Visa fullständig version : Diablo III
Nordenator
2012-05-30, 22:38
Jävla Izual.. måste ha dräpt honom närmare 20 gånger nu. Droppa receptet!
fanns ju inte mkt annat än bara typ bild korrigering
Det är ju det som är poängen.
Jag kan tipsa om en grej som jag lärde mig idag. De flesta vet säkert detta redan men om man håller inne shift (default bind) så står man kvar på stället och gör attackerna därifrån. Istället för att som annars springa fram till mobsen och bli utsatt för damage.
Doctor Snuggles
2012-05-30, 22:54
men det är helt galet, servrarna ligger fortfarande nere? jag jobbar ju ändå som IT-chef och jag måste faktiskt kritisera blizz stenhårt här... de visste om att detta skulle bli ett av årets mest eftertraktade spel så det finns absolut inget att skylla på vad gäller belastning eller annat. Det är bara det att jag som IT-chef hade blivit bitchslappad med en 5,25-diskett medan de kan göra vad de vill utan att bry sig då alla redan betalat...
Det är inte så lätt alltid, särskilt när det handlar om ett scenario som är svårt att testa och simulera i förhand. De har visserligen erfarenhet av WoW, men om jag misstänker rätt så har de kört ganska mycket spaghettikod för att hålla skeppet flytande där, och försökte antagligen göra allt från grunden, "rätt", för Diablo. Man ska inte heller glömma att 90% av alla människor är klåpare, vilket jobb de än har. Jag minns själv mången deadline där man satt och fixade andras fel i sista sekund, bara för att majoriteten av programmerarna just var klåpare, och IT-chefen dessutom inte tänkt rätt och delegerat rätt från början. :D
Doctor Snuggles
2012-05-30, 22:57
Man kommer in förresten, om man försöker tillräckligt många gånger. Spelade i drygt en timma nu.
shadowfire
2012-05-30, 22:58
Jag kan tipsa om en grej som jag lärde mig idag. De flesta vet säkert detta redan men om man håller inne shift (default bind) så står man kvar på stället och gör attackerna därifrån. Istället för att som annars springa fram till mobsen och bli utsatt för damage.
LOL, vänta nu, var inte du inne på inferno?!... och fick veta detta idag? flåt men jag slevade precis oreoglass på fel sida om kinden :D
Hur påverkar alla guestpassen belastningen, tror ni?
Nordenator
2012-05-30, 23:10
Oh, by the way.. Jag kan farma A4 med min gear, Ronn. Jag testade precis. Hade fått ihjäl en minion där av svåraste sort om det inte vore för att Tyriel stod och agerade kudde då jag dött och fyllde upp deras liv till fullt igen (vampiric).
Kan vi konstatera att det inte är en myt att man kan spela A4 nu, hmm?
Tricklew
2012-05-30, 23:11
Du som skulle ha crossbow som lade till mig som vän, whispra till mig. Jag acceptade utan att kolla vad du hade för battletag :D
Edit: Och tyvärr så har AH-timern varit nere tillsammans med resten av B-net så första crossbowen blir tillgänglig om 3H :(
Vadå offline 20minuter? Gått och lagt dig? Mitt vapen?!
LOL, vänta nu, var inte du inne på inferno?!... och fick veta detta idag? flåt men jag slevade precis oreoglass på fel sida om kinden :D
Haha! Ja, jag ställer mig i ett hörn och skäms lite :D
tradea e trevligt, typ hälften av det jag gjrot ida :)
http://i47.tinypic.com/2a0n8de.jpg
CJ (Kungen av Upps) går i Nordenators fotspår! :)
Nordenator
2012-05-30, 23:42
Öhh.. jag fixade 3 stackar valor i Act 4 och skadade Izual 25% första försöket (på typ 15 sekunder). Jag tror att jag har överskattat Inferno lite ändå.
tradea e trevligt, typ hälften av det jag gjrot ida :)
Fast egentligen är det ju bara otroligt tradigt.
Jävla Izual.. måste ha dräpt honom närmare 20 gånger nu. Droppa receptet!
Fixade min staff idag :D
Det var spännade att köra whimsyshire som en level 22 DH, vanliga mobs kunde 2-shotta mig
Det är inte så lätt alltid, särskilt när det handlar om ett scenario som är svårt att testa och simulera i förhand. De har visserligen erfarenhet av WoW, men om jag misstänker rätt så har de kört ganska mycket spaghettikod för att hålla skeppet flytande där, och försökte antagligen göra allt från grunden, "rätt", för Diablo. Man ska inte heller glömma att 90% av alla människor är klåpare, vilket jobb de än har. Jag minns själv mången deadline där man satt och fixade andras fel i sista sekund, bara för att majoriteten av programmerarna just var klåpare, och IT-chefen dessutom inte tänkt rätt och delegerat rätt från början. :D
Man hade uppskattat 4 - 5 miljoner sålda exemplar inom ett år. Spelet sålde 3,5 miljoner inom 24 timmar, exklusive WoW-erbjudandet.
Spelet som ligger strax efter Diablo 3; Starcraft 2, sålde 1,5 miljoner exemplar inom 2 dygn.
Nordenator
2012-05-30, 23:47
Visst vet föresten alla hur man kan skippa akter och sådant? Var på Inferno.. välj valfritt quest på Hell som du inte gjort i Inferno. Joina ett public game. Gå ut. Starta ett nytt eget game. Du är på samma quest fast på Inferno istället.
Jag vet inte i vilken video jag såg det, men det funkar fin-fint.
Fast egentligen är det ju bara otroligt tradigt.
hiihi
Visst vet föresten alla hur man kan skippa akter och sådant? Var på Inferno.. välj valfritt quest på Hell som du inte gjort i Inferno. Joina ett public game. Gå ut. Starta ett nytt eget game. Du är på samma quest fast på Inferno istället.
Jag vet inte i vilken video jag såg det, men det funkar fin-fint.
Trodde först det skulle fixas idag, men se det fungerar fortfarande.
Samlade just lite grejjer i detta område
xO-hYZvFXg0
Och om du binder det till space så slipper du få kramp i handen. ;)
http://i.imgur.com/tXC6d.jpg
Oh, by the way.. Jag kan farma A4 med min gear, Ronn. Jag testade precis. Hade fått ihjäl en minion där av svåraste sort om det inte vore för att Tyriel stod och agerade kudde då jag dött och fyllde upp deras liv till fullt igen (vampiric).
Kan vi konstatera att det inte är en myt att man kan spela A4 nu, hmm?
Det är en myt att folk "farmat" akt 4 på normalt sätt sedan starten, det som hänt är att ett fåtal hardcore spelare corpse runnat igenom väldigt mycket, klarat bossar och sen gett WPs till kompisar som spridit sig, därefter har det farmats otroligt mycket krukor chests och annat och massa grejjer hamnat på AH där andra kunnat köpa och sen progressat.
Det är nog fortfarande hyffsat sällsynt med folk som kutar runt med 5 stackad neph i akt 4 och dödar champions utan problem.
Scratch89
2012-05-31, 01:41
Passade på att döda Belial som full DPS barb -
dk-X2yy12Hk
Nice one! Vad är det för skills du kör med, och vad har du för passiva? Jag har nog inte valt en enda skill som du, men jag är lite mer all round som både klarar av att tanka och göra skada, med enhandssvärd och sköld.
Trodde först det skulle fixas idag, men se det fungerar fortfarande.
Samlade just lite grejjer i detta område
xO-hYZvFXg0
Funkar inte när jag försöker.. =(
Funkar ypperligt, joina act 4 hell genom public games. Leava gamet och sedan resume = win
Funkar ypperligt, joina act 4 hell genom public games. Leava gamet och sedan resume = win
Jag tror dom har fixat waypoint glitchen men inte själva farmstället (står iaf så i youtube videons description).
Jag har en barb me typ 11k dps 500 resist 45k+ hp o 9k+ armor. Jag har typ ingen chans att progressa vidare i act2 efter magda. Jag har "lite" svårt me vita men just blåa/gula packs dör jag av o får säkert dö en 5-8ggr innan jag får ner dom. Gör jag något fel eller är det så att jag behöver 800+ ress?:) 11k dpsen är rätt låg de vet jag men de e ju inte riktigt dpsen som känns o va mitt problem just nu.
C h r i s
2012-05-31, 07:31
Jag tror dom har fixat waypoint glitchen men inte själva farmstället (står iaf så i youtube videons description).
Jag har en barb me typ 11k dps 500 resist 45k+ hp o 9k+ armor. Jag har typ ingen chans att progressa vidare i act2 efter magda. Jag har "lite" svårt me vita men just blåa/gula packs dör jag av o får säkert dö en 5-8ggr innan jag får ner dom. Gör jag något fel eller är det så att jag behöver 800+ ress?:) 11k dpsen är rätt låg de vet jag men de e ju inte riktigt dpsen som känns o va mitt problem just nu.
Tipsar att du ökar din dps i alla fall, det gick bra mycket bättre för mig när jag sänkte resists och ökade dpsen, Springer runt med runt 700 res, 33k hp och 7k armor (med warcry) och 25k dps, klarar allt i akt 2 utan problem inklusive elites.
Tipsar att du ökar din dps i alla fall, det gick bra mycket bättre för mig när jag sänkte resists och ökade dpsen, Springer runt med runt 700 res, 33k hp och 7k armor (med warcry) och 25k dps, klarar allt i akt 2 utan problem inklusive elites.
Jo men då har du 700 res också. Jag kan nog öka min DPS o wasta lite ress men då går jag ner på 200-300 o då kommer jag instant dö av allt i princip?
men det är helt galet, servrarna ligger fortfarande nere? jag jobbar ju ändå som IT-chef och jag måste faktiskt kritisera blizz stenhårt här... de visste om att detta skulle bli ett av årets mest eftertraktade spel så det finns absolut inget att skylla på vad gäller belastning eller annat. Det är bara det att jag som IT-chef hade blivit bitchslappad med en 5,25-diskett medan de kan göra vad de vill utan att bry sig då alla redan betalat...
