Visa fullständig version : Diablo III
Du menar man kan sälja saker ingame och få riktiga pengar?
Inte haft koll på d3 alls tyvärr.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Japp, det kommer finnas 2 auktionshallar, en för "guld" och en för vanliga pengar, man kommer kunna sälja allt från guld till prylar och även karaktärer.
Ne0phyte
2012-05-02, 10:41
Kommer sitta och nöta ordentligt den 15:e... Blir till att dra ut flera bord i vardagsrummet och bjuda in två polare + brorsan och köra på ordentligt. Och barbarian är givet, men är ju ändå svensk viking :smash::smash:
Kommer sitta och nöta ordentligt den 15:e... Blir till att dra ut flera bord i vardagsrummet och bjuda in två polare + brorsan och köra på ordentligt. Och barbarian är givet, men är ju ändå svensk viking :smash::smash:
Typ heta björnsärcken, eller hagbard, eller något sådant skojsigt?
Ne0phyte
2012-05-02, 12:17
Typ heta björnsärcken, eller hagbard, eller något sådant skojsigt?
Jo men eller hur, eller Tyke kanske?
aM0lIR8MWmA
Har ni klurat ut några superbuilds eller kommer ni prova er fram ingame?
Snacket i en här tråden börjar trappas ner, har allting redan sagts eller börjar folk bli less? Alla kanske har fullt upp med D2 efter ladder reseten ;)
Popliteus
2012-05-04, 11:39
Snacket i en här tråden börjar trappas ner, har allting redan sagts eller börjar folk bli less? Alla kanske har fullt upp med D2 efter ladder reseten ;)
De e lugnet före stormen. Alla väntar med olidlig spänning.. sub 2 veckor kvar känns overkligt.. Kommer verkligen blizzard släppa D3 nu den 15:e maj eller kmr dom säga en vecka innan "Nääää det blir den 15:e maj 2013 som D3 släpps.. Vadå trodde ni att vi menade 2012?"
De e lugnet före stormen. Alla väntar med olidlig spänning.. sub 2 veckor kvar känns overkligt.. Kommer verkligen blizzard släppa D3 nu den 15:e maj eller kmr dom säga en vecka innan "Nääää det blir den 15:e maj 2013 som D3 släpps.. Vadå trodde ni att vi menade 2012?"
Man vet aldrig med tanke på att 2008-04-19 så fanns en countdown som sa 12 dagar kvar. Fast då var det inte tänkt att D3 skulle höra till Blizzards spel om jag inte missminner mig. Klart dom släpper det 15:e! Eller?
Popliteus
2012-05-04, 11:42
Man vet aldrig med tanke på att 2008-04-19 så fanns en countdown som sa 12 dagar kvar. Fast då var det inte tänkt att D3 skulle höra till Blizzards spel om jag inte missminner mig. Klart dom släpper det 15:e! Eller?
haha såklart men man har ju väntat ett tag minst sagt :)
Popliteus
2012-05-04, 11:47
Kan även ge folk som har förhandsbokat collectors edition från Game en liten headsup att se över sin bokning. Ser ut som att dom kmr få ut ungefär 0 av sina förhandsbokade CE:s.
Kan även ge folk som har förhandsbokat collectors edition från Game en liten headsup att se över sin bokning. Ser ut som att dom kmr få ut ungefär 0 av sina förhandsbokade CE:s.
Finns det folk i Sverige som handlar på Game?
Popliteus
2012-05-04, 11:51
Finns det folk i Sverige som handlar på Game?
Med tanke på att det finns Game-butiker i Sverige så känns det som så va?
hur mkt kraft behöver man egentligen för att spela spelet?
sitter o kollar på laptops men är så in i helvetes vilsen.
angående skills o builds så skulle jag tro att man ganska så snabbt inser vilka spells som är värda att använda. normal igenom så blir det väl så mkt aoe som möjligt.
shut teh face
2012-05-04, 12:22
Vet någon ifall demon hunter kan använda sig utav javelin som i diablo 2? Att det finns spells på detta så man kan mörda med lighting bolts etc? :D
Ny video som går igenom några skills:
wiJ-4ETgDMg
Var mest intressard av Wizard tidigare, nu blev jag även sugen på WD och DH.
Däremot såg Monk skillen med kaststjärnorna helt värdelös ut.
Vet någon ifall demon hunter kan använda sig utav javelin som i diablo 2? Att det finns spells på detta så man kan mörda med lighting bolts etc? :D
Nej, Amazon och DH är inte samma :) Du kan även se alla skills på diablo.com. Demon hunter känns som en split mellan bow amazon och assassin med traps.
Monk däremot använder ju diverse stavar osv. Inte sett några javelins men skulle säga att monkens snabba slag osv känns mest som en javazon om man jämnför på det sättet.
shut teh face
2012-05-04, 12:41
Ok
Blir lätt en wizard istället :)
Ok
Blir lätt en wizard istället :)
http://eu.battle.net/d3/en/game/
Här kan du se alla klasser och deras skill. Och typ 80% av alla spells har även en liten video som visar hur dom ser ut. Sen blir dom ju olika beroende på vad du kör för runor men annars kan du iaf se dom:)
Wizard ser coola ut, e det eller barb för mig.... Kan ej bestämma mig.
Ne0phyte
2012-05-04, 13:30
Suck vad svårt..
Var väldigt inne på barbarian, men nu är WD och Wizard väldigt lockande också.. Kommer spela ihop med en Monk.
D3 vs D2(Imo)
Barbar = Barbar
Wizard = Sorceress
Monk = Assassin/Paladin hybrid
Demon Hunter = Amazon/Assassin hybrid
Witch Doctor = Necromancer/Druid hybrid
WD är den med roligast skills. Barb är den som är roligast att hitta gear med. Svårt val.
Magnus N
2012-05-05, 07:22
vet inte om denna varit uppe innan, men intressant att se ökningen i svårighetsgrad, speciellt mellan hell och inferno :D
http://media.diablofans.com/images/news/2012/may/guide/IMG_0104.jpg
14k vs. 170k damage.. mer än 10 gånger högre dmg (Hell/Inferno). Undrar hur mycket skillnad utrustning gör, annars lär det vara mobs som gör one hit kills på Inferno.
Konkelbär
2012-05-05, 09:08
14k vs. 170k damage.. mer än 10 gånger högre dmg (Hell/Inferno). Undrar hur mycket skillnad utrustning gör, annars lär det vara mobs som gör one hit kills på Inferno.
Stämmer att man kan bli one shottad i Inferno av mobs. Om jag minns rätt så klarade ingen av Inferno nivån när det testades, men kan inte hitta videon.
Spola till 4:20 ca..
IzhoGX_7uFY
Fishtank
2012-05-05, 09:29
Japp, det kommer finnas 2 auktionshallar, en för "guld" och en för vanliga pengar, man kommer kunna sälja allt från guld till prylar och även karaktärer.
Fuck jobb.
This is my new job.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Tediiieee
2012-05-05, 09:29
vet inte om denna varit uppe innan, men intressant att se ökningen i svårighetsgrad, speciellt mellan hell och inferno :D
http://media.diablofans.com/images/news/2012/may/guide/IMG_0104.jpg
Lite rädd för att det skulle bli lätt :D men nope brutalt jump i dmg..
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/293/590/6f6.gif
Magnus N
2012-05-05, 11:33
läser lite på sidan och intervjun med jay wilson, intressant med hans kommentarer gällande svårighetsgrad
Game Difficulty
Co-op difficulty, by stats, is actually higher than in Diablo II, even in the Beta.
We didn’t put the beta out there to test game difficulty, we put the beta out to test our hardware.
I can honestly say, that the end-game of Diablo III is way more challenging than Diablo II; way more.
When you get into Inferno for the first time, if you haven’t spent time in Hell, just farming for gear, you will get crushed.
We have encounters in the Inferno mode, where we will die a dozen times trying to take a rare down.
We also have enraged timers, where if you don’t kill the monsters in a certain amount of time, they enrage and then they do massive damage.
The level of difficulty on Inferno is so high that a lot of people on the dev team can’t test it very effectively. So we’ve actually had to use a specialty group within. We formed a specific strike-team, just for end-game. And their goal was to tell us that this was a challenging and compelling experience.
shut teh face
2012-05-05, 11:48
Det är jävligt bra tycker jag. Då måste man hitta jävligt bra gear i Hell för att kunna spela Inferno.
Men sade dem inte tidigare att man ska kunna klara allting själv? Känns som Inferno bara är möjligt om man är 4 pers som spelar ihop och har riktigt bra items och en bra blandning klasser?
Men är man 4 pers så är fienderna också mycket stryktåligare, samt att det kryllar av de. Så tanken är väl att det inte ska spela någon roll om man är forever alone eller socially awesome penguin.
Vet inte om fiendernas förmågor också förändras när man spelar coop? Anyone?
Galningen
2012-05-05, 12:10
Traditionellt är det bara deras hp som förändrats då fler spelare tillkommer. Jag tror inte det har ändrats i d3.
Traditionellt är det bara deras hp som förändrats då fler spelare tillkommer. Jag tror inte det har ändrats i d3.
