handdator

Visa fullständig version : Diablo III

Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

PowPow
2006-10-08, 18:24
Rykten går som vanligt om det eventuella släppet av Diablo III. Någon anställd på Blizzard uttalar ett ord som på något sätt kan tänkas kopplas till spelet, och fansen stormar (=

Vad tror ni? På väg? Enligt välrenomerade sidor så ska releasedatum offentliggöras i år i alla fall. Och för ett tag sedan (var väl ganska länge sedan nu iofs) så läckte det ut att Blizzard sökte folk som skulle jobba med teamet bakom D och DII.

Läste omrking inatt och vaknade i morse, satte mig upp och skrev "DONT KILL KING!!1!" :D (nu ljuger jag)

PowPow
2006-10-08, 18:26
På Blizzards (http://www.blizzard.com/) förstasida annonseras söken även Cinematic Story Artists, samtidigt som de på förstasidan lanserar "New Trilogy Explores the History Behind the Diablo Universe --
Diablo: The Sin War, Book One". Mouha.

Garnax
2006-10-08, 18:27
jodå dom höll på med det, blizzard var inte nöjda med vad som visades och skrotade hela skiten.

Sen om dom börjat på ny kula är osagt så vitt jag vet

nemd
2006-10-08, 18:27
Det lär bli riktigt shysst, men jag hoppas att dem inte förstör det allt för mycket utan att det fortfarande är den överlägsna diablokänslan.

shadowfire
2006-10-08, 18:29
Det lär bli riktigt shysst, men jag hoppas att dem inte förstör det allt för mycket utan att det fortfarande är den överlägsna diablokänslan.
Dvs att de går tillbaka till Diablo 1 (hellfire exp) o skapar ett spel utifrån det. Ettan var tveklöst överlägsen i spelkänsla, man var lika ivrig varje gång man gick till smeden o hoppades på att få upptäcka ett Brutal Sword Of The Stars.

PowPow
2006-10-08, 18:29
jodå dom höll på med det, blizzard var inte nöjda med vad som visades och skrotade hela skiten.

Sen om dom börjat på ny kula är osagt så vitt jag vet

Det har jag också hört rykten om, men har inte fått någon bekräftelse från Blizzard. Det sägs ju att anledningen till att Blizzard Norths kontor stängdes och personalen förflyttades till huvudkontoret skulle vara kopplat till att de som bestämde inte var nöjda med spelets utformning, och att det skulle få en rejäl makeover. Men som sagt.. Pålitliga källor?

PowPow
2006-10-08, 18:33
http://pc.gamespy.com/pc/diablo-iii/
http://www.gamestats.com/objects/714/714955/

Zakath
2006-10-08, 19:17
Diablo III kommer utannonseras så småningom, när vet ingen, men jag känner på mig att det börjar närma sig :) Har väntat lääääääänge!

FreCKo
2006-10-08, 19:24

Dvs att de går tillbaka till Diablo 1 (hellfire exp) o skapar ett spel utifrån det. Ettan var tveklöst överlägsen i spelkänsla, man var lika ivrig varje gång man gick till smeden o hoppades på att få upptäcka ett Brutal Sword Of The Stars.

Jag har bara spelat tvåan, men jag GISSAR på att det kommer bli mer som WoW och ett rejält jävla MMORPG... Hoppas dock att singleplayer-versionen kommer vara rätt utarbetad också :)

Zakath
2006-10-08, 19:29
Jag har bara spelat tvåan, men jag GISSAR på att det kommer bli mer som WoW och ett rejält jävla MMORPG... Hoppas dock att singleplayer-versionen kommer vara rätt utarbetad också :)

Jag tror inte alls att din gissning stämmer.

Blizzard kommer definitivt hålla sig till sitt ursprungliga mycket framgångsrika koncept. Det kan bara bli bra, Diablo III! :thumbup:

Förövrigt tycker jag absolut att Diablo II med exp är det bästa i serien! Ettan var för obalanserad och för mycket irriterande begränsningar, som att man t.ex. inte kunde springa.

Dumleman
2006-10-08, 19:33
De lär inte göra en klon på WoW. De lär ju knappast heller göra en klon av diablo 1 eller 2. Jag undrar om det blir 2.5d, 3d eller både och. Jag tror diablo 3 kommer att bli en besvikelse! :D

Kwon
2006-10-08, 19:37
Blizzard måste dock tänka på att krossa Titan Quest med hästlängder.

FreCKo
2006-10-08, 19:42
Jag tror inte alls att din gissning stämmer.

Blizzard kommer definitivt hålla sig till sitt ursprungliga mycket framgångsrika koncept. Det kan bara bli bra, Diablo III! :thumbup:

Förövrigt tycker jag absolut att Diablo II med exp är det bästa i serien! Ettan var för obalanserad och för mycket irriterande begränsningar, som att man t.ex. inte kunde springa.

Varför tror ni inte att det skulle bli så? WoW är ju LITE som Diablo (man springer omkring, gör quests/uppdrag och köper grejer), om man går över till 3D så kommer ju spelmiljön bli som typ WoW (menar kameravinklar och hur man ser personer osv)... Menar inte att det kommer bli ett WoW-plagiat, men det kommer nog bli lite likt iaf.

De lär inte göra en klon på WoW. De lär ju knappast heller göra en klon av diablo 1 eller 2. Jag undrar om det blir 2.5d, 3d eller både och. Jag tror diablo 3 kommer att bli en besvikelse! :D

Grejen är att om dom gör spelets kameravinkel som i ettan och tvåan (fast från ett håll) så kommer folk snabbt tröttna, och kör dom så att man kan välja vinkel själv osv så blir det ganska likt WoW...

PowPow
2006-10-08, 19:51

Håller med dig!

Jag tror och hoppas på en vidareutveckling av 2:an, eventuellt med en del bra grejer tagna från wow. Hoppas man slipper månadskostnad bara..

ugglan
2006-10-08, 19:56
Varför tror ni inte att det skulle bli så? WoW är ju LITE som Diablo (man springer omkring, gör quests/uppdrag och köper grejer)

Du menar att båda spelen är RPGs? Skarp analys.

FreCKo
2006-10-08, 20:02

Ja, jag är väl inte världsbäst på att uttrycka mig :em:

Scratch89
2006-10-08, 20:33
Jag ser fram emot trean, om det nu blir så att det går igenom. Det slaktar lätt Titan Quest, jag tröttnade på det efter en månad eller så.

Wennerberg
2006-10-08, 20:38
Tröttnade rätt fort på titanquest jag med, diablo däremot, det är bra grejer det, hoppas att de gör det bra!

PowPow
2006-10-08, 20:43
Hur spelas titan quest bäst? Lokalt eller multiplayer? Kan man föra över en lokal gubbe till multiplayer senare? Blir det en open car. då?

Scratch89
2006-10-08, 20:46
Hur spelas titan quest bäst? Lokalt eller multiplayer? Kan man föra över en lokal gubbe till multiplayer senare? Blir det en open car. då?
Ja, det är som Diablo 2. Man kan spela med karaktären både sp och mp.

Wennerberg
2006-10-08, 20:49
Ja, det är som Diablo 2. Man kan spela med karaktären både sp och mp.
Det kan man inte i diablo II om man inte kör Open battlenet. Vem fan spelar open battlenet?

Scratch89
2006-10-08, 20:51
Det kan man inte i diablo II om man inte kör Open battlenet. Vem fan spelar open battlenet?
Jag trodde han menade på LAN. :D

dynamo
2006-10-08, 20:52
Vem fan spelar open battlenet?

Sploitz0rs! Ubah-h4xx0r3rz!

PowPow
2006-10-08, 20:53
Alltså.. i Titan Quest kan man starta en gubbe lokalt och senare köra med den som en char i multiplayer, utan att denne får spela i nån b-liga, så som open i dii?

jontahontas
2006-10-08, 20:59
NEJ FÖR FAN INTE ETT DIABLO III!! Då kommer jag sitta fast i 4 år till framför dumburken!!

Jag sitter liksom fortfarande och hänger på Euro-pvp forums, för fan släpp mig fri!

PowPow
2006-10-08, 21:03
NEJ FÖR FAN INTE ETT DIABLO III!! Då kommer jag sitta fast i 4 år till framför dumburken!!

Jag sitter liksom fortfarande och hänger på Euro-pvp forums, för fan släpp mig fri!

Haha.. Håller med dig lite. Förväntan är ganska blandad med skräckslagenhet.

Kwon
2006-10-08, 21:05
Blizzard är ju inte kända för att göra sunkiga lir som ingen spelar, så jag gissar att de kommer få många playaz hooked när det släpps.

Det är ett riktigt test på ens vilja för många fd playaz.

coxie
2006-10-08, 21:18
Tvivlar på att det blir ett MMO, det skulle antagligen bli huvudkonkurenten till WoW. Bara dyrt och drygt att ha 2 separata MMO igång samtidigt.

Hederligt hack and slash med fräsh motor samt mängder med vapen är vad diablo III ska vara.

jontahontas
2006-10-08, 21:20
Jag tycker mig inte finna många fel med d2 ärligt talat. Bästa spel jag någonsin spelat.

Kwon
2006-10-08, 21:31
Tvivlar på att det blir ett MMO, det skulle antagligen bli huvudkonkurenten till WoW. Bara dyrt och drygt att ha 2 separata MMO igång samtidigt.

Hederligt hack and slash med fräsh motor samt mängder med vapen är vad diablo III ska vara.

Klart det blir Hack n Slash.

yong
2006-10-08, 21:33
Det har väl gått många rykten och så om D3. Själv så har jag inte längre några förhoppningar om spelet. När ett företag har blivit så pass stort så handlar det mest om pengar ju. Och vad jag vet så slår inget WoW just nu så varför göra ett nytt Diablo spel? Om det ska göras något nytt så blir det antagligen något strategi spel, som starcraft 2 eller nåt :P

Men vad vet jag. Vi får väl se hur det blir!

Kwon
2006-10-08, 21:34
Det kommer bli hack n slash, precis som Diablo 2, Titan Quest, Return to Arms etc.

Kolla tex på Return to Arms på PS2:an och multiplicera med 7.6, så har du nog D3.

Dumleman
2006-10-08, 21:36
De kan väl ivf släppa ytterligare en extension till diablo 2 där baals systers dotters kompis får vara sista bossen osv!

jontahontas
2006-10-08, 21:40
Dom släppte ju en nyligen där man ska döda superbaal, superdiablo osv. Man kan numera springa omkring med Torches i inv. Blev bannat i alla ligor, sjukt meningslöst. ;D

Ett par tre nya akter vore iofs på sin plats, då skulle jag lätt börja lira igen :)

pellep
2006-10-08, 22:00
Ingen som har nån koll på ifall det är en reset inom en snar framtid? :)

tano
2006-10-08, 22:00
Två saker vet vi.

1. Blizzard släpper inte skit spel. De vill ha allt kontrollerat in i minsta detalj.

2. Blizzard är väldigt långsamma, och förseningar är nästan standard. Så förvänta er inget inom närmsta året.

Shadow Warrior
2006-10-09, 05:16

Blizzard har inte gjort nått bra på länge jag tror inte dom klarar av detta längre, det blir ett nytt 3D realms av det hela det är min förutsägelse nu på morgonen :sleep:

FreCKo
2006-10-09, 07:45
Blizzard har inte gjort nått bra på länge jag tror inte dom klarar av detta längre, det blir ett nytt 3D realms av det hela det är min förutsägelse nu på morgonen :sleep:

är det inte blizzard som gjort alla Warcraft-spel?

