handdator

Visa fullständig version : Diablo III

Sidor : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

davvvan
2011-08-01, 12:07
Hehe. Var har ni förbokat?

Ronn
2011-08-01, 12:11
Webhallen brukar vara jäkligt snabba på utskick också, vid MMO lanseringar brukar man alltid på boxen innan servrarna är igång.

Jarod
2011-08-01, 12:11
Gameplay...ser najs ut..

vbGeuFkZIMI

shut teh face
2011-08-01, 12:14
Barbar ser ju helt klart roligast ut iaf.

Ronn
2011-08-01, 12:15
Läste ni att det kommer kräva konstant uppkoppling? Även singleplayer då gubbarna lagras serverside så att man inte kan hacka dom, inga "singleplayer only" karaktärer kommer finnas.

http://www.1up.com/news/diablo-3-requires-online-when-playing

Jockefoten
2011-08-01, 12:16
Ser riktigt najs ut! Dock tror jag knappast man behöver förboka, SC2 fanns att köpa överallt.

Kimball
2011-08-01, 15:04
GNNNNNNNNN! Spelet kan ju bli så episkt! Studierna lär ju gå käpprätt åt skogen några månader efter att spelet släppts, men det får det vara värt! :D

Fartman
2011-08-01, 15:25
Läste ni att det kommer kräva konstant uppkoppling? Även singleplayer då gubbarna lagras serverside så att man inte kan hacka dom, inga "singleplayer only" karaktärer kommer finnas.

http://www.1up.com/news/diablo-3-requires-online-when-playing

Lite störigt ändå, en gammal single player som jag vill inte behöva vara uppkopplad när jag ska nörda.

Udd3n
2011-08-01, 15:33
Lite störigt ändå, en gammal single player som jag vill inte behöva vara uppkopplad när jag ska nörda.

Old school 56k?

Tricce
2011-08-01, 15:36
Old school 56k?

+1

Är man inte alltid uppkopplad numera? :)
Iof hade ju varit trevligt att kunna sitta ute i en stuga och gejma arlset av sig också! Det är fan synd om dom som vill det, eller ligga i förpiken på båten med en laptop!

Fartman
2011-08-01, 15:36
Old school 56k?

Haha näe, men nätet jävlas ju ändå nån gång då och då

+ Att då det ryktas om eventuell lansering till konsoll (vilket jag skulle vilja då min dator suger) så vore det skönt att inte behöva börja betala till xbox live

Akerhage
2011-08-01, 15:58
Kan ju säga upp jobbet och livnära mig sen på auktionssidan där man kan sälja loots! Gött! Skall införskaffa ett lager joltcola nu med!

Kwon
2011-08-01, 16:43
Gameplay...ser najs ut..

vbGeuFkZIMI

Musiken! Lika kuslig/creepy som i D2!

EDIT: Vafan det e ju samma musik :D

davvvan
2011-08-01, 17:16
Viss musik är väl i princip likadan/små förändringar men det lär ju va en hel del ny musik med. Fan vad episkt spel det kommer bli!

Onigiri
2011-08-01, 17:50
Längtar som fan till att bli dödad i hc-pvpn av alla tyskar med sönderglitchade rare items.

Nils.R
2011-08-01, 17:52
Verkar ju som att FG kommer bli värdelöst iaf, det är ju väldigt goda nyheter.
Hade ju varit segt om D3 hade blivit förstört från start av D2-bottar.

polka_griis
2011-08-01, 18:44
Hm, någon som vet om det kommer finnas magic finding items? Hoppas inte...

andnel
2011-08-01, 19:00
Är det bara jag som får känsland av D1/D2 att infinna säg genom att titta på Beta-videon? Det enda jag fick lite känsla av var musiken, i övrigt kunde det varit vilket spel som helst... synd tycker jag :/

Nils.R
2011-08-01, 19:13
Hm, någon som vet om det kommer finnas magic finding items? Hoppas inte...

Ja, det kommer det

Jarod
2011-08-01, 19:28
På onsdag kommer datum när betan kommer att börja iaf. Och av nån pissanledning kan jag inte signa upp för den pga. Blizzards systemcheck vägrar connecta till internet. *lipar*

jakkan
2011-08-01, 19:29
Nu är jag absolut ingen grafiknörd som anser att utan snygg grafik kan inte ett spel vara bra, men såg det inte förjävligt ut i beta-videon på förra sidan? Knappt någon förändring grafikmässigt mellan d2 och d3. Kan väl iofs ha varit en dator modell kass det lirades på..

Rahf
2011-08-01, 20:05
Nu är jag absolut ingen grafiknörd som anser att utan snygg grafik kan inte ett spel vara bra, men såg det inte förjävligt ut i beta-videon på förra sidan? Knappt någon förändring grafikmässigt mellan d2 och d3. Kan väl iofs ha varit en dator modell kass det lirades på..

Säg om det där efter att du tagit båda spelen, slängt upp dem sida vid sida, och jämfört allting.

Kwon
2011-08-01, 20:09

Klart man ser skillnad.

Ladda upp D2 igen och jämför! :D

D2 såg ju bra ut första gången man lirade det.
Men andra gången jag installerade det så undrade jag vad som hade hänt :D (ett antal år senare)

tomccc
2011-08-02, 00:16
På onsdag kommer datum när betan kommer att börja iaf. Och av nån pissanledning kan jag inte signa upp för den pga. Blizzards systemcheck vägrar connecta till internet. *lipar*
Var samma problem för mig men det löste sig. Testa att köra utan SSD alltså gammal hederlig hårddisk och se till att tanka ned systemcheck med firefox.

kniff
2011-08-02, 01:02

http://i.imgur.com/FbTFB.jpg

Vs

http://i.imgur.com/I1ko1l.jpg (http://imgur.com/I1ko1)

Nu är jag ingen optiker, meeeen ;)

Jarod
2011-08-02, 01:05
Exakt samma ju.. :D

Tyvärr ingen cow-level i D3.. :(

Jarod
2011-08-02, 01:10
Var samma problem för mig men det löste sig. Testa att köra utan SSD alltså gammal hederlig hårddisk och se till att tanka ned systemcheck med firefox.

Ändra boot-order och installera Win7 på en mekanisk disk enbart för att kanske få Blizzards system check att funka?
http://zofine.blogg.se/images/2011/challenge-accepted_142503169.jpg

:D

tomccc
2011-08-02, 02:39
Ändra boot-order och installera Win7 på en mekanisk disk enbart för att kanske få Blizzards system check att funka?
Haha okej det kanske lät lite konstigt. Jag hade min gamla disk kvar så det var bara att swappa för min del, tänkte att du kanske hade likadant.

Annars tycker jag de borde arbeta lite mer med cinematics, tyckte teasern höll samma gamla sköna stämning som tvåans men de nya char-trailersarna tycker jag är för mycket av blizz nya ingame-stil.

Q53f5Mz72qw
VS
BzfXNVEFkME

Termy
2011-08-02, 05:46
Om du menar blizzards "opt-in application" så måste du ändra språk till engelska på ditt konto (nere i högra hörnet nånstans) för att kunna köra applikationen, annars får du error.

Sniggel
2011-08-02, 05:48

Lies! *gah!*

Nordenator
2011-08-02, 06:28
Exakt samma ju.. :D

There is no cow level? :(

Onigiri
2011-08-02, 07:09
Frågan har säkert ställts men: Vad kommer ni köra för class och varför?

Alexton
2011-08-02, 07:27
Jag har en förmåga att alltid välja den klass som är mest fail i alla hack n slash spel.. så en varning till er andra är att jag troligtvis väljer witch doctorn. Så räkna med att balanseras om sisådär 6 månader efter spelets release ;)

Ronn
2011-08-02, 07:27

Ouf kan inte bestämma mig om sånt nu, alla klasserna känns ju jävligt intressanta. :)

Jag gillar normalt range/casters men melee klasserna ser ju förjävla kul ut och ser ut att kunna förflytta sig fram o tillbaka rätt så snabbt.

Blir svårt att bestämma sig.

Deceiver85
2011-08-02, 07:55
Kommer pröva samtliga, men i ordningen barbarian, monk, wizard, demon hunter, sist witch doctor. Måste säga att de presenterade klasserna är en djup besvikelse...

Mental
2011-08-02, 08:04
wizard, brukar det alltid bli, jag blir lite till mig i byxorna av eldklot och blixtar! Gammal D&D skada :D

ddewe
2011-08-02, 08:04

Barbarian, mest för att det var min favorit i D2 men även för att h*n ser maffig ut :)

Jockefoten
2011-08-02, 08:06
Kommer pröva samtliga, men i ordningen barbarian, monk, wizard, demon hunter, sist witch doctor. Måste säga att de presenterade klasserna är en djup besvikelse...

+1
De kunde lika gärna behållit samtliga klasser ifrån D2...

shut teh face
2011-08-02, 08:07
Verkar ju som att FG kommer bli värdelöst iaf, det är ju väldigt goda nyheter.
Hade ju varit segt om D3 hade blivit förstört från start av D2-bottar.
Hur menar du då

Deceiver85
2011-08-02, 08:18
+1
De kunde lika gärna behållit samtliga klasser ifrån D2...

Bort med sword & shield holy warrior och in med dual-wielding, auto-reloading crossbow studsboll? Nej, jag är verkligen inte imponerad.

Mental
2011-08-02, 08:20
Bort med sword & shield holy warrior och in med dual-wielding, auto-reloading crossbow studsboll? Nej, jag är verkligen inte imponerad.

Och ändå är jag övertygad om att du kommer älska det när du väl börjar lira.

Blizzard är sjukt bra på att göra spel som är bara en smula mindre beroendeframkallande än heroin.

