lätt antingen kan dubbelklicka på hörlursknappen eller dubbelklicka på hemskärmen??
Hur sträcker man ut ryggen? Genom att böja sig framåt eller bakåt? :S Alltid trott att det var framåt (känns mer logiskt) men när jag vaknar sträcker jag på mig och då är det ju bakåt vilket känns ologiskt för då tryckt väl kotorna ihop istället för att sträckas ut? Hjälp :(
Framåt för att sträcka ut musklerna, bakåt för att sträcka ut magen. Uppåt/utåt för att sträcka ut kotorna. Både framåt och bakåt kommer till slut komprimera delar av ryggraden.
Ja det är en bra idé och du anger själv det viktigaste skälet dvs du har inte fått ut allt av viktökningen på gymmet. På två månader hinner du inte få ut allt men betydligt mer än vad du skulle fått om du börjar deffa utan att nöta på ett tag.
Jag kan t o m gå så långt att säga att strunta i att då och då ligga på balans är det största misstaget många gör utan det blir jojobantning av det hela...
Okej, kul att höra. Då ska jag köra på det nu i lite drygt två månader. Kanske kan man få ut några fler reps / kg innan deffen.
Kan passa på att fråga lite i den här tråden när jag ändå är här.
Har alltså gått upp nu ~4 kg på 3 månader och några dagar. Är styrkeökningarna "ok" för dessa få kilon? Tyvärr är det väl just brösten som inte ökat väldigt mycket.
Marklyft -> +20 kg. Sedan har jag haft en skada så jag har bara kunnat köra den ett fåtal gånger. Är på gång nu igen efter lite rehab.
Knäböj -> minst +15 kg iallafall (inte maxat full ut än). Hoppas nå en ökning på 20-30 kg iallafall.
Hantelpress -> Ett par reps i lutande och plan, men inga större ökningar. Kanske 2,5 kg på samma antal reps. Hoppas kunna öka iallafall 5 kg totalt per hantel till slutet av januari.
Chins -> Viktade har ökat kring 4-5 reps. Samma med kroppsvikt.
Curls -> +5 kg.
Militärpressen -> +2,5-5 kg.
Har visserligen bara tränat 2 år, så jag har ju många år kvar.
Idefi: Du får nog skriva vad du tar i övningarna för att man ska kunna ge ett vettigt svar. + 20 KG på marklyft på en fyrakilos viktökning är ju, för de flesta, helt värdelöst om du ökat från 50-70 KG i övningen, men om du har ökat från 170-200 t ex så är det ju otroligt bra. Och det väsentliga är hur långt du har kommit i utvecklingen sett till vilka förutsättningar du har, inte hur många år du har tränat.
Men mycket handlar ju om genetik, så vad som är "bra" och inte är svårt att svara på i alla fall.
Berkhan har jag för mig skrev att öka 3kg i övningen per 1kgv var en bra riktlinje.
Men det beror också på vart man började.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Om en baddy bilder som precis skall upp på scenen dör, kommer han för alltid (till han ruttnar eller w/e som händer) ha den formen? Eller förändras formen medan man är död?
Idefi: Du får nog skriva vad du tar i övningarna för att man ska kunna ge ett vettigt svar. + 20 KG på marklyft på en fyrakilos viktökning är ju, för de flesta, helt värdelöst om du ökat från 50-70 KG i övningen, men om du har ökat från 170-200 t ex så är det ju otroligt bra. Och det väsentliga är hur långt du har kommit i utvecklingen sett till vilka förutsättningar du har, inte hur många år du har tränat.
Men mycket handlar ju om genetik, så vad som är "bra" och inte är svårt att svara på i alla fall.
Ja det är ju inga stora vikter.
110 -> 125 i böj
155 -> 175 i mark*
Har som sagt bara 4-5 månader per år på mig att fokusera på just styrketräningen till största del, så det kanske får ses som helt okej ändå.
willtjam
2012-12-06, 16:31
Om en baddy bilder som precis skall upp på scenen dör, kommer han för alltid (till han ruttnar eller w/e som händer) ha den formen? Eller förändras formen medan man är död?
Om du tror att hans muskler ska bli mindre bara för att han inte tar EAA så är du fel ute. Kroppen fungerar inte längre så hur ska musklerna kunna kataboliseras? Förruttnelseprocessen börjar däremot nästan direkt.
Det är ju ett jävla knåp att "pricka formen" och sådär tänkte jag. Stannar allt när man dör, är väl egentligen frågan som skulle ställas. Kommer han se lika "bra" ut liggandes i frysboxen fram till begravningen?
willtjam
2012-12-06, 16:41
Ja, människan är död så det finns ingen energi till någon slags process (förutom förruttnelseprocessen då). Kaputt!
Coolt! När jag dör skall jag vara i tipptoppform och ha öppen kista på begravningen.
Hur då? Isåfall har det blivit till sen dom uppgraderade Siri för inget sådant fanns när jag gav det en chans. Jag undersökte detta rätt bra vid tillfället, sen brydde jag mig inte. Du läste att jag även ville att det skulle gå att göra från hörlurarna? För vem fan startar Siri för att byta låt på telefonens skärm när man lätt antingen kan dubbelklicka på hörlursknappen eller dubbelklicka på hemskärmen??
Nå? Hur gör man med hörlursknappen då? Känns som du får förklara dig efter ditt fina "grattis stolpskott".
MathiasF
2012-12-06, 17:51
Nå? Hur gör man med hörlursknappen då? Känns som du får förklara dig efter ditt fina "grattis stolpskott".
Tror man kan med hörlursknappen men har inget bra svar.
(jag tror du tog min kommentar lite för seriöst och lite för lite med glimten i ögat och ett leende på läpparna)
drakfelt
2012-12-06, 18:07
Jävla Eleiko wrist wraps vars kardborre tappat fästförmågan efter att ha använts till bänkpress vid ca 15 tillfällen. Blir att reklamera.
Andy.da.wohoo
2012-12-06, 18:09
Hur gör man för att bli mer socialt kompetent? Känner att jag blivit väldigt dålig på det nu på senare tid. Väldigt ofta jag inte har så mycket att snacka om i skolan t ex.
willtjam
2012-12-06, 18:25
Se avsnittet av Solsidan med klyschiga Klas eller vad han nu hette. Där finns massa ämnen man kan prata om. :D
Vad är skillnaden på "islamister" och "muslimer"?
De använder båda orden på nyheterna och jag har aldrig förstått skillnaden.
MathiasF
2012-12-06, 18:28
Jag tror jag håller på och får lite feber men jag vill dra till gymmet, nu.
Vafan ska man göra, känns så onödigt att dra dit ifall huvet sprängs, riktigt dålig timing.
Hur gör man för att bli mer socialt kompetent? Känner att jag blivit väldigt dålig på det nu på senare tid. Väldigt ofta jag inte har så mycket att snacka om i skolan t ex.
En del rekommenderar att man ska börja med s.k. intressanta aktiviteter så att man kan prata om det, men gissningsvis håller man ju redan på med sånt man tycker är intressant, och tycker andra då att ens hobbies är tråkiga är man dömd till att vara "tråkig".
Muslim = tror på islams trossatser, kan vara hur liberal eller fundamentalistisk som helst.
Islamist = politik blandat med islam, typ.
Sheogorath
2012-12-06, 18:35
Islamist är någon som vill ha muslimska lagar i samhället.
När kommer Sverige att få såna toaletter som spolar en i häcken?
MathiasF
2012-12-06, 18:40
När kommer Sverige att få såna toaletter som spolar en i häcken?
Bidé var en fluga på 80 (tror jag det var?) -talet.
Vill du ha en toalettstol med sprutmunstycke mot röven så är det väl bara att beställa hem ett exemplar? :)
Bidé var en fluga på 80 (tror jag det var?) -talet.
Vill du ha en toalettstol med sprutmunstycke mot röven så är det väl bara att beställa hem ett exemplar? :)
Jag menade inte en bidé. Jag syftade på en sån där hightech-variant från Japan.
MathiasF
2012-12-06, 18:52
Jag menade inte en bidé. Jag syftade på en sån där hightech-variant från Japan.
Se andra meningen.
Coolt! När jag dör skall jag vara i tipptoppform och ha öppen kista på begravningen.
Man ser snabbt ganska ... konstig ut, och inte så fager. Ofta äger ju inte heller begravningen rum så snart efter döden, i alla fall inte i den svenska protestantisk-sekulariserade kulturen.
willtjam
2012-12-06, 19:48
Begravningsentreprenören får väl bunkra upp med foundation inför feyins död. Eller, vem är det som har hand om kroppen tills begravningen äger rum?