Papi
2006-10-09, 08:27
Är det bara jag som hellre vill se ett nytt Starcraft? :hbang:

FreCKo
2006-10-09, 08:33
Är det bara jag som hellre vill se ett nytt Starcraft? :hbang:

varför inte både och? :)

Anonym112
2006-10-09, 09:20
http://www.diablo3.cz/download_trailery.htm

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

jim
2006-10-09, 10:26
Jag är en sån där snubbe som kan skryta med (skämmas för min geekighet?) att ha spelat ALLA blizzardspel som lanserats med undantag för SC:Ghost och det där supermanspelet de gjorde någon gång för 10 år sen som ingen kommer ihåg :D

Iaf:
Blackthorne
Antingen var ni med eller så var ni inte med, kärlek

Warcraft - Orcs & Humans
Det är kanske inte mycket att hänga i granen med dagens mått, men fan, när det kom, det är det enda rts jag någonsin spelat som var kul även om man var 3 polare vid datorn :P

Warcraft 2 - Tides of Darkness + Beyond the Dark Portal
Bloodlust (auorauorAUOR!), skithäftig grafik, något av den bästa spelmusiken som någonsin gjorts.. need I say more :)

Starcraft + Brood war
Världens bästa multiplayer-rts? Världens coolaste sci-fi-raser/story? Det FÖRSTA rtset som var balanserat trots att raserna hade helt olika gubbar? OWNS!

Warcraft 3 + Frozen throne
Världens bästa (och mest utmanande?) singleplayer-rts? Ni som klarat frozen throne-kampanjen på hard vet vad jag menar :D

Diablo (hellfire var inte blizzards produktion väl?)
"Jaa mamma jag vet att klockan är 5, jaa jag ska sova nu". Enformigt visst, inte vidare välutvecklat på vissa punkter visst (Sorcerer var 290 ggr bättre än alla andra chars på höglvl :P) men inte fan kunde man sluta spela det för det!

Diablo 2 + Lord of destruction
Diablo 1 fast välgjort, roligt i multiplayer (coop), massvis med saker att göra, världens bästa hacknslash? (titan quest i alla ära, men någon sa 1 månad? precis...) ännu fler spenderade timmar än diablo? usch fasansfullt beroendeframkallande, men ack så bra.

World of Warcraft
Världens absolut bästa, coolaste, roligaste, mest omväxlande, välutvecklade MMORPG.

Så vad vill jag ha sagt med detta? Jo oddsen att Diablo 3 blir ett dåligt spel? well, tror inte det nä :D

(wow och diablo är fan inte samma genre :Virro )

Gabbe
2006-10-09, 10:28
Ha f*n va göt men undra vad dom menar med soon bara (några månader, halv år, några år?). Själv hoppas jag det blir ett rätt fritt spel kanske lite som oblivion där man inte kan göra lite vad man vill.

Gabbe
2006-10-09, 10:35
Men jag har dock hört att blizzard bara ska göra MMORPG i fortsättningen hoppas inte att det är så men det finns kanske en chans. Vet inte var jag läste det men men nåt nörd forum var det.

coxie
2006-10-09, 11:24
Men jag har dock hört att blizzard bara ska göra MMORPG i fortsättningen hoppas inte att det är så men det finns kanske en chans. Vet inte var jag läste det men men nåt nörd forum var det.

inte en chans, starcraft 2 är på gång. Visst det kanske aldrig med kommer ett Warcraft RTS, men de andra serierna kommer att fortsätta.

FreCKo
2006-10-09, 11:40
ingen som upptäckt den här sidan? http://www.diablo3.com/ såg den precis :D

tano
2006-10-09, 11:52
ingen som upptäckt den här sidan? http://www.diablo3.com/ såg den precis :D

var inne på den tidigare.
Men då fanns iaf ingen fakta där, vad jag kunde se.
Mest bara några diablo kåta gamers som önskar få sina drömmar besannade...

tano
2006-10-09, 11:56
inte en chans, starcraft 2 är på gång. Visst det kanske aldrig med kommer ett Warcraft RTS, men de andra serierna kommer att fortsätta.

aldrig låter lite väl, wow tar slut det också. Då blir det väl att bestämma i vilken genre de vill fortsätta serien.

Ame
2006-10-09, 12:01
aldrig låter lite väl, wow tar slut det också. Då blir det väl att bestämma i vilken genre de vill fortsätta serien.
WoW 2 låter ju ganska rimligt, med tanke på vilken succé 1:an blev.

FreCKo
2006-10-09, 12:23
WoW 2 låter ju ganska rimligt, med tanke på vilken succé 1:an blev.

Låter jävligt logiskt faktiskt, dom lär ju ha dragit in massiva stålar på ettan... Frågan är hur dom gör det, om det liksom blir som en vidarebyggning på WoW1 (samma spel fast i princip, nya quests och lite snabbare/bättre) eller om dom typ byter grafikmotor osv...

Kabuto
2006-10-09, 12:33

Jag tvivlar nästan på det... Blizzard själva har sagt att de ska försöka komma med en ny expansion 1 gång per år. I början av september i år så hade world of warcraft över 7 miljoner aktiva subscribers och det ökar hela tiden..

Kabuto
2006-10-09, 12:34
Massa blizz spel

Hur kunde du glömma The lost vikings 1 & 2 och Rock & roll racing?? :P

Kabuto
2006-10-09, 12:36
Låter jävligt logiskt faktiskt, dom lär ju ha dragit in massiva stålar på ettan... Frågan är hur dom gör det, om det liksom blir som en vidarebyggning på WoW1 (samma spel fast i princip, nya quests och lite snabbare/bättre) eller om dom typ byter grafikmotor osv...

Eller så släpper dom expansioner så alla slipper spela upp helt nya karaktärer när det kommer nya saker?

Det hela låter VÄLDIGT ologiskt faktiskt. Om de släpper ett helt nytt wow2 så måste dom göra helt nya servrar och anställa en jävla massa fler människor utöver vanliga wow1 crewn..

jim
2006-10-09, 12:40
Hur kunde du glömma The lost vikings 1 & 2 och Rock & roll racing?? :P

VAAA är lost vikings blizzards produktion? Underbara spel ju! Aja, tillägg på min lista då :D

tano
2006-10-09, 15:02
Jag tvivlar nästan på det... Blizzard själva har sagt att de ska försöka komma med en ny expansion 1 gång per år. I början av september i år så hade world of warcraft över 7 miljoner aktiva subscribers och det ökar hela tiden..

Så bara för att wow blivit det största MMORPG så skulle det inte ta slut?
Ett MMORGP lever längre än vanliga spel, och vi vet ju hur länge Blizzards spel brukar leva. Men det är ju bara löjligt påstå det inte skulle ta slut.
Pga sitt format var ju grafiken aldrig riktigt suverän, och med de spel som kommer nu lär den bli rent föråldrad. men men jag vet att känslan i spelet är bland det viktigaste.

Du tror att du om 10 år kommer sitta med wow och knappra? fy hemska tanke. Om vi tittar bakåt tio år, så kan man ju få en aning om hur mycket spelen utvecklats. Jag hoppas att utvecklingen kommer vara lika stor 10 år fram i tiden.
Förhoppningsvis har något nytt interface med datorn slagit igenom, typ wii.

ett wow 2 kan tänkas vara en möjlighet, men egentligen är det nästan ironiskt att ens fantisera. Som sagt, vem vet hur spelvärlden ser ut om 10 år?

Mental
2006-10-09, 15:50
Ett MMORGP lever längre än vanliga spel, och vi vet ju hur länge Blizzards spel brukar leva. Men det är ju bara löjligt påstå det inte skulle ta slut.
Pga sitt format var ju grafiken aldrig riktigt suverän, och med de spel som kommer nu lär den bli rent föråldrad. men men jag vet att känslan i spelet är bland det viktigaste.

Du tror att du om 10 år kommer sitta med wow och knappra? fy hemska tanke. Om vi tittar bakåt tio år, så kan man ju få en aning om hur mycket spelen utvecklats. Jag hoppas att utvecklingen kommer vara lika stor 10 år fram i tiden.

ett wow 2 kan tänkas vara en möjlighet, men egentligen är det nästan ironiskt att ens fantisera. Som sagt, vem vet hur spelvärlden ser ut om 10 år?

jag tror folk fortfarande spelar wow om 10 år, ett av de tidiga, Ultima Online, har 9 år på nacken nu, och senaste expantionen var i fjol, och det är många som fortfarande spelar det.

Gabbe
2006-10-09, 16:14

WOW kommer inte att dö ut om 10 år om du hade kollat runder lite så kan du ju se att det finns runt 3 miljoner människor som spelar Tibia. Tibia kan jag ju säga dig att har funnits ut långt mer är 10 år. ;)

Tror inte att WoW kommer läggas ned förän blizzard går i konkurs eller något liknande. :cool:

nemd
2006-10-09, 16:22

Du har inte så mycket koll va? I ett sånt spel som wow är inte ens grafiken det viktigaste. Runescape spelas fortfarande även fast det aldrig ens har haft duglig grafik och det kommit massor med andra spel.

Cs är ju också ett grymt bra exempel. Det sitter massa muppar runt om i hela världen och nöter fortfarande på gammla cs även när det kommit ett nytt cs och kommit andra spel med ännu grymmare grafik.

MAXX
2006-10-09, 16:37
Ingen som har nån koll på ifall det är en reset inom en snar framtid? :)
verkar dåligt med det. Tror dom lägger mer kraft på det dom tjänar pengar på (WoW).

Det kommer iaf annonseras en vecka innan resetten på blizzards hemsida.

Dumleman
2006-10-09, 16:55

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
buähuä :banned

MAXX
2006-10-09, 17:45
vilka här spelar d2 lod på bnet closed då?

D2 är det enda spelet jag spelar. Inte så ofta dock spelar bara sporadiskt.

Är någon på för en duell mot min barbie?

PowPow
2006-10-09, 18:21

:thumbup:

http://img62.imageshack.us/img62/4291/diablo3qx2.jpg

:thumbup:

tano
2006-10-09, 18:42
Du har inte så mycket koll va? I ett sånt spel som wow är inte ens grafiken det viktigaste. Runescape spelas fortfarande även fast det aldrig ens har haft duglig grafik och det kommit massor med andra spel.

Cs är ju också ett grymt bra exempel. Det sitter massa muppar runt om i hela världen och nöter fortfarande på gammla cs även när det kommit ett nytt cs och kommit andra spel med ännu grymmare grafik.

De som sitter och nöter 10 år gamla spel är då riktiga nördar. Nog skulle jag kunna sitta en liten sväng med något gammalt spel, typ warcraft, men fan att jag skulle sitta och nöta det.

Till det viktiga, Vi snackade om att wow också KOMMER ta slut. Om 10 år? om 20 år? vem vet, 10 år tog jag som exempel (förstår ni?)

Förresten läste du att jag sa: "men jag vet känslan i spelet är bland det viktigaste". Grafiken är inte allt, men det är ju ignorant att tro att det inte kommer många nya spel med underbar känsla på en tioårsperiod.

Grejen är, att varför skulle inte Blizzard försöka tjäna mer pengar? självklart vill de det, men de älskar ju också spel, och de älskar sina skapade världar (spelmakare är nog de största nördarna ändå). Även om en trogen skara anhängare håller fast i wow om 10 (eller 20) år, så finns det absolut ingen anledning för Blizzard att inte släppa ut ett nytt warcraft rts.

Med tanke på hur mycket tekniken går framåt så tror jag Blizzard är de sista som vill stoppa utvecklingen av nya spel. Det är ju de som tjänar mest.

Kabuto
2006-10-09, 19:30
Grejen är väl så att de inte kommer släppa MMOs. Och warcraft lore utvecklas ju med world of warcraft så för att det ska kunna göras ett nytt rts warcraft så måste world of warcraft komma längre framåt.
Blizzard slutar inte att tjäna pengar på wow. Det ska släppas en expansion inom väldigt kort tid och det är sagt att fler ska komma.

Men ett Diablo 3 tvivlar jag inte en sekund på men det kommer nog inte vara ett MMO.