Jag hade slappat dig med disketten för bristande förståelse för att man inte kan skrika bort tekniska problem och att alla inte kan förutsägas.
Shaddap nu mensflickor :)
shadowfire
2012-05-31, 08:15
Jag hade slappat dig med disketten för bristande förståelse för att man inte kan skrika bort tekniska problem och att alla inte kan förutsägas.
Shaddap nu mensflickor :)
hahaha, givetvis inte, men det lär ju vara hyffsat stor skillnad på en kommerciell IT-drift där du har avtal och viten som driver på problem management t.ex... när det gäller spelbranschen har konsumenterna inte ett smack att säga till om. Köper du en sprillans ny bil och den lägger av stup i kvarten så antar jag att du inte skapar hallelujastämning inne på bilfirman.
Blizz kunde ha delat ut två random rare items till alla drabbade, det hade varit service :)
Jag säger det igen; Diablo III hade potentiellt två miljoner fler spelare (över fem miljoner totalt) under första dygnet, än de hade projicerat över ett år.
Hrm, handlade grejer på AH för ~250k kl 0230 ungefär, pengarna drogs men sakerna fanns inte under complete-tabben. Tänkte att detta var något temporärt, men jag har fortf. inget tillgängligt? :(
Hrm, handlade grejer på AH för ~250k kl 0230 ungefär, pengarna drogs men sakerna fanns inte under complete-tabben. Tänkte att detta var något temporärt, men jag har fortf. inget tillgängligt? :(
Du e säker på att du inte biddat bara? Kolla pågående auktioner.
C h r i s
2012-05-31, 09:09
Jo men då har du 700 res också. Jag kan nog öka min DPS o wasta lite ress men då går jag ner på 200-300 o då kommer jag instant dö av allt i princip?
500 buffad eller obuffad? Du kan gå ner 10k hp utan problem, så försök sälja av lite +vit, +all res items och skaffa +str/atk speed +all res istället?
Är lvl 52 monk nu på act 1 hell , var får jag bra xp ? tänkte upp till lvl 55 ?
hahaha, givetvis inte, men det lär ju vara hyffsat stor skillnad på en kommerciell IT-drift där du har avtal och viten som driver på problem management t.ex... när det gäller spelbranschen har konsumenterna inte ett smack att säga till om. Köper du en sprillans ny bil och den lägger av stup i kvarten så antar jag att du inte skapar hallelujastämning inne på bilfirman.
Blizz kunde ha delat ut två random rare items till alla drabbade, det hade varit service :)
Alltså att sitta med några sketna avtal om viten på ett par kilokronor är kan inte hålla ett ljus mot ett missionskritiskt system som Diablos serverfarm. Är den nere så förlorar de (säkert) 100k dollars i minuten typ. Trots det finns det problem. Det är irriterande som själva faen men borka liksom, de får ordning på det där tillslut.
Har man väl jobbat med en fet serverfarm och det uppstått olika slags prestandaproblem så vet man att det innebär 200% stress och att vända på alla stenar tills igår.
AtomicPuffin
2012-05-31, 09:49
Har man väl jobbat med en fet serverfarm och det uppstått olika slags prestandaproblem så vet man att det innebär 200% stress och att vända på alla stenar tills igår.
Då vet man också att det inte bara kan, utan kommer bli problem, och designar efter det.
Loginkö tex. Ha ett lager som bara säger "hepp, du har nummer 75 miljoner i kö och kommer inte loggas in på svinlänge, nu pratar vi inte mer om det på 10 minuter" till klienten, som i sin tur kan visa upp ett piffigt informativt meddelande, kanske tom med en tidsuppskattning. Men att man inte behöver spamma som en idiot och hoppas man kommer in vilket såklart får lella loginservern att må ännu sämre.
Eller bara lite vettiga felmeddelanden så folk vet vad som händer. Jaja, 37... sen plötsligt tar det 2 minuter och sen 73, eller 74... sen stampar man runt med 3005 ett tag, sen 37... mkay? cofffee
Då vet man också att det inte bara kan, utan kommer bli problem, och designar efter det.
Loginkö tex. Ha ett lager som bara säger "hepp, du har nummer 75 miljoner i kö och kommer inte loggas in på svinlänge, nu pratar vi inte mer om det på 10 minuter" till klienten, som i sin tur kan visa upp ett piffigt informativt meddelande, kanske tom med en tidsuppskattning. Men att man inte behöver spamma som en idiot och hoppas man kommer in vilket såklart får lella loginservern att må ännu sämre.
Eller bara lite vettiga felmeddelanden så folk vet vad som händer. Jaja, 37... sen plötsligt tar det 2 minuter och sen 73, eller 74... sen stampar man runt med 3005 ett tag, sen 37... mkay? cofffee
Alla lösningar är lätta från fåtöljen.
shadowfire
2012-05-31, 10:06
Alltså att sitta med några sketna avtal om viten på ett par kilokronor är kan inte hålla ett ljus mot ett missionskritiskt system som Diablos serverfarm. Är den nere så förlorar de (säkert) 100k dollars i minuten typ. Trots det finns det problem. Det är irriterande som själva faen men borka liksom, de får ordning på det där tillslut.
Jo du kanske har rätt, iaf nu när de har real money action house. Där är det ju direkta intäkter som avstannar om den ligger nere.
500 buffad eller obuffad? Du kan gå ner 10k hp utan problem, så försök sälja av lite +vit, +all res items och skaffa +str/atk speed +all res istället?
Får kolla på det, Jag har problem som det är o få tag på ress gear med eller utan vitality :)
Robbmeister
2012-05-31, 10:19
Jag har skaffat ett nytt röstmeddelande på mobilen då jag inte orkar svara då jag spelar. Jag säger bara: D3. Alla som känner mig fattar och slutar störa ;)
Så nära belial nu, fått ner han farligt nära den gränsen då han går in i fas 3, funderar på vad jag kan ändra på hrm, 34.6k damage och improved archon räcker inte till för att bursta ner honom, blir alltid ett gäng ormar mot slutet. *cry*
Du e säker på att du inte biddat bara? Kolla pågående auktioner.
Yup, helt säker, står failed under complete, men jag fick inte pengarna tillbaks. Lär väl inte vara värt att möka med Blizzard om heller, sigh.
Är lvl 52 monk nu på act 1 hell , var får jag bra xp ? tänkte upp till lvl 55 ?
Farma 1a questet akt 4 nightmare, 1.6 miljoner xp / h + 100-150k guld om man är effektiv. Tips är att mellanslag kan spammas för att skynda på allt NPC-snack.
Inge imba-akt-4-farmande-barb som vill hjälpa mig med belial på inferno? Lyckades få han till fas 3 en gång med lite kiteande och en jävla massa flax men failade där, kan inte göra om bravaden nu. :( *cry* *cry*
Jag säger det igen; Diablo III hade potentiellt två miljoner fler spelare (över fem miljoner totalt) under första dygnet, än de hade projicerat över ett år.
Fast den prognosen måste väl ändrats ganska omgående när de såg hur stora mängder som var förhandsbokat / förhandsinstallerat?
shadowfire
2012-05-31, 11:58
Vad gör ni med allt trash på rares? Jag har provat att lägga ut dem på AH, typ legs, pants osv för 4000-5000 men det tar bara upp AH-platser som det verkar, inte en kotte köper... ids ni försöka sälja det på ah eller säljer ni till vendors? Jag har försökt ta vendorpriset och lägga på en nolla efter, så är det 453 gold hos en vendor så försöker jag sälja för 4300 på AH.
Vad gör ni med allt trash på rares? Jag har provat att lägga ut dem på AH, typ legs, pants osv för 4000-5000 men det tar bara upp AH-platser som det verkar, inte en kotte köper... ids ni försöka sälja det på ah eller säljer ni till vendors? Jag har försökt ta vendorpriset och lägga på en nolla efter, så är det 453 gold hos en vendor så försöker jag sälja för 4300 på AH.
Jag smälter det hos blacksmithen och lägger ut crafting materials istället, du tjänar bara några hundra guld per item men det är betydligt smidigare då du kan sälja allt i bulk och garanterat få det sålt.
shadowfire
2012-05-31, 12:11
Jag smälter det hos blacksmithen och lägger ut crafting materials istället, du tjänar bara några hundra guld per item men det är betydligt smidigare då du kan sälja allt i bulk och garanterat få det sålt.
får du ut mer pengar på AH då? jag såg att en del fick man 3k för hos en vendor om man sålde i 100tal och på ah var det 37 gold för 1, men då kommer ju AH-transfer fee till på det också. Säljer man rares direkt till en vendor så får du ju oftast 400-600 gold för dem iaf per styck?
Ingen som jobbar med att crafta items hos blacksmithen?
AtomicPuffin
2012-05-31, 12:49
Det är svindyrt tyvärr, både i guld och i uteblivet guld för sakerna du smälter. Och det mesta blir bara skräp ändå. Gör det mest för att få lite gear till nya gubbar nu.
asså spela public games är som lotto, hitta ett party som är smarta o kan spela är ju!!!
idioter som bara står i camp eller drar åt olika håll..,...
shadowfire
2012-05-31, 13:22
Fullständigt värdelöst. Den dagen jag får en riktigt bra plan som droppar så kanske jag ändrar åsikt, men det är bara pengar rätt i sjön annars.
Fullständigt värdelöst. Den dagen jag får en riktigt bra plan som droppar så kanske jag ändrar åsikt, men det är bara pengar rätt i sjön annars.