Det enklaste nog är att intressera sig för vad andra människor gör och vad de tänker, de flesta gillar om någon lyssnar och dessutom kan återknyta till det senare.
ta ett lågnivåjobb där du måste ha kundhantering, telefonterrorist eller typ svagströmsmontör, när man lärt sig charma främmande människor gång på gång på gång är det lätt att vara social. handlar mest om att läsa folk och försöka prata om deras intressen först så flyter det bara på sen.
Man ser snabbt ganska ... konstig ut, och inte så fager. Ofta äger ju inte heller begravningen rum så snart efter döden, i alla fall inte i den svenska protestantisk-sekulariserade kulturen.
Ja det var ju typ det här jag undrade från början. Jag har sett döda människor men jag har tyvärr (?) inte tänkt på att kolla skilllnaden rent estetiskt. :D Eftersom jag är så ung och dum tycker jag det vore bad ass att om någon skulle smeta på lite brunkräm så jag kunde visa mina stenhårda magrutor i kistan när de går förbi. Man skall vara radikal.
ta ett lågnivåjobb där du måste ha kundhantering, telefonterrorist eller typ svagströmsmontör, när man lärt sig charma främmande människor gång på gång på gång är det lätt att vara social. handlar mest om att läsa folk och försöka prata om deras intressen först så flyter det bara på sen.
Den är dock farlig, risken är att man börjar hata mänskligheten och skärmar av sig :D
Den är dock farlig, risken är att man börjar hata mänskligheten och skärmar av sig :D
Haha, ja fy fan vad folk kan bete sig ibland (jag fick nästan fler 'i don't want to live on this planet anymore'-vibbar under den perioden än vad jag fått på internet vilket inte säger lite). Been there done that.
Andy.da.wohoo
2012-12-07, 00:06
En del rekommenderar att man ska börja med s.k. intressanta aktiviteter så att man kan prata om det, men gissningsvis håller man ju redan på med sånt man tycker är intressant, och tycker andra då att ens hobbies är tråkiga är man dömd till att vara "tråkig".
Hamnar nog i kategorin "tråkiga hobbies", verkar inte som att styrketräning/kroppsbyggning intresserar någon annan i klassen.
Det enklaste nog är att intressera sig för vad andra människor gör och vad de tänker, de flesta gillar om någon lyssnar och dessutom kan återknyta till det senare.
Hm, så att vara väldigt uppmärksam på folks beteende och vad de säger, helt enkelt?
Nej, usch, jag hade nog bara avskytt människorna. Fast jag förstår hur du tänker. Kan man jobba som telefonförsäljare och få den uppringda kunden att efter samtalet komma ihåg en som trevlig så kan man charma vem som helst.
drakfelt
2012-12-07, 01:05
Tips på bra handledslindor/stöd för bänkpress? Kardborrespännena på mina Eleikowraps har blivit kassa efter para två månaders användning.
Är i ganska akut behov av ett par wraps, som gärna får hålla ett tag.
Sheogorath
2012-12-07, 01:07
Tips på bra handledslindor/stöd för bänkpress? Kardborrespännena på mina Eleikowraps har blivit kassa efter para två månaders användning.
Är i ganska akut behov av ett par wraps, som gärna får hålla ett tag.
Mina Inzer har hållt i flera år.
http://www.inzernet.com/images/product_shots/wristlrg.jpg
drakfelt
2012-12-07, 01:17
Mina Inzer har hållt i flera år.
http://www.inzernet.com/images/product_shots/wristlrg.jpg
Ser helt klart gedigna ut, blir att beställa dessa. Tack!
Hur då? Isåfall har det blivit till sen dom uppgraderade Siri för inget sådant fanns när jag gav det en chans. Jag undersökte detta rätt bra vid tillfället, sen brydde jag mig inte. Du läste att jag även ville att det skulle gå att göra från hörlurarna? För vem fan startar Siri för att byta låt på telefonens skärm när man lätt antingen kan dubbelklicka på hörlursknappen eller dubbelklicka på hemskärmen??Jag kunde starta Siri med fjärrkontrollen på mina hörlurar. En tap var play/pause alternativt svara ett samtal, dubbeltap byta låt, hålla in knappen startade Siri. Någon billigare SkullCandy-variant. Beror väl kanske på lurar.
hahavaffan
2012-12-07, 09:35
Ok lilla idiot. Tufft att du skrev ett kaxigt inlägg men sen skriver att det inte riktigt var så allvarligt eftersom du hade fel.
(PS Ta inte detta inlägg så allvarligt, utan med ett leende på läpparna.)
(PS 2. Man kan inte med hörlurarna därav anledningen till mitt inlägg. Coolt att du fortfarande hävdar det ändå)Luuugna siig liiite, va!
Man kan starta Siri med hörlursknappen. Håll inne den precis som med Home-knappen, så drar Sirifanskapet igång.
Luuugna siig liiite, va!
Man kan starta Siri med hörlursknappen. Håll inne den precis som med Home-knappen, så drar Sirifanskapet igång.
Jag skämtade, på hans bekostnad. ;)
Funkar tyvärr inte med mina hörlurar, dom som man får med när man köper telefonen.
Jag kunde starta Siri med fjärrkontrollen på mina hörlurar. En tap var play/pause alternativt svara ett samtal, dubbeltap byta låt, hålla in knappen startade Siri. Någon billigare SkullCandy-variant. Beror väl kanske på lurar.
Allt det kan jag göra, förutom att starta Siri genom att hålla in. Då händer det ingenting.
hahavaffan
2012-12-07, 09:39
Jag skämtade, på hans bekostnad. ;)
Funkar tyvärr inte med mina hörlurar, dom som man får med när man köper telefonen.Klart det funkar. Du göra fel, my friend! Här funkar det med både mina Denon D600 och mina originalsnäckor.
Klart det funkar. Du göra fel, my friend! Här funkar det med både mina Denon D600 och mina originalsnäckor.
Haha, hur kan jag göra fel när det bara gäller en intryckning? Jag provar precis nu, I ain't working man! :(
hahavaffan
2012-12-07, 09:44
Haha, hur kan jag göra fel när det bara gäller en intryckning? Jag provar precis nu, I ain't working man! :(Starta om telefönen, eller nåt. Något är ju galet, för det ska ju funka. Du ska hålla knappen intryckt, men det vet du?
Starta om telefönen, eller nåt. Något är ju galet, för det ska ju funka. Du ska hålla knappen intryckt, men det vet du?
Absolut, har även testat på min flickväns telefon. Hon har en 4 och jag en 4S. Ingen reagerar om jag håller in knappen med hennes hörlurar eller mina. Innan jag brydde mig om Siri hade jag även provat att hålla in då jag hoppades på att det skulle vara någon slags spolaknapp.
hahavaffan
2012-12-07, 10:21
Absolut, har även testat på min flickväns telefon. Hon har en 4 och jag en 4S. Ingen reagerar om jag håller in knappen med hennes hörlurar eller mina. Innan jag brydde mig om Siri hade jag även provat att hålla in då jag hoppades på att det skulle vara någon slags spolaknapp.Sjukt. Be om ett nytt headset @*Apple Store typ.
Men btw, du vet att du kan spola va?
Sjukt. Be om ett nytt headset @*Apple Store typ.
Men btw, du vet att du kan spola va?
Nej, men du får väldigt gärna berätta, annars kollar jag upp det. :D *cupid*
hahavaffan
2012-12-07, 10:34
Nej, men du får väldigt gärna berätta, annars kollar jag upp det. :D *cupid*Dubbel-tappa mittenknappen och håll den inne, så börjar den spola. Släpp för att spela!
ARMSTARK
2012-12-07, 10:36
Kan en bög "lita" på sina fisar?
Kan en bög "lita" på sina fisar?Nya bögar kan definitivt lita på fisarna. Mer erfarna, gammelbögar har däremot anledning att vara nervös. De värsta rutinhomosen kan inte prutta alls.
Dubbel-tappa mittenknappen och håll den inne, så börjar den spola. Släpp för att spela!
Fantastiskt! Det här är framtiden som jag såg den framför mig! Tack. *cupid*
drakfelt
2012-12-07, 10:49
Dubbel-tappa mittenknappen och håll den inne, så börjar den spola. Släpp för att spela!
En helt nyyy väääääärld. En plats jaaag inte visste fanns!! Tack! Kan man byta låt också?!