Nytt warcraft rts tror jag också kommer släppas. Förhoppningsvis släpper blizzard ett nytt starcraft före :)

jontahontas
2006-10-09, 20:28
vilka här spelar d2 lod på bnet closed då?

D2 är det enda spelet jag spelar. Inte så ofta dock spelar bara sporadiskt.

Är någon på för en duell mot min barbie?

http://ep-pvp.net/forums/

Det enda alternativet om man ska spela D2. Public suger apa när man väl testat lite organiserad pvp. Jag har själv slutat men jag hänger kvar på forumen ;D

MilkmaN
2006-10-09, 20:59
Jag vill ha Starcraft II, mein liebling.

Björn S
2006-10-09, 21:22
Spelade det som fan för 4-5 år sedan :) Kommer ihåg att jag sålde en massa saker för riktiga pengar till folk på skolan.... Nu får jag kallsvettningar så fort jag tänker på act 2..... fy fan..... Jävla idiottid när man kunde sitta 10h utan att lyfta på röven!

PowPow
2006-10-09, 21:24
Spelade det som fan för 4-5 år sedan :) Kommer ihåg att jag sålde en massa saker för riktiga pengar till folk på skolan.... Nu får jag kallsvettningar så fort jag tänker på act 2..... fy fan..... Jävla idiottid när man kunde sitta 10h utan att lyfta på röven!

Vissa undrar när det ska släppas, medan du spelade det för 4 år sedan ;)

Men ja, Diablo II (som du ju menar) hade en oerhörd förmåga att sno massa tid. Man fastnade! Och jag är ändå inte den som brukar fastna framför datorspel.. Det var något speciellt.

När jag slutade så skapade jag ett game och gav bort mina grejer till en random snubbe. Han blev jätteklad.

MilkmaN
2006-10-09, 21:25
OW Act II var nog den tråkigaste. Tog sån tid att bli boostad genom, och att boosta.

PowPow
2006-11-21, 03:38
*uppdate* *uppdate* *uppdate*

Fur i hilvitti. Nu vill jag ha besked.

http://blizzplanet.com/content/601/

"Medievaldragon
How much of the book is creation of yours, and how involved is Chris Metzen behind the canon storyline of Diablo: The Sin War Trilogy? Do you think the ramifications of this book impact in the storyline of Diablo 3 the game?

Knaak
This is a pure collaboration between myself and Chris Metzen/Blizzard. All that is written is passed by him and the others there. This will be canon and has adjusted earlier info. The ramifications here will be used for any future project ... and I ain't writing for a dead game. :)

/.../

Rathi (WCRadio)
Any information on Diablo3? Have you been asked to write a further story? Can we expect anything?

Knaak
What happens in the Sin War is significant, as I mentioned, toward the future. I know that Blizzard is very eager to make Diablo fans happy."

mrburns
2006-11-21, 07:52
ahhh, diablo 2. Jag spelade i omgångar. Spelade upp en level 80-90 gubbe och sedan lirade man inte på 3 månader eller vad det är och den försvann. Så var man tvungen att sitta och spela upp igen =)
Och ni som lirat utan hjälp vet att det kan ta lite tid. sjukt drygt efter man spelat igenom alla akter 5-6 ggr och vet att man har en 20 ggr kvar :P Helt underbart spel dock, om än begränsat. Lär ju ska kunna rita karta över Act 4, hell. Eller ska jag säga kartor kanske :)

PowPow
2006-11-21, 16:20
ahhh, diablo 2. Jag spelade i omgångar. Spelade upp en level 80-90 gubbe och sedan lirade man inte på 3 månader eller vad det är och den försvann. Så var man tvungen att sitta och spela upp igen =)
Och ni som lirat utan hjälp vet att det kan ta lite tid. sjukt drygt efter man spelat igenom alla akter 5-6 ggr och vet att man har en 20 ggr kvar :P Helt underbart spel dock, om än begränsat. Lär ju ska kunna rita karta över Act 4, hell. Eller ska jag säga kartor kanske :)

Nej, Diablo 3. Kom in i matchen nu *slap*

DenSisteMohikanen
2006-11-21, 16:45
Det som gjorde diablo 2 så roligt var detta item letande. Även när man tradade...

Om det kommer en trea så hoppas jag det blir ungefär likadant fast större och sjukt mycket mer items. Items som är ruskigt svåra att hitta!!!

mrburns
2006-11-21, 16:55
haha Kwon.. :D

Jag lär lira diablo 3 då det kommer, var så säker.

PowPow
2007-05-14, 00:26
Big news today for Blizzard fans!

"It took a good day of calls and emails, but Blizzard just got back to us about the rumor floating around that Starcraft 2 will be announced next month during their World Wide Invitation in Seoul, South Korea.

According to a Korean website, StarCraft 2 is being developed in 3D with a new race and lots of changes for existing units. The site went on to say that additional details would be revealed during Blizzard's WWI on May 19th in Seoul.

When reached for comment today this was Blizzard's official response:

We do intend to announce a new product at the Worldwide Invitational next month in Korea, and we appreciate the enthusiasm and interest in getting an advance look at what that will be, but players will have to wait until May 19th to find out more. Also, we have a very strong connection with the characters and settings of StarCraft, and we do plan to revisit that universe at some point in the future, but we don't have anything new to announce in that regard at present.

So that's a yes on a StarCraft 2, eventually, and a yes to a product announcement next month. The only question now is are they one in the same. " -Brian Crecente, from Kotaku.

So what do you guys think? A lot of people still believe it's gonna be Starcraft (which would be fine too because, honestly, who wouldn't love to see that game revisited just as much as Diablo?) but after a statement like that, I'm thinking it's gonna either be an announcement for Diablo 3 or a completely new Blizzard title. If it's not a Diablo or Starcraft game, I'm putting my money on TacoCraft.

Alright, let the speculation begin! May 19th simply cannot come soon enough.

-RoG-

http://www.diablo3.com/

Kan komma en announce om Diablo 3 nu. Får se om några dagar.

Zakath
2007-05-14, 00:39
Kul! Tackar för infon PP! :)

Dumleman
2007-05-14, 00:44
Det som gjorde diablo 2 så roligt var detta item letande. Även när man tradade...

Om det kommer en trea så hoppas jag det blir ungefär likadant fast större och sjukt mycket mer items. Items som är ruskigt svåra att hitta!!!
Det som gjorde diablo 2 dåligt var allt dupeande och fuskande! Blir det en trea så måste det vara _benhårt_ när det gäller sånt men det går väl aldrig att stoppa helt. Iofs skulle det gå att införa nån form av captcha (http://sv.wikipedia.org/wiki/Captcha) då och då så botarna får problem men att helt stoppa fusk går nog inte.

PowPow
2007-05-14, 01:08
Kul! Tackar för infon PP! :)

Allt för mina kära koloiter :)
Jag är iofs inte helt säker på att jag vill att det ska släppas. Lär ju förstöra hela sommaren:D

Quotar in på denna sidan med.
Big news today for Blizzard fans!

"It took a good day of calls and emails, but Blizzard just got back to us about the rumor floating around that Starcraft 2 will be announced next month during their World Wide Invitation in Seoul, South Korea.

According to a Korean website, StarCraft 2 is being developed in 3D with a new race and lots of changes for existing units. The site went on to say that additional details would be revealed during Blizzard's WWI on May 19th in Seoul.

When reached for comment today this was Blizzard's official response:

We do intend to announce a new product at the Worldwide Invitational next month in Korea, and we appreciate the enthusiasm and interest in getting an advance look at what that will be, but players will have to wait until May 19th to find out more. Also, we have a very strong connection with the characters and settings of StarCraft, and we do plan to revisit that universe at some point in the future, but we don't have anything new to announce in that regard at present.

So that's a yes on a StarCraft 2, eventually, and a yes to a product announcement next month. The only question now is are they one in the same. " -Brian Crecente, from Kotaku.

So what do you guys think? A lot of people still believe it's gonna be Starcraft (which would be fine too because, honestly, who wouldn't love to see that game revisited just as much as Diablo?) but after a statement like that, I'm thinking it's gonna either be an announcement for Diablo 3 or a completely new Blizzard title. If it's not a Diablo or Starcraft game, I'm putting my money on TacoCraft.

Alright, let the speculation begin! May 19th simply cannot come soon enough.

-RoG-

http://www.diablo3.com/

Kan komma en announce om Diablo 3 nu. Får se om några dagar.

Som någon skrev på diablo3forumet, så ser det nog ganska ljust ut för d3-fansen.
Blizzard har ju 3 stora projekt. Det ena är wow och jag tror inte det är dags för något större stort släpp där nu. Sen gavs det ju en hint om att starcraft2 dröjer (vilket iofs inte behöver tolkas just så, men jag gör det). Då är det ju bara d3 kvar. Om de nu inte har något nytt på G, men det känns ju lite dumt med tanke på hur fansen trånar efter d3 och starcraft2.

PowPow
2007-05-14, 01:13
Det som gjorde diablo 2 dåligt var allt dupeande och fuskande! Blir det en trea så måste det vara _benhårt_ när det gäller sånt men det går väl aldrig att stoppa helt. Iofs skulle det gå att införa nån form av captcha (http://sv.wikipedia.org/wiki/Captcha) då och då så botarna får problem men att helt stoppa fusk går nog inte.

Fast det var ju ganska benhårt i 2:an också. Åtminstonde i closed under den tid spelet var prioriterat. Senare gick det ju dock utför.

krebbe
2007-05-14, 06:41
Det stora problemet som jag ser det är att Bill Roper lämnade Blizzard, drygt ett år efter WoW hade släppts. Ni som inte vet vem han är så har han suttit och varit producer på i stort sätt alla titlar Blizzard släppt sedan 94, och har som jag tror stått för stor del av det som gjort Blizzards titlar lite vassare.

Nu när han lämnat startade han och några andra folk från Blizzard, ett nytt företag som Heter Flagship Studios. Detta företag gör just nu Hellgate: London och som de ser ut kommer det mer eller mindre vara "Diablo 3".

Tror aldrig att Blizzards nya titlar kommer komma upp till samma kvalitet dom hade under Bill Ropers tid, men dock så kanske vi får andra intressanta titlar från Flagship Studios.

Trance
2007-05-14, 07:40
Som någon skrev på diablo3forumet, så ser det nog ganska ljust ut för d3-fansen.
Blizzard har ju 3 stora projekt. Det ena är wow och jag tror inte det är dags för något större stort släpp där nu. Sen gavs det ju en hint om att starcraft2 dröjer (vilket iofs inte behöver tolkas just så, men jag gör det). Då är det ju bara d3 kvar. Om de nu inte har något nytt på G, men det känns ju lite dumt med tanke på hur fansen trånar efter d3 och starcraft2.

Förmodligen så kommer väl d3 komma men vet inte om det är så nära. Angående projekten så har vi ju WoW med expansioner varje år. Sedan så har vi det som annonseras i sydkorea som bör vara StarCraft-relaterat eftersom det är just i sydkorea det annonseras. Sedan så har de också sökt programmerare för "framtidens mmorpg", vilket man inte direkt vet vad det är. Slutligen så lade de väl ner Blizzard North som gjorde de andra Diablo-spelen?

Men d3 lär väl komma någon gång, undrar bara i vilken form.

Fartman
2007-05-14, 07:46
En sak är då säker, när antingen D3 eller SC2 släpps så måste jag köpa ny dator *cry* Jag MÅSTE köpa ny!

anhn82
2007-05-14, 07:50
Blizzard är ju även kända för att hålla så mycket det bara går på nya releaser.. *gah*

Trance
2007-05-14, 07:52
En sak är då säker, när antingen D3 eller SC2 släpps så måste jag köpa ny dator *cry* Jag MÅSTE köpa ny!

Med Blizzards utvecklingstakt så lär det nya spelet komma vid 2010 eller något.