OK, har inte testat själv.Men några polare hadde hittat några bra plans och levlat upp rätt bra och körde en del. Vet inte vad de fick ut av det dock.
Utan bra plan så funkar det såklart inte vidare bra. Som att säga att det inte går att hitta items när man springer omkring act1 normal :D
Edit: Någon nämnde att det skulle bli billigare att crafta för att kunna konkurera med ah. Vet inte om det stämmer.
shadowfire
2012-05-31, 13:35
OK, har inte testat själv.Men några polare hadde hittat några bra plans och levlat upp rätt bra och körde en del. Vet inte vad de fick ut av det dock.
Utan bra plan så funkar det såklart inte vidare bra. Som att säga att det inte går att hitta items när man springer omkring act1 normal :D
Edit: Någon nämnde att det skulle bli billigare att crafta för att kunna konkurera med ah. Vet inte om det stämmer.
Som det är nu så kan jag köpa helt okey level 30-40-50 gear på AH för typ 10k för rubbet med svärd, bracers osv och som är bättre än vad man kan göra hos smeden... å där kostar det hela tiden när man ska träna upp, sedan när man ska crafta så vet du ju inte vad du får för stats på det du gör. Vill jag ha +INT som mainstat så kan jag få crafta 4-5 av samma innan jag får ett med rätt stat... så att bara göra en byxa kan typ kosta lika mycket som att gå till AH och köpa bättre gear för hela kroppen :/
Funkar det fortfarande? Lite sugen att testa :). Precis börjat bunkra lite MF-gear. Kan inte testa nu dock.
Som det är nu så kan jag köpa helt okey level 30-40-50 gear på AH för typ 10k för rubbet med svärd, bracers osv och som är bättre än vad man kan göra hos smeden... å där kostar det hela tiden när man ska träna upp, sedan när man ska crafta så vet du ju inte vad du får för stats på det du gör. Vill jag ha +INT som mainstat så kan jag få crafta 4-5 av samma innan jag får ett med rätt stat... så att bara göra en byxa kan typ kosta lika mycket som att gå till AH och köpa bättre gear för hela kroppen :/
Haha, ja, de får fixa prissättningen om folk ska använda den.
Funderar på samma affärsidé irl. Arbeta som smed och låta folk betala för att jag ska göra saker, fast utan att veta vad jag kommer göra. Går sakerna sen sönder så kan jag inte laga dem :D
Funkar det fortfarande? Lite sugen att testa :). Precis börjat bunkra lite MF-gear. Kan inte testa nu dock.
Jodå det funkar fortfarande, håller också på och bunkrar MF gear, siktar på 200%o över.
Någon som har billig gear med minst 15% MF som ligger o skräpar :P?
Jaha...fortsatt error 37 idag igen då.
Kom in nu.
Jodå det funkar fortfarande, håller också på och bunkrar MF gear, siktar på 200%o över.
Någon som har billig gear med minst 15% MF som ligger o skräpar :P?
Jag testade innan idag, fungerade inte :/
Samuelelel
2012-05-31, 15:06
Hur mycket MF bör man ha för att få någorlunda mycket blå/gul-drops? Man vill ju inte tappa allt för mycket dps/armor/etc om man ska grinda mobs och inte bara kistor och grejer som inte försöker döda dig.
tossefar
2012-05-31, 15:32
Jag testade innan idag, fungerade inte :/
Jo, det fungerar.
Jo, det fungerar.
Hur då? Inte enligt videon i alla fall.. Eller så har du waypointen sparad och kan på så sätt joina. Jag kan endast joina hell och det ger ju crap loot.
Fatalist
2012-05-31, 15:45
Sorry Jarod jag var och tränade, hoppas det löste sig för dig!
Hur då? Inte enligt videon i alla fall.. Eller så har du waypointen sparad och kan på så sätt joina. Jag kan endast joina hell och det ger ju crap loot.
Funkar inte för mig heller sen gårdagens patch, quests/wps som är längre än dit man själv kommit sparas inte till gubben, kan inte heller joina public games som är längre fram endast games från folk på friendslist.
Sorry Jarod jag var och tränade, hoppas det löste sig för dig!
Nope. Hade fyra minuter kvar av min 5-stack men fick som mest ner Skellekingen halvvägs. *cry*
Nordenator
2012-05-31, 16:07
Nope. Hade fyra minuter kvar av min 5-stack men fick som mest ner Skellekingen halvvägs. *cry*
Needs more AH:ing :D
Tediiieee
2012-05-31, 16:37
Error 37 nu igen. Meh.
Kom in nu.
Bara för mig de går segt som fan att starta ett game?
Edit : Nu kan jag inte ens starta eller joina.. Blir bara error...
tossefar
2012-05-31, 16:44
Funkar inte för mig heller sen gårdagens patch, quests/wps som är längre än dit man själv kommit sparas inte till gubben, kan inte heller joina public games som är längre fram endast games från folk på friendslist.
Det fungerar för mig, även nu. Du kan däremot inte använda samma waypoint som killen i videon, då det inte är en major quest. Ta sista questen i a4 så fungerar det utmärkt.
blir så jävla lack på att det inte går att logga in, sen efter 50 försök så kommer jag in, kör 45 minuter bara för att bli dissad för att inte kunna logga in igen.
Byter till amerikanska servrar, inga problem alls...
Äh nu blire lite wow BG's för första gången på evigheter. Fan så roligt ja har haft det i BGs... Arena duger de med ;)
Det fungerar för mig, även nu. Du kan däremot inte använda samma waypoint som killen i videon, då det inte är en major quest. Ta sista questen i a4 så fungerar det utmärkt.
Listar inga public games längre än jag själv progressat iaf, har testat alla dom gamla knepen för att få fram public games men nada.
Doctor Snuggles
2012-05-31, 17:22
Ingen som har några + dex emerald gems som ligger o skräpar, typ squares, som de har lust att slänga åt mitt håll? AH har gems fortfarande disablat.
Hur mycket res borde man ha för att klara div. acts på inferno?
Fatalist
2012-05-31, 17:32
Sådär, har gott om vapen (1H) nu.
Alla är magiska utan stats(viss variation förekommer), somliga med socket.
670+ DPS = 50k
700+ DPS = 70k.
750+ DPS = 80k.
Bara whispra om nån behöver. ntn#2478.
Har även 770+ crossbows (2H) för 50k styck, magiska utan stats (kan finnas med men inga garantier).
Obs. Säljer av på AH löpande så kan inte lova att det finns kvar alltför länge :)
Hur mycket res borde man ha för att klara div. acts på inferno?
Beror väl på vart inferno och klass samt spelstil, men om du vill kunna ta ett par slag så 500+ resists, 4k+ armor, 30k+ liv, säkert en hel del mer om du vill "tanka", annars om du spelar helt ranged och är duktig på att dodga saker så kan du ju alltid gå full dps.
maxiimous
2012-05-31, 17:37
Är så riiiiiiiiiktigt trött på att göra om alla akter hela j*vla tiden...
Nu fungerade det att skippa acts, tricket var att du måste starta en quest och spela till första checkpointen, sedan lämna gamet och joina ett public
Beror väl på vart inferno och klass samt spelstil, men om du vill kunna ta ett par slag så 500+ resists, 4k+ armor, 30k+ liv, säkert en hel del mer om du vill "tanka", annars om du spelar helt ranged och är duktig på att dodga saker så kan du ju alltid gå full dps.
Kör monk, har typ det du sagt men behöver nog mer...
Sådär, har gott om vapen (1H) nu.
Alla är magiska utan stats(viss variation förekommer), somliga med socket.
670+ DPS = 50k
700+ DPS = 70k.
750+ DPS = 80k.
Bara whispra om nån behöver. ntn#2478.
Har även 770+ crossbows (2H) för 50k styck, magiska utan stats (kan finnas med men inga garantier).
Obs. Säljer av på AH löpande så kan inte lova att det finns kvar alltför länge :)
Någon av de med 700 och 750 dps som är med life on hit och/eller socket så köper jag gärna :) försöker logga in nu men kommer inte in...
Det e jävligt surt att vi som har jobb inte ska kunna spela... Ska man behöva säga upp sig för att kunna spela när allt funkar...
Stefan J
2012-05-31, 17:41
Är det bara jag som irriterar mig på att legendaries och setitems nästan helt är utan status och värde? D3 handlar ju bara om att tjäna guld och shoppa i AH, tycker randomiseringen av stats och items är lite väl stor nu. Legendary barbarbälten med +int och +dex och lite magic find, vad är det för jävla skit? Nä usch vad besviken jag är på D3, börjar redan tröttna efter bara en vecka. D2 lirade jag i 1-2 år i sträck och gjorde ett återbesök förra året.
Det e jävligt surt att vi som har jobb inte ska kunna spela... Ska man behöva säga upp sig för att kunna spela när allt funkar...
+1!!!
De kompisar som pluggar eller är arbetslösa får lira men jag får inte lira ett skit! *gah!*
Fatalist
2012-05-31, 17:46
Någon av de med 700 och 750 dps som är med life on hit och/eller socket så köper jag gärna :) försöker logga in nu men kommer inte in...
750 DPS med socket 110k. Kan antingen spara tills du kommer in eller så blir det AH för hela slanten :) AH-pris för motsvarande är ~120k vilket jag naturligtvis lägger mig under.
750 DPS med socket 110k. Kan antingen spara tills du kommer in eller så blir det AH för hela slanten :) AH-pris för motsvarande är ~120k vilket jag naturligtvis lägger mig under.
Har den inga stats utöver det så kan du lägga den på AH. Jag är ute efter life steal framför allt.
