Visa fullständig version : Diablo III
shadowfire
2012-05-20, 09:21
http://neodym.se/progress1.jpg
Börjar ta sig med Inferno-gearen lite nu :) Vi har mest lattjat runt i dag, men jag har bytt ut 4-5 saker.
å du överlever med så pass låg armour? även om du spammar diamond skin... vad har du på dina resists?
Nordenator
2012-05-20, 11:37
å du överlever med så pass låg armour? även om du spammar diamond skin... vad har du på dina resists?
Den räknar ju inte in min armor-buff där. Har runt 53% damage reduce och runt 300 i alla res vill jag minnas.
Nya frågor;
Har stött på Belial på svårighetsgrad "normal", och har enorma problem att spöa honom. Har jag balanserat min karaktär fel? Känner mig helt chanslös.
Sen undrar jag kring craftande? Hur får man speciella recipes? Hittar man dom eller?
Edit; Kör monk, lv 24 tror jag.-
Jockefoten
2012-05-20, 12:22
Nya frågor;
Har stött på Belial på svårighetsgrad "normal", och har enorma problem att spöa honom. Har jag balanserat min karaktär fel? Känner mig helt chanslös.
Sen undrar jag kring craftande? Hur får man speciella recipes? Hittar man dom eller?
Hej, se till att du får liv när du spendera spirit och akta dig för den gröna skiten han spyr ut på golvet (alla bossar skickar ut nåt man inte får stå på).
Nya frågor;
Sen när han kör sin andedräkt så stå i högra hörnet bara så träffar den inte.
Akt 2 på inferno är jobbig :(
Ni som kör monk, i inferno, solo, förklara följande för mig:
1. Hur dödar ni desecrate + toxic + vortex mobs med 4 hängivna anhängare med sig, samtidigt, eller random casters med ungefär samma specs.
2. Är det staff, 1hand fist + shield eller 2 fists som gäller? Motivera
3. Innan whinet börjar, pics/vids på era jävla förslag or it didnt happen in a million years.
Off-topic fråga: vad är det för miffon som lägger upp random items för typ 3-5000000 i buyout, vad är det för priser egentligen? Hela marketen kraschar tack vare detta.
Ni som kör monk, i inferno, solo, förklara följande för mig:
1. Hur dödar ni desecrate + toxic + vortex mobs med 4 hängivna anhängare med sig, samtidigt, eller random casters med ungefär samma specs.
2. Är det staff, 1hand fist + shield eller 2 fists som gäller? Motivera
3. Innan whinet börjar, pics/vids på era jävla förslag or it didnt happen in a million years.
3. Krippi (om du vet vem det är) snackade just om att man måste ha shield som monk på inferno.
Nephalem Valor Buff. Stack it to 5.
LZs_JrYxq6U
shut teh face
2012-05-20, 13:49
Det är sköld och defensive som gäller för monk/barb på hell.
Det enda sättet man kan komma undan med DPS-build är ju om man spelar med en tank. :)
Jag och shadow körde sönder igår! Han glass cannon wizard och jag fläsk-barb.
Jag tänker köra tank-build tills inferno är avklarat i princip, först då kan man gå DPS med bra items, om det ens är möjligt, vi får se.
Kwon/Shadow; ni kmr fan va level 60 minst när jag är tillbaka från kursen.. :( Det går inte att spela Diablo 3 med randoms alltså ..
Shut the Face äger dock! Alltid!
Sparven från Minsk
2012-05-20, 13:53
Är sjukt sugen att börja spela diablo alltså, har spelat 2:an för läänge sedan.
Kollade just och den bärbara pallar det, men rädd att fastna ;)
D3 passar Sparven som handsken!
Doctor Snuggles
2012-05-20, 13:56
Är sjukt sugen att börja spela diablo alltså, har spelat 2:an för läänge sedan.
Kollade just och den bärbara pallar det, men rädd att fastna ;)
Det är uppenbarligen djävulen som frestar.
Ni som kör monk och använder all is one, vilken res maxar ni? Är det nån det är lättare att få mer i än dom andra? Känns iaf som lightning res är lättast att fixa. Vad tror ni?
Sparven från Minsk
2012-05-20, 14:01
Det är uppenbarligen djävulen som frestar.
Får spela monk! :D
Argh någon som lyckas logga in? Står att dom kör underhåll på servarna. Någon som har en uppfattning hur länge detta brukar pågå?
HC gubben dog, tog ingen skada på flera timmar sen boom.... one-shot och död. Är nyfiken på vad som dödade mig men kan inte kolla nu när servern är nere.
MADDAFACKAS! jag som hade lite extra tid att spela nu...
Vad i djävulen! Maintenace?! Min värld rasar samman!
Act 3 inferno, börjar bli jobbigt
Så jag kan inte gå in och spela mitt köpta spel i singelplayer nu alltså för att de har serverproblem`?
Spelvärlden blir bara kukigare.
Argh någon som lyckas logga in? Står att dom kör underhåll på servarna. Någon som har en uppfattning hur länge detta brukar pågå?
Här
We are currently addressing an issue with the Battle.net service. During this week the Battle.net servers and any online games will be unavailable for play. We are working diligently to resolve the issues as soon as possible. Thank you for your patience.
JK Glider nog upp senare
Kwon och Onigiri, hur spelar ni era munkar? Ge mig lite tips :)
Just nu funkar min build bra, men för hell och frammåt så lär jag ju få specca om.
JJDp4eLcPlI
JJDp4eLcPlI
Haha.. skönt! :) Special shadow boxing shaolin technique!
Jag kör med spirit regen på gear, samt de skills som genererar mest spirit och healar mest Einar. :)
Fists of Thunder - Quickening och Sweeping Wind - Inner Storm.
Kör även med Seven-Sided Strike - Pandemonium för Stuns när det kan behövas.
Typisk Party-build.
Cyclone hjälper för att placera om gubbs så Wiz och resten kan köra AOE och kör även med Sweeping Wind - Inner Storm så man kan spamma heals/shields etc
Kommer ej köra med Cyclone på Inferno dock :D
http://neodym.se/progress1.jpg
Börjar ta sig med Inferno-gearen lite nu :) Vi har mest lattjat runt i dag, men jag har bytt ut 4-5 saker.
Diamond skin och blink? wtf?
Doctor Snuggles
2012-05-20, 14:47
Y u error 33? *gah!*
Shaolin Video
Haha vilken inspiration!!
Hittade en som passar min wizard!
XChxLGnIwCU
shadowfire
2012-05-20, 14:55
Det är sköld och defensive som gäller för monk/barb på hell.
Det enda sättet man kan komma undan med DPS-build är ju om man spelar med en tank. :)
Jag och shadow körde sönder igår! Han glass cannon wizard och jag fläsk-barb.
Jag tänker köra tank-build tills inferno är avklarat i princip, först då kan man gå DPS med bra items, om det ens är möjligt, vi får se.
Kwon/Shadow; ni kmr fan va level 60 minst när jag är tillbaka från kursen.. :( Det går inte att spela Diablo 3 med randoms alltså ..
jag ska på tjänsteresa mm så ingen fara ;) .. men det var kul o lira igår, alltid kul o lira med koloiter före random PUG-ryssar..
Edenfäll
2012-05-20, 14:55
Jag kör med spirit regen på gear, samt de skills som genererar mest spirit och healar mest Einar. :)
Typisk Party-build.
Cyclone hjälper för att placera om gubbs så Wiz och resten kan köra AOE och kör även med Sweeping Wind - Inner Storm så man kan spamma heals/shields etc
Cyclone på Inferno är dock ovärderlig även där, hjälper så sjukt mycket för crowd control och bara låta mages dpsa sönder.
Beror väl iofs lite på hur många man är också, med 4 st så är den ett måste. Körde dock lite act 2 inferno nyss med 1 DH och då kändes den inte lika värdefull.
Fists of Thunder bytte jag ut mot Deadly Reach - Keen Eye på Inferno samt sweeping wind är ingen ide längre, kostar för mkt spirit och man måste kita elite mobs så det är omöjligt att hålla den uppe. På random mobs spelar det ingen roll för dom dör ju ändå. Skulle dock kunna använda dem på bossar.
shadowfire
2012-05-20, 14:57
Jag failade med mina items på AH iaf, lade ut dem med buyouts på 1500-2000 och fick massor av saker sålda direkt, lite FÖR snabbt... så jag gjorde en search på samma prylar o såg att flera låg med bud på 75000 ... ehum. Level 40-stuff liksom.
mangemani
2012-05-20, 14:57
warrior var ju jävligt bra:) dock så om man vill få ut max utav den, så måste man nog lira med en healer, warriorn köttar på medans healern ser till att han har nog med hälsa.
Någon mer än jag som har fattat tycke för AHn? Om man tröttnar på att spela så kan man gott spendera tid med att köpa billigt för att sälja dyrare.
AH:n är ett lir i sig. Jag hade tur med sales i AH redan vid lvl 20 och lyckades sen ha råd med 2 legendaries vid lvl 20, vilket ändrade min prestation nämnvärt :D
"Nästan så man sitter i AH:n längre än i spelet ..." /Kimball
Diamond skin och blink? wtf?
Hur ska man annars överleva på de nivåerna menar du?
AH:n är ett lir i sig. Jag hade tur med sales i AH redan vid lvl 20 och lyckades sen ha råd med 2 legendaries vid lvl 20 vilket ändrade min prestation nämnvärt :D
"Nästan så man sitter i AH:n längre än i spelet ..." /Kimball
Sluta hitta på Kwon :D
support-build deluxe medans polarens wizard gör nytta.
klarade a1 inferno tämligen lätt. hade megatur med prefixen för elitmobsen iofs. men 5 stacks all the way.
fram till butcher då, whipefest i en 20 minuter för att sedan göra en perfekt run.
