handdator

Visa fullständig version : Diablo III

Sidor : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

Bahir
2009-08-21, 21:31
Faan alltså... man känner Dibbeberoendet nalkas. Man får väl hoppas att datorn inte klarar av spelet.

Kwon
2009-08-21, 21:32
Kul att de inspirerades av Shaolin vid kläddesignen + stav.
Har en sådan orange/vit samt ljusblå/vit dräkt med tillhörande halsband/prayerbeads,sandaler liggandes hemma.

Dg9SLRiXDI4

Jarod
2009-08-21, 21:34
fan så triiiiiiiiist att de lägger in så mkt ljuseffekter o trams, kommer kännas mer som starwars än som diablo... naeh, tacka vettja ettan, riktigt mörk och hederligt stål i kombination med nova..

Jag håller med lite. Tycker inte att det är tillräckligt mörkt och skitigt.

Kwon
2009-08-21, 21:37
Alltid bra o stämningsfull musik i Diablo-serien.
Trist att monk e så fire-based med novas etc.

Hade vart roligare med mer combos o charge attacker, men varje klass måste la ha en AE för balansens skull.

shadowfire
2009-08-21, 21:39
Jag håller med lite. Tycker inte att det är tillräckligt mörkt och skitigt.

Nej sedan verkar det inte vara så mkt "hack'n'slash".... tyckte tvåan var jobbig nog med alla jäkla whirlwindar och hopp o grej. Här verkar det vara 72 combos med blixtar o bananer som ska kastas på fienden, även i klasserna som borde vara "hack'n'slash".

Kwon
2009-08-21, 21:42
Det bästa med dual wield i D2 var ju 2 snabba vapen med leech o freeze, gjorde ju processen kort med Diablo när han var blå o långsam medans man leechade, var ju charmen med hack n slash framför caster i d2.

coxie
2009-08-21, 21:43
Håller med om att D2 har en del tråkiga saker som trapassin och summonancer men överlag så föredrar jag D2 över första.

Svårt att säga om det är mörkt nog, act2 och act5 är inte direkt mörka på sina ställen och chansen att Blizzard lyssnar på kritiken är stor, dom gjorde det trots allt med SC2 grafiken.

Alfred Nobel
2009-08-21, 21:44
ARG! Vilka minnen det väcker. Jag tänker: Dibbe 2 lotr. Hell boost. Meph runs. Baal runs. Cow runs. Soy. Soy. GF. WF. Socked shako. Flawless topaz. 100% MF. Cow runs, cow runs, cow runs. Trade. Duell.

Kwon
2009-08-21, 21:45
Nu verkar ju varje klass ha en AE Nuke som brinner, blixtrar and whatnot.

Monks rusa-in attack passar dock, samt snurra med stav-ae , men alla novas o explosioner passar bättre wiz o andra casters.
Känns lite som en atombomb i den dãr staven+2.

shadowfire
2009-08-21, 21:48
Nu verkar ju varje klass ha en AE Nuke som brinner, blixtrar and whatnot.

Monks rusa-in attack passar dock, samt snurra med stav-ae , men alla novas o explosioner passar bättre wiz o andra casters.
Känns lite som en atombomb i den dãr staven+2.

:cryout::cryout::cryout:

Kwon
2009-08-21, 21:49
Bãsta i D2 var nog första gången man kom till ökenstaden Lutfisk Gholein.
Musiken den nya kulturen gjorde att man först inte vågade sig ut ur staden pga rädsla för sandstormar, beduiner, spottande kameler etc

coxie
2009-08-21, 21:52
Sedan kom det en grupp med elite lightning enhanced skalbaggar samma sekund man gick ut :(

Kwon
2009-08-21, 21:52
:cryout::cryout::cryout:

Förstår dock Blizzards tanke, att varje klass skall ha en ae , men de behõvde ju inte göra alla klassers AE så flashig,effektfull.
Snurra med staven o jag hade köpt det.

shadowfire
2009-08-21, 21:55
Sedan kom det en grupp med elite lightning enhanced skalbaggar samma sekund man gick ut :(

Tacka vettja de gamla hundliknande figurerna i ettan nere i katakomberna.
De som spottade giftbollar som lämnade pölar på golvet. Kom man runt ett hörn och där stod en magisk + trettio andra. "Eldstööööööööt"

Nordenator
2009-08-21, 22:01
Musiken den nya kulturen gjorde att man först inte vågade sig ut ur staden pga rädsla för sandstormar, beduiner, spottande kameler etc

Om man tog sig så långt! Jag var tvungen att ringa min kusin och be om hjälp för att hitta bort ifrån blood moor :D

Kwon
2009-08-21, 22:05
Haha gick också vilse i Blood Moor första gången, tog ett tag tills man fick en dejt med Andariel.

Sen gillade jag musiken i hell åsse. Skön liten outpost Tyrael hade.

-Englund
2009-08-21, 22:29

Rädsla för beduiner? Beduin-Karlsson hade löst det.

Snobbe
2009-08-21, 23:04
Enligt streamen kommer en till klass announcas imorn.

Dav0d
2009-08-21, 23:52

Gilla ditt inlägg, gav mig ett fint minne :D

Sniggel
2009-08-22, 10:33
fan så triiiiiiiiist att de lägger in så mkt ljuseffekter o trams, kommer kännas mer som starwars än som diablo... naeh, tacka vettja ettan, riktigt mörk och hederligt stål i kombination med nova..

Usch ja, jag får nog hålla med när jag ser monk videon. Varför måste det vara massa explosioner o grejer konstant?

Onigiri
2009-08-22, 11:02
Jag har inte slutat spela D2 än.

capture
2009-08-22, 11:08
Usch ja, jag får nog hålla med när jag ser monk videon. Varför måste det vara massa explosioner o grejer konstant?

Håller med. Alldeles för mycket flashande och blixtrande överallt.

Nordenator
2009-08-22, 12:52
Jag har inte slutat spela D2 än.

Finns det ingen anledning att göra ^^

Däremot blir det bara korta single-playeretapper med polare för min del då battle.net är så sjukt jävla sönderfuskat. Jag och Scratch körde en liten vända i sommar :) Mitt nya projekt från flyget hem är en firesorc som jag ska fylla med tir-runor. 2 mana / kill är rätt awesome normal-nightmare. Perfekt reseunderhållning. Brukade jag köra även på bnet. Hade alltid en tir-gear liggandes på en mula för att man inte ska få slut mana konstant mellan 13-24. Trist i trist/tombs om man inte kan göra något :)

mattilainen
2009-08-22, 12:59
Jag har lirat mycket på battle.net, tråkigt bara när man har allt perfekt. Just nu slutade jag spela när jag hade 50 hrs.

Ghost
2009-08-22, 13:00
Jag kör oxå fortfarande D2LOD på laptopen. Har en bra assasin och en jäkligt najs paladin som jag brukar växla mellan.

För övrigt så måste paladin vara den absolut lättaste klassen att lira med. Går ju knappt att misslyckas att varva spelet med en sån.

Den första jag ska lira med i D3 är fan assasin-bruden. Enbart för att hon är brud. :D

Nordenator
2009-08-22, 13:00
Jag har lirat mycket på battle.net, tråkigt bara när man har allt perfekt. Just nu slutade jag spela när jag hade 50 hrs.

Det är ju bara att handla en perfekt buggad exile så är du fattig igen :D

jwzrd
2009-08-22, 13:01
Fapfapfapfapfapfapfafpapfapfpafpapfapfpa!!11

ak3r
2009-08-22, 13:53
Den första jag ska lira med i D3 är fan assasin-bruden. Enbart för att hon är brud. :D

Går det inte att välja vilken kön man ska vara på alla karaktärer? Tror jag läste/såg det någonstans.

Yes
2009-08-22, 14:04
Cinematic Trailer på Monk-klassen:
[.yt]wFGXKV_45HQ[/yt]
Hoppas inte alla cutscenes kommer renderas av spelmotorn bara. Diablo 2 cutscenes är liksom fortfarande snygga, så hoppas Blizzard fläskar på ordentligt där till 3;an(är ju det enda jag ser fram emot med spelet :D ).

Jarod
2009-08-22, 14:50
hoppas inte alla cutscenes kommer renderas av spelmotorn bara. Diablo 2 cutscenes är liksom fortfarande snygga, så hoppas blizzard fläskar på ordentligt där till 3;an(är ju det enda jag ser fram emot med spelet :d ).

+1!!!

LoTiX
2009-08-22, 14:54
Hoppas inte alla cutscenes kommer renderas av spelmotorn bara. Diablo 2 cutscenes är liksom fortfarande snygga, så hoppas Blizzard fläskar på ordentligt där till 3;an(är ju det enda jag ser fram emot med spelet :D ).

Tror inte det finns på kartan. Snarare är det ju bara fullt förståligt att de inte tänker lägga otroliga resurser på en liten introduktions-film som inte kommer vara i närheten utav slutprodukten.

Nordenator
2009-08-22, 14:59

Det känns som om blizzard alltid varit fem år före med sina cutscenes. Så sjukt snyggt gjorda. +massor, helt enkelt *drool*

Yes
2009-08-22, 15:18
Tror inte det finns på kartan. Snarare är det ju bara fullt förståligt att de inte tänker lägga otroliga resurser på en liten introduktions-film som inte kommer vara i närheten utav slutprodukten.
Ehm, hittils har ju Blizzard alltid lagt otroliga resurser på sina cutscenes. Blizzard är i det närmaste gudar när det kommer till den biten.

http://www.youtube.com/watch?v=WrkXHW3L7Nc
http://www.youtube.com/watch?v=-61z_EC8AeI&feature=fvw
http://www.youtube.com/watch?v=w90dvMk4HvI

(Youtubea Blizzard Cinematics för mer)

Den här verkar för övrigt vara till Diablo 3:

VHpjE4FQlO8

För att citera jwzrd: "fapfapfapfapfap...."

LoTiX
2009-08-22, 15:45
Ehm, hittils har ju Blizzard alltid lagt otroliga resurser på sina cutscenes. Blizzard är i det närmaste gudar när det kommer till den biten.

http://www.youtube.com/watch?v=WrkXHW3L7Nc
http://www.youtube.com/watch?v=-61z_EC8AeI&feature=fvw
http://www.youtube.com/watch?v=w90dvMk4HvI

(Youtubea Blizzard Cinematics för mer)

Den här verkar för övrigt vara till Diablo 3:

VHpjE4FQlO8

För att citera jwzrd: "fapfapfapfapfap...."

Ingen av de där var ju i närheten av att vara lika irrelevant som en presentation utav en utav klasserna i ett spel som släpps om något år.

