handdator

Visa fullständig version : Diablo III

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 [34] 35

Grotesk
2014-03-28, 19:48
Jag ska också spela en del i helgen. Har en barbar och en witch doctor på level 60, men jag får se om jag spelar om som Crusader. Har inte spelar något på långt över ett år, så jag vågar tro att min gear är riktigt utdaterad och dålig nu.

Är det fortfarande glass cannon builds som gäller, eller har de fixat det?

Generellt känns det som om de har lyssnat på fansens kritik och gjort stora förbättringar. Ska sätta mig in i det mer imorgon.

Gear är skit samma då du kommer få bra mycket fetare nu i RoS. :d

Scratch89
2014-03-28, 19:51
Gear är skit samma då du kommer få bra mycket fetare nu i RoS. :d

Det är det jag menar. Jag får spela om det på lite högre nivå än vanligt och hitta lite bättre saker.

Vet inte alls vad som är the shit för build nu dock. Får kika runt lite. Verkar som om så mycket har ändrats. Gillar idén att Paragon levels ger en möjlighet att specialbygga sin karaktär. Går det att ändra dessa klick i efterhand, eller är de permanenta? Skill trees och liknande är ju som bekant dynamiska.

Mart|n
2014-03-28, 20:11
De går att återställa.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Ape3
2014-03-28, 20:47
Gillar RoS starkt men jag blev lite skeptisk till häxan där man verkar kunna bygga om vapen helt fritt typ. Det blir lite för bra. Det är roligare att sitta och fundera, ska jag ta den eller den? Tvingas till ett val.

High1ander
2014-03-28, 20:55
Gillar RoS starkt men jag blev lite skeptisk till häxan där man verkar kunna bygga om vapen helt fritt typ. Det blir lite för bra. Det är roligare att sitta och fundera, ska jag ta den eller den? Tvingas till ett val.

Ehm, det är "en" av de 4-6 statsen man får ändra, och det kostar en del. Fick t.ex. använda 10st brimstones (salvage legendaries) för att få en attribut som jag ville ha, och för varje försök så går pengakostnaden upp också...

C h r i s
2014-03-28, 22:01
Om någon har en level 70 crusader kan jag visa en glitch som gör er kassa gubbe till någon som kan döda torment 6 bossar på 2 sek. (Inte alla!) :)

Knaz
2014-03-28, 22:06
Om någon har en level 70 crusader kan jag visa en glitch som gör er kassa gubbe till någon som kan döda torment 6 bossar på 2 sek. (Inte alla!) :)

Förklara?

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Grotesk
2014-03-29, 00:44
Gillar idén att Paragon levels ger en möjlighet att specialbygga sin karaktär. Går det att ändra dessa klick i efterhand, eller är de permanenta? Skill trees och liknande är ju som bekant dynamiska.

Du kan när som trycka "reset" och byta, helt gratis.

Scratch89
2014-03-29, 06:56
Du kan när som trycka "reset" och byta, helt gratis.

Neat-O!

Kabuto
2014-03-29, 10:12
Det är det jag menar. Jag får spela om det på lite högre nivå än vanligt och hitta lite bättre saker.

Vet inte alls vad som är the shit för build nu dock. Får kika runt lite. Verkar som om så mycket har ändrats. Gillar idén att Paragon levels ger en möjlighet att specialbygga sin karaktär. Går det att ändra dessa klick i efterhand, eller är de permanenta? Skill trees och liknande är ju som bekant dynamiska.

Det finns inte direkt teh shit builds eftersom allt beror på vilken gear du har. Ett item kan göra att det är värt att ändra hela sin spec :)

Hamsterkakan
2014-03-29, 10:41
Har också tagit upp kampen igen, med två polare och brorsan, så vi är full lineup!
Monk, Crusader, WD och jag på DH. Spelet är verkligen helt annorlunda nu, mycket mycket roligare än förut. Bounties och rifts är kul, speciellt om man har en galen grupp som slaktar!

Alla events man stöter på är roliga, det känns verkligen nytt varje gång.

Personligen ligger jag på 1.1 mill DPS som DH och tycker det är jävligt kul! Kör oftast Torment II

Adda Nithian#2766 om någon vill kötta :D

Akerhage
2014-03-29, 10:47
1.1m är ju helt sjukt. Jag kämpar med min wizard men än så länge bara 200.000dps. Jag spelar gärna lite!

skickat från min Nallebjörn

Scratch89
2014-03-29, 14:21
Jag började om på en Crusader jag, så min DPS är väl runt 50. :D

C h r i s
2014-03-29, 14:33
Har 900k + dps på min crusader, men klassen är riktigt dålig just nu jämfört med andra klasser, håller på att levla upp min munk istället till en patch kommer som fixar klassen.

Jockefoten
2014-03-29, 14:40
Min munk var rätt kass i morse (inte spelat sen D3 släpptes typ) men man hittar ju löjligt med bra grejer. Gillar att de lagt till så många "dungeons" i städerna.

Sparven från Minsk
2014-03-29, 17:52
Har inte spelat Diablo 3 alls, utan spelade Diablo 2 när det begav sig för en herrans massa år sedan. Satt då i LAN med min flickvän och hennes bror :)

Är det värt att testa Diablo 3? Har inga kompisar att spela med, men kanske är skoj ensam med?

Lance Uppercut
2014-03-29, 17:53
Har inte spelat Diablo 3 alls, utan spelade Diablo 2 när det begav sig för en herrans massa år sedan. Satt då i LAN med min flickvän och hennes bror :)

Är det värt att testa Diablo 3? Har inga kompisar att spela med, men kanske är skoj ensam med?

Det är helt ok men om man jämför med D2 så är det uselt. :)

Sparven från Minsk
2014-03-29, 17:58
Det är helt ok men om man jämför med D2 så är det uselt. :)

Är gammal wow räv med (det spel jag spelade sist) så har ju endast det att jämföra med.
Det lilla jag sett av D3 så känns det "snabbt o ryckigt". Undrar om min degiga gubbhjärna hänger med i sådana spel :)

Lance Uppercut
2014-03-29, 18:07
Är gammal wow räv med (det spel jag spelade sist) så har ju endast det att jämföra med.
Det lilla jag sett av D3 så känns det "snabbt o ryckigt". Undrar om min degiga gubbhjärna hänger med i sådana spel :)

Jo det är lite snabbare än D2 men tycker faktiskt att själva striderna är roligare i D3. Det som är sämre i D3 är itemization, som jag tyckte var det bästa med D2. Tycker helt klart att du ska prova dock, tyckte det var väldigt roligt tills jag hade kört igenom spelet.

Scratch89
2014-03-29, 19:10
Folk hyllar D2 för mycket tycker jag. Men D3 är sämre än D2, totalt sätt. Men jag gillar det, men det är så tidskrävande vilket gjorde att jag tappade intresset sist. Nu verkar det ändå ha blivit bättre med sakletandet osv, så att man faktiskt blir belönad för sina grejer. Tack och lov är Auction House borta.

Alexton
2014-03-29, 19:46
Indeed, sen var D2 utan exp inte så specielt mycket att hänga i granen även om det var stort på sin tid.

När exp kom införde de så otroligt mycket att det blev den milstolpe i spelhistorien som det är känt som.

Rahf
2014-03-29, 20:07
D2 kom också under en period av innovation. Men för mig var det inte mycket mer än att slå monster och samla grejer; slå sen mer monster, och samla bättre grejer för att nå värre monster.

Sen har Blizzard aldrig varit speciellt starka med deras manus. Starcraft 2 var en klyschfest, som hjälptes av humor och starka skådisar. Warcraft 3 var en röra där starka karaktärer saknades. Chris Metzen som Thrall? Det är alltså därför hans line-reads låter så tafatta.

Vi börjar så.

Scratch89
2014-03-29, 22:01
Sen har Blizzard aldrig varit speciellt starka med deras manus. Starcraft 2 var en klyschfest, som hjälptes av humor och starka skådisar. Warcraft 3 var en röra där starka karaktärer saknades. Chris Metzen som Thrall? Det är alltså därför hans line-reads låter så tafatta.

Vi börjar så.

Visst är det så. Starcraft har jag ändå sett lite som ett manus skrivet med glimten i ögat, men Diablo III är så otroligt klyschigt att jag skäms när jag spelar det. Dialogerna är så löjliga. Det är som om de tagit en skål med "onda" ord, och sen dragit ett ord för varje sak. "Smell of corruption". Ok?

Rahf
2014-03-30, 01:59
Det Starcraft lyckades med var atmosfären. Själva kontrasten mellan amerikanska rednecks och rymdäventyr öppnar upp för humor i stora lass. Men kollar man till hur storyn drivs framåt (handlingen) så blir det mindre intressant. Kerrigan blir ond, och jäääklar vad ond hon är alltså. Snurra på mustaschen och be om en cigarr, liksom. Men jag håller med om att Starcraft överlag lyckas mycket bättre.

Diablo dock. Varför vill Diablo och hans bröder ta över allting? För att vi är onda serru! Jäklar vad vi ska visa hur onda vi är! Tyrael har samtidigt sin motsats i Imperius, och där är det inget snack om vem spelaren ska tycka om. Fram med Barnslig Envishet och Bara Det Gamla Gäller, släng sen det på Imperius.

Man lyckas med beroendeframkallande spelupplägg, men storymässigt haltar det fortfarande.

Klein
2014-03-30, 03:09
Det Starcraft lyckades med var atmosfären. Själva kontrasten mellan amerikanska rednecks och rymdäventyr öppnar upp för humor i stora lass. Men kollar man till hur storyn drivs framåt (handlingen) så blir det mindre intressant. Kerrigan blir ond, och jäääklar vad ond hon är alltså. Snurra på mustaschen och be om en cigarr, liksom. Men jag håller med om att Starcraft överlag lyckas mycket bättre.

Diablo dock. Varför vill Diablo och hans bröder ta över allting? För att vi är onda serru! Jäklar vad vi ska visa hur onda vi är! Tyrael har samtidigt sin motsats i Imperius, och där är det inget snack om vem spelaren ska tycka om. Fram med Barnslig Envishet och Bara Det Gamla Gäller, släng sen det på Imperius.

Man lyckas med beroendeframkallande spelupplägg, men storymässigt haltar det fortfarande.

Ok att det haltar storymässigt men vilka spel jämför du med?

Rahf
2014-03-30, 04:37
Jag jämför med berättande i överlag. Hur handling framförs och karaktärer är skrivna. Warcraft 3 hade en bra story, men klumpig handling; Diablo 2 hade en väldigt simpel story, och tunn handling, fast trean komplicerade den sistnämnda. Sen har vi Starcraft, som faktiskt tar intressanta svängar, samtidigt som man etablerar ett mångfacetterat universum.

olwe
2014-03-30, 09:15
Diablo förlorar ju lite på att det är nr 3 de är på. Precis som med filmer är det ofta svårt att göra bra uppföljare om inte det var tanken från början. Storyn i Diablo 1 var fortfarande fräsch och skapade en mörk härlig stämning.

Jag har för mig att jag gillade storyn i WC2 med. Men då var jag rätt ung och lättsåld också.