Fredszky
2011-08-02, 08:39
http://media.gamerevolution.com/images/misc/diablo-iii-rainbow-unicorn-logo.jpg

kan alltid hoppas att jag har fel, blizzard är bra på att göra spel, men det känns som det är för den stora massan nu.

botar kommer spela en stor roll nu, i och med att man nu kan sälja items för riktiga pengar snabbt och smidigt genom battle.net.

jag får passa på att gratulerar kina till tusentals nya heltidsjobb! :thumbup:

Rahf
2011-08-02, 08:41
Och ändå är jag övertygad om att du kommer älska det när du väl börjar lira.

Blizzard är sjukt bra på att göra spel som är bara en smula mindre beroendeframkallande än heroin.

Jonathan Blow som gjorde Braid hade ett väldigt bra seminarie om skillnaden mellan spel som han anser är bra och spel som är beroendeframkallande, men samtidigt meningslösa. Kan säga att Farmville och WoW fick sig ena duktiga kängor. Misstanken är att han kommer tycka samma sak om Diablo 3.

Jarod
2011-08-02, 09:20
Om du menar blizzards "opt-in application" så måste du ändra språk till engelska på ditt konto (nere i högra hörnet nånstans) för att kunna köra applikationen, annars får du error.

Testade det massor gånger igår, både i IE och FF men fick alltid samma "can´t send, check connection..bla bla".

stridis
2011-08-02, 09:36

Wizard som första klass. Brorsan kommer köra med Witch doctor. Kommer bli ballt. Hoppas jag.

There is no cow level? :(

Kossor är passé(passerade:D). Men någon hemlig level måste ju finnas, annars är det ju inget skoj.

Trance
2011-08-02, 09:51
kan alltid hoppas att jag har fel, blizzard är bra på att göra spel, men det känns som det är för den stora massan nu.

Till skillnad från de andra Diablo?

Mental
2011-08-02, 09:58
Jonathan Blow som gjorde Braid hade ett väldigt bra seminarie om skillnaden mellan spel som han anser är bra och spel som är beroendeframkallande, men samtidigt meningslösa. Kan säga att Farmville och WoW fick sig ena duktiga kängor. Misstanken är att han kommer tycka samma sak om Diablo 3.

Fast jag tror att om du pratar med de som spelar mycket wow så tycker de att spelet är bra? Jag lirade i nästan 2 år och tyckte det var fantastiskt, men sedan slutade jag när jag ville dedikera mig helt åt studierna.

Fredszky
2011-08-02, 09:58
jag kanske inte uttryckte mig på ett bra sätt, jag tycker känslan i spelet ser ut att ha försvunnit. det går inflation i grafiken, monstren.

i betavideon ser varje skill/spell ut som om det vore sista slaget mot sista bossen.

Trance
2011-08-02, 10:00
jag kanske inte uttryckte mig på ett bra sätt, jag tycker känslan i spelet ser ut att ha försvunnit. det går inflation i grafiken, monstren.

i betavideon ser varje skill/spell ut som om det vore sista slaget mot sista bossen.

Du menar utan att ens ha spelat det så vet du att det var bättre förr. Allt var bättre för alltid.

Rahf
2011-08-02, 10:39
Fast jag tror att om du pratar med de som spelar mycket wow så tycker de att spelet är bra? Jag lirade i nästan 2 år och tyckte det var fantastiskt, men sedan slutade jag när jag ville dedikera mig helt åt studierna.

Jo, kan tänka mig att folk tycker om det. Jag tycker/tyckte också om det. Det som Jonathan pekade på var att WoW är helt tomt när det kommer till vad man får ut av WoW när det kommer till grund och botten. Det är ett hamsterhjul där man snabbt lär sig att nöjet kommer från att få bättre grejer. Dessa bättre grejer blir snart värdelösa när man återigen får bättre grejer, och så fortsätter det ad infinitum.

Jag kan inte förklara exakt hur han formulerar det. Om du är intresserad så finns seminariet att ladda ner här: Jonathan Blow seminarie vid RICE Educational Technologies. (http://edtech.rice.edu/www/?option=com_iwebcast&action=details&event=2349) Jag varnar dock för att det är en timma långt, med cirka 30 minuter Q&A i slutet.

Om folk tycker att han snackar strunt så kan det vara värt att påpeka att Jonathan är väldigt högt ansedd av spelutvecklare.

MAXX
2011-08-02, 10:45
Jo, kan tänka mig att folk tycker om det. Jag tycker/tyckte också om det. Det som Jonathan pekade på var att WoW är helt tomt när det kommer till vad man får ut av WoW när det kommer till grund och botten. Det är ett hamsterhjul där man snabbt lär sig att nöjet kommer från att få bättre grejer. Dessa bättre grejer blir snart värdelösa när man återigen får bättre grejer, och så fortsätter det ad infinitum.

Jag kan inte förklara exakt hur han formulerar det. Om du är intresserad så finns seminariet att ladda ner här: Jonathan Blow seminarie vid RICE Educational Technologies. (http://edtech.rice.edu/www/?option=com_iwebcast&action=details&event=2349) Jag varnar dock för att det är en timma långt, med cirka 30 minuter Q&A i slutet.

Om folk tycker att han snackar strunt så kan det vara värt att påpeka att Jonathan är väldigt högt ansedd av spelutvecklare.

Får ut av WoW? Som att man får ut något av något spel? Alla spel är nöje. Varför rikta in sig på WoW?

(har aldrig spelat wow själv)

Mental
2011-08-02, 10:52
Det som Jonathan pekade på var att WoW är helt tomt när det kommer till vad man får ut av WoW när det kommer till grund och botten. Det är ett hamsterhjul där man snabbt lär sig att nöjet kommer från att få bättre grejer. Dessa bättre grejer blir snart värdelösa när man återigen får bättre grejer, och så fortsätter det ad infinitum.

Du menar att det är som livet i övrigt alltså? :D

Ronn
2011-08-02, 11:17
Spel är ju som mycket väldigt subjektivt. Jag tror definitivt att D3 kommer ha kvar känslan som gör just diablo till diablo, men däremot kanske det inte kommar att överträffa det minnet man hade från första gången man spelade diablo, första upplevelsen är ju alltid speciell.

shut teh face
2011-08-02, 11:21
Ja det är oftast nostalgikänslor som spelet en ett spratt.

När man var yngre så tyckte man dessutom de flesta spel vara kul, de flesta filmer, musik. Idag är man mer kräsen på allting och tror att det var bättre förr, men det var troligtvis inte...

Onigiri
2011-08-02, 11:22
Oavsett vad ni, vi och haters tycker: det kommer fortfarande bli ett av historiens största spel.

shut teh face
2011-08-02, 11:23
Oavsett vad ni, vi och haters tycker: det kommer fortfarande bli ett av historiens största spel.
Det är bara bestämma sig för att det kommer äga! :D

TcAnders
2011-08-02, 11:41
Testade det massor gånger igår, både i IE och FF men fick alltid samma "can´t send, check connection..bla bla".

Har samma problem tyvärr.. Har det löst sig för dig än?

Zoidy
2011-08-02, 13:15

Ain't that the truth... Klasserna som var i 2an var perfekta däremot

davvvan
2011-08-02, 13:16
Samma problem att köra system check för mig... Någon som har en lösning på problemet?

ChewChew
2011-08-02, 13:39
Samma problem att köra system check för mig... Någon som har en lösning på problemet?

Jag kan inte ens få hem filen från hemsidan.. *grr27*

davvvan
2011-08-02, 13:41
Det funkar om du ändrar språk till engelska nere till höger som någon skrev tidigare i tråden. Sen tar det dock stopp.

Jarod
2011-08-02, 14:01
Får det fortfarande inte att funka och då har jag testat allt som står på googles första två sidor från folk som har samma problem. Me sad. :(

Mental
2011-08-02, 14:03
Inget spök med typ windowsbrandväggen eller så?

beckman88
Vad tycks om real money action house som dom kommer att ha i D3 då?

shut teh face
Får det fortfarande inte att funka och då har jag testat allt som står på googles första två sidor från folk som har samma problem. Me sad. :(
Ge mig unlimited access till admin-forumet så fixar jag :)

tomccc
2011-08-02, 14:10

Har samma problem tyvärr.. Har det löst sig för dig än?
Som sagt, har ni SSD testa köra med vanlig disk samt firefox, tror även jag tankade hem filen i felsäkert läge. Sen funkade det. :laugh:

Jarod
2011-08-02, 14:14
Inget spök med typ windowsbrandväggen eller så?

Bör det inte vara eftersom jag lagt till programmet som undantag. Testade tom. att koppla in nätverkskabeln direkt i modemet (för att kringgå routern) men ingen skillnad.

davvvan
2011-08-02, 14:38
Har inte SSD. Testat Firefox. Läste någonting om att man skulle starta Windows i Safe Mode och testa... Får väl göra det härnäst.

Ronn
2011-08-02, 14:58
Vad tycks om real money action house som dom kommer att ha i D3 då?

Jävligt splittrad faktist, på många sätt är det bra men på många sätt kan det va dåligt. I princip legaliserar och beskattar dom RMT och ger samtidigt alla möjligheten att delta. Frågan är ju också var det kommer leda i längden, om det är en riktig kassako kommer ju blizzard försöka profitera på den på bästa sätt frågan är då hur.

Jarod
2011-08-02, 15:29
Testat ännu mer skit nu utan att lyckas. Det senaste var detta - http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27822632488&sid=3000

Jishuku
2011-08-02, 15:30
Ser framför mig 10.000 lösenordsskyddade kinesiska botservrar som bara grindar items att sälja på AH.

Ang. hur blizzard kan tjäna på det: precis som Tradera eller eBay.. ta en bit av kakan.

PowPow
2011-08-02, 15:31
Var signade man upp för betan? Varför hittar jag inte?

Jarod
2011-08-02, 15:34
Var signade man upp för betan? Varför hittar jag inte?

Gå in på ditt Battle.net-konto så står det i högerspalten. "Beta profile settings".

PowPow
2011-08-02, 15:38
Gå in på ditt Battle.net-konto så står det i högerspalten. "Beta profile settings".

OK, ska testa när jag kommer hem. Tackar!

