Logga in

Visa fullständig version : Diablo III

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

BigSpawn
2012-06-12, 16:05
tack för tipset om reduced level requirement, hade missat det totalt:) har ju gjort lite vinst med AH dealande så unnade min level 57 monk lite nya vapen, bla en 1H med 700dps och 200+ dex, skaplig dps ökning

jokem
2012-06-12, 16:15
tack för tipset om reduced level requirement, hade missat det totalt:) har ju gjort lite vinst med AH dealande så unnade min level 57 monk lite nya vapen, bla en 1H med 700dps och 200+ dex, skaplig dps ökning

Det är underbart, jag fick låna ett vapen av en kompis med -14 lvl req. Jag sprang runt genom hell med ett lvl 60 vapen, kunde nästan varit naken överallt annars och ändå klarat mig för att det blev så sjukt lätt.

Är det bara jag som tycker att AH har dött ut? Verkar vara fler som börjar med hardcore hela tiden tycker jag, inte lika lätt att sälja saker nu! Varken om man lägger upp dom för hälften av värdet eller fulla värdet.

Berggren91
2012-06-12, 16:54
Är det bara jag som tycker att AH har dött ut? Verkar vara fler som börjar med hardcore hela tiden tycker jag, inte lika lätt att sälja saker nu! Varken om man lägger upp dom för hälften av värdet eller fulla värdet.

Brace yourself. RMAH is coming!

tossefar
2012-06-12, 17:12
Apropå balla vapen på level 45, hittade det här idag... Gör nog nightmare/hell rätt simpelt för någon köpare :)

http://i47.tinypic.com/2mrscg6.jpg

Mart|n
2012-06-12, 17:43
Apropå balla vapen på level 45, hittade det här idag... Gör nog nightmare/hell rätt simpelt för någon köpare :)

http://i47.tinypic.com/2mrscg6.jpg

Jag tar det gärna, men har knappt några pengar...

BigSpawn
2012-06-12, 18:02
galen 1H axe som ligger på AH nu, 1061DPS +272-653damage 96str och 81vit och -12level req... den är fin som leveling vapen:)

shadowfire
2012-06-12, 18:30
Jag blir så trött på act2, suck vad det tar musten ur spelet. Avskyr hela den här acten, inte rolig någonstans.

Och vortex/jailer med massa minions, jag fattar inte hur man ska komma åt dem. Vortexad, poppar mirror image, jailad, alla images + mig själv ihjälslagna - död. Nytt försök, jailad direkt, bryter jail med mirror image, jailad igen och ihjälbankad av en minion.

Det vore en sak om det fanns cooldowns på elitepacken så de bara kunde jaila en gång på 15sec, men jag blir typ stunlockad.

Någon sa att stå utanför screen, men det går inte, de springer ju ner mot mig direkt o det behövs inte många steg innan jag blir vortexad. Blizzard hjälper sådär, slowar dem knappt alls.

Just nu känns det som om jag hade velat ha 50k hp och 80% damage reduction för att ens ha en suck.

shadowfire
2012-06-12, 18:36
jag glömde teleport också.. + avenger. Vad gör avenger?

tossefar
2012-06-12, 18:37
Kör du inte med teleport och illusionist?

shadowfire
2012-06-12, 18:39
förressten har någon hittat ett knep för att få en follower att inte bli oneshottad? något specifikt vapen eller item? life on hit eller något? hur jag än gör så står de bara o vilar med huvudet i sanden.

shadowfire
2012-06-12, 18:40
Kör du inte med teleport och illusionist?

mirror image och illusionist

Olegh
2012-06-12, 19:09
Siegebreaker, kan jag undvika hans miffo-attacker på nåt sätt? Som melee alltså.

Akta sig för hans charge - Check.
Lyfter upp en och dänger en i backen - ????
Grävskope-360-graders-attack som gör fetskada - ?????

Kwon
2012-06-12, 20:36
jag glömde teleport också.. + avenger. Vad gör avenger?

Du möter Plucke, Patrik och Regus.

Du nitar Regus, Plucke och Patrik blir hämndlystna och starkare (boosts their movement, attack speed and damage).

Efter du nitat Plucke så blir Patrik riktigt ilsk och når optimal styrka och lyfter dig från marken.

shadowfire
2012-06-12, 20:39
Du möter Plucke, Patrik och Regus.

Du nitar Regus, Plucke och Patrik blir hämndlystna och starkare (boosts their movement, attack speed and damage).

Efter du nitat Plucke så blir Patrik riktigt ilsk och når optimal styrka och lyfter dig från marken.

ah som att kritisera SL'are på kolo alltså.

Kwon
2012-06-12, 20:49
well, That's Avenger for ya! :D

mattilainen
2012-06-12, 21:29
hahahahaha tack för dagens skratt kwon och shadow

Kwon
2012-06-12, 22:06
förressten har någon hittat ett knep för att få en follower att inte bli oneshottad? något specifikt vapen eller item? life on hit eller något? hur jag än gör så står de bara o vilar med huvudet i sanden.

Templarn kräver ju Armor, Vita o Resists gear på Amulet, Rings, Speciella Follower-Item och Skölden för att hålla honom igång, samt kanske ett vapen med Speed och LoH.

Enklare att utrusta Enchantress / Scoundrel med endast dps / Attack Speed o LoH imo :D

Nordenator
2012-06-12, 22:21

Jag använder min templar för charge och heal. Att han dör är snudd på oundvikligt, så istället för att faktiskt bry mig har jag bara fyllt honom med MF-gear. Man får 1/5 av hans MF till sin egen total ^^

Einar
2012-06-12, 22:57
Någon som vill hjälpa mig med belial på sista fasen inferno? jag har 5 stack så vore surt att missa det.
Pansarhund#2128

Bitte! :D

apnisse
2012-06-12, 23:20
Adda gärna apnisse#1363 också, gärna någon som dödat belial förut och har lätt för honom! :D

ceejay
2012-06-12, 23:20
lol jag var uppe på 6miljoner guld idag, nu e jag nere på 2,5 efter lite gearköp :D

lvl 60 med monken!

apnisse
2012-06-12, 23:25
Lust att testa belial med det nya gearet? =)

ceejay
2012-06-12, 23:27
jag är på act 1, så det går nog inte så bra :D

dessutom har jag inte ens köpt ett vapen ännu.

nordenator, AHar du ngnting just nu? det känns jäkligt segt.

Kwon
2012-06-12, 23:28
1) Load up game on Act 1, Quest 7 (Doom of Wortham).
2) Talk to Cain, get Leah.
3) Go to Cemetary of the Forsaken, check if there's a Fortune Shrine. If so, proceed to step 4, otherwise remake game.
4) Go to Festering Woods, enter the two crypts, do the event, and hunt the remaining two rare packs on the field until you have five stacks of Nephalem Valor (really, really fast).
5) Proceed to clear Whimsyshire from scratch with an already stacked Nephalem Valor buff. Do not open chests.
6) When all is dead in Whimsyshire, go to town and equip your MF gear, pop the Fortune Shrine in the Cemetary of the Forsaken, and chest run as fast as you can.

This allows you to maximize the drops from Champ Packs in Whimsy.

This will be even better come around 1.03

Ronn
2012-06-12, 23:38
5) Proceed to clear Whimsyshire from scratch with an already stacked Nephalem Valor buff. Do not open chests.

Oja, skitlätt. :D

Kwon
2012-06-12, 23:42
Haha under förutsättning att man kan det vill säga, men det har vi väl några i tråden som kan, Baconburger, Bogfläsk, Krippe, Kaos etc :D

Hackenschmidt
2012-06-12, 23:48
Har gjort det massa gånger (dock inte fortune shrine) men med 300MF och har än så länge inte fått ett skit från molnen!

Edit: Pinata har droppat lite halvbra i alla fall.

Kwon
2012-06-13, 00:06
Desecrate är tydligen Phys och ej Fire

Fire Chains, Molten, Mortar are all Fire.
Arcane Orbs/Sentries are Arcane
LightningBolts are Lightning
Plagued is Poison
Frozen duration is Cold
Desecrate and Melee/Arrows are Physical

Ronn
2012-06-13, 00:07
Soulrippers har en helt egen kategori, death!

Action Fighter
2012-06-13, 01:53
Soulrippers har en helt egen kategori, death!

+1, tur att man inte behöver dö sig igenom dem ställena längre.

Jag kan nog hjälpa med belial om folk behöver det och jag har tid. Bara pma. Borde I princip kunna one shotta phase 3 mer eller mindre.

Whimsyshire med 5 MF stacks e awesome, brukar själv dra halls of agony+prison då det går fortast för att stacka upp+att highlands har guaranteed elite spawn och tar ett par sec att cleara. Dock pallar jag inte skiten med fortune shrine men ligger på 330% MF när jag lootar clouds ändå. Har väl hittat gear värt iaf en 50-80M i Whimsy och har haft access sen I söndags. Hittade en Hellion bow värd enkelt 30M+ under min första run. Jag ser också till att alltid döda rare packs med 300%+ MF, skiter väl oftast I MF vapen på dem enbart så ligger väl på en 310% då. Har enbart fått min bra loot från Elite packs i Whimsy btw. Aldrig fått nåt vettigt från clouds eller pinata, men det finns ju potential från dem också. Detta kommer btw bli ännu bättre I 1.0.3 då elites har guaranteed rare drop. Har även hittat 2 set parts på 3 dar I whimsy som hade decent itemization, dock var det Wiz/Monk loot så inte värt så mkt, sitter ju och väntar på att min Natalyas Mark med ias, crit hit och crit chance ska droppa.

