Visa fullständig version : Diablo III
hööruuu nordenator, har du något tips om hur man lättast ska göra för att köpa saker billigt och sälja vidare? :P
tossefar
2012-05-27, 11:38
Noper, 10% är försummbart, en riktigt bra tradeoff för 15% damage, satsa på resist på gear istället.
Det han menar är att ju mer resist du har på din gear, desto mer tar glass cannon bort.
Det han menar är att ju mer resist du har på din gear, desto mer tar glass cannon bort.
Och som sagt 10% är försumbart, har du säg 400 resist från gear+int så tappar du 40 resist men får 15% damage, det är liksom inget att ens tänka på. :)
Prismatic ger dig 40% så du kan tänka det som att prismatic ger dig 30% istället, totalt är det en tradeoff på kanske 2-3% inkommande skada mot 15% utgående..
Jag kör enhands+sköld, har ungefär 30k liv, 400 resists, 6000 armor, 21k damage.
Överlever mer än barbarer och monks på akt 1 inferno iallafall, brukar vara den som bär hela laget i pubgames.
Det är en balans mellan överlevande och skada, kan du ta mycket stryk men inte dela ut något slag så kommer du förlora mot enrage.
Nordenator
2012-05-27, 13:28
hööruuu nordenator, har du något tips om hur man lättast ska göra för att köpa saker billigt och sälja vidare? :P
Välj en typ av item du är intresserad av och titta upp prisnivån på det du ska köpa och sälja beroende på stats (dps, level, armor, stats etc). Ställ in ett filter baserat på vad som är värt att sälja. Om jag ska köpa vapen till exempel kör jag kanske 2h weapon rare max 200k buyout. Eftersom den sorterar efter DPS och inte buyout kommer vapen som är i samma klass eller över resterande items i listan lägga sig längst upp eller billigt någonstans i mitten. Det är bara att lära sig reagera på minsta lilla avvikelse. Dyker något med för hög DPS eller för lågt pris upp hugger du direkt. Titta aldrig stats eller något liknande. Ibland kan man få ett sämre item än väntat, men håller man en god marginal med inköpen brukar man ändå kunna gå med vinst. Även om jag får med en wand ibland så säljer den med vinst, bara mindre vinst.
En bra tumregel är att du bor kunna sälja det du köper för minst dubbla priset. 15% av det nya högre beloppet dras av direkt av AH, och sedan så finns en viss risk att det går osålt. Bättre att ha bra maginal och tillåta ett lågt pris igen och på så vis undvika flaskhalsar. De flesta items jag köper just nu går på runt 50-100k, och jag skickar sedan ut dem igen för 150-500k. 9/10 säljer i stort sett direkt.
Sen kan det vara värt att poängtera att AH verkar cache:a ens sökningar, så man måste konstant ändra någon variabel för att få nya items. Enklast är att justera minsta biten av buyoutpriset helt enkelt. 100, 101, 102 osv.
Jaha då har man downat sitt första champion pack i akt 2 inferno, 4 stycken flugor med shielding, plague, desecrate och vortex, va rätt jobbiga dog ett par gånger eftersom man blir vortexad rakt in i deras 3-shot attacker.
Dropsen va väl helt ok, två gula som jag kanske kan få lite grana för på AH, men inget jättebra direkt, besvikelse. :(
Nordenator
2012-05-27, 13:44
Lite prisjämförelser. Suttit och pluggat lite nu i dag och öppnar AH då och då.
http://neodym.se/Screenshot046.jpg
Ugh andra champ packet avklarat i akt 2, 3 goblin/imps med vortex ice desecrate, gul enhandare med 400 dps vad är det här för skit?!
Charleston
2012-05-27, 13:56
Haha, detta är ju galet egentligen. Bästa sättet att fixa guld i D3 är inte att döda svåra monster eller grinda. Det är att vara en skicklig AH-mäklare som är tricket. Provade på lite nu oxå. Ju mer man börjar få koll på vad som är bra ju mer lär man ju sig hitta fynd. Vet inte om jag gillart dock. Men som barbar känns det som ett måste :P.
Edenfäll
2012-05-27, 14:12
Ugh andra champ packet avklarat i akt 2, 3 goblin/imps med vortex ice desecrate, gul enhandare med 400 dps vad är det här för skit?!
Tro inte att de bättre dropsen kommer som brev på posten bara för att det är act 2. Jag kan döda 99% av alla elites där nu och har farmat där nästan hela denna vecka och det är inte mycket bra man får tyvärr. Vet inte hur många daggers, crossbows, swords etc jag hittat med 150 dps. Riktigt äckligt ibland.
Går dock att tjäna bra pengar, det jag tjänat mest av att farma där är typ boots, legs och handskar. Vapen som säljer för mycket är väldigt svårt, tror inte jag hittat en 1h med över 700 dps.
Nordenator
2012-05-27, 14:12
Eftersom progress i Inferno egentligen bara bestäms av gear och inte level blir passivt AH-levlande den mest tidseffektiva metoden. Jag är väl inte helt nöjd med det kanske, men jag måste ju säga att det samtidigt är rätt kul då man gör riktiga klipp. Jag tyckte mer om Diablo 2 där man alternerade mellan MF och levlande för att avancera istället för att bara kunna bli bättre med bättre gear.
Att försöka droppa sakerna som tillåter en spela inferno ordentligt själv är ju inte heller speciellt enkelt. Jag ville ha intelligence, increased attack speed, en socket och all res på en ring. Skön sannolikhet att droppa den själv. Nu accepterade jag att den inte hade vita, men den kostade mig ändå 2.5 mille.
Edenfäll
2012-05-27, 14:28
Jo precis, det gäller bara att farma inferno akterna för pengar så att man kan köpa högre tier gear på AH för att komma vidare. Är egentligen inte alls svårt att tjäna pengar oavsett om man nu sitter och köper/säljer gear på AH eller bara grindar elite mobs. Jag föredrar det senare då det i min mening är roligare.
Tro inte att de bättre dropsen kommer som brev på posten bara för att det är act 2. Jag kan döda 99% av alla elites där nu och har farmat där nästan hela denna vecka och det är inte mycket bra man får tyvärr. Vet inte hur många daggers, crossbows, swords etc jag hittat med 150 dps. Riktigt äckligt ibland.
Går dock att tjäna bra pengar, det jag tjänat mest av att farma där är typ boots, legs och handskar. Vapen som säljer för mycket är väldigt svårt, tror inte jag hittat en 1h med över 700 dps.
Börjar tappa motivationen, har kört igenom akt 1 inferno antal gånger, speciellt sista biten champs+butcher, nu har jag klarat upp till magda på akt 2 inferno.
Jag har inte fått ett enda drop någonstans i inferno som gynnar mig, någonsin, jag har fått ett par items som jag kunnat sälja för mindre summor plus en set ring för WD som jag fick iväg för en hyffsad summa.
Att döda saker i inferno tar tid, mycket tid, det är inte bara ett test på skills utan ett jäkla test på ditt tålamod, problemet är att man inte får något för det.
Det är samma content man redan gjort x antal gånger med x antal gubbar på x antal svårighetsgrader.
Känner att inferno är total katastrof, jag parkerar nog mina 60 gubbar och spelar inferno om dom gör det roligare i framtiden, som det är nu är det bara en stor time sink som inte ger ett jota.
Fick en ganska ok Enchantress-amulett idag.
http://i.imgur.com/mHrn8.png
shadowfire
2012-05-27, 15:08
tänk om det varit en vanlig amulett :D
Nordenator
2012-05-27, 15:09
Du kan få köpa en bättre för 2 miljoner :D Min ger inge res!
Ja, blev skitglad först tills jag såg att det var till en follower. :D
shadowfire
2012-05-27, 15:32
Jag är typ sämst på AH, har massa saker där för buyout under 20 papp, gula prylar med +INT o grejs, men inte en käft köper lol...
Jag är typ sämst på AH, har massa saker där för buyout under 20 papp, gula prylar med +INT o grejs, men inte en käft köper lol...
Samma här. :cryout:
Välj en typ av item du är intresserad av och titta upp prisnivån på det du ska köpa och sälja beroende på stats (dps, level, armor, stats etc). Ställ in ett filter baserat på vad som är värt att sälja. Om jag ska köpa vapen till exempel kör jag kanske 2h weapon rare max 200k buyout. Eftersom den sorterar efter DPS och inte buyout kommer vapen som är i samma klass eller över resterande items i listan lägga sig längst upp eller billigt någonstans i mitten. Det är bara att lära sig reagera på minsta lilla avvikelse. Dyker något med för hög DPS eller för lågt pris upp hugger du direkt. Titta aldrig stats eller något liknande. Ibland kan man få ett sämre item än väntat, men håller man en god marginal med inköpen brukar man ändå kunna gå med vinst. Även om jag får med en wand ibland så säljer den med vinst, bara mindre vinst.
En bra tumregel är att du bor kunna sälja det du köper för minst dubbla priset. 15% av det nya högre beloppet dras av direkt av AH, och sedan så finns en viss risk att det går osålt. Bättre att ha bra maginal och tillåta ett lågt pris igen och på så vis undvika flaskhalsar. De flesta items jag köper just nu går på runt 50-100k, och jag skickar sedan ut dem igen för 150-500k. 9/10 säljer i stort sett direkt.
Sen kan det vara värt att poängtera att AH verkar cache:a ens sökningar, så man måste konstant ändra någon variabel för att få nya items. Enklast är att justera minsta biten av buyoutpriset helt enkelt. 100, 101, 102 osv.
ah okej grymt. Söker du på några speciella stats?