Nordenator
2012-05-31, 17:57
Är det bara jag som irriterar mig på att legendaries och setitems nästan helt är utan status och värde? D3 handlar ju bara om att tjäna guld och shoppa i AH, tycker randomiseringen av stats och items är lite väl stor nu. Legendary barbarbälten med +int och +dex och lite magic find, vad är det för jävla skit? Nä usch vad besviken jag är på D3, börjar redan tröttna efter bara en vecka. D2 lirade jag i 1-2 år i sträck och gjorde ett återbesök förra året.
Nope, det är inte bara du som irriterar dig på det. Jag skrev ett vansinnigt långt meddelande om ämnet tidigare, och de flesta verkade vara inne på samma linje.
Kan hålla med om att något saknas, jag lirade själv D2 i flera år. Även om det kanske var mer sporadiskt och aldrig mer än någon timma i sträck. D3 har jag redan tröttnat på dock.
Inte alls lika roligt att fixa bättre gear i D3 som i D2 heller tycker jag.
C h r i s
2012-05-31, 18:02
Fick precis en legendary stav i act 3 inf. Wohoo tänkte jag, tills jag id:ar och ser att det är den sämsta j*vla staven någonsin. 700 dps, lite extra goldfind och 1k hp efter kill... suck.
Tediiieee
2012-05-31, 18:14
Rakanoth down wooho :D
Kommer inte in ikväll igen
Doctor Snuggles
2012-05-31, 18:17
Hur skulle ni vilja att randomiseringen var, då?
Inga ointressanta stats på class items? Fler best-in-slots?
BigSpawn
2012-05-31, 18:18
Till att börja med skulle det väl vara bra om legendarys weps iaf hade högre eller lika hög dps som rares.
Ganska dåligt med en legendary 2H med 750dps och medium stats
Detta är lika kul som bänk/böj.
Doctor Snuggles
2012-05-31, 18:20
Till att börja med skulle det väl vara bra om legendarys weps iaf hade högre eller lika hög dps som rares
Ja, det vore vettigt. Känns lite märkligt att leta efter blått på AH, för att de på lägre levels i princip alltid är mer prisvärt och många bättre än rares etc.
Stefan J
2012-05-31, 18:25
Hur skulle ni vilja att randomiseringen var, då?
Inga ointressanta stats på class items? Fler best-in-slots?
Rena från stats som inte är till större nytta för klassen. Hög DPS/Armor, det ska vara riktigt ovanligt att rares överträffar dem och omöjligt att blå grejer överträffar dem. Mycket av statsen som är väsentliga för klassen. Och någon cool extra ability som inte går att få på rare items. Låt säga att man kan använda en skill som tillhör en annan klass eller någon bra passiv/aktiv grej.
Spelet verka funka sämre och sämre för varje dag...
Grapeman
2012-05-31, 18:27
Kommer inte in ikväll igen
Ploss ett, hmpf, jahaja... Good ol' Error 37/73.
Jag blir tokig på att inte kunna logga in när jag väl har tid att spela.
shadowfire
2012-05-31, 18:31
Äh nu blire lite wow BG's för första gången på evigheter. Fan så roligt ja har haft det i BGs... Arena duger de med ;)
Det var faktiskt skoj med bg's, kan sakna lite av den tiden ibland... på min tid hade jag en burst-dps pally och det fanns bara en expansion lol
Niclasa88
2012-05-31, 18:34
Hittade precis en rare blacksmithing plan, "Exalted Pallium". Någon som vet vad den skulle kunna tänkas vara värd på ah?
High1ander
2012-05-31, 18:35
Skit vad blizzard verkar ha sketet ner sig. Det är en sak att ha buggar i spelet, dåliga designsaker osv. men det är en annan sak att kräva online-spel och inte ha serverkapacitet/bandbredd för att upprätthålla tjänsten.
Det har nu varit ute i över två veckor, och i Europa så fortsätter de konstant ha dessa fel, inte OK. Synd att man inte hade en subscription för isf. skulle man kunna avsluta den och visa sitt missnöje på det sättet.
shadowfire
2012-05-31, 18:49
Skit vad blizzard verkar ha sketet ner sig. Det är en sak att ha buggar i spelet, dåliga designsaker osv. men det är en annan sak att kräva online-spel och inte ha serverkapacitet/bandbredd för att upprätthålla tjänsten.
Det har nu varit ute i över två veckor, och i Europa så fortsätter de konstant ha dessa fel, inte OK. Synd att man inte hade en subscription för isf. skulle man kunna avsluta den och visa sitt missnöje på det sättet.
+1, synd att man inte kan göra ett smack, hade gärna roat mig med att köra solo/offline eller ngt i väntan på att få komma online. Att inte kunna spela i huvudtaget är lite trist, särskilt då man planerat tider för att kunna lira. Låg ju nere igår hela kvällen, så såg fram emot lir ikväll istället men blir nog nere hela kvällen idag med. Blärp.
Grapeman
2012-05-31, 18:50
Alltså, igår gick det iaf att komma in efter x antal försök. Nu verkar det ju vara helt kört att försöka komma in. :(
Yay! Finally inne igen!
!?
Grapeman
2012-05-31, 18:56
Yay! Finally inne igen!
Nein! Jag som precis stängde ner! *popcorn*
Nu måste jag sitta och tvångsmässigt copy-pastea i minst 10 minuter till :D
Haha, I know the feeling :)
Fast den prognosen måste väl ändrats ganska omgående när de såg hur stora mängder som var förhandsbokat / förhandsinstallerat?
Det är inte säkert att hårdvaruaffärerna släpper siffrorna till Blizzard på stuberten. Gällande digitala förhandsbokningar så kan man kanske skaka ett finger, men det är fortfarande riktigt jäkla svårt att förutse hur servrarna kommer reagera innan man gått igenom ett riktigt stresstest. Det är heller inte lätt att justera förutsättningarna inom loppet av några timmar, logistiken med fysiska servrar -- vars ägare vill ta den byråkratiska vägen för att säkerställa betalning -- komplicerar saker oerhört mycket.
shadowfire
2012-05-31, 19:25
tamefan, äntligen inne
Men vafan! Kan folk sluta komma in när inte jag gör det! Okej om det inte funka för nån!
Har inte hämtat ut mitt spel än, utan lirar fortfarande på guestpass... Igår fick jag error 37 en gång innan jag kom in, precis nyss loggade jag in på första försöket. Sorry :D
Har aldrig haft några login problem :D Men jag är ju rätt casual oxo.
Alltså lira DH är ju nästan fånigt, 3k dps och drygt 8k hp @ lvl 40, inga större problem att farma första bossen i akt 4 NM för 22k xp på ~2min. Inte speciellt kul att göra just det, dock. Lite tradigt att det känns som att min DH-alt kan göra allt min Wiz kan, fast med mer fördelar och mobility...
shadowfire
2012-05-31, 19:51
om någon känner för o hjälpa mig genom act4/hell vore jag tacksam... alla pug-members droppar och dör som flugor, jag är den ende som överlever o blir ensam ehla tiden
Hej kamrater!
Hittade precis min första legendary och undrar vad jag ska sälja den för.
Hjälm, wizard only
162 armor
44 str
45 int
55 vit
17 resistance to all elements
11% extra gold from monsters
3 life reg / second
increases gold and health pickup (6 yards)
DH eller wiz som andra gubbe?
Hej kamrater!
Hittade precis min första legendary och undrar vad jag ska sälja den för.
Hjälm, wizard only
162 armor
44 str
45 int
55 vit
17 resistance to all elements
11% extra gold from monsters
3 life reg / second
increases gold and health pickup (6 yards)
Enklast är nog bara att söka på namnet på AH och sedan välja utifrån det hur snabbt du vill få den såld.
Se ovan, DH är tyvärr bättre på allt imho.
Inte bra alls, sälj till dem där snubbarna som insisterar så mycket att de inte sålde något till odjuren.
Wiz, skapade en nyss och det är jätteroligt :)
om någon känner för o hjälpa mig genom act4/hell vore jag tacksam... alla pug-members droppar och dör som flugor, jag är den ende som överlever o blir ensam ehla tiden
Testat solo? Oftast är det lättare solo :)
1-1 mellan dh och wiz, någon mer åsikt ?
Är en ring med 8-16 dmg, 56 dex och 65 int värd något ?
Har testat loggat in lite sporadiskt halva kvällen och när jag väl kommer in så är varenda pack jag möter jobbiga jävlar med jobbiga kombos; ragequit!
Tydligen är usa nere för maintenance nu för en ny patch, blir väl dags för europa efter.
Vilken tycker du själv verkar roligast?
Tydligen är usa nere för maintenance nu för en ny patch, blir väl dags för europa efter.
Vilken tycker du själv verkar roligast?
De är de jag inte kan bestämma :)
De är de jag inte kan bestämma :)
Jag kör själv wiz det är kul, kör på wiz! Sådär!
Har ni några tips på var i Inferno Act 1 som man kan farma efter pengar? Eller är det snabbare farming i act 3/4 hell?
Har en 54 wiz och en 60 dh, dh passar min spelstil mycket bättre men wiz är skoj att lira. Funkar inte riktigt med min spelstil i inferno så därför bla rerollades det.
Har ni några tips på var i Inferno Act 1 som man kan farma efter pengar? Eller är det snabbare farming i act 3/4 hell?
Butcher runs brukar ge helt ok pengar, ibland får man något sjysst drop man kan sälja, rätt skoj också.
Jag börjar köra Leorics Manor och kör hela vägen till butcher i hell. 5stacks får man upp snorfort och plockar man på sina "gives more gold" grejjer så brukar man hitta typ 100-150k på en sån vända.