Mackan58
2012-05-20, 15:04
Grymt spel! Älskar miljöerna!
Någon mer än jag som har fattat tycke för AHn? Om man tröttnar på att spela så kan man gott spendera tid med att köpa billigt för att sälja dyrare.
Auktionshuset är bra, det enda jag saknar är att kunna söka specifikt men har inte satt mig in tillräckligt så det är kanske inga problem att hitta specifika items.
Gillar att man inte kan skapa monopol (10-items gränsen)och att om han blir undercuttad inte bara kan plocka ut sitt item och lägga in det billigare. Lite att om man är greedy får kan skylla sig själv.
Sparven från Minsk
2012-05-20, 15:05
Finns det någon sida där man kan läsa på hur det hela är uppbyggt?
Är van vid Wow, inte detta ju!
Roligt att spela själv eller är det i lag som det lyser upp?
Nordenator
2012-05-20, 15:05
Man behöver båda. Nuff said. Olustigt nog hade vi 5 stackard valor och nådde precis skeleton king för MF då servrarna skulle gå ned. Hade vi haft 2 min till hade vi hunnit få epixx, men istället var allt i onödan.
Hittade en level 54 legendary där en runda tidigare. Helt värdelös tyvärr ^^
Finns det någon sida där man kan läsa på hur det hela är uppbyggt?
Är van vid Wow, inte detta ju!
Roligt att spela själv eller är det i lag som det lyser upp?
Det är i Lag (4-manna på Skype) på Hell-difficulty och över det lyser upp!
Nightmare är dock en skön träningsession för att slipa på teamworket.
Hur ska man annars överleva på de nivåerna menar du?
Illusionist, Force Armor, Ancient Guardian Familiar. 10k HP np.
Man behöver båda. Nuff said. Olustigt nog hade vi 5 stackard valor och nådde precis skeleton king för MF då servrarna skulle gå ned. Hade vi haft 2 min till hade vi hunnit få epixx, men istället var allt i onödan.
Hittade en level 54 legendary där en runda tidigare. Helt värdelös tyvärr ^^
Hittar du några Monk-Legends 50+ eller Shenlong-set så köper jag av dig Nord!
Kör även med Seven-Sided Strike - Pandemonium för Stuns när det kan behövas.
Typisk Party-build.
Kanon! Tack för utläggningen, det låter som en bra build.
när fan är maintence slut ? :smash:
Einar, slår gubbarna för hårt byter jag te Deadly Reach ist för Thunder :D
I vissa fighter där man vill hålla alla levande byter jag även om te Grupp-Serenity och Skyddande Cirkel på marken, beror lite på situation, men det där e min standard-build :D
när fan är maintence slut ? :smash:
Ja wtf is this shit! Känner mig som en pojke dan innan julafton som ser alla klappar under granen men får inte röra! NNNnnghhh!
shadowfire
2012-05-20, 15:17
Experimenterade en hel del med min då level 49 Wiz tidigare idag. Jag körde första questen på act4/NM som utan att spoila för mycket leder till en elitemob + miljarder med minions. Körde först solo och sedan med PUGs. Detta är mina erfarenheter hittills:
Frostmage:
Passive coldbuff + blizzard + frost nova + frost hydra och MM för att fylla på AP. Som solo var jag chanslös då jag tappade dps, blizzarden gör för lite skada för att döda minions rakt av och jag fick inte tid att spamma MM innan jag var omgiven av minions igen. Istället för att spamma skada så fick jag spamma "ohshit"-knappar i form av potions, diamond skin och frostnova. Dog som en fluga.
Channeling mage:
Lekte runt med både Ray of Frost, Disintegrate mm, men jag upplever mer och mer att dessa spells är obsolete nu efter normal. Som solo var det tvärkört, för jag kan inte stå stilla som mage speciellt länge utan måste ha hög mobilitet och blizzard samt frost nova fryser inte fienden länge nog för att jag ska kunna nöta sönder dem med en stråle. Ohshitknapparna varma igen, dog som en fluga.
Arcane mage:
Min favorit hittills som verkligen slår allt jag testat ännu; http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#acYRSX!YcX!YYZaZZ
Som solo får jag kitea ihop lite fi, fronstnova och sedan spamma med orb. I party kan jag mer fokusera på att undvika mortar/minor/lightening och spammar orb. Fyller upp AP riktigt fort och kan hulka iväg bra många orbs innan AP sinar, särskilt med diamond skin uppe. Orbsen ger mig en bra mobilitet då jag kan dra iväg ett par, sedan förflytta mig. För fienden som springer runt en massa så frostnovar jag först och sedan spammar orbs, även i party.
Edit: buffarna omkring drar nytta av varandra tillsammans med diamond skin, så jag får riktigt hög AP-generation och det är inte ofta som AP når botten, orbsen blir nästan primary spell.
Bästa spell hittills är verkligen Diamond Skin. Belial, Diablo mfl kändes nästan lättare på NM än på normal tack vare att jag inte hade level nog för att få Diamond Skin på normal. Den påminner sjukt mkt om pallybubble i WOW :)
Just nu funkar min build bra, men för hell och frammåt så lär jag ju få specca om.
Nu är jag varken Kwon eller Onigiri men är precis klar med act 1 inferno med min munk. Fram till Hell funkar allt bra tycker jag men när det blir lite lurigt så är en snabb dagger och increased attackspeed gear ruskigt bra ihop med FoT och 15 extra spirit vid crits.
Kör den här builden http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#aiYXTQ!XYU!Ybcbcb
Har runt 13k dammage, 5,5k armor och runt 200 resist samt 35k HP, facetankar the Butcher på inferno medan jag brer mackor med vänstran typ. Men enligt ryktena så ska act 2 blir lite svårare.
I grupp är det roligare att spamma mantra of Conviction med overawe till en barbar med dps spec dock =) Vi dör snabbt med det gör bossarna också.
Adda gärna Spas#2946 om ni vill lira lite.
Sparven från Minsk
2012-05-20, 15:21
Någon som testat att sälja saker på real money auction house?
Fan måste köpa detta nästa fredag och casual lira lite ;)
shadowfire
2012-05-20, 15:21
...facetankar the butcher på inferno medan jag brer mackor med vänstran typ.
:d
Jo jag sålde några legendaries och köpte sedan en Bentley :D
Nej, har ej testat ännu, 60 först :D
Trist servrarna är nere hela jäkla tiden...
Haha ja det är så att man Ragear Bobban! :D
Inte enablat ännu!
Tror inte att det går än. Jag har för mig att jag fick något "förväntas komma inom kort" -skit. när jag försökte.
Wizard Spec
Testa denna, inte optimal saknas force armor som du får vid 54:
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#acPSjO!Ydf!YYZZbb
Nu quotar du ju Munken Spas, Ronn. Vi får ingen Force Armor vid 54. :D
Han e ingen Wizard.
Nu quotar du ju Munken Spas, Ronn. Vi får ingen Force Armor vid 54. :D
Han e ingen Wizard.
Oj det va menat till Shadowfire, ändrat. :D
Sluta hitta på Kwon :D
Jag kan intyga att citatet stämmer... :D
Tror inte att det går än. Jag har för mig att jag fick något "förväntas komma inom kort" -skit. när jag försökte.
30:e Maj säger blizzard nu.
En till grupp som säger att de klarat Inferno nu, utöver Method och dansken som sade att han var först: http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4209823156
Liknande taktik där med wizard. Extremt hög int, poison hydra (DoT som stackar på marken, AoE), force armor med force rune så att du inte kan dö hur mycket skada du än får på dig på ett slag, i kombination med mycket lågt HP och bra HP regen så att du snabbt får upp ditt liv igen, m.m.
Nordenator
2012-05-20, 15:45
Jag tycker att servrarna ska komma upp igen så jag kan tjäna groteska mängder pengar på en ring jag hittade :D
Den ger typ allt känns det som. Physical res, elemental res, massor med dex (150+ tror jag), vitality, life%. Lite sådär halvbra för en munk eller DH ^^
Jo, den ger typ 18-30 damage också vill jag minnas ^^
shadowfire
2012-05-20, 15:49
Testa denna, inte optimal saknas force armor som du får vid 54:
Var ett tag sedan jag provade mirror image men då upplevde jag iaf inte att den hjälpte mig så mkt. Kändes mer som för PVP? Men jag hade bara 2st images har jag för mig då jag testade den. Upplever du den som användbar på hell o uppåt?
Nordenator
2012-05-20, 15:53
Skuggan: det här är min nuvarande Inferno-build för MF. Den är bra både i solo och grupp eftersom man kan ta ned minions fort. Arcane orb slaktar alla andra mobs utan problem.
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#bcXQmO!YbX!bYaZcc
Var ett tag sedan jag provade mirror image men då upplevde jag iaf inte att den hjälpte mig så mkt. Kändes mer som för PVP? Men jag hade bara 2st images har jag för mig då jag testade den. Upplever du den som användbar på hell o uppåt?
Ja det är gudomligt, med 5 images så tar det ett tag för dom att gå ner, bra distraction och escape, enda gången den tappar lite är när det är mycket aoe typ roterande lasrar fast det är fortfarande en bra escape i det läget och du får casta den igen om du tar 15% skada vilket är typ alltid om du ser till att ha låg max HP.
Jag kör hell med 10k hp och överlever fighter där alla andra dör om och om igen (force armor är kritiskt för det, du får den level 54).
Får se inferno möjligtvis får jag byta ut magic weapon mot antingen diamond skin eller teleport om jag behöver ännu mer survivability.