Jag kör typ endast 1h vapen med 150k buyout just nu och köper de som har toppdps för det priset om vapnet är billigt. Jag tjänar dockbara mellan 20-60 i snitt per item och ett sånt item kommer inte upp ofta...
Jag gjorde ett riktigt klipp på AH precis. 736 dps fist weapon med 1.4 AS och 2.19 spirit per second. 129k guld!! som hittat :)
Jag har nu 6 spirit per sekund och en 200ish life on hit. Tänkte se om man kunde få upp det lite mer, men det är väl bara amuletter och vapen som har life on hit? Har precis spenderat 700k guld så nu får jag avvakta försäljningarna, annars har jag inte råd med repairs :D
Edenfäll
2012-05-27, 16:23
Hehe fyfan va nice, fick loss en grym The Helm of Command riktigt billigt, nu har jag 47% block med justice lantern + stormshield + the helm of command =)
jag gjorde ett riktigt klipp på ah precis. 736 dps fist weapon med 1.4 as och 2.19 spirit per second. 129k guld!! Som hittat :)
jag har nu 6 spirit per sekund och en 200ish life on hit. Tänkte se om man kunde få upp det lite mer, men det är väl bara amuletter och vapen som har life on hit? Har precis spenderat 700k guld så nu får jag avvakta försäljningarna, annars har jag inte råd med repairs :d
gief! :d
Ingen som har ett 1hands-vapen med +930DPS för 1.5 mille till salu möjligen? :)
men jävla runk. Bara för mig AH laggar hårt eller?! Hittar värsta kapen och så gå inte biden igenom för "request timed out" och sen får jag bara error.
nu hände det igen. Torskat 200+k senaste 20 minuterna pga detta :O
Och så har AH:n snott mina pengar utan att ajg fått något item heller?!!?
tog några minuter men fick tillbaks pengarna AH drog.
Det borde finnas en app för diablo ah, skulle använda den flitigt.
Andy.da.wohoo
2012-05-27, 19:58
Börjar bli löjligt sugen på DIII.
Funderar på att installera DII och se om jag kan släcka törsten lite.
Har fö köpt en massa ~500 dps vapen med över 100dex och vit för några tusen styck. :)
Någon som kan hjälpa till med diablo på Hell? :)
Fatalist
2012-05-27, 20:07
1H Axe
1,3 APS
675,2DPS
60 Str
103 Vit
Gratis om någon behöver nybörjar-inferno-gear. Hämtas i inferno, kan ej lämna det då jag har en checkpoint jag ej vill förlora.
ntn#2478 whispra och hämta först till kvarn.
Jag vill jättegärna ha den, har inte kommit så långt än dock :)
Någon som kan hjälpa till med diablo på Hell? :)
Adda mig mrB#2899 är på act 3 hell vi kan köra imorgon
Nordenator
2012-05-27, 20:12
nu hände det igen. Torskat 200+k senaste 20 minuterna pga detta :O
Och så har AH:n snott mina pengar utan att ajg fått något item heller?!!?
tog några minuter men fick tillbaks pengarna AH drog.
Vinner du får du en item med rätt lång delay. Har någon köpt den innan får du tillbaka pengarna senare också. Det är som normalt med andra ord, förutom att det blir jävligt segt.
Nordenator
2012-05-27, 20:44
Nu saknas bara all res på amuletten. Har redan över 1000 på vissa :D
Köpte en obsidian ring of the zodiac med mid res (25), extra vita ~80-90 och en socket. Dyr, men helt OK ring för 3 mille med en int-gem i.
BigSpawn
2012-05-27, 21:02
Tycker det är grymt tråkigt att man knappt får några uppgraderingar av att grinda. Nästan enda uppgraderingarna från AH. Det är ju det som är halva grejjen med grindandet, att hoppas på det där feta vapnet/gearet ska droppa, nu är det ju endast crap som droppar hela tiden och det som droppar mest är DH grejjer som är crap.
Doctor Snuggles
2012-05-27, 21:12
Tycker det är grymt tråkigt att man knappt får några uppgraderingar av att grinda. Nästan enda uppgraderingarna från AH. Det är ju det som är halva grejjen med grindandet, att hoppas på det där feta vapnet/gearet ska droppa, nu är det ju endast crap som droppar hela tiden och det som droppar mest är DH grejjer som är crap.
Uppenbarligen så droppar inte bara crap, eftersom annars så skulle det inte finnas bra saker på AH.
Men det är klart att blizzard sett till att man får mest bra grejer för andra klasser, och att det är sällan man får riktigt bra grejer. Det ger mervärde och försäljningskraft, vilket potentiellt gör att spelet blir mer långlivat och de kan tjäna mer pengar.
Scratch89
2012-05-27, 21:13
Alltså.. Hur får ni tag på så mycket guld? Ni pratar miljoner här. Jag har tillräckligt med ståhej att få tag i 100k så att jag kan uppgradera till en större stash.
BigSpawn
2012-05-27, 21:15
Uppenbarligen så droppar inte bara crap, eftersom annars så skulle det inte finnas bra saker på AH.
Men det är klart att blizzard sett till att man får mest bra grejer för andra klasser, och att det är sällan man får riktigt bra grejer. Det ger mervärde och försäljningskraft, vilket potentiellt gör att spelet blir mer långlivat och de kan tjäna mer pengar.
Ja det droppar ju för de som är högre level, det droppar ju saker som kanske skulle vart bra för 10 levlar sen på sin höjd... och det som folk pratar om som de tjänar pengar på droppar väl mest i inferno
Nu känner jag att jag ligger efter. Åkte från brännbollsyran för att spela gitarr och sjunga i Pajala, dvs inget diablolir sedan i torsdags. Nu har väl alla redan dödat diablo på inferno medans jag precis ska börja act 1!
Doctor Snuggles
2012-05-27, 21:36
Alltså.. Hur får ni tag på så mycket guld? Ni pratar miljoner här. Jag har tillräckligt med ståhej att få tag i 100k så att jag kan uppgradera till en större stash.
Hur gillar du spindelnivån förresten? ;)
Någon som vill spela med mig?
Wizard, slutet av act 1 på nightmare!
Fan alltså nu blev jag också lurad av ah. Köpte ett item för 50k - timed out - inget item och pengarna är dragna. Hur lång tid har det tagit för er andra om det hänt att få tillbaka pengarna/få itemet?
Nordenator
2012-05-27, 21:50
Fan alltså nu blev jag också lurad av ah. Köpte ett item för 50k - timed out - inget item och pengarna är dragna. Hur lång tid har det tagit för er andra om det hänt att få tillbaka pengarna/få itemet?
1-3 minuter kanske. Det har aldrig hänt att jag inte fått item eller pengar, och det har väl hänt kanske 10-20 gånger så det är lugnt ^^
Samma här. Två köp som fick error och pengar dragna. Får hoppas dom kommer tillbaka.
AH:n har buggat ur för tillfället, massa märkligheter, sold items ligger kvar i evighet, bids failar, errors, guld låses osv.
Jag fick error när jag skulle köpa ett par boots med 144 dex 80 vit, 30 poison resistance, 44 all resistance och +200ish armour för 5.000 g i buyout! Efter att jag loggat ut och in så var den såklart borta :(
Scratch89
2012-05-27, 23:19
Hur gillar du spindelnivån förresten? ;)
Ingen fara, faktiskt. De enda spindlarna i spel som fått mig riktigt illa till mods är de i Skyrim. Sättet de rör sig på känns så äkta på något sätt, och det ger mig kalla kårar längs ryggen. I Diablo beter de sig mer som insekter än något annat, och de har jag inga problem med.
Don't do this kids!
oFmFuGpcEMM
Till Scratch
http://eu.battle.net/d3/en/media/videos/?view=&keywords=&page=1#/gameplay
shadowfire
2012-05-27, 23:45
fantastiskt, tyckte att jag hade lite pengar kvar.. råkade visst göra massa flawed square gems utan att se vad de kostade att crafta, dunkade på ett antal som jag tänkte säkert gick att sälja... sedan får jag veta att de droppar på inferno och finns i överflöd och säljs för mindre än vad de kostar att crafta, lolz... så ja, jag har inte så mycket pengar längre men jag har en del flawed square gems om någon vill ha :/ .. annars syns jag även utanför new tristam, jag sitter nere i högra hörnet med kollekthåv
stackars skuggan :O
har 960k nu muahaha
synd att ingen vill köpa mina saker på ah också :P
Tröttnade på spelet för att enda sättet för mig o progressa i inferno är o farma butcher i all oändlighet. Skapade en hardcore demon hunter nu och måste säga att spelet känns rätt kul igen. Bara dödat butcher på normal hitils men jäklar va roligt det är. Öppnade en dörr med 3 unburried som tog ner mig till 10% och man känner hur pulsen ökar innan man hinner vaulta därifrån. Innan har det bara varit "jaha jag dog...".
Doctor Snuggles
2012-05-28, 00:20
Tröttnade på spelet för att enda sättet för mig o progressa i inferno är o farma butcher i all oändlighet. Skapade en hardcore demon hunter nu och måste säga att spelet känns rätt kul igen. Bara dödat butcher på normal hitils men jäklar va roligt det är. Öppnade en dörr med 3 unburried som tog ner mig till 10% och man känner hur pulsen ökar innan man hinner vaulta därifrån. Innan har det bara varit "jaha jag dog...".