Halldin
2011-08-02, 15:48
Bara jag som tycker det ser förvånansvärt tråkigt ut? Känslan är inte där, men det kanske känns annorlunda när man väl testar själv.

MAXX
2011-08-02, 16:24
Bara jag som tycker det ser förvånansvärt tråkigt ut? Känslan är inte där, men det kanske känns annorlunda när man väl testar själv.

Tycker det ser bra ut. Lite långsamt bara kanske. Wirlwind ser ut att gå i slowmotion.

Pm8qSLX89W4&NR=1
dTXST0Grtvk

Kwon
2011-08-02, 18:47

Monk för the MMA-flavor

danozen
2011-08-02, 18:52
PVP i D3

Jag tycker att det ser ut som Bloodline Champion (mitt favorit pvp-spel) fast med mer hokuspokus på skärmen.

Ronn
2011-08-02, 18:53
Jag tycker att det ser ut som Bloodline Champion (mitt favorit pvp-spel) fast med mer hokuspokus på skärmen.

Word BL Champions är så jäkla kul!

Blir lite galet med alla build kombinationer du kan ha i D3.

Kwon
2011-08-02, 19:10
Både Monk och Barbarian ser roligast ut, då jag föredrar att vara up close and personal över att skjuta på avstånd

Fast om jag skulle testa en ranged class skulle det nog bli Witchdoctor, han ser lite rolig ut

Rahf
2011-08-02, 19:37
Jävligt splittrad faktist, på många sätt är det bra men på många sätt kan det va dåligt. I princip legaliserar och beskattar dom RMT och ger samtidigt alla möjligheten att delta. Frågan är ju också var det kommer leda i längden, om det är en riktig kassako kommer ju blizzard försöka profitera på den på bästa sätt frågan är då hur.

Ju mer saker som kommer upp där, desto mindre värda blir de ju. Det är nog ett sätt att begränsa vinsten som folk gör på att sälja sina saker. Blizzard sa ju att de tar ut en fast avgift för varje sak man lägger upp. Går inflationen åt helvete så tjänar folk desto mindre till slut.

Kabuto
2011-08-02, 19:47
bara jag som tycker det ser förvånansvärt tråkigt ut? Känslan är inte där, men det kanske känns annorlunda när man väl testar själv.

+1

PowPow
2011-08-02, 21:25
Jag fick för övrigt samma felmeddelande som Jared, om att det var problem att skicka informationen till battlenet /= Körde macversionen av SystemCheck.

Onigiri
2011-08-02, 22:07
Monk för the MMA-flavor
Yep, Monk är spikad sedan den announcades för min del också. Har kört monk alltid i alla spel där det finns en monk att välja. Gillar unarmed/dodge/staff starkt.

Kwon
2011-08-02, 22:37
Yep, Monk är spikad sedan den announcades för min del också. Har kört monk alltid i alla spel där det finns en monk att välja. Gillar unarmed/dodge/staff starkt.

Jag var en sån där tokig en som blev glad av Hellfire-expansionen :D

Kul att den utvecklats sig!
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSPK7bvf-yxQeSwW5AU2UbYEHmptqZFNTxR3G84rNAln-npENow

Jag var också en av dom som propagerade för snabbare unarmed speed per viss lvl-ökning i Everquest 1, långt innan det implementerades :D

TcAnders
2011-08-03, 08:15

Nu gick det då för mig iaf, har inte ändrat något när det gäller inställningar på datorn osv.
Så testa igen du så kanske det går..

Jarod
2011-08-03, 08:39
Nu gick det då för mig iaf, har inte ändrat något när det gäller inställningar på datorn osv.
Så testa igen du så kanske det går..

Ja jevlar! :hbang:

Första gången gick det inte men då loggade jag in på Battle.net och testade igen och då poppade mina specs up.

Awesome!! :thumbup:

filmjölk
2011-08-03, 08:45
Jag förstår inte riktigt tjusningen med Diablo jämfört med WoW och andra mmos? bara spelat 2.an iofs,

Så hjärndött på något sätt. En slags action-idiot-efterbliven-version av wow.

Kimball
2011-08-03, 08:50
Jag förstår inte riktigt tjusningen med Diablo jämfört med WoW och andra mmos? bara spelat 2.an iofs,

Fördelarna är ju bla att Diablo kan liras mer casual, behöver inte avsätta lika mycket tid / gång, inga fasta avgifter / mån osv?

shut teh face
2011-08-03, 08:50

Det kallas hack'n'slash och är underbart. :)

Jarod
2011-08-03, 11:23
http://www.fz.se/artiklar/forhandstitt/20110803/diablo-iii

shut teh face
2011-08-03, 12:10
http://www.fz.se/artiklar/forhandstitt/20110803/diablo-iii
Schysst artikel. Jag tror det blir riktigt bra, och extremt beroendeframkallande. :D

davvvan
2011-08-03, 14:04
Funkade för mig nu också :) var nog bara för högt tryck igår eller någonting.... Gött mos!

Kimball
2011-08-03, 14:48
Hrm, "Spelets PvP kommer enligt Wilson att vara helt casual-baserat. Alltså inga rankings eller ladders av något slag. Diablo 3 är ingen esport-titel."

Det låter ju inte som ett speciellt engagerat PVP system?! :(

Jarod
2011-08-03, 14:52
Dom kommer att visa (precis som i SC2) antal wins men inte visa hur många man förlorat.

tumme
2011-08-03, 15:23
Hrm, "Spelets PvP kommer enligt Wilson att vara helt casual-baserat. Alltså inga rankings eller ladders av något slag. Diablo 3 är ingen esport-titel."

Det låter ju inte som ett speciellt engagerat PVP system?! :(
Hopp då förstördes arena helt då. Kan vara ganska skönt ändå tror jag efter pvp rankings hetsen i WOW.

Kimball
2011-08-03, 17:01
Hopp då förstördes arena helt då. Kan vara ganska skönt ändå tror jag efter pvp rankings hetsen i WOW.

Jo, fast hellre lite hets som gör det värt å bli bra på än inget alls, imho. Då kanske GW2 blir mer intressant i slutänden ändå då, time will tell!

ddewe
2011-08-03, 17:35

Att jämföra Diablo med WoW är också ganska hjärndött då WoW är ett MMORPG och Diablo är Hack'n'Slash RPG.

rickardptrsn
2011-08-03, 17:44
kimball tror du kan va rätt lugn.. allt d du vill ha kmr att komma med tiden.. antar att d kmr köra samma utveckling på den fronten som d har gjort i sc2..

Kwon
2011-08-03, 17:52
Om PVP hade varit hetsigt, ladderbaserat och Top 10-teamen även vunnit priser av varierande grad, så tror jag att Blizz hade tjänat ÄNNU mer pengar :D

Då de riktigt hardcore PVP:arna hade köpt de bästa grejjerna på AH (För riktiga pengar, saker som Kimball hittade during en Mephisto-Run och sen lagt upp på AH) för att få en edge över de andra. Ah hade gått varm!

Kimball
2011-08-03, 19:04
kimball tror du kan va rätt lugn.. allt d du vill ha kmr att komma med tiden.. antar att d kmr köra samma utveckling på den fronten som d har gjort i sc2..

Ah det är klart, det hindrar ju inte "utomstående ladder" såklart. :)

kniff
2011-08-03, 21:03
Dom har sagt vid fler än ett tillfälle att dom inte kommer balansera spelet efter PVP (som ofta händer i wow) utan att detta är Blizzards PVE-spel i första hand.

Kwon
2011-08-03, 21:04
Co-op is where it's at, as it should be!

Hur blir end-game dock? Mephisto-Runs? ;)

Jarod
2011-08-03, 22:09
Info direkt från Activision/Blizzard conference call (sitter å lyssnar på det):

*Targeting Q3 launch for external beta testing
*Do not have official release date, but driving hard to launch Diablo III this year.

Inget nytt under solen alltså...mer kommer.

Kwon
2011-08-03, 22:12
November 2

Jarod
2011-08-03, 22:13
Expansioner till D3 kommer... =)

Jarod
2011-08-03, 22:14
November 2

Vad händer då?

Jarod
2011-08-03, 22:21
http://i51.tinypic.com/jpknja.jpg

Grotesk
2011-08-03, 22:23
Läst lite dåligt här på sistone.. har folk kommit med i alfa/beta eller vad?

Jarod
2011-08-03, 22:25
Läst lite dåligt här på sistone.. har folk kommit med i alfa/beta eller vad?

Nej, datum för betan har inte ens kommit om du missat mitt inlägg ovanför.

Grotesk
2011-08-03, 22:26
Nej, datum för betan har inte ens kommit om du missat mitt inlägg ovanför.

Oops, no comprende. :naughty:

Kwon
2011-08-03, 22:27
vad händer då?

swtor!

Jarod
2011-08-03, 22:29
swtor!

Meh...gör en ny tråd för det spelet då... :D

Jarod
2011-08-03, 22:29
Oops, no comprende. :naughty:

;):thumbup:

Nils.R
2011-08-03, 22:33
Meh...gör en ny tråd för det spelet då... :D

Finns redan en :P

Drfg
2011-08-04, 16:05
Står att man ska uppdatera sina specs i beta-profilen, när jag försöker säger den att filen går inte att hitta. Någon som haft samma problem och löst det?

Drfg
2011-08-04, 16:10
Hittade lösning, var tvungen att ändra språket till engelska längst ner i högra hörnet.

Galningen
2011-08-04, 16:33
Hittade lösning, var tvungen att ändra språket till engelska längst ner i högra hörnet.

Tackar för den, hade samma problem :thumbup:

PowPow
2011-08-04, 17:01
Crashar i OSX Lion /=
Inte bara hos mig verkar det som.

Eller krashar inte, men säger att den inte får kontakt med battlenet..

TcAnders
2011-08-04, 17:55
Crashar i OSX Lion /=
Inte bara hos mig verkar det som.

Eller krashar inte, men säger att den inte får kontakt med battlenet..

