Visa fullständig version : Diablo III
Samuelelel
2012-05-15, 00:34
Avbryt den och peka den på samma mapp igen, den kommer checka allt till 100% och sen börja installera.
Tack, ska prova!
Samuelelel
2012-05-15, 00:36
Låt den vara, avslutar sig själv så småningom, tog 1h efter fullt nedladdad på en dator här hemma.
Blev lite för ivrig och stängde den, efter att ha väntat i ca 20 minuter. Får se om den börjar indexera filerna på nytt när jag startar om downloadern. Mappen ligger på över 8gb nu så något finns det väl där i..
Jag kom in!!!!!!!!!!!
Oh yes! Vad har du för real id/ingame messaging shiat? :D
Nu jävlar har jag skaffat mitt ex, vara bara 5 man i kö haha. Nu ska vi se om man ens kan komma in och spela också.
Oh yes! Vad har du för real id/ingame messaging shiat? :D
Bra fråga, finner inte vilka siffror jag har på nicket, nickar Kimball med några siffror.. uh. Ge mig ditt?
jag är inne nu om folk vill spela. adda battletag: clappen1#1769
Bra fråga, finner inte vilka siffror jag har på nicket, nickar Kimball med några siffror.. uh. Ge mig ditt?
Det verkar vara problem, det står "Your battletag:" men ingenting efter, men lägg till fredrik.hollinger@gmail.com annars.
så, lirade lite längre än skeleton king med en barbar som heter Thor :D nu blire sova.
Jag slumpade och det blev wizard. Lvl 10 nådde jag, sovdags nu.
Någon som har koll på hur det går för alla nötter som ska rusa igenom spelet så fort som möjligt och försöka vara först?
lvl 17. nu sova.
wd.
körde i party med en barb o monk. sprang typ igenom allt. galen feeling vi alla fick efter SK o förbi beta-stadiet xD
Någon som har koll på hur det går för alla nötter som ska rusa igenom spelet så fort som möjligt och försöka vara först?
Asiaterna har klarat spelet sen många timmar tillbaka. Jens postade en spoiler-bild där folk hade klarat sista bossen, men den togs tack och lov bort.
Wow vilket spel! Jag är spellbound! :D
För trött för att fortsätta nu dock. Lvl 10 barb som heter Mymer.
Blir att återuppta spelet imorgon kväll. :)
level 12 demon hunter, får räcka för nu :)
Haha kul läsning här :D
Ringer på skypen senare idag (runt 14-15) clappen!
Fatalist
2012-05-15, 06:18
Lvl 20, ni?
Lvl 20, ni?
Försökte logga in igår tills 00:45 innan jag gav upp.
Satte klockan 1 timma tidigare och hann komma till level 7 i morse innan det var dags att jobba :)
Demon Hunter blev det för mig.
Galningen
2012-05-15, 07:38
Är det här som Wow?
Inte alls.
Är det här som Wow?
I don't want to live on this planet anymore....
I don't want to live on this planet anymore....
Det ser ju even sämre ut!
Det ser ju even sämre ut!
Ser sämre ut hur? Hur kan något se sämre ut än WoW's babygrafik?
Fishtank
2012-05-15, 08:11
So vaknade nyss.
Antar det var bra att jag sov istället med tanke på servrarnas fuckup.
Nu då, Vill någon spela datorspel?
SirSquatalot är redo iaf.
Rätt näthastighet också, SKönt att det inte är som det var igår kväll då man la sig :)
http://i49.tinypic.com/25ey3d2.jpg
Jens.Andersson
2012-05-15, 08:24
level 25 barb, är på akt 3 men nu ska jag ta igen lite sömn.
filmjölk
2012-05-15, 08:39
Diablo verkar vara wows efterblivna kusin.
SirSquatalot är redo iaf.
:laugh:
Diablo verkar vara wows efterblivna kusin.
Obvious troll is obvious. *slap*
Parachutes
2012-05-15, 08:59
Det moraliska dilemmat om jag ska skubba från jobb eller inte... känns så jäkla fel iomed att det är ledigt torsdag och att jag tar kompledigt fredag.. blir nog bara till att räkna sekunderna och ta sig igenom idag och imorgon :MrT:
Jag har inte varit med på hajpen alls, men nu är jag gripen.
Blir att köra ikväll =)
Men, först tänkte jag DH eller WD, men det var väl vad alla jag kände med funderade på. Läste på om barbarian, vilket ju verkade vara stuns, survivability och burstdamage.
Men nu verkar det ju att _ingen_ spelar wiz. Hur är wiz? Har för mig att det var lite op i Diablo 1.
Spelar gruppuppsättning ngn roll om man spelar multi? Eller gäller 'bring the player not the class'?
Fishtank
2012-05-15, 09:15
:laugh:
Had to be done.