Är det stor skillnad på hardcore AH och vanliga AH?
Suverän första post. :D
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5149623236?page=1
Exakt detta händer mig just nu (från tråden jag länkade till nyss). Fast jag är på Hell. *lipar* Ser ingen väg igenom det.
5. In act IV Inferno there are these mobs...Oppressors and Corrupted Angels...they keep doing this thing where they charge at me from 3 screens away and one shot me. That can't be intended.*edit* Nvm, just found out thats working as intended.
Exakt detta händer mig just nu (från tråden jag länkade till nyss). Fast jag är på Hell. *lipar* Ser ingen väg igenom det.
Mjo den instablinkattacken i princip var riktigt jäklig när vi mötte ett elitepack i hell påväg mot lvl 60 vill jag minnas... men de var inte extra snabba åtminstone!
Fatalist
2012-05-28, 01:25
Nån som fått sina items tillbaka som ligger som "Expired"? Hur lång tid tog det?
Är det stor skillnad på hardcore AH och vanliga AH?
Inte kollat på det än så har ingen aning faktiskt.
Blir riktigt tråkigt i inferno, handlar bara om att kita och skippa mobs med helt omöjliga combos. Farma gear känns meh. Finns roligare spel.
Jag tycker iaf det är sjukt kul att sitta i skypen och lira act 1 på inferno med polarna, nu börjar det väldigt lätt också.
I början blev vi sjukt mosade på inferno men allt eftersom har vi blivit fetare och fetare, jag som WD har gått från 7k dps till 25k dps obuffad bla, och jävlar vad kul det har varit på vägen dit.
Hört att act 2 är sjukt mycket svårare men snart vågar vi oss nog på det också. Jävlar va kul det ska bli att dra dit o dö lite.
Vill man ha det lätt så är inte D3 inferno ett bra spelval, men gillar man när det är svårt och jävligt, då är det najs.
Har man inte ett gäng polare som spelar kan jag tänka mig att det suger med inferno.
Har även två bekanta som lirar mycket mer än mig, och de har tagit sig till act 4 på inferno och inte är de några övermänniskor. Det kanske tar mig några månader att ta mig dit, men det är väll det som är vitsen? Man ska väll inte klara allt som kan klaras första månaden? Sluta grina börja spela säger jag.
Har även två bekanta som lirar mycket mer än mig, och de har tagit sig till act 4 på inferno och inte är de några övermänniskor. Det kanske tar mig några månader att ta mig dit, men det är väll det som är vitsen? Man ska väll inte klara allt som kan klaras första månaden? Sluta grina börja spela säger jag.
Vitsen är att spelet ska vara roligt, men jag har ärligt roligare spel på iphonen. Varför måste alla leet-wanabees kalla folk gnälliga för att man inte tycker spelet är kul? Börjar e-penis stå då?
Jag kan tycka de borde slängt in lite extra content av något slag åtminstone i inferno med tanke på hur jäkligt det är, vad som helst, bara man slapp grinda samma content hela tiden :/
bara man slapp grinda samma content hela tiden :/
Fastäh... Diablo. Kinda the idea. :devil:
Vitsen är att spelet ska vara roligt, men jag har ärligt roligare spel på iphonen. Varför måste alla leet-wanabees kalla folk gnälliga för att man inte tycker spelet är kul? Börjar e-penis stå då?
Haha. :D Spelet ÄR roligt. Jag gnäller för att folk gnäller på att det är för svårt. Det kanske är MENINGEN att det ska vara svårt. En person som inte gillar svåra spel kanske inte ska spela ett svårt spel.
Jag kan tycka de borde slängt in lite extra content av något slag åtminstone i inferno med tanke på hur jäkligt det är, vad som helst, bara man slapp grinda samma content hela tiden :/
Fastäh... Diablo. Kinda the idea. :devil:
Lite +1 på båda.
Kan bjuda på ett enkelt farm run på 1 min. På inferno act 1 logga in i tristram, välj waypoin "old ruins",spring ner till Griswold ams och loota vapen racket(högre än normal chans att loota legendary etc) bredvid spawnar ibland "dark cellar" random i den spawnar ibland en kista, treasure pygme, eller rare mob.
Farma på.
Haha. :D Spelet ÄR roligt. Jag gnäller för att folk gnäller på att det är för svårt. Det kanske är MENINGEN att det ska vara svårt. En person som inte gillar svåra spel kanske inte ska spela ett svårt spel.
Det är inte svårt, poängen är att jag ganska enkelt skulle kunna göra ett macro när man möter en rare mob eller en horde med mobs på ett G-15. Springa cirklar och spawna venom hydra och blizzard, teleport om man är i knipa, pot repeat process. Det blir bara långdraget och trist. Blizzard har ju nerfat bort alla användbara skills, så nu finns det 2-3 builds som folk använder.
Samtidigt kör många hel dags farm runs ibland med exploits/borderline exploits till blizzard nerfar dem och samtidigt alla andras skills. Så AH svämmar över med +1k dps items. GG
Det är inte svårt, poängen är att jag ganska enkelt skulle kunna göra ett macro när man möter en rare mob eller en horde med mobs på ett G-15. Springa cirklar och spawna venom hydra och blizzard, teleport om man är i knipa, pot repeat process. Det blir bara långdraget och trist. Blizzard har ju nerfat bort alla användbara skills, så nu finns det 2-3 builds som folk använder.
Samtidigt kör många hel dags farm runs ibland med exploits/borderline exploits till blizzard nerfar dem och samtidigt alla andras skills. Så AH svämmar över med +1k dps items. GG
Det kommer väll en ladder reset när saker och ting har balanserats tillräckligt mycket. Själv avstår jag från att spela tills det att de mesta har fixats.
Det kommer väll en ladder reset när saker och ting har balanserats tillräckligt mycket. Själv avstår jag från att spela tills det att de mesta har fixats.
Jag vet inte hur det blir med det, ska ju bli RMAH om 2 dagar. Om en vecka kommer man kunna köpa 1k dps vapen på ah för under 100k, folk farmar hela dagarna och säljer, med hyper inflation som följd.
RMHA är ju fördröjt indefinately, men det står 13 juni om man kollar in-game.
RMHA är ju fördröjt indefinately, men det står 13 juni om man kollar in-game.
Hehe ja herregud, dom får börja köpa upp alla exploit farmade items själva.
Och ja hur item-systemet är kasst med stats o allt vill jag inte ens börja diskutera i text, det blir för drygt. :D
Sen hade jag gärna sett D3 utan AH och högre droprate istället. Känns lite som att det är gjort för att man måste använda sig av AH tillslut... och de känns lite fel, roligare att hitta skiten själv. Men men Blizzard vill väll tjäna dinero på reallife-money AH antar jag.
martikainen
2012-05-28, 08:56
Jag vill ju tro att dom har fler större förändringar på gång men som kommer i första expansionen, de har ju trots allt lärt sig att tjäna pengar på sina spel, släpp 1 expansion/år så löser allt sig ;)
är AH fortfarande fuckad? Jag ser fortfarande items som var sålda igår ligga uppe på listen som "sold". Alltså ej försvunnit.
Och ja hur item-systemet är kasst med stats o allt vill jag inte ens börja diskutera i text, det blir för drygt. :D
Sen hade jag gärna sett D3 utan AH och högre droprate istället. Känns lite som att det är gjort för att man måste använda sig av AH tillslut... och de känns lite fel, roligare att hitta skiten själv. Men men Blizzard vill väll tjäna dinero på reallife-money AH antar jag.
Det är egentligen där allt blev fel, det enda blizzard gör just nu är jaga exploits och nerfa alla classer. Inte jobba med att förbättra content.
shadowfire
2012-05-28, 09:00
De har onekligen inte tänkt till riktigt kring ekonomisystemet, det är riktigt fukkat i kombo med crafting.
Att lägga pengarna på crafting är fanemig det korkaste jag gjort på min char, dels har jag craftat en massa skitrustning och gems (som kostar massa cash att crafta) dels lagt pengar på att träna osv. Jag har nog blåst en mille på artisians, helt i onödan.
Jewelcraft pages som borde vara attraktiva får man mer för om man säljer till en vendor istället för på AH. Vissa gems får man mer för om man säljer till en vendor och samma sak vad gäller mats. På AH säljer folk mats för lägre priser än vad de får hos random merchant... å crafta jewels för att sälja är näst intill värdelöst, det kostar mer att crafta ett gem än vad man får ut när man säljer det.
Det gör att crafting i spelet har ingen som helst lustfylld effekt. Även om man hittar någon superduperplan så betvivlar jag att det lär ge utdelning då man måste crafta flera olika innan man får attraktiva attribut på den... hade det bara varit fasta attribut så kanske det hade fått ett nytt perspektiv.
Spelet överlag känns som om det kommer gå snabbt att tröttna på om de inte tillför något mer. Man kommer nöta sig in på inferno en sväng, sedan blir det till att vänta på GW2 istället.
De har onekligen inte tänkt till riktigt kring ekonomisystemet, det är riktigt fukkat i kombo med crafting.
Att lägga pengarna på crafting är fanemig det korkaste jag gjort på min char, dels har jag craftat en massa skitrustning och gems (som kostar massa cash att crafta) dels lagt pengar på att träna osv. Jag har nog blåst en mille på artisians, helt i onödan.