Nej, men denna HP boost med enraged timer kan bli en hemsk kombination :)
Galningen
2012-05-05, 12:12
Oh yes, detta spel kommer vara en underbar utmaning :D
Men är man 4 pers så är fienderna också mycket stryktåligare, samt att det kryllar av de. Så tanken är väl att det inte ska spela någon roll om man är forever alone eller socially awesome penguin.
Vet inte om fiendernas förmågor också förändras när man spelar coop? Anyone?
Dock så får de bara 75% mer hälsa per spelare så på så sätt borde det vara lättare att vara 4 än själv, räknar man också in att man kan få fler buffar/snares osv. så borde det ju vara mycket svårare själv, iof så får man sin follower när man är själv för att jämna ut skillnaden så beror väl på hur nyttig den är :)
polka_griis
2012-05-05, 12:43
Fast både i d2 och i d3 betan så var det ju bra mycket enklare ju fler man var även om fienderna har mer hp.
Skelteon king var svår på lvl 8 med alla klasser utom op monk om man körde själv. Men var man 4 stycken lvl 8 så var han cake.
Sådär ja. Inferno räcker det inte med att ha buggade cp-items, då krävs det riktig diablo skill och ett ordentligt tänkande för att överleva. Jag misstänker att jag kommer dö i inferno och blodiga tårar kommer att stolt gråtas.
Stefan J
2012-05-05, 14:07
Jag misstänker att detta spel inte alls kommer att vara nyttigt för mig :)
Senaste videon verkar överlag väldigt lovande.
Det jag inte gillar är kommentaren:
"The game doesnt really start until nightmare".
Tråkigt att spela igenom det mesta av spelet (ja, att 70% av items finns efter normal samt att champs skills utökas i nightmare, hell, inferno innebär inte att det "mesta av spelet" finns efter normal) i väntan på ordentlig utmaning.
Varför kan det inte vara utmaning direkt i kombination med alla "first time-upplevelser?"
Känner man sig hardcore kommer man ju att försöka skynda sig igenom normal så att man kan "börja spela" på nightmare och då har man redan varit med om alla events och sett (nästan) alla miljöer och alla typer av mobs.
Ja... jag förstår att det är svårt att balansera sånt här om man vill ha utökad content med ytterligare utmaning :D
Men man kanske hade kunnat börja spela på nightmare direkt? Fast då har man ju problemet med att man är alltför naken för att ens överleva sin första "quill rat".
Låter som att du letar efter något att klaga på.
Doctor Snuggles
2012-05-05, 19:15
Tråkigt att spela igenom det mesta av spelet (ja, att 70% av items finns efter normal samt att champs skills utökas i nightmare, hell, inferno innebär inte att det "mesta av spelet" finns efter normal) i väntan på ordentlig utmaning.
Varför kan det inte vara utmaning direkt i kombination med alla "first time-upplevelser?"
Känner man sig hardcore kommer man ju att försöka skynda sig igenom normal så att man kan "börja spela" på nightmare och då har man redan varit med om alla events och sett (nästan) alla miljöer och alla typer av mobs.
Ja... jag förstår att det är svårt att balansera sånt här om man vill ha utökad content med ytterligare utmaning :D
Men man kanske hade kunnat börja spela på nightmare direkt? Fast då har man ju problemet med att man är alltför naken för att ens överleva sin första "quill rat".
Uppenbarligen för att göra det mer attraktivt för en bredare marknad. Skulle inte locka många casuals om det var äckelsvårt direkt från början.
Det är ju ändå ett geargrind spel, plus att alla dungeons är randomiserade, så det spelar nog mindre roll att man måste spela om allt från början.
Jag gillar personligen att dylika spel är lätta till en början, det ger mersmak.
Nordenator
2012-05-05, 20:04
De har sagt att act 1 är mer eller mindre som en tutorial. Spelet i sig scale:ar hårdare än Diablo II och scale:ar hårdare än Diablo II då man blir fler. Om man köper ett Diablo-spel tycker jag att man får förvänta sig att det är just det. Det går inte ut på att man ska sitta och wipe:a 30 timmar mot Duriel. Att det är svårare borde redan där få folk att vara tysta, men det är verkligen ett oändligt gnäll kring svårighetsgraden.
Låter som att du letar efter något att klaga på.
Ja din observation är rätt så korrekt. Jag letar efter "fel". Jag förväntar mig inte att spelet ska vara perfekt. Jag tror det kommer att bli ett väldigt bra spel. Det ser ut att bli bättre än sina föregångare IMO (vissa av sakerna jag retat mig på D2 verkar vara åtgärdade i 3an). Men där finns ALLTID något jag hittar att klaga på i ett spel :D
Uppenbarligen för att göra det mer attraktivt för en bredare marknad. Skulle inte locka många casuals om det var äckelsvårt direkt från början.
Det är ju ändå ett geargrind spel, plus att alla dungeons är randomiserade, så det spelar nog mindre roll att man måste spela om allt från början.
Jag gillar personligen att dylika spel är lätta till en början, det ger mersmak.
Mjo men jag tycker att jag har svårt att se att det gynnar både casuals (lagom svårt i början) OCH hardcore gamers ("det är ju ändå ett geargrindspel" / för lätt för hardcore spelare i början) fullt ut, även om Blizzard själva resonerar i de banorna.
Jag tycker det ser ut som en kompromiss.
Jag tror nog att min tidigare idé om att man skulle kunna välja mellan normal och nightmare vid första spelomgången och att detta hade fungerat som en "vanlig" svårighetsgradsväljare som man känner till från andra spel (påverkar ej loot enbart hur svåra mobsen är).
För att sedan låsa upp svårare svårighetsgrader senare när man klarat spelet på normal eller nightmare, men att det då bara är en "standardsvårighet" som gäller och att denna är åt hardcore hållet (och självklart svårare än nightmare).
Då hade man ju förstås fått börja om från början med att programmera spelet i princip. Jag diskuterar bara för diskuterandets skull (vill kolla vad andra tycker och varför ni inte tycker som mig). Jag försöker inte komma med några konkreta saker som att börja samla namnunderskrifter över hela världen för att säga åt Blizzard att genomföra X ändringar :D
Det är heller inget nedklankande på spelet i stil med att:
"Spelet suger, jag tänker inte spela det och ni bör inte heller göra det, Blizzard är idioter" om någon nu uppfattade det så.
Doctor Snuggles
2012-05-05, 20:43
Det är snarare mer korrekt att kalla det en balansgång mellan vad hardkårfans vill ha, och vad man kan tjäna pengar på. Casuals står nog för den större delen av inkomsterna, och content tar tid att skapa. Detta är inte skyrim där själva spelupplevelsen bottnar i just content som quests etc.
Vad jag däremot är förvånad över, är varför fler spelföretag/spel inte efterapar deras battlenet modell, där man måste vara uppkopplad mot deras servrar (i.e. betala för spelet) för att kunna få spela. Det verkar ju som ett rätt bra sätt att undvika pirater.
Jag tror normal mode är bra för att sälja spelet helt klart. Kollar man på spel idag så ser man att de är de spelen som är lättare att komma in i som är otroligt populära (t.ex. LoL). Medans de svårare är inte lika stora (SC2, QL osv). Sålänge dom höjjer svårighetsgraden via spells osv på bossar och inte bara högre hp o magic resist som i D2 så är jag nöjd. Och jag e ganska säker på att de e just så de kommer göra(dvs mer skills åt bossar).
Jag skulle våga sträcka mig så långt som att påstå att Inferno mode kommer vara ungefär som valfri boss i dark souls. Jag avråder samtliga från den jävla dyngan. Motstånd och ospelbarhet är inte samma sak.
Fast det är ju sånt som är roligt?
Sådär ja. Inferno räcker det inte med att ha buggade cp-items, då krävs det riktig diablo skill och ett ordentligt tänkande för att överleva. Jag misstänker att jag kommer dö i inferno och blodiga tårar kommer att stolt gråtas.
Jag skulle våga sträcka mig så långt som att påstå att Inferno mode kommer vara ungefär som valfri boss i dark souls. Jag avråder samtliga från den jävla dyngan. Motstånd och ospelbarhet är inte samma sak.
Vadan denna helomvändning?
Jag är bara arg på dark souls :)
Jockefoten
2012-05-06, 06:37
Jag är bara arg på dark souls :)
En kompis lillebror som är 12 har spelat igenom Dark Souls flera gånger, nu använder han vapnen man får i början genom hela spelet för att göra det "svårare". ;)
En kompis lillebror som är 12 har spelat igenom Dark Souls flera gånger, nu använder han vapnen man får i början genom hela spelet för att göra det "svårare". ;)
En kompis mammas brors farmors hund har spelat igenom Dark Souls hundra gånger, blundandes. Nu spelar hunden med en urkopplad handkontroll för att göra det "svårare". ;)
En kompis mammas brors farmors hund har spelat igenom Dark Souls hundra gånger, blundandes. Nu spelar hunden med en urkopplad handkontroll för att göra det "svårare". ;)
Haha det där är väl inget!