Prova igen imorrn eller senare, var samma sak i förrgår för många men igår gick det helt plötsligt igen..

Deceiver85
2011-09-01, 12:50
Istället för mercenaries kommer det finnas tre "followers". Med tanke på hur sunkiga klasser man har presenterat, så känns det både som en tröst och ett hån att man får en renodlad archer och en holy warrior/templar/paladin.

Enchantress, Templar och Scoundrel.

http://eu.blizzard.com/diablo3/_images/artwork/ss1099-hires.jpg

Kwon
2011-09-01, 12:55
Gissar att Disse e bitter då han endast körde Paladin Smiter/Hammerdin och Bowazon i 2:an :D

Deceiver85
2011-09-01, 13:07
Gissar att Disse e bitter då han endast körde Paladin Smiter/Hammerdin och Bowazon i 2:an :D

Bone/curse-necro och barbarian ;) Alla sword & sorcery-spel med självrespekt bör dock ha med heliga krigare och bågskyttar. Att ha en Matrix-inspirerad demon huntress som ersättning för båda är ett fruktansvärt nedköp.

http://www.diablowiki.net/images/3/33/Art_controversy_09.jpg

Mental
2011-09-01, 13:11
Kommer säkert 3 klasser till i en expantion ett år senare :D

Onigiri
2011-09-01, 13:12
Enchantress som follower känns för mig som ett naturligt val.

Kwon
2011-09-01, 13:15
Monk + Enchantress = Aeg!

Sen kanske WitchDoctor + Paladin follower

Parachutes
2011-09-01, 13:19
Monk stänger CoC 15 lätt som en plätt

Kwon
2011-09-01, 13:26

Hårda, seniga muskler
http://3.bp.blogspot.com/_DNawKMnePeY/SrTk-Tk33YI/AAAAAAAAABI/xMcqCLMPlBw/S1600-R/diablo3_monk2.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4033/5152778909_6cbd17d37a.jpg

Onigiri
2011-09-01, 13:33
Monk + Enchantress = Aeg!

Sen kanske WitchDoctor + Paladin followerMening 1 är korrekt sedan blir jag dock förvirrad.. Trodde vi var överens om att Monk är det enda givna valet. Resten är bara fashion.

Kwon
2011-09-01, 13:34
Självklart kör jag Monk main (Monk för mig är som Fruktidiet/Bananer för Jacob Heitman), men måste testa Witchdoctor lite vid sidan om, kanske samla lite Tier-gear till Witchdoc och sen sälja för att fixa nytt till Monken :D

Till Disse, Onigiri etc
LNoOaD-trB0

Deceiver85
2011-09-01, 13:37

Demon huntress' familj dödades när dem försökte stänga CoC#15 så hon har jagat den hela sitt liv. När hon äntligen hittade grippern sköt hon ihjäl den med två armborst - SAMTIDIGT!

Demon huntress och Thunder på P3 är nog släkt:

Bveu4auZ9AU

Parachutes
2011-09-01, 15:41
Ser coolt ut med runorna! Får intrycket att d3 är 100 gånger "lättare" än d2.. får väl se..
Det är synd att armborst räknas som vapen i sverige :/
Annars hittade jag ett lämpligt dual wield/springa i morgonrock i skogen-crossbow! http://www.amazon.com/Cobra-cocking-Crossbow-Pistol-Arrows/dp/B001E11HH4/ref=sr_1_1?s=sporting-goods&ie=UTF8&qid=1314887911&sr=1-1

Parachutes
2011-09-01, 15:45
Hårda, seniga muskler
http://farm5.static.flickr.com/4033/5152778909_6cbd17d37a.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_Bp_Qc6LPq7U/SuJXjhuoqiI/AAAAAAAAAK8/ZMPtrPxO_5c/s400/anal%20beads.jpg

Bara jag som tänker i dessa banor? Dock är munkens analkulor tier 10..

Deceiver85
2011-09-01, 15:55
Haha, fy fan :D

Kwon
2011-09-01, 15:59
http://3.bp.blogspot.com/_Bp_Qc6LPq7U/SuJXjhuoqiI/AAAAAAAAAK8/ZMPtrPxO_5c/s400/anal%20beads.jpg

Bara jag som tänker i dessa banor? Dock är munkens analkulor tier 10..

Hans dejt tänker "My body is ready" när hon ser storleken på de kulorna :D

Grotesk
2011-09-01, 16:26
Ser coolt ut med runorna! Får intrycket att d3 är 100 gånger "lättare" än d2.. får väl se..
Det är synd att armborst räknas som vapen i sverige :/
Annars hittade jag ett lämpligt dual wield/springa i morgonrock i skogen-crossbow! http://www.amazon.com/Cobra-cocking-Crossbow-Pistol-Arrows/dp/B001E11HH4/ref=sr_1_1?s=sporting-goods&ie=UTF8&qid=1314887911&sr=1-1

Pfft, plastigt fjollarmborst. Jag har ett som är täljt ur barnskelett.

Till ämnet så kan jag säga att D3 kommer röcka röven.

Parachutes
2011-09-01, 19:17
Pfft, plastigt fjollarmborst. Jag har ett som är täljt ur barnskelett.

Till ämnet så kan jag säga att D3 kommer röcka röven.

pfft.. knappt någon prestige med barnskelett??

Själv har jag ett tvåhandssvärd tillverkat av erövrade fienders avskurna härdade/behandlade penisar. Ingen letar bråk med en när man har det hängandes bakom ryggen..

Och jag har också faith in d3.. men det verkar vara mer hack'n slash hela vägen jämfört med att bli lvl 90 och sen leta runor och perfect gems + itamz..?

Undrar om SoJ finns i d3..

ddewe
2011-09-01, 19:28
pfft.. knappt någon prestige med barnskelett??

Själv har jag ett tvåhandssvärd tillverkat av erövrade fienders avskurna härdade/behandlade penisar. Ingen letar bråk med en när man har det hängandes bakom ryggen..

Och jag har också faith in d3.. men det verkar vara mer hack'n slash hela vägen jämfört med att bli lvl 90 och sen leta runor och perfect gems + itamz..?

Undrar om SoJ finns i d3..

Vad vore diablo utan SoJ och enigma!?

kniff
2011-09-02, 15:29
_q6lLf8Y8Mo

http://diablo.incgamers.com/gallery/showgallery.php/cat/633

Det börjar ta sig :D

kniff
2011-09-02, 15:40
http://i.imgur.com/0qcRbl.jpg (http://imgur.com/0qcRb)
http://i.imgur.com/N7FAHl.jpg (http://imgur.com/N7FAH)
http://i.imgur.com/QqYm3l.jpg (http://imgur.com/QqYm3)
http://i.imgur.com/qzAa7l.jpg (http://imgur.com/qzAa7)
http://i.imgur.com/RQoMil.jpg (http://imgur.com/RQoMi)

kniff
2011-09-02, 15:41
http://i.imgur.com/RQoMil.jpg (http://imgur.com/RQoMi)
http://i.imgur.com/rqqUel.jpg (http://imgur.com/rqqUe)
http://i.imgur.com/SBCqgl.jpg (http://imgur.com/SBCqg)
http://i.imgur.com/Ua6IYl.jpg (http://imgur.com/Ua6IY)
http://i.imgur.com/XHEEol.jpg (http://imgur.com/XHEEo)

kniff
2011-09-02, 15:41
http://i.imgur.com/MDQONl.jpg (http://imgur.com/MDQON)
http://i.imgur.com/kz2JDl.jpg (http://imgur.com/kz2JD)
http://i.imgur.com/6KtkKl.jpg (http://imgur.com/6KtkK)
http://i.imgur.com/B89Mhl.jpg (http://imgur.com/B89Mh)
http://i.imgur.com/Dg0enl.jpg (http://imgur.com/Dg0en)

kniff
2011-09-02, 15:42
http://i.imgur.com/HF6adl.jpg (http://imgur.com/HF6ad)
http://i.imgur.com/I8hVSl.jpg (http://imgur.com/I8hVS)
http://i.imgur.com/IJHtUl.jpg (http://imgur.com/IJHtU)
http://i.imgur.com/iFxqtl.jpg (http://imgur.com/iFxqt)
http://i.imgur.com/jF76Ll.jpg (http://imgur.com/jF76L)

Jockefoten
2011-09-02, 15:47
http://1.bp.blogspot.com/_Xf_SDb75WsI/TMMALfoKZ0I/AAAAAAAAAFM/zzYIfdsSdMo/s320/SoMuchWin.png

Jarod
2011-09-02, 15:52
http://1.bp.blogspot.com/_Xf_SDb75WsI/TMMALfoKZ0I/AAAAAAAAAFM/zzYIfdsSdMo/s320/SoMuchWin.png

I second that! *drool*

kniff
2011-09-02, 15:57
Det är friends & family-betan (alla Blizzard employees får ca 5 invites att dela ut) som kickat igång för er som undrar, så det dröjer nog en vecka eller två innan det öppnar upp för allmänheten, men på god väg iaf :)

kniff
2011-09-07, 05:44
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3123035242

FYI, we’re getting very close to starting the closed public beta test for Diablo III. You might start seeing some new reports about the beta client as we’ve begun limited external testing with employees and their families, and there is no non-disclosure agreement (NDA) for that. We look forward to sharing more info about the beta test in the near future. Stay tuned.

If you have a beta license, you are free to show, share, or talk about any portion of the beta content to which you have access, as this beta test is not confidential.

Nu jävlar är det inte långt kvar.