Yes
2009-08-22, 16:01
Jag ser inte på vilket sätt det hade varit irrelevant, men det jag uttryckte var ju liksom en önskan om att cutscenes inte renderas i spelmotorn sen när det släpps. Det vore fint om de överträffade sig själva där.

LoTiX
2009-08-22, 16:07
Jag ser inte på vilket sätt det hade varit irrelevant, men det jag uttryckte var ju liksom en önskan om att cutscenes inte renderas i spelmotorn sen när det släpps. Det vore fint om de överträffade sig själva där.

Menar absolut inte att det hade varit irrelevant att göra en avancerad video. Sa enbart att innehållet i sig var irrelevant i jämförelse med det som du visade. Därför är det förståligt att de inte lade ner 10 gånger mer pengar på en snyggare video. Att de kommer överträffa sig själva hoppas jag verkligen på, men jag föredrar att de lägger krutet på slutprodukten.

Halldin
2009-08-22, 16:13
Såg inte den här i tråden, det är 12 min gameplay i HD på monken:

-oeJaDVrBag

Granatgiraffen
2009-08-22, 17:31

-oeJaDVrBag

I love the sound effects!
Kan dom inte bara skiiiita i Starcraft 2 och släppa detta istället.

MAXX
2009-08-22, 18:30

-oeJaDVrBag

Ser ut som en Paladin där också. Den i vitt, ser ut som en korsriddare.

*popcorn*

Yes
2009-08-22, 18:55
Menar absolut inte att det hade varit irrelevant att göra en avancerad video. Sa enbart att innehållet i sig var irrelevant i jämförelse med det som du visade. Därför är det förståligt att de inte lade ner 10 gånger mer pengar på en snyggare video. Att de kommer överträffa sig själva hoppas jag verkligen på, men jag föredrar att de lägger krutet på slutprodukten.
Vi pratar om helt olika saker. Min kommentar till videon Jarod postade handlade om att jag vill se grymma cinematics i det färdiga spelet(varpå du svarade att det inte finns på kartan).

Klart de inte kommer lägga ner samma resurer på trailers som slutprodukten, även om det iof inte lär handla om några 10ggr mer pengar - mycket av arbetet ska ändå göras i slutändan och det vi såg i videon lär vara rätt likt det som kommer i slutprodukten.

Kwon
2009-08-24, 00:27
Monk Skills
http://www.gossipgamers.com/diablo-3-monk-details-gameplay-12-min-video/
http://www.shacknews.com/onearticle.x/60142

ChewChew
2009-10-19, 18:13
"Beräknad leverans 2009-12-31"
Kan det vara så? :O

http://www.dustinhome.se/pd_5010308489.aspx

ceejay
2009-10-19, 18:13

Lägg alltid på 6månader på beräknad leverans när det gäller blizzard :D

Halldin
2009-10-19, 18:20

Inte en chans, det är tveksamt om vi ens får se det 2010.

Däremot är det ett smart sätt för butiker att håva in förhandsbokningar.

LoTiX
2009-10-19, 19:01
Inte en chans, det är tveksamt om vi ens får se det 2010.

Däremot är det ett smart sätt för butiker att håva in förhandsbokningar.

Hade ju tänkt skriva samma sak ord för ord. Riktigt fult gjort utav dustinhome. De vet själva att den release de satt inte stämmer på långa vägar.

Jockefoten
2009-10-19, 19:22
Min rumskompis läste i nån tidning igår att det skulle släppas 2011.

Halldin
2009-10-19, 19:25
Min rumskompis läste i nån tidning igår att det skulle släppas 2011.
Det är ganska troligt, men det finns inga "ska" här för releasedatum ges inte tillkänna förrän Blizzard själva vet.

Snobbe
2009-10-19, 19:33
Blizzard har inte ens gett ut ett ungefärligt datum överhuvudtaget så allt som webhallen osv skriver är bara spekulationer.

smeander
2009-10-19, 19:46
Nån som vet något om Betaversionerna? När kan man vänta sig en chans att få testa betan? :)

Halldin
2009-10-19, 19:47
Blizzard har inte ens gett ut ett ungefärligt datum överhuvudtaget så allt som webhallen osv skriver är bara spekulationer.
Jag är vid närmare eftertanke hyfsat säker på att dom nämnde vid senaste konferensen att det inte kommer 2010, då ger ju det en hänvisning åtminstone. :)

Duffman
2009-10-19, 20:06
Shit, lång väntan blir det.... lika illa med starcraft antar jag?

Halldin
2009-10-19, 20:16
Shit, lång väntan blir det.... lika illa med starcraft antar jag?
SC2 har kommit längre i utvecklingen, och kampanjerna ska släppas i tre etapper.
2010 känns fullt rimligt för SC2, men man vet aldrig.

shadowfire
2009-10-19, 20:19
Hade varit läckert om det nu hade släppts 31/12 dock. Inte en kotte ute på nyårsfester. :P

Scratch89
2009-10-19, 21:29
Nog för att de vill att det ska bli bra spel, men jag kommer ihåg att det fanns videos och grejer från SC2 när jag gick första året på gymnasiet, och det är ju ett tag sen. Hur lång tid kan det ta att göra ett spel? Är det kommunalanställda som arbetar där, eller?

Sundsarn
2009-10-19, 23:37
Dem på Blizzard bestämde sig för att börja med SC2 och gjorde därför lite filmer och annat krafs för att höja förväntningarna. Sen började dem utveckla det? :)

Olegh
2009-10-19, 23:58
Nog för att de vill att det ska bli bra spel, men jag kommer ihåg att det fanns videos och grejer från SC2 när jag gick första året på gymnasiet, och det är ju ett tag sen. Hur lång tid kan det ta att göra ett spel? Är det kommunalanställda som arbetar där, eller?

Fick mig osökt att tänka på det här :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Duke_Nukem_Forever

Halldin
2009-10-20, 06:34
Dem på Blizzard bestämde sig för att börja med SC2 och gjorde därför lite filmer och annat krafs för att höja förväntningarna. Sen började dem utveckla det? :)
Utvecklingen började väl ändå före filmerna? ;)

Förövrigt känns det så onödigt av Blizzard, att hypea spelen flera år i förväg. Det orsakar enbart lidande. :/
Folk hade nog blivit minst lika pilska om det utannonserades ett halvår innan release.

Sundsarn
2009-10-20, 22:02
Utvecklingen började väl ändå före filmerna? ;)

Förövrigt känns det så onödigt av Blizzard, att hypea spelen flera år i förväg. Det orsakar enbart lidande. :/
Folk hade nog blivit minst lika pilska om det utannonserades ett halvår innan release.

Det var lite med glimten i ögat. Fast sen när har Blizzard lanserat ett spel mindre än 2 år innan det var tänkt (igen, lite ironi). Jag längtar och har nästan slutat spela ihuvudtaget. Jag hoppas det kommer innan jag slutat helt. :)

Halldin
2009-10-21, 07:59
Det var lite med glimten i ögat. Fast sen när har Blizzard lanserat ett spel mindre än 2 år innan det var tänkt (igen, lite ironi). Jag längtar och har nästan slutat spela ihuvudtaget. Jag hoppas det kommer innan jag slutat helt. :)
Chalmers tycks ha den effekten. :/

Rahf
2009-10-21, 18:34
Nog för att datorspelare kan tycka att är det jobbigt och så, men det funkar ju ruggigt bra för att trissa upp förväntningarna och verkligen få gratis reklam via ryktesvägen. Hur många kan ärligt säga att de skulle spela Duke Nukem Forever bara för att se hur det var efter så lång tid?

Halldin
2009-12-12, 22:30
Nu ska patch 1.13 till 9 år gamla Diablo 2 släppas, nyheter är bland annat möjligheter att respecca, nya bossmonster på Hellnivån, möjlighet att starta en hardcorekaraktär direkt utan att köra igenom spelet, med mera.

Något att stilla hungern med innan Diablo 3 för vissa kanske.

--------------------------------------------------------------------------
- Patch 1.13
--------------------------------------------------------------------------

A new Mystery has been revealed!

- Players of Hell Difficulty Realm games are hereby warned once again,
that a series of new and challenging tests await you! The answer lies
within Diablo's Bosses, which span across the world from the Den of Evil
to the Throne of Destruction...

Major Bugs

- Fixed an item dupe bug.
- Video improvements for Intel Mac machines with OS 10.5 or greater.

Minor Bugs

- Uber Mephisto now checks for both Uber Baal and Uber Diablo to be killed before spawning summoned minions (Before he would only check for Uber Baal).
- The game will no longer stop and then restart the game music after the window loses and then regains focus.
- Fixed an issue where the game window would minimize when running in windowed mode when it lost focus.
- Fixed an issue where the game window wouldn't center properly when it was created.

Specific changes/improvements

- Respecialization is now possible! Completing the 'Den of Evil' quest will now additionally reward 1 free respec which can be saved. Players who have already completed this quest should receive 1 free respec in Hell difficulty.
- Increased the drop rate of high runes.
- Support for blit scaling in windowed mode. The game can now be maximized to the largest 4:3 resolution supported (hooray widescreen users).
- Some rare drop items now have an orange color. i.e. Runes and items required for Uber Tristam.
- Modified the gold bank limit to be a flat cap not bound by level.
- Nightmare/Hell WilloWisps champions/uniques have had their damage greatly reduced.
- Removed the requirements to create a hardcore character.
- Greatly reduced the explosion damage dealt by Fire Enchanted monsters.
- Uber Mephisto and Uber Baal's summoned minions no longer give experience.
- Removed Oblivion Knight's Iron Maiden curse.
- Hellfire Torch Firestorm proc rate has been reduced to 5%.
- Users can now toggle the display of text over the Health and Mana globes by clicking on the bottom area of each orb.
- Updated two Act 5 mercenary names to Klar and Tryneus.
- When creating a single player game, pressing the 'Enter' key now automatically creates a Hell difficulty game if possible.
- When creating a game, each difficulty button is now bound to a unique key: Normal 'R', Nightmare 'N', and Hell 'H'.
- The 'Enter Chat' Button in the battle.net waiting room is now bound to the 'Enter' key.
- Added the windows system buttons to the game window (MIN, MAX, CLOSE).
- Added new command line parameter '-nofixaspect' which allows users to not fix the aspect ratio to 4:3 when maximizing windowed mode. This lets the game 'stretch' to fill your monitor.
- Added support for '-sndbkg' command line switch. This enables sound in background.
- Added support for '-nosound', '-window', and '-windowed' command line options.

Revised Skill balance for Player Character classes

Amazon

-Immolation Arrow - Increased radius of Explosion effect by 33% and Immolation effect by 50%.
-Immolation Arrow - Explosion effect damage increased by 20%.
-Immolation Arrow - Increased base duration by 33%.