Postat via en mobil enhet
hahavaffan
2012-12-07, 10:51
En helt nyyy väääääärld. En plats jaaag inte visste fanns!! Tack! Kan man byta låt också?!
Postat via en mobil enhetHaha ffs grabbar! Byta låt = dubbeltappa mittenknappen. Byta bakåt = trippeltap.
http://www.bose.se/GLOBAL/Images/000000000000049997_ca.jpg
Blev en sådandär igår :) Grymt ljud på en sån lite sak och sjukt smidig.
Rekomenderas absolut: http://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/digital-music-solutions/wireless-speakers/soundlink-bluetooth-mobile-speaker-ii/
Dubbelklicka för att byta låt.
Trippelklicka för att börja om låten/hoppa till låten innan
hahavaffan
2012-12-07, 10:53
http://www.bose.se/GLOBAL/Images/000000000000049997_ca.jpg
Blev en sådandär igår :) Grymt ljud på en sån lite sak och sjukt smidig.
Rekomenderas absolut: http://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/digital-music-solutions/wireless-speakers/soundlink-bluetooth-mobile-speaker-ii/Lite fel tråd?
drakfelt
2012-12-07, 11:22
Haha ffs grabbar! Byta låt = dubbeltappa mittenknappen. Byta bakåt = trippeltap.
Mind = blown. Fan vad jag känner mig dum nu. Tack :em:
willtjam
2012-12-07, 11:30
Tack, nu sitter den fast i huvudet.
sF3wlZ5xhMU
sF3wlZ5xhMU
Tack! Jag satt precis och funderade på vilken disney-film det var. *hug*
drakfelt
2012-12-07, 12:23
Tack! Jag satt precis och funderade på vilken disney-film det var. *hug*
Ni är välkomna :D
MathiasF
2012-12-07, 12:24
Varför är jag ensam bland folk jag känner att tycka om tjejer som tränar?
Enligt mig räcker det inte med att en tjej "bara bantar sig smal". De flesta verkar tycka om detta.
Men med bara en aning muskler så blir det så mycket bättre ju!
Den första bilden är så gott som perfekt imo.
http://jpgkingdom.com/img01/Sports-girls08.jpg
http://jpgkingdom.com/img01/Sports-girls28.jpg
http://jpgkingdom.com/img01/Sports-girls13.jpg
http://existenz.se/out.php?id=69024
drakfelt
2012-12-07, 12:27
Du är inte ensam om det på Kolozzeum, MathiasF *hug*
Det ser så jävla tradigt ut med en tjej som är helt pinnsmal över ben och armar, även om hon råkar ha bröst och rumpa. Med det sagt är det inte så att jag vill ha en BB-brud, men lite muskler är så fruktansvärt mycket bättre än inga alls.
MathiasF
2012-12-07, 12:27
En frågeställning till, varfan är rabarberkesella?!
Innan fanns hallon, vanilj och rabarber, nu verkar de ha ersatt rabarber med citron som smakar skit.
MathiasF
2012-12-07, 12:29
Du är inte ensam om det på Kolozzeum, MathiasF *hug*
Nä det kan jag tänka mig *hug*
Det ser så jävla tradigt ut med en tjej som är helt pinnsmal över ben och armar, även om hon råkar ha bröst och rumpa.
Det värsta jag vet är höfter som inte blir mindre (pga höftbenet, duh)
medan bröstet är så insjunket pga avsaknad av muskulatur, att de får päronkropp utan att ens ha fett på kroppen *gah!*
Med det sagt är det inte så att jag vill ha en BB-brud, men lite muskler är så fruktansvärt mycket bättre än inga alls.
Ja precis!
Sheogorath
2012-12-07, 12:42
Det värsta jag vet är höfter som inte blir mindre (pga höftbenet, duh)
Det värsta jag vet är folkmord. /Aron Flam
MathiasF
2012-12-07, 12:47
Det värsta jag vet är folkmord. /Aron Flam
Det värsta jag vet gällande diskuterat ämne...... är höfter som inte blir mindre I KOMBINATION med en fullständigt förtvinad bröstkorg.
*whatever*
Enligt mig räcker det inte med att en tjej "bara bantar sig smal". De flesta verkar tycka om detta.
Den första bilden är så gott som perfekt imo.
Jag började gilla tränade tjejer efter jag själv började träna. Innan dess tyckte jag att tränade tjejer var inget för mig. Känns som att efter man själv satte foten på gymmet och insåg vilken disciplin det tar att faktiskt få en snyggt tränad kropp så blev det attraktivt. En tjej med vilja.
hahavaffan
2012-12-07, 12:51
Det värsta jag vet är folkmord. /Aron Flam:laugh: den gången på RAW när han drog den och lite andra sjuka är sjukt bra.
Var glad för det. Det skapar ju mindre konkurrens om dessa kvinnor i din bekantskapskrets, eller?
MathiasF
2012-12-07, 15:12
Var glad för det. Det skapar ju mindre konkurrens om dessa kvinnor i din bekantskapskrets, eller?
Dessa kvinnor är inte särskilt vanligt förekommande, tyvärr har ju de flesta kvinnor något emot all form av träning som bygger muskler överhuvudtaget.
Ser muskler mindre ut efter att man har ätit?
Tycker att mina bröst muskler ser mindre ut.
Jo för att då byts proteinet ut i musklerna :)
MathiasF
2012-12-08, 20:51
Antingen har du nyss kommit från ett bröstpass på gymmet och blodet har börjat leta sig tillbaka till andra områden i kroppen, eller så har du ätit som en flodhäst så att brösten ser mindre ut nu då magen skjuter ut. ;)
Kanske för att kaggen din buktar ut så mycket..
När jag kollar i bland annat "Allmän tråd för bilder av universell natur"-tråden så rör sig inte .gif-bilder förrän jag högerklickar och "granskar komponent" eller "öppnar bild i ny flik". Någon som vet varför?
Hemma Gymmaren
2012-12-09, 12:16
När jag kollar i bland annat "Allmän tråd för bilder av universell natur"-tråden så rör sig inte .gif-bilder förrän jag högerklickar och "granskar komponent" eller "öppnar bild i ny flik". Någon som vet varför?
använder du chrome? För mig hjälper det att markera bilden, som man markerar en text.
använder du chrome? För mig hjälper det att markera bilden, som man markerar en text.
Jaha det funkade också. Ja jag använder Chrome. Det gjorde jag på förra datorn också, men där hade jag inte samma problem.
Dennis93
2012-12-09, 13:18
Jaha det funkade också. Ja jag använder Chrome. Det gjorde jag på förra datorn också, men där hade jag inte samma problem.
Jag har också märkt det och jag har inte bytt dator ;) Måste vara någon uppdatering de gjort, undra varför ?
Vart postar man något sånt här vackert?
http://www.folkbladet.se/kultur/default.aspx?articleid=6248377
En sån där dum fundering en sen söndagskväll:
När man onanerar (som man) ökar testosteronet i kroppen. Kan man öka tillväxten på ett träningspass genom att dra en tralla före eller efter?
Edit: Shiet vad dumt det lät när jag läste det igen!
När man onanerar (som man) ökar testosteronet i kroppen. Kan man öka tillväxten på ett träningspass genom att dra en tralla före eller efter?
Sjunker i testosteronet av onani?
MathiasF
2012-12-09, 21:49
Det har avhandlats tidigare och jag har för mig att slutsatsen var att du får en tillfällig dip (inte ökning) i testosteronnivåer, men att det inte har någon inverkan på träning.
Annat än att du kan vara dåsig efter ett längre pass egentid ;)
Sjunker testosteronnivåerna?
Okej, annars hade det ju vart ett trevligt sätt att bli stor på! ;)
Sjunker testosteronnivåerna?
Okej, annars hade det ju vart ett trevligt sätt att bli stor på! ;)Mmm, för att de nivåerna vi pratar om kan ju verkligen göra något på muskelmassan...
willtjam
2012-12-11, 13:32
Vad gör man av en tavla som man fick av en polare (som denne också har målat) när man inte längre vill ha den? Jag fick den därför att personen inte längre ville ha den och skulle, såvitt jag vet, slänga den. Är det bad manners om jag slänger den? Ska jag lämna tillbaka den får jag åka ungefär 100 mil.
hahavaffan
2012-12-11, 13:47
Vad gör man av en tavla som man fick av en polare (som denne också har målat) när man inte längre vill ha den? Jag fick den därför att personen inte längre ville ha den och skulle, såvitt jag vet, slänga den. Är det bad manners om jag slänger den? Ska jag lämna tillbaka den får jag åka ungefär 100 mil.Om han själv inte längre ville ha den så är det bara att slänga den! Men är det en present kan du ju spara den på vinden eller w/e om ni har en känslig relation :D Annars släng/sälj.
willtjam
2012-12-11, 13:56
Då är min nästa fråga: hur tusan slänger man en tavla som är 1,6 m bred/65 cm hög? :D Den är målad på duk på en träram. Ska jag bryta av den? Känns lite groteskt.
drakfelt
2012-12-11, 13:57
Då är min nästa fråga: hur tusan slänger man en tavla som är 1,6 m bred/65 cm hög? :D Den är målad på duk på en träram. Ska jag bryta av den? Känns lite groteskt.