Klein
2014-03-30, 09:58
Det snackas för mycket i D3 och musiken lever inte upp till föregångarna. Storyn som sådan är väl annars varken sämre eller bättre.

Scratch89
2014-03-30, 11:09
När man "vuxit ur" låglevlade Legendaries, kan man göra något annat med dem, förutom att göra en Salvage? I Diablo 2 vill jag minnas att man kunde stoppa dem i kuben och göra dem bättre, går det att göra något liknande här?

Kabuto
2014-03-30, 11:20
Nä, salvage eller spara till nya karaktärer.

High1ander
2014-03-30, 13:48
Fan vad man måste nöta nu i HC, har en barb på 70 med 510k DPS och 9 mille toughness obuffat, och för att crafta vissa set items behöver man bästa gemmet, vilket kostar ca 6 miljoner eller nått sånt att göra, och jag kanske tjänar 500 000 i timmen...

Tricce
2014-03-30, 14:16
Fan vad man måste nöta nu i HC, har en barb på 70 med 510k DPS och 9 mille toughness obuffat, och för att crafta vissa set items behöver man bästa gemmet, vilket kostar ca 6 miljoner eller nått sånt att göra, och jag kanske tjänar 500 000 i timmen...

Varför måste man det? För att kliva upp en svårighetsgrad och köra samma acter om och om igen? ;)

High1ander
2014-03-30, 15:13
Varför måste man det? För att kliva upp en svårighetsgrad och köra samma acter om och om igen? ;)

Kan köra torment 1, men vill ju "glida" igenom packen :)

Med min softcore barb som har mycket sämre gear så kan man ju farma på torment 2 för man bara går på DPS...

Chrbo
2014-03-30, 18:02
Härliga lagg det har varit idag... Resultat: tre döda Crusaders.

Nordenator
2014-03-30, 18:08
Mhmm.. Har tid att spela idag, men det går inte. Jag väntar ut att alla ultracasuals lägger ned vid tiotiden så man kan spela :D

Har gått över till en archon-build nu och börjat lira på torment 3/4. Går helt OK hittils. Hittade ett par bracers som var riktigt sköna för just det (varje health well drar av 47 sekunder cooldown), men i övrigt väntar jag fortfarande på några bra drops!

ChewChew
2014-03-30, 23:00
Många här som spelar HC? :) Hade varit kul om vi kunde ordna ett Kolo community!

Tricklew
2014-03-30, 23:07
Lirade HC, ska ta och testa Crusader före jag kör igång med en gammal snubbe igen.

Återkommer om en vecka när jag är max lvl igen, åtminstone. ;)

Nordenator
2014-03-31, 22:30
Runt 1,2 mille dps nu på wizen. Jag undrar vad de som har riktigt mycket har. Har en polare på 1,8 mille.

Drfg
2014-04-01, 02:20
Uhh farmade efter gloves of worship i 12+ timmar idag, no luck :/

Edit: 23 legendarys dock men alla kassa :)

Alexton
2014-04-01, 06:37
Jäklar vilken bag of shit crusadern är, my god.
Ligger på 860dps och 6.6 toughness och det går segt som tusan. Slängde över samma gear på min barb som bara plöjer igenom saker som en motorsåg på crack.

Känns som de missade 2.0 update med crusadern.

tho123
2014-04-01, 06:55
Hur är expansion? Jag spelade vanilla en del, fastnade inte riktigt men jag är sugen på att testa expansion, värt? :D

Chrbo
2014-04-01, 06:58
Jäklar vilken bag of shit crusadern är, my god.
Ligger på 860dps och 6.6 toughness och det går segt som tusan. Slängde över samma gear på min barb som bara plöjer igenom saker som en motorsåg på crack.

Känns som de missade 2.0 update med crusadern.

Jag tycker att min Crusader plöjer på ganska bra, dock har jag ju inte jämfört med en babbe i liknande gear. Det kanske är fördelen med att inte ha spelat på senare tid, att jag inte har något att relatera till.

Akerhage
2014-04-01, 07:03
Förstår inte hur ni kan få så mycket dps, jag är på 220dps med buffs på min wiz, nu har jag väl kanske bara spelat ca 20h ROS. Men ändå, 1.3M är ju sinnes mycket. Känns inte som att jag hittar något riktigt bra loot. Även om nu looten är hundra gånger bättre än innan.

Kyokushin
2014-04-01, 07:36
Körde Manglemaw T6 runs igår kväll. 5,7 mil dps single target.
Körde iofs med 2 crusaders och en barb till så kunde nog gått lite högre.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Frippe-2130/hero/2080495

Kabuto
2014-04-01, 07:49
Förstår inte hur ni kan få så mycket dps, jag är på 220dps med buffs på min wiz, nu har jag väl kanske bara spelat ca 20h ROS. Men ändå, 1.3M är ju sinnes mycket. Känns inte som att jag hittar något riktigt bra loot. Även om nu looten är hundra gånger bättre än innan.

Hur länge har du spelat på level 70 då? Det är väl mest det som räknas. Och ja 220k dps buffar är ingen höjdare, vad har du i toughness?

Akerhage
2014-04-01, 08:02
Hur länge har du spelat på level 70 då? Det är väl mest det som räknas. Och ja 220k dps buffar är ingen höjdare, vad har du i toughness?

Kanske 15-20h på level 70 skulle jag tro. Toughness ligger väl på 12K ungefär, Vitality på 6K om jag inte minns fel.

Alexton
2014-04-01, 08:52
Låter konstigt lite, särskilt på en wizard. Låg på över 500k efter bara några timmar efter att jag blivit 70.

Bounties / rifts är ett utmärkt sätt att få acceptabelt gear relativt omgående.

Som wizard brukar du kunna dra ned din toughness rätt lågt. Men annars är det RNG, du kan haft otur och snart så rasar alla legendaries in ;)

Akerhage
2014-04-01, 08:56
Jag har kört nästan enbart rift på t1-t2. Men det kommer väl :)

skickat från min Nallebjörn

Kabuto
2014-04-01, 08:56
Menar du 12 miljoner? Låter som du går onödigt mycket toughness isf.

High1ander
2014-04-01, 10:59
Har ju varit massa DDoS:ande mot Telia som driver battle.net servers i EU, så massa HC som dött. Spelade igår och stod med lite creeps när jag inte kunde röra mig, etc... som tur var spela jag på normal med level reduce items på min Crusader som levlades, så smått odödlig. Tycker bara det är jävligt dålig stil av blizzard att inte göra rollbacks när de är orsaken till att folk dör. Borde inte vara svårt för dom att se "shit, vi har en spike där plötsligt 1000% mer personer dött senaste timmen än normalt" och fatta att deras sketna servers är orsaken, och de borde ta smällen. För nu straffar man ju de som verkligen är "hardcore fans".

Ado2000
2014-04-01, 12:39
Så körde igenom expansionen igår, började på hard då jag inte riktigt visste vad var lämpligt för min level 60 men den sista biten körde jag på expert.

Sista bossen kändes för svår dock på expert trots att jag kunde spela det som kom innan utan problem.

Har 200 k i damage, 1,8 M i toughness och typ 12 k i healing vet inte hur bra dessa siffrorna är men lyckades ta mig igenom allt utom bossen med dessa. Ska testa bossen igen på expert senare idag då det kändes rätt lågt å ta honom på normal :P.

En sak jag hade velat för förklarad för mig dock är hur det kommer sig att alla båg typerna med quicker gör med skada än om man dual-wieldar två one-hand crossbows. För jag tänker att om jag har två one-hands på 1,6k på min Demon Hunter (som jag spelar som) så borde det göra mer skada än en two-hand 1,6k crossbow .

Grotesk
2014-04-01, 14:06
En sak jag hade velat för förklarad för mig dock är hur det kommer sig att alla båg typerna med quicker gör med skada än om man dual-wieldar två one-hand crossbows. För jag tänker att om jag har två one-hands på 1,6k på min Demon Hunter (som jag spelar som) så borde det göra mer skada än en two-hand 1,6k crossbow .

Stats, attack speed, damage (under dps) etc. etc. spelar ju också in. :)

Nordenator
2014-04-02, 00:20
Jag har varit tvungen att fixa lite tougness på items också, så har två olika gears nu. En för att disha ut 1,3M på ynka 3M tougness, och en på 1M och runt 7-8M tougness. Förstnämna med minskad cooldown på saker, arcane damage, improved archon och bättre DPS är ju roligare, men jag dör lätt som en fluga :D

C h r i s
2014-04-02, 01:00
1m dps och 10m toughness crusader här. Tyckte först att crusader som klass var riktigt vek, nu dödar jag elites i t1-t3 på ett par sekunder, t4 är inget problem det heller.

Men crusaders borde bli buffade oavsett, sämre än andra klasser helt klart. Wrath är ett skämt just nu, allt kostar för mycket eller har för lång cd. Dock klart roligaste klassen att spela enligt mig.

"Bästa" klassen just nu är wizard, ett skämt rent ut sagt, men de lär få någon trevlig patch på sig. Supertråkiga att spela, 95% springer runt med frozen orb build samt archon och dödar allt på 1 sekund med sina 1m+ dps med dålig gear.

Alexton
2014-04-02, 08:05
Jo crusadern faller av rätt hårt över T3. Din block scalar inte alls och du saknar alternativt skydd eftersom så mycket är bundet till shielden.

Känns som de antingen borde ha gett crusadern % baserad shield block utöver normal block eftersom den ska vara master of shields (men är precis lika dålig som alla andra i spelet) eller tagit bort åtminstone 5-6 passives som är bundet till shielden.

Wizards är alpha and omega. Ungefär som barbs var förut fast dubbelt så bra på alla sett. Hade en wizard som tankade T4 nyligen och röjde ut rätt otrolig dps samtidigt.

blizzard borde undvika allt som har med magiker att göra, de klarar verkligen inte av att balansera skiten.

Kyokushin
2014-04-02, 14:35
Thunderfury droppade för mig igår. Där har ni ett helt galet vapen, fyfan. Proccar exakt hela tiden och varje gång blixten hoppar är det ungefär 5mil dmg.

Farmar t4 utan problem nu med 1,5 mil dps med battle rage, 210k hp och 4 mil toughness.

Zaqwer
2014-04-02, 17:31
Thunderfury droppade för mig igår. Där har ni ett helt galet vapen, fyfan. Proccar exakt hela tiden och varje gång blixten hoppar är det ungefär 5mil dmg.

Farmar t4 utan problem nu med 1,5 mil dps med battle rage, 210k hp och 4 mil toughness.

Trodde borttagandet av life steal och ändringarna som gjordes var för att man inte längre skulle kunna satsa enbart på dps, men tydligen icke då :) Farmar du t4 solo eller i grupp?

Scratch89
2014-04-02, 20:21
Jävla pendling, jag hinner ju aldrig spela något.
Fråga till kolofolket; jag har köpt mitt D3 till en PC. Om jag skulle få för mig att köpa en Mac, är jag tvungen att köpa en ny licens då? Tänkte om det skulle gå att ladda hem från Blizzards sida eller så.