Ah! Kom precis in efter rätt många försök, är dock fast på kungens stream, dom kör akt2 tror han kommer dö xD
shadowfire
2012-05-31, 21:43
danneil är ju fan en grym munk!
fick bra med boost till en pug med mig + en lvl59 dh, har sällan sprungit så fort genom act4
trevligt med 5 nehp buffs på diablo och 4 yellow drops :D
Ah! Kom precis in efter rätt många försök, är dock fast på kungens stream, dom kör akt2 tror han kommer dö xD
Haha, måste ses! Efter athenas tabbe innan är man sugen på mer rage.
ngn som vet vad athene har för stream?
ngn som vet vad athene har för stream?
athenelive.com
obvious troll is obvious, men första tabben var the real deal
Hade varit skitkul att kunna logga in nu.. =(
Stefan J
2012-05-31, 22:46
Så, nu pensionerar jag min barbar ett tag och gör en mage. Jävla dumheter det här. Trodde folk bara var pipiga om inferno act 2 för att det tog emot litegrann men nu vet jag bättre :)
satan i helsike va dyrt det ska vara med bra 1h vapen
Jag kör monk och inferno är inga problem.. är i act 3 just nu.. iofs har jag 177 timmar loggade men vet inte hur mycket är afk tid.. min gear är skit och kan vara så mycket bättre så när den är det kommer hela inferno vara ez.
shadowfire
2012-05-31, 22:56
Så, nu pensionerar jag min barbar ett tag och gör en mage. Jävla dumheter det här. Trodde folk bara var pipiga om inferno act 2 för att det tog emot litegrann men nu vet jag bättre :)
och du gör en mage? hur tänkte du där?
shadowfire
2012-05-31, 22:58
där har tydligen AH dött helt och i spelet slutade chatten fungera.. haft sjukt mkt lagg sedan jag kom in tidigare men har iaf tagit mig till inferno nu, tack vare ddewe.. dör dock äckligt lätt med 10k dps och 17k hp på inferno... vanliga mobs går hur fint som helst, men minsta lilla elite och whioooooooooopsie
Stefan J
2012-05-31, 23:01
och du gör en mage? hur tänkte du där?
Jag tänkte att jag skulle slippa bli insugen i firechains/molten/plague och smälta bort på 3 sekunder trots ignore pain och döda saker på avstånd istället! Får fan krupp!
shadowfire
2012-05-31, 23:05
Jag tänkte att jag skulle slippa bli insugen i firechains/molten/plague och smälta bort på 3 sekunder trots ignore pain och döda saker på avstånd istället! Får fan krupp!
Min fråga kvarstår. Hur tänkte du nu?
Som mage blir du precis lika insugen, fast dör snabbare :) :thumbup:
Men nu hajjar jag, du tänkte förkorta lidandet!
Handlar bara om olika spelstilar, har du inte tillräckligt gear/reflexer att trycka på knapparna dör du oavsett klass.
Eeeh barb är typ EZmode jämfört med wiz, hoho
Asso hur tänker folk när de prissätter Legendary items på AH? Känns som galna överpriser.
Jag hittade ett legendary bälte, 122 int, 50 vit och lite skit, inget spektakulärt. Kollar runt på AH för att få en bild av vilken prissättning man ska lägga sig på och folk har fan buyout på över miljonen för detta halvtaskiga bälte, wtf?
börjar hata blizzard..... mitt i sista bossen på act 3, disconnect.............
Agremont
2012-05-31, 23:41
Fastnar vid retrieving hero list när jag försöker logga in. Det har inte blivit mycket diablo 3 för mig dom senaste dagarna. Har mest spelat diablo 2.
Utkickad. Well. GEEEEE GEEEEE!
Fatalist
2012-05-31, 23:44
Utkickadddddddddddddddddddddddddddddd
Det är patch klockan 3 inatt. Har alltid gillat blizzard, men börjar ändra mig
Det är ju en patch vi gillar som kommer nu.
Inga klagomål här.
Sen kan vi se itemlvl på krejjerna.
Så det var inte bara jag..Kört hela act 1 från skel king med 5 stacks och var på Butcher när man blev kickad.
Agremont
2012-05-31, 23:50
"There was an error creating your party". :(
"There was an error creating your party". :(
Same...*gah!*
Stefan J
2012-05-31, 23:53
Min fråga kvarstår. Hur tänkte du nu?
Som mage blir du precis lika insugen, fast dör snabbare :) :thumbup:
Men nu hajjar jag, du tänkte förkorta lidandet!
Men du kan väl blinka ut och få kloner som distraherar? Nu har jag inte tittat så mycket på vad magen har för abilitys, men jag tycker inte att spelet är så himla skoj när man stöter på ett pack och får bränna alla sina cooldowns (ignore pain + wrath of berserker + nån stun) för att få ner 1 av 3 elitemobs innan man dör. Sen springa tillbaka o försöka få ner en till, och om inte det går vänta på att cooldownsen är tillbaka. Spelet blir så upphackat. Man har ju liksom inget val som melee än att gå in i närstrid o ta den i tvåan :)
Jag antar att gear gör skillnad, men jag väntar fortfarande på the breaking point då saker blir lättare. Har gått från 4 till 8k armor och från 200 till 800 i alla resists, men det enda som hänt är att jag kan göra butcher runs i akt 1. Ni som lirar barbar och kan soloa hela inferno, vad har ni för stats på er karaktär?
Så det var inte bara jag..Kört hela act 1 från skel king med 5 stacks och var på Butcher när man blev kickad.
To be fair, om det handlade om itemsen butcher skulle droppa.. 99.9% chans att dom är skit :P
High1ander
2012-05-31, 23:54
Bra att de patchar, men mindre bra att de inte fixar i patchen Increased Attack Speed-buggen, jag vill ju göra 5k mer dps o landa över 50k med min Boj Anglers.
Är det inte denna patch som Boj Anglers et al blir fixade?
aka Increased Attackspeed kontra Attack Speed increase
To be fair, om det handlade om itemsen butcher skulle droppa.. 99.9% chans att dom är skit :P
Nja mer saken att jag ville ihjäl han med mina 5 stacks jag haft i 3 timmar.
Agremont
2012-05-31, 23:58
Häpp då blir det inget diablo 3 inatt då. Det blir gamla härliga, pålitliga diablo 2 istället.
Men du kan väl blinka ut och få kloner som distraherar? Nu har jag inte tittat så mycket på vad magen har för abilitys, men jag tycker inte att spelet är så himla skoj när man stöter på ett pack och får bränna alla sina cooldowns (ignore pain + wrath of berserker + nån stun) för att få ner 1 av 3 elitemobs innan man dör. Sen springa tillbaka o försöka få ner en till, och om inte det går vänta på att cooldownsen är tillbaka. Spelet blir så upphackat. Man har ju liksom inget val som melee än att gå in i närstrid o ta den i tvåan :)
Jag antar att gear gör skillnad, men jag väntar fortfarande på the breaking point då saker blir lättare. Har gått från 4 till 8k armor och från 200 till 800 i alla resists, men det enda som hänt är att jag kan göra butcher runs i akt 1. Ni som lirar barbar och kan soloa hela inferno, vad har ni för stats på er karaktär?
Låter inte lovande för min barbar...200 res och 26k hp dock har jag inte haft några problem med elites med min 24k dps och sen Wrath of berzerker och earthquake, kan hända att jag dör men då dör dem oftast av earthquaken också:hbang:
Stefan J
2012-06-01, 00:09
Låter inte lovande för min barbar...200 res och 26k hp dock har jag inte haft några problem med elites med min 24k dps och sen Wrath of berzerker och earthquake, kan hända att jag dör men då dör dem oftast av earthquaken också:hbang:
Är du på hell eller inferno?
Är du på hell eller inferno?
Inferno. Tror jag dött som mest 3 gånger av en elite pack och då var det när dem var "immune" 2 gånger om annars går alla ner snabbt och lätt. Earthquake med ingen rage cost är ett måste :)
Det är ingen som rullar igenom inferno utan att dö, så enkelt är det. Visst, DH har smokescreen, wiz har mirror image, WD har spirit walk etc, men alla klasser har defensiva abilites. There's only so much you can do, cooldowns bränner du ändå, oavsett ability du kan inte mirror imagea i all evighet.
De flesta jag ser köra inferno med hyffsad success är glascannons, dpsa så mycket det bara går och undvik att bli träffad, blir du träffad dör du.
Därmed inte sagt att det inte går att överleva, men för att få schysst överlevnadsgear utan att kompromissa ner din dps så du får stå halva dagen får du lägga ortoligt mycket mer pengar än på full dps gear och risken är överhängande att du dör väldigt mycket ändå.
Stefan J
2012-06-01, 00:15
Inferno. Tror jag dött som mest 3 gånger av en elite pack och då var det när dem var "immune" 2 gånger om annars går alla ner snabbt och lätt. Earthquake med ingen rage cost är ett måste :)
Jag får prova det! Gillar ditt suicide tänk att ta med dem i graven. Här har jag försökt att få en så defensiv build som möjligt och helt glömt bort att man kan göra sådär också :D
Stefan J
2012-06-01, 00:17
Det är ingen som rullar igenom inferno utan att dö, så enkelt är det. Visst, DH har smokescreen, wiz har mirror image, WD har spirit walk etc, men alla klasser har defensiva abilites. There's only so much you can do, cooldowns bränner du ändå, oavsett ability du kan inte mirror imagea i all evighet.
De flesta jag ser köra inferno med hyffsad success är glascannons, dpsa så mycket det bara går och undvik att bli träffad, blir du träffad dör du.
Därmed inte sagt att det inte går att överleva, men för att få schysst överlevnadsgear utan att kompromissa ner din dps så du får stå halva dagen får du lägga ortoligt mycket mer pengar än på full dps gear och risken är överhängande att du dör väldigt mycket ändå.
Jag gillar det jag hör. Har snart halverat min DPS till förmån för tankgear utan att det blivit så mycket bättre! Ah, ska angripa spelet med nya krafter imorgon!