Min sysslings onlineflirt opererade bort sin storstå men lät implantera cybernetisk mekanik samt koppla upp den till sin smartphone och styrde med hjälp av tungan på touchscreenen hur tån skulle röra sig på handkontrollen (fick flytta sig mellan styrspak och knappar, kunde inte styra båda samtidigt!) Detta gjordes givetvis med displayen på smartphonen avstängd och ryggen vänd mot skärmen medans hennes downs-syndromdrabbade bror gav instruktioner om vad som hände.
Detta enbart för att det skulle bli lite utmaning.
Haha det där är väl inget!
Min sysslings onlineflirt opererade bort sin storstå men lät implantera cybernetisk mekanik samt koppla upp den till sin smartphone och styrde med hjälp av tungan på touchscreenen hur tån skulle röra sig på handkontrollen (fick flytta sig mellan styrspak och knappar, kunde inte styra båda samtidigt!) Detta gjordes givetvis med displayen på smartphonen avstängd och ryggen vänd mot skärmen medans hennes downs-syndromdrabbade bror gav instruktioner om vad som hände.
Detta enbart för att det skulle bli lite utmaning.
nice...<3
Kalo hashar
nice...<3
Kalo hashar
Hi Kwon, good morning...
Jockefoten
2012-05-06, 13:26
Du ljuger.
Handledning kl 1015 15/5, faaaaaail, kommer ju vara ett riktigt vrak.
qHjGnz3crDY
KaptenKnäsvag
2012-05-06, 17:33
Dagens asgarv : )
remindme
2012-05-06, 21:29
Känner mig lite orolig då jag inte testat spelet/betan än. Har väntat på Diablo 3 sen den gamla goda tiden då man nötte Diablo 2. Många år sen nu:) Problemet är att jag i veckan måste köpa en laptop till Diablo 3 och det vore ju trist om jag inte tycker spelet är roligt?
Finns det en chans att jag kommer bli jättebesviken eller kommer jag bli en missbrukare av D3?
Doctor Snuggles
2012-05-06, 21:38
Känner mig lite orolig då jag inte testat spelet/betan än. Har väntat på Diablo 3 sen den gamla goda tiden då man nötte Diablo 2. Många år sen nu:) Problemet är att jag i veckan måste köpa en laptop till Diablo 3 och det vore ju trist om jag inte tycker spelet är roligt?
Finns det en chans att jag kommer bli jättebesviken eller kommer jag bli en missbrukare av D3?
Eftersom jag har fått tag på din klon och en tidsmaskin så vet jag, men jag tänker inte berätta.
Galningen
2012-05-06, 21:38
Jag tycker personligen betan var ett tecken på att spelet kommer leva upp till mina förväntningar och troligtvis springa förbi dem i full fart.
Svårt att säga.. jag gillar verkligen spelet, men jag har en polare som nötte D1 och D2 som inte alls gillar det och kommer skippa det helt. Men jag råder dig att kolla massa youtube videos där de spelar betan.. t.ex. kanalen ForceSC2Strategy (http://www.youtube.com/user/ForceSC2strategy) har en hel del bra ena.
Då tror jag nog att du kan bilda dig en hyffsat bra uppfattning.
Köpte just diablo 2 online för att värma upp, har inte lirat det på över 8 år :D
shut teh face
2012-05-07, 10:14
Det som var bra med Diablo II var inte grafiken, inte storyn och egentligen ingenting. Det som var bra var strävan efter bättre items, magic hunt och pvp.
Finns detta i Diablo III på samma sätt?
Man vill ju inte att man ska kunna ha en max level character med skitbra items efter 1 månad som i World of Warcraft..
Definera upp varför Diablo 2 var bra och varför Diablo 3 också är det!
Man vill ju inte att man ska kunna ha en max level character med skitbra items efter 1 månad som i World of Warcraft..
What? Vad har jag nu missat?
WoW är väl ändå ett spel som kräver grind och grind i evigheter. Och när en ny expansion släpps så måste man börja om med grinden.
Nu var det ett tag sen jag spelade WoW men jag menar att om man börjar med en ny karaktär måste man ju först och främst få xp:n för att komma till maxlevel så att man kan påbörja den senaste expansionens grind.
Diablo 3: PC spelens svar på biofilmen the Avengers i form av sålda exemplar?
Diablo 3: PC spelens svar på biofilmen the Avengers i form av sålda exemplar?
Tror du tänker på Mass effect eller CoD... Diablo är för smalt för att komma upp i 10 miljoner plus. Du behöver mer mainstream för det.
shut teh face
2012-05-07, 11:44
What? Vad har jag nu missat?
WoW är väl ändå ett spel som kräver grind och grind i evigheter. Och när en ny expansion släpps så måste man börja om med grinden.
Nu var det ett tag sen jag spelade WoW men jag menar att om man börjar med en ny karaktär måste man ju först och främst få xp:n för att komma till maxlevel så att man kan påbörja den senaste expansionens grind.
Jag tyckte man kom upp i max level typ på 1 månad och sedan körde man sådana här grejer för att få Honor points , minns ej namnet, så köpte man pvp gear som var skitbra även i pve.
Popliteus
2012-05-07, 11:56
Ngn som läst Book of Cain? Riktigt bra läsning för den som gillar diablo-storyn.
Älskade verkligen Diablo 1 och 2 samt LoD. Längtar så sjukt mycket efter detta spel! Har inte haft möjlighet att lira betan tyvärr..
Synd bara att spelet släpps 2 veckor innan en tenta på 30 poäng... FML :D
Jag tyckte man kom upp i max level typ på 1 månad och sedan körde man sådana här grejer för att få Honor points , minns ej namnet, så köpte man pvp gear som var skitbra även i pve.
Du har rätt det går riktigt fort att få bra gear i wow nu.
Både pve och pvp.
Ok, var längesen jag spelade nu så det kan ju ha hänt en del. Det lär ju dessutom vara lättare att få tag på gear för någon som inte är maxlevlad och lättare att få epics med hjälpa va guildkamrater genom att raida igenom gamla instanser som inte är nya för den senaste expansionen.
Men man måste ju fortfarande ta sig igenom allt expande (döda mobs och göra quests), även om det går snabbare om man är twinkad och vet var allting finnsförstås. Eller finns det nyare sätt att få xp som går snabbare än traditionellt quest-nötande?
Tråden är från 2006. Standard blizzard :D. Blir väl att spela igenom iaf, d1 och d2 var ju hyffsade spel.
Älskade verkligen Diablo 1 och 2 samt LoD. Längtar så sjukt mycket efter detta spel! Har inte haft möjlighet att lira betan tyvärr..
Synd bara att spelet släpps 2 veckor innan en tenta på 30 poäng... FML :D
I know the feel.... *gah!*
Skum känsla när man blivit arbetslös, förbokar D3, sedan får ett jobberbjudande.
Kan ju inte tacka nej till det, men nörden inom mig skriker. Hinner ju såklart lira ändå, men inget "stänga in sig med ostbågar och cola i en vecka".
Tror du tänker på Mass effect eller CoD... Diablo är för smalt för att komma upp i 10 miljoner plus. Du behöver mer mainstream för det.
Nu snackar vi om ett PC-spel. Lite taskigt att jämföra med multiplattformarna CoD och Mass Effect. Räkna med att det kommer sälja så det ryker.
Mackan58
2012-05-08, 07:00
Kommer att köpa liret efter sista tentan. :)
nån som vet om man kommer kunna ta med sin follower över på den nya svårighetsgraden med all gear och skills intakta eller måste man börja om varje gång man startar på en ny svårighetsgrad ??
Jens.Andersson
2012-05-08, 10:22
nån som vet om man kommer kunna ta med sin follower över på den nya svårighetsgraden med all gear och skills intakta eller måste man börja om varje gång man startar på en ny svårighetsgrad ??
En fiende har 12-17 ggr mer i hälsa vid nästa svårighetsgrad. Får man inte ta
med sig gears och skills så blir det nog jävligt svårt :-)
En fiende har 12-17 ggr mer i hälsa vid nästa svårighetsgrad. Får man inte ta
med sig gears och skills så blir det nog jävligt svårt :-)
jo men gäller det också din follower ?? sen undrar jag också om man måste ständigt vara uppkopplad å folk kan komma in i din SP game kommer det gå å kicka dom från sin game ??
Jens.Andersson
2012-05-08, 12:06
jo men gäller det också din follower ?? sen undrar jag också om man måste ständigt vara uppkopplad å folk kan komma in i din SP game kommer det gå å kicka dom från sin game ??
Ursäkta jag missade follower biten. Vore ju surt om man gav sin follower massa
gear som sedan försvinner. Men jag har ingen aning. Du kan välja private game
i settings så kommer ingen annan in. Du kan även välja så endast friends kan
joina eller public då vem som helst kan gå med.