Alexton
2014-04-02, 20:41
Du har betalat för att få spela spelet, och spelet fungerar både på mac och pc så det är inget problem.

glhf.

Grotesk
2014-04-02, 20:42
Trodde borttagandet av life steal och ändringarna som gjordes var för att man inte längre skulle kunna satsa enbart på dps, men tydligen icke då :) Farmar du t4 solo eller i grupp?

Borttagandet? Life Steal har väl bara blivit sämre, procentuellt, på maxlevel?

tumme
2014-04-02, 23:45
Borttagandet? Life Steal har väl bara blivit sämre, procentuellt, på maxlevel?

procentuellt på 60. Helt borttaget på 70.

Kyokushin
2014-04-03, 07:46
Zaqwer.

Farmar t4 själv eller med en polare. Blir det mer folk än det och man inte kan oneshotta allt blir det ganska mycket svårare med min låga toughness.

Grotesk
2014-04-03, 08:28
procentuellt på 60. Helt borttaget på 70.

Vilken miss utav mig. Jag tänkte nog på "Life on Hit." :d

Okau
2014-04-03, 16:14
Kanske är dum i huvudet. Men satte på en ny chest armor som hade samma transmorgify, men den bytte färg från blå till vit. Hela min gear alltså. Varför detta? Och kan man byta färg på gearen? Förklara för mig tack haha.

TranceII
2014-04-03, 16:33
Kanske är dum i huvudet. Men satte på en ny chest armor som hade samma transmorgify, men den bytte färg från blå till vit. Hela min gear alltså. Varför detta? Och kan man byta färg på gearen? Förklara för mig tack haha.

Ja

http://www.diablowiki.net/Armor_Dye

Scratch89
2014-04-05, 15:27
Nu är jag drygt halvvägs till level 70 med min Crusader. Vad har ni för builds och hur ska man tänka när man bygger sig en Crusader? Jag byggde precis om min och ska testa den här ett tag framöver:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Scratch89-2270/hero/39603723

Finns det några bra kombos? Just nu är väl tanken att få ut så mycket skada som möjligt på så kort tid som möjligt.

Tricklew
2014-04-05, 16:08
Mask of Jeram droppade igår, gnn fortfarande hård i trosan.

Maddafakkin hardcore (http://eu.battle.net/d3/en/profile/Tricklev-2325/hero/27406125)

Alexton
2014-04-05, 16:49
Nu är jag drygt halvvägs till level 70 med min Crusader. Vad har ni för builds och hur ska man tänka när man bygger sig en Crusader? Jag byggde precis om min och ska testa den här ett tag framöver:

Finns det några bra kombos? Just nu är väl tanken att få ut så mycket skada som möjligt på så kort tid som möjligt.

Denna är standard: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/crusader#aeVdlR!aUhV!aZbYaY

Provoke- charged up. Är nästan helt omöjlig att inte använda
Blessed hammer - thunder (högt dps/wrath spent med charged up procs).
Heaven's fury - blessed ground (för fler snabba procs från charged up).
Judgement - resolved (för löjligt hög crit change på all din aoe).

Som gainer brukar folk antingen köra Justice - thunder när de blivit lvl 70 för lättare överlevnad.
Punish - roar senare i T2-3 när du kanske kan ta lite mer stryk.

Som det är nu så har crusadern egentligen bara 2 spenders som är värda sin kostnad det är blessed hammers - thunder struck och den när hammare delar sig, och din cleave attack.

Passives - du kör 2h vapen då det har högre stats och oftare högre damage.
Undantag är om du hittar någon löjligt bra legendary med proc typ thunderfury.

Reneval, hold your ground och divine fortress är alla bra. Hold your ground kan du byta mot blunt ifall du vill boosta din skada lite.

Denna build så bygger du upp några hammare sen drar du av alla cd förutom hästen (hästen kan bytas mot Akarat's - rally för mer dps).

Crusaders har inte särsklit många viable builds när man börjar komma upp förbi T1 och är extremt weapon dependent.
Denna build fungerar bra för mig och jag kör på hardcore så du kan säkert leka mer glaskanon än vad jag gör.

C h r i s
2014-04-05, 17:04
Denna är standard: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/crusader#aeVdlR!aUhV!aZbYaY

Som gainer brukar folk antingen köra Justice - thunder när de blivit lvl 70 för lättare överlevnad.

Som det är nu så har crusadern egentligen bara 2 spenders som är värda sin kostnad det är blessed hammers - thunder struck och den när hammare delar sig, och din cleave attack.

Reneval, hold your ground och divine fortress är alla bra. Hold your ground kan du byta mot blunt ifall du vill boosta din skada lite.

Denna build så bygger du upp några hammare sen drar du av alla cd förutom hästen (hästen kan bytas mot Akarat's - rally för mer dps).

Crusaders har inte särsklit många viable builds när man börjar komma upp förbi T1 och är extremt weapon dependent.
Denna build fungerar bra för mig och jag kör på hardcore så du kan säkert leka mer glaskanon än vad jag gör.

Denna kör jag, funkar bra, även på t5. http://eu.battle.net/d3/en/calculator/crusader#UeRdXf!aUiV!aZYYcb

Alexton
2014-04-05, 17:09
Har kört liknande men Iron skin används inte så mycket av HC spelare då det har hänt att den buggar ur när du använder provoke, min första crusader gick den döden till mötes :/

Grotesk
2014-04-05, 18:17
Mask of Jeram droppade igår, gnn fortfarande hård i trosan.

Stilig. :)

Scratch89
2014-04-05, 22:58

Tack för input, ska kika vidare lite. Används hästen bara för att ta sig ur hot spots eller?

Kotten
2014-04-06, 05:16

Crusader är nog den segaste karaktären i spelet just nu, så vida du inte har en maximus och använder den där häst skillen, nej usch otroligt seg att farma med

Alexton
2014-04-06, 07:47
Tack för input, ska kika vidare lite. Används hästen bara för att ta sig ur hot spots eller?

Hästen är dels som du säger en escape för frozen och liknande, men även ett sätt att ta sig fram för crusaders är som en snigel på salt.

Jag spelar hc så måste försöka ha lite escapes medan om du inte gör det knappast behöver använda hästen.

Trushy
2014-04-06, 10:52
Vad är bästa sättet att få pengar? Så fort jag ska göra lite gems så tar alla mina pengar slut...

Grotesk
2014-04-06, 11:13
Vad är bästa sättet att få pengar? Så fort jag ska göra lite gems så tar alla mina pengar slut...

Bara kör som fan. Jag tycker jag får pengar för ingenting numera.

Scratch89
2014-04-06, 12:11
Hästen är dels som du säger en escape för frozen och liknande, men även ett sätt att ta sig fram för crusaders är som en snigel på salt.

Jag spelar hc så måste försöka ha lite escapes medan om du inte gör det knappast behöver använda hästen.

Jag stör mig inte på att han springer långsam, jag har inte bråttom. :d

proteinsynthesis
2014-04-06, 16:43

Sälj rare items

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Ape3
2014-04-06, 16:56
Spring igenom Adventuremode och ha ihjäl bossar. Brukar ge bra med pengar.

Alexton
2014-04-06, 16:59
Jag stör mig inte på att han springer långsam, jag har inte bråttom. :d

kör man solo är kvittar det rätt mycket. I party så känns det som man är den sista osnytna snorungen som ropar på sina vänner att vänta för man faller så långt bakom :D

Tricklew
2014-04-06, 17:05
kör man solo är kvittar det rätt mycket. I party så känns det som man är den sista osnytna snorungen som ropar på sina vänner att vänta för man faller så långt bakom :D

Det gäller ju alla om man har en barbar i gruppen, han springer så långt före att det är löjligt, med en DH som gör volter efter och en wizard som blinkar jämsides DH'n.

Själv så kommer man lubbandes i slutet med sin arme av 12 som stannar upp varenda gång ett skelett visar sig.

Alexton
2014-04-06, 18:14
Hade helt glömt bort WD:n, då har allafall crusadern någon att prata med ;)

Ape3
2014-04-06, 19:43
Spring igenom Adventuremode och ha ihjäl bossar. Brukar ge bra med pengar.

Jag får nog ta och meddela att jag visst hade 315% extra gold genom prylar.

Trushy
2014-04-06, 20:40
Jag får nog ta och meddela att jag visst hade 315% extra gold genom prylar.

Önskar bara jag hade sålt mina gems när jag slutade spela då de var 20mil st så nu får man springa och farma. Så fort jag får pengar så är det något gem som jag behöver göra och då försvinner alla pengar igen. Enchant på ringar är fan inte billigt :(

Chrbo
2014-04-07, 06:36
För oss som inte gick in i RoS med en fylld penningpung är allt, dyrt vad gäller gems och enchants, det är bara att nöta på dock... Det finns alltid någon som har det värre :)

Evankhell
2014-04-07, 07:53
Har någon en bra hemsida med förslag till Monk builds?

Drfg
2014-04-07, 09:02

Act 4 - Hell rift - Spela på t4-t6 (du klarar högre än du tror) - Bara när det är clear the hell rift, skapa om annars. Ger ca 7-8 miljoner i timmen.

spas
2014-04-07, 09:25
Har någon en bra hemsida med förslag till Monk builds?

Officiella forumen har en del bra guider. De flesta inklusive mig själv verkar nöjda men valfri generator, lashing tail kick, dashingstrike, epihany, cyclone strike eller sweepingwind samt mantra efter behov.

Kör lightningrunor om du har gear för det eller fire om du har gear för det.

Evankhell
2014-04-07, 09:42
Officiella forumen har en del bra guider. De flesta inklusive mig själv verkar nöjda men valfri generator, lashing tail kick, dashingstrike, epihany, cyclone strike eller sweepingwind samt mantra efter behov.

Kör lightningrunor om du har gear för det eller fire om du har gear för det.

Tackar, får ta och experimentera mer sen när jag kommer hem :)

Scratch89
2014-04-07, 15:27
Ni som säger att ni springer runt och farmar på de olika T-nivåerna, vilken akt spenderar ni mest tid i? Väljer ni att t.ex klara akt 5 på en oss nivå innan ni höjer och börjar om på akt 1 igen, eller har ni några favoritställen ni är på innan ni känner att det blir för lätt igen osv?

Scratch89
2014-04-07, 20:16
Vafan. Någon slags kö för att få logga in på Battlenet. Har de flyttat servrarna till Polen eller?

Evankhell
2014-04-07, 20:32
Kommer inte förbi auth.. :( äh får läsa manga istället

Nordenator
2014-04-07, 20:42
Ni som säger att ni springer runt och farmar på de olika T-nivåerna, vilken akt spenderar ni mest tid i? Väljer ni att t.ex klara akt 5 på en oss nivå innan ni höjer och börjar om på akt 1 igen, eller har ni några favoritställen ni är på innan ni känner att det blir för lätt igen osv?

