Visa fullständig version : Diablo III
PsyStarcraft visar hur man går från 0-5 stack och avslutar med diablo på inferno. Barb OP! :D
http://youtu.be/US8Cs06qCAA
Finns lite hopp för oss Barbarer iallafall :D Synd att det blir 3 månads uppehåll efter idag dock. Få hoppas saker blivit billigare när jag kommer hem.
Tricklew
2012-06-06, 11:09
Någon som kan hjälpa mig med ett pack blåa mobs? Tar mig äntligen i kragen och ska klara act 2, och då fastnar jag, i slutet av questet på ett par blåa mobs jag inte kan ta mig förbi, jag pallar inte göra om det trista blood and sand questet ännu en gång.
Inferno, act 2, spindlar med Health link, nightmarish, teleport och desecrator, det är health link och teleport som gör att jag inte ens hinner döda en före de tar mig.
Edit: Löste det.
Ni som har koll på vapen. Vad skulle ni säga att denna är värd?
http://i45.tinypic.com/xasyt.jpg
Jockefoten
2012-06-06, 11:28
Ni som har koll på vapen. Vad skulle ni säga att denna är värd?
[IMG]http://i45.tinypic.com/xasyt.jpg[/IG]
Har en DH som erbjöd 500K för den.
Det där kan betyda flera saker och jag vet inte vilket. Mest troligt är att du vid ett tidigare skede har biddat på den för 500k men inte fått den.
Jockefoten
2012-06-06, 11:37
Det där kan betyda flera saker och jag vet inte vilket. Mest troligt är att du vid ett tidigare skede har biddat på den för 500k men inte fått den.
Jag har en kompis som är DH jag frågade honom om han ville ha den, då sa han max 500K köper han den för. Vill du sälja den till honom för 500K? :D
Edit, skriva på forum samtidigt som man spelar kan bli lite fel ibland. Min formulering var nog inte den bästa.
Tediiieee
2012-06-06, 11:39
Riktigt dåligt rollade stats(Helt värdelösa) på den förutom dpsen, så kolla andra items med samma dps på ah.
Har den varit i dina ägor eller såg du den och bara undrade om han ville ha den?
Jockefoten
2012-06-06, 11:46
Har den varit i dina ägor eller såg du den och bara undrade om han ville ha den?
LOL.
Vill du sälja vapnet till mig för 500K? Ja/Nej?
Absolut. Jag slänger med en 200 dex hjälm med 50 mf också.
Tediiieee
2012-06-06, 11:49
Not sure if srs
Den bör nog vara värd runt millen skulle jag tro, såg några med liknande DPS uppe på ah runt det priset med skräpstats
Akerhage
2012-06-06, 14:17
Jag körde lite public games för att få lite hjälp, klarade då act 1 på nightmare där, sen när jag startade spelet igen på kvällen så är allt jag gjorde där borta, så måste göra om skiten igen. Sparas inte det som man gör där?
shadowfire
2012-06-06, 14:38
Gå in på "select quest" i menyn vid starten och kolla vilken quest du har som default, har du en lägre quest så är det den du kommer att komma in på när du tar resume game.. så du har säkert rätt waypoint där
Plocka checkpoints och teleporters när du springer runt så är du safe med din progress
shadowfire
2012-06-06, 14:40
Eld på inferno är intressant, det finns stora pooler i Halls of Agony och jag har blivit knockbackad i sådana gallergolv flera gånger precis när elden slår upp. Snacka om att bli oneshottad med 272 fire resist. Sjukt gott scenario, står 30 gubbar varav 2 elitepack på andra sidan en sådan pool och jag lyckas inte få aggro på dem från rätt sida av elden. Försökt köra wormhole/teleport, men hinner inte hoppa över, skjuta på något och hoppa tillbaka på 1s :D
Akerhage
2012-06-06, 14:43
Det funkade nu, har för mig jag testade det innan men då kunde jag inte gå vidare. Jag måste se till att få hjälp genom nightmare, min gubbe suger ju...gör lika mycket damage som en kattunge typ.
shadowfire
2012-06-06, 14:50
innan jag drar denna till vendor, det är ingen som behöver denna? kan inte klassen..
http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/Screenshot007.jpg
hur lite dps? :P jag köper nytt gear nu hela tiden när jag lvlar min monk. Har väl kanske 1,2k dps på lvl 36
shadowfire
2012-06-06, 14:51
Det funkade nu, har för mig jag testade det innan men då kunde jag inte gå vidare. Jag måste se till att få hjälp genom nightmare, min gubbe suger ju...gör lika mycket damage som en kattunge typ.
jag är klar med butcher run nu, kommer in o kikar på din spec om 1 min
innan jag drar denna till vendor, det är ingen som behöver denna? kan inte klassen..
http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/Screenshot007.jpg
Jag kan bjuda 850 g ;)
Hur har du tänkt att klara hell om du inte klarar nightmare? Du borde se över din karaktär och spelstil lite..
Läs lite på klassforumet på battle.net, sätt dig in lite mer i din klass, kolla tooltips på dina skills, lär dig vilka skills som är bra, vilka stats på gear du bör satsa på och så vidare..
Jag föredrar att spela med andra eftersom det är roligare men om du tycker nightmare är för svårt att spela solo så gör du faktist något fundamentalt fel.
shadowfire
2012-06-06, 15:00
Jag kan bjuda 850 g ;)
855 och vi har den deal :D
shadowfire
2012-06-06, 15:02
Hur har du tänkt att klara hell om du inte klarar nightmare? Du borde se över din karaktär och spelstil lite..
Läs lite på klassforumet på battle.net, sätt dig in lite mer i din klass, kolla tooltips på dina skills, lär dig vilka skills som är bra, vilka stats på gear du bör satsa på och så vidare..
Jag föredrar att spela med andra eftersom det är roligare men om du tycker nightmare är för svårt att spela solo så gör du faktist något fundamentalt fel.
Fast seriöst, alla är inte übergamers från start.. skillnaden mellan normal och nightmare märks och det tar en stund innan man lärt sig nya skills osv. Vet inte om du kommer ihåg det, men du har liksom inte force armour yadayada på yngre sublevels. Hell är nästan enklare än nightmare eftersom du har fått upp en mycket större dels spells och skills att leka med.
Akerhage
2012-06-06, 15:04
Jag satsar på int + vit som man ska göra, men hittar inga bra gear alls ju. Så det blir för svårt om det tar typ 1m för att döda en liten fluga ensam. Shadowfire, kollade du mina stats? Kanske får försöka köpa lite på AH. Jag gjorde en public game och fick med en DH, men han gjorde inte heller mycket damage, så blev svårt då med, behöver en barbarian eller nåt som kan in och kötta.
Fast seriöst, alla är inte übergamers från start.. skillnaden mellan normal och nightmare märks och det tar en stund innan man lärt sig nya skills osv. Vet inte om du kommer ihåg det, men du har liksom inte force armour yadayada på yngre sublevels. Hell är nästan enklare än nightmare eftersom du har fått upp en mycket större dels spells och skills att leka med.
Jag håller inte med dig, nightmare är inte så svårt, men även om man har problem med nightmare bör man försöka analysera det och lösa det istället för att bli beroende av andra för att klara av det och jag tror inte du kan säga att det är omöjligt att lära sig klara av det själv.
Vilken lvl måste man vara för att kunna joina publicgames på Q3, act3 på nightmare?
Vilken lvl måste man vara för att kunna joina publicgames på Q3, act3 på nightmare?
Du måste själv ha kommit dit i storyn för att kunna joina ett publicgame, leveln spelar alltså inte så stor roll (förutsatt att du är rätt level för svårighetsgraden nightmare). Det finns sätt att kringå det men vet inte om det är det du frågar efter?
är det mitt fel eller laggar battlenet just nu?
Du måste själv ha kommit dit i storyn för att kunna joina ett publicgame, leveln spelar alltså inte så stor roll (förutsatt att du är rätt level för svårighetsgraden nightmare). Det finns sätt att kringå det men vet inte om det är det du frågar efter?
Har kommit så långt men kan ändå inte joina ett game eftersom jag är för låg lvl.. Hur kringår man de?
shadowfire
2012-06-06, 15:26
Jag håller inte med dig, nightmare är inte så svårt, men även om man har problem med nightmare bör man försöka analysera det och lösa det istället för att bli beroende av andra för att klara av det och jag tror inte du kan säga att det är omöjligt att lära sig klara av det själv.
Självklart inte, men istället för att kritisera så kan man ju hjälpa, eller hur? :)
Gjorde lite nytta med att upplysa om elective mode som faktiskt en majoritet har missat.
Jag är också en forumnörd som kollar alla nya 160k-dpsspeccar som kommer upp osv ;)
Självklart inte, men istället för att kritisera så kan man ju hjälpa, eller hur? :)
Gjorde lite nytta med att upplysa om elective mode som faktiskt en majoritet har missat.
Jag är också en forumnörd som kollar alla nya 160k-dpsspeccar som kommer upp osv ;)
Fast jag tycker att jag hjälper om jag påpekar att man gör något fel och bör åtgärda det med förslag på var man börjar, jag tänker inte tala om för någon HUR dom ska spela om dom inte specifikt frågar efter det (vad tycker du om den här specen och så vidare).
Förstår faktiskt inte varför du blir så uppåt väggarna. :)
Min rekommendation kvarstår, tycker man nightmare är så svårt att man känner att man inte klarar av det bör man ta en paus, läsa lite på battle.net klassforumet, lära sig mer om sin klass sina skills, det kommer göra stor skillnad.
Det är inte ofta man craftar nåt bra...men ibland händer det. =P
http://i.imgur.com/KlLyH.png
http://eu.battle.net/d3/en/blog/5055288/Patch_103_Design_Preview-06_06_2012#blog
Har kommit så långt men kan ändå inte joina ett game eftersom jag är för låg lvl.. Hur kringår man de?
Märkligt, det enda levels avgör är om du får vara i en viss svårighetsgrad, t.ex. du måste vara minst level 30 för nightmare, 50 för hell, 60 för inferno, det finns inga level begränsingar för quests eller akts.
Men iallafall för att komma runt public games restriktioner som finns så det två sätt, den ena är ju rätt enkelt joina någon på din friendslist som är där men det är förmodligen inget alternativ för dig
Det andra är att skapa ett solo game dit du vill fast på en lättare svårighetsgrad (i ditt fall på normal), gå sen ur det gamet så kan du joina samma ställe i public game fast på din riktiga svårighetsgrad.
shadowfire
2012-06-06, 15:38
Fast jag tycker att jag hjälper om jag påpekar att man gör något fel och bör åtgärda det med förslag på var man börjar, jag tänker inte tala om för någon HUR dom ska spela om dom inte specifikt frågar efter det (vad tycker du om den här specen och så vidare).
