Visa fullständig version : Diablo III
Smidigt spelat av dom! :) Stort grattis
lol 33k vieweres på kripp!!!
lol 33k vieweres på kripp!!!
Han hade 47k views runt killen :)
Bashiok är ju dum i huvudet, fin respons till diablo killen:
https://twitter.com/#!/Bashiok
Bashiok @Bashiok
People think that was the first HC Inferno clear? Weird. Webcams r 2 legit 2 quit. hay HAY
Bashiok @Bashiok @Plosionz We don't publicly announce/recognize world firsts. I'm just surprised that was the first one that was publicized.
jag tror ju inte direkt att det är den första i världen men säkert första i usa/europa
De hade kunnat klarat det runt en vecka sedan om Kripps internet inte hade strulat så mycket, så det är många som har haft ett stort försprång på honom, men just nu är han world first, får se imorgon
Bashiok @Bashiok
@Pyrotarlu I'll double check it when I get into work tomorrow. :)
kommer det stå i nya patchen vilken itemlevel det är på sakerna som droppar? Typ ilvl 63 och liknande?
Om någon plockat Diablo på HC redan så borde man hört om det, fast oavsett så kan ju Bashiok ge bättre respons kan man tycka, han framstår ju som en riktig idiot nu.
kommer det stå i nya patchen vilken itemlevel det är på sakerna som droppar? Typ ilvl 63 och liknande?
Det är vad som är sagt iaf. :)
1.0.3 kommer till europa i natt, patch notes finns redan nu dock!
http://www.diablofans.com/blizz-tracker/topic/227302-patch-103-now-live/
wow många ändringar..
Ser dock inget om attackspeed nerfen i patchnotes
Nordenator
2012-06-19, 15:49
Ser dock inget om attackspeed nerfen i patchnotes
+ Attack Speed bonus values on weapons and armor have been reduced by 50%
This change does not apply to quivers
Nordenator
2012-06-19, 15:50
Min gear borde stiga i värde tycker jag då IAS nerfas kraftigt och skada minskas i överlag från mobs (survivability blir mer viable) :D
Där har du det. :)
pucktvåa!
ingen som vill låna mig några miljoner så jag kan buda på ett vapen? :D
Där har du det. :)
pucktvåa!
Fuuuuaaaaark, är ju inte en jättesuper stor nerf direkt. Men nästan tillräckligt för att få mig gå för crit hit chance och crit hit dmg istället. Måste leka med lite siffror först
Vad behöver man för gear för Inferno act 2 med en wizard?
http://i.imgur.com/kJIt4.jpg :)
mattilainen
2012-06-19, 16:35
vill se diablo kill på hc. någon med länk?
edit hittade
http://www.youtube.com/watch?v=DIYJAzZ3xgg
Life Steal and Life on Hit
Plucke Berglund: As it is, life steal is useless. I can hit for 20k and only steal tens of damage while my lifepool is 40k+. Life steal is obviously limited in quantity to keep it from being over used, but with the 80% reduction, it's a wasted mod. Is there any plan to make life steal remotely useful compared to life on hit? Please don't take that as nerf life on hit.
Wyatt Cheng: I'm happy with where Life on Hit is and keeping an eye on Life Steal.
Life Steal was far and away the best stat internally, which is why we put in modifiers to reduce the effectiveness at higher difficulty levels.A lot of theorycrafters have (correctly) ball-parked the effectiveness of Life on Hit as being roughly 3x as strong as Life Steal. So it's probably pretty easy to see that before we put in the 80%, Life Steal was 2x as good as Life On Hit. We knew we had to do something.
We played with numbers as low as 10%, and as high as 50% penalty.
The reason Life Steal settled at 20% is because over the next few months, the relative value of Life Steal will probably go up, whereas Life on Hit will not.
Both of the stats scale with mitigation, and both of them scale with Attack Speed at the same rate, but Life Steal scales with your weapon damage and damage output. Life Steal also scales better in AOE situations.
To make a long story short, Life Steal is tuned around where we expect DPS output to be months from now. As people do more damage, get more survivability, and generally find they can AOE things more than they used to, I expect the value of Life Steal to go up.
Murimasa
http://eu.battle.net/d3/en/blog/5235297/5235296
Dom har lite övertro på att folk konstant ska omvärdera stats genom att testa så fort man uppgraderat lite gear, att dom släpper sån information är ju guld värt för många, dom borde inte vara så jävla hemliga. :)
ingen som vill låna mig några miljoner så jag kan buda på ett vapen? :D
Hur mycket behöver du, och hur lång tid behöver du låna?
mattilainen
2012-06-19, 17:29
ultimata frågan, hur mycket cash har ni samlat ihop? vissa items går ju för 60 mill.. jag har 18.5 mill och spelare inte mycket.
shadowfire
2012-06-19, 17:35
Fuuuuaaaaark, är ju inte en jättesuper stor nerf direkt. Men nästan tillräckligt för att få mig gå för crit hit chance och crit hit dmg istället. Måste leka med lite siffror först
Jag skulle säga att det är en rejäl nerf, byebye 100k-dps barbs, wizards, dh's osv som sitter på +AS på andariels visage, tal rashas bröstplatta, lacunis osv. :D
Riktigt mycket bull-förändringar...
"In Inferno difficulty, Siegebreaker will now gain the Reflects Damage affix"
"Elemental Arrow
Skill Rune – Nether Tentacles
Tentacles will now only hit each target once"
Mycket kul också dock, så det blir nice. Får väl se hur värdelös DHn blir med den nerfen, dock. Slutar jag 1 shottas av nysningar så kanske det gör upp för det I guess.
Legendaries med "fel IAS-stat" kommer ju också fixas i framtiden, kanske värt å köpa ett par skitbilliga BOJs och hålla fast vid... :D
Edit: Lite trist att de bara ändrade gem-kostnaderna för nivå 1-8 och inget alls på grand-recept i BS.
shadowfire
2012-06-19, 17:38
ultimata frågan, hur mycket cash har ni samlat ihop? vissa items går ju för 60 mill.. jag har 18.5 mill och spelare inte mycket.
Fått ihop 4 mille, antingen måste man hitta en drop som går att sälja bra på AH, vilket bara har hänt mig en enda gång på 200-speltimmar snart, eller så måste man farma AH. Att farma guld i spelet tar grymt lång tid. Bästa farmstället jag hittat så kan jag dock få ihop ca 60k/20 min inkl vendorsales av alla rares och det är med över 200 i goldfind-gear + 40 magic find.
Bästa sättet att få ihop pengar verkar trots allt vara att farma båda AH'na. De items jag vill ha kostar upp mot 60-80 mille styck tyvärr, just nu kan jag inte geara upp min wiz ett enda dugg från AH iaf. Första item hoppas jag kunna byta ut om 10 miljoner.
Angående Elemental-damage på vapen
Keng Greb: Why was elemental damage cut? Burning fire, heal stopping poison, stunning lightning, healing holy… they all would have been great additions to game play.
Jay Wilson: Primarily due players preference of DPS over everything.
As we played the game we found everyone just moved to the damage type that did the most damage.
If we equalized damage they ignored ones that didn't have CC options.
Case in point, we kept the slow on cold and gave it a lower damage budget and its the least used damage type now.
-
Legendarer och egenskaper
Plucke Berglund: Why are there no on hit procs besides bleed?
The unique tulwar that cast chainlighting and charged bolt was one of my favorite items in the game. Will skills on hit make a comeback?
Andrew Chambers: We actually do have some, like stun on hit, fear on hit etc, and we definitely wanted to do more!
As it came down to the wire, though, we had to put them on hold.
That said, we are working on updating the legendaries in an upcoming patch, and a big push for us is to try and get these proc powers in the game and working to make our legendaries way more awesome (that will be measurable in "legendariness meters").
Perra Fryklund: By the way, a proc chance of 2% doesn't feel legendary. It needs to happen more reliably for it to be worth anything.
Andrew Chambers: I ran 2% by the legendariness meter and it proc'd pretty low, so we want it to be higher, and more legendary!
Jockefoten
2012-06-19, 18:06
Keng Greb! :D
Sådär nu lirar jag utan sig spell, lyckades gå ner i 1.2 atk per sec och håller nästan uppe ett spam med tap the source. Mycket roligare o lira med spells som slår mer än 20k, men det var la lite för atk speeden var så snabb.
shadowfire
2012-06-19, 18:51
Sådär nu lirar jag utan sig spell, lyckades gå ner i 1.2 atk per sec och håller nästan uppe ett spam med tap the source. Mycket roligare o lira med spells som slår mer än 20k, men det var la lite för atk speeden var så snabb.
utan sig spell?
edit: ah signature, vad har du för total AS nu?
Jag nyttjar själv min signature för att fylla på AP snabbt och kör orbitaryn som orb.. fungerar helt ok, dunkar iväg tunga orbs som går igenom mobs med rätt hög frekvens.. går grymt fort att fylla på AP med nästan 2.67 AS och MM/attument, ca 4-5 träffar med MM och sedan jag har jag ny AP för en ny orb
shadowfire
2012-06-19, 19:00
säljer ni av er all +IAS gear nu? eller hur gör ni andra?
jag tror jag ska strippa min wiz nu ikväll till låga priser innan 03:00-patchen..
Hur mycket kan ett onehandat spear med 718 dps, 24% atk speed, 50% crit dmg, 104 int, 107 vit och 2.6k hp per kill gå för på AH? Inte riktiga pengar.
http://i.imgur.com/TkARI.jpg
Phew, målet var att klara spelet innan patchen och utan användning av real money. Fick panikköpa ett vapen med högre life on hit men lägre dps för mina sista 2 miljoner och experimentera lite med skills innan jag fick ner honom. Lång och svettig fight, tappade fokus ett par gånger och var nära döden men lyckades rätta till misstagen. Barb power!
Crafting
Blacksmithing
Bloth Hjordnoth: What do you think of addings gems to the Blacksmithing process to ensure a stat?
Put a slot for a gem into the UI. If you add a chipped ruby, you're guaranteed a small strength bonus (5-10). If you put in a flawless square, you're guaranteed a large strength bonus (~100).
A perfect star ruby would result in a MASSIVE strength bonus.
You could also diversify by having weapons get the weapon bonus, helms get the helm bonus, and other getting the other bonus. New reagents could be added for IAS, XP, Gold, MF…
This, actually, sounds like what you should have done with the Mystic. Crumbled Treasure Maps drop and give small MF bonuses. The Mystic can combine 3 into a Faded Treasure Map that provides a little better MF bonus. Et Cetera… The Mystic could combine reagents to grant guaranteed stats from items made by the blacksmith.