Nordenator
2012-05-20, 16:03
Jag har också funderat en hel del på lite liv och force, men det är en så begränsande taktik. Det funkar mot en hel del, men t.ex. desecrate och liknande kommer döda en på bråkdelen av en sekund. Det gäller för arcane, lightning, return damage och allt annat minons kan komma med i stort sett. Det är säkert perfekt för många bossfighter, men Belial, Azmodan, elden på Butcher, vissa attacker från Diablo och liknande blir plötsligt fatala på träff. Det känns för begränsande för Inferno i alla fall. Jag dör rätt sällan nu, men vissa fiender hade blivit totalt omöjliga med lite liv. Fire chains teleport hade t.ex. varit instagib.
Ja wtf is this shit! Känner mig som en pojke dan innan julafton som ser alla klappar under granen men får inte röra! NNNnnghhh!
Kom precis hem från att ha köpt spelet, så ligger servrarna nere!
Har blizzard sagt något om hur lång tid det skulle ta?
Jag har också funderat en hel del på lite liv och force, men det är en så begränsande taktik. Det funkar mot en hel del, men t.ex. desecrate och liknande kommer döda en på bråkdelen av en sekund. Det gäller för arcane, lightning, return damage och allt annat minons kan komma med i stort sett. Det är säkert perfekt för många bossfighter, men Belial, Azmodan, elden på Butcher, vissa attacker från Diablo och liknande blir plötsligt fatala på träff. Det känns för begränsande för Inferno i alla fall. Jag dör rätt sällan nu, men vissa fiender hade blivit totalt omöjliga med lite liv. Fire chains teleport hade t.ex. varit instagib.
Hur menar du? En träff kan inte göra mer än 35% av din totala HP med force armor kombinera det med ancient familiar så krävs det 4 träffar totalt inom kort tid för att du ska dö, har du då mirror images, teleport och HP regen (från galvanizing och gear) så ökar det dramatiskt.
Nordenator
2012-05-20, 16:07
Hur menar du? En träff kan inte göra mer än 35% av din totala HP med force armor kombinera det med ancient familiar så krävs det 4 träffar totalt inom kort tid för att du ska dö, har du då mirror images, teleport och HP regen (från galvanizing och gear) så ökar det dramatiskt.
Alla exempel jag gav är DOT. DOT:s som skadar tiotusentals per sekund. Om inte jag hinner på undan på typ en sekund är det goodbye från fire chans med 44k liv och runt 40% fire res.
Alla exempel jag gav är DOT. DOT:s som skadar tiotusentals per sekund. Om inte jag hinner på undan på typ en sekund är det goodbye från fire chans med 44k liv och runt 40% fire res.
Ja och det är samma där dotten tickar för max 35% av din hp, dvs du måste stå i den och ta 4 ticks för att dö.
Ponera att du ersätter images eller teleport med diamond skin, den räknas alltid sist i formulan, då har du helt plötsligt 21k till som kan absorbas efter 35% av max hp, säg för enkelhets skull att du har 20k max HP, 35% av 20k är 7000, 21k/7000 = 3 extra hits/ticks whatever innan du ens tar skada i första hand, 7 hits för att du ska dö, och då har vi inte räknat med HP du fått tillbaka från galvanizing + gear.
Det är rätt mäktig survivability för att inte tala om vilket damage du kommer upp i.
Nordenator
2012-05-20, 16:15
Ja, fast han som körde på liknande metod och körde diablo solo dog ju ändå på en träff av vissa attacker. Jag tror inte den är viable late game.
Ja, fast han som körde på liknande metod och körde diablo solo dog ju ändå på en träff av vissa attacker. Jag tror inte den är viable late game.
I believe it when I see it, jag tror inte på wizard med mycket hp det blir ett race mot klockan vem hinner dö först.
Jag är fortfarande level 56 på hell så jag ska inte vara för kaxig men snart är jag på inferno då får vi se om min theorycraft håller. :D
Man behöver båda. Nuff said.
Nu kanske jag tänker helt fel men hur? Båda ligger i defence? Hur får du teleport under force skill?
High1ander
2012-05-20, 16:19
Nu är jag varken Kwon eller Onigiri men är precis klar med act 1 inferno med min munk. Fram till Hell funkar allt bra tycker jag men när det blir lite lurigt så är en snabb dagger och increased attackspeed gear ruskigt bra ihop med FoT och 15 extra spirit vid crits.
Kör den här builden http://eu.battle.net/d3/en/calculator/monk#aiYXTQ!XYU!Ybcbcb
Har runt 13k dammage, 5,5k armor och runt 200 resist samt 35k HP, facetankar the Butcher på inferno medan jag brer mackor med vänstran typ. Men enligt ryktena så ska act 2 blir lite svårare.
I grupp är det roligare att spamma mantra of Conviction med overawe till en barbar med dps spec dock =) Vi dör snabbt med det gör bossarna också.
Adda gärna Spas#2946 om ni vill lira lite.
Act 2 är löjligt svår på inferno, Act 1 går relativt bra även med sketen gear, men tvåan krävs det bra saker o bra teamplay. Körde igår lite bara för att geargrinda, man hittar ett pack på champions, elites, etc. sen får man dela upp dom och döda en åt gången. Beroende på skills på fienderna så är det olika lätt. Men är ett helvete om det t.ex. är vampiric, illusion och extra health, för chansen finns ju att skiten blir enraged innan man hinner plocka dom.
Det är iofs, kul att det just är så svårt.
Nu kanske jag tänker helt fel men hur? Båda ligger i defence? Hur får du teleport under force skill?
Elective Mode i Options.
Sätt på elective mode i gameplay options så kan du lägga vilken skill du vill vart du vill. :)
Du får altså 6 stycken helt fria hotkeys kan lägga attacken på 1 om du vill osv.
Nordenator
2012-05-20, 16:20
I believe it when I see it, jag tror inte på wizard med mycket hp det blir ett race mot klockan vem hinner dö först.
Jag är fortfarande level 56 på hell så jag ska inte vara för kaxig men snart är jag på inferno då får vi se om min theorycraft håller. :D
Ja, det är ju fler som kör på liknande builds, men de kör istället med hög crit chance som resettar diamond skin så man kan ha den igång konstant. Jag tror fortfarande att det blir svårt mot vissa situationer.
Elective Mode.
Ja, det är ju fler som kör på liknande builds, men de kör istället med hög crit chance som resettar diamond skin så man kan ha den igång konstant. Jag tror fortfarande att det blir svårt mot vissa situationer.
Det som är avgörande är mirror images, när dom är uppe är inte fokus på dig i huvudtaget, bättre escape finns inte, om jag också petar in teleport blir det i så fall den som skapar 2 kopior. :)
Så fruktansvärt jävla dåligt att dom inte går ut med hur långt det beräknas ta. Men dom skiter väl i vilket så länge dom får sina pengar
Som solo-lirare är det löjligt att man inte kan lira :(
Så fruktansvärt jävla dåligt att dom inte går ut med hur långt det beräknas ta. Men dom skiter väl i vilket så länge dom får sina pengar
We are currently addressing an issue with the Battle.net service. During this week the Battle.net servers and any online games will be unavailable for play. We are working diligently to resolve the issues as soon as possible. Thank you for your patience.
JK
JK
Jo jag vet, men det står inte om det beräknas ta 1 timme eller 4 dagar. Dom borde kunna uppdatera lite. Jag satt och spelade sen ska dom stänga servern helt plötsligt. En helg mitt på dagen, jadu.
Hur orkar ni bli arga? Det är ett nytt spel & typ alla stora spel har problem i början med servers osv.
Fatalist
2012-05-20, 16:27
Min bekanta som är på diablo inferno kör med 6k HP och Force-armor, så nog fungerar det i inferno alltid. Nu gäller det bara att geara om så mna blir av med allt vitality (svårare sagt än gjort!) och hoppas att blizzard inte nerfar builden :)
10 min sen:
At this time we are unable to provide an ETA on when these issues will be resolved. We will continue to update you with information as it comes to light.
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4210123010
JK
I see what u did there ;)
Elective Mode.
http://www.joeydevilla.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/04/mind-blown.gif
Känner mig lite efterbliven nu.
Ne0phyte
2012-05-20, 16:39
Vad tycks :naughty::naughty:
http://i49.tinypic.com/2u5axye.jpg
I see what u did there ;)
http://www.trollquotes.org/image/697-diablo-troll-quote-troll-quote.jpg
Nordenator
2012-05-20, 16:39
Min bekanta som är på diablo inferno kör med 6k HP och Force-armor, så nog fungerar det i inferno alltid. Nu gäller det bara att geara om så mna blir av med allt vitality (svårare sagt än gjort!) och hoppas att blizzard inte nerfar builden :)
Funkar gör det säkert, men frågan är om det funkar mot precis allt. Då jag MF:ar vill jag inte stöta på en mob jag inte får ihjäl. Men det kan vara värt ett försök.
Drop eller AH? Om AH, pris?
Ne0phyte
2012-05-20, 16:42
Drop eller AH? Om AH, pris?
Drop, hittade dom igår. Vet inte riktigt vad jag får på AH, men har ingen avsikt att sälja atm.
Fatalist
2012-05-20, 16:47
Funkar gör det säkert, men frågan är om det funkar mot precis allt. Då jag MF:ar vill jag inte stöta på en mob jag inte får ihjäl. Men det kan vara värt ett försök.
Sant, själv kör jag med en lite mer ordinär build där jag förlitar mig på dmg reduction från STR och armor och diamond skin + frost nova för survivability när jag MFar. A1 är en barnlek men gearet håller ej för A2 ännu, så jag vet ej om jag ska geara upp eller om jag ska geara om, så att säga :)
Fredszky
2012-05-20, 16:48
http://www.joeydevilla.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/04/mind-blown.gif
Känner mig lite efterbliven nu.
haha var kommer den där ifrån??
Någon som lirar WD? Jag har stora problem med mana. Den räcker inte riktigt till.