AtomicPuffin
2012-05-15, 09:20
Men nu verkar det ju att _ingen_ spelar wiz. Hur är wiz? Har för mig att det var lite op i Diablo 1.
Spelar gruppuppsättning ngn roll om man spelar multi? Eller gäller 'bring the player not the class'?
Är väl rätt lik Sorceress i D2. Den kvinnliga voiceovern gav psykbrytvarning redan vid lvl 10 i betan.
Har ingen aning om sammansättning. Spelar ingen roll alls i normal, men vem bryr sig om normal :)
Berggren91
2012-05-15, 09:26
Någon som råkas spela på en Acer Aspire TimelineX 5820TG och vill förtälja huru förträffligt det funkar för eder?
https://lh6.googleusercontent.com/-euYK4Jp9rIA/TyDqIJYtHII/AAAAAAAAAGU/J0FIBie7p60/s90/feel-like-sir.gif
This thread is useless without printscreens.
Wizarden kändes ju sådär i betan. Men jag tänkte köra den ändå.. Har hopp om den när man kommit upp lite längre än betan tillätt..
man kan göra om ett quest hur många gånger som helst va? För att typ grinda ihop gear.
CJ: ja alltså mobs spawnar väl som vanligt varje new game? grinda på :)
Galningen
2012-05-15, 10:43
Jävla post kom med mitt spel.
Berggren91
2012-05-15, 11:01
Finns det någon nackdel med att köpa digitalt?
Finns det någon nackdel med att köpa digitalt?
Tänkte köpa via battlenet idag, vad kostar det?
Har iofs gått ifrån det där med CD, så jag har inte ngt val direkt.
Berggren91
2012-05-15, 11:27
tänkte köpa via battlenet idag, vad kostar det?
Har iofs gått ifrån det där med cd, så jag har inte ngt val direkt.
59,99 eur ~ 542 sek :)
Alltså hur kan man jämföra WoW med Diablo? Det är ju inte samma genre.
Du kan i praktiken köra en fysisk skiva och ändå strunta i att använda den. Installationsfilen finns att dra ner. Sen har du bara skivan/fodralet för nyckelns skull.
Berggren91
2012-05-15, 11:29
Dyrare och ingen skiva?
Vad är det för nackdel att ej ha skiva?
King Grub
2012-05-15, 11:33
Vad är det för nackdel att ej ha skiva?
Måste man installera om någon gång och har en seg uppkoppling kan det ta emot att ladda hem 7 GB, kanske.
Ett sätt mindre att installera det på. Många tycks dessutom gilla att ha spelet i fysisk form. Inte så jävla svårt att räkna ut.
Man har ingen kartong att ställa i bokhyllan så man kan visa upp hur cool man är!
Argh väntar fortfarande på mitt ex. från webhallen. :(
Wow det blir helt slaktat på metacritic..
http://www.metacritic.com/game/pc/diablo-iii
Ser sämre ut hur? Hur kan något se sämre ut än WoW's babygrafik?
Grinding utan first person point of view, equals worse!
Grind suger. FPS rocks :)
Men vad i helvete. Vart är mitt spel, webhallen?
Tricklew
2012-05-15, 11:51
Wow det blir helt slaktat på metacritic..
http://www.metacritic.com/game/pc/diablo-iii
Du tror inte det är lite trollande där? Vissa av kritikerna kallar det för sämsta FPS-spelet någonsin.
Sedan handlar många om serverstabiliteten, vilket är förståligt att de är upprörda över, men det är knappast permanent.
Iphone
Du tror inte det är lite trollande där? Vissa av kritikerna kallar det för sämsta FPS-spelet någonsin.
Sedan handlar många om serverstabiliteten, vilket är förståligt att de är upprörda över, men det är knappast permanent.
Iphone
Tittar du igenom det som skrivits så finns det en hel del vettig kritik även om en del rör saker som inte själva spelet borde klandras för.
Inte Ifån
finns de nå pvp d3?, ranking system osv..?
Ffffuuuuuuuuu, posten damp ner i lådan men inget D3, wtf!!!!
finns de nå pvp d3?, ranking system osv..?
Ingen PvP vid release kommer senare, vet inte om det kommer finnas ranking dock.
Fishtank
2012-05-15, 12:29
Randyrun 477,80.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Nightmare är ett rejält steg upp från normal iaf, dött en del :)
Holmeros
2012-05-15, 12:36
Man har ingen kartong att ställa i bokhyllan så man kan visa upp hur cool man är!
Argh väntar fortfarande på mitt ex. från webhallen. :(
Men vad i helvete. Vart är mitt spel, webhallen?
Hämta i butik, det tänker jag göra efter jobbet ;D
Hämta i butik, det tänker jag göra efter jobbet ;D
Lite svårt att hämta i butik när spelet finns hos posten..