Förstår faktiskt inte varför du blir så uppåt väggarna. :)
Min rekommendation kvarstår, tycker man nightmare är så svårt att man känner att man inte klarar av det bör man ta en paus, läsa lite på battle.net klassforumet, lära sig mer om sin klass sina skills, det kommer göra stor skillnad.
hehe, inte uppåt väggarna, bara olika synsätt :)
ett spel ska inte kräva att du måste läsa på forum för att ha en skaplig progress enligt mig :) ... det räcker med att blizz kräver internetuppkoppling för o köra solo :/
Inget i spelet är speciellt svårt om man är påläst och vet hur man ska göra, inte ens inferno. Det är ju rätt uppenbart hur gear osv påverkar. Kruxet är väl mer att "facit" blir svårare och svårare att få ju högre upp i nivåerna man kommer.
Jag tyckte att hell var sjukt mkt lättare än nightmare stundoms just för att du hade mer abilities att leka med. Bossarna var en kopiös skillnad. Jag tycker nightmare är felbyggt i förhållande till gear+skills, relativt sett. Hell känns tufft precis i början, men när man väl kommer till bossarna så är de lättare än på nightmare då man plötsligt har stuns/freeze/skins/crit dmg-spells osv.
http://eu.battle.net/d3/en/blog/5055288/Patch_103_Design_Preview-06_06_2012#blog
Oj det där låter riktigt bra faktiskt, speciellt denna:
You Into the Group Thing?
We’re removing the bonus monster damage per additional player in a coop game. Our design goal is for players who prefer to play solo to be able to play solo, and players who prefer to play in groups to be able to play in a group. We feel the bonus monster damage per additional player is one of the biggest inhibitors to wanting to play with your friends. In a perfect world, single player and co-op would be absolutely equal, but that’s not attainable when you consider item properties such as “Life on Kill” or skills such as Archon which simply scale better when you are solo. Since the variety and breadth of game mechanics essentially dictate that solo vs. group play will never be 100% equal, our goal is to make them as close as possible but err on the side of coop in cases where we need to make adjustments. The inherent logistical requirements when forming up with other players and attempting to work together effectively warrants some added benefits.
hehe, inte uppåt väggarna, bara olika synsätt :)
ett spel ska inte kräva att du måste läsa på forum för att ha en skaplig progress enligt mig :) ... det räcker med att blizz kräver internetuppkoppling för o köra solo :/
Inget i spelet är speciellt svårt om man är påläst och vet hur man ska göra, inte ens inferno. Det är ju rätt uppenbart hur gear osv påverkar. Kruxet är väl mer att "facit" blir svårare och svårare att få ju högre upp i nivåerna man kommer.
Jag tyckte att hell var sjukt mkt lättare än nightmare stundoms just för att du hade mer abilities att leka med. Bossarna var en kopiös skillnad. Jag tycker nightmare är felbyggt i förhållande till gear+skills, relativt sett. Hell känns tufft precis i början, men när man väl kommer till bossarna så är de lättare än på nightmare då man plötsligt har stuns/freeze/skins/crit dmg-spells osv.
Du kommer aldrig ifrån att diablo 3 är 99% gear och 1% build. Det är inte competative eller skillbased på något sätt.
Fast normal kräver ju inte särskilt mycket, här pratar vi nightmare, det är ju nästa svårighetsgrad, då är det klart att man måste sätta sig in i spelet mer, bli mer införstådd, lära sig strategier av andra spelare eftersom det faktiskt är ett multiplayer spel ändå. Varför skilja på nightmare och inferno i den aspekten, ska vem som helst klara inferno utan att läsa på ett forum också? Det är ju samtidigt en del av charmen lära sig av varandra, det är ju det som är roligt med ett community.
Märkligt, det enda levels avgör är om du får vara i en viss svårighetsgrad, t.ex. du måste vara minst level 30 för nightmare, 50 för hell, 60 för inferno, det finns inga level begränsingar för quests eller akts.
Men iallafall för att komma runt public games restriktioner som finns så det två sätt, den ena är ju rätt enkelt joina någon på din friendslist som är där men det är förmodligen inget alternativ för dig
Det andra är att skapa ett solo game dit du vill fast på en lättare svårighetsgrad (i ditt fall på normal), gå sen ur det gamet så kan du joina samma ställe i public game fast på din riktiga svårighetsgrad.
De är visst lvl req på questen. T.ex. Q1 i act3 nightmare så är tillåtna lvlar 44-49. Så står de iaf för mig.
Okej ska testa de.
Jag och en polare håller på att farma act1 inferno för mer gear så vi kan försöka oss på act2, men vart ska man farma förutom Butcher? Vi spelar barb och demon hunter...
De är visst lvl req på questen. T.ex. Q1 i act3 nightmare så är tillåtna lvlar 44-49. Så står de iaf för mig.
Okej ska testa de.
Ok det va helt nytt för mig i så fall, var ser du det?
Oj det där låter riktigt bra faktiskt, speciellt denna:
Vet inte. Bonusdrop på champs med 5 stack är awsome, resten känns som crap.
Groupplay behöver tuning, men inte den tuningen. De absolut flesta ändringarna är bara pure nerfs, inte tuning.
Tricklew
2012-06-06, 15:46
Jag och en polare håller på att farma act1 inferno för mer gear så vi kan försöka oss på act2, men vart ska man farma förutom Butcher? Vi spelar barb och demon hunter...
Börja lite tidigare, så plockar ni upp warden och 5x Nephalem buffs också, finns inte mycket roligare ställen än så i act 1 tyvärr.
shadowfire
2012-06-06, 15:48
det är butcher runs (inkl warden) som gäller på act1, sedan kan ni alltid ta tricket med lights hope/act4 fast det är inte speciellt kul på 2 pers.. mer om man har tråkigt o hinkar kaffe allena
Ett av dom större klagomålen just nu för inferno spelare, finns inte så många ställen att farma, blogposten som blondyz länkade till skriver om att det kommer ändras lite i patch 1.0.3 så man kan farma akt 3/4 hell istället om man vill och så vidare.
shadowfire
2012-06-06, 15:51
Du kommer aldrig ifrån att diablo 3 är 99% gear och 1% build. Det är inte competative eller skillbased på något sätt.
Nej tyvärr är det så, även om jag fortfarande har D1 som favorit vad gäller gear och uppsättning :)
Fast normal kräver ju inte särskilt mycket, här pratar vi nightmare, det är ju nästa svårighetsgrad, då är det klart att man måste sätta sig in i spelet mer, bli mer införstådd, lära sig strategier av andra spelare eftersom det faktiskt är ett multiplayer spel ändå. Varför skilja på nightmare och inferno i den aspekten, ska vem som helst klara inferno utan att läsa på ett forum också? Det är ju samtidigt en del av charmen lära sig av varandra, det är ju det som är roligt med ett community.
Mmhm, jag håller inte med till fullo, diablo är utformat för att vara ett single player-spel med, annars hade inte solo funnits i huvudtaget. Jag vet rätt många som hellre kör solo än MP. Sedan är det en kategori av människor som gillar att grotta ner sig på internet forum oavsett vilket spel det är för att ta del av andras erfarenheter, men att det ska vara ett _krav_ för att klara ett spel ställer jag mig lite frågande till :)
Jag personligen gillar MP mer och allt det du beskriver.
Nej tyvärr är det så, även om jag fortfarande har D1 som favorit vad gäller gear och uppsättning :)
Mmhm, jag håller inte med till fullo, diablo är utformat för att vara ett single player-spel med, annars hade inte solo funnits i huvudtaget. Jag vet rätt många som hellre kör solo än MP. Sedan är det en kategori av människor som gillar att grotta ner sig på internet forum oavsett vilket spel det är för att ta del av andras erfarenheter, men att det ska vara ett _krav_ för att klara ett spel ställer jag mig lite frågande till :)
Men det är inte något krav. Hitta en duglig build och rätt gear sen kan du sätta en apa vid tangentbordet.
shadowfire
2012-06-06, 15:57
Men det är inte något krav. Hitta en duglig build och rätt gear sen kan du sätta en apa vid tangentbordet.
och hur många hade vetat om elective mode om du inte fått hjälp eller läst på nätet?
Ok det va helt nytt för mig i så fall, var ser du det?
Tryck på de quest du nu vill ha så står de precis ovanför där de står ur många spelare de är på questet. Hoppas du fattar min dåliga beskrivning :)
och hur många hade vetat om elective mode om du inte fått hjälp eller läst på nätet?
Elective mode är en broken mechanic. Den skulle varit auto on och ha en låsknapp bara så man inte råkar dra skills med neph buff.
shut teh face
2012-06-06, 16:02
Schyssta grejer i patchen. Men jag såg inte när den skulle komma?
Schyssta grejer i patchen. Men jag såg inte när den skulle komma?
US har nyss patchats, EU kommer snart.
Lirar man casual är d3 ett dugligt spel. Ju mer hardcore du lirar, desto mer skriker det brokenness i ditt ansikte.
shadowfire
2012-06-06, 16:08
Elective mode är en broken mechanic. Den skulle varit auto on och ha en låsknapp bara så man inte råkar dra skills med neph buff.
indeed
har råkat dra bort skills från fältet mitt i en fight vilket har varit sådär bra, särskilt inte då man åker på 1 min cd på exakt samma skill om man lägger tillbaka den..
d1 = spela offline, farma griswold, hitta nytt gear, köra lite olika runs för att få nya ringar + amuletter osv... miss the shit :D
Men alltså jag förstår faktiskt inte, om ett spel är för svårt oavsett anledning så kan man antingen försöka bli bättre på spelet eller kasta in handduken och ge upp, det är dom två alternativen som finns.
För att bli bättre på spelet så finns det ju olika tillvägagångssätt, ett kan ju vara att fortsätta experimentera själv i spelet men det kanske inte är optimalt om man redan är frustrerad, det andra är ju att kolla med andra lite hur dom gjort, tips och tricks, lära sig saker om spelet som man kanske inte redan visste, då är ju forum utmärkt för det (vilket är lite lustigt eftersom vi diskuterar ju på ett forum just nu). Det är ju aldrig något krav som du säger, spelaren har ju alltid flera alternativ hur dom vill gå vidare.
Sen att vissa spelare är väldigt erfarna från tidigare spel, kan läsa och förstå exakt vad ett tooltip betyder och dra slutsatser hur olika färdigheter fungerar ihop och hur det påverkar helheten medan andra spelare kanske saknar samma erfarenhet och därför är det svårare, visst är det så men det förändrar ju bara hur/när/om man kör fast och hur man löser det.
Ja elective mode är lite av en blunder och blizzard vägrar ju erkänna det, dom har ju spekulerat i att "kanske" informera nya spelare om elective mode via ingame tutorial men dom verkar inte riktigt lita på att folk kan hantera det, rätt dumt.
indeed
har råkat dra bort skills från fältet mitt i en fight vilket har varit sådär bra, särskilt inte då man åker på 1 min cd på exakt samma skill om man lägger tillbaka den..
d1 = spela offline, farma griswold, hitta nytt gear, köra lite olika runs för att få nya ringar + amuletter osv... miss the shit :D
Sätt på electivemode, bygg en build, stäng av.