Andrew Chambers: I think its an interesting idea and something we would certainly consider adding in the future.
Philosophically, the blacksmithing is intended to serve as an outlet for all those items that you picked up when doing butcher runs, but found them to be not worth putting on the AH, equipping them, or storing in your stash for your alt.
You can salvage those items, and give yourself a chance to roll a really good one, turning your evening of farming into something of potential value.
The randomness thats inherent in this system means that you may not get anything good, which we totally understand can feel pretty frustrating.
To mitigate this in the short term, 103 will see a reduction in costs for crafting items from the blacksmith.
Im hoping this makes pressing that button a little less intimidating, and that Haedrig sees more business! He has some orphaned kids now to feed you know!!!
Joakim Fossing: The thing is why would i salvage all that stuff for a small chance at getting a good item from the blacksmith when I could sell it and get more gold to spend on items that have the stats I want on the auction house?
Andrew Chambers: The intent is, why not? If youre currently just leaving all of those blue items on the ground and collecting a bunch of gold, why wouldnt you want to turn them into something of potential value rather than let the Treasure Goblins come and pick them up after youve run away?
Crafting isnt intended to be better than the drops you can get from killing monsters, or maybe even the items you can find on the AH. It is intended to provide you with another outlet for the gold youre collecting.
Tregus Parnebo: He meant that you sell the blues to the vendor, because the gold from that is more valuable then the mats you get
Andrew Chambers: Our hope is that by lowering the cost of crafting items (mentioned in the 1.0.3 preview), the choice between "should i sell or salvage this" becomes a little more interesting.
Drop Rates for Jewelcrafting and Blacksmithing Plans
Halitosis Artosis: Drop rates on Jewelcrafting and Blacksmith patterns seem very, very low.
In about 150 hours on my main I've gotten a grand total of one of each -- fewer than the number of legendaries I've gotten. Any plans to increase drop rates a bit?
Andrew Chambers: Something to keep in mind about the smithing and jewelcrafting plans is that they only show up in Inferno, so that can impact how often you will see them.
We deliberately set them low as it felt really bad to fill in your blacksmith and jeweler so fast. We may have erred on the side of too low however and I'm not against increasing the drop rates.
As more and more people get into Inferno we will keep an eye on it and increase it in a future patch.
Jockefoten
2012-06-19, 20:48
Blott en jordnöt! :D
Stefan J
2012-06-19, 21:22
Phew, målet var att klara spelet innan patchen och utan användning av real money. Fick panikköpa ett vapen med högre life on hit men lägre dps för mina sista 2 miljoner och experimentera lite med skills innan jag fick ner honom. Lång och svettig fight, tappade fokus ett par gånger och var nära döden men lyckades rätta till misstagen. Barb power!
Grattis! Bra jobbat.
mattepatte
2012-06-19, 21:27
Vad ska man köpa för gear till en Monk?
Jo, självklart ias, dex, vitality, life steal.
Men om man vill ha en riktigt bra gubbe vilka grejer ska man satsa på, vilken minimum stats på dom olika grejerna är vettig som minimum om man vill kunna döda Diablo solo på inferno och kunna tanka i ett fyra player game etc.
Om någon har en grym monk lägg gärna upp erat equipment så jag får se och inspireras.
Tricklew
2012-06-19, 21:31
Du ska inte köpa något, imorgon så kommer bra items (dvs 1m+ nu) att droppas i varenda act, om en vecka kommer priserna att vara en promille av vad de är idag.
NÄMEN!
VICKEN NERF! 1.03 :D
•Magic Find will no longer be considered when looting objects in the environment such as chests, barrels, vases, pots, and corpses.
•Destructible objects no longer have a chance to drop items, and will only have a small chance to drop gold when destroyed.
Dat Dere Official PatchNotes
http://www.diablofans.com/news/1253-patch-103-official-patch-notes/
storPines
2012-06-19, 21:37
Så vad bör man som mage satsa på nu istället för Ias?
•Magic Find will no longer be considered when looting objects in the environment such as chests, barrels, vases, pots, and corpses.
Skitbra ju. Sparar en jäkla massa tid. :)
kungen lirar en purist barbarian, jag är sugen på det också. :D
shadowfire
2012-06-19, 21:53
NÄMEN!
VICKEN NERF! 1.03 :D
•Destructible objects no longer have a chance to drop items, and will only have a small chance to drop gold when destroyed.
Dat Dere Official PatchNotes
http://www.diablofans.com/news/1253-patch-103-official-patch-notes/
WHAT!!!!!!! looooooool!
sälja på AH fort som fan, helvete dåååååå!!
Per-Öyvind som skall stämma Blizzard iom ASP-nerfen.
We need to state our objection as community on this huge change.
For example, i have spent around 300 euros for items with attack speed and now they are gonna change properties of items i have paid real money for in less than a week? Really?
Even the items are virtual, the money spent is pretty much REAL. Blizzard should have thought the consequences with the RMAH. They can't simply do whatever they want. We are the consumers and we have rights. Laws simply prohibit these kind of situations so PROTECT YOUR RIGHTS!
WHAT!!!!!!! looooooool!
sälja på AH fort som fan, helvete dåååååå!!
Nej tvärtom, vänta tills AH torkat ut på items och sedan spamma sönder AH :)
shadowfire
2012-06-19, 22:32
Per-Öyvind som skall stämma Blizzard iom ASP-nerfen.
300? get a girlfriend?
shadowfire
2012-06-19, 22:33
Nej tvärtom, vänta tills AH torkat ut på items och sedan spamma sönder AH :)
hur? om de inget är värda om en vecka?
Nordenator
2012-06-19, 23:13
Nu är den stora frågan om auktionerna tickar medan servern är nere. Jag hoppas det. I så fall är jag redo att kasta ut allt igen då skiten går online. Annars måste jag vänta många timmar till. Ticka! Ticka! Ticka!
Jag gillar inte vad jag läser på US forumet..
"I continue to test the new repair costs. I went and broke two vases and end up having to pay 98g to repair gear."
+24k för full repair. Hallelujah nu lägger jag nog detta på hyllan ett tag framöver. Det var kul sålänge det varade.
Missade editen.
24k gällde inte full repair, såklart, bara partial. Går tydligen få +50k repairkostnad utan problem - trots att man aldrig dör. Okej att de ville nerfa glaskanoner som var billiga i drift, men att göra spelandet så ohållbart rent ekonomiskt att man skulle behöva köpa guld @ RMAH för att täcka repairkostnaderna verkar ju bara som en stor trollning.
KaptenKnäsvag
2012-06-20, 04:49
Som en person som tjänar 6-7 miljoner på AH varje eftermiddag är jag oroad över den potentiellt förändrade marknaden.
Hah, de "låga" reparationskostnaderna räckte gott tycker jag. Fast då dör jag ju en hel del och ingen lvl60 drop än som ens är värd att sälja på AH. Så hela min inkomst är från upplockat guld och vendortrash.
BigSpawn
2012-06-20, 06:38
Det står säkert nått i det finstilta som skyddar Blizzard men så fort de blandar i riktiga pengar i virtuella saker online så blir det en helt annan sak att ändra på dom.
Ganska fult helt klart och jämför med att göra nått mer riktiga saker.
shut teh face
2012-06-20, 06:40
Man får "skylla" sig själv om man pröjsar flera tusen för items ..
Ska man ha samma argument sen när de inför "reset" (motsvarande ladder reset i D2).
För man betalar flera tusen för ett items, ska man vara garanterad att det äger för all framtid? Det är tråkigt för en själv också. Detta argumenterar också för dumheten att spendera $ på items.
Missminner jag mig om jag har för mig att Blizzard skriver specifikt i sin EULA att de förbehåller sig rätten att ändra på saker i spelet efter eget tycke? Då får man, som sagt, skylla sig själv.
Missminner jag mig om jag har för mig att Blizzard skriver specifikt i sin EULA att de förbehåller sig rätten att ändra på saker i spelet efter eget tycke? Då får man, som sagt, skylla sig själv.
Alla stora företag har något liknande, skulle inte se varför Blizzard inte skulle ha det.
BigSpawn
2012-06-20, 07:08
jo visst får man skylla sig själv och jag skulle aldrig själv spendera så mycket pengar på en virtuell sak men frågan i slutändan är om det är ok rättsligt. Bara för att man skriver sig fri i ett avtal är det inte säkert att rätten köper det. Särskilt extra knepigt då det gäller så många länder.
Jag tycker i alla fall att med tanke på hur mycket pengar detta ger till blizz så måste de även ha tänkt över hur de ska hantera det de säljer för riktiga pengar. Grym affärsplan annars, sälja nått och sen ändra det hur man än vill utan att köparen kan göra ett dugg.
Nu vet jag att det inte är Blizzard som är den egentliga säljaren men ändå deras saker som säljs och de tar en stor del av beloppet.
shut teh face
2012-06-20, 07:14
Mjo, RMAH är riktigt sunkigt. AH öht är inte speciellt bra, eller, det är bra, men inte att spelandet är beroende utav det.
Jag MF'ar hellre D2 mephisto och blir glad när jag ser unique shako ;D
BigSpawn
2012-06-20, 07:28
bra sätt att hålla igång säljandet på AH, ha en massa bra items med IAS som säljer fint på AH, nerfa IAS och buffa andra items(legendaries) och öka på försäljningen igen. Nerfa nått som är bra för tillfället och buffa andra och göra detta om o om igen och du har fin ruljans och mycket intäkter från AH
Tricklew
2012-06-20, 07:31
jo visst får man skylla sig själv och jag skulle aldrig själv spendera så mycket pengar på en virtuell sak men frågan i slutändan är om det är ok rättsligt. Bara för att man skriver sig fri i ett avtal är det inte säkert att rätten köper det. Särskilt extra knepigt då det gäller så många länder.
Jag tycker i alla fall att med tanke på hur mycket pengar detta ger till blizz så måste de även ha tänkt över hur de ska hantera det de säljer för riktiga pengar. Grym affärsplan annars, sälja nått och sen ändra det hur man än vill utan att köparen kan göra ett dugg.
Nu vet jag att det inte är Blizzard som är den egentliga säljaren men ändå deras saker som säljs och de tar en stor del av beloppet.
