Visa fullständig version : Diablo III
BigSpawn
2012-07-06, 14:15
Fick tillbaka mitt gratis D3 i alla fall efter att jag betalt wow avgiften och kontaktat dom. Kan dock inte påstå att jag har nått jättesug att progressa
shadowfire
2012-07-06, 16:06
Throwbarb e kul men trögstartad. Gör du lite fel i början så är det många sekunder där du inte kan göra nåning förutom att springa runt eftersom alla abilitys du har utom din shout kostar rage. Och så är du beroende av packs för att hålla din rage uppe. Inte my cup of tea, men skojigt och annorlunda! Jag är kanske för oskicklig för att lira den med stor framgång. :)
fast det är så jag tycker det ska vara, att man får välja mellan olika builds och prova sig fram vad man är bra på och vad som är rolig.... wiz kändes bara lite väl inrutat.
Detta är nog bara det intrycket man får, före man själv gör en djupdykning i det hela. Kollar du WD forumet så inser du snabbt att det enda som funkar är en splinter kite build, kollar du lite längre så inser du att även dotbuilds, tank, Zombie bears och pets funkar. Säkerligen ännu fler speccs än så, om du har ekonomin som backar upp dig.
Jo till en del har du väl rätt, men jag tycker wiz hade varit roligare om man kört efter de fyra elementen fullt ut. Coldwiz, Firewiz osv. Nu blir det en märklig kombo där majoriteten kör venom hydra osv. Det hade varit kul om det funnits olika fördelar med de olika elementen, men som det är nu så vinner man inte så mkt på att köra ett element, utan det blandas cold, fire, arcane osv.
shut teh face
2012-07-06, 16:10
Svårt att veta ifall något är värt nåt
Helm
407 armor
96 str
80 all res
19 mf
21 maximum dmg
Fanns en ute för 800k som hade ungefär samma, sen fanns det bara för 1-3 miljoner.
mattepatte
2012-07-06, 17:27
http://i.imgur.com/gAHOE.png
Någon som behöver något?
Säljer du rustning och vapnet för?
dramodur
2012-07-06, 17:34
http://i.imgur.com/gAHOE.png
Någon som behöver något?
Har du kvar boots? :)
We recognize that the item hunt is just not enough for a long-term sustainable end-game. There are still tons of people playing every day and week, and playing a lot, but eventually they're going to run out of stuff to do (if they haven't already).
Killing enemies and finding items is a lot of fun, and we think we have a lot of the systems surrounding that right, or at least on the right path with a few corrections and tweaks. But honestly Diablo III is not World of Warcraft. We aren't going to be able to pump out tons of new systems and content every couple months. There needs to be something else that keeps people engaged, and we know it's not there right now.
We're working toward 1.0.4, which we're really trying to pack with as many fixes and changes we can to help you guys out (and we'll have a bunch of articles posted with all the details as we get closer), and we're of course working on 1.1 with PvP arenas.
I think both those patches will do a lot to give people things to do, and get them excited about playing, but they're not going to be a real end-game solution, at least not what we would expect out of a proper end-game. We have some ideas for progression systems, but honestly it's a huge feature if we want to try to do it right, and not something we could envision being possible until well after 1.1 which it itself still a ways out.
Bassenösskan
Har du kvar boots? :)
Nej, boots sålda.
Säljer du rustning och vapnet för?
Vapnet har jag inte fått något offer för, men chest har jag fått 3m offer. MrB#2899 buyout på båda är 5m eller kom med ett offer så kanske du får det.
Nej, boots sålda.
Vapnet har jag inte fått något offer för, men chest har jag fått 3m offer. MrB#2899 buyout på båda är 5m eller kom med ett offer så kanske du får det.
5 mille för 590 dps? Får du det så skall du vara lycklig, jag hade nog max lagt ut den på AH för 200k. Tror inte folk betalar så mycket mer för så låg dps.
Tricklew
2012-07-06, 19:00
5 mille för 590 dps? Får du det så skall du vara lycklig, jag hade nog max lagt ut den på AH för 200k. Tror inte folk betalar så mycket mer för så låg dps.
Ja, 5 mille? Vill folk betala mer än de gör på AH? 700 Loh och socket gör inte ett <600dps vapen värt 5 mille, iaf inte på AH. ;)
Inte ens en tank?
Ja, 5 mille? Vill folk betala mer än de gör på AH? 700 Loh och socket gör inte ett <600dps vapen värt 5 mille, iaf inte på AH. ;)
På AH är min den billigaste...
Great, 5 neph inför cydia och azmodan så crashar spelet... Jävla Blizzard...
Tricklew
2012-07-06, 19:10
Har du blivit erbjuden 5 mille så sälj nu! Finns liknande vapen på AH för 2.
Har du blivit erbjuden 5 mille så sälj nu! Finns liknande vapen på AH för 2.
har inte det, skulle isf sälja snabbare än en jude hinner ta upp ett mynt.. men hittar dock inte för 2m?
2m är ett ganska vanligt pris för ett sånt där vapen, har sålt många liknande för ungefär den summan
Doctor Snuggles
2012-07-06, 20:31
Någon som sålt något för riktiga pengar? ;)
Hade varit kul att försöka. Synd att man blev hackad och därmed förlorade möjligheten.
Fick precis min första legendary.. bara spelat typ 200h. :D
Sålde precis min Immortal King´s Soul Cage för 49euro. Good stuff! :cheers:
Item name Immortal King's Soul Cage
Time of transaction 06 July 2012 09:20 PM BST
Sale price €49.00
Transaction fee €1.00
Transfer fee €7.20
Applicable taxes €0.00
Your proceeds €40.80
Någon som vet något om när legendarypatchen kommer? Vore förbannat om jag inte får ihop mina 25mil innan dess och 4p natalya går förlorat för evigt.
Klicka här för DML med 20% IAS, dex, vita, indestructible, hatred regen, max disc och -4 hatredcost för cluster arrow. DH's please go nuts and help me in my struggle towards nattys goodness. (http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5860088&postcount=73)
Sålde precis min Immortal King´s Soul Cage för 49euro. Good stuff! :cheers:
Gz, transfer fee? 7 jävla euro? wth är det?
Gabriel Forslund
2012-07-06, 22:33
Gz, transfer fee? 7 jävla euro? wth är det?
15% transaction fee som på alla andra auktioner?
15% transaction fee som på alla andra auktioner?
Hyffsat greedy att sno 7 irl euro från 49 euro´s affär dock dont you think?
blizzard är greedy.
Något säger mig att activision har ett finger med i spelet.
shadowfire
2012-07-07, 09:02
Fantastiskt, om man bjuder på en auction så läggs den ju upp som ett objekt i sin ongoing auction list. Om någon sedan bjuder över så står det "outbid" och så får man ju tillbaka pengarna, fast till AH-stashen och inte sin egen stash.
Så går man in igen och lägger ett nytt bud, får veta att det var för lågt (ens bud ramlar då också in tillbaka, fast till AH-stash), kanske lägger ett tredje bud och vips så räcker inte pengarna på kontot till (eftersom de ligger i AH-stash). Då får man ett failmeddelande och så försvinner auctionen helt och objektet tas bort. Så får man börja om o försöka söka fram det. Fantastiskt, så man får hela tiden växla vyer och flytta pengarna från AH-stash till sin egen, hoppa tillbaka, lägga nytt bud osv.. gnnn.
Vet inte vad som hänt med Gold-AH nu, har försökt handla items i flera dagar nu, men antingen ligger de för BO på just 300 mille, eller så ingen BO alls utan man måste köra bidvarianten. Har man otur så går den ut nattetid när man sover, så som nu när jag loggade in så hade jag tydligen förlorat 3 bids inatt.
Undrar om det är effekten man ser av RMAH nu, ekonomin på gold-AH failar ur fullständigt.
Fantastiskt, om man bjuder på en auction så läggs den ju upp som ett objekt i sin ongoing auction list. Om någon sedan bjuder över så står det "outbid" och så får man ju tillbaka pengarna, fast till AH-stashen och inte sin egen stash.
Så går man in igen och lägger ett nytt bud, får veta att det var för lågt (ens bud ramlar då också in tillbaka, fast till AH-stash), kanske lägger ett tredje bud och vips så räcker inte pengarna på kontot till (eftersom de ligger i AH-stash). Då får man ett failmeddelande och så försvinner auctionen helt och objektet tas bort. Så får man börja om o försöka söka fram det. Fantastiskt, så man får hela tiden växla vyer och flytta pengarna från AH-stash till sin egen, hoppa tillbaka, lägga nytt bud osv.. gnnn.
Vet inte vad som hänt med Gold-AH nu, har försökt handla items i flera dagar nu, men antingen ligger de för BO på just 300 mille, eller så ingen BO alls utan man måste köra bidvarianten. Har man otur så går den ut nattetid när man sover, så som nu när jag loggade in så hade jag tydligen förlorat 3 bids inatt.
Undrar om det är effekten man ser av RMAH nu, ekonomin på gold-AH failar ur fullständigt.
Så har det alltid varit.
Tricklew
2012-07-07, 12:07
Återigen Shadowfire, felet ligger inte på spelet.
Diablo nere förresten! Tog han med mina pets, det enda svåra var ju fas 2, när han summona en WD som skadade något fruktansvärt. Utöver den snubben så kunde man, med hjälp av sina pets tanka Diablo oavbrutet.
Och då är min gear inte sjuk precis, totalt värde runt 20 mille kanske.
Scratch89
2012-07-07, 12:13
Vad kan den här vara värd, tror ni? Både RMAH och gold-AH.
http://i47.tinypic.com/2hr1p4p.png
Vad kan den här vara värd, tror ni? Både RMAH och gold-AH.
250k om du har tur.
Provar här istället
http://i.imgur.com/melb2.png
Vilken ska jag använda (glasscanon med maxad dex som gäller?) och hur mycket ska jag sälja den andra för?
Provar här istället
http://i.imgur.com/melb2.png
Vilken ska jag använda (glasscanon med maxad dex som gäller?) och hur mycket ska jag sälja den andra för?
Stark oavsett hade jag sagt.. Förutsatt att du har över 6k hp. Är du osäker på pris så lägg dem lågt utan BO, det landar ganska exakt på vad de är värda i slutet.