Assassin

-Shadow Master - Increased resistance range per point from 5-80 to 5-90.

Barbarian

-Whirlwind - Reduced initial mana cost by 50%.
-Masteries - Changed critical strike chance from 0-25 to 0-35.

Paladin

-Blessed Hammer - No longer ignores resistances of undead and demons.

Druid

-Werebear - Damage bonus increased by 15% across all ranks.
-Werebear - Increased health by 25% and armor by 1% per point.
-Shockwave - Synergy from Maul adds 5% damage per point.

Necromancer

-Blood Golem - Removed negative shared life effect (player no longer loses life when golem takes damage).
-Corpse Explosion - Increased base damage dealt from 60% - 100% to 70% - 120% of corpses health.
-Poison Nova - Increased base damage by 15%.

Sorceress

-Firewall - Synergy receives 1% damage per point of Inferno and Blaze and 4% per point of Warmth.
-Blaze - Synergy receives 2% damage per point of Firewall and 4% per point of Warmth.
-Hydra - Increased base damage by 15% per rank.
-Hydra - Increased base speed of Hydra projectile.
-Hydra - Reduced cooldown by 25%.
-Lightning Mastery - Reduced overall effect by 15%.

Kwon
2009-12-12, 22:36
Fan , kanske man skulle testa Diablo2 igen.... lol

Tricce
2009-12-12, 23:55
Skit hittar inte min expansions skiva till diablo II

Granatgiraffen
2009-12-13, 00:01
Dom håller säkert inne Diablo 3 för att allt dom får för att släppa det är att en jäkla massa folk slutar med WOW och börjar med Diablo 3 istället.
Testade Torchlight lite och det är klart kul att köra ett tag. Hade varit roligare om det redan nu hade funnits onlinespel i det men det kommer snart hoppas jag.

Tricce
2009-12-13, 00:07
Dom håller säkert inne Diablo 3 för att allt dom får för att släppa det är att en jäkla massa folk slutar med WOW och börjar med Diablo 3 istället.
Testade Torchlight lite och det är klart kul att köra ett tag. Hade varit roligare om det redan nu hade funnits onlinespel i det men det kommer snart hoppas jag.

Tror inte folk slutar pga diablo 3 däremot pausar, diablo 3 är ju inget mmo direkt.

Basil
2009-12-13, 00:09
Skit hittar inte min expansions skiva till diablo II

Sålänge du har dina CD-keys kan du ladda ner allting från blizzard.

Jarod
2009-12-13, 00:09
How do you kill that which has no life??

Tricce
2009-12-13, 00:10
Sålänge du har dina CD-keys kan du ladda ner allting från blizzard.

Oh just ja, hubba hubba! Tackar :)

Fearstrike
2009-12-13, 03:08
Ifall ni inte visste det så går det att spela patchen redan, klicka upp realm listan och välj classic, så får ni upp beta realmen..

Skriv:
level 99
gold 990000
waypoints 1
Säger ju sig självt va dem gör :)

Nordenator
2009-12-13, 03:21
- Greatly reduced the explosion damage dealt by Fire Enchanted monsters.

zOMG. Now we can haz HC again! Jag dog sist men en baba på pit lvl 2 hell då jag stötte ihop men någon minion. Man blir som förvånad då man dör av normala bossar, men det gör rätt ont då fel saker stackar ihop :D

Kwon
2009-12-13, 03:22
Diabo! :d

baba! :d

Nordenator
2009-12-13, 03:29
AWESOME! Nu ska jag sova av ruset och komma fram till att det inte är dags att starta upp d2 igen :D

Sjoba
2010-06-29, 20:37
/megabump

Dags att dra igång denna underbara tråd once again!

Vad bedriver ni tiden tills diablo 3 kommer ut med? Själv har man dragit igenom torchlight, rätt utdragen diablo-kopia (duh, skaparna av diablo som gjort det) men vad ska man göra? :D

För er som inte sett hur det ser ut, här har ni en trailer:
C7I_XNrQfwc

Kwon
2010-06-29, 20:39
Sjoba

testa också Titan Quest : Immortal Throne för din Diablo-fix tills dess! :)

Sjoba
2010-06-29, 20:46
Sjoba

Men det är ju inte samma! *slår i golvet och gnäller som ett barn* Lite som en grekisk piratkopia på diablo :D

Numse
2010-06-29, 20:47

Många tycker olika, men jag klarar faktiskt inte av Titan Quest. Har försökt många gånger, men tycker det helt saknar den feeling som diablo besitter. Däremot kan jag varmt rekommendera Torchlight vilket jag tycker är en värdig ersättare en stund!

Kwon
2010-06-29, 20:58
Tyckte det var roligare "builds" i Titan Quest medans Torchlight såg för cartoon-ish ut med för konstiga abilities.

Smaksak! Ingen kan ju tävlla med Dibbe tyvärr!

Sjoba
2010-06-29, 21:04
Tyckte det var roligare "builds" i Titan Quest medans Torchlight såg för cartoon-ish ut med för konstiga abilities.

Smaksak! Ingen kan ju tävlla med Dibbe tyvärr!

I min mening även för få klasser i TL. Mycket blod dock, så det slår TQ :D Blod > inge' blod. Alla vet detta.
Tycker du borde testa!

Halldin
2010-06-29, 21:05
Jag tyckte Titan Quest var nice, men jag körde det i coop. Tror det är ganska tråkigt att köra i singleplay, vilket förvisso gäller Diablo också.

Kwon
2010-06-29, 21:07
Torchlight har ju någon science-fiction klass med laserpicka, inte så kul.

Utöver den finns det ju bara en brud och en biff, dåligt med variation, Endast Biffen Berglund var ju spelbar.

Titan Quest Immortal Throne däremot, kan du ju bygga din gubbe hur du vill , med dual builds, närstrid eller ranged etc

Sjoba
2010-06-29, 21:10
Torchlight har ju någon science-fiction klass med laserpicka, inte så kul.

Utöver den finns det ju bara en brud och en biff, dåligt med variation, Endast Biffen Berglund var ju spelbar.

Titan Quest Immortal Throne däremot, kan du ju bygga din gubbe hur du vill , med dual builds, närstrid eller ranged etc

Håller med dig om att Torchlight är alldeles för litet. Quest-systemet suger, att det bara finns 3 klasser suger, och sättet man färdas runt är också rätt dåligt.

Dock kan man tydligen ladda hem en [kommer inte ihåg namnet] och göra egna klasser. Något att satsa på kanske :D Men man får väll säkert bara välja bland de existerande klassernas spells. Lamt.

Numse
2010-06-29, 21:21
Torchlight är väldigt begränsat. Billigt budgetspel egentligen, men känslan i det kommer mycket närmare Diablo än Titan quest tycker jag. TQ är så långsamt :/ det sköna med diablo och TL är att man med rätt gear och build blir en jävel på att röja :) jag kände aldrig av det i TQ.. det går lixom lika långsamt hela tiden.

Kwon
2010-06-29, 21:25
Har vi några fler alternativ än TQ och Torchlight?

Jens.Andersson
2010-06-29, 21:28

Dungeon Siege då men det är ju mer likt Titan Quest isf.

Det finns ett annan som jag inte kommer ihåg namnet på men det var grymt som fan
för sin tid. Ska fundera lite på namnet.

Kwon
2010-06-29, 21:30
Justja, Dungeon Siege 2 (med kommande 3) , Sacred 2, Legend: Hand of God , Divine Divinity, Loki

Kanske något för Sjoba tills D3
Hand of God
Q4IwtaVaOoI

Loki (D2 desert-level?) :D
nRhbyAgFQh4

Rahf
2010-06-29, 23:16
Divine Divinity minns jag var rätt kul med sin vridna humor.

Sjoba
2010-07-01, 21:31
Nope, duger tyvärr inte. Endast Diablo kan släcka min brinnande törst efter blod!
Hade jag haft kvar fungerande cd-keys hade jag nog tagit upp D2-karriären igen :D

Bara jag som hoppas på att secret cow level gör comeback i D3?:D

MouZe
2010-07-02, 00:11

Mythos.
Hellgate: London (dött spel, dock)

Jarod
2010-08-19, 17:28
Nytt om Diablo III från Gamescom.. *drool*

http://pc.ign.com/dor/objects/714955/diablo-iii/videos/gc10_diablo3_presentation_81810.html?show=hi

Kwon
2010-08-19, 17:29
Tack Jean-Michel Jarrod!

Jarod
2010-08-19, 17:36
Lite text från IGN om videon och lite annat...

http://pc.ign.com/articles/111/1113849p1.html

Beethoven
2010-08-19, 17:44
/megabump

Dags att dra igång denna underbara tråd once again!

Vad bedriver ni tiden tills diablo 3 kommer ut med? Själv har man dragit igenom torchlight, rätt utdragen diablo-kopia (duh, skaparna av diablo som gjort det) men vad ska man göra? :D

För er som inte sett hur det ser ut, här har ni en trailer:

Jag spelar modifierat Diablo 2. Perfekt när man har oregelbunden dötid på jobbet. Tab in, farm, tab out, work.

Just nu provar jag Median XL. Innan har jag spelat Eastern sun.
Median XL börjar bli riktigt kul nu när man lärt sig lite.

MouZe
2010-08-19, 18:23
Hellgate: London (dött spel, dock)

Verkar lurt att Hanbitsoft kommer Relauncha Hellgate: London som Hellgate: Resurrection plus Hellgate: Tokyo, mot slutet av året.

http://www.siliconera.com/2010/01/18/hanbitsoft-resurrecting-hellgate-london/

D3 verkar bli för casualfriendly för min smak, som det ser ut nu,, Får väl se hur det ser ut vid lauch, dock ;)

Trance
2010-08-19, 18:45
D3 verkar bli för casualfriendly för min smak, som det ser ut nu,, Får väl se hur det ser ut vid lauch, dock ;)

Du menar som d2?

MouZe
2010-08-19, 19:44
Du menar som d2?

Som d2 blivit, jo.

I trean verkar det blir värre dock, ingen xp loss för death, ingen kamp om loot, stats utsatta automatiskt vid lvlup och respec för talents mm.

---

För övrigt verkar farten vara nerdragen i d3 motför d2 av det jag sett hitintills, är väl möjligen för att de vill visa upp klasser, spells osv lite noggrannare.

Cooldown på teleport kändes inte så häftigt heller.

Hursom, får väl se hur det verkar vid release.

Trance
2010-08-19, 19:46
d2 vid release var ju jättelätt.

