Visa fullständig version : Från 200 kg till Scenen, Mouline's eskapad!
Vem är jag?
Summering:
En liten man med stor mun och mage samt att han alltid fick sin vilja igenom,
så formades den kille som blev 200 kilo.
Under hela min uppväxt har jag varit överviktig på grund utav överkompensera, redan som 7 åring peakade jag på en vikt på 100 kilo. En vardag fylld med god dryck, kakor och godis samt mat tills magen var mätt. Under mitt andra år på gymnasium så vägde jag hela 200 kilo och jag kände att vafasen höll jag på med. Jag försökte sakta, sakta skära ner på min konsumtion med misslyckades. Det är svårt att lära en gammal hund nya trix om hunden endast blir lär vacker tass.
Det hade nu blivit slutklämmen utav min gymnasium tid, år 3 och alla studier låg klara och det skulle nu bli party och firanden, men inte för min del. Detta skulle bli början på ett nytt kapitel av mitt liv, men det skulle bli värre innan det blev bättre.
Klassfesten April 2009 blev en dag som förändrade mitt liv. Vi satt och rökte vattenpipa då hela världen började snurra för mig. Jag kände hur mitt hjärta började hoppa ur kroppen och jag trodde mitt liv var på väg att ta slut. Dom efterföljande veckorna blev det in och ut på akuten för jag trodde jag var döende, att mitt hjärta hade brustit. Många sömnlösa nätter av tårar och frustration över situationen, vad ska detta bli av?
Läkarna konstaterade att jag hade fått en stressångest som bidrog till att jag trodde att det var fel på mitt hjärta, fast jag var helt friskt (trots mina 200 kilon). Jag vägrade tro på läkarna och åkte in och ut på akuten tills jag fick en riktig utredning. Läkarna skrev ut lugnande medel åt mig, OxyContin. ALDRIG tänkte jag, aldrig i mitt liv att jag ska sjunka ner i ett träsk utav droger för att stilla mitt sinne. Jag insåg att problemet var min övervikt, oavsett om det var fel på mitt hjärta eller inte. (Som är helt friskt)
Det visade sig att stressen bidrog till en större mängd gaser fanns i magen som tryckte på resterande organ i kroppen och därför trodde jag att det var mitt hjärta som slog i otakt.
Jag tog mitt pick och pack och flyttade in till min egen lägenhet, där JAG fick bestämma vilken kost jag skulle äta, när jag skulle äta och hur jag skulle äta. Skolan var nu över och jag beslutade mig för att besöka min fars familj i Marocko som jag aldrig hade mött, det blev startskottet på en viktnedgång.
Det varma klimatet och inspiration från min släkt bidrog med den viktiga motivation som saknades i mitt liv. När jag väl kom hem från Marocko så hade jag lyckats gå ner 15 kilo (Låg nu nere på 180).
Hur ska jag ta mig till väga nu?
Jag kan väl inte springa utomhus bland människor?
Min hjärna var fylld av negativa tankar, men jag besegrade dom. Musik på hög nivå och gående/små joggande i källaren blev etapp två i min viktnedgång. Kosten bestod mestadels utav hårdbröd nerbrutet i mjölk tillsammans med lingonsylt. All Godis, Dricka och Chips blev helt uteslutet. Att gå från en vardag då man drack 4L coca cola till att gå till en ’hälsosam’ vardag.
Jag hämtade min inspiration från internet sidor och vänner som lärde mig räkna kalorier.
Kilona började flyga iväg kändes det som och det var även så, vågen gick successivt neråt varje vecka.
Från att inte kunna ta ett riktigt springsteg till att kunna jogga ordstängligt. Det hade nu blivit vår (2010), sommaren låg framför mig. Med en vikt på 150 kilo. Ett grabbgäng begav sig ner mot Spaniens varma kuster för att få lite sol och vila. Medan mina kamrater festade om dagarna beslutade jag mig för att se det spanska kustlivet. Jag gick över milen varje dag, jag tänkte, när jag kommer hem ska jag ligga under 150kilo! Långa promenader på stranden i det varma klimatet resulterade i att då jag kom hem från Spanien vägde jag 138 kilo, jag hade lyckats.
Jag fortsatte stenhårt med min träning, långa promenader och joggande, dag och kväll med hårdbröd i ena handen och en kycklingsallad i den andra (talesvis, inte direkt att man sprang runt med.. you get it).
Jag började jobba som materialare / lagledare för GIF Sundsvalls U21 lag, jag deltog på träningarna genom att springa runt och placerade ut koner och jaga bollar, på något vis blev det en extra träning för mig det också. Under sommaren 2010 bestod min träning utav jagandes bollar både på planen, men även utanför. Mitt kompisgäng hade skapat ett korpen-fotbolls lag, något jag lever för än idag. För första gången i hela mitt liv så kunde jag vara med ’på riktigt’ och spela fotboll. Inte längre spela Warzava som 200 kilos kille och få en rump-skjutning som bara den. (Warzava kanske har något annat namn i läsarens omkrets men i Nackta kallas det Warzava) Vi hade fotbollsträningar 2-3 gånger i veckan något som även det bidrog till brännandet utav fett.
Under min viktnedgång bestod min kost som sagt till mestadels utav hårdbröd, sallader men visst måste man kunna unna sig själv något speciellt någon gång i veckan/månaden.
Sommaren var nu slut och jag hade lyckats, nu låg jag på 100 kilo och min tid på GIF Sundsvall hade nått sitt slut. Då fick media nys på mitt fall, att ha lyckats gå ner 100 kilo.
http://st.nu/2.14437/reportage/1.2353271-hundra-kilo-hassan-forsvann
Med den stora viktnedgången fick jag även en stor mängd överskottshud på armar, ben, mage och bröst.
Men jag kände att jag inte var nöjd, jag ville ner till 85, men mina kamrater vägrade. Dom tyckte jag såg ut som ett benrangel redan, och det var även så jag kände mig. Eftersom jag inte hade styrketränat en ända gång då jag gick ner denna mängd i vikt tappade jag även min grund muskulatur som jag hade så jag beslutade mig för att börja gymma. Från November 2010 till Februari 2011 tränade jag 4 gånger i veckan på gym, med ett schema som var som följande : Axlar Mage, Rygg Biceps, Mage Ben, Triceps Bröst. Jag tränade endast för att bygga upp en grund muskulatur och bränna fett för att nå 85 kilo.
I Februari så nådde jag även det målet, 85 kilo. Från den dagen och till idag har jag tränat 4 gånger gym i veckan och sedan fotboll med korpen laget och annan fysisk aktivitet som basket osv..
Nu började en annan kamp, en kamp emot överskottshud.
Jag blev nekad en operation för att få bort min överskottshud, något som media hjälpte mig föra min kamp emot sjukhuset och jag vann. Jag fick min operation då jag hade bevisat att jag kunde ligga på en stabil vikt (80-85kilo än idag), ej rökande. Operationen dom godkände var för överskottshuden på magen då dom tyckte att jag kunde få infektioner utav den huden.
http://www.expressen.se/nyheter/gick-ner-100-kilo---landstinget-nekar-hjalp/ (Nekad)
http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.4042612-hassan-far-en-operation-till-slut (Godkännd)
http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.4192498--skon-kansla-att-vakna-upp- (Efter operationen)
Mycket små detaljer som jag missat men jag tycker jag har kunnat summera det ganska bra, målet med denna text är att kunna ge dig, läsaren inspiration av att aldrig ge upp, fight the good fight, resultatet är alltid ljuvare ju mer du kämpar för något.
Jag har aldrig varit duktig på att föra någon forum utav träningsdagbok men nu när jag verkligen vill sätta mig in i gym-tränings världen så hoppas jag att jag har hittat rätt (Kolozzeum).
Var god och ställ frågor, om det finns något jag kan hjälpa dig med så kan du räkna med mitt fulla stöd!
Hur ser min träning och kost ut idag?
Tisdag:
Frukost 08.00,
2 st Pumpa/Linfrön bröd (Mörkt)
Jordnötssmör 5-10g
Tonfisk 50-75g
250 ML Soya Mjölk
1 kapsel Omega 3
1 tablett Only One
Promenad till ett stillasittande arbete 0830 -> 0910
Lunch 13.00
Lunchen äts i arbetsrestaurangen då jag inte ids göra egen matlåda.
Omega 3 kapsel
Kyckling Bröst Filé
125g kokt äggnudlar
Sweet-curry sås
1 Äggvita
Wook gönsaker
200 ML 1% mjölk
Mellanmål 17.00
200g Keso 0.4 % Fett
Träning 1815 -> 19-1915
Tisdagens träning bestod utav Bröst och Triceps träning.
Hantelpress
35 x 12
40 x 10
40 x 8
45 x 8
40 x 10
HantelFlyes:
20 x 10
20 x 12
20 x 12
20 x 10
Bänkpress utan lutning
45 x 12
50 x 10
55 x 8
45 x 12
Bänkpress med huvudet ner mot marken och bena uppåt (specialare, håller så det blir mer Triceps i övningen)
45 x 12
45 x 12
45 x 10
45 x 8
Tricepspress, Hantel bakom huvudet
5 x 12
5 x 12
7 x 10
7 x 10
7 x 10
5 x 12
Hantelpullover
15 x 10
15 x 10
15 x 10
Tricepspress med rep/stång
55 x 10
60 x 10
65 x 8
65 x 8
Avrundar träningspasset på att avreagera mig på boxningspåsen och stretching! :)
Whey 80 Protein Drink mixat med Mjölk (200 ml~)
Promenad hem 1900/1915 -> 1940/45
Lagar middag;
1 Omega 3 kapsel
Ärtor 200g
Brysselkål 100g
(Mosar ihop det efter det kokats)
Köttfärs 250g
250 ML Soya Mjölk (Notera Sojamjölken innehåller 33kcal / 100 ML 3.5g P 0g K 2g F)
Avrundar denna kväll med 20 armhävningar och 10 triceps-pushups.
Har ni några invändningar på min träning och tips så skriv en rad!
Vikt: 82.5kg Längd: 184cm
Notera även att kaffekoppar slinker ner, kokkaffe utan diverse tillbehör.
BelowAverage
2012-03-21, 17:45
Helt otroligt imponerande!
Du har ju redan gjort en fantastisk bedrift. Hoppas du nu kanske mest har åka nerförsbacke och njuta av dina bragder kvar :thumbup:
Trist med löshuden hoppas du kan få bukt med det. (om det är något kvar?)
Finns gott om duktigt folk här så om du behöver råd är det bara att fråga, och jag tror många kommer peppa dig för du har som sagt gjort ett grymt jobb.
EDIT: f.ö har ju ansiktet klarat sig jättebra, jag hade fått för mig att man kunde få löshud där =/
Jag har varit lyckligt lottat på det viset att jag kan 'gömma' den överskottshud jag har, förutom om jag har linne/t-shirt så är det ganska uppenbart.
Jag är oerhört stolt och nöjd över att jag fick bort den överskottshuden på magen, läkarna var fantastiska på Sollefteå sjukhus.
Jag har planerat att bekosta operationen för brösten själv, kommer med bilder eftersom, men varnar för innehållet! :P
Riktigt starkt av dig, jag är helt mållös, resan du har gjort tyder på enorm självdisciplin, du kommer vara en förebild för många har jag en känsla av.