Återvinningsstationen! Passa på att ta med annat som ligger och skräpar (man har alltid mer saker att kasta)
willtjam
2012-12-11, 14:01
Halva lägenheten ryms tyvärr inte på vagnen. :/
Äh, den får ställas i soprummet. Det är liks tillåtet att dumpa grovsopor där så he få duga.
Spartansk och Kwon döda för alltid?
Fredszky
2012-12-11, 14:12
drar min vardagsrumsstereo betydligt mer kräm om den spelar upp musik än om den är tyst (men på)?
hahavaffan
2012-12-11, 14:35
drar min vardagsrumsstereo betydligt mer kräm om den spelar upp musik än om den är tyst (men på)?Inte betydligt, men det är självklart beroende på vad det är för vardagsrumsstereo du har.
Är det på något sätt farligt att ha ugnen på med ugnsluckan öppen? Jag har tröttnat på att det är 18 grader inne så att mina fingrar är ispinnar.
drakfelt
2012-12-11, 15:19
Är det på något sätt farligt att ha ugnen på med ugnsluckan öppen? Jag har tröttnat på att det är 18 grader inne så att mina fingrar är ispinnar.
Det skulle jag inte kunna tänka mig.
Blir det inte rätt dyrt?
willtjam
2012-12-11, 15:19
Troligtvis rätt farligt ifall du har en katt hemma. Annars vet jag många människor som brukar värma upp lägenheten på det sättet.
Spartansk och Kwon döda för alltid?
Kwon är aktiv på annat håll.
willtjam
2012-12-11, 15:29
Kwon är aktiv på annat håll.
Hur?
Finns det några negativa konsekvenser av att säga upp sitt facebookaccount? Typ ... Inbjudan till fester via facebook endast? ..
Rikard Jansson
2012-12-11, 16:59
Finns det några negativa konsekvenser av att säga upp sitt facebookaccount? Typ ... Inbjudan till fester via facebook endast? ..
Om du någonsin skriver med någon i chatten, så kommer du när du stänger av facebook få höra gnäll av alla dessa konstant tills du skaffar facebook igen.
hahavaffan
2012-12-11, 17:07
Om du någonsin skriver med någon i chatten, så kommer du när du stänger av facebook få höra gnäll av alla dessa konstant tills du skaffar facebook igen.Tror inte det är nåt problem, för vad jag vet är feyin äldre än 13 år.
Rikard Jansson
2012-12-11, 17:08
Tror inte det är nåt problem, för vad jag vet är feyin äldre än 13 år.
Jag fick framförallt höra det ifrån en 31åring :) Det har ju att göra med tillgänglighet.
Du missar alla litterära undervärd till statusuppdate... nej vem försöker jag lura, ta bort skiten :D dina vänner känner nog till att du har en telefon!
Jens.Andersson
2012-12-11, 18:43
Troligtvis rätt farligt ifall du har en katt hemma.
Varför?
willtjam
2012-12-11, 18:46
Det är väl allmänt vetande att katter hatar människor och att de hellre tar död på sig själva än att vara fängslad ännu en dag i en människolya. Eller är det bara nåt jag har fått för mig?
grondahl
2012-12-11, 19:28
Det är väl allmänt vetande att katter hatar människor och att de hellre tar död på sig själva än att vara fängslad ännu en dag i en människolya. Eller är det bara nåt jag har fått för mig?
Det beror på vad de är vana vid. Däremot brukar de bli sjukt frustrerade av stängda dörrar (men helt ointresserade av att gå ut genom dörren när man väl har öppnat den).
Varför?Med tanke på hur min, med många andras katter beter sig, känns det inte helt omöjligt att de kommer försöka ta sig in. Precis som i alla andra krypin, lådor och hålor de hittar. Värmen bör väl avskräcka men man vet aldrig.
Jens.Andersson
2012-12-11, 20:36
Du kanske vansköter din katt?
Med tanke på hur min, med många andras katter beter sig, känns det inte helt omöjligt att de kommer försöka ta sig in. Precis som i alla andra krypin, lådor och hålor de hittar. Värmen bör väl avskräcka men man vet aldrig.
Kanske. Skulle han sen stanna i ugnen och brännas i 20 minuter tills han slutligen
dör och sen utgöra en brandrisk eller hur blir det farligt med öppen ugnslucka om
man har katt?
Kanske inte brandrisk men det är väl rätt trist om han råkar dö.
Antog att han tänkte ha ugnsluckan öppen på glänt bara, och katten då kanske inte tar sig ut.
Såhär i efterhand vet jag inte riktigt varför, vill man ha det varmt i lägenheten lär man ju slänga upp luckan helt och hållet och då lär väl ingen katt fastna/stanna där inne. :D
willtjam
2012-12-11, 21:15
Du kanske vansköter din katt?
Kanske. Skulle han sen stanna i ugnen och brännas i 20 minuter tills han slutligen
dör och sen utgöra en brandrisk eller hur blir det farligt med öppen ugnslucka om
man har katt?
Jag har ingen katt. Det blir farligt ifall man bryr sig om sin katt och den dör. Mycket farligt.
Du missar alla litterära undervärd till statusuppdate... nej vem försöker jag lura, ta bort skiten :D dina vänner känner nog till att du har en telefon!
Humor... :d
Det skulle jag inte kunna tänka mig.
Blir det inte rätt dyrt?
Det blir det säkert. Hade ugnen igång i en timme kanske, gav ingenting så jag stängde av. Jo, det blir säkert löjligt dyrt, men hellre det än att behöva sitta med dubbla t-shirts, filt, och inte kunna ha händerna fria i luften utan att de förfryses. Just nu är det iaf 19.3 grader inne, verkar som att nivån för behaglighet går vid 19.
Troligtvis rätt farligt ifall du har en katt hemma. Annars vet jag många människor som brukar värma upp lägenheten på det sättet.
Givetvis har jag inte katt. Det får bli en ny fråga här i tråden: Varför har en del studenter katt/hund? (och klagar på sin ekonomi)
När får man chansen att byta avatartext?
Julafton.
Jag tycker du kan öppna butik för namnbyten och avatartextbyten. Betalning sker i musikhjälptråden. Välgörenhet :)
Minimjölk
2012-12-12, 14:05
drar min vardagsrumsstereo betydligt mer kräm om den spelar upp musik än om den är tyst (men på)?
Enklaste sättet är att testa med en mätare. Normalt sett är dock de flesta vanliga stereos funtade som så att du har en viss tomgångsförbrukning för att hålla dem igång. Spelar du sedan tyst eller normalhögt så försvinner det extra effektuttaget i bruset av tomgångseffekten medna du när du drar på kan få kortvariga toppar på betydligt högre effekt.
Detta ovan gäller om du inte kör KlassA slusteg som faktiskt drar allra mest på tomgång och mindre vid full utstyrning. :)
På en handhållen enhet kan drifttiden definitvt påverkas om du lyssnar tyst eller högt. :)
Är det sämre att ha ett bankkort kopplat till MasterCard snarare än Visa?
Är det sämre att ha ett bankkort kopplat till MasterCard snarare än Visa?Vet inte om det bara är min bank (Commbank) som strular eller själva MasterCard, men jag har haft lite problem med betalningar på nätet. Det hade jag aldrig med Visa. Annan bank visserligen.
Annars har allt varit precis likadant var jag än varit.
Jag tycker du kan öppna butik för namnbyten och avatartextbyten. Betalning sker i musikhjälptråden. Välgörenhet På samma sätt kan man ju kanske få in lite pluring till forumet. :)
hahavaffan
2012-12-13, 07:25
Är det sämre att ha ett bankkort kopplat till MasterCard snarare än Visa?Absolut inte. Jag har haft MC nu ett par år, efter att alltid ha haft Visa, och jag märker ingen skillnad.