Jewelcraft pages som borde vara attraktiva får man mer för om man säljer till en vendor istället för på AH. Vissa gems får man mer för om man säljer till en vendor och samma sak vad gäller mats. På AH säljer folk mats för lägre priser än vad de får hos random merchant... å crafta jewels för att sälja är näst intill värdelöst, det kostar mer att crafta ett gem än vad man får ut när man säljer det.
Det gör att crafting i spelet har ingen som helst lustfylld effekt. Även om man hittar någon superduperplan så betvivlar jag att det lär ge utdelning då man måste crafta flera olika innan man får attraktiva attribut på den... hade det bara varit fasta attribut så kanske det hade fått ett nytt perspektiv.
Spelet överlag känns som om det kommer gå snabbt att tröttna på om de inte tillför något mer. Man kommer nöta sig in på inferno en sväng, sedan blir det till att vänta på GW2 istället.
Satt och youtuba GW2 filmer från betan i dag när AH kickade mig :)
shadowfire
2012-05-28, 09:08
Satt och youtuba GW2 filmer från betan i dag när AH kickade mig :)
Ser fram emot det till tusen, hoppas det blir lite som RIFT dvs att vi får med oss en bunt koloiter dit.. jag och ceeyay ska spela iaf och kwon har ju ett finger med precis överallt :D
The butcher one hittar mig, lvl 54 i hell
10 k hp, wiz
Ser fram emot det till tusen, hoppas det blir lite som RIFT dvs att vi får med oss en bunt koloiter dit.. jag och ceeyay ska spela iaf och kwon har ju ett finger med precis överallt :D
Jag är lätt på :)
ingen som fortfarande har probs med ah? :(
Kör teleport med decoys alt wormhole, mirro image, venom hydra och blizzad är mitt tips.
shadowfire
2012-05-28, 09:16
10 k hp, wiz
Nu har jag 2700 i armour obuffat och 17k i liv.
När vi körde butcher igår så hade jag nog ungefär samma armour, fast tog på mig sköld istället och fick väl 3200 istället. Hade väl 13-14k i liv då, gick fint.
Har bytt ut en del +INT gems mot +VIT istället, så tappade lite dps men inte farligt ändå. Teleport + mirror images + venom hydra fungerade fint, spamma arcane orbs när man får stå lite stilla.
Kör teleport med decoys alt wormhole, mirro image, venom hydra och blizzad är mitt tips.
ska testa
shadowfire
2012-05-28, 09:18
Det är lite märkligt hur mobsen scalear i förhållande till spelare, med en 4-mannagrupp tar ACT I på hell ett par timmar o blåsa igenom och man får slita som fan med vissa champs. Kör man solo på samma act/svårighetsgrad så är det 45 minuters run och man kan dricka kaffe med vänster handen på alla bossfighter och champs... det känns som att bästa sättet att farma o grinda är solo?! ... och att det är pengar som gäller för att köpa gear på AH.
shadowfire
2012-05-28, 09:29
Just nu kostar bra gula items för typ en level 45-char under 1000 lakan/st, ligger prylar på buyout runt 5 papp som snart expirar.... så runt 800-1400 i buyout verkar gula level 45-items gå för.
Det är lite märkligt hur mobsen scalear i förhållande till spelare, med en 4-mannagrupp tar ACT I på hell ett par timmar o blåsa igenom och man får slita som fan med vissa champs. Kör man solo på samma act/svårighetsgrad så är det 45 minuters run och man kan dricka kaffe med vänster handen på alla bossfighter och champs... det känns som att bästa sättet att farma o grinda är solo?! ... och att det är pengar som gäller för att köpa gear på AH.
Märkte samma sak, körde med 2-3 kompisar och det tog mer än dubbelt så lån tid som solo. Var lite udda.
najs jag köpte ett 2h vapen med 1162dps på ah för 100k. Hur mycket tror ni jag kan sälja det för?
någon som har en idé? Det känns som om den skulle kunna gå för 400k+
Det är inte svårt, bara tråkigt, nu har man muskelminne för precis alla affix kombinationer. Men det tar en jäkla massa tid och man kan inte sikta in sig på något speciellt drop t.ex. jag vill ha det där super vapnet som droppar där allting styrs av slumpen.
Det är kul att lira inferno ibland men den där magiska känslan man hade i början när man måste lira hela tiden finns inte på inferno tycker jag iaf, roligare levla gubbar med andra då. :)
Jag är på :)
Förköpt, lirade första beta weekend det var ju helt magiskt!
Fatalist
2012-05-28, 11:27
@Kimball: Har fått svärdet nu, det ligger här glansigt och dödligt och väntar på dig!
@Kimball: Har fått svärdet nu, det ligger här glansigt och dödligt och väntar på dig!
And awesome it is!
32.5k dps med familiar och MW nu, hade varit najs att nå +35k så småningom, men jag antar att ~30k dmg + 50-50% res & dmg res + ~30k i liv får funka nu, så småningom får man väl uppgradera sina 25% MF, men det är ju inte kul att leta gear med kombinationen MF + res + int och ev. vit... :D
Om någon f.ö. har en off-hand för wizard med över 68-250dmg och 78 int/vit - hojta till!
Doctor Snuggles
2012-05-28, 15:18
När är det dags att börja satsa på +res gear? Hell?
När är det dags att börja satsa på +res gear? Hell?
Jag har inte haft något extra behov av det förrän inferno som wiz, men då levde jag såklart en del på diamond skin osv, hade ~100 i alla res då har jag för mig. Å andra sidan kan det ju vara intressant att kolla vad bara ~50-100 res gör för skadan vs. att satsa på armor och till viss del vit, eftersom man ju får mer ut av "de första 100 i res" så att säga.
Doctor Snuggles
2012-05-28, 15:27
Jag har inte haft något extra behov av det förrän inferno som wiz, men då levde jag såklart en del på diamond skin osv, hade ~100 i alla res då har jag för mig. Å andra sidan kan det ju vara intressant att kolla vad bara ~50-100 res gör för skadan vs. att satsa på armor och till viss del vit, eftersom man ju får mer ut av "de första 100 i res" så att säga.
Hur tycker du diamond skin funkar för bossar? Klarade precis Butcher på nm, och det var första gången som jag behövde respeca efter ha dött 2 ggr, och använda teleport och hydra t.ex.
Då hade jag ändå runt 2000 dps i min ursprungliga spec.
gjorde ett bra klipp där på 2h vapnet. :) Köpte det för 100k och sålde för 610k.
men fortfarande irriterande att ah cpar sig. Typ request timed out så man missar vapen som man kan köpa billigt.
Hur tycker du diamond skin funkar för bossar? Klarade precis Butcher på nm, och det var första gången som jag behövde respeca efter ha dött 2 ggr, och använda teleport och hydra t.ex.
Aldrig lirat bossar solo faktiskt :/ men teleport är nog kanske mer vial där!
Någon som är sugen på att hjälpa mig med Diablo på hell så adda KingSlayer#2894. :D
Nordenator
2012-05-28, 16:17
Någon som är sugen på att hjälpa mig med Diablo på hell så adda KingSlayer#2894. :D
Jag har en kvart att spendera medan jag väntar på att polaren och pizzan kommer. Kan hjälpa dig ^^
Boots med runspeed hjälper, någon escape som teleport hjälper. Du vill vara så mobil som möjligt så hydra ger ok dps samtidigt som du kan röra på dig. Blizzard är insta cast och ger bra dps samtidigt som du kan springa runt.
Diamondskin funkar som "oh shit" ability fram till inferno.
Doctor Snuggles
2012-05-28, 16:39
Boots med runspeed hjälper, någon escape som teleport hjälper. Du vill vara så mobil som möjligt så hydra ger ok dps samtidigt som du kan röra på dig. Blizzard är insta cast och ger bra dps samtidigt som du kan springa runt.
Diamondskin funkar som "oh shit" ability fram till inferno.
Jag använder diamondskin som en stapelvara i nm fortfarande. Komma nära, på med huden, och köra explosive sparks.
Fast numer blir det mer destructobeam.
shadowfire
2012-05-28, 17:04
Jag har precis bytt bort DS till favör för teleport+mirror image+hydra. Mirror Image gör ju att jag får en hel arme av mig själv och rätt ofta så väljer både bossar och mobs att banka skiten ur kopiorna istället för mig. Det gör att jag vinner lite tid till att skutta ur striden eller ta en teleport om jag nu vill det. Teleporten skapar två nya kopior så jag får ytterligare en överlevnadschans efter teleport.
Innan var jag väldigt förtjust av diamond skin och jag ser det fortfarande som en av de bästa spellsen för en wiz. Som mest nytta har jag haft av den när jag spelat med public groups där de andra spelarna dött. Jag har kunnat slå på DS och stå och ressa folk trots att diablo mfl bankar mig i skallen.
Jag fick däremot ändra spelstil nu när jag speccade om, det tog ett par timmar att vänja mig vid att använda teleport på ett bra sätt, t.ex. att teleportera till livbubblor (som ger health till alla i striden) mm. Det går att nyttja det rätt bra taktiskt.
Blir att ta 60 idag på DH'n och kanske imorgon på Wiz :D sen får vi se om det blir inferno eller om man ska chilla ett tag, köpa billigare gear och progressa alla gubbar sen i inferno.
Edit: kommer väl in vid 21 tiden om ni vill lira, skuggan, kwon, cj, ronn & co :) nästan skam att ta de sista två levelsen själv när vi håll ihop så bra :D
Tricklew
2012-05-28, 17:35
Så, min snubbe är ungefär lika snabb som en rullator och dör på 2 slag, kul Belial.