Har dock 300h played och totalt 4 legendary drops så börja inte klaga på lotto nu. :D Har farmat så in a helvete mycket med 300%+ MF för att få dem och har oftast mkt otur. Tycker ju att man borde fått mer med så grov time investment menmen.

Kommer komma ut en jävla massa bra items imorgon på RMAH btw, är därför Gold AH är dött atm för alla håller I sina bättre items. Har själv laddat upp med 300 EUR battle.net balance för imorgon. Ska spendera som fasen nu!

Rellos_87
2012-06-13, 02:01
Hmm, börjar få känslan av att jag spelar på amerikansk server när jag nu lirat med en snubbe från Maryland...betyder detta att jag måste skapa en ny karaktär på europeisk server för att lira med polarna här i Sverige? cofffee

Berggren91
2012-06-13, 06:53
Jag kan nog hjälpa med belial om folk behöver det och jag har tid. Bara pma. Borde I princip kunna one shotta phase 3 mer eller mindre.

:D Dps på dig?

Kwon
2012-06-13, 07:02
Berggrenska priser på RMAH! :D

Bogfläsket blir sålt fort tydligen, trots en sjuhelsikes price-tag!
http://i.imgur.com/8aWng.png

PowPow
2012-06-13, 07:13
La ut att mitt gear på AH igår. Nu är det sommar så nu skiter jag fan i det här :D

Tricklew
2012-06-13, 07:15
Aja, dags att säga upp sig och spela på RMAH istället för ah då.

Iphone

Einar
2012-06-13, 07:52
Lyckades ta Belial till fas 3 varje gång men dör av poolsen trots att jag försöker röra mig bort från dem. Fas 1 och 2 är piece of cake. Nytt försök ikväll, så trött på akt 2 nu.

Berggren91
2012-06-13, 07:53
Berggrenska priser på RMAH! :D

Bogfläsket blir sålt fort tydligen, trots en sjuhelsikes price-tag!
http://i.imgur.com/8aWng.png

Hahah bäst!

Det måste varit av god kvalité.. i dubbel bemärkelse!

Blir riktigt spännande och se om man kan tjäna några kronor på RMAH

BigSpawn
2012-06-13, 07:59
Man skulle sparat allt billigt bra gear tills RMAH istället för att sälja de för mer guld:) jaja, kan tänka mig att prisern i EU blir lägre

Berggren91
2012-06-13, 08:02
Lyckades ta Belial till fas 3 varje gång men dör av poolsen trots att jag försöker röra mig bort från dem. Fas 1 och 2 är piece of cake. Nytt försök ikväll, så trött på akt 2 nu.

Tips: Stå still på en fri yta och vänta tills "poolen" spawnar under dig - Spring utanför aoen - Repeat! (Jag tycker det är enklare att undvika dom på detta sätt än att konstant springa och dodga explosionerna)

Eftersom det är det enda han "gör" just då så får man lägga precis allt fokus på att hålla reda på fötterna. Tur de iaf! :D

Einar
2012-06-13, 08:16
Tips: Stå still på en fri yta och vänta tills "poolen" spawnar under dig - Spring utanför aoen - Repeat! (Jag tycker det är enklare att undvika dom på detta sätt än att konstant springa och dodga explosionerna)

Eftersom det är det enda han "gör" just då så får man lägga precis allt fokus på att hålla reda på fötterna. Tur de iaf! :D

Ja, det är så jag har gjort. Tog honom till typ hälften men sen så råkade jag träffas av en explosion. Men lite mer tur så tar jag honom. Ikväll får han smisk!

Tack för igår förresten. Jag tog resten av kulle questet själv. Min nya build som jag ändrade till efter att du drog funkar riktigt bra mot elitesen.

Berggren91
2012-06-13, 08:30
Ja, det är så jag har gjort. Tog honom till typ hälften men sen så råkade jag träffas av en explosion. Men lite mer tur så tar jag honom. Ikväll får han smisk!

Tack för igår förresten. Jag tog resten av kulle questet själv. Min nya build som jag ändrade till efter att du drog funkar riktigt bra mot elitesen.

Lycka till!

Tack själv! Härligt, ja det gäller att optimera sig mot elitesen!

ceejay
2012-06-13, 09:09
bah, letar efter en daibo med atkspeed% och vitality mellan 1200-1300 dps, men de är så satans dyra :P

Einar
2012-06-13, 09:51
bah, letar efter en daibo med atkspeed% och vitality mellan 1200-1300 dps, men de är så satans dyra :P

Du kör inte med life on hit? Jag har gått över från fist of thunder: tc till deadly reach: keen eye nu och det är inte lika effektivt med min 900 life on hit mär jag kör deadly reach. Däremot så funkar det bättre mot just elites nu eftersom jag slipper stå i molten, plague utan kan kitea bättre. Funderar på om man istället ska satsa på life per spirit spent i och med att life on hit är så jäkla övervärderat på AH i jämförelse.

ceejay
2012-06-13, 09:54
ska köra utan life on hit, bah hög res, hp och damage och kötta :)

Kwon
2012-06-13, 10:11
Du kör inte med life on hit? Jag har gått över från fist of thunder: tc till deadly reach: keen eye nu och det är inte lika effektivt med min 900 life on hit mär jag kör deadly reach. Däremot så funkar det bättre mot just elites nu eftersom jag slipper stå i molten, plague utan kan kitea bättre. Funderar på om man istället ska satsa på life per spirit spent i och med att life on hit är så jäkla övervärderat på AH i jämförelse.

Jag kör med runt 100+ Life on Spirit Spent OCH runt 1000+ LoH :D

Testa kombinationen med lite schysst ASpeed, tills ASP-nerfen. :)

Ronn
2012-06-13, 10:14
Jänkarna verkar ju redan spendera galna summor på RMAH, undrar när IRS får upp ögona för fenomenet. :D

Kwon
2012-06-13, 10:32
Quick Butcher-kill by an Asian WitchDoc :D
LU27ymSWY_8

Jarod
2012-06-13, 10:38
Och att det är inferno syns hur? :D

Ronn
2012-06-13, 10:40
Haha galen build, undrar hur många tries det tog innan han lyckades med det där. :D

PowPow
2012-06-13, 10:55
Hur ser det ut på RMAH? Vad får man för exempelvis ett vapen som kostar 5mille på vanliga AH?

Eller det är bara top tier som säljs öht?

Kwon
2012-06-13, 11:05
ska köra utan life on hit, bah hög res, hp och damage och kötta :)

Nytt Monk-tips som har dykt upp på brädorna (du behöver ingen nämnvärd dps för detta, men du kan tanka dock riktigt bra även i senare akter)

Fixa så mkt LoH du kan (1700-2000 rekommenderas) från vapen, amulet, rings, leg belt etc osv
Fixa så hög Dodge som möjligt via Dex och använd de skills som boostar dodge, kör även med Cyclone som ger Dodge-bonus.
Hyfsade Resists men ingenting speciellt.
Gärna lite högre Health.
Lite högre attackspeed men behövs ej så mkt.

Nu till huvudpoängen, kör med Manta Evasion -> Backlash.
Tydligen så proccar din LoH på Backlash vilket healar dig konstant då du dodgar som en tok, och med många gubbs runt dig blir det mycket Life konstant.

1. Mantra Evasion -> Backlash
2. Mata med Fist of Thunder - Lightningflash (din Spiritgenerator) då den ger dodge.
3. Spamma Cyclone - Wall of Wind (som ger Dodge)

Så länge du håller din Dodge så hög som möjligt kan du stå i PlaguePoolar toppade med Desecration samtidigt som Plucke o Ingvar dansar runt dig med Firechains och kör en Arcane Sentry upp i Röfva.

---

In before Nerf.

Berggren91
2012-06-13, 11:06
Och att det är inferno syns hur? :D

Eftersom att Butcher har dryga 2M i hp på inferno så räcker 2.8M dmg på vilken svårighetsgrad du än kör på ;)

Sjukt vad den builden stacka dmg!

ceejay
2012-06-13, 11:10
hittade ingen daibo som jag ville ha så köpte loss en billig med 1150dps för 170 k :P

Einar
2012-06-13, 11:54
Nytt Monk-tips som har dykt upp på brädorna (du behöver ingen nämnvärd dps för detta, men du kan tanka dock riktigt bra även i senare akter)

Fixa så mkt LoH du kan (1700-2000 rekommenderas) från vapen, amulet, rings, leg belt etc osv
Fixa så hög Dodge som möjligt via Dex och använd de skills som boostar dodge, kör även med Cyclone som ger Dodge-bonus.
Hyfsade Resists men ingenting speciellt.
Gärna lite högre Health.
Lite högre attackspeed men behövs ej så mkt.