US har nyss patchats, EU kommer snart.
Lirar man casual är d3 ett dugligt spel. Ju mer hardcore du lirar, desto mer skriker det brokenness i ditt ansikte.
Hmm vadå har US fått 1.0.3..?
Ah nej det är 1.0.2b http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5578594951
Hmm vadå har US fått 1.0.3..?
Ah nej det är 1.0.2b http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5578594951
My bad
Edenfäll
2012-06-06, 16:34
Jag håller helt med Ronn i diskussionen om svårighetsgrader o dylikt. Jag förstår faktiskt inte hur folk kan ha problem med NM överhuvudtaget, oavsett om man läst forum eller inte. Jag är förvisso en gammal gamer men hade inte spelat något seriöst på många år innan D3 och jag läste i princip inte på alls innan jag började spela på release. Och även om man läste på då så var alla builds spekulationer och inget annat, mycket visades ju vara helt fel sen.
Men seriöst, Normal och NM är ju sinnessjukt lätt även utan AH. Fastnar man någonstanns är det ju bara att tänka till lite och testa lite nya saker. Jag tror inte jag köpte någonting på AH förutom i Hell då jag gav efter och köpte ett vapen för första gången, men även där hade jag inga problem. Spelet är inte svårt innan inferno, punkt. Oavsett om man läser forum eller inte. Är man hyfsat analytisk av sig så klarar man sig fint på det man hittar plus nåt vapen från AH ända fram till inferno. Tycker absolut att man kan hjälpa folk att komma vidare men grejen är att om de inte kommer vidare själva i NM, hur fan ska de då klara sig senare? Jag ser personligen Normal - Hell som ett sätt att lära sig spela sin klass och sedan så får man applicera det man lärt sig på inferno för att klara sig.
Jag håller helt med Ronn i diskussionen om svårighetsgrader o dylikt. Jag förstår faktiskt inte hur folk kan ha problem med NM överhuvudtaget, oavsett om man läst forum eller inte. Jag är förvisso en gammal gamer men hade inte spelat något seriöst på många år innan D3 och jag läste i princip inte på alls innan jag började spela på release. Och även om man läste på då så var alla builds spekulationer och inget annat, mycket visades ju vara helt fel sen.
Men seriöst, Normal och NM är ju sinnessjukt lätt även utan AH. Fastnar man någonstanns är det ju bara att tänka till lite och testa lite nya saker. Jag tror inte jag köpte någonting på AH förutom i Hell då jag gav efter och köpte ett vapen för första gången, men även där hade jag inga problem. Spelet är inte svårt innan inferno, punkt. Oavsett om man läser forum eller inte. Är man hyfsat analytisk av sig så klarar man sig fint på det man hittar plus nåt vapen från AH ända fram till inferno. Tycker absolut att man kan hjälpa folk att komma vidare men grejen är att om de inte kommer vidare själva i NM, hur fan ska de då klara sig senare? Jag ser personligen Normal - Hell som ett sätt att lära sig spela sin klass och sedan så får man applicera det man lärt sig på inferno för att klara sig.
Problemet är att inferno inte är svårt. Det är geardepending, inget annat.
Edenfäll
2012-06-06, 16:48
Problemet är att inferno inte är svårt. Det är geardepending, inget annat.
Håller helt med, självklart är det så. Ännu större anledning att inte klaga på de tidigare svårighetsgraderna.
Det största hoppet är ju dock från Hell - Inferno så i skillnad på svårighetsgrad kräver det ju mest av spelaren där. Om man inte klarar sig genom NM så har jag svårt att se att man klara inferno, oavsett gear.
Men som sagt, håller helt med dig, det är gearberoende som fan. Personligen har jag inte så mycket emot det faktumet dock, det är ju så de flesta spel i denna genre fungerar.
Jag tycker största hoppet va från nightmare till hell, då fick man omvärdera hur man spelar helt och hållet, anpassa sig till champions med ganla affix kombinationer, inferno va ju ett hyffsat hopp men inte rent spelmekaniskt mer statmässigt.
shadowfire
2012-06-06, 16:58
hoppet till inferno tycket jag var helt galet, särskilt andelen mobs som är "fast" osv, allt utanför tristam som nyste på en dog man av :D
Håller helt med, självklart är det så. Ännu större anledning att inte klaga på de tidigare svårighetsgraderna.
Det största hoppet är ju dock från Hell - Inferno så i skillnad på svårighetsgrad kräver det ju mest av spelaren där. Om man inte klarar sig genom NM så har jag svårt att se att man klara inferno, oavsett gear.
Men som sagt, håller helt med dig, det är gearberoende som fan. Personligen har jag inte så mycket emot det faktumet dock, det är ju så de flesta spel i denna genre fungerar.
Att det är geardepending är helt rätt, så ska det vara. Problemen som jag ser är att det inte är större chans att få vissa items på vissa runs. Med patchen så att maxtier droppar i hela inferno blir spelet ännu mer broken.
Finns ingen anledning att progressa om det går snabbare att farma A1 ändå, även om droprates är lägre så hinner du döda 5-7 champ packs i A1 på samma tid som 1 pack i A4.
Det jag saknar är en alternativ end-game dungeons om är fri from akterna, något man kan progressa igenom när man känner för det, så kan man välja att antingen progressa eller farma, just nu känns det lite menlöst att "progressa" till diablo eftersom man redna gjort det ett par gånger. :)
Sådär, första gången jag rage-quita. Startade eventen uppe på kullen i act 1 och fick waller reflect damage. Innan jag hade gjort ens 10% på eliten hade jag dödat mig själv.
Det jag saknar är en alternativ end-game dungeons om är fri from akterna, något man kan progressa igenom när man känner för det, så kan man välja att antingen progressa eller farma, just nu känns det lite menlöst att "progressa" till diablo eftersom man redna gjort det ett par gånger. :)
Skall tydligen komma Temple of Mephisto (act 3), Catacombs of Sengle Moem (act 2) och Crypt of Pindleskin (act 1) som är helt independent från Storyn, bara snacka med en gubbe i staden så får du Waypoint dit!
JK
shadowfire
2012-06-06, 18:01
Sådär, första gången jag rage-quita. Startade eventen uppe på kullen i act 1 och fick waller reflect damage. Innan jag hade gjort ens 10% på eliten hade jag dödat mig själv.
hehe, jag gick ner på hell o skulle hjälpa scratch en sväng och stötte på reflect damage.. de gjorde ju fan ont på hell. Vet inte hur de proccar på hell kontra inferno, om det är någon skillnad eller om reflect damage helt är baserad på din egen dps?
shadowfire
2012-06-06, 18:01
har du varit ner i allt i alla acter?
jag har upptäckt massor av ställen som jag missat helt, både sidequests och grottor osv som jag missat när jag spelat i ett party
Bah, nu skall de nerfa Attack Speed också, just när man börjar få duglig.. :D
This Nerf hits the Monks the hardest!
We’re fixing a number of bugs with Attack Speed, mainly related to the stat not working on some items, but we’ve also decided we need to reduce the effectiveness of Increased Attack Speed overall.
Many players have commented that Increased Attack Speed is such a dominant stat they feel it’s required. While we don’t have an issue with there being important stats, Increased Attack Speed in particular has secondary effects on mobility in combat, resource generation and resource consumption.
We want there to be options and considerations for how you gear up, and one uber trump-everything stat can really work against choice and options. There are two different solutions we’re considering to reduce the effectiveness of Increased Attack Speed. The first is to simply reduce the value on all the items to their desired values.
In general our desire is to never change items as that makes them feel less concrete, but the upside is you would still be able to look at an item and know exactly what you are getting. The other approach is to change the formula used for attack speed aggregation so that stacking attack speed from multiple slots suffers from diminishing returns.
The downside of that approach is that it introduces yet another hidden modifier on an item property (and many people dislike hidden modifiers), and complicates the already difficult decision of item gearing. We’re currently leaning toward the first solution, to simply reduce the value on items, but we’d be interested to read people’s thoughts on the problem.
shadowfire
2012-06-06, 18:12
WTF!! men vafaaaaaaandå, först nerfar vi force, sedan nerfar vi crit dmg, sedan nerfar vi attackspeed.. men ok, kan gå omkring o kasta mjölkpaket på mobs då.
edit: å inte kan jag cancellera 3st action bids på +attack speed gear heller.. gnnn
Tur att mitt lager med 15% ias + armor-ringar börjar ta slut då. Har sålt 8st idag. :D
Men! De skall buffa lite grejjer åsse :D
Barbs o Monks kommer överleva lättare i de senare akterna av Inferno (och Sköld är inte ett måste, andra builds kommer bli viable också)
Alla Legendaries skall ju buffas också (dock ej retroaktivt) så sälj alla Leggies ni har nu.
Skada
We’re removing the bonus monster damage per additional player in a coop game. Our design goal is for players who prefer to play solo to be able to play solo, and players who prefer to play in groups to be able to play in a group. We feel the bonus monster damage per additional player is one of the biggest inhibitors to wanting to play with your friends.
Lootdrops
It’s no secret that our goal for the end-game item hunt is players hunting monsters packs, building to five stacks of Nephalem Valor, and then killing a boss.
While we’re seeing a lot of that occurring, what we’re missing is people feeling like it’s worthwhile to continue onward after killing a boss.
To help hit that goal we’re lowering the number of guaranteed Rare items on bosses when you have your full five stacks of Nephalem Valor from two guaranteed Rares to one guaranteed Rare (you still have a very good chance at multiple rares, it's just no longer guaranteed).
In exchange, all champion and rare packs will now drop a bonus guaranteed Rare item when you have your full five stacks of Nephalem Valor.
Legendaries Buffade
When we’re done, high level Legendaries should be flat out better than blue items, they’ll carry a good amount of power with them, and they should also be distinctive or memorable in the benefits they provide.
Items in General
The ilvl (item level) of an item determines the statistical budget for its power. The way the game is currently set up in Inferno, Act I drops ilvl 61 gear and below, Act II drops ilvl 62 gear and below, and Act III and IV drop ilvl 63 and below.
Unfortunately this has caused two main issues. The first is players who find an Act too difficult feel compelled to use the auction house in order to progress. The second is that certain classes, skills, and play styles are less gear dependent than others, so although great items are making their way into the game economy, people feel pigeonholed into a handful of viable strategies.
We’re shifting to a philosophy where the best items in the game can drop from many different places, so a wider variety of play styles are viable. If you would rather chain-pull elite packs in Act I rather than 3 minute cat-and-mouse in Act IV, we'd like you to be able to do that and know you can still find the best items in the game.
Players who would rather murder monsters 4x as fast in Inferno Act I can do so knowing they have a chance at amazing items, and players who want a challenge can kill in Acts III and IV in Inferno and be rewarded with a higher drop rate.