De tar 1usd/euro av beloppet, inte en enorm siffra.
Förövrigt så verkar det som att RMAH-gråtarna trodde att deras items alltid skulle ha samma ingame värde, förstod de inte att med tidens lopp så kommer alla items tappa i värde? De nuvarande top tier gearen kommer inte vara det om 2-4 veckor.
Med det sagt, ge det tid, detta är en förhållandevis ny grej inom online spel, flera länder kommer nog få sätta sig ner och diskutera hur man ska reagera på detta, för som det ser ut nu så är det en farlig marknad som lätt kan misshandlas.
BigSpawn
2012-06-20, 07:44
men det ger ju en bra intäkt om man håller igång ruljansen:) och det kommer helt klart att behöva diskutera hur det ska hanteras i framtiden för att ge en säker marknad
Man får gratulera!
Jag spelar ju själv barb och har precis börjat på inferno.
Är det där den build du kör hela tiden, eller din 'bossbuild'? Vad har du för passives?
BigSpawn
2012-06-20, 08:21
De tar 1usd/euro av beloppet, inte en enorm siffra.
Förresten tar de ju även ut en % sats av sålda beloppet väl så i slutändan blir det rätt mycket för nått som säljs för 250euro/dollar
Förresten tar de ju även ut en % sats av sålda beloppet väl så i slutändan blir det rätt mycket för nått som säljs för 250euro/dollar
Nej.
Däremot gör PayPal detta om du vill ha in pengarna dit.
storPines
2012-06-20, 08:36
Som en person som tjänar 6-7 miljoner på AH varje eftermiddag är jag oroad över den potentiellt förändrade marknaden.
Hur lyckas du med det?
Har spelat ett x antal nu sedan spelet släpptes, kommit upp totalt i typ max 3 mille allt som allt.
Just angående +% magic find, gör det stor skillnad?
Hur lyckas du med det?
Har spelat ett x antal nu sedan spelet släpptes, kommit upp totalt i typ max 3 mille allt som allt.
Just angående +% magic find, gör det stor skillnad?
Kör man Azmodan runs i inferno är det inte ovanligt att varannan / var 3e run ger items värda 1-2 miljoner på AH, har jag märkt. Innan dess fick jag sällan några vettiga drops, dock.
Akerhage
2012-06-20, 08:54
Jävla patch 1.03.
Gick från 28K damage till 20K tack vare den där attack speed nerfen. Skoj när man satsat massa pengar på det. :/
Blir väl satsa på crit chance och crit damage nu då antar jag?...utöver INT då givetvis, är wiz.
Nej.
Däremot gör PayPal detta om du vill ha in pengarna dit.
Det är inte paypal som tar 15% det är blizzard som tar 15% för "paypal transfer" det är altså pengar rakt ner i blizzards ficka, sen tar paypal en liten avgift på ett par procent också, allt som allt så blir man av med cirkus 30% av säljbeloppet.
jag är nere från 31k dmg till 23k dmg. Jävla fittnerf
Tappade ca 10k damage på min monk, nu har jag nästan tatt igen det men var tvungen att byta från 1h+sköld till dual-weild (vilket iofs är ganska skoj).
Så vad får 1.0.3 för betyg av härskapet än så länge? Har inte hunnit prova ännu ska prova lite senare idag tänkte jag. :)
Bara jag som tycker att vapen är lite väl billigt på AH nu?
Det är inte paypal som tar 15% det är blizzard som tar 15% för "paypal transfer" det är altså pengar rakt ner i blizzards ficka, sen tar paypal en liten avgift på ett par procent också, allt som allt så blir man av med cirkus 30% av säljbeloppet.
Oh. Då har jag helt missförstått det. Alltså tar paypal c:a 15% till? Du nämner ju att totala summan blir c:a 30%.
Räknar då bort den pengen som själva auktionen kostar.
Akerhage
2012-06-20, 09:37
Inte spelat något än, men känns som blizzard förstört spelet lite nu med alla repaircosts och att AS gått ner så mycket när man just satsat på att köpa dessa. Så jäkla kul är det inte att farma i all evighet :/
Så vad får 1.0.3 för betyg av härskapet än så länge? Har inte hunnit prova ännu ska prova lite senare idag tänkte jag. :)
Sänkta craftingkostnader borde även påverkat grand-recept imho. Men det är fortf. en förbättring.
En död för min DH kostar 3.3k, så den charen är öht inte viable längre. Får se om jag kan geara om lite smidigt så man tål 2-4 ranged attacker åtminstone, annars är den körd totalt.
Att repairs ska kosta ~400 guld bara genom att döda 10 mobs +2 krukor är för mig oförståeligt, mobsen träffar mig öht inte.
AS + nether tentacles-nerfarna kunde jag bry mig mindre om, det finns ju alternativ, men just att repairs förstör att man spelar spelet precis som vanligt är inte rätt imho.
Överlag 1/5 toast till 1.0.3. Lika bra kanske, men GW2 kommer ju aldrig?! :(
dock så verkar det vara så att nerfen av acterna väger upp lite till ias nerfen.
Oh. Då har jag helt missförstått det. Alltså tar paypal c:a 15% till? Du nämner ju att totala summan blir c:a 30%.
Räknar då bort den pengen som själva auktionen kostar.
Kanske inte 30% men det beror på säljsumman, alltid 1 euro plus 15% plus paypals avgifter, så beroende på säljsumma allt mellan 20-30%
Paypal tar i dagsläget 3.4% + 3.25 SEK (av det inkomna beloppet på paypal)
ronn har du mkt gold? Jag budar på ett vapen just nu och vet inte om pengarna kommer räcka :>
ett 1326dps 2h vapen med massa vit.
Man får gratulera!
Jag spelar ju själv barb och har precis börjat på inferno.
Är det där den build du kör hela tiden, eller din 'bossbuild'? Vad har du för passives?
Tack. Min normala build som jag använder till det mesta skiljer sig på så vis att jag kör Furious Charge med Dreadnought istället för Leap. Grymt att ha en life saver som charge. Är man i fara och står i en klunga av mobs så springer man bara igenom dom och på köpet så healar man sig till fullt.
Leap med 300% armor runan behövde jag för att kunna tanka Diablos fireballs. Som passives kör jag dom vanliga tank skillsen, Nerves of Steel, Tough as nails, superstition. Men mot Diablo bytte jag ut Tough as nails mot den som healar 1% varje sekund. Hände att jag blev tvungen att lämna fighten ibland för att recovra och då var det nice om hälsan tickade uppåt också, särskilt i fas 2.
Vanliga builden i sin helhet.
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#WSPkVg!bVe!ccZcca
ronn har du mkt gold? Jag budar på ett vapen just nu och vet inte om pengarna kommer räcka :>
ett 1326dps 2h vapen med massa vit.
Inte så värst mycket en mille kanske, är en fattiglapp :)
Knatcharn
2012-06-20, 10:08
Inte spelat än men det är ju soft att de fixar så att man kan mfa i act 4 i hell om man känner för det och ha chansen att få samma saker som i inferno fast med lägre droprate. Som i d2.
Edit: Fan, såg nu att ilvl 63 inte går att få i hell :(
Haha loggade in, ner från 35k till 25k dmg på min wiz, så mycket IAS hade jag ju inte heller. :(
Får byta ut handskar och ringar nu!
Wow damage nerfen på fiender i inferno märks markant, sprang runt i akt 3 lite breached keep, vilken skillnad, stötte på ett soulripper pack också, spelade lite halvdant bara men fick dom till 50% ändå.
Knatcharn
2012-06-20, 10:15
By the way:
Magic Find will no longer be considered when looting objects in the environment such as chests, barrels, vases, pots, and corpses
Inte spelat än men det är ju soft att de fixar så att man kan mfa i act 4 i hell om man känner för det och ha chansen att få samma saker som i inferno fast med lägre droprate. Som i d2.
Edit: Fan, såg nu att ilvl 63 inte går att få i hell :(
Det stämmer ju inte. Det fanns saker i D2 som du bara kunde få i Hell.
Tricklew
2012-06-20, 10:22
Så hoppar jag in i act 3 för att se hur mycket enklare det är, det är ju nästan lika svårt, och med dom nya repair costs så är det för svårt att komma framåt.
Backar inte för en utmaning dock, DIablo ska ner denna vecka.
C h r i s
2012-06-20, 10:25
Tack. Min normala build som jag använder till det mesta skiljer sig på så vis att jag kör Furious Charge med Dreadnought istället för Leap. Grymt att ha en life saver som charge. Är man i fara och står i en klunga av mobs så springer man bara igenom dom och på köpet så healar man sig till fullt.
Leap med 300% armor runan behövde jag för att kunna tanka Diablos fireballs. Som passives kör jag dom vanliga tank skillsen, Nerves of Steel, Tough as nails, superstition. Men mot Diablo bytte jag ut Tough as nails mot den som healar 1% varje sekund. Hände att jag blev tvungen att lämna fighten ibland för att recovra och då var det nice om hälsan tickade uppåt också, särskilt i fas 2.
Vanliga builden i sin helhet.
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#WSPkVg!bVe!ccZcca
Får man fråga varför du kör revenge istället för ignore pain? Med min 2h barb och ignore pain + ignorance is bliss helar jag upp mig till 100% på ett par sek.
Det är nog dags att lägga ner spelet för min del, det är på tok för lätt nu... diablo dör på 2 min och whimsyshire är ett skämt. De borde gjort acterna svårare istället för lättare i denna patch.
Någon som sitter inne med info om varför de ökade rep kostnaderna? Tyckte det var bra som det var. Nu vågar jag inte ens längre försöka progressa eftersom det slutar med att jag wastat x min / timmar, 200k guld och inte kommit någonstans alls. Nu blir det mer att man håller sig på act 1 - 2 farmande åter igen för att undvika rep kostnader, vilket känns förjävligt.
Någon som sitter inne med info om varför de ökade rep kostnaderna? Tyckte det var bra som det var. Nu vågar jag inte ens längre försöka progressa eftersom det slutar med att jag wastat x min / timmar, 200k guld och inte kommit någonstans alls. Nu blir det mer att man håller sig på act 1 - 2 farmande åter igen för att undvika rep kostnader, vilket känns förjävligt.
Svepskälet var att dom ville förhindra kedjeåterupplivningar vid bossfighter. Det riktiga skälet är att man kan köpa guld via RMAH. :devil:
Knatcharn
2012-06-20, 10:43
Det stämmer ju inte. Det fanns saker i D2 som du bara kunde få i Hell.