Rahf
2011-09-07, 06:11
Day9 rapporterar att han just fått sin beta key.

kniff
2011-09-07, 06:22
http://www.justin.tv/fluddastud#/w/1730241232

Stream uppe här, synd att alla som fått keys är de som inte laddat hem klienten :smash:

http://www.ustream.tv/channel/nomsayin

Kwon
2011-09-07, 18:59
Lite från Beta, Betan slutar vid Skeleton King, vilket är runt Blood Raven i D2 ungefär

4gQHuRqLGP8

Paddor och ZOmbies runt 10:45
6SOyz0I5d7w

Xtronal
2011-09-07, 19:04
Lite från Beta, Betan slutar vid Skeleton King, vilket är runt Blood Raven i D2 ungefär

4gQHuRqLGP8
6SOyz0I5d7w

MEN ofta betan är ute? var är min INV?! ?! jag har väntat alldeles för länge för att inte få en beta inv. Det här är inte rättvist. *cry*

Såg nu på diablofans.com att dom skrev The Friends and Family Beta testing has begun!

pust.

Kwon
2011-09-07, 19:11
Betan är inte så lång ändå Xtro

Efter du nitat Skeleton King kommer det en stor text på skärmen där det står Congrats, Tack för att du vart med i Beta el liknande.

Sen kan man inte gå vidare i Skeleton Kings passage vid tronen utan får Gejta hem te stan :)

Proxy
2011-09-07, 19:11
Det är öppen friends and family beta. Dom får dela med sig av allting, så allt vi kan göra är tyvärr att sitta och titta på när dom har roligt. :(

FFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUU

Xtronal
2011-09-07, 19:15
Betan är inte så lång ändå Xtro

Efter du nitat Skeleton King kommer det en stor text på skärmen där det står Congrats, Tack för att du vart med i Beta el liknande.

Sen kan man inte gå vidare i Skeleton Kings passage vid tronen utan får Gejta hem te stan :)

*cry* Då kommer man ju inte bli så jätte mycket bättre, men är ju ändå roligt att testa spelet såklart.

- Tankar hem diablo 3 nu ändå, kanske inte får en key men då är ju spelet i alla fall där. =D

Zoidy
2011-09-07, 19:35
Betan ser ju så vansinnigt cool ut!! Tycker inte alls det bara är pastellfärger överallt. Diablo 3 Beta Demon Hunter videon som Kwon lade ut ser ju riktigt mörk ut. I like!

Mell
2011-09-07, 19:41
Har suttit med snacks och kollat på inspelat Diablo 3 beta gameplay i två timmar nu. Jag är så sjukt hypead för detta lir, blir hård i brallan bara av att tänka påt!

Blir nog att rolla en wizard som första klass. Vad kommer ni köra?

Kwon
2011-09-07, 19:48
*cry* Då kommer man ju inte bli så jätte mycket bättre, men är ju ändå roligt att testa spelet såklart.

- Tankar hem diablo 3 nu ändå, kanske inte får en key men då är ju spelet i alla fall där. =D

Många skills du kan testa dock.

sk0gs
2011-09-07, 20:10
Har suttit med snacks och kollat på inspelat Diablo 3 beta gameplay i två timmar nu. Jag är så sjukt hypead för detta lir, blir hård i brallan bara av att tänka påt!

Barbarian, fanns inget roligare på d2 :)

Xtronal
2011-09-07, 20:19
Har laddat hem betan nu, ser riktigt grymt ut. Förutom att jag inte kan logga in :D

ddewe
2011-09-07, 20:37

Barbarian all the way!

Mitosis
2011-09-07, 20:39
Vart är Paladin? ):

Jhe
2011-09-07, 21:03
Något som vet om blizzard planerat in HC-mode i d3 ?

krebbe
2011-09-07, 21:08
Något som vet om blizzard planerat in HC-mode i d3 ?

Det blir ett HC.

Jhe
2011-09-07, 21:10
Det blir ett HC.

Då kan man överväga att spela :)

Mell
2011-09-07, 21:25
Vart är Paladin? ):

Saknar också paladin! Är väl monk som är likast i alla fall.

ddewe
2011-09-07, 21:27
Ladderreset i Diablo 2 den ~22a september, man får inte missa starten!

Mell
2011-09-07, 21:34
Release date blir eventuellt 5:e december för Diablo3 då.

Källa: http://www.diablofans.com/news/887-diablo-iii-beta-client-leaks/

mangemani
2011-09-08, 15:23
om necromancer finns med i diabloIII, kommer den isf vara nerfad?
sitter och lirar 2:an och man är ju så gott som odödlig då man kör med necromancern.
summon--->hel arme utav monster vid sin sida--->stå i bakgrunden och inte behöva göra någonting, mer än att summona någon som har dött.
tok för enkelt.

Galningen
2011-09-08, 15:25
sitter och lirar 2:an och man är ju så gott som odödlig då man kör med necromancern.
summon--->hel arme utav monster vid sin sida--->stå i bakgrunden och inte behöva göra någonting, mer än att summona någon som har dött.
tok för enkelt.

Tyvärr ingen necromancer i trean. Witch Doctor är väl den som liknar honom mest och den är rätt olik.

Kwon
2011-09-08, 15:26
tok för enkelt.

Här kan du se gameplay på D3:s nya Necro i Beta

http://www.justin.tv/fluddastud/b/294466455

Xtronal
2011-09-08, 16:10
Blizzard är smarta som släpper diablo 3 vid vintern, för då är det kallt o jävligt. -> GamEZ

Galningen
2011-09-08, 16:13
Ser nu att skoldatorn troligtvis kommer orka med D3, plötsligt känns det inte lika jävligt med 7h hål/vecka :D

Xtronal
2011-09-08, 16:15
Ser nu att skoldatorn troligtvis kommer orka med D3, plötsligt känns det inte lika jävligt med 7h hål/vecka :D

:thumbup:

Deceiver85
2011-09-08, 16:21
tok för enkelt.
Fast inte kan du vara så n00b att du kör med summons? :D Bone/Curse-necro is the shit!

Kwon
2011-09-08, 16:24
Lasse sa att kan man köra SC2 på sin burk så kan man köra D3

Disse kör la Whirlwind_Barb

Galningen
2011-09-08, 16:28
Fast inte kan du vara så n00b att du kör med summons? :D Bone/Curse-necro is the shit!

Enda rätta sättet att klara spelet är naken vilket i stort vem som helst klarar med skelett + CE, skillad build #1 *cupid*

mangemani
2011-09-08, 18:20

jamen den där såg ju inte så pjåkig ut.
men undrar just vad han kan summona för något och hur många, eller om det är bara 1 och sen magi som man får fokusera sig på.

Tyvärr ingen necromancer i trean. Witch Doctor är väl den som liknar honom mest och den är rätt olik.

witch doctor? var det den som kwon länkade till? isf så såg den inte så dum ut faktiskt, men skulle vara intressant med lite mer info kring denne

faktiskt så körde jag med en curse necromancer i början, men jag hade inte en chans längre fram i de större mob klungorna, så du har nog helt rätt, suger rätt så hårt på det;).
testade sedan med summon, vilket var roligt i början men som sedan blev tok för enkelt, 7 skellet, 1 golem + 1 pilbågskytt som man hyr, känns som 5:e hjulet typ;)

Kwon
2011-09-08, 18:29
WitchDoctor ja, närmast Necro du kan komma i D3 Mange!

De har olika summons och zombie charger etc

Jailbaitwarrior
2011-09-08, 18:38

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTftLz5lcmWTmO7caCEo-FamG1DCZmVbS8-ZaEVaaTJqHJRYw5_

Rahf
2011-09-08, 20:15
Witch Doctor ser förbenat rolig ut. Helt sanslösa spells och summons.

Jag tror att gnället om klasserna kommer avdunsta så fort folk får börja spela och verkligen testa dem.

pialia
2011-09-08, 20:20
Blizzard är smarta som släpper diablo 3 vid vintern, för då är det kallt o jävligt. -> GamEZ

Juuuuuuuuulklappar!

Zoidy
2011-09-08, 20:28
Witch Doctor ser förbenat rolig ut. Helt sanslösa spells och summons.

Jag tror att gnället om klasserna kommer avdunsta så fort folk får börja spela och verkligen testa dem.

Jag är en av de som gnällt, men jag tycker faktiskt också witch doctor ser förbannat rolig ut att spela nu när man ser honom lite mer in action. Ska bli sjukt kul att testa iaf!

Zoidy
2011-09-08, 21:06
Kommer manan regenereras automatiskt i diablo 3 btw? Nån som vet?

Proxy
2011-09-08, 21:07

99% säker på ja. :) Finns säkert spells som warmth(?) som hjälper till också.

Mell
2011-09-08, 21:23

Japp, men alla klasser har inte mana som i diablo2. Det är istället blandat, precis som i world of warcraft. Går att läsa mer om här:

http://eu.battle.net/d3/en/blog/2871091#blog

polka_griis
2011-09-09, 08:23
Japp, men alla klasser har inte mana som i diablo2. Det är istället blandat, precis som i world of warcraft. Går att läsa mer om här:

Fattar inte riktigt skillnaden mellan witch doctorns mana och wizards arcane power. Arcane power regenererar snabbare, är det det enda?

Blir nog en monk för mig :) Men jag vill spela nu! Orkar inte vänta längre, har väntat i 10 år...

Haha kommer ihåg när jag spelade diablo 1, det var det första datorspelet jag testade och jag var väl typ sex sju år gammal. Haha shit vad läskigt det var! The butcher slaktade mig många gånger ^^

krebbe
2011-09-09, 08:29
Fattar inte riktigt skillnaden mellan witch doctorns mana och wizards arcane power. Arcane power regenererar snabbare, är det det enda?

Blir nog en monk för mig :) Men jag vill spela nu! Orkar inte vänta längre, har väntat i 10 år...

Haha kommer ihåg när jag spelade diablo 1, det var det första datorspelet jag testade och jag var väl typ sex sju år gammal. Haha shit vad läskigt det var! The butcher slaktade mig många gånger ^^

Aaah... Fresh meat!

Det enda som skiljer arcane power kontra mana är just hastigheten på regenereringen och färgen... Lila kontra blå typ...

Jag tycker alltid mage class är roligast i alla rpg men jag tror faktisk dh kan bli kul IOM att den har dubbla resurser kontra de andra klasserna...