Grymt jobbat!
Ja jävlar vilken snabb viktnedgång, bra jobbat ! :)
Discogymmar
2012-03-21, 18:47
Otroligt imponerande! Hatten av för dig
alphahanen2
2012-03-21, 18:54
Fan va grymt!! Ska absolut följa din journal :)
Tack för den positiva responsen, det värmer.
Onsdag och dags att benen och magen får sig en omgång;
Knäböj:
35 x 15
55 x 10 x 3
Benspark Maskin
45 x 13
55 x 10 x 2
65 x 10
Utsida lårpress i maskin
15 x 65
13 x 75 x 2
Insida lårpress i maskin
15 x 60
10 x 65 x 2
Baksida lårcurl i maskin
12 x 45
10 x 55
10 x 65 x 2
Häl till tå-gång med skivstång
Tills man börjar gråta x 85 x 3
Sen blev det lite Benspark bakåt på alla fyra.. 'Rasta hunden'..
Situps:
20st x 5
Statiskt liggande med upprättstående ben x 2 40 sec
Statiskt brygga x 2 60 sec
Liggande benlyft med svankkontakt
10st x 3
Liggande benlyft med vikt på benen
15kg x 15st x 3
Vindrutetorkaren med nerputtning
7 x 3
Kändes som ett mycket givande pass med tanke på att min operation var för 3 månader sen så känner jag att magmusklerna har återhämtat sig riktigt bra!
När dom gjorde operationen över överskottshuden så 'rättade' dom även till magmusklerna, eftersom jag varit överviktig och stor i hela mitt liv så var dom 'utspridda'.
Chop Chop imorgon Rygg och Biceps!
Frukost 08.00,
2 st Pumpa/Linfrön bröd (Mörkt)
Jordnötssmör 5-10g
Tonfisk 50-75g
250 ML Soya Mjölk
1 kapsel Omega 3
1 tablett Only One
Promenad till mitt stillasittande arbete 40 min.
Mellanmål 10.30
Apelsin och en bit av MejjA's protein-kaka (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=101283&page=42) ca 72 kcal.. mmh mumma!
Lunch 13.00
1 Omega 3 kapsel
125g Lax Filé
25g Rökt Makrill
2 klickar potatismos
Svamps sås
Minimorötter och Ärtor
200 ML 1% mjölk
Mellanmål 17.00
200g Keso 0.4 % Fett
Kaffe hit o kaffe dit!
Middag 20.00 (Gah...)
Omega 3 tablett
Ärtmos, 250 gram nermosade ärter i Soya mjölk 200ml (3.2 g P 0g K 2g F)
Köttfärs 250gram
Efterätt; Mejjas superkaka.. :)
Grymt!
Vet inte riktigt vad jag ska skriva..
Så jävla grymt! Och inspirerande!
//Stefan
Enligt det beräknade kalori-intaget ska jag ta in ca 3000 kcal men jag ligger på mellan 1900-2500, och jag känner att det är näst intill omöjligt att öka.
Beräknar detta som deff?
Jag bränner fortfarande den fettvävnad jag har kvar och jag lägger på mig bra med muskler, jag känner att jag har en bra balans i min kost och träning men det vore skönt att få lite tips och trix!
Målet med min träning är att jag ska få en 'fast' fysik, att den fettvävnad jag har ska gå bort och utöver det fylla överskottshuden på armar med, ja, muskler!
Roligt att du börjat föra journal här så man kan följa din träning. Angående viktnedgången så är det hatten av för en sådan disciplin och framförallt kunna bryta en negativ spiral på det sättet, starkt! :hbang: tänk dock på att det tar tid att bygga muskler så att du inte förväntar dig snabba resultat men kör du på flitigt så kommer resultaten det fixar du.
Vem vet kanske du börjar med OL eller SL efter ett tag om du tycker det är riktigt roligt :D Tyckte att min styrketräning blev mycket roligare när jag kunde träna med en klubb och tränare som visste vad de snackade om istället för att bara köra planlöst som jag gjorde ett tag.
Har dessvärre inga förutsättningar i dagsläget att testa på OL eller SL på grund utav mitt kära gym här på Irland inte har någon fristående skivstång, dessvärre blir all marklyft / bänkande i fast-maskinstång.
Flyttar dock hem någon gång under Maj-Juli, ska börja läsa till hösten! Då blir det tillbaka till en 'riktig' gym miljö, friskis, helex.. Hoppas att du kommer hem något i sommar så får du ta med mig och lära mig lite knep och knop! :D
Du har gjort en grym prestation!
Imponerande :thumbup:
martikainen
2012-03-22, 13:49
Jag trodde jag sett allt på kolo, men fy fan va bra jobbat!
LillaGubben
2012-03-22, 13:55
Otroligt imponerande du är en sann krigare, blir riktigt göad när jag läser sånt här den här journalen ska jag följa, inspirerande, fortsätt kämpa å du sitter inne med nått många saknar, järnvilja, var stolt över den kommer hjälpa dig med mkt i livet om du kanaliserar den rätt.... Åter igen otroligt bra !
Raschmus
2012-03-22, 14:27
Jag tror och hoppas du är fruktansvärt stolt över dig själv. Magisk prestation!
Åter igen, tack för responsen det håller mig sannerligen motiverad.
Sakta så börjar realiteten av det jag har gjort sjunka in.
Jag har fortfarande mina små problem med att kunna ''unna'' mig och hur jag ska äta osv, just därför jag har letat mig hit, en form utav psykiskt understöd, mental coach.
Tack.
Då var det äntligen Torsdag och veckan börjar närma sig sitt slut.
Dagen till ära så blev det Biceps och Rygg träning, dagen var fylld utav entusiasm!
Ryggen:
Enarmsrodd på bänk m Hantel
15 x 15 x 1
25 x 10 x 3
Stående rodd diagonalläge
20 x 10 x 2
Latsdrag i dragapparat
40 x 10 x 2
45 x 10
Roddrag i maskin
50 x 10 x 3
Marklyft... här kom ilskan, det förbaskade gymmet erbjuder ingen fri skivstång utom man blir tvungen att 'trixa' till det med den fasta skivstången för att lyckas..
60 x 10
85 x 7 x 2
Sidodrag med hantel
25 x 10 x 4
Ryggresningar
4 st sen lackade jag ur på grund utav.. ja gymmets faciliteter, blir tvungen att spänna fast benen i lastdragsmaskinen men får ändå inte tillräcklig vinkel för att få rätt utdelning.
Ryggresning med rep tillsammans med vikt på, man sitter i fosterställning och viker sig åt sidled och framåt.. hittar inget vettigt namn!
65 kg x 12 x 2
Nej nog med ryggen, Biiizzzepzz!
Scottcurls med hantel / Bicepscurl med hantel mot kudde
10 x 10 x 5
12.5 x 10 x 2
Stående hantelcurls
10 x 12 x 4
12.5 x 10 x 3
Stående bicepscurls i dragapparat m rep
40 x 7 x 2
Tjohopp Tjohej, så var dagen över..
Övrig motion så är det som vanligt 80 min promenad till och från arbetet. (40 morgon, 40 kväll)
Normalt så kör jag någon form utav 'misc' träning dvs muskler jag fuskat med under veckan och underarmar, alternativt kondition eller något liknande alternativt beroende på hur 'trött' jag är annars så blir det vilo dag den 5é dagen. Med andra ord varierar jag mellan 2-3 vilo dagar.
Bra jobbat Mouline, kör hårt ska följa detta! :)
Har dessvärre inga förutsättningar i dagsläget att testa på OL eller SL på grund utav mitt kära gym här på Irland inte har någon fristående skivstång, dessvärre blir all marklyft / bänkande i fast-maskinstång.
Flyttar dock hem någon gång under Maj-Juli, ska börja läsa till hösten! Då blir det tillbaka till en 'riktig' gym miljö, friskis, helex.. Hoppas att du kommer hem något i sommar så får du ta med mig och lära mig lite knep och knop! :D
Okej synd att det inte fanns men bara att göra det bästa utav läget och köra på ändå. Där ser man jag kommer tillbaks i början av juni och lär troligtvis köra på SAK eller Helex får se hur det blir. Säg bara till så kan vi rodda ihop något pass ;)
Igår beslutade jag mig för att ta en whey 80 innan man gick och la sig,
hade ett intag på 2000 kcal under dagen.
Kan lova att det inte var min grej att lägga sig på full mage, så vi-vida drömma har jag inte haft på länge, fy fanken!
Jag försöker hålla mig på ett kalori-intag mellan 1900-2500, för att hålla en balans mellan fettförbränning och ökande utav muskelstyrka, det ena betyder inte att man utesluter det andra beroende på hur din kost ser ut!
Den sammanlagda summan igår blev 370g P 200g K och 70g F (Ej inräknat omega 3 och one only) = 2000 kcal
Vågen varierar mellan 80-85 kilo, jag känner att kliver jag över 85 sträcket så blir man bara förbannad, en rädsla men.. det släpper nog! :)
Jag känner att jag fortfarande lite att ta ut i kroppen så blir lite handleder och flyes som jag fuskade med under veckans gång, hörs ikväll! :)
Se sådär så var det Fredag!
Så klart gång 40min x 2..
Som jag skrev tidigare idag så ville jag fokusera på saker jag missat samt underarmar men innan jag körde igång så kände jag för att löpa lite!
Run forest run!
5 min ''10an''
5 min ''12an''
5 min ''6an'' lutning 15
Handledscurls framåt
5 x 15 x 2
7.5 x 15 x 2
10 x 10 x 2
Handledscurls bakåt
5 x 15 x 2
7.5 x 15 x 2
10 x 10 x 2
Handledsrull/armbåge med rep i maskin, sidleds
20 x 10 x 2
Handledsrull/armbåge med rep i maskin, baksida
25 x 10 x 2
Wood chop med expanderband med vikt, helkropp rörelse aka Golf-sving?
45 x 10 x 2 x 2 (Varsin sida av kroppen)
Omvända flyes på bänk
5 x 10 x 2
10 x 5
7.5 x 10 x 2
Måste säga att jag är relativt nöjd med veckan, nu väntas bollsparkande på Söndag men i övrigt vila, vila och vila!
"Död åt den som tjuvläser denna dagbok. Må han brinna i fasans eld i all evighet... eller i varje fall en liten stund."
Tjohej, så var helgen över - utlovade vila men det underbara vädret bidrog till en hel-dags fotbollsspelande.
Imorgon måndag så blir det Axlar, allt vad det innebär och mage!
Nu har jag även läst in all information angående deff / bulk perioder som det bara går.
Då jag tycker att jag har lite för mycket BF så siktar vi in oss helhjärtat på en deff.
Återkommer imorgon med mått osv, så kanske vi kan räkna tillsamans kära följare, help a brother out! ;D
Tjing, tjing - rymdling.
Måndag!
Då var det dag 1 i min deff, målet är 75 kg (morgonvikt 84).
Kommer att ligga på 2k Kcal med en förbränning på 2500-3000 kcal.