PowPow
2007-05-14, 12:48
Förmodligen så kommer väl d3 komma men vet inte om det är så nära. Angående projekten så har vi ju WoW med expansioner varje år. Sedan så har vi det som annonseras i sydkorea som bör vara StarCraft-relaterat eftersom det är just i sydkorea det annonseras. Sedan så har de också sökt programmerare för "framtidens mmorpg", vilket man inte direkt vet vad det är. Slutligen så lade de väl ner Blizzard North som gjorde de andra Diablo-spelen?

Men d3 lär väl komma någon gång, undrar bara i vilken form.

Blizzard North lades ner för ett ganska bra tag sedan, och verksamheten flyttade till nåt annat ställe. Om jag får det rätt för mig.

Du har en poäng i resten av inlägget. /=

PowPow
2007-05-14, 12:50
GAH

http://www.blizzard.com/

PowPow
2007-05-14, 12:51
olla detta:

Hot Job –
Lead Mobile Software Engineer
Blizzard Entertainment is looking for an individual to lead a mobile development programming team. The ideal applicant will possess outstanding communication and coordination skills and be capable of leading a group of programmers in bringing Blizzard-IP-related functions to the mobile space. The candidate would be experienced with web-related technologies, MIDP and CLDC development on the J2ME platform, WAP, and WML. Blizzard offers a fun, creative and technically challenging environment with excellent compensation and a full range of benefits.
Take a look at the job posting here.

blizzard.com

DIablo3 blir javabaserat mobiltelefonspel :D
Eller inte.

Trance
2007-05-14, 13:01
GAH

Yep, de verkar ha en nedräkning. Igår(?) var det de första warcraft-spelen på förstasidan. Förmodligen hypar de lite för det de skall annonsera, inte för jag känner att det behövs direkt.

PowPow
2007-05-14, 13:18
Yep, de verkar ha en nedräkning. Igår(?) var det de första warcraft-spelen på förstasidan. Förmodligen hypar de lite för det de skall annonsera, inte för jag känner att det behövs direkt.

Ja, det är nån countdown.
Grafiken (bortsett från spelet som är uppe för tillfället) får mig att tänka på starcraft /=

Det fetaste hade varit om de den 19:e presenterade ett nytt expansionpack till warcraft II. många hade rasat. lol.

loztdignity
2007-05-14, 14:17
Jag känner på mig att det är nåt Starcraft-relaterat och hoppas verkligen det!
Dessutom har det hintats mycket i den riktningen.

Bli inte för övertygade om att det skulle vara någonting med Diablo 3.

beckman88
2007-05-14, 14:30
Tror Blizzard satsar mycket pa det kommande Warhammer spelet, eller sa kommer dom med ett WOW2, Universe of warcraft!

Deceiver85
2007-05-14, 16:45
Varför slösa tid på WoW och Starcraft när man kan göra ett Diablo III, världens mest efterlängtade spel!

Trance
2007-05-14, 16:50
Tror Blizzard satsar mycket pa det kommande Warhammer spelet, eller sa kommer dom med ett WOW2, Universe of warcraft!

Eh, varför skulle blizzard satsa på det kommande warhammer-spelet?

Kabuto
2007-05-14, 16:55

Blizzard och... Warhammer? :Virro Har jag missat nåt eller skrev du typ fel?

Wow 2 kommer som sagt knappast eftersom dom kommer komma med ny expansion varje år är det sagt..

shadowfire
2007-05-14, 17:17
Jag har aldrig testat wow... och är stolt över att inte ha gjort det med :)
Diablo I rewlar fortfarande.. :D

PowPow
2007-05-14, 19:44

Lär ju vara på tok för tidigt, med tanke på hur aktuellt spelet fortfarande är.

Och warhammer?
D3 eller Starcraft2 är min gissning. Det första är min förhoppning.

PowPow
2007-05-14, 19:47
Nu graspar folk efter straws, men spekulationer är alltid kul :D

http://i211.photobucket.com/albums/bb97/AcidReign87/dfdd2.jpg
http://i211.photobucket.com/albums/bb97/AcidReign87/untitled.jpg

Ser ni likheten? MOuha. Vid revealen kommer diablofiguren komma fram ur den blåa bakgrunden. Lätt! Eller inte :D

Halldin
2007-05-14, 19:48
Skulle gissa på Starcraft 2.

Diablo och Warcraft har redan uppföljare. :|
Skulle själv föredra ett Diablo 3 men det lär inte hända, inte än.

Zakath
2007-05-14, 19:49
Jag tror 80% D3, 0% SC2 (även om det definitivt kommer i framtiden, dock inte som nästa spel), 20% ny titel.

Som sagt så är det alldeles för tidigt för ett nytt mmo, Blizzard äger ju redan större delen av den marknaden. ;)

PowPow
2007-05-14, 19:50
Skulle gissa på Starcraft 2.

Diablo och Warcraft har redan uppföljare. :|
Skulle själv föredra ett Diablo 3 men det lär inte hända, inte än.

Så kan man ju inte tänka. Warcraft har ju 2 efterföljare. Diablo bara 2.
Man kan tolka blizzards uttalande, som jag quotade tidigare, som att starcraft2 ska komma, men inte inom en direkt framtid. 19:e maj är ju väldigt snart.

Halldin
2007-05-14, 19:54
Hur fortsätter man storyn på ett vettigt sätt när alla demoner+soulstones är förstörda?

Går ju att göra en sorts prequel fast då borde det ju inte heta Diablo 3... eller har jag missat något hål?
Sen så jobbar väl ungefär ingen av personerna som utvecklade Diablo 1/2 kvar, vilket kanske gör det ännu mer avskräckande för blizzard.

En ny titel vore förstås inte helt omöjligt.

Nåja, den som lever får té.

Trance
2007-05-14, 19:56
Jag tror 80% D3, 0% SC2 (även om det definitivt kommer i framtiden, dock inte som nästa spel), 20% ny titel.

Som sagt så är det alldeles för tidigt för ett nytt mmo, Blizzard äger ju redan större delen av den marknaden. ;)

WoW annonserades typ 6 år innan det kom.

Kabuto
2007-05-14, 19:57
Hoppas fan på nånting med starcraft!!! GNNNHGH!

PowPow
2007-05-14, 19:58
Hur fortsätter man storyn på ett vettigt sätt när alla demoner+soulstones är förstörda?

Går ju att göra en sorts prequel fast då borde det ju inte heta Diablo 3... eller har jag missat något hål?
Sen så jobbar väl ungefär ingen av personerna som utvecklade Diablo 1/2 kvar, vilket kanske gör det ännu mer avskräckande för blizzard.

En ny titel vore förstås inte helt omöjligt.

Nåja, den som lever får té.

Storyn är väl inga problem. Spelet som sådant har ju redan innan varit långt kommet i utvecklingen, men det blev kajk och blizzard lade ner blizzard north och flyttade personal till huvudkontoret. Men det faktum att de tidigare börjat på spelet betyder väl att de har någon storyline. Och officiella uttalanden från blizzard har sagt att diabloserien kommer att vidareutvecklas. Inte när dock.

Jag tror inte på ny titel. Med 2 spel som avgudas av så många, och med så många som väntar på uppföljare på dessa, samt ett spel som är än större och fortfarande aktuellt + löften om expansions på detta. Ny titel känns inte helt rätt. Men det är bara vad jag tror. Den som lever få som sagt se. Mina pengar är på starcraft2 eller d3.

Deceiver85
2007-05-14, 20:00

Går ju att göra en sorts prequel fast då borde det ju inte heta Diablo 3... eller har jag missat något hål?.

I boken Diablo: Sin Wars så nämns det något om att Mephisto har en son och en dotter...men då kan det inte heta Diablo III, egentligen. Men en prequel vore ruskigt grymt!

PowPow
2007-05-14, 20:02
Hrmm..

http://www.starcraft2.com/

Halldin
2007-05-14, 20:06
Dock är ju alla andra tagna, så det bevisar ju egentligen inget.

Jag gissar dock fortfarande på SC2 eller ny titel. :)

Wennerberg
2007-05-14, 20:40

Varför skulle Blizzard satsa på Warhammer? Det är ju den största konkurrenten till Deras egen produkt WoW. Warhammer Online görs av EA Games, inte av Blizzard.

Personligen håller jag på Diablo 3!

Halldin
2007-05-15, 08:54
Mer som talar för SC2.

http://s49.photobucket.com/albums/f289/SthlmsKille82/sc2.jpg

Tagen från blizzards koreanska sida, kanter med starcraft-stuk.

Dessutom är det snart 10 år sedan spelet släpptes, vilket gör en uppföljare passande.

Eventet äger rum i Seoul, och i hela sydkorea är starcraft fortfarande enormt stort.

Det finns redan ett antal warcraftspel och två diablo, men bara ett starcraft.

Så, SC2 eller helt nytt spel, annars får jag offra min tredje testikel till vishnu.

Wennerberg
2007-05-15, 14:41
Mer som talar för SC2.

Dessutom är det snart 10 år sedan spelet släpptes, vilket gör en uppföljare passande.

Eventet äger rum i Seoul, och i hela sydkorea är starcraft fortfarande enormt stort.

Så, SC2 eller helt nytt spel, annars får jag offra min tredje testikel till vishnu.
Egentligen kvittar det mig om det kommer ett Dibbe 3 eller ett SC 2. Kommer ägna lika många timmar framför datorn vad som än händer. BLIR LIKA GLAD VAD SOM ÄN KOMMER!

Inferior
2007-05-15, 16:19
Blizzard har redan en motor dom kan använda för SC2 och troligen skins från starcraft ghost så dom skulle nog tjäna mest på att släppa SC2 sen är SC så mkt störe än diablo serien i asien så dom skulle tjäna väldigt mkt mer på att släppa SC2.
medans diablo troligen inte skulle vara likaframgångsrikt.
i dagens läge ska det antingen va MMO lr bra singleplayer inte något halvdant som diablo2 va
och blizzard lär inte göra ett diablo MMO :p

PowPow
2007-05-15, 16:21
Blizzard har redan en motor dom kan använda för SC2 och troligen skins från starcraft ghost så dom skulle nog tjäna mest på att släppa SC2 sen är SC så mkt störe än diablo serien i asien så dom skulle tjäna väldigt mkt mer på att släppa SC2.
i dagens läge ska det antingen va MMO lr bra singleplayer inte något halvdant som diablo2 va

Enligt blizzard så ska både starcraft- och diabloserien utökas. Frågan är bara när. BÖrjar bli övertuygad om att det är sc som ska annonseras nu den 19:e /=

Zakath
2007-05-15, 16:21

Diablo 2, halvdant!? ;) :thumbup:

Daniiiel
2007-05-15, 16:22
Mer som talar för SC2.

Det är över 10 år sen. Folk fattar inte att starcraft och broodwar inte är samma sak.

Edit: Starcraft är det bästa spelet jag spelat, växte upp med starcraft så skulle det komma en 2a skulle jag sluta jobbet och bryta med flickvännen för att sitta hemma och spela.

Inferior
2007-05-15, 16:23
Diablo 2, halvdant!? ;) :thumbup:

jämfört me SC och dagens standard JA!? ;)

Zakath
2007-05-15, 16:24
jämfört me SC och dagens standard JA!? ;)

Ehhhh... Intressant slutsats. *rolleyes*

Inferior
2007-05-15, 16:28
Enligt blizzard så ska både starcraft- och diabloserien utökas. Frågan är bara när. BÖrjar bli övertuygad om att det är sc som ska annonseras nu den 19:e /=

Du sa det själv "ska" det menas att vi måste vänta 10 år innan vi har sett både SC2 å diablo3 ;>

iaf me blizzards syn på tid ;> patch 1.10 i diablo2 någon? ;>
Lr WoWs release som tog 3 år länge än va dom sa i början
Wc3 hade stora förseningar också :P

Inferior
2007-05-15, 16:31
Ehhhh... Intressant slutsats. *rolleyes*

Diablo2 var ett försök att slå ut MMO marknaden typ som guildwars och det misslyckades ju rätt hårt :p

Men det är bra att såna spel finns så att alla 14åringar håller sig där ;>

Three pigs
2007-05-15, 16:32
Hoppas som fan på SC2, mmm...