LarsLasr
2012-05-08, 12:07
Du måste vara uppkopplad men du kan starta games där andra inte har möjlighet att joina, sedan kan du mitt i spelet öppna upp för alla eller göra dom privata så att bara folk du bjuder in eller dom som har lösenord kan joina.
oke nice, för var lite orolig att nån skulle komma in å börja hoarda massa gear från mitt spel å grejer å att jag inte skulle kunna göra nåt åt saken, tack för svaren
oke nice, för var lite orolig att nån skulle komma in å börja hoarda massa gear från mitt spel å grejer å att jag inte skulle kunna göra nåt åt saken, tack för svaren
Du ser bara din egen loot. Ingen kan stjäla ditt om inte du plockar upp det, och sedan dumpar det på marken.
Du ser bara din egen loot. Ingen kan stjäla ditt om inte du plockar upp det, och sedan dumpar det på marken.
är det inte som i tvåan att vad monsterna tappar så är det free for all att plocka upp , å den som tar det först får det ??
Galningen
2012-05-08, 12:38
är det inte som i tvåan att vad monsterna tappar så är det free for all att plocka upp , å den som tar det först får det ??
Nej, det dumma systemet finns inte längre kvar. Din loot är personlig och ingen kan ta den från dig.
Det droppar individuell loot för alla så endast du kan se och ta upp dina items, om du tar upp den och sen slänger på marken igen kan däremot vem som helst ta.
0uDVWY3oJDI#!
Hur fett som helst
Film
Hur fett som helst
Synd bara att man ska spela monk :smash:
Jens.Andersson
2012-05-08, 13:06
Synd bara att man ska spela monk :smash:
RdDAMj-lSW0
Blä Wizard såg klart tråkigast ut bara för jag ska köra det :(
blir Demon Hunter för min del
Okej, jag älskade Diablo 2. Ni som spelat trean: Vad gillar ni bäst, och är det ett fantastiskt spel? Jag tycker att det känns så korkat att behöva koppla upp sig när man ska spela själv... vad är era spontana intryck so far?
Okej, jag älskade Diablo 2. Ni som spelat trean: Vad gillar ni bäst, och är det ett fantastiskt spel? Jag tycker att det känns så korkat att behöva koppla upp sig när man ska spela själv... vad är era spontana intryck so far?
Tycker betan var ganska skoj, svårt att säga om det kommer bli fantastiskt på en så liten del men jag tror åtminstone inte att jag kommer bli helt besviken.
Af6o7LvA5pA
Från ~5 min frammåt pratar han om varför det är online only.
remindme
2012-05-08, 19:29
Köpte idag en laptop endast för diablo 3. Lite smått galet...
Ska man beställa D3 över nätet eller handla i affär typ el-gigangen? Hur gör ni?
Nätet om man är lat, affär om man är snål antar jag.
Tricklew
2012-05-08, 19:37
Köpte idag en laptop endast för diablo 3. Lite smått galet...
Vad gjorde du härnäst, köpte paprika endast för att röka på?
remindme
2012-05-08, 19:44
Verkligen roligt du, dör av skratt.
Doctor Snuggles
2012-05-08, 19:51
Paprika? Du menar äpple?
Paprika? Du menar äpple?
http://clean.alltheragefaces.com/img/faces/png/happy-i-see-what-you-did-there-(clean).png
Fatalist
2012-05-08, 20:08
http://reveal.diablo3.com/en_EU
Kortfilmen släppt (kort :( )
http://reveal.diablo3.com/en_EU
Kortfilmen släppt (kort :( )
GNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!
http://i1.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/277/413/c6f.jpg
http://www.tomshardware.com/reviews/diablo-iii-performance-benchmark,3195.html
drakfelt
2012-05-09, 10:45
Jag kan inte prova på betan nu antar jag?
AtomicPuffin
2012-05-09, 10:46
http://penny-arcade.com/comic/2012/05/09
Gnnnnnnahhh... Är inte plastbitar med spel på rätt 1995?
Nordenator
2012-05-09, 10:47
Jag kan inte prova på betan nu antar jag?
Stängdes 1:a.
5.6 dagar kvar :D
drakfelt
2012-05-09, 10:49
Stängdes 1:a.
5.6 dagar kvar :D
Ish :/
Vill gärna testa på det, men har en känsla av att det kan bli lite för komplicerat för mig. Missuppfatta mig inte nu, jag begriper hur det fungerar men är det ett sådant spel där man har 500 knappar och reglage som man måste pilla med samtidigt i en strid för att ens ha ihjäl en kanin?
Vill gärna testa på det, men har en känsla av att det kan bli lite för komplicerat för mig. Missuppfatta mig inte nu, jag begriper hur det fungerar men är det ett sådant spel där man har 500 knappar och reglage som man måste pilla med samtidigt i en strid för att ens ha ihjäl en kanin?
nope du använder i princip bara din mus, tog mig 100 år å fatta att det även fans hotkeys å med dom går det å spela snabbare dock d enda du behöver använda är din mus
du går runt klickar på monster till dom dör, dom tappar grejer du tar upp grejerna genom att klicka på dom, sätter grejerna på din gubbe genom att dra med musen på det område där du vill lägga grejen, gå till nästa monster klicka till det dör, sen när du levlat trycker du in poäng till dom attribut du vill förbättra å så går hela spelet till
oj juste har inte spelat betan själv men har hört att dom förenklat spelet något å tagit bort attributen men du får skills istället som du ska förbättra
Nordenator
2012-05-09, 10:58
Have no fear. Diablo har alltid varit av simplare natur. Det är inte som WoW där man ska ha en Naga-mus med sex miljoner knappar och macros. Att bara bumrusha och mata skills kommer nog klara en igenom en bra bit av spelet. På inferno ska det däremot vara svårt, men tills dess lär man även plockat upp lite kunskap och vad som fungerar och inte gör det.
Nordenator
2012-05-09, 11:02
nope du använder i princip bara din mus, tog mig 100 år å fatta att det även fans hotkeys å med dom går det å spela snabbare dock d enda du behöver använda är din mus
du går runt klickar på monster till dom dör, dom tappar grejer du tar upp grejerna genom att klicka på dom, sätter grejerna på din gubbe genom att dra med musen på det område där du vill lägga grejen, gå till nästa monster klicka till det dör, sen när du levlat trycker du in poäng till dom attribut du vill förbättra å så går hela spelet till
Nu snackar du däremot om Diablo II, inte Diablo III. Hotkeys är en viktig(are) del av Diablo III, men de är begränsade i antal. Attributer väljer du INTE själv och inte heller skills. Du får olika skills då du går upp level. Du kan senare välja vilka du vill ha aktiva och spela med, däremot.
drakfelt
2012-05-09, 11:02
oj juste har inte spelat betan själv men har hört att dom förenklat spelet något å tagit bort attributen men du får skills istället som du ska förbättra
Have no fear. Diablo har alltid varit av simplare natur. Det är inte som WoW där man ska ha en Naga-mus med sex miljoner knappar och macros. Att bara bumrusha och mata skills kommer nog klara en igenom en bra bit av spelet. På inferno ska det däremot vara svårt, men tills dess lär man även plockat upp lite kunskap och vad som fungerar och inte gör det.
Tack för svaren grabbar, låter onekligen lättare och roligare en WoW som jag tröttnade på när man kom upp i levlarna och fick så otroligt många jävla spells och abilitys som man skulle hålla reda på :)
Nu snackar du däremot om Diablo II, inte Diablo III. Hotkeys är en viktig(are) del av Diablo III, men de är begränsade i antal. Attributer väljer du INTE själv och inte heller skills. Du får olika skills då du går upp level. Du kan senare välja vilka du vill ha aktiva och spela med, däremot.
du missa min edit angående attributen
Nordenator
2012-05-09, 11:24
du missa min edit angående attributen
Ja.. fast du ökar inte skills heller, utan väljer bara en runa för den. Jag tror herrn borde ta en titt på game guiden innan release ^^
http://eu.battle.net/d3/en/game/whats-new
nu ny dator inför 15e. laddad.
vetifan om det blir barb eller wd dock -.-
Hur tror ni min dator står sig?
Processor Intel(R) Core(TM) i5 CPU 760 @ 2.80GHz
Minne (RAM) 4,00 GB
Grafik ATI Radeon HD 5770
Kör Windows 7 64 bit.
Vanlig hdd, ingen ssd.
Minne (RAM) 4,00 GB
Kör Windows 7 64 bit.
Vanlig hdd, ingen ssd.
Läst länken till Toms Hardware som jag postade på förra sidan?
Läst länken till Toms Hardware som jag postade på förra sidan?
Japp, men mitt gamla grafikkort finns inte med och jag vet inte vilket av de som postades i länken som kan vara jämförbart med mitt.
är inne på samma spår. Är inte hemma och kommer lira med min bärbara, hur tror ni den står sig i lowest quality.
i3 2.4ghz
4gb ddr3
ATI 5650 mobile kort med 1gb minne
Minne (RAM) 4,00 GB
Kör Windows 7 64 bit.
Vanlig hdd, ingen ssd.
Min dator är lite sämre och den klarade betan utan några problem. Så du borde klara dig.
Minne (RAM) 4,00 GB
Kör Windows 7 64 bit.
Vanlig hdd, ingen ssd.