Axlar och mage dagen till ära:
Shrugs med hantlar
25 x 15 x 3
27.5 x 15
30 x 10 x 3
Shrugs med stång bakom ryggen
66.5 x 10 x 2
Axellyft åt sidan med hantlar
7.5 x 3 x 10
Axelpress med stång bakom nacke
36.5 x 10 x 3, varvade med någon från bröstet med
Axelpress med hantlar
17.5 x 10
20 x 8 x 2
22.5 x 0.5, vänstern ville inte riktigt.. haha
15 x 10
Axellyft framåt med hantlar
10 x 10 x 3
Benlyft med rumpan utanför bänk
10 x 3
Hängande benlyft i ställning
10 x 2
Liggande benlyft med svankkontakt med vikt
10 x 15 x 3
Mage med benkast *Gjordes i samband med ovan~
10 x 3
Crunches-Jungfru-sit ups
15 x 3
Situps
20 x 3
Samt promenad 60 min *30&30
Tack och hej, leverpastej!
Wow över 100 pannor ner! Själv har jag omvänt problem och försöker hela tiden gå upp i vikt, det går sådär :D
Grymt!
Dips med smal fattning
5 x 3, Klarade knappt 1 innan.. WIN!:em:
Bänkpress
45 x 10 x 4
50 x 10 x 2
70 x 1
60 x 3
Bänkpress lutning med ben upp
45 x 10 x 4
Hantelpress
35 x 12 x 2
40 x 10 x 3
HantelFlyes:
20 x 10 x 3
HantelFlyes maskin:
40 x 10
45 x 8 x 2
50 x 5
5 x 10 x 3
7.5 x 10 x 4
7.5 x 6 x 2
Hantelcurls liggandes bakvägen
5 x 10 x 2
7.5 x 10 x 2
65 x 8 x 2
Armhävningar, fokus på triceps
5 x 3 *cry*
Armhävningar
15 x 3
Promenad 40 min & Springa 10 i uppförsbacke
Ajja, får kamma till mig och se till att pressa lite extra på fredag, för Gud förlåtet om alla dagar var som denna.. Ack ja ack ja..
Onsdaaaag... *bs*
Ryggen:
25 x 10 x 3
Stående rodd diagonalläge
45 x 10 x 2
Flyes liggandes m Hantel
10 x 10 x 2
7.5 x 10 x 2
Latsdrag i dragapparat
45 x 10 x 2
50 x 10 x 1
Roddrag i maskin
50 x 10 x 3
Marklyft
85 x 7 x 3
Sidodrag med hantel
25 x 10
27.5 x 10 x 3
Ryggresningar
10 x 2 + statisk 30 sek ea
[I]Biceps!
10 x 10
12.5 x 10 x 2
Stående hantelcurls
10 x 12 x 2
12.5 x 10 x 3
15 x 5 x 2
Stående bicepscurls i dragapparat m rep en arms
14 x 10 x 4
Stående hammarcurls
12.5 x 10 x 3
Tack för idag, :hbang:
Vilken underbar dag!
Idag kära journal så sa jag upp mig, den 7e Maj är jag hemma i mitt kära Sundsvall igen. Om någon där ute har något sommarjobb till mig innan jag börjar plugga så hojta till!
Med en överhypad energi gick jag in i gymmet. Float like a butterfly and sting like a bee
Knäböj, full vinkel
55 x 10 x 2
65 x 7 x 2
Benspark Maskin
55 x 10
65 x 10 x 2
aksida lårcurl i maskin
10 x 55 x 2
10 x 65 x 2
Höftlyft, och lite andra all-round övningar tillämpades också
Situps
20st x 3
Statisk Brygga
x 3 60 sec
10st x 4
10 x 10 x 3
Vindrutetorkaren
7 x 3
Knästående crunches i dragapparat
75 x 10 x 3
Halvpilates-övningar avrundade detta pass!
Tillägg utöver det promenad 60 min, plus 20.
Fantastisk dag, imorgon misc-mucles dagen och
för övrigt så går deffen utmärkt!
Perfekt låt då man känner sig på tipp-top! (http://youtu.be/vf5iez3Y5RU)
Tack för idag, slut för idag.
Se sådär så var det Fredag!
Misc Muscles!
Handledscurls framåt
10 x fail x 3
Handledscurls bakåt
10 x fail x 3
20 x 10 x 3
25 x 10 x 3
50 x 10 x 2 x 2 (Varsin sida av kroppen)
Helvända kroppsvridningar i expanderband med vikt
7.5 x 10 x 3 x 2 (varsin sida av kroppen)
Bänkpress
50 x 10 x 2
60 x 5 x 2
Hantelpress
20 x 10 x 2
Bicepscurl ståendes
17,5 x 7 x 2
15 x 10 x 2
Tricepspress hantel bakom rygg (en)
20 x 10 x 2
Som sagt så var det misc dagen, gjorde diverse udda övningar utöver detta som jag inte kommer ihåg exakt vad det var... Men ack så roligt!
Måste säga att jag är nöjd med veckan, nu väntas bollsparkande!
Måndag v2 av deffen!
Förra veckan landade vikten på 84kg, i morse en vecka senare mätte vikten 83.3 kilo, det vill säga -0.7 på en vecka.
Shrugs med hantlar
25 x 10 x 4
30 x 15 x 3
75 x 10 x 2
Shrugs med stång framsida
75 x 10 x 2
7.5 x 3 x 10
Axelpress med hantlar
20 x 10 x2
22.5 x 5 SÅDÄR JA PB! ;D
17.5 x 10 x 2
10 x 10 x 3
12,5 x 10 x 3
13 x 3 x 3
15 x 2
10 x 10 x 2
Sidocrunches
10 x 3
Bensaxen
10 x 3
Situps
20 x 4
Samt promenad 60 min *30&30[/QUOTE]
http://i43.tinypic.com/aoqii9.jpg
Ingen mer kängru-pung.. Bara Saggy tits.. men det ska vi fixa.. inom sin tid..
http://st.nu/image_processor/1.4042615.1319696405!/image/380653424.jpg_gen/derivatives/wide/380653424.jpg?maxWidth=468
Måndag v2 av deffen!
Förra veckan landade vikten på 84kg, i morse en vecka senare mätte vikten 83.3 kilo, det vill säga -0.7 på en vecka.
Shrugs med hantlar
25 x 10 x 4
30 x 15 x 3
75 x 10 x 2
75 x 10 x 2
7.5 x 3 x 10
Axelpress med hantlar
20 x 10 x2
22.5 x 5 SÅDÄR JA PB! ;D
17.5 x 10 x 2
10 x 10 x 3
12,5 x 10 x 3
13 x 3 x 3
15 x 2
10 x 10 x 2
Sidocrunches
10 x 3
Bensaxen
10 x 3
Situps
20 x 4
Samt promenad 60 min *30&30
http://i43.tinypic.com/aoqii9.jpg
Ingen mer kängru-pung.. Bara Saggy tits.. men det ska vi fixa.. inom sin tid..
http://st.nu/image_processor/1.4042615.1319696405!/image/380653424.jpg_gen/derivatives/wide/380653424.jpg?maxWidth=468[/QUOTE]
riktigt lyckad operation! hur mycket kommer operationen för brösten att kosta?
4 Månader nu sen operationen, fick en liten kagge, därför ligger jag i DEF just nu för att minska mitt BF! :) Operationen kostar mellan 15-30k, ska se över priserna och kolla utlandsalternativ!
Dips med smal fattning
10 Klarade knappt 1 innan så .. WIN!:em:
Bänkpress
45 x 10 x 3
50 x 10 x 2
55 x 10 x 2
65 x 5
Bänkpress lutning med ben upp
45 x 10 x 2
50 x 10 x 2
Hantelpress
40 x 10 x 3
45 x 5 x 2
HantelFlyes:
20 x 10 x 3
25 x 10 x 2
HantelFlyes maskin:
45 x 10
50 x 10 x 2
5 x 10 x 3
7.5 x 10 x 4
7.5 x 6 x 2
Tricepspress en-arms bakom huvudet
20 x 7 x 2
15 x 10
60 x 10 x 3
Tricepscurl bakåt lutande ställning
10 x 10
Armhävningar, fokus på triceps
10 x 2
Armhävningar
20 x 2
Promenad 60 min
Härligt dag där jag kunde öka på vikterna!
Onsdag
Knäböj, full vinkel
55 x 10
65 x 10 x 2
85 x 5
Benspark Maskin
55 x 10
65 x 10
75 x 10
85 x 7 o.O
Baksida lårcurl i maskin
65 x 10
75 x 10 x 2
85 x 7 O.o
Utsida lårpress i maskin
10 x 75
10 x 85 x 2
Insida lårpress i maskin
10 x 75
10 x 85 x 2
Situps
20st x 2
Statisk Brygga
60 sec, finito..
10st x 3
15 x 10 x 2
Får bli lite mage på Fredag också, statiskt är inplanerat!
Tack för idag :D
Hej kära Journal.
Idag kände jag av en gammal förslitningsskada i röven, för att vara exakt, höger skinka. Smärtan strålade ut till ishas så kände inte alls för någon ryggövning idag.
För att ändå få något gjort så blir det stretchingövningar och Biceps!
Biceps
10 x 10 x 2
12.5 x 7 x 2
Stående hantelcurls
12.5 x 10
15 x 10 x 2
Sittande hantelcurls
12.5 x 10 x 4
Bicepspullups med uthållighet på sista pullupen
7 x 3
Stående hammarcurls
10 x 10
12.5 x 10
Scottcurls
10 x 10
12.5 x 10
Bicepssidopull med rep
7.5 x 10 x 2
Junior fick jobba idag!
*rolleyes*
Idag Fredag känns ishas väldigt bättre och kör ett stretchningspass igen med lite 'misc' muscles, på återseende!*mini
Ny vecka, nya möjligheter.
Shrugs med hantlar
25 x 15
30 x 10 x 4
75 x 10 x 3
75 x 10 x 3
7.5 x 3 x 10
35 x 10 x 3, varvade med någon från bröstet med
Axelpress med hantlar
20 x 10 x 3
22.5 x 7
10 x 10
12,5 x 10 x 2
15 x 3
20 x 2
Sidocrunches med hantel
25 x 3
Böjcrunshes med vikt
50 x 20
Situps
20 x 4
Samt promenad 60 min *30&30[/QUOTE]
Hej kära träningsjournal!
Fyfasen, idag har jag varit sur som en citron och bara hyst och varit allmän otrevlig mot folk.. banne mig! Detta beroende på för lite sömn.. *gah!*
Bänkpress
45 x 10
55 x 10
60 x 10 x 2 (7 ggr gång 2)
65 x 10 < Ökning!
Bänkpress lutning med ben upp, tricepshållning
45 x 10
55 x 10 x 2
Bänkpress lutning
55 x 10 x 2
Hantelpress
40 x 10
45 x 10
50 x 7 x 2 < Ökning, helt fantastiskt!
HantelFlyes:
20 x 10
25 x 10 x 3
HantelFlyes maskin:
50 x 10 x 2
7.5 x 10 x 5
10 x 5
Dips
5 x 2
10 stone, hur mycket är det? >.< x 10 x 3
Tricepspress. en massiv hantel
15 x 10 x 3
Promenad 60 min
Ilskan fick mig att trycka upp vikterna! :D
Onsdag!