Jockefoten
2010-08-19, 19:52
Att Blizzard försöker nå en större publik råder det ingen tvekan om. Spelet kommer säkert bli roligt men jag kan aldrig tänka mig det i samma klass som tvåan. Hade varit nöjd om Blizzard släppt fler acter till tvåan istället.

Snobbe
2010-08-19, 21:26
Som d2 blivit, jo.

I trean verkar det blir värre dock, ingen xp loss för death, ingen kamp om loot, stats utsatta automatiskt vid lvlup och respec för talents mm.

---

För övrigt verkar farten vara nerdragen i d3 motför d2 av det jag sett hitintills, är väl möjligen för att de vill visa upp klasser, spells osv lite noggrannare.

Cooldown på teleport kändes inte så häftigt heller.

Hursom, får väl se hur det verkar vid release.

"kamp" om loot är nog det värsta som funnits i diablo fan pinsamt att man ens haft ett sånt system. oooh jag kan sno alla items från mina polare fan va cool jag är. Finns säkert program också som klickar snabbare än blixten...

MouZe
2010-08-19, 21:43
"kamp" om loot är nog det värsta som funnits i diablo fan pinsamt att man ens haft ett sånt system. oooh jag kan sno alla items från mina polare fan va cool jag är. Finns säkert program också som klickar snabbare än blixten...

*slap*

Jhe
2010-08-19, 21:51
Diablo 3 verkar bli en besvikelse jämfört med 2an.
Hela charmen med 2an var ju att man kunde sätta egna stats och inte ha exakt samma saker som alla andra, fanns ju inget mer utmannande än att köra upp en gubbe te lvl 70 på HC för att sen duellera med sin specifika bygg.
(Spelade dock mest mellan 2000-2003 så vet inte hur de blev senare)

Kimball
2010-08-19, 22:11
Diablo 3 verkar bli en besvikelse jämfört med 2an.
Hela charmen med 2an var ju att man kunde sätta egna stats och inte ha exakt samma saker som alla andra, fanns ju inget mer utmannande än att köra upp en gubbe te lvl 70 på HC för att sen duellera med sin specifika bygg.
(Spelade dock mest mellan 2000-2003 så vet inte hur de blev senare)

Vadå kommer man inte kunna sätta stats alls?! What?! Det vore ju helt befängt?! :(

Jhe
2010-08-19, 22:12
Vet inte hur exakt hur de kommer funka, men man har ju hört att mycket av statsen kommer sättas ut vid varje lvl.
Ger sig väll när spelet släpps tänker jag :)

Dennis93
2010-08-19, 22:19
Vadå kommer man inte kunna sätta stats alls?! What?! Det vore ju helt befängt?! :(

Håller med det är ju en stor del av diablo att man kan bygga sin gubbe hur som helst, ingen är lik den andra.

Riktig tabbe av blizzard om de tar bort de systemet *spy*

Sjoba
2010-08-19, 23:02
Om dom tänker ta bort stat-systemet så är det en extremt stor blunder. Det är som sagt en stor del av charmen med diablo, alla olika builds. Jag säger att dom borde ha kvar det gamla systemet med någon form av respecc. Dom flesta som kanske inte spelar extremt mycket gillar nog inte att deras barbarian är kass när man nått maxlevel och att man måste levla en ny om man ska göra på något annat sätt.

Helt befängt att ta bort det, tar verkligen bort en extrem del av nöjet om alla är nästan likadana och använder cookie cutter-builds som i wow.

Loot systemet är ju bra att dom har ändrat på. Innan hade ju alla bara ett program som plockade upp allt direkt.

MouZe
2010-08-19, 23:17
Loot systemet är ju bra att dom har ändrat på. Innan hade ju alla bara ett program som plockade upp allt direkt.

Och var du snabb nog så knäckte du även dem med pickit...

Klein
2010-08-19, 23:45
Vet inte om det nämnts tidigare men hur som helst: det team som utvecklar Diablo 3 hade ingenting att göra med Diablo 1 och 2. Spelet utvecklas under helt andra direktiv än föregående spel i serien. Spelet kommer därför inte att ha samma känsla, struktur och ekonomi. Det skall väl till och med vara "bind on pickup" på bra items i Diablo 3 som jag förstått det.

Kek
2010-08-20, 00:17
Håller med det är ju en stor del av diablo att man kan bygga sin gubbe hur som helst, ingen är lik den andra.

Riktig tabbe av blizzard om de tar bort de systemet *spy*

Fast om man har BIS-gear så ser de flestas stats lika dana ut om de är för PvP. Inget på str, max block, såvida man inte är ES-sorc typ, sen resten vita.

Tror det systemet blir lite vänligare för alla nubs också som inte har en susning om hur man ska lägga sina stats.

Tror jag ska pröva på D3 men tvivlar på att jag kommer fastna för det. De gameplay videos jag sett ser inte jättelockande ut. Tycker blizz har varit dåliga på att leverera på senaste tiden. 10 år för att fixa en ny campaign med 26 uppdrag, achievments, grafik som mäter dagens standard och ett rankingsystem var ju inte direkt mycket att hänga i gran för Starcraft. (Missuppfatta mig inte, tycker SC2 är ett helt okej spel men hade förväntat mig mer)

Trance
2010-08-20, 00:59
Fast om man har BIS-gear så ser de flestas stats lika dana ut om de är för PvP. Inget på str, max block, såvida man inte är ES-sorc typ, sen resten vita.

Tror det systemet blir lite vänligare för alla nubs också som inte har en susning om hur man ska lägga sina stats.

Tror jag ska pröva på D3 men tvivlar på att jag kommer fastna för det. De gameplay videos jag sett ser inte jättelockande ut. Tycker blizz har varit dåliga på att leverera på senaste tiden. 10 år för att fixa en ny campaign med 26 uppdrag, achievments, grafik som mäter dagens standard och ett rankingsystem var ju inte direkt mycket att hänga i gran för Starcraft. (Missuppfatta mig inte, tycker SC2 är ett helt okej spel men hade förväntat mig mer)

Starcraft 2 är det bästa RTS som någonsin gjorts. World of Warcraft är det bästa MMO som någonsin gjorts.

De levererar.

Gabriel Forslund
2010-08-20, 01:55
Starcraft 2 är det bästa RTS som någonsin gjorts. World of Warcraft är det bästa MMO som någonsin gjorts.

De levererar.

sc2 är tyvärr för tillfället väldigt brutet...

Rahf
2010-08-20, 02:24

På vilket sätt då?

Håller med Trance för övrigt. Blizzard har alltid levererat på sina franchises som har växt med åren. Warcraft, Starcraft och Diablo har alla varit både storsäljare och kritiskt hyllade eller åtminstone positivt bemötta.

Kek
2010-08-20, 03:25

De levererar.

Det är också det senaste. Tyckte det var samma shit som sc1 fast med bättre grafik och smidigare multiplay. Finner ranked matches roligare i WC3. Men som sagt, det är absolut inget dåligt spel. Hade bara förväntat mig mer vad det gäller gameplay.

Wow har de lyckats jävligt bra med även om wotlk var en liten besvikelse. Tror dock det kommer bli riktigt bra i nya expansionen.

Rahf
2010-08-20, 05:27
Det är också det senaste. Tyckte det var samma shit som sc1 fast med bättre grafik och smidigare multiplay. Finner ranked matches roligare i WC3. Men som sagt, det är absolut inget dåligt spel. Hade bara förväntat mig mer vad det gäller gameplay.

Wow har de lyckats jävligt bra med även om wotlk var en liten besvikelse. Tror dock det kommer bli riktigt bra i nya expansionen.

WotLK var ju en riktig höjdare på alla plan förutom ett: Folk tycker att raiderna var aningen för enkla. Så som jag förstått det så var det en riktig höjdare i alla led förutom det. Ge gärna några exempel på besvikelserna med WotLK.

Med SC2 så är konsensus att kampanjen är helt makalös bra med enorm variation mellan uppdragen. Multiplayer-delen är fortfarande i paritet med Starcraft 1. Varför ändra ett vinnande koncept? Försöker man återuppfinna hjulet "bara för att..." så finns det nog en hyfsad risk att misslyckas kapitalt. De är trots allt ute efter att tjäna pengar i slutändan.

coxie
2010-08-20, 06:05
WotLK var ju en riktig höjdare på alla plan förutom ett: Folk tycker att raiderna var aningen för enkla. Så som jag förstått det så var det en riktig höjdare i alla led förutom det. Ge gärna några exempel på besvikelserna med WotLK.

Grafikmotorn är väl det enda som är åt helvete med wow idag. Galet krävande pga gammal motor som bara fylls med mer saker.

krebbe
2010-08-20, 06:06

Idralisk tears? =)

Rahf
2010-08-20, 06:29
Grafikmotorn är väl det enda som är åt helvete med wow idag. Galet krävande pga gammal motor som bara fylls med mer saker.

Borde det inte vara tvärtom? Folks datorer blir överlag kraftigare och grafikmotorn förblir densamma. Med det sagt så förstår jag att de bygger på med mer detaljer i de senaste modellerna, men jag ser inte problemet.

pragmatist
2010-08-20, 06:45

De levererar.

Starcraft 1/2 är "action-RTS"-spel som saknar strategidjup i ekonomi- och teknologidelen jämfört med många konkurrenter t.ex. Age of Empires-serien. SC2 är ett expansionspack med ny grafikmotor snarare än ett nytt spel. WoW är det mest framgångsrika MMO:t men knappast det bästa, jag kan inte komma på en enda sak som WoW gör bättre än flertalet konkurrenter (utom möjligen tilltala 12-åringar).

krebbe
2010-08-20, 07:34
Starcraft 1/2 är "action-RTS"-spel som saknar strategidjup i ekonomi- och teknologidelen jämfört med många konkurrenter t.ex. Age of Empires-serien. SC2 är ett expansionspack med ny grafikmotor snarare än ett nytt spel. WoW är det mest framgångsrika MMO:t men knappast det bästa, jag kan inte komma på en enda sak som WoW gör bättre än flertalet konkurrenter (utom möjligen tilltala 12-åringar).

Att snacka om vad som är bäst i kultursammanhang är ju meningslöst, då man inte kan bestämma vad som är "BRA"(om man inte är någon kulturmupp med mervärdeskomplex, som tror man kan bestämma vad andra människor tycker).

Däremot om man kollar på uppdateringar och support på spelen så ÄR Blizzard bättre än "alla" andra. De vet vad som gäller för att få till ett bra spel och har inte misslyckats sedan de började tillverka PC-spel.

I och med att de använder mottot "release when it is done", tillsammans med en helvetisk budget slipper de gå samma väg som Conan, Warhammer och andra skitspel.

shut teh face
2010-08-20, 07:50
Blizzard gör väl mest mainstream helt enkelt. Bra spel som håller länge, tilltalar många men främst yngre.