Kan stämma men min liknelse till d2 syftade på att det lönade sig att mfa i nightmare där om man inte klarade av hell. Jag har fått ganska sköna drops i nightmare som jag aldrig fått i hell men självklart har jag fått bättre saker i hell.
I d3 vill jag kunna mosa stora grupper av mobs i act4 i hell på min barb och ha chansen att få något för det då den inte klarar inferno.
Svepskälet var att dom ville förhindra kedjeåterupplivningar vid bossfighter. Det riktiga skälet är att man kan köpa guld via RMAH. :devil:
Jag gillar förändringen med motivationen. ''Nu har man någonting att vinna på att hålla sig vid liv.''
Kan stämma men min liknelse till d2 syftade på att det lönade sig att mfa i nightmare där om man inte klarade av hell. Jag har fått ganska sköna drops i nightmare som jag aldrig fått i hell men självklart har jag fått bättre saker i hell.
I d3 vill jag kunna mosa stora grupper av mobs i act4 i hell på min barb och ha chansen att få något för det då den inte klarar inferno.
Ja, det är ju faktiskt så att man kan hitta unika föremål i akt1 normal som man kan använda genom hela spelet på grund av de unika egenskaperna som vissa av de sakerna hade. Men dom verkar ha planerat spelet väl för att förhindra allt sådant nu, och istället försöka tvinga in spelarna till RMAH. Och dom verkar ha lyckats rätt så väl med det.
Har lirat lite nu och med 5stack så droppar 3-4 gula på varje elit typ. Givetvis inget av värde men ändå, haha. Repairkostnaderna har gått upp men enligt mig med så lite att det bara är tramsigt att gnälla över. Har dock inte dött +10ggr på en boss än så länge så jag kanske får äta upp mitt uttalande sen. Överlag så dör allt mkt lättare nu även om jag förlorat 10k dmg pga. ias-nerfen. Mina +17% attackspeed-handskar ligger nu bara på 9% och ringar/amulett på 5-6%.
Ska testa akt 2 eller 3 senare ikväll och se hur det går där.
Får man fråga varför du kör revenge istället för ignore pain? Med min 2h barb och ignore pain + ignorance is bliss helar jag upp mig till 100% på ett par sek.
Det är nog dags att lägga ner spelet för min del, det är på tok för lätt nu... diablo dör på 2 min och whimsyshire är ett skämt. De borde gjort acterna svårare istället för lättare i denna patch.
Jag healar också upp mig på ett par sekunder med revenge, fast skillnaden är väl att jag kan göra det hela tiden eller varannan sekund iaf medan du bara gör det var 30:e sekund.
Har lirat lite nu och med 5stack så droppar 3-4 gula på varje elit typ. Givetvis inget av värde men ändå, haha. Repairkostnaderna har gått upp men enligt mig med så lite att det bara är tramsigt att gnälla över. Har dock inte dött +10ggr på en boss än så länge så jag kanske får äta upp mitt uttalande sen. Överlag så dör allt mkt lättare nu även om jag förlorat 10k dmg pga. ias-nerfen. Mina +17% attackspeed-handskar ligger nu bara på 9% och ringar/amulett på 5-6%.
Ska testa akt 2 eller 3 senare ikväll och se hur det går där.
Med detta antar jag du menar på act 1 inferno då? Och självklart, körde igenom det själv nu och precis som du säger x antal gula här och här. Rep kostnaden för en butcher runda, 10k. Det är " ok ".
För mig att gå till act 3 där jag försöker progressa och dö stup i ett mot elite packs / bossar och ha 40k rep var 20'de minut är inte hållbart
Jag hoppas verkligen inte det är den officiella ursäkten? So what, nu kommer spelarna att inte längre be om ress eftersom det blir för dyrt?
lite problemet med ias nerfen är att det blir svårare att motivera ett 2h-vapen val till monken. Spirit regen är beroende av attackspeeden.
C h r i s
2012-06-20, 11:16
Jag healar också upp mig på ett par sekunder med revenge, fast skillnaden är väl att jag kan göra det hela tiden eller varannan sekund iaf medan du bara gör det var 30:e sekund.
På diablo helar du inte upp dig till 100% med revenge, någonsin. Revenge helar 5% och diablo slår på tok för segt för det. Men har du 15k dps eller lägre och trashmobfighter som ditt stora problem kan jag förstå varför det skillvalet är klokt. Jag satsar hellre på ignore pain och drar ner elites på 5 sek istället för att stå där i 40 sekunder och trycka revenge tills tangentbordet pajar. :)
men jävla bögspel. Satt o biddade på ett vapen, precis innan det expiras så biddar någon på vapnet och det ligger då på 2,2 milj. Jag försöker buda 2,3, går inte pga för LÅGT BUD?!?!? Jag försöker på 2,4milj men det säger samma sak!? Vad i helvetes jävla skit?
Några sek senare så går den för 2,2 milj. Jag satt och väntade på just det vapnet, jävla skit AH.
På diablo helar du inte upp dig till 100% med revenge, någonsin. Revenge helar 5% och diablo slår på tok för segt för det. Men har du 15k dps eller lägre och trashmobfighter som ditt stora problem kan jag förstå varför det skillvalet är klokt. Jag satsar hellre på ignore pain och drar ner elites på 5 sek istället för att stå där i 40 sekunder och trycka revenge tills tangentbordet pajar. :)
Nej mot Diablo kan jag köpa det, mer allmänt menat. Jag är tveksam till att jag har den gear som krävs för att köra en 2hands build med grym burst damage. Men kommer definitivt testa det någon gång.
Jag hoppas verkligen inte det är den officiella ursäkten? So what, nu kommer spelarna att inte längre be om ress eftersom det blir för dyrt?
Current repair costs at level 60 are barely noticeable, and because of that we see a lot of people wonder if “graveyard zerging” tough enemies or “chain rezzing allies on a boss” is intended gameplay – it definitely is not. To help solve the issue we evaluated a number of new death mechanics, such as just allowing the resurrection timer to increase even higher, disallowing resurrection during boss fights, or putting a debuff on you when you resurrect (such as reduced combat effectiveness). Ultimately we felt that increasing repair costs was the best solution that preserves the fast paced style of the game
http://eu.battle.net/d3/en/blog/5055288/Patch_103_Design_Preview-06_06_2012
Sänkta craftingkostnader borde även påverkat grand-recept imho. Men det är fortf. en förbättring.
En död för min DH kostar 3.3k, så den charen är öht inte viable längre. Får se om jag kan geara om lite smidigt så man tål 2-4 ranged attacker åtminstone, annars är den körd totalt.
Att repairs ska kosta ~400 guld bara genom att döda 10 mobs +2 krukor är för mig oförståeligt, mobsen träffar mig öht inte.
AS + nether tentacles-nerfarna kunde jag bry mig mindre om, det finns ju alternativ, men just att repairs förstör att man spelar spelet precis som vanligt är inte rätt imho.
Överlag 1/5 toast till 1.0.3. Lika bra kanske, men GW2 kommer ju aldrig?! :(
Dags att söka efter Gear med Ignore Durability / Indestructable? :D
No need to repair again!
http://eu.battle.net/d3/en/blog/5055288/Patch_103_Design_Preview-06_06_2012
Det där stinker ju så mycket hästskit att jag rynkar på näsan av att bara läsa det. Att göra som de säger, förlänga resstimern, eller lägga in x antal ress per fight hade ju varit lösningen. Att göra det dyrare löser ju ingenting förutom att man blir irriterad på att jag måste betala mer än vad jag tjänar på att döda saker.
Roligt att man spenderat 150 000 på att uppgradera gems och sen patchar de så det kostar bråkdelen av summan, först nu man kollar hur billiga gemsskiten varit på AH
någon som säljer ett 2h vapen 1300dps+ med vitality?
Berggren91
2012-06-20, 12:55
In Inferno difficulty, Siegebreaker will now gain the Reflects Damage affix
Underbart för mig och den gemene DHn.. Byebye siegebreaker/chestruns =) Får gå på azmo istället.
Nordenator
2012-06-20, 13:12
Roligt att man spenderat 150 000 på att uppgradera gems och sen patchar de så det kostar bråkdelen av summan, först nu man kollar hur billiga gemsskiten varit på AH
Du får trösta dig med att 150 000 är ingenting i the gear scheme of things.
lål, köpte en 2h med 270 mer dps nyss, jag är fortfarande inte uppe i dpsen som jag hade igår :)
Men jag antar att acterna blivit så nerfade att jag egentligen gör mer skada nu?
Hur mycket ligger guldet på, eller är commoditaries fortfarande avstängda?
Nej jag orkar nog inte med Diablo längre efter patchen... IAS nerfad, Nether tentacles nerfade, siegebreaker med reflect damage.... och min main är en DH, kul.
Robbmeister
2012-06-20, 14:52
Det känns ju givande att spela när man går back pga av att gubbarna dropar ännu sämre grejer än tidigare + att repairkostnaderna blir mångdubbelt så höga som vinsten ÄVEN fast jag inte dör. Nej nu lägger jag ner...
Tricklew
2012-06-20, 15:44
Jag gillade patchen, glass cannon zerga graveyarden spelstilen har aldrig varit roligt. Ge det någon dag till så kanske även DHs upptäcker att det finns fler stats än ias och dex.
Måste kännas att gå från den enklaste spelstilen till att vara ungefär som Witch Doctors.
Iphone
Knatcharn
2012-06-20, 15:56
Jag gillade patchen, glass cannon zerga graveyarden spelstilen har aldrig varit roligt. Ge det någon dag till så kanske även DHs upptäcker att det finns fler stats än ias och dex.
Måste kännas att gå från den enklaste spelstilen till att vara ungefär som Witch Doctors.
Jag håller faktiskt med. Det har helt enkelt varit för lätt förut (enligt Blizz) så nu är det svårare igen. Visst, vissa säger att det är ännu lättare nu eftersom att akterna blivit nerfade men, men.. Det som är synd är RMAH, men det kommer aldrig försvinna :p
Nordenator
2012-06-20, 16:00
Om man satt alla ägg i DPS-korgen när en nerf till och med annonserats får man tamefan skylla sig själv. Att DH skulle nerfas på något vänster var ju uppenbart redan innan de skickade ut patch notes.