Benpress
120 x 10 x 3
130 x 10
Benspark Maskin
75 x 10 x 3
85 x 10
Baksida lårcurl i maskin
75 x 10
85 x 10 x 2
90 x 10 <- :D
Utsida lårpress i maskin
10 x 85 x 3
Insida lårpress i maskin
10 x 85 x 3
Situps, sned vinkel
20st x 3
Statisk Brygga
60 sec, finito..
10 x 3
15kg x 10 x 3
Torsdag
Ryggen:
25 x 10 x 3
Flyes sittandes m hantel
10 x 10 x 3
Latsdrag i dragapparat
60 x 10 x 3
Roddrag i med repstång
65 x 10 x 3
Marklyft
85 x 10 x 3
Ryggresningar
10 x 3 + statisk 30 sek ea
Biceps!
10 x 10
12.5 x 10 x 2
15 x 5
Stående hantelcurls
12.5 x 10 x 3
15 x 10 x 2
17.5 x 5
Sittande hammarcurls
12.5 x 10 x 4
Du trummar på bra :thumbup:
Vad kör du för upplägg på träningen?
Så var det FREDAG!!
Känner att en förkylning kan vara på gång men vill ändå få ut lite fredagsträning så man kan gå till helg för rehabilitering!
Misc Muscles!
Handledscurls framåt
12.5 x fail x 3
Handledscurls bakåt
12.5 x fail x 3
25 x 10 x 3
25 x 10 x 3
50 x 10 x 2 x 2 (Varsin sida av kroppen)
7.5 x 10 x 3 x 2 (varsin sida av kroppen)
Hantelpress
25 x 5 x 2
27.5 x 5 <- PB.. o.o
Bicepscurl ståendes
17,5 x 7 x 2
Dips
7 st.. x 2
Chins
5 x 2 grymt nöjd!
Med en hals som låter som Louise Armstrong så är det dags att lägga sig under täcket. Har fått 5 timmars sömn per dag denna vecka och har känt mig som en påse chilli-nötter, stark men klumpig.
Trevlig helg!
Jogl:
Måndag Axlar Mage
Tisdag Bröst Triceps
Onsdag Ben Mage
Torsdag Rygg Biceps
Fredag Misc Muscles
Helg, Fotboll, längre promenad, vila..
För övrig har jag tappat 10cm midja på 4 veckor av deff.. :)
Måndag
Ny vecka och nya möjligheter, helt slagen efter helgen men vafan.. Kamma frilla så kör vi!
Axlar
Shrugs m Hantlar
30 x 10 x 4
Shrugs m Stång Framsida / Baksida
80 x 10
90 x 7 x 2
Millitärpress
35 x 10
45 x 10 x 2
Hantelpress
20 x 10 x 2
22.5 x 5 x 4
12,5 x 10 x 3
7.5 x 3 x 10
Mage
Sidocrunches med hantel
25 x 10 x 2
30 x 10
Böjcrunshes med vikt
65 x 10 x 3
Situps, sido cruches
10 x 4
Benlyft med vikt på mark
15kg x 10 x 2
Uthållningsställning brygga
60 sek
Uthållningsställning benen upp
60 sek
Lite besviken på pressen men nytt pb på millitärpressen.
Invägning i morse på 82 kg och 78 cm vilket innebär 2kg ner och 10 cm midja!
Tack o Hej!
Popliteus
2012-04-18, 07:48
När blir det boob job? Skulle va kul att se helkropps bild före och efter när du blivit av med all löshud! Grymt bra jobbat fö.
Tisdag
Titts
Bänkpress
55 x 10 x 2
65 x 7 x 2
55 x 10 x 10
Bänkpress lutning
55 x 10 x 10
Hantelpress
40 x 13 x 2
50 x 5 x 5
HantelFlyes:
25 x 10 x 3
HantelFlyes maskin:
50 x 10 x 3
Triceps:
7.5 x 10 x 5
Tricepspress med stång
10 irländarmått, x 10 x 3
Tricepspress omvänd stång
Har glömt att tillägga att jag håller på med ett litet projekt:
http://hundredpushups.com/
Ligger i vecka 4a,
Tog första passet i akt i morse innan frukost. (Onsdag)
@Popliteus
När jag kommit hem till Svedala ska jag se efter mina alternativ, inrikes/utrikes.
Jo, en bild säger ju mer än tusen ord!
Onsdag
Benspark Maskin
75 x 10 x 2
85 x 10 x 2
Baksida lårcurl i maskin
85 x 10 x 2
95 x 5 x 2
Utsida lårpress i maskin
10 x 85 x 3
Insida lårpress i maskin
10 x 85 x 3
Situps
20 x 2
Statisk Brygga
60 sec x 2
15 x 10 x 3
Statiskt upprättstående ben
60 sec x 2
Crunches
25 x 2
Torsdag
Ryggen
25 x 10 x 3
Flyes sittandes m hantel
10 x 10 x 3
Latsdrag i dragapparat
60 x 10 x 3
Roddrag i med repstång
65 x 10 x 3
Marklyft
85 x 10
95 x 5
105 x 5
115 <- Nu jääävlar!
Ryggresningar
Biceps!
12.5 x 10 x 3
15 x 5
Stående hantelcurls
12.5 x 10 x 3
15 x 10 x 2
17.5 x 10
Sittande hammarcurls
12.5 x 10 x 4
Fredag
Handledscurls framåt
12.5 x fail x 3
Handledscurls bakåt
12.5 x fail x 3
25 x 10 x 3
25 x 10 x 3
Wood chop med expanderband med vikt, helkropp rörelse aka Golf-sving
60 x 10 x 2 x 3 (Varsin sida av kroppen)
9 x 10 x 3 x 2 (varsin sida av kroppen)
Bicepscurl ståendes
17,5 x 10 x 2
Dips
7 x 5 <- Utveckling
Benpress
75 x 10 x 3
Idag har jag fattat ett beslut.. Nästa vecka kommer jag börja med LG och lägga detta förbannade LCHF fjanteri åt sidan. Jag har mått så fruktansvärt uselt, har knappt kunnat använda min hjärnkapacitet. LG och äta som en äkta man, siktar på LF -20 -20 75/25 25/75.
Amen!
Imorgon (Måndag) börjar min PF, kommer ligga på 3x P och 75/25 K/F med ett underskott på 800kcal.
Mitt fönster kommer ligga på 6h (12-18), då jag inte gillar att känna mig allt för svullen mätt i magen innan jag slaggar.
Öppningstimman drar jag i mig 300g Tonfisk och 400g Broccoli.
Innan träningen som beräknas vara 2,5h senare tar jag 10g EAA.
Efter träningen (45-60 min) drar jag i mig 28g Whey.
Matlagning sker direkt efter och beräknas sluka 120g Bulgur, 400g Kalkon bröst, 60g Russin; tillagast på Arabiskt vis med massa goda kryddor.
Till kvällen blir det FromageFraís (Kvarg) 500g blandat med 28g Whey.
Måltid 1: 82g P 4g K 5g F 400kcal + 2 Omega 3
Måltid 2: 102g P 134g K 12 F 1100kcal + 3 Omega 3
Måltid 3: 60g P 17,6 K 3,4g F 340kcal
10% F
Hej då LCHF bullshit.. Hej en frisk hjärna och välmående!
Blir mållös över din prestation! Helt fantastiskt.
Jag har en fråga orelaterad till träning till dig. Känner du att du blir annorlunda bemött av folk, nya och gamla ansikten, nu kontra mot när du var störst? Jag är en bit på min resa, har tappat 35, och jag inbillar mig en skillnad. Åt det positiva hållet.
FiremasterX
2012-04-23, 03:27
Läste just igenom resan du har gjort, och kan inte annat än konstatera följande:
Fan vad grymm du är ! :hbang:
Blir mållös över din prestation! Helt fantastiskt.
Jag har en fråga orelaterad till träning till dig. Känner du att du blir annorlunda bemött av folk, nya och gamla ansikten, nu kontra mot när du var störst? Jag är en bit på min resa, har tappat 35, och jag inbillar mig en skillnad. Åt det positiva hållet.
Hej Thompy.
Kan bara instämma att man bemöts på ett mer moget och respekterat vis; vilket i sin tur leder till att man själv 'måste' höja sig själv för helt plötsligt har man ett anseende.
Fortsätt att pressa på men kom ihåg att den själsliga och mentala biten behöver den ro! ;)
Måndag
Ny vecka och nya möjligheter, och framförallt; nya regler!
Fasta
12.30 Mål 1 20
17.30 Mål 2 55
19.30 Mål 3 25
Fasta
Axlar
Shrugs m Hantlar
30 x 10 x 4
Shrugs m Stång Framsida / Baksida
90 x 10 x 3
Millitärpress
45 x 10 x 2
45 x 5 x 4
Hantelpress
20 x 10 x 2
22.5 x 10 x 2
12,5 x 12 x 3
7.5 x 3 x 10
Mage
Sidocrunches med hantel
30 x 10 x 3
Situps, sido cruches
10 x 4
Benlyft med vikt på mark
15kg x 10 x 3
Uthållningsställning brygga
60 sek
Uthållningsställning benen upp
60 sek
Invägning i morse på 82 kg och 78 cm, water retention.. -.-
Tack o Hej, vi hörs imorn!
Som jag trodde, Water retention, bang ner på 81.8 och 76.5 CM midja.. ;]
Tisdag
Titts
Bänkpress
55 x 10 x 2
70 x 7 x 2
55 x 10 x 3
Bänkpress lutning
55 x 10 x 3
Hantelpress
45 x 7 x 3
50 x 7 x 3
HantelFlyes:
25 x 10 x 3
HantelFlyes maskin:
50 x 10 x 3
Triceps
7.5 x 10 x 5
Tricepspress med stång
10 irländarmått, x 10 x 5
Tricepspress omvänd stång
Kärringen som är 'vakt' på HP Gym hotade att kasta ut mig och banna mig om jag inte tog på skor.. Stasi HP ;p
'' You're breaking the rules '' .. Finns i reglerna att alla ska gå runt med handduk men det verkar bara vara jag.. FML :<
70 i bänk, PB! :)
Onsdag
Benspark Maskin
75 x 10 x 2
85 x 10 x 2
Baksida lårcurl i maskin
85 x 10 x 2
95 x 5 x 2
Utsida lårpress i maskin
10 x 85 x 3
Insida lårpress i maskin
10 x 85 x 3
Situps
20 x 2
Statisk Brygga
60 sec x 2
15 x 10 x 3
Statiskt upprättstående ben
60 sec x 2
Crunches
25 x 2
Torsdag
Ryggen
25 x 10 x 3
Flyes sittandes m hantel
10 x 10 x 3
Latsdrag i dragapparat
60 x 10 x 3
Roddrag i med repstång
65 x 10 x 3
Marklyft
85 x 10
115 x 3
125 x 3
130 x 2 <- BP på denna:furious:fastkedjade stång.. Sådär ja bettan!
Ryggresningar
Biceps!