Det var i princip omöjligt i diablo 2 (när det kom) att veta hur man skulle statsa, man var alltid tvungen att kolla guider, bestämma sig exakt vilka gears man skulle ha så man visste hur mycket str man hade, blabla. Det var riktigt cheesy tycker jag, kanske är kul för riktiga nerds, men generella spelare vill inte ha det så. Nu tycker jag dock de kunde behållt detta om man fick specca om hela tiden ...

Halldin
2010-08-20, 07:50
starcraft 1/2 är "action-rts"-spel som saknar strategidjup i ekonomi- och teknologidelen jämfört med många konkurrenter t.ex. Age of empires-serien. Sc2 är ett expansionspack med ny grafikmotor snarare än ett nytt spel. Wow är det mest framgångsrika mmo:t men knappast det bästa, jag kan inte komma på en enda sak som wow gör bättre än flertalet konkurrenter (utom möjligen tilltala 12-åringar).
+50

pragmatist
2010-08-20, 09:28
Att snacka om vad som är bäst i kultursammanhang är ju meningslöst, då man inte kan bestämma vad som är "BRA"(om man inte är någon kulturmupp med mervärdeskomplex, som tror man kan bestämma vad andra människor tycker).

Däremot om man kollar på uppdateringar och support på spelen så ÄR Blizzard bättre än "alla" andra. De vet vad som gäller för att få till ett bra spel och har inte misslyckats sedan de började tillverka PC-spel.

I och med att de använder mottot "release when it is done", tillsammans med en helvetisk budget slipper de gå samma väg som Conan, Warhammer och andra skitspel.

Nej, jag tycker inte det är meningslöst att diskutera kultur. Umberto Eco är bättre än Kalle Anka-pocket.

Det där med "release when it's done" är en sanning med modifikation, WoW hade avsevärda tekniska problem i början, servrarna kraschade hela tiden, konstanta patchar, stor brist på innehåll för högre levels (typ en dungeon och inga raids) o.s.v. Problemet för Age of Conan var att folk hade vant sig vid att MMO:s skulle fungera som WoW gjorde efter över tre år av patchande och expansioner och därför hade noll tolerans med brister hos nykomlingar. Idag är AoC en slipad produkt som kraschar en gång i kvartalet, men då är det liksom för sent.

stevebc
2010-08-20, 09:38
Blizzard gör det ofta väldigt snyggt och... jag vet inte. Stilistiskt fint på något sätt.

Lite som Mac mot PC. PC är ju bättre men Mac får till det snyggare på något sätt. Jag ser på Blizzard som dataspelsföretagens motsvarighet till Apple.

Har aldrig tyckt att varken Warcraft, Starcraft, Diablo eller WoW varit mycket bättre än deras konkurrenter i samma genre speltekniskt, men de har varit snyggare, coolare och mer stilistiska.

krebbe
2010-08-20, 09:50
Nej, jag tycker inte det är meningslöst att diskutera kultur. Umberto Eco är bättre än Kalle Anka-pocket.

Det där med "release when it's done" är en sanning med modifikation, WoW hade avsevärda tekniska problem i början, servrarna kraschade hela tiden, konstanta patchar, stor brist på innehåll för högre levels (typ en dungeon och inga raids) o.s.v. Problemet för Age of Conan var att folk hade vant sig vid att MMO:s skulle fungera som WoW gjorde efter över tre år av patchande och expansioner och därför hade noll tolerans med brister hos nykomlingar. Idag är AoC en slipad produkt som kraschar en gång i kvartalet, men då är det liksom för sent.

Lite OT. Det är inte meningslöst att diskutera kultur, men det är meningslöst att säga att en bok är bättre än en annan. Du får hemskt gärna säga att DU tycker att Umberto Eco är bättre än Don Rosa eller motsvarande, men inte att det som absolut sanning är så.

En persons åsikt väger ju inte tyngre än någon annans, även om man gärna vill tro att man är bättre än andra.

pragmatist
2010-08-20, 10:16
Lite OT. Det är inte meningslöst att diskutera kultur, men det är meningslöst att säga att en bok är bättre än en annan. Du får hemskt gärna säga att DU tycker att Umberto Eco är bättre än Don Rosa eller motsvarande, men inte att det som absolut sanning är så.

En persons åsikt väger ju inte tyngre än någon annans, även om man gärna vill tro att man är bättre än andra.

Det tycker jag inte, det finns objektiva kvaliteter hos Umberto Eco som saknas hos Kalle Anka-pocket på samma sätt som det finns objektiva kvaliteter hos ett gott årgångsvin som saknas i en Festis. Om man själv uppskattar dessa kvaliteter är däremot en subjektiv fråga, någon kanske älskar Festis men hatar vin och då finns det ju inte så mycket att säga om det, men de objektiva kan diskuteras fram och tillbaka precis som vi gör i denna tråd.

Trance
2010-08-20, 10:57

StarCraft har ändrats rätt rejält hur man spelar det på grund av ny AI och hur enheterna rör sig. Jag har helt enkelt svårt att hitta något spel som är så polerat och så roligt.

Samma med WoW, trots att det inte var lika polerat som det är nu när det kom ut så var det långt bättre än allt som fanns. Det var intuitivt och det var helt enkelt...roligt. Det handlar inte om att jag inte är en töntig carebear (jag spelar trots allt MUD där gubben kan dö permanent och all eq kan tas om någon dödar dig) utan mer att alla MMO har saker som irriterar en. WoW har haft minst sådana hittills.

Trance
2010-08-20, 11:00
Blizzard gör väl mest mainstream helt enkelt. Bra spel som håller länge, tilltalar många men främst yngre.

Det var i princip omöjligt i diablo 2 (när det kom) att veta hur man skulle statsa, man var alltid tvungen att kolla guider, bestämma sig exakt vilka gears man skulle ha så man visste hur mycket str man hade, blabla. Det var riktigt cheesy tycker jag, kanske är kul för riktiga nerds, men generella spelare vill inte ha det så. Nu tycker jag dock de kunde behållt detta om man fick specca om hela tiden ...

Nej det behövde du inte. Diablo 2 var inte så svårt och om du läste manualen och lärde dig att barbarian ville ha str och satsade hyfsat på det så klarade du spelet rätt lätt ändå.

Jhe
2010-08-20, 11:19
Själv hatar jag att man ska kunna respecca, det var en stor del av charmen med d2.

Numse
2010-08-20, 11:23
Själv hatar jag att man ska kunna respecca, det var en stor del av charmen med d2.

Hmm, håller med till viss del. Kommer dock va skönt för oss gamla d2 lirare som vill köra på samma nivå men inte orkar levla 500 chars för att lära sig spelet ;)

d2 "bytte" respec mot uberleeching och boost. Tog bara några timmar att nå lvl 85-89, och då mister man ju poängen med att inte ha respec.

coxie
2010-08-20, 12:03
Borde det inte vara tvärtom? Folks datorer blir överlag kraftigare och grafikmotorn förblir densamma. Med det sagt så förstår jag att de bygger på med mer detaljer i de senaste modellerna, men jag ser inte problemet.

Jupp normalt sett så går det till som du säger men motorn i wow är riktigt jävla värdelös. Dom har lagt till mer och mer för varje expansion men inte verktygen som gör att hårdvaran kan utnyttjas.

pragmatist
2010-08-20, 12:05
StarCraft har ändrats rätt rejält hur man spelar det på grund av ny AI och hur enheterna rör sig. Jag har helt enkelt svårt att hitta något spel som är så polerat och så roligt.

Samma med WoW, trots att det inte var lika polerat som det är nu när det kom ut så var det långt bättre än allt som fanns. Det var intuitivt och det var helt enkelt...roligt. Det handlar inte om att jag inte är en töntig carebear (jag spelar trots allt MUD där gubben kan dö permanent och all eq kan tas om någon dödar dig) utan mer att alla MMO har saker som irriterar en. WoW har haft minst sådana hittills.

Du har uppenbarligen en annan förståelse av "ändras rejält" än vad jag har. ;)

Jhe
2010-08-20, 12:09
Hmm, håller med till viss del. Kommer dock va skönt för oss gamla d2 lirare som vill köra på samma nivå men inte orkar levla 500 chars för att lära sig spelet ;)

d2 "bytte" respec mot uberleeching och boost. Tog bara några timmar att nå lvl 85-89, och då mister man ju poängen med att inte ha respec.

Ah, men i början av d2 gick det inte att boosta, var ju först något år efter LoD det kom ? Om ja inte minns fel.
Fortfarande svårare att boosta än respecca, och jag tycker spelet ska vara lite svårt. Därför jag enbart körde HC mode.

MAXX
2010-08-20, 18:08
Nytt om Diablo III från Gamescom.. *drool*

http://pc.ign.com/dor/objects/714955/diablo-iii/videos/gc10_diablo3_presentation_81810.html?show=hi

Verkar som D3 kommer vara en upphottad version av D2. Dvs dom vågar inte ta ut svängarna för mycket precis som SC2.

Dajollee
2010-08-20, 22:19
Ah, men i början av d2 gick det inte att boosta, var ju först något år efter LoD det kom ? Om ja inte minns fel.
Fortfarande svårare att boosta än respecca, och jag tycker spelet ska vara lite svårt. Därför jag enbart körde HC mode.

saknar gamla goda tider innan lod :(

galet kul med duellerna då..

nån som kommer ihåg "gimme soj"? ;)

roliga koreaner

Jhe
2010-08-20, 22:27
Ja, duellerna var mycket roligare.

soj, klockrent :)
D2 var första och bästa online spelet jag spelat (innan lod).

Dajollee
2010-08-21, 07:29
Ja, duellerna var mycket roligare.

soj, klockrent :)
D2 var första och bästa online spelet jag spelat (innan lod).

ja verligen.. har för mig att det inte va nå lvls req på unika? eller väldigt låga.. d va ju rätt nice

va rätt bra också att det va "rare" vapen som va dom bra på typ bow ama o babbarna så ingen hade ju samma grejer.

och skönt att slippa vänte tiden att skuta t ex orbs med sorcen :) fan manan tog slut fort i början hehe

Nordenator
2010-08-21, 08:04

Du menar på den tiden då man var på hell med en karaktär som var runt level 1-10 och stod och leechade på cow runs? Det var innan de införde att man fick mest xp då man var samma level som fienden man dödade och innan de införde att man bara fick xp från partyt en viss radius och var tvungen att följa efter.

Att få level 99 då var hur lätt som helst. Att boosta och powerexpa var bra mycket enklare innan 1.10. Nu krävs det en specifik level för att dräpa ancients i alla fall.