Nu till huvudpoängen, kör med Manta Evasion -> Backlash.
Tydligen så proccar din LoH på Backlash vilket healar dig konstant då du dodgar som en tok, och med många gubbs runt dig blir det mycket Life konstant.

1. Mantra Evasion -> Backlash
2. Mata med Fist of Thunder - Lightningflash (din Spiritgenerator) då den ger dodge.
3. Spamma Cyclone - Wall of Wind (som ger Dodge)

Så länge du håller din Dodge så hög som möjligt kan du stå i PlaguePoolar toppade med Desecration samtidigt som Plucke o Ingvar dansar runt dig med Firechains och kör en Arcane Sentry upp i Röfva.

---

In before Nerf.

Det verkar riktigt nice, har du testat det själv?

Rellos_87
2012-06-13, 12:32
Jahapp, då har man spelat hela tiden på amerikansk server, lagom kul när man är lvl 52. Funderar lite på att skapa en munk, verkar småroliga. Någon som vill boosta? :D

Kwon
2012-06-13, 12:43
Jahapp, då har man spelat hela tiden på amerikansk server, lagom kul när man är lvl 52. Funderar lite på att skapa en munk, verkar småroliga. Någon som vill boosta? :D

Börja om på EU och kör med Akerhage då Malte Rellos!

Ronn
2012-06-13, 12:49

Passa på att sälja allt gear på US RMAH då, du kan säkert få $250 per armor del även om det är låg level och stats av nån dum jänkare, sen kan du skratta när du rullar din EU karaktär. :D

Rellos_87
2012-06-13, 13:05
Äh, jag har nog kvar min babbe, kan vara kul att lira på den när EU-servrarna är nere. Dessutom är jag allt för fäst vid den lilla rackaren.*cupid*

Nu har jag iaf en lvl 1 munk, Klokov#2423

Ronn
2012-06-13, 13:18
Tänk bara på det att US och EU patchas på olika dagar (EU ligger en dag efter) så beroende på vilken klient du kör (US/EU klient) och vilken server du lirar på så kan du hamna i situationer där du inte kan spela en dag.

Jarod
2012-06-13, 13:30
Ogillar att man inte kan se vad det är man sålt.

ceejay
2012-06-13, 14:10
Ogillar att man inte kan se vad det är man sålt.

jag med, vill kunna se i listan vad alla items är för något

Kotten
2012-06-13, 14:21
Hittade en båge på AH igår för 1.2 miljoner. Trodde inte det var sant 1096 dps och socket. Vanlig båge, ingen crossbow.

PowPow
2012-06-13, 14:31
Hittade en båge på AH igår för 1.2 miljoner. Trodde inte det var sant 1096 dps och socket. Vanlig båge, ingen crossbow.

Det roliga är när du inser att det var på RMAH du köpte den :D

Einar
2012-06-13, 15:21
Fick min första setitem igår. Blackthorns breeches eller något sånt. 17 mf, 150ish vit, 80 dex int str. Samt 3 procent liv och socket. Någon skitlåg resistance dock. Var lite sugen på att spara den men jag behöver ett nytt vapen så det är nog smartare att sälja. Någon ide om de säljer bra? Letade på AH och såg att de låg mellan 400k och 1mille. Dock såg jag ingen med socket.

Kwon
2012-06-13, 15:26
Hittar du Blackthornes Medal (med LoH) så säljer du den till mig Einar

Holmeros
2012-06-13, 15:43
Spännande att vara sjuk. Startade en ny demon-hunter igår, slutade på Level 46 för en stund sen. Fan så mycket roligare än Barbarian!

Nu mår jag däremot bättre än vad jag gjort de senaste fyra dagarna, vilket innebär att jag får se till att få något gjort utanför D3 också ^^

ChewChew
2012-06-13, 15:51
Någon vänlig själ här som kan hjälpa mig att komma till waypointen utanför Rakanoth på inferno? :)

ceejay
2012-06-13, 15:55
nu börjar man få hyggligt gear iaf :]
31k dps
43k hp
380 all res

det som behövs förbättras är vapnet och bracers, då kommer jag nog upp i 50k hp, 40k dps och 400+ res

har lagt 5+milj gold på gear senaste 2 dagarna :P

shadowfire
2012-06-13, 16:04
En riktigt bra dag idag. Det går bra nu!

http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/act2inferno.jpg

ceejay
2012-06-13, 16:04
haha :D

ska försöka progressa i act 2 senare ikväll, det kommer nog gå bra

ChewChew
2012-06-13, 16:07
Sänkte Belial idag på förmiddagen, så om det är någon som behöver hjälp i Act 2 så är det bara att hojta till. :)

shadowfire
2012-06-13, 16:24
Helt otroligt, varenda mob är invurnerable minions reflect damage och fast, maskarna springer snabbare än en dopad ben jonson på 100m..

hurril
2012-06-13, 16:28
nu börjar man få hyggligt gear iaf :]
31k dps
43k hp
380 all res

det som behövs förbättras är vapnet och bracers, då kommer jag nog upp i 50k hp, 40k dps och 400+ res

har lagt 5+milj gold på gear senaste 2 dagarna :P

En till som verkligen är skicklig på Diablo.

Einar
2012-06-13, 16:37
Hittar du Blackthornes Medal (med LoH) så säljer du den till mig Einar

Då använder jag den själv ;) Men hittar jag två så har du första tjing på den andra.

Doctor Snuggles
2012-06-13, 16:37
En till som verkligen är skicklig på Diablo.

Do you even play?

hurril
2012-06-13, 16:38
Do you even play?

Ja, jag har en lvl 41 demon hunter.

Doctor Snuggles
2012-06-13, 16:44

Vad ironiserar du för då? Är väl rätt uppenbart att spelet bygger på gear, på gott och ont. Typ det enda som diskuterats i hela tråden.

hurril
2012-06-13, 16:46
Vad ironiserar du för då? Är väl rätt uppenbart att spelet bygger på gear. Typ det enda som diskuterats i hela tråden.

Jag tror att farbror missade en liten nyans. Jag tycker helt enkelt fortfarande att auktionshuset är en bajsdel av spelet.

Ronn
2012-06-13, 16:55
Jag tror att farbror missade en liten nyans. Jag tycker helt enkelt fortfarande att auktionshuset är en bajsdel av spelet.

Jag håller med dig, tyvär har dom gjort det till en integral del av spelet, blizzard justerar loot drops efter statistik över drops globalt för att tvinga in folk på auction house och man kommer till ställen i spelet då det inte går att ta sig vidare utan rätt nivå på gear, alternativet är att farma i oändlighet men statistiken talar emot att du kommer få tillräckligt med bra drops för att du ska kunna ta dig vidare på egen hand inom någon rimlig tidsrymd.

Mental
2012-06-13, 17:00
Jag håller med dig, tyvär har dom gjort det till en integral del av spelet, blizzard justerar loot drops efter statistik över drops globalt för att tvinga in folk på auction house och man kommer till ställen i spelet då det inte går att ta sig vidare utan rätt nivå på gear, alternativet är att farma i oändlighet men statistiken talar emot att du kommer få tillräckligt med bra drops för att du ska kunna ta dig vidare på egen hand inom någon rimlig tidsrymd.

Tvärtom säger blizzard. spelet är inte balanserat med tanke på AH, de hade inte spelarbas nog att balansera för det internt. Tanken var ju att folk skulle köra med smeden, något INGEN gör nu, då det är bättre att använda guldet på AH

Ronn
2012-06-13, 17:03
Tvärtom säger blizzard. spelet är inte balanserat med tanke på AH, de hade inte spelarbas nog att balansera för det internt. Tanken var ju att folk skulle köra med smeden, något INGEN gör nu, då det är bättre att använda guldet på AH

Klart att dom säger tvärt om men det är ju uppenbart att drops inte är justerat efter en spelare utan miljontals spelare.

Smeden är ju ett skämt det också, kostar multum att crafta och det är så slumpmässigt att det oftast är bortkastad tid.

Tänk dig att det vore ett offline spel altså ingen multiplayer, tror du att det hade hållt med dom drops som är nu? Folk skulle ledsna på spelet efter mindre än en vecka.

hurril
2012-06-13, 17:04
Det är inte att jag inte erkänner att det finns en skicklighet att uppbära i auktioner utan att jag inte tycker att det är en särskilt rolig del av just Diablo.

Doctor Snuggles
2012-06-13, 17:04

Jag önskar jag hade gjort spelet så jag också fick tjäna multum. :D

hurril
2012-06-13, 17:14
Jag önskar jag hade gjort spelet så jag också fick tjäna multum. :D

HAHA en annan enhet om fem okända, min gode man :)

shadowfire
2012-06-13, 17:16

vänta bara till real money AH öppnas....

hurril
2012-06-13, 17:17
vänta bara till real money AH öppnas....

Visst - jag kommer så klart att gilla den mer.

Kimball
2012-06-13, 17:22

Jag har en lvl 51 båge med 262 dps + socket och lvl 52 quiver om du vill ha :) (de är faktiskt drops!)

AH är verkligen sjukt tråkigt att hänga i nu, sabla RMAH!