Jag gillar det jag hör. Har snart halverat min DPS till förmån för tankgear utan att det blivit så mycket bättre! Ah, ska angripa spelet med nya krafter imorgon!
Jag menar absolut inte att wiz är ett dåligt val, alla klasser är bra och balanserade :)
Givetvis tycker alla att sin egen klass är extremt dålig i många fall och vissa förväntar sig att det ska gå mycket lättare med något nytt, vilket inte är fallet. Det är absolut inte fel att testa en ny spelstil med en ny klass om man inte trivs dock.
Nordenator
2012-06-01, 00:20
Med lite pengar kan man få både och! Jag ökade min DPS när jag bytte till all res gear ^^
Jag får prova det! Gillar ditt suicide tänk att ta med dem i graven. Här har jag försökt att få en så defensiv build som möjligt och helt glömt bort att man kan göra sådär också :D
Defensiv builds har aldrig varitmin grej, Full dps tills man dör! Rätt glad att jag hittade mitt 950 dmg vapen för 20k på AH ökade min dps med 9k när jag fick det. Sen försöker jag alltid att få upp rage till full innan jag ger mig på eliten. Inte alltid det går men oftast så finns det något man kan slå på och en ground stumb på lådor funkar bra det också.
Med lite pengar kan man få både och! Jag ökade min DPS när jag bytte till all res gear ^^
Vad jag har sett så skulle jag säga att med MYCKET pengar kan du få båda :p
Dock funkar ditt AH sätt mycket bra :)
Stefan J
2012-06-01, 00:26
Jag menar absolut inte att wiz är ett dåligt val, alla klasser är bra och balanserade :)
Givetvis tycker alla att sin egen klass är extremt dålig i många fall och vissa förväntar sig att det ska gå mycket lättare med något nytt, vilket inte är fallet. Det är absolut inte fel att testa en ny spelstil med en ny klass om man inte trivs dock.
Jag tror väl inte att det ska bli så mycket enklare med någon annan klass. Blir bara så uppgiven när jag går in och blir splattad på 2 röda. Brukar hantera sådana här spel ganska bra, har ju spelat sedan jag var tonåring. Men inferno här var fanimej något i hästväg, så svårt minns jag inte att något diablo eller någon diabloklon har varit!
Gamers i all ära men nåde dig om du fuckar med koreanerna.. :D
http://www.shacknews.com/article/74044/blizzards-korean-office-raided-over-diablo-3-complaints
Blizzard's Seoul offices were raided by Korean authorities this week because of complaints to the country's Fair Trade Commission that the company would not issue refunds to players unhappy with the game, according to The Korea Times. The FTC said it is investigating whether Blizzard was "ill-prepared" for the crush of players, and looking into whether the company's no-return policy violates Korean law on electronic commerce and commercial contracts.
Nordenator
2012-06-01, 00:37
Vad jag har sett så skulle jag säga att med MYCKET pengar kan du få båda :p
Dock funkar ditt AH sätt mycket bra :)
Okey.. lite kanske. Men de har varit lättförtjänta i alla fall! Jag har nog inte mer än 70-80 timmar på min karaktär och hade nog minst 60 efter första veckan cofffee
High1ander
2012-06-01, 00:40
Är det inte denna patch som Boj Anglers et al blir fixade?
aka Increased Attackspeed kontra Attack Speed increase
Vettefan, jag kanske inte fattar hur deras system är upplagt, men den står inte med under patchfix, men den står med iaf under kända buggar, och under kända buggar så står den ut mot allt annat för det står att den kommer uppdateras i en framtida patch, vilket man kanske ska tolka som den fixas nu, eller de andra fixas nu...
Agremont
2012-06-01, 00:49
Nu går det utmärkt att logga in. Men det går inte att välja karaktär.*gah!*
Nordenator
2012-06-01, 00:54
Testade logga in i alla fall. 0 auktioner ute. Med typ 30 saker i stash och ett tomt AH kan man nog få lite pixx utan så mycket jobb ^^
Hahahahahahaha..
En som jobbar på blizzard postade sin inferno strat:
PEyk63UaBI4
happ.. då blir det ingen diablo före skolan..
How DPS is Calculated
AEyiezB8Mpw
AH alltså. Köpte en sköld för 20k, sålde för 150. Köpte samma sköld för 90, sålde för 170.
Nästan så man blir bitter. Va fan springer man omkring och plockar upp småslantar för.
AH alltså. Köpte en sköld för 20k, sålde för 150. Köpte samma sköld för 90, sålde för 170.
Nästan så man blir bitter. Va fan springer man omkring och plockar upp småslantar för.
Fast jag bli bitter på att jag inte orkar hålla på sådär. Och orolig för att man måste göra det för att har råd med item för att göra progress senare (inferno).
Say it ain't so...
http://s18.postimage.org/rej4kbd1l/Gear.jpg
shut teh face
2012-06-01, 07:43
Fast jag bli bitter på att jag inte orkar hålla på sådär. Och orolig för att man måste göra det för att har råd med item för att göra progress senare (inferno).
Say it ain't so...
Min tid är i alla fall mer värd än att jag ska sitta och hålla på refresh-söka sådär. Då lägger jag hellre en tusenlapp på riktiga AH sen....
Endast "RIKTIGA" AH är godt nog åt STF, där man kan inhandla 1700 DPS-vapen för en billig penning... :D
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5271504839
shut teh face
2012-06-01, 07:48
Endast "RIKTIGA" AH är godt nog åt STF, där man kan inhandla 1700 DPS-vapen för en billig penning... :D
:)
Får se vad priserna hamnar på där, det lär ju vara perfekt rollade grejer som ligger för flera tusen i slutändan, men annars känns det osäkert.
Kan man få en full bra gear som Nordenator har för 1000 kr, 10000kr eller kanske rentav 200 kr?
Vi får se men jag har inga problem att dra fram kortet iaf. :)
Say it ain't so...
Jag håller med dig helt och hållet.
Nu la jag ingen som helst tid på det. Det var mer eller mindre första sökningen hela tiden. Några minuter max. Men det gör mig ännu mer bitter. Hade det krävts en jävla massa tid på AH för att tjäna på det hade det varit OK. Men nu känns det för lätt (i förhållande till att samla pengar/gear i själva spelandet).
shut teh face
2012-06-01, 07:53
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5271504839
Sant. Jag har inga problem med AH eller RMAH för att få lite head-start. Men själva grejen med Diablo är att kunna hitta saker själv, inte att hitta skit-saker och sen behöva köpa det du behöver ändå.
Sant. Jag har inga problem med AH eller RMAH för att få lite head-start. Men själva grejen med Diablo är att kunna hitta saker själv, inte att hitta skit-saker och sen behöva köpa det du behöver ändå.
Mm, det roliga med att hitta gear förtas ju helt av att man nästan alltid kan köpa bättre än man hittar, och det billigt.
Jag körde till en bit in i Hell utan AH. 2k dps hade jag då. Drog en snabb runda på AH, ökade till 5k dps + 1000 armour form av sköld. Sen spelade jag vidare till lvl60, drog en snabb runda till AH, ökade till 10k dps. Lagt kanske 20 minuter totalt, och gick pluss på det hela.
Förstår att det inte är så lätt sen när man kommer till Inferno, men ändå.
Inför D3 Launch i SKorea
Countdown-Event
oxzzSc4gth4
Efter att de inte kommit in på servrarna
sbFSVh1mmiw
Diablo not allowed in China
“Big Pineapple” is the codeword mainland chinese use for Diablo, since they are not allowed to play it because the cultural ministry in China has not approved it yet.
Black market sellers even put pineapple stickers on packaging, just to make it clear what's being sold.
Personally, I think this is hilarious.
In Cantonese, big pineapple sounds kind of like "dai bo lo."
And someone bought Big Pineapple 3 online for $60 and received 3 REAL pineapples.
shadowfire
2012-06-01, 08:50
på riktigt? låter duktigt galet kwonster :)
Nordenator
2012-06-01, 09:31
För AH-instresserade: Gå loss på marknaden nu. Det är julafton. Items har legat ute, men folk har inte varit inne och handlat. Finns apbilliga vapen nu. Jag hade bara 200k så kunde inte leka så mycket, men plockade upp 3 vapen på runt 650-700 dps 1H med stats för det ^^
Hur söker du för att hitta fynden Nordenator (edit: och andra såklart)? Max buyout och sortera på dps? Tycker AH-sökningarna och sorteringarna är jäkligt klumpiga... Eller så är det jag som inte förstår bara.
Hur söker du för att hitta fynden Nordenator (edit: och andra såklart)? Max buyout och sortera på dps? Tycker AH-sökningarna och sorteringarna är jäkligt klumpiga... Eller så är det jag som inte förstår bara.
För vapen tex, först klickar jag på DPS och kollar vad som är tillgängligt.
Ok, 1200 max tex
Då lägger jag sen till Attack Speed och kollar vad max dps är.
Om DPS:n fortfarande är förnämlig, kanske man lyxar till det och lägger till tex Critical Damage och kollar vad max DPS är med alla dessa stats.
Har man sen begränsat med cash kan du även lägga till max buyout för att se vad som finns tillgängligt i din prisklass just nu.
För vapen tex, först klickar jag på DPS och kollar vad som är tillgängligt.
Ok, 1200 max tex
Då lägger jag sen till Attack Speed och kollar vad max dps är.
Om DPS:n fortfarande är förnämlig, kanske man lyxar till det och lägger till tex Critical Damage och kollar vad max DPS är med alla dessa stats.
Har man sen begränsat med cash kan du även lägga till max buyout för att se vad som finns tillgängligt i din prisklass just nu.
Ja, så har jag gjort. Men tänker om man letar efter de billigaste vapnena med exempelvis 700 dps. Då vet jag inget smart sätt att söka på, eftersom man inte kan sätta dps som sökkriterie av någon märklig anledning.. :confused:
Tänkte eftersom Nordenator och andra sitter och köper upp de billigaste sakerna i olika klasser och säljer dyrare sen, så borde det ju finnas ett smidigt sätt att få fram dem.