Jhe
2010-08-21, 08:56
Du menar på den tiden då man var på hell med en karaktär som var runt level 1-10 och stod och leechade på cow runs? Det var innan de införde att man fick mest xp då man var samma level som fienden man dödade och innan de införde att man bara fick xp från partyt en viss radius och var tvungen att följa efter.

Att få level 99 då var hur lätt som helst. Att boosta och powerexpa var bra mycket enklare innan 1.10. Nu krävs det en specifik level för att dräpa ancients i alla fall.

Gick inte boosta på något sätt innan lod.
Sen så nollställdes allt i lod om man dog under boosten, vilket gör även det svårare än att respecca.

Till föregående, nej det var ingen level req alls på unika saker innan lod och sen var unika saker inte speciellt bra jämfört med rare saker, vilket gjorde spelet ännu bättre :)

Numse
2010-08-21, 09:12

Går att komma förbi ancients. Sen flera år tillbaka har man boostat lvl 1 chars upp till hell och leechat på ubers. Tar en timme att nå lvl 80.

mattilainen
2010-08-21, 09:17
Går att komma förbi ancients. Sen flera år tillbaka har man boostat lvl 1 chars upp till hell och leechat på ubers. Tar en timme att nå lvl 80.

går inte längre att leecha xp i ubers. Tog bort det i senaste updaten. Tycker jag är bra.

Nordenator
2010-08-21, 09:42

Med baal quest antar jag? Vi boostade mulor på single player med 8 klienter, men någon måste ändå ha questet och vara på plats. Klart jobbigare än tidigare. Über hade jag faktiskt ingen aning om.

Jockefoten
2010-10-23, 19:56
D3 update!

Ny ras - Demon Hunter

Presentation
b8JW9x4ufag

B-Roll Footage 1
4g7iSt2xbD0

B-Roll Footage 2
bXOIFG8zNxw

remindme
2010-10-23, 20:16
Vad man längtar, ska bli sjukt kul att leta items.

KniveN
2010-10-23, 21:57
Några nyheter om när det kommer?

stevebc
2010-10-23, 22:04
Hehe, minns när de sa julen 2009. Var lite ledsen över det eftersom jag bara skulle ha laptop då. Hoppas det inte dröjer alltför länge.

Kwon
2010-10-23, 22:04
DemonHunter är nya Amazon? :D

fiskebulle
2010-10-23, 22:07
DemonHunter är nya Amazon? :D

Jag får känslan av att DII Amazonen och Necromancern har skaffat en unge - Demonhunter.

Kwon
2010-10-23, 22:08
Självklart kommer man ju köra Monk, då den klassen är närmast "Mixed Material Art" som möjligt. :D

muddler
2010-10-24, 03:51
Självklart kommer man ju köra Monk, då den klassen är närmast "Mixed Material Art" som möjligt. :D

Haha gifvet!! Kwon du har som vanligt pejl på läget :D Monken äger!

Deceiver85
2010-10-24, 09:19
Hehe, minns när de sa julen 2009. Var lite ledsen över det eftersom jag bara skulle ha laptop då. Hoppas det inte dröjer alltför länge.
Bara jag som blir lite besviken över de här nya tramsklasserna? Witch doctor? Demon Hunter? Vad fan är det liksom?

Ge oss en Paladin/Holy Warrior/Cleric åtminstone, eller en renodlad Archer/Ranger/Marksman...ffs!

Rahf
2010-10-24, 10:02
Bara jag som blir lite besviken över de här nya tramsklasserna? Witch doctor? Demon Hunter? Vad fan är det liksom?

Ge oss en Paladin/Holy Warrior/Cleric åtminstone, eller en renodlad Archer/Ranger/Marksman...ffs!

Nu tycker jag att du är konservativ!

stolpskott
2010-10-24, 10:25
Några nyheter om när det kommer?

Från spelets officiella hemsida:

It's too early to estimate Diablo III's release date. As with all Blizzard Entertainment games, our goal is to create a game that is as fun, balanced, and polished as possible. We intend to take as much time developing Diablo III as is necessary to ensure the game meets our own high expectations and those of our players. We're aiming to release Diablo III on both Mac and Windows simultaneously in as many regions as possible, and to localize the game in several languages. We'll have more details to share about countries, languages, and specific dates as we get closer to release.

Känns som att Blizzard är äckligt dåliga på att tillgodose spelarnas krav på information.

RassK
2010-10-24, 10:44
Efter att ha sett preview-videon har jag insett att min framtid inte är så viktig.
Jag borde lägga ner mer tid på det viktiga i livet istället, Diablo III.

anton2000
2010-10-24, 10:46

Känns som att Blizzard är äckligt dåliga på att tillgodose spelarnas krav på information.

Gissar på i mitten av 2012. Vore kul att kunna betta på när blizzard ska släppa spel :)

Zoidy
2010-10-24, 19:01
Måste säga att jag också är lite besviken över de nya klasserna. Demon hunter tycker jag verkar lite cool, men tex witch doctor känns mer som ett skämt. Tycker det är rätt fult att man ska kunna välja kön på alla klasserna också. En kvinnlig barbarian? Wtf? Vem vill spela en österrikisk kulstöterska med adamsäpple, i ett spel där man får välja vilken karaktär man vill? I rest my case.

Snobbe
2010-10-24, 19:06
Angående release datum så är Blizzard smarta..... Dom har sagt att dom försöker få det klart till 2012 men dom lovar inget. Det är här dom e smarta jämnfört me idioterna på resten av bolagen (framförallt EA games). På blizzard så släpper dom spelen när dom är klara inte när datumet för att spelet ska släppas har kommit som tex EA games gör. Dom lovar aldrig att ett spel ska komma ut ett visst datum innan det är helt klart och dom garanterar att spelet lever upp till deras standard.

Snobbe
2010-10-24, 19:07
Måste säga att jag också är lite besviken över de nya klasserna. Demon hunter tycker jag verkar lite cool, men tex witch doctor känns mer som ett skämt. Tycker det är rätt fult att man ska kunna välja kön på alla klasserna också. En kvinnlig barbarian? Wtf? Vem vill spela en österrikisk kulstöterska med adamsäpple, i ett spel där man får välja vilken karaktär man vill? I rest my case.

Witch doctorn är väl nå liknande som necromancer tycker den verkar cool men inget för mig. Jag gillar alltid hunter klasser så jag kommer spela demon hunter.

Rellos_87
2010-10-24, 19:27
Varför gör dom så fula trailers för?

Kek
2010-10-24, 20:18

Onödigt att säga ett datum bara för att spelare ska kunna gå och kåta upp sig tills dess och därmed ha en deadline och kanske släppa något som inte är klart. Ser hellre att de släpper ett spel som är så bra/buggfritt som möjligt än att de fasställer ett releasedatum som egentligen inte fyller någon som helst funktion. Det är klart när det är klart.

Kek
2010-10-24, 20:20

Hur tror det föds nya barbarians? Måste ju även finnas kvinnor. Sen finns det ju för övrigt lite sexigare barbarkvinnor också. Charsie som är black smith i akt 1 i d2 är ju t.ex en barbarian och hon ser ju tämligen välsvarvad ut.

Zoidy
2010-10-25, 15:07
Witch doctorn är väl nå liknande som necromancer tycker den verkar cool men inget för mig. Jag gillar alltid hunter klasser så jag kommer spela demon hunter.

Nja, necromancer var ju rätt cool faktiskt. Witch doctor verkar inte alls ha liknande förmågor som necromancer, eller liknande utseende eller nånting. Tycker witch doctorns attacker ser rätt udda ut med. Tex horrify känns halvseriöst. Typ nån konstig spökbild av han själv över hans huvud som är läskig?
För mig tror jag att de båda kvinnliga karaktärerna (wizard och demon hunter alltså) verkar mest intressanta. Tycker de har klart coolare attacker än de övriga karaktärerna

Hur tror det föds nya barbarians? Måste ju även finnas kvinnor. Sen finns det ju för övrigt lite sexigare barbarkvinnor också. Charsie som är black smith i akt 1 i d2 är ju t.ex en barbarian och hon ser ju tämligen välsvarvad ut.

Men nu försöker du applicera logik på ett spel ;) Men det är klart du har rätt. Gillar bara inte idéen att kunna välja kön på alla karaktärer. Det blir lite fult i vissa fall, bland annat barbarian. Men tror inte jag sett någon annan barbarian i tidigare spel som sett ut som hon man kan spela i 3an? Hon ser ju mest bullig ut. Gillar iofs inte idéen av en gammal gråhårig barbarian heller egentligen. I 2an däremot var han rätt cool. Tycker alla karaktärerna över lag ser mycket "snällare" ut än i 2an av nån anledning. I tvåan såg precis alla ut som bad mother fuckers, men man kan inte direkt kolla på den kvinnliga witch doctorn och säga detsamma, eller någon av de två wizard karaktärerna, eller barbarian. Vet inte riktigt varför de valt att ta spelet i den riktningen

stevebc
2010-10-25, 15:19
Hur tror det föds nya barbarians? Måste ju även finnas kvinnor.Sjukt bra argument :D.

Tycker f ö det är bra att man kan välja. Är ju bara att inte välja kvinna om man inte vill spela som det.

olwe
2010-10-25, 17:14
Men vad i..? det är ju hur bra som helst att kunna välja kön! Pisstråkigt att tvingas spela som brud (eller vice versa) när man inte vill det.

Sen tycker jag demon hunter är rätt ghey medan witch doctor är den ballaste av alla.

Kwon
2010-10-25, 17:34
Male WitchDoctor är ju riktigt Aegyr och Hullaballoo!

Zoidy
2010-10-25, 21:17
Male WitchDoctor är ju riktigt Aegyr och Hullaballoo!

Male witch doctor verkar ha nån slags ryck i vänster hand :D

Trance
2010-10-25, 21:26
Sjukt bra argument :D.

Tycker f ö det är bra att man kan välja. Är ju bara att inte välja kvinna om man inte vill spela som det.

Not safe for work men en förklaring till hur det går till:
http://oglaf.com/son-of-kronar/

Oglaf är väldigt bra, krånglig att navigera men bra. Värd att läsa från början. Gäller att trycka på next page och inte next story, samt klicka på epilogue när det finns.

Lite tuttar, könsorgan och sex dessutom. Vilket är trevligt.

PowPow
2011-01-17, 12:07
Vad är senaste ryktena? Datum?

Karvig
2011-01-17, 12:48
Vad är senaste ryktena? Datum?