Stark oavsett hade jag sagt.. Förutsatt att du har över 6k hp. Är du osäker på pris så lägg dem lågt utan BO, det landar ganska exakt på vad de är värda i slutet.
Hmm okej, tackar.
Tricklew
2012-07-07, 14:16
Kan tanka varenda boss i spelet nu, så om ni behöver hjälp med någon är det bara att hojta.
Dps får ni själva stå för dock, då jag inte har hunnit komma så långt på den.
Då var alla bossarna i spelet nere, hade belial och diablo på inferno kvar. Belial var ju ett skämt. Dog någon gång på diablo, men han gick ner på första försöket iaf.
http://i.imgur.com/7oklP.png
Mitt mål var 12h och det var tamefan jävligt nära. Spelade spelet och höll inte på med ngt stackande elr skit, kom te act 3 i hell som ni ser.
Nästa mål är 11h, som jag har om jag inte dör 150ggr.
shadowfire
2012-07-07, 17:17
Återigen Shadowfire, felet ligger inte på spelet.
Det gör det väl, varför kan inte en auction som man håller på att bjuda på ligga kvar? Eller ser du någon funktion med att pengarna för de låga bidsen går in på AH-stash och flyttar man dem inte så rensas item när ett bud inte går igenom?
http://i.imgur.com/7oklP.png
Mitt mål var 12h och det var tamefan jävligt nära. Spelade spelet och höll inte på med ngt stackande elr skit, kom te act 3 i hell som ni ser.
Nästa mål är 11h, som jag har om jag inte dör 150ggr.
Lär mig ^^
Scratch89
2012-07-07, 18:06
Kan tanka varenda boss i spelet nu, så om ni behöver hjälp med någon är det bara att hojta.
Dps får ni själva stå för dock, då jag inte har hunnit komma så långt på den.
Vad kör du för build på din WD? Skills, runor, passiva och gear då.
Jag tycker att ens pets dör alldeles för lätt, men jag testade kanske inte allihopa. Zombie Dogs var sådär, men jag gillade han Gargan-snubben.
Tricklew
2012-07-07, 19:50
Vad kör du för build på din WD? Skills, runor, passiva och gear då.
Jag tycker att ens pets dör alldeles för lätt, men jag testade kanske inte allihopa. Zombie Dogs var sådär, men jag gillade han Gargan-snubben.
Typ den simplaste du kan tänka dig, finns väll 2 builds jag trivs med.
http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#hbUXYT!Zcd!bZaYYY
Som saknar dps, men ändå är väldigt rolig, den andra speccen har mer dps, men andra nackdelar.
http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#WRUXYT!ZcU!bZabYY
Knapp 2 är valfri, och du kan ha mer eller mindre vad som helst där, så länge det har en cd. Det som gör denna speccen trist är att du måste använda dina cds nonstop, och du kan inte spara upp så du har extra pets redo inför svåra situationer, utan du måste tyvärr poppa dom nästan nonstop. Däremot så funkar din life on hit bättre, och du gör mer dmg.
Skaffa freeze och stun på dina handskar och bälte, alla andra Chance on hit är skit, lägg inga pengar på dom.
Någon som vill hjälpa mig med Ghom inferno?
Jode#2571
Scratch89
2012-07-07, 23:23
Typ den simplaste du kan tänka dig, finns väll 2 builds jag trivs med.
http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#hbUXYT!Zcd!bZaYYY
Som saknar dps, men ändå är väldigt rolig, den andra speccen har mer dps, men andra nackdelar.
http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#WRUXYT!ZcU!bZabYY
Knapp 2 är valfri, och du kan ha mer eller mindre vad som helst där, så länge det har en cd. Det som gör denna speccen trist är att du måste använda dina cds nonstop, och du kan inte spara upp så du har extra pets redo inför svåra situationer, utan du måste tyvärr poppa dom nästan nonstop. Däremot så funkar din life on hit bättre, och du gör mer dmg.
Skaffa freeze och stun på dina handskar och bälte, alla andra Chance on hit är skit, lägg inga pengar på dom.
Hmmm, intressanta builds. Ingen splinter?
I den andra builden, vad är det du spammar iom Vision Quest? Plague of Toads?
Skulle inte klaga om någon hjälpte mig med Belial på Inferno. Orkar fan inte.
Stefan J
2012-07-08, 12:28
Galactus#2472
Kan hjälpa dig senare ifall du fortfarande inte klarat honom då.
Galactus#2472
Kan hjälpa dig senare ifall du fortfarande inte klarat honom då.
La till dig iaf!
Drog ner honom igår med out of the shadows achievement, KaptenKaos#2262
Ska dock iväg en sväng i det fina vädret nu, men vi tar ner honom ikväll om du vill :)
Lite svårt att värdebestämma saker med många props.. Denna ligger på ah för 10m nu iaf.
https://dl.dropbox.com/u/58308900/aurorarush.jpg
Ska dock iväg en sväng i det fina vädret nu, men vi tar ner honom ikväll om du vill :)
Återkommer om inte Stefan duger. ;)
Återkommer om inte Stefan duger. ;)
Ju fler desto bättre :D
Ju fler desto bättre :D
Det beror på vad man ska göra.. :naughty:
Jag kan också ta belial, har tagit solo ett par ggr. MrB#2899
Tricklew
2012-07-08, 13:16
Lite svårt att värdebestämma saker med många props.. Denna ligger på ah för 10m nu iaf.
https://dl.dropbox.com/u/58308900/aurorarush.jpg
Det hade förvånat mig, har en liknande fast med int och vit istället för str och dex, tror jag la ut mellan 1-2mille. Fanns det verkligen ingen liknande på Ah billigare än 10 mille?
Scratch89
2012-07-08, 13:54
He-hey!
http://i45.tinypic.com/2jam1ci.png
Det där svärdet ser så rackarns coolt ut! Synd att det suwger dock.
Scratch89
2012-07-08, 14:11
Det där svärdet ser så rackarns coolt ut! Synd att det suwger dock.
Dubbelt med DPS så hade det varit awesome.
Dubbelt med DPS så hade det varit awesome.
Precis! Helst om det var en yxa eller hammare dessutom. :D
Min enchantress springer runt med en warmonger på 850 dps. Hon har faktiskt rätt nice dps med den :) + att den ser svinigt cool ut.
Fick en rätt så nice amulett precis. Borde vara rätt bra för en tankbarbar eller? :)
http://forumbilder.se/images/57201231911PM62ba.jpg (http://forumbilder.se)
Tror inte det.
Har någon 1.2k+ dps xbow med crit dmg? Betalar bra isf.
Berggren91
2012-07-08, 15:07
Tror inte det.
Har en med 1135 dps och 97 dex + socket. Men den är ej till salu ;)
Min enchantress springer runt med en warmonger på 850 dps. Hon har faktiskt rätt nice dps med den :) + att den ser svinigt cool ut.
Fick en rätt så nice amulett precis. Borde vara rätt bra för en tankbarbar eller? :)
Jag kan få den om den tynger dig. :D
Har en med 1135 dps och 97 dex + socket. Men den är ej till salu ;)
Tack för att jag fick veta det. Jag känner verkligen hur den här informationen berikar mitt liv och mina tankar, samt för att inte nämna mina framtida val och åsikter.
Berggren91
2012-07-08, 15:13
Tack för att jag fick veta det. Jag känner verkligen hur den här informationen berikar mitt liv och mina tankar, samt för att inte nämna mina framtida val och åsikter.
Så roligt att höra! Alltid roligt att stå till tjänst
Så roligt att höra! Alltid roligt att stå till tjänst
Seriöst, det var ett stort fuck you till mig när jag läste den sista delen. Skulle vara så mycket bättre om du inte skrev något alls. Blev ledsen nu, ska gå äta lite choklad...
Ey, I D3-tråden är vi alla vänner. Ni får slåss på andra ställen.
Berggren91
2012-07-08, 15:33
Seriöst, det var ett stort fuck you till mig när jag läste den sista delen. Skulle vara så mycket bättre om du inte skrev något alls. Blev ledsen nu, ska gå äta lite choklad...
Må hända att det var meningen, en kan aldrig veta! Kanske även jag tar mig lite chokla', men jag är gla' :D
Ey, I D3-tråden är vi alla vänner. Ni får slåss på andra ställen.
Okej mamma.
Det hade förvånat mig, har en liknande fast med int och vit istället för str och dex, tror jag la ut mellan 1-2mille. Fanns det verkligen ingen liknande på Ah billigare än 10 mille?
Med 6% IAS och mindre all res låg de på 10m, hittade ingen alls med 7% och så "hög" strength. Kanske söker dåligt.
Tricklew
2012-07-08, 15:55
Med 6% IAS och mindre all res låg de på 10m, hittade ingen alls med 7% och så "hög" strength. Kanske söker dåligt.
Jag hittade med högre str, fast med 6%, för lite mer än 3 mille, verkade som att jag hade tur med mina ringar, eller så är int helt enkelt enormt billigt vad gäller ringar.
10 mille får du inte för den dock, fanns ringar med högre stats och 8% ias för den summan. 3-5 verkar realistiskt dock, om man jämnför med de som ligger på ah för tillfället.
Med det sagt så får man alltid mer för ringar än man borde, så försök bli rik.
Jag hittade med högre str, fast med 6%, för lite mer än 3 mille, verkade som att jag hade tur med mina ringar, eller så är int helt enkelt enormt billigt vad gäller ringar.
10 mille får du inte för den dock, fanns ringar med högre stats och 8% ias för den summan. 3-5 verkar realistiskt dock, om man jämnför med de som ligger på ah för tillfället.
Med det sagt så får man alltid mer för ringar än man borde, så försök bli rik.
Söker du på 7% IAS 83 str och 56 all res ligger 3 st just nu. Min för 10, en för 55 och en för 20. De andra två har lite mer strength och all res dock.
Berggren91
2012-07-08, 16:05
Någon som är sugen på att progressa lite i A4 ikväll? Är på q2 eller q3
Cptbacon#1710
Någon som är sugen på att progressa lite i A4 ikväll? Är på q2 eller q3
Cptbacon#1710
You know it. :D
Berggren91
2012-07-08, 16:54
You know it. :D
Great success! :D
Tricklew
2012-07-08, 17:16
När har ni tänkt att spela? Polarn och jag har klarat a4 upprepade gånger, men det är alltid roligt att göra det med några fler.