Jag gjorde så med en sköld, men då var det en legendary, så då kan man ju söka på själva namnet och sortera på pris. Men annars vet jag inte.
shadowfire
2012-06-01, 09:57
700dps rare yxa med socket och +134 INT för 99k, tackarrrrrr.
kör endast 100k buyout på 1h och 2h rares och sorterar efter dps. Om priset frångår standarden på förstasidan köper jag det. Köpte precis en 1h för typ 20-30k som är värd 180k+
Nordenator
2012-06-01, 09:58
http://www.youtube.com/watch?v=20gGJIgbjI4
Gjorde ju en film om det ^^
http://www.youtube.com/watch?v=20gGJIgbjI4
Gjorde ju en film om det ^^
Ah, det hade jag missat. Nice!
Behöver du låna eller hade du råd till den Skuggan?
kör endast 100k buyout på 1h och 2h rares och sorterar efter dps. Om priset frångår standarden på förstasidan köper jag det. Köpte precis en 1h för typ 20-30k som är värd 180k+
Det jag tänkte när jag gjorde så var att då får man ju bara upp de som har absolut max DPS.
Exempel:
Max buyout 100 kr
Sortera på dps
Allt på förstasidan ligger mellan 10-11 dps. Dyker det upp en med den DPS för 70 kr så är det kanske en bra deal.
Men samtidigt kan det ju ligga vapen på sidan 2 som har 9 dps och kostar 1 kr, som man missar.
Men antar att det är enda sättet.
Har inga lurar här så har inte lyssnat på nordenatorns film. Ska göra det sen.
Altså även om du har mycket defense så måste du flytta på dig när det händer saker, flugor som skjuter 3 skott? Flytta, långsam mob som höjjer handen? Flytta osv.. Även om man är melee kan man inte bara stå still på en plats det är väl största misstaget många melees gör, annars som barb har du ju leap med 300% armor, self heals osv det är rätt OP.
jag brukar kanske ibland gå till sidan 2 och kika om det finns något snorbilligt där med :) Men på detta sätt garanterar man vinst iaf.
Stefan J
2012-06-01, 10:22
En får tacka! Det blev en otrolig skillnad solo iaf att byta till DPS gear, ta väck warcry o ersätta med earthquake och bara poppa cools på elite pack. Gillade det så mycket att jag tom lade in Boon of Bul-Kathos för första gången som passiv :D Mange tack vänner, nu flyter det på 10ggr bättre!
Stefan J
2012-06-01, 10:27
Altså även om du har mycket defense så måste du flytta på dig när det händer saker, flugor som skjuter 3 skott? Flytta, långsam mob som höjjer handen? Flytta osv.. Även om man är melee kan man inte bara stå still på en plats det är väl största misstaget många melees gör, annars som barb har du ju leap med 300% armor, self heals osv det är rätt OP.
Alltså jag gör ju allt det, men nån gång måste jag stå still och slå också. Och när en sandwasp bara behöver 2-3 slag för att slå ihjäl mig med sina äckliga miniflugor så blir det problematiskt när jag blir omringad av 5. Det är inte direkt något L2P-issue då, för det är inte så att jag inte vet hur man ska använda skillsen. Men som sagt, det blev mycket bättre när jag slår dubbelt så hårt igen. Då blir tiden som jag måste stå still betydligt kortare och kan göra blitzattacker och komma ut därifrån igen, och saker dör faktiskt nu. Men jag dör fortfarande ofta och mycket :/
shadowfire
2012-06-01, 10:57
Behöver du låna eller hade du råd till den Skuggan?
hade råd, tackar som frågar...
inser dock nu att jag gjorde ett misstag som sålde mina magic find-ringar för typ 5000... dels hade jag velat ha dem nu själv, dels så säljs de inte för under 300k lol..
Alltså jag gör ju allt det, men nån gång måste jag stå still och slå också. Och när en sandwasp bara behöver 2-3 slag för att slå ihjäl mig med sina äckliga miniflugor så blir det problematiskt när jag blir omringad av 5. Det är inte direkt något L2P-issue då, för det är inte så att jag inte vet hur man ska använda skillsen. Men som sagt, det blev mycket bättre när jag slår dubbelt så hårt igen. Då blir tiden som jag måste stå still betydligt kortare och kan göra blitzattacker och komma ut därifrån igen, och saker dör faktiskt nu. Men jag dör fortfarande ofta och mycket :/
Jo fast där har alla ett gemensamt problem oavsett klass eller gear, det är därför folk hatar wasps generellt och akt 2 i synnerhet. :D
Vänta bara tills du kommer till senare öknen där precis ALLT gömmer sig i sanden för att hoppa upp som bästa jack in the box när du står ovanpå, akt 2 är fan värsta akten.
shadowfire
2012-06-01, 10:58
missade precis en 1h 828dps rare för 65k buyout :D
fack :P
den hade vart värt många hundra k
kwon, du skicka aldrig länk till maxdamage o heal addon länken =D
Tediiieee
2012-06-01, 11:05
Lol jag vendorar allt under 900 dps ....
finns ens 900 dps? hittar bara 1400 i act 4 inferno, dom går till vednor dom med.
brukar dock spara dom med 1600, för att senare lägga ut dom på AH för 50mille.
Nordenator
2012-06-01, 11:07
1H? Om du inte sitter på 300 mille vore det rätt dumt.
Fatalist
2012-06-01, 11:08
Vendorar allt under 1650 DPS (rare med perfekta stats annars vendor även det och är namnet inte coolt så blir det vendor också), är också tuff.
shadowfire
2012-06-01, 11:10
mf-gear köpes, 14% eller högre
Brukar inte plocka upp saker om det inte är legendary, och dom tar jag upp för att se hur pissiga dom är.
Tediiieee
2012-06-01, 11:14
1H? Om du inte sitter på 300 mille vore det rätt dumt.
Nej:D 2h går ju inte för ett piss lol.
Nordenator
2012-06-01, 11:17
Ja, för vem vill sälja saker för miljoner på AH när man kan få 1k i shoppen. lollolololol. lol.
Tediiieee
2012-06-01, 11:21
Nån som vet om det sagt nåt om när pvpn kommer?
btw Norde har du clearat hela inferno?
Innan PVP-patchen (där de buffar alla Legendaries och lägger till nya affix etc) så kommer Ilvl-patchen där man kan skall kunna se Item-levels.
asså, hur fan ska man klara av sånna elite gubbar som täcker marken med eld, man kommer inte åt dom och står man i skiten så dör man BUMS!!!!!!!!!!!!!!!!
asså, hur fan ska man klara av sånna elite gubbar som täcker marken med eld, man kommer inte åt dom och står man i skiten så dör man BUMS!!!!!!!!!!!!!!!!
Rollar ranged... :D
Hatar dom FACK, kwon, länken till addonen god damn :D
Nordenator
2012-06-01, 11:56
Nån som vet om det sagt nåt om när pvpn kommer?
btw Norde har du clearat hela inferno?
Närå. Jag har inte spelat speciellt mycket. Jag kör lite A4 då och då, men jag har inte ens dödat Belial egentligen ^^
Har testat olika builds på wiz i akt 2 för skojs skull nu, melee builds, time bubble builds osv. :D
Visst det funkar köra lite mix and match så länge man har lite synergier, men kommer fan inte ifrån hur effektiv orbs+blizzard+venom hydra är ihop med teleport+illusionist, jäkla effektiv kite build men blir lite tråkigt i längden. :(
Fatalist
2012-06-01, 12:34
Har testat olika builds på wiz i akt 2 för skojs skull nu, melee builds, time bubble builds osv. :D
Visst det funkar köra lite mix and match så länge man har lite synergier, men kommer fan inte ifrån hur effektiv orbs+blizzard+venom hydra är ihop med teleport+illusionist, jäkla effektiv kite build men blir lite tråkigt i längden. :(
//rant
Haha, jag testade alla builds som fanns kändes det som när jag fortfarande kämpade med belial. En rolig trollbuild som jag var nära att lyckas med var att köra Arcane Torrent med runan som gör så att du lägger ut minor + blizzard och sedan ingen annan damage-spell. Sprang runt och bad till D3-gudarna att inte bli träffad och spammade ut minor efter mig medan jag flydde från mobsen som sprang in i minorna. Kom till fas 3(där jag totalwipeade pga 0 single target dps) :D:D:D
Tror jag wipeade 100ggr+ på belial innan han föll.
//end rant
Illusionist är så skriven i sten så det är löjligt dock. Den+tele, och gärna även mirror image (tack skuggan tror jag det var som skrev om den) istället för diamond skin är sjukt effektiv!
//rant
Haha, jag testade alla builds som fanns kändes det som när jag fortfarande kämpade med belial. En rolig trollbuild som jag var nära att lyckas med var att köra Arcane Torrent med runan som gör så att du lägger ut minor + blizzard och sedan ingen annan damage-spell. Sprang runt och bad till D3-gudarna att inte bli träffad och spammade ut minor efter mig medan jag flydde från mobsen som sprang in i minorna. Kom till fas 3(där jag totalwipeade pga 0 single target dps) :D:D:D
Tror jag wipeade 100ggr+ på belial innan han föll.
//end rant
Illusionist är så skriven i sten så det är löjligt dock. Den+tele, och gärna även mirror image (tack skuggan tror jag det var som skrev om den) istället för diamond skin är sjukt effektiv!