Fan nu blev man ju sugen, blir te o installera godingen SC + BW ;)

Three pigs
2007-05-15, 16:33
Diablo2 var ett försök att slå ut MMO marknaden typ som guildwars och det misslyckades ju rätt hårt :p

Guild Wars?
Öhm... D2 släpptes 5 år före GW.

Inferior
2007-05-15, 16:35
Hoppas som fan på SC2, mmm...

Fan nu blev man ju sugen, blir te o installera godingen SC + BW ;)

Mmh kan ju hoppas på SC2 :P dock så skulle jag inte bli förvånad iaf dom har tänkt göra SC2 till ett mmo ;x

Inferior
2007-05-15, 16:35
Guild Wars?
Öhm... D2 släpptes 5 år före GW.

Läs igen vad det står :p

Three pigs
2007-05-15, 16:37
läs vad? :P

"Diablo2 var ett försök att slå ut MMO marknaden typ som guildwars och det misslyckades ju rätt hårt :p"

Inferior
2007-05-15, 16:40
läs vad? :P

"Diablo2 var ett försök att slå ut MMO marknaden typ som guildwars och det misslyckades ju rätt hårt :p"

var säger jag att dom släpptes samtidigt?

"Diablo2 var ett försök att slå ut MMO marknaden.
typ som guildwars och det misslyckades ju rätt hårt :p

Zakath
2007-05-15, 16:41

Ja, Diablo 2 var sjukt misslyckat som spel. Det var mest bara några 14-åringar som spelade det.

Ingen gillade Diablo 2, de flesta tröttnade efter några få timmar.

:Virro

Trance
2007-05-15, 16:44
Läs igen vad det står :p

Känns ju som du har hyfsat fel där. Diablo 2 släpptes 2000, expansion 2001. Var ett av de mest populära spelen online. De annonserade WoW år 2001 och hade då självklart jobbat på det ett litet tag.

D2 var helt enkelt en uppföljare till d1 som var ett enormt populärt spel, var inte svårare än så.

(wikipedia för siffrorna)

Inferior
2007-05-15, 16:45
Ja, Diablo 2 var sjukt misslyckat som spel. Det var mest bara några 14-åringar som spelade det.

Ingen gillade Diablo 2, de flesta tröttnade efter några få timmar.

:Virro

Om du tror att många spelade D2 bara för det va populärt i europa så har du fruktansvärt fel efter som under tiden D2 va populärt i europa så bestog 90% av världens internet gaming marknad av asien och SC har alltid vart populärt i asien argumentera inte äns imot det :)

och europa och usa är fortfarande minoriteter i spel marknaden jämfört me asien så sluta få diablo2 låta som nå martyr spel i spelvärlden

Yxel
2007-05-15, 16:46
SC2 tycker jag!

Inferior
2007-05-15, 16:47
Känns ju som du har hyfsat fel där. Diablo 2 släpptes 2000, expansion 2001. Var ett av de mest populära spelen online. De annonserade WoW år 2001 och hade då självklart jobbat på det ett litet tag.

D2 var helt enkelt en uppföljare till d1 som var ett enormt populärt spel, var inte svårare än så.

(wikipedia för siffrorna)

jobbigt att jag har en PCgamer där blizzard anonserade WoW 2000 då :p

och förstår inte vad du äns syftar på

Zakath
2007-05-15, 16:49
Det känns som att det är dags att läxa upp Inferior med lite fakta, taget från wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Diablo_II

"By April 2001, Diablo II had become one of the most popular online games ever. Major factors that contributed to Diablo II's success include what fans found to be addictive hack and slash gameplay and free access to Battle.net. Diablo II may be played as a single player game, multi-player via a LAN, or multi-player via Battle.net, with the latter being the most popular. It has also become one of the top thirty best selling computer games ever. Including Diablo II, the Diablo series has sold 17 million copies.[1]"

"Diablo II was a runaway success for Blizzard. The game has achieved an overall score of 88 on Metacritic.[3] Gamespy awarded the game an 86 out of 100,[4] IGN awarded the game an 8.3 out of 10,[5] and Gamespot awarded the game an 8.5 out of 10[6] along with earning the 2000 runner-up Reader's Choice Award for role-playing game of the year.[7] It was awarded a spot in the Guinness Book of World Records "2000 edition" for being the fastest selling computer game ever sold, with more than 1 million units sold in the first two weeks of availability, by January 2001, it had sold 2.75 million copies worldwide.[8]"

Nu kan vi släppa det här ämnet. Diablo 2 var och är ett grymt bra spel. :thumbup:

Trance
2007-05-15, 16:51
jobbigt att jag har en PCgamer där blizzard anonserade WoW 2000 då :p

och förstår inte vad du äns syftar på

1. Ok, tog den rapporteringen av den officiella annonseringen från wikipedia. Vet inte vilken som är riktigt.

2. "ens". Hur som helst, jag syftar på att du har vansinnigt fel och drog korkade slutsatser.

Inferior
2007-05-15, 16:53
Det känns som att det är dags att läxa upp Inferior med lite fakta, taget från wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Diablo_II

"By April 2001, Diablo II had become one of the most popular online games ever. Major factors that contributed to Diablo II's success include what fans found to be addictive hack and slash gameplay and free access to Battle.net. Diablo II may be played as a single player game, multi-player via a LAN, or multi-player via Battle.net, with the latter being the most popular. It has also become one of the top thirty best selling computer games ever. Including Diablo II, the Diablo series has sold 17 million copies.[1]"

"Diablo II was a runaway success for Blizzard. The game has achieved an overall score of 88 on Metacritic.[3] Gamespy awarded the game an 86 out of 100,[4] IGN awarded the game an 8.3 out of 10,[5] and Gamespot awarded the game an 8.5 out of 10[6] along with earning the 2000 runner-up Reader's Choice Award for role-playing game of the year.[7] It was awarded a spot in the Guinness Book of World Records "2000 edition" for being the fastest selling computer game ever sold, with more than 1 million units sold in the first two weeks of availability, by January 2001, it had sold 2.75 million copies worldwide.[8]"

Nu kan vi släppa det här ämnet. Diablo 2 var och är ett grymt bra spel. :thumbup:

du har inte lärt dig va att wikipedia inte är en källa ;>
sen så är det där fortf europa/us baserat! ge mig riktiga källförteckningar istället om du kan

Trance
2007-05-15, 16:58
du har inte lärt dig va att wikipedia inte är en källa ;>
sen så är det där fortf europa/us baserat! ge mig riktiga källförteckningar istället om du kan

Wikipedia är väl en helt ok källa? Ser inte varför alla gnäller på den. Läs artiklarna så kan du själv se att artiklarna själva refererar till källor.

Så jag undrar helt enkelt vad din poäng är? Var inte d2 framgångsrikt eller vad försöker du säga?

Inferior
2007-05-15, 17:01
Wikipedia är väl en helt ok källa? Ser inte varför alla gnäller på den. Läs artiklarna så kan du själv se att artiklarna själva refererar till källor.

Så jag undrar helt enkelt vad din poäng är? Var inte d2 framgångsrikt eller vad försöker du säga?

klart det var framgångs rikt försöker bara få folk att inse att bara för något är stort i europa och usa är det ofta en minoritet jämfört me andra spel tex SC i asient :)

edit : wikipedia är inte en källa efter som det är en sumering av flera käller dvs wikipedia inte är en korrekt källa :) sen kan vem som helst skriva in vad som helst där

Trance
2007-05-15, 17:04
klart det var framgångs rikt försöker bara få folk att inse att bara för något är stort i europa och usa är det ofta en minoritet jämfört me andra spel tex SC i asient :)

edit : wikipedia är inte en källa efter som det är en sumering av flera käller dvs wikipedia inte är en korrekt källa :) sen kan vem som helst skriva in vad som helst där

Ja, sc är grymt stort i sydkorea...och? Wikipedia har klarat många granskningar och kan generellt ses som en bra källa, även om vem som helst kan gå in och ändra. Spelar ingen roll.

Du skrev att d2 försökte slå ut mmo-marknaden, vi visade att du hade fel. Så enkelt är det.

NiXPhoenix
2007-05-15, 17:05

Genomsnittsbetyg från Gamerankings.

Diablo II
Publisher: Blizzard Entertainment
Number of P/Reviews: 199 PC 88.2%

Diablo II: Lord of Destruction
Publisher: Blizzard Entertainment
Number of P/Reviews: 194 PC 85.9%

PowPow
2007-05-15, 17:06

Det är klart att en andrahandskälla också är en källa. Var har du fått något annat ifrån?

Här är referensen wiki använder sig av:
http://www.vivendi.com/ir/download/pdf/VIVGames_EuropeRoadshow_June2006.pdf

Och som du kan se har diabloserien sålt nästa dubbelt så bra som SC. Och ja, kineser, japaner och andra asiater är inräknade.

Inferior
Ja, sc är grymt stort i sydkorea...och? Wikipedia har klarat många granskningar och kan generellt ses som en bra källa, även om vem som helst kan gå in och ändra. Spelar ingen roll.

Du skrev att d2 försökte slå ut mmo-marknaden, vi visade att du hade fel. Så enkelt är det.

hade jag haha? dom lyckades inte slå ut mmo marknaden även fast dom provade med D2Bnet

Loke

Andrahandskällor är dåliga källor. Wikipedia är en kass källa, och försöker inte heller vara en bra källa. Sen kan man ju undra varför någon vill ha en bättre källa i just det här fallet. Själv tycker jag inte diablo 2 levde upp till förväntningarna, men det är ju ganska uppenbart att det sålde bra.

Anyway...

Mmh kan ju hoppas på SC2 :P dock så skulle jag inte bli förvånad iaf dom har tänkt göra SC2 till ett mmo ;x

SC2 är nog sannolikt ja, och fler mmo är utan tvekan något som blizzard kommer göra, om inte annat kommer deras ägare tvinga dem till det.

Men nästa SC-spel kommer antagligen inte vara ett mmo. Förmodligen gör man som med WC3, att man först släpper strategispelet plus expansion, och kort därefter släpper man ett MMO, för att maximalt utnyttja "the buzz" runt strategispelet.

Trance
2007-05-15, 17:11
hade jag haha? dom lyckades inte slå ut mmo marknaden även fast dom provade med D2Bnet

Men varifrån får du att de försökte slå ut mmorpg med det? De lyckades inte heller så ut SCHACK på internet med det! battle.net är ju en enorm succé har var väl överlägset popläraste online-servicen. Att de erbjöd gratis spel tidigt var ju en faktor att spelen blev så populära. Diablo 1 var populär så självklart erbjöd de samma tjänst för d2-

Andrahandskällor är dåliga källor. Wikipedia är en kass källa, och försöker inte heller vara en bra källa. Sen kan man ju undra varför någon vill ha en bättre källa i just det här fallet. Själv tycker jag inte diablo 2 levde upp till förväntningarna, men det är ju ganska uppenbart att det sålde bra.

Anyway...

Wikipedia är en bra källa i väldigt många fall som alla studier har visat så vitt jag vet. T.ex.:
http://news.com.com/Study+Wikipedia+as+accurate+as+Britannica/2100-1038_3-5997332.html

Har ni någon som säger emot det? Sedan skulle jag inte använda det i en uppsats på universitetet, men det är en annan sak.

Inferior
2007-05-15, 17:12
SC2 är nog sannolikt ja, och fler mmo är utan tvekan något som blizzard kommer göra, om inte annat kommer deras ägare tvinga dem till det.