Hjälp mig, nightmare.
Tricklev#2325
Tricklew
2012-05-28, 17:46
Den jäveln dog nu, hursom, finns det någon Cookie Cutter > all spec för Witch Doctor? Inte orkat läsa på än.
Så, min snubbe är ungefär lika snabb som en rullator och dör på 2 slag, kul Belial.
Hjälp mig, nightmare.
Tricklev#2325
Fixa boots med runspeed, håll dig i mitten och dpsa, rör dig i sidled ibland mot sidan. Satsa på att plocka alla health bubblor han droppar där. Lär dig spamma knappen lagom på din attack så att du inte låser gubben en extra sekund. Någon slags damageshield rekommenderas om du har svårt med hans aoe. Fixa bra saker till din kompanion så de får lite bättre dps, råa stats funkar bäst på dem. Gear med health on hit hjälper, samt bara mobila skills så du blir så rörlig som möjligt, typ.
edit:puck 2 hehe
Lachrillo
2012-05-28, 18:21
KWKD4D-77CM-ET6W9E-GTMG-FCCFBR
( Guest )
KWKD4D-77CM-ET6W9E-GTMG-FCCFBR
( Guest )
Woo! Tackar :)
Den jäveln dog nu, hursom, finns det någon Cookie Cutter > all spec för Witch Doctor? Inte orkat läsa på än.
http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#aUidTZ!ZbV!aZaZZZ
Skulle jag säga fungerar bra fram till inferno. Du får HP från Soul harvest och mana från Spirit walk. DPSen kommer från Acid cloud.
är AH fortfarande kefft för er? Typ 1h vapen-sektionen bland annat.
Jupps. Sålda vapen ligger kvar osv.
Någon som vill dra upp en ny gubbe? lite sugen på wizard alltså!
Tediiieee
2012-05-28, 19:32
är AH fortfarande kefft för er? Typ 1h vapen-sektionen bland annat.
Japp, jag har tydligen lagt bid på en crossbow för 1.5 mille, ändå att jag köpte en annan för 1.7 mille, och jag hade bara 1.8 mille. dafuq, så jag har kanske fått 1.5 mille från en bugg, nice :D
Någon som vill dra upp en ny gubbe? lite sugen på wizard alltså!
Jag är lite sugen på att dra upp en karaktär utan att använda AH.
Jag är lite sugen på att dra upp en karaktär utan att använda AH.
Hmm, all natural bro?
Då kör man inferno nu då. Måste testa med min tidigare gear och se om det verkligen är så svårt som folk säger, extremt spännande :)
Inferno kommer ändras
We purposely launched the game with Inferno being far more difficult than what we were able to progress in ourselves, assuming people would find it as difficult but with a few skilled players able to pull it off, or the difficulty would simply help root out problem skills and builds that allowed flaw-filled progression possibilities.
I think the main problem we're running into is people progress more or less linearly to Inferno, and the brick wall effect makes it seem like these broken skills were the correct way to overcome the difficulty because the belief is that Inferno must be an immediately surmountable challenge, which it isn't intended to be. Or the reverse, that because these skills allowed progression the classes that did not have them were too weak/broken, which isn't correct.
We'll provide a bit more info/context on Inferno tuning through an article we're working on for the front page.
-Bashiok
Hmm, all natural bro?
Yups.
vill pojkarna lira snart lr?
Inferno kommer ändras
Mer förändringar nu efter två veckor
Mera builds skall bli viable i Inf
http://eu.battle.net/d3/en/blog/4965215#blog
http://eu.media1.battle.net/cms/gallery/ELL79TSSKOHC1338204616195.jpg
On to items! One of the biggest pieces of feedback we’ve received regarding items is the relative power of Legendaries.
This isn’t a simple issue to address, as it involves some intentional design decisions as well as expectations built by other games.
First and foremost, Legendary items are not designed to necessarily be the best items in the game.
They’re just one additional type of item as you level up, and they are not meant to be the primary items you’re chasing at the end-game.
They can -- and should -- be exciting to find, but they’re not supposed to serve as the single driving force of the item hunt. Rare items, for example, have the possibility to roll up “perfect” stats that can, if you’re lucky, outpace the predetermined stats of a Legendary.
That’s by design.
We’ll be exposing item levels (ilvl) of 60+ items in patch 1.0.3.
Comparing an ilvl 63 blue to an ilvl 60 Legendary will hopefully make a bit more sense afterward.
In addition, we’re planning to just straight-out buff Legendary items in a future patch, likely the PvP patch (1.1).
These buffs will not be retroactive, and so they’ll only apply to new Legendary items found after the patch. (Sucks to have an "old" Buriza!)
In the long term, we’re looking at simply expanding the affix diversity and unique bonuses of Legendary items, and we’ll be able to share more details after the PvP patch.
Charleston
2012-05-28, 20:55
Hmm, har haft ett problem med AH idag, sålde ett objetk för 250k och det stod typ hängde sig när jag skulle skicka pengarna till min stash fungerade med andra sålda och ickesålda objektr. Tänkte att de tskulle reda ut sig när jag kom tillbaka några timmar senare nu. Nu har jag dock varken några pengar att skicka till min stash eller några extra pengar i min guldhög, Nån som haft liknande problem?
AH jävlas med mig med, blir till att lägga ner för ikväll och hoppas på att jag får åter mina pengar som verkar gått upp i rök.
Nordenator
2012-05-28, 21:10
Yep. Tidigare då den jävlats har man alltid fått pengar eller sak. Inte i dag, dock. Jag som skulle fixa guld till en amu :P
jag håller mig till att köpa 2hvapen för att sälja, det funkar okej. 1h-sektionen är typ buggad.
Har också problem med AH, guld har dragits och men har inte fått items jag vunnit
KaptenKnäsvag
2012-05-28, 21:58
Nu är det dags att vi postar våra bios anser jag
http://i45.tinypic.com/110gi21.jpg
KaptenKnäsvag
2012-05-28, 22:00
Inferno kommer ändras
Du missuppfattar helt. Det han menar är att inferno inte är ämnat för att kunna besegras direkt efter hell. Ser inget som skulle antyda att något skall ändras
edit: klargör lite: Jag tror att han menar att folk som gnäller på nerfing av skills antog att det var meningen att dessa skills (som var OP från launch, ex som DH när man kunde bli odödlig med SS) skulle göra inferno möjligt från första början, vilket inte var meningen.
Doctor Snuggles
2012-05-28, 22:13
En fundering. Om ni skulle få designa Diablo eller något liknande spel själva, vad skulle ni då ändra på/göra? Fler acter/mer content? Bygga på content efter hand? Hur skulle man betala? osv
Tediiieee
2012-05-28, 22:15
http://oi48.tinypic.com/35nbk02.jpg
http://oi48.tinypic.com/35nbk02.jpg
Mogen dps :Virro
http://i45.tinypic.com/34smfbm.jpg
Galningen
2012-05-28, 22:39
Någon som vill spela lite tidigt inferno (a1/2)? Galningen#2576
Du missuppfattar helt. Det han menar är att inferno inte är ämnat för att kunna besegras direkt efter hell. Ser inget som skulle antyda att något skall ändras
edit: klargör lite: Jag tror att han menar att folk som gnäller på nerfing av skills antog att det var meningen att dessa skills (som var OP från launch, ex som DH när man kunde bli odödlig med SS) skulle göra inferno möjligt från första början, vilket inte var meningen.
We'll provide a bit more info/context on Inferno tuning through an article we're working on for the front page.
Inferno is intended to be extremely difficult, but with some specific skills, a few classes were simply able to progress far more easily than intended. This made the classes, which were about where they were supposed to be, seem very underpowered. It also created the perception that the classes doing well were intended to rely on specific runes in all their builds, and the other classes were just broken. This is the opposite of what’s true. If any single skill or rune feels absolutely required to progress, it means that skill is working against our goal of encouraging build diversity -- and those “required” skills need to be corrected. We know these hotfixes snuck up on people, and it took us a day or so to communicate that they had gone live. However, our intent moving forward is that when there are circumstances where a hotfix is necessary, we’ll communicate changes that could impact your ability to play your class through ‘Upcoming Changes’ posts in the General forum. Ideally, we’ll let you know as soon as we even have the idea that we want to make that kind of change.
That said, we also wanted to let you know we’re keeping a close eye on Inferno. The intent of incoming damage is that it should be a very consistent drain on your health, and mitigating that drain is a major part of what makes Inferno mode difficult.
Right now, there’s a lot more damage “spikiness” occurring than feels right, and that’s one major area we’re looking to adjust in patch 1.0.3.
While we don’t have any specifics yet, our design goals are to support and promote build diversity; continue to ensure that a mix of champion packs, rare packs, and boss fights are the most efficient way to acquire the best items in the game; and ensure that all classes are viable in Inferno.
-Bashiok
byggorexia
2012-05-28, 22:45
Någon som har lust döda diablo i norm te mig o polarn så man kan gå sova är framme vid bossen. isf adda bargirl#2815 vore schysst :)
Galningen
2012-05-28, 22:48
Någon som har lust döda diablo i norm te mig o polarn så man kan gå sova är framme vid bossen. isf adda bargirl#2815 vore schysst :)
Ska cleara en dungeon lite snabbt sen kan jag hjälpa till. Lägger till dig.