Någon som lirar WD? Jag har stora problem med mana. Den räcker inte riktigt till.
Kryss här på Kolo är bäst WD, han vet.
shadowfire
2012-05-20, 16:51
Hur orkar ni bli arga? Det är ett nytt spel & typ alla stora spel har problem i början med servers osv.
jag såg fram emot en D3-eftermiddag och tackade rentav nej till en social aktivitet pga det.. lolz.. I'll sue 'em!
shadowfire
2012-05-20, 16:55
Det är en sådan du ska råka klyva hos smeden av misstag.. ;)
haha var kommer den där ifrån??
Tim and Erics awesome show, great job. :)
hhysLkKCWdc
Dom är rätt störda men har sina highlights, min favorit är denna:
lFetdRCoLf4
Den här är också rätt skön!
jwEt_2eVuLQ
jag såg fram emot en D3-eftermiddag och tackade rentav nej till en social aktivitet pga det.. lolz.. I'll sue 'em!
Messa tillbaks till den där nydumpade 45:åriga tvåbarnsmamman och säg att du ångrar dig och kan "fika" nu då. :D
Gå in på deras forum och läs alla kommentarer folk skriver! Nästan lika roligt som själva spelet!
Favoriten hittills;
You made me clean the kitchen and even feed the kids...
This will soon render my wife obsolete!
HOMEWRECKERS!!!1!
:D
Jockefoten
2012-05-20, 17:01
Messa tillbaks till den där nydumpade 45:åriga tvåbarnsmamman och säg att du ångrar dig och kan "fika" nu då. :D
Under hela träffen kommer skuggan tänka på om servarna gått upp igen och hur mycket speltid han missar. :D
Blizzards forum är dock helt carzy, flera hundra sidor för varje minut.
Jupp, vilken level är du?
Har lite samma problem, men när jag spelar i team blir det spells med höga cooldowns och då blir problemet mindre. I de fallen kör jag med skillsen som ökar mana regen med 300% när man har 4+ skills på cd, då är det lugnt.
Funkar med dart-skillen som ger mana per hit också men det är rätt segt.
Har lite samma problem, men när jag spelar i team blir det spells med höga cooldowns och då blir problemet mindre. I de fallen kör jag med skillsen som ökar mana regen med 300% när man har 4+ skills på cd, då är det lugnt.
Jag satt och spåna lite med witch doctor talent calc för om jag skulle rulla en på skoj, den där skillen som tar 15% av mana cost som hp istället och ger 1% hp regen per sekund verkar ju rätt så mäktig?
Vad tycker ni WitchDoktaz om denna build?
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#afUdQP!ZUb!acaYbY
AlEnIgrI2tk
Är lvl 55. Lirar med denna vid trash. Har försökt spela med 300% skillen men får inte ihop det.
http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#aSZdfT!ZbV!aZZZcZ
Hmm, har bytt från error 37 till error 33 och nu 3003 :D
Hmm, har bytt från error 37 till error 33 och nu 3003 :D
Dricker lite Martini nu, fick error 007
Dricker lite Martini nu, fick error 007
Drack en Jolt cola, fick 1337.
Vad tycker ni WitchDoktaz om denna build?
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#afUdQP!ZUb!acaYbY
Soul harvest har fel runa. IOM att man förnya den innan den tar slut så är det typ ett slöseri på runa. Vidare så är det ganska besvärligt att hålla uppe 4 CDs när några är på 15 sek. Känner jag iaf.
Jockefoten
2012-05-20, 17:20
Drack lite Pepsi Max, kom in.
skojar bara har ingen Pepsi Max
Tydligen är det europa det är nere för, går att logga in på amerikanska servern. :(
kan man ha två olika karaktärer då på två olika servrar ??
Du kan skapa karaktärer i europa/usa/asien, kan byta i options vilken region du vill spela i.
så om jag skapar en på americas är jag inte bunden till å spela på den utan kan byta till europa ??
Set items are now legendaries defined by a set bonus.
They're crafted items while leveling (recipes can be found that grant the ability to craft all the items in a set), which allows someone to really invest in filling out a set before they out-level it.
Then at max level we'll drop set pieces normally.
så om jag skapar en på americas är jag inte bunden till å spela på den utan kan byta till europa ??
Din karaktär skapas i den regionen, så skapar du en i usa och sen byter till europa får du skapa en ny karaktär så att säga, du kan byta region när du vill du är inte låst till någon region.
oke schysst tack för svaret
Nyss:
We are currently testing some possible fixes for the issues encountered, and hope this will help us get the service back up as soon as possible.
http://webtrax.hu/myfacewhen/faces/lineart-memes/you-dont-say.jpg
Vore jäkligt gött om de hade Pages/Tomes och Gems i ljusröd/rosa färg.
Ne0phyte
2012-05-20, 17:36
Vore jäkligt gött om de hade Pages/Tomes och Gems i ljusröd/rosa färg.
Spelat för mycket D2 med maphack? ;)
Är lvl 55. Lirar med denna vid trash. Har försökt spela med 300% skillen men får inte ihop det.
Den var intressant, har inte kört soul harvest på länge men när life drainen öppnade sig är den ju go igen. Spelar rätt ofta med vargarna men märker att de dör alldeles för snabbt nu.
Doctor Snuggles
2012-05-20, 17:37
Japp. Loggade in på amerikas och har inga gubbar där alls.
Holmeros
2012-05-20, 17:37
Nyss:
Var läser du detta?
Var läser du detta?
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4210123010
Just nu funkar min build bra, men för hell och frammåt så lär jag ju få specca om.Cripp blow med stun, mantra som ger spirit regen + add 7 minutes passive, tempest rush (flurry rune, slow 80% kokt direkt annars, mobs får aldrig komma i grupp.) heal och dash och eternal ally. Har även equal res passive, 400 all res behövs, minst och 10k dps och 40-50k hp.
Detta är för solo i inferno, något annat val är i princip ett ospelbart val som monk. Tänk "single target" ungefär tre tusen gånger i huvudet. Glöm allt annat. Det tar sin lilla tid att questa/mfa.
I grupp kör jag inget av detta.
Den var intressant, har inte kört soul harvest på länge men när life drainen öppnade sig är den ju go igen. Spelar rätt ofta med vargarna men märker att de dör alldeles för snabbt nu.
Soul harvest är riktigt fin, +650 int och en skaplig mängd HP. Jag gjorde också ett försök med vargarna men de dör som sagt för snabbt. Det är ju TOM så att man börjar fundera på att plocka bort Gargen. pga att han inte tål tillräckligt.
Fatalist
2012-05-20, 17:56
Cripp blow med stun, mantra som ger spirit regen + add 7 minutes passive, tempest rush (flurry rune, slow 80% kokt direkt annars, mobs får aldrig komma i grupp.) heal och dash och eternal ally. Har även equal res passive, 400 all res behövs, minst och 10k dps och 40-50k hp.
Detta är för solo i inferno, något annat val är i princip ett ospelbart val som monk. Tänk "single target" ungefär tre tusen gånger i huvudet. Glöm allt annat. Det tar sin lilla tid att questa/mfa.
I grupp kör jag inget av detta.
Hur långt har du kommit i inferno med denna build?
Cripp blow med stun, mantra som ger spirit regen + add 7 minutes passive, tempest rush (flurry rune, slow 80% kokt direkt annars, mobs får aldrig komma i grupp.) heal och dash och eternal ally. Har även equal res passive, 400 all res behövs, minst och 10k dps och 40-50k hp.
Crippling Blow? Menar du Crippling Wave?
Jens.Andersson
2012-05-20, 18:16
Kom in nu
Kom in nu
Din tease. :D
We are slowly opening up the service to allow players to connect. This is part of our continued testing. There is a chance that this will result in the service becoming unavailable again at some point, and we will continue to update you as this testing progresses.
Själv får jag error 37 busy, antar att servrarna spammas med inloggningar. :(
shadowfire
2012-05-20, 18:23
We are slowly opening up the service to allow players to connect. This is part of our continued testing. There is a chance that this will result in the service becoming unavailable again at some point, and we will continue to update you as this testing progresses.
Detta var en fix som inkluderade lite nya achievements, SinglemomCollector bland andra.
Detta var en fix som inkluderade lite nya achievements, SinglemomCollector bland andra.
http://files.sharenator.com/276172_Papel_de_Parede_Meme_I_See_What_You_Did_The re_1280x1024_Breiviks_private_swim_school-s1280x1024-283276-580.jpg
shadowfire
2012-05-20, 18:26
lolwtf
We messin' with ya cause we love ya Skugglo :D
Doctor Snuggles
2012-05-20, 18:43
Gav mig en chans att testa en WD och de var inte riktigt så tråkiga som jag trodde, tvärtom.
Jens.Andersson
2012-05-20, 18:56
Din tease. :D
Fick med 37 men det är bara att spamma på login tills du kommer in :)
Någon som ligger på en test key som man kan få ?
Någon som ligger på en test key som man kan få ?
Skicka mig ett PM om du fortfarande behöver.
Jag var inne och skaffa lite epixx precis. Men sen blev jag kickad igen :( Hoppas allt är sparat.
37 är helt klart dagens nr... Drog igång i fredags och är nu lvl 49 som munk. En liten bit kvar till 50 som jag måste ta innan jag drar in i hell. Skulle någon vara taggad på lir i veckan så är det bara att adda Tompann#2396.
shadowfire
2012-05-20, 19:47
Ser inte ljust ut för kvällens lir iaf, blir nog nere hela kvällen, de lär säkert ta ner rubbet igen för att fixa laggen..