Humor... :d
*grr27*
OnT: Jag har kommit på mig själv att dricka väldigt mycket kaffe latte, bör jag lämna in min manlighetsbricka eller är det okej? cofffee
(manlighetsbricka är ett ord enligt min webbläsare ser jag nu, the more you know)
drakfelt
2012-12-13, 12:41
Mina två senaste fakturor från Telenor har varit på 204 kr när min fasta kostnad eg. ska vara 420. Kan jag bli betalningsskyldig i efterhand, det vill säga bör jag göra någonting åt det direkt?
Mina två senaste fakturor från Telenor har varit på 204 kr när min fasta kostnad eg. ska vara 420. Kan jag bli betalningsskyldig i efterhand, det vill säga bör jag göra någonting åt det direkt?
Tror det är 3 eller 10 år som dom har rätt att kräva dig på pengar dom missade att ta betalt för.
drakfelt
2012-12-13, 12:50
Tror det är 3 eller 10 år som dom har rätt att kräva dig på pengar dom missade att ta betalt för.
Ah det är jävligt uppfattat
3 år kan de korrigera felet, och ansvaret att se till att rätt belopp inbetalas ligger på dig. inte på Telenor.
De ska leverera en tjänst, du skall betala för dig, om du betalar fel är det ditt fel och du får ansvara för det.
drakfelt
2012-12-13, 12:52
3 år kan de korrigera felet, och ansvaret att se till att rätt belopp inbetalas ligger på dig. inte på Telenor.
De ska leverera en tjänst, du skall betala för dig, om du betalar fel är det ditt fel och du får ansvara för det.
Glasklart. Kundtjänst nästa. Tack för era svar.
Då ska dom å andra sidan komma på att dom har begärt för lite pengar och åtgärda det också, för att du ska behöva betala mer - om du inte gör det själv. Så sannolikheten att du behöver betala hela summan är mindre om du bara låter det vara.
drakfelt
2012-12-13, 12:55
Då ska dom å andra sidan komma på att dom har begärt för lite pengar och åtgärda det också, för att du ska behöva betala mer - om du inte gör det själv. Så sannolikheten att du behöver betala hela summan är mindre om du bara låter det vara.
Det förstår jag, men det är tråkigt att bli krävd på 6000 kr om ett par år. Som ett brev på posten
willtjam
2012-12-13, 20:54
Kan man komma in på universitet via endast hp? Jag har alltid trott att det är betygen som avgör ifall man kommer in eller ej, och att ett bra resultat på hp agerar som ett plus i kanten och på så vis nästan garanterar en plats.
Så en person med G i genomsnitt och 2.0 kommer in lika lätt som nån med MVG och 1.2?
Teoretiskt sett: Ja!
Har du godkänt i alla kurser som behövs för en utbildning kan de ta in dig på HSP!
Jockefoten
2012-12-13, 20:57
Kan man komma in på universitet via endast hp? Jag har alltid trott att det är betygen som avgör ifall man kommer in eller ej, och att ett bra resultat på hp agerar som ett plus i kanten och på så vis nästan garanterar en plats.
Så en person med G i genomsnitt och 2.0 kommer in lika lätt som nån med MVG och 1.2?
Man kan söka på HP och man kan söka på betyg. Det är två olika antagningsgrupper.
willtjam
2012-12-13, 20:59
Åhfan. Man lär så länge man lever!
Åhfan. Man lär så länge man lever!
du har dock större chans att komma in via betygen, har för att antagning ser ut så här ungefär: 50% kommer in på betygen, 25% via HP och 25 via andra intagningen(dvs de som har pluggat upp betygen). det skiljer sig säkert mellan olika utbildningar/kurser men nu har du ett hum iaf.
HP är en lifesaver för mig, behövs 21 i betyg och jag har 18 medan HP "endast" är 1.5!
du har dock större chans att komma in via betygen,
Å andra sidan är antagningspoängen för HP jämförelsevis lägre mot de för betyg, dels är det ju färre som gör högskoleprovet än som har behörigheten (100%...), dels finns det gott om tjugokommanollare som presterar uselt på HP.
willtjam
2012-12-13, 21:50
Jag ser också hp som en lifesaver, ifall jag inte presterar så bra som jag vill på komvux. Skönt att känna till bara.
Å andra sidan är antagningspoängen för HP jämförelsevis lägre mot de för betyg, dels är det ju färre som gör högskoleprovet än som har behörigheten (100%...), dels finns det gott om tjugokommanollare som presterar uselt på HP.
exakt, och därför skrev jag att det är en "lifesaver" för mig, skulle annars inte ha en chans att komma in på juristutbildningen.
Vart får man tag på en skadeanmälan för fordon? Så att man kan ha en i bilen, kan vara en bra grej att ha liksom...
Vart får man tag på en skadeanmälan för fordon? Så att man kan ha en i bilen, kan vara en bra grej att ha liksom...
Kolla ditt försäkringsbolag hemsida annars ring och be dom skicka
sent from phone
Finns det någon muskel som generellt sett svarar extra bra på steroider och andra liknande preparat?
Kappmuskeln. Enligt polisen iaf. :D
Sir Beef A Lot
2012-12-17, 14:13
Varför får vi en "andra andning"? Vad händer i kroppen?
Nevermind! :D http://sv.wikipedia.org/wiki/Andra_andningen
Kappmuskeln. Enligt polisen iaf. :D
Folk brukar ju säga att "trapsen växer som ogräs", så om man kombinerar det med lite preparat så kanske det finns lite sanning i det där. :D
är jag efterbliven eller har inte kolozzeum någon "mina citerade inlägg"
dauit: Du menar att du kan se vilka som har citerat dina inlägg? Finns inte.
dauit: Du menar att du kan se vilka som har citerat dina inlägg? Finns inte.
exakt, varför inte?
exakt, varför inte?
Är ett ganska lågt tempo på detta forumet, så det behövs väl inte. Går du in på statistik -> mina inlägg, så kan du se om någon har skrivit ett nytt inlägg i en tråd som du också har skrivit i.
exakt, varför inte?
Är ett ganska lågt tempo på detta forumet, så det behövs väl inte. Går du in på statistik -> mina inlägg, så kan du se om någon har skrivit ett nytt inlägg i en tråd som du också har skrivit i.
Eller så trycker ni på sök -> skriv endast erat användarnamn -> markera visa inlägg
Sök
Doctor Snuggles
2012-12-17, 16:34
Varför får vi en "andra andning"? Vad händer i kroppen?
Nevermind! :D http://sv.wikipedia.org/wiki/Andra_andningen
Som vanligt är svenska wikipedia inte särskilt tillförlitlig. Tydligen är nationalencyklopedin inte det heller.
Andy.da.wohoo
2012-12-17, 19:22
Som vanligt är svenska wikipedia inte särskilt tillförlitlig. Tydligen är nationalencyklopedin inte det heller.
Vill du berätta hur det egentligen ligger till? :)
Finns det en "så funkar det" bok för vuxna som handlar om hur man gör enklare saker med datorn? Typ installera program och liknande... Har en far som ringer varje gång han glömmer ett lösenord.
Finns det någon muskel som generellt sett svarar extra bra på steroider och andra liknande preparat?
Trapsen brukar anses ha ett högre antal receptorer per volymenhet.
Finns det en "så funkar det" bok för vuxna som handlar om hur man gör enklare saker med datorn? Typ installera program och liknande... Har en far som ringer varje gång han glömmer ett lösenord.
HOW TO "valfritt" @ youtube
vart kan jag köpa billig D-vitamin? Som faktiskt är D-vitamin
Sheo?
vart kan jag köpa billig D-vitamin? Som faktiskt är D-vitamin
Sheo?Davids choice eller vad de heter. 50 000iu per tablett. 120st för typ 180kr.
Davids choice eller vad de heter. 50 000iu per tablett. 120st för typ 180kr.
Hittade dom på apple hälso mat . net kan man säga, tyckte du nämnde att du beställt därifrån själv, stämmer det? funkade det bra? annars fanns det tydligen på gym varuhuset, dom har butik runt hörnet. men där var det 2500ie för 100kr, 100st.
Vad gick frakten på? Hur lång tid tog det, och framförallt, hur stor dos behöver man?
från/ifrån, när använder man vilket och vad är skillnaden?
http://www.spraknamnden.se/sprakladan/ShowSearch.aspx?id=id=37158;objekttyp=lan
Stilsmak.
Att säga ifrån när någon är elak låter bättre än att säga från.
om man skulle hålla sig till en fryst grönsaksblandning att mixa ihop och dricka, vilken vore mest komplett? nåt tips?