T-nivåerna? Menar du bounties eller? Jag kör de akterna man får bonus av. Man vill ju hitta alla legendary crafting materials och nycklar utan att ens behöva försöka hitta dem, så jag kör det som ger mest oavsett vilken akt det är :)

Trushy
2014-04-07, 21:01
T-nivåerna? Menar du bounties eller? Jag kör de akterna man får bonus av. Man vill ju hitta alla legendary crafting materials och nycklar utan att ens behöva försöka hitta dem, så jag kör det som ger mest oavsett vilken akt det är :)
Hur ser man vilka akter man får bonus av? och kan man välja vilken akt man kör bountys på för jag får bara akt 3 hela tiden.

Kabuto
2014-04-07, 21:03
När du startat adventure-mode tryck på 'm' där kan du zooma ut och se var det är bonusar för dagen.

Scratch89
2014-04-07, 21:44

T = torment. Typ T4, T5 osv.
Jag testade precis Adventure Mode, det var kul! Iväg och döda den, gör såhär. Lite questande samtidigt som man hittar rätt så schysst loot. Har inte heller förstått hur man ser var man har bonus för dagen, men jag har bara precis gjort de fem uppdragen som var i akt 1. Blir mer i veckan!

Trushy
2014-04-07, 22:02
T = torment. Typ T4, T5 osv.
Jag testade precis Adventure Mode, det var kul! Iväg och döda den, gör såhär. Lite questande samtidigt som man hittar rätt så schysst loot. Har inte heller förstått hur man ser var man har bonus för dagen, men jag har bara precis gjort de fem uppdragen som var i akt 1. Blir mer i veckan!

Man zoomar ut kartan man öppnar med m så ser man det :D

Chrbo
2014-04-08, 06:35
Om du spelar adventure mode så startar du alltid i en av bonusakterna.

Berggren91
2014-04-09, 10:04
Farma vita klass-specifika vapen är en smärta i rumpan.

Nordenator
2014-04-09, 23:06
Jag har kört 7 stycken Discord och 8 stycken Turmoil. Jag har inte fått crafting material. Fuck My Life.

High1ander
2014-04-10, 00:22
Farma vita klass-specifika vapen är en smärta i rumpan.

Halls of Agony Act 1 och Ruins of Corvus Act 5 (nått sånt), så går det snabbt, dvs 1-3 runs.

Nordenator
2014-04-10, 00:33
För att beskriva min frustration i siffror. Om vi tänker på dessa 14 försök. I en stor artikel uppskattade de chansen till 25% på T1 och 50% för T6. Vi körde T4. Om vi bara kastar ut siffran 35 för T4 skulle det vara ungefär 0,0024031838291621636962890625 chans att inte få en.

http://m.memegen.com/amqeo4.jpg

(Kommer givetvis slutföra det imorgon, men en polare har nu gjort två ringar på samma mängd nycklar)

Berggren91
2014-04-11, 09:46
Halls of Agony Act 1 och Ruins of Corvus Act 5 (nått sånt), så går det snabbt, dvs 1-3 runs.

Jag skrev klass-specifika. Och det tar inte 1-3 runs. Kanske du får ett om du har tur. Och man vill ju helst ha en drös av dem så man kan crafta ett perfekt, alt. behöva enchanta 1 stat.

Jag farmade Halls i 2h en gång och fick ETT mighty weapon... som var grått... fml

Jag har kört 7 stycken Discord och 8 stycken Turmoil. Jag har inte fått crafting material. Fuck My Life.

Igenkänningsfaktorn är hög.

High1ander
2014-04-11, 09:53
Jag skrev klass-specifika. Och det tar inte 1-3 runs. Kanske du får ett om du har tur. Och man vill ju helst ha en drös av dem så man kan crafta ett perfekt, alt. behöva enchanta 1 stat.

Jag farmade Halls i 2h en gång och fick ETT mighty weapon... som var grått... fml

Det är iaf. där jag farmar mina "klasspecifika", man kanske får några skullsplitters och dire axes o annat skit innan, men som sagt, på 2-3 runs brukar jag iaf. få ett.

Kotten
2014-04-11, 13:36

rensa racks på act 5, kommer inte ihåg stället. Farmade ihop 6 st som jag behövde på 10 minuter

Berggren91
2014-04-11, 14:11
rensa racks på act 5, kommer inte ihåg stället. Farmade ihop 6 st som jag behövde på 10 minuter

Jo A5 är perfekt för vita armors. Men det var klass-specifika vapen (daibos, migh ty weapons, fist weapons etc..) jag pratade om. Och dess dropchans är mkt mkt lägre... :/

Nordenator
2014-04-11, 22:57
Börjar ju bli lite av wizzen. Praktiskt taget bara legs/set och potential för runt 1,6M DPS på gearen. Måste bara rulla om lite. 1,45M nu. Nu har jag samtidigt 7,2M tougness istället för 3,8M ^^

Nordenator
2014-04-12, 01:12
Gör mitt bästa för att gambla fram Vyr-byxorna för 500 Int 2 set (en polare droppade dem idag i ett game...). Har en tal-amu i stash som jag ska rerolla till hög crit. Det tar sig :D

http://neodym.se/gear.png

Alexton
2014-04-12, 06:57
Har sådant extremt otur med rolls just nu. Bränt 77 forgotten souls i crafts och enchants och inte ett enda item har varit bättre någonstans.

Byte av taktik, har börjat springa rifts med min sk vän "tur-Peter".

Tur Peter är en sådan där typ som får en legendarisk drop minst var 15 min och ett set item i timmen. Spelar inte så mycket men lyckas ändå bli extremt gearad på väldigt kort tid.

Scratch89
2014-04-12, 07:03
Schysst gear där Jensan! :D

tomccc
2014-04-12, 07:27
Gör mitt bästa för att gambla fram Vyr-byxorna för 500 Int 2 set (en polare droppade dem idag i ett game...). Har en tal-amu i stash som jag ska rerolla till hög crit. Det tar sig :D

[IMG]http://neodym.se/gear.png[IMG]

Wow schysst gear! Hur många timmar har du spelade och är det sc eller hc?

olwe
2014-04-12, 07:44
Går det att köra melee i d3 nu utan att vara helt sämst? Skulle vilka lira en klass med klass.

Scratch89
2014-04-12, 08:49
Hur har ni som Crusaders spenderat era Paragon Points? Kanske beror på build, men generellt. Vad "skalar" bäst?

Alexton
2014-04-12, 09:03
Str/all resist/crit damage/area.

Sen beror det lite på hur du bygger ditt gear. Vissa gillar cdr som crusader och andra föredrar life on hit istället för area. Kör du en high spender build fungerar attack speed helt ok.

Nordenator
2014-04-12, 10:00
Schysst gear där Jensan! :D

Aw yis :D

Wow schysst gear! Hur många timmar har du spelade och är det sc eller hc?

Dunno. Inte fruktansvärt många timmar då jag fortfarande bara har så låg paragon, men det kanske rör sig om kring 100 vid detta laget ändå. Har många polare som lirar så det är alltid någon online. Riktigt roligt nu :)

Det är SC.

Tricklew
2014-04-12, 12:59
Går det att köra melee i d3 nu utan att vara helt sämst? Skulle vilka lira en klass med klass.

Det har inte varit något fel på melee sedan månad 3 av Diablo då de nerfade Inferno.

olwe
2014-04-12, 13:56
Det har inte varit något fel på melee sedan månad 3 av Diablo då de nerfade Inferno.

Jahaja. Jag läste lite på något forum om att man nästan behövde "Shard of Hate", för att barb skulle ens fungera, men det kanske är töntig optinoja? Annars känns ju barbar och d3 mkt roligare direkt =). Det är ju inte vidare kul om var och varannan wizard blir tokigt mkt mer kraftfull per automatik.

Tricklew
2014-04-12, 14:13
Jahaja. Jag läste lite på något forum om att man nästan behövde "Shard of Hate", för att barb skulle ens fungera, men det kanske är töntig optinoja? Annars känns ju barbar och d3 mkt roligare direkt =). Det är ju inte vidare kul om var och varannan wizard blir tokigt mkt mer kraftfull per automatik.

Det är som alltid på online spel, kolla in de officiella klassforumen, varenda klass är visst sjukt klen och behöver 90 item och ett dussintals buffs för att funka.

Vanligt gnäll helt enkelt.

MouZe
2014-04-12, 17:37
Gör mitt bästa för att gambla fram Vyr-byxorna för 500 Int 2 set (en polare droppade dem idag i ett game...). Har en tal-amu i stash som jag ska rerolla till hög crit. Det tar sig :D[/IMG]

Klass sets / torment legendaries är helt omöjliga att gambla fram så förhoppningsvis har du inte slösat iväg allt för många blood shards på att försöka få dem. :>

Kräket
2014-04-12, 19:00
Någon mer än jag som har problem med att det laggar idag? Är det fortfarande DDOS-attacker mot servrarna tro?

Nordenator
2014-04-13, 10:32
Helt omöjligt som fruktansvärt låg sannolikhet eller att det inte går öht? Har bara fått typ 6 legs från gamble hittills.

Drfg
2014-04-13, 10:41
Helt omöjligt som fruktansvärt låg sannolikhet eller att det inte går öht? Har bara fått typ 6 legs från gamble hittills.

Går inte alls att få torment-only grejerna.

Nordenator
2014-04-13, 11:00

Aww :(

Tricklew
2014-04-13, 11:03

Finns det någon lista på vad som är Torment only, eller är det bara vissa set?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Drfg
2014-04-13, 11:06

http://diablomandan.com/d3-ros-list-of-torment-only-legendaries/

Trushy
2014-04-13, 11:06

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/10189299133 Verkar vara en lista med det mesta tror jag

Nordenator
2014-04-14, 23:02
Nu har jag Vyr-byxorna i alla fall :D Hittade dessutom bootsen så då jag farmat fram ringen kan jag köra 4-set tal och vyr samtidigt for teh lulz. Har däremot hittat ett par mycket bättre ice climbers så kommer köra 2 vyr och 3 tal (som blir 4).

Berggren91
2014-04-15, 10:08
Nu har jag Vyr-byxorna i alla fall :D Hittade dessutom bootsen så då jag farmat fram ringen kan jag köra 4-set tal och vyr samtidigt for teh lulz. Har däremot hittat ett par mycket bättre ice climbers så kommer köra 2 vyr och 3 tal (som blir 4).

Önskar att detta funkade för mig... :( "Nu behöver jag bara detta item...." -> Två dagar senare -> "Nu har jag det!" ;D

Själv känns det som man bara får samma gamla legs dag ut och dag in, oavsett torment-grad.

tldr: gief shard of hate/odyns, rng pls!!!

QQqqQQQq

pellep
2014-04-15, 10:38
abdisamad#2561
om någon vill spela.
spelar wiz. springer mest runt och fördriver tiden med rifts.

Snubben
2014-04-15, 10:56
Nu spelar jag visserligen på konsol men nu har man klarat det på inferno, vad blir nästa steg? öka svårighetsgraden eller?

Scratch89
2014-04-15, 16:08
Nu spelar jag visserligen på konsol men nu har man klarat det på inferno, vad blir nästa steg? öka svårighetsgraden eller?

Är det kvar det gamla Normal/Nightmare/Hell/Inferno på konsol?