Dom skickade alla förköp i fredags det är posten som sniglar. :(
Scratch89
2012-05-15, 12:45
Alltså, varför får man en helt ny BattleTag om man redan har spel registrerade på sitt account? Vore det inte jättesmidigt att ha samma tag som man har till t.ex Starcraft 2? Kommer jag fortfarande kunna se vänner jag har på min vännerlista i Starcraft när jag loggar in på mitt D3-konto? Vore smidigt.
Annars:
Scratch89#2270
Tricklew
2012-05-15, 12:53
Ja, ditt Bnet konto är gemensamt för alla lir, du kan snacka med dina wow/Sc2 polare etc i Diablo.
Iphone
Nightmare är ett rejält steg upp från normal iaf, dött en del :)
Testade att spela själv också, tyckte det var mycket lättare än i team konstigt nog :) Vi var väl inte samspelta helt enkelt.
hur craftar man annat än weaps och armor? har ej hittat än :p
AtomicPuffin
2012-05-15, 13:29
hur craftar man annat än weaps och armor? har ej hittat än :p
Nu skjuter jag från höften med vattenpistol, men jag tror det finns en annan gubbe för det senare i spelet.
http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/16358579.jpg
Tricklew
2012-05-15, 13:35
Kan vi få höra lite recensioner nu, hur är klasserna att spela, WD något kul?
Iphone
Kan vi få höra lite recensioner nu, hur är klasserna att spela, WD något kul?
Iphone
De som har koll är upptagna med att klara nightmare istället för att surfa på kolo :D
Barbaren är svinkul! :D Är på lvl 13 och tog precis matpaus. Lunkar mig igenom spelet i ett skönt tempo :)
Sitter och väntar på att posten ska komma.. tur man jobbade fram tills nu iaf så man hade tankarna på annat håll. Nån som har nåt att säga om hur Demon Huntern är att spela?
Jag har varit sugen på barbaren innan men tycker ofta att det känns lite "långsamt" att vara melee i sådana här spel. Man tål mycket, är macho och kan spöa flera fiender up close and personal. Iofs har man ju leap o vissa avståndsgrejer om man känner att man kvickt vill ta hand om något hot längre bort.
Lär nog bli WD iaf. Har alltid gillat att spela schamaner och karaktärer som gör skada på ett mer subtilt sätt än "pang på". Lär väl skicka iväg en önskelista till min farsa om ett stycke diablo 3 så blir han glad att han har något han kan ge mig :D
(yes jag har inte införskaffat det än, har inte bråttom).
Kan någon skriva att wizard är bra också /=
Eller ska man ta en monk... gah. Wizarden ser ju lite metro ut..
Jockefoten
2012-05-15, 14:10
Jag och halva jobbet var över på Media Markt under lunchen och handlade spelet. Installerar nu! :D
Monk eller Wizard det är frågan!!
storPines
2012-05-15, 14:18
riktigt bra spel jej!
Doctor Snuggles
2012-05-15, 14:22
Tittar du igenom det som skrivits så finns det en hel del vettig kritik även om en del rör saker som inte själva spelet borde klandras för.
Inte Ifån
Ingen vettig människa tar användar "reviews" på metacritic seriöst.
shadowfire
2012-05-15, 14:30
ingen som har provat wiz?
ingen som har provat wiz?
Jag kör Monk, köra Party sen?
Sen är det väl så att eftersom spelet är så nysläppt så kommer de som tycker om spelet att spela spelet, inte skriva recensioner. De som är riktigt besvikna (och de finns alltid) är de som kommer att skriva recensioner så tidigt. De behöver ge utlopp för sin frustration. De lär ju knappast fortsätta spela om de blev missnöjda så de har gott om tid att whina.
när är det värt att börja crafta? Salvagar det mesta och sparar på matsen.
Parachutes
2012-05-15, 14:57
Bara 20 min kvar på jobb nu... längsta dagen i mitt liv :/ D3 förinstallerat och inoljat hemma... mmmmmmmMMMMmmmm......
Bara 20 min kvar på jobb nu... längsta dagen i mitt liv :/ D3 förinstallerat och inoljat hemma... mmmmmmmMMMMmmmm......
Jag drog en dum fyllepakt i helgen om att jag inte skulle lira spelet förns på fredag då jag har lan i Diablos ära. Detta för att alla skulle börja från scratch.
FML
Någon som råkat ut för buggen med Templar och en Sköld som battle.net rapporterat om?
mattilainen
2012-05-15, 15:27
Vad kan vara för fel om min kompis får Error 12 hela tiden? Han kommer inte in på eu men på us kommer han in.
Scratch89
2012-05-15, 15:29
Jag och Kwon spelar i samma game, ni får gärna joina. Jag är barbar, han Monk.