Hemma Gymmaren
2012-12-19, 00:10
Om jag skulle skotta mer snö runt en annans bil skulle jag då begå ett brott?
StarkaUlf
2012-12-19, 09:41
Hehe, nu kanske detta låter som en oseriös fråga, men jag är faktiskt helt seriös i denna.
Är det normalt att gå och skita på dass enbart på morgonen under dagarna? Då rör det sig om 2-3 gånger inom 30 minuter. Sedan behöver jag inte skita mer på hela dygnet.
Det är ju faktiskt bekvämt och aldrig behöva gå under resten av dygnet om jag ska vara ärlig. Men är det mindre bra/onormalt att gå så sällan?
Som sagt, låter som en oseriös fråga, men skulle gärna vilja veta :)
Jens.Andersson
2012-12-19, 09:54
Hehe, nu kanske detta låter som en oseriös fråga, men jag är faktiskt helt seriös i denna.
Är det normalt att gå och skita på dass enbart på morgonen under dagarna? Då rör det sig om 2-3 gånger inom 30 minuter. Sedan behöver jag inte skita mer på hela dygnet.
Det är ju faktiskt bekvämt och aldrig behöva gå under resten av dygnet om jag ska vara ärlig. Men är det mindre bra/onormalt att gå så sällan?
Hur ofta du går på toa är ju beroende av ditt intag, om något är fel så visar
det sig snarare på färg och konsistens.
Om jag skulle skotta mer snö runt en annans bil skulle jag då begå ett brott?
Du menar lägga till snö? Det närmaste jag kan tänka mig är ofredande.
Om jag läser matte 3c på komvux (gymnasiekurser) slipper jag då matte3c om jag gör ett tekniskt basår på högskola terminen efter?
Andy.da.wohoo
2012-12-19, 10:28
Om jag läser matte 3c på komvux (gymnasiekurser) slipper jag då matte3c om jag gör ett tekniskt basår på högskola terminen efter?
Varför vill du först läsa på Komvux och sedan ett tekniskt basår?
För att jag fick erbjudandet att hoppa på matten redan i vår medans det tekniska basåret börjar först i höst. Kursen är såpass liten att jag kan göra den med bibehållen akassa / samtidigt som jag jobbar.
Jag har inte läst matte eller studerat över huvud taget på 5 år, så det känns bra att kunna "mjukstarta" lite så jag inte får en brain meltdown :D
drakfelt
2012-12-19, 10:33
För att jag fick erbjudandet att hoppa på matten redan i vår medans det tekniska basåret börjar först i höst. Kursen är såpass liten att jag kan göra den med bibehållen akassa / samtidigt som jag jobbar.
Jag har inte läst matte eller studerat över huvud taget på 5 år, så det känns bra att kunna "mjukstarta" lite så jag inte får en brain meltdown :D
Du får läsa vad du vill på ett basår, men andelen studier bestämmer hur stort studiemedel du kan få
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Jag tänkte mer om godkänt i matten på gymnasienivå även gäller på högskolenivån. Kurserna heter likadant och stämmer överens så långt jag kan se. Om jag har färre kurser samtidigt ökar ju chanserna att jag ska kunna ha ett jobb vid sidan om. Siktar på att hålla studielån på ett minimum.
Andy.da.wohoo
2012-12-19, 10:44
Jag tänkte mer om godkänt i matten på gymnasienivå även gäller på högskolenivån. Kurserna heter likadant och stämmer överens så långt jag kan se. Om jag har färre kurser samtidigt ökar ju chanserna att jag ska kunna ha ett jobb vid sidan om. Siktar på att hålla studielån på ett minimum.
Ja, det du får via komvux har du ju till godo sen när du ska söka till högskola/universitet. Men alla som läst upp ämnen via komvux hamnar i en annan kvotgrupp som kan vara svårare att ta sig in med.
Vad ska du söka?
Ja, det du får via komvux har du ju till godo sen när du ska söka till högskola/universitet. Men alla som läst upp ämnen via komvux hamnar i en annan kvotgrupp som kan vara svårare att ta sig in med.
Vad ska du söka?
Man söker väl i båda grupperna då?
B1 med sitt gymnasiebetyg och B2 med det kompleterade. Du blir ju inte utkastad ur B1 bara för att du kompleterar.
Skriv ett HP och du kvalar i tre grupper.
Tekniskt basår till att börja med.
Kommer jag in där och får betyg i allt så är jag garanterad plats senare på skolans ingenjörsprogram
Andy.da.wohoo
2012-12-19, 11:35
Man söker väl i båda grupperna då?
B1 med sitt gymnasiebetyg och B2 med det kompleterade. Du blir ju inte utkastad ur B1 bara för att du kompleterar.
Skriv ett HP och du kvalar i tre grupper.
Mjo, fast ofta läser man väll upp ämnen för att söka program med ämnet som intagningskrav? Känns skumt att läsa upp ett ämne och sedan söka ett program där ämnet inte alls var relevant :)
Tekniskt basår till att börja med.
Kommer jag in där och får betyg i allt så är jag garanterad plats senare på skolans ingenjörsprogram
Är det i Helsingborg du ska söka?
Mjo, fast ofta läser man väll upp ämnen för att söka program med ämnet som intagningskrav? Känns skumt att läsa upp ett ämne och sedan söka ett program där ämnet inte alls var relevant :)
Ämnet är ju relevant då jag förhoppningsvis får godkänt i det nu och slipper läsa det under hösten.
Är det i Helsingborg du ska söka?
Nein!
Vilka näringsämnen kan man ha stoppat i sig för lite av om huden ger med sig, torkar ut, trillar av och spricker? Fett och ett par av de fettlösliga vitaminerna ska ju kunna börja bråka på så sätt. Mer?
Nu var det ju ett antal år sedan jag läste detta iofs, men jag hade läst matte D och biologi A tror jag innan basåret och då behövde jag inte läsa det igen. Däremot lades de ämnena in bland övriga i basårsbetyget.
MathiasF
2012-12-19, 13:44
Jag skiter inte varje dag, någon gång i veckan bara och jag mår bra.
MathiasF
2012-12-19, 15:37
Jag fick nyss ett julkort på posten, förr har släkten och äldre generationer inkluderat en i det som skickas hem till föräldrarna.
Nu är jag tydligen officiellt gammal.
Bör jag själv inse att jag är gammal och skicka ut julkort (kommer inte att hända)
Eller gör det inget om jag struntar i det?
Jag fick nyss ett julkort på posten, förr har släkten och äldre generationer inkluderat en i det som skickas hem till föräldrarna.
Bör jag själv inse att jag är gammal och skicka ut julkort (kommer inte att hända)
Att inte skicka tillbaka julkort när man får ett är väl lite som att inte hälsa tillbaka när någon hälsar på en? Inte speciellt fint, men inget man blir hängd över nästa släktträff heller.
https://www.posten.se/sv/Privat/Skicka%20en%20h%C3%A4lsning/skicka-riktiga-vykort/Sidor/Home.aspx
Bara att dra in och akutskicka vykort när man får ett från någon annan.
Klart som fasen man ska skicka tillbaka julkort! tar två minuter att skicka en hälsning till nån gammal släkting och det förgyller deras jul lite grann. Som tur är har alla mina gamlingar kolat, så jag slipper. Men hade de levt så, jävlar med julkort de hade fått!
Finns det något godisaktigt eller söt livsmedel med mycket protein i som man kan köpa i en vanlig livsmedels butik, typ som proteinbars. Börjar bli trött på å få i mig tomma kalorier men samtidigt vill jag stilla mitt sötsug. Att gå å köpa proteinbars på kostillskott pallar jag inte sen så kostar dom en del. Så om det finns något i livsmedels butiken hade jag gärna velat veta.
MathiasF
2012-12-19, 16:14
Att inte skicka tillbaka julkort när man får ett är väl lite som att inte hälsa tillbaka när någon hälsar på en? Inte speciellt fint, men inget man blir hängd över nästa släktträff heller.
https://www.posten.se/sv/Privat/Skicka%20en%20h%C3%A4lsning/skicka-riktiga-vykort/Sidor/Home.aspx
Bara att dra in och akutskicka vykort när man får ett från någon annan.
Men jag vill verkligen inte skicka en massa julkort till hela släkten,
kalla mig lat, nonchalant eller andra verb men jag har det inte i mig att sätta mig ner med en tomtemössa och skicka ett gäng gulligulliga julkort.