Snubben
2014-04-15, 16:50
Är det kvar det gamla Normal/Nightmare/Hell/Inferno på konsol?

Ah, inferno är "svåraste" sedan på varje sådan grad kan man välja easy, medium, hard, master, master 1,2,3,4,5 etc. Har spelat ett par gånger på master och master 1 men det blir "det vanliga" igen.. Jag vill på jakt efter loot.. :(

Knaz
2014-04-15, 17:15
Vart är de lättast att hitta vita saker till crafting? I det här fallet Archon Sash..

Nordenator
2014-04-15, 18:54
Önskar att detta funkade för mig... :( "Nu behöver jag bara detta item...." -> Två dagar senare -> "Nu har jag det!" ;D

Själv känns det som man bara får samma gamla legs dag ut och dag in, oavsett torment-grad.

tldr: gief shard of hate/odyns, rng pls!!!

QQqqQQQq

Vi är oftast 2-3 wiz i samma game och vi har alla tre bra gear, så det droppar bra saker titt som tätt och något som någon annan inte behöver är inte nödvändigtvis dåligt. Dissade en första thunderfury igår :D

Vart är de lättast att hitta vita saker till crafting? I det här fallet Archon Sash..

Battlefields of Eternity. Finns väl typ 30 vita per genomspelning.

Knaz
2014-04-15, 20:10
Battlefields of Eternity. Finns väl typ 30 vita per genomspelning.

Okej tackar!

Nordenator
2014-04-15, 21:08
Vi kan se denna dag som motsatsen till den förra då. Misslyckats rulla om min ring till bra crit ytterligare 5 gånger á 900k guld styck, droppade 1 legendary på hela speltiden (som givetvis var värdelös), fick inget från shards, fick inget från caches.

Jag är mästaren på att inte kunna rulla crit. Har säkert rullat om min ring 20-30 gånger och har fått crit 1 gång ^^ Tal-amun har fått några snurrningar också. I kistan ligger en mempo jag slutat rulla för att den blivit för dyr.

Berggren91
2014-04-16, 10:16
Adda CptBacon#1710 om ni vill farma. Letar efter T3 party

Nordenator
2014-04-17, 21:49
Ironi på hög nivå. En polare sa till mig att jag skulle droppa ett par vyrbrallor åt honom idag. Klart jag gör det. En kvart efter han lagt ned (vi spelade tillsammans i närmare 8 timmar).

Nordenator
2014-04-17, 22:57
Nu är allt grönt eller legs! Shoulders+hands ska väl med tiden bli Asheara's och ringen för set söker jag efter. Har gamblat fram två bracers med AR, men båda var rätt dåliga i övrigt. Vill ha en bättre tal-amu och orb också. Givetvis fixa alla gems också (men jag är fattig!). Men snart börjar wizzen bli riktigt stabil. Vi körde lite T5 idag och det gick rätt raskt framåt, även om T4 är mycker mer farmvänligt. Våran munk hade lite problem med att ja.. överleva.

http://neodym.se/gear2.png

Alkro
2014-04-17, 23:17
Min WD har ganska stabil pet-gear nu. Flera best-in-slot items. Saknar dock 3 delar zunimassas.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Karokk-2441/hero/16517483

Nordenator
2014-04-17, 23:26
Ahh.. så de var public. Did not know :D

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Norden-2286/hero/566042

Det finns mycket att rulla om. Jag har nog lagt gissningsvis minst 20 mille bara på ringen och inte sett mer än 37% crit (fått det två gånger öht), så därför är andra rullar lite lidande :D

Gabriel Forslund
2014-04-18, 00:57

vendor i fields of misery

Tricklew
2014-04-18, 03:17
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Tricklev-2325/hero/27406125

Lagt något mellan 15-20 000 till Kadala, ge mig mina djävla handskar.

dmoller
2014-04-18, 03:39
Hittade en okej Shard of hate

http://i.imgur.com/n0tlny4.png

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Klockv%C3%A4rk-2975/hero/36295815

C h r i s
2014-04-18, 18:05
Hoppar nu runt i t6 utan problem, veri fun. Fick levla upp en tjejbarb istället idag pga att leapanimationen är ca 50% snabbare. (leveltips: starta ett t6 adventure mode med din level 1 char, få sedan någon att boosta dig. 70 på drygt 40min.)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Chris-2242/hero/41784675

yxa
2014-04-18, 21:05
någon som skulle vilja lvla mig lite?
30-70

Nordenator
2014-04-19, 00:15
Vyr-vantar.. men ringen vill inte droppa för mig :/

MouZe
2014-04-19, 06:44
Vyr-vantar.. men ringen vill inte droppa för mig :/

Drygt!

Försökt plocka hem två bitar av innas setet som går använda men efter 6 bitar droppat varav hälften varit chests och resten daibon börjar jag ge upp, vill egentligen bara åt 3 set bonusen just nu hursomhelst, 4 set bonusen verkar inte funka som den ska..

Iofs känns 5 set bonusen för innas sådär jämfört med andra klassers ^_^
1kstorms 4/6 bonusen känns rätt meh också, blir nog att ordna några aughilds bitar istället :<

http://eu.battle.net/d3/en/profile/mouze-2636/hero/37109380
Kutar antingen runt i ett halvklart fireset med CDR stackning för kvicka T1 rifts eller ett lightningset för högre torments.

Nordenator
2014-04-20, 01:14
Jag har ju kört några runs för att få ringen nu (inte fått än :(), så jag kan åtminstone dela med mig om vad jag lärt mig om bounties.

Vi börjar med den mest irriterande. Layouten för arachne. Första T-korsningen verkar vara avgörande för var nedgången är. Ser ni krysset antingen norrut eller söderut går ni åt motsatt riktning och hittar den någonstans på den sidan.
http://neodym.se/bana.png

Andra bounties har även fasta platser. Lycium, Leoric's Manor, Gharbad the Weak och ytterligare någon tower i antingen northern/southern (minns inte vilken). Kom ihåg dessa så slipper ni söka. Alla pits verkar däremot ligga på slumpmässiga platser på banan.

Layouten på butcher-banan har jag inte kikat på än, men arachne verkar stämma med alla runs jag kört sedan jag började söka ett samband.

TranceII
2014-04-20, 11:15
jH3fC8BdDtg

Nordenator
2014-04-20, 18:15
Roligt att han la upp den samma dag som jag skrev om det :D Har filat på min tanke om att det fanns ett mönster i några dagar. Det finns säkert många banor som har någonting att gå på bara man vet vad man ska söka efter. Var samma sak i Diablo 2.

Scratch89
2014-04-20, 21:43
Alltså, hur mycket tid lägger ni på Diablo 3 nu? Jag hinner bara lägga ett par timmar i veckan eftersom mina arbetsdagar med pendling ligger på strax över 14 timmar, och vissa dagar sover jag över. Jag blev precis level 70 med min Crusader och jag har riktigt dålig gear jämfört med vad som läggs upp här. Kommer aldrig att hinna ifatt. :(

Kabuto
2014-04-20, 22:16
Nej du kommer självklart ligga efter om du inte spelar mycket. Men lira bounties på normal med några polare och T1 rifts så får du lite roligare gear ganska fort.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

High1ander
2014-04-20, 22:52
Alltså, hur mycket tid lägger ni på Diablo 3 nu? Jag hinner bara lägga ett par timmar i veckan eftersom mina arbetsdagar med pendling ligger på strax över 14 timmar, och vissa dagar sover jag över. Jag blev precis level 70 med min Crusader och jag har riktigt dålig gear jämfört med vad som läggs upp här. Kommer aldrig att hinna ifatt. :(

Spelar du med kompisar som har samma hero eller samma main stat så får du ju snabbt upgrades då de slänger sina skit-items till dig.

Sen går det ju snabbare i SC än HC. Jag kör bara HC nu och där funkar inte glas-kanoner builds som i SC.

Scratch89
2014-04-21, 07:19
Spelar du med kompisar som har samma hero eller samma main stat så får du ju snabbt upgrades då de slänger sina skit-items till dig.

Sen går det ju snabbare i SC än HC. Jag kör bara HC nu och där funkar inte glas-kanoner builds som i SC.

Jag trodde att de flesta items var kontobundna vid pick up?

Okau
2014-04-21, 07:20
Jag trodde att de flesta items var kontobundna vid pick up?

Inte om det droppar i samma party.

Fordon
2014-04-21, 09:25
Inte om det droppar i samma party.

Men deras gamla skitgrejer, som skall slängas, har troligtvis inte droppat i samma party och är således kontobundna :)

Oavsett, så är riftrundorna ett säkert kort för att geara upp sig fort om de andra hjälper till med sin skräploot som de annars hade tänkt att sälja.

Nordenator
2014-04-21, 18:48
Men deras gamla skitgrejer, som skall slängas, har troligtvis inte droppat i samma party och är således kontobundna :)

Oavsett, så är riftrundorna ett säkert kort för att geara upp sig fort om de andra hjälper till med sin skräploot som de annars hade tänkt att sälja.

Inte rares. Jag har kastat massor med helt OK saker på polare. Så länge man inte rullar om dem är det OK.

Scratch89
2014-04-21, 20:02
Om det är någon som har lite grejs att slänga till mig så vore det trevligt. :D

TranceII
2014-04-21, 20:38
Om det är någon som har lite grejs att slänga till mig så vore det trevligt. :D

Om nu inte profiles fortfarande är buggat så rulla socket på ditt vapen. Sedan kör snabba bounties/rifts på normal så får du upp utrustningen snabbt.

Trushy
2014-04-21, 20:51
Om nu inte profiles fortfarande är buggat så rulla socket på ditt vapen. Sedan kör snabba bounties/rifts på normal så får du upp utrustningen snabbt.
+1,
Har hittat 2-3 bra legendarys på mina normal runs också

Scratch89
2014-04-21, 21:30
Ska testa detta, har inte ens tänkt på att man kan socketa allt i D3. Vad ska jag stoppa i min socket då? Critdamage?

Kabuto
2014-04-21, 21:35
Crit-damage brukar vara vanligast.

Nordenator
2014-04-22, 00:40
Ringjävel...

Har nog öppnat mellan 200-300 caches på A1 utan att se den. Jag har hittat 1-4 var av de andra legsen. Nu har jag suttit med 3 vyr och 3 tal i typ en vecka utan att hitta den. För att strö lite extra salt på såren hittade jag 3 andra leg ringar igår och the compass rose idag. Ringar utgör typ 70% av de legs som droppat.

</whine>

Kabuto
2014-04-22, 00:46
Jag spelade precis upp en barbar och lirade lite act 1 bounties med clanen. Fick 2 ringar på ungefär 20 caches ^^

Nordenator
2014-04-22, 01:04
En i clanen hittade en trifect på första cachen, alla andra har minst en och en polare droppade ringen och 2 delar tal samma runda.

Scrub 4 life

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Tricklew
2014-04-22, 02:09
Fick ringen när jag hjälpte polaren med lite, hade kunnat få en trifect men det är ju efter allt hc. ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/tricklev-2325/hero/27406125 (http://eu.battle.net/d3/en/profile/tricklev-2325/hero/27406125)

Börjar bli nöjd med han nu, köttar på rätt så bra i Torment 2, tänkte bege mig uppåt till Torment 3 och försöka efter att jag fått upp min crit dmg och toughness lite till.