Haha ja nu står man där och har skjutit sig själv i foten. Blir väl att byta ut i princip all gear beroende på hur det går när jag ska spela idag.
Mvh
DH
vad borde man köra nu då?
Tror inte jag kommer ha råd att fortsätta spela min barbar alá glass-cannon 2h-stuk.
Äh, från 103k till 64k var väl inte så farligt :smash:
Äh, från 103k till 64k var väl inte så farligt :smash:
Ja, att sänka en stat som bara finns på begränsade platser till hälften och det gör en sådan liten skillnad. Attack speed var definitivt inte obalanserat starkt.
High1ander
2012-06-20, 17:01
Sjukt drygt, jag har gearat up min Wiz mer än min DH-polare, jag gick från 54k unbuffed till 41k (glass cannon på iaf). Han tappa kanske 10% damage, och gör nu dubbelt så mycket damage som mig, trots att han har billigare gear, bara för att han crittar sönder allt. Varför i helvete nerfades inte quivers, DHs är redan överlägsna ranged DPS, nu blev de ännumer överlägsna även om de nerfades lite.
Nu är det uppenbart att alla kommer specca om till crit, så om någon månad kommer väl det också nerfas. Vettefan om jag orkar spela det här skiten, har bara Diablo kvar på inferno, vilket jag fan inte tror är lätt o ta med Wiz. Som DH med kort CD på Smoke så kan de ta diablo, men fan som Wiz på 16 sec CD på teleport så måste man klara av att överleva ett slag, för att isf kunna sänka CD o TPa igen.
Dvs, en DH kan ta diablo utan att ta ett enda slag (för så gjorde min polare med 10k HP), men jag som Wiz, måste ta mig upp till 30-40K hp, satsa på defensiva skills, för att ha en chans...
Ja, att sänka en stat som bara finns på begränsade platser till hälften och det gör en sådan liten skillnad. Attack speed var definitivt inte obalanserat starkt.
Att nerfen var behövligt håller jag med om. Men att sänka det såpass att den blir ointressant var lite väl häftigt. 25-30% hade varit lite mer logiskt
Sjukt drygt, jag har gearat up min Wiz mer än min DH-polare, jag gick från 54k unbuffed till 41k (glass cannon på iaf). Han tappa kanske 10% damage, och gör nu dubbelt så mycket damage som mig, trots att han har billigare gear, bara för att han crittar sönder allt. Varför i helvete nerfades inte quivers, DHs är redan överlägsna ranged DPS, nu blev de ännumer överlägsna även om de nerfades lite.
Nu är det uppenbart att alla kommer specca om till crit, så om någon månad kommer väl det också nerfas. Vettefan om jag orkar spela det här skiten, har bara Diablo kvar på inferno, vilket jag fan inte tror är lätt o ta med Wiz. Som DH med kort CD på Smoke så kan de ta diablo, men fan som Wiz på 16 sec CD på teleport så måste man klara av att överleva ett slag, för att isf kunna sänka CD o TPa igen.
Dvs, en DH kan ta diablo utan att ta ett enda slag (för så gjorde min polare med 10k HP), men jag som Wiz, måste ta mig upp till 30-40K hp, satsa på defensiva skills, för att ha en chans...
Fast dom tappade väldigt mycket damage med nether tentacle nerfen!
Hamsterkakan
2012-06-20, 17:11
Fast dom tappade väldigt mycket damage med nether tentacle nerfen!
Frostarrow så är saken biff.
Att nerfen var behövligt håller jag med om. Men att sänka det såpass att den blir ointressant var lite väl häftigt. 25-30% hade varit lite mer logiskt
Fast helt ointressant är den aldrig, snabbare attackanimation gör att du får bättre rörlighet när du slåss. Sedan så är den bra för t.ex munkar som får spirit per slag. Möjligt att sänkningen var drastisk men nu är den i alla fall inte längre THE STAT för alla klasser. Jag ska försöka shoppa lite attack speed gear till fyndpris till min munk.
När ligger globes kvar och när gör de inte det? Om jag sparar en på ett ställe för att kunna springa och plocka upp den vid behov, så finns den ibland kvar och ibland inte. Det verkar helt slumpmässigt och är ganska irriterande.
Bashiok erkänner att Kripp va först med Diablo på HC inferno nu, vilke lallare han är altså:
https://twitter.com/Bashiok/status/215136718981046274
Jag har precis kommit till inferno och är kluven vad jag ska hitta på nu för att geara upp, känns obvious att jag är för svag för inferno i nuläget iaf, är munk lvl 60 med 22k liv, 4,2k dps, 170 i allres och 3300 armor. Något tips på build, vad jag ska tänka på @ AH eller hur jag kan farma någorlunda skulle uppskattas väldigt mycket, har runt 500 000 gold nu så är inte riktigt ett alternativ att köpa någon ubervapen :).
Någon som har lust och komma in och döda belial i hell åt mig? Dött på 5% flera gånger nu fLBKIR SJÅ JÄVLA FÖRBANNAD PÅ DEN DÄR JÄVELN
Jag har precis kommit till inferno och är kluven vad jag ska hitta på nu för att geara upp, känns obvious att jag är för svag för inferno i nuläget iaf, är munk lvl 60 med 22k liv, 4,2k dps, 170 i allres och 3300 armor. Något tips på build, vad jag ska tänka på @ AH eller hur jag kan farma någorlunda skulle uppskattas väldigt mycket, har runt 500 000 gold nu så är inte riktigt ett alternativ att köpa någon ubervapen :).
Om jag va du skulle jag farma lite på hell akt 4!
Kommer hem från jobb, ser patchen.
Tänker att jag testar något lätt, för att känna hur det känns, drar en butcher run och dör 2 ggr på butcher. Konstant slut på hatred med tentacles nu.
Körde azmo med 5 stacks utan problem igårkväll, idag går inte butcher ner. This is broken.
Även om det finns andra spells och jag säkert får ner butcher utan problem så är inte azmo att tänka på. Bossen är inga problem, men att kitea champs med så liten yta när jag måste springa 75% längre är ju gg.
Om jag va du skulle jag farma lite på hell akt 4!
Någon speciellt man bör tänka på eller springer man bara och dödar allt man stöter på? Känner mig verkligen clueless om farmande i diablo3, var van att bara nöta bossar i diablo 2 :D
mattilainen
2012-06-20, 17:56
Någon som har lust och komma in och döda belial i hell åt mig? Dött på 5% flera gånger nu fLBKIR SJÅ JÄVLA FÖRBANNAD PÅ DEN DÄR JÄVELN
name?
Någon speciellt man bör tänka på eller springer man bara och dödar allt man stöter på? Känner mig verkligen clueless om farmande i diablo3, var van att bara nöta bossar i diablo 2 :D
Döda champions, stacka 5x Nephalem Valor buff från dom, fortsätt döda champions och bossar när du har 5 stack neph, kör med en build som funkar överallt för om du byter skills så förlorar du neph.
Nordenator
2012-06-20, 18:06
Congratulations on your successful auction in Diablo III!
Gogogo :D
EDIT: Med det har jag på två auktioner betalat av spelet då. Målet är nått. Nu är resten bara bonuspengar ^^
shadowfire
2012-06-20, 18:12
haha jag tappar flera mille på min gear, jisses... jag som precis tyckte wiz började bli kul o spela på inferno.. lol..
Nordenator
2012-06-20, 18:13
haha jag tappar flera mille på min gear, jisses... jag som precis tyckte wiz började bli kul o spela på inferno.. lol..
Köp resten av mina grejer från RMAH och bli godlike efter patchen :D
shadowfire
2012-06-20, 18:15
fantastiskt, nu dominerar MAGICs igen, när attackspeed nerfades på alla rares så är det ju magic som dominerar i DPS-toppen. Blåa 1her med runt 1k dps blev plötsligt sjukt värda pengar, grattis alla ni som har sådant att sälja.
Ok, jag börjar lira spelet "gym" igen snart, d3 var fan ett av de sämre jag någonsin lirat. inkl. alla onlinespel.
Super Mario: Lost levels är fan roligare, och då menar jag när man springer och lyssnar efter rätt pling i slotten.
High1ander
2012-06-20, 18:23
fantastiskt, nu dominerar MAGICs igen, när attackspeed nerfades på alla rares så är det ju magic som dominerar i DPS-toppen. Blåa 1her med runt 1k dps blev plötsligt sjukt värda pengar, grattis alla ni som har sådant att sälja.
Mitt vapen var nyligen värt "bara" runt 6-7 mille, nu efter patchen så ligger den närmre 15 mille... Men jag visste också att den skulle vara fin o ha kvar då den sakna attack speed buff...
Nordenator
2012-06-20, 18:53
Konstigt nog försvann mitt vapen illa kvickt nu då folk börjat tänka på att IAS nerfats.
930 DPS 1H utan IAS och totalt över 500 i stats. Skulle kanske ha haft det för €100 nu inte €39 :S
Fast IAS på vapen är ju redan inräknat i base dps, så helt plötsligt så hade folk vapen med mycket mindre DPS.
Nordenator
2012-06-20, 18:56
Fast IAS på vapen är ju redan inräknat i base dps, så helt plötsligt så hade folk vapen med mycket mindre DPS.
Ja.. det är det jag menar. Mitt gula fina vapen hade inte IAS, vilket gjorde att det blev förhållandevis sjukt mycket bättre.
Norde du torskade två plattor öl på det :D
Nordenator
2012-06-20, 18:58
Såhär ser det ut hittills ^^
http://neodym.se/gearme2.png
Allt är så sinnessjukt enkelt nu när ingenting gör ont -_-
shadowfire
2012-06-20, 20:08
lol, levlar min barb och plötsligt blev attackspeedhandskarna mindre skada än de andra blå med +50 i str.
Får nästan räkna på attackspeed hur mycket det ger i huvudtaget nu, det ger ju så klart en boost men frågan om inte critgear är bättre. Eller så kommer alla toksälja sina IAS-prylar till låga priser
shadowfire
2012-06-20, 20:57
löjligt vad DH är op fortfarande, joinar man en pug utan en DH o och levlar så går det segt o man kämpar o det tar tid... joinar man en pug med en DH så bara flyger allt fram. Tycker det är lite synd på ett sätt att de har skapat en überdpsklass, när övriga klasser inte har fått några überskillz. En barb t.ex. har inga supertankskllz, här blir man klyven i hövve av allt som dyker upp
några som är sugna på att köra purist chars från lvl 1 ?:)
Edenfäll
2012-06-20, 21:35
Det är helt sjukt vad man får drops nu. Körde Act 3 från Siegebreaker. Fixade 5 NV innan jag tog han och gick sen ner och döda azmo, hittade nedan Gula + 8 st till som inte fick plats på SS.