Snobbe
2011-09-09, 08:39
http://us.blizzard.com/diablo3/community/merchandise/gamerblanket/index.xml

Zoidy
2011-09-09, 10:59

Nice att de mer eller mindre tvingar barbarer att gå in i närstrid konstant iom fury :D

Mell
2011-09-09, 11:36

Yes, det stämmer att arcane power genererar snabbare och det är i princip den enda skillnanden. Resurssystemet är förklarat på lite enklare sätt i denna diablowikilänk:

http://www.diablowiki.com/Game_Mechanics#Resource_Systems

r3mpuh
2011-09-09, 12:28
Jag ska ha en Immortal King Set WW Barb, punkt.

Parachutes
2011-09-09, 13:16
Har maulen etheral socketad med zod.. kan tänka mig att byta den mot 10 unid sojs

ddewe
2011-09-09, 14:52
Har maulen etheral socketad med zod.. kan tänka mig att byta den mot 10 unid sojs

Taget!

Mell
2011-09-09, 18:10
Är det någon mer än jag som går i tankarna om att dra ner på tränandet till fördel för diablo3-spelande när det väl släpps? :D Jag är så sjukt hypead av detta spel så det inte är sant.

stridis
2011-09-09, 18:14
Är det någon mer än jag som går i tankarna om att dra ner på tränandet till fördel för diablo3-spelande när det väl släpps? :D Jag är så sjukt hypead av detta spel så det inte är sant.

:banned*slap*

Skippa jobbet istället...

oracas
2011-09-09, 18:20

Prioritera träna ELLER spela D3... båda tar upp för mycket tid. Så träningen får ta och kliva åt sidan!

Mell
2011-09-09, 18:29
Riktigt gött att man slipper springa till staden för att sälja grejer man hittar (går istället att göra direkt i inventoryt) samt att alla ens gubbar delar på samma kista i staden så det är superenkelt att flytta saker mellan ens karaktärer.

http://eu.battle.net/d3/en/blog/2888526#blog

Xtronal
2011-09-09, 18:35
Riktigt gött att man slipper springa till staden för att sälja grejer man hittar (går istället att göra direkt i inventoryt) samt att alla ens gubbar delar på samma kista i staden så det är superenkelt att flytta saker mellan ens karaktärer.

Omg va skönt, nu slipper man mules. Mula var nog det värsta som fanns i d2, speciellt om man gjorde det i ett random game :D

stridis
2011-09-09, 18:41

nephalem cube är bra, men cauldron känns liksom lite off, men nu är det här ju d3 inte d2 så det kanske gör sig bra där. I D3 blir det ju inte lika mycket tp-ande till staden.

Mell
2011-09-10, 06:46
Intressanta smådetaljer om diablo3 spelmekanik.

Overall Game Stuff
Your Gold is shared across all characters, you also do not deposit gold in your stash
Your stash is shared amongst all characters automatically
Your Stash has 14 slots. You can buy an additional batch of 14 for 2,500g. On the current UI there is visually space for a total of 5 batches of 14 slots. This implies you can have up to 70 slots,
there are however 5 tabs of which 1 is active, so if each of these tabs allows for the purchase of up to 70 more slots, that would be a total of 350 slots per account. I assume that for each of the 5 tabs, the price for an additional 14 slots gets more and more expensive
You loot 'Page of Training' randomly, 5 become a "Book of Training" each book of training can be combined with gold/matierals to partially level up your blacksmith
Flying Mobs will actually fly up/down walls and such to attack you, which is a nice minor detail
If you have a spell that say, will hit up to 4 targets and you use it on 3, it will likely also destroy a nearby random object, such as a stone statue
You can use AOE spells to destroy large groups of barrels
There are popup windows (Like the "Killed 20 mobs!!" for destroying lots of objects at once
Your Blacksmith is shared amongst all your character, i.e. when you unlock the blacksmith on your second character (by questing early on), he is already whatever level your previous character got him too, and has all the same recipes.
You can SKIP! yes! on any in-game cutscene simply hit escape, you can then skip it and jump straight into the action, on any quest blurb, simply hitting the 'X' will stop them talking and give you the quest objective immediately!
When you choose to join someone else's game, say for example a friend who is a much lower level than you, your character temporarily resets his questing progress, you will share their quest objectives (as if its your first time there too) and can help complete quests by clicking on items etc. You even get the Gold/XP reward (but not any items)
Public games persist as long as someone's there, if I create a private game though it is mine, and at the point I choose to leave, everyone else will get kicked out too
When your follower or a party member dies, you can click on them to resurrect them, this takes a few seconds but they are resurrected at full health. Players must be clicked on within X seconds or they respawn at the most recent checkpoint
Your designed Banner is shared across all your characters (or at least copies over as the default, I haven't tried editing it)
You can inspect other players in your game by clicking on their character icon on the top left, the inspected player gets a message (e.g. "Baron Samedi is inspecting you")
Almost everything within the dungeons are destructable, chairs, piles of books etc, you can't target them or such, but setting off an AOE of any kind will generally destroy anything nearby.
You can loot link items just like World of Warcraft
Items you can't use are marked with a red X, items you aren't big enough for with a blue padlock

The Blacksmith
Once you get the Blacksmith, he can craft a small selection of low level Armor and Weapons, as well as repair your items
Whilst dungeoning, you find "Page of Training", mostly on bookshelves but also off mobs, corpses, chests, everything. These stack to 5(max) then can be right-clicked to turn into a "Book of Training"
When at the blacksmith, he has a 'level' tab, in here you see an experience bar and reagents required in order to level him up
For example, you use 1 book of training, a handful of the lowest level crafting materials and, 250g to train him 1/5 of the way towards level 2.
Each time you do this, he learns a few more recipes (2-5 I think)
When you train him the 5th time (end of the XP bar on his UI), there is a massive flash and his camp upgrades, (the stands for the armor laying on the ground improve, his furnace gets better etc).
It seems to take 5 Books per level, however the gold needed each time goes up drastically. I believe 1>2 was 250g, I honestly can't remember 2>3, but on 3>4 now its like 3,000g, so it becomes very expensive fast to upgrade him.
You can carry as many pages/books as you like, the pages only stack to 5 before rolling over to a new stack.
The "Book of Training" just went from 1x2 to 1x1 sized too.

Beta Specific Stuff
There seems to be no limit to how much you can level your BS in the Beta, mine is lvl4 and can now make loads of items I can't use
When crafting items with random properties, its already possible to craft one with a gem slot (Which sucks, since there are no gems in the beta
Level Cap is 13
The Skeleton King (last boss of Beta) will only drop a rare item (i got 2 in one go run) if its you're first time there (not sure what happens if you take a friend who's been there before). This may or may not be beta specific
Currently the only way to trade is to drop stuff on the floor, D1 Style
There's no sign of the dye mechanic in the beta

Zaqwer
2011-09-10, 08:53

Tror inte jag kommer träna mindre ofta när diablo 3 kommer ut. Men jag vet med mig att när jag fastnar för ett spel så slarvar jag med maten nåt enormt vilket kan bli ödesdigert när jag nu försöker bulka. Senast jag var fast i något datorspel så vägde jag nästan 30kg mindre för jag helt enkelt glömde av att äta när jag spelade.

G_lund
2011-09-10, 09:26

Polarn har tagit ledigt från jobbet en vecka när nya forza släpps :D

Zoidy
2011-09-10, 11:46
Alltså, jag gillar inte riktigt idén om att man dels måste träna upp sin blacksmith, och dels lägga pengar på att han ska träna sig. För jag antar att man därefter måste lägga ännu mer pengar för att få köpa grejer av honom? Känns ju mest som att ta hand om en 5-åring eller nåt. Det är lite mer ok om man sen får gratis utrustning av honom dock

Xtronal
2011-09-10, 12:55
Alltså, jag gillar inte riktigt idén om att man dels måste träna upp sin blacksmith, och dels lägga pengar på att han ska träna sig. För jag antar att man därefter måste lägga ännu mer pengar för att få köpa grejer av honom? Känns ju mest som att ta hand om en 5-åring eller nåt. Det är lite mer ok om man sen får gratis utrustning av honom dock

Tror att dom vill införa lite "crafting levels" så att man jobbar på en gubbe som en "Main" eller nått :p

tumme
2011-09-10, 13:16
Tror att dom vill införa lite "crafting levels" så att man jobbar på en gubbe som en "Main" eller nått :p

Bs level delas av alla dina gubbar. Tycker inte om systemet dock. Det ska vara diablo inte runescape. Jag vill döda monster inte crafta och dryga mig.

mangemani
2011-09-10, 13:18
trodde jag var odödlig/oslagbar efter att jag hade klarat av(med nöd och näppe) den första stora bossen i slutet på act 1 i D2 med min necromancer.
men så mötte jag nyss sista bossen i act 2, hohoho, vad däng man åkte på.
måste nog sluta överskatta min skelett arme och sluta underskatta fienden och lägga om taktiken lite tror jag:D
jag är helt fast i detta nu och kommer nog att tycka om D3 lika mycket som jag nyligen har börjat att tycka om D2:)

krebbe
2011-09-10, 13:25
trodde jag var odödlig/oslagbar efter att jag hade klarat av(med nöd och näppe) den första stora bossen i slutet på act 1 i D2 med min necromancer.
måste nog sluta överskatta min skelett arme och sluta underskatta fienden och lägga om taktiken lite tror jag:D
jag är helt fast i detta nu och kommer nog att tycka om D3 lika mycket som jag nyligen har börjat att tycka om D2:)

DuriIel har ju i princip alltid varit en av de tyngsta... Just för man inte kan nyttja run and Gun då man är så instängd...

Galningen
2011-09-10, 13:40
Har du problem med duriel se till att du har ett clay golem framme och konstant håller decrepify på honom. Han kommer inte slå så fort om man säger så.