ChewChew
2014-04-23, 19:19
Är det många här på brädan som kör HC? Lägg till mig om ni känner för att köra lite. :) pravuil#2130

Scratch89
2014-04-23, 21:46

Nu återkommer jag; hur rollar man socket på ens vapen?

Nordenator
2014-04-23, 21:49
Nu återkommer jag; hur rollar man socket på ens vapen?

http://www.diablowiki.net/Mystic#The_Mystic_and_Enchanting

Nordenator
2014-04-24, 12:12
Fick den äntligen. Det bästa för mig hade varit -cooldown, int, crit chance/dmg, men jag är nöjd med att den åtminstone ger (omrullad) int, vita, crit dmg och ar.

MouZe
2014-04-24, 14:35
Fick den äntligen. Det bästa för mig hade varit -cooldown, int, crit chance/dmg, men jag är nöjd med att den åtminstone ger (omrullad) int, vita, crit dmg och ar.

Grattis, min tredje ring efter 3,5k bountys rullade till slut poison som secondary res :>

Lyckades crafta ett par trifecta ashearas gloves idag efter ~75 försök, och enchanta poison på dem också

10k armor å 1634 allres nu :D

Saknar poison på soj å haunt of vaxo fortfarande men, förr eller senare droppar dem nog med hyffsat rätt stats också.

Trushy
2014-04-24, 15:03
Fick necket idag när jag körde lite public normals
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Trushy-2173/hero/20306308

MouZe
2014-04-24, 15:32
Fick necket idag när jag körde lite public normals
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Trushy-2173/hero/20306308

vad i helvete har du gjort med din andys? o_o

BigSpawn
2014-04-24, 15:34
va kör ni på för svårighet när ni farmar? kört T1 men börjar få bättre gear och börjat köra T2, tar ju längre tid men kanske är värt det?
Hade totalt missat att man fick extra cache om man körde alla bounties för en act och jag körde lite random, missat massa drops i onödan då.
De där stenarna man får för att öppna rifts, får man de random för Bounties?

MouZe
2014-04-24, 16:51
Ja kör på tempest rush ephiphany för normal bountys å torment 1 solo,
Runt T3-5 med lightning build i grupp beroende på folket ja lirar med och Torment 6 för crafting material å solo rifts lite då och då.

Tricklew
2014-04-24, 19:30
MouZe kan man få en länk till snubben? Är bra sugen på att köra något annat än min trötta WD, men kan inte bestämma mig för något.

Nordenator
2014-04-24, 19:52
Jag har kört mestadels T1. Då jag kört med publicfolk har det varit normal då de ofta är som vilsna får, men mestadels har det blivit bounties med polare på T1. Man vill ju ha xp, pengar och drops. Har väl grindat ihop 40 mille samtidigt och ett antal levels ^^

Om ni undrar ungefär hur många bounties det krävs för att hitta ringen (givetvis random, men ändå):
http://strawpoll.me/1565585/r

Scratch89
2014-04-24, 19:54
Jag som trodde att ni alla sprang runt på T5 och härjade.

Nordenator
2014-04-24, 19:59
Rifts lär det bli T5 nu då jag äntligen fått ringen. T4 har vi kör mycket, men jag tror vi är redo för T5 nu :D

High1ander
2014-04-24, 20:01
http://eu.battle.net/d3/en/profile/High1ander-1975/hero/37837432 min HC-munk.

Den har bara ca 900k dps ingame med passiva buffs, då jag mest skaffa den då munk är så trevlig när man riftar, för då kan jag dra ihop gubbar så kan resten av medspelarna slå ihjäl. Har en barb och en crusader som båda ligger runt 600k dps, vilket också funkar på T1, men de synkar inte lika bra och har sämre escapes, iaf. barben.

Jag kan köra T1 själv utan problem, men skulle jag vilja farma snabbt så skulle jag nog köra barb eller någon Int-klass.

MouZe
2014-04-24, 22:31
MouZe kan man få en länk till snubben? Är bra sugen på att köra något annat än min trötta WD, men kan inte bestämma mig för något.

MouZe
2014-04-24, 22:46

^Lightning builden

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Mouze-2636/hero/42362577 TR Fire, saknar cindercoat :<

C h r i s
2014-04-24, 22:51
Rifts lär det bli T5 nu då jag äntligen fått ringen. T4 har vi kör mycket, men jag tror vi är redo för T5 nu :D

Vi farmar mest t5 i grupp, men inte får vi mer legends för det... snittar drygt 9-10min per rift. Lite trist att man inte märker någon direkt skillnad när man ökar Torment!

Nordenator
2014-04-24, 23:01
Du hade rätt bra grejer :D

ChewChew
2014-04-25, 07:47
Är lite kluven över min wizard.. Vet inte riktigt om jag ska ha så högt fokus på toughness. Har bytt ut min andys med arcane dmg mot denna tal'en med mer vit, samt bytt ut mitt vapen med 15% arc dmg mot sever för att den har vit.

Vad tycker ni? Ska jag sänka min toughness och tjäna in lite mer dps?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Pravuil-2130/hero/37151225

C h r i s
2014-04-25, 16:18
Du hade rätt bra grejer :D

Hehe, kanske haft lite tur ändå. :D

Är lite kluven över min wizard.. Vet inte riktigt om jag ska ha så högt fokus på toughness. Har bytt ut min andys med arcane dmg mot denna tal'en med mer vit, samt bytt ut mitt vapen med 15% arc dmg mot sever för att den har vit.

Vad tycker ni? Ska jag sänka min toughness och tjäna in lite mer dps?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Pravuil-2130/hero/37151225

Mer dps, mindre toughness!!

Scratch89
2014-04-25, 17:16
Är det ungefär runt 2k ett vapen har som base damage på toppen? Då är det alltså dags att leta rätt på bättre gear generellt för att få upp str och crit.

High1ander
2014-04-25, 19:41
Är det ungefär runt 2k ett vapen har som base damage på toppen? Då är det alltså dags att leta rätt på bättre gear generellt för att få upp str och crit.

1.9-2.3k hamnar de flesta enhandare på, det är ett ganska bra vapen för de flesta om det har 2150+ main stat och en socket.

Så om du hittar en med dålig dmg, men har base dmg och socket, så kan du isf. rulla upp dmg.

Nordenator
2014-04-25, 20:34
Ett bra har 2200+, socket, main stat, +1 till primary. Antingen har den AR eller dmg och ger runt 2400 eller så har man typ vita eller reduced cooldown. Min Thunderfury ger Int, Vita, Socket och 2236 skada. En polare har istället damage, så då gör den närmare 2400.

High1ander
2014-04-25, 21:29
Ett bra har 2200+, socket, main stat, +1 till primary. Antingen har den AR eller dmg och ger runt 2400 eller så har man typ vita eller reduced cooldown. Min Thunderfury ger Int, Vita, Socket och 2236 skada. En polare har istället damage, så då gör den närmare 2400.

Ja, men det kommer han inte hitta på en vecka om han bara spelar någon timme per dag.

Hursom, vill du klara av T1 så behöver du ha vapen runt 2100+ med main stat och socket. För det är väl på T1 som du kommer börja kunna få chansen att få legendaries som just bara droppas i T1. När du väl kör T1 och rifts så får du även bra mängd bloodshards så du kan gambla till dig normala legendaries. Eftersom du också är på SC så behöver man inte vara så rädd för att dö och kan geara lite mer för DPS, vilket gör att du kan klara T1 tidigare.

Kimball
2014-04-25, 23:32
Hittade Blade of Prophecy på min crusader idag! Lite kluven över om jag ska använda den eller Fate of the Fell som jag hade innan, condemned är så grymt mycket roligare och smäller hårdare än heavens wrath, men jag gick ner 1200 vit iom vapenbytet, så toughness och hp fick sig en liten törn: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kimball-2157/hero/38912152

Även jobbat på att byta ut allt som går i favör till holy dmg% och lidit lite på critten, men allt i T2 smälter på bra, T3 funkar beroende på partyt. Älskar verkligen jekingboarden också, upp till 27 träffar där varje träff crittar mellan åtminstone 4-7kk beroende på. Det är bara kul att se det studsa överallt :D
Om man bara kunde finna en Foote...

Nordenator
2014-04-26, 01:20
Nu har jag åtminstone fått upp DPS:en till runt 1,55 mille efter att ha gått över till set-delar. Var nere på 1 mille där en stund (från 1,7), så även om jag kunde köra archon ofta och hade meteorer som slog ned så kändes det lite patetiskt ^^ Jag skulle vinna så fruktansvärt mycket på en bra tal amu, men en ny orb och en bra mask skulle inte heller skada. Bra handskar och shoulders från firebirds vore inte heller helt fel så jag får 500 extra int där med.

Har maginellt någon crit damage och crit chance från paragon då jag var tvungen att sätta allt på reduced cooldown också.

yxa
2014-04-26, 06:02
Nu har jag åtminstone fått upp DPS:en till runt 1,55 mille efter att ha gått över till set-delar. Var nere på 1 mille där en stund (från 1,7), så även om jag kunde köra archon ofta och hade meteorer som slog ned så kändes det lite patetiskt ^^ Jag skulle vinna så fruktansvärt mycket på en bra tal amu, men en ny orb och en bra mask skulle inte heller skada. Bra handskar och shoulders från firebirds vore inte heller helt fel så jag får 500 extra int där med.

Har maginellt någon crit damage och crit chance från paragon då jag var tvungen att sätta allt på reduced cooldown också.

du behöver %fire skada om du använder fire, och cindercoat är överlägsen armor när det gäller fire. Du går ner paper dps men paper dps är skit du behöver elemental dps

Alkro
2014-04-26, 07:13
Hej Kolo!

Jag kör en del med min barb i nuläget och försöker samla på set items. Organiserar en del "loot-sharing" runs på T3. Om ni har en barb med bra gear kan ni säga till om ni vill vara med!

Trushy
2014-04-26, 09:10
Hej Kolo!

Jag kör en del med min barb i nuläget och försöker samla på set items. Organiserar en del "loot-sharing" runs på T3. Om ni har en barb med bra gear kan ni säga till om ni vill vara med!
Låter skoj! adda mig på Trushy#2173

Trushy
2014-04-26, 09:18
du behöver %fire skada om du använder fire, och cindercoat är överlägsen armor när det gäller fire. Du går ner paper dps men paper dps är skit du behöver elemental dps
+1, Min profil dps är bara 885k men min elemental dps ligger på 1,7mil så gör stor skillnad.

proteinsynthesis
2014-04-26, 10:12
Hej Kolo!

Hänger också gärna på , ondjultomte#2706

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Nordenator
2014-04-26, 10:36

Jag använder fire, cold, arcane och lightning. Hade du tittat på min gear hade du nog insett att det inte finns ett enskilt element som ger hela min skada. Däremot kommer jag gå tyngre och tyngre mot arcane eftersom jag får upp min reduced cooldown. Jag har en moonlight i kistan, men den skulle inte ge så mycket just nu.