We're still letting players in slowly and keeping an eye on the service. This will result in some errors (37 for example) but we are seeing players able to connect to and play the game. We are also getting reports of latency once in the game. This has been reported to our technical team and is being looked into.
edit: å där kom jag själv in, lolz, får se hur länge det varar
Hann få tag på ett. Men tack iallafall!
Samt någon som provat lira på mobilt bredband :/
Provar den nu och den var bra, klickar inte riktigt i skallen att använda alla spells ordentligt atm ;)
shadowfire
2012-05-20, 20:33
hahahha, hell var ju en rolig upplevelse... satan vad slaktade vi blev, gick in med en public group och det första man möter är grotesques mortar extra health snabba som fan.. typ en halv minut i respawntid på slutet, vi klarade av första gruppen efter 10 min och så kommer det en till grupp, exakt likadan... då quittade alla :D
Fatalist
2012-05-20, 20:42
Sakta men säkert sjunker insikten om att jag byggt fel items från början in som en kniv rakt in i tålamodscentrat i min hjärna.
Vad pratar jag om? Naturligtvis no-vit-sorc-builden som man som wiz blir tvingad till eftersom alla andra builds kräver ruggigt bra items för att vara viable efter act 1 inferno. Dåligt Blizzard, sjukt dåligt.
Doctor Snuggles
2012-05-20, 20:44
Blir man tvingad till no vitality build, eller vad säger du?
Spöade nyss Diablo solo på Nightmare med denna builden (från tidigare i tråden). Fan va imba den va. :D
shadowfire
2012-05-20, 20:53
Det spekuleras om att det är den bästa builden för en wiz late game, ja.
Fatalist
2012-05-20, 20:58
Det spekuleras om att det är den bästa builden för en wiz late game, ja.
Japp, det är den bästa builden såvida du inte har extremt gear (bättre än vad någon har lyckats få ihop hittills), och detta redan i akt 2.
Det är som att ha 3 HP och regenna 0,5 HP/s och att ingen mob eller boss eller elite ens i act 4 kan skada mer än 1 HP per slag på dig(bortsett från dottar man står i, men det gör man ändå inte eller hur?). Jämför detta med att ha 40k HP och 60% resists och ändå dö på 2 slag i Act 2 Inferno av en vit mob.
Exempel från officiella D3-forumet, som man sett i otaliga public games och på streams:
"I'm running a build like that without diamond skin, instead i have teleport and illusionist.
Everytime i take a hit, no matter how hard, i will loose 35%, teleport away, health regens and back at it."
Inser att jag är extremt gnällig atm, det är bara ett spel trots allt :D
Doctor Snuggles
2012-05-20, 21:07
Jag är lite förvirrad. Så vad ska man satsa på för gear som wiz? +int och +regen/health steal eller vad det nu heter?
HELP körde med min DH på americas å kom te lvl 10 nu vill jag köra på europe med en polare kan jag för över denna gubbe på europe eller måste jag börja om med en ny ??
om det går å föra över gubben hur gör man
Fatalist
2012-05-20, 21:10
Jag är lite förvirrad. Så vad ska man satsa på för gear som wiz? +int och +regen/health steal eller vad det nu heter?
Vi lever i osäkerhet nu ju eftersom vi stackars wizzar inte vet om blizzard tänker göra något åt detta eller tycker att det är i sin ordning! Upp till Act 1 inferno går det utmärkt med int->str->vit i den ordningen tycker jag men sedan i act 2 kysser vita mobs dig för 20k dmg och då blir det svårare med en "normal" build. Om någon har en stream med någon som inte kör low-vit-armor och kan spela act2+ så vore det gutt!
HELP körde med min DH på americas å kom te lvl 10 nu vill jag köra på europe med en polare kan jag för över denna gubbe på europe eller måste jag börja om med en ny ??
om det går å föra över gubben hur gör man
Du kan inte föra över den.
du kan inte föra över den.
nnnooooooooooooo
mattilainen
2012-05-20, 21:12
man får inte bli träffad i inferno (senare acts ofc.) det är hela grejen. Spelar ingen roll om du har hur mycket vita som helst eller inte du blir dödad ändå. Man kan köra en jävligt löjlig build som min kompis körde när han soloar inferno. Han kör electric med stun abilityn, sen kör han blizzard med stun abilityn och blink och mirror samt den där när man blinkar får man fler av sig själv. och att varje slag inte kan göra mer än 35% damage. Detta gjorde att han klarade act 2 mer eller mindre. Synd bara att det var så sjukt tråkigt men det gick. Ett elite pack tog säkert 15 - 20 min :) haha Han stunnade ihjäl dom..
Nordenator
2012-05-20, 21:18
Vi lever i osäkerhet nu ju eftersom vi stackars wizzar inte vet om blizzard tänker göra något åt detta eller tycker att det är i sin ordning! Upp till Act 1 inferno går det utmärkt med int->str->vit i den ordningen tycker jag men sedan i act 2 kysser vita mobs dig för 20k dmg och då blir det svårare med en "normal" build. Om någon har en stream med någon som inte kör low-vit-armor och kan spela act2+ så vore det gutt!
Mhmm :( Min vita sjunker och min intelligence och skada stiger. Har en nedåtgående trend för liv, men jag kommer inte gå fullt ut än tror jag. Nere på runt 34k liv tror jag. Gått ned från 46k tror jag.
http://neodym.se/progression2.jpg
Fatalist
2012-05-20, 21:21
Mhmm :( Min vita sjunker och min intelligence och skada stiger. Har en nedåtgående trend för liv, men jag kommer inte gå fullt ut än tror jag. Nere på runt 34k liv tror jag. Gått ned från 46k tror jag.
http://neodym.se/progression2.jpg
Ja man har ju en bit kvar ner till 4,7k som är nära base HP :(
Against butcher that's fine, look at this swing timer, it's not fast. I'm guessing the wiz in that video is at base hp with around 600+ hp regen. I've tried this build by gimping my damage and removing the pieces of gear that has vitality on it. I'm on Act 2 Inferno and I just dont think the build is viable, you take more than 2 hits simultaneous and the health regen won't matter (or three in this case as he's using Familiar.
EDIT: ok, I lied.. went and fully decked out the remaining pieces I had with Intelligence/HPRegen gear. No vitality.
Stats:
HP: 4721
Dmg: 18213.60
Int: 1275
HP Regen: 1127p/s
Gents, welcome to the new meta! Just downed my first elite pack (arcane, fast, waller, X) as a 4.7k HP wiz and it was a joke. Literally the easiest thing I've ever done, I feel like I've sold out or become a worse player for doing this haha. Whatever your doing, stop it, go buy Int/HP Regen gear and walk through inferno.
Skulle behöva lite hjälp.
Är lvl 60 barb och kör med min polare som kör Wizz. Vi har i princip knappt någon chans alls på rare/champion packs i inferno act 1.
Vi är rätt undergearade och jag undrar vart är "bäst" att farma gear i hell med buffen man får på lvl 60? Act 3/4 känns som att det tar för lång tid att farma och i vissa fall även rätt svår, medans act 1-2 flyger man igenom men droppar rätt dåligt gear?
Om någon vill köpa ett D3 spel med key så säljer jag.
Jag köpte två. Just to be sure.. :D
Skicka PM.
Kwun: japp, crippling wave, förstås.
Det börjar bli förbannat svårt nu alltså.
Fatalist
2012-05-20, 21:51
Skulle behöva lite hjälp.
Är lvl 60 barb och kör med min polare som kör Wizz. Vi har i princip knappt någon chans alls på rare/champion packs i inferno act 1.
Vi är rätt undergearade och jag undrar vart är "bäst" att farma gear i hell med buffen man får på lvl 60? Act 3/4 känns som att det tar för lång tid att farma och i vissa fall även rätt svår, medans act 1-2 flyger man igenom men droppar rätt dåligt gear?
Farma vendors act 1 tills du inte hittar mer som ger dig upgrades. Skapa game -> kolla alla vendors i stan -> leave game -> repeat. Sen borde ni kunna ta elite-packs solo, kör man två är det nästan omöjligt i början eftersom monstrena får mer än dubbelt HP om man är två jämfört med en.
Doctor Snuggles
2012-05-20, 22:11
Men, igen, vad är inte en "normal" build som funkar just nu?
Måste säga att jag älskar wiz. Är bara lvl 15 iof men one shottar med area spells hela tiden nu. Klarade av the Butcher supersnabbt, enklare än med babar.
Fatalist
2012-05-20, 22:18
Men, igen, vad är inte en "normal" build som funkar just nu?
Måste säga att jag älskar wiz. Är bara lvl 15 iof men one shottar med area spells hela tiden nu. Klarade av the Butcher supersnabbt, enklare än med babar.
Allt fungerar fram till inferno! Kötta på bara, det är först i inferno som builds börjar bli avgörande, innan dess kan man leka runt och testa sig fram hur mycket som helst :) Trodde du var högre level, my bad.
Spöade nyss Diablo solo på Nightmare med denna builden (från tidigare i tråden). Fan va imba den va. :D
Testa fixa ett bra 1h vapen med +arcane power på crit, typ 7. Samt en bra sköld med max +crit. Och andra gear med + crit. 20+ tillsammans.
sedan:
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#WVXYSO!agb!YYaYZZ
Gå in frost nova, starta diamons skin och håll den uppe. Sedan spammar man twister alt spectral blade om det behövs. Och klickar igång diamond skin när den är uppe. frost nova om det finns 5 mobs i närheten.
Orka att barbs suger i Inferno.. efter act 1 kan man inte göra ett skit.
Wizard's kan cleara inferno utan problem. Force Armor med level 54 runan är ju ganska op med rätt build (reg)..
funderar på att re-rolla en wizard, om de inte blir nerfade såklart. Inte hört om en barb som solat act 2 inferno än.