Den Infernaliska balansen
Inferno balance right now has a difficulty gap in which Act I feels about right, but Act II feels like trying to bust through a brick wall. In patch 1.0.3 we’re going to be lowering that wall by adjusting the damage and health of monsters in Inferno Act II, III and IV. We feel like Act I Inferno is in a pretty good place.
Our design goal with Acts II, III and IV is to keep them challenging, but smooth the difficulty ramp out a bit. If a monk or barbarian is geared well enough that they can use a heavily offensive build and murder everything in Act I, they should be able to swap to a more defensive build and do okay in Act II. As they gear up they can begin adjusting back to becoming offensive in Act II, at which point they can jump into Act III with a focus on defense, and so on. Difficulty certainly ties into itemization, encounter and enemy tuning, and class balance, and all of these things together are going to paint a more reasonable difficulty curve as you hit Inferno in 1.0.3.
Frågan är när dom här förändringarna kommer, är man fortfarande intresserad om en månad? :)
shadowfire
2012-06-06, 18:29
Varför pratar inte D3-developers med wow-gänget för, de har ju redan koll på vad som är kul och fungerar?
Catstyle
2012-06-06, 18:33
Jag hoppas att du var ironisk? :P
hehe, jag gick ner på hell o skulle hjälpa scratch en sväng och stötte på reflect damage.. de gjorde ju fan ont på hell. Vet inte hur de proccar på hell kontra inferno, om det är någon skillnad eller om reflect damage helt är baserad på din egen dps?
Tror det är baserad på ens egen damge. Har 49k dps med ss på min dh så om första skottet crittar är jag nästan död. Vad jag minns från hell så var det inte lika stort problem där även om det var riktigt jobbigt. Kommer ihåg att jag och min polare fick corpserunna ett antal gånger på pack med shielding, reflect damage :D
Reflect e baserad på din egen skada! Och då du gör enormt med skada Skuggan, så gör det ju ont! :)
Tediiieee
2012-06-06, 18:42
4.7k hp och drygt 120k dps med ss, reflect är jävligt roliga måste jag säga :D
Ha dagens tursamma händelse. Köpte en wand för 100k. Tänkte lägga ut den för 200-300k men glömde fylla i buyout. Nu ligger den uppe på 1,5 miljoner. Tror inte riktigt jag har koll på vad allt är värt än :Virro
http://oi49.tinypic.com/1nz8l0.jpg
http://bulk.destructoid.com/ul/user/7/74397-209465-diablo3releasedatejpg-620x.jpg
Olivia D'iablo
http://www.exposay.com/celebrity-photos/olivia-diablo-18th-bafta-los-angeles-award-1osFg6.jpg
Akerhage
2012-06-06, 19:01
Jag hade inte varit i närheten om jag inte hade frågat Kwon och Skuggan om saker här. Jag spelade Diablo för 10 år sedan, sen dess har jag inte spelat några sådana här spel innan förrutom Skyrim och Oblivion.
Men det är inte riktigt samma sak. Så tycker det Ronn säger om att man ska läsa i forum hit och dit låter konstigt. Klarade ju spelet ganska bra på normal, behövde hjälp med Belial och fick det, sen skötte jag resten själv.
Fick en liten shock över hur svårt NM var för mig och fått mycket tips tack var ovan nämnda. Så istället för att läsa forum frågar jag, och får veta lika mycket.
Sen är det ju jäkla skoj spela ihop med några andra med tycker jag!
EDIT: Kan inte komma in nu på spelet, när jag loggar in vill den uppdatera en patch och stänger ner sig, men patchen uppdateras aldrig...någon annan med samma problem?
EDIT: Kan inte komma in nu på spelet, när jag loggar in vill den uppdatera en patch och stänger ner sig, men patchen uppdateras aldrig...någon annan med samma problem?
Du har antagligen den amerikanska klienten installerad, installerade du från skiva eller laddade ner?
USA ligger en dag före med patch, så har man den amerikanska klienten installerad så uppdaterar den för tidigt så man inte kan spela. :(
Jag hade samma problem fick installera om EU klienten (laddade ner från battle.net snabbare än skiva).
Akerhage
2012-06-06, 19:16
Okay, ska testa det, jag köpte mitt spel från nätet. Men är det bara installera om den klienten då eller ska jag avinstallera något först?
Okay, ska testa det, jag köpte mitt spel från nätet. Men är det bara installera om den klienten då eller ska jag avinstallera något först?
Måste avinstallera den gamla, ladda ner från battle.net konto sidan, kolla så att du väljer EU klienten och inte US innan du laddar ner, US är default för alla så det är många som åkt på samma problem.
Akerhage
2012-06-06, 19:21
Måste avinstallera den gamla, ladda ner från battle.net konto sidan, kolla så att du väljer EU klienten och inte US innan du laddar ner, US är default för alla så det är många som åkt på samma problem.
Okay, tack tack! skall göra det, såg jag hade english (US) med, så fixar!
shadowfire
2012-06-06, 19:27
någon mer än jag som drabbas av att plötsligt få amerikanskt tangentbord i chatten? kan vara samma session fast olika personer jag pratar med, plötsligt får jag kolon på åäö osv
Okay, tack tack! skall göra det, såg jag hade english (US) med, så fixar!
Såg denna post på forumet nu, vet inte om det funkar men du kanske redan avinstallerat?
Editing C:\Program Files (x86)\Diablo III\Data_D3\PC\realmlist.dtf in notepad and changing the US to GB gives you a more meaningful message and stops restarting the client.
set patchlist enGB.patch.battle.net:1119/patch
You don't have to re-install the game for the right version.
Akerhage
2012-06-06, 19:31
Ah, synd, japp jag har ju redan gjort det tyvärr tack ändå, så nu kan jag inte spela mer ikväll då eftersom 10GB ska ner.
Shadow...japp samma problem här, verkar gå bra när bara europeer är med. Men ibland blir det amerikanskt tangentbord med, störande!
Ha dagens tursamma händelse. Köpte en wand för 100k. Tänkte lägga ut den för 200-300k men glömde fylla i buyout. Nu ligger den uppe på 1,5 miljoner. Tror inte riktigt jag har koll på vad allt är värt än :Virro
Pics please! Vill veta hur ett 1,5mille-vapen ska se ut. Säkert såna jag slänger ut för 25k. :D
Vad för stats borde man satsa på som wiz i inferno?
Vad för stats borde man satsa på som wiz i inferno?
Beror väl lite på vad du vill uppnå.. men jag tycker jag fått väldigt bra resultat med runt 4k armor, 400 resist, 30khp och resten på damage (+DMG, +INT, +Attack speed), ger helt ok överlevnad (du hinner smita) men fortfarande glass cannon så du gör mycket skada.
shadowfire
2012-06-06, 19:48
Beror väl lite på vad du vill uppnå.. men jag tycker jag fått väldigt bra resultat med runt 4k armor, 400 resist, 30khp och resten på damage (+DMG, +INT, +Attack speed), ger helt ok överlevnad (du hinner smita) men fortfarande glass cannon så du gör mycket skada.
+1 och ett tag till så proccar attack speed och crit dmg fruktansvärt bra med INT
Körde du hela inferno med det?
shut teh face
2012-06-06, 19:51
Jag är också kass på veta vad saker är värt... jag hitta en DH off-hand som jag gav bort till en random snubbe i public, i efterhand så tror jag den va värd rätt mycket ..
Köpte ett vapen för 10k som jag sålde för 100k, i efterhand så tror jag det va värt flera hundra tusen ..
Orka. :)
Körde du hela inferno med det?
Klarat akt 1 och 2 på det, facerollar akt 1, akt 3 har jag lekt i överlever helt ok där, men det är klart att mitt gear har mycket marginaler för förbättringar, nu har jag inte lagt ner miljarder timmar på att farma eller leka AH tycoon som andra gjort, har desutom mer eller mindre tröttnat, men det ger ju en fingervisning vart man bör börja någonstans.
Sen kan man ju alltid göra annorlunda om man vill, har för mig nordernator gick väldigt hårt på defensiva stats för att kunna ta mer stryk, jag föredrar att kunna ta tillräckligt bara för att ta mig ur kniviga situationer och sen kunna dela ut mycket stryk. :)
Kan också tillägga att jag mer eller mindre gick från 1h+Source till 2h, tycker det ger mycket bättre damage i och med att man spenderar så mycket tid mobilt så dom attackerar man hinner dela ut blir hårdare.
Klarat akt 1 och 2 på det, facerollar akt 1, akt 3 har jag lekt i överlever helt ok där, men det är klart att mitt gear har mycket marginaler för förbättringar, nu har jag inte lagt ner miljarder timmar på att farma eller leka AH tycoon som andra gjort, har desutom mer eller mindre tröttnat, men det ger ju en fingervisning vart man bör börja någonstans.
Sen kan man ju alltid göra annorlunda om man vill, har för mig nordernator gick väldigt hårt på defensiva stats för att kunna ta mer stryk, jag föredrar att kunna ta tillräckligt bara för att ta mig ur kniviga situationer och sen kunna dela ut mycket stryk. :)
Okej, tack!
Kan också tillägga att jag mer eller mindre gick från 1h+Source till 2h, tycker det ger mycket bättre damage i och med att man spenderar så mycket tid mobilt så dom attackerar man hinner dela ut blir hårdare.
Vad ligger din dmg på och vad kör du för build?
Righto, jag kör barbar, och har svårt i act I inferno, jag dör för fort, kör en dual/critbuild och har bra DPS när jag fått upp farten i min frenzy, problemet är att jag dör skitfort, även på vitt skit.
Förslag på builds/gear?
Vad ligger din dmg på och vad kör du för build?
35k damage, kör denna build: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#bRQPSO!Yda!bbZZZY
Blizzard dumpade jag till förmån av mirror images av 2 anledningar, dels så hjälper inte blizzard så mycket mot många av champsen, mirror images hjälper mycket mer eftersom dom går på kopiorna istället och dels så är det bra synergi ihop med illusionist, blir man slagen för 15% eller mer (typ alla slag akt2+) så kan man teleporta och poppa images direkt.
Piercing orb är najs eftersom den går igenom allting, bra för många situationer, hydra är väldigt fin i alla kite scenarion, det är som att ha passiv damage.
Arcane power spells t.ex. arcane orb har jag inte så mycket till övers för eftersom man blir väldigt begränsad till hur mycket/ofta man kan casta dom, speciellt när man kör energy armor, hade varit trevlig att köra piercing arcane orben men den kostar för mycket AP.
shadowfire
2012-06-06, 20:02
+1 om du har en stor differens mellan total dmg på 2h mot för 1h+offhand.
-1 om du har +int +crit +dmg på offhand osv så det uppgår samma skada som en 2h gör, men absolut, en 2h på 1200 dps diggar troligen ut mer dps än en 1h på 670 dps + offhand oavsett stat på offhand.. med 900 dps 1h + en vass offhand så blir skillnaden mindre, men så har man såklart AP Efficiency som påverkar också... faster cast rate med 1h kan dränera AP lite för snabbt.