Scratch89#2270
Kan någon skriva att wizard är bra också /=
Eller ska man ta en monk... gah. Wizarden ser ju lite metro ut..
Jag är lvl 15 wiz, charen blir GRYMT mycket roligare ju högre lvl man når, riktigt tung/tråkspelad i början imho, men det kommer :D
KWON! Foer hilvede! Lvl? Fick boosta en polare så inte hunnit lvla allt för mycket idag :/
Jag är lvl 15 wiz, charen blir GRYMT mycket roligare ju högre lvl man når, riktigt tung/tråkspelad i början imho, men det kommer :D
Men vafan. Nu hade jag precis bestämt mig för monk *gah!**gah!**gah!**gah!*
Känns som det viktigaste beslutet jag någonsin tagit.
Parachutes
2012-05-15, 15:47
Jag och Kwon spelar i samma game, ni får gärna joina. Jag är barbar, han Monk.
Scratch89#2270
Kan jag joina ert game o lira med en ny gubbe o ändå klara quests o sånt??
mangemani
2012-05-15, 15:51
får väl parkera wow en stund och slänga ett öga på detta spel som det tjötas så mycket om:)
Jockefoten
2012-05-15, 15:54
LOL Hur sparar man?
Soft! Spelet kom på posten och nu är man igång. :D
Level 5 Demon Hunter redan badass! hee
battle.net tag: Spence#2167
Gabriel Forslund
2012-05-15, 16:16
Köpte en digital kopia men kan inte aktivera. Dafuq är detta :/
Tänkte spela lite barb, om någon är i närheten av level 8 och vill spela tillsammans så kan ni adda Danneil#1847
Doctor Snuggles
2012-05-15, 16:30
Jaha. Error 37 hela tiden.
Lvl 11 wizard nu. Spelar coop med en polare som är barbar och det funkar grymt bra att han tankar och jag mosar in aoe-spells. =P
Jaha. Error 37 hela tiden.
samma här, mitt game freeza sen dess error 37 :confused:
Galningen
2012-05-15, 16:44
Barbaren Einar har under sina 18 levlar slaktat enorma mängder monster, I am please.
Ingen ide att köpa D3 om man har 3 tentor som väntar och sommaren runt hörnet lr? :<
Ingen ide att köpa D3 om man har 3 tentor som väntar och sommaren runt hörnet lr? :<
Finns väl nåt som heter "omtenta".. :cool:
shut teh face
2012-05-15, 17:00
Lägg till mig som vän :)
STF#2281
Håller på installerar atm
Error 37 är väl att det är fullt? Testa en annan region.
shut teh face
2012-05-15, 17:01
Varför står det Region: Global på mig..? Borde ju va EU...
Är man fast på den region man startar sin gubbe på?
Är det bara att pumpa in allt guld man har i Blacksmithens träning eller finns det vettigare saker att lägga pengarna på?
Är det bara att pumpa in allt guld man har i Blacksmithens träning eller finns det vettigare saker att lägga pengarna på?
Merchants kan sälja riktigt fina grejjer
jag kör på med blacksmith :P lvl 4 blacksmithing nu lvl 21 barbarian
kan crafta typ lvl 29grejer :P
Många som får Error 37 fortf?
shut teh face
2012-05-15, 17:27
Får bara massa errors när jag ska skapa min gubbe ... 30008 och 3006 typ
Lvl.11 wiz nu and I'm lovin' it.
Frost Nova + Wave of Force :hbang:
Jaha dissad och error 37, najs!
Då har man ju tid till att fixa middag iaf..
Mjaha, har bredbandsbolaget 24Mb, tankar med lite drygt 1Mb, jävligt konstigt. Det enda jag kommer upp i hastighet på är bredbandskollen tror jag.
Ingen kompis som spelar demon hunter, vad säger ni, är han bad ass?
Fishtank
2012-05-15, 18:07
Error 74.
Dat feel
Doctor Snuggles
2012-05-15, 18:10
Testar Monk. Not sure if like. Men bara level 7 så testar ett tag till.
Säger bara en sak
Är det några som är episka att köra med så är det Scratch och Kimball!
Vilket team!
kostar det varje månad eller finns det någon annan avigft som är liknande för det här spelet?
Testar Monk. Not sure if like. Men bara level 7 så testar ett tag till.http://the-tech-guy.net/wp-content/uploads/im-watching-you-meme.gif
mattilainen
2012-05-15, 18:18
Säger bara en sak
Vilket team!
La till dig precis :) Mattisboi@hotmail.com
Jag och en kompis spelar. Jag är wiz och han barar. lvl 12 är vi
Opps. Trodde du var scratch :D
lägg till mig du med då!
Säger bara en sak
Vilket team!
Episkt hade varit att kunna spela. Kom upp till lvl11 och hade matpaus sen gick det inte att komma in längre.