Jag kan köra imorgon, hela dagen. :)
Sådär ja då tog jag mig i kragen och fixade gear till barbaren och solade belial ^^
Stefan J
2012-07-08, 19:43
AJ!
De slår ju hårt därnere i Whimsyshire! Bah, de 1,5 miljonerna kunde jag lagt på anant.
Bump
Tricklew, ringen sålde nyss för 10m ;) ibland ska de gå..
Tricklew, ringen sålde nyss för 10m ;) ibland ska de gå..
Det var som fan, 10m för den där...
Det var som fan, 10m för den där...
Japp, blev ju bara 8.5 i fickan men känns ändå bra :D
Tricklew
2012-07-08, 21:58
Söker du på 7% IAS 83 str och 56 all res ligger 3 st just nu. Min för 10, en för 55 och en för 20. De andra två har lite mer strength och all res dock.
Det är för att folk betalar sådana sjuka överpris, ta bort 1% ias, lägg till 15 str och mer eller mindre samma all res och de kan få den för 3mille.
Att söka på exakt de statsen ens items har är sällan en bra idé om man verkligen vill veta vad den ligger på, att lägga sig något under brukar ge en rättvis bild, om det är ett item det finns flera liknande av.
Det förvånar mig inte att du fick den sålt för 10 mille, det ändrar inte det faktum att köparn betalade ett sjukt överpris.
Stefan J
2012-07-08, 22:45
Vad saker är värda och vad folk betalar/vad man kan få för ett item är ju två helt skilda ting. Om jag en dag sitter med guld upp över öronen kommer jag också att betala överpriser så det står härliga till om det är en hyfsad upgrade för mig. Man kan ju inte göra nånting med en massa guld mer än att köpa saker för dem. :)
Någon som kan ge mig wp till Ghom? Vill se om min barb kan döda han ^^
Berggren91
2012-07-08, 23:06
A4 nu för dom som vill.
Cptbacon#1710
Scratch89
2012-07-08, 23:17
Vad kan man få för denna?
http://i48.tinypic.com/28m2zb.png
High1ander
2012-07-08, 23:23
En del, kanske 1-2 mille.
Kolla samma DPS med socket, eller samma crit dmg, så kommer du få ett bra humm.
High1ander
2012-07-09, 00:28
Nu när jag kollat så ser jag att andra ligger ute för runt 4-6 mille... Så du bör kunna sälja den ganska lätt för 3.5 mille...
Du får den enkelt såld för 5m
Berggren91
2012-07-09, 00:46
"Bulk slayer" :laugh:
Scratch89
2012-07-09, 01:56
Jag har testat att själv köra med den, och det är rätt fett, i alla fall i akt 1. Jag brukar byta till tvåhand och köra en mer aggressiv build när jag inte tankar åt andra, men iom att det är en hyfsat hög DPS och en del life steal så funkar det att fortfarande ha sköld. Man steamrollar med 900 all resist, 34k liv, block chance på över 30%, tillsammans med offensiva spells som WOTB och Earthquake.
EDIT: Men fem mille säger ni? Najs.
Tricklew
2012-07-09, 08:09
Riktigt fint vapen Scratch, bra dps, life steal och crit dmg, synd att criten inte var högre bara. 5 mille låter rätt så lågt räknat, eller går life steal så mycket billigare än life on hit?
Nu brukar jag visserligen endast kolla efter items med 500+ life on hit, kanske är därför.
shut teh face
2012-07-09, 08:52
Riktigt fint vapen Scratch, bra dps, life steal och crit dmg, synd att criten inte var högre bara. 5 mille låter rätt så lågt räknat, eller går life steal så mycket billigare än life on hit?
Nu brukar jag visserligen endast kolla efter items med 500+ life on hit, kanske är därför.
Life steal tycker jag funkar rätt bra om man har hög dps, medan life on hit är mer säkert kort, speciellt om man slår snabbt.
Släng den fort som fan Scratch, hammaren är ju katabol!
Det förvånar mig att ni har så dålig koll på Life Steal.
33UDzGZTHPI
Stefan J
2012-07-09, 09:04
5-10 mille får du för den. Vapen med 900+dps och +critdamage är dyra. Jag hade själv inte gett 5-10 mille för den, men andra kommer att göra det.
Det förvånar mig att ni har så dålig koll på Life Steal.
33UDzGZTHPI
Fast 100k dps är ju inte omöjligt att ligga på som en crit-cyclone munk i alla fall. Det hade varit kul att testa två liknande vapen som scratch har. Har dock inte tillräckligt med guld att spendera för ett test.
Fast 100k dps är ju inte omöjligt att ligga på som en crit-cyclone munk i alla fall. Det hade varit kul att testa två liknande vapen som scratch har. Har dock inte tillräckligt med guld att spendera för ett test.
Betyder det att du slår 100k per slag då?
Edit: Inte spelat monk
Nä, dps betyder damage per second, inte damage per slag.
:D
Nä, dps betyder damage per second, inte damage per slag.
:D
Nähä
Nähä
Flåt, ska inte göra mig lustig innan morgonkaffet :(
Men det står ju dps, så jag antar att det menas per sekund och inte per slag.
Flåt, ska inte göra mig lustig innan morgonkaffet :(
Men det står ju dps, så jag antar att det menas per sekund och inte per slag.
Hehe jo men det besvarar inte frågan, slår han ett slag per sekund så :)
Scratch89
2012-07-09, 09:42
Jag känner inte att life steal är lika effektivt som life on hit, men det är alltid något. Jag har ju så låg damage eftersom jag är tank.
Berggren91
2012-07-09, 10:42
Hehe jo men det besvarar inte frågan, slår han ett slag per sekund så :)
Dett kripp säger är: För att få lika mycket liv som du får från ett slag med ett svärd med ~850 loh, så måste ditt slag ta 113k dmg förutsatt att ditt vapen har 3% lifesteal. :)
shadowfire
2012-07-09, 17:59
Err. Är soul rippers verkligen nerfade nu?!
Hur faaaaaaaaaaaaaaaaan var de innan då?!?! @£/&¤%¤%!"#
Tricklew
2012-07-09, 18:07
Hör av dig när du kommer till Hulking Phasebeasts med Invulnerable minions eller shielding.
Värsta mobsen ingame.
Som folk sagt ovan så betyder det damage per second.
Life steal ska enligt vissa theory crafters fungera så att den räknar på all din damage. Så om t.ex. en munk har 45k dps buffat med breath of wind och med mantrat conviction: owerave så kan man lägga till 24 procent damage increase på all damage (var tredje sekund kan denna ökas till 48 procent - genom att spamma mantrat). Lägg sedan till att man har 30+ i critchans så spawnar du tornados över hela skärmen som ger 40% weapon damage vardera. Det blir en jäkla massa dps. Så life steal funkar nog väldigt bra på just endgame-gear. En barb med whirlwind/run with the wind som kripparian funkar det nog också finfint på :)
shadowfire
2012-07-09, 18:15
Hör av dig när du kommer till Hulking Phasebeasts med Invulnerable minions eller shielding.
Värsta mobsen ingame.
haha, äre så?
Det verkar vara mandatory att alla elites på act3 har reflect dmg iaf. Inte en enda där jag inte slagit ihjäl mig själv på ännu.
shadowfire
2012-07-09, 18:35
Men alltså, hur får man ihjäl bågskyttar som har nightmarish då man är melee? jag får inte stå kvar mer än 2s innan jag har dödskallesymbol och far iväg in i nästa rum
edit: tacksam om någon kan hjälpa, tar mig fan inte förbi dem.... 3 bågskyttar bara, fast/nightmarish/reflect dmg .. hinner slå två slag, sedan är jag fearad, 2 slag igen och fearad på nytt... zakkahraz#2461
Dett kripp säger är: För att få lika mycket liv som du får från ett slag med ett svärd med ~850 loh, så måste ditt slag ta 113k dmg förutsatt att ditt vapen har 3% lifesteal. :)
Haha ja exakt, det var därför jag frågade/försökte uppmärksamma honom på skadan per slag istället för dps men eftersom 4-5 pers svarat mig utan att svara på hur mycket skada det är per slag så gick det inte så bra..
Någon som vill ha craftat så säg till.
http://i.imgur.com/YYO6p.pnghttp://i.imgur.com/OYgJz.png
Berggren91
2012-07-09, 19:09
Hurra!
http://i.imgur.com/UnZmo.jpg?1
Stefan J
2012-07-09, 19:26
Ja de är jävligt nerfade. De slog som de där jättarna som fastnar med 2h vapnena i marken i akt 1-2 om inte hårdare, fast ranged och instant och springer fort som fan :/ När jag farmade akt 3 med min wizard och stötte på sådana elites loggade jag bara ur och startade om gamet. Var inte lönt.
shadowfire
2012-07-09, 20:00
grattis bogfläsk!!
å stefanj mfl, haha, galet, jag kom aldrig så långt prenerf men jag tycker de är jobbiga som det är nu, snittar 10 deaths per pack :D
shadowfire
2012-07-09, 20:15
Lekte lite på A1, försökte ta Warden på 2 sec men det är lite svårt då han klättrar upp och inte är slagbar i början. Skippade butcherklippet dock då jag slant på en tangent så han lyckades chargea, annars hade det varit under 4 sec.
Tycker nivåerna på inferno känns märkliga ändå, trots patches osv. A1 så smälter allt som smör, medan A2 gör det inte det. OK jag fick geara upp för att kunna smälta saker på A1, men för att nå samma effekt på A2 så krävs det helt enorma summor. För 1-2 mille i gearkostnad kan man med lätthet dominera A1 med en barb iaf.
aRiKKdWfIAk
Lekte lite på A1, försökte ta Warden på 2 sec men det är lite svårt då han klättrar upp och inte är slagbar i början. Skippade butcherklippet dock då jag slant på en tangent så han lyckades chargea, annars hade det varit under 4 sec.