+1 om du har en stor differens mellan total dmg på 2h mot för 1h+offhand.
-1 om du har +int +crit +dmg på offhand osv så det uppgår samma skada som en 2h gör, men absolut, en 2h på 1200 dps diggar troligen ut mer dps än en 1h på 670 dps + offhand oavsett stat på offhand.. med 900 dps 1h + en vass offhand så blir skillnaden mindre, men så har man såklart AP Efficiency som påverkar också... faster cast rate med 1h kan dränera AP lite för snabbt.
Nja, det är just DPS som är missvisande, spells baserar sig på weapon damage, inte DPS, DPS är egentligen en rätt dålig indikator.
Så ett långsamt vapen med mycket högre spann på damage ger mycket högre weapon damage.
shadowfire
2012-06-06, 20:05
35k damage, kör denna build: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#bRQPSO!Yda!bbZZZY
Blizzard dumpade jag till förmån av mirror images av 2 anledningar, dels så hjälper inte blizzard så mycket mot många av champsen, mirror images hjälper mycket mer eftersom dom går på kopiorna istället och dels så är det bra synergi ihop med illusionist, blir man slagen för 15% eller mer (typ alla slag akt2+) så kan man teleporta och poppa images direkt.
Piercing orb är najs eftersom den går igenom allting, bra för många situationer, hydra är väldigt fin i alla kite scenarion, det är som att ha passiv damage.
Arcane power spells t.ex. arcane orb har jag inte så mycket till övers för eftersom man blir väldigt begränsad till hur mycket/ofta man kan casta dom, speciellt när man kör energy armor, hade varit trevlig att köra piercing arcane orben men den kostar för mycket AP.
hehe lite kul, tyckte du predikade stenhårt för blizzard ;)
jag har faktiskt nyttjat blizzard mer nu än innan, men enbart när jag kör solo... i grupp har jag mer nytta av mer offensiva spells.
+1 på piercing orb och hydra, mkt fina saker. Jag älskar dock orbsen, eftersom de ger sjukt fin aoe, särskilt när de crittar... kör jag i party tar jag dock tap the source istället på orben för då kan jag oftast stå i lugn och ro i bakre ledet och spamma orbs så in åt pepparn.
Doctor Snuggles
2012-06-06, 20:05
Är det någon annan som tycker att skills har en tendens att överlappa? Alla klasser jag prövat så har jag nästan alltid haft 2 skills som gör liknande saker (upp till level 40 iaf), men det finns inget bra andra alternativ att byta ut dem mot.
shadowfire
2012-06-06, 20:06
Nja, det är just DPS som är missvisande, spells baserar sig på weapon damage, inte DPS, DPS är egentligen en rätt dålig indikator.
Så ett långsamt vapen med mycket högre spann på damage ger mycket högre weapon damage.
va? proccar inte allt med vapnets dps?
hehe lite kul, tyckte du predikade stenhårt för blizzard ;)
jag har faktiskt nyttjat blizzard mer nu än innan, men enbart när jag kör solo... i grupp har jag mer nytta av mer offensiva spells.
+1 på piercing orb och hydra, mkt fina saker. Jag älskar dock orbsen, eftersom de ger sjukt fin aoe, särskilt när de crittar... kör jag i party tar jag dock tap the source istället på orben för då kan jag oftast stå i lugn och ro i bakre ledet och spamma orbs så in åt pepparn.
Blizzard funkade helt ok i akt 1 men ibland i akt 1 och ofta i högre akter stöter du på fast champions och dom bryr sig liksom inte om slows alls (känns det som iallafall) så det blir rätt ineffektivt.
va? proccar inte allt med vapnets dps?
Proccar? Altså jag pratar om %weapon damage på alla skills, den bygger på vapnets damage (gånger int) inte på DPS, DPS tar hänsyn till attack speed, och visst om du kan stå still i 10 sekunder och spotta ut oändligt med attacker så kommer högre DPS vara bättre men såna situationer är ju otroligt sällsynta när the shit hits the fan.
shadowfire
2012-06-06, 20:12
Proccar? Altså jag pratar om %weapon damage på alla skills, den bygger på vapnets damage (gånger int) inte på DPS, DPS tar hänsyn till attack speed, och visst om du kan stå still i 10 sekunder och spotta ut oändligt med attacker så kommer högre DPS vara bättre men såna situationer är ju otroligt sällsynta när the shit hits the fan.
ah ja, missförstod dig.. agree. :)
Tricklew
2012-06-06, 20:14
Bara jag som känner att spelet är en besvikelse? Finns inte något roligt ställe att farma på, och att sitta på AH och göra ett jobb som är gjort för bottar är så monotont att man känner hjärnskadorna uppstå, så vad finns det kvar? Jag är besviken, tyvärr.
Bara jag som känner att spelet är en besvikelse? Finns inte något roligt ställe att farma på, och att sitta på AH och göra ett jobb som är gjort för bottar är så monotont att man känner hjärnskadorna uppstå, så vad finns det kvar? Jag är besviken, tyvärr.
Tja, jag har lagt nära 150h nu, och jag är inte less ännu, klart värt de 3kr/h jag kommer ha investerat i det.
Samma här.. man har sett allt flera gånger om, men ibland får jag en liten stund av motivation att spela ändå, då loggar man in men alla man känner spelar antingen på någon låglevel alt eller farmar krukor och kistor solo.. jippie.
shadowfire
2012-06-06, 20:20
+1
Den gear jag behöver för act2 inferno droppar på act4, men nu ska de fixa det enligt kwons post... jag tycker act1 inferno är rolig o köra butcher runs på, men dropsen man får suger ju hästpung. Butcher och Skeleton King ger mig D1-vibbar och jag gillar det skarpt! Jag har dock fått EN enda rolig drop på jag vet inte hur många timmars spelande. Antingen får jag köra act1 runs som fan för o farma guld eller farma på AH för att få råd till items för act2.
I diablo1 så kunde man spamma griswold tills man hittade ett fett vapen eller sköld (som oftast kostade mer pengar än vad man hade) och så var man tvungen o försöka farma gold på den sessionen för att få råd till just det vapnet. World of warcraft hade lite samma stuk, man kunde hitta gear hos vendors som var riktigt bra och så behövde man PVP-badges eller annat för att få handla. Jag gillar att se ett item jag vill ha och få jobba för det. Inte jobba arslet av mig för att få ett item jag inte vill ha. Å medan jag farmar så hinner items på AH gå för buyouts på 5 mille.
Saknar lite Wendigos i D3 :D
http://classic.battle.net/images/battle/diablo2exp/images/animations/bestiary/act1/wendigo.gifhttp://classic.battle.net/images/battle/diablo2exp/images/animations/bestiary/act5/snowyeti-opt.gif
Saknar lite Wendigos i D3 :D
http://classic.battle.net/images/battle/diablo2exp/images/animations/bestiary/act1/wendigo.gifhttp://classic.battle.net/images/battle/diablo2exp/images/animations/bestiary/act5/snowyeti-opt.gif
Du är inte ensam. Jag satt å klagade de första dagarna på att dom inte fanns. Jag har börjat att acceptera det nu. Loved em!
shadowfire
2012-06-06, 21:10
http://4.bp.blogspot.com/-0BuE6hdAchA/TtsUaAOtxnI/AAAAAAAADjk/N1yp7rYmPWY/s1600/diablo_gameplay_medium.jpg
Pics please! Vill veta hur ett 1,5mille-vapen ska se ut. Säkert såna jag slänger ut för 25k. :D
Ser visst ut såhär. Jag är förvånad men men
http://img546.imageshack.us/img546/2539/wandi.jpg
Skälet till varför de nerfar IAS. :D
** 5 Hours Earlier **
*** Blizzard HQ ***
Communications Officer: Sir! *Hurriedly tears his headset from his head* We just got word that the monks seem to have managed to find a way around the gimped resource mechanics we gave them!
Jay Wilson: What? How is that even possible?
CO: Apparently they've been able to circumvent our precautions by stacking attack speed sir.
JW: Damn it! *slams fist on table* How serious is the situation?
CO: Well, they still aren't able to cast offensive abilities at will like some other melee classes of course. Nonetheless, some of them have been seen casting worthwhile spirit spenders considerably more often than our previous estimations of one per 10 seconds. We have eyewitness reports of a monk casting Wave of Light as many as three times in seven seconds!
JW: This is outrage! Chicken and-u cow?! *cough* I mean... send a containment team over immediately! I want this fiasco resolved before they manage to get any meaningful progression done!
CO: Yes sir! Deploying emergency patch now. ETA twelve hours.
JW: Let's hope it'll be soon enough... *Begins to impatiently tap his fingers on the table*
An hour passes. It feels like days to everyone in the war room. The air weighs heavily over their shoulders with the sheer tenseness radiating from Commander Wilson. Everyone is silent. The hums and beeps of the equipment are the only sounds accompanying the taps of Wilson's fingers; but they seem so loud...
The distinct beeping of an incoming priority transmission is heard. All heads turn to the Communications Officer whose computer made the noise. He remains motionless; listening to whatever information he must be receiving from his headset. Those sitting across him are the first to see his expression of unbridled horror.
He turns. Slowly. Unwilling to be the one bearing such news.
CO: S-sir?
JW: Spit it out lieutenant!
CO: Apparently the monks have begun combining life on hit with their attack speed.
The veins on the Commander's temples bulge and tremble uncontrollably.
CO: *clears throat* Some of them have even managed to get through acts three and four...
The Commander seems surprisingly calm. His features remain expressionless for a few long moments. Then, he smiles.
The men are surprised. But more importantly, the men are relieved.
None of them notice that his fists are still clenched. None of them realize that these are their last moments in this life.
No screams are heard from the outside. The war room was built with the highest quality soundproofing material.
Tricklew
2012-06-06, 21:36
+1
Den gear jag behöver för act2 inferno droppar på act4,
Här är det du som är lite bortskämd dock, det räcker med dom statsen som ett flertal har postat tidigare i tråden, du verkar förvänta dig att få alla stats du vill ha, på alla items. Det är förstås inte möjligt, leta små uppgraderingar, istället för helt sinnessjukt bra uppgraderingar.
shadowfire
2012-06-06, 21:41
Här är det du som är lite bortskämd dock, det räcker med dom statsen som ett flertal har postat tidigare i tråden, du verkar förvänta dig att få alla stats du vill ha, på alla items. Det är förstås inte möjligt, leta små uppgraderingar, istället för helt sinnessjukt bra uppgraderingar.
har du kommit till act2 på inferno? lirat något där?
mina uppgraderingar är rätt mainstream och knappt top gear, kikar man på AH osv så hittar du med lätthet dubbelt så bra prylar som det jag söker.
Grejjen är att byter du EN enda item och får bra stats på den så gör det mkt till hela din build eftersom det mesta proccar med annat. Vad har jag för nytta av 200-300dps-vapen som är det enda som tycks droppa på act1?
mina uppgraderingar är rätt mainstream och knappt top gear, kikar man på AH osv så hittar du med lätthet dubbelt så bra prylar som det jag söker.