Jockefoten
2012-05-15, 18:18
Testar Monk. Not sure if like. Men bara level 7 så testar ett tag till.
Du får rätt feta grejer om en stund, bland annat kyrkklockor som trillar ner ifrån himlen. :D
Kommer inte in, auurgghhhhhh
Om nån ligger och lurar runt 10-13 så adda Krysset#2869... om jag nu kommer in :D
Du får rätt feta grejer om en stund, bland annat kyrkklockor som trillar ner ifrån himlen. :D
Jag blev glad när min Heal blev en Holy PbAOE åsse :D
Var precis och köpte diablo på fysisk skiva och kan nu inte installera skiten, står bara och tuggar på 1% är installationen av fysiska skivor verkligen knuten till en server ?
finns det möjlighet till gamble med köpmännen i trean? Har hittills inte stött på någon sådan köpman . . .
mattilainen
2012-05-15, 18:30
Nu åkte jag på något error 3006.... Tips?
There is a temporary outage of the Battle.net service.
Försök igen senare Matti
Dom håller på att testa en massa fixar på asien-servrarna nu. Funkar det så copy/paste:ar dom in det på EU.
jimmyboy
2012-05-15, 18:34
Mjaha, har bredbandsbolaget 24Mb, tankar med lite drygt 1Mb, jävligt konstigt. Det enda jag kommer upp i hastighet på är bredbandskollen tror jag.
Ingen kompis som spelar demon hunter, vad säger ni, är han bad ass?
Endast level 12 så far, men tycker att demon hunter var riktigt skojs. Slow och stuns för att sedan kita och göra fint med skada :)
"10: 22 a.m. PDT- We are in the process of performing an emergency maintenance for all Diablo III servers to resolve several issues that are currently impacting the game. This maintenance may cause some interruption in communication, ability to log in, use of in-game features, and disconnections. We anticipate all servers will be available for play in approximately 1 hour.
Thank you for your patience."
shadowfire
2012-05-15, 18:37
Var precis och köpte diablo på fysisk skiva och kan nu inte installera skiten, står bara och tuggar på 1% är installationen av fysiska skivor verkligen knuten till en server ?
Skulle inte förvåna mig. Jag laddade hem installationsfilerna igår över nätet osv men när jag installerade nu så höll den på att uppdatera massor av installationsfilerna så det blev en del att ladda ner igen.
Ingen panik dock, det går ändå inte att komma förbi error 37 sedan när du ska logga in... servrarna fulla, blärp.
Fun trivia - Min första brud-wizard döpte jag till Snuttefisan, men fick inte namnet godkänt eftersom "that name contains restricted or inappropriate words". :D
Patriarch K
2012-05-15, 18:47
Trodde jag skulle kunna hålla mig åtminstone en vecka efter release, men jag sprang in på webhallen 10 minuter innan de stängde och köpte ett av de sista exemplaren som fanns kvar :(
Nu är jag också i träsket...
shadowfire
2012-05-15, 18:49
hur addar man varandra? gör man det inne i spelet eller på webbsiten?
Knapp längst ner te höger, add friend
Antingen Battletag eller Mail
Krysset#2869 tex
Blir inte roligare än lite Hack Und Slash med the "Bros".
Någon som märker datorn blir ganska varm av D3.. har spelat mycket tyngre spel o ej märkt det lika mycket som denna.
shadowfire
2012-05-15, 18:55
men för helvete, gå o lägg er snorungar som ska upp i skola o grejs så jag får komma in på en server! o arbetslösa för den delen med, ni kan spela imorgon när jag jobbar *mini*
Vad har du för Battletag Skugglo?
Singlemotherchaser#1001 :D
storPines
2012-05-15, 18:59
men för helvete, gå o lägg er snorungar som ska upp i skola o grejs så jag får komma in på en server! o arbetslösa för den delen med, ni kan spela imorgon när jag jobbar *mini*
Argh instämmer!
Börjar jobba på 3h, vill speeeela!!!!
arghh!
Så vilka reviews tar vettiga människor seriöst?
shadowfire
2012-05-15, 19:00
Vad har du för Battletag Skugglo?
Singlemotherchaser#1001 :D
haha, wtf...
zakkahraz#2461
Tigerkotten
2012-05-15, 19:04
Så jäkla sugen på börja spela, men är nog bäst för mig att hålla mig borta... Nöter på så extremt när jag väl spelar. Hade velat spela en barbar!
Vafaaaaan! har väntat hela dagen på att kunna spela och nu kommer jag inte in hur mycket jag än försöker!! Kommer ni andra in för tillfället?
Måste g33k4!!
storPines
2012-05-15, 19:06
Så jäkla sugen på börja spela, men är nog bäst för mig att hålla mig borta... Nöter på så extremt när jag väl spelar. Hade velat spela en barbar!
hunnit med 7h på min barbar, riktigt köttigt och kul! :)
Skulle inte förvåna mig. Jag laddade hem installationsfilerna igår över nätet osv men när jag installerade nu så höll den på att uppdatera massor av installationsfilerna så det blev en del att ladda ner igen.