12.5 x 10 x 3
Stående hantelcurls
17.5 x 10 x 4
Sittande hammarcurls
12.5 x 10 x 4
Börjar sakta bli kvitt vatten retentionen, gick från 82.2 till 81.5 i morse, 76 cm midja.. Work in progress..
Bilduppdatering
http://i45.tinypic.com/16jrllv.jpg
Saggy tits **** yeah! -.-
Its FRIDAY M***** F*****rs!!
Indiskt ikväll med Mung Bönor och Soja Chunks, möökké bra!
Keso-Glass på det... GAAH längtar så! ._.
Bilder kommer ;]
Misc Musc om någon timma, på återseende!
http://i47.tinypic.com/5fg3gi.jpg
Jummy!
900 Kcal
100P
100K
3F
mattilainen
2012-04-27, 22:59
måste säga att du är en sån jävla inspirationskälla och du ska ha all cred som du någonsin kan få! Helt jävla otroligt :) Så sjukt glad att det finns folk som tar tag i sitt liv när det gått så långt. Många skulle tänkt "Skit sam, det är redan försent".
Så igen! Otrolig resa! Läste med leende på läpparna :)
Otrolig prestation. Men jag tror faktiskt inte att huvudet ditt har riktigt hängt med. Läser jag din signatur verkar du ha som mål att nå 75kg? Av din bild at döma, om man tittar på axlarna, nyckelbenen och midjan, samt tittar på dina mått, 76 cm midja ~81-82kg på 184 cm, så behövs inte det. Du är redan smal.
Målet är lågt BF så klart, du menar att jag kan uppnå lågt BF med Balans?
http://i49.tinypic.com/15druba.jpg
Kör IF PF som sagt
Nu är det väl iofs en definitionsfråga, men av det jag kan se har du redan lågt BF.
Lychgate
2012-04-28, 10:20
Enorm prestation minst sagt!
Jag håller med Manta dock. Du har relativt lågt kroppsfett. När du säger att målet är lågt bf menar du defination på muskler(rutor etc)?
Enorm prestation minst sagt!
Jag håller med Manta dock. Du har relativt lågt kroppsfett. När du säger att målet är lågt bf menar du defination på muskler(rutor etc)?
Ja, det var så jag trott.
Som sagt tar emot all kritik och förslag.. :)
Vilodag
Mål 1, Tuna-Egg Sallad:
https://www.facebook.com/ajax/messaging/attachment.php?attach_id=901415ac93b439d35505f2169 6c4c73d&mid=id.431543386857829&hash=AQBOm9jd094sWh2_&mid=id.431543386857829
Fotbolls-streaming hela dagen.. >:D
Glada nyheter!
Anländer till Sverige den 7é och den 8é drar fotbollssäsongen igång med årets första match. t - 7 days to lift-off ladies and gents!
Lägger skrivandet på is till nästa vecka;
På återséende! <3
Mäktigt imponerande! Du ska vara riktigt stolt.
Tackar!
2 Synddagar innan man flyr Dublin, jag och min Captain oh well, que sera sera, you only live once.
Måndag Sverige och Friskis, herregud vad skönt det ska bli med Bastu! ;)
Hej kamrater!
Nu har jag stadgat mig i Svedahla och har införskaffat mig internet igen.
Kommer göra bilduppdatering efter morgondagens träning; kan passa på att säga att jag tagit rekord i mark, 135 kg.. :D På återséende!
Det tar sig!
Har inte haft ork att fortsätta skriva men en lägesrapport:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/303578_10150957831768979_589074156_n.jpg
Arbetar lager 8h och utöver det kör jag 3 dagars träning 1 dag vila sen om igen, följer följande schema: http://www.styrkelabbet.se/arnolds-traningsprogram/ tillsammans med Periodisk Fasta.
Ligger för närvarande på 80 kg; jag känner att jag varken bryr mig eller känner för vad som står på vågen utom tar mig till spegeln för min kritik, och den är god än så länge.
Tack och hej, tills dess ha det prima!
Dags för en riktig uppdatering:
Hallå kamrater!
Mycket har hänt sen sist jag skrev, allt från ett nytt arbete till nytt gym.
Har införskaffat mig sommarkort på Iron-Works, då deras tider (24/7) lämpar sig bättre med mina arbetstider.
Känns riktigt bra att vara på hemmaplan igen men som sig bör, allt är inte vad det till synes verkar vara, inget är av nödvändighet vad det är.
Jobbet är väldigt krävande då jag saknar kunskap och intresse om bilar men man försöker göra det bästa av situationen och kämpar för att lära mig mer och mer i väntan på att få komma in på de linjer jag sökt (1;a reserv.. lol).
Nu till träningen!
Kör periodisk fasta mellan 23-15 (Arbetar oftast 08-17 / 10-20) och tränar direkt efter mitt arbete. Min makrofördelning är 3x Vikt P, K:75 F:25 träningsdagar kontra 50/50 på vilodagar.
Har legat stabilt på min vikt (83kg) och känner att byxorna och kläderna blir mindre medan kroppen blir fastare och får mer synligare muskler.
Vikterna ökar successivt vilket det är väldigt glädjande.
Har tränat på sistone 6 dagar i rad och 1 dag vila men följande veckor vill jag trycka in mer vila då jag känner att träningslusten och mitt fokus har gått i överstyr. Det ska vara roligt att träna, inte ett måste.
Torsdagen 12/7 2012
Bröst
Hantelpress:
50 x 10 x 2
60 x 7 x 3
Lutande bänkpress:
65 x 8 x 5
Pullovers
25 x 10 x 2
30 x 10 x 2
Flyes:
30 x 10 x 3
35 x 10 x 2
(Maskin) 70 x 10 x 2
Rygg
Enarmsrodd på bänk
30 x 10 x 2
35 x 10 x 3
Latsdrag
75 x 10 x 2
85 x 10 x 3
Roddrag
85 x 10 x 2
Marklyft (3 set x 10/6/4 reps)
100, 120, 130kg
Mage
Benlyft (5 set x 25)
I lördags (7/7) var det Tammerpokalen i Sundsvall, där blev jag oerhört hedrar över att få detta hederspris:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/480690_10151020413788979_1592490913_n.jpg
Väl mött!
Träning
Måndag 23/7 IronWorks
Bröst
Hantelpress:
50 x 8 x 2
50x 7 x 3
Bänk:
55 x 10
Lutandebänk:
55 x 10
60 x 8
65 x 7
65 x 5
55 x 8 x 2
Pullovers:
25 x 10 x 2
30 x 7 x 3
Hantelflyes:
35 x 7 x 3
Cablecross:
30 x 10
45 x 8 x 2
50 x 6
Rygg
Lastdrag Maskin:
80 x 10
90 x 10 x 2
Sittande Rodd Bred:
55 x 12
70 x 10
80 x 10
65 x 10
Hantelrodd:
35 x 10 x 3
Marklyft:
90 x 10 x 3
Mage
Benlyft:
10 lyft x 5
Sittande Crunch:
10 crunch x 4
15 crunch x 1
Crunch Maskin:
60kg x 10
Kommentar 1: Dåliga pressar, effekt av inge hmb?
Kommentar 2: Ont om tid, hinna med bussen hem..
Träning
Tisdag 24/7 Ironworks
Axlar
Clean and Press
10 x 10
15 x 10
17,5 x 10 x 3
Hantelpress Axlar
22,5 x 10
22,5 x 7 x 2
Sidolyft upp ner framåt
8 x 10 x 3
Sidolyft
12,5 x 10 x 2
Shrugs
37,5 x 10 x 2
35 x 10
Över och Underarmar
Koncentrerad Biceps
10 x 12
12,5 x 10 x 2
Smalbänk
55 x 10 x 4
Triceprestrucion hantel
8 x 10 x 3
Hantelcurls
15 x 10 x 3
Omvändaunderarmcurls
20 x 10 x 3
Dips
10, 7, 8
Handledsrull
10 x 25 x 2
45 x 10
Mage
Sittande Crunches
19, 19, 20, 15, 15
Kommentar: Omväxlande med lite andra övningar!
Träning
Onsdag 25/7 IronWorks
Ben
Fria Benböj
60 x 10 x 3
80 x 10 x 2
Lårpress Ståendemaskin
50 x 10
70 x 10 x 2
90 x 10 x 2
Lårcurls
40 x 10
50 x 10
60 x 10
75 x 7 x 2
80 x 7 x 2
90 x 3
Benspark Maskin
20 x 40 x 2 (Ett Ben)
90 x 10
100 x 10
110 x 10
Nedre Rygg
Raka Marklyft
110 x 5
110 x 3
110 x 1
80 x 10 x 2
Höftböja med hantel
30 x 10
35 x 10
Rygglyft
10, 15, 30
Mage
Crunch maskin
60 x 10 x 2
65 x 10
75 x 10
Sidomaskin
40 x 10
Kommentar: Trött som fasen, jobbat 11h stående och dåligt med krut.
Äntligen en ledig dag från arbetet och en vilodag, dags att göra en herrans massa ärenden!
Tjena! Ville bara säga att jag är grymt imponerad av din resa!
Tack!
Har varit på latsidan med uppdateringar, känns inte så lockande att ha 3-4 post i rad utan respons så lägger det på hyllan ett tag.. :)
chrille87
2012-08-01, 19:08
Suttit och läst om din resa! Otroligt imponerande
Jag säger detsamma, är riktigt imponerad :)
Marcus Yngvesson
2012-08-01, 21:33
galet imponerande, fortsätt bara nöta på!
Idag börjar jag köra på ny kvist, det vill säga på LG manege.
Idag blir det Mark och chinups i fokus.
Har tidigare kört 3 dagar 1 vila 3 osv men nu får det bli varannan dag.
Bara 3h kvar av arbetsdagen, har precis öppnat mitt fasté fönster med 300g squah med 150g tonfisk.
1 pre wo på ca 300-500 kcal
EAA, HMB före
EAA efter
Sen käkas det uta ba fanders :)
Hörs sen!
TheOne1994
2012-08-06, 14:29
sjukt bra jobbat !
http://img.tapatalk.com/d5656bf2-0a66-1c7f.jpg Blev lite bicepscurls Som grädde på mosen.
Kändes att jag körde markar i lördags men; 'gör om gör rätt' passar bra in.
Nu vankas det käk!
Då var Onsdagen här och ikväll blir det Bröst och Axlar!
2h kvar till pwo käk, 500g Ica Basic Sommarbroccolimix med 140g Tonfisk.
Ca 300 kcal.
Hampus91
2012-08-08, 11:57
Tänker på första passet du skrev. Hur hinner du med allt de där på 1timma? hur länge vilar du egentligen.
Tänker på första passet du skrev. Hur hinner du med allt de där på 1timma? hur länge vilar du egentligen.
Om du tänkte på passet ovan så blev det ganska precist en timma.
Om du tänkte på dom tidigare passen jag haft innan jag bytte till 'LG' så körde jag 'Arnolds Träningsschema' som ligger uppe på Styrkelabbet.se..
Tog ca 90 min och kördes 6 ggr / veckan.. Slitsamt kan jag lova!
http://img.tapatalk.com/b0461910-add7-c899.jpg
Då var dag 2 av min version av LG till ändo. Nu blir det dags för min turkosa hink och träslev, thats right! Krubb för en konung! http://img.tapatalk.com/b0461910-ae4c-53bd.jpg mmmh fuuuds!!