Grejjen är att byter du EN enda item och får bra stats på den så gör det mkt till hela din build eftersom det mesta proccar med annat. Vad har jag för nytta av 200-300dps-vapen som är det enda som tycks droppa på act1?
Vad skulle motivera dig att progressa om allt du vill ha/behöver droppar i A1?
shadowfire
2012-06-06, 21:56
Vad skulle motivera dig att progressa om allt du vill ha/behöver droppar i A1?
Det jag skulle behöva för act2 vore nice om det kunde droppa i act1, då skulle det vara skoj att farma. Lite som då jag spelade WOW då man farmade vissa instanser i hopp om att finna en item som gjorde att man kunde ta sig till ännu svårare instanser.
Det jag får på act1 är sådant jag inte ens kan sälja på AH, det är för dåliga prylar, ingen köper det. Vendorsäljer 95% och då har jag ändå kört ett 20-tal skeleton king->butcher runs. Massvis med magics och rares, men inget av intresse för en level 60 (trots att det är level 60-items). En level 55 hade älskat prylarna, men kan inte equippa dem.
Är det tänkt att jag inte ska kunna komma in i spelet? När jag försöker logga in står det att spelet vill patcha och sedan stängs det av, men när det startar igen står det bara "Game is up to date".
Anton Fräs
2012-06-06, 22:00
Jag är också något besviken. Hade skyhöga förväntningar iofs.
Tricklew
2012-06-06, 22:02
Jag är nästintill klar i act 2, och har lirat lyktorna i act 3, fast med polare (som precis klarar act 2).
100-300k per slot bör räcka dig igenom act 2.
shadowfire
2012-06-06, 22:10
Jag är nästintill klar i act 2, och har lirat lyktorna i act 3, fast med polare (som precis klarar act 2).
100-300k per slot bör räcka dig igenom act 2.
what?
vad är det jag ska prioritera bort då? all resist, vitality eller intel? 200k per item ger mig antingen en bra intel, eller vitality eller all resist.
what?
vad är det jag ska prioritera bort då? all resist, vitality eller intel? 200k per item ger mig antingen en bra intel, eller vitality eller all resist.
Mitt förslag är att du prioriterar vit och res när du har råd att göra det dugligt. När du ändå inte överlever så kör max dps, du kommer att kunna farma act 3 utan att lägga en förmögenhet, max tier drops = instawin.
Tricklew
2012-06-06, 22:26
what?
Tål du över 25k? Isf behöver du ingen mer hp, prioritera isf dmg och all resist.
what?
Jag har typ ingen resist men klarade nyss början på act2 fram till efter Magda med Ronns build (sen orkade jag inte lira mer). Dödade alla boss-pack som kom och hade 5stack hur länge som helst. Visst, det tog en jävla tid och jag fick åka hem och reparera min rustning tio gånger, men det gick! Bara att bita ihop och grinda. :hbang:
You can do it, Skuggan!
Doctor Snuggles
2012-06-06, 22:43
Jaha. Jag suger. Nu har jag dött på Belial på hell med min DH 5 ggr.
Mer vitality?
Jaha. Jag suger. Nu har jag dött på Belial på hell med min DH 5 ggr.
Mer vitality?
Han är rätt jobbig, vilken fas kommer du till? Vad dör du av?
Kan hjälpa om du inte orkar ta han solo. :)
Doctor Snuggles
2012-06-06, 23:25
Sista. Dör lite varsom av de gröna fläckarna. Lägger ner för ikväll dock. Får se om jag orkar imorrn.
Gabriel Forslund
2012-06-06, 23:26
Har vi inga riktiga män här? Hardcore någon?
Har vi inga riktiga män här? Hardcore någon?
Lirat litegrann, mest folk som powerlevelar A2 dock för att sedan dö i inferno.
Sista. Dör lite varsom av de gröna fläckarna. Lägger ner för ikväll dock. Får se om jag orkar imorrn.
Använd Vault så är det jättelätt att dodga dom.
Alright, det är den "lättaste" fasen den är dock så slumpmässig att det gäller att ha lite flax när man kör solo, lätt att bli träffad av skit svårt att förutsäga till 100%, hjälper gärna till om du behöver.
Doctor Snuggles
2012-06-06, 23:42
Använd Vault så är det jättelätt att dodga dom.
Inte när han lägger ett tjog sådana. Men jag är nog för otålig och skjuter för mycket eller ngt.
Doctor Snuggles
2012-06-06, 23:57
Lol, nu gick det superlätt bara för att jag försökte en gång till.
va lätt nightmare är när man köper gear från ah:D springer igenom allt
va lätt nightmare är när man köper gear från ah:D springer igenom allt
Vet bara hur det är med monk iofs men min egen uppfattning var att normal-hell krävs endast ett bra vapen. Man kan i princip springa runt naken med ett bra vapen och rensa, på hell kan man behöva lite vitality men allt hinner dö nog fort ändå.
Haha vilka skummisar det finns, körde ett 4 pers public butcher run, vi har 5 neph och precis klickat alla spöken för att spawna jailern, så bär vi iväg mot jailern i mitten fast väl framme märker jag att dom andra avikit någon annanstans, kanske såg något glänsande på marken? Fan vet jag.
Iallafall börjar slåss (solo) mot jailern, kitar han det går bra, kollar lite på kartan, dom andra är i mitten.. ok dom fattar väl att jag fightas med han och kommer strax.. fightas lite till, kollar kartan, nepp dom kutar någon helt annanstans!
Tillslut har jag dödat jailern solo.. det tar ungefär 20 sekunder och barbaren i partyt får plötsligt flipp.. han undrar vafan jag solar bossar för, vi spelar multiplayer, jag ska inte sola saker, jadda jadda.. vaaa?
Haha så ragequittar han! Med 5 stycken neph buffs, bara för att jag va dödade jailern solo medan dom gjorde gud vet vad!
Jaja, butcher vart ju lättare med 3 pers iallafall. :)
Har i alla fall gjort ett tappert försök att hjälpa StefanJ med sina kommande wipes i act 2, gav han ett par schysta deals på bra grejer som jag själv använde i min tankingbuild. Nu är det all-out dps som gäller. 2036 str, 53,5% crit, 221% crit dmg ger ca 63k dps.
Guys! Adda mig och varandra på Bnet. Så hjälper vi varandra, jag är mer än villig att låta bra items går för små pengar till kolofriends. Ni kan även hänga på när jag farmar warden+butcher, runs som tar 15-20 min och ger helt ok utdelning. Spar all utrustning av intresse som ni sådan kan få köpa för ockerpriser, vägra AH!
Så adda mig, need friendz badly.
Guys! Adda mig och varandra på Bnet. Så hjälper vi varandra, jag är mer än villig att låta bra items går för små pengar till kolofriends. Ni kan även hänga på när jag farmar warden+butcher, runs som tar 15-20 min och ger helt ok utdelning. Spar all utrustning av intresse som ni sådan kan få köpa för ockerpriser, vägra AH!
Skulle hjälpa om man fick ditt bnet id :)
Akerhage
2012-06-07, 06:27
Går ju inte lira nu :/ Men är med sugen på lite runs!
Det jag skulle behöva för act2 vore nice om det kunde droppa i act1, då skulle det vara skoj att farma.
det du behöver för att klara act21 droppar i akt1.
Du har troligtvis för dåligt tålamod för att grinda mobs eller förväntar dig drops med helt perfekta stats för att klara något.
Act1 items kan visserligen få perfekta stats också men då blir det ännu mer rare, bara det att de inte får lika höga stats som dropsen i act3/4
99% av de som gnäller sönder sig om inferno diff gör antingen nånting fel, har inget tålamod eller är allmänt kass och vägrar fundera lite själv över hur de kan göra för att ta sig vidare.
Om man öppnar ögonen och funderar några varv extra hittar man oftast lösningar på det mesta.
Sen får folk acceptera att man ibland möter champ packs som är mer eller mindre unkillable med den gear man har för tillfället.
Kanske till och med acceptera att man kommer dö några ggr mot champs/elites.
Synd att de redan bestämt sig för att nerfa d3's endgame imo :(
Stefan J
2012-06-07, 06:57
Har i alla fall gjort ett tappert försök att hjälpa StefanJ med sina kommande wipes i act 2, gav han ett par schysta deals på bra grejer som jag själv använde i min tankingbuild. Nu är det all-out dps som gäller. 2036 str, 53,5% crit, 221% crit dmg ger ca 63k dps.
Ja en får tacka! Hur funkar dps builden för dig?
Det jag skulle behöva för act2 vore nice om det kunde droppa i act1, då skulle det vara skoj att farma. Lite som då jag spelade WOW då man farmade vissa instanser i hopp om att finna en item som gjorde att man kunde ta sig till ännu svårare instanser.
Blir ännu bättre i 1.03
http://oi49.tinypic.com/1nz8l0.jpg
Inte när han lägger ett tjog sådana. Men jag är nog för otålig och skjuter för mycket eller ngt.
Ett hett tips är att skippa vault och köra så mkt smokescreen som möjligt istället. Med rätt runor får du ut mkt fler, och du är helt invulnerable med den aktiv.
shadowfire
2012-06-07, 08:47
det du behöver för att klara act21 droppar i akt1.
Du har troligtvis för dåligt tålamod för att grinda mobs eller förväntar dig drops med helt perfekta stats för att klara något.
Så jag är för gubbgrinig menar du? ;)
Kör act1-runs varje dag nu, snittar mellan 50-80 rare items per dag och hundratals magic items, varav jag som högst har fått ett 325 dps 1h vapen helt utan stat, omöjligt att sälja på AH eftersom det är level 60-item och du får ett 500-dps 1h för 20-30k eller 700 dps för 80k.
Jag hittade iofs en munkhjälm som jag gav bort, så ok, 1 item har varit brukbar. Diablo handlar inte bara som madzk1llz och L2P och yadayada, det handlar ju minst lika mycket om tur, tur med rolls på items som droppar. Vissa personer kan säkert köra en butcher run och få kanonfina drops, andra kan farma i ett halvår utan resultat :)
Holmeros
2012-06-07, 08:48
Kör act1-runs varje dag nu, snittar mellan 50-80 rare items per dag och hundratals magic items, varav jag som högst har fått ett 325 dps 1h vapen helt utan stat, omöjligt att sälja på AH eftersom det är level 60-item och du får ett 500-dps 1h för 20-30k eller 700 dps för 80k.
Jag hittade iofs en munkhjälm som jag gav bort, så ok, 1 item har varit brukbar. Diablo handlar inte bara som madzk1llz och L2P och yadayada, det handlar ju minst lika mycket om tur, tur med rolls på items som droppar. Vissa personer kan säkert köra en butcher run och få kanonfina drops, andra kan farma i ett halvår utan resultat :)
Försök öka din MF då? :)
shadowfire
2012-06-07, 08:51
Bortskänkes om någon vill ha, försökte sälja för 6k på AH men inte fått den såld på 1v nu.
http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/Screenshot008.jpg
shadowfire
2012-06-07, 09:03
Försök öka din MF då? :)
Hur mkt har ni i mf på inferno?