……………………………………………..__„„„„------„„¸._¸„
………………………………__„„---^^^^””¯. . . ƒ|. . „~”„”^--¸
………………………..„„---^^”””””””””””””””'-------ƒ-|--„-“„-”_. . .”~„
……………………..„•”. . . . . . . . . . . . .|---ƒ¸ƒ/¯¯. . . . . . . .“-„
…………………..„-“. . . . . . . . . . . . . . .|/ƒ„”/|. . . . . . . . . . .”^”-„
…………..__.„„•”. . . . . . . . . . . . . . . .ƒ„”ƒ|„”„”. . .„-^,^-^^-„¸. . . .\”-„¸
………^^^^^„~”-^^---„„„___. . . . . . . . . ./„”;;”;„-“. . .„~”¯. . . .”^„. . “.„.”„¸
….....„….„-“/. . . . . . ”^•„_"„. . . . . . . '|„”„;;„”. . „~”. . . . . |. . . “*-„. “-„.|
……..|.„~”. . . . . . . . . .”•„. . . . . . . . ”„¸.|ƒ. .„”. . . . . . . !„„¸__„-.“-„. “-„\
……¸„|/. . . . . . _„„-^^^^^^--„”-„. . . . . . .„|--“. ƒ. . . . . . . . . . . . . . .“|. . \”„
..¸..„”|. . . . . .„~”. . . . . . . .¯”„”^-„¸. . . . . . . |„¸. . . . . . . . . . . . . . .”i. . “„”-„
..'|.|.ƒ. . . . .'ƒ.----„. . . . . . . . .”^-.|. . . . . . . . “^„. . . . . . . . . . . . . . |. . .”„.”„
..'|..„”. . . . .‘|. . . „”. . . . . . . . . .„”. . . . ___. . . “^-„¸_. . . . . . . . . .„-“. . . “„.”^„
..'|.ƒ'. . . . . ”’|”””¯. . . . . . . . . .„*. . ¸„„-^”. . .”I””^^---„„¸””^^------------^*”. . . . . “„. \
..|.'|. . . . . . .'|. . . . . . . . . . „-“. . „--“¯”„_. . .’|--„¸_„-. .””^--„_. .„„„„. . . . . . . . “„.|
..|.’|. . . . . . ."•„. . . . . . . „~”. . „“|¸. . . .”|^--„„|. . . . . . . . . .¯”^--.”•„. . . . . . . |.|
..|.'|. . . . . . . . ."^---------^”. . . „|. -„”„_. . | . . . . . . . . . . . . . . . . . .”„. . . . . . \’|
..|.‘|. . . . . . . . . . . . . . . . . . ƒ. ._„|. “”””. . . . . . . . . . . . . . . . . . . “-„. . . . . ‘|
..|.’|. . . . . . . . . . . . . . . . . . /.”””. . . . . . . . . . . . . „-~--„. . . . . . . . .”^„. . . . |i
..”„.”|. . . . . . . . . . . . . . . . .ƒ. . . . . . . . . .„„„„„__„’”. . . . “^„. . „„„„„. . . |. . . . .|
…|. |. . . . . . . . . . . . . . . . .|. . . . . . . . .„-“. . . . . . . . . „--~-„„||. . “^-„. |. . . . .|
…”|. “„. . . . . . . . . . . . . . . ƒ. . . . . . . .„”. . . . . _„----„. /. . . .|. . . . . .„”. . . . ||.„
….|…”„. . . . . . . . . . . . . . /. . . . . . . .““. . . . . ƒ|. . . ”-“. ¸„----“------^^”. . . . . . |.|
…..”-„. |. . . . . . . . . . . . . ƒ. . . . . . . . ¸„----„. . i”. . . . „„^”. . . . . . . . . . . . . . |-“
……..”„\. . . . . . . . . . . . i|. . . __. . .„„”. . . . “-„”. „--^”’. . . . . . . . . . . . . . . „-”„”
……….|”--„. . . . . . . . .„-”. . „~”. “•„. .|. . . . ._„-‘^”. . . . . . . . . . . . . . . . . .ƒ„-”
………..|. .“„. . . . . . . .”^--„’„„„„___.”’. ¸„„---^”. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . /„”
………..\”„. .“^-„„„_. . . . . . . . . . . .”””””. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ƒ
…………”„\. . . .“••-„. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .„
jag har rerollat en wizard :D lät inge kul o va barb. lvl 17 nu
Jag ska göra detsamma.. lär ju ta lång tid innan blizzard ens kliver och buffar barbs (om det ens går).. Antingen är barbs underpowered. Eller så är alla andra klasser OP (Speciellt DH's och Wizards som kan sola act4 inferno)..
Drygt att slösa 1 vecka för att ta 60 och sedan inse att klassen man valt är helt värdelös (även om man har det bästa gearet som går att få tag på när det gäller ah så kan man ändå inte cleara allt med en barb...
Scratch89
2012-05-20, 23:02
OK, jag hänger inte alls med i diskussionen. Vad är det för grej som en wizard har som gör att den bara kan bli skadad till 35% av livet, oavsett hur lite liv man har eller hur hårt moben slår? Det låter ju helt... buggat.
Doctor Snuggles
2012-05-20, 23:03
Allt fungerar fram till inferno! Kötta på bara, det är först i inferno som builds börjar bli avgörande, innan dess kan man leka runt och testa sig fram hur mycket som helst :) Trodde du var högre level, my bad.
Men haha, hur svårt är det att svara på frågan egentligen?
Skitsamma vilken level jag är nu, jag undrar hur det är sen.
Som det är så fokuserar jag på dps, d.v.s. +damage, attackspeed och int.
Vad behövs utöver det sedan?
Doctor Snuggles
2012-05-20, 23:04
Du är samma som jag, nästan. Dps? :D
Farma vendors act 1 tills du inte hittar mer som ger dig upgrades. Skapa game -> kolla alla vendors i stan -> leave game -> repeat. Sen borde ni kunna ta elite-packs solo, kör man två är det nästan omöjligt i början eftersom monstrena får mer än dubbelt HP om man är två jämfört med en.
Tack för tipsen, men tyvärr verkar det inte fungera. Gearet dom säljer är inte bättre, och rare packs, dödar mig fortfarande på solo.
Kör tank barbarian med 1 hand och shield. Jag har testat flertalet olika builds, och nu har jag hittat en build som jag är mycket nöjd med, fast jag kan fortfarande inte döda rare packs ändå lol.
OK, jag hänger inte alls med i diskussionen. Vad är det för grej som en wizard har som gör att den bara kan bli skadad till 35% av livet, oavsett hur lite liv man har eller hur hårt moben slår? Det låter ju helt... buggat.
Energy Armor> Force armor runa
Charleston
2012-05-21, 00:38
Kollade in AH nu inatt och insåg att jag nog slängd bort en del potentiellt guld när jag skrotat rares och bra magiska prylar hos smeden. Insåg oxå dock trevlig nog att jag just nu har ett rätt bra svärd DPS-mässigt på min nuvarande nivå (lvl 49).
Spelar barbar och har ikväll oxå läst lite om att inferno ska vara omöjligt för barbarer. Tycker folk är lite väl gnälliga, de får väl se det som en extra utmaning. OK att det kan vara mindre svårt med andra klasser, men att uttala sig om att det är omöjligt när spelet funnits i mindre än en vecka är lite väl gnälligt. Folk vill väl på nåt sätt att alla ska vara lika för alla klasser antar jag, vilket ju är lite sött.
Ser fram emot PvP sedan och allt gnäll om obalancerade klasser då med :P.
Körde fram till High Heavens med Wiz ikväll.. Normal är verkligen som godmode, att wizz kör med laaaaazer förstärker bara den känslan :P Blir att köra NM imorgon som wiz iaf :)
Skönt när man får massive blow, dödade 33 monster på en trappa i 1 shot.
Om någon är taggad på att lira NM co-op imorgon och tjöta skype så ligger min tag här i tråden någonstans :) KaptenKaos
Bjuder på denna också
http://www.youtube.com/watch?v=K6UdUG6mgxE&feature=youtu.be
Belial á la inferno
Videon är en polare, tiden gick ut för edit :P
Du saknar ancient guardian familiar där, det är en gratis hit absorb var 6e sekund. :)
Finns det nånstans där man kan läsa lite om vilka stats som är bra för vilka klasser eller ngn som kan sammanfatta lite snabbt?
Det är så svårt att sälja saker på AH till andra klasser när man inte vet vad som är bra :/
Snuggles: I inferno måste du tänka, och du måste döda elites på tid annars tid annars tickar ditt hp till noll (alltså ut 1 min ur dungeon, prova igen) du måste ha en bra strategi, peta ut single targets hela tiden, på väldigt kort tid, och de har så onödigt mycket hp och dödar dig på 1-3 slag vanligtvis, oavsett gear, att gå melee i inferno är så hopplöst idiotsvårt eftersom det är tidsbaserat och du dör instant mot EN elite mob (det värsta är vortex toxic och desecrate, 30k life smälter på 1.5 sek om du står i det)
Fatalist menar att fram till inferno är det bara att köra på det du tycker funkar bra "allt" är bra fram tills det verkliga allvaret börjar...
I pvm är melee rejält dåligt just nu alltså, såg lite folk som körde barb och monk som hade helt galet gear men dom dog också som insekter i inferno. Men jag kan tänka mig att en barb och monk är riktigt svettig i pvp att sänka.
Känns rätt sannolikt att de kommer att ändra force armor på något vis.
Själv ligger jag halvvägs genom hell-svårighetsgrad med min witch doctor :)
Berggren91
2012-05-21, 06:36
Skulle vara roligt om ni som spelar Witch Doctor delade mer er av era builds!