Gissar på beta inom sex månader och att de släpper spelet i slutet av 2011 alternativt tidigt 2012, men det är bara rykten som sagt. :)

shut teh face
2011-01-17, 16:56
Ska bli jävligt gött när detta kommer! :D

Lance Uppercut
2011-01-17, 18:10
Ska bli jävligt gött när detta kommer! :D

Som man längtar!

Dav0d
2011-01-17, 18:53
Gissar på beta inom sex månader och att de släpper spelet i slutet av 2011 alternativt tidigt 2012, men det är bara rykten som sagt. :)

Den listan som släpptes genom en anställd som senare fick sparken visade väl att D2 skulle släppas sent 2012 om jag inte har fel. Kan någon länka den kanske?

Dav0d
2011-01-17, 18:55
http://img3.178.com/chinagame/201011/85097481735/85098755370.jpg

Varsegod! :) Leverar man själv på sin egna förfrågan :)

Och som vi ser var det visst slutet av 2011 :) jag är super intresserad i vad kodnamnet Titan är för spel, det ska vara ett MMO spel enligt Blizzard. next gen shiet.

Halldin
2011-01-17, 19:24
Han blev dock inte sparkad utan valde att säga upp sig själv. VD för Blizzard i Japan eller liknande tror jag han var. Honor!

Dav0d
2011-01-17, 20:12
Han blev dock inte sparkad utan valde att säga upp sig själv. VD för Blizzard i Japan eller liknande tror jag han var. Honor!

In that country, same shit different names.

Jarod
2011-05-09, 12:26
Betanytt om Diablo 3 ikväll

http://www.fz.se/artiklar/?id=90019

Denna tråden är 6 år gammal...undra om vi får svar snart.. :D

Kwon
2011-05-09, 12:46
http://www.fz.se/artiklar/?id=90019

Denna tråden är 6 år gammal...undra om vi får svar snart.. :D

Hoppas svaret kommer tidigare än 2046....

Tricce
2011-05-10, 07:31
Vi fick svaret and it is public beta i q3

http://www.diablofans.com/blizz-tracker/topic/174547/3rd-quarter/

Kwon
2011-05-10, 07:34
Will we see Dahliaz in dat der Beta?

Tricce
2011-05-10, 07:35
We most certainly will! Will we se dere Chaania? :)

14K
2011-05-10, 07:35
Var kommer man kunna fixa beta nycklar?

Kwon
2011-05-10, 07:39
We most certainly will! Will we se dere Chaania? :)

You know the saying.

Where Dahliaz goes, everyone is soon to follow

olwe
2011-05-10, 07:43
Hur vet vi att det är open beta det handlar om?

krebbe
2011-05-10, 07:45

Det vet vi inte... Beta nämns, ingenting om öppen beta...

Tricce
2011-05-10, 07:45
You know the saying.

Where Dahliaz goes, everyone is soon to follow

:em:

http://www.diablofans.com/topic/24865-may-9th-conference-call/

olwe
2011-05-10, 07:53
:em:

http://www.diablofans.com/topic/24865-may-9th-conference-call/

cool shit.

JimmyJoe
2011-05-10, 07:56
Hur fan har jag kunnat missa den här tråden? shiiieee

Onigiri
2011-05-10, 08:21
Jahapp. Då får beachen vänta då.

Kwon
2011-05-10, 08:24
Oavsett om det är closed eller open kommer jag o Tricce vara där

stevebc
2011-05-10, 09:38
Nu minns jag att jag var lite ledsen att spelet skulle komma ut julen 2009 för då var jag i Frankrike och skulle inte kunna lira med mina bros i Lund. Så lite glad är man att det är så försenat. 1½ år and counting.

Grotesk
2011-05-10, 10:40
Hoppas svaret kommer tidigare än 2046....

För fan Kwon, detta är inte Duke-Nukem-Forever-tråden! :D

Så lite glad är man att det är så försenat. 1½ år and counting.

Blizzard släpper aldrig spel för sent. Release: when it's done. :thumbup:

MouZe
2011-05-10, 14:22
Blizzard släpper aldrig spel för sent. Release: when it's done. :thumbup:

Mjo, dom är lite som wizards *cupid*

davvvan
2011-05-10, 14:30
Hoppas verkligen att det släpps i år, jag längtar sjukt mycket. Sedan kanske förväntningarna är lite i de högsta laget, men jag hoppas att det är lika oförstört som 2an...

SiSenior
2011-05-14, 07:48
Det efterlängtade storspelet ”Diablo III” har varit i utveckling i nästan ett decennium.

Men nu börjar det äntligen närma sig release.Enligt Blizzards VD Mike Morhaim siktar de på att släppa spelet i år.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article13018910.ab

Låg trovärdighet men ändå en ljusglimt. Hoppas på en för tiden julklapp i år :)

PowPow
2011-05-18, 14:58
Happ. Fick man köpa D2 och LOD igen.

Grotesk
2011-05-18, 14:59
Happ. Fick man köpa D2 och LOD igen.

Ett mycket bra köp!

PowPow
2011-05-18, 15:07
Hur tror ni en Macbook pro enligt nedan står sig mot ett kommande d3?

i7 2,66 Ghz
8 Gb Ram
Nvidia Gefroce GT330M 512 mb (+deras inbyggda Intel HD på 288 Mb som man väl ändå får avaktivera..)

Svårt att spekulera kanske..

krebbe
2011-05-18, 15:15
Hur tror ni en Macbook pro enligt nedan står sig mot ett kommande d3?

i7 2,66 Ghz
8 Gb Ram
Nvidia Gefroce GT330M 512 mb (+deras inbyggda Intel HD på 288 Mb som man väl ändå får avaktivera..)

Svårt att spekulera kanske..

Jag tror säkert det fungerar utmärkt. Blizzars spel är ju ganska kända för att hålla även på sämre burkar.

En vettigare diskussion är dock varför man väljer att köpa en Mac för att spela på?

PowPow
2011-05-18, 15:26
Jag tror säkert det fungerar utmärkt. Blizzars spel är ju ganska kända för att hålla även på sämre burkar.

En vettigare diskussion är dock varför man väljer att köpa en Mac för att spela på?

Japp, får se. Starcraft II borde väl ge en liten fingervisning och det hanterar datorn utan problem verkar det som.

Jag väljer inte att köpa en mac för att spela på.

Sniggel
2011-06-18, 18:04
http://i129.photobucket.com/albums/p220/Sniggel/d3.png

http://www.webhallen.com/spel/pc/116282-diablo_iii-collectors_edition

Jarod
2011-06-18, 18:23
Gnnnnnnn...

pellep
2011-06-18, 18:53
ge mig mer jävla info om spelet
antal spelare per game osv.. -.-

Kwon
2011-06-18, 19:06
ge mig mer jävla info om spelet
antal spelare per game osv.. -.-

4-player cap. Makes it more private.

Frågan som Lasse ofta ställer är dock...

Is 4-Players Enough?
http://www.diablo3forum.com/showthread.php?t=52

Haha en sköning svarar "4 is crap, especially when you consider how many people you can play with in World of Warcraft!"

kniff
2011-06-18, 19:12
Diablo III Still on Track for 2011 Release.

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-iii-still-on-track-for-2011-release/

As the company marks its 20th anniversary this year, Sams said his management goal is to successfully launch Diablo 3 within the year. Diablo is an online role-playing game that has won wide popularity since it was first launched in 1996.

“With Diablo 3 targeted at being launched this year, we plan on testing the game in the third quarter,” Sams said.

He added, however, that the release could be delayed if even the slightest problem is detected.

:)

Kwon
2011-06-18, 19:26
Beta kör igång mellan 1 Juli-Septober

nY8PKFA1XPw

shadowfire
2011-06-18, 19:32
gnnnnnnnnn
nu måste jag få in ännu högre tempo i renoveringen...

mjölk-dryck
2011-06-19, 07:18
Beta kör igång mellan 1 Juli-Septober

nY8PKFA1XPw

h-LbvFckptY
:D

Ska bli göttans det här! D2 är ju lätt det mest beroendeframkallande spelet genom tiderna efter CS så om trean ens kommer i närheten bunkrar jag upp och spikar för dörren :)

Jarod
2011-07-31, 16:33
Glöm inte att ikväll/inatt/imorgon kommer nya videos samt ny info om Diablo 3 då Blizzard har en "Diablo Media Event" för speciellt inbjudna youtubare och press-folk.

Nils.R
2011-07-31, 16:35
Har dom backat på det att man bara ska kunna vara 5 pers i spelet, vet ni det?

Kwon
2011-07-31, 16:41
Har dom backat på det att man bara ska kunna vara 5 pers i spelet, vet ni det?

Kevin Martens and Julian Love, August 2009:

Kevin Martens: For the maximum number of players in a game, we're going with 4 now. That's how many you can have on the games on the show floor. That's not final, and we'll keep looking at it during development. On PvP, we're going to do more on that, but we're not really showing any of our ideas yet. We're more focused on co-op at this point, and we want to make people play together more. The loot drop is one example. Now when loot drops the first pass on items is all for you, and only if you pick things up and put them in your inventory, then drop them, can your friends see them or pick them up. Also on multiplayer, the code's very good already and very smooth, and we will keep it that way all through development. The multiplayer is very fun and we're going to keep it at the highest possible polish.

Julian Love: The important part about how many people can play together is not technical limitations. It's about how many is fun. How many effects are going off, how much chaos is on the screen. Our testing is trying to find the sweet spot for those considerations. We have fantastic programmers, and technology has come a long way since Diablo 2, so we're not limited on that front.

Jarod
2011-07-31, 16:46
Jag hoppas på oldschool 800x600 i maxupplösning. :D

kniff
2011-07-31, 17:09
Glöm inte att ikväll/inatt/imorgon kommer nya videos samt ny info om Diablo 3 då Blizzard har en "Diablo Media Event" för speciellt inbjudna youtubare och press-folk.

09.00 För oss i Sverige (om de går efter PDT)

Incgamers kommer ha en chatt som börjar 08.00

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/live-diablo-iii-chat-unicornda-day/comment-page-2#comments

Ronn
2011-07-31, 17:41
Yay mer tease :(

Grotesk
2011-07-31, 19:12
Jag hoppas på oldschool 800x600 i maxupplösning. :D

Lirade Diablo II LoD för någon månad sedan och det är så jävla retro med den upplösningen. :D

Onigiri
2011-07-31, 19:38
Vi har redan styrt ett LAN på 8 pers där vi racear och ska försöka varva det bland de första på EU laddern. Precis som man gör i ladder resets i D2. Så jävla hysteriskt att 8-team racea till att klara baal i hell först. Otroligt givande men inte så roligt när man klantar sig och dör i hell utan items vs. dolls eller dylik djävulskap som är så sjukt op (souls med och minotaurs i hell med frenzy är ju fan inte på riktigt vad dom är farliga)

ddewe
2011-07-31, 19:44
Vi har redan styrt ett LAN på 8 pers där vi racear och ska försöka varva det bland de första på EU laddern. Precis som man gör i ladder resets i D2. Så jävla hysteriskt att 8-team racea till att klara baal i hell först. Otroligt givande men inte så roligt när man klantar sig och dör i hell utan items vs. dolls eller dylik djävulskap som är så sjukt op (souls med och minotaurs i hell med frenzy är ju fan inte på riktigt vad dom är farliga)

Du glömde vipers!

kniff
2011-07-31, 20:16

Eftersom det senaste som sagts är 4 players max / party blir det alltså två grupper ni ska köra?