Jag kröp till korset till slut.. Köpte en lidless wall-sköld och en yxa (för sånt använder ju wizards...) med 400-ish dps. För inga pengar alls. Mer än dubblade min dps och ökade armourn med omkring 1000. Nu är det fan inte ens en utmaning längre.
Jävla AH.
Hade varit roligare med högre drop rate och mindre AH. Att köpa utrustning för inga pengar alls i ett spel som mer eller mindre är helt g
Nordenator
2012-05-28, 23:34
Survivability vinner en inga priser då man kikar på stats och skada direkt ^^
http://neodym.se/Screenshot049.jpg
KaptenKnäsvag
2012-05-28, 23:35
Förlåt Kwon, missade ordet "tuning" : )
Mer än dubblade min dps och ökade armourn med omkring 1000. Nu är det fan inte ens en utmaning längre.
Kan du boosta mig lite i Act2 då om detta spel inte är en utmaning längre?
Never doubt the Walking Apocalypse, El Capitän! D
Kan du boosta mig lite i Act2 då om detta spel inte är en utmaning längre?
Hur skulle det bli mer utmaning?
Sen var poängen inte att det inte skulle bli några utmaningar framöver. Men sättet att lösa det är väl att ta en ny runda på AH, tyvärr. Det lär väl bara bli billigare och billigare också, ju mer som farmas.
Ohh antingen var AH-crashen det bästa eller sämsta någonsin, köpte 37 nya vapen för sammanlagt 5 miljoner som jag hoppas kunna casha in en hel del på om prisnivåerna inte sänkts ;)
Nordenator
2012-05-29, 00:07
Ohh antingen var AH-crashen det bästa eller sämsta någonsin, köpte 37 nya vapen för sammanlagt 5 miljoner som jag hoppas kunna casha in en hel del på om prisnivåerna inte sänkts ;)
Haha.. tänkte precis påpeka att AH funkar fint igen och att folk verkar totalt ha glömt bort hur man prissätter saker :D
Vad har mest underpriser? Jag kollar typ 2h vapen med 100k buyout och tar toppdpsen som står ut prismässigt. Nå andra tips?
Inte bra för tentapluggandet det här... Hann bli level 8 iaf.
Vad har mest underpriser? Jag kollar typ 2h vapen med 100k buyout och tar toppdpsen som står ut prismässigt. Nå andra tips?
Har tyvärr inga tips att komma med har hållt mig till en enda typ, den jag själv använder. Det lönar sig dock ganska bra, tjänat 8 miljoner på 2 dagar :)
Edit: Gör exakt så som Nordenator (tror jag det var) beskrev tidigare i trådan.
du vill inte hinta om vad det är till en fattig koloit? :p
Nordenator
2012-05-29, 00:39
Ughh.. tror jag snitter 1 mille vinst per 10 min nu. Svårt att sluta när det går såhär :D
du vill inte hinta om vad det är till en fattig koloit? :p
Haha hade ju hoppats slippa mer konkurrens än nödvändigt :P Tror inte det spelar någon roll vad du väljer faktiskt, är nog mycket lättare med vapen dock eftersom man kan sortera efter dps och inte behöver söka på massa krångliga variabler :)
Ughh.. tror jag snitter 1 mille vinst per 10 min nu. Svårt att sluta när det går såhär :D
:D Inte illa det.
Nordenator
2012-05-29, 00:53
:D Inte illa det.
Nä.. helt löjligt. Tabbar jag ut för att skriva lite eller surfa har jag typ sålt 2 items då jag tittar in igen. Sålde just något för 700k bara sådär spontant. Köpt för kanske 50-100k.
Nordenator
2012-05-29, 01:00
är det vapen du kör med?
Jeoo. Rares under belopp x. Suger allt som glimmar. Säljer dyrare. Man kan kalla mig en Champion of AH Justice (tm). Genom att gradvis undercutta de stora pojkarna med ett så pass högt pris att nästa man inte kan bara sälja vidare och göra vinst håller jag nere inflationen på AH.
Tackbrev kan skickas som PM :D
fattar inte hur du lyckas. Jag antar att dpsen inte är det enda som spelar roll? Iom att det jag hittar som har mest dps under X i buyout aldrig är värt flera 100k mer. Förutom en som jag hade tur med att hitta idag som hade 1150dps då, för 100k.
Nordenator
2012-05-29, 01:06
fattar inte hur du lyckas. Jag antar att dpsen inte är det enda som spelar roll? Iom att det jag hittar som har mest dps under X i buyout aldrig är värt flera 100k mer. Förutom en som jag hade tur med att hitta idag som hade 1150dps då, för 100k.
När jag lägger ut dem igen tar jag hänsyn till stats. Jag skiter totalt i stats medan jag köper dem, dock. De som är bra med bra DPS för förstås en högre prislapp. Det gäller bara att veta vad man kan ta ut extra för det.
Nordenator
2012-05-29, 01:08
Med tanke på vinsterna nu ska jag fan köpa 1k 1H DPS med intelligence i morgon. Bwahahaha :D
är det primary som tex strength, dex och vitality som spelar mest roll?
JAAAAAAAAAAAA!!!!! Fick precis en för 25k som det inte finns någon med samma dps för under 7 miljoner :DD
Nordenator
2012-05-29, 01:14
är det primary som tex strength, dex och vitality som spelar mest roll?
För mig gör det det. Jag kikar bara snabbt på DPS, stats och höftar ut en auktion därefter. Kanske +/- 40% av något snittpris på DPS för rare. Det sämsta läget är då allt på ett rare item går till skadan. Då tappar det fett med värde.
JAAAAAAAAAAAA!!!!! Fick precis en för 25k som det inte finns någon med samma dps för under 7 miljoner :DD
CG :D
Nu verkar AH ha börjat dö ut lite. Säljer knappt längre och det dyker inte upp något nytt. Men men.. en bra timme eller så. Var uppe i 7 mille med kanske 20 osålda saker och började med 0 saker på runt 3 mille.
Fuuuuuck, missa nyss en crossbow med 1200 dps samt IAS och annat fint för 25k. En jävla sekund ifrån
Fuuuuuck, missa nyss en crossbow med 1200 dps samt IAS och annat fint för 25k. En jävla sekund ifrån
Haha, tur för mig :D
shadowfire
2012-05-29, 07:50
"We have temporarily disabled commodity auctions for the gold auction house. Sales of items such as gems and crafting materials have been brisk since the launch and we're currently working on a number of optimizations to improve the speed at which they can be processed. If you happened to have a commodity auction listed prior to this change, you can cancel the listing from the Auctions tab to reclaim the item.
Please note that while commodities are disabled, players who attempt to sell them in the auction house will receive an "auction failed (error 31025)" message.
We recognize that these items are highly desired and are working to make commodities available again as soon as possible. We'll provide further updates within this thread as they become available."
tossefar
2012-05-29, 08:37
Det där har varit i flera dagar skuggan, och påverkar inte köp/sälj av utrustning.
shadowfire
2012-05-29, 09:22
näh men mina dyrt craftade gems *cry*
Köpte precis ett 500-dpsvapen med +str, +dex, +int +socket för 15k.
När kommer AH-appen till android? Vore skönt att göra sina inköp på jobbet så man har grejerna när det är dags att spela på kvällen.
Samuelelel
2012-05-29, 09:39
När kommer AH-appen till android? Vore skönt att göra sina inköp på jobbet så man har grejerna när det är dags att spela på kvällen.
Har för mig att jag läst någon blå post om att det inte finns några planer på en AH-app för D3 *cry*
shadowfire
2012-05-29, 09:39
2-handed?
1h.. den var bättre än den jag hade rentav, så jag switchade o lade ut min gamla onehander för 20k ;)
Priserna på sub level60-gear är riktigt låga nu.
Kurtbert
2012-05-29, 09:42
Någon som vill va med och leta efter treasure pygmen i act 1 inferno? Adda Skurtisen#2807 :)
haha grattis :P
så trökigt att snitta typ 15-20k vinst per item man säljer:P
så trökigt att snitta typ 15-20k vinst per item man säljer:P
Haha har samma problem. förstår inte hur de stora grabbarna gör. igår var en bra kväll och plussa drygt 200k på kontot. :(
igår var en bra dag med 1 miljon plus, fast då var 550k av det pga tur från ett item jag sålde
önskar jag kunde ha sådan tur. Är iofs bara lvl 40 så hade inte så stor budget från början heller så ska väl inte klaga.
Tricklew
2012-05-29, 10:33
önskar jag kunde ha sådan tur. Är iofs bara lvl 40 så hade inte så stor budget från början heller så ska väl inte klaga.
Har inte köpt eller börjat AH spelet än, fInns nog goda chanser att tjäna lite pengar då också. Lvl 50 nu med en halv mille på kontot, sekunden jag dingar 60 blir alla de pengarna ett fint vapen.
Iphone
Har inte köpt eller börjat AH spelet än, fInns nog goda chanser att tjäna lite pengar då också. Lvl 50 nu med en halv mille på kontot, sekunden jag dingar 60 blir alla de pengarna ett fint vapen.
Iphone
Det är aldrig för tidigt att börja. Alltid en bra boost och man kan skrapa ihop till hyggligt gear för att göra de tidigare svårighetsgraderna ännu enklare.
jag började köpa sälja på typ lvl 40
Nordenator
2012-05-29, 10:40
Ja alltså man behöver startkapital på typ.. 50k. Sen är det bara att börja jobba. Är ju inte så svårt att skrapa ihop ^^
Tricklew
2012-05-29, 10:43
Har sålt något enstaka item endast.