Det är också helt lööööööjligt vad lätt inferno blivit, jag dog 1 gång på hela runnen och då använde jag aldrig ens sköld.
Tråkigt nog sög ALLA drops utom 1, som var OK.
http://i.imgur.com/hoqIS.jpg
Är en amu med 8-16 dmg, 163 str, 29 int, 105 vit, 22 allres och 20hp/sekund värt nå? Isåfall hur mycket?
Hittade just en 2-hands-båge
1017 dps, 5% attackspeed, 40+ int och 60+ vit, trodde inte den skulle vara värd så mycket, men hittar typ ingen båge på ah med så hög dps.
Vad är den värd?
shadowfire
2012-06-20, 22:19
men seriöst, sök på AH så får ni svar på era frågor om vad saker o ting är värda.. hur svårt kan det vara o söka på lite stat o se vad marknaden ligger på?
men seriöst, sök på AH så får ni svar på era frågor om vad saker o ting är värda.. hur svårt kan det vara o söka på lite stat o se vad marknaden ligger på?
Men seriöst, hur svårt kan det vara att lista ut att jag gjort exakt det om du läser vad jag skrev.
ChewChew
2012-06-20, 22:39
Här kanske du hittar svaret på din fråga. :)
http://i50.tinypic.com/2r2ydmv.png
Men seriöst, hur svårt kan det vara att lista ut att jag gjort exakt det om du läser vad jag skrev.
Högsta DPS-bågen jag finner som öht har int + vit ligger på ~1190, atk-spd staten är ganska ointressant. Mellan 2-9 miljoner skulle jag säga. Hade den haft socket hade jag kanske varit intresserad!
shadowfire
2012-06-20, 22:58
Här kanske du hittar svaret på din fråga. :)
http://i50.tinypic.com/2r2ydmv.png
+1
förstår inte riktigt frågan om du har gjort vad jag säger och vad käkäk fixat :)
Tricklew
2012-06-21, 00:49
Woho, första set items, Immortal kings nävarna med lite mer än 150str, josåatte.
Woho, första set items, Immortal kings nävarna med lite mer än 150str, josåatte.
Grattis. Jag hittade också idag mitt första set item som var Immortal Kings mace. Den var speciell på så vis att det fanns ingen annan av det slaget med sämre dps på hela AH. Fick hela 20k guld för den. Skön känsla och lätt värd dom 150 timmarna det tog att äntligen hitta en gröning.
Har en del svarigheter med act3 hell pa min Wiz. Lirar pa en laptop som spikar till lite da och da (och alltid nar det som mest ol'a'gligt saklart), sa vore skont om nagon kunde hjalpa till?
Andy.da.wohoo
2012-06-21, 05:39
Jag går i funderingar om jag borde köpa D3.
Ska jag lägga vantarna på det nu eller borde jag vänta ett tag till tills det blivit mer stabilt/balanserat?
Ska jag lägga vantarna på det nu eller borde jag vänta ett tag till tills det blivit mer stabilt/balanserat?
Har inte spelat sedan patchen kom så kan inte svara på hur det är nu. Men som det var innan hade jag lagt mina 500kr på något annat.
Nordenator
2012-06-21, 07:40
Det är lätt värt att spela igenom normal-hell med några polare. Det var riktigt jävla roligt att göra det då spelet var nytt. Endgame tycker jag däremot är rätt dåligt i jämförelse med tvåan. Lätt värt 500 kr, hur som helst. Speciellt om man kan säälja sina saker sen och få tillbaka pengarna :D
storPines
2012-06-21, 08:01
Har en del svarigheter med act3 hell pa min Wiz. Lirar pa en laptop som spikar till lite da och da (och alltid nar det som mest ol'a'gligt saklart), sa vore skont om nagon kunde hjalpa till?
Har du möjlighet att lägga ut en bild på vad för gear du har?
Om du har svårigheter med act 3 hell varför har du då bråttom förbi till ännu svårare delar av spelet? För din egen skull tycker jag du ska kämpa på och inte låta nån annan förstöra spelupplevelsen genom att komma in och kötta sönder allting med en övergearad karaktär.
Grattis. Jag hittade också idag mitt första set item som var Immortal Kings mace. Den var speciell på så vis att det fanns ingen annan av det slaget med sämre dps på hela AH. Fick hela 20k guld för den. Skön känsla och lätt värd dom 150 timmarna det tog att äntligen hitta en gröning.
Haha. Jag sken upp som en sol vid min första set-item drop. Wizard off-hand helt utan stats med lite fåniga effekter. Jippi! Dagen efter kom den första legendaryn, vendortrash den också.
Nordenator
2012-06-21, 09:01
Ja.. man saknar ju verkligen pålitliga legendary och set items i D3.
http://www.mmodirect.com/images/P/wizardspike-001.jpg
Den här gamla vännen kunde man ju alltid vänta sig droppa rätt snart på Mephy, och den var alltid riktigt jävla bra i början.
Man blir glad när man söker på Andariels visage och Beckon sail idag.. Hur många som helst för 350k~ i förrgår låg de på 2.5m + :D känns som man kanske skulle varit smart och sälja innan istället för att vara trög och tänka skit samma haha.
Hur som, jag kommer fortsätta lira casual. Det är skoj i party med polare :)
Förresten, + minimum damage och + maximum damage, är det inte inräknat i DPS längre? Har en båge som har 979 dps, +261 minimum och +250 maximum damage och 11% IAS efter patchen. Ser helt värdelös ut, men ger mig bättre dps än en med 971.9 dps, +276-561 holy damage, 89 dex och +64% crit camage. Första bågen visar 677-928 damage och 1.22 AS, andra bågen visar 699-1068 damage och 1.10 AS.
Får inte ihop den ekvationen alls, om de inte har ändrat så att min och max damage statsen inte är inräknade av någon anledning.
Man blir glad när man söker på Andariels visage och Beckon sail idag.. Hur många som helst för 350k~ i förrgår låg de på 2.5m + :D känns som man kanske skulle varit smart och sälja innan istället för att vara trög och tänka skit samma haha.
Då känns det plötsligt ännu bättre att jag sålde min för 7m istället för att spara den till min DH som jag knappt spelar :D
Då känns det plötsligt ännu bättre att jag sålde min för 7m istället för att spara den till min DH som jag knappt spelar :D
Jo, jag har inte gått jättemycket back.. 4-5m kanske. Känns dock lite dumt :P
Knatcharn
2012-06-21, 10:03
Ja.. man saknar ju verkligen pålitliga legendary och set items i D3.
http://www.mmodirect.com/images/P/wizardspike-001.jpg
Den här gamla vännen kunde man ju alltid vänta sig droppa rätt snart på Mephy, och den var alltid riktigt jävla bra i början.
Åh, Wizzyn! Den finns ju dock i d3 har jag för mig, fast kassare? :p Gick ju fan att använda för evigt om man byggde rätt!
Har de sagt något om när man kan börja sälja och köpa gold i rmah?
Förresten, + minimum damage och + maximum damage, är det inte inräknat i DPS längre? Har en båge som har 979 dps, +261 minimum och +250 maximum damage och 11% IAS efter patchen. Ser helt värdelös ut, men ger mig bättre dps än en med 971.9 dps, +276-561 holy damage, 89 dex och +64% crit camage. Första bågen visar 677-928 damage och 1.22 AS, andra bågen visar 699-1068 damage och 1.10 AS.
Får inte ihop den ekvationen alls, om de inte har ändrat så att min och max damage statsen inte är inräknade av någon anledning.
Hur mycket skiljer sig DPSen bågarna emellan? Detta kan ju vara jäkligt viktigt då man köper nytt vapen!
Är folk ute efter mycket damage på sin mojo som WD? Hittade en med 94-366 dmg och 71 int, är det värt något tror ni?
Tricklew
2012-06-21, 12:07
Är folk ute efter mycket damage på sin mojo som WD? Hittade en med 94-366 dmg och 71 int, är det värt något tror ni?
Det där kan du antagligen sälja på ah, mindre dmg än så och du kan ge den till en vendor.
Dmg är det första man kollar på, är det 26-42 så är det vendor trash, oavsett hur fina statsen är.
mattilainen
2012-06-21, 12:10
någon somkan hjälpa mig med cydaea (spindeloss i act 3)? har fem stacks men får inte död på henne. jävla buffning ?
någon somkan hjälpa mig med cydaea (spindeloss i act 3)? har fem stacks men får inte död på henne. jävla buffning ?
Kan försöka. Zaqwer#2793
Det där kan du antagligen sälja på ah, mindre dmg än så och du kan ge den till en vendor.
Dmg är det första man kollar på, är det 26-42 så är det vendor trash, oavsett hur fina statsen är.
Jo precis, lite dumt bara då man inte kan sortera efter damage. Spelar ju heller inte WD så vet ej vad den kan tänkas gå för, nån som vet?
Berggren91
2012-06-21, 12:21
Min. och max. dmg från gems räknas då in i vapnets dps. Så ser inte varför detta skulle vara annorlunda på något vis. Skulle vara väldigt ologiskt om +min. och max. dmg INTE skulle visas på den totala DPSen på vapnet eftersom att formeln för DPS på ett vapen utgår ifrån ett medelvärde på max. dmg + min. dmg! ((928+677)/2)*1.22=979
Som Kimball efterlyste, vad skiljer dpsen equippade mellan dessa två? Är det alla affixer/dmg modifiers som du nämnde eller finns det fler?
Jag köpte en 80-245 dmg, 75 int, socket och crit chance 7,5% för 1m för nån vecka sen, och då gjorde jag väldiga undersökningar om prisvärdheten.
Priserna är väll dock lite lägre nu.
300k buyout blir du garanterat av med den, kanske kan få 600-700k.
mattilainen
2012-06-21, 12:29
Kan försöka. Zaqwer#2793
tack men klarade det.. jävlar vilken skillnad det var. sjukt många små spindlar och dom sprang så jväa snabbt.. fyyy
Jag köpte en 80-245 dmg, 75 int, socket och crit chance 7,5% för 1m för nån vecka sen, och då gjorde jag väldiga undersökningar om prisvärdheten.
Okej, jag testar. Tack för hjälpen båda två.