Ingen panik dock, det går ändå inte att komma förbi error 37 sedan när du ska logga in... servrarna fulla, blärp.
2% går undan *gah!* jaha bara till att vänta då.
LVL 28 barbar nu men den kastar ju ut en hela tiden...14h played.
Jag, en polare till mig samt Kwon behöver en sista spelare till akt 2 om någon är sugen när servrarna kommer upp igen, förhoppningsvis om ~15min!
Skuggan är ju med.
Märkte just att du kan rulla med mousewheel över den ability du assignat på höger musknapp, och sätta en annan skill där.
Så kan du rulla för att skifta mellan två olika skills för högerknappen.
Im in så jalla Kwon! Och Skype!
Parachutes
2012-05-15, 19:25
När är man mogen för act 2??
I normal så runt level 10, normal är förvånansvärt enkelt så kör bara på
Adda Kimball i Diablo 3 Skuggan,ddewe och ParatrooperChutes
Jockefoten
2012-05-15, 19:28
Jag är lv16 och akt 2 precis.
Bra, adda Kimball du med Jocke!
va längesen jag lirade D2. Men jag tänkte börja köra normal, går man runt själv eller blir man i grupper automatisk?
skulle vilja lira med några härifrån, men sitter på min laptop utan mic o skype etc
Hittar ej herr Kimballs battletag :)
va längesen jag lirade D2. Men jag tänkte börja köra normal, går man runt själv eller blir man i grupper automatisk?
skulle vilja lira med några härifrån, men sitter på min laptop utan mic o skype etc
Du kan springa omkring med antingen folk du vill, random peeps eller helt ensam, det bestämmer du själv :)
Någon som har något tips på bra ställe att inhandla spelet digitalt? I butik verkar det sålt slut...
shadowfire
2012-05-15, 19:33
är så jävla nära hela tiden, kommer förbi de två första stegen ibland men fastnar på retrieve hero list... gnnn
storPines
2012-05-15, 19:34
Någon som har något tips på bra ställe att inhandla spelet digitalt? I butik verkar det sålt slut...
battle.net
är så jävla nära hela tiden, kommer förbi de två första stegen ibland men fastnar på retrieve hero list... gnnn
Precis samma för mig, han spela en timme innan träningen nu verkar det kört.
samma här
storPines
2012-05-15, 19:35
varit så för mig stort sett varenda gång jag försökt logga in (ungefär 300 gånger) :/
Holmeros
2012-05-15, 19:35
Jag kommer inte in heller.. Står just nu på retrieving hero list. snark :(
Bör man avbryta och försöka på nytt eller låta den stå..?
shadowfire
2012-05-15, 19:37
Nu kom jag in på char creation iaf
skuggan, har du precis börjat lira ?
shadowfire
2012-05-15, 19:40
skuggan, har du precis börjat lira ?
blev utkastad igen, men ja, jag ska göra en DH precis... har inte ens sett liret så jag är lite förvirrad :D
storPines
2012-05-15, 19:40
samma här, sedan feel 30008 när man ska logga in...huhu
Min installation är fast på 11%... wtf...
Säkert svar på att någon har börjat spela är när denne slutar skriva i tråden =).
Jag sitter fast på hero list- grejen
blev utkastad igen, men ja, jag ska göra en DH precis... har inte ens sett liret så jag är lite förvirrad :D
ska göra en barb, ska vi lira ihop o förvirra oss?
in på Skype, Skuggan, Ddewe, Jockefoten
Adda
kimball_7@msn.com
shadowfire
2012-05-15, 19:44
ska göra en barb, ska vi lira ihop o förvirra oss?
sure, adda mig du, jag postade taggen något inlägg upp
Bnet är fortfarande nere va?
Holmeros
2012-05-15, 19:45
Bnet är fortfarande nere va?
Det handlar bara om tur
Parachutes
2012-05-15, 19:45
lol kan inte adda friends för att jag inte har ett battle net id? Hmm.. vågar inte relogga :D
Vilka jävla hardcoregamers folk verkar vara, har för mycket att göra så jag har precis dödat skeleton king. Ca 1 h played totalt gissar jag, jag ligger efter!
sure, adda mig du, jag postade taggen något inlägg upp
har dock inge skype eller nå shit på laptopen, så kan inte vara social
Nejdå jokem jag har inte ens börjar lira än så du är way ahead!! :)
Började om installationen.... suck...
Jag är lv16 och akt 2 precis.
Jocke in på Skype
Kimball_7@msn.com
Det handlar bara om tur
Fick Error 75 nyss, därför jag antog att det var nere.