är inne på samma spår. Är inte hemma och kommer lira med min bärbara, hur tror ni den står sig i lowest quality.
i3 2.4ghz
4gb ddr3
ATI 5650 mobile kort med 1gb minne
Båda besitter Sandy Bridge processorer med 4 gig ram och tillräckligt bra grafikkort. Kommer gå utan några problem för er.
Om din bärbara är väldigt använd och sliten kanske den kan sega, men jag tvivlar på det om du kör något i närheten av lägsta kvalite.
Båda besitter Sandy Bridge processorer med 4 gig ram och tillräckligt bra grafikkort. Kommer gå utan några problem för er.
kommer ju bara köra det med bärbara i 4dar så det låter kaaanun =)
AtomicPuffin
2012-05-09, 13:46
Systemkraven:
http://us.battle.net/support/en/article/diablo-iii-system-requirements
Mobila kort är en till två generationer sämre ca. Ett 650M är jämförbart med ett 550 Ti exempelvis.
Systemkraven:
http://us.battle.net/support/en/article/diablo-iii-system-requirements
Mobila kort är en till två generationer sämre ca. Ett 650M är jämförbart med ett 550 Ti exempelvis.
vad är ett 5650M gemförbart med ?
AtomicPuffin
2012-05-09, 14:30
vad är ett 5650M gemförbart med ?
Första siffran är generation, andra och tredje modeller inom generationen.
Du borde ligga mellan min och rek kraven nånstans och harva, med viss reservation för om tillverkaren trollade lite med modellbeteckningarna för att fylla någon lucka i sitt utbud.
Ja.. fast du ökar inte skills heller, utan väljer bara en runa för den. Jag tror herrn borde ta en titt på game guiden innan release ^^
http://eu.battle.net/d3/en/game/whats-new
kanske borde påpekat då att du inte förbättrar dom som med attributen men med runes som man kan sätta till, veta detta sen innan bara det att jag glömde påpeka då hur det egentligen funkade nu med skillsen
3:08, jämförelser
gIgrCSUGUsQ
Sålänge man undviker Intels egna GMA-serie så bör man sitta rätt säkert, såvida man har en någorlunda ny dator.
Klickade vidare till wizard från kwons yt-klipp. Nice wizard-armor...
Kommer campa utanför lokala spelbutiken när de slår upp portarna 23.59 den 14:e :D
Måste vänta till 09:00 den 15:e. :(
Men det är kanske lika bra.
Lasse Kongo
2012-05-09, 20:57
Alltså, jag är ju spelnerd deluxe, men jag förstår inte det roliga med Diablo, har spelat tvåan lite och det är ju inte speciellt kul, kan någon förklara vad som är så stort med Diablo, för stort verkar det ju vara, första gången MediaMarkt här i stan har nattöppet så vitt jag vet.
Men, som sagt, vad är det speciella med spelet, jag ser inte det?
mattilainen
2012-05-09, 20:59
Alltså, jag är ju spelnerd deluxe, men jag förstår inte det roliga med Diablo, har spelat tvåan lite och det är ju inte speciellt kul, kan någon förklara vad som är så stort med Diablo, för stort verkar det ju vara, första gången MediaMarkt här i stan har nattöppet så vitt jag vet.
Men, som sagt, vad är det speciella med spelet, jag ser inte det?
eftersomn du bara spelat d2 lite så där och antagligen inte mf:at och lyckats hitta bra grejer /tradat med andra så förstår jag varför du inte tycker det verkar så roligt. Att springa runt ensam är inte så roligt..
eftersomn du bara spelat d2 lite så där och antagligen inte mf:at och lyckats hitta bra grejer /tradat med andra så förstår jag varför du inte tycker det verkar så roligt. Att springa runt ensam är inte så roligt..
jag sprang både genom 1an engång å 2an flera gånger ensam å tyckte det var skitrolit :D
Tediiieee
2012-05-09, 21:01
OTY3jJJ1AlY
Lasse Kongo
2012-05-09, 21:02
Men hitta bra grejor och trada, är det grejen alltså, låter otroligt tråkigt.
Jag flamar inte, bara undra då jag spelar det mesta som går och gillar väldigt mycket men tyckte som sagt Diablo 2 var... medelmåttigt @ best.
Jag flamar inte, bara undra då jag spelar det mesta som går och gillar väldigt mycket men tyckte som sagt Diablo 2 var... medelmåttigt @ best.
har du spelat Dark Souls eller Demon Souls ??
edit: anledningen till att jag undrar är för att det är inte bara för alla gear, det är också det att du känner att du blir starkare i spelet å kan klara av svårare motståndare å motståndare du har problem med innan är inte något problem längre, det är samma principer som dessa två nämnda har
Tycker du att Diablo 2 var medelmåttigt så ska du nog inte köpa Diablo 3. Smaken är som baken.
Min nya startsida! (säkert varit uppe ett par gånger i tråden)
http://www.diablocountdown.com/
Lasse Kongo
2012-05-09, 21:15
Tycker du att Diablo 2 var medelmåttigt så ska du nog inte köpa Diablo 3. Smaken är som baken.
Har aldrig ens tänkt tanken att köpa det, bara undrar vad alla andra ser som inte jag gör med dessa spel.
Det där är nedräkning för US release.
Det där är nedräkning för US release.
EU release är likadan som US
Doctor Snuggles
2012-05-09, 21:29
Har aldrig ens tänkt tanken att köpa det, bara undrar vad alla andra ser som inte jag gör med dessa spel.
Det är som med stora stjärtar. Antingen är man genetiskt defekt och gillar dem inte, eller så gillar man dem. :D
EU release är likadan som US
EU är väl ändå före? Det är 5 dagar 1 timme 30 min kvar till EU release.
EU är väl ändå före? Det är 5 dagar 1 timme 30 min kvar till EU release.
Yes, först asien sen eu och jänkarna sist.
Den outtröttneliga resan mot bättre skills och equipment! Det är ju dock inte för alla som sagt :)
Nordenator
2012-05-09, 23:19
Min hemmasnickrade är kanske inte lika flashig (eller bra kodad), men den visar rätt tid i alla fall :D
http://neodym.se/diablo/
Min hemmasnickrade är kanske inte lika flashig (eller bra kodad), men den visar rätt tid i alla fall :D
http://neodym.se/diablo/
Man tackar! :D
Förstår inte varför man ska stå och campa utanför en butik när man kan ladda ner skiten och bara spela. Är väl om man ska ha collectors edition då, varför man nu skulle vilja ha det.
För mig är det väldigt mycket nostalgi då jag och min storebror spelade igenom diablo 1 när jag var en liten knodd, och sen i gymnasiet så blev det diablo 2 på lan-partyn. Sedan gillar jag stämningen och musiken spelen har. Jag har egentligen aldrig blivit besviken av blizzards spel och jag har spelat allt utom starcraft serien.
För mig är det väldigt mycket nostalgi då jag och min storebror spelade igenom diablo 1 när jag var en liten knodd, och sen i gymnasiet så blev det diablo 2 på lan-partyn. Sedan gillar jag stämningen och musiken spelen har. Jag har egentligen aldrig blivit besviken av blizzards spel och jag har spelat allt utom starcraft serien.
då har du missat nåt, rekommenderas starkt, singel playern är faktiskt riktigt bra storyn likaså
då har du missat nåt, rekommenderas starkt, singel playern är faktiskt riktigt bra storyn likaså
Jag vet att det är bra spel men har inte tid eller ork att sätta mig in i dem nu. Jag har sett en del matcher på events och det är synnerligen bra e-sport.
Det är uppbyggt på ett klassiskt belöningssystem. ;)
Å andra sidan förstår jag om man tröttnar på sådana system och inser att man egentligen gör samma sak hela tiden:
Utmaning uppstår som är för svår. Lär sig vad som gick fel och testa igen (ny taktik). Funkar inte det, grinda lite gear (hitta ny del till setet du samlar!) och exp och testa igen. Nita den jäveln och känn tillfredsställelse. Upprepa med högre och högre utmaning så att man uppmanas till att bli bättre (och/eller grinda mer).
Men vissa gillar det och är helt med på vad de utsätts för.
goingbig
2012-05-10, 13:52
Har inte riktigt fått grepp om det här med att köpa genom battlenet.
Om jag köper det idag, kan jag ladda ner installen och sedan logga in direkt servrarna öppnar eller kan man börja installera först på tisdag?
forslund
2012-05-10, 13:52
Jag kunde inte installera för några dagar sedan i alla fall.
Har beställt 2 ex från CDON nu iaf. Let´s coop this shit yo.
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/4126355_700b.jpg
GNnnhhHHh
Om jag köper det idag, kan jag ladda ner installen och sedan logga in direkt servrarna öppnar eller kan man börja installera först på tisdag?
Köpte det alldeles nya genom bnet, du får en länk till en installer som du kan använda för att ladda ner spelet redan nu. För mig kommer det dock ta ~60h enligt installern, så det går ju inte fort direkt..
Du kan ladda hem det direkt och sen låser de upp så att du kan installera det den 14:e så att allt är klart för att köra igång spelet så fort servrarna öppnar.