Är Whimsy värt sina pengar btw? Överväger hårt om 1.5kk rättfärdigar sig för infernovarianten? Finns det något öht att hämta i hell-whimsy vs. inferno akt 1?

Ronn
2012-06-13, 17:23
Jag har en lvl 51 båge med 262 dps + socket och lvl 52 quiver om du vill ha :) (de är faktiskt drops!)

Är Whimsy värt sina pengar btw? Överväger hårt om 1.5kk rättfärdigar sig för infernovarianten? Finns det något öht att hämta i hell-whimsy vs. inferno akt 1?

Whimman droppar upp till samma iLvL loot som akt 4 i den aktuella svårighetsgraden. :)

hurril
2012-06-13, 17:29

Vänligt av dig men nej tack. Om tid finnes kunde vi kanske lira lite däremot. Hinner inte alls mycket dock :/

Kimball
2012-06-13, 17:48
Whimman droppar upp till samma iLvL loot som akt 4 i den aktuella svårighetsgraden. :)

Jo precis! Tänker mest om det skulle vara trevligare drop rate där inne eller nåt, men det är väl, och kommer bli samma som akt 1 inf I guess.. Antar att inf varianten är ganska jäklig att lira också :P

Vänligt av dig men nej tack. Om tid finnes kunde vi kanske lira lite däremot. Hinner inte alls mycket dock :/

Alright! Säg till bara!

Om någon annan skulle behöva itemsen är det bara att hojta.

shadowfire
2012-06-13, 17:48
Snart 200k minus i reparationer på zoltan kulle, nytt rekord ikväll tror jag. Snittar ca 1 death/minut just nu.

ceejay
2012-06-13, 17:51
Vad har du för gear skuggan?

shadowfire
2012-06-13, 17:57
Vad har du för gear skuggan?

Kombo av dps/skydd. Med buffs; 6k armor, 23k liv, 42k dps, 350-400 resists, 66% dmg reduction. Känns som om jag hade velat ha >800 resists och >75% dmg reduction.

Det är sjukt svårt att inte ta stryk på inferno och mina resists tål inte så mycket stryk tyvärr. Ibland så ser jag inte heller i all magi jag kastar att en fiende lämnar en poisonpöl efter sig och den oneshottar typ :D

DPSen är helt OK dock, den fungerar finfint på act2. Jag hatar maskar just nu dock, de och de där fega fågeljävlarna som inte landar förrän man hamnar i strid med något. Maskarna har xray vision dessutom, poppar jag mirror image så teleporterar de ändå upp intill mig o hackar mig i huvudet trots 5 kopior omkring.

mattilainen
2012-06-13, 17:57
Snart 200k minus i reparationer på zoltan kulle, nytt rekord ikväll tror jag. Snittar ca 1 death/minut just nu.

bugga fast honom?

men du kanske inte är range

shadowfire
2012-06-13, 18:16
bugga fast honom?

men du kanske inte är range

haha har inte kommit så långt ännu, jag har spenderat snart 2 tim på att hämta hans prylar.. miljarder med champs o elites som inte går att undvika

Ronn
2012-06-13, 18:30
Vad dör du av på kulle? Mitt största problem där var att han kastade saker på en offscreen så man såg inte, mestadels när han var öst/sydöst, tricket var att flytta mycket på sig då, sen kan man ju alltid ha otur med tornadosarna. :(

Du har typ dubbelt så bra gear som jag hade genom akt 2 dock!

shadowfire
2012-06-13, 18:39
Nej jag har inte kommit så långt. Jag tar mig inte förbi ett par små spindlar i grottan efter hans blod. Om någon kan assistera vore jag tacksam, frozen extra health arcane enchanted och fruktansvärt snabba, jag blir one eller two shottad.

Tediiieee
2012-06-13, 18:45
Nej jag har inte kommit så långt. Jag tar mig inte förbi ett par små spindlar i grottan efter hans blod. Om någon kan assistera vore jag tacksam, frozen extra health arcane enchanted och fruktansvärt snabba, jag blir one eller two shottad.
Battletag? jag och en kompis kan "hjälpa"

shadowfire
2012-06-13, 18:55
Battletag? jag och en kompis kan "hjälpa"

zakkahraz#2461, men försent nu, alla online verkar idlea så jag hoppade ur spelet.. tog mig inte vidare, blev inte bättre när de blev enraged. Får göra ett nytt försök någon annan gång, steget mellan magda och belial är fan ruskigt långt.

Tediiieee
2012-06-13, 18:58
zakkahraz#2461, men försent nu, alla online verkar idlea så jag hoppade ur spelet.. tog mig inte vidare, blev inte bättre när de blev enraged. Får göra ett nytt försök någon annan gång, steget mellan magda och belial är fan ruskigt långt.

Yeah fyfan, riktigt jobbig del. lägger till dig ifall du ifall du needar help nån annan gång :)

shadowfire
2012-06-13, 19:03
Blir intressant och se hur mycket som blir kvar av vanliga AH när RMAH lanseras.
Allt top end game gear hamnar ju på RMAH.

Med tanke på hur sjukt dåliga drops man får och med tanke på att farma guld i spelet kommer vara nada värt när RMAH öppnar, så vinner man ingenting på att spendera 50 tim på att farma efter guld och eftersom dropsen är så enormt kassa på sub act4 överlag så vinner man inget på att köra sådana runs heller.

Det man måste göra för att få fint gear är att ta fram kreditkortet och där går min gräns iaf. Räddningen för D3 är om patch 1.03 antingen gör det enklare att nå act4 på inf med sug-gear, alternativt skapar bättre drops act1-2-3.

shadowfire
2012-06-13, 19:34
För övrigt har de patchat AH nu så att nu kan man inte längre cancellera auctions. Innan var det bara att ställa tillbaka datorklockan 2 dagar så kunde man cancellera och resella auctions som inte blev sålt. Bra för att få upp omsättning/timme. Nu postas ju allt sådant på blizzards egna forum så inte så konstigt att det blir patchat.

mattilainen
2012-06-13, 19:39
sf jag kan lira lite med dig. dock blir jag också lätt dödad men har 50k dmg_/40k li på min sorc

tossefar
2012-06-13, 19:40
Jag tycker inte alls att akt fyra behöver bli enklare att nå. Som det är nu kan man spela igenom inferno med simpel gear. Har man 30k hp, 30k+ damage och 250+ allres är det inte karaktären som sätter stopp för progressionen.

Alkro
2012-06-13, 19:49
Jag tycker inte alls att akt fyra behöver bli enklare att nå. Som det är nu kan man spela igenom inferno med simpel gear. Har man 30k hp, 30k+ damage och 250+ allres är det inte karaktären som sätter stopp för progressionen.

Haha, jag antar att du inte spelar barb eller monk?

Jag har 42k hp och 900+ res all som barb. Dör som en fluga i act 3 med en defensiv build. Förövrigt är all gear som droppar i act 2 kass och inte tillräcklig för att klara a3 så man msåte farma guld och köpa gear från generösa DH/wizards som kan välsigna oss barbs med A3/A4-gear.

tossefar
2012-06-13, 19:52

Jag har 42k hp och 900+ res all som barb. Dör som en fluga i act 3 med en defensiv build. Förövrigt är all gear som droppar i act 2 kass och inte tillräcklig för att klara a3 så man msåte farma guld och köpa gear från generösa DH/wizards som kan välsigna oss barbs med A3/A4-gear.

Det var menat som ett svar till shadowfire, som spelar trollkarl.

shadowfire
2012-06-13, 19:54
Det var menat som ett svar till shadowfire, som spelar trollkarl.

Jag tror dig om du har tur med abilities på champs/elites.
Jag tror dig inte om man åker på helt omöjliga kombos på ställen där du knappt kan kitea ett skit.

shadowfire
2012-06-13, 19:57
Det är lite kul dock att så många säger "L2P" osv, men söker man på youtube så hittar åtminstone inte jag någon som visar madsk1llz och visar hur de downar champs med skicklighet, taktik osv i trånga grottor mm. Det man hittar är otaliga klipp på barbs o annat som slaktar järnet halvt orörda med gott gear

tossefar
2012-06-13, 19:57
Jag tror dig inte om man åker på helt omöjliga kombos på ställen där du knappt kan kitea ett skit.

Visst, sånt skräp får man ibland (ibland ofta!), men det är ju inte svårare än att lämna gamet och försöka igen. Invulnerable minions är de enda jag skiter i rakt av, resten går ju faktiskt att döda med tålamod.

Ronn
2012-06-13, 19:58
Jag tycker det är helt galet om man pungar ut pengar bara för att ta sig till akt 4, sen då? Då är ju spelet slut liksom!

Alkro
2012-06-13, 19:59
Jag tycker det är helt galet om man pungar ut pengar bara för att ta sig till akt 4, sen då? Då är ju spelet slut liksom!

Spelet är inte slut förräns man har en char med perfect gear :) D2 var ju också slut efetr att man dödat baal på hell vilket man gjorde relativt snabbt.