Nu får jag error 37 dock så den är det väl "bara" att spamma sig förbi antar jag
shadowfire
2012-05-15, 19:48
haha jag som blev så glad som kom in på char creation, lolz, nu är det svårare än någonsin att komma förbi error37 istället.. gnn
alltid är det såhär med nya release. Folk vill va först med spelet, men servrarna pallar ändå inte med så det slutar med att man loggar in med dom som fått spelen nån dag för sent :D
Själv sitter man och väntar på att få komma in på servern. :(
Det känns bättre när installationen inte funkar att se att folk har svårigheter att komma in :D
Holmeros
2012-05-15, 19:50
Fick Error 75 nyss, därför jag antog att det var nere.
Nu får jag error 37 dock så den är det väl "bara" att spamma sig förbi antar jag
Jag är i samma sits. Bara försöka tills det går verkar det som.
Ibland tar jag mig fram till "Retrieving hero list", vet inte om man ska låta den stå där eller ta cancel och försöka på nytt :/
jag kom IN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag är i samma sits. Bara försöka tills det går verkar det som.
Ibland tar jag mig fram till "Retrieving hero list", vet inte om man ska låta den stå där eller ta cancel och försöka på nytt :/
Jag sitter och väntar på "retreiving hero list..." Vågar inte trycka cancel.
jag kom in i spelet och är automatisk med i en grupp som redan slaktat allt, hur quitar man gruppen o går själv ?
Holmeros
2012-05-15, 19:53
Jag sitter och väntar på "retreiving hero list..." Vågar inte trycka cancel.
Jag har tryckt cancel ett par gånger, sen tar det en stund innan jag tar mig dit på nytt..
Parachutes
2012-05-15, 19:53
Var laddar man ner nya pindlebot??
jag kom IN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FUUUUU!!!! http://www.dedoimedo.com/images/life/trolling-rage-fu.jpg
jag kom in i spelet och är automatisk med i en grupp som redan slaktat allt, hur quitar man gruppen o går själv ?
esc > leave game > start game
Holmeros
2012-05-15, 19:54
Var laddar man ner nya pindlebot??
Win!
Finns maphack än?
esc > leave game > start game
blir det en "multiplayer" spel eller spelar jag singel player?
Nu får jag bara 75, crashat bnet eller bara nåt allmänt flum?
Holmeros
2012-05-15, 19:56
Nu får jag bara 75, crashat bnet eller bara nåt allmänt flum?
Fortsätt kötta ;)
Nu installeras det som det ska!!!
blir det en "multiplayer" spel eller spelar jag singel player?
du spelar själv, men du kan trycka på esc och "make game public" eller något så kan randoms joina ditt spel. annars är det bara dina vänner som kan joina :)
du spelar själv, men du kan trycka på esc och "make game public" eller något så kan randoms joina ditt spel. annars är det bara dina vänner som kan joina :)
ålright, thx
mangemani
2012-05-15, 19:58
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120515/diablo-iii-besegrat-pa-12-timmar-och-29-minuter
utklarat på 12 timmar.
spelet måste vara rätt så stort då då jag antar att detta är nån slags speedrun?
Nu installeras det som det ska!!!
Don't get your hopes up. cofffee
shut teh face
2012-05-15, 19:58
Så sjukt pinsamt dåligt att de inte har någon kö-funktionalitet
Don't get your hopes up. cofffee
Var nu inte sådan :(
men den gubben man kör med kan man köra i public games och vanliga start game ? alltså man behöver inte göra en gubbe för public games och en för single player?
Samma gubbe Jazen.
Du kan använda den te allt.
Du kan gå public när du vill, joina randoms när du vill etc
http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/05/diablo-3-where-is-everyone.jpg
Gabriel Forslund
2012-05-15, 20:07
När jag väl kan logga in ska jag spela upp till level 10 sen börja hardcore. Softcore är ju så tråkigt.
Kul att man blir utsparkad så fort ens internet krånglar det allra minsta...
shadowfire
2012-05-15, 20:11
jag o ddwee är inne o gamear nu iaf :D
mjo, fast det går tydligen inte att skriva..
Kul att den mest aktiva tråden på kolo består av ett gäng uppgivna nördar som inte kommer in på Diablo III.
jag o ddwee är inne o gamear nu iaf :D
HOLY SHIT!
Se till å adda Kimball sen nere i högra hörnet
http://eu.media3.battle.net/cms/gallery/QBVN6N33FJ5V1335433830182.jpg
Jockefoten
2012-05-15, 20:18
Hur addar man?
gah spelade o blev utkastad!
skuggan kan du invita mig ?
Jazze#1535
Hur addar man?