Jag tänkte hålla ett litet lan för kompisar hemma i festlokalen i min bostadsrättsförening. Tyvärr så tillåter de inte att man lånar det internet som finns där då det bara får användas av styrelsen. Huset ligger i ett L och min lägenhet ligger snett diagonalt mot festlokalen så att om jag ställer upp min trådlösa router i sovrumsfönstret så är det 30 meter gräs och 2 fönster mellan lokalerna. Om jag sätter en nätverksrouter/repeater i festlokalens fönster som då vätter mot min lägenhet enligt ovan, kommer det att funka? Jag har 100mbit btw.
Lite off topic men det handlar ju om diablo 3 så det är ju sjukt viktigt :D och alla måste väl kunna logga in på battlenet för att spela antar jag
Fredszky
2012-05-10, 14:50
gå dit med en bärbar dator eller telefon med wifi och se hur pass bra signal du får?
Nordenator
2012-05-10, 15:02
Jag tänkte hålla ett litet lan för kompisar hemma i festlokalen i min bostadsrättsförening. Tyvärr så tillåter de inte att man lånar det internet som finns där då det bara får användas av styrelsen. Huset ligger i ett L och min lägenhet ligger snett diagonalt mot festlokalen så att om jag ställer upp min trådlösa router i sovrumsfönstret så är det 30 meter gräs och 2 fönster mellan lokalerna. Om jag sätter en nätverksrouter/repeater i festlokalens fönster som då vätter mot min lägenhet enligt ovan, kommer det att funka? Jag har 100mbit btw.
Lite off topic men det handlar ju om diablo 3 så det är ju sjukt viktigt :D och alla måste väl kunna logga in på battlenet för att spela antar jag
Dags att köpa lång nätverkskabel och en switch :D
Doctor Snuggles
2012-05-10, 15:55
"A general rule of thumb in home networking says that 802.11b and 802.11g WAPs and routers support a range of up to 150 feet (46 m) indoors and 300 feet (92 m) outdoors."
Jag skulle nog köra ett test innan. I min erfarenhet kan wifi (och windoze) vara bråkigt, särskilt på platser man inte känner till.
"A general rule of thumb in home networking says that 802.11b and 802.11g WAPs and routers support a range of up to 150 feet (46 m) indoors and 300 feet (92 m) outdoors."
Jag skulle nog köra ett test innan. I min erfarenhet kan wifi (och windoze) vara bråkigt, särskilt på platser man inte känner till.
Japp, jag får göra ett test. Är det dåligt så får jag väl köpa en 50 meters tp. Det är ju inte särskilt dyrt så det kan det vara värt :)
Doctor Snuggles
2012-05-10, 20:18
Japp, jag får göra ett test. Är det dåligt så får jag väl köpa en 50 meters tp. Det är ju inte särskilt dyrt så det kan det vara värt :)
Jobbigt om det kommer en hund eller ekorre och biter sönder det bara. ;)
Crap, verkar inte gå att "låna" nedladdningsklienten från en polare som köpt via bnet pga loggning av IP och elände. Kommer ju inte komma igång med spelandet förrän sent på natten 15e om man ska behöva slåss med så många andra samtidigt om nedladdningen :(
Galningen
2012-05-10, 20:39
Beställt spelet nu, 1-2 dagars frakt stod det. And now we wait.
Vet inte om den har postas innan men här är en länk till nerladdningsklienten till Diablo 3 (http://eu.media.battle.net.edgesuite.net/downloads/d3-installers/589acdb4-c660-318a-b993-01528fad7da6/Diablo-III-8370-enGB-Installer-downloader.exe). Nu vägrar den låtas installeras innan release men det kan vara gött att ha hela installationsfilen nerladdad innan så är det bara att köra sedan utan att fippla med skivor.
Kan inte garantera att den fungerar men kan vara värt ett försök. Länken är från spelbutiken.se's beskrivning av Diablo 3 med kod via e-mail (http://www.spelbutiken.se/catalog/product/72911-diablo-iii-3-for-pc-and-mac-code-via-email--for-pc). Där finns även länk till klienten för Mac (http://eu.media.battle.net.edgesuite.net/downloads/d3-installers/589acdb4-c660-318a-b993-01528fad7da6/Diablo-III-8370-enGB-Installer-downloader.app.zip).
Hoppas det hjälper någon!
Skickad/Hämtad 2012-05-10
Produkter Diablo III
http://i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/052/812/Deal_with_it_dog_gif.gif
Tror att jag kommer ha mitt spel i god tid.
Crap, verkar inte gå att "låna" nedladdningsklienten från en polare som köpt via bnet pga loggning av IP och elände. Kommer ju inte komma igång med spelandet förrän sent på natten 15e om man ska behöva slåss med så många andra samtidigt om nedladdningen :(
Ladda ner nu då? Måste ju inte göra det den 15e :)
Beställt spelet nu, 1-2 dagars frakt stod det. And now we wait.
Ladda ner det så kan du spela 00:01. Beställer du det får du det troligen inte förens på dagen när posten kommer. Men det kanske inte var så noga för dig :). På Webhallen är det iallafall så.
Skickad/Hämtad 2012-05-10
Produkter Diablo III
http://i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/052/812/Deal_with_it_dog_gif.gif
Tror att jag kommer ha mitt spel i god tid.
Har du beställt från Webhallen har du det inte förens när posten kommer den 15 maj. Därför jag avbeställde därifrån och laddade ner. Men jag vet inte vart du beställt ifrån så kan inte svara
Fatalist
2012-05-10, 23:25
Var kan man beställa CD-key och garanterat få den så man kan spela kl 00:01 den 15:e Maj nu då? Det är jävligt skralt med pengar på kontot så blizzards pre-order är egentligen inget alternativ om jag ska ha nåt att äta medan jag spelar!
Wiz Khalifa
2012-05-10, 23:30
Var kan man beställa CD-key och garanterat få den så man kan spela kl 00:01 den 15:e Maj nu då? Det är jävligt skralt med pengar på kontot så blizzards pre-order är egentligen inget alternativ om jag ska ha nåt att äta medan jag spelar!
Herregud, vänta tills nästa lön.
Om du inte vill vänta: https://www.g2play.net/store/Diablo-3-Digital-Download.html
Fatalist
2012-05-10, 23:40
Herregud, vänta tills nästa lön.
Om du inte vill vänta: https://www.g2play.net/store/Diablo-3-Digital-Download.html
Vänta till nästa lön? Hehe vad är det du säger egentligen ;) Tack!
randyrun.com säljer digitala keys för 428SEK, billigaste jag hittade iaf.
http://www.randyrun.com/CD-Keys-Game-Cards/Diablo-3-Key-CD-Key-Pre-Order::130113.html
Wiz Khalifa
2012-05-10, 23:46
Vänta till nästa lön? Hehe vad är det du säger egentligen ;) Tack!
Haha ;)
Det jag länkade till blir ju inte jättemycket billigare, en hundring eller så!
Har du beställt från Webhallen har du det inte förens när posten kommer den 15 maj. Därför jag avbeställde därifrån och laddade ner. Men jag vet inte vart du beställt ifrån så kan inte svara
Oj, det var inte menat som en fråga. Det spelar ingen roll vilken tid jag får det på den 15:e och jag har beställt från webhallen.
hmm en sak jag kom å tänka på är nu när dom tagit attribut systemet å att man kan levla dom, hur kommer det funka med armor å vapen, kommer man vara begränsad till class specific armor bara eller kommer man kunna ha på sig vilken armor man vill
Zaqwer: har inget med thorn/return-damagen att göra. Han valde helt enkelt rätt class. :) :)
hmm en sak jag kom å tänka på är nu när dom tagit attribut systemet å att man kan levla dom, hur kommer det funka med armor å vapen, kommer man vara begränsad till class specific armor bara eller kommer man kunna ha på sig vilken armor man vill
http://us.battle.net/d3/en/item/#filter=barbarian
ändra filtret till önskad klass
oke nice då kommer min DH kunna ha på sig Barb armor, men vad är det då som avgör när man kan ha på sig en given armor är det lvl då ??
Ju fler som tankar ju fortare går det, blizzards downloader kör med bittorrentprotokoll för p2p kommunikation. Så om man vill tanka samtidigt som alla andra går det som fortast :)
Hur funkar det om man köper en nyckel någon annanstans än via blizzard direkt. Kommer man åt nedladdningsklienten ändå på något sätt?
Sist jag spelade datorspel var d2 och då var det skivor som gällde :D
Hur funkar det om man köper en nyckel någon annanstans än via blizzard direkt. Kommer man åt nedladdningsklienten ändå på något sätt?
Sist jag spelade datorspel var d2 och då var det skivor som gällde :D
Har man nyckeln på sitt bnet konto kan man altid slanga spelet, gäller även D2 nu, skivorna är borta sedan länge men jag tankar klienten när jag vill spela. Direkt från blizz
Jag köpte spelet från Randyrun som länkades förra sidan. Fick länk till flera mirrors(antar jag?) där jag kunde tanka klienten. Tankar as we speak. Det är ändå Blizzard downloader som spelet faktiskt tankas med/från.