Holmeros
2012-06-07, 09:14
Hur mkt har ni i mf på inferno?
Själv har jag i princip ingen alls förutom neph valor, men jag får därefter också rätt risiga drops. Längesen jag ens försökte sälja något på AH, lootar bara skit. Men gulden ramlar in så jag kan ju iallafall köpa gear :)
Hade tänkt försöka få ihop en hyffsat MF-gear, men tufft att få allt att gå ihop...
shadowfire
2012-06-07, 09:47
Jag farmar just nu racks, kistor o krukor på act4/inferno med 221 Magic Find, det mesta som lootas är vitt. Undrar just hur droprate är på weapon racks, har nog lootat ett 50-tal sådana nu och fått 49 vita och ett blått :D .. någonstans sitter det en sadistisk blizzardprogrammerare och har bestämt sig för att slänga in gudomliga mängder med weapon racks med magic droprate på 0.000001% :D
Själv har jag i princip ingen alls förutom neph valor, men jag får därefter också rätt risiga drops. Längesen jag ens försökte sälja något på AH, lootar bara skit. Men gulden ramlar in så jag kan ju iallafall köpa gear :)
Hade tänkt försöka få ihop en hyffsat MF-gear, men tufft att få allt att gå ihop...
Lämna MF gear till chestfarmers :P Stacka 5x valor istället, att få ihop ett schysst gear och samtidigt ha hög MF är svårt.
Jag farmar just nu racks, kistor o krukor på act4/inferno med 221 Magic Find, det mesta som lootas är vitt. Undrar just hur droprate är på weapon racks, har nog lootat ett 50-tal sådana nu och fått 49 vita och ett blått :D .. någonstans sitter det en sadistisk blizzardprogrammerare och har bestämt sig för att slänga in gudomliga mängder med weapon racks med magic droprate på 0.000001% :D
Jag fick en legendary ur en barrel på första vändan i act1 på inferno. Iofs bara en messerschmidt men ändå.
shadowfire
2012-06-07, 11:10
Jag fick en legendary ur en barrel på första vändan i act1 på inferno. Iofs bara en messerschmidt men ändå.
hehe ja jag har hittat bra många rares i just tunnor genom acterna..
Gissa vilken act?
zakkahraz was slain by a Dune Tresher
Zakkahraz: Help me
zakkahraz was slain by a Sand Wasp
zakkahraz: Heal me
zakkahraz was slain by a Sand Twister
zakkahraz was slain by a Lacuni Huntress
zakkahraz: I need healing
zakkahraz was slain by a Infectious Viletounge
lol!
shadowfire
2012-06-07, 11:43
Akt 2 på nightmare?
lol *slap*
Gissa vilken act?
Zakkahraz: Help me
zakkahraz was slain by a Sand Wasp
zakkahraz: Heal me
zakkahraz was slain by a Sand Twister
zakkahraz: I need healing
zakkahraz was slain by a Infectious Viletounge
lol!
Helvete vad getingarna kan vara sura. Molten, nightmare + ngt mer mötte jag häromdan. Helt omöjligt som melee. De är ju svinsnabba, jaga dem genom molten går inte, om jag kom fram till dem blev det ju fear direkt.
Jobbigaste med dom där flugorna är att dom har ADHD och myror i rumpan så det är svårt att träffa dom när dom hoppar över hela skärmen. :(
Lämna MF gear till chestfarmers :P Stacka 5x valor istället, att få ihop ett schysst gear och samtidigt ha hög MF är svårt.
Sinnessjukt svårt att dpsa ner en champ till under 30k hp, byta till mf gear och ta ihjäl den, jo..
Troligtvis, playtime?
shadowfire
2012-06-07, 12:11
hehe ja.. den där infectious viletounge var sådana där drakar som kryper i sanden, invulnerable minions + mortar + molten + extra health. Hände verkligen ingenting med blizzard + hydra + arcane orb på chefen, tror jag fick ner hans livbar 5%. Blev till o kitea upp dem i bergen och försöka lämna dem där.
Det är kul vilken respekt man får för allt på act2, törs liksom inte hålla inne musen utan går en liten bit, scannar av skärmen efter något som rör sig, går en liten bit till. Å rör sig något så popp på blizz + hydra och sedan gömmer jag mig i en buske o väntar o ser vad som händer. :D
Prisras på AH idag igen, nu är 740-dpser nere på 100k och 700-720 80-90k.
Försökte sälja min gamla trotjänare som jag började level 60 med, men denna går inte o sälja på AH längre. Har lagt ut den för 4990 buyout utan resultat :)
http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/Screenshot013.jpg
hehe ja.. den där infectious viletounge var sådana där drakar som kryper i sanden, invulnerable minions + mortar + molten + extra health. Hände verkligen ingenting med blizzard + hydra + arcane orb på chefen, tror jag fick ner hans livbar 5%. Blev till o kitea upp dem i bergen och försöka lämna dem där.
Det är kul vilken respekt man får för allt på act2, törs liksom inte hålla inne musen utan går en liten bit, scannar av skärmen efter något som rör sig, går en liten bit till. Å rör sig något så popp på blizz + hydra och sedan gömmer jag mig i en buske o väntar o ser vad som händer. :D
Prisras på AH idag igen, nu är 740-dpser nere på 100k och 700-720 80-90k.
Försökte sälja min gamla trotjänare som jag började level 60 med, men denna går inte o sälja på AH längre. Har lagt ut den för 4990 buyout utan resultat :)
http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/Screenshot013.jpg
Jag gillar utmaningen i act 2. Man är skiträdd när man stöter på elites och man hoppas att de inte har aggrats så man har möjlighet att scanna av vad de har för abilities. Det ska vara svårt. Hoppas inte nerfen av inferno blir för stor.
Angående AH så har jag inte fått något sålt där på en vecka :(. Jag har fått grinda goblin och maghda i act2 och sålt av all skitloot till vendor. Har kanske en säljbar item av 3 timmars farmande
Angående AH så har jag inte fått något sålt där på en vecka :(. Jag har fått grinda goblin och maghda i act2 och sålt av all skitloot till vendor. Har kanske en säljbar item av 3 timmars farmande
Vafan, jag som just tog mod till mig och vågade mig på lite köp och sälj igår.
Skulle ju vara typiskt om jag tappade sådär hälften av mina pengar på det...
Vafan, jag som just tog mod till mig och vågade mig på lite köp och sälj igår.
Skulle ju vara typiskt om jag tappade sådär hälften av mina pengar på det...
Fast så snabbt går det ju inte ner. :) du kan ju fortfarande göra AH klipp på daglig basis.
Berggren91
2012-06-07, 13:15
seems legit
http://img546.imageshack.us/img546/442/40kdpslol.png
Jag har en exakt likadan fast en hjälm. :)
seems legit
http://img546.imageshack.us/img546/442/40kdpslol.png
Spammas massa bs items idag
Krippi downade siegebreaker HC style live nyss.. Lam fight men fan snubben progressar iaf :D
Tricklew
2012-06-07, 15:46
Någon som är intresserad av att lira lite HC idag? Vill göra en barbar, kan lira hela dagen mer eller mindre.
Edit: Finns det något smidigt sätt att kolla upp sin Bnet tag ingame, eller måste jag göra det på hemsidan?
När du loggat in, högerklicka på din gubbe så finns det under profile, typ.
Tricklew
2012-06-07, 16:01
När du loggat in, högerklicka på din gubbe så finns det under profile, typ.
Tack.
Jag behöver även lvla en barbar på Softcore, hojta till i tråden om ni är taggad, tills dess studerar jag universums hemligheter.
Doctor Snuggles
2012-06-07, 16:11
Är allt helt separat för HC? Om man dör, så kan ingen annan HC karaktär använda pengarna etc?
mattilainen
2012-06-07, 16:13
Igår hittade jag denna lilla sköld :) Såldes för 4 miljoner. Fanns sämre för samma pris men ville få sålt den snabbt :)
http://i45.tinypic.com/ve1bab.png
mattilainen
2012-06-07, 16:17
Krippi downade siegebreaker HC style live nyss.. Lam fight men fan snubben progressar iaf :D
ge mig länk :D
mattilainen
2012-06-07, 16:18
Är allt helt separat för HC? Om man dör, så kan ingen annan HC karaktär använda pengarna etc?
det du har i chest finns i chest. Det du förlorar är det du använder och har på dig vid tillfället. Guldet finns kvar på alla.
Tricklew
2012-06-07, 16:29
Dina "professions" är kvar, dina pengar, samt allt i din chest.
orka att man bara precis är lvl 49 och kört ut nightmare. Vill inte grinda en level :P
Igår hittade jag denna lilla sköld :) Såldes för 4 miljoner. Fanns sämre för samma pris men ville få sålt den snabbt :)
http://i45.tinypic.com/ve1bab.png
:hbang:
orka att man bara precis är lvl 49 och kört ut nightmare. Vill inte grinda en level :P
Bara att göra några kulle quest :P
Matti här är krippi streamen: http://sv.twitch.tv/nl_krippi
shadowfire
2012-06-07, 16:56
det lönar sig att whinea lite.. idag fick jag äntligen en drop som jag tror går att sälja på AH iaf och som jag inte behöver vendora. Har lagt ut den för ett rätt högt pris nu inledningsvis, får se om någon nappar.
http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/Screenshot014.jpg
det lönar sig att whinea lite.. idag fick jag äntligen en drop som jag tror går att sälja på AH iaf och som jag inte behöver vendora. Har lagt ut den för ett rätt högt pris nu inledningsvis, får se om någon nappar.
Vad la du dem för?
Avsaknaden av vitality drar nog ner priset en bit, men för övrigt såg dom riktigt fina ut, vart hittade du dom?
Någon av herrarna här inne som visade upp sig på gymmet i ett diablo3-linne alldeles nyss? :thumbup:
Tompann#2396. Kör gärna lite butcherruns. Småvarning för griefing dock. Har inget ultimat gear. 744 all res som munk med mantra på iaf, så kan ta ett gäng smällar.
shadowfire
2012-06-07, 18:46
Vad la du dem för?
Avsaknaden av vitality drar nog ner priset en bit, men för övrigt såg dom riktigt fina ut, vart hittade du dom?
la ut dem för ... WHAT.. haha.! de såldes precis.. lade bid på 850k tror jag och 2,125k buyout... de gick precis för buyout.
De droppade precis i början av act1/inferno från någon elite, ute i skogen där.
Wtf.. så här mkt pengar har jag aldrig haft
shadowfire
2012-06-07, 19:00
Du är rik!!!
haha ja som kwon sa, något ska jag ha för att jag craftade massa gems som jag tänkte sälja på AH innan spence upplyste mig om att de droppar på inferno och säljs billigare än vad de kostar att crafta.