Bendags efter en dags stående arbete.. ;(. Slaaakt fifan!!
http://img.tapatalk.com/53b8ef8c-109d-6d28.jpg
Detta blev gjort under tidspress, nöjd med benpressen! :)
Kan passa på att berätta att för 1-2 månader sen kunde jag knappt göra ett ända utfall pga min balans men nu går det som smort.. Något jag kämpar med pga min snea fot (högern är utåt vinklad (några grader)
Slänger in ett armpass idag, känns skönt med lite variation!
Armarna pulserar som aldrig förr!
http://img.tapatalk.com/25c42345-8c18-0464.jpg
Skönt å raka av sig kalufsen ikväll ;p
Intervju med Dagbladet på tisdag och Aftonblaskan ikväll. Något att se fram emot!
Formen ser bra ut och fina pass :)
Nu blev det intressant, vad handlar dessa intervjuer om?
Viktnedgången, behålla form, träning osv..
Viktnedgången, behålla form, träning osv..
Ja vilken jävla resa du gjort, så förbannat strongt gjort :)
Kommer du länka till intervjuerna här när det blir tillgängligt? Skulle vara mycket intresant!
Måndag och Markar! Något att se fram emot i eftermiddag, nu; jobb!
Gårdagens träff med AFB var väl ok, får se vad resultatet av reportaget blir.
Hörs sen!
Känt mig hängig hela dagen och tätare än en nunna i näsan men lyckades ändå klämma ut ett hyfsat pass!
http://img.tapatalk.com/5b81ee86-375c-dba4.jpg
Nu ska täpptheten skrämmas bort med mycket, mycket stark mat!
Amen!
Riktigt bra roddar och chins måste jag få säga!
http://img.tapatalk.com/55e3ddd0-90d2-083d.jpg
Notis iaf
http://img.tapatalk.com/55e3ddd0-9306-5f0e.jpg
Dagens pass!
Riktigt trevligt att läsa, och inspirerande! :)
Bra pass, mycket fina pressar
http://img.tapatalk.com/5a907c04-d3dd-f9d1.jpg
Lite boule såhär till kvällen!
http://img.tapatalk.com/5a8d6bc6-79ba-1f42.jpg
Hyfsat pass, så jävla less på min snefödda muskel i högerinnersida.. :(
Super Saturday!
Dags för lite 'gaj o partaj' på gymmet; thats right,
Triceps och Biceps pass toppat av en underbar bastu!
Tänkte dra en invägning för att se vart på vågen / måtten man håller sig, var ett tag sen sist!
Ligger på 2700-2800 KCAL på träningsdagar varav 245-260p, 300-340K, 30-40F.
Vilodagar 2100-2300 KCAL, samma protein antal, 50-75 K, 75-90 F.
Aktivitetsfaktor på cirkus*ser en elefant framför mig* 1.5.
I'll be back with measurements
http://i.crackedcdn.com/phpimages/article/2/8/7/4287.jpg?v=1
'All kindz of gains'
http://img.tapatalk.com/b040d916-76c1-b90b.jpg
Puussh b^**##^^
http://img.tapatalk.com/55e3ddd0-8988-1765.jpg
82 kg, 81 cm midja blev det i dagens mätning
Två pb!
http://img.tapatalk.com/25c43173-7ca2-b407.jpg
Hade lastat på 160 först, 20 extra på ena sidan, mäkta besviken man blev att ena sidan inte rörde sig!
But I got it ^_^
Vilken go artikel, men du har fel, internet lär sig mer av dig nu tror jag. Otroligt vad chins du gör!
Kunde inte göra en ända chin för några veckor sen så ja är grymt nöjd :D
Onsdag och ikväll väntas bröst och axlar!
http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.5018666-han-har-borjat-ett-nytt-lattare-liv
Idag kom artikeln i DB.. :)
http://img.tapatalk.com/5b81b045-2131-6e1d.jpg
Dagens axlar och tittis
http://img.tapatalk.com/b0473e0d-4dd2-1457.jpg
Riktigt bra pass nu jäklar ska de bastas å ätas!!
Bra pass! Riktigt bra marklyft och latsdrag måste jag få säga =)
Tack!
Testade på reapers kvarg-råg blandning, fasen så gott!
Ännu ett härligt pass har passerat!
http://i48.tinypic.com/bx1co.jpg
Personbästa på bänken, militären och dipsen (Igen) och ökar sakta i dom andra övningarna,
''Det går bra nu eyyy kompis det går bra nu'' ! :)
Dags för käk!
Vilodag vilodag, svårt att hålla fingrarna i styr men samtidigt ack så ledlös..
Riktigt stabilt pass! Grattis till alla PBn! Mycket grymma militärpressar måste jag få säga :)
http://i47.tinypic.com/23029f.jpg
Ännu ett pass passerat!
På Måndag är det introduktion på det nya livet; student livet.
Måste se hur jag kommer anpassa mitt käkfönster / träningstid anpassat för skolan.
Mot nya mål och nya äventyr.
Vill bara säga att fan vilken kämpe du är! Riktigt bra jobbat!!!
Naww Tack!
Imorgon börjar en ny del som sagt av mitt liv; Universitetslivet!
Kommer köra kortare käkfönster under dessa hektiska dagar men det kommer funka,
Fastan ska vara en hammare och träningen ska vara spiken och DU är virket och i slutändan är det virket man ska bedöma och håller inte virket, är det ingen idée att starta ens.
Den psykiska hälsan först å främst!
Ska bli se hur man reagerar!
Tills imorn, ciao!
Grymt pass sist och lycka till på universitetet! :)
Sunset Blvd
2012-09-02, 19:39
Wow, suttit och sträckläst journalen nu, grym resa du har gjort!
http://i49.tinypic.com/mwtxcx.jpg
Digerdöd, ond bråd död!
Grymt med pb i chinsen! :)
Ännu grymmare var din lilla figur du gjort längst ner på pappret :D
Måste ju stila till det lite! :D
HMS Laestander
2012-09-04, 20:52
Sjukt inspirerande!
Grattis till viktnedgången, och ser dessutom ut som att du stadigt ökar i lyft-vikter också.
Yes indeed! :)) makin' all kinds of gainz!!
Det känns riktigt bra och gör övrigt då är jag sjukt peppad på plugget nu, känns verkligen som jag valt rätt!
http://i46.tinypic.com/15y8cag.jpg
Dagens pass!
vicarious
2012-09-05, 16:05
Läste just historien om din resa. Helt fantastiskt vilken bedrift. Mycket respekt! :bow: Hur blev det efter operationen, finns det bilder? Mvh
Finns ju dagsform bild tidigare i tråden där man kan se någolunda
Ska fixa lite mer fokuserade bilder på operationsområdet!
vicarious
2012-09-05, 18:58
Finns ju dagsform bild tidigare i tråden där man kan se någolunda
Ok. Såg riktigt bra ut :thumbup:
Har börjat fått flashbacks till vad man gjorde på 'rutin' förr i tiden.
Var på besök hos min moster och hon stod och lagade mat; smörstekta mamma-scan kötbullar, potatismos (sockrad) och brunsås. Hon brukade komma med 1kg pärmos, 50st köttbullar och brunsås till mig då hon kom på besök.. Tittade henne i ögonen idag och skrattade, hon fråga såklart; vadå ?!
Nää inget, gamla vanor.
Lukten sitter kvar i näthinnan, herregud vilken jävla gris man var då och hur långt jag kommit! Nu för tiden när jag ser sådan mat så börjar jag räkna kalorierna och macros i huvudet på nolltid och skrattar över mitt dagliga intag förr.
Good times good times.. xD
Kebab och djävulskap!
http://i46.tinypic.com/295g7r9.jpg
Då var veckan över, en hel skolvecka.. Herregud..
Redan stressad över något jag inte behöver stressa över.
Redan läst saker som jag inte ska behöva läsa men 'får inte in det' och stressen rullar på.. Någon som kan komma med något bra tips? Borde slå mig själv i huvudet och njuta av helgen..
Shit va fina böjar, nice med 7 på 100 pannor! :)
Känns dock inte som jag går fullt ner och fuskar med ryggen, skulle vara mycket säkrare i att göra det i fast bänk men.. då blir det inte samma sak..
Trots migrän fick jag iväg ett armpass; gott jävla pump i underarmarna ;))
Brukar aldrig skriva i journalerna, men hatten av mannen.
Grymt bra jobbat!
Keep up the good work mate!
Första ätardagen någonsin, första gången på 6 månader jag legat över tde. Känns riktigt bra! Ska firas genom att skaka rumpa på krogen (nykter) oh well! Landade på 3000-3500 svårt att säga exakt. 270p 340k 45f
Första ätardagen någonsin, första gången på 6 månader jag legat över tde. Känns riktigt bra! Ska firas genom att skaka rumpa på krogen (nykter) oh well! Landade på 3000-3500 svårt att säga exakt. 270p 340k 45f
Äsch, inte värt att kallas ätardag om det ligger på 3-3500 kcal ;)
Skämt å sido, hoppas att du shakade some ass igår! Tror du kommer bränna av ett härligt pass nu när du haft en ätardag!
Tell me why I don´t like mondays
http://i48.tinypic.com/4gqm9v.jpg
Fick samtal från tidningen året runt och dom vill göra en intervju om min historia och min syn på träning. Inväntar samtal från journalisten.. Ska bli intressant :)
Kul, hoppas det blir en bra artikel! :) Kommer definitivt att läsa den, eftersom vi får in alla nummer av den tidningen :)
Kul, hoppas det blir en bra artikel! :) Kommer definitivt att läsa den, eftersom vi får in alla nummer av den tidningen :)
Oho, där ser man!
Måste kolla upp vad det är för tidning.. :o
Pressar!
http://i47.tinypic.com/260a2dl.jpg
Bööh..
Idag var en riktigt tung dag, något vajsing med knäskålen..
Fuc**** ur på 'skidmaskinen', två snören som simulerar stavar, tar på triceps och kondis och på trapp-kondismaskinen.. Första 'hjärthöjaren' på väldigt länge.. gav mig lite själs-ro, kanske ska börja slänga in lite kondis i min träning, bra för mitt 'stubborn fat'. :)
70x3 i militärpressen?!
Bra pass hur som haver! :) Tråkigt med knäskålen dock!
Orka int lägga upp dagens pass bara less å åt efter balans idag ;p
Efter gårdagens misslyckande så tog jag ett kardio / armpass..
Har gjort fantastiska ökningar på biceps/triceps övningar tack vare att jag 'inte tränat dom'; väldigt förvånad att Chins, Mark etc. tar så pass mycket som det gör!
Nu ska jag iväg på finsittning!
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/427947_10151165131968979_1989843292_n.jpg
Hörs :)
MathiasF
2012-09-16, 08:02
Helvete, grymt bra gjort. (Såg nyss länken i din signatur)
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5986012&postcount=3111
All I got to say :D
3l soppa på 1 kg broccoli och 2l vatten därtill kan jag understryka är väldans vätskedrivande!