Dav0d
2011-09-10, 14:08

Nostalgi när jag hör dessa ord :D

Zoidy
2011-09-10, 14:11
Bs level delas av alla dina gubbar. Tycker inte om systemet dock. Det ska vara diablo inte runescape. Jag vill döda monster inte crafta och dryga mig.

Enda fördelen, om man kan kalla det så, som jag ser är att man åtminstone verkar hitta page of training väldigt ofta, så det borde ju inte ta alldeles för lång tid att få upp sin blacksmith i level. Tycker dock fortfarande det känns lite udda att man måste leka pappa åt nån blacksmith i stan

mattepatte
2011-09-10, 16:11

GL HF i uber Tristram! ;) :Virro

Xtronal
2011-09-10, 16:26

http://forums.myg0t.com/tren_z/smilies1/emot-downsbravo.gif

Trance
2011-09-10, 16:55
DuriIel har ju i princip alltid varit en av de tyngsta... Just för man inte kan nyttja run and Gun då man är så instängd...

Duriel med dålig dator var rätt jobbig.

shut teh face
2011-09-10, 18:33
Diablo 2; världens bästa spel. Jag minns nätterna man satte på sina favoritalbum, sen körde man magic runs tills morgonen därpå. Sån känsla och sån prestige det var att hitta saker också.

Jag ska spela Diablo 3!!

Det spelar ingen roll om det är dåligt, då hallucinerar jag att det är bra. :D :MrT:

Galningen
2011-09-10, 18:39
Det spelar ingen roll om det är dåligt, då hallucinerar jag att det är bra. :D :MrT:

Ett spel som om det suger är värt att leva i förnekelse för :cool:

Forqie
2011-09-10, 18:59
Längtar..

mangemani
2011-09-10, 19:19

jasså, det var så han hette.
ja inte var han lätt, iof så har jag bara mött honom 1 gång och då la jag ner allt för stort förtroende i mina skelett,mages och golem och tog det med en axel ryckning och tänkte lätt som en plätt.
bossen i act 1 kunde man ju fly undan ifrån, efter han hade använt den där blast waven eller vad det nu är så summona man lite mer och sket sig det med så flydde man bara upp för trappan och summonade en ny arme.

Har du problem med duriel se till att du har ett clay golem framme och konstant håller decrepify på honom. Han kommer inte slå så fort om man säger så.

golem hade jag framme, vilken dog rätt så snabbt, decripify har jag ej då jag kör med 100% summon, dock så har jag en curse spell som jag fick när jag köpte nån stav, nån curse som gör så att 200% utav skadan som fienden gör, görs också på fienden, iron maiden tror jag den hette.

Nostalgi när jag hör dessa ord :D

för mig var det bara en massa svordomar;)

det där vet jag inte vad det betyder=/

Zoidy
2011-09-10, 19:29
det där vet jag inte vad det betyder=/

http://diablo.wikia.com/wiki/Uber_Tristram

Där kan du läsa lite om Uber Tristram :)

I princip är det Tristram man stöter på i akt 1, men både Mephisto, Baal och Diablo är där alla tre. Och de är starkare än vad de är på svårighetsgraden Hell

Galningen
2011-09-10, 19:30
Lite curses är ett absolut måste med en summon necro, amplify damage får dina skelett att slå dubbelt så mycket på fienderna och decrepify gör bossarna lika svåra att döda som insekter.

mangemani
2011-09-10, 20:22
jag kommer då inte förbi den där duriel.
försökte 2 ggr nu och samma visa båda gångerna, går ner med min arme, alla blir dödade, jag springer runt som en yr höna och summonar clay golem för glatta livet.
var en sekund där som lite hopp sken upp då jag såg att hans liv hade gått ner en aning, men så verkade det som att han hade återhämtat sitt liv och då gav jag nästan upp.
3:e gången jag tänkte försöka så losade jag all min utrustning, alla mina pengar och allt annat, vet ej vad som hände, men jag savade inte utan tröck ctrl alt del och avslutade på det sättet.

Zaqwer
2011-09-10, 20:22

I princip är det Tristram man stöter på i akt 1, men både Mephisto, Baal och Diablo är där alla tre. Och de är starkare än vad de är på svårighetsgraden Hell

Det där har jag aldrig ens hört talas om, lirade d2 mellan 2000-2003 har jag för mig. Var det något som kom senare? Har man missat nåt mer skoj av att varit inaktiv senaste 8 åren? :D

mangemani
2011-09-10, 20:24

och jag hoppas verkligen inte att jag kommer att få gå igenom det där i spelet;)
föresten, hur ändrar man svårighetsgrad? hittar inget sådant då jag startar mitt diablo.

Oljeblixten
2011-09-10, 20:31
och jag hoppas verkligen inte att jag kommer att få gå igenom det där i spelet;)
föresten, hur ändrar man svårighetsgrad? hittar inget sådant då jag startar mitt diablo.

När du klarar spelet med en gubbe kan du börja spela om det på en nivå nightmare, när du klarar nightmare kan du spela på hell. :)

Zoidy
2011-09-10, 20:36
Det där har jag aldrig ens hört talas om, lirade d2 mellan 2000-2003 har jag för mig. Var det något som kom senare? Har man missat nåt mer skoj av att varit inaktiv senaste 8 åren? :D

Jag kollade upp det snabbt åt dig, och det kom ut i patch 1.11 (dvs 2005), och det går bara att spela den delen över battle.net. Vet inte riktigt vad mer du kan ha missat om jag ska vara ärlig, har inte nån särskild koll kronologiskt :) det kan nog nån annan svara bättre på

EDIT: kom på att du kanske inte har spelat mot Uber Diablo heller då?

http://diablo.wikia.com/wiki/Uber_Diablo

Det är verkligen inte aktuellt för någon att börja nightmare innan man är färdig med normal, så det är nog bara att vänta tills du är färdig med alla fem akterna på normal först :)

Zawj26J-QaE

Här är btw en video på uber tristram!

mangemani
2011-09-10, 20:40
När du klarar spelet med en gubbe kan du börja spela om det på en nivå nightmare, när du klarar nightmare kan du spela på hell. :)

ahaa, det är en avancerande svårighetsgrad, ok då förstår jag, tack:)

Jockefoten
2011-09-10, 20:45
ahaa, det är en avancerande svårighetsgrad, ok då förstår jag, tack:)

Kryss i rutan "Hardcore" när du skapar din gubbe så blir det lite svårare.

Zaqwer
2011-09-10, 21:02
Jag kollade upp det snabbt åt dig, och det kom ut i patch 1.11 (dvs 2005), och det går bara att spela den delen över battle.net. Vet inte riktigt vad mer du kan ha missat om jag ska vara ärlig, har inte nån särskild koll kronologiskt :) det kan nog nån annan svara bättre på

EDIT: kom på att du kanske inte har spelat mot Uber Diablo heller då?

http://diablo.wikia.com/wiki/Uber_Diablo

yt]Zawj26J-QaE[/yt]

Här är btw en video på uber tristram!

Tack! Såg ju lite fränt ut, nej uber diablo har jag inte heller fått slagits mot.

Lite kul att jag fick panikkänslor i hela kroppen varje gång barbarens hälsa droppade i snabb takt. Verkar som alla dessa års vila från spelet inte läkt såren som Hardcore lirandet satt i mig :D Skadad för livet antar jag, undrar om man kan få ut några försäkringspengar?

Drfg
2011-09-10, 21:06
och det går bara att spela den delen över battle.net.

Man kan ladda hem en mod så kan man köra det i network också.

Kabuto
2011-09-11, 01:04
Painuser streamar nu http://www.teamliquid.net/video/streams/PainUser

mangemani
2011-09-11, 07:29
nä, nu lägger jag ner, har försökt om och om igen på den där duriel, men det går bara inte.
har läst på den där sidan lite och kommit fram till att min build kanske inte är den bästa då allt är på summon och inget på nått annat.
så jag började i morse om på en ny necro(då man ej kan resetta sina skills(?)).

men jag vet inte om jag gör rätt nu, så rätta mig tack.
min tanke med denna necro är att bygga upp en så stark golem som möjligt(fokusera enbart på det i summon delen), sen ska jag levla lite i curse trädet så jag får decripify(vilken var rätt så bra läste jag).
ser detta bra ut? hur skulle ni ha byggt upp en necro för att den ska bli så effektiv som möjligt?

såg även att decripify kräver lvl 24, när jag har kommit till duriel så har jag nästan nyss dingat lvl 21, så i den fighten så kan jag nog inte kunna använda den cursen.
kan man grinda på nått ställe så man får upp leveln lite innan man går vidare?
har ni några tips?

Galningen
2011-09-11, 09:23
Här är necromancer builden jag följde då jag tog mig igenom hela spelet, funkade väldigt bra. http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?t=349093

Spelar du förresten single player eller online? Spelar du single player kan du göra så monstren får mer hp men ger dig mycket mer xp vilket du bör ha på genom normal och nightmare.

Scratch89
2011-09-11, 09:43
Golems är nog det sämsta du kan satsa på som necromancer. Däremot att trycka upp massor av skelett, samt att öka skeleton mastery, så kommer du att dansa dig igenom hela spelet. Den bästa skillen i hela spelet är Corpse Explosion; den exploderar lik i en radie runt om den med lika mycket skada som den hade i liv, vilket innebär att om det kommer hundra skelett och du dödar ett av dem, så kommer resten dö om du spränger det (och de står i närheten).

Lägg där till antingen Amplify Damage, Lower Resist och/eller Iron Maiden, lite beroende på situation.
Har du tio skelett eller så, vilket du borde ha när du kommer till Duriel, så är han inga problem alls. Dina skelett kommer att tanka honom och du behöver bara hålla dig undan. Har du en skill point på någon golem kan du använda honom att tanka. Du kan även skaffa dig en mercenary från act 2, om du tar en som har offensive auras så kommer han i normal ha Blessed Aim, vilket gör att dina skelett träffar oftare.