C h r i s
2014-04-26, 19:01
Jag använder fire, cold, arcane och lightning. Hade du tittat på min gear hade du nog insett att det inte finns ett enskilt element som ger hela min skada. Däremot kommer jag gå tyngre och tyngre mot arcane eftersom jag får upp min reduced cooldown. Jag har en moonlight i kistan, men den skulle inte ge så mycket just nu.

Om du har hoppat upp till t5 kan du ju adda mig om ni då och då söker fler personer, alltid najs att ha vettigt folk att spela med. :P

Nordenator
2014-04-26, 21:08
Om du har hoppat upp till t5 kan du ju adda mig om ni då och då söker fler personer, alltid najs att ha vettigt folk att spela med. :P

Sure thing. Norden#2286. Bara att adda. Har ingen direkt fast grupp jag spelar med, utan det är väl typ 15 olika. De flesta börjar ha bra saker vid det här laget!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

yxa
2014-04-26, 21:24

nu kollade jag ditt gear, byt handskar-> magefist byt hjälm-> andy 20%ele byt vänstra ringen till soj 20% ele =win

Nordenator
2014-04-26, 21:58
Nopes och nopes. AR är inte intressant för mig. Råskada är däremot. Firebirds shoulders och gloves är bättre för int-bonus. Andys är inte heller speciellt intressant av samma skäl. Bättre är en riktigt fet tal-mask så jag kan köra på moonlight.

Om vi rangordnar det hela: Int > Crit Damage > Crit Chance > Reduced Cooldown > Arcane > Vita > Attack Rate

Scratch89
2014-04-27, 11:09
Gaaaalet vad det är delays och lagg när man spelar public games. Det är helt ospelbart. Bara för mig eller är det så för andra också?

Scratch89
2014-04-27, 11:24
Nu är det även i privata games. wtf.

yxa
2014-04-27, 16:14
Nopes och nopes. AR är inte intressant för mig. Råskada är däremot. Firebirds shoulders och gloves är bättre för int-bonus. Andys är inte heller speciellt intressant av samma skäl. Bättre är en riktigt fet tal-mask så jag kan köra på moonlight.

Om vi rangordnar det hela: Int > Crit Damage > Crit Chance > Reduced Cooldown > Arcane > Vita > Attack Rate

så du tar hellre 500 int bonus än 500 mindre int och 60% arcane skada?
du vill alltså ha lite dps?

saxat från din dprogess sida:
1.00% +Arcane Skills Damage gives you 9,552.52 dps
1.00% Critical Hit Chance gives you 15,277.73 dps
1.00% Critical Damage gives you 2,018.56 dps
1.00% Attack Speed gives you 8,333.05 dps
100 Intelligence gives you 12,534.25 dps

500int=12,5x5=62k dps
60%arcane dps= 570k dps :smash:

Nordenator
2014-04-27, 17:17
Du verkar ha lite svårt att förstå att jag sitter med fullt tal-set och gör skada med fyra olika element hela tiden. Eftersom jag får upp min cooldown reduction kommer archon spela en större roll för min build, och således behöver jag mer arcane damage. Jag ska inte bara förlita mig på arcane däremot, således behöver jag även bra grundskada för alla element. Meteorerna slår ned lika ofta oavsett vilken AR jag är, därför är AR mindre viktigt. Försvinn nu.

Tricklew
2014-04-27, 18:35
Nordenator hat tyvärr fel, stt använda flera elements är inte fel, men man har alltid en main och de andra är snarare support skulle. Elemental damage > allt, även med Tal settet.

Nordenator
2014-04-27, 19:41
Jag kommer ju gå mot arcane. Har ju moonlight i lådan. Men det är inte värt det om jag inte kommer använda mycket arcane. Jag kommer göra det framöver, men utan cooldown reduction blir det lite av allt hela tiden, och då får jag 1/4 av den möjliga skadan från elementet, vilket är rätt kasst eftersom jag dessutom sinkar min huvudskada på kuppen (som elementskadan är baserad på).

Nordenator
2014-04-27, 20:57
Vyr är fruktansvärt bra just för att archon normalt sett saknar mobilitet. Man behöver inte extrem skada med archon så länge man dödar mobs för att få upp extrem skada, vilket teleport gör att man kan göra. Att röra sig med archon är värdelöst just för att man inte gör skada under tiden. Det viktigaste är för mig att få upp en ny archon tidigare, således är cooldown reduction viktigare än arcaneskada. På något som ger 4 slots kan jag få med de 4 förstnämnda. Bracers som kan ge arcane kan INTE ge crit dmg, därför blir det arcane där i alla fall. Tal är bara ett roligt tillskott, men visst kan det hända på sikt att jag skiter i det. Problemet med Andy's t.ex. är att jag tvingas ha tal-amu istället för moonlight. Moonlight ger 25% arcane, och jag behöver inte riktigt AR från Andys (som jag slipper med tal-mask). Jag gör inte nog mycket fire för att magefist ska vara bättre än 500 int extra från firebirds. Framöver kommer jag göra ännu mindre fire av totalen och det blir ännu mer irrelefant.

Sen får ni argumentera kring det bäst ni vill, men när man gör 5M DPS med archon kanske 10-20% hit och dit är lite skit samma. Däremot då man tappar den DPS:en och ska vänta 40 sekunder på nästa vända istället för säg.. 20. Man ökar skadan mer på att få hitta tillbaka i sin vansinnesform tidigare. Gör det mer på pappret? Nej. Gör det faktiskt mer skada? Definitivt.

C h r i s
2014-04-27, 21:18
Jag vet bara att jag gör mest skada av alla!!111 Vad vinner jag!?

För övrigt tycker jag bara det är kul med folk som testar lite olika itembuilds och inte bara springer runt med +elemental dmg. Skit samma om man gör någon procent mindre skada, man spelar ju det man tycker är roligast.

Mental
2014-04-27, 23:16
jobb 8 i morgon, är det dumt att hälla upp en öl och installera D3 expen nu?

Nordenator
2014-04-27, 23:23
jobb 8 i morgon, är det dumt att hälla upp en öl och installera D3 expen nu?

Det är väl snarare dumt att jobba imorgon nu då du ska hälla upp en öl och spela dibbe :D

Berggren91
2014-05-02, 11:47
http://eu.battle.net/d3/en/profile/CptBacon-1710/hero/38401491

Smäller ganska bra med 114% Fire + 30% elitedmg :D

Saknas gör Marauders byxor och boots + grandeur som vägrar droppa :(

Sen är jag medveten om att endel delar jag har är lite "meh", men det kommer bli bättre :D

Kimball
2014-05-02, 13:38
http://eu.battle.net/d3/en/profile/CptBacon-1710/hero/38401491

Smäller ganska bra med 114% Fire + 30% elitedmg :D

Saknas gör Marauders byxor och boots + grandeur som vägrar droppa :(

Sen är jag medveten om att endel delar jag har är lite "meh", men det kommer bli bättre :D

Kan man säga att det gjorde ja! Vad crittar din "standardskill" average? 12M?

Blir så irriterad över hur mkt fire och lightning gear jag har tillgängligt, men min kära shattering-runa är ju holy såatte.. Combust kändes inte alls lika trevlig när jag testade den. Lyckades tillslut rolla liknande reapers som herr Berglund idag, men med holy då som sagt! :hbang:

Berggren91
2014-05-02, 14:06
Kan man säga att det gjorde ja! Vad crittar din "standardskill" average? 12M?

Blir så irriterad över hur mkt fire och lightning gear jag har tillgängligt, men min kära shattering-runa är ju holy såatte.. Combust kändes inte alls lika trevlig när jag testade den. Lyckades tillslut rolla liknande reapers som herr Berglund idag, men med holy då som sagt! :hbang:

Första crit (Bra crit) på ett vitt pack kan bli ~25-30M utan vargen poppad (+30% dmg)
Första crit (Bra crit) på ett elite pack kring ~35-40M utan varg poppad.

(Har en passiv som ger mig 40% mer dmg på allt som har mer än 75% hp.)

Med vargen kan jag se +40M crittar ibland :D

Sedan så smäller ju det mindre bomber efter den initiala smällen som gör endel dem också. Lägger inte märke till deras crittar, men skulle chansa någonstans mellan 5-10M beroende på förhållandet.

Använd ditt fire/light gear till andra builder då? :D Testa och mixtra lite

Fordon
2014-05-02, 14:47
det är väl snarare dumt att jobba imorgon nu då du ska hälla upp en öl och spela dibbe :d

+10

Nordenator
2014-05-04, 13:57
Nu har jag lite fler gubbar :D Har en WD och en DH också som jag börjat leka med.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Norden-2286/hero/42659398

Ska göra en Generic Wizard (TM) med bara ökad skada och +%element rakt igenom på sidan om också. Nu har min normala wiz bara 24 sekunder cooldown på archon, så det börjar ta sig. Inte hittat något vettigt till den på typ 2 veckor däremot :/ En polare som spelar barb droppade perfekta vyrhandskar med cd red däremot. FML :P

Kimball
2014-05-04, 23:21
Herregud vad Rngesus var glad på min crusader idag, gav mig både gyrfalcon's foote och the mortal drama under samma speltimme! Så nu spammas det blessed shield som aldrig förr med jekangboard och footen!

Hade glömt hur det var med snabb atk spd på 1.8 eller så, känns som att sköldarna faktiskt flyger fram snabbare också tack vare detta! Nu behöver jag bara roligare set items än blackthornes, andariels och SOJ... :Virro

Nordenator
2014-05-04, 23:33
Jag har bytt upp lite grejer på min DH. Har spelat T4/T5 en hel del idag, men han gör än så länge lite väl lite skada för att bidra med något där. En cindercoat har jag fått också, men den var lite väl dålig. Två dagar in och han har börjat göra bra skada däremot :D

Det verkar som om jag har nått den punkten då jag kommer få söka i veckor efter upgrades på wizen. Det jag behöver är lite för specifikt. Slutresultatet är ~7 sek cooldown på archon med full tal, full vyr, captain crimson och born's. Jag har fixat born's, men mina vyr-handskar är skräp och jag har ingen tal-mask så captain crimson pants/belt har jag inte ens orkat börja med. Att hitta RRoG med -cd, crit, int och crit dmg lär bli spännande också ^^

Kimball
2014-05-05, 07:43
Det är ju lite på den nivån man börjar fundera på varför man faktiskt lirar för att finna bättre gear för att sedan... kunna farma snabbare? :D

Mental
2014-05-05, 08:02
Det är väl snarare dumt att jobba imorgon nu då du ska hälla upp en öl och spela dibbe :D

Mm, lösningen i går var att spela dibbe 0900-01:30, och dricka tingsryd 2.8. Således är jag inte helt trasig idag :D

Därimot har jag ingen aning om vad jag håller på med, har ingen specifik build, utan kör mest bounties och rifts på normal :P

jag måste läsa in mig på builds och items.