Denna kör jag på just nu: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#acdSUj!ZbX!abYZZb
Ne0phyte
2012-05-21, 08:19
Ligger i act1 @ inferno på wizzen, har inga som helst svårigheter att sola det. Får se hur act2 blir, folk säger ju att det är mycket svårare.
Ligger i act1 @ inferno på wizzen, har inga som helst svårigheter att sola det. Får se hur act2 blir, folk säger ju att det är mycket svårare.
Vad kör du för någon build?
Jag körde upp till lvl 53, en bit in i hell, tillsammans med 3 andra, varav 1 var tankbarbar. Inga som helst problem. Men sen när jag skulle spela själv på hell blev det värre :D Fick dra ner lite på dps-fokuseringen och upp på vita och armour. Nu börjar det gå bättre..
Kanske borde testa no vit innan den möjligheten försvinner, hehe.
nån som kan bekräfta om man kan ha med sig sin follower från den ena svårighetsgraden till den andra med all gear å abilites eller måste man börja från scrath varje omgång när det gäller ens follower , vilken är er favorit follower föresten själv kör jag bara med templar som tankar rätt bra
Lekte lite i "unicorn"-level också. Inte samma känsla som att kita omkring kor i 2:an får jag säga :D
nån som kan bekräfta om man kan ha med sig sin follower från den ena svårighetsgraden till den andra med all gear å abilites eller måste man börja från scrath varje omgång när det gäller ens follower , vilken är er favorit follower föresten själv kör jag bara med templar som tankar rätt bra
Han följer med, gearet också...
Precis dingat 50, dags för hell!!!
Ne0phyte
2012-05-21, 10:03
Vad kör du för någon build?
Jag körde upp till lvl 53, en bit in i hell, tillsammans med 3 andra, varav 1 var tankbarbar. Inga som helst problem. Men sen när jag skulle spela själv på hell blev det värre :D Fick dra ner lite på dps-fokuseringen och upp på vita och armour. Nu börjar det gå bättre..
Kanske borde testa no vit innan den möjligheten försvinner, hehe.
Diamond skin, force armor, force weapon, familiar, venom hydra och blizzard
Nordenator
2012-05-21, 10:48
Ja.. Inferno A1 har börjat bli rätt lätt. Har kastat ut runt 2-3 mille på lite mer skada och IAS samt hittat ett vapen med 848 DPS :)
Såja.. vann en ny ring för en mille. Är uppe i typ 23k skada obuffad nu och 30k med magic weapon :D
Ja.. Inferno A1 har börjat bli rätt lätt. Har kastat ut runt 2-3 mille på lite mer skada och IAS samt hittat ett vapen med 848 DPS :)
Såja.. vann en ny ring för en mille. Är uppe i typ 23k skada obuffad nu och 30k med magic weapon :D
Whaaat?! Vart har du fått allt guld ifrån? Blev sjukt nöjd när jag sålde en ring för 150k, men ett par mille är ju sjukt mkt mer...:confused:
Nordenator
2012-05-21, 11:01
Whaaat?! Vart har du fått allt guld ifrån? Blev sjukt nöjd när jag sålde en ring för 150k, men ett par mille är ju sjukt mkt mer...:confused:
Har konstant 10 auktioner ute på gear jag hittar i inferno då jag MF:ar. Ibland säljer man något stort, men ofta är det typ 80k för en halvbra item som dimper in med jämna mellanrum. Bara att snöra upp något nytt direkt då ^^
Sålde en godlike ring för 1,75 mille också. Hade jag mainat munk eller DH hade den varit helt otroligt bra, men inte för wiz.
Edenfäll
2012-05-21, 11:14
1H eller 2H vapen? Och hittade du den i act 1?
Försöker komma på lite hur jag ska köra med monken. Vad jag förstår så går ju gear i tiers så du kommer hitta bättre i act 2, 3 osv. Men om du hittade en 848 dps 1h i act 1 så är det fortfarande värt att farma där, är ju pisslätt. Act 2 tar det ett år för mig att döda elite mobs så är knappt värt tiden...
Ne0phyte
2012-05-21, 11:34
Har lite problem jag då det inte tycks vara möjligt att hitta ett bra vapen till vettigt pris, herregud vilken kaos det är på AH.
Har lite problem jag då det inte tycks vara möjligt att hitta ett bra vapen till vettigt pris, herregud vilken kaos det är på AH.
Alla säljer värdelösa items till överpris, då blir bra items helt plötsligt sjukt dyra. Men det kan finnas någon tappad som säljer ut sina saker till ett lågt buyout-pris! Ska nog börja lägga upp lite lägre buyoutpris på mina grejer så de blir sålda snabbare!
Charleston
2012-05-21, 11:39
Tyckte oxå det var lite kaos innan jag började lära mig sökfunktionerna lite bättre. Att trixa med maxpriset är ett hett tips, om du nu inte redan gjort det. Man bör kanske veta lite mera vad man vill ha för bonusar och sådant för att inte få för många träffar oxå.
Ja AH:n är bara löjlig, fattar inte varför folk alokerar sina AH slots genom att slänga upp skitsaker för typ en mille, sjukt stört när man söker och får upp en miljard grejjer man får utnyttja filtrerna till max.
Nordenator
2012-05-21, 11:44
1H eller 2H vapen? Och hittade du den i act 1?
Försöker komma på lite hur jag ska köra med monken. Vad jag förstår så går ju gear i tiers så du kommer hitta bättre i act 2, 3 osv. Men om du hittade en 848 dps 1h i act 1 så är det fortfarande värt att farma där, är ju pisslätt. Act 2 tar det ett år för mig att döda elite mobs så är knappt värt tiden...
2H-vapen. Hade det varit 1H hade det varit helt sjukt.. jag menar justw8 sprang väl runt med 1,1k skada på 2H och då är han lite längre fram än mig ^^
Fast man kan få rätt bra vapen billigt också. Mitt gamla vapen har över 200 INT och runt 700 DPS. Det kostade mig runt 150k tror jag. Det är ju kaffepengar ^^
Jag dödade precis The Butcher med min level 14 wizard. Har inte alltför bråttom ;)
Ne0phyte
2012-05-21, 12:25
2H-vapen. Hade det varit 1H hade det varit helt sjukt.. jag menar justw8 sprang väl runt med 1,1k skada på 2H och då är han lite längre fram än mig ^^
Fast man kan få rätt bra vapen billigt också. Mitt gamla vapen har över 200 INT och runt 700 DPS. Det kostade mig runt 150k tror jag. Det är ju kaffepengar ^^
Jo det var inte mycket. Du råkar inte ha kvar det?
Edenfäll
2012-05-21, 12:56
Mjo men då känns det som att man behöver kommer längre i akterna för att hitta högre DPS vapen. Spjutet jag har är 1H och 760ish DPS och det hittade jag i act 2, högsta jag hittat på 1H på act 1 är typ 550ish.
Får väl farma act 1 för att tjäna pengar och sen köpa bättre skit på AH.
Nordenator
2012-05-21, 13:09
Jo det var inte mycket. Du råkar inte ha kvar det?
Jodå.. För samma summa är det ditt. En ledig socket också :)
Du ska få kompletta stats också. sec. (150k)
432 - 790 damage
1.1 attack per second
+17 max dmg
160-364 psn dmg
110 str
227 int
1 ledig socket.
Parachutes
2012-05-21, 13:16
lol jag tycker spelet är så kul att jag "sparar" på det så att det ska vara kul längre *cupid*
Jodå.. För samma summa är det ditt. En ledig socket också :)
Du ska få kompletta stats också. sec. (150k)
432 - 790 damage
1.1 attack per second
+17 max dmg
160-364 psn dmg
110 str
227 int
1 ledig socket.
Vill inte neo ha det så köper jag det. Måste bara skrapa ihop 50k först :)
Vill inte neo ha det så köper jag det. Måste bara skrapa ihop 50k först :)
Sälj det till mig ist, cash finns! *popcorn*
BigSpawn
2012-05-21, 13:39
Köpte en legendary 2H när min monk var lvl 24 typ, gav endast 29990G och den nästan dubblade min dps från den rare 2H jag hade:) men ringar och sånt ska de minsann ha 50k+ för.
Är det nån annan som tycker att man får väldigt lite upgraderingar vid låg level? blev precis lvl 30 och påbörjade act4 och sitter fortfarande på flera crap item. Tex så finns det en neck som ger 70+ mer dex än den jag har + andra stats och typ lika så med ringar men de kostar massor på AH. Behövs väl eg inte då jag inte har några större problem med bossarna än men skulle vara kul med bättre gear
Sälj det till mig ist, cash finns! *popcorn*
App app, det är min tråd. Jag bestämmer reglerna. Reglerna säger att jag går före. Säljaren har inget att säga till om :D
Nordenator
2012-05-21, 13:41
Såg något på AH som intresserade mig.. så först till kvarn för 150k ^^
Norden#2286
Ne0phyte
2012-05-21, 14:13
Såg något på AH som intresserade mig.. så först till kvarn för 150k ^^
Norden#2286
Jag tar den ikväll, måste redovisa projektarbete i eftermiddag. Så kontaktar dig ikväll!
Nordenator
2012-05-21, 14:23
Okey.. lägger undan det då ^^
Jag är lvl 13 på min Monk nu, ska precis börja på Act II.
Sitter o kollar runt lite på auction house, är det bara DEX som gäller?
samt
Ska man köra shiled + 1 hands vapen eller dual wield?
Att vitality är liv vet jag, men hur påverkar dex, str, och int?
Det står om man håller muspekaren över samtliga attributes in-game. +str är för barb och +dex är för DH&Monk, iaf som jag har förstått det som.
Hm.. Jag förlorar pengar (från 450.000 till 10.200) och lite annat skit i inv'et. Någon som har en aning om vad det är som händer? Ingen har tillgång till accet och det är bara småsaker + pengar som är borta.