Här har du en bra, enkel guide till hur man kan spela som sin första necromancer. Väldigt bra då den inte är särskilt beroende av bra utrustning.
http://www.diablo2.com/forum/dethwalker-pvm-summoner-t306.html

Jag hade dock lagt ett par skills till på Corpse Explosion, och definitivt lagt nån skill på Revive när den blir tillgänglig. Riktigt grymt att på de högre nivåerna kunna återuppliva de jobbigaste fienderna så de kan tanka åt dig.

EDIT: Bra, fishymancer var den jag letade efter men inte hittade. Google gillade inte bara "fisher". :) Fishymancer är riktigt stabil. Jag dog inte en enda gång när jag spelade igenom spelet.

Dav0d
2011-09-11, 11:15
När de ska resetta laddern i D2, kommer de resetta allt då? För om alla börjar om från 0 kan det vara kul att köra igen. Annars finns det ju för mycket skit i spelet och allting är värt ingenting.

mangemani
2011-09-11, 11:56
Här är necromancer builden jag följde då jag tog mig igenom hela spelet, funkade väldigt bra. http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?t=349093

Spelar du förresten single player eller online? Spelar du single player kan du göra så monstren får mer hp men ger dig mycket mer xp vilket du bör ha på genom normal och nightmare.

tack, ska studera den noga.
jag spelar single player.
hur gör man detta? det där med att göra så att monstren har mer HP? eller det kanske står i länken?

Golems är nog det sämsta du kan satsa på som necromancer. Däremot att trycka upp massor av skelett, samt att öka skeleton mastery, så kommer du att dansa dig igenom hela spelet. Den bästa skillen i hela spelet är Corpse Explosion; den exploderar lik i en radie runt om den med lika mycket skada som den hade i liv, vilket innebär att om det kommer hundra skelett och du dödar ett av dem, så kommer resten dö om du spränger det (och de står i närheten).

Lägg där till antingen Amplify Damage, Lower Resist och/eller Iron Maiden, lite beroende på situation.
Har du tio skelett eller så, vilket du borde ha när du kommer till Duriel, så är han inga problem alls. Dina skelett kommer att tanka honom och du behöver bara hålla dig undan. Har du en skill point på någon golem kan du använda honom att tanka. Du kan även skaffa dig en mercenary från act 2, om du tar en som har offensive auras så kommer han i normal ha Blessed Aim, vilket gör att dina skelett träffar oftare.

Här har du en bra, enkel guide till hur man kan spela som sin första necromancer. Väldigt bra då den inte är särskilt beroende av bra utrustning.
http://www.diablo2.com/forum/dethwalker-pvm-summoner-t306.html

Jag hade dock lagt ett par skills till på Corpse Explosion, och definitivt lagt nån skill på Revive när den blir tillgänglig. Riktigt grymt att på de högre nivåerna kunna återuppliva de jobbigaste fienderna så de kan tanka åt dig.

EDIT: Bra, fishymancer var den jag letade efter men inte hittade. Google gillade inte bara "fisher". :) Fishymancer är riktigt stabil. Jag dog inte en enda gång när jag spelade igenom spelet.

det var exakt så jag gjorde på min förra necro.
satsade allt på summon skeleton, skeleton mages och skeleton mastery, hade då 3 mages och 6 skelett samt en golem och 1 mercenary(offensive).
trodde att skeletten skulle fixa duriel, men det tog inte många sekunder sen var alla döda och ensam var man kvar, kastade även iron maiden på honom vilket inte gjorde nån nytta.

alltså själva mobsen har inte en chans, jag vadar mig lätt igenom allt i min väg, allt, men det är just den där duriel som jag ej kommer förbi.

Galningen
2011-09-11, 12:00
Skriv /players 8 i chatten.

Det kommer då upp ett meddelande "players set to 8" eller liknande. Då får du slåss mot stryktåligare fiender som ger rejält mycket mer xp.

mangemani
2011-09-11, 12:11

Det kommer då upp ett meddelande "players set to 8" eller liknande. Då får du slåss mot stryktåligare fiender som ger rejält mycket mer xp.

åhå, det ska testas, tack:)
blev faktiskt klokare utav sidorna ni länkade till, tack:)

mangemani
2011-09-11, 12:36

btw, kan man återställa detta senare då man börjar bli nöjd?
jag tänkte då på duriel, han har ju redan så pass mycket liv, kanske inte är någon bra ide att ge honom ännu mer;)

Galningen
2011-09-11, 12:42
Jajjemän, bara skriva /players 1 och allt blir som vanligt igen. Gjort det misstaget själv, tar en jäkla tid att spöa bossar med 450% hp :D

Se dessutom till att du skriver in kommandot innan bossen spawnat, gör du inte det får den extra hp vare sig du vill det eller inte.

Onigiri
2011-09-11, 14:39
mangemani: spamma ut vanliga clay golems mot bossar som summoner, de har "auto-target" på din golem så summona den runt bossen hela tiden lite random så kommer dina skells (använd en icemage skell för att slowa bossarna) aldrig bli dödade om du bara manapotar hela tiden så din mana aldrig blir nollad för skells suger rejält i början, särskilt mot bossar.

ddewe
2011-09-11, 15:16
Istället för att sluta spela tack vare Duriel, använd mjukvara som Hamachi el. dylikt och be någon annan komma in och hjälpa dig med bossen, så kör du vidare själv efteråt? :)

edit; ha så roligt med Diablo (act 4 bossen) med dina skells förresten! :)

mangemani
2011-09-11, 15:43
det där med /players 8 var kanon, dock så kanske det är lite fusk, men jag är iaf lvl 13 nu och jag har inte ens kommit till dark wood där jag ska undersöka det där trädet:).
kör efter den där "fishymancer" guiden och allt verkar gå bra, mycket bättre än min första necro.
RS och SM för hela slanten och väntar bara på lvl 24 så man kan få decripify och efter det så blir allt annat bara till SM, RS och den där explosion som dom tippsar om i guiden.

läste att om man gör på detta sättet så ska duriel inte vara några problem, men det är upp till bevis.

onigiri: går inte detta, så ska jag försöka mig på golem taktiken

ddewe: jag antar att du menar att diablo kommer att ha lekstuga med mina skelett:D

Jockefoten
2011-09-11, 15:49
Akt tre och Lv13? Jag brukar lämna akt ett när jag är 18. :D

mangemani
2011-09-11, 15:54
Akt tre och Lv13? Jag brukar lämna akt ett när jag är 18. :D

woot:O?
seriöst?
lvl 18 efter typ 4:e questen?
hur i allsin dar lyckas du med det:D?
jag har dödat varje liten fiende, varit ner i alla dungeons, tagit alla exp shrines osv och detta är max för mig:P
so pls share:D

Jockefoten
2011-09-11, 15:58
Man springer igenom de sista bitarna 5-6gånger på varje akt. :)
Diablo handlar ju nästan enbart om att hitta grejer, så du får vänta dig att döda bossarna rätt många gånger om innan du får något värt att spara. Tror inte ens det går att klara spelet utan att spela om vissa bitar (om man inte är Frozen Orb-sorc då).

Nils.R
2011-09-11, 15:59
woot:O?
seriöst?
lvl 18 efter typ 4:e questen?
hur i allsin dar lyckas du med det:D?
jag har dödat varje liten fiende, varit ner i alla dungeons, tagit alla exp shrines osv och detta är max för mig:P
so pls share:D

Gissar på att han spelar online, mer spelare i varje game då blir det mer exp.
Eller så spelar han om vissa delar tills han får mer levlar.

Hur kommer det sig att du spelar offline förresten?

Zaqwer
2011-09-11, 16:03

Tycker han gör helt rätt att spela offline första gången. Man kan lära sig spelet i lugn och ro och det blir lite mer känsla så. Spelar man online blir det lätt att man rusar fram och får hjälp hit och dit och missar större delen av spelet.

mangemani
2011-09-11, 16:04
Man springer igenom de sista bitarna 5-6gånger på varje akt. :)
Diablo handlar ju nästan enbart om att hitta grejer, så du får vänta dig att döda bossarna rätt många gånger om innan du får något värt att spara. Tror inte ens det går att klara spelet utan att spela om vissa bitar (om man inte är Frozen Orb-sorc då).

come on man, im drowling here, hur gör man för att köra om bitarna i varje akt:D?

Gissar på att han spelar online, mer spelare i varje game då blir det mer exp.
Eller så spelar han om vissa delar tills han får mer levlar.

tycker det bara är jobbigt med folk som ska stressa på och som man ska chatta med under spelets gång.
kände så då man lirade wow och jag antar att det är detsamma här i diablo med.
så jag antar att det är anledningen:)

Jockefoten
2011-09-11, 16:08
När du startar upp spelet efter att du "sparat och avlutat" så har alla gubbar du dödat kommit tillbaka. Sen har du ju portaler till alla platser i akterna.

Sniggel
2011-09-11, 16:13
come on man, im drowling here, hur gör man för att köra om bitarna i varje akt:D?

tycker det bara är jobbigt med folk som ska stressa på och som man ska chatta med under spelets gång.
kände så då man lirade wow och jag antar att det är detsamma här i diablo med.
så jag antar att det är anledningen:)

Det är lite lugnare i Diablo för man behöver inte vara så stora grupper och man kan ju välja att spela online med kompisar enbart, eftersom det inte behövs ett stort gäng. Samt att man kan spela själv också förstås.

mangemani
2011-09-11, 16:17
När du startar upp spelet efter att du "sparat och avlutat" så har alla gubbar du dödat kommit tillbaka. Sen har du ju portaler till alla platser i akterna.

ahaa, var det så simpelt, tackar:)

Det är lite lugnare i Diablo för man behöver inte vara så stora grupper och man kan ju välja att spela online med kompisar enbart, eftersom det inte behövs ett stort gäng. Samt att man kan spela själv också förstås.

tänkte att eftersom diabloII verkar vara ett så populärt spel, så antog jag att det var samma rush här som det var i wow.
ska försöka mig på spelet ensamen och sen hoppar man nog på online delen:)