Kwon
2012-06-13, 19:59

Trump Jr kanske förbeder sig för PVP.. :D

shadowfire
2012-06-13, 20:00

Nu-5kAlI16A

;)

ceejay
2012-06-13, 20:00
kul att cpinternet slutar fungera precis innan jag ska ta butcher med 5 nephalem.

ChewChew
2012-06-13, 20:21
Någon som vill lira lite Act 3 ikväll?

Ronn
2012-06-13, 20:21

Inferno? isf gärna på wiz

ChewChew
2012-06-13, 20:23
Jajjemen, inferno. Det blir säkert bra med min DH :) Battletag?

MtotheM
2012-06-13, 20:24

Gärna om du menar inferno, Min Btag: Flatnik#2916

Ronn
2012-06-13, 20:28
Jajjemen, inferno. Det blir säkert bra med min DH :) Battletag?

Spence#2167

ceejay
2012-06-13, 20:36
time to identify stuff!
http://i47.tinypic.com/ivg5xe.jpg

Zaqwer
2012-06-13, 20:37
Köpte nyss nya shoulders, tyckte det var en skaplig upgrade men av någon anledning så ökar bara min armor med 22 poäng när jag byter ifrån dom gamla. Vad är det jag missar? Totala skillnaden i armor + styrkeökningen borde väl ge mer?

http://i.imgur.com/dQOpB.jpg

Säkert bara jag som är trög nu men snälla förklara har funderat ett tag :D

Kimball
2012-06-13, 20:39
Spelet är inte slut förräns man har en char med perfect gear :) D2 var ju också slut efetr att man dödat baal på hell vilket man gjorde relativt snabbt.

Fast nå lvl 99 tog ju ändå sin tid efter det? Just att inte öht ha ngt att lvla mot tycker jag är tradigt :(

Kwon
2012-06-13, 20:41
Kimmen, sen när PVP-patchen kommer så får du ju ett stort mål....

Fixa gear så du kan vinna över Skuggan.. :D

ceejay
2012-06-13, 20:42
av dom där sakerna fick jag 2 som var helt okej och 2 st andra som jag kan sälja för ett par k :P

Kabuto
2012-06-13, 20:48
Köpte nyss nya shoulders, tyckte det var en skaplig upgrade men av någon anledning så ökar bara min armor med 22 poäng när jag byter ifrån dom gamla. Vad är det jag missar? Totala skillnaden i armor + styrkeökningen borde väl ge mer?

http://i.imgur.com/dQOpB.jpg

Säkert bara jag som är trög nu men snälla förklara har funderat ett tag :D

Nerves of steel antar jag..

Zaqwer
2012-06-13, 20:49
Nerves of steel antar jag..

Haha, tack! Som sagt, säkert bara jag som är trög. Spelat för länge i sträck nu :P

Action Fighter
2012-06-13, 21:04
:D Dps på dig?

100k unbuffed. 200k med SS full stacked.

http://img135.imageshack.us/img135/2894/screenshot036e.jpg

Där har ni en rolig kombo när ens taktik går ut på att spamma nether tentacles. Tog han rätt lätt när jag inte skulle fokusera på att byta till MF gear och bara blev sur och downa han.

ceejay
2012-06-13, 23:47
nordenator hänger du här nåt eller? :P

funkar din AH metod fortfarande hyggligt? Det känns segt att tjäna cash på ah just nu

Nordenator
2012-06-14, 00:30
nordenator hänger du här nåt eller? :P

funkar din AH metod fortfarande hyggligt? Det känns segt att tjäna cash på ah just nu

Jag var bara lite bortrest i några dagar ^^

Jag har kastat in handduken på Dibbe för närvarande, däremot. Ändringarna ser bra ut, men de går ju live i slutet av juni och jag har bara tid att spela juni ut. Det känns lite "too little, too late" på uppdateringsfronten. Då jag ändå inte har tid att spela resterande sommaren (och eventuellt en bra stund därefter) känns det lite dumt att sitta med gear som för närvarande är skaplig, men senare helt värdelös. Jag kommer att dunka ut allt på RMAH och kanske få spelet betalt i alla fall. Hur normala AH går nu har jag ingen aning om. En polare säger att AH går segt nu i väntan på RMAH. Han har däremot tjänat några miljoner i alla fall verkar det som. En stor sak att tänka på nu är huruvida guld kommer ha samma värde så snart RMAH går live. Det kanske drastiskt tappar värde om allt bra ändå kommer gå ut för € istället. Så folk som sitter på en stor hög guld bör kanske titta på US-marknaden och fundera på om de ska investera i items eller behålla guldet för att inflationssäkra sig. DH-prylar och IAS-prylar lär även drastiskt tappa värde framöver med tanke på balansering och nerf. Om IAS halveras lär Kamikaze-DH inte vara lika viable.

Jag har bara gear så det är rätt enkelt (1,6 mille i övrigt tror jag) ^^

Action Fighter
2012-06-14, 00:58
Tvivlar på att ias kommer nerfas med mer än 20% och då är det top top. Nerfas det till 50% blir det ett värdelöst stat och legendaries blir värdelösa vilket de inte vill heller. Att DH crossbows har högt värde handlar om att bows/1h xbow inte är balanserat bra jämfört med 2h xbow. Så det gör att DH bara har 1 drop på Hellion crossbow medan för andra finns det 7 olika 1h eller 2h vapen som kan få tip top stats. Är ju mestadels därför som att skillnaden är så stor.

Har själv enbart gear nu, 290k guld och säkert 200M värt I gear med dagens värden. Har inte använt AH på 3 dar så vettefan om det höjts eller sänkts, fortsätter bara farma sj.

Regarding Kamikaze DH så brukar jag köra mina farm runs med 8k hp utan deaths både på siegebreaker och Pony land. Får man nått retarded dör man såklart men det gäller ju alla. Ser personligen fram emot att DH får lite nerfs så att alla jävla rerollers rerollar nåt annat, barbarer ser ju ut att bli relativt bra på high end game.

Största problemet med DH atm e ju att man kan farma saker utan att vara tip top kittad. Vet folk som klarar a3 med rares och blues och ett kasst 800-900 dps vapen liksom. Att man med high end gear har snormkt dps är ju aldrig ett problem, så ska det ju vara om du har i princip de bästa legendary delarna. Imo borde de ge movement speed ännu mer värde än nuvarande, det tror jag bäst görs genom att fixa så att man inte tar slag beroende på att fienden börjat swinga utan pågrund av hur nära man är enbart.

Ska defensive DH funka bra måste vi få lite passives som fungerar rent defensivt, vi är enda klassen som saknar det. Sure, du kanske kan klara upp till a3 max defensivt men i a4+pony kommer fienden slå för hårt så du är tvungen att kita oavsett. Som det ser ut nu är ju vårt defense att cappa movement speed t.ex. och köra med Nightstalker för disc reg som ger mer utility.

Hackenschmidt
2012-06-14, 01:00
Går det att sälja guld på amerikanska RMAH nu? Någon som vet vad priset ligger på?

MouZe
2012-06-14, 01:19

Det är dags att folk accepterar att de inte kan döda vissa combos i sin nuvarande gear och snällt låta dem vara tills vidare.

Zaqwer
2012-06-14, 03:03
http://i.imgur.com/P3l1V.jpg

ceejay
2012-06-14, 08:49
lål

Kwon
2012-06-14, 08:51
Go Go Kormac! :D

Tricklew
2012-06-14, 09:39
Jag väntar spänt på uppföljningen.

Iphone

Benny01
2012-06-14, 11:50
E de nån som har löjligt många mille som kan tänka sig bli av med ett par? Du kan få 30 spänn styck typ :P

Jag och polarna tänkte ge oss på inferno men vi e alla helt panka och RMAH släpps ju fan aldrig.

Hackenschmidt
2012-06-14, 12:13
E de nån som har löjligt många mille som kan tänka sig bli av med ett par? Du kan få 30 spänn styck typ :P

Jag och polarna tänkte ge oss på inferno men vi e alla helt panka och RMAH släpps ju fan aldrig.

Jag, PMa mig, har 60m

Action Fighter
2012-06-14, 13:38
Det är dags att folk accepterar att de inte kan döda vissa combos i sin nuvarande gear och snällt låta dem vara tills vidare.

Skulle vilja se någon oavsett gear klara Opressors med Invulnerable, Extra Health, Fast, Reflect Damage utan att exploita.

Knaz
2012-06-14, 15:47
Hur långt kommer man på en wiz med gear för ca 4 mille?

mattilainen
2012-06-14, 15:52
Jag, PMa mig, har 60m

shit! :) säg till om du vill bli av med någon/några till mig med ;)

Nordenator
2012-06-14, 15:57
Hur långt kommer man på en wiz med gear för ca 4 mille?

Beror på vad du har för gear ^^ Man kommer ganska långt på 4 mille om man kör hårt på DPS.

Knaz
2012-06-14, 16:26
Beror på vad du har för gear ^^ Man kommer ganska långt på 4 mille om man kör hårt på DPS.

Va ska jag satsa på för att komma så långt som möjligt då? ^^

Tompann
2012-06-14, 16:27
Va ska jag satsa på för att komma så långt som möjligt då? ^^

Glass cannon. Full dps bara.