Men nästa SC-spel kommer antagligen inte vara ett mmo. Förmodligen gör man som med WC3, att man först släpper strategispelet plus expansion, och kort därefter släpper man ett MMO, för att maximalt utnyttja "the buzz" runt strategispelet.

jo det är blizzards taktik för att sälja it seems och starcraft är rätt gammalt så jo låter nog rätt logiskt att det blir en linjär uppföljare först :>

Inferior
2007-05-15, 17:18
[B]battle.net är ju en enorm succé har var väl överlägset popläraste online-servicen.[/B

behöver jag verkligen säga att det va ett försök till att ta över mmo marknaden?
haha asså du är roligt men men,,, ;) du vet att mmorpg betyder massive multiplayer online role playing game? vad är diablo? jo det är ett RPG men vad är Battlenet Jo en internet-service som låter spelare spela online

Det va många som spelade d2 så D2 va ett MMORPG!? så hur kan du säga att dom inte försökte slå ut mmo marknaden me sin gratis service? joo ok dom bara gjorde battlenet gratis för att deras fans inte skulle behöva betala yea right...

Trance
2007-05-15, 17:21
Ja, exakt så tänkte de när de lanserade battle.net 97, 2 år innan everquest släpptes. MMORPG existerade ju knappt vid den tiden och var knappast den pengako det är nu.

Det fanns ingen marknad att konkurrera med helt enkelt när diablo börjades spela online, det var bara ett spel som spelades online. Dags att kamma dig nu.

Zakath
2007-05-15, 17:25
behöver jag verkligen säga att det va ett försök till att ta över mmo marknaden?
haha asså du är roligt men men,,, ;) du vet att mmorpg betyder massive multiplayer online role playing game? vad är diablo? jo det är ett RPG men vad är Battlenet Jo en internet-service som låter spelare spela online

Det va många som spelade d2 så D2 va ett MMORPG!? så hur kan du säga att dom inte försökte slå ut mmo marknaden me sin gratis service? joo ok dom bara gjorde battlenet gratis för att deras fans inte skulle behöva betala yea right...

Nej, D2 är inte ett mmorpg. Lär dig definitionerna innan du använder dem.

Inferior
2007-05-15, 17:28
Ja, exakt så tänkte de när de lanserade battle.net 97, 2 år innan everquest släpptes. MMORPG existerade ju knappt vid den tiden och var knappast den pengako det är nu.

Det fanns ingen marknad att konkurrera med helt enkelt när diablo börjades spela online, det var bara ett spel som spelades online. Dags att kamma dig nu.

haha asså..... du är nästan rolig nu så bara för att blizzard först me något menas det med att dom inte vill äga den marknaden? :) och första mmot som tog bnets plats som no1 kom q4 1997 och starcraft kom 1998 dom behövde lite hjälp för att bnet fortfarande skulle va en majoritet, sen kom linage som totalt dominerade mmo marknaden tills WoW kom ut :)

PowPow
2007-05-15, 17:32
haha asså..... du är nästan rolig nu så bara för att blizzard först me något menas det med att dom inte vill äga den marknaden? :)

Jag tycker att det är du som är rolig. Du vill ju få det att låta som att blizzard försökte konkurera ut en marknad som knappt fanns - och att de misslyckades med det. :confused:

Trance
2007-05-15, 17:33
haha asså..... du är nästan rolig nu så bara för att blizzard först me något menas det med att dom inte vill äga den marknaden? :) och första mmot som tog bnets plats som no1 kom q4 1997 och starcraft kom 1998 dom behövde lite hjälp för att bnet fortfarande skulle va en majoritet, sen kom linage som totalt dominerade mmo marknaden tills WoW kom ut :)

...jag förstår inte vad du vill säga.

-OMG BLIZZARD missslyckades att slå mmorpg med d2!!!!!!!!!!!! De suger!!!
- Uhm, battle.net kom före mmorpg blev stora och diablo är inget mmorpg
- Det spelar ingen roll att de var först!!

Ser du var logiken brister?

Lineage har dessutom väldigt hypade siffror eftersom det är installationer som räknas i asien och då alla Internet-cafeér(som de spelar på) har det installerat på alla sina datorer så blir det lite dumt snabbt.

Hur som helst så fattar jag inte riktigt vad du vill ha sagt. Ger nog upp nu eftersom det bara blev en korkad diskussion av det hela.

Inferior
2007-05-15, 17:35
Nej, D2 är inte ett mmorpg. Lär dig definitionerna innan du använder dem.

Enligt definitionerna är D2 ett mmorpg lr ett mmog :p

Trance
2007-05-15, 17:37

Ja, för diablo 2 är känt för:
Inget single player
Persistent world
samt massor av karaktärer samtidigt

Inferior
2007-05-15, 17:37
...jag förstår inte vad du vill säga.
Lineage har dessutom väldigt hypade siffror eftersom det är installationer som räknas i asien och då alla Internet-cafeér(som de spelar på) har det installerat på alla sina datorer så blir det lite dumt snabbt.

nej dom lede me "payed subscribers" :P inte antal sålda kopior som dom säkert också lede med :)

samtidigt som Bnet hade totalt 2.5mil users hade linage 4.5mil paying subscribers

Inferior
2007-05-15, 17:40
Ja, för diablo 2 är känt för:
Inget single player
Persistent world
samt massor av karaktärer samtidigt

Ahhh så tex AoC som kommer q4 är det inte ett mmo bara för att du kan spela single player?

Guildwars har inte direkt heller en presistent world efter som den är 100% instance baserad ;x

Finns mmos som låter dig styra upp till 5 karaktärer samtidigt

Zakath
2007-05-15, 17:42

Det är bra att du svarar utan att veta någonting eller läsa på om det jag sa att du inte kunde.

Trance
2007-05-15, 17:43
Ahhh så tex AoC som kommer q4 är det inte ett mmo bara för att du kan spela single player?

Guildwars har inte direkt heller en presistent world efter som den är 100% instance baserad ;x

Finns mmos som låter dig styra upp till 5 karaktärer samtidigt

1. AoC?

2. Guildwars har väl en persistent world fast med instances?

3. Jag pratade om att en värld med flera karaktärer samtidigt, i diablo2 så var det bara några få i varje spel.

PowPow
2007-05-15, 17:45
Jag gillade gårdagens blizzard.com bättre /=

Inferior
2007-05-15, 17:45
1. AoC?
3. Jag pratade om att en värld med flera karaktärer samtidigt, i diablo2 så var det bara några få i varje spel.

1, age of conan
2, guildwars 2 är baserat av instancers i en instanserad värld så det är mindre mmo än diablo2s värld
3, i guildwars är det inte direkt många mer spelare per area efter som allt är instance baserat :p

Inferior
2007-05-15, 17:46
Jag gillade gårdagens blizzard.com bättre /=

Va har dom gjort me blizzard sidan O_O byt look efter typ 5 år? neeej :(

Inferior
2007-05-15, 17:49
Det är bra att du svarar utan att veta någonting eller läsa på om det jag sa att du inte kunde.

Jo jag vet mycket om mmos men definitioner på mmo är olika beroende på vem som du frågar lr vilket företag som lanserar sina nya spel etc ;>

lr ska ja anta att första resultatet på google.com när ja söker efter mmo definitioner är den korrekta ? ;p

Trance
2007-05-15, 17:50
1, age of conan
2, guildwars 2 är baserat av instancers i en instanserad värld så det är mindre mmo än diablo2s värld
3, i guildwars är det inte direkt många mer spelare per area efter som allt är instance baserat :p

Ja, men du kan ju inte uppleva samma spel i single player som i multiplayer?

Enligt mr wikipedia så kommer guildwars 2 ha mer persistent world än ettan.

Nej, men du skapar ju inte spel och kör ett gäng utan du kan väl stöta på vem som helst i staden?

PowPow
2007-05-15, 17:51
Va har dom gjort me blizzard sidan O_O byt look efter typ 5 år? neeej :(

Så har den väl sett ut länge?
Jag syftade på att det var starcraft på startsidan (countdownsidan). Igår var det diablo. Det gillade jag mer :)

Inferior
2007-05-15, 17:53
Så har den väl sett ut länge?
Jag syftade på att det var starcraft på startsidan (countdownsidan). Igår var det diablo. Det gillade jag mer :)

joo joo själva backgrunden är den samma men starcraft postern va något nytt och blizzard sidan har mer lr mindre vart orörd senaste åren ;D

Halldin
2007-05-15, 18:56
Det är över 10 år sen. Folk fattar inte att starcraft och broodwar inte är samma sak.

Edit: Starcraft är det bästa spelet jag spelat, växte upp med starcraft så skulle det komma en 2a skulle jag sluta jobbet och bryta med flickvännen för att sitta hemma och spela.
Nu får du äta upp din hatt,

"Game: Starcraft (PC)
Release Date: Apr 1, 1998"

"Game: Starcraft: Brood War (PC)
Release Date: Nov 30, 1998
Brood War completely revitalizes Blizzard's everlasting real-time strategy game."

Saxat från Gamespot. Båda släpptes mao 1998.

loztdignity
2007-05-15, 22:26
Hell yea! Nu är det starcraft på blizzards sida ;) Fan va spännande detta är alltså!

Kan det inte bli 19:e maj snart... och ja att Det är Blizzards WWI där Starcraft är "huvudturnering" kan ju betyda en del för vilket spel det är de releasar.

Fan va de gillar att bygga upp spänning =)

Starcraft BW har jag lirat flera år och piskar förmodligen samtliga här med hästlängder. 250 apm ftw Terran domination!

Halldin
2007-05-18, 16:06
Imorgon så...

loztdignity
2007-05-18, 18:51
Förresten go Red[Nada] och Bisu i Starcraft-turneringen på WWI!
Jag har följt de 2 koreanska SC-ligorna via VOD:s i evigheter nu, så har rätt fet koll :p

Dessa två koreaner kommer att äga samtliga (eller kanske Savior). Fast ingen har väl någon koll på vad jag pratar om nu...

Kabuto
2007-05-18, 18:57
Nä inte mycket, aldrig följt sc eller sc:bw scenen men lirade custom maps ständigt förr i tiden :)
Typ matrix defences och liknande...

loztdignity
2007-05-18, 19:00
Haha ja det är otippat roligt faktiskt! Finns ju en miljon custom-maps.

Mart|n
2007-05-19, 07:05
3:00 - FMV sequence in a spaceship - looks Terran - zooming in on a metal door - door opening - reveals a guy with a cigar in chains - prisoner - door shuts behind him - there's so much bass the room is shaking - guy steps into some kind of metallic devicce - legs are strapped in - guy rising toward ceiling - Korean text on screen got people very excited - another part of the machine is dropping metal arms on him - machine whirring - applying armor to his torso - extremly detailed visuals here - now guy is strapping on gloves - armor is molding together - seems like a Terran marine - rockets turn on - zerg now onscreen - Marine delivers a line - StarCraft 2 officially announced.

http://pc.ign.com/articles/788/788627p1.html

Kabuto
2007-05-19, 09:30
Video gameplay http://media.pc.ign.com/media/850/850126/vids_1.html

Trailer
aUXoekeDIW8

Kabuto
2007-05-19, 09:41
Och förståss http://www.starcraft2.com/ :D

Zakath
2007-05-19, 10:38
Vilken besvikelse! :(

Men trailerns på SC2 sidan var sjukt cool och snyggt gjord! :thumbup:

Kabuto
2007-05-19, 10:43
Zakath *slap* :smash:

shadowfire
2007-05-19, 10:47
jäkla snack om diablo då... måste leta rätt på gamla ettan och hellfirepaketet o installera tror jag.

tano
2007-05-19, 11:20
HG: london > D3

tano
2007-05-19, 11:25
förövrigt smart släppa en SC2 nu. Finns nog mycket efterfrågan av ett bra nytt RTS. RPGs och action spel finns det mycket av, och det kommer mer. WoW har ju också en hel del skara spelare, onödigt sno spelare från sitt eget spel (vilket ett D3 självklart skulle göra).

loztdignity
2007-05-19, 11:59
Fuck Yea! Jag Är Obeskrivligt Glad!!!

shadowfire
2007-05-19, 15:16
ah, äntligen, hittade igen mina gamla diablo I och hellfireprylar... fan vad nostalgi.. måste bara battlea lite igen.. :D

Jarod
2007-07-17, 10:38
Dags att bumpa denna nu när nya rykten börjar florera... *cupid*

http://www.tomsbusiness.se/nyheter/news.php?date=1184679968

Snela hopas D3!