Och vem är den nördiga killen som tittat för mycket på Game of Thrones och kallar sig Kingslayer? :D
Iphone
Och vem är den nördiga killen som tittat för mycket på Game of Thrones och kallar sig Kingslayer? :D
Iphone
jarod :D
Nordenator
2012-05-29, 10:45
Iphone
Jarod var det. Hjälpte honom med dibbe på hell i går. Det var intressant. Jag var tvungen att springa iväg mitt i fighten och hämta utkörd pizza. Jag levde fortfarande då jag kom tillbaka :D
1h.. den var bättre än den jag hade rentav, så jag switchade o lade ut min gamla onehander för 20k ;)
Priserna på sub level60-gear är riktigt låga nu.
Vafan, vilken lvl är du?
shadowfire
2012-05-29, 10:51
vafan, vilken lvl är du?
59
BigSpawn
2012-05-29, 10:57
har gjort några vapenklipp nu också när jag läst tipsen, köpte nått vapen för 35k och sålde för 120, skulle säkert kunnat fått mer. Köpte ett för ett tag sen för 40k ska sälja det sen.
Men jäklar va snabb man måste vara, man får inte tveka en sekund, missade ett nice vapen igår precis.
är bara level 44 så hade inte så mycket pengar innan men tänkte försöka samla ihop så jag har bra med pengar tills level 60
Tricklew
2012-05-29, 10:58
Någon här som lirar på hc? Är enormt sugen på att köra upp em hc monk, någon som är game i veckan?
Iphone
tänkte precis säga att ah är lite segt just nu men så får jag ut en 2h vapen med 994dps för 20k
Alltså som normalt förbaskat sugen på lira Diablo III blir jag totalt jävla avtänd av allt tjurbajs runt auktionshuset. Pajar hela spelet fullkomligt i mina ögon.
Alltså som normalt förbaskat sugen på lira Diablo III blir jag totalt jävla avtänd av allt tjurbajs runt auktionshuset. Pajar hela spelet fullkomligt i mina ögon.
+1
Bort med AH och högre droprate istället tack. 'Bind on pickup' på allt, hade varit mycket roligare.
Nordenator
2012-05-29, 11:31
+1
Bort med AH och högre droprate istället tack. 'Bind on pickup' på allt, hade varit mycket roligare.
Det fast bundet till account istället för karaktär. Jag hade också gärna sett att AH inte var en sådan central del av spelet, men jag är samtidigt lite av en opportunist. Så länge det är en del av spelet kommer jag nyttja det, men jag hade gärna sett att det aldrig ens fanns möjlighet till trade.
FiremasterX
2012-05-29, 11:34
Nyss köpt d3, och det kommer väl bli en hel del spelande!
FÖRSTA FRÅGAN!: Vad tycker ni om klassen Monk? :<
Tricklew
2012-05-29, 11:37
Inte spelat, men de vinner ju tävlingen i coolhet, vilket är allt som betyder något.
Är ju ganska lätt att bara strunta i att använda AH annars :)
Knatcharn
2012-05-29, 11:53
Ja men då kommer kommentarer som "Din damage suger, köp det där och det där" :/
Jag spelade bara med sådant jag hittade. Level 57 och enhandsvapen med 150 dps. Total dps ~2500.
Det känns som att spelet är gjort med AH i tanken. Några tusingar senare närmre 5k dps.
Katastrofal
2012-05-29, 11:57
Försöker spela på min Wizard lvl 53 hell, med 2k dmg och 22k hp. Kommer ingenvart, förslag?
/Diablo newb.
försöker spela på min wizard lvl 53 hell, med 2k dmg och 22k hp. Kommer ingenvart, förslag?
/diablo newb.
ah /=
Jag spelade bara med sådant jag hittade. Level 57 och enhandsvapen med 150 dps. Total dps ~2500.
Det känns som att spelet är gjort med AH i tanken.
Spelade också bara med sånt jag hittade tills inferno act 2 utan större problem, spelet har ju inte funnits så länge heller. Med lite nötning fixar man det på egen hand. Men visst vill man vara i framkant och ha den bästa bästa gearen så lär man få använda AH.
Det känns som att spelet är gjort med AH i tanken. Några tusingar senare närmre 5k dps.
Jag måste säga att jag inte håller med dig till 100%. Fram till slutet av Hell / början av inferno så klarar man sig som WD ganska bra utan AH. Det är snarare så att spelet blir för lätt om man uppdaterar sig hela tiden. Med det sagt så måste jag tillägga att spelet börjar på riktigt först efter 60 och då kan det absolut bli nödvändigt med AH.
Försöker spela på min Wizard lvl 53 hell, med 2k dmg och 22k hp. Kommer ingenvart, förslag?
/Diablo newb.
Vad kör du för spec? (Använd skill calculator o länka)
Om man vill gå runt med två löskukar som vapen så ja :)
Katastrofal
2012-05-29, 12:16
Vad kör du för spec? (Använd skill calculator o länka)
Såhär ser det ut just nu:
http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#lcXRQO!aXf!ZaabYb
Nyss köpt d3, och det kommer väl bli en hel del spelande!
FÖRSTA FRÅGAN!: Vad tycker ni om klassen Monk? :<
Monk är bäst! Det är enda klassen som jag tycker har riktigt rolig spelstil och får agera tank, healer och crowdcontroll i min grupp. Funkar utmärkt!
Knatcharn
2012-05-29, 12:20
Testa Magic Weapon med Force Weapon istället för Energy Armor?
Nordenator
2012-05-29, 12:21
Ja det blir lite så.. Jag har aldrig hittat ett vapen med mer än runt 700 DPS i 2 händer. I dag tänkte jag köpa ett enhandsvapen med över 1000 DPS. Det är en viss skillnad mellan de två.
Smärre modifiering, testa detta, mer damage, mer resistance, inte lika arcane dependant: http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#lbXRQO!aYf!ZbabYc
Alernativt byt ut runan på blizzard om arcane inte räcker till, skippa frozen solid (låg proc) och gå på kost istället: http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#lbXRQO!aYf!bbabYc
Kan föreslå flera builds men det är nära vad du hade redan. :)
Så du vill ha bra vapen utan att grinda och utan att använda ah? :)
Så du vill ha bra vapen utan att grinda och utan att använda ah? :)
Var skrev jag: utan att grinde:a? Smiley.
shadowfire
2012-05-29, 12:36
Jag har spelat i evigheter utan att hitta några roliga drop, bara +STR eller +DEX osv.. först på level 59 droppade ett gult item som jag kunde använda.
Att byta vapen gör så sjukt mkt till skada, jag som wiz har gjort minst med skada i kologruppen jag spelat med, strax under 3k. Köpte ett nytt vapen för 15 lakan nu och ligger på 7k i dps plötsligt. Skillnaden är... låt oss säga, märkbar.
Haha ja men då är det ju bara att göra som jag föreslog i första posten, strunta i AH.
Katastrofal
2012-05-29, 12:43
Alernativt byt ut runan på blizzard om arcane inte räcker till, skippa frozen solid (låg proc) och gå på kost istället: http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#lbXRQO!aYf!bbabYc
Kan föreslå flera builds men det är nära vad du hade redan. :)
Tack, ska testa denna nu! Återkommer med resultatet. Kan förresten inte använda Prismatic armor eftersom jag bara är lvl 53, förslag på vad jag kan ta istället?
shadowfire
2012-05-29, 12:50
Tack, ska testa denna nu! Återkommer med resultatet. Kan förresten inte använda Prismatic armor eftersom jag bara är lvl 53, förslag på vad jag kan ta istället?
Jag använde energy tap fram till level 54 och sedan force armour resten av tiden. Energy tap ger bra med extra AP och så länge du har diamond skin så har du hyggligt defence ihop med blur.
Hamsterkakan
2012-05-29, 12:51
Någon som vill spela? DH lvl 28 heter Nithian. Online hela dagen :)
Ah sorry, tänkte mig inte för där, följ skuggans råd ovan, tap sen force sen prismatic :)
Sen tycker jag inte galvanizing passive ger särskilt mycket, skulle heldre köra illusionist så kan du teleporta om du råkar ta en redig smäll.
Hur gör ni wizz på hell?
Jag dör på 1-3 slag av _allt_.
Satsar ni på Sköld, mer vit eller resistent?
Hur tänker man på vapnet, prioriterar dps eller stats?
Tackar :)
59 nu med 12 k hp och 7000 dps.
Gabriel Forslund
2012-05-29, 13:11
Någon som vill spela? DH lvl 28 heter Nithian. Online hela dagen :)
Riktiga Nithian?
Hur gör ni wizz på hell?
Hell är ju inte så farligt men du kan ju inte springa runt där med 12k hp! Sikta på 25-30k liv, resistance och armor är inte lika viktigt ännu som i inferno, din spec gör störst skillnad.
Vapen är din största källa för damage så där är det dps som gäller.
Nåja, slog näven i bordet och köpte lite gear för 800k.