Knaz
2012-06-14, 17:11
Glass cannon. Full dps bara.

I vilken ordning ska jag prioritera de olika statsen?

MtotheM
2012-06-14, 18:27
Hur pass bra gear behövs som DH för att kunna farma pony level på inferno? Har atm 50k dps utan SS, räcket det?

storPines
2012-06-14, 19:08
Hur tjänar nu allt cash? Är det i inferno det droppar gear som ni säljer?

Edenfäll
2012-06-14, 19:26
Snackade just med polaren från USA där RMAH har introducerats. Aldrig gillat iden och kommer aldrig göra det. Skulle heller aldrig köpa items för cash i ett spel, är för muppar som inte klarar spelet på vanligt sätt enligt mig. Min personliga åsikt dock.

Problemet nu är att spelet är förstört för dem som inte vill handla med riktiga pengar. Det säger ju sig själv att det inte går att ha item pool på två olika ställen i ett spel. Lägg också till att de la till RMAH då ekonomin är helt rubbad (då folk har dupad gold i veckor = kört in sjukt mycket pengar i ekonomin). På amerikanska servrarna har nu ALLA bra items flyttats till RMAH och det finns inget bra kvar på Gold AH. Ytterligare så har priserna på Gula man idag tycker är skit gått upp som fan på Gold AH.

Enligt mig, åt helvete. Skönt att man hann klara spelet och få tillräckligt med gear för att klara sig. Tycker dock sjukt synd om folk som inte vill/kan lägga riktiga pengar på spelet och som nu kommer till Inferno, de kommer inte att kunna geara upp sig genom Gold AH längre.

Nils.R
2012-06-14, 19:28
Får man 10 auktioner på guld-ah och 10 på rmah eller bara 10 totalt?

ceejay
2012-06-14, 20:09
bra att priserna åker upp på gold AH, då blir det lättare att göra profit på folk som inte vet hur man prissätter saker och sen säljer man goldet :d

Benny01
2012-06-14, 20:09
Någon som vet vad 1 mille guld kostar på RMAH i USA atm? Hur länge har dom haft det uppe?

Tricklew
2012-06-14, 20:16
Snackade just med polaren från USA där RMAH har introducerats. Aldrig gillat iden och kommer aldrig göra det. Skulle heller aldrig köpa items för cash i ett spel, är för muppar som inte klarar spelet på vanligt sätt enligt mig. Min personliga åsikt dock.

Problemet nu är att spelet är förstört för dem som inte vill handla med riktiga pengar. Det säger ju sig själv att det inte går att ha item pool på två olika ställen i ett spel. Lägg också till att de la till RMAH då ekonomin är helt rubbad (då folk har dupad gold i veckor = kört in sjukt mycket pengar i ekonomin). På amerikanska servrarna har nu ALLA bra items flyttats till RMAH och det finns inget bra kvar på Gold AH. Ytterligare så har priserna på Gula man idag tycker är skit gått upp som fan på Gold AH.

Enligt mig, åt helvete. Skönt att man hann klara spelet och få tillräckligt med gear för att klara sig. Tycker dock sjukt synd om folk som inte vill/kan lägga riktiga pengar på spelet och som nu kommer till Inferno, de kommer inte att kunna geara upp sig genom Gold AH längre.

Nu har jag inte någon stenkoll på hur amerikanska AH ser ut, och det är säkerligen inte riktigt så illa som folk får det att låta. Men jag är inte positiv till RMAH, inte det minsta, lägg sedan till att pvpn antagligen kommer vara starkt gearbaserad, så har vi ett helt söndrigt spel.

ceejay
2012-06-14, 20:16
kan man logga in på USA servern om man vill?

shadowfire
2012-06-14, 20:18
I vilken ordning ska jag prioritera de olika statsen?

läs på diablo3-forumen så får du alla tips och råd du behöver, eller bläddra ett par sidor bak i denna tråd så finns det tips här också. :)

Tobbis
2012-06-14, 20:22
Precis klar med Hell på Hardcore

Gobofarm all day all night

blondyz
2012-06-14, 20:23
kan man logga in på USA servern om man vill?

Bara ändra till americas i options.

ceejay
2012-06-14, 20:27
hur kan man byta till RMAH på US server då?

mest nyfiken på vad saker ligger ute för

shadowfire
2012-06-14, 20:28
22600 i hp och 327-360 i resists - hade ni bytt bort 110 vitality mot +80 resist all?

Tobbis
2012-06-14, 20:28
http://www.youtube.com/watch?v=VexciAhxCeU&list=UUeBMccz-PDZf6OB4aV6a3eA&index=1&feature=plcp

Edenfäll
2012-06-14, 20:35
hur kan man byta till RMAH på US server då?

mest nyfiken på vad saker ligger ute för

Du kan bara använda RMAH från din egen region, i.e är du från EU kan du bara använda EU.

Kwon
2012-06-14, 20:37
Gött Tobbis, Easy money! Folk pyntar tydligen 250 dollares för skit på "The Amerikas" :D
VexciAhxCeU

ceejay
2012-06-14, 20:45
köpte ett vapen med sjuka stats precis för 50k, får se om jag får någonting på RMAH :D

668,5 dps 1h 1,4 atk speed
145 str
132 dex
255 int
104 vit

får kanske några dollar :P

Tobbis
2012-06-14, 20:48
Förresten.. Blizzard tar 15% för ett sålt item på RMAH, right? Sen om jag vill ha dessa pengar överförda till mitt PayPal konto tar PayPal 15% av det jag överför va?

Så om jag lyckas sälja ett item för 100 kr så kan jag få ut 72,25 kr till mitt paypal konto

Nils.R
2012-06-14, 20:49
Förresten.. Blizzard tar 15% för ett sålt item på RMAH, right? Sen om jag vill ha dessa pengar överförda till mitt PayPal konto tar PayPal 15% av det jag överför va?

Blizzard tar 1 dollar/euro per items, paypal tar 15%

ceejay
2012-06-14, 20:50
räknas 15% på säljpriset eller säljpriset - 1 dollar?

Tobbis
2012-06-14, 21:03
Blizzard tar 1 dollar/euro per items, paypal tar 15%

Hur blir det om man säljer ett item för 1 dollar/euro? Måste vara %-baserat :confused:

ceejay
2012-06-14, 21:05
Hur blir det om man säljer ett item för 1 dollar/euro? Måste vara %-baserat :confused:

minsta man får sälja för är 2 dollar eller euro tror jag

Nordenator
2012-06-14, 21:43
Gött Tobbis, Easy money! Folk pyntar tydligen 250 dollares för skit på "The Amerikas" :D
VexciAhxCeU

Authenicator fixad. Ska bli intressant att se hur mycket jag får. Kommer börja med bananas-priser på runt €150-200 per sak eller något och sedan se om det säljer. Bevisligen verkar det ju göra det i USA iaf, och jag har ju till och med bra grejer ^^

Mitt mål är att få ut spelet i alla fall. Jag hade riktigt roligt de första tre dagarna, och om man får det och dessutom får det gratis är det inte illa pinkat :D Känns ju som att man måste börja med störda priset i vilket fall. Om jag sedan i slutändan bara får en femtiolapp per sak är det helt okey med mig också, men jag måste ju försöka på störda beloppen. Vem vet.. kanske kan finansiera en utlandsresa. Skulle kännas fel att spendera pengarna på något vettigt ^^

ceejay
2012-06-14, 21:45
vad är authenticator och måste man ha det för paypal?

Nordenator
2012-06-14, 21:52
vad är authenticator och måste man ha det för paypal?

Rätt säker på att man behövde det för gaypal. En sådan har jag redan och jag fixade precis auth :}
http://us.battle.net/support/en/article/battle-net-mobile-authenticator-faq

ceejay
2012-06-14, 22:13
hmm får styra sån

någon som vill hjälpa på kulle inferno? det var rätt svårt..

Jarod
2012-06-14, 22:16
hmm får styra sån

någon som vill hjälpa på kulle inferno? det var rätt svårt..

Kan testa mest för skojs skull.. :cool:

Kingslayer#2894

shadowfire
2012-06-14, 22:18
tog nyss kulle + belial ihop med kolo imba team.... :D

ceejay
2012-06-14, 22:19
okej kalrade på 3e försöket, man kanske skulle kitea :D

shadowfire
2012-06-14, 22:20
RMHA -> uninstall.exe

Jarod
2012-06-14, 22:21

Gälls inte om inte jag får va med. *cry*

ceejay
2012-06-14, 22:23
bros hur mycket kan dessa skor vara värda?
distance gift
http://i45.tinypic.com/307rgwl.jpg

Nils.R
2012-06-14, 22:25
Om man säljer nåt på RMAH kan man föra över pengarna vid senare tillfälle eller är de permanent låsta till blizzardkontot?
Alltså, måste man först göra paypal-kopplingen för att kunna överföra eller kan man göra det retroaktivt med?

Scratch89
2012-06-14, 22:31
Men fan då! Då får ni hjälpa mig sen. :D

bros hur mycket kan dessa skor vara värda?
distance gift

Jag köpte ett liknande par för runt 100k.

ceejay
2012-06-14, 22:42
belial är omöjligt, oneshottad assvårt att undvika allt.