Ungefär som att sätta sig och sjunga när man är tondöv och blyg,
jag vill inte *jorgen*
Klart som fasen man ska skicka tillbaka julkort! tar två minuter att skicka en hälsning till nån gammal släkting och det förgyller deras jul lite grann. Som tur är har alla mina gamlingar kolat, så jag slipper. Men hade de levt så, jävlar med julkort de hade fått!
Du kan få skicka till mina, ska jag PMa adresserna?
MathiasF
2012-12-19, 16:16
Finns det något godisaktigt eller söt livsmedel med mycket protein i som man kan köpa i en vanlig livsmedels butik, typ som proteinbars. Börjar bli trött på å få i mig tomma kalorier men samtidigt vill jag stilla mitt sötsug. Att gå å köpa proteinbars på kostillskott pallar jag inte sen så kostar dom en del. Så om det finns något i livsmedels butiken hade jag gärna velat veta.
Protein + Kalorier = Proteinbar
Använd den ekvationen, Drick proteinshake och käka godis, precis lika nyttigt. cofffee
(smaksatt kesella annars)
Nej, det räcker med att akutskicka till de du får ifrån ju :d
kalla mig lat, nonchalant eller andra verb men jag har det inte i mig att sätta mig ner med en tomtemössa och skicka ett gäng gulligulliga julkort.
jag vill inte *jorgen*
Låt bli då? Det är oartigt, men om det är ok för dig så kör på det, vad är problemet?
jag vill inte *jorgen*
Ok, gör du det så skickar jag julkort till dem. Jag har ett gäng här, och frimärken också! Jag är seriös.
MathiasF
2012-12-19, 16:21
Låt bli då? Det är oartigt, men om det är ok för dig så kör på det, vad är problemet?
Sluta sura, eller sluta kommentera.
Vad är problemet? ;)
Ok, gör du det så skickar jag julkort till dem. Jag har ett gäng här, och frimärken också! Jag är seriös.
Haha tack, men även om du är seriös så tror jag inte att det är en bra idé.
Känner jag morsan rätt så inkluderar hon mig i hennes julkortsskickande kom jag på alldeles nyss, så problemet är löst! :d
BelowAverage
2012-12-19, 16:56
Varför har kolozzeum blivit som flashback?
Varför har kolozzeum blivit som flashback?
Ibland kommer det en våg av 13-18 åringar och reggar sig ungefär samtidigt. Blir lite av den effekten då
sent from phone
hVarför har kolozzeum blivit som flashback?
Hur exakt har kolozzeum blivit som flashback? Eller syftar du på allmänt? Jag tycker personligen att det är intressanta frågor som dykt upp. Eller är det enskilda inlägg här och där? Eller har jag missat nåt?
willtjam
2012-12-19, 18:52
Är det billigare för en arbetsgivare att ha en anställd under prövotid än en fast anställd? Arbetsgivarskatt och grejer tänker jag mig. Förmåner gäller väl inte under prövotiden?
Dumt att dra ner mängden set till hälften när man går in under deff?
Har en kompis som kör 3 tunga set per pass (2 gånger i veckan, alltså 6 set i veckan) per muskelgrupp under sin deff, och han har ökat 10-15 kg i basövningarna. Och då har han ändå tränat i 3-4 år tidigare. Tänkte om det kan vara värt att prova. Reps ligger på 3 alternativt 6.
BelowAverage
2012-12-19, 19:24
h
Hur exakt har kolozzeum blivit som flashback? Eller syftar du på allmänt? Jag tycker personligen att det är intressanta frågor som dykt upp. Eller är det enskilda inlägg här och där? Eller har jag missat nåt?
Man ikläder sig en välpassande offerkofta, ett stop bitterhet och spyr galla över kvinnor, invandrare och vänsterfolk.
Blir lite tjatigt, så jag ikläder mig offerkofta, bitterhet och spyr galla över dessa typer. Högtidligen *spy*
Man ikläder sig en välpassande offerkofta, ett stop bitterhet och spyr galla över kvinnor, invandrare och vänsterfolk.
Blir lite tjatigt, så jag ikläder mig offerkofta, bitterhet och spyr galla över dessa typer. Högtidligen *spy*
Det krävs ganska mycket brus för att folk i allmänhet ska glömma ett antal personer som sprang runt på stan med järnrör och jag misstänker att det vi ser nu är första vågen för att försöka uppnå det. Allt enligt partidoktrinen.
ARMSTARK
2012-12-21, 15:57
Är landsgränserna exakta eller går de "ungefär någonstas mellan här och där".
Andy.da.wohoo
2012-12-21, 16:29
Är landsgränserna exakta eller går de "ungefär någonstas mellan här och där".
Beror på hur de är definierade, gränsen mellan Sverige och Finland tror jag är definierad med något vattendrag som flyttar på sig med åren. Så gränsen mellan Sverige och Finland varierar lite med åren.
Så det beror nog på vilken gräns man menar :)
är det sant att man bli täppt i näsan av att överanvända nässpray? eller varför ligger rekommendationen på 10 dagar max?
är det sant att man bli täppt i näsan av att överanvända nässpray? eller varför ligger rekommendationen på 10 dagar max?
Gissar på att slemhinnorna tar stryk > Dom blir svullna > Du blir täppt i näsan. Har ett par vänner som är beroende(ja i princip iaf) av nässpray som förklarat det så.
Hur ska man hålla händerna och var ska man ha tyngdpunkten när man står på händer?
willtjam
2012-12-21, 21:42
Hur ska man hålla händerna och var ska man ha tyngdpunkten när man står på händer?
Det känner du när du ställer dig på händer.
Jag har en egen fråga: hur kan en 720 brrip vara på 700 mb? 720 brukar ju vara rätt stora. Är det ljudet som har komprimerats?
När jag övar mot en vägg har jag tyngdpunkten på handlederna om man säger så.
Funderade på om man ska öva att ha den mitt i handflatan?
Tyngde för handlederna men man borde ju kunna balansera bättre om man väl vänjer sig vid det?
willtjam
2012-12-21, 21:56
Har du tyngden mitt i handen så gör det ont i handleden. Tänk dig att pressa 80 kg med stången utåt fingrarna - ouch! Pröva utan vägg, så känner du direkt. Sen använder du handen och fingrarna för att balansera lite. Tänk hur du använder fötterna: du står på hälen och använder framfoten och tårna för att balansera.
MathiasF
2012-12-21, 22:55
Jag har en egen fråga: hur kan en 720 brrip vara på 700 mb? 720 brukar ju vara rätt stora. Är det ljudet som har komprimerats?
Bara för att bilden är stor så behöver den inte innehålla mycket information.
Något som komprimerar mycket är att liknande element i bilden i nästa bildruta inte finns med i nästa bildruta om du förstår hur jag menar.
T ex om där står Discovery i ena hörnet så kommer den bilden att finnas i första rutan och sen finns inte ny bildinformation på den platsen i någon ny bildruta förrän något annat täcker över den ytan.
Förutom det så finns det en rad andra tekniker för komprimering men det är inget jag har stenkoll på direkt.
hahavaffan
2012-12-22, 08:17
Jag har en egen fråga: hur kan en 720 brrip vara på 700 mb? 720 brukar ju vara rätt stora. Är det ljudet som har komprimerats?Absolut. Den är dock hårt komprimerad. Som Mathias säger så är det inte bara upplösningen som avgör kvalitén på bilden, utan även komprimeringsmetod/-grad osv.
< fylld med dumma småfrågor
jag har utökat från 200mg till 400mg koffein som pwo oftast runt 12-13.00. Jag har på senare tiden haft väldigt svårt att sova, somnade vid 05.00 igår, kan det bero på koffeinet? lägger mig mellan 23-01.00 i vanliga fall.
drakfelt
2012-12-22, 12:42
< fylld med dumma småfrågor
jag har utökat från 200mg till 400mg koffein som pwo oftast runt 12-13.00. Jag har på senare tiden haft väldigt svårt att sova, somnade vid 05.00 igår, kan det bero på koffeinet? lägger mig mellan 23-01.00 i vanliga fall.
Det är sannolikt så, ja.
vicarious
2012-12-22, 13:03
Hur gör man för att ta typ "print screen" i sin smartphone? Alltså ett kort på mobilens skärm så att säga. Noob-fråga säkert :D
Jens.Andersson
2012-12-22, 13:14
Hur gör man för att ta typ "print screen" i sin smartphone? Alltså ett kort på mobilens skärm så att säga. Noob-fråga säkert :D
Bror sig på smartphonen såklart. Samsung har home button + bakåtpilen samtidigt.
willtjam
2012-12-22, 13:15
På min HTC så tycker man in låsskärmsknappen och homeknappen samtidigt.