Tycker nivåerna på inferno känns märkliga ändå, trots patches osv. A1 så smälter allt som smör, medan A2 gör det inte det. OK jag fick geara upp för att kunna smälta saker på A1, men för att nå samma effekt på A2 så krävs det helt enorma summor. För 1-2 mille i gearkostnad kan man med lätthet dominera A1 med en barb iaf.
aRiKKdWfIAk
har du börjat lira barb?
jag har gått över till wiz =)
vilka spell kombon kör du?
shadowfire
2012-07-09, 20:25
har du börjat lira barb?
jag har gått över till wiz =)
vilka spell kombon kör du?
tyckte barb var så mkt roligare =)
när jag farmar A1 och oftast också A2 och vill äta saker till frukost så kör jag; http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#WeTPRk!ZSY!aYbZbZ
För A3 har jag fått lägga det roliga på hyllan dock och får bita i det sura äpplet med att minska dps och öka armor/resist; http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#bXVPRk!ZbV!YacZbc
Är dock lite kluven till om jag verkligen ska behålla Leap, den är jättebra OM man slår ner mobsen på runt 4-6 sec, men annars ligger den på CD, har gjort sin verkan och mobsen står o bankar skiten ur en. Har haft den som en "oh shit"-button ett tag också, ungefär som wizardens teleport, men jag funderar på att kasta tillbaka EQ istället.
Om jag hoppar in i mobben, tar mindre skada under 4 sec och knappt får ner dem med än till 75%, dör, måste början om - kontra att jag springer in i mobben, poppar EQ, tar ner dem till sub 50% och sedan dör, så känns det sistnämnda att föredra.
tyckte barb var så mkt roligare =)
när jag farmar A1 och oftast också A2 och vill äta saker till frukost så kör jag; http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#WeTPRk!ZSY!aYbZbZ
För A3 har jag fått lägga det roliga på hyllan dock och får bita i det sura äpplet med att minska dps och öka armor/resist; http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#bXVPRk!ZbV!YacZbc
Är dock lite kluven till om jag verkligen ska behålla Leap, den är jättebra OM man slår ner mobsen på runt 4-6 sec, men annars ligger den på CD, har gjort sin verkan och mobsen står o bankar skiten ur en. Har haft den som en "oh shit"-button ett tag också, ungefär som wizardens teleport, men jag funderar på att kasta tillbaka EQ istället.
Om jag hoppar in i mobben, tar mindre skada under 4 sec och knappt får ner dem med än till 75%, dör, måste början om - kontra att jag springer in i mobben, poppar EQ, tar ner dem till sub 50% och sedan dör, så känns det sistnämnda att föredra.
Använder i princip samma build till A1/A2 :) Istället för shoutet har jag dock Leap med Iron impact och istället för Boon of Bul-Kathos har jag Nerves of Steel.
Ska testa din andra variant i A3, för där är det bra jäkla svettigt med den förstnämnda.
shadowfire
2012-07-09, 21:05
Använder i princip samma build till A1/A2 :) Istället för shoutet har jag dock Leap med Iron impact och istället för Boon of Bul-Kathos har jag Nerves of Steel.
Ska testa din andra variant i A3, för där är det bra jäkla svettigt med den förstnämnda.
2a builden är riktigt bra för A3/A4, men det tar längre tid att döda mobs. Det går att köra 1a builden i A3/A4 också, typ siege breaker runs osv, men behöver dubbla min DPS nästan.. runt 70-80k så i dps så går det sjukt fint. Build 2 sänker min dps till 35 från 45 tyvärr, men jag har inte råd att geara upp mer. För att nå 70k dps nu så behöver jag helt galna ringar, amuletter o vapen. EQ'n går ju på vapnets dmg, så det går att hitta fina 1100-dpsvapen, men så fort de har crit på sig så är det utgångsbud på 60 mil o BO på 400 mille osv.. hade inte varit fel att få ett sådant drop, snacka om att kunna shoppa loss sen och testa precis allt från LOH till maxat RA.
Blir inte mycket roligare än http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#ahkUPi!ZbY!YZcZbY med barb ^^
shadowfire
2012-07-09, 22:40
Blir inte mycket roligare än http://eu.battle.net/d3/en/calculator/barbarian#ahkUPi!ZbY!YZcZbY med barb ^^
Provade på den men tyckte den kändes tråkig, inte min spelstil.. WW-barb kändes roligare i D2 tbh. Men du har rätt i att det är en viable build, finns 3-4 riktigt bra builds för barben som fungerar beroende på typ av gear man har
Provade på den men tyckte den kändes tråkig, inte min spelstil.. WW-barb kändes roligare i D2 tbh. Men du har rätt i att det är en viable build, finns 3-4 riktigt bra builds för barben som fungerar beroende på typ av gear man har
Jo mest sprint som gör dmg med den builden, men virveln är sjukt nice för att springa genom mobs, och wrath gör att nästan vadsomhelst exploderar ^^
Sugen på att lira lite? :>
skuggan, jag tänkte mer på din wizard, vad har du för build o skills =)
2a builden är riktigt bra för A3/A4, men det tar längre tid att döda mobs. Det går att köra 1a builden i A3/A4 också, typ siege breaker runs osv, men behöver dubbla min DPS nästan.. runt 70-80k så i dps så går det sjukt fint. Build 2 sänker min dps till 35 från 45 tyvärr, men jag har inte råd att geara upp mer. För att nå 70k dps nu så behöver jag helt galna ringar, amuletter o vapen. EQ'n går ju på vapnets dmg, så det går att hitta fina 1100-dpsvapen, men så fort de har crit på sig så är det utgångsbud på 60 mil o BO på 400 mille osv.. hade inte varit fel att få ett sådant drop, snacka om att kunna shoppa loss sen och testa precis allt från LOH till maxat RA.
Testade den defensiva nu på andra questet i A2. Haha! Dog minst fem gånger på den första katapulten innan jag gav upp. Och då rullade jag ändå med 50k hp och 50k dps.
Det kan ju delvis bero på att jag är ovan vid stilen, eller så är det bristen på resists som ställer till det.. Jag har väl drygt 100 som mest på något av elementen. Som en direkt följd så blir revenge typ värdelös eftersom jag inte kan stå och ta stryk av mer än en, max två gubbar längre än ett fåtal sekunder. Är det någon som slår hårt måste jag poppa ignore pain direkt, trots drygt 11k i armor. Får nog bli till att fortsätta farmandet i akt 1 ett bra tag till, eller helt byta stil.
Det är synd att det ska vara så rackarns jävla dyrt med bara små upgraderingar.
Någon som är sugen?
https://dl.dropbox.com/u/58308900/the%20eater.jpg
Edit: varför postar jag alltid i fel tråd..?
Gud vad enerverande det är med random stats. Tror jag fick mitt första lvl 63 enhandssvärd nyss, efter hur jävla många elitekills som helst. Rollar en mäktig dps på 263.
Gud vad enerverande det är med random stats. Tror jag fick mitt första lvl 63 enhandssvärd nyss, efter hur jävla många elitekills som helst. Rollar en mäktig dps på 263.
Vet inte hur många chest-tabs jag har IDat med rares från A3 utan att få ett skit.. Känslan när man får något värdefullt övervinner besvikelsen :)
Satt upp ett macro nu som byter till mf-gear direkt. Får se om jag får några bättre grejjer imorgon. :D
mattilainen
2012-07-10, 09:55
Satt upp ett macro nu som byter till mf-gear direkt. Får se om jag får några bättre grejjer imorgon. :D
är inte det ett utomstående program? Vad heter det?
Vad gör man med såna här grejer egentligen..? Salvage tar emot lite. Två bra stats och resten är meh.
http://i.imgur.com/bCTee.jpg
shadowfire
2012-07-10, 10:09
skuggan, jag tänkte mer på din wizard, vad har du för build o skills =)
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#acQRSj!Yad!YcYbZa
Jag gjorde iofs builden efter mitt gear kan man säga, det var prenerf IAS och jag gjorde en high attack speed build. Med blixtersnabba MM's så hade jag så gott som maxad AP hela tiden och kunde spamma orbs. Jag körde DPS/GC-build med 1h+orb, det var roligast och jag förlitade mig inte bara på hydran utan egen skada också. En variant annars är att köra Lightening/Piercing orb som signature, den är grym, men då får man lösa AP-management på annat vis om man också vill nyttja orbs (t.ex. tap the source-runa på orben). För mig fungerade MM dock helt fantastiskt, bara någon sekund från tom till full AP-bubbla.
Testade den defensiva nu på andra questet i A2. Haha! Dog minst fem gånger på den första katapulten innan jag gav upp. Och då rullade jag ändå med 50k hp och 50k dps.
Det kan ju delvis bero på att jag är ovan vid stilen, eller så är det bristen på resists som ställer till det.. Jag har väl drygt 100 som mest på något av elementen. Som en direkt följd så blir revenge typ värdelös eftersom jag inte kan stå och ta stryk av mer än en, max två gubbar längre än ett fåtal sekunder. Är det någon som slår hårt måste jag poppa ignore pain direkt, trots drygt 11k i armor. Får nog bli till att fortsätta farmandet i akt 1 ett bra tag till, eller helt byta stil.
Det är synd att det ska vara så rackarns jävla dyrt med bara små upgraderingar.
Ja satan, haha, du måste ha resists för den defensiva builden. Jag har räknat lite på det där och för att få flyt på en GC/2h-barb helt utan resists, vilket absolut är möjligt i A3, så måste du kunna oneshotta trashmobs och smacka på elites osv rätt så hårt. Jag tror att strax över 70k dps hade varit über, gärna 80k och hög critrate. Den gearen som behövs för det är dock äckligt dyr, i princip behövs +critdmg +critchance +IAS +str på samtliga ringar/amus, alternativt skippar man +str på dem och fläskar på med fetingstr på övrig gear.
Jag bytte ut lite prylar nu, sänkte +STR från ca 2000 till ~1700 och tappade runt 10k dps totalt, men har nu lite resists istället. Ett tips är att satsa på Fire och psysresist, eftersom det är det som är jobbigast för en barb. Arcane kan du oftast strafea runt om du inte har otur med vortex, poison går att backa ur och cold kan du undvika. Istället för att köpa resist all på all gear, så köp några resist all och köp några med phys resist eller fire resist (eller båda två på samma = über).