Knapp längst ner te Höger
Email eller Battletag
zakkahraz#2461
Jockefoten
2012-05-15, 20:22
Går inte att logga in för mig längre. :D
shut teh face
2012-05-15, 20:28
Aja, det är ovärdigt att sitta och försöka logga in, logga in, logga in ..
Får hoppas det är lugnare senare i veckan
aijou#2406
Fortfarande "Retreiving Hero List..." cofffee (min nya favorit-emote)
zakkahraz#2461
Jazze#1535
Krysset#2869
Mattisboi@hotmail.com
Spence#2167
STF#2281
Scratch89#2270
aijou#2406
Mjaha, har just installerat. Kan inte logga in. Sanslöst besviken.
nån som kan spela alls? blev utslängd när jag va i monestary
Bashiok @Bashiok
We have a fix we're in the process of testing we believe could resolve some of the current EU game service issues. No ETA on its deployment.
---
We are seeing that the "Error 37" is being caused for some players because their server region is set to "US". Please be sure to check your region settings on the login screen by going to "Options" and then selecting the "Account" tab. Be sure that your region is set to "Europe" and click "Accept", this should resolve the problem :)
If you are still having "Error 37" login issues after performing these changes, then let us know by commenting in this thread.
Polaren bredvid mig har spelat nu i 40 min, blev 10 min innan dess själv utkastad. Blö..
Fick massa felmeddelanden när jag installerade men sen gick det ändå att starta upp.
Min installation tar 7,77 gb, hur stor plats tar eran? Funderar på om något tappades bort på vägen.
Tog nästan 3 h att installera och nu kan jag inte logga in error 75, börjar ta mig fan ångra att jag köpte spelet och inte väntade på en torrent *grr*
We are seeing that the "Error 37" is being caused for some players because their server region is set to "US". Please be sure to check your region settings on the login screen by going to "Options" and then selecting the "Account" tab. Be sure that your region is set to "Europe" and click "Accept", this should resolve the problem :)
If you are still having "Error 37" login issues after performing these changes, then let us know by commenting in this thread.
hur ändrar man region? min är satt på global just nu
Kommer man förbi error 37, så har man skrivit fel lösenord.. Skjut mig
Jockefoten
2012-05-15, 20:43
zakkahraz#2461
Jazze#1535
Krysset#2869
Mattisboi@hotmail.com
Spence#2167
STF#2281
Scratch89#2270
aijou#2406
PepsiMax#2794
Fick massa felmeddelanden när jag installerade men sen gick det ändå att starta upp.
Min installation tar 7,77 gb, hur stor plats tar eran? Funderar på om något tappades bort på vägen.
Har för mig att det var runt 15GB.
hur ändrar man region? min är satt på global just nu
Options -> Account
Lasse Kongo
2012-05-15, 20:45
Vad roligt folk verkar ha?
*startar valfri konsol och spelar så länge jag vill utan problem*
Vad i helvete. Error 12. D3 är aktiverat, på mitt Battle.net konto, jag har region Europa.... VAD I HELVETE!!!!!
hur kan en asiat spela 12h i streck o klara hela spelet, sen ska några svenskar spela, kommer inte ens in :P
Jockefoten
2012-05-15, 20:53
Min kompis har redan klarat spelet. Var antagligen mindre belastning under dagen/natten till idag.
Parachutes
2012-05-15, 20:53
hur kan en asiat spela 12h i streck o klara hela spelet, sen ska några svenskar spela, kommer inte ens in :P
Tänkte faktiskt exakt samma tanke när jag läste artikeln... Det är inte så att det bor fler människor i asien och att det är svårare att kalkylera serverbelastning där eller så nänä utan det är EUROPA som ska vara så JÄVLA svårt att få ihop :furious: *slänger shakern i väggen*
Nästan så man ändrar region till "The Amerikas" :D
BigSpawn
2012-05-15, 20:57
kom äntligen in:) har aldrig spelat Diablo förr så har noll koll, är endast level 3 och det droppade ett blått item, hur vanligt är det med sådana dropp? ska jag använda det? har för mig att jag läste nånstans att de disenchantade det istället för att crafta bättre saker sen?
blåa items är typ meh, okej grejer :)
använd saker som ger stats som är bra för din klass, resten kan du salvagea eller sälja
De droppar ofta. Både pengar och material för crafting är det ganska knapert med i början. Spelar typ ingen roll om du säljer eller disenchantar. Jag är LVL 23 WD. Enda buggen jag har upptäckt är att han kastar grodorna åt fel håll ibland om man står nära fienden. Det lever upp till förväntningarna man har på Diablo IAF.
Medhåll från skådisarna Maryam och Olivia D'iablo
shadowfire
2012-05-15, 21:07
level7 efter en speedrun lol
Givit in och köpt spelet mitt under slutspurten av mitt examensarbete, 2h senare inte ens lyckats installera. This will be a good one for sure.
Tur att du kom in Skuggan! :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.