Edenfäll
2012-05-21, 15:49
samt
Genom normal och nightmare kan du köra vilken spec som helst och bara försöka maxa dex, svårt att inte lyckas. Hell kanske man behöver tänka lite och dra upp lite VIT men borde inte vara svårt här heller. Sen i Inferno så får man behöva tänka ordentligt.
Jag ändrade specs hela tiden när jag soloade normal - hell, bra att testa lite så lär man sig gubben.
proteinsynthesis
2012-05-21, 16:01
samt
Ska vi köra lite coop? Ligger också på act 2.
Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
Nordenator
2012-05-21, 16:06
Vapen verkar ju vara poppis här, så någon kanske vill ha 850 DPS och 2.9% life steal? Inget annat. 300k (rare crossbow). Annars åker den ut på AH istället så fort jag får en slot ledig.
Greetings,
Thank-you for contacting us.
Now, I've had a look into this for you and sadly the loss of items and gold is due to your account being compromised or "hacked".
Gött. Då får man luska reda på hur man hittar och tar bort keyloggers.
Doctor Snuggles
2012-05-21, 16:46
Greetings,
Thank-you for contacting us.
Now, I've had a look into this for you and sadly the loss of items and gold is due to your account being compromised or "hacked".
Gött. Då får man luska reda på hur man hittar och tar bort keyloggers.
Skönt att sitta på en mac och spela spel då.
Den meningen yttras nog inte så ofta. :D
Jaha då har man dingat 60 wizard och tagit Diablo på Hell, dags för Inferno. :D
Diablo på hell solo va fan hyffsad svår, fick köra om ett par 2-3 gånger råkade fastna i burarna då vart det kört, gäller att ha tålamod genom alla faser, fast jag hann med 5 minuter tillgodo på min 5stackade nep buff, 3 rares droppa men bara skit tyvär, synd!
Doctor Snuggles
2012-05-21, 17:20
Jaha då har man dingat 60 wizard och tagit Diablo på Hell, dags för Inferno. :D
Diablo på hell solo va fan hyffsad svår, fick köra om ett par 2-3 gånger råkade fastna i burarna då vart det kört, gäller att ha tålamod genom alla faser, fast jag hann med 5 minuter tillgodo på min 5stackade nep buff, 3 rares droppa men bara skit tyvär, synd!
Vad kör du för build?
Jockefoten
2012-05-21, 17:24
Börjar trötta på spelet nu... Varför gjorde de inte akterna längre?
Doctor Snuggles
2012-05-21, 17:27
Kör du alla mellanquests osv så tar det ett bra tag att spela igenom allt.
Ska vi köra lite coop? Ligger också på act 2.
Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
adda: WcAnka#2684
Genom normal och nightmare kan du köra vilken spec som helst och bara försöka maxa dex, svårt att inte lyckas. Hell kanske man behöver tänka lite och dra upp lite VIT men borde inte vara svårt här heller. Sen i Inferno så får man behöva tänka ordentligt.
Jag ändrade specs hela tiden när jag soloade normal - hell, bra att testa lite så lär man sig gubben.
Vad menar du med spec, är van vid wow men här har man väl inte talents?
Vad använder jag för skills då?
Att vitality är liv vet jag, men hur påverkar dex, str, och int?
str är armor eller generell damage reduction
dex är dodge
int ger resists
hit/miss>dodge>armor>resist är väll damage reduction check i spelet typ.
Vad kör du för build?
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#blQRXO!Ydf!bbYbaY
shadowfire
2012-05-21, 19:13
Flera misslyckade attempts med PUGar på hell så tänkte jag köra sista questen på nightmare/act4 solo. Var fruktansvärt IMBA som solo wiz med både en ärkeängel och en follower som tankade lite iaf. Nästan för lätt. Elitemobs o rubbet dog som flugor, kändes som normal egentligen.
Mitt i allt så ramlar det in 3 koloiter i mitt party, precis när jag står i en elitemobfight med vampirehealthkkedjoryadayada... god heavens! Tappade en varm korv på tröjjan och fick börja använda båda händerna plötsligt.
Jag blev dock lämnad ensam o tänkte se om det gick att ta diablo solo. Första försöket gick hur bra som helst förutom att jag råkade på något skumt sätt flytta bort frostnova från knapp3.. så när jag plötsligt behövde "oh shit" så fanns det ingen spell där :D .. fantastiskt. Andra försöket var jag lite för nonchalant då jag tyckte han var lite för lätt första gången, så jag dog då jag slant på healingpotknappen. Tredje försöket var lätt men med mindre än 5 sekunder kvar tills han ska dö så joinar kwon spelet! gah! så då blev det coop-kill och ingen achievement för solo-kill! :D
lol.. upptäckte en bugg dessutom. Spoiler alert:
om du går in med en follower ensam så blir denne fängslad, men om en partner joinar mitt i diablofighten och sedan går ur så får du en fråga om du vill ha din follower tillbaka. Svarar du ja så joinar han/hon fighten.
Flera misslyckade attempts med PUGar på hell så tänkte jag köra sista questen på nightmare/act4 solo. Var fruktansvärt IMBA som solo wiz med både en ärkeängel och en follower som tankade lite iaf. Nästan för lätt. Elitemobs o rubbet dog som flugor, kändes som normal egentligen.
Mitt i allt så ramlar det in 3 koloiter i mitt party, precis när jag står i en elitemobfight med vampirehealthkkedjoryadayada... god heavens! Tappade en varm korv på tröjjan och fick börja använda båda händerna plötsligt.
Jag blev dock lämnad ensam o tänkte se om det gick att ta diablo solo. Första försöket gick hur bra som helst förutom att jag råkade på något skumt sätt flytta bort frostnova från knapp3.. så när jag plötsligt behövde "oh shit" så fanns det ingen spell där :D .. fantastiskt. Andra försöket var jag lite för nonchalant då jag tyckte han var lite för lätt första gången, så jag dog då jag slant på healingpotknappen. Tredje försöket var lätt men med mindre än 5 sekunder kvar tills han ska dö så joinar kwon spelet! gah! så då blev det coop-kill och ingen achievement för solo-kill! :D
lol.. upptäckte en bugg dessutom. Spoiler alert:
om du går in med en follower ensam så blir denne fängslad, men om en partner joinar mitt i diablofighten och sedan går ur så får du en fråga om du vill ha din follower tillbaka. Svarar du ja så joinar han/hon fighten.
Haha, det var nog jag bland annat, råkade klicka lite häftigt.. var inne i ditt game i 3 sekunder typ.
En annan "bugg" med wiz, du kan beama lite längre än aggro range. Dvs, man kan låsa vissa monster så de inte attackerar medans du dödar dem.
Nån som sitter på en bra monk build?
Ska monks ha vapen + shield?
Doctor Snuggles
2012-05-21, 19:35
Kan någon förklara varför follower special items säljs för så sjuka summor på AH?
Jag menar, jag har hittat en massa sådana, och de verkar inte göra så mycket. I don't get it.
Nån som sitter på en bra monk build?
Ska monks ha vapen + shield?
På Inferno kör många med vapen + shield. (survivability)
Men på Hell kan du tex köra med
http://oi49.tinypic.com/nmgvad.jpg
På Inferno kör många med vapen + shield. (survivability)
Men på Hell kan du tex köra med
http://oi49.tinypic.com/nmgvad.jpg
Okej, är bara på normal act 3 :)
Det var inte lite DPS på den du!
Har du nån bra spec eller?
shadowfire
2012-05-21, 19:44
wtf? jag har typ 120 dps med min IMBA-svärd för wiz... wtf igen?!
Hm.. Jag förlorar pengar (från 450.000 till 10.200) och lite annat skit i inv'et. Någon som har en aning om vad det är som händer? Ingen har tillgång till accet och det är bara småsaker + pengar som är borta.
Diablo 3 was yesterday the subject of a major hacker attack that has resulted in stolen accounts.
The attack was the reason that many European servers were closed for up to four hours.
Reportedly, the hackers could get into accounts that would otherwise be protected by the Blizzard Mobile Authenticator.
Danish Article
http://www.eurogamer.dk/articles/2012-05-21-hackere-lukkede-diablo-3-server-i-gaard
Kwon: jag känner att jag tar väldigt mycket skada när jag kör solo, äre så de ska va?
Vilken nivå kör du på Ankan?
shadowfire
2012-05-21, 20:14
lol tycker det är långa akter, men klassiskt online-stress så ska alla rusha igenom allt.... i en PUG så går man bara från boss till boss, mestadels en tävling om vem som hittar nergången till nästa level snabbast
Vilken nivå kör du på Ankan?
normal
Vilken level är du just nu Ankis? :)
Vilken level är du just nu Ankis? :)
level 21 :)
*gah!**gah!**gah!*
Jag är i normal med en barbar och min internetuppkoppling är hans baneman. Fast Azmodean var hans lilla bitch ändå, var ju löjligt enkel?:D
Sedan i akt4 alldeles i början med de där "skuggorna" jag klarar helt enkelt inte av det på grund av laggen... Hur kommer man tillbaka till akt3 så man kan plöja upp lite guld etc?
level 21 :)
Kör såhär tills vidare då :)
http://us.battle.net/d3/en/calculator/monk#WeXYgh!ZYX!ZZZaaa
*gah!**gah!**gah!*
Jag är i normal med en barbar och min internetuppkoppling är hans baneman. Fast Azmodean var hans lilla bitch ändå, var ju löjligt enkel?:D
Sedan i akt4 alldeles i början med de där "skuggorna" jag klarar helt enkelt inte av det på grund av laggen... Hur kommer man tillbaka till akt3 så man kan plöja upp lite guld etc?
Gissar du tänker på Skuggorna hos Iskaru`?
Change Quest under Resume Game
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.