Mental
2014-05-05, 08:02
Det är ju lite på den nivån man börjar fundera på varför man faktiskt lirar för att finna bättre gear för att sedan... kunna farma snabbare? :D

Som alla andra spel ;)

Nordenator
2014-05-05, 09:10
Mm, lösningen i går var att spela dibbe 0900-01:30, och dricka tingsryd 2.8. Således är jag inte helt trasig idag :D

Därimot har jag ingen aning om vad jag håller på med, har ingen specifik build, utan kör mest bounties och rifts på normal :P

jag måste läsa in mig på builds och items.

Försök ta dig till torment 1 så snart du kan så har du i alla fall på level 70 chansen att få de bästa sakerna i spelet medan du inte har någon aning om vad du gör :D

Nordenator
2014-05-05, 09:11

Att ha nästan den bästa gearen är ju inte samma sak som att ha faktiskt lyckats fixa sina slots :D

BigSpawn
2014-05-05, 09:19
jag har kommit en bit så jag iaf kan köra T2 med min Monk, dock har jag bara 220k dps så tar grymt lång tid:) jag är en glad amatör och tror jag måste börja försöka sätta mig in i + olika damage osv, fick nån neck med + 20% fire damage men tror inte det är nått för Monks?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/BigSpawn-2446/hero/40294071

Kimball
2014-05-05, 09:46
Att ha nästan den bästa gearen är ju inte samma sak som att ha faktiskt lyckats fixa sina slots :D

Sant :)

jag har kommit en bit så jag iaf kan köra T2 med min Monk, dock har jag bara 220k dps så tar grymt lång tid:) jag är en glad amatör och tror jag måste börja försöka sätta mig in i + olika damage osv, fick nån neck med + 20% fire damage men tror inte det är nått för Monks?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/BigSpawn-2446/hero/40294071

Du borde rolla life per hit på vapnet -> socket och stoppa i crit gem! Samt försöka finna ringar med crit chance, crit dmg och dex samt atk spd / cooldown reduction! Där har du några 100k's ökning i dmg med en gång :)

BigSpawn
2014-05-05, 09:51
tack för tipset, inte så mycket pengar osv så kan inte rerolla så mycket:) får farma mer helt enkelt. Hoppas på att få thunderfury snart, blev skapligt nervös när det droppade en 1H legendary.
Har börjat köra mer bounties för att få cachen, hade totalt missat att man fick en cache när man gjorde alla fem bounties för samma act, så förhoppningsvis får jag mer gear + mats nu
så ingen ide att fundera på + damage innan jag fixar det du tipsade om då gissar jag:)

Chrbo
2014-05-05, 10:02
tack för tipset, inte så mycket pengar osv så kan inte rerolla så mycket:) får farma mer helt enkelt. Hoppas på att få thunderfury snart, blev skapligt nervös när det droppade en 1H legendary.
Har börjat köra mer bounties för att få cachen, hade totalt missat att man fick en cache när man gjorde alla fem bounties för samma act, så förhoppningsvis får jag mer gear + mats nu
så ingen ide att fundera på + damage innan jag fixar det du tipsade om då gissar jag:)

Kolla också vilken akt du ska göra bounties i, varje akt har en särskilt uppsättning legendaries som kan finnas i cachen. Jag nötte på rätt mycket bounties innan jag insåg att jag ville ha något från akt1-caches :)

BigSpawn
2014-05-05, 11:00
Ah tack för info:) har du nån bra sida med info om vad dessa caches kan innehålla?

Nordenator
2014-05-05, 11:09
Ah tack för info:) har du nån bra sida med info om vad dessa caches kan innehålla?

http://www.diablohub.com/database/sorting/bounty-bags

Act 1 är bra skit. Bracers ger bra med skada och ringen vill man ha tids nog :)

High1ander
2014-05-05, 12:43
Act 1 är typ det enda folk farmar om du joinar ett public game.

Lyckades få en Mad Monarch på 2300 dps, med dexterity (för min munk) och Ring of Royale Grandeur (för set items bonus) med hög dex och perfect AS (hade tidigare fått 2st med Int).

Mad Monarch är kanske inte så great på munk när man kör torments i party, men riktigt nice när man ska cleara många fiender på bounties.

Berggren91
2014-05-05, 14:10
Över tusen bounties och ingen ring ännu :(

BigSpawn
2014-05-05, 15:12
en annan sak, jag vetefan om jag gör nått generalfel med goblins, jag har inte lyckats döda en enda än så länge, varken vid levlande eller T1, som bäst typ 30% när jag poppat allt. Har inget minne av att jag hade problem med dom för några år sen när jag spelade:) mer dps helt enkelt som krävs gissar jag

Blue.plz
2014-05-05, 15:41
en annan sak, jag vetefan om jag gör nått generalfel med goblins, jag har inte lyckats döda en enda än så länge, varken vid levlande eller T1, som bäst typ 30% när jag poppat allt. Har inget minne av att jag hade problem med dom för några år sen när jag spelade:) mer dps helt enkelt som krävs gissar jag

Socket i vapen hjälper )

Därutöver är monks antagligen på motsatta sidan av dps-skalan från hjälteklassen wizard.

Berggren91
2014-05-06, 09:35
Nu saknas bara byxorna till Marauder-setet. Kör med Ashearas tills vidare, funkar bra.

Diabloprogress-profil (http://www.diabloprogress.com/hero/cptbacon-1710/Meshy/42796137)
Bnet-profil (http://eu.battle.net/d3/en/profile/cptbacon-1710/hero/42796137)

Har tänkt farma Prides Fall då jag ids, känner att den kan vara nice vid högre torments än T4. Så kan man spamma CA lite längre. Alternativet är om jag skulle kunna få en bra rollad Rakoff's amu. *gah!*

Adda gärna om ni lirar T3-T4. Alt. T5 om det är ett bra party. :)

BigSpawn
2014-05-06, 09:51
tack för tipset om socket, rerollade på vapen och satte i CD och även rerollade ring till CD, stor skillnad, fick tom ner en goblin:)

Alexton
2014-05-06, 10:04
Men faaan. Min andra T5 värdiga HC crusader som stöper i backen.
Hade precis tagit ned ett blått pack när jag öppnar en dörr och inser att det var helvetets portar.
Ut springer 15+20 små feta herrar och exploderar i mitt ansikte. Hade inte en chans.

Rifts kan vara bra knepiga i hc perspektiv pga att det kan bli sådan extrem täthet av just en typ av fiende.

Berggren91
2014-05-06, 10:13
Men faaan. Min andra T5 värdiga HC crusader som stöper i backen.
Hade precis tagit ned ett blått pack när jag öppnar en dörr och inser att det var helvetets portar.
Ut springer 15+20 små feta herrar och exploderar i mitt ansikte. Hade inte en chans.

Rifts kan vara bra knepiga i hc perspektiv pga att det kan bli sådan extrem täthet av just en typ av fiende.

Minns före RoS då man kunde se elite-pack av dessa småfeta herrar, vad hände med dem? Har då inte sett några i RoS.. och tur är väl det... :D

Beklagar din förlust, Alexton.

Nordenator
2014-05-06, 10:16
Testade 2 st 1h-crossbows med DH:n. Nå jeflar vad tråkigt. Jag gillar ju mina crits som börjar närma sig 30M, och jag har inte ens fire damage på min andys och cindercoat. Hittade Marauder boots idag med dmg till right clicken och kunde rulla upp dex:en mot 500 (nöjde mig med 494) :D

Alexton
2014-05-06, 10:26
Minns före RoS då man kunde se elite-pack av dessa småfeta herrar, vad hände med dem? Har då inte sett några i RoS.. och tur är väl det... :D

Beklagar din förlust, Alexton.

Nu när du säger så, jag hade helt glömt bort att de kunde vara champions.
Minns att man brukade skicka fram demonhuntern för att skjuta iväg en pil och sen sprang alla så snabbt de kunde :D

Det enda man vet med HC är att resan tar slut någongång, bara hoppas man dör på något vettigt sätt.
Har en T1 redo crusader SimpletonIII som står redo när jag får orken tillbaka.

Berggren91
2014-05-06, 10:30
Testade 2 st 1h-crossbows med DH:n. Nå jeflar vad tråkigt. Jag gillar ju mina crits som börjar närma sig 30M, och jag har inte ens fire damage på min andys och cindercoat. Hittade Marauder boots idag med dmg till right clicken och kunde rulla upp dex:en mot 500 (nöjde mig med 494) :D

Mm, 2H crossbow är vägen att gå. Så mycket skada per CA som möjligt!

Nice med bootsen, såg att du fick bra secondary's också!

Nordenator
2014-05-06, 10:31
Mm, 2H crossbow är vägen att gå. Så mycket skada per CA som möjligt!

Nice med bootsen, såg att du fick bra secondary's också!

Jo. Roligt att lira med honom en stund där det faktiskt faller nog värt att ha :D

Nordenator
2014-05-06, 11:15
Fick 15% cluster arrow damage på quivern också :D 626 var lägsta rullen möjligt för vita, så det var ju det som skulle försvinna om något. Den är ändå helt OK eftersom AR inte spelar så stor roll med 2H (16 AR, varierar 15-20).

Berggren91
2014-05-06, 11:23
Fick 15% cluster arrow damage på quivern också :D 626 var lägsta rullen möjligt för vita, så det var ju det som skulle försvinna om något. Den är ändå helt OK eftersom AR inte spelar så stor roll med 2H (16 AR, varierar 15-20).

Fan, har bara 13% CA på mitt. Har helt missat att rulla upp den till 15% :smash:

Tack för påminnelsen!

Men tanken är att crafta ett par nya Archfiend's med 8% elite dmg.

Nordenator
2014-05-06, 21:57
Ja idag har jag bytt till en andy's med fire, bättre ring och amu, set pants och boots (inte samma, tyvärr) och rullat upp mitt quiver. Produktiv dag på kanske 3 timmar spel :D

Kotten
2014-05-07, 05:21

Jag critar över 30 mille med natalya och Calamity. Slår 2 hands alla dagar i veckan min krider ligger så fint i stash

Kotten
2014-05-07, 05:26
Kör man rätt passiva är inte hatred något problem. Nightstalker och preparation som ger hatred och sen reapers wraps och en till passiv som ger hatred när man tar globes, men nu har jag hjärnsläpp så kommer inte på vad den heter.

Berggren91
2014-05-07, 06:20
Jag critar över 30 mille med natalya och Calamity. Slår 2 hands alla dagar i veckan min krider ligger så fint i stash

Kan critta nästan 50M med min 2H Hellrack såatteee.... :D

Nice Norden! Vi får köra lite party med våra DH's så det regnar lite Marauder-delar åt oss :D

Kotten
2014-05-07, 13:51
Kan critta nästan 50M med min 2H Hellrack såatteee.... :D

Nice Norden! Vi får köra lite party med våra DH's så det regnar lite Marauder-delar åt oss :D

Det kan jag oxå göra, runt 45 iallafall, men attackerar bra mycket snabbare med 2 st 1 hands. Finns en anledning att alla topstreamers kör 2 st 1 hands. Bra mycket mer dps overtime, 2-3 skjuter alla packs på t3