Wennerberg
2007-07-17, 14:51
Dags att bumpa denna nu när nya rykten börjar florera... *cupid*

http://www.tomsbusiness.se/nyheter/news.php?date=1184679968

Snela hopas D3!

OH YEAH!

Wikner89
2007-07-17, 15:39
längtar tills det kommer... då kan World of Warcraft gå och dö

krebbe
2007-07-17, 15:40
Diablo kommer aldrig mera vara Diablo utan Bill Roper. Chris Metzen är förvisso fortfarande kvar men nu när Bill Roper, Max Schaefer, Erich Schaefer och David Brevik dragit och startat Flagship Studios(Hellgate: London och Mythos) så tror jag inte sagan kommer återkomma till sin forna glans.

Wikner89
2007-07-18, 17:45
Diablo kommer aldrig mera vara Diablo utan Bill Roper. Chris Metzen är förvisso fortfarande kvar men nu när Bill Roper, Max Schaefer, Erich Schaefer och David Brevik dragit och startat Flagship Studios(Hellgate: London och Mythos) så tror jag inte sagan kommer återkomma till sin forna glans.

Man kommer att sakna dem men kan ju iaf hoppas att det blir spelvärt

jenny
2007-07-18, 17:50
Det får bara inte komma en trea! Jag kan inte spela bort ytterligare månader av mitt liv!

Jarod
2007-07-18, 18:53
Jag satt hela natten (tills kl07 imorse) och våldtog demoner med min kvinnliga lvl50-sorcerer. Sen sov jag 3,5h, drog ut och käkade frulle för att sedan fortsätta lira. Fan va tiden går när man har roligt. *cupid*

Gnar
2007-07-19, 01:38
Fan va tiden går när man har roligt. *cupid*

I'll second that ;). Men fy fan vad mörbultad skallen man känner sig efter ett 4 timmars diablo + Angerfist pass. Men nu är min Meteorber iallfall level 80 *hurra hurra hurra*. Imorgon blir det en helt datorfri dag.

Tomten
2007-07-19, 04:36
Förstår inte riktigt vad ni ser i Diablo II. Köpte spelet, lirade igenom det en gång. Knäckte sedan skivorna och kastade bort eländet. Fick något infall i förra veckan att testa eländet igen och ladded hem spelet från internet. Spelade igenom spelet en gång, dödade diablo. Kände mig extremt uttråkad och tog bort spelet.

Har verkligen försökt gilla eländet, men det är till och med enformigare och mer hjärndött än WOW och det vill inte säga lite.

Wennerberg
2007-07-19, 10:08
Förstår inte riktigt vad ni ser i Diablo II. Köpte spelet, lirade igenom det en gång. Knäckte sedan skivorna och kastade bort eländet. Fick något infall i förra veckan att testa eländet igen och ladded hem spelet från internet. Spelade igenom spelet en gång, dödade diablo. Kände mig extremt uttråkad och tog bort spelet.

Har verkligen försökt gilla eländet, men det är till och med enformigare och mer hjärndött än WOW och det vill inte säga lite.

Men lol. Föll det dig in att testa Battlenet? Skapa en gubbe på Hardcore och sen spela. Dör du då så försvinner gubben från kontot. Då blir det hela lite mer spännande...

Jarod
2007-07-19, 11:10
Instämmer med Wennerberg. Prova installera Expansions-packet (LOD). Nya karaktärer, fler akter, nya vapen, nya monster osv. Fast iofs, du gillar ju inte ens att spela Diablo så why bother. :)

krebbe
2007-07-19, 15:21

Tror det krävs en viss mentalitet av personen ifråga för att uppskatta Diablo. Målet för mig är inte att klara spelet, det gör man på typ 15 min. Målet är att utveckla karaktären till den mest effektiva demonslaktaren med hjälp av olika kombos av skill-points, eq och taktik.

Du kan ju ha som mål att spöa uber-Diablo. Det lär ju ta sin tid(har aldrig själv ens sett honom).

Jesper
2007-07-19, 16:13
Tror det krävs en viss mentalitet av personen ifråga för att uppskatta Diablo. Målet för mig är inte att klara spelet, det gör man på typ 15 min. Målet är att utveckla karaktären till den mest effektiva demonslaktaren med hjälp av olika kombos av skill-points, eq och taktik.

Du kan ju ha som mål att spöa uber-Diablo. Det lär ju ta sin tid(har aldrig själv ens sett honom).

vad är uber-diablo?? va länge sen ja lira d2 men kommer inte ihåg något uber-diablo=)

Wennerberg
2007-07-19, 16:18
vad är uber-diablo?? va länge sen ja lira d2 men kommer inte ihåg något uber-diablo=)

Diablo på Hell? :D

krebbe
2007-07-19, 16:32

Han lades till i en av de senare patcherna. När man har spöat allt på hell så kan man med tur få fram Uber-Diablo, Uber-Mephisto och Uber-Baal. Man hittar några items som tar en till tristam där man får möta alla 3 samtidigt plus att de är lite tyngre.

Tänk Alla tre bossarna från Hell, samtidigt, fast på steroider, typ.

Tror även man måste göra det online dock. Finns säkert 1000 guider hur man gör.

mjo
2007-07-22, 02:21
näe det är nog att man lyckades att sluta med WOW och återfå livet, kan inte ta ett nytt stort online lir igen :/

DenSisteMohikanen
2008-06-24, 12:38
Nu börjar det hända grejer här, kanske vi får en bekräftelse i helgen?

hel shael fal

kolla in www.diablofans.com och www.diabloii.net

www.diablo3.com som tidigare har ägts av diablofans ägs nu av blizzard men har fortfarande länkat till diablofans den senaste tiden har stängts ner nu.

Basil
2008-06-24, 13:05
Mycket spännande!
Sen de där med uber-tristram, bossarna är inte LITE pumpade. : D

Rokksan
2008-06-24, 13:22
En bra gearad smiter och ubers är inte så uber ;)

Basil
2008-06-24, 13:38
Det stämmer, men det är fortfarande en fruktansvärd skillnad på uber och den vanliga trion.

blunder
2008-06-24, 14:35
Något är på gång......

http://www.blizzard.com/us/splash.html

Ny splash som börjats ändrats i storlek sedan igår! :hbang:

http://static.mmo-champion.com/mmoc/images/news/2008/june/splashscreen2.jpg

Halldin
2008-06-24, 14:56
SC2 release antagligen, kanske ska likna mineralerna man harvestar där.

Dajollee
2008-06-24, 15:42
saknar dibbe innan lod kom. med lance babbe lr orb sorc va nice :)

gimme soj

Halldin
2008-06-24, 15:53
Å andra sidan är det illa likt en Hel rune här

http://img170.imageshack.us/img170/91/1214292738846xg1.jpg

Hel - Hell? ;)

tano
2008-06-25, 10:00
Idag ser det ut som rymden skymtar fram och ser onekligen ut som kristaller så allt lutar väl mot SC2, vilket ju inte är någon nyhet. Men varför börja med det nu? Ska de fortsätta ända fram till lanseringen?
Lite konstigt verkar det, så kanske är det inte alls sc2 utan något annat. Man kan ju hoppas...

Kwon
2008-06-25, 10:15

Nita Diablo på Hell! (självklart med Expansionen)

Kör Hardcore!

D2 var en epok i alla gejmers liv en gång i tiden! :)

shut teh face
2008-06-25, 10:49
De kan ju inte annonsera sc2 eller Wotlk för det vet man ju ska komma.

En kompis skrev en teori igår på IRC

5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) From diablofans.com:
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Another interesting fact is the URL: http://us.media.blizzard.com/232309/_images/ice1.jpg
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Why 232309? If we assume that the numbers correspond to the letters in the alphabet we get 232309=WWI ... ring a bell? :-) World Wide Invitational
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) 23 = W
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) 09 = I
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Anyway the "hidden" picture is called 04.jpg. (http://us.media.blizzard.com/232309/_images/04.jpg)
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) My guess is that tomorrow we'll see a picture called 09.jpg, then on wednesday 01.jpg ....
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Today is 04.jpg = D
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) if Tomorrow will be 09.jpg = I (if its not, maybe not diablo at all Tongue)
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Wednesday will be 01.jpg = A
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Thursday will be 02.jpg = B
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Friday will be 12.jpg = L
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Saturday will be 15.jpg = O (June 28 WWI 1st Day)
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Sunday will be 3.jpg = 3 or three.jpg or whichever. = (June 29 WII 2nd Day, and B-day of Diablo)

Scratch89
2008-06-25, 11:17
Vore trevligt med ett nytt Diablo, fast frågan är ju om Blizzard kommer släppa två av de tyngsta uppföljarna i spelhistorien samtidigt? Starcraft 2 borde väl rimligen komma först?

Förövrigt så resettade de väl laddern för nån vecka sen, så man kanske ska börja lira lite D2 igen. shut teh face, kommer du ihåg förra sommaren? :D

tano
2008-06-25, 11:26
De kan ju inte annonsera sc2 eller Wotlk för det vet man ju ska komma.

En kompis skrev en teori igår på IRC

5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) From diablofans.com:
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Another interesting fact is the URL: http://us.media.blizzard.com/232309/_images/ice1.jpg
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Why 232309? If we assume that the numbers correspond to the letters in the alphabet we get 232309=WWI ... ring a bell? :-) World Wide Invitational
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) 09 = I
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Anyway the "hidden" picture is called 04.jpg. (http://us.media.blizzard.com/232309/_images/04.jpg)
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) My guess is that tomorrow we'll see a picture called 09.jpg, then on wednesday 01.jpg ....
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Today is 04.jpg = D
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) if Tomorrow will be 09.jpg = I (if its not, maybe not diablo at all Tongue)
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Wednesday will be 01.jpg = A
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Thursday will be 02.jpg = B
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Friday will be 12.jpg = L
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Saturday will be 15.jpg = O (June 28 WWI 1st Day)
5(034:504:395) 4(415fnatic\iZnoGouD4) Sunday will be 3.jpg = 3 or three.jpg or whichever. = (June 29 WII 2nd Day, and B-day of Diablo)

från diabloii.net

"The unreleased image is number 23.jpg which corresponds to letter W. Which also brings the theory of the letters spelling out "DIABLO" to a full stop."

Så tydligen inte diablo som är meddelandet.

tano
2008-06-26, 06:31
DIABLO 3 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

With this week's speculation over the Blizzard teasers, more and more reports in the media, and numerous tips coming direct us at IncGamers from reliable inside industry sources in the past 24 hours, we now have confirmation from inside sources to say that Diablo 3 WILL be announced on Saturday at WWI Paris 2008.

With that in mind, we would like to invite Diabloii.net readers to submit their questions for us to ask Blizzard.

This is extremely exciting for all of us here at Diabloii.net. For the past 10 years we have been supporting the Diablo community and to have something completely new to sink our teeth into is fantastic. We will be at the show on Saturday for the announcement and also the press conference which is directly after, so expect reports from the show floor live, interviews and much more.

OMG OMG OMG !

Daniiiel
2008-06-26, 08:14
DIABLO 3 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OMG OMG OMG !