Fast iofs, kan vara en av ändringarna dom berättar om imorgon.

Onigiri
2011-07-31, 20:19
2 grupper ja, vi är alla gamla eliter från d2-tiden (eller ja, vi spelar det än.....) så vi racear med varandra samtidigt som vi kör mot varandra. Kan dock bli förbenat segt att slå tyskarna för dom sover inte en enda sekund vid ladder-resets.

kniff
2011-07-31, 20:25
Handlar nog en hel del vem som har mest tur med uppkoppling mot Battle.net och dylikt, sånt brukar aldrig fungera smärtfritt.

Fredszky
2011-07-31, 20:28
diablo 3: endast softcore och pastellfärger, med anime-effekter.

vad är det för trams :(
men det säljer väl.

själv kommer jag ihåg mystiken i ettan, spänningen och musiken...

kniff
2011-07-31, 20:36

men det säljer väl.

Av det vi vet hittills kommer HC finnas i D3.

mattepatte
2011-07-31, 21:04
Så JÄVLA stor fail med bara 4 player games.

kniff
2011-07-31, 21:06
Så JÄVLA stor fail med bara 4 player games.

Jag håller inte med, tror det blir en tightare co-op upplevelse om man är färre, D2 var ju mer zerg så att säga medans D3 kommer ha bossar med lite mer avancerade funktioner.

davvvan
2011-07-31, 21:28
Nästa så man ställer klockan...

kniff
2011-07-31, 21:35
Nästa så man ställer klockan...

Min dygnsrytm är galen så jag funderar på att köra på, asiaterna brukar oftast vara de som går ut med info tidigast så med lite tur slipper man vänta tills 09 *popcorn*

kniff
2011-08-01, 00:23
Ahead of schedule (but you knew it was coming) are a couple of new images and a quick bullet list of new and confirmed information gleaned from last week’s press interviews (allegedly). This came via an attendee who leaked it via IRC. Some of this we’ve already talked about but you can check back at midnight for our own report. In the mean time, digest and discuss.

Summarised:

Beta will start in waves. North America first, Europe later.
“Real Money” Auction House. You can sell and buy Items for Real Money. You have to pay fee to Blizzard for it. You can also use an Ingame-Gold Acution House.
Blizzard will not sell Gold or Items. It is just Player to Player Trading.
Every Class has its own introduction video.
The Auction House has an amazing search system it sorts the items by the best stats for your character.
Beta contains all five classes and ends with Leoric.
Hardcore Modus is in (No more Infos)
Match-Making-System for Random Groups and PvP-Arena.
Sharing-Stash confirmed.
Banner-System: You have a Virtual-Banner for your Achievements. It contains all Achievements from your account (not Character).
They will also release a long new gameplay trailer tomorrow. It will contain new skills and runes.
No specific End-Game Content (No Raids etc.), but they want to add more stuff for high level players later.
Naming-System will work like in StarCraft 2. You have a name and an ID like Diablo.113
More Infos about the Demon Hunter:

Demon Hunter has two resources: Hate and Discipline
He uses Hate for Attackspells. Hate regenerates very fast.
Discipline is for defensive abilities and regenerates slowly.
No changes on the resources-system for the other classes.
First images is of your Friend’s List and the second is your account achievements.

http://i.imgur.com/adMdo.jpg
http://i.imgur.com/cm5Dj.jpg

davvvan
2011-08-01, 01:07
Är det inte open beta?

Nils.R
2011-08-01, 01:08
"Sharing-Stash confirmed."

Gissar på att dom menar att alla gubbar på samma account har samma stash?

grymt nice att slippa mulor förhoppningsvis, bara stashen är stor nog...

Fast med ett AH så blir det lättare att sälja sina saker så kanske inte behöver så mkt förvaringsutrymme iaf.

Kort sagt: D3 kommer bli azom

kniff
2011-08-01, 01:11
Är det inte open beta?

Man behöver en invite är vad som sagts, den får man via sitt Battle.net-konto om man har bockat i Diablo i sina beta-profile, och med lite tur förstås.

Nils.R
2011-08-01, 01:12
Man behöver en invite är vad som sagts, den får man via sitt Battle.net-konto om man har bockat i Diablo i sina beta-profile, och med lite tur förstås.

Förhoppningsvis så blir den open i slutskedet.

kniff
2011-08-01, 01:14
För mig spelar det ingen större roll, man kommer få nog med videos och dylikt att gotta sig i ändå :) Det viktigaste är mer att spelet närmar sig release känner jag.

davvvan
2011-08-01, 01:19
Sant det... mars 2012?

Kwon
2011-08-01, 01:20
Kommer ganka kniff vid release (med min Amazon)

Sen lila och strandad

Sniggel
2011-08-01, 05:37

men det säljer väl.

Musiken i ettan var epic!

Jag tror dock du drar lite snabba slutsatser om D3. Dock är jag också orolig för att det ska bli för flashigt med specialeffekterna och inte så mörkt och hemskt som föregångarna.

kniff
2011-08-01, 05:42
Det som känns så jävla jobbigt är att det kommer bli världens bästa spel.

Tre nya bilder från AH, läckt från någon kinesisk sida tydligen.

http://i.imgur.com/mQZtnl.jpg (http://imgur.com/mQZtn)
http://i.imgur.com/Ec3vHl.jpg (http://imgur.com/Ec3vH)
http://i.imgur.com/Pqasvl.jpg (http://imgur.com/Pqasv)

Onigiri
2011-08-01, 07:28
Rätt. Det här kommer bli världens bästa spel. Något D4 behöver dom aldrig ens fundera över.

kniff
2011-08-01, 07:43
17 minuter kvar, det är 29 nya screenshots i press-kitet för övrigt.

Rahf
2011-08-01, 07:51
Synd att man inte har ett amerikanskt Battle.net-abonnemang.

kniff
2011-08-01, 08:03
http://pc.ign.com/articles/118/1185020p1.html

NSsgs1Q0d3s

Rahf
2011-08-01, 08:07
Saxat från den artikeln:

[The Auction House] could be the primary way of generating the right revenue for the Diablo franchise. Maybe in the future we go full free-to-play like League of Legends. All that's really unknown. But it's all possible."

För övrigt så låter hans ståndpunkt väldigt bra.

Ronn
2011-08-01, 08:44
Intressant, spella D3 framtida heltidsjobb? ;)

Rahf
2011-08-01, 08:46
Intressant, spella D3 framtida heltidsjobb? ;)

Blir som att arbeta inom aktiemarknaden nästan :D. Det går upp och ner!

Räkna med att det dyker upp grupper som kör 24/7 grinds och säljer alla goa grejer.

Ronn
2011-08-01, 08:47
Perfekt för mig, efter årskiftet står jag utan jobb och hade tänkt driva ett litet tag innan nästa, kanske ska bli farmer. :D

kniff
2011-08-01, 08:50
http://www.blizzplanet.com/blog/comments/diablo-iii-press-event-diablo-iii-beta-gameplay-screenshots

Här finns alla bilder och mycket info http://www.blizzplanet.com/blog/comments/blizzplanet-2011-diablo-iii-press-event-coverage

mjölk-dryck
2011-08-01, 08:56
http://www.blizzplanet.com/blog/comments/diablo-iii-press-event-diablo-iii-beta-gameplay-screenshots

Här finns alla bilder och mycket info http://www.blizzplanet.com/blog/comments/blizzplanet-2011-diablo-iii-press-event-coverage

Det tackar vi för!

TcAnders
2011-08-01, 09:14
Har dom flyttat releasen nu igen antar jag? Är det mars 2012 som gäller?

Då kanske man ska satsa på att uppdatera datorn då jag antar att det kommer bli ett ganska krävande spel.. (:

Rahf
2011-08-01, 09:49

Då kanske man ska satsa på att uppdatera datorn då jag antar att det kommer bli ett ganska krävande spel.. (:

Jag tror faktiskt inte att det kommer bli sååå farligt med systemkrav. Blizzard är bra på att optimera, och såvitt jag vet så är teknologin grundbaserad på WoW/Starcraft 2. Rätta mig någon, om jag har fel!

ddewe
2011-08-01, 10:07

Tvivlar på att det kommer bli ett grafiktungt spel a la Crysis då det skulle göra att många med mediokra burkar skitit i att köpt spelet, blizzard vet att spelkänsla inte ligger i grafiken :)

davvvan
2011-08-01, 11:30
Har ni som skriver/läser i tråden förhandsbokat Diablo III? I så fall, var? Står i valet och kvalet... Tanken på att inte få spelet direkt det släpps gör mig gråtfärdig. Vilken webshop står sig bäst leveransmässigt tror ni?

Ronn
2011-08-01, 11:59
Jag tror inte du behöver oroa dig över att förbokningarna ska ta slut..

Mental
2011-08-01, 12:03
Jag tror inte du behöver oroa dig över att förbokningarna ska ta slut..

Nej, men förbokar man sig ställer man sig på kö, och det brukar vara så att bara ett visst antal boxar kommer till varje ÅF. Så har man otur får man vänta länge trots preorder.

Ronn
2011-08-01, 12:06
Nej, men förbokar man sig ställer man sig på kö, och det brukar vara så att bara ett visst antal boxar kommer till varje ÅF. Så har man otur får man vänta länge trots preorder.

Fast det tvivlar jag på, det är ju Blizzard vi snackar om, dom skeppar alltid massa kopior, kolla på lanseringen av WoW expansionerna, SC2 osv, finns alltid boxar överflöd!

Största anledningen till att förboka för mig är om det hänger med något extra.

Med DET sagt klart man kan förboka om man vill men inlägget såg så panikartat ut i mina ögon. :)

shut teh face
2011-08-01, 12:06
Jag har alltid bokat på webhallen, sen har jag varit där och hämtat ut det samma dag eller dylikt. Webhallen brukar få in såpass mycket exemplar att om du bokar nu så är du troligtvis garanterat att få en av den första leveransen.