Känns lite halvt, eftersom jag inte är säker på vad jag ska satsa på riktigt. Blir att försöka progressa Inf A1 ikväll :)
2,5k armor
20k hp
23,2k dps
445 all res
Låter faktiskt rätt dåligt, lär väl bli oneshottad så det skriker om det med det där hpt, vapnet la jag bara 10k på dock med 775dps så det är jag inte helt missnöjd med :)
Ronn kan ju efter våra nattliga bravader konstatera att oneshottning är något som slowar min progress :D
Tror att mycket av min osäkerhet ligger i att jag inte har koll på förhållandena res/vit osv.. Men framtiden i infernot lär väl utvisa hur detta skall gå. Glad att jag rerollade DH iaf :)
Hell är ju inte så farligt men du kan ju inte springa runt där med 12k hp! Sikta på 25-30k liv, resistance och armor är inte lika viktigt ännu som i inferno, din spec gör störst skillnad.
Vapen är din största källa för damage så där är det dps som gäller.
ic, har du en solo specc och en grupp specc du rekommenderar?
just nu är det
Frostnova
Diamond armor
Teleport
Hydra
Incinirate och arcaneorb i den ordningen
Fatalist
2012-05-29, 14:09
Tack Nordenator för inspiration! Mikrotrejdar som en tok, långsamt långsamt går min förmögenhet upp. Känns lite hjärndött dock att göra ett jobb som är som gjort för en bot :)
trading ftw :) har gjort några 100k idag iaf
The Americas nere... Helvete.
ic, har du en solo specc och en grupp specc du rekommenderar?
just nu är det
Frostnova
Diamond armor
Teleport
Hydra
Incinirate och arcaneorb i den ordningen
Läs ett par postar upp, precis samma frågeställning. :)
Välj bort en arcane spell i förmån av en signature spell, basera inte hela builden kring att du har arcane power, 3 stycken defensive spells är overkill imo, personligen kör jag bara på teleport med illusionist, räcker gott och väl. Dina passiv är ju också rätt viktiga!
Ändra lite där, uppa ditt HP och se hur det går, rapportera sen var du kört fast.
Hamsterkakan
2012-05-29, 14:28
Riktiga Nithian?
Japp
vafan wipat på izual 4 gånger nu
5
Jockefoten
2012-05-29, 14:34
Vem är Nithian? Det finns en medlem på kolo som heter så och spelar sc. Är det du?
vafan wipat på izual 4 gånger nu
5
Was you doing vill du ha hjälp? ;)
BigSpawn
2012-05-29, 14:50
En sak jag tycker är lite drygt är att om man tappar kontakten med internet så får man köra om hela banan man är på. Jag spelar ganska mycket till och från jobbet och tex i morse så hade jag gjort nästan hela delen där man ska fixa katapulterna i ACT3.
Internet går ner och när jag kommer in så får jag börja om från början igen.
Är det verkligen meningen att det ska vara så?
En sak jag tycker är lite drygt är att om man tappar kontakten med internet så får man köra om hela banan man är på. Jag spelar ganska mycket till och från jobbet och tex i morse så hade jag gjort nästan hela delen där man ska fixa katapulterna i ACT3.
Ja du, vänta tills du är 60 stackat 5 stycken neph valor och får disconnected över skärmen, du kommer svära så du blir hes.
Det där händer mig hela tiden trots att jag har internet. Jag hade 4 såna där valor buffs på inferno igår och blev kickad. Kul! ;)
Hamsterkakan
2012-05-29, 15:20
Vem är Nithian? Det finns en medlem på kolo som heter så och spelar sc. Är det du?
Aaa
shadowfire
2012-05-29, 15:42
Hur gör ni wizz på hell?
jag har ungefär samma stat som dig, fast 15k i liv och hade 3000 dps fram till i förrgår.. har gått bra, tricket är mer att undvika de mobsen som slår hårdast. Mirror Image har varit riktigt bra, jag kan stå kvar rätt länge och jag har teleporten som livlina. Det tog dock en hel kväll innan jag lärde mig att spela på ett bra sätt, t.ex. att se mina lagkamraters liv och teleportera till en livbubbla för att hela mig själv och dem i rätt tillfälle mm
vid bossar tar jag på mig sköld, sänker dps och höjer armour, annars kör jag 1h+orb. Dps på vapnet som Ronn skrev.
shadowfire
2012-05-29, 15:50
shit vad vissa av prylarna på ah säljs fort, står sold i samma veva som de dyker upp :D
har inte pengar o handla för ännu, men har hittat en del godbitar...
det var ingen av er va som köpte den där 1h-staven med 161 INT och 660 dps?
så har upgradeat gearen lite.
2,75 attackspeed 18,8k dps 25k hp och typ 280 resistance
med min WD :D
dödade azmodan på hell på 47 sek, helt okej!
shadowfire
2012-05-29, 15:56
så har upgradeat gearen lite.
2,75 attackspeed 18,8k dps 25k hp och typ 280 resistance
med min WD :D
du är lvl60 alltså?
shadowfire
2012-05-29, 16:17
hmpf.
själv får jag asswhipe deluxe av en liten krabba med shielding reflect damage mortar, lol... står jag långt ifrån whipas jag av mortar, står jag för nära whipar jag mig själv med relfect damage :D
Någon som innehar ett ~1100 dps 2h vapen? Hade velat kolla lite på hur mycket mer dmg mina spells som wizard gör med det vs. mitt nuvarande 872 dps vapen + offhand combo, redan 972dps 2h verkar ge "stabilare" dmg med magic missile (22-25k) vs min enhand som gör mellan 13-24k i princip. Halvt glömt bort att dedär eländes spellsen baseras på wep dmg, inte totala DPS:en, så det hade varit trevligt att testa lite innan för att se om det öht är värt att lägga kosingen på ett +1100 DPS 2h vapen!
Nordenator
2012-05-29, 16:31
Tack Nordenator för inspiration! Mikrotrejdar som en tok, långsamt långsamt går min förmögenhet upp. Känns lite hjärndött dock att göra ett jobb som är som gjort för en bot :)
Jo.. känns ju rätt dumt. Men men.. man får pengar på det :D
Det verkar ändå som att många inte riktigt får till det. Jag kan kasta upp en video där jag förklarar vad som jag tänker på då jag handlar om det är intressant?
Jo.. känns ju rätt dumt. Men men.. man får pengar på det :D
Det verkar ändå som att många inte riktigt får till det. Jag kan kasta upp en video där jag förklarar vad som jag tänker på då jag handlar om det är intressant?
Tycker jag låter som en ypperlig idé! Gör så videon bara är synbar för de som har direktlänk också ;)
Någon som inte craftar som har iridecant tears, exquisite essence, tomb of secrets och encrusted hoofs att ge mig/sälja så adda mig Kingslayer#2894
Suger att AH inte funkar för just dom grejjerna.
Nordenator
2012-05-29, 17:00
Såja. Kan vara värt att poängtera att jag inte direkt sitter och pressar ut youtubevideor under normala omständigheter, så förvänta er ingen kvalitet här :D
Jag säger visst "ööhhhh" mycket då jag inte riktigt vet vad jag ska säga :D
http://www.youtube.com/watch?v=20gGJIgbjI4
Såja. Kan vara värt att poängtera att jag inte direkt sitter och pressar ut youtubevideor under normala omständigheter, så förvänta er ingen kvalitet här :D
Jag säger visst "ööhhhh" mycket då jag inte riktigt vet vad jag ska säga :D
http://www.youtube.com/watch?v=20gGJIgbjI4
Den tackar jag för, intressant:)
Skall testa lite nu och se om man kan tjäna en slant.
Fatalist
2012-05-29, 17:33
Någon som inte craftar som har iridecant tears, exquisite essence, tomb of secrets och encrusted hoofs att ge mig/sälja så adda mig Kingslayer#2894
Suger att AH inte funkar för just dom grejjerna.
Jag har ständiga mängder, Exquisite @1100g, Tear @1800g och ToS@600g.
ntn#2478 om du/någon fortfarande behöver. Ska bara se klart senaste game of thrones först ;)
Vadå kan ni logga in? Verkar vara nere för maintenance?
mattilainen
2012-05-29, 17:37
ÄNTLIGEN 60!
Hade min första 5 stack nyss och dödade sista bossen i act 3 direkt efter. Hittade 3 gula direkt, brukar inte hitta några gula :) Så skönt!
Dock har jag svårt för priser i AH, några osm har tips? Måste man söka och kolla upp vad andra lägger upp för eller hur gör ni?
Tricklew
2012-05-29, 17:38
Någon som innehar ett ~1100 dps 2h vapen? Hade velat kolla lite på hur mycket mer dmg mina spells som wizard gör med det vs. mitt nuvarande 872 dps vapen + offhand combo, redan 972dps 2h verkar ge "stabilare" dmg med magic missile (22-25k) vs min enhand som gör mellan 13-24k i princip. Halvt glömt bort att dedär eländes spellsen baseras på wep dmg, inte totala DPS:en, så det hade varit trevligt att testa lite innan för att se om det öht är värt att lägga kosingen på ett +1100 DPS 2h vapen!
Detta undrar jag också, når Mh + OH upp till samma dmg som en 2handad?
ÄNTLIGEN 60!
Hade min första 5 stack nyss och dödade sista bossen i act 3 direkt efter. Hittade 3 gula direkt, brukar inte hitta några gula :) Så skönt!
Dock har jag svårt för priser i AH, några osm har tips? Måste man söka och kolla upp vad andra lägger upp för eller hur gör ni?
Se Nordenators video.
mattilainen
2012-05-29, 17:41
gjorde jsut det :) Tackar för tips!
Kan nån av er gå in i er diablo 3 katalog och kolla i filen som heter ".agent.db" och se vad "patch_url" är satt till? Jag verkar ha en amerikansk klient installerad, måste ändra till rätt patch server!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.