Sprang som en vilsen zombie i nattmörkret till toan.. :3
Ahoy!
http://i47.tinypic.com/2469biq.jpg
Måndag equals Rygg vilket ni redan kan numera!
Blev väldigt långt fastefönster (22 - 17) och det kändes i träningen.
Ville ta lite de-load på marken men blev mäkta förvånad över dom låga repsen på 130. Jag tror jag mer är en person som kan ta 1 på jävligt högt men sen så tar de stopp (kan ta 160 känns det som).
Måste analysera mitt lyftande iaf men chinsen blir fasen bara lättare å lättare och jävligt givande!
Nu när hanteln blivit så jävulskt tung på hantelrodden så ser man hur man ökat i den sittande rodden (100 x 3).
82 kg, 80 midja och känner mig tightare än någonsin och musklerna är mer synlig.. Årdor! *flex*
Vill inte ta ngn bild pga brännskada (jag vet.. laga inte mat naken..)..
Nu lite Eurotalk och 1.5kg potatis :)
Kärlek och Respekt <3
ramlade över denna dagbok precis och måste bara tala om hur extremt imponerad jag är (no shit!). Snyggt jobbat. Hoppas din resa kan motivera andra i liknande situation.
Onsdag och Fredagens pass!
http://i47.tinypic.com/ljh8x.jpg
http://i49.tinypic.com/157k8wn.jpg
Har läst igenom det tidningen Äntligen Hemma kommer att skriva; ska bli intressant att se gensvaret.
Passen är jag okej med, kunde varit bättre men när knät spökar och vänstern axel så är det skönt att åka till Örnsköldsvik för lite 'Tenta-stuga' och mental rehab i naturen.
Skål på Lördag! ;)
Bugar för din positiva utveckling :) Nu ser de riktigt bra ut ju ;P
Vad roligt att du tittade in och tack för dom orden!
Hoppas axeln/knät blir bra, aldrig kul med skavanker! :(
Tyvärr är det svårt att göra något åt det då axeln är opropetionellt längre på ena än den andra sidan, benet löser sig nog, känns bättre iallafall!
Idag blir det tentaplugg som avrundad med hockey och utgång! :) MoDo!
Nano-Sekund
2012-09-22, 09:13
ENORMT fängslande text på s.1 - Enormt imponernade bedrift, jag får gåshud när jag läser texten !! Klart att du hittar rätt iochmed din entré på Kolo !!
Återigen: Enorm prestation !!
Keep Up !!
Trebuchent
2012-09-22, 09:44
Ett ord: GRYMT!
Riktigt jobbigt med tentaplugg, läsa igen en bok tog 15h. Dom två böckerna härnäst ska läsas på ett vettigare vis, som den novis man är..
Söp till igår, så mådde lagomt rofyllt idag, hungrig som ett djur öppnade jag fastefönstret 2h tidigare pga stängde det tidigt men höll det öppet lite väl länge. Imorgon blir det vardag och träning igen tack gode gud.
Är fan drygt med ångest över att äta och inte bli mätt. Jävla alkohol samt att man är på bortaplan och saknar "kontrollen" över maten så att säga (optinörderiet)
Skönt å skriva av sig lite.. Puss på er
Over and out ses imorn!
Ja, äta och inte bli mätt är riktigt jobbigt :/ speciellt om man är på överskott (vilket får en att tro att man är på underskott). Tyvärr är det var dag för mig nästan, då jobbet är sämst. Bara helger som man går mätt ur ^^
Har insett att ja har en ätstörning; optinoja; kalla vafan man vill men att vara överstrikt och sedan bli ledsen över att ha misslyckats är väl ett sjukligt beteende.. :/
En riktigt bra tränings-måndag!
http://i50.tinypic.com/300hflh.jpg
PB i mark och fick teknikfinslipning av någon rutinerad räv som såg ut som han var direkt ur Amazonas! Chinnade djävulen är mig och övrigt kändes det grande.
Helvetes tentaplugg, försöker få in saker men det sitter inte..
Gud hjälp.
Har sett över Friskis och Svettis 'träningsscheman'.
Har bestämt mig för att testa på lite andra träningsmetoder på 'vilodagar', utöver Boulen då förstås!
Ännu mera tentaplugg och kaffe idag.. Snart kommer Året Runt förbi och ska fota..
Blir Dietbrödet som ska hyllas hade jag tänkt.. :)
http://i47.tinypic.com/2wqaf55.jpg
I'm inside you..
Grattis till PB't i marken! :)
Intressant, du måste säga vilket nummer det kommer visas i, så ska jag kolla in det på jobbet när den kommer! :D
Det ska jag kolla upp!
Efter en dag av pluggande känns det skönt att få vila huvudet på lite internet-rader.. :)
Imorgon är det Axlar o Bröst.. ya'll know that LG way.. Pz out :)
http://i49.tinypic.com/2jadico.jpg
Dagsformen
http://i48.tinypic.com/2zs4pds.jpg
Dagens pass, något ofokuserad och trött, Tentan snurrar i huvudet.
ohya
thethoos
2012-09-29, 14:24
Du är grym!
Typ... Tack! <3
Hann aldrig lägga upp Fredagens pass så här har ni det!
Knät har börjat ge med sig, men inga utfall fortfarande.. Känner mig så otroligt svag i dom!
*keffar mig själv*
http://i45.tinypic.com/213ezrm.jpg
Körde ett fokuserat armpass idag bara för att denna lördag då jag ändå hade tänkt att ''äta'' upp mig lite (maintenence).
Vikten är densamma, mindjan lika så men musklerna blir fler o fler å fettet 'rinner av' för att quota TMW: Keep makin' em gainz!
Hai!
fawk.. blev visst lite snett detdär! xD
Riktigt grymt pass! Och mycket fina böjar måste jag säga!
Markarmåndag
http://i49.tinypic.com/21bj8n8.jpg
Jag har bestämt mig.. 1a Oktober och det är dags att börja äta, time to make some real gains. Känner att jag blivit hämmad i vikterna och behöver nu börja öka i näringen, rent logiskt men hur ska jag ta det mentalt? Rädslan för att bli 'tjock' snurrar i huvudet.
Jag hoppas på att besegra mig själv.
Jag kommer ligga på 3000 kcal på träningsdagar och vilodagar lägger jag mig på balans.
Mitt fettintag har varit så j*** lågt bra länge och det har hemmat mitt testosteron vilket jag märkte av direkt då jag höjde fett intaget nyss i veckan; sexdrift is back för första gången sen gud vet när, såg en kvinna och blev attraherad..
Kanske låter lite konstigt men ja.. Hur som helst!
Proteinet kör jag 3x LBM (LBM ligger på 74kg) vilket utgör 222 Protein.
Lägger mig på 80g Fett ALLA dagar.
Det spelar ingen roll om man rullar på fettet till extremt lågt/extremt högt så är det ändå veckobalansen som räknas, kroppen har ingen klocka.
Sedan fyller jag på med kolhydrater för att täcka mitt behov.
Träning: 3000
Vilo: 2600
Hoppas det löser sig.. :)
Dags att börja leva själv efter det jag lär ut.
Jag är en hycklare in i märgen men jag kämpar med mig själv, på mer än ett plan i livet.
http://www.youtube.com/watch?v=np0solnL1XY
:)
Imponerande och inspirerande bakgrund. Grattis till dina resultat och vägen du valde till ett hälsosamt liv!
Vill passa på att skicka ett tack till killen som hjälpte mig med skivstångsrodden.
Hade inte tidigare testat på skivstångsrodd med en faktisk skivstång bara kört med t-baren,
tackar! :)
'Har jag bryte ryggen eller är det träningsvärk' gotta love that feeling ;p
kör så de ryker!
haha de där med sexdriften kännr man igen, när hormonerna börjar vakna :D själv e de som en stenöknen här än men upp några kilon så.... haha fel prat i en träningsjournal kanske
Haha nä det uppskattas med uppriktighet :)
Markarmåndag
http://i49.tinypic.com/21bj8n8.jpg
Jag har bestämt mig.. 1a Oktober och det är dags att börja äta, time to make some real gains. Känner att jag blivit hämmad i vikterna och behöver nu börja öka i näringen, rent logiskt men hur ska jag ta det mentalt? Rädslan för att bli 'tjock' snurrar i huvudet.
Jag hoppas på att besegra mig själv.
Jag kommer ligga på 3000 kcal på träningsdagar och vilodagar lägger jag mig på balans.
Mitt fettintag har varit så j*** lågt bra länge och det har hemmat mitt testosteron vilket jag märkte av direkt då jag höjde fett intaget nyss i veckan; sexdrift is back för första gången sen gud vet när, såg en kvinna och blev attraherad..
Kanske låter lite konstigt men ja.. Hur som helst!
Proteinet kör jag 3x LBM (LBM ligger på 74kg) vilket utgör 222 Protein.
Lägger mig på 80g Fett ALLA dagar.
Det spelar ingen roll om man rullar på fettet till extremt lågt/extremt högt så är det ändå veckobalansen som räknas, kroppen har ingen klocka.
Sedan fyller jag på med kolhydrater för att täcka mitt behov.
Träning: 3000
Vilo: 2600
Hoppas det löser sig.. :)
Vet precis vad du menar med rädslan att bli tjock, har själv precis påbörjat min första seriösa bulk. (har vart fet förrut, 110kg).
Har dock upptäckt att jag kan äta mkt mer än jag trodde, trycker 3000-4000kcal på träningsdagar 2000-2500kcal på vilodagar och vikten går inte fort uppåt.
Önskar dig stort lycka till! samt mycket nöje att äntligen kunna äta! :)
Yey, grattis till mark PB't! :) Kommer ju bli sjukt bra när du börjar ligga på överskott!
Ber om ursäkt...
... till mitt påhopp på forslund..
Tycker bara att det inte är rätt att trycka på en person med ätstörning på det viset som herr forslund gjorde på 1684_ i LG-Mat tråden. (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=161145&page=155)
Dagens träning blev bröst och axlar, the usual monday!
Känner mig osäker på högre vikter på Millisarna och Brösten så jag kör dom i fast-bänk.
http://i50.tinypic.com/eb7q8i.jpg
Ökningar lite här å där, körde uppvärmningar med kettle vilket gjorde mycket för axlarna! Blev inspirerad av Furious Pete (http://www.youtube.com/watch?v=tLkFeI5Xlmk)
Nöjd med min prestation..
http://i48.tinypic.com/2upq069.jpg
Ung och lovande
6 år och 16 år.
100 kg vs 180.
Måndag Morgonvikt: 82.1 KG
Intag: 3054
Tisdag Morgonvikt: 82.4 KG (Ingen toa sen Söndagen)
Intag: 2580
Onsdag Morgonvikt: 81.6 (Toa besök på morgon)
Intag 3257
Shiet, måste på något sätt kännas skönt och veta att du står där du står just nu, när du kollar tillbaka på dom bilderna! Stört bra jobbat!
Ser på det med stolthet och förakt, the road is long.. :)
Thanks God its LEGDAY!
=dödens dag.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
http://i48.tinypic.com/14jte9c.jpg
Nöjd med passet, tröck på som en tok på böjarna och pressen
och försökte verkligen på utfall denna gång..