är inte det ett utomstående program? Vad heter det?
Samma som Kripp använder. Har för mig att han har en youtube-vid om det.
Om man redan har 5 stacks. Hur funkar MF då? Är det antal drops som påverkas eller är det även itemlevel? Har dålig koll på det där..
Om man redan har 5 stacks. Hur funkar MF då? Är det antal drops som påverkas eller är det även itemlevel? Har dålig koll på det där..
MF ökar chansen att ett vitt item blir ett blått, ett blått blir ett gult osv. Dropchansen för ilvl 61/62/63 är alltid densamma för respektive akt.
http://sv.twitch.tv/calebbb han har ett script som e lätt och funkar bra.
Nice tryck i cratingen idag http://i.imgur.com/T5pP7.png
Alla tredjeparts program kan få dig bannad :)
Alla tredjeparts program kan få dig bannad :)
Mer tid över till träning om det händer. :D
Är Demon Hunters intresserade av LoH?
Hittade ett enarms med 717 dps, 91 vitality och 766 Loh + socket. Är det vendor som gäller eller är det faktiskt värt något? Jobbigt att inte ha koll på saker som tillhör andra klasser.
Och en Exalted Fine Dread Shield Plan, 5 properties, köper folk sånt?
Någon som är sugen?
pris ?
shadowfire
2012-07-10, 17:50
Skit att man inte kan byta spells utan att förlora valor. "Revenge" suger ju när man står med ett elitepack som typ treshottar en, medan mot trashmobs är den king. Mot elitepack är ju oftast EQ überskillen nr1.
Btw, hur gör ni melees med de där talibangubbarna som spränger sig själva i luften? Jag vänder o springer därifrån när de kommer och hoppas de exploderar bakom mig, minsta närstridsförsök har fungerat sådär bra hittills. Edit: Fallen Maniac heter de, springer med 137816237% runspeed och exploderar i ens ficka, suck
Tricklew
2012-07-10, 17:56
Som Witch Doctor står jag kvar och låter de explodera på mig, är de för många så poppar jag någon defensiv CD.
shadowfire
2012-07-10, 17:57
Som Witch Doctor står jag kvar och låter de explodera på mig, är de för många så poppar jag någon defensiv CD.
Hur mkt armor/resists har du? På act3 så ryker 80% av livbubblan min om de smäller
Tricklew
2012-07-10, 18:00
Spelade med Barb polare igår, vitalityn är rätt så låg, 38k hp, däremot så låg jag på 1.4k All resist med hans shout.
Spelar jag utan han så låter jag helt enkelt mina pets ta några av dom, medan resten poppar jag en CD på, alternativt backar när de kommit fram, springer inte före de är framme dock.
Motörhead
2012-07-10, 18:04
Ground stomp med runan som ger större AoE eller ignore pain funkar bra på banelings.
shadowfire
2012-07-10, 18:05
Spelade med Barb polare igår, vitalityn är rätt så låg, 38k hp, däremot så låg jag på 1.4k All resist med hans shout.
Spelar jag utan han så låter jag helt enkelt mina pets ta några av dom, medan resten poppar jag en CD på, alternativt backar när de kommit fram, springer inte före de är framme dock.
wtf? 1.4k?
hur mkt har du lagt på din gear :D .. den måste ju vara über
Tricklew
2012-07-10, 18:06
Nejdå, min dps är knappt 18, däremot så kan jag och min Gargantuan tanka det mesta.
shadowfire
2012-07-10, 18:15
Nejdå, min dps är knappt 18, däremot så kan jag och min Gargantuan tanka det mesta.
ja fast 1.4k? Har du resist all +70 på alla items? Eller har du någon egen buff som ger så mkt? Jag får kämpa för att få upp barben på 500 resists obuffat
Tricklew
2012-07-10, 18:30
1400 var ju med barb shout, annars är den inte så hög.
Även utan barb shout så är den bra nog för att tanka det mesta dock, fråga MrB hur det precis gick med Diablo. ;) (Som visserligen är sjukt enkel, men i vart fall.)
Även utan barb shout så är den bra nog för att tanka det mesta dock, fråga MrB hur det precis gick med Diablo. ;) (Som visserligen är sjukt enkel, men i vart fall.)
Det gick ganska så bra, tack för tanken! :D (pun intended)
shadowfire
2012-07-10, 18:39
men du får väl inte resists med impunityrunan? den slår väl bara på barben, medan du får +armor bara? Eller slår impunity över på övriga i partyt? Står lite lurt i tooltip för det står "you" vilket jag tolkar att bara jag får resistbonusen, medan alla andra får armor
aRiKKdWfIAk
Förstår varför de satte playergräns på 4 i multi om det blir så där kladdigt med animationer i singleplayer :p
shadowfire
2012-07-10, 19:38
Har sådan hatkärlek till D3.
Dropsen i A3/INF är absolut högre sett till item level, många fler 62 och 63or, men hur fan kan man skapa ett spel som randomiserar ett level 63 item att bli sämre än ett level 50 item?! .. 2h med 228 dps, de måste skoja? 6 statvapen, fine, men kul kille. Kan inte sälja det till de som levlar upp för det har ju level requirement 60, errrr. De har liksom missat ett filter neråt, ett lvl62-item borde inte få vara sämre än ett level 51-item.
Försöker farma A3 nu men får inte ett skit till drop och backar ca 350k per runda i reparationskostnad. Det är också lite roligt, hur tänkte de när de patchade det? Som barb (och monk?) får man ju mer skada på rustningen hela tiden och helt sjuka repkostnader, kommer aldrig mer gnälla på det med min wiz iaf lol. Men blue/yellow trashloot + gold räcker inte till för att täcka en totalrep (30k), så om man ska gå plus på A3 som barb så får man helt enkelt inte dö speciellt mycket. Alls. Helt ok om det är spelmekanismen, men det gör ju också att man inte kan köra så mkt "undergearad" på en viss act, det kostar för mkt helt enkelt. I D1 kunde du köra undergearad och även om du dog ofta så kunde du ändå med lite tur farma till en amulett eller ngt som ökade spelmässigheten avsevärt.
Samtidigt, det som ÄR kul med D3 är just att man kan progressa det man inte trodde gick. Första stegen ut på A1/INF var ju helt galet, åkte på sådant fetsmisk så det stod härliga till. Några veckor senare är A1 lättare på inferno än vad det varit på någon nivå innan. Samma med A2, de jobbiga kullequestsen känns smekande lätt nu. Dock tycker jag fortfarande de misslyckats med att jämna ut steget mellan A1 och A2/3/4. För att smeka runt A1 räcker det med rätt build och du klarar dig bannemig långt på 1 mil i gear, men för att smeka runt A2 är det rejäla upgrades som behövs. A3 ännu värre.
Vägg med text
Om du spenderar halva tiden du gör på att klaga på att spela så kanske du kommer någonstans, någonting att fundera över. Det här gäller också övriga livet, får en känsla av att du klagar på allt du misstycker det minsta om.
Scratch89
2012-07-10, 20:23
Någon som är sugen?
Vad vill du ha för den? Ett par mille? Jag kan delbetala om du vill ha mer. :D
Fick äntligen tag på ett guestpass !
Hoppas laptoppen pallar skiten, allt funkar men processorn är väll på smärtgränsen, håller tummarna !
Vad vill du ha för den? Ett par mille? Jag kan delbetala om du vill ha mer. :D
Ligger ute för 25m B/O, men jag tar emot bud om i fall att den finns kvar efter auktionens slut.
Kollar man AH nu med 670 LOH och 119 vit så har min högst dps, nästa ligger på 920dps för samma pris, den som är billigare efter ligger på 870dps.
De flesta sen igår verkar ha försvunnit, men man vet aldrig :)
shadowfire
2012-07-10, 21:24
Om du spenderar halva tiden du gör på att klaga på att spela så kanske du kommer någonstans, någonting att fundera över. Det här gäller också övriga livet, får en känsla av att du klagar på allt du misstycker det minsta om.
Det kallas reflektera, inte klaga. Somliga funderar, andra inte. De som gör det ser ofta både för och nackdelar och söker sätt att fokusera på fördelarna.
Uppenbarligen är jag varken unik eller ensam om det om man ser till blizzards senaste utlåtande ifrån feedback de fått (kwons post).
Kan dom inte fixa så man får se hur statsen ändras när man kollar efter gear på ah så man vet om de är värt att köpa eller inte... Irriterande..
shadowfire
2012-07-10, 21:31
För övrigt tycker jag 300 timmars speltid är rätt mkt tid av ens liv med tanke på att mina bekanta lägger samma tidsmängd på barn, barnbarn, fru osv. Något att fundera över som du säger är kanske om 300 timmars speltid i diablo är av mervärde till livet i allmänhet och i sådana fall hur. All respekt för alla som sålt prylar på RMAH för tusentals kronor, där är det rätt uppenbart ett ekonomiskt värde av att nöta på.
Nu är inte skyrim samma spel som diablo, men ser man till hmm.. hur ska man förklara detta... njutning per timme, så gav skyrim och även rift mer livsvärde/timme. Nästa lir får bli gw2, räknar med att lira D3 några dagar till, sedan blir det sales på RMAH.
Står fast vid att Diablo I > Diablo II > Diablo III :)
Skit att man inte kan byta spells utan att förlora valor. "Revenge" suger ju när man står med ett elitepack som typ treshottar en, medan mot trashmobs är den king. Mot elitepack är ju oftast EQ überskillen nr1.
Det har ju dock redan diskuterats hastigt och för mig så känns det logiskt att det skulle bli ännu lättare om man kunde byta hejvildt - eller ja, kan kan du, men frågan är om du vill förlora dina stacks.
shadowfire
2012-07-10, 21:35
Det har ju dock redan diskuterats hastigt och för mig så känns det logiskt att det skulle bli ännu lättare om man kunde byta hejvildt - eller ja, kan kan du, men frågan är om du vill förlora dina stacks.
idd, blir ett spel för enkelt så tappar det ju utmaningskonceptet och förlorar på det. Redan flera som protesterat mot att inferno blev nerfat osv. Ett spel som ingen klagar på är ett dåligt spel.