Fick ner Belial igår iaf på inferno, ingen vidare bedrift nu längre antar jag.. dock så blev han enragead hela tiden på slutet så jag dog flera ggr då han bara matar sina giftpölar hela tiden... ett endhandsvapen från AH med +3k dps blev lösningen, då fick jag ner honom precis innan han rageade.
Jag tror det blir svårt att bli av med den utan crit %, hade själv en wd mojo med liknande som jag fick vendora för att jag inte blev av med skiten. Det känns som att största anledningen till off hand vs 2h ofta är just extra crit %, iaf i mitt läge som wiz!
Testade som hastigast att spela Diablo nu efter patchen...< 5 minuter och dog 3 gånger (spelar monk på inferno).
Måste säga att spelet är en besvikelse sammantaget. Aldrig varit något superfan av diabloserien men drogs med av hypen. Enligt min mening är spelet för kort, för enformigt och innehållslöst.
Knatcharn
2012-06-21, 14:57
Testade som hastigast att spela Diablo nu efter patchen...< 5 minuter och dog 3 gånger (spelar monk på inferno).
Måste säga att spelet är en besvikelse sammantaget. Aldrig varit något superfan av diabloserien men drogs med av hypen. Enligt min mening är spelet för kort, för enformigt och innehållslöst.
Det är diablo, bro :) PvP och expansion kommer "snart" ;)
C h r i s
2012-06-21, 14:57
Håller med. Har lagt upp alla saker på rmah och hoppas på att de i alla fall säljer för sammanlagt 60e. :)
Fick ner Belial igår iaf på inferno, ingen vidare bedrift nu längre antar jag.. dock så blev han enragead hela tiden på slutet så jag dog flera ggr då han bara matar sina giftpölar hela tiden... ett endhandsvapen från AH med +3k dps blev lösningen, då fick jag ner honom precis innan han rageade.
3k DPS? Holy shit!
Bra jobbat med Belial, han är fan jobbigast i hela spelet. *gah!*
Nordenator
2012-06-21, 16:21
Sålt för €15 till nu. Man tittar alltid mailboxen med spänning nu mer :D
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/205275_476199995727586_1025548419_n.jpg
Totalt uppe i €132 nu.
Hade inte attackspeed nerfats på ringar?
edit: gammalt screenshot kanske
C h r i s
2012-06-21, 16:24
Sålt för €15 till nu. Man tittar alltid mailboxen med spänning nu mer :D
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/205275_476199995727586_1025548419_n.jpg
Totalt uppe i €132 nu.
Galet. Jag har ett 1500 dps 2h med bra stats som jag anser vara helt OK nu efter dpsnerfen, inte ens ett bud på denna. :(
Nordenator
2012-06-21, 16:26
Hade inte attackspeed nerfats på ringar?
edit: gammalt screenshot kanske
Spot on! :D Sakerna har legat ute konstant sedan RMAH kom så jag har inte orkat ta nya bilder ^^
Nordenator
2012-06-21, 16:27
Galet. Jag har ett 1500 dps 2h med bra stats som jag anser vara helt OK nu efter dpsnerfen, inte ens ett bud på denna. :(
Det går segt som stryk. Jag har bara sålt fyra saker totalt och ändå har jag haft 10 auktioner ute konstant sedan RMAH kom. Gradvis minskat priset. Nu verkar jag ha nått en nivå där saker säljer, i alla fall.
C h r i s
2012-06-21, 16:45
Det går segt som stryk. Jag har bara sålt fyra saker totalt och ändå har jag haft 10 auktioner ute konstant sedan RMAH kom. Gradvis minskat priset. Nu verkar jag ha nått en nivå där saker säljer, i alla fall.
Riktigt koll på rmah-priserna har jag inte än, så 50e för vapnet var nog i överkant. :D Däremot har jag fått ett bud på en item, en chest som ligger på 10e för tillfället. Jävligt dumt av mig dock, då jag insåg att bara gemsen i chesten är värda mer än 10e. (Om man räknar på guldvärdet) :smash:
Nordenator
2012-06-21, 16:50
Riktigt koll på rmah-priserna har jag inte än, så 50e för vapnet var nog i överkant. :D Däremot har jag fått ett bud på en item, en chest som ligger på 10e för tillfället. Jävligt dumt av mig dock, då jag insåg att bara gemsen i chesten är värda mer än 10e. (Om man räknar på guldvärdet) :smash:
Ah, typiskt! Har en polare som gjorde samma sak. Priset han sålde för täckte ädelstenen, men inte saken ^^
KaptenKnäsvag
2012-06-21, 17:12
A4 känns precis som innan med min DH. DPS med SS har gått från 155k till 140k, ingen större skillnad
A4 känns precis som innan med min DH. DPS med SS har gått från 155k till 140k, ingen större skillnad
Är inte nerfen på nether tentacles märkbar? Har inte lirat på min dh efter patchen.
KaptenKnäsvag
2012-06-21, 17:32
Testade inga elites, bara vanliga mobs. De blev tvåshottade precis som innan
Jaha, men vad bra. Häromdagen fick jag ju lära mig att det är smartast att portala tillbaka till camp för att byta skills, nu märker jag att man tappar hela sin stack med NV också. Hyggligt. Så då måste jag alltså ha precis samma build när jag clearar trash som i bossfighter, om jag inte känner för att stå och dumglo på på en fi**ig cd-timer som ska ticka ner. Jättebra.
Nordenator
2012-06-21, 18:16
Jaha, men vad bra. Häromdagen fick jag ju lära mig att det är smartast att portala tillbaka till camp för att byta skills, nu märker jag att man tappar hela sin stack med NV också. Hyggligt. Så då måste jag alltså ha precis samma build när jag clearar trash som i bossfighter, om jag inte känner för att stå och dumglo på på en fi**ig cd-timer som ska ticka ner. Jättebra.
Du tappar alltid valor om du speccar om. Poängen är att man ska köra med samma build för en hel run, och inte hålla på och byta mellan olika delar av den.
Du tappar alltid valor om du speccar om. Poängen är att man ska köra med samma build för en hel run, och inte hålla på och byta mellan olika delar av den.
Just nu gillar jag det inte alls, men vad vet jag, det kanske är bra. Det roliga (nåja) i kråksången är att jag förmodligen inte ens behöver göra den ändringen som jag gjorde, utan det var tänkt att maximera nyttan. Men har man valt att balansera spelet som så att man helt enkelt ska ha vissa abilities som är värdelösa i vissa situationer, så ok.
Just nu gillar jag det inte alls, men vad vet jag, det kanske är bra. Det roliga (nåja) i kråksången är att jag förmodligen inte ens behöver göra den ändringen som jag gjorde, utan det var tänkt att maximera nyttan. Men har man valt att balansera spelet som så att man helt enkelt ska ha vissa abilities som är värdelösa i vissa situationer, så ok.
Det är lite lustig egentligen för deras uttalade designmål är just att man ska laborera med många olika spelstilar och builds men sen så har dom en sån mekanism som motverkar det, syftet är förmodligen att man inte ska ändra skills i säg en bossfight, men det kunde dom ju löst på andra sätt, håller med att det är lite stelt att låsa så. Men men är säker på att du hittar någon build som funkar bra i dom flesta lägen. :)
Det är lite lustig egentligen för deras uttalade designmål är just att man ska laborera med många olika spelstilar och builds men sen så har dom en sån mekanism som motverkar det, syftet är förmodligen att man inte ska ändra skills i säg en bossfight, men det kunde dom ju löst på andra sätt, håller med att det är lite stelt att låsa så. Men men är säker på att du hittar någon build som funkar bra i dom flesta lägen. :)
Nej, att byta skills i en bossfight är defintivt inte kosher, men innan.. Just nu är det faktiskt ganska jäkla lätt i akt 1, så någon opti-build behövs egentligen inte. Det var mest bara för att som jag ville byta.
Något helt annat, fick min första "bra" drop nyss :)
http://i.imgur.com/YzMgE.jpg
shadowfire
2012-06-21, 21:01
skit-pugs.
Första gruppen stendog på en elitemob, jag blev ensam kvar, men ingen rezzade och spawnade in.. utan alla satt och väntade döda tills jag nitat mobben. Provade att ressa dem och då kom hela teamet in. Jag roidade duktigt och lämnade. Ny grupp, nytt försök och tog inte ens 30 sekunder innan idioterna sprang runt och trashpullade 3 elitemobs samtidigt.
Public games in a nutshell. Lite trist att man inte kan välja game, kör jag join på någon av de två questen jag valde så kommer jag in i skitgrupperna igen.
Scratch89
2012-06-21, 21:04
Är quivers med +15% IAS helt värdelösa nu? Eller beror det på de andra statsen?
Tricklew
2012-06-21, 21:12
Är quivers med +15% IAS helt värdelösa nu? Eller beror det på de andra statsen?
IAS är lika bra som alltid, vad de däremot har gjort är att sänka % ias varje item har, förutom quivers.
Så ja, det kan vara bra.
Scratch89
2012-06-21, 21:33
Jag känner nu att det kanske varit dumt att inte ha något item som ger life on hit. Kul jul att vara barbar. :D
Hur mycket skiljer sig DPSen bågarna emellan? Detta kan ju vara jäkligt viktigt då man köper nytt vapen!
Min. och max. dmg från gems räknas då in i vapnets dps. Så ser inte varför detta skulle vara annorlunda på något vis. Skulle vara väldigt ologiskt om +min. och max. dmg INTE skulle visas på den totala DPSen på vapnet eftersom att formeln för DPS på ett vapen utgår ifrån ett medelvärde på max. dmg + min. dmg! ((928+677)/2)*1.22=979
Som Kimball efterlyste, vad skiljer dpsen equippade mellan dessa två? Är det alla affixer/dmg modifiers som du nämnde eller finns det fler?
DPS skrev jag i posten, skiljer inte mycket. Inga andra affixes. Ekvationen går inte ihop om +min/+max är inräknat så jag är helt förvirrad.
Bam! Spela wiz efter patchen är ju en fröjd! ~44k dmg, 32k hp, ~400 res, 38 crit % och ~240% crit dmg smäller ju på nästan lika fint som min gamla kära DH samt att man kan soaka en hel del dmg såväl med som utan diamond skin! Dock bara lirat en snabb runda warden/butch med Kwon/Rellos så långt så det är väl för tidigt att ropa hej antar jag.