Ju fler som tankar ju fortare går det, blizzards downloader kör med bittorrentprotokoll för p2p kommunikation. Så om man vill tanka samtidigt som alla andra går det som fortast :)
Ah, därför det tog en kvart igår vid fyra på eftermiddagen.
Har man nyckeln på sitt bnet konto kan man altid slanga spelet, gäller även D2 nu, skivorna är borta sedan länge men jag tankar klienten när jag vill spela. Direkt från blizz
OK, men köper man nyckel så kommer man ju få den strax efter släppet. Med andra ord kommer jag inte kunna ladda ner klienten innan jag fått min nyckel levererad?
Fatalist
2012-05-11, 11:56
OK, men köper man nyckel så kommer man ju få den strax efter släppet. Med andra ord kommer jag inte kunna ladda ner klienten innan jag fått min nyckel levererad?
Du kan ladda ned men ej installera!
Du kan ladda ned men ej installera!
Ah ok, tack för hjälpen!
Något säger mig att första veckan efter launch kommer det inte vara mer än max 50% uptime, det kommer vara ett helt fantastiskt tryck på serverparken. Blizzard kommer vara ödmjuka och beklaga och säga att de jobbar så fort och hårt det kan för att avhjälpa problemet, och hela internet spyr galla och klagar :D
Efter att servern klarade open-beta helt okey så har jag förhoppningar om att det ska funka. Dom är inte lika oförberedda som när wow kom, de sålde 10 gånger bättre än vad dom räknat med typ.
Ne0phyte
2012-05-11, 13:06
Nu är det inte mycket kvar! Och sista provet skrivs på förmiddagen den 15e *cupid*
h4cGezfnghM
Ja Diablo kräver skill :D
Ok, nu är detta "normal" men poängen kvarstår att det även på nightmare kan löna sig att geara ihop och expa upp tillräckligt mycket för att göra en boss encounter till något ej utmanande. Det minsta man kan påstå är iaf att man kan påverka svårighetsgraden beroende på hur mycket man grindar. Mer grind -> lättare svårighetsgrad.
Säger inte att det är fel. Vi vet vad Diablo är för ett spel. Jag tycker också att det är kul att "komma tillbaka" till en svår encounter efter att ha "förberett sig" lite mer.
Här fattar jag att det handlar om att betan är sönderspelad och folk roar sig med att OP:a sig själva eftersom det inte finns så mycket annat att göra.
Det var ett tag sen jag spelade igenom spelen, tittade precis på en serie av tre videoklipp som beskriver historian bakom spelet väldigt bra. Fick mig bara ännu mer taggad och nostalgikänslorna flödade nåt så enormt!
här är första delen:
5Ghu8RzsWvs
gammal bild på monken med thorns. på den tiden betan va megalätt. säkerligen doable i slutskedet av betan, vad vet jag.
finner det himla roligt att folk faktiskt försöker vara OP. lite av charmen med just dibbe.
fullständig lista på bossar genom spelet nu, iiiiiih.
fullständig lista på bossar genom spelet nu, iiiiiih.
http://www.d3sanc.com/wp-content/uploads/2011/11/Diablo-3-Boss-Portraits.png
Hreidmar
2012-05-11, 14:38
Efter att servern klarade open-beta helt okey så har jag förhoppningar om att det ska funka.Vi körde nog inte samma open beta :)
När de hade "alla" servrar öppna, hur många det nu innebär, så var aldrig något problem att logga in, men de gjorde många olika testar och starta om de det var då man inte kunde komma in.
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m3nyqb2nEQ1qjhyjdo1_500.jpg
HAHA, snacka om gaminghåla:D
http://www.d3sanc.com/wp-content/uploads/2011/11/Diablo-3-Boss-Portraits.png
Jaråååå, Butcher is back and ready for some fresh meat!
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20080730194718/diablo/images/c/c2/The_Butcher.gifhttp://images3.wikia.nocookie.net/__cb20080715091839/diablo/images/0/0d/Izual.gifhttp://images4.wikia.nocookie.net/__cb20090510124906/diablo/images/8/88/Mephisto_%28Diablo_II%29.gifhttp://images4.wikia.nocookie.net/__cb20080818092816/diablo/images/6/68/Duriel.gifhttp://images1.wikia.nocookie.net/__cb20080702160402/diablo/images/d/d3/Andariel.gif
Synd att Andariel inte kommer finnas, alltid beundrat dem titties
Synd att Andariel inte kommer finnas, alltid beundrat dem titties
Du har ju
Adria, Cydaea Mistress of Pain, Magda och Cytherea Queen of Squirting
Du har ju
Cytherea Queen of Squirting
:laugh: I lol'd.
Btw, livesändning på tuben snart: http://www.youtube.com/watch?v=4L5JXFp1QR8
Gillar att man kan direktsända, känns som youtube kan ersätta tv-kanaler snart.
http://i.imgur.com/I33Lj.png
Och jag har fortfarande inte bestämt klass att spela..
Om alla bara körde monk...
Vad menar du? Är den OP eller suger den? :P
Tediiieee
2012-05-12, 12:12
Till er som preloadat
http://eu.battle.net/d3/en/blog/4410912/
Meh, blir det inte tråkigt om alla kör samma? Då kan ju inte du och Kwon känna er speciella när ni teamar upp som "Kung Fu brothers" och röjer loss med "seven sided strike in stereo" och all wizards och barbarians säger "Oooohh".
Till er som preloadat
http://eu.battle.net/d3/en/blog/4410912/
jag funderar på att pre-ordra spelet från Randyrun (digital copy), då lär ju jag kunna ladda hem clienten som du länkade? :)
Tediiieee
2012-05-12, 12:53
jag funderar på att pre-ordra spelet från Randyrun (digital copy), då lär ju jag kunna ladda hem clienten som du länkade? :)
Det tror jag ska funka. I värsta fall så får du bara ladda ner den igen sen, som du skulle gjort annars ändå.
Dennis93
2012-05-12, 15:20
Som man har väntat på de här spelet. Å nu när det är (snart) här tvekar man.... Frågan är om man kan köra lite då och då utan att hamna i träsket så att säga. Har så jävla mycket att göra nu och de kommande månaderna att jag inte tycker det skulle vara positivt att spela alla timmar som blir kvar.
Blir väl helt enkelt upp till om några gamla polare drar igång :Virro
Det tror jag ska funka. I värsta fall så får du bara ladda ner den igen sen, som du skulle gjort annars ändå.
tack för svaret! tar och tankar hem det nu :)
King Grub
2012-05-12, 16:33
För den som har problem med långsam nedladdning, starta Internet Explorer -> Internet options -> Connections -> LAN Settings -> Avmarkera Automatically detect settings. Blizzard Downloader använder dessa inställningar, och är den rutan ikryssad försöker den om och om igen leta efter en proxy som (antagligen) inte finns, vilket slöar ned nedladdningen markant. Dålig programmering. Jag hade 300 KB/s med. Avmarkera rutan = omedelbart 12.4 MB/s i stället.
Någon som har tips på fet pvm-wizard build?
Jens.Andersson
2012-05-12, 20:41
Ni som köpte via Randyrun, förstod jag det rätt om att nyckeln skickas till dig på måndag
natt och att man bara laddar hem installern från battle.net?
För den som har problem med långsam nedladdning, starta Internet Explorer -> Internet options -> Connections -> LAN Settings -> Avmarkera Automatically detect settings. Blizzard Downloader använder dessa inställningar, och är den rutan ikryssad försöker den om och om igen leta efter en proxy som (antagligen) inte finns, vilket slöar ned nedladdningen markant. Dålig programmering. Jag hade 300 KB/s med. Avmarkera rutan = omedelbart 12.4 MB/s i stället.
Haha, nu blev det fart på nedladdningen!
- Ja Jens, precis som det står i mailet :)
- Köpt av dem förut, väldigt pålitliga.
Randyrun känns oseriöst som tusan.
Randyrun känns oseriöst som tusan.
På vilket sätt? De levrar det man beställer, sen har de även hållit på några år.
Men alla tycker väll olika, aldrig haft problem med dem i alla fall. Ge gärna exempel :)
King Grub
2012-05-12, 20:54
Skulle nog inte köpa ett Blizzardspel från en sida som tillhandahåller tjänster förbjudna av Blizzard.
På vilket sätt? De levrar det man beställer, sen har de även hållit på några år.
Men alla tycker väll olika, aldrig haft problem med dem i alla fall. Ge gärna exempel :)
Upplägget, övrig verksamhet, språk och stavning. Nu är de säkert seriösa, men jag skulle då inte chansa för att spara en hunka. Vill inte gynna den typen av företag heller.
Skulle nog inte köpa ett Blizzardspel från en sida som tillhandahåller tjänster förbjudna av Blizzard.
Om man är osäker kan man alltid betala med paypal, då får man tillbaka pengarna på några dagar om de försöker lura dig, men jag skulle nog ha köpt diablo 3 direkt från Blizzard om jag inte varit så snål just nu.