Berggren91
2012-07-11, 00:20
Nu bryter jag här med en liten gullig bildserie på jag och Einar då vi är ute på nya äventyr! Se så vackert det blixtrar och glimmrar!
http://i.imgur.com/7GkoJ.jpg
Jag gav upp efter ungefär 170h på min barbar och sedan 40 till spenderat på lite olika andra karaktärer (HC barbar level 48 är den som mest tid har lagts ned på efter min "main"). Spelar istället på en vanilla wow server, betydligt roligare än grindfest 2k diablo 3. Usch, väldigt besviken då jag väntat länge på detta lir. Kanske jag som lever kvar i nostalgiska minnen från D2, eller så har man blivit väldigt kräsen.
shut teh face
2012-07-11, 07:45
Vad ska man göra egentligen, spendera 500h på akt 1 och farma, sen gå vidare och farma 500h i ak 2?
Så tråkigt. Jag vet att D2 var likadant men det känns inte kul alls.
Tricklew
2012-07-11, 07:53
Progressa lite istället då, du kan alltid få hjälp av kolo folk om du fastnar på någon boss, vill du ha tank hjälp med något face?
shut teh face
2012-07-11, 07:54
Progressa lite istället då, du kan alltid få hjälp av kolo folk om du fastnar på någon boss, vill du ha tank hjälp med något face?
Nja alltså. Vad är meningen med det då? Att döda Diablo? Vad gör man sen då? :)
Jag skulle säkert komma rätt långt själv, men jag ser inte poängen!
Tricklew
2012-07-11, 07:56
Det är kul, det är väll det som är grejjen, spelet har funnits soppas länge nu att man kan skapa smått dåliga speccs, och ändå klara spelet, det är ju det som är kul, att hitta en smått idiotisk specc man gräver ner sig i och klarar spelet med.
Jag använder inte Witch Doctorns hundar för att de är bra precis. :D
shut teh face
2012-07-11, 07:58
Jo visst. Men man måste ändå farma en vecka heltid för att ha råd med klok gear så man kan klara inferno på olika sätt. Det är inte värt det tycker jag. :D Så kul är det ju inte :D
Väntar på Guild Wars 2 istället tror jag :)
Jag gav upp efter ungefär 170h på min barbar och sedan 40 till spenderat på lite olika andra karaktärer (HC barbar level 48 är den som mest tid har lagts ned på efter min "main"). Spelar istället på en vanilla wow server, betydligt roligare än grindfest 2k diablo 3. Usch, väldigt besviken då jag väntat länge på detta lir. Kanske jag som lever kvar i nostalgiska minnen från D2, eller så har man blivit väldigt kräsen.
Nej, för wow är ju ingen grindfest ;). Diablo har alltid varit en strävan efter bättre gear. Konstiga förväntningar folk haft som är missnöjda på just den aspekten av spelet. Och visst går det att få grym gear utan att spendera all vaken tid i spelet. Man måste inte ha ett 1k dps vapen för att överleva heller. Min mainhand fick jag för 750k och har 830 dps och 600 loh, inga stats eller socket utöver det.
Men att det blir repetitivt och tråkigt med tiden är självklart. Lite synd att spelet är så kort och att det finns väldigt lite events och randomisering i upplevelsen mer än just affixes på champions.
Jo visst. Men man måste ändå farma en vecka heltid för att ha råd med klok gear så man kan klara inferno på olika sätt. Det är inte värt det tycker jag. :D Så kul är det ju inte :D
Väntar på Guild Wars 2 istället tror jag :)
http://www.sexsim.com/forum/Smileys/sexsim/thumbs_up_smiley.gif
Hade D3 bara åtminstone haft PVP redan nu så hade det nog varit en annan sak, det var en stor del i D2 för min del med privata ladders osv.
Ontopic: Det strider mot reglerna att sälja sitt bnet konto antar jag?
Tricklew
2012-07-11, 17:48
Någon som vill ha hjälp med något? Sjukt sugen på Diablo, men inte sugen på att farma solo just nu.
Tricklev#2325
Kröp till korset och testade en sword n board setup för barberaren. Great success! Mycket mera förlåtande och mest en fråga om att nöta ner fanskapen. På vanliga vita mobs slipper man ju dö också även om man klantar sig lite, det är rätt skönt.
Det dök iofs upp ett jobbigt pack som jag skippade, men det var innan jag bytte ut Ignore Pain till Furious Charge med Dreadnaught.
http://i.imgur.com/o0xFq.jpg
Förbaskat svårt att kitea...
kolozzeum, jag har spelat upp en Demon hunter till level 60 och har 3 miljoner guld, vad ska jag köpa för gear för att kunna klara inferno?
Jockefoten
2012-07-11, 20:51
Hardcore eller Softcore?
Hardcore eller Softcore?
softcore
Jockefoten
2012-07-11, 20:55
Okej då är det ju bara att satsa på dps. Vet inte vad som är effektivast för DH nu men IAS, critt och ökad critt-dmg är väl det vanligaste.
kolozzeum, jag har spelat upp en Demon hunter till level 60 och har 3 miljoner guld, vad ska jag köpa för gear för att kunna klara inferno?
Chrit chance till 30%, critdamage så mycket du har råd med och en 980+ dps crossbow är allt du behöver :)
Sen beror det lite på.. Dyrare gear kan man köra lite mer vit/all res/disc/IAS.. Ännu dyrare är Natalyas wrath ring, helm, boots och cloak + innas bälte och brallor, seven sins, lacuni prowlers och dead mans legacy.
Om någon känner sig sugen på "The Eater" så är den ute ur ah om 2h bud mottages med glädje, till kolopris förstås :)
Spara pengarna, du kommer behöva det för repairs :D
deviantART
2012-07-11, 22:09
Någon som kan vara intresserad av att köpa SC-guld för en billig penning?
Spelet har blivit enformigt och har därför beslutat att lägga av och kanske återuppta skrotlyftandet^^
shadowfire
2012-07-11, 22:26
Spara pengarna, du kommer behöva det för repairs :D
lol så jävla sant, senaste dagarna har jag nog bränt 2 mil på A3 i repairs :/
men jag får ju inte gnälla för Fugly, så det är helt ok, det hör till spelet och glädjer mig att det är så billigt att dö.
Tricklew
2012-07-11, 22:30
Att dö ska komma med ett visst pris. :)
mattilainen
2012-07-11, 22:32
spela hardcore som mig. Kostar inte speciellt mycket i repair :)
Hur funkar det med crafting och liknande, såg att man kunde bli blacksmith osv (bara spelat med guestpass), funkar det likadant som i wow ?
Vad finns det mera för grejer man kan tillverka ?
Tack på förhand !
Hur funkar det med crafting och liknande, såg att man kunde bli blacksmith osv (bara spelat med guestpass), funkar det likadant som i wow ?
Vad finns det mera för grejer man kan tillverka ?
Tack på förhand !
Jag vet inte om någon lyckats crafta nåt bra än men jag tvivlar på det. Enligt mig (som har craftat för måånga miljoner) så är det ett utmärkt sätt att kasta guld i sjön.
Apropå något helt annat så fick jag mitt FÖRSTA hyffsade item på flera timmars spelande.
http://i.imgur.com/ZAm71.png
lol så jävla sant, senaste dagarna har jag nog bränt 2 mil på A3 i repairs :/
men jag får ju inte gnälla för Fugly, så det är helt ok, det hör till spelet och glädjer mig att det är så billigt att dö.
There you go! ;)
Behöver du hjälp i A3 kan jag hjälpa dig, har klarat ut hela inferno nu. MrB#2899
Är det bara jag eller är det extremt laggigt och kraschar lite hur som efter patchen?
Fan, det blir alltid som svettigast runt Act III vid Arreat Gate på Inferno :/
Tjena gubbar.
Jag har precis dingat 60 på min lilla taniga DH och dödat Diablo på Hell.
Jag undrar om ni kan ge mig lite tips eller länka mig till en någon fin Inferno solo DH guide för senaste patchen (1.0.3?).
Det jag vill ha hjälp med är en bra build och vilket gear/stats jag bör satsa på. Gärna, om det finns, någon video/guide på vilka stats man ska leta efter på respektive gearslot. Har cirka 1mil och vill börja kunna progressa i inferno asap.
Vore riktigt nice om någon kunde hjälpa mig lite :)
Mvh
Tjena gubbar.
Jag undrar om ni kan ge mig lite tips eller länka mig till en någon fin Inferno solo DH guide för senaste patchen (1.0.3?).
Det jag vill ha hjälp med är en bra build och vilket gear/stats jag bör satsa på. Gärna, om det finns, någon video/guide på vilka stats man ska leta efter på respektive gearslot. Har cirka 1mil och vill börja kunna progressa i inferno asap.
Mvh1mil kommer du inte så långt med, kan typ klara av act 1 och början av act 2 med det om ens det. Om build osv så kan du adda mig MrB#2899
1mil kommer du inte så långt med, kan typ klara av act 1 och början av act 2 med det om ens det. Om build osv så kan du adda mig MrB#2899
Räcker som start iaf :) Får väl ta och köra en del butcher runs för att få ihop mer cash sen.
Räcker som start iaf :) Får väl ta och köra en del butcher runs för att få ihop mer cash sen.
Lycka till!
Tjena gubbar.
Mvh
Skrev en halvkass gearguide någon sida bak. I princip är det den som gäller.
Till detta kan lite olika builds köras. Är du 100% Glasscanon, vilket du förmodligen är med tanke på budgeten så kör med smokescreen (lingering fog) Shadowpower (gloom), Cluster arrow (clusterbomb), preparation (chance to cooldown runan vad den nu heter, sista) och Hungering arrow ( spray of teeth.
På så sätt klarar du det mesta, shadowpower om du möter reflect damage t.ex. och mata så mycket bombs som möjligt.
1mil kommer du inte så långt med, kan typ klara av act 1 och början av act 2 med det om ens det. Om build osv så kan du adda mig MrB#2899
Jag tror visst att man kan komma en bit på 1 mille bara man stalkar AH lite och ser till att plocka items som kanske inte har alla attribut men de viktigaste. Ska försöka länka till ett youtube-klipp med en kille som fick riktigt bra gear till en munk för bara 200k. Munk och dh kör ju på liknande gear.