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA FAN VA GÖTT

Jarod
2008-06-26, 08:24
Woohoo!! Hej då förhållandet!! :D

The Draf
2008-06-26, 08:58
LOL, häll ner lite is i kalsongerna. Känner jag blizzard rätt så lär det vara minst ett år kvar till release av D3, ingen ide att hålla andan.

tano
2008-06-26, 10:24
LOL, häll ner lite is i kalsongerna. Känner jag blizzard rätt så lär det vara minst ett år kvar till release av D3, ingen ide att hålla andan.

Ja? det förstår väl alla. Men bättre vänta ett år än tio år till...

shut teh face
2008-06-26, 11:46
Många som ändå är skeptiska.

Jag hoppas på D3 dock.

Bara spara ihop pengar nu så man kan va ledig 1 år när d3 kommer. :laugh:

shut teh face
2008-06-26, 12:00
Jag vettetusan vad Blizz planerar. Det känns inte säkert att d3 kommer.
Nu finns det tecken från många spel på Teaser bilderna som de ger ut.

Här är den senaste bilden

http://seattle.gametent.com/diablofans//wwi-2008/day4-ice4_thumb.jpg

Och så en till
http://seattle.gametent.com/diablofans/wwi-2008/akilae-tribe-rune.jpg

Sen den andra där Hel-Runan figurerar

As for the runes on the icy image the previous were: the World of Warcraft: Wrath of the Lich King's Frostmourne rune, followed by the Hel Rune from Diablo II, and the protoss Alkilae tribe symbol from Starcraft II. Today's rune seems like a solar system. This is not a symbol you see often in a Blizzard game. The only thing that it resembles is an Arcane Sanctum from Warcraft III.

shut teh face
2008-06-26, 12:06
Diablo2 - 29 juni, 2000
Diablo2: LoD - 29 juni, 2001
Annonseringen sker 29 juni, 2008

Jarod
2008-06-26, 12:14
Diablo2 - 29 juni, 2000
Diablo2: LoD - 29 juni, 2001
Annonseringen sker 29 juni, 2008

Ha ret, snela! *cupid*

tano
2008-06-26, 13:05
Nej det ser väldigt isigt ut men vem vet vad Blizzard har kokat ihop.

Man kan ju hoppas. På lördag får vi veta hursomhelst.

Och är det något jvla tillägg till WoW lackar jag ur.

FreCKo
2008-06-26, 17:05
tur att man är singel *popcorn*

Andy.da.wohoo
2008-06-26, 17:16
Inte för att verka negativ eller någonting sånnt men är det säkert att dom bilderna inte har något att göra med World of Warcraft? Wrath of the Lich King släpps ju snart och "huvudpersonen" i den expansionen finns ju i "The Frozen Throne". Namnet säger ju is och det verkar ju som någon form av "The opening of the Frozen throne"?

Basil
2008-06-26, 17:25
Poängen är väl att de ska annonsera ett NYTT spel; Diablo 3, Warcraft 4 eller kanske starcraft ghost?

Scratch89
2008-06-26, 17:56
Ge mig ett nytt Diablo och jag kommer inte ha någon fritid kvar.

DenSisteMohikanen
2008-06-26, 18:02
Det senaste spel jag "köpte" var konstigt nog diablo 2 expansionen och nog fan tycker jag det är dags att "köpa" ett nytt spel. Då menar jag ett nytt diablo.

För för fan snälla säg att det är det blizzard kommer gå ut med i helgen!!!!!

sleviin
2008-06-26, 18:29
det är diablo 3 enligt denna källa iaf:
http://www.diabloii.net/n/667423/diablo-3-announcement-at-wwi

:hbang:

shut teh face
2008-06-26, 18:39
Inte för att verka negativ eller någonting sånnt men är det säkert att dom bilderna inte har något att göra med World of Warcraft? Wrath of the Lich King släpps ju snart och "huvudpersonen" i den expansionen finns ju i "The Frozen Throne". Namnet säger ju is och det verkar ju som någon form av "The opening of the Frozen throne"?
Wtlk är ju redan annonserat. Vi vet att det kommer - nån gång.

High1ander
2008-06-26, 19:05
Jag vill ha diablo 3 nu!

Sniggel
2008-06-26, 19:39
Diablo 3 hade varit intressant :)
Man kan ju hålla tummarna. Hoppas att miljön och stämningen i de tidigare spelen bevaras.

PowPow
2008-06-26, 19:55
Ha. Snart 2 år sedan jag startade denna tråd. Och då hade olika rykten florerat ganska länge. Men nu känns det som om det kan hända något. För 5:e gången de senaste 2 åren, typ..

reinholdsson
2008-06-26, 20:02
Ha. Snart 2 år sedan jag startade denna tråd. Och då hade olika rykten florerat ganska länge. Men nu känns det som om det kan hända något. För 5:e gången de senaste 2 åren, typ..

Det släpps nog samtidigt som Duke Nukem Forever

Andy.da.wohoo
2008-06-26, 21:30
Wtlk är ju redan annonserat. Vi vet att det kommer - nån gång.

Jo men kan dedär inte vara någonslags nedräkning tills Beta testerna är slut och dom släpper patchen 3.0 och det blir någon World Event? Gjorde dom inte en liknande grej innan tbc skulle släppas?

shut teh face
2008-06-26, 21:42
Jo men kan dedär inte vara någonslags nedräkning tills Beta testerna är slut och dom släpper patchen 3.0 och det blir någon World Event? Gjorde dom inte en liknande grej innan tbc skulle släppas?
De har sagt ganska länge att ett NYTT i serien ska annonseras. Och eftersom Sc2 redan var annonserat sedan tidigare så är det troligast att det är WC4 eller D3 som kommer.

Wow Expen är ju inte direkt något "intressant", vi vet mycket av vad som kommer; områden, nya klasser etc. Det är knappast något som de bygger upp såhär mycket hyp om.

Andy.da.wohoo
2008-06-26, 21:46
De har sagt ganska länge att ett NYTT i serien ska annonseras. Och eftersom Sc2 redan var annonserat sedan tidigare så är det troligast att det är WC4 eller D3 som kommer.

Wow Expen är ju inte direkt något "intressant", vi vet mycket av vad som kommer; områden, nya klasser etc. Det är knappast något som de bygger upp såhär mycket hyp om.

Jaha. Jag ger mig i den tanken då:D Hoppas dom kör på stort och annonserar både WC4 och D3 :D Lär inte komma ett WC4 men man kan ju hoppas:)

tano
2008-06-27, 08:23
Jag kan fortfarande inte tro det men det ser onekligen ut som att det är Lich King som tittar fram ur hålet på splash screenen.

Är det WoW expen det handlar om, och inget mer, då är det ju världens burn vi har blivit utsatta för. Men som sagt känns så dumt om de skulle bygga ett så stort mysterium för något som redan är känt?
I morgon får vi svar...

krebbe
2008-06-27, 08:28
Jag kan fortfarande inte tro det men det ser onekligen ut som att det är Lich King som tittar fram ur hålet på splash screenen.

Är det WoW expen det handlar om, och inget mer, då är det ju världens burn vi har blivit utsatta för. Men som sagt känns så dumt om de skulle bygga ett så stort mysterium för något som redan är känt?
I morgon får vi svar...

Tycker ögonbrynen ser för organiska ut för att vara Lich king, han sitter ju med en rustning på sig. Ögonen skulle även kunna tillhöra Tassadar eller någon high templar från SC. Dock så har vi ju fem symboler runt om, vilket kan bli ett pentagram, dvs Diablo.

Symbolerna kommer ju allihop från olika spel så det är svårt att få nån ledtråd där.

Men som du säger, imorgon så får vi se.

DenSisteMohikanen
2008-06-27, 08:33
"With the revelation of icy5 we have more hints than ever. A pentagram is clearly viable in this latest set of symbols and an eerie figure with glowing eyes emerges. Our newly edited css file added "harbinger" to our list. Notably, Diablo was labeled 'the harbinger of our return' by Mephisto in a cinematic from Diablo II."

Låter ju bra?

moment22
2008-06-27, 08:37
Att man aldrig bara kan sitta och vänta och se hur det blir..........

shut teh face
2008-06-27, 11:02
Är det en countdown för WoW Exp, då är det en riktigt riktigt fet besvikelse alltså.

Dock tror jag inte fallet är så.

tano
2008-06-27, 11:48
All grab your dictionaries atlas, right here we go!
tundra - a vast, flat, treeless Arctic region of Europe, Asia, and North America in which the subsoil is permanently frozen.
harbinger - a person or thing that announces or signals the approach of another

So here's the deal. Tundra's are exclusive to the very north of our planet, we have a penguin in the equation and the rest is pretty self explanatory.

What does this mean. Simple...

From a cold icy northern cavern (home of lich king) an evil being (lich king) will signal the approach of another.

As pointed out in brackets that refers to the Lich King, but the Lich King is not the announcement, he's merely the means of conveying the message of what is to come....

Blizzard chose the Lich King to be the 'messenger' just cause a) they can b) its the next thing that will be released on their schedule, so its an obvious choice.

So there you have it, pretty simple. There are no clues as to what the actual announcement will be, its simply a creative way to let us know something is coming... nothing more nothing less.

Är ju också en ide som passar in bra i vad man kan tänka sig händer i WoW. Men vi får hoppas de inte dissat Diablo 3 totalt. Kanske så simpelt att WoW*spy* drar in mycket mer pengar.

Halldin
2008-06-27, 16:24
Is och pingvin skulle ju kunna syfta på Blizzard North som gjorde Diablo 1&2 iofs.

krebbe
2008-06-27, 16:33
Is och pingvin skulle ju kunna syfta på Blizzard North som gjorde Diablo 1&2 iofs.

Mjo, men det är väl nerlagt om inte ja har helt fel.

tano
2008-06-27, 17:14

Förutom att pingviner lever söderut :D

rbn
2008-06-27, 18:17
Isen smälter ju fram, skulle det stå en Lich King där bakom har dem ju misslyckats med den logiken i alla fall. Diablo däremot ;)

Andy.da.wohoo
2008-06-27, 20:55
Bilden idag ser verkligen ut att ha en Lich King framtittandes.. Och den nya Hero-classen skulle använda runor istället för mana/rage/energy.. Hmm...

Deceiver85
2008-06-27, 21:01
Är det inte Diablo3 så tappar jag hoppet för Blizzard...snälla snälla...

Otto GROV
2008-06-27, 21:06
Fan homo-goppen smälter ju isen, Hoppas och tror det blir ett diablo3 *drool* .

Otto GROV
2008-06-27, 21:28
Någon som vet vilken tid i morgon man får reda på vad det blir?

krebbe
2008-06-27, 21:57
Någon som vet vilken tid i morgon man får reda på vad det blir?

Runt 09:00-10:00 har splashscreenen uppdaterats varje dag, kan ju dock vara annorlunda imorrn.

HajduMan
2008-06-27, 22:07
"we now have confirmation from inside sources to say that Diablo 3 WILL be announced on Saturday at WWI Paris 2008."

-diabloii.net

HajduMan
2008-06-27, 22:20
Det borde ju vara D3, annars hade dom ju inte slängt in en hel runa på startsidan?

Otto GROV
2008-06-28, 00:36
http://battle.net/forums/thread-search.aspx?ForumName=d3-general

High1ander
2008-06-28, 00:52
http://battle.net/forums/thread-search.aspx?ForumName=d3-general

OMG OMG!1!!!1!1!! Diablo fralsaren ar har!11!!1!

sleviin
2008-06-28, 01:35
http://battle.net/forums/thread-search.aspx?ForumName=d4-general

omg diablo 4! ;)

sleviin
2008-06-28, 01:58
finns streams för er som vill följa wwi live, börjar 11:45 lördag.
http://eu.blizzard.com/wwi08/streams.xml