Nordenator
2012-06-14, 22:45
Blink var bra, Mathias? :} Vi höll på att missa bussen eftersom victoria och victoria coach station var två skilda ställen. Satt på en pub mitt emot fel station och tog det lugnt :D

Action Fighter
2012-06-14, 22:49
Hahaha, vilket jävla klipp med Kripparian där. Garvade som fan.

shadowfire
2012-06-14, 22:53
smileyt på blizzardkillen när han i slutet av klippet berättar om elitepacksens abilities på inferno, lol.... EVIL GRIN!

0o9kgd6S0lU

MtotheM
2012-06-14, 23:01
Hahaha, vilket jävla klipp med Kripparian där. Garvade som fan.

Haha ja, han sålde en hamburgare igår för 250$ också! haha!

Action Fighter
2012-06-14, 23:09
Haha ja, han sålde en hamburgare igår för 250$ också! haha!

Känns som att EU borde vara mindre lukrativt. Dock har vi ju araberna. Kanske man kan tjäna sig en kova trots allt.

Nordenator
2012-06-14, 23:12
RMAH kom inte automagiskt i alla fall. Kanske dyker upp under nattens maintenance? Jag ska bort under helgen, men jag hade velat ta del av den initiella hetsen genom att kasta ut allt jag äger och har :}

Action Fighter
2012-06-14, 23:21
RMAH kom inte automagiskt i alla fall. Kanske dyker upp under nattens maintenance? Jag ska bort under helgen, men jag hade velat ta del av den initiella hetsen genom att kasta ut allt jag äger och har :}

Står ju maintenance på sidan. Så borde vara uppe kl 06.00. Har ställt klockan. Då ska mitt 1.2k Monk 1h vapen med LoH ut för 2000 spänn. Wish me luck!

God Natt!

Benny01
2012-06-14, 23:57
Vafan e poängen med energy armor + force armor rune?

- allt - i act 2 inferno oneshottar mig ändå. Allt.

Varför i helvete skulle man vilja ha en armor som "takes a percentage of your life" om den tar 100%?

Nordenator
2012-06-15, 00:03
Vafan e poängen med energy armor + force armor rune?

- allt - i act 2 inferno oneshottar mig ändå. Allt.

Varför i helvete skulle man vilja ha en armor som "takes a percentage of your life" om den tar 100%?

Du tål ju bara för lite. Jag kör inte den eftersom det finns så få fiender som skadar mig 35% till att börja med, så jag kör hellre med mer all res. Gear:a upp.

Scratch89
2012-06-15, 00:56
Fan, jag tror jag råkade ta på mig en dålig hjälm som jag hittade och sålt min köpta hjälm när jag lite vårdslöst bara sålde runt. Satan. :/

beckman88
2012-06-15, 07:02
Bara jag som inte får ett sms från battle.net när man ska aktivera paypal på RMAH? Köpte set delar för 8 mille igår för att sälja idag ^^

PowPow
2012-06-15, 07:05
Vad ligger priset på guld för, någon som har tillgång till rmha? (sitter på jobb).

beckman88
2012-06-15, 07:09
Vad ligger priset på guld för, någon som har tillgång till rmha? (sitter på jobb).

6000k kostar runt 500kr. Har tillgång till det men kan inte få mitt battle.net account att bindas till mitt paypal account =/

PowPow
2012-06-15, 07:21
6000k kostar runt 500kr. Har tillgång till det men kan inte få mitt battle.net account att bindas till mitt paypal account =/

Okej.. håller det i sig borde man ju kunna tjäna lite pengar på att trada på ah och sälja guld på rmha. Fast priserna lär väl sjunka ordentligt.

beckman88
2012-06-15, 07:22
Okej.. håller det i sig borde man ju kunna tjäna lite pengar på att trada på ah och sälja guld på rmha. Fast priserna lär väl sjunka ordentligt.

Jepp Man får vara snabb!

Kimball
2012-06-15, 07:41

Jag får inte fram ngt öht när jag söker på 1x 100k i AH? :(

Edit: Ska bli intressant att se hur detta knasar till ekonomin, gah.

Nordenator
2012-06-15, 07:54
Nu är det spännande. Finns det någon där ute som vill betala 2000 spänn för en sak i D3? Verkar ju göra det i USA.

Nordenator
2012-06-15, 08:42
Måste medge att säljarna åtminstone delvis verkar ha vett på RMAH. De sakerna som finns för €250 är fan många helt godlike. Många saker jag har som jag köpt för miljoner kommer inte ens i närheten av dem. Vi snackar 50% mer stats på vissa grejer och ändå mer resistance dessutom. Sannolikheten att få något så bra måste ju vara snudd på oändligt liten. Den som lägger två månadslöner och spelar wiz skulle nog kunna komma upp i runt 1600 all res och ändå ha typ 10 000 armor och 70k 1 hand DPS med sköld. Man känner ju sig verkligen liten nu ^^

Kimball
2012-06-15, 08:46
Nu irriterar jag mig ännu mer på att man inte kan se vad det är man sålt, sålde något skit item för 4 €, hade ju varit kul att minnas vad det var för något...

Nordenator
2012-06-15, 08:51
Nu irriterar jag mig ännu mer på att man inte kan se vad det är man sålt, sålde något skit item för 4 €, hade ju varit kul att minnas vad det var för något...

Använd print screen för RMAH. Lätt att bara trycka på en knapp innan man snör ut en sak.

PowPow
2012-06-15, 09:12
Något nytt om guldpriser? JÄvla drygt att inte komma åt ah från jobb /=

ceejay
2012-06-15, 09:13
lagt upp 10 items som är halvbra, får se om det blir nå¨t :d

Nordenator
2012-06-15, 09:16
Något nytt om guldpriser? JÄvla drygt att inte komma åt ah från jobb /=

Jag fick €4 (utan att ta hänsyn till de 2 x 15% som dras av) för de 1,6 mille som låg på accountet. Jag orkade inte ens använda en slot för att sälja det ^^

PowPow
2012-06-15, 09:46
Jag fick €4 (utan att ta hänsyn till de 2 x 15% som dras av) för de 1,6 mille som låg på accountet. Jag orkade inte ens använda en slot för att sälja det ^^

Okej, rätt stor skillnad mot "6000k kostar runt 500kr."

beckman88
2012-06-15, 09:53
Helvete då, får inget sms av battle.net...

beckman88
2012-06-15, 09:54
Okej, rätt stor skillnad mot "6000k kostar runt 500kr."

För man kan ju inte köpa guld utanför ah....

PowPow
2012-06-15, 09:55
För man kan ju inte köpa guld utanför ah....

Aha, menade du att det kostade så mycket på andra ställen än ah eller vadå?

Edit: Min egentliga fråga är om jag ska dra hem och lägga ut mitt guld på AH (lite under 10 mille) eller om jag bara ska ge bort dem till nån polare.

Grotesk
2012-06-15, 09:56

Edit: Min egentliga fråga är om jag ska dra hem och lägga ut mitt guld på AH (lite under 10 mille) eller om jag bara ska ge bort dem till nån polare.

Du kan få ge bort det till mig. :-)

PowPow
2012-06-15, 09:57
Du kan få ge bort det till mig. :-)

De är redan bortlovade tyvärr ;)

shadowfire
2012-06-15, 10:04
fan vad ni har fått ihop mkt pengar, jag är glad som har 3 mille på kontot.

PowPow
2012-06-15, 10:05
fan vad ni har fått ihop mkt pengar, jag är glad som har 3 mille på kontot.

Dags för semester här och kom på att mina 5 veckors semester nog skulle bli mer givande om jag slutade spela D3, så sålde allt jag hade för underpris :D

beckman88
2012-06-15, 10:08

Eller köp 10st tal rasha delar och tjäna in 10X€50 ^^

Ronn
2012-06-15, 10:10
Ett litet tips för dom som tröttnat på D3 men gillar hack and slash, jag är själv otroligt trött på D3 vid det här laget men gillar den här typen av spel skarpt, so please don't hate! :)

Efter att kollat på totalbiscuits Torchlight 2 preview på Youtube vart jag jäkligt impad av allt det nya och alla små detaljer så jag förbeställde det på Steam, för 19 euro (175 pix) så fick man spelet som kommer ut nästan månad samt Torchlight 1 på köpet! Tänkte lira ettan som är väldigt likt D2 fram tills releasen av tvåan!

wVcsv3XWIAg

PowPow
2012-06-15, 10:11
Eller köp 10st tal rasha delar och tjäna in 10X€50 ^^

whuuut

Skulle de prylarna gå för 1 miljon på ah och 50 euro på rmah? :D

shadowfire
2012-06-15, 10:13
haha säg inte att det blir så nu, att folk köper saker på vanliga AH för guld, säljer på RMAH för dollars och köper guld billigare på RMAH för dollars, går tillbaka till vanliga AH och börjar farma den vägen för privatekonomisk profit

D3 börjar mer o mer likna ett tradingspel än just hack'n'slash lol

PowPow
2012-06-15, 10:15
haha säg inte att det blir så nu, att folk köper saker på vanliga AH för guld, säljer på RMAH för dollars och köper guld billigare på RMAH för dollars, går tillbaka till vanliga AH och börjar farma den vägen för privatekonomisk profit

D3 börjar mer o mer likna ett tradingspel än just hack'n'slash lol

hehe, allt som innebär lättförtjänta pengar fungerar bara en väldigt kort tid eller inte alls :D

beckman88
2012-06-15, 10:19
hehe, allt som innebär lättförtjänta pengar fungerar bara en väldigt kort tid eller inte alls :D

Blir nog denna korta tiden. Någon annan som har problem med att lägga upp saker på rmah? Står att jag måste merga paypal accountet...har gjort det ju*gah!*

ceejay
2012-06-15, 10:20
ingen vill köpa mina överpriserade saker :D

beckman88
2012-06-15, 10:22
whuuut

Skulle de prylarna gå för 1 miljon på ah och 50 euro på rmah? :D

http://www.youtube.com/watch?v=VexciAhxCeU&list=UUeBMccz-PDZf6OB4aV6a3eA&index=2&feature=plcp

apnisse
2012-06-15, 10:23
Står att mitt kort inte godkänns på paypal, likadant för någon annan?