Här är länk: http://www.youtube.com/watch?v=XQaZfFVw3cY&feature=g-user-c
Inser att videon antagligen är från amerikanska AH, men jag tror nog att man skulle kunna få liknande på EU marknaden. Många som spelar nu har varit i inferno ett tag och vill ha bättre uppgrades och då sjunker efterfrågan på andra klass-items. Det är min teori i alla fall.
Är det bara jag, eller är Arcane enchanted sanslöst drygt som melee? Man får ju liksom ingen chans att slå på mobsen och efter ett par minuter har man gjort tillräckligt många missar så man tar för mycket skada och dör. Alt. så reggar mobsen hp snabbare än vad jag kan kötta ner dem.
Är det bara jag, eller är Arcane enchanted sanslöst drygt som melee? Man får ju liksom ingen chans att slå på mobsen och efter ett par minuter har man gjort tillräckligt många missar så man tar för mycket skada och dör. Alt. så reggar mobsen hp snabbare än vad jag kan kötta ner dem.
Dödar du inte fort nog så se till att kitea runt dem så att orbsen inte spawnar på samma ställe. En bra grej att veta är också att de bara snurrar ett varv så du kan ställa dig på en plats som redan snurrats förbi. Arcane sentrys med Arcane enchant och massa adds kan dock bli riktigt svettigt. Svårt att kitea runt på de trapporna så man har till slut ingenstans att stå på.
Det kan vara lite knepigt men min "taktik" är att låta de dra iväg några sentrys, sedan går jag in och köttar. Alt. att man får kötta på och ducka lite när strålen närmar sig, varpå man köttar igen. Defintivt inte omöjligt!
Dödar du inte fort nog så se till att kitea runt dem så att orbsen inte spawnar på samma ställe. En bra grej att veta är också att de bara snurrar ett varv så du kan ställa dig på en plats som redan snurrats förbi. Arcane sentrys med Arcane enchant och massa adds kan dock bli riktigt svettigt. Svårt att kitea runt på de trapporna så man har till slut ingenstans att stå på.
Med "arcane sentrys" menade jag vildvittrorna med arcane-bollar innan azmodan. När de är arcane enchanted så blir det jobbigt ;) jag och bogfläsk höll på med ett sådant pack igår precis vid nedgången av en trappa efter cratern.
Stefan J
2012-07-12, 15:32
Ja de är sjukt dryga om man har låga resists och satsat för mycket på damage. I synnerhet om du satsat på damagetalents också och inte har leap eller charge, har de waller eller jailer dessutom i kombination med arcane enchanted så är det bara att stå där och böja sig fram och ta emot när strålen sveper förbi, för då kommer du inte undan. :)
Tjenare!
Hittade det här bältet ute i vildmarken och undrar hur mycket ni tror det är värt.
Själv tycker jag det ser ut som ett helt perfekt barbarian belt? Mycket str, dex för dodge, int för all res och både phys res & all res..
Slog in statsen på bältet i AH (str, phys res & all res) och hittade inte något annat med likadana stats.
http://i.imgur.com/um1Tzl.png
sålde precis två items på RMAH.
Tanken var att de skulle stashas, men det var visst någon som bjöd på de och de såldens.
JAg blev inte skitrik men 13kr rikare :P
Nu vet jag dock inte vad jag sålde... sitter på jobbet men hoppas det va nå skit som jag ändå tänkte slänga/sälja :)
shut teh face
2012-07-12, 22:19
Tjenare!
Hittade det här bältet ute i vildmarken och undrar hur mycket ni tror det är värt.
Själv tycker jag det ser ut som ett helt perfekt barbarian belt? Mycket str, dex för dodge, int för all res och både phys res & all res..
Slog in statsen på bältet i AH (str, phys res & all res) och hittade inte något annat med likadana stats.
Tror inte det är värt något direkt. Det fattas en del stats och det är str och vit som gäller, inte dex och int.
Scratch89
2012-07-13, 00:05
Tjenare!
Sök på bälte med 80 res och 140 styrka, du borde hitta en del. Det är de två som är de tyngsta statsen. Jag skulle säga mellan 500-1000k.
Berggren91
2012-07-13, 02:12
0.00000000000043%, Chansen att 1 på hela jorden hittar en chest armor med perfekta stats/affixer förutsatt att dom farmar 100 rares om dagen på A3 hela livet, ~80 år.
The Math:
63ilvl chance: 16.3%
6 affixes: 33%
6 affixes you want (out of the potential 336 you want 6): 0.00000000000043%
6 perfect rolls on those affixes: 0.0000343%
(These are all assuming an equal weight on affixes)
We want all of these events to occur when an item drops, so multiplying them together we get a chance of 1 in 12,430,127,609,782,100,000,000*.
Keep in mind this is for a chest with 200 str, 300 vit, 80 res all, 397 bonus armor and 3 sockets.
If all people on earth (6x10^9) farm 100 rares a day for their whole life (365x80years), the chance would be.
(6x10^9x100x365x80)/(12.4x10^2*1)=1.41 × 10-6 = 0.00000141% chance.
Farma på grabbar!
Akerhage
2012-07-13, 06:59
Gött!! Bara 79 år och 10 månader kvar då ju! Soon!!!
0.00000000000043%, Chansen att 1 på hela jorden hittar en chest armor med perfekta stats/affixer förutsatt att dom farmar 100 rares om dagen på A3 hela livet, ~80 år.
Farma på grabbar!
Noone is perfect :>
proteinsynthesis
2012-07-13, 09:07
Jag har inte spelet på ett tag nu, slutade när jag kom till inf.
Frågan är var man ska farma effektivast nu ? Köra en bit in i inf. eller farma på hell?
Inferno såklart, om du inte dör för ofta.
Sjuk inflation det blivit på AH. Jag köpte ett vapen för 8 mille i förrgår och igår så när jag kollade så var man tvungen att punga ut med 4 mille till för liknande vapen.
Jag sålde förresten ett par byxor för över 8 mille också, 50-60 allres, 55 coldres, 77 vit, 88 dex, 2 slots och 359 extra armour. Sjukt bra byxor :)
shadowfire
2012-07-13, 10:19
Inferno såklart, om du inte dör för ofta.
Det är just det man får väga in + vilken gear man har. För min del för pengar är det fortfarande A1 på inferno som genererar mest gold/minute. Sedan patch 1.03 har jag hittat två drop2 på A1 som jag kunde sälja dock, så ingen större förhoppning om att få bra items där.
Så spelet just nu är A1 för att spela allan och få ihop pengar till reparationskostnaderna på A3, ibland lite A2 med någon löjlig förhoppning om att få ett bra drop.
storPines
2012-07-13, 10:21
Någon som har en bra build för att börja tanka i inferno med en barbarian?
yay är level 15 nu och har just dödat butcher !!
Har jag förstått spelet rätt ? - att man spelar igenom alla 3 act's, och sen höjer svårighetsgraden och spelar igenom alla 3 act's igen ? Det är alltså ingen ny story eller liknande ?
storPines
2012-07-13, 11:27
yay är level 15 nu och har just dödat butcher !!
Har jag förstått spelet rätt ? - att man spelar igenom alla 3 act's, och sen höjer svårighetsgraden och spelar igenom alla 3 act's igen ? Det är alltså ingen ny story eller liknande ?
4 acts men annars rätt.
proteinsynthesis
2012-07-13, 11:31
Jag död som flugor mot gula mobs, medans vanliga fiender är tok för lätta. Väldigt obalanserat spel detta.
Har ni lite tips på vilka stats jag ska förbättra.
https://dl.dropbox.com/u/6523474/Screenshot002.jpg
Tricklew
2012-07-13, 11:38
Klart att du dör som en fluga mot champion packs, du har ju absolut noll defensiva stats. Du behöver inte fokusera enormt mycket på hp dock, 35k bör du se som absoluta minimum dock. Din offhand kan ha låg dps, se bara till att den har hög loh och Crit dmg, då whirlwhind ändå är baserat på din MH. 500 AR och 35k obuffad är en bra start riktning, du behöver mer crit chance och attack speed med.
Din Str är väldigt bra dock, men det verkar som att du har överskattat den på bekostnad av alla andra stats.
shadowfire
2012-07-13, 11:38
Jag död som flugor mot gula mobs, medans vanliga fiender är tok för lätta. Väldigt obalanserat spel detta.
Har ni lite tips på vilka stats jag ska förbättra.
vilken act?
Skulle nog säga att dina stats är obalanserade.
Är det en LOH-build du vill köra så måste du upp mycket högre på LOH, typ minst 1600 eller mer. Kolla med de som kör LOH, men jag har läst att upp mot 1900 börjar det hända lite.
Du har enormt mycket +STR och väldigt lite liv, runt 40k hp bör du ha iaf för A2 och gärna mer för A3. Samtiidgt har du relativt låg damage, så sänker du styrkan så går damage ner ännu mer. Den behöver du lyfta med IAS och din crit hit chance är lite för låg.
Alla resists bör gå upp, för A3 är det där för lågt och det lär vara lite kämpigt på A2 också. Hade du haft högre dps så fungerar det bra på A2.
proteinsynthesis
2012-07-13, 11:52
Klart att du dör som en fluga mot champion packs, du har ju absolut noll defensiva stats. Du behöver inte fokusera enormt mycket på hp dock, 35k bör du se som absoluta minimum dock. Din offhand kan ha låg dps, se bara till att den har hög loh och Crit dmg, då whirlwhind ändå är baserat på din MH. 500 AR och 35k obuffad är en bra start riktning, du behöver mer crit chance och attack speed med.
Din Str är väldigt bra dock, men det verkar som att du har överskattat den på bekostnad av alla andra stats.
vilken act?
Skulle nog säga att dina stats är obalanserade.
Är det en LOH-build du vill köra så måste du upp mycket högre på LOH, typ minst 1600 eller mer. Kolla med de som kör LOH, men jag har läst att upp mot 1900 börjar det hända lite.
Du har enormt mycket +STR och väldigt lite liv, runt 40k hp bör du ha iaf för A2 och gärna mer för A3. Samtiidgt har du relativt låg damage, så sänker du styrkan så går damage ner ännu mer. Den behöver du lyfta med IAS och din crit hit chance är lite för låg.