Frågan är om man borde sälja av sin DHs gear egentligen? Älskar ju hennes mobility, dock :( Men med NT nerfen blir hon ännu mer likställd wiz så jag vettifasen...
Edit: Om någon får tag på ett 1h +900 DPS vapen med socket och AS 1.4 eller mer, hojta! Fick, lite panikartat, införskaffa ett halvsketet vapen då jag gick från 2h -> 1h igen..
Vad är era bästa kap på AH?
Jag köpte ut en amulett med 398 LoH och 144 dex + 10 % shorter immobilize-grejs för 45k guld. Det är nog min största jackpott hittills :)
Bam! Spela wiz efter patchen är ju en fröjd! ~44k dmg, 32k hp, ~400 res, 38 crit % och ~240% crit dmg smäller ju på nästan lika fint som min gamla kära DH samt att man kan soaka en hel del dmg såväl med som utan diamond skin! Dock bara lirat en snabb runda warden/butch med Kwon/Rellos så långt så det är väl för tidigt att ropa hej antar jag.
Frågan är om man borde sälja av sin DHs gear egentligen? Älskar ju hennes mobility, dock :( Men med NT nerfen blir hon ännu mer likställd wiz så jag vettifasen...
Edit: Om någon får tag på ett 1h +900 DPS vapen med socket och AS 1.4 eller mer, hojta! Fick, lite panikartat, införskaffa ett halvsketet vapen då jag gick från 2h -> 1h igen..
Du skulle kommit och hjälpt mig med Ghom the Larder på act3 nyss då. Omöjlig.
Berggren91
2012-06-22, 02:59
Någon som är intresserad? (Ligger på AH just nu fär överpris, 14,7M, kommer loss imorgon)
Cptbacon#1710
http://img690.imageshack.us/img690/4899/xbowm.png
Du skulle kommit och hjälpt mig med Ghom the Larder på act3 nyss då. Omöjlig.
Amen to that. Behöver man 300k dps för att döda saken innan rummet blir fyllt med en odör av cheesypops eller vad?
Akerhage
2012-06-22, 09:29
Bara jag som inte kan logga in nu? Fastnar på retreiving hero list hela tiden...
Kallsone
2012-06-22, 09:53
Bara jag som tycker det är lite folk som spelar? För en timme sen när jag var inne var det 800 spelare inne totalt i eu... Igårkväll var det bara drygt 1000 spelare.. Trodde spelet var större än så..
Och jag kommer inte heller in nu..
Bara jag som inte kan logga in nu? Fastnar på retreiving hero list hela tiden...
Kan inte heller logga in, fastnar dock på "authenticating credentials".
Haha, tur att man är på jobbet då:devil:
Kan inte heller logga in, fastnar dock på "authenticating credentials".
Knepigt, kom in direkt förut. Kanske är löst då?
Tricklew
2012-06-22, 10:36
Jaha, bara för mig som servern precis dog?
Akerhage
2012-06-22, 10:36
dog för mig med nu precis :/
Ändå verkar det som att servrarna är uppe om man kollar server status..hmm
Står i breaking news boxen att dom håller på och startar om eller nåt sånt.
Amen to that. Behöver man 300k dps för att döda saken innan rummet blir fyllt med en odör av cheesypops eller vad?
Jaha, är det meningen att man skulle flytta sig ur det där molnet? Jag såg aldrig att det gjorde nån skada så jag stod bara kvar hela fighten tills han var död, pinsamt av mig :(
Tricklew
2012-06-22, 10:56
Jaha, är det meningen att man skulle flytta sig ur det där molnet? Jag såg aldrig att det gjorde nån skada så jag stod bara kvar hela fighten tills han var död, pinsamt av mig :(
1.03 eller före? Har tagit han före 1.03, nu känns han betydligt svårare, fick ner han till 30% med polarna igår. Visserligen är de alla melee, och skyller på att de har ont om dps tid.
Knepigt, kom in direkt förut. Kanske är löst då?
Då jag skrev meddelandet så kom jag inte in, men det funkade ca. 20min senare.
Dock ligger det nere nu pga. server omstart.
1.03 eller före? Har tagit han före 1.03, nu känns han betydligt svårare, fick ner han till 30% med polarna igår. Visserligen är de alla melee, och skyller på att de har ont om dps tid.
Hmm, nu när du säger det så har jag nog inte testat honom efter. Siegebreaker var i alla fall lättare efter patchen, får göra ett försök på Ghom när servern kommer upp också då.
hah, om det vore så väl. Försöker jag mig på att tanka honom eller fisarna utan ignore pain dör jag på sekunder. Iofs kör jag 2-h dps build
Hittade ett helt ok svärd igår, om någon caster är intresserad. Kan inte posta bild då servern är nere men något likt:
780+ dps
180int
90 vit
10% inc IaS
1 socket.
1h alltså.
Akerhage
2012-06-22, 11:27
Hittade ett helt ok svärd igår, om någon caster är intresserad. Kan inte posta bild då servern är nere men något likt:
780+ dps
180int
90 vit
10% inc IaS
1 socket.
1h alltså.
synd man har så dåligt med cash, hade varit intresserad annars, men har bara 1.4M :/ (tar ju evighet att tjäna pengar)
När kommer europe servern upp igen?
När kommer europe servern upp igen?
13:37
Hade det funnits en ETA så hade man förmodligen skrivit ut det tillsammans med infon.
13:37
Hade det funnits en ETA så hade man förmodligen skrivit ut det tillsammans med infon.
Sant, brukar ju stå på sidan vid logginscreen, men nu stod det ingen speciell tid.
Tänkte att någon visste något jag inte gör ;)
Ja, han är mycket svårare efter patchen. Jag försökte flera gånger i förrgår och lyckades få ner han till ca. 5 procent innan han blev enraged. Hade jag speccat om till en mer dps-build så hade jag säkert klarat av honom men då hade jag förlorat valor-buffarna. Sjukt störigt att vara så nära hela tiden ;)
Hello,
The EU servers have been brought down to address a connectivity issue, this should only last a few minutes and then we'll be bringing them back up again.
Sorry for any inconvenience caused by this.
45 minuter sen av Blizzard employee på forumen.
Dundergut att dom annonserar ut det i god tid. Detta är det perfekta för oss hc spelare...
synd man har så dåligt med cash, hade varit intresserad annars, men har bara 1.4M :/ (tar ju evighet att tjäna pengar)
1 mille så får du den. Midsommarafton och allt
Akerhage
2012-06-22, 11:47
1 mille så får du den. Midsommarafton och allt
Ska bara logga in först så jag kan se skillnaden, är intresserad, men hör av mig så fort servern är igång igen :)
Akerhage
2012-06-22, 11:50
Nu är servern igång igen, adda mig så får jag kika på vapnet först? :)
Akerhage#2519
hah, om det vore så väl. Försöker jag mig på att tanka honom eller fisarna utan ignore pain dör jag på sekunder. Iofs kör jag 2-h dps build
Han var ju faktiskt svårare nu. Första försöket sprang jag bara in och köttade som vanligt då dog jag rätt fort. Andra försöket körde jag med lite fotarbete och försökte backa ur molnen och få honom att hänga efter mig då gick det bättre. Min dps suger ju och jag ändrade inga skills så det blev lite svettigt sista minutrarna då han enragat, tror jag, var då poison clouds överallt iaf som inte gick att undvika. Men fick då död på aset :D
Tricklew
2012-06-22, 12:37
Du kan ju tänka dig hur han är för folk som tål mindre nu. Ganska gött om whine på forumen om han nu. Hursom, han ska ner efter helgen iaf, svår, men inte omöjlig.
Iphone
Blizzard med många bra spel kan inte ens fixa dessa saker:
Man kan söka på 3 props, ett item kan ha 6 props.
Offhands för wizard har +dmg, man kan inte söka på det.
Legendaries kan ha atk speed på delar som inte kan ha det i vanliga fall, man kan inte söka på det.
Det droppar lvl 50 items i en svårighetsgrad som kräver 60.
Detta är saker som jag hade gjort bättre, och det är fan sant.
Spelade dom ens igenom spelet själva?
ChewChew
2012-06-22, 12:56
Någon som är intresserad? (Ligger på AH just nu fär överpris, 14,7M, kommer loss imorgon)
Cptbacon#1710
http://img690.imageshack.us/img690/4899/xbowm.png
Vad vill du ha för den? :) addar dig senare när jag loggat in.
Paperweight
2012-06-22, 14:13
780+ dps
180int
90 vit
10% inc IaS
1 socket.
1h alltså.
I want it! :D
Saunela#2747
Ingen som orkar hjälpa mig med act3 inferno? Kommer verkligen inte förbi quest 1 ens.
Ingen som orkar hjälpa mig med act3 inferno? Kommer verkligen inte förbi quest 1 ens.
Och vad är det du vill komma förbi till menar du? Det blir inte lättare direkt :P Men jag hade väl kunnat kötta lite med dig ändå om man inte var tvungen att ut och fira lite midsommar nu... *grr27*
hur mkt % dmg reflectar mobs/siegebreaker?
Innan patchen hade jag också jättesvårt med act 3. Nu har det blivit mycket lättare. Är inne på quest 4 tror jag det är och jag har endast skippat ett elitpack. Har dock 671 i resistance to all så det gör en del skillnad. Kan i princip tanka kvar i plaguepölarna. Tog en invurnerable minions, vampiric, fire chains. Hade inte klarat av den kombon innan patch. Så mitt tips är att skaffa mer resistance
Nån som känner sig man nog att hjälpa mig (försöka) döda Ghom the Larder på inferno? :D
Nordenator
2012-06-22, 20:11
Hämtat €29 till nu. Har runt 900 SEK på paypal utan att räkna in det. <3 RMAH ;)
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/580092_476867128994206_425114104_n.jpg
Grattis till alla sales. Kan jag får nåt för min chest armor tror du? Den är inte bra men den är grön. :D
http://i.imgur.com/208zp.png
goingbig
2012-06-22, 20:24
Är det värt att lägga ut 4 mille för att uppgradera till en x-bow med 100dmg mer än den jag redan har? 100dmg på båge kanske gör en stor skadeökning för en dh?
Nordenator
2012-06-22, 20:30
Grattis till alla sales. Kan jag får nåt för min chest armor tror du? Den är inte bra men den är grön. :D
http://i.imgur.com/208zp.png
Jag hade inte betalat något för den, men det finns säkert folk som tänker "ooooh! grönt!" :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.