Hehe jag har tagit han till sista fasen 2 gånger nu med en kite build, hydra+blizzard+orbs+nova och sen max dps på det, fick han sen till 50% i fas 3 men klantade mig, har inte orkat testa sen dess, har dock uppgraderat med typ 2k damage sen det försöket så ska nog prova igen, ska prova en archon build tänkte jag. :D
Mirror istället för diamond skin säger ni.. Kanske man får testa.
shadowfire
2012-06-01, 12:45
Mirror Image är bra mot allt utom Mortarmobs för min del. Där måste jag i i meleerange och de slaktar oftast kopiorna i ett nafs, det enda mirror image är bra mot är att avleda aggro för ett par sekunder. Däremot skyddar den ju inget, så all ground impact där man står ger skada. Där är diamond skin med extra absorbrunan överlägsen, jag vinner mycket mer tid med DS i närstrid och hinner dpsa ner mortarmobsen. Extremt jobbiga är de när de sprider ut sig, så jag står och bankar på en medan två andra lobbar mortars.
Azmodan är däremot ett fint exempel på hur mirror image är underbart, man kan låta kopiorna ta meteorerna som kommer och behöver inte bry sig speciellt mkt.
Illusionist har jag inte haft så stor nytta dock. Den aktiveras när en mob gör mer än 15% av ens liv i skada. Det låter bra, men på inferno så är det snarare så att mobsen gör 100% av mitt liv i skada, dvs när teleport och mirror image-knapparna tänds upp så ser jag ett lysande kors på skärmen :D
Fatalist
2012-06-01, 12:47
Mirror istället för diamond skin säger ni.. Kanske man får testa.
Låt säga att du har tre mobs som tänker slå dig. Med diamond skin kanske du då absorberar ett eller med litet tur två slag sedan kanske du tål två tre slag till innan du är stekt. Sedan har du cooldown på 15(13) sekunder på den.
Med mirror image har du 5 spegelbilder som vardera har lika stor sannolikhet att ta stryk istället för dig, troligtvis större sannolikhet då du står i mitten när de spawnar och därmed ej längre är den mobsen väljer att slå på (de väljer väl alltsomoftast den som är närmst). Om du mot förmodan råkar få ett slag är det sannolikt så hårt så att din illusionist proccar och du kan teleportera eller dra en till mirror image, eller bägge två. Den är helt enkelt överlägsen på alla sätt och vis så fort det är en eller flera mobs som slår hårt i inferno.
Det finns väl bara ett tillfälle då diamond skin är bättre - när du är tvungen att springa igenom en elak DoT på marken/i luften under t ex en bossfight. Eller som skuggan skriver mortars, fast det är väl mest en L2P-issue då man med litet sidesteppande kan dodgea mortars ;) Hur många gånger har man inte blivit räddad av diamond skin på belial eller butchers eld (när han var på ropet)?
Jag kör till 99% endast med teleport och illusionist som defensiva spells, har funkat bra igenom hela akt 1 och 2, illusionist för att ta sig ur en knivig situation, ett slag och teleport är refreshat. :)
Fast det är klart det ställer höga krav på reflexer, man får springa runt mycket och va snabb med teleporten om situationen kräver det.
Kör alltid även med blizzard (med runan som gör den billig), man kan ju argumentera att även det är en defensiv spell, slow är i dom flesta situationer ovärderligt.
Brukar inte plocka upp saker om det inte är legendary, och dom tar jag upp för att se hur pissiga dom är.
Jag brukar inte plocka upp någonting alls. Droppar en rare eller legendary brukar jag dock knäcka min diablo skiva bara för att köpa en ny.
Ps: E snart på Kulle i act 2 med min munk. Om någon vänlig själ skulle vara sugen på att köra därifrån till act 4 eller någonting så hade det vart grymt. Börjar bli less på att vara melee, vill bara bli 60 och geara upp.
shadowfire
2012-06-01, 12:50
Jag börjar mer o mer gå åt att skita i att försöka bygga upp vitality+armour+resist all osv på karaktären. Ska klura på EN av dem, antingen satsa på vitality eller +XXX% armour-prylar, men jag gjorde nog fel som försökte bygga upp survivability med en wiz. På inferno finns det inget som heter survivability för en wiz, utan det är bara att bygga upp ett konto för death repairs och sedan försöka boosta upp en sjukt hög dps istället. Döda så mycket du kan innan du blir oneshottad.
Nordenator
2012-06-01, 12:52
Jag börjar mer o mer gå åt att skita i att försöka bygga upp vitality+armour+resist all osv på karaktären. Ska klura på EN av dem, antingen satsa på vitality eller +XXX% armour-prylar, men jag gjorde nog fel som försökte bygga upp survivability med en wiz. På inferno finns det inget som heter survivability för en wiz, utan det är bara att bygga upp ett konto för death repairs och sedan försöka boosta upp en sjukt hög dps istället. Döda så mycket du kan innan du blir oneshottad.
Jag klarar mig rätt bra. Det enda som kan one-shotta mig act 4 inferno är vissa bossar. I övrigt kan jag ta en hel del stryk. Med diamond skin och skaplig DPS flyter det på bra. Att säga att det inte går innan man ens har bra gear är lite dumt, tycker jag.
shadowfire
2012-06-01, 12:54
Eller som skuggan skriver mortars, fast det är väl mest en L2P-issue då man med litet sidesteppande kan dodgea mortars ;) Hur många gånger har man inte blivit räddad av diamond skin på belial eller butchers eld (när han var på ropet)?
L2P?! rofl. Vi kan inte ha mött samma mobs. Jag sidesteppar så dirty dancing kan slänga sig i väggen, men vad hjälper det i en smal korridor och 5st extra fast mortar frozen moltar lolz :D
shadowfire
2012-06-01, 12:55
Jag klarar mig rätt bra. Det enda som kan one-shotta mig act 4 inferno är vissa bossar. I övrigt kan jag ta en hel del stryk. Med diamond skin och skaplig DPS flyter det på bra. Att säga att det inte går innan man ens har bra gear är lite dumt, tycker jag.
Du har ju _lite_ andra ekonomiska förutsättningar som håvar in någon mille om dagen i AH. :) Vi andra som har en total budget på 200k kanske inte gör det klokaste i att bränna de pengarna på resist all-gear...
Min åsikt är att man ska ha lite vit res och armor för att iaf kunna ta 2-3 slag från melee mobs, tillräckligt för att kunna ta sig ur en knivig siutation, men inte mer än så, i akt 2 tycker jag det har funkar bra med 30k hp, ca 450 resists och strax under 4k armor, resten på DPS. Mer DPS = kortare strid men man måste kunna överleva dom där situationerna då moben kommer nära dig i nån sekund av olika anledningar.
Hur är wd´s i "endgame"?
Rätt grymma faktist, men glöm allt vad pets heter, satsa på crowd control och damage.
Nordenator
2012-06-01, 13:01
Du har ju _lite_ andra ekonomiska förutsättningar som håvar in någon mille om dagen i AH. :) Vi andra som har en total budget på 200k kanske inte gör det klokaste i att bränna de pengarna på resist all-gear...
Men vad är det som hindrar dig från att få de pengarna jag har fått? Det är ju inte som att det är svårare i dag. Vi snackar om 1-2 timmar per dag i en vecka. Jag sitter ju inte direkt med fyra skärmar kalkyler och script som letar items åt mig.
Jag har till och med förklarat hur jag går tillväga. Det är inte speciellt svårt. Om man inte vill använda AH kan jag förstå det, men att sitta och säga att det inte går att överleva då alla verktyg för att klara det ligger precis framför en känns fel för mig.
Någon som har koll på standardpriserna på 2h båge lvl 60? Funderade på om man brukar kunna få 1k DPS även där för runt 100k eller om det är temporärt nu typ? Förvisso bara lvl 41 på alten nu men det kommer väl så småningom!
shadowfire
2012-06-01, 13:10
Men vad är det som hindrar dig från att få de pengarna jag har fått? Det är ju inte som att det är svårare i dag. Vi snackar om 1-2 timmar per dag i en vecka. Jag sitter ju inte direkt med fyra skärmar kalkyler och script som letar items åt mig.
Jag har till och med förklarat hur jag går tillväga. Det är inte speciellt svårt. Om man inte vill använda AH kan jag förstå det, men att sitta och säga att det inte går att överleva då alla verktyg för att klara det ligger precis framför en känns fel för mig.
Jag lyckas verkligen inte lika framgångsrikt som dig, jag har sett 2-3 items som varit billiga och inte hunnit köpa dem innan de varit borta. Sedan har jag köpt items som jag trott legat lågt i pris, men de köper ingen trots att jag bara gjort små påslag. Har försökt mig på det där, men har lagt massor av timmar och fått ihop kanske 40000 i vinst? Sitter nu med massa skit på AH som ingen vill köpa och väntar bara på att få lediga slots igen.
Antingen är du sjukt vass eller har bra med tur, eller en kombo av båda :)
Rent pengamässigt har jag fått ut mer av att köra Lights hope-runs på inferno eller azmodanruns på hell.
Min åsikt är att man ska ha lite vit res och armor för att iaf kunna ta 2-3 slag från melee mobs, tillräckligt för att kunna ta sig ur en knivig siutation, men inte mer än så, i akt 2 tycker jag det har funkar bra med 30k hp, ca 450 resists och strax under 4k armor, resten på DPS. Mer DPS = kortare strid men man måste kunna överleva dom där situationerna då moben kommer nära dig i nån sekund av olika anledningar.
Jag har nog lagt 600k nu på gear och har 18k i liv, 14k i dps, 240 resist all och 2700 arm. Har lyckats döda en enda elitepack på act1/inferno. Provat 25-30st nu (ihop med en annan spelare) och får inte ner dem dpsmässigt.
Om jag ändå ska dö som en fluga så hade det varit roligare att dö med 30k dps som en fluga istället för 14k dps. Likaså om jag ska farma hell igen för mer pengar, så går ju även det snabbare med högre dps.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.