Sarwien
2012-06-15, 10:24
Ett litet tips för dom som tröttnat på D3 men gillar hack and slash, jag är själv otroligt trött på D3 vid det här laget men gillar den här typen av spel skarpt, so please don't hate! :)

Efter att kollat på totalbiscuits Torchlight 2 preview på Youtube vart jag jäkligt impad av allt det nya och alla små detaljer så jag förbeställde det på Steam, för 19 euro (175 pix) så fick man spelet som kommer ut nästan månad samt Torchlight 1 på köpet! Tänkte lira ettan som är väldigt likt D2 fram tills releasen av tvåan!

wVcsv3XWIAg

fan vad hemskt det ser ut, vilken skitkopia

Medusa
2012-06-15, 10:27
Torchlight 2 kommer pissa på Diablo 3 i alla aspekter, tyvärr Sarwien men så blir det.. = )

Ronn
2012-06-15, 10:28
fan vad hemskt det ser ut, vilken skitkopia

Haha, grafiken kan man antingen hata eller älska, jag gillar sån där tecknad cellshading, sen är det samma grabbar som gjorde diablo 1/2 som gjort detta (bland annat) så kopia vetjafan. :)

Sarwien
2012-06-15, 10:32
sen är det samma grabbar som gjorde diablo 1/2 som gjort detta (bland annat) så kopia vetjafan. :)

jaha ja

Nordenator
2012-06-15, 10:43

Om folk kunde prissätta sina items. Items är inte nog standardiserade för att casuals ska kunna sätta rätt prislapp. Så länge det finns prisavvikelser kommer det finnas folk som gör arbitragevinster.

Nils.R
2012-06-15, 11:31
Får man 10 auktioner på guld-ah och 10 på rmah eller bara 10 totalt?

Om man säljer nåt på RMAH kan man föra över pengarna vid senare tillfälle eller är de permanent låsta till blizzardkontot?
Alltså, måste man först göra paypal-kopplingen för att kunna överföra eller kan man göra det retroaktivt med?

Le Bömp

PowPow
2012-06-15, 11:36
Le Bömp

Tror inte du kan föra över pengar från blizzardkontot till paypal.

Nils.R
2012-06-15, 11:43
Tror inte du kan föra över pengar från blizzardkontot till paypal.

Ja just det, när det är kopplat så väljer man om man vill föra över till PP eller Blizzard, det har du rätt i.

Surt att de som köpt digitalt missar den första rushen.

Action Fighter
2012-06-15, 11:45
Haha, sålde min monk 1h utan life on hit för 2000 spänn imorse. Känns bra. Synd att man var tvungen att gå till jobbet, hoppas priserna håller sig till kvällen så man kan sälja av allt gear.

EDIT: såg precis att jag sålt ett till vapen för 1000 spänn så då har man tjänat 3000 idag. Detta vapen hade dock LoH på.

Råkade byta till ryska imorse när hag skulle kolla om de hade eget AH. Någon som vet hur man byter tillbaka?

Zaqwer
2012-06-15, 11:45
Ganska precis en månadslön för att köpa 250$ items till alla 13 slots... klart man blir lite sugen :)

beckman88
2012-06-15, 11:48
Vadå varför får vi som har digitala kopior vänta längre?

Nils.R
2012-06-15, 11:58
Vadå varför får vi som har digitala kopior vänta längre?

Ingen aning, men står att det är 3 dagars väntan när jag försöker klicka på RMAH

beckman88
2012-06-15, 12:00
Ingen aning, men står att det är 3 dagars väntan när jag försöker klicka på RMAH

Inte för mig, dock vill battlenet inte skicka något sms till just min mobil...

Nils.R
2012-06-15, 12:03
Inte för mig, dock vill battlenet inte skicka något sms till just min mobil...

wtf, skumt

har dock ingen authenticator så jag kan inte använda RMAH iaf så :/

Mental
2012-06-15, 12:06
wtf, skumt

Spelar du på EU server då?

blondyz
2012-06-15, 12:06
wtf, skumt

Köpt digitalt och ingen authenticator, RMAH funkar fint.

Nils.R
2012-06-15, 12:09
Spelar du på EU server då?

Ja

Köpt digitalt och ingen authenticator, RMAH funkar fint.

Fast då kan du väl bara föra över pengarna till blizzardkontot och inte paypal?

blondyz
2012-06-15, 12:11
Fast då kan du väl bara föra över pengarna till blizzardkontot och inte paypal?

Ja, det jag menar är att jag kommer åt RMAH som man skall med de preferenser jag har.

Nils.R
2012-06-15, 12:17
Läste lite på forumet, om man har köpt digitalt så måste man antingen vänta 3 dagar eller ha en authenticator :(

Edit: nvm, var bara tvungen att aktivera sms-grejen

Suger dock fortfarande att man måste ha en authenticator för att länka till PP

Edit2: men vafan, man måste ha en authenticator för att föra över till blizzardkontot med...

PowPow
2012-06-15, 12:19
Läste lite på forumet, om man har köpt digitalt så måste man antingen vänta 3 dagar eller ha en authenticator :(

Har du en iphone kan du ladda ner autenticator-appen bara väl? (kanske till andoid också, vet inte)

Eller måste man ha en riktig fysisk authenticator?

Kimball
2012-06-15, 12:21

Jag är förmodligen stentrög, men varför inte skaffa authenticator då? Med risk för att verka korkad. :D

Jag lirar min digitala kopia med det utan problem i iPhonen.

blondyz
2012-06-15, 12:27
Har du en iphone kan du ladda ner autenticator-appen bara väl? (kanske till andoid också, vet inte)

Nope, apparna till android och iphone funkar utmärkt.

Nils.R
2012-06-15, 12:28

Jag är förmodligen stentrög, men varför inte skaffa authenticator då? Med risk för att verka korkad. :D

Jag lirar min digitala kopia med det utan problem i iPhonen.

Har ingen smartphone :D

Den fysiska kan bara beställas från blizzard va?

blondyz
2012-06-15, 12:35
Har ingen smartphone :D

Den fysiska kan bara beställas från blizzard va?

Söker man på prisjakt finns det hos några butiker, ingen av de jag brukar handla hos dock. Hade nog valt att beställa från blizzard.

Ronn
2012-06-15, 12:37
Testa winauth :)

http://code.google.com/p/winauth/

Nils.R
2012-06-15, 12:42
Nästa dumma fråga: när man kopplar till sin PP måste man fylla i sitt CC-nummer?
Jag hade ju bara tänkt föra över till kontot inte tvärtom.

Yup det var man

Nils.R
2012-06-15, 12:50
Verkar inte som att man behöver en authenticator, räcker med mobile alerts

shadowfire
2012-06-15, 14:37
Haha, sålde min monk 1h utan life on hit för 2000 spänn imorse. Känns bra. Synd att man var tvungen att gå till jobbet, hoppas priserna håller sig till kvällen så man kan sälja av allt gear.

EDIT: såg precis att jag sålt ett till vapen för 1000 spänn så då har man tjänat 3000 idag. Detta vapen hade dock LoH på.

Råkade byta till ryska imorse när hag skulle kolla om de hade eget AH. Någon som vet hur man byter tillbaka?

3k, wtf, det är helt galet.
Kinesiska farmarna måste vara som tokiga.

Donner
2012-06-15, 14:52
Pengarna man tjänar på rmah, kan man sätta över de direkt på sitt eget konto?

Stefan J
2012-06-15, 14:55
Tar blizzard 15% av beloppet på transaktionerna på RMAH också?

Måste säga att jag gillar inte alls inslaget av AH i det här spelet. De har ju med flit har gjort spelet exceptionellt svårt i inferno och randomiserat looten så hårt så att i princip alla är tvungna att sitta på AH och göra affärer. Och nu ett AH med riktiga pengar. Nej usch, det är för mycket fokus på saker som inte har något med spelet att göra. Jag är riktigt besviken just nu och jag måste säga att Diablo 3 hittills är ett ganska tråkigt spel endgame.