Alla resists bör gå upp, för A3 är det där för lågt och det lär vara lite kämpigt på A2 också. Hade du haft högre dps så fungerar det bra på A2.
Detta är på act1 är på väg ner mot Skeleton king.
Jag har väl inte haft någon strategi eller tanke bakom min barb, förrutom att ha bra str, då jag är barb.
Jag köpte nyligen två nya billiga vapen med lite LoH för att leka, men jag borde kanske bestämma mig för hur jag vill spela.
All res. är dock väldigt dyrt. Jag har därav prioriterat fire- och psy res istället.
Men mer vit , res samt crit . Ska börja där då.
shadowfire
2012-07-13, 12:00
Hehe, du gör samma misstag som jag gjorde. Jag tänkte likadant, men över en viss nivå så blir mer +STR inte gynnsamt för EHP. Googla på EHP calculator så kan du se vilken stat du skulle må bäst av att höja nu. Jag har sänkt min +STR från 2000 till ca 1700 tror jag den ligger på. Det sved att byta ut prylar med +200 i STR på mot något med +70 i STR, fast med mer resist... det är lite så du får tänka med, ska du ha samma styrka som nu plus resist, ja då blir det dyrt. 2200 är EXTREMT mycket +STR.
Annars helt rätt att prioritera fire+phys, allt annat kan du undvika för det mesta förutom lite irriterande vortexare. Du behöver dock några ALL-resprylar med, med så pass hög str som du har nu så kan du offra lite på typ ett bälte eller byxor eller vad som och dra på med +60 eller +70 RA där.
Jag körde dock A1 utan problem med 125-resists som max på allt, men då med ~40k dps och crits runt 200 eller upp mot 400 genom abilities, så du kan också skita i alla resists och gå på dmg istället men då behöver du dubbla din damage för att få det att flyta.
Jag fick geara om nu för A3 dock därför att där blev DPSen för låg för en sådan build. Jag hade behövt 75-80 dps för A3 för att köra på i samma stuk (kill it before it kills you).
LOH-build är poppis för de som kör dual wield med whirlwind/hurricane. Tycker man det är kul så kan du få en viable build med det, men du behöver mer LOH och aningen mer resists.
Har du warcry med impunity-runan så får du ju 50% extra resists från den, också värt o prova om du inte redan är buffad?
Å för övrigt, en billig upgrade är att kika på din hjälm, hitta en socketed och gemma den med åtminst +12% liv, gärna +13%.
4 acts
4 acts men annars rätt.
Okej, Tack för svaren !
proteinsynthesis
2012-07-13, 13:05
Hehe, du gör samma misstag som jag gjorde. Jag tänkte likadant, men över en viss nivå så blir mer +STR inte gynnsamt för EHP. Googla på EHP calculator så kan du se vilken stat du skulle må bäst av att höja nu. Jag har sänkt min +STR från 2000 till ca 1700 tror jag den ligger på. Det sved att byta ut prylar med +200 i STR på mot något med +70 i STR, fast med mer resist... det är lite så du får tänka med, ska du ha samma styrka som nu plus resist, ja då blir det dyrt. 2200 är EXTREMT mycket +STR.
Annars helt rätt att prioritera fire+phys, allt annat kan du undvika för det mesta förutom lite irriterande vortexare. Du behöver dock några ALL-resprylar med, med så pass hög str som du har nu så kan du offra lite på typ ett bälte eller byxor eller vad som och dra på med +60 eller +70 RA där.
Jag körde dock A1 utan problem med 125-resists som max på allt, men då med ~40k dps och crits runt 200 eller upp mot 400 genom abilities, så du kan också skita i alla resists och gå på dmg istället men då behöver du dubbla din damage för att få det att flyta.
Jag fick geara om nu för A3 dock därför att där blev DPSen för låg för en sådan build. Jag hade behövt 75-80 dps för A3 för att köra på i samma stuk (kill it before it kills you).
LOH-build är poppis för de som kör dual wield med whirlwind/hurricane. Tycker man det är kul så kan du få en viable build med det, men du behöver mer LOH och aningen mer resists.
Har du warcry med impunity-runan så får du ju 50% extra resists från den, också värt o prova om du inte redan är buffad?
Å för övrigt, en billig upgrade är att kika på din hjälm, hitta en socketed och gemma den med åtminst +12% liv, gärna +13%.
Nu går det lite lättare, var jag som var ringrostig. Har inte spelat på ett tag så.
Men det var unburied champs som slog mig riktigt hårt där ett tag.
Jag kör warcry med armour 40% runan.
Tack för tipsen iaf! :)
Killar jag dör lite snabbt med när jag lirar Auction House 3: Rise of the Gloves.
http://i.imgur.com/CdBoO.jpg
Vad tycker ni jag måste ändra på? Spec/gear?
Klirrar lite i kassan nu.
Tricklew
2012-07-13, 14:05
Förövrigt så fattar jag inte hur man kan stanna så pank som vissa i tråden gör, ni är medvetna om att ni kan sälja oidentifierade ilvl63 items för 200k-750k va?
Förövrigt så fattar jag inte hur man kan stanna så pank som vissa i tråden gör, ni är medvetna om att ni kan sälja oidentifierade ilvl63 items för 200k-750k va?
Hur mycket cash har man om man köper det egentligen? Tycker det låter helt vansinnigt.
shadowfire
2012-07-13, 14:22
eh va?
proteinsynthesis
2012-07-13, 14:33
Jag har några, vill du köpa för 500k ;)
Säker på att de går för så pass mycket ?
Hur mycket cash har man om man köper det egentligen? Tycker det låter helt vansinnigt.
Tycker inte jag. För vissa (ink. mig) så kostar en upgrade 20m+ per slot, och då kan det vara billigare att köpa unID och få på det sättet.
Tycker inte jag. För vissa (ink. mig) så kostar en upgrade 20m+ per slot, och då kan det vara billigare att köpa unID och få på det sättet.
Man kan bli rik på trisslotter också.
Tricklew
2012-07-13, 14:47
Dessa priser är rätt så standard, och de säljer rätt så väl.
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4879627918
Man kan bli rik på trisslotter också.
Good point, men så vitt jag vet så säljer trisslotter och alla andra sorts lotter som smör, så jag behöver nog inte säga mer.
shadowfire
2012-07-13, 15:09
Dessa priser är rätt så standard, och de säljer rätt så väl.
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4879627918
fast det är ju om man farmar med 273% eller vad han nu hade MF-gear?
om jag farmar med min 0% MF och bara 5-stack val, menar du att det säljer ändå?
edit: det här spelet liknar mindre o mindre det som Diablo en gång var.
fast det är ju om man farmar med 273% eller vad han nu hade MF-gear?
om jag farmar med min 0% MF och bara 5-stack val, menar du att det säljer ändå?
edit: det här spelet liknar mindre o mindre det som Diablo en gång var.
Huh, hur tänker du nu? Det gör ingen skillnad. Förutom att det tar längre tid för dig att hitta ilvl 63 items.
Tricklew
2012-07-13, 15:14
Du kan ignorera det han har fått för sig om MF, han missförstår, alternativt att han medvetet missförstår för att försöka sälja snabbare. Jag säljer så, och många andra gör, MF behövs inte öht.
proteinsynthesis
2012-07-13, 15:50
Hur betalar dem utanför AH tro?
Tricklew
2012-07-13, 15:52
De addar dig som friend, säger att de vill ha x många av vapen y, och sedan högerklickar du på dom och väljer trade.
Svårt ;)
Då har man sålt ytterligare några saker för 50 euros... Ska sälja av allt mitt gear, tröttnat på Diablo och laddar inför GW 2. Har fortfarande en del kvar tho, hoppas få över 150 för allt tillsammans.
Helt rätt Fugly, att du säljer allt menar jag. GW2 luktar kiss, spela Auction House 3 ist?
Det ska såklart vara Auction House 3: Rise of the Gloves elr Auction House 3: Buy Sell Buy
Det ska såklart vara Auction House 3: Rise of the Gloves elr Auction House 3: Buy Sell Buy
Vad är det för nytt spel? Gissar på att det är köpa från gold ah och sälja rmah?
Jag sålde av alla mina grejor för några veckor sen, fick runt 1500 spänn, helt ok. Tyckte spelet blev förbannat trist på slutet, inget jag kommer återvända till.
Gambling med 5 prop gloves, köper in mats och craftar för 3mille och får ut 3mille+. Jag ahr gjort det 1 vecka nu och dratt in 40millle nu. Dock så börjar det roliga nu när jag ska crafta för 10mille och bara sälja maxade items :D
:naughty:https://dl.dropbox.com/u/58308900/disc.jpg
:naughty:https://dl.dropbox.com/u/58308900/disc.jpg
Grattis! Är dock lite waste of effort om man har 120k+ dps :/
Grattis! Är dock lite waste of effort om man har 120k+ dps :/
ptja.. det har jag inte med det settet, känns gott att ha innan patchen dock.. spännande att se vad som händer :D
Mer damage = mer healing ^^
ptja.. det har jag inte med det settet, känns gott att ha innan patchen dock.. spännande att se vad som händer :D
Mer damage = mer healing ^^
Mm... Se bara till att sälja snabbt om något nämns :)
Mm... Se bara till att sälja snabbt om något nämns :)
Tror inte något kommer nämnas, det kommer ändras men ingen vet hur.. Spekuleras hejvilt om hur det kommer bli, men att det skulle bli buffat är inte troligt. Att ha settet med setbonus när nya blir nerfat kommer ju blir rätt ovärderligt :D
Berggren91
2012-07-13, 20:20
You scared bro? (Akta derp-facet på gargantuan)
http://i.imgur.com/K6wZf.jpg
Började spela hc för nån dag sen och jag måste säga att det är riktigt kul än så länge! Har en wd på soft som jag ska geara upp och "träna" med när det börjar bli svårt. Just nu så är det faceroll rakt igenom. Är på a1 nightmare ^^ Join me!
Berggren91
2012-07-13, 20:25
Fin mössa Bogis! :D
Man tackar, sytt den själv!
Why u no play kwon? :[
http://i.imgur.com/aahfS.png
Made my day! Ligger för 30m om ngn vill ha!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.