Samma med phone, Home och låsknappen.
Samsung har home button + bakåtpilen samtidigt.
Funkar ju inte.
vicarious
2012-12-22, 13:58
Bror sig på smartphonen såklart. Samsung har home button + bakåtpilen samtidigt.
Ok tack. När man väl har startat kameran eller? Får det inte att funka :-/ Har S2an.
Är det billigare för en arbetsgivare att ha en anställd under prövotid än en fast anställd? Arbetsgivarskatt och grejer tänker jag mig. Förmåner gäller väl inte under prövotiden?
Nej, men man kanske kan ge en lägre lön under provanställningen.
Det är väl snarare så att folk jobbar hårdare/bättre då, och man minskar risken av att anställa någon olämplig om man lätt kan släppa denne.
willtjam
2012-12-22, 15:15
Ok tack. När man väl har startat kameran eller? Får det inte att funka :-/ Har S2an.
Ska du ta ett screenshot på telefonen så ska du inte göra nånting med kameran.
Nej, men man kanske kan ge en lägre lön under provanställningen.
Det är väl snarare så att folk jobbar hårdare/bättre då, och man minskar risken av att anställa någon olämplig om man lätt kan släppa denne.
En chef har haft en jäkla ruljans på receptionister och alla har fått kicken precis innan prövotiden har gått ut, så jag tänkte om det fanns någon speciell anledning.
MathiasF
2012-12-22, 15:29
Funkar ju inte.
Prova dra handflatan över hela skärmen från vänster till höger,
man gör så på S3an tror jag, vet inte om du behöver hålla in en knapp samtidigt.
Ska du ta ett screenshot på telefonen så ska du inte göra nånting med kameran.
En chef har haft en jäkla ruljans på receptionister och alla har fått kicken precis innan prövotiden har gått ut, så jag tänkte om det fanns någon speciell anledning.
Slippa fastanställa så klart. Av samma anledningen som man hyr in via bemanningsföretag, det är jävligt svårt att säga upp personal i Sverige.
Jens.Andersson
2012-12-22, 16:37
Funkar ju inte.
Har S1:an, utgick lite naivt från att det skulle vara samma på alla i serien. Tydligen
så är det Home + Power knappen på S2:an.
http://droidlessons.com/how-to-take-a-screenshot-on-the-samsung-galaxy-s2-free-no-app-required/
Har S1:an, utgick lite naivt från att det skulle vara samma på alla i serien. Tydligen
så är det Home + Power knappen på S2:an.
http://droidlessons.com/how-to-take-a-screenshot-on-the-samsung-galaxy-s2-free-no-app-required/
Har också S1:an, så det var ju knepigt.
Jens.Andersson
2012-12-22, 23:30
Har också S1:an, så det var ju knepigt.
För mig funkar det fint. Provade precis igen. Håll inne bakåt, tryck på home.
tror det är axlarna som svarar bäst. Brukar vara ganska stor skillnad på just axlar mellan preppare och rena
Absolut. Den är dock hårt komprimerad. Som Mathias säger så är det inte bara upplösningen som avgör kvalitén på bilden, utan även komprimeringsmetod/-grad osv.
Det är oftast mer rättvisande att titta på bitraten snarare än upplösningen. Sedan beror en del på format. En mp3:a med 320kbps bitrate tar mycket mindre plats än en .waw eller .flac men har ändå ljudkvalite nära de okomprimerande formaten.
Jag tittar mycket hellre på en 480p-film med låg kompression än vad jag tittar på en 720p som blivit för hårt komprimerad. Det blir ofta väldigt tydligt i mörka scener där de mörka partierna ärhomogent svarta istället för skiftande toner av grått. Kistscenen i Kill Bill 2 är ett bra exempel.
Sportlife har ju bytt namn till nordicwellness nu och fått ny hemsida. Någon som vet något om deras öppettider kring julen? Står ju bara dom vanliga tiderna så då antar jag att dom har öppet som vanligt runt jul också?
Vad kallas fenomenet när man kollar på något med höga kontraster och sedan kan "se" det på en ljus vägg?
Jens.Andersson
2012-12-23, 16:47
Vad kallas fenomenet när man kollar på något med höga kontraster och sedan kan "se" det på en ljus vägg?
Du ser väl antifärgerna till det du stirrat på.
http://en.wikipedia.org/wiki/Afterimage
Eller "efterbild" på svenska.
För övrigt gillar jag personligen små 720P rippar. tar nästan emot att ladda ner 4-5 gb rippar, gillar när de ligger runt 1-2 gb max.
Mycket skitfilmer, läs "ej storfilmer" får gärna göras mer i 800 mb formaten och 720p!
Självklart väljer jag lite bättre rippar när det är någon film man verkligen är intresserad av. Men nu är man ju inte alltid det för det mesta man ser på, vill ju bara ha något att se :)
För övrigt gillar jag personligen små 720P rippar. tar nästan emot att ladda ner 4-5 gb rippar, gillar när de ligger runt 1-2 gb max.
Mycket skitfilmer, läs "ej storfilmer" får gärna göras mer i 800 mb formaten och 720p!
Självklart väljer jag lite bättre rippar när det är någon film man verkligen är intresserad av. Men nu är man ju inte alltid det för det mesta man ser på, vill ju bara ha något att se :)
3 eller 5-6min nedladdningstid kan ju kvitta dock :)
tror det är axlarna som svarar bäst. Brukar vara ganska stor skillnad på just axlar mellan preppare och rena
Beror på vilken typ av prepp, enkelt förklarat. Är inte säker på att man får diskutera hormoner här.
MathiasF
2012-12-23, 21:10
3 eller 5-6min nedladdningstid kan ju kvitta dock :)
Jag brukar se 1080, då närmar vi oss alltså 20gb, då kan det ta en stund längre *popcorn*
Jukka Sejlite
2012-12-23, 21:20
Får man ändra sin avatartext i Jul?
Om "ja";är det på julafton eller juldagen man får göra det?
Troligen kan du redigera din avatartext inom 3h.
Ifall inte admins sover eller skiter i den traditionen i år.
Beholder
2012-12-24, 00:14
Slippa fastanställa så klart. Av samma anledningen som man hyr in via bemanningsföretag, det är jävligt svårt att säga upp personal i Sverige.
Vad är det enligt dig som gör det svårt att sparka någon i Sverige?
vad är det enligt dig som gör det svårt att sparka någon i sverige?
las?
Beror på vilken typ av prepp, enkelt förklarat. Är inte säker på att man får diskutera hormoner här.
Sen kan vi ju även tänka på att axlar som växer ger ett mer utmärkande helhetsintryck än samma fenomen med ben.
MathiasF
2012-12-24, 03:19
Undra hur många gånger jag kommer att ändra den texten imorgon.
Beholder
2012-12-24, 03:20
las?
Hur gör las det svårt att sparka någon?
Ja, det får man. Jarod var upptagen med att spela spel, så det blev en timme sent. ^^
Under kontrollpanel och "redigera dina uppgifter".
Vart i hela fridens namn hittar man storleken på ett par Timberland?
http://2.bp.blogspot.com/_gFr4PRmOBRU/TNOv83QejJI/AAAAAAAAADs/vgI9DawyIg4/s1600/timberland_6inpremium_rouille-m.jpg
Hittade ETT par på vinden men jag ser inte storleken...
Brukar stå på undersidan av plösen, men där har du väl redan kollat?
Hur gör las det svårt att sparka någon?
Att det i lag krävs saklig grund för uppsägning och ett grovt åsidodosättande av sina åligganden mot arbetsgivaren för avsked.
Arbetstagaren ses typ alltid som hjälten och den skyddsvärda i arbetsrättsliga tvister.
Kort och gott ett starkt anställningsskydd, viljan att skydda den svage och stort fackligt inflytande gör det svårt att sparka någon
Att det i lag krävs saklig grund för uppsägning och ett grovt åsidodosättande av sina åligganden mot arbetsgivaren för avsked.
Arbetstagaren ses typ alltid som hjälten och den skyddsvärda i arbetsrättsliga tvister.
Kort och gott ett starkt anställningsskydd, viljan att skydda den svage och stort fackligt inflytande gör det svårt att sparka någon
Det finns alltid kryphål om man vill kicka någon.
Hur var kolo innan grub och vedder började hänga här?
Det finns alltid kryphål om man vill kicka någon.
Hur var kolo innan grub och vedder började hänga här?
Jag misstänker att Herkan höll hög standard då!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.