Någon tok hade 'pimpat' bastun, dvs satt papper på värmemätaren.. gick in, ''wait somethings wrong''... PANIK sprang ut o kasta mig i duschen.. Fick vädra i någon minut då bastun låg på 200... Jävla snorungar..
http://i45.tinypic.com/k954g.jpg
Food for a king!
Råvaror:
Kyckling 400g
Bulgur 130g
Pasta 120g
Wook Grönsaker 1kg
Sås:
Krossad Tomat 400g,
Avokado 200g
Harissa 30g
Dragon, Anis och Kummin.
Bulgur och Pasta kokades i Gurkmeja och Örtsalt.
146/207/49
1940 KCAL
Härligt pass och bra böjar! :)
Utfall är en härligt övning, eller hur? ;)
Speciellt då kroppens anatomi är olika, höger ljumske skiljer sig från vänster osv.. :P
Slänger in ett dödar-armar-pass imorgon! ;]
azeriath
2012-10-06, 15:57
Shit! Första gången jag tittar in här och fy FAN va grym du är! En enorm motivations boost!
Fy fanken vilken pump jag fick i armarna!
Körde 20kg x 40, 25x20 20x30 30x20 25x10 20x20 bicepscurl; ville testa på en sak jag såg på BB.coms sändning från olympia och fanken vilket tryck det blev! Övrigt de vanliga arm övningarna..
Shit! Första gången jag tittar in här och fy FAN va grym du är! En enorm motivations boost!
Tack så mycket! :)
Alltid kul att kunna bidra!
Medelvikt v1: 82.3; 19780 kalorier in,(17836 + 1600) kalorier ut 19436 ut.
Mål i kalorier: 19816 (för ökning 0.15kg per vecka)
http://i50.tinypic.com/987vkn.png
jsavefors
2012-10-08, 08:37
Första gången jag är inne och läser här. Defentitivt inte sista. Inspirerande arbete!! #BRUTAL matbild som gör att det kurrar gött i magen nu..
Haha vilket jävla pass för biccarna :D måste varit en riktigt go' känsla!
Haha vilket jävla pass för biccarna :D måste varit en riktigt go' känsla!
Ådrorna glänste som en heroinjunkie på stureplan.. ;p
Skickat från Eye-Phone.
azeriath
2012-10-08, 09:23
Ådrorna glänste som en heroinjunkie på stureplan.. ;p
Skickat från Eye-Phone.
Åh längtar tills jag ens kan se mina ådror! :D
Jag är så jävla osäker på mig själv och upplägg, önskar jag hade kunna bolla mitt upplägg osv.. Gah
Skickat från Eye-Phone.
Haft en riktigt tung dag psykiskt, skolan har blivit... riktigt svår och oförutsägbar.. Vet inte om jag har valt rätt.. det är ju hälsovård jag vill hålla på med; sjukgymnastik, dietist sov.. Sjuksköterska kan vara helt fel.. hlvet.. gick ut över träningen..
http://i50.tinypic.com/vxqj4.jpg
Gjort iaf..
kanske lägga ner en krona på en personlig coach..
Ser ju ut att vara ett riktigt bra pass ändå! 160 i marken och PB i chins, inte fan är det fy skam :)
Hur ser upplägget/schemat ut nu?
Ser ju ut att vara ett riktigt bra pass ändå! 160 i marken och PB i chins, inte fan är det fy skam :)
Hur ser upplägget/schemat ut nu?
Tack min trogne Zizou.. :P
Måndag: Rygg, ''Drag övningar'' (Mark och Chin fokuserat med accessoarövningar)
Onsdagar: Bröst och Axlar "Push övningar" (Militär och Bänk fokuserat med accessoarövningar)
Fredagar: Ben och Mage (Böj och Benpress fokuserat med accessoarövningar)
Helgpass: Armar (Fokus på Biceps, Triceps och Handleder)
3000 / 2600
222P, 380K, 80F
222P, 200K 80F
Fastar 16h +
20g Xtend
5g Omega 3 (Fyller EPA DHA kvoten)
ALA, ZMA.
Alright. Om du vill så kan du ju alltid sikta på att köra mer frekvent, kanske var 5e dag eller så? :) Köra en rullande split. Om du nu vill testa något nytt.
Körde 6 ggr veckan förut "arnold setup" tog bort allt personliv. Nu när skolan blivit ett helvete så kommer jag knappast "ha tid".. :/
Skickat från Eye-Phone.
Faan skivstångrodden tar! Helt under art!
Dagens bild; saggy tits.
http://i48.tinypic.com/35cpu9g.jpg
Skickat från Eye-Phone.
Hej!
Vilket enormt jobb du har gjort, instämmer i kören och säger grattis till framgångarna :)
Sen blev jag fundersam på en sak i historien i första posten, du skriver att läkarna skrev ut OxyContin till dig för din ångest?
OxyContin är en väldigt stark smärtstillande(Morfin), jag fick det tex vid en allvarlig knäskada, man får det vid stark smärta, vad jag förstått.(är inte vård-utbildad)
Låter som dom gjort ett väldigt misstag om dom skrev ut det till dig? :S
God fortsatt träning!
Jag tog aldrig ut oxyn utan ville "sköta det själv", då jag visste vad oxy ledde till. Dom antog att oxy skulle ge mig lugnande stimuli mot min ångest.
Fick dock oxy då jag opererade mig för huden på magen, fick kramp i magen så slutade med den direkt o körde på alvedon!
Skickat från Eye-Phone.
Okej vad märkligt att skriva ut det för ångest, det som är så beroendeframkallande också!
Eller är jag ute o cyklar? Du som studerar inom vård vad tycker du?
Oxy är ett morfin som har en halosygen effekt. Blandat med alkohol blir det riktigt farligt.
Mycket beroendeframkallande, Heath Ledger, need I say more?
Skickat från Eye-Phone.
Nummer 45, 1 november. Året Runt!
Skickat från Eye-Phone.
antonolsson
2012-10-09, 14:07
Inte nog med att du gjort en fantastisk resa, du bränner av riktigt bra pass också! all heder åt dig!
Kul att höra av ngn man ser upp till! :))
Skickat från Eye-Phone.
Ombyggnation på F och S, ska testa på "star gym" idag!
Skickat från Eye-Phone.
http://i49.tinypic.com/2daiq3a.jpg
Verkligen fokuserat Cross-fit gym men fick av ett ganska okej pass ändå!
Lite god mat på det!
Lax-Pasta!
http://i48.tinypic.com/346aw7r.jpg
damn vad gott det där såg ut! *drool*
Skulle haft något surt, lime, citron för att höja syrligheten.. lite medelhavskänsla!
http://i46.tinypic.com/2vj7dyp.jpg
Dagsformen!
ser bra ut, din transformation är F*CKING insane brah!
+1ar Jeml, börjar se riktigt jävla bra ut Mouline! :)
azeriath
2012-10-10, 17:08
Så jävla grym!
Drömnde inatt att jag tränade med tmw (twinmucleworkout) fyfanken vad roligt vi hade.. Och jag hade lektion med mike från lean bodylifestyle.. Orka vakna! :(
Fan vad tokig dom var, tvillingarna blev lacka på varandra och mike använde sig av rispuffar för att visa djupa benböj.. Hahaha
Skickat från Eye-Phone.
Fy! Inge toa besök och dricker som en häst. Blir snart för tung för vågen! Har legat stabilt på 2600/3000 denna vecka. Vara jävligt fundersam om mitt tdee verkligen är 2600.
Om någon har lust att kontrollräkna så: 82kg 184/ aktivitetsfaktor 1.3 + gym 4x veckan.
Borde ju stämma iaf med slow-gain
Skickat från Eye-Phone.
Man får ta i beaktning att det där bara är en formel, den behöver inte alls stämma. Därför man får testa sig fram.
Jag är tydligen "stabil" på 2700-2800 enligt Harris & benedict, men just nu ligger jag på 3400 kcal per dag. Tycker fortfarande vågen rör sig väldigt långsamt :P
Ja gubbs, var ben idag.. Gymmet var under byggnation så fick tyvärr squata i smith.. >_
Slaktade igenom lite biceps o triceps idag, kändes riktigt bra..
30 x 20, 25 x 30 20 x 40.. riktigt skönt med dropset och maxsset a la furious pete.. :P
Dags för lite gotta!
http://i45.tinypic.com/wwkbvp.jpg
Inte det mest estetiska men gott som fan!
Fläskfile-burgare! :)
azeriath
2012-10-13, 16:14
Fan va GOTT! Blir enchiladas här idag igen :D
My gawd, har köttat igenom s1 av Homeland.. Riktigt fin serie! :D
Tusan så gott det där såg ut. Dumt att gå in här och se den bilden just nu xD
hamburgare i alla dess former är King!
Medelvikt v1: 82.3 +0.3
Medelvikt v2: 82.6 + 0.3
19309 kcal in
18594 kcal ut
http://distilleryimage0.instagram.com/c1bbd82016c111e286a922000a1fb703_7.jpg
Sesamstekt Laxpasta
120/180/44 1700 kcal
http://distilleryimage6.instagram.com/8c7a426e16c611e2a73522000a1faf50_7.jpg
Lättglass med Cankao nerrört med micrade jordgubbar
14 / 36 /13 339 kcal
Dagens pass:
http://i46.tinypic.com/2a61sfk.jpg
Joensson
2012-10-15, 17:31
Vilken sjuk viktresa du gjort, grymt starkt att klara av de
Så skönt att kunna ta 40 i hrodd utan problem.. :)
Vilodag idag; massa plugg..
Snöstorm i morse, blött å eländigt ute. Hoppas jah int far på nå förkylning.
Skickat från Eye-Phone.
Laxen ser jävligt god ut! :thumbup:
azeriath
2012-10-16, 13:51
Grattis till PBt och maten ser jävligt mumma ut!
Riktigt bra vilodag! Käkat massa gott; 500g lättglass med cankao sås.. Risgrynsgröt på mandelmjölk.. Cheese cake! 2600 kcal, god bless Balance!
Skickat från Eye-Phone.
Om nom nom, fyfan va gott :D Grymt pass senast!
http://distilleryimage1.instagram.com/6ba5621a185811e29f5b22000a1fc2ca_7.jpg
Dagens pass till ända!
KÄÄÄK!!
http://distilleryimage9.instagram.com/77545714185911e2a46d1231381b4837_7.jpg
Curry-Lax-Svamp sås .. :D
/Periodisk-Fasta-f-r-h-lsa-energi-och-prestation.html
Googla länken.
Intressant, kommer köpa boken då den kommer. Ska köra fastefönster numera från 14-18 dvs 3000/2600 kcal på 4h. Tror jag kommer passa mig bra få jag "vill" äta och då jag faktiskt har tid. Före 14 upptagen, efter 18 upptagen så det passar mig sjukt bra!
Skickat från Eye-Phone.
Jag läste precis igenom första inlägget i journalen och jag är helt tagen. Du har verkligen gjort en helt sinnessjuk resa från det att du bestämde dig för att ta tag i vikten. *gah!*
Otroligt bra jobbat!
Riktigt bra styrkeökningar har du gjort också! Fortsätt kämpa på gymmet så kommer du nå långt. Med din viljestyrka så har du alla förutsättningar i världen. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.