- Mental tack för svaret, men köp det av blizzard i så fall :), bättre att gynna dem om man har råd eller inte är snål.
Euron är väldigt låg just nu, så jag köpte den direkt av Blizzard.
Jens.Andersson
2012-05-13, 01:32
- Ja Jens, precis som det står i mailet :)
Såg nu att jag fått ännu ett mail där de förklarade processen. Tack!
Ne0phyte
2012-05-13, 07:54
K9uVdmdzfb0
Tediiieee
2012-05-13, 08:32
K9uVdmdzfb0
Skön kille, rekommenderar hans andra klipp också. :thumbup:
shadowfire
2012-05-13, 08:51
hur gör ni? har ni redan grupper ni ska spela med? eller hoppar man in på en server bara o lirar med randomspelare?
mattepatte
2012-05-13, 08:52
Googogogogo! SKicka det cdon! ^^
2012-03-23 Varorna packas 32****28 1 399 kr
hur gör ni? har ni redan grupper ni ska spela med? eller hoppar man in på en server bara o lirar med randomspelare?
Jag kommer nog spela själv ganska länge i normal. I betan spelade jag mycket med polare men det blev som inte roligare, bara mer stressigt att rusha vidare genom all content. Men det var ju ingen utmaning i betan så det kanske blir roligare senare på svåra bossar att vara flera..
nästan alla jag känner kommer köpa det så kommer lira det med polare, men eftersom jag inte kommer fixa den först redan 10 dagar efter release så kommer jag också vara lite efter så kommer köra igenom normal själv så mkt det går för å hinna ikapp å sen så brukar jag ta min tid när jag spelar igenom ett spel första gången, vill följa storyn prata med nästan alla karaktärer å såna grejer medan polarna oftast vill bara springa igenom allt till nästa boss
shadowfire
2012-05-13, 10:19
känner igen det där lite från att ha varit i någon PUG i wow.. alla instanser skulle man bara springa från boss till boss så snabbt som möjligt för att få loot. Kändes lite trist ibland, samtidigt som det var ett måste nästan då det ändå tog evigheter att tex. springa genom Kara.
Jag spelar helst i lag och då med skype för det blir roligare men jag är sådan som vill utforska för jag är en nyfiken man! Om jag hittar rätt ner/uppgång och har delar kvar i min nuvarande instans där jag inte varit springer jag och utforskar det sista innan jag går vidare. Jag har några vänner som jag ska försöka spela mycket med för de vill utforska som jag medans andra som helst vill komma till 60 först kommer jag förmodligen inte spela mycket med.
Om jag inte har någon att lira med så kommer jag att testa med randoms och se hur det blir och utgå från det. Om det är någon här som är sugen att spela lite teamwork så är jag öppen för det också! Jag ska spela munk.
K9uVdmdzfb0
Pedagogisk kille!
Jag är glad att de har gjort ett sånt här system. I många spel gynnas man av att gå "all out" i sin primära stat och man gynnas mer ju närmare man kommer "top level". Vilket är rätt tråkigt. Det upplägget de har här promotar en större variation i builds (precis som nämnts tidigare map skills).
Vill man specialisera sig på att tåla fire dmg kan man specialisera sig på det genom att ha hög str, men också hög int och mycket fire resist (och kanske dex). Vilket av int och str man har högst beror då givetvis på vilken klass man är.
Vill man vara defensiv kan man "offra" lite av sin primary stat för att även höja sina sekundära högre än "normalt". Detta innebär förhoppningsvis inte att man gimpar sig eftersom de defensiva bonusarna, om de är utspridda, inte är lika hårt drabbade av diminishing returns och därför kan ha bra synergieffekt.
Ne0phyte
2012-05-13, 13:09
Pedagogisk kille!
Jag är glad att de har gjort ett sånt här system. I många spel gynnas man av att gå "all out" i sin primära stat och man gynnas mer ju närmare man kommer "top level". Vilket är rätt tråkigt. Det upplägget de har här promotar en större variation i builds (precis som nämnts tidigare map skills).
Vill man specialisera sig på att tåla fire dmg kan man specialisera sig på det genom att ha hög str, men också hög int och mycket fire resist (och kanske dex). Vilket av int och str man har högst beror då givetvis på vilken klass man är.
Vill man vara defensiv kan man "offra" lite av sin primary stat för att även höja sina sekundära högre än "normalt". Detta innebär förhoppningsvis inte att man gimpar sig eftersom de defensiva bonusarna, om de är utspridda, inte är lika hårt drabbade av diminishing returns och därför kan ha bra synergieffekt.
Håller med på alla punkter. Kommer det finnas en möjlighet att återställa statsen?
du får inga points o sätta ut per lvl.
statsen han pratar om kmr från gearen.
o jag har då ingen info om du kan tweaka om statsen på gearen.
Men men craftingsystemen kommer man kunna slumpa på tills man får den statskombo man vill ha, lite som gamble tidigare.
Aha. Det visste jag inte. Aja, men man får väl hoppas att det finns mycket olika typer av gear att välja mellan.
Men men craftingsystemen kommer man kunna slumpa på tills man får den statskombo man vill ha, lite som gamble tidigare.
Ok!
Sättet du kan förändra dina stats är med vad du bär med dig. Det tackar vi för annars skulle det vara för mycket små räknande här och där för att uppnå optimal placering för varje typ av karaktär, inte direkt där du vill lägga timmar för att bli bättre på att döda.
Meh, blir det inte tråkigt om alla kör samma? Då kan ju inte du och Kwon känna er speciella när ni teamar upp som "Kung Fu brothers" och röjer loss med "seven sided strike in stereo" och all wizards och barbarians säger "Oooohh".Det är ju precis det ni övriga 999998 spelare gör barb eller wd only. Som tur är har ni mig och kwon ni kommer vara i stort behov av, vänta och se bara ;)
Sättet du kan förändra dina stats är med vad du bär med dig. Det tackar vi för annars skulle det vara för mycket små räknande här och där för att uppnå optimal placering för varje typ av karaktär, inte direkt där du vill lägga timmar för att bli bättre på att döda.
Jo du har rätt. Det låter faktiskt rätt skönt. Jag som icke-hardcore spelare i diablo2 blev frustrerad av att läsa guider innan jag vågade sätta ut mina poäng för jag visste inte vilken gear jag ville ha endgame. Fast å andra sidan är systemet nu i diablo3 uppbyggt så att det inte spelar så stor roll om du sätter "10 poäng för lite i str". Så som jag tolkar det. I d2 hade det kunnat vara avgörande.
Det är ju precis det ni övriga 999998 spelare gör barb eller wd only. Som tur är har ni mig och kwon ni kommer vara i stort behov av, vänta och se bara ;)
Fy fan vad vi är unika allihopa. Alla utom Kwon och Onigiri, de 2 är som alla andra!
Och så för att ingen är snäll nog och låtsas skratta åt mina skämt så kör jag dem igen tills någon skrattar av sympati:
http://i129.photobucket.com/albums/p220/Sniggel/HipsterWitchDoctor1-1.jpg
Blir kul att se vem som hinner cleara inferno först av Athene och Kripparrian
Kommer förmodligen aldrig nånsin att spela ett spel mot andra online. Jag är alldeles för intresserad av att kolla skitlänge på stats och poäng och långsamt utföra strategiska val för att optimera för min gubbe. Tänker mig dessutom att ALLA som spelar online är såna som spelat 1000 gånger mer än man själv har gjort.
Kommer förmodligen aldrig nånsin att spela ett spel mot andra online. Jag är alldeles för intresserad av att kolla skitlänge på stats och poäng och långsamt utföra strategiska val för att optimera för min gubbe. Tänker mig dessutom att ALLA som spelar online är såna som spelat 1000 gånger mer än man själv har gjort.
Jo tack. Känner igen det där. Såg fram emot att spela HoN eftersom jag aldrig provat DOTA. Big mistake. Fy fan vilken dålig stämning det var när inte minst 100% av deltagarna hade 1000 speltimmars DOTA bakom sig. Detta gällde även på "ultra-noobs-servrar" haha.
Hahaha, hipster witch doctor, underbart!
Jo tack. Känner igen det där. Såg fram emot att spela HoN eftersom jag aldrig provat DOTA. Big mistake. Fy fan vilken dålig stämning det var när inte minst 100% av deltagarna hade 1000 speltimmars DOTA bakom sig. Detta gällde även på "ultra-noobs-servrar" haha.
Det där gäller tyvärr alla MOBA spel, tror league of legends är lite bättre, men alla har problem med det. Har mer eller mindre slutat spela HoN och DoTA2 får att spelarna är såna skitstövlar, och man bara blir less på alla utdragna matcher där folk uppför sig som tre-åringar.
Ne0phyte
2012-05-13, 15:19
Akej! Hade jag ingen aning om. För insnöad i d2 :d
Fick nyss min Key av Randyrun på mailen (Grönar dem)
omg den funkade!
Fick nyss min Key av Randyrun på mailen (Grönar dem)
omg den funkade!
blev bra sugen på att köpa en därifrån och returnera den som kommer försent från cdon..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.