Men jag har ett par hundra gems iaf :/
la ut dem för ... WHAT.. haha.! de såldes precis.. lade bid på 850k tror jag och 2,125k buyout... de gick precis för buyout.
De droppade precis i början av act1/inferno från någon elite, ute i skogen där.
Hälften av pengarna är mina bara för att jag offrade min 5stack på butcher. :naughty:
shadowfire
2012-06-07, 19:08
Hälften av pengarna är mina bara för att jag offrade min 5stack på butcher. :naughty:
wtf! de droppade ju inte på butcher!! inte mitt fel du inte hade hög dps nog utan körde någon överlevnadsbuild.. :D
Ingen som ligger på hell act 1 som vill köra snart?
avslutar faktiskt act 4 nightmare snart :)
Hur funkar det med drops på multiplayer, får alla en egen uppsättning eller splittar man?
Alla får varsin uppsättning, du kan inte se andras loot och andra kan inte se din. Om du däremot droppar ett item på marken så kan alla se och ta det direkt
Paperweight
2012-06-07, 19:39
Nån som sitter inne med lite fina items till wizard som är till salu? Jag är snart lvl 60 och behöver gear!
Hur funkar det med drops på multiplayer, får alla en egen uppsättning eller splittar man?
Alla får egen, allas MF läggs ihop och delas jämnt.
Verkar vettigt. Tackar!
Protip om man goblin/chestfarmar. Kör 4 pers, alla letar, såfort man hittar invitea alla 4.
Nån som sitter inne med lite fina items till wizard som är till salu? Jag är snart lvl 60 och behöver gear!
Jag med! All res, int, vit och atk speed mer exakt! MrB#2899
Doctor Snuggles
2012-06-07, 19:52
Wow, får grejer sålda på AH nu. Verkar fått kläm på prissättningen, och vad folk vill ha.
Undrar om det kommer gå att tjäna verkliga pengar när väl alla asiater kommer igång. ;)
Wow, får grejer sålda på AH nu. Verkar fått kläm på prissättningen, och vad folk vill ha.
Det är ganska tillfredsställande när man får fart på det. 5-10 mille om halvdagen utan att tura är inga problem.
Det är ganska tillfredsställande när man får fart på det. 5-10 mille om halvdagen utan att tura är inga problem.
köper och säljer du eller drops?
shut teh face
2012-06-07, 20:06
Kommer kännas värt att sitta och bota på AH sen när RMAH kommer ut, och ni kan köpa 10 miljoner guld för en timmes lön. :Virro
Kommer kännas värt att sitta och bota på AH sen när RMAH kommer ut, och ni kan köpa 10 miljoner guld för en timmes lön. :Virro
Jag gissar på att det blir inflation i Diablo alltså, det enda vi kan hoppas på nu är att det inte kommer någon nynazist med en massa lösningar.
Tediiieee
2012-06-07, 20:09
Poor kripp :(
l_1k-z_MaPQ
l_1k-z_MaPQ
Det där är kripparian :P
NoLife TV är Kripparian, Krippie och Kripp, alla olika spelare :D
Tediiieee
2012-06-07, 20:12
Lol.. inte så inne i stream d3:D my bad
http://i50.tinypic.com/2d8mcqq.jpg
byggorexia
2012-06-07, 20:15
Kan någon döda the butcher åt mig i nightmare? bargirl#2815
Jag "slösar" hellre 100 timmar över att betala för att få pengar i ett spel.
Gabriel Forslund
2012-06-07, 20:34
Dog med min 60 DH idag.. :(
Ploss ett. Det är ungefär som att fuska på prov, ens "prestation" blir värdelös.
shadowfire
2012-06-07, 20:53
hoppas soppan var god iaf + att han borde curla i böjracket lite mer
Får man mer/ bättre gear av att vara fler? (alltså det som droppar för en person inte alla sammanlagt)?
lDe droppade precis i början av act1/inferno från någon elite, ute i skogen där.
Men det går ju inte få bra loot i act1? :P
Grattis!
Får man mer/ bättre gear av att vara fler? (alltså det som droppar för en person inte alla sammanlagt)?
Nej. Har de i ditt party mer MF än dig kommer du ju boostas dock.
Det här tycker jag ska bli väldigt intressant. Jag har alltid uppfattat det som att det finns en viss stigma i att spendera pengar på att köpa "låtsassaker" i spel. Det finns en del "hardcore-/elite-spelare" samt ett gäng yngre aspirerande sådana som tycker det är okej, men den stora massan tycker att det är fel/fusk. Å andra sidan har jag aldrig spelat ett spel där det har varit en inbyggd funtion. Det är som doping. Därför tycker jag det ska bli väldigt intressant att see vilken form RMAH tar och hur mycket det kommer att utnyttjas.
Doctor Snuggles
2012-06-07, 22:00
Det här tycker jag ska bli väldigt intressant. Jag har alltid uppfattat det som att det finns en viss stigma i att spendera pengar på att köpa "låtsassaker" i spel. Det finns en del "hardcore-/elite-spelare" samt ett gäng yngre aspirerande sådana som tycker det är okej, men den stora massan tycker att det är fel/fusk. Å andra sidan har jag aldrig spelat ett spel där det har varit en inbyggd funtion. Det är som doping. Därför tycker jag det ska bli väldigt intressant att see vilken form RMAH tar och hur mycket det kommer att utnyttjas.
Med tanke på att casual gaming ganska mycket har suddat bort det "stigmat" - finns ganska många f2p spel som tjänar multum - så kommer det nog gå bra.
shadowfire
2012-06-07, 22:08
Men det går ju inte få bra loot i act1? :P
Grattis!
haha ja, inget jag behövde själv dock, men äntligen något som gick att sälja på AH :) ... det är andra gången något bra droppar för mig, första gången var på act3/hell. Antalet speltimmar är väl 100 eller så, kanske inte så mkt spelmässigt sett men i kombination med fritid + heltidsjobb + socialt liv så känns 100 tim rätt mkt :/
haha ja, inget jag behövde själv dock, men äntligen något som gick att sälja på AH :) ... det är andra gången något bra droppar för mig, första gången var på act3/hell. Antalet speltimmar är väl 100 eller så, kanske inte så mkt spelmässigt sett men i kombination med fritid + heltidsjobb + socialt liv så känns 100 tim rätt mkt :/
Ska du med på ett pony run tro? ^_^
shadowfire
2012-06-07, 22:19
Ska du med på ett pony run tro? ^_^
lol nu är det sovadags :D ..
men i helgen så
Vad krävs för att komma över 210-ish i MF?
Vad krävs för att komma över 210-ish i MF?
Vad tänkte du? Mer mf såklart, jag vet inte hur jag ska svara riktigt? ^^ troligtvis högre akter för bättre items med högre mf.
Kripp levla upp en ny 60 på 2,8h med Zoltun Kulle, och fixa ny hyfsad gear ganska snabbt med stash/sparkontot så en död i Hardcore behöver inte sluta så illa
Någon som vill lira lite hell act 4 med mig? Jag är wizard med mäcktig De-Pe-Ess (lvl 57).
Kripp levla upp en ny 60 på 2,8h med Zoltun Kulle, och fixa ny hyfsad gear ganska snabbt med stash/sparkontot så en död i Hardcore behöver inte sluta så illa
Att levela är inget problem. Problemet är att skaffa sig 2 uppsättningar gear, att bara ha pengar gör inte mkt eftersom gearet som finns tillgängligt är väldigt begränsat.
Vad tänkte du? Mer mf såklart, jag vet inte hur jag ska svara riktigt? ^^ troligtvis högre akter för bättre items med högre mf.
Jag tänkte mer om matematiken var sån att två ringar med 14% MF på varje gav 28% MF. Och om man sen la till nån amulett som har 30% MF så är man uppe på 58% MF. Är det så det funkar?
Är väll inte så förvånad, känns mest kinesfarmar-industri. Om hans gäng kan fixa det så vad kan inte några dedikerade 24/7 farmare göra med Ah på några dagar. Speciellt när det börjar handla om riktiga pengar.
Samt med 100 % mf innebär det att ens chans att hitta rares etc ökar med det dubbla eller?
Mosar lite ansikten i Act3 som barbarian, på rätt sätt.
Nu-5kAlI16A
Mosar lite ansikten i Act3 som barbarian, på rätt sätt.
Nu-5kAlI16A
Gött Kniff, visa gärna Scratch din build + gear-tips.
Om någon Koloit hittar liknande vapen (fast med mer dps) säg gärna te så köper jag!
http://oi47.tinypic.com/k13mhj.jpg
Blev lvl-60 med min barbarian igår och närmar mig slutet på hell.
Hur mycket resist-all bör man ha när man ger sig in på inferno?
Hur ska man tänka på balans mellan armour, resist och hp?
Armour, resist och 'reduced damage from' går före hp. 100k hp flyger bort som ingenting utan höga värden av det andra, men självklart är mkt hp bra också.
Samuelelel
2012-06-08, 09:11
Jag klarade mig igenom Act 1 på inferno utan några större bekymmer på ca 7k armour, ~200 resist, 40k hp och 10k dps obuffad med tankspecc. Körde igenom hela i ett party med en WD och en Wizz med likvärdigt gear. Har även kört butcher solo, det gick ännu lättare :)
Kungen som lirar HC kör med 300 all res~ är inte så inne på barb, och han spelar ganska lamt men det borde du klara dig på :D
Holmeros
2012-06-08, 09:16
Jag klarade mig igenom Act 1 på inferno utan några större bekymmer på ca 7k armour, ~200 resist, 40k hp och 10k dps obuffad med tankspecc. Körde igenom hela i ett party med en WD och en Wizz med likvärdigt gear. Har även kört butcher solo, det gick ännu lättare :)
Act 1 är simpelt, jag kan inte mina stats i huvudet men soloar act 1 utan problem. Act 2 däremot, dör som en jävla fluga!
Kungen som lirar HC kör med 300 all res~ är inte så inne på barb, och han spelar ganska lamt men det borde du klara dig på :D
En polare sa att Kungen hade dött nu? Jag vet inte så mycket om snubben eller var man kan läsa, litar bara blint på polaren ^^
edit: http://www.youtube.com/watch?v=lHcEDgPCrdc
Berggren91
2012-06-08, 09:29
Någon här på kolo som är intresserad? Bud mottages gärna då jag knappt vet vad den är värd :S
http://img94.imageshack.us/img94/8681/amuletp.png
shadowfire
2012-06-08, 09:31
hade det varit intelligence + en socket på den så hade jag friat till dig.
Någon här på kolo som är intresserad? Bud mottages gärna då jag knappt vet vad den är värd :S
http://img94.imageshack.us/img94/8681/amuletp.png
Ett antal miljoner bör du kunna få
ca 1-1.7 mille kanske. Jag var i bjudkrig med en på 200 dex och 15% at. speed igår (den ligger stabilt på